Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Σεβερνομακεδονικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 2 Ιουνίου, 2018


Ο τίτλος του σημερινού πολυσυλλεκτικού μας άρθρου ειναι φυσικά παρμένος από την είδηση που κυκλοφόρησε μεσοβδόμαδα, ότι το όνομα «Βεσέρνα Σεβέρνα Μακεντόνιγια» (Βόρεια Μακεδονία) έχει πολλές πιθανότητες να γινει δεκτό απο τις δυο πλευρές στις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε Ελλάδα και πΓΔΜ. Θα μπορούσα να βάλω «βορειομακεδονικά», αλλά κάτι μου λέει ότι θα ξανακάνουμε συζήτηση για το ονομα αυτο κι ετσι το κρατάω για αλλη φορά κι έτσι προτιμησα το υβριδικό -και αγκουγκλιστο- σεβερνομακεδονικά.

Να μη βιαστούμε πάντως να βγαλουμε Σεβέρνα τη γειτονική χώρα διότι σύμφωνα με νεότερες ειδήσεις η προοπτική να επιτευχθει συντομα συμφωνία απομακρύνεται. Ίσως φταίει το erga omnes, που θέτει πιστευω σοβαρήν υποψηφιότητα για να μπει στις λέξεις της χρονιάς τον Δεκέμβρη.

Και μια και αναφερόμαστε στη γειτονική χώρα, ιδού χτεσινό τιτίβισμα της πρώην ευρωβουλεύτριας του ΛΑΟΣ Νικης Τζαβέλλα.

Επειδή το σημερινό άρθρο μαζεύει γλωσσικά στραβά και παράδοξα, ας αρχίσουμε παρατηρώντας τη σχιζολεξία του «ξανά μιλούσαν» (έχω ξαναδεί με αυτό το πρόθημα) και την άλλη του «πάρε λάμβανε» (αντί γι για παρελάμβανε, πρώτη φορά το βλέπω).

Εδώ που τα λέμε, οι συγκεκριμένες σχιζολεξίες πιθανώς οφείλονται στον κορέκτορα. Πράγματι, ο κορέκτορας πολλών κινητών συσκευών χωρίζει αυθαίρετα τις πολυσύλλαβες λέξεις -ίσως για λόγους χρέωσης των μηνυμάτων.

Αλλά δεν αντέχω στον πειρασμό να μη σχολιάσω και τον κυνισμό του μηνύματος -υποθέτω ότι η κ. Τζαβέλλα θα επικροτει και τις (πολύ πιο αποτελεσματικές) μεθόδους εθνοκάθαρσης που εφαρμόστηκαν στην Πόλη καθώς και τα όποια μέτρα εφαρμόζει η αλβανική κυβέρνηση κατά της ελληνικής μειονότητας.

Όπως σχολίασε κάποιος φίλος στο Φέισμπουκ, ξυπνούσες με λίγους μώλωπες αλλά ήσουν πια απογονος του Αριστοτέλη. Δεν είναι και λίγο!

* Νέο είδος θηλαστικού ερπετού εμφανίστηκε στην Ινδία. Σύμφωνα με την είδηση,

Φίδι δάγκωσε γυναίκα χωρίς να το καταλάβει και μετά θήλασε το παιδί της

Πώς μπορεί όμως το φίδι να δαγκωσε τη γυναίκα χωρις να το καταλάβει; Και πώς το φίδι θήλασε το παιδί της γυναίκας; Περίεργα πράγματα.

Σκεφτόμαστε όμως ότι οι υλατζήδες συχνα αντιστρέφουν τη σειρά των λέξεων στους τίτλους για να κανουν εφέ (κι έτσι βλέπουμε τίτλους όπως Βρέφος κατασπάραξε λιοντάρι). Μήπως λοιπόν η γυναίκα δάγκωσε το φιδι χωρίς να το καταλάβει και μετά πήγε να θηλάσει το μωρό της;

Όχι. Διαβάζοντας το άρθρο βλέπουμε ότι το φίδι δάγκωσε τη γυναίκα -εκείνη δεν το κατάλαβε και πήγε και θήλασε το μωρό της. Δυστυχώς, έτσι δηλητηριάστηκε και το κοριτσάκι και τελικά πέθαναν και οι δυο.

* Υπάρχει λέξη «συμβολοποιώ»; Τη χρησιμοποίησε ο Αλέξης Τσιπρας, λέγοντας στον Γιάννη Μπουτάρη ότι « συμβολοποιείς ένα ολόκληρο δημοκρατικό προοδευτικό μέτωπο απέναντι στη μαυρίλα…»

Ο επιφανής λεξικογράφος Μανόλης Καψής αποφάνθηκε οτι πρόκειται για νέο ρήμα -κάποιος στο Τουίτερ βρήκε ότι ο ορος όχι απλώς υπάρχει αλλά έχει καταγραφεί και σε παλιό λεξικό (πρέπει να είναι του Ηπίτη, απο τις αρχές του 20ού αιώνα). Υπάρχει επίσης στο πρόσφατο Χρηστικό Λεξικό της Ακαδημίας, ενώ είναι και καθιερωμενος όρος της Ψυχολογίας, άρα οπωσδηποτε δεν πρόκειται ούτε για ανύπαρκτη λέξη ουτε για νεολογισμό.

Πιο βάσιμη ένσταση είναι αν χρησιμοποιήθηκε σωστά η λέξη από τον Πρωθυπουργό ή αν θα ταίριαζε καλύτερα το «συμβολίζω».

* Και για να κρατάμε τις ισορροπίες, φίλος μού επισήμανε μαργαριτάρι του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρόσφατη συνέντευξή του στον Σκάι (εκείνην που συζητήθηκε πολύ εξαιτίας της γκάφας του Κούλη, ότι οι 17χρονοι δεν ενδιαφέρονται για το ποιος σκότωσε τον Λαμπράκη το 1963).

Στην αρχή-αρχή της συνέντευξης, στο 1′.02» μόλις, ο Κ.Μ. λέει για τον Ρουβίκωνα, αν κατάλαβα καλά, ότι είναι μια ομάδα «η οποία ανέχεται αν όχι υποθάλπτει την οργανωμένη βία».

Το λάθος είναι αρκετά συνηθισμενο, και το επαναλαμβάνει πιο κάτω ο δημοσιογράφος, ίσως επηρεασμένος. Πρέπει να το έχουμε σχολιάσει ξανά. Εδώ δουλεύει η αναλογία -επειδή συνοπτικοί τύποι όπως «να υποθαλψει», «έχει υποθάλψει» φαίνεται να συμπίπτουν με αντίστοιχους τύπους όπως «έχει συνάψει», «να συνάψει» (συχνότερων) ρημάτων σε -άπτω, λανθασμένα θεωρείται ότι ο ενεστώτας είναι «υποθάλπτω» κι ας είναι το σύμπλεγμα /λπτ/ δυσκολοπρόφερτο. Το ίδιο το παθαίνει και το ρήμα «περιθάλπω», αλλά το «υποθάλπω» χρησιμοποιείται συχνότερα στον δημοσιογραφικό λόγο.

* Κι άλλο ένα συχνό λάθος, για το οποίο θα έπρεπε να γράψουμε άρθρο, εμφανίζεται σε επίσημη σελίδα. Σε ιστότοπο αμυντικών ενδιαφερόντων, διαβάζουμε ότι:

Στις 25 Μαΐου 2018 δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού επισυναπτόμενο αρχείο με τίτλο «Πρόσκληση Τεχνικού Διαλόγου Για Προμήθεια Τορπιλών Βαρέως Τύπου και Ολοκλήρωση αυτών στα Οπλικά Συστήματα ISUS 90-15 και ISUS-90-46 των υ/β τ.214 και υ/β ωκεανός».

Καταρχάς προσέχουμε το «ολοκλήρωση αυτών», που αποδίδει το integration υποθέτω. Δίνεται και διευκρίνιση παρακάτω:

Επιπλέον η νέα τορπίλη πρέπει να ολοκληρωθεί στα οπλικά συστήματα ISUS 90-15 και ISUS-90-46 των Υ/Β. Ως ολοκλήρωση νοείται η δυνατότητα εκτέλεσης βολών, χειρισμού και κατεύθυνσης των Τ/Λ, με πλήρη εκμετάλλευση των επιχειρησιακών χαρακτηριστικών του όπλου, από τα οπλικά συστήματα ISUS 90-15 και ISUS-90-46 των Υ/Β.

Με την επίδραση και της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, εδώ και καιρό το integration αποδίδεται (και) «ολοκλήρωση» σε περιπτώσεις όπου παλιότερα θα λέγαμε ενοποίηση ή ενσωμάτωση. (Δείτε και τη σχετική συζήτηση στη Λεξιλογία).

Όσο για το, πολύ συχνό, «*βαρέως τύπου», επηρεάζεται από τα πάμπολλα επιρρήματα σε -ως, μεταξύ των οποιων και το ομόγραφό του επίρρημα, που δεν είναι τόσο σπάνιο αφού το βλέπουμε σε φράσεις οπως «ασθενεί βαρέως», «το φέρει βαρέως». Αυτό δεν σημαίνει πως είναι σωστό -λάθος είναι.

Η γενική του δύστροπου επιθέτου «βαρύς», όταν δεν είναι «του βαριού», είναι «βαρέος» με λόγιες ιδίως λέξεις (π.χ. βαρέος ύδατος). Σπανιότερα, βρίσκουμε και γενική «του βαρύ» (π.χ. του άντρα του πολλά βαρύ). Βαρέως δεν είναι ποτέ.

* Σαν σήμερα πριν από 47 χρόνια ο Παναθηναϊκός έπαιζε στο Γουέμπλεϊ τον τελικό του τότε Κυπέλλου Πρωταθλητριών κόντρα στον μεγάλο Άγιαξ (εδώ ολόκληρο το παιχνίδι, έγχρωμο, με περιγραφή στα γερμανικά). Έτσι οπως έχει γίνει σήμερα το Τσάμπιονς Λιγκ, πολύ δύσκολα θα βρεθεί ομάδα από μικρή χώρα να επαναλάβει κάτι αναλογο (ή, πολύ περισσοτερο, να κατακτήσει το τρόπαιο όπως η Στεάουα Βουκουρεστίου),

Ωστόσο, το περασμένο Σάββατο είχαμε τον τελικό της φετινής διοργάνωσης, όπου, όπως θα ξέρετε, αρνητικός πρωταγωνιστής ήταν ο τερματοφύλακας της ηττημένης Λίβερπουλ, καθώς το πρώτο και το τρίτο γκολ ήταν ευγενική χορηγία του.

Στις μέρες μας, η κατακραυγή της κοινης γνωμης μπορεί να εκφραστεί με έναν τρόπο που δεν υπήρχε παλιότερα -το τρολάρισμα στη Βικιπαίδεια (μπορει να το λένε και βανδαλισμό του άρθρου, αλλά αν η επέμβαση είναι τόσο μικρή ο ορος μου φαίνεται αδόκιμος).

Έτσι, αμεσως μετά τον τελικό του περασμενου Σαββάτου, το λήμμα του Κάριους, του τερματοφύλακα της Λίβερπουλ, είχε υποστεί, στην ελληνική και στην αγγλική τουλάχιστον Βικιπαίδεια, μια μικρή αλλά καίρια τροποποίηση:

Στη μια περίπτωση το «τερματοφύλακας» έγινε «απορροφητήρας». Στη δεύτερη, προστέθηκε το «horrible», απαίσιος.

Υποθέτω ότι τα δυο λήμματα θα έχουν προ πολλού διορθωθεί, βέβαια.

* Σε άρθρο για την πατροκτονία στη Ζάκυνθο, διαβάζουμε ότι «το κοριτσάκι παραπονέθηκε στον 26χρονο ότι πονούσαν τα γενετικά της όργανα».

Γεννητικά βεβαίως. Και ο προγεννητικός έλεγχος γράφεται καμιά φορά, κακώς, *προγενετικός.

* Εντυπωσιακή τσαπατσουλιά σε άρθρο της Lifo, και ειλικρινα απορώ πώς τόσες μέρες δεν το έχουν παρει είδηση να το διορθώσουν.

Πέθανε ο ηθοποιός Μιχάλης Δεσύλλας, και, όπως γράφει η εφημερίδα, η είδηση έγινε γνωστή από δημοσίευση του ηθοποιού Γιώργου Γεωργίου, ο οποίος ανέβασε στο Φέισμπουκ μια φωτογραφία του εκλιπόντος και ένα αποχαιρετιστήριο μήνυμα.

Αφού τα παραθέσει αυτά το άρθρο, παραθέτει εκτενές εργοβιογραφικό του εκλιπόντος, αλλά από λάθος του αρθρογράφου στην αρχή του σημειώματος εμφανίζεται το όνομα του συναδέλφου του, ο οποίος απλώς γνωστοποίησε τον θάνατο και βέβαια τώρα θα φτύνει στον κόρφο του:
Ο Γιώργος Γεωργίου γεννήθηκε στην Κέρκυρα και από μικρός έδειξε μεγάλη αγάπη για το θέατρο, ιδιαίτερα για την όπερα…….

* Σε φιλικό τοίχο στο Φέισμπουκ βλέπω άλλου είδους τσαπατσουλιά από σοβαρόν ιστότοπο -κι αυτό θα είναι το τελευταίο μεζεδάκι στη σημερινή, οχι και πολυ φορτωμένη, να τα λέμε ολα, πιατέλα μας.

Την Έλενα Φεράντε δεν εχω αξιωθεί ακόμα να τη διαβάσω, αν και έχω δυο βιβλία της στη στοίβα με τα αδιάβαστα. Ξέρω όμως ότι πρόκειται για ψευδώνυμο που δεν ξέρουμε σε ποιαν (ή σε ποιον) ανήκει, αφού η συγγραφέας κρύβει εδώ και 25 χρόνια επιμελώς την πραγματική της ταυτότητα.

Μάλιστα, μια αγαπημένη ενασχόληση στην Ιταλία είναι να προσπαθούν να μαντέψουν ποια ή ποιος κρύβεται πίσω από το ψευδώνυμο, άλλοτε με βάση τα πραγματολογικά στοιχεία των βιβλίων και άλλοτε συγκρίνοντας με τη βοήθεια υπολογιστή τα χαρακτηριστικά των κειμένων της Φεράντε με τα κείμενα γνωστών συγγραφέων (βέβαια, αυτο θα αποδώσει μόνο αν η Φεράντε έχει δημοσιεύσει λογοτεχνικά κείμενα και με το πραγματικό της όνομα).

Αν όμως η πραγματική ταυτότητα της Φεράντε είναι άγνωστη, πώς κατάφερε ο δαιμόνιος υπεύθυνος του ιστοτόπου του Ιανού να δημοσιεύσει τη φωτογραφία της;

Δεν χρειάστηκε ούτε πολυετής παρακολούθηση, ούτε σχολαστική αντιπαραβολή κειμένων με τη βοηθεια υπερυπολογιστή.

Ο ατσίδας του Ιανού γκούγκλισε Elena Ferrante images και βρήκε τη φωτογραφία που βλέπετε, που θα τη βρειτε κι εσείς αν κάνετε την ίδια αναζήτηση.

Bέβαια, η εικονιζόμενη δεν είναι η Έλενα Φεράντε, αλλά η Αν Γκολντστάιν, η μεταφραστρια της Φεράντε στα αγγλικά -λεπτομερεια ασφαλώς!

 

 

Advertisements

248 Σχόλια to “Σεβερνομακεδονικά μεζεδάκια”

  1. LandS said

    Το Βεσέρνα μη το διορθώσεις

  2. cronopiusa said

    Ανδρική ματιά στο κόσμο της Ferrante (;)

    … Ο Domenico Starnone, σύζυγος της Anita Raja, της γυναίκας που φέρεται να κρύβεται πίσω από το ψευδώνυμο της Elena Ferrante, έγραψε ένα βιβλίο που ήταν αναμενόμενο να θεωρηθεί ως απάντηση στη φημολογούμενη ως γυναίκα του.

    Καλή σας μέρα!

  3. Γς said

    Καλημέρα

    Βεσέρνα Μακεντόνιγια.

    Κι έγραφε ο Σαλονικιός φίλος μου ο Νίκος Ξ. στο ΦΒ:

    Δηλαδή θα κοιμηθώ Μακεδόνας και θα ξυπνήσω Νοτιομακεδόνας…

  4. ap8938 said

    το γκουγκάρισμα του «βαρέως τύπου» δίνει 708.000 αποτελέσματα ενώ το «βαρέος τύπου» μόλις 97.000. με άλλα λόγια οι λάθος απαντήσεις είναι εφταπλάσιες των σωστών.

  5. cronopiusa said

    σωστό: Ανδρική ματιά στο κόσμο της Ferrante (;)

  6. sarant said

    Καλημέρα σε όλους καλά Γουσούγεννα.

    1 Όλο τα μπερδεύω αυτά τα δύο. Βέτσερ είναι ο εσπερινός εντωμεταξύ.

    4 Πράγματι. Αλλά η προκειμένη περίπτωση ειναι από εκείνες οπου το συχνό λάθος δεν καθιερώνεται.

  7. ΚΩΣΤΑΣ said

    βαρέως: περίπτωση αυτόνομου, ως επίρρημα, δεν υπάρχει;

  8. sarant said

    7 Υπάρχει και πρέπει να το λέω και στο άρθρο: βαρέως ασθενής, ασθενεί βαρέως, το φέρει βαρέως.

  9. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Τις μπαταρίες «*βαρέου τύπου» που διαφήμιζε η ταμπέλα καταστήματος στην Ιερά Οδό θυμήθηκα (μου πονούσαν τα μάτια κάθε φορά που την έβλεπα), και γκουγκλίζοντας βγάζω καμμιά σαρανταριά σελίδες…

  10. Ριβαλντίνιο said

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι δικοί μας δεν επιμένουν να είναι ενωμένο, π.χ. Σεβερνομακεδονία , ώστε να μην καταλήξουμε να τους λένε οι ξένοι σκέτο Μακεδονία ; Εμένα προσωπικά στα @@ αν το σύνταγμά τους περιέχει αλυτρωτισμούς, αν θα αυτοπροσδιορίζονται ως «Μακεδόνες» , αν θα λένε την γλώσσα τους «μακεδονική», αν θα λένε το αεροδρόμιό τους «Μέγα Αλέξανδρο» κ.λπ. Αυτό που θέλω είναι όταν παίζει κάποια αθλητική τους ομάδα να γράφει SRM ή SMD και όχι MCD , όταν τους επισκέπτεται ξένος να λέει ‘Χαίρομαι που ήρθα στην Σεβερνομακεδονία και όχι στην «Μακεδονία» , τα προϊόντα τους να γράφουν «Made in Σεβερνομακεδονία» και όχι «Made in Μακεδονία» κ.λπ.

  11. Ριβαλντίνιο said

    Α, και χρόνια πολλά στον Γς !

  12. ΚΩΣΤΑΣ said

    > Υπάρχει λέξη «συμβολοποιώ»; Τη χρησιμοποίησε ο Αλέξης Τσιπρας,….
    μαργαριτάρι του Κυριάκου Μητσοτάκη….. …. ανέχεται αν όχι υποθάλπτει…..

    Παίρνουμε ένα δήθεν λάθος του Τσίπρα, αποδεικνύουμε ότι δεν είναι λάθος…
    Παίρνουμε ένα αμφιλεγόμενο και σύνηθες λάθος, που το κάνει και ο Μητσοτάκης…..

    Αφήνουμε την καλπάζουσα φαντασία καθενός να κάνει τη σύγκριση και να βγάλει αποτέλεσμα: Τσίπρας – Μητσοτάκης = 1 – 0

    Ωραίο κόλπο, και μετά περιμένετε, αγάλι-αγάλι, να αλλάξουμε ζωή… 😉

  13. sarant said

    12 Μα, γράφτηκαν άρθρα (πχ Πρόταγκον) για το δήθεν λάθος (όπου, αν πρόσεξες, λέω ότι μπορεί να μη χρησιμοποιήθηκε σωστά η λέξη, αλλά υπάρχει). Το άλλο δεν είναι αμφιλεγόμενο, όπως είναι πχ το «ευχαριστώ όλους οσους με ψηφισαν» ή «του διεθνή» που τα δέχονται πολλοί. Είναι σύνηθες πράγματι αλλά λάθος. Και εξηγώ πώς γίνεται. Και έγινε μεσα στη βδομάδα και μου το εστειλε αναγνώστης -δεν ακούω τον Κούλη.

  14. Ούτε σεβέρνα, ούτε βερσένα, ούτε …σερβετένια! Έλεγα να πω κάτι και γω, αν και όταν «έκλειναν» οι διαπραγματεύσεις με τους βόρειους γείτονές μας.. Βλέπω όμως ότι δεν θα πω διότι …δεν πρόκειται να κλείσουν. Είναι βεβαίως χρησιμότατες για το κυβερνών αριστεροδέξιο σχήμα: Διαθλάται η απογοήτευση του κόσμου από το τρίτο μεγαλομνημόνιο. Τρίτο και φαρμακερό, λένε στο χωριό μου!
    Έτσι θα μας πάνε μέχρι τις εκλογές (τις προβλέπω περί τα τέλη ενεστώτος έτους, για να τσεκουρέψει τις συντάξεις κάποιος άλλος!). Μέχρι τότε θα λένε, «όπου νάναι κλείνει η συμφωνία» και άλλα παρόμοια. Είναι ένα μάθημα που το έμαθαν, ο Τσίπρας και τα …Τσιπράκια, από τον μεγάλο δάσκαλο: Τον Ρασπούτιν του 2015. Τον θυμάστε; Μέχρι την τελευταία στιγμή έλεγε «συμφωνήσαμε στο 85%», «όπου νάναι κλείνει η συμφωνία» κλπ. Ώσπου οδηγήθηκε η χώρα στο χείλος της …βουτιάς! Και τότε ξύπνησα! (αυτό το τελευταίο νομίζω ότι το άκουσα από τον Τσίπρα).

  15. Ένα μεταφραστικό μαργαριτάρι από την ΕΡΤ από την οποία έχω απαιτήσεις.
    Στη σειρά Ντετέκτιβ Μέρντοχ στο βίντεο παρακάτω στο έκτο λεπτό (6′ 30″ ) διαβάζουμε στους υπότιτλους ότι το θύαμ είχε κηροπωλείο στο λιμάνι:
    http://series.ert.gr/murdoch-mysteries/ntetektiv-merntoch-stin-prokymaia-a-meros/

    Δεν ξερω αν μπορεί καποιος αν φτιαξει ια οθονιά

    Όμως ακούμε στους διαλόγουν να λένε ότι είνια chandler προφανώς από το ship chandler δηλαδή επειχέιρηση που εφοδιαζει πλοία. αραγε σε ποιο λεξικό βρήκε ο υποτιτιλιστής την σημασία του κηροποιού (από ό,τι είδα υπηρχε καποιος υπηρετης στο μεσιαωνα σαν φροντιστής που λεγόταν chandler και μεσα στα καθηκιντα του ήταν να φροντιζει για τα κεριά)

  16. LandS said

    10 Στα αυτοκίνητά τους δεν γράφουν MCD αλλά MKD, επομένως είσαι ΟΚ 🙂

  17. Καλημέρα, καλομήνα (ἔτσι, μία λέξη, ὅπως λέμε καλομοίρα) καὶ χρόνια πολλὰ στὸν «ὀξυπατρίστατον, ἐθνοφλυγέστατον καὶ ἀλληλοχρήματον» Γς (λογοκλοπῆς τὸ ἀνάγνωσμα, πρόσχωμεν: τὰ παρατεθέντα ἐντὸς εἰσαγωγικῶν εἶναι σπαράγματα ἀπορριφθέντος πανηγυρικοῦ πρὸς τιμὴν τοῦ Βαρβάκη, παραγωγῆς Ἀλ. Σχινᾶ – πρώτη δημοσίευση στὸ περιοδικὸ ΠΑΛΙ).

  18. sarant said

    15 Ενδιαφέρον μαργαριτάρι πράγματι. Στη ναυτική γλώσσα ο ship chandler λέγεται σιψάντης.

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  19. leonicos said

    Σεβερνομακεδονικά

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

    Εγώ και αύριο. Οπότε calm down

    σιψάντης αυτός ο τίτλος ταιριάζει μόνο τον Γς

  20. leonicos said

    μαργαριτάρι του Κυριάκου Μητσοτάκη….. …. ανέχεται αν όχι υποθάλπτει…

    σκεψου να τον ακούμε και κάε μέρα…. πάει η γλώσσα,και ας λένε οι γλωσσολόγοι οτι δεν παθαίνει τίποτα.

    Δεν παθαίνει από τους ομιλητές. Από τους μη-ομιλητές όμως…..

  21. leonicos said

    Υπάρχει και πρέπει να το λέω και στο άρθρο: βαρέως ασθενής, ασθενεί βαρέως, το φέρει βαρέως.

    να δεις τι γίνεται με το ευρέως και εβραίος

    άσε το του παχέΩς εντέρου παρά τοις ιατροις

  22. Γς said

    16:

    Δεν γράφουν MKD.

    Και θυμήθηκα τότε που άρχισαν να έρχονται αυτοκίνητα από τα Σκόπια με διακριτικά της γείτονος στις πινακίδες τους.

    Και μια μέρα βγήκαμε κι εμείς τσάρκα να πάρουμε το παγωτάκι μας. Και να κει στα στενά του Βοτανικού, πάνω που το συζητάγαμε βλέπουμε στο προπορευόμενο ΙΧ τον αριθμό MC 43τόσο.

    Αμάν τα πήραμε στο κρανίο!.

    Σταμάτησε κι αυτός στην Πλάτωνος. Κατεβήκαμε κι εμείς για το παγωτάκι μας. Μόλις μας βλέπει όμως να τον κοιτάζουμε περίεργα μας λέει στα ελληνικά.

    –Τι τρέχει;

    -Τώρα εσύ είσαι Μακεδόνας έ;

    -Ναι είμαι! Μακεδόνας!

    –Αμάν θα σφαχτούμε. Κτλ κτλ.

    Μη μου πείτε ότι έχετε δει και σεις αυτοκίνητο που να το οδηγάει Έλληνας πατριώτης εξωτερικού.

    Μόνιμος κάτοικος του Μονακό.

  23. leonicos said

    αντί γι για παρελάμβανε, πρώτη φορά το βλέπω).

    αλλά ποιος το έγραψε!

    Ο Γς θα έγραψε σε μια λέξη. Αλλά τι να περιμένεις από έναν Γς

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ένα έθνος, μια γλώσσα, μια θρησκεία»…»Ένας λαός, ένα έθνος, ένας φύρερ»…Συμπτώσεις.

  25. # 24

    MIA ΠΟΛΗ, ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ (με τα πρωτοβρόχια θα έχουμε και σκουλήκια…)

  26. leonicos said

    Δυστυχώς, έτσι δηλητηριάστηκε και το κοριτσάκι και τελικά πέθαναν και οι δυο.

    Η ειδηση είναι μούφα ή το φίδι δάγκωσε και τις δυο

    Το δηλητήριο των οβόλων είναι πρωτεϊνες και δεν περνούν στο γάλα. Προκαλουν καρδιακή παράλυση ή υπόταση και αιμορραγία

    Μούφα επίσης είναι το περίφημο τραγούδι που λέει για την κακιά πεθερά που ταισε τη νύφη της φίδι αντί για ψάρι

    Η σάρκα των φιδιών δεν έχει κανένα δηλητήριο και μπορεί να φαγωθεί άφοβα

    Γι’ αυτο οπου πάει ο Γς εξαφανίζονται οι οχιές και οι γυναίκες

  27. Ωραίος ο απορροφητήρας! 🙂
    Ρίβα, αυτό που θέλεις (#10) το έχεις χάσει εδώ και δεκαετίες φοβάμαι. Η Τζαβέλα φυσικά έχει λάθος και στο πραγματολογικό (όχι στο μπερντάχι αλλά στο αποτέλεσμα).

  28. leonicos said

    Καλά…. φεύγω πριν με πυροβολήσουν….

    Έτσι κι αλλιώς, ούτε αύριο θα με δείτε, εκτος από πολύ αργα, και αν

    Οπότε

    Χαιρου ιστολόγιον

  29. Νέο Kid said

    Ανακούφιση!

  30. Γς said

    26:

    >Γι’ αυτο οπου πάει ο Γς εξαφανίζονται οι οχιές και οι γυναίκες

    Οφι άνουρε!

    Αμα σε πιάσω…

  31. Αιμ said

    Μιας και εδώ λεξιλογούμε, ενίοτε, δείτε και αυτό το να ‘χουμε να λέμε κι αν βγάλετε συμπέρασμα πέραν του «αν είναι νάρθει θε να ‘ρθεί…» να μου το γράψετε οπωσδήποτε
    http://www.in.gr/2018/05/28/tech/poia-glossa-tha-milousan-oi-areianoi/

  32. Γς said

    31:

    Δεν ξέρω ποια γλώσσα θα μιλούσαν οι Αρειανοί, αλλά έρωτα θα έκαναν κάπως έτσι [το γνωστό ανέκδοτο]:

    Χτυπάει κάποιος ελαφρά στην πλάτη έναν όρθιο επιβάτη στο λεωφορείο.

    -Τι θέλετε κύριε;

    -Είμαι απ τον Αρη.

    -Στ @@ μου.

    -Τι είναι @@;

    -@@ ρε μαλάκα είναι αυτά που μαμάμε εμείς στη Γη.

    -Α, έτσι μαμάτε εσείς;

    -Ναι ρε. Γιατί εσεις; Πως μαμάτε;

    -Ετσι!

    Και τον ξαναχτυπάει ελαφρά στην πλάτη

  33. Pedis said

    μου φαίνεται ότι στο Λάος διαβάζουν Ιούς …

    Θυμίζω την εμβριθή και προφητική προσέγγιση του πολιτικού αναλυτή Λιάκου https://www.efsyn.gr/arthro/i-athinaiki-dimokratia-sto-kyrinalio

    αλλά ποιος ασχολείται τον Ιούνιο με τις μαλακίες που διάβασε τον Μάρτη …

  34. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Σχετικά με το συχνό λάθος «υπο-/περι-θάλπτω»:

    > > Εδώ δουλεύει η αναλογία -επειδή συνοπτικοί τύποι όπως «να υποθαλψει», «έχει υποθάλψει» φαίνεται να συμπίπτουν με αντίστοιχους τύπους όπως «έχει συνάψει», «να συνάψει» (συχνότερων) ρημάτων σε -άπτω, λανθασμένα θεωρείται ότι ο ενεστώτας είναι «υποθάλπτω» κι ας είναι το σύμπλεγμα /λπτ/ δυσκολοπρόφερτο.

    Έχουμε μεν πράγματι το συνάπτω (και εξάπτω) και άλλα ρήματα σε -πτω, βλάπτω κλπ., όμως έχουμε και ρήματα σε -πω, με κυριότερο το βλέπω. Το ρήμα βλέπω είναι απείρως πιο συνηθισμένο από όλα τα υπόλοιπα, και στα σύνθετα, π.χ. παραβλέπω, σχηματίζει και τους χρόνους του συνοπτικού θέματος μα -ψ- (παρέβλεψα). Οπότε θα μπορούσε αυτό να παρασύρει το -θάλπω προς τον σωστό σχηματισμό των χρόνων, ασκώντας ισχυρότερη έλξη απ’ ό,τι τα πιο σπάνια ρήματα, κι όμως δεν το έκανε. Άρα, ίσως κάπου αλλού πρέπει να αναζητήσουμε την ερμηνεία.

    Εγώ νομίζω ότι η έλξη προέρχεται από το ρήμα κάμπτω (παρακάμπτω, ανακάμπτω). Μπορεί να μην είναι τόσο συνηθισμένο όσο το βλέπω (χοντρικά θα έλεγα: τόσο όσο και το ίδιο το -θάλπω), όμως στους χρόνους του συνοπτικού θέματος (παρέκαμψα) έχει πολύ εντονότερη ομοιότητα με το περιέθαλψα, αφού και τα δύο έχουν -ψ- και προηγουμένως άλλο σύμφωνο. Άρα, η υποσυνείδητη σκέψη του ομιλητή είναι: «παρέκαμψα, παρακάμπτω, άρα και περιέθαλψα, περιθάλπτω».

    Άλλα ρήματα που στον αόριστο να έχουν -ψ- και προηγουμένως άλλο σύμφωνο αλλά στον ενεστώτα -π- και όχι -πτ- και προηγουμένως άλλο σύμφωνο, τα οποία θα μπορούσαν να ασκήσουν αντίθετη έλξη προς το σωστό, δε νομίζω να υπάρχουν. (Εκτός ίσως από το εντελώς αρχαΐζον και σπάνιο μέλπω, αναμέλπω, που η δύναμη της έλξης του θα ήταν αμελητέα).

    Όσο για το «κι ας είναι το σύμπλεγμα /λπτ/ δυσκολοπρόφερτο»: μα ίσα ίσα! Δυσκολοπρόφερτο, άρα αρχαΐζον, άρα σωστό! 🙂

  35. Πέπε said

    > > Δυσκολοπρόφερτο, άρα αρχαΐζον, άρα σωστό!

    Ο καθένας που κινείται σ’ ένα χώρο του επιστητού (όχι μόνο γλωσσικό) με τον οποίο έχει μέτρια εξοικείωση, έχει την τάση να πιστεύει ότι, εφόσον δυσκολεύεται, τότε όσο πιο δύσκολο και ανοίκειο του φαίνεται κάτι τόσο πιθανότερο είναι να είναι σωστό.

    Πρόχειρο παράδειγμα μη γλωσσικό δε μου ‘ρχεται, όμως θυμάμαι τον εισπράκτορα στο ΚΤΕΛ όταν πήγα μια μέρα από το Ηράκλειο στον Άγιο Νικόλαο:

    Ήταν καλοκαίρι, και είχε πολλούς τουρίστες. Τι γλώσσα μιλάνε οι τουρίστες; Ξένα. Πώς είναι τα ξένα; Διαφορετικά από τα ελληνικά. Άρα, μιλώντας διαφορετικά από τα ελληνικά (ή λάθος ελληνικά) μιλάμε σωστά ξένα και γινόμαστε κατανοητοί από τους τουρίστες.

    Έτσι ο εισπράκτορας σε κάθε στάση φώναζε σε όσους περίμεναν έξω τον προορισμό του λεωφορείου:«Άγιος Νικόλαος!» στα ελληνικά, και «Άγιος Νικολάος!» στα ξένα, για να καταάβουν όσοι δεν ήξεραν τι σημαίνει το ελληνικό «Άγιος Νικόλαος».

    (αν το γκαρσονόφσκι δεν ήταν ελληνόφσκι, τ’ @ρχιδόφσκια σας θα τρώγατε…)

  36. LandS said

    35 «Άγιος Νικόλαος!» στα ελληνικά, και «Άγιος Νικολάος!» στα ξένα
    ?
    Κάπου μ’ έχασες που λεν οι Αμερικάνοι.

  37. ΣΠ said

    35
    Μου θύμισες τους αθλητικούς ρεπόρτερ που παίρνουν συνέντευξη στα αγγλικά από κάποιον ξένο παίκτη ή προπονητή και αλλάζουν τον τονισμό στα ονόματα των ομάδων: Παναθηνάικος, Ολυμπιάκος κλπ. νομίζοντας ότι γίνονται πιο κατανοητοί.

  38. Πέπε said

    @36:

    Δες τους τόνους.

  39. cronopiusa said

    Χανιά: Σκότωσαν και εγκατέλειψαν τον Κώστα Τζωρτζάκη. Κατά τα άλλα όλα καλά.
    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 43 ΤΟΥ ΚΟΚ Τ Ω Ρ Α !!!

  40. Πέπε said

    Κλασικό σχετικό παράδειγμα και το «μουζάκα». Ο σερβιτόρος που μιλάει μέτρια την Ξενική, νομίζει ότι μουζάκα είναι πιο σωστό στα ξένα κι έτσι θα συνεννοηθεί καλύτερα με τον πελάτη από την Ξενιτιά. Ίσως επειδή σε περιπτώσεις όπως «Ατέν» ή «Άθενς» αυτό είναι όντως πιο σωστό στα ξένα.

    Το λογικό κατά τη γνώμη μου θα ήταν να του φέρεις μεν ό,τι ζητάει, αλλά μ’ ένα διακριτικό σχόλιο να του υποδείξεις και το σωστό (μουσακάς!!!). Φιλικά, εξυπηρετικά, όχι εξυπνακίστικα. Όχι πως αν στο επόμενο εστιατόριο ξαναζητήσει μουζάκα θα έχει πρόβλημα να συνεννοηθεί, αλλά ας μάθει και καμιά λέξη (αφού έχει ήδη δείξει διάθεση να μάθει γεύσεις)!

  41. Jago said

    39. Μαρκογιαννάκης… Μαρκογιαννάκης…

  42. ΣΠ said

    Μαθητής στις ΗΠΑ συλλάβισε σωστά ελληνική λέξη και κέρδισε 40.000 δολάρια
    Ένα λάθος που βλέπω να γίνεται συχνά είναι η απόδοση του αγγλικού ρήματος spell (λέω πώς γράφεται μια λέξη) με το «συλλαβίζω», που έχει άλλη σημασία. Πάντως κατανοώ την δυσκολία μονολεκτικής απόδοσης.

  43. cronopiusa said

  44. ΣΠ said

    Από άρθρο για το μπάσκετ, εσφαλμένη χρήση της έκφρασης «λυδία λίθος»:
    Όντας ο μακροβιότερος πρόεδρος της ΕΟΚ, στη συνείδηση του κόσμου θα είναι πάντα ο άνθρωπος που, σε παραγοντικό επίπεδο, έβαλε τη «λυδία λίθο» στο τεράστιο οικοδόμημα – με την διεθνή αναγνώριση – που λέγεται ελληνικό μπάσκετ.

  45. Πέπε said

    @42:
    ??? Τι σόι διαγωνισμός ορθογραφίας ήταν αυτός; Υπάρχει λέξη koinonia (και Bewusstseinslage) στα αγγλικά;

    Όσο για το spell – συλλαβίζω, πράγματι είναι συχνό λάθος. Οφείλεται βέβαια στο ότι δεν έχουμε μονολεκτικό ρήμα για το «λέω ένα ένα τα γράμματα μιας λέξης». Ίσως όμως, επιπλέον, και στο ότι το να συλλαβίζουμε είναι μια συνήθεια των ελληνοφώνων κάπως ανάλογη με εκείνη των αγγλοφώνων να λέβνε τα γράμματα ένα ένα. Για παράδειγμα, στα ελληνικά λέμε «Α – πο – κλεί – ε – ται!» για έμφαση. Στ’ αγγλικά αρκετά συχνά (σε τραγούδια π.χ.) λένε μια λέξη με τα γράμματα ένα ένα, π.χ. El – O – Ve – E (ελ – όου – βι – ι = Love).

  46. Το συμβολοποιώ χρησιμοποιείται ευρύτατα σήμερα, αναφέρεται δε και στον Κουμανούδη.

  47. Ροδίων said

    Πάντως, πολύ προτιμότερο «του βαρύ» από «του βαριού»! Αυτά τα -υς, -ια, -υ πολύ μάς παιδεύουν. Άλλο μεγάλο λάθος «τα ευθεία».

  48. Γς said

    35:

    >Άρα, μιλώντας διαφορετικά από τα ελληνικά (ή λάθος ελληνικά) μιλάμε σωστά ξένα και γινόμαστε κατανοητοί από τους τουρίστες.

    Κι ήταν κι εκείνο το λεωφορείο Θων [Αμπελόκηποι]-Ακρόπολη που καμιά φορά το έπαιρναν λάθος. Οπως μια φορά ένα ζευγάρι ξένοι. Κι ο πιτσιρικάς Γς πήγε να τους εξηγήσει ότι η Ακρόπολη ήταν στην αντίστροφη κατεύθυνση.

    -Ακρόπολις ιζ ιν δε όποζιτ …

    Τον σταμάτησε όμως ο εισπράκτορας:

    -Ακρόπολη ανάποντα. Εντό Θον!

  49. ΣΠ said

    45
    Είναι λέξεις πολύ περιορισμένης και εξειδικευμένης χρήσης:
    https://en.oxforddictionaries.com/definition/koinonia
    https://www.merriam-webster.com/dictionary/Bewusstseinslage

    Το αρχικό άρθρο στα αγγλικά, με βίντεο:
    https://www.cbsnews.com/news/karthik-nemmani-scripps-national-spellilng-bee-winner-koinoia-today-2018-05-31/

  50. Εντωμεταξύ στη λαϊκή στις Πατέλες…

  51. spiral architect 🇰🇵 said

    Ατυχώς, ο σχωρεμένος ο Γιάννης Καψής είχε χαμηλοτάβανο σπίτι. 😒

  52. ΣΠ said

    15
    Μάλλον μπέρδεψαν το chandler με το candler.

  53. Γς said

    44:

    >ο άνθρωπος που, σε παραγοντικό επίπεδο

    Κύριε πγόρδρε τι παγαγοντικό επίπεδο; Εδώ πγόκειται σαφώς περί μιάς αφέγ φακτοριέλ μιλτίπλ, που λεν κι οι Γάλλοι.

    —–

    Στο Ναύπλιο επί Καποδίστρια σε κάποια δίκη ο νεαρός γαλλοσπουδαγμένος συνήγορος άρτι αφιχθείς εξ εσπερίας:

    -Κύγιε πγόεδγε εδώ έχουμε μια κονφιζιόν που λένε οι Γάλλοι.

    Και λίγο αργότερα:

    -Κύριε πγόεδγε σαφώς πγόκειται για μια αφαίγ ντε κεγ που λένε κι οι Γάλλοι.

    Κι ο Πρόεδρος (λέμε τώρα. Ο Καδής):

    -Ρε άι σιχτίρ, που λέν κι οι τούρκοι!

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εκτός από την Παπαγγελή, που διάβασε το «Κεφάλαιο» στην εφηβεία της, σε καμιά ξαπλώστρα στη Μύκονο να υποθέσω, και το απέρριψε ως περιέχον βλακείες (τουλάχιστον αυτή το διάβασε, τόσοι κουλτουριαραίοι εδώ μέσα κωλώσαμε 😇), έχουμε και έτερη νεοδημοκρατικοπούλα, την Πιπίνα (έλεος!), η οποία εξηγεί στη νεολαία ότι η δολοφονία του Λαμπράκη ήταν απλώς τροχαίο δυστύχημα:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.documentonews.gr/amp/article/stelexos-ths-nd-isxyrizetai-oti-o-grhgorhs-lamprakhs-pethane-se-troxaio&ved=0ahUKEwj6zvG48LTbAhVL26QKHUf3BNYQiJQBCCUwAA&usg=AOvVaw1ErMguXIiu48ZFaeBWsVGG&ampcf=1

  55. Jago said

    50. Πατέλες… εκεί που υπήρχαν οι ιστορικά δυσώδεις στάβλοι του Μπαντουβά…

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μετά και τα νέα γλωσσικά και ιστοριογνωστικά κατορθώματα του Μητσοτάκη, επαναφέρω παλαιότερη πρόταση και τη αυγκεκριμενοποιώ:
    Για να εκλεγεί κάποιος βουλευτής, θα πρέπει να μετράει κατά 50% η ψήφος των πολιτών, κατά 25% η γλωσσική επάρκεια και κατά 25% οι γνώσεις στην ελληνική και την παγκόσμια ιστορία. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται γραπτώς και προφορικώς από υπερκομματική επιτροπή καταξιωμένων επιστημόνων. Και, εννοείται, ότι για την είσοδο στη βουλή θα απαιτείται και η ενδελεχής εξέταση των υποψηφίων από ψυχιάτρους.

  57. Πέπε said

    @54:
    Παιδιά που ξέρουν από τα 8 τους να χρησιμοποιούν σωστά το «αυτολεξεί» και από τα 17 το «εσαεί», αλλά που όταν τους εξηγείς (έστω με τον μοναδικό σου προσωπικό τρόπο) μια δική τους απορία από κάτι που είπε η τηλεόραση απαντάνε «ναι αλλά το κυριότερο δε μας το λες» και περνάνε σ’ ένα εντελώς άσχετο ερώτημα, που υποτίθεται ότι τους βασανίζει επειδή, με την άδολη παιδική τους κρίση μπλα μπλα μπλα…

    …Γενικά πολύ καλογραμμένο κείμενο 🙂

    Σύγχρονο ρε παιδί μου!

  58. ΓιώργοςΜ said

    56 Τρεις κι ο κούκος θα μείνουν…

    Για ελληνοφράγκικα, θυμήθηκα τον οδηγό του λεωφορείου στα Λιμανάκια της Βουλιαγμένης, που προσπαθούσε να εξηγήσει στον ημίγυμνο τουρίστα γιατί δεν τον άφηνε ν’ ανέβει λέγοντας «πουκαμίsh!». Δε μου έμεινε άντερο…

    Αυτή τη ραγιάδικη δουλοπρέπεια πρέπει να την έχουμε κοπιράιτ, σε άλλες χώρες με πολύ τουρισμό, ο σερβιτόρος ενδέχεται να μη σε σερβίρει αν πχ πεις την παέγια παέλα ή το τσορίθο τσορίζο.

    Η μεταγραφή στα αγγλικά έχει την πλάκα της, όμως. Πόσες φορές δεν άκουσα «μπριζόλες τσίρινες» και συγκράτησα το υπομειδίαμα για να μην προσβάλλω τον πελάτη…

  59. Αυτό με την προσπάθεια για ντε και καλά αγγλικά (ή δήθεν αγγλικά) να τραβήξουμε τους τουρίστες, το πρωτοείδα πριν καμιά 20αριά χρόνια στη Σαντορίνη που ο εισπράκτορας του λεωφορείου φώναζε Όια, Όια, κι όχι Οία για να διαλαλήσει τον προορισμό του για το ηλιοβασίλεμα.

    Έχω κι άλλα, αλλά τι να πρωτοθυμηθώ και τι να πρωτογράψω.

  60. cronopiusa said

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η δήλωσή του “τι τον νοιάζει τον 17χρονο η δολοφονία του Λαμπράκη”Από Π. Καρβουνόπουλος

  61. Νίκος Κ. said

    Η κα Τζαβέλα (με ένα λ παρακαλώ) ανήκει πλέον στη Νέα Δημοκρατία. Ήταν μάλιστα υποψήφια της Ν.Δ. στις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου τον Μάιο 2014 και πρώτη επιλαχούσα.

  62. Meshuggah said

    54-57: Τι φεστιβάλ διαστρέβλωσης είναι αυτό; Εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μισές αλήθειες μπορούν να χτίσουν ένα τεράστιο ψέμα. Ευτυχώς στα σχόλια την ξεφτιλίζουν.

  63. ΣΠ said

  64. sarant said

    Επανηλθα!

    21 Και οι γιατροί το γράφουν λάθος το «παχεος εντέρου» ε;

    26 Τι να σου πω, έτσι γράφτηκε

    34 Ενδιαφέρουσα άποψη

    44 Και αναρωτιέμαι ποια ηταν η σωστή

    46 Mερσί!

    50 Τι είναι το seko ;

    61 Καλα λες!

  65. Εξάλλου
    το «υποθάλπει»
    ριμάρει
    με την κάλπη

  66. 42, 45,
    Οι διαγωνισμοί Spelling Bee (ορθογραφίας) παραμένουν δημοφιλείς σε μια κατηγορία μαθητών. Τελευταία διαπρέπουν μαθητές ινδικής καταγωγής, όπως ο φετινός (μεγαλωμένος στο Τέξας).

    Λέξεις ελληνικής προέλευσης χρησιμοποιούνται συχνά, ιδίως οι μακρόσυρτες, και συνήθως μπερδεύουν αρκετά. Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια έναν νικητή που είχε βρει σωστά στον τελικό την ορθογραφία της λέξης avgolemono (δεν γνωρίζω αν το είχε δοκιμάσει).

  67. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έβλεπα τις προάλλες την επανάληψη επεισοδίου της εκπομπής «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» του Κούλογλου, με θέμα τη δολοφονία του Λαμπράκη. Ανάμεσα σε άλλους, μίλησε, για να τηρηθεί η πολυφωνία, και ο γιος του φον Γιοσμά, ο Αλέξανδρος Γιοσμάς, υποψήφιος βουλευτής της Χ.Α. Στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, είπε ότι τον Λαμπράκη τον χτύπησε με τον λοστό ο …Χατζηαποστόλου ο «Τίγρης». Είπε δηλαδή κάτι κουφό , αλλά ούτε καν αυτός δεν τόλμησε να μιλήσει για δυστύχημα ή για ασήμαντο περιστατικό, ανάξιο ιστορικής αναφοράς και ποιος τον μαμεί τον Λαμπράκη.

  68. Γιάννης Κουβάτσος said

    Γι’ αυτούς τους μαθητικούς διαγωνισμούς στις ΗΠΑ υπάρχει και η γνωστή ταινία:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.culture21century.gr/2013/01/akeelah-and-bee.html%3Fm%3D1&ved=2ahUKEwiJt83lmrXbAhWlNOwKHaodAnkQFjANegQIBhAB&usg=AOvVaw3wrn9bVMzEDuC7RgzHMbVH

  69. spiral architect 🇰🇵 said

    Μπράβο!

  70. Γιάννης Ιατρού said

    64: τι είναι το seko
    Σeκο Χαν = second hand 🙂

  71. Θρασύμαχος said

    Επαναφέρω πρόταση για McEdonia με κεφαλαίο Ε, η οποία, παρά την ατράνταχτη ιστορική, γλωσσολογική και εμποροβιομηχανική επιχειρηματολογία της, https://sarantakos.wordpress.com/2013/05/18/meze-66/#comment-172473 https://sarantakos.wordpress.com/2014/07/11/vardarska/#comment-230683 https://sarantakos.wordpress.com/2016/04/04/macedoine/#comment-346879 https://sarantakos.wordpress.com/2018/01/13/meze-305/#comment-477214 https://sarantakos.wordpress.com/2018/02/03/meze-308/#comment-482520 δεν είχε τύχει της δέουσας προσοχής

  72. sarant said

    70 Α!! Δεν το έπιασα!

  73. Alexis said

    #54: Τρισάθλιο άρθρο! Ρεσιτάλ ψέματος! Άξιος ο μισθός της! 😡

  74. Classicist said

    Διερωτάται (54 + 67) ο αγαπητός κ. Κουβάτσος πώς είναι δυνατόν η εκλεκτή δικηγόρος της Καλαμάτας Πιπίνα Κουμάντου (θυγατέρα του πρώην Δημάρχου Καλαμών, Παναγή Κουμάντου) να μήν ξέρει ότι ο Γρηγόρης Λαμπράκης δολοφονήθηκε και να ισχυρίζεται ότι πήγε από τροχαίο…

    Ως μαχόμενη δικηγόρος, ερωτώ τον κ. Κουβάτσο, που – αν δεν κάνω λάθος – είναι Δημόσιος Υπάλληλος (δημοδιδάσκαλος) και οφείλει να σέβεται τις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης: Γνωρίζει τί λέει η απόφαση (27 Δεκεμβρίου 1966) του Κακουργιοδικείου Θεσσαλονίκης που εκδίκασε την υπόθεση Λαμπράκη; Αν όχι, θα του το θυμίσω εγώ: Δεν υπάρχει δολοφονία, αλλά τροχαίο!.. Ο Γκοτζαμάνης και ο Εμμανουηλίδης καταδικάστηκαν από την Ελληνική Δικαιοσύνη σε 11 και 8,5 χρόνια φυλακή κατά συγχώνευση για βαρειές σωματικές βλάβες και ΟΧΙ για φόνο!.. Αν κατεδικάζοντο για φόνο, η ποινή τους θα ήταν ισόβια τουλάχιστον, εκείνη (1966) την εποχή…

    Το αν επί 55 χρόνια ο πολύς κόσμος νομίζει ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη (εν πλήρει Δημοκρατία…) απεφάνθη πως ο Λαμπράκης δολοφονήθηκε, αυτό οφείλεται 100% στην πανίσχυρη προπαγάνδα της Αριστεράς…

    Αν δεν σάς έχω πείσει μέχρι τώρα (ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη απεφάνθη πως ο Λαμπράκης ΔΕΝ δολοφονήθηκε, αλλά ήταν θύμα τροχαίου), επιφυλάσσομαι να αναρτήσω αποσπάσματα από την ογκώδη (1.750 σελίδες!..) αυτοβιογραφία του ανακριτού της υποθέσεως και πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Χρήστου Σαρτζετάκη «Επιτελών το καθήκον μου» (Οκτώβριος 2016, εκδόσεις «Κέρκυρα»), όπου δημοσιεύεται και η απόφαση του Κακουργιοδικείου Θεσσαλονίκης

    Και για να μή νομίσετε, αγαπητέ κ. Κουβάτσε, ότι αυτά τα λέω μόνο εγώ, η συνάδελφός μου η κ. Πιπίνα και ο κ. Χρήστος Σαρτζετάκης, σάς παραπέμπω στο πρόσφατο (20/5/2018) δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» (το υπογράφουν 5 πρωτοκλασάτοι ιστορικοί ερευνητές, ο ένας εκ των οποίων [ο κ. Χατζηδημητράκος] είναι και σχολιαστής του παρόντος ιστολογίου). Η ίδια η «Εφημερίδα των Συντακτών» ομολογεί ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη απεφάνθη πως ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ…

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ, βεβαίως, είναι άλλο και το θέτει στην αυτοβιογραφία του ο γνώστης κ. Χρήστος Σαρτζετάκης: Γιατί επί μισό αιώνα η Αριστερά δεν τόλμησε να ζητήσει αναψηλάφιση της Δίκης Λαμπράκη, ώστε να αλλάξει η απόφαση και το Τροχαίο να γίνει Φόνος; Ιδού η απορία…

    Τελειώνω, θυμίζοντας ότι ο γιός του Λαμπράκη (Γρηγόρης Γρηγορίου Λαμπράκης) υπήρξε πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας, η δε χήρα του [κ. Ρούλα Λαμπράκη] έδωσε προ ημερών (21/5/2018) συνέντευξη στον διευθυντή της «Εστίας» Μανώλη Κοττάκη και αποκάλυψε ότι: Ο Γρηγόρης Λαμπράκης τυχαία πολιτεύτηκε με την ΕΔΑ. Ήθελε να κατέβει με την «Ένωση Κέντρου» του γερο-Παπανδρέου, αλλά του ζήτησαν 300.000 δραχμές για τα εκλογικά έξοδα, που δεν τα είχε. Αποτάθηκε και στην ΕΔΑ, η οποία του ζήτησε μόνο 30.000 δραχμές, δηλαδή το 10%… Γι’ αυτό και κατέβηκε με την ΕΔΑ ο Λαμπράκης: Γιατί… ήταν φτηνότερη!..

  75. Ορθογραφική μέλισσα (όσο και να πεις σωστότερο) έχει μεταφραστεί η Spelling Bee στο ωραίο παιδικό Τα διόδια της φαντασίας. Τώρα βλέπω κυκλοφορεί και άλλη μετάφραση, δεν ξέρω πόσο καλή είναι: https://www.kedros.gr/product_info.php?products_id=3138

  76. Γς said

    74:

    Αμάν

    Ελεος

  77. Γς said

    74:

    Δεν σε ξαναδιαβάζω Βάταλε.

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ψευτοθόδωρος, είπαμε; 😊

  79. Κουτρούφι said

    Πριν καμιά 25αριά χρόνια στο Λονδίνο ήθελα μια τηλεφωνική κάρτα αξίας 20 λιρών. Επειδή ήθελα να είχα και στυλ τη ζήτησα ως «τουέντυ λήερς». Δεν έλεγα, μπάρε μου, «τουέντυ λίρε»; Πιο κατανοητός θα γινόμουν. Οι ρωμιοί φίλοι δίπλα μου είχαν ξεκαρδιστεί εν τω μεταξύ.

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άγγελος Δελαπόρτας, ο αείμνηστος εισαγγελέας της δίκης των δολοφόνων του Λαμπράκη:
    «Σήμερα, εδώ, ένα σύμφυρμα κλεφτών, βιαστών, δοσίλογων και κάθε είδους κακοποιών, εμφανίζεται -προς εθνοκαπηλεία και ανομολόγητους ιδιοτελείς σκοπούς- ως προστάτης κοινωνικών καθεστώτων, ως φύλακας ιερών και οσίων και ως Κέρβερος του νόμου και της τάξης. Τι άλλο έπρεπε να περιμένει κανείς απ’ αυτό πλην του ότι θα εξελισσόταν σε κακοήθη νεοπλασία της κοινωνίας;»…
    “Το χυθέν διά της αποφάσεως φως εις την υπόθεσιν ομοιάζει με φως ριπτόμενον από εξησθενημένην ηλεκτρικήν στήλην”. …

    Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-dolofonia-tou-grigori-lampraki-apo-to-parakratos-i-enorki-ekrinan-oti-i-dolofoni-me-to-trikiklo-den-enirgisan-apo-tapina-etia-sto-telos-diochthikan-akomi-ke-i-sinigori-poli/

  81. ΣΠ said

    Χωροφύλαξ! Πού είσαι, κακόψυχε;

  82. Γιάννης Ιατρού said

    81: Εδώ.
    Κενὸς ἐκείνου σχολιαστού λόγος, ὑφ᾽ οὗ μηδεμία ἔλλειψις ἀναγνώστου θεραπεύεται, άλλωστε Βαταλίου ἒστι, οὐκ ἀναγνώσιμον…

  83. Ριβαλντίνιο said

    @ 64 Τζόν Κούβ

    Αυτός είναι ο Τίγρης ; https://www.youtube.com/watch?v=BAyunPyNvxc Ψιλοσυνωμοσιολόγος φαίνεται .

  84. Ριβαλντίνιο said

    Συγνώμη, το 83 στο 67.

  85. 83 Είναι, ο άνθρωπας. Ένα φεγγάρι ήμουν γείτονάς του, στην Ευαγγελίστρια.

  86. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ρίβα, αγράμματος λαϊκός άνθρωπος ήτανε, αλλά αν δεν σάλταρε στην καρότσα του τρίκυκλου, η υπόθεση θα έκλεινε ως τροχαίο δυστύχημα. Πέθανε, αν θυμάμαι καλά, την ίδια μέρα με τον δολοφόνο του Λαμπράκη, τον Εμμανουηλίδη, μ’ αυτόν δηλαδή που συνεπλάκη πάνω στο τρίκυκλο.

  87. Μαρία said

    85
    Κυκλοφορούσε στα διάφορα φεστιβάλ με φούξια φόρμα.
    86
    Πράγματι.
    http://www.in.gr/2001/05/02/greece/meta-ton-xatziapostoloy-apebiwse-kai-o-emmanoyilidis/
    https://www.rizospastis.gr/story.do?id=770876

  88. # 61

    κληρονομική είναι… το ένα λάμδα είναι για να μη μπερδεύονται με τον άλλο Τζαβέλλα που έλεγε τα αντάρτικα…κάποτε στο ναυτικό ρώτησαν τον αδερφό της τι τον έχει. Ηταν τότε τρία χρόνια μετά τηνπτώση της χούντας και τα αντάρτικα πρώτα σε κόσμο στα μαγαζιά. » Χεσμένο» απάντησε. Σήμερα θα έλεγε το ίδιο για τον συνεπώνυμο διεθνή ποδοσφαιριστή.

  89. # 80

    ΠΑΥΛΟΣ Δελαπόρτας και το βιβλίο μου του Πόντιος Πιλάτος (ή κάπως έτσι) από το να το προτείνω σε φίλους να το διαβάσουν κάποια στιγμή έκανε φτερά. Από τα ελάχιστα βιβλία που περιγράφουν την μεταπολεμική Ελλάδα χωρίς να προπαγανδίζουν τις όποιες ιδέες του συγγραφέα. κΙ αυτό γιατί γίνεται μέσα από περιγραφές δικών και όχι κατήχηση από τον διαφωτιστή

  90. ΚΩΣΤΑΣ said

    Φυσικά, δολοφονία ήταν και όχι τροχαίο ατύχημα, ανεξάρτητα αν οι τραμπούκοι αντισυγκεντρωθέντες παρακρατικοί είχαν σχέδιο να τρομοκρατήσουν και όχι να δολοφονήσουν. Αν νομικά το γεγονός χαρακτηρίστηκε τροχαίο, δεν το ξέρω, ίσως έτσι προβλέπει η δικονομία; Ίσως κάποιος νομικός να μπορεί να μας διαφωτίσει καλύτερα.

    Μετά τον εμφύλιο είχαμε μεν δημοκρατία, αλλά ελλιπή και με ελαττώματα. Όλες οι παρατάξεις είχαν με τον ένα ή άλλο τρόπο, λίγο ή περισσότερο παρακράτος. Η δεξιά τον ΙΔΕΑ και κάτι παρακρατικούς συλλόγους, το κέντρο κάτι ΑΣΠΙΔΕΣ και η κομμουνιστική αριστερά κάτι περίεργους παράνομους (κρυφούς) μηχανισμούς, ασυρμάτους κλπ.

    Ο Καραμανλής και η κυβέρνησή του δεν είχε κανένα λόγο και κανένα συμφέρον να δολοφονήσει τον Λαμπράκη.

    Ο ένας γιος του Λαμπράκη ήταν υποψήφιος βουλευτής με την ΝΔ το 2012 και ο άλλος με το Ποτάμι το 2015.

    Την καλύτερη μορφή δημοκρατίας στη χώρα μας, τη ζήσαμε από την μεταπολίτευση και μετά.

    Το σπορ των αντισυγκεντρώσεων το διατηρεί ακόμη η εξωκοινοβουλευτική αριστερά.

    Σε καμία περίπτωση δεν βρίσκω κατάπτυστο το άρθρο της κ Κουμάντου, ελλιπές ναι.

  91. sarant said

    90 H Φρειδερίκη είχε εκφράσει την επιθυμία να τον νουθετήσει κάποιος, και στην εξειδίκευση κάποιοι πρέπει να έδειξαν υπερβάλλοντα ζήλο. Ο Καραμανλής δεν πρέπει να ήξερε τίποτα.

  92. ΣΠ said

    Από την Βικιπαίδεια:

    Στις 28 Δεκεμβρίου, έπειτα από 12ωρη σύσκεψη των 10 ενόρκων που διήρκεσε από τις 10:45 το πρωί ως τις 10:45 τη νύχτα, ο προϊστάμενος των ενόρκων Δ. Τούσας διάβασε την απόφασή τους:

    Όχι. Δεν είναι ένοχοι οι Σπ. Γκοτζαμάνης και Εμμ. Εμμανουηλίδης ότι την 22αν Μαΐου 1963 εκ προθέσεως απέκτειναν τον βουλευτήν Γρ. Λαμπράκην, επιβαίνοντες τρικύκλου, με οδηγόν τον πρώτον, το οποίον επέπεσε κατ’ αυτού και ότι δι’ αμβλέος οργάνου έπληξαν τούτον εις την κεφαλήν. Δια παμψηφίας οι ένορκοι απεφάνθησαν ότι: Όχι. Δεν είναι ένοχοι οι Εμμ. Καπελώνης και Ξεν. Γιοσμάς δι’ ηθικήν αυτουργίαν εις την προαναφερθείσαν πράξιν. Δια της νομίμου πλειοψηφίας εγένετο δεκτόν ότι: Ναι. Είναι ένοχος ο Σπ. Γκοτζαμάνης διότι εκ προθέσεως επροξένησε σωματικήν κάκωσιν δια τρικύκλου που ωδήγει ο ίδιος και επέπεσε κατά του Λαμπράκη και του επροξένησε τραύμα -ουχί δι’ αμβλέος οργάνου, αλλά δια του τρικύκλου- εις την κεφαλήν, εκδοράς εις τους πόδας και εκχυμώσεις εις τους οφθαλμούς, τον περιήγαγεν εις πλήρη αφασίαν και του προεκάλεσε σωματικήν βλάβην, η οποία επέφερε τον θάνατον. Ναι. Εσκόπει ο Γκοτζαμάνης να προκαλέση βαρείαν σωματικήν βλάβην εις τον Λαμπράκην… Όχι. Οι αξιωματικοί Κ. Μήτσου, αντιστράτηγος ε.α., Ευθ. Καμουτσής, συνταγματάρχης ε.α., Μ. Διαμαντόπουλος, αντισυνταγματάρχης ε.α., Κ. Δόλκας, αντισυνταγματάρχης ε.α., Δ. Σέττας, ταγματάρχης και Τρ. Παπατριανταφύλλου, μοίραρχος, δεν είναι ένοχοι δια παράβασιν καθήκοντος…

  93. nikiplos said

    καλησπέρα σας, κατόπιν ίωσης που με ταλαιπωρεί εδώ και μια εβδομάδα με υψηλούς πυρετούς, βήχα που πυροδότησε το άσθμα μου και φυσικά η diarrhea, ως επιστέγασμα… Καίτοι απεχθάνομαι τα φάρμακα, αναγκάστηκα να χαπακωθώ και να εισπνέω κόνναι, γιατί δεν είμαι και κάνα τζόβενο… 🙂

    Για την κυρία Τζαβέλα μόνο αυτό:
    Έχει πλάκα σε τι φαντασιακό κόσμο ζουν μερικά μορμολύκεια των πέριξ του Κολωνακίου. Το έχω ακούσει και από άλλους αυτό με την «παλιά καλή χωροφυλακή που έριχνε κανένα μπερντάχι»…
    Κρίμα δλδ γιατί το τσόκαρο απευθύνεται σε τσόλια, και είχα την εντύπωση πως το γαλάζιο τμήμα της Κολωνακιώτικης κερκίδας είχε μιαν ελεγκάνς…

  94. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κώστα, είναι εξοργιστικό να συζητάμε ακόμα και τώρα αν ήταν τροχαίο ή όχι, όταν ο ίδιος ο Δελατόλας μίλησε τότε για δολοφονία. Να τι είπε στους ενόρκους αυτός ο γενναίος δικαστής:
    «εάν δειλιάσετε και κηρύξετε αθώους τους κατηγορουμένους να έχετε υπ’ όψιν σας ότι ο Λαμπράκης από κει που βρίσκεται θα ευγνωμονεί τους δολοφόνους του που τον έστειλαν στον άλλο κόσμο και δε βγήκε σε μια κοινωνία που οι δικαστές ήταν οι ένορκοι, έχουν χάσει το περί δικαίου αίσθημα».
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.tvxs.gr/mo/i/129403/f/news/%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BE%25CE%25AF%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25B1-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF-%25CF%2587%25CF%2581%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25BF/%25CE%25B4%25CE%25AF%25CE%25BA%25CE%25B7-%25CF%2585%25CF%2580%25CF%258C%25CE%25B8%25CE%25B5%25CF%2583%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25BB%25CE%25B1%25CE%25BC%25CF%2580%25CF%2581%25CE%25AC%25CE%25BA%25CE%25B7-%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B1%25CF%2582-%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25AE%25CF%2582-%25CE%25BC%25CE%25B9%25CE%25BB%25CE%25AC%25CE%25B5%25CE%25B9.html&ved=2ahUKEwii8ZGJyLXbAhVJ-6QKHWuEDuYQFjACegQICRAB&usg=AOvVaw3pINg8bINUtCc5zA-SI6bv

  95. nikiplos said

    Για τον Λαμπράκη: Αποδείχθηκε ότι τη δολοφονία του ΓΛ και την απόπειρα δολοφονίας του Τσαρουχά, την σχεδίασε, οργάνωσε και υποστήριξε το επίσημο κράτος. Την διέπραξαν μόνο οι παρακρατικοί, αλλά κι αυτό ακόμη, αμφισβητείται από κάποιους άλλους…

    Είναι κάτι τελείως διαφορετικό δλδ και έχει άλλο ειδικό βάρος, από τη δολοφονία του Νίκου Τεμπονέρα, όπου εκεί μπορείς να ισχυριστείς ότι ήταν ένα παράπλευρο θύμα του οξυνμένου κλίματος και της συνύπαρξης αντίπαλων παρατάξεων. Άλλο πράγμα ο ψυχάκιας που κουβαλούν στις τάξεις τους οι φανατικοί που σηκώνει το λοστό κι ανοίγει κεφάλια, κι άλλο πράγμα
    να διαπραχθεί κάτι αντίστοιχο, εν μέσω κλειού από αστυνομικούς και άνδρες της κρατικής ασφάλειας, οι οποίοι αντί να προστατεύσουν τον βουλευτή ως όφειλαν, ενέθαλψαν τους δολοφόνους να πραγματοποιήσουν το σχέδιό τους.

    Του Λαμπράκη του συνέθλιψαν με βαρύ όργανο το βρεγματικό τμήμα του κρανίου του. Πέθανε ακαριαία μετά από αυτό. Του Τεμπονέρα το ίδιο, αν και δεν ήταν το βρεγματικό. Το ίδιο έκανε κι ο Περίανδρος στον Κουσουρή, ο οποίος αν έζησε, αυτό οφελεται στην αυτόκλητη ανάμειξη κάποιων αλβανών, που τό ‘λεγε η περδικούλα τους…
    (αλλά αυτό είναι άλλου ιερέως φυσικά… )

    Πάντως μπορώ να υποστηρίξω βιβλιογραφικά, πως πολλοί από εδώ θα ήθελαν να πυροβολήσουν στο κεφάλι, κάποιον που μισούν ή αντιπαθούν. Να του ανοίξουν το κεφάλι με λοστό και να το κάνουν πράξη ένας στους 100…

  96. nikiplos said

    Το ίδιο επιχείρησε κι ο Περίανδρος, ήταν το σωστό… (έριξε την πρώτη ξώφαλτση, αλλά δεν κατάφερε να ρίξει δεύτερη… )

  97. ΚΩΣΤΑΣ said

    91 Ναι, κι εγώ το έχω ακούσει; – διαβάσει; αυτό περί Φρειδερίκης, δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει.

    Γνώριζα, και κάναμε και καλή παρέα για ένα διάστημα, με την κόρη του «τίγρη». Σε βαυτή την παρέα, συναντήθηκα δυο-τρεις φορές και συνομίλησα για λίγο και με τον πατέρα της. Ήταν… πώς να το πω, λίγο… ταλαιπωρημένος και βασανισμένος άνθρωπος.

  98. ΚΩΣΤΑΣ said

    Γιάννη, ό,τι είχα να πω, το είπα (ο Δελαπόρτας, όχι ο Δελατόλας) 😉

    Αν, όμως η απόφαση λέει έτσι;

  99. sarant said

    Νίκιπλε, περαστικά!

  100. cronopiusa said

    68

    Ταινιάρα, ευχαριστούμε!

  101. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, Δελαπόρτας. Ο Δελατόλας είναι παλαιός συμμαθητής, εξ ου και το lapsus calami (μόρφωση, ε; 😉).

  102. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και στις δίκες της Μόσχας, Κώστα, οι κατηγορούμενοι ομολογούσαν ότι ήταν προδότες και πράκτορες των καπιταλιστών. Οπότε, όλα καλά και νομότυπα.

  103. Ριβαλντίνιο said

    Νομίζω το θέμα Λαμπράκη το εξαντλήσαμε. Ας πιάσουμε άλλο. Γιατί στο άγαλμα του Σαράφη στην παραλιακή λέει ότι δολοφονήθηκε ;

  104. Classicist said

    Τί θέλετε να πείτε, κ. Κουβάτσε; (102) Ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη του Δεκεμβρίου 1966 ήταν τόσο αντικειμενική όσο η Σταλινική; Πέστε το ανοιχτά να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι… Και γιατί καταφεύγετε στις απόψεις του εισαγγελέα Δελαπόρτα και όχι στο πρωτότυπο κείμενο της απόφασης του Κακουργιοδικείου Θεσσαλονίκης; Δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ. Το έκανε στο 92 ο κ. ΣΠ. Κάνατε ότι δεν την είδατε την απόφαση, κύριε Κουβάτσε;

    Να συγχαρώ τον αναγνώστη Ριβαλντίνιο, που τόλμησε (83) να αναρτήσει το εξαφανισμένο βίντεο του «Τίγρη» Χατζηαποστόλου. Ο (υμνηθείς από την Αριστερά, επειδή συνέλαβε τον Εμμανουηλίδη κα τον Γκοτζαμάνη με το γνωστό σάλτο…) Χατζηαποστόλου δηλώνει (Μάϊος 2000) στην αριστερή δημοσιογράφο της ΕΡΤ-3 Δώρα Αυγέρη (εκπομπή «Αρχείο») ότι τον ελαφρά τραυματισμένο Λαμπράκη τον αποτελείωσαν (κατά την μεταφορά του στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ) δύο επαγγελματικά στελέχη της Αριστεράς [ο Βέρρος κι άλλος ένας], για να αποκτήσει η Αριστερά έναν Ήρωα. Και τη δήλωση αυτή του «Τίγρη» την έχουν θάψει όλα τα ΜΜΕ επί 18 χρόνια

  105. Triant said

    Χρόνια πολλά Γς 🙂

    Ο σιψάντης έχω σοβαρούς λόγους να πιστεύω ότι είναι ο ship’s agent ο εκπρόσωπος ενός σκάφους στην ξηρά.

  106. ΚΩΣΤΑΣ said

    102 Γιάννη, είπα, η άποψή μου είναι ότι πρόκειται για δολοφονία – από λάθος υπολογισμό, να τον στραπατσάρουν και να τον φοβίσουν ήθελαν.

    Δεν μπορώ όμως να κατηγορήσω ένα νέο κορίτσι, αν ψάχνει ντοκουμέντα και αντιγράφει ό,τι λέει η απόφαση του δικαστηρίου.

  107. cronopiusa said

  108. Ριβαλντίνιο said

    @ 104 Classicist

    Να συγχαρώ τον αναγνώστη Ριβαλντίνιο

    Ωωωω, δεύτερα συγχαρητήρια ; ! Με κακομαθαίνεις ! 🙂

  109. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κώστα, ξέρεις ποιο είναι το θέμα; Ότι, δυστυχώς, πολλοί και πολλές δεν ενδιαφέρονται για την αλήθεια, για το τι πραγματικά έγινε, αλλά για το τι βολεύει την κομματική τους παράταξη, την πολιτική τους ιδεολογία, τη θρησκεία τους, την ομάδα τους, τη χώρα τους κλπ να παρουσιάζεται ως «αλήθεια». Και ας είναι ολοφάνερα το ψεύδος και η σκοπιμότητα. Αυτό με ενοχλεί πολύ και φυσικά δεν εννοώ ότι εσύ ανήκεις σ’ αυτή την απεχθή συνομοταξία των φανατικών και το λέω με κάθε ειλικρίνεια.

  110. Νέο Kid said

    Ο σιψάντης είναι αναμφισβήτητα ο ship’s chandler. Πέραν από τις πάμπολλες σχετικές αναφορές, δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος να έχει εκλαϊκευτεί/εξελληνιστεί ο ship’s agent, καθώς οι πλείστον ναυτικοί ούτε τον είχαν καν μυριστεί ποτέ… ενώ ο προμηθευτής τους στα λιμάνια ήταν γι αυτούς ζωή και καθημερινότητα (τρόπος του χρονικώς λέγειν)

  111. ΚΩΣΤΑΣ said

    109 Συμφωνώ, Γιάννη, αλλά να παραδεχτείς κι εσύ ότι αυτά τα κάνουν όλοι και όχι μόνο οι ΝΔ. 🙂

    Ο φίλος μας ο Ρίβα, λέει ότι βαρέθηκε με το θέμα του Λαμπράκη, υποψιάζομαι ότι πάει να το γυρίσει στο ποδόσφαιρο, με συνένοχο και σένα 😉

    Αν το κάνετε, θα αναρτήσω ένα σχόλιο, με πρόστυχη τουριστική γλώσσα καμακιών και ας κινδυνεύω να με διαγράψει ο Νικοκύρης!!!

  112. Νέο Kid said

    110. 105. Άλλωστε ο agent έχει ελληνοποιηθεί από παλιά σαν ατζέντης

  113. Γς said

    104:

    >τον ελαφρά τραυματισμένο Λαμπράκη τον αποτελείωσαν (κατά την μεταφορά του στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ) δύο επαγγελματικά στελέχη της Αριστεράς

    Και ποιος μου λέει εμένα ότι και τον ελαφρά τραυματισμένο Μπακογιάννη δεν τον αποτελείωσε το Μητσοτακέικο;

  114. ΣΠ said

    Η κ. Πιπίνα Κουμάντου γράφει:
    «…ο γιατρός, βουλευτής της ΕΔΑ, ακτιβιστής Γρηγόρης Λαμπράκης, διέσχιζε με μια παρέα φίλων του, την διασταύρωση των οδών Ελ. Βενιζέλου και Ερμού, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εκείνη την ώρα διερχόταν από εκεί ο Σπ. Γκοτζαμάνης, που, οδηγώντας το τρίκυκλό του, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα τον βουλευτή, ο οποίος εξέπνευσε, υποκύπτοντας σε σοβαρά τραύματα στο κεφάλι στη μία και μισή τα ξημερώματα της 23ης Μαΐου 1963.»

    Δηλαδή το παρουσιάζει σαν απλό τροχαίο που τραυμάτισε θανάσιμα έναν άνθρωπο που έτυχε να περνάει από εκεί με τους φίλους του. Ούτε καν αναφέρει την καταδίκη του Γκοτζαμάνη για εκ προθέσεως θανάσιμο τραυματισμό του Λαμπράκη.

    Συγνώμη, Κώστα. Το άρθρο της δεν είναι απλώς ελλιπές. Είναι προμελετημένη διαστρέβλωση της αλήθειας.

  115. cronopiusa said

  116. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    111 Ο Ρίβα δεν εννοει τον Σαράφη τον ποδοσφαιριστή.

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σαφώς και το κάνουν άνθρωποι όλων των χώρων, Κώστα. Δυστυχώς. Τον Στέφανο Σαράφη εννοεί ο Ρίβα, αλλά σ’ αυτή την περίπτωση μάλλον ήταν δυστύχημα. Κάθε τροχαίο δεν κρύβει αναγκαστικά και μια δολοφονία. Τώρα γιατί στο μνημείο του γράφει ότι δολοφονήθηκε…ιδεοληψίες και σκοπιμότητες. Αυτά που λέγαμε.

  118. cronopiusa said

    2012-05-22 Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα – Υπόθεση Λαμπράκη: Το Μακρύ Χέρι του Παρακράτους (1ο Μέρος)

    2012-05-29 Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα – Υπόθεση Λαμπράκη: Το Τρίκυκλο της Χούντας (2ο Μέρος)

  119. cronopiusa said

    1957: Η δολοφονία του στρατηγού Στέφανου Σαράφη

  120. cronopiusa said

    Η δολοφονία του Στ. Σαράφη | ΙΣΤΟΡΙΑ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

  121. cronopiusa said

    «Ο άντρας μου δολοφονήθηκε. Τον σκότωσε η CIA». …

    Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/o-antras-mou-dolofonithike-ton-skotose-i-cia-to-periergo-troxaio-ston-alimo-me-odigo-amerikano-sminia-kai-thyma-ton-stratigo-stefano-sarafi-protagonisti-tis-ethnikis-antistasi/

  122. Γιάννης Κουβάτσος said

    Απαντάω στον Θόδωρα, γιατί μπορεί να μας διαβάζουν και δεκαεφτάχρονοι 😉 και δεν πρέπει να παραπληροφορούνται. Καθόλου δεν θάφτηκε η δήλωση του Τίγρη. Αναρωτιέται κανείς όμως πως έκρινε ο Τίγρης ότι ο Λαμπράκης ήταν ελαφρά τραυματισμένος και δεν διέτρεχε κίνδυνο, τη στιγμή που έμπειροι γιατροί διατάζουν αμέσως εξονυχιστικές εξετάσεις, όταν έχουν να κάνουν με τραυματισμό στο κεφάλι.

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν τα βγάλουμε όλα δολοφονίες, Κρόνη, ακόμα και όπου τα στοιχεία δεν επαρκούν για κάτι τέτοιο, τότε με το δίκιο τους και οι άλλοι θα αμφισβητούν και τις πραγματικές δολοφονίες όπως π.χ. του Λαμπράκη.

  124. ΚΩΣΤΑΣ said

    114 Σταύρο, παρακάτω η ίδια λέει >… και έκρινε αθώους για την κατηγορία της «δολοφονίας» και τον Γκοτζαμάνη και τον συνεπιβάτη του…

    Όταν λέω ελλιπές ίσως δεν ακριβολογώ, ας πω, τα ωραιοποιεί. Αν όμως η απόφαση λέει (δεν το ξέρω) » αθώοι για την κατηγορία της δολοφονίας» , συναινούσης και της διάθεσης για ωραιοποίηση, εύκολα δικαιολογείται η επίκληση του τροχαίου. Δεν θα συμφωνήσω και με την έκφραση «προμελετημένη διαστρέβλωση», τη βρίσκω λίγο υπερβολική.

    Δεν ισχυρίζομαι σε καμιά περίπτωση ότι αυτό που λέω εγώ είναι και το σωστό. Απλά ό,τι λέω, αποτελούν δική μου εκτίμηση.

  125. Ριβαλντίνιο said

    Να πειράξω λίγο την Κρόνη ; 🙂 🙂 🙂

    Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΕΑΜ
    Π Α Ν Θ Ε Σ Σ Α Λ Ι Κ Η Ε Π Ι Τ Ρ Ο Π Η
    Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Ι Σ

    ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΧΘΟΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΔΟΤΩΝ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΛΑΟΥ, ΣΑΡΑΦΗ – ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΑΡΑΝΤΗ ΚΑΙ Σία.

    Ο Σαράφης απεσταλμένος του Παγκάλου – Θερμή υποδοχή σ’ όλες τις Καραμπιναρίες-. (…)

    https://stratistoria.wordpress.com/1943/03/24/19430324-panthessaliki-anakoinosi/

    Η εικόνα από εδώ για λόγους εντιμότητας : h**p://istoriakatoxis.blogspot.com/2011/11/blog-post_24.html

  126. ΚΩΣΤΑΣ said

    116 Είπα να παραστήσω τον αφελή, για να αλλάξω κουβέντα, αλλά… δεν περνάνε εδώ τέτοια 🙂

  127. ΚΩΣΤΑΣ said

    Εμένα μ΄ αρέσει η Κρόνη, δίνει όλο το υλικό απ’ τη μια πλευρά, έτσι βρίσκουμε δουλειά κι εγώ με τον Ρίβα. Σε ευχαριστούμε Κρόνη 🙂

  128. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τροχαίο ήταν του Σαράφη, άλλο η ετεροδικία…

    Κι αυτός ο καημένος, ξεκίνησε με Ψαρρό και Ζέρβα, πήγε να αναλάβει το τμήμα του Κωστόπουλου, τον έπιασαν μπαμπέσικα αιχμάλωτο… και προσχώρησε στον εχθρό!!!

  129. ΣΠ said

    124
    Κώστα, την απόφαση των ενόρκων μπορείς να την δεις στο 92, που την αντέγραψα από την Βικιπαίδεια. Συνοπτικά λέει ότι δεν τον δολοφόνησαν αλλά εκ προθέσεως του προκάλεσαν τραυματισμό που οδήγησε στον θάνατό του. Η απόκρυψη από την κ. Κουμάντου του «εκ προθέσεως» στην δικαστική απόφαση δεν μπορεί να είναι απλή αμέλεια εκ μέρους της.

    Φυσικά, και εγώ δεν διεκδικώ το αλάθητο. Εκτίμηση κάνω βάσει κάποιων λογικών συλλογισμών.

  130. Ριβαλντίνιο said

    @ 128 ΚΩΣΤΑΣ

    Στην Βόρεια Ελλάδα, ένας αξιωματικός Μουστεράκης, βασιλικός ΠΑΟτζής, μάλιστα ήταν και ο νονός της ΠΑΟ, τον έπιασαν οι ΕΑΜίτες και προσχώρησε και αυτός στο ΕΑΜ. Τουλάχιστον ο Σαράφης ήταν αντιβασιλικός. Κάτσε να θυμηθώ άλλον έναν που έκανε το ίδιο. Είχε και αυτός πλάκα.

  131. Ριβαλντίνιο said

    Α, να τον θυμήθηκα. Παπαζήσης λεγόταν. Από παλιό μου σχόλιο αντιγράφω ( σχόλιο 33 https://sarantakos.wordpress.com/2015/11/27/stabback/#comment-322378 ) :

    Ως προδοσία θεωρήθηκε και η στάση του ταγματάρχη Μιχάλη Παπαζήση κατά τα Δεκεμβριανά :
    Σύµφωνα µε τις διαταγές της ηγεσίας του ΚΚΕ, η 4η ∆εκεµβρίου είχε οριστεί ως ηµέρα έναρξης της γενικής επίθεσης για την κατάληψη της Αθήνας. Στο πλαίσιο των ευρύτερων αυτών επιχειρήσεων, το 2ο Σύνταγµα της ΙΙ Μεραρχίας του ΕΛΑΣ, δύναµης 800 ανδρών, µε στρατιωτικό διοικητή τον ταγµατάρχη Μιχάλη Παπαζήση και καπετάνιο τον ανθυπολοχαγό ∆ηµήτριο ∆ηµητρίου, είχε αρχίσει να προωθείται από τη Χασιά προς το Χαλάνδρι και το Ψυχικό. Το σύνταγµα στρατοπέδευσε στην περιοχή του Αµερικανικού Κολλεγίου στο Ψυχικό. Ο ∆ηµητρίου έλειπε και τη διοίκηση ασκούσε ο Παπαζήσης. Αυτός όµως δεν ήταν κοµµουνιστής. Αξιωµατικός καριέρας του Ελληνικού Στρατού και βετεράνος της Μικρασιατικής Εκστρατείας και του ελληνοϊταλικού πολέµου, δεν επιθυµούσε να εµπλακεί στην εµφύλια διαµάχη και βρισκόταν σε συνεννόηση µε την κυβέρνηση και τους Βρετανούς. Ετσι όταν το σύνταγµά του περικυκλώθηκε από βρετανικές δυνάµεις δεν υπήρξε καµία αντίδραση. Το σύνταγµα αφοπλίστηκε και µεταφέρθηκε µε βρετανικά φορτηγά πέρα από τη γραµµή την οποία είχε καθορίσει ο Σκόµπυ (Ελευσίνα-Λιόσια-Κηφισιά-Μεσόγεια). Με αυτό τον τρόπο, µια επίλεκτη δύναµη του ΕΛΑΣ εξουδετερώθηκε πριν καν να συµµετάσχει στις επιχειρήσεις.

    Ο Μιχαήλ Παπαζήσης είχε τραυματιστεί βαριά από τους Ιταλούς στην Αλβανία. Είχε διατελέσει και συνεργάτης της αντιστασιακής ΥΒΕ. Ήταν ένας από τους πολλούς που κατηγορήθηκαν από το ΕΑΜ ως υπεύθυνοι για το δράμα στο Μεσόβουνο. Απήχθη από τον ΕΛΑΣ στις 7/6/1943, τελικά προσχώρησε στις τάξεις του τελευταίου και έγινε διοικητής συντάγματος. Αμέσως όλες οι κατηγορίες εναντίον του έπαυσαν. Στον κατοχικό εμφύλιο απέφευγε να επιτίθεται κατά Ελλήνων. Αιχμαλωτίστηκε τον Δεκέμβριο του ’44 στην Αθήνα από τους Άγγλους και απελευθερώθηκε αργότερα. Κατά μια οπτική ο Παπαζήσης δεν συγχώρεσε ποτέ την απαγωγή του και όντας διοικητής συντάγματος του ΕΛΑΣ στα Δεκεμβριανά διευκόλυνε την παραδοσή του στους Βρετανούς.»

  132. Μαρία said

    Βρε Κρόνη, ελέγχεις τι είναι όλοι αυτοί που αρτάρεις; Απο μέλος του Ρουβίκωνα μέχρι πυροβολημένο οπαδό του Καζάκη! Τέτοιον αχταρμά δεν έχω ματαδεί.

  133. sarant said

    123 Την εποχή που έγινε, είχαν πει για δολοφονία. Τροχαίο πρέπει να ήταν -είχε φάει πολλούς τότε το σκοτάδι με την ετεροδικία.

  134. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Αν και λιγάκι καθυστερημένα, XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Γς.

    68 – Καλή και συγκινητική ταινία για τον μέσο Αμερικανό (και όχι μόνο) καταναλωτή, αλλά καμία σχέση με την σκληρή πραγματικότητα. Στα μείον της κι η κλασική και καθόλου αθώα αμερικανική εμμονή στην νίκη, αν θές αναγνώριση και επιτυχία στην κοινωνία, ΝΙΚΗΣΕ, αλλιώς…..!

    93 – » και είχα την εντύπωση πως το γαλάζιο τμήμα της Κολωνακιώτικης κερκίδας είχε μιαν ελεγκάνς…» Μα έχει, αυτή του Μπίθουλα. 🙂

    95 – «Πάντως μπορώ να υποστηρίξω βιβλιογραφικά, πως πολλοί από εδώ θα ήθελαν να πυροβολήσουν στο κεφάλι, κάποιον που μισούν ή αντιπαθούν. Να του ανοίξουν το κεφάλι με λοστό και να το κάνουν πράξη ένας στους 100…» Eίσαι πολύ φειδωλός στα ποσοστά, οι ηλεκτρονικές διαμάχες έχουν σώσει πολλές ζωές. 🙂

  135. ΚΩΣΤΑΣ said

    129 Σταύρο, νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε ότι και αυτή δεν είναι πλήρως αντικειμενική, προσπαθεί να αποσιωπήσει ή να ωραιοποιήσει κάποια πράγματα, από την άλλη όμως δεν είναι μαύρο πρόβατο, στυγνή προπαγανδίστρια.

  136. ΚΩΣΤΑΣ said

    130 κ,ε Ρίβα, είναι πολλοί, κάποιοι πιέστηκαν και από την αρχή, χωρίς να αιχμαλωτιστούν. Έχω όλα τα απομνημονεύματα των καπετάνιων του ΕΛΑΣ στη Θεσσαλία, που ήταν και ανταρτομάνα.

    Έχω όμως και συνεντεύξεις από Θεσσαλονίκη. Ασχολήθηκα με άλλο θέμα, τα παπούδια όμως, επειδή ήθελαν να τα βγάλουν όλα, επέμεναν να μου πουν και για αντίσταση- εμφύλιο. Έκλεινα την κάμερα και μετά τους έλεγα, πείτε μου ό,τι άλλο θέλετε. Μερικά πράγματα που άκουσα, θα τα πάρω μαζί μου στο τάφο. Δεν έχει κανένα νόημα να αναμοχλεύουμε πάθη, ενώ υπάρχουν κατιόντες συγγενείς.

  137. Meshuggah said

    124

    1. Λέει ότι απλά διέσχιζε το δρόμο χωρίς να αναφέρει την αντισυγκέντρωση στην ομιλία του Λαμπράκη, παρακρατικών που τον προπηλάκισαν, πετούσαν πέτρες και ανάγκασαν 180 αστυνομικούς να τους «περιορίσουν». Κάτι σαν το «Τον σκότωσαν για το ποδόσφαιρο».

    2. Λέει ότι ο Γκοτζαμάνης και ο Εμμανουηλίδης συνελήφθησαν άμεσα κατόπιν πολιτικής εντολής. Ο Γκοτζαμάνης σταμάτησε το τρίκυκλο στην οδ. Σπανδώνη για να κατεβάσει τον Χατζηαποστόλου ο οποίος χτυπούσε τον Εμμανουηλίδη. Ο πυροσβέστης Παρταλίδης τους είδε και κράτησε τον Γκοτζαμάνη μέχρι που πέρασε τυχαία ο τροχονόμος Ασπιώτης και τον συνέλαβε. Αν δεν υπήρχαν αυτοί θα νομίζαμε ότι εν τέλει όντως ήταν τροχαίο.

    3. Λέει ότι οι Γκ. και Εμμ. αθωώθηκαν για τη δολοφονία χωρίς να αναφέρει καν ότι καταδικάστηκαν για βαριές σωματικές βλάβες.

    4. Λέει ότι το παρακράτος της Δεξιάς ήταν πάνω-κάτω στην φαντασία της Αριστεράς. Δεν λέει όμως γιατί η χούντα αμνήστευσε τους Γκ. και Εμμ., ούτε γιατί απέπεμψε από το δικαστικό σώμα τον Σαρτζετάκη και τον Δελαπόρτα, ούτε πώς ένας από τους ενόρκους (Βύρων Αντωνιάδη) φυτεύθηκε δήμαρχος Θεσσαλονίκης το ’67.

    Δεν είναι ωραιοποίηση, είναι ξεκάθαρη διαστρέβλωση και μισές αλήθειες.

  138. ΚΩΣΤΑΣ said

    137
    Ό,τι είπα, είπα, δεν έχει νόημα να επαναλαμβάνομαι. Σεβαστές οι απόψεις σας, διάλογο κάνουμε, φυσικό είναι να υπάρχουν και διαφωνίες.

  139. Μαρία said

    137
    1. Για την οποία αντισυγκέντρωση καταδικάστηκαν 10 άτομα σε ποινές απο 3 μέχρι 12 μήνες. Σε 12 μήνες ο Φον Γιοσμάς.

    138
    Δεν πρόκειται για απόψεις αλλά για γεγονότα.

  140. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Εν μέσω άγριου παγκοσμίου οικονομικού πολέμου και με τον Ντόναλντ Ντάκ να έχει βγάλει τα οικονομικά εξάσφαιρα και να πυροβολεί τους υποτακτικούς του «συμμάχους» εδώ μας απασχολεί ποιός σκότωσε τον Λαμπράκη πρίν μισό αιώνα, μετά από 50 χρόνια θα αναλύουμε γιατί ο Ντόναλντ έβαλε δασμούς και μόλις τα γερμανά κοκοράκια λάλησαν με θρασύ ύφος, η S&P υποβάθμισε την Ντόυτσε Μπάνκ κι αυτή έχασε σε μιά μέρα 7% και τα γερμανά το έδαφος κάτω από τα πόδια τους. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ. 🙂

    Διαγώνισμα με άγνωστες λέξεις – SWIFT, FED, S&P, Moody’s, Fitch Rating, Black Rok – Να γράψετε τι γνωρίζεται γι΄αυτές και πόσο επηρεάζουν την καθημερινή ζωή του οποιοδήποτε πολίτη στην Γή. Η βαθμολογία του διαγωνίσματος θα επηρεάσει ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ την βαθμολογία στην ιστορία. 🙂

  141. ΚΩΣΤΑΣ said

    139 β Ας μείνουμε εδώ ρε Μαρία, κι εμείς όλοι λέμε δολοφονία, ενώ η δικαιοσύνη απεφάνθη τροχαίο. Και αυτό γεγονός είναι, άστο.

    Η ίδια η βία είναι οικονομική δύναμη, άλωστε! 😉

  142. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «…διέσχιζε με μια παρέα φίλων του, την διασταύρωση των οδών… »
    διέσχιζε με μια παρέα φίλων
    Μάστα…
    Μάης ήταν, βόλταρε κι ο βουλευτής ανέμελα.
    Πιπινιές

  143. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, Λάμπρο, κι αν μάθουμε τα πάντα γύρω από τις δικές σου εμμονές, το «σύστημα» (τι ασαφής λέξη) θα λιποθυμήσει από τρομάρα.

  144. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η οργανωμένη δικαιοσύνη, Κώστα, δεν είναι η γνωστή θεά Θέμις με τη ζυγαριά, το σπαθί και τα δεμένα μάτια. Είναι άνθρωποι και μπορεί πού και πού, για διάφορους λόγους, να σφάλλουν. 😉 Πες το δικαστική πλάνη, πες το αλλιώς, μέχρι και μια καραμπινάτη δολοφονία ενώπιον εκατοντάδων ανθρώπων για κάποιους λόγους μπορεί να θεωρηθεί ατύχημα ή σωματική βλάβη εξ αμελείας, εξ υπερβάλλοντος ζήλου, εκ τσιμπήματος Καρφίτσας…

  145. Classicist said

    Κύριε Κουβάτσε (144), συγχαρητήρια: Μετά από 70 σχόλια (144 – 74= 70) αποφασίσατε να παραδεχθείτε ότι η αδέκαστη Ελληνική Δικαιοσύνη έχει αμετακλήτως αποφανθεί (1966) πως η Δολοφονία Λαμπράκη ήταν ένα απλό τροχαίο. Πόσα σχόλια θα χρειαστούν να μάς απαντήσετε γιατί η Αριστερά επί 52 χρόνια αρνείται να ζητήσει αναψηλάφιση της Δίκης Λαμπράκη;

    Αυτό είναι το θεμελιώδες ερώτημα του ειδήμονος της υποθέσεως, κ. Χρήστου Σαρτζετάκη. Από τον Οκτώβριο του 2016 που κυκλοφόρησε το 1.750 σελίδων βιβλίο του, ουδείς έχει τολμήσει να του απαντήσει. Οι λόγοι είναι ευνόητοι: Θα βγεί ίδια απόφαση και από την σημερινή Ελληνική Δικαιοσύνη, οπότε θα καταπέσει εσαεί ο Μύθος της Αριστεράς περί Δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη!..

  146. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  147. Θρασύμαχος said

    #145: αμάν πια απλό τροχαίο και απλό τροχαίο, άλλο βαρεία σκοπουμένη σωματική βλάβη και άλλο απλό τροχαίο, έλεος πια με τημ κατανόηση όλων για τη μικρή και αθώα καλαματιανή δικηγόρο που κάνει πως δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά

  148. ΕΦΗ - ΕΦΗ said


    http://farosthermaikou.blogspot.com/2011/05/blog-post_22.html

  149. cronopiusa said

  150. Spiridione said

    141. Κώστα, να σ’ το πω και εγώ άλλη μια φορά για εμπέδωση: η δικαιοσύνη ΔΕΝ απεφάνθη ότι ήταν απλό τροχαίο (δηλ. εξ αμελείας), απεφάνθη ότι ήταν βαριά σωματική βλάβη εκ προθέσεως. Δηλ. οι ένορκοι δέχθηκαν ότι ο δράστης είχε πρόθεση να προξενήσει βαριές σωματικές βλάβες, αλλά δεν είχε ανθρωποκτόνο πρόθεση.

  151. Γς said

    Είχαμε βγει για ψώνια με την Ειρήνη όταν είδαμε στην Μαραθώνος μαζεμένο κόσμο.
    Αυτοκινητικό δυστύχημα. Ενας άντρας πεσμένος στην άσφαλτο.

    Την επομένη μάθαμε ότι ήταν ο άντρας της Αλέκας Παπαρήγα. Και θυμήθηκα το χαμό που είχε γίνει το 1957 με την «δολοφονία» του Σαράφη στην Ποσειδώνος.

    Με 120 έτρεχε, λέει η χήρα του στρατηγού, η «κούρσα», που έπεσε πάνω τους. Στο τσαχ που έφταναν στην νησίδα ασφαλείας.

    Πόσο καλοσχεδιασμένη πρέπει να ήταν η δολοφονία, από ένα αυτοκίνητο που με αυτή την ταχύτητα πρέπει να ήταν στην Γλυφάδα όταν το ζεύγος αποφάσιζε να διασχίσει την λεωφόρο [καρμανιόλα] τον Αλιμο;

    Ναι, ιδεοληψία και σκοπιμότητα. Στο μνημείο του γράφει ότι δολοφονήθηκε [Σχ. 117).

    Όπως και οδός Dr Sadık Ahmet, που γράφει ο δρόμος του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης στο Φανάρι.

    Αχμέτ Σαδίκ ο Έλληνας τουρκικής συνείδησης γιατρός και πολιτικόςπου «δολοφονήθηκε» σε αυτοκινητικό δυστύχημα στην Κομοτηνή

    https://www.google.gr/maps/@41.0293608,28.9515485,117m/data=!3m1!1e3

  152. # 90

    Κώστα μόνο την διετία του Ράλλη και δεν άρεσε σχεδόν σε κανένα γιατί στην πράξη δεν την θέλανε, αυτό έδειξαν οι εκλογές. Θυμάμαι που πέρναγε εξω από το γήπεδο Καραϊσκάκη όταν έγινε το δράμα της Θ7 και τον ρωτήσανε οι κάμερες τι έγινε. Δεν ξέρω, τους είπε απλά και παραξενεύτηκαν που δεν είπε την «δημοκρατική» φράση » Θα βάλουμε μια επιτροπή που θα ερευνήσει τα πάντα και θα ενεργήσει τα δέοντα» και τέτοιες σαπουνόφουσκες που μας πλασσάρουν για αποκλειστικότητες τα κανάλια. Τουλάχιστον πρόλαβε να καθιερώσει την δημοτική και τα μικτά σχολεία και κοίταξε λίγο την παιδεία.
    Επί Ράλλη έγιναν αξιωματικοί στο γκέττο του ναυτικού αρκετοί από Ρήγα Φεραίο, ένας ανένταχτος (γκες χου) και κόπηκε μόνο ένας της Πανσπουδαστικής στην ορκωμοσία με εντολή Αβέρωφ αφού είχε βγάλει την σχολή. Μέχρι τις είισαγωγικές εξετάσεις έφτανε η θέληση του Ράλλη, μετά είχε στεγανά !!
    Η δημοκρατία είναι σαν την διαιτησία : όλοι φωνάζουνε δήθεν για 50-50 αλλά στην πράξη μόνο ελάχιστοι την αντέχουν, οι περισσότεροι πρασινοκόκκινοκίτρινοι νοσταλγούν απλώς την εποχή που είχανε το πάνω χέρι, σύγκρινε την δημοκρατικότητά τους από την απαίτηση να σωθεί ο ΠΑΟ φέτος για τους λόγους που έπεσε ο Ηρακλής πέρισυ.
    Το ήταν κι ο ΠΑΟΚ μέσα σ’ αυτούς που ζήτησαν την σωτηρία του ΠΑΟ είναι κακό σημάδι (κάτι από Τσίπρα θυμίζει) δείχνει πως ίσως αν ποτέ αποκτήσει το πάνω χέρι, να ξεχάσει την επιβολή των τότε νόμων προς το συμφέρον του. Ε, τότε θα αλλάξω πάλι ομάδα ( Δόξα Δράμας ; )
    Ο λόγος που χρησιμοποιώ ποδοσφαιρικά παραδείγματα είναι γιατί είναι πιο απλά, γνωστά και κατανοητά από το να βρεις ποιό είναι το δίκιο με τους εργαζόμενους στο μετρό ή στο λιμάνι της Κοσκο. Ακριβώς γι αυτό ενοχλούνται οι
    κομματικοποιημένοι «βαθειά δημοκράτες».

  153. # 113

    πάντως το μητσοτακέϊκο βολεύτηκε με έναν ήρωα και ξεχάσανε πως ήταν συνεταίρος του Κοσκωτά !

  154. # 128

    Κώστα δύσκολα πιστεύει παπάς στον θεό και στρατηγός σε πατρίδα και πολιτικός σε αρχέ;…ε, όταν είσαι «μέσα στα πράγματα» κάτι παραπάνω ξέρεις για την πραγματικότητα.

  155. # 154

    Ξέχασα να προσθέσω και ποδοσφαιριστής σε φανέλλα (αυτή που φιλάει στο σήμα μόλις βάλει γκολ) Να τα λέμε ΟΛΑ !!

  156. cronopiusa said

  157. Γς said

    Διαβάζω στο Newsit:

    Συγκλονίζει πασίγνωστος Έλληνας! «Αποπειράθηκαν να με βιάσουν όταν ήμουν 10 ετών»

    Μπράβο, λέω, την γλύτωσε. Μπορεί να ήταν μη-στρέιτ σήμερα. Διαβάζω να δω αν τον ξέρω και βλέπω ότι κάποτε κάτι είχα γράψει γι αυτόν και τον Αντρέα Μικρούτσικο

    https://caktos.blogspot.com/2013/12/blog-post_30.html

  158. Γς said

    157:

    Φτου! Τι σας μπλέκω γμτ;

    Το λικνο:
    https://www.newsit.gr/media/sygklonizei-pasignostos-ellinas-apopeirathikan-na-viasoun-otan-imoun-10-eton/2539384/

  159. ΚΩΣΤΑΣ said

    150 > να σ’ το πω και εγώ άλλη μια φορά για εμπέδωση….

    Σπύρο, για να μη γίνει κάποια παρανόηση, δεν χρειάζεται προσωπικά να εμπεδώσω τίποτα. Δολοφονία το θεωρώ κι εγώ, όπως ήδη έχω πει, ανεξαρτήτως προθέσεων των δραστών.

    Ο λόγος για την κοπελιά που έγραψε το άρθρο, τώρα. Ε, είπα ήδη, λίγο αποσιώπηση, λίγο ωραιοποίηση, για να βολέψει καλύτερα στην παράταξη από την επίσης υπερβολή των αντιπάλων, τον σκότωσε ο Καραμανλής και η δεξιά.
    Θα ήταν καλύτερα να έλεγε: οι ένορκοι δέχθηκαν ότι ο δράστης είχε πρόθεση να προξενήσει βαριές σωματικές βλάβες, αλλά δεν είχε ανθρωποκτόνο πρόθεση, γι΄αυτό τελικά χαρακτηρίστηκε τροχαίο.

    Δεν θεωρώ τελικά – με τις παραπάνω επιφυλάξεις – ότι διέπραξε ιεροσυλία, επικαλούμενη την απόφαση του δικαστηρίου.

    152 Τζί, τέλεια δεν είναι και τώρα η δημοκρατία μας, αλλά από την μεταπολίτευση κι εδώ, να μην παραπονιόμαστε πολύ.

    Παράκληση: Νιώθω ότι γίνομαι ανιαρός, επειδή συνεχώς επαναλαμβάνομαι. Όσοι έχετε αντιρρήσεις ή άλλη θέση, γράψτε τις, χωρίς να τις απευθύνετε προσωπικά σε μένα, δεν θέλω να συνεχίσω πάλι με τις ίδιες απαντήσεις.

  160. Alexis said

    Έτσι όπως τα λέει ο Sriridione στο #150 είναι τα πράγματα.
    Η κ. Κουμάντου γράφει «ο Γκοτζαμάνης και ο Εμμανουηλίδης αθωώθηκαν από τις κατηγορίες της δολοφονίας» αλλά «ξεχνά» να συμπληρώσει ότι καταδικάστηκαν για βαριές σκοπούμενες σωματικές βλάβες.
    Αυτός που το διαβάζει και δεν γνωρίζει, καταλαβαίνει ότι αποδόθηκαν στην κοινωνία ως πάλλευκες περιστερές και ότι μετά το δικαστήριο πήγαν στο σπίτι τους.

    Και καμία, μα καμία απόφαση της Δικαιοσύνης δεν μιλάει για τροχαίο, ούτε απλό ούτε …σύνθετο!

  161. Alexis said

    Βρε Κώστα έλεος, όταν κάποιος χτυπά κάποιον με το τρίκυκλο με πρόθεση να τον τραυματίσει (ας δεχτούμε ότι δεν ήθελε να τον σκοτώσει), δεν είναι τροχαίο.
    Είναι ακριβώς το ίδιο με το να πυροβολήσεις κάποιον στα πόδια, χωρίς να έχεις πρόθεση να τον σκοτώσεις, το φονικό όργανο αλλάζει μόνο.

    Συγγνώμη που σου απευθύνθηκα προσωπικά, παρά την προτροπή σου, από μένα η κουβέντα για το συγκεκριμένο θέμα σταματάει εδώ…

  162. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    147-150 Ε ναι!

  163. ΚΩΣΤΑΣ said

    161 Αλέξη, θα κάνω μια εξαίρεση και θα απαντήσω πάλι προσωπικά. Το τροχαίο, κάπου το διάβασα σε σχόλιο, αν δεν αναφέρεται, κανένα πρόβλημα, το αποσύρω. Για τα υπόλοιπα, με το ίδιο σκεπτικό με το δικό σου το χαρακτηρίζω κι εγώ δολοφονία.
    Να ρωτήσω όμως, το καθ΄ ύλην αρμόδιο δικαστήριο, δεν τα ξέρει αυτά; και γιατί απαλλάσει από το αδίκημα της απόπειρας δολοφονίας; Και είναι αξιοκατάκριτη η αρθρογράφος να το επικαλείται αυτό, πέρα από τις αντιρρήσεις μου που ήδη έχω διατυπώσει.

    Τέλος από μένα, έστω και αν ρωτάω, δεν έχω απαίτηση να απαντήσεις. Ας το αφήσουμε να το επεξεργαστεί καθένας με τη σκέψη του.

  164. Alexis said

    #163:
    1)Η κατηγορία ήταν για δολοφονία, απόπειρα θα ήταν αν ο Λαμπράκης είχε επιζήσει. Απαλλάχθηκαν γιατί το δικαστήριο έκρινε ότι δεν είχαν ανθρωποκτόνο πρόθεση.
    2)Η αρθρογράφος είναι αξιοκατάκριτη γιατί γράφει για «αθώωση» και επιμελώς αποκρύπτει ότι καταδικάστηκαν για βαριές σωματικές βλάβες από πρόθεση. Κι αν ακόμα δεν το γνώριζε όφειλε να το ψάξει πριν τα γράψει αυτά, μια απλή ματιά στη Βικιπαίδεια, όπως έκανε ο Σταύρος παραπάνω, ήταν αρκετή.

    Πάω τώρα να διαβάσω το κυριακάτικο διήγημα του Νικοκύρη… 🙂

  165. Γιάννης Ιατρού said

    Μόνο για την υπόθεση με τον Τζορτζ Πολκ δεν μας είπε ο καπετάνιος, να ξελαμπικάρουμε ρε παιδί μου τις σκέψεις μας….
    Αλλά είναι γνωστός για τα υπερατλαντικά του κονέ…

  166. Νέο Kid said

    165. Ναι. Κράζετε όλοι τον καπετάνιο, και μα πως είναι δυνατόν! Και αχ καλε τι ήθος ανήθικο, και αίσχος και ντροπή …και στην κάθε τρολιά που πετάει, κάνετε κρα ποιος θα τον πρωτοταΐσει …

  167. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    166 – ΠΕΣ ΤΑ ΡΕ ΚΙΝΤΟ. 🙂

  168. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αυτή η κα Πι/πα τάδε, σηκώνει (βρώμικη) σκόνη για να τη θυμούνται που θα κατέβει στας εκλογάς, υποψιάζομαι.

  169. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το θέμα είναι ότι ο Βάτμαν δεν πέταξε τρολιά. Πράγματι η «αδέκαστος ελληνική δικαιοσύνη» εν έτει 1966 κατέληξε σε απόφαση που προκάλεσε την οργή του όντως αδέκαστου εισαγγελέα Δελαπόρτα και όσων Ελλήνων και ξένων κατανοούσαν πώς λαμβάνονταν αυτές οι αποφάσεις. Σήμερα, βέβαια, μετά από τόσα χρόνια, το θέμα προκαλεί από θυμηδία έως θλίψη και αηδία.

  170. Γιάννης Ιατρού said

    166: (167) : Άσε, είναι γνωστές στην υπηρεσία οι διασυνδέσεις των κρυφο-οπαδών εδώ μέσα 🙂 🙂 🙂 🙂

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα συνηγορήσω κι εγώ υπέρ του Βάτμαν 😊:
    άλλη αντιμετώπιση πρέπει να έχουν τα σαφώς προσβλητικά, χυδαία, ρατσιστικά σχόλιά του (διαγραφή) και άλλη όσα προσφέρουν μιαν άλλη οπτική στο υπό συζήτηση θέμα, τα οποία είναι χρήσιμα και όποιος διαφωνεί με την επιχειρηματολογία τους, ας κοπιάσει να την αντικρούσει. Μιλάω με τον Βάτμαν, δεν μιλάω σαν τον Βάτμαν. Έχει διαφορά.
    Μίλησα. 😎

  172. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    171 – Μιλάω με τον γελοίο δεν μιλάω σαν γελοίος, μιλάω με τον φασίστα δεν μιλάω σαν φασίστας, μιλάω με τον μαλάκα δεν μιλάω σαν μαλάκας, τι προσδοκίες μπορούν να υπάρχουν από μιά τέτοια συζήτηση; ποιό το όφελος και ποιός κερδίζει τελικά;
    Προσωπική μου εκτίμηση, είναι πως χάνει το ιστολόγιο από τέτοιου είδους συζητήσεις κι όχι μόνο μ’ αυτόν τον κρετίνο.

  173. Πέπε said

    Λάμπρο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, κατά σπανίαν εξαίρεσιν, δε νομίζω ότι το ιστολόγιο έχασε, αντιθέτως.

    Δεν ξέρω αν το ‘ξερες εσύ για την απόφαση του δικαστηρίου. Εγώ δεν το ‘ξερα. Το ‘μαθα στην παρούσα συζήτηση, και μ’ αυτή την ευκαιρία διάβασα και σχετικές σκέψεις διάφορων σχολιαστών.

    Είναι διαφορετικό από το να έγραφε ξερωγώ ότι ο οδηγός ήταν από τον ένα του παπού Εβραίος κι από τον άλλο κίναιδος, όπως είναι συνήθως τα σχόλιά του (εξίσου τεκμηριωμένα μεν, αλλά αμιγώς τρόλικα).

  174. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μ’ αυτή τη λογική, Λάμπρο, θα καταλήξει ο καθένας μας να μιλάει μόνος του, αφού όλοι οι άλλοι σε κάποια κατηγορία από αυτές που αναφέρεις (ή που παρέλειψες να αναφέρεις) υπάγονται, εν αντιθέσει με τη δική μας τελειότητα. Εγώ προτιμώ να κρίνω με βάση το σχόλιο και όχι τον σχολιαστή. Έχω διαβάσει πολλά χυδαία αλλά και αρκετά ενδιαφέροντα σχόλια από τον Βάτμαν. Μυαλό και κριτική ικανότητα λέμε πως έχουμε σε υποφερτό επίπεδο, κρατάμε και πετάμε ανσλόγως.

  175. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>δεν αντέχω στον πειρασμό να μη σχολιάσω και τον κυνισμό του μηνύματος…

    Το πιρπίρισμα της κουτσής (μ΄ένα λ) Τζαβέλαινας, με πήγε στην ταινία «Το Αίμα των Σάμι»-κοιτώντας τον ρατσισμό κατάματα.

    «Είμαστε ακόμη εδώ, υπάρχουμε ακόμη» είπαν τα δύο κορίτσια μιλώντας εκ μέρους της φυλής Σάμι την καταπίεση των οποίων από την επίσημη σουηδική κυβέρνηση καταγράφει το φιλμ.
    http://flix.gr/news/sami-blood-wins-lux-prize.html
    Την «απόλαυσα»* πρόσφατα μ΄ένα φέγγαρο απόκοσμο από πάνω και με αεράκι ανέλπιστο μέσα στης πόλης τα μπετά, στο θερινό «Σινέ-Αλεξάνδρα» στο Κ.Χαλάνδρι, χαϊδεύοντας το βασιλικούλι στο τραπεζάκι δίπλα μας.

    *εισαγωγικά επειδή μου έκαψε τα σωθικά- καθώς είχα άγνοια γι΄αυτή τη βαρβαρότητα. Απόλαυση με δάκρυα. Μετά ξημερώθηκα στο νέτι να σκαλίζω για τους Σάμι-Λάπωνες και τις ιστορίες γύρω από τη ζωή και τις πολιτικές γύρω από τη ζωή τους.

  176. Αιμ said

    90. Κώστα, έλεος με τις ίσες αποστάσεις : «Όλες οι παρατάξεις είχαν με τον ένα ή άλλο τρόπο, λίγο ή περισσότερο παρακράτος.»
    Πού δηλαδή, στις φυλακές ή στις εξορίες …φώλιαζε αυτό το παρακράτος ;
    Θα ήταν κρίμα εδώ που λεξιλογούμε να χάνουν οι λέξεις το νόημα τους.

  177. ΚΩΣΤΑΣ said

    176 Αιμ, επειδή είπα για μένα, τέλος, δεν θα μπω στην ουσία του θέματος, θα πω μόνο το εξής, Σέβομαι το δικαίωμα στη διαφωνία, μπορεί να έχεις εσύ δίκιο κι εγώ άδικο, δεν θα το σχολιάσω αυτό. Μόνο για την ερώτηση «πού;» αν δεις τη συνέχεια στο σχόλιό μου, το εξηγώ. Αν αυτό δεν σε καλύπτει, είναι άλλο θέμα.

  178. Κώστα, μια κρυφή, παράνομη οργάνωση που δρα ΕΝΑΝΤΙΟΝ του κράτους… ε, δεν είναι παρακρατική, αντικρατική είναι!
    Καθαρά γλωσσικά , και για να το φαιδρύνουμε λίγο: στο Βέλγιο λέγονται parastataux, κατά λέξη «παρακρατικοί», αυτά που στην Ελλάδα λέμε ΝΠΔΔ 🙂

  179. Ριβαλντίνιο said

    @ 165 Γιάννης Ιατρού

    Και για τον Πόλκ έχει αποφανθεί η Ελληνική Δικαιοσύνη. :mrgreen:

  180. Γιάννης Κουβάτσος said

    Παραμένει στιγματισμένος ο Στακτόπουλος. Το τελευταίο βιβλίο για την υπόθεση Πολκ:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9789601679341-ignatiou-michalis-patakis-oi-exi-thanatoi-tou-tzortz-polk-283513&ved=2ahUKEwiR2vTQ5LfbAhXJzqQKHSWECeoQFjACegQIBhAB&usg=AOvVaw0koXMyRcfwrs1BWZVW_nEa

  181. Αιμ said

    78. ΟΚ ας αρχίσουμε απ’ αυτό 🙂

  182. Μαρία said

    http://www.ert.gr/eidiseis/ellada/kinonia/the-polk-project-psifiaki-anapsilafisi-70-chronia-meta/

  183. ΚΩΣΤΑΣ said

    «Μετά τον εμφύλιο είχαμε μεν δημοκρατία, αλλά ελλιπή και με ελαττώματα. Όλες οι παρατάξεις είχαν με τον ένα ή άλλο τρόπο, λίγο ή περισσότερο παρακράτος. Η δεξιά τον ΙΔΕΑ και κάτι παρακρατικούς συλλόγους, το κέντρο κάτι ΑΣΠΙΔΕΣ και η κομμουνιστική αριστερά κάτι περίεργους παράνομους (κρυφούς) μηχανισμούς, ασυρμάτους κλπ.»

    178 Άγγελε, έβαλα το επίμαχο σημείο του σχολίου μου 90, στο οποίο προφανώς αναφέρεσαι, όπως πιο πάνω και ο Αιμ. Να συμφωνήσω μαζί σου ότι λέξη παρακράτος δεν συμφωνεί κυριολεκτικά με το ==> και η κομμουνιστική αριστερά κάτι περίεργους παράνομους (κρυφούς) μηχανισμούς, ασυρμάτους κλπ. Να θυμηθούμε βέβαια ότι το ΚΚΕ ήταν εκτός νόμου αυτή την περίοδο.

    Να το αναδιατυπώσω και να πω ότι πίσω από τα κόμματα υπήρχαν μηχανισμοί που με την ανοχή ή και υπόγεια υποστήριξή των, εξυπηρετούσαν σκοπιμότητες. Οι «αγανακτισμένοι πολίτες» και οι αντισυγκεντρώσεις, να πτοήσουν το ηθικό των αριστερών και να κατέβει το ποσοστό της ΕΔΑ. Ο ΙΔΕΑ και ο ΑΣΠΙΔΑ, να ελέγχουμε το στρατό, αν τον χρειαστούμε. Οι γιάφκες, οι ασύρματοι και παράνομοι μηχανισμοί, εκτός από τυχόν άλλες σκοπιμότητες που δεν τις ξέρω, για να κρατάνε το ηθικό και τη συσπείρωση των αριστερών και ενδεχομένως να στέλνουν ένα μήνυμα ότι το: «τα όπλα πάρα πόδα» του Ζαχαριάδη, ισχύει.

    Είναι δικές μου σκέψεις, δεν απαιτώ να τις αποδεχθείτε, δικαιούμαι όμως να τις αποτυπώσω.

    * Είπα να μην επανέλθω, αλλά σκέφτηκα μη θεωρηθεί ως απαξίωση, σας τιμώ και σας υπολείπτομαι όλους, συμφωνούντες και διαφωνούντες.

  184. Μαρία said

    Αυτή την αμερικανιά των μανατζαρέων την έχετε ξαναδεί στα ελληνικά;
    https://en.wikipedia.org/wiki/Thinking_outside_the_box

  185. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καμιά σχέση η ισχύς και η επιρροή του ΙΔΕΑ και του ΑΣΠΙΔΑ. Ο ΙΔΕΑ ήταν κράτος εν κράτει, ο ΑΣΠΙΔΑ (υποτίθεται ότι) ήταν μια ολιγομελής περιθωριακή ομάδα. Όσο για τα «δίκτυα κατασκοπείας» που κάθε τόσο εξάρθρωνε η ασφάλεια, ας μην υπερβάλλουμε: σε ένα σκληρό αστυνομικό καθεστώς, όπου περίσσευαν οι ρουφιάνοι της αστυνομίας και όπου οι πάντες ήταν φακελωμένοι μέχρι δεκάτης τετάρτης γενεάς, δεν υπήρχαν μεγάλα περιθώρια για κατασκοπικές τσαχπινιές. Απλώς, το μετεμφυλιακό κράτος, όπως όλα τα αυταρχικό κράτη, είχε ανάγκη από «εσωτερικούς εχθρούς». Γνωστά αυτά τα τερτίπια.

  186. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το «υποθάλπω» δεν το ξέρουμε, το «σκέφτομαι έξω από το κουτί» το ξέρουμε. 😊

  187. Ριβαλντίνιο said

    Ο ΑΣΠΙΔΑ ήταν ουσιαστικά μια από τις αιτίες που οι χουνταίοι έκαναν κίνημα. Ο ΙΔΕΑ είχε διαλυθεί επίσημα με την εκλογή του Παπάγου. Βλέποντας λοιπόν τον ΑΣΠΙΔΑ είπαν, κοίτα τόσα χρόνια εμείς τα παρατήσαμε και θα μας προλάβουν οι πολιτικοί απόγονοι των κινηματιών του Μεσοπολέμου. Για να κάνουμε Επανάστασίν .

  188. Γιάννης Ιατρού said

    184: Τι εννοείς; Από καιρό χρησιμοποιείται από μερικούς, ένα γκούγκλισμα το δείχνει. Όντως αμερικανιά! Χάρβαρντ γαρ 🙂

  189. Γιάννης Ιατρού said

    Μιάς κι εδώ σερβίρουμε μεζεδάκια,

    Δεν πιστεύω να σας έχει διαφύγει αυτό, ε; 🙂 🙂 🙂

  190. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    173 – «Λάμπρο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, κατά σπανίαν εξαίρεσιν, δε νομίζω ότι το ιστολόγιο έχασε, αντιθέτως.
    Δεν ξέρω αν το ‘ξερες εσύ για την απόφαση του δικαστηρίου. Εγώ δεν το ‘ξερα. »

    Πέπε στην εποχή της άμεσης πληροφόρησης, είναι κουτό να περιμένουμε να μάθουμε κάτι ενδιαφέρον από κάποιον κρετίνο που αποδεδειγμένα δεν ενδιαφέρεται για ουσιαστικό διάλογο παρά μόνο να προκαλέσει. Αυτή είναι προσωπική μου εκτίμηση και μια και έχω τα διπλά σου χρόνια που επισκέπτομαι το ιστολόγιο, έχω διαφορετικό μέτρο σύγκρισης.
    Για μένα τέτοιες συζητήσεις μόνο φθορά προκαλούν, ακόμα και στις σπάνιες περιπτώσεις που λές, το όποιο όφελος επισκιάζεται από την μεγάλη φθορά που προκαλεί ο κρετινισμός και εν τέλει ποιό θεωρείς πως ήταν το κέρδος του ιστολογίου;

    174 – «Μ’ αυτή τη λογική, Λάμπρο, θα καταλήξει ο καθένας μας να μιλάει μόνος του, αφού όλοι οι άλλοι σε κάποια κατηγορία από αυτές που αναφέρεις (ή που παρέλειψες να αναφέρεις) υπάγονται, εν αντιθέσει με τη δική μας τελειότητα.»
    Από ένα καλόπιστο και ουσιαστικό διάλογο δεν προκύπτουν ποτέ νικητής και ηττημένος παρά μόνο δύο ωφελημένοι, οτιδήποτε άλλο δεν είναι διάλογος αλλά μονόλογοι στείρας αντιπαράθεσης και επιβολής απόψεων με μοναδικό στόχο την «νίκη» κάτι που συμβαίνει κατά κόρον στην κοινωνία και δυστυχώς κι στο ιστολόγιο.
    Οι συγκεκριμένοι τύπου που παρέθεσα, είναι εύκολα αναγνωρίσιμοι και δεν έχουν ΠΟΤΕ στόχο τον διάλογο αλλά την πρόκληση ή την αυτοπροβολή τους και προσωπικά δεν ασχολούμαι μαζί τους γιατί μόνο να χάσω έχω. Υπάρχουν και δυό άλλοι τύποι, αυτοί που «ξέρουν» άρα δεν ενδιαφέρονται να μάθουν οπότε δεν μπορεί να γίνει διάλογος μαζί τους, κι αυτοί που ενώ είναι αξιόλογοι, για κάποιο λόγο δεν μπορεί να υπάρξει συνεννόηση μαζί τους, και μ΄αυτούς αποφεύγω να συζητώ, έχω αποφασίσει πως στην χειρότερη, είναι καλύτερο για μένα να μιλώ με τον εαυτό μου που εκ των πραγμάτων θα με ακούσω, παρά με ανθρώπους που δεν ακούνε ή δεν καταλαβαίνουν τι λέω. Ευτυχώς είναι αρκετοί που τους αρέσει ο εποικοδομητικός διάλογος κι έτσι έχω γλυτώσει το παραμιλητό. 🙂

    «Εγώ προτιμώ να κρίνω με βάση το σχόλιο και όχι τον σχολιαστή.»
    Eγώ πάλι κρίνω κι από τα δύο, έχω μεγαλώσει αρκετά και δεν μου περισσεύει χρόνος για γελοίους, φασίστες, μαλάκες, κουφούς ξερόλες και για όσους αξιόλογους μεν, που δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε δε. 🙂

  191. Μαρία said

    188
    Τι να εννοώ; Ρώτησα.

  192. sarant said

    184-188 Θα περιμέναμε βέβαια «να σκεφτειτε έξω από το πλαισιο/τα πλαίσια» διοτι το box αυτό νομίζω πως είναι

  193. Μαρία said

    189
    Τους μέτρησα και τους βρήκα 11. Πού πήγε ο 12ος;

  194. voulagx said

    #193: Ο 12ος ειναι εξω απ’ το κουτι.

  195. Πέπε said

    @184 κλπ.:

    Ούτε εγώ το είχα ξανακούσει. Ψιλοκαταλαβαίνω το νόημα, αλλά μου φαίνεται άθλια έκφραση, και μάλιστα ακόμη και στ’ αγγλικά – στα ελληνικά ακόμη χειρότερα.

    Μ’ άρεσε, αντίθετα, το Χαρ-Ντβαρ-Γαρ (#188)! 🙂

  196. Πέπε said

    Χαρ-Βαρ-Ντγαρ, άιντε με τους γλωσσοδέτες, γλωσσομπέρδεψα!

  197. Γιάννης Ιατρού said

    194: Καλά το μέτρημα, αλλά αυτό

    δεν το είδες;; 🙂 🙂

  198. ΣΠ said

    196
    Στα αγγλικά δεν είναι γνωστό από πού προέρχεται η έκφραση, αλλά έχει συνδεθεί με το nine-dots puzzle. Στα ελληνικά είναι απλώς μια αδέξια μετάφραση του αγγλικού, όπως «να μπει στα παπούτσια του», «θα σε πάρω πίσω» κλπ.

  199. Μαρία said

    197
    Το μόνο που έκανα είναι να μετρήσω βλέποντας ότι είναι με παχιά γράμματα.
    Στο 11 εννοεί και την κυρία Πιπίνα μέλος του περίφημου μητρώου.

  200. Γιάννης Ιατρού said

    193: Μαρία
    τον δωδέκατο πρόλαβε και τον απέλυσε 🙂

  201. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    197 – Ποιά η διαφορά του Τσίπρα από τον Μητσοτάκη; Γιατί την πέφτετε μόνο στον Κούλη ενώ ο άλλος (λέμε τώρα ☺) κυβερνάει;

    Το έχει πάρει είδηση κανείς πως η εξουσία έχει ιδιωτικοποιηθεί από την νεοδημιουργηθήσα εδω και 40 χρόνια τέταρτη τάξη; Μήπως είναι καιρός να αλλάξουμε τρόπο; λέω μήπως.☺

  202. Μαρία said

    Αυτό πάλι! Είδα οτι αρτάρει και τον Τζίτζι. Ο μπαμπάς του ήταν γνωστός βασιλικός.

  203. Γιάννης Ιατρού said

    201: Μαζέψου! 🙂

  204. spiral architect 🇰🇵 said

    Βλέπω ότι ασχοληθήκατε με τον Έλληνα Blackadder και αφήσατε παραπονεμένο και έξω απ’ το κουτί τον Τζον Τζον της Ισπανίας:

    Πού είναι οι γυναίκες του ιστολογίου;

  205. ΓιώργοςΜ said

    184 κλπ: Η έκφραση είναι, για μένα τουλάχιστον, μια αρκετά προφανής μεταφορά (στα αγγλικά), που σημαίνει την εκτός της πεπατημένης προσέγγιση (off the beaten path, που λέμε στα ελληνικά 🙂 ), θεωρώντας πως όλες τις «ορθόδοξες» προσεγγίσεις τις έχουμε σε ένα κουτί (πλαίσιο), ενώ η ζητούμενη είναι εκτός· κάτι σαν το αυγό του Κολόμβου. Η ελληνική μετάφραση είναι όντως αγγλικούρα, ακούγοντας «σκέψου έξω από το κουτί» κάποιος, περιμένει κάποιον να βγει από κανα χαρτόκουτο. Δεν αποκλείεται να παγιωθεί όμως, ακολουθώντας αυτές που προαναφέρθηκαν στο #198. Σιγά μην πουν «πεπατημένη» οι άριστοι, σιγά μην ψάξουν «pos to lete esis edo…»

  206. Θρασύμαχος said

    http://www.iefimerida.gr/news/421006/i-megaloprepis-triiris-olympias-perimenei-koino-sto-limani-tis-zeas-eikones «ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΤΡΙΗΡΗΣ Η μεγαλόπρεπης τριήρης Ολυμπίας …»

  207. cronopiusa said

    È finita la pacchia, comincia il tiro al bersaglio! Ammazzato in Calabria un bracciante del Mali attivo nelle lotte con USB. Lunedì 4 giugno sciopero generale dei braccianti

    Καλή σας μέρα και καλή βδομάδα!

  208. nikiplos said

    @207, στο λίκνο του θρασύμαχου, υπάρχει η γενική «τριήρους». Είναι σωστή? Ερώτηση προς τους φιλόλογους της ομήγυρης.

  209. nikiplos said

    Ευχαριστώ (καθυστερημένα) το Νικοκύρη για την ευχή του. Έπιασε τόπο πάντως, είμαι καλύτερα από εχθές… 🙂

  210. spiral architect 🇰🇵 said

    @209: Σωστότατη!
    (και δεν είμαι φιλόλογος)

  211. Γς said

    105, 134:

    Σας ευχαριστώ!

    Ασ πούμε ότι την ίδια μέρα έχει γενέθλια κι ο Αναξ [4 χρόνια μεγαλύτερος]

    https://caktos.blogspot.com/2013/05/blog-post_21.html

  212. sarant said

    207-211 Το πρόβλημα είναι ότι έχει «η τριήρης» και πριν «της τριήρης».

  213. Γιάννης Ιατρού said

    199 (200): Το αγαπημένο τραγούδι του Κούλη είναι από την Άννα Βίσση 🎶Έντεκα, κι ουτ’ ένα τηλεφώνημα🎶 🙂 🙂

  214. Μαρία said

    Το 12ο σημείο.
    https://twitter.com/hashtag/12%CE%BF_%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CE%BF?src=hash

  215. spiridione said

    Αμάν πια ρε κακόψυχοι, αφού βρέθηκε το 12ο σημείο, δείτε το λινκ.

  216. Μαρία said

    Έκοψαν, έραψαν αλλά το 12ο πάλι το ψάχνουμε.

  217. ΣΠ said

    Φαίνεται ότι όταν ήταν μικρός τον ρωτούσαν «εφτά και πέντε έντεκα ή ένδεκα;»

  218. ΣΠ said

    216
    Αυτό που προστέθηκε είναι το: «Είναι αξιόπιστος. Χαρακτηρίζεται από συνέπεια λόγων και πράξεων.»
    Δεν το είχαν βάλει γιατί ούτε οι ίδιοι το πιστεύουν.

  219. Μαρία said

    219
    Όχι, αυτό ήταν το σημείο 8, που στη 2η προσπάθεια το ένωσαν κατα λάθος με το 7, αφού έσπασαν το γνήσιο φιλελεύθερο.

  220. spiridione said

    Τα καταφέραμε είπαμε βρε παιδιά
    https://www.xiliadesfwnes.gr/selides/12-logi-giati-me-ton-kiriako_5af1aa806b2541aef6b1f2c4.html

  221. ΣΠ said

    220
    Ναι, έχεις δίκιο. Το παλέψανε αρκετά, αλλά τελικά το πετύχανε.

  222. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    215. Γαμπρός βουλευτή δεν είναι νομίζω. Αυτή η ιδιότητα/συγγένεια σχετίζεται με το γυναικόσογο.

  223. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ας τρολάρω κι εγώ. Κι όμως, ο λαός θα κάνει πρωθυπουργό τον Κούλη στις επόμενες εκλογές και θα στείλει τον μέγα Αλέξη στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Να δω τότε τι θα λέτε γι΄αυτόν το λαό!!! 😉

  224. Γιάννης Ιατρού said

    224: Αφαιρούνται 6 βαθμοί ,,, λόγω επεισοδίων 🙂

  225. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το θέμα δεν είναι τι θα λέμε εμείς για τον λαό, πράγμα που δεν έχει καμιά σημασία, το θέμα είναι τι θα λέει ο λαός, όταν δοκιμάσει τη διακυβέρνηση του Κούλη. 😉

  226. ΣΠ said

    223
    Ναι, θα ήταν, αν ο αδερφός ή ο πατέρας της Μαρέβας ήταν βουλευτής. Ήταν όμως κουνιάδος βουλευτή.

  227. ΣΠ said

    224
    Αν σκεφτώ ποιους έχει κάνει πρωθυπουργούς αυτός ο λαός, δεν θα εκπλαγώ καθόλου.

  228. ΚΩΣΤΑΣ said

    225 Λες να πάθουμε σαν τον Μπάοκ; Να δικαιούμαστε την κυβέρνηση και να τη χάσουμε στα χαρτιά; 😉

  229. cronopiusa said

    https://pbs.twimg.com/media/Cz5Hk87XUAAltvH.jpg:large

    Οι λόγοι για να γελάμε με τον Κυριάκο.

    Παρέμβαση Κοντονή κατά facebook για το αντιναζιστικό άρθρο του Ν. Μπογιόπουλου

  230. ΚΩΣΤΑΣ said

    226 Ο λαός είναι καλόβολος,Γιάννη. Ότι λέει για τον Αλέξη που έσκισε τα μνημόνια, που τα χάλασε με τους Αμρικάνους και το ΝΑΤΟ, που έδιωξε τις βάσεις, που έφυγε από την Ευρώπη των τραπεζών και προσχώρησε στην Ευρώπη των Λαών, που διέκοψε τις σχέσεις με την Γερμανία και τους μερκελιστές και του Ολανδρέηδες, που κρατικοποίησε τις ιδιωτικοποιήσεις, που, που …..

    Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η δεξιά, είναι μονόδρομος, δεν υπάρχει άλλη επιλογή!!!

    *Αυτό είναι κομμάτι από το κυοφορούμενο μανιφέστο μου! 😛

    228 Σταύρο, για πες, σαν ποιούς:

  231. ΣΠ said

    231
    Κώστα, θα πω μόνο ότι η τελευταία φορά που πήγα να ψηφίσω ήταν το 1996.

  232. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, είπε πολλά και απραγματοποίητα. Αλλά παρέλαβε τους σταύλους του Αυγεία, χωρίς να είναι Ηρακλής. 😇

  233. ΚΩΣΤΑΣ said

    233 Αυτό ωραίο, Γιάννη. Ελπίζω, ειλικρινά, να μην βγει κάτι στο μέλλον. Αλλά κι εμείς δεν θα αφήσουμε τον Κούλη να παρεκτραπεί. Αν το κάνει, ετοιμάστε μου θέση στον Σύριζα!!! ω, ω, ω 😉

  234. spiral architect 🇰🇵 said

    Εδώ τουλάχιστον οι 12 λόγοι είναι σωστά μετρημένοι. 😉

  235. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

  236. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα! Κρόνη. Κι εσύ με αυτούς;;; με εκπλήσσεις!!! 🙂 😉 😛

  237. ΚΩΣΤΑΣ said

    Διέρρηξαν το σπίτι του αρχηγού του Ρουβίκωνα, κάλεσε την αστυνομία 😉 φέικ νιουζ;;;

    http://www.iefimerida.gr/news/421332/apisteyto-eklepsan-igetiko-stelehos-toy-royvikona-kalese-tin-astynomia-gia-voitheia

  238. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θύμα κλοπής ρουβικονάρχης και κάλεσε την αστυνομία!
    Ή μιλάμε για την τρολλιά της χρονιάς, και μπράβο σε όποιον το σκέφτηκε, ή μιλάμε για την ξεφτίλα της χρονιάς. 😊

  239. Μαρία said

    Με μεγάλη επιτυχία εξελίσσεται η ελπιδοφόρα πλατφόρμα της Νέας Δημοκρατίας
    https://luben.tv/stream/155498

  240. Μαρία said

    Εθνικότητα: γύφτος

  241. Silent Bob said

    Μια τεράστια πιατέλα μεζεδάκια που προσφέρει καινούριο εστιατόριο
    http://www.sport-fm.gr/article/The-Abbot-Tales-of-Flavours/3525697
    Ελπίζω να μην έχουν πληρώσει κάποιον για να τους το γράψει. Αυτό που με σόκαρε περισσότερο είναι η ακλισία στο ρούμι. Πώς τους ήρθε αυτό το πράγμα; Το περίεργο είναι ότι γκουγκλάροντας «τρία διαφορετικά ρούμι», διαπίστωσα ότι δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό.

  242. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    239γ Κρόνη

  243. sarant said

    242 Τα έχω ξαναδεί τα… ρούμι

    243 Πώς το πάθανε;

  244. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  245. Πέπε said

    244:

    Παρομοίως έχει εδώ στο Ηράκλειο ένα μαγαζί που επιμένει στην ακλισιά του τσαγιού. Στον κατάλογο έχει πάνω από 2-3 φράσεις του τύπου «όλα μας τα τσάι», και μάλιστα φράσεις που αφήνουν να εννοηθεί ότι το ‘χουν ψάξει λίγο παραπάνω με το τσάι πέρα από το να βράζουν ένα απλό φακελάκι Λίπτιον κίτρινο. (Το τσάι, έτσι σικ, υπάρχει ως ξένη λέξη, αλλά μόνο στα ρώσικα. Ανάθεμά με αν αυτό είχαν στον νου τους!)

    Βαβαια, για να μην τους αδικήσω, δε μοστράρουν ότι είναι και οι απόλυτοι ειδήμονες του τσαγιού. Είναι όμως εις βάρος τους ότι στον καφέ όντως διαφημίζουν μια σπάνια εμβρίθεια (σπάνιες ποικιλίες, σπάνιοι τρόποι παρασκευής, εκτενείς πληροφορίες στον κατάλογο κλπ.), οπότε με μια ματιά στον κατάλογο σχηματίζεις τη γενική εικόνα ότι εδώ είναι γενικά ψαγμένοι, και άρα, για να πετάνε μια τέτοια περίεργη ελληνικούρα, κάποιος λόγος θα υπάρχει.

    Πάντως τον καφέ τον κλίνουν!

  246. sarant said

    246 Και στα τούρκικα είναι çay, τσάι, πες τους

  247. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τσάι
    http://www.kathimerini.gr/943004/gallery/epikairothta/kosmos/tea-konta-sth-8alassa-cha-panw-sth-steria-giati-yparxoyn-mono-dyo-le3eis-gia-to-tsai-se-oloklhro-ton-kosmo

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: