Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Δυο ιστορίες με γραφειοκρατικό ενδιαφέρον (άλλη μια συνεργασία του Αλέξη)

Posted by sarant στο 23 Μαρτίου, 2018


Στο χτεσινό άρθρο φιλοξενήσαμε συνεργασία του φίλου μας του Αλέξη για ένα μνημείο στην Πρέβεζα. Όπως είχα γράψει χτες, ο Αλέξης μου είχε στείλει «Τρεις μικρές γλωσσικές ιστορίες», αλλά επειδή η πρώτη ιστορία ήταν εντελώς διαφορετική από τις αλλες δύο, αποφάσισα να χωρίσω τη συνεργασία του σε δύο μέρη: χτες είδαμε την πρώτη ιστορία, ενώ σήμερα τις άλλες δύο, που έχουν κοινό χαρακτηριστικό ότι επισημαίνουν δύο περιπτώσεις ασάφειας σε νομοθετικά κείμενα. Αν και στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει ασάφεια του νόμου αλλά κακή ερμηνεία και εφαρμογή από κάποιες υπηρεσίες.

Δίνω κατευθείαν τον λόγο στον Αλέξη -δικοί του και οι τίτλοι των επιμέρους ιστοριών.

Ιστορία 1 : Νόμος γραμμένος όχι απλά στο γόνατο αλλά …στην πλάτη του μπροστινού!

Ο νόμος 4061/2012 ρυθμίζει θέματα παραχώρησης δημοσίων εκτάσεων σε ιδιώτες για καλλιέργεια. Στο άρθρο 7 θεσπίζει μία διαδικασία εκμίσθωσης αγροτεμαχίων με ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Σύμφωνα με αυτήν, το προς εκμίσθωση αγροτεμάχιο «αναρτάται» σε κάποια διαδικτυακή εφαρμογή του Υπουργείου και ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτηση και μοριοδοτείται με κάποια κριτήρια. Έτσι λοιπόν το κριτήριο Α αναφέρει 3 περιπτώσεις που μοριοδοτούνται:

«-Αγρότης με όμορο αγροτεμάχιο προς το παραχωρούμενο.

Βαθμοί 50

-Αγρότης στον οποίο το ακίνητο είχε παραχωρηθεί με προηγούμενη απόφαση.

Βαθμοί 100

-Μόνιμος κάτοικος Δήμου της περιφερειακής ενότητας στην οποία βρίσκεται το  αγροτεμάχιο.

Βαθμοί 100.»

Με τον νόμο 4235/2014 όμως προστέθηκε και 4η περίπτωση μοριοδότησης ως εξής:

«Δημότης, μόνιμος κάτοικος των τοπικών ή δημοτικών κοινοτήτων, στους οποίους βρίσκεται το παραχωρούμενο ακίνητο

 Βαθμοί 100»

Και ερωτώ: είναι αυτά ελληνικά; Και αν ναι τι ακριβώς εννοούν; Κατ’ αρχάς η συγκεκριμένη πρόταση είναι λάθος συντακτικά, και μιλάμε για χοντρό λάθος, του τύπου «τα παιδία παίζει». Οι τοπικές και δημοτικές κοινότητες είναι θηλυκού γένους, άρα «στις οποίες» και όχι «στους οποίους» που γράφει ο νόμος; Δεύτερον, και σπουδαιότερο, γιατί πληθυντικός; Ένα αγροτεμάχιο βρίσκεται σε μία και μόνο τοπική ή δημοτική κοινότητα.

Για να μη μπερδευόμαστε, τοπικές και δημοτικές κοινότητες ονομάζονται πλέον στον «Καλλικράτη» οι παλιοί δήμοι και κοινότητες από τις οποίες αποτελείται ο νέος διευρυμένος καλλικρατικός δήμος. Αν λοιπόν ο νομοθέτης θέλει να πριμοδοτήσει τον μόνιμο κάτοικο της τοπικής κοινότητας στην οποία βρίσκεται το αγροτεμάχιο (που αυτό φαίνεται σαφώς από τη διατύπωση) θα έπρεπε να γράφει πολύ απλά «Δημότης , μόνιμος κάτοικος της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας στην οποία βρίσκεται το παραχωρούμενο ακίνητο».

Ο πληθυντικός μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει (και δημιουργεί στην πράξη). Κάποιοι, για λόγους άλλους, που δεν έχουν να κάνουν βέβαια με …γλωσσικές ευαισθησίες, πιάνονται από τον πληθυντικό και τεντώνουν την ερμηνεία του νόμου αλλά και την κοινή λογική μέχρι εκεί που δεν παίρνει, υποστηρίζοντας ότι ο νομοθέτης υπονοεί όλες τις τοπικές και δημοτικές κοινότητες του καλλικρατικού Δήμου. Μα αν η πρόθεση ήταν αυτή, θα μπορούσε πολύ απλά να λέει «Δημότης, μόνιμος κάτοικος του Δήμου στον οποίο βρίσκεται το παραχωρούμενο ακίνητο» και να τελειώσει εκεί η ιστορία.

Είναι δυνατόν σε νόμους του ελληνικού κράτους να υπάρχουν τόσο χοντρά γλωσσικά λάθη και τέτοιες χονδροειδείς ασάφειες; Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα οι νόμοι αφήνουν συχνά παραθυράκια για διπλές ή τριπλές ερμηνείες, αλλά εδώ έχω να κάνουμε με κάτι άλλο. Έχουμε να κάνουμε με μία φράση που είναι λάθος συντακτικά και που ακόμα κι ένα μικρό παιδί να ρωτήσεις θα σου πει ότι η διατύπωσή της είναι βαθιά προβληματική.

Επιτέλους είναι τόσο δύσκολο αυτοί που συντάσσουν τους νόμους να γράφουν απλά, κατανοητά και σαφή ελληνικά;  Μιλάμε για προτάσεις επιπέδου δημοτικού σχολείου, όχι για πολύπλοκους φιλοσοφικούς στοχασμούς. Εάν ούτε κι αυτές δεν είμαστε σε θέση να διατυπώσουμε σωστά και με σαφήνεια, τότε «κάτι πολύ σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας».

Δικό μου σχολιο:

Ασφαλώς η διασταλτική ερμηνεία των «κάποιων» που λέει ο Αλέξης δεν στέκει. Αναρωτιέμαι ομως αν είναι δεδομένο ότι ένα αγροτεμάχιο δεν μπορεί να βρίσκεται ιππαστί πάνω στο σύνορο δυο πρώην δήμων (και νυν δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων). Αν μπορεί να συμβει αυτό, τότε ο πληθυντικός δεν είναι αδικαιολόγητος.

 

Ιστορία 2: «Πόσο νιανιά πρέπει να σ’ το κάνω για να το καταλάβεις;»

 Ο νόμος 4336/2015 (ναι, είναι το «τρίτο μνημόνιο» για όσους δεν κατάλαβαν) έχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο που ασχολείται με τα οδοιπορικά έξοδα των δημοσίων υπαλλήλων. Στο άρθρο 10 λοιπόν αναφέρει σε ποιες περιπτώσεις ο υπάλληλος δικαιούται διανυκτέρευση όταν μετακινείται, και λέει επί λέξει:

Έξοδα διανυκτέρευσης αναγνωρίζονται:

α. Όταν η απόσταση από την έδρα του μετακινούμενου είναι μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα (160) χιλιόμετρα, εφόσον αυτός κινείται με ιδιωτικής χρήσης ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο και μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) χιλιόμετρα, όταν κινείται με συγκοινωνιακό μέσο. Για μετακινήσεις από την ηπειρωτική στη νησιωτική Χώρα και αντίστροφα ή από νησί σε νησί σε απόσταση μεγαλύτερη από είκοσι (20) ναυτικά μίλια. Αν η μετακίνηση λαμβάνει χώρα και στην ηπειρωτική και στη νησιωτική Χώρα, η συνολική απόσταση από την έδρα του μετακινούμενου μέχρι τον τόπο προορισμού υπολογίζεται σε χιλιόμετρα.

β. Όταν υπάρχει αντικειμενική αδυναμία επιστροφής, ανεξάρτητα από τις προϋποθέσεις της προηγούμενης  περίπτωσης, η οποία βεβαιώνεται από την οικεία αστυνομική, λιμενική ή αερολιμενική Αρχή.

Πώς σας φαίνεται η διατύπωση αυτή; Για μένα είναι ξεκάθαρη και χωρίς κανένα απολύτως περιθώριο παρερμηνείας. Ορίζει δύο σαφείς και απολύτως διακριτές περιπτώσεις, και λέει ότι όποια από τις δύο και να ισχύει ο υπάλληλος δικαιούται διανυκτέρευση. Μπορούν να ισχύουν και οι δύο ταυτοχρόνως; Σε κάποιες περιπτώσεις ναι, μπορεί να συμβεί αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, προκειμένου να πληρωθεί ο υπάλληλος τη διανυκτέρευσή του. Άλλωστε η φράση «ανεξάρτητα από τις προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης» του (β) σημαίνει σαφέστατα ότι οι δύο περιπτώσεις είναι εντελώς ανεξάρτητες η μία από την άλλη.

Κι όμως, υπάρχουν οικονομικές υπηρεσίες που αρνούνται πεισματικά να καταβάλλουν έξοδα διανυκτέρευσης στους υπαλλήλους τους εάν δεν συντρέχουν και οι δύο ανωτέρω προϋποθέσεις συγχρόνως. Ζητούν δηλαδή από τους υπαλλήλους που έχουν μετακινηθεί σε έναν προορισμό π.χ. στα 200 χιλιόμετρα να αποδείξουν και να τεκμηριώσουν επιπλέον και αδυναμία επιστροφής, προκειμένου να πληρωθούν τα έξοδα διανυκτέρευσης.

Όταν ο νόμος είναι κακογραμμένος, γονατογραμμένος ή όπως αλλιώς θέτετε πέστε το, έχουμε πρόβλημα γιατί αφήνει παραθυράκια για παρερμηνείες και «δεύτερες αναγνώσεις». Όταν είναι ξεκάθαρος και σαφής, πάλι έχουμε πρόβλημα γιατί ούτε τότε μπορούμε ή θέλουμε να τον κατανοήσουμε.

Με τον ήλιο τα βάζω με τον ήλιο τα βγάζω , τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;

Εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Αλέξη, δεν υπάρχει καμία ασάφεια στη διατύπωση και η ερμηνεία των οικονομικών υπηρεσιών είναι εκ του πονηρού, για να αποφύγουν την καταβολή των εξόδων διανυκτέρευσης -εσείς τι λέτε;

 

 

Advertisements

110 Σχόλια to “Δυο ιστορίες με γραφειοκρατικό ενδιαφέρον (άλλη μια συνεργασία του Αλέξη)”

  1. Λεύκιππος said

    Μπλέξαμε με τους Αλέξηδες… Καλημέρα

  2. ndmushroom said

    Καλά, το δεύτερο δεν επιδέχεται παρερμηνείες, ούτε καν εκ του πονηρού. Εξάλλου, αν ήταν να πρέπει να συντρέχουν και οι δύο προϋποθέσεις, τι γυρεύει εκείνο το «ανεξάρτητα από τις προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης»;

  3. Δεν είναι πάντα εκ του πονηρού οι απαιτήσεις των οικονομικών υπηρεσιών. Με τη μνημονιακή νομοθεσία και πάλι, ο άνθρωπος που υπογράφει ότι η τάδε δαπάνη είναι επιλέξιμη κινδυνεύει να την πληρώσει απ’ την τσέπη του, εάν ο έλεγχος στη συνέχεια την κρίνει μη επιλέξιμη.

  4. Παναγιώτης Κ. said

    Συζητούσα τις προάλλες με ανώτερο διοικητικό υπάλληλο,νυν συνταξιούχο για την κατάσταση στην διοίκηση της χώρας. Φειδωλός στις κουβέντες του. Ωστόσο μπόρεσα να αποσπάσω την εξής κατάσταση που επικρατεί και νομίζω ότι σχετίζεται με το σημερινό μας θέμα.
    Το πρώτο στάδιο είναι η σύνταξη και η ψήφιση του νόμου.
    Το δεύτερο, είναι η σύνταξη από μεριάς της διοίκησης των εγκυκλίων που δίνουν οδηγίες στους υπαλλήλους για την εφαρμογή του νόμου. Μου εξομολογείτο λοιπόν την αδυναμία που παρατηρείται στη σύνταξη αυτών των εγκυκλίων. Την απέδιδε αφενός στην ασάφεια του νόμου (σκόπιμη ή λόγω ανεπάρκειας των συντακτών) και αφετέρου στην ίδια την αδυναμία της υπαλληλίας να κάνει αυτή τη δουλειά.
    Ως εκπαιδευτικός μπορώ να δώσω το εκπαιδευτικό ανάλογο:
    Το υπουργείο με τις υπηρεσίες του εκπονεί το αναλυτικό πρόγραμμα και με βάση αυτό συγγράφονται τα αντίστοιχα εγχειρίδια προς χρήση των μαθητών. (Αναλυτικό πρόγραμμα είναι ο…νόμος και το εγχειρίδιο είναι η…εγκύκλιος)

    Δεν θα ισχυριστώ ότι αυτό που θα επιθυμούσε ο Αλέξης και όλοι μας είναι εύκολο. Προϋποθέτει πρωτίστως…»παράδοση» και συνέχεια (οι αρχαιότεροι να καθοδηγούν τους νεότερους) και δευτερευόντως γνώση.
    Την «παράδοση» όμως την σκέπασε το…φάντασμα του δε γ@#$ται που πλανιέται πάνω από τη χώρα (παραφράζοντας την γνωστή φράση του Μαρξ) και την συνέχεια την κατάργησε ο…επαναστατικός οίστρος! ( Τα…βόλια δεν είναι μόνο για τους νυν. Είναι κυρίως για τους προκατόχους που υπέκυπταν και στους μαξιμαλισμούς των νυν…)

  5. Καλημέρα

    Φίλε Αλέξη σε μια χώρα που ο Βενιζέλος μοστραριζότανε για συνταγματολόγος στηριζόμενος στην αρχή του όταν μιλάω γρήγορα και ακατάληπτα οι περισσότεροι θα με περνάνε για σοφό τι να περιμένεις ; Κάποιους βολεύει αυτή η κατάσταση που έχει παγιωθεί στον νομικό χώρο της χώρας Τελευταίο παράδειγμα δικάζει η Καποδίστρια τον ΠΑΟΚ, σε δυο ωρίτσες μελετάει κάπου 60 σελίδες και γράφει ίσαμε 20 σελίδες τον βρίσκει ένοχο βάσει του άρθρου 21 και τον τιμωρεί με τις ποινές που προβλέπονται για το άρθρο 15 !!!
    Στο δευτεροβάθμιο πιέζεται ο Σκούτερης να βγάλει γρήγορα απόφαση, ξεκινάει το απόγευμα και την βγάζει περασμένα μεσάνυχτα ανατρέποντας φυσικά την παράλογη απόφαση της Καποδίστρια. Το αποτέλεσμα ;
    Διώκεται πειθαρχικά ο Σκούτερης επειδή έβγαλε την απόφαση πρωινές ώρες !!! Κοινώς δεν «μύρισε» τι έπρεπε να κάνει σε»πίεση» χρόνου, ας πρόσεχε τις κατευθυντήριες γραμμές του Βασιλειάδη…

    Στην Ελλάδα δε υπάρχει διάταξη που να μην έχει βγει με φωτογραφικές μεθόδους. Φαίνεται κυρίως από τις απίθανες ημερομηνίες που ορίζουν την ισχύ του νόμου (π.χ. 14 Αυγούστου) για να εξυπηρετήσουν τον ξάδερφο.
    Να θυμίσω πως επί χούντας ίσχυσε για μιά μέρα το αυτόματο διαζύγιο για να πάρει ο δικτάτορας την Δέσποινα και ίσχυσε το πόθεν έσχες μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 93 που το πλήρωσα χρυσό εγώ ένώ κάποιον άλλον προφανώς σημάδευε το Μητσοτακέϊκο, θα με έλεγα παράπλευρη απώλεια.

    Στις προσωπικές μου σχέσεις ισχύει πως η συμφωνία νικάει τον νόμο, αλλιώς να το πώ, για να ζεις χωρίς τον νόμο πρέπει νάσαι τίμιος

  6. Alexis said

    Καλημέρα.
    Έχεις δίκιο για την παρατήρηση Νίκο, το σκέφτηκα κι εγώ εκ των υστέρων. Πράγματι υπάρχει η πολύ μικρή πιθανότητα ένα αγροτεμάχιο να ανήκει σε δύο (όμορες) κοινότητες.
    Επειδή όμως ο κανόνας (το 99,9% των περιπτώσεων) λέει ότι ανήκει μόνο σε μία πάλι θα έπρεπε να αποφευχθεί ο πληθυντικός, που μόνο προβλήματα δημιουργεί. Στην περίπτωση αυτή η πιο σωστή διατύπωση θα ήταν ίσως η εξής:
    «Δημότης, μόνιμος κάτοικος της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας, στην οποία βρίσκεται το παραχωρούμενο ακίνητο – Βαθμοί 100
    Σε περίπτωση που το αγροτεμάχιο βρίσκεται σε περισσότερες από μία τοπικές ή δημοτικές μοριοδοτούνται οι δημότες- μόνιμοι κάτοικοι όλων των τοπικών-δημοτικών κοινοτήτων»

  7. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Το να μην επιδέχονται παρερμηνείας άρθρα νόμων ή συμβάσεων έγκεινται:
    – Στην ικανότητα του νομοθέτη ή συντάκτη αντίστοιχα να τα συντάσσει σαφώς.
    – Στο πόσο ισχυρό είναι το κάθε συμβαλλόμενο μέλος, όταν αρχίσει η διαπραγμάτευση για τυχόν απορίες. 😉

    Ο ισχυρός προχωρά όσο του επιτρέπει η δύναμη του και ο αδύναμος υποχωρεί όσο του επιβάλλει η αδυναμία του.
    Θουκιδίδης

  8. Παναγιώτης Κ. said

    Η πολυάνθρωπη…επιχείρηση που λέγεται «Δημόσιο» δεν λειτουργεί αποδοτικά.
    Επειδή όμως πολλοί από εκείνους που μπορούν να αρθρώσουν δημόσιο λόγο τρέφονται κατά τον ένα ή άλλο τρόπο από το δημόσιο μένει τελικά στο απυρόβλητο!
    Είναι κυρίαρχη η αντίληψη ( με την επικουρία της Α.) ότι κάθε τι δημόσιο είναι…προοδευτικό και κάθε τι το ιδιωτικό,… αντιδραστικό!
    Όποιος λοιπόν ασκεί κριτική στο Δημόσιο κινδυνεύει να χαρακτηριστεί…αντιδραστικός!
    Αλλά και η πολιτική τάξη δεν θέλει να τα χαλάσει με την δημοσιοϋπαλληλία γιατί είναι εκλογική δεξαμενή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι την υπολήπτεται κιόλας!

    Απ΄ότι διαβάζω, ακούω βλέπω και μαθαίνω δεν είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση και στις άλλες χώρες της Ευρώπης στην οποία ανήκουμε.
    Βοούν τα ακραία περιστατικά κακής διοίκησης στη γειτονική μας Ιταλία!

  9. LandS said

    Τι πιο απλό να έλεγε
    α) Όταν υπάρχει αντικειμενική αδυναμία επιστροφής η οποία βεβαιώνεται κλπ
    β) Η παραπάνω βεβαίωση δεν χρειάζεται όταν η απόσταση κλπ κλπ

  10. spiral architect 🇰🇵 said

    … ύψιλον ο Θουκυδίδης γμτ! 😳

  11. Alexis said

    Παράλειψή μου που δεν ευχαρίστησα το Νικοκύρη για τη δημοσίευση (2η συνεχόμενη σήμερα). Δεν είχα σκοπό να κουράσω και να μονοπωλήσω το ενδιαφέρον αλλά αφού ο Νίκος αποφάσισε να βάλει σε 2 συνεχόμενες συνέχειες τις «3 μικρές γλωσσικές ιστορίες» ας είναι… 🙂

    #3: Ισχύει αυτό, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι ξεκάθαρο, δεν μπορούμε να το γυρνάμε τούμπα από το φόβο μην τυχόν και μας ζητηθούν ευθύνες.

    #7: Αυτό ακριβώς θέλω να πω με την πρώτη ιστορία, ότι αυτοί που συντάσσουν τους νόμους συχνά δεν ξέρουν να γράφουν στοιχειωδώς σωστά ελληνικά. Και αυτό είναι μία από τις αιτίες της παρερμηνείας, η άλλη είναι η εκ του πονηρού ασάφεια…

  12. Οι ασάφειες σε νόμους και διατάξεις υπάρχουν παντού και λίγο ενδιαφέρουν -σαν λεπτομέρειες στην πράξη- αφού η τελική απόφαση σε μια διαφωνία θα είναι με το μέρος του «ισχυρού». Στην Αμερική την υπόθεση την κερδίζει ο καλύτερος (άρα και ακριβότερος) δικηγόρος, στην Ελλάδα -που είμαστε πίσω ακόμα- όποιος μπορέσει να ασκήσει πολιτική πίεση στον δικαστή. Οι πραγματικά καλοί δικαστές δεν έχουν καλό τέλος, αποσπάσματα από το βιβλίο του εισαγγελέα Δελαπόρτα έπρεπε να διδάσκονται στη μέση εκπαίδευση την ώρα των θρησκευτικών…

  13. Corto said

    Χαίρετε!

    Πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα θέτει ο Αλέξης και στο σημερινό άρθρο.

    Όσον αφορά την δεύτερη ιστορία, συνδυάζοντάς την με την πρώτη, υποθέτω ότι ο Αλέξης προβληματίζεται κυρίως για εργασίες εκτός έδρας σε υπηρεσίες σχετικές με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Αν πράγματι ισχύει αυτό, να σημειώσουμε ότι για αυτήν την κατηγορία εργασιών (έλεγχοι, επιθεωρήσεις, παραλαβές έργων, αυτοψίες ή δειγματοληψίες) οι αποστάσεις αυτές δεν ισχύουν πλέον.
    Σύμφωνα με το άρθρο δέκατο, παρ. 2α και 2β του Ν.4405/2016 τροποποιούνται οι διατάξεις των Ν. 4336/2015 και 4384/2016.

    Η τροποποίηση της παρ.5 του άρθρου 42 του Ν.4384/2016 (Α’ 78) καθορίζει ότι «η διανυκτέρευση των εκτός έδρας μετακινούμενων επιτρέπεται όταν η απόσταση από την έδρα τους είναι μεγαλύτερη:
    α) από εκατόν είκοσι (120) χιλιόμετρα, εφόσον κινούνται με ιδιωτικής χρήσης ή υπηρεσιακό όχημα,
    β) από ογδόντα (80) χιλιόμετρα, εφόσον κινούνται με συγκοινωνιακό μέσο,
    γ) από είκοσι (20) ναυτικά μίλια για μετακινήσεις στη νησιωτική Ελλάδα»

  14. nikiplos said

    Υπερβολές κύριοι για τον νομικό μας πολιτιζμό…

    Αν θέλετε να δείτε πραγματικό ποίημα σας προτρέπω ανεπιφύλακτα να προβείτε εδώ:

    http://www.et.gr/index.php/imerisia-kykloforia

    ΦΕΚ 1025/22.03.2018, Τεύχος Β’
    Σελίδα 23 (11661) και ύστερα.

    Καταβιβάσατε και ευθύς αμέσως μεταβείτε εις την σελίδα 23 (11661 του πεντεφίου) και ένθεν.
    Εκεί θα δείτε ένα πραγματικό ποίημα…
    Όσοι μεταβούν θα καταλάβουν τι εννοώ… 🙂

  15. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    6 Σωστά, αυτό θα έπρεπε να γράφει.

    14 Καταπληκτικό, κανόνες σεμέν ντε φερ!

  16. spiral architect 🇰🇵 said

    Κατά τη σύνταξη νόμων ή συμβάσεων να είστε σαφείς και πάνω απ’ όλα να μην έχετε ανοιχτά άλλα παράθυρα στο πισί σας χαριεντιζόμενοι λ.χ. στο facebook. 😀

    (απόσπασμα από αναρτημένη στη Διαύγεια σύμβαση για αδρανή υλικά του Δήμου Περιστερίου)

  17. Καλημέρα,
    Οι νόμοι είναι γραμμένοι πολλές φορές με δημιουργική ασάφεια. Όμως, για να γίνει αυτό θα πρέπει αυτοί που τους γράφουν να ξέρουν καλά το τι θέλουν. Στις πιο πολλές περιπτώσεις όμως αυτό που φταίει είναι ότι γράφονται σε μια αφύσικη γλώσσα. Οι προτάσεις που γίνονται στα σχόλια είναι σε απλή δημοτική, Οι νομικοί δεν έχουν αποδεχτεί την δημοτική. Οι εισηγήσεις, οι δικαστικές αποφάσεις και οι νόμοι γράφονται σε αντιγραφή πράξεων της καθαρεύουσας, με εκείνη τη συντακτική δομή και τις λόγιες λέξεις που επιβάλουν οι διάφοροι «γλωσσολόγοι» – λαθολόγοι. Έτσι κι αν γραφτεί ένα στρωτό κείμενο, στην επιμέλεια θα γίνει αγνώριστο.

  18. oglavas said

    Χμμμ, τι μου θύμισε αυτό με το αγροτεμάχιο σε δύο κοινότητες:

    Η μαύρη γραμμή της φωτογραφίας, είναι τα σύνορα ΗΠΑ – Καναδά

    https://www.atlasobscura.com/articles/the-us-canada-border-runs-through-this-tiny-library

    Κάποτε είχε βγει και μία αστυνομική – γουέστερν σειρά που διαδραματιζόταν σε αυτήν την πόλη, με ήρωες έναν Αμερικάνο σερίφη κι έναν Καναδό έφιππο αστυνομικό

  19. Ρίξτε μια ματιά σε έγγραφο του Οκτώβρη συγκρίντε την πρώτη και την τελευταία σελίδα και πείτε μου για εγκύκλιο ποιανού υπουργείου πρόκειται; (Στο τέλος μπήκε επικαιροποιημένος ο πίνακας ως προς το περιεχόμενο αλλά όχι ως προς τον τίτλο του υπουργείου).

  20. Γς said

    Μπράβο του γεωπόνου μας.

    Θέλω να σχολιάσω αλλά τι; Ο Αλέξης ήταν φοιτητής μας και κατα τεκμήριο είναι σωστός.

    Ασε που φοβάμαι κιόλας. Με αυτούς τους γεωπόνους που ασχολήθηκαν με οικονομοτεχνικές μελέτες μελέτες προς την ΕΕ και τα κονδύλιά της προσανατολισμένες. Με πιάνετε ε;

    Και κάθε τόσο μου φορτώνονταν για «στατιστική ανάλυση των δεδομένων» και φαντεζί γραφικές παραστάσεις.

    Κάπως ξεκουράστηκα όταν άρχισαν να χρησιμοποιούν έτοιμα στατιστικά πακέτα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ξένοιασα κιόλας.

    Οπως π.χ. εδώ:

    Συνέκριναν το βιοτικό επίπεδο δύο χωριών Το Α με 153 νοικοκυριά και το Β με 85.
    Και να αναλυτικοί πίνακες του ετήσιου εισοδήματος κάθε νοικοκυριού.

    Από κατω ο μέσος όρος του εισοδήματος μΑ και μΒ των δύο χωρών. και η τυπική απόκλιση.

    Και μετά η σύγκριση των δύο μέσων όρων. μΑ=12543.45 ευρώ και μΒ=12106.64 ευρώ.

    Να οι κατανομές χ2 για να δούνε λέει αν η διαφορά αυτή «είναι σημαντική» και δεν συμμαζευόμαστε.

    Ρε πουλάκια μου η διαφορά είναι 436.81
    ευρώ. Πάει και τελείωσε. Δεν έχετε εξετάσει δειγματολογικά τα δύο χωριά, αλλά το σύνολο των νοικοκυριών.

    Τίποτα αυτοί. Επρεπε η μελέτη να υποβληθεί με όλους τους κανόνες της στατιστικής [που έβγαζε μάτια]

  21. 14 Επειδή η ημερήσια κυκλοφορία αλλάζει με την ημέρα ιδού κι ο σύνδεσμος που ισχύει για πάντα.

  22. LandS said

    3
    Ο έλεγχος, η επιθεώρηση δημόσιας διοίκησης και οι επιπτώσεις για πληρωμές μη επιλέξιμων δαπανών υπήρχαν και πριν τα μνημόνια. Δεν είναι εκεί ο λόγος που κάποιες υπηρεσίες δίνουν αυτή την ερμηνεία. Ούτε το κάνουν για να αποφύγουν τη καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης. Αυτά δεν εκταμιεύονται από την Υπηρεσία η οποία απλά στέλνει το ένταλμα και ο λογαριασμός του δικαιούχου πιστώνεται από το ΓΛΚ. Αν είχε περάσει του Κούλη και οι δαπάνες της κάθε υπηρεσίας μπαίνανε στην αξιολόγηση του προϊσταμένου της θα καταλάβαινα μια τέτοια ερμηνεία. Απλά πρόκειται περί παραλογισμού και βλακείας.
    4,7
    Για την ασάφεια του Νόμου φταίει ότι ο νόμος είναι πολύ λεπτομερής και προσπαθεί να καλύψει όλες τις περιπτώσεις. Κάτι που είναι αδύνατον γιατί έχει να κάνει με ανθρώπους και, ακόμα χειρότερα, με κοινωνία ανθρώπων. Το κακό ξεκινάει από το Σύνταγμα. Αντί, για παράδειγμα, να λέει ότι τα δάση προστατεύονται, μιλάει για το τι είναι δάσος, τι βοσκότοπος, τι ήταν και δεν είναι, τι ήταν και είναι, τι δεν ήταν και δεν είναι, τι δεν ήταν και είναι. Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν πραγματικές περιπτώσεις όπου κάτι είναι και δεν είναι ταυτόχρονα. Άνθρωποι είμαστε συμφέροντα έχουμε, λάθη κάνουμε (ενίοτε).
    Η κατάσταση ξεπέρασε κάθε μέτρο με τα Μνημόνια όπου οι Θεσμοί επέβαλαν, και εμείς αποδεχτήκαμε, να γράφονται οι νόμοι τόσο αναλυτικά, μέχρι και ύψους εξειδικευμένης δαπάνης, που λέει ο λόγος. Γιατί νομίζετε μπήκε αυτή η διάταξη (έλεγχος εξειδικευμένης δαπάνης) σε αυτό το νόμο (Μνημόνιο) ; Για να τη περιορίσει (αυτή και μύριες άλλες) . Πάλι καλά που δεν βάλανε και αριθμό ταξιδιών που επιτρέπονται (ή βάλανε; δεν θυμάμαι) . Δεν χρειαζόταν να πάνε πάρα κάτω, να πιάσουν τον υπάλληλο και να του πουν «δες το έτσι», θα το είχαν ήδη γράψει έτσι.
    Αυτό είναι που προκαλεί τη σύγχυση. Οι τόσο πολύ λεπτομερείς διατάξεις που κάνουν μπιτ για μπιτ αδιάφανη τη πρόθεση του νομοθέτη.
    Αν ήταν γραμμένο έτσι ώστε να φανερωνότανε καθαρά ότι το κριτήριο είναι η αντικειμενική αδυναμία επιστροφής και ο πιο βλάκας θα το καταλάβαινε.

  23. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    συμφωνώ και με τα δύο σχόλια του Νίκου, όπως τα έγραψε στο άρθρο. Για το γένος στην πρώτη ιστορία (.. στους οποίους βρίσκεται..) νομίζω πως υπάρχει μιά εξήγηση (όχι βέβαια συγχωροχάρτι…): Ο συντάξας σκεφτόταν (ή κοπυπάστωσε από άλλο νόμο κλπ.) τη λέξη «δήμους», μιας και οι κοινότες έχουν πλέον καταργηθεί, αλλά μετά δεν το διόρθωσε*. Καλό είναι να διαβάζει και ένας άλλος σε τέτοιες περιπτώσεις. Απτή απόδειξη γονατουργήματος, που λέει κι ο Αλέξης 🙂

    *ΥΓ: κι εμένα μου έχει συμβεί πολλές φορές εδώ στο μπλογκ, να έχω γράψει κάτι και μετά να κάνω μιά αλλαγή, χωρίς να προσέξω κάποια αναφορά μετά το σημείο της διόρθωσης. Αλλά σχόλια γράφω εκείνη τη στιγμή, όχι νόμους ή κάτι άλλο επίσημο.

  24. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Με τον ήλιο τα βάζω με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;»
    ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΔΙΟΡΙΣΜΕΝΙΤΙΔΑ.☺

  25. sarant said

    23 Kάπως πρέπει να ονομαστούν αυτά τα είδη λαθών.

  26. nikiplos said

    @15, @21, θα ήθελα πραγματικά να γνωρίσω τον (τους) συγγραφείς αυτού του ΦΕΚ… 🙂

  27. giorgos said

    «Οσο πιό πολλοί νόμοι καί διατάξεις , τόσο περισσότεροι κλέφτες»
    Ελεγε ό Κινέζος σοφός Λάο Τσέ .
    Εκεί πού γίνεται χαμός είναι στήν οίκοδομική νομοθεσία ! Μιλάμε γιά οργανωμένη επιχείρηση άπάτης ….
    http://katotokerdos.blogspot.gr/2010/12/3.html

  28. Γιάννης Ιατρού said

    23: Ναι ρε γμτ. Αφηρημάδα Ιωάννου π.χ. ;;;
    26: την (τις) … 🙂 ΄΄;;;

  29. LandS said

    21 (14) «Κανονισμός Διοικητικού Ελέγχου και Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο» ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΡΧΗ «ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΙΓΝΙΩΝ Ε.Ε.Ε.Π.)

    Σκοπός της εποπτείας και του διοικητικού ελέγχου είναι η διασφάλιση της διοργάνωσης και διεξαγωγής των τυχερών παιχνιδιών εντός του χώρου των Καζίνο … Ο έλεγχος διενεργείται επιτόπια ή/και εξ αποστάσεως…συνίσταται στην τήρηση… και περιλαμβάνει,… τη διεξαγωγή των τυχερών παιχνιδιών.

    Ειδικά για την σελίδα 23 εγώ δεν είδα καμιά ασάφεια, ίσα ίσα.
    Αν τώρα χρειάζεται τόση σαφήνεια στη περιγραφή του παιχνιδιού δεν ξέρω.

  30. Γιάννης Ιατρού said

    29: LandS
    …η διασφάλιση της διοργάνωσης και διεξαγωγής των τυχερών παιχνιδιών εντός του χώρου των Καζίνο…

    Αν το έγραφαν (έστω και χωρίς κόμματα):
    … η διασφάλιση της διοργάνωσης και διεξαγωγής εντός του χώρου των Καζίνο των τυχερών παιχνιδιών …
    δεν θα υπήρχε δυνατότητα παρεξήγησης 🙂

  31. Γιάννης Ιατρού said

    Ονόματα δεν λέμε… αλλά αυτό Ελληνοαμερικάνος ενδιαφέρεται για την αγορά της πράσινης ΠΑΕ… θα το είδατε, ε; 🙂 🙂 🙂

  32. sarant said

    29-30 Και βέβαια η ακλισιά του Καζίνο των Καζίνο

  33. Παναγιώτης Κ. said

    @18.Επανέρχεσαι στον Δελαπόρτα!
    Δεν χωρεί άλλη αναβολή! Πρέπει να το ανασύρω από το ράφι και να το ξαναδιαβάσω με την όποια εμπειρία έχω ως …υπερώριμος!

  34. atheofobos said

    … ένα αγροτεμάχιο δεν μπορεί να βρίσκεται ιππαστί πάνω στο σύνορο δυο πρώην δήμων…

    Για αγροτεμάχιο δεν ξέρω αλλά για πτώμα έχει γίνει!
    Στην εξαιρετική τηλεοπτική σειρά Bron Broen το πτώμα βρέθηκε στην γέφυρα που ενώνει Σουηδία με Δανία επάνω στην συνοριακή γραμμή μισό στην μία και μισό στην άλλη!

  35. Παναγιώτης Κ. said

    @14. Τι είναι αυτό που μας δείχνεις;
    Δηλαδή σε μια ημερομηνία (23/08/2013) δημοσιεύτηκαν 41 ΦΕΚ; Εύγε!
    Βρε τι μαθαίνει κανείς σε αυτό το ιστολόγιο!
    Σήμερα έμαθα τον τρόπο που ασκείται η διοίκηση!!!

    Είχε πέσει στα μάτια ένα άλλο ΦΕΚ που ρύθμιζε τις συμπεριφορές των καλογήρων στο Α.Όρος.
    Τότε το είχα ερμηνεύσει ως το αποτέλεσμα της σύνδεσης Κράτους και Εκκλησίας.
    Σήμερα συνειδητοποίησα την πραγματικότητα!

    Επειδή δεν μας θεωρώ ικανούς για πρωτότυπα πράγματα είμαι βέβαιος πως παρόμοια πράγματα συμβαίνουν και στα άλλα κράτη του κόσμου. Μόνο που, φοβούμαι πως, εμείς το…τερματίζουμε!

  36. ΚΩΣΤΑΣ said

    Συμβαίνουν σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες παρόμοια με αυτά που περιγράφει ο Αλέξης. Οι αιτίες κυρίως βρίσκονται σε έλλειψη εξειδικευμένου και έμπειρου προσωπικού, στην στενοκεφαλιά ορισμένων υπαλλήλων και σε τυχαία ανθρώπινα λάθη.

    Εκεί που εγώ αγανακτώ είναι σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες του ιδιωτικού τομέα ή στο θέμα πληροφοριών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
    Θες να μάθεις ποιο νοσοκομείο εφημερεύει, πρέπει να πάρεις σε 5/ψήφιο νούμερο, να ακολουθείς ηχογραφημένες οδηγίες και μέχρι να βρες άκρη το πιθανότερο είναι να έχεις αποδημήσει εν τόπω χλοερώ…
    Θες να υπογράψεις μια σύμβαση κινητού τηλεφώνου ή μια πιστωτική κάρτα σε μια τράπεζα, σε βάζουν να υπογράψεις πρώτα ηλεκτρονικά στην οθόνη και αν ρωτήσεις τι λέει η σύμβαση βλέπεις να κυλίεται στην οθόνη ένα κείμενο 20-30 σελίδων, με γραμματοσειρά την μικρότερη που υπάρχει και με πλήρως ακατανόητους νομικούς όρους.

    Εδώ θεωρώ ανήθικο το κράτος που δεν υποχρεώνει με νόμο τις εταιρίες να τυπώνουν τους βασικούς όρους υποχρεωτικά σε μία μόνο σελίδα Α4, με 12άρα γραμματοσειρά, να την δίνουν πρώτα στον πελάτη να τη διαβάζει και ύστερα να υπογράφει.

    Απορώ πως αναπτύχθηκαν τόσα κινήματα για άλλα θέματα και γι’ αυτό δεν φαίνεται τίποτα στον ορίζοντα.

  37. ΚΩΣΤΑΣ said

    31
    Γέρων ουδείς, αυτό με ανησυχεί! 🙂

  38. Μπορεί βεβαίως ένα χωράφι να ανήκει εδαφικά σε δύο ή και τρεις κοινότητες, αλλά πώς θα ήταν ποτέ δυνατόν να είναι ο αιτών «μόνιμος κάτοικος ΤΩΝ κοινοτήτων» αυτών; Μπορείς να είσαι μόνιμος κάτοικος περισσότερων από μιας κοινοτήτων;
    Για τα έξοδα διανυκτέρευσης, το πιο γουστόζικο είναι το «Αν η μετακίνηση λαμβάνει χώρα και στην ηπειρωτική και στη νησιωτική Χώρα, η συνολική απόσταση από την έδρα του μετακινούμενου μέχρι τον τόπο προορισμού υπολογίζεται σε χιλιόμετρα.» Με κάνει να υποπτευθώ ότι κάποιοι δεν ξέρουν πώς να προσθέσουν π.χ. 60 χιλιόμετρα και 10 μίλια 🙂

  39. sarant said

    34 Ποιος επιλήφθηκε;

  40. spyridos said

    Zeeman

    Στους δήμους Baarle Nassau (Ολλανδία) και Baarle Hertog (Βέλγιο).
    Με δεκάδες περίκλειστα και αποσπασμένα κομμάτια εδάφους (enclave – exclave)
    Τη δεκαετία του 80 (τέλη) τακτοποι΄ηθηκαν (???) διαφορές αιώνων που αφορούν ιδιοκτησία (άδειες, υποθηκοφυλάκια) , εφορία εισοδήματος και ακινήτων , εθνικότητα κ.α.
    Στη δεύτερη φωτο το κατάστημα Ζέιμαν. Ηταν ως το 199Χ καφενείο.
    Εκεί υπόγραφαν συμβολαιογράφοι και ιδιοκτήτες έγγραφα ιδιοκτησίας.
    Στο μεγάλο τραπέζι (όταν δεν χαρτόπαιζαν φαντάζομαι).
    Ο καθένας στη δικιά του μεριά του τραπεζιού.

  41. atheofobos said

    39
    Συνεργασία 2 αστυνομικών και από τις δύο χώρες,γι΄αυτό και ο τίτλος είναι διπλός και στις δύο γλώσσες. Το πρωτότυπο δε είναι πως το επάνω μέρος του κορμιού ανήκε σε μια Σουηδή αξιωματούχο και το κάτω σε μια Δανέζα junkie!
    Οι αμερικάνοι το αντέγραψαν αμέσως μόνο που το πτώμα είναι μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών – Μεξικό στο Ελ Πάσο του Τέξας και το Σουάρες έξω από τα αμερικανικά σύνορα

  42. # 31

    μην τσιμπάς…

    Από τον Σεπτέμβρη έχω πει πως ο ΠΑΟ θα καταλήξει στην αγκαλιά της οικογένειας απαλλαγμένος χρεών μετά κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα περιπλάνησης εις την ελληνικήν επαρχίαν. Για τρακτέρ κ.λ.π. μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την εμπειρία των σκουληκιών- τόσα χρόνια έχουν γίνει εξπέρ. Μόλις παρουσίασε το σχέδιο ο Τράκης στον Αλέξη εμφανίσθηκε ξανά ο Τσάκας να βγάλει μεροκάματο, σου θυμίζει τίποτε ;;

    Αλλά εδώ δεν πήρατε χαμπάρι γιατί πλέον ο ΟΣΦΠ δεν ζητά την τιμωρία της ΑΕΚ που θα του έδινε το πρωτάθλημα, τα ψιλά γράμματα θα προσέξετε.

  43. spiral architect 🇰🇵 said

    @36: Ποιο κράτος; Το κράτος νομοθετεί (κατόπιν «πιέσεων«) και η εταιρεία υλοποιεί. Ο τρόπος υλοποίησης (ειδικά στις tech υπηρεσίες) ποικίλλει από το κατεβατό στη οθόνη του καταστήματος του Γερμανού, ως την αποδοχή να σου πάρει μια εφαρμογή τα δεδομένα σου και των «φίλων» σου στο fb κάνοντάς τα profiling, για στοχευμένη διαφήμιση υπέρ του (οποιουδήποτε) Τραμπ. Από τη μια κάνουμε «αποδοχή cookies» με το γραμμα του νόμου, από την άλλη απαγορεύεται το data profiling, αλλά τα εργαλεία για το τελευταίο είναι σε κοινή χρήση, άσε δε, που η «αποδοχή» τους είναι ένα κλικ σε ένα γαλάζιο κουμπί.

    Χεσ’ τα …

  44. Γιάννης Ιατρού said

    36: (τέλος) Κώστα,
    … να την δίνουν πρώτα στον πελάτη να τη διαβάζει και ύστερα να υπογράφει…

    Σωστά παρατηρείς, αλλά ρωτώ: Τι κι αν το διάβαζες ή κι αν στο τύπωναν προηγουμένως; Αφού όταν πας σ΄αυτά τα μέρη, θέλεις κάτι, π.χ. κάρτα, συμβόλαιο, σύνδεση, υπηρεσία κλπ. κλπ. Νομίζεις πως αν δεν σ΄αρέσει ή έστω θεωρείς καταχρηστική/παράνομη κάποια διατύπωση, και επομένως δεν υπογράψεις ή αξιώσεις αλλαγές, θα πάρεις αυτό που ήθελες/χρειαζόσουν; Ποτέ των ποτών. Όλα μόνο τύποις είναι, για να ‘ναι αυτοί τυπικά καλυμμένοι. Ακάλυπτοι πάντα εμείς, οι «πελάτες» θα είμαστε. Πού ΄σαι ρε Λάμπρο να πεις δυο λέξεις (όχι βέβαια πως θα άλλαζε κάτι, αλλά για την τιμή των όπλων 🙂 );

  45. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    Ἡ γραφειοκρατία εἶναι ἀνίκητη.
    Τὴν ἔχουν περιγράψει κατὰ καιροὺς διάφοροι μὲ πολὺ γλαφυρὸ τρόπο. Πρόχειρα μοῦ ᾿ρχονται στὸν νοῦ κάποια διηγήματα τοῦ Τσέχωφ καὶ ἀπὸ τὰ πιὸ πρόσφατα οἱ δυὸ τηλεοπτικὲς σειρὲς «Μάλιστα, κύριε ὑπουργὲ» καὶ «Μάλιστα, κύριε Πρωθυπουργέ».

  46. Πέπε said

    > > Επιτέλους είναι τόσο δύσκολο αυτοί που συντάσσουν τους νόμους να γράφουν απλά, κατανοητά και σαφή ελληνικά;

    Μερικές φορές είναι. Θες η δυσκολία στην ακριβή περιγραφή του «νου του νομοθέτη», θες η βαριά παράδοση της πολυσύνθετης και στρυφνής νομικής γλώσσας, κάποια πράγματα δεν είναι πάντοτε εύκολο να διατυπωθούν απλά, κατανοητά και σαφώς. Άλλωστε, αν οι νόμοι ήσαν πάντοτε σαφείς και μονοσήμαντοι δε θα υπήρχε ανάγκη ερμηνείας τους, θα έλεγαν «ένα κι ένα κάνει δύο» και όλοι θα ξέραμε ότι σημαίνει «ένα κι ένα κάνει δύο». Το ότι όμως δεν είναι έτσι, ότι δηλαδή υπάρχει η ανάγκη ερμηνείας των νόμων, είναι θεμελιώδης παραδοχή της νομικής επιστήμης.

    Αλλά εδώ έχουμε άλλη περίπτωση. Η ερώτηση θα έπρεπε να είναι: «Επιτέλους είναι τόσο δύσκολο αυτοί που συντάσσουν τους νόμους να γράφουν σωστά ελληνικά;». Ή ακόμη και: «…να γράφουν ελληνικά;».

    Εδώ δε χωρούν δικαιολογίες. Εύκολο – δύσκολο, είναι η δουλειά τους, είναι κάτι το εφικτό, και οφείλουν να το κάνουν, όσους ελέγχους και διορθώσεις κι αν απαιτεί αυτό.

  47. ΚΩΣΤΑΣ said

    44
    Γιάννη, την πρώτη φορά που έκανα σύνδεση ίντερνετ, μου είπαν όλα μέσα στην τιμή, ρούτερ κλπ. Όταν άλλαξα εταιρεία, μου έλεγαν να πάω πίσω το ρούτερ ή με ζητούσαν επιπλέον 70 ευρώ. Ήταν χρησιδάνειο μου έλεγαν.

    Χέσ’ τα που λέει και ο φίλος αρχιτέκτονας.

  48. ΚΩΣΤΑΣ said

    Πριν 2-3 χρόνια είχαν διαβάσει κάτι, δεν ξέρω αν ήταν χόακας.

    Μια εταιρεία έδινε ίντερνετ με σχετικά καλές οικονομικές προσφορές. Κάποιες μέρες η εταιρεία τηλεφωνούσε στους πελάτες να πάνε να καθαρίσουν τουαλέτες, να πετάξουν σκουπίδια, να ξεκολλήσουν τσίχλες από πεζοδρόμια και άλλες συναφείς ευχάριστες εργασίες, από χώρους κοινωνικών εκδηλώσεων. Και όταν οι πελάτες αναρωτήθηκαν, γιατί; τους είπαν ότι ήταν συμβατικός όρος, γι’ αυτό έτυχαν καλής τιμής. Καλά που δεν τους ζήτησαν και να τους μαμήσουν!

    Αυτά παθαίνει όποιος δεν διαβάζει τα ψιλά γράμματα.

  49. 43 Κι αν δεν πατήσεις το μαγικό κουμπάκι αλλά συνεχίσεις να διαβάζεις, είναι, λέει, σαν να το πάτησες. Το αποδέχεσαι εκ των προτέρων εκτός κι αν δηλώσεις σαφώς πως δεν δέχεσαι, αλλά αυτό μέσα σε ορισμένο (από ποιον και πόσον; άγνωστο) χρόνο.

  50. 48 Ναι, νομίζω πως το διάβασα, αλλά κάτι σαν κοινωνικό πείραμα.

  51. Παναγιώτης Κ. said

    Θα ήταν καλό, πριν τεθεί μια εγκύκλιος (δεν μιλώ για νόμους) σε εφαρμογή, να την έδιναν πρώτα σε ένα δείγμα πολιτών για να την διαβάσουν και να διατυπώσουν πιθανές απορίες ή παρατηρήσεις.

    Είχαμε διαβάσει για τον ΚΚα -όταν ήταν πρωθυπουργός- και τις ενστάσεις του για την στρυφνή φορολογική δήλωση.Δεν έγινε ωστόσο κάτι.
    Και εδώ το πρόβλημα, το έλυσε η…αγορά. Η συντριπτική πλειονότητα πλέον απευθύνεται σε λογιστή!
    Άλλος ένας τρόπος για να αυξηθεί το ΑΕΠ! 🙂

  52. 44 Έτσι ακριβώς. Κι όταν το καλοσκέφτηκα, είπα πως είχαν δίκιο οι βουλευτές που ψήφισαν χωρίς να διαβάσουν τα μνημόνια. Έκαναν ακριβώς ό,τι κάνουμε σε παρόμοιες περιπτώσεις υπογραφής συμβάσεων. Το γεγονός πως μόνο ένας το παραδέχτηκε δημόσια, μ’ έκανε να τον εκτιμήσω (εκ των υστέρων, τόσο που δεν θυμάμαι ποιος είναι 🙂 ).

  53. spiral architect 🇰🇵 said

    @52: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
    (παρ’ τον για νομικό σύμβουλο, για να καζαντίσεις)

  54. leonicos said

    Θουκιδίδης

    Θουκυδίδης

  55. Γιάννης Ιατρού said

    49: Μπορείς να σβήσεις τα κούκις όποτε θες ή και να τα αποκλείσεις για την (όποια) σελίδα και τους έχεις γραμμένους. Υπάρχουν και σχετικά πρόσθετα, π.χ. για την κόκκινη αλεπού αυτό: https://github.com/Cookie-AutoDelete/Cookie-AutoDelete 🙂

  56. Γιάννης Ιατρού said

    54: Μπα σε καλό σας, και χθες είχε ο άλλος θέμα με τον τύπο. Γράψτε ρε σεις Θούκης να καθαρίσετε 🙂

  57. Ευάγγελος said

    @41
    Και η Αγγλική σειρά «The tunnel» είναι βασισμένη στο Bron/Broen , με πτώμα στην υποθαλάσσια της Μάγχης .Αυτή τουλάχιστον βλέπεται , γιατί η Αμερικάνικη…..άστα….Αλλά περί ορέξεως……

  58. Παναγιώτης Κ. said

    Υπάρχει άραγε τρόπος να είναι κάποιος ανύπαρκτος για το κράτος ώστε να αποφύγει την καταπίεση; 🙂

  59. ΓιώργοςΜ said

    Λυπάμαι που το λέω, αλλά η εμπειρία μου λέει πως ο τρόπος που γράφονται τα κανονιστικά κείμενα απέχει πολύ από τον τρόπο που θα έπρεπε να γράφονται.
    Ένα κανονιστικό κείμενο οφείλει πρώτα από όλα να είναι σαφές, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει υπερβολικά πολλές, μικρές προτάσεις. Δεν υπάρχουν λογοτεχνικές αξιώσεις. Η απλότητα είναι επίσης επιθυμητή, όταν μπορεί κανείς να την πετύχει. Η σειρά δηλαδή είναι σαφήνεια, απλότητα, συντομία.
    Τυχαίνει όμως πολλές φορές να γράφονται από ανθρώπους που έχουν ίσως επαρκή γνώση για κάποιο αντικείμενο αλλά πολύ μικρή ικανότητα στη σύνταξη κειμένων, συνοδευόμενη από έλλειψη αυτογνωσίας ή υπερφίαλο εγωϊσμό. Το αποτέλεσμα είναι δυσνόητες προτάσεις σε κακά ελληνικά με περιθώρια παρερμηνείας.

    Επίσης, απουσιάζει συχνόντατα η ικανότητα ομαδικής εργασίας. Αν είμαστε πέντε που γράφουμε ένα κείμενο, το σωστό είναι
    να μοιράσουμε κάπως τη δουλειά στα πέντε,
    να γράψουμε ο καθένας το κομμάτι του,
    να μοιράσουμε μεταξύ μας τα κείμενα,
    να κάνουμε διορθώσεις,
    να συζητήσουμε τις διορθώσεις,
    να καταλήξουμε σε ένα τελικό κείμενο,
    να το «χτενίσει» ένας έμπειρος στη σύνταξη κανονιστικών κειμένων για λάθη,
    να τεθεί σε διαβούλευση,
    να γίνουν τελικές διορθώσεις και να προχωρήσει, προς ψήφιση αν είναι νόμος, ή προς δημοσίευση αν είναι άλλου είδους κανονιστική πράξη.

    Χωλαίνουμε πολύ στο αρχικό, συνεργατικό κομμάτι.
    Ο καθένας που θα πάρει μέρος στη σύνταξη προσβάλλεται βαθύτατα αν γίνουν στο κείμενό του διορθώσεις (γιατί φυσικά κατέχει την απόλυτη αλήθεια, ελέω Θεού).
    Οι διορθώσεις, για να μη χαλάσουμε τις καρδιές μας, δε γίνονται ποτέ ή γίνονται σε ήσσονος σημασίας λεπτομέρειες.
    Η συζήτηση, αν γίνει, είναι συζήτηση κωφών· ο καθένας λέει το κομμάτι του για όλους αλλά κανένας δεν ακούει.
    Καταλήγουμε σε ένα τελικό κείμενο όπως-όπως, έξι μήνες ή και περισσότερο μετά τις προθεσμίες.
    Μπαίνει σε διαβούλευση για 12-48 ώρες, νύχτα κατά προτίμηση.
    Φτάνει προς υπογραφή ή προς ψήφιση, και έχει ένα σωρό λάθη, οπότε επιστρέφει για διορθώσεις.
    Γίνονται οι διορθώσεις (όσες βλέπει η πεθερά) στο γόνατο.
    Με ένα-δύο χρόνια καθυστέρηση, βγαίνει ένα ΦΕΚ για κλάμματα.
    Αυτοί που τους αφορά το κείμενο στέλνουν ένα σωρό απορίες στο αρμόδιο υπουργείο ή υπηρεσία, που εκδίδει ερμηνευτικές εγκυκλίους.
    Ένα σωρό θιγόμενοι πάνε στα δικαστήρια πατώντας πάνω στις ασάφειες και τα λάθη.

    Όλα τα παραπάνω, χωρίς τον παράγοντα των πιέσεων κλπ που για ιδιοτελείς, συντεχνιακούς ή άλλους λόγους μπορεί να υπάρξουν. Συνήθως όμως αυτές οι παρεμβάσεις γίνονται σε (ν)τροπολογίες που ψηφίζονται περασμένα μεσάνυχτα, ακόμα πιο κακογραμμένες, κάτι σαν ξερωγώ «Για να καταλάβει κανείς τη θέση του νυχτοφύλακα στο μουσείο Τάδε πρέπει να μην είναι πολύ ψηλός», και τρέχα γύρευε ποιος είναι ψηλός και ποιος κοντός. Αν μάλιστα είναι και μερακλής ο συντάκτης της τροπολογίας μπορεί να το διανθίσει κάμποσο, πχ «Για να καταλάβει κάποιος τη θέση που ορίζεται από το Ν 9999 παρ Χ εδάφιο Ψ όπως τροποποιήθηκε από το Ν8888 παρ Ζ εδάφιο Ω, υπό τις προϋποθέσεις του ΠΔ 1234, πρέπει το ύψος του να μην είναι μικρότερο από το οριζόμενο στην εγκύκλιο ΧΨΩ του Λιμεναρχείου Κωπαΐδος».

  60. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    45 Δον, το ξέρεις αυτό? http://pktheater.gr/index.php?target=play&alias=%CE%A4%CE%9F%20%CE%A3%CE%91%CE%9A%CE%91%CE%9A%CE%99%20%CE%A0%CE%9F%CE%A5%20%CE%92%CE%95%CE%9B%CE%91%CE%96%CE%95%CE%99

  61. Γιάννης Ιατρού said

    59: …Αν μάλιστα είναι και μερακλής..
    🙂 🙂 🙂 Άξιος!

  62. spiridione said

    Και η γνωστή ρήση για τους νόμους και τα λουκάνικα, που νόμιζα ότι είναι του Μπίσμαρκ
    https://en.wikiquote.org/wiki/Otto_von_Bismarck#Misattributed

  63. 62 Spiridione, χάρη σε σένα ανακάλυψα ότ απουσιάζει εντελώς η γνωστότερη στην Ελλάδα ρήση ή «ρήση» του Μπίσμαρκ, το περίφημο drei Professoren, Vaterland verloren. Γκουγκλάρω και τι να δω; Μόνο ελληνικές αναφορές για τη φράση! Λες αν είναι δική μας επινόηση;

  64. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μη μάθετε πόσοι ιεραρχικά αλλά και παράπλευρα (από τα επιτελεία των ιθυνόντων -νομικοί,σύμβουλοι κλπ) των εχόνταν την ευθύνη της έκδοσης,μπορεί να εμπλέκονται στη σύνταξη ακόμη και της απλούστερης διάταξης/διοικητικής πράξης/ εγκυκλίου κλπ και στο τέλος, «από τις πολλές μαμές, να βγειι κουτσονεφρισμένο το παιδί» ! (οι πολλές μαμές βγάνουν κουτσονεφρισμένο το κοπέλι -λέμε κάτω).

  65. Εδώ ένας μυστήριος: http://freantles.blogspot.gr/2015/12/blog-post_17.html έχει μια άλλη εκδοχή (achtundachtzig Professoren Vaterland du bist verloren), για την οποία αν γκουγκλάρει κανείς βρίσκει μόνο πολωνικές αναφορές…

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για τον Παναγιώτη, τα δυο τελευταία φεκ Α .
    (35 >>Σήμερα έμαθα τον τρόπο που ασκείται η διοίκηση!!!)

    φεκ Α΄52/21.3.2018
    ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ (δύο)
    1. 25. Ίδρυση Ενορίας Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου
    Λιτοχώρου, της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους,
    Κατερίνης και Πλαταμώνος, στην πόλη του Λιτο-
    χώρου, της Δημοτικής Κοινότητας Λιτοχώρου,
    της Δημοτικής Ενότητας Λιτοχώρου, του Δήμου
    Δίου – Ολύμπου, του Νομού Πιερίας.
    2. 26. Ίδρυση Ενορίας Ιερού Ναού Ευαγγελισμού
    της Θεοτόκου πόλεως Δράμας, της Ιεράς Μη-
    τροπόλεως Δράμας, της Δημοτικής Κοινότητας
    Δράμας, της Δημοτικής Ενότητας Δράμας, του
    Δήμου Δράμας, του Νομού Δράμας.
    ………………..
    φεκ Α΄53 /22.3.2018
    Περί λειτουργίας, διοικήσεως και διαχειρίσεως
    του εν τη Ιερά Μητροπόλει Κυθήρων Ιερού Προ-
    σκυνήματος «Η Αγία Μόνη», της Ιεράς Μητροπό-
    λεως Κυθήρων.

  67. […] Πηγή: Δυο ιστορίες με γραφειοκρατικό ενδιαφέρον (άλλη μια συ… […]

  68. spiridione said

    63. Δύτη, μάλλον ούτ’ αυτό είναι του Μπίσμαρκ. Βλέπω αυτά τα σατιρικά στιχάκια για το κοινοβούλιο της Φρανκφούρτης το 1848
    https://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_Parliament#Social_background_of_the_deputies

  69. Πέπε said

    @66:
    Στη Δράμα Δράμας Δράμας Δράμας Δράμας λοιπόν (έδρα και της ομώνυμης μητροπόλεως).

  70. leonicos said

    Τελικά αποδεικνύεται το εξής: Ό,τι, ναί μεν, δεν φταίει η γλώσσα, καθαρεύουσα ή δημοτική, για τη γλωσσική ακαταστασία που μας περιβάλλει, αλλά το γεγονός ότι οι νεοέλληνες δεν μαθαίνουν πόσο σημαντικό είναι να μιλάς και να γράφεις σωστά. δηλαδή με τρόπο που ν’ αντιλαμβάνεται ο άλλος με σαφήνεια τι θέλεις να πεις. Μπορεί ορισμένοι νε το αποδίδουν λανθασμένα στη δημοτική ή στην καθαρεύουσα. Αλλ’ αυτό δεν σημαίνει ότι πρόβλημα δεν υπάρχει. Και είναι θέμα παιδείας.

    Βρέθηκα κάπου με δύο συνταξιούχους φιλολόγους, μιλούσαμε για γράψιμο, και είπαν πως δεν είχαν ποτε΄στη ζωή τους σκεφτεί να γράψουν κάτι δικό τους. Είναι δυνατόν να ζεις όλη σου τη ζωή μέσα στα κέιμενα και να μη σκεφτείς να γράψεις κάτι; Σήκω Γιάννη, πες μας τους χρόνους του λέγω… μπράβο Γιάννη…. Β’εβαια, έτσι ούτε ελληνικά μαθα’ίνεις, ούτε τι σημαίνει γλάσσα αντιλαμβάνεσαι, ούτε και τι σημαίνει ελληνικά μαθαίνεις.

    Για μένα, που είμαι αυτός που είμαι, (και ο Νίκος με ξέρει και από άλλες πλευρές) το να μιλάς (και) ελληνικά είναι μια εύνοια θεού, μια χάρη, για την οποία του είμαι ευγνώμων.

    Πήγα σ’ ένα γιατρό με πρόβλημα στη μύτη μου, και είπα «Απομάσσομαι… και το επόμενο δευτερόλεπτο αισθάνομαι ότι χρειάζομαι απόμαξη.» Με κοίταξε…. Βρε Λεώνικε… μου λέει, δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θ’ άκουγα κάποιον να προφέρει αυτές τις λέξεις.
    Για τον ίδιο λόγο δεν θα δίσταζα να πω μάκτρο, ένα μαντίλι για τη μύτη. Εδώ χρησιμοποιούν μεταφορικά ή διευρυμένα τη λέξη ως ‘χειρόμακτρο’ την πετσέτα των χεριών στο μπάνιο.

    Δεν πιστεύω ότι οι λέξεις πέφτουν (περιπερχονται) σε αχρηστία, αλλά ότι τις αφήνουν να πέσουν. Και δεν μου αφαιρεί κανείς το δικαίωμα να προσπαθήσω να επαναφέρω κάποιες. Επειδή δεν εχω τόξο, ασφαλώς δεν έχω γορυτό, αλλ’ ούτε και φαρέτρα. Κι επειδή δεν έχω αργαλειό, δεν έχω χτένι. Έχω χτένι μόνο για τα μαλλιά. Οι λέξεις, άσχετο να είναι νεες ή αρχαίες πέφτουν σε αχρηστία από τα πράγματα. ‘Όχι από τους ομολητές.

    Αρχή της ομολίας, συνεπώς και της γλώσσας. είναι το νόημα, δηλαδή το εμπράγματο περιεχόμενο που πρέπει να μπει σε λέξεις, και αυτό καθορίζει τη σημασ’ία τους

  71. Γιάννης Ιατρού said

    63: Ω Δύτα!!! Χρειάζεσαι κάποια βελτίωση 🙂 :), Ενδεικτικά μόνο:
    http://www.best-quotations.com/authquotes.php?auth=166
    https://de.wikiquote.org/wiki/Diskussion:Otto_von_Bismarck
    http://nrdblog.cmosnet.eu/2014/05/acht-und-achtzig-professoren/#axzz5AaRlFQrS
    http://www.nur-zitate.com/autor/Otto_von_Bismarck

  72. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λεώνικε, χαίρε! Με τα μαλλιά σου(αυτό είναι το σημαντικό κι όχι το χτένι) και τα μυαλά σου …στην τρίχα! 🙂 .
    Απομάσσω/απόμακτρο ε; η ταπεινή σφουγγαρίστρα! Και νοσηλεύομαι για αποτοξίνωση/ελπίζω να μη «σφουγγαρίσω» 🙂

  73. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά Ειρήνη Τζίβα ασκήθηκε ποινική δίωξη για
    http://www.amna.gr/home/article/242070/-Poiniki-dioxi-se-baros-tou-B-Marinaki-gia-to-ploio-Noor-1

  74. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    62-63-71 Τελικά τι ετυμηγορία βγαίνει για τους προφεσόρους του Μπίσμαρκ; Και γιατί να ειναι 88;

    66 Δραματική η κατάσταση!

  75. π2 said

    Δεν ξέρω τίποτε για τους 88 προφεσόρους του Μπίσμαρκ, αλλά κάντε μου τη χάρη να τους αυξήσετε λίγο να φτάσουν του 99, ώστε να έχουμε αφορμή να βάλουμε το χορευτικό σουξέ των έιτιζ Neinundneinzig Luftballons.

  76. 73, 76 Είδηση που στον ΔΟΜ δεν έχει φτάσει ακόμα και που στον Σκάι πρέπει να σκάψεις βαθιά για να το βρεις.

  77. Νέο Kid said

    Φοβερό ! Διάβαζα το σχόλιο 74. του Νικοκύρη για τους αχτ ουντ άχτσιχ προφεσόρεν και σκέφτηκα αμέσως τα νόυν ουντ νόυντσιχ λούφτμπαλόν της Νένα (?) και απάκι από κάτω …ο Π2. 👨🏼‍🏫

  78. Νέο Kid said

    77. Ο ΑλαφουζοΣκάης έχει στρογγυλοκαθήσει στο άρμα του Μαρινάκη ο άθλιος! Μας ξεφτιλίζει όλους τους παναθηναϊκούς ο πανάθλιος. Μα δεν υπάρχουν πια παλικάρια να του ρίξουν ένα βρομόξυλο. Τόση φλωροσύνη πια στην πάλαι πότε τιμημένη ψωροκώσταινα! …

  79. 58 Παναγιώτη Κ.

    Στη Ρουμανία, πάντως, όχι

    http://www.skai.gr/news/weird/article/369106/roumania-dikastirio-arnithike-na-akurosei-ton-thanato-enos-zodanou/

  80. Παναγιώτης Κ. said

    @80. Καλώς όρισες!
    Είχα κάμποσο καιρό να διαβάσω σχόλιά σου.

  81. Μαρία said

  82. Νέο Kid said

    80. !! 🙏👶🧛‍♂️😍 κορόιδο πιάνεται πάντως ο Ρουμάνος… ξερς τι θάδινα εγώ Σκλίμ για νάμανε πεθαμένος; ! 😉

  83. Alexis said

    #66, 69: Δράμα γενικώς! 🙂

  84. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Alexis , έξις οι λέξεις, ου μπλέξεις, ότι έξεις διενέξεις … 🙂

    82. αχαχα! Ο Μπούκουρας τί να λέει ; 🙂

  85. Ριβαλντίνιο said

    @ 79 Νέο Kid

    Περιμένουν να βγεί ο Τράκης να πεί ότι ο Αφραγκούζος βάζει εμπόδια. Προς το παρόν μόνο προτροπές υπάρχουν από τους οργανωμένους : «Καραφλούζο , πλήρωνε τα χρέη σου και πούλο !»

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    77

  87. # 73, 76

    Υπομονή, αναμένονται δηλώσεις του Σάββα…

  88. sarant said

    Μικρό καλάθι να κρατάμε, βέβαια, για το Νουρ 1

  89. # 89

    Από τότε που ξεκίνησε η ιστορία για την ίντερπολ ήταν ο υπ’ αριθμόν ένα ύποπτος .. Ισως αυτό εξηγεί γιατί ο ΟΣΦΠ δεν επιθυμεί πλέον την τιμωρία της ΑΕΚ (που πιθανόν να του έδινε το πρωτάθλημα αν αντί για υποθέσεις δικάζανε τα γεγονότα και έτρωγε το -10 η ΑΕΚ και κάποια πλην ο ΠΑΟΚ λόγω Σαββίδη )

    μικρό καλάθι αλλα μεγάλα κεράσια, κοντά τρεις τόνοι…

  90. Αραγε ο Βασιλειάδης θα κάνει δηλώσεις ή μόνο για τον Σαββίδη ξέρει ;;

  91. Γιάννης Ιατρού said

    89: Σίγουρα, ήδη κυκλοφορεί πως μεθοδεύεται από την αντιπολίτευση η νομιμοποίηση μιάς φαρμακευτικής άσπρης σκόνης 🙂

  92. Alexis said

    #87: Σε βρίσκω υπερβολική Έφη!
    Ήδη ο ΔΟΜ έχει βάλει την είδηση, με αντικειμενικότητα πάντα: 😆
    Ευ. Μαρινάκης: Προϊόν σκευωρίας η δίωξη εναντίον μου

    Τα 3 στάδια μεταμόρφωσης του λαμόγιου που έχει πιαστεί με τη γίδα στην πλάτη:

    1ο στάδιο (στα προκαταρκτικά) : «Πρόκειται για άθλια σκευωρία των πολιτικών μου αντιπάλων!»

    2ο στάδιο (όταν παραπέμπεται στο ακροατήριο) : «Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη, η αλήθεια στο τέλος θα λάμψει!»

    3ο στάδιο (όταν και αν καταδικαστεί) : «Πρόκειται για μια κατάπτυστη απόφαση υπαγορευμένη από πολιτικές σκοπιμότητες!»

  93. sarant said

    Μακάρι…

  94. Μαρία said

    Page not found (error 404) http://www.ekathimerini.com/227045/article/ekathimerini/news/marinakis-to-face-noor-1-charges

    Αλλά http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:dJLemYlFeg0J:www.ekathimerini.com/227045/article/ekathimerini/news/marinakis-to-face-noor-1-charges+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=gr&lr=lang_en%7Clang_el&client=firefox-b

  95. Γιάννης Ιατρού said

    95: κι εδώ, μουμιοποιημένο 🙂 https://archive.is/IeVsB

  96. Γς said

    92:

    😉 😉 😉

    93:

    Μα ποιος του έγραψε αυτή την δήλωση;

    Kι αυτό το:

    «Ας είναι βέβαιοι οι σκευωροί ότι δεν πρόκειται να συμβιβαστώ, να συνθηκολογήσω και να υποκύψω, όπως νομίζουν και επιδιώκουν»

    Αμέ! Τι; παίζουμε τώρα;

    Η δε φωτό στην ειδηση του ΔΟΜ δεν έχει κάτι από τον Θρύλο; Ή απ το άγαλμα του Διός;

  97. Μαρία said

    96
    Μουμιοποιημένο είν’ αυτό.

  98. Theo said

    Ο δε Καραπαπάς απειλεί:
    «Γνώρισμα κάθε Χούντας να στήνει σκευωρίες και να λασπώνει αθώους. Οι αθώοι είναι κάποιες φορές αδύνατοι και λυγάνε. Καποιες φορές όμως είναι ΔΥΝΑΤΟΙ και με την αδικία γίνονται ακόμα πιο ΔΥΝΑΤΟΙ. Το μόνο σίγουρο; Όσοι έστησαν ή ενεπλάκησαν με αυτήν την βρωμιά δεν θα μείνουν ατιμώρητοι. ‘Βγήκε λοιπόν σεργιάνι το χαφιεδότσουρμο’…»

    Λέτε να «καθαρίσουν» κανένα μάρτυρα ακόμα;

  99. Γιάννης Ιατρού said

    96: Ναι μεν, αλλά αυτό είναι εικόνα, το άλλο είναι πλήρης σελίδα 🙂

  100. Γιάννης Ιατρού said

    100 ==> 98

  101. Γιάννης Ιατρού said

    # 93 Τι θέλεις ρε Αλέξη, με ανάδρομο Ερμή είναι δυνατόν να έχουν γρήγορα αντανακλαστικά τα ΜΜΕ ;;
    Αφού παίζουν την δήλωση του Βαγγέλα (έστω και χωρίς την είδηση που αφορά την δήλωσή του) 🙂

  102. Απομἀσσει τον Σατανᾶν, Λεώνικε; Πες «Απεμαξάμην» και έμπτυσον αυτῷ!

  103. Αλλαχού τα καλάθια ευμεγέθη εισί …

    http://www.sdna.gr/sites/default/files/styles/main_photo_default/public/marinakis-guardian_0.jpg?itok=N5xX-mWG

  104. Αν το σκεφτούμε ψύχραιμα από τις κατηγορίες η πιο αληθοφανής φαίνεται να είναι αυτή της χρηματοδότησης διότι τα ίχνη των χρημάτων βρίσκονται με καλό ψάξιμο και γιατί ένα τέτοιο εμπόρευμα χρηματοδοτείται μόνο από ανθρώπους που έχουν άμεση ρευστότητα και που μπορεί να διπλάσιάσουν το κεφάλαιό τους σε ένα-δυο μήνες. Βέβαια το ρίσκο είναι μεγάλο γιατί καμιά φορά -όπως στο Noor 1- το εμπόρευμα κατάσχεται.
    Αν προσθέσεις και το φημολογούμενο χαμένο στοίχημα 10-12 εκατομμυρίων λόγω της διακοπής του αγώνα ΠΑΟΚ-ΟΣΦΠ προπερσι εξηγείται κάπως η μεταγραφική πολιτική του ΟΣΦΠ τα τελευταία δυο χρόνια.
    Κερασάκι στην τούρτα τα 4,2 εκατομμύρια λίρες που ζητάει από τον Βαγγέλα ο πρώην ιδιοκτήτης της Ν.Φ. (δεν είναι η Φωκίονος Νέγρη ανάποδα αλλά η Νόττιγχαμ Φόρεστ)

    Η δικαιοσύνη βρίσκει τον δρόμο της, η αθλητική δικαιοσύνη να δούμε πότε θα δικάσει βάσει στοιχείων και όχι της περιρρέουσας ατμόσφαιρας. Γιατί στο πρόσφατο ΠΑΟΚ-ΟΣΦΠ γεγονός είναι πως ο ΟΣΦΠ αποχώρησε από το γήπεδο χωρίς απόφαση του διαιτητή επικαλούμενος υποτιθέμενο τραυματισμό που δεν αποδείχθηκε, ατόμου που δεν αποδείχθηκε πως ήταν νόμιμα δηλωμένος αξιωματούχος του ΟΣΦΠ. Στοιχείο σε βάρος του ΠΑΟΚ είναι η μόνο η ρίψη αντικειμένου που φυσικά χωρίς τραυματισμό τιμωρείται μόνο με πρόστιμο.
    Στο ματς ΠΑΟΚ-ΑΕΚ η ΑΕΚ αρνήθηκε να συνεχίσει το παιχνίδι όταν το αποφάσισε ο διαιτητής επικαλούμενη ψυχολογικό τραλαλά των ποδοσφαιριστών της όταν στα αποδυτήρια είδαν στα κινητά τους την φωτογραφία του Σαββίδη με το περίστροφο στην θήκη του … Για την είσοδο του Σαββίδη η ποινή του σωματείου το πολύ να φτάσει μέχρι αγώνες σε ουδέτερη έδρα αλλά και εδώ δικάζεται η …περιρρέουσα ατμόσφαιρα και η …πρόβλεψη Βασιλειάδη !! Οπως στην πρωτόδικη απόφαση της Σκολαρίκου όπου επεβλήθηκαν στον ΠΑΟΚ οι ποινές του 15.3 ενώ κατηγορήθηκε με το άρθρο 21 !!! Ο Σκουτερης που άλλαξε την ποινή βάσει της προβλεπόμενης από το 21 διώκεται πειθαρχικά γιατί έβγαλε την απόφαση τις πρωινές ώρες ενώ πιεζόταν να προλάβει την διεξαγωγή του ΠΑΟ-ΑΕΚ !!!!! Τέτοιες ομορφιές φιάχνει η …περιρρέουσα ατμόσφαιρα !!!

  105. f kar said

    @5

    Επειδή θέλοντας και μη παρακολουθώ τις κατά κανόνα εξαιρετικά σχετικές με το εκάστοτε θέμα του ιστολογίου συνεισφορές σας, θυμήθηκα ένα παλαιότερο σχόλιό σας όπου αναφέρατε ότι θεωρούσατε τον εαυτό σας ως ευτυχή άνθρωπο διότι είχατε εκπληρωμένες όλες τις επιθυμίες, τα απωθημένα σας, κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Όπου μεταξύ αυτών ότι είχατε καλή οιογένεια και ταυτόχρονα νεαρή γκόμενα. Σας εκλιπαρώ λοιπόν, επειδή προφανώς με ενδιαφέρει το ζήτημα, να υποδείξετε τον τρόπο με τον οποίο κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει βάση συμφωνία. Ευχαριστώ.

  106. Γιάννης Ιατρού said

    verba volant, scripta manent αλλά data dolentis ! (106)

  107. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @107. Γράφε καὶ καμιάν ἐξήγα καὶ γιὰ μᾶς τοὺς ἀλατίνιστους (σίκ), Γιάννη μου. Καὶ καλὰ τὰ πρῶτα δυό· πὲς-πὲς τὰ μάθαμε. Γιὰ τὸ τρίτο, τὸ «data dolentis», τρέχαμε στὸ γούγλη ποὺ τὸ μεταφράζει «δεδομένου ότι πονάει».
    Τί θέλει νὰ πεῖ ὁ ποιητής; 🙂

    @106. 🙂

  108. Theo said

    @105:
    ΣτονΔΟΜ ισχυρίζονται πως FIFA και UEFA ζητούν τον υποβιβασμό του ΠΑΟΚ!

  109. Στα γραφόμενα του Αλέξη, όπως συμπληρώνονται ή σχολιάζονται από τον Σαράντ, έχω να προσθέσω τα εξής:
    (α) Οι εκφράσεις που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωση νομικών διατάξεων πρέπει όχι μόνο να μην έχουν συντακτικά ή γραμματικά λάθη αλλά να είναι απλές και σαφείς.
    (β) «Αχίλλειος πτέρνα» πολλών δημοσίων υπαλλήλων είναι η ελλιπής γνώση «ανάγνωσης και γραφής». Κοντολογίς: Έρχεται μια εγκύκλιος (ας την υποθέσουμε καλογραμμένη) και δεν είναι σε θέση να την διαβάσουν και να καταλάβουν τί λεει. Πάνε να συντάξουν ένα έγγραφο και …λένε όχι εκείνα που θέλουν να πουν!
    ΤΙΣ ΠΤΑΙΕΙ;; Ας το αφήσουμε καλλίτερα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: