Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Γουδουπουρομεζεδάκια

Posted by sarant στο 26 Μαΐου, 2018


Τ’ είν’ τούτο πάλι; Έχει σχέση με το κουκουρουκουκού Παλόμα ή με το προσωρινό αλλ’ ουδέν μονιμότερον όνομα της γειτονικής χώρας; Όχι, απλώς όπως οι περισσότεροι από εσάς, αν είστε ενεργοί διαδικτυακά, τις τελευταίες μέρες έχω κατακλυστεί από αλλεπάλληλα ηλεμηνύματα (μέιλ που τα λέμε στο χωριό) που μου υπενθυμίζουν ότι όπου νάναι αρχίζει να ισχύει ο GDPR, ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομενων, της ΕΕ, κι έτσι θα πρέπει να κλικάρω σε κάποιο λινκ και να παω σε κάποια σελίδα αν θελω να συνεχίσω να παίρνω ειδοποιήσεις και ηλεμηνύματα από τον ιστότοπο.

Οπότε, από το GDPR έπλασα το Γουδουπουρού, διότι το ΓουΚουΠουΔου, που είναι το ελληνικό ακρώνυμο δεν το χρησιμοποιεί σχεδον κανένας, κι έπειτα το κόλλησα στα μεζεδάκια.

Από αυτή τη γουδουπουροπλημμύρα, προς το παρόν σε ελάχιστα μηνύματα έχω απαντήσει, διότι βαριέμαι -αν και ομολογώ πως ένας μουσικός ιστότοπος με έπεισε να απαντήσω, επειδή μου άρεσε το μήνυμα:

Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα,
η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα
(στίχοι, μουσική: Άκης Πάνου)Χ, είναι ίσως η ώρα να πούμε το οριστικό αντίο. Λόγω του νέου Κανονισμού (GDPR), δε θα σου ξαναστείλουμε newsletter, εκτός κι αν πατήσεις το παρακάτω κουμπί.

Από την άλλη, δεν καταλαβαίνω το εξής. Πήρα από τη lifo.gr το εξής γουδουπουρομήνυμα:

Στη Lifo επιθυμούμε να κρατήσουμε επαφή μαζί σας ώστε να σας ενημερώνουμε για την ύλη του δικτυακού μας τόπου μέσω του newsletter μας.

Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νέας νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, σας στέλνουμε αυτό το email, για να σας δώσουμε την ευκαιρία να μας το δηλώσετε ρητά, αν θέλετε κι εσείς να επικοινωνούμε μαζί σας για τους παραπάνω σκοπούς.

Αν μας απαντήσετε ότι δεν επιθυμείτε την επικοινωνία μαζί μας, τότε θα σας αφαιρέσουμε από τη λίστα μας και δε θα λαμβάνετε τέτοιες ενημερώσεις.

ΝΑΙ – θέλω να συνεχίσω να λαμβάνω τα νέα σας 

ΟΧΙ – προτιμώ να μην λαμβάνω νέα σας

Η απορία μου είναι: αν δεν κάνω τίποτα, τι θα συμβεί; Θα συνεχίσω ή θα πάψω να παίρνω τα μέιλ τους; Δεν το προσδιορίζουν. Δεν θα κάνω λοιπόν τίποτα, για να δω τι θα γίνει.

Πάντως, ο κανονισμός τέθηκε σε ισχύ χτες, και την ώρα που γράφω αυτό το άρθρο μερικοί μεγάλοι εξωευρωπαϊκοί ειδησεογραφικοί ιστότοποι ειναι απρόσιτοι –παράδειγμα– και εμφανίζουν μηνύματα σαν κι αυτό που βλέπετε αριστερά.

* Αλλά το πολύ το γουδουπουρού το βαριέται και ο Γιούνκερ, οπότε προχωράω σε άλλα θέματα.

Στην Καθημερινή δημοσιεύτηκε άρθρο του Στ. Κασιμάτη για το όνομα της γειτονικής χώρας.

Καιρό έχω να συμφωνήσω (σε γενικές γραμμές, έστω) με άρθρο του συγκεκριμένου επιφυλλιδογράφου, αλλά σήμερα δεν μπαίνουμε σε θέματα ουσίας. Οπότε, ας γκρινιάξω για τον ορθογραφικό σουσουδισμό του, στην κατακλείδα του άρθρου:

Ολα αυτά, βέβαια, τα συζητούμε για sport, επειδή είναι Κυριακή και δεν ξέρω από ποδόσφαιρο. Διότι στο τέλος, όποτε και αν είναι αυτό το τέλος, όλοι Μακεδονία θα τη λέμε. Γι’ αυτό έχει σημασία ο συμβιβασμός, που ετοιμάζεται τώρα, να είναι δίκαιος.

Σουσουδισμό εννοώ τη λατινογραφή sport αντί για το από πολλες πολλές δεκαετίες καθιερωμενο «σπορ». Τι ακριβως εξυπηρετει η λατινογραφή εδώ; Είναι τάχα το sport κάποιος νεολογισμός που θα πρέπει να τον αναγνωρίσουμε; Κάποιο κύριο όνομα που θα το αναζητήσουμε στη βιβλιογραφία; Θέλει ο συντάκτης να μας μάθει ότι έτσι γράφεται στα αγγλικά; Μα, το προφέρουμε αγγλικά; Όχι βέβαια, στα αγγλικά το /t/ ακούγεται και το /r/ δεν ακούγεται. Ή μήπως το προφέρουμε γαλλικά; Επίσης όχι. Το μονο που εξυπηρετεί η λατινογραφη είναι να δείξει ότι ο συντάκτης ξέρει πώς γράφεται «στα ξένα» η λέξη και δεν ανήκει στην πλέμπα. Γι’ αυτό το λέω «σουσουδισμό» κι ας ενοχλούνται μερικοί αφελείς που έχουν καεί στον χυλό και θεωρούν ότι απαγορεύεται ρητώς και διά ροπάλου να αποδοκιμάζουμε γλωσσικές χρήσεις.

* Είχαμε μέσα στη βδομάδα και τη θλιβερότατη είδηση του θανάτου του Χάρρυ Κλυνν. Ταιριαστά ίσως, η σχετική ειδησεογραφία έχει και τις γουστοζικες στιγμές της.

Παράδειγμα, η οθονιά αριστερά.

Όπου κάποιος άκουσε «ο Χάρρυ Κλυνν, κατά κόσμον Βασίλης Τριανταφυλλίδης» (κατά σύμπτωση τέτοιον τιτλο είχε και το δικό μας αρθρο), οπότε σκέφτηκε να το χρησιμοποιήσει, αλλά δεν το θυμόταν καλά κι έτσι έγινε «κακόστομων».

Ή ίσως μπορεί να έβαλε το χέρι του και ο κορέκτορας, να έγραψε ας πούμε ο συντάκτης «κατακόσμων» και να του πρότεινε ο κορέκτορας το «κακόστομων» (στο Word ο Σπελ Τσέκερ προτείνει ‘κάκοσμων’).

* Στο ίδιο θέμα, σε ρεπορτάζ για την κηδεία του Χάρρυ Κλυνν, ο συντάκτης καταφέρνει να γράψει την εξόδιο ακολουθία λάθος με δύο διαφορετικούς τρόπους.

Πρώτα: Στην εξώδιο ακολουθία παραβρέθηκαν εκτός των συγγενών του εκλιπόντος….

και μετά: την εξόδειο ακολουθία τέλεσε ο μητροπολίτης…..

Πάλι καλά που δεν θυμηθηκε και το εξόδυο (τη ζαριά στο τάβλι).

* Κι άλλο γουστόζικο ορθογραφικό, που το κλέβω από τον τοίχο φίλου στο Φέισμπουκ. Στις αθλητικές ειδήσεις του in.gr γράφτηκε:

Ραγδαίες οι εξελίξεις στην ΑΕΚ στο θέμα προπονητή μετά την «φυγή» του Μανόλο Χιμένεθ, καθώς ο Μαρίνος Ουζουνίδης συμφώνησε με την «Ένωση».

Ο Εβρήτης προπονητής είχε μείνει πρόσφατα ελεύθερος από τον Παναθηναϊκό, λόγω των οικονομικών δυσκολιών του «τριφυλλιού».

Εβρίτης βεβαίως.

Στο in.gr, όταν δεν κάνουν σταυροφορίες για την αριστεία, γράφουν «Εβρήτης» (κατά το «κομήτης») σχολίασε ο φίλος μου.

Όταν όμως υπάρχει ευρύτης πνεύματος, όλα ταχτοποιούνται.

* Η φωτογραφία αυτή κυκλοφορεί στα κοινωνικά μέσα και προκαλεί τη θυμηδία.

Μόλις την είδα, είπα στον φίλο που μου την κοινοποίησε πως πρέπει να είναι από την Κύπρο. Το είπα αυτό αφενός επειδή οι κουμπάροι αποηχηροποιούν (αν λέγεται έτσι) το μπ, γι’ αυτό και λένε αχάπαρος και Σιαρπέλ και αφετέρου επειδή το κυπριακό φως λένε όλοι πως είναι κάτι το εξαιρετικό, πιο έντονο από το ελλαδικό.

Αργότερα που το γκούγκλισα, είδα πως σωστά ειχα μαντέψει, στην Κύπρο τιμάται ο Λεκορπουζιέ.

* Πήρα το εξής σπαμομέιλ και γέλασα πολύ:

Χρειάζομαι έναν ορθογραφικό έλεγχο για να με βοηθήσει να ανακτήσω τα στοιχεία μου και να σώσει τον γάμο μου: Στείλτε τον στον: (mail)
1) Αγάπη σκοπό
2) Ξεχάσατε τα ξόρκια αγάπης
3) Διαζύγιο
4) Γαμήλια γράμματα
5) Συσχέτιση δέσμευσης.
6) Διαλείμματα
7) Αποτρέψτε έναν παλιό εραστή
8.) Θα διατεθεί στο εμπόριο στο γραφείο σας / ξυστό
9) θα ικανοποιήσει τον εραστή σας
10) Hiv Spells
Επικοινωνήστε με αυτόν τον σπουδαίο άνδρα εάν έχετε κάποιο πρόβλημα για μια βιώσιμη λύση…..

Eντάξει, όλοι έχουμε συναντήσει γουστόζικα λάθη σε μεταφράσεις από μεταφραστήρια της συμφοράς αλλά πολύ γέλασα με το «Χρειάζομαι έναν ορθογραφικό έλεγχο … για να σώσει τον γάμο μου» Τόσο αυστηρό με την ορθογραφία είναι το έτερον ήμισυ;

Όπως καταλάβατε, το πρωτότυπο ήταν I need a spell… Και το google translate το μεταφράζει σωστά, «Χρειάζομαι ένα ξόρκι», γι’ αυτό μίλησα για μεταφραστήρια της συμφοράς.

* Ένα πολύ συνηθισμένο λαθάκι, που το έχουμε επισημάνει κι εδώ, που κάνουν αρκετοί όταν θέλουν να πουν πως κάτι είναι υπερβολικό, είναι το «υπέρ του δέοντος» αντί για το σωστό «υπέρ το δέον».

Πέρα από τα άλλα, υπέρ του δέοντος σημαίνει αλλο πράγμα, έστω σε πολύ λόγιο ύφος, «υπέρ αυτού που πρέπει να γίνει»

«Θα μπορούσε να σημαίνει, είναι απίθανο να χρησιμοποιήσει κανείς αυτή τη φράση», μου είχε πει κάποτε κάποιος.

Απίθανο ίσως, αλλ’ όχι αδύνατο -φίλος διαπρεπης νομικός μάς έφερε, στην ομάδα Υπογλώσσια, βιβλίο με αυτόν τον τίτλο.

* Μέσα στη βδομάδα είχαμε και την επέτειο της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη. Σε μια εφημερίδα είδα τον τίτλο:

Σαν σήμερα η δολοφονία από το ακροδεξιό παρακράτος του Γρηγόρη Λαμπράκη

Σύνδρομο της ξεκάρφωτης γενικής, που το λέω, που κάνει τον αναγνωστη να σκοντάψει, έστω και για λίγο και να σκεφτεί ότι η δολοφονία έγινε από το παρακράτος του Γρ. Λαμπράκη.

Η ΕΔΑ (Ένωση για τα Δικαιώματα του Αναγνώστη) διαμαρτύρεται και προτείνει τη διατύπωση:

Σαν σήμερα η δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη από το ακροδεξιό παρακράτος

* Πιο πάνω έψεξα για σουσουδισμό τη λατινογραφή sport, μέσα σε ελληνικό κείμενο, αλλά θα ομολογησω ότι βρίσκω συμπαθέστατο το ΕΜΕΤΖΕΡΣΗ της φωτογραφίας, που καποιος λαϊκός άνθρωπος θα το εγραψε ίσως και επειδή δεν ειχε λατινικά γράμματα στο μηχανάκι που έφτιαχνε τις αυτοκόλλητες επιγραφές (ποιος θυμάται πώς λέγονται αυτά τα εργαλεία;)

Ειναι και πιο εύηχο, εδώ που τα λέμε.

* Περίεργος τίτλος σε άρθρο για ένα ακόμα θύμα αστυνομικής βίας στην Αμερική.

Άνδρας πεθαίνει από αστυνομικούς σε σουπερμάρκετ μπροστά στα μάτια πελατών

Μπορεί να πεθάνει κανείς από κάποια αρρώστια, από τροχαίο δυστύχημα, από εγκεφαλικό, από υπερβολική δόση ίσως, από πτώση στο κενό, αλλά «από αστυνομικούς»;

Από την άλλη, και ιδίως στις πολιτισμένες ΗΠΑ, και ιδίως αν είσαι μαύρος, οι αστυνομικοί πράγματι αποτελούν μια από τις βασικές αιτίες θνησιμότητας.

Ο φίλος που το έστειλε προτείνει ως μουσική υπόκρουση το Killed by Death των Mötorhead, ενώ αν θέλετε να δείτε και μια ταινία μετά θα σας πρότεινα το Murder by Death, που δεν θυμαμαι τον ελληνικό τίτλο του -μισό λεπτό, πρέπει νάναι «Πρόσκληση σε γεύμα από έναν υποψήφιο δολοφόνο».

* Οθονια από κάποιον ιστότοπο.

«Θα μπορούσε να είναι κακό λογοπαίγνιο κάποιας πονηρής ιστοσελίδας», λέει ο φίλος που το έστειλε, «αλλά δεν είναι».

Πάντως, μια φίλη στο Φέισμπουκ χρησιμοποιεί στραβογραφικώς το «Συνεχύστε» ως ειρωνική κατακλείδα σε κάποια αποδοκιμαστεα είδηση την οποία μεταφέρει.

* Ποιο είναι το αντίθετο του «αναλφάβητος»; Πάντως όχι το «αλφάβητος».

Κι ομως, διαβάζω στο tvxs οτι ο καθηγητής του ΜΙΤ Κων. Δασκαλάκης, σε ομιλία του τόνισε ότι:

Πρέπει όλοι στην Ελλάδα να γίνουμε τεχνολογικά αλφάβητοι, να ενημερωθούμε και να εξοικειωθούμε με τους αλγόριθμους και την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να είμαστε σε θέση να συνδιαμορφώσουμε το μέλλον που έρχεται.

Τεχνολογικά εγγραμματος, θα ελεγα.

Βεβαια, μπορεί ο καθηγητής να μίλησε αγγλικά και το λάθος να έγινε στη μετάφραση, άλλωστε δεν υπάρχουν εισαγωγικά στο παράθεμα ώστε να το αποδωσουμε με βεβαιότητα στον κ. Δασκαλάκη, που δεν είναι άλλωστε και φιλόλογος και μπορεί να διαπρέπει στον τομέα του χωρίς να έχει αναγκη το αντίθετο του αναλφάβητου.

Αλλά τεχνολογικά αλφάβητος δεν λεγεται.

* Ανάμεσα στις εκδηλώσεις καπηλείας για τους δυο αξιωματικούς που κρατούνται στην Τουρκία, μια καλή θέση την κατέχει η εκδήλωση της φωτογραφίας αριστερά.

Προσέξτε ότι θα τελεστεί και επιμνημόσυνη δεηση «στη μνημη του τελευταίου Αυτοκράτορα του Βυζαντίου, Κωνσταντίνου ΙΕ’ του Παλαιολόγου».

Βέβαια, ο Παλαιολόγος, σύμφωνα με την…. κατεστημένη ιστορία ήταν απλώς ο ΙΑ’, ο ενδέκατος, όχι ο δέκατος πέμπτος.

Αλλά νομίζω ότι το ανθιμικό «ΙΕ'» δεν είναι απο αμορφωσιά αλλά για φιγούρα. Πράγματι, όπως λέει η Βικιπαίδεια, η αρίθμηση του καημενου του Παλαιολόγου έχει γνωρίσει διακυμάνσεις, καθώς άλλοι τον έλεγαν ΙΒ’ λογαριαζοντας και τον Κωνσταντίνο Λάσκαρη, ενώ «πολύ σπάνια, σε παλαιότερες πηγές, αναφέρεται και ως «Κωνσταντίνος ΙΓ΄», «Κωνσταντίνος ΙΔ΄», ή και «Κωνσταντίνος ΙΕ΄», λόγω της συμπερίληψης διαφόρων συμβασιλέων όπως ο Κωνσταντίνος Λεκαπηνός ή ο Κωνσταντίνος Δούκας».

Προφανώς λοιπόν οι αγρυπνούντες βάζουν ΙΕ στον Παλαιολόγο επειδή το βρίσκουν πιο κιμπάρικο -τι, μόνο οι Φραντσέζοι θα έχουν Λουί Κενζ;
Πώς λέμε, θέλω έναν Κωνσταντίνο -ορίστε δεκαπέντε!

Αυτή την άποψη πάντως κανείς δεν τη δέχεται πια. Για τους ιστορικούς, ο Παλαιολόγος είχε το 11 στη φανελα του. Για τον λόγο αυτο και τον Κωνσταντίνο τον γιο του Γεωργίου A’, τον αρχιτέκτονα του Εθνικού Διχασμού, οι αυλοκόλακές του τον αποκαλούσαν Κωνσταντίνο ΙΒ’ και ο Κοκός πότε πότε έλεγε πως ειναι ο δέκατος τρίτος (και γουρσούζικος). Μάλιστα, χτες έμαθα πως οδηγούσε αυτοκίνητο με (βρετανικές) πινακίδες K13GR, όχι τυχαία προφανώς.

* Σε επιστημονικό άρθρο στο Βήμα διαβάζω ότι «Ξεκινά η καλλιέργεια ελαιοκάμβρης πλούσιας σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα» ενω ο υπότιτλος μας πληροφορει οτι «Είναι το πρώτο γενετικά τροποποιημένο φυτό που θα καλλιεργηθεί σε ευρωπαϊκό έδαφος».

Γι’ αυτό το τελευταίο δεν είμαι και τόσο σίγουρος διότι νομίζω ότι γενετικά τροποποιημένο καλαμπόκι καλλιεργείται εδώ και πολλά χρόνια στην ΕΕ ενώ ο Ζοζέ Μποβέ, ο αγροτοσυνδικαλιστής που έγινε ευρωβουλευτής έχει επανειλημμένα καταστρέψει γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες (αλλά δεν είναι στον Ρουβίκωνα, οπότε δεν πειράζει).

Ας είναι, μπορεί να θυμαμαι λάθος ή μπορεί το άρθρο να εννοεί κάτι άλλο.

Για να γελάσουμε, προσέξτε την ελαιοκάμβρη, που χρονολογείται από την… κάμβριο γεωλογική περίοδο. Αν μαλιστα διαβάσετε και το άρθρο, θα δείτε ότι στην αρχή έχουμε τρεις φορές «ελαιοκάμβρη», ύστερα η ελαιοκράμβη αφυπνίζεται και ισοφαριζει σε 3-3 αλλά με μια αντεπίθεση διαρκείας η ελαιοκάμβρη κερδίζει το ματς με 6-3 και παίρνει υποτροφία για το Κέμπριτζ.

* Και μια και είπαμε και πιο πάνω για σουσουδισμό, φιλος έστειλε βιντεάκι από εκπομπή με την Άννα Διαμαντοπουλου (την επονομασθείσα και Άννα της φωτοτυπίας) οπου στο 18.50 περίπου η κυρία Διαμαντοπούλου ακούγεται να λέει ότι στο ΠΑΣΟΚ τη δεκαετία του 80 απέρριπταν τη δυτικοευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία επειδή «ήμασταν πιούροι σοσιαλιστές».

Η πλέμπα λέμε «πούροι». Όποιος θελει να διαλαλήσει πως ξέρει αγγλικά, λέει «πιούροι», πτωχέ Παναγιωτάκη!

* Και κλείνω με το τελευταίο φλέγον ερώτημα που έχει διχάσει το παγκόσμιο Διαδίκτυο, έχει χωρίσει αντρόγυνα και εχει κλείσει σπίτια:

Τι ακούτε εδώ; Laurel ή Yanny;

Οι δυο λέξεις μοιάζουν εντελώς διαφορετικές ηχητικά, κι όμως οι μισοί που ακούνε το ηχητικό ακούνε κάτι σαν Laurel και οι άλλοι μισοί Yanny.

Εγώ ακούω Yanny και δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορει κάποιος να ακούει κάτι αλλο. Δεν αμφιβάλλω όμως πως το ίδιο θα λένε και οσοι ακούνε Laurel.

Κι όπως μου είπε κι ένας γνωστός, «Σπίτι χωρίς Laurel, προκοπή δεν κανει».

Advertisements

230 Σχόλια to “Γουδουπουρομεζεδάκια”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >Έχει σχέση με το κουκουρουκουκού Παλόμα

  2. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα, καλό Σαββατοκύριακο σε όλους ! Και τριήμερο, για όσους το καταφέρουν !

  3. Γς said

    Ηθελα να το σχολιάσω την ‘ωρα που το άκουσα στην τηλεόραση χτες:

    «Επεσε το όχημα πάνω σε μια κολόνα φωτός»

    Το ανάρτησα!

  4. leonicos said

    Δεν θα κάνω λοιπόν τίποτα, για να δω τι θα γίνει.

    Το λένε σαφώς: Θα σταματήσουν. Θα σε διαγράψουν

  5. Πάνος με πεζά said

    Χα χα ! Έτη φωτισμού μπροστά ο σχολιαστής !

  6. leonicos said

    τα συζητούμε για sport

    πως ήθελες να γραψει ένας Κασσιμάτης (με δύο σσ)

    για πλάκα;

    για πλάκα γράφουν κάτι τιποτένιοι τύποι όπως εγώ, εσύ, ο Τζι και ο Γς, Άντε, να βάλουμε και τους α΄λλους φίλους στους τιποτένιους, μη μας πειράξει κανένας κασσιματισμός

    οι λέξει ςαυξάνονται. πάμα καλά

  7. ndmushroom said

    Λίγα λίγα τα πιάνω και σήμερα:
    Περί Κασιμάτη και σουσουδισμού: στα αγγλικά, το for sport σημαίνει «για χόμπι» (άλλη ελληνική λέξη αυτή), «χωρίς να χρειάζεται πραγματικά». Στα ελληνικά τα σπορ νομίζω ότι χρησιμοποιούνται αποκλειστικά με τη σημασία των αθλημάτων, και όχι με αυτή την έννοια. Υποθέτω ότι και ο Κασιμάτης σκέφτηκε πρώτα την αγγλική έκφραση και μετά από μια πρόχειρη αναζήτηση postoleteedostoEllada κατέληξε σε αυτή τη γραφή. Ατυχής μεν, αλλά δεν νομίζω ότι το να έγραφε «για σπορ» θα σήμαινε αυτό που ήθελε ο Κασιμάτης να σημαίνει.

  8. leonicos said

    η λέξη και δεν ανήκει στην πλέμπα.

    καμιά φορά επιδεικνύεις εκπληκτική κατανόηση.

    Απόρώ πώς το κατάλαβες! η λέξη και δεν ανήκει στην πλέμπα.

    Απλό! Ακόα και ο Γς το ίδιο θα σου έλεγε

  9. leonicos said

    Ομολογω ότι δεν ήξερα ότι στα αγγλικά δεν διαβάζεται το ρ.

    Από προφορά είμαι αράπης

  10. ndmushroom said

    Εντάξει, για την πινακίδα βοηθάει λίγο και ο Τ.Κ. (στην Ελλάδα δεν αναγράφεται καν στις πινακίδες, άσε που είναι και πενταψήφιοι οι δικοί μας)

  11. # 1

    Αμα είναι για την εξαιρετική παλόμα καλό είναι να βάζουμε καμιά σοβαρή εκτέλεση

  12. leonicos said

    συγνώμη για το ρατσιστικό, αλλά είναι πλάκα

  13. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλό τριήμερο!
    Στη νέα εκπομπή της ΕΡΤ «Άλλη διάσταση», με παρουσιαστή τον Κώστα Αρβανίτη», μία από τις ενότητες έχει τον παρεξηγήσιμο τίτλο «Σεξιστικό παρατηρητήριο». Όχι, δεν είναι μαζεμένοι κάποιοι σεξιστές και σχολιάζουν τη συμπεριφορά των μη σεξιστών. Ακριβώς το αντίθετο. Άρα μήπως θα πρέπει να αλλάξουν τον τίτλο σε «Παρατηρητήριο κατά του σεξισμού» ή κάτι τέτοιο;

  14. Γς said

    Του Αγίου Πνεύματος

    Πρώτη μέρα της στην Ελλάδα [την είχα φορτωθεί για το διδακτορικό της] και την πήγαμε στο σπίτι απ το αεροδρόμιο. Κι η [πρώτη] μακαρίτισσα κυρά μου έφτιαξε κάτι ξεγυρισμένες χοιρινές μπριτζόλες και τις σέρβιρε μαζί με άλλα καλούδια.
    Ηταν όμως μουσουλμάνα και πολύ θεούσα μάλιστα. Και ήταν και κάποια μέρα νηστείας και δεν ακούμπησε τίποτα. Δεν επιτρεπόταν ούτε νερό, όλη την ημέρα.

    Πολύ το εξετίμησε η κυρά μου και το έριξαν στο Κοράνι και την Αγία Γραφή. Εκανε η δικιά μου ότι καταλάβαινε τα δογματικά της και από ευγένεια δεν την ξεσκόνιζε σε βάθος.
    Όχι όμως και η άλλη που ήθελε να μάθει περισσότερο για την Αγία Τριάδα.
    Ποιός είναι ο Πατήρ, πως προέκυψε ο Υιός, αν είναι και οι δύο θεοί, αν είναι ο υιός και άνθρωπος και άλλα τέτοια δύσκολα. Αλλά εκεί που το παράκανε ήταν με το Αγιο Πνεύμα. Σκράπα η κυρά μου, το μόνο που ήξερε ήταν ότι είναι σαν περιστέρι.
    Αν ήταν όμως η θεούσα δεύτερη μακαρίτισσά μου ..

    Οπότε πήρα τη σκυτάλη και πέρασα στην αντεπίθεση. Της μίλησα για το από πού εκπορεύεται. Για το “φιλιόκβε” και τέτοια.

    Θα της έλεγα και άλλα. Αλλά δεν είχε πάει ακόμη γμτ ο Καρατζαφέρης στην Πόλη στα Θεοφάνεια

  15. Alexis said

    Καλημέρα.
    Σαφέστατα και καλλιεργείται γενετικά τροποποιημένο καλαμπόκι στην Ε.Ε. (στη Γαλλία κυρίως).
    Στην Ελλάδα απαγορεύεται η καλλιέργεια Γ.Τ.Ο., όχι όμως και η εισαγωγή και κατανάλωση…
    Η Ε.Ε. έχει αφήσει στα κράτη -μέλη τη διακριτική ευχέρεια να επιτρέπουν ή όχι την καλλιέργεια Γ.Τ.Ο. στο έδαφός τους, για λόγους περιβαλλοντικούς και βιοποικιλότητας.

  16. leonicos said

    Σαν σήμερα η δολοφονία από το ακροδεξιό παρακράτος του Γρηγόρη Λαμπράκη

    Να πεις στη ΕΔΑ να μη σουσουδίζει

    σχήμα υπερβατό και κατά το νοούμενον

    όλοι ξέρουν ποιο σκότωσε ποιον. Παρενέβησαν για να πουν πως υπάρχουν….. καλά!

    είμαστε μια χαρούμενη ατμόσφαιρα

  17. Ροδίων said

    Γιατί είναι «εκδήλωση καπηλείας» μια προσευχή; Μήπως βλέπουμε κακά κίνητρα εκεί που δεν υπάρχουν;

  18. Βασιλειάδης Ιωάννης said

    «Για τον λόγο αυτο και τον Κωνσταντίνο τον γιο του Γεωργίου Β’, τον αρχιτέκτονα του Εθνικού Διχασμού, οι αυλοκόλακές του τον αποκαλούσαν Κωνσταντίνο ΙΒ’»: Γεωργίου Α’ εννοείτε προφανώς…

  19. Alexis said

    #16: Ναι, αλλά αν το γράψεις έτσι θέλει κόμμα:

    Σαν σήμερα η δολοφονία, από το ακροδεξιό παρακράτος, του Γρηγόρη Λαμπράκη»

  20. Νέο Kid said

    7. Σωστά. «Για πλάκα» εννοούσε ο Κασς. Υπάρχει και το ελληνικότατο «χάριν παιδειάς» βέβαια, αλλά …όπως τα λέει ο Νικοκύρης .

  21. Νέο Kid said

    Σας σήμερα η δολοφονία του γρήγορη Λαμπράκη από το…

  22. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    7 Δεν έχεις άδικο, στα ελληνικά ταιριάζει περισσότερο να πεις: για πλάκα, για να περάσει η ώρα, ακαδημαϊκά,

    13 Προτιμότερο σαφως το «Παρατηρητήριο (κατά του) σεξισμού»

    17 Εγώ ετσι το βλέπω, πάντως

    18 Ωχ, δικιο εχεις. Διόρθωσα την κοτσάνα.

  23. Γς said

    15:

    Τα μεταξωτά, ουπς, τα μεταλλαγμένα καλαμπόκια θέλουν επιδέξιες, ουπς, μεταλλαγμένες κότες.

    Οχι σαν αυτήν τη ψόφια:

  24. leonicos said

    Κι όπως μου είπε κι ένας γνωστός, «Σπίτι χωρίς Laurel, προκοπή δεν κανει»

    Αυτό δεν το πιστεύω. Δεν έχεις τέτοιον γνωστό.

    Ο Γς είναι φίλος σου, όχι γνωστός σου.

  25. leonicos said

    @19 Αλέξη, ορθόν

    Μερσί που λέμε και στις Κουκουβάουνες

  26. Το Laurel/Yanni με κούφανε και μένα όταν το άκουσα, αλλά μετά είδα κάπου ότι έχει να κάνει με τις ηχητικές ρυθμίσεις που χρησιμοποιεί ο καθένας. Νομίζω ανεβάζοντας τα μπάσα το άκουσμα πάει πιο πολύ προς το Yanni, ή ίσως το ανάποδο.

  27. leonicos said

    Χρειάζονται και τα κόμματα όντως.

    Γράφεις:

    Όταν είδα την Αθηνά ΠΑΣΟΚ τη φιλενάδα του Γιάννη ΝΔ κατάλαβα… κλπ μεχρι την τελεία, δηλαδή ΚΚΕ

  28. Ροδίων said

    Διαφωτιστική η απάντησή σας. Το ίδιο ερέθισμα ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύει εντελώς διαφορετικά. Κάπως σαν το Yanny. Που εγώ το ακούω Laurel.

  29. leonicos said

    Άρα όλα τα κόμματα δεν κάνουν την ίδια δουλειά

  30. Νέο Kid said

    Δεν νομίζω ότι η ομιλία Δασκαλακη είναι απόδοση από τα αγγλικά. Ο λόγος είναι ο εξής. Στα αγγλικά θα έλεγε προφανέστατα technologically litterate που κι ο κρετινότερος των μεταφραστών και το χειροτερότερο γκουγκλοκούτι θα απέδιδε τεχνολογικά εγγράμματος (ή έστω καταρτισμένος)
    Ο κος καθηγητής πιθανολογώ ότι σκέφτηκε το technologically illiterate, μετάφρασε σωστά στο μυαλό του τεχνολογικά αναλφάβητος, και « βρήκε» το αντίθετο στα ελληνικά… συμβαίνουν και εις τας Μασαχουσέτας ατυχήματα…

  31. Alexis said

    #0, τέλος: «Γιένιιι» ξεκάθαρα; Ποιός ακούει Λώρελ;

    Ο Μανόλο Χιμένεθ είναι βέβαια ολοζώντανος. Το λέω γιατί η «φυγή», έτσι με εισαγωγικά, έχει χρησιμοποιηθεί ατυχώς, ατυχέστατα, από κάποιους και για τον θάνατο, π.χ. εδώ.

  32. Πέπε said

    Ακούω ξεκάθαρα Λώρελ, απλώς δε θα επέλεγα μια τέτοια εκφώνηση να την ηχογραφήσω για βοήθεια όσων ψάχνουν την προφορά του ονόματος.

    Στο αγγλικό sport το r προφέρεται. Ναι μεν αδιόρατα, φτάνοντας στο σημείο να μην αλλάξεις τίποτε στη θέση της γλώσσας και των άλλων οργάνων για να βγει ο φθόγγος, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος να νομίζει ότι είπες «σποτ».

    Αν το αντίθετο του αναλφάβητς είναι αλφάβητος, το αντίθετο του αγράμματος θα είναι γράμματος; Ωραία, και του ανήκουστος θα είναι νήκουστος κ.ο.κ. 🙂

    @19:
    Δεν είναι αυτή η χρήση του κόμματος.

    Η φράση με κόμματα στέκει μεν, αλλά δε σημαίνει ακριβώς το ίδιο. Στο «η δολοφονία, από το παρακράτος, του ΓΛ» η έμφαση δίνεται στις υπόλοιπες πληροφορίες εκτός από το ποιητικό αίτιο (το παρακράτος), το οποίο αναφέρεται έτσι παρεμπιπτόντως, χάριν πληρότητος.

    Χωρίς κόμματα η έμφαση μοιράζεται εξίσου σε όλες τις πληροφορίες. Η άρση της αμφισημίας γίνεται με αλλαγή στη σειρά (η δολοφονία του ΓΛ από το παρακράτος).

    Μια φράση ανάμεσα σε δύο κόμματα είναι σχεδόν σαν σε παρένθεση, απλώς η παρένθεση είναι πιο ισχυρή.

  33. leonicos said

    χάριν παιδειάς ΓΡΑΨΕ χάριν παιδειᾶς με περιπσωμένη

    ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ

    δεν είμαθα της καθαρευούσης

    απλό

  34. leonicos said

    είμεθα

    αυτό το ηλίθιο πληκτρολόγιο ποτέ δεν ξερει τι θέλω να γράψω. Γραψει ό,τι του πατάω

  35. Πέπε said

    Φυγή είναι όταν φεύγεις διωγμένος, κυνηγημένος. Όταν απλώς φεύγεις είναι αποχώρηση, ή κατά περίπτωση αναχώρηση.

  36. Πέπε said

    Χάριν παιδιάς, Λεώνικε.

    Και «αθλοπαιδιά».

  37. sarant said

    35 Μπορεί να πεις φυγή και για κάποιον που φεύγει αυτόβουλα αφού πρόδωσε την εμπιστοσύνη που του έδειξες, όχι;

  38. Πέπε said

    35
    Νομίζω ότι κατ’ αρχήν όχι, αν και με την επιφύλαξη ότι …δεν ήμουν προετοιμασμένος για την ερώτηση.
    Είναι και μεριές ρηματικές φράσεις που δεν μπορούν να αποδοθούν ακριβώς με ονοματική.
    ________________
    Edit:

    Μπορείς πάντως να πεις φυγή για μυστική αναχώρηση από κάπου όπου θα έπρεπε να παραμείνεις. (ΛΚΝΕ κατά πράφρ.)

  39. Alexis said

    #35: Όχι.
    Φυγή είναι η ξαφνική και άνευ λόγου αποχώρηση, αυτό που στην καθομιλουμένη λέμε «την έκανε», «την κοπάνησε», «τα βρόντηξε» κλπ.
    Όταν σε διώχνουν λέγεται εκδίωξη, διώξιμο, απόλυση, σουτάρισμα, καρατόμηση, επαραθύρωση κλπ. κλπ.

  40. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Καλημέρα

    Laurel ή Yanny; τίποτε από τα δύο, Γιιέρυ ακούω (με αμερικάνικη προφορα) έχω κάτι γιατρέμου; είναι σοβαρό;☺

  41. Πέπε said

    @39:
    Αλέξη, εν μέρει δε συμφωνώ.

    Όταν σε διώχνουν, φυσικά και λέγεται εκδίωξη ή σουτάρισμα κλπ., αλλά αυτές οι λέξεις αναφέρονται σ’ εκείνον που σε έδιωξε, όχι σ’ εσένα που φεύγεις.

    Βέβαια, και από την οπτική του φεύγοντος, δεν υπάρχει «φυγή του απολυμένου» ή «του εξορίστου» κλπ., όταν όμως ένας στρατός έχει πάρει φαλάγγι τον άλλο και ο άλλος τρέχει, φυγή είναι.

    Τέλος πάντων, δες το ΛΚΝε, τα εξηγεί σωστότερα από μένα και όσα λέει ανταποκρίνονται πλήρως σε όσα ξέρω από τη χρήση. Μόνο για το ερώτημα του #47 μένω με την αμφιβολία. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%AE&dq=

  42. Πέπε said

    *το ερώτημα του #37*
    όχι 47

  43. Γς said

    Φυγή, διώξιμο

    Και στην εποχή μου ο αγώνας [και η αγωνία] να την κάνεις πρώτος από μια σχέση.

    Θέμα γοήτρου

  44. Γς said

    – Βρομόστομε, κατάκοσμε!

  45. sarant said

    41 To ΛΚΝ έχει και 2. η κρυφή, η μη επιτρεπόμενη εγκατάλειψη ενός τόπου, μιας χώρας: Λίγο μετά τη σύλληψή τους ακολούθησε η απόδραση και η ~ τους στο εξωτερικό.

    Για κάποιον που φεύγει σαν κλέφτης, θα πεις φυγή.

  46. Νέο Kid said

    Κουίζ. Ποιας ποδοσφαιρικής ομάδας οι οπαδοί λέγονται Φυγάδες; 😀

  47. Νέο Kid said

    Από το αντρόιντ τηλέφωνό μου ακούω Γιάννη κι απ το I pad ακούω λωρελ. Λολ!

  48. Alexis said

    #41: Το ΛΚΝ δίνει τρεις ερμηνείες, παραπλήσιες, αλλά λίγο διαφορετικές.

    Αντιγράφω:
    1. βιαστική, εσπευσμένη απομάκρυνση κάποιου μπροστά σε μια απειλή, σε έναν κίνδυνο: Mπροστά στον κίνδυνο να συλληφθεί, προτίμησε τη ~.
    2. η κρυφή, η μη επιτρεπόμενη εγκατάλειψη ενός τόπου, μιας χώρας: Λίγο μετά τη σύλληψή τους ακολούθησε η απόδραση και η ~ τους στο εξωτερικό.
    3. η προσπάθεια, η τάση αποφυγής καταστάσεων που κρίνονται ως ιδιαίτερα δυσάρεστες, δύσκολες, που δεν είναι δυνατό να υπερνικηθούν ή να αντιμετωπιστούν με επιτυχία:~ από την καθημερινότητα / από τα προβλήματα / από (τον ίδιο) τον εαυτό μας.

    Σε καμία από τις τρεις δεν βλέπω τη διάσταση της εκδίωξης.
    Βέβαια, έμμεσα μπορούμε να πούμε ότι όταν κάποιος φεύγει για να γλυτώσει από κάποιον κίνδυνο, ουσιαστικά «εκδιώκεται», π.χ. στην φράση «η μαζική φυγή των προσφύγων λόγω του πολέμου στη Συρία» ουσιαστικά λέμε ότι «τους έδιωξε» ο πόλεμος, αλλά αυτή είναι μια έμμεση και λίγο «ποιητική» ερμηνεία.

    Τέλος πάντων, νομίζω ότι ψειρίζουμε τη μαϊμού…

    Εγώ ξεκίνησα να γράφω με αφορμή την ατυχέστατη χρήση της «φυγής» αντί του «θανάτου»…

  49. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και, για να μιλάμε με παραδείγματα, κλασική περίπτωση φυγής ήταν του Καραμανλή στο Παρίσι το 1963.
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sarantakos.wordpress.com/2013/12/09/mpost50-2/amp/&ved=2ahUKEwicwMjc-qLbAhWNr6QKHUOIAYIQFjABegQIBBAB&usg=AOvVaw1YybyLj8P0fvg_Nbm1QCME&ampcf=1

  50. sarant said

    46 Είδες η επιστήμη;

    49 Ναι, το ψειρίσαμε λιγάκι -και η «φυγή» του Μητροπάνου είναι απαράδεκτη κοτσανα.

    Θα λείψω όμως για μερικές ώρες.

  51. «Η φυγή του Τολστόι» δε λέμε; Και δεν τον κυνηγούσε βέβαια κανείς, εκτός από τις εσωτερικές παρορμήσεις του…

  52. Λάμπρο (40), παρηγορήσου. Από το ταμπλετάκι που χρησιμοποιώ αυτή τη στιγμή, που έχει τρισαθλιο μεγάφωνο, κι εγώ ‘γέροι’ ακούω, ή μάλλον αυτό που αγγλικά θα έγραφα yairy.

  53. Πέπε said

    #49: > > Τέλος πάντων, νομίζω ότι ψειρίζουμε τη μαϊμού… Εγώ ξεκίνησα να γράφω με αφορμή την ατυχέστατη χρήση της «φυγής» αντί του «θανάτου»…

    #38: Είναι και μεριές ρηματικές φράσεις που δεν μπορούν να αποδοθούν ακριβώς με ονοματική.

    Από εδώ ξεκινάει το μπέρδεμα. Ενώ ετυμολογικά το ουσιαστικό για το «φεύγω» είναι «φυγή», οι χρήσεις τους δεν είναι οι ίδιες, π.χ. όταν «φεύγεις» επειδή πέθανες δεν είναι φυγή (είναι «τελευταίο ταξίδι» 🙂 ) . Επειδή δε ούτε όταν σε διώχνουν είναι δίωξη, ούτε καν πάντοτε εκδίωξη, το μπέρδεμα επιτάθηκε.

  54. Νέο Kid said

    Προτείνω να αλλάξουμε το «σημείο φυγής» του προοπτική σχεδίου και της ζωγραφικής ,σε «σημείο αποχώρησης»…

  55. Νέο Kid said

    55. Του προοπτικού σχεδίου.

  56. Γι’αυτό αυτό που ήθελε να πει ο Κασιμάτης, η κυριολεκτικότερη ελληνική έκφραση είναι «κουβέντα να γίνεται» 🙂

  57. JoTo said

    Καλημέρα!

    Τεχνολογικός αλφαβητισμός (δεν το διορθώνει ο κορρεκτορας) πολύ καλύτερο από τεχνολογική εγγραματοσυνη (δεν το έχει ακούσει ο κορρεκτορας και δεν ξέρει που τονίζεται)

  58. Παναγιώτης Κ. said

    «Κακοστόμων».Να γελάσεις ή να αγανακτήσεις;

    Με το δεδομένο ότι έχουμε ένα εγχειρίδιο με δοκίμια Πρακτικής Φιλοσοφίας (δηλαδή Ηθικής Φιλοσοφίας) το ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΕΟΝΤΟΣ δεν με ξένισε!
    Το μεταφράζω: Αυτά που πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι ή αλλιώς, για χάρη του σωστού…

    Ο συντάκτης των γραμμών «Σαν σήμερα η δολοφονία από το παρακράτος…» λειτούργησε κατά τον τρόπο που λειτουργούν πολλοί από αυτούς που τοποθετούν τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας στους Ελληνικούς δρόμους όπως νάναι…
    Επειδή συνήθως ζουν στην περιοχή και είναι εξοικειωμένοι με τον χώρο αυτό, δεν πολυσκοτίζονται αν πράγματι ο οδηγός, που δεν είναι από τον ίδιο τόπο, θα προσλάβει το σωστό μήνυμα.

    Επισημάνσεις πάντως σαν και αυτή κάνουν καλό σε όσους ενδιαφέρονται να είναι ακριβείς στις διάφορες διατυπώσεις τους προσέχοντας να αποφεύγουν τις ασάφειες.
    Δεν θα ξεχάσω εκείνο το sic εντός παρενθέσεως, που συναντούσαμε, εκείνα τα χρόνια, στα άρθρα του Ποντικιού. Το έβλεπα και ξαναδιάβαζα την φράση για να εντοπίσω την ακυριολεξία ή ό,τι άλλο ήθελε να μας πει.

    Η Διαμαντοπούλου της… φωτοτυπίας (…και διηγώντας τα να… κλαις) είναι γενικώς…αντισυμβατική. Το πουρ το έκανε πιουρ αλλά σε άλλη περίπτωση του γιουτιούμπ το πρόφερε γιουτούμπ.

    Η συμβία πριν από λίγο μου έδειξε στην οθόνη του σμαρτόφωνου την φωτογραφία ενός (αστείου) μαθηματικού γραπτού για να της εξηγήσω που είναι το αστείο.
    Είχε λοιπόν τον πίνακα μεταβολών μιας συνάρτησης με την δεύτερη παράγωγο ή οποία ως γνωστόν, μας δείχνει που στρέφει τα κοίλα η συνάρτηση για τα διάφορα χ του πεδίου ορισμού της.
    Έγραψε λοιπόν ο μαθητής: Για χ0 στρέφει ΤΕΚΙΛΑ κάτω. 🙂 🙂

    (Γράφω ακούγοντας Β΄Πρόγραμμα. Επί μία ώρα η παιδική χορωδία του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας ερμήνευσε τραγούδια του Μίκη. Πολλή ομορφιά!)

  59. Παναγιώτης Κ. said

    Επαναλαμβάνω: Για χ>ο στρέφει ΤΕΚΙΛΑ πάνω και για χ<0 στρέφει ΤΕΚΙΛΑ κάτω 🙂 🙂

  60. Απίστευτο, αν είναι αληθινό. Μόνον ακουστικά, από την παράδοση, είχε μάθει άραγε ο δράστης το «στρέφει τα κοίλα»; Δεν είχε ανοίξει ποτέ το βιβλίο του; Και δεν απόρησε τι γυρεύει το κοκτέιλ στα συγκεκριμένα συμφραζόμενα;

  61. Λάζαρος Μ. said

    Μέσα σε τρεις μέρες εντόπισα ισάριθμα μαργαριτάρια σε επιστημονικά άρθρα – του ίδιου συντάκτη – στο Βήμα. Είχα σκοπό να τα επισημάνω σήμερα εδώ αλλά χαίρομαι που ο οικοδεσπότης με πρόλαβε ήδη με την «ελαιοκάμβρη». Το δεύτερο είναι το «Instangram», αντί Instagram (αναφέρεται δις): http://www.tovima.gr/science/physics-space/article/?aid=981311 και το τρίτο είναι το «συμβάλει» αντί «συμβάλλει», που είναι βέβαια συνηθισμένο σφάλμα: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=982230. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι έστειλα σχόλια και για τα τρία, σε ουδέτερο τόνο και φυσικά σε κοσμιότατο ύφος αλλά όλα κόπηκαν και δεν δημοσιεύτηκαν. Φαίνεται ότι ο εγωισμός των διαχειριστών στο Βήμα δεν επιτρέπει την επισήμανση των λαθών τους αλλά δεν είναι ανοησία να μην μπαίνουν καν στον κόπο να τα διορθώσουν;

  62. Παναγιώτης Κ. said

    Τι γίνεται; η μαρμάγκα είναι το πρόβλημα ή από μένα;
    Έγραψα ότι έχω την ίδια… πάθηση στα αυτιά με αυτή του Λάμπρου (#40) 🙂
    Κάτι σαν…γιέρι άκουσα και εγώ.

    Πιθανόν να πρόκειται για κάποιο πείραμα. Κρίνοντας από τα 27Μ views μάλλον πέτυχε!

  63. Παναγιώτης Κ. said

    @62. Το…κουσούρι του εγωισμού των διαχειριστών παραμένει και χωρίς Ψυχάρη.
    Υπήρξε παρόμοια εμπειρία προ 20-ετίας!

  64. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    53 – Νάσαι καλά Άγγελε, δύσκολο πράμα η μοναξιά. 🙂 Κι εγώ απ΄το τάμπλετ το άκουσα, τώρα που το ακούω από τον υπολογιστή με ακουστικά σ΄αυτό που έβαλε ο Δύτης, Γιένεϊ ακούω και μάλιστα τόσο ξεκάθαρα το Γ που απορώ πώς κάποιοι ακούνε Λόρελ. 🙂

    Γι΄αυτό τι λέτε οι εκπαιδευτικοί; Kαι η εύλογη απορία μου, αφού η καταγγελία γίνεται από επίσημο φορέα, γιατί δεν ονομάζεται το σχολείο και η χώρα;
    Για την πολιτεία δεν το συζητάω, κάνει πολύ σωστά την δουλειά της.
    http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/oiele-kataggelia-gia-idiotiko-sholeio-presveias-poy-listeyei-ta-dimosia-sholeia

    Είναι αλλιώς να είσαι οπαδός του ΠΑΟΚ, έχεις επίπεδο όχι σαν τους χαμουτζήδες που καίνε αυτοκίνητα.

    Κι ένα περίεργο, διάβασα την είδηση στο τάμπλετ και μιλούσε ξεκάθαρα για οπαδούς του ΠΑΟΚ, μέχρι να ανοίξω τον υπολογιστή, οι «οπαδοί του ΠΑΟΚ» εξαφανίστηκαν και στην θέση τους μπήκε «και σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, το συμβάν σχετίζεται με οπαδικές διαφορές.» Μπορεί να ήταν οπαδοί του Απόλλωνα Καλαμαριάς που είναι γνωστοί χουλιγκάνοι η κάποιο ΜΑΚΡΥ «οπλισμένο» χέρι το έσβησε και το ξανάγραψε σωστά. 🙂

    http://www.lifo.gr/now/greece/194364/thessaloniki-ekapsan-aytokinita-ti-nyxta

  65. Αιμ said

    Καλημέρα, χορταστικά τα μεζεδακια σήμερα.
    Παρατήρησα πως στο «η αρίθμηση του καημενου του Παλαιολόγου έχει διορίσει διακυμάνσεις» ο βοηθός ανέλαβε πρωτοβουλία. Θα λεγα επίσης ότι εγώ το ξέρω «γρουσούζικος» για τον Κοκό. Τέλος το πιούρ δεν αποδίδει και την γαλλική προφορά ;

  66. Παναγιώτης Κ. said

    (Δεν είναι κάποιο γλωσσικό μεζεδάκι) 🙂

    Αναφέρει η ειδησεογραφία ότι ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody΄s, απείλησε χθες να υποβαθμίσει στην αξιολόγηση που κάνει για το αξιόχρεο της Ιταλίας λόγω των φόβων που υπάρχουν ότι η νέα κυβέρνηση θα αποδυναμώσει τα δημοσιονομικά της και θα καθυστερήσει στις μεταρρυθμίσεις.

    Μέχρι εδώ δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για έναν τέτοιο οίκο.

    Αλλού όμως διαβάζουμε ότι οι Ιταλοί ετοιμάζονται για παράλληλο νόμισμα. Η νέα Ιταλική κυβέρνηση προτίθεται να κυκλοφορήσει κρατικά γραμμάτια (ΙΟU) με τα οποία θα πληρώνει δημ. υπαλλήλους, συνταξιούχους,παρόχους δημοσίων υπηρεσιών και κατασκευαστές, αντί να τους καταβάλλει ευρώ τα οποία στερείται.
    Τη σχέση του παράλληλου νομίσματος με το ευρώ θα την καθορίζει η προσφορά και η ζήτηση. Οι κάτοχοι θα μπορούν να πληρώσουν τους φόρους, τον ΦΠΑ, τις κοινωνικές εισφορές ως και κάθε άλλη οφειλή προς το δημόσιο και τις δημόσιες επιχειρήσεις στην ονομαστική αξία (1:1).

    Ο αρθρογράφος τελείωνε ως εξής: Γενικώς η ΕΚΤ και η προϊσταμένη…Γερμανία δύσκολα θα δεχθούν την απόκλιση της Ιταλίας από την…ορθοδοξία του ευρώ αλλά οι Ιταλοί πολιτικοί είναι… καθολικοί και η χώρα τους τρίτη σε μέγεθος στην ευρωζώνη. Το παράνομο Γιουρογκρούπ θα βρει το δάσκαλό του!

    Αλήθεια με εκείνον τον Κινέζικο οίκο αξιολόγησης που είχα πει ότι θα γίνει ως… αντίδοτο στους αμερικανικούς τι γίνεται; Προχωράει;

  67. Παναγιώτης Κ. said

    Που είχαΝ πει…

  68. Παναγιώτης Κ. said

    ΄Ωστε Κ13GR .
    Για φαντάσου…φαντασία ο τέως…!
    Αλλά και ως fake το βρίσκω επιτυχημένο! 🙂

  69. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    Αγγλο-ρωσικό μεζεδάκι στην πιατέλα:

    https://ibb.co/mXbxJ8

    (Στο ξενοδοχείο που μένω)

  70. Λάζαρος Μ. said

    64. Ώστε έτσι Παναγιώτη. Μάλλον πάγια τακτική λοιπόν και όχι μεμονωμένο λογοκριτικό περιστατικό…

  71. Για όσους απορούν με τα τεκταινόμενα στην ΑΕΚ και την φυγή των Χιμένες-Αραούχο-Χριστοδουλόπουλου-Γιόχανσον-και θάχει και συνέχεια, η πιο απλή δικαιολογία είναι η εξής :
    Ο Μελισσανίδης ξέρει πως πήρε το πρωτάθλημα, τι πιθανότητες έχει για του χρόνου και βασικά ενδιαφέρεται για το χρήμα και όχι την δόξα της ΑΕΚ. Εψαχνε λοιπόν προπονητή σαν τον Χάσι που πήρε πέρισυ ο ΟΣΦΠ που να μην έχει πρόβλημα να ξεπατώσει τους παίκτες καλοκαιριάτικα για να μπει σίγουρα στους ομίλους του τσουλου και να πάρει το χρήμα. Φυσικά αυτό ήταν κάτι που δεν το δέχθηκε ο Χιμένεζ που βολιδοσκοπήθηκε κι αρνήθηκε και όσοι παίκτες το ψυλλιάστηκαν και μπορούσαν- μπορούν να φύγουν. Ο Ουζουνίδης είχε δείξει από τον ΠΑΟ με τον τρόπο που παρέμεινε σαν «ηρωικός» πως προκειμένου να δουλεύει σε «μεγάλη» ομάδα δεν έχει αναστολές.

  72. Νέο Kid said

    70. Ποιο είναι το μεζεδάκι; Το beauty aids πάντως, δεν είναι.

  73. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    67 τέλος – Σοβαρέψου.☺

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι να πούμε οι εκπαιδευτικοί, Λάμπρο, για τα ιδιωτικά σχολεία που ληστεύουν το κράτος; Ας απαντήσει κάνας νεοφιλελές φίλος. Εμείς δουλεύουμε σε δημόσια σχολεία, που για να βαφτούν θα πρέπει να προσφέρουν εθελοντική εργασία γονείς και εκπαιδευτικοί. Παρόλο που έχουμε καθαρή έξοδο από τα μνημόνια, έτσι; 😉
    Και κάτι ακόμα: δεν φτάνει που τους κλέψατε το πρωτάθλημα (κλαψ! λυγμ! ), αφήνετε και αισχρά υπονοούμενα ότι τα μπαόκια είναι χουλιγκάνια; Είναι γνωστό το ήθος τους (αμιλλάται το ήθος των Δανών ρόλιγκανς), έτσι; Αν δεν προσκομίσεις πιστοποιητικό σπουδών στα γαλλικά και στο πιάνο, αν δεν απαντήσεις ικανοποιητικά στο πνευματικό τεστ «σου λέω τον στίχο, βρες τον ποιητή» και αν δεν βεβαιώσει ο ιερέας της ενορίας σου ότι εκκλησιάζεσαι τακτικότατα, δεν εξασφαλίζεις κάθισμα στην Τούμπα.

  75. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    75 – Δεν το διατύπωσα σωστά Γιάννη, ουσιαστικά για το δεύτερο σκέλος ρωτάω, γιατί δεν κατονομάζουν το σχολείο και την χώρα, ποιό είναι το πρόβλημα;

  76. Το Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη said

    Απλά, ξεκάθαρα, κρυστάλλινα: Laurel

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και να ‘ταν μόνο τα σχολεία των ξένων πρεσβειών, Λάμπρο…
    https://left.gr/news/oiele-treis-mines-aplirotoi-oi-ekpaideytikoi-sto-sholeia-tis-mitropolis-peraia

  78. Avonidas said

    #73. Δεν θα πρεπε ναναι aides?

  79. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    78 – Αυτά τα ξέρω εδώ και 30 χρόνια Γιάννη, έχω φίλους που δουλεύουν, στον Δούκα, στον Πλάτωνα, στο κολέγιο και στον Γείτονα από τότε που ήταν στο Μαρούσι, άλλο ρωτάω, φοβούνται κάτι και δεν κατονομάζουν το σχολείο και την χώρα; επίσημη καταγγελία είναι διάολε και προφανώς έχουν αδιάσειστα στοιχεία, γιατί δεν λένε ονόματα;

  80. Γιάννης Ιατρού said

    Μιας και ενίοτε καταπιανόμαστε και με γλωσσολογικά, εδώ μιά ιστορία επιβίωσης διαλέκτου Coming home after 130 years

  81. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στη μία περίπτωση κατονομάζουν το σχολείο (της Μητρόπολης Πειραιώς), στην άλλη δεν το κατονομάζουν. Όντως περίεργο, ε; 😊

  82. leonicos said

    @81

    Γιάννη Ιατρού με συγκίνησες όσο δεν μπορείς να φανταστείς.

    Έχω γνωρίσει κάποιους από αυτους από πρώτο χέρι. Όχι μόνο μιλάνε κρητικά, αλλά γράφουν απίθανες μαντιναδες όλες γεμάτες νοσταλγία για την Κρήτη.

    Κάιτι υπάρχει στο Γκουκλη αν το ψάξεις

    Πρέπει να είναι τώρα πια η τέταρτη γενεά εξορίας.

    Κι τα γομάρια της Ελλάδας (της επίσημης κυβέρνησης εννοώ γιατί πρέπει να ε]ήτν επό ΠΑΣΟΚ) όταν τα πράγματα ήταν καλά στη Συρία, κάποιοι από αυτούς ζήτησαν να στέλνουν τα παιδιά τους για ένα μήνα στην Κρήτη για να κρατήσουν καλύτερα τη γλώσσα, και τους αρνήθηκαν. Ούτε ως τουριστες δεν τους επέτρεπαν να έρθουν

    Αυτή είναι κατάντια. Αυτός ειναι ο ρατσισμός.

    Η Χρυσή Αυγή τι θα έκανε; Θα έστελνε απόσπασμα να τους σκοτώσει in situ (το σουσουδίζειν περνάει για φιλοσοφείν σήμερα) ώστε να μην υπάρχει η φύτρα;

    Οι πιο πολλοί δε από αυτούς είναι έλληνες εξισλαμισμένοι

  83. Avonidas said

    Πράγματι, όπως λέει η Βικιπαίδεια, η αρίθμηση του καημενου του Παλαιολόγου έχει διορίσει διακυμάνσεις

    Παρντόν;

  84. Avonidas said

    Το τι μ’ έχει ταλαιπωρήσει πάντως αυτός ο Γουδουπουρού στη δουλειά μου, δε λέγεται.

    Έπρεπε να περάσω στο Ινστιτούτο ένα μαθήμα «ασφάλειας δεδομένων», και να εξεταστώ (στα πολωνικά), μετά να κάνω μια επίσημη δήλωση που με υποχρεώνει να τηρώ γελοίες εργασιακές πρακτικές, και που αναγκαστικά θα την παραβιάζω σε καθημερινή βάση, με κίνδυνο να βρω τον μπελά μου άμα το ψάξει κανένα στραβόξυλο. (Για παράδειγμα, δεν μου επιτρέπεται να χρησιμοποιώ για τα επαγγελματικά email άλλη διεύθυνση και mailbox εκτός από του Ινστιτούτου, ούτε να ανακατευθύνω τα email μου, δεν επιτρέπεται να στέλνω σε λίστα παραληπτών με cc, κι άλλα τέτοια φαιδρά)

    Το αφεντικό υποχρεώθηκε να σβήσει από τον υπολογιστή του γραφείου του κάθε αρχείο που περιέχει προσωπικά δεδομένα άλλων, καθώς ειναι project leader — κι από μια ματιά που έριξα στο desktop του, ο μόνος τρόπος είναι να τον περιλούσει με βενζίνη και να του βάλει φόκο :-/

    Έχω να συναντήσω τέτοια επίπεδα γραφειοκρατικής τρέλας από τότε που πήγα φαντάρος… κι όλα αυτά για το facebook, που ούτε καν το χρησιμοποιώ.

  85. Avonidas said

    #85. Και με κρατάνε και τον ΙΚΑ, που έλεγε ο Ζήκος.

  86. Αγγελος said

    Avonida (79), όχι. Στα αγγλικά aide θα πει… υπασπιστής, βοηθός. Προκειμένου για πράγματα, βοηθήματα μελέτης π.χ. (study aids), γράφεται aid(s) χωρίς βουβό e. Ωσαύτως first aid οι πρώτες βοήθειες.
    Το μόνο ‘λάθος’ που βλέπω εγώ είναι ότι τα είδη ατομικής υγιεινής (γιατί περί αυτών πρόκειται) θα τα έγραφα χωρίς ενωτικά: health and beauty aids.
    Απεναντίας, μένω με την απορία τι να είναι τα emery boards. Μήπως λίμες για τα νύχια;

  87. Avonidas said

    #87. Ουπς… mea culpa 🙂

    Τα emery boards ναι, είναι λίμες για τα νύχια.

  88. spiral architect 🇰🇵 said

    Το γουδουπουρού ήρθε και στην πλατφόρμα της WordPress (που κάθεται και ο Νικοκύρης) νωρίς το πρωί όταν μπήκα εδώ. Η αποδοχή ήταν μόνο στο επίπεδο όρων χρήσης.

  89. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα!

    62 Δεν δημοσιεύουν το κόσμιο διορθωτικο σχόλιο και δεν διορθωνουν το λάθος. Εντελώς απαράδεκτοι!

    66 Μα στα ελληνικά είναι «πούρος»

    81 Φοβερή ιστορία αυτή.

  90. sarant said

    Αυτό το «έχει διορίσει διακυμάνσεις» απορώ πώς προέκυψε! Το διόρθωσα, μερσί.

  91. ΣΠ said

    Το Motörhead έχει umlaut στο δεύτερο o. Πάντως το umlaut εδώ είναι μόνο για την εικόνα του ονόματος και δεν μεταβάλλει την προφορά. Είναι το λεγόμενο metal umlaut που το χρησιμοποιούν στο όνομά τους διάφορα συγκροτήματα heavy metal.

  92. Avonidas said

    #91. Ελέω Μέφρι 😉

  93. ΣΠ said

    Μεζεδάκι αυτής της βδομάδας είναι και η υποτιθέμενη προέλευση του ψευδώνυμου του Χάρρυ Κλυνν από τον Dirty Harry. Δεν ξέρω ποιος το πρωτοέγραψε αλλά έχει αναπαραχθεί και εμφανίζεται σε δεκάδες ιστότοπους. Πώς λέει ο Νικοκύρης την κρητική παροιμία με τον κουζουλό και το πηγάδι;

  94. Christos said

    Ποιος παραπονιεται για ακλισιές; Ορίστε!
    http://www.contra.gr/Soccer/Europe/ChL/telikos/proeidopoihsh-gia-vomva-ekleisan-stathmoi-toy-metrou-sto-kievo.5210446.html?utm_source=Sport24&utm_medium=footer&utm_campaign=24MediaWidget

  95. ΣΠ said

    Μια ερώτηση για όποιον γνωρίζει.

    Βλέπω στην περιγραφή διαφόρων διατμηματικών μεταπτυχιακών προγραμμάτων τον όρο «επισπεύδον τμήμα» ως το τμήμα που είναι υπεύθυνο για τον συντονισμό και την οργάνωση του προγράμματος. Π.χ.
    https://www.dept.aueb.gr/el/dmst/content/%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%87%CE%B7-executive-mba

    Υπάρχει αυτή η σημασία για το «επισπεύδω»; Είναι νομικός όρος;

  96. Γιάννης Ιατρού said

    62: (90α) Λάζαρε,
    αν άρχιζαν αν διορθώνουν, ξέρεις πόση επιπλέον δουλειά θα είχαν;
    Ε, πιό εύκολο είναι να θάβουν…

  97. Να μην ξεχνιόμαστε, ο Γς είχε πάει άραγε ;

    https://uploads.disquscdn.com/images/c436acf2bb731317bceb2cbfd2c3d2c221728910ece1aad3b38070357b768a48.jpg?w=800&h=468

  98. ΣΠ (96), ναι, «ο επισπεύδων» είναι νομικός όρος. Είναι νομίζω αυτός που κινεί μια διαδικασία ιδιωτικού δικαίου, αυτός που ζητάει (και έχει συμφέρον) να γίνει κάτι. Λέγεται ιδίως για τους πλειστηριασμούς. Τη χρήση που αναφέρεις δεν την ήξερα.

  99. ΣΠ said

    100
    Ευχαριστώ, δεν το ήξερα.

  100. Γς said

    >Τι ακούτε εδώ; Laurel ή Yanny;

    Κι εδώ στο μπιπ;

    Πατρίς Μητρίς και [Μπιπ]

    τι ακούτε;

    ˈklɪt(ə)rɪs ή ˈklɪr(ə)tɪs ;

  101. ΣΠ said

    Ίσως έχετε δει το άρθρο για τις 100 ιστορίες που σημάδεψαν την ανθρωπότητα. Όπως λέει το άρθρο, η λίστα προέκυψε από τις ψήφους 108 ειδικών, από τους οποίους το 59% ήταν γυναίκες και το 40% άνδρες. Και το μεγάλο ερώτημα: Τι ήταν το υπολειπόμενο 1%;
    Πάντως, για να είμαστε δίκαιοι, έτσι το έχει και το BBC, από όπου προφανώς το πήραν.

  102. Alexis said

    #81, 83: Ναι, είναι οι «Τουρκοκρητικοί» (δεν ξέρω αν είναι σωστός ο όρος, μάλλον όχι) της Συρίας. Είχα ακούσει πρώτη φορά γι’ αυτούς τη δεκαετία του ’80, όταν τους είχαν παρουσιάσει στην ΕΡΤ οι «Ρεπόρτερς» (Δημαράς, Λιάνης, Χαρδαβέλλας).
    Θυμάμαι ότι τότε μου είχαν κάνει τρομερή εντύπωση τα ονοματεπώνυμά τους που ήταν μισά τούρκικα μισά κρητικά, π.χ. Μουσταφά Κατσανεβάκης, Ισμαήλ Παπαδάκης και τέτοια…
    Μου είχε φανεί αστείο τότε…
    Δεν ξέρω γι’ αυτά που λέει ο Λεώνικος, ότι δεν τους άφηναν να επισκεφτούν την Ελλάδα, δεν ξέρω κάτι…

    #95: Ο υλατζής είναι φανατικός σαραντακιστής και έκανε την υπέρβαση! 🙂

  103. sarant said

    94 Τα περί Ντέρτι Χαρι τα ειπε και η ΕΡΤ. Κάποιος τους πήρε τηλέφωνο και, ω του θαύματος, του απάντησαν -αλλά δεν το διόρθωσαν.

    95 🙂

    103 Δεν την ήξερα αυτή τη λίστα!

  104. Αιμ said

    61. Ήταν παντελώς άσχετος, του το σφυρίξανε και δεν το αναγνώρισε 🙂 λγτ

  105. Γς said

    98:

    Σοβαρή Ομάδα της Ραφήνας.

    Με τον Δικέφαλο κι αυτή.

    Κι αυτή απ την Κωνσταντινούπολη.

    Η Τριγλία απ όπου ήρθαν πρόσφυγες πολλοί Ραφηνιώτες είναι δίπλα στην Πόλη, στα Μουδιανά.

  106. venios said

    65 Αν κατάλαβα καλά πρόκειται για το γαλλικό σχολείο Θεσσαλονίκης

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    35 κ.ε. >>φυγή
    Φευγιό ή μισεμός, η παντοτινή αναχώρηση στα κρητικά μοιρολόγια.

  108. Tomás de Torquemada said

    Δεν μου αρέσει να είμαι ο σπαστικός, αλλά ο αοίδιμος αυτοκράτωρ Ρωμαίων Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Δράγασης ο και Παλαιολόγος απέθανε πιστός στην Αγία Έδρα και τον Αγιότατο Πατέρα, πάπα Νικόλαο Ε΄, αφού ήδη από τις 12 Δεκεμβρίου 1452 είχε λειτουργηθεί στην Αγία Σοφία από του παπικούς απεσταλμένους και είχε αποδεχτεί την Ένωση Φεράρας-Φλωρεντίας. ‘Αιντε και Θεός σχωρέστον που λέμε…

  109. ΣΠ said

    Όταν πρωτοέπαιξα το βίντεο με το γιάνι ή λόρελ, άκουγα ξεκάθαρα «γιάνι» και δεν μπορούσα να καταλάβω πώς είναι δυνατόν κάποιος να ακούει κάτι άλλο. Λίγο αργότερα το ξανάπαιξα και άκουγα ξεκάθαρα και μόνο «λόρελ». Τώρα φοβάμαι να το ξαναπαίξω μην ακούσω τίποτα καινούργιο. 🙂
    Σοβαρά τώρα, δεν ξέρω πού οφείλεται η διαφορά σ’ αυτό που άκουγα τις δύο φορές. Ίσως είχα ανεβάσει την ένταση του ήχου, ίσως ήταν από άλλη γωνία, ποιος ξέρει;

  110. ΚΩΣΤΑΣ said

    Η φυγή, για τον θάνατο είναι συνηθέστατη και το έφυγε, αντί πέθανε, είναι η κύρια έκφραση όταν κάποιος θέλει να ενημερώσει κάποιον άλλον για τον θάνατο προσφιλούς του προσώπου. Κάτι σαν το: «που πας ρε Καραμήτρο;» 🙂

  111. Πάνος με πεζά said

    @ 98 : Ρε συ G, πραγματικά είναι να μη σου δίνει κανείς σημασία… Λυπάμαι…
    Βγήκες το περασμένο Σάββατο με χαιρεκακία που ο ΠΑΟΚ πέρασε τη «χάρτινη» ΑΕΚ στο μπάσκετ, την ΑΕΚ των δύο Κυπέλλων φέτος, τη στιγμή που θα κλείσεις το λιγότερο εικοσαετία από το προηγούμενο κύπελλο στο μπάσκετ (1999), και φυσικά συνέχισες τη σειρά με κάτω τα χέρια απέναντι στον Παναθηναϊκό… Τώρα βρήκες κι έβγαλες ένα εισιτήριο της ΑΕΚ από τη Γ’ Εθνική, και να μας αναλύσεις και τον προπονητή που πήραμε…
    Λυπάμαι, και πάλι…
    Κρίμα…Δε νοιάζεται κανείς σοβαρά για τα ποδοσφαιρικά που γράφουμε σε αυτό το ιστολόγιο – εγώ που γράφω μόνο τα Σάββατα θα τα κόψω κιόλας, παρά μόνο αν υπάρχει θέμα- αλλά, πραγματικά κρίμα…

  112. Πάνος με πεζά said

    Κι απόψε, προβλέπω Λίβερπουλ, για να το κλείνουμε κι αυτό.

  113. Γιάννης Κουβάτσος said

    65, 108:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.oiele.gr/%25CE%25B5%25CF%2580%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25B5%25CF%2588%25CE%25B7-%25CF%2580%25CF%2581%25CE%25BF%25CE%25B5%25CE%25B4%25CF%2581%25CE%25BF%25CF%2585-%25CE%25BF%25CE%25B9%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25B5-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7-%25CE%25B8%25CE%25B5%25CF%2583%25CF%2583%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25BF%25CE%25BD/&ved=2ahUKEwjkx_jU6aPbAhUFyqQKHYTXC5YQFjAGegQIBRAB&usg=AOvVaw1k3LsGnUBcN_kzsjMbFC5S

  114. sarant said

    111 🙂

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    113-114- Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει χάρτινα.☺

    Όσοι αγαπούν το αληθινό ποδόσφαιρο, προβλέπουν Λίβερπουλ κι ας έβγαλε με βρώμικο τρόπο ο Ράμος τον Σάλαχ μπροστά στον διαιτητή που όχι μόνο δεν έβγαλε κίτρινη αλλά δεν σφύριξε ούτε φάουλ.

  116. Γς said

    113:

    >εγώ που γράφω μόνο τα Σάββατα θα τα κόψω κιόλας

    Κόψτα να πέσουμε κάτω, αν νομίζεις ότι κρεμόμαστε από δ@ύτ@.

  117. sarant said

    Τιναφτόρε;

    (Για το γκολ της Ρεάλ λέω)

  118. sarant said

    Και 1-1

  119. Νέο Kid said

    Πολύ δίκαια η Μαδρί. Μια κλάση τουλάχιστον ανώτερη απ τη Λίβερπουλ,που δεν έχει ούτε έναν παίκτη με προσωπικότητα.

  120. HASTA EL FINAL REAL REAL REAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  121. Το είχα πεί μόνο η Παρί μπορούσε να κοντράρει αυτήν την Ρεάλ όχι το σίχαμα της Αγγλίας που αν η Μπενφίκα έχει την κατάρα των 100 ετών που έδιωξε τον προπονητή της, το βρωμολίμανο πρέπει να κάνει 200 χρόνια μετά την κωλοφαρδία της Κωνσταντινούπολης μετην Μίλαν

  122. Πάνος με πεζά said

    Eντάξει, να χάνεις τον καλύτερο παίχτη σου, κι από πάνω να έχεις και τερματοφύλακα από τα 5×5 του Βασίλη Λάκη…

  123. Πάνος με πεζά said

    Μόνη μας χαρά απόψε ότι ο «καρύδιας» ήταν κάτω κι από το χώμα… Και καλά που δεν τον πλάκωσαν και οι εισβολείς, στο τέλος !

  124. Νέο Kid said

    123. Είσαι σιχαμένα κομπλεξικός ,κι όπως ντροπιάζεις τους Παοκτζήδες που είναι κιμπάρηδες κι όχι σαν εσένα, ντροπιάζεις και τη μεγάλη Ρεάλ. Εγώ , ως πολύ παλιός madridista θα εισηγηθώ στο κλαμπ να σου απαγορεύσει τη χρήση του τιμημένος ονόματος. Hala Madrid κι ο κομπλέξας στο μαντρί στη Σουβάλα…

  125. # 113

    Εγώ δεν είμαι σιγανοπαπαδιά να κρύβομαι όταν δεν τραβάει η ομάδα και να εμφανίζομαι με πλακίτσες όταν κερδίζω στα δικαστήρια. Ούτε τα βρίσκω όλα στημένα όταν χάνει η ομάδα μου κι όλα εντάξει όταν κερδίζει, στα χαρτιά εννοείται γιατι στο χόρτο στον τελικό έδειξε τι είναι, όπως κι η Λίβερπουλ σήμερα που μόνο να «κλέβει» κύπελλα ξέρει όχι να παίξει για να κερδίσει, το είδες και σήμερα μετά το 1-1
    Τώρα αν όσοι αγαπάνε το ποδόσφαιρο είναι σήμερα με την Λίβερπουλ έχουν δίκιο οι αλλοίθωροι, οι ψυχοπαθείς και άλλοι μισερωμένοι

  126. sarant said

    Ηρεμία παιδιά!

  127. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    121 – Βγάζει ο γνωστός αλήτης τον Σάλαχ έξω στο 20 και χάνει την συνοχή της μια και κυρίως σ’ αυτόν στηρίζεται, έχει κι ένα πορτάρη☺ που το είχε παίξει ΡΕΑΛ στο στοίχημα☺ (τι χάπιας είναι αυτός ρε, δεν έχω ξαναδεί πιο τρύπιο τερματοφύλακα) δεν την ήθελε κι η φάση στο δοκάρι, έχει και καλύτερους παίκτες η ΡΕΑΛ, πώς να μη φαίνεται μια κλάση καλΰτερη μετά.
    Δίκαιη η νίκη της μεν, αλλά νομίζω πως ο εσκεμμένος κατά την γνώμη μου τραυματισμός του Σάλαχ από τον Ράμος, καθόρισε την μορφή του αγώνα.

  128. # 126

    Το ποιοί είναι κομπλεξικοί με τον ΠΑΟΚ εδώ μέσα, δεν χρειάζεται κόπο να το αποκαλύψεις…είναι αυτοί που δεν βλεπουν ποδόσφαιρο και διαβάζουν τους αρθρογράφους για το πόσο μεγάλος είναι ο Μέσι, η Μπαρσελόνα, το αγγλικό ποδόσφαιρο, η φανέλλα του ΠΑΟ και δεν βλέπουν πόσα γκολ έχει βάλει ο Ρονάλντο, πόσα τσουλού η Ρεάλ, τι μπάλα παίζει ο ΠΑΟΚ κ.λ.π.
    Δες και το # 125 να το καταλάβεις

  129. Νέο Kid said

    Έλα ρε Νίκο με το νούμερο. Επειδή δηλαδή ξεχνάει να πάρει τα χάπια του δικαιούται να γράφει ο,τι μαλακια φαντασιώνεται ;

  130. Εχω την αίσθηση πάντως πως ο τραυματισμός του Σαλάχ έχει σχέση με την ελαφριά κάμψη του χρηματιστηρίου του Λονδίνου και την άνοδο των επιτοκίων.

  131. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Για την γκολάρα του Μπέϊλι θα πεί κανείς κάτι, γιατί μας τα είχαν κάνει κύβους με το όντως πολύ ωραίο γκόλ του Ρονάλντο, ποιό είναι τώρα το γκόλ του αιώνα;
    Εγώ ψηφίζω του Λάζαρου.☺

  132. Νέο Kid said

    130. Αν πάρεις τα χάπια σου ,θα βρεις την εγκεφαλική ηρεμία να αναγνωρίσεις ότι δεν είσαι ΠΑΟΚ. Είσαι απλά αντί-Παναθηναϊκός, αντί-ΑΕΚ ,αντί-ο,τι νάναι που σου επουλώνει το παιδικό τραύμα « τα παιδιά της γειτονιάς μου δε με παίζουνε!»

  133. spiral architect 🇰🇵 said

  134. # 131

    Μόνο να βρίζεις ξέρεις ρε θλιβερέ, χαρακτηριστικό των ανθρώπων του είδους σου

  135. Νέο Kid said

    135. Καλά κρασά… ο κάθε πικραμένος φονταμενταλιστής ισλαμοτσολιας θα γράψει τη μαλακια του τώρα. Ραμανταν καρημ!

  136. Νέο Kid said

    136. Τώρα μιλάς σωστά! Εμένα βρίσε με όσο θες, αλλά τη Λίβερπουλ δεν θα την ξαναπιάσεις στο ρυπαρό σου στόμα! Τη Λίβερπουλ!

  137. # 134

    Για τελευταία φορά να σου μιλήσω σοβαρά

    ΟΧΙ !!! δεν είμαι εγώ αντί, εσείς είσαστε αντι ΠΑΟΚ γιατί μεγαλώσατε σαν παιδάκια με το ΠΟΚ και αρνείστε να δεχτείτε πως μπορεί κι άλλη ομάδα να τους φτάσει και να τους ξεπεράσει. Από το 72 που πήρε τον πρώτο τίτλο και φάνηκε πως δεν ήταν κάτι τυχαίο όπως το κύπελλο του Αρη ή αργότερα οι τίτλοι της Λάρισσας ότι θέλεις μηχανεύονται για να μην υπάρξει τέταρτος μεγάλος. Ακόμα και φέτος που είδαν την διαφορά που έχει από τις άλλες ομάδες ξεχάσανε τα περί πρωταθλήματος των 12 που είναι επιτακτική ανάγκη και ετοιμάζουν πρωτάθλημα των 20 (!) ομάδων να το γεμίσουν παραρτήματα της νέας εγκληματικής ώστε να μπορούν να το ελέγξουν. Μόνο τυφλός δεν βλέπει πως η εγκληματική του ΟΣΦΠ αντικαταστάθηκε με μια πιο λάιτ της ΑΕΚ και το λάιτ οφείλεται όχι σε καλές προθέσεις αλλά στην παρουσία της Ουέφα και μόνο ανήθικος δεν αισθάνεται ντροπή που αλλάξανε στο τέλος του πρωταθλήματος τους όρους συμμετοχής για να μην πέσει ο ΠΑΟ.

  138. # 138

    Στο είπα, αυτό που άλλοι ονομάζουν «έπος» εμένα που μου αρέσει το καλό ποδόσφαιρο το θεωρώ την μεγαλύτερη αδικία μια μεγάλη ομάδα να παίξει 6 λεπτά μπάλλα και να περιμένει από την τύχη να φτάσει το παιχνίδι στα πέναλτυς για να πάρει το κύπελλο, δεν ήταν η Στεάουα να την δικαιολογήσω. Για μένα σκότωσε το ποδόσφαιρο εκείνο το βράδυ. Αλλοι την λάτρεψαν γι αυτό, υπάρχουν πολλών ειδών άνθρωποι.

  139. Γς said

    Καλά είχα καταλάβει ότι κάποιο ματς ήταν απόψε.

    Σας διάβαζα που και που κι ούτε έψαξα στην ΤιΒι να βρώ τον αγώνα.

    Τώρα μάλιστα που πλακωθήκατε λέω να ψάξω τίποτε άλλο να διαβάσω, σ άλλο μπλογκ

  140. MA said

    Χαιρετώ την ομήγυρη,
    χορταστική η πιατέλα Νικοκύρη, ευχαριστούμε για το κέρασμα

    81, 83 Γιάννη Ιατρού και Λεώνικε, διάβασα πρόσφατα το «Με θέα το Λεβάντε» της Νίκης Τρουλλινού, η οποία αφηγείται τη συνάντησή της με Τουρκοκρητικό τρίτης γενιάς στην Τουρκία (ούτε εγώ ξέρω αν είναι ο σωστός όρος Αλέξη). Συγκινητικό!

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια ποδοσφαιρική βιομηχανία, αποτελούμενη από σολίστες και δολοφόνους, νίκησε μια ποδοσφαιρική ομάδα. Αλήθεια, πότε θα καταλάβουν οι «ιδιοφυΐες» του ποδοσφαίρου ότι ο πιο σημαντικός παίκτης είναι ο τερματοφύλακας και να επενδύουν αναλόγως;

  142. # 143

    Αφιερωμένο εξαιρετικά το τραγούδι του Ντύλαν και μια παραλλαγή δική μου στους στίχους γι υτούς που περπατάνε…

    Βρεθηκ’ απόψε σ’ ένα κήπο μυστικό
    Μιλιά κανείς, μόνο περπάτημα, γκριμάτσες
    Καρδιές φοβισμένες
    Κανεις δεν ρώτησε γιατί

    Θυμήθηκα τη προσευχή, το γείτονα προσπάθησα
    Ν’ αγαπήσω.
    Δε βγήκε.
    Χείλια ξερά απ’ την οργή
    Μήπως γιά τον εχθρό;
    Τον ποιόν;

    Κώδικας είναι νομικός
    Θυσία στο βωμό δεν είναι έγκλημα
    Πως θα τον παρασύρω μέχρι εκεί
    Κομμάτια να τον κάνω;

    Βρέθηκα απόψε σ’ ένα κήπο μυστικό
    Κρυστάλλινων πηγών, σακατεμένων ρόδων
    Μόνο περπάτημα, γκριμάτσες
    Και στις καρδιές ο φόβος. Μιλιά κανείς

    Ατέλειωτος πόνος. Δεν παίζω
    Δεν προσποιούμαι. Δεν θεραπεύω τις πληγές μου.
    Σκόπιμα.
    Ολα απάτη
    Ολος ο κόσμος μιά ψευτιά

    Ξεσκίζουν τους εγκέφαλους
    Χοροπηδούν στη δυστυχία
    Μιλιά κανείς. Μόνο περπάτημα

    Σε σκοτώνουν με υγεία-και καλή φυσική κατάσταση
    Περπάτημα μέχρι να σπάσεις

    Βρέθηκ’ απόψε σ’ ένα κήπο μυστικό
    Σα μιά φωνή ερώτηση μου κάνει
    Οχι, κυρία μου, κανείς δεν είναι εδώ
    Κι’ ο κηπουρός, πριν λίγο
    Αναχώρησε

    Μιλιά κανείς, μόνο περπάτημα
    Στο τελευταίο γύρο
    Ο κόσμος ξεθωριάζει

  143. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

  144. Γς said

    145:

    Τσα!

  145. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ρε Τζι, πώς γίνεται να υποστηρίζεις μετά περίσσιου πάθους τον Μπάοκ, γιατί και καλά είναι επαναστατική και αντικατεστημένη ομάδα, και από την άλλη να υποστηρίζεις και τη Ρεάλ, ό,τι πιο βρόμικο σε ποδοσφαιρικό σύλλογο έχει παρουσιαστεί στον πλανήτη, επίτιμη προστατευομένη δικτατόρων και ομοσπονδιών; Μεγάλη αντίφαση.

  146. Νέο Kid said

    Ο Σαλάχ έσπασε το ραμαζάνι κι έφαγε ,για να παίξει χθες στον τελικό ,κι όπως ήταν αναμενόμενο ο Αλαχ τον τιμώρησε.

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άγγελος τιμωρός ο Ράμος, ποδοσφαιρικό δολοφονικό κάθαρμα παλαιάς κοπής. Χάνει και το μουντιάλ ο φουκαράς ο Μωχάμεντ, παν οι ελπίδες της Αιγύπτου για πρόκριση στον άλλο γύρο.

  148. Παναγιώτης Κ. said

    @147. Αντικατεστημένικη θα έγραφε ο συνονόματός σου Γιάννης Σκαρίμπας. 🙂

  149. # 147

    Επίτιμη προστατευόμενη του Φράνκο ήταν ανέκαθεν η Μπαρθελόνα για να κατευνάζει τις αποσχισματικές τάσεις. Το ίδιο έργο παίχτηκε και φέτος που πήρε το πρωτάθλημα με ομάδα της πλάκας. Δες στο γιουτιουμπ τα ματς πως απέκλεισε την Ρεάλ μετά τα 5 πρώτα ευρωπαΪκά με όργια διαιτησίας για να πεισθείς και σταμάτα να πιστεύεις ό,τι αηδία γράφουνε. Απλά δέστα και σκέψου αμερόληπτα, είναι πολύ παλιά αυτή η κολώνια.
    ΠΑΟΚτζής έγινα από τον Κούδα, όταν αποχώρησε έβλεπα τον Ηρακλή του Χατζηπαναγή. Μου αρέσει το θέαμα περισσότερο από την νίκη με οποιοδήποτε αντίτιμο. Η Ρεάλ κι ο ΠΑΟΚ τόχουν στο DNA τους να προσπαθούν να παίξουν θεαματικό ποδόσφαιρο, η Ρεάλ είναι και η μόνη επιτυχημένη από όσες υποστηρίζω. Γερμανία Γκλάντμαχ λόγω Νέτσερ, στην Αγγλία Γουλβς λόγω Μπίλλυ ΡάΪτ και στην Ιταλία Τορίνο λογω του ατυχήματος.
    Την Ρεάλ ίσως μόνο η Παρί μπορεί να την κοντράρει, δεν είναι βλάκας ο Τζοφ που πήγε εκεί μήπως και το σηκώσει.

    Εννοείται πως ο Σαλάχ δεν έχει τίποτε το σοβαρό και θάναι παρών στο μουντιάλ. Για μένα ο Μανέ είναι κλάση καλύτερός του- από τα παιχνίδια με την Ρόμα που τους είδα.

  150. spiral architect 🇰🇵 said

    Πάντως, πολύ στα σοβαρά παίρνετε το ποδόσφαιρο. Τουλάχιστον βγάζετε κάνα λεφτό ή πάνε όλα στον κουβά;

  151. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αγνοί ιδεολόγοι, Αρχιτέκτονα. 😊Όχι μωρέ, εντάξει, ένα ωραίο παιχνίδι είναι, αλλά καταντάει ενοχλητικό να βλέπεις ότι και σ’ αυτό υπεισέρχονται αποφασιστικά και διαμορφώνουν το αποτέλεσμα οι κάθε είδους διακρίσεις, σκοπιμότητες και αδικίες που συναντάμε σε κάθε βήμα της ζωής μας. Λογικό, καθρέφτης της κοινωνίας είναι και πολλά τα λεφτά και τα συμφέροντα που παίζονται.

  152. Pedis said

    # 152 – άσε φίλε, ώρες-ώρες στου σαραντάκου αδειάζουν τον κουβά με τα ξερατά.

    Δεν ξέρω αν θα ήταν καλύτερα το μπλογκ να «γυναικοκρατούνταν», και να είχαμε συζητήσεις για αρνητική ενέργεια, ομοιοπαθυητικά και εμπειρίες από την καθημερινότητα με τα μοναδικά στον κόσμο παιδιά τους.

  153. Νέο Kid said

    154. Γουαου! Και σεξιστής και μισογύνης; Φτους pedakim μη σε ματιάσουν!

  154. Νέο Kid said

    Εντάξει, θαυμαστής της χαμάς και της χεζμπολά και να χεις καλύτερη γνώμη για τις γυναίκες… θα ήταν οξύμωρο. Τουλάχιστον πρέπει να σου αναγνωριστεί η ιδεολογική συνέπεια…

  155. spiral architect 🇰🇵 said

    @153: Απ’ ό,τι διάβασα Γιάννη, διαγνώστηκε κάκωση στους συνδέσμους του ώμου και μάλλον θα παίξει με την Αίγυπτο. Μακάρι να δούμε μπαλίτσα δηλαδή και από τις «περιφερειακές» εθνικές όπως παλιά από το Καμερούν ή τη Σενεγάλη.

  156. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προβλέπω ότι το «Σεξιστικό παρατηρητήριο» του Αρβανίτη θα ρίξει το αυστηρό βλέμμα του στο σαραντακέικο. 😊 Πολύ σεξιστικό σχόλιο, μάστορα, πώς την πάτησες έτσι; Ακόμα κι εμείς, οι άξεστες γηπεδόφατσες, δεν πέφτουμε σε τέτοιες λούμπες.

  157. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    152 – «Τουλάχιστον βγάζετε κάνα λεφτό ή πάνε όλα στον κουβά;» Τα λεφτά είναι σοβαρή υπόθεση γι΄αυτό και δεν είναι για όλους. Η απάντηση βρίσκεται στο κουϊζ, – ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΤΟ ΠΟΛΥΠΛΗΘΕΣΤΕΡΟ ΕΘΝΟΣ ΣΤΗΝ ΓΗ;

  158. spiral architect 🇰🇵 said

    Εγώ πάντως δεν είμαι με τη Χεζμπολά, είμαι με τον Υπέρτατο Ηγέτη έτσι, για να σκάσουν οι οχτροί μας. 😉

  159. Γιάννης Κουβάτσος said

    160: Κι έχει φτιάξει και εξαιρετικό ποδόσφαιρο στη χώρα του. Στο προηγούμενο μουντιάλ φτάσανε στον τελικό. Να το πήραν άραγε; Μεγάλο φαβορί και για το φετινό. 😊😜😎
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.zougla.gr/kosmos/article/parania-sti-voria-korea-panigirizoun-tis-nikes-tous-sto-mountial&ved=2ahUKEwjC26eK26XbAhWIDewKHfSjAHMQFjAPegQICBAB&usg=AOvVaw18LBkMTlwiJcMxGWKo6yOZ

  160. ΚΩΣΤΑΣ said

    160 Αρχιτέκτονα, ο Κιμ το πάτησε το κουμπί… αλλά για να αυτοκαταστραφεί, σαν τον Σαμψών που κουρεύτηκε.
    Βγάλε και συ τη σημαία, να μην εκτίθεσαι. 😀

  161. Pedis said

    Εύγε! Πάντα έτοιμοι στη συκοφαντία και τη στρεψοδικία, μην γίνεστε τόσο χυδαίοι ώστε

    να κάνετε ότι δεν συνειδητοποιείτε τη θλιβερή κατάστασή σας, ότι οι άνδρες της μάζας οφείλουν να είναι ειδικοί στο ποδόσφαιρο, στις γυναίκες και στις ιστορίες του … ψαρά, και οι γυναίκες αντίστοιχα στα φλύαρα αισθήματα, στα προαισθήματα και βιολογικά υπεύθυνες ως μάνες και σκπετόμενες νοικοκυρές. Ε, εδώ, είμαστε τυχεροί (ή άτυχοι λόγω βαρεμάρας από την επανάληψη), τρώμε τα σκατά της μιας κατηγορίας.

  162. cronopiusa said

  163. Νέο Kid said

    163. Aλάουακμπαρ! Ισραέλ χαράμ! Χανούμ χαράμ! Σεητάν φουτεμπόλ!

  164. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στρεψοδικία; Όχι, αγαπητέ, όχι όταν υπάρχουν ντοκουμέντα. Το σχόλιό σου υπάρχει στη διάθεση όλων, ας το διαβάσουν και ας κρίνουν. Οι κυρίες του ιστολογίου τι λένε;

  165. spiral architect 🇰🇵 said

    @162: Θα δείξει. Πάντως, αυτό για το οποίο τον κατηγορούσαν, το αναίρεσε εμπράκτως.

  166. Ριβαλντίνιο said

    @ 110 Tomás de Torquemada

    Σπαστικέ αυτά τα έκανε μήπως και στείλουν οι Δυτικοί σοβαρή βοήθεια. Δεν πίστευε κανονικά στην παπική αίρεση ο αυτοκράτοράς μας.

  167. Pedis said

    # 166 – στρεψοδικία; να προσθέσω , επειδή δεν το βουλώνετε, και αλητεία …

    οι λιγοστές κυρίες του ιστολογίου, που έχουν απομείνει δηλαδή, είναι σοβαρές και σκεπτόμενες κι απορώ πώς και δεν την έχουν κάνει με τα τρία-τέσσερα αρσενικά ζουλάπια, τάχαμου διανοουμένα, του ιστολόγιου, που δίνουν τον τόνο του καψιμί καθημερινά.

  168. Ριβαλντίνιο said

    @ 169 Pedis

    απορώ πώς και δεν την έχουν κάνει

    Τις κρατάει κοντά μας η ακαταμάχητη αρρενωπότητα που εκπέμπεται μέσα από τα σχόλιά μας ! 🙂

  169. Pedis said

    # 170 – φοβάμαι ότι αυτό που σας χαρακτηρίζει (αφού βάζεις και τον εαυτό σου μέσα) δεν εκπέμπεται, αλλά εκχύεται …

  170. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και για να διαβάζουν τα διανοουμενίστικα σχόλια ανώτερων σερνικών, σχόλια όλο λάμψη και δημιουργική ασάφεια, σχόλια που αυτές οι καημενούλες δεν έχουν την ικανότητα να γράψουν, Ρίβα, αφού ασχολούνται συνεχώς με » αρνητική ενέργεια, ομοιοπαθυητικά και εμπειρίες από την καθημερινότητα με τα μοναδικά στον κόσμο παιδιά τους.»

  171. Ριβαλντίνιο said

    @ 171 Pedis

    Καλέ βάρβαρε μην λές τέτοιες προστυχιές , με κάνεις και κοκκινίζω ! 😳 😳

  172. Γς said

    159:

    Κάποιος έχει σοβαρό πρόβλημα.

    Κάλμα

  173. Γς said

    Φτου!

    174->στον μαινόμενο 169

  174. Pedis said

    # 173 – … κοκκίνισμα, από ντροπή …μπάαα για τον δάσκαλο του γένους και τον άλλον τον παρλιακό κομπλεξάρα θάναι από το σφίξιμο να καλυφθούν και να πουν κάτι έξυπνο.

  175. Χαρούλα said

    Πριν λίγα χρόνια ανακάλυψα μια όμορφη παρέα έξυπνων ανθρώπων, μορφωμένων, με ευγένεια, χιούμορ, ανθρωπιά. Μαζί με τον Νικοκύρη τους, κάθε μέρα μου μαθαιναν λέξεις και εκφράσεις, και φυςική και μουςική και… και…, αλλά κυρίως με συνέπαιρναν με το «αγαπησιαρικο» πνευμα της παρέας τους.

    Είμαι αλλού; Πού πήγατε; Ποιοί είναι οοοόλοι αυτοί οι «χουλιγκάνοι» που γράφουν πιά καθημερινά, περισσότερα από τα μισά σχόλια; Έξυπνοι, μορφωμένοι, χιουμορίστες αγαπημένοι, μήπως να ελέγχατε λιγάκι τα σχόλια σας;

    Με ελπίδα και εκτίμηση

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χμ!

  177. Ριβαλντίνιο said

    Και πάλι χμμ !!!

  178. Γς said

    Χαρούλα;

  179. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έχεις δίκιο, Χαρούλα, αν κι εγώ δεν θυμάμαι να υπήρξε ποτέ η παραδείσια περίοδος που αναπολείς. Επί της ουσίας, όμως:
    Πολιτική του Νικοκύρη είναι να μην παρεμβαίνει στις φιλονικίες και να μη διαγράφει, κατά κανόνα, τα προσβλητικά σχόλια και πολύ καλά κάνει, κατά τη γνώμη μου. Οπότε προκύπτει η ανάγκη να τα βγάζει πέρα μόνος του ο κάθε σχολιαστής με όποιον τον προσβάλλει και του επιτίθεται. Όπως καταλαβαίνεις, αυτό οδηγεί σε εντάσεις, βεντέτες και μνησικακίες. 😇

  180. sarant said

    177-181 Ας πούμε ότι στο συγκεκριμένο θρεντ, που δεν είναι το πιο φρέσκο, από ένα σημείο και μετά η συζητηση εξετράπη.

  181. Πάνος με πεζά said

    @ 151 : Ο…Τζοφ στην Παρί; Τρικυμία !

    P.S : H πιο λούζερ ομάδα του γλόμπου, από τότε που έβλεπε τη Μπαρτσελόνα να της ρίχνει τα 6 γκολ στάλα-στάλα, πίστευες αλήθεια ότι ήτνα η μόνη να κοντράρει τη Ρεάηλ; Ήμαρτον !

  182. Χαρούλα said

    178,179
    Αν δηλωνετε οτι το σκέφτεστε, ευχαριστώ

    180
    Μόνο μια φορά εχω ξανασχολιάσει, εκτίμησα την στάση σου στην απώλεια της Ειρήνης και …κουράγιο στην Κυπραία😅,

    181
    Ποιός θέλει να ζεί σε παράδεισο;;; Βαρετοοοό!!!
    Επειδή αναγνωρίζω την δημοκρατικότητα του Νικοκύρη(παρά το συριζοκόλλημα😊), γιαυτό πρώτα αναφέρθηκα στους σχολιαστές και κυρίως σε αυτούς.

    182
    Ευχαριστω! Ως αφορμή για αυτοέλεγχο τα έγραψα και γω. Ανθρώπινα τα πειράγματα, ενδιαφέρουσα η ποικιλία θεμάτων, αλλά το μέτρο απαραίτητο.
    Την εκτίμηση μου και πάλι

  183. Γιάννης Ιατρού said

    Ρε τι βλέπουν τα μάτια μου !!! Και θυμάμαι κάτι ΄άζματα….

  184. sarant said

    184 Και η συμμετοχή βοηθάει επίσης

  185. frenarhos said

    Στην αρχή ξαφνιάστηκα,
    ενώ τις προηγούμενες μέρες όταν άκουγα το Λορελ και Γιαννι άκουγα πάντα Λορελ όταν ξανάκουσα το ηχητικό σε τούτο δω το σαιτ, άκουσα για πρώτη φορά Γιαννι.
    Μετα διάβασα ότι ο διαχειριστής Κος Σαραντακος ακούει πάντα Γιανι.
    Έκανα λοιπόν ένα πείραμα,και να τα αποτελέσματα:
    Οταν διαβάσει κανείς ένα άρθρο του Μπουγιοπουλου η της Αυγής πχ του κου Σαραντακου αμέσως μετά ακούει για- νι.
    Αν μετά από λίγο διαβάσει κάνεις ένα άρθρο του Τζημερου η επισκεφτεί απλώς τη σελίδα της ΝΔ αμέσως μετά ακούει Λορελ.
    Αυτό όμως δεν ισχύει για τους φίλους μου που είναι αριστεροί.
    Κουλό ε?
    Αφού έβαλα πολλούς να περάσουν το τεστ κατέληξα στο εξής επιστημονικό συμπέρασμα .
    Όσοι δεν είναι αδιόρθωτα αριστεροί μπορούν ν ακούσουν με κατάλληλη τεχνική και το Λορελ και το Γιανι.
    Οι ακραιφνείς όμως αριστεροί δεν μπορούν με τίποτα.
    Κάτι γίνεται φαίνεται στον εγκέφαλο τους και η δεύτερη σημασία του Λορελ εξαφανίζεται .Ειναι σαν να μην μπορούν να επεξεργαστούν και να ακούσουν τίποτα άλλο ,πέρα απ αυτο που θεωρούν ως σωστό.
    Αν δε σκεφτεί κάποιος, ότι ο Κος Σαραντακος που είναι τόσο εξοικειωμένος με τα γλωσσικα τερτίπια δεν μπορεί να ακούσει το Λόρελ, υποψιάζομαι ότι οι διαφωνίες πολλών από εμάς μαζί του για το γλωσικο, οφείλονται σ αυτήν ακριβώς την αναπηρία.

  186. ποδοσφαιρικό σχόλιο…

    Τα συγχαρητήρια μου στον τερματοφύλακα που έπνιξε το δεύτερο γκολ του Μπέηλ αποδίδοντας δικαιοσύνη γιατί το ψαλιδάκι του έπρεπε να μετρήσει για δύο !!

  187. sarant said

    187 Να θεωρησω ότι ειναι πλάκα, αν και τη βρίσκω αποκρουστική.

  188. ΓιώργοςΜ said

    187 Αν και χαλάω το αστείο, στο 1.45 περίπου του βίντεο σχ. 46 μια μικρή ρύθμιση στην τονικότητα εξηγεί το φαινόμενο, ακούγονται και τα δύο εναλλάξ, ξεκάθαρα.

  189. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Όσοι δεν είναι αδιόρθωτα αριστεροί»
    Αχ, κρίμα, φίλε μου, που πέρασαν οι ωραίες εποχές που «διόρθωναν» τους αριστερούς. 😉
    Τώρα πρέπει να περιμένουμε να «διορθωθούν» μόνοι τους.

  190. Classicist said

    Στο χορταστικό πιάτο του κ. Σαραντάκου, ας μού επιτραπεί μία μόνο παρατήρηση για την φράση «υπέρ του δέοντος»… Γράφει ο κ. Σαρ.:

    «Ένα πολύ συνηθισμένο λαθάκι, που το έχουμε επισημάνει κι εδώ, που κάνουν αρκετοί όταν θέλουν να πουν πως κάτι είναι υπερβολικό, είναι το «υπέρ του δέοντος» αντί για το σωστό «υπέρ το δέον». Πέρα από τα άλλα, υπέρ του δέοντος σημαίνει άλλο πράγμα, έστω σε πολύ λόγιο ύφος, «υπέρ αυτού που πρέπει να γίνει»…»

    Προφανώς, ο κ. Σ. έχει υπόψη του όσα (σωστά) γράφει στα «Ερευνητικά» του (2005) ο αείμνηστος Κριαράς:

    Θα ήθελα να πληροφορήσω το κοινό του ιστολογίου ότι η λάθος χρήση του «υπέρ του δέοντος» είναι παλαιότατη. Πρωτοκαταγράφεται τον 17ο αιώνα στην περίφημη «Χρηστοήθεια» (Βενετία 1844) του λογιώτατου κληρικού Αντωνίου Βυζαντίου, ο οποίος – συμβουλεύοντας τους άρρενες να μήν ξεπέφτουν υπερβολικά σε γυναικείες συνήθειες – γράφει τα εξής:

    Αλλά ο Αντώνιος Βυζάντιος (λογιώτατος κληρικός, επαναλαμβάνω…) δεν είναι ο μόνος που νομιμοποιεί ως ΣΩΣΤΗ την λανθασμένη (κατά Κριαρά) χρήση του «υπέρ του δέοντος» αντί του ορθού «υπέρ το δέον»: Υπάρχουν αρκετοί άλλοι, αλλά θα αναφέρω μόνο τον Γεώργιο Ρουσσιάδη, γιατί το κάνει πρίν από την Ελληνική Επανάσταση (Βιέννη 1817) στο έργο του «Ομήρου Ιλιάς ομοιοκαταλήκτως παραφρασθείσα»:

    «…πιών δε τοιουτοτρόπως ο Πολύφημος ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΕΟΝΤΟΣ, ήρξατο να νυστάζη, και ευθέως παρεκλίνθη πλησίον του πυρός…

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η λανθασμένη χρήση του «υπέρ του δέοντος» είχε νομιμοποιηθεί μεταξύ των μορφωμένων Ελλήνων πολύ πρίν το 1821, άρα πρέπει να την θεωρούμε σωστή. Είναι απορίας άξιον πώς το αγνοούσε αυτό ο μακαρίτης Κριαράς και εξακολουθεί να το αγνοεί ο μαθητής του ο κ. Σαραντάκος

  191. sarant said

    192 Καλησπέρα, ευχαριστώ για το σχόλιο, αν και πρεπει να πω ότι ο… γραφικός σας χαρακτήρας κατι μου θυμίζει. Αλλ’ ας περιοριστώ στην ουσία των όσων γράφετε.

    Το «υπέρ το δέον» είναι απολίθωμα και τα απολιθώματα συνήθως μένουν ως έχουν, απολιθωμένα, ή το πολύ να εξομαλύνονται σύμφωνα με το τυπικό της νεοελληνικής. Στη νεοελληνική η πρόθεση «υπέρ» με γενική έχει μία μονο σημασία, την υπεράσπιση, την υποστήριξη, την ωφέλεια. Είναι υπέρ του σοσιαλισμού. Το σκορ είναι 2-1 υπέρ του Παναθηναϊκού (από μυθιστορημα φαντασιας). Επομένως το «υπέρ του δέοντος», από τη στιγμή που δεν συμμορφώνεται με αυτή τη σημασία και επιπλέον από τη στιγμή που υπάρχει και με τη σωστή του σημασία είναι τύπος αποδοκιμαστέος. Γι αυτο και κανένα λεξικό, απ’ όσο ξέρω, δεν τον δέχεται.

    Για να φέρω ένα αλλο παράδειγμα, είναι πολύ περισσότεροι οι λόγιοι, και πολύ επιφανέστεροι από τον Ρουσσιάδη σας, αλλα και αμέτρητοι οι απλοί χρήστες, που χρησιμοποιούν αρσενικούς τύπους για θηλυκές μετοχές, του τύπου πληγέντων περιοχών και ιδρυθέντων μονάδων. Αυτό όμως δεν νομιμοποιεί τους τύπους αυτούς, δεν τους κάνει σωστούς, δεν τους βάζει σε κάποιον κανόνα, απλώς καταδείχνει ότι κάποιο σοβαρό πρόβλημα υπάρχει με τους κανονικούς τύπους (πληγεισών περιοχών κτλ.), πρόβλημα που το έχει αναδείξει ήδη ο Ροϊδης.

    Αντιθέτως, θα δεχτούμε (εγώ τουλάχιστον, οπότε ας το κάνω «θα δεχτώ») την έλξη αναφορικού ή τύπους όπως «του διεθνή» διότι εύκολα εντάσσονται σε ένα τροποποιημένο σύστημα.

  192. frenarhos said

    Όχι δεν είναι πλάκα. ούτε αστείο .ούτε κωμωδία.
    Κι όμως είναι όλα αυτά μαζί.
    -Είναι η σάτιρα ………!! , θα φώναζε κάποιος .
    Πόσο εύκολο να γράφεις και να ξαναγραφεις γι αυτήν
    και πόσο δύσκολο να την αντέξεις όταν πέφτεις στα δίχτυα της.
    Αποκρουστική;
    Ξεχνάτε τον αγαπημένο σας Ντάριο φο ;
    Αποκρουστικός θα ήταν μόνο , ένας κόσμος χωρίς την σάτιρα .
    Βεβαία θα μου πείτε γιατί τον Ντάριο φο και όχι τον άλλο που είπε
    “Σάτιρα ξεσατιρα όλα πρέπει να έχουν τα όρια τους.”
    Ρεσεπ ταιπ Ερντογαν
    Διαλέγετε και παίρνετε

  193. Classicist said

    Ευχαριστώ για την απάντηση (193) με την οποία συμφωνώ απολύτως. Γιατί, όμως, αναφέρεστε μόνο στον Ρουσσιάδη (που όντως δεν τον ξέρει ούτε η μάνα του) και ξεχνάτε τον Αντώνιο Βυζάντιο, κατά κοινή ομολογία λαμπρό ΓΝΩΣΤΗ της Ελληνικής, που έγραψε την «Χρηστοήθειά» του τον 17ο αιώνα; Πώς και δεν αντελήφθη ο Βυζάντιος ότι διαπράττει τόσο μεγάλο λάθος, χρησιμοποιώντας γενική αντί αιτιατικής; Αυτό εμένα μού λέει ότι στην καθημερινή χρήση των μορφωμένων Ελλήνων του 17ου αιώνος είχε επικρατήσει ως ορθό το «υπέρ του δέοντος» αντί του (πράγματι ορθού) «υπέρ το δέον». Αντίθετα, δεν θα βρείτε σε κανέναν δόκιμο συγγραφέα πρίν από το 1940 την χρήση αρσενικών τύπων για θηλυκές μετοχές, διότι το λάθος κάνει «μπάμ» και το καταλαβαίνει αμέσως ο μέσος μορφωμένος ακροατής και αναγνώστης

  194. sarant said

    195 Ο Ροϊδης, πολύ πριν το 1940, αναφέρει ότι ήταν πάγκοινο το λάθος στους μορφωμένους της εποχής του.

    194 Αποκρουστικό βρίσκω το να γράφεις ότι μια ομάδα πολιτών, μια πολιτική παράταξη, έχει πάθει κάποια εγκεφαλική βλάβη. Επίσης, βρίσκω εντελώς άτοπο εσείς, ψευδώνυμος, να προσβαλλετε εμένα επώνυμα.

    Τέλος, η σάτιρα δεν είναι υπεράνω κριτικής. Εσείς μπορεί να λέτε ότι κάνετε σάτιρα, αλλά όσοι σας διαβάζουν μπορεί να τη βρίσκουν άνοστη, αποτυχημένη ή και αποκρουστική. Αν την κριτική στη σάτιρά σας την παρομοιάζετε με τη στάση του Ερντογάν σημαίνει πως ούτε κριτική ξέρετε να δεχεστε ούτε έχετε καμιά αίσθηση του μέτρου. Ο Ερντογάν τους βάζει φυλακή και κλείνει τα έντυπά τους.

    Να με συμπαθάτε αλλά με άνθρωπο που με προσβάλλει συζήτηση δεν θέλω να έχω. Τα επόμενα σχόλιά σας θα τα προσπεράσω.

  195. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σωστά, Νικοκύρη. Κάποιοι θεωρούν ότι το να αμύνεσαι απέναντι στον κακόγουστο τρόπο που ασκούν τα δικαιώματά τους συνιστά λογοκρισία. Είναι λογοκρισία το να κλείνεις τα αυτιά σου όταν κάποιος κακόφωνος γκαρίζει δίπλα σου πιστεύοντας ότι τραγουδάει αγγελικά; Στοιχειώδης αυτοάμυνα είναι.

  196. Tomás de Torquemada said

    #168
    Το οποίο αποδεικνύεται… πώς;

  197. frenarhos said

    Mα καλά ολόκληρο βίντεο με τον αξέχαστο Φέρμα σας παρέθεσα κι ακόμα να καταλάβετε ότι σατιρίζω αυτούς που το παίζουν επιστήμονες(στην περίπτωση αυτή τον εαυτό μου) και προσπαθούν απ το τίποτα να βγάλουν συμπεράσματα;
    Γιατί τόση προκατάληψη εναντίον μου;Αν με ψέγετε για το οτι χρησιμοποιώ ψευδώνυμο γιατί δεν το αναφέρετε στις υποχρεώσεις συμμόρφωσης. πχ Για να σατιρίζει κάποιος θα πρέπει να μας φέρει ταυτότητα και εγγραφή στο σωστό κόμμα.(ωχ πάλι το κανα….)

  198. frenarhos said

    191 197
    Μου θυμίσατε τον υπέροχο Γιώργο Γαβριηλίδη στην ταινία το ξύλο βγήκε απ το παράδεισο.

  199. Γιάννης Κουβάτσος said

    200. Ξέρεις, σ’ αυτό το ιστολόγιο συνηθίζουμε να ανακατευόμαστε στις κουβέντες των άλλων. Δεν πιστεύω να θέλεις να μας λογοκρίνεις, αυτά τα κάνουν μόνο οι αδιόρθωτοι αριστεροί. Ούτε πιστεύω ότι θέλεις να διαβάζουμε τα σχόλιά σου, χωρίς να λέμε τη γνώμη μας.Αυτά γίνονται μόνο στην Ερντογανία. Για προσωπικές συζητήσεις χωρίς παρεμβολές, χιουμορίστα μου, υπάρχει το ιμέιλ. 😉

  200. Γς said

    199:

    >Mα καλά ολόκληρο βίντεο με τον αξέχαστο Φέρμα σας παρέθεσα

    Σιγά το βίντεο. Πέντε δευτερόλεπτα είναι όλο κι όλο….

  201. Σενάριο ποδοσφαιρικής φαντασίας…

    Στην Ελλάδα του μέσου και του μικρού φακέλλου είθισται ο έχων την παραμικράν εξουσίαν να την εκμεταλλεύεται παντοιοτρόπως- καμιά φορά και χωρίς την θέλησή του όπως συμβαίνει με τους δάσκαλους στα χωριά που τους γεμίζουνε αυγά, λαγούς και διάφορα πεσκέσια προκαταβολικά μη τυχόν και δεν προβιβάσει τον κανακάρη τους ή τώρα που περνάνε όλοι να του βάλει καλό βαθμό.
    Ετσι λοιπόν δημιουργήθηκε και μια ΟΕΠΣ (ομάδα εξυπηρέτησης ποδοσφαιρικών σωματείων, κοινώς παράγκα ) ιδρυθείσα μεν υπό των κ.κ. Κόκαλη και Θωμά αλλά ανεξάρτητη σαν αρχή από σωματειακές προτιμήσεις ως απέδειξε η προσφορά των υπηρεσιών της στον πολυμετοχικό ΠΑΟ-γεγονός που το πληρώνει ακόμα το αθηναϊκό σωματείο.
    Του κόμβου αφιχθέντοςτω χτενίω υπήρξε μια κίνησην για την κατάργηση της παράγκας από τουςκ.κ. Σαββίδη, Μελισσανίδη και Αλαφούζο (εδώ γελάμε) με τον τελευταίο να αποχωρεί σύντομα μια που το επίθετό του δεν τελείωνε σε -ιδης, μόνο το παρατσούκλι του. Πολλοί νόμισαν πως κάτι έγινε μια προσεκτικότερη ματιά όμως δείχνει πως έχει ακόμα αρκετά πόστα απλά εξυπηρετεί άλλο σωματείο. Μάλιστα εφαρμόζοντας παλιά κόλπα έδωσε μερικά ευνοϊκά σφυρίγματα για μπουζουριέρα σε άλλα σωματεία πλην του εξυπηρεούμενου και σε βάρος του παλιού αφεντικού για την δημιουργία εντυπώσεων, γνωστών και ως η «παράγκα του Ιβάν».
    Πέραν των γνωστών (πρωτοφανών) γεγονότων του φετεινού πρωταθλήματος, κάποιες ομοιότητες με την παλιά καλή εποχή βγάζουν μάτι : η παράγκα είχε διάφορα σωματεία για τις δουλειές της όπως π.χ. ο Λεβαδειακός που αγόρασε τον Πουλίδο έναντι 14 εκατομμυρίων και τον παραχώρησε μετά στον ΟΣΦΠ δωρεάν ή τον Εργοτέλη που κάποιοιο ξένοι παίκτες του δήλωναν πως έχουν υπογράψει με τον ΟΣΦΠ !!
    Αυτό ήρθε στο μυαλό μου με τον νεαρό Βέλγο κυνηγό του Εργοτέλη που πουλήθηκε στην ΑΕΚ χωρίς την συγκατάθεσή του και μόλις διαμαρτυρήθηκε βγήκε η διοίκηση του κρητικού σωματείου (που έχει ήδη εισπράξει το χρήμα) να κατηγορήσει τον ποδοσφαιριστή «δικαιώνοντας» την ΑΕΚ !!! (ο ποδοσφαιριστής έχει ένα χρόνο ακόμα συμβόλαιο με τον Εργοτέλη άρα δεν μπορεί να μετακινηθεί χωρίς να το θέλει)
    Μένει να δούμε το τέλος της ιστορίας γιατί ουκ ολίγοι παίκτες και προπονητές απομακρύνονται από την ΑΕΚ- θάχουν τους λόγους τους…

  202. Ριβαλντίνιο said

    @ 198 Tomás de Torquemada

    Γιατί στην μνήμη του λαού και της εκκλησίας δεν έμεινε ως αιρετικός. Νομίζω 1-2 στιχουργήματα υπάρχουν μόνο τα οποία τον κατηγορούν.

  203. Ριβαλντίνιο said

    Διορθώνω. Τώρα που ξαναείδα αυτά τα 2 κείμενα, όχι, ούτε αυτά τον κατηγορούν.

  204. spiral architect 🇰🇵 said

    Παίζει και η Ιταλία τις δυο τελευταίες μέρες αλλά εγώ άλλους σκέφτομαι.

    (πλησιάζει και το Μουντιάλ και ΔΕΝ παίζει η Ιταλία) 😦

  205. Tomás de Torquemada said

    #204-205
    Ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι το τι έμεινε «στη μνήμη» είναι κατασκευασμένο αιώνες αργότερα και δεν έχει καμιά σχέση με το τι πίστευε ο ίδιος και τι συνέβη στην πραγματικότητα…
    Εάν προκληθώ, μέρα που είναι σήμερα, θα προβώ σε αποκαλύψεις! 🙂

  206. spiral architect 🇰🇵 said

    Άσε, που το γουδουπουρού μας τα’ χει κάνει τούμπανο, ειδικά άμα μπαίνεις με vpn ή με browser σαν τον Opera που έχει ενσωματωμένο vpn. Κάθε, μα κάθε φορά που μπαίνεις στο ίδιο σάιτ ζητάει αποδοχή όρων χρήσης. Στην πράξη κι έτσι όπως λειτουργούν εντος του νέου νομικού πλαισίου κάποιες ιστοσελίδες παίζουν με το «όλα ή τίποτα».

    Το σοβαρότερο πρόβλημα είναι στο δημόσιο όπου με τη συγκατάθεσή μας ή όχι, έχουν δημιουργηθεί συνδεδεμένες βάσεις δεδομένων (π.χ. Taxis, τραπεζών και ΑΜΚΑ, καρτών μετακίνησης και ΑΜΚΑ κλπ) κάτι που υποτίθεται ότι, το γουδουπουρού απαγορεύει. Καταπώς όμως είπε κάποιος νομικός, το πρόβλημα θα ξεπεραστεί με μια νομοθετική παρέμβαση-εξαίρεση.
    (όχι, που θα μας αφήσει ο Τόμσεν)

  207. Ριβαλντίνιο said

    @ 207 Λατινόφρων

    Εάν προκληθώ, μέρα που είναι σήμερα, θα προβώ σε αποκαλύψεις!

    Σε προκαλώ ! Δεν φοβόμαστε Γραικολατίνε ούτε εσένα ούτε την μυστικήν και απόκρυφον βιβλιοθήκην σου . 👿 Έχω ορθόδοξα σάιτς που καταπολεμούν τις ουνιτικές σου απόψεις. 😎

  208. Tomás de Torquemada said

    #209
    Αυτή είναι η πρόκλησή σου βρε; Να γράψεις σε προκαλώ; 😀 Δεν σέβεσαι αυτούς που μας διαβάζουν τουλάχιστον; χαχαχαχα
    Έφυγε ο μπλογκ και σε άφησε αβράκωτο στα αγγούρια καημένε…

  209. Ριβαλντίνιο said

    @ 210 Γραικολατίνος said :

    κο – κο – κο – σπάσιμο μέσης , τσίμπημα καλαμποκιού με το ράμφος – κο – κο – κο και πάλι κο

    Θα θεωρήσω το σχόλιό σου παραδοχή της ήττας σου.

    Υ.Γ. Τον Αρχηγό ( = Blog ) δεν θα τον ξαναπιάσεις στο στόμα σου ! Τον Αρχηγό … !

  210. tzamanos said

    #211
    Καλά κάνε όνειρα. Τι θες δηλαδή, να σου αποδείξω ότι κάτι δεν έγινε; Σε σένα που λες ότι η αποδοχή της Ένωσης ήταν τέχνασμα πέφτει το βάρος της απόδειξης των λεγομένων.
    Άντε και καλόν ύπνο.

  211. Ριβαλντίνιο said

    @ 212 tzamanos

    Ποιος είσαι συ πάλι ;

  212. Tomás de Torquemada said

    ο αυτός που φοβάσαι είμαι… 🙂

  213. Ριβαλντίνιο said

    Αυτό που γράφεις με πολλά ονόματα πρέπει να το ερευνήσει ο Νικοκύρης. Μόνο εσύ και ο Βάτ το κάνετε.
    Πές ότι πήγες για μαλλί και βγήκες κουρεμένος. Εγώ μίλησα για την παράδοση του λαού. Εσύ είπες ότι έχεις στοιχεία. Πίστευα ότι θα φέρεις τα γνωστά, ότι ο θρύλος για τον τελευταίο αυτοκράτορα δημιουργήθηκε δήθεν στις λατινοκρατούμενες περιοχές κ.λπ. αλλά μάλλον δεν ήξερες τίποτα και το πέταξες έτσι για εφέ.

  214. Tomás de Torquemada said

    Το κάνει αυτό από το κινητό, αλλάζει το όνομα.
    Από πότε η «παράδοση του λαού» έχει κάποια σχέση με την ιστορική πραγματικότητα;
    Ναι έχω στοιχεία, ο αυτοκράτορας παρέστη στις 12 Δεκεμβρίου 1452 στη λειτουργία στην Αγία Σοφία κι αποδέχτηκε επίσημα την Ένωση. Έκτοτε τίποτε δεν συνέβη που να ανέτρεψε το γεγονότο αυτό.
    Τι σχέση έχουν οι λατινοκρατούμενες περιοχές με τους θρύλους των ορθοδόξων; Πέρα βρέχει. Θέτεις ο ίδιος ψευδοερωτήματα, τα απαντάς και ύστερα με εγκαλείς γιατί δεν στα έθεσα εγώ… Τρικυμία εν κρανίω λέγεται αυτό.

  215. Ριβαλντίνιο said

    @ 216 Tomás de Torquemada

    Παραδέχεσαι λοιπόν ότι δεν ξέρεις σχετικά τίποτα.
    Ξέρεις κάποιον ανθενωτικό συγγραφέα να μιλάει κατά του αυτοκράτορα ; Αντίθετα όλοι οι ανθενωτικοί ( π.χ. Νοταράς ) πολέμησαν μαζί του.

  216. Tomás de Torquemada said

    Κι ο Σχολάριος τι ήταν ωρε;

  217. Ριβαλντίνιο said

    @ 218 Tomás de Torquemada

    Μιλάει άσχημα κατά του Παλαιολόγου ο Σχολάριος ; Αντίθετα μιλάει καλά και για αυτόν και για τα αδέρφια του και για την μάνα του.

  218. Tomás de Torquemada said

    Αντιγράφω από το Philippides & Hanak, The Siege and the Fall of Constantinople in 1453, Ashgate 2011, σελ. 50-51
    «During the siege of 1453 Scholarios had advocated a policy of passive resistance to the Turks and had recommended prayers and all-night vigils instead of active duty on the walls. In the days before the siege his activities had earned him the scorn of the court, where he had become a persona non grata. In fact, the very same activities that had alienated him from the Greek court, especially his anti-Catholic and anti-western policies, must have recommended him to the sultan.»

  219. Ριβαλντίνιο said

    Μην μου φέρνεις ξένους άσχετους . Που λένε μάλιστα και δυτικές βλακείες. Επίσης τα αγγλικά με δυσκολεύουν. Για ελληνικά πράγματα να μου φέρνεις μεταφρασμένες πρωτότυπες πηγές. Οι βλακείες που γράφουν βασίζονται στον Δούκα που ήταν αντι – Γενναδικός , αλλά παραδόξως φιλο – Νοταρικός. Ξέρουμε ότι ο Δούκας έχει παραχαράξει τον Γεννάδιο γιατί ευτυχώς μας έχουν σωθεί τα έργα του Γενναδίου . Άλλα λέει ο Γεννάδιος και άλλα του βάζει στο στόμα ο Δούκας. Η 2η βλακεία που λέει είναι πως δήθεν ο Μωάμεθ τον επέλεξε γιατί ήταν προδότης και αντιδυτικός. Μεγάλη κοτσάνα γιατί τον Σχολάριο εξέλεξε Σύνοδος και έπειτα ο Μωάμεθ έκανε δεκτή την εκλογή.
    Σου λέω έχω διαβάσει ορ΄θδοξα θρησκευτικά σάιτς που αναιρούν με πρωτότυπες πηγές όλη την δυτικοφερμένη προπαγάνδα.

  220. Tomás de Torquemada said

    #221
    Α πάγαινε ρε άσχετε ερασιτέχνη…
    Στείλε μέιλ στον μπλογκ να κάνει την κοπτοραπτική του με τον κίτρινο το μαρκαδοράκι και ξαναελάτε.

  221. Tomás de Torquemada said

    #217
    Αν και θα έπρεπε να σε χρεώνω για τα τζάμπα μαθήματα, ο Νοταράς δεν ήταν καθόλου ανθενωτικός. Μαζί με το Σχολάριο υποστήριζαν την Ένωση, κι όταν τα άλλαξε αυτός τον είχε για εχθρό, γιατί ήταν εχθρός του κράτους…

  222. Ριβαλντίνιο said

    @ 222 Tomás de Torquemada

    Άντε ρε πανάσχετε αντιορθόδοξε από δω χάμω. Απορώ πως σας δίνουν τα πτυχία. Πήγαινε να διαβάσεις τουλάχιστον τον Ράνσιμαν να δείς που μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τους ησυχαστές και τους ανθενωτικούς και μετά έλα να μας πουλήσεις μούρη. Μετά τις μπούρδες που έλεγες για την Μικρασιατική Εκστρατεία ήταν φυσικό να πείς αντίστοιχες για την Άλωση.
    Υ.Γ. Δεν έχω το μέιλ του Μπλόγκ , αλλιώς θα του έλεγα να έρθει να κάνει καινούριο συκώτι από τα γέλια.
    Υ.Γ. 1. Μας τσούζει ο Μπλόγκ με τον πόνο που έχει μοιράσει , ε ; Στον ύπνο σου τον βλέπεις !

  223. Tomás de Torquemada said

    #224
    Σε είπα άσχετο, με είπες πανάσχετο, όμως είχα καθρεφτάκι και γύρισε πίσω.
    Από την άλλη, έχεις φτάσει στο Ράνσιμαν; Εκπλήσσομαι που έχεις τόσο σύγχρονη βιβλιογραφία…

  224. Ριβαλντίνιο said

    Χαχά, βρε τον άσχετο. Έχει μείνει 200 χρόνια πίσω στην βιβλιογραφία. Αυτά τα έλεγαν παλιά. Τότε νόμιζαν πως μόνο ο Μάρκος ο Ευγενικός είχε αντισταθεί στην Ένωση. Για τον Σχολάριο έλεγαν πως τα γύρισε στην συνέχεια ή έβγαλαν την θεωρία πως υπήρξαν δύο Γεννάδιοι . Στην πραγματικότητα πολλοί αντιστάθηκαν στην Ένωση ( Γεννάδιος, Ευγενικός, αδελφός Ευγενικού, Δημήτρης Παλαιολόγος , Γεμιστός κ.α. ) Διάβασε Εκκλησιαστική Ιστορία του Φειδά . Θα σου κάνει καλό.

  225. Ριβαλντίνιο said

    Τον Ράνσιμαν τον διάβασα 15 χρονών. Τώρα ψάχνω τις πρωτότυπες πηγές και διαβάζω τα σάιτ που είναι υπέρ των οπαδικών μου απόψεων.

  226. Tomás de Torquemada said

    Επίσης, ο Φιλιππίδης «που έφερα εγώ» είναι Έλληνας, αλλά υποθέτω ότι κι ο Ράνσιμαν «που έφερες εσύ» κάτι τέτοιο θα είναι…
    Αλλά άμα φέρω τον ξάδερφό μου που είναι στο στρατό θα νικήσει όλους τους Ρανσιμάνηδες που έχεις εσύ, γιατί είναι 19 χρονών κι έχει όπλο!
    Δεν διάβαζες καμιά τσόντα στα 15 να ξελαμπικάρεις;

  227. Ριβαλντίνιο said

    Μέρα που είναι, αγαπάμε φιλέλληνες Εβραίους. Πρέπει να έρθουμε πιο κοντά . Ήδη μας φέρνει πολύ κοντά η Παλαια Διαθήκη. Συμπαθώ τους Εβραίους από την εποχή που ήμουν μικρό παιζάκι και ηγιαγιά μου μου διάβαζε την Εικονογραφημένη Βίβλο των εκδόσεων Σιδέρη.

    Δεν διάβαζα τσόντες γιατί είχε αισθησιακές ταινίες το Extra και το Alter και έπιανα και λίγο από το συνδρομητικό του γείτονα .

    Υ.Γ. Εγώ σταματάω εδώ γιατί είμαι άρρωστος και θέλω να δώ Σουρβάιβορ.

  228. Tomás de Torquemada said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: