Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Καψοκαλυβίτικα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 28 Απριλίου, 2018


Ανάμεσα στα γεγονότα της περασμενης εβδομάδας που σχολιάστηκαν, και αφου προσπεράσουμε την αναμενόμενη αλλά αποκαρδιωτική υποκριτική κατακραυγή για την 22χρονη που γέννησε κρυφά και πέταξε το βρέφος στον ακάλυπτο (εκείνη είναι τέρας, ενώ ο πατέρας σφυρίζει αδιάφορα), βρίσκεται και εκείνο που δίνει τον τίτλο στο σημερινό μας πολυσυλλεκτικό άρθρο.

Εννοώ την παραίτηση του δρος Σταμάτη Κριμιζή από τη θέση του Προέδρου στον νεοσύστατο Ελληνικό Διαστημικό Οργανισμό με καταγγελίες για τις αρμοδιότητες που (δεν) ειχε και την αντικατάστασή του από τον Κύπριο μάνατζερ Χριστόδουλο Πρωτοπαππά ο οποίος έχει γερό μανατζέρικο βιογραφικό με διευθυντικές θέσεις σε εταιρείες δορυφόρων, σε αντίθεση με το λαμπρό επιστημονικό-ακαδημαϊκό του προκατοχου του. Παραδόξως ή όχι, ο νέος Προεδρος έχει γράψει και άρθρο για τον Άγιο Πορφυριο τον Καυσοκαλυβίτη, που είναι άγιος της εποχής μας αφού πρόλαβε το Ιντερνέτ, και ο οποιος:

Το μεγαλύτερο όμως και κατά την άποψή μου μοναδικό θαύμα που έχει καταγραφεί και έχει κάνει ο Άγιος Πορφύριος που συγκλονίζει τους τεχνολόγους και τους φυσικούς είναι η συστολή του χρόνου όχι για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου που πασχίζουν σήμερα οι φυσικοί που ασχολούνται με τη θεωρία της σχετικότητας και τη φυσική των υψηλών ενεργειών να πραγματοποιήσουν, αλλά πάνω από μια ώρα. Η μόνη αναφορά στην Ορθόδοξη Χριστιανική μας Πίστη παρόμοιου θαύματος για την επέμβαση στο χρόνο βρίσκεται στην Παλαιά διαθήκη όταν ο Ιησούς του Ναυΐ ύψωσε τα χέρια του σε σημείο του σταυρού για να «σταθεί ο ήλιος» και να παραταθεί η ημέρα για να νικήσουν οι Ισραηλίτες στο λόφο της Γαβαών.  Η διαφορά όμως στην περίπτωση του θαύματος του Αγίου Πορφυρίου, ήταν ότι η μεταβολή του χρόνου πραγματοποιήθηκε μόνο για μια ομάδα μοναχών και όχι για ολόκληρο τον κόσμο.  Μια τέτοια συστολή του χρόνου μπορεί να πραγματοποιηθεί σήμερα με βάση τη θεωρία της σχετικότητας για κάποιο αντικείμενο που κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή της ταχύτητας του φωτός και πραγματικά ως τεχνολόγο επιστήμονα με αφήνει άφωνο διότι ακόμα δεν πραγματοποιήθηκε παρά σε κάποια σωματίδια που δεν έχουν μάζα.

Ο άγιος έκανε το θαύμα της επιλεκτικης συστολής του χρόνου σε μια ομάδα καλόγριες που είχαν πάει να τον επισκεφτούν και κατά την επιστροφή τους διένυσαν απόσταση πολλών χιλιομέτρων μέσα σε ένα τέταρτο της ώρας.

Το θαύμα του αγίου Πορφυρίου ειναι πράγματι πολύ πρακτικό, αλλά σε ένα διήγημα επιστημονικής φαντασίας παλιά είχα διαβάσει ένα ακόμα καλύτερο. Υπήρχαν χαπάκια που όχι μόνο συνέστελλαν αλλά και διέστελλαν τον χρονο. Ο παραλής μεσήλικας της ιστορίας, λοιπόν, έπαιρνε χαπάκια διαστολής του χρόνου ώστε να (του φαίνεται ότι) διαρκεί ώρες η εικοσαλεπτη συνεύρεση με την ευειδή φιλενάδα του -κολακευμένος μάλιστα διαπίστωσε ότι κι εκεινη χρησιμοποιούσε ανάλογα χαπάκια. Ευτυχως δεν πρόσεξε ότι εκείνη έπαιρνε τα άλλα, της συστολής του χρόνου, ώστε να κρατάει μόνο δευτερόλεπτα η δοκιμασία.

* Και προχωράμε με τα μεζεδάκια μας με ένα μεταφραστικό μαργαριτάρι (μεγέθους κοτρόνας) από το Χάφιποστ. Σε άρθρο για ένα πρωτότυπο εξώφυλλο του περιοδικού Vogue που περιλάμβανε ανάμεσα στ’άλλα κι ένα μοντέλο που φοράει μαντίλα, το άρθρο μεταφέρει σχόλια αναγνωστών, ανάμεσα και στο οποίο:

Κάποιος από τους χρήστες έγραψε χαρακτηριστικά: «Αυτή η κάλυψη μου προκαλεί ρίγος. Τόση πολύ ομορφιά σε μια σελίδα».

Εμένα ρίγος μού προκαλεί η μετάφραση. Όχι μόνο και όχι τόσο για το «τόση πολύ ομορφιά» (αυτο θελει σίγουρα «τόση πολλή», το «τόσο πολ* ομορφιά» είναι που ίσως σηκωνει νερό) αλλά για την «κάλυψη» που βέβαια είναι cover, παναπεί, απλώς, εξώφυλλο.

* Kαι μια οθονιά απο την ΕΡΤ, που τη βρήκα σε φιλικό τοίχο στο Φέισμπουκ και φαίνεται αυθεντική.

Πού να τρέχεις να βρεις ποιος βαθμός είναι ο Lieutenant Colonel και να ανοίγεις λεξικά; Το αφήνεις έτσι, και μάλιστα το Λιουτέναντ με πεζά και το ΚΟΛΟΝΕΛ με κεφαλαία, λες και ειναι τμήμα του ονοματεπωνύμου -οποτε το μαργαριτάρι αποκτά νομανσλανδιανές διαστάσεις και παρακαλείται ο στρατολόγος της Νομανσλάνδης να εγγράψει τον Κόλονελ Στ. Σκοτ στη δύναμη των αξιωματικών.

Παρεμπιπτόντως, στις μέρες μας είναι πολύ εύκολο να βρεις σε ποιον βαθμό αντιστοιχεί το Lt.Col. Γκουγκλίζεις τη λέξη και βρισκεις το άρθρο της αγγλικής Βικιπαίδειας, το οποιο πολύ βολικά, εχει τις αντιστοιχίες σε διάφορες χώρες, ανάμεσα στις οποίες και στα ελληνικά: Antisyntagmatarkhis (εντυπωσιακό είναι ότι η αγγλική Βικιπαίδεια έχει άρθρα για τους βαθμούς των αξιωματικών στον ελληνικό στρατό!)

Παρωνυχίδα στο σουπεράκι: η μονάδα στην οποία ειναι διοικητής ο… Λιου (έτσι τον φωνάζουν οι φίλοι του) δεν λέγεται MARFOEUR όπως γράφεται εκεί, αλλά MARFOREUR (MARine FORces EURope).

* Κι ένα κατά κάποιο τρόπο αντίστροφο μαργαριτάρι από τον Λιουτέναντ, σε άρθρο για τα βραβεία Πούλιτζερ της μουσικής.

Το highlight ήταν αυτό που συνέβη το 1965, όταν η επιτροπή έκρινε ομόφωνα που καμία δουλειά δεν άξιζε το βραβείο. Για να μη μείνει στο ράφι, πρότειναν να το δώσουν στον Δούκα Ellington, ως αναγνώριση της γενικότερης δουλειάς του.

Αναρωτιέμαι μήπως η συντάκτρια το έβαλε επίτηδες, γνωρίζοντας ότι το Duke είναι παρατσούκλι.

Προσέξτε πάντως στην αρχή αρχή του άρθρου ότι το βραβείο «υπάρχει» από το 1943. Ποιος ο λόγος για τα εισαγωγικά; Δεν υπάρχει το βραβείο;

* Αυριο παίζει ο Παναθηναϊκός με τον ΠΑΟΚ. Δεν έχω παρακολουθησει το δικαστικό ρεπορτάζ κι έτσι δεν ξέρω αν το παιχνιδι έχει βαθμολογική σημασία αλλά, όπως φέρεται να δήλωσε ο προπονητής του Παναθηναϊκού, «Ακολουθεί ένα πολύ σημαντικό ματς για εμάς με τον ΠΑΟΚ από άποψη γοήτρου και πρεστίζ.»

Άλλο ειναι το γοητρο και άλλο το πρεστίζ; Υπάρχει διαφορά μεταξύ τους; Καποτε παλιά μια εφημερίδα ειχε γράψει κάτι σαν «το μορατόριουμ της εκεχειρίας».

* Ένα πολύ γουστόζικο λαθάκι σε αστυνομικό ειδησαριο της ΕφΣυν, όπου: Ένα άτομο, που επέβαινε σε μοτοσικλέτα, έσπασε τη τζαμαρία ενός καφενείου στη συμβολή των οδών Καισάρειας και Βυσσινιάς στη Νίκαια και πέταξε μέσα δύο μπουκάλια με εύφλεκτο υγρό.

Ο ανταποκριτής μας στις πειραϊκές συνοικίες με πληροφορεί οτι πρόκειται, βεβαίως, για την οδό Βιθυνίας και όχι Βυσσινιάς. Παράκουσμα ή λαθος του προγράμματος υπαγόρευσης;

Να σημειωθεί και ο ασυνήθιστος τονισμός «Καισάρειας». Κρίμα όμως που το λάθος έμεινε μισό και δεν ζευγαρώθηκε, θα ήταν πολύ ωραίο να γραφόταν «στη συμβολή των οδών Κερασιάς και Βυσσινιάς»!

* Είχαμε και την επίσκεψη του Εμανουέλ Μακρόν στις ΗΠΑ, και τη φωτογραφία όπου τα δύο προεδρικά ζεύγη φυτεύουν ένα δέντρο στον κήπο του Λευκού Οίκου, φωτογραφια που φωτοσοπήθηκε μιμιδιακώς στη μπλογκόσφαιρα έτσι ώστε να προστεθούν στο κάδρο ο Τσίπρας στην πολυθρόνα, ο διαδηλωτής με το κόκκινο απεριτίφ, το σκήνωμα του παλαιοημερολογίτη επίσκοπου και άλλες στερεότυπες φιγουρες.

Όμως εμεις εδω λεξιλογούμε, οπότε θα επισημάνω ένα ακόμα μεταφραστικό μαργαριτάρι, σε άρθρο της άριστης Καθημερινής.

Ο Μακρόν, λοιπόν, φέρεται να ειπε για τον Πούτιν: «Είναι ισχυρός και έξυπνος, αλλά όχι και αφελής. Εχει εμμονή με τις παρεμβάσεις στις δημοκρατίες μας».

Κάπως παράξενο δεν φαίνεται αυτό; Δηλαδή είναι λογικά αναμενόμενο για κάποιον ισχυρό και έξυπνο να είναι και αφελής;

Φυσικά, ο Μακρόν είπε κάτι διαφορετικό: «He’s strong and smart. But don’t be naive. He’s obsessed by interference in our democracies»

Αλλά ας μην ειμαστε αφελείς, είπε.

* Στο προχτεσινό άρθρο είχαμε αναφερθεί και στην αντιπαράθεση του σκιτσογράφου Στ. Σταυρόπουλου με τον δημοσιογράφο Δημ. Ψαρρά περί αντισημιτισμού κτλ. Ακριβώς από μια επιφυλλιδα του πρώτου όπου υπάρχει μπηχτή εναντίον του δεύτερου ψάρεψα το εξής:

Αν και, ίδιον των ηλιθίων είναι να επιμένουν στο λάθος τους, είμαι βέβαιος ότι ο κ. Ψαρράς επιμένει στο δικό του, για άλλους συμπαθείς λόγους από τους άπειρους τοιαύτους που κυκλοφορούν στο σύμπαν

Συχνά προσπαθεί ο Στάθης να γράψει σε ύφος λογιότερο, αλλά τα μεταξωτά θελουν κι επιδεξιότητα -τύπος «τοιαύτους» δεν υπάρχει. Αν θελετε μεταξωτά, τοιούτους.

* Και θα κλείσω με έναν αγγλισμό που με ενοχλεί. Παράδειγμα, σε τίτλο άρθρου: Αλβανικό ντοκιμαντέρ «βαπτίζει» τον Αχιλλέα ως… Αλβανό.

Ο αγγλισμός δεν αφορά συγκεκριμένη φράση αλλά το ξεκάρφωτο «ως» που θεωρώ πως ειναι επιρροή από το αγγλικό as, σε δομές με κατηγορούμενο.

Ομως στα ελληνικά λέμε «βαφτιζει τον Αχιλλέα Αλβανό» κι αν δεν μας αρέσει να έχουμε δίπλα τα δύο ονόματα (που θα μπορούσε να παραπλανήσει σε κάποιες περιπτωσεις) τοτε λέμε «βαφτιζει Αλβανό τον Αχιλλέα».

Ακόμα δεν τον είδαμε, τον βγάλαμε Γιάννη -όχι «τον βγάλαμε ως Γιάννη»

Τον καλύτερο γιατρό τον έβγαλαν κλέφτη -όχι «τον έβγαλαν ως κλέφτη»

Μου έριξε μία ο Τκατσένκο και ειδα τον Χριστο φαντάρο -όχι «είδα τον Χριστό ως φαντάρο»

Είδα τον ουρανό σφοντύλι -όχι «είδα τον ουρανό ως σφοντυλι».

* Το ιστολόγιο σας εύχεται καλό σαββατοκύριακο και είθε ο άγιος Πορφύριος ο Καψοκαλυβίτης να διαστέλλει τις ευχάριστες στιγμές σας και να συστέλλει τις δυσάρεστες και τις βαρετές!

 

 

177 Σχόλια προς “Καψοκαλυβίτικα μεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    Δεν ξέρω πως τα κατάφερε ο Αγιος με τη συστολή του χρόνου, πάντως εμένα που του έκλεβα συστηματικά τους κάκτους και τα παχύφυτα όταν πήγαινα την μακαρίτισσα [Νο 2] στο μοναστήρι του στο Μήλεσι, δεν με έπαιρνε χαμπάρι. Σίγουρα

  2. ndmushroom said

    Καλά, να μας έχει άχτι η διαιτησία το καταλαβαίνω και το έχω συνηθίσει. Αλλά και εσύ, Νικοκύρη; Δηλαδή από τη δεξαμενή του πνεύματος και του λόγου που συνιστά ο κόσμος του ποδοσφαίρου εσύ ξεχώρισες ένα μαργαριταράκι του Ουζουνίδη; 🙂
    (Προφανώς αστειεύομαι, αν και, προσωπικά τουλάχιστον, αποφεύγω να επισημαίνω λάθη και μαργαριτάρια από αθλητές ή αθλητικές εφημερίδες, γιατί αυτό θα ήταν δουλειά πλήρους απασχόλησης)

  3. Γς said

    Ντάξει αλλά πως να το κάνουμε.

    Κριμιζής, πρωτοπαππάς. Θυμίζει λίγο το «Ανθ’ ημών ο Γουλιμης»

  4. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Ιντερστέλαρ γινήκαμε κυρίες και κύριοι!

  5. Γς said

    >αλλά τα μεταξωτά θελουν κι επιδεξιότητα -τύπος «τοιαύτους» δεν υπάρχει. Αν θελετε μεταξωτά, τοιούτους.

    Μα πριν απ όλα ΑΤΜ

  6. Καυσοκαλυβίτικα μάλλον κι όχι καψοκαλυβίτικα. Μην χαλάμε τον τίτλο του Αγίου, μεγάλ’ η χάρη του(!)

    Στα σοβαρά τώρα, ο επικεφαλής της διαστημικής υπηρεσίας αναφέρει τέτοια περί συστολής του χρόνου κλπ; Αν είν’ έτσι, έχει λύσει το πρόβλημα. 0 έξοδα (εκτός απ’ το μισθό του). Θα προσευχόμαστε καθημερινά κι ο μεγαλοδύναμος θα μας τον συστείλει αν πρέπει. Αλλιώς, αν δεν πρέπει, ούτως ή άλλως ματαιοπονούμε κόντρα στη θέλησή του 🙂 🙂 🙂 (άλλες φατσούλες δεν ξέρω να βάζω).

  7. Πέπε said

    > > …το «τόση πολύ ομορφιά» (αυτο θελει σίγουρα «τόση πολλή», το «τόσο πολ* ομορφιά» είναι που ίσως σηκωνει νερό)…

    Το «τόσο πολ* ομορφιά» δε σηκώνει σταγόνα νερό. Ξεκάθαρα «πολλή», όπως «τόσο λίγη ομορφιά». Μπορεί κάποιες φορές, προφορικά, να βάζουμε και το επίρρημα σε τέτοιες φράσεις, π.χ. «κάντε ρε παιδιά λίγο οικονομία στο νερό» αντί «λίγη», αλλά πρόκειται για ιδιωτισμό, τυπικά δηλαδή για λάθος, και είναι τελείως αβάσιμο να υποθέσουμε ότι έτσι εννοεί κάποιος και το «πολύ/πολλή» σε αντίστοιχες φράσεις. (Και το τόση πολλή, τόσους πολλούς, αντί τόσο πολλή κλπ., πάλι ιδιωτισμός είναι.)

    > > …από τους άπειρους τοιαύτους που κυκλοφορούν στο σύμπαν…

    ΘΥμάμαι ένα δάσκαλό μου, εκθεσά, έναν πολύ χιουμορίστα τύπο, που χρησιμοποιούσε συστηματικά το «τοιαύτος» με την έννοια «αδερφή (τοιούτος)». Είναι χαρακτηριστικό ότι το λογοπαίγνιό του έπιανε, δηλαδή γελάγαμε, δηλαδή ξέραμε αυτονόητα ότι δεν είναι σωστό. Βέβαια θα μου πεις ήμασταν υποψήφιοι της τρίτης δέσμης, ξέραμε αρχαία. Αλλά, ακόμη εκείνα τα χρόνια, φαίνεται ότι δεν επρόκειτο για μια ειδική πληροφορία που την καταχωρείς στο κουτάκι του μυαλού σου που αφορά αποκλειστικά τις ασκήσεις αρχαίων, ήταν κάτι που το μάθαινες στα αρχαία και μετά το ήξερες γενικότερα και το χρησιμοποιούσες.

    Σημειωτέον πάντως ότι και «τοιούτους» να έλεγε ο Στάθης, δεν είναι ελληνικά αυτά. Υπήρχε στην καθαρεύουσς αυτή η σύνταξη, «τοιούτος» αντί επανάληψης προηγούμενου ουσιαστικού, χωρίς να μπορώ να εντοπίσω κάποια γλώσσα από την οποία να προέρχεται ως ξενισμός (το μόνο αντίστοιχο που μπορώ να βρω είναι το γαλλικό en = «(περίπου) από αυτούς/αυτά»), αλλά σίγουρα δεν έμεινε στη σημερινή γλώσσα.

  8. nikos said

    «Μια τέτοια συστολή του χρόνου μπορεί να πραγματοποιηθεί σήμερα με βάση τη θεωρία της σχετικότητας για κάποιο αντικείμενο που κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή της ταχύτητας του φωτός…»

    Με βάση την θεωρία της σχετικότητας κανένα σώμα δεν μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα μεγαλύτερη της ταχύτητας του φωτός και διαστολή του χωροχρόνου συμβαίνει για αντικείμενα που κινούντε με ταχύτητες μικρότερες αλλά συγκρίσιμες με την ταχύτητα του φωτός ! (Όλα τα πέτυχε)

  9. Λ said

    Τον ξέρω τον Πρωτοπαπά από κοντά. Δεν με ξαφνιάζει που έγραψε για τον αγ. Πορφύριο τον καυσοκαλυβίτη. Δούλεψε για πολλά χρόνια στην Αρχιεπισκοπή και στον τηλεοπτικό σταθμό ο Λόγος με ειδικότητα τα ηλεκτρονικά. Σαν απόφοιτος του Μετσόβιου Πολυτεχνίου με πέντε από τα πέντε εντυπωσίασε τον προηγούμενό μας αρχιεπίσκοπο. Φυσικά μερικές εξετάσεις τις έδωσε ξανά και ξανά για να το επιτύχει αυτό. Του αρέσει να εντυπωσιάζει και στις εισηγήσεις του πάντα αρχίζει με κάποιο αρχαίο απόφθεγμα.
    Πιστεύω δεν έχω συναντήσει πιο υπερόπτη στη γη. Επισης, τον θυμάμαι να μπαίνει στην εκκλησία καμαρωτός καμαρωτός και να καταθέτει στο παγκάρι χαρτονόμισμα για το κεράκι του.

  10. «Αν θελετε μεταξωτά, τοιούτους» Ε, όχι και τοιούτους. Έλεος πια, παντού θα βάλουμε τοιούτους; (Η λέξη είναι, πώς το λες Νικοκύρη; κακέμφατη ή κάπως έτσι 🙂 ).

  11. Pedis said

    Νικοκύρη, εσύ πού θα έχεις πληροφορίες έξτρα, πες μας ποιος τους πλάσαρε αυτόν τον καραγκιόζη, τον μάνατζερ εννοώ;

  12. Παναγιώτης Κ. said

    Ο επαγγελματίας σε οτιδήποτε συνήθως δεν κάνει λάθη. Επειδή τον θεωρούμε…άσφαλτο 🙂 αν κάτι του ξεφύγει τότε δημιουργεί κακήν εντύπωση!

  13. Γιάννης Ιατρού said

    11: Ρε Πέδη, το παίγνιο «εδώ παππάς, εκεί παππάς» το ξέρεις; Τι ρωτάς;

  14. Παναγιώτης Κ. said

    Τον προηγούμενο που παραιτήθηκε δεν τον είχε αξιολογήσει σωστά ο Παπάς;
    Μάλλον τυχαία και χωρίς σχέδιο κινούνται οι άρχοντές μας! 😦
    Για την εκπαίδευση όπου έχω κάποια εξοικείωση, βλέπω ότι όλα κινούνται με τον… αυτόματο πιλότο.

  15. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    11 Κάποιος από την Κύπρο μάλλον. Ήταν και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Δορυφόρων ή κατι τέτοιο.

    10 Ναι, αλλά αυτό είναι το σωστο μεταξωτό.

    9 «Πέντε από τα πέντε»; Τι εννοείς;

    7α Θα βάλουμε άρθρο για το θέμα αυτό… κάποτε.

  16. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό ηλιόλουστο Σαββατοκύριακο σε όλους !

  17. Λ said

    Λάθος μου. Δέκα απο τα δέκα επρεπε να πω. Τα πενταρια είναι βαθμολογία των ρωσικών πανεπιστημίων

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πολύ επιτυχημένη και αυτή η επιλογή προσώπου από την κυβέρνηση. Στην αρμοδιότητα του Ελληνικού Οργανισμού Διαστήματος εμπίπτουν και τα ούφο ή κάνω λάθος; «Όταν εμείς οι γήινοι στεριώναμε πολιτισμούς στον πλανήτη μας, κουφάλες εξωγήινοι, εσείς γυρνάγατε από γαλαξία σε γαλαξία, ανέστιοι και πένητες, άπλυτοι και βουτηγμένοι στην αστρόσκονη, μουγκρίζοντας ο ένας στον άλλον» (απόσπασμα από την ομιλία υποδοχής του προέδρου στους πρώτους εξωγήινους που θα προσγειωθούν στην Αθήνα).

  19. atheofobos said



    Το μεγαλύτερο μεζεδάκι της εβδομάδας είναι το πως ένας σκέτος Παπάς δεν είχε σκεφτεί από την αρχή πως μόνο ένας Πρωτόπαπας εκτός από το γνήσιο εθνικό φρόνημα που τον διακατέχει έναντι των Ευρωπαίων και τις προοδευτικές αντιλήψεις του κατά των εκτρώσεων, θα μπορούσε με την βοήθεια του Πορφύριου και ίσως και του Παϊσιου (βοήθεια μας) να συστείλει τον χρόνο και να βρεθούμε στα χρόνια που δεν θα πληρώνουμε πλέον χρέη από μνημόνια!

  20. sarant said

    19 Αυτά με την αμβλωση δεν είναι τυχαία, διότι στην Κύπρο πρόσφατα συζητιόταν το σχετικό νομοσχέδιο -αλλά ευτυχώς ψηφιστηκε.

    17 Ενώ στην Ελλάδα το πενταρι είναι η ΠΦΣ (Παγκόσμια φοιτητική σταθερά)

  21. Νέο Kid said

    Νικοκύρη, μήπως θυμάσαι λεπτομέρειες (τίτλο/συγγραφέα…) για την time -shrinking/expanding pill ιστορία;
    Θυμήθηκα το σλόμο (slo-mo) από το δικαστή Ντρεντ…
    Ωραίο θέμα μπαηδεγουέη τα χάπια ντρόγκα μποντιρόγκα στη sci-fi …αλλά πολύ πολύ μεγάλο, μάλλον…

  22. Pedis said

    # 13 – 11: Ρε Πέδη, το παίγνιο «εδώ παππάς, εκεί παππάς» το ξέρεις; Τι ρωτάς;

    Ναι, παπατζιλίκια!

    # 15 – 11 Κάποιος από την Κύπρο μάλλον. Ήταν και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Δορυφόρων ή κατι τέτοιο.

    Και το πέρασαν για τη γιουροβίζιον να δώσουν δωδεκάρι στο κελεπούρι;

    Μπα, κατι άλλο παίζει. Υποψιάζομαι ότι έχουν ήδη μπει για τα καλά στα διεθνή κανάλια του μασουλήματος (μου δίνεις, σου δίνω, του δίνουμε, μας δίνουν … και οι φορολογούμενοι τον παίρνουν).

  23. Πολλά μου ήρθαν στο μυαλό με τα σημερινά μεζεδάκια

    Αυτό με τον Ιησού του Ναυί με την παράταση της μάχης σαν νέος Ορφέας μου φαίνεται μια διαφορετική βερσιόν από την επέμβαση του Κρίσνα υπέρ του Αρτζούνα. Ο Ζαγιαντράτα την μέρα που ο Αρτζούνα πολεμούσε αλλού παγίδεψε και σκότωσε τον Αμπινμαγιού, τον γιο του Αρτζούνα. ο Αρτζούνα ορκίσθηκε να πεθάνει αν δεν σκοτώσει την επόμενη μέρα τον Ζαγιαντράτα. Οπως ήταν φυσικό την επόμενη μέρα όλος ο στρατός των Καουράβα προστάτευε τον Ζαγιαντράτα που δεν μπορούσε να ον πλησιάσει ο Αρτζούνα. λίγο πριν την Δύση ο Κρίσνα έστειλε ένα μεγάλο μαύρο σύννεφο που σκέπασε τον ήλιο και όλοι νόμισαν πως νύχτωσε και περιμένανε τον Αρτζούνα να αυτοκτονήσει. Αυτός όμως μέσα στην γενική χαλάρωση βρήκε τον Ζαγιαντράτα και τον σκότωσε και πριν διαμαρτυρηθούν οι άλλοι ο ήλιος ξαναβγήκε

    Θυμήθηκα και μπέρδεμα με τον βαθμό μου στα γαλλικά για το πασπόρτι μου όταν ήμουνα στο ναυτικό…lieutenant de vaisseau (ou de navire ?) κάπως έτσι ήτανε.

    Οσο για το παιχνίδι ΠΑΟ-ΠΑΟΚ θα είμαι με τους πράσινους για δύο λόγους :

    Α. Είναι αν όχι το τελευταίο παιχνίδι του ΠΑΟ στην σούπερλίγκα, το τελευταίο μεγάλο, ας έχει μια χαρά πριν από τον αδυσώπητα ερχόμενο και προαναγγελθέντα υποβιβασμό. Είναι και μια κίνηση αβροφροσύνης προς Ιωαν.Κουβ., Ριβ, και λοιπούς. Εμείς διακρινόμαστε για την μεγαλοκαρδία μαςκαι με την ΑΕΚ και με τον Αρη (δις) στο τελευταίο παιχνίδι τους με ας πριν πάρουν τα τρακτέρ τους δόσαμε ένα «Χ»

    Β (και κυριότερο) για να δώ αν με την βαθμολογική απώλεια του ΠΑΟΚ και την οριστική απώλεια του τίτλου (αυτό δηλαδή που περίμεναν στο ματς με την Ξάνθη και κάποια κομμάτια της άλλης απόφασης ξεχάστηκαν μέσα στο σκεπτικό της απόφασης που πήραν !! ) θα πρυτανεύσει η λογική και θα τον δικαιώσουν στο διαιτητικό δικαστήριο ή θα ψάχνουν νέους Απόλλωνες για να μην περάσει δεύτερος ο ΟΣΦΠ και ρίξουν λάδι στην φωτιά.
    Οι παρατηρητικοί θα έχουν προσέξει πως αν δεν έχανε ο ΟΣΦΠ θα ήταν «δεύτερος» και πως παρότι είναι μόνο ένα βαθμό πίσω σφυρίζει αδιάφορα. Οχι να τα ρίχνουμε όλα στον διαιτητή για τα 4 πέναλτυς, αυτός την δουλειά του έκανε

  24. Λ said

    Ναι αυτό ειναι το στυλ του. Υπεροψία σε ολες τις τις εκδοχές

  25. billdmmd said

    και στην Ουγγαρια το 5 ειναι αριστα και το 2 η βαση. γιατι αν κοπεις δεν εχει σημασια ποσο χαλια τα πηγες. ..

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είναι ξεκάθαροι οι λόγοι της επιλογής του εν λόγω τεχνοκράτη από την κυβέρνηση: πιστεύει στα θαύματα (ο τεχνοκράτης). Ίσως θα έπρεπε να του ανατεθεί το υπουργείο Οικονομικών.

    «Όταν αφαιρέσουμε από την Ορθόδοξη Ζωή μας το θαύμα και στηριχθούμε μόνο στις δυνάμεις, στους βαθμούς και τις γνώσεις του Πανεπιστημίου μας « …γεγόναμεν χαλκοί ηχούντες και κύμβαλα αλαλάζοντα». »
    http://chproto.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html?m=1

  27. Λ said

    Εξακολουθεί να παραμένει εκκλησιόσκυλο βλέπω
    —-
    Οι γυναίκες καίνε στηθόδεσμους και οι μοναχοί καλύβια

  28. Πάνος με πεζά said

    Και πολλοί, απ’ όσο μαθαίνω, το έχουν κάνει και τετραήμερο, χρησιμοποιώντας την αργία «του Αγίου Ανάμεσα» ! 🙂

  29. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τζι, όχι μόνο ο Παναθηναϊκός, αλλά και ο Ολυμπιακός και η ΑΕΚ να υποβιβαστούν, το πρωτάθλημα θα το πάρει ο Άρης ή ο Ατρόμητος ή ο Αστέρας ή κάποιος άλλος. Ο Μπάοκ ποτέ. Δεν το ‘χει, βρε αδερφέ, δεν ημπορεί, δεν δύναται. Είναι απελπιστικά λιγουλάκος ο κακομοίρης.

  30. sarant said

    21 Αμ δεν θυμάμαι…

  31. Γιάννης Ιατρού said

    25α: 🙂 🙂 🙂

  32. 15γ Για τη λογική του γράφοντος, λέω.

  33. Νέο Kid said

    30. Οκ. Ίσως να μπορεί να βοηθήσει ο Δύτης…

  34. Γιάννης Ιατρού said

    21α: Κίντο, αν απαλείψεις το «time» από τον τίτλο, όλο και κάτι θα σου βρούμε ….. 🙂 🙂

  35. # 18

    Μην μπερδεύεις τα ούφο με εξωγήϊνους και ιστορίες διαφόρων. Ούφο έχω δει εγώ πάνω από τον Παρνασσό και κάποιες εκατοντάδες μαζί μου- έγραφαν δυο-τρεις μέρες οι εφημερίδες μάλιστα στην Λαμία λέγανε και για αντικείμενα που έπεσαν. Ηταν το 1999 συν πλην 1-2 χρόνια , 1η ή μάλλον 2α Σεπτεμβρίου και Κυριακή
    Είναι σίγουρο πως ούφο θα δεις λίγο πριν την ανατολή ή λίγο μετά την δύση του ήλιου όταν ακόμα ο μισός ουρανός είναι σκοτεινός αλλά στα ψηλά στρώματα της ατμόσφαιρας κτυπάνε οι ηλιακές ακτ’ινες.
    φαντάσου μια πελώρια κυκλική κατασκευή που περιστρέφεται και που έχει παράθυρα ή επίπεδες επιφάνειες που αντανακλούν τις ηλιακές ακτίνες. Το φαινόμενο περιγράφεται απλοϊκά συνήθωςσαν κόκκινες σφαίρες που εμφανίζονται και εξαφανίζονται με μεγάλη ταχύτητα . Ο τρόπος που κινήθηκε μετά (στο σκοτεινό μέρος του ουρανού, η κίνηση του έγινε αντιληπτή γιατί σκίαζε στγμιαία τα αστέρια περνώντας από μπροστά τους) και η ταχύτητα που ανέπτυξε δεν είναι μέσα σε αυτά που χωράνε στο κεφάλι μας.
    Το βασικό θέμα είναι πως οι περισσότεροι τρομάζουν όταν δουν ένα ούφο (και μένα η πρώτη μου σκέψη πήγε στη δεύτερη παρουσία αλλά λόγω που έχω κάνει σε πολεμική ατμόσφαιρα, το σοκ σε μένα είναι πάντοτε στιγμιαίο ό,τι και να συμβεί) και φυσικά μετά λένε ασυναρτησίες. Εδώ ένα σοκαριστικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα βλέπουν κι ο καθένας μετά κάνει και μια διαφορετική περιγραφή

  36. Γς said

    πάει κι αυτός!

  37. Γιάννης Ιατρού said

    35: Γιώργο, ανησυχώ! 🙂

  38. Γς said

    Το δικό μου UFO

    http://caktos.blogspot.gr/2014/08/blog-post.html

  39. # 29

    Μα δεν διαφωνώ αγαπητέ.

    Ετσι πάντα συμβαίνει οταν κάποιος είναι διαφορετικός και πιο ελκυστικός (γι αυτό και μεγαλώνει αν και δεν παίρνει τίτλους) από τους άλλους. Συσπειρώνονται όλοι εναντίον του , το είδες και με τους «συμμάχους» Αλαφούζο και Μελισσανίδη και όσα δικαστικά έγιναν για να το πετύχουν και φέτος.

    Ο σοφός λαός και ο …Αβέρωφ το είπαν «εξω από το κοπάδι σε τρώει ο λύκος» αλλά τι ζωή να ζήσεις σαν πρόβατο (τα τελευταία χρόνια του ΠΑΟ ) ή έστω σαν κριάρι (τα αντίστοιχα του ΟΣΦΠ )

    Εκείνο που χρήζει ψυχαναλύσεως είναι γιατί αυτό εξιτάρει κάποιους ανθρώπους.

  40. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Για τον Πρωτοπαππά ο,τι και να σχολιάσω ως φυσικός θα ‘ναι λίγο. Για τον Παππά, τώρα, τι να πω; Εκ κόρακος, κρα 😕

  41. B. said

    Για μια ωραία διαστολή του χρόνου παραπέμπω στο «Μυστικό Θαύμα» του Μπόρχες.

    Και για να κάνω το συνήγορο του Πορφύριου του καυσοκαλυβίτη, συχνά το τιμώμενο πρόσωπο δε φταίει σε τίποτα για αυτά που λένε/κάνουν οι οπαδοί του εν ονόματί του (θαύμα είναι ίσως το γινόμενο ενός γεγονότος επί μια προσδοκία – αν η τελευταία είναι τεράστια, τόσο πιο τεράστιο είναι το θαύμα σε σχέση με το πραγματικό γεγονός).

  42. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα!

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  43. Avonidas said

    Πιστεύω δεν έχω συναντήσει πιο υπερόπτη στη γη.

    Καμία συστολή, ε; 😏

  44. # 37

    Κοίταξε Γιάννη μου, εγώ το σκέφτηκα κάνα μισάωρο και αποφάσισα πως εφόσον δεν επηρεάζει την ζωή μου , θα το αγνοήσω. Αλλά το να μην πιστεύεις κάτι επειδή δεν σου έτχε να το δεις δεν είναι κάτι που σου ταιριάζει, ξανασκέψου το. Το ίδιο λάθος έκανα και γω μέχρι που μου έτυχε να το δω αλλά τότε ήμουνα ακόμα «νέος»

    Πολύ…κομματική είναι η βεβαιότητά σου !!

  45. Γς said

    40:

    Και πάνω απ όλους ο μαέστρος.
    Ο μάγος που βγάζει κουνέλια απ το καπέλο του.
    Νομοσχέδια μέ ένα άρθρο περί καταργήσεως του μνημονίου που εγιναν 2, 3
    Το περήφανο ΟΧΙ που έγινε ΝΑΙ του κερατά\
    κλπ κλπ

  46. Δε φαντάζομαι, Νικοκύρη, με το ανέκδοτό σου να υπονοείς ότι δεν περνούσαν καλά οι καλόγριες με τον Π. στο μοναστήρι, που ήταν και ο λόγος που καθυστερούσαν να φύγουν (ο ΧΠ το λέει, όχι εγώ…)

  47. # 38

    Γιάννη τόχεις ξαναγράψει αλλά δεν έχει σχέση με αυτό που περιέγραψα το οποίο αφου ήταν πάνω από τον Παρνασσό ήταν στα 3000 μέτρα το λιγότερο κι επειδή έδειχνε τόσο όσο ο δίσκος του ήλιου ή της σελήνης οπότε συμπέρανα πως θα ήταν πελώριο, Αν δεν διάβαζα στις εφημερίδες της εποχής πως το είδανε κι άλλοι θάλεγα πω μπορεί να το ονειρεύτηκα, τι να σου πω, οταν άρχισε να κινείται ήταν απίστευτη και η ταχύτητα και ο τρόπος, σαν να ακολουθούσε μια τεθλασμένη γραμμή, ένα ζιγκζαγκ με σχετική επιβράδυνση στις γωνίες

  48. Avonidas said

    Υπάρχει παλαιοθεν κι ενας αστικός μύθος αμερικάνικος, για κάτι προφεσορες στη ΝΑΣΑ ή κάποια άλλη διαστημική υπηρεσία που είχαν χάσει μια μέρα στους αστρονομικούς υπολογισμούς τους και δε μπορούσαν να βρουν τι πήγαινε στραβά.

    Ε, και τελικά κάποιος χριστιανούλης καφετζής ή παιδί για τα θελήματα ή όποιο είναι το αρσενικό της καθαρίστριας τέλος πάντων, 😛 έπιασε τη Βίβλο και τους είπε για τον Ιησού του Ναυή και τον ήλιο που πήγαινε πισω μπρος και ξεκαθαρισαν ολα…

    Μάλλον κάτι τετοιο θα κάνει κι ο Πρωτοπαππάς στον ΕΛΔΟ.

  49. LandS said

    Το φαινόμενο «διένυσαν απόσταση πολλών χιλιομέτρων μέσα σε ένα τέταρτο της ώρας», αν το ρολόι προορισμού δεν έλεγε άλλη ώρα από το ρολόι εκκίνησης* ή δεν είπαν άλλα αντί άλλων οι καλόγριες, είναι διαστολή χρόνου και όχι συστολή.

    *Το ρολόι ή τα ρολόγια που κουβαλούσαν μαζί τους θα έδειχναν κανονικά το χρόνο χωρίς διαστολές και συστολές.

    Τέλος πάντων για τους δορυφόρους που συζητάμε η Νευτώνεια Φυσική λειτουργεί άψογα.

  50. Νέο Kid said

    49. Hell no! Ο ρελατιβιστικός χρόνος συνυπολογίζεται σε δορυφόρους-GPS και τα ρέστα. Τα λίγα νανοσεκόντ «αργότερα» (σε σχέση με το γήινο χρόνο) που πάνε αυτά τα μαραφέτια, αν δεν συνυπολογιζόταν στο στίγμα των GPS, θα έχανε η ακρίβεια θέσης σημαντικά.

  51. ΣΠ said

    Γράφει τέτοια πράγματα περί συστολής του χρόνου κάποιος που δηλώνει τεχνολόγος επιστήμονας και είναι Πρόεδρος του Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού; Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης να βάλει το χέρι του…

  52. Alekos81 said

    Μήπως ήταν υπαγορευση από συνάδελφο με πρόβλημα προφοράς «θυμβολή των οδών Καιθάρειας και Βυθινιάς» και χάθηκε στη μετάφραση;

  53. ΣΠ said

    Από αθλητικό ιστότοπο:
    Δεν αρνήθηκε να τοποθετηθεί για παρθενική φορά.

  54. ΣΠ said

    10
    Όπως είπε ο Μποστ: «Εγώ Άγγλος εγεννήθην και ως τοιούτος θα αποθάνω».

  55. Πέπε said

    @49:
    > > Το ρολόι ή τα ρολόγια που κουβαλούσαν μαζί τους θα έδειχναν κανονικά το χρόνο χωρίς διαστολές και συστολές.

    Τα ρολόγια τους θα έδειχναν κανονικά τη χρονική στιγμή. Για παράδειγμα, αν ξεκίνησαν 5 και έφτασαν 5:15, κάποια στιγμή τα ρολόγια τους θα έδειχναν 5:10, και θα ήταν όντως 5:10. Αλλά για να πάει το δικό τους ρολόι από τις 5:10 μέχρι τις 5:11, θα του έπαιρνε ένα διεσταλμένο λεπτό (διάρκειας πολλών κανονικών λεπτών).

    Το φαντάζομαι κάπως όπως όταν παίζεις σε κάποιο μίντια πλέιερ ένα βίντεο ή ηχογράφηση σε αργή ταχύτητα: όταν η ένδειξη του χρόνου θα λέει π.χ. 1’0», θα είσαι στο σημείο όπου όντως η ηχογράφηση, σε κανονική ταχύτητα, φτάνει στο ένα λεπτό και μηδέν δευτερόλεπτα. Θα σου πάρει όμως δύο λεπτά να φτάσεις εκεί, αν παίζεις με μισή ταχύτητα (τέσσερα λεπτά αν παίζεις στο 1/4 της ταχύτητας κ.ο.κ.).

    Με τις καλόγριες λοιπόν συνέβη να είναι γύρω τους ο χρόνος διεσταλμένος, σαν να βλέπουν το χώρο γύρω τους σε βίντεο με αργή κίνηση, για τις ίδιες όμως η αίσθηση του χρόνου και της κίνησης να παραμείνει ως έχει -δηλαδή δεν κινούνταν σε αργή κίνηση, κινούνταν κανονικά (αλλιώς σ’ένα τέταρτο θα είχαν φτάσει εκεί που φτάνει κανείς σ’ένα τέταρτο, απλώς θα το είχαν βιώσει σαν να έκαναν κάθε κίνηση σε αργή ταχύτητα). Παράλληλα, για όλο τον υπόλοιπο κόσμο, πέρα από τον χώρο γύρω από τις καλόγριες, ο χρόνος πήγαινε κανονικά.

    ………..Δεν πάει ακριβώς έτσι, έχει κάτι κενά η σκέψη. Παίρνει διόρθωση αυτό που σκέφτομαι, ή απλώς πρόκειται περί θαύματος και δε χωράει εκλογίκευση

  56. spiral architect 🇰🇵 said

    Οι παλιοί ξέρουν την ταινία του Πολάνσκι, οι νεότεροι ας διαβάσουν το τιτίβισμα και ας κάνουν κλικ στη φωτό:

  57. Μπετατζής said

    Θυμήθηκα τότε που ήμουνα νιος και άβγαλος στο ιντερνε που είχα ανεβάσει αυτό τον ορισμό στο σλανγκρ. Έχει ενδιαφέροντα σχόλια ιστορικού περιεχομένου. https://www.slang.gr/lemma/13078-kapsokalybas

  58. Νέο Kid said

    55. Δεν πρόκειται περί θαύματος. Η κατα βούληση συστολοδιαστολή του χωροχρόνου είναι πανάρχαια τεχνική . Στις μέρες μας εξασκείται,όλο και σπανιότερα, από μοναχούς Σαολίν και μαθητευόμενους τους. Ο θρυλικός Μπρούς Λη μπορούσε να παίζει πινγκ- πονγκ με απίστευτη ταχύτητα( για τους παρατηρητές!) και ακριβεια ,χρησιμοποιώντας για ρακέτα ξυλάκια.

  59. LandS said

    50 Έλα ρε Κίντο, ο θόρυβος που προκαλείται στις επικοινωνίες από χίλιες δυο μεριές είναι πολύ μεγαλύτερος.
    Όλα τα GPS που έχω χρησιμοποιήσει με το που θα βγω Συγγρού από Αμφιθέας αρχίζει η γκόμενα να λέει «τώρα στρίψτε δεξιά και αμέσως αριστερά…τώρα στρίψτε αριστερά και πάλι αριστερά» μέχρι και πέρα από τη Πάντειο σα να με έχει άχτι και θέλει να με σκοτώσει

  60. Νέο Kid said

    59. Έτσι έχω διαβάσει. Ότι τα gps δεν θα λειτουργούσαν σωστά αν δεν συν υπολογιζόταν η Σχετικότητα. Ας πουν και τιποτις φυσικοί. Αλλά έγκριτοι! Όχι σαν τους δικούς μας εδώ που αμφισβητούν και ειρωνεύονται οι τυχάρπαστοι Φον Νίμαντ κοτζαμάν διευθυντή της υπηρεσίας διαστήματος.

  61. Αιμ said

    Το ιστολόγιο σας εύχεται καλό σαββατοκύριακο και είθε ο άγιος Πορφύριος ο Καψοκαλυβίτης να διαστέλλει τις ευχάριστες στιγμές σας και να συστέλλει τις δυσάρεστες και τις βαρετές!

    Ααμηηην !

    Καλημέρα σας

  62. LandS said

    60 Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον. Ειδικά ως προς τους γεωστατικούς δορυφόρους

  63. Μαρία said

  64. Avonidas said

    #59. Κι όμως, έχει δίκιο (και δεν θα το ‘λεγα αυτό αν δεν το πίστευα πραγματικά).

    Δες για παράδειγμα εδώ. Απόκλιση μερικών νανοδευτερολέπτων στη μέτρηση του χρόνου μας δίνει απόκλιση λίγων μέτρων στη θέση — βασικά, πολλαπλασιάζεις το χρονικό διάστημα με την ταχύτητα του φωτός.

    Επίσης, η ουσιώδης διόρθωση προκύπτει από τη Γενική σχετικότητα: ο χρόνος περνάει πιο αργά εδώ κάτω, που η βαρύτητα είναι ισχυρότερη, παρά στο ύψος του δορυφόρου. Η ταχύτητα του δορυφόρου, αν και μεγάλη με τα συνηθισμένα μέτρα, δίνει μόνο ένα 20% συνεισφορά στην απόκλιση (στην αντίθετη κατεύθυνση, της διαστολής του χρόνου).

  65. ΓιώργοςΜ said

    Τώρα με το γούγλη τα πράγματα είναι πιο εύκολα:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Error_analysis_for_the_Global_Positioning_System#Relativity

    https://physics.stackexchange.com/questions/1061/why-does-gps-depend-on-relativity

    Σουμάροντας, η διαφορά λόγω της σχετικότητας, αν δεν διορθωνόταν, θα έδινε λάθος στίγμα κατά μερικά χιλιόμετρα, ανάλογα με το πριν από πόσον καιρό εκτοξεύθηκε ο δορυφόρος.
    Η ημερήσια διαφορά στο χρόνο είναι κάπου 38 μικροδευτερόλεπτα τη μέρα, αλλά το στίγμα χρησιμοποιεί τις διαφορές στο χρόνο που κάνει το σήμα από τον κάθε δορυφόρο να φτάσει στο δέκτη, άρα τα μικροδευτερόλεπτα μετράνε.

    Σχετικά με το θαύμα, δεν ξέρω για εσάς, θυμήθηκα το ανέκδοτο που γύρω-γύρω ήταν Σάββατο και στο κρεβάτι Παρασκευή… 🙂

  66. ΓιώργοςΜ said

    Φτου, με προκάμανε!

  67. Νέο Kid said

    64. Όχι. Η ουσιώδης διόρθωση προκύπτει απ την Ειδική σχετικοτητα. Η Γενική προκαλεί μείωση της επιρροής της Ειδικής, αλλά ο,τι μένει είναι σημαντικό,ώστε να πρέπει να διορθωθεί για να έχεις αξιόπιστο στίγμα.

  68. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    66. Κι εμένα! 🙂

  69. Avonidas said

    #64. Από ότι καταλαβαίνω, πάντως, οι διορθώσεις αυτές (χρόνος στο έδαφος σε σχέση με το χρόνο στο ύψος του δορυφόρου) προσδιορίστηκαν εμπειρικά και μετά ενσωματώθηκαν στο λογισμικό του GPS. Αυτό βγάζει νόημα· μολονότι θα μπορούσε να τις υπολογίσει κανείς με βάση τη σχετικότητα, είναι στην πράξη ευκολότερο να ρυθμίσεις τα ρολόγια με βάση την παρατήρηση και να συμπεριλάβεις και ό,τι άλλη πιθανή αιτία σφάλματος υπεισέρχεται στη λειτουργία των ρολογιών σε τροχιά — είτε έχεις μια θεωρία για το τι την προκαλεί είτε όχι.

  70. Νέο Kid said

    64. Το «κι όμως…! έχει δίκιο» με τιμάει! Ντάντε χέρ ντόκτορ Φον Νίμαντ!

  71. Ροδίων said

    Αμήν!

  72. Νέο Kid said

    70. Σάισσε! Ντάνκε! μάιντε ιχχ μάιν λίμπερ!

  73. Avonidas said

    #67. Η επίδραση της βαρύτητας επιταχύνει τα ρολόγια κατά 50 μs/ημέρα περίπου, ενώ η διαστολή του χρόνου λόγω της ταχύτητάς τους τα επιβραδύνει κατά 10μs/ημέρα. Η βαρυτική είναι σαφώς η κυρίαρχη συνεισφορά.

  74. Avonidas said

    #72. Μάιν φύρερ, άι κάντ τάϋπ!

  75. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    63, όντως είναι αυτός; Ο γουρουνοτρόφος φόλος του Λιαρό;

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    75. χαχα ! >>φίλος (του Λιαρό)
    κοίτα τα πλήκτρα τί έφτιαξαν!

  77. Νέο Kid said

    73. Ναι. Έχεις δίκιο. General beats Special.
    Και μη με ξαναπείς φύρερ, γιατί θα γίνουμε από δυο χωριά χωριάτες! Εντάξει μικρέ;

  78. Avonidas said

    #77. Καλά, δεν έχεις δει το Dr. Strangelove? Όλα πρέπει να τα εξηγώ πια;

  79. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Παραιτήθηκε ο αξιοπρεπής Κριμιζής κι αναπληρώθηκε ΑΜΕΣΩΣ από τον θεάρεστο Πρωτοπαππά.
    Μαθαίνουν γρήγορα οι σύντροφοι, πολύ γρήγορα.
    Κι αν δεν το έχετε καταλάβει ακόμη, ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ, ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ. Ήταν να μη τρουπώσουν, αφού τρούπωσαν, με το μαγιόξυλο στο χέρι θα μείνει ο Κούλης, ενώ εμείς, ας μη πώ καλύτερα πού θα τόχουμε.☺

    39 – «αλλά τι ζωή να ζήσεις σαν πρόβατο (τα τελευταία χρόνια του ΠΑΟ) ή έστω σαν κριάρι (τα αντίστοιχα του ΟΣΦΠ)» Λές ότι είναι καλύτερα να ζείς σαν μοσχάρι στον ΠΑΟΚ;☺,

  80. Avonidas said

    #79. με το μαγιόξυλο στο χέρι θα μείνει ο Κούλης

    Τι λε ρε γατάκι, έχει για όλους ο Θεός! Κι αν δεν τραβάει τώρα ο Κούλης, θα τραβήξει σε κάνα μήνα, σε κάνα χρόνο, όποτε τέλος πάντων κρίνει η Κομαντατούρ, παρντόν η Κομισιόν ήθελα να πω, ότι η κυβέρνηση άρχισε να μυρίζει και θέλει άλλαγμα. 😉

  81. Γς said

    76:

    κι ευτυχώς που έλεγες για φίλο κι όχι για ψύλλο…

  82. Avonidas said

  83. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    70-72-74- Τι έγινε ρε παιδιά ξανάρθαν οι Γερμανοί; Χάιλ ΧΙΤΛΕΡ, (ας έχουμε τα νώτα μας φυλαγμένα, ρε μάνα, πού είναι τα εργαλεία της δουλειάς του παππού; τι; ναι ρε μάνα για την κουκούλα λέω☺).

  84. Νέο Kid said

    Αυτό που έχει επιπρόσθετο ενδιαφέρον στα σχετικά με gps & relativity είναι ότι αναφέρεται από αρκετούς ότι η -όπως σωστά παρατήρησε ο Αβο- εμπειρικά εφαρμοζόμενη «χρονοκαθυστέρηση» στα ρολόγια των τζιπιέσιων ,δεν αποδεικνύει τη Γενική σχετικοτητα! Προσωπικά εκπλήσσομαι απ αυτή τη θεώρηση.
    Εντάξει , με αυστηρώς μαθηματική τυπική λογική, ναι. Το να πω « έβρεξε, άρα το έδαφος είναι βρεγμένο» στέκει. Ενώ το « το έδαφος είναι βρεγμένο. Άρα έβρεξε» δε στέκει. Μπορεί και να πέρασε η υδροφόρα του Δήμου. ..
    Αλλά στην περίπτωση μας, αν δεν κάνω λάθος, δεν υπάρχει «υδροφορα” δηλαδή εναλλακτική φυσική εξήγηση/θεωρία …?

  85. Avonidas said

    #83. Κι εσύ, ρε Λάμπρο; Μα, κανένας σινεφίλ εδώ μέσα; 😮

    Άντε, ας τη βάλω τη σκηνή μπας και ξεκαθαρίσει το τοπίο (είμαστε τώρα για ρετσινιές;! )

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    63. Ωχ,ναι! 🙂 κι ενώ το είδα χθες στο Μπούκουρα,
    δεν τον γνώρισα!
    Πολλά ανακατώματα
    με κοπριές και χώματα.
    Αμερική, Κορέες
    και a href= https://www.imerisia-ver.gr/%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/7179-%CF%84%CE%B9-%CE%BB%CF%89%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%B9-%CE%BA%CE%BF%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CE%B7>στου Γερούν τις γαίες

  87. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    80 – Αν και φυσικός δεν τα ξέρεις καλά τα θεϊκά πράγματα, ο θεός έχει μόνο για τους κολλητούς του κι ο Κούλης σαν γιός του Δρακουμέλ δεν βρίσκεται στην λίστα του, ανήκει στην κατηγορία των παοκτσήδων, μαζί θα πάρουν πρωτάθλημα του αγίου Π…(ποτέ, πού πήγε ο νούς σου;☺) ανήμερα.☺

  88. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    43 🙂

    56 Πράγματι!

    57 Δεν βαλατε όμως το τραγούδι της Μπελλου
    Αφού με παρατήσανε οι συγγενεις κι οι φιλοι
    έκαψα την καλύβα μου να μη με τρων οι ψύλλοι

    84 και πριν: Μπορεί κάποιος να εξηγησει απο την αρχή συνοπτικά τι λέτε για το GPS και τη διορθωση που γίνεται;

  89. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Ιωάννου στη γελοιογραφία του αποκαλεί τη Μέρκελ «δόκτορα Μέρκελε». Λέτε να στείλει επιστολή διαμαρτυρίας ο Γερμανός πρέσβης κατηγορώντας τον για αντιγερμανισμό; 😉

  90. Avonidas said

    #84 και πριν: Μπορεί κάποιος να εξηγησει απο την αρχή συνοπτικά τι λέτε για το GPS και τη διορθωση που γίνεται;

    Ατομικά ρολόγια εξαιρετικής ακρίβειας που έχουν αρχικά συγχρονιστεί με όμοια ρολόγια στο έδαφος, αποκλίνουν από το συγχρονισμό όταν τοποθετούνται σε γεωστατική τροχιά γύρω από τη γη. Ένα υπολογίσιμο μέρος αυτής της απόκλισης οφείλεται στη διαστολή/συστολή του χρόνου λόγω ειδικής και γενικής σχετικότητας. Για τη σωστή λειτουργία του GPS, αυτές οι αποκλίσεις πρέπει να ληφθούν υπόψιν και να διορθωθούν. Στην πράξη, αυτή η διόρθωση γίνεται εμπειρικά με απευθείας σύγκριση των ρολογιών των δορυφόρων με πρότυπα ρολόγια στο έδαφος· επιβεβαιώνει, ωστόσο, τις προβλέψεις της σχετικότητας.

  91. sarant said

    90 Μερσί

    89 Με τα δικά μου κριτήρια, κανείς και τίποτα δεν θα πρέπει να συγκρίνεται με τους Ναζί.

  92. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Επανάληψη με δυο λόγια και τρεις εικόνες

    Πολλά ανακατώματα
    με κοπριές και χώματα.
    Αμερική Κορέες
    και στου Γερούν τις γαίες

    http://alabingo.com/moon-kim-plant-tree-for-korean-peace/

    Λαϊκό Στρώμα@laikostroma 24 Απρ
    12 πηλοφόρια, 37 μυστριά

  93. Γς said

    54:

    >Όπως είπε ο Μποστ: «Εγώ Άγγλος εγεννήθην και ως τοιούτος θα αποθάνω».

    Στο 4:05

  94. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    91 – Με τα δικα μου πάλι, πρέπει πολλοί και πολλά, η δαιμονοποίηση του κακού δεν βοηθάει στην αποτροπή του και κυρίως στην εύρεση της αιτίας του. Οι Ναζί δεν γεννήθηκαν τέτοιοι (ή τοιούτοι;☺) έγιναν στην διαδρομή της ζωής τους κι ήταν ο μέσος καθημερινός Γερμανός της διπλανής πόρτας. Δεν υπάρχει ακραία κατάσταση χωρίς αρχική και μεσαία.

  95. Γιάννης Ιατρού said

    92α ΕΦΗ
    δεν παρακολουθείς στενά τα τεκταινόμενα 🙂

  96. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.
    @90. Avonidas said:

    » Ατομικά ρολόγια εξαιρετικής ακρίβειας που έχουν αρχικά συγχρονιστεί με όμοια ρολόγια στο έδαφος, αποκλίνουν από το συγχρονισμό όταν τοποθετούνται σε γεωστατική τροχιά γύρω από τη γη. Ένα υπολογίσιμο μέρος αυτής της απόκλισης οφείλεται στη διαστολή/συστολή του χρόνου λόγω ειδικής και γενικής σχετικότητας…

    Ἔμαθα πὼς ὁ Ἑλληνικὸς Διαστημικὸς Ὀργανισμὸς πρόκειται νὰ θέσει δορυφόρους σὲ τροχιὰ … γαιοΕΚστατική.
    Σὲ αὐτοὺς ἡ συστολὴ/διαστολὴ χρόνου, πέραν τῶν τετριμμένων (εἰδικὴ/γενικὴ σχετικότητα) θὰ ὑπολογίζεται καὶ βάσει τοῦ …»φαινομένου Καυσοκαλυβίτου». 🙂

  97. Γιάννης Κουβάτσος said

    94: Συμφωνώ. Μόνο ξαφνικό και απρόβλεπτο κακό δεν υπήρξε ο ναζισμός:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9789608219922-traverso-enzo-ekdoseis-tou-eikostou-protou-oi-rizes-tis-nazistikis-bias-228383&ved=2ahUKEwj458PNkd3aAhUzxKYKHWzTCqMQFjAAegQICRAB&usg=AOvVaw0FKtbI7QXDnVxovZnl-2yn

  98. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    95. 🙂 Έψαχνα για τα κορεατικά φυτέματα κι έμεινα στο προηγούμενο καρέ 🙂

  99. Πάνος με πεζά said

    Πόσο μπροστά, πάντως, αυτό ο Ράδιο Αρβύλα….Η ελληνική NASA που έγινε μάσα με δέκα μασέλες…
    (από το 2010)

  100. LandS said

    84 Δεν βλέπω διαφορά στο να ρυθμίζεις τα συστήματα GPS έχοντας υπολογίσει τις αποκλίσεις που οφείλονται σε σχετικιστικά φαινόμενα με το να τα ρυθμίζεις μετρώντας τις αποκλίσεις που προκαλούν τα σχετικιστικά φαινόμενα. Ως προς την ισχύ της Σχετικότητας δατ ιζ.
    Ως προς την «απόδειξη» της σχετικότητας, απευθυνόμενος σε αυτούς τους κάποιους θα έλεγα ότι αποτελεί μια χαρά εξήγηση και αυτό πρέπει να αρκεί.

    Πάντως σε πολλά σημεία μες τη πόλη το GPS δεν λειτουργεί.

  101. LandS said

    μεσ’

  102. sarant said

    92α-95 Α μπράβο!

  103. LandS said

    Αμάν ρε Μέφρι. Μέσα στη πόλη (για να είμαι σίγουρος)

  104. LandS said

    96 Μη φοβάσαι «Ο Οργανισμός έχει ως στόχο την εξειδίκευση και υλοποίηση της πολιτικής της χώρας μας στο Διάστημα, ενώ παράλληλα θα διαχειρίζεται εθνικά έργα που αφορούν σε διαστημικές τεχνολογίες» όχι το σχεδιασμό ή/και εκτέλεση των έργων.

  105. Γιάννης Ιατρού said

    100: Αυτά τα θέματα τα συζήτησε εκτενώς με τους αρμόδιους ο δήμαρχος προχθές 🙂

  106. ΓιώργοςΜ said

    100 Για να λειτουργήσει καλά το GPS χρειάζεται:
    Να υπάρχει ικανής έντασης σήμα από τους δορυφόρους
    Να υπάρχει δέκτης με την κατάλληλη αποκωδικοποίηση
    Να μη σχεδιάζουν οι Αμερικάνοι βομβαρδισμό στην περιοχή (ώστε να αλλάξουν την κωδικοποίηση προσωρινά) 😀
    Να είναι κατάλληλο το γεωγραφικό πλάτος (το σύστημα δε δουλεύει καλά στους πόλους).
    Όταν ισχύουν τα παραπάνω, μπορεί να βρει κανείς τη θέση με ακρίβεια λίγων εκατοστών, αν έχει μερικά λεπτά.
    Τα συστήματα καθοδήγησης χρησιμοποιούν τις διαθέσιμες συνθήκες τη δεδομένη στιγμή, άρα μπορεί να έχουν απόκλιση μερικών μέτρων. Τα πιο έξυπνα από αυτά κάνουν διορθώσεις με κάποιες παραδοχές, αν οδηγείς πχ πάνω σε έναν δρόμο με σταθερή ταχύτητα, βάζουν κι αυτές τις παραμέτρους μέσα. Αν δηλαδή το σήμα σε τοποθετεί 2-3 μέτρα από τον άξονα του δρόμου, το πρόγραμμα το διορθώνει. Αν περνάς ένα μικρό τούνελ, υπολογίζει την τροχιά στα τμήματα που δεν έχει σήμα. Έτσι, σου λέει να στρίψεις τόσο νωρίτερα όσο χρειάζεται για να προλάβεις με την τρέχουσα ταχύτητα να αντιληφθείς την υπόδειξη έγκαιρα. Στις πόλεις με ψηλά κτίρια, στα πυκνά δάση κλπ το σήμα είναι αδύναμο και συμβαίνουν ενίοτε ευτράπελα.

  107. Alekos81 said

    98.
    https://goo.gl/images/943QYK
    Σερβιτόρος Ρα…

  108. sarant said

    106 Κάπως έτσι.

  109. … Παναθηναϊκός με τον ΠΑΟΚ. … πολύ σημαντικό ματς … από άποψη γοήτρου και πρεστίζ.»
    Άλλο ειναι το γοητρο και άλλο το πρεστίζ; …

    Μα ασφαλώς!
    Press-tease
    αναφέρεται στα
    γαργαλιστικά παραλειπόμενα
    που θα διαρρεύσουν στον τύπο
    μετά το ματς.
    (Λέμε τώρα…)

  110. ΚΑΒ said

    Μητσοτάκης :Μπήκα στον κόπο να μιλήσω με έναν ειδικό, κάτι που αμφιβάλλω αν έχετε κάνει εσείς ή ο πρωθυπουργός Μου διηγήθηκε μια ιστορία για ένα παιδί που ζήτησε αλλαγή φύλου γιατί ανέβηκε στον Υμηττό και του το είπε ένας εξωγήινος.

    Μήπως ο ειδικός ήταν ο κ. Πρωτοπαππάς; Ταιριάζουν 2 στοιχεία:1. Πρόεδρος του Ελλην. Διαστημικού Οργανισμού 2. Ο εξωγήινος άγιος

  111. ΓιώργοςΜ said

    Εκτός της σημερινής θεματολογίας, αλλά γλωσσολογικό:
    Αυστριακός μερακλής τραγουδάει Όμηρο. Δεν είμαι σε θέση να κρίνω την φωνολογική προσέγγιση, αλλά το τελικό αποτέλεσμα, σα να κλαίει ο Χάρος τα παιδιά του… 🙂

  112. # 79 β

    Λαμπρούκο στην(νότια) Ελλάδα που ζούμε φαίνεται πως δεν περπάτησε ο Βίλχεμ Ράιχ κι εσύ που δεν παρατηρείς τα γύρω σου και περιμένεις να τα διαβάσεις στα ευαγγέλια του δεν έμαθες πως κοπάδια με μοσχάρια, γιοκ. Εχει βέβαια κάτι μικροσυνάξεις με (δικέφαλες) κοτούλες αλλά αυτές δεν τις τρώει ο λύκος αλλά η αλεπού που έχει την πονηριά να μην τρώει τα πούπουλα.

    Οσο για τον κύλη φυσικά και δεν θα πρωθυπουργέψει- το είπε και ο Ιβάν- αλλά πως θα χωθεί στην κυβέρνηση του Αλέξη θα το δεις στις επόμενες εκλογές και ΙΣΩΣ τότε καταλάβεις γιατί πήρε το πρωτάθλημα η ΑΕΚ.
    Βέβαια γράφω ίσως μη τυχόν και το γράψει πουθενά ο Ράιχ…

    Μέχρι τότε μελέτα το τραγουδάκι που σκάρωσε η Θ4 για τον τελικό κπέλλου- στο χιούμορ το πρωτάθλημα μας ανήκει !

    Ο Τζάμπας το πρωτάθλημα μας κλέβει
    το πλοίο του χοντρού είχε αλεύρι
    ο βάζελος πεθαίνει από την πείνα
    ενώθηκε για μας όλη η Αθήνα

    Μας πήρανε τον τίτλο με το ζόρι
    αφεντικό δεν είχε το βαπόρι
    πως ήρθε μοναχό απ ΄την περσία ;
    πως κτύπησε ο καημενος ο Γκαρσία ;

    ξέρεις τι βάρος είχε το χαρτάκι
    που πέτυχε τον δόλιο στο σακάκι
    στο μάτι, στο αφτί στο μαγουλό του
    κι έσπασε ο ισπανούλης τον λαιμό του…
    κι ύστερα ο λαθρέμπορας στο Σκάι
    με είπε μάο-μάο που πεινάει !

    Στην Τούμπα λέει ζουν ανθρωποφάγοι
    και κάνουνε βουντού οι μαύροι μάγοι
    μα θάρθει μέρα που όλα θα τελειώσουν
    κι οι Μάο-Μάο όλους θα σας λειώσουν
    και θάναι σαν θυσία μιας παρθένας
    γιατί τρελλούς δεν τρέλλανε κανένας

  113. …Καισάρειας και Βυσσινιάς στη Νίκαια …
    … Βιθυνίας και όχι Βυσσινιάς …

    Η Βυσσινιάς, ως γνωστόν, ξεκινάει από την
    Πλατεία
    Αβιθυνίας

    στην
    Νίκαια της Βιθυνίας.

  114. Πέπε said

    @112:
    > > Μέχρι τότε μελέτα το τραγουδάκι που σκάρωσε η Θ4 για τον τελικό κπέλλου- στο χιούμορ το πρωτάθλημα μας ανήκει !

    Εξαιρετικό! Πολλαπλώς μάλιστα!

  115. Pedis said

    # 100 – Πάντως σε πολλά σημεία μες τη πόλη το GPS δεν λειτουργεί.

    street canyon (urban canyon)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Street_canyon#GPS_signal_reception

    Το σήμα από κάποιον (από τους τέσσερις δορυφόρους) φτάνει αργότερα από το καθορισμένο στον δέκτη λόγω ανακλάσεων στα κτίρια. Επιπλέον, ο δορυφόρος που φαίνεται καλύτερα είναι εκείνος γύρω από το ζενίθ που έχει χαμηλότερη αναλυση στην εύρεση θέσης.

  116. vagelford said

    Ο κ. Κριμιζής, από ότι φαίνεται από την επιστολή του, παραιτήθηκε γιατί διαπίστωσε ότι ο οργανισμός του οποίου θα ήταν στην ηγεσία, θα υπαγόταν στην αρμοδιότητα κάποιας γενικής γραμματείας. Θα λειτουργούσε δηλαδή όπως κάθε άλλο ερευνητικό κέντρο στη χώρα. Αυτό μάλλον ήταν γνωστό στον κ. Κριμιζή την στιγμή που αναλάμβανε ως πρόεδρος του ΔΣ του οργανισμού, αφού ο σχετικός νόμος που αναφέρει φαίνεται να προηγείται της ημερομηνίας ίδρυσης του οργανισμού. Ακόμα, ο τραγικός τύπος που αναλαμβάνει τώρα ήταν εξ αρχής μέλλος του συγκεκριμένου ΔΣ. Με λίγα λόγια, για κάποιο λόγο (που εμένα δεν μου είναι σαφής, πέρα από τις πιθανές δυσκολίες συνεννόησης με τους υπόλοιπους και τις πρακτικές καθημερινές δυσκολίες μιας νέας προσπάθειας σχετικά ξένης για τα Ελληνικά δεδομένα) ο κ. Κριμιζής αποφάσισε ότι δεν άντεχε να συμμετέχει άλλο, πρακτικά παραχωρώντας τη θέση του στον απίθανο συγκεκριμένο κύριο. Για εμένα έχει μερίδιο ευθύνης.

  117. Pedis said

    Το GPS είναι η μοναδική εφαρμογή της Γεν. Θεωρίας της Σχετικότητας.

    Αν δηλαδή, εκεί γύρω στα 1908 που ξεκίνησε σοβαρά τη δουλειά στh συγκεκριμένη θεωρία δεν του είχε προσφέρει (δυο φορες) πανεπιστημιακή θέση ο Πλανκ, κι έπρεπε να βρει εξωτερικό χρηματοδότη για το πρότζεκτ μέσω ι-αρ-σι, οράιζον και συναφή ώστε , δηλ.με τα σημερινά κριτήρια αξιολόγησης … με όρους application, product κλπ, πιθανά, θα είχε πρόβλημα ο Αλμπερτ.

  118. Pedis said

    – Κλασική Μηχανική
    – Ουράνια Μηχανική
    – Κβαντική Μηχανική
    – Γεν. Θεωρια της Σχετικότητας
    – Ηλεκτρονικά
    – ένα σωρό ειδικότητες Μηχανικών
    – αεροναυτική

    Σημαντικές γνώσεις από όλα τα παραπάνω απαιτούνται για να δουλέψει το μαραφέτι.

    Η ιστορία του γκάντζετ, η αναπτυξή της σχετικής τεχνολογίας, η απόκρυψη της και η αποκλειστική χρήση του από τον αμερικανικό στρατό επί μακρόν, κι έπειτα το κερδοφόρο άνοιγμα της σχετικής τεχνολογίας στην πολιτική χρήση (dual technology) λίγο πριν χαθεί το πλεονέκτημα (το 2000), όλα αυτα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

  119. Νέο Kid said

    114. 112.Πολύ καλό όντως!
    Προτείνω απλώς μια ισοδύναμη εναλλακτική στην προτελευταία στροφή, για απόλυτη απόλαυση
    Ξέρεις τι βάρος είχε το κουτάκι
    Που πέτυχε τον ιβιτς στο μαλακι
    Στο μάτι και βαθιά ως του οστουν
    Διχτάκι βάζει ο βινταλ σασουν
    Ξεφτίλες όλοι είστε θεατρίνοι
    Μόνο η πανάθα μπαίνει μέσα για να μείνει
    Με φτωχια και με πείνα και με κρύα
    ΠΑΟ θρησκεία και θύρα 13.

  120. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    112 – Γιωρίκα μου, Βίλχελμ Ράϊχ δεν περπάτησε γενικώς στον πλανήτη κι εγώ παρατηρώ κυρίως από ψηλά και σαν άθρησκος που είμαι δεν χρειάζομαι να διαβάσω κανένα ευαγγέλιο, αυτά είναι για τους ΠΙΣΤΟΥΣ παντώς είδους που ταυτίζονται με αόρατους θεούς και ανώνυμες εταιρείες.

    Για τρελούς καλό το τραγουδάκι δε λέω, συγχαρητήρια για το πρωτάθλημα χιούμορ και δεν σας ανήκει μόνο αυτό, αλλά και ττο πρωτάθλημα της τρέλας, του μαζοχισμού, της προεδρικής κοροϊδίας, της ευρωπαϊκής φάπας, της αγαμίας, https://www.slang.gr/lemma/19635-ki-as-mi-gamiso-pote, οπότε δικαιωματικά και του πεοντράμερ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ, μόνο του ποδοσφαίρου δεν πρόκειται να γίνει δικό σας.

    Όσο για κοπάδια με μοσχάρια, όρεξη νάχεις, κι όχι σκόρπια από δω κι από κεί, αλλά μαντρωμένα και ΜΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ 🙂 δεν είναι κάνας βλάκας ο Σαββίδης.

  121. Νέο Kid said

    115. Μπορείς να εξηγήσεις -αναλύσεις λίγο την τελευταία πρόταση «επιπλέον, ο δορυφόρος που φαίνεται… » ;
    δεν σε αμφισβητώ. Απλώς δεν την καταλαβαίνω.

  122. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για μπαλίτσα εσείς, για πρίγκιπες εγώ 🙂 https://twitter.com/CrisMovieCorner/status/989792444664381441?tfw_site=harpersbazaarus&ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.harpersbazaar.com%2Fcelebrity%2Fred-carpet-dresses%2Fa20084057%2Fkate-middleton-rosemarys-baby-dress-coincidence%2F

  123. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    116 – Όταν από πρόεδρος της KFC πάς να γίνεις πρόεδρος σ΄ένα κοτέτσι της Άνω Πετροραχούλας του κομματάρχη Λιώμα Τσίπουρα κι έχεις την απαίτηση να κάνεις κουμάντο, ένα μερίδιο ευθύνης το έχεις. Το καλό της υπόθεσης, είναι πως υπερίσχυσε η αξιοπρέπεια και παραιτήθηκε δείχνοντας την γύμνια της ΠΑΣΟΚΑΝΕΛ κυβέρνησης και ταυτόχρονα, τι σημαίνει ΗΘΟΣ στους νέους (γιατί οι μεγάλοι…..!).

  124. # 119

    Με την διαφορά πως έχει κάποιες ανακρίβειες ενώ το γνήσιο καμία, όπως το μέρος που μάτωσε ο Ιβιτς από την αρχή ήταν το ίδιο δεν «περπάταγε» όπως του Γκαρσία, προφανώς ο άνθρωπος δεν γουστάριζε να αυτοτραυματισθεί στο μάτι και τελικά δάγκωσε μόνος του το μάγουλο από μέσα κι έβαλε κι ενα κολλάρο αυχενικού για το εφέ.

    Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο Ιβιτς μπορούσε να συνεχίσει αλλά σου διαφεύγει (και σένα) μια βασική λεπτομέρεια στο ΠΑΟ- ΠΑΟΚ , δεν αποχώρησε ο ΠΑΟΚ αλλά ο ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ διέκοψε το παιχνίδι λόγω και των προηγηθέντων. επεισοδίων, αποβολών και της απειλής της 13 που προσπαθούσε να σπάσει τα κάγκελα. Καμία σχέση με την εκκλησία στα ΠΑΟΚ-ΟΣΦΠ και ΠΑΟΚ-ΑΕΚ τα οποία ΔΕΝ διέκοψαν οι διαιτητές αλλά αποχώρησαν, ο ΟΣΦΠ αμέσως και η ΑΕΚ στην επανέναρξη. Το ότι ο εισγγελέας δεν άσκησε δίωξη εναντίον τους όπως πρότεινε ο ΠΑΟΚ αποτελεί κυβερνητική παρέμβαση και ειδικά στην ΑΕΚ εξώφθαλμη προστασία ώστε να κινδυνεύει μόνο με την διεξαγωγή των 5 υπολειποένων λεπυών και όχι με το -10 που ήταν και το τυπικά σωστό.

    Μπορεί νάναι οι καλύτεροι άνθρωποι οι βάζελοι αλλά βάζελο που να νοιώθει από μπάλλα και τα σχετικά δεν έχω γνωρίσει. Και γνώρισα πολλούς ώσπου να βάλω μυαλό. Μόνο η παρουσία του Κωνσταντίνου και του Αντωνιάδη στην διοίκηση φτάνει να με δικαιώσει…τι να θυμηθώ …που διώξατε τον Γκουερίνο και βαστήξατε τους Γκραμάχο-Ιράλα ; που δεν σας έκανε ο Σάντος γιατί έβαζε σέντερφορ τον Κωνσταντίνου κι όχι τον Βαζέχα-σημαία που τότε και μετά γκολ έβαζε μόνο στην Παναχαϊκή και στο Αιγάλεω ; Την γνώμη σας για τον Γου Χου ; ή τον Γκονζάλες που ήταν δυο Ριβάλντο ;

  125. # 120

    …κι εγώ παρατηρώ κυρίως από ψηλά …

    κι ο λαός λέει :

    απ΄τα ψηλά που βρίσκεσαι
    στα χαμηλά θα πέσεις
    θα καρφωθεις κ.λ.π.κ.λ.π.

    Πρόσεξέ το !!

  126. Ριβαλντίνιο said

    Ο διαιτητής έφυγε γιατί ο Ίβιτς έκανε πως πεθαίνει.

    Το Σάντιος τον διώξαμε γιατί σε 3 αγωνιστικές είχαμε 3 ήττες και κινδυνέψαμε να αποκλειστούμε από την Λίτεξ Λόβετς , αλλά μας έσωσε ο Βαζέχα.

  127. Γιάννης Ιατρού said

    122: ==> 56 🙂

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άστο, βρε Ρίβα, δε βγάζεις άκρη. Με κάποιους ανθρώπους δεν μπορεί να γίνει συζήτηση. Βρίσκεις τοίχο, με ξυραφάκια στην κορυφή του.

  129. Ριβαλντίνιο said

    Πάντως δικό τους μπορούν να θεωρούν τον Αχιλλέα και οι Σλάβοι. 🙂
    Βλ. όποιος θέλει εδώ σχόλιο 40 https://sarantakos.wordpress.com/2016/12/26/arimaspi-18/#comment-403823 , από εκεί που λέει «Αχιλλέας Ποντάρχης» και κάτω.

  130. vagelford said

    123 – Λάμπρο δεν είναι αυτό αξιοπρέπεια. Αυτό είναι σημάδι νοοτροπίας κονκισταδόρ που πάει και περιμένει οι ιθαγενείς να τον λατρέψουν σαν τον Θεό ήλιο, αλλά όταν βλέπει ότι πρέπει να βάλει και λίγο πλάτη για να γίνει η δουλειά το ρίχνει στο τσάμικο. Το απογοητευτικό είναι ότι δεν το περίμενα στη συγκεκριμένη περίπτωση όπως το περίμενα από κάποιους άλλους που το έκαναν συστηματικά. Σε τελική ανάλυση ένα σωρό κόσμος παλεύει και κάνει σοβαρή δουλειά σε αυτές τις συνθήκες χωρίς να έχει την πολυτέλεια να τα παρατήσει οπότε θέλει. Αυτοί δεν είναι αξιοπρεπείς;

  131. Ριβαλντίνιο said

    @ 128 Γιάννης Κουβάτσος

    Τι βλέπεις να γίνεται με μας ; Θα πέσουμε κατηγορία ; Πάντως και Β΄εθνική να πάμε δεν γλιτώνουμε τα χρέη που πρέπει να είναι πάνω από 90 εκ. ευρώ ( 50 εκ. σε παίκτες – στον Γκονζάλες 800.000 ευρώ ! , 20 εκ. στο δημόσιο, 12 εκ. δάνειο, 7 εκ. στο προπονητικό κέντρο κ.α. ).
    Για να γλιτώσουμε έχω ακούσει πως πρέπει να πάμε τοπικό , να μείνουμε αναγκαστικά 3 χρόνια, να αλλάξουμε όνομα ( π.χ. να γίνουμε «Παναθηναϊκός 1908» ) και να αλλάξουμε σήμα. Τα χρέη τότε θα βαρύνουν τους μετόχους, αλλά αυτοί στα @@ τους . Κάνουν διακανονισμούς, τα βρίσκουν με το κράτος κ.α. Εμείς όμως θα κάνουμε 5 χρόνια να ξαναπαίξουμε στην Α΄Εθνική στην καλύτερη περίπτωση. 😦

  132. # 126 , 128

    Κάνω υπομονή ρε ορκισμένοι εχθροί της αλήθειας που θαπρεπε να ντρέπεστε ειδικά ο άλλος που διδάσκει παιδιά κι ο ένας που βάζει 15 δεύτερα με υπονοούμενα λες και δεν του είπα πως ο Ιβιτς μπορούσε να συνεχίσει.

    Δες ρε ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ Ριβαλντίνιο τα στιγμιότυπα, δες τι έγινε φανατισμένο στραβάδ,ι αφού το ξέρεις ρε βλάκα πως υπάρχουν βιδδεο των γεγονότων που θα σε κάνουν ρεζίλι γιατί κάνεις χιτλερική προπαγάνδα

    Ανοιξε τα στραβά σου ρε Κουβάτσε, από την πρώτη στιγμή στο είπα δεν έχει σχέση αυτό το ματς με το ΠΑΟΚ-ΟΣΦΠάμα δεν τα βλέπεις στη Νόβα και τα διαβάζεις στην Πράσινη τι περιμένεις να σου γράψουν ;

    Αλλο πράγμα είναι η πλάκα κι άλλο η συνειδητή διαστροφή της αλήθειας που έχει ξεκινήσει από παλιά γι αυτό και άλλαξα ομάδα, τυφλοί ! Δέστε το βίδδεο ποιοί βάραγαν, ποιός διέκοψε το ματς και στα λαγούμια σας.

  133. Πάνος με πεζά said

    @ 124 : ¨Ελα ρε G, ρε γαμώτο, «αποχώρησε η ΑΕΚ στην επανέναρξη» ! Ποιά επανέναρξη; Βγήκε κανείς διαιτητής στο γήπεδο να σφυρίξει επανέναρξη και δεν τον είδαμε; Αν ο συγκεκριμένος διαιτητής ήταν «άρψων», θα έβγαινε, θα μας φώναζε, και αν δε βγαίναμε θα μηδενιζόμασταν.
    Αν τώρα πιστεύεις ότι μέσα στην Τούμπα, τον πείσαμε ΕΜΕΙΣ να μη βγει, ενώ ο ΠΑΟΚ που θα έτρωγε την καμπάνα δεν είχε τη δύναμη να τον πείσει (αν κει ήταν finished λίγα λεπτά πριν, στο χορτάρι…), τί να πω…

    Τεσπα, να ξέρεις ότι θα πάρετε το Κύπελλο, για τους εξής λόγους :
    1. Για να μην κλαίτε ! Θα παίρνετε κι εσείς Κύπελλα σαν κι εμάς, μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες για πρωτάθλημα.
    2. Για να εκτονωθεί η κατάσταση με «δίκαια μοιρασιά». Και μέσα στο γενικό χαμό, ο Σαββίδης θα εμφανιστεί με δύο συνεχόμενους τίτλους, τη στιγμή που κόντεψε να στείλει όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο στο Grexit…
    3, Γιατί και η ΑΕΚ κάποτε μια ήττα θα την κάνει.
    4. Γιατί έχετε καλύτερη ομάδα και θα παίξετε στον τελικό καλύτερα (το τελευταίο, αρκεί να το δούμε όμως – γιατί και πέρσι, αλλιώς το πήρατε…)

  134. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κανείς δεν ξέρει, Ρίβα, τι θα γίνει με τον Παναθηναϊκό. Αλλά, Πανάθα είναι, μαγαζί γωνία, κάτι θα γίνει, κάποια άκρη θα βρεθεί. 💚👍
    Πάνο, από πού κι ως πού έχει καλύτερη ομάδα ο Μπάοκ από την ΑΕΚ; Με διαιτησία 50 -50 πάτε για νταμπλ. Αν έχουμε διαιτησία σαν την περσινή, αλλάζει βέβαια το πράγμα.

  135. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    119 – » τα οποία ΔΕΝ διέκοψαν οι διαιτητές αλλά αποχώρησαν, ο ΟΣΦΠ αμέσως και η ΑΕΚ στην επανέναρξη.»
    Πότε ακριβώς βγήκαν ο διαιτητής και οι παίκτες του ΠΑΟΚ για την επανέναρξη και δεν βγήκαν της ΑΕΚ; γιατί απ΄όσο ξέρω έτσι γίνεται η επανέναρξη, βγαίνει ο διαιτητής και πάει στην σέντρα και περιμένει κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα να βγούν και οι ομάδες κι αν δεν βγούν ή βγεί μόνο μία, διακόπτει τον αγώνα εις βάρος τους ή εις βάρος αυτής που δεν βγήκε.
    Δεν ξέρω αν ο κανονισμός να λέει πως τα συμφωνούν στα αποδυτήρια.

    120 – «κι ο λαός λέει :

    απ΄τα ψηλά που βρίσκεσαι
    στα χαμηλά θα πέσεις
    θα καρφωθεις κ.λ.π.κ.λ.π.

    Πρόσεξέ το !!

    Το προσέχω από το 83, όταν πετάω παίρνω ΠΑΝΤΑ τα μέτρα μου, δεν είμαι βλάκας σαν τον λαό που μονίμως πετάει στα σύννεφα και ύστερα πέφτει χωρίς αλεξίπτωτο και καρφώνεται στα σκισμένα μνημόνια, και μετά βγάζει τέτοια στιχάκια, ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟ; 🙂

  136. Ριβαλντίνιο said

    @ 132 gpointofview

    Σου σάλεψε από την πολύ θλίψη ; Πώς ακριβώς αυτό το βίντεο διαψεύδει αυτά που λέω ; Ένας διαιτητής αποχωρεί από το παιχνίδι γιατί αποβάλλει παίκτες ; Οι οργανωμένοι θα έμπαιναν μέσα μετά την διακοπή. Θα έμπαιναν ενώ νικούσαμε 1-0 έτσι στα καλά καθούμενα ; Έχεις ενστερνιστεί σε τέτοιο βαθμό την προπαγάνδα της ομάδας σου που τσαντίζεσαι ακόμη και με τα πιο αδιάψευστα τεκμήρια !

  137. Πάνος με πεζά said

    H AEK είναι πια σκασμένη αυτή την εποχή, και το δείχνει. Την είδα και με το Λεβαδειακό. Αν είχε ένα-δυο γερά παιχνίδια ακόμα στο πρωτάθλημα, δεν ξέρω αν θα άντεχε… Σε τέτοια παιχνίδια λοιπόν, παίζει καλύτερη μπάλα και το παίρνει, αυτός που το θέλει πιο πολύ… Αυτό έκανε η ΑΕΚ πριν από δύο χρόνια με τον Ολυμπιακό, αυτό πιστεύω ότι θα κάνει και ο ΠΑΟΚ μεθαύριο.

  138. Dimitris said

    Ένα νήμα που να μην πονέσει το μυαλό από τα επαναλαμβανόμενα καφροαθλητικά δεν μπορεί να υπάρξει?

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    130 – Δεν ξέρω Vagelford, εσύ σίγουρα ξέρεις καλύτερα από μένα κι επειδή ξέρεις πως εμπιστεύομαι την κρίση σου, μάλλον έτσι θα είναι όπως τα λές, μόνο που με προσγειώνεις κάπως απότομα, (και δεν έχω συνηθίσει τις απότομες προσγειώσεις 🙂 ) τελικά λίγα πράγματα είναι όπως φαίνονται, κρίμα.

    Υ.Γ – Το «μαγαζί» το παράτησες, έχεις δουλειές ή τεμπελιάζεις; 🙂
    Θα το πιστέψεις; πριν καμιά βδομάδα ήμουν μ΄ένα φίλο σε μια καφετέρια και μετά από κάποια ώρα, ήρθε κι έκατσε κι ένας γνωστός του κι εκεί που μιλούσαμε, είδε στον ουρανό μακρόσυρτες γραμμές από τα αεροπλάνα και τι είπε ο γίγαντας της σκέψης; πως μας ψεκάζουν, κι άρχισε να αναλύει τις γνωστές παπαριές, ώσπου δεν άντεξα και του έδωσα την διεύθυνσή σου μπάς και ξεστραβωθεί.
    ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΜΟΥ ΤΩΡΑ ΨΕΚΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ. 🙂

    Tόσα χρόνια, τραγουδάκι δεν σου αφιέρωσα, διορθώνω αμέσως. 🙂

  140. Γιάννης Ιατρού said

    Για να είστε ενήμεροι @Voulags 🙂

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τελικός είναι αυτός, Πάνο, θα μετρήσουν κι άλλα πράγματα. Το βάρος της φανέλας, η προϊστορία…23 τελικούς έχει η ΑΕΚ, 15 κύπελλα. 18 τελικούς ο Μπάοκ, 5 κύπελλα. Λούζερ με τη βούλα.

  142. Ριβαλντίνιο said

    Όταν λέμε «Βλάχοι» , εννοούμε ότι θα πάνε μόνο οι λατινόφωνοι Αρομούνοι ; Αν πάει κάποιος λατινόφωνος Μογλενίτης ή ελληνόφωνος Σαρακατσάνος ή τσομπαναραίος δεν θα τον δεχτούν ; 🙂

  143. # 133

    Πάνο ο διαιτητής βγήκε από τα αποδυτήρια με την σφυρίχτρα και την ενδοσυνενόηση και ο επόπτης με το σημαιαάκι και σφύριξε γιατί δεν μπορούσε να προχωρήσει από τον κόσμο που ήταν στον διάδρομο,εξ άλλου έπρεπε να τους ειδοποιήσει πως θα ξαναρχίσει το παιχνίδι. Τι το ήθελεο επόπτης το σημαιάκι και την ενδοσυνενόηση αν δεν ήταν να ξεκινήσει το ματς ; Σοβαρέψου, δεν κάνουμε προπαγάνδα εδώ, άστα γιια άλλους αυτά. Οι μισοί παίκτες του ΠΑΟΚ είχαν ήδη ξεκινήσει για έξω, τα δείχνει το βίδδεο κι αν παρακολουθούσες το ματς στην τιβί είπαν πως θα ξαναρχίσει. Από την κοιλιά τους το είπαν; ολοφάνερο ήταν : Κι όπως φαίνεται στο βίδδεο καταφτάνει ο Δημητριάδης κουνώντας τα χέρια αρνητικά, οπότε ξαναγυρίζουν οι διαιτητές στο καμαράκι τους
    Επειδή αυτό το παραμύθι πως έπρεπε ο διαιτητής να βγει στην σέντρα και να σφυρίξει που πολύ φοριέται από γκεμπελίσκους-δημοσιογράφους και το αναφέρεις και συ, μου λες σε παρακαλώ σε ποιό αρθρο του κανονισμού αναφέρεται ;
    κοίτα Πάνο δυο φορές έχω παραπέμψει στον ΚΑΠ υπάρχει στο γκουγκλ όπως και το σκεπτικό της απόφασης. Αν θυσιάσεις λίγες ώρες από την ζωή σου θα μάθεις από το πρώτο και θα γελάσεις με το δεύτερο όπου αναφέρεται το επιχείρημα των ανθρώπων της ΑΕΚ πως με σκορ 1-0 υπήρχε κίνδυνος για επεισόδια !!!! ενω με 0-0 που έχανε ο ΠΑΟΚ το πρωτάθλημα , όχι !!!!!!! Για αυτό λέει ζητήσανε το σκορ πριν αποφασίσουν αν θα κατέβουν. ΕΛΕΟΣ !!

    Η δουλειά και στα δυο παιχνίδια έγινε από τον αθλητικό εισαγγελέα ο οποίος δεν άσκησε δίωξη και κατά του ΟΣΦΠ και κατά της ΑΕΚ ώστε το αποτέλεσμα της δίκης να είναι ή σε βάρος του ΠΑΟΚ ή στην καλύτερη πιο ελαφριά τιμωρία του. Εννοώ πως δεν υπήρχε περίπτωση να τιμωρηθεί η ΑΕΚ ακόμα και να έβγαινε (η να βγει στον τρίτο βαθμό) υπαίτια της διακοπής γιατί δεν υπήρχε δίωξη εναντίον της ενώ ήταν λογικό πως θα μπορούσε να προκύψουν στοιχεία σε βάρος της. Το πολύ να παίζανε τα υπόλοιπα λεπτά της παράτασης. Αυτή είναι η πουστιά που έκαναν οι Βασιλειάδης – Κοντονής μεσω του εισαγγελέα και ξαναλέω πως τέτοιο χοντρο πράγμα ΔΕΝ γίνεται χωρίς την ανοχή τουλάχιστον της αντιπολίτευσης. Μην ξεχνάς πως αρχικά ο ΟΣΦΠ ζητούσε την τιμωρία και της ΑΕΚ μετά κάτι θάπε ο Κούλης και το ξέχασε ο Βαγγέλας. Και μην ξεχνάς ακόμα πως ο εισαγγελέας ήταν υποχρεωμένος να ζητήσει την δίωξη των ΟΣΦΠ και ΑΕΚ αφού υπήρχαν καταγγελίες.

    Το ότι προσπαθούν να καλοπιάσουν τους ΠΑΟΚτσήδες με την δεύτερη θέση, το βλέπω, είναι ολοφάνερο. Ακόμα και ο ΟΣΦΠ χάνει από τον Απόλλωνα ενω με Χ έβγαινε δεύτερος και δεν μιλάει για καταστροφή αλλά πως θα διατηρήσουνε την τρίτη θέση ενώ με και ισοπαλία του ΠΑΟΚ αύριο περνάνε δεύτεροι !! Το θέατρο του παραλόγου.Γι αυτό σούπα γουστάρω να χάσει ο ΠΑΟΚ αύριο και να ψάχνονται πως θα γυρίσουν την απόφαση στον τρίτο βαθμό για να μη χάσει την δεύτερη θέση ο ΠΑΟΚ

  144. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    133 – Α ρε Πάνο έκανα πολύ ώρα να γράψω και με πρόλαβες. 🙂

    Kύπελο θα πάρουν μόνο με οφσάϊντ όπως και πέρυσι και μετά θα κάνουν το άσπρο μαύρο (το έχει το χρώμα τους 🙂 ) για να μας πείσουν ότι επειδή ήταν μόνο δυό μέτρα, ήταν οριακό. 🙂 εδώ ο άλλος μπήκε με την μπάλα στα δύχτια και λένε πως δεν επηρέαζε την φάση. Έχει κάνει καλή δουλειά ο Ιβάν, δεν είναι κάνας τυχαίος.

  145. # 135

    Λάμπρο μην κάνεις τον βλάκα. Εγώ ψέμματα δεν γράφω για να υποστηρίξω την θέση μου όπως οι δημοσιογράφοι. Διάβασε το # 143 που γράφω σρτον Πάνο και θα πάρεις την απάντησή σου. Αν βέβαια είχες δει το βίδδεο των αποδυτηρίων και είχες διαβάσει το σκεπτιό της απόφασης δεν θα μίλαγες. (αυτά που λέω στον Πάνο υπάρχουν στην σελίδα 41 του σκεπτικού αν θυμάμαι καλά )

  146. Pedis said

    # 121 – που δίνει ευθύ (μη ανακλώμενο) σήμα μέσα στο κάνυον.

  147. # 141

    Για κάτι ξύπνιους σαν και σένα θα δώσω μια άλλη λίστα να σε δv αν θα καταφέρεις να βρεις από που είναι

    ΠΑΟΚ ……4

    ΟΣΦΠ…….3

    Α.Ε.Λ. …….2

    Αρης, Καστοριά, Ηρακλής, ΟΦΗ….. !

    ΠΑΟ, ΑΕΚ…….. 0

    Η λύση αν δν το βρεις στις 11.05

  148. Η στήλη με το 1 είναι λάθος

    Καστοριά, Ηρακλής, ΟΦΗ…1

    και

    ΠΑΟ, ΑΕΚ, Πανιώνιος….0

    είναι τα κύπελλα που έχουν κατακτήσει οι ομάδες ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ.

    Σας λέει τίποτε, πράσινοι και κίτρινοι ; Γιατί στο γήπεδό τους και στην πόλη τους είναι πολύ εύκολο Σ’ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

  149. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Πάνο το είπες στο 0-1 πως το έστησε ο Λουτσέσκου, διπλό ημίχρονο άσσο τελικό αλλά δεν τόπαιξες, 🙂

    145 – Έλα ρε Gee χαλάρωσε πιά, είπα να κάνουμε λίγη πλάκα σαββατιάτικα αλλά εσύ τα παίρνεις πολύ στα σοβαρά, δεν πρόκειται ΠΟΤΕ ξανά να συζητήσω μαζί σου εδώ για ποδοσφαιρικά, ούτε σοβαρά (αν μπορεί να γίνει σοβαρή οπαδική συζήτηση γενικώς) ούτε για πλάκα, δεν υπάρχει λόγος να χαλάμε τις καρδίες για χαζομάρες όπως είναι το ποδόσφαιρο για μένα.
    Καληνύχτα.

    Ρε συ, τι είχε πάρει όταν το έγραφε αυτό; 🙂

  150. Λάμπρο επειδή αρρωσταίνω όταν κάποιος γράφει συνειδητά ψέμματα ΑΝΟΙΞΕ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΣΟΥ και δες το βόδδεο-οδηγία της Ουέφα για να μάθεις πότε εφαρμόζεται το παθητικό οφφσάιντ.

    http://www.sdna.gr/podosfairo/superleague/article/444930/video-odigia-uefa-se-epo-gia-pathitiko-ofsaint

  151. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καψοκαλύβας, καψαμπέλης, καψομούνης, καψαλισμένος, καψούρης, Καψής…

  152. voulagx said

    #140: Η οσφρηση του Σκυλου δεν παιζεται!
    Και να γραφεις σωστα το ονομα μου, ανορθογραφε! 🙂

  153. vagelford said

    139 – Αυτό που λέω Λάμπρο είναι ότι απογοητεύτηκα και στεναχωρήθηκα. Το πώς και γιατί το ξέρουν οι ίδιοι και στην τελική δεν ενδιαφέρεται κανένας γιατί αυτό που πουλάει είναι η απαξίωσης και όχι το πως θα δουλέψει το πράγμα. Όσο για τα μαγαζί, δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ πια.

  154. Γιάννης Ιατρού said

    152: 🙂

  155. Αν κατάλαβες τα λόγια είναι ίσως το τραγούδι που τον οδήγησε στο Νόμπελ… αλά είναι τόσα πολλά τα τραγούδια του για ειδικούς ανθρώπους και ειδικές καταστάσεις που μπλέκεις με τα λόγια και ξεχνάς όπως όταν θέλει είναι μακράν ο καλύτερος μουσικός στο είδος του. Και λέω όταν θέλει γιατί αν ακούσεις πως διασκευάζει κάποιες μππαλλάντες του μένεις με το στόμα ανοικτό
    Πάντως και η δική του μουσική δεν παύει να είναι σκουπίδι μπροστά στη μεγαλοφυία του Βέρντι.
    Εδώ η μακράν καλύτερη ανδρική φωνή της εποχής μας στο κομμάτι με το οποίο βραβεύτηκε από την πρώτη όπερα που έγραψε ο Βέρντι Q

  156. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    112 Ωραίο το τραγουδάκι

    116 Γενικά πάντως οι αμερικανοφερμένοι ειχαν δυσκολία προσαρμογής στα ευρωπαϊκά και ελληνικά πράγματα. Κι εγώ έτσι την έπαθα το 1984 κι έγινα μεταφραστής 🙂

  157. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    150 – Ρε σύνελθε, για το τι πήρε ο Ντύλαν όταν έγραφε αυτό το τραγούδι σε ρώτησα και μου βάζεις οδηγίες της ουεφα για οφσάϊντ; σιγά μη κάτσω να δώ τι λέει το μεγαλύτερο πλυντήριο μαύρου χρήματος στον αθλητισμό.
    Ξύπνα βρε, αλωνίζουν οι μεγιστάνες στο ποδόσφαιρο, διακινούν αφορολόγητα δεκάδες δις ευρώ, δεν πληρώνουν ούτε τους νόμιμους φόρους που τους αναλογούν χρεώνοντας τα κράτη που φορτώνουν τα γαμησιάτικα στους φορολογούμενους, αντί να κλείσουν τις χρεοκοπημένες εταιρείες, οι τράπεζες ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ τις δανείζουν άτοκα για να κάνουν ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΕΣ μεταγραφές (ψάξε να δείς για την Ρεάλ και την Μπαρτσελώνα, αλλά και για Αγγλία, Γερμανία και Ιταλία, για την Ελλάδα ας μη μιλήσω καλύτερα) κι ενώ η ΑΓΡΙΑ και ανεξέλεγκτη ντόπα οργιάζει κι ο τζίρος της ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ξεπερνάει τα 200δις το χρόνο, το αντιντόπινγκ κοντρόλ είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ, κι η πλέμπα τι κάνει; ταυτίζεται με τις ανύπαρκτες ιδέες που υποτίθεται πως εκπροσωπούν οι ανώνυμες εταιρείες των πλουσίων, ζώντας με την ψευδαίσθηση πως έστω και για λίγο, είναι κι αυτοί νικητές στην ζωή.
    Έχω δεί ανθρώπους μετά από ένα παιχνίδι να λένε ΝΙΚΗΣΑΜΕ κλαίγοντας από χαρά, κι έχω δεί να λένε ΧΑΣΑΜΕ κλαίγοντας από λύπη,
    ΠΟΣΟ ΑΚΥΡΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ;

    Μη μου ξαναμιλήσεις σε παρακαλώ για αθλητικά, δεν θα σου απαντήσω.

  158. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    153 – «Όσο για τα μαγαζί, δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ πια.» Μεγάλωσες κι εσύ κι άρχισαν οι υποχρεώσεις, σου εύχομαι να σου πάνε όλα καλά και κάποτε να βρείς τον χρόνο να ξανασχοληθείς μαζί του γιατί είναι ωραίο μαγαζάκι, μικρό και προσεγμένο κι εσύ πολύ ωραίος τύπος.

    Βρήκα τι πήρε ο Ντίλαν όταν έγραφε το Mr. Tambourine. 🙂

    Σας καληνυχτώ

  159. Λ said

    Ωραίος τίτλος
    https://ca.news.yahoo.com/president-few-bulbs-short-chandelier-180300563.html?guccounter=1

  160. Λάμπρο, πλάκα ξεπλάκα ένα κάρο άνθρωποι μας διαβάζουν και θα λένε οφφσάιντ θα είναι το γκολ, το είπε και ο Λάμπρος. Οταν λοιπόν θίγεις ένα θέμα να ακούς και την απάντηση.

    Τρίχες βρήκες τι έπαιρνε ο Μπομπ , τέτοια κοκτέιλ που έφιαχνε κάψανε το μυαλό του φουκαρά του Λέννον, ο Μακ Κάρτνεϋ έκλασε μπαρμπούνι κι ο Τζορτζ ήταν ο μόνος μπήτλ με μπαλάκια, όσο άντεξε Τόχε πάρει κατάκαρδα ο Μπομπ και τούδωσε και κάτι τραγουδάκια του Τζων να κάνει σόλο καριέρα και γι αυτόν είναι το τελευταίο τραγούδι στον τελευταίο δίσκο που έγραψε το Roll on John

    Οσο για το μαύρο χρήμα διαφωνώ. Από την εποχή που ασχολιόμουνα με το χρήμα (κι έχανα το ενδιαφέρον για την ζωή- κι ο ΠΑΟΚ ακόμα είναι οξυγόνο μπροστά στις χρηματικές συναλλαγές) το μεγαλύτερο ξέπλυμα γινότανε στην φόρμουλα και ακολουθούσε το δημοφιλέστερο σπορ στον κόσμο, τις ιπποδρομίες,με το ποδόσφαιρο τρίτο και καταϊδρωμένο. Δεν μου φαίνεται νάχει αλλάξει τίποτε από τότε εκτός από τον ιππόδρομο όπου πλέον η αξία δεν είναι στις κούρσες που πήρε ένα άλογο- δεν το αφήνουν να κάνει καριέρα- αλλά στην ιπποπαραγωγή, είναι ασύλληπτα τα ποσά που δίνονται για επιβάσεις, ποιός Νείμάρ και ποιός Μέσι

    Αύριο τρέχει στο Παρίσι ο Cracksman, το θεωρούμενο καλύτερο άλογο του κόσμου στο γρασίδι (φυτρώνει στην Ευρώπη, στην Αμερική τρέχουνε σε άμμο και βασιλεύει ο…Αμέρικαν Φαραώ !! ). Με περίπου δυο λεπτά προσπάθεια αναμένεται να βγάλει μισό εκατομμύριο ευρόπουλα. κάποιος Οπενχάιμερ το κατέχει. μετά θα το πλρώνουνε 100-200 000 να κοιτάξει καμιά φοράδα στα μάτια. Κοιτλάζουνε 100-150 φοράδες τον χρόνο, κάνε τον λογαριασμό μόνος μου και βρες πόσους Μέσι κάνει ο Cracksman

  161. Γιάννης Ιατρού said

  162. Νικοκύρης (156): «Γενικά πάντως οι αμερικανοφερμένοι ειχαν δυσκολία προσαρμογής στα ευρωπαϊκά και ελληνικά πράγματα. Κι εγώ έτσι την έπαθα το 1984 κι έγινα μεταφραστής 🙂 »
    Να το πω εγώ αυτό (που δεν το λέω), πάει στα κομμάτια. Εσύ από πού κι ως πού; Και Σαούλ μετά των προφητών;

  163. sarant said

    162 Μου αρέσει αυτό που έπαθα αλλά αν ένας αμερικανοφερμε΄νος δεν είχε επιστρέψει στην Αμερική μαλλον θα είχα κάνει πιτσιντί 🙂

  164. Pedis said

    # 161 – μακάρι να τους δίναν να παίξουν μπάλα. Θα έχαναν και λίγη από την πατσά. Ρεύουν στα καφενεία και στον καναπέ, μπροστά στο χαζοκούτι χάφτοντας διαφημίσεις, και αντι για τον τρελό που κανει τον Ναπολέοντα, παριστάνουν, άλλος τον κόουτς, άλλος τον αθλητικό συντάκτη κι άλλος τον βετεράνο ποδοσφαιριστή.

  165. Στην πραγματικότητα στα καφενεία συζητάνε τα θέματα που τους δίνει το χαζοκούτι, αν την έχει μεγάλη την διαφορά ο Κούλης, αν βελτιώθηκαν τα αγγλικά του Αλέξη, θαυμάζουν την μόρφωση του Μπουμπούκου κι εκθειάζουν την γραμμή Κουτσουπιά συμβάλλοντας εδώ και 50 χρόνια στην άνοδο του πνευματικού επιπέδου των Ελλήνων…

    Εξ άλλου η αντιστοιχία ΟΣΦΠ = ΝΔ, ΑΕΚ = ΣύΡιζΑ, ΠΑΟ = ΠαΣοΚ περιγράφει μια χαρά την πολιτική κατάσταση την χώρα. Ο ΠΑΟΚ αντιστοιχεί στους επικίνδυνους ανένταχτους που όποτε γίνουν απειλητικοί προκαλούν κυβερνητικές συμμαχίες (ΝΔ-ΠαΣοΚ στο παρελθόν, ΝΔ-ΣύΡιζΑ στο μέλλον ). Το ΚΚΕ θα έλεγα πως αντιστοιχεί με τον ARIS, κολλημένοι κι οι δυο στην εποχή που ο ένας ήταν αυτοκράτορας στο μπάσκετ επειδή έφτανε στο φάιναλ φορ χωρίς ποτέ να παίξει τελικό και η ΕΣΣΔ υπερδύναμη με πήλινα πόδια.

    Ποδοσφαιροκουβέντες ακούς μόνο στα γραφεία στοιχημάτων όπου προσπαθούν να νικήσουν τα μνημόνια ΟΛΩΝ των πολιτικών, αν και τελευταία οι περισσότεροι τα χώνουν (και τα χάνουν) στο μπάσκετ σαν βαζελογάβροι

  166. tee, hee, hee

    you are so good to be true, i can’t t ake my eyes off of you…

    http://www.sdna.gr/politiko-deltio/politiki/article/460841/polakis-se-tzanakopoylo-mpravo-dimitri-nomizoyn-oi-eskompar

  167. # 166

    Από την μια βάζουν τον Πολάκη να την λέει στον Μαρινάκη κι από την άλλη βλέπουμε μια ανεξηγητη επιμονή να γίνει ο τελικός κυπέλλου με τους κάφρους που μαχαιρωνότουσαν στον Βόλο κι αυτό σε συνδυασμό πως ΟΣΦΠ δεν ενδιαφέρεται φέτος για τσουλου (γιατί άραγε ; ) και δεν πρόκειται να ρίξει λεφτά σε μεταγραφές, κάνει φανερό πως μια ενδεχόμενη εξοντωτική τιμωρία των ΠΑΟ και ΑΕΚ, -μαζί με την εξαφάνιση του ΠΑΟ- θα ήταν βούτυρο στο ψωμί του Μαρινάκη για να επανέλθει στους τίτλους χωρίς να ξοδευτεί. Ε μετά με τα λεφτά από το τουλου ξαναγίνεται μάγκας !

    Από την άλλη η ΑΕΚ αφού φόρτωσε με χρέη 4 εκ το προπονητικό κέντρο των Σπάτων το αφήνει να βγει σε πληστειριασμό με τιμή εκκίνησης 500 000 (γύρω στα 15 εκ αξίζουν οι εγκαταστάσεις) και να δεις που πρώτος και μοναδικός πλειοδότης θα είναι ο γνωστός φίλαθλος Δ. Τίγρης …
    Αυτές είναι μπίζνες

    Κερασάκι στην τούρτα, προαλείφεται για πρόεδρος της ΕΠΟ ο Μπάγιεβιτς, ο ξένος που μιλάει τα καλύτερα ελληνικά μετά τον Γκμοχ !!!

    Υπάρχει άνθρωπος που να πιστεύει πως όλα αυτά γίνονται απλά με την ανοχή της Ν.Δ. και όχι με την συνεργασία της ;

  168. Λάζαρος Μ. said

    Μόλις σήμερα ανακάλυψα τον απόγονο των μουσικοσυνθετών Domenico Scarlatti και Alessandro Scarlatti. Είναι ο υπουργός εσωτερικών Πάνος Σκαρλάτης: http://www.efsyn.gr/arthro/apeilitiko-tilefonima-apo-kapoion-k-marinaki

  169. Avonidas said

    Από το Σάββατο ψάχνω να το βρω σε καλή ανάλυση

  170. sarant said

    168 Το διόρθωσαν 😉

    169 Πολύ καλό!

  171. Στήτω ο Ήλιος !
    Ή πώς τα Εσπερινά σχολεία γίνονται Ημερήσια: μ’ ένα άρθρο, μ’ ένα Νόμο

    http://seepea-stella.blogspot.gr/2018/04/blog-post_752.html

  172. http://seepea-stella.blogspot.gr/2018/04/blog-post_752.html

  173. Theo said

    @169:

    Αισχρότατο, για έναν τόσο ταπεινό, φωτεινό, αγνό και γλυκό άνθρωπο, με απέραντη αγάπη για όλη την κτίση, που έχει πει υπέροχα λόγια (https://www.ianos.gr/vios-kai-logoi-0079604.html).

    Αλλά τι να γίνει; Κάποιοι κάπως πρέπει να βγάλουν τα κόμπλεξ και το σκοτάδι που έχουν μέσα τους😞

  174. Antonislaw said

    173 Το θεμα ειναι ειναι οτι με βαση οποιαδηποτε ερμηνεια που κανει πχ ο Πρωτοπαππας δικαιουται κανεις να ειρωνευεται με αξιωσεις το γεροντα Πορφυριο η τον Παισιο! Αλλιως καθε ερμηνεια του Καντ θα επληττε τον ιδιο και οχι τον ερμηνευοντα! Και οι δυο γεροντες ειχαν ελαχιστη θυραθεν παιδεια και μεγαλη ταπεινοτητα.Επομενως τετοια αυθαιρετη ερμηνεια δε θα μπορουσαν να κανουν.Παντως απο τα διαβασματα μου ειχαν και ιδιαιτερο χιουμορ, επομενως ουτε εν ζωη και λογικα ουτε και τωρα θα τους ενδιεφεραν τετοια θεματα η θα θιγονταν…

  175. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    171 – Πολύ σωστά κάνει το υπουργείο και πολύ άργησε, δεν μαθαίνουν τίποτε παραπάνω τα παιδιά στο ημερίσιο, αν και το πιο σωστό θα ήταν να γίνει δύο χρόνια η φοίτηση και στο ημερίσιο και στο νυχτερινό, με κατάργηση των αχρείαστων μαθημάτων, θρησκευτικών, ιστορίας, αρχαίων, ξένης γλώσσας, και φυσικής αγωγής που κανείς δεν κάνει τίποτε, φτάνουν και περισσεύουν οι ώρες. Αν μάλιστα εκσυγχρονιστούν τα μέσα, ο απαράδεκτος τρόπος διδασκαλίας και οι εκπαιδευτικοί μαζί με την κατάργηση δυό τριών χαζομαθημάτων που σίγουρα θα υπάρχουν που δεν εξυπηρετούν κανέναν μαθητή παρά μόνο αυτό το παρανοϊκό και αναχρονιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, ακόμη και τα τρία εξάμηνα, φαντάζουν υπερβολικά.
    Στον 21ο αιώνα, εν έτη 2018, στην εποχή του διαστήματος,της πληροφορικής, του διαδικτύου και της άμεσης πληροφόρησης, κάποιοι που θέλουν να ονομάζονται εκπαιδευτικοί, διαμαρτύρονται γιατί ΜΕΤΑ ΑΠΟ 117 ΧΡΟΝΙΑ παρακαλώ, το υπουργείο αποφάσισε να μειώσει κατά ένα χρόνο την φοίτηση στο νυχτερινό γυμνάσιο, και επιτρέπεται σ’ αυτούς τους ανθρώπους να «διδάσκουν» παιδιά.

  176. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    174 – Ο χριστιανός βάσει τον λόγων του χριστού ωφείλει να μην θίγεται με τίποτε, άρα όσοι θίγονται δεν είναι χριστιανοί.

  177. Theo said

    @174:
    Τους έχω γνωρίσει και τους δύο, πολύ περισσότερο τον άγιο Παΐσιο, και πράγματι είχαν εξαιρετικό χιούμορ και μιαν αγάπη που τους σκέπαζε όλους. Κι επειδή τους είχα γνωρίσει, λυπάμαι όσους φτιάχνουν τέτοια σκίτσα κι όσους τα αναπαράγουν, χωρίς να ξέρουν τους εν λόγω ούτε τα λόγια τους, γιατί απλώς τους ενοχλεί που χιλιάδες συνάνθρωποί μας αναφέρονται με τόσο θαυμασμό γι’ αυτούς και που άλλοι τόσοι καταθέτουν την ευγνωμοσύνη τους για τη βοήθειά τους.

    (Ανήκουν στην Εκκλησία, η Εκκλησία είναι εξ ορισμού κακή, κι όπου βρούμε την ευκαιρία τους γελοιοποιούμε για να χτυπήσουμε την Εκκλησία, χωρίς να καταλαβαίνουμε πως το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να αποκαλύψουμε τη μιζέρια και τη γύμνια της ψυχής μας.)

    Καληνύχτα 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: