Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εκκλησιαστικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 10 Νοέμβριος, 2018


Δεν ξέρω αν τελικά θα ευοδωθεί η συμφωνία ή πρόθεση συμφωνίας ή όπως αλλιώς την πούμε, μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας ή μεταξύ πρωθυπουργού και αρχιεπισκόπου αν προτιμάτε, πάντως δίνει τον τιτλο στα σημερινά μεζεδάκια μας, που αποφάσισα να τα πω εκκλησιαστικά.

Ίσως θα την αποκαλέσουμε ιστορική συμφωνία, είχα γράψει. Δεν ξέρω αν αυτό θα επαληθευτεί, πάντως, από μια άποψη, πρόκειται για συμφωνία θαυματουργή, αφού, τουλάχιστον αν πιστέψουμε την ΕΡΤ, κατάφερε ακόμα και νεκρούς να αναστήσει.

Βλέπετε στην οθονιά αριστερά τις απόψεις του Προκόπιου, μητροπολίτη Φιλίππων, ο οποίος βρίσκει θετική τη συμφωνία αν και πιστεύει ότι χρειάζονται διευκρινίσεις.

Το δυστύχημα είναι ότι ο Φιλίππων Προκόπιος έχει αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο από πέρυσι το καλοκαίρι· πνίγηκε ή κάτι τέτοιο ενώ είχε πάει στη θάλασσα για μπάνιο.

Οπότε; Λέτε να είναι τόσο μεγάλη η δύναμη της συμφωνίας που να ανασταίνει και νεκρούς; Μπα, υπάρχει πιο πεζή εξήγηση. Δηλώσεις υπέρ της συμφωνίας έκανε ο τωρινός μητροπολίτης Φιλίππων, ο Στέφανος, αλλά ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ θα έβαλε στο γκουγκλ «Μητροπολίτης Φιλίππων» και θα πήρε το πρώτο όνομα που βρήκε μπροστά του, έτσι που ισοπεδώνεται ο χρόνος στο ιντερνέτι.

Κι έτσι η ΕΡΤ προσθέτει ένα ακόμα θηριώδες μαργαριτάρι στο παθητικό της. Και τα ιδιωτικά κανάλια έχουν κάνει τέτοιες και χειρότερες γκάφες, αλλά αυτό το περιμένουμε -από την ΕΡΤ έχουμε μεγαλύτερες απαιτήσεις.

* Το αστείο είναι πως η δημοσιογράφος σωστά λέει ότι θα ακουστούν δηλώσεις του μητροπολίτη Φιλίππων Στέφανου (δείτε εδώ το στιγμιότυπο) αλλά οι συνάδελφοί της τα θαλάσσωσαν.

* Στον αέρα, δεν είναι δυνατον να διορθωθεί το λάθος. Στο έντυπο, πάλι δεν διορθωνεται αμέσως. Στον ιστό, διορθώνεται και πολλοί ιστότοποι τα διορθώνουν τα μαργαριταρια τους -και καλά κάνουν.

Έτσι, τις προάλλες, πολλοί ιστότοποι έβαλαν τιτλο «Συγκινητικό το αντίο της Λέστερ στον εκλιπών Πρόεδρο», αλλά οι περισσότεροι το διόρθωσαν (σε «εκλιπόντα») κι έτσι έμειναν μόνο οι αναδημοσιευτές αδιόρθωτοι.

* Όσο για τα λάθη στο Τουίτερ, αυτά γίνονται ιότροπα αμέσως μολις τα διαπράξει ο πολιτικός (ή ο υπάλληλος που έχει αναλάβει να τιτιβίζει για λογαριασμό του). Κι έτσι έγινε και με το τιτίβισμα του πρωθυπουργού αριστερά, που εμφανίζει τον Αλέξη Τσίπρα να δηλώνει με καμάρι ότι «Άρουμε σταδιακά τις μεγάλες αδικίες….»

Επειδή το ρήμα ακούγεται πολύ στην υποτακτική (θα άρουμε, να άρει) κάποιοι θεωρούν πως και στην οριστική είναι «άρω». Όχι βέβαια, «αίρω» είναι. Καλό είναι πάντως να χρησιμοποιούμε λέξεις που ξέρουμε πώς γράφονται και πώς κλίνονται -έτσι, εδώ, ο Μήτσος γράφει «Επανορθώνβουμε τις αδικίες…» ακολουθώντας τη σοφή συμβουλή του χωροφύλακα που κλότσησε το πτώμα από τον δρόμο να πάει στο χαντάκι, διότι δεν ήξερε πώς γράφεται το «οδόστρωμα» στο ραπόρτο που έγραφε.

* Παρατηρώ επίσης ότι ο τιτιβιστής του πρωθυπουργού δείχνει κάποια αντιπάθεια στο τελικό νι. Και αν η φράση «το δημοσιονομικό χώρο» ήταν αποδεκτή με την παλιά γραμματική, σε διάφορους εκδοτικους οίκους που ξέρω υπήρχε από παλιότερα η πολιτική όλα τα αρσενικά επίθετα να παίρνουν άρθρο με τελικό νι για να ξεχωρίζουν από το ουδέτερο.

Από την άλλη, η φράση «το καιρό» μου φαίνεται εντελώς αφύσικη χωρίς το τελικό νι -τουλάχιστον από φυσικό ομιλητή της κοινής νεοελληνικής. Επειδή όμως πιο κάτω έχει ένα «τηΝ καταπολέμηση», καταλαβαίνω πως απλώς το ξέχασε.

* Κι ένα ορθογραφικό ερώτημα. Φίλος διάβασε ενα άρθρο στην ΕφΣυν (παρεμπιπτόντως, δεν είχα προσέξει ότι ο Τάκης Μίχας συνεργάζεται με τη συνεταιριστική εφημερίδα) και στάθηκε στον τύπο «των ναρκωσυμμοριών». Και με ρωτάει πώς πρέπει να το γράφουμε:

ναρκοσυμμορίες ή ναρκωσυμμορίες;

Ενδιαφέρον ερώτημα. Το πρόθημα ναρκ- ή ναρκο/ω- μπορεί να αναφέρεται σε δύο πράγματα: ειτε στις νάρκες (ναρκοθέτηση, ναρκαλιευτής, ναρκοπέδιο) είτε στα ναρκωτικά (ναρκομανής, ναρκοσυμμορία, ναρκοδολάριο).

Εγώ προτιμώ να γράφω τα πάντα με όμικρον, επειδή το όμικρον είναι το συνδετικό φωνήεν της ελληνικής και επειδη βρίσκω ισχυρή την αναλογία προς τον ναρκομανή.

Πολλοί προτιμούν να γράφουν με ωμέγα τα νεότερα σύνθετα από τα ναρκωτικά (ναρκωσυμμορία, ας πούμε) αλλά τον ναρκομανή με όμικρον, που το βρίσκω ασυνεπές. Αυτή την ασυνέπεια υιοθετεί το ΛΚΝ, που γράφει ναρκομανής αλλά ναρκωδολάριο. Ο Μπαμπινιώτης και το Χρηστικό τα έχουν όλα με όμικρον.

Οπότε, συμφωνώ (για μια φορά) με τον Μπαμπινιώτη.

* Είναι προνόμιο να μένεις κοντά στον πρωθυπουργό; Μια φίλη που είχε μαγαζί στην Αναγνωστοπούλου, επί Σημίτη, δεν το έβρισκε και πολύ βολικό, αλλά φαίνεται ότι άλλοι το θεωρούν θετικό -ίσως να αυξάνει και το νοίκι του διαμερίσματος, που το βρίσκω κάπως τσιμπημένο στην αγγελία της εικόνας.

* Σε ιστότοπο αστυνομικών ενδιαφερόντων δημοσιεύτηκε συνέντευξη μιας αστυνομικού η οποία δήλωσε ότι: Οι γυναίκες αστυνομικοί επανδρώνουν επάξια ολες τις υπηρεσίες της ΕΛΑΣ.

Γυναίκες και να επανδρώνουν;

Για να είμαι δίκαιος, την επιλογή του ρήματος την υποβάλλει ο δημοσιογράφος, που ρωτάει αν οι γυναίκες «επανδρώνουν σήμερα όλες τις υπηρεσίες». Πάντως, το ενδιαφέρον είναι ότι σε διάφορους ιστότοπους είδα πολύ κόσμο να θεωρεί οξύμωρο το «οι γυναίκες επανδρώνουν» -πολύ περισσότερο που υπάρχει η εύκολη εναλλακτική του «στελεχώνουν».

* Η αστεία επιγραφή της εβδομάδας, από πόρτα ψυγείου (μάλλον) όπου το ΣΥΡΑΤΕ αποδίδεται στα αγγλικά   SIRATE.

Δεν είναι τόσο άχρηστο όσο φαίνεται, μια και υπάρχουν κάποιοι αλλοδαποί που μιλάνε ελληνικά αλλά δεν ξέρουν να γράφουν στο ελληνικό αλφάβητο -αν και αμφιβάλλω αν θα καταλάβουν την λόγϊα προστακτική.

* Ο άσπονδος φίλος της εβδομάδας.

Σε άρθρο αθλητικού ιστοτόπου, διαβάζουμε ότι ο Νόβακ Τζόκοβιτς κατάφερε να βρεθεί και πάλι στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ενώ είχε ξεκινήσει τη σεζόν από πολύ χαμηλότερα -και ένας αξιωματούχος της ομοσπονδίας του τένις δήλωσε πως «ήταν φαινομενική η επιστροφή του σε καλή κατάσταση, κάτι που φάνταζε πολύ δύσκολο πριν έξι μήνες«.

Ήταν φαινομενική μόνο η επιστροφή του στις επιτυχίες; Δεν ήταν πραγματική; Ήταν απλώς για το θεαθήναι; Διότι αυτό σημαίνει στα ελληνικά το «φαινομενικός», αυτόν που δίνει την εντύπωση ότι υπάρχει, ενώ δεν έχει πραγματική υπόσταση ή αυτόν που γίνεται για να δημιουργήσει εντυπώσεις, ενώ είναι επιφανειακός ή και ψευδής.

Προφανώς η επιστροφή του Τζόκοβιτς στις επιτυχίες ήταν εντελώς πραγματική -απλώς ο συντάκτης κακομεταφράζει το «a phenomenal return to form» της πρωτότυπης δημοσίευσης.

Αλλά βέβαια τον πρόδωσε ο άσπονδος φίλος. Το phenomenal δεν αποδίδεται «φαινομενικός» αλλά  πρωτοφανής, εκπληκτικός, απίθανος.

Τα φαινόμενα απατούν.

* Μια παρένθεση που αλλάζει θέση μπορεί να αλλάξει και το νόημα. Παράδειγμα για αυτή την αρχή είχαμε τη βδομάδα που μας πέρασε σε ένα άρθρο για τον θάνατο ενός σημαντικού Θεσσαλονικιού λογίου, του Κρίτωνα Σαλπιγκτή., όπου, καθώς εκτίθεται το πλούσιο έργο του μακαρίτη, διαβάζουμε ότι:

Επίσης έχει γράψει τη νουβέλα: “Τελευταίο Δρομολόγιο – Μια ιστορία του Αστυνόμου Μπέκα”, εκδ. Αιγαίον, 2012, με εικονογράφηση του Γιώργου Ακοκαλίδη, έκδοση αφιερωμένη στη μνήμη του δημιουργού του Αστυνόμου Μπέκα, Γιάννη Μαρή (ψευδώνυμο του Γιάννη Τσιριμώκου, μετά από άδεια του υιού του Άγγελου).

Έχουμε βέβαια το προνόμιο να περιλαμβάνουμε στους εκλεκτούς φίλους του ιστολογίου τον Άγγελο, αλλά δεν είναι ανάγκη να τον ρωτήσουμε -είναι βέβαιο πως δεν έδωσε ο Άγγελος την άδεια στον πατέρα του να πάρει το ψευδώνυμο Γιάννης Μαρής. Η παρένθεση έπρεπε να κλείνει εφτά λέξεις πιο πριν.

* Και ένα μεταφραστικό στο οποίο ζητάω τη γνώμη σας.

Φίλος τού ιστολογίου στέλνει την αφίσα εκδήλωσης που βλέπετε, που πρέπει να έχει κάποια σχέση με την ανακήρυξη της Ελευσίνας σε πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Παίζοντας με τις λέξεις, οι διοργανωτές διάλεξαν να προβάλουν το ερώτημα-σύνθημα «Είναι η Τέχνη Πρωτεύουσα;» που το απέδωσαν στα αγγλικά ως Is the Art Capital?

Ο φίλος θεωρεί ότι πρόκειται για τραγικό μεταφραστικό μαργαριτάρι, αλλά εγώ δεν το βλέπω έτσι. Ο μεταφραστής προσπάθησε να μεταφέρει το ελληνικό λογοπαίγνιο στα αγγλικά -θα μπορούσε ίσως να γράψει Is Art a Capital issue? αλλά και το Is Art Capital? σωστό το βρίσκω. Μόνο το οριστικό άρθρο, το the, δε μ’ αρέσει.

* Και θα κλείσω με ένα θηριώδες μεταφραστικό πολυμαργαριτάρι από το Χάφιποστ, που το διάβασα στη Λεξιλογία. Σε άρθρο για τους Βίκινγκ και τη ναυτική τους τέχνη, διαβάζουμε ότι:

Μέχρι τον 11ο αιώνα, οι Βίκινγκς είχαν γίνει κυρίαρχοι στη Βρετανία και είχαν εγκατασταθεί στην Ισλανδία, τη Γροιλανδία και την Αμερική και εισέβαλαν στα ισπανικά λιμάνια από όπου ήταν γνωστοί από τους κατοίκους των χερσότοπων ως ”μάγοι των ειδωλολάτρων”. Τα πλοία ήταν απαραίτητα για να κινούνται και να επεκταθούν περεταίρω.

Ας μη σταθούμε στο «περεταίρω» που το έχουμε δει πολλές φορές, ούτε στον μακρυγιαννικό παρατονισμό «των ειδωλολάτρων». Ποιοι είναι οι κάτοικοι των χερσότοπων; Τι να λέει τάχα το πρωτότυπο;

Ωστόσο, αυτή είναι μια διορθωμένη μορφη του μαργαριταριού, που κάπως θαμπώνει την υπερκόσμια λάμψη του. Στην αρχική του μορφή, όπως το διέσωσε ο φίλος μου ο Θέμης, ήταν:

Tι δουλειά έχουν οι Μαυροβούνιοι στα ισπανικά λιμάνια; Τι ζητούν οι Βούλγαροι στην Ισπανία μας;

Στην πραγματικότητα, το πρωτότυπο έγραφε:

By the 11th century Vikings had become overlords of swaths of Britain and had settled in Iceland, Greenland and America, and raided Spanish ports where they were known as “heathen wizards” by the Moors.

Έκαναν επιδρομές στα ισπανικά λιμάνια, όπου οι Μαυριτανοί (οι Άραβες, διότι Άραβες είχε τον 11ο αιώνα σε μεγάλο τμήμα της Ισπανίας) τους αποκαλούσαν «ειδωλολάτρες μάγους» (γκιαούρηδες ή καφίρηδες μάγους, ίσως).

Αυτό το Moors (Μαυριτανοί/Άραβες, είπαμε) ο συντάκτης του Χάφιποστ το έκανε «Μαυροβούνιοι»!

Τους καπιταλιστές αγνοώ πώς τους βρήκε. Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.

Προφανώς τόσο χοντρό λάθος κάποιος το πρόσεξε κι έτσι οι Μαυροβούνιοι διορθώθηκαν σε… κάτοικους των χερσότοπων. Εδώ ο ήρωάς μας άνοιξε το λεξικό, βρήκε ότι moor είναι και ο χερσότοπος, αγνόησε αγέρωχα το κεφαλαίο αρχικό γράμμα κι έτσι έβαλε τους κατοίκους των χερσότοπων να κατοικούν στα λιμάνια.

Απορώ γιατί δεν πρόσεξε ότι υπάρχει και ρήμα moor που σημαίνει «αγκυροβολώ» -που ταιριάζει να έχουμε «αγκυροβολητές» στα λιμάνια!

Πάντως πρέπει να παραδεχτώ ότι ο ήρωάς μας, ο συντάκτης του άρθρου του Χάφιποστ, είναι θαρραλέος άνθρωπος, σαν τους Βίκινγκ ένα πράμα. Θέλει πολύ θάρρος ή απόλυτη άγνοια κινδύνου να μεταφράζεις με χερσότοπους και Μαυριτανούς και ταυτόχρονα να βάζεις στο άρθρο σου λινκ προς το πρωτότυπο!

* Καλό σαββατοκύριακο σας εύχομαι. Να προσθέσω πάντως ότι χτες κυκλοφόρησε ένα πολύ διασκεδαστικό βιβλίο που λέγεται «Η γλώσσα έχει κέφια«, και όσοι κατοικούν στο Λεκανοπέδιο προλαβαίνουν να πάνε να το αγοράσουν.

Μάλιστα, σε βιβλιοπωλείο του κέντρου το εν λόγω βιβλίο εθεάθη να κάνει κακές παρέες:

Advertisements

261 Σχόλια to “Εκκλησιαστικά μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid said

    Για την αφίσα , νομίζω ότι η αντιμετάθεση του the διορθώνει τη λάθος σύνταξη και σώζει κιόλας ( σε αξιοπρεπή βαθμό) το λογοπαίγνιο,
    Is Art the Capital?

  2. π2 said

    Δεν είναι εκκλησιαστικό μεζεδάκι ακριβώς, αλλά είναι ενδιαφέρουσα νομική ορολογία που σχετίζεται με την εκκλησία. Διαβάζω ότι κοντά ένα τρίτο της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι διακατεχόμενες εδαφικές εκτάσεις, δηλαδή γη διεκδικούμενη, χωρίς τίτλους ιδιοκτησίας. Ωραίος όρος (χρησιμοποιείται συχνά και για δάση). Είναι ένας ευγενικός και ετυμολογικά διάφανος όρος να πεις «καταπατημένα».

  3. Νέο Kid said

    Το meeting της αφίσας είναι επίσης ατυχές. Αυτά δεν λέγονται meetings. Λέγονται gatherings, conferences, talks … κάτι τέτοιο . Παντως , όχι meeting.

  4. Νέο Kid said

    To pass a Moor for Roger Moore is forgiven
    To pass a Viking for Waren Buffet is unforgivable

  5. Παναγιώτης Κ. said

    «Εθεάθη να κάνει κακές παρέες». 🙂

  6. nikiplos said

    1@, 3@ σωστός ο Κίδιος… με την προσθήκη ότι και η ελληνική λέξη «συνάντηση» είναι ενδεχομένως λίγο άστοχη… Καμία ημερίδα δεν αποκαλείται συνάντηση… Συνάντηση και Αντάμωμα έχω δεί μόνο σε αφίσες για πανηγύρια…

  7. Avonidas said

    Καλημέρα.

    έτσι, εδώ, ο Μήτσος γράφει «Επανορθώνβουμε τις αδικίες…»

    Ο Μήτσος μόλις έπεσε θύμα του Μεφρι 😉

  8. Γς said

    Καλημέρα

    >Άρουμε σταδιακά τις μεγάλες αδικίες

    Αρες μάρες…

    και φρούτι ντι μάρε

    Μας το σέρβιρε κι αυτό [άρση αδικιών, χρηστή διαχείρηση, καταπολέμηση διαφθοράς]. Ορεξη νά’ χουμε…

  9. cronopiusa said

    Στη δημοσιότητα φωτογραφίες του 20χρονου που κατηγορείται για βιασμό τρίχρονου στα Ιωάννινα…

    δεν βάζω λίνκ, είναι από δωρεάν φυλλάδα

    και ερωτώ πως δημοσιοποιούν φωτογραφία του, τον δίκασαν και τον καταδίκασαν
    και πως θα ενταχθούν οι πρόσφυγες, σε ένα διαφορετικό σύστημα δικαιοσύνης όταν σχεδόν προτρέπουν το «οφθαλμόν αντί οφθαλμού» στις «αγγελικές» μας φυλακές που κρατείται;

    «Η γλώσσα έχει κέφια»: Χαμογελαστή περιπλάνηση με τον Νίκο Σαραντάκο στα τοπία της γλωσσικής ελαφρότητας left.gr

  10. Avonidas said

    Παίζοντας με τις λέξεις, οι διοργανωτές διάλεξαν να προβάλουν το ερώτημα-σύνθημα «Είναι η Τέχνη Πρωτεύουσα;» που το απέδωσαν στα αγγλικά ως Is the Art Capital?

    Ο φίλος θεωρεί ότι πρόκειται για τραγικό μεταφραστικό μαργαριτάρι, αλλά εγώ δεν το βλέπω έτσι. Ο μεταφραστής προσπάθησε να μεταφέρει το ελληνικό λογοπαίγνιο στα αγγλικά -θα μπορούσε ίσως να γράψει Is Art a Capital issue? αλλά και το Is Art Capital? σωστό το βρίσκω. Μόνο το οριστικό άρθρο, το the, δε μ’ αρέσει.

    Αν προσπάθησαν να μεταφέρουν το λογοπαίγνιο, απέτυχαν. Το Is Art Capital? μπορεί μόνο να σημαίνει «είναι η τέχνη κεφάλαιο;» Δεν μεταφέρεις λογοπαίγνια επί λέξει, τα ‘χουμε ξαναπεί και για τον Αλέξη 😜

  11. Αυτοί οι Μαυριτανοι/Μαυροβουνιοι πέρασαν από πολλά κύματα! Σε κάποια από τις διορθώσεις του άρθρου για τους Βίκινγκς το είδα και ως «όπου ήταν γνωστοί από τους Μαυριτανούς ως «καπιταλιστές»». Ίσως ο μεταφραστής κατάλαβε αρχικά ότι υπάρχει κάποιο λάθος, αλλά θεώρησε ότι αυτό ήταν οι Μαυριτανοι. Οπότε μετέτρεψε σε Μαυροβουνιους αυτούς που αποκαλούσαν τους Βίκινγκς καπιταλιστές. Στη συνέχεια προχώρησε και σε άλλες αλλαγές

  12. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν είναι μόνο τα μεζεδάκια που μας ταΐζει κάθε τόσο η ΕΡΤ. Είναι και οι δημοσιογράφοι της που διακινούν ό,τι αμερικανισμό κυκλοφορεί στην πιάτσα. Τις προάλλες μια ξανθιά δημοσιογράφα μάς τάραξε «στο τέλος της μέρας» και «στο τέλος της μέρας».

  13. Avonidas said

    Έκαναν επιδρομές στα ισπανικά λιμάνια, όπου οι Μαυριτανοί (οι Άραβες, διότι Άραβες είχε τον 11ο αιώνα σε μεγάλο τμήμα της Ισπανίας)

    Αμ, δε! Μουσουλμάνοι ήταν, Άραβες όχι. Οι Μαυριτανοί ήταν οι αυτόχθονες κάτοικοι του Μαγκρέμπ, του Μαρόκου.

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δημοσιοποιούνται νόμιμα εδώ και μερικά χρόνια οι φωτογραφίες όσων κατηγορούνται για παιδοφιλία όπως επίσης για βιασμό και ασέλγεια εις βάρος παιδιών. Π.χ. https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.protothema.gr/greece/article/533465/fotografia-autos-einai-o-paidofilos-ergazomenos-stin-ert3-/AMP/&ved=2ahUKEwie4-L6uMneAhUqsaQKHekIACoQFjACegQICBAB&usg=AOvVaw0-GdzHnoFtyGyzIhHcN6Ma&ampcf=1

  15. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 14 στο 9.

  16. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    13 Τον 11ο αιώνα ήταν και Άραβες θαρρώ -The Moors initially were the indigenous Maghrebine Berbers.[1] The name was later also applied to Arabs.
    Μπορεί όμως να κάνω λάιος.

    11 Σοβαρά; Πήγε να το διορθώσει δηλαδή και το έκανε διπλό το λάθος!

    7 Άτιμε Μέφρι!

  17. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    Ευτυχώς Νικοκύρη η γλώσσα ειναι Κυρία, τσακίζει κόκκαλα, έχει και κέφια! Λυπάμαι τις …κακές παρέες!😢


  18. Στην εβδομάδα που πέρασε, είχαμε και το «τεσσεράμισι χιλιάδες προσλήψεις» το Υπουργού Παιδείας, που τον άκουσα στο ραδιόφωνο «ιδίοις ωσί».

  19. Νέο Kid said

    Υπάρχει πάντως «δεδικασμένο».
    https://news.artnet.com/market/what-makes-an-art-capital-28565

    Αβονίδα, το «Κεφάλαιο» δεν έχει αυστηρά οικονομική (ή μαρξιστική ,αν θες) ερμηνεία ,μόνο. Ουτε στα αγγλικά.
    Θα πεις Science is a capital factor in our lives (χωρίς να εννοείς (κατανάγκην) τίποτε οικονομικής φύσης)

  20. …από την ΕΡΤ έχουμε μεγαλύτερες απαιτήσεις…

    Δυστυχώς λόγω της μεγαλύτερης…κίας που διέπραξε ο Σύριζα ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ για να έχουμε τρία άχρηστα κανάλια αντί για ένα και να θέλουν να φιάξουν και τέταρτο !!

    Μετά το τουίτερ που είδα τον (γείτονα) Τσίπρα θα τον λέω πράϊμίνιστερ γκρρ!!

  21. πουλ-πουλ said

    12.
    Ξανθιά δημοσιογράφος. Ε όχι, στην Ελλάδα οι ξανθιές είναι πιο πολλές από τη Σουηδία.

  22. Χαρούλα said

    Σαν σήμερα χάσαμε τον Ρεμπώ, αλλά βρήκαμε τον Μαλλιαρό. Μετά τις άκαιρες προηγούμενες ευχές, στην μέρα τους(ελπίζω) τώρα!
    Υγεία, χαρά, δημιουργικότητα για πολλά χρόνια, και μια τούρτα όπως αρμόζει, …μαλλιαρή!

  23. Pedis said

    Ρε τι πά και γράφει ο εμβριθής πράιμ Τουίτης!

    Αδιάφθοροι οι κωλοτούμπες, λέει … ο ίδιος … για τους ίδιους … τους ξεπουλητάδες …. Μάλιστα, μάλιστα!

    Ενώ,

    συμβαίνουν και εις Βερολινίους (η διεθνής της μάσας δημοσίου χρήματος)

    The city, state and federally funded airport was originally expected to cost €2bn. Earlier this year, however, planners said the current estimated costs would reach €7.3bn, a number that could rise further depending on how long it takes to finish. And every month the airport sits unopened, it racks up millions of euros in maintenance and upkeep costs.

    http://www.bbc.com/capital/story/20181030-what-happened-to-berlins-ghost-airport

  24. Avonidas said

    #19. Μόνο ως επίθετο, όμως, μπορεί το capital να έχει αυτές τις σημασίες. Έτσι όπως είναι στην αφίσα, οποιοσδήποτε το διαβάσει θα καταλάβαινε το ουσιαστικό.

  25. leonicos said

    Τα κατάφερα να ξαναβρεθώ εδώ!

  26. Γς said

    >πολυμαργαριτάρι από το Χάφιποστ

    >ο συντάκτης του Χάφιποστ

    >του άρθρου του Χάφιποστ

    Γιατί Χάφιποστ κι όχι Χάφποστ το HuffPost ;

  27. leonicos said

    Εγώ προτιμώ να γράφω τα πάντα με όμικρον, επειδή το όμικρον είναι το συνδετικό φωνήεν της ελληνικής και επειδη βρίσκω ισχυρή την αναλογία προς τον ναρκομανή

    Είναι συνδετικό της ΙΕ

  28. Για να κάνω τον δικηγόρο του Διαβόλου, ένα μη επανδρωμένο σκάφος έχει μήπως γυναίκα πιλότο; 😉

    Νομίζω ότι η οικονομία της γλώσσας έχει βάλει εδώ και πολύ καιρό το «επανδρώνω» στο ίδιο μονοπάτι με το «παντρεύομαι».
    Και καλά κάνει κατά την ταπεινή μου γνώμη.

  29. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>συμφωνώ (για μια φορά) με τον Μπαμπινιώτη
    Νομίζω είναι η δεύτερη, σαν κάτι θυμάμαι από παραπρόπερσι 🙂 🙂 🙂

    16. ο (άτιμος) ο Μέφρι κόβει βόλτες τρόυρα 🙂

    18.>> τεσσεράμισι χιλιάδες
    πριν λίγο καιρό συζητήθηκε εδώ και κρίθηκε αποδεκτό.

    28. Η επάνδρωση καθαρίζεται με τη στελέχωση αλλά το ανδραγάθημα ;

  30. leonicos said

    επανδρώνουν = στελεχώνουν

    Μήπως… μήπως λέω, η εμμονή στους άφυλους τύπους είναι πιο σεξιστικό γνώρισμα από το να αγνοεις το έμφυλο των έμφυλων;

    Και τώρα, που γίνονται και οι γυναικες αστυνομικοί και στρατιωτικοί και οι ανδρες νοσηλευτες, θα καταργηθεί η λέξη ενανδρώνω;

    Ελπίζω να μη μου πει κανείς. ότι οι άνδρες ενανδρώνουν ενώ οι γυναίκες στελεχώνουν…

    γιατί θα πω πράγματα που θα με ξαναμαλώσει η Λουκρητια και θα φωνάζει «Είσαι ο Λεώνικος που ξέρουμε;»

  31. Σωτήρς said

    Καλημέρα. Φοβερό το άρθρο της huffington! Είδα μια φωτογραφία από το φέρετρο του συγχωρεμένου Κ.Κατσίφα που έγραφε «Κων/σταντινος …». Τετοιες ώρες τέτοια λόγια βέβαια. Ας μην βάλω λινκ από φωτογραφίες κηδείας.

  32. Γς said

    30:

    >Και τώρα, που γίνονται και οι γυναικες αστυνομικοί και στρατιωτικοί και οι ανδρες νοσηλευτες, θα καταργηθεί η λέξη ενανδρώνω;

  33. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κλακαμάνης;
    http://www.kathimerini.gr/994300/article/epikairothta/politikh/voylh-enos-leptoy-sigh-sth-mnhmh-toy-kwnstantinoy-katsifa
    Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

  34. Γς said

    29:

    > Η επάνδρωση καθαρίζεται με τη στελέχωση αλλά το ανδραγάθημα

    Στελααρτγάθημα;

  35. leonicos said

    εγώ δεν το βλέπω έτσι. Ο μεταφραστής προσπάθησε να μεταφέρει το ελληνικό λογοπαίγνιο στα αγγλικά -θα μπορούσε ίσως να γράψει Is Art a Capital issue? αλλά και το Is Art Capital? σωστό το βρίσκω. Μόνο το οριστικό άρθρο, το the, δε μ’ αρέσει.

    Συμφωνώ με τον Νοικοκύρη. Και το βρίσκω προσφυέστατο, ακριβώς επειδή μοιάζει με λάθος.

    Αν έγραφε Capital issue θα χάλαγε ακριβώς αυτό, το λάθος που διεγείρει. Είναι σα να λες: Δεν σ’ αγαπάω όσο τη ζωή μου…. αλλά να εννοείς: σε αγαπάω πολύ περισσότερο.

    Για το the εχωμάλλον λιγότερες επιφυλάξεις. Ναι μεν τυπικά ΔΕΝ είναι σωστό, Art is my life θα λέγαμε ελληνκά, αλλά μπαίνει στο γενικό πλαίσιο του λογοπαιγνίου.

    Τώρα, που ξαναδιαβάζω αυτά που έγραψα…. μάλλον εδώ ΕΙΝΑΙ λάθος

  36. leonicos said

    @3 Νεοκίδιε

    Το meeting της αφίσας είναι επίσης ατυχές.

    Όντως, και δεν το προσέξαμε. Ό,τι μς δείχενι ο νοικοκύρης ροσέχουμε οι περισσότεροι

  37. Αβωνίδα, επίθετο είναι το capital στη φράση Is Art Capital? Και η πρώτη του σημασία είναι «κεφαλικός» (capital crime, capital punishment) ή «κεφαλαιώδης», δηλ. «πολύ σπουδαίος, κρίσιμης σημασίας». Αλλά και ως ουσιαστικο («κεφάλαιο», που είναι επίσης παλαιότατη σημασία της λέξης — και μάλιστα «ζωικό κεφάλαιο», πρβ. γαλλ. cheptel και αγγλ. chattel) να ερμηνευθεί, πάλι βγαίνει ωραίο λογοπαίγνιο: «είναι η τέχνη (πολύτιμο) κεφάλαιο;» δεν απέχει πολύ από το «είναι η τέχνη σημαντικό πράγμα;»

  38. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    και χρόνια πολλά για τον φίλο μας τον Γιάννη Μαλλιαρό. Χαρούλα, η τούρτα σκίζει 🙂

    Έχουν πλάκα τα μεζεδάκια, αλλά αυτό με «τις κακές παρέες» το βρήκα ιδιαίτερα πετυχημένο!

    25: Λεώ, βρήκες πάλι τον δρόμο σου, ε; Αφού ρε συ, όλοι οι δρόμοι εδώ οδηγούν, τι ξεστρατίζεις; 🙂

  39. leonicos said

    @10 Αβονίδας
    Το Is Art Capital? μπορεί μόνο να σημαίνει «είναι η τέχνη κεφάλαιο;»

    σημαίνει και κεφαλαιώδης, ουσιαστική, εξ ου το capital issue

  40. Γς said

    38:΅

    >και χρόνια πολλά για τον φίλο μας τον Γιάννη Μαλλιαρό. Χαρούλα, η τούρτα σκίζει

    Κι η δεικιά μου σκίζει!

    https://sarantakos.wordpress.com/2018/11/09/kefia/#comment-539805

  41. Γιάννης Ιατρού said

    «Is Art Capital?»:
    Για ‘κείνα τα 19 μύρια ευρώπουλα που βρήκαν σε σπίτι «φωτομπινέ» δεν είδα να γίνεται λόγος (σκεφτείτε μεζέδες που παραγγέλνεις μ΄αυτά…. )

  42. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    14. Βλέπω ο εν λόγω άθλιος, δούλευε στην ερτ3. Θα το πάω παραπέρα ή μάλλον παράλληλα, επειδή ξανατίθεται, έστω και σε θέμα γλωσσικού τύπου, το ζήτημα της κρατικής τηλεόρασης.
    Δε σκεπάζεται η πολλή μπόχα που κουκουλώθηκε και που ξεμυτίζει κάθε τόσο και τυλίγει και τους ικανούς και έντιμους που εργάζονται εκεί. Αν δεν ερευνηθεί σε βάθος και δεν αναδειχτεί/ξεκαθαρίσει η μεγάλη λαμογιά που έγινε στη Δημόσια Τιβι, ο σύριζας την έχει άσχημα από κει.
    https://www.alfavita.gr/koinonia/150723_eggrafa-fotia-pos-estisan-parti-se-dt-k-nerit-me-proslipseis-nd-pasok

  43. ΣΠ said

    19
    Κιντ, στο λινκ που δίνεις για το δεδικασμένο το Art Capital σημαίνει Πρωτεύουσα της Τέχνης.

  44. Γς said

    40:

    >η δεικιά μου

    η καταδικιά μου

  45. Γιάννης Ιατρού said

    40/44 Καλά ρε ζουλιάρη, μη φωνάζεις, δεν είδα (ακόμα) την πρωινή ουρά από το χθεσινό !

  46. leonicos said

    @16 The name was later also applied to Arabs.

    Στην Ισπανία ήσαν Ομεϋάδες άραβες, η ηγεμονική τάξη εννοούμε, που είχαν εκδιωχθει από τη Βαγδάτη

  47. Γιάννης Κουβάτσος said

    Επειδή είμαι θιασώτης της δημόσιας τηλεόρασης, Έφη, παρακολουθώ τακτικά την ΕΡΤ. Αν εξαιρέσουμε ντοκιμαντέρ, ταινίες και τους αγώνες της Πανάθας (😇), οι ενημερωτικές της εκπομπές πάσχουν. Άλλες από ανεπάρκεια των παρουσιαστών και άλλες από καθεστωτικό ζήλο, το γνωστό διαχρονικό κουσούρι του κρατικού καναλιού.

  48. Όσον αφορά την αγγελία (άλλη κατάσταση!) πάντως, άκουσα τον Τσίπρα τις προάλλες που έλεγε ότι ως κυψελιώτης καταλαβαίνει τις ανησυχίες περί εγκληματικότητας αν και βέβαια οι γείτονές του έχουν το προνόμιο να φυλάσσονται καλύτερα (σε σχέση με άλλες περιοχές της Κυψέλης), ή κάπως έτσι. Δεν ξέρω αν η αγγελία βγήκε μετά τη συνέντευξη!

  49. Νέο Kid said

    43. Ε ναι, Σταύρο. Το ζητούμενο λογοπαιγνιώδες είναι να συνδυαστούν στο μυαλό όποιου διαβάσει τα :» πρωτεύουσα» και «πρωτεύουσα (χρεία) κεφαλαιώδης/ζωτική» στη λέξη capital.

  50. Νέο Kid said

    47. Μεγάλες πιένες ζει φέτος η ΕΡΤ ελέω Πανάθας! ( και μόνον!)

  51. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    18 Είναι όμως μακρινάρι το τεσσερισίμισι

    20-48 Να μας πει ο Τζι αν έχουν ανέβει τα νοίκια στην περιοχή λόγω Τσίπρα 🙂

    26 Για ευφωνία

    28 Ξάδερφε, όπως φάνηκε από τις αντιδράσεις η απάντηση είναι «μάλλον όχι»

  52. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    47. Αχ Γιάννη,ναι, η ανεπάρκεια είναι βασικό κουσούρι. Είδα προ 5ετίας να έχουν προσλάβει (βαφτίσει) δημοσιογράφο, παιδί 20χρονο με βεβαίωση (ημίπλαστη κι αυτή) από γνωστό (κατά τίτλο) ιεκ που …ξινίζει και ζέχνει. Πού η εγγραφή -έστω- σε εσηέα και πού ο στοιχειώδης έλεγχος, τίποτα! Ό,τι δήλωσαν. Κάποιου παιδί, ανήψι, ποιος ξέρει…
    Τί περιμένεις μετά.
    Και παρ΄όλα αυτά έναντι των ιδιωτικών γάιδαρο skaει και λοιπών τέτοιων μαγαζιών*, φαντάζει σχεδόν όαση ,όπως λένε αυτοί που βλέπουν.
    *που εκπέμπουν/ξερνούν τζάμπα από το δημόσιο αέρα, πάνω μας, ανεξέλεγκτη παραπληροφόρηση και τρομολαγνικό σκοταδισμό.

  53. «το καιρό των μνημονίων»

    # Έτσι εκφράζονται οι παρ΄ημίν δίγλωσσοι συνμακεδόνες (κατά το …συνέλληνες), οίτινες Γραικομάνοι εκαλούντο από τους εναντίους. Να είναι τοιούτος ο πρωθυπουργός μας;; Δεν το πιστεύω με τίποτα!

  54. Πέπε said

    Σχετικά με την ερώτηση για το ο/ω στα ναρκ*δολλάρια και τις ναρκ*συμμορίες:

    Φυσικά, τα ελληνικά όπως τα ξέραμε απαιτούν -ο-, χωρίς καν να χρειάζεται η αναλογία με τον ναρκομανή ως πρόσθετη δικαιολογία.

    Εδώ όμως δεν είναι ακριβώς παραδοσιακά ελληνικά: κανονικά θα είχαμε τις λέξεις *ναρκωτικοδολλάρια και *ναρκωτικοσυμμορίες, που ιδίως η δύτερη είναι κωμικά σχοινοτενής, ενώ και η πρώτη σηκώνει λίγο κούρεμα χωρίς να χάσει τη διαφάνειά της. Το ότι η διαφάνεια παραμένει οφείλεται ακριβώς στον ναρκομανή (να, εδώ έχει κι η αναλογία τη θέση της), αλλιώς θα μπορούσε να υπάρξει σύγχυση με τις νάρκες-όπλα ή τη νάρκη-λήθαργο. Εφόσον όμως δεν υπάρχει, κόβουμε μερικές συλλαβές, κατά τρόπο που δεν προβλέπεται από τους κανόνες. Εδώ λοιπόν θα μπορούσαμε να γράψουμε ω, θεωρώντας το όχι ως συνδετικό φωνήεν αλλά απλώς ως το -ω- του κομματιού που παρέμεινε από το πρώτο συνθετικό.

    Το ερώτημα είναι: ο πρώτος που λάνσαρε τη λέξη ναρκομανής, είχε σκεφτεί κι αυτός το ίδιο, ή εννοούσε «μανιώδης της νάρκης»; Καθώς η λέξη είναι αρκετά παλιά, πιθανολογώ το δεύτερο.

    (Προσωπικά θα γράψω σαφώς «ναρκο-οτιδήποτε», απλώς βλέπω κάποιο δίκαιο και στην άλλη άποψη.)

  55. Γιάννης Κουβάτσος said

    52: Εννοείται ότι τα ιδιωτικά κανάλια είναι άλλη περίπτωση. Εκτός της αντικυβερνητικής ή φιλοκυβερνητικής προπαγάνδας τους (αναλόγως αν κυβερνούν δικοί ή αντίπαλοι), τα προγράμματά τους είναι τσιρκοειδή. Μεγάλη συζήτηση αν προβάλλουν αυτά που θέλουν οι τηλεθεατές ή αυτά θέλουν οι τηλεθεατές, γιατί έχουν εθιστεί λόγω χρόνιας έκθεσης στη χυδαιότητα και στη γελοιότητα.

  56. nikiplos said

    55@ σε ένα γκάλο που είχε γίνει από κάποια πανεπιστημιακή ομάδα (όχι το ΠΑΜΑΚ φυσικά), οι τηλεθεατές έβριζαν με το μεροδούλι τα προγράμματα… Αλλά δεν έχουν επιλογές…
    Από την άλλη οι ιδιώτες που δεν γουστάρουν το τσάμπα δείχνουν τα σιχάματα στα δωρεάν κανάλια και βάζουν «εισιτήριο» στα μπουκέτα που πληρώνεις και βλέπεις κάτιτίς της προκοπής…

    Δυστυχώς κανείς (για άλλη μια φορά) δεν ενδιαφέρεται για τα φτωχά στρώματα που δεν μπορούν να πληρώσουν τα μπουκέτα… Και το ΕΣΡ, είναι άλλη μια παρωδία κατ’ όνομα ανεξάρτητης αρχής…

  57. Χαρούλα said

    41
    Κάτι όμως δεν πάει καλά με αυτή την πληροφορία, κ.Ιατρού.
    http://ellinikahoaxes.gr/2018/11/10/19-ekatommyria-krypti-psychiko/

  58. nikiplos said

    Επιτρέψτε μου εδώ, να θέσω ένα ερώτημα στη συλλογική σοφία του ιστολογίου.

    Έγγραψε κάποιος σήμερα σε ηλεκτρονική αλληλογραφία Ρωσική (Σαλάτα) και έσπευσαν όλοι να τον διορθώσουν «Ρώσικη». Κι εμένα για τη σαλάτα δεν μου πάει το «ρωσική»… «Ρώσικη Σαλάτα» είναι αυτό που ακουστικά έχω εθιστεί και έχω συνηθίσει…

    Τι είναι το σωστό?

  59. cronopiusa said

  60. Γιάννης Κουβάτσος said

    «…μου κουνούσε τον αντίχειρα σαν δόρυ…», «έτεινε τον αντίχειρά της προς το μέρος μου…» (εννοεί προειδοποιητικά, πάνω σε καβγά).
    Από το μυθιστόρημα «Φόβος» του Ντιρκ Κουρμπγιουβάιτ, που έκανε πάταγο στη Γερμανία, έγινε ταινία και τηλεοπτική σειρά και πραγματεύεται τον φόβο και την εξ αυτού υποκινούμενη αυτοδικία σε ένα σύγχρονο κράτος δικαίου. Δύο μεταφράστριες συνεργάστηκαν για να το αποδώσουν στα ελληνικά, αφήνω τον επιμελητή της έκδοσης. Πώς γίνεται να μετατρέπουν τον δείκτη σε αντίχειρα; Εκτός αν στη Γερμανία, σε στιγμές έντασης, ο ένας κουνάει στον άλλο τον αντίχειρα, οπότε πάω πάσο.

  61. Γς said

    58:

    Ο,τιικαι περί ορέξεως

  62. 22, 38, 40 Ευχαριστώ πολύ. Οι τούρτες πανέμορφες, ακόμα και στη μάπα 🙂

  63. Γιάννης Κουβάτσος said

    61:Να συμπληρώσω ότι η μετάφραση έγινε με την αρωγή του ινστιτούτου Γκαίτε.

  64. Χαρούλα said

    Και τελικά μουρμούρα για τα τηλεοπτικά προγράμματα, τι καταφέραμε;
    Το γλωσσοφάγαμε το παλικάρι! Ορίστε τώρα! Κόπηκε η εκπομπή του!
    Ευτυχώς παναγιά μου τηλεοπτική, που έχει σοφούς και ζωηρούς δικηγόρους!
    😅 ή 😢;

  65. Avonidas said

    «…μου κουνούσε τον αντίχειρα σαν δόρυ…»

    Σαιξπηρικές μεταφορές 😉

  66. Γιάννης Κουβάτσος said

    59:Ρώσικη σαλάτα, βέβαια. Κάποιες εκφράσεις είναι καθιερωμένες. Όπως, π.χ.όταν μιλάει αριστερός για τους Ηπανούς τους λέει Αμερικάνους, ενώ ο δεξιός Αμερικανούς. 😊

  67. @51 Πολλές αντιδράσεις υπάρχουν για την χρήση πολλών λέξεων, αλλά σπάνια δικαιώνονται από την ίδια την γλώσσα, όπως ξέρουμε καλά.

    Στην περίπτωση του «επανδρώνω» ένας λεξικογράφος ή ένας γλωσσολόγος (που δεν είμαι βέβαια) θα έδινε μεγαλύτερη αξία στο γεγονός ότι κατά τη διάρκεια ενός διαλόγου το ρήμα δεν ενόχλησε μια γυναίκα (και μάλιστα η ίδια γυναίκα το υιοθέτησε) παρά στις αντιδράσεις των υπερβολικά σχολαστικών αναγνωστών της συνέντευξης.

    Βλ. π. χ. http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CF%8E%CE%BD%CF%89&dq=
    («… με πρόσωπα … με ανθρώπους», μας εξηγεί ωραία, όχι αναγκαστικά με «άντρες»)

  68. Λεύκιππος said

    0. ……Μάλιστα, σε βιβλιοπωλείο του κέντρου το εν λόγω βιβλίο εθεάθη να κάνει κακές παρέες:

    Και δεν σου λέω τι έγινε όταν έσβησαν τα φώτα…..

  69. ΣΠ said

    58
    Και τα δύο είναι σωστά:
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%BA&dq=
    Το «ρωσική» πιο επίσημο, το «ρώσικη» πιο λαϊκό.

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τυπικά σωστό ναι, αλλά όλοι δεν λέμε «τα κάναμε ρώσικη σαλάτα»;

  71. Εγώ πάντως αν μου έλεγαν «φτιάχνουμε και ωραία ρωσική» ή «να βάλω ρωσική στο τοστ;» θα έλεγα όχι και μάλιστα θα αναρωτιόμουν τι κάνω εδώ. Η ρώσικη, αν και όχι η αγαπημένη μου, μ’ αρέσει. 🙂

  72. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Άλλοι καιροί,άλλες γραφές
    Με νι και δύο σου 🙂 .
    Το Ρωσσικόν

    http://www.bostanistas.gr/?i=bostanistas.el.article&id=4709

  73. ΣΠ said

    70
    Πώς το γράφει όμως στον κατάλογο ενός εστιατορίου;
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B1
    https://xrysessyntages.com/syntagi/rosiki-salata/
    https://www.iefimerida.gr/news/238873/salata-olivier-i-aythentiki-rosiki-salata

  74. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εν τω μεταξύ εγώ δεν ξέρω ποιος/πώς από πού, ειν΄ αυτός ο sixamenios.
    Τώρα πρέπει να μάθω ε;

  75. Γιάννης Ιατρού said

    57: Χαρούλα μου, γιατί νομίζεις έκανα την ερώτηση σε αυτό το νήμα; 🙂 🙂 Κι αυτό στα fake news κατα τάσσεται 🙂
    (οι κιρατάδες, θέλουν να σπιλώσουν άξιους και υπεράνω κάθε υποψίας ανθρώπους που μόχθησαν για το καλό της χώρας ….) 🙂

  76. Γιάννης Κουβάτσος said

    73:Στο «Ρωσσικόν»…Ένας από τους πιο σπαρταριστούς διαλόγους του ελληνικού κινηματογράφου 😊:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3De1zIH6IFQPI&ved=2ahUKEwjcz4usgsreAhUIy6QKHZezC7c4ChC3AjAPegQIARAB&usg=AOvVaw2aELYxcrur8wlpUhsUvFYs

  77. ΣΠ said

    74
    Κάποιος Μένιος Φουρθιώτης που, απ’ ό,τι κατάλαβα, είχε μια κουτσομπολίστικη εκπομπή στην τηλεόραση.

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    52: Να τι συμβαίνει, όταν οι σχέσεις παραγίνονται στενές. Δώσε θάρρος στον χωριάτη, να σ’ανέβει στο κρεβάτι. Φαντάσου τι θα κάνει στην ΕΡΤ, όταν θα έχει αρμοδιότητα:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://neaselida.gr/parapolitika/ntropi-soy-o-adonis-epitithetai-pleon-kai-se-paroysiastes-toy-skai-video/&ved=2ahUKEwjTjfXm58neAhXNsqQKHai8CvQQxfQBMAB6BAgAEAQ&usg=AOvVaw3rB58T8ejHjOjADqRx1Guw

  79. sarant said

    59 Σοβαρά Μαίνανδρος λέγεται; Διασταύρωση Μένανδρου με Μαίανδρο;

    60-63 Αυτό με τον αντίχειρα και τον δείκτη θα ήθελα να το εψαχνα.

  80. Νέο Kid said

    80. Έχει πάθος η δημιουργός, ρε! Τα μυαλά της πονάνε, ρε!!
    Που κοροϊδεύεις ,παλιόσκλο! … 🤪

  81. Ναι, αυτό http://2.bp.blogspot.com/-MUg26sL7UIU/UyxHsGfxr8I/AAAAAAAAZZ8/3sMvf1EY1pc/s1600/dali-salvador-the-temptation-of-st-anthony.jpg

  82. Νέο Kid said

    82. Ο Νταλής ήταν σεβνταλής. Η Χρυσηίδα είναι πιο εγκεφαλικιά…
    ( τι έγραψα ο φούστης! Περιμένω να πέσει η φωτιά…😳

  83. aerosol said

    Εντόπισα τον πραγματικό λόγο που το κυψελιώτικο διαμέρισμα νοικιάζεται τόσο ακριβά: προσφέρει απεριόριστη φανταστική θεά στο βουνό! Για μια θεά (και μάλιστα απεριόριστη) δίνεις πολλά περισσότερα.

    Όσο για την «…κία» της δημόσιας τηλεόρασης: ΘΕΛΩ δημόσια τηλεόραση, με οποιαδήποτε κυβέρνηση. Αν αρκείσαι στις δισεκατομμύρια ταινίες με μπάτσους της ιδιωτικής τότε σου είναι όντως άχρηστη. Αν σε ενδιαφέρει το μοναδικό αρχείο της, οι ταινίες παγκόσμιου κινηματογράφου, μερικές καλοφτιαγμένες σειρές και κάποια καλά ντοκυμαντέρ, μπορεί να σου είναι πολύ χρήσιμη. Για τέτοιους λόγους έχουν οι χώρες και δημόσια τηλεόραση. Επίσης, 30 χρόνια η ιδιωτική κατάφερε από θέατρο να βάζει μόνο Σεφερλή και κάποιες φαρσοκομωδίες μετρημένες στα δάχτυλα. Τόσα κανάλια, επί 30 (επαναλαμβάνω!) χρόνια, με εκατομμύρια ώρες προγράμματος…

    Αυτό δεν αλλάζει το ότι η ΕΡΤ ήταν πάντα σφηκοφωλιά «ημέτερων» και υπόπτως διορισμένων -δυστυχώς, έχω μάθει κι εκ των έσω κάμποσα ανατριχιαστικά πράγματα μέσα στα χρόνια. Ούτε τη μόνιμα χρωματισμένη ειδησεογραφία της. Βαριές και παλιές αμαρτίες. Αλλά ακόμα κι έτσι, χρειάζεται να υπάρχει. Εννοώ ακριβώς: να την πληρώνουμε για να υπάρχει. Και να απαιτούμε να γίνει καλύτερη.

  84. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν το προς ενοικίαση σπίτι ήταν κοντά στο σπίτι του αείμνηστου Κώστα Μητσοτάκη, θα το έγραφε άραγε η αγγελία; 😨

  85. atheofobos said

    Αυτό το moor στο παρελθόν με έκανε να καταλάβω πόσο δύσκολη είναι η δουλειά της μετάφρασης και το έργο του μεταφραστή.
    Όταν έγραψα το ποστ μου
    DIE MOORSOLDATEN, ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΝΑΖΙ.
    http://atheofobos2.blogspot.com/2011/11/die-moorsoldaten.html
    είχα την δυσκολία να μεταφράσω με ακρίβεια τους MOORSOLDATEN και τελικά κατέληξα, χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος, να τους μεταφράσω σε: Οι στρατιώτες του βάλτου από τύρφη ή του τυρφορυχείου
    Τουλάχιστον ήταν και πιο κοντά στην αγγλική μετάφραση του τραγουδιού που είναι The Peat Bog Soldiers
    Με ενδιαφέρον θα δω τις απόψεις των πλέον ειδικών από μένα.

  86. # 84

    Φίλε αυτά που λες (και συμφωνώ) γίνονται και με ΕΝΑ ΜΟΝΟ κανάλι, τα ιδιωτικά δεν τα πλρώνουμε (άμεσα τουλάχιστον)

    Υ..Γ.
    Μη σου πω πως έπρεπε να πάρει κανάλι ο Σαββίδης για να δούμε σε 3 ώρες τελικ Κόπα Λιμπερταδόρες !!!

  87. # 51 β

    Νίκο η τσίπρειος περοχή (γνωστή στους παλιούς και σαν καραγιαννέικα ) έχει καλόν αερισμό και θέα -ειδικά από τις εγκληματικές μεταφορές δόμησης που κατέστρεψαν το σχήμα του λόφου) έχει όμως ένα ελάττωμα, δεν είναι καθόλου βολική από συγκοινωνίες (και μακριά και ανηφόρες ), πράγμα που ρίχνει τις τιμές γι αυτό και η διαφήμιση (νομίζω πως ) απευθύνεται μάλλον σε φιλήσυχους κάτοικους Εξαρχίων…

  88. Κώστας said

    Καλησπέρα σε όλους.

    «…μου κουνούσε τον αντίχειρα σαν δόρυ…»

    Το πρωτότυπο λέει:

    Ihr Arm war ausgestreckt, der Zeigefinger auf mich gerichtet, wie ein Speer.

    Αυτό δηλαδή που παρομοιάζεται με δόρυ είναι ολόκληρο το χέρι, συμπεριλαμβανομένου και του δείκτη. Αν εννοούνταν μόνο ο δείκτης, τότε δεν θα υπήρχε κόμμα πριν από το «wie». Θα πρότεινα λοιπόν:

    Το χέρι της, με τον δείκτη στραμμένο καταπάνω μου, απλωνόταν σαν δόρυ.

    «έτεινε τον αντίχειρά της προς το μέρος μου…»

    Πρωτότυπο:

    Sie richtete sich auf, ihr Zeigefinger schnellte auf mich zu.

    Φυσικά δεν υπάρχει κανένας αντίχειρας εδώ. Το δε «έτεινε προς το μέρος μου» το βρίσκω πολύ ήπιο για να αποδώσει τη δυναμική του zuschnellen «πετάγεται, εκσφενδονίζεται». Προτείνω λοιπόν:

    Σηκώθηκε στρέφοντας τον δείκτη καταπάνω μου.

  89. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το βιβλίο:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9789605450939-kurbjuweit-dirk-potamos-fobos-283273&ved=2ahUKEwi8woWMicreAhUI_qQKHT9nAy4QFjAAegQIABAB&usg=AOvVaw18rs0nwJNFTIERnIF_uxQI&cshid=1541861376449

  90. sarant said

    89-90 Μπράβο Κώστα.

    Δηλαδή, Γιάννη Κ., μεταφραστής επαγγελματίας και επιμελητής μαζί άφησαν να μεταφραστεί «αντίχειρας», όχι μία φορά αλλά κατ’ επανάληψη, το Zeigefinger, που είναι ολοφάνερο πως σημαίνει «δείκτης»!!

  91. Λάζαρος Μ. said

    Στη σημερινή φιλοζωική στήλη του Παναγιώτη Διαμαντή στην ‘Εφημερίδα των Συντακτών’ διαβάζω: «Δεκαπέντε χιλιάδες χρόνια είν’ αυτά [της σχέσης μας με τους σκύλους] – ε, πια, η αγάπη του ανθρώπου για τον σκύλο μπήκε στο DNA μας. Γουάου! (Ακόμα κι αυτό το «γουάου» που μας ήρθε απ’ την Αμερική, μίμηση της φωνής του σκύλου είναι!)». Είναι έγκυρη αυτή η ετυμολόγηση του επιφωνήματος;

  92. Mitsi Vrasi said

    51. Γενικά δεν έχει να κάνει με Τσίπρα. Από τον Απρίλιο ως τώρα, ανέβηκαν περίπου 20% επάνω οι αγορές και οι πωλήσεις. Ίσως να οφείλεται και στο μελλοντικό μετρό στην πλατεία Κυψέλης -μετά από δυο-τρία χρόνια και βάλε, δλδ. Υπάρχουν και πολλά ab&b σε όλη την περιοχή, ακόμα και κάτω απ’την Αχαρνών. Επί της πλ. Αμερικής κινέζοι αγόρασαν μια πολυκατοικία και ήδη τη φτιάχνουν (α, και δεν είναι χόακας αυτό). Όσα είναι στα ορεινά, πάντα ήταν πιο ακριβά όσο κι αν πέσαν οι τιμές, πληρώνεις θέα. Τώρα αν είσαι και πλάι στου Τσίπρα, ε, εντάξει, δίνεις και κατιτίς παραπάνω.
    Όσο γι’αυτή την εγκληματικότητα, σα να τα παραλέμε. Και μένω χαμηλά κι όχι στα ορεινά. Μου θυμίζει λίγο τους βορειοπροαστειώτες που δεν πατάνε στα Εξάρχεια, μπας και ζήσουν τη νύχτα με τις μάσκες.

  93. Jane said

    Ενός λεπτού Ντροπή..

  94. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ευχαριστώ, Κώστα και Νικοκύρη. Σ’αυτό το ιστολόγιο οι απορίες λύνονται άμα τη διατυπώσει τους (να μην ξεχνάμε και την καθαρεύουσά μας 😉). Ανεξήγητο το λάθος, λοιπόν, από επαγγελματίες μεταφραστές κατά τεκμήριο γερμανομαθείς.

  95. Mitsi Vrasi said

    1. Συμφωνώ.
    Υπάρχει και η αφίσα. Δυσκολεύει παραπάνω. Να βρεις κάτι στο ίδιο μέγεθος περίπου και να μην είναι τελείως διαφορετικό.

  96. Γιάννης Ιατρού said

    Βρε τι βρίσκει κανείς στο διάβα του… π.χ. εδώ μια αναφορά σε ένα άρθρο του 2010 του Νικοκύρη (για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο), επικαιροποιημένο το 2016.

  97. Μαρία said

    91
    Και βραβευμένες http://athjcom.gr/politismos/%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%af%ce%b6%cf%89-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%ad%ce%bb%ce%b5%ce%b3%ce%b1%ce%bd-%ce%ad%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81/

  98. # 93

    οι αυξήσεις λόγω μετρό προσεχώς περιορίζονται σε μια απόσταση 200 μέτρα το πολύ από την πλατεία όπου θα γίνει ο σταθμός όταν.. Οποτε κινείται κάτι αρχίζουν τα φλερτ των κατασκευαστών με τις υπάρχουσες (αρκετές) μονοκατοικίες της περιοχής για αντιπαροχή., άρα αργεί ακόμα γιατί δεν ζητάνε

  99. Χαρούλα said

    Μαζί με τα εκκλησιαστκά μεζεδάκια, ας απολαύσουμε και μπασκετικό μενού…
    Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, κέρασε τους συμπαίκτες του, σε ελληνικό εστιατόριο

  100. mitsos said

    Καλησπέρα σας
    Λίγα αλλά νόστιμα τα μεζεδάκια.

    Τα βιβλία μάλλον δεν κινδινεύουν από κακούς γείτονες

    Ελπίζω και κάθε Μήτσος να μην χειάζεται να απολογηθεί για κάθε συνωνυμό του.

    Όσο για τους Βίκιγκς, τους Μαυροβούνιους Μαυριτανούς … όλο και κάποια σχέση θα έχουν.
    Εν ανάγκη μπορούμε να επικαλεστούμε κοινούς γνωστούς …π.χ. Αστερίξ , Οβελίξ, Πειρατές ….

  101. Γιάννης Ιατρού said

    100: Τιμές στον κατάλογο δεν γράφουν εκεί;
    Κι εκείνη η «ποικιλία» θα θέλει μεταφραστή για να καταλάβουν οι άνθρωποι τι περιέχει… Στα άλλα τα εξηγεί αρκετά καλά.

  102. sarant said

    100 Kυρίως πιάτο χόρτα;;;

  103. Γς said

    Τι Μάτι, τι Μαλιμπού;

    Τι Λεωφόρος Μαραθώνος, τι Χάγουέι 101;

    https://www.bbc.com/news/world-us-canada-46162102

  104. Γιάννης Ιατρού said

    103: για όποιον βίγκαν έχασε τον δρόμο του εκεί….. 🙂 🙂

  105. Πέπε said

    «Is Art capital?» σημαίνει «είναι η Τέχνη κεφαλαιώδης;». Ωστόσο νομίζω (μετ’ επιφυλάξεων) ότι αν κάποιος ήθελε να πει στ’ αγγλικά «είναι η Τέχνη κεφάλαιο;», θα μπορούσε μεταξύ άλλων επιλογών να χρησιμοποιήσει και αυτή την ίδια φράση.

    Και στις δύο περιπτώσεις είμαστε αρκετά κοντά στη σημασία της αρχικής ελληνικής φράσης, «είναι η Τέχνη πρωτεύουσα;» – που έτσι κι αλλιώς και στα ελληνικά θέλει να κοντοσταθείς μια στιγμή για να την καταλάβεις, δεδομένου ότι σχεδόν πάντα αυτή η λέξη μπαίνει ως προσδιορισός ουσιαστικού (π.χ. πρωτεύουσας σημασίας), ενώ όταν είναι μόνη της, όπως εδώ που είναι κατηγορούμενο, συνήθως πρόκειται για το ουσιαστικό «πρωτεύουσα» (πόλη δηλαδή).

    Έτσι κι αλλιώς, εξυπνάδες…

  106. Γς said

    103:

    Kirios Piato: Horta

    Και πο’ σαι ακόμα

    Φιούνεραλ Χομ: Αναποντα Ραντικια

  107. Πέπε said

    @102:
    > > Κι εκείνη η «ποικιλία» θα θέλει μεταφραστή για να καταλάβουν οι άνθρωποι τι περιέχει…

    Αν αντί για «μελιτζανοσαλάτα», «τζατζίκι» κλπ. βάλεις μια περιγραφή με τα συστατικά του καθενός, θα ακούγεται σαν κουλτουριάρικο πιάτο χριστουγεννιάτικου μενού, ενώ αντιθέτως είναι (ή έστω θεωρείται στερεοτυπικά) ό,τι λαϊκότερο διαθέτει η ελληνική κουζίνα.

  108. Γιάννης Κουβάτσος said

    103:Αυτά τα θεριά των Μπακς θα πρέπει να φάνε τη μισή χλωρίδα του Αμαζονίου για να χορτάσουν.

  109. Μαρία said

    Εγγονός του Τολστόι γεννημένος το 1931 απίθανο. https://www.eleftheriaonline.gr/stiles/sxolia/item/170336-o-eggonos-tou-leonta-tolstoi-kideytike-stin-kardamyli
    Εγγονός του γιου του, Λέοντα επίσης, πιθανότατα https://en.wikipedia.org/wiki/Lev_Lvovich_Tolstoy

    Κι ένας δισέγγονος του Τολστόι συνονόματος του μακαρίτη και πσαράς https://fr.sputniknews.com/societe/201703071030369834-leon-tolstoi-arriere-petitfils-entretien/

  110. Χαρούλα said

    Τιμή δεν γράφεται γιατί κερνάει ο Γιάννης. Λογικά τα χόρτα με τις πατάτες είναι γαρνιτούρες.
    Ο τρόπος γραφής ειναι λάθος. Και εστιατοριακά-τεχνικά και γλωσσικά νομίζω. Πάντα προηγείται η τοπική γλώσσα και ακολουθούν άλλες. Αλλά μεταφράσεις.
    Kyrios piato και Glyko!!! Τι να καταλάβουν τα θεριά;

  111. ΣΠ said

    103
    Το κυρίως πιάτο είναι ένα από τα τέσσερα πρώτα συνοδευόμενο από χόρτα και πατάτες στον φούρνο.

    102
    Τιμές δεν γράφει γιατί χρέωσαν κατά άτομο.

  112. ΣΠ said

    90
    Και η ταινία: https://www.imdb.com/title/tt6293750/

  113. Μαρία said

    https://www.koutipandoras.gr/article/kraygi-agonias-pros-toys-ellines-dimosiografoys-giati-den-antistekeste-stoys-ethnikistes

  114. ΣΠ said

    94
    Μ’ αρέσει που γράφει «Ολομέλεια της Βουλής» και στα έδρανα βλέπεις πέντε ανθρώπους. Κάτι που λέει ο Κακλαμάνης νομίζω ότι είναι μεζεδάκι. Συγκεκριμένα λέει «την χωρίς κανένα άλλοθι καταδίκη της δολοφονίας…». Μάλλον εννοούσε «ελαφρυντικό».

  115. sarant said

    114 Σκέφτηκα να αφιερώσω άρθρο σε αυτό το θέμα. Πάντως, βλέπω ότι ο Κουμουτσ παραδέχεται ότι είναι αργόστροφος.

  116. Γιάννης Κουβάτσος said

    Υπάρχει κάποιος που δεν προσυπογράφει αυτό το «δειλό μήνυμα θετικής απόχρωσης» (ωραία ελληνικά);
    Έντι Ράμα: η δική μας αξία σήμερα; Είναι ακριβώς αυτό που κάποιοι θεωρούν λανθασμένα ως αδυναμία. Το δικό μας κράτος δεν πολεμάει ούτε με νεκρόφιλους ούτε με προβοκάτορες σε κηδείες. Όποιος ήρθε για να προκαλέσει, μπήκε, ντρόπιασε τη δική του σημαία και βγήκε. Ο πατριωτισμός δεν σημαίνει να μισείς την χώρα και την γλώσσα του άλλου. Σημαίνει να αγαπάς την χώρα και την γλώσσα σου. Και η αφεντιά σου μην χρησιμοποιείς τον όρο «ο Έλληνας», γιατί είναι τόσο απεχθές όσο και όταν οι άλλοι στην άλλη πλευρά χρησιμοποιούν περιφρονητικά τον όρο «ο Αλβανός». Η ελληνική μειονότητα, οι καλοσυνάτοι κάτοικοι στους Βουλιαράτες δεν είναι ο «Έλληνας», είναι σεβαστοί και αναντικατάστατοι πολίτες της Αλβανίας.

    Και εσένα που ούτε το πραγματικό όνομά σου δεν γράφεις, μην σε νοιάζει γιατί δεν ξεφτελίζεται η Αλβανία απο κάποιους άξεστους, που ζουν σαν ύαινες και τρέφονται σαν κοράκια. Είναι κάτι μίζερες υπάρξεις που βεβηλώνουν τον νεκρό που υποτίθεται πως τιμούν και βεβληλώνουν την τιμή και το όνομα του δικού τους έθνους – ένα έθνος που έχει δώσει τόσα πολλά στην ανθρωπότητα. Ένα έθνος που δεν ήταν ποτέ και ποτέ δεν μπορεί να είναι εχθρός μας. Ένα έθνος που οι Αλβανοί βρήκαν καταφύγειο σε ώρα ανάγκης όπως και οι Έλληνες έχουν βρει σε μας καταφύγιο σε ώρα ανάγκης. Η χώρα αυτή (σσ. Ελλάδα), όπως και κάθε χώρα, έχει την δυστυχία να έχει τα δικά της γουρούνια και γαιδούρια».

  117. Λεύκιππος said

    84 Ακριβως ετσι

  118. Λεύκιππος said

    Μιλώντας για μεταφράσεις, στο «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» που ξαναδιάβασα πρόσφατα και, προσωπική άποψη, θεωρώ πολύ καλό βιβλίο, ο Μπρόϊερ,ο γιατρός του Νίτσε και ο Μαξ έχουν παντρευτεί δυο αδερφές. Άρα είναι μπατζανάκια. Κι όμως σε τρία σημεία ο Μπρόϊερ τον αναφέρει ως ο κουνιάδος μου. Δεν ξέρω τι έλεγε το πρωτότυπο.

  119. ΣΠ said

    Πάει κι αυτός: http://www.gazzetta.gr/stili/media-cafe/article/1290760/efyge-o-nikos-antoniadis-sigise-i-foni-ton-megalon-rekor

  120. ΚΩΣΤΑΣ said

    > Οπότε, συμφωνώ (για μια φορά) με τον Μπαμπινιώτη. 😉 🙂 😛

  121. Γς said

    100:

    Αδιανόητο ρατσιστικό παραλήρημα Τσουκαλά κατά Αντετοκούνμπο

    https://www.irafina.gr/adianoito-ratsistiko-paralirima-tsoukala-kata-antetokounmpo-ena-mplo-isaste-me-enan-pithiko-vinteo/

    youtu.be/cE5NQT4HAaE

  122. Jane said

    # 115
    Ναι , ήταν 5 ακριβώς οι άνθρωποι, που δεν έπρεπε να συναινέσουν στην πρόταση Κακλαμάνη, νομιμοποιώντας την ηρωοποίηση του Κατσίφα , την μισαλλοδοξία και την εθνικιστική υστερία: Ο Γαβρόγλου απ’ την κυβέρνηση, από τον συριζα η Ιγγλέζη κι ο Ψυχογιός κι από το ΚΚΕ η Μανωλάκου και ο Μωραΐτης..

    Δεν αντέδρασε κανείς τους. Αύριο που θα μας πάρουν φαλάγγι οι φασίστες, θα λένε δεν κατάλαβα.
    αμπάρι δεν έχουν πάρει πως , η μόνη κερδισμένη είναι η άκρα δεξιά από όλο αυτό το αίσχος.
    Ντροπή τους!

  123. Pedis said

    # 123 – τις προάλλες, Jane, με αφορμή τις ανακοινώσεις μη ακρο/φασιστικών/εθνικιστικών/δεξιων πολιτικών κομμάτων και προσώπων και, ειδικότερα, του ΥΠΕΞ για την υπόθεση και το θάνατο/εκτέλεση/θανάτωση του στρατόκαυλου φασίστα του Κατσίφα, αναφερόμουν στην τάση/κομφορμισμού-λαικισμού ή στην αδυναμία/αμηχανία να μην πάει κανείς κόντρα στην ατζέντα της ακροδεξιάς.

    Πού το λέει ότι οι δύο κουκουέδες συναίνεσαν στην εθνικιστική/χρυσαυγούλικη πρόταση του δημοκρατικού τοξότη Κακλαμάνη;

  124. sarant said

    115 Ναι, είναι λάθος η χρήση του «άλλοθι» εδώ.

    123-124 Πιθανώς αιφνιδιάστηκαν. Κρίμα πάντως για όλους.

  125. Μαρία said

    116
    Ναι 🙂

  126. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι θα πει «αιφνιδιάστηκαν»; Άλλο ζητάω ως κράτος εξηγήσεις για τις συνθήκες θανάτου ενός Έλληνα πολίτη από την αστυνομία άλλης χώρας και άλλο κρατάω (ως εκλεγμένη διακομματική εθνική αντιπροσωπία!) ενός λεπτού σιγή για τον θάνατο ενός οπλοφόρου. Έτερον εκάτερον.

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    127: συνθήκες θανάτωσης, καλύτερα.

  128. Γς said

    124:

    >για την υπόθεση και το θάνατο/εκτέλεση/θανάτωση του στρατόκαυλου φασίστα του Κατσίφα

    Κόψε κάτι!
    Δέκα μέρες άθαφτος και μόλις τον μπαζώσανε.
    Περίμενε λίγο ρε γαμώτο!

  129. Pedis said

    # 125 – ναι, μπορεί να αιφνιδιάστηκαν. Δεν το αποκλείω. Αλλά, είμαι βέβαιος ότι υπάρχει κι ένα προβληματάκι …

  130. Jane said

    #124 pedis
    Οι βουλευτές του ΚΚΕ δεν είχαν καμία δουλειά να τηρήσουν ενός λεπτού σιγή για τον θάνατο κάποιου , που ήταν συνδεδεμένος με ακραία εθνικιστικά στοιχεία. Ούτε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Τουλάχιστον η Καββαδία και ο Βούτσης κράτησαν αποστάσεις κι έδειξαν ενόχληση.
    Ενός λεπτού σιγή σημαίνει πως τιμάς την προσφορά και τη μνήμη κάποιου. Τι ακριβώς τίμησαν οι άλλοι στη βουλή;

    Οι αναρτήσεις εκείνου του ανθρώπου στο φέισμπουκ είχαν κυρίως στρατιωτικές στολές, εθνόσημα, παρελάσεις, Παναγίτσες, όσιο Παϊσιο , σημαίες της ΜΑΒΗ με όπλα, και συνθήματα τύπου ‘ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ ΜΟΓΓΟΛΟΙ» κι άλλα χειρότερα με απειλές και βρισιές.

  131. Μαρία said

    125
    Πριν από λίγες ημέρες, η βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ελένη Ζαρούλια, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Ολομέλειας, απευθύνθηκε στο προεδρείο και ζήτησε να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή για τον Κωνσταντίνο Κατσίφα. Προεδρεύων στη συγκεκριμένη συνεδρίαση ήταν ο Δημήτρης Κρεμαστινός, ο οποίος είχε απαντήσει στην κ. Ζαρούλια ότι ασφαλώς η Βουλή τιμάει τη μνήμη του νεκρού, αλλά ενός λεπτού σιγή δεν προβλέπεται διότι πρέπει να υπάρξει και απόφαση της Διάσκεψης του Προέδρου.
    http://www.avgi.gr/article/10811/9326704/protoboulia-tou-niketa-kaklamane-e-enos-leptou-sige-gia-ton-k-katsipha

  132. Jane said

    #127
    Ακριβώς!
    Και δεν είμαι σίγουρη πως ήταν Έλληνας πολίτης. Είχε ελληνική εθνικότητα αλλά αλβανική ιθαγένεια.
    ( αυτό που μπερδεύει ο Κυριάκος)

  133. Μαρία said

    133
    Ήταν Έλληνας πολίτης απο το 2009 και γραμμένος στα μητρώα του δήμου Ν. Ηρακλείου.
    https://webtv.ert.gr/ert1/themata/ypothesi-katsifa-stin-alvania-axiomatikos-tis-elas-to-2009-pire-tin-elliniki-ithageneia/

  134. Pedis said

    # 131 – Ακριβώς αυτό έγραψα κι εγώ, Jane.

    Μόνο που ρώτησα, έτσι για το τυπικόν του πράγματος, αν, όντως, εκ των πρακτικών της Βουλής, συμφώνησαν με την κατάπτυστη πρόταση του Κακλαμανη, οι δύο βουλευτές του κκε.

    Επιπλέον, έχουμε και συνέχεια του εκλογικού λαικισμού από την κυβέρνηση επειδή

    http://www.efsyn.gr/arthro/exigiseis-zitaei-i-athina-apo-ta-tirana-gia-toys-52

    δηλ. μάλλον υπερασπίζεται το δικαιώματα να στήσουν σκηνικό, μεταξύ άλλων, και κάτι τύπων σαν κι αυτουνού εδώ

  135. ΚΩΣΤΑΣ said

    133 Jane, λέγεται ότι υπηρέτησε στον ελληνικό στρατό και αν αυτό ισχύει, σημαίνει ότι πήρε και την ελληνική υπηκοότητα, άρα ήταν και Έλληνας πολίτης.

    Πέραν αυτού και ανεξάρτητα ποιος ήταν ο συχωρεμένος Κατσίφας, το ότι η αλβανική κυβέρνηση δεν δίνει κανένα στοιχείο για τον τρόπο θανάτωσης, βίντεο, καταθέσεις, ιατροδικαστική έκθεση κλπ, και το ότι τον κρατάει δέκα μέρος στον νεκρικό θάλαμο, δεν σας ενοχλεί και δεν νιώθετε την ανάγκη να εκφράσετε τη δυσαρέσκειά σας και γι’ αυτό; Συγνώμη, το ερώτημα είναι ρητορικό, δεν σας καλώ να απαντήσετε, απλά εκφράζω φωναχτά τις δικές μου σκέψεις.

  136. Μαρία said

    135
    Τα Εφέσια γράμματα δεν μπήκαν. https://sarantakos.wordpress.com/2018/11/03/meze-347/#comment-539496

    Οι διευκρινίσεις ζητιούνται γι’ αυτούς που μπήκαν όπως π.χ. αυτός

    https://sarantakos.wordpress.com/2018/11/03/meze-347/#comment-539513

  137. Πέπε said

    @9:
    > > και ερωτώ πως δημοσιοποιούν φωτογραφία του, τον δίκασαν και τον καταδίκασαν;

    Κρόνη, έχω ακούσει (δεν το έχω διιαβάσει επίσημα, και ομολογώ ότι μου φαίνεται κάπως περίεργο να ισχύει) πως ειδικά σε περιπτώσεις εγκλημάτων που αφορούν παιδιά η φωτογραφία σου δημοσιεύεται και πριν ακόμα αποφανθεί η δικαιοσύνη.

  138. Πέπε said

    #135:
    Έχει πολύ χάζι αυτή η φωτογραφία. Εκτός από τις καρδούλες, την ασημένια ταυτότητα στο χέρι και κάτι άλλες ανακόλουθες λεπτομέρειες, παρατηρώ επίσης τον τόνο στο ΜΊΣΟΣ, μη τυχόν παραναγνωσθεί ως Μισός.

  139. Γιάννης Κουβάτσος said

    139:Και αντί για αίσιον γράφει αίσια. Γραμματιζούμενος, όπως όλο το σινάφι του.

  140. Pedis said

    # 136 – πρέπει ντε και καλά να πάρουν όλοι θέση στην αντιπαράθεση μεταξύ κρατικών και παρακρατικών, ακόμη κι όταν προέρχονται οι δύο πλευρές από διαφορετικά κράτη;

  141. Pedis said

    Άμα δούλευε στην πράξη … θα ήταν μία λύση να ναύλωνε η κυβέρνηση καμιά εκατοστή πούλμαν και να στείλει υποχρεωτικά, διότι, στην πλειοψηφία τους είναι χέστηδες, μερικές χιλιάδες χρυσαυγίτες στην Αλβανία να πέσουν ως «‘ηρωες». Λόγοι διπλωματικών φιλοφρονήσεων θα επέβαλλαν το χρέος για ανταπόδοση της χάρης.

    Αλλά το σχέδιο θα αποτύγχανε επειδή αστυνομία και παρακρατικοί θα γίνονταν γρήγορα κολλητοί (μπίζνες με ναρκωτικά, εκβιασμοί, νταβατζιλίκια κλπ) και το κακό θα διπλασιαζόταν.

    Αλλά, βέβαια, θα πετύχαινε αλλού: θα έδινε διπλή χαρά σε τόσους κρυφο/ακροδεξιούς και χαιβάνια και στις δύο χώρες.

  142. Μαρία said

    138
    Δίνονται στη δημοσιότητα, κατόπιν σχετικής Διάταξης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ιωαννίνων, τα στοιχεία ταυτότητας και οι φωτογραφίες 20χρονου αλλοδαπού, ο οποίος χθες, Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018, συνελήφθη από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων για υπόθεση βιασμού και αποπλάνησης ανηλίκου. http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=%27..%27&perform=view&id=82969&Itemid=2168&lang=

    Η οικογένεια του 3χρονου είχε έρθει πρόσφατα από την Συρία. Την Τετάρτη το βράδι η μητέρα του παιδιού μετέφερε το παιδί στο νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ο βιασμός του. http://www.ert.gr/eidiseis/ellada/kinonia/ioannina-syros-kakopoiise-3chrono-sto-kentro-filoxenias-ag-elenis/

  143. Jane said

    Ακόμα χειρότερα , αν είχε ελληνική ιθαγένεια.
    Σα να λέμε , πάω γω Μικρά Ασία απ’ όπου καταγόταν ο παππούς μου, παίρνω ένα καλάσνικοφ και βαράω τουφεκιές σε κατοικημένη περιοχή. Άμα με πυροβολήσουν οι Τούρκοι αστυνομικοί, για να με σταματήσουν, θα με κάνει ηρωίδα η ελληνική βουλή.
    Καλά κατάλαβα;
    …………………
    Το μόνο λογικό που σκέφτομαι είναι πως μάλλον πληρωνόταν απ’ την ΕΥΠ ο τύπος..
    Γι’ αυτό το κάνουν όλοι γαργάρα κι αβαβα. Δε μπορεί να είναι τόσο βλάκες και να πριμοδοτούν τα χρυσαύγουλα.
    Γιατί οι μόνοι κερδισμένοι αυτοί είναι.

  144. Μαρία said

    https://www.domytama.gr/

  145. Pedis said

    # 145 – αντίδωρο ντιλίβερι πόρτα-πόρτα την Κυριακή το πρωί κάνουν για τον καφέ;

  146. Προς αποφυγήν ρωσσικής σαλάτας
    στην μετάφραση αρχαίου κειμένου
    υπήρχε παλαιά και ο Ρώσσης.

  147. Antonislaw said

    140
    «139:Και αντί για αίσιον γράφει αίσια. Γραμματιζούμενος, όπως όλο το σινάφι του.»

    Παντως στην Εγκυκλοπαιδεια του Ιδρυματος Μειζονος Ελληνισμου το αναφερει Αισια, και στη βικιπαιδεια αισιον(αισια).
    Αρα αγραμματοσυνη δεν αποδεικνυει με το συγκεκριμενο. Οτιδηποτε αλλο το συζηταμε…
    Ωραια και η κρητικη παραλλαγη που παραθετει η βικι στη γητεια:
    lead tablet of Phalasarna, Crete:

    ασκι κατασκι αασιαν ενδασιαν
    aski kataski aasian endasian

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ephesia_Grammata

    http://asiaminor.ehw.gr/forms/fLemmaBodyExtended.aspx?lemmaId=3782

  148. Ως γνωστόν,
    σωτήρας των Μαυριτανών
    από τους καπιταληστές Μαυροβούνιους,
    ήταν ο περίφημος πειραματιστής
    Μαυρογένης.

  149. Antonislaw said

    148, 140

    Το ατυχες σχολιο για το δηθεν αρχαιο ρητο, το οποιο ειναι ξορκι, γητεια, ξεκινησε απο το Ποντικι. Θα περιμενε κανεις ο δημοσιογραφος να το δει λιγο πιο προσεκτικα πριν γραψει οτι ειναι ανορθογραφος καθως γραφει Αισια, αντι Αισιον και οτι προφανως δεν ξερει τι σημαινει. Ειναι μαγικο ξορκι και μονο εικασιες υπαρχουν για τη σημασια του απο τους λεξικογραφους και τους μελετητες. Αρα ουτε ο δημοσιογραφος – μπορει να- ξερει τη σημασια του. Λυπαμαι αλλα δεν πολεμας τους ναζι με ημιμαθειες…

    http://www.topontiki.gr/article/296817/se-ayton-ton-neonazi-apagoreysan-na-mpei-stin-alvania-gia-na-paei-stin-kideia-toy

  150. Αξιέπαινη πρωτοβουλία

    https://www.ethnos.gr/ellada/3820_astypalaia-proto-nisi-poy-sbinei-oristika-tsigaro

  151. Λευκιππος said

    Καλημέρα και ήρεμα…….σαν σήμερα τελείωσε ένας παγκόσμιος πόλεμος..No more

  152. Γς said

    152

    …πριν 100 χρ5όνια

  153. Κώστας said

    119: Το μπέρδεμα ξεκινά από το πρωτότυπο όπου λανθασμένα χρησιμοποιείται η λέξη Schwager «γαμπρός· κουνιάδος» αντί του σωστού Schwippschwager «μπατζανάκης· αδερφός του γαμπρού». Καταχρηστική χρήση του δεύτερου με τη σημασία του πρώτου δεν τεκμηριώνεται λεξικογραφικά· οποιαδήποτε απόκλιση οφείλεται σε άγνοια ή παραδρομή. Η σύγχυση των δύο λέξεων πάντως αποτελεί συχνό λογοτεχνικό μοτίβο, εμφανιζόμενο ωστόσο μόνο σε διαλόγους όπου ο ένας ομιλητής διορθώνει τον άλλον.

  154. Γς said

    Με τα της εκκλησίας-κράτους, περιουσίες και τπέτοια ας θυμηθούμε και τον Αρχιεπίσκοπο πρώην Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιάκωβο, που ήθελε να δημιουργήσει μικα εκκλησιαστική
    τράπεζα, που θα διαχειριζόταν την περιουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα έβλαπτε σοβαρά τα συμφέροντα της Εθνικής Τράπεζας, στην οποία μέχρι και σήμερα καταθέτονται τα εκκλησιαστικά κεφάλαια.

    Τον ξέσκισε πρόστυχα ο «τύπος», παρακρατικές παραχριστιανικές οργανώσεςις και η κυβέρνηση Καρεαμανλή.

    Τελικά αναγκάστηκε να παραιυηθεί σαν κοινή κραγμένη αδελφή.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%AC%CE%BA%CF%89%CE%B2%CE%BF%CF%82

  155. sarant said

    150 Σωστός

    152 L’armistice, που λένε κι εδώ.

  156. Λευκιππος said

    154 Ίσως φταίει και το ότι η λέξη μπατζανακης δεν είναι και τόσο ευηχη, οπότε αποφεύγεται και με την αντικατάσταση με κάποιαν παρόμοια γαμπρός ή κουνιάδος δεν χάθηκε ο κόσμος.

  157. Κώστας said

    «Καταχρηστική χρήση του δεύτερου με τη σημασία του πρώτου […]»

    Ανάποδα: «καταχρηστική χρήση του πρώτου με τη σημασία του δεύτερου» ήθελα να πω!

  158. Νέο Kid said

    Αντί για μπατζανάκης , να χρησιμοποιήτε το κυπριακό Σύγαμπρος , που είναι και ετυμολογικώς και εννοιολογικώς διάφανο!

  159. Κώστας said

    157: Πράγματι η λέξη μπατζανάκης δεν είναι εύηχη, προσωπικά όμως με ενοχλεί το πραγματολογικό αυτό λάθος (το οποίο πάντως, όπως προανέφερα, υπάρχει και στο πρωτότυπο).

  160. ΓιώργοςΜ said

    159 Όμως, στην περίπτωση διαφορετικού φύλου, υπάρχει πρόβλημα: Η γυναίκα του αδελφού της γυναίκας μου είναι μπατζανάκισσα. Ούτε σύγγαμπρος ούτε συνυφάδα μπορεί να ειπωθει 🙂
    Αλήθεια, ξέρει κανείς άλλη λέξη;

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μωρέ, ξέρουμε πώς πολεμάνε τους ναζί, αλλά ας όψεται η ώρα και η στιγμή που γίναμε πολιτισμένοι άνθρωποι.

  162. Γιάννης Κουβάτσος said

    Επί της ουσίας: τα Εφέσια Γράμματα τα ξέρω ως άσκιον, κατάσκιον, λιξ, τετράξ, δαμναμενεύς, αίσιον. Ψάχνοντας, βλέπω ότι το αίσιον λέγεται και αίσια εντός παρενθέσεων. Κατόπιν τούτου, ζητώ συγγνώμη από τον μύστη της φωτογραφίας και απορώ γιατί οι Αλβανοί απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα τους σε έναν τέτοιο διανοούμενο και άξιο εκπρόσωπο των ελληνικών γραμμάτων.

  163. nikiplos said

    @110@ από το λίκνο της Ελευθερίας:

    Σύμφωνα με πληροφορίες από φίλους και γνωστούς του, ο Αλέξανδρος Τολστόι είχε υπηρετήσει στο διπλωματικό σώμα της Γαλλίας και ήταν γλωσσομαθής: Οπως μας είπαν κάτοικοι της Καρδαμύλης, μιλούσε όλες της βαλκανικές γλώσσες και πολλές τοπικές διαλέκτους (σαρακατσάνικα, βλάχικα κ.ά.

    … γι’ αυτό και στη συνέχεια βγήκαν οι πιστοποιήσεις ξένων γλωσσών που είναι πιο πρακτικές…

    Ειδάλλως θα έπρεπε κάποιος να πάει στους … κατοίκους της Καρδαμύλης!

  164. νεσσίμ said

    161. εκεί στη Καρδίτσα λένε «είναι μπατζανάκια», «το μπατζανάκι μου», ίσως το ουδέτερο καλύπτει το ..ακάλυπτο φύλο

  165. Νέο Kid said

    161. Η μπατζανάκισσα στα κυπριακά είναι συνύφισσα.

  166. sarant said

    159 Μα και στα ελληνικά υπάρχει το σύγγαμπρος

  167. Νέο Kid said

    167. Εγώ δεν το ήξερα. Στην Κύπρο το έμαθα. Και στην Κύπρο, δεν προφέρεται σύγγαμπρος (συνγαμπρος) αλλά με Γ σκέτο. Σύγαμπρος. Όπως σιγαστήρας.

  168. Theo said

    @161:
    Τη γυναίκα του αδελφού της γυναίκας μου εγώ την ξέρω συμπεθέρα.

  169. Γς said

    167:

    > Μα και στα ελληνικά υπάρχει το σύγγαμπρος

    Στα ελλαδίτικα [sic]; εδώ

  170. Pedis said

    Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: ο άγιος του real estate
    Ολα δείχνουν ότι η πρόσφατη συμφωνία με τον πρωθυπουργό, παρά τα ασαφή σημεία της, αποτελεί μια δικαίωση για τον αρχιεπίσκοπο. Το αν αποδειχτεί και βιώσιμη μένει να το δούμε.

    αφού τα λέει μέχρι κι ο Ψαρράς δεν υπάρχει αμφιβολία για τον χαρακτήρα της συμφωνίας …

  171. Δημητρης said

    Ήθελα να ρωτήσω σχετικά με την αναφορά στους Βίκινγκς, αν πράγματι τον 11ο αιώνα ήταν στην Αμερική .

    Δημήτρης Φ.

  172. Etherovamon said

    Εφόσον είμαστε, πλέον, εξοικειωμένοι με τους άντρες που παντρεύονται, δε θα ‘πρεπε να είμαστε το ίδιο «άνετοι» και με τις γυναίκες που επανδρώνουν;

  173. nikiplos said

    Νομίζω παλαιόθεν είναι οι λέξεις… Γυναικαδελφός ο κουνιάδος (σε σέλα βέσπας), σύνγαμβρος ο μπατζανάκης…

    Καλά τα κουνιάδια, αλλά όπως και να το κάνουμε, τα μπατζανάκια, νιώθουν και πονούν ο ένας τον άλλον… βιώνουν τον ίδιον πόνο… 🙂

  174. sarant said

    172 Νομίζω ότι το δέχονται σήμερα σχεδόν όλοι, ότι οι Βίκινγκ επισκέφτηκαν την Αμερική.

    173 Πιθανόν να εξοικειωθούμε και με αυτό, αλλά δεν είναι ίδια περίπτωση νομίζω, διότι το «επανδρώνω» αφενός έχει σαφέστερη την ετυμολογία και αφετέρου δείχνει να αγνοεί τις γυναίκες.

  175. Πέπε said

    @175 β:
    Κατά τη γνώμη μου η τόσο συχνή χρήση του δείχνει ότι για πολλούς είναι ήδη οικείο. Βέβαια, οι άλλο τόσο συχνές αντιδράσεις στη χρήση του δείχνουν ότι δεν είναι για όλους! 🙂

    Αμφίρροπος ο αγώνας…

  176. sarant said

    176 Aν μιλάμε για το «επανδρώνω» φυσικά είναι οικείο διότι υπήρχε από τότε που οι γυναίκες δεν δουλευαν (σε τέτοιο βαθμό ώστε να στελεχώνουν οργανισμούς). Η απαίτηση για το «στελεχώνω» γεννηθηκε σχετικά πρόσφατα, όταν άρχισε να φαίνεται οξύμωρο ή προσβλητικό για τις γυναίκες το επανδρώνω.

  177. Χαρούλα said

    165
    Και εδώ στον Έβρο έτσι λέμε και μάλιστα αγαπησιάρικα. Αλλά στον ενικό;;; Το μπατζανάκι; Όχι δεν το λέμε. Μόνο όταν είναι σύζυγοι αδελφού-αδελφής. Τείνουν όλα αυτά να χαθούν στους νεώτερους που έχουν μαύρα μεσάνυχτα. Ενώ τους ενδιαφέρει το θέμα. Εμένα τουλάχιστον τυχαίνει να με ρωτούν συχνά.

    Και αφού γιά όλα κυκλοφορούν κουΐζ, να ένα και για το θέμα!
    https://menshouse.gr/pechnidia/11097/apo-batzanaki-sti-synnyfada-posa-xeris-gia-soi-sou

  178. Γιάννης Ιατρού said

    172: … And, finally, we know beyond all doubt that the Norsemen did reach North America and
    establish a short-lived but identifiable base at L’Anse aux Meadows in northern Newfoundland…

    από την εισαγωγή του
    «The Norse Atlantic Saga – Being the Norse Voyages of Discovery and Settlement to Iceland, Greenland, and North America» (1986) του Gwyn Jones

  179. Πέπε said

    177:
    Μα εννοείται αυτό. Απλώς επισημαίνω ότι δε φαίνεται σε όλους οξύμωρο ή υποτιμητικό για τις γυναίκες, ούτε καν σε όλες τις γυναίκες.

    Αν επικρατήσει να αντιλαμβανόμαστε τη λέξη ως αυτό που σημαίνει πρακτικά και όχι ετυμολογικά, τότε δε θα έχει πρόβλημα επιβίωσης, ούτε ανάγκη αντικατάστασης.

    Προσωπικά όταν ακούω «επανδρώνεται» πάει ο νους μου μάλλον σε σκάφη ή διαστημόπλοια κλπ., ενώ με το «στελεχώνεται» σε γραφεία και υπηρεσίες.

  180. Πέπε said

    @178, κουιζ:

    > > 8/10 Σωστές απαντήσεις!
    Αφού κατάφερες να ξεχωρίσεις τον μπατζανάκη από τον κουνιάδο, ένα «μπράβο» το αξίζεις.
    Ο Μπεν Στίλερ θα ήταν περήφανος για σένα.
    Εύγε!

    Κι όμως, μια από τις δύο απαντήσεις που έχασα ήταν ακριβώς αυτού του τύπου.
    Όντως, δεν ήταν πολύ εύκολο. Εμπλέκονται και οι βαθμοί συγγένειας, που νομίζω ότι είναι άγνωστοι σε πιο πολλούς ανθρώπους απ’ ό,τι οι όροι συννυφάδα, μπατζανάκης κλπ..

    Δεν εμπλέκονται οι κουμπαριές / συντεκνιές, ίσως γιατί κατά τόπους διαφέρουν όχι μόνο οι λέξεις αλλά και οι έννοιες.

    Πρέπει να πω ότι ο δεύτερος γάμος της μάνας ενός φίλου μου μ’ έναν δεύτερο ξάδερφο του πεθερού μου κατέστησε τον φίλο μου κι εμένα θετά τριτοξάδερφα εξ αγχιστείας.

    Στα μεγάλα σόγια και τα μικρά μέρη συχνά δυο άτομα έχουν πάνω από μία συγγένεια μεταξύ τους.

  181. Μαρία said

    178
    Κι αν σε ρωτήσουν τι σημαίνει η σουφλιώτικη προσφώνηση «μπασιάκο», τι θα απαντήσεις;

  182. Χαρούλα said

    182
    Ααααα Μαρία ξέρεις πολλά!😊
    Το δίκιο μαζί σου. Κακώς έγραψα Έβρο γενικά. Ενώ στα εβρίτικα, συνήθως τρώνε φωνήεντα και έχουν κάποια τούρκικα κατάλοιπα, το Σουφλί έχει δική του «γλώσσα»!😅 Με διάσημο το γκατζόλι=γαϊδούρι. Άλλες λέξεις νομίζω πως δεν ξέρω. Ούτε το «μπασιάκο» ξέρω.

  183. Μαρία said

    183
    Έτσι προσφωνεί ο μικρότερος γαμπρός σε μια οικογένεια τον μεγαλύτερό του. Προσφώνηση δηλαδή μεταξύ μπατζανάκηδων.
    Η αδερφή της γιαγιάς μου ήταν παντρεμένη με Σουφλιώτη, που πρόσθεσε στο επώνυμό του την κατάληξη -όπουλος για ευνόητους λόγους 🙂

  184. 182-184: Χρόνια μετά που πέθανε ο θείος ο Γιάννης, έμαθα το όνομά του. Για μένα ήταν ο θείος ο Μπασιάς, ο άντρας της θείας, της Κατερίνης, που τον αποκαλούσε έτσι η γιαγιά μου η Γιαρακίνα.

  185. Μαρία said

    185
    Πρέπει να είναι απ’ το τούρκικο baş, μπάσ’ στα ελληνικά. π.χ. Μιλέτμπασι ή στο μπασ΄ στο χορό, γι’ αυτόν που σέρνει το χορό.

  186. Μαρία said

  187. Pedis said

    Υπάρχει τρόπος να εκδιωχθεί ο Ρουβίκωνας από το ΕΚΠΑ:

    να ακυρώσει το ΕΚΠΑ τη συνεργασία για τη φύλαξη με την υπάρχουσα εταιρεία και να συνάψει σύμβαση με την άλλη εταιρεία, αυτη που φαίνεται να τρώει την πρώτη και που φαίνεται πιο σπορτίβ …

    «Για πόσο καιρό ακόμα η Διοίκηση του ΕΚΠΑ θα συνεχίσει να σπαταλά χρήματα στις εργασιακές γαλέρες των εργολαβιών καθαριότητας και φύλαξης; Για πόσο καιρό ακόμα η Διοίκηση του ΕΚΠΑ θα συνεχίσει να δίνει τη στήριξή της σε εταιρίες με μαφιόζικες συμπεριφορές και πρακτικές που τραμπουκίζουν εργαζόμενους, ξεζουμίζοντάς τους για να βγαίνει το κέρδος; Η δολοφονία ενός εκ των αφεντικών της MY SERVICES είναι μόνο η αφορμή για το κείμενο αυτό. Τα στοιχεία περί διώξεων που αντιμετώπιζε στην Αυστραλία άλλωστε ήταν γνωστά πριν αναλάβει την εργολαβία στο ΕΚΠΑ», σημειώνουν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους, καταγγέλλοντας σωρεία παραβιάσεων της εργατικής νομοθεσίας.

    http://www.efsyn.gr/arthro/valane-ton-nono-na-fylaei-ta-provata-0

    Ο Ρουβίκωνας φταίει στους καραγκιόζηδες για όλη την ανομία στο ΕΚΠΑ …

  188. Pedis said

    Από 2/12/2017 ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε στη My Services. Oι συμβάσεις εργασίας ήταν αρχικά τετράωρες. Στη συνέχεια όμως, και συγκεκριμένα την 1/7/18, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε οχτάωρα. Δεν έχουμε δει από τότε ούτε ένα ένσημο στα βαρέα». Αυτή είναι μόνο μία από τις μαρτυρίες εργολαβικών καθαριστριών σε συναδέλφους τους στο ΕΚΠΑ, μέλη της «Πρωτοβουλίας Εργαζομένων», που τις κατέγραψαν και τις μεταφέρουν αυτούσιες στην «Εφ.Συν.» Οι ίδιες οι καθαρίστριες αρνούνται να μιλήσουν στα ΜΜΕ – ακόμα και ανώνυμα, υπό τον φόβο αντιποίνων.

    Μεταξύ των καταγγελιών καταγράφονται τα εξής: «Στον μισθό δεν μπαίνει επίδομα παιδιού και οικογένειας. Δεν αναγνωρίζεται προϋπηρεσία. Δεν αναρτώνται οι συμβάσεις στο ΕΡΓΑΝΗ. Τελευταία αναρτημένη σύμβαση είναι από 1/3/17 ώς 31/3/17. Οταν προσληφθήκαμε υπογράψαμε όλες λευκά χαρτιά. Δεν μας δίνει ποτέ αναλυτικές καταστάσεις μισθοδοσίας. Δεν ξέρουμε για τι πληρωνόμαστε…».

    (από το ίδιο)

  189. Pedis said

    Τι λένε οι εργαζόμενοι στο ΕΚΠΑ
    «Αν κάποιος ψάχνει την ανομία στο Πανεπιστήμιο, ας αρχίσει από τις εργολαβίες»

    «Δεν ανεχόμαστε να εργάζονται δίπλα μας συνάδελφοι υπό συνθήκες επισφάλειας και εργοδοτικής τρομοκρατίας. Απαιτούμε οι συνάδελφοι στην καθαριότητα, στη φύλαξη και οπουδήποτε αυτοί εργάζονται να δουλεύουν με όρους αξιοπρέπειας», λέει στην «Εφ.Συν.» η Ιωάννα Λούβρου, διδάσκουσα στο ΕΚΠΑ ως μέλος ΕΔΙΠ (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό) και γραμματέας Πανελλήνιου Συλλόγου ΕΔΙΠ Α.Ε.Ι.

    «Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι δεν μπορεί ο κάθε εργολάβος να κάνει ό,τι θέλει αν η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν του το επιτρέψει. Πολλές από τις καθαρίστριες τις γνωρίζουμε χρόνια. Εχουμε ιστορία κοινών αγώνων. Διδάσκοντες, εργαζόμενοι, φοιτητές έχουμε βρεθεί μαζί σε ανοιχτές συζητήσεις σε αμφιθέατρα, σε απεργίες και απεργιακές φρουρές, σε κινητοποιήσεις ενάντια στην εργοδοτική τρομοκρατία, για επαναπρόσληψη καθαριστριών και για καταβολή δεδουλευμένων κ.ά.

    »Φυσικά, ζητάμε να φύγει ο εργολάβος, να προσληφθούν με απευθείας συμβάσεις οι καθαρίστριες και θέλουμε μόνιμο προσωπικό. Η καθαριότητα είναι μόνιμη ανάγκη. Η φύλαξη το ίδιο. Για ποιο λόγο να εκχωρείται σε εργολάβους; Αν κάποιος ψάχνει την ανομία στα πανεπιστήμια, ας ξεκινήσει από τις εργολαβίες».

  190. Pedis said

    Δημήτρης Αντωνίου – μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Διοικητικών του ΕΚΠΑ
    «Οι πρυτανικές αρχές ξέρουν, αλλά κρύβονται πίσω από λόγους “νομιμότητας”»

    Για τον Δημήτρη Αντωνίου, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Διοικητικών του ΕΚΠΑ, «το ζήτημα δεν είναι το ποιόν του συγκεκριμένου ανθρώπου (σ.σ. του δολοφονημένου Γ. Μακρή, μετόχου της My Services). Το πρόβλημα είναι η ίδια η λειτουργία των εργολαβικών εταιρειών στα πανεπιστήμια. …

    Οι πρυτανικές αρχές ξέρουν πολύ καλά τι γίνεται, αλλά κρύβονται πίσω από λόγους “νομιμότητας”. Τους ίδιους λόγους που επικαλούνται συνεχώς με αφορμή την πολιτική δράση των φοιτητών. Οι πρυτανικές αρχές δεν δείχνουν πρόθυμες να κηρύξουν έκπτωτο τον εργολάβο, ούτε να προσλάβουν τις καθαρίστριες και τους φύλακες απευθείας. Κάτι που ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι είναι και πιο οικονομικά συμφέρον για το πανεπιστήμιο και πιο δίκαιο για τις εργαζόμενες».

  191. Γιάννης Ιατρού said

    🙂 🙂 🙂

  192. Μαρία said

  193. Γς said

    193:

    Δεν ξέρω, ο θεός να με συγχωρήσει, που λένε, αλλά ποτέ δεν μου άρεσε ο τύπος. Γυαλίζει το μάτι του ρε παιδί μου!

    Οσο για την κυβερνοεπίθεση δεν αποκλείεται να ήταν ποιλύ πιο εύκολη υπόθεση. Εννοώ με εσωτερική πληροφόρηση.
    Στην εποχή μου [την προηλεκτρονική] η απόλυση κάποιου υπαλλήλου ενίοτε συνοδευόταν με την εξαφάνιση καταλόγων τηλεφώνων πελατών και αργότερα στα πρώτα βήμαρτα της μηχανογράφισης με το σβήσιμο αρχείων.

    Κυβερνοασφάλεια λοιπόν. Σεκιούριτι του διαδικτύου.
    Και ποιος θα μας φυλάξει από τους φύλακες;
    Οταν μάλιστα δεν γυαλίζει και το μάτι τους

  194. Γς said

    190:

    ¨>Απαιτούμε οι συνάδελφοι στην καθαριότητα, στη φύλαξη και οπουδήποτε αυτοί εργάζονται να δουλεύουν με όρους αξιοπρέπειας», λέει στην «Εφ.Συν.» η Ιωάννα Λούβρου

    Και θά΄θελα να ξέρω τι γίνεται στα γαλλικά μουσεία.

  195. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    192. την έχει παντρευτεί 🙂 🙂

  196. spiral architect 🇰🇵 said

    @192, 196:

    Τα ίδια σκατά μοιράζονται και τρώγονται μαζικά στον πρώτο κόσμο εδώ και πάνω από έναν αιώνα: «πατρίδες», «κίνδυνοι», «απειλές», «άμυνα»… Αυτό είναι το πραγματικό νόημα της χθεσινής επετείου: η επιβεβαίωση της ακμαία θανατηφόρας υγείας της καπιταλιστικής μηχανής.

    Από τύχη ζούμε ακόμα.

  197. Γιάννης Ιατρού said

    196: γνωστός σχολιαστής 🙂

  198. sarant said

    192 Eξπέρ, λέμε!

  199. spiral architect 🇰🇵 said

    Θυμάμαι τη δεκαετία του ’90, λίγο μετά την πτώση του Τείχους και το «άνοιγμα των αγορών προς την ελευθερία», την εποχή των συγχωνεύσεων βιομηχανικών και άλλων κολοσσών. Στον τομέα μου, η μεγάλη συγχώνευση ήταν της σουηδικής ASEA με την ελβετοϊταλική Brown, Boveri & Cie, aka BBC, σε ένα θηριώδες πολυεθνικό γκρουπ το γνωστό σε όλους ABB Group.

    Λοιπόν, κείνες τις μακρινές χαρωπές εποχές και με αφορμή τις παραπάνω συγχωνεύσεις, εξαγορές κλπ ανακατατάξεις πλασσαριζόταν από τον έντυπο τύπο της εποχής (προεξαρχόντων του Βήματος και της «εγκύρου» Καθημερινής) η «άγνοια» των Γερμανών (εδώ, Siemens) και Γάλλων (εδώ, Alstom) βιομηχάνων σε προσβάσεις 😉 σε πελάτες (βλέπε: κρατικές προμήθειες). Έγραφαν λοιπόν τα οικονομικά (ροζ) ένθετα αυτών των φυλλάδων ότι. τα στελέχη αυτών των εταιρειών έκαναν εντατικά σεμινάρια για το πως θα διαχειρίζονται κονδύλια ειδικά δημιουργημένα για το λάδωμα πολιτικών και στελεχών επιχειρήσεων, που θα τους «προτιμούσαν» έναντι του ανταγωνισμού. Το στανταρισμένο ποσοστό λαδώματος ήταν το 10% της τιμής προϋπολογισμού του έργου το οποίο μοιραζόταν αναλόγως, μέχρι που κάποιοι «κόμβοι» του συστήματος «κλώτσησαν» βλέποντας ότι, δεν μπορούσαν να γλείψουν την κουτάλα, αλλά έλα που κρατούσαν κομβικές θέσεις και χωρίς αυτούς δεν γινόταν τίποτα, οπότε το ποσοστό αυξανόταν στο 15% του προϋπολογισμού.

    Το ωραίο ήταν ότι, αυτά τα άρθρα του Β. και της Κ. προσπαθούσαν να πείσουν τον αναγνώστη ότι, η λογική των σεμιναρίων λαδώματος και τα λαδώματα εν γένει ήταν μια θεμιτή πρακτική γνωστή στις ΗΠΑ τότε ως lobbying. Σιγά-σιγά και αφού εξαντλήθηκαν τα σεμινάρια το lobbying ήρθε και εις την Εσπερίαν γενόμενο κοινή, κοινότατη πρακτική.

    Το χρήμα δεν μυρίζει, μάγκες και μάγκισσες. Βρωμάει.

  200. spiral architect 🇰🇵 said

    Ουπς, σχόλιο σε λάθος ανάρτηση! 😳

  201. Γιάννης Ιατρού said

    193: Μαρία, ναι, έχει και πρακτικές εφαρμογές 🙂

  202. Μαρία said

    202
    της έδινα αλλά την είπα …
    Κάτι δεν πάει καλά με τον Τσίμη.

  203. Μαρία said

    Ηλιόλουστη μέρα σήμερα και η Καστοριά γιορτάζει 106 χρόνια από την απελευθέρωσή της. Η τελευταία πόλη της Μακεδονίας η οποία απελευθερώθηκε και ενσωματώθηκε στον κορμό της μητέρας Ελλάδος https://nd.gr/dilosi-toy-proedroy-tis-nd-k-k-mitsotaki-stis-ekdiloseis-gia-tin-apeleytherosi-tis-kastorias

    Απελευθέρωση Σερρών: 29 Ιουνίου 1913.
    Περιμένω διαμαρτυρία απο τη ΝΟΔΕ Σερρών.

  204. Γιάννης Ιατρού said

    204: Η δήλωση κυκλοφορεί και φωτοσοπημένη (μερικές χιλιάδες (αντί του) δεκάδες χιλιόμετρα)… λες κι ήταν αναγκαίο 🙂

  205. Μαρία said

    205
    Την είδα τη φωτοσουπιά. Φαίνεται οτι αυτοί που την κατασκεύασαν είναι εξίσου ανιστόρητοι με τον Μητσ. Αγεωγράφητοι δεν θέλω να το πιστεύω 🙂

  206. Θα φανταζόμουν ότι κι η Καβάλα αργότερα, με τον Β’ Βαλκανικό Πόλεμο, ενσωματώθηκε στην Ελλάδα. Και a priori δηλαδή, απίθανο θα ήταν να είναι τελευταία η Καστοριά, εκτός αν υπήρχε κάποια τούρκικη φρουρά που κράτησε ως το τέλος, όπως οι Γερμανοί στη Μήλο — αλλά τέτοιο πράγμα δεν έχουμε ακούσει…

  207. Γιάννης Ιατρού said

    206: Φταίει το σχολιό, που δεν διδάσκεται επαρκώς η ιστορία των σημαντικών πόλεων και περιοχών, μόνο την πρωτεύουσα κοιτούν, κι αυτήν πάλι …. Εδώ η ντόπια ΝΟΔΕ δεν έχει επέμβει να σώσει την κατάσταση, τι περιμένουν πιά, τον εκεί γνωστό σχολιαστή;;; 🙂

  208. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι να πρωτοδιδάξει πια και το έρμο το σχολειό μέσα σε τριάντα ώρες την εβδομάδα. ..😇

  209. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Ενημερώνω ότι υπάρχει κι ένα ζαρκάδι στην Καστοριά που το λένε «ο Κούλης ο γλυκούλης»

  210. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    198 >>196: γνωστός σχολιαστής

    Γιάννη, σκούργιανα, εν καταλαβαίνω! Οι «Δύσκολες νύχτες» είναι ο γν.σχ.στο 192 ; (Μόνο το βιβλίο της βασανισμένης Μέλπως Αξιώτη μου θυμίζει-άσε που δεν είχα διαβάσει τα σχόλια και επανέλαβα το ήδη λεχθέν 😦 )

  211. Μαρία said

    207
    Όλη η Ανατ. Μακεδονία απελευθερώθηκε το ’13. Στις 26 Ιουνίου γιορτάζει η Καβάλα και την πρώτη Ιουλίου η Δράμα ενώ η Καστοριά απελευθερώθηκε στις 11 Νοεμβρίου του 1912. Χαμουτζή λογογράφο έχει ο Κυριάκος. 🙂

  212. Γιάννης Ιατρού said

    211: Κάτοικος περιοχής Σερρών 🙂

  213. Γιάννης Ιατρού said

    212: Καρα-Χαμουτζή 🙂

  214. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    205, 206 Α! «Λίμνη» σου λέει, νατο το ρακόρ!
    Αν κατέβαινε δηλαδή ο Μητσοτ προχτές στις 8 Νοέμβρη ,λόγω επετείου, στο Αρκάδι, θα σύνδεε την παρακεί τη Λίμνη Κουρνά με την Πρεσπών; αλλά να έβλεπα πώς θα βόλευε στην ομιλία χιλιόμετρα και μίλια 🙂 .

    211 ,Γιαννϊατρού,οκ, «ανέβλεψα» περί «γνωστού σχολιαστή» καθώς διάβασα λεφτομερώς μερικά 🙂

  215. Γιάννης Ιατρού said

    215β: Είπα να κάνω χρήση άλλων μέσων επικοινωνίας, αλλά σκέφτηκα, τέτοια ώρα… μπορεί να κοιμήθηκε 🙂

  216. Γιάννης Ιατρού said

    Άργησα να απαντήσω προηγουμένως, γιατί έκανα λεπτομερή (ηχητική) έρευνα στο βίδεο (περίπου στο 00:00:24) του λόγου του καθ΄ου, για να διώξω και τον τελευταίο ενδοιασμό για κάτι φήμες που κυκλοφόρησαν (205) 🙂

  217. Γιάννης Ιατρού said

    214: Μάλλον απόφοιτο, ίσως και καθηγητή, της γνωστής ελληνόψυχης σχολής 🙂

  218. Μαρία said

    217
    Το άκουσα πριν γράψω το σχόλιο, για να τσεκάρω τυχόν διόρθωση των χιλιάδων σε δεκάδες.

  219. Γιάννης Ιατρού said

    219: Υπήρξε από μερικούς κύκλους μια υπόνοια για νόθευση του βίδεο κλπ., γι αυτό έκανα μια έρευνα να δω μήπως υπάρχει «πήδημα» στη φάση του ακουστικού ή κάτι άλλο επιλήψιμο στα καρέ, αλλά δεν είδα κάτι τέτοιο, επομένως …δεεεν.
    Φτάνει η μπαρούφα με την ιστορία και τις χρονολογίες, έχουν αρχίσει να σκίζουν πτυχία οι ιστορικοί 🙂

  220. sarant said

    203 Α, κάτι μου λέει πως αυτό θα το συζητήσουμε αύριο.

  221. Γιάννης Ιατρού said

    Απ΄ότι βλέπω και στο παραδίπλα νήμα, μετά τις δώδεκα/μία ξεκινούν οι συζητήσεις. Die Nachteulenrunde το λένε το φαινόμενο Μαρία 🙂

  222. Γιάννης Ιατρού said

    221: Και το 219β στο ίδιο θέμα εντάσσεται 🙂

  223. Γιάννης Ιατρού said

    223 (συνέχεια): Όσο ακούν κάτι σαν τον Σολτς να λέει:
    «Η ελληνική κυβέρνηση κινείται πολύ λογικά και σοφά», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, αναφερόμενος στην τακτική που ακολουθεί η ελληνική πλευρά για τη μη περικοπή των συντάξεων, βασιζόμενη στην επίτευξη μεγαλύτερου πλεονάσματος από ό,τι προβλεπόταν.
    Ο ίδιος χαρακτήρισε «αποκύημα φαντασίας» το περιεχόμενο σημερινού ελληνικού δημοσιεύματος σχετικά με τις συντάξεις…

    τόσο περισσότερο θα χοντραίνει το παιχνίδι με τα fake news…

  224. Μαρία said

    224

  225. Μαρία said

    Τη μούφα του Μητρόπουλου την έφαγε και το ΚΚΕ.

    Για αναδρομικά που δεν δικαιούνται. http://www.efsyn.gr/arthro/katigorimatiki-diapseysi-voytsi-gia-ta-anadromika-ton-voyleyton

  226. Γιάννης Ιατρού said

    226: Το διάβαζα το μεσημέρι και σκεφτόμουν που θα φτάσει αυτή η ένδεια των εκπροσώπων μας 🙂
    Θα μπερδεύτηκαν και μερικοί γνωστοί ελληνόψυχοι με εκείνο το «ένστολοι», πιάνει και τους μασκαράδες…. με τις περικεφαλαίες

  227. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα.
    Διαβάζω για εκρηκτικό μηχανισμό στην Αδραμυτίου κι αναρωτιέμαι αν το Αδραμύτιο γράφεται ή όχι με δύο τ τ, διότι πρωτίστως στο βίο μας πλέον …γλωσσολογούμε! 🙂
    https://left.gr/news/vomva-exo-apo-spiti-eisaggelea-ston-vyrona

  228. Γιάννης Ιατρού said

    Τούτος εδώ με ένα το έχει.

  229. Γιάννης Ιατρού said

    και καλημέρα βεβαίως βεβαίως 🙂

  230. Γιάννης Ιατρού said

    βρήκα κι αυτό 🙂 , στο Dictionnaire étymologique de la langue Grecque, Histoire Des Mots (1999) του Pierre Chantraine

  231. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα!

  232. sarant said

    Καλημέρα και από εδώ!

  233. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    230 όβερ ελήφθη. Καλημέρα! 🙂

    Μπόμπα κατσαρόλας.

    Πάω στο σημερινό νήμα Ράμα (τα – για γούνες) 😦

  234. Μαρία said

  235. π2 said

    228-230: Οι γραμματειακές πηγές το έχουν και με ένα και με δύο. Οι επιγραφικές (που έχουν και μεγαλύτερη βαρύτητα) πάντοτε με δύο.

  236. Γιάννης Ιατρού said

    236: Thanks, κάτι το ετυμολογικό; «Αγνώστου» έχω δει σε διάφορα σχετικά, εκτός από αυτό του 231

  237. Γιάννης Ιατρού said

    235: Θα έκανε ιδιαίτερα στον Σφάκ 🙂 🙂

  238. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    236. Ευχαριστώ!

    238

  239. Μαρία said

    Και μάλιστα θα γαμεί στα βόρεια προάστια.

  240. Γιάννης Κουβάτσος said

    240:Δηλαδή,όταν τα σπας με το κόμμα σου (ΣΥΡΙΖΑ),αλλάζεις και πολιτικές ιδέες στα πενηνταφεύγα σου εν ριπή οφθαλμού; Γίνεσαι πρώτα κεντροαριστερός και μετά κεντροδεξιός;😜

  241. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    240. Τατσοπ τσοπ τσοπ τσοπρ να! Έxουμε πέσει κάτω. Αυτές τις μέρες τον είδαμε στο Χαλάνδρι, έπιασε δλεια λες; ρωτάω εδώ το σύγκοιτο, να έχουμε το νου μας 🙂

  242. Γιάννης Ιατρού said

    242: Να κλειδώνετε 🙂 🙂 🙂

  243. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  244. Γιάννης Ιατρού said

    244: Ρίξε μια ματιά στο 1. ψεμα στα σχόλια, να γελάσεις 🙂

  245. Μαρία said

    Ο Πανούτσος κατεβαίνει για «εραστής δυτικών προαστίων».

  246. Μαρία said

    245
    https://www.koutipandoras.gr/article/me-stoho-ti-misi-athina-tatsopoylos-kai-panoytsos-katebainoyn-me-ti-nd-toy-mitsotaki
    Ο πρώτος σχολιαστής έβγαλε και πρόγραμμα περιοδειών του Τατσό. 🙂

  247. ΚΩΣΤΑΣ said

    Το κανίς του κανίς το ξέρει κανείς;

    https://www.protothema.gr/politics/article/838376/xanahtupa-i-konstadopoulou-gia-polaki-na-xerei-to-kanis-tou-tsipra-oti-ta-dikastiria-stelnoun-kai-fulaki/?utm_source=rss

  248. Γιάννης Ιατρού said

    ΕΠΙΚΗ η λεζάντα half Athens 🙂

  249. Μαρία said

  250. Γιάννης Ιατρού said

    250: Αυτό το «η Αθήνα μας ανήκει» είναι το παλιό σύνθημα. Μετά την κριτική που του έγινε (όλα κτήμα της οικογένειας είναι… κλπ.), το άλλαξε ο Μπακογιάννης, στο νέο: «ξανά η Αθήνα όρθια». Εγώ το εκλαμβάνω πως η πόλη είχε πέσει, είχε σκοντάψει δηλαδή, και τώρα ήρθε αυτός να τη σηκώσει. 🙂

  251. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    251. >>ήρθε αυτός να τη σηκώσει
    «Στο πόδι» αλαφιασμένη η κακομοίρα «Τί άλλο θα μου συμβεί της έρμης» (σκουπίζεται από το τελευταίο επιβήτορα)

  252. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δυστυχώς η Αθήνα ποτέ δεν ευτύχησε στην εκλογή δημάρχων. Όλοι την έβλεπαν και τη βλέπουν σαν εφαλτήριο για την κεντρική πολιτική σκηνή, σαν σημαντική προσθήκη στο βιογραφικό τους.

  253. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    κανείς κερδίζει
    >>Με απλά λόγια απ αυτή την εκτέλεση κανείς, σώφρων και ορθολογιστής, κερδίζει.
    https://www.protothema.gr/blogs/dimitris-danikas/article/838104/ade-laerti-mou-sta-tirana-na-peraseis-kalutera/

  254. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    246
    Τάτσο – Νούτσο μπλε!

  255. Πέπε said

    254
    Αν κάποιες φορές είναι δυνατόν να αποφύγει κανείς τη διπλή άρνηση με μονή (πράγμα ανελλήνιστο για μένα αλλά αποδεκτό από κάποιους), εδώ δεν συμβαίνει ούτε καν αυτό.

    «Κανείς κερδίζει» σημαίνει μονοσήμαντα «κερδίζει κανείς», ακριβώς όπως στην παραπάνω γραμμή του παρόντος «να αποφύγει κανείς». (Βέβαια το κανείς, σ’ αυτή τη χρήση, είθισται να ακολουθεί το ρήμα, αλλά καμιά φορά το βρίσκουμε και να προηγείται. Κάπως άγαρμπο ίσως για κάποιους, αλλά απόλυτα σαφές ως προς τη σημασία του, που δεν είναι βέβαια «κανείς δεν κερδίζει»).

    Και κατά τη γνώμη μου εδώ δεν έχουμε τρόμο διπλής άρνησης, που θα συνιστούσε αγγλισμό, αλλά επιπόλαιη μίμηση του «ουδείς κερδίζει», καθαρά ενδοελληνικό φαινόμενο.

  256. sarant said

    256 Εντελώς αφύσικη τη βρίσκω τη διατύπωση της προτασης.

  257. Μαρία said

  258. Μαρία said

    System error: Japan cybersecurity minister admits he has never used a computer
    https://www.theguardian.com/world/2018/nov/15/japan-cyber-security-ministernever-used-computer-yoshitaka-sakurada

    Ο Σακουράδα 🙂 πρέπει να τακιμιάσει με το Σφακιανάκη.

  259. 259 Μοιάζουνε κιόλα…

  260. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    προσκρουσμένος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: