Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μας ενδιαφέρει η δικτυακή ουδετερότητα;

Posted by sarant στο 14 Δεκέμβριος, 2017


Στη σφυγμομέτρηση που κάνουμε για τη Λέξη της χρονιάς δεν νομίζω να έχει προταθεί ο όρος του τίτλου, «δικτυακή ουδετερότητα», και όχι άδικα διότι μέχρι τώρα δεν έχει απασχολήσει την κοινή γνώμη στην Ελλάδα παρά μόνο όσους ασχολούνται με τα ιντερνετικά -εννοώ με το Διαδίκτυο ως μέσο και με τη δημοκρατία στο Διαδίκτυο. Ίσως όμως να μας απασχολήσει στο μέλλον η δικτυακή ουδετερότητα και ίσως τότε να είναι αργά.

Ο όρος αποδίδει τον αγγλικό όρο net neutrality. Τι σημαίνει όμως ουδετερότητα; Σημαίνει την υποχρέωση που έχουν οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου (ISP) να αντιμετωπίζουν με την ίδια προτεραιότητα όλη την ιντερνετική κυκλοφορία, ανεξάρτητα από το πού προέρχεται και τι είδος περιεχομένου αντιπροσωπεύει. Πρόκειται για αρχή κατοχυρωμένη και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού, Ευρώπη και ΗΠΑ, που όμως τώρα αμφισβητείται από τη νέα κυβέρνηση Τραμπ.

Αν αρθεί η υποχρέωση της ουδετερότητας δικτύου, οι μεγαλοπάροχοι θα μπορούν να δίνουν (με το αζημίωτο) προτεραιότητα σε συγκεκριμένους ιστοτόπους ενώ οι άλλοι ιστότοποι θα αργούν απελπιστικά να φορτώσουν -ή ακόμα θα μπορούν να μπλοκάρουν ενοχλητικούς ιστοτόπους κατά βούληση.

Σήμερα συνεδριάζει η αμερικανική FCC (Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών) και δεν αποκλείεται να καταργήσει την αρχή της ουδετερότητας δικτύου. Άλλωστε, ο νέος επικεφαλής της, ο Ajit Pai, που διορίστηκε από τον Τραμπ και παλιότερα ήταν νομικός σύμβουλος της Verizon, έχει διακηρυγμένο στόχο να την καταργήσει. (Παρεμπιπτόντως: ένα ακόμα περιστατικό που δείχνει πόσο μακριά νυχτωμένοι ήταν οι δικοί μας υπεραριστεροί κουφιοκεφαλάκηδες που χειροκρότησαν τη νίκη του Τραμπ).

Θεωρητικά, ακόμα κι αν η FCC αποφασίσει την άρση της ουδετερότητας, αυτό δεν επηρεάζει εμάς εδώ διότι στην ΕΕ η αρχή της δικτυακής ουδετερότητας ισχύει πάντοτε και μάλιστα ο BEREC, (Body of European Regulators for Electronic Communications – Φορέας Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες), που είναι το αντίστοιχο με την FCC ευρωενωσιακό όργανο, πέρυσι δημοσίευσε νέες κατευθυντήριες γραμμές για την αυξημένη προστασία της δικτυακής ουδετερότητας.

Ωστόσο, σε έναν κόσμο όλο και περισσότερο δικτυωμένο, με όλες τις σημασίες, και παγκοσμιοποιημένο, και με δεδομένη την πρόθεση εναρμόνισης των νομοθεσιών, τίποτα δεν αποκλείει το νομοθετικό πλαίσιο και στην ΕΕ να επηρεαστεί από την αλλαγή και να υπάρξουν πιέσεις ώστε να αρθεί και στην Ευρώπη η ουδετερότητα, ας πούμε για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους οι ευρωπαϊκές εταιρείες ή για να μη χάσουν την ηγετική τους θέση στην τεχνολογική έρευνα.

Οπότε, η σημερινή απόφαση της FCC μάς ενδιαφέρει περισσότερο απ’ όσο φαίνεται με πρώτη ματιά.

Μεταφράζω πολύ πρόχειρα μια πρόσφατη έκκληση του Tim Berners-Lee, του εφευρέτη του Παγκόσμιου Ιστού. Όπως θα δείτε, κάθε άλλο παρά αντικαπιταλιστική είναι η θέση του -αλλά τάσσεται αναφανδόν υπέρ της διατήρησης της δικτυακής ουδετερότητας.

Σε δυο μολις μέρες, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (FCC) θα ψηφίσει σχετικά με μια πρόταση που μπορεί να καταφέρει ένα θανάσιμο πλήγμα στη δικτυακή ουδετερότητα στις ΗΠΑ. Κάτι τέτοιο θα είναι καταστροφή για το Διαδίκτυο.

Η ουδετερότητα του δικτύου, δηλαδή η αρχή σύμφωνα με την οποία οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου (ISP) αντιμετωπίζουν ισότιμα κάθε είδος κίνησης- είναι ακρογωνιαίος λίθος για το Διαδίκτυο όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Η αρχή αυτή έδωσε τη δυνατότητα σε εκατομμύρια Αμερικανούς να ιδρύσουν επιχειρήσεις, να συνδεθούν με τους φίλους και την οικογένειά τους, να ξεκινήσουν κοινωνικά κινήματα και να μοιραστούν τις ιδέες τους ελεύθερα.

Όταν εφεύρα τον Παγκόσμιο Ιστό το 1989, δεν μου ζήτησε κανείς να πληρώσω κάποιο τέλος, ούτε είχα να ζητήσω κανενός την άδεια για να τον διαθέσω μέσω του Διαδικτύου. Το μόνο που είχα να κάνω ήταν να γράψω μια καινούργια εφαρμογή και να συνδέσω τον υπολογιστή μου στο δίκτυο. Αν καταργηθούν οι αμερικανικές διατάξεις περί δικτυακής ουδετερότητας, οι καινοτόμοι του μέλλοντος θα είναι αναγκασμένοι πρώτα να διαπραγματευτούν με κάθε πάροχο, ώστε να καταφέρουν να βάλουν το νέο προϊόν τους σε ένα πακέτο προϊόντων Διαδικτύου. Δεν θα υπάρχει λοιπόν για την καινοτομία χώρος ελεύθερος από άδειες. Οι πάροχοι θα έχουν την εξουσία να αποφασίζουν ποιους ιστότοπους θα μπορείτε να επισκέπτεστε και με ποια ταχύτητα θα φορτώνουν. Με άλλα λόγια, θα μπορούν να αποφασίζουν ποιες εταιρείες θα πετυχαίνουν στο Διαδίκτυο, ποιες φωνές θα ακούγονται -και ποιες θα φιμώνονται.

Η δικτυακή ουδετερότητα διαχωρίζει την αγορά της συνδεσιμότητας από την αγορά περιεχομένου. Σαν διαχωρισμένες αγορές, άκμασαν και οι δύο. Αν όμως οι ΗΠΑ επιτρέψουν στο Διαδίκτυο να ακολουθήσει το παλιό επιχειρηματικό μοντέλο της καλωδιακής τηλεόρασης (όπου οι ίδιες εταιρείες έλεγχαν και τα καλώδια και το περιεχόμενο) ο ανταγωνισμός και στις δυο αγορές θα υποφέρει. Και δεδομένου ότι άλλες χώρες διατηρούν χωριστές και έντονα ανταγωνιστικές αγορές, η Αμερική θα πάψει να είναι η βασική δύναμη ψηφιακής κανοτομίας.

Τα πρώτα χρόνια του Διαδικτύου, οι πάροχοι δεν είχαν την τεχνική ικανότητα να επιβάλλουν διακρίσεις στη διαδικτυακή κίνηση. Οι υπολογιστές τους δεν ήταν αρκετά γρήγοροι, κι έτσι η δικτυακή ουδετερότητα επιβλήθηκε εκ των πραγμάτων. Με τον καιρό, καθώς αναπτύχθηκε η τεχνολογία και αυξήθηκε η αξία του περιεχομένου που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, οι πάροχοι ανέπτυξαν την ικανότητα αλλά και τα κίνητρα για να επιβάλλουν διακρίσεις στη διαδικτυακή κίνηση ώστε να προσποριστούν ένα μερίδιο από τα κέρδη. Χρειαζόμαστε κανόνες που να κρατάνε τους παρόχους εστιασμένους σε αυτό που κάνουν καλύτερα: να προσφέρουν φτηνότερη και ταχύτερη πρόσβαση.

Ιστορικά, τόσο υπό ρεπουμπλικανική όσο και υπό δημοκρατική ηγεσία, η FCC είχε αντικείμενο να εξασφαλίζει τον σεβασμό των αρχών της δικτυακής ουδετερότητας, στέλνοντας στους παρόχους το μήνυμα ότι δεν μπορούν να επιδίδονται σε αποκλεισμό περιεχομένου, επιβράδυνση της ταχύτητας ιστοτόπων ή να προσφέρουν προτεραιότητα σε περιεχόμενο επί πληρωμή. Το 2015, αυτές οι αρχές της δικτυακής ουδετερότητας επισημοποιήθηκαν σε νέους αυστηρούς κανόνες που είχαν στόχο να εξασφαλίσουν ότι το Διαδίκτυο θα παρέμενε ελεύθερο και ανοιχτό.

Τώρα όμως, η νέα ηγεσία της FCC προσπαθεί να αποξηλώσει αυτές τις προστατευτικές διατάξεις.

Η πρόταση της FCC, αν περάσει στην ψηφοφορία της 14ης Δεκεμβρίου, θα ανοίξει το δρόμο ώστε όλοι οι πάροχοι να αρχίσουν να δρουν με γνώμονα βραχυπρόθεσμα κίνητρα και να θέσουν τέρμα στο Διαδίκτυο όπως το γνωρίζουμε.

Οι προστατευτικές διατάξεις της δικτυακής ουδετερότητας είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να προστατευτεί το μέλλον του ανταγωνισμού και της καινοτομίας στις ΗΠΑ· υποστηρίζουν το δικαίωμά μας να εκφραζόμαστε ελεύθερα και να επιλέγουμε τι θα διαβάζουμε στο Διαδίκτυο και με ποιον θα επικοινωνούμε. Αυτές οι αξίες είναι αμερικανικές και είναι θεμελιώδεις για τη δημοκρατία. Χωρίς δικτυακή ουδετερότητα, οι πάροχοι θα έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται την εξουσία που έχουν ως θυρωροί του Διαδικτύου, κλείνοντας την πόρτα στην δημιουργικότητα και στην καινοτομία που δίνουν στο Διαδίκτυο το μεγαλείο του.

Θέλω ένα Διαδίκτυο στο οποίο οι επιχειρήσεις περιεχομένου θα ακμάζουν ανάλογα με την ποιότητά τους, και όχι με την ικανότητά τους να πληρώνουν για να έχουν δική τους τη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Θέλω ένα Διαδίκτυο στο οποίο οι ιδέες εξαπλώνονται επειδή εμπνέουν και όχι επειδή συμπλέουν με τις απόψεις των στελεχών των εταιρειών τηλεπικοινωνιών.  Θέλω ένα Διαδίκτυο στο οποίο οι καταναλωτές αποφασίζουν τι έχει επιτυχία, ενώ οι πάροχοι εστιάζονται στο να προσφέρουν την καλύτερη συνδεσιμότητα.

Αν αυτό είναι το Διαδίκτυο που θέλετε κι εσείς, πρέπει να δράσετε τώρα. Όχι αύριο, όχι την επόμενη εβδομάδα. Τώρα.

Και ακολουθούν δυο σύντομες παράγραφοι στις οποίες ο συντάκτης παρακινεί τους Αμερικανούς πολίτες που θα το διαβάσουν να πιέσουν τους αντιπροσώπους της περιφέρειάς τους ενόψει της κρίσιμης σημερινής ψηφοφορίας.

Προσθέτω σύνδεσμο προς ένα εκλαϊκευτικό άρθρο ενός ελληνικού ιστοτόπου, απ’ όπου έχω πάρει και τη γελοιογραφία που συνοδεύει το άρθρο. Στο τέλος του άρθρου, υπάρχει και αναφορά στα πακέτα διαφόρων ελληνικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, τα οποία προσφέρουν απεριόριστη ή εκτεταμένη πρόσβαση σε ιστοτόπους μουσικής και βίντεο, Γιουτούμπ και τέτοια. Κατά τη γνώμη των συντακτών του άρθρου, οι προσφορές αυτές δεν παραβιάζουν τη δικτυακή ουδετερότητα.

Ωστόσο, άλλοι όπως η ΕΕΛΛΑΚ θεωρούν ότι οι προσφορές αυτές συνιστούν παραβίαση της δικτυακής ουδετερότητας.

Το θέμα αξίζει συζήτηση. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι τυπικά το πρώτο άρθρο έχει δίκιο, δηλαδή οι προσφορές δεν παραβιάζουν την ουδετερότητα. Ωστόσο, έμμεσα και κυρίως δυνητικά συνιστούν επίσης απειλή κατά της ουδετερότητας και δεν είναι νομίζω τυχαίο ότι τραμπικοί βουλευτές επικαλέστηκαν ακριβώς παρόμοιες προσφορές (ενός πορτογαλικού παρόχου) σαν επιχείρημα ότι η δικτυακή ουδετερότητα δεν ισχύει σε άλλες χώρες.

Αλλά και πάλι, το ενδιαφέρον αυτό θέμα είναι το έλασσον. Η απόφαση που θα παρθεί σε λίγες ώρες στην Ουάσινγκτον είναι το μείζον. Αλλά μπορούμε να συζητήσουμε και τα δυο. Περιμένω τις δικές σας απόψεις.

Advertisements

98 Σχόλια to “Μας ενδιαφέρει η δικτυακή ουδετερότητα;”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Εφιάλτης.
    Που άργησε κιόλας…

  2. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Όταν ακούτε για «ανταγωνισμούς» και «καινοτομίες» σε οποιονδήποτε τομέα της σύντομης ζωής μας παρακαλείσθε να φυλάτε τον κώλο σας.
    Κατά προτίμηση με τσίγκινο.
    Τις καθολικές υπηρεσίες του παρελθόντος σε λογικές τιμές ξεχάστε τις. Το σύγχρονο κεφάλαιο θέλει άμεσα κέρδη (και μη επανεπενδυόμενα μάλιστα) χθες.

  3. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα.
    Μας ενδιαφέρει και μας παραενδιαφέρει.
    Ο τρέχων Πλανηταρχ#%ης δείχνει άλλη μια φορά το όραμά του, «Εμείς που έχουμε λεφτά θέλουμε περισσότερα, κι εσείς οι υπόλοιποι να πάτε να …» Ασιχτίρ, βλαστημάω πρωί-πρωί.
    Αν δεν ήταν τόσο υδροκέφαλη η ΕΕ θα άδραζε ίσως την ευκαιρία για να προσελκύσει εταιρείες, αλλά μιας κι εδώ (αν και όχι τόσο φανερά) κάνουν κουμάντο αντίστοιχα κουμάσια, μάλλον μας βλέπω να ακολουθούμε κατά πόδας.
    Ίσως θα ‘πρεπε σιγά-σιγά να πάμε στα βουνά και να εμφιαλώνουμε καθαρό αέρα, ν’ αφήσουμε κάτι δωρεάν και αφορολόγητο στα παιδιά μας, έτσι, για δείγμα.

    (σημ. Νίκο, σου ξέφυγε ένα παραπανίσιο «πέρυσι» στην παράγραφο με το BEREC)

  4. Παναγιώτης Κονιδάρης said

    «Παρεμπιπτόντως: ένα ακόμα περιστατικό που δείχνει πόσο μακριά νυχτωμένοι ήταν οι δικοί μας υπεραριστεροί κουφιοκεφαλάκηδες που χειροκρότησαν τη νίκη του Τραμπ».

    Υπήρξαν στ’ αλήθεια αριστεροί που χάρηκαν για τον Τραμπ (ή θα χαιρόντουσαν για την Κλίντον); Και μάλιστα «υπεραριστεροί»; Πρώτη φορά το ακούω! Μάλλον για ντεμέκ πρέπει να μιλάς. Από την άλλη βέβαια το ρεπορτάζ από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού μας στις ΗΠΑ, τα έλεγε κάπως έτσι:

    «Το Bloomberg τονίζει πως ο Αλέξης Τσίπρας διαβεβαίωσε ότι είχαν μια «παραγωγική» συνάντηση με τον Ντόναλντ Τραμπ και σημείωσε πως δεν αισθάνθηκε «να απειλείται καμία στιγμή» από τον αμερικανό πρόεδρο».

    Άμα το λέει ο Αλέξης, ποια δικτυακή ουδετερότητα, ποια κλιματική αλλαγή και ποια πράσινα άλογα;

  5. spiral architect 🇰🇵 said

    Ποιοι ήταν «οι υπεραριστεροί κουφιοκεφαλάκηδες που χειροκρότησαν τη νίκη του Τραμπ»;
    Ονόματα, διευθύνεις, τηλέφωνα!

  6. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τη διορθωσούλα. Θα έχει κι άλλα λάθη η μετάφραση, έγινε βιαστικά και δεν την ξανακοίταξα.

    5 Τα περισσότερα άρθρα της iskra.gr, ας πούμε. Αφού αναγκάστηκε να απαντήσει ο Π. Παπακωνσταντίνου. Διεύθυνση και τηλέφωνο στο σάιτ.

  7. Πόσο έξω έπεσα: Βλέποντας (κάπου-κάπου) την προεκλογική εκστρατεία Χίλαρι-Τραμπ, έλεγα: Είναι ανίκανη αλλά τυχερή, διότι έχει μπροστά της έναν …εύκολο αντίπαλο!

  8. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    Τὸ καθεστὼς τοῦ ἐλεύθερου ἀνταγωνισμοῦ, ποὺ ἰσχύει σήμερα στὸ διαδίκτυο, δὲν συνάδει μὲ τὸ παγκόσμιο καθεστὼς συγκεντροποίησης πλούτου καὶ ἐξουσίας.
    Ὅπως λέει καὶ ὁ Γς, ἄργησε κιόλας.

  9. spiral architect 🇰🇵 said

    @6: To φαντάστηκα, αλλά ήθελα να σε τριπάρω. 🙂
    Ε, όχι και υπεραριστερός ο ΠιΛάφ!

  10. Αιμ.Παν. said

    Ας ελπίσουμε ότι οι «αναρχικοί» του ψηφακού κόσμου θα βρούν τα μονοπάτια αποφυγής/παράκαμψης των μεγαλοπαρόχων… ζήτω οι χάκερς…

  11. spiral architect 🇰🇵 said

    @8: Όχι «καθεστὼς ἐλεύθερου ἀνταγωνισμοῦ», Μαρτίνε, αλλά καθεστώς ελεύθερης πρόσβασης.

  12. sarant said

    10 Οι χάκερ εντάξει, αλλά ο πολύς κόσμος;

  13. spiral architect 🇰🇵 said

    @10, 12: Οι χάκερ κάτι θα βρουν, αλλά πολλά είναι προβλέψιμα από το σινάφι των εταιρειών διαδικτύου και παρόχων π.χ. οι ρυθμίσεις VPN του φυλλομετρητή σας ή η πρόσβαση μέσω κρεμμυδιού.
    (που έτσι κι αλλιώς λόγω αναδρομολόγησης καθυστερεί ήδη)

    Δείτε π.χ. τα δωρεάν MB που διαφημίζουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας για συγκεκριμένες εφαρμογές σόσιαλ μίντια. Σε όλα τα υπόλοιπα (π.χ. «επικίνδυνα σάιτ» 😉 ήδη σκέφτεστε για να μπείτε, γιατί θα σας τρώει τα λεφτά του υπολοίπου σας. Έτσι, στο ενσύρματο ίντερνετ του σπιτιού μας θα έχουμε λ.χ. ένα «φθηνό», βασικό πακέτο με ελεύθερη πρόσβαση σε athens voice, skai.gr, Λιακόπουλο, Fox news, pornhub, κυβερνητικά site κτλ.
    To «ακριβό» πακέτο θα έχει όλα τα παραπάνω συν ξερωγώ wikileaks, ή ριζοσπάστη. 😉

  14. sarant said

    13 Ακριβώς αυτή είναι η ένσταση με τα πακέτα. Που βέβαια μοιάζουν με τα κουπόνια έκπτωσης σε συγκεκριμένα καταστήματα.

  15. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Εγώ είμαι υπέρ του ψηφίσματος, έτσι κι αλλιώς οι σκλάβοι δεν ξέρουν τι να την κάνουν την ελευθερία, οι περισσότεροι άλλωστε φρόντισαν να κλειστούν σε διαδικτυακά μαντριά. Όπως πληρώνουν για το ξεροκόμματο που τους δίνει ο αφέντης τους για να ζήσουν, έτσι πρέπει να πληρώνουν και για το διαδικτυακό τους όφελος που θα αποφασίζει αυτός ποιό είναι.

    «Παρεμπιπτόντως: ένα ακόμα περιστατικό που δείχνει πόσο μακριά νυχτωμένοι ήταν οι δικοί μας υπεραριστεροί κουφιοκεφαλάκηδες που χειροκρότησαν τη νίκη του Τραμπ».
    Νυχτωμένοι κουφιοκεφαλακηδες, είναι όλοι όσοι περιμένουν κάτι ωφέλιμο πρωτίστως για τον κόσμο, από τον οποιοδήποτε Αμερικανό πρόεδρο.

    3 – «Ίσως θα ‘πρεπε σιγά-σιγά να πάμε στα βουνά και να εμφιαλώνουμε καθαρό αέρα, ν’ αφήσουμε κάτι δωρεάν και αφορολόγητο στα παιδιά μας, έτσι, για δείγμα.»
    Το θέμα, είναι σε τι είδους παιδιά θα το αφήσουμε αυτό το δείγμα.

  16. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    12 – Ο πολύς κόσμος έτσι κι αλλιώς είναι άβουλος, δουλεύει (όσοι ακόμη τέλος πάντων) ψηφίζει και βγάζει τον σκασμό, ποιός τον λαμβάνει υπόψιν;

  17. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Ένα πράγμα που δεν μπορώ να καταλάβω μ’ αυτή την ιστορία της (κατάργησης της) δικτυακής ουδετερότητας:

    Έστω ότι καταργείται, κι είσαι πάροχος που αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τους υπόλοιπους. Γιατί να μην φτιάξεις ένα πακέτο ανοιχτής πρόσβασης και να τους πάρεις την πελατεία; Δεν υπάρχει τίποτα που να το απαγορεύει στη νομοθεσία, και υποθέτω ότι οι χρήστες θα λάτρευαν ένα τέτοιο πακέτο, ιδίως μέσα σ’ ένα περιβάλλον κλειδωμένων συνδέσεων.

    Βλέπω δύο κυρίως εμπόδια σ’ αυτό το σενάριο: το ένα είναι ότι η αγορά των παρόχων σε κάποιες περιοχές είναι ολιγοπωλιακή ή ακόμα και μονοπωλιακή — απλώς δεν υπάρχει ανταγωνισμός, και το κόστος εκκίνησης για έναν νέο πάροχο είναι απαγορευτικό. Ακόμα κι έτσι, αν έστω ένας από τους υπάρχοντες «μεγάλους» άνοιγε τα πακέτα του, θα μπορούσε να σπάσει τον ανταγωνισμό.

    Το άλλο πρόβλημα είναι το γνωστό «πολλά τα λεφτά, Άρη». Οι μεγάλοι πάροχοι περιεχομένου μπορούν να τα σκάσουν αδρά, σε σημείο που να αντισταθμίσουν τα απωλεσθέντα έσοδα από δυσαρεστημένους χρήστες.

    Σε γενικές γραμμές το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί από το πόση αντίσταση είμαστε διατεθειμένοι να προβάλουμε. Ένα μποϊκοτάζ στις κλειδωμένες συνδέσεις, αν είναι αρκετά εκτενές, μπορεί να τους πείσει να διατηρήσουν ή να επαναφέρουν τη δικτυακή ουδετερότητα.

  18. sarant said

    17 Mισό. Όπως λέει και το άρθρο, τα πακέτα δεν είναι ακριβώς περίπτωση κατάργησης της ουδετερότητας. Το βασικό πρόβλημα αν καταργηθεί η ουδετερότητα είναι πως οι ιστότοποι που θα πληρώνουν τους παρόχους θα έχουν γρήγορη φόρτωση και οι άλλοι θα σέρνονται.

  19. spiral architect 🇰🇵 said

    Παρεμπιπτόντως πρέπει να διευκρινιστεί και κάτι άλλο: Στην ουχρονική περίπτωση όπου πρόεδρος των ΗΠΑ ήταν η σκύλαρι, μην νομίζετε ότι δεν θα λαμβανόταν απόφαση από την FCC για την κατάργηση της ουδετερότητας του διαδικτύου. Αυτά δεν είναι αποφάσεις Τραμπ, Κλίντον, Μέρκελ ή Τσίπρα είναι αποφάσεις (και καλά, και μη χέσω και οθντκ) «ανεξαρτήτων αρχών» που στηρίζουν τη συνέχεια των κρατών υπηρετώντας το Κεφάλαιο.
    Όλοι οι παραπάνω απλά θα μιλήσουν μέσω βάιμπερ ή μέσω αντιπροσώπων σε θεσμικά όργανα για την εναρμόνιση των νομοθετημένων απαιτήσεων του Κεφαλαίου.

  20. Avonidas said

    #18. Αυτό λέω. Αντί «πακέτο» πες συμβόλαιο ή όροι χρήσης ή οτιδήποτε. Όταν συνδέεσαι με έναν πάροχο, η σύνδεσή σου έχει κάποιες προδιαγραφές που αναφέρονται ρητά. Μιλάω απλώς για έναν πάροχο που θα δεσμευόταν, στους όρους χρήσης, να αντιμετωπίζει ισότιμα τη διαδικτυακή κίνηση.

  21. sarant said

    20 Δεν είναι και τόσο σίγουρο πως θα μπαίνει στους συμβατικούς όρους η «βελτιστοποιημένη μεταχείριση των παρόχων περιεχομένου» (ή όποιον ευφημισμό βρουν).

    19 Ο Ομπάμα πάντως και η ανεξάρτητη αρχή που είχε ορίσει, διαφύλαξε και ενίσχυσε την ουδετερότητα. Πώς να το κάνουμε, διαφέρουν σε αυτό.

  22. Avonidas said

    #21. Είτε μπαίνει είτε δεν μπαίνει στους όρους, οι χρήστες θα το πάρουν χαμπάρι. Το ερώτημα λοιπόν παραμένει: γιατί να μη «σπάσει» κάποιος τον ανταγωνισμό προσφέροντας ελεύθερη πρόσβαση;

  23. spiral architect 🇰🇵 said

    @17, 18: Ενδεικτική περίπτωση του παρόντος: Ανοίξτε το goole news με region Ελλάδα και δείτε ποια ιντερνετικά μέσα ενημέρωσης παρουσιάζει. Μέσα σε αυτά δεν θα βρείτε το 902 και το thepressproject.
    Με την καμία.
    Αντίθετα, το 50% τουλάχιστον των άρθρων είναι από το σάιτ του κομιστή και του χοντρού.
    (που δεν λέμε τ’ όνομά του) 😉

    Αν και ο σχωρεμένος ο Εφήμερος είχε διαμαρτυρηθεί πολλάκις, η google τον έγραψε κανονικά και συνεχίζει το ίδιο βιολί.

  24. Pedro Alvarez said

    Εγώ περιμένω να γράψει σχετικά ο Στάζυμπος. Εγκυρότητα και ειδίκευση, γαρ.

  25. spiral architect 🇰🇵 said

    Επί τη ευκαιρία, πάψτε να χρησιμοποιείτε τον γούγλη. Βάλτε πάπια για ψαχτήρι και θα γλυτώσετε από πολλά.
    Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε.

  26. spiral architect 🇰🇵 said

    @24: Εμείς δεν σου κάνουμε δηλαδής;

  27. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ,

    καλά, δεν το καταλάβατε ακόμα πως το όλο θέμα είναι δάκτυλος του ακατονόμαστου, επειδή δεν του πουλήθηκε το μπλογκ; Υπάρχει και σχετικό στιγμιότυπο που τον δείχνει καταρρακωμένο να διαβάζει την πανηγυρική απόφαση/απάντηση του Νίκου, μετά την συμβουλευτική γνωμάτευση στης ολομέλειας ..:)

  28. Pedro Alvarez said

    26. Σύ μεν έγκυρος, εγκυρότατος δε Στάζυ.

  29. Avonidas said

    #23. Αυτό δεν έχει να κάνει με δικτυακή ουδετερότητα, αλλά με επιλογή περιεχομένου από μια συγκεκριμένη εφαρμογή. Το ότι η πρόσβαση στο διαδίκτυο πρέπει να είναι ουδέτερη δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι προβάλλονται στο διαδίκτυο είναι οι ίδιοι ουδέτεροι.

    Το ίδιο καλά μπορείς να απαιτήσεις κι από τον Νικοκύρη να καλύπτει όλα τα θέματα ισότιμα. Δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει.

  30. spiral architect 🇰🇵 said

    @29: Ναι, αλλά ο Νικοκύρης δεν είναι μηχανή αναζήτησης ή πάροχος περιεχομένου όπως η γκουκλ.

  31. nikiplos said

    Καλησπέρα… Το ζήτημα είναι ετεροβαρές κατά τη γνώμη μου. Εν πολλοίς συμφωνώ με τον Tim Berners-Lee, αλλά από διαφορετική οπτική γωνία.

    Αγορά παρόχων συνδεσιμότητας. Εδώ και πάλι πρέπει να υπάρχει ρυθμιστική αρχή, για πολλούς λόγους που εκπίπτουν του άρθρου. Δεν υπάρχει, ούτε προβλέπεται στο μέλλον. Υπάρχουν οι ITU, η NICAM που θέτουν κάποιες αρχές από άποψη τεχνολογίας αλλά όχι σπουδαία πράγματα. Φυσικά ο στόχος τους δεν είναι οι «φθηνές και ποιοτικές υπηρεσίες» αλλά τα υψηλά κέρδη από «φθηνές και κακής ποιότητας υπηρεσίες».

    Ποιά είναι η κατάσταση στη χώρα μας? Οι πάροχοι συνδεσιμότητας συχνά πυκνά στη χώρα μας λένε ψέμματα κι εξαπατούν τους καταναλλωτές. Ενδεικτικά μερικές ταχύτητες χωρών (σταθερό ίντερνετ – πίνακες Speedtest 10/2017): Σιγκαπούρη 148.62Mbps Ρουμανία 97.70Mbps Ισπανία 60.53Mbps Κίνα 54.25Mbps Βουλγαρία 44.91Mbps Μολδαβία 42.97Mbps Βιετνάμ 24.21Mbps Μογγολία 20.79Mbps Γκάνα 17.27Mbps και κάπου προς τον πάτο της λίστας η Ελλάδα με 14.04Mbps. Είναι που ο ανταγωνισμός στην ελεύθερη αγορά τηλεπικοινωνίας έφερε την πρόοδο. Από τιμές, όσο κοστίζουν στην ημεδαπή τα «έως 100Mbps» με τραγικό upload «έως 10Mbps», τα ίδια λεφτά έχουν πραγματικό 1Gbps upload & download με static ips σε λοιπές «αναξιοπαθούσες» ευρωπαϊκές χώρες…

    Αγορά παρόχων περιεχομένου. Εδώ τα πράγματα γίνονται περίπλοκα γιατί στην πραγματικότητα, οι πάροχοι περιεχομένου, όπως και ο επίσημος έντυπος Τύπος, είναι ιδιώτες, ιδιωτικές εταιρίες. Δεν είναι μόνο η μεροληψία στο περιεχόμενο – που την έδειξαν σαφέστατα οι μάγκες του PressProject. Είναι και η αδιάφανη τύπου «Μεγάλου Αδελφού» που κινείται η αγορά η ίδια. Πχ το Facebook. Αποτελεί ιδιωτική εταιρία, η οποία υποτίθεται ότι εξυπηρετεί με τους όρους της. Πριν 2 χρόνια είχα μια διένεξη με αυτούς, καθώς μου μπλόκαραν το προφίλ και απαιτούσαν ταυτότητα σκαναρισμένη.

    Αν είχα χρήματα θα έφτανα στη δικαιοσύνη, όχι γιατί μου μπλόκαραν το προφίλ χωρίς εξηγήσεις, προειδοποίηση κλπ – που δεν είχα κάνει τίποτε, απλά δεν είχα επιδοκιμάσει με θέρμη το ΝΑΙ του δημοψηφίσματος και ίσως να είχα κάνει χιούμορ με κάποιους, ποτέ όμως υβριστικά ή προσβλητικά. Κυρίως γιατί με το μπλοκάρισμα του προφίλ, δεν μου δινόταν η δυνατότητα να το διαγράψω, δηλαδή να σβηστούν τελείως τα όποια αρχεία είχα εκεί δημοσιεύσει. Το δικαίωμα στη λήθη σε σκαναρισμένο προφίλ ας πούμε.

    Δεν είμαι αισιόδοξος για το μέλλον του εγχειρήματος του διαδικτύου. Το έδωσαν στις μάζες «δωρεάν», τσίμπησαν οι μάζες και τώρα θα αρχίσει η χειραγώγισή του.

  32. sarant said

    23 Καλά λες.

    30 Συμφωνώ.

  33. Avonidas said

    #30,32. Η google ειναι μηχανή αναζήτησης. Το google news όχι, και είτε έτσι είτε αλλιώς θα έκανε κάποια επιλογή ειδησεογραφικών σελίδων. Μπορεί κανείς να διαμαρτυρηθεί για τη συγκεκριμένη επιλογή (κι ίσως είναι καλή ιδέα να το κάνει), αλλά το θέμα εδώ απλά δεν είναι η ουδετερότητα.

    Στο pressproject κανείς δεν μου εμποδίζει την πρόσβαση· από κει και πέρα, το ότι δεν προβάλλεται αρκετά από το σύστημα (για να το θέσω αόριστα) είναι μάλλον αναμενόμενο. Κανείς δεν δικαιούται, ούτε και θα έπρεπε να περιμένει, να του δώσουν ένα βήμα να μιλήσει απλώς και μόνο επειδή υπάρχει ελευθερία λόγου.

  34. spiral architect 🇰🇵 said

    Με αφορμή το σχόλιο του Νικπλού, (#31) σκέφτομαι ότι η ονομαστική μας (γιατί ιντερνετική εκ προοιμίου δεν υπάρχει) ανωνυμία των λογαριασμών μας σε σόσιαλ, μπλογκ και πλατφόρμες σχολίων με αυτά και με τα επερχόμενα θα καταργηθεί. 🙄

  35. spiral architect 🇰🇵 said

    @33: Ναι Άβο, αναμενόμενο είναι και ισχύει και αλλού, γιατί – το ξανατονίζω- πρακτικά το google news είναι πάροχος περιεχομένου, αφού μέσω της πλατφόρμας αυτής κατευθύνεσαι σε συγκεκριμένες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες.

  36. Avonidas said

    #31. Δεν είμαι αισιόδοξος για το μέλλον του εγχειρήματος του διαδικτύου. Το έδωσαν στις μάζες «δωρεάν», τσίμπησαν οι μάζες και τώρα θα αρχίσει η χειραγώγισή του.

    Είναι μέγα θαύμα που δεν είχε αρχίσει νωρίτερα.

    Με εκνευρίζει κάπως αυτή η τάση του κόσμου να θεωρεί το διαδίκτυο σαν κάτι το δεδομένο ή σαν αναφαίρετο δικαίωμα. Το διαδίκτυο είναι ένα παγκόσμιο μέσο διασύνδεσης που υλοποιήθηκε από ιδιώτες, χρηματοδοτήθηκε από ιδιώτες, συντηρείται από ιδιώτες και εμπλουτίζεται από ιδιώτες. Δεν το «έδωσε» κανείς στις μάζες, απλά αναπτύχθηκε μέχρι τελικά να γίνει καθολική ανάγκη, όπως όλος ο κόσμος, πλην ελαχίστων, απέκτησε κάποια στιγμή τηλέφωνο και ψυγείο.

    Θέλετε να παραμείνει η πρόσβαση στο διαδίκτυο ελεύθερη; Εργαστείτε γι’ αυτό! Τόσο απλά. Έχετε ένα μέσο που σας επιτρέπει να συνδεθείτε με οποιονδήποτε άλλον στον πλανήτη, χρησιμοποιήστε το. Σας ενδιαφέρει κάποιος πάροχος περιεχομένου και δεν θέλετε να τον χάσετε; Βάλτε το χέρι στην τσέπη και στηρίξτε τον! (αυτό λέει και το Press Project από το πρωί μέχρι το βράδυ, με την ευκαιρία).

  37. spiral architect 🇰🇵 said

    @36: […] Σας ενδιαφέρει κάποιος πάροχος περιεχομένου και δεν θέλετε να τον χάσετε; Βάλτε το χέρι στην τσέπη και στηρίξτε τον! […]

    Εμ, τελικά καταλήγουμε στο θέμα της ανάρτησης, σε αυτό που επιθυμεί το Κεφάλαιο.

  38. Avonidas said

    #37. Εσύ όταν δουλεύεις θέλεις να πληρώνεσαι, έτσι δεν ειναι;

  39. Avonidas said

    Η υποδομή του διαδικτύου, με τους παρόχους να κατέχουν ουσιαστικά το δίκτυο, είναι όπως είναι ακριβώς επειδή το διαδίκτυο δεν σχεδιάστηκε. Προέκυψε από την επέκταση κλειστών τοπικών δικτύων, κυρίως στον στρατιωτικό και στον ακαδημαϊκό τομέα, κι άρχισε να επεκτείνεται και στο κοινό αρχικά σαν μια πολυτέλεια. Στη φάση αυτή της επέκτασής του, ήταν αναγκαίοι οι ιδιώτες κι ο ανταγωνισμός τους, καθώς το κόστος ήταν μεγάλο και η αγορά ακόμα μικρή. Και φυσικά, μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα ήδη υπάρχοντα τηλεφωνικά δίκτυα, με σταδιακές αναβαθμίσεις.

    Αν το διαδίκτυο είχε σχεδιαστεί κεντρικά και υλοποιηθεί π.χ. από το κράτος, τότε θα μπορούσαν τα δίκτυα να αποτελούν δημόσιο αγαθό (όπως τα δίκτυα ύδρευσης ή ηλεκτροδότησης, πριν τα μοσχοπουλήσουμε εννοείται). Φυσικά, μπορούμε ακόμα να κινηθούμε σ’ αυτή την κατεύθυνση, αν το διεκδικήσουμε, είτε με κρατικοποίηση υπαρχόντων δικτύων είτε — πολύ πιο ρεαλιστικά — με την ανάπτυξη νέων και ανοιχτών δικτύων.

  40. Avonidas said

    Πρέπει να ξανασκεφτούμε, και μάλιστα σοβαρά, τι είναι αυτό που συνιστά την ουσία του διαδικτύου. Δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο.

    Από τη μια υπάρχουν οι «κόμβοι» του διαδικτύου, οι σέρβερ και τα τερματικά. Αυτά είναι σε μεγάλο βαθμό ιδιωτική ατομική περιουσία, αλλά παρέχονται από συγκεκριμένους κατασκευαστές, με κάποιους περιορισμούς στις προδιαγραφές τους.

    Μετά, έχουμε το ίδιο το δίκτυο, το «υλικό» της καλωδίωσης ή της ασύρματης σύνδεσης. Για τον έλεγχο και την πρόσβαση σ’ αυτό το συστατικό στοιχείο είναι που γίνεται σήμερα ο καυγάς.

    Και τέλος, έχουμε το «λογισμικό» του διαδικτύου: τον παγκόσμιο ιστό, τα πρωτόκολλα σύνδεσης, την τεχνογνωσία των μηχανών αναζήτησης. Εδώ έχουμε ουσιαστικά κερδίσει τη μάχη πριν καν ξεκινήσει: το λογισμικό του διαδικτύου είναι σε μεγάλο βαθμό ανοιχτός κώδικας, μια καθομιλουμένη στην οποία μπορούν να επικοινωνούν όλοι οι κόμβοι και που δεν βρίσκεται υπό τον έλεγχο καμιάς εταιρείας ή ιδιώτη.

    Υπάρχουν επομένως βάσιμες ελπίδες, ακόμη κι αν χάσουμε την ελεύθερη πρόσβαση στα παρόντα δίκτυα, να ανθήσει το διαδίκτυο σε μια νέα υποδομή, σχεδιασμένη αυτή τη φορά πιο ανοιχτά κι ελεύθερα.

  41. spiral architect 🇰🇵 said

    @38: Εγώ θέλω να μην εκμεταλλεύεται το Κεφάλαιο την υπεραξία που παράγω.
    Εγώ, εσύ, όλοι οι συνδαιτυμόνες εδώ πέρα καθώς και όσο απο το το 99% της υφηλίου που εργάζεται, δουλεύουμε, πληρωνόμαστε και την υπεραξία μας την καρπούται ο εργοδότης μας που δεν κινεί καν το δαχτυλάκι του παρά μόνο για να μεταφέρει τα κέρδη του σε οφσόρ.

    Δεν είμαστε ούτε Γκουγκλ, ούτε ΟΤΕ Deusche Telekom, ούτε Verizon.

  42. Avonidas said

    #41. Οκ. Αλλά μέχρις ότου γίνει η επανάσταση του παγκόσμιου προλεταριάτου, μπορείς να δώσεις κάνα 5ευρο στο Press Project, έτσι για να δεις τι θα γίνει. Απλά λέω.

  43. Avonidas said

    #41. Κι επειδή μάλλον δεν συζητάμε το ίδιο θέμα:

    Ο πάροχος περιεχομένου που σου ζητάει συνδρομή ισοδυναμεί με το να πληρώνεις την τυρόπιτα στο φούρναρη.

    Ο πάροχος σύνδεσης χωρίς δικτυακή ουδετερότητα ισοδυναμεί με το να πληρώνεις διόδια για να πας στο φούρνο να πάρεις τυρόπιτα.

  44. Και μια σειρά σχολίων από το τουήτα.

  45. Chris said

    Θα με συγχωρέσετε, αλλά υπάρχει ένα μικρό λαθάκι. Ενώ στις ΗΠΑ η ουδετερότητα ήταν θεσμοθετημένη, στην Ευρώπη δεν ισχύει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον για τα ασύρματα δίκτυα. Έτσι μπορείτε να αγοράσετε ένα πακέτο βίντεο και να πάρετε φθηνότερη χρέωση αν επισκέπτεστε συγκεκριμένους ιστοτόπους από ότι άλλους. Για παράδειγμα το vimeo μπορεί να έχει ακριβότερη χρέωση από ότι το youtube. Που θα επιλέξετε να δείτε το βίντεο σας; Αυτό είναι και το χειρότερο, γιατί ο καταναλωτής νομίζει ότι κερδίζει ενώ στην πραγματικότητα και με ύπουλο τρόπο χάνει πρόσβαση.

    Ο κίνδυνος που υπάρχει είναι εκτός από το ιντερνετ 2 ταχυτήτων το οποίο σε ένα βαθμό είναι και παρακάμψιμο, ακόμα και αν έχουμε ταχύτητες PSTN ο γραπτός λόγος τουλάχιστον θα περνάει, είναι και το ότι μπορεί ορισμένες υπηρεσίες όπως το TOR, τα peer2peer δίκτυα ακόμα και ολόκληρες υπηρεσίες να γίνουν τόσο ακριβές ώστε πρακτικά να απαγορευθούν. Αν συμπεριλάβουμε και το γεγονός ότι υπάρχουν και φυσικά ή άλλα μονοπώλια που απαγορεύουν στην πράξη τον ανταγωνισμό τότε εμφανίζεται το πρόβλημα πολύ εντονότερο.

    Τώρα για τον κύριο Λι και το W3C consortium. Πριν μερικούς μήνες ο εν λόγω οργανισμός αποδέχθηκε να συμπεριλάβει ως πρότυπο το DRM (Digital Rights Management – Διαχείριση Ψηφιακών Δικαιωμάτων) το οποίο μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα. Αυτό ήταν κάτι που εξόργισε αρκετούς ανθρώπους και γενικά θεωρήθηκε μια κακή κίνηση. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι εταιρείες που υποστήριξαν αυτό το πρότυπο, το οποίο περιορίζει τα ψηφιακά δικαιώματα, είναι αυτές που έχουν σημαντική διαφωνία με το συγκεκριμένο μέτρο.

    Στην Ελλάδα θεωρητικά και νομικά, από ότι διαβάζω, η ουδετερότητα είναι κατοχυρωμένη (τουλάχιστον για τις ενσύρματες συνδέσεις). Η πρόσβαση στο διαδίκτυο θεωρείται ανθρώπινο δικαίωμα στην Ελλάδα. Δεν είμαι βέβαια σίγουρος αν αυτά τα πακέτα σε περίπτωση που κάποιος τα καταγγείλει στην αρχή τηλεπικοινωνιών, οτι δεν θα κριθούν παράνομα.

  46. sarant said

    33 Κανείς δεν λογόκρινε ακόμα το Press Project, αλλά χωρίς δ.ουδ. θα μπορεί ο δικος σου πάροχος να έχει το ΤΡΡ να σέρνεται και ο δικός μου να το έχει αποκλείσει τελείως.

    Πάντως έχεις δίκιο σε σχέση με το πεντάευρο δηλ. ότι αν θελουμε κάποιες ανεξάρτητες φωνές να ακούγονται πρέπει να βιοπορίζονται άρα χρειάζονται συνδρομές, δεν μπορεί να είναι ολοι εύποροι χομπίστες.

  47. sarant said

    45 Είπαμε όμως ότι τα πακέτα κινητής δεν συνιστούν ακριβώς παραβίαση της ουδετερότητας.

  48. aerosol said

    Όποιος νομίζει πως δεν τον αφορά το θέμα της δικτυακής ουδετερότητας υπογράφει ένα χειρότερο μέλλον γι αυτόν και τα παιδιά του. Τόσο απλά και τόσο απόλυτα.
    Αλλά έχει μια καλή δικαιολογία. Μέσα σε ένα σύστημα που τον μαστουρώνει με μη-νέα, όπου διάφορες ασήμαντες εξελίξεις παρουσιάζονται ως μέγιστης σημασίας -ενώ αποσιωπούνται αυτές που θα καθορίσουν το μέλλον του- είναι δύσκολο να βρει ενημέρωση και να καταλάβει τι γίνεται.

    Θα σταθώ σε 2-3 σημεία που διάβασα στα σχόλια:
    Έχουμε τυφλή πίστη στον «ανταγωνισμό». Στους περισσότερους τομείς της οικονομίας δεν υφίσταται τέτοιο πράγμα, είναι ένας μύθος που πιστεύουν μόνο αθώοι καταναλωτές. Κανείς δεν θα κάνει το Χ ρηξικέλευθο για να σαρώσει το χρήμα από τους άλλους. Θα το έκαναν και οι άλλοι και το πλεονέκτημα θα χανόταν για όλους. Είναι κοινό μυστικό πως το να μην κουνήσεις τη βάρκα και να εφαρμόσεις την υπάρχουσα εξαπάτηση είναι πολύ πιο προσοδοφόρο.
    Ας πούμε, πιστεύετε πως τα sms επιβαρύνουν σοβαρά τους παρόχους τηλεφωνίας και γι αυτό χρεώνονται; Δεν τους κοστίζουν σχεδόν τίποτα, είναι τζάμπα (και εκβιαστικό) χρήμα. Όποιος περιμένει τον πάροχο που θα τα προσφέρει τελείως δωρεάν («για να σαρώσει την αγορά») θα γεράσει περιμένοντας να λειτουργήσει η «ελεύθερη αγορά». Δεν υπάρχει ελεύθερη αγορά, αλλάζει μόνο το ποιος την ελέγχει. Αναλόγως, χρεωνόταν από όλους το roaming, μέχρι που τους το απαγόρεψε η Επίτροπος της ΕΕ. Ξαφνικά γεμίσαμε διαφημίσεις για το πόσο μας αγαπά η Cosmote, η Wind και η Vodafone και θέλουν πολύ να «επικοινωνούμε περισσότερο» και «αποφάσισαν» να μας κάνουν δώρο την κατάργηση τελών για roaming. «Ο κόσμος μας εσείς», αλλά μόνο αν εξαναγκαστούμε από την πολιτική εξουσία! Αυτή, που την σνομπάρουμε γιατί, λέει, ταιριάζει μόνο στην Β.Κορέα…

    Καλά το θέτει ο Avonidas για την δομή του διαδικτύου. Έχω μια μικρή ένσταση στο ότι το διαδύκτιο δεν υλοποιήθηκε από ιδιώτες, με την έννοια εταιριών. Δεν ήταν ένα δημιουργημένο προϊόν. Ήταν εξαρχής ένα χαοτικό οικοσύστημα όπου έπαιξαν ρόλο πανεπιστήμια, εταιρίες, κράτη, στρατός και οι ίδιες οι κοινότητες χρηστών. Αλλά αυτό είναι πλέον δευτερεύον. Έχει γίνει κοινός τόπος το να μετατρέπονται καθαρά κρατικές υποδομές σε ιδιωτικές. Αν ήταν εξαρχής κρατικό δημιούργημα και μόνο, αυτό πάλι δεν θα εμπόδιζε τις προσπάθειες ελέγχου και ιδιωτικοποίησής του.

    Η δικτυακή ουδετερότητα δεν κινδυνεύει τώρα για πρώτη φορά. Έχουν ξαναγίνει ανάλογες προσπάθειες. Αποτράπηκαν με μαζική αντίδραση των χρηστών του. Και η προσπάθεια εκ μέρους των οικονομικών γιγάντων γίνεται ξανά και ξανά μέχρι να κουραστούμε και να πάρουν αυτό που θέλουν. Είναι ενδεικτικό της σαπίλας το ότι υπάρχουν οργανωμένοι μηχανισμοί που στέλνουν μαζικά ψευδεπίγραφα σχόλια, υποστηρικτικά για την κατάργηση της δικτυακής ουδετερότητας, από ανύπαρκτους πολίτες ή από ανθρώπους που τους έκλεψαν τα στοχεία και χρησιμοποιούν ονοματεπώνυμο και κάποιο email τους!

    Δεν έχω πολλές ψευδαισθήσεις για μια Αμερική διαφορετική υπό την Χίλαρυ. Αλλά ο Τραμπ πουλάει στους υποστηρικτές του πως η δικτυακή ουδετερότητα είναι «κομμουνισμός με φανταχτερό όνομα». Τόσο ανεγκέφαλα, τόσο άτσαλα, τόσο χυδαία.

  49. Γς said

    Houston holds its breath

    Εγραφε η Χιούστον Κρονικλ με μεγάλα γράμματα
    Και το θεωρούσα υπερβολικό.

    Επρεπε να φτάσει ο τυφώνας για να καταλάβω.

    Διαβάζω τώρα στο BBC

    The internet holds its breath

    Λέτε να …

    http://www.bbc.com/news/technology-42348041

    http://www.bbc.com/news/technology-42348041

  50. Γς said

    Ηταν ένα ανέλπιστο δώρο.

    Ηρθε ξαφνικά και σχεδόν αθόρυβα το 1988, πάνω στο γαϊδουράκι στην Ιερουσαλήμ. Μεσίας, θρησκεία.

    Και πύλες Αδου ου κατισχύσουσιν αυτήν [;]

    Και κάποτε γελούσα και δεν καταλάβαινα τι φώναζαν για παγκόσμια επανάσταση και τέτοιες μπουρδες.

    Ναι είναι μια παγκόσμια επανάσταση και χρειάζεται μια τέτοια για να προστατευτεί

  51. sarant said

    48 Κάπως έτσι.

    Τα πακετάρω και φεύγω για αεροδρόμιο, καλώς εχόντων των πραγμάτων αύριο θα τα πούμε από τα πάτρια.

  52. Γιάννης Ιατρού said

    51: Καλή πτήση !

  53. Καλά ταξίδια!

  54. Γς said

    51:

    Καλή πτήση

  55. NM said

    Τη μέρα που η κυβέρνηση Σαμαροβενιζέλων έκλεισε την ΕΡΤ, αναγγέλοντας την ίδρυση της ΝΕΡΙΤ, κάποιοι πρόλαβαν και κατοχύρωσαν την ιντερνετική ονομασία ανεβάζοντας ένα σάιτ που το μόνο πράγμα που πρόλαβε να δημοσιεύσει ήταν ένα λινκ προς προϋπάρχοντα ιστότοπο που είχε τίτλο «Η πιτσερία που έσκισε».
    Αυθημερόν όλοι οι ελληνικοί πάροχοι απέκλεισαν την πρόσβαση στο σάιτ σε όλους τους συνδρομητές τους. Η διεύθυνση παρέμεινε φυσικά προσβάσιμη μόνο από το εξωτερικό ή μέσω πρόξυ σέρβερς.
    Δεν ξέρω τι απέγινε τελικά μ αυτή την ιστορία φρικτής λογοκρισίας, ούτε αν υπήρξε δικαστική συνέχεια .

  56. Yannis said

    https://www.theverge.com/2017/12/14/16776154/fcc-net-neutrality-vote-results-rules-repealed
    https://www.theguardian.com/technology/2017/dec/14/net-neutrality-fcc-rules-open-internet

  57. Αυτός που έχει τα καλώδια, αυτός θα κρίνει και τι περνάει, με τι προτεραιότητα, και με ποια ταρίφα.

    Αυτή είναι η ουσία της απόφασης, που πέρασε πλέον, και καταργεί το ίντερνετ κυριολεκτικά από το σχεδιασμό του, μετατρέποντάς το, από ένα ουδέτερο δίκτυο διακίνησης πακέτων TCP/IP, UDP, κλπ., (οποιουδήποτε περιεχομένου) μεταξύ κόμβων από οποιαδήποτε συμβατή εφαρμογή, σε ένα δίκτυο κατ’ ουσίαν περιεχομένου, τύποις Διαδίκτυο-όπως-το-ξέραμε. Καθότι αυτοί που έχουν το περιεχόμενο με αυτούς που έχουν τα καλώδια, είναι τα ίδια πορτοφόλια στις ΗΠΑ.

    Χώρος για ανεξάρτητους παίκτες δεν υπάρχει, από τη στιγμή που δεν έχουν… καλώδια. Και φυσικά τα πακέτα που περνάνε από τους καλωδιάδες στις ΗΠΑ, έχουν δεν έχουν -που δεν έχουν- καμιά ταμπέλα EU ή EE, δεν πρόκειται να τύχουν διαφορετικής -ουδέτερης- μεταχείρισης.

    Το Διαδίκτυο φτιάχτηκε defacto ως utility, βασική υπηρεσία – αγαθό κοινής ωφέλειας, σαν το νερό ή το ρεύμα, ήρθε πλέον η ώρα να γίνει κι αυτό dejure άλλο ένα προϊόν στην και-καλά-ανταγωνιστική-και- αυτορρυθμιζόμενη καπιταλιστική αγορά.Μιλάμε για το Διαδίκτυο, τις υποδομές, δηλαδή, καλώδια και δρομολογητές, κι όχι τις ένα σωρός υπηρεσίες που τρέχουν πάνω του, όπως ο Ιστός. Ας ελπίσουμε, κι ας παλέψουμε, να αργήσει λίγο η Ευρώπη.

    Φυσικά, traffic policing και shaping κάνουν όλοι οι πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών, για να τηρούνται συμβόλαια κι ελάχιστες αποδεκτές ποιότητες υπηρεσιών, όμως τώρα είναι κάτι ποιοτικά και ποσοτικά διαφορετικό.

  58. Γιάννης Ιατρού said

    57: …Αυτός που έχει τα καλώδια, αυτός θα κρίνει και τι περνάει…
    με την προϋπόθεση ότι μπορεί να καταλάβει περί τίνος πρόκριται ή.και προς/από πού πάει/έρχεται …

  59. ndmushroom said

    Να με συμπαθάς, Νικοκύρη, αλλά το zero-rating ΕΙΝΑΙ παραβίαση της διαδικτυακής ουδετερότητας, και ελάχιστοι το αμφισβητούν. Ήταν μάλιστα ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σημεία του σχετικού κανονισμού της ΕΕ, όπως γράφει και το Verge (το οποίο επικαλέστηκε το άρθρο του PC Steps)
    Το επιχείρημα «μα δεν είναι ότι σου κόβουν την πρόσβαση σε κάτι άλλο» είναι παραπλανητικό, και δεν έχει καμία σχέση με τη διαδικτυακή ουδετερότητα, αλλά με μια εσφαλμένη, δήθεν «καταναλωτο-κεντρική» προσέγγιση που λέει ότι «αφού συμφέρει -επιφανειακά, τουλάχιστον- τον καταναλωτή, είναι καλό».
    Διαδικτυακή ουδετερότητα σημαίνει ότι όλη η κυκλοφορία στο διαδίκτυο αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο. Όταν διαχωρίζεις, θετικά ή αρνητικά, το περιεχόμενο που κυκλοφορεί, παραβιάζεις την διαδικτυακή ουδετερότητα (ακόμη και αν αυτό επιτρέπεται σε νόμο με το ίδιο (οργουελικό) όνομα.

  60. 58: Το από πού και το προς τα πού είναι πάντα διαθέσιμο, αλλιώς δεν επιτυγχάνεται η δρομολόγηση. Κι ακόμη κι αν δεν είναι η αληθινή αφετηρία κι ο αληθινός προορισμός, πάλι η κατηγοριοποίηση κι οι αποφάσεις είναι σ’ αυτόν. Αν απ’ το πολυτεχνείο βγαίνουν τόρεντ πακέτα που έχουν μια διανομή λίνουξ, κι όχι μια ταινία, ποσώς ενδιαφέρει τον καλωδιά. Βάζει στη μαύρη λίστα το το συνδυασμό πολυτεχνείο+τόρεντ, κι αν γουστάρει όλο το πολυτεχνείο.

  61. Γς said

    Net neutrality rules weakened by US regulator
    Dave Lee

    2 hours ago.

    Restrictions on US broadband providers’ ability to prioritise one service’s data over another are to be reduced after a vote by a regulator.

    The Federal Communications Commission voted three to two to change the way «net neutrality» is governed.

    Internet service providers (ISPs) will now be allowed to speed up or slow down different companies’ data, and charge consumers according to the services they access.
    But they must disclose such practices.

    Ahead of the vote, protesters rallied outside the FCC’s building to oppose the change.

    http://www.bbc.com/news/technology-42355666

  62. leonicos said

    Νωρίς για δάκρυα Στέλλα

  63. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1%CE%BA%CE%AE_%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1

    Ουδετερότητα του δικτύου,τί είναι και γιατί πρέπει να σας νοιάζει
    http://economixcomix.com/home/net-neutrality/

  64. Παναγιώτης Κ. said

    «Αυτός που ελέγχει τα καλώδια…»
    Έκανε μεγάλη εντύπωση σε μένα όταν κάποιος μίλησε για τον βαθύτερο λόγο του ενδιαφέροντος ιδιωτών για το δίκτυο ύδρευσης των πόλεων και ειδικώς των μεγάλων πόλεων. Υπαινίχθηκε λοιπόν ότι μέσω αυτών θα υπάρξει η αντίστοιχη όδευση σήματος προς τους καταναλωτές.
    Από τότε όμως που το διάβασα, έχουν περάσει 4-5 χρόνια και δεν είδα να ξαναέρχεται στην επιφάνεια το ζήτημα.
    Έχει βάση κάτι τέτοιο ή απλώς είχαμε να κάνουμε με κάποιον ευφάνταστο… προστάτη των λαϊκών συμφερόντων;

  65. Avonidas said

    #63. Ωραίο το κόμικ, Εφη^2, αλλά δυστυχώς (αντι-παρα-προ)περσινά ξινά σταφύλια 😦 Την πατήσαμε…

  66. Γς said

    Βρε τι κάνουν οι άνθρωποι να οικονομήσουν!

    «H Social Hackers Academy δημιουργήθηκε από τρεις προγραμματιστές ([ονόματα]) που, γνωρίζοντας την ανάγκη της παγκόσμιας αγοράς εργασίας για καλούς προγραμματιστές, σκέφτηκαν ότι μια βιώσιμη λύση για το προσφυγικό είναι η ένταξη των μεταναστών στην κοινωνία μέσα από την εκπαίδευσή τους στον προγραμματισμό.»

    Και ξεκίνησαν «μαθήματα JavaScript, HTML, CSS, Node, Angular, Express και Databasing σε MySQL/MongoDB σε πρόσφυγες από την Αιθιοπία, το Αφγανιστάν, τη Συρία και το Ιράν, οι οποίοι εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους κι επιλέχθηκαν μετά από σχετικά προκαταρκτικά τεστ.»

    Και η πλάκα [που τους κάνουν και μας κάνουν]:

    «Μετά την αποφοίτησή τους, οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση σε γνωστές εταιρείες τεχνολογίας, οι οποίες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον να τους προσλάβουν» !

    Ερημοι πρόσφυγες…

    Και βέβαια:

    «Τα έξοδα του πρώτου κύκλου μαθημάτων έχουν ήδη καλυφθεί από ελληνικές εταιρείες αλλά και ιδιώτες που συνεισέφεραν οικονομικά ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για γραφεία και εξοπλισμό.»

    http://www.athensvoice.gr/life/technology/408124_social-hackers-academy-dorean-sholeio-mathainei-programmatismo-stoys

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    64 Παναγιώτης >>δίκτυο ύδρευσης… όδευση σήματος

    μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ… 🙂

  68. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    65. 😦 Τα δίχτυα του Διαδικτύου 🙂

  69. Γς said

    Και μου αρέσει και το νιουτράλιτι των US-μεταφορών.

    Τα εμπορεύματα και οι εμπορικές αμαξοστοιχίες έχουν προτεραιότητα

  70. Γιάννης Ιατρού said

    60: Βασικά γίνεται δύσκολο. Σ΄αυτό συμφωνώ.
    Αλλά παίρνοντας το «Πολυτεχνείο» ενδεικτικά σαν παράδειγμα, κάποιος πάροχος του δίνει πρόσβαση στο δίκτυο. Επομένως μέσω αυτού μπορείς να το φτάσεις. Ίσως χρησιμοποιώντας proxy αν ο «δικός σου» πάροχος δεν δίνει πρόσβαση σ΄αυτό. Το torrent (ενδεικτικά) μπορεί να το περιορίσουν, αλλά τα άλλα πολύ βασικά πακέτα όχι.

  71. Γς said

    Μαίρη Χρονοπούλου:

    Μου αρέσει ο Κασιδιάρης. Αν ήμουν 60 χρόνια νεότερη, Χρυσή Αυγή ξε-Χρυσή Αυγή, δεν θα μου είχε γλιτώσει.

    Κι η φίλη μας η Mitsa Makri στο ΦΒ:

    Βρε βρε μίλησε και η Χρονοπούλου για τον Κασιδιάρη… παλι καλά που δεν του τραγούδησε «Του φασισταριού απέναντι πείτε του πώς το θέλω»… ουυυξου!!!

  72. spiral architect 🇰🇵 said

    Μια συσκευή που θα’ θελα να την έχω στα χέρια μου είναι η παρακάτω:

    https://puri.sm/shop/librem-5/

    Λειτουργικό Λίνουξ (Pure OS) hardware διακόπτες αποκλεισμού μικροφώνου, καμερών και κάρτας sim, χωρίς αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος (άλλη κομπίνα φακελώματος αυτή 👿 ) και το κυριότερο χωρίς λογαριασμό google (τύπου spiral@gmail.com) γενικά χωρίς οποιοδήποτε τύπο tracking. Οι προπαραγγελιες έχουν αρχίσει (τιμή γύρω στα 600$) αλλά αμφιβάλλω κατά πόσον θα δεχτούν οι εταιρίες τύπου verizon, να υπάρχουν τέτοια τηλέφωνα στο δίκτυό τους.

    Δείτε και αυτό από το ίδιο σάιτ: (https://puri.sm/products/)
    Typical laptops use hardware chips coupled with software that can betray you (including tracking you without your consent). News stories have shown how these chips can surreptitiously transmit voice, networking, picture or video signals. Other chips are used to install spyware, malware or viruses. These built-in vulnerabilities can turn “your” computer into “their” computer.

    Καλημέρα σας από το θαυμαστό καινούργιο κόσμο.
    https://twitter.com/hashtag/NetNeutrality

  73. spiral architect 🇰🇵 said

    Τελικά η FCC ψήφισε να καταργήσει τη «νομοθεσία Ομπάμα» που απαιτούσε από τους παρόχους διαδικτύου να παρέχουν στους καταναλωτές ισότιμη πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο στο διαδίκτυο.

    Good morning suckers! 👿

  74. spiral architect 🇰🇵 said

    να καταργήσει –> να καταργηθεί ;oops:

  75. Γιάννης Ιατρού said

    72: Το είχες ξαναγράψει, αν θυμάμαι καλά. Αλλά να ψάξουμε, μήπως η «εταιρεία» ανήκει σ΄αυτούς που ξέρουμε …. Σου λέει, ας τους τρομάξουμε λίγο με κατάλληλες «ειδήσεις», μπας κι αγοράσουν πάλι κάτι τις, γιατί αλλιώς θα μπατιρίσουμε 🙂

  76. gpoint said

    Πάντως η ουδετερότητα αλλού καταργήθηκε ντε φάκτο…

    για όσους ακόμα ελπίζουν πως ο ΠΑΟ δεν θα υποβιβασθεί, το απόσπασμα από αθλητική εφημερίδα

    Σε κάποια στιγμή ο Μίμης Δομάζος απευθυνόμενος στον Κωνσταντίνου τον προκαλεί: «Εσύ τι ρόλο παίζεις; Τι θέλεις σ’ αυτή τη θέση του προέδρου της ΠΑΕ…»

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Αν δεν ήμουνα εγώ, ο Παναθηναϊκός θα είχε ήδη πέσει!

    ΔΟΜΑΖΟΣ: Άσε τις αηδίες…

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Εγώ κρατάω τον Παναθηναϊκό…

    ΔΟΜΑΖΟΣ: Άσε αυτές τις μπούρδες και δώσε τα στοιχεία που σου ζητήσαμε…

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κάνε μου αίτηση…

    ΔΟΜΑΖΟΣ: Να σου κάνω αίτηση, όπως εσύ μου έκανες αίτηση για να σε βάζω στην ενδεκάδα;…

    »Δεν με παίρνει, αν μπλέξω μ’ αυτούς εδώ…» ίσως σκέφτηκε ο chipitas και ακόμα τρέχει.

  77. spiral architect 🇰🇵 said

    @75: Τώρα που το λες νομίζω πως τό’ χα ξανανεβάσει. Τώρα σε ποιους μπορεί να «ανήκει» η εταιρεία, καταπώς δείχνουν τα πράματα είναι crowdfunding κάποιων geeks, άρα λεφτά ζητάνε. 😉 Το ερώτημα έτσι κι αλλιώς παραμένει, δλδ αν οι provider θέλουν να κυκλοφορούν μη τσιπαρισμένες συσκευές, χωρίς google (ή apple) account και μη τσιπαρισμένες με λογισμικό για tracking.

    Για να είμαι ειλικρινής και εγώ δεν πιστεύω ότι, το εγχείρημά τους θα τελεσφορήσει. Ο κόσμος δεν νοιάζεται όπως βλέπεις γύρω σου, εκτός από μια μειοψηφία, έστω και αν του χώσεις ένα αισθητήρα για tracking τύπου φαλλού στον κώλο του. 😦

    Συγνώμη για την ωμότητα μου, αλλά πλέον το πιστεύω ακράδαντα.

  78. Γς said

    73:

    >Τελικά η FCC ψήφισε να καταργήσει

    Το ξέρουν εδώ.

    Τους το ανακοίνωσα χτές το βράδυ πριν 10 ώρες
    [Σχ. 61

    https://sarantakos.wordpress.com/2017/12/14/netneutrality/#comment-472410

  79. Γιάννης Ιατρού said

    77β : Σαν το χαλασμένο δόντι, άμα δεν πονέσει/πρηστεί δεν πηγαίνεις στο γιατρό 🙂

    78: Γς, αδικήθηκες,ε; 🙂

  80. LandS said

    Δυστυχώς: https://left.gr/news/telos-stin-oydeterotita-toy-diadiktyoy-apo-tis-ipa

  81. Σε ένα κόσμο που το κυρίαρχο ιδεολογημά του, είναι οι απεριόριστες δυνατότητες, η φενάκη δηλαδή της παντοδυναμίας του ατόμου, κάθε περιορισμός για καλό είναι. Ας το παραδεχτούμε: η και καλά όαση ελευθερίας του διαδικτύου είναι η ισχυρότερη μηχανή προπαγάνδας και μαζικής αποβλάκωσης που υπήρξε ποτέ. Ένα πελώριο μαντρί όπου τα πρόβατα γυρεύουν οικοιθελώς τον εγκλεισμό τους. Τουλάχιστον τώρα οι πάλαι ποτέ «υποψιασμένες» θα γυρέψουν άλλους δρόμους, ή έστω θα χάσουν λίγη απο τη θανατερή άνεση της εποχής μας που λιθοστρώνει το δρόμο για την κόλαση.
    Στα περι τραμπ: προφανώς και αποφάσεις τέτοιας βαρύτητας δεν εξαρτώνται απο τον εκάστοτε πρόεδρο αλλά απο συγκεκριμένα συμφέροντα του ενδοκαπιταλιστικού ανταγωνισμού. Και για να το πούμε και αλλιώς, στα τέτοια μας για το ουδέτερο διαδίκτυο (λες και ήταν ποτέ ουδέτερο), αυτό που είχε μια κάποια σημασία ήταν το συγκεκριμένο λόμπυ λυσσασμένων σκυλιών του πολέμου που με αντιπρόσωπο την ψυχοπαθή σκύλλα κίλλαρυ, καλόβλεπε ένα νο φλάι ζον στη συρία και άρα την πιθανότητα ενός αρμαγεδδώνα (ένα ή δυο δ;) στα μέρη μας. Έναν άνθρωπο (λέμε τώρα) που χαίρεται για την κόλαση της λιβύης και γελά χαριτωμένα στην κάμερα, για το θάνατο μετά ανασκολοπισμού του καντάφι, ε, δεν το θες επικεφαλής του ισχυρότερου στρατού του κόσμου.
    Αφήστε που δε θα΄ναι υπέροχα να υπερασπίζεται το φέησμπουκ την ελευθερία του διαδικτύου;

  82. Γς said

    79 β:

    Και βέβαια. Κατάφορα.

    Να διαταχθεί ΕΔΕ επιγόντως

  83. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    48 – » Όποιος νομίζει πως δεν τον αφορά το θέμα της δικτυακής ουδετερότητας υπογράφει ένα χειρότερο μέλλον γι αυτόν και τα παιδιά του. Τόσο απλά και τόσο απόλυτα.»
    Είσαι από τους ελάχιστους που λαμβάνω σοβαρά υπόψιν αυτά που λέει και στα περισσότερα συμφωνώ ενώ πολλές φορές, λές αυτά που θέλω να πώ κι εγώ αλλά πολύ πιο απλά περιεκτικά και σύντομα. 🙂
    Mε όλο το υπόλοιπο κείμενο συμφωνώ μαζί σου αλλά με αυτή την παράγραφο έχω μεγάλες αντιρρήσεις.

    Πώς μπορεί να υπογράψει κάτι κάποιος όταν είναι πλήρως χειραγωγημένος και δεν τον λαμβάνει κανείς υπόψιν; όταν το μέλλον του ανέκαθεν το σχεδίαζαν και το αποφάσιζαν άλλοι χωρίς αυτόν; όταν ο ίδιος ζεί σε εικονική πραγματικότητα; όταν δεν έχει καν επιλογή παρά μόνο διαλογή από προεπιλεγμένες επιλογές των σχεδιαστών του μέλλοντός του; και κυρίως, όταν όχι μόνο δεν γνωρίζει τι είναι αυτό, αλλά δεν ενδιαφέρεται καν να μάθει;
    Ξέρεις πόσοι είναι χωμένοι στο Second life; ΠΑΝΩ ΑΠΟ 300.000.000!!! Ξέρεις πόσοι στο FB, Twiter, κλπ; πάνω από 2,000,000,000 ΤΡΕΛΑ. Φυσικά ξέρεις πολύ καλά τι είναι ο εθισμός, παράλληλα το ξέρει ακόμα καλύτερα η οικονομική ελίτ.

    Πάμε στο πιο σοβαρό, για ποιά παιδιά μιλούμε; τι είδους παιδιά; Αυτά που οι γονείς τους τα ξεφορτώνονται στις κονσόλες στο διαδίκτυο και στα εκπαιδευτήρια; αυτά που από την βρεφική τους ηλικία ασχολούνται με τάμπλετ; αυτά που αν τα ρωτήσεις πού και πως βρίσκουμε τροφή σου απαντούν στο σούπερ μάρκετ αγοράζοντάς την; αυτά που στις εξόδους τους στις καφετέριες, είναι γυρισμένα πλάτη και στέλνουν μηνύματα με το κινητό ή χώνονται στο fb; αυτά που είναι ΕΝΤΕΛΩΣ απολίτικα; Πιστεύεις πως αυτά τα εθισμένα και εξαρτημένα ηλεκτρονικά παιδιά μπορούν να προβάλλουν την παραμικρή αντίσταση σε ό,τι τους επιβάλλουν οι μαμάδες εταιρείες; Εδώ δεν το κάνουμε εμείς (μιλώ για την ηλικία μου και πάνω, δεν ξέρω την δική σου αλλά σίγουρα είσαι μικρότερος) που έχουμε κι ένα «αγωνιστικό» παρελθόν (τρομάρα μας) θα το κάνουν αυτά; Είναι τελειωμένη υπόθεση το μέλλον τους, το αν θα είναι χειρότερο η καλύτερο, είναι καθαρά θέμα αντιλήψεως, πάρε παράδειγμα την σπηλιά του Πλάτωνα.

    «Δεν έχω πολλές ψευδαισθήσεις για μια Αμερική διαφορετική υπό την Χίλαρυ. Αλλά ο Τραμπ πουλάει στους υποστηρικτές του πως η δικτυακή ουδετερότητα είναι «κομμουνισμός με φανταχτερό όνομα». Τόσο ανεγκέφαλα, τόσο άτσαλα, τόσο χυδαία.»
    Παρ΄όλα αυτά το πουλάει, όπως το ίδιο ανεγκέφαλα, άτσαλα και χυδαία, πουλάνε τα γερμανικά ΜΜΑ την τεμπελιά την διαφθορά και την σπατάλη των Ελλήνων ως αιτία για την χρεοκοπία της χώρας, κι ο Τσίπρας την εφαρμογή των φασιστικών μνημονίων ως κομμουνιστική πολιτική, σε ποιούς όμως τα πουλάνε αυτά; σε τι είδους ανθρώπους; (δεν τολμώ μα πώ πολίτες).
    ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ.

    Υ.Γ – Όποιος ψηφίσει Τσίπρα στις επόμενες στημένες εκλογές, θα είναι αριστερός, κομμουνιστής, ή ηλίθιος;

  84. Απ’ ό,τι φαίνεται, στας ΗΠΑ μέχρι και οι νεκροί γνωμοδότησαν κατά της δικτυακής ουδετερότητας

  85. ΓιώργοςΜ said

    84 Πίσω είναι τα Αμερικανάκια, τι να μας πουν… Εδώ ψήφιζαν τα δέντρα πριν από 60 χρόνια. Γατάκια…

  86. spiral architect 🇰🇵 said

    To καθιερωμένο άσμα για την περίπτωση

  87. sarant said

    84 Και τα σχόλια αν πρόσεξα καλά είναι κοπιπάστη

  88. Τύφλα νά’χουνε τα botάκια του Σπυράδωνι

  89. Δημόσια Διαδούλευση, όπως σχολίασε κάποιος…

  90. cronopiusa said

    CryptoParty in Athens

  91. Γς said

    90:

    Ιδιωτικότητα.

    Κι αν δεν έχεις να κρύψεις τίποτα;

    Κι αν είσαι τόσο ανώμαλος που θέλεις να τα
    βγάλεις όλα στη φόρα;

    >CryptoParty in Athens

    Κανα πάρτι με ούζα;

  92. άσχετο

  93. Emphyrio said

    Αν δεν εχει αλλαξει κατι απ’οσα εχω διαβασει για την εξαπλωση του Ιντερνετ στις ΗΠΑ, σε πολλες αστικες περιοχες υπαρχει μονο ενας παροχος, αρα παει περιπατο η ανοιχτη αγορα και οι φιλελεδιες περι ρυθμισης/αυτορυθμισης και δυνατοτητας επιλογης. Για τεχνικους λογους επισης οι τεραστιες αγροτικες εκτασεις με ενα-δυο σπιτια μεσα τους εχουν 56Κ συνδεση – ουτε broadband ουτε τετοια καλουδια, που οπως φαινεται τα εχουν οι κατοικοι των «καθυστερημενων» αφρικανικων χωρων που πηδηξαν το σταδιο του χαλκου.

    Οταν λοιπον η παροχη του Ιντερνετ ειναι μονοπωλιο, μπορει ο καθε παροχος να κανει ο,τι θελει χωρις να του πει κανεις τιποτε. Μπροστα στην κατασταση αυτη στην μητερα του καπιταλισμου και του ελευθερου εμποριου, εμεις στην ΕΕ με τα ολιγοπωλια μας ειμαστε προνομιουχοι (και οχι, με αυτο ΔΕΝ υπερασπιζομαι τον καπιταλισμο. Για μενα τα δικτυα διανομης ολων των utilities, απο σιδηροδρομικες γραμμες ως οπτικες ινες θα επρεπε να ανηκουν σε μονομετοχες κρατικες εταιρειες, γραμμενες στο Συνταγμα).

  94. http://www.amna.gr/home/article/214218/Nea-chrimatodotisi-20-ekat-euro-apo-ti-Google-gia-tin-kainotomia-sti-dimosiografia
    Το Ταμείο Καινοτομίας Digital News Initiative, μια συνεργασία μεταξύ της Google και των εκδοτών στην Ευρώπη, που αποσκοπεί στην προώθηση νέων τεχνολογικών λύσεων στο πεδίο της δημοσιογραφίας, ανακοίνωσε τους αποδέκτες του τέταρτου γύρου χρηματοδότησης.

    Πρόκειται για 120 προτάσεις από 26 ευρωπαϊκές χώρες που λαμβάνουν χρηματοδότηση 20,4 εκατ. ευρώ για να ενισχύσουν έργα δημοσιογραφικής καινοτομίας. Μετά και το νέο γύρο, το μέχρι σήμερα συνολικό ποσό χρηματοδότησης από το Ταμείο ανέρχεται στα 94 εκατ. ευρώ.

    Από ελληνικής πλευράς, χρηματοδότηση 50.000 ευρώ λαμβάνει το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) για το έργο «Check-it: Clearly Visualizing Fake News on Social Media» («Έλεγξέ το: Απεικονίζοντας καθαρά τις ψεύτικες ειδήσεις στα social media»).

  95. cronopiusa said

  96. spiral architect 🇰🇵 said

    Έτσι ωμά!

    «Δεν είναι δουλειά της κυβέρνησης να διαλέγει τους νικητές και τους χαμένους στην οικονομία του διαδικτύου. Θα έπρεπε να έχουμε ένα ισότιμο πεδίο και να αφήσουμε τους καταναλωτές να αποφασίσουν ποιος θα κερδίσει»

  97. spiral architect 🇰🇵 said

    Έεεελα!
    Το «Vodafone Pass» παραβιάζει την ουδετερότητα του διαδικτύου

    Λεπτομέρειες:
    – Επικοινώνησε, παθιάσου, μοιράσου χωρίς να καταναλώνεις τα GIGA του προγράμματός σου.
    (διαφήμιση-τυράκι)
    – Οι πελάτες με συγκεκριμένα πακέτα μπορούν να διαλέξουν ένα λεγόμενο «Pass» που δίνει δωρεάν πρόσβαση σε μία από αυτές τις τέσσερις κατηγορίες, (chat, κοινωνικά δίκτυα, μουσική και βίντεο) ενώ η πρόσβαση στις υπόλοιπες θα πρέπει να αγοραστεί επιπλέον.
    (η φάκα της επιπλέον πληρωμής)

  98. sarant said

    Ενδιαφέρον έχει να δούμε τι θα πουν οι Γερμανοί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: