Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μετασεισμικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 27 Οκτώβριος, 2018


Και βέβαια ονομάζονται έτσι από τον προχτεσινό διπλό σεισμό στη Ζάκυνθο, που έγινε ποικιλότροπα αισθητός στην Αττική καθώς άλλοι είπαν ότι κουνήθηκαν και άλλοι ούτε καν τον πήραν είδηση κι ας ήταν ξύπνιοι την ώρα του σεισμού.

Ευτυχώς ο σεισμός είχε ελάχιστες συνέπειες όπως φαίνεται -πέρα από την κατάρρευση ενός μεσαιωνικού καστρομονάστηρου στις Στροφάδες, τα νησάκια κοντά στη Ζάκυνθο.

* Ο Εγκέλαδος όμως βοήθησε να έρθει στην επιφάνεια η βυζαντινή δυναστεία των Παλαιοντολόγων, αν τουλάχιστον πιστέψουμε το σουπεράκι του Αντένα!

Μένει να βρεθεί ιστορικός και να αφηγηθεί τα λαμπρά κατορθώματα των ένδοξων Παλαιοντολόγων!

* Και για να συνεχίσουμε με σεισμικό μεζεδάκι, φίλος στέλνει ρεπορτάζ για τον σεισμό, στο οποίο διαβάζουμε:

Η έντονη μετά σεισμική ακολουθία βρισκεται σε υποθαλάσσια περιοχή 45 χιλιόμετρα ΝΝΔ της Ζακύνθου….

Σχιζολεξία βέβαια, αλλά που μπορεί να οφείλεται στον κορέκτορα ή γενικά στις ρυθμίσεις των κειμενογράφων της κινητής συσκευής, διότι έχω παρατηρήσει ότι όποτε πληκτρολογώ πολυσύλλαβη σύνθετη λέξη μού την προτείνουν διαμελισμένη.

Σε μια πρώτη μορφή, το άρθρο είχε τις μονάδες Ρίχτερ γραμμένες στο λατινικό, δηλ. μέγεθος 6.4 βαθμών της κλίμακας Richter… που το είχα βρει αδικαιολόγητο και άξιο σχολιασμού, αλλά φαίνεται πως το βρήκαν και εκείνοι διότι τώρα το άλλαξαν σε Ρίχτερ -και καλά έκαναν.

* O Σκάι έχει ιδιαίτερα προχωρημένες επιδόσεις στην παραμορφωμένη παρουσίαση στοιχείων σε διαγράμματα, όπως θα θυμάστε ίσως από το παρελθόν, με την άνοδο να γυρίζει ανάποδα και να γίνεται πτώση, ή το 43 να είναι μεγαλύτερο από το 49,5.

Έναν καινούργιο τρόπο παραμόρφωσης είδαμε σε πρόσφατη εκπομπή, όπου τα ποσοστά (που έχουν κάποια σχέση με τη συμφωνία των Πρεσπών, δεν κατάλαβα ποιαν ακριβώς) του δεξιού διαγράμματος βγάζουν άθροισμα 30+6+54 = 100. Όποιος θέλει 30+6+54 να κάνει άθροισμα 90 να πάει στη Βόρεια Κορέα.

Παρεμπιπτόντως, θυμάμαι έναν καθηγητή στο Πολυτεχνείο, που μας έλεγε όταν γράφαμε εργασίες: ό,τι λάθος και να έχετε στην εργασία κανείς δεν θα το προσέξει, αλλά αν τα ποσοστά σας δεν βγάζουν 100 άθροισμα θα το δουν όλοι.

* Λέει φίλος, που ασχολείται με τη μουσική:

Πριν από λίγο, σε εκπομπή του 3ου προγράμματος με ψαγμένο ‒υποτίθεται‒ εκφωνητή, ακούστηκε ότι ο Ντεμπισί τη μικρή του κόρη τη φώναζε χαϊδευτικά «Τσουτσού».

Η κόρη του Ντεμπισί είχε το χαϊδευτικό όνομα Chouchou, το οποίο όμως στα γαλλικά προφέρεται, φυσικά, Σουσού (με το σ παχύ) όχι… Τσουτσού!

* Πολλά μεζεδάκια γέννησε η υποτιθέμενη εισβολή μαθητών στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Σχολιάστηκε ιδιαίτερα το… ακατάστατο γραφειο (το δικό μου είναι χειρότερο)

Σχολιάζοντας μια σχετική φωτογραφία, η πρώην υπουργός (Παιδείας, κιόλας) κ. Άννα Διαμαντοπούλου έκανε μια γκάφα που θεωρώ πως αποτελεί υποπερίπτωση του νόμου του Μέφρι. Θέλοντας να ψέξει τον τωρινό υπουργό (καθόλου κομψό αυτό, μεταξύ μας, ειδικά με βάση το έργο της στην ίδια θέση) για την ακαταστασία του γραφείου του, ανέβασε ένα τουίτ στο οποίο γράφει για «πρΩτυπο» μελλοντικού πρωθυπουργού -εννοώντας τον νεαρό συνδικαλιστή που μιλάει με τον υπουργό- με ένα Ωμέγα από εδώ μέχρι το Hotel Bilderberg.

Το λάθος δεν μπορεί να χρεωθεί στον κορέκτορα, είναι νέτη και σκέτη ανορθογραφία, με έλξη από το «πρώτος». Σε πολλούς συμβαίνει, αλλά είναι πολύ διασκεδαστικό όταν συμβαίνει σε κάποιαν που κόπτεται τόσο κραυγαλέα για την αριστεία!

Πολλοί σχολίασαν την ανορθογραφία της πρώην υπουργού, αλλά κατ’ εμέ υπάρχει κι άλλο λάθος, σοβαρότερο -σοβαρότερο επειδή είναι νοηματικό. Έστω ότι το γράφουμε σωστά, «πρότυπο». Θα ήταν σωστό στην ορθογραφία, αλλά στέκει στο νόημα; Είναι ο νεαρός μαθητής «πρότυπο μελλοντικού πρωθυπουργού» ή μήπως ήθελε να πει κάτι σαν «πρόπλασμα» εννοώντας βέβαια ότι και ο σημερινός πρωθυπουργός είχε συνδικαλιστική δράση από μαθητής;

* Σχολιάζοντας την ιδια εικόνα, ο, κατά δήλωσή του, χιουμοριστας Μάνος Βουλαρίνος έγραψε: Πολύ πιο ανησυχητική από τη χαοτική ακαταστασία στο γραφείο του σ.Γαβρόγλου έιναι η απουσία υπολογιστή. Το τσαπατσούλης είναι πταίσμα μπροστά στο τεχνολογικά αναλφάβητος.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί του, διότι όπως είπα και πιο πριν το δικό μου το γραφείο είναι χειρότερο. Αλλά εκείνο το γκρίζο πράγμα μπροστά στον κ. Γαβρόγλου είναι λάπτοπ. Τι περίμενε να δει ο Μ.Β.; εκείνες τις προϊστορικές γκουμούτσες με τον καθοδικό σωλήνα;

* Και κλείνοντας την τριλογία του ακατάστατου γραφείου, ο κύριος Τάκης της καρδιάς μας θεώρησε καλό ν’ αφιερώσει κοτζάμ επιφυλλίδα στο θέμα.

Γράφει λοιπόν, ανάμεσα στ’ άλλα:

«Εντυπωσιακό το γραφείο του κ. Γαβρόγλου. Το πονηρούτσικο προσωπάκι του με την αθώα φωνίτσα και τις πικάντικες μουστάκες πρόβαλλε μέσα από ένα χάος από χαρτιά και βιβλία ατάκτως ερριμμένα, μια κατάσταση που παραπέμπει στον στίχο του Ησιόδου «εκ Χάεος δε Ερεβός τε μέλαινα Νυξ εγένετο». Πώς να μην απεχθάνεται την εκπαίδευση αυτός ο άνθρωπος όταν κάθε πρωί αντικρίζει στο γραφείο του αυτήν την κατάσταση; Πώς να μη θέλει να καταστρέψει το σχολείο, το πανεπιστήμιο και ό,τι άλλο βρεθεί στον δρόμο του; Τι να κάνει; Παίζει κι αυτός στο θέαμα της διαμαρτυρίας».

Δεν θα σταθώ στο πόσο ανόητο είναι να βγαζει κανείς συμπεράσματα από το αταχτοποίητο γραφείο (το ξαναείπα πως το δικό μου είναι χειρότερο;) αλλά θα παρατηρήσω ότι και ο κύριος Τάκης πετάει μια ελληνικούρα που δεν βγάζει νόημα επειδή πιστεύει (όχι άδικα) στη μαγική δύναμη των αρχαίων ελληνικών πάνω στους νεοέλληνες.

Πράγματι, πολλοί συμπολίτες μας αμέσως μόλις τσιτάρεις ένα αρχαίο μένουν με το στόμα ανοιχτό και δέχονται σαν αδιαμφισβήτητη αλήθεια όχι μόνο το αρχαίο (που έτσι κι αλλιώς λίγοι το καταλαβαίνουν) αλλά και όλα όσα λες στη συνέχεια (σε νέα ελληνικά).

Στην προκειμένη περίπτωση, ο κυρ Τακης κατάφερε να κάνει δυο λάθη σε παράθεμα οχτώ λέξεων. Δεν θα του χρεώσω τον τόνο που λείπει από το κεφαλαίο Ε στο έρεβος διότι αυτό είναι παλιό κουσούρι όλων των ελληνικών εφημερίδων, ένα είδος προπατορικό αμάρτημα του ελληνικού Τύπου. Θα του χαρίσω και τη χασμωδία «δε Έρεβος».

Αλλά: α) βάζει ενικό αντί για πληθυντικό, εγένετο αντί για το σωστό εγένοντο, και β) ξεχνάει ένα «τε». Έτσι που το γράφει, νόημα δεν βγαίνει. Το σωστό είναι:

ἐκ Χάεος δ᾽ Ἔρεβός τε μέλαινά τε Νὺξ ἐγένοντο·

Οχτώ λέξεις παραθέτεις, κάνε έναν κόπο να τις γράψεις σωστά -που σου έφταιξε το ακατάστατο γραφείο!

* Παρεμπιπτόντως, αν κάποιος ξερει θετικά για ποιον λόγο καμιά ελληνική εφημερίδα δεν έχει τονούμενα κεφαλαία, ενώ στα βιβλία τυπώνονται χωρίς πρόβλημα, ας μας το πει.

* Ως τώρα ξέραμε τα κουμπιά της Αλέξαινας, αλλά το in.gr ανακάλυψε και τα… κουμπιά του Οδυσσέα, ή έστω του πλοίου του.

Θα διαβάσατε ίσως την είδηση για το εντυπωσιακό αρχαιολογικό εύρημα στη Μαύρη Θάλασσα, όπου βρέθηκε σχεδόν άθικτο ναυαγισμένο πλοίο της ελληνιστικής (θαρρώ) εποχής. Κακομεταφράζοντας από ξένη πηγή, το in.gr γράφει:

Σύμφωνα με τον Gaurdian το πλοίο είναι περίπου 2.400 ετών και η έλλειψη οξυγόνου βοήθησε στην διατήρησή του σε αυτή την κατάσταση καθώς ανακαλύφθηκε με τους ιστούς, τα πηδάλια και τα κουμπιά.

Ποια κουμπιά; Αλλά ας δούμε τι γράφει ο… Γκαούρντιαν:

The 23-metre (75ft) vessel, thought to be ancient Greek, was discovered with its mast, rudders and rowing benches all present and correct just over a mile below the surface. A lack of oxygen at that depth preserved it, the researchers said.

Μάλλον κουπιά ήθελε να γράψει ο συντάκτης -αλλά βέβαια δεν βρέθηκαν ούτε κουμπιά ούτε κουπιά παρά οι πάγκοι των κωπηλατών (εκείνων που είχαν υπογράψει την ιδρυτική πράξη του συνεταιρισμού χωρίς να διαβάσουν τα ψιλά γράμματα, αν θυμάστε τον Αστερίξ).

Το άρθρο πέρα από την κακή μετάφραση προσθέτει και μια αρχαιολατρική κοτσάνα, διότι λέει ότι το πλοίο που βρέθηκε είναι «πανομοιότυπο με αυτό του Οδυσσέα». Πώς αυτό; Λέει πιο κάτω:

Το πλοίο είναι ακριβώς ίδιο με αυτό του Οδυσσέα, όπως τουλάχιστον απεικονίζεται στο περίφημο «Βάζο Σειρήνων» που εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο.

Odysseus and the Sirens

Φυσικά, ο αγγειογράφος που ζωγράφισε το πλοίο του Οδυσσέα το ζωγράφισε με βάση τα πλοία της δικής του εποχής, οπότε δεν είναι και τόσο περίεργη η ομοιότητα.

Να προσέξουμε πάντως ότι το αγγλικό Siren vase ΔΕΝ αποδίδεται στα ελληνικά βάζο. Στο βάζο βάζουμε λουλούδια. Όταν μιλάμε για αρχαία, τα λέμε αγγεία.

Αγγείο των Σειρήνων λοιπόν. Που, όπως είδα, η ιδιαίτερη ονομασία των αγγείων του τύπου αυτού είναι «στάμνος».

* Μαργαριτάρι της ΕφΣυν σε άρθρο για την υπόθεση Κασόγκι.

Διαβάζουμε: οι τουρκικές αρχές «είναι πολύ προσεκτικές ώστε να συγκαλυφθεί η υπόθεση. Η αλήθεια θα αποκαλυφθεί, οι υπεύθυνοι θα τιμωρηθούν, ώστε ποτέ κανείς να μη διανοηθεί να κάνει κάτι ανάλογο».

Ολοφάνερα, το αντίθετο θα επρεπε να λέει. Προσέχουν πολύ ώστε να μη συγκαλυφθεί η υπόθεση. Φοβάμαι ότι δεν πρόκειται ούτε για αμέλεια (ξεχάστηκε το «δεν») ούτε για κακή μετάφραση αλλά για το σχήμα «πολύ σκληρός για να πεθάνει» που εδώ οδηγεί σε ασάφεια ή μάλλον στο αντίθετο νόημα.

* Γράφει το Βήμα:

Είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση πραγματοποιεί συσκέψεις για εκλογές. Να σημειωθεί ότι στις συνεδριάσεις αυτές δεν συμμετέχει η υφυπουργός Εσωτερικών (προερχόμενη από τους ΑΝΕΛ) Μαρίνα Χρυσοβελώνη. Ο λόγος; Επειδή η αρμοδιότητά της είναι η ισότητα των δύο φίλων.

Δίκαια κατηγορείται λοιπόν η κυβέρνηση ότι έχει θεσπίσει ένα σωρό άχρηστες αρμοδιότητες. Και για ποιους δύο φίλους να φροντίζει η κυρία Χρυσοβελώνη; Για τον Δάμωνα και τον Φιντία; Ή μήπως για τον Κοτζιά και τον Καμμένο;

* Φίλος που βλέπει τις εκπομπές ταλέντων που έχουν κατακλύσει το τηλεοπτικό μας τοπίο μού στέλνει το εξής:

Ελπίζω πως άκουσα καλά, η Παπαριζου μόλις είπε σε μια υπέροχη μικρούλα, μα τι φωνή είναι αυτή που έχεις! Όπως λέει ένας ξάδερφός μου, φωνή είναι από το φως και νη [δεν ξέρω τι νι εννοούσε, υποθέτω το γράμμα νι που οξυγωνώνει τον εγκέφαλο ]

Δεν ξέρω σε ποιαν εκπομπή είναι κρίτρια (ας ακτιβίσουμε και λίγο) η Έλενα Παπαρίζου αλλά είμαι βέβαιος πως θα μου πείτε.

* Ο Πάνος Καμμένος φιλοτέχνησε έναν καινούργιο όρο, τους Μακεδονοκλάστες, πάνω στο πατρόν των εικονοκλαστών, προφανώς. Είπε: Τώρα τελευταία εμφανίστηκε μια καινούρια κατηγορία, οι Μακεδονοκλάστες, οι οποίοι μας προέκυψαν, αφού τους διορίσαμε – χωρίς να είναι καν βουλευτές- ακόμη και σε υπουργικούς θώκους, να μας κάνουν και κριτική. Σας ζητάω συγγνώμη που τους έβαλα σε θέσεις – κλειδιά.

Φωτογραφίζει μάλλον τον Τέρενς Κουίκ, που δήλωσε ότι θα στηρίξει τη συμφωνία των Πρεσπών ή ίσως και άλλα στελέχη του κόμματός του, αλλά ανόητο τον βρίσκω τον όρο.

Πάντως στην εκπομπή της ΕΡΤ «Ισορροπίες και ανισορροπίες» η κ. Μ. Γεωργίου σχολιάζοντας το βαρυσήμαντο απόφθεγμα είπε ότι: «αν υπάρχουν μακεδονοκλάστες θα υπάρχουν και μακεδονομάχοι, αφού υπήρχαν αντίστοιχα εικονοκλάστες και εικονομάχοι».

Κι έτσι μάθαμε ποιες ήταν οι δυο αντίθετες παρατάξεις την περίοδο της Εικονομαχίας.

* Το Πρόταγκον έβαλε ένα ενδιαφέρον άρθρο για την επιχειρούμενη αλλαγή αλφαβήτου στο Καζακστάν, από το κυριλλικό αλφάβητο στο λατινικό, αλλά τόσο κακογραμμένο που δεν βοηθάει και πολύ.

Η κακή μέρα φαίνεται από την πρώτη παράγραφο, όπου μαθαίνουμε ότι το Καζακστάν έχει «πληθυσμό των 18 εκατομμυρίων, που αποτελείται από ένα μείγμα ντόπιων ισλαμιστών Κοζάκων και χριστιανών Ρώσων».

Κοζάκοι δεν υπάρχουν στο Καζακστάν αλλά Καζάκοι ή Καζάχοι. Και βέβαια τη σήμερον ημέρα είναι εγκληματικά παραπλανητικό να αποκαλείς ισλαμιστές τους μουσουλμάνους.

Ωστόσο, το μπέρδεμα είναι γενικότερο. Για παράδειγμα, το άρθρο αναφέρει ότι οι αρχές της χώρας ανέθεσαν το έργο της αλλαγής του αλφαβήτου σε ομάδα γλωσσολόγων «με επικεφαλής τον 19χρονο (!) Μπιμπάρις Σεϊτάκ».

Δεκαεννιάχρονος και γλωσσολόγος κομμάτι δύσκολο εκτός αν είναι υπερφυσική ιδιοφυΐα ή γιος του προέδρου της χώρας. Αν διαβάσουμε τη γαλλική πηγή, ο 19χρονος δεν είναι γλωσσολόγος αλλά φοιτητής γλωσσολογίας, δεν είναι επικεφαλής επιτροπής γλωσσολόγων αλλά επιτροπής συμφοιτητών του και, το σημαντικότερο, η ανταπόκριση της κυβέρνησης στις δικές του προτάσεις δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα φιλικό πατ-πατ στην πλάτη, όπως άλλωστε είναι και το αναμενόμενο.

* Δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πρώτοι τέσσερις τόμοι του Φακέλου της Κύπρου.

Η Καθημερινή δημοσίευσε την είδηση αρχικά συνοδεύοντάς την από τη φωτογραφία που βλέπετε αριστερά -αλλά στη συνέχεια την άλλαξαν.

Η φωτογραφία είναι διάσημη, ανήκει στον πασίγνωστο φωτογράφο Sir Don McCullin, δημοσιεύεται χωρίς αναφορά του ονόματός του (και ενδεχομένως χωρίς να πληρωθούν δικαιώματα) και έχει πράγματι τραβηχτεί στην Κύπρο, αλλά όχι την περίοδο που καλύπτει ο Φάκελος της Κύπρου (1974).

Η γυναίκα είναι Τουρκοκύπρια και θρηνεί τον θάνατο του άντρα της το 1964 στις λεγόμενες διακοινοτικές ταραχές (τουρκανταρσία στα Κυπριακά). Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.

* Διαβάζω σε ιστότοπο στρατιωτικών ενδιαφερόντων τον τίτλο:

Ουκρανία, μεγάλες ποσότητες πυρομαχικών είναι «θύματα» εκρήξεων

Παρά τα εισαγωγικά, δεν σας ξενίζει η λέξη; Την έχω δει να χρησιμοποιείται κι άλλη φορά για άψυχα αντικείμενα, αλλά εδώ εμένα με ξενίζει.

* Κι ένα ακόμα μεταφραστικό:

Βρέθηκε ενα παγόβουνο με σχεδόν ορθογώνιο σχήμα και το άρθρο γράφει:

«Σκέφτηκα ότι ήταν πολύ ενδιαφέρον, συχνά βλέπω παγόβουνα με σχετικά ευθείες άκρες, αλλά δεν είχα δει ποτέ πριν κάποιο με τόσο σωστές γωνίες» είπε ο Τζέρεμι Χάρμπεκ, ένας από τους επιστήμονες της αποστολής.

Νομίζω ότι πρέπει να πούμε «ορθές γωνίες».

* Και μια… αστοχία. O Στέφανος Κασιμάτης στη στήλη του δημοσίευσε πρόσφατα τη φωτογραφία που βλέπετε αριστερά, με τη λεζάντα:

Η Νέα Ελληνική Ορμή διευρύνει την επιρροή της. Η πρόεδρός της (στο κέντρο, με το κόκκινο φόρεμα) ποζάρει με τις κυρίες Φόνσου και Μπάρκουλη

Αστοχία, είπαμε. Η πρόεδρος είναι στο κέντρο αλλά δεν φοράει κόκκινο. Με το κόκκινο φόρεμα είναι η Άννα Φόνσου, που δεν είναι στο κέντρο.

* Και δυο αναγγελίες εκδηλώσεων

Αφενός, την Παρασκευή 2/11 στις 6 μ.μ., στο μαΝΧ (Ναυαρίνου 13Α, Κτίριο Νέου Χημείου) θα δώσω μια διάλεξη στους μεταπτυχιακούς του Παιδαγωγικού με τίτλο «Τα ληξιαρχεία της γλώσσας: αναζητώντας την πρώτη εμφάνιση λέξεων και φράσεων». Βέβαια, το κείμενο θα το δημοσιεύσω στη συνέχεια εδώ.

Αφετέρου, το Πολιτιστικό Κέντρο Λαμπηδόνα του Βύρωνα οργανώνει κύκλο εκδηλώσεων με τίτλο Τέσσερις Τετάρτες για τη γλώσσα.

Θα μιλήσω κι εγώ, στις 19 Δεκεμβρίου, αλλά για μένα έχουμε καιρό και θα σας το θυμίσω ξανά όταν πλησιάζει η εκδήλωση. Όμως και οι άλλες εκδηλώσεις αξίζουν, με πρώτη την ομιλία του φίλου Παντελή Μπουκάλα «Περί γλωσσικών δανείων, νεολογισμών και άλλων» στις 7 Νοεμβρίου.

 

 

 

Advertisements

186 Σχόλια to “Μετασεισμικά μεζεδάκια”

  1. Αὐγουστῖνος said

    Τὴν (βιαστικὴ) καλημέρα μου. Στὸ σπίτι εἶμαι ἀπὸ τὴν Πέμπτη χωρὶς σταθερὸ τηλέφωνο καὶ Ἴντερνετ (μετάβαση ἀπὸ aDSL σὲ VDSL ἤθελα-τρομάρα μου!) καὶ στὴ δουλειά, ἀπ᾿ ὅπου γράφω αὐτὴ τὴ στιγμή, ἔχω μπόλικα πράματα νὰ κάνω, ὁπότε…
    Καλή συνέχεια.

  2. Πάνος Βλαγκόπουλος said

    «υποτιθέμενη» (εισβολή);

  3. Καλημέρα

    Ο ήλιος λάμπει και τα πουλιά κελαηδούν… άμα τω ήρι αφιχθέντι… μεγάλη παρένθεση ο χειμώνας θα έλεγα αν δεν ήξερα την ημερομηνία

  4. Νέο Kid said

    Εντάξει, αυτά δεν είναι μεζεδάκια… είναι μπουφές ολόκληρος .
    Τι να πρώτοσχολιάσεις…
    Η Γκαούρντιαν Gaurdian είναι το επίσημο όργανο του Γκαούρ Ταρζάν; (Όλα από μας ,οι πούστηδες !)

  5. π2 said

    Για τα άτονα κεφαλαία στον τύπο, είχα διαβάσει ποικίλες εξηγήσεις παλιά. Από τη λάθος κωδικοποίηση (ότι δηλαδή χρησιμοποιούσαν αρχικά στην ηλεκτρονική στοιχειοθεσία μια παλιά κωδικοποίηση των πρώιμων windows όπου τονούμενο και άτονο κεφαλαίο ήταν διαφορετικοί χαρακτήρες, με αποτέλεσμα προβλήματα συμβατότητας) και τα σφάλματα στην εύρεση, ως τυποεκδοτικές ανησυχίες (το κεφαλαίο με τόνο χαλάει την ευθυγράμμιση). Είμαι βέβαιος ότι ο Στάζι θα θυμάται περισσότερα.

  6. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ said

    «Η κόρη του Ντεμπισί είχε το χαϊδευτικό όνομα Chouchou, το οποίο όμως στα γαλλικά προφέρεται, φυσικά, Σουσού (με το σ παχύ) όχι… Τσουτσού!»
    Φαίνεται ότι δεν έχει ακούσει για την «Μαντάμ Σουσού» ενώ για την «τσουτσού» ξέρει πολλά….!
    Νομίζω ότι χαϊδευτικό για παιδάκια στα γαλλικά είναι και το joujou.

  7. Θρασύμαχος said

    https://www.newsone.gr/ellada/achtsioglou-de-mou-dieschise-to-myalo-video/

  8. Νέο Kid said

    Εντάξει, αυστηρότητα μεγάλη είναι να κοροϊδεύουμε τους Παλαιοντολόγους , όταν το κυριως κείμενο από πάνω είναι μνημείο σωστής σύνταξης και σωστών ελληνικών εν γένει… 🤪😀🤪

  9. Νέο Kid said

    Ωχ μπαναηαμ!… Αυτή είναι η γυναίκα του Μπάρκουλη;;
    Α ρε Μπάρκουλη…

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    7 Αυτό το είδα πολύ αργά -είναι που λέει το ανέκδοτο «και τότε τι του πέρασε από το μυαλό του Τζων;»

  11. Νίκος Κ. said

    Το Richter παραμένει στα σχόλια του Γ. Χουλιάρα (που εμπεριέχονται στο κείμενο).
    Καλημέρα

  12. Νέο Kid said

    Πώς καταφέρνουν παντως αυτές τις μεταφράσεις , είναι ένα αναπάντητο μεταφυσικό πρόβλημα!
    Μια χαρά » ορθή γωνία» βγάζει το translate αν του βάλεις right angle.
    Μάλλον το κάνουν επίτηδες , δεν εξηγείται αλλιώς.

  13. Νέο Kid said

    Ποιοι είναι όμως οι μούτσοι που γίνανε καπεταναίοι;

  14. Sarant said: «Πολλά μεζεδάκια γέννησε η υποτιθέμενη εισβολή μαθητών στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Σχολιάστηκε ιδιαίτερα το… ακατάστατο γραφειο (το δικό μου είναι χειρότερο)»

    # Εγώ δεν έχω καθόλου γραφείο. Προτείνω …το ίδιο και για τον Σερ Γιαβρόγλου!

  15. Νέο Kid said

    Το ότι θα υπήρχε κάποια /ος να πει «μου διέσχισε το μυαλό» would never cross my mind!
    Ούτε στην Κύπρο έτσι πράμα!

  16. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «ανέβασε ένα τουίτ στο οποίο γράφει για «πρΩτυπο» μελλοντικού πρωθυπουργού -εννοώντας τον νεαρό συνδικαλιστή που μιλάει με τον υπουργό- με ένα Ωμέγα από εδώ μέχρι το Hotel Bilderberg.»
    Υπονοείς κάτι για σχέση της Διαμαντοπούλου με την γνωστή λέσχη; Δηλαδή δεν αποφασίζει ο κυρίαρχος λαός με το αλάθητο κριτήριο για τους κυβερνώντες του; 🙂

  17. sarant said

    11 Α, δεν το είχα δει

  18. Νέο Kid said

    16. Λάμπρο, epistocracy groupie και συ;

  19. Λευκιππος said

    9 Αυτή είναι η γυναίκα του Μπάρκουλη όπως είναι τώρα και σίγουρα πολύ καλύτερη από τον Μπάρκουλη, όπως είναι τώρα μπρρρρρ….

  20. Νέο Kid said

    19. Μμμμ…εξυπνάδες! Ο Μπάρκουλης ,κύριε, είναι ιδέα και θεσμός αναλλοίωτος !

  21. 5: Μπα, πάνω κάτω τα ίδια θυμάμαι με σένα, ίσως να έπαιξαν ρόλο και κάποια τερτίπια του Pagemaker και του Ventura, και των δύο κόσμων Mac και MS-Dos/Windows, τότε, οι δε ασυμβατότητες ISO 8859-7 και windows-1253 συνήθως εντοπίζονται στο τονούμενο Α κεφαλαίο. Στην εποχή μας με το Unicode, όλα αυτά είναι λίγο-πολύ αδικαιολόγητα.

  22. Εμένα μ’ άρεσαν οι «Μακεδονοκλάστες» 🙂
    Όταν πήγα να δω τον μακαρίτη τον Χουρμουζιάδη, πρωτοετής φοιτητής για κάποια υπόθεση, μου έκανε εντύπωση όχι το γραφείο του (ήταν σαν το δικό μου, ή σαν του Γαβρόγλου ένα πράμα) αλλά η επιγραφή που είχε στον τοίχο: A clean desk is a sign of a sick mind.

  23. Pedis said

    «αν υπάρχουν μακεδονοκλάστες θα υπάρχουν και μακεδονομάχοι, αφού υπήρχαν αντίστοιχα εικονοκλάστες και εικονομάχοι».

    ενώ ο λιπομπαλάς είναι και μακεδονομάχος και μακεδονολάτρης.

    «αφού τους διορίσαμε – χωρίς να είναι καν βουλευτές- ακόμη και σε υπουργικούς θώκους»

    ενώ άλλοι με 3% έχουν κάτσει στο σβέρκο εδώ και κοντά τέσσερα χρονια, διαμορφώνουν την εξωτερική πολιτική, είναι καβάλα στο υπουργείο των πραξικοπημάτων και των μιζών κλπ κλπ.

  24. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    18 – Πλάκα κάνω ρε Κίντ δεν είδες την φατσούλα; άμα έχασες κι εσύ το χιούμορ, χαθήκαμε τελείως εδώ μέσα. 🙂

  25. 5, 21: Επίσης είναι πολύς κόσμος, μερικοί που ξέρω και φιλόλογοι να τους πάρουν πίσω το πτυχίο, που πιστεύει ότι ο κανόνας είναι ποτέ τα κεφαλαία να μην παίρνουν τόνο -κι όχι μόνο στις κεφαλαιογράμματες λέξεις.

    Συμπληρωματικά στα προηγούμενα, φαντάζομαι ότι οι συντάκτες ήθελαν να έχουν και το κεφάλι τους ήσυχο, με την απρόβλεπτη λειτουργία της μετατροπής από πεζά ή πεζοκεφαλαία σε κεφαλαία, κλπ., κι αντίστροφα. Περισσότερα νομίζω θα ξέρει ο Ακίνδυνος.

  26. 12: Ναι, αλλά και το «τόσο ορθές γωνίες» του ειδικού δεν πολυστέκει. Ή είναι ορθές, ή δεν είναι.

  27. Στο οθντκ γράφημα του Σκάι πιο πολύ μου χτυπάει ότι το 58% θετικά, στο αριστερό, δείχνει πιο πολύ σαν 50%, και σαφώς λιγότερο από τα 54% αρνητικά στο δεξί. Πρέπει να τους αναγνωριστεί, επιστήμονες!

  28. Pedis said

    Πώς ορίζεται, πλέον, το ιστορικό ντοκυμαντέρ;

    δεν αναφέρομαι στις διαμαρτυρίες του κκε (καλά, ποιος κουκουές κάθεται και βλέπει τηλεόραση και μάλιστα αυτό το πράμα … αλλά φτάνουν δύο φωτογραφίες για να καταλάβεις την αισθητική ποιότητα)

    αλλά στον ορισμό. Ντοκυμαντέρ-σαπουνόπερα ή σαπουνόπερα-ντοκυμαντέρ;

    Τι διάολο, δεν θα μείνει τίποτα το αξιόλογο όρθιο στο χώρο ενημέρωση-θέαμα;

  29. Γιώργος Κόφτης said

    Θυμάμαι, ότι είχε διατυπωθεί η θεωρία, ότι αν μια λέξη αρχίζει με κεφαλαίο φωνήεν που τονίζεται, ο τόνος είναι περιττός, π.χ. Αγγελος, Ελενα κ.α. Το ίδιο ισχύει και αν πρώτη λέξη της πρότασης αρχίζει με φωνήεν τονιζόμενο. Νομίζω ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα η έλλειψη τόνου.
    Αρχικά στα δικόγραφα (με γραφομηχανή) ακολουθούσα την παραπάνω τακτική. Τώρα που κάνω άλλες εργασίες-μελέτες, ο αυτόματος διορθωτής μου το βγάζει λάθος!

  30. Κόκκινος Πλανήτης said

    Καλημέρα,

    View story at Medium.com

  31. Πέπε said

    > > αν υπάρχουν μακεδονοκλάστες θα υπάρχουν και …

    Μακεδονοχέστες;

    Αυτοί που θεωρητικά δε δέχονται την παραμικρή υποχώρηση αλλά στην πράξη τα δέχονται όλα;

    Επίσης,

    > > αν υπάρχουν μακεδονοκλάστες θα υπάρχουν και …

    Μακεδονομυριστές. Δεν ξέρω πώς ορίζονται, ας προσπαθήσει άλλος.

  32. sarant said

    22 Kαλό!

    25 Πάντως σήμερα δεν δικαιολογείται.

    29 Και όμως, ο τόνος στα αρχικά κεφαλαία χρειάζεται. Παράδειγμα, η φράση «Ερεβός τε» στο παραπάνω παράδειγμα, που δεν φαίνεται ότι θέλει δύο τόνους.

  33. dryhammer said

    31β

    https://www.slang.gr/definition/2795-myrodias

  34. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    …την Παρασκευή 2/11 στις 6 μ.μ.,…
    Νίκο, η διεύθυνση σωστή μεν, άλλα να πω (για όσους δεν ξέρουν) εκείνο το μαΝΧ (που μοιάζει με λέξη της γραμμικής Α’ 🙂 ), σημαίνει «μικρό αμφιθέατρο Νέο(υ) Χημείο(υ)» (μαΝΧ) στο ΤΕΑΠΗ (Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία) του ΕΚΠΑ, στο Ισόγειο (της οδού Ναυαρίνου 13Α, όπως έγραψες).

    Κι ένα μεζεδάκι που είδα:
    Αναρτά ο ΧατζηΝίκος το βράδυ του πρόσφατου σεισμού φωτό με πλήρη φωταγώγηση και γράφει: «Διακοπή ηλεκτροδότησης…» 🙂

  35. Για τον Τέρρυ Χρυσό δεν είπε τίποτε…πάλι καλά !!!!

    https://www.sdna.gr/monimes-stiles/media/article/528792/o-kyriakos-mitsotakis-kai-i-mitera-toy-ntora-mpakogianni-sardam

  36. sarant said

    35 Α, αυτό το ξέχασα ενώ το είχα δει!

  37. Avonidas said

    Καλημερα.

    Ναι, αλλά και το «τόσο ορθές γωνίες» του ειδικού δεν πολυστέκει. Ή είναι ορθές, ή δεν είναι.

    Ε, όχι δα. Καμιά γωνία δεν είναι ακριβώς ορθή στον πραγματικό κόσμο. Οπότε, πώς θα πεις οτι μια γωνία προσεγγίζει πολύ την ορθή;

  38. dryhammer said

    34. >Το μαΝΧ στο ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ…

  39. 37: σχεδόν ορθές

  40. Avonidas said

    Πράγματι, πολλοί συμπολίτες μας αμέσως μόλις τσιτάρεις ένα αρχαίο μένουν με το στόμα ανοιχτό και δέχονται σαν αδιαμφισβήτητη αλήθεια όχι μόνο το αρχαίο (που έτσι κι αλλιώς λίγοι το καταλαβαίνουν)

    Μπα; Ποιοι ειναι αυτοι οι Έλληνες που δεν καταλαβαίνουν (παρά τα λάθη) μια αρχαία φραση που όλες της οι λέξεις επιβιώνουν απαράλλαχτες στα νεα ελληνικα;

    (Εντάξει, το Νύξ μπορεί να μη το πιάσει κανείς οτι ειναι η νύχτα, τουλάχιστον αν δεν έβλεπε τους 10 Μικρούς Μήτσους του Λαζόπουλου, στρατηγέ μου 😉)

  41. Κουτρούφι said

    #34α. Σωστά. Εκείνα τα χρόνια (80’s) γράφαμε ΜΑΝΧ (Μεγάλο Αμφιθέατρο Νέου Χημείου) και μΑΝΧ (μικρό κλπ). Και από τη μεριά της Σόλωνος, ΜΑΜΦ (Μεγάλο Αμφιθέτρο Μεγάρου Φυσικής) και μΑΜΦ (μικρό κλπ κλπ)

  42. Avonidas said

    #39. Το «σχεδόν ορθές» όμως δεν κάνει σύγκριση με άλλες γωνίες που έχεις δει στο παρελθόν, που ειναι το ζητούμενο νόημα εδώ.

  43. 42: …δεν είχα δει ποτέ πριν κάποιο με τόσο σχεδόν ορθές γωνίες.

  44. Παναγιώτης Κ. said

    @18. Έχουμε πει τι σημαίνει epistοcracy; Δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο!
    Epistocracy grupie=;

  45. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    Μια παρατήρηση αν μού επιτρέπεται.
    Με αφορμή το γραφείο Γαβρόγλου, περνά στην νεολαία κυρίως, μιά λογική (και από τις δύο πλευρές), που την θεωρώ λάθος. Η τάξη έχει ή όχι σχέση με τον πετυχημένο άνθρωπο και το δημιουργικό μυαλό.
    Το θεωρώ απόλυτο. Υπάρχουν άτομα έξυπνα με τακτοποιημένους προσωπικούς χώρους και εντελώς ηλίθια σε χαώδες περιβάλλον.
    Πιστεύω πως δεν πρέπει να τα συσχετίζουμε.

  46. Avonidas said

    #43. Από το να πεις αυτό το σιδηρόδρομο, νομίζω ειναι απλούστερο να χαλαρωσεις τη μαθηματικη αυστηρότητα και να πεις «τόσο ορθές»

  47. Avonidas said

    @Χαρούλα

    Ισα ισα που η ακαταστασία του γραφείου θεωρείται σήμα κατατεθέν της ιδιοφυΐας.

    … Το δε ακατάστατο μαλλί, δεν το συζητώ 😋

  48. Παναγιώτης Κ. said

    Βρέθηκα ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς στα Γιάννενα και τους ρώτησα να μου πουν τη γνώμη τους για τον Γαβρόγλου. Χρησιμοποίησαν τον χαρακτηρισμό «αντραλατζής».

    Γράφει το βικιλεξικό:
    Αντράλα: ζαλάδα, ίλιγγγος, σκοτοδίνη.

  49. Νέο Kid said

    47. Έτσι! Εμένα το αηκιού μου έχει πέσει καμια δεκαριά μονάδες τα τελευταία δέκα χρόνια, λόγω φαλάκρας …γμτ! 😩

  50. Παναγιώτης Κ. said

    @1. Αν σε παρηγορεί, τα ίδια έπαθα και εγώ.
    Να οπλιστείς με υπομονή και…ηρεμία.
    Τους τιμώρησα πάντως. Άλλαξα εταιρεία.

  51. Νέο Kid said

    44. Πρέπει να διαβάσεις τα σχόλια (προς το τέλος) στο χθεσινό νήμα,αγαπητέ . Περί χάρη φουνταλή κλπ

  52. 44 για το epistοcracy, βλ. στο χτεσινό νήμα στο τέλος

  53. Α!

  54. sarant said

    48 Αντραλατζης προκαλεί αντράλα; Ή ανακατωσούρης; Ή ζαλισμένος;

  55. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    44 – Ρώτησα την κόρη μου και μου είπε πως είναι ο «επιβλέπων»; (η κάτι τέτοιο 🙂 ) της ομάδος, θα μας πεί ο Κίντ περισσότερα. 🙂

  56. # 45

    μάλλον είναι οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η τάξη είναι ένα βοήθημα σ’ ένα αδύνατο μυαλό,ένα παράδειγμα από τα μαθηματικά ¨

    ο αδύνατος μαθητής δυσκολεύεται να βρει πόσο κάνει -3+5 ενώ αν τα βάλεις σε «τάξη» δλδ 5-3 το βρίσκει αμέσως

  57. ΣΠ said

    44
    https://en.wikipedia.org/wiki/Noocracy

  58. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    45 – Θα πρέπει να οριστεί πρώτα τι σημαίνει – είναι, έξυπνος-η, για το ηλίθιος-α έχει δοθεί οριστική απάντηση. 🙂

  59. zap said

    Οι Παλαιοντολόγοι, να θυμίσω πως ήταν αυτοκράτορες της Νομανσλάνδης.

  60. πάω να φύγω, μυρίζει μπαρούτι, σεντόνι κι ένα κλαδάκι βασιλικός…

  61. ΣΠ said

    Βρέθηκε ενα παγόβουνο με σχεδόν ορθογώνιο τμήμα

    τμήμα ή σχήμα;

  62. Πουλ-πουλ said

    Σχετικά με τα ακατάστατα ή τα τακτοποιημένα γραφεία.
    Αν είσαι ο Αϊνστάιν ή ερευνητής του ΜΙΤ ή επιστήμονας που ψάχνει τη βιβλιογραφία ή και ο Σαραντάκος ακόμη, που για να γράψει ένα άρθρο ανοίγει 4 λεξικά και 10 σχετικά άρθρα, το αναστατωμένο γραφείο είναι δείγμα φιλέρευνης αναζήτησης.
    Αν είσαι διοικητικός υπάλληλος ή γραφειοκράτης τότε αλίμονο στο σύστημα.
    Αλήθεια ένας υπουργός υπηρετεί την έρευνα ή ασκεί διοίκηση?

  63. Μαρία said

  64. ΣΠ said

    30
    Πάντως η φράση «If a cluttered desk is the sign of a cluttered mind, what is the significance of a clean desk?» εσφαλμένα αποδίδεται στον Αϊνστάιν. Στην πραγματικότητα είναι του Laurence J. Peter.

  65. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    62 – «Αλήθεια ένας υπουργός υπηρετεί την έρευνα ή ασκεί διοίκηση?» Τίποτε από τα δύο, απλά εκτελεί εντολές αλλιώς μένει χωρίς υπουργείο. 🙂

  66. Ερατοσθένης said

    Κύριε Νίκο, τον ακροδεξιό Καρατζαφέρη που δεν έχει μάθει ακόμη πώς γράφονται τα «συλλΗπητήρια» γιατί δεν τον εκάνατε μεζεδάκι και χτυπάτε μόνο την εκσυγχρονίστρια Διαμαντοπούλου για ένα ωμέγα; Μήπως τη ζηλεύετε επειδή συχνάζει στη Λέσχη Μπίλντερμπεργκ;

  67. ΣΠ said

    Σχετικά με τα ακατάστατα γραφεία, παλιότερα τα πράγματα ήταν χειρότερα (τουλάχιστον για μένα). Πολλά πράγματα, που κάποτε τα είχα σε χαρτί πάνω στο γραφείο μου, τώρα είναι σε ηλεκτρονική μορφή ή online.

  68. Πουλ-πουλ said

    67
    Μα και στον υπολογιστή η επιφάνεια εργασίας μπορεί να είναι ακατάστατη ή τακτοποιημένη.

  69. Le Coeur Gothique said

    α) «Η έντονη μετά σεισμική ακολουθία βρισκεται σε υποθαλάσσια περιοχή 45 χιλιόμετρα ΝΝΔ της Ζακύνθου….»

    Προσωπικά θα διαφωνούσα και με την επιλογή του «βρισκεται». Όχι γιατί τού έφαγαν τον τόνο, αλλά σαν επιλογή ρήματος. «Εντοπίζεται» ίσως;

    β) «Είναι ο νεαρός μαθητής «πρότυπο μελλοντικού πρωθυπουργού» ή μήπως ήθελε να πει κάτι σαν «πρόπλασμα» εννοώντας βέβαια ότι και ο σημερινός πρωθυπουργός είχε συνδικαλιστική δράση από μαθητής;»

    Έχω την εντύπωση ότι το πρότυπο πρέπει να έχει υπάρξει ήδη και δεν μπορεί να χρησιμοποιείται με την έννοια τού μελλοντικού, n’est-ce pas;

    γ) …«αλλά δεν είχα δει ποτέ πριν κάποιο με τόσο σωστές γωνίες» είπε ο Τζέρεμι Χάρμπεκ»

    Ο Τζέρεμι Χάρμπεκ μάλλον είπε «right angles» και το τζιμάνι τις μετέφρασε ως «σωστές». Πάλι καλά, θα μπορούσε να τις έχει μεταφράσει και ως «δεξιές»…

    δ) Μια χαρά είναι ο Γαβρόγλου!

    ε) «ΥΠΗΡΞΕ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ»

    Τα κεφαλαία σας μέσα!

    Πάλι καλά που δεν υπήρξε ΓΙΑΓΚΟΣ ΔΡΑΚΟΣ…

  70. Λευκιππος said

    Συμφωνώ με την Ερατοσθένη. Τουλάχιστον η Άννα είναι κουκλακι, παρά τα χρόνια της. Από τον Καρατζαφέρη τι να ζηλέψεις γμτ μου;

  71. Λευκιππος said

    Με ενθουσιάζει το Καρατζαφέρειο χιούμορ. Πολύζος αλλά όχι Πολυζωος. Πόσες ώρες το σκεφτόταν; Αμετανόητος αλλά όχι ανόητος. Σε μισό λεπτό. Who am I?

  72. Γιάννης Ιατρού said

    63: και δίπλα του ο Ευάγγελος 🙂

  73. Γιάννης Ιατρού said

    66: πφφφ, του 2017. Για να θολώσεις τα νερά τό ‘βαλες ή δεν πλήρωσε πάλι τα χρέη του… ;

  74. spiral architect 🇰🇵 said

    Το ωραίο με αυτό το γαλλικό (οθντκ) ντοκιμαντέρ που έβαλε ο Pedis παραπάνω, είναι ότι ο χαρακτήρας Στάλιν είναι φτυστός ο Πολάκης. 😆

  75. sarant said

    59 Eννοείται

    61 Σχήμα, βέβαια… Διορθώνω

    Τα «σηλληπητήρια» είναι πολύ συνηθισμένο λάθος όπως διαπίστωσα σε μια θλιβερή περίσταση.

  76. ndmushroom said

    27
    Το γράφημα του ΣΚΑΪ είναι σωστό (το γράφημα, όχι τα αριθμητικά στοιχεία που το συνοδεύουν). Το λάθος ήταν τυπογραφικό, και όχι μηχανορραφία (τουλάχιστον στο συγκεκριμένο γράφημα). Τα ποσοστά, όπως φαίνονται στην πλήρη δημοσκόπηση, είναι 30-64-6. Περισσότερα εδώ: http://www.skai.gr/files/1/aaalex3/%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%8A-pulse-102018.pdf

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Πώς να μην απεχθάνεται την εκπαίδευση αυτός ο άνθρωπος όταν κάθε πρωί αντικρίζει στο γραφείο του αυτήν την κατάσταση; Πώς να μη θέλει να καταστρέψει το σχολείο, το πανεπιστήμιο και ό,τι άλλο βρεθεί στον δρόμο του;»
    Κυρ Τάκη, ψάξου λίγο, τέτοια γραπτά είναι υπερβολικά ακόμα και για σένα. Ούτε υστερική μάνα ρέιβερ δεν θα έκανε τόση φασαρία μπαίνοντας στο δωμάτιο του γιου της. Ανησυχώ, κυρ Τάκη. 😯

  78. Τρίβλαξ said

    Με αφορμή το γραφείο Γαβρογλου (από πάππου προς προπάππο Ολυμπιακός φαντάζει) θυμηθικα μια ταξινόμηση γράφειoκατόχων που (in alliterative English) έχει ως εξής:

    1. Stackers: ταξινομουν τα χαρτιά τους σε στοίβες (η στοίβους αν θέλετε, μια και τα Ελληνικά μου είναι περίπου επιπέδου ΓΑΠ, για όσους αισθάνεστε την ανάγκη να καγχάσετε) εγγράφων, θεματικά.

    2. Stashers: η επιφάνεια του γραφείου φέρεται καθαρή, αλλά μέσα στα συρτάρια υπάρχουν ατάκτως ερριμένα χαρτιά.

    3. Spreaders: τα χαρτιά είναι ανοιχτά, σαν τράπουλα, γιατί αν μια τουλάχιστον γωνία του εγγράφου δεν φαίνεται, ο γραφιοκράτης ξεχνάει την ύπαρξη του.

    Ομολογώ ότι, οπτικός ων τύπος, ανοίγω στην τρίτη κατηγορία.

    Νομίζω όμως ότι ο κος υπουργός μας έχει εισάγει και μια τέταρτη κατηγορία, την των Splashers, ατόμων που φτάνουν στο γραφείο τους με μια αγκαλιά εγγράφων και τα άφήνουν να προσγειωθούν όπου λάχτει.

    Και τώρα, Νικοκύρη, που ξέρεις ότι η απλώς χαρακτηριζόμενη ως «αταξία» της επιφάνειας ενός γραφείου υπάγεται σε επιστημονικά υποδιαιρεμένη ταξινόμηση, πες μας, σε παρακαλώ, σε ποια κατηγορία υπάγεσαι🤓.

  79. andreas said

    Πάρα πολλά λάθη και μεζεδάκια έχουν γίνει σχετικά με τον καστρομονάστηρο στα Στροφάδια. Αν πιστέψουμε τις ειδήσεις, θα δούμε ότι «κατέρρευσε το καστρομονάστηρο», που είχε ιδρυθεί από «την αυτοκράτειρα Ειρήνη το 1241» και ότι «φτιάχτηκε από τους Παλαιολόγους τον 14ο αιώνα», ή ότι «πληγώθηκε το βυζαντινό καστρομονάστηρο των Στροφάδων».

    Πρώτον, το καστρομονάστηρο ΔΕΝ κατέρρευσε, κι αυτό φαίνεται εύκολα από τις εικόνες της αερολέσχης Ζακύνθου, που αναρτώνται σε ειδησεογραφικά σάιτ. Αυτό που κατέρρευσε είναι ο όροφος του κτίσματος της εισόδου του συγκροτήματος, εποχής Αγγλοκρατίας (19ος) – απώλεια, αλλά όχι σημαντική. Σοβαρή ζημιά παρουσιάζει ένας τοίχος του πύργου της μονής, συγκεκριμένα μερική κατάρρευση σε τμήμα του ορόφου. Τίποτε μη επανορθώσιμο.

    Δεύτερον, αν και η οικοδομική ιστορία του μνημείου ερευνάται, το μόνο που μπορεί να αποδοθεί σε οικοδομική φάση βυζαντινής εποχής είναι το δυτικό τμήμα του πύργου του καστρομονάστηρου, και αυτό όχι σε όλο το ύψος. Ο σημερινός εντυπωσιακός πύργος, μαζί με την εκκλησία του, χρονολογείται το 1609 – είναι δηλαδή βενετσιάνικος. Έχει ενσωματώσει δηλαδή τον παλιότερο και μικρότερο μεσαιωνικό πύργο. Οι υπόλοιπες πτέρυγες της μονής είναι σε μεγάλο βαθμό του 19ου αιώνα.

    Τρίτον, αν και υπάρχει μαρτυρία για ίδρυση στην εποχή των Λασκάρεων, δεν επιβεβαιώνεται οικοδομικά και αρχαιολογικά.

    Τέταρτον, καμιά αυτοκράτειρα του Βυζαντίου Ειρήνη δεν υπήρχε το 1241. Υπήρχε πράγματι μια Ειρήνη, κόρη του Θεόδωρου Α’ Λάσκαρη και σύζυγος του Ιωάννη Βατάτζη, η οποία απλώς πέθανε το 1241. Καμιά σχέση με την όντως αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία, που έζησε τον ένατο αιώνα. Άλλωστε το 1241 δεν υπήρχε καν βυζαντινή αυτοκρατορία, γιατί την κατάλυσαν οι σταυροφόροι το 1204. Αν και συνήθως λέμε αυτοκράτειρα τη σύζυγο του βυζαντινού αυτοκράτορα, επιβάλλονται οι διευκρινήσεις για να αποφεύγονται παρανοήσεις λόγω συνωνυμίας.

    Πέμπτον, μόνο βάσιμες εικασίες μπορούν να γίνουν για το ποιός πρωτοέχτισε τη μονή. Οι εικασίες αυτές βασίζονται σε μαρτυρίες, ως συνήθως σκόρπιες, μερικώς αντικρουόμενες, και διαφόρων εποχών. Οι Παλαιολόγοι είναι απλώς μια πιθανή εκδοχή, ανάμεσα σε άλλες. Μια άλλη είναι οι Τόκκοι.

    Συμπέρασμα: το καστρομονάστηρο των Στροφάδων μόνο βυζαντινό δε μπορεί να χαρακτηριστεί, παρά τον βυζαντινής εποχής πυρήνα του. Δεν ξέρουμε θετικά από ποιον ιδρύθηκε αρχικά, ούτε ποιος έχτισε τα πρώτα του κτίσματα. Αυτό φυσικά δεν αφαιρεί σημασία απ’το πράγματι μοναδικό μνημείο – το πιο αξιόλογο απ’ τις μονές των Επτανήσων. Ευτυχώς στέκει ακόμα ολόκληρο, και είναι καιρός να γίνει μια ολοκληρωμένη αποκατάσταση.

    Βγήκε σεντόνι, αλλά ήταν και τα μεζεδάκια πολλά. Δε θα γίνονταν τόσα λάθη και ανακρίβειες, αν δεν υπήρχε η μεγαλομανία να ανάγουμε όλον τον μεσαίωνα του ελληνικού χώρου στο Βυζάντιο και στους πιο σελέμπριτι αυτοκράτορές του.

    Βιβλιογραφία: Γ. Πουλημένος και Ι. Στούφη – Πουλημένου, Το Οικοδομικό Χρονικό Της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρως Στροφάδων, στα πρακτικά της επιστημονικής ημερίδας της 16ης Νοεμβρίου 1996: Μονές της Ζακύνθου. Ιστορία – Αρχιτεκτονική -Τέχνη, Ζάκυνθος 1998.

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είμαι σίγουρος ότι τα γραφεία του Τζοχατζόπουλου και του Παπαντωνίου, κορυφαίων υπουργών της κυβέρνησης του καλύτερου πρωθυπουργού της μεταπολίτευσης, θα διακρίνονταν για την τάξη τους και την πάστρα τους. Διότι οι παστρικές δουλειές χρειάζονται και το κατάλληλο περιβάλλον.

  81. Γιάννης Ιατρού said

    79: Αντρέα, για δες αυτό
    Το πρώτο μισό του 13ου αιώνα ο Αυτοκράτορας της Νίκαιας Θεόδωρος ο Α’ Λάσκαρις ίδρυσε την Ιερά Μονή Στροφάδων σε εκπλήρωση επιθυμίας της κόρης του Ειρήνης.. Ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Η’ Παλαιολόγος ανακαίνισε το μοναστήρι γύρω στο 1440.

  82. Γιάννης Ιατρού said

    69: Εδώ και η σχετική διατριβή της κας Θεοδωροπούλου (πολ/ μηχ.) με το τίτλο: Η ΜΟΝΗ ΣΤΡΟΦΑΔΩΝ : ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ – ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ –
    ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (βλ. σελ. 4 – Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ (με βιβλιογραφία/παραπομπές)

  83. Γιάννης Κουβάτσος said

    70:Η Άννα είναι κουκλάκι παρά τα χρόνια της; Λεύκιππε, σημαντική η εισφορά σου στα σημερινά μεζεδάκια. 😊

  84. Jane said

    Όσο πλησιάζουν οι εκλογές , τόσο θα επανεμφανίζονται ζόμπι σαν τη Διαμαντοπούλου.
    Θα δούμε ν’ ανασταίνουν και τον Πάγκαλο οι κούληδες και οι φυλλάδες τους.

    Τι να πρωτοθυμηθώ; Τις φωτοτυπίες; Που έκλεισε και συγχώνευσε πάνω από 2 χιλιάδες σχολεία; Που έκλεισε το Μαράσλειο και πλέον όσοι θέλουν μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση πρέπει να πληρώνουν;
    Που το 2011 ο δάσκαλος με 9 χρόνια υπηρεσίας από τα 1256 ευρώ καθαρά πήγε στα 856 σε μια νύχτα; Που τα κομματόσκυλά της τότε διαλαλούσαν, πως οι χαμηλόμισθοι θα έπαιρναν αύξηση;

    Το γραφείο του Γαβρόγλου την ενόχλησε. Την ίδια εποχή που ο Γιάννος Κολγκέιτ ζημίωνε το δημόσιο κατά 400 εκατομμύρια…πού να το πάρει χαμπάρι; Ήταν νοικοκύρης, όχι σαν τον τσαπατσούλη τον Γαβρόγλου.

  85. MA said

    Χαιρετώ την ομήγυρη,

    φαγοπότι σωστό το σημερινό Νικοκύρη! Ευχαριστούμε!

    Μόλις διάβασα το

    http://www.efsyn.gr/arthro/binteo-grafima-apo-tin-poreia-toy-tsoynami-poy-prokalese-o-seismos-sti-zakyntho

    του τσουνάμι δεν είναι ακλισιά;

    Και κάτι άσχετο: αν δεν έχετε ακόμη δει την ταινία του Βούλγαρη «Το τελευταίο σημείωμα», παίζεται στη Λουίζα στον Βύρωνα στις 7μμ. Δωρεάν είσοδος, προαιρετικά κάτι για το κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου.

  86. ap8938 said

    σχετικά με τα γραφεία των πανεπιστημιακών: κάποτε ο επιβλέπων μου μού είχε πει ότι η γυναίκα του είχε filling system ενώ εκείνος ακολουθούσε το piling system.

  87. sarant said

    78 Kι εγώ στην τρίτη κατηγορία ανήκω αγαπητέ

    85 Όχι, δεν έχει ενσωματωθεί στο κλητικό της ελληνικής. Μπορούμε όμως να το κλίνουμε ακτιβίζοντας.

  88. MA said

    87: χα, χα, έγινα και ακτιβίστρια!

  89. Pedis said

    74 – Το ωραίο με αυτό το γαλλικό (οθντκ) ντοκιμαντέρ που έβαλε ο Pedis παραπάνω, είναι ότι ο χαρακτήρας Στάλιν είναι φτυστός ο Πολάκης.

    και νταβραντισμένος Στάλιν, περικαλώ.

    Για να κάνουμε ένα τεστ, μούρθε φλασά, μεταξύ των σχολιαστών-τηλεθεατών του ντοκυμαντέρ:

    Ο Πολάκης-Στάλιν υποκρίνεται πρόβλημα στο αριστερό χέρι του;

  90. Pedis said

    (γρήγορη, μη περιποιημένη μετάφραση)

    μετά το 3:07

    – Πώς και κατάλαβες ότι άρχισες να τρελλαίνεσαι;

    – Είναι οι άλλοι που το αποφασίζουν … αλλά εγώ το κατάλαβα πριν από αυτούς. Τους την έπαιξα. Είχα ήδη κάποια υποψία …

    … κάθε τόσο μου συνέβαιναν παράξενα πράγματα …

    – Τι παράξενα;

    – Στο τραπέζι, στο φαγητό, ξέρεις, τα μαχαιροπήρουνα πρέπει να είναι καλά στοιχισμένα, στη σειρά … σαν στρατιώτες … καθόμουν, έτρωγα και φανταζόμουν ότι ήμουν … στη φάμπρικα.

    – Τόξερα εγώ, τόξερα …

  91. Πάνος με πεζά said

    Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους ! Και με ωραία μεζεδάκια !
    Άργησα σήμερα να τα δω, γιατί πρώτον κοιμήθηκα αρκούντος, κει δεύτερον καταπιάστηκα με κηπουρικά (λόγω της ωραίας μέρας). 🙂
    Γέλασα πολύ με το γραφείο του Επαμενώνδα Πανά (@69), άραγε μέχρι σήμερα να έχει συμμαζευτεί καθόλου;

    Φυσικά όλοι εμείς των ατακτοποίητων γραφείων, ξέρουμε πάντα πού ν αβρούμε αυτό που θέλουμε, μέσα στο χάος…
    Αρκεί να μην περάσει κανείς και μας τα «Τακτοποιήσει»…

  92. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    84: Επίσης, προτείνει να μην παίρνουν απολυτήριο λυκείου οι μαθητές που δεν κατέχουν άριστα (!) την αγγλική γλώσσα. Η ίδια, βέβαια, αναρριχήθηκε σε πολλά δημόσια αξιώματα χωρίς αυτό το απαραίτητο εφόδιο. Όταν ο Σημίτης την επέλεξε για επίτροπο στην Ε.Ε. το 1999, διαπίστωσε ότι η Αννούλα μόλις που ψέλλιζε κάτι κουτσοαγγλικούλια. Ύστερα από κάτι ταχύρρυθμα εντατικά μαθήματα έμαθε (;) τη γλώσσα και από Αννούλα εκ Κοζάνης έγινε η Anna της Ευρώπης και της φωτοτυπίας.

  94. Λεύκιππος said

    83 Περι της ορεξεως κολοκυθόπιτα…..ή γούστα είναι αυτά.

  95. Κιγκέρι said

    …ένα φιλικό πατ-πατ στην πλάτη…
    Είχα ακούσει κάποτε για μια Χάιδω που ήθελε να την φωνάζουν Πάτυ!

  96. Χαρούλα said

    70 & 94
    Λεύκιππε, η αλήθεια είναι πως ναι, τώρα, μια χαρά κουκλάκι είναι!😂

  97. papatha said

    Ελπίζω πως άκουσα καλά, η Παπαριζου μόλις είπε σε μια υπέροχη μικρούλα, μα τι φωνή είναι αυτή που έχεις! Όπως λέει ένας ξάδερφός μου, φωνή είναι από το φως και νη [δεν ξέρω τι νι εννοούσε, υποθέτω το γράμμα νι που οξυγωνώνει τον εγκέφαλο ]

    Δυστυχώς δε σταμάτησε εκεί, αλλά εξήγησε κιόλας ότι το νη βγαίνει από το νου, άρα φωνή είναι το φως του νου.

    Και για να συνεχίσω τη βλακεία, όταν λέμε έμεινα άφωνος, εννοούμε ότι κάποιος μας έσβησε το φως του νου, γι’ αυτό και δεν μπορούμε να πούμε τίποτα!

  98. sarant said

    97 Ωχ!

  99. Χαρούλα said

    95
    Ναι Κιγκέρι. Και την δεκαετία του 80 δίδασκε σε ΤΕΙ μεγάλης πόλης!

  100. Κιγκέρι said

    99:
    Χαρούλα, αυτή που εννοούσα πρέπει να είναι γύρω στα τριάντα. Φαίνεται υπάρχουν τουλάχιστον δύο!

  101. Μανούσος said

    Γιὰ τὴν Μονή Στροφάδων:
    Στὸν κώδικα Hauniensis 413 (Κοπεγχάγη) εἶναι ἡ παλαιότερη βέβαιη μαρτυρία γιὰ τὴν ὕπαρξή της καθὼς ὁ Μανουὴλ ἀναγνώστης σημειώνει στὸ χειρόγραφο βιβλίο: Ἐτελειώθη τὸ παρὸν βιβλίον διὰ χειρὸς ἐμοῦ Μανουὴλ τοῦ ἀναγνώστου ἐν τῆ σεβασμία καὶ ἱερᾶ μονῆ τῶν Στροφαδίων, κατὰ μῆνα Μάρτιον τῆς νῦν τρεχούσης ἰνδικτιῶνος ιγ΄. τοῦ ςϡογ (1465) ἔτους καὶ χάρις τῶ Θεῶ πάντων ἕνεκα (οἱ δοτικὲς χωρὶς ὑπογεγραμμένες). Τὸ περιεχόμενο εἶναι τὸ λεξικὸ Σούδα, ἔχει χρησιμοποιηθεῖ μάλιστα γιὰ τὴν ἔκδοση τῆς Adler καὶ ἡ γραφὴ τοῦ κωδικογράφου, ἀνήκει τυπολογικὰ στοὺς γρφεῖς τῆς Ἀναγεννήσεως. Ὑπάρχουν ἄλλοι δύο κώδικες μὲ τὸ ἴδιο κείμενο χρονολογημένοι βάσει κωδικογραφικῶν σημειωμάτων τὸ 1475. Τὸ 1493 μαρτυρεῖταιὁ γραφέας Πεντηκοσταρίου Ἠσαΐας Παντάγαλλις, ἐπίσης καὶ Ῥαβουλᾶς (;) ἱερομόναχος τὸ ἔτος 1500. Συνεπῶς, ἂν ὑπῆρχε βιβλιογραφικὸ ἐργαστήριο ἤδη τὸ 1465-1479 (ὁπότε οἱ Τοῦρκοι τὴν λεηλάτησαν), ἡ μονὴ πρέπει νὰ εἶναι ἀρχαιότερη τοῦ 1465 μὲ χειροπιαστὰ δεδομένα, οὔτε ἀντικρουόμενα οὔτε θολά.
    Διονυσίου Μούσουρα,Αἱ μοναὶ Στροφάδων καὶ Ἁγίου Γεωργίου τῶν Κρημνῶν Ζακύνθου. (Μελέτη Φιλολογική καὶ Παλαιογραφική), Ἐν Ἀθήναις 2003
    σελ.14-16 κ. 152-155
    Εὶδικὰ γιὰ τὴν παλαιότερη περίοδο ἕως τὸ Θεόδωρο Λάσκαρι καὶ τὴν Εἰρήνη βλ. στὶς σελ. 253-255
    Στὴν Μονὴ ἔχει καὶ περγαμηνὰ χειρόγραφα 10ου – 14ου αἰ. ποὺ λογικὰ θὰ ἦρθαν μὲ τοῦς κτήτορες. Ἄλλωστε κώδικες (χειρόγραφα βιβλία) τῆς Μονῆς Πάτμου (229, 242 καὶ 244) ποὺ ἀνῆκαν στὴν Μονὴ Στροφάδων, ἔχουν χρονολογηθεῖ στὸ 13ο αἰ. καὶ φαίνεται να συνδέονται μὲ τοὺς Τορνίκιους, ἀλὰ καὶ ἄλλοι στὸ Βατοπαίδι καὶ στὴν Βενετία.

  102. Ερατοσθένης said

    Κύριε Νίκο, το μεζεδάκι του μήνα από το εν κυκλοφορία «Πρώτο Θέμα»: Η πάμπλουτη πρώην Κνίτισσα Όλγα Τρέμη δηλώνει στον Δημήτρη Δανίκα πως εξακολουθεί να ψηφίζει ΚΚΕ και έχει στο σπίτι της άπειρους τόμους των κλασικών του Μαρξισμού – Λενινισμού.

    Παρακαλούνται οι διακεκριμένοι κουκουέδες του Ιστολογίου (Μπετατζής, Ιατρού, Jane, Λάμπρος, Κουβάτσος και λοιποί) να βγούν και να μάς πούν αν αποδέχονται την ψήφο της 68χρονης Όλγας, που επί χρόνια θησαύριζε προπαγανδίζοντας το Μνημόνιο από το εν πολλαίς αμαρτίαις μακαριστό Mega

    ΕΔΩ το άρθρο – σχόλιο της Κατιούσας για την ιστορική δήλωση της Ολγάρας.

  103. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    15 🙂 >> «μου διέσχισε το μυαλό»
    Ποιητικά,κι εσύ! :
    Τα πράσινα πουλιά σκίζουν τα όνειρά μου
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1683,5365/

    >>Η Άννα είναι κουκλάκι
    είπαν/έγραψαν σε μεζεδόνημα 🙂 😦

  104. andreas said

    Πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά, μπήκε στα αγαπημένα. Έκανα ένα σοβαρό λάθος, αντί να γράψω «ποιος ανακαίνισε», έγραψα «ποιος πρωτοέχτισε». Εντούτοις, σύμφωνα πάντα με το αναφερόμενο άρθρο, η ανακαίνιση από τον Ιωάννη Η’ Παλαιολόγο ή το περιβάλλον του, είναι πιθανή, αλλά όχι βέβαιη. Αναφέρονται και μαρτυρίες για επιγραφή με χρονολόγηση παλιότερη από τους Λασκαρίδες της Νίκαιας, καθώς και μια μνεία Βρετανού προξένου σε ποίημά του (!) ότι ιδρύθηκε επί Ιουστινιανού.

    Πέρα από την ακριβή χρονολόγηση, και απόδοση του μοναστηριού σε οποιονδήποτε, είναι παραπλανητικό να λέμε σε μια είδηση ότι το μνημείο είναι βυζαντινό ή των Παλαιολόγων. Ένα πολύ μικρό μέρος του συγκροτήματος είναι δυνατόν να χτίστηκε την εποχή των Παλαιολόγων, ώστε αυτό που βλέπουμε σήμερα – και αναγνωρίζουμε σαν το εντυπωσιακό καστρομονάστηρο των Στροφάδων – είναι κατά κύριο λόγο Βενετσιάνικο και μεταγενέστερο. Σε σύγκριση, ο πύργος του Πυθίου είναι σαφέστατα βυζαντινός, χτισμένο από τον Ιωάννη ΣΤ’ Κατακουζηνό, και ό,τι σώζεται ανήκει σε αυτήν την οικοδομική φάση – έστω κι αν έχει έντονες δυτικές επιδράσεις. Είναι κάπως σαν να λέμε ότι η Ακρόπολη της Αθήνας είναι μυκηναϊκή, επειδή κάπου μέσα στις οχυρώσεις της είναι ορατό το μυκηναϊκό τείχος.

    Ελπίζω να μην κούρασα 🙂

  105. Avonidas said

    #102. Από πότε μπορείς να αποδεχτείς ή να απορρίψεις μια ψήφο;

  106. Triant said

    Καλησπέρα.

    Νικοκύρη (0) «ένα είδος προπατορικό αμάρτημα»;
    Ήξερα ή «ένα είδος προπατορικού αμαρτήματος» ή «ενός είδους προπατορικό αμάρτημα»
    Μέφρι ή έχω χάσει τεύχη;.

  107. Γιάννης Ιατρού said

    104: Αντρέα,
    δες κι αυτό και *τα επόμενα τρία άρθρα* (Σεπτ. 2011) για το θέμα του μοναστηριού και των Στροφάδων

  108. Γιάννης Ιατρού said

    107: μετά το «αυτό» δεν έκλεισε καλά, αλλά ο σύνδεσμος στο «αυτό» είναι ΟΚ 🙂

  109. 46: Γι’ αυτό κι εγώ είπα «δεν πολυστέκει», αλλά χρειάστηκε ολόκληρη κουβέντα… 🙂

  110. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έλα τώρα, ρε Βάτμαν, που θα με συγκαταλέξεις στους κουκουέδες του ιστολογίου! 😂

  111. Γιάννης Ιατρού said

    110: Α ρε αγαθέ, ρίχνει άδεια να πιάσει γεμάτα 🙂

  112. Νέο Kid said

    110. Σε πήραν χαμπάρι κομμουνιστάκο! 😀
    ( σε σώνει μόνο το ότι είσαι βάζελος! 😜 )

  113. 76: Ο αριστερός δακτύλιος θα ήταν σωστός αν το τμήμα του για το 58% των απαντήσεων ήταν όντως τέτοιο, κι όχι σχεδόν 50% όπως δείχνει τώρα. Ομοίως, ο δεξιός θα ήταν σωστός, αν ήταν στην ίδια κλίμακα όπως ο αριστερός σε άθροισμα 100, ώστε το 54/100 να είναι πράγματι μικρότερο από το 58/100 του αριστερού, κι όχι να δείχνει μεγαλύτερο, όπως τώρα.

    Επιτέλους, μην βιάζεστε να κάνετε κλικ στο κουμπί της δημοσίευσης, βλέπετε και σε τι απαντάτε…

    (ακόμη και το τουίτ καρατζαφύρερ είναι σημερινό -ο λογαριασμός είναι από το 17)

  114. nikiplos said

    Καλημέρα… Πότε επιστρέφει ο Γσ?

    https://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/sterea-ellada/apisteyti-ypothesi-sti-xalkida-pantremenos-giatros-me-paidia-ekane-gamo-maimou-me-tin-eromeni-tou/2646001/

    (είναι αυτό που λέμε… ενίοτε σε κανέναν δεν αρέσει η αλήθεια…)

  115. Γιάννης Κουβάτσος said

    111:Σιγά, αυτός ξέρει και τι σώβρακο φοράμε.

  116. Γιάννης Ιατρού said

    113 (τέλος) σωστά, ανακαλείται το 2017, το υπόλοιπο του #73 παραμένει 🙂

  117. Γιάννης Ιατρού said

    115: μάλλον ανάποδα 🙂

  118. Χαρούλα said

    Για να μην δυσκολεύονται κάποιοι σχολιαστές στη σοβαρή τους έρευνα!😅

    Πώς να εντοπίσετε έναν κομμουνιστή
    http://www.katiousa.gr/politika/pos-na-entopisete-enan-kommounisti/

  119. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Για την παιδεία, την δημοκρατία, την ανεργία και τον…. αντουανετισμό 🙂 των ελλήνων και δυτικών συνδικαλιστών

    1. Ευφυΐα θεωρείται η δυνατότητα του εγκεφάλου να σκέφτεται, να εκλογικεύει, να αντιλαμβάνεται αφηρημένες έννοιες, να λύνει προβλήματα και να μαθαίνει και κυρίως να κατανοεί και να προβλέπει (ελληνική βικιπαιδεια).

    2. Όπως ένας-μια με υψηλή ευφυΐα βρίσκει διασυνδέσεις μεταξύ αρχικά μη συσχετιζομενων πραγμάτων ή γεγονότων, έτσι και στην δημοκρατία (και σε άλλα συστήματα διακυβέρνησης που δοκιμάσθηκαν) οι πολύ καλά πληροφορημενοι και με ισχυρές διασυνδέσεις θα κερδίσουν αυτούς που νομίζουν ότι είναι ευφυείς, οδηγώντας το πλήθος προς την -εκάστοτε- επιθυμητή κατεύθυνση. Το όπλο απέναντι στους insiders είναι η άσκηση των ικανοτήτων κάθε νέου ανθρώπου να μαθαίνει και κυρίως να κατανοεί και να προβλέπει . Και αν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα των «αριστούχων» μέτριων τα τελευταία 40 έτη δεν παρέχει την ανάλογη παιδεία (δηλ. οι μαθητές να μαθαίνουν πως να μαθαίνουν διαρκώς) η ελληνική κοινωνία πρέπει να το κατανοήσει αμέσως και να το απαιτήσει.

    3. Η επιβίωση της δημοκρατίας στις περισσότερες χώρες, με όλα τα προβλήματα που παγκοσμίως εμφανίζονται είναι -σχεδόν- νομοτελειακή. Πολλοί έχουν προφητεύσει το τέλος της ιστορίας, της δημοκρατίας, του πλανήτη, … αλλά διαψεύσθηκαν. Φαίνεται ότι ο 21ος αιώνας θα είναι αιώνας σύνεσης, χωρίς παγκόσμιους πολέμους τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα. Έστω και την ύστατη στιγμή, τουλάχιστον στην Ευρώπη, αρχίζουν να αλλάζουν οι πολιτικές του νεοφιλελευθερισμου που δεν οδηγούν πουθενά , αλλά μόνον στην συγκέντρωση του μεγαλύτερου μέρος του πλούτου από το άνω 1% το 1990, στο άνω 0.1% .

    4. Η μεγάλη ανεργία είναι πρόβλημα δημοκρατίας. Οδηγεί σε περιθωριοποιηση, εγκληματικοτητα, επιθετικοτητα και ένταξη σε ακραία πολιτικά μορφώματα. H ανεργία στην χώρα μας ( παρόλο την μεiωση της τα τελευταία 4 έτη με μερική απασχόληση και κακοπληρωμενη πλήρη) δεν φαίνεται να επιλύεται ούτε έως το 2030.

    5. Δεν υπάρχει άλλη χώρα που να σπουδάζει το 70-75% των αποφοίτων λυκείου. Οι μισοί τουλάχιστον απόφοιτοι αργά ή γρήγορα θα μεταναστευσουν. Αντιθέτως υπάρχουν θέσεις εργασίας που τα τελευταία 30 έτη προορίζονταν για τους οικονομικούς μετανάστες (τεχνίτες κάθε είδους, τεχνικοί, υπάλληλοι στον τουρισμό, κ.λπ.). Επίσης για τους ικανότερους-τολμηρότερους η αυτοαπασχοληση σε διάφορους τομείς (καινοτομία, αγροτική παραγωγή, τουρισμός, καλές τέχνες-πολιτισμός, υγεία-πρόνοια,…) είναι μια κάποια λύσις.

    6. Η τεχνολογία αντικαθιστά τούς ανθρώπους, όμως ο τόπος παραγωγής από τις παραδοσιακές βιομηχανικές χώρες έχει μετατοπιστεί -αρχικά- στις BRIC (Brazil, Russia, India and China), που αυξήθηκαν σε BRIICS ( South Africa και Indonesia).

    Οι πρώην αποικίες (πολλές από αυτές με πολίτες μωαμεθανούς), υπό την μορφή των G20 -2050 δηλ. BRICS+M +Indonesia+ Nigeria+Turkey+Pakistan+Iran+…. καλυτέρα ….. θα αναγκάσουν τα δυτικά κράτη σε 20 έως 35 έτη, να μειώσουν το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών τους, το οποίο σε σημαντικό βαθμό οφειλόταν στην υπερεκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των «απολίτιστων» ιθαγενών.»

    Όποτε ο αντουανετισμος 🙂 των εργαζομένων της Δύσης πρέπει να εγκαταλειφτεί ώστε να μπορέσουν να εργαστούν πάλι σε δουλειές που είναι «μόνον για οικονομικούς μετανάστες».

    ΥΓ Ο Τζέρεμι Ρίφκιν ήταν προφητικός στο «Το τέλος της εργασίας και το μέλλον της» Η δύση του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού και το χάραμα της μετά την αγορά εποχής, Λιβάνης, 1996.

    Όταν έγραφε το βιβλίο, που εκδόθηκε το 1995, πρόβλεψε μόνον την τεχνολογική ανεργία (λόγω αυτοματοποιησης της βιομηχανικής παραγωγής και των υπηρεσιών) αλλά δεν μπορούσε να προβλέψει την μετακίνηση κεφαλαίων στο χρηματοικονομικο τομέα και την «εκχώρηση» μεγάλου τμήματος της βιομηχανικής παράγωγης σε αναπτυσομενες χώρες που εξάγουν πλέον πολλά προϊόντα και υπηρεσίες (outsourcing) στις ανεπτυγμένες χώρες.

  120. νεσσίμ said

    Η κ. Nevcihan Olusum είναι η Τουρκοκύπρια και θρηνεί τον θάνατο του άντρα της το 1964, στην φωτογραφία που χρησιμοποίησε η «Κ», φωτογραφία που απέφερε στον φωτογράφο Don McCullin το «World Press Photo of the Year» το 1964.
    Η φωτογραφία συχνά χρησιμοποιείται και απο Ελληνοκύπριους παρότι ξέρουν ποιά ήταν και για τον συζυγό της.

    Η γυναίκα αυτή πέθανε πριν 10 μέρες.

    https://cyprus-mail.com/2018/10/18/woman-in-prize-winning-photo-dies-in-the-north/?fbclid=IwAR34McD5-ypv71-d7OeLgMIXLRZyEPL3jHQ7oQIG7UM-OioWXHccIWE8Yow

  121. Γιάννης Κουβάτσος said

    112: Ο άτιμος ο Βάτμαν, σε λίγο θα με συμπεριλάβει και στους γαύρους (νότιους ή βόρειους) του ιστολογίου. Συκοφαντείτε, συκοφαντείτε…😊

  122. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    117. >>μάλλον ανάποδα
    το καφέ μπροστά,το κίτρινο πίσω

    118 🙂

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    121. Κρυπτόγαυρος! 🙂

  124. ΚΩΣΤΑΣ said

    110 Γιάννη, σύμφωνα και με το τεστ που έδωσε η Χαρούλα στο # 118, εμπίπτεις σοβαρά στην κατηγορία των κομμουνιστοφερνόντων, χάνω πάσα ιδέα για σένα! 😉

  125. Γιάννης Ιατρού said

    124:
    με παρέσυρε μια αναρχικιά στο δρόμο της ακολασίας 🙂 🙂

  126. Alexis said

    Καλησπέρα.
    Πολύ ωραία και τα σημερινά μεζεδάκια!

    #70: Κουκλάκι η Άννα; Εγώ είμαι πιστός φαν της Άννας-Μισέλ! 🙂

    #89: Ε, όσο και να πεις είναι πιο όμορφος από τον Πολάκη ο ψευτο-Στάλιν…

    #121: Το «κομμουνιστής» καταπίνεται. Αλλά το «γαύρος» είναι casus belli 😆

  127. Χαρούλα said

    Τόσοι κομμουνισταί εις το ιστολόγιον, πρέπει να διαφυλάξωμεν τας περιουσίας μας! Θα μας κατάσχουν τας αίγας και τας οικίας! 😂😅😂😛

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να βάλουμε και την ανακοίνωση του …κόμματός μας (ώπα!) εναντίον της ΕΡΤ για το επίμαχο ντοκιμαντέρ:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.thepressproject.gr/article/135634/KKE-enantion-ERT-gia-antikommounistiko-ntokimanter&ved=2ahUKEwju3rTjvKfeAhXFIlAKHR_6CAoQFjACegQIBRAB&usg=AOvVaw2c7UNt3sRZjQCmit-hrjiy&cshid=1540672652614

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    125. Χωρίς κο δηλαδή ! 🙂

  130. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127. και βάζελοι αυτοχρόνως!* Όι μανίτσαμ

    *παιδικό επίρρημα
    ……………………………….
    Σήμερα η δεσποσύνη που μ΄έπαιρνε αίμα, μου λέει ανοίξτε τώρα σιγά σιγά τη γροθίτσα σας. (Το χεράκι,η φλεβίτσα, ανασούλα βαθιά προηγήθηκαν).

  131. Γιάννης Κουβάτσος said

    124:Βρε λες; 😊 Πάντως, αν η Τρέμη είναι ΚΚΕ, τότε πολλοί εδώ μέσα είμαστε κάπου στ’ αριστερά των Ερυθρών Ταξιαρχιών. 😇

  132. ΚΩΣΤΑΣ said

    125 Για τον άλλο Γιάννη ήταν το σχόλιο, αλλά εσύ τσίμπησες ντόκτωρ μου, αυτοκαρφώθηκες! 🙂

  133. Alexis said

    #127:

  134. Alexis said

    #132: Επικίνδυνος είναι κι αυτός, να τον προσέχουμε!
    Ποιος ξέρει τι φκιάνει σ’ εκείνο το σκοτεινό υπόγειο! 🙂

    #131: Κι ο Πρετεντέρης βγαίνει στο βουνό οσονούπω!

  135. Γιάννης Ιατρού said

    129: στερητικόν, που λένε ,, 🙂
    132: Αφού είχε κι εμένα ο κατάλογος μέσα 🙂

  136. Γιάννης Ιατρού said

    Πού ΄ναι αυτός ο έμπορας, ο Σκύλος;

  137. ΚΩΣΤΑΣ said

    127 Τα μάλα ευγνώμων, Χαρούλα, μου άνοιξες τους οφθαλμούς να φυλάγομαι απ΄ αυτούς. Τας οικίας ήδη άρχισαν να μας τας κατάσχουν; κατασχένουν; κατασχέζουν; δεν ξέρω και τον σωστό τύπο. Τας αίγας θα μας τας πάρουν εν ευθέτω χρόνω, τώρα βαριούνται να τας ποιμάνουν και να τας αρμέξουν. 😉

  138. Ερατοσθένης said

    ΣΧΟΛΙΟ για την 28η Οκτώβρη που μόλις ξημέρωσε…

    Είναι πολύ περίεργη η επί 9,5 χρόνια σιωπή του κ. Σαραντάκου για την αποδεδειγμένα ψευδή ατάκα που αποδίδεται στον Τσώρτσιλ «…οι ήρωες πολεμούν σάν Έλληνες κλπ». Ως γνωστόν, η ατάκα αυτή φιάχτηκε από την Μεταξική Προπαγάνδα, ώστε να συγκινηθούν από Εθνική Υπερηφάνεια οι Ρωμιοί και να πάνε να θυσιασθούν σαν τα πρόβατα στο Μέτωπο και στην Αντίσταση… Είναι το 2ο κορυφαίο ψέμα της 28ης Οκτωβρίου, μετά την περίφημη Σημαία του ανύπαρκτου Κωνσταντίνου Κουκίδη, ψέμα που έχει εδώ και χρόνια αποκαλύψει ο κ. Σαραντάκος…

    Η πρώτη γνωστή καταγραφή της φράσεως για τους Ήρωες που πολεμούν σαν Έλληνες σε εφημερίδα έγινε στις 27 Απρίλη του 1941 σε πρωτοσέλιδο της «Ακροπόλεως» του Νάσου Μπότση, αλλά επειδή το εν λόγω φύλλο έχει εξαφανισθεί από την πιάτσα, δεν ξέρουμε αν η «Ακρόπολις» αποδίδει την φράση στον Τσώρτσιλ ή σε κάποιον άλλον.

    Επειδή ακριβώς αποδίδεται στον Τσώρτσιλ, η γοητεία της φράσεως είναι τόσο μεγάλη που αναφέρεται συστηματικά τα τελευταία 70 χρόνια σε όλους τους «δεκάρικους» λόγους που εκφωνούν για την 28η Οκτωβρίου πολιτικοί, καθηγητές, δημοδιδάσκαλοι (βάζω στοίχημα ότι την έχει ξεστομίσει πολλές φορές στα μαθητούδια του ο κύρ Γιάννης ο Κουβάτσος…), ακόμη και μπολσεβίκοι δημοσιογράφοι!.. Μάλιστα, σήμερα Σαββάτο 27/10/2018 παρασύρθηκε και η ΕΡΤ-1 από την γοητεία της, στο 10λεπτο αφιέρωμα για το ΟΧΙ, που προβλήθηκε από όλα τα Δελτία Ειδήσεων, πράγμα που συνιστά μεζεδάκι ολκής, γι’ αυτό και το καταγράφω στην παρούσα ανάρτηση…

    ΚΟΝΤΟΛΟΓΙΣ: Με αφορμή την 28η Οκτώβρη που ξημερώνει, ΚΑΛΩ τον ατρόμητο κ. Σαραντάκο να βάλει επιτέλους ένα τέλος σε όλη αυτή την απάτη και να μάς εξηγήσει γιατί επί 9,5 χρόνια δεν το τόλμησε. Μήπως γιατί με την απάτη αυτή έχει σχέση και το Γαλλικό Ινστιτούτο, όπως θα αποκαλύψω ευθύς αμέσως;

    ΥΓ: Για να καταλάβετε πόσο άγρια δουλεύουν τους Ρωμιούς οι διάφοροι καλοθελητές, θα πώ το εξής: Πρίν από έναν ακριβώς χρόνο, στις 29 Οκτώβρη 2017, η έμπειρη σχολιάστρια Μαρία μάς παρέπεμψε στην ανατύπωση (από το ΓΕΕΘΑ το 2014) του βιβλίου που έβγαλε το 1979 το Γαλλικό Ινστιτούτο (σε επιμέλεια του Ροζέ Μιλλιέξ) για τις τάχα υμνητικές ατάκες επωνύμων Γάλλων για την Ελληνική Αντίσταση του 1940-41. Στην σελίδα 132 του εν λόγω βιβλίου, ο τάχα έγκυρος Ροζέ Μιλλιέξ βάζει ξεδιάντροπα την «δήλωση του Τσώρτσιλ» στο στόμα του Γαλλο-Εβραίου πολιτικού Μωρίς Σουμάν!!..

    Και το βιβλίο αυτό με τις κατασκευασμένες δηλώσεις των Γάλλων υπέρ των… «γενναίων» Ελλήνων το ανατύπωσε το 2014 το ΓΕΕΘΑ!…

  139. Ερατοσθένης said

    Μόλις στειλα μνημειώδες σχόλιο για την 28η Οκτωβρίου που αλλάζει όλα τα δεδομένα, αλλά μού το έπιασε η μαρμάγκα

  140. ΚΩΣΤΑΣ said

    135 β

    Α, έτσι, διαψεύδεις την κατηγορία που σε απηύθυναν, χαίρομαι, επανακτάς την εμπιστοσύνη μου! 😉

    Μάλλον τα κοπάνησα λίγο παραπάνω απόψε και γίνομαι κάπως ενοχλητικός, θα κάνω προσπάθεια αυτοσυγκράτησης.

  141. Πέπε said

    Σχετικά με την ακρίβεια ή όχι της φράσης «τόσο ορθές γωνίες», σχολιάστηκε ότι στον πραγματικό κόσμο δεν υπάρχουν κυριολεκτικά ορθές γωνίες. Ναι, αλλά οξείες και αμβλείες υπάρχουν; Το πρόβλημα είναι οι 90 μοίρες ανάμεσα σε δύο ευθείες, ή η ύαρξη ευθειών ολωσδιόλου;

    Αν, όπως υποψιάζομαι, είναι το δεύτερο, ο συντάκτης έχει φροντίσει να μας ενημερώσει ότι το έχει υπόψη του. Λέει: «συχνά βλέπω παγόβουνα με σχετικά ευθείες άκρες, αλλά δεν είχα δει ποτέ πριν κάποιο με τόσο [ορθές] γωνίες». Δηλαδή: ξέρω ότι ευθείες δεν μπορούν να είναι, ωστόσο αρκετά συχνά προσεγγίζουν την ευθεία, και προφανώς σχηματίζουν γωνίες («σχετικά γωνίες» δηλαδή), οι οποίες όμως ποτέ άλλοτε δεν είχα δει να προσεγγίζουν τόσο πολύ την ορθή.

    Νομίζω ότι μια χαρά τα λέει.

  142. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    (σχετικά ευθείες) άκρες όμως ή ακμές; 🙂

  143. Μαρία said

  144. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα! Είχα πάει στη Γενούφα και μετά σε μια σύναξη παλαιών συμμαθητών, οπότε έλειπα

    138 Δυστυχώς και φέτος αμέλησα να βαλω άρθρο για αυτό το θέμα αλλά στη Λεξιλογία έχει γίνει αρκετή έρευνα

    106 Τριάντ, το ένα είδος + ονομαστική είναι καθιερωμένο στη δημοτική, ιδίως όταν ακολουθει πολυλεκτικό. Παράδειγμα, ο Παύλος Μάτεσις μεταφράζοντας τον Μωλν γράφει: στην πόρτα κάτι μουντά μουρμουρητά, ένα είδος χαμηλόφωνο διαβούλιο.

    Με την ευκαιρία της εθνικής εορτής θα χαριστούν πινακίδες και λοιπά παραπτώματα.

  145. Για το «Οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες» και την απόδοσή του στον Μωρίς Σουμάν από τους Μιλιέξ μας έχει πληροφορήσει εδώ (ποιος άλλος;) η Μαρία.

  146. Νέο Kid said

    «Δεν υπάρχουν γωνιές…» «δεν υπάρχουν γωνίες …» … Σε λίγο θα μας πείτε κι ότι δεν υπάρχουν σφαιρικές αγελάδες!

  147. Τις προάλλες (ίσως την ημέρα του σεισμού) έβλεπα ένα ντοκυμανταίρ για την θεσμοποίηση του ρατσισμού στη ναζιστική Γερμανία με τους «νόμους της Νυρεμβέργης». Οι οποίοι αποδόθηκαν ως «νομοθεσία Δρακονιάν» (draconian laws κι έτσ’). Κι έτσι, η Νομανσλάνδη απέκτησε τον πρώτο της νομοθέτη, που είναι και Αρμένης.
    Δεν πρόλαβα να κρατήσω στιγμιότυπο. Μάλλον στο Χίστορυ Τσάννελε ήτανε ή στο ΜπιΜπιΣί.

  148. Νέο Kid said

    147. This is Armenia!! (Και πάρτον στην πηγάδα τον αράπη…) 😛

  149. Νέο Kid said

    144. «Με την ευκαιρία της εθνικής εορτής θα χαριστούν πινακίδες και λοιπά παραπτώματα»

    Άι ημέτεραι δυνάμεις θα αμυνθούν του πατρίου εδάφους!

  150. Οσα μας αποκρύπτουν περί την εθνικήν εορτήν και όχι μόνον εις περισπούδαστον (και όχι μόνον) ανάλυσιν από την ορθήν (και όχι μόνον) γωνίαν :

    Ισως να μην το έχετε σκεφθεί αλλά από την ιστορία μας τα τελευταία διακόσια χρόνια γιορτάζουμε δύο πολεμικές επετείους την 25η Μαρτίου και την 28η Οκτωβρίου ενώ έχουμε κάνει και άλλους πολέμους που χάσαμε και άρα καλώς αποσιωπούμε, αλλά και νικηφόρους όπως οι βαλκανικοί που δεν τους γιορτάζουμε. Γιατί ;
    Ας το ψάξουμε λιγάκι…ποδοσφαιρικά !
    Κατ’ αρχάς στις δύο «εθνικές» επετείους γιορτάζουμε την έναρξη του πολέμου και όχι την λήξη διότι ναι μεν ξεκινήσαμε καλά, προηγηθήκαμε στο σκορ αλλά στο τέλος, κλάψτα χαράλαμπε…
    Και το μεν 21 το πήραμε το ματσάκι στα χαρτιά από την αγγλογαλλορωσική ουέφα της εποχής και βολευτήκαμε σαν κράτος, αλλά το 40 διαλυθήκαμε μόλις στο δεύτερο ημίχρονο τα ιταλάκια έβαλαν μέσα τις γερμανικές μεταγραφές τους, εμείς τότε δεν βάζαμε ακόμα κοινοτικούς στην ομάδα μας. Οταν δε τα γερμανάκια χάσανε στο τέλος από τους αγγλοαμερικανορώσους εμείς δεν είχαμε προκριθεί στην τελική φάση του τότε μουντιάλ να συμμετάσχουμε στην μικτή ομάδα που τους νίκησε και μείναμε στην απ’ έξω.
    Αρα η απορία μου παραμένει, γιατί να θυμόμαστε μόνο ότι προηγηθήκαμε στο σκορ και να πανηγυρίζουμε και όχι το τελικό σε βάρος μας αποτέλεσμα.
    Εχω υπ’ όψιν μου ποδοσφαιρικές συναντήσεις που έληξαν 7-1 όπου η ηττηθείσα προηγήθηκε στο σκορ αλλά δεν θυμάμαι καμμία ηττηθείσα να τις μνημονεύει και κατά μείζονα λόγο να τις γιορτάζει.
    Θα μου πείτε ότι εδώ είναι πόλεμος δεν είναι ποδόσφαιρο, συμφωνώ και ξαναρωτάω :
    τους βαλκανικούς πολέμους -που το πήραμε καθαρά το ματσάκι -γιατί δεν τους γιορτάζουμε ;
    Σεβόμενος την ανεξιγνωμία των αναγνωστών μου (και κυρίως των λαθραναγνωστών – και πάλι γειά σας -) δεν θα σας πω την δική μου ερμηνεία για να μη σας επηρεάσω απλά θα παραθέσω κάποιες παρατηρήσεις μου και τα συμπεράσματα, δικά σας.
    Σαν λαός είμαστε πολύ κοντά και με τους Ιταλούς και με τους Τούρκους, πολύ περισσότερο από τους βόρειους γείτονες μας. Ακόμα και στην γλώσσα οι ιταλικής και τούρκικης προέλευσης λέξεις της καθομιλουμένης είναι πολύ περισσότερες από τις σλαβικής και βουλγαρικής προέλευσης, δείγμα «γειτνίασης» των χαρακτήρων των λαών.
    Ασε στο φαγητό, όλο πίτσα και σουβλάκι είμαστε…
    Διαφέρουμε βέβαια στα θρησκευτικά λιγουλάκι αλλά ποιός δίνει σημασία σε τέτοιες λεπτομέρειες με «άπιστοι, μωαμεθανοί και καθολικοί «.
    Προς βορράν μπορεί να λένε το ψωμί «χλιέπ» και το νερό «βοντά» αλλά είναι ορθόδοξοι, βεριτάμπλ.
    Στα μπαράζ των βαλκανικών αγώνων τους ομοδόξους Βούλγαρους δεν είναι που νικήσαμε ;
    Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί δεν γιορτάζουμε ούτε την έναρξη ούτε την λήξη των βαλκανιών πολέμων, ειδικά την δεύτερη όπου πήραμε και το κύπελλο. Μήπως δεν την γιορτάζουμε επειδή η Βουλγαρία δεν ήταν στο ΝΑΤΟ ενώ η Ιταλία και η Τουρκία ήταν ;
    Δεν είναι εθνική επέτειος ;
    Και τι είναι ;
    Θρησκευτική ;
    Ε, δεν το πιστεύω…

  151. nikiplos said

    @149 η διαχρονική ντροπή… κάτι σαν τη … νομιμοποίηση αυθαιρέτου…

    Πάντως ανέκαθεν νόμιζα πως αυτό το μέτρο είναι σαν έναν μόνιμο αξιωματικό στο στρατό που όντας υποχρεωμένος να ικανοποιήσει το βύσμα, έναν τελείως ρέμπελο, αντικοινωνικό, κάθικα συνάδελφο, που λούφαρε, δεν έκανε αγγαρείες και συνήθως επιδεικτικά την έκανε για ξάπλα, έλεγε συχνά (συνήθως πριν το Πάσχα):

    «Δός του ρε μια άδεια 4 ημερών απο μένα άγραφη, να ξεκουμπιστεί να φύγει από εδώ να μην τον βλέπω!»

    (μπορεί και πράγματι να το πίστευε κάτι τέτοιο, γιατί πρέπει να ομολογήσω πως αυτός ο ίδιος και Χριστούγεννα και Πάσχα μέσα την έβγαζε)…
    Το βύσμα μάζεψε κάπου 180 μέρες φυλάκα στη διάρκεια της θητείας του, αλλά δεν υπηρέτησε ούτε μία… εσβήσθησαν ως εκ θαύματος υπό το κράτος Τσόχαντζη…

    Σήμερα (είμαι σίγουρος), θα είναι κάπου … άριστος και θα μας κουνάει το δάκτυλο…

  152. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα,

    με την χειμερινή ώρα, έφτιαξε και η ώρα στα σχόλια

  153. nikiplos said

    @150, ο Κόθωνας έκανε την ημερομηνία 25 Μαρτίου, ώστε να τονιστεί ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου… Εκείνη την εποχή είχε βρεθεί και η εικών εις την Τήνο, οπότε υπήρχε μια διάχυτη αγαλίαση… who cares? Έτσι κι αλλιώς κατά βάθος παγανισταί είμεθα… Την 25 του Μάρτη την θυμόμαστε, όχι για τη χαρμόσυνη θεοτόκο, όπως σε άλλα Χριστιανικά μέρη του κόσμου – ας πούμε οι Ράστα Φαράϊ εκείνη την δική τους ημέρα στρίβουν 8φυλλο από τη … χαρά τους, αλλά για εμάς εδώ η ημέρα εορτάζεται κυρίως για … τον βακαλάο σκορδαλιά που συνεπάγεται…

    η 28η Οκτωβρίου σωστά εορτάζεται για το γεγονός ότι αποτελεί την έναρξη, την ομόνοια έναντι ενός απειλητικού γεγονότος… Άσε που συνεπάγεται και το έπος της Πίνδου, το καλό πρώτο ημίχρονο που είπες… Μετά κατά τη … νίκη τα κάναμε σκατά… εμφύλιος… Ποιός εορτάζει εμφυλίους? Και οι Γάλλοι τη Βαστίλλη γιορτάζουν κι όχι το Διευθυντήριο ας πούμε…

    Οι Βλακανικοί μας έδωσαν έδαφος, αλλά έπαιξαν κυρίως οι ξένοι παίχτες…
    (αν δεν ήταν τα Γαλλάκια και τα Αγγλάκια που άφησαν τα κοκκαλάκια τους θα σου έλεγα εγώ για νίκες κλπ)
    Εντούτοις η εποποιία μας τελείωσε με την … ιστορική μικρασιατική καταστροφή, που έβαλε οριστικό κι αμετάκλητο πέρας στον ελληνισμό της Μικράς Ασίας μετά από πάροδο 2500 χρόνων!!!
    τι να γιορτάσεις ακριβώς?

  154. LandS said

    79 » Άλλωστε το 1241 δεν υπήρχε καν βυζαντινή αυτοκρατορία, γιατί την κατάλυσαν οι σταυροφόροι το 1204″

    Ανδρέα από τα άλλα που γράφεις φαίνεται ότι ξέρεις ιστορία. Όμως το 1241 υπήρχαν, στην Ανατολή τουλάχιστον 3 Αυτοκράτορες των Ρωμαίων (Κωνσταντινούπολη, Νίκαια και Τραπεζούντα) και ένας Σουλτάνος.

  155. nikiplos said

    Σχετικά με το «γραφείο – χάος» του Υπουργού, αυτό κατά την ταπεινή μου άποψη αποδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος Υπουργός δουλεύει πραγματικά… Τώρα περί τίνος, είναι άλλου ιερέως ευαγγέλιο, πάντως αποτελεί γραφείο κάποιου που πράγματι δουλεύει…

    Αυτήν την εικόνα την έχω και από πολλά μέρη και κυρίως εκτός Ελλάδας… Εγώ προσωπικά τακτικά γραφεία είδα μόνο σε περιοδικά ή σε αίθουσες όπου κανείς δεν εργαζόταν…

  156. Πισμάνης said

    «Η Καθημερινή δημοσίευσε την είδηση αρχικά συνοδεύοντάς την από τη φωτογραφία που βλέπετε αριστερά»

    μακάρι οι τόμοι νά άρχιζαν από τό σημείο που παραπέμπει η «λάθος» φωτογραφία …

  157. Triant said

    144:
    Ευχαριστώ. Ελπίζω πάντως το ‘ένα είδος + γενική’ να μην θεωρείται λάθος γιατί το άλλο μου φέρνει έναν πονάκο στα μάτια 🙂

  158. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    150 – Σαν τον ΠΑΟΚ ένα πράμα, πανηγυρίζει κάποιες νίκες επί του ΟΣΦΠ της ΑΕΚ και του ΠΑΟ αποκρύπτοντας τις άπειρες φάπες-ήττες στην «ένδοξη» ☺😁😂 ιστορία του σε Ελλάδα και Ευρώπη, κάνει το μαύρο άσπρο δηλαδή κι όπως η Ελλάς σώθηκε από τας μεγάλας δυνάμεις, έτσι και ο «ένδοξος» ΠΑΟΚ σώθηκε από τον ξένο παράγοντα.😂
    Παράλληλοι οι βίοι των καρπαζοεισπρακτόρων Ελλάδος – ΠΑΟΚ, παράλληλοι και οι πανηγυρισμοί τους.😂
    Καλημέρα Gee.

  159. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    155 – «πάντως αποτελεί γραφείο κάποιου που πράγματι δουλεύει.»
    Τον κόσμο.☺

  160. Γιάννης Κουβάτσος said

    156: Τουλάχιστον αυτός έκανε μια κάποια θητεία. Ένα σωρό «αριστείς» της πολιτικής και της δημοσιογραφίας ή πήραν τρελόχαρτο ή υπηρέτησαν κάνα εικονικό τρίμηνο στην ακριτική Σαλαμίνα.

  161. Alexis said

    #153: Γαλλάκια και Αγγλάκια στους Βαλκανικούς πολέμους το 1912-13;
    Μήπως κάτι μπερδεύεις εδώ;

  162. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σωστός είναι ο εορτασμός των συγκεκριμένων ιστορικών επετείων, αφού σημασία έχει πάντα ο συμβολισμός. Επανάσταση, για να αποτιναχθεί ο επαχθής ξένος ζυγός, και αντίσταση στην εισβολή που επιχείρησε ένα εχθρικό, και μάλιστα φασιστικό, κράτος. Και σωστά γιορτάζεται και το Πολυτεχνείο, αφού συμβολίζει την αντίσταση, όσων και όπως, στη δικτατορία.

  163. Γιάννης Κουβάτσος said

    161:Τους Βαλκανικούς με τον Α’Π.Π.

  164. Πέπε said

    @142:
    > > (σχετικά ευθείες) άκρες όμως ή ακμές; 🙂

    Στα αγγλικά είναι η ίδια λέξη, edges. Άρα το ερώτημα πάει στον Έλληνα μεταφραστή. «Άκρες», αν ο μεταφραστής, υπ’ ευθύνη του, θέλει να μας διαβεβαιώσει ότι ο συγγραφέας προτίμησε να αποφύγει τους μαθηματικούς όρους επειδή αυτοί ορίζονται πιο αυστηρά απ’ όσο εκείνα που εννοούσε ο ίδιος. «Ακμές», αν ο μεταφραστής, υπ’ ευθύνη του και πάλι, θέλει να μας διαβεβαιώσει ότι ο συγραφέας αισθάνεται πως κατέστησε ήδη αρκετά σαφές ότι τους μαθηματικούς όρους τούς εννοεί χωρίς πραγματικά μαθηματική ακρίβεια, στο περίπου, σε τελική ανάλυση μεταφορικά.

    Για φαντάσου όμως!

    Καθώς δεν είμαι μεταφραστής, δε μου είχε τύχει να συναντήσω περίπτωση όπου η ίδια ξένη λέξη σημαίνει και αυτό που στα ελληνικά ορίζεται μ’ έναν αυστηρό και απόλυτο τρόπο (ακμή: ή είναι ή δεν είναι) και κάτι πολύ πιο χαλαρό (άκρη).

    Δύσκολη ευθύνη…

  165. # 153, 158

    Η μικρασιατική καταστροφή υπήρξε η σωτηρία της κυρίως Ελλάδας που είχαν ακόμα την τουαλέττα στο περιβόλι και που δεν ήξεραν να καλλιεργούν και να ψαρεύουν γιατί η πειρατεία και το λαθρεμπόριο τελείωναν οσωνούπω και θα τρώγανε φλισκούνι κι άγρια μέντα τα αυτοφυή ! Το τι τράβηξαν οι πρόσφυγες που έφεραν τον πολιτισμό είναι γνωστά και φτάνουν μέχρι την εποχή μας στην αντιμετώπιση του ΠΑΟΚ ή του Πανιωνίου ενώ η (ντροπή της προσφυγιάς) ΑΕΚ ενσωματώθηκε στο ΠΟΚ σαν τρίτη και καταϊδρωμένη να γλύφει που και που κανένα κοκκαλάκι που της πετά ο γαύρος
    Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα πέρισυ που ο πάντα ισχυρός στα παρασκήνια γάβρος της έδωσε πρωτάθλημα μόνο και μόνο για να μην το πάρει ο ΠΑΟΚ και φέτος -που νόμισε πως μπορεί να σηκώσει κεφάλι- την πλάκωσε στα μείον και αφαιρέσεις βαθμών.
    Αλλά έτσι την πατάνε όσοι συχωράνε με ξένα κόλυβα.

    ΥΓ. Ο αφελής Κουβάτσος δεν μπορεί να καταλάβει πως η συρρίκνωση της δεξιάς με τον Κούλη έκανε περιττή την δεύτερη επιλογή της -τον βάζελο- και ψάχνει νάβρει «γάβρους του Βορρά» ενώ γάβρους είχε και έχει μέσα στο σπίτι του και μοναδική πολιτική στέγη πλέον του απομένει η ακροδεξιά ( Μπαλτάκος είπες ; )

  166. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πρωί-πρωί παραλήρημα δεν θα το άντεχα ούτε από δικό μου άνθρωπο.

  167. Συμβαίνει όταν κάποιος ταράζει τα νερά της φαντασίωσης που περνάς για πραγματικότητα

  168. Αρειανός said

    α. «Το Πρόταγκον έβαλε ένα ενδιαφέρον άρθρο […] αλλά τόσο κακογραμμένο που δεν βοηθάει και πολύ.»
    Θα πρέπει να προστεθεί ένα «είναι»: «αλλά είναι τόσο κακογραμμένο που δεν βοηθάει και πολύ» ή «αλλά τόσο κακογραμμένο που είναι, δεν βοηθάει και πολύ».

    β. 87 «δεν έχει ενσωματωθεί στο κλητικό της ελληνικής»: κλητικό ή κλιτικό;

  169. Νέο Kid said

    166. Οπλίσου με υπομονή και κατανόηση , συμβάζελε!
    Φαντάσου τι έχουμε να διαβάσουμε αύριο, μετά το ξεμπούκωμα των πιτσιρικιών μας στην Τ(ρ)ούμπα … ( αν δεν κρυφτεί στο λαγούμι του, δηλαδή…)

  170. sarant said

    147 A, πολύ ωραίο, αν και ο ληξίαρχος θα ζητήσει και τεκμηρίωση!

    156 Συμφωνώ

    157 Αυτό που λες εσύ είναι το μέινστριμ

    168α Νομίζω πως έτσι που το γράφω είναι σωστό. Και η δική σου η δεύτερη εκδοχή επίσης στέκεο
    168β Εδώ έχεις δίκιο.

  171. Σας αρέσει, δεν σας αρέσει η «μεγάλη» σας πορεία με αρχηγό αποστολής τον Ασλανίδη ξεκίνησε στο Λίβερπουλ και με τον Κίτσιο πρόεδρο ακόμα κι όταν έπεσε η χούντα- ο Παττακός είχε την ΑΕΚ και το μπάσκετ. Αυτές οι ομάδες στιγματίστηκαν όταν η χούντα εκβίαζε τον Παντελάκη να δώσει τον Κούδα στους γάβρους. Η χούντα ήταν η βασική αιτία που ξεκίνησε το γιγάντωμα του ΠΑΟΚ.

    Το 2024, με την παρέλευση 50ετίας από την πτώση της, μπορεί να συζητηθεί η αίτηση χάριτος που θα υποβάλετε

  172. Pedis said

    Με 29 κατηγορίες για κακουργήματα μεταξύ των οποίων αυτή της δολοφονίας βαρύνεται ο δράστης του χθεσινού μακελειού σε συναγωγή του Πίτσμπουργκ, όπου 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 6 τραυματίστηκαν, στην πιο πολύνεκρη επίθεση των τελευταίων δεκαετιών στις ΗΠΑ.

    Ομοσπονδιακοί εισαγγελείς θα συμπεριλάβουν το αδίκημα για έγκλημα μίσους, που επισύρουν την θανατική θανάτου, όπως γνωστοποίησε ο Αμερικανός υπουργός Δικαιοσύνης, Τζεφ Σέσιονς, ενώ το FBI ανακοίνωσε πως θεωρεί ότι ο 46χρονος ύποπτος ενήργησε μόνος.

    τελικά, μόνο οι ισλαμιστές δρουν με υποστήριξη, δίκτυα, οργανώσεις, παρακράτη και κράτη από πίσω τους.

  173. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καμιά ανθρωπιστική ΜΚΟ να διαμαρτυρηθεί για την απίστευτη ταλαιπωρία του Ευακίου; Αν ήταν πρόσφυγας, όλοι θα τρέχανε, για το βασανισμένο κορίτσι μούγκα. Αλλά, δε βαριέσαι, όλα για κάποιο λόγο γίνονται, που λέει και η λαλακία της εποχής των παπαγάλων…
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.parapolitika.gr/article/apistefti-taleporia-tis-evas-kaili-tin-imera-ton-genethlion-tis&ved=2ahUKEwjggKn0hqneAhVKb1AKHSLXCxcQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw1awQctEgT3JEGMoMLchNGL

  174. sarant said

    174 Θα είναι απόγονοι αυτών που της έσφαξαν τον παππού….

  175. spiral architect 🇰🇵 said

    Δισκολοχώνευτος μεζές:

    (ο τύπος είναι εντελώς βλαμμένος)

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προς Τζι:Αν ήμουν Παοκτζής, θα χαιρόμουν πολύ περισσότερο για τα Ελληνόπουλα της Κ19 που είναι πρώτα στη βαθμολογία και κέρδισαν τα αντίστοιχα δικά μας, παρά για τη μάλλον βέβαιη επικράτηση των λεγεωνάριων του Σαββίδη επί των πιτσιρικάδων του Παναθηναϊκού τη Δευτέρα. Το πρώτο δείχνει δουλειά και υποδομή, το δεύτερο τη χυδαία νίκη του χρήματος.

  177. Γιάννης Κουβάτσος said

    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.sport-fm.gr/article/podosfairo/proklitiki-anartisi-giwrgou-sabbidi-kata-panathinaikou/3349209&ved=2ahUKEwj2v_2DuaneAhXDJlAKHU3DClIQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw0msFrgFEMT1a_kMDd0YhiA&cshid=1540740369867

  178. Νέο Kid said

    178. Ρε συ Γιάννη, σιγά την προσβολή να πούμε! Όσο προσβολή θα ήταν να πει η Ελένη Λουκά τη Μόνικα Μπελούτσι «άσχημη». … 😀
    Εμείς είμαστε Παναθηναϊκοί! Πα να πει, γραμμένους τους έχουμε τους προέδρους και όλο τους το σόι ( πλην Παύλου θεού!)
    Εμείς έχουμε κράξει σε κοτζάμ Βαρδινογιάννη να βάλει στο παχύ του έντερο τα κότερα! Δεν είμαστε ΓιαλανΤζήδες που μπλέκοντας τη βούρτσα με την … νομίζει ότι υποστηρίζουμε Αλαφούζο! 😜

  179. ΓιώργοςΜ said

    Είδα μόλις τώρα τη δήλωση του Γαβρόγλου:

    «Ο λαός ξαναστάθηκε όρθιος και έδωσε θύματα για τα οποία πρέπει αιωνίως να είμαστε ευγνώμονες γιατί πολλά από τα στοιχεία της δημοκρατίας μας σήμερα δεν θα ήταν ικανά να υπάρχουν αν δεν υπήρχε η θυσία αυτών των ανθρώπων»
    «…στα οποία…» δεν θα έπρεπε να είναι; Προφορικός λόγος, δε λέω, αλλά μου φάνηκε πολύ μακάβριο έτσι όπως το διάβασα. Ενδεχομένως να κάνω λάθος, διορθώστε με.

  180. f kar said

    έγραψε κάποιος για αναγνώστες του όντας σε μπλογκ άλλου, ή μου φάνηκε

  181. f kar said

    έγραψε κάποιος για αναγνώστες του όντας σε μπλογκ άλλου, ή μου φάνηκε

  182. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  183. Αρειανός said

    170, 168α Πράγματι, η αρχική σύνταξη στέκει, τώρα που το ξαναδιαβάζω.

  184. sarant said

    183 Λανθασμένα, σηκώνει κουβέντα

  185. cronopiusa said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: