Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Διπλωματικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 13 Ιανουαρίου, 2018


Γιατί διπλωματικά; θα αναρωτηθείτε. Δεν υπαινίσσομαι τις συνομιλίες που θα γίνονται για το όνομα της γειτονικής μας ακατονόμαστης χώρας, ούτε άλλη δραστηριότητα πρέσβεων και λοιπών διπλωματών.

Είπα να ονομάσω έτσι τα μεζεδάκια αυτής της εβδομάδας επειδή η μισή ελληνική μπλογκόσφαιρα έχει βαλθεί από προχτές να διπλώνει χάρτες και να βλέπει ποιο μέρος πέφτει πάνω σε ποιο άλλο.

Όλα ξεκίνησαν από τη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, σε περιοδεία στη Μακεδονία, ότι «Εμείς οι Κρητικοί έχουμε μια ιδιαίτερη ευαισθησία στα ζητήματα της Μακεδονίας. Αν διπλώσεις τον χάρτη της Ελλάδας στα δυο θα ‘ρθει η Κρήτη να πέσει πάνω στη Μακεδονία και η Μακεδονία πάνω στην Κρήτη».

Κάποιοι πάντως που όντως διπλωσαν τον χάρτη είδαν πως η Κρήτη πέφτει πάνω στη Θράκη, άλλοι πάλι πρότειναν να ονομαστεί Βόρεια Κρήτη η ακατονόμαστη χώρα, ενώ μια μικρή επιλογή αντιδράσεων υπάρχει εδώ.

Σήμερα δεν λεξιλογούμε, αλλιώς θα λέγαμε ότι και οι διπλωμάτες και τα διπλώματα των σχολών και των πανεπιστημίων από το «διπλώνω» (ή έστω το αρχαίο διπλόω-ώ) προέρχονται, αλλά αυτό το αφήνουμε για κάποιο μελλοντικό λεξιλογικό άρθρο.

* Πάντως, για να τελειώσουμε με τα διπλωματα, να πούμε ότι αν μπορούσαμε να διπλώσουμε ένα κομματι χαρτί 23 φορές, το πάχος του θα έφτανε το ένα χιλιόμετρο. Μην το δοκιμάσετε στο σπίτι και μην το πείτε στον Κούλη.

* Ένας άλλος τίτλος που είχα σκεφτεί για το σημερινό άρθρο ήταν «πολυνομοσχεδιακά μεζεδάκια» μια και αυτές τις μέρες ψηφίζεται το (πέμπτο; δέκατο; ) πολυνομοσχέδιο της μνημονιακής εποχής. Ωστόσο, δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω καθολου συνεδριάσεις της Βουλής κι έτσι δεν έχω κανένα σχετικό μαργαριτάρι, οπότε θα περιοριστώ σε ένα φαινόμενο ακλισιάς που το ξεσηκώνω από τη Λεξιλογία.

Όπως λοιπόν επισημαίνει ο φίλος Εαρίων, στο πολυνομοσχέδιο που συζητιέται στη Βουλή αυτές τις μέρες και στις διατάξεις για τα καζίνα (βλ. άρθρα 357-378, σσ. 1236-1281 του σχεδίου νόμου, και σσ. 282-309 της αιτιολογικής έκθεσης) χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο άκλιτος τύπος (τα καζίνο, των καζίνο).

Δεν είναι δυστυχώς η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε επίσημο κείμενο ο απαράδεκτος άκλιτος τύπος για μια λέξη απόλυτα και αβίαστα ενταγμένη στο κλιτικό της νεοελληνικής. Όλα τα λεξικά και όλες οι πηγές κλίνουν κανονικά τη λέξη: του καζίνου, τα καζίνα, των καζίνων.

Θυμίζουμε ότι στα ιταλικά casino είναι ο οίκος ανοχής. Ελπίζω αν ψηφιστούν οι σχετικές διατάξεις, στην τελική νομοτεχνική επιμέλεια να αντικατασταθούν οι άκλιτοι τύποι.

* Μου το έστειλαν, νομιζα ότι το έχουμε ήδη παρουσιάσει αλλά ψάχνοντας δεν βρήκα να έχουμε γράψει για το φονικό κόκκινο όπλο που πετάει μαλάκες.

Το ιστολόγιο αθλοθετεί ειδικό βραβείο (σπαμακόπιτα) σε όποιον βρει να μας πει ποια ήταν η αγγλική φράση.

* Ο Περικλής Κοροβέσης, που τον είχαμε μελετήσει και στα μεζεδάκια της περασμένης εβδομάδας σχετικά με την άγνωστη Μαχνοβίτσα (διάβαζε: Μαχνοβτσίνα) επανήλθε με νέο άρθρο που επιχειρεί να απαντήσει στους αναγνώστες του που διαφώνησαν -νομίζω ότι δεν απαντάει αλλ’ υπεκφεύγει, ωστόσο είπαμε ότι σήμερα δεν μπαίνουμε στην ουσία και μόνο μαζεύουμε μαργαριτάρια. Και ο Περικλής δεν μας άφησε να φύγουμε με άδεια χέρια, αφού στο άρθρο του αναφέρεται στους Λευκούς «με επικεφαλής τον στρατηγό Ντενίκιν και μετά τον Βράγκλερ».

Και αναρωτιέμαι, o μαύρος βαρόνος, ο Πιοτρ Νικολάγεβιτς Βράγκελ, λέτε να φορούσε τζιν μάρκας Ράνγκλερ;

* Τα γλωσσικά μουστάκια της εβδομάδας σε είδηση που ακούστηκε πολύ και απο τα δελτία των καναλιών, για τη «διάσωση γυναίκας ορειβάτη» στον Όλυμπο. Το άκουσα και αναρωτήθηκα γιατί ο ορειβάτης απομακρύνθηκε απο τη γυναίκα του και δεν την πρόσεχε, αλλά αμέσως μετά συνειδητοποίησα οτι εννοούσαν «για τη διάσωση ορειβάτισσας» στον Όλυμπο.

Βλέπετε, το θηλυκό του ορειβάτη είναι η ορειβάτισσα, όπως του ποδηλάτη είναι η ποδηλάτισσα, όπως του πελάτη είναι η πελάτισσα. Θα μπορούσε να είναι και η ορειβάτρια, αν και αυτός ο τύπος είναι σπάνιος -άλλα ανάλογα ουσιαστικά σε παροξύτονο -της πράγματι σχηματίζουν διπλότυπο θηλυκό (κωπηλάτισσα και κωπηλάτρια), άλλα πάλι μόνο σε -τρια (πχ η εργάτρια ή η αναβάτρια), το βέβαιο είναι πως το «γυναίκα ορειβάτης» δεν είναι αποδεκτό, όπως δεν θα λέγαμε «γυναίκα πελάτης» ή «γυναίκα εργάτης».

* Βραβείο κακομεταφρασμένου άρθρου, για την εβδομάδα που μας πέρασε, σε οικονομικό άρθρο του in.gr, που εκθέτει τα 10 βήματα για την έξοδο της Ελλάδας από το μνημόνιο. Άφθονα τα μαργαριτάρια όπως θα δείτε κάνοντας και μια σύγκριση με το πρωτότυπο, από το «οι ισολογισμοί των ελληνικών δανειστών θα δοκιμαστούν με άγχος» (δηλαδή: the balance sheets of Greek lenders will be stress-tested!!) στην αρχή έως το «τη μεταπολεμική ζωή της Ελλάδας» (δηλαδή: the post-program life for Greece) στο τέλος. Τα ενδιάμεσα μαργαριτάρια τα βρίσκετε μόνοι σας.

* Από τον κυπριακό Πολίτη, η δαμόκλειος σπάθη μετατράπηκε σε «δαμόκλειός σπαθί» (έτσι, με δύο τόνους για κιμπαριλίκι).

* Κι άλλα γλωσσικά μουστάκια, κατά σύμπτωση σε ουσιαστικό πολύ παρόμοιο με τον ορειβάτη που είδαμε πιο πάνω.

Αυτή τη φορά όμως σε είδηση με ακροβάτη. Ο τίτλος είναι: Κόβει την ανάσα. Ακροβάτης πέφτει από ύψος 12 μέτρων.

Αν διαβάσετε το άρθρο, θα δείτε ότι από ύψος 12 μέτρων έπεσε γυναίκα, η Γιούλια Τικάεβα, άρα ακροβάτισσα. Ο ακροβάτης δεν είναι επίκοινο ουσιαστικό, έχει θηλυκό, την ακροβάτισσα, ούτε λειτουργεί εδώ συμπεριληπτικά το αρσενικό.

* Έμαθα μια λέξη που δεν ήξερα, γαμοβάπτιση. Σημαίνει να γίνεται μαζί η τελετή του γάμου με τα βαφτίσια του παιδιού ή των παιδιών που έχει το ζευγάρι. Η συνήθεια είναι αρκετά διαδεδομένη τα τελευταία χρόνια, για λόγους οικονομίας (γλιτώνεις ένα τραπέζι) αλλά εγώ δεν έχω ακόμα τόσο μεγάλα παιδιά κι έτσι δεν την είχα πάρει είδηση.

Αυτό το απαγόρεψε, με προσωπική διαταγή, που δεν φαίνεται να στηρίζεται σε ιερούς κανόνες, ο Μητροπολίτης Χίου στην επικράτειά του.

Ο συντάκτης ύλης προτίμησε την παύλα (γαμο-βαπτίσεις) αλλά μέσα στο άρθρο η λέξη γράφεται ενιαία (γαμοβαπτίσεις και γαμοβάφτιση).

Η παύλα δικαιολογείται αν θεωρήσουμε ότι πρόκειται για εφήμερο σχηματισμό ή για νεολογισμό που δεν έχει καθιερωθεί -κι έτσι βάζουμε την παύλα για να δείξουμε τα συστατικά μέρη.

Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο σύγχυσης με την υποθετική λέξη που θα είχε πρώτο συνθετικό όχι τον γάμο αλλά το γαμώ, διότι κι αυτές οι λέξεις γράφονται με όμικρον, που είναι το συνδετικό της ελληνικής (γαμοσταυρίδι κτλ. ή και ως πρόθημα, πάρε πιο κει αυτό το γαμοτσίγαρο, μας ντουμάνιασες).

Όπως είπε κι ένας φίλος στο Φέισμπουκ, όταν έλεγα «έχω να πάω και σε μια γαμοβάφτιση» εννοούσα, «γαμώτο, έχω να πάω και σε μια βάφτιση», αλλά έμαθα κι εγώ εδώ και έναν χρόνο από την (κατά φαντασία) πολύ θρήσκα κοπέλα μου ότι γαμοβάφτιση είναι γάμος και βάφτιση δύο σε ένα.

Το slang.gr φυσικά έχει τη λέξη από το 2010, με εκτενή ανάλυση.

* Και πάλι από το in.gr, άρθρο με τον αινιγματικό τίτλο: Λαμία: Χωρίς Ογκολόγο και έναν Αναισθησιολόγο έμεινε το νοσοκομείο.

Τελικά υπάρχει ή όχι αναισθησιολόγος στο νοσοκομείο; Διαβάζοντας το άρθρο διαπιστώνουμε ότι κανονικά υπάρχει μία αναισθησιολόγος -προβλέπονται τρεις θέσεις αλλά οι δύο λείπουν με μακροχρόνιες άδειες. Αν ο τίτλος ήταν «και με έναν αναισθησιολόγο» (ή «και με έναν μόνο αναισθησιολόγο») θα ήταν πολύ σαφέστερος.

* Tη φωτογραφία αριστερά μού την έστειλαν, δεν ξέρω αν ειναι αυθεντική, ίσως ο καταστηματάρχης δίνει ευφάνταστα ονόματα στα πιάτα του.

Αναρωτιέμαι, αν η μικρή κάνει 18, πόσο να κάνει η μεγάλη;

* Και το κακό με τα γλωσσικά μουστάκια (ή τη γλωσσική μπούρκα, αν προτιμάτε) τριτώνει, με άρθρο του Χάφιποστ για ένα συμβάν στη θάλασσα, όπου: Τεράστια φάλαινα προστατεύει δύτη από καρχαρία βάζοντάς την κάτω από το πτερύγιο.

Ποιαν έβαλε κάτω απο το πτερύγιο; Πρέπει να διαβάσουμε το άρθρο για να καταλάβουμε ότι η φάλαινα προστάτεψε μια δύτρια.

Για να είμαι δικαιος, σε αντίθεση με την ορειβάτισσα και την ακροβάτισσα που είχαμε στα προηγούμενα παραδειγματα, το θηλυκό του δύτη είναι σπανιότερο (ας πει και ο Δύτης μας) οπότε ο συντάκτης έχει ένα ελαφρυντικό.

Πρέπει επίσης να αναγνωρίσω ότι ακόμα κι αν αντί για «δυτη» είχαμε έναν αναγνωρισμένο επίκοινο τύπο, πάλι θα δοκιμάζαμε ένα μικρό ξάφνιασμα διαβάζοντας, π.χ. Τεράστια φάλαινα προστατεύει ναυαγό από καρχαρία βάζοντάς την κάτω από το πτερύγιο. Το μυαλό πάει στο αρσενικό καταρχήν.

* Μεγάλο και ενδιαφέρον αρθρο για τον ξεχασμένο κύκλο αίματος στη Βόρεια Ιρλανδία, αλλά με κάμποσα λαθάκια, όπως ένα «ένθεν κείθεν» που θα έπρεπε ή να είναι «ένθεν κακείθεν» ή να ειπωθεί αλλιώς.

Όταν λέμε ότι κάποιος «αιματοκύλησε» ένα μέρος, σημαίνει ότι προκάλεσε αιματοχυσία, ότι έχυσε αίμα άλλων. Έτσι, όταν διαβάζουμε «Οι 13 νεκροί που αιματοκύλησαν τα σοκάκια έχτισαν τον μύθο του Bloody Sunday», σκεφτόμαστε 13 ζόμπι που σκοτώνουν κόσμο. Στην πραγματικότητα, 13 ήταν τα θύματα της Ματωμένης Κυριακής, αλλά δεν αιματοκύλησαν τα σοκάκια αλλά έβαψαν με το αιμα τους τα σοκάκια. Διαφέρει.

* Μαργαριτάρι ημερολογιακό. Γράφτηκε σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης (παράδειγμα) ότι «Πλήθος Παλαιστίνιων διαδηλωτών επιτέθηκε στο αυτοκίνητο του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλου Γ΄ την ώρα που προσερχόταν για την λειτουργία των Θεοφανείων στη Βηθλεέμ.»

Πράγματι, οι διαδηλωτές διαμαρτύρονται επειδή το Πατριαρχείο πουλάει εκτάσεις σε Εβραίους επενδυτές. Αλλά γιατί πήγαινε στη Βηθλεέμ ο Πατριάρχης και όχι στον Ιορδάνη για τη λειτουργία των Θεοφανίων;

Διότι, απλούστατα, δεν πήγαινε να γιορτάσει τα Θεοφάνια αλλά τα Χριστούγεννα! Μπορεί τα επεισόδια να έγιναν στι 6 Ιανουαρίου, όμως το Πατριαρχείο ακολουθεί το Ιουλιανό (παλιό) ημερολόγιο κι έτσι τα Χριστούγεννα γιορτάζονται στις 7 Ιανουαρίου. Τα Θεοφάνια αργούν ακόμη.

Το ρεπορτάζ του Ρόιτερς σωστά αναφέρει για Χριστούγεννα, αλλά οι δικοί μας ξέρουν καλύτερα και το διόρθωσαν!

* Σε πολύ ενδιαφέρον άρθρο για μια νέα τεχνολογία που έδωσε στους ερευνητές τη δυνατότητα να διαβάζουν μεσαιωνικά χειρόγραφα (συμβόλαια και τα λοιπά) χωρίς να τα ανοίγουν, διαβάζουμε ότι αυτό έγινε δυνατό επειδή είχαν χρησιμοποιηθεί «παλιά ευρωπαϊκά μελάνια από όζο σιδήρου» που έτσι τα διάβασε ο τομογράφος.

Όζος είναι ο ρόζος, το εξόγκωμα και άλλα τέτοια πράγματα. Αγνοώ τι είναι ο όζος σιδήρου, νομίζω πως δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Στο αντίστοιχο γαλλικό άρθρο βρίσκω απλώς ότι είχαν χρησιμοποιηθεί «μελάνια με βάση τον σίδηρο». Αναρωτιέμαι πώς προέκυψε ο όζος.

* Σε ρεπορτάζ για τον εορτασμό των Θεοφανίων στη Ναύπακτο διάβασα ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές «μεσούσης του χειμώνα». Όταν δεν μιλάς μπαμπά σου γλώσσα, καταλήγεις στον Μεσούση και στον Μπιρμπίλη.

* Και σε άρθρο για μια γυναίκα που βρέθηκε νεκρή, διαβάζουμε ότι: Μυστήριο πέπλου «καλύπτει» την υπόθεση.

Προφανώς τα εισαγωγικά μπήκαν επειδή το μυστήριο πέπλου δεν καλύπτει καλά. Αν ήταν πέπλο μυστηρίου, τότε θα κάλυπτε χωρίς εισαγωγικά την υπόθεση!

* Με χαρά παρατηρώ ότι το in.gr άρχισε να βάζει τόνους στα τονούμενα κεφαλαία, κάτι που πολλοι ιστότοποι εξακολουθούν να μην το κάνουν -το κακό ανάγεται στον πρώτο καιρό των υπολογιστών, όταν οι κωδικοί ascii των ελληνικών Ά, Έ, Ό κτλ. είχαν αντιστοιχιστεί σε άλλες λειτουργίες.

Ωστόσο, τώρα βάζουν τόνους κι εκεί που δεν πρέπει, κι έτσι διάβασα πως στην υπόθεση του εκπλειστηριασμού των γραφείων που νοικιάζει η ΛΑΕ, «Όργιλη ήταν η αντίδραση του Π. Λαφαζάνη» -όργιλη, με πεζά.

* Kαι κλείνω μ’ ένα αστείο κολάζ από τιτιβίσματα διάφορων εποχών (αυτό ειναι το κακό, ενώ τα λόγια πετούν και φεύγουν…) του πολιτευτή Κ. Αϊβαλιώτη. Ποια είναι η δεύτερη ομορφότερη Ελληνίδα;

 

 

 

Advertisements

263 Σχόλια to “Διπλωματικά μεζεδάκια”

  1. Λεύκιππος said

    Καλημέρα

  2. Λεύκιππος said

    Ένα από τα προτεινόμενα ονόματα πέρα από το Ανω Μακεδονία, Κάτω Μακεδονία, Πέρα Μακεδονία κλπ θα ήταν (δεν είναι δικό μου) το «Δίπλα στη Μακεδονία». Πλήρως αποδεκτό.

  3. LandS said

    Θα σας κάνω μήνυση ρε σε όλους. Προσπάθησα να διπλώσω το χάρτη και μου έσπασε το GPS στα δύο

  4. ndmushroom said

    Ας σημειωθεί ότι το γνωστό tweet που λέει ότι η Κρήτη πέφτει πάνω στη Θράκη έχει εμφανέστατα στραβώσει το χάρτη (ξέρατε εσείς ότι ο ανατολικός Κορινθιακός βρίσκεται βορειότερα του Πατραΐκού;), αλλά κανένας δεν το σχολίασε (ίσως επειδή δεν το πρόσεξαν, ίσως επειδή η γελοιότητα της δήλωσης καθεαυτής είναι τόση που η ανασκευή μικροχαλκεύσεων περνάει σε δεύτερη μοίρα. Βέβαια είχαμε και την άλλη χάλκευση, την ίδια μέρα,, με τη φωτογραφία από το Πόζαρ, όπου ο Κούλης φαίνεται να χαιρετάει το ποτάμι -επειδή κόπηκε η βάθρα με τους λουόμενους. Αφού μιμήθηκε τις πολιτικές της ΝΔ, μιμείται και τις μονταζιέρες της τώρα η Κουμουνδούρου. Αλλά ξέφυγα).
    Για την ιστορία, τα Χανιά πέφτουν λίγο πολύ πάνω στις Σέρρες (το οποίο πιθανότατα εξηγεί περισσότερα για την ηγεσία της ΝΔ παρά για την αγάπη των Κρητών στους Μακεδόνες) 🙂

  5. ndmushroom said

    Αλήθεια, βραβείο για αυτό; Μαλακές μπάλες έλεγε το πρωτότυπο, αλλά το μπάλες δε χώρεσε.

  6. ndmushroom said

    (αν όχι μπάλες, σφαίρες. Ο δικός μου παραείναι μικρός για μαλακές σφαίρες, οπότε το μυαλό μου πήγε αυτόματα στις μπάλες)

  7. LandS said

    Μωρέ ας αποδεχτούμε πρώτα ΟΛΑ τα ευτής να γίνονται εύτρια και μετά πάμε και για τα άτης

  8. Αυτοί που διπλώνουν τον χάρτη έμειναν στην μια φορά ή προχώρησαν προς τις 23 ;; Απορία !!

  9. nastaya said

    Καλημέρα!
    Το φονικό κόκκινο όπλο που πετάει… μαλάκες ίσως να είναι στα αγγλικά:
    Kids Air Blast Soft Foam Dart Gun
    αν αναζητήσουμε τον κωδικό (Model Number) WGDH0318.
    Με προβληματίζει όμως το χρώμα… διότι το βρίσκω μόνο σε πράσινο και κίτρινο: https://www.alibaba.com/product-detail/Kids-Air-Blast-Soft-Foam-Dart_503679213.html

  10. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Η γαμοβάφτιση είναι λέξη τόσο κοινή όσο και το ίδιο το πράγμα, η κοινή τελετή+γλέντι. Το σύνηθες είναι: πρώτα πολιτικός γάμος, είτε το παιδί έχει γεννηθεί είτε όχι, και, όταν έρθει ο καιρός να βαφτιστεί, να γίνεται μαζί και θρησκευτικός γάμος. Στον πολιτικό μπορεί να γίνει ένα σεμνό γλεντάκι σε στενό κύκλο, και στη γαμοβάφτιση γίνεται το μεγάλο πανηγύρι.

    Το όλο πράγμα στηρίζεται στο ότι ζευγάρια που δεν έχουν πρόβλημα να κάνουν πολιτικό γάμο αντί για θρησκευτικό, θέλουν ωστόσο να βαφτίσουν τα παιδιά τους. Αλλά η βάφτιση προϋποθέτει να είναι το ζευγάρι παντρεμένο θρησκευτικά. Κι επειδή τόσες τελετές, με τα αντίστοιχα γλέντια, έχουν πολύ έξοδο, γίνεται η συγχώνευση.

    Αν λοιπόν στη Χίο απαγορευτούν οι γαμοβαφτίσεις, τα ζευγάρια έχουν τρεις επιλογές:
    -χώρια γάμος χώρια βάφτιση, με δύο γλέντια. Μειονέκτημα: δεν έχουμε λεφτά.
    -χώρια γάμος χώρος βάφτιση, χωρίς γλέντι ή με γλέντι πιο μικρό απ’ όσο θα θέλαμε ή με ένα μόνο γλέντι αντί για δύο. Μειονέκτημα: δε θα γλεντήσουμε αρκετά.
    -καθόλου θρησκευτικός γάμος, άρα και καθόλου βάφτιση! Κανένα μειονέκτημα, εκτός για τον μητροπολίτη.

    Μπράβο, διώχνετε πελάτες να αραιώνουμε σιγά σιγά!

    _______________

    > > Τεράστια φάλαινα προστατεύει δύτη από καρχαρία βάζοντάς την κάτω από το πτερύγιο:

    Πράγματι, μεζεδάκι. Πρέπει να πεις ρε φίλε, ήταν γυναίκα δύτης ή γυναίκα καρχαρίας;

  11. ndmushroom said

    10
    Αλλά η βάφτιση προϋποθέτει να είναι το ζευγάρι παντρεμένο θρησκευτικά.

    Όχι πια. Μια χαρά βαφτίζεις κι ας μην έχεις κάνει θρησκευτικό γάμο.

  12. Πέπε said

    11:

    Όχι δα!!!!
    Τώρα μου το λες;

  13. Eli Ven said

    Το γαμοβάφτιση το ξέρω αρκετά χρόνια, από τότε που έπεσε επιδημία στις παλιές μου συμφοιτήτριες και άρχισαν να ακούν το βιολογικό τους ρολόι να επιταχύνει. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως προσφέρεται για λογοπαίγνια. Εγώ την μεγάλη έκπληξη την είχα πάθει με το γαμοπίλαφο, την πρώτη λέξη που έμαθα στην οποίο το «γαμο-» είχε τέτοια σημασία, την οποία εγώ βέβαια δεν ήξερα. Αρχικά την εκλογίκευσα νομίζοντας ότι σημαίνει ότι δεν τους πέτυχε το πιλάφι ή ότι δεν άρεσε αυτόν που μου είπε τη φράση και μετά που μου την «εξήγησε» εγώ κατάλαβα ότι είναι κάποιο τελετουργικό που σχετίζεται με τον γάμο και, συνειρμικά πιθανότατα, με την πρώτη νύχτα του γάμου.

  14. Maria Angelidou said

    Red softball gun, προτείνω

  15. Πέπε said

    @13:
    Το γαμοπίλαφο είναι απολύτως καθιερωμένο γεύμα στους γάμους στην Κρήτη, αλλά:
    -πρώτον, όχι μόνο στους γάμους. Και στις βαφτίσεις, και σε άλλες γιορτές, και σε καθημερινές. Δεν έχει καμιά συμβολική-τελετουργική συνδήλωση, απλά είναι ένα νόστιμο φαγητό.
    -δεύτερον, δεν το λένε γαμοπίλαφο. Το λένε πιλάφι, γιατί δεν ξέρουν άλλο πιλάφι (ιστορίες με Κρητικούς φοιτητές που στον πρώτο ξενιτεμό της ζωής τους έμαθαν ότι το ρύζι βράζει και σε νερό…). Η λέξη γαμοπίλαφο προέρχεται είτε από τους επαγγελματίες της εστίασης, είτε από εκτός Κρήτης, και πάντως είναι πρόσφατη και δεν πολυακούγεται από τους κανονικούς Κρητικούς.

  16. Babis said

    Άργησα να διαβάσω το άρθρο και έχασα την σπαμακόπιτα, γμτ 😛

    Με την ευκαιρία, από καιρό έχω την απορία πως γίνεται αφού τα περισσότερα άρθρα, αν όχι όλα, τα ανεβάζεις στον αυτόματο, να ανεβαίνουν σε διαφορετική ώρα κάθε φορά.

  17. sarant said

    Καλημέρα και ευχαριστώ πολύ για τα πρωτα σχόλια!

    4 Έχω την εντύπωση ότι στο τουίτ του Αυγενάκη η φωτογραφία δεν είχε λουόμενους.

    5-9-14 Το βρήκατε Αλλά είναι πειραγμένη η φωτογραφία ή δεν χώρεσε το «Μπάλες» στην ετικέτα;

    11-12 Επιβεβαιώνω.

  18. sarant said

    16 Ολα τα άρθρα ανεβαίνουν στον αυτόματο διότι σχεδόν πάντα γράφονται αποβραδίς. Βάζω ώρα 09.40 εκτός αν τύχει εκείνη την ώρα κάποια κοντινή ένδειξη λεπτών οπότε την αφήνω (αν είναι στη ζώνη 35-45)

  19. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Όταν η νομοθεσία αναρτιόταν στις εκκλησίες:
    Ο φόρος των «μικρών ξύλινων δοχείων» (1833) και το «τέλος» της πλαστικής σακούλας (2017) .
    (δεν είναι μεζεδάκι)

  20. Babis said

    «Η λέξη γαμοπίλαφο προέρχεται είτε από τους επαγγελματίες της εστίασης, είτε από εκτός Κρήτης, και πάντως είναι πρόσφατη και δεν πολυακούγεται από τους κανονικούς Κρητικούς.»

    Εγώ πάντως το έμαθα στην Κρήτη το ’78 από τα παιδιά του χωριού, τώρα αν αυτά τα παιδιά ήταν κανονικοί Κρητικοί δεν το ξέρω, πάντως το ’78 σίγουρα είναι πρόσφατο 😛

  21. spatholouro said

    Sarant: «Αγνοώ τι είναι ο όζος σιδήρου, νομίζω πως δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα»

    Εδώ ο καλός όζος σιδήρου:
    http://www.scienceinschool.org/el/2007/issue6/galls

  22. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Το 0,0001m*2^23 δίνει 839 μέτρα. Μικρότερο από χιλιόμετρο, αλλά όχι πολύ.
    Όμως: Αν διπλώσεις ένα χαρτί 32 φορές, δε φτάνεις στη Μακεδονία. Αν το διπλώσεις 33 φορές, φτάνεις στα Σκόπια. Σατανικό; 😀 :-D:-D

  23. Babis said

    #18 Ευχαριστώ

  24. Babis said

    #22
    «Το 0,0001m*2^23 δίνει 839 μέτρα»
    Ναι αλλά κρατάει και 2 εκατοστά του χιλιοστού ανάμεσα στις σελίδες και έτσι βγαίνουν 1006 μέτρα 😛

  25. πουλ-πουλ said

    Περί διπλωματικού διπλώματος χαρτών και άλλες ανοησίες πολιτικών, που ξεφουρνίζουν εξυπνάδες 2ας δημοτικού.
    Αλλά αφού το ιστολόγιο ασχολείται με τις λέξεις, πως σας φαίνεται η τιτανοτεράστια ρήση του άλλου διπλωμάτη φωστήρα για τη Μακεδονία στα ελληνικά?
    Θα άξιζε λοιπόν ένα λεξιλογικό άρθρο ως επίσκεψη αυτού του ταλαιπωρημένου ονόματος.

  26. 21 Οπότε όζοι είναι αυτό που εγώ ήξερα κηκκίδια, κηκίδες ή (το πιο γνωστό) πρινοκόκκι.

  27. LandS said

    11 Για τον/την νονό/νά αν υπάρχει γάμος πρέπει να είναι θρησκευτικός. Λογικό αν σκεφτείς ότι θα αναλάβει την χριστιανική πλευρά της ανατροφής.
    Για τη περίπτωση που συζεί χωρίς κανενός είδους γάμο δεν υπάρχει πρόβλεψη. Άρα νό πρόμπλεμ.

  28. Πέπε said

    @27:
    Δεν το κατάλαβα. Αν ο νονός ή η νονά δεν έχει παντρευτεί θρησκευτικά, τότε για την εκκλησία είναι άγαμος, ακριβώς όπως κι ένας τελείως άγαμος νονός. Ποιο είναι το κώλυμα;

    ________________

    Μια φορά είχα πάει σ’ ένα γάμο, και είχα εντυπωσιαστεί από την αγραμματοσύνη του παπά. Διάβαζε τα κείμενα που διάβαζε με τόσο μικρή κατανόηση (παύση όπου του σωνόταν η ανάσα, δεν πάει να ‘ταν και στη μέση μιας λέξης, κλπ.), σαν μικρό παιδάκι. Ρώτησα το ζευγάρι πού τον βρήκανε, γιατί μου θύμιζε κάτι ιστορίες από Παπαδιαμάντη και άλλα τέτοια περασμένα. Και μου είπαν: «δεν ήταν εύκολο, ψάξαμε πολύ. Χρειαζόμασταν ένα παπά που να μην πάρει χαμπάρι ότι η κουμπάρα είναι Εβραία!»

  29. spatholouro said

    #26
    Κάπως έτσι, Δύτα:

    όζος: κηκίς σχηματιζομένη επί φυτού υπό των εντόμων εναποθετόντων εντός αυτού τα ωά των

    κηκίς: τα επί του φλοιού της δρυός σχηματιζόμενα εκ της εκροής των υγρών οιδήματα, χρησιμοποιούμενα εις την βαφικήν//το εκ της κηκίδος χρώμα//ειδικά το χρησιμοποιούμενον ως γραφική μελάνη

    (Δημητράκος μεγάλο)

  30. LandS said

    21 Σε άρθρο με μεζεδάκια λίκνος σε κείμενο που αναφέρεται σε κάποιον Pliny τον Γηραιότερο! Καλό.

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τα σημαντικά μεζεδάκια στις ομιλίες των πολιτικών δεν βρίσκονται τόσο στον τύπο όσο στην ουσία των λεγομένων τους. Μπορείς να συγχωρήσεις, ίσως, μια κακοποιημένη γενική ή ένα στραπατσαρισμένο αρχαίο ρητό. Πώς να συγχωρήσεις όμως το εν ψυχρώ δούλεμα, τη βεβαιότητά τους ότι οι κωλοτούμπες τους μπορούν να πλασαριστούν μια χαρά ως υψηλού επιπέδου ρεαλιστική πολιτική; Τι να κάνεις, να γελάσεις ή να κλάψεις, όταν ακούς τον Κατρούγκαλο στην ΕΡΤ να υπερασπίζει τον νόμο περί απεργιών με επιχειρήματα που ο ίδιος θα κατακεραύνωνε, αν βρισκόταν στην αντιπολίτευση;

  32. ndmushroom said

    28
    Όπως έγραψε και ο LandS, ο νονός υπάρχει για να αναλάβει τη χριστιανική αγωγή του παιδιού. Αν λοιπόν έχει παντρευτεί, αλλά όχι με θρησκευτικό γάμο, ποια χριστιανικά ήθη θα μεταφέρει στο παιδί;

    (αυτή είναι η λογική της εκκλησίας. Αν δεν τη συμμερίζεσαι -που λογικό είναι- γιατί να θέλεις να κάνεις θρησκευτική βάφτιση;)

  33. ndmushroom said

    17
    Το έψαξα και όντως, έχεις δίκιο Νικοκύρη. Αυτή η φωτό ήταν γκάφα της ΝΔ και όχι μοντάζ του ΣΥΡΙΖΑ.

  34. dryhammer said

    0. >Το slang.gr φυσικά έχει τη λέξη από το 2010, με εκτενή ανάλυση.

    Ο συντάξας το λήμμα (electron) είναι αφ’ τη Χίο.

    Μόνο εγώ προτόδα τώρα (προχτές) τη λέξη.
    [Πού γεννήθηκα και μένω στη Χίο και τραβιέμαι στο σλανγκρ εδώ και 4-5 χρόνια. Ά ρε πστ Αη Ζενχάουερ. Έμενταλ μού ‘κανες τα μυαλά]

  35. Triant said

    Καλημέρα.

    Για την περίπτωση της δύτη (!) και λοιπών περιπτώσεων, προτείνω το ‘μία δύτη’ το οποίο δεν είναι βέβαια πολύ ωραίο προφυλάσσει όμως από το ‘γυναίκα δύτη’.

    Για την ακατονόμαστη χώρα νομίζω ότι ο Κούλης έλυσε το πρόβλημα: Κρητική Μακεδονία.

  36. LandS said

    28 Απλό. Ο παπάς ρωτάει αν η νονά είναι παντρεμένη. Σε θετική απάντηση ζητά να δει το σχετικό έγγραφο.
    Τι να σου πώ. Η κόρη μου με τη καλύτερη της φίλη και τη πρώτη της ξαδέρφη γύρισαν όλες σχεδόν τις εκκλησίες για να βρουν εκκλησία. Κανείς δεν νοιάστηκε που η ίδια είχε κάνει πολιτικό. Κόλογαν στο πολιτικό της μιας κουμπάρας (εντολή από τη Μητρόπολη, λυπάμαι δεν μπορώ). Μέχρι που βρέθηκε ένας χριστιανός (κατά το κοινώς λεγόμενο) που χαμογελώντας ρώτησε «καλά η μία έχει κάνει πολιτικό γάμο, η άλλη, η ανύπαντρη, δεν έχει φίλο;» και άνοιξε το κιτάπι για να κλείσει ημερομηνία.

  37. dryhammer said

    Στην απόδειξη, κάτω από τη ΜΙΚΡΗ ΠΟΥΣΤΙΑ γράφει 2 Χ ΘΕΑΜΑ αξία 2 Ε

    Αυτή είναι η μεγάλη.

  38. sarant said

    21-29 Μερσί.
    30: Ταιριαστό!

    33 Ωραία που διευκρινίστηκε!

    25 Εννοείς τα περί Δακίας και Μοισίας; Θα χρειαστούν περισσοτερα από ενα άρθρα και δεν ξέρω πώς να οργανώσω το υλικό. Πάντως τη Δευτέρα θα έχω ένα σχετικό άρθρο.

  39. LandS said

    17, 33

    Του Αυγενάκη ήταν η αρχική ανάρτηση; Παίζει να μην είναι γκάφα.

  40. … τα καζίνο, των καζίνο …

    Μετά τα
    Ζειν (ζην)
    Ευ ζειν
    Κουζείν
    τώρα και
    Καζείν

  41. sarant said

    21 Τώρα που το διάβασα με προσοχή, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί «όζος» αφου ο όζος/ρόζος ειναι κάτι που αναπτύσσεται σε φυτά, όχι σε μέταλλο. Να πεις όζος/ροζος κυπαρισσιού εντάξει -αλλά σιδήρου;

    Μήπως έχουμε απλώς ρινίσματα σιδήρου;

  42. Σχετικά με τον αναφερόμενο Κοροβέση να υπενθυμίσω την (προφητική) ρήση μου πως δεν θα ξαναβγεί βουλευτής. Ηταν μετά από μια συνάντησή μας στην κατάληψη της Δημοτικής Αγοράς στην Φ.Ν. όπου εκτελούσα χρέη μπάρμαν όπου τον ρώτησα για πλάκα αν θα μου έκανε ένα ρουσφέτι και μου απάντησε όχι. Κέρδισε τον θαυμασμό μου αλλά δεν έκανε για πολιτικός.
    Η δεύτερη φορά ήταν σε στιγμές αδυναμίας του όπως τις περιγράφω

  43. LandS said

    25 Εγώ άκουσα έναν τιτανοτεραστιο να μιλάει για α) Μακεδονία στα σλαβικά και β) δεν είναι Διπλωμάτης ούτε και προΐσταται διπλωματών.

  44. πουλ-πουλ said

    25: Όχι εννοώ την αποστροφή του υπουργού εξωτερικών που διερμηνεύει τη θέση του Καμμένου.

  45. sarant said

    43-44 Δεν την έχω ακούσει την αποστροφή του Κοτζιά, θα την κοιτάξω ή δώσε λινκ.

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  46. … o μαύρος βαρόνος,
    ο Πιοτρ Νικολάγεβιτς Βράγκελ,
    λέτε να φορούσε τζιν μάρκας Ράνγκλερ; …

    Ο σχεδόν συνεπώνυμος,
    καθότι βαρόνος,
    χρησιμοποιούσε βραγγέλιο
    για τους πλέον επίμονους όνους του.
    Ενίοτε και για απείθαρχους
    ράνγκλερ(ς).

  47. LandS said

    Μια και τοφερε η κουβέντα. Προχτές ο Κοτζιάς με τον ομόλογό του αποφάσισαν να φτιάξουν ομάδα εργασίας που θα επεξεργαστεί λύση στο όνομα. Λέτε να πρόκειται για «επιτροπή»;

  48. Κουτρούφι said

    #41.
    Εάν διαβάσουμε προσεκτικά το σύνδεσμο του #21 θα δούμε ότι από τους όζους των δέντρων λαμβάνονται τα οργανικά συστατικά (ταννικό και γαλλικό οξύ) και για να βγει το μελάνι προστίθεται θειϊκός σίδηρος.
    Άρα οι όζοι πράγματι έχουν να κάνουν με τα δέντρα, ενώ ο σίδηρος είναι αναγκαίος για να γίνει το μελάνι.

    Αντίστοιχα έχουμε και τον εγγλέζικο όρο Iron Gall Ink όπου το Gall είναι ο όζος των δέντρων: https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_gall_ink

    Και εδώ: https://www.sif.it/riviste/ncc/econtents/2017/040/02/article/19 μια περιγραφή της μεθόδου τομογραφίας ακτίνων*-Χ για το πώς διαβάστηκαν τα βενετσιάνικα βουλωμένα γράμματα. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη. Δεν το διάβασα.

    *ακτίνων και όχι ακτινών.

  49. πουλ-πουλ said

    http://www.iefimerida.gr/news/387792/kotzias-o-kammenos-diafonei-me-ton-oro-makedonia-sta-ellinika-tha-yparxei-pleiopsifia

  50. ΓΚ said

    Republic north(ern) of Macedonia, Δημοκρατία βόρεια της Μακεδονίας. Εμπνευσμένο από το República oriental del Uruguay. Νομίζω ότι λύνει όλα τα προβλήματα. 🙂

  51. ΣΠ said

    Μια ακόμα ακλισιά:
    Σπάνιο, δηλητηριώδες θαλάσσιο φίδι ξεβράστηκε στις ακτές της νότιας Καλιφόρνια

  52. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο, με ωραία μεζεδάκια πάλι.

    Τα «μουστάκια» δεν είναι πάντα εύκολο να τα αποφύγεις. Εγώ π.χ. διάβασα «Αυτοκίνητο με γυναίκα οδηγό έπεσε στη θάλασσα» (κάπου στη Ζάκυνθο αν θυμάμαι καλά), το οποίο φυσικά δε μπορείς να το πεις με «Οδηγίνα», «Οδήγισσα» ή άντε το -από αλλού- καθιερωμένο «Οδηγήτρια»…

    Με τη γαμοβάφτιση και τον «ευκαιριακό σχηματισμό» θυμήθηκα παλιά, από πρακτορείο πλοίων, «για Παροναξία» φεύγει το απόγευμα», και φυσικά προς στιγμήν σκέφτηκα ποιό νησί της Ελλάδας να είναι η Παροναξία…
    Κι έχουν δημιουργηθεί και πιο σύγχρονοι τέτοιοι σχηματισμοί, εμείς στη δουλειά πολλές φορές λέμε και «τευχοσχέδια», για το σύνολο της μελέτης.

    Ο όζος τώρα, ίσως να προέκυψε από Θεσσαλονικιό συντάκτη, αφού εκεί πάνω, όζα λέγεται το βερνίκι νυχιών.. Ε, μια διασύνδεση με το μελάνι, τη βρίσκει κανείς… 🙂

  53. Πάνος με πεζά said

    Τώρα, αυτό με το χαρτί, κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχει ένας πεπεραμένος αριθμός διπλωμάτων στον οποίο μπορούμε να φτάσουμε με ένα χαρτί (ανεξαρτήτως μεγέθους, ακόμα κι από Α0 να ξεκινήσουμε. Και δε θυμάμαι να ήταν και πολλά, είναι το πάχος που από κάποια στιγμή και πέρα εμποδίζει το δίπλωμα, τουλάχιστον με το χέρι… Μπορεί να μην ξεπερνάνε και τα δέκα.

  54. Άρα όχι μελάνι όζων σιδήρου, παρά μελάνι όζων-σιδήρου, με ενωτικό, ή πιο κατανοητά μελάνι κηκίδων-σιδήρου.

  55. Πέπε said

    53:
    Ναι, κι εγώ τόσην ώρα διάβαζα για διπλώματα χαρτιού από δω ως τη Μακεδονία ή ως τη Σελήνη ή ως τα πέρατα του σύμπαντος κλπ., και διερωτώμουν, γιατί να διπλώνουν τη σελίδα και να μη βάζουν απλώς σελίδες τη μία πάνω στην άλλη;

  56. atheofobos said

    Ο Αϊβαλιώτης είχε διατελέσει βουλευτής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ μέχρι που τον ξήλωσε ο Καρατζαφύρερ.
    Σχετικά γράφω στο ποστ μου
    Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ!
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2008/03/blog-post_14.html

    28β !!

  57. Μήτσος Χ said

    >αυτές τις μέρες ψηφίζεται το (πέμπτο; δέκατο; ) πολυνομοσχέδιο της μνημονιακής εποχής

    Κι όσο σκέφτομαι εκείνο το ρημάδι το νομοσχέδιο του ενός νόμου και του ενός άρθρου που θα τα καταργούσε όλα αυτά

    http://www.youtube.com/watch?v=GoH6UhtD6xg

  58. Λεύκιππος said

    20 ……..Η λέξη γαμοπίλαφο προέρχεται είτε από τους επαγγελματίες της εστίασης, είτε από εκτός Κρήτης, και πάντως είναι πρόσφατη και δεν πολυακούγεται από τους κανονικούς Κρητικούς.»

    Συγνώμη αλλά, υπάρχουν κανονικοί Κρητικοί; (πως βάζουν χαμόγελο γτκμ;)

  59. Καλημερα σας.
    @52 «Εγώ π.χ. διάβασα «Αυτοκίνητο με γυναίκα οδηγό έπεσε στη θάλασσα» (κάπου στη Ζάκυνθο αν θυμάμαι καλά), το οποίο φυσικά δε μπορείς να το πεις με «Οδηγίνα», «Οδήγισσα» ή άντε το -από αλλού- καθιερωμένο «Οδηγήτρια»…»
    Ισως μπορουμε να την πουμε «Σωφερίνα».

    @53 Ο αριθμός που μπορούμε να διπλώσουμε το χαρτί νομίζω είναι 7.

  60. ΣΠ said

    55
    Αν όμως, αντί να διπλώσεις ένα χαρτί 23 φορές, βάλεις χαρτιά το ένα πάνω στο άλλο, θα χρειαστείς 2^23=8.388.608 χαρτιά.

  61. ΣΠ said

    53, 59
    https://www.scienceabc.com/eyeopeners/can-you-really-fold-a-piece-of-paper-only-7-times.html

  62. ΣΠ said

    Είδα ότι στο όπλο-μαλακοεκτοξευτή η τιμή αναγράφεται ως Ε 5,99 Λ. Υποθέτω ότι εννοούν 5 ευρώ και 99 λεπτά. Τότε όμως θα έπρεπε να γράψουν 5,99 Ε ή 5 Ε & 99 Λ.

  63. ΚΩΣΤΑΣ said

    όζα, φουίτ, φουξ, σουβλάκι, λεμονάδα, πότε οι Αθηναίοι θα μάθετε ελληνικά; 🙂

  64. Ορειβάτισσα είναι μια χαρά. Νομίζω όμως (χωρίς να το ψάξω) και το κάπως καθαρευουσιάνικο «η ορειβάτις» στέκεται.

  65. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα με τον επίκοινο τυπο στους τίτλους . Εντάξει, μπορεί να ξαφνιάζεται ο αναγνώστης όταν διαβάζει παρακάτω στο άρθρο ότι πρόκειται για γυναίκα, αλλά είναι ακριβώς και μια ευκαιρία να εξοικειωθεί με το γεγονός ότι υπάρχουν ορειβάτισσες και δύτριες.

    Χρησιμοποιώντας το θηλυκό εστιάζουμε στο φύλο περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Κάνει καμία ιδιαίτερη διαφορά για την ορειβασία ή τις καταδύσεις αν τις εκτελούν άντρες ή γυναικες;

    Στα αγγλικά επικρατεί σήμερα η ακριβώς αντίθετη τάση, προς τη χρήση του επίκοινου τύπου και για τα δύο φύλα. Εκεί, βέβαια, ο επίκοινος τύπος, αν και αναφέρεται παραδοσιακά στο αρσενικό φύλο, δεν έχει γραμματικό γένος.

  66. atheofobos said

    αυτές τις μέρες ψηφίζεται το (πέμπτο; δέκατο; ) πολυνομοσχέδιο της μνημονιακής εποχής

    Σίγουρα δε αυτό το πολυνομοσχέδιο των 1.326 σελίδων και των 400 άρθρων το έχουν διαβάσει όλοι οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που θα ψηφίσουν και όχι σαν εκείνο τον Χρυσοχοϊδη τον οποίο κατακεραύνωνε τον Ιανουάριο 2012 ο τότε εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Σκουρλέτης λέγοντας μεταξύ άλλων:
    Κι όμως ο «αδιάβαστος» και τραγικά ανεύθυνος υπουργός με την ψήφο του υπέρ του μνημονίου και τη μετέπειτα στήριξή του, οδήγησε σχεδόν ολόκληρη την κοινωνία στην απελπισία και την ισοπέδωση.
    Αν κατά ανάλογο τρόπο με τον όψιμα «αντιμνημονιακό» κ. Χρυσοχοΐδη και διεκδικητή της αρχηγίας του κυβερνώντος κόμματος λειτούργησαν και τα υπόλοιπα μέλη της κυβέρνησης, αντιλαμβάνεται ο καθένας ποιοι μας κυβερνούν.

    http://www.enikos.gr/politics/7875/syriza-opsima-antimnimoniakos-o-xrysoxoidis

  67. Ιουστίνη Ανδρ. said

    Καλησπέρα. Για τον Κωστάκη τον Αϊβαλιώτη, δεν αναφέρθηκε το σημαντικότερο: Η γυναίκα του, Νάνσυ Γιούτσου, είναι η κόρη του θρυλικού Νίκου Γιούτσου («έμπαινε Γιούτσο»), ο οποίος ζεί ακόμη και έχει πάει (σιωπηρώς) εδώ και χρόνια με το Λάος του Καρατζαφύρερ. ΓΙ’ αυτό τον έχουνε θάψει όλοι οι αθλητικοί συντάχτες (ακόμα και το «Φώς» που δημοσιεύει συνεντεύξεις από την κάθε τσούλα που δηλώνει Θρύλος, ουδέποτε πήρε μιά συνέντευξη από το μεγάλο Γιούτσο) και δεν αναφέρονται ποτέ σ’ αυτόν: Γιατί από πρώην κομμουνιστής (είχε έρθει από την Ουγγαρία τη δεκαετία του 1960) κατάντησε ακροδεξιός λαϊκιστής για να διοριστεί η κόρη του στη Βουλή από τον Καρατζαφύρερ.

    AΗ πλάκα είναι πως ο Κ. έχει πολλές φορές ζητήσει από το Γιούτσο να βγεί στο Τελεσίτυ και να μιλήσει για τα αίσχη των κουμμουνιστών στην Ουγγαρία που τα ξέρει από πρώτο χέρι, αλλά ο Γιούτσος αρνείται σθεναρά καθότι είναι «γάτα» με πέταλα και δεν θέλει να τον στοχοποιήσουν οι αριστεροί, να τον πλακώσει στο ξύλο ο Ρουβίκωνας κλπ

    Τα άλλα για τον Αϊβαλιώτη που τα ξέρει όλη η πιάτσα, δεν θα τα αναφέρω, γιατί έχω καταλάβει ότι το Ιστολόγιο στοχοποιεί την αντίθετη άποψη. Θα πώ μόνο ότι η καριέρα του ξεκίνησε στις Βρυξέλες ως έμμισθος υπάλληλος του γνωστού χαριτόβρυτου δημοσιογράφου Γιάννη Μαρίνου, όταν αυτός εξελέγη (1999) ευρωβουλευτής της ΝΔ. Από κεί τον μάζεψε ο Καρατζαφέρης, αλλά τα υπόλοιπα δεν λέγονται. Όσο για τη Νάνσυ Γιούτσου, ούτε στα νιάτα της δεν ήταν όμορφη, άρα ο Κωστάκης ψεύδεται και σ’ αυτό

  68. Pedis said

    Διαβάζω δηλώσεις κυβερνητικών στον τύπο … τα γαμοτσακαλώτα, πλέον, σπάνε αρχίδια.

    Όταν οι προηγούμενοι έπαιζαν την σαπουνόπερα «Σκληρό Σεξ σε Σαξές στόρι», ήταν δεδομένο ότι του λόγου τους είναι μπάι ντεφό καπετανγαμάω, ότι είσαι πλέμπα και γι αυτό σου αξίζει το γαμήσι, και τιμή σου που γιορτάζουμε μαζί το σαξές σεξ.

    Ενω οι τωρινοί, στην ίδια σαπουνόπερα, παίζουν τον πελάτη που αγαπάει και σέβεται το κορίτσι, συμπάσχουν, το γαμάνε από ανάγκη, να βγάλει και κάνα φράγκο το δόλιο, τη μια του υπόσχονται ότι θα το παντρευτούν και την άλλη ότι θα το κάνουν πουτάνα πολυτελείας.

  69. Θρασύμαχος said

    ##10-12: http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/dogma/dogmatics_vaptisi.htm

  70. dryhammer said

    68 Άφερίμ!

  71. Σωτήρς said

    Όσοι έχουν πάει σε γαμο-βάφτιση ξέρουν ότι καταντάει γαμοβάφτιση. Μία φορά πήγα και πήρα όρκο ότι δεν θα ξαναπάω. Τέσσερις ώρες μέσα στο κατακαλόκαιρο ούτε αγρυπνία να κάναμε. Πραγματικά ήταν σα μεροκάματο για τους επιτρόπους, ψάλτες και τον παπά.

    Για την πγδΜακεδονία να την πούμε Νίτσα, από το Μακεδονίτσα. (Ο Λαζόπουλος το είχε πει νομίζω;)

  72. Θρασύμαχος said

    McEdonia: οι γείτονες ικανοποιούνται διότι θα προφέρεται όπως το σημερινό, οι δικοί μας διότι θα παραπέμπει σε διαφορετική ετυμολογία. Επί πλέον θα ευνοηθεί η τουριστική κίνηση καθώς θα συρρεύσουν υποψιασμένοι περιηγητές ελπίζοντας σε παράδεισο ηδονών. Μόνο μην αντιδράσουν οι σκωτσέζοι αξιώνοντας αποκλειστικότητα στο συγκεκριμένο πρόθεμα!

  73. Γιάννης Ιατρού said

    Άμα έχεις εσωτερική πληροφόρηση περί Γιούτσου…

  74. Tah ala tahalasa said

    Η Γκερέκου λέει είναι η πιο όμορφη 56χρονη…
    Να σε κάψω Γιάννη να σ αλειψω λάδι.

  75. Pedis said

    Το ΕΚΑΣ κόβεται, ο ΦΠΑ πηγαίνει 24% σε νησιά, αλλά υπάρχει ένα… επενδυτικό εργαλείο που θα απογειώσει την ανάπτυξη στον τόπο. Ποιό;

    Τα ΚΑΖΙΝΟ! Ναι, τα καζίνο!

    Προσέξτε:

    Ο συντελεστής φόρου στα καζίνο σήμερα (Λουτράκι, Πάρνηθα, Θεσ/νικη, Ροδος, Ρίο) είναι 37% και 34%.

    Ερχεται, όμως, η κυβέρνηση με το πολυνομοσχέδιο – το ίδιο πολυνομοσχέδιο που χτυπά την απεργία, καθιερώνει ηλεκτρονικούς τους πλειστηριασμούς, κόβει το επιδόματα σε τρίτεκνους κοκ – και τι κάνει;

    Μειώνει τον φορολογικό συντελεστή για τα καζίνο (άρθρα 357 – 378) στο 20% και για κέρδη άνω των 500 εκ.ευρώ στο 8%!

    http://www.imerodromos.gr/echis-kazino-miosi-forou/

  76. Eli Ven said

    @15 Δεν είπα πουθενά ότι έχει σχέση με κάποια τελετουργία, προφανώς και δεν σημαίνει κάτι τέτοιο. Είπα τι ΝΟΜΙΣΑ όταν έμαθα μια καινούργια λέξη με πρώτο συνθετικό κάτι που εγώ ήξερα ότι σημαίνει άλλο πράγμα. Το άλλο που λέτε ως μη Κρητικό δεν με μου κάνει ούτε κρύο ούτε ζέστη. Κι οι Μανιάτες σφέλα λένε τη φέτα (εννοώ το κομμάτι που κόβεται με το μαχαίρι από ένα καρβέλι ή ένα «κεφάλι» τυρί κλπ) κι οι φερτοί νομίζουν πως αναφέρονται στο σκληρό, άσπρο τυρί της περιοχής το οποίο οι Μανιάτες το λένε πολύ απλά τυρί. Ε και;

  77. Pedis said

    Τελικά ποια είναι η κυρίαρχη μετάφραση του shithole στα ελληνικά (παραπέμπει εκεί που καταλήγουν ή από κει που εξάγονται τα σκατά);

    Πάντως, δεν είναι αντιστροφή του holy shit …

    Α προπό, σε ποιο σημείο το Συνταγμα της χώρας επιβάλλει η πολιτική ηγεσία να συνδιαλεγεται με την Εκκλησία σχετικά με ζητήματα εξωτερικής πολιτικής; Μόνον την Αγία Τριάδα οφείλει συνταγματικώς να συμβουλεύεται …

  78. Νίκη Ρεππου said

    Γαμοδάνειο: (καταναλωτικό) δάνειο για να πληρωθούν τα έξοδα του γάμου–τις…ωραίες εποχές, που οι τράπεζες δάνειζαν αβέρτα. Τώρα πια θαρρώ οτι η λέξη ακούγεται, και μάλιστα με έναν τόνο θλίψης και νοσταλγίας, μόνο σαν γίνεται αναφορά σ’ αυτές τις εποχές!

  79. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    Στὸ δρόμο πρὸς τὴν κορυφὴ περπάτησα
    πού ᾿περνε κάθε μέρα ἡ ὀρειβάτισσα

    Συγγνώμην γιὰ τὴν παράφραση τοῦ Ἐλύτη.

    Τὰ γαμοβαφτίσια εἶναι κατ᾿ αναλογίαν πρὸς τὰ γαμοδάνεια· ποὺ συνήθως τὰ πλήρωναν οἱ γονεῖς (κατὰ τὰ γνωστὸ ρητὸ «ἄλλος….κλπ»).

  80. 73 ενημέρωση για το Γιούτσο

  81. 72, … McEdonia: … παράδεισο ηδονών. …

    …με ανθούσα βιομηχανία παραγωγής μακε-δονητών.

  82. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @78. Γράφαμε (σχεδὸν) ταυτόχρονα γιὰ τὰ γαμοδάνεια. 🙂

  83. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα

    52 Tουλάχιστον τα σε -ος είναι πράγματι επίκοινα (όπως η οδηγός)

    53 Λέγανε για 7 φορές μάξιμουμ διπλώματα, αλλά σε ένα άρθρο (που νομίζω πς το λινκάρω) λέει για περισσοτερα.

    54 Ναι, κάπως έτσι

    56 Δεν τον θυμόμουν για βουλευτή

    65 Η αγγλική προσέγγιση είναι να χρησιμοποιούν παντού επίκοινους αλλά τα αγγλικά έχουν ένα άρθρο Οι λατινογενεις γλώσσες όπως τα γαλλικά επιβάλλουν έμφυλους τυπους, la presidente κτλ και το ίδιο κάνουμε κι εμεις.

    71 Σίγουρα το είχε πει ο Πετρουλάκης -σε γελοιογραφία

    77 Αποπατος ίσως

  84. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ said

    Υπάρχει και το γαμοφούστανο και δεν εννοούμε το νυφικό αλλά αυτά τα ιδιαίτερα φορέματα που τα αγοράζουμε εμείς οι γυναίκες για να πάμε σε έναν γάμο και δεν τα ξαναφοράμε ! Επίσης πάντα είχα απορία για όσους ΔΕΝ κάνουν θρησκευτικό γάμο (εκ πεποιθήσεως) αλλά τους πιάνει πρεμούρα να βαφτίσουν τα παιδιά τους! Ή δέχεσαι τα της εκκλησίας ή δεν τα δέχεσαι! Και μη μου πείτε ότι τα παιδιά θα έχουν πρόβλημα στο σχολείο ή στη ζωή τους, γιατί εγώ προσωπικά έκανα πολιτικό γάμο το 1984 (μόλις ψηφίστηκε) και στα παιδιά μου έκανα ονοματοδοσία. Σας πληροφορώ ότι ούτε εγώ ούτε τα παιδιά μου αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα στη ζωή τους.

  85. Πάει ο Τζιμάκος. Γμτ!

  86. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @81. 🙂
    Ὡς γνωστὸν τὸ μακεδονητὴς ἐτυμολογεῖται ἀπὸ τὸ ἐπίθετο μακεδνὸς καὶ τὸ (συν)ουσιαστικὸ δονητής.
    Κατὰ τὸ Βικιλεξικὸ » το επίθετο μακεδνός, που σημαίνει «ψηλός», το οποίο χρησιμοποιεί ο Όμηρος για ένα δένδρο λεύκας, και το οποίο ο λεξικογράφος Ησύχιος της Αλεξάνδρειας καταγράφει ως δωρική λέξη που σημαίνει «μεγάλος» ή «ουράνιος» «.

    Τὰ συμπεράσματα δικά σας.

  87. sarant said

    75
    Απροπό, Pedis, αυτό πυο γράφει ο Μπογιό είναι λάθος ή ψέμα. Ο συντελεστής 20% και 8% δεν είναι επί των κερδων αλλά επί των ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/10532930.pdf
    σελ 303

    Καταλαβαίνεις ότι τα ακαθάριστα έσοδα μπορεί να είναι δεκαπλάσια από τα κέρδη.

  88. sarant said

    85 Σίγουρα; Ρε γαμώτο, κρίμα!!

  89. 88 http://news247.gr/eidiseis/koinonia/espeysmena-sto-nosokomeio-o-tzimhs-panoyshs-meta-apo-neo-kardiako-epeisodio.5027873.html

  90. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @73,80. Ἐξ οἰκείων τὰ βέλη. 🙂

    Πάντως ὅσες μάσκες κι ἄν ἀλλάζει, τὸ ρουφιανιλίκι τό ᾿χει στὸ αἷμα του (της).

  91. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @84. Τὸ πρόβλημα δὲν εἶναι γιὰ τὸ ζευγάρι ἤ τὰ παιδιά, ἀλλὰ γιὰ τὸ συγγενολόι (παππουδογιαγιάδες, θειτσομπαρμπάδες κλπ).
    Εἶναι κάποιου εἴδους ἱστορικὸς συμβιβασμός. 🙂

  92. Μαρία said

    87
    Γι’ αυτό θα έφυγε κι απ’ το μπαρ Ημεροδρόμος. Θα μπέρδευε το τζίρο με τα κέρδη.

  93. sarant said

    92 Ωχ πόντος!

  94. LandS said

    91 Μπα! Αυτοί όσοι και όσο είχαν πρόβλημα τη φάγανε στο Δημαρχείο. Η φάση είναι για τις συμμαθήτριες, τα αδέρφια και τα ξαδέρφια και τα δικά τους παιδιά που, ειδικά αυτά, το χαίρονται υπέρμετρα (όσα καταλαβαίνουν). Ωραίος χαβαλές. Οι παππούδες, στην ηλικία τους, μια βάφτιση είναι η μόνη χαρούμενη αιτία να μπουν σε εκκλησία για χάρη συγγενή τους.

  95. Μήτσος Χ said

    66:

    Συγχωρέστε με αλλά αγανάκτησα!

    Είναι η τρίτη ή τέταρτη φορά που βλέπω αυτήν την διαφήμιση σήμερα σε «σοβαρές» ιστοσελίδες, όπως αυτή που μας παραπέμπει η ανάρτηση του Αθεόφοβου την Enikos.gr.

    Η διαφήμιση:

    Γαμάω τη γυναίκα μου 4
    ώρες – 3 οpγασμοί σε 1 ώρα.
    Οι γείτονές σου θα τρελαθούν από
    το πήδημα σου!

    Ετσι στην ψύχρα, Σαν να ήταν πορνοσελίδα.
    Αν είναι δυνατόν

    [Πιθανόν να μην την πετύχετε γιατί εναλλάσσονται οι διαφημίσεις]

  96. Πάνος με πεζά said

    Όχι τώρα κι εσύ, ρε Τζιμάκο…

  97. LandS said

    95 βάλε addblocker

  98. Πάνος με πεζά said

    @ 95 : Ανοίγεις από ανώνυμη περιήγηση – από κανονικό λογαριασμό και με adblock δεν τη βλέπεις ποτέ.

  99. Μπετατζής said

    Για τα καζίνο, το σημαντικό είναι η μείωση της φορολογίας. Αλλά μάλλον θα είναι φέικ νιους και η μείωση, αφού ο Μπογιόπουλος που έφυγε και από το μπαρ το γράφει λάθος.

  100. LandS said

    96 Τώρα το άκουσα στις ειδήσεις

  101. Πάνος με πεζά said

    Τουλάχιστον, να τη σκαπουλάρει ο Βαγγέλης Γερμανός…

  102. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @99. Ἔτσι γίνεται πιὸ ἀνταγωνιστικὴ ἡ Ἑλληνικὴ οἰκονομία, Μπέτα μου. Ἀλλιῶς μᾶς παίρνουν τὴν πελατεία τὰ καζίνα τῶν Σκοπίων. 🙂

  103. Μήτσος Χ said

    100:

    >Τώρα το άκουσα στις ειδήσεις

    Να τό’ μαθε κι ο Γιώργος;

    Ποιος Γιώργος;

    Ο Δεν μας [μπιπ] ρε [μπιπ]άρα

  104. Γιάννης Ιατρού said

    Γράφετε για γαμοβάπτιση, για γαμοσταυρίδι και γαμοτσίγαρο, για γαμοδάνεια, γαμοφούστανο και γαμοπίλφο κλπ. κλπ.
    Αλλά για τα για γαμοτέλ των εθνικών οδών δεν λέτε λέξη, ε; 🙂 🙂

  105. Θα μας πει σε λίγο ο καθ’ ύλην αρμόδιος με τον φερετζέ

  106. Γιάννης Ιατρού said

    103: Ναι καλά, κορόιδευε εσύ ένα όνομα με αρχαιοελληνική προέλευση (τάλαντον) 🙂 🙂

  107. Πάνος με πεζά said

    Τι γαμοτέλ ρε συ Γιάννη, πρώτη φορά το ακούω. Μια ζωή γαμιστρώνες τα λέγανε, και με περισσότερη έμφαση γαμιστριώνες !

  108. Μήτσος Χ said

    107:

    Και της έφεξε της Μαρίκας και την πήγε ο Λάμπης σ ένα τέτοιο γαμοτελ κοντά στη γειτονιά της.

    Και μπουχός μετά ο ο Λάμπης. Κι όταν πέρναγε από την γαμιστρώνα η Μαρίκα για να πάει στη δουλειά της, έκανε το σταυρό της. με ευλάβεια …

  109. 103 Τόμαθε κι έκλαψε. Αφού είναι υπεράνω 🙂

  110. Αυτό κι ένα πικρό χαμόγελο…

  111. dryhammer said

    Το πρώτο που άκουσα από κείνον το 80-81 μαθητής ακόμα…

  112. Γιάννης Ιατρού said

    107: Πάνο, επειδή δηλαδή λεξιλογούμε (ενίοτε), προέρχεται μάλλον από το ρήμα «γαμοτελ=έω», που αναφέρει και ο Ησύχιος

    Βλ. «Συμβολή στη νεοελληνική σύνθεση», σελ. 3, του Ανδριώτη 🙂 🙂

  113. sarant said

    Τελικά απολύθηκε κι ο Τζιμάκος μετά από 15000 και μία.

    Να τον μνημονέψουμε εδώ.

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    20/58
    δεν ξέρω για την κανονικότητα των Κρητών 🙂 αλλά για το γαμοπίλαφο,επιβεβαιώνω τον Πέπε .Δεν υπήρχε όντως στο λεξιλόγιό μας το ρύζι/πιλάφι. Κρέας με το ρύζι το φαϊ * και τα ψήναμε(=βράζαμε!) πάντα μαζί. Ρύζι με ξινολέμονο, ο λαπάς και τέλος. Πιλάβ(φ)ι ήταν το φαγητό που ρούφηξε το ζουμί του ή το λιωμένο,μια μάζα. Εξού και πιλαβώνει: Το φαϊ επιλάβωσε.Δεν ήταν οπωσδήποτε αρνητικό το να πιλαβώσει. Αντίθετα σε μερικά επιβαλόταν: ο μακαλιάρος με το ρύζι, ο τραχανάς με τσι χοχλιούς, το κρέας με το …ρύζι ! 🙂

    *π.χ.στο σκωπτικό τραγούδι του Γ. Κουμιώτη Η γρα Παγώνα, λέει «..και ψήνει του και η γριά,πέρδικες με το ρύζι»

  115. sarant said

    99 Αν υπάρχει αυξηση ή μείωση της φορολογίας δεν το ξέρω, διότι δεν ξερω τι πρόβλεπε η προηγούμενη διάταξη.

    Αυτό που ξέρω με απόλυτη βεβαιότητα είναι πως ο Μπογιό κάνει λάθος ή λέει ψεματα όταν λέει για 8%/20% επί των καθαρών κερδών διότι είναι 8%/20% επί των ακαθάριστων εσόδων (πάει κλιμακωτά από το 8 στο 20).

    Ενα καζίνο μπορει να έχει τζίρο 500 εκατομμύρια και κέρδη 2 εκατομμύρια.

  116. Περί Μπογιό, υπενθυμίζω πως συγχέει τη δημοσιογραφία με την προπαγάνδα. Στα Δεκεμβριανά, του 2008, είχε επινοήσει μια φράση του Τσε για τους επαναστάτες που δεν χρειάζονται κουκούλες. Ανύπαρκτη.

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στο τουίτερ πρωτοδιάβασα πριν καμιά ώρα «μας @άμησε την ψυχή ο Τζιμάκος» και μαυρίστηκα.
    Τον ξαναγάπησα από την Κανελόριζά του.

  118. Dimi said

    Ο Αϊβαλιώτης δεν ήταν ο συνεργάτης της Κανέλη που έγραφε στο περιοδικό της Νέμεσις με το ψευδώνυμο Κυδωνιάτης? Αυτό θυμάμαι και ως συνεργάτης του Ν.Κακλαμανη όταν ήταν ευρωβουλευτής .

  119. sarant said

    116 Επινόηση ήταν; Ωχ!

    118 Αυτός ήταν. Αϊβαλί – Κυδωνίες.

  120. 119α Ναι, κι έδινε και πηγή, ένα βιβλίο του Π.Ι.Τ. ΙΙΙ το οποίο έχω.

  121. ΚΑΒ said

    113.Τελικά απολύθηκε κι ο Τζιμάκος μετά από 15000 και μία

    Αφού είχε ήδη παραιτηθεί από οτιδήποτε «εθνικό»

    http://www.alfavita.gr/arthron/koinonia/otan-o-panoysis-paraitithike-apo-ti-megali-fili-toy-laoy-ethniki-trapeza-i-epistoli

  122. ΚΩΣΤΑΣ said

    Αληθινή ιστορία.

    Φίλος μου, αριστερός, – τρέχει ακόμη με το ΠΑΜΕ, έβαλε και τον γιο του στο κόλπο – εργάστηκε κάποια χρόνια σε χώρα της Αφρικής. Μας λέει πολλές φορές ιστορίες για τη φτώχια και τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων εκεί. Μια μέρα μας έλεγε μια προσωπική του ιστορία. Τον επισκέφθηκε μια κοπελίτσα στο σπίτι του και τον παρακαλούσε να τη … μαμήσει και να της δώσει ένα 5ευρω.
    – Κι εσύ τι έκανες, τον ρωτάει ένας από την παρέα.
    – Ε, λέει, τη λυπήθηκα, της τραβάω ένα ….. και της έδωσα 10 ευρώ για να τη βοηθήσω.
    – Ηθικόν δίδαγμα – πετάγεται αυτός που έκανε την ερώτηση – οι κομμουνιστές για να βοηθήσουν τους φτωχούς, επειδή τους λυπούνται, τους … μαμούν.

    Έπεσε το γέλιο της αρκούδας.

    Από τότε η πρώτη κουβέντα μετά την καλημέρα, όταν τον συναντάμε, είναι: βοήθησες… κανέναν φτωχό σήμερα;

    Ε, για όσους γκρινιάζουν, αυτό κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα που είναι κυβέρνηση – με το συμπάθιο, δική μου γνώμη είναι αυτή.

  123. Avonidas said

    #95. Όπως είπαν κι οι άλλοι: adblock και ξενοιάζεις. Επίσης, δεν έχει να κάνει πόσο σοβαρή είναι η σελίδα, το τι διαφήμιση θα πέσει είναι πέρα από τον έλεγχο του διαχειριστή — το πολύ να το ρυθμίζει η πλατφόρμα, και αν.

    Για τον Πανούση: κρίμα, ρε γαμώτο 😦 Ας του βάλουμε κάτι για το δρόμο…

  124. Avonidas said

    #122. Και γιατί δεν της έδινε απλά το δεκάρικο;

  125. 119 Κι είχα έναν μαθητή με το επώνυμο «Κυδωνιεύς». Άντε να το κλίνεις. Κι έρχεται κι η αδερφή του, κι αυτή «Κυδωνιεύς»!

  126. Γιάννης Ιατρού said

    125: Γιάννη, μήπως έχουν κατάστημα με έπιπλα κουζίνας κλπ.;

  127. 126 Ναι

  128. ΚΩΣΤΑΣ said

    124
    Τον ρωτήσαμε κι εμείς.
    – Ε, κι αυτή το ήθελε κι εμένα μου άρεσε, έτσι μας δικαιολογήθηκε!

  129. ΚΑΒ said

    125.Κι είχα έναν μαθητή με το επώνυμο «Κυδωνιεύς». Άντε να το κλίνεις. Κι έρχεται κι η αδερφή του, κι αυτή «Κυδωνιεύς»

    Ενώ αν ήταν Κυδωνιάτης πολύ ωραία θα λεγόταν η αδελφή Κυδωνιάτη.

  130. Πέπε said

    @76:
    > > Δεν είπα πουθενά ότι έχει σχέση με κάποια τελετουργία

    Το ξέρω. Εγώ το είπα (ότι δεν έχει), για να τονίσω ότι δεν είναι ειδικώς γαμήλιο γεύμα.

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γαμοπίλαφο είπαμε δε λέγαμε παλιά.
    Το «γαμηλιώτες» που ήταν οι προσκαλεσμένοι που πήγαν/παραβρέθηκαν στο γάμο και στο γλέντι θυμάμαι να με δυσκόλευε , σα να ντρεπόμουν στο άκουσμα λιγάκι π.χ. μπορεί να με ξερωτούσε (ρωτούσε για λεπτομέρειες ) η γιαγιά μου που δεν ερχόταν ποτέ σε γάμο, είτε στο χωργιό, είτε αλλού «για πε μου πώς επεράσετε το λοιπός (λοιπόν) οι γαμηλιώτες;»

    Τα γαμοκούλουρα (και οι ξέχωρες γαμοκουλούρες) λεγόταν/και τρωγόταν μια χαρά όμως 🙂

    http://www.kritipoliskaihoria.gr/2015/08/blog-post_227.html

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Άλλη δυσκολία, ο αερογάμης, που εμφανιζόταν ταχτικά , κι έτσι λεγόταν/κουβεντιαζόταν μεταξύ των θαμώνων του καφενείου μας.
    https://sarantakos.wordpress.com/2015/10/03/meze-187/#comment-312844

    125/129 Εχουμε και το γνωστο ίδρυμα του ζεύγους Κυδωνιέως στην ‘Ανδρο
    https://www.e-kyklades.gr/showroom/tourism/INSTITUTIONOFKYDONIEOS?lang=el

  133. Tah ala tahalasa said

    Για αυτό της έδωσε δεκαρικο γιατί ήταν με τους κομμουνιστές.
    Αν ήταν δεξιός θα συμφωνούσε στα πέντε μετά την πράξη θα την περνούσε αξιολόγηση κ θα της έδινε τρία.
    Αν ήταν με το ποτάμι θα της έλεγε πως δεν υπάρχει περίπτωση να την πληρώσει, πως είναι τιμή της να της τον ακουμπήσει κτλ. Τελικά η κοπέλα είτε επειδή ψήθηκε είτε επειδή βαρέθηκε το κήρυγμα θα του καθόταν τζάμπα.
    Και φυσικά αν ήταν με το ΠΑΣΟΚ θα της έδινε όλο το πορτοφόλι μαζί με τις φωτογραφίες της γυναίκας κ των τέκνων του. Μια ζωή την έχουμε.
    Τώρα αν ήταν με το ΣΥΡΙΖΑ θα της έλεγε πως δεν ευκολυνεται αυτή τη στιγμή, πως θα της τα δώσει με πρώτη ευκαιρία… Κι αυτή θα του καθόταν βερεσε. Γιατί; Που να ξέρω..

    Καλό ταξίδι Τζίμι. Όλοι για εκεί είμαστε, τουλάχιστον εσύ τους γλεντησες..

  134. ΚΑΒ said

    125. Η αδελφή έπρεπε να λέγεται Κυδωνιέως

    133. Κάνεις λάθος. Αν ήταν ΣΥΡΙΖΑ θα της έλεγε θα σε πληρώσω αφού το εγκρίνουν οι Θεσμοί και αφού περάσει από το πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί μετά από την έγκριση.

  135. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    122.ΚΩΣΤΑΣ. Μην τον πιστεύεις.Τη ιστορία αυτή, την ίδια, τη λέει ένας λαμάκας ξάδελφος από την Αμερική (ψήφισε και Τραμπ έτσι για την ιστορία) ότι συνέβη τάχα σε αριστερό κολλητό του σε ζητιανάκι κάπου στην Ιταλία ή από Ιταλία. Υποψιάζομαι ότι κάνουν σενάριο το ανέκδοτο αυτού του τύπου.

  136. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    O Πανούσης ενσαρκώνει («ζωντανός» είναι ακόμα) με τον καλύτερο (ή δραματικό;) τρόπο την μεταπολιτευτική αριστερά, ΠΟΛΛΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ, ΛΟΓΙΑ, ΛΟΓΙΑ, συνδιαλλαγή δειλά στην αρχή με το κατεστημένο που πολεμάει να γκρεμίσει και απροκάλυπτα από την εποχή της ΙΣΧΥΡΗΣ Ελλάδος και μετά, (αχ αυτή η άτιμη κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας πώς καταντάει έτσι τους «επαναστάτες») για να γίνουν τελικά, γραφικός περιφερόμενος γελωτοποιός ο ίδιος, γραφικό κρατικοδίαιτο κανισάκι που γαυγίζει από συνήθεια το ΚΚΕ και στυγνό ακροδεξιό κατεστημένο ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς.

    Σίγουρα ήταν μοναδικός κι ανεπανάληπτος καλλιτέχνης με τεράστιο ταλέντο αλλά ο δρόμος που ακολούθησε δεν ήταν αυτός που μας έδειχνε στην Πλάκα το 1980 πως θα πάρει, πρέπει να έχω ακόμη την κασέτα Disco Tsoutsouni που πήρα συνεπαρμένος εκείνη την βραδιά όπως και τον δίσκο Μουσικές Ταξιαρχίες δυό χρόνια αργότερα αλλά δυστυχώς ήδη από το 83 φάνηκε η στροφή προς τον συμβιβασμό με το κατεστημένο κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στον δίσκο Αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν. Από τότε τον αντιμετώπιζα σαν ένα αντισυμβατικό συμβιβασμένο καλλιτέχνη και ξαναπήγα σε live του το 2007 (νομίζω) στο Λούνα Νταρκ στην Ιερά οδό που παρουσίαζε το mounofthalmoteras και όλοι γελάσαμε με τις ατάκες του και διασκεδάσαμε με τα τραγούδια του, μέχρι εκεί, έκτοτε δεν τον παρακολούθησα πουθενά γιατί με στενοχωρούσε η (για τα δικά μου μέτρα) κατρακύλα του.

    Το καλύτερο τραγούδι που έγραψε μετά τον πρώτο του δίσκο κατά την γνώμη μου.

  137. ΚΩΣΤΑΣ said

    135
    Τι να πω, γενικά είναι σοβαρός και αξιοπρεπής άνθρωπος.

  138. Αμάν ρε Λάμπρο…ο νεκρός δεδικαίωται ρέ !! Διασκέδαση πρόσφερε ο άνθρωπος όχι κομματική και νομισματική καθοδήγηση. Κι εγώ που τον είδα αρχές Δεκέμβρη μια χαρά πέρασα, να διακεδάσω πήγα όχι να βελτιωθώ !

  139. Παναγιώτης Κ. said

    Πριν από τρεις ώρες, μαζεμένοι σε τραπέζι, ένας από τους νέους της παρέας, παίζοντας με το σμαρτόφωνο -καθώς οι νέοι συνηθίζουν-μας ανακοίνωσε το κακό μαντάτο: Πέθανε ο Τζιμάκος.
    Όλοι σχεδόν φαν του Τζίμη.
    Ζητήσαμε πληροφορίες πως και γιατί.
    Στο τραπέζι ακούγονταν μόνο οι ομιλίες των σχετικά νέων.
    Τους συνομήλικους ή μεγαλύτερους από τον Τζιμάκο τους κυρίευσε βουβαμάρα και κάποιους τους έπιανες με βλέμμα απλανές.
    Όταν χάνονται πρόσωπα που έχεις αγαπήσει και συμβαίνει να είναι μικρότεροι σου δημιουργείται ένα μπέρδεμα.
    Φαίνεται, η ανατροπή της τάξης -όπου χάνονται οι νεότεροι- επιτείνει τη θλίψη. 😦

  140. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    115 – «Ενα καζίνο μπορει να έχει τζίρο 500 εκατομμύρια και κέρδη 2 εκατομμύρια.»
    Αυτό δεν είναι καζίνο αλλά της αγίας Αναλήψεως. 🙂
    Δεν παίζει τέτοιο σενάριο ούτε στα πιο τρελά όνειρα αρρωστημένου τζογαδόρου Νικοκύρη, εδώ ο ΟΠΑΠ έχει γκανιότα 50% θα έχει το καζίνο 4 τοις χιλίοις; Με το ΜΠΟΡΕΙ παίζουν τα κορόϊδα οι τζογαδόροι κι όχι αυτοί που ελέγχουν το παιχνίδι, αυτοί δεν ΠΑΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ και ειδικά τα καζίνα που έχουν ΠΑΝΤΑ όριο υψηλού πονταρίσματος.

  141. Pedis said

    # 115 – Ενα καζίνο μπορει να έχει τζίρο 500 εκατομμύρια και κέρδη 2 εκατομμύρια.

    Σιγά βρε Νικοκύρη μην έχει ένα καζίνο μόνο 4 τοις χιλίοις κέρδος …

    Για το αν λέει ψέμματα/λάθος θα το ελέγξω σε λίγο. (Μην αναφερόταν σε κάνα ντραφτ του νομοσχεδίου όταν το έγραφε;)

    # 116 – Την θυμάσαι;

    Δεν λέω μπορεί να πιατσεί κώτσος από την ανάγκη του ή τους αυτοπεριορισμούς του (βλ.Κατύν), και σιγά μην βρεθεί καμιά παρθένα στο χώρο της δημοσιογραφίας και του δημόσιου λόγου!, αλλά, ντάξει γράφει και κάθε μέρα, κάνει εχθρούς, τάχει χώσει και σωστά σε πολλούς, θα κάνει πατάτες, αλλά κάλμα, δεν προσέβαλε δα και την αριστερή τιμή και δυσφήμησε το έργο της κυβέρνησης!

  142. Μάκης said

    87
    Μήπως να μοιράζατε, κάπως, τη διαφορά κ.Σαραντάκο με τον Μπογιόπουλο; Λάθος του Μπογιόπουλου ότι αναφέρετε σε κέρδη αντί για ακαθάριστα έσοδα αλλά και δικό σας λάθος, αφού ξεχνάτε να αναφέρετε (ίσως επειδή δεν το ψάξατε με ένα απλό γκουγκλάρισμα) ότι σήμερα τα καζίνα φορολογούνται με φορολογικούς συντελεστές από 32% – 35% ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκονται, ενώ με το σχέδιο νόμου προτείνονται φορολογικοί συντελεστές 20%,15%,12%,8% ανάλογα πάντα με τα ακαθάριστα έσοδα. Διόλου αμελητέα η διαφορά, υπέρ του συμπαθούς κλάδου των καζινάδων, όπως αντιλαμβάνεστε.
    Άρθρο 374 νομοσχέδιου «σκούπα», σελ 303

    Αλλά παρατηρώ και κάτι άλλο, δυσκολοχώνευτο: Όσο αυξάνονται τα κέρδη του καζίνο, τόσο μειώνεται ο φορολογικός συντελεστής. Ενώ εσείς, ως απλός πολίτης, λίγο να αυξηθεί το ακαθάριστο φορολογητέο εισόδημά σας, θα ανέβει ο συντελεστής και θα πληρώνετε περισσότερα, όχι λιγότερα. Σκέφτομαι, μήπως αυτό δεν αποτελεί κίνητρο του κράτους για απόκρυψη περιουσίας, κλοπή ΦΠΑ και πάντως έτσι δεν αρχίζει ένας φαύλος κύκλος αφού δεν ελέγχει κανείς κανέναν. Εσείς τι λέτε ;

  143. sarant said

    141 Σχήμα λόγου. Εξάλλου από κέρδη εμφανίζεις όσα θες.

    142 Δεν υπάρχει καμία διαφορά. Παρατ’εθηκε ολόκληρο το κείμενο του Μπογιό, που αναφέρει και το σημερινό 35 και το μελλοντικό 20—-8.

    Εγώ δεν ξέρω σε τι αναφέρεται το σημερινό 35% (αν αναφέρεται στα καθαρά κέρδη ή στον τζίρο). Δεν έγραψα οτι ξέρω. Ειλικρινά δεν το ξέρω. Έγραψα ότι ο Μπογιό κάνει λάθος ή λέει ψέματα όταν λέει για καθαρά κέρδη.

    Ούτε έχω κανέναν καημό να δικαιολογήσω τη φορολογία ή΄τη μη φορολογία των καζίνων. Λέω απλώς ότι ο Μπογιό φάνηκε αναξιόπιστος και πολύ φοβάμαι πως το έκανε εν γνώσει του.

  144. Emphyrio said

    Κι’αλλος ψευδωνυμος που θυμιζει καποιον τακτικο εως προχτες, ή με γελουν παλι τα ματια μου;

  145. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    138 – Γιατί εγώ τι είπα πως έκανε; ή μήπως είπα πως πέρασα άσχημα το 2007, τα άλλα είναι η προσωπική μου επίδραση από τον καλλιτέχνη, κι όταν έγραφε το – Πάρε το χαπάκι σου – δεν ήταν διασκεδαστής, τουλάχιστον έτσι νόμιζα εγώ στην ηλικία των 19 κι ανένταχτος, απ΄ό,τι φαίνεται έκανα λάθος, δεν μείωσα τον καλλιτέχνη, απλώς αποκάλυψα τον μη επαναστάτη που νόμιζα και έδειχνε πως ήταν.
    Από κεί και πέρα, το τι κάνουν οι νεκροί δεν με αφορά, από μένα είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν.

  146. Γιάννης Ιατρού said

    136: Λάμπρο,
    αν τόσος κόσμος που γράφει σήμερα για τον Πανούση καταλάβαινε τι έλεγε ο Πανούσης, μπορεί να είμαστε καλύτερα σήμερα!

  147. sarant said

    144 Εγώ ειπα στον Γς να μη γράψει για 24 ώρες. Αν αυτός παρεξηγήθηκε και γράφει τώρα με αλλο ψευδώνυμο ή αν δεν γράφει επειδή παρεξηγήθηκε δεν το ξέρω.

  148. Αιμ said

    Μάνα μητέρα μανούλα μαμά …
    Ίσως να φταίει η ομορφιά μου…
    Είμαι γυφτάκι στη Πανεπιστημίου…

    Ίσως είναι τα καλύτερα από τα σοβαρά του τουλάχιστον

  149. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ενώ γράφουνε την καταδύτρια (στο γκουγκλ το διαπιστώνεις εύκολα), το δύτρια δεν έχει τριφτεί.

    Το ίδιο για την ορειβάτισσα
    Εκτός από την ποδηλάτισσα, έχουμε από παλιά και τη διαβάτισσα

  150. Πάνος με πεζά said

    Το να γίνεις καλλιτέχνης «one of a kind» σίγουρα είναι αρκετό για διαβατήριο…
    Εδώ, σε μια παρλάτα που μπλέκει από ΕΝΦΙΑ μέχρι Ριζοσπάστη…

  151. Πάνος με πεζά said

    Δεν είναι όμως το απόσπασμα που φανταζόμουν, τέλος πάντων…

  152. Pedis said

    # 143 – 141 Σχήμα λόγου. Εξάλλου από κέρδη εμφανίζεις όσα θες.

    A, OK. Διότι ανησύχησα μην πιστεύεις ότι είναι για καλό, ότι δηλ. θα τους πάρει η κυβέρνηση περισσότερα από τα κέρδη και θα τους υποχρεώσει να κλείσουν για να σταματήσει η αιμορραγία στα σπίτια των φτωχών, άρρωστων και χάνων …

    Τέλος πάντων, όχι μόνο διαστημόπλοια δεν κατασκευάζουν για να περιμένει κανείς να έχουν κέρδη κάτω από το 95% του τζίρου, έτσι;

    Ο Μπογιόπουλος τόχει γράψει λάθος. Επίτηδες ή όχι δεν μπορώ να πω. Αν δηλ. είχε γράψει ρητά ότι από 35% επί του τζίρου τους παίρνουν τώρα 20% ή 8% επί των κερδών, τότε θα ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να το έχει κάνει από αβλεψία.

    Αλλά, μέχρι τώρα, σαίνια και τυφλοπόντικες του ιστολογίου, τι ισχύει; Το 30τόσο φόρου αναφέρεται στον τζίρο ή στα κέρδη;

  153. Avonidas said

    #142. Αλλά παρατηρώ και κάτι άλλο, δυσκολοχώνευτο: Όσο αυξάνονται τα κέρδη του καζίνο, τόσο μειώνεται ο φορολογικός συντελεστής. Ενώ εσείς, ως απλός πολίτης, λίγο να αυξηθεί το ακαθάριστο φορολογητέο εισόδημά σας, θα ανέβει ο συντελεστής και θα πληρώνετε περισσότερα, όχι λιγότερα.

    Ε, μα φυσικά! Του μπατίρη πρέπει να του πάρεις και την τελευταία πεντάρα για να συμφέρει η οργανωμένη ληστεία. Ενώ του καζινάκια ό,τι μπορέσεις να του πάρεις καλοδεχούμενο, οπότε του κάνεις 100 τεμενάδες μπας και πειστεί και σ’ αφήσει κάνα ψίχουλο (διότι η πίτα έχει φύγει για τους παραδείσους…)

  154. nestanaios said

    Τι διαφορά έχει το ιταλικό καζίνο από το ελληνικό καζίνο; Ετυμολογικώς δεν έχει καμμία. Και στις δύο περιπτώσεις το θέμα είναι «καδ-ιν». Η έννοια είναι μία. Η συνεκδοχικές σημασίες διαφέρουν αλλά είναι και οι δύο συνυφασμένες με την μία έννοια. «η δυνατότητα επίδοσης υλικών οφελών στον άνθρωπο». Τα «δ» προκύπτει από την διαίρεση του «ζ». Οι συλλαβές απαιτούν την χρήση αγνών στοιχείων.
    Και κάτι άλλο. Τι διαφορά έχει η «συν-λαβή» από το «συν-θετικό»; Το ένα είναι ελληνικό, ξεχασμένο, παλαιό και με προέλευση από τα στοιχεία του λόγου και το άλλο είναι νέο, αορίστου προελεύσεως και «κατανοητό».

  155. Πέπε said

    Λυπήθηκα πολύ για τον Πανούση.

    Δεν ήταν ο αγαπημένος μου, αλλά έχω πάει δυο-τρεις φορές σε παραστάσεις του (τελευταία φορά πριν πολλά χρόνια), έχω δυο-τρεις δίσκους και δύο βιβλία του, έχω δει αρκετά βίντεο στο ίντερνετ με αποσπάσματα από παραστάσεις ή ραδιοφωνικές εκπομπές του. Δεν είμαι από αυτούς που τον αγάπησαν πολύ (όπως αγάπησα τον Κηλαηδόνη). Ήταν όμως παρών στο μουσικό μου σύμπαν από τότε που άρχισα ν’ ακούω μουσική. Και ήταν γενικότερα, όχι μόνο για μένα. Έπεσε άλλο ένα φύλλο από το δέντρο της νιότης μας.

    (Χρησιμοποιώ συμβατικά τη λέξη «μουσική», γιατί ήταν κάπως δυσπερίγραπτος καλλιτέχνης.)

    Λυπάμαι και για τον Γερμανό. Εύχομαι να βγει γερός και να επιστρέψει στη ζωή του.

    Και μ’ αυτόν η σχέση μου ήταν παρόμοια, ίσως λίγο πιο θερμή γιατί αυτουνού κάποια τραγούδια όντως τα έχω αγαπήσει πολύ. Τον είδα πρόσφατα σ’ ένα ευχάριστο αλλά παρακμιακό λάιβ, ολομόναχο, σε καφετέρια στο Ηράκλειο, που μου άφησε πολύ ανάμικτα συναισθήματα, από τη μια ν’ ακούω όλα τα υπέροχα τραγούδια των εφηβικών-νεανικών μου χρόνων το ένα πίσω από το άλλο (μάλιστα κάποια δεν ήξερα ότι είναι δικά του, κι έλεγα -μα τον πούστη, κι αυτό το έχει γράψει;), και να τα λέει ο ίδιος ο Γερμανός, μόνος με την κιθάρα του 10 μέτρα μακριά μου, από την άλλη μια μελαγχολία γιατί θα του άξιζε να τον έβλεπα κάπου καλύτερα…

    Δεν ήξερα ότι έχει προβλήματα, εδώ μέσα το άκουσα. Γκούγκλαρα να μάθω περισσότερα, και σε κάποιο άρθρο είχε μια πρόσφατη φωτογραφία του που πιθανόν να ήταν από αυτό το λάιβ (φορούσε το ίδιο πουκάμισο).

  156. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    146 – Γιατί βρε Γιάννη τι περισπούδαστο είπε που δεν το καταλάβαμε; ότι καλό είχε να πεί εξαντλήθηκε στον πρώτο του δίσκο και στο αυτοσαρκαστικό Νεοέλληνας, μετά έγινε ό,τι κι ο Λαζόπουλος μετά τους 10 μικρούς Μήτσους, τζάμπα η μάλλον καλοπληρωμένος συστημικός μάγκας που αντί να παράξει έργο λοιδορούσε πετυχημένους κι αποτυχημένους, πιθανούς κι απίθανους για να ταϊσει το αδηφάγο μικροαστικό κοινό που ζούσε τον μύθο της ισχυρής Ελλάδος αλλά παράλληλα ήθελε και λίγη εκ του ασφαλούς αντίδραση στο κατεστημένο για να θυμηθεί τα νιάτα του στο πολυτεχνείο.
    Και Καγιέν, Εκάλλη, Π.Ψυχικό και επαναστάτης δεν γίνεται, γίνεται; αν ναί, τότε κι αυτοί που γαυγίζουν πίσω από τα πολυτελή γραφεία και πάνω στις άνετες πολυθρόνες του λαϊκού σπιτιού, επαναστάτες είναι, ακόμα κι ο ριζοσπάστης κομμουνιστής πρωθυπουργός μας, κι αυτός επαναστάτης είναι.

    Όποιος θέλει να αλλάξει προς το καλύτερο, καλό είναι να κρίνει από τις πράξεις κι όχι από τα λόγια του κάθε επαναστάτη, και να ΑΝΟΙΞΕΙ το μυαλό του μπάς και δεί σε τι κόσμο ζεί και ποιοί τον διαφεντεύουν, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΦΟ.

  157. sarant said

    152τέλος Δεν προλαβαίνω να το ψάξω. Αν το 35% είναι στα καθαρά κέρδη, μάλλον είναι μικρότερο από το 20% του τζίρου.

  158. ΚΩΣΤΑΣ said

    Πανούσης, ας είναι ελαφρύ το χώμα και καλό σου ταξίδι Τζίμάκο. Σ’ ευχαριστώ για τις στιγμές χαράς και γέλιου που μου χάρισες.

  159. Μήτσος Χ said

    144, 147:

    Ναι, εγώ είμαι ο Γς.

    Με βαρέθηκα γμτ

    Τώρα μου τη σπάσατε όμως…

  160. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    142 – «Σκέφτομαι, μήπως αυτό δεν αποτελεί κίνητρο του κράτους για απόκρυψη περιουσίας, κλοπή ΦΠΑ »
    Ο ΦΠΑ είναι νόμιμος τρόπος μεγάλης φοροδιαφυγής.

  161. Μάκης said

    143
    κ.Σαραντάκο,επί του τζίρου,φυσικά,και στις δύο περιπτώσεις, και στο ισχύον καθεστώς και στο προτεινόμενο.

    Αν κάνετε τον κόπο να το ψάξετε,μπορείτε στη συνέχεια να μοιράσεται την όποια διαφορά σας με τον κ.Μπογιόπουλο.

  162. Pedis said

    # 157 – 152τέλος Δεν προλαβαίνω να το ψάξω. Αν το 35% είναι στα καθαρά κέρδη, μάλλον είναι μικρότερο από το 20% του τζίρου.

    Να ήταν στα καθαρά κέρδη και τώρα η κυβέρνηση να το βάζει στο ακαθάριστο; Από τη μια δεν της πάει να τα βάλει με την επιχειρηματικότητα και μάλιστα την πιο μαφιόζικη. Απο την άλλη, κέρδη και ακαθαράριστο στη πράξη για τα καζίνο θα έχουν αναλογία 9/10 και βάλε.

    Φαίνεται από δω

    http://www.fmvoice.gr/index.php/epikairotita/koinonia/item/180788-ti-provlepei-to-s-n-gia-ta-nea-kazino-meiomeni-forologia-alla-me-eidiko-etisio-telos

    ότι το ζήτημα είναι λιγάκι περισσότερο σύνθετο. Το τριαντατόσο % αφορούσε μέχρι τώρα το ποσό «Στοιχήματα που παίχτηκαν – κέρδη παικτών», ενώ τώρα ο νόμος παραπέμπει στα ακαθάριστα έσοδα.

    Πώς πιστοποιείται ο τζίρος στο καζίνο, πώς τα στοιχήματα που παίζονται …

    Τόμπολα. Τι διάολο σιμουλέσιονς έχουν κάνει, τι τάτσι-μιτσι-κότσι παίζεται, τι σχέση έχει το 35% επί του ανωτερω με το 8 ή το 20% του παρόντος επί του ακαθάριστου, πρέπει να είσαι πολύ μέσα για να ξέρεις …

  163. sarant said

    161 Ξαναλέω, δεν έχω να μοιράσω τίποτα. Ο Μπογιόπουλος έγραψε μια ανακρίβεια / ένα ψέμα.

  164. sarant said

    162 Και έχει και ένα ετησιο τέλος, που γύρευε πόσο θα είναι.

    Πάντως, καζίνο σε τουριστικά μέρη δεν με ενοχλεί. Οι Γάλλοι έχουν σε κάθε λουτρόπολη.

  165. nessim said

    Λάμπρο κλπ,
    η «αγορά παιγνίων» έχει μια ιδιοτυπία στον ορισμό των μικτών κερδών, ο νόμος ορίζει ως GGR (στο οποίο μπαίνει η φορολογία («συμμετέχει στα ακαθάριστα έσοδα» το λέει!) του κράτους το εξής :
    «Μικτό Κέρδος» (gross gaming revenue): το χρηματικό ποσό που απομένει εάν από τo συνολικό χρηματικό ποσό συμμετοχής των παικτών αφαιρεθούν τα αποδιδόμενα σε αυτούς ποσά.
    Μετά από αυτό το ποσό είναι τα πάσης φύσεως έξοδα του καζίνου και τα εναπομείναντα είναι τα καθαρά κέρδη που είναι εύκολα και αρνητικά, έτσι έχουμε λ.χ. το καζίνο Λουτρακίου που είναι στο κόκκινο χοντρά και θα το πληρώσουμε, του Ρίου κλπ.
    Αλλωστε από τα 2,8 δις τα GGR του 2008, το 2015 (που υπάρχουν στοιχεία) έπεσαν στα 1,6 δις.
    .

  166. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    164 – Το καζίνο δεν είναι μόνο για τζόγο, το κυρίως έργο του, είναι το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και η Γαλλία είναι από τα μεγαλύτερα πλυντήρια (το Μονακό είναι μιά κατηγορία μόνο του), δεν είναι τυχαίο που ελέγχονται από την μαφία και τους πολύ πλούσιους, ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ Σ΄ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

    Στο μικρό μου Παπάκι που με στηρίζει στην επικίνδυνη ισορροπία μου.

  167. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    165 – Αν ήταν όλα τόσο όμορφα όσο τα λές, τα καζίνα θα είχαν φαλιρίσει και δεν θα υπήρχε γενικά φοροδιαφυγή, τα κράτη δεν θα είχαν ελλείμματα και δεν θα υπήρχαν φτωχοί και πεινασμένοι, θα ήταν ένας κόσμος όμορφος αγγελικά πλασμένος, δυστυχώς όμως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, ξέρεις γιατί; εύκολο είναι να το βρείς, θα σε βοηθήσω λέγοντας πως το ΦΑΝΕΡΟ μυστικό βρίσκεται στα «έσοδα-έξοδα» δεν μπορείς να φανταστείς πόσο και με πόσους τρόπους μπορεί να ξεχειλωθεί αυτό το ζευγάρι. 🙂

    Y.Γ – Δεν έχει σημασία τι ορίζει ο κάθε νόμος, οι νόμοι ισχύουν για τους αδύναμους και τα κορόϊδα, άλλωστε οι πλούσιοι τους φτιάχνουν.
    Tα συντάγματα ήταν και είναι κωλόχαρτα.

    Είχα δύσκολη μέρα σήμερα, καληνύχτα σας.

  168. kseeath said

    Μακεδονικό: Όχι στο σωβινιστικό δηλητήριο
    http://avantgarde2009.wordpress.com/2018/01/13/makedoniko-oxi-sto-sovinismo/

  169. sarant said

    165 Κι εγώ κάτι τέτοιο σκέφτηκα

  170. Pedis said

    Πόσα νάναι τα μέσα κέρδη των παικτών στα καζίνο; (ε φιου περσέντ, 10% …;)

    Ο τζίρος θα είναι ίσος με το συνολικό ποσό των στοιχημάτων, σωστά;

    35% x (Τζίρος – κέρδη παικτών) ? (8%, … 20%) x Τζίρος

    Απλό φάινεται σε πρώτη προσέγγιση.

    Το νομοσχέδιο δεν συνοδεύεται από πρόβλεψη εισόδων σε σύγκριση με τα έσοδα βάση των προηγούμενων φορολογικών ρυθμίσεων;

    Γνωρίζει κανείς -έχουμε κανένα γκρουπιέρη στο ιστολόγιο, να πούμε;- τα περιθώρια σπεκουλαρίσματος στην καταγραφή και επίσημη καταμέτρηση των στοιχημάτων και των κερδών των παικτών;

  171. Οσον αφορά τον Ζουράρις (σικ ρε, άκλιτο είναι !!) και τις δηλώσεις του για 10 000 γαύρους και που (του) κάθονται είναι προφανές πως ομιλεί περί ιχθύων δια δε την δήλωσιν » ποιός τον γ@μει τον Αρη» είναι προφανές πως δεν αναφέρεται στο σωματείον της Θεσσαλονίκης το οποίο γράφεται ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ «ΑΡΗΣ» δηλαδή ή «ARIS» στο ευρωπαϊκότερον.

    Εξ άλλου -[οπως θα έλεγε κι ο ίδιος – είναι υφυπουργός Παιδείας χάριν παιδιάς !!

  172. Καζίνο…

    Τζίρος…

    Εχω 30 γιούρο και παίζω μπιλιές των 10 γιούρο κόκκινο-μαύρο… Χάνω, χάνω, κερδίζω. Στο τέλος έχω 20 γιούρο. Ο τζίρος είναι 30 γιούρο τα λεφτά που μείνανε στο καζίνο είναι 10 γιούρο διαλέξτε τι θα φορολογήσετε άσε που το καζίνο μπορεί νατο παρουσιάσει σαν κέρδος στο ταμείο 10 γιούρο, απόδοση κερδών σε πελάτη 20 γιούρο δηλαδή έχασε και 10 γιούρο !!!

    Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε σε οικονομολόγους ή παρεπιδημούντες οικονομικούς σχολιαστές .

  173. Μπετατζής said

    Η πλάκα είναι ότι από τους συριζαίους που σήμερα είναι κυβέρνηση και φροντίζουν για τα μειωμένα κέρδη των καζινάδων (σελίδα 282 της εισηγητικής έκθεσης του σχολίου 87, για όσους διαβάζουν μόνο επιλεκτικά) είχαμε ακούσει και τον όρο «καζινοκαπιταλισμός», όταν πετούσαν στάχτη στα μάτια του κόσμου για να εξηγήσουν δήθεν την κρίση, ότι οφείλεται δηλαδή σε έναν κακό καζινοκαπιταλισμό, σε αντίθεση με τον υγιή που αυτοί πάντα επιδιώκουν και αντιπροσωπεύουν. Τεσπα, το πολυνομοσχέδιο έχει τόσες πολλές παγίδες, άλλες φανερές άλλες πιο κρυφές, (π.χ. διαμεσολάβηση), που μου φαίνεται αστείο να μιλάμε για τα καζίνα. Ουσιαστικά στρώνει το χαλί (μαζί φυσικά με τα προηγούμενα νομοσχέδια και μνημόνια) για μια τόσο βάρβαρη και ανελέητη επέλαση κεφαλαίου που θα χαθεί εντελώς η μπάλα στα αμέσως επόμενα χρόνια.

  174. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εδώ τα σχόλια, όταν είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση
    http://www.opengov.gr/minfin/?p=8329#comments

  175. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Δεν είναι η ακλισιά μόνο του καζίνο, είναι και του Ρίο 😦 :
    δ) για το καζίνο που λειτουργεί στην κοινότητα του Ρίο στον νομό Αχαϊας
    σελ.118 (1508)
    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/10532981.pdf

  176. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    173 >> έχει τόσες πολλές παγίδες, άλλες φανερές άλλες πιο κρυφές,
    καζινομηχανή (κατά το κουζινομηχανή) 🙂 .

    Μήπως, λέω τώρα εγώ η άσχετη, ο λόγος που μειώνονται τα ποσοστά είσπραξης για το δημόσιο όσο ανεβαίνει ο τζίρος ,
    ,είναι ότι επιδιώκεται να είναι θελκτική οικονομικά επένδυση τα καζίνα επειδή προσβλέπουν οι ιθύνοντες σε παράλληλα κοινωνικοοικονομικά οφέλη,τουρισμό, θέσεις εργασίας κλπ κάτι που για τα υπόλοιπα τυχερά παίγνια κλπ δεν ισχύει;

  177. Eliza said

    Soft Bullet Toy Gun

  178. sarant said

    173 Ο όρος καζινοκαπιταλισμός δεν έχει να κάνει με τα καζίνα αλλά με το τζογάρισμα σε παράγωγα. Νομιζω.

  179. Babis said

    #172
    Φαντάζομαι ότι η μέτρηση δεν γίνεται στο τραπέζι αλλά στο ταμείο.
    Αγόρασες μάρκες των 30 ευρώ και επέστρεψες μάρκες των 20 άρα ο τζίρος του καζίνου είναι 10 ευρώ.

  180. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    176 – Όχι ΕΦΗ, αυτά περί τουρισμού και θέσεων δουλειάς είναι παραμύθια για το πόπολο, σε τέτοιου είδους επενδύσεις, είναι το τελευταίο που λαμβάνεται υπόψιν και μόνο στο πλαίσιο της ωραιοποίησης. Τα καζίνα που εστιάζουν στα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, είναι καταστροφικά για τις τοπικές κοινωνίες γιατί εκτός του ότι δεν παράγουν τίποτε, κάνουν αφαίμαξη και στα μικρά τοπικά εισοδήματα με αποτέλεσμα να μην γίνονται μικροεπενδύσεις στην τοπική μικροοικονιμία και να μαραζώνει ενώ αναπτύσεται η παραοικονομία της πορνείας των μπάρ και των ενεχυροδανειστηρίων που με την σειρά τους ξεπλένουν το μαύρο χρήμα στο ευαγές ίδρυμα.

    Όσο γισ τον τουρισμό αυτό κι αν είναι για γέλια, οι πλούσιοι δεν είναι δυνατόν να συγχρωτίζονται με την πλέμπα του Λουτρακίου πόσο μάλλον με της Ξάνθης η άλλων παρεμφερών καζίνων, αλλά κι όσοι βλαμμένοι μικροεισοδηματίες πηγαίνουν να κάνουν την τύχη τους, μιά που τους πηγαίνει το πούλμαν (πού μαθ πάει το πουλμανάκι;☺) και μία που τους παίρνει, όσους τέλος πάντων δεν έχουν μείνει με βαρέλι για ρούχο,☺ δεν νομίζω να κερδίζει κάτι από αυτούς η τοπική κοινωνία.

    Συνοπτικά, τα καζίνα λειτουργούν με δικό τους ανταλακτικό νόμισμα (μάρκες) και ορίζουν τα ίδια το ύψος των συναλλαγών και τους νόμους που τις διέπει και είναι ΠΑΝΤΑ υπέρ τους. Στα μικρά καζίνα τύπου Ξάνθης και Λουτρακίου, ο κύριος όγκος του τζόγου γίνεται στα λεγόμενα φρουτάκια (παλιά κουλοχέρηδες)
    που το ποσοστό κέρδους για το καζίνο, είναι προκαθορισμένο και κυμαίνεται μεταξύ 70-85% (ρυθμίζεται αναλόγως την δημοφιλία του παιχνιδιού, όσο πιο πολύ παίζεται τόσο περισσότερα «δίνει») που φυσικά ανεβαίνει πάνω από το 95% γιατί οι παίχτες (κοινώς μαλακοπίτουρες) σπανίως παίρνουν τα κέρδη τους και σταματούν (αυτό το κάνουν μόνο οι ελάχιστοι που λειτουργούν επαγγελματικά άρα επενδυτικά) τα ξαναχώνουν για να παίξουν με αποτέλεσμα να μένουν με το βαρέλι.☺

    Κι ενώ θεωρητικά, είναι εύκολο για το κράτος να ελέγξει τα κέρδη του καζίνου, στην πράξη είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ, κάτι αυτό που λέει ο Gee πιο πάνω (σκέψου το σε μεγαλύτερη κλίμακα) κάτι που δεν εφαρμόζεται το πόθεν έσχες, κάτι οι ανθρώπινες «αδυναμίες» των ελεγκτών συν κατι άλλων τρόπων αποφυγής ενημέτωσης, πασίγνωστων μεν αγνώστων δε, βγάνει πως μπορεί τα καζ8να να μπαίνουν και μέσα.

    Αυτό που συμβαίνει, είναι πως με την χρεωκοπία της χώρας την τρομακτική ανεργία και το τσεκούρωμα των μισθών και συντάξεων, δεν μένει τίποτε για τζόγο, ειδικά που όλοι είναι χρεωμένοι ως τ’ αυτιά και με υποθηκευμένη την όποια ακίνητη περιουσία τους ενώ παράλληλα οι τράπεζες δεν δίνουν κανενός είδους δάνειο συν ότι ελέγχουν τις εκταμιεύσεις, με αποτέλεσμα ο τζίρος των καζίνων να έχει πέσει στα τάρταρα και προσπαθούν πλέον να σωθούν ωθώντας τους κολίγους με την βοήθεια της αριστερής κυβέρνησης, στην εξαθλίωση.
    Ένα από τα «επενδυτικά» μέτρα, είναι και η κατάργηση του εισητηρίου εισόδου, σκέψου τι θα κάνει ο απελπισμένος που έτυχε να βρεθεί με 50 ευρώ στα χέρια,
    (τα παραπέρα μην τα σκέφτεσαι γιατί προκαλούν τρόμο).

    Παρ’ όλα αυτά, ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ.☺☺☺

  181. LandS said

    Όχι μόνο για τα παράγωγα αλλά για το σύνολο των χωρίς κανόνες κερδοσκοπικών εγχειρημάτων.
    Η έννοια υπάρχει τουλάχιστον από το 1936. Στη «Γενική Θεωρία» ο Κέινς (με το συμπάθειο) έγραφε:
    Speculators may do no harm as bubbles on a steady stream of enterprise. But the position is serious when enterprise becomes the bubble on a whirlpool of speculation. When the capital development of a country becomes a by-product of the activities of a casino, the job is likely to be illdone. The measure of success attained by Wall Street regarded as an institution of which the proper social purpose is to direct new investment
    into the most profitable channels in terms of future yield, cannot be claimed as one of the outstanding triumphs of laissez-faire capitalism.

  182. Tah ala tahalasa said

    Διάβαζα πριν κάποιο καιρό πως στην Αμερική που εφαρμόζονται οι φοροαπαλλαγές σε πολύ μεγαλύτερες κλίμακες στα πλαίσια κ του «ανταγωνισμού» των πολιτειών, έχει ανοίξει μια κουβέντα για το κατά πόσο τα λεφτά που γλιτώνουν από τους φόρους οι εταιρείες γυρνάνε στην οικονομία η τα κάνουν μασούρι κ τα αβγατιζουν. Οι σκληρά φιλελεύθεροι λέγανε πως είναι κίνητρο κτλ. Όμως τα νούμερα αυτά δεν είναι μετρήσιμα. Είχε κ το παράδειγμα μιας εταιρείας που πήρε φοροαπαλλαγή αν κ χωρίς να την έπαιρνε πάλι θα άνοιγε στη συγκεκριμένη πολιτεία με βάση αυτά που έλεγε ο εκπρόσωπος της. Δυστυχώς δε θυμάμαι που τα διάβαζα να βάλω λινκ οπότε δεν έχει κ νόημα σπουδαίο το σχόλιο.
    Ήθελα μόνο να πω πως προσωπικά δε με ενδιαφέρει ξ πολύ το θέμα των καζίνων αν κ καταλαβαίνω ότι είναι μέρος της μεγάλης εικόνας. Με έχει σόκαρει το θέμα των ΑΜΕΑ το πόσο θα πρέπει να εξεφτελιστει ένας άνθρωπος για ένα επίδομα ψιχουλο. Οι άνθρωποι αυτοί γυρνάνε χρόνια πίσω όταν κάναμε ότι δεν υπάρχουν.

  183. Μπετατζής said

    176. Ναι, όλα για τους εργαζόμενους και τις θέσεις εργασίας γίνονται, το έχουμε καταλάβει. Όπως τα επιπλέον εμπόδια στην απεργία μπαίνουν για να δυναμώσει το εργατικό κίνημα.
    174. Κρυφές παγίδες εννοώ ότι δεν μπορούμε σήμερα να καταλάβουμε πλήρως τις συνέπειες που θα έχουν στην πραγματική ζωή οι νόμοι αυτοί. Δεν εννοώ ότι δεν ανέβηκε το νομοσχέδιο στην ΓΑΠική διαβούλευση, αλίμονο.
    178, 181. Το ξέρω, απλά μου γεννήθηκαν συνειρμοί.

  184. sarant said

    182 Θα διάβασες το άρθρο για τις επιδοτήσεις που πήρε η Άμαζον απο το Οχάιο, και οι υπάλληλοί της τρέφονται με επιδόματα του κράτους γιατί τους πληρώνει πολύ΄χαμηλούς μισθούς.

    https://newrepublic.com/article/146540/amazon-thriving-thanks-taxpayer-dollars

  185. sarant said

    183 Όχι, η διάταξη για την απεργία επιβλήθηκε από την τρόικα.

  186. LandS said

    183 Ναι, θα πρέπει οι λεξικογράφοι να διαφοροποιήσουν λίγο τον ορισμό της λέξης «εμπόδιο»

  187. spiral architect 🇰🇵 said

    Μπορεί ο Μπογιόπουλος να μπέρδεψε τους τζίρους με τα κέρδη, (άλλωστε οι τάξεις μεγέθους τους είναι δυσθεώρητες) αλλά το κερασάκι είναι το παρακάτω:
    «Επιχειρήσεις καζίνου που κατέχουν άδεια λειτουργίας του παρόντος νόμου, επιτρέπεται να παρέχουν στους πελάτες τους μέσα χρηματοδότησης της συμμετοχής στα παίγνια που διεξάγουν, αξίας άνω των 50.000 ευρώ, χωρίς να απαιτείται η άμεση καταβολή του αντίστοιχου ποσού από τον πελάτη, υπό όρους και προϋποθέσεις»
    👍💸

  188. Μπετατζής said

    185. Tότε να μην την ψηφίσουν οι βουλευτές.
    186. Φαντάζομαι εννοείς ότι δεν είναι εμπόδιο. Όπως νομίζεις.

  189. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    187 – Αυτό το κερασάκι εμπίπτει σ΄αυτό που έγραψα στην τάδε ΕΦΗ «(τα παραπέρα μην τα σκέφτεσαι γιατί προκαλούν τρόμο)» που είναι η κυρίως τούρτα. Το θέμα, είναι ότι όλοι αυτοί βρίσκουν κορόϊδα που δεν σηκώνουν κεφάλι και κάνουν ό,τι κάνουν.

    Οι ποιητές είναι 100 χρόνια μπροστά ή τα σκυφτά κορόϊδα είναι αιώνια;

    Γύριζε

    «Γύριζε, μὴ σταθῇς ποτέ, ρίξε μας πέτρα μαύρη,
    ὁ ψεύτης εἴδωλο εἶν᾿ ἐδῶ, τὸ προσκυνᾷ ἡ πλεμπάγια,
    ἡ Ἀλήθεια τόπο νὰ σταθῇ μιὰ σπιθαμὴ δὲ θἄβρῃ.
    Ἀλάργα. Μόρα τῆς ψυχῆς τῆς χώρας τὰ μουράγια.
    Ἀπὸ θαμποὺς ντερβίσηδες καὶ στέρφους μανταρίνους
    κι ἀπὸ τοὺς χαλκοπράσινους ἡ Πολιτεία πατιέται.
    Χαρὰ στοὺς χασομέρηδες! Χαρὰ στοὺς ἀρλεκίνους!
    Σκλάβος ξανάσκυψε ὁ ρωμιὸς καὶ δασκαλοκρατιέται.
    Δὲν ἔχεις, Ὄλυμπε, θεούς, μηδὲ λεβέντες ἡ Ὄσσα,
    ραγιάδες ἔχεις, μάννα γῆ, σκυφτοὺς γιὰ τὸ χαράτσι,
    κούφιοι καὶ ὀκνοὶ καταφρονοῦν τὴ θεία τραχιά σου γλώσσα,
    τῶν Εὐρωπαίων περιγελᾷ καὶ τῶν ἀρχαίων παλιάτσοι.
    Καὶ δημοκόποι Κλέωνες καὶ λογοκόποι Ζωίλοι,
    καὶ Μαμμωνᾶδες βάρβαροι, καὶ χαῦνοι λεβαντίνοι.
    λύκοι, ὦ κοπάδια, οἱ πιστικοὶ καὶ ψωριασμένοι οἱ σκύλοι
    κι οἱ χαροκόποι ἀδιάντροποι καὶ πόρνη ἡ Ρωμιοσύνη!»

  190. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η διάταξη για την απεργία επιβλήθηκε από την τρόικα; Γνωστό τοις πάσι, αλλά γιατί δεν ενημέρωσαν και τον Κατρούγκαλο, που μας διαβεβαιώνει, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι να λαμβάνονται δημοκρατικά και κατά πλειοψηφία οι αποφάσεις για απεργία, να δραστηριοποιηθούν και να πρωταγωνιστούν οι εργαζόμενοι και να μη σύρονται από κομματικές μειοψηφίες; Προφάσεις εν αμαρτίαις.

  191. Μπετατζής said

  192. Μπετατζής said

    Δεν έκλισε και την τρόικα (επικεντρώνομαι στα σημαντικά).

  193. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    190 – Βρε καλώστονε κι ας άργησε, πολύχρονος και καλή χρονιά κι από «κοντά» Γιάννη.
    Το πολυνομοσχέδιο θα το έχουν διαβάσει οι συριζαίοι πριν το ψηφίσουν; ή θα γίνουν Χρυσοχοϊδηδες που τον έβριζαν όταν ήταν στην αντιπολίτευση.

    Όσο κι αν έχω κατανοήσει τον λόγο, πάντα με εκπλήσσουν οι ψηφοφόροι με τις επιλογές ηλιθίων και πανηλιθίων για εκπροσώπους τους. 🙂

  194. spiral architect 🇰🇵 said

    @190: Ρε, ο Κουβ, είδε φως και μπήκε! 😀
    Χρόνια Πολλά ετεροχρονισμένα Γιάννη.

  195. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ευχαριστώ, Λάμπρο και Αρχιτέκτονα. Λάμπρο, όποια επιλογή και αν κάνουν οι ψηφοφόροι, ηλιθιότητα αποδεικνύεται. Αν και η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ, που τον έφερε στην κυβέρνηση, αποδείχτηκε σωστή επιλογή, για έναν τουλάχιστον λόγο: ανάγκασε τη «φιλελεύθερη» ευρωπαϊκή ελίτ και τους πολιτικούς λακέδες της να μας δείξουν το αληθινό τους πρόσωπο, το βάρβαρο, το απάνθρωπο, το αντιδημοκρατικό, όταν βρήκαν κάποια αντίσταση από μια απείθαρχη κυβέρνηση (το πρώτο εξάμηνο του 2015, έτσι; ), και πού γράφουν δημοψηφίσματα και δημοκρατικά ήθη, όταν διακυβεύβονται τα συμφέροντά τους. Εντάξει, το ξέραμε, τα ‘χει γράψει και ο Θουκυδίδης, αλλά μόνο όταν το ζεις στο πετσί σου, το εμπεδώνεις καλά.

  196. ΚΩΣΤΑΣ said

    Γιάννη, ως ευ παρέστης ☺

  197. Γιάννης Κουβάτσος said

    Γεια σου, Κώστα. 😊

  198. Pedis said

    # 185 – 183 Όχι, η διάταξη για την απεργία επιβλήθηκε από την τρόικα.

    Ε, τότε κάποιος να πει στην Αχτζιόγλου (το αλεπόπουλο) να αλλάξει βιολί και να μην την πλασάρει ως αθωα …

    — Τελικά, τι έγινε; Βρηκε κανείς καμιά πρόβλεψη για το πόσο λιγότερο (περισσότερο, με τέτοια κυβέρνηση αποκλείεται ) φόρο θα πληρώσουν οι καζινάδες;

    -> 170 : 35% x (Τζίρος – κέρδη παικτών) ? (8%, … 20%) x Τζίρος

    Πάντως, Νικοκύρη, ως ρουλ οβ θαμπ αν στοιχηματισεις αβλεπί ότι τα οικονομικά νομοσχέδια της κυβέρνησης είναι προς όφελος της «επιχειρηματικότητας», κερδίζεις, αλλά ίσα που παίρνεις τα λεφτά σου.

    # 181 – Η έννοια υπάρχει τουλάχιστον από το 1936. Στη «Γενική Θεωρία» ο Κέινς (με το συμπάθειο) έγραφε:

    … και του λόγου του μερικά χρόνια πριν πήγε να φαλίρει που σπεκουλάριζε χοντρά σε συνάλλαγμα και πόνταρε στο φραγκο (αν δεν με γελά η μνήμη μου) …

  199. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    180 Λάμπρος >>– Όχι ΕΦΗ,
    Δε διάβασα παρακάτω(σεντόνια, μόνο από από βενετσιάνικο περκάλι μ΄ αρέσουν 🙂 ) , Καλημέρα! Κι εγώ σ΄αγαπώ…

    183.Μπετατζής, Γαμώτο ,έτσι εξέλαβες την παράθεση του λίκνου προς τα σχόλια της διαβούλευσης;Το εντελώς αντίθετο!
    Είπα μήπως γίνουν φαεινότερες οι προθέσεις του νομοθέτη που λέμε, γιατί καθώς είν ελεύθερη η πρόσβαση, σχολιάζουν είτε ενδιαφερόμενοι, είτε γνώστες μαζί με το χύμα κοινό. Σιγά μην υπεραμύνθηκα του συστήματος-και δη του γαπικού- ! Εννοείται πως όλα θα έχουν τον ευρωπαϊκό μανδύα της νομιμότητας και της αιτιότητας. Ωιμέ! 😦 .

  200. LandS said

    188 Είπαμε, είναι (λίγο) θέμα ορισμού και, ως τέτοιο, ο ένας δεν μπορεί να γνωρίζει τι νομίζει ο άλλος.

    187, 189 Δεν είμαι υποστηρικτής των καζίνων. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 συμμετείχα και εγώ στις κινητοποιήσεις που πέτυχαν να αποτρέψουν την εγκατάσταση καζίνο στο Π. Φάληρο. Επίσης, για το Ελληνικό, κοντά στα άλλα πολύ σημαντικά αλλά πολύ αρνητικά που προβλέπονται στην επένδυση, θεωρώ και το καζίνο. Γιατί;
    Γιατί, όπως πολλές φορές έχω υπογράψει διαμαρτυρίες ή και προσφυγές στο ΣτΕ, τα καζίνο είναι εστίες εγκληματικότητας. Προσελκύουν κυκλώματα τοκογλύφων οι οποίοι εκμεταλλεύονται τη μανία του τζόγου (δεν είναι κορόιδα οι τζογαδόροι, άρρωστοι είναι) και δανείζουν στο μιλητό, μαύρα, με τεράστιο τόκο, ανεξέλεγκτα κλπ κλπ και είναι εκεί που χάνονται περιουσίες ακόμα και ζωές. Μπορείτε να προσθέσετε και άλλα στοιχεία που συνιστούν εγκληματικότητα αλλά θα συμφωνήσετε ότι μάλλον από κει ξεκινάει το κακό.
    Αυτά τα πίστευα και τα πιστεύω. Αν βέβαια κάποιος έχει άλλη γνώμη, καλώς την έχει. Αν επίσης κάποιος νομίζει ότι η σύναψη δανείου με κανόνες και προϋποθέσεις, με διαφάνεια, πληρωμή φόρων και δυνατή τη προστασία του δανειολήπτη από αυθαιρεσίες του δανειστή είναι το ίδιο με μαφιόζικα τοκογλυφικά κυκλώματα όπως έκανε το πρωτοσέλιδο της φυλλάδας του Μαρινάκη χτες ή τις δηλώσεις πρώην υπουργού της ΝΔ (ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω πρώτα απαξίωσε και μετά ξεπούλησε την ΟΑ «καταργώντας» το μονοπώλιο) σήμερα το πρωί στην ΕΡΤ πάλι καλώς κάνει. Έχει κάθε δικαίωμα.

  201. Πάνος με πεζά said

    Απορία : βλέποντας το «TRACTION», πριν από λίγο o συμπαθής Κώστας Στεφανής είπε «βρισκόμαστε στα λατομεία Διονύσου, όπου το φημισμένο μάρμαρο Πεντέλης εξορυγνύεται«.
    H ερώτηση είναι αν υπάρχει τέτοιος ρηματικός τύπος, και φυσικά αν έχει τη σημασία του «εξορύσσεται».

  202. Pedis said

    # 200 – σωστά τα γράφεις σχετικά με τον χαρακτήρα (εκφυλιστικό και μαφιόζικο) του καζίνου.

  203. sarant said

    Χρόνια πολλά Γιάννη

    198 Οι υπουργοί είναι αναγκασμένοι να ωραιοποιούν τα πραγματα. Θα έπρεπε να πει ότι δεν επηρεάζει τόσο όσο φαίνεται αφού ακουμπάει μόνο τα πρωτοβάθμια (ωστόσο, επηρεάζει στις ΔΕΚΟ)

  204. Pedis said

    # 203 – ναι, τα πρωτοβάθμια είναι στο στόχο, για να κόψει, αν τύχει, τα βλαστάρια. Τα μεγαλύτερα είναι σάπια και ξεραμένα από δεκαετίες …

  205. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ευχαριστώ, Νίκο. Καλή χρονιά.

  206. sarant said

    204 Όμως δεν επηρεάζει τα πρωτοβάθμια που λες εσύ γιατί η πλειοψηφία είναι επί των ταμειακώς εντάξει.

    Επηρεάζει μόνο πρωτοβάθμια (όσα υπάρχουν και δεν καλύπτονται από δευτεροβάθμια) όπου όλοι οι εργαζόμενοι είναι και μέλη του σωματείου και τους γίνεται υποχρεωτικά κράτηση από τον μισθό τους, άρα είναι και ταμειακώς εντάξει. Στην πράξη, 2-3 σωματεία επηρεάζονται.

  207. sarant said

    206 Βέβαια, είναι αρνητικό επειδη ανοίγει την πόρτα για άλλα μέτρα.

  208. Pedis said

    # 206 – Νικοκύρη, όταν και όπου υπάρχουν διατάξεις σε ισχύ που ελέγχουν απαρτίες, τους ταμειακώς εντάξει (και γιατί παρακαλώ μόνον αυτοί, τι είναι γκολφ κλαμπ!?), πιστοποίηση πλειοψηφίας κι άλλα παρόμοια τα οποία πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιήσει ως προσχήματα μη νομιμότητας ο εργοδότης, οι τσάτσοι του, ο δικαστής, ειναι για να βγαίνουν οι απεργίες άκυρες στο πι και φι.

    Ήδη, σήμερα, και χωρίς αυτά, δες πόσες βγαινουν οφσάιντ.

    (Μην μου το γυρίζεις αχτσιόγλικα, εκτός αν θες να μου πεις ότι όντως πείστηκες από το «επιχείρημά της» στην τοποθέτησή της στη Βουλή. Πάσο, τότε, τι να πω.)

  209. Pedis said

    Αντέντουμ

    206 – Στην πράξη, 2-3 σωματεία επηρεάζονται.

    Τόση φασαρία, εκδηλώσεις λύπης, μην δεν κάνουν και χαρακίρι και τόχουμε βάρος στη συνείδησή μας …, ικανοποιηση από τον ΣΕΒ, για 2-3 σωματεία;

  210. sarant said

    Είπαμε, το αρνητικό είναι ότι ανοίγει την όρεξη για άλλα.

  211. Πολύ καθυστερημένα και ότιθυμάμαιχαίρομαι, να παρατηρήσω ότι οι πολλοί τόνοι πρέπει να είναι γενικότερο πρόβλημα στον Πολίτη, διότι εκτός από την δαμόκλειό, έχει και μία ετοιμόρροπή πο[λυκατοικία] στο τέλος της ίδιας γραμμής.

  212. LandS said

    206 Όμως δεν επηρεάζει τα πρωτοβάθμια που λες εσύ γιατί η πλειοψηφία είναι επί των ταμειακώς εντάξει.

    Η απαρτία

  213. Πέπε said

    @201:
    Όχι βέβαια. Εξορύσσεται, και μόνον.

    Παραδρομή από ρήματα όπως διαρρηγνύω. Διάρρηξη, εξόρυξη – υπάρχει όντως κάτι κοινό στον σχηματισμό τους, και ο Στεφανής το γενίκευσε. Ανθρώπινο το βρίσκω.

  214. spiral architect 🇰🇵 said

    Μαγειρεύοντας τον Σκύλο σας. 😀

  215. Μαρία said

    Αν δεν μπορείς να μαζέψεις στη γενική συνέλευση ούτε τα μισά σου μέλη, η συμμετοχή στην όποια απεργία αποφασιστεί είναι χαμένη απο χέρι.

  216. sarant said

    214 Safe recipes για ποιον;

  217. spiral architect 🇰🇵 said

    @215 κ.α.: Πρωτοβάθμιο σωματείο έχουν λ.χ. οι εργαζόμενοι στον ΑΒασιλόπουλο ή στην ΆλφαΜπανκ. Άντε μάζεψε τα 50%+1 των ταμειακώς εντάξει μελών τους σε όλη την Ελλάδα, για να στήσεις μια απεργία. Άσε που με νομοθεσία του ’11 και οι επιχειρήσεις που δεν είχαν επιχειρησιακά σωματεία, τώρα απέκτησαν και φυσικά είναι εργοδοτικά.

    Νομοθεσία ανάλογη της Συμβουλευτικής του Παπαδόπουλου

    Άρθρο 509: Η απεργία κηρύσσεται και πραγματοποιείται μόνον εφόσον αποφασίσει περί ταύτης δια μυστικής ψηφοφορίας η συνέλευσις των μελών του εργασιακού σωματείου… εις πάσαν περίπτωσιν δια πλειοψηφίας του ημίσεος πλέον ενός των δικαιουμένων ψήφου μελών.
    (από εδώ)

  218. 214, 216

    https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fuos5sW7pBy5W0%2Fgiphy.gif&f=1

  219. LandS said

    217 Τα σωματεία των Τραπεζών, ΔΕΚΟ, ΣΜ κ.α. είναι μεν πρωτοβάθμια δεν είναι όμως ΤΟΠΙΚΑ. Η ρύθμιση ισχύει για τα τοπικά και πρωτοβάθμια. Δεν ισχύει για τα πανελλαδικά ή τα ευρείας περιφέρειας πρωτοβάθμια.

  220. ΓιώργοςΜ said

    219 Και, υπενθυμίζω, αφορά απεργίες που δεν καλύπτονται από δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια κλπ. όπως η αυριανή.
    Δηλαδή για να είναι νόμιμη μια απεργία σε μια επιχείρηση που απασχολεί 150 εργαζόμενους, από τους οποίους 120 συμμετέχουν στο σύλλογο και 100 είναι ταμειακώς εντάξει, θα πρέπει να ψηφίσουν υπέρ της απεργίας 51 άτομα. Δεν είναι και τελείως παράλογο· σε άλλη περίπτωση, μετά από δύο γενικές συνελεύσεις (η πρώτη με απαρτία 50% των εγγεγραμένων, η δεύτερη με όσους έρθουν), μπορεί να κηρυχτεί απεργία με 20 ψήφους. Εγώ σε τέτοια απεργία θα ντρεπόμουν να συμμετέχω.
    Αυτό που όντως είναι ανησυχητικό είναι το άνοιγμα της πόρτας για άλλα ποσοστά ή για υπερτοπικά ή δευτεροβάθμια όργανα.

  221. Μαρία said

    220
    Κάνεις λάθος. Θα πρέπει να ψηφίσουν οι 51 μόνο σε περίπτωση που είναι παρόντες και οι 100.
    Το 50 συν 1 των τακτοποιημένων αφορά την απαρτία.
    Αν είναι παρόντες οι 51 μπορεί να κηρυχτεί η απεργία με τη σχετική πλειοψηφία των παρόντων 51.

  222. ΚΩΣΤΑΣ said

    220 : 50+1 απαιτείται για απαρτία συνέλευσης. Για κήρυξη απεργίας 25+1=26 . (στο παράδειγμα που ανέφερες).

    Κατά τα άλλα, με όσους προσέλθουν στη επαναληπτική συνέλευση, σκέτη κοροϊδία ήταν.

  223. Μαρία said

    217
    Τώρα είδα την αναφορά στο 509.
    Κάνεις το ίδιο λάθος; με το ΓιώργοΜ. Αυτό ζητάει η ΝΔ πιθανόν κι ο ΣΕΒ.

  224. ΚΩΣΤΑΣ said

    Έγραφα και η Μαρία με πρόλαβε

  225. Pedis said

    Δεν είναι και τελείως παράλογο

    όλα τα συνηθίζεις, και δεν είναι παράλογα …

    όπως λ.χ. να βλεπεις συριζαίους να επιχειρηματολογούν υπερ απεργιοκτόνων διατάξεων …

  226. Μαρία said

    222
    Γι’ αυτό ήταν κοροϊδία και οι απεργίες. Φτάσαμε να απεργούμε απο 1 μέχρι 3 άτομα. Μιλάω βέβαια για το δημόσιο.

  227. ΚΩΣΤΑΣ said

    Αν δούμε την αλήθεια κατάματα, το πρόβλημα το έχουν στον ιδιωτικό τομέα. Εκεί οι εργαζόμενοι και με τους θεωρούμενους ως τώρα καλούς εργατικούς νόμους, ήταν πολύ δύσκολο να απεργήσουν. Εκεί θα συμφωνούσα και με 25% παρόντες, να κηρύσσεται απεργία.

    Για τον προνομιούχο δημόσιο τομέα, καλό είναι και το 50% +1. Ας μην ξεχνάμε κάτι Φωτόπουλους κλπ που μας άλλαζαν τα φώτα.

  228. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είναι σαφές ότι σκοπός του νόμου είναι να δυσχεραίνει κατά πολύ την κήρυξη απεργιών, στο πλαίσιο της παγκοσμιοποιημένης ολομέτωπης επίθεσης εναντίον των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Αλλά μπορεί να τους γυρίσει μπούμερανγκ και να οδηγήσει στη συσπείρωση των εφησυχασμένων εργαζομένων, που μαθαίνουν από τις ειδήσεις ότι ο κλάδος τους προκήρυξε απεργία. Τις συνηθίζει κάτι τέτοιες πονηριές η ιστορία. Θα δείξει.

  229. LandS said

    227 Μωρέ ας κηρυχτεί με παρόντες το 0,1% . Το θέμα είναι πόσοι θα απεργήσουν.

  230. Θρασύμαχος said

    http://www.iefimerida.gr/news/389143/i-epistoli-paraitisis-toy-kosta-zoyrari-pros-ton-prothypoyrgo «Ερίδματε πρωθυπουργέ και σύντροφε υποβάλλω σήμερα 14.1.2018 την από την θέση του υφυπουργού επί της παιδείας παραίτησίν μου, η οποία διευκολύνει, ως εικός την κυβερνητική αλληλεγγύη και, συνάμφω το πολιτικό μου αυτεξούσιον. Μετά της προσηκούσης τιμής, Κώστας Γ. Ζουράρις»

  231. ΚΩΣΤΑΣ said

    229 Έλα ντε! Μπορεί να γένει και αυτό που υπαινίσσεται ο Γιάννης Κουβάτσος. Ας μην ξεχνάμε κολλήγους, μεταλλωρύχους, καπνεργάτες κλπ

  232. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δηλαδή έπρεπε να βρίσει Αρειανούς και Ολυμπιακούς ο Ζουράρις για να εξαναγκαστεί σε παραίτηση; Α, όλα κι όλα! Κόψτε μας μισθούς, συντάξεις, απεργιακά δικαιώματα, αφήστε μας άνεργους, πάρτε μας και τα ασημικά, γυρίστε μας δεκαετίες πίσω, αλλά κάτω τα χέρια απ’ την ομαδάρα-θρησκεία μας. Μωρέ, μνημόνια μέχρι να σβήσει ο ήλιος…

  233. # 228

    τα έχει πει 40 χρόνια τώρα ο Ντύλαν…

    «What time is it?» said the judge to Joey when they met
    «Five to ten, » said Joey
    The judge says, «That’s exactly what you get»
    He did ten years in Attica, reading Nietzsche and Wilhelm Reich
    They threw him in the hole one time for tryin’ to stop a strike
    His closest friends were black men ’cause they seemed to understand
    What it’s like to be in society with a shackle on your hand

  234. spatholouro said

    #230
    Αμή εκείνο το «ερίδματε» τους τσάκισε τους μεταφραστές της Εφημερίδας των Συντακτών:καλέ τι «καλοδομημένε», και πράσσειν άλογα; «Ακατάβλητε» είναι η μετάφρασις…

  235. ΚΩΣΤΑΣ said

    Το θέμα των απεργιών έχει πολλές παραμέτρους και κακώς εστιάζουμε μόνο στο απαιτούμενο ποσοστό κήρυξης απεργίας. Παίζει ρόλο και η δύναμη άσκησης πίεσης των απεργών και οι επιπτώσεις της απεργίας στο κοινωνικό σύνολο.

    Άλλο είναι να κατεβάζεις έναν διακόπτη της ΔΕΗ και να βυθίζεις τη χώρα στο σκοτάδι και άλλο να μην παρέχεις υπηρεσίες αποτρίχωσης, πήλιγκ, ξυρίσματος μασχάλης και περιποίησης αιδοίου σε ένα ινστιτούτο αισθητικής!

  236. LandS said

    225

    Μια και φαίνεται ότι το διασκεδάζεις, πάρε άλλο ένα απολογητικό κείμενο να το φχαριστηθείς

    http://epohi.gr/σκέψεις-για-την-απεργία/

  237. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κώστα, υπάρχει μέρος του γυναικείου πληθυσμού που χάνει το χρώμα του στο ενδεχόμενο τέτοιας απεργίας. Και δεν αναφέρομαι στη ΔΕΗ. 😊

  238. Πέπε said

    @230:
    Όπως συνήθως, ο λόγος του είναι ακαλαίσθητος και εξυπνακίστικος. Ωστόσο θέλω να πιστεύω ότι άνθρωπος που ξέρει αυτές τις λέξεις (έστω κι αν δεν ξέρει πού να τις βάλει) αποκλείεται να έβαζε τα κόμματα έτσι όπως τα έχει η αναδημοσίευση.

  239. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όλα τα λεφτά αυτό το «καλοδομημένε» της νεοελληνικής απόδοσης κατά την Εφσυν. Πώς διάολο τους ήρθε; 😂

  240. sarant said

    230-239 Τρολάρει όμως!

    Το καλοδομημένος τους ήρθε επειδή το ερι είναι επιτατικό πρόθημα και το δμητος δηλώνει περίπου τη δομή. Το Liddell Scott δίνει strongly built i.e. immovable, inconquerable. Δεν είναι σωστό το καλοδομημένος αλλά δεν είναι και τόσο οφσάιντ οσο φαίνεται.

  241. sarant said

    75 Επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, επισημαίνω ότι το άρθρο του Μπογιόπουλου στον Ημεροδρόμο λέει για «κέρδη», όχι για «καθαρά κέρδη» που έγραψα εγώ.

  242. Μαρία said

    237
    Αποτρίχωση και μανικιούρ κάνουν και οι άντρες αλλά ας μη το ξεφτιλίσουμε.
    Θα μας πεις αύριο τι συμμετοχή θα έχει το σχολείο σου στη στάση εργασίας.

  243. Pedis said

    # 236 – μερσί, το καταδιασκεδάζω …

    αν δεν παίζει το …

    – μας το επέβαλε η τρόικα

    παίζει το

    – το μέτρο είναι αθώο

    ακολουθεί το …

    – να μην προκηρυχθεί απεργία με μειωμένη συναίνεση και αποτύχει … (για το καλό του σωματείου και της υποληψης του συνδικαλιστικού κινήματος)

    και καπάκι (εξαρτάται …) …

    – μα μπει μια τάξη ρε στον κάθε κερατά!

  244. Μαρία said

    241
    Για κέρδη έγραψε και στο τουίτ. Αυτό σημαίνει οτι τα ακαθάριστα έσοδα ισούνται με τα κέρδη;

  245. ΚΩΣΤΑΣ said

    καλοδομημενος, το βρήκαν στον γούγλη.
    Λέτε ο Ζ να ήξερε τη σημασία καλοδομημένος και να ήθελε να προκαλέσει συνειρμικά με το κ…..μένος;

    «συνάμφω το πολιτικό μου αυτεξούσιον», ήτοι περίκαυλος ζώνη 🙂

  246. LandS said

    230 Τώρα το διάβασα. Να ο λόγος που ο Τσίπρας χρειάζεται 48 ώρες για να απαντήσει

  247. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μα, Νικοκύρη, είναι εντελώς κωμικό! Ούτε ο Ζουράρις δεν θα φανταζόταν να αποκαλέσει …καλοδομημένο τον πρωθυπουργό. Άσε που, αν το πεις γρήγορα, μπορεί να παρακουστεί παρεξηγήσιμο. 😊

  248. sarant said

    247 Βλ. έκτακτο άρθρο.

  249. Jago said

    Λίντελ-Σκοτ για τον «ερίδματε»
    «Αυτός που είναι χτισμένος πολύ γερά, δηλ. ανίκητος, ακατάβλητος, ή (από το δαμάω) καθυποταγμένος»
    Αφενός διττή σημασία κι αφετέρου τόνος στη λάθος θέση,είναι με περισπωμένη στο άλφα, εριδμάτος. Για να δούμε το αυριανό άρθρο.

  250. sarant said

    Σημερινό έκτακτο άρθρο. Πού την είδες την περισπωμένη; Το μακρό α δηλώνει.

  251. Jago said

    Τώρα είδα το άρθρο, πάω να το διαβάσω. Η περισπωμένη είναι στο λεξικό Λίντελ.

  252. sarant said

    251 Δεν είναι περισπωμένη λέμε! Είναι το σημάδι του μακρού: ἐρίδμᾱτος

  253. Jago said

    Τώρα που το ξανακοίταξα προσεκτικά, έχεις δίκιο. Μακρό α όντως.

  254. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας γράφεται πάντα με κεφαλαίο ενώ ο πρωθυπουργός πάντα με μικρό;
    http://www.kathimerini.gr/943170/opinion/epikairothta/politikh/o-e3ovelismos-ths-istorias-apo-thn-politikh

  255. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  256. spiral architect 🇰🇵 said

    @219, 221 κ.α.: Καλά είναι αυτά που λέτε, το ζήτημα είναι ότι, το τοπικό επιχειρησιακό σωματείο του ΑΒ ή της ΆλφαΜπανκ Περιστερίου, ή ενός εργοστασίου στον Αλμυρό ξερωγώ, δεν πρόκειται να κάνει απεργία στον αιώνα τον άπαντα, έστω και αν το καλύψει η ΓΣΕΕ ή η ΟΤΟΕ. Τα τοπικά επιχειρησιακά σωματεία που έχουν νομοθετηθεί επί Τόμσεν είναι πλέον εργοδοτικά, μπορεί να έχουν για μέλη τους τοπικούς τσάτσους της εργοδοσίας και μερικούς παρατρεχάμενους, δεν είναι απαραίτητο να έχουν για μέλη τους όλο το δυναμικό της επιχείρησης (νομοθετημένα έ;) και έτσι κάνουν κουμάντο.

    Γενικεύοντας, σήμερα ψηφίζεται και μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές ενός νέου Συντάγματος και η ΓΣEΕ YES-EE έκανε μόνο ένα υπόμνημα, η ΑΔΕΔΥ μόνο μια τρίωρη στάση εργασίας. Εύχομαι μόνο όλοι αυτοί να μην ξαναβγούν από τις τρύπες τους γιατί κάποιοι ακόμα και εγκρατείς δεν θα συγκρατηθούν.

    «Αυτοί που κινούνται, νιώθουν τα δεσμά τους»
    Ρόζα Λούξεμπουργκ

  257. spiral architect 🇰🇵 said

    O λίκνος του #217 είναι από την ιστοσελίδα μιας παλιάς μαρξιστικής τάσης του ΠΑΣΟΚ (ο ΑΓΠ τους είχε κατηγορήσει για «εισοδισμό») που μετέπειτα έγιναν συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ.
    (και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες)

  258. ΓιώργοςΜ said

    221 Όντως, ξέχασα από βιασύνη το θέμα της απαρτίας. Το επιχείρημα όμως επιτείνεται.

    256 Δεν έχω διαβάσει ακόμη το πρωτότυπο, αλλά από αυτά που λέγονται στον Τύπο, οι αποφάσεις για απεργία ενός τοπικού σωματείου αφορούν τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Δεν ξέρω αν υπάρχουν τοπικά σωματεία για υποκαταστήματα (δυνητικά ένας υπάλληλος μπορεί να δουλεύει σε δύο υποκαταστήματα, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης), αλλά αν υπάρχουν, θα πάρουν απόφαση να κλείσουν το υποκατάστημα για κάποιον ειδικό λόγο που αφορά το υποκατάστημα. Όταν κηρύξει απεργία η ΓΣΕΕ το τοπικό σωματείο δεν έχει λόγο, ούτε μπορεί ν’ απαγορέψει τη συμμετοχή στην απεργία. Βέβαια, τι τίμημα έχουν οι απεργίες στον ιδιωτικό τομέα μεμονωμένων υπαλλήλων είναι ένα άλλο κεφάλαιο, αλλά δεν έχει να κάνει με το θέμα που συζητάμε.
    Για το επιχείρημα με τους τσάτσους, ε, αν οι εργαζόμενοι το δέχονται να άγονται και να φέρονται εκατό άτομα από πέντε-δέκα εγκάθετους, τότε είναι άξιοι της τύχης τους.

  259. spiral architect 🇰🇵 said

    @258 τέλος: Άξιοι της τύχης τους, αλλά η απειλή της απόλυσης επικρέμαται. 😦

  260. LandS said

    256 Δηλαδή λες ότι, για αυτά τα σωματεία, είτε βάλεις τον αριθμό των εργαζομένων που χρειάζονται για νομότυπη κήρυξη απεργίας στο τίποτα είτε στο 1000% πάλι δεν πρόκειται να γίνει απεργία και άρα είναι μάταιο. Τότε γιατί μιλάμε;
    Πάντως δεν συμφωνώ με αυτή την αντιμετώπιση,

  261. Μπετατζής said

    Κωδικοποιώ κάποια από τα συριζανελικά επιχειρήματα :

    1) Το επέβαλε η τρόικα, (παρόλα αυτά η υπεράσπιση της διάταξης δεν περιορίζεται σε αυτό, βλ. παρακάτω)
    2) Αφορά λίγα σωματεία,
    3) Άξιοι της τύχης τους οι εργαζόμενοι που δεν συμμετέχουν,
    4) Ετσι και αλλιώς χωρίς συμμετοχή, οι απεργίες αποτυγχάνουν,
    5) Καλή ευκαιρία για να δυναμώσει το εργατικό κίνημα, (τσακαλώτος στη βουλή)
    6) Πολύ φασαρία για ασήμαντο θέμα.
    7) Προστατεύεται η απεργία από τον ευτελισμό.

    Δεν κάνω ούτε λέω κάτι άλλο, απλή σύνοψη. Θα κάνει και η Ιστορία τη δουλειά της. Να πω μόνο ότι είναι εντελώς λάθος από κάποιους και εντελώς δόλιο από κάποιους άλλους, (σίγουρα από την κυβέρνηση) να ερμηνεύεται η διάταξη εντελώς ξεκομένη από το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, π.χ. εργοδοτική τρομοκρατία, καλλιέργεια ατομισμού, δυναμική που αναπτύσσει μια απεργία μετά την έναρξή της, «νόμιμη» ή «παράνομη», αρχική δειλία κάποιων εργαζόμενων που μετατρέπεται σε διάθεση συμμετοχής ή έστω επιβράβευσης όταν κάποιοι άλλοι κάνουν την αρχή κλπ. Όλα αυτά όμως τα γνωρίζουν καλά οι εργοδότες που είναι μανούλες σε κάτι τέτοια (μόνο σε αυτά είναι μανούλες), για αυτό άλλωστε και δίνει συγχαρητήρια ο ΣΕΒ και λοιποί. Εντύπωση τουλάχιστον προκαλεί το ότι Τρόικα, ΣΕΒ και κυβερνήσεις δείχνουν να ξέρουν καλύτερα τι είναι καλό για το εργατικό κίνημα και αποφασίζουν κηδεμονευτικά για το καλό του. Και έτσι φτάσαμε να επιχειρηματολογούμε για τα αυτονόητα.

    Και κάτι τελευταίο. Φοριόταν πολύ τελευταία και το επιχείρημα ότι οι απεργίες δεν ωφελούν, υπάρχει ανάγκη για νέες μορφές πάλης κλπ. Μα τότε προς τι η πρεμούρα για την ψήφιση του μέτρου αυτού ;;; (και των άλλων που θα ακολουθήσουν ;;;) Ας σκεφτούν όλα τα παραπάνω, τουλάχιστον όσοι είναι καλοπροαίρετοι και όχι πάση θυσία υποστηρικτές της κυβερνήσεως.

  262. Μπετατζής said

    Ξέχασα το ότι δεν αποτελεί εμπόδιο. Επίσης προκαταβολικά συμπεριλαμβάνω και το : «Έγραψε ο Μπογιόπουλος μια μαλακία».

  263. Pedis said

    # 261- Διαφοροποίηση των επιχειρημάτων … τους πιάνεις απο δώ, σου ξεγλιστρούν από κει. Αήτηττοι.

    Ο Μπογιόπουλος πολύ πιθανά έκανε μια αβλεψία. Αν πιστέψω αυτά που έχουν δημοσιευτεί σχετικά με το προηγούμενο καθεστώς, ο φόρος καθοριζόταν ως, χοντρικά, 35% επί του ποσού (έσοδα από στοιχήματα – πληρωμή στοιχημάτων), δηλ κερδών για το καζίνο. Φαντάζομαι ότι το ποσό «πληρωμή στοιχημάτων» δεν θα είναι μεγαλύτερο από 10% των εσόδων δηλ. του τζίρου (σωστά; τι διάολο, σιγά μην έχουν ανοιξει για να πλουτίσει ο κάθε παπαρόχανος!).

    Τώρα προβλέπεται κλιμακωτή φορολόγηση από 20% μέχρι 8% επί των εσόδων (από τα στοιχήματα εννοείται -> τζίρος). Εκτός αν με πείσει κάποιος οτι με την τωρινή διάταξη στοχεύεται και προβλέπεται αύξηση της φορολογίας, την ανακρίβεια στο σχόλιο του Μπογιόπουλου δεν τη χρεώνω ως ηθελημένο ψέμα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: