Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ποιος πάει στο μάτι του κυκλώνα;

Posted by sarant στο 31 Ιανουαρίου, 2018


Μου παραπονέθηκε ένας φίλος από το Φέισμπουκ ότι σε μια συζήτηση που είχε τις προάλλες με την παρέα του, χρησιμοποίησε την έκφραση «βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα» και κάποιος «εξυπνάκιας» (όπως τον χαρακτήρισε) τον επιτίμησε, διότι, λέει, είναι λάθος να θεωρείς κακό το να βρίσκεσαι στο μάτι του κυκλώνα, διότι, λέει ο εξυπνάκιας, στο μάτι του κυκλώνα επικρατεί απόλυτη γαλήνη. Είναι έτσι; με ρώτησε ο φίλος μου.

Τυχαίνει να έχω γράψει άρθρο για το θέμα αυτό στο ιστολόγιο -οπότε αρκέστηκα να του στείλω το λινκ. Είδα όμως ότι το άρθρο αυτό είναι μάλλον παλιό -δημοσιεύτηκε περίπου τέτοιες μέρες πριν από οχτώ ολόκληρα χρόνια, οπότε σκέφτηκα πως οι περισσότεροι δεν θα το έχετε δει κι έτσι αποφάσισα να το φρεσκάρω και να το δημοσιεύσω ξανά. Προσθέτω διάφορα, αλλά διατηρώ την παραπομπή σε ένα παλιό κείμενο που είχε δώσει αφορμή για την πρώτη δημοσίευση στο ιστολόγιο.

Σε πρόσφατο [δηλ. του 2010] άρθρο της στο protagon.gr, η Αναστασία Λαμπρία ομολογεί ότι μόλις και μετά βίας συγκρατιέται όταν ακούει να λένε «στο μάτι του κυκλώνα«. Ας την ακούσουμε:

Κρατιέμαι, κρατιέμαι καιρό τώρα και πνίγω την frauΤασσώ Καββαδία που κρύβω (όχι πολύ βαθιά) μέσα μου. Κρατιέμαι να μην εκτοξεύσω λεξικά, να μην σπάσω τηλεοράσεις, να μην ξεκοιλιάσω ραδιόφωνα. Αλλά σήμερα που είδα και τον πρωθυπουργό [δηλ. τον Γ. Παπανδρέου] στη Βουλή και το άκουσα και από στόματός του, εξανέστην και δεν αντέχω, θα το ρίξω το κήρυγμα με τη διχαλωτή μου γλωσσίτσα. (Προς αποφυγήν παρερμηνειών πρέπει να πω ότι τα γραπτά του πρωθυπουργού δεν έχουν ελληνικούρες και λάθη. Τα γραπτά επαναλαμβάνω, αυτά που διάβαζε από βήματος).

Λοιπόν ας ανέβουν όλα τα παιδάκια στον πίνακα, ας αφήσουν τα δημοσιογραφικά γραφεία, τα μικρόφωνα, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά, τα έδρανα του Κοινοβουλίου κλπ κλπ κι ας θυμηθούν αν όχι τα Ελληνικά (θαρρώ της Δ΄Δημοτικού), που θεωρούν ότι κατέχουν και ότι τους είναι περιττή κάθε περαιτέρω ενασχόληση, τότε τη Φυσική (της ίδιας τάξης):

Το μάτι του κυκλώνα, είναι το κέντρο της διατάραξης του κυκλώνα, η περιοχή όπου επικρατεί νηνεμία. Επαναλαμβάνω νη-νε-μί-α. Δηλαδή; δηλαδή ακριβώς το ανάποδο από αυτό που θέλετε να πείτε. Είναι πράγματι αξιομνημόνευτο πώς καταφέρνουμε να λέμε και μάλιστα με δραματικότητα και έμφαση, ακριβώς το αντίθετο από αυτό που έχουμε πρόθεση να πούμε.

Νηνεμία; τι είναι πάλι τούτο;

Η Α. Λαμπρία δεν είναι η μόνη που έχει μάθει να θεωρεί μαργαριτάρι την έκφραση αυτή. Πρώτος διδάξας, νομίζω, δηλαδή πρώτος που έβγαλε τον φετφά ότι και καλά είναι λάθος να λέμε «στο μάτι του κυκλώνα» είναι ο δημοσιογράφος κ. Γιάννης Τζαννετάκος, ο οποίος το 1996 έβγαλε ένα βιβλίο «Λόγος ελληνικός στη δημοσιογραφία», το οποίο έχει μέσα ένα σωρό μαργαριτάρια και ιδιόρρυθμες απόψεις αλλά περιέργως πολλοί το έχουν ενστερνιστεί (ή χάψει) σαν να ήταν Ευαγγέλιο.

Τυχαίνει να έχω εντελώς διαφορετική άποψη, και επί της ουσίας και επί του γλωσσικού. Έχω γράψει για το θέμα αυτό στο βιβλίο μου Γλώσσα μετ’ εμποδίων, οπότε κοπυπαστώνω τα εξής, απαντώντας στην ένσταση που λέει ότι τάχα είναι λάθος, όταν θέλουμε να δώσουμε την εντύπωση ότι ένα πρόσωπο βρίσκεται στο επίκεντρο μιας κρίσης, να λέμε ότι βρίσκεται «στο μάτι του κυκλώνα», όπου ουδέν συμβαίνει:

— Εμείς οι υπόλοιποι άνθρωποι όταν συζητάμε δεν κάνουμε μετεωρολογία, χρησιμοποιούμε τη γλώσσα για να επικοινωνήσουμε. Η εικόνα που μου δίνει, εμένα και όλων των φυσιολογικών ανθρώπων, η έκφραση «στο μάτι του κυκλώνα» είναι η εικόνα κάποιου που βρίσκεται περικυκλωμένος από εχθρικές δυνάμεις που δεν μπορεί να τις αποφύγει. Επίσης, η έκφραση ενισχύεται από το αγαπημένο ποίημα του Καββαδία (Πούθε έρχεσαι; Απ’ τη Βαβυλώνα. Πού πας; Στο μάτι του κυκλώνα -ας το ακούσουμε μοναδικά από τη Μαρίζα Κωχ).

Τα δεδομένα της μετεωρολογίας οι περισσότεροι τα αγνοούμε, αλλά κι αν ακόμα είναι έτσι που τα λέτε, αγαπητοί λαθοθήρες, ποιος σας είπε ότι οι ιδιωματικές εκφράσεις κυριολεκτούν; Δηλαδή, όταν σας λέω ότι κάποιος «πέταξε από τη χαρά του» θα μου απαντήσετε ότι βάσει της φυσικής κάτι τέτοιο είναι αδύνατο;

Να κάνω εδώ μια παρένθεση και να πω ότι πολλές άλλες εκφράσεις της γλώσσας είναι «λανθασμένες» επιστημονικά αλλά θα ήταν αφόρητος σχολαστικισμός να το επισημαίναμε σαν λάθος. Για παράδειγμα, η ζωολογία μάς λέει ότι οι στρουθοκάμηλες δεν κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο, αλλά αν μας πει κανείς πως είναι λάθος να χρησιμοποιούμε τη λέξη «στρουθοκαμηλισμός» θα τον πάρουμε με τις πέτρες ή με τα λεμόνια, αναλόγως ποιο είναι πιο πρόχειρο.

Όμως, και επί της ουσίας, επί της μετεωρολογίας εννοώ, αγαπητοί μου λαθολόγοι, αυτά τα λέτε εκ του ασφαλούς. Πολύ θα ήθελα να σας δω να βρίσκεστε σε ιστιοφόρο στο μάτι του κυκλώνα, να έχετε πρασινίσει από το φόβο  βλέποντας τα στοιχεία της φύσης να λυσσομανάνε ολόγυρα και να με έχετε κι εμένα από τον ασύρματο να σας επιπλήττω που φοβάστε αδίκως, αφού «δεν συμβαίνει τίποτα». Αχ, είστε τυχεροί που δεν έχω σκάφος!

Υστερόγραφο: Η έκφραση υπάρχει και στα αγγλικά (in the eye of the storm) και χρησιμοποιείται ακριβώς με την ίδια σημασία. Οι Άγγλοι, εξίσου ναυτικός λαός, δεν έχω δει να ενίστανται για τη δήθεν άτοπη χρήση της όπως οι καθ’ ημάς λαθοθήρες· σύμφωνα με ένα παράθεμα, οι ναυτικοί χαρακτηρίζουν τρομακτική, απαίσια (dreadful) τη νηνεμία που επικρατεί στο μάτι του κυκλώνα. Για περισσότερα μετεωρολογικά, δείτε και τη Βικιπαίδεια.

Από τον Φλεβάρη του 2010 που γράφτηκε η πρώτη μορφή του άρθρου πολλά μεσολάβησαν, αφού λίγους μήνες αργότερα μας πήρε και μας σήκωσε ο μνημονιακός κυκλώνας. To 2011 γυρίστηκε και ταινία The Eye of the Storm του Φρεντ Σκέπισι με τη Σαρλότ Ράμπλινγκ, η οποία προβλήθηκε και στη χώρα μας με τον τίτλο «Το μάτι του κυκλώνα» -δεν ξέρω αν ο κ. Τζαννετάκος πήγε έξω από τους κινηματογράφους που την πρόβαλλαν να κάνει διαμαρτυρία ότι κακώς ονομάστηκε έτσι η ταινία αφού στο μάτι του κυκλώνα δεν συμβαίνει τίποτα.

Αναγνωρίζω πάντως ότι κάποιοι πείστηκαν από το λαθοθηρικό κήρυγμα, διότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται, αν και όχι σε μεγάλη έκταση, η «διορθωμένη» έκφραση «στη δίνη του κυκλώνα». Ωστόσο, οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε κανονικότατα την έκφραση «στο μάτι του κυκλώνα», θελοντας να δηλώσουμε ότι κάποιος ή κάτι βρίσκεται στο κέντρο μεγάλης αναταραχής, σε δεινή θέση.

Έτσι, σταχυολογώντας ανευρέσεις της τελευταίας εβδομάδας, γράφτηκε ότι «στο μάτι του κυκλώνα» βρέθηκε ή βρίσκεται: το BBC επειδή διαπιστώθηκε ότι πληρώνει πολύ περισσότερο τους άντρες συνεργάτες του παρά τις γυναίκες· Γερμανός σκηνοθέτης με κατηγορίες για σεξουαλικές επιθέσεις· σελίδες κοινωνικής δικτύωσης που κατηγορούνται ότι διευκολυνουν την επικοινωνία με παιδιά· φυσικά, ο Παναθηναϊκός· αλλά και «στο μάτι του δικαστικού κυκλώνα» γράφτηκε ότι βρέθηκε η Άλφα Μπανκ.

Βλέπουμε δηλαδή πως η έκφραση είναι ολοζώντανη και πως ευτυχώς η λαθοθηρική εκστρατεία έπεσε στο κενό. Μάλιστα, επειδή μέσα στα οχτώ χρόνια που μεσολάβησαν η κλιματική αλλαγή έχει προχωρήσει και έχουν αρχίσει να εμφανίζονται αξιόλογοι κυκλώνες και στα μέρη τα δικά μας, όλο και συχνότερα βλέπουμε «ημικυριολεκτικούς» τίτλους του τύπου «Η Φθιώτιδα στο μάτι του κυκλώνα» όπου πλεον ο κυκλώνας ή τέλος πάντων η ακραία κακοκαιρία συνέβη στην πραγματικότητα.

Οπότε, καλά κάνουμε και δεν πηγαίνουμε στο μάτι του κυκλώνα!

Advertisements

185 Σχόλια to “Ποιος πάει στο μάτι του κυκλώνα;”

  1. Να τσιτάρω Μπουκανιέρο από το παλιό άρθρο:

    Μου θυμίζει επίσης την άποψη ότι αν στενάζεις και λες «Αχ, Θεέ μου!», τότε δεν μπορεί να είσαι άθεος, αλλά κάπου στο βάθος της ψυχής σου κοκ.
    Σε όλες τις περιπτώσεις, το αίτημα είναι μια «κυριολεκτική γλώσσα», σε μια μορφή που είναι επιθυμητή μόνο σε αυστηρά νομικά έγγραφα.

  2. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα, εγώ θα έβαζα στο μάτι του κυκλώνα τον Ερντογάν που δεν ιδρώνει το αυτάκι του

    #Afrin

  3. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Καλημέρα. Eye of the hurricane στο ρεφρέν.

  4. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.
    Μας θύμισες Γιωργάκη και μελαγχολήσαμε. 🙄

  5. Πάνος με πεζά said

    Kαλημέρα !
    Πςςςς…οι στρουθοκάμηλες !
    Κι αν ακόμα είναι κυριολεκτικά λάθος, αν βρεθείς στο μάτι του κυκλώνα, αυτός θα σε παίρνει και θα σε πηγαίνει εκεί που θέλει, μια που φυσικά δεν είναι στάσιμος, χωρίς να έχεις δυνατότητα διαφυγής. Οπότε, ας μην ψειρίζουν οι Λαμπριοτζανετάκοι…

  6. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Καλά κάνεις και τον τσιτάρεις, είναι πολύ εύστοχο

    5 Ε, ναι

  7. Λεύκιππος said

    Εστω κι αν είναι έτσι, (που λέει και η Μπέμπα Μπλανς;) δηλαδή στο μάτι του κυκλώνα επικρατεί νηνεμία, το να βρίσκεσαι εκεί δεν είναι ότι πιο ευχάριστο και ασφαλές, καθώς περιβάλλεσαι από τον χαμό και το μάτι μαζί με όλο τον κυκλώνα, μετακινείται με κάποια ταχύτητα, που δεν μπορείς να ακολουθήσεις.
    Αρα η μεταφορική σημασία της έκφρασης, ισχύει πλήρως.

  8. Τσούρης Βασίλειος said

    Καλημέρα
    Αντίστοιχο το σημερινό με :
    -Το λιοντάρι είναι ο βασιλιάς της ζούγκλας.
    Έλα όμως που τα λιοντάρια ζουν και κυνηγούν στη σαβάνα!

  9. leonicos said

    Καλημέρα
    χαίρομαι που είμαι όγδοος, αν μείνω σε αυτή τη θέση μέχρι να πατήσω το κουμπί.

    Μπέμπα Μπλανς… Είχε έρθει στην Φωτεινή, πριν από πολλά χρόνια, για ν’ ανοίξει κάποιο ‘νον προφιτ’ για τα αδέσποτα σκυλιά. Ήθελε πράγματα π[ου δεν γίνονταν, στην ουσία ήθελε να ιδιοποιείται το χρήμα ευσχήμως, η Φωτεινή τής εξήγησε διάφορα και δεν ξαναφάνηκε.
    Ζει άραγε; Ήταν κάτασπρη και παχιά

  10. Πάνος με πεζά said

    Από τις πιο ωραίες (επίτηδες όμως) οξύμωρες εκφράσεις,είναι «Κι εγώ στο γάμο σου, θα σου κουβαλάω νερό με το σουρωτήρι !»

  11. Τσούρης Βασίλειος said

    Παρακαλώ πολύ Νίκο άλλαξε την αρίθμηση. Παραχωρώ την όγδοη θέση στον αγαπητό κ. Λεώνικο 🙄

  12. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    1-6

    Ναί, ἀλλὰ ὑπάρχουν κι ἄθεοι ποὺ ἔτσι καὶ σ’ ἀκούσουν νὰ λὲς «ἄχ, Θέ ου» ἢ «δὀξα τῷ Θεῷ» ἢ «ἕνας Θεὸς ξέρει» θὰ σοῦ κάνουν μισὴ ὥρα κήρυγμα γιὰ νὰ σὲ πείσουν ὅτι δὲν ὑπάρχει Θεός

    Συμφωνῶ μὲ τὸ ἄρθρο ἀλλὰ ἐγὼ ἔχω μιὰ ἄλλη ἔκφραση ποὺ μὲ τσαντίζει. Νὰ λένε π.χ «ἅμα σπάσει ὁ διάολος τὸ ποδάρι του» καὶ νὰ ἐννοοῦν μὴ συμβεῖ κάτι κακό. Ἡ ἔκφραση αὐτὴ ἔχει τὴν ἀκριβῶς ἀντίθετη σημασία. Ὁ διάβολος ποὺ καραδοκεῖ γιὰ τὸ κακό, ἂν σπάσει τὸ ποδάρι του, ἀσχολεῖται μὲ αὐτὸ κι ἔτσι συμβαίνουν καλὰ πράγματα. Π.χ σωστὴ εἶναι ἡ φράση «ἐντάξει εἴμαστε φτωχοί, ἀλλὰ ποῦ ξέρεις βρὲ ἀδελφέ, μπορεῖ νὰ σπάσει ὁ διάολος τὸ ποδάρι του καὶ νὰ κερδίσουμε τὸ τζόκερ». Δὲ θυμᾶμαι ἂν τὸ ἔχουμε ξανασυζητήσει, ἁμυδρὰ κάτι μοὔρχεται ἀλλὰ δὲ θυμᾶμαι τίποτε ἄλλο

  13. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στην ίδια κατηγορία υπάγεται και παραπομπή στις καλένδες. Στις ελληνικές καλένδες, σε κατακεραυνώνει ο πανταχού παρών λαθοθήρας. Το βιβλίο σου και τα βιβλία του Χάρη μού άνοιξαν τα μάτια σε παρόμοια θέματα. Πάντως, την κυρία Λαμπρία δεν την ενοχλεί να γράφει frau αντί για φράου.

  14. leonicos said

    Αυτή η κυρία συγκρατήθηκε τελικά;

    Διότι αν στεκόταν κάπου κι εκτόξευε γύρω της βιβλία, λεξικά, τηλεοράσεις κλπ, θα απεδείκνυε ότι όντως στο μάτι του κυκλώνα δεν κινδυνεύεις από το χαμό που γίνεται γύρω σου αλλά από τη φωτιά που μαίνεται στο κεφάλι σου.

    Επίσης, νομίζω ότι στο μάτι του κυκλώνα το επίπεδο της θάλασσας χαμηλώνει, και βλέπεις γύρω σου το νερό να στροβιλίζεται δυο μέτρα πάνω από το κεφάλι σου. Και αν σε πάει στα ρηχά, σε καθίζει στον πάτο. Και αν σε πάει προς στεριά, σε ρίχνει στα βράχια.

    Μόνο ο Γς, πάει εξεπιτούτου στο μάτι του κυκλώνα και κάνει μπάνιο σα να είναι πισίνα. αλλά δεν είμαστε όλοι Γς!

  15. Τσούρης Βασίλειος said

    10.
    Σουρωτήρι χμ πρώτη φορά το ακούω (βλέπω). Εμείς λέμε με το κόσκινο ( για τον χοντρό τραχανά)

  16. leonicos said

    Επειδή δεν έχω να συμβάλω ιδιαιτέρως, επιστρέφω στον κ. Καλαμπούκα

  17. Πάνος με πεζά said

    Ναι, άλλοι λένε και κόσκινο, το σουρωτήρι μου άρεσε περισσότερο γιατί «τραβάει»…

  18. leonicos said

    Με τον οποίο ασχολούμαι τό γε νῦν ἔχον

  19. Triant said

    Νομίζω ότι η παρεξήγηση είναι γενικότερη, μπλέκουμε τον κυκλώνα με τον τυφώνα και τον ανεμοστρόβιλο (ή φυσούνι). Γιατί, αν θυμάμαι καλά, κυκλώνας είναι απλώς το βαρομετρικό χαμηλό (και αντικυκλώνας το υψηλό).
    Όλα τα υπόλοιπα βέβαια ισχύουν, οι άνεμοι έχουν κυκλική τροχιά γύρω από το κέντρο του, αλλά μιλάμε για μεγάλες εκτάσεις π.χ. το χαμηλό πάνω από την Μικρά Ασία (που ευθύνεται και για τα μελτέμια).

  20. Babis said

    Να πω και εγώ ότι βρίσκω πολύ σωστή την έκφραση όταν χρησιμοποιείται σωστά. Από τύχη μάλλον ή γιατί παλιότερα δεν έκαναν κατάχρηση της έκφρασης, πριν μάθω ότι στο μάτι του κυκλώνα επικρατεί όντως νηνεμία, είχα ακούσει να χρησιμοποιείται μόνο σε περιπτώσεις που κάποιος χωρίς ο ίδιος να κάνει τίποτε γύρω του γινόταν ένας χαμός. Όταν έμαθα λοιπόν ότι στο μάτι του κυκλώνα όλα είναι ήρεμα ήρθε και έδεσε με τις χρήσεις που ήξερα.

  21. Divolos said

    Υπάρχει ένα καταπληκτικό διήγημα, όπου περιγράφεται η αγωνία και ο τρόμος κάποιων ναυτικών, οι οποίοι βρίσκονται με το πλοίο τους καταμεσής της θάλασσας, σε συνθήκες πλήρους νηνεμίας και αποπνικτικής ζέστης και παρατηρούν σχεδόν με τρόμο το βαρόμετρο να δείχνει όλο και πιο χαμηλή τιμή. Στο μάτι του κυκλώνα από ότι διαβάζω η βαρομετρική πίεση είναι μικρότερη. Όσο μικρότερη, τόσο μεγαλύτερη η ένταση του κυκλώνα. Πάνε πολλά χρόνια και δεν μπορώ να θυμηθώ ποιο είναι το διήγημα και τίνος, λόγω ύφους και εξαιρετικής ατμόσφαιρας ίσως είναι του Πόε. Αν το γνωρίζει κάποιος ας μας πει τον τίτλο, ώστε να το προτείνουμε να το διαβάσει και η κυρία Λαμπρία κι ύστερα ας πει ξανά ότι δεν τρέχει και τίποτα αν είσαι στο μάτι του κυκλώνα. Είναι σαν να ξέρεις ότι θα κατεδαφίσουν το κτήριο με ελεγχόμενη έκρηξη σε λίγο και να λες μη φοβάστε για την ώρα το κτήριο είναι απολύτως ασφαλές.

  22. LandS said

    To be in the eye of the storm:
    To be directly involved in a tumultuous situation. The «eye,» or center, of a storm is surrounded by the strongest winds.
    Tumultuous:
    1. Very loud; noisy: tumultuous applause.
    2. Characterized by disorderly commotion: the tumultuous years of the 1960s.
    3. Characterized by mental or emotional agitation: a tumultuous love affair.

    Γατάκια τσσσσ 🙂

  23. 10, 15 Εμείς με το κοφίνι!

    Για τα άλλα τα είπαν άλλοι (π.χ. 5). Να μην τα ξαναπώ…

  24. leonicos said

    Δεν μ’ αφήνετε ν’ αγιάσω

    @12 ΑΑ
    Εγώ το ξέρω εντελώς διαφορετικά. Μόνο αν σπάσει ο διάβολος το ποδάρι του = θα γίνει αναπάντεχα ή απρόσμενα καλό

    Αλλά και το αντίθετο μου έρχεται τώρα, όπως το λες εσύ

    Θα γίνει σίγουρα αυτό; Μόνο αν….
    Θα γίνει αυτό; Σίγουρα, βάρδα μη σπάσει…. (εκτός εάν σπάσει…)

    Άρα, η σημασία εξαρτάται από το περικείμενο, όπως λέει η Γλωσσολογία

    και μη τσαντίζεσαι με εκφράσεις

  25. leonicos said

    @
    Τσούρη, σ’ ευχαριστώ. Είναι σα να έγινε!

    καλό και το εννιά. έχει υπέροχες ιδιότητες ως αριθμός

  26. LandS said

    Να και ένα χριστιανικό τραγούδι

  27. leonicos said

    Είναι και πρώτος αριθμός!

    το 9!

    Τι; δεν είναι;

    Ναι, αλλά πώς θα χαλάσω το άρθρο; Πώς θα γίνει θύελλα για το ποιοι είναι οι πρώτοι αριθμοί;

    Γιατί με το μάτι του κυκλώνα…. δεν βλέπω 176 και 187 των προηγούμενων ημερών

    Εκτὀς και αν έχει καμιά καλύτερη ιδέα ο Τζι

  28. Pedis said

    εκείνος που στα 2010 λέει ότι το να βρίσκεσαι στο μάτι του κυκλώνα σημαίνει ασφάλεια είναι ο τύπος του χοντρομαλάκα με (το τέως) λίγο λίπος που έχει πειστεί ότι το μνημόνιο είναι η δίκαιη και σωστή τιμωρία των άλλων που με τα βίτσια τους κατέστεεψαν τη χώρα.

  29. ΚΩΣΤΑΣ said

    Μάτι ή δίνη; ιδού η απορία.

    Και μην ξεχνάμε, γύρω-γύρω Σάββατο και στη μέση Κυριακή 🙂

  30. leonicos said

    Κάτι δεν κατάλαβα….

    προχωρήσαμε βλέπω

  31. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    24. Μὰ τὀ ἴδιο λέμε

  32. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Και καλά, το μάτι του κυκλώνα παλεύεται. Άμα μπεις στο μάτι κανενός Κύκλωπα, όμως, ποιος σε σώζει 😉

  33. Πάνος με πεζά said

    Εκτός από το μάτι του κυκλώνα, υπάρχουν και οι αληγείς άνεμοι, στην περιοχή του Ισημερινού. Οι μεν φυσάνε από το Βόρειο προς το Νότιο, οι δε ανάποδα, με αποτέλεσμα να τρακάρουν και να δημιουργούν νηνεμία. Την εποχή των ιστιοφόρων λοιπόν, πολλές φορές «ξέμεναν » τα πλοία στον Ισημερινό, περιμένοντας να επικρατήσει κάποια ροή ανέμου…

  34. spiral architect 🇰🇵 said

    Σωστός ο Τριάντ στο #19, αν και εγώ ακούγοντας την κλισεδιά μου’ ρχεται συνειρμικά νου η αλληλουχία: κυκλώνας –> τυφώνας –> Ο Μάγος του Οζ η Ντόροθι και η επιστροφή στο Κάνσας. 🙂

  35. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ μένα.

    Τὰ μετεωρολογικὰ τά ᾿πατε.
    Ν᾿ ἀπαντήσω στὴν ἐρώτηση τοῦ ἀγαπητοῦ μου Λεώνικου στὸ #9.
    Ἡ Μπέμπα Μπλὰνς πέθανε τὸν προηγούμενο Σεπτέμβρη στὰ ἑβδομηντατρία της.

  36. Triant said

    @33:
    Εκτρεπόμεθα ελαφρώς, αλλά ελπίζω οτι δεν πειράζει.
    Η περιοχή/ζώνη της άπνοιας λέγεται και horse latitude γιατι υποτίθεται ότι στα σκάφη που ξέμεναν εκεί αναγκάζονταν να τρώνε τα άλογα.
    Πολύ ωραία μουσική που αναφέρεται εκεί είναι το Rime Of The Ancient Mariner των Tiger Lillies.

  37. LandS said

    12 Ααα, ούτε τους άθεους ξέρεις ούτε τον διάολο. Οι πρώτοι δεν πιστεύουν σε θεό και έτσι δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα ή να πείσουν κανέναν. Ο δε διάολος (σημ. ούτε αυτός υπάρχει) σπάει τόσο σπάνια το ποδάρι του που μια χαρά στέκει η παρομοίωση όταν αναφέρεται σε πάρα πολύ μικρής πιθανότητας ενδεχόμενα.

  38. Thanasis P said

    Σύμφωνα με μια λαϊκή παράδοση, ο διάβολος
    έχει ήδη το ποδάρι του σπασμένο (ή τουλάχιστον ελαττωματικό) καθώς μόλις δημιούργησε τον λύκο ο τελευταίος του το δάγκωσε/έκοψε/έφαγε/έσπασε (ανάλογα με την παραλλαγή)

    (Από «τα Άγρια και τα Ήμερα» του Στέφανου Γρανίτσα)

  39. Thanasis P said

    Για να βρεθείς στο μάτι του κυκλώνα θα πρέπει πρώτα να περάσεις από ένα τείχος ανέμων με μπόλικα μποφόρ. Ίσως ξαποστάσεις εκεί (κατατσακισμένος) για λίγο, αλλά θα πρέπει επίσης να ξαναβγείς. Άρα ένα μάτι κυκλώνα είναι δύσκολη κατάσταση και ορθώς έτσι εκλαμβάνεται.

  40. (21) Μήπως A Descent into the Maelström ? Αν κι εκεί δεν πρόκειται καθαυτό για κυκλώνα. Εκτός αν είναι από τις Περιπέτειες του Αρθούρου Γόρδωνος Πυμ. Αλλά και τα δύο διαδραματίζονται σε πολικές περιοχές, οπότε μάλλον δεν θα έλεγαν για ζέστη…

  41. Γς said

    Με πρόλαβε ο Δημήρης Λεώ για την Μπέμπα Μπλανς

  42. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    11 Ας πούμε ότι την άλλαξα 😉

    12 Μπορεί να το έχουμε συζητήσει, και πράγματι χρησιμοποιείται και έτσι και αλλιώς. Στα υπόψη.

    13 Νάσαι καλά.

    21-22 Έτσι.

    38-39 Καλώς ήρθατε, αγαπητέ! Τα σχόλιά σας κρατήθηκαν από το σύστημα επειδή ήταν τα πρώτα σας.

  43. cronopiusa said

  44. Jago said

    Να και τι άλλο μπορεί να συμβεί στο μάτι του κυκλώνα.

  45. Alexis said

    #0: Για παράδειγμα, η ζωολογία μάς λέει ότι οι στρουθοκάμηλες δεν κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο, αλλά αν μας πει κανείς πως είναι λάθος να χρησιμοποιούμε τη λέξη «στρουθοκαμηλισμός» θα τον πάρουμε με τις πέτρες ή με τα λεμόνια…

    Αμ εκείνο το άλλο το ρεμάλι, ο κροκόδειλος; Που κλαίει υποτίθεται υποκριτικά όταν σκοτώνει τα άκακα ζωάκια που καταβροχθίζει; 🙂

  46. sarant said

    45 Να θυμίσω το σχετικό άρθρο
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/07/22/crocodil/

  47. LandS said

    21 Δεν θυμάμαι να περιγράφει τέτοια σκηνή ο Πόε στο περίφημο διήγημά του A Descent into the Maelstrom. Εκεί τους παίρνει και τους σηκώνει και στο τλελος τους πνίγει όλους, εκτός του αφηγητή που τη γλιτώνει στο τσακ πάνω σε ένα βαρέλι. Μπορεί να μη θυμάμαι σωστά, μπορεί να έχει γράψει και άλλο, ή να είναι σε κάποιο άλλο διήγημα που ο συγγραφέας του εμπνεύστηκε από αυτό του Πόε.

  48. #0, #13: Επίσης, την κυρία Λαμπρία δεν την ενοχλεί να γράφει frau αντί για Frau. Αν το κάνεις, κάνε το σωστά. 😛

  49. LandS said

    39 Κάπου δημιουργείται ο κυκλώνας. Άρα και το μάτι. Αν βρεθεί τη κρίσιμη στιγμή εκεί κάποιο πλοίο;

  50. spiral architect 🇰🇵 said

    @13, 48: Ήταν μικρή και δεν ήξερε τότε το «μαντάμ». 😀

  51. Alexis said

    #43β: Τέλειο!!!
    Να ‘σαι καλά που μου το θύμισες!
    Και απαντώ μ’ αυτό:

  52. Παναγιώτης Κ. said

    Αν ο λαθοθήρας επιμένει να θριαμβολογεί για το λάθος και θέλει κυριολεξίες, ως απάντηση θα του έλεγα ότι αν βρεθείς στο μάτι του κυκλώνα τότε είσαι εγκλωβισμένος και οσονούπω έρχεται η δοκιμασία-καταστροφή. Χώρια που το… μάτι αυτό δεν πρέπει να έχει σταθερή θέση οπότε και πάλι την…έβαψες!

    Το μήνυμα της σημερινής ανάρτησης είναι ότι η γλώσσα είναι γεμάτη με μεταφορές δηλαδή με ακυριολεξίες και δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτές αλλά και δεν θέλουμε διότι αν κάνουμε κάτι τέτοιο τότε η γλώσσα χάνει τους χυμούς της (να πάλι η μεταφορά), χάνει τον ποιητικό της χαρακτήρα.

  53. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    37. Δὲν ἔχω καμία ἰδιαίτερη ἐπιθυμία νὰ γνωρίσω τὸ διάολο. . Ὅσον ἀφορᾶ τοὺς ἄθεους δὲν ἀναφέρομαι σὲ ὅλους τοὺς ἄθεους ἀλλὰ σὲ κάποιους. Αὐτὸ ἄλλωστε δηλώνει κι ἡ ἔκφραση «ὑπάρχουν κι ἄθεοι» Ὄντως οἱ ἄθεοι ἔπρεπε νὰ εἶναι ὅπως λές, ἀλλὰ ἐπειδὴ κάποιοι ἐξ αὐτῶν μὲ παραπέμπουν συχνὰ στὴν ὁμάδα τους στὸ φέισμπουκ, ἔχω διαπιστώσει πὼς πολλοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ἔχουν συμπεριφορὰ θρησκόληπτου χειρότερη κι ἀπὸ τῆς Λουκᾶ

  54. Γιάννης Ιατρού said

    με αφορμή τούτα κι εκείνα τα σχόλια σήμερα, να παρατηρήσω πως εδώ και πολλές μέρες γνωστός σχολιαστής λάμπει δια της απουσίας του … Μάλλον θα είναι ακόμα καθ΄οδόν, γυρνώντας από την Θεσσαλονίκη 🙂

  55. Divolos said

    40, 47 Αγγελός + LandS
    Όχι δεν είναι από το «A Descent into the Maelstrom» το οποίο κι αυτό έχω πολλά χρόνια που το διάβασα. Το βρήκα στο διαδίκτυο στα αγγλικά και το πέρασα λίγο στα γρήγορα για να το θυμηθώ. Δεν είναι από εκεί. Πιθανόν όμως λόγω αυτού να το συνέδεσα μα τον Πόε. Σ’αυτό που αναφέρομαι η πτώση της πίεσης είναι από τα σημαντικά στοιχεία της πλοκής και περιγράφεται συνέχεια π.χ. σαν αν λέμε «780 και κατεβαίνει…αργότερα 778 όλοι έχουν τα μάτια τους στο βαρόμετρο…775 κλπ (οι τιμές είναι τυχαίες). Δυστυχώς όμως δεν θυμάμαι κάτι άλλο που να βοηθά.

  56. Κι επειδή εδώ είμαστε και λίγο χαρτοπόντικες

    Περί του μέλλοντος του έντυπου Τύπου

    http://zoornalistas.blogspot.gr/2018/01/blog-post_776.html

  57. spatholouro said

    Ειρήνη υμίν αδέρφια: και το Χρηστικό και το ΛΚΝ και ο Babis λημματογραφούν όμορφα και ωραία την εν λόγω μεταφορική σημασία.

    Στον οιοδήποτε «εξυπνάκια», λοιπόν, δύναται να εκτοξεύεται κατά βούλησιν οιοδήποτε από τα παραπάνω «τούβλα»

  58. Κι εδώ ένα επεισόδιο από την καναδική σειρά Mayday για τους επαγγελματίες κυνηγούς κυκλώνων της αμερικανικής ΕΜΥ https://www.youtube.com/watch?v=SbYLtK1vW48

  59. sarant said

    55 Α, τώρα που το είπες αυτό σαν κάτι να μου θυμίζει. Λες νάναι Βερν;

    56 Απάντησε σε 2500 ερωτήσεις αναγνωστών!!

  60. 59β

    Ναι, όταν σε προετοιμάζουν έξι γενιές για να αναλάβεις το τιμόνι. Προφανώς θα είχε και επιτελείο.

  61. Thanasis P said

    49. Οι κυκλώνες/τυφώνες δημιουργούνται, κυρίως πάνω από τη θάλασσα, προοδευτικά. Αυτό το πληροφορούνται (ή το διαπιστώνουν με το βαρόμετρο) εγκαίρως τα πλοία, οπότε τον αποφεύγουν. Επομένως αποκλείεται να βρεθούν στα καλά καθούμενα στο μάτι του. Απ’ όσο κατάλαβα, η συζήτηση μάλλον γίνεται, με αφορμή το άρθρο, για να σχολιαστούν κάποια οξύμωρα σε εκφράσεις, πόσο δόκιμα ή λανθασμένα χρησιμοποιούνται, η παρατηρητικότητα(;) ορισμένων και ο,τι άλλο προσφέρει η ευρηματικότητα και ο πλούτος των συνειρμών των σχολιαστών.

  62. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Μέ ἀφορμὴ τὸ «μάτι τοῦ κυκλώνα», μόλις θυμήθηκα «τὸ μάτι τοῦ καιροῦ». Ἔτσι ἔλεγε ὁ παππούς μου ὁ καπτα-Μῆτσος τὰ σημάδια τοῦ καιροῦ ποὺ ἔβλεπε κάθε ἡλιοβασίλεμα· ἐκεῖ ποὺ ὁ ἥλιος ἔμπαινε στὴ θάλασσα.

  63. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σημειώσεις Ναυτικής Μετεωρολογίας
    ΚΕΣΕΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ -Β΄ Πλοίαρχοι
    Μητροκώτσα Δήμητρα Φυσικός Μετεωρολόγος MSc

    Αντικυκλώνες/Τροπικοί κυκλώνες κλπ από σελ.20/
    https://maredu.gunet.gr/modules/document/file.php/KESENP133/%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%9D%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82%20%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82%20%CE%9A%CE%95%CE%A3%CE%95%CE%9D%20%CE%92%20%CE%A0%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CE%AC%CF%81%CF%87%CF%89%CE%BD.pdf

  64. Γιάννης Ιατρού said

    Με αφορμή το σχ. του Σκύλου (#60) σκέφτηκα πως μιας και λεξιλογούμε κλπ. εδώ, πρέπει να μαζέψουμε (πετυχημένες 😉 χαρακτηριστικές εκφράσεις «γνωστών σχολιαστών» που έχουν (;) πλέον καθιερωθεί (π.χ. ενδεικτικά μόνο: επιτελείο, μοι προξενεί…, γραία Βατ/να, προυχώρησεν η νυξ, κακόψυχος, κρυφο*, ουδείς σχολιαστής, αυτορυθμιζόμενη σεξουαλική Δημοκρατία, διατί αποκρύπτει, γαμβρός, ILL Οινόη κλπ. κλπ.) 🙂

  65. Τι πρέπει να κάνει τις (!) αν βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα ;

    Μα να προχωρήσει με ελαφριά πηδηματάκια προς το αυτί του…

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    63 -λινκ-Ποιο ημικύκλιο είναι επικίνδυνο και πιο πλεύσιμο σελ.28
    (δε μπορώ να τ΄αντιγράψω αλλά είναι καλογραμμένο ,με φωτό και σχέδια)

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    65.Τι πρέπει να κάνει τις (!) αν βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα ;
    Να του βάλει κολλύριο ή να του το βουλώσει, χοχο

  68. Αιμ.Παν. said

    @ 59 Ακριβώς ! Από το «20.000 λεύγες υπό την θάλασσα» βλ. κι εδώ :

    https://www.smithsonianmag.com/arts-culture/excerpt-from-20000-leagues-under-the-sea-48864536/

    κι εδώ :

    https://en.wikipedia.org/wiki/Moskstraumen

    Ευχαριστώ για την υπενθύμιση, από τα αγαπημένα μου κάποτε, και που το είχα διαβάσει στην μετάφραση σε καθαρεύουσα από τις εκδόσεις «Αστέρα» ? «Πεχλιβανίδη» με το εμπρός εξώφυλλο γκρι πλαίσιο με έγχρωμη γραβούρα και στο εσωτερικό τις αυθεντικές γραβούρες από τις πρώτες εκδόσεις στα γαλλικά.

  69. ΣΠ said

    Οι Χημικοί Μηχανικοί γνωρίζουν ότι υπάρχουν και οι βιομηχανικοί κυκλώνες.

  70. sarant said

    68 Α, καλά το υποψιάστηκα!

  71. Μα… αυτό ο απόσπασμα του Βερν δεν μιλάει για πτώση της βαρομετρικής πίεσης και εκτυλίσσεται κι αυτό σε νορβηγικά και όχι τροπικά ύδατα, όπως και το διήγημα του Πόε (που σαφώς δεν είναι το αναζητούμενο)

  72. Thanasis P said

    59 [55] Επίσης έναν κυκλώνα με ένδειξη βαρομέτρου «709» αντιμετωπίζει και ο «Ροβύρος ο κατακτητής». Στο ίδιο μυθιστόρημα ο Ιούλιος Βερν δίνει μια πολύ παραστατική εικόνα του φαινομένου.
    https://books.google.gr/books?id=5cK0DgAAQBAJ&pg=PA158&lpg=PA158&dq=%22Robur+the+Conqueror%22+%22709%22&source=bl&ots=uNhDNNQgq9&sig=zvm-85Wvgmj1JiDumATKDpiWHdE&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwi75NWio4LZAhUxc98KHSEzA1IQ6AEIOTAH#v=onepage&q=%22Robur%20the%20Conqueror%22%20%22709%22&f=false
    63. Πολύ ενδιαφέρουσα παραπομπή. Χρήσιμη και η ηλεβιβλιογραφία της σελίδας.

  73. leonicos said

    Πώπω! Ο κυκλώνας πάει καλά!

  74. leonicos said

    Πώπω! Ο κυκλώνας πάει καλά, αντίθετα με τις προβλέψεις μου

  75. ΣΠ said

    7 Εστω κι αν είναι έτσι, (που λέει και η Μπέμπα Μπλανς;)

    Ο Γιώργος Κοινούσης δια στόματος Δούκισσας.

  76. leonicos said

    Την πρώτη φορά πήδησε και χάθηκε. Τη δεύτερη ήρθαν και τα δυο! Τι να πεις1

  77. leonicos said

    Διάβασα όλον τον Καλαμπούκα. Θ αεπανέλθω

  78. leonicos said

    Ήρθε η Φωτεινή! Πάω πάνω για φαί φα[΄ι

  79. spatholouro said

    Ευτυχώς!

  80. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «. στο μάτι του κυκλώνα: Στην ίδια πάντα συζήτηση με τον Μήτσο Κασόλα ο Καββαδίας σχολιάζει:
    Λοιπόν, μέσα στον κυκλώνα, στο μάτι, έχει άπνοια, τέλεια άπνοια. Αλλά πώς θα βγεις από κει πέρα, απ’ τον κυκλώνα; Και πού θα την πάει αυτήν την άπνοια, από πού θα την σπάσει να μην πέσει ο αέρας;
    Η πορεία προς το μάτι του κυκλώνα είναι, με άλλα λόγια, πορεία προς ένα φαινομενικό απάγκιο, στο οποίο ο ναυτικός είναι προσωρινά απαλλαγμένος από τον κυκλώνα («στο μάτι έχει άπνοια, τέλεια άπνοια»). Πρόκειται όμως για ψευδαίσθηση, όπως το ίδιο το φαινόμενο της φάτα μοργκάνα: στην πραγματικότητα αυτό το απάγκιο είναι μια φυλακή («πώς θα βγεις από κει πέρα;»). Για λίγο, σε προστατεύει από τα στοιχεία, τα οποία όμως απέξω καραδοκούν και κάποτε θα σπάσουν το φράγμα και θα ορμήσουν μέσα. Το μάτι του κυκλώνα είναι βεβαίως η σχέση με τη γυναίκα: η φευγαλέα στιγμή της ερωτικής ένωσης με το σώμα του έρωτος, που προσωρινά αποκλείει όλη την περιδίνηση του κόσμου, αλλά που δεν μπορεί, δεν είναι δυνατόν, να διαρκέσει για πάντα. Προς αυτό το μάτι του κυκλώνα πορεύεται ο τραγικός ναυτικός του δεύτερου μέρους της «Φάτα Μοργκάνα»: αυτό ορέγεται, αυτό αποζητεί, κι ας ξέρει ότι δεν πρόκειται για την αληθινή ευτυχία αλλά για το αντεστραμμένο της είδωλο.
    https://antonispetrides.wordpress.com/2014/12/08/nikos-kavvadias_fata-morgana_part-c/

  81. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πάντα οι κυκλώνες έχουν γυναικείο
    όνομα. Εύα από την Κίο.
    Η μάγισσα έχει τρεις κόρες στο Αμανάτι
    και η τέταρτη είν’ έν’ αγόρι μ’ ένα μάτι.

  82. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν μπορούμε να μιλήσουμε για εξουσιαστική χρήση της γλώσσας, αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα. Γιατί τι άλλο προσπαθεί να ασκήσει επάνω σου ο εξυπνάκιας δοκησίσοφος, αν όχι εξουσία; Το βλέπουμε στο ύφος της κυρίας Λαμπρία. Ανάλογο είναι και το ύφος στον προφορικό λόγο: συγκαταβατικό (πτωχούλη αγράμματε…) ή επιθετικό (α, ρε τούβλο! ). Κι όταν, εσύ ο ταπεινωμένος, προσπαθείς να εξηγήσεις πώς έχουν τα πράγματα, τα κάνεις χειρότερα: και αγράμματος και δεν αναγνωρίζεις τα λάθη σου. 😊

  83. Divolos said

    68, 70, 72
    Δεν είναι από το 20000 λεύγες, αλλά ούτε κι από τον Ροβύρο τον κατακτητή, απλά γιατί, αν και αγαπημένος ο Βερν όταν ήμουν παιδί, τα συγκεκριμένα δεν τα έχω διαβάσει. Τα παιδιά του πλοιάρχου Γκραντ (τα τέκνα στην τότε έκδοση) ναι, αλλά δεν νομίζω να είναι από εκεί…

  84. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Άμα γυρίσω σπίτι θα τσεκάρω τους «Καρχαρίες» του Μπιέρνεμπου, κάτι υποψ(υλλ)ιάζομαι.

  85. Πάνος με πεζά said

    Το πρόγραμμα Cyclone της Leica, κάνει επεξεργασία «σύννεφου σημείων» που λαμβάνεται από Laser Scanner. To δούλεψα κάποιο φεγγάρι, και μου έκανε εντύπωση που παρά τον τεράστιο όγκο αρχείων του (~100x ένα αρχείο σχεδίου Autocad), είχε πολύ καλό processing ακόμα και σε laptop !

  86. ΚΩΣΤΑΣ said

    Συζητούν ένας μουεζίνης, ένας παπάς κι ένας ραββίνος για το ποιος είναι ο καλύτερος θεός.

    Λέει ο μουεζίνης, είχα τάμα να πάω με καμήλα στη Μέκκα. Στα μισά της ερήμου ξαφνικά πιάνει κυκλώνας. Προσεύχομαι στον Αλλάχ και τι να δω; Γύρω – γύρω βουνά η άμμος και στο κέντρο, μάτι του κυκλώνα που ήμουν εγώ νηνεμία και η άμμος σαν να ήταν άσφαλτος. Έτσι έφτασα στη Μέκκα. Μετά απο αυτό, είναι ολοφάνερο ότι ο καλύτερος θεός είναι ο Αλλάχ.

    Λέει ο παπάς, είχα τάμα να πάω στην Τήνο με βάρκα. Μεσοπέλαγα πιάνει ένας κυκλώνας. Προσεύχομαι στην Παναγία και τι να δω; Γύρω – γύρω βουνά τα κύματα και στο κέντρο, μάτι του κυκλώνα που ήμουν εγώ νηνεμία και η θάλασσα λάδι. Μετά από αυτό καλύτερος θεός από τον Χριστό δεν υπάρχει.

    Λέει ο ραββίνος, είχα τάμα να πάω Σάββατο στον ναό του Σολομώντα. Κοιμήθηκα το προηγούμενο βράδυ σε ξενοδοχείο. Το πρωί που ξύπνησα, μόλις έκανα μπάνιο και πήγα να ντυθω μου ορμάει ξαφνικά μια κούκλα καμαριέρα και ήθελε να …. Της λέω σήμερα Σάββατο δεν επιτρέπεται. Αυτή επιμένει. Προσεύχομαι στον Μωυσή και τι μα δω; Γύρω – γύρω Σάββατο και στο δωμάτιο μου Κυριακή. Οπότε …

    Ηθικόν δίδαγμα: Αν βρίσκεσαι στο μάτι του κυκλώνα, με τη βοήθεια του θεού μια χαρά περνάς. Αρα, μια χαρά λέμε στο μάτι του κυκλώνα.
    Αν είσαι άθεος ή άπιστος και δεν περνάς καλά, τότε λέμε στη δίνη του κυκλώνα. ☺

  87. Eli Ven said

    Μπούρδες λένε. Προέρχομαι από μια αγροτική περιοχή και ως γνωστόν οι αγρότες μαθαίνουν να διαβάζουν τον καιρό εμπειρικά. Θυμάμαι πολλές φορές να έχω ακούσει από τους γονείς μου και άλλους συγχωριανούς την έκφραση «έχει μάτι» σε περιπτώσεις μεγάλων καταιγίδων (σόρρυ, δεν έχει ο Μεσσηνιακός τροπικές καταιγίδες να τις πούμε κυκλώνες, αν και κάποιους μικρούς ανεμοστρόβιλους τους έχουμε, ανεμοσβουλή τους λένε) των οποίων η ένταση έχει προσωρινά κοπάσει.

  88. ΚΩΣΤΑΣ said

    82 Γιάννη … και αγράμματος και δεν αναγνωρίζεις τα λάθη σου ..

    Σκαρίμπας: τον ανάξιον δούλον σου … και δούλος και ανάξιος… ☺

  89. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κώστα, δεν περίμενα από εσένα να προπαγανδίζεις τον Ιουδαϊσμό. Το ανέκδοτό σου δεν αφήνει περιθώριο για αμφιβολία. 😊

  90. Γς said

    >άρθρο της στο protagon.gr, η Αναστασία Λαμπρία,

    στο protagon του Θοδωράκη, που έφτιαξε τ Ποτάμι.

    Είναι κόρη του Τάκη Λαμπρία, στενού συνεργάτη του Κωνσταντίνου Καραμανλή. συνιδιοκτήτρια του εκδοτικού οίκου Ποταμός, που ενέπνευσε το όνομα «Το Ποτάμι» στον Σταύρο Θεοδωράκη

  91. 32, … Και καλά, το μάτι του κυκλώνα παλεύεται.
    Άμα μπεις στο μάτι κανενός Κύκλωπα, όμως, ποιος σε σώζει 😉 …

    Το λες και
    κυκλώπεια τύχη!

  92. Γς said

    86:

    Αχ ρε Κώστα του έβγαλες τα μάτια [του κυκλώνα κλπ] Και μόλις ήμουν έτοιμος να αναρτήσω μια σύντομη περιγραφή της πραγματικής βερσιόν του ανεκδότου.

  93. 5, … Πςςςς…οι στρουθοκάμηλες ! …

    Γιατί όχι και οι στρουθο(γ)καμήλες:
    Η στρουθογκαμήλα – οι στρουθογκαμήλες!

    (για να διυλίσουμε την κάμηλο).

    ( 🙂 εννοείται)

  94. ΚΩΣΤΑΣ said

    92 Γς
    Η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως, ξαναριχτο να το απολαύσουμε, εγώ το σακατεψα, θέλοντας να το συντεριασω με τον κυκλώνα.

  95. Πέπε said

    > > ποιος σας είπε ότι οι ιδιωματικές εκφράσεις κυριολεκτούν; Δηλαδή, όταν σας λέω ότι κάποιος «πέταξε από τη χαρά του» θα μου απαντήσετε ότι βάσει της φυσικής κάτι τέτοιο είναι αδύνατο;

    Αυτό δεν είναι επιχείρημα. Η έκφραση (που δεν είναι ιδιωματική αλλά πανελλήνια) είναι μεταφορική: ήταν σαν να πέταξε από τη χαρά του / ήταν σαν να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Αν στο μάτι του κυκλώνα επικρατεί νηνεμία, τότε (με βάση το επιχείρημα) θα νομιμοποιούμασταν και να λέγαμε «μες στην ανεμοζάλη της ηρεμίας», (=η ηρεμία ήταν σαν ανεμοζάλη), κι αν δεν το λέμε είναι απλώς επειδή δεν έτυχε να καθιερωθεί.

  96. sarant said

    95 Το ιδιωματικός το χρησιμοποιώ εδώ ανακριβώς, πες το παροιμιακός. Αλλά δεν λέμε «ήταν σαν να πέταξε από τη χαρά του», ούτε «ήταν σαν να έσκασε από το κακό του».

  97. ΚΩΣΤΑΣ said

    Συνταιριάσω

  98. Theo said

    @90:
    Κοινός φίλος του Θεοδωράκη και εμού μου είπε πως εμπνεύστηκε την ονομασία του κόμματος. Δε νομίζω όμως από τον εκδοτικό οίκο☺

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Μες στην ανεμοζάλη της ηρεμίας» είναι καταφανής η αντίφαση, Πέπε. Δεν θα μπορούσε ποτέ να ειπωθεί, πόσο μάλλον να καθιερωθεί. Στο μάτι του κυκλώνα, όμως, είναι εύκολο να πιστέψει κανείς ότι βρίσκεται το επίκεντρο της καταστροφής. Γι’ αυτό και επικράτησε. Και λάθος κοινολεκτούμενον απολανθάνεται στη γλώσσα (όχι στη μετεωρολογία).

  100. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χρονίως κοινολεκτούμενο, διορθώνω.

  101. 64, … πρέπει να μαζέψουμε (πετυχημένες 😉 χαρακτηριστικές εκφράσεις «γνωστών σχολιαστών» που έχουν (;) πλέον καθιερωθεί (π.χ. ILL Οινόη κλπ. κλπ.) 🙂 …

    Νομίζω ο σχολιαστής εξ Ιλινόι βρέθηκε πρόσφατα στην Ουρ-μπάνα!

  102. 36, … Η περιοχή/ζώνη της άπνοιας λέγεται και
    horse latitude
    γιατι υποτίθεται ότι στα σκάφη που ξέμεναν εκεί
    αναγκάζονταν να τρώνε τα άλογα. …

    Κατά μιαν άλλη μαρτυρία, η στενότητα εφοδίων
    αντιμετωπιζόταν με περιορισμό της
    αλόγιστης σπατάλης τροφίμων,
    προσαρμόζοντας όλες τις μερίδες σε μέγεθος
    Horse d’ oeuvre.

  103. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    84. Να μου επιτρέψεις να κάνω για τους «Καρχαρίες» ένα προδόρπιο που βρήκα.
    Τη λέξη προδόρπιο την άκουσα να χρησιμοποιείται (είναι και σουβλατζίδικο είδα) προχθές στο ράδιο από τον περί ου λόγος ,στο νήμα, ,Γιάννη Τζαννετάκο ο οποίος ,παρεμπιπτόντως, συντάσσεται με το «Ποτάμι» και λέει όχι στο συλλαλητήριο.
    «Χωρίς να περιλαμβάνεται ο όρος Μακεδονία, πώς στο διάολο θα λέγονται» είπε χαρακτηριστικά
    http://lesxianagnosisbiblioudegas.blogspot.gr/2012/11/blog-post_19.html

  104. 86, 😀

    Από κοντά κι ο Ιάπωνας, που πράγματι σώθηκε από επικείμενη εισβολή όταν ο – προφανώς θεόσταλτος – καμικάζε (τυφώνας) διέλυσε τα πλοία των επίδοξων εισβολέων.

  105. sarant said

    103 Στα θέματα αυτά ο Τζανν, έχει στάση συνεπούς φιλελεύθερου. Στα γλωσσικά δεν συμφωνούμε.

  106. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    103 Καλά έκανες. Πάντως αυτό με τις βαρομετρικές ενδείξεις δεν είναι από κει.

  107. 103,
    Το προδόρπιο μού θυμίζει το ινδικής (;) έμπνευσης prepone, στον αντίποδα του postpone.

  108. Γς said

    94:

    Συγγνώμη Κώστα, μια χαρά το διασκεύασες !

  109. Γς said

    98:

    Δεν ξέρω. Το διάβασα εδώ

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    105.Το προδόρπιο το είπε για το λόγο που «εξεφώνησε» ο Άνθιμος ο «χρυσοποίκιλτος προγάστωρ» κλπ.
    Αλλά το σπαρταριστό που λέει και που δεν το είχα προσέξει πριν, μεσα στις Τζανν(αμπετ)ακικες καθαρεύουσές του, είναι ότι μια φοράδα («φορβάς»!) αφόδευσε μπροστά στον πανιερώτατο κι αυτός έβγαλε «ολομέταξο, βυζαντινόχρουν χειρόμακτρο και εκάλυψε τη μύτη του» (στο 25:40 κ 26:00).
    Χασάπη, εκόναα!!

  111. Pedis said

    Τα βιογραφικά των διοργανωτών του σ/αλητήριου

  112. Γιάννης Ιατρού said

    101: Καλά που δεν έγραψες και Μπαγκς Μπάνυ 🙂

  113. Γιάννης Ιατρού said

    Μπάνυ

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    110. Τζανν(αμπ)ετακικές καθαρεύουσες

    Γς,αν του έβγαζε τα μάτια του κυκλώνα,ο Κώστας θα τον έκανε Κύκλωπα
    και μάλιστα Πολύφημο 🙂

  115. Pedis said

    -> # 111 – Η κυρία Γεωργία Μπιτάκου δηλώνει δημοσιογράφος και είναι εκπρόσωπος – διοργανώτρια του συλλαλητηρίου σύμφωνα με την ανακοίνωση των οργανωτών. Κύρια ενασχόληση της ωστόσο είναι η διοργάνωση των «No Limits» δηλαδή των «εκτός ορίων» αγώνων Kick boxing που συνήθως διεξάγονται μέσα σε κλουβιά – αρένες κλεισμένα με συρματοπλέγματα. Στους αγώνες που κατά καιρούς έχει διοργανώσει στην Ελλάδα υπάρχει αισθητή παρουσία μελών της «Χρυσής Αυγής».

    Ηταν μάλιστα τον Ιούνιο του 2017 σε αγώνα ανάμεσα στον Σταμάτη Μπιτάκο (αδελφός της) και τον Αλβανό αθλητή Florian Marku που οι χρυσαυγίτες βρήκαν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν από την κερκίδα όλο το φασιστικό και ρατσιστικό «ρεπερτόριο» τους.

  116. Γς said

    107:

    prepone – postpone.

    Κάτι σαν τα Μπακτέρια – Φροντέρια να πούμε

  117. # 98

    Μήπως θυμήθηκε την τελευταία φορά που έπλυνε τα πόδια του ;;

  118. Αιμ.Παν. said

    Εντάξει, αφού ξέρουμε πως το μάτι του κυκλώνα δεν είναι (τεχνικά – επιστημονικά) το χειρότερό του μήπως η έκφραση, στην χρήση της στα ελληνικά μπερδεύεται με το ότι «μας έβαλε/έχει στο μάτι ο κυκλώνας» ;; λέμε τώρα… 😛 🙂

  119. leonicos said

    Προχωρήσατε πολύ. μπράβο!

    @79 Γειά σου Σπαθόλουρε
    Απορώ, αν όντως εννοείς αυτά που λες, γιατί επιμένεις να με διαβάζεις και δεν με παραβλέπεις. Έτσι θα περνούσες καλύτερα.

    Αλλά εγώ δεν το θέλω. Όχι επειδή είμαι σαδιστής. Όχι! Αλλ’ επειδή, όπως έλεγε και ο Λυσίας ‘οὐ πολλοῦ δέω χάριν ἔχειν…. τῶ κατηγὀρω ὅτι μοι παρεσκεύασε τον άγῶνα τοῦτονί’

    επειδή με τον τρόπο σου μου δίνεις την ευκαιρία να επιδείξω τις εξαιρετικά υψηλές αξίες μου και τις ακάματες ιδιότητές μου

    Ευχαριστώ

  120. 118

    Όχι. Είναι επειδή έχεις ήδη περάσει μια φορά την κόλαση και ξέρεις πως πρέπει να την περάσεις ξανά.

    119

    Ένας άνθρωπος με τις γνώσεις και την παιδεία σας πρέπει να αντιλαμβάνεται πως καλό είναι να μην πολυβαραίνουμε το ιστολόγιο με πολλαπλές αυτοαναφορικές δημοσιεύσεις που κουράζουν τους αναγνώστες. Ιδιαίτερα μετά το προψεσινό κρεσέντο του πρώτου σχολίου, που νομίζω πως πρέπει πλέον να αποδοθεί στο σερνικό συνδρομο *ξεπαρθενιάσματος* του θρεντ.

  121. spatholouro said

    #120/119

    Γεια σου ρε Σκύλε με τις υλακές σου τις έμορφες!

  122. spatholouro said

    #119
    Λεώνικε, όπως εσύ -κάνοντας κατά βούληση χρήση της ελευθερίας της έκφρασης- δημοσιεύεις όσα δημοσιεύεις, έτσι κι εγώ κάνοντας χρήση της ελευθερίας της έκφρασης γράφω όσα γράφω -είτε σχολιάζοντας εσένα είτε όχι.

    Σε ευχαριστώ λοιπόν για τις υποδείξεις περί παραβλέψεως, καλύτερης διαβίωσής μου κλπ, αλλά προτιμώ τις δικές μου επιλογές –που είναι πάντα περιεσκεμμένες.

  123. 121

  124. leonicos said

    Για το βιβλίο του κ. Καλαμπούκα

    Εκθέτει το ζήτημα πλήρως και αυτό που λέει το πιστεύει ειλικρινά.

    Ο κ Καλαμπούκας αρχίζει (1.1) με τον ορισμό της Γραφής και τη χρήση της, ορίζει το γράφημα έναντι του γράμματος και του αλλογράφου. Επίσης λέει, και πολύ σωστά, ότι είναι συνειδητή κατασκευή του ανθρώπου, σε αντίθεση με τη γλώσσα που ‘συνιστά απότοκο της βιολογικής και γνωσιακής εξέλιξης του ανθρώπινου είδους’.
    Συνεχίζει λέγοντας ότι ‘η γραφή είναι ένας δευτερογενής κώδικας εφόσον αναπαριστά έναν άλλον κώδικα, τη γλώσσα… βασίζεται σ’ έναν συνειδητά συμβατικό μετακώδικα, εφόσον κωδικοποιεί το γλωσσικό σύστημα και ‘είναι φύσει δευτερεύων’. Και πιο κάτω παραβάλλει προσφυέστατα το δίπολο γλώσσα – γραφή με το δίπολο μουσική – παρτιτούρα και καταλήγει «το να συγχέουμε τη γλώσσα με τη γραφή είναι σα να εξισώνουμε ένα μουσικό κομμάτι με την παρτιτούρα του… πόσω μάλλον να υποτιμούμε τη μουσική και να αξιολογούμε ως ανώτερη ή σημαντικότερη την παρτιτούρα.» [παρέμβαση δική μου: δεν ξέρω σε τον τι εξυπηρετεί η πιο πάνω σύγκριση, διότι δεν νομίζω ότι κάποιος εχέφρων θα θεωρούσε τη γραφή ανώτερη από τη γλώσσα].

    1.2 Κατόπιν αναφέρεται στα Συστήματα Γραφής που αποτελούν ένα συνεχές από τα εικονογραφικά (αμιγώς σημασιογραφικά) στα λογο- και τα λογοσυλλαβικά, τα συλλαβικά και τα αλφαβητικά (τα δύο τελευταία αμιγώς φωνογραφικά). Χαρακτηρίζει τα abjad (αραβικό, εβραϊκό) ως ‘συμφωνογραφικά’ [που κατά την άποψή μου είναι απλώς συλλαβογραφικά, με τη διαφορά ότι το φωνήεν που συνοδεύει το δεδομένο σύμφωνο δεν είναι πάντα το ίδιο] και τα abugida που χρησιμοποιείται στις γλώσσες που μιλιούνται στην Αιθιοπία και την Ερυθραία, και διάφορες άλλες λεπτομέρεις [που ελπίζω να τις αναλύσω περισσότερο στο προσεχές βιβλίο μου ‘Από τη Φωνή στη Γραφή’ που θα έρθει μετά τον Λυκόφρονα, ελπίζω]. άλλωστε δεν είναι αυτό το θέμα του κ. Καλαμπούκα· δεν υπαινίσσομαι ότι δεν το ξέρει ο άνθρωπος. Κάπως εν παρόδω αναφέρεται και στην προκολομβιανή Αμερική, αν και δεν τον ενδιαφέρει εν προκειμένω.
    Προχωρεί στο πώς σχηματίστηκε το ελληνικό αλφάβητο από το φοινικικό, και παρά την άποψη του Γιόρι Κοέν για την ουγκαριτική γραφή και το παλαιοσιναϊτικό (Ουάντι ελ Χολ), το θεωρεί ως το πρώτο γνήσιο αλφάβητο παγκοσμίως. Το παλαιοσιναϊτικό το πολύ πολύ να ήταν abjad. Η ουγκαριτική γραφή είναι όντως αλφαβητική, με σχήματα γραμμάτων δανεισμένα από τη σφηνοειδή, κάτι που έκανε αργότερα ο Δαρείος στο Μπισοτούν. Αλλά δεν είχε συνέχεια ώστε να επισκιάσει την πρωτιά του ελληνικού.

    Είχα πει κάτι και προχτές, λίγο να γκρινιάξω και σήμερα….

    κάνει μια γερή πατάτα ‘θέτοντας στο μορφωτικό περιθώριο και υποτιμώντας με έωλα κριτήρια…’ σελ. 99. προφανώς δεν εννοεί μπαγιάτικα αλλά αίολα. Βέβαια, στη φωνημική γραφή η πατάτα δεν θα φαινόταν.

    Αλλού λέει κάτι για του οποίου η ακρίβεια έχω επιφυλάξεις «Από το ελληνικό αλφάβητο προέρχονται όλα τα υπόλοιπα αλφαβητικά συστήματα μέσω πρωτίστως του λατινικού και δευτερευόντως του γλαγολιτικού και του απογόνου του κυριλλικού αλφαβήτου.» [Το γλαγκολιτικό, αρχικώς Kyrillovitsa και αργότερα Glagolitsa, δεν είναι βέβαιο ότι προέρχεται από το ελληνικό, τουλάχιστο κατά μεγάλο μέρος του. Επίσης οι γραφές brahmi, που επικράτησαν στην Ινδία κυρίως, προέρχονται επίσης από το φοινικικό, αλλά απ’ ευθείας, κατά την εφαρμογή τους δε είναι μάλλον abugida παρά αλφάβητα. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες που δεν επηρεάζουν αυτά που θέλει να καταλήξει ο κ. Καλαμπούκας, και πιθανότατα γι’ αυτό τ’ αντιπαρέρχεται.]

    Στην ίδια παράγραφο ο κ. Καλαμπούκας κάνει τον συνήγορο του διαβόλου, αναγνωρίζοντας ότι ‘τα φωνογραφικά (εννοεί αλφαβητικά κυρίως) συστήματα γραφής δεν στερούνται ορισμένων σημασιογραφικών χαρακτηριστικών (εννοεί παραμέτρων) τα οποία κωδικοποιούνται…’ και αναφέρει τη διάκριση πεζών κεφαλαίων, πλαγίων, μπολντ, υπογράμμισης, αλλαγή γραμματοσειράς, στίξη πέραν του επιτονισμού κλπ. Κατόπιν λέει «ορισμένοι γλωσσολόγοι… αναγνωρίζουν στη ιστορική αλφαβητική γραφή αναπαραστάσεις της πρώτης άρθρωσης, υποπίπτοντα έτσι σε κατάφωρη σύγχυση ανάμεσα στο γλωσσικό σύστημα και τον γραφηματικό κώδικα, δεδομένου ότι η οπτική απεικόνιση του γλωσσικού σημείου λειτουργεί παράλληλα προς αυτό και όχι μέσω αυτού…» και συνεχίζει με παρατηρήσεις καθ’ όλα σωστές. Κατόπιν αναφέρεται στην Nina Catach, μια γαλλίδα γλωσσολόγο που ασχολήθηκε με την ιστορική ορθογραφία της γαλλικής και φέρνει ελληνικά παραδείγματα, παραθέτει από την Βέργη (#1988-89), στα οποία γίνεται προσπάθεια ν’ αποδειχτεί ότι η γραφή μετέχει και των δύο επιπέδων. Έτσι λέει ότι το γράφημα η δεν είναι μόνο φώνημα /i/ διότι στη λέξη ‘της /tis/’ διακρίνει το μόρφημα ‘γενική’ από τα ομόηχα /tis/ μορφήματα αιτιατικής και του πληθυντικού της λέξης ‘τις’.

    Εδώ θεώρησα ότι παρέλκει να συνεχίσω να αντιγράφω από το βιβλίο.

  125. sarant said

    124 Θα ήταν καλύτερο βέβαια να μπει το σχόλιο αυτό κάτω από το άρθρο το προχτεσινό.

    Διότι ναι μεν εμείς τώρα το διαβάζουμε αλλά αν σε 10 μέρες ή σε 5 χρόνια κάποιος (ίσως και ο ίδιος ο κ. Καλαμπούκας) διαβάσει το άρθρο που αφιερώσαμε στο βιβλίο του, δεν θα δει το δικό σου σχόλιο.

  126. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ said

    http://www.efsyn.gr/arthro/i-esiea-nihei-se-perierga-nera
    «Η ΕΣΗΕΑ… νήχει σε «περίεργα» νερά»
    Ο Νοικοκύρης πάντως είχε προειδοποιήσει! Ας πρόσεχαν!

  127. leonicos said

    Νοικοκύρη
    σε αναφέρει δύο φορές επαινετικά στη σελ 63, υποσημ 124 και 137

    το αυτί δεν είναι καν Τριαφυλλιδικό, όπως μου είχες πει καποτε.

    δες και τη σελίδα 65 κάτω κάτω. Μόνο εγώ θα υποκύψω στο κτίριο;

    Προσπαθεί ν’ αποδείξει το πασίγνωστο, ότι καμιά γλώσσα δεν είναι εγγενώς συνδεδεμένη με το σύστημα γραφής που χρησιμοποιεί

    Αποδείξεις πολλές. Οι καραμανίτες έγραφαν τούρκικα με ελληνικά γράμματα. Η πρώτη αλβανική μετάφραση της Καινής Διαθήκης έγινε με ελληνικά γράμματα. Η αλλαγή στην Τουρκία επί Κεμάλ, το 1928 και όχι το 1935 0που είπα προχτές. Η υιοθέτηση του λατινικού αλφαβήτου στο Βιέτ-Ναμ, η εγκατάλειψη των Κάντζι από την Κορέα και η ειοσαγωγή του παράξενου ‘χτιστού’ κορεάτικου αλφαβήτου. Η χρήση των κάντζι στην ιαπωνική, μολονότι υπάρχουν εξαιρετικές συλλαβικές γραφές οι Κανα. Ακόμα και η κινεζική προσπαθεί να εισαγάγει μια νεόκοπη συλλαβική γραφή, την bofomofo ή κάπως έτσι, για να διευκολύνει την εκμάθηση της γλώσσας από τους ξένους.

    Επίσης, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πίσω από την επιλογή ή την εμμονή σε μια γραφή, όπως η εβραϊκή ή μια απαιτητική ορθογράφηση όπως η ιστορική ελληνική, υπάρχουν ιδεολογικά κριτήρια και εμμονές.

    Ούτε υπάρχει αμφιβολία ότι θα μπορούσε στην ελληνική να εισαχθεί μια απολύτως φωνημική γραφή

    Το θέμα είναι ότι και η εμμονή να μιλάμε ελληνικά ή εβραϊκά είναι ιδεολόγημα. Και το να είμαστε έλληνες και εβραίοι, είναι ιδεολόγημα.Και το να είμαστε κρητικοί ή κερκυραίοι, επίσης.

    Και τα ιδεολογήματα είναι πιο ισχυρά από τα επιχειρήματα, όσο το όνειρο είναι πιο ισχυρό από την πραγματικότητα και η τρέλα πιο γοητευτική από την λογική.

    Κάποτε ίσως επικρατήσει η φωνημική γραφή και στα ελληνικά.

    Δεν θα είναι τρομερό. Δεν θα χρειαστεί να μεταγραφούν αυτά που έχουν γραφτεί, ούτε θα είναι τόσο δύσκολο να διαβάζουν οι τότε τα δικά μας κείμενα, αν μάθουν να το διαβάζουν. Δεν θα τους ζητήσει κανείς να μάθουν να ορθογραφούνται ιστορικά

    Αλλά θα υπάρχουν πάντα και αυτοί που θα επιμένουν. όσο υπάρχουν έλληνες

  128. leonicos said

    @126
    Σταυρούλα, υποθέτω ότι εννοείς ‘νήχεται’

  129. leonicos said

    Συγγνώμη. Σταυρούλα, ήθελα να πω

    εννοούν

  130. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ said

    Ετσι είναι ο τίτλος της εφημερίδας, φαντάζομαι το γράφουν ειρωνικά και αναφέρεται σε σεμινάριο της ΕΣΗΕΑ για το οποίο είχε γράψει ο Νοικοκύρης πριν λίγες ημέρες!

  131. voulagx said

    #102: horse latitudes με μουσικη υποκρουση

  132. leonicos said

    @122 σπαθόλουρε

    εγώ σ’ ευχαρίστησα κι όλας που αναδεικνύεις τις αρετές μου.

    το ανανγνώρισαν και άλλο άλλωστε! Μην έχεις παράπονο!

  133. 131 Μετά από δεκαετίες που ξέρω το κομμάτι, τώρα το καταλαβαίνω πλήρως 🙂

  134. leonicos said

    Νοικοκύρη

    εντάξει έκανα παράβαση. Δεν μπορείς να τις μετακινήσεις εσύ;

    Τουλάχιστον διάγραψέ τες

  135. Γεώργιος ο Βούς said

    Προσέξτε κάτι:Στο λεγόμενο μάτι του κυκλώνα με διάμετρο από από 18 έως 40 ν.μ. ανάλογα με το μέγεθός του, πράγματι επικρατεί άπνοια και ηλιοφάνεια ή πνέουν ασθενείς άνεμοι, όμως η θάλασσα βράζει. Τα κύματα και η αποθαλασσία έρχονται τεράστια από δύο ή τρεις κατευθύνσεις. Επομένως μη συνδέεται το μάτι με ηρεμία, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει για τους ναυτικούς.

  136. ΣΠ said

    124 κάνει μια γερή πατάτα ‘θέτοντας στο μορφωτικό περιθώριο και υποτιμώντας με έωλα κριτήρια…’ σελ. 99. προφανώς δεν εννοεί μπαγιάτικα αλλά αίολα. Βέβαια, στη φωνημική γραφή η πατάτα δεν θα φαινόταν. κάνει μια γερή πατάτα ‘θέτοντας στο μορφωτικό περιθώριο και υποτιμώντας με έωλα κριτήρια…’ σελ. 99. προφανώς δεν εννοεί μπαγιάτικα αλλά αίολα. Βέβαια, στη φωνημική γραφή η πατάτα δεν θα φαινόταν.

    https://sarantakos.wordpress.com/2011/12/16/eolos/

  137. Λεώνικε…

    Το θέμα είναι ότι και η εμμονή να μιλάμε ελληνικά ή εβραϊκά είναι ιδεολόγημα. Και το να είμαστε έλληνες και εβραίοι, είναι ιδεολόγημα.Και το να είμαστε κρητικοί ή κερκυραίοι, επίσης.

    Το να είσαι ΠΑΟΚg’s (όχι ΠΑΟΚτσής) όμως είναι στάση ζωής και λογικό συμπέρασμα για την αρμονία με τις υπόλοιπες θέσεις σε κοινωνικά, πολιτικά αι άλλα θέματα.

    Αφιερωμένο σε σένα :

    -Τι μου είπε ο γιατρός ;
    – Φαγητό πολύ μην τρώς
    και να χάσεις βάρος διότι
    έχεις λίπος στο συκώτι.

  138. spatholouro said

    Μια χαρά έχει το «νήχουν» και σωστά το έγραψε η εφημερίδα

  139. spatholouro said

    νήχουν=νήχει

  140. Alexis said

    #64: Ο λίκνος, το πεντέφι, η Αλέξαινα, η Μεταλληνική κλιξ (της κλικός), τον (την) έγραψε εις τα μέζεα, οι κασιματιές κλπ. κλπ.

    Να ετοιμάσω λίστα; 🙂

  141. sarant said

    134 Λεώνικε, θα μπορούσα να μετακινήσω τα σχόλιά σου αλλά αν το έκαναν αυτό όλοι δεν θα είχα άλλη δουλειά να κάνω. Οπότε, δεν θα τα μετακινήσω, είναι πιο απλό να φροντίσεις εσύ να τα βάζεις εξαρχης στο σωστό σημείο.

  142. Theo said

    @64, 140:
    και: εις το στερούμενον Διαδικτύου ερημιτήριόν μου, χριστιανομπολσεβίκοι, επί χ ώρας ουδείς εκ των συνταξιούχων αναγνωστών.

  143. Γς said

    137:

    Κι οχι απλά συκώτι.

    Καινούργιο foie gras θα κάνουμε δω μέσα

  144. Πέπε said

    99:
    Δε διαφωνώ. Αυτό είναι το τελικό συμπέρασμα.
    Διαφωνώ όμως με το συγκεκριμένο επιχείρημα, και εξηγούμαι:
    @96:
    Ναι, δε λέμε «ήταν σαν να πέταξε από τη χαρά του», λέμε κατευθείαν «πέταξε». Αλλά ούτε για το μάτι του κυκλώνα λέμε «σαν», και στις δύο όμως περιπτώσεις αυτό εννοούμε.

    Το ακριβώς ανάλογο με την υποθετική αντίρρηση (που δε γίνεται φυσικά δεκτή) ότι σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους ένας άνθρωπος δεν μπορεί να πετάξει, όσο κι αν χαίρεται, θα ήταν: «δεν είναι στο μάτι του κυκλώνα, δεν τον βλέπεις; στο γραφείο του είναι».

  145. Γς said

    141:

    >δεν θα είχα άλλη δουλειά να κάνω

  146. Faltsos said

    η ζωολογία μάς λέει ότι οι στρουθοκάμηλες δεν κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο

    Ακόμη και ο Αρκάς το ήξερε αυτό (πριν γίνει ο σημερινός θλιβερά στρατευμένος γελοιογράφος)

  147. Γς said

    146 @ Faltsos

    >λιβερά στρατευμένος γελοιογράφος

    Θλίβεσαι μωρό μου φάλτσο;

  148. Pedis said

    # 141 – βάλε ταρίφα, ευρώ και κοπυπάστωμα … με φιλικότερη τιμή αν στο ζητήσουν στα αρχαία ελληνικά … κοπίω τε και παστώ …

  149. sarant said

    148 Τα μετακίνησε ο ίδιος, τελικά -και μπράβο του.

  150. frenarhos said

  151. Γς said

    150:

    Τι θέλει να είπει ο αναρτήσας;

    Ο καθ ύλην αρμόδιος του ιστολογίου Γς

  152. frenarhos said

    151
    Όπως θα παρατηρήσατε ,έχω αποκόψει απ το αρχικό εξώφυλλο τα σημεία που ήταν εκτός θέματος. χεχε(ήταν δισέλιδο)
    <Στο προκείμενο τώρα.
    Κάπου είχα διαβάσει ότι στους κυκλώνες η δύναμη μετρημένη σε μποφόρ θα ήταν πάνω από 12.
    Έτσι το μοναδικό άσχετο με το θέμα μας θα ήταν το σεξ και ο γκουζκού.

    Το σεξ βεβαία πολλοί συγγραφείς το έχουν παρομοιάσει ως μια θύελλα ερωτισμού η ακόμα και κυκλώνα.
    Έτσι θα έμενε άσχετος μόνο ο Γκουζκου.
    ,,,,άλλα πάλι
    αυτός δεν ήταν ο πρωταγωνιστής στο παλαμάρι του βαρκάρη;
    -ε καπετάνιος σκέφτηκα είναι,
    θα ξέρει κι από κυκλώνες…

  153. Ο ΠΑΟΚ απέκτησε τον Γάλλο ποδοσφαιριστή Μουλέν κι αμέσως έγινε…Μελέν !!

  154. Αιμ said

    64. Γιάννη, να μην ξεχάσουμε την καραβίδα και τον νατσουλισμό 🙂

  155. ΣΠ said

    154
    Αυτά ανήκουν στο λεξικό του ιστολογίου.

  156. Alexis said

    #155:Ναι αλλά πολλά από αυτά τα έχουν πει και καθιερώσει σχολιαστές, οπότε…

  157. sarant said

    155 Που χρειάζεται επικαιροποίηση, φευ

  158. Πέπε said

    @12:
    > > Συμφωνῶ μὲ τὸ ἄρθρο ἀλλὰ ἐγὼ ἔχω μιὰ ἄλλη ἔκφραση ποὺ μὲ τσαντίζει. Νὰ λένε π.χ «ἅμα σπάσει ὁ διάολος τὸ ποδάρι του» καὶ νὰ ἐννοοῦν μὴ συμβεῖ κάτι κακό. Ἡ ἔκφραση αὐτὴ ἔχει τὴν ἀκριβῶς ἀντίθετη σημασία.

    Όντως η έκφραση έχει την αντίθετη σημασία από αυτήν που θα περίμενε κανείς. Πιστεύω όμως ότι αυτή η αντίφαση είναι φαινομενική: πρέπει να υπάρχει κάποια εξήγηση, που δεν τη γνωρίζω, υποψιάζομαι όμως την ύπαρξή της επειδή μια άλλη έκφραση λέει «ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια» (τουτέστιν, τα πιθανά εμπόδια/αναποδιές είναι πολλά και απρόβλεπτα). Ίσως λοιπόν το να σπάσει ο διάβολος το ποδάρι του προκύπτει από την άλλη έκφραση, με τη μεσολάβηση κάποιων επιπλέον βημάτων που μου λείπουν…

  159. sarant said

    158 Κατά τη γνώμη μου, η αρχική σημασία είναι το ανέλπιστο καλό. Μετά επεκτάθηκε και σε κακό. Πάντως πρέπει να είναι κατι όχι πιθανό ή αναμενόμενο.

  160. ΓιώργοςΜ said

    159 Ο διάολος χώνεται σ’ όλα τα πράγματα, και αυτά λειτουργούν όπως λειτουργούν λαμβάνοντας αυτό υπόψη. Αν σπάσει ο διάολος το ποδάρι του (απίθανο από μόνο του, αυτός είναι η πηγή των κακών άρα δε θα άφηνε να γίνει κάτι τέτοιο), τότε χαλάει η ισορροπία του κόσμου και γίνονται πράγματα που δεν περιμένει κανείς, για καλό ή για κακό. Έτσι το ερμηνεύω εγώ, άλλωστε στις φράσεις που το έχω ακούσει είναι η τυπική απάντηση στο «μα πως θα γίνει αυτό». Αντί να πει κανείς πως ένα σωρό απίθανα πράγματα μπορούν να συμβούν, λέει πχ: «Σπάει ο διάολος το ποδάρι του και παίρνει ο ΜΠΑΟΚ το πρωτάθλημα» 🙂
    Ούτε ευχάριστο, ούτε δυσάρεστο, ή μάλλον και τα δύο, ανάλογα την οπτική γωνία. Αλλά τόσο απίθανο, που οποιαδήποτε συνθήκη επιτρέπει αυτή την έκβαση είναι πολύ αναληθοφανής.
    Έτσι, επιστρατεύεται ο διάολος… 🙂

  161. … «ἅμα σπάσει ὁ διάολος τὸ ποδάρι του» …

    Με σπασμένο πόδι, θα χρειαστεί σίγουρα πάρα πολύ χρόνο,
    αν ξεκινήσει ποδαράτος αναζητώντας ανακούφιση στον τραυματισμό του βασιζόμενος σε
    μητρική στοργή.

  162. Γς said

    152:

    Σωστός!

  163. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δυσάρεστο, Γιώργο. Φοβού το θράσος των λιμάρηδων νεόπλουτων. 😉

  164. Γς said

    12:

    >Ὁ διάβολος ποὺ καραδοκεῖ γιὰ τὸ κακό, ἂν σπάσει τὸ ποδάρι του, ἀσχολεῖται μὲ αὐτὸ κι ἔτσι συμβαίνουν καλὰ πράγματα. […] Δὲ θυμᾶμαι ἂν τὸ ἔχουμε ξανασυζητήσει, ἁμυδρὰ κάτι μοὔρχεται

    «ἡ ἔκφραση «σπάει ὁ διάολος τὸ ποδάρι του» συχνὰ χρησιμοποιεῖται γιὰ νὰ δηλώσουμε τὴν πιθανότητα νὰ συμβῆ κάτι κακό ποὺ εἶναι ὅμως λάθος. Τὸ νὰ σπάση ὁ διάολος τὸ ποδάρι του εἶναι πάντα γιὰ καλό»

    Ο Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου εδώ.

    «Άμα σπάει ο διόλος το πόδι του καθηλώνεται και δεν μπορεί να τρέξει να εμποδίσει το καλό (η δουλειά του είναι αυτή , να τρέχει για το κακό, να εμποδίζει το καλό).
    Το λέμε βέβαια και ειρωνικά οπότε σημαίνει το αντίθετο.»

    H ΕΦΗ – ΕΦΗ εδώ.

    Κι έχεις και τον Μιχάλη Νικολάου να λέει στο Σχ. 161 για το διάβολο, που αναζητά ανακούφιση στον τραυματισμό του βασιζόμενος σε
    μητρική στοργή και τέτοια

    Τι τό’ θελες αυτό ρε Μιχαλάκη και ξύπνησες Ερινύες μέσα μου.

    Ηταν η πρώτη μου μακαρίτισσα, επίσης αγία [αν και πολύ αγρία αυτή]. Που υποτίθεται ότι ήθελε να χωρίσουμε και είχαμε βάλει μπρος.

    Και λίγο καιρό πριν αποδημήσει εις κύριον με παίρνει τηλέφωνο στο σπίτι μιας άλλης που έμενα για να την πάω στο νοσοκομείο. Είχε σπάσει το πόδι της.

    -Βρε καλή μου, βρε χρυσή μου. Τίποτα αυτή. Δεν ήθελε ούτε ασθενοφόρο, ούτε κανέναν άλλο. Και πήγα μετά από ώρες.

    Ηταν εκεί στα σκαλιά που είχε πέσει. Ανένδοτη, να με περιμένει, ανάμεσα σε φίλους και συγγενείς της.

    Αν υπάρχει θεός και κόλαση ξέρετε που θα πάω

  165. # 160, 163

    Come mothers and fathers
    Throughout the land
    And don’t criticize
    What you can’t understand
    Your sons and your daughters
    Are beyond your command
    Your old road is
    Rapidly agin’.
    Please get out of the new one

    If you can’t lend your hand
    For the times they are a-changin’.

    Από τον Ζιλμπέρτο Σίλβα στον…Κουρμπέλη αρχηγό είναι μεγάλος πόνος αλλά ακόμα μεγαλύτερος είναι που δεν που δεν ξέρετε καν ποιός είναι αυτός ο Αποστολόπουλος που διοικεί στην ουσία τον ΠΑΟ και σεις αποθεώνετε τον … Ουζουνίδη, μια ζωή κοτόπουλα.

  166. # 163

    και φυσικά να σου θυμίσω το προγνωστικό σου πως ο ΠΑΟΚ αποκλείεται να ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ το πρωτάθλημα όταν εγώ σου έλεγα από πέρισυ πως θα υποβιβασθείς φέτος… και μην νομίζεις πως θα την γλυτώσεις, η Nova σε βαστάει μέχρι την λήξη του πρωταθλήματος για τηλεοπτικούς λόγους εξ ου και τα αποφάγια που σου δάνεισε κάποια πραγματικά μεγάλη ομάδα γιατί με τον Πίσπα και τον Χατζηγιοβάννη ούτε η Θ13 δεν πάει στο γήπεδο

  167. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Ολυμπιακός θα το πάρει, Τζι, παρόλο που η διαιτησία ευνοεί τον ΠΑΟΚ. Είναι θέμα φανέλας και τεχνογνωσίας.

  168. Λεύκιππος said

    165,166 Καλά, τι ώρα ξυπνάτε, και γιατί; Καλημέρα

  169. # 167

    Μην κάνεις τον Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω, εσύ είχες πει πως δεν θα το διεκδικήσει. προσωπικά μου είναι αδιάφορο αν θα το πάρει, έτσι κι αλλιώς από του χρόνου θα είναι σε άλλο επίπεδο η ομάδα, το νερό έχει μπει στο αυλάκι. Πιο πολύ ενδιαφέρον έχει να το χάσει ο ΟΣΦΠ γιατί όσο το διεκδικεί δενπρόκειται να δικασθεί ο Μαρινάκης, είναι μεγάλο το κόστος και η τύφλα από την προπαγάνδα.
    Οσο για την βλακεία περί διαιτησίας που έγραψες-γιατί δεν είναι δυνατόν να βλέπεις τα ματς και να έχεις τέτοια άποψη όσο φανατικός κι αν είσαι- ο Θάνος δεν έδωσε δυο καραμπινάτα πέναλτυ στο Αγρίνιο και ήξερε πως αν δεν σφύριζε το τρίτο πως δεν θα ξαναδιαιτήτευε ενώ ο Ζαχαριάδης που πήγε σπρώχνοντας τον ΟΣΦΠ στο Χ δεν θα ξαναδιαιτητεύσει. Και δεν σου μιλάω για πέναλτυς που ο καθένας μπορεί να έχει γνώμη αλλά για κτυπήματα εκτός φάσης, ανοχή σε ειρωνείες παικτών και τέτοια αναμφισβήτητα. Να σε θεωρήσω θύμα της ενορχηστρωμένης προπαγάνδας είναι κρίμα γιατί είσαι εκπαιδευτικός και δεν θάπρεπε οπότε το θεωρώ συνέχεια της «αβλεψίας» της χερούκλας του Χουλτ από τον Σιδηρόπουλο και των πταισμάτων του Κύζα, αποτέλεσμα της τακτικής πως πρέπει να σφάζεται ο ΠΑΟΚ στην οποία είσαι μαθημένος

  170. # 169 συνέχεια

    Και πρέπει να ξέρεις πως με την ενδοσυνεννόηση οι διαιτητές ειδοποιούνται για τις πατάτες που έχουν κάνει. Π.χ. στο ματς ΠΑΟΚ- Ατρόμητος μετά το οφφσάιντ γκολ του ΠΑΟΚ ο διαιτητής έσπρωχνε τον Ατρόμητο για να ρεφάρει αλλά δεν του βγήκε η φάση. Γι αυτό κι ο Θάνος έδωσε το πέναλτυ, είχε «χρωστούμενα». Αντίθετα στην Τρίπολη ο Ζαχαριάδης έδειξε πως ήταν «ταγμένος» εξ ου και τα συγχαρητήρια του κυρΣάββα. Να προσέχεις με ποιούς ευθυγραμμίζεσαι γιατί το θέμα ξεπερνάει τα απλά οπαδικά.

  171. spatholouro said

    Ξυπνάτε ρε! Ώρα για ύπνο (=ποδόσφαιρο) που λέγαμε στον στρατό…

  172. sarant said

    Εντάξει, τις μικρές ώρες δεν πειράζει.. Να μάθουμε γιατί μας έδωσε και τον Κάτσε ο Σαββίδης.

  173. Πέπε said

    @158:
    > > μια άλλη έκφραση λέει «ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια»

    Και εδώ ο εχθρός έχει πολλά ποδάρια:

    Τα θυμάστε εκείνα τα τραγούδια της Λιλιπούπολης που δεν έχουν περιληφθεί στον δίσκο; Εγώ, που μεγάλωσα παρακολουθώντας την ταχτικά, τα θυμόμουν (άλλα αρκετά καλά, άλλα αποσπασματικά, μερικά καθόλου) μόνο από μνήμης, μέχρι πριν 1-2 χρόνια που ανακάλυψα ότι ένας καλός άνθρωπος τα ανέβασε στο ΥΤ κι αυτά.

    _____________

    Από χτες η σελίδα έχει μια τάση να μη μου εμφανίζει τα πρόσφατα σχόλια πάνω αριστερά. Συμβαίνει σε άλλον;

  174. spatholouro said

    #172
    Ελπίζω Νίκο μου να μην πειράζει να γίνονται και σχετικά (αντιποδοσφαιρικά) σχόλια τις μικρές ώρες -πάντα στο πλαίσιο της ελευθερίας της έκφρασης

  175. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Πέπε, τα σχόλια κατέβηκαν ένα κλικ κάτω κ στη θέση τους μπήκαν ρεκλάμες.

  176. # 173

    και σε μένα Πέπε…είναι χώρος διαφημίσεων τώρα κι αν τις έχεις μπλοκάρει βγαίνει κενός

  177. # 172

    Νίκο το πιθανότερο είναι πως είναι καμένος πια από την υπερχρησιμοποίηση πριν κάποια χρόνια. Το ότι στον ΠΑΟΚ δεν υπήρχε -και ούτε πήρε- πλην Κάνιας άλλο εξάρι και κοιτάζουν να τον δώσουν αυτό λέει.Το ίδιο και πως δεν στέριωσε στην ομάδα που πήγε δανεικός πέρισυ και τον γυρίσανε πίσω στα μισά. Μακάρι να κάνω λάθος γιατί είναι κρίμα για το παιδί

  178. Alexis said

    Βρε Τζι, ειλικρινά τώρα, τι σχέση μπορεί να έχει το πρωτάθλημα του Ολυμπιακού με το αν θα δικαστεί ο Μαρινάκης;
    Σε κάθε περίπτωση ίδιο δεν θα είναι το πολιτικό κόστος για την (όποια κυβέρνηση) λόγω του θορύβου που θα ξεσηκώσουν οι γαυροφυλλάδες και τα Μαρινάκεια Μ.Μ.Ε.;
    Και οι οπαδοί του Ολυμπιακού είναι ένα υπολογίσιμο αριθμητικά μέγεθος, είτε πάρει είτε δεν πάρει πρωτάθλημα ο «Θρήνος».

  179. Γιάννης Ιατρού said

    64, περί λεξιλογίου κλπ. (140/142/154/155 …)
    Α, μπράβο, θα μαζευτούν τελικά αρκετές νέες που δεν περιλαμβάνονται στο άρθρο που παραπέμπει ο ΣΠ (155)
    Και βεβαίως το Αλέξαινα 🙂

  180. # 179

    Ναι αλλά τώρα θα πούνε πως δικάζεται για να χάσει το πρωτάθλημα, θα ρίξουν το βάρος στην κυβέρνηση ! Μην ξεχνάς και την στενή σχέση Βαγγέλα και Κούλη !Δεν βλέπεις το κλίμα που συντηρούν ο γεροΣάββας και οι γαβροφυλλάδες ; τις προκλήσεις με τον ξυλοδαρμό του αθλητικογράφου και του οπαδού που τους πήγε στα δικαστήρια, το ντού στην Τρίπολη που πάνε να το περάσουνε στο ντούκου ενω καθυστέρησε πολύ η έναρξη του β’ ημιχρόνου από τα δακρυγόνα ; Αφορμή ψάχνουν και λογικά δεν τους την δίνει η κυβέρνηση. Εδώ από την προπαγάνδα τους ακόμα υπάρχουν άτομα που πιστεύουν πως ο Μαρινάκης έβαλε λεφτά φέτος( κι ο Μιραλάς δανεικός ήρθε) και πως κυνηγάει η διαιτησία τον γάβρο που έχει αδικηθεί σε μια φάση σ’ ένα ματς στην Ξάνθη και έχει σφάξει χοντρά δυο φορές τον Αστέρα και μια τον Πανιώνιο.
    Οταν λένε τέτοια χοντρά ψέμματα για διαιτησίες και τα χάφτουνε οι τυφλοί οπαδοί σκέψου τι θα γίνει στην δίκη…
    Και δεν είναι μόνο η εγκληματική οργάνωση…το Noor1 είναι που καίει.

  181. Niki Reppou said

    Για το μάτι του κυκλώνα άκουσα παλιά από ντόπιο την εξής ιστορία:

    Κάποτε στο γύρισμα ή στις αρχές του περασμένου αιώνα, που η γνώση για τους κυκλώνες ήταν λιγοστή, στο Μαϊάμι της Φλώριδας χάθηκαν πολλοί άνθρωποι που, ξεγελασμένοι από τη νηνεμία του ματιού ενός κυκλώνα και νομίζοντας οτι το κακό είχε περάσει, βγήκαν από τα καταφύγιά τους για να βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι και πάλι με τη θύελλα.

  182. 164, … για το διάβολο, που αναζητά ανακούφιση στον τραυματισμό του βασιζόμενος σε μητρική στοργή …

    Ε, πρέπει να φτάσει στου διαόλου τη μάνα!

  183. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @182. 🙂 🙂

    Τοὐλάχιστον ἔτσι θά᾿χει κάτι νὰ κάνει καὶ κυρίως θά ᾿ναι μακριά ἀπὸ τὸ παιδιά του.

  184. 183, 😀

  185. voulagx said

    #183: Διαόλου σπέρμα αυτός ο διαολος!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: