Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Θα μας ψήσουν οι Ανθρωποφάγοι

Posted by sarant στο 17 Απρίλιος, 2018


Ο τίτλος είναι βέβαια παρμένος από το σατιρικό τραγούδι του Γιάννη Μαρκόπουλου «Τούμπου τούμπου ζα», που το βλεπετε εδώ σε ζωντανή εκτέλεση με τον Παύλο Σιδηρόπουλο. Προτιμώ πολύ περισσότερο την πρώτη εκτέλεση, με πρώτη φωνή τον Λάκη Χαλκιά, αλλά στο μοναδικό γιουτουμπάκι που βρηκα η βελόνα του πικάπ πήδαγε συνεχώς.

Στη συγκεκριμένη συναυλία νομίζω πως ήμουν μέσα στο θέατρο.

Αλλά ο λόγος που θυμήθηκα τους ανθρωποφάγους είναι άλλος -είναι, φυσικά, το χτεσινό επεισόδιο με τη βραχονησίδα Μικρός Ανθρωποφάς, όταν ο Τούρκος πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι τουρκικά κομάντα πήγαν και κατέβασαν την ελληνική σημαία, την οποία είχαν υψώσει πριν από μερικές μέρες και ανακοινώσει με καμάρι στο Διαδίκτυο τρεις νεαροί που πήγαν εκεί με φουσκωτό από τους Φούρνους. Ωστόσο, η ελληνική πλευρά διέψευσε τον ισχυρισμό και επέμεινε ότι δεν προσέγγισαν τουρκικές δυνάμεις την ελληνική βραχονησίδα.

Τη βραχονησίδα, πάω στοίχημα, μέχρι χτες ελάχιστοι την ήξεραν εκτός Φούρνων. Εδώ που τα λέμε, και τους Φούρνους αμφιβαλλω αν τους ξέρουν οι περισσότεροι.

Οι Φούρνοι (ή Φούρνοι Κορσέων) είναι συστάδα νησιών ανατολικά της Ικαρίας και δυτικά-νοτιοδυτικά της Σάμου, που ανήκουν στο νομό Σάμου. Φούρνοι λέγεται και το μεγαλύτερο νησί, το κεντρικό, που έχει κάπου 1100 κατοίκους. Βλέπουμε στον χάρτη τη συσταδα των νησιών σε κυκλική διάταξη, βουνοκορφές πριν έρθουν τα νερά, και κάτω δεξιά ο Ανθρωποφάς ή Μεγάλος Ανθρωποφάς και από πάνω του, μια κουκιδίτσα, ο Μικρός Ανθρωποφάς.

Ανθρωποφάς θα πει ανθρωποφάγος. Είναι από εκείνη την οικογένεια σύνθετων λέξεων που έχουν ιδιωματική κατάληξη -φάς, που είναι το αντίστοιχο στην κοινή ελληνική των καταλήξεων -φάγος και -φάης. Πρόκειται κυρίως για λέξεις της κρητικής διαλέκτου και των ιδιωμάτων του Αιγαίου.

Η διασημότερη λέξη της οικογενειας αυτής είναι οι «αδερφοφάδες», επειδή είναι στον τίτλο του όχι και πολύ καλου μυθιστορήματος Αδερφοφάδες του Καζαντζάκη. Για τον νεότερο ομιλητή της κοινής ελληνικής, ο τίτλος του Καζαντζάκη είναι αδιάφανος. Όταν ημουν μικρός, βλέποντας το βιβλίο στη βιβλιοθήκη μας, είχα βγάλει συμπέρασμα πως το ουσιαστικό είναι θηλυκό, η αδερφοφάδα -το ίδιο μου το έχει πει και κάποιος αλλος φίλος. Δύσκολο να συνδέσεις το -φάδες με το «φαγάδες» ή το «φάγοι».

Άλλες λέξεις με την κατάληξη -φάς βρίσκω στο Αντίστροφο Λεξικό της Άννας Συμεωνίδη τις εξής: ακριδοφάς, τουρκοφάς, συκοφάς, ξυλοφάς, χριστιανοφάς, χαραμοφάς, καρβουνοφάς, ανθρωποφάς, μεροφάς, αντροφάς, ματοφάς, αδερφοφάς, τριχοφάς.

Το Αντίστροφο έχει πλουσιότατο λημματολόγιο αλλά δεν δίνει ερμηνεύματα κι έτσι δεν ξέρω να σας πω τι είναι ο μεροφάς. Ο ματοφάς πρέπει να’ναι ο αιματοφάγος (δηλαδή ο αιματοπότης, δεν θα τρώει μπουντέν), ο συκοφάς είναι πουλί, γνωστότερο συκοφάγος. Τριχοφάς είναι ο τριχοφάγος, αρρώστια, ξυλοφάς το πουλί ο δρυοκολάπτης. Μόνο δυο ή τρεις λέξεις είχα συναντήσει σε αυτό τον τύπο.

Επί του πιεστηρίου, σε διαδικτυακή συζήτηση, βλέπω τον φίλο Δαεμάνο να αναφέρει το τοπωνύμιο Πετσοφάς, που ειναι ο κακοτράχαλος τόπος που χαλάει τα ποδήματα. Ο ίδιος προσθέτει και τα: κρετσοφάς/κρεατοφάς (= κρεατοφάγος) και πετροφάς, τοπωνύμιο για μέρος που έχει φαγωθεί η πέτρα από διάβρωση.

Συμπληρώστε ελεύθερα τον κατάλογο των… φάδων. (Λέξεις όπως ανφάς ή φετφάς δεν γίνονται δεκτές).

Ο ανθρωποφάς υπάρχει και στο ΙΛΝΕ, το Ιστορικό Λεξικό της Ακαδημίας, ως τύπος του λήμματος «ανθρωποφαγος». Σημειώνεται μάλιστα ότι η λέξη απαντά και ως τοπωνύμιο στην Ικαρία και ολοφάνερα εννοεί το νησάκι μας, διότι οι Φούρνοι στην Ικαρία υπάγονται. Ανθρωποφάς πιθανώς επειδή ναυαγούσαν πλεούμενα στην περιοχή -λέω εγω, αλλά εύλογη μού φαίνεται η εικασία.

Αλλά και στο Λεξικό του Γεωργακά καταχωρείται ο τύπος «ανθρωποφάς» με παράθεμα από την Οδύσσεια του Καζαντζάκη: μια στάλα φως ο ανθρωποφάς θεός στα νυχτοτόπια ετούτα. Παρέμπ, μια συνηθισμένη μομφή κατα του Καζαντζακη ειναι πως φτιάχνει δικές του λέξεις. Δεν ισχύει, εκτός από κάποιες σύνθετες που φτιάχνουν όλοι οι λογοτέχνες. Οι λέξεις του Καζαντζάκη βρίσκονται όλες σε διαλέκτους, απόδειξη εδώ ο ανθρωποφάς θεός.

Αλλά εμείς έχουμε τον Μικρό Ανθρωποφά των Φούρνων, για τον οποίο η Τουρκία εγείρει αμφισβητήσεις αν πρόκειται για ελληνικό έδαφος -δεν έχει σημασία αν όντως πήγαν τα κομάντα και κατέβασαν τη σημαία, σημασία έχει η αμφισβήτηση.

Και δεν αμφισβητούν μονάχα τον Μικρό Ανθρωποφά, νησάκι που είναι μια σταλιά τόπος όπως είπαμε, ή τον αρκετά μεγαλύτερο Μεγάλο Ανθρωποφά, αλλά ολόκληρο το νησιωτικό σύμπλεγμα των Φούρνων -με νησιά κατοικημένα- καθώς και άλλα πολλά νησιά, νησάκια και νησίδες, συνολικά κάπου 150, που περιλαμβάνεται σε κατάλογο με τον τίτλο EGAYDAAK (αρχικά είναι αυτά αλλά στην τουρκική γλώσσα).

Θα θυμηθήκατε τα Ίμια, αλλά στη λίστα των 150 υπάρχουν επίσης νησιά κατοικημένα, όπως είπαμε, που επιπλέον απέχουν αρκετά από την ασιατική ακτή. Οι Φούρνοι βρίσκονται στο ύψος της Πάτμου. Λόγος της αμφισβήτησης όμως δεν είναι η εγγύτητα των νησιών.

Αμφισβητούν οι Τούρκοι την ελληνική κυριαρχία σε αυτά τα νησιά και νησακια επειδή δεν κατονομάζονται σε καμιά συνθήκη με την οποια παραχωρήθηκαν εδάφη στην Ελλάδα, ούτε της Λωζάνης το 1923 ούτε του Παρισιου το 1947. Βασικά έχουμε δυο ομάδες νησιών, τα νησιά του Αιγαίου πλην Δωδεκανήσων, που ενώθηκαν με την Ελλάδα το 1912 αλλά τακτοποιήθηκε οριστικά η κατάσταση το 1923, και τα Δωδεκάνησα που τα πήρε η Ιταλία αρχικά και πέρασαν στην Ελλάδα το 1947.

Η Συνθήκη της Λωζάνης (στο άρθρο 12) αναφέρει ονομαστικά μόνο έξι νησιά που περνάνε στην Ελλάδα: Λήμνο, Σαμοθράκη, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Νικαριά. Αναφέρει ότι κάποια άλλα νησιά (που δεν τα κατονομάζει στο άρθρο 12) περνάνε στην Ιταλία, και ορίζει ότι όλα τα νησιά που απέχουν λιγοτερο από 3 μίλια από την ασιατικη ακτή παραμένουν στην τουρκική κυριαρχία. (Από εδώ και κάτω, οσα γράφω τα γραφω από μνήμης οπότε αν έχω κάνει κάποιο λάθος διορθώστε με).

Θα πείτε, ατελής διατύπωση -έπρεπε να υπάρχει κάποια γενική πρόβλεψη για τα μικρότερα νησιά, που δεν ειναι και πολύ μικρά -Άγιος Ευστράτιος, ας πουμε, Οινούσες, Ψαρά ή οι Φούρνοι που μας απασχολούν τώρα, αν και η αναφορά στα 3 μίλια καθιστά σαφες ότι όσα νησιά απέχουν περισσότερο δεν είναι τουρκικά.

Στην περίπτωση των Δωδεκανήσων υπήρξε και νεότερη συνθήκη, το 1932, μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας, η οποία προσδιόρισε ονομαστικά πολλά νησιά και όρισε κριτήρια για τα μη κατονομαζόμενα. Η Ελλάδα έχει πάρει τα δικαιώματα που είχε η Ιταλία, αλλά η ακριβέστερη διατύπωση της νεότερης συνθήκης δεν μάς γλιτωσε απο αμφισβητήσεις στα Ίμια, όπου η Τουρκία ενώ επι δεκαετίες αναγνώριζε την ελληνική κυριαρχία έμμεσα, απο τη δεκαετία του 1990 άρχισε να προβάλλει με στρεψόδικο τρόπο κάποια επιχειρήματα που δεν μπορούν να σταθούν (λέω εγώ) σε διεθνές δικαστήριο αλλά είναι αρκετά για εσωτερική κατανάλωση.

Αν έχεις κτηματικές διαφορές με τον γείτονά σου, τον πας στο δικαστήριο. Μεταξύ κρατών τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, αφού για να πανε στο Διεθνές Δικαστήριο τα δυο κράτη πρέπει προηγουμένως να έχουν υπογράψει συνυποσχετικό, στο οποίο να ορίζουν σαφώς ποια θέματα θα κρίνει το δικαστήριο και με ποια νομική βάση, και να δεσμεύονται ότι θα αποδεχτούν την ετυμηγορία του δικαστηρίου. Προφανώς, κάποιο κράτος που ξέρει ότι θα χάσει, δεν έχει κανένα λόγο να δεχτεί την προσφυγή -αρκείται να συντηρεί τη διένεξη.

Δεν ειναι ο… Ανθρωποφάγος και τα αλλα αμφισβητούμενα νησιά και νησίδες το μόνο σημείο τριβής με την Τουρκία στο Αιγαίο. Υπάρχει επίσης το θέμα της υφαλοκρηπίδας (αν τα νησιά έχουν ή όχι υφαλοκρηπίδα) όπου τα πράγματα δεν είναι τόσο καθαρά όσο σχετικά με την κυριότητα των νησιών και όπου θα περιμένω να με φωτίσετε με τις απόψεις σας. Τέλος, υπάρχει και ο εναέριος ελληνικός χώρος, ένα θέμα που κάθε τόσο κοστίζει ανθρώπινες ζωές, και στο οποίο μάλλον δεν έχουμε δίκιο αφού τον επεκτείναμε μονομερώς από τα 6 ναυτικά μίλια στα 10 και κανένα άλλο κράτος στον κόσμο δεν τον εχει αναγνωρίσει εκτός από την ντουζ πουάν Κύπρο. Ουτε η ίδια η Ελλάδα αναγνωρίζει για εθνικό εναέριο χώρο τη ζώνη μεταξύ 6 και 10 μιλίων, όταν γίνονται νατοϊκές ασκήσεις.

Δεν ξερω αν υπάρχει λύση, αν όλα αυτά θα λυθούν πακέτο ή ένα προς ένα, αν θα υποχωρήσουμε σε κάποιο για να υποχωρήσει η άλλη πλευρά σε κάποιο άλλο ή ακόμα αν μας συμφέρει να διευθετηθούν οι εκκρεμότητες. Περιμενω και τα δικά σας σχόλια. Η ελπίδα να λυθούν όλες οι εκκρεμότητες μέσω της ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ μάλλον απομακρύνεται, το ενδεχόμενο να επικρατήσει η σοσιαλιστική ειρήνη και αδελφοσύνη σε ολόκληρο τον κοσμο πιθανώς να αργήσει ακόμα περισσότερο, οπότε κάποιος άλλος τρόπος θα πρέπει να βρεθεί. Και ως τότε, προσοχή στους Ανθρωποφάγους!

Advertisements

228 Σχόλια to “Θα μας ψήσουν οι Ανθρωποφάγοι”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Κι έλεγα σήερα να βρώ κάποια ευκαιρία να το βάλω το επίκαιρο άσμα!

  2. Γς said

    Ανθρωποφάγος είναι κι ο κανίβαλος

  3. Γς said

    Και τον έχουν βάλει μέσα στο καζάνι και τον βράζουν με πατάτες για να τον φάνε οι ανθρωποφάγοι.

    Και χορεύουν γύρω του. Ολοι εκτός από έναν που κάθε τόσο πάει στο καζάνι και του ρίχνει μερικές κεφαλιές.

    -Τι τον χτυπάς παιδί μου; Ο φύλαρχος.

    -Μα δεν τον βλέπεις αφεντικό; Που τρώει τις πατάτες!

  4. cronopiusa said

    Χρήσιμοι ηλίθιοι όλου του κόσμου ενωθείτε…

  5. atheofobos said

    Η εκτέλεση με τον Χαλκιά χωρίς κανένα πρόβλημα.

  6. Γς said

    Και μου άρεσε που έλεγε ο Τούρκος το ελληνικό όνομα της βραχονησίδας

    -Anthropofas.

    Ε ρε και να τη λέγανε Νικηταράς Τουρκοφάς

  7. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.
    Υπάρχει και η βερσιόν με ερμηνευτή τον Κώστα Βουτσά, από το παλιό σήριαλ «Ο ονειροπαρμένος«.

  8. Ριβαλντίνιο said

    Μόνο με πόλεμο θα λυθούν αυτά. Κάνουμε συμμαχία Ελλάδα , Βουλγαρία, Σερβία, Αρμενία, Ιράν, Ιράκ , Συρία και Κούρδοι. Βούλγαροι και Έλληνες νικάμε τους Τούρκους στην Ανατολική Θράκη. Εμείς νικάμε σε 2 αεροναυμαχίες στο Αιγαίο και σε μία σβέλτη στην Βόρεια Κύπρο. Έχουμε μεταφέρει πιό πρίν κρυφά στην Κύπρο Έλληνες στρατιώτες με τον οπλισμό τους για να συγκρατήσουν τα στρατεύματα κατοχής ή να κάνουν αντάρτικο μέχρι να τελειώσουμε τους Τούρκους στα υπόλοιπα μέτωπα. Οι Ανατολικοί γείτονες των Τούρκων τους την πέφτουν ταυτόχρονα και οι Κούρδοι κάνουν εσωτερική επανάσταση. Οι Βούλγαροι παίρνουν το 60 % της ΠΓΔΜ, οι Αλβανοί το 30 % και εμείς το 10 %. Παίρνουμε Βόρεια Ήπειρο και οι Αλβανοί το 90 % του Κοσόβου. Οι Σέρβοι παίρνουν το 10 % του Κοσόβου , λίγο ΠΓΔΜ, όλο το Μαυροβούνιο και το 37 % της Βοσνίας. Δημιουργείται ανεξάρτητο Κουρδιστάν με εδάφη της Τουρκίας, του Ιράκ και της Συρίας. Απ’τους Τούρκους παίρνουμε όλη την Κύπρο, στον Έβρο μόνο ποτάμια σύνορα, την Ίμβρο και την Τένεδο και λύνουμε όλα τα θέματα που αναφέρονται στο άρθρο του Νικοκύρη υπέρ μας. Όλα αυτά συνοδεύονται με υποχρεωτικές ανταλλαγές πληθυσμών. 400.000 Τούρκοι φεύγουν από Θράκη, Κύπρο, Ίμβρο, Τένεδο, Ρόδο και Κώ. 6.000 – 10.000 Έλληνες της Τουρκίας έρχονται στην Ελλάδα. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εγκαθίσταται στο Άγιο Όρος, αφού πρώτα τα υπόλοιπα ορθόδοξα πατριαρχεία αναγνωρίσουν ότι δεν χάνει κανένα από τα δικαιώματα του. Τέλος απαγορεύουμε στους Τούρκους να ξαναβγάλουν πολεμικά πλοία ή αεροπλάνα στην Μεσόγειο στον αιώνα τον άπαντα.

    Φυσικά όλα αυτά θα γίνουν με έναν αληθινό ηγέτη στο τιμόνι αυτής της χώρας, π.χ. Εμένα ή τον Μπουμπούκο ή τον Τσεκουρίδη και όχι λούληδες σαν αυτούς που έχουμε ή είχαμε !!!

  9. Πάνος με πεζά said

    Φυσικά, το Τούμπου Τουμπου Ζα το έχει πει κι άλλος :

    Δεύτερη ενορχήστρωση, την ίδια χρονιά (1975) μετά από την πρώτη εκτέλεση από Χαλκιά και Σιδηρόπουλο μαζί.

  10. ΚΑΒ said

    ξυλοφάς είναι η ράσπα, εργαλείο των μαραγκών.
    Διαβάζω στο λεξικό ότι στα αρχαία ξυλοφάγος;ο τρώγων ξύλα, είδος σκουληκιού

    Επίσης ακρωτήρια στα οποία συνέβαιναν συχνά ναυάγια ονομάζονταν έτσι π.χ.ο Καφηρέας, ο Μαλέας

    Γεώργιος Παχυμέρης
    Ἐκεῖνοι γὰρ παρὰ καιρὸν πλεύσαντες – κρονίου γὰρ ἀρχομένου μηνὸς ταῖς ναυσὶν ἐμβάντες ἀπέπλεον – , πρὸς
    αὐτῷ τῷ Μαλέᾳ, ὃν καὶ Ξυλοφάγον καλεῖν εἰώθασι, λήγοντος τοῦ μηνός,γίνονται καὶ τῇ ἐνισταμένῃ τότε μεγάλῃ πέμπτῃ ἑσπέρας ναυαγίῳ χρῶνται δεινῷ.

  11. Κουνελόγατος said

    «Προτιμώ πολύ περισσότερο την πρώτη εκτέλεση, με πρώτη φωνή τον Λάκη Χαλκιά, αλλά στο μοναδικό γιουτουμπάκι που βρηκα η βελόνα του πικάπ πήδαγε συνεχώς». ΓΜΤ, κι εγώ έτσι την πάτησα, όταν το μετέφερε σε σντι για να τ’ ακούμε στ’ αυτοκίνητο όταν πάμε εκδρομή… 🙂
    Καλημέρα σε όλους.

  12. nikiplos said

    …Μόνο που ο Τουρκοφάγος, είχε την ατυχία να πέσει στα χέρια του ελληνικού κράτους, να φυλακιστεί στην Αίγινα, να τυφλωθεί και να καταντήσει ζητιάνος στον Περαία. Στις μάχες του Ανάλατου, οι Άγγλοι και ο Κόχραν είχαν πάθει την πλάκα τους με τούτον τον ατρόμητο πολεμιστή, τον οποίο είχαν τόσο εξυπνήσει στα στρατιωτικά τους έγγραφα…

    Επί του πρακτέου: η Τουρκία έχει πλάνα δράσεων 20ετίας. Όπως ακριβώς και οι ημεδαποί οικοπεδοφάγοι…

  13. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά με την Τουρκία. Όσοι «νεαροί» ή …γεροξούρηδες (ας πω Ελληναράκια ή Ελληναράδες) «μας κόβει» να πάμε να βάλουμε τη σημαία, πρέπει να έχουμε τα κότσια να την υπερασπίσουμε και να μην παριστάνουμε τους «τζαμπαμάγκες».

  14. Στο «Ο χριστός ξανασταυρώνεται» Γυψοφάς είναι το παρατσούκλι αυτού που έβαλαν να κάνει τον Ιούδα (στο σήριαλ που γυρίστηκε τον ρόλο έχει ο Γιώργος φούντας). Στο χωριό, λέει ο Καζαντζάκης, τον ονόμασαν έτσι επειδή κάποτε είχε φάει απο την οργή του ένα γύψινο αγαλματίδιο της Βασίλισσας Βικτωρίας.

  15. Πάνος με πεζά said

    Και μια αμερικάνικη πατέντα, που δεν ευδοκίμησε ποτέ στην Ευρώπη -αν και πωλείται-, ο σκουπιδοφάγος :

  16. Πάνος με πεζά said

    Και ο Κωνσταντίνος Κονοφάγος,διαπρεπής μηχανικός και πρύτανης του ΕΜΠ στα γεγονότα.

  17. Ριβαλντίνιο said

    Για το Νικηταρά κάποιοι αναγεννημένοι ερασιτέχνες ιστορικοί έγραψαν ότι το μαστίγωνε το δελφίνι, τον τσούλαγε τον σκαραβαίο , την ματασακόνιαζε την βάρκα, επειδή ο Κανέλλος Δεληγιάννης είχε γράψει στα Απομνημονεύματά του πως στην τάδε μάχη δεν παραβρέθηκε «μήτε ο Κολοκοτρώνης, μήτε ο Νικηταράς, μήτε η Νικηταρού…» ! 🙂

    https://books.google.gr/books?id=16UKAQAAMAAJ&q=%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%8D&dq=%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%8D&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwiA4N_05cDaAhWEFSwKHVWuADkQ6AEINTAC

  18. Γς said

    14:

    >στο σήριαλ που γυρίστηκε τον ρόλο έχει ο Γιώργος φούντας

    Και φάγαμε στο σπίτι του κυρ Γιώργου στην Ανάσταση. Δίπλα στο πατρικό μου. Ο γιος του, η εγγόνα του, το δισέγγονό του, ο Μάριος με τη νονά του, την κόρη μου

  19. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  20. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Κολοκυθοκορφάς, πιάνεται;

  21. Γς said

    17:

    Α, μην μας κολάζεις τώρα.

    Τι Τουρκοφάγος, τι Βουλγαροκτόνος…
    παλουκοκτόνος κατά έναν αχρείο

    http://caktos.blogspot.gr/2013/12/blog-post_30.html

  22. nikiplos said

    @15 και η πιο χρήσιμη έβερ! Από τότε που τον εγκατέστησα μονολογώ πόσο μλκς ήμουν που χρόνια δεν τον είχα…

  23. «και η αναφορά στα 3 μίλια καθιστά σαφες ότι όσα νησιά απέχουν περισσότερο δεν είναι τουρκικά»
    Ε, ναι. Η Γαύδος που είναι μ3σα στα 150, απέχει λιγότερο από 3 μίλια 🙂

  24. Πάνος με πεζά said

    Και τρίτη εκτέλεση, αλλά ΠΑΛΙ μέσα στο 1975 (φαίνεται έπαθε κρίση ερμηνευτή ο Μαρκόπουλος, στο συγκεκριμένο τραγούδι). O Μαρίνος με τη Μπαλανίκα ως δεύτερη.

  25. cronopiusa said

    Να πάω όρτσα πνίγομαι
    σταβέντο δε γλιτώνω
    μα να το ρίξω στη στεριά
    και πάλι μετανιώνω.

    Καλή σας μέρα!!

  26. Πάνος με πεζά said

    Αυτά τα σκοινάκια που πήραν, είναι για να απλώσουν μπουγάδα στον Τρούμαν, όχι για να τον ρίξουν…

  27. μήτσκος said

    Οι συνθήκες τύπου Λωζάνης ισχύουν όσο υπάρχει η αντίστοιχη ισορροπία δυνάμεων. Αν η ισορροπία δυνάμεων ανατραπεί, τότε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το ισχυρότερο μέρος θα το εκμεταλλευτεί. Γιαυτό είναι και αστεία η επέκταση του εναέριου χώρου στα 10 ν.μ., αφού η Ελλάδα δεν μπορεί να την επιβάλει και οι Τούρκοι μπαινοβγαίνουν όποτε τους καπνίσει.

    Θέλω να ελπίζω πάντως ότι η ισορροπία στο Αιγαίο δεν έχει ανατραπεί σε δραματικό βαθμό, και ότι οι Τούρκοι ενισχύουν τη φιλολογία περί Λωζάνης κοιτώντας περισσότερο προς τα ανατολικά.

    (Οι παλιότεροι θα θυμούνται το πάγιο αίτημα προς τις ΗΠΑ τη δεκαετία του 80, «διατήρηση της αναλογίας 7:10 στη στρατιωτική βοήθεια προς Ελλάδα-Τουρκία» – αναλογία σαφώς ευνοϊκή για την Ελλάδα).

  28. spiral architect 🇰🇵 said

    Κομμένα τα αστειάκια! «Δεν ήθελα να προκαλέσω … Μπαλταδώρος … δεν είμαι χρυσαβγίτης … ψάρευα εδώ απαραπέρα … πήγα για καφέ, άνοιξα το φέης και το σκέφτηκα … «
    (και άμα γίνει η στραβή την κάνω με ελαφριά πηδηματάκια στης μαμάς μου)

    Παιδιά, όπως είπε και το κομάντο βρισκόμαστε σε ακήρυχτο πόλεμο στο Αιγαίο και η φάση δεν είναι καθόλου αστεία. Κάποιοι θέλουν να το παίξουν επίδοξοι Πρίντσιπ βάζοντας σημαιούλες σε κάθε ύφαλο που εξέχει και δεν περιγράφεται από τη Συνθήκη, πήραν τα λάικ τους δίνοντας λαβή στους Τούρκους εθνικιστές να φανατίζουν έτι περαιτέρω το κοινό τους.

    Τελικά οι ηλίθιοι περισσεύουν εκατέρωθεν του Αιγαίου, έλεος ρε πούστη μου!

  29. Γς said

    22:

    >Από τότε που τον εγκατέστησα μονολογώ πόσο μλκς ήμουν που χρόνια δεν τον είχα…

    Και θυμήθηκα την εμέρτζενσι κατάσταση ένα πρωί στα παιδικάτα μου.

    Ξαφνικά χάθηκε ένα κομπόδεμα σεβαστού ποσού. Χαμός, ψαξίματα…

    Και να χτυπάει και το καμπανάκι του σκουπιδιάρη που πέρναγε.

    Και να βουτάει τον ντενεκέ των σκουπιδιών η μάνα μου να τον προλάβει

    Και να βάζει το πόδι του στην πόρτα ο πατήρ μου.

    -Στοπ!

    Κι ήταν μέσα στα σκουπίδια τα λεφτά που τά’ χε πετάξει κατα λάθος η μαμάκα μου.

    Κατά τα άλλα να το χαίρεσαι τον εν δυνάμει μονεδοφάγο σου…

  30. nikiplos said

    @25,
    Και να σκεφθεί κανείς πως ο Πωλ Πόρτερ, που συνένταξε την έκθεση για τον Ελληνικό Εμφύλιο, που πίστευε ακράδαντα πως ήταν δυνατή η αποτροπή του υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις τις οποίες αιτίαζε στην δεξιά παράταξη κλπ, ήταν επίσημος απεσταλμένος της κυβέρνησης Τρούμαν.

  31. ΣΠ said

    4
    Η πρώτη φωτογραφία είναι σέλφι. Την δεύτερη ποιος την τράβηξε;

  32. nikiplos said

    29@ αγαπητέ Γσ, αυτό δεν θα συνέβαινε ποτέ με έναν σκουπιδοφάγο… Διότι η μήτηρ σου, θα έβλεπε το πάκο πριν το ρίξει στο νεροχύτη… 🙂

  33. Παναγιώτης said

    @14 και στο αρθρο. Δεν επεκτείναμε τον εναέριο χώρο στα 10 μίλια. Τον ορίσαμε έτσι το 1931 παρόλο που τα χωρικά μας ύδατα* ήταν 6 ναυτικά μίλια. Έτσι έχουμε το παράδοξο κάποιος να κολυμπά σε διεθνή ύδατα αλλά να έχει απο πάνω του ουρανό που ελέγχεται από την Ελλάδα. Μεταπολεμικά οι συνθήκες ορίζουν ότι ο εναέριος χώρος και τα χωρικά ύδατα πρέπει αν συμπίπτουν, οπότε η Τουρκία αναγνωρίζει εναέριο χώρο 6 ναυτικά μίλια. Εμείς λέμε ότι ΄ποτε θέλουμε επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα στα 10 μίλια, μάλιστα στην τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα που κωδικοποιήθηκε από τον ΟΗΕ το δίκαιο της θάλασσας και ορίζει δυνατότητα για χωρικά ύδατα 12 ναυτικά μίλια λέμεμ όιτ όποτε θέλουμε τα πάμε στα 12 μ’ιλα αλλά η Τουρκία λέει οτι αυτό είναι αιτία πολέμου (casus beli).
    http://www.geetha.mil.gr/el/violations-gr/121-epexhghseis-orwn.html

    Τα χωρικά ύδατα που το 19ο αιώνα ήταν το βαληνεκές ενός κανονιίου και ήταν ο θαλάσσιος χώρος που έιχαν εξουσάι τα παράκτια κράτη και πέρα από αυτό ήταν η ανοιχτή θάλασσα (high seas) που είχαν εξουσία οι υπερδυνάμεις.

  34. Πάνος με πεζά said

    Δεν ξέρω τα τελευταία μοντέλα, αλλά οι ελάχιστοι σκουπιδοφάγοι που πρόλαβα να δω μικρός (τέλη ’70s) μύριζαν απαίζια, όλη τη μέρα. Τώρα ίσως τους έχουν βελτιώσει. Δεν παύει όμως να είναι άγχος μη σου φύγει τίποτα στη μαύρη τρύπα… Στη λεκάνη, κάπως τα βολεύεις – η τούρκικη και ο σκουπιδοφάγος είναι εφιάλτες !

  35. gpoint said

    Το χαραμοφάς είναι κοινό σαν χαραμοφάης

    Είναι δυνατόν να σας αρέσει περισσότερο η νερόβραστη εκτέλεση του Χαλκιά από την έξοχη του Παύλου ;;

  36. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια! Πολύ ωραία!

  37. Παναγιώτης Κ. said

    Ποια Τουρκία, ποιες εξωτερικές απειλές, ποια άμυνα και ποια πάλη εναντίον επίβουλων γειτόνων.
    Αυτά είναι για τους…πατριδοκάπηλους και τους Ελληναράδες!
    Πολλοί από αυτούς δεν πήγαν στον στρατό έφτασαν όμως στο αξίωμα του υπουργού! Όσο για τους γόνους τους; πάντα στα μετόπισθεν! 🙂
    Έχουμε βεβαίως και το άλλο: Σύνταξη στα 50 (πολλά είπα) και… στρατηγούς περισσότερους από αυτούς που έχει η …Αμερική!

    Μία πάλη υπάρχει. Η…πάλη των τάξεων! 🙂

    Ένας είναι ο εχθρός. Ο ιμπεριαλισμός! 🙂

    Βασίζομαι στις μάνες στην Τουρκία αλλά και γενικώς στις μάνες όλου του κόσμου να ξεσηκωθούν με κάποιο τρόπο και να πουν στους πάσης φύσεως άρπαγες: Δεν πάτε να…

  38. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο μεροφάς είναι ο μεροκαματιάρης: μεροδούλης-μεροφάς. Τη χρησιμοποιεί ο Καζαντζάκης και στον «Τελευταίο πειρασμό»:
    «Ο κοκκινογένης, ν’ ακούσει τα λόγια αυτά, ξέχασε πως ήταν μεροδούλης μεροφάς και τους έχει όλους ανάγκη, άναψε από το κακό του, μίλησε όξω από τα δόντια…»
    και στον «Φτωχούλη του Θεού»:
    «Κι η ευλάβεια, μαθές, και μην ακούς, θέλει τεμπελιά, θέλει να ‘χεις καιρό, ένας μεροδούλης μεροφάς γυρίζει σπίτι του το βράδυ ξεθεωμένος, πεινάει…»

  39. nikiplos said

    34@ δεν μυρίζουν καθόλου (χειρότερα μύριζε ο νεροχύτης πριν). Κι αν σου πέσει κάτι κατά λάθος και είναι μεταλλικό – κουταλάκια ή κάνα δακτυλίδι- βγαίνει αλώβητο στο λεκανάκι του σκουπιδοφάγου, λίγο στραβωμένο βέβαια. Ο δικός μου τρώει τα πάντα: γυαλιά, καρφιά, κόκκαλα από υπολείμματα κρέατος κλπ.

  40. Παναγιώτης Κ. said

    @30. Καλά έκανες και μας το θύμισες!

  41. giorgos said

    Αιγαίο , πλεούμενο σέ πρωτοφανή δεκακυμία έν κρανίοις… «υφαλοκρηπίδες» , «έναέριοι χώροι» , «διεθνές δίκαιο» , «χωρικά ύδατα» , «δίκαιο τής θαλάσσης»
    http://katotokerdos.blogspot.gr/2016/04/blog-post.html

  42. spiridione said

    16. Για το Κονοφά(γ)ο έχουμε γράψει βέβαια και εδώ!
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/11/07/konofago/

  43. gpoint said

    # 38

    Απ ‘οτι φαίνεται έχεις φάει τον Καζαντζάκη με το κουτάλι παραβαίνοντας την σοφή οδηγία να μην διαβάζεις συγγραφείς που το επίθετό τους αρχίζει από Κα – εξαιρείται ο Καραγάτσης που έτσι κι αλλιώς ψευδώνυμο είναι, άσε που έχει και το μήηηη μπροστά !!!!
    Μεγάλος είσαι, δεν διορθώνεται, θα έχεις στο εξής την απέραντη κατανόησή μου (μη σου πω πως και το βάζελος μπορεί εκεί να οφείλεται !! )

  44. Ένας Καριώτης said

    Έχει ενδιαφέρον μια ερμηνεία για την ονομασία των βραχονησίδων αυτών, πως στα χρόνια της πειρατείας τα χρησιμοποιούσαν οι πειρατές ως φυλακές ανθρώπων που έκλεβαν από γειτονικά νησιά (Ικαρία, Σάμο) και τους κρατούσαν εκεί μέχρι να πάρουν λύτρα από τις οικογένειές τους, αλλιώς τους προωθούσαν στα σκλαβοπάζαρα της Β. Αφρικής.

  45. Παναγιώτης Κ. said

    Διαβάζω:
    Όρτσα (ιταλικά orza )
    1.Ολική ανάπτυξη της ιστιοφορίας ή εκμετάλλευση του υφιστάμενου ανέμου.
    2.Άνοιγμα όλων των πανιών ώστε αυτά να «φουσκώσουν» από τον υφιστάμενο άνεμο.

    Όρτσα ως επιφώνημα: Παράγγελμα για αλλαγή θέσης ή πλήρης ανάπτυξη των πανιών του ιστιοφόρου κατάλληλα ώστε να φουσκώσουν από τον υφιστάμενο άνεμο.Συνεπώς, «με την πρύμνη πάνω στον καιρό».

    Για όσους μπερδεύουν την πρύμνη με την πλώρη…:)
    ΠΛέει…προς τα μπρός άρα…ΠΛώρη.

    Σταβέντο: (Βενετική: sotovento και στα Ιταλικά, sottovento) υπήνεμα ή απάνεμα.

  46. sarant said

    38 Α μπράβο!

    42 Καλά που με πρόλαβες!

  47. sarant said

    44 Ενδιαφέρουσα ερμηνεία πράγματι!

  48. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>ξυλοφάς το πουλί ο δρυοκολάπτης.
    10. Μόνο τη ράσπα λέμε μεις ξυλοφά

    39, Ο δικός μου τρώει τα πάντα
    παμφάγος/αδηφάγος:σαρκοφάγος,χορτοφάγος

    κοστοφάγος, βιβλιοφάγος, κομμουνιστοφάγος
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/10/24/kostovoros/#comment-191708

    43 >>να μην διαβάζεις συγγραφείς που το επίθετό τους αρχίζει από Κα
    αντίθετα ναι στους ποιητές! Κάλβο,Καβάφη, Καρυωτάκη, Καρούζο 🙂

  49. spiral architect 🇰🇵 said

    Γράφοντας το @28 στο μυαλό μου είχα το παρακάτω:
    Η υψηλή στρατηγική της Τουρκίας στο Αιγαίο και ευρύτερα στην Ανατολική Μεσόγειο είναι πολυεπίπεδη και λιγότερο εμφανής από ό,τι παρουσιάζεται. Μπορεί να γίνει πρόβλεψη θερμού επεισοδίου στο αυστηρό μεθοδολογικό πλαίσιο της επιστήμης των Διεθνών Σχέσεων; Ασφαλώς και όχι. Αλλά η ποιοτική ανάλυση των μεταβλητών δείχνει ότι ένα υπολογισμένο θερμό επεισόδιο –και όχι ένα θερμό επεισόδιο απότοκο ατυχήματος εξαιτίας της υψηλής τριβής που κυριαρχεί στην περιοχή– είναι περισσότερο πιθανό να συμβεί εναντίον της Κύπρου. Η Αγκυρα, παράλληλα, θα επιθυμεί να δει την εξέλιξη ενός θερμού επεισοδίου μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ ώστε να έχει να αντιμετωπίσει μειωμένη διπλωματική πίεση από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία ή τη Γαλλία, οι οποίες θα έχουν στρέψει την προσοχή τους στα σύνορα Λιβάνου και Ισραήλ.

    Αν διαβάσατε όλο το παραπάνω, (μη φοβάστε, δεν είναι από τον Ρ.) 🙂 θα καταλάβατε ότι, η ελληνοτουρκική ένταση στο Αιγαίο είναι ένα κομμάτι του γεωστρατηγικού παιχνιδιού που παίζεται στην περιοχή τον τελευταίο καιρό. Παρεμπιπτόντως, ο μόνος διαβασμένος στις διεθνείς σχέσεις είναι ο Κοτζιάς και εύχομαι να έχει συνετίσει τους κυβερνώντες ως προς την αντιμετώπιση των πρακτικών του μεμέτη.

  50. Αγγελος said

    Αυτά τα Rabbit Islands που περιήλθαν στην Τουρκία ποια να είναι;

  51. LandS said

    Εντάξει, και εγώ εκτονώθηκα βρίζοντας τους τρείς (χρήσιμους στον Γιλντιρίμ) ηλίθιους που βάλαν σημαίες στα νησάκια γύρω στους Φούρνους.
    Αλλά δεν θα έπρεπε κάποια αρμόδια αρχή, η ΚΥΠ, το β Επιτελικό του ΓΕΕΘΑ να έχει βγει και να ανακοινώσει ότι ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗ τόσο των τριών όσο και των άλλων πραγματικών στοιχείων της υπόθεσης προκύπτει ότι αυτοί έδρασαν μεμονωμένα και χωρίς να έχουν επίγνωση των συνεπειών;

  52. LandS said

    49 Τέτοια κείμενα στο Ριζοσπάστη έχουν να γραφτούν από τότε που έγραφε ο Κοτζιάς.

  53. 12 Να ξέρετε πάντως ότι και στην Τουρκία η κυρίαρχη άποψη είναι ότι «οι Έλληνες έχουν υψηλή στρατηγική και μακρόπνοο σχεδιασμό» ενώ «εμείς αυτοσχεδιάζουμε και τα κάνουμε σαλάτα». Μια αλλαγή προοπτικής είναι πάντα ενδιαφέρουσα.
    Πρόσφατα άκουσα επίσης ότι η εξωτερική πολιτική του Ερντογάν καθορίζεται, λέει, από καθημερινές δημοσκοπήσεις ή κάτι τέτοιο. (Δεν τον κάνει λιγότερο επικίνδυνο).

  54. spiral architect 🇰🇵 said

    @52: Έγραφε στην ΚΟΜΕΠ πολύ παλιά, πριν φύγει και μέσω ΓΑΠ φτάσει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Το ζήτημα είναι ότι το συγκεκριμένο κείμενο προετοιμάζει για συμμαχίες που κάποτε θα ήταν απαράδεκτες, (εποχή ΄80s με ΠΑΣΟΚ και ΑΓΠ) αλλά τώρα θεωρούνται δεδομένες.
    Προφανώς, τέτοια κείμενα δεν θα δημοσίευε ο Ρ.

  55. Πάνος με πεζά said

    @ 45 : Και νομίζω ότι το «πάμε πρύμα» κανονικά γράφεται με ύψιλον, δηλ. με τον καιρό στην πρύμνη, να μας σπρώχνει τα μέγιστα. Σταδιακά νομίζω όμως ότι άρχισε να γράφειαι «πρίμα», από την «πρωτιά» που κρύβει η λέξη όταν γράφεται με γιώτα.

  56. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πατατοφάγοι

  57. Λεύκιππος said

    Όταν οι σχέσεις δυο κρατών καθορίζονται από ένα casus belli, που περιμένουμε να οδηγήσει η οποιαδήποτε (λογική) παράθεση (λογικών) στοιχείων και δεδομένων; Μην ξεχνάμε ότι, πέραν όσων παρέθεσε ο νοικοκύρης, η Τουρκία επιμένει στην (προβλεπόμενη;) αποστρατικοποίηση σχεδόν όλων αυτών των νησιών.

  58. Λ said

    Εγώ ήμουν εξοικειωμένη με τον τύπο αυτό ιταμ διάβασα τους Αδελφοφαάδες. Λέμε επίσης μακαρονοφάς και τραχανοφάς αν και για το δεύτερο προτιμάται ο τύπος τραχανορούφης που ειναι το παρατσούκλι του χωριού μου. Άρπαξε λέει μια κουρούνα ςνα κουλούρι τραχανά και οι χωριανοί την πήραν απο πίσω να της το πάρουν.

    Λέμε επίσης κορυποστάς, που ήταν ξύλινο κατασκεύασμα πάνω στο οποίο κάθονταν οι στάμνες. Κάθε νοικοκυριό είχε αριθμό κορυποστατών

  59. Παναγιώτης said

    45 Είναι καραβίδα!
    Όρτσα είναι η πλεέυση κόντρα ή όσο γίνεται πιο αντίθετα στον άνεμο. Στο επίσημο ονοματολόγιο του Πολεμικού Νυτικού λέγεται εγγυτάτη πλεύση, δηλαδή κντά στη δίυθυνση του ανέμου. Οπότε η πλώρη είναι προς τον άνεμο στα όρτσα.

    http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/books_pdf/e_j00002.pdf

  60. Πάνος με πεζά said

    Κι αυτό, το θυμάσαι πια από το τραγούδι : Όρτσα τα πανιά, κόντρα στο δεληβοριά…

  61. spiral architect 🇰🇵 said

    Για να περάσει η ώρα μέχρι να φύγω για δουλειά κάθισα και μέτρησα την μεγίστη απόσταση ακτή-με-ακτή (λέμε τώρα) στο Μικρο Ανθρωποφάγο. Oπως μπορείτε να διαπιστώσετε και μόνοι σας αυτή η απόσταση είναι 358,12 μέτρα.. Χαλαρά μπορεί να χαρακτηριστεί λοιπόν και ξέρα.

    Κουϊζάκι: Τι ένωνε κάποτε το λιμάνι της Παροικιάς με το λιμάνι των Φούρνων;

  62. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Συνειρμικά θυμήθηκα την αυτοβιογραφία του Μάρκου που αναφέρει για κάποιο σημείο της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής του Πειραιά πως ονομαζόταν Απαγορεύεται γτ εκεί είχαν φάει λέει τα σκυλόψαρα δύο ανθρώπους.

  63. Alexis said

    #55: Βεβαίως με ύψιλον. Όπως και το «θα σε τρέχω πλώρα-πρύμα», συνήθης απειλή ανώτερου προς ναύτη στο Π.Ν.

  64. Γιάννης Κουβάτσος said

    Οι Παναθηναϊκοί, Τζι, όπως ξέρεις, είχαν και έχουν τη φήμη των πιο καλλιεργημένων φιλάθλων. Δεν είναι σύμπτωση που πλειοψηφούν και σ’ αυτό το ιστολόγιο. 😉

    Θα συμφωνήσω κι εγώ: κάγκουρες του ίνσταγκραμ οι ελληνάρες με τη σημαία. Όταν ο Γλέζος με τον Σάντα και ο Σολωμού επιχειρούσαν να κατεβάσουν τις σημαίες που βρόμιζαν τον αέρα της πατρίδας τους, ήξεραν ότι διέτρεχαν μεγάλο κίνδυνο.

  65. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    49 – Μετά τον β΄π.π, οποιοδήποτε θερμό η ψυχρό επεισόδιο μεταξύ κρατών σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη, προκαλείται ή ελέγχεται από τις μεγάλες δυνάμεις για δικό τους όφελος ενώ τα αντιμαχόμενα κράτη, είναι οι παράπλευρες απώλειες. Εννοείται φυσικά, πως σε ΟΛΑ τα γεγονότα του 20ου και 21ου αιώνα (για να μην πώ και του 19ου) αν κοιτάξει κανείς, πίσω πίσω πίσω πίσω πίσω πίσω θα δεί μιά τράπεζα αλλά και «περίεργες» συναλλαγές στο χρηματιστήριο.
    Αυτά που λέω δεν είναι συνομωσιολογίες, γραπτή και φανερή ιστορία είναι, μπορεί ο καθένας να τα βρεί αλλά παραδόξως δεν κοιτάζει κανείς ενδιαφερόμενος εκεί.
    Την σύγχρονη ιστορία δεν την γράφουν οι νικητές, αλλά οι τράπεζες όπως τους βολεύει, γι΄αυτό και βρίσκονται στην τελευταία παράγραφο της τελευταίας σελίδας, στην πρώτη φυσικά κυριαρχούν ΟΙ ΗΡΩΕΣ και στις μεσαίες η επιστήμη των διεθνών σχέσεων.
    Ποιός διάβασε και θυμάται την τελευταία σελίδα του βιβλίου της ιστορίας. 🙂 🙂 🙂

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    25, 26
    Υπήρξαν και …πετυχημένες προσπάθειες ! 🙂
    Τον Μάρτιο του 1986 εξερράγη στο άγαλμα ισχυρή ωρολογιακή βόμβα. Με αφορμή την επίθεση ο τότε δήμαρχος Αθηναίων Δημήτρης Μπέης πρότεινε αντί του Τρούμαν να τοποθετηθεί άγαλμα του Αβραάμ Λίνκολν, αλλά η πρότασή του απορρίφθηκε.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%A7%CE%AC%CF%81%CE%B9_%CE%A4%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CE%BD_(%CE%91%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1)

  67. Alexis said

    #4: Πόσο εύκολοι είμαστε στις ταμπέλες και στους χαρακτηρισμούς ως λαός!
    «Βλαχοκάγκουρας» λοιπόν, κατά την τουιτερική κυρία (Pyrgodespoina), όποιος φοράει μαύρο γυαλί, μπλουζάκι ομάδας (;), βγάζει σέλφι και υψώνει άμα λάχει και καμιά ελληνική σημαία.
    Μα…στα…

    #5: Το «Τούμπου-τούμπου-ζα» είναι υπεύθυνο και για ένα από τα πολλά παιδικά μου ραμόνια.
    Μην μπορώντας να φανταστώ ότι υπάρχει λέξη ελληνική «μπροστοτράγος» άκουγα (φυσιολογικά νομίζω) «του γέρου προς τον τράγο»

    #35: Το μέταλλο και η χροιά της φωνής του Χαλκιά είναι νομίζω μοναδικά στο ελληνικό τραγούδι. Μου αρέσει ιδιαίτερα στους «Μετανάστες» και στη «Θητεία» του Μαρκόπουλου, όμως για ένα σατιρικό τραγούδι, έχεις δίκιο, δεν είναι τόσο ταιριαστός.
    Το συγκεκριμένο θα μου άρεσε περισσότερο με τη φωνή ενός σατιρικού τραγουδιστή της εποχής, του Θέμη Ανδρεάδη για παράδειγμα.

  68. Γς said

    Τον πράσινο πετροφά τον ξέρετε; Δεν τον ξέρετε!

    Prasinos petrofas: Ζει σε βάθος 2-3 χιλιόμετρα και τρέφεται από ασβεστόλιθο, γρανίτη, μάρμαρο και άλλα πετρώματα.

    Και αν σας ρωτήσουν τι θα γινόταν αν ανοίγαμε μια τρύπα από εδώ ως τους αντίποδες και ρίχναμε μέσα μια πέτρα μην την πατήσατε.

    Οτι δηλαδή θα πάει στο κέντρο της γης και ίσως το ξεπεράσει και μετά θα κάνει ταλαντώσεις μέχρι να σταθεροποιηθεί και άλλα τέτοια κουφά.

    Δεν θα προλάβει. Θα την φάει ο πράσινος πετροφάγος!

    Το αναπόδραστο του ad hominem

    Εκτός βέβαια αν η γη είναι επίπεδη.

    Κάποιοι λένε πως αν η γη ήταν επίπεδη, ο ουρανός θα έπρεπε να πέσει στα κεφάλια μας.

    Μην τους πιστεύετε.

    Είναι οι 1.000.000 πράσινοι φτερωτοί νάνοι που τον κρατάνε

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    62. Σκυλόψαρο – κοΡιτσοφάς
    και στη Φαύστα του Μποστ 🙂
    Το έργο βασίζεται σε ένα πραγματικά τραγικό γεγονός. Ένα κοριτσάκι φαγώθηκε στην Αμφιάλη. Μάλλον από καρχαρία. Οι εφημερίδες της εποχής γράφανε για μέρες.

  70. Γιώργος said

    «Αν έχεις κτηματικές διαφορές με τον γείτονά σου, τον πας στο δικαστήριο. Μεταξύ κρατών τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, αφού για να πανε στο Διεθνές Δικαστήριο τα δυο κράτη πρέπει προηγουμένως να έχουν υπογράψει συνυποσχετικό, στο οποίο να ορίζουν σαφώς ποια θέματα θα κρίνει το δικαστήριο και με ποια νομική βάση, και να δεσμεύονται ότι θα αποδεχτούν την ετυμηγορία του δικαστηρίου. Προφανώς, κάποιο κράτος που ξέρει ότι θα χάσει, δεν έχει κανένα λόγο να δεχτεί την προσφυγή -αρκείται να συντηρεί τη διένεξη.»

    Υποθέτω και ένα κράτος μόνο του, σε περίπτωση που εκτιμά ότι υπάρχει παραβίαση της κυριαρχίας του, θα μπορεί να προσφύγει. Γιατί δεν το κάνουμε; Στην περίπτωση της σύγκρουσης των πλοίων κοντά στα Ίμια, πριν λίγο καιρό, που κατ’ εμάς ήταν σε ελληνική θαλάσσια περιοχή είχαμε τη δυνατότητα. Ακόμα και τώρα θα έλεγα που υπάρχει η επίσημη παραδοχή της Τουρκίας ότι μπήκαν και κατέβασαν τη σημαία σε έδαφος που ισχυριζόμαστε ότι είναι δικό μας. Και τα λέω αυτά γιατί πέρα από τις κραυγές, αν πραγματικά υπάρχουν νομικά γκρίζες περιοχές, πρέπει να κάτσουμε να λύσουμε τα θέματα. Η κατάσταση όπως είναι θα μας οδηγήσει σε ανθρωπιστική και οικονομική καταστροφή.

  71. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    69. εδρασε ο …σελιδοφάς! https://sarantakos.wordpress.com/2016/11/04/fausta/

  72. nikiplos said

    Αγαπητέ Λάμπρο, @65, προς επίρρωση αυτών που γράφεις, διάβασα πρόσφατα το «Ο Καβάφης και η εποχή του» του Στρατή Τσίρκα. Στο πρώτο μέρος του έργου, αναγκαστικά αναφέρεται η δράση της Αγγλίας (οι ΗΠΑ της εποχής εκείνης) στην μετατροπή της κραταιής Αιγύπτου του Μωχάμετ Άλυ σε αποικία χρέους. Αναφέρεται η καταστροφή των παραγωγικών δομών στην Αίγυπτο, ο αφανισμός του παροικιακού εμπορίου ώστε να προωθηθούν τα χρηματιστηριακά κεφάλαια, που στόχο είχαν να καλύψουν αγγλικές τρύπες κλπ. (η τράπεζα που λέγαμε).

    Μάλιστα με το σειρμό εκεί της Γαλλίας, η οποία ήθελε απλώς να βρίσκεται στο τραπέζι των συνδαιτημόνων κατάφεραν να κρατήσουν σταθερά τα χρεωλύσια των δανείων – τα οποία επέβαλαν με βία – ώστε να μην γίνουν κουρελόχαρτα τα δικά τους κρατικά ομόλογα. Όταν πέρασαν το 80% στα χέρια των Αυστροούγγρων και των Γερμανών, οι » σύμμαχοι» εγκατέλειψαν το πρότζεκτ αφήνοντας μια άλλοτε κραταιά και παραγωγική οικονομία σε πλήρη διάλυση.

    ΥΓ> Φυσικά οι … Γερμανοί αντέδρασαν στη συνέχεια αφού διαπίστωσαν πως είχαν χάσει πολύ χρήμα στην Αφρική…
    🙂

  73. Άμα μπερδευτώ και ψάχνω να βρω αν η πλώρη ή πρύμνη είναι μπροστά, τραγουδάω: «σκίζ’ η πλώρη τα νερά» άρα η πλώρη είναι μπροστά. 🙂

  74. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    66 Αν δεν με απατά η μνήμη μου, μετά την ανατίναξη του 1986 η αναστήλωση έγινε στις 6 Αυγούστου…

  75. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θυμάμαι κι εγώ πως μέχρι να γίνει η επανατοποθέτηση του αγάλματος του Τρούμαν, το φυλάγανε στο Πολεμικό Μουσείο. Και μια ωραία γελοιογραφία (του ΚΥΡ;) έδειχνε τον ανδριάντα του Κανάρη να κατεβαίνει από το βάθρο του και να πηγαίνει με τον δαυλό στο χέρι προς τη μεριά του Τρούμαν, οπότε ακούγεται αυστηρή η φωνή του φύλακα:
    – Κωσταντή, στη θέση σου!

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μιας κι είχαμε καιρό να Μποστανίσουμε

    Ανατριχιαστικό,τώρα δα πριν πατήσω το πλήκτρο να ανεβάσω τη φωτό , ακούω στο ράδιο πως πνίγηκε 4χρονο κοριτσάκι σε πισίνα στη Νάξο…

  77. Νέο Kid said

    Ούτε μια ,έστω παρεμπίπτουσα, αναφορά στον Πρίγκηπα; Κρίμα…

  78. Λ said

    Υπάρχει φυσικά ο μελισσοφάς, μεταναστευτικό πουλί

  79. Εγώ για να το θυμάμαι σκέφτομαι την έκφραση «βάζω πλώρη για…»

  80. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    78 κρατημένο στο ποντίκι για να το αναρτήσω 🙂 Μελισσοφάδεα στα σύρματα

  81. diant said

    Η μάνα μου λέει για τον αγγουροφά που τρώει (χαλάει) τα υπόγεια του κήπου 🙂

  82. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    79 Βέβαια! και «Είμαι ορθόπλωρο καϊκι.» ή
    Η γοργόνα η πλωριά

  83. Γς said

    79:

    Εγώ πάλι σκέφτομαι την ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη «Νόμος 4000» και αυτόν που έγραψε γι αυτήν

    «Ανεπαρκείς η Λάσκαρη και ο Βουλγαρίδης, ελαφρύς ο Δαλιανίδης, ταλαντούχος ο Βουτσάς»…

    Ηταν ο Μάριος Πλωρίτης!

  84. ΣΠ said

  85. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εγώ θυμάμαι τα «Λόγια της πλώρης». Από Κα- κι ο Καρκαβίτσας, Τζι. 😊

  86. Daeman said

    [Λεξικό Κριαρά]

    κρεατοφάγος, επίθ.· κρεατοφάς. Που τρώει πολύ κρέας· κοιλιόδουλος: κρεατοφάς και μεθυστής (Πεντ. Δευτ. XXI 20). [<ουσ. κρέας + ‑φάγος. T. κρα‑ στο Bλάχ. και κρετσοφάς σήμ. κρητ. H λ. και σήμ.]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=κρεατοφάγος&dq

    θρασιοφάς
    επίθ. Αυτός που τρώει θρασίμια, ψοφίμια: πνιγάρη λύκε, θρασιοφά (Διήγ. παιδ. 833). [<ουσ. θράσιο (Θαβώρης, Ελλην. 22, 1969, 448) + ‑φας <‑φάγος]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=θρασιοφάς&dq

    ξυλοφάγος, επίθ. Που τρώει τα ξύλα: ξυλοφάγος σκώληξ (Μανασσ., Ποίημ. ηθ. 852). Το αρσ., καθώς και τ. ξυλοφάος και ξυλοφάς ως τοπων.: (Πορτολ. Α 1088 και κριτ. υπ., 12411). [<μτγν. επίθ. ξυλοφάγος. Το αρσ. ως ουσ. και σήμ.· στους τ. ‑φας (Βλάχ.) και ‑φάος ιδιωμ. Η λ. και σήμ. (Κριαρ.)]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=ξυλοφάγος&dq=

    [Λεξικό Γεωργακά]

    αγουροφάγος [aγurofáγos] ο, (& region. αγουροφάος & αγουροφάης & αγουροφάς) eater of still unripe fruit (ant ωριμοφάγος): gnom αγουροφάγος έφαγε κι ο ουρμοφάγος καρτερεί the stealer of fruit still unripe on the trees eats but the owner doesn't [cpd w. -φάγος]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=αγουροφάγος+&dq=

    αδερφοφάγος [a∂erfofáγos] ο, region. (& αδερφοφάος & αδερφοφάς) ① killer of or accomplice in killing one's brother: έγινε ~ ⓐ one who has wronged his brother in dividing inheritance: αδέρφι είσαι συ; είσαι αδερφοφάος ⓑ cruel man (syn αιμοβόρος, σκληρός άνθρωπος) ② boy whose subsequent siblings die (syn αδερφοδιώχτης 1a) [cpd w. -φάγος]
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=αδερφοφάγος+&dq=

  87. Daeman said

    Για τον ξυλοφά, από τον Σκαρλάτο Βυζάντιο:

    https://books.google.gr/books/content?id=beZgAAAAcAAJ&pg=PA338&img=1&zoom=3&hl=en&sig=ACfU3U3-xBIphSRqaSbCF8eZXNayjyDSEw&ci=89%2C1148%2C435%2C259&edge=0

  88. Γς said

    Λοιπόν μάγκες ήταν κάτι το φανταστικό.

    Είχε απέξω το κουτί κάτι σαν την αμερικάνικη σημαία και μέσα, τι να σας λέω. Ζάχαρη, μπισκότα, τυρί. γάλα σκόνη και ματσ ματσ μορ. Ολα τα καλούδια.

    Ηταν τα δέματα του Θείου Τρούμαν που μας μοίραζαν έξω από την Μεταμόρφωση του Βύρωνα.

    Κι ο Πάτερ Φίλιππας που έκανε κουμάντο μην πάρει κανένας χορτάτος.

    Ρεσπεκτ ρε παιδιά!

  89. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα, πολύ ωραία σχόλια όλα!

    86-87 Σε είχε κρατήσει η σπαμοπαγίδα, μάλλον λόγω λίκνων

    68 Μικρός υπόγειος πράσινος πετροφά(γο)ς έλεγε το ανέκδοτο

    66 Το 2007 σε πορεία το είχαν ρίξει το άγαλμα

    61 Νατοπάρει το ποτάμι;

  90. cronopiusa said

  91. Πάνος με πεζά said

    Κι ο τρίτος που θα θελήσει να βάλει μνημονικό κανόνα, θα ακούει από το Λευτέρη Παπαδόπουλο «σκάλισα στην πρυμάτσα του γοργόνα θαλασσιά», θα θυμάται ότι οι γοργόνες είναι πάντα μπροστά, και…πάπαλα ! 🙂

  92. Πάνος με πεζά said

    https://kasosnews.files.wordpress.com/2014/01/istioforo-plori.jpg?w=300&h=199

  93. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    70 β – Έχεις την εντύπωση πως δεν μπορούσαν να είναι ξεκάθαρες και χωρίς κανένα περιθώριο παρερμηνείας οι συνθήκες;

    72 τέλος – Γι’ αυτό δεν κατάφεραν και δεν θα καταφέρουν ποτέ να γίνουν παγκόσμια δύναμη, οι Άγγλοι είναι μακράν ο εξυπνότερος λαός στην ιστορία γι’ αυτό παρ’ ότι μιά χούφτα νοματαίοι (αναλογικά) κατάφεραν να δημιουργήσουν την παγκόσμια αυτοκρατορία τους και να την ελέγχουν ακόμα αλλά από το παρασκήνιο πλέον που είναι ασφαλέστερο και απείρως οικονομικότερο.
    Όποιον κι σν ρωτήσεις ποιός ελέγχει τον κόσμο, θα σου πεί οι Αμερικανοί ή οι Εβραίοι, ρίξε μιά ματιά ποιά διεθνή δίκαια εφαρμόζονται στο εμπόριο, στην ναυτιλία, στην οικονομία, στις χρηματοπιστωτικές – χρηματιστηριακές συναλλαγές, αλλά και μιά ματιά στο πλαίσιο του παγκοσμίου εκπαιδευτικού συστήματος, δές σε ποιό μέρος της βρετανικής κοινοπολιτείας η βασίλισσα χρειάζεται άδεια για να το επισκεφθεί και βγάλε συμπέρασμα.☺

    Κουϊζάκι
    Τι κοινό έχουν όλες οι χώρες της Βρετανικής αυτοκρατορίας και για ποιό λόγο το απέκτησαν;
    Αν και είναι ευκολάκι θα δώσω μια μεγάλη βοήθεια, ώς συνήθως, έπαιξαν ρόλο οι τράπεζες και το χρηματιστήριο.☺

  94. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    88 – Ναί ρισπέκτ γιατί ήταν σαν το κοινωνικό μέρισμα που δίνει κάθε Δεκέμβρη πλέον η αριστερή κυβέρνηση.
    Ρισπέκτ και στον ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν, θα συμφωνείς φαντάζομαι.☺

  95. Πάνος με πεζά said

    Kαι μια που περί μνημονικών κανόνων, για τις πλαϊνές πλευρές του καραβιού, όπως φυσικά κοιτάμε μπροστά :
    Αριστερά = κόκκινο = ΠΑΜΕ = λιμενεργάτες = λιμάνι = port
    Δεξιά = ΠΑΣΟΚ = Πράσινο = το άλλο = starboard

  96. # 85

    Γιάννη’μ κοίτα τι κάνει η πολλή μελέτη… σκέψου ν’ αρχίζει κι από Κα…. Ξες κανέναν να διαβάζει Καρκαβίτσα και να πιάνει λεθρύνια ;
    Μήπως ξες βάζελο που να μην είναι μυρωδιάς από μπάλλα ; Ακόμα δεν μπορούν να καταλάβουνε πως ο Δομάζος ήταν ο μόνος γυμνασμένος ποδοσφαιριστής στην εποχή του και έκανε 40άρες μπαλιές , οι άλλοι κτυπάγανε ελεύθερο και δεν φτάνανε την μπάλα στη σέντρα !! Για αυτό τρώγαμε 7άρες από τους ξένους και γι αυτό ποτέ δεν ζήτησε η Ευρώπη τον Δομάζο. Τι να τον κάνει, είχε 50 τέτοιους. Οταν ο ΠΑΟ έφερε τον γυμναστή Χάρρυ Γκέιμ έπαιρνε για πλάκα το πρωτάθλημα γιατι μόνο οι πράσινοι τρέχανε και στο δεύτερο ημίχρονο.
    Αλλο θέμα…

    πάει αυτός, τον χάσαμε…

    Ερίζουν οι οικονομοτεχνικοί αναλυτές για τον άν αιτία των ελληνοπερσικών πολέμων ήταν το σπλιτ που έκανε στις μετοχές της εταιρίας του ο Αρταξέρξης ή έφταιγαν τα αλλεπάλληλα λίμιτάπ στα Σούσα και στον Γρανικό ποταμό…

  97. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τσίπρας στο Καστελόριζο:
    «Δεν φοβόμαστε κανέναν γιατί έχουμε πλέρια εμπιστοσύνη στους άνδρες των ενόπλων δυνάμεων που φυλάνε Θερμοπύλες.»
    Πλέρια εμπιστοσύνη. Ξύπνησε μέσα του ο «μαλλιαρός» παλαικομμουνιστής. Ποιος κάνει ζάφτι τον Κώστα τώρα… 😊

  98. Τα «Λόγια της πλώρης» (85) εμένα με μπερδεύουν, γιατί το καΐκι, όπως το φαντάζομαι, είναι πιο φαρδύ πίσω παρά μπροστά, και συνεπώς πίσω φαντάζομαι τους ναύτες που δεν έχουν βάρδια να κάθονται και να κουβεντιάζουν 🙂

  99. … Αδερφοφάδες …
    Όταν ημουν μικρός, …
    είχα βγάλει συμπέρασμα πως
    το ουσιαστικό είναι θηλυκό, η αδερφοφάδα …

    Κι εγώ.
    Νόμιζα κάτι ανάλογο με το επίσης θηλυκό και ομοιοκατάληκτο
    συννυφάδες
    ένας ακόμα όρος συγγένειας (νόμιζα),
    πιθανόν αντίστοιχος του
    μπατζανάκη/συννυφάδα
    με άντρα-γυναίκα συγγενείς εξ αγχιστείας.
    (Αλήθεια, πώς λέγονται αυτοί;)

  100. ΣΠ said

    50 Rabbit Islands
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tav%C5%9Fan_Islands,_%C3%87anakkale
    Είναι αυτή η κουκίδα ανάμεσα στην Ίμβρο και την Τένεδο.

  101. Αιμ.Παν. said

    Σχετικά με τα ζωντόβολα και τις σημαίες :

    Οποιος σηκώνει σημαία κάθεται εκεί και την υπερασπίζεται, δεν πάει στην ταβέρνα για ούζα μετά… γι αυτό και η σημαία την νύχτα υποστέλλεται.

    Σχετικά με πλώρες κλπ, παλαιό ναυτικό ρητό :

    Μακριά από πλώρη καραβιού, πρύμη μουλαριού κι @ρχίδια@ καλογέρου…

    Ισως βοηθήσει κάποιους να θυμουνται ποιά είναι ποιά…

  102. spiridione said

    70. Βασικά υπάρχουν τρεις τρόποι για να κρίνει το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ότι έχει αρμοδιότητα για να κρίνει μια διαφορά μεταξύ κρατών: Πρώτον, τα δύο κράτη να έχουν προβεί σε δήλωση, χωρίς ειδική σύμβαση, ότι αναγνωρίζουν την υποχρεωτική δικαιοδοσία του Δ.Δ.Χ., για ορισμένο θέμα ή θέματα ή για όλα τα θέματα, έναντι κάποιου κράτους ή όχι, με συγκεκριμένες επιφυλάξεις ή όχι. Η Ελλάδα έχει προβεί σε τέτοια δήλωση το 1994, που τροποποιήθηκε το 2015. Η Τουρκία βέβαια όχι. Δεύτερον, τα κράτη να υπογράψουν συνυποσχετικό για παραπομπή μίας ή περισσοτέρων διαφορών στο Δ.Δ.Χ. Τρίτον, τα κράτη να έχουν υπογράψει κάποια διεθνή συνθήκη η οποία να περιέχει όρο περί παραπομπής μίας διαφοράς απ’ αυτές που αφορά η συγκεκριμένη συνθήκη στο Δ.Δ.Χ. (ή στο προπολεμικό Διαρκές Δικαστήριο Διεθνούς Δικαιοσύνης). Εν προκειμένω δεν υπάρχει κάποια διεθνής σύμβαση που να θεμελιώνει δικαιοδοτικό σύνδεσμο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. (Η Τουρκία μεταξύ άλλων δεν έχει υπογράψει και τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας).
    Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα είχε ασκήσει μονομερώς προσφυγή για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Δ.Δ.Χ. το 1976. Τα επιχειρήματα της Ελλάδας για τη θεμελίωση της αρμοδιότητας του Δ.Δ.Χ. ήταν δύο: Πρώτον, επικαλεστήκαμε μια προπολεμική διεθνή συνθήκη, τη Γενική Πράξη της Γενεύης περί Ειρηνικού Διακανονισμού των Διαφορών του 1928, που είχε υπογραφεί τόσο από την Ελλάδα όσο και απ’ την Τουρκία. Δεν επικαλεστήκαμε το σύμφωνο φιλίας Βενιζέλου – Ατατούρκ γιατί δεν προέβλεπε παραπομπή σε δικαστήριο, αλλά σε κάποια άλλη διαδικασία συνδιαλλαγής. Δεύτερον, το κοινό ανακοινωθέν της 31ης Μαΐου του 1975 των Πρωθυπουργών Ελλάδας και Τουρκίας Κ. Καραμανλή και Σ. Ντεμιρέλ για παραπομπή της υπόθεσης σε Διεθνές Δικαστήριο. Η Ελλάδα υποστήριξε ότι το Ανακοινωθέν αποτελούσε δεσμευτική διεθνή πράξη, με την οποία υπήρχε απευθείας απονομή αρμοδιότητας στο Δικαστήριο.
    Στις 19 Δεκεμβρίου 1978 το Διεθνές Δικαστήριο εξέδωσε προδικαστική απόφαση σχετικά με το προκαταρκτικό ζήτημα της αρμοδιότητας του. Σύμφωνα με αυτή, το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι δεν έχει αρμοδιότητα, διότι καταρχάς το Κοινό Ανακοινωθέν των Πρωθυπουργών στις 31 Μαΐου 1975 δεν αντιστοιχεί με συνυποσχετικό με το οποίο θα μπορούσε με κοινή συμφωνία των μερών να παραπεμφθεί η υπόθεση σε δίκη. Το Δικαστήριο επίσης απέρριψε και τον άλλο ισχυρισμό μας, κρίνοντας ότι, όταν το 1931 η Ελλάδα προσχώρησε στην παραπάνω Γενική Πράξη της Γενεύης, είχε διατυπώσει επιφυλάξεις με τις οποίες εξαιρούντο μερικές διαφορές, και ειδικότερα σχετικά με το εδαφικό καθεστώς της Ελλάδας. Η Τουρκία στηρίχθηκε πάνω σ’ αυτή την εξαίρεση, επικαλέσθηκε την αρχή της αμοιβαιότητας και ισχυρίσθηκε ότι αφού η Ελλάδα είχε αποκλείσει την δικαιοδοσία του δικαστηρίου για τέτοιες διαφορές, η Τουρκία δεν ήταν αναγκασμένη να δεχθεί την υποχρεωτική αρμοδιότητα του Δικαστηρίου για το θέμα της υφαλοκρηπίδας. Το Δικαστήριο θεώρησε ότι οι διαφορές σχετικά με το εδαφικό καθεστώς της Ελλάδας καλύπτουν και τις σχετικές με την υφαλοκρηπίδα, και κατά συνέπεια η σχετική μ’ αυτή διαφορά έχει εξαιρεθεί από την δικαιοδοσία του.
    Για την ιστορία, η απόφαση του Δ.Δ.Χ./1978
    http://www.icj-cij.org/files/case-related/62/062-19781219-JUD-01-00-EN.pdf

  103. Alexis said

    #99: Κάτι τέτοιο νόμιζα κι εγώ…

    Κακώς τα βάζουν κάποιοι με τους νεαρούς που ανέβασαν την ελληνική σημαία στη βραχονησίδα. Κατά τη γνώμη μου τεράστια ευθύνη για όλο αυτό το σκηνικό έντασης που ζούμε έχουν τα ελληνικά ΜΜΕ που τους τελευταίους μήνες έχουν πραγματικά δώσει «τα ρέστα τους». Κάθε απόγευμα στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων των ιδιωτικών καναλιών ζούμε ένα θέατρο του παραλόγου. Σχεδόν τα 2/3 πλέον του χρόνου των δελτίων αναλώνονται σε κάτι ανεκδιήγητα, τρομολαγνικά ρεπορτάζ για τα ελληνοτουρκικά, σε παρουσιάσεις ασκήσεων και επίλεκτων μονάδων του ελληνικού στρατού, ενώ οι απόστρατοι έχουν πλέον μόνιμο «στασίδι» σε αυτά, ως ειδικοί αναλυτές!
    Ε, μην τρελαθούμε εντελώς πια, ότι φταίνε τα παιδιά (κάτοικοι της περιοχής το τονίζω) που σε μια στιγμή συναισθηματικής φόρτισης και υπό την «σκιά» του θανάτου του Μπαλταδώρου έκαναν μία πράξη έτσι όπως αυτοί την αισθάνονταν.
    Και κάτι ακόμα: καμία τουιτερική κυριούλα που απολαμβάνει το εσπρεσάκι της στο Κολωνάκι και έχει γνώμη επί παντός επιστητού δεν δικαιούται να χαρακτηρίζει «βλαχοκάγκουρες» τους νεαρούς αυτούς, κρυμμένη πίσω από την βολική διαδικτυακή ανωνυμία της.
    Αρκετά πια με τα κάθε λογής αλαλάζοντα κύμβαλα, τους αυτόκλητους ξερόλες και τους πάσης φύσεως τενεκέδες, υπάρχουν και όρια! 😡

  104. Alexis said

    #101: «Να φυλάγεσαι από τα πισινά του μουλαριού και από τα μπροστινά του καλόγερου» το ξέρω εγώ το «ρητό».

  105. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    99 >>συννυφάδες
    κι αυτές τρώγονται,κλασικά! 🙂

    Η γυναίκα μπορεί να έχει
    -συννυφάδα ή μπατζανάκη
    -κουνιάδο/α,
    -νύφη, γαμπρό(από παιδιά ή απ΄αδέρφια)
    Ο άνδρας μπορεί να έχει
    -μπατζανάκη ή μπατζανάκα /μπατζανάκισσα
    -κουνιάδο/α,
    -νύφη, γαμπρό (από παιδιά ή απ΄αδέρφια)

    89 >>66 Το 2007 σε πορεία το είχαν ρίξει το άγαλμα

    Η τελευταία πτώση του αγάλματος του Τρούμαν το 2007
    https://astyries.wordpress.com/2013/09/16/%CE%AC%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8/

  106. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αλέξη, απεχθάνομαι εξίσου όλους αυτούς τους «φιλελεύθερους» διαφόρων πολιτικών χρωμάτων που από την ασφαλή γειτονιά τους γράφουν στο διαδίκτυο ή σε έντυπα παρόμοια ψηλομύτικα-ελιτίστικα κείμενα. Πρόσφατα π.χ. μου γύρισαν τα άντερα διαβάζοντας γραφτό δημοσιογράφου, κάτοικου κυριλέ συνοικίας του Πειραιά, στο οποίο μεμφόταν τους κατοίκους υποβαθμισμένων περιοχών, επειδή αντιδρούν στην εγκατάσταση (και) του ΟΚΑΝΑ δίπλα στα σπίτια τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Απ’ την άλλη, όμως, δεν μπορούν να κάνουν εξωτερική πολιτική διάφοροι θερμοκέφαλοι, έτσι; Είχαμε κάποτε το αλήστου μνήμης Δίκτυο 21 και τον σμήναρχο Βρακά που «ψέκαζε» με προκηρύξεις εθνικιστικού περιεχομένου την Αλβανία. Δεν μας χρειάζονται τέτοιες ανοησίες από σαχλαμαράκηδες.

  107. Λ said

    80. Είναι γενικά ντροπαλοί οι μελισσοφάες, για να χρησιμοποιήσουμε τον πληθυντικό.

  108. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    100 Α μπράβο, και βαριόμουν να ψαξω για τα Κουνελόνησα.

    102 Ευχαριστούμε για τη γνωμάτευση!

  109. cronopiusa said

    Η διπλωματία του κάγκουρα

    Νησίδα Ανθροπωφάς: Σύγχυση και ήττα – του Δημήτρη Μηλάκα

  110. ΚΩΣΤΑΣ said

    αδερφοφάδες, όχι μόνο το πέρασα για θηλυκού γένους, αλλά το μυαλό μου πήγε και λίγο στο πονηρό, πως λέμε πλακοραφούδες, πλακο… Με μπέρδεψε η κατάληξη -δες

  111. frenarhos said

    Η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών: Συκοφαντικό το δημοσίευμα

    Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Αλέξανδρος Γεννηματάς, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου ξένου ΜΜΕ σχετικά με το δημοσίευμα της FAS για την Ελλάδα, δήλωσε τα εξής: «Όσο πλησιάζει η ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας και η έξοδος από τα μνημόνια, τόσο συγκεκριμένοι κύκλοι και μέσα ενημέρωσης επιδιώκουν τη δημιουργία αρνητικών και εσφαλμένων εντυπώσεων προκειμένου να μην επιτρέψουν να βγει η Ελλάδα από την κρίση και τον έλεγχό τους».

  112. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Κρετσοφάς, ναι Δαεμάνε! πώς δεν το σκέφτηκα! το λέμε και το παραλέμε. Κρετσουλιά, η μυρουδια του κρέατος,η κρεατίλα.

    107. Τους ξεχωρίζαμε από την ιδιαίτερη φωνή και τους αναζητούσαμε ψηλά στα σύρματα μην κι άραζαν για λίγο.
    Ομορφοπούλια που πολύ με στεναχωρούσε αν έφερναν κανένα σκοτωμένο οι κυνηγοί. Τους μελισσοφάδες και τους τσαλαπετεινούς δεν ήθελα να τους μαδήσουμε.Τους πήγαινα στο βρυσάκι και ξέπλενα τα πλουμιστά φτερώματα από το αίμα.

    110. ομορφάδες /Σοφάδες 🙂
    αλλά και Στροφάδες που καμιά σχέση,αλλά τουλάχιστον λέμε για νησιά .Υποψιάζομαι θα έχει και τίποτα Γλυφάδες πουθενά.

  113. ΚΩΣΤΑΣ said

    97 Γιάννης Κουβάτσος
    > Πλέρια εμπιστοσύνη. … Ποιος κάνει ζάφτι τον Κώστα τώρα…

    Γιάννη, για έναν ανεξήγητο λόγο, ο Αλέξης μου είναι συμπαθέστατος ως πρόσωπο. Για το συγκεκριμένο λεκτικό, τον ευχαριστώ πολύ, γιατί δεν είναι λίγο να σε επιβεβαιώνουν πρωθυπουργικά χείλη 🙂

  114. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έλα, Κώστα, μην πας να βγάλεις κανόνα απ’ την εξαίρεση. Ούτε ο συμπαθέστατος συνηθίζει να λέει τέτοια. Ποιος ξέρει τι του ‘ρθε ξαφνικά. 😊

  115. Υπάρχει στη Λέσβο, πάνω από την Καλλονή, μια τοποθεσία ονόματι Πετσοφάς. Όπου, λέει, αφήναν τα γέρικα γαϊδούρια τους για να πσοφήσουν και να τα φάνε τα όρνια. Εκεί υπερέτησα μέρος της θητείας μου. Ωραία ήταν, δεν είχε όρνια. Φτερωτά, τουλάχιστον. Γαϊδούρια είχε πολλά.

  116. ΚΩΣΤΑΣ said

    112 β
    Ναι, λίγο προς το γλυφάδες, κατά κει πήγε το μυαλό μου! 🙂

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    97/113
    Πάντως το ‘πλέριος’ το έγραφε κι ο Σεφέρης νομίζω.
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/01/14/antapex/#comment-55186

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    και
    «Το πλέρια είναι συχνό στην ποίηση»
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/01/14/antapex/#comment-55191
    και αντιγράφοντας, μου ήρθε από τη Βάρκα του Χατζόπουλου:
    τα φτερά άπλωσε πλέρια.
    άκρη ο κόσμος δεν έχει
    κι είναι πιο όμορφοι
    οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ε, το ‘γραφε ο Σεφέρης, κι ο Ελύτης έγραφε κάποτε»πάνου» αντί για «πάνω», αλλά αυτά πια ηχούν γραφικά και αταίριαστα, Έφη. 😊

  120. ΚΩΣΤΑΣ said

    117
    Έφη, τι βλέπω στο λινκ; Αλέξης, Νικοκύρης και ο Κώστας – που δεν είμαι εγώ – τα ‘χετε ξαναπεί. Δεν το ήξερα, από εδώ και πέρα θα φέρνω άλλα επιχειρήματα!

  121. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    115 >>και να τα φάνε τα όρνια
    οι πτωματοφάγοι γύπες π.χ.

    116 νιφάδες 🙂

  122. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    106 – Η κυρία είναι για φτύσιμο και τα τζάμπα μάγκες παλληκαράκια για κλωτσιές, το τι μαλακίες έχουμε δεί τα τελευταία 10 χρόνια με το Φέϊσμπουκ και το Ίνσταγκραμ από διάφορους ανύπαρκτους χλιμίτζουρες για τα 15 λεπτά δημοσιότητας δεν λέγεται, και τι έχουν να δούν ακόμη τα μάτια μας.
    Η Κυρά της Ρώ, κάθε μέρα έκανε έπαρση και υποστολή της σημαίας, ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, κι ήταν μόνη της ως το τέλος της ζωής της και πιό κοντα στα σύνορα από τα κουταβάκια, και ΠΟΤΕ δεν επιδίωξε την δημοσιότητα, έτσι για να έχουμε κι ένα μέτρο σύγκρισης της μαγκιάς.

    Πόσοι Έλληνες μπορούν να σταθούν δίπλα σ΄αυτή την ΤΕΡΑΣΤΙΑ Γυναίκα; Πόσες έχουν τέτοια ψυχή; Πόσοι τα έχουν τόσο μεγάλα;

  123. ΚΩΣΤΑΣ said

    115 Σκύλος
    > δεν είχε όρνια. Φτερωτά, τουλάχιστον.

    Και τα ψοφίμια ποιοι τα έτρωγαν; τα άπτερα; 🙂

  124. Πέπε said

    > > Σημειώνεται μάλιστα [στο ΙΛΝΕ] ότι η λέξη [ανθρωποφάς] απαντά και ως τοπωνύμιο στην Ικαρία και ολοφάνερα εννοεί το νησάκι μας, διότι οι Φούρνοι στην Ικαρία υπάγονται

    Δεν έχω καταλάβει με ποιαν έννοια οι Φούρνοι υπάγονται στην Ικαρία. Είναι ευρέως γνωστοί ως Φούρνοι Ικαρίας, αλλά ανήκουν στον νομό Σάμου (μαζί φυσικά με την Ικαρία), σε δική τους κοινότητα όσο υπήρχαν κοινότητες, και ενδιάμεση διοικητική διαίρεση δεν ξέρω να υπάρχει. Ίσως Επαρχία, αλλά συνήθως οι πολυνησιωτικές επαρχίες ενώνουν δύο νησιά, δεν υπάγουν το ένα στο άλλο (παρόλο που βέβαια στο ένα θα είναι η έδρα του Επάρχου, προφανώς στο μεγαλύτερο).

    Εν πάση περιπτώσει οι Φουρνιώτες δεν είναι Ικαριώτες, είναι πολιτισμικά αυτόφωτοι, κοντινοί ίσως με τους Πατινιώτες.

    Στην Ικαρία τους Φούρνους τούς λένε «το Νησί».

  125. ΚΩΣΤΑΣ said

    Την αμυντική και εξωτερική πολιτική την ασκεί η εκάστοτε κυβέρνηση της χώρας.

    Καθένας, ως άτομο, έχει το δικαίωμα να υψώσει την σημαία στο σπίτι του ή στην ιδιοκτησία του και είναι και υπεύθυνος για την προστασία της, αν πραγματικά τη σέβεται.

    Επειδή έχω αηδιάσει, πρωτίστως με τα κανάλια και με έναν συρφετό ξερόλων και χρήσιμων ηλιθίων, σταματώ εδώ. Απλά κατέθεσα την άποψή μου, δεν θα δώσω καμία άλλη συνέχεια.

  126. 123 Κώστας

    Ναι, τα φαντάρια.

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτές οι απλές, αγράμματες γυναίκες σαν την Κυρά της Ρω, Λάμπρο, που κάνουν μεγάλες θυσίες με τον πιο φυσικό τρόπο, υπέροχες πράξεις έτσι απλά, όπως σκουπίζουν την αυλή τους, τιμούν το ανθρώπινο είδος και κρατάνε την κοινωνία όρθια. Θυμάμαι μια Κύπρια κυρά, που έξω απ’ την πόρτα της γίνονταν οδομαχίες στη Λευκωσία το ’74, και έβγαινε και περιέθαλπε τραυματισμένους Έλληνες και Τούρκους στρατιώτες , σαν μάνα τους, χωρίς να αναρωτιέται για πατρίδες, θρησκείες και λοιπές σκοπιμότητες. Εξαίσιες γυναίκες…

  128. Μαρία said

    113 κεπ.
    Η χρήση του επιθέτου πλέριος και του επιρρήματος πλέρια εξαρτάται απ’ το επίπεδο ύφους. Επειδή θεωρείται λογοτεχνικό έχει στον προφορικό λόγο διαφορετικό συναισθηματικό βάρος απ’ το ταυτόσημό του πλήρης.
    Ο λόγος που παρωδήθηκε και δυσφημίστηκε είναι επειδή θεωρήθηκε υφολογική παρέκκλιση σε κείμενα του ΚΚΕ π.χ. πλέρια ανάπτυξη, εκβιομηχάνιση κλπ.
    Αυτό δεν είναι λόγος να εξοβελίσουμε τον πλέριο, όπως έκανε κάποτε το ΚΚΕ με τον πλήρη, ένα ομαλότατο επίθετο σε αντίθεση με τον πλήρη που του αλλάζουν τα φώτα.

  129. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τίποτα δεν εξοβελίζουμε, Μαρία, αλλά αυτή η επίμαχη λέξη στο στόμα ενός ανθρώπου που ενηλικιώθηκε τη δεκαετία του ’90 ηχεί επιτηδευμένη.

  130. sarant said

    117-118-129 Τύψεις νιώθω που δεν έχω γράψει το άρθρο για το «πλέριος».

  131. Μαρία said

    129
    Κνίτης ήταν αφού, του βγαίνει αυθόρμητα.
    π.χ. απο Ριζοσπάστη 2011: Η ρήση του Μπρεχτ «αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο από το χέρι, μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι» δεν θα μπορούσε παρά να βρει πλέρια αντανάκλαση στις αιτίες και στο περιεχόμενο των μαθητικών κινητοποιήσεων.

  132. Spiridione said

    124. Παλιά, επαρχία Ικαρίας (Ικαρία και Φούρνοι) που υπαγόταν στον νομό Σάμου. Σήμερα, με τον Καλλικράτη, Περιφερειακή Ενότητα Ικαρίας, Ικαρία και Φούρνοι, που πλέον δεν έχουν καμία σχέση με τη Σάμο.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1_%CE%99%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82

  133. cronopiusa said

    Το Ισραήλ κατεδάφισε το σχολείο που χτίστηκε από την πρωτοβουλία «Ένα σχολείο για τη Γάζα»

  134. Alexis said

    #97, 120: Ε, ναι, τα ‘χουμε ξαναπεί Κώστα… Το «βάθεμα και πλάτεμα της δημοκρατίας» είναι το αγαπημένο μου, κρίμα που ξεχάστηκε 🙂

    #106: Ναι βρε Γιάννη, εντάξει, ούτε εγώ επικροτώ αυτό που έκαναν οι νεαροί, αλλά το να τους την πέφτουν τα διαδικτυακά ζόμπι, πάει πολύ, πάρα πολύ.
    Και μην τους συγκρίνεις με τον Βρακά. Ο Βρακάς ήταν ένας επαγγελματίας εθνικιστής που πέταξε πάνω από την Αλβανία και έριχνε προκηρύξεις. Αυτοί πήγαν σε ένα ελληνικό, ελληνικότατο* νησάκι, μια ανάσα από τους Φούρνους και ύψωσαν την ελληνική σημαία. Αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει και τα αυτονόητα σήμερα γίνονται «τεράστιο θέμα χάραξης εξωτερικής πολιτικής»…

    *Κάποιος από τους Φούρνους έλεγε σήμερα στον Ευαγγελάτο ότι κατά καιρούς πηγαίνουν εκεί τραγιά για να τα απομονώσουν από τα θηλυκά.

  135. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όλο το ξεχνάω πως ο Τσίπρας ήταν κνίτης. 😊
    Συμφωνώ, Αλέξη, αλλά η επιπολαιότητα σε τόσο ευαίσθητα ζητήματα καταντάει επικίνδυνη για όλους μας. Και, όπως λέμε με τα παιδιά στην τάξη, δεν πρέπει να φοβόμαστε τον κακό αλλά τον ηλίθιο. Είναι πολύ πιο επίφοβος. 😊

  136. cronopiusa said

  137. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    126. Γεια σου Σκύλεμ με τα αμφίσημα όρνια, γαδούρια και ψοφίμια 🙂

    Ψωμοφάς, επίθετο.
    Ψωμοφάδες, στις Κυκλάδες,κυρίως Σαντορίνη.

  138. Νίκος Κ. said

    131 (π.χ. απο Ριζοσπάστη 2011: Η ρήση του Μπρεχτ «αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο από το χέρι, μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι» )

    Το έχω επίσης δει και σε αφίσες αλλά έχω την εντύπωση πως δεν το είπε ποτέ ο Μπρεχτ. Απλά μιμείται στο στυλ το «Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμου»

  139. ΚΩΣΤΑΣ said

    133 Γεια σου Κρόνη 🙂

    Φαίνεται διαβάζουν Κουντουρά, κλείστε τα σχολειά!

    http://www.biblionet.gr/book/163441/%CE%9A%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5_%CF%84%CE%B1_%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%AC

  140. Λ said

    Ο (Πάνω και ο Κάτω) Κουτραφάς, Κυπριακά χωριά
    Για την ονομασία του χωριού, στη Μεγάλη Κυπριακή Εγκυκλοπαίδεια αναφέρονται τα ακόλουθα:

    Ο Νέαρχος Κληρίδης, συνδέει το όνομα του χωριού με το επώνυμο του πρώτου οικιστή που ήταν κάποιος που του άρεσε το «κουτρούβιν», το άνθος δηλαδή της καππαρκάς. Η ερμηνεία χαρακτηρίζεται από τη Μεγάλη Κυπριακή Εγκυκλοπαίδεια ως «παρατραβηγμένη».
    Το όνομα του χωριού δύναται να συνδέεται και με το επώνυμο της οικογένειας που είχε στην κατοχή την περιοχή την εποχή της φραγκοκρατίας. Συγκεκριμένα, ο συνδέει με τη λέξη «κούτρα» που προέρχεται από τη λατινική λέξη «sccultra» (μέτωπο, κούτελο, κεφάλι).
    Η άλλη εκδοχή συνδέει το όνομα του χωριού με τη βυζαντινή περίοδο. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στη σύνδεση της λέξης «κούτρα» (κεφαλή) με το όνομα του χωριού.

    Ο κότσυφας

    Και ο ελέφας

    🙂

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το ποίημα του Μπρεχτ:
    ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΑΣ ΚΛΕΨΑΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

    Αυτοί που σας κλέψαν το βιβλίο
    που ήταν τυλιγμένο στις φασκιές σας,
    σας μέμφονται που εμείνατ’ αγράμματοι.
    Εσείς,
    στο ρείθρο καθισμένοι του δρόμου
    ή στον τόρνο,
    με τα μουτζουρωμένα πιάνετε τα χέρια
    και κόβετε μπουκιές να φάτε το ψωμί σας,
    δίνοντάς τους και πάλι αφορμή για να σας ψέξουν
    πως αγνοείτε τους λεπτούς εκείνους τρόπους
    που επιτάσσει το να τρως το φαγητό σου
    καθιστός στο τραπέζι.

    BERTOLT BRECHT

  142. Νίκος Κ. said

    141 Αρα υπάρχει παρέμβαση για να φέρει και τον Μπρεχτ στον «πολιτικά ορθό» δρόμο.

  143. Γιώργος said

    (σχόλιο 102) εξαιρετική η ανάλυση! Τα νομικά δεν είναι και το καλύτερό μου αλλά αντιλαμβάνομαι ότι αν θέλουμε να δούμε κάποτε να σταματά η προκλητικότητα των γειτόνων, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να υποχρεωθούν να αποδεχθούν την παραπομπή στο ΔΔΧ θεμάτων που θα έχουμε συμφωνήσει ποια θα είναι (π.χ. υφαλοκρηπίδα και πλέον και το ιδιοκτησιακό καθεστώς νήσων και βραχονησίδων) και φυσικά ότι η απόφασή του θα είναι σεβαστή και από τους δύο. Δύσκολο και πιθανόν και μόνο για τη συναίνεση τους θα ζητήσουν πλούσια ανταλλάγματα και το χειρότερο, είμαστε οι καταδικασμένοι να (παρ)ακολουθούμε την τακτική τους και όχι το ανάποδο.

  144. Μαρία said

    142
    Ποια παρέμβαση;

  145. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  146. Πέπε said

    @141:
    > > που επιτάσσει να τρως…

    που επιτάσσουν;

  147. Κουτρούφι said

    Και το καθεστώς του Σαν Τζώρτζη, στην είσοδο του Σαρωνικού, δεν ήταν ξεκάθαρο και χρειάστηκε προσφυγή στα Δικαστήρια.
    https://www.efsyn.gr/arthro/o-san-tzortzis-katohyronetai-ston-dimo-ydras
    Είναι πολλά τα λεφτά.

  148. mitsos said

    Ο ανθρωποφάς
    Χρόνος 197…κάτι. Χώρος Τιπούκειτος (κάπου στα εξάρχεια…)
    Ο Ζωγράφοςστο Πιάνο και ανακοινώνει ότι θα πει ανέκδοτο.
    «Ένας μεγαλόσωμος μελαμψός, με προφανή καταγωγή από υπερπόντιους νήσους ,λόγω της πολύ λιτής ενδυμασίας του, κατεβαίνει από το αεροπλάνο ( στο αεροδρόμιο του Ελληνικού έλεγαν τότε ). Ρωτά μια όμορφη υπάληλο του αεροδρομίου: ( σε άψογα αγγλικά) :
    -«Ψάχνω να βρώ τον Γιώργο Ζωγράφο που τραγουδάει στην Μπουάτ τιπούκειτος» …
    -«Α πρέπει να ανεβείτε στο κέντρο της Αθήνας και…»
    -«Ευχαριστώ » απαντάει και… Κάνει μια έτσι και την τρώει.
    Μπαίνει σ΄ένα ταξί και οταν φτάνει στο κέντρο της Αθήνας κατεβαίνει και σκύβοντας στο παράθυρο του ταξιτζή του λέει :
    -«Ψάχνω να βρω τον Γιώργο Ζωγράφο στην μπουάτ Τιπούκειτος»
    -«Α…μάλιστα πρέπει να πάρετε το δεύτερο στενό αριστερά και μολις φτάσετε στην Πλατεία ξαναρωτήστε να σας δείξουν»
    -«Ευχαριστώ » απαντάει και… Κάνει μια έτσι και τον τρώει.
    Φτάνοντας στην Πλατεία και ενώ έχει ήδη βραδιάσει βρίσκει έναν νεαρό και τον ρωτάει :
    -«Ψάχνω να βρω τον Γιώργο Ζωγράφο στην μπουάτ Τιπούκειτος»
    -«Α…μάλιστα αν ανηφορίσετε αυτόν τον δρόμο θα δείτε την μπουάτ στο αριστερό σας χέρι …»
    -«Ευχαριστώ » απαντάει και… Κάνει μια έτσι και τον τρώει.
    Προχωρά και μετά από λίγο ανοίγει την εξώπορτα και απευθύνεται στην σερβιτόρα :
    -«… τον Γιώργο Ζωγράφο ;…
    » Μέσα στον δεύτερο χώρο αριστερά … στο Πιάνο…» προλαβαίνει να πεί γιατί και πάλι κάνει μια έτσι και την τρώει.
    Ξαφνικά τον αντικρύζω μπροστά μου και τι μου λεέι ;
    «Που είσαι ρε Γιώργο ; και έφαγα τον κόσμο να σε βρώ…»

  149. Νίκος Κ. said

    144:

    Το:
    Αυτοί που σας κλέψαν το βιβλίο
    που ήταν τυλιγμένο στις φασκιές σας,
    σας μέμφονται που εμείνατ’ αγράμματοι.

    Δεν είναι ίδιο με το:
    αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο από το χέρι,
    μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι

    Δεν θεωρώ πως έχει κάποιος το δικαίωμα να παραλείπει ενδιάμεσους στίχους (που ήταν τυλιγμένο στις φασκιές σας), ή να αλλάζει το «σας» με το «μας» και το «αγράμματοι» με το «αδιάβαστοι» για να φέρει το ποιήμα στα μέτρα που επιθυμεί

  150. Γς said

    134:

    >Κάποιος από τους Φούρνους έλεγε σήμερα στον Ευαγγελάτο ότι κατά καιρούς πηγαίνουν εκεί τραγιά για να τα απομονώσουν από τα θηλυκά.

    Και θάβαμε το απόγευμα με την φίλη μου την Ιωάννα κάποια στο ΦΒ.

    -Θα τη στείλουμε στο σπίτι της!

    Κι εγώ «Ζήτω!» απ τη χαρά μου.Μόνο που της το έγραψα Ηurrah!. Και μου απάντησε:

    -Ναι θα την στείλουμε στα Γιούρα

    —-

    Τα Γιούρα. Νησί των Βορείων Σποράδων, βόρεια της Αλοννήσου. Καταφύγιο της μεσογειακής φώκιας

  151. Γς said

    Κι η φίλη μας η Παναγιώτα στο ΦΒ:

    >Πολύ μοναξιά στην εθνική οδό. Ταξιδεύεις.. Τρως τα χιλιόμετρα με το κουτάλι … Κι ούτε ένα αυτοκίνητο να προσπεράσεις.. Ή να σε προσπεράσει..

    να προσπεράσεις.. Ή να σε προσπεράσει..

    Κι έχω και τον Γς, που θέλει να το σχολιάσει. Τι της λες τώρα;

  152. cronopiusa said

    ΚΩΣΤΑΣ 139

    Préhistoire. Cro-Magnon, une évolution révolutionnaire

  153. # 144, 149

    Δεν βαριέστε… έτσι κι αλλιώς κανένας δεν κλέβει βιβλία, αυτός που του αρέσει το διάβασμα τα αγοράζει κι αυτός που δεν του αρέσει τι να τα κάνει ; Εξαιρούνται τα συλλεκτικά κάποιας αξίας.

  154. Αυτός που θα θεωρησει το παρακάτω σχόλιο ποδοσφαιρικό ή είναι βαθειά νυχτωμένος ή έχει λόγους να προσποιείται πως είναι.

    Σχέσεις κυβέρνησης και δικαιοσύνης…
    Οι παρεμβάσεις του (ελάχιστου) Βασιλειάδη αποδείχθηκαν πως φτάνουν μόνο μέχρι τον πρώτο βαθμό με αποφάσεις προφανώς αστήρικτες νομικά που λογικά ανατρέπονται στον δεύτερο.Το στυλ είναι» πάρε αυτό και αδειασέ μας τη γωνιά» Είναι και γνωστός οπαδός του θρύλου οπότε πλέον φανερά μπαίνει κατάψυξη κι αναλαμβάνει δράση το «βαρύ» χαρτί Κοντονής (που θα κατέβει στην Β’ Αθηνών που λέγαμε να τον ψηφίσουν οι υπάκουοι του κόμματος). Πήραμε το πρώτο δείγμα με την στοχοποίηση του Σκούτερη μένει τώρα να δούμε- με την απόφαση της (μάλλον) Πέμπτης- κατά πόσον προχωράει το σχέδιο της εκλογικής συνεργασίας Ν.Δ.- ΣύΡιζΑ το οποίον ο Αγγελος ο χαρακτήρισε «ευχής’ έργον» χωρίς όμως να μας εξηγήσει γιατί.
    Ποιός δικαιώνεται από τα νέα στοιχεία που κατατέθηκαν το κατάλαβαν ακόμα και οι βουλευτές του Λεβέντη- άσε που δεν χωράνε οι μικροί στην συμμαχία των μεγάλων αλλά φυσικά αυτά είναι ψιλά γράμματα μπροστά στο «συμφέρον» του τόπου- αρχίζει ξανά το πολυπαιγμένο παραμύθι του ποδοσφαιρικού grexit και λοιποί δράκοι. Εννοείται πως με την καινούργια συμμαχία πρέπει να αποδοθεί «λευκός» ο ερυθρόλευκος ηγέτης…
    http://www.sdna.gr/politiko-deltio/ellada/article/456698/katathetoyn-os-ypoptoi-marinakis-koyvelos-kai-oi-mpravoi-toy

  155. Λ said

  156. Λ said

    Κι όμως υπαρχει και ο πολυφάς, τουλαχιστον σαν επώνυμο

  157. spiral architect 🇰🇵 said

    @61, 89ε: Το τραγικό δρομολόγιο Πειραιάς – Πάρος – Ικαρία – Σάμος – Φούρνοι του «Εξπρές Σαμίνα» το Σεπτέμβρη του 2000. Βρήκε στη βραχονησίδα «Πόρτες» έξω από το λιμάνι της Παροικιάς, δεν έφτασε ποτέ στους Φούρνους. 😦
    (λέξη-κλειδί: βραχονησίδα)

  158. Νίκος Κ. said

    153: Δίκιο έχεις. Όταν όμως οι πειραγμένοι στίχοι βγαίνουν και σε αφίσες στα Πανεπιστήμια τότε αποκτούν άλλο νόημα.

  159. Alexis said

    #149: Δε νομίζω ότι υπάρχει καμία αλλοίωση. Η παράλειψη του δεύτερου στίχου δεν αλλάζει κάτι στο νόημα. Όσο για το αγράμματοι-αδιάβαστοι είναι θέμα μεταφραστή, κυρίως. Δεν ξέρω γερμανικά, ούτε έχω δει το πρωτότυπο βέβαια, αλλά θεωρώ πιθανότατο ότι κάποιος άλλος μεταφραστής θα μπορούσε να μεταφράσει και «αγράμματοι».

  160. spiral architect 🇰🇵 said

    Ερμηνεύοντας τη Συμφωνία της Μαδρίτης
    Ο δρόμος προς την καταστροφή είναι στρωμένος με (γραπτές) καλές προθέσεις και τα μεμέτια ξέρουν να πατούν σε γραπτά.

  161. giorgos said

    Ο Μπρέχτ είπε κάποτε , «άλλοίμονο στίς χώρες πού έχουν άνάγκη άπό ήρωες» Καί δυστυχώς έμείς άποτελούμε τό παράδειγμα έπιβεβαίωσης . Από τόν Μ.Γκλέζο ,τήν κυρά τής Ρώ , μέχρι τούς προχθεσινούς καραγκιόζηδες , όλο σημαίες άνεβοκατεβάζουμε…

  162. Γς said

    94:

    Ελα βρε, πλάκα κάνω με τον Θείο Τρούμαν.
    Τώρα όμως που το σκέφτομαι πέρα από την πείνα μας και την αγωνία μας από τις τραγικές «εμφύλιες» μαλακίες μας ήταν και το Δόγμα Τρούμαν μαζί με το Σχέδιο Μάρσαλ.

    Και σε πληροφορώ ότι δεν ήταν καθόλου σαν το κοινωνικό μέρισμα που λες.
    Ηταν μια γερή ένεση που στάνιαρε την κατεστραμμένη οικονομία μας.

    Βέβαια ήταν προς το συμφέρον των ΗΠΑ κατά κύριο λόγο, αλλά αυτό μας μάρανε;

    Γενικά ήταν ένας συνετός πρόεδρος στην πιο δύσκολη περίοδο των ΗΠΑ.

    Κοντράστ με τον σημερινό καραγκιόζη πρόεδρό τους.

    Καραγκιόζης και τι καραγκιοζιλίκια κι αυτά με τα πριόνια και τα σκοινιά στο άγαλμά του Θείου Τρούμαν.

    Κι έχεις και Τζάκομο Τόσκα με το πουτσίνι του:
    Οτι ήταν υπερβολική η αντίδραση των αστυνομικών στα επεισόδια γύρω από το άγαλμα Τρούμαν.

  163. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    160 – Όλα αυτά, είναι παραμύθια για να για να παραπλανούνται και να είναι φοβισμένοι οι λαοί και για να διαιωνίζεται η διένεξη προς όφελος των πολεμικών βιομηχανιών των κρατών του συμβουλίου ασφαλείας κατά κύριο λόγο.
    Θυμήθηκα τον πατέρα μου όταν ετοιμαζόταν να φύγει στην επιστράτευση του 74 (παραδόξως εκείνο τον χρόνο δεν ήτανεξορία☺) που τον ρώτησα – θα γίνει πόλεμος μπαμπά;- και μου απάντησε – όχι παιδί, μου φτιαχτά είναι αυτά από τους Αμερικάνους για να πουλάνε όπλα, κάνα δυό μήνες θα κρατήσουν και θα γυρίσουμε, ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ, θα περάσουν 40 χρόνια και δεν θα έχει λυθεί.
    Πόσο δίκιο είχε, έχουν περάσει 44 και λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Έχουν γραφτεί χιλιάδες αναλύσεις για το κυπριακό από εκατοντάδες τουρκολόγους, ελληνολόγους, διεθνολόγους και άλλους παπαρολόγους, κανείς δεν έχει πεί το αυτονόητο (που αποδεικνύεται στην πράξη) που είπε ένας απλός άνθρωπος που «έβγαλε« την έκτη δημοτικού στην φυλακή της εξορίας με εξόριστους δασκάλους.
    Τελικά σε τι και σε ποιούς απευθύνονται;

    Υ.Γ – Τώρα που το σκέφτομαι, αν και συναντηθήκαμε ελάχιστες φορές, μ’ έχει επηρεάσει αρκετα στον τρόπο σκέψης ο πατέρας μου.☺
    Είναι πολύ σκληρή η γνώση της ζωής αλλά, είναι αληθινή.

  164. cronopiusa said

  165. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ίσα κι όμοια ο Γλέζος και η Κυρά της Ρω με τους κάγκουρες, Giorgos; Όσο για τους ήρωες, αν είχαμε τη γεωγραφική θέση της Πορτογαλίας ή της Ισλανδίας, δεν θα τους είχαμε ανάγκη.

  166. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    161 – Η αξιοπρεπής στάση ζωής δεν είναι ηρωϊσμός, συγκρίνεις την Κυρά της Ρώ και τους Γλέζο και Σάντα με τα μαλακισμένα που είναι θαμμένα στο διαδίκτυο; Είπαν ποτέ οι τρείς πρώτοι πως έκαναν κάτι ηρωϊκό; η μήπως έβγαλαν σέλφι και τις ανάρτησαν στο Ίνσταγκραμ;
    Για να παραφρασω τον Μρέχτ, – Αλοίμονο στις χώρες που οι κάτοικοί της έχουν χάσει την αίσθηση της αξιοπρέπειας και της ελευθερίας.

  167. J. Iatrou said

    Καλημέρα (από το ερημητήριο)

    162: Γς …Γενικά ήταν ένας συνετός πρόεδρος στην πιο δύσκολη περίοδο των ΗΠΑ. ..

    Δηλαδή θα τον έλεγες και true man, ε; 🙂

  168. giorgos said

    Ναί , κατά τήν γνώμη μου ,ίσα κι όμοια είναι . Ολοι αυτοί οί «ηρωϊσμοί» έχουν ύπερεκτιμηθεί καί ύπερεξαργυρωθεί.
    Τά σοβαρά κράτη δέν ζούν μέ ήρωες , άλλά μέ μυαλό .

  169. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    162 – Σε πληροφορώ πως ήταν χειρότερο κι από το συριζικοινωνικό μέρισμα, ήταν η οικονομική καταδίκη της Ελλάδος σε οικονομικό παρία.
    Έτσι για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, δές την μεταναστευτική ροή της κατεστραμένης αλλά νικήτριας Ελλάδος με της επίσης κατεστραμένης αλλά ηττημένης Γερμανίας.
    Υπάρχουν κι άλλα πολλά,π.χ πολεμικές αποζημιώσεις που υποχρεώθηκε να μην ζητήσει η χώρα, αλλά και μόνο αυτό, είναι αρκετό σ’ όποιον βλέπει με ανοιχτά μάτια κι ανοιχτό μυαλό.
    Καλημέρα Γς και βγές και στείλε ένα φιλί στην θάλασσα από μένα.☺

  170. Alexis said

    #167: Βλέπω και εκλατινισμό του χρηστωνύμου σου Γιάννη…
    Τι ετοιμάζεις πάλι εκεί στο σκοτεινό σου υπόγειο; 😆

  171. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    168 – Αν υποθέσουμε πως ο Γλέζος εξαργύρωσε κάτι με την πολιτική του σταδιοδρομία, ο Σάντας και η Αχλαδιώτη τι εξαργύρωσαν;
    Κακό πράγμα ο φθόνος του σκυφτού ανθρώπου.

  172. spiral architect 🇰🇵 said

    Ούου, Χιροσίμα, ούου ναπάλμ … 👿

  173. spiral architect 🇰🇵 said

    162

  174. cronopiusa said

  175. giorgos said

    171 . Καμία σχέση ό Σάντας ό συμπατριώτης μου ,τόν όποίο είχα τήν τιμή νά γνωρίζω προσωπικά ,μέ τόν Γλέζο. Τώρα όσον άφορά αύτά τά περί «φθόνου κλπ…» Ασε …είναι χαζομάρες.

  176. nikiplos said

    @160, τα πράγματα είναι απλούστερα. Αν από το 1974, είχαμε ακολουθήσει ένα άλλο δρόμο που περιελάμβανε την αύξηση της στρατιωτικής μας ισχύος κι ετοιμότητας, έξω από 7προς10 και την άρση της δημοσιοϋπαλληλοποίησης του στρατεύματος – κάτι δύσκολο εκείνα τα μεταχουντικά χρόνια, σήμερα θα είχαμε τα εξής:

    – ένα αξιόμαχο στράτευμα με ηθικό
    – ένα στρατό πραγματικά εθνικό, χωρίς υποταγή σε νατοϊκά κονδύλια
    – έναν στρατό αξιοκρατικό κι όχι αυτό το εξάμβλωμα που έχουμε σήμερα

    Κατά συνέπεια θα είχαμε όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια που θα έκαναν τα μεμέτια να το ξανασκεφτούν να κάνουν πόλεμο μαζί μας, γιατί θα μας νικούσαν μεν, αλλά με βαρύτατες απώλειες που θα τους έπαιρνε 50 χρόνια να συνέλθουν.

    Να προσθέσω ως υστερόγραφο, πως ένα τέτοιο στράτευμα θα «εκπαίδευε» την κοινωνία από κοινωνία λουφαδόρων και της ήσσονος προσπάθειας σε μια κοινωνία πιο συνεκτική.

  177. nikiplos said

    @176 υπάρχει αντίστοιχο ιστορικά? Φυσικά και υπάρχει στην ίδια τη χώρα μας. Η πολιτική προίκα του ΕΑΜ που κράτησε πάνω από 60 χρόνια, εις μάτην του μετεμφυλιακού διαιρετικού κράτους.

  178. Alexis said

    «Μαλακισμένα εθνίκια» λοιπόν.
    Και Κωστόπουλος.
    Και μπαρμπα-Τάκης Καρναβάς (τι ξέρουν άραγε τα τουιτερικά κνώδαλα γι’ αυτόν;)
    Και «ρητά» περί βλάχων, γύφτων κλπ.
    Έξοχα!!!

    Opinions are like assholes. Everybody has one!

    ΥΓ: Για να μην παρεξηγηθώ, Cronopiusa μου είσαι έτσι κι αλλιώς πολύ συμπαθής, φυσικά και δεν αναφέρονται σε σένα τα γραφόμενά μου, αλλά στις πηγές των λίκνων σου.
    Και για να συνεχίσω παραφράζοντας Dirty Harry: Go on posting! Make my day! 🙂

  179. cronopiusa said

    Alexis

  180. Γς said

    169:

    Ελα τώρα, που το Δόγμα Τρούμαν ήταν η οικονομική καταδίκη της Ελλάδος.
    Σκέψου μόνο να είχαμε βρεθεί στην απ εκεί μεριά, αντάμα με τις λοιπές Λαϊκές Δημοκρατίες των Βαλκανίων.
    Εκεί να δεις οικονομική καταδίκη και μεταναστευτικές ροές που λες [προσεχώς Βουλγάρες κλπ].

    Μα που ζας Λάμπρο μου;

    >και βγές και στείλε ένα φιλί στην θάλασσα από μένα.

    Η θάλασσα εναι λάδι, μέχρι το Καφηρέα που έρχονται πυκνά συχνά τα τούρκικα πλοία.

    Κι έτσι μου’ ρχεται να πάρω μια ελληνική σημαία να πάω απέναντι να τη στήσω στους Πεταλιούς

  181. Παναγιώτης Κ. said

    @171. Σε κάθε περίπτωση ο φθόνος είναι κακό πράγμα.( Σκουριά που τρώει την ψυχή του ανθρώπου).
    Ακόμη χειρότερο είναι ο φθόνος του σκυφτού ανθρώπου γιατί δεν τον αφήνει να σηκωθεί…

  182. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

  183. Παναγιώτης Κ. said

    @176. !!!

    Επίσης να μη ξεχνάμε τη φράση: Πρώτα οπλίτης και μετά πολίτης
    Μερικές ακόμη φράσεις για την αλληλουχία των συνειρμών δηλαδή για να εγκαθίστανται εντός μας τα κατάλληλα νοήματα. Έχουμε λοιπόν και λέμε:

    …έχεις τόση ελευθερία όση βγαίνει από την κάννη του όπλου σου.

    …Πως βιώνει την ελευθερία του ο Ισραηλινός πολίτης;

    …Γιατί τον πατριωτισμό τον… εκχωρήσαμε στους πατριδοκάπηλους;

  184. Παναγιώτης Κ. said

    @176.
    Υπηρέτησα 28 μήνες στο στρατό. 28 άχρηστοι μήνες.
    Δεν το λέω με την έννοια της απώλειας χρόνου σε βάρος της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας.
    Το λέω με την έννοια ότι δεν απόκτησα καμιά δεξιότητα και καμιά αυτοπεποίθηση δεν κέρδισα στοιχεία απαραίτητα για την άμυνα της χώρας.
    Επειδή υπάρχουν αξιωματικοί πρέπει να υπάρχουν και στρατιώτες για να δικαιολογούν οι πρώτοι το μισθό τους! Αυτό ήταν το συμπέρασμά μου.
    Χώρια που σε πολλές περιπτώσεις οι επαγγελματίες εννοούσαν να μάθουν από μας τους φαντάρους!

  185. spiral architect 🇰🇵 said

    Οι τελειωμένοι Κωστόπουλοι ξαναβγαίνουν στην επικαιρότητα γιατί κάποια απατεωνιά ξαναστήνουν και σίγουρα δεν είναι μόνο ένα φαγάδικο.
    Τι ασχολείστε; 😛 🤮

  186. Alexis said

    #185: Τελειωμένοι και σάπιοι ως το μεδούλι…
    Άστα να πάνε… 😦

  187. spiral architect 🇰🇵 said

    @184: ΔΕΑ ήσουν; Ωχ παντέρμε!

  188. Γς said

    172, 173:

    Οντως δεν ταιριάζει ο χαρακτηρισμός «συνετός» που χρησιμοποίησα με τις ρίψεις των ατομικών βομβών σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι τους πρώτους μήνες της προεδρίας του.

    Ομως ήταν πράγματι συνετή η πολιτική του, όσον αφορά την αντίθεσή του με τον έξαλλο ΜακΑρθουρ. την ψυχραιμία του στον πόλεμο της Κορέας, τον αποκλεισμό του Βερολίνου και το αποτελεσματικό φρενάρισμα με ήπια μέσα της κομμουνιστικής απειλής

  189. Από το Λεξικό Γ. Κάτου http://georgakas.lit.auth.gr/dictionaries/index.php/anazitisi/g-katou
    με αναζήτηση %φας, ξεχωρίζω τα εξής γουστόζικα:
    αλφάς
    μαγκαφάς
    νταϊφάς / ταϊφάς
    ρουφάς

  190. sarant said

    189 Αν και άσχετα με τις δικές μας λέξεις, έχουν πλάκα.

  191. spiral architect 🇰🇵 said

    @188: Κομμουνιστική απειλή;

    🤦🤦🤦

  192. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι εξαργύρωσε, ρε παιδιά, ο Γλέζος; Κάνας Τσοχατζόπουλος έγινε; Τα καλύτερά του χρόνια στις εξορίες και τις φυλακές τα πέρασε. Στα βαθιά γεράματα πρώτος τρώει τα χημικά στις διαδηλώσεις.

  193. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στέλιος Ράμφος του λάιφ στάιλ ο Κωστόπουλος; Το χάσαμε τελείως το μέτρο από τότε που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν την ευκαιρία στον «απλό άνθρωπο» να δημοσιοποιεί τις μπαρούφες του.

    Αλέξη, αν, αντί για την ελληνική σημαία, αναρτούσαν καμιά μαυροκόκκινη σημαία, οι κάγκουρες ως διά μαγείας θα μετατρέπονταν σε αγωνιστές. Όλα είναι θέμα χρώματος. 😉

  194. Παναγιώτης Κ. said

    @187. ΔΕΑ εγώ; Πως σου ήρθε!
    Απλός δεκανέας ήμουν. («Εκπαιδεύτηκα» στο ΛΥΒ στο Χαϊδάρι)
    (Περίοδος 1977-1980 με 7 μετακινήσεις-λόγω συγκυρίας και όχι για …ηρωικούς λόγους- και… χωρίς ο πατέρας να ανήκει στους…Κ/Σ 🙂 )

  195. cronopiusa said

    Οι περιπέτειες ενός εγκληματία πολέμου

  196. Γς said

    191:

    Εντάξει!

    Για να ακριβολογούμε

    αντί

    >το αποτελεσματικό φρενάρισμα με ήπια μέσα της κομμουνιστικής απειλής

    διάβαζε

    της ανάσχεσης της Σοβιετικής επέκτασης.

  197. spiral architect 🇰🇵 said

    @194: Α, τόσο παλιά! 🙄

  198. nikiplos said

    @161, Αγαπητέ Γιώργο, εκείνοι που αναζητούν εναγωνίως ήρωες (Αη Γιώργηδες ή Παναγίες φανερωμένες στα τείχη δλδ) – οι ηττημένοι της ιστορίας- παράλληλα κατασκευάζουν και δαίμονες. Ο Χάρυ Τρούμαν υπήρξε αναμφισβήτητα εις εξ αυτών. Και αποτυπώθηκε ως τέτοιος σε ένα μέρος της βιβλιογραφίας (πχ Μενέλαος Λουντέμης).

  199. nikiplos said

    https://ibb.co/c1g5K7

  200. Γιάννης Ιατρού said

    170: Εκ παραδρομής της χειρός 🙂 το ατόπημα Αλέξη. Εδώ δεν έχω υπόγειο, αλλά δυό στρέμματα που θέλουν καλλιέργεια και φροντίδα (χορτάρια, ψιλοκλαδέματα, ποτίσματα, όργωμα κλπ.). Σε δουλειά να βρισκόμαστε, άντε και να βγάλουμε και κανένα ζαρζαβατικό κλπ. Κι έχω και τη θάλασσα δίπλα… Τα νερά εδώ βγάζουν και πολύ νεράιδα 🙂 🙂

  201. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Σχετικὰ μὲ τὰ λήγοντα σὲ -φας, δὲ βλέπω τὸ Πατσιφάς. Τί νὰ σημαίνει ἄραγε; Μήπως αὐτὸν ποὺ τρώει πατσά; Τότε θά ᾿πρεπε νά ᾿ταν πατσαφάς. 🙂

  202. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    201 Τζίφος, αν δε γκαβώθκα ντιπ ούτε ο Ανφάς υπάρχει (ο μπατζανάκης του Προφίλ).

  203. giorgos said

    198 . Εντάξει , καταλαβαίνω τίς «ψυχολογικές» άνάγκες γιά κατασκευή ηρώων καί διαμόνων . Ομως είχα τήν έλπίδα καί τήν άπαίτηση άπό ένα κόμμα πού υποτίθεται ότι ήρθε γιά νά φέρει τό «νέο» στήν πολιτική αύτά τά πράγματα κάποια στιγμή νά άλλάξουν . Δέν είναι δυνατόν , δέν είναι λογικό νά δίνεις στόν Γλέζο στά ένενήντα φεύγα τόν πρώτο ρόλο, νά τόν στέλνεις στό Εύρωκοινοβούλιο καί μετά νά παριστάνει καί τό παλικάρι έκ τού άσφαλούς βέβαια , ένάντια στά ΜΑΤ ! Αυτά τά πράγματα είναι γελοία καί άντιαισθητικά .Δέν είναι εικόνα αυτή πού παρουσίασε αυτός ό άνθρωπος θέλοντας νά τό παίξει έπαναστάτης καί ήρωας …Αλλά δέν φταίει αυτός , φταίνε αυτοί πού στά βαθιά γεράματα τόν έκαναν σημαία…

  204. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σωστά, έχει ανάγκη ο Γλέζος να το παίξει ήρωας κι επαναστάτης. Και όντως, πρέπει να κάτσει σπίτι του , να πίνει τίλιο και να δώσει τόπο στα νιάτα, τους Αδωναίους και τους Φωκάδες. Α, ρε Giorgos…

  205. Μαρία said

    159
    οτι δεν είστε διαβασμένοι, λέει το πρωτότυπο.
    Die euch das Buch stahlen, das unter euren Windeln lag
    Werfen euch vor, ihr seid nicht belesen.

  206. nikiplos said

    @203, μια εξαίρεση αν επιτρέπετε, όσον αφορά τον ΜΓ, του οποίου ποτέ δεν υπήρξα θιασώτης.

    Ο Μανώλης Γλέζος θα μπορούσε να αράξει στο ερεισίνωτο μιας πολυθρόνας από το 1983, που ήταν βουλευτής επικρατείας του ΠΑΣΟΚ. Να δρέπει καρπούς της πρώτης του αντιστασιακής αλλά και μετέπειτα αγωνιστικής πορείας, να γράφει ακαδημαϊκές αναλύσεις και άρθρα, τιμητής από απόσταση, όπως τόσοι άλλοι. Το ότι έκανε άλλα πράγματα, δείχνει άλλη πορεία ανδρός, περισσότερο πολύπλοκου αν συμφωνείτε.

    Αυτό το τελευταίο τον κάνει πιο συναρπαστικό ή ενδιαφέροντα ας πούμε, είτε κάποιος συμφωνεί είτε διαφωνεί πολιτικά. Δεν νομίζω πως τον έκανε κανείς σημαία, γιατί πολύ απλά, όπως και για την περίπτωση του Μίκη Θεοδωράκη, ή του Παναγιώτη Κανελλόπουλου, τέτοιου είδους σημαίες ήταν πάντοτε προσκόμματα για τους εκφραστές της «ρεαλιστικής πολιτικής» και ενίοτε γύριζαν μπούμερανγκ. ΠΧ η άποψη του ΜΓ για τα ελληνοτουρκικά.

    Για τον ΜΓ, πιστεύω πως πρόκειται περισσότερο για ένα αγκάθι για την παρούσα κυβέρνηση, παρά για «σημαία», αλλά αυτό διαισθητικά, δεν γνωρίζω πράγματα έσωθεν.

    ΥΓ> Τα χημικά που εκτοξεύονται από τα ΜΑΤ, τα έχω «γευθεί» στα 1991 από τελείως ατυχές γεγονός-δεν συμμετείχα σε κάποιου είδους κινητοποίηση. Σήμερα με την εμπειρία που έχω και την τρέχουσα βιβλιογραφική αποτύπωση, καθόλου δεν θα χαρακτήριζα «εκ του ασφαλούς» για έναν άνθρωπο άνω τα 75, την άμεση συνάντησή του με αέρια δακρυγόνων. Μα καθόλου όμως 🙂

  207. ConspiRaki Theologist said

    …αμφισβητήσεις στα Ίμια… όπου η Τουρκία προβάλλει με στρεψόδικο τρόπο κάποια επιχειρήματα που δεν μπορούν να σταθούν (λέω εγώ) σε διεθνές δικαστήριο αλλά είναι αρκετά για εσωτερική κατανάλωση

    Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά από το αρκετα ισορροπημένο (λέω εγώ) άρθρο του Κ.Ρουσίτη στο avantgarde

  208. Ριβαλντίνιο said

    Θυμήθηκα και το 1854 που οι Άγγλοι μεταξύ άλλων ισχυρίζονταν ότι η Ελαφόνησος και η Σαπιέντζα ανήκαν στα Επτάνησα και συνεπώς σε αυτούς. 🙂

  209. sarant said

    207 Τεκμηριωμένο άρθρο, ευχαριστουμε!

  210. Μαρία said

    L. Kallivretakis and Λεωνίδας Καλλιβρετάκης, “Υπόμνημα περί των νησίδων ‘Λιμνιά-Ίμια’,” Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, 2η έκδοση, 1996.
    https://helios-eie.ekt.gr/EIE/handle/10442/7743

  211. spyridos said

    208
    Μα η Ελαφόνησος ανήκε στα Επτάνησα με την ιδρυτική συνθήκη της Επτάνησου Πολιτείας
    και αναφέρεται και σε κάμποσες άλλες συνθήκες θαρρώ.
    Απλώς οι Έλληνες πέρασαν απέναντι κατέλαβαν το νησί και όταν οι Αγγλοι άρχισαν να συζητούν συνθήκες τους απάντησαν
    Αααααααα δεν πειράζει ή κάτι τέτοιο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλες οι συνθήκες αλλάζουν κάποια στιγμή.
    Το ξέρει αυτό ο ερντογανούκος.

    Υφαλοκρηπίδα – Αγιαλίτιδα ζώνη
    Την δεκαετία του 80 η Ελλάδα το έκανε σημαία της. Την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στη Χάγη.
    Υπήρχε και σχετικά πρόσφατη (1968-1977) η απόφαση για την οριοθέτηση ανάμεσα σε Δ.Γερμανία, Ολλανδία και Δανία
    στα νησιά και τις ηπειρωτικές ακτές της Βόρειας θάλασσας. Απόφαση που ευνοούσε την Ελλάδα.
    Αργότερα βέβαια βγήκαν κάτι αποφασούλες (Λιβύη-Μάλτα, Ρουμανία-Ουκρανία) που δεν ταίριαζαν με αυτά που θέλαμε,
    μιλάνε μάλιστα και για ανώτερο δικαίωμα των ηπειρωτικών εδαφών έναντι των νησιωτικών.
    Από το 2000 και μετά είναι πεντακάθαρο πως η Ελλάδα δεν θα υπογράψει συνυποσχετικό για επίλυση στη Χάγη ακόμα και αν το υπογράψει η Τουρκία.

  212. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    176 – Πολύ ωραία αυτά που λές, αλλά σου ξεφεύγει μιά μικρούλα λεπτομέρεια, δεν είμαστε ανεξάρτητο κράτος για να αποφασίζουμε τι θα κάνουμε.

    180 – Γιάννη εγώ σου μιλώ με επιχειρήματα κι εσύ με αν με θα και άμα, ενώ ξέρεις πολύ καλά πως δεν υπήρχε καμία περίπτωση να είμαστε στην άλλη πλευρά, δεν αποφασίζαμε εμείς γιατί είχαν ήδη αποφασίσει οι άλλοι στην Γιάλτα, αν δέν θέλεις να δείς αυτό που λέω κανένα πρόβλημα, πάμε γι΄άλλα.

    «Κι έτσι μου’ ρχεται να πάρω μια ελληνική σημαία να πάω απέναντι να τη στήσω στους Πεταλιούς» Κανόνισε με τις νεανικές σου τρέλες να μας την πέσουν οι Τούρκοι. 🙂

    183 – «έχεις τόση ελευθερία όση βγαίνει από την κάννη του όπλου σου.» Ναι αλλά τι είδους ελευθερία;

    184 – «Υπηρέτησα 28 μήνες στο στρατό. 28 άχρηστοι μήνες.
    Δεν το λέω με την έννοια της απώλειας χρόνου σε βάρος της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας.
    Το λέω με την έννοια ότι δεν απόκτησα καμιά δεξιότητα και καμιά αυτοπεποίθηση δεν κέρδισα στοιχεία απαραίτητα για την άμυνα της χώρας.»

    Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για να εξηγήσω καλύτερα τι εννοώ όταν λέω για τα οικονομικά μας πως «στο χέρι μας είναι να χρησιμοποιήσουμε τα όπλα που όχι μόνο δεν μπορεί να μας αρνηθεί το σύστημα, αλλά μας τα περέχει ΔΩΡΕΑΝ» στην προκειμένη περίπτωση, στα 34 χρόνια που απολύθηκα από τον στρατό, δεν έχω συναντήσει ΚΑΝΕΝΑΝ που να θεωρεί πως δεν έχασε τον χρόνο του στον στρατό, μόνο εγώ έφυγα γεμάτος εμπειρίες ζωής και γνώσεις που δεν υπήρχε περίπτωση να ζήσω και να αποκτήσω αλλιώς.

    Από την στιγμή που κατάλαβα πως δεν μπορούσα να τον αποφύγω τελικά, αποφάσισα να τον εκμεταλλευτώ όσο το δυνατόν καλύτερα, έκοψα την αναβολή και ενώ όλοι οι γνωστοί κι οι φίλοι που είχαν υπηρετήσει με συμβούλευαν να λουφάρω όσο μπορούσα, εγώ δήλωσα αλεξίπτωτα γνωρίζοντας πως θα αντιμετωπίσω ένα σωρό μαλάκες κομπλεξικούς στρατόκαυλους, μόνιμους αλλά και έφεδρους όμως μόνο μ΄αυτόν τον τρόπο (φτωχός γαρ) μπορούσα να εκπληρώσω το παιδικό μου όνειρο (στην Καισαριανή εννιάχρονος ανέβαινα στις λεύκες και κρεμόμουν από την κορυφή κάνοντας αλεξίπτωτο λυγίζοντάς τες με το βάρος μου, αλλά μια φορά ήταν πιο χοντρός ο κορμός και δεν κατέβηκε μέχρι κάτω, έμεινα για κάμποση ώρα κρεμασμένος στα τρία μέτρα περίπου και μετά έπεσα κάτω και τσακίστηκα, στο σπίτι που πήγα γεμάτος πληγές, αίματα και κουτσαίνοντας, έφαγα το κλασικό πιά μητρικό ξύλο, είχα ήδη μεγάλο παρελθόν από τέτοια ατυχήματα οπότε η καταδίκη μου ήταν δεδομένη 🙂 ) όχι μόνο να πετάξω με αεροπλάνο, αλλά να βρεθώ ψηλά στον αέρα μόνος μου.

    Επειδή σ΄εκείνη την ηλικία (21) ήμουν ακόμα αριστεροσεξουαλαναρχοπαλαβός (τώρα είναι γνωστό το πολίτευμα που πιστεύω 🙂 ) και ήταν δεδομένη η αντίθεσή μου με τους στρατιωτικούς κανόνες και κυρίως με τους αξιωματικούς, κατάλαβα γρήγορα πως για να μπορέσω να απολυθώ κάποια μέρα, θα πρέπει να τους γίνω απαραίτητος κι ας ήθελαν να με πυροβολήσουν, κι έτσι, δεδομένης της πολύ υψηλής φυσικής μου κατάστασης και της χαμηλής δικής τους νοημοσύνης (των περισσοτέρων) τους εντυπωσίαζα με διάφορα κολπάκια, π,χ κάμψεις με τα δάχτυλα ή με τους καρπούς, ή όταν ήμουν νέος και έλεγαν πάρε 40, απαντούσα όχι, 40 παίρνουν οι αδερφές εγώ δεν πέφτω για κάτω από 50, ΠΑΡΕ 100 ΡΕ ΚΩΛΟΨΑΡΟ, – ΜΑΛΙΣΤΑ, 1,2,3,…………100 και μία για τον λοχία 101 και δεν μου κόλλαγε κανείς μετά :). Eπίσης ήμουν από τους δυο τρείς κορυφαίους στον στίβο μάχης κι όταν είχαμε διακλαδική άσκηση (Παρμενίων, Ζεύς κλπ) νατοϊκή ή διεθνή, με βάζαν πρώτη μούρη γιατί σ΄αυτές παίρνουν οι ανώτεροι αξιωματικοί τα παράσημα και τα μπόνους τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κάνω πάνω από 80 άλματα, να περάσω σχολείο ελεύθερης πτώσης (2,500 ευρώ στοιχίζει σήμερα για όποιον ενδιαφέρεται) να μάθω ταχύπλοα, να μάθω σκί, να οδηγήσω τάνκς Μ113, Μ 48Α5, ΑΜΧ 10, ΑΜΧ 30, ΛΕΟΠΑΡΝΤ, να οδηγήσω τρένο (Ρέντη -Ρούφ) να ρίξω με όλα τα όπλα του στρατού, να μάθω αναρρίχηση καταρρίχηση, να φτιάχνω γέφυρα με το σκοινί, να μάθω να επιβιώνω νύχτα στο χιόνι χωρίς εργαλεία και ελάχιστα ρούχα, να φτιάχνω ιγκλού, να επιβιώνω χωρίς τρόφιμα και να βρίσκω τροφή αλλά και νερό σε εκ πρώτης όψεως άνυδρο τοπίο, να παγιδεύω οτιδήποτε με εκρηκτικά αλλά ΚΥΡΙΩΣ, να φτιάχνω εκρηκτικά με τα πιο απίθανα καθημερινά σπιτικά υλικά.

    Σε 22 μήνες πέρασα 178 μέρες σε σκηνάκι και 28 χωρίς, τις δε 7 εντελώς μόνος σε διάφορα βουνά, αν και παιδί της πόλης δύσκολα μου την βγαίνει κάποιος ορεσίβιος. 🙂 Eίναι και πολλά άλλα που έμαθα στον στρατό, από τότε έκανα αρκετά «παλαβά» αλλά σε καμία περίπτωση τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρόνο κι όχι μόνο δεν πλήρωσα τίποτε, αλλά πληρωνόμουν κι όλας. 🙂 Σίγουρα κέρδισα πολλά, απέκτησα πολλές δεξιότητες. αλλά αυτό που μου έχει μείνει ανεξίτηλο, είναι το πρώτο άλμα στην Πάχη, όταν προσγειώθηκα είπα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ, η αυτοπεποίθησή μου ((αυτοεκτίμηση είχα από πρίν 🙂 ) ανέβηκε στα ουράνια και δεν κατέβηκε ποτέ από εκεί.

    Γι΄αυτό σας λέω, ΜΑΘΕΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, η σιγουριά της λούφας βολεύει την οικονομική ελίτ. 🙂

    A κι ένα τελευταίο που με βοήθησε πολύ στην ζωή μου, σαν λοχίας, έμαθα να διατάζω. 🙂

    204 – Δεν έχει νόημα.

  213. Πέπε said

    > > …κατάλαβα γρήγορα πως για να μπορέσω να απολυθώ κάποια μέρα, θα πρέπει να τους γίνω απαραίτητος κι ας ήθελαν να με πυροβολήσουν, κι έτσι […] τους εντυπωσίαζα με διάφορα κολπάκια, π,χ κάμψεις με τα δάχτυλα […] και δεν μου κόλλαγε κανείς μετά 🙂

    Λάμπρο, καταλαβαίνω να μη σου κόλλαγε κανείς, αλλά απαραίτητος πώς τους έγινες με τις κάμψεις;

    (Ωραία η ιστορία σου παρεμπιπτόντως. Άλλον έναν έχω γνωρίσει που έκανε κάτι παρόμοιο, πήγε αλεξιπτωτιστής χωρίς να είναι ούτε κατά διάνοια στρατόκαυλος, και το απόλαυσε επιδή -απ’ ό,τι έχω καταλάβει- ήταν αποφασισμένος να το απολαύσει, αφού δεν μπορούσε να το αποφύγει.)

  214. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σανοφάδες, μου φαίνεται πολιτικοποιητικό 🙂

    201 >>ανφάς
    Χτηνάκιμ, μηνφας!
    » (Λέξεις όπως ανφάς ή φετφάς δεν γίνονται δεκτές) » λέει στο νήμα 🙂

  215. sarant said

    214 🙂

  216. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    213 – Δεν ήταν οι κάμψεις Πέπε, αλλά οι επιδόσεις μου στον στίβο μάχης στα τέστ και η προθυμία μου για συμμετοχή ενώ οι περισσότεροι κοίταγαν να λουφάρουν. Με ήθελαν για τις ασκήσεις και για τις επιδείξεις στους ξένους, όλες αυτές τις φλούφλικες αμερικάνικες παπαριές που δείχνει καμιά φορά η τηλεόραση που εντυπωσιάζουν τον κόσμο αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τον πόλεμο και την μάχη.
    Προσωπικά δεν μπορώ να πώ πως το απόλαυσα, γιατί με αηδίαζε και με αηδιάζει ο στρατός (η δεύτερη μεγάλη απάτη μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση) γιατί ήμουν μέχρι το τέλος σε μεγάλη κόντρα με τους αξιωματικούς, που μπορεί να μην την πλήρωσα τελικά με φυλακή (νάναι καλά οι σειρές μου στο 2 γραφείο που μου τις έσβηναν☺) αλλά έβλεπα την Αθήνα με το καλαμάκι, πήρα μόνο μια πενθήμερη τιμητική (έπρεπε να πάρω πάνω από 60 μέρες) που τελικά μου την πήραν πίσω γιατί μου έκοψαν πέντε μέρες από την κανονική, ενώ μεγαλύτερη αηδία ένιωσα με τα τσατσιλίκια και τα γλειψίματα των φαντάρων, ίσως μια άλλη φορά να πώ λεπτομέριες να φρίξετε, κομάντος 1η ΜΑΛ και παπαριές.
    Από την άλλη όμως, γύρισα με το Σινούκ όλα τα νησιά και βραχονησίδες της Ελλάδος ( μέχρι και στα Ίμμια είχαμε κατέβει☺) κι όλες τις βουνοκορφές κι έχω μια διαφορετική εικόνα για την Ελλάδα από τον μέσο Έλληνα.
    Μένω σ’ αυτό που είπα, εκμεταλλεύτηκα τον στρατό που με εκμεταλλεύτηκε και βγήκα κερδισμένος.
    Γενικά πάντως, μην εντυπωσιάζεστε και πολύ με όλα αυτά τα «φοβερά και τρομερά» που έγραψα, δεν είναι τίποτε το ιδιαίτερο, ο καθένας που έχει καλή φυσική κατάσταση (όχι άριστη που είχα τότε εγώ) και θέλει, μπορεί να τα κάνει, είναι πολύ πιο εύκολα απ’ ότι νομίζετε, ειδικά εκτός στρατού με τους μαλάκες εκπαιδευτές.☺
    Όρεξη νάχεις και κάμποσα λεφτά και σε ένα χρόνο γίνεσαι σούπερ, δεν είναι ούτε αντριλίκι ούτε μαγκιά αλλά βιωματική μάθηση κι αξίζει τον κόπο, ειδικά για τα νέα παιδιά που ζούν τον ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό παραλογισμό, είναι ό,τι καλύτερο για να τονώσει την αυτοεκτίμησή τους την συτοπεποίθησή τους και τον αυτοέλεγχό τους, τα τρία κύρια χαρακτηριστικα που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να είναι ισορροπημένος και αυτάρκης, κάτι που γνωρίζει η οικονομική ελίτ και φροντίζει να μας τα αφαιρεί από την παιδική ηλικία.☺

  217. Γς said

    216:

    >γύρισα με το Σινούκ όλα τα νησιά και βραχονησίδες της Ελλάδος ( μέχρι και στα Ίμμια είχαμε κατέβει)

    Α, ρε Λάμπρο. Πολλά χρόνια θα ζήσεις. Δεν είχα μισή ώρα που σε διάβασα και έπιασα την πάρλα με τον φίλο μου τον Β.Κ. των ειδικών δυνάμεων και τέτοια.

    Και τι ήταν να μου πει ότι ετοιμάζονται για επιχείρηση αστραπή στη βραχονησίδα Ανθρωποφάγος. Πιάσαμε την κουβέντα για τα Ιμμια και του είπα και για την αφεντιά σου.

    Ενθουσιάστηκε. Σε θυμόταν. Μου ζήτησε μάλιστα το κινητό σου και την διεύθυνσή σου, για να σου επιδώσουν την ειδική πρόσκληση για την ανάκλησή σου στην ενεργό υπηρεσία.

    Τυχεράκια!

  218. cronopiusa said

    ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ Κατακαημένη αλληγορία

  219. Γς said

    Λάμπρο

    Ετοιμάσου!

    Je viens de recevoir
    Mes papiers militaires
    Pour partir à la guerre

    Κι άσε την Κρόνη να λέει:

    Monsieur le Président
    Je ne veux pas la faire
    Je ne suis pas sur terre
    Pour tuer des pauvres gens

    Δεν σε σώνει τίποτα λιποτάκτη

  220. Γς said

    218:

    Μαζί μ ατό του Μπουκάλα για τον Φωκά και τη Βουλή στο ίδιο φύλλο της Κ είναι κι αυτό και δεν ξέρω γιατί μου γυάλισε.

    Οχι δεν είναι τα σουλάτσα μου στην Χαριλάου Τρικούπη ούτε ο Αρδηττός

    Πρέπει να’ χει πολύ φαΐ η «Η “Περίκλειστη” Εκπαίδευση» του Στέφανου Καβαλλιεράκη,

  221. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα…

  222. sarant said

    Καλημερα από εδώ!

  223. spiral architect 🇰🇵 said

    α. Η καθαίρεση ενός αγάλματος στο Σέντραλ Πάρκ: Statue of doctor who did slave experiments is exiled. Its ideas are not.
    β. Οκτώ αγάλματα προέδρων των ΗΠΑ εκτός των ΗΠΑ: 8 U.S. presidents with statues abroad.
    1. George W. Bush — Albania
    2. Harry S. Truman — Greece
    3. Dwight D. Eisenhower — England
    4. John F. Kennedy — Cameroon
    5. Bill Clinton — Kosovo
    6. Abraham Lincoln — Mexico (among others)
    7. Rutherford B. Hayes — Paraguay
    8. Barack Obama — China

  224. cronopiusa said

  225. spiral architect 🇰🇵 said

  226. nikiplos said

    @207 ConspiRaki Theologist, καίτοι με αρκετά επιχειρήματα της Τουρκικής πλευράς, το άρθρο πλέον είναι άχρηστο. Η Ανθρωποφάς, είναι μακριά από την Τουρκιά, δίπλα στους Φούρνους κλπ…

    Εγώ λέω με τη σειρά μου πως οι άνθρωποι είναι πάνω από τους νόμους, τα άρθρα τους, τις παραγράφους και τις διατάξεις τους. Όταν ψάχνουμε να βρούμε σε γραμμές κειμένων και διατυπώσεις το δίκιο μας, βράστα.

    Καλές οι απλοϊκές διατυπώσεις «για τ’ αφέντη το φαΐ» αλλά καλύτερα να ρωτήσεις περί ταύτων τους Κυπρίους που προέρχονται από τα κατεχόμενα… Τι έκανε ο Τούρκος σε όλα εκείνα τα παλικαρόπουλα που συνέλαβε την ώρα του φαγητού, στη σιέστα κλπ.

    Κοντολογίς πριν 60 χρόνια που ο οικομενισμός εκφράστηκε δίκην νέας θρησκείας υπερέβη κράτη και πατρίδες προς το ταξικό αφήγημα. Σήμερα κάτι τέτοιο δεν υφίσταται.

    Κι όπως λέει ο μπάρμπας μου από το Κάνσας: «όλοι σε σέβονται, όταν ξέρουν πως κουβαλάς κουμπούρι, δεν μπά νά ‘σαι κακομούτσουνος, κοντός και άσχημος».

  227. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    226 τέλος- Ο φόβος δεν είναι σεβασμός κι όποιος τον επιβάλλει στους άλλους, φοβάται το ίδιο μ’ αυτούς, γι’ αυτό φυλάγεται.

  228. Μαρία said

    Στη Βουλή φέρνει ο Δανέλλης την αποκάλυψη για τον νεαρό που πυροβολούσε με πολεμικό G3 στους Φούρνους
    http://www.koutipandoras.gr/article/kindynoi-probokatsias-apo-thn-paranomh-xrhsh-oplismoy-ths-eonofylakhs#.WtivacYrvuc.twitter

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: