Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Φλωρεντιανά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 13 Οκτώβριος, 2018


Φλωρεντιανά, αλλά όχι από τη Φλωρεντία -πού τέτοια τύχη! Θα ταξιδεύω βέβαια τούτο το σαββατοκύριακο αλλά θα πάω απλώς λίγο παρακάτω. Αλλά τότε γιατί «φλωρεντιανά» τα μεζεδάκια; Δεν έβρισκα τίτλο και πρόσεξα ότι σήμερα είναι του Αγίου Φλωρεντίου, να γιατί.

Παρεμπιπτόντως, το όνομα Φλωρέντιος υπάρχει και σήμερα. Το ξέρω επειδή στην ομάδα Υπογλώσσια του Φέισμπουκ έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό μια προσπάθεια καταγραφής των ελληνικών ονομάτων, που κάποια στιγμή θα την παρουσιάσουμε κι εδώ, και ο σχετικός κατάλογος, για τα αντρικά ονόματα, έχει ξεπεράσει τα 1000 ονόματα.

* Και ξεκινάμε με γλωσσικά μουστάκια. Σε ρεπορτάζ από δίκη, διαβάζουμε:

Η πρώην διευθύντρια της Β’ Διεύθυνσης της ΕΥΠ, Ο. Β, της οποίας η υπογραφή βρίσκεται στις ψεύτικες αποδείξεις, κατά την κατάθεσή της ήταν ξεκάθαρη. Δήλωσε ότι οι αποδείξεις είναι προφανέστατα πλαστές, ενώ ερωτηθείς σχετικά είπε ότι και εκείνη στοχοποιήθηκε από τη δημοσιοποίηση αυτών,

Αλλά η κυρία διευθύντρια, αφού ρωτήθηκε, είναι ερωτηθείσα, όχι ερωτηθείς. Θα μου πείτε ότι αυτά τα έχουν έτοιμα και τα βάζουν χωρίς να σκέφτονται.

* Και συνεχίζουμε με ένα γερό πιάτο ιταλικό, αν και όχι από τη Φλωρεντία, μα πολύ νοτιότερα, από την Κατάνια, σιτσιλιάνικο λοιπόν.

Φίλος μού στέλνει το μενού της φωτογραφίας, από εστιατόριο της Κατάνιας, μεταφρασμένο, ας πούμε, στα ελληνικά. Νομίζω ότι κάπου το έχω δει κι ελπίζω να μην το έχω παρουσιάσει ξανά, πάντως η φωτογραφία είναι πρόσφατη.

Από τα ορντέβρ καταλαβαίνουμε την παρμιγιάνα μελανζάνης, όχι όμως τα καλάκια, ενώ τα καταπληκτικά κάτι άλλο θα κρύβουν.

Ακολουθούν οι κανόνες πάστα και μετά το υπέροχο κρέας κρέατος, ενώ το γλυκό αποδεικνύεται το κλου της βραδιάς με τις τρόφιμες ταρέτες και τα σιτηρά πισταχίου.

Από περιέργεια γκούγκλισα το «κρέας κρέατος» και είδα ότι γκουγκλίζεται. Μερικά γαλλικά κρεατάδικα (όπως αυτό), που αυτοχαρακτηρίζονται Meat bar στα αγγλικά στην ιστοσελίδα τους, έχουν στα ελληνικά, αν αλλάξετε τη γλώσσα από επάνω δεξιά, τον χαρακτηρισμό «Κρέας κρέατος»!

Ή αλλιώς, το μεταφραστήρι κάπου φαλτσάρισε.

* Γενικομανία στο ρεπορτάζ για ένα τραγικό συμβάν:

Η άτυχη γυναίκα μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Θριάσιο Νοσοκομείο και παρά τις προσπάθειες των γιατρών χθες το απόγευμα υπέκυψε των βαρύτατων τραυματισμών που είχε υποστεί.

Δεν συντάσσεται με γενική το «υποπίπτω» και είναι πλάνη να χρησιμοποιούμε τη γενική νομίζοντας πως έτσι γίνεται πιο επίσημο το κείμενό μας.

Υποκύπτω σε κάτι, στην προκείμενη περίπτωση «υπέκυψε στα τραύματά της» ή «στα βαρύτατα τραύματά της».

* Πιο πάνω είδαμε πώς το μεταφραστήρι έκανε αγνώριστο το μενού του σιτσιλιάνικου εστιατορίου, αλλά ο ανταποκριτής μας από το Στρασβούργο μού στέλνει κάτι πιο σοβαρό, σε αυτή τη φωτογραφία.

Όπως βλέπετε, ο Δήμος Στρασβούργου θέλησε να παινευτεί, ότι είναι έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και, κατά συνέπεια, προπύργιο της ευρωπαϊκής πολυγλωσσίας, κι έτσι κρέμασε στους δρόμους λάβαρα με το μήνυμα «Καλώς ορίσατε» σε μερικές ευρωπαϊκές γλώσσες, ως επί το πλείστον εξωτικές.

Πρώτο, με πιο μεγάλα γράμματα, το γαλλικό Καλώς ήρθατε, και ακολουθούν:

  • Το λουξεμβουργέζικο wëllkomm (θα αναγνωρίσατε τα willkommen, welcome)
  • Το μαλτέζικο merhba (θα σας θύμισε το μέρχαμπα, τα μαλτέζικα έχουν αραβική βάση).
  • Το esiet sveicinati προσπαθήστε να μαντέψετε (χωρίς γκούγκλισμα) από ποια γλώσσα είναι
  • Το bem-vindo είναι πορτογαλικό
  • Το επόμενο είναι ρουμάνικο καλωσόρισμα, και όχι απόλυτα σωστό, αφού ήθελε bine ati….
  • Και το τελευταίο… καλωσόρισμα είναι ελληνικό, με την πατροπαράδοτη ευχή «Στρασβούργο!» με την οποία υποδεχόμαστε, από τα παλιά χρόνια, τους επισκέπτες μας!

‘Οπως βλέπετε, δεν συμβαίνουν μόνο εις Παρισίους, αλλά και εν Στρασβούργω!

Κι αν δεν το μαντέψατε, το esiet sveicinati είναι λετονικό καλωσόρισμα. Και όχι, δεν σημαίνει,… Στρασβούργο!

* Ο Αλέξης Κούγιας ανέλαβε την υπεράσπιση του καθηγητή των ΤΕΙ Σερρών, που κατηγορείται ότι χρηματιζόταν (και όχι μόνο) για να περνάει τους φοιτητές, και φυσικά πλέκει το εγκώμιο του πελάτη του:

Ο κύριος καθηγητής είναι αριστούχος-πτυχιούχος των πανεπιστημίων Μακεδονίας, Νέας Ορλεάνης Γαλλίας και Περούτζια Ιταλίας και τις επόμενες ημέρες επρόκειτο να ανακηρυχθεί διδάκτωρ οικονομικών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ομιλεί άπταιστα τέσσερις ξένες γλώσσες, εκτός ελληνικών, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και έχει δημοσιεύσει άρθρα του και ανακοινώσεις σε είκοσι τουλάχιστον διεθνή οικονομικά περιοδικά και έχει διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής σε τουλάχιστον είκοσι πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Παρατηρώ ότι, όπως και οι τέσσερις Ευαγγελιστές, οι τέσσερις ξένες γλώσσες του κ. καθηγητή είναι οι εξής τρεις, αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά, ενώ απ’ όσο ξέρω, η Νέα Ορλεάνη είναι στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γαλλία είναι η σκέτη Ορλεάνη.

Βέβαια, πριν απο χρόνια που είχα περάσει από την Ορλεάνη, την είχα δει κάπως παλιωμένη, ίσως την ανακαινίσανε.

* Το επόμενο δεν είναι πολύ φρέσκο, αλλά τώρα το είδα. Ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης έδωσε την εξής συμβουλή προς τους ακολούθους του στο… Προσωποδίκτυο (έτσι αποκαλεί το Φέισμπουκ):

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ και ΛΕΞΙΚΟ στο πλάι μας ! Για ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΣΗ

Με ρωτούν πολλοί που επισκέπτονται το Πρoσωποδίκτυό μου (FB), την Ιστοσελίδα μου κ.λπ. πώς μπορούν να συμπληρώσουν, να βελτιώσουν, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στη γλώσσα για τους ίδιους ή/και τα παιδιά τους.

Απαντώ: ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΣΗ! Να έχετε πλάι σας τη Γραμματική μου και το Λεξικό μου, γραμμένα —συγχωρήστε με— με έναν άλλο τρόπο θέασης τής γλώσσας και γραμμένα έτσι που να διαβάζονται (όχι για τα ράφια Βιβλιοθήκης!). Προτροπή: Να τα ανοίγετε και να διαβάζετε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ένα κομμάτι τής Γραμματικής μου (Σύνταξης με Γραμματική, που είναι ο μηχανισμός με τον οποίο παράγεται η γλώσσα μας) και ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ μερικά λήμματα από το Λεξικό μου (τον γλωσσικό μας θησαυρό που αποκαλύπτει, ορίζει και εξηγεί τις σημασίες-έννοιες με τις οποίες σκεπτόμαστε και εκφραζόμαστε).

Δεν κάνω διαφήμιση. Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος με μεγάλη πείρα και πάθος για τη γλώσσα μας, ερωτώμενος πληροφορώ όσους ενδιαφέρονται για τον εαυτό τους ή τους δικούς τους (ιδίως τα παιδιά τους) πώς μπορούν να ανανεώσουν, να επεκτείνουν, να βελτιώσουν τη γνώση και τη χρήση τής γλώσσας τους με ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΣΗ (προσωπικἀ διαβάσματα).

Ειδικότερα λεξικά μου (το ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟ, το ΛΕΞΙΚΟ ΣΥΝΩΝΥΜΩΝ, το ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ, το ΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ) καλύπτουν ειδικές απορίες και ενδιαφέροντα.

Τέλος, για όσους αισθάνονται ότι γνωρίζουν καλά τη γλώσσα μας και θέλουν κάτι «παραπάνω», συνιστώ το ΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΠΙΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΩΝ ΛΕΞΕΩΝ.

Και φυσικά για όλους και πάντοτε συνιστώ διάβασμα ΠΟΛΛΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ πάσης φύσεως, γραμμένων ή γραφομένων από ευαίσθητους χειριστές τής γλώσσας μας.

Πείτε με προκατειλημμένο, αλλά το βρίσκω εξαιρετικά άκομψο να συστήνει κανείς μόνο τα δικά του βιβλία ως καθημερινό βοήθημα όσων θέλουν να αυτομορφωθούν. Ενώ αυτό που λέει στη βάση του είναι πολύ σωστό, δηλαδή ότι πρέπει να μάθει κανείς να ανοίγει λεξικό και να το συμβουλεύεται, ότι δεν πρέπει να φοβάται ή να θεωρεί περιττό να συμβουλευτεί μια γραμματική, ο κ. Μπαμπινιώτης θαρρώ πως ακυρώνει το μήνυμα που θέλει να δώσει όταν διαφημίζει μόνο τα δικά του έργα.

Δηλαδή δεν θα ωφεληθεί κάποιος αν συμβουλεύεται καθημερινά το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, που είναι και δωρεάν διαθέσιμο ηλεκτρονικά; Θα πάθει κάτι αν συμβουλεύεται το Χρηστικό Λεξικό της Ακαδημίας, που κοστίζει και τα μισά χρήματα; Μόνο με τα έργα του Μπαμπινιώτη θα κερδίσουμε τον γλωσσικό παράδεισο; Δεν το βρίσκω αυτό καθόλου κομψό και όχι και πολύ σωστό επί της ουσίας, μια και σε πολλά σημεία τα έργα του κ. Μπαμπινιώτη παρουσιάζουν ως θέσφατα τις προσωπικές απόψεις του συγγραφέα τους.

Εγώ δεν κρύβω ότι χρησιμοποιώ πολύ συχνά και το γενικό λεξικό του Μπαμπινιώτη και το ετυμολογικό, αν και η πρώτη μου προτίμηση για τις απλές αναζητήσεις είναι το ΛΚΝ. Αλλά θα περίμενα από έναν πανεπιστημιακό δάσκαλο να προτείνει ένα οποιοδήποτε από τα σύγχρονα μεγάλα λεξικά μας, όχι αποκλειστικά το δικό του.

Από την άλλη, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα με την προτροπή της κατακλείδας (που δεν χώρεσε ολόκληρη στην οθονιά, αλλά την έχω μεταφέρει και σε κείμενο: Και φυσικά για όλους και πάντοτε συνιστώ διάβασμα ΠΟΛΛΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ πάσης φύσεως, γραμμένων ή γραφομένων από ευαίσθητους χειριστές τής γλώσσας μας.

Ή μάλλον, σχεδόν απόλυτη είναι η συμφωνία μου διότι δεν καταλαβαίνω τη διάκριση «γραμμένων ή γραφομένων» κειμένων. Δηλαδή; Θα διαβάζουμε κείμενα γραφόμενα (και όχι γραμμένα) από ευαίσθητους χειριστές; Πώς θα γίνει αυτό; Θα πηγαίνουμε να βρίσκουμε τον ευαίσθητο χειριστή, την ώρα που γράφει, και θα σκύβουμε από πάνω του να διαβάζουμε το κείμενό του; Φοβάμαι πως, ιδίως αν είναι ευαίσθητος, θα αγανακτήσει να μας έχει πάνω από το κεφάλι του σαν τον Χάρο. Όχι, δεν είναι καλή μέθοδος αυτή.

* Την καραβίδα του Δημήτρη Καμπουράκη, τη συζητήσαμε στα σχόλια, αλλ’ αξίζει να την έχω και σε άρθρο, για τους συλλέκτες του είδους.

Γράφει ο ρέκτης… ιστορικός:

Διότι και ο Κανελλόπουλος όταν το 1945 είπε στον αμερικανό στρατηγό Τζέιμς Βαν Κλιφ (δείχνοντας του το ελληνικό στρατιωτικό άγημα) το «στρατηγέ ιδού ο στρατός σας» σε πόλεμο ήταν.

Μετράμε λάθη και ανακρίβειες.

  1. Ο Αμερικανός στρατηγός Τζέιμς Βαν Κλιφ μόνο τον στρατό της Νομανσλάνδης έχει διοικήσει. Ο στρατηγός που έδρασε στην Ελλάδα ήταν ο Τζέιμς Βαν Φλιτ. Ίσως ο σινεφίλ Καμπουράκης μπερδεύτηκε με τον Λι βαν Κλιφ των γουέστερν σπαγγέτι.
  2. Το 1945 ο Κανελλόπουλος δεν ήταν σε πόλεμο παρά μόνο τυπικά.
  3. Το 1945 ο βαν Φλιτ δεν βρισκόταν στην Ελλάδα (και μάλιστα στο Χασάνι, το σημερινό Ελληνικό, όπως λέει πιο πάνω το άρθρο). Στην Ελλάδα ήρθε πρώτη φορά το 1948.
  4. Η περίφημη φράση δεν ειπώθηκε ούτε το 1945 φυσικά, ούτε όμως το 1948 (ο Κανελλόπουλος τότε δεν ήταν υπουργός), αλλά σε επόμενη επίσκεψη, το 1954.
  5. Που δεν είναι και απόλυτα βέβαιο ότι ειπώθηκε έτσι, το είχαμε συζητήσει εκτενώς παλιότερα στο ιστολόγιο. Πάντως, ό,τι ειπώθηκε, ειπώθηκε το 1954.

Αλλά έτσι είναι άμα έχεις γράψει βιβλία ιστορίας -δεν καταδέχεσαι να ελέγξεις αυτά που μέσες-άκρες θυμάσαι, και γράφεις ό,τι λάχει.

* Θα το μάθατε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βράβευσε τον πάτερ Αντώνιο της Λέσβου με το «Βραβείο του Ευρωπαίου Πολίτη» για το εξαιρετικό του έργο στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Ναι, τον πάτερ Αντώνιο βράβευσε, διότι, όπως έχουμε ξαναπεί, το «πάτερ» είναι άκλιτο προτακτικό, σύμφωνα με τη Γραμματική του Τριανταφυλλίδη.

Πολλοί θεωρούν λάθος το «ο πάτερ» και διορθώνουν συνέχεια, «ο πατήρ Αντώνιος». Αρκετοί ιστότοποι προτίμησαν να αποφύγουν τον σκόπελο, λέγοντας «ο πατέρας Αντώνιος» κι έτσι έκαναν αναφορά στον «πατέρα Αντώνιο» και στη βράβευση «του πατέρα Αντωνίου» (και όχι «του πατρός», ο περισσότεροι)

Μερικοί όμως, ακούγοντας τις συμβουλές: ο πατήρ και ο πατήρ, έγραψαν: Το Βραβείο του Ευρωπαίου Πολίτη 2018 στον πατήρ Αντώνιο.

Αυτά είναι τα επίχειρα της σφαλερής καταδίκης του άκλιτου «πάτερ».

* Ένα ορθογραφικό από τη σελίδα του γκουγκλ για μια ταινία, όπου υπάρχει μεν η ελληνική λέξη, αλλά ανορθόγραφα.

H ταινία πάντως είναι καλή, λέει ο φίλος που το έστειλε.

* Σε ανακοίνωση της ΝΟΔΕ Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας διαβάζω:
Σε ενημερωτικό φιάσκο κατάφερε να μετατρέψει η Κυβέρνηση την Τριμερή Σύνοδο Κορυφής, που πραγματοποιήθηκε χθες στην Ελούντα, ανάμεσα σε Αίγυπτο, Ελλάδα και Κύπρο, αποσιωπώντας τα ΜΜΕ της Κρήτης.

Πιο κάτω γίνεται λόγος για το «ακρωτήριο της ΕΡΤ». Όλο το κείμενο, εδώ.

Το «αποσιωπώ τα ΜΜΕ της Κρήτης» αντί «επιβάλλω σιωπή» ή «φιμώνω» ή «αποκλείω» τα ΜΜΕ (ανάλογα με το τι ακριβώς εννοεί ο συντάκτης, που δεν είναι σαφές) είναι ακυρολεξία. Από την άλλη, δεν νομίζω να μπορεί κανείς να μπερδέψει το «ακροατήριο» με το «ακρωτήριο». Ίσως είναι δουλειά του κορέκτορα (αν πχ γράψεις «ακρωατήριο¨, ο κορέκτορας σου προτείνει «ακρωτήριο»).

* Και θα κλείσω με κάτι καθόλου αστείο, που το αναφέρω επειδή επανειλημμένα έχουμε συζητήσει για ρατσιστικό λόγο και για δημοσιογραφική δεοντολογία.

Θα ακούσατε ίσως ότι η πασίγνωστη καφετέρια Ντα Κάπο του Κολωνακίου κατηγορείται για ρευματοκλοπή, η οποία μάλιστα γινόταν τουλάχιστον επί πέντε χρόνια.

Στα κοινωνικά μέσα η είδηση έγινε δεκτή με θυμηδία, επειδή η καφετέρια ήταν προβεβλημένο στέκι διασήμων, αλλά και πολιτικών.

Πώς παρουσιάστηκε η  είδηση από την (οΘντκ) εφημερίδα Πρώτο Θέμα; Χωρίς να αναφέρεται πουθενά, ούτε στον τίτλο ούτε στο κείμενο του άρθρου, το όνομα της επιχείρησης που κατηγορείται για την παράβαση και, το χειρότερο, σπιλώνοντας αναίτια στον τίτλο μια μειονότητα, αφού η ρευματοκλοπή της πασίγνωστης επιχείρησης χρεώνεται στους Ρομά: «με πατέντα από τους Ρομά».

Μάλιστα, η συγκεκριμένη διατύπωση («πατέντα ΑΠΟ τους Ρομά») είτε τυχαία είτε (το πιθανότερο) σκόπιμα, υποβάλλει την ιδέα ότι κάποιοι Ρομά είχαν ανάμιξη στην κλοπή, ότι «πρόσφεραν» την πατέντα της κλοπής.

Μ’ένα σμπάρο δυο τρυγόνια -και την παραβατική επιχείρηση προστατεύει και τους Ρομά, εντελώς αμέτοχους στην υπόθεση, σπιλώνει.

Προσωπικά, θεωρώ ότι ο τίτλος αυτός σηκώνει μήνυση για ρατσιστικό λόγο. Όχι ότι ελπίζω πως θα υπάρξει καταδίκη.

* Όπως έγραψα και στην εισαγωγή, το σαββατοκύριακο θα πάω σε μία βέλγικη πόλη που σε κάποιους θυμίζει την Ταϊλάνδη. Αλλά άρθρο θα ανέβει αύριο κανονικά.

 

 

 

Advertisements

204 Σχόλια to “Φλωρεντιανά μεζεδάκια”

  1. Eli Ven said

    «Δεν συντάσσεται με γενική το «υποπίπτω» και είναι πλάνη να χρησιμοποιούμε τη γενική νομίζοντας πως έτσι γίνεται πιο επίσημο το κείμενό μας.». Σας ξέφυγε, «υποκύπτω», φαντάζομαι, θέλατε να πείτε. Καλημέρα.

  2. Spiridione said

    Νικοκύρη μια διόρθωση: η περίφημη επίσκεψη του Βαν Φλιτ ήταν το 1955 (18-2-1955).

  3. Αὐγουστῖνος said

    Καλημέρα. Ὁ πάτερ, ποὺ ὅταν συνοδεύεται ἀπὸ ὄνομα μένει ἄκλιτος, ἀλλὰ ὅταν εἶναι σκέτος; Τὸ ἔχω ἀκούσει νὰ λέγεται καὶ μάλιστα ἀπὸ γραμματιζούμενους: «Πῆγα γιὰ ἐξομολόγηση στὸν πάτερ, κι ἐκεῖνος μοῦ ὑπέδειξε…» κ.λπ.
    Νὰ καὶ ἕνας πάτερ Θετταλός:

  4. alexisphoto said

    καλημέρα,
    «…γραμμένων ή γραφομένων…»
    Φαντάζομαι ότι θέλει να διαχωρίσει τα τυπωμένα γραπτά από τα ηλεγραπτά (στέκει τώρα αυτή η λέξη;)
    Έχω παρατηρήσει (γονείς κυρίως) που τους απασχολεί το αν και τι διαβάζουν τα παιδιά του να θέλουν επίμονα αυτή την διάκριση.
    Οπότε αυτό σκέφτομαι αυθόρμητα που πιθανών να είναι και λάθος
    Ευχαριστώ

  5. atheofobos said

    Η ταινία που αναφέρεις είναι η 22 July. Εκείνη την μέρα ο Άντερς Μπέρινγκ Μπρέιβικ ο Νορβηγός ναζιστής, σχεδίασε και εκτέλεσε την διπλή τρομοκρατική επίθεση στη Νορβηγία το καλοκαίρι του 2011.

  6. Γιάννης Ιατρού said

    Μάλλον στην Thuin θα πας, να δεις και το μουσείο με τα τραινάκια 🙂

  7. Γιάννης Ιατρού said

    6: (συνέχεια) ΥΓ: Θα ψάχνεις κανένα καλό τυπογραφείο, ε; 🙂

    και καλημέρα στο φιλοθεάμον κοινό,
    που ξέχασα να πω πιό πάνω !

  8. spiral architect 🇰🇵 said

    Θα ήθελα ν’ ακούσω με τ’ αυτιά μου αυτό το διάλογο:

    Καλημέρα.

  9. Πέπε said

    Καλημέρα.

    > > Αυτά είναι τα επίχειρα της σφαλερής καταδίκης του άκλιτου «πάτερ».

    Δε συμφωνώ. Επειδή βάλθηκαν να κλίνουν το πάτερ χωρίς να ξέρουν την κλίση του, δεν πάει να πει ότι η ακλισιά είναι το σωστό.

    Ξέρω, ο Παπαδιαμάντης… Είναι σωστό σε ορισμένα επίπεδα/ύφη λόγου. Κι εγώ λέω (συνειδητά) κάποιες φορές «τι ανθρώποι είναι τούτοι» ή εμείς οι δασκάλοι», γιατί έχω διαπιστώσει ότι αυτός ο τονισμός εφαρμόζεται σε τόσα τοπικά ιδιώματα ώστε τελικά δεν είναι ιδιωματικός αλλά απλά λαϊκός. Αλλά σε στιγμές μη λαϊκού λόγου το αποφεύγω, το διορθώνω και, ερωτηθείς, το χαρακτηρίζω λάθος.

  10. Κρέας κρέατος!!! Και όχι π.χ. σόγιας δηλαδή; Δεν καταλαβαίνω πώς οποιοδήποτε μεταφραστήρι, και το πιο χαζό, μπορεί να γεννήσει τέτοιο τέρας! Και πάντως κι εγώ νομίζω πως κάπου είδα πρόσφατα αν όχι το ίδιο, αντως ένα πολύ παρόμοιο μενού. Ίσως κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο…
    Αντιθέτως, τον Μπαμπινιώτη (που «δεν κάνει διαφήμιση», Κύριε των Δυνάμεων!) τον καταλαβαίνω. Υποθέτω ότι εννοεί να διαβάζουμε κείμενα που έχουν γραφτεί, προϋπάρχοντα δηλαδή, σε καλά ελληνικά (Παπαδιαμάντη, Ροΐδη, Καρκαβίτσα…) και κείμενα που γράφονται τώρα σε καλά ελληνικά (άρθρα σοβαρών εφημερίδων, καινούργια βιβλία…) Αλλά βέβαια έτσι που το λέει, με μετοχές, δε στέκει. Πώς μπορείς να διαβάσεις κάτι αν δεν είναι γραμμένο;

  11. cronopiusa said

    Τι έλεγε ο καθηγητής στις Σέρρες όταν οι φοιτητές έκαναν κατάληψη στο ΤΕΙ για τα «φακελάκια» (VIDEO)

    Η υποβάθμιση των θετικών επιστημών στο Λύκειο συνεχίζεται

    Καλή σας μέρα.

  12. dryhammer said

    Πατήρ Αντώνιος της Χίου.

    http://www.politischios.gr/koinonia/to-noema-tes-zoes-se-12-phraseis-apo-ton-patera-antonio

  13. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα!
    Ναι,ο σκέτος πατερ,βαραει άσχημα…»Ψάχνω να βρω έναν πάτερ»,είχα ακούσει παλιότερα σε νεκροταφειο…Βεβαίως, μια που και το «έναν πατέρα» δεν καθορίζει ακριβώς αυτό που επιδιωκόταν να ειπωθεί,και το «έναν παπά» δε θα χάλαγε κανέναν…
    Τα υπόλοιπα μεζεδάκια είναι πολύ ωραία.το δε «κρέας κρέατος» ακούστηκε πολύ αυτή τη βδομάδα…
    Καλό windy Σαββατοκύριακο σε όλους!

  14. Πάνος με πεζά said

    Του Μπαμπινιώτη τη διατύπωση με τις δύο μετοχές, εγώ την καταλαβαίνω. Θέλει από τη μία να ξεχωρίσει τα «γραμμένα», ως παλαιότερα και ήδη «κατοχυρωμένα» ως προς τη γλώσσα τους κείμενα, από τα «γραφόμενα», που είναι τα κείμενα που γράφονται σήμερα ή που έχουν μικρή σχετικά ηλικία. (|Σύμφωνα με τα γραφόμενά σας» λέει κάποιος, βλέποντας μπορστά του κάτι που γράφτηκε πόσφατα, και «Αυτά είναι γραμμένα», εννοώντας από χρόνια.).

  15. Boban said

    http://georgakas.lit.auth.gr/dictionaries/index.php/to-leksiko/pos-epilegoume-poy-tha-dosoume-tin-ermineia-se-mia-frasi

    Καλημέρα, στο προχθεσινό σου άρθρο για το άγαλμα Νίκο, έριξα μια ματιά στο Λεξικό της Λαϊκής Γλώσσας του Γ. Κάτου που ανέφερες και στην ενότητα –πως επιλέγουμε που θα δώσουμε την ερμηνεία σε μια φράση- προς το τέλος της πρώτης παραγράφου γράφει:

    «Με αυτό που λέω, προς Θεού, ούτε στο παραμικρό τολμώ να αμφισβητήσω τη μέθοδο ή τις γνώσεις και το κύρος των πανεπιστημιακών μας δασκάλων…»

    Τολμώ ή δεν τολμώ θέλει εδώ;

  16. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα.
    Θυμάμαι τον πάτερ Σισώη του Παπαδιαμάντη και τον πάτερ Σιλβέστρο του Κόντογλου. Τι ονόματα για πάτερ! 😊 Να πω την αλήθεια, κι εμένα δεν μου ‘ρχεται να χρησιμοποιώ το πάτερ παρά μόνο στην κλιτική. Δεν λέω ότι είναι λάθος ή σωστό, απλώς δεν μου βγαίνει. Προτιμώ το πατέρας ή το -παπά και αποφεύγω σαφώς το πατήρ – του πατρός.

    Μήπως το Πρώτο Θέμα έχει πληροφορίες για αλλαγή διεύθυνσης του Ντα Κάπο; Μήπως αγόρασε το μαγαζί κανένας νεόπλουτος μεγαλορομά ; Αν ναι, οφείλει η καλή εφημερίς ν’αφήσει τα μεσοβέζικα και να το καταγγείλει ευθέως. Αλλιώς, στέκει η κατηγορία που αναφέρει ο Νικοκύρης.

  17. B. said

    Οι τέσσερις ευαγγελιστές γιατί είναι τρεις;

    Και μια και είμαστε σε θρησκευτικά συμφραζόμενα, γιατί άκλιτο το «πάτερ» Ταδε, τι πειράζει να κλίνεται (εις το όνομα του πατρός Τάδε);

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    16: Στην κλΗτική, μάστορα. 😇

  19. Καλημέρα

    Συγκρούονται πλέον ανοικτά οι δυο παράγκες η παλιά με την νέα…Τιμωρήθηκε η ΑΕΚ για το ματς με τον ΟΣΦΠ με πρόστιμο, δυο αγωνιστικές κεκλεισμένων των θυρών και -3 βαθμούς. Βέβαια όλοι νομίζουν πως θα πέσει η ποινή στην έφεση αλλά το άρθρο 24 του πειθαρχικού κώδικα, παράγραφος 3 αναφέρει πως εφέσιμες είναι οι ποινές αφαίρεσης βαθμών μόνο άνω των τριών οπότε θα χρειασθούν πολύ γερά κόλπα για να ξεπερασθεί η απώλεια.
    Βέβαια και πέρισυ άλλα έλεγε για το συμπληρωματικό φύλλο αγώνος και άλλα έκανε ο Αρετόπουλος αλλά ήταν λεπτομέρειες μπροστά στον «κοινό στόχο» να; μηδενισθεί ο ΠΑΟΚ.

    Στον αντίποδα η άλλη πλευρά θυμήθηκε να ασκήσει δίωξη κατα Μαρινάκη κ.λ.π. για τα στημένα ώστε να ισορροπήσει την κατάσταση.
    Μένει να δούμε αν διαλύθηκε η συμφωνία μεταξύ κατεργαρέων που είχε προκύψει την άνοιξη ή η κόντρα είναι για τα μάτια του κόσμου. Γεγονός όμως είναι πως ο έχων τον έλεγχο της διαιτησίας έχασε πολλή δύναμη με τον ορισμό ξένων διαιτητών στα ντέρμπυ και πως και φέτος δύσκολα πολύ το πρωτάθλημα θα κριθεί στα γήπεδα και όχι στα χαρτιά

  20. Β (17), αν ρωτάς σοβαρά για τους ευαγγελιστές, είναι υπαινιγμός σε γνωστό αστείο, με το μαθητή που ρωτήθηκε σε γραπτή εξέταση «Ποίοι ήσαν οι τέσσαρες ευαγγελισταί» και καθώς δεν τους θυμόταν, απάντησε «Οι τέσσαρες ευαγγελισταί ήσαν τρεις, εκ των οποίων οι δύο κυριώτεροι ο Ματθαίος», ή, σε πιο σουρεαλιστική εκδοχή, «…ο Παύλος».

  21. (6) Στο Thuin ή μήπως στο Spa; (Δεν ξέρω γιατί, εκεί πήγε εμένα ο νους.)

  22. cronopiusa said

    Όπου κι αν πας όπου κι αν πας
    εδώ πάτερ εκεί πάτερ
    πού είν’ ο πάτερ πού είν’ ο πάτερ

  23. Χαρούλα said

    Νικοκύρη, το μενουμεζεδάκι, και εδώ ανέβηκε. Νομίζω από τον Σκύλο, και 29 ή 30 Σεπτέμβρη. Το θυμάμαι γιατί εντυπωσιάστηκα απο την σύμπτωση της ημερομηνίας του καταλόγου με την δημοσίευση. Αναρωτήθηκα μάλιστα …δια το γνήσιον! (όχι για να μην ζηλέψετε, που δεν έχω και γω σχέσεις με εκείνον τον …Έμενταλ!😊)

    Όσο για την πατέντα Ρομά, εννοούν την πατέντα Ρευματοκλεπτικής Ομοσπονδίας Μπαροϊδιοκτητων Αττικής. Που τον είδατε τον ρατσισμό στο Θέμα; Εεε; Πού;;;😅

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και μια που αναφέρθηκε ο Κούγιας, αυτή η παλιομοδίτικη γραμμή υπεράσπισης είναι αποτελεσματική στην εποχή μας; Τα πολλά τυπικά προσόντα, πτυχία και διδακτορικά, εγγυώνται το ηθικό ποιόν του κατόχου τους, αποδεικνύουν ότι είναι χρηστός πολίτης και όχι σκέτος λεχρίτης; Υπάρχουν ένορκοι που τσιμπάνε, ενώ η προσωπική τους πείρα τους διαβεβαιώνει για το αντίθετο; Κάποτε ο απλός κοσμάκης θεωρούσε τους «γραμματιζούμενους» υπόδειγμα ήθους και ακεραιότητας, αφού δεν έβλεπε μπουγαδοκλέφτες και κλεφτοκοτάδες ανάμεσά τους, αλλά σήμερα τέτοια υπερασπιστική γραμμή προδίδει μάλλον αδυναμία για κάποια άλλη, αποτελεσματικότερη.

  25. Jane said

    Μα τι τίτλο θα έβαζε ο κομιστής; Είχε βέβαια εναλλακτικές:

    «Σοκ! Μετά το Nammos λουκέτο στο DaCapo !
    Επίθεση της Σοβιετίας στην υγιή επιχειρηματικότητα!»

    «Γνωστό καφέ κοντά στο άβατο των Εξαρχείων έκλεβε ρεύμα!»

    …………………………………………………………

    Αυτό με την κλητική ως ονομαστική είχα διαβάσει πως το χρησιμοποιούν και κάποιοι δικηγόροι όταν η έδρα είναι γένους θηλυκού.
    Λένε «κυρία Πρόεδρος».

  26. cronopiusa said

  27. Jane said

    Ωχ, πατάτα έγραψα… 🙂

    Το σωστό είναι πως κάποιοι δικηγόροι αντί κλητικής χρησιμοποιούν ονομαστική ,
    ενώ στην περίπτωση των ρασοφόρων ισχύει το αντίθετο.

  28. venios said

    17 Ως γνωστόν, οι 4 ευαγγελιστές ήσαν τρεις, οι εξής δύο, ο Σαμψών…

  29. ΣΠ said

    23
    Ναι.
    https://sarantakos.wordpress.com/2018/09/29/meze-342/#comment-530558

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    26:Ενώ αντιθέτως οι Παναθηναϊκοί ψηφίζουμε ΣΥΡΙΖΑ, για να πάμε κόντρα στον μισητό Αλαφούζο, που τον μάχεται. 😎 Αυτή η ανάρτηση μού θυμίζει τη ρήση του Τσόρτσιλ:»Το καλύτερο επιχείρημα κατά της δημοκρατίας είναι μια δεκάλεπτη συζήτηση με τον μέσο ψηφοφόρο». Ελιτιστής ο μακαρίτης και «μαυρισμένος» στις εκλογές.

  31. Νέο Kid said

    Ο Μπαμπινιώτης έχει δίκιο! Θέλεις ας πούμε να μάθεις τι είναι ο γράφος ή να μάθεις την επιστημονικότατη ετυμολογηση του «κόνξες». Πού θα πας; Ε; στα λεξικά μας δεν θα πας;
    Εγγύηση ποιότητας ανάλογης του καλυτέρου κρέατος κρεατικών…😜🤢🤢

  32. Le Coeur Gothique said

    Καλημέρα σας.

    «Δηλαδή δεν θα ωφεληθεί κάποιος αν συμβουλεύεται καθημερινά το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, που είναι και δωρεάν διαθέσιμο ηλεκτρονικά;»

    Και πώς έβγαλες το συμπέρασμα ότι Babiniotis gives a flying fuck αν είναι να ωφεληθούν άλλοι αλλά ουχί η αφεντομουτσουνάρα του;…

    «Ή μάλλον, σχεδόν απόλυτη είναι η συμφωνία μου διότι δεν καταλαβαίνω τη διάκριση «γραμμένων ή γραφομένων» κειμένων. Δηλαδή; Θα διαβάζουμε κείμενα γραφόμενα (και όχι γραμμένα) από ευαίσθητους χειριστές; Πώς θα γίνει αυτό; Θα πηγαίνουμε να βρίσκουμε τον ευαίσθητο χειριστή, την ώρα που γράφει, και θα σκύβουμε από πάνω του να διαβάζουμε το κείμενό του;»

    Πότε θα μάθω να μην πίνω καφέ την ώρα που διαβάζω τα σχόλια είτε τα δικά σου είτε των σχολιαστών; Ορίστε τώρα! Τι κατάλαβες; Πάλι με το Wettex ανά χείρας είμαι!

  33. Παναγιώτης Κ. said

    Κάτι άκουσα για τον τρόπο που κλέβουν οι Ρομά. Είναι ίδιος με τον τρόπο που κλέβουν στην Κάτω Ιταλία. Με δύο ψηλά κοντάρια ώστε να φτάνουν τα υπερυψωμένα καλώδια του ηλεκτρικού δικτύου, ένα για την φάση και το άλλο για τον ουδέτερο, κατεβάζουν το ρεύμα στο τσαντίρι.
    Κάτι τέτοιο λοιπόν έκαναν στη συγκεκριμένη καφετέρια;
    Πάντως, ούτε οι πρώτοι είναι και φυσικά ούτε οι τελευταίοι. Προσφάτως έμαθα κάτι παρόμοιο για εστιατόριο πολυτελείας στην Κηφισιά (όχι με…κοντάρια!)
    Η ρευματοκλοπή, η φοροδιαφυγή, η φοροαποφυγή, η λογοκλοπή, η εισιτηριοαποφυγή* (τώρα μου ήρθε ο όρος!) Ο κατάλογος των…φυγών δύσκολα κλείνει!

    * Για όσους ζουν στην Αθήνα.
    Μπήκα στο λεωφορείο και ούτε λίγο ούτε πολύ έμεινα με την εντύπωση ότι μόνο εγώ έβαλα το εισιτήριο για ακύρωση στο μηχάνημα που είναι γι αυτή τη δουλειά.
    Φαίνεται πως ο…σοσιαλισμός ξεκίνησε στην Αθήνα. 🙂 😦

  34. Λεύκιππος said

    Εχω κάποιο γνωστό Φλώρο που σε κανένα από τα εγγόνια του (αγόρια) δεν δόθηκε το όνομά του. Υπάρχει όμως εγγονή Φλωρεντία, προς τιμήν του.

  35. # 26

    Οι ασχολούμενοι με το ποδόσφαιρο ψήφισαν ΣύΡιζΑ περιμένοντας να πολεμήσει την παράγκα την χρήση της οποίας κληρονόμησε ο Μαρινάκης από τον Κόκαλη με ενός χρόνου διάλειμα χρήσης από τον Πατέρα. Η παράγκα ανδρώθηκε με ανοχή ΝουΔου και ΠαΣοΚ
    Αντ’ αυτού με ΣύΡιζΑ ανεφάνη και δεύτερη παράγκα ελέγχου της διαιτησίας από άλλο κέντρο με αποτέλεσμα την έλευση διεθνών παρατηρητών διαιτησίας και τον διαφαινόμενο πόλεμο μεταξύ των παραγκών αν δεν επέλθει συμβιβασμός όπως τον Μάρτη με τις υποχρεωτικές δικαστικές αποφάσεις λόγω εισαγγελικής μονομέρειας στις διώξεις.
    Εκτός και θεωρείς ΤΥΧΑΙΟ πως κινήθηκε μετά από πολύμηνη καθυστέρηση η δίωξη Μαρινάκη ακριβώς ΜΟΛΙΣ ανακοινώθηκε η ποινή της ΑΕΚ !!!

  36. ΣΠ said

    Πάντως, σύμφωνα με το βιογραφικό που έχει στην ιστοσελίδα του, ο καθηγητής γνωρίζει μια ξένη γλώσσα, τα γαλλικά. Επιπλέον είναι καθηγητής εφαρμογών, δηλαδή στην τέταρτη βαθμίδα διδασκόντων (καθηγητής, αναπληρωτής καθηγητής, επίκουρος καθηγητής, καθηγητής εφαρμογών). Αυτό εξηγεί ότι δεν έχει διδακτορικό, αφού για τις τρεις ανώτερες βαθμίδες είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

  37. # 34

    Ηξερα και γω κάποιον με αυτό το επίθετο που υποστήριζε σθεναρά πως έβγαινε από το φλουρί !!

  38. Pedis said

    Τον Μπαμπινιώτη τον είχα για υπερογδοντάρη και σε αυτές τις ηλικίες, ξέρετε, η πιθανότητα για άνοια κάνει σούζα … αλλά είναι σχετικά μικρότερος (’39).

    Το προτέρημα της μετριοφροσυνης το είχε εκδηλώσει δημόσια από πιο παλιά;

  39. Pedis said

    Το «γραμμένα και γραφόμενα», που συζήτησε κι ο Νικοκύρης, ομολογώ με κούφανε. Αλλά, επειδή η άνοια δεν χτυπάει με συμpεριφορά εκζήτησης, μήπως εννοεί ο μεσιέρ λε προφεσέρ με το «γραμμένα», έργα ήδη καταχωρημένα σε βιβλιοθήκες, στη συνείδηση κλπ κλπ και με το «γραφόμενα» κείμενα της σήμερον, περιοδικά, εφημερίδες, σύγχρονες εκδόσεις κλπ κλπ;

    Λέω μήπως;

  40. Γιάννης Ιατρού said

    Εκεί στο Βέλγιο τσιπουράκι έχει.;;;

  41. LandS said

    30 Όντως είπε κάτι τέτοιο; Αυτός που για να περάσει από το Φιλελεύθερο κόμμα στους Τόριδες ζήτησε τη γνώμη των ψηφοφόρων του στη περιφέρειά του; Αυτός που είπε στα μούτρα των άλλων δύο ότι μεταξύ των τριών είναι ο μόνος που δεν γνωρίζει αν θα είναι στη θέση του το άλλο πρωί και είναι περήφανος για αυτό; Και βέβαια αυτός που είπε το πολύ γνωστό «Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…» ή, τέλος, αυτός που παραιτήθηκε από τους τίτλους της οικογένειάς του και την έδρα στους Λόρδους που τους συνόδευε, για να έχει το δικαίωμα να εκλέγεται στο Κοινοβούλιο;
    Πολεμοκάπηλος, αποικιοκράτης, αντικομουνιστής, υπερφίαλος, εκνευριστικός σνομπ (όνομα και πράμα) μεθύστακας, εχθρός μας (έστω κάποιων από εμάς) αλλά, υποστηρικτής της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας περισσότερο από ότι κάποιοι φίλοι μας (έστω φίλοι κάποιων από εμάς)

  42. 36: Βρε το π’δούδ’ (στα ελληνικά μακεδονίτικα βεβαίως βεβαίως…)

    > γραμμένων ή γραφομένων

    Γραμμένων από πεθαμένους και γραφόμενους από ζωντανούς, σαν την αφεντομουτσουνάρα του, εννοεί ίσως…

  43. Faltsos said

    @8 Spiral Architect: «Θα ήθελα ν’ ακούσω με τ’ αυτιά μου αυτό το διάλογο» (Άδωνις – Τράγκας)

    Ορίστε:

  44. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας.

    Ἔχω κι ἐγὼ τὴν ἐντύπωση πὼς κάποια μεζεδάκια τὰ ἔχω ξαναδεῖ στὸ ἱστολόγιο. Μὴν μὲ ρωτᾶτε πότε καὶ ποῦ, ὅμως.

    #34. Ὁ Φλῶρος δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸν Φλωρέντιο. Ἡ γιορτὴ τοῦ ἁγίου Φλώρου εἶναι στὶς 18 Αὐγούστου. Σὰν ἀνδρικὸ ὄνομα τὸ ἔχω ἀκούσει στὴ Νάξο. Τὸ θηλυκό του εἶναι Φλώρα, πολὺ συνηθισμένο στὶς Κυκλάδες· παλιότερα τὸ λέγανε Φλουρή.

  45. Πέπε said

    44
    Στη Νάξο μάλλον Φλώριος θα άκουσες Δημήτρη, που ειδικά στ’ Απεράθου είναι πολύ συχνό.

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    41:Δεν το άκουσα με τ’ αφτιά μου να το λέει. Διαβασμένο το ‘χω, που λέει κι ο Σταυρίδης. Ούτε δείχνει αντικοινοβουλευτική διάθεση. Άλλωστε οι παλιοί φιλελεύθεροι ήταν υπέρ της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας αλλά όχι και της καθολικής ψηφοφορίας. Κι εδώ που τα λέμε, αν μας ρωτήσουν «πείτε το πρώτο όνομα δημοκράτη που σας περνάει απ’ το μυαλό», Τσόρτσιλ δεν θα απαντήσουμε. Εγώ όχι, πάντως.

  47. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εδώ μερικές καταπληκτικές ατάκες του Ουίνστον. Καταπληκτικός ευφυολόγος.
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.huffingtonpost.gr/2015/06/11/oi-peninta-kaluteres-atakes-tou-churchilll_n_7563782.html&ved=2ahUKEwja7tPipYPeAhXEBiwKHdAKBxwQFjABegQICBAB&usg=AOvVaw2KpFj1nq8uZRrX0nPVwrKN&cshid=1539429574907

  48. ΣΠ said

    43
    Στο 36:10.

  49. Φανή Μ. said

    Να μάς πεί ο κ. Σαραντάκος πόσα έδωσε στην Έλενα Ακρίτα για να τον διαφημίσει στο σημερινό οπισθόφυλλο των «Νέων», δεδομένου ότι το απόσπασμα του «Εμπρός» υπάρχει σε τουλάχιστον άλλους 50 ιστότοπους.

    Επίσης, να μάς πεί ο κ. Σαραντάκος αν συμφωνεί (καθαρά γλωσσικά, όχι ιδεολογικά) με το τραβηγμένο από τα μαλλιά επιχείρημα της κ. Ακρίτα ότι … «στον λαθραναγνώστη λαθραίο είναι το βιβλίο όχι ο αναγνώστης. Στον λαθροκυνηγό λαθραίο είναι το θήραμα, όχι ο κυνηγός. Και όσον αφορά τον λαθρεπιβάτη που δεν έχει πληρώσει εισιτήριο, λαθραία είναι η πράξη του όχι ο ίδιος…»

    Απαντήστε κ. Σαραντάκο, και μήν αποφεύγετε τα δύσκολα. Γλωσσικά στέκει το επιχείρημα της κ. Ακρίτα;

  50. Χαρούλα said

    29
    ΣΠ, ευχαριστώ για το ψάξιμο-επιβεβαίωση.

    40
    Τί θα γίνει;;;; Όλο μεζέ και τσίπουρο, κάθε μέρα θα ανοίγουμε όρεξη;😄
    Κοντράρω με γλυκό που ταιριάζει στο θέμα.
    ΦΛΩΡΕΝΤΙΝΕΣ λοιπόν!

  51. LandS said

    46 Μωρέ αν με ρωτήσεις ποιος μπορεί να χαρακτηριστεί νεκροθάφτης της Δημοκρατίας στην Ελλάδα πιθανότατα θα σου πω Τσώρτσιλ. Έτερον εκάτερον. Μπροστά στον Κομουνιστικό Κίνδυνο τα πάντα είναι θεμιτά, ειδικά όταν πρόκειται για άλλον λαό και όχι τον περιούσιο. Απλά η υποτίμηση του μέσου ψηφοφόρου της αστικής δημοκρατίας δεν ταιριάζει με άλλα που έχει πει και έχει κάνει.

  52. Μαρία said

  53. Μαρία said

    44, 45
    Ο πιο γνωστός Φλώρος είναι ο τζαζίστας Φλώρος Φλωρίδης με μαμά Σερραία 🙂

  54. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  55. Χαρούλα said

    49
    Καλή μου, δεν της έταξε απλά! Την πήρε μαζί του εκδρομή σήμερα! Δεν το κατάλαβες;
    Ζηλεύεις μήπως Φανούλα;;;; 😂😹😂😹😂☺️

  56. Γιάννης Ιατρού said

    49: Βασικό είναι ότι διαβάζει το μπλόγκ! Εδώ εσύ δεν χάνεις ούτε ένα σχόλιο…..Ζουλιάρη!
    50β: 🙂

  57. Γιάννης Κουβάτσος said

    51:Ένα ευφυολόγημα είναι, κάτι μεταξύ σοβαρού και αστείου. Πιθανόν να ειπώθηκε, μεταξύ τυρού και αχλαδίου, τεΐου, καφέ, κονιάκ και πούρου, σ’ εκείνα τα αριστοκρατικά τραπεζώματα στις βικτωριανές επαύλεις, με τον σερβιτόρο να στέκεται μπάστακας δίπλα του. Ορίστε, σου έφτιαξα και το σκηνικό. 😊

  58. Θρασύμαχος said

    Όμως γιατί φλωρεντιΑνά; Νομίζω πως το δόκιμο ελληνόγλωσσο επίθετο από την πόλη Φλωρεντία είναι φλωρεντινός (χωρίς -α), ενώ ακόμη και αν το παράγουμε από το ανθρωπωνύμιο Φλωρέντιος δεν βλέπω το λόγο να μην είναι και πάλι φλωρεντινός.

  59. Νέο Kid said

    58. Συμφωνώ. Φλωρεντινά είναι πιο σωστό. Η ακόμα και το φλωρεντίνικα ίσως. Θυμίζει και τη Φιορεντίνα.

  60. Γιάννης Ιατρού said

    21: Connoiseur γαρ 🙂

  61. Χαρούλα said

    58 & 59
    Αρχή-αρχή εξηγεί.

    Φλωρεντιανά, αλλά όχι από τη Φλωρεντία -πού τέτοια τύχη! Θα ταξιδεύω βέβαια τούτο το σαββατοκύριακο αλλά θα πάω απλώς λίγο παρακάτω. Αλλά τότε γιατί «φλωρεντιανά» τα μεζεδάκια; Δεν έβρισκα τίτλο και πρόσεξα ότι σήμερα είναι του Αγίου Φλωρεντίου, να γιατί.

  62. spiral architect 🇰🇵 said

    Ωραία η Φλωρεντία, υπαίθριο αστικό μουσείο γαρ, αλλά μαζεύει πολύ κόσμο γμτ.

  63. Χρήστος Π. said

    52. Ναι ρε παιδιά, έχουν γίνει τέτοια. Στη Νέα Υόρκη υπήρχε ένας γνωστός Εβραίος δικηγόρος από τον οποίο μάλιστα είχε πάρει συνέντευξη ελληνική εφημερίδα, ο οποίος υπεράσπιζε μέλη νεοναζιστικών, αντισημητικών κλπ οργανώσεων στα δικαστήρια. Ισχυριζόταν πως οι πελάτες του άσκησαν το δικαίωμα τους για ελεύθερη έκφραση και κατηγορήθηκαν για μισαλλοδοξία, κλπ. Η γνωστή διαμάχη περί ελεύθερης έκφρασης από τη μια, και προσβολή των θυμάτων του ναζισμού ή προτροπή σε βια ή άλλη. Ως δικηγόρος έλεγε βέβαια τα δικά του και δεν απέκλεια να υπερασπιζόταν και ναζιστές που δεν είχαν περιορισθεί απλώς σε «ελεύθερη έκφραση» αλλά είχαν βιαιοπραγήσει. Ήταν πάντως εντυπωσιακό να βλέπεις εβραίο να υπερασπίζεται ναζιστές αλλά σκεφτόμουν και τους ναζιστές που δεν είχαν πρόβλημα να πάνε σε εβραίο δικηγόρο για να γλυτώσουν τη φυλάκιση.

  64. Χρήστος Π. said

    22. Αυτό που ανησυχεί είναι ότι με το θέμα των αποζημιώσεων για τα γερμανικά εγκλήματα στην Ελλάδα, που είμαστε πλέον νομικά λιγότερο ισχυροί, ξεχνάμε και μιλάμε όλο και λιγότερο για το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο η αποπληρωμή του οποίου είναι βασική υποχρέωση της Γερμανίας.

    Η γερμανική άρνηση και τα μισόλογα γι αυτό, πρέπει να μας υπενθυμίζουν ότι οι γερμανοί δεν είναι ποτέ φίλοι μας. Είτε με Μπίσμαρκ, είτε με Κάιζερ, είτε με Χίτλερ, είτε με Μέρκελ, σοβαροί γεωστρατηγικοί λόγοι μας έχουν σε αντίθετα στρατόπεδα που τώρα απλώς δεν πολυφαίνονται στα ΜΜΕ ακόμα. Αργά ή γρήγορα θα φανεί πάλι η πραγματικότητα, και τότε να δώ που θα κρύβουν τα πρόσωπά τους οι ευρωλιγούρηδες οπαδοι της ενωμένης (γερμανικής) ευρώπης και τους ευρώ (νέο μάρκο).

  65. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @45. Δίκιο ἔχεις, Πέπε.

    Ἔχουν περάσει σαραντατόσα χρόνια ἀπὸ τότε ποὺ ἤμουνα στὸ Σύλλογο Κυκλαδιτῶν Φοιτητῶν. 🙂

  66. Pedis said

    Γιατί στην εφσυν γίνονται πιο λούγκρες από τη λέγκα και αμολάνε τζάμπα βλακείες;

    http://www.efsyn.gr/arthro/ekrixi-aytoshedioy-mihanismoy-se-grafeia-tis-legkas-toy-vorra
    Μια μικρή αυτοσχέδια βόμβα πέταξαν τη νύχτα άγνωστοι σε τοπική οργάνωση της Λέγκας του Βορρά στην περιοχή Τρεντίνο της Ιταλίας, την οποία επισκέπτεται σήμερα ο Ιταλός υπουργός εσωτερικών, Ματτέο Σαλβίνι.

    Ο Σαλβίνι έσπευσε να πει ότι επιθυμεί την χειρότερη των ποινών για τους υπεύθυνους

    ποια είναι η χειρότερη των ποινών;

    Secondo Salvini, l’atto è stato compiuto dagli anarchici. «Bomba carta nella notte contro una sede della Lega ad Ala, in provincia di Trento. Sono stati gli anarchici. Sono orgoglioso delle forze dell’ordine e dei nostri straordinari militanti che hanno già ripulito. Certi soggetti – ha affermato il ministro degli Interni – hanno capito che dopo decenni anche i Trentini vogliono voltare pagina e reagiscono con la violenza, ma non fermeranno il nostro sorriso e il cambiamento. Oggi pomeriggio sarò in Trentino Alto Adige per abbracciare tutti».

    In un tweet successivo, Salvini sostiene che «chi tira bombe non è un ‘anarchico’ ma un cretino che deve passare un po’ di tempo in galera. Spero che passino un po’ di tempo in galera«.

    http://www.ansa.it/trentino/notizie/2018/10/13/bomba-carta-contro-sede-lega-dove-oggi-va-salvini_44d1d490-994f-4dce-8a6f-978e8c11625d.html

    Ο υπερυπουργός / ανακριτής / εισαγγελέας / δικαστής / καθημερινή τηλεπερσόνα και ρατσιστής Σαλβίνι είπε ότι εύχεται οι υπεύθυνοι να περάσουν λίγο καιρό στη φυλακή.

    Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και οι μη έγκυρες ιταλικές εφημερίδες (εννοώ όλες τους, που αντιγράφουν η μία την άλλη ακόμη και στη σειρά των ειδήσεων και «ειδησεων» της ημέρας) μιλάνε, ναι μεν για πράξη τρομοκρατίας, αλλά όχι για αυτοσχέδια βόμβα. Απλά για αυτοσχέδιο βεγγαλικό.

  67. Pedis said

    Νικοκύρη, έγκριση σιλβουπλέ!

  68. Νέο Kid said

    61. Ο Άγιος Φλωρέντιος (San Firenzano) είναι ο προστάτης αγιος Φλωρεντίας και Λιβόρνου.

  69. Γιάννης Ιατρού said

    67: «san Firenzano» ούτε ξέρω, ούτε βρίσκω. Για δώσε κανένα λίκνο, κάτι τέλος πάντων…

  70. Triant said

    8: 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  71. Νέο Kid said

    68. Είναι απόκρυφος Άγιος. Δεν μπορώ να πω περισσότερα γιατί κινδυνεύω…

  72. Γιάννης Ιατρού said

    64: Σιγά μην ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου…. Μόνο με δικαστική απόφαση διεθνούς δικαστηρίου… Κι εκεί έχουν τα μέσα!
    Πάντως καλό κάνει το τσίγκλισμα, μόνο θέλει πολλή μαεστρία και δεν είμαι καθόλου βέβαιος αν την έχουμε 🙂

  73. Γιάννης Ιατρού said

    71: Κατανοώ πλήρως 🙂

  74. sarant said

    Καλημέρα από Γάνδη! Τα λέμε το βράδυ!

  75. Pedis said

  76. Γιάννης Ιατρού said

    74: Α, χα …. Καλά να περνάς 🙂

  77. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    68,69,71,73. Μήπως συνεορτάζει μὲ τὸν San Cazzo; 🙂

  78. Χρήστος Π. said

    74: Φιλιά στη Γάνδη! Και ας τους γιουχάρισα στο φιλικό ΑΕΚ-Γάνδη 1-1 (λίγο βέβαια)

  79. Jago said

    «Την επέτειο της απελευθέρωσης από την Ελληνική Αστυνομία»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  80. Jago said

    Δεν πήρε το λινκ από το ΦΒ;;;;;;;;;;;

  81. Pedis said

    # 77 – Ο San Sticazzi!

    και που πρόκειται για enantiosemia …

    όπως και στα ελλήνικος …

    https://sarantakos.wordpress.com/2014/06/18/apofrax/

  82. Jago said

    Δείτε το τουλάχιστον από δω.

    http://ellinofreneianet.gr/documents/mousafirides/3031-44-vid.html

  83. Pedis said

    3 φορές Γιάγκο … πες-πες όλο και κάτι μένει, αλλά !;

  84. Jago said

    @83 δεν έβγαινε το λινκ από το φουμπού, τουλάχιστον σε μένα με τα αντμπλόκερς. Έβαλα το τρίτο μπας και το δεί κανείς ομοιοπαθής.

  85. νεσσίμ said

    και λόγω της ημέρας, ένα γλυκό μεζεδάκι, μια φλορεντίνα!
    (κλασσική αμυγδάλου)

  86. νεσσίμ said

    ωπ, δεν είδα ότι η δ. Χαρούλα είχε προκάνει..

  87. Χρήστος Π. said

    80. Καλό κι αυτό! Δεν είδε όμως ούτε «τον» αντί για «την»;; Λάθος ή μεγάλη άγνοια ιστορικών ονομάτων και ιστορίας γενικώς;;

    Με αφορμή το αστείο περιστατικό να πούμε πάντως πως σε αντίθεση με τη Χωροφυλακή στην Αστυνομία Πόλεων είχε πολλά μέλη το ΕΑΜ (ακόμα και ο ΕΛΑΣ Αθηνών). Δεν ήσαν ενδεχομένως κομμουνιστές ή αριστεροί αλλά μέσα στη πολυπλοκότητα της κατοχής και της εποχής και με κίνητρο την εθνική αντίσταση βρέθηκαν πολλοί, όχι λίγοι αστυνομικοί στο ΕΑΜ. Ένας τέτοιος επισκέφθηκε τη Κοκκινιά αμέσως μετά το μπλόκο και τις μαζικές εκτελέσεις και περιέγραψε γραπτώς τις φρικτές σκηνές που επικρατούσαν εκεί αμέσως μετά, ως αυτόπτης μάρτυς. Ακόμα και ο Μήτσος Βλαντάς του ΚΚΕ, στα απομνημονεύματά του (δεν κυκλοφορούν πια αλλά υπάρχουν στην Εθνική Βιβλιοθήκη και στα ΑΣΚΙ), κριτικάροντας το Σιάντο για τη στρατηγική του στα Δεκεμβριανά 44 γράφει «τι τις ήθελε τις επιθέσεις στα αστυνομικά τμήματα ο Σιάντος; Δικοί μας ήσαν οι αστυνομικοί»!!

    Η αλήθεια βέβαια είναι πιο περίπλοκη. Η αντίσταση που πρόβαλαν πάντως με πείσμα τα καταδικασμένα αστυνομικά τμήματα στον ΕΛΑΣ χωρίς λιποταξίες, όπως και η παρουσία μη κομμουνιστών, ούτε καν αριστερών, ηγετών στις δυναμεις του ΕΛΑΣ που επιτέθηκαν, μας δείχνει πώς οι άνθρωποι ακολουθούσαν τους στρατιωτικοποιημενους μηχανισμούς στους οποίους βρέθηκαν και πειθάρχησαν στην ιεραρχία τους. Πολλά τέτοια παραδέιγματα έχουν οι κατοχικές και Δεκεμβριανές συγκρούσεις. Στον εμφύλιο αργότερα ήταν πιο ξεκαθαρισμένα τα πράγματα
    και γι αυτό βρέθηκαν πολλοί σε «αλλαγμένες» πλευρές. Τώρα, αν βέβαια ήταν λάθος του Σιάντου ή του Μάντακα να αφιερώσουν δυνάμεις και να υποστούν απώλειες σε αστυνομικά τμήματα που θα μπορούσαν με διάφορους τρόπους απλώς να αδρανοποιηθούν, αυτό είναι άλλη ιστορία…

  88. 74: Τρελός είσαι που θα κάτσεις μπροστά στην οθόνη, όταν είσαι βράδυ στη Γάνδη;

  89. Alexis said

    Μεγάλα κέφια είχες σήμερα Νίκο!
    Γέλασα πολύ με τις τέσσερις ξένες γλώσσες που ήταν τρεις σαν τους ευαγγελιστές, με την Ορλεάνη που ανακαινίστηκε και με τον ευαίσθητο χειριστή της γλώσσας που καθόμαστε πάνω από το κεφάλι του σαν το χάρο την ώρα που γράφει! 😆

  90. Χρήστος Π. said

    72: Γιάννη θα μπορούσε η Ελλάδα να προπαγανδίζει τις θέσεις της αν ήθελε. Στη σελίδα του ΥΠΕΞ, στα ΜΜΕ με δηλώσεις, ανακοινώσεις, κλπ. Έχεις δίκιο ότι χωρίς δικαστικές αποφάσεις σε δικαστήρια που θα αποφύγουν όπως μπορούν αν μπορούν οι Γερμανοι, θα λυθεί το ζήτημα. Μπορούμε όμως να έχουμε ανοιχτό το μέτωπο και να πιέζουμε έτσι συνεχώς. Ακόμα και ψήφισμα από κάποιο διεθνή οργανισμό που «συμβουλεύει» δικαστική έστω επίλυση του ζητήματος μπορούμε να αποσπάσουμε. Δεν είναι ούτε κούραση ούτε πολλαπλό μέτωπο, ούτε κάψιμο διπλωματικού κεφαλαίου, ούτε απόσπαση από άλλες υποθέσεις αυή, για τη διπλωματιας μας. Υπιχρέωσή της, δουλειά της είναι.

  91. Χρήστος Π. said

    Ο πελάτης του Κούγια ήταν απλώς καθηγητής εφαρμογών δηλ. από τους παλιούς και ευνοημένους (από τα πρώην ΚΑΤΕΕ κυρίως), που καθηγητοποιήθηκε χωρίς διδακτορικό και δεν νοιάστηκε να πάρει τόσα χρόνια. Σε κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ κυκλοφορούν ονόματα καθηγητών που είτε χρηματίστηκαν για κάποιο λόγο (δεν είναι μόνο οι βαθμοί ο λόγος), είτε είναι πέφτουλες σε φοιτήτριες, είτε είναι ασυνεπείς στην εργασία τους συστηματικά. Το «αυτοδιοίκητο» και η ανοχή των πρυτανικών αρχών, οι γελοίοι συνδικαλιστές του «φοιτητικού κινήματος» που διακόπτουν συγκλήτους και προκαλούν φθορές για άλλους λόγους (συχνά και ανύπαρκτους), προτιμούν να μην ασχολούνται και τα καθάρματα ανενοχλητα δίνουν τη σκυτάλη σε νέα καθάρματα.

  92. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    64, 72,90

    ΠΩΣ ΞΕΠΕΡΑΣΤΗΚΕ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (ΜΑΣ;) –PLAN B

    (Σχεδίασμα αφηγηματικού δοκιμίου )
    Στη μνήμη Αποστόλου Σάντα, 5-5-2011

    Μικρο σατιρικό και αισιόδοξο απόσπασμα
    ………………………………………………..
    VΙΙΙ. Ιούνιος 2013

    Η νεοεκλεγείσα ελληνική κυβέρνηση του Λαϊκού Μετώπου απόσεισης του χρέους, μη μπορώντας να περιμένει άλλο (60 έτη μετά την συνθήκη του Λονδίνου του 1953 «περί εξωτερικών Γερμανικών Χρεών») κηρύσσει μονόπλευρο συμψηφισμό των απαιτήσεων που διατηρούσε από τις προαναφερόμενες αποζημιώσεις ύψους 162 δις, αλλά ατυχώς την χρονική στιγμή εκείνη, το μερίδιο της Γερμανίας επί του δανείου του μνημονίου και τα ελληνικά ομόλογα στο θησαυροφυλάκιο γερμανικών πιστωτικών ιδρυμάτων ανερχόταν μόλις στα 80 δις.

    Οι πιο ριζοσπάστες της κυβέρνησης απαίτησαν και επέτυχαν να επιδιωχθεί η άμεση είσπραξη και μέρους των υπολοίπου της οφειλής, με κατάσχεση γερμανικής περιουσίας λ.χ. των σημαντικότερων εταιρειών Γερμανικών συμφερόντων, από το σύνολο 120 περίπου με έδρα στην Ελλάδα, και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

    ………………………………………………………….
    Ταυτόχρονα, μόλις προσγειώθηκαν σε ελληνικά αεροδρόμια τα πρώτα είκοσι αεροπλάνα της LUFTHANSA και άλλων γερμανικών εταιρειών πτήσεων charter, κατασχέθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση, οι δε επιβάτες τους, πάνω από 3700, φιλοξενήθηκαν υπό περιορισμό, αναγκαστικά διασκορπιζόμενοι σε διάφορα μέρη.

    Επίσης η είσπραξη μέρους του υπολοίπου της γερμανικής οφειλής, συνεχίσθηκε με τις κατασχέσεις του υπολειπόμενου χρόνου εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ” Ελευθέριος Βενιζέλος” από την εταιρία «Hochtief» (που είχε κατασκευάσει και το καταφύγιο του Αδόλφου Χίτλερ), της Siemens Hellas, θυγατρικών φαρμακευτικών εταιρειών, κ.λ.π.

    Η γερμανική κυβέρνηση, προ των επερχομένων εκλογών, σκλήρυνε την στάση της και κήρυξε τον πόλεμο στην Ελλάδα.

    Γερμανικά πολεμικά αεροπλάνα εμφανίσθηκαν μετά από 72 έτη στον ελληνικό εναέριο χώρο για να ασκήσουν πίεση. Από τον γερμανικό σχηματισμό 2 αεροπλάνα με πιλότους, που ήταν εγγονοί παρασημοφορημενων χιτλερικών αεροπόρων βομβαρδιστικών καθέτου εφορμήσεως Junkers Ju 87 «Stuka» της Luftwaffe, ενεπλάκησαν σε σκληρές και επικίνδυνες αερομαχίες με ισάριθμα ελληνικά καταδιωκτικά. Κατά τους ελιγμούς πάνω από την Κέρκυρα συγκρούσθηκαν 2 αντίπαλα αεροπλάνα και κατέπεσαν στο Ιόνιο. Παρακούοντας τις κατευναστικές διαταγές του ελληνικού κέντρου επιχειρήσεων, 2 καταδιωκτικά με πιλότους , εγγονοί σφαγιασθεντων παππούδων στο Δίστομο και στα Καλάβρυτα, εκτόξευσαν ακαριαία όλους τους διαθέσιμους πυραύλους αέρα-αέρα και καταρριφθήκαν τρία γερμανικά αεροπλάνα .

    Η ΕΕ, το ΝΑΤΟ και ο ΟΗΕ με πολύ αυστηρές ανακοινώσεις καταδίκασαν τις απαράδεκτες – για πολιτισμένα (λέμε τώρα) κράτη-συμμάχους στο ΝΑΤΟ και εταίρους στην ΕΕ – πολεμικές εμπλοκές πάνω από τον ελληνικό εναέριο χώρο καθώς και τον -σε bungalows- περιορισμό Γερμανών τουριστών (οι περισσότεροι των οποίων δεν είχαν αντίρρηση για την δωρεάν πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία, την δε βραδινή ικανοποίηση των ενδιαφερομένων Γερμανίδων, ανέλαβαν – σχεδόν μυστικά και λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις για να μην γίνουν αντιληπτοί από τους ημεδαπούς- αγγλομαθή και γερμανομαθή βαλκάνια γκαρσόνια).

    Μετά την Τουρκία στην Κύπρο το 1974, ήταν η δεύτερη φορά½ που μέλος του ΝΑΤΟ επιτίθεται σε άλλο μέλος του . Η κυβέρνηση έξαλλη απεφάσισε την έξοδο μας από το ΝΑΤΟ . Ευτυχώς, εκτός ΝΑΤΟ, θα γλυτώναμε ένα σωρό ετήσιες δαπάνες για εξοπλισμούς που βάρυναν από την δεκαετία του ʽ60 τους ελληνικούς προϋπολογισμούς, καθώς και τα τρέχοντα έξοδα του πολεμικού μας ναυτικού ( τροφοδοσία προσωπικού, καύσιμα, πολεμοφόδια και εκτός έδρας) για τις περιπολίες έναντι της πειρατείας που είχε αναπτυχθεί στα παράλια της Βορείου Αφρικής, μετά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις, εξεγέρσεις και διαμάχες που συνέχιζαν από το 2011 έως σήμερα, μεταξύ ΝΑΤΟ και αραβικών κρατών, αραβικών κρατών και νέων ασταθών κρατών και φυλών….

    ΙΧ. Σεπτέμβριος 2013

    Όμως η γερμανική κοινή γνώμη μεταστράφηκε (όπως είχε ήδη διαφανεί καθʼ όλη την διάρκεια του 2011, με τις διαδοχικές πανωλεθρίες που υπέστησαν το FDP και οι Χριστιανοδημοκράτες, κατά τις εκλογές στα περισσότερα κρατίδια) και τις ομοσπονδιακές εκλογές κέρδισαν – κατά κράτος – οι Σοσιαλδημοκράτες και οι Πράσινοι. Σχηματίσθηκε λοιπόν κυβέρνηση συνασπισμού Σοσιαλδημοκρατών και Πρασίνων με την ανοχή του κόμματος της Αριστεράς(Die Linke).
    ………………………………………………………………………………………………..

    ”Στις 3 Οκτωβρίου συμπληρώνονται 24 χρόνια από την ένωση των δυο Γερμανιών. Ίσως σε καμία άλλη περίπτωση μια τόσο λαμπρή επέτειος δεν προκάλεσε τόσο αρνητικά σχόλια και από τις δυο πλευρές του Ατλαντικού.

    Οι περισσότεροι συμφώνησαν ότι η ενοποίηση ήταν πρόωρη και πως η Δυτική Γερμανία απλώς εξαγόρασε την Ανατολική για ένα κομμάτι ψωμί. Ο τότε επικεφαλής των σοσιαλδημοκρατών, Όσκαρ Λαφοντέν, προειδοποιούσε ότι η ενοποίηση θα δημιουργήσει ένα εσωτερικό χάσμα αντικαθιστώντας το φυσικό τείχος του Βερολίνου με ένα ταξικό τείχος ανάμεσα σε δυτικογερμανούς και ανατολικογερμανούς. Κανένας δεν ήθελε όμως να τον ακούσει.

    Και ύστερα η Γερμανία ανέλαβε και επισήμως το ρόλο της οικονομικής ατμομηχανής της Ευρώπης, αντιλαμβανόμενη την ΕΕ ως ένα πολύτιμο εργαλείο για την κυριαρχία της. Τα πλεονάσματα που παρουσιάζει σήμερα σε αντίθεση με τα τεράστια χρέη της ευρωπαϊκής περιφέρειας, που οδήγησαν σε κοινωνικές και οικονομικές περιπέτειες την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, ήταν μια μόνο από τις συνέπειες που πολλοί προέβλεπαν αλλά ελάχιστοι ήθελαν να αντιμετωπίσουν κατάματα. Ευρώπη δυο ταχυτήτων και Γερμανία δυο ταχυτήτων.. Χρόνια Πολλά Βερολίνο. Οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν”(ενόψει του Γʼ Γερμανο-ευρωπαϊκού πολέμου 😉

    Υπό το κράτος της επετείου της πτώσης του τείχους, ο 68χρονος πλέον Daniel Cohn-Bendit, υπουργός εξωτερικών της νέας γερμανικής κυβέρνησης και γνωστός υποστηρικτής της χώρας μας στην Ε.Ε., μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με την ελληνική πλευρά – με το σκεπτικό ότι η ενσωμάτωση του σχεδόν αλκοολικού και αδιάφορου για εργασία πληθυσμού της πρώην ανατολικής Γερμανίας και άλλα παρόμοια βαρίδια που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα η νέα γερμανική κυβέρνηση όπως αύξηση των επί δεκαετία καθηλωμένων μισθών των Γερμανών εργαζομένων, η ανόρθωση του κοινωνικού κράτους,… καθιστούν ανεδαφική την άμεση αποπληρωμή των 162-80=82 δις, συμφωνήθηκε η αποπληρωμή των γερμανικών οφειλών να γίνει με ευρωομόλογα που βαρύνουν την Γερμανία και που θα διατίθενται σε δέκα ετήσιες δόσεις.

    Με τις δόσεις αυτές θα άρχιζε να μειώνεται το συνολικό ελληνικό χρέος που το 2011 ήταν 340 δις και -μετά από επεισοδιακή Σύσκεψη Κορυφής των 27 ηγετών της Ε.Ε. τον Δεκέμβριο του 2013 – αποφασίσθηκε τελικά η επαναδιαπραγμάτευση του ελληνικού χρέους των 110 δις σε 20 έτη με επιτόκιο 2% (δηλ. όσο σχεδόν δανείζονταν το τέλος του 2013 οι τράπεζες από το ΕΚΤ).

    Tο δημόσιο χρέος μας είχε ανέλθει στα 400 δις στο τέλος του 2013. Η επιτροπή εντοπισμού του ανήθικου/επαχθούς χρέους εργάσθηκε συστηματικά από την ίδρυση της, επί 3 σχεδόν έτη και με εξέταση των προαναφερόμενων τριών όρων υπολόγισε το επαχθές χρέος και τους τόκους που προέρχονται απʼ αυτό .

    Έξη μήνες μετά την κυβερνητική μεταβολή, ψηφίσθηκε στην ελληνική βουλή η διαγραφή των απεχθών χρεών (των δημοσίων δαπανών που δεν χρησιμοποιήθηκαν προς όφελος των πολιτών, αλλά ήταν το αποτέλεσμα της διαφθοράς, των υπερτιμολογήσεων κλπ), που ανερχόταν στο 30% του συνολικού χρέους των 400 δις, δηλ. 120 δις. Αν αφαιρέσουμε από το συνολικό χρέος των 400 δις, τα 80 δις που συμψηφίσαμε με μέρος των γερμανικών κατοχικών αποζημιώσεων και το απεχθές χρέος των120 δις, απομένει χρέος μόνον 200 δις.

    Η φράση “ the greek pride” ή “ the greek filotimo” μεταφράζεται ως υπερηφάνεια, φιλότιμο, φιλοτιμία , υπεροψία (που για τους πραγματικούς φιλέλληνες αποδίδεται καλύτερα με την υπεροψία απέναντι σε κάθε ηλίθιο καθολικό ή προτεσταντικό κανόνα) εξηγούσε συνοπτικά τι πραγματικά συνέβη.

    Κυρίως, λόγω των επανειλημμένων καυστικών σχολίων γερμανικών εφημερίδων και περιοδικών (Focus, Spiegel, κ.λ.π.), με ελληνικό πείσμα και εφευρετικότητα, και με εργώδεις προσπάθειες, αύξηση παραγωγικότητας, παραγωγής και εξαγωγών, αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 30%, το δε βʼ εξάμηνο του 2013, με μείωση δαπανών και αύξηση σχεδόν κατά 50% του ΠΔΕ, καταφέραμε, το τέλος του 2013, το ΑΕΠ να ανέλθει στα 240 δις, οπότε το εναπομένον χρέος, από 140% το 2011, μετά την παρέμβαση των θεών στην ελληνική τραγωδία «the greek dept/το ελληνικό χρέος (παιζόταν στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους), δηλ. «τους από μηχανής θεούς (διαγραφή και συμψηφισμό)», κατήλθε μόλις στο 83.3% του ΑΕΠ.

    Το 2013, ήταν μια χρονιά που άφησε άναυδους τους Γερμανούς, τους αξιωματούχους του Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου, του ΕΚΤ, του EFSF και της Ε.Ε., ενώ το τραγούδι από το ελληνικό μετα–punk συγκρότημα “The Greek Dept” που παιζόταν στα ραδιόφωνα και στις ιδιωτικες τηλεοράσεις όλης της Ευρώπης με τίτλο “I made it with my Greek way” ήταν –συμβολικά- η επιτυχία που αποτελούσε την καλύτερη εκδίκηση, και που αποστόμωσε δια παντός τους πικρόχολους αναλυτές κάθε είδους, γεννήτορες των κακών κριτικών για μια πενταετία.

    …………………………………………………………

    http://www.poiein.gr/2013/07/23/ooueco-eioaeyo-euou-c-oeioneu-aiaoissui-2013/#comment-515847

  93. Γιάννης Ιατρού said

    90: Ναι, και θέλω να πιστεύω πως πλέον θα γίνουν αυτά.
    Μετά την (ας πιστέψουμε σοβαρή/αξιόπιστη) εξέταση από τους ειδικούς και συγκεκριμενοποίηση των μεγεθών κλπ. και με το (τυπικό) τέλος των μνημονίων (μη ξεχνάμε τις καταστάσεις σε ‘ανεξέλεγκτα’ κέντρα αποφάσεων, π.χ. eurogroup κλπ. στο παρελθόν, τις εξαρτήσεις της Ελλάδας απ’ αυτά και την επιρροή της Γερμανίας σ΄αυτά) και γενικά, όσο καλυτερεύουν τα οικονομικά, υπάρχει πλέον το οικονομικο-πολιτικό περιθώριο να γίνουν.
    Πάντως θέλει υπομονή, επιμονή και γενικά σύνεση και πραγματισμό το θέμα, δεν φτάνει να έχει κανείς δίκιο.
    Δυστυχώς, η επίσης αναγκαία πολιτική σταθερότητα (εννοώ, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, μια κοινή και συμφωνημένη διαπραγματευτική βάση επ΄αυτού) είναι κάτι που επ΄ουδενί βλέπω να επιτυγχάνεται, με τα σημερινά δεδομένα και επιδιώξεις βεβαίως-βεβαίως.

  94. Pedis said

    Συγκριτικά με τις φυλακές των Η.Π.Α που έχω δει, η Ομοσπονδιακή Φυλακή στην Curitiba της Βραζιλίας δεν είναι τόσο φοβερή ή ολοκληρωτική, αν και αυτός είναι ένας πολύ χαμηλός πήχης. Δεν έχει καμία σχέση με τις φυλακές που έχω επισκεφτεί στο εξωτερικό – ούτε στο ελάχιστο δεν μοιάζει με τον θάλαμο βασανιστηρίων Χιγιάμ του Ισραήλ στον νότιο Λίβανο, ο οποίος κάποια χρόνια αργότερα βομβαρδίστηκε ολοσχερώς ώστε να μην υπάρχει απόδειξη των εγκλημάτων που έλαβαν χώρα σε αυτόν, και πολύ διαφορετικές από την ανείπωτη φρίκη της Villa Grimaldi του Πινοσέτ, όπου οι ελάχιστοι επιζώντες μιας σειράς πολύ προσεκτικά σχεδιασμένων βασανιστηρίων πετάχτηκαν σε έναν πύργο για να σαπίσουν – ένας από τους τρόπους που εξασφάλισαν το πρώτο νεοφιλελεύθερο πείραμα, κάτω από την επίβλεψη των αγοριών του Σικάγου (γνωστών και ως Chicago economists) ώστε αυτό να εξελιχθεί ήρεμα χωρίς φωνές εναντίον του.

    Παρ’ όλ’ αυτά, παραμένει φυλακή.

    Ο φυλακισμένος που επισκεφθήκαμε, ο Luiz Inácio Lula da Silva – ή «Λούλα» όπως τον ξέρουν σε όλον τον κόσμο – έχει καταδικαστεί ουσιαστικά σε ισόβια φυλάκιση, σε απομόνωση, χωρίς πρόσβαση στον Τύπο ή σε εφημερίδες και με περιορισμένες επισκέψεις μια ημέρα την εβδομάδα.

    https://www.thepressproject.gr/article/134939/Episkefthika-ton-Loula-ton-pio-eksexonta-politiko-kratoumeno-ston-kosmo-Meros-A

    (καμιά βδομάδα παλιό …

    για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν τι είπε ο Τσόμσκυ έπειτα από την επίσκεψη στον φυλακισμένο Λούλα)

  95. sarant said

    88 Αυτό να μου πεις!

  96. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γεια σου καπετάν Φλωριά
    που τα δίχτυα σου βογγάνε.
    Δε βαριέστε ρε παιδιά,
    όσα έρθουν κι όσα πάνε.
    Κ.Βίρβος

  97. ΓιώργοςΜ said

    91
    >ήταν απλώς καθηγητής εφαρμογών δηλ. από τους παλιούς και ευνοημένους (από τα πρώην ΚΑΤΕΕ κυρίως), που καθηγητοποιήθηκε χωρίς διδακτορικό και δεν νοιάστηκε να πάρει τόσα χρόνια.

    Τα ΚΑΤΕΕ έγιναν ΤΕΙ το 1983, αμφιβάλλω αν υπάρχει κανένας που να μην έχει πάρει σύνταξη από τότε.

    Οι καθηγητές εφαρμογών δεν είναι απαραίτητο να έχουν διδακτορικό, αρκεί ο μεταπτυχιακός τίτλος (από το ’96, πιο πριν δεν ήταν προϋπόθεση). Διδακτορικό είναι απαραίτητο για τις υπόλοιπες βαθμίδες.

  98. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    44>>Ἡ γιορτὴ τοῦ ἁγίου Φλώρου εἶναι στὶς 18 Αὐγούστου.
    Χαχα! αν ήταν μεζεδάκια της 18ης Αυγούστου, θα ήταν φλώρικα ! 🙂
    (επειδή εδώ λεξιλολογούμε- εξηγούμαι καλού κακού 🙂 )

    Απολύτως αληθινό/ Σε ένα τμημα του Υπ.Παιδείας πριν χρόνια, ένας υπάλληλος σήκωνε το τηλέφωνο κι έλεγε Φλώρος Βλακός, παρακαλώ. Αργότερα το άλλαξε σε Φλώρο Βλαστό.

    Φλωρέττα Ζάννα ηθοποιός, γεννημένη στη Μεσσηνία (όπου το χωριό Άγιος Φλώρος-με τον φερώνυμο Άγιο) ,γυναίκα του σκηνοθέτη Ντίνου Δημόπουλου.

  99. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>κατηγορείται ότι χρηματιζόταν (και όχι μόνο)
    Κριματιζόταν

  100. Βλέποντας ένα ωραίο γαλλικό ντοκιμαντέρ για τις φυλακές της Γουιάνας στο κανάλι της Βουλής τώρα, μόλις έμαθα για την παρουσία του στρατού του Σαλού.

  101. Triant said

    79,80 κλπ.
    Πέταξε και ένα μετά μεσημβρίας για να μην υπάρχει αμφιβολία για την παιδεία του ανδρός. Απαιτώ καλύτερη ΕΡΤ. Ακούνε και παιδιά.

  102. Pedis said

    http://www.efsyn.gr/arthro/tha-mas-pei-tora-o-empristis-astynomikos

    Ο,τι και να φανταστούμε σαν συνέχεια, και αφού βεβαίως λάβουμε υπόψη τον μετά βίας συγκρατημένο απειλητικό τόνο της φωνής, ό,τι και να φανταστούμε λοιπόν, αυθαίρετο θα ’ναι. Ας δοκιμάσουμε όμως: «Σε όποιον δεν αρέσει, να σηκωθεί να φύγει, να πάει σ’ άλλη χώρα»: η ήπια εκδοχή. «Σε όποιον δεν αρέσει, να κόψει τον λαιμό του»: κάπως καλύτερα, πιο ταιριαστά πάντως με το ύφος. «Σε όποιον δεν αρέσει, να ’ρθει να μας τα κλάσει»: καλυτερότερα, ταμάμ νομίζω με το ύφος.

    Σ’ αυτήν όμως την περίπτωση, ας σκεφτεί ο πρόεδρος πως υπήρξαν και υπάρχουν και κάποιοι που πάνε κάποιες φορές και, μετά συγχωρήσεως, τους τα κλάνουν. Να μην ολοφύρεται τότε αυτός και μαζί οι γνωστοί παραστάτες πως άλλοι στοχοποιούν τους αστυνομικούς, που «κι αυτοί έχουν μανάδες» κτλ. Γιατί τους αστυνομικούς τους στοχοποιεί ο πρόεδρός τους! Γιατί πόλεμο κήρυξε ο πρόεδρος! Γάντι πέταξε ο πρόεδρος!

    Τώρα μπερδεύτηκα (όχι με την ουσία, δηλ. για όσα ορθά γράφει ενάντια στον καφρόμπατσο «το κράτος είμαστε εμείς» ) αλλά με το «να μας τα κλάσουν».

    Το χρησιμοποιεί, εδώ, ο Χάρης ως (καλλιώρα #81) εναντιοσημία ή κάνει λάθος; Νικοκύρη;

  103. Pedis said

    επισήμανση: εννοώ τη χρήση της έκφρασης όταν γράφει «και κάποιοι που πάνε κάποιες φορές και, μετά συγχωρήσεως, τους τα κλάνουν.»

  104. ΓιώργοςΜ said

    101 Τις προάλλες είδα ένα ντοκιμαντέρ στην ΕΡΤ γεμάτο μεταφραστικά μαργαριτάρια. Ίσως επειδή αφορούσε τον υποβρύχιο κόσμο 😛
    Σκέφτηκα να τα βρω στην ιστοσελίδα τους και να τα αποδελτιώσω, αλλά βαρέθηκα, ίσως την άλλη εβδομάδα. Είναι όμως απαράδεκτο: Στα ιδιωτικά κανάλια που πληρώνουν τη μετάφραση φραγκοδίφραγκα, ίσως δικαιολογείται η προχειρότητα, στη δημόσια τηλεόραση περιμένει κανείς τουλάχιστον ποιότητα.

  105. Κουτρούφι said

    #44 κλπ. Δεν έχω συναντήσει ανδρικό όνομα «Φλωρέντιος». Υπάρχουν όμως Φλωρεντίες. Στο γνωστό site με τη συχνότητα των Ελληνικών ονομάτων βρίσκεται στην 406η θέση των γυναικείων ονομάτων. Όταν έκανε την καταγραφή (πριν καμιά 20αριά χρόνια) εκτιμούσε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 460 (με αρκετό εύρος: από 158 ίσαμε 762). Ήξερα τις τρεις. Δυο Σιφνιές και μια από την Άνδρο.

    [Από Φλώρες (και Μαργαρίτες) γεμάτη η Σίφνος. Εκτιμώ ότι και τα δυο είναι μέσα στην πεντάδα και συναγωνίζονται τις Μαρίες και Κατερίνες. Σίγουρα, πολύ πιο πάνω από την 155η και 47η θέση αντίστοιχα, της κατάταξης στο site.]

  106. Γιάννης Κουβάτσος said

    103: Όντως αστοχεί εδώ ο Χάρης, ο οποίος γράφει ολοφάνερα θυμωμένος. Εννοεί ότι κάποιοι επιτίθενται έργω στους αστυνομικούς και μετά αρχίζουν οι κλάψες για τα ένστολα παιδιά του λαού. Η εν λόγω έκφραση όμως αφορά τζούφιες απειλές και όχι πραγματοποιημένες, άρα κάπου μπερδεύτηκε ο αρθρογράφος.

  107. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στο δεύτερο μέρος του άρθρου του όμως έχει δίκιο ο Χάρης που εξανίσταται με την κατακλείδα της κριτικής της Καλτάκη:
    «Εδώ και τριάντα, αν όχι σαράντα, χρόνια η πολιτική τάξη αποδεικνύεται ανίκανη να υπερασπισθεί την ελληνική παιδεία. Οι νέοι δεν μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, την Ιστορία, την Ιστορία της σκέψης και τη λογοτεχνία – όλα αυτά που συναποτελούν την “ελληνική ταυτότητα”».
    Όλες οι καταστροφές στη μεταπολίτευση συνέβησαν, τελικά. Πριν από 50 χρόνια, ας πούμε, επί χούντας δηλαδή, οι νέοι στα σχολεία διδάσκονταν άψογα την ελληνική γλώσσα (χα!), την ιστορία (χα!χα! ), την ιστορία της σκέψης (εδώ λιποθυμούμε) και τη λογοτεχνία (ανεξέλεγκτοι σπασμοί).
    Μα δεν το βαρέθηκαν αυτό το τροπάρι;

  108. Αλέξανδρος said

    Μια και μιλάτε για ονόματα, έχω κάνει και γω μια προσπάθεια να συλλέξω ονόματα από το νομό Ηλείας.
    Τα αποτελέσματα τής προσπάθειάς μου αυτής τα έχω δημοσιεύσει στην «Ηλειακή Πρωτοχρονιά».
    Εξέτασα, τότε, τα ονόματα 11737 ατόμων, τα οποία έφεραν 872 μονά ή διπλά βαφτιστικά.
    Από τα ονόματα αυτά 276 ήταν ανδρικά και 596 γυναικεία. Τα πιο συχνά ανδρικά ήταν: Γεώργιος (11%), Παναγιώτης (7,8%) και Κωνσταντίνος (7,4%), ενώ από τα γυναικεία τα πιο συχνά ήταν Μαρία (7,8%), Ελένη (5,4%) και Γεωργία (5,2%).
    Τα περισσότερα ανδρικά βαφτιστικά άρχιζαν από α (38) και ακολουθούσαν αυτά από σ (20) και από π (με 19). Από υ, ψ και ω δεν είχαν βρεθεί.
    Τα περισσότερα γυναικεία βαφτιστικά άρχιζαν από α (73) και ακολουθούσαν αυτά από το μ (58) και το ε (45). Από ψ και ω δεν είχαν βρεθεί βαφτιστικά.
    Αλλά αρκετά σάς ζάλισα.

  109. Μαρία said

    107
    Απορώ πώς η κυρία κάνει καριέρα με τέτοιο επώνυμο 🙂
    Την κυρία Πουτανίδου π.χ. την είχε μπανάρει ο Νικοκύρης.

  110. Κουτρούφι said

    #108. Αλήθεια, σε ποια θέση βρίσκεται το Διονύσης;

  111. sarant said

    Διαβάζω σχόλια αλλά δεν με βολεύει να σχολιάσω. Ες αύριον.

  112. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο άγιος Τζιανκάρλο είναι ο προστάτης άγιος της Φλωρεντίας.
    https://www.google.gr/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwi_jMW2woPeAhXD-qQKHZ46DUwQjhx6BAgBEAM&url=https%3A%2F%2Fwww.google.gr%2Famp%2Fs%2Fretrosport.wordpress.com%2F2010%2F04%2F01%2F%2525CF%252584%2525CE%2525B6%2525CE%2525B9%2525CE%2525B1%2525CE%2525BD%2525CE%2525BA%2525CE%2525AC%2525CF%252581%2525CE%2525BB%2525CE%2525BF-%2525CE%2525B1%2525CE%2525BD%2525CF%252584%2525CE%2525BF%2525CE%2525BD%2525CE%2525B9%2525CF%25258C%2525CE%2525BD%2525CE%2525B9-%2525CF%252584%2525CE%2525BF-10%2525CE%2525AC%2525CF%252581%2525CE%2525B9-%2525CE%2525BC%2525CE%2525B9%2525CE%2525B1%2525CF%252582-%2525CE%2525AC%2525CE%2525BB%2525CE%2525BB%2525CE%2525B7%2Famp%2F%3Fsource%3Dimages&psig=AOvVaw05oNP84arTRl_w3uIGkuNB&ust=1539523579260114

  113. cronopiusa said

    Μην χάσετε την αναδρομική έκθεση του Γιάννη Μόραλη στο Μουσείο Μπενάκη…

    Τι ομορφιά!

  114. Pedis said

    # 106 – και στα δύο επί της ουσίας θέματα που πραγματεύεται έχει δίκιο.

    Για τη συγκεκριμένη έκφραση, όπως τουλάχιστον χρησιμοποιείται, και ενίοτε, κάνοντας λόγο για … μάντρες, νομίζω ότι σημαίνει πώς κάποιος θα κάνει, υποτίθεται, κακό ερχόμενος να επιτεθεί με την όπισθεν ή δείχνοντας τα οπίσθιά του μπροστά στον μύλο, υποτίθεται που τ’ αλέθει όλα. Αν είναι έτσι, η δεύετρη σχετική αναφορά του Χάρη είναι άστοχη.

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΠΑΝΑΝΗΣ, γράφει το γερανοφόρο φορτηγό με το φριχτό φορτίο, μετά την τραγωδία με τους 11 καρβουνιασμένους ανθρώπους.
    t-mpagkaz-mi-anagnorisimo-to-ich.6657331.html?utm_source=News247&utm_medium=MintaXasete_article&utm_campaign=24MediaWidget&utm_term=Pos2

  116. Αλέξανδρος said

    Απάντηση στον Κουτρούφι.
    Το Διονύσιος στην Ηλεία έρχεται όγδοο σε συχνότητα (στα ανδρικά ονόματα) με ποσοστό 4,49%.

  117. Γιάννης Ιατρού said

    115: ΕΦΗ εδώ

  118. Πέπε said

    Ο Πέδης έχει δίκιο στο #102-103. Δεν το κάνει πολύ σαφές το δίκιο του, αλλά νομίζω ότι είναι αντικειμενικά δύσκολο να το κάνει κανείς και σαφέστερο, όσο τουλάχιστον προσπαθεί να μείνει στα όρια της κοσμιότητας.

    Η έκφραση δεν αφορά ούτε τζούφιες απειλές (#106) ούτε τίποτε τόσο περίπλοκο όσο λέει το #114. Αν θυσιάσουμε την κοσμιότητα υπέρ της σαφήνειας, τότε «Θα μου κλάσεις τ’ αρχίδια» σημαίνει πολύ απλά «όχι απλώς δε θα μου κάνεις τίποτα, θα σε γαμήσω κιόλας».

    Ζητώ συγγνώμη για τη γλώσσα μου.

  119. leonicos said

    Την ατυχία μου μέσα

    Από την Παρασκευή εδώ, και δεν κατάφερα να μπω παρά μόις τώρα, και σήμερα.

    Ο Γού σος με καταριέται.Το ξέρω!

    Τι συμββαίνει; Έγραψα όπως το γρ΄φμε παλιά και περιμένω έγκριση.

    Πάλι τιμωρία στον αποπατ ο μικρος;

  120. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η έκφραση αφορά τζούφιες απειλές, είναι ξεκάθαρο αυτό. Αυτό που λέει και στην κατακλείδα του σχολίου του ο Πέπε. Ο Χάρης όμως τη χρησιμοποιεί λανθασμένα, αφού εννοεί ότι οι απειλές κατά των αστυνομικών μόνο τζούφιες δεν είναι κάποιες φορές.

  121. leonicos said

    Περασε το επόμενο με την παρακαμπτηριο. Τι έκανε πάλι; Έσπασε κνένα πιάτο; Έφαγε το γλυκό που είχε κρύψει η μαμα΄;

  122. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    117 Ευχαριστώ, αλλά τί διάτανο έγινε στο 115;
    Από το 247,(νόμιζα ότι) κόπιαρα! Για να δούμε, το ξαναβάνω
    https://www.news247.gr/koinonia/trochaio-stin-kavala-me-11-nekroys-treis-sto-port-mpagkaz-mi-anagnorisimo-to-ich.6657331.html

  123. leonicos said

    9 Πέπε

    το διορθώνω και, ερωτηθείς, το χαρακτηρίζω λάθος

    Θα ήθελα μια κυβεντούλα πάνω στο ‘ερωτηθείς’ αλλά όχι εδώ, για να μη δημιουργηθεί εσφαλμένη εντύπωση.

    Δες και την οθονιά Μπαμπινιώτη και θα καταλάβεις.

    Το ημ’ειλ μου το έχει ο Νίκος

    Και δεν είναι επείγον

  124. Μαρία said

    Στο 4:02 Στο λεξικό η μίμησις είναι … μνήμησις! Παρακάτω δεν είδα.

  125. Γιάννης Ιατρού said

    124: κι άλλες απολύσεις μυρίζομαι 🙂

  126. leonicos said

    Την ατυχία μου μέσα

    Από την Παρασκευή εδώ, και δεν κατάφερα να μπω παρά μόις τώρα, και σήμερα.

    Ο Γς με καταριέται. Το ξέρω!

  127. Μαρία said

    125
    Α χα χα, μιλάμε για κελεπούρι. Τύφλα να ‘χει η Τζιροπούλου.
    Μετά το 3:10 https://www.clipsoon.com/3SUThlZ_KY0/video.html
    Μεταφερόμαστε με τη χρονομηχανή στην Αρχαία Ελλάδα «50 χιλιάδες χρόνια πίσω, καλά είναι νομίζω, να μη διαλυθούμε κιόλας». Ακολουθεί ετυμολογία της Αρκαδίας: αρκα (απ’ το αρκέω) + Δίας. 🙂

  128. Γιάννης Ιατρού said

    127: Αμάν ρε συ, έλεος, ούτε αποζημίωση δεν θα πάρει η κοπέλα 🙂

  129. Κουτρούφι said

    #116. Ευχαριστώ. Σύμφωνα με το site (https://www.foundalis.com/grk/EllinikaOnomata.html) το Διονύσιος πανελλήνια βρίσκεται στη 32η θέση. Στην Ηλεία είναι πιο συχνό και ανεβαίνει στην 8η θέση, μάλλον λόγω Αγίου Διονυσίου από τη γειτονική Ζάκυνθο.

    #124. «Τι συζητούσαν μεταξύ τους οι κοπέλες στην Αρχαία Σπάρτη;» Ένα φράγκο η βιολέτα, τσιγκολελέτα, τσιγκολελέτα.

  130. nikiplos said

    Καλημέρα, η γραμματική αυτομόρφωση έχει έννοια μόνο όταν υπάρχουν ενδεδειγμένα κείμενα, είτε γραμμένα είτε γραφόμενα, ειδάλλως θα καταντήσουμε να διαβάζουμε ελληνικά γεμάτα αγγλισμούς και τύπου Λένας Μαντά…

  131. nikiplos said

    @92, Αγαπητέ Αφώτιστε, αν το πρόβλημα της χώρας μας ήταν μόνο ζήτημα λογιστικού χρέους κι τεχνικών δεικτών, να είμαστε σίγουροι, πως το πρόβλημα της χώρας μας θα είχε επιλυθεί με πολύ απλούστερα μέσα από ότι μέσω «δαιμόνιων» συμπολιτών μας ή με έξωθεν παρεμβάσεις «από μηχανής θεών».

    Με αφορμή αυτό θυμήθηκα και μια συζήτηση που είχε φουντώσει κυρίως το 2011 και 2012, πριν την επέλαση Σαμαρά, όπου κάποιοι φαντασιώνονταν Ελλάδα της Έρευνας και της Καινοτομίας με σταρταπάκηδες που θα έπιαναν πηλό στα χέρια τους και θα τον έκαναν χρυσάφι, μπίζνες κλπ… Τότε βέβαια αναρωτιόμουν πόσο καθίκια ήταν τούτοι που τα έλεγαν και σε ποιούς απευθύνονταν… Αλλά απέναντί τους ήταν οι αλήστου μνήμης Στουρνάρες, που ψήφιζαν κι εφάρμοζαν νόμους και μιλούσαν με τεχνικούς δείκτες που ακαδημαϊκά μόνο θα μπορούσαν να πετύχουν στο Σίτι ή στη Βοστώνη, αλλά όχι στην Ελλάδα των εισαγωγών εξαγωγών, του λιανεμπορίου και του φαβοριτισμένου χονδρεμπορίου…

    Τα μεγάλα προβλήματα της χώρας μας είναι κυρίως ειπείν δομικά, ήτοι καθαρά πολιτικά και λιγότερο τεχνικά… Και μιλάμε για μια χώρα που ακόμη και σήμερα, 8 ετη κατόπιν της ψήφισης του νόμου, ΔΕΝ έχει αποτεφρωτήριο, ενδεικτικό για το πόσο ισχυρό είναι το σύμπλεγμα εξουσίας Εκκλησίας-Κράτους, κι ας τραγουδούν μερικοί μπαλάντες τα βράδια…

    ΜΚΟ, χρήματα ΕΣΠΑ, θέσεις δοτές, διασπάθιση, για όσους είναι «εντός κύκλου» και για όλους τους άλλους μια από τα ίδια… Φυσικά ένα χαρτοβασίλειο άχρηστων αλληλοαναιρούμενων νόμων, αμφιβόλου ποιότητας, που το μόνο που καταφέρνουν εδώ και δεκαετίες είναι να δημιουργούν εμπόδια στους μη έχοντες τα μέσα να τους γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους…

    συνελλόντι ειπείν, ένα μη κράτος…

  132. Πέπε said

    @130:
    > > Καλημέρα, η γραμματική αυτομόρφωση έχει έννοια μόνο όταν υπάρχουν ενδεδειγμένα κείμενα, είτε γραμμένα είτε γραφόμενα, ειδάλλως θα καταντήσουμε να διαβάζουμε ελληνικά γεμάτα αγγλισμούς και τύπου Λένας Μαντά…

    Νομίζω ότι και στην αυτομόρφωση, με την τριβή μαθαίνει κανείς να ξεχωρίζει το καλό από το κακό ή το μέτριο, ή τη σωστή συμβουλή από τη λανθασμένη, τόσο στη γλώσσα όσο και σε άλλους τομείς που άπτονται εξίσου της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο φαί: οι μερακλήδες γευσιγνώστες, αυτοδίδακτοι είναι (υπάρχουν και οι σπουδαγμένοι μάγειρες, αλλά αλίμονο αν το καλό φαί απευθυνόταν μόνο σε μαγείρους!). Αντίστοιχα το καλό γούστο στη μουσική, στο ντύσιμο κλπ.. Γιατί όχι και στη γλώσσα; Ιδίως αν η αυτομόρφωση περιλαμβάνει και κάποια μελέτη και όχι μόνο ανάγνωση κειμένων.

  133. nestanaios said

    92, 131.
    Το πρόβλημά μας είναι η ιδιοτέλεια που μας διακατέχει όλους.

  134. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καθυστερημένα* μεζεδάκια ἀπὸ σημερινὸ (Κυριακή, 14 Ὀκτωβρίου 2018) meteo.gr/.

    *τὰ εἶδα σήμερα

    Στὸ κάτω μέρος τῆς σελίδας γράφει:

    » Ισχυροί βόρειοι άνεμοι στο Αιγαίο το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2018 »

    Δίπλα γράφει:

    » Ισχυρές βροχές το Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2018 »

    Καὶ τὰ δυὸ ἀναφέρονται στὸ Σάββατο, 13 Ὀκτωβρίου 2018!

    Ὅποιος ξέρει ἂς βγάλει μιὰ ὀθονιά, πρίν τὸ κατεβάσουν.

  135. gmich said

    Τα πιο πολιτικοποιημένα μεζεδάκια που διάβασα μέχρι τώρα. Άλλα τα έφαγα με όρεξη άλλα με το ζόρι και άλλα τα κατάπια αμάσητα. Αναμένω τις παρενέργειες

  136. Pedis said

    και οι αλγόριθμοι, υποτίθεται, αυτοεκπαιδεύονται.

    http://www.efsyn.gr/arthro/enas-algorithmos-fallokratis

    Ο φαινομενικά «αλάνθαστος» και «αντικειμενικός» αλγόριθμος «εκπαιδεύτηκε» συλλέγοντας στοιχεία από δεκάδες χιλιάδες επιτυχημένους υπαλλήλους, που είχαν εργαστεί στο παρελθόν στην εταιρεία.

    Αρκετοί επιστήμονες των υπολογιστών συνηθίζουν να λένε ότι οι αλγόριθμοι απλώς «βασανίζουν» μεγάλους όγκους δεδομένων μέχρι να ομολογήσουν. Οπως εξηγούσε όμως ο Φράνκλιν Φόερ, τα δεδομένα, όπως και τα θύματα βασανισμού, συνήθως λένε αυτό που θέλει να ακούσει ο βασανιστής τους.

  137. 124, 127: Τη συνεργασία με το «καλύτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα», που διαφήμιζε ο αντιπρόεδρος, τη βλέπετε στο μπανεράκι κάτω δεξιά;

  138. nikiplos said

    @133, κανείς όμως από όλους αυτούς τους ιδιοτελείς εξ ημών, δεν διανοήθηκε ποτέ να βάλει μέσον για τις πανελλαδικές που θα έδινε ο υιός ή η θυγάτηρ του…
    επομένως πάλι στο δομικό πρόβλημα ξαναγυρίζουμε…

  139. Μαρία said

    137
    Εννοείται οτι την είδα. http://www.bca.edu.gr/professors/bachelors
    Στο τμήμα Αγγλικής ούτε μία έχει διδακτορικό.

  140. π2 said

    139: Αντιθέτως, από τις κυρίες της Ελληνικής Αγωγής οι δύο έχουν διδακτορικό. Της μιας είναι λίγο άσχετο («Θρησκευτική και κοσμική λαϊκή διήγηση: αλληλεπιδράσεις: το παράδειγμα του Αγίου Ιωάννη του Καλυβίτη»), της άλλης τελείως άσχετο («Κοινωνικός δεσμός και παρανόησις: η παρανάγνωσις ως δημιουργική ανάγνωσις»). Η δεύτερη είναι και ολίγον γνωστή από τηλεοπτικά κουτσομπολιά (το στιγμιαίο λάθος του Πασχάλη Αρβανιτίδη).

  141. Μαρία said

    140
    Η καλύτερη είναι αυτή που
    «Σπούδασε Ἑλληνικὴ Φιλολογία μὲ κατεύθυνση κλασικῶν σπουδῶν στὸ Πανεπιστήμιο Πατρών. Ἀπὸ τὸ 2004,στὸ πλαίσιο τῆς ἐπιμορφώσεώς της, παρακολούθησε μαθήματα ἀρχαίων Ἑλληνικῶν καὶ ἱστορίας στὴν Ἑλληνικὴ Ἀγωγή.»

    Τι να κάνουν με τόση ανεργία! Εδώ οι δικοί μας συνταξιούχοι προφέσορες πηγαίνουν στα ιδιωτικά των κουμπάρων και πουλάν μεταπτυχιακά.

  142. 141: Όχι μόνο οι συνταξιούχοι, κι οι εν ενεργεία. Παίρνουν διαδοχικά σαββατιανά, κι άνευ αποδοχών, και πιάνουν από Κύπρο ως Ριάντ -ανερυθρίαστα, βεβαίως-βεβαίως…

  143. Γιάννης Ιατρού said

    134: Δημήτρη, πάρε

  144. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @143. Γιάννη, σ᾿ εὐχαριστῶ.

    Πάντως ἂν δὲν σταθεροποιηθεῖ ἡ ἡμερομηνία τοῦ Σαββάτου… ψάρι δὲν τρῶμε. 🙂

  145. … η πασίγνωστη καφετέρια Ντα Κάπο του Κολωνακίου κατηγορείται για
    ρευματοκλοπή,
    … ήταν προβεβλημένο στέκι … πολιτικών. …

    Δίνει νέα διάσταση στην φράση
    «Αυτός ο πολιτικός
    έχει ρεύμα!»

  146. Γιάννης Ιατρού said

    144 & 145: χαχα, ΑΞΙΟΙ ρε σεις!
    ΥΓ: Το Da Capo θα υποχρεωθεί να αλλάξει όνομα, γιατί πιθανολογείται επανάληψη!

  147. Πέπε said

    @146:
    Προφανώς γνωρίζεις ότι Da Capo σημαίνει ακριβώς αυτό: επανάληψη! (Από την αρχή, για την ακρίβεια)

  148. Γιάννης Ιατρού said

    147: Ε, δεν τό ΄γραψα; 🙂

  149. sarant said

    140 Μικρός ο κόσμος!

  150. Κιγκέρι said

    Ελληνικά αντίστοιχα για τη Φλώρα και τη Φλωρεντία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η Ανθή και η Λουλουδιά. Εδώ https://www.foundalis.com/grk/EllinikaOnomata.htm υπάρχει ένας Λουλούδης αλλά όχι Φλωρέντιος.

    Το κείμενο του Μπαμπινιώτη το διάβαζα με το πλάι του ματιού και με τις εναλλαγές που έχει στα κεφαλαία και στα μικρά, μου φάνηκε ότι έγραφε «τη Γραμματική ΜΟΥ και το Λεξικό ΜΟΥ».Τυχαίο;…

  151. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Και το αείμνηστο Καφέ Φλοράλ στο ισόγειο της ιστορικής Μπλε Πολυκατοικίας-Πλατεία Εξαρχείων
    https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/2294523/floral-apo-ton-chorn-ke-ton-kirko-eos-to-louketo

  152. Θρασύμαχος said

    #61: ανοικτές θύρες, αγαπητή Χαρούλα, αν είχατε μπει στον κόπο ν’ αναγνώσετε μέχρι τέλους το (μικρό, άλλωστε) #58 θα διαπιστώνατε ότι η δοθείσα εξήγηση δεν είχε διαλάθει της προσοχής μου («ενώ ακόμη και αν το παράγουμε από το ανθρωπωνύμιο Φλωρέντιος δεν βλέπω το λόγο να μην είναι και πάλι φλωρεντινός») – απλώς δεν μου φάνηκε γραμματικά πειστική.

  153. sarant said

    152-61

    Εδώ χρωστάω εγώ την απάντηση που δεν την έδωσα λόγω εκδρομής.

    Η Φλωρεντία δίνει Φλωρεντινό αλλά νομίζω πως ο Φλωρέντιος ακολουθεί τον Λαυρέντιο. Ο Λαυρέντιος δίνει Λαυρεντιανό.

    Δες μάλιστα ότι υπάρχει «Φλωρεντινός κώδικας του Ηροδότου» αλλά «Λαυρεντιανός κώδικας του Θουκυδίδη».

  154. spiral architect 🇰🇵 said

    Περί Κούγια· ο τύπος ακολουθεί την τακτική αποδόμησης έως κατασυκοφάντησης της αντίπαλης πλευράς, μια τακτική που ακολουθείται κατά κόρον στο αμερικάνικο ποινικό σύστημα, όπου για κοινά πλημμελήματα επιδικάζονται απίθανα χρηματικά ποσά, οπότε η αντίπαλη πλευρά ακολουθεί ένα νομικό καταστροφικό πόλεμο, μπας και γλυτώσει κάνα φράγκο. Μην ξαφνιαστείτε, όταν εκδικαστεί η υπόθεση του λαμόγιου καθηγητή, ακουστούν από το στόμα του συνηγόρου του τα γνωστά κλισέ «τα’ θελε ο κώλος της» κλπ.
    (χθεσινή καφενειακή κουβέντα με δικηγόρο)

  155. ΣΠ said

    154
    Το έχει ξεκινήσει.
    https://www.news247.gr/koinonia/eglima/koygias-gia-kathigiti-fakelaki-na-doyme-poia-einai-ayti-i-charitovrytos-kyria-poy-ton-katigorei.6655772.html

  156. spiral architect 🇰🇵 said

    @91: «Οι γελοίοι συνδικαλιστές του «φοιτητικού κινήματος» που διακόπτουν συγκλήτους» (αμάν πια με τις κλισεδιές!) είχαν αποκλείσει το ΤΕΙ Σερρών πριν 14(!) ολόκληρα χρόνια διαμαρτυρόμενοι για τις πράξεις του καθηγητή και ο ίδιος μιλούσε στην κάμερα τοπικού καναλιού κατηγορώντας τους περίπου σαν τεμπέληδες.

    Τέτοια καθάρματα υπάρχουν σε κάθε (βοϊδο)σχολή, που είτε από κόμπλεξ, σε τραβάνε για ένα κωλομάθημα καμιά δεκαριά εξεταστικές, έτσι απλά για να σου σπάσουν τα νεύρα ή ακόμα χειρότερα, για να τους τα σκάσεις (ή να τους κάτσεις 😉 ) όπως στην περίπτωση του καθηγητή εφαρμογών στις Σέρρες με τη φωλιά πελαργού στην καρκάλα. Το κακό είναι ότι τη δράση τους την ξέρουν και οι κοσμήτορες και ο πρύτανης και πολλοί άλλοι καθηγητές, αλλά κάνουν το παπί φοβούμενοι μην τους βγάλει το κάθαρμα τυχόν δικά τους άπλυτα στη φόρα.

    Πέρασα τη Διοικητική Μέριμνα (διοικητική μερίμνα ρε φίλε, σιγά την επιστήμη!) τελευταία μετά από έξι-εφτά εξεταστικές με τον απειροστικό κλπ να τα παίζω στα δάχτυλα. Το αμφιθέατρο πάντα ήταν τίγκα!

    Όλοι μας έχουμε να αφηγηθούμε τέτοιες εμπειρίες· πρόσφατα και ο γιος μου. 👿 👿

  157. spiral architect 🇰🇵 said

    @155: Είδες; ο πόλεμος ξεκίνησε. 😉
    (η κοπελιά θαρρώ ότι, θα υποφέρει ακόμα και σα μάρτυρας κατηγορίας μέσα στην δικαστική αίθουσα)

    Υ.Γ.: Λένε ότι, το γύφτικο ξύλο είναι βαρύ και ο Κούγιας το ξέρει καλά από την υπόθεση Μαρσελίνο. Οι παλιοί θα τη θυμούνται, όσοι δεν την ξέρουν ας ρίξουν μια ματιά εδώ. Δικηγόρος ενός εκ των δολοφόνων ήταν ο Κούγιας, του οποίου τα παΐδια τα μέτρησαν κάμποσες φορές οι συγγενείς του νεκρού Μαρσελίνο.

  158. Pedis said

    # 157 – Γιατί ο Κούγιας περνάει για επιτυχημένος δικηγόρος;

    Και, κατά καιρούς, τον έχουν προσλάβει για λογαριασμό τους ουκ ολίγοι κατηγορούμενοι διαμάντια;

    Λόγω ευφράδειας;

  159. spiral architect 🇰🇵 said

    @158: Λόγω τακτικής, ονόματος και θράσους.

  160. Μπετατζής said

    Π 2, πρώτη φορά στα χρόνια που είμαι αναγνώστης του ιστολογίου, έγραψες ένα σχόλιο που προσωπικά, θα επιθυμούσα να μην έχεις γράψει. Δεν πειράζει φυσικά, δεν έγινε και τίποτα, εγώ έχω κάνει πολύ περισσότερα σχολιαστικά φάουλ, απλά λέω τη γνώμη μου.

    Η παροιμία λέει ότι βαράνε το σαμάρι για να ακούσει ο γάιδαρος. Πλέον στην περίπτωση των εργαζομένων καθηγητριών της «σχολής», βαράτε τον παππού του κατασκευαστή του σαμαριού για να ακούσει ο γάιδαρος (ΝΔ, κουλης, κλπ).

  161. sarant said

    160 Άσχετα από τα άλλα, η Ελληνική Αγωγή δεν είναι ΝΔ, είναι προσωπικό όχημα του Άδωνη.

  162. Γιάννης Ιατρού said

    160: Μπετατζή, εγώ δεν το προσέλαβα έτσι. α) Και «ο παππούς του κατασκευαστή» όταν λέει/υποστηρίζει πράγματα ασυμβίβαστα με την «τέχνη», στο πεδίο της κριτικής εμπίπτει. β) Επίσης, δεν πάει ο σοβατζής να σιδερώσει τις κολώνες, τα δοκάρια και την πλάκα… Ο σιδεράς, έστω μπετατζής 🙂 , θα πάει. Άσε που «και να πεινάς σαν σοβατζής» δεν πας σε τέτοιες «οικοδομές» να βγάλεις το ψωμί σου….

  163. Μπετατζής said

    Δεν θα κάνω άλλα σχόλια, δική σας αγαπημένη ασχολία είναι αυτή, δεν μπορώ να σας πω να μην ασχολείστε με οποιοδήποτε τρόπο με κάτι που σας ενδιαφέρει, να πω μόνο ότι τα περί σαμαριού κλπ δεν αναφερόταν στον Π 2 .

  164. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σχόλια και α-σχολία
    (Λεξιπαίγνιον) :
    163 Μπετατζής >>Δεν θα κάνω άλλα σχόλια, δική σας αγαπημένη ασχολία
    σχολιάζει ο Μπ ότι δεν θα ασχοληθεί …/ με την ασχολία των λοιπών σχολιαστών 🙂
    (επιρροή σχολής Μιχάλη Νικολάου)

    Με αγάπη,για όλους.

  165. Pedis said

    # 159 – το όνομα και το θράσος θα έπρεπε να φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Η τακτική, ναι.

    Αν ήμουν δικαστής, γνωρίζοντας με τι τομάρι έχω να κάνω,

    λαμβάνοντας υπόψην, σε κάθε περίπτωση, τις προτεινόμενες επανερμηνείες του νόμου εφαρμοσμένες στην περίπτωση, δηλ. σε σχέση με τα δεδομένα της δίκης, που είναι ακριβώς η αποστολή ενός ικανού δικηγόρου και του επιτελείου του προς όφελος του πελάτη του,

    θα ήμουν πολύ επιφυλακτικός.

    Εκτός εαν …

  166. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @165,159,158. Ἡ παρουσία τοῦ ἀνδρὸς σὲ διάφορους κοινωνικοὺς χώρους, ὅπως τὸ ποδόσφαιρο, τὰ τηλεοπτικὰ κανάλια καὶ ἡ ἐν γένει συμπεριφορά του (ἐλευθέρα γηπεδικὴ πάλη, ἐκκατίνευσις*, ἅλμα ἐπὶ καγγέλων, μοντελοπνιγμός, τακουνοπληξία κλπ.)** τοῦ ἔχουν προσδώσει ἰδιαίτερο κῦρος.
    Ὡς ἐκ τούτου χαίρει ἰδιαιτέρας ἐκτιμήσεως καὶ σεβασμοῦ ἐκ μέρους τῶν δικαστῶν. 🙂

    *κοινῶς ξεκατίνιασμα.

    **Θέλω πνευματικὰ δικαιώματα τῶν ἐντὸς παρενθέσεως ὅρων.

  167. Pedis said

    # 166, 157 – δεν είναι απαραιτητο να έχει ένας ισχυρός δικηγόρος τατσιμιτσικοτσικές σχέσεις με τους δικαστές. Αυτή είναι μια μπανάλ προσέγγιση, κι αφορά τις, ας υποθέσουμε, σπάνιες περιπτώσεις χρηματισμού

    (α προπό, τι τέλος είχε το πειφημο δικαστικό σκάνδαλο;),

    εντούτοις, πιο συχνή, εικάζω ότι, είναι η περίπτωση διευκολύνσεων με σιωπηρή συμφωνία μέσω τρίτων και των συμβουλών τους.

    Μα, το κυριώτερο είναι ότι είναι άνθρωποι, μια δουλειά κάνουν, έχουν οικογένεια, παιδιά, οπότε, φυσιολογικά, θα τείνουν να αποφύγουν να βλάψουν τη φήμη μιας ισχυρής -σε πολλά επίπεδα και πλαίσια- δικηγορικής εταιρείας …

  168. spiral architect 🇰🇵 said

    ΕΚΤΑΚΤΟ: Αφήστε τα πληκτρολόγια και τις κινητοταμπλέτες σας κάτω, έχουμε νικητή!

    Ζητήθηκε η Κάρπαθος να λειτουργήσει σαν εναλλακτικό αεροδρόμιο αντί του Κανάβεραλ.

    Ιατρού, βρες μου άμεσα ένα ερημητήριο, να πάω να μονάσω … 😆

  169. Νέο Kid said

    168. «Ο κύκλος της Καρπάθου τέμνεται από το Καστελόριζο»
    😩🤗😋😜 Τι θέλει να πει ο ποιητής Καμένος ;
    Α. Η Κάρπαθος και το Καστελόριζο βρίσκονται στον ίδιο μεσημβρινό ( έχουν το ίδιο γεωγραφικό πλάτος, δηλαδή)
    Β. Η Κάρπαθος και το Καστελόριζο βρίσκονται σε ένα μέγιστο κύκλο της γης (παγίδα αυτό! Προσοχή!)
    Γ. Άλλο

  170. sarant said

    169 Άλλο. Μη ρωτήσεις όμως «ποιο»

  171. ΣΠ said

    169
    Γ. Άλλο (ούτε ο ίδιος ξέρει).

  172. ΣΠ said

    169
    Ίδιος μεσημβρινός σημαίνει ίδιο γεωγραφικό μήκος. Ίδιος παράλληλος κύκλος σημαίνει ίδιο γεωγραφικό πλάτος.
    Το Β ισχύει για οποιαδήποτε δύο σημεία πάνω σε σφαίρα (υποθέτω αυτή είναι η παγίδα).

  173. spiral architect 🇰🇵 said

    Τίποτα, τίποτα, ένα ερημητήριο μακρυά από τηλεοράσεις και ιντερνέτια, μόνο με μια εστία και ένα ξυλοκρέβατο!

    Οι Αμερικάνοι πια στήνουν και ξεστήνουν βάσεις σε χρόνο Δt, o ψεκασμένος μάλλον ήθελε να διανθίσει τα όσα διαμείφθηκαν μεταξύ του και του Υπ. Άμυνας των ΗΠΑ.

  174. spiridione said

    Ο «κύκλος της Καρπάθου» είναι ένα μυστικό στρατιωτικό σχέδιο των Αμερικάνων, που άθελά του αποκάλυψε ο Καμμένος. Πράγματι, πολύ λίγοι και μυημένοι γνωρίζουν ότι οι Αμερικάνοι έχουν κατασκευάσει μία μαγνητική πύλη που σχηματίζει κύκλο γύρω απ’ την Κάρπαθο, η οποία επικοινωνεί απευθείας με το Κανάβεραλ. Ε, το στόμιο αυτής της πύλης τέμνεται με το Καστελόριζο. Φιλοσοφία θέλει;

  175. 174 Αν διπλώσεις τον παγκόσμιο χάρτη, η Κάρπαθος πέφτει πάνω στο Κανάβεραλ, που έλεγε κι ο άλλος.

  176. Γιάννης Ιατρού said

    174/175: Την μετέφεραν από την Πεντέλη/Ν. Μάκρη εκεί.

  177. sarant said

    176 Είναι αναπληρωματική για όταν έπιανε χιόνι στην Πεντέλη.

  178. Γιάννης Ιατρού said

    177: 🙂 Άσε που κάθε τόσο καίγονταν

  179. Μαρία said

    Και είναι όλα αυτά Lawyer – President of the Pancyprian Anti-occupation Movement (P.A.K) – Honorary Consul of Papua New Guinea

  180. sarant said

    179

    Δεν είναι τυχέον!

  181. Γιάννης Ιατρού said

    179: Τυχέον 🙂

  182. Γιάννης Ιατρού said

    Α, έχει κι άλλα Ntonalt κλπ. 🙂

  183. Θησαυρός ο τύπος.
    https://twitter.com/hashtag/%CE%9C%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B9?src=hash

  184. π2 said

    160, 163: Καταλαβαίνω το πνεύμα του σχολίου σου, αλλά σε αντίθεση με την ετυμολόγο (όπου έχουμε κάθε δικαίωμα να επισημαίνουμε κοτσάνες αφού τις βλέπουμε σε δημοσιοποιούμενο βίντεο), τις άλλες δυο κυρίες δεν νομίζω ότι τις έθιξα. Όχι από αβρότητα, απλώς δεν ξέρω τίποτε συγκεκριμένο για αυτές. Το μόνο που έκανα ήταν ότι επισήμανα ως αξιοπρόσεκτο γεγονός το ότι υπάρχουν δυο κάτοχοι διδακτορικού στο διδακτικό προσωπικό της σχολής.

    Αν πάλι εννοείς το κουτσομπολίστικο σχόλιο για τη μια από αυτές, ΟΚ, να το δεχτώ ότι δεν είναι κομψό που επισήμανα το «ειδησεογραφικό» παρελθόν της. Είμαι κουτσομπόλης ενίοτε.

  185. Γιάννης Ιατρού said

    183: Δεν μπορεί ρε συ, τρολοακάου θα είναι 🙂

  186. nikiplos said

    @168, θυμάμαι πριν χρόνια τον Νίκο Λυγερό που παρουσίαζε σενάρια στρατηγικής στην περιόχα και είχε τονίσει τη χρησιμότητα του Καστελλόριζου…

    Έκτοτε, ερχόταν το επίκεντρο της δημοσιότητας στα ελληνοτουρκικά, όλο και κάποιος τούμπανος δήθεν φωτεινός παντογνώστης θα τόνιζε το ζήτημα του Καστελλόριζου… Δεν χρειάζεται να παρατηρήσει κανείς χάρτη για να εννοήσει το πόσο άχρηστο είναι το Καστελλόριζο στρατιωτικά, εκτός κι αν είσαι … Ισραήλ και σου ανήκει…

    Κατά καιρούς πετάγονται διάφοροι κοκοβιοί και τονίζουν το Καστελλόριζο, αν διαβάσει κάποιος διεθνές και σοβαρό περιοδικό που πραγματεύεται τέτοια θέματα δεν θα δει ούτε μια αναφορά…

  187. 185 Θα το δεχτώ ως τρολιά μόνο σε περίπτωση που δεν βγούνε της προκοπής οι συνταγές στα σχόλια 🙂

  188. Μαρία said

    185
    Μπα. Για δικηγόρος* πάντως είναι ανεξήγητα ανορθόγραφος https://twitter.com/arisrevolution1/status/1050833478563098624

    *http://www.reporter.com.cy/politics/article/174312/

  189. Πέπε said

    @183, 185:

    Μετά τον πρόεδρο #Μπούτι, κι εγώ νομίζω ότι κάνει πλάκα.

    Αν δεν κάνει πλάκα, είναι οικτρός. Αλλά αν κάνει, είναι πολύ καλός. Αυτό με την ελληνική μυθολογία είναι κορυφαίο.

  190. 189 Ξέρω και γω αγαπητέ Πέπε, ένα δημόσιο πρόσωπο να αυτοτρολάρεται με μια τόσο αξιοθρήνητη γενικότερη παρουσία στα σόσιαλ, ε, να, μου πέφτει δυσκολοχώνευτο.

  191. sarant said

    189-190:
    Αυτό γιατί να είναι τρολιά;

    Καλός #Δικαστής δεν είναι εκείνος που εφαρμώζει με σκληρότητα και απάνθρωπα το νόμο, αλλά εκείνος που έχει την ικανότητα και την ανθρωπιά να ασκήσει #ορθά τη #διακριτική ευχαίρια που του παρέχει ο #νόμος, σύμφωνα με τα γεγονότα της κάθε υπόθεσης ξεχωριστά.

  192. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    190 «Καταλαμβαινουν» !

  193. 191 Αυτά τα ευχαίρια είναι μαχέρια 🙂
    Μπουένας νότσες.

  194. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα ‘λεγα κι εγώ ότι τρολάρει, δεν γίνεται, αλλά πάλι έχουν χιούμορ οι ψεκασμένοι και οι φανατικοί;

  195. Πέπε said

    @192:
    > > Καταλαμβαίνουν:

    Ούτε ο Μποστ δε θα το ‘βγαζε αυτό! Τρολ ξετρόλ (μπορεί και να ‘χετε δίκιο και να μην είναι), ο τύπος είναι ταλεντάρα.

  196. Γιάννης Ιατρού said

    Δε φέρνει οπτικά λίγο στον Σώρρα;

  197. Γιάννης Ιατρού said

    Αυτό με την ορθογραφία μπορεί να είναι κάποια πάθηση (εκτός των άλλων εμφανών….)

  198. Γιάννης Ιατρού said

    Μπορεί τίποτα παλιόπαιδα να του έχουν πλασάρει κανένα πειραγμένο ορθογράφο 🙂 🙂 ΕΠΙΚΟ θα ήταν!

  199. Alexis said

    #182: Ναι βρε, Ntonalt!
    Γιατί κοροϊδεύετε;
    Το έγραψε κυπρέικα! 🙂

  200. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Παπουατζίδικα

  201. Μαρία said

    140
    Και μια που είναι τελείως άσχετο, ας διδάξει η γυναίκα Ιλιάδα.
    Είδα το πρώτο λεπτό κι έμαθα οτι Οδυσσεύς σημαίνει … στυγερός https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=3wUgrPLha_8

  202. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    201.

    Προφανῶς ἐννοοῦσε τὸν «μεμισημένον» , καὶ καλό θὰ ἦταν νὰ τὸ διευκρινήσει , ἐφόσον οὒτε λ.χ. στὸ ἐτυμολογικό Μπαμπινιώτη ἀναφέρεται ρητῶς » στυγέω , τὸ μισῶ » .
    Σφάλμα ὅμως γιατί ;

    καλημέρα

  203. sarant said

    201-202 Λέει ότι Οδυσσέας *σημαίνει* στυγερός. Πού βασίζεται αυτό;

  204. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    «Τῷ μὲν ἔπειτ᾽ ὀδύσαντο θεοὶ ῥεῖα ζώοντες,
    καί μιν τυφλὸν ἔθηκε Κρόνου πάϊς»
    Ἰλιάς ραψ. Ζ 138-139

    203.

    Μὰ, ὑπάρχει τὸ ρῆμα ὀδύσσομαι ποὺ ,
    ἐπικόν ἕνεκα , δὲν τίθεται παρά σὲ μέσον ἀόριστο πρῶτο .

    Ὀδύσσεια ραψ.α , στ.62 ἠ κραυγή ἀπογνώσεως τῆς Παλλάδος ποὺ διαπερνά θἀ’λεγε κανείς ὀλόκληρο τὀ ὲπος , ὅπως θὰ τὀ’λεγε ὁ Ὅμηρος : ἀειρομένη ὥς τε νέφος ἠὲ θύελλα, χαῖται δ’ ἐρρώοντο μετὰ πνοιῇς ἀνέμοιο :

    «Τὶ νὺ οἱ τόσον ωδύσαο Ζεῦ ; »

    πρὸς τί τὀσον τὸν έμίσησες Ζεῦ ;
    ἢ, πρὸς τὶ μαζὶ του τόσο πολύ ἐχολώθης ;

    Ὅπερ συνεκδοχικῶς καὶ στυγερός -ναὶ , τὴ θεωρῶ ἀποδεκτή σημασία τοῦ ὀνόματος, μὰ ὂχι μὲ τὴν σημερινή τοῦ ὅρου ἒννοια , ἀλλά μὲ ἐκείνη
    τοῦ μεμισημένου ὑπό θεῶν τινῶν.

    [ » θεοί δ’ελαίερον ἂπαντες νόσφι Ποσειδάονος » ραψ. α , στ.19-20 ]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: