Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια με κίτρινα γιλέκα

Posted by sarant στο 8 Δεκέμβριος, 2018


Καθώς διαβάζετε αυτές τις γραμμές, θα αρχίζει στη Γαλλία, για τέταρτο Σάββατο στη σειρά, η κινητοποίηση των Κίτρινων Γιλέκων, για την οποία έχουν παρθεί πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας μετά τα επεισόδια του περασμένου Σαββάτου.

Πέρα από την κινητοποίηση δεκάδων χιλιάδων αστυνομικών, αναβλήθηκαν ποδοσφαιρικοί αγώνες, τα σπουδαιότερα μουσεία του Παρισιού (του Λούβρου και άλλα πολλά) θα είναι κλειστά, ενώ δεν θα ανοίξουν ούτε οι ναοί της κατανάλωσης, δηλαδή πασίγνωστα πολυκαταστήματα όπως οι Γκαλερί Λαφαγιέτ ή άλλα που ειδικεύονται στα είδη πολυτελείας -και μάλιστα πολύ κοντά στην περίοδο των Χριστουγέννων.

Η συγκυρία εξηγεί την επιλογή του τιτλου του σημερινού μας πολυσυλλεκτικού άρθρου.

Βέβαια, συγκεντρώσεις και πορείες είχαμε και στην Αθήνα προχτές για τη δέκατη επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, φαίνεται όμως ότι τα επεισόδια δεν ήταν τόσα όσα θα ήθελαν κάποιοι, διότι κυκλοφόρησε ευρέως στα κοινωνικά δίκτυα, και αναδημοσιεύτηκε και από γνωστούς πολιτικούς η εξης φωτογραφία με καμμένα αυτοκίνητα από την περιοχή Εξαρχείων (από την Κάνιγγος, ακριβέστερα).

Όμως, προχτές στην Κάνιγγος δεν κάηκε ούτε κάδος, πόσο μάλλον αυτοκίνητο. Η φωτογραφία είναι από τον Δεκέμβριο του 2008, όπως επισήμαναν πολλοί χρήστες, ανάμεσά τους και ο φωτογράφος Γιάννης Κέμμος που είχε τραβήξει μια πολύ παρόμοια πόζα από την ίδια ακριβώς περιοχή, τότε.

‘Ενα από τα μεγάλα προβλήματα της παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο είναι ακριβώς η ισοπέδωση του χρόνου και η παρουσιαση φωτογραφιών (και κειμένων) από άσχετες εποχές και άλλους τόπους σαν να αφορούν το εδώ και το τώρα. Και ο μεν πολιτικός μπορεί, από την κατακραυγή που εισέπραξε στο Τουίτερ, να κατέβασε την επίμαχη φωτογραφία (πήγα να γράψω «χαλκευμένη», αλλά δεν είναι η φωτογραφία χαλκευμένη, η χρήση του της γίνεται συνιστά τη χάλκευση) αλλά το ζήτημα είναι ότι παρόμοιες λαθροχειρίες έχουν πάρει πολύ μεγάλη διάδοση -όχι όμως μόνο στο Διαδίκτυο αφού, όπως θα θυμάστε, ο κορμοράνος του Κουβέιτ προερχόταν από πετρελαιοκηλίδα στη Βρετάνη.

* Πόσο καλά ελληνικά ξέρει ένας Τούρκος που κατηγορειται για λαθρεμπόριο; Διαβάζω στο in.gr για την υπόθεση του κυκλώματος που κατηγορείται για λαθρεμπορία χρυσού:

Από την πλευρά του ο Τούρκος συγκατηγορούμενος του ενεχυροδανειστή μέσω του δικηγόρου του Τάκη Μιχαλόλια αναφέρει: «Οι εις βάρος μου υπανιγμοί, πέραν του ότι βρίθουν ανακριβιών ειναι και αφελείς και πράξεις απελπισίας. Τελειώνω με μία φράση: Κάλλιον το σιγάν, του λαλείν. Τον περιμένουν εκπλήξεις. Θα ανταποκριθούμε σε οποιοδήποτε διαδικαστικό του αίτημα»

Όπως σχολιάζει ο φίλος που το έστειλε, πηγή είναι ο γνωστός δικηγόρος Τάκης Μιχαλόλιας, αδερφός του αρχηγού της Χρυσής Αυγής. Ο Τούρκος κατηγορούμενος δικαιολογείται να μην ξέρει δύσκολες λέξεις, ο Έλληνας δικηγόρος, όχι. Λέει
«κάλλιον το σιγάν του λαλείν» αλλά ακόμα πιο κάλλιον το αποφεύγειν δύσκολες λέξεις σε ξένες γλώσσες και κρείττον πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρει (που λένε και οι ενεχυροδανειστές).


Το ορθογραφικό λαθάκι στο «ανακριβιών» ανήκει στο συγκρότημα Μαρινάκη.

[Διευκρινίζω, επειδή η διατύπωση του φίλου είναι υπαινικτική, ότι η αρχαία ρήση είναι «κρείττον του λαλείν το σιγάν» ή σκέτο «κρείττον το σιγάν» και ανάγεται σε ρήση του Μενάνδρου, Ἐνίοις τὸ σιγᾶν κρεῖττόν ἐστι τοῦ λαλεῖν).

* Και βεβαια προχτές ήταν και η γιορτή του αγίου Νικολάου, γιόρταζα κι εγώ, δέχτηκα πολλές ευχές που πολύ με χαροποίησαν, άλλες διά ζώσης, άλλες από το τηλέφωνο, πολλές με μηνύματα στο Φέισμπουκ και βέβαια εδώ στο ιστολόγιο.

Πιο πολλές ευχές δέχτηκε για τη γιορτή του ο Νίκος Καζαντζάκης, οπότε ο διαχειριστής της σελίδας θεώρησε καλό να δώσει διευκρινίσεις.

* Μια ακυρολεξία σε ενδιαφέρον κατά τα άλλα άρθρο στο tvxs.gr:

Ποιος διευθύνει και ποιος διοικεί την Ευρωπαϊκή Ένωση; Τί ρόλο διαδραματίζουν τα όργανα και τα παρα-όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής; Και τελικά, είναι αυτός ο θεσμός μια πραγματική πολιτική ένωση ή ένα παραπέτασμα καπνού για να νομιμοποιείται η διατήρηση και η διεύρυνση των ανισοτήτων;

Το παραπέτασμα είναι, ή μαλλον ήταν, σιδηρούν. Με τον καπνό έχουμε προπέτασμα, προπέτασμα καπνού.

* Αν επισκεφθήκατε το άρθρο, προσέξτε ότι το tvxs πραγματοποίησε αυτές τις μέρες ψηψοφορία για τα βραβεία Πινόκιο, τα καλύτερα φέικ νιουζ, ελληνικά και ξένα. Δεν προλαβαίνετε να ψηφίσετε, η ψηφοφορία έληξε και σήμερα θα γίνει εκδήλωση για τα αποτελέσματα, αλλά έχει ενδιαφέρον να δείτε ποια ήταν τα υποψήφια φέικ νιουζ.

* Φωτογραφικό μαργαριτάρι από την Εφ.Συν σε άρθρο για τον Παύλο Σιδηρόπουλο, που πέθανε σαν προχτές και που αν ζούσε θα ήταν πλέον εβδομήντα χρονών.

Μια από τις φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο είναι αυτή που βλέπετε εδώ, με τη λεζάντα «Με το συγκρότημα ‘Σπυριδούλα'».

Όμως, όπως επισήμανε ένας φιλος στο Φέισμπουκ, η εικονιζόμενη παρέα δεν είναι η Σπυριδούλα, είναι ένα βραχύβιο συγκρότημα, η Εταιρεία Καλλιτεχνών.

Ατυχία βέβαια να σου βγαίνει στο γκουγκλ η λάθος φωτογραφία!

* Μουστάκια από τον Αλ. Κούγια.

Δύο ή τρεις φίλοι μου είπαν ότι άκουσαν τον γνωστό ποινικολόγο, σε δηλώσεις του για την υπόθεση του κυκλώματος που κατηγορείται για λαθρεμπόριο χρυσού, να μέμφεται όσους «παραπλάνησαν την κυρία ανακριτή».

Είναι αλήθεια ότι στη δικαστική ορολογία οι επίκοινοι τύποι αντέχουν, ιδίως σε σχέση με τις δικάστριες όπου επικρατεί ακόμα ο τύπος «η δικαστής», αλλά η ανακρίτρια ακούγεται πολύ, σαφώς περισσότερο από τον μυστακοφόρο τύπο «η ανακριτής».

(Αν θυμάστε, η ανάκριση για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής είχε ανατεθεί σε δύο γυναίκες. Τότε, οι περισσότεροι δημοσιογράφοι έγραφαν για «τις εφέτες ανακρίτριες» (ένας μυστακοφόρος τύπος κι ένας έμφυλος!) και όχι για «τις εφέτριες ανακρίτριες».

* Γουστόζικο λαθάκι στο σουπεράκι τηλεοπτικού σταθμού.

Οι «δημώσεις Ζάεφ» θα μπορούσε άραγε να είναι οικονομική διατύπωση αντί για «δημ-όσιες δηλ-ώσεις»;

* Δυο γλωσσικά λαθάκια εντόπισε φίλος σε βιβλίο. Δεν είχε μαζι του το κινητό του να φωτογραφίσει τη σελίδα, αλλά΄τα περιγράφει με τρόπο που να επαληθεύεται το εύρημα:

Διαβάζω το βιβλίο του Ουίνστον Τσώρτσιλ  Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος, έκδοση της Καθημερινής και μετάφραση Γιάννη Καστανάρα (αρχικά εκδόσεις Γκοβόστη).

Στη σελίδα 256 (στη μέση περίπου) γράφει:

…..αφιέρωσα δέκα λεπτά από το χρόνο μου στην ιταλική εκστρατεία για να εμπλέξω το εγκώμιο των συμμαχικών στρατευμάτων που μάχονταν εκεί.

και στη σελίδα 284

…θα αποδυνάμωνε τις εναπομείνουσες δυνάμεις του στρατηγού Alexander σε τέτοια έκταση…

Όλο λάθη έκανε αυτός ο Τσώρτσιλ στα ελληνικά!

* Η Νέα Δημοκρατία καταφέρεται εναντίον του Κ. Βαξεβάνη και μεταξύ άλλων τον κατηγορεί ότι: «Κατέθεσε και αγωγή σε βάρος της [της κ. Ζαχαράκη] αξιώνοντας το εξωφρενικό ποσό των 300.000 ευρώ και επιπλέον ημερήσια χρηματική ποινή 30.000 ευρώ και προσωρινή κράτηση μέχρι να μεταμελήσει δημοσίως»

Δεν θα μπω στην ουσία της διαμάχης, αλλά πάντως δεν το βρίσκω πιθανό να μεταμελήσει κάποιος, είτε δημοσίως είτε κατ’ ιδίαν. Το πολύ να μεταμεληθεί, διότι το ρήμα είναι «μεταμελούμαι».

* Η αστεία επιγραφή της εβδομάδας. Έγραψε την πλαστικοποίηση έτσι επειδή δεν ήξερε πώς γράφεται ή επειδή δεν τον χωρούσε η πινακίδα;

* Τελικά από το συνέδριο της γερμανικής CDU επιλέχτηκε αρχηγός του κόμματος η εκλεκτή της Αγγέλας Μέρκελ, η κυρία ΑΚΚ από το Σάάρ.

Προηγουμένως, είχε δημιουργηθεί ένα μικρό γλωσσοπολιτικό θεματάκι επειδή, λέει, η Μέρκελ χρησιμοποιούσε την «απρεπή» λέξη Shitstorm, που όμως στα γερμανικά δεν έχει τη σημασία που θα υπαγόρευε η αγγλική ετυμολογία της, ήγουν σκατοθύελλα, αλλά σημαίνει κάτι σαν «σαματάς, φασαρία, βαβούρα, μπάχαλο».

Το σχετικό ελληνικό άρθρο έχει ενδιαφέρον αλλά βγάζει και γέλιο εκεί που γράφει ότι:

Συγκεκριμένα η λέξη αυτή έχει ενσωματωθεί στο γερμανικό λεξιλόγιο και μάλιστα υπάρχει ως λίμα στο Λεξικό Duden από το 2013

Όπως εύστοχα σχολίασε ο φίλος μας ο Αβονιδας που το επισήμανε,

«αυτό με τη λίμα στο λεξικό είναι χρήσιμο κόλπο, τώρα που οι δεσμοφύλακες έχουν μάθει να ψάχνουν στα κέηκ»

* Σε μια απο τις παρεμβάσεις του περί μακεδονικής ιθαγένειας και δεν συμμαζεύεται, ο Άδωνης πρόσβαλε βάναυσα (και μάλλον επίτηδες) τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, παραλλάζοντας το όνομά του σε «Ακενοτούμπο» και ισχυριζόμενος ότι ο διεθνής Έλληνας παίκτης «γεννήθηκε κάπου στην Αφρική».

 

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ένας πολιτικός της πρώτης γραμμής δεν ξέρει να προφέρει το επώνυμο του διασημότερου Έλληνα αθλητή -χρειάζεται ακένωτη άγνοια για κάτι τέτοιο. Υποψιάζομαι ότι επέλεξε να πει «ο Ακενοτούμπο», όπως κάποιοι θα έλεγαν, επίτηδες, «ο Καζαμπούμπου» ή «ο Αουγκαμπούγκα» ή όπως είπε τις προάλλες ο θλιβερός Τσουκαλάς. Σε αυτούς κλείνει το μάτι ο κουτοπόνηρος Άδωνις. [Και βεβαια ο Γιάννης Αντετοκούνμπο γεννήθηκε στου Ζωγράφου].

* Κι ένα γλωσσικό σχετικό με τα Κίτρινα Γιλέκα. Σε μια εκπομπή της γαλλικής τηλεόρασης, ένας εκπρόσωπος των Κίτρινων Γιλέκων, περιγράφοντας τα επαγγέλματα που άλλαξε, είπε «j’ai parti» (έφυγα) αντί για «je suis parti» όπως θέλει ο κανόνας, αφού τα ρήματα κίνησης (aller, sortir, partir, arriver κτλ.) φτιάχνουν τον παρακείμενο (που έχει και θέση αορίστου) με το βοηθητικό ρήμα être και όχι με το avoir όπως τα άλλα ρήματα.

Στα γαλλικά κοινωνικά μέσα πολλοί εξέφρασαν τον αποτροπιασμό τους για το φοβερό λάθος του άξεστου Κιτρινογιλεκά, αλλά, όπως εξηγεί η μελετήτρια εδώ, πρόκειται για μια παραλλαγή που υπήρχε ανέκαθεν στην καθομιλουμένη. Που σημαίνει ότι η χρήση της γλώσσας για εκφοβισμό των ανθρώπων του λαού δεν είναι αποκλειστικότητα της τρισχιλιετούς μας.

* Και κλείνω με διάφορες αναγγελίες περιαυτολογικού χαρακτήρα.

Καταρχάς, σήμερα στις 17.00 ώρα Ελλάδος είμαι καλεσμένος του φίλου Δημήτρη Φύσσα στην εκπομπή του στον Αθήνα 9.84 (η εκπομπή είναι δίωρη από τις 4 ως τις 6). Θα μιλήσουμε για το καινούργιο μου βιβλίο και ό,τι άλλο φέρει η κουβέντα.

Το επόμενο Σάββατο, 15/12 θα πάρω μέρος σε στρογγυλό τραπέζι στο πλαίσιο του συνεδρίου «Ενημέρωση και Δημοκρατία» που διοργανώνεται από το Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, στο Μέγαρο Μουσικής αίθουσα MC3. Το συνέδριο είναι τριήμερο, 13-15/12, η δική μας συζήτηση με θεμα «Νέα μέσα και δημοκρατία» θα γίνει στις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου. Το πρόγραμμα όλου του συνεδρίου εδώ.

Την Τετάρτη 19/12 στις 8 το βράδυ θα μιλήσω για τους γλωσσικούς μύθους στο Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα Λαμπηδόνα.

Και μάλλον θα γίνει και μια παρουσίαση του βιβλίου μου στις 20 Δεκεμβρίου -για την ακριβή ώρα θα τα πούμε την επόμενη εβδομάδα.

Advertisements

243 Σχόλια to “Μεζεδάκια με κίτρινα γιλέκα”

  1. Ανουνάκι, η λέξη της χρονιάς. Διαβάστε υπεύθυνα.

  2. Καλημέρα. Πῶς καὶ τί περίμενα τὰ Σαββατιάτικα μεζεδάκια καὶ δὲν εἶχα ἄδικο – μὲ ἀποζημίωσες, ἀγαπητὲ Νικοκύρη, καὶ μὲ τὸ παραπάνω.
    «Κάλλιον τὸ σιγᾶν» ἢ «κρεῖττον (τὸ) σιγᾶν», ὅπως τὸ θυμᾶμαι ἀπὸ τὶς πρὸ Ἀλτσχάιμερ ἐποχές;
    Τὴ λίμα τοῦ λεξικοῦ τὴν εἶχα ἐντοπίσει κι ἐγὼ ἀπὸ χθές, ἀλλὰ μὲ εἶχε προλάβει ὁ πάντα ἀγαπητὸς Ἄβο. Ἔτσι ἔμεινε γιὰ σήμερα τὸ (ἀ)λογοπαίγνιο ποὺ εἶχα σκεφτεῖ ἅμα τῇ ἀναγνώσει: Ὅταν τὰ λεξικὰ, ἀνάμεσα στὰ λήμματα, περιέχουν καὶ λίμα, κάποιος θὰ πρέπει νὰ κάνει τὴ βρωμοδουλειὰ νὰ τὰ καθαρίσει ἀπὸ τὸ λύμα.
    Τέλος, γιὰ τὴν ἀγωγὴ Βαξεβάνη κατὰ τῆς κας Σπυράκη, καλὸ εἶναι νὰ θυμόμαστε τὰ ποσὰ ποὺ ζητοῦν ἀπὸ δημοσιογράφους κάποιοι πολιτικοὶ ποὺ θεωροῦν ὅτι θίγονται ἀπὸ δημοσιεύματα, ἔστω καὶ σὲ περιπτώσεις ποὺ συνελήφθησαν μὲ τὴν αἴγα στοὺς ὥμους. Ἂν οἱ 300.000 εἶναι «ἐξωφρενικὸ ποσόν», τὰ κάποια ἑκατομμύρια ποὺ ἀξιώνουν γιὰ ἀποζημίωση οἱ εὔθικτοι πολιτικοὶ τί ἀκριβῶς εἶναι;

  3. Καλημέρα,
    Σήμερα στις 4 κλπ. Έχω κλείσει θέατρο από καιρό.
    Το επόμενο Σάββατο στις 12 κλπ. Θα οδηγώ σ’ αλλότριες χώρες.
    Την Τετάρτη 19 κλπ Μιας και δεν ξέρω πότε θα επιστρέψω, δεν είμαι σίγουρος αν θα είμαι στα πάτρια, αλλά μάλλον ναι. Όμως και το μεσοβδόμαδο δύσκολο. Το δύσκολο ισχύει και για το 20, κι αυτό μεσοβδόμαδα πέφτει.

    Δεν με ρώταγες όταν διάλεγες μέρες και ώρες 🙂

  4. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μπορεί ο Κικίλιας να έκανε μαϊμουδιά, αλλά ,αν δεν ήταν αρπακολλατζής και πονηρούλης, θα μπορούσε να πάει χτες το πρωί στα Εξάρχεια και να τραβήξει φωτογραφίες των εκτεταμένων καταστροφών, που όντως συνέβησαν για πολλοστή φορά. Φωτογραφίες και των καμένων και των σπασμένων και των απελπισμένων κατοίκων της δύσμοιρης περιοχής. Δεν χρειάζονται φέικ νιους, όταν η πραγματικότητα είναι ήδη εξοργιστική. Και δεν χρειάζονται «λαθάκια» σαν κι αυτό του Έθνους, που στον τίτλο αναφέρει ζημιές στο ΑΠΘ ύψους 100 εκ. ευρώ, ενώ στο κείμενο μιλάει για 100.000 ευρώ:
    «Οι ζημιές εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 100.000€,»
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ethnos.gr/ellada/9055_epeisodia-30-tonoi-polemofodia-sta-exarheia-100-ekateu-oi-zimies-sto-apth%3Famp&ved=2ahUKEwiziYDv4Y_fAhVSKVAKHVL-DW0QFjAIegQIBRAB&usg=AOvVaw0fg0eWmL6HsCu2k_z9bPnL&ampcf=1

  5. Παναγιώτης Κ. said

    Κυκλοφορεί ένα κείμενο όπου παραλείπονται συλλαβές από διάφορες λέξεις χωρίς αυτή η παράλειψη να εμποδίζει την κατανόηση του κειμένου.
    Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με την «πλαστικόπιση». Δεν βλέπεις εύκολα την παράλειψη.

  6. atheofobos said

    Κακοήθειες! Ε όποιος είναι υπουργός πρέπει να ξέρει και τι είναι ο ΦΠΑ;

  7. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Νίκο, πλήρες πρόγραμμα βλέπω!

    2: Αυγουστίνε,
    τὰ κάποια ἑκατομμύρια ποὺ ἀξιώνουν γιὰ ἀποζημίωση οἱ εὔθικτοι πολιτικοί τί ἀκριβῶς εἶναι;

    Πως αλλιώς θα ξεπληρώσουν τα κόμματά τους κάτι δάνεια εκατομμυρίων που έχουν; Κλέφτες θα γίνουν;

    3: Γιάννη, εσύ από τη σημαία παίρνεις άδεια γιά να ξεστρατίσεις;

  8. cronopiusa said

  9. 7 τέλος. Απ’ την υπερεσία. Για διατεταγμένη (οικογενειακή) υπηρεσία. Το «θα οδηγώ» είναι το μυστικό (αλλιώς μπορεί να είχα κάνει το λάθος και να συνόδευα στην πενταήμερη – πενθήμερη εκδρομή της Γ’).

  10. Παναγιώτης Κ. said

    Τηλεόραση δεν βλέπω. Επομένως δεν έχω εικόνα των καταστροφών. Ευτυχώς για μένα. Η κατάσταση αυτή, που κρατάει χρόνια, με πληγώνει.Και η πληγή είναι πιο βαθιά καθώς αδυνατώ να ερμηνεύσω αυτή την καταστροφική πλευρά των ανθρώπων. Λες και είμαστε σε…εμπόλεμη κατάσταση και κάποιο αόρατο χέρι προστατεύει τους καταστροφείς! Το σίγουρο είναι πως υπάρχουν «πολίτες» που δεν αποδοκιμάζουν αυτές τις καταστάσεις. Μπορεί να επιχαίρουν και από πάνω!
    Να βλέπουν άραγε σε όλα αυτά την καταστροφή του…αστικού κράτους! 😦

  11. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Είμαστε απόγονοι, έτσι ομονοήσαμε άπαντες, ενός μοναδικού πολιτισμού,»
    «για τις ραδιουργίες ως προς την κατάληψη της εξουσίας, τις διαβολές, τις εξορίες, τις ωμές δολοφονίες και άλλα αποτροπαϊκά που συνέβαιναν»
    Εδώ, μπας και ο Σταματόπουλος συγχέει το ομονοήσαμε με το ομοφωνήσαμε και το αποτροπαϊκά με το αποτρόπαια;
    http://www.efsyn.gr/arthro/poso-gnorizoyme-toys-arhaioys-mas

  12. Παναγιώτης Κ. said

    @6. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπου πολιτικοί με τα καμώματά τους, δείχνουν να περιφρονούν τον λαό στο όνομα του οποίου, υποτίθεται ότι ομνύουν!
    Επειδή η Ελλάδα είναι μικρό…χωριό και μαθαίνονται τα…κατορθώματα του καθενός μας έτσι και για την… άσχετη περί ΦΠΑ, σχετική όμως για κάποια πράγματα και συμπεριφορές κάθε άλλο παρά αριστερές!

  13. Νέο Kid said

    Όχι ότι έχει καμια σημασία βέβαια , αλλά ο Γιάννης Αντετοκούμπο γεννήθηκε στην Αθήνα.

  14. Kostas Mparas said

    καλημερα! απλως για την…ενημερωση!!! Ο Βασίλης Κικίλιας πρώην Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανέβασε fake news για να αντιπολιτευθεί την κυβέρνηση; |

    | | | | | |

    |

    | | | | Ο Βασίλης Κικίλιας πρώην Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανέβασε fake new…

    Σε μια προσπάθεια να μεγαλοποιήσουν και να δημιουργήσουν τα «πρώτα» επεισόδια που γίνονται στα «άνομα» Εξάρχεια … |

    |

    |

  15. Από το λινκ για το πρόγραμμα του συνεδρίου:

    (α) «ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ»
    # Περιττός πλεονασμός, καθόσον το (και γραμματικώς) αρσενικό «συμμετέχοντες», περιλαμβάνει και τις (γενετικώς) θηλυκές …συμμετέχουσες! (μήνυμα δικό μου προς τους συνέδρους-άρρενές τε και θήλεις!)

    (β) «Υβόν Κοσμά, διδάκτωρ»
    # Καλά που δεν την είπαν διδακτόρισσα (θα της ξυρίζαν τα …ανύπαρκτα μουστάκια της)

    (γ) «Ριχάρδος Σωμερίτης, δημοσιογράφος»
    # Τον θυμήθηκα αυτόν τον …δημοσιογραφάρα: Όταν οι «σύμμαχοι» και «ειρηνοποιοί» βομβάρδιζαν τη Σερβία, τότε αυτός μετέφερε την …«έξωθεν καλή μαρτυρία» για άμεση μεταστροφή των ελληνικών ΜΜΕ ώστε από φιλοσερβικά να γίνουν αντισερβικά (είναι τότε που μια οργάνωση «…του Κόσμου» απέβαλε από τις τάξεις της τους Έλληνες «…του Κόσμου» επειδή περιέθαλπαν Σέρβους τραυματίες!).

  16. atheofobos said

    φαίνεται όμως ότι τα επεισόδια δεν ήταν τόσα όσα θα ήθελαν κάποιοι..

    Το υπουργείο, σε ανακοίνωσή του, επισημαίνει ότι το σχέδιο της αστυνομίας λειτούργησε και περιφρουρήθηκε «το δημοκρατικό δικαίωμα των πολιτών να διαδηλώσουν κατά την επέτειο για τα 10 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου».

    4
    Ευτυχώς επίσης που μόνο με 100.000 ευρώ,δεν καταπατήθηκε από την αστυνομία το άσυλο στην Θεολογική της Θεσσαλονίκης και παρέμεινε ελεύθερη η διακίνηση των ιδεών στο πανεπιστήμιο!

  17. atheofobos said

    Mea culpa, όπως έλεγε και ο μέγαλος, στο 17 μπήκε η ίδια φωτογραφία αντί αυτής

  18. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    H μεταφράστρια* της ομιλίας του Πούτιν λέει/μεταφράζει ότι «δύσκολα θα μπορούσε (να πιστέψει) κάποιος ότι η Ρωσία κάνει κάποια μαύρα παιχνίδια για την Ελλάδα. )στο 1:00
    Προφανώς «σκοτεινά» 🙂
    Θυμήθηκα μωρό το γιο μου που είπε ότι μέσα στη ντουλάπα κάνει νύχτα.

    *είπε και κάποιες αστείες γενικές κλπ αλλά νομίζω ότι κάτι τέτοια είναι συγγνωστά σε αυτές τις περιστάσεις/περιπτώσεις

    Καλημέρα.

  19. Avonidas said

    Καλημέρα.

    η εξης φωτογραφία με καμμένα αυτοκίνητα

    «καμένα», παρακαλώ

  20. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για τα επεισόδια στα Εξάρχεια:
    Δε μπορεί να μην αναλύσουν τα βίντεα του δρόνου. Είδα να κόβει βόλτες από πάνω. Ζω γι΄αυτή τη στιγμή.

  21. caktos2 said

    >Λέει
    «κάλλιον το σιγάν του λαλείν» αλλά ακόμα πιο κάλλιον το αποφεύγειν δύσκολες λέξεις σε ξένες γλώσεες και

    Τί τηνικάδε ἀφῖξαι, ὦ Κρίτων;

    που έλεγε κι ο Ισοκράτης

  22. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Κρείττον βέβαια, αυτό υπαινίσσεται και ο φίλος που το έστειλε.

    12 Ανοίγει καμιά φορα!!

    14 Ε, παρέλειψα να το γράψω ρητά. Στου Ζωγράφου γεννήθηκε.

    16 Κι εγώ τον είχα τότε αντιπαθήσει τον ΡιχΣ. που η στάση του ήταν επονείδιστη όπως και όλης της Ευρώπης. Ωστόσο είναι παλιός δημοσιογράφος και έχει μεγάλη πείρα.

    17-18 Ε, ας βάζανε αυτές τις φωτογραφίες αντί για τις παλιές του 2008.

  23. Γιάννης Κουβάτσος said

    17:Όσα γίνονται στα Εξάρχεια, στο κέντρο της Αθήνας, στο ΑΠΘ για όσους παρακολουθούν από απόσταση και δεν επηρεάζεται η ζωή τους ή είναι αδιάφορα ή ευκαιρία για πολιτική εκμετάλλευση. Για μας που ζούμε στην καρδιά αυτής της πόλης είναι πάρα πολύ σοβαρά, επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά μας. Τα κόμματα αδιαφορούν επί της ουσίας, ενδιαφέρονται μόνο να υποβαθμίζουν ή να υπερτονίζουν το θέμα αποβλέποντας σε ψηφαλάκια.

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    Επίσης ο Αντετοκούνμπο γνωρίζει την Αθήνα και τις φτωχογειτονιές της πολύ καλύτερα από αρκετούς υποψήφιους δημάρχους-σωτήρες της.

  25. Χαρούλα said

    Καλημέρα!

    Η εκτύπωση γίνεται με πλαστικό πισή(pc),εννοεί. Νέα τεχνολογία! Τον φάγατε τον άνθρωπο…!😊
    1 Σκύλε, δεν κατάλαβα ντιπ. Κάπου μάλλον πρέπει να γελάσω( ή να εκνευριστώ;). Αλλά τούβλο η Χαρούλα…
    3 καλά και μείς δεν θα πάμε, αλλά δεν βρήκαμε και τοοοοοόσες δικαιολογίες!😅😊( σε πειράζω. Μην παρεξηγηθώ. Καλοτάξιδος!)
    4 δίκιο έχεις. Αλλά που να ξέρει απ’αυτά… Ο Μπακογιάννης εκπαιδευμένος από κούνια. Πήγε μια βόλτα, βγήκε και φωτό μέσα στο πλάνο, ο γατούλης!

    6 μην την ζορίζετε την κακόμοιρη με δύσκολα. Έως γεμιστά! Ινάφ! 🍲

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    25: Δεν είμαι σίγουρος, όμως, αν αυτά τα κιτρινογιλεκάκια έχουν την στιβαρή θεωρητική κατάρτιση και την καθοδήγηση από μια φωτισμένη πρωτοπορία, στοιχεία απαραίτητα για να βγουν στους δρόμους. 😉

  27. sarant said

    25 Δεν πρέπει να είναι από Γαλλία η φωτο. 🙂

  28. caktos2 said

    19:
    Περί Πούτιν και το πρωινό μεζεδάκι

    Ο Θανάσης Αυγερινός στο OPEN TV για την συνάντηση Αλέξη-Βλαδίμηρου

    -Ο πρόεδρος Πούτιν αποφεύγει τα θέματα που έχουν στριγγλιές.

    Κι άντε ψάξε τι σχέσει έχουν οι τριγμοί με τις στριγγλιές …

  29. 28, 29 Ουχ, έχετε δίκιο. Την φωτογκούγκλισα και μού’βγαλε Keerbergen, μια βελγική κοινότητα

  30. 27.2 Χαρούλα, πρόκειται για ένα απίστευτο δημοσίευμα με παρανοϊκές θεωρίες.

  31. Γιάννης Ιατρού said

    25/29: του 2016, απ΄εδώ είναι η φωτό https://www.nieuwsblad.be/cnt/blcju_02473629

  32. Γιάννης Ιατρού said

    33/31: δεν σας προφταίνω ρε σεις 🙂

  33. # 24

    Ολα στημένα είναι. Οσο οι ιδοκτήτες αντιστέκονται και δεν πουλάνε τα σπ’ιτια τους- όπως οι κάτοικοι της Πλάκας- το πανηγύρι θα συνεχίζεται

  34. Χαρούλα said

    32
    Ευχαριστώ.
    Γιαυτό δεν το κατάλαβα λοιπόν. Δεν είμαι παρανοϊκή! (Έτσι νομίζω και καμαρώνομαι μόνη!)☺️

  35. Avonidas said

    Όπως εύστοχα σχολίασε ο φίλος μας ο Αβονιδας που το επισήμανε

    Ναι, αλλά διευκρίνισα νομίζω οτι το σχόλιο ήταν ενος φίλου μου.

    Είναι βέβαια απ’ το χωριό και δεν τον ξέρεις, αλλά εμείς οι επιστήμονες είμαστε προσεκτικοί με την πατρότητα των ιδεών 🙂

  36. Νέο Kid said

    37. Πφφφ… όλοι μέσα στον πλαγιαρισμό μέχρι τα μπούνια είστε χωμένοι!
    Πεντακόσια εκατομμύρια «πεηπερς» (aka κωλοπέηπερς) το χρόνο… περάσατε και τη χαρτοβιομηχανία Θράκης! 😀

  37. zageo68 said

    Καλημέρα Νικοκΰρη. Χρόνια πολλά με διήμερη καθυστέρηση. Αν προλάβω θα σας ακούσω το μεσημέρι εκτός από να σας διαβάζω.
    @4.Κε Γιάννη την παλιά φωτο την ανέβασε πρώτος ένας τύπος στο Twitter που λέγεται ότι ανήκει στον εκδότη του «Φιλελεύθερος». Κακό για την αξιοπιστία του (χα χα), αλλά και άλλη μια απόδειξη ότι αυτά που γίνονται βολεύουν όλους τους άλλους εκτός από τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της περιοχής.

  38. ΣΠ said

    38
    Η αλήθεια είναι ότι 90% των πέιπερ είναι τρας, αλλά έτσι κι αλλιώς 90% από οτιδήποτε είναι τρας (Sturgeon’s law extended).

  39. Νέο Kid said

    40. 😀

  40. Συγκινηθείτε, βρε γομάρια!
    Εν όψει των κίτρινων γιλέκων, το Λούβρο θα παραμείνει σήμερα κλειστό. Με ανοιχτές τις υπέροχες φτερούγες της, ολομόναχη η Νίκη μοιάζει να ταξιδεύει για τη Σαμοθράκη.

  41. 40: Μόνο που το υπόλοιπο 10%, εν προκειμένω, είναι τεράστιο μέγεθος και ως απόλυτος αριθμός.

  42. sarant said

    37 Οι φίλοι του φίλου μας ταυτίζονται με τον φίλο μας 🙂

    42 Ρίγη με πιάσανε

  43. Νίκος Κ. said

    «Κίτρινα γιλέκα» : Θα ήταν μια δυνατή υποψηφιότητα για τη λέξη της χρονιάς.

  44. Νέο Kid said

    Αλήθεια Νικοκύρη, λέξη της χρονιάς δε θα παίξουμε φέτος; Δεν έπρεπε ήδη να έχουν μαζευτεί οι υποψηφιότητες;
    Ή βαρέθηκε ο Στάζυ , και θα τη βγάλουμε ξεροσφύρι φέτος;

  45. 46: Βιάζεσαι, αλλά μ’ αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι…

  46. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Πώς η Δύση καταβροχθίζει τα παιδιά της
    του Τιερί Μεϊσάν

    Για τον Τιερί Μεϊσάν, κατεβαίνοντας στο δρόμο, οι Γάλλοι είναι ο πρώτος δυτικός λαός που αναλαμβάνουν προσωπικούς κινδύνους για να αντιταχθούν στην χρηματοοικονομική παγκοσμιοποίηση. Αν και δεν το γνωρίζουν και φαντάζονται ότι τα προβλήματά τους είναι αποκλειστικά εθνικά, ο εχθρός τους είναι ο ίδιος με εκείνον που συνθλίβει την περιοχή των Μεγάλων Λιμνών της Αφρικής και μέρος της ευρύτερης Μέσης Ανατολής. Για να κατανοήσουμε το σχέδιο που ενώνει αδιακρίτως αυτά τα φαινομενικά ανόμοια γεγονότα, είναι απαραίτητο να κάνουμε ένα βήμα προς τα πίσω. Μόνο οι λαοί που θα καταλάβουν τη λογική που τους καταστρέφει και θα την απορρίπτουν θα μπορούν να επιβιώσουν στην υπαρξιακή κρίση της Δύσης.

    Η αιτία της δυτικής ύφεσης

    Οι διεθνείς σχέσεις άλλαξαν βαθειά με την παράλυση της Σοβιετικής Ένωσης το 1986, όταν το κράτος δεν κατάφερε να ελέγχει το πυρηνικό ατύχημα στο Τσερνομπίλ [1], και μετά, με την ανάκληση του Συμφώνου της Βαρσοβίας το 1989, όταν το Κομμουνιστικό Κόμμα της Ανατολικής Γερμανίας [2] κατέστρεψε το Τείχος του Βερολίνου και τελικά με τη διάλυση της ΕΣΣΔ το 1991.

    Εκείνη τη στιγμή, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζορτζ Μπους Sr. αποφάσισε να αποστρατεύσει ένα εκατομμύριο στρατιώτες και να αφιερώσει τις προσπάθειες της χώρας του στην ευημερία της. Ήθελε να μετατρέψει την ηγεμονία των ΗΠΑ στη ζώνη επιρροής τους σε έναν ηγετικό ρόλο για ολόκληρο τον κόσμο και να εγγυηθεί τη σταθερότητά του. Στο πλαίσιο αυτό, έθεσε τις βάσεις για μια «Νέα Παγκόσμια Τάξη», πρώτα στο λόγο του μαζί με την Βρετανίδα πρωθυπουργόMargaret Thatcher στο Ινστιτούτο Aspen (2 Αυγούστου 1990) και στη συνέχεια στο λόγο του στο Κογκρέσο (11 Σεπτέμβριος 1990) ανακοινώνοντας την επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου» [3].

    Ο κόσμος μετά τη Σοβιετική Ένωση είναι αυτός της ελεύθερης κυκλοφορίας όχι μόνο των αγαθών αλλά και των παγκόσμιων κεφαλαίων, υπό τον αποκλειστικό έλεγχο των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήτοι, η μετάβαση από τον καπιταλισμό στην χρηματιστικοποίηση, όχι το αποκορύφωμα του ελεύθερου εμπορίου, αλλά μια επιδεινούμενη μορφή αποικιοκρατικής εκμετάλλευσης σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Δύσης. Σε ένα τέταρτο του αιώνα, οι μεγάλες αμερικανικές περιουσίες θα πολλαπλασιαστούν πολλές φορές και ο παγκόσμιος πλούτος του κόσμου θα αυξηθεί σημαντικά.

    Αφήνοντας ελεύθερη τη πορεία του καπιταλισμού, ο πρόεδρος Μπους Sr έλπιζε να επεκτείνει την ευημερία στον κόσμο. Αλλά ο καπιταλισμός δεν είναι πολιτικό σχέδιο, δεν είναι παρά μόνο μια λογική για να κάνεις κέρδη. Ωστόσο, η λογική των πολυεθνικών των ΗΠΑ ήταν να αυξήσουν τα κέρδη τους με τη μετεγκατάσταση της παραγωγής τους στην Κίνα όπου ήταν πλέον δυνατή και όπου οι εργαζόμενοι ήταν οι χαμηλότερα αμειβόμενοι στο κόσμο.

    Ελάχιστοι ήταν εκείνοι που μέτρησαν το κόστος αυτής της εξέλιξης για τη Δύση. Βέβαια, θα εμφανιστούν μεσαίες τάξεις στον Τρίτο Κόσμο – αν και πολύ λιγότερο πλούσιες από τις δυτικές μεσαίες τάξεις – επιτρέποντας σε νέα κράτη, κυρίως ασιατικά, να διαδραματίσουν ρόλο στη διεθνή σκηνή. Αλλά ταυτόχρονα, οι δυτικές μεσαίες τάξεις θα αρχίσουν να εξαφανίζονται [4], καθιστώντας αδύνατη την επιβίωση των δημοκρατικών θεσμών που είχαν διαμορφώσει.

    […]

    Ενώ στη Γαλλία, δεκάδες χιλιάδες υπεργολαβικές ΜΜΕ (σ.μτφ., μικρο-μεσαίες-επιχειρήσεις) της βιομηχανίας έχουν πτωχεύσει τα τελευταία δέκα χρόνια, οι υποχρεωτικές εισφορές, που ήταν ήδη από τις υψηλότερες στον κόσμο, αυξήθηκαν κατά 30% κατά την ίδια περίοδο. Μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Γάλλοι κατέβηκαν ξαφνικά στους δρόμους πρώτα για να αντιταχθούν στην καταχρηστική φορολογία, αλλά και για να καταστήσουν δυνατές την βιομηχανία, τη κατασκευή, την επιχείρηση, ξανά στη χώρα. Δυστυχώς γι ’εκείνους, η γαλλική ανώτερη τάξη έχει μολυνθεί από τον λόγο που απορρίπτουν οι Αμερικανοί. Ως εκ τούτου, προσπαθεί να προσαρμόσει την πολιτική της στη λαϊκή εξέγερση και όχι για να αλλάξει τα θεμέλιά της.

    […]

    “Πώς η Δύση καταβροχθίζει τα παιδιά της”, του Τιερί Μεϊσάν, Μετάφραση Κριστιάν Άκκυριά, Ινφογνώμων Πολιτικά (Ελλάδα) , Δίκτυο Βολταίρος, 4 décembre 2018, http://www.voltairenet.org/article204201.html

    ΥΓ Πολυ καλή ανάλυση για να θυμηθούμε τα διεθνιστικά μας νιάτα. 🙂

  47. Γιάννης Κουβάτσος said

    39:Ονειρεύομαι, φίλε μου, τη μέρα που θα βγουν στους δρόμους οι κάτοικοι των Εξαρχείων και των όμορων περιοχών, φορώντας μπλουζάκια με τη στάμπα «Άει σιχτίρ πια!» και κρατώντας σκούπες με σκουπόξυλο και θα πάρουν στο κυνήγι ψυχάκηδες και πρακτοράκους και ματατζήδες και πολιτικάντηδες που φωτογραφίζονται στα αποκαΐδια με τάχα μου περίσκεπτο ή και περίλυπο ύφος. Θα είμαι εκεί, αν και ξέρω πως όνειρο είναι και όνειρο θα μείνει.
    Προχτές μια κυρία Εξαρχειώτισσα που τα ανθρωποειδή έσπαγαν τα μάρμαρα της πολυκατοικίας της, βγήκε και τους φώναξε με το θάρρος που δίνει η αγανάκτηση:
    -Δεν σας γουστάρουμε, ρε, το καταλαβαίνετε; Δεν μας αρέσουν αυτά που κάνετε. Ούτε τους μπάτσους γουστάρουμε αλλά ούτε κι εσάς. Φτάνει πια!

  48. Πάνος με πεζά said

    Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους !

  49. leonicos said

    Μεζεδάκια παντού

  50. Αιμ said

    32. Άμα κόβεις τα φάρμακα μόνος σου αυτά παθαίνεις. Εμείς κλέφτες θα γίνουμε ;

  51. Γιάννης Ιατρού said

    52: έχετε πολύ πελατεία 🙂 🙂

  52. Le Coeur Gothique said

    Καλημέρα σας.

    27) Όταν σε τρολλάρει η ίδια η πραγματικότητα…

    Και δεν δε παίρνουν με τα γιαούρτια…

  53. Le Coeur Gothique said

    Κι άντε να δεχτώ όλα τα υπόλοιπα (που δεν τα δέχομαι). Τα μηχανάκια των μερικών (λίγων) εκατοντάδων ευρώ γιατί τα έκαψαν; Ως σύμβολα τής άρχουσας τάξης και τού άκρατου καπιταλισμού:

  54. ΣΠ said

    Κάτι που ταιριάζει στο σημερινό θέμα. Η οργάνωση PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) προτείνει τροποποίηση κάποιων παγιωμένων εκφράσεων ώστε να μην εκφράζουν βία προς τα ζώα.
    https://www.peta.org/teachkind/lesson-plans-activities/animal-friendly-idioms/
    https://www.peta.org/blog/bring-home-the-bagels/

  55. Jane said

    Άδωνη, πες Άνεγκρετ Κραμπ-Καρενμπάουερ, να δούμε , μπορείς; 🙂

    https://olympiada.files.wordpress.com/2018/02/bfd3fa11-b4f8-4023-8c86-222f238b9562.jpeg?w=657&h=410

  56. sarant said

    45-46-47 Η λέξη της χρονιάς κάθε χρόνο αρχίζει περί τις 10-11 Δεκεμβρίου. Οπότε, ιπίκιτι!

    56 Παράλογο βρίσκω το αίτημα αλλά αξίζει να το συζητήσουμε.

  57. Le Coeur Gothique said

    «Και δεν ΣΕ παίρνουν με τα γιαούρτια…» ήθελα να γράψω φυσικά. Κι ευκαιρίας δοθείσης, πώς εισάγουμε italics και bold;

  58. ap8938 said

    δεν είναι μόνο ο Μιχαλόλιας που λέει «ανακρίβιες». Και η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου επιμένει οτι «Όσα αναφέρονται στα ανωτέρω δημοσιεύματα περί αδιαφανών, παράνομων και αναξιοκρατικών κρίσεων από το 7μελές Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να επιλεγούν σε θέσεις προϊσταμένων Τμημάτων «κολλητοί» της Προέδρου και δικαστικών λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, συγγενείς προηγούμενων προέδρων του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθώς και φίλοι πρώην υπουργών και βουλευτών, βρίθουν ανακριβιών, είναι αόριστα και συκοφαντικά, προσβάλλουν δε βάναυσα την τιμή και υπόληψη της Προέδρου και των λοιπών μελών του συμβουλίου».
    http://dikastis.blogspot.com/2018/05/2552018.html

  59. Τίτος Χριστοδούλου said

    5.
    Όπως καθιερώθηκε, φαίνεται, στα ΜΜΕ στην Κύπρο η ‘αποστρατικοποίηση’, παραπέμποντας στη ‘στρατικοποίηση’ αντί του ‘στρατιωτικοποιπηση’.

  60. Τίτος Χριστοδούλου said

    Ενώ το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο εν Λευκωσία διοργανώνει Συνέδριο για την διδασκαλία γλωσσών με θεματικό τίτλο ‘ενστερνίζοντες την αλλαγή’ (sic), ίσως και των γραμματικών κανόνων…

  61. Γιάννης Ιατρού said

    57: Υπάρχει σύντμηση για μη γερμανόφωνους: ΑΚΚ (εκφέρεται ως : Αααα, κακά) 🙂

  62. loukretia50 said

    56. ΣΠ
    Από πότε τα αυγά στο καλάθι εκφράζουν βία προς τα ζώα?
    Με το ζόρι τα παίρνουν?

  63. Νέο Kid said

    64. Πρέπει να είσαι πολύ άκαρδη γάτα , για να μην καταλαβαίνεις ότι τα αυγά που τρως είναι φέρετρα.

  64. π2 said

    Δεν είναι μεζεδάκι, αλλά μια που μιλάμε για Γαλλία, βρήκα πολύ ενδιαφέρον αυτό το άρθρο του πάντοτε εξαιρετικού NYRB για τη νέα γαλλική δεξιά: https://www.nybooks.com/articles/2018/12/20/two-roads-for-the-new-french-right/

  65. Αιμ.Παν. said

    Δεν φαίνεται να το πήρατε είδηση, αλλά η ΕΛ.ΑΣ. έχει και γαλλικά φωτεινά παραδείγματα για το μελλον της…
    Από την Monde :

    Οι γενναίοι gendarmes σε λύκειο της mante la Jolie, με 15χρονα… ΕΥΓΕ ! τους

    Υ.Γ. δεν ξέρω πως να βάλω φατσούλες με την απαραίτητη έκφραση αηδίας…

  66. loukretia50 said

    65. Είμαι κουλτουρόγατα, έμαθα πως ήταν η αρχή της δημιουργίας… έτσι δεν πίστευαν κάποιοι λαοί?
    Και μετά την απομάκρυνση από την κότα, δε θεωρώ ότι ασκείται βία σε βάρος της.

    ΥΓ και μην το πάμε στις γενικότερες συνθήκες για μεγαλύτερη παραγωγή κλπ γιατί θα συμφωνήσω, αλλά ξεστρατίζουμε πολύ.

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>στον Αθήνα 9.84 (η εκπομπή είναι δίωρη από τις 4 ως τις 6). Θα μιλήσουμε για το καινούργιο μου βιβλίο και ό,τι άλλο φέρει η κουβέντα.
    Για να συντονιζόμαστε 🙂

    58α >>ιπικιτι,
    πιριμίνιτι !

    64,65. Λου και Κιντ, Αστε ρε παιδιά, τί αγώνα έχω κάνει να πείσω ότι το να παίρνουμε τα περιστεραύγουλα μόλις τα γεννάνε από τις γλάστρες (αν δε θέμε περιστερώνα στα μικρά μας μπαλκόνια με το σχετικό κουτσουλοβρόχι), δεν είναι μη φιλοζωική/ εχθρική πράξη, αλλιώς και οι ομελέτες με τα κοταύγουλα ή τα ορτυκαύγουλα (είχα και στο χωργιό μου 😦 ) είναι έγκλημα κατα συρροή… Πάει το χάσαμε

  68. ΣΠ said

    64
    Για μεζεδάκι το έβαλα. Βρίσκω τις προτάσεις από υπερβολικές έως αστείες.

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    68 Λου >> μετά την απομάκρυνση από την κότα,
    θεογάτσουλο! Ξεράθηκα
    Προτείνω τη γέννα να τη λέμε απομάκρυνση από τη μήτρα. Σα να πονά4ει λιγότερο και είναι της μόδας κάτι τέθοια! 🙂

  70. ΣΠ said

    59 πώς εισάγουμε italics και bold;

    Γι’ αυτά και για άλλα δες αυτό:
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/06/08/baresmezedakia/#comment-36477

  71. sarant said

    60 Ε, όταν βρίθουν θα παίρνουν γιώτα 🙂

  72. loukretia50 said

    70 – 71
    Αναρωτιέμαι πόσοι από αυτούς που θέλουν να αλλάξουν τον τρόπο έκφρασης (όχι πως διαφωνώ επί της ουσίας) έχουν φροντίσει έστω ένα αδέσποτο, είναι πραγματικά υπεύθυνοι για τα κατοικίδιά τους , ενημερώνουν για φόλες, καταγγέλλουν περιπτώσεις κακοποίησης κ.α.
    Τότε ας έρθουν να κάνουν κήρυγμα.
    Αλλιώς, έχουν χάσει τ΄αυγά και τα πασχάλια.

  73. WST όπως Wall Street Τζούρναλ!

    https://www.documentonews.gr/article/wst-h-ellada-to-mono-aisiodoxo-shmeio-twn-problepsewn-gia-to-teleytaio-trimhno-sthn-eyrwzwnh

  74. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τώρα στο ράδιο κληρώνει και το τελευταίο βιβλίο του Νικοκύρη «Η γλώσσα έχει κέφια».Τον προανάγγειλε κιόλας. Τον ακούμε στο 9.83 , εκεί πιάνει τον 9.84

  75. Γιάννης Ιατρού said

    76: Καταγράφει το επιτελείο …

  76. Γιάννης Ιατρού said

    Έδωσε και τα εύσημα στο μπλογκ εδώ ο Νίκος … 🙂

  77. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ωραία τα είπατε αλλά δέσποτα, τον τίτλο του ιστολογίου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία» δεν είπες 🙂

  78. sarant said

    79 Εδωσα τη διεύθυνση όμως

    Και αν μπορεί κανείς να ξεχωρίσει το κομμάτι που ήμουν εγώ να μου το στείλει να το βάλω στη σελίδα About πολύ θα το εκτιμήσω.

  79. Γιάννης Ιατρού said

    Η ομιλία του Νίκου, σε mp3, γιά όσους δεν είχαν την ευκαιρία …
    Η εισαγωγή
    Η ομιλία
    Tο κλείσιμο

  80. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  81. Μαρία said

  82. Κιγκέρι said

    Ο τηλεοπτικός σταθμός των ακατονόμαστων γειτόνων λέγεται Τέλμα…
    https://www.athensvoice.gr/politics/500673_pairnei-piso-i-pgdm-toys-makedones-toy-exoterikoy

  83. loukretia50 said

    «δημ-όσιες δηλ-ώσεις»

    Οι δημόσιες δηλώσεις
    δε σερβίρονται με δόσεις
    γιατί γίνονται ζυμώσεις
    στις επίμαχες εκδόσεις
    και κερδίζουν εντυπώσεις
    ΛΟΥ
    και προκύπτουν οι « δημώσεις»
    της αλήθειας οι εκπτώσεις

    Καλό βράδυ!

  84. Γιάννης Ιατρού said

    85: Τι καλό βράδυ, έξοδο μετά δημοσίων θεαμάτων έχουμε; Απ΄τη σημαία; 🙂 🙂 (καλά να περάσεις, τη ζακέτα μην ξεχάσεις )

  85. sarant said

    81 A μπράβο!

    83 Ε, αφού είναι hellin!

  86. Μαρία said

    Φωτογραφία του Απριλίου του 2016 ανέβασε ο Τούρκος δημοσιογράφος, όπως του επισημαίνει σχολιαστής, κι ακόμα να την κατεβάσει.

  87. Mitsi Vrasi said

    55, 49: Απορίες. Η πλατεία και τα γύρω είχαν ρίξει ρολά απ’τις τρεις το μεσημέρι. Σολωμού, Στουρνάρη, και τα γύρω, όχι αμάξι δεν είχαν, ούτε ποδήλατο. Ποιοι ήταν οι φωστήρες των δυο μηχανακίων και του μάλλον μεγάλου οχήματος; Τα είδα με τα ματάκια μου χθες το πρωί κι ήταν το πρώτο που σκέφτηκα. Τουρίστες απ’το Αλφα του Κενταύρου ήταν; Εδώ τις όποιες κάποιες μέρες, με το που πέφτει ο ήλιος. ερημώνονται (είναι έρημες) και Σολωμού και Στουρνάρη.
    Είμαι με την κυρία!
    Απ’τη μια λέω πως είμαι μια γραία, κι ύστερα σκέφτομαι πως τη χουλιγκανοαληταρία ποτέ δεν τη γούσταρα. Κάτοικοι με σκουπόξυλα, είναι μία κάποια σκέψις.

    ΥΓ: Η πορεία ήταν για τη δολοφονία ενός παιδιού και πιο φορτισμένη με τα τελευταία που’χουν γίνει. Η πορεία έγινε, και τέλειωσε. Καμιά σχέση με αψιμαχίες για να περνάει η ώρα.
    Κι άλλο ένα ΥΓ: Αντί να δέρνουν τον κόσμο με τον Αίαντα, δεν του κάνουν μια μετάταξη στο δήμο να ξεβρομίσει μια πόλη που ζέχνει; Μιας και το’δα, δηλαδή. Ούτε το πανίσχυρο Άζαξ να’ταν.

  88. Avonidas said

    Πρέπει να είσαι πολύ άκαρδη γάτα , για να μην καταλαβαίνεις ότι τα αυγά που τρως είναι φέρετρα.

    Κιντ, ελπίζω να γνωρίζεις οτι τα αυγα που τρωμε ειναι αγονιμοποιητα.

  89. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    90 Απο αλανιάρες όμως;

  90. Χαρούλα said

    Απορία
    Αύριο η εκκλησία τιμά την «σύλληψη της αγ.Άννας» καθώς διαβάζω. Και ερμηνεύει την μέρα που έμεινε αν και υπερήλικη έγγυος στην παναγία. Είναι εκφραστικά σωστό;
    Ποιάς είναι η σύλληψη(όχι από αστυνομία😊);;; Της Άννας ή της Μαρίας;

  91. 27 Ευχαριστώ για την ευχή. Θα μου χρειαστεί. 2,5 χιλιάδες χιλιόμετρα σε δυο τρεις μέρες, τέτοιο καιρό, έστω και με παρέα για σκάντζα είναι αρκετά.

    86 Τι έπαθες σήμερα με τη σημαία; Ποιος σε ζόρισε;

  92. Γιάννης Ιατρού said

    93β: 🙂
    α:) την έχω κάνει πολλές φορές φορές τη διαδρομή Γιάννη. Χειμώνα είναι ζόρικο, όσο κι αν καθαρίζουν τους δρόμους. Καλά να περάσετε, ξέρεις Glühwein, Plätzchen, viele Klare, καμιά dumme Gans 🙂 και τέτοια 🙂

  93. mitsos said

    Καλησπέρα
    Νίκο πολύ πικάντικα τα μεζεδάκια σου

    Όμως αυτό το : «Που σημαίνει ότι η χρήση της γλώσσας για εκφοβισμό των ανθρώπων του λαού δεν είναι αποκλειστικότητα της τρισχιλιετούς μας.»
    Νομίζω δεν είναι για εκφοβισμό των ανθρώπων … είναι προσπάθεια κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων … Όχι να εκδίδουμε και βιβλίο χωρίς επιμέλεια φιλολόγου … Το ίδιο κάνου και οι φυσικοί όταν σχολιάζουν άρθρα για επιστημονικά θέματα … που πας ρε Καραμήτρο χωρίς επιστήμονα . Άλλοι πάντως ( μηχανικοί , συμβολαιογράφοι κ.λ.π., κατωχυρώνουν μέσω πολιτικών τα αποκλειστικά δικαιώματα )
    …..
    Πολλές εκδηλώσεις βλέπω …
    και έλεγα να σας καλέσω ( τουλάχιστον τους Φυσικούς ) και σε μια συζήτηση για τα Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικής στην Εκπαίδευση:

    https://drive.google.com/open?id=1pd-wfaKeuFiyOUXoVJq8jMLuSvMSiGFF

  94. Μαρία said

  95. 94 Εμ δεν είναι για να περάσουμε καλά αλλά για να κάνουμε τη διαδρομή και να ‘ρθούμε. Φεύγω Παρασκευή βράδυ από δω και την επόμενη ξεκινάμε. Ας ελπίσουμε πως δεν θα χρειαστεί να έχουν καθαρίσει… Με καλές συνθήκες Δευτέρα είμαστε στη βάση μας, αλλά όσο πάει.

  96. Μαρία said

  97. Γιάννης Ιατρού said

    96: Χριστιανομπολσεβίκος θά ΄ναι αυτός 🙂

    97: Καλά ρε συ, αφού υπάρχουν οργανωμένα ντελίβερι «για φαγητό της μαμάς σε φοιτητές», εσένα γιατί σου έπεσε ο κλήρος;
    Ζακέτα να πάρεις !

  98. Γιάννης Ιατρού said

    (98): Έναν αργαλειό ρε παιδιά, γρήγορα όμως

  99. 99 Πάω να φέρουμε όχι να δώσω (αν και επί τη ευκαιρία κάτι θάχω μαζί μου – βέβαια η Ίζυ δεν επιτρέπει πολλά- πολλά).

  100. Γιάννης Ιατρού said

    101: Καλό ταξίδι Γιάννη!

    Μιάς κι έχουμε μεζεδάκια, νια ερώτηση στους ειδήμονες, επί λεξικολογικού:
    Αν ένας μητροπολίτης δεν έχει μητρόπολη, είναι αδέσποτας;

    Κι ένα ακόμα που πήρε το μάτι μου:

  101. mitsos said

    Πάντως εκτός από την Νομανσλάνδη που είναι χώρα των ανύπαρκτων , έχουμε και την …

    …Σομαλιλάνδη.
    Δεν έχουν αναγνωριστεί από κανένα άλλο κράτος και κανένα διεθνή οργανισμό αλλά μετά την ντε φάκτο αυτο-ανακήρυξή τους γκουγκλάρονται . Μόνο που η Σομαλιλάνδη προηγείται αφού ήδη έγινε δέκτό το αντίστοιχο λήμα στην βικιπαίδεια ενώ για την Ναμανσλάνδη εκκρεμεί

  102. Μαρία said

  103. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Καλησπέρα κι από μένα,

    Μπαίνω λίγο αργά στην ανάρτηση, αλλά θα σάς αποζημιώσω με μία συγκλονιστική αποκάλυψη που θα αφήσει εποχή στο Σαραντάκειο Ιστολόγιο…

    Μεταφέρω επί λέξει τον τηλεφωνικό διάλογο που είχε σήμερα Σαββάτο (ώρα Ρωμέικου 5.17 το απόγευμα) στον 9,84 Fm ο δημοσιογράφος Δημήτρης Φύσσας με τον ευρισκόμενο στο Λουξεμβούργο κ. Σαραντάκο (4:34 έως 5:14 του ηχητικού που ανέβασε ο κακόψυχος Ιατρού)

    Ν. ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ: «Δηλαδή το οπαπουνάναι είναι γνωστό και το βλέπεις ότι το έχουν εκμυστηρευτεί πάρα πολλοί. Κάθε φορά που δημοσιεύω εγώ ένα τέτοιο άρθρο, έρχεται κάποιος και λέει… «ο Ροβιόλης, μα καλά δεν υπήρχε Ροβιόλης κι είναι σαν τον Ροβιόλη, τί λέτε τώρα;»
    Δ. ΦΥΣΣΑΣ: «Εδώ, καλέ μου Νίκο, φτιάξαν έναν Βάθη για να δικαιολογήσουν την πλατεία Βάθη. Γιατί να μή φτιάξουμε τον Ροβιόλη;»
    Ν. ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ: «Χά, χά, χά, μπράβο, πέστα αυτά, πέστα αυτά, γιατί είναι μιά άλλη τάση, αλλά είναι βέβαια θέμα για άλλη συζήτηση και για άλλο βιβλίο αυτή η τάση να διορθώνουμε ο,τιδήποτε λαϊκό, με τα Γουδή και τα λοιπά, άστα…»

    ΕΡΩΤΩ τον κ. Σαραντάκο: Από πότε, κύριε Νίκο μου, έχετε πειστεί οριστικά ότι ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ κάποιος παλιός Αθηναίος ονόματι Βάθης που έδωσε το όνομά του στην πλατεία Βάθης; Κι αν όντως έχετε πειστεί, γιατί δεν το έχετε ανακοινώσει στο Ιστολόγιο, ώστε να ξεστραβωθούμε κι εμείς οι κοινοί θνητοί;

    Διότι στην ανάρτηση «Από τη Μπουμπουνίστρα στα Ρούλια Αμπέλια» που ανεβάσατε στις 12 Μάη του 2014 έχετε συνοψίσει την άποψη του Ιστολογίου για την ονομασία της πλατείας Βάθης ως εξής:

    Όπερ σημαίνει ότι το θέμα με την ονομασία της πλατείας Βάθης είναι ακόμη υπό έρευναν. Γιατί, λοιπόν, απόψε στον 9,84 Fm ξεκαρδιστήκατε στα γέλια και επιδοκιμάσατε όταν ο φιλαράκος σας ο κ. Δ. Φύσσας κατηγόρησε κάποιους ότι «φτιάξαν έναν Βάθη για να δικαιολογήσουν την πλατεία Βάθη»; Κανονικά, έπρεπε ευθαρσώς να του πείτε ότι το θέμα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΥΘΕΙ οριστικά κι ότι ακόμα το ψάχνουν οι αθηναιογράφοι…

    ΠΡΟΧΩΡΩ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ που υποσχέθηκα: Στίς 28 Μάη του 2017, ο σχολιαστής Ιατρού έγραψε ένα σχόλιο στο παρόν Ιστολόγιο, μεταφέροντας τις παπαριές του παλιού σχολιαστού Earion από την «Λεξιλογία». Και ισχυρίζονται οι επιπόλαιοι προχειρογράφοι Earion + Ιατρού ότι:

    Πεπεισμένος πως όλοι οι αναγνώστες του παρόντος Ιστολογίου είμαστε ανυποψίαστοι κάφροι, ο Ιατρού μάς παραπέμπει στην «Ανέμη» για να βρούμε το βιβλίο του Σουρμελή. Ως γνωστόν, την «Ανέμη» την λυμαίνονται μπολσεβίκοι κι έχουν ανεβάσει όλα τα pdf τους χωρίς δυνατότητα search, ώστε να δυσκολευόμαστε εμείς οι κοινοί θνητοί στο διάβασμα. Έλα, όμως, που υπάρχουν και οι Εβραίοι της Google, που πιστεύουν στην έρευνα και ανεβάζουν ΟΛΑ τα παλιά ελληνικά βιβλία searchable!…

    ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΩ, λοιπόν, σήμερα ότι οι Earion + Ιατρού ψεύδονται ασυστόλως: Ο Σουρμελής, εκτός από τους Βάθυδες με ύψιλον, καταγράφει στο βιβλίο του και δύο Βάθηδες με ήτα: Τον Νικόλαο Βάθη (στην σελίδα 142) και τον Γεώργιο Βάθη στην σελίδα 308!..

    Μετά από αυτή την ιστορική αποψινή αποκάλυψη, καλώ τον σοφό Νέστορα του Ιστολογίου κ. Άγγελο, να βγεί και να απαιτήσει από τους κ.κ. Earion + Ιατρού να ζητήσουν δημοσίως συγγνώμη για παραπλάνηση του Ιστολογίου.

    Όσο για τον κ. Σαραντάκο, τον καλώ να βγεί και να μάς πεί το εξής: Τώρα που έμαθε ότι ο Σουρμελής αναφέρει δύο Βάθηδες με ήτα, θα τολμήσει να κάνει νέα διορθωτική ανάρτηση στο παρόν Ιστολόγιο για την πλατεία Βάθης; Κι αν τόξερε αυτό σήμερα το απόγευμα στον 9,84 Fm, θα τολμούσε να διορθώσει τον κ. Δ. Φύσσα για παραπλάνηση των ακροατών του ιστορικού ραδιοσταθμού του Δήμου Αθηναίων;

  104. Μαρία said

  105. Γιάννης Ιατρού said

    105: Περί της προέλευσης του ονόματος της Πλατείας Βάθη* το ανάγνωσμα:

    Μπράβο πολυώνυμε, πολύ καλό αυτό που βρήκες με τη βοήθεια της αναζήτησης κειμένου που παρέχει ο Γούγλης. Το μπράβο πάει στην ιδέα σου να το ψάξεις κι έτσι, να μου πεις, με αυτό το κρύο που λες πως έχει στο Σικάγο …που είσαι, τι άλλο να κάνεις Σαββατιάτικα 🙂

    Θα το εξετάσω αύριο κλπ. το θέμα, στην ουσία του. Πάντως πιθανό να είναι κι έτσι που λες, αλλά θα το δούμε σε μιά-δυό μέρες, θα πουν και άλλοι την γνώμη τους επ΄ αυτού.

    Δυό λόγια/διαπιστώσεις για το ανωτέρω(105) σχόλιο του πολυώνυμου:

    1. πρόκειται για διαφορετικά αντίτυπα του έργου του Δ. Σουρμελή, κάτι που φαίνεται αμέσως από την διαφορετική αρίθμηση των σελίδων που επικαλείται ο πολυώνυμος. Στο αρχείο από την Ανέμη, τα αντίστοιχα ονόματα βρίσκονται στις σελίδες 147 και 316. Το αντίγραφο στην Ανέμη είναι η 2η έκδοση (1853), μεταγενέστερο αυτού του Γούγλη, που είναι η πρώτη έκδοση (1834).

    2. Το αντίγραφο της Ανέμης δεν περιέχει δυνατότητα αναζήτησης λέξεων/κειμένου εν αντιθέσει με αυτό του Γούγλη. Να παρατηρήσω πως τα προγράμματα οπτικής ανάγνωσης του Γούγλη (για ελληνικά πολυτονικά κείμενα) έχουν βελτιωθεί πολύ τελευταία. Ένα γενικό κακό στην Ανέμη, είναι πως τα αντίτυπα δεν περιέχουν καμία δυνατότητα αναζήτησης. Γενικά, με τα γνωστά και δημοσίως διαθέσιμα μέσα, η μετατροπή σε τόσο παλιά αντίτυπα και μάλιστα από πολυτονικό, είναι πολύ δύσκολη και περιέχει πάρα πολλά λάθη, όποτε τις περισσότερες φορές είναι χωρίς κάποια πρακτική αξία. Αυτό επ΄ουδενί είναι συγχωροχάρτι για την Ανέμη, μόνο μιά διαπίστωση είναι.

    3. Τέλος να εξετάσουμε αν οι αναφερόμενοι από τον Σουρμελή (με το επώνυμο «Βάθης») είναι όντως Αθηναίοι. Για τον Νικόλαο Βάθη, (στην σελ. 147) είμαστε βέβαιοι, αφού είναι μέλος της Δημογεροντίας, όπως γράφει ο Σουρμελής, Για τον Γεώργιο το μεν αντίτυπο στο Γούγλη αναφέρει ρητά (στη σελίδα 307) πως πρόκειται «για Αθηναίους και μη Αθηναίους», επομένως είναι άγνωστη η καταγωγή του, το δε αντίτυπο της Ανέμης, (στη σελ. 313), δεν αναφέρει τίποτα περί καταγωγής των πεσόντων. Αλλά σε συνδυασμό με τον προηγουμένως αναφερθέντα και διαπιστωθέντα Αθηναίο ( τον Νικόλαο Βάθη) τεκμαίρεται κάποια συγγένεια του Γεωργίου Βάθη μαζί του (ίδια πόλη, ίδιο επίθετο, ίδια χρονική περίοδος κλπ.), οπότε θα ήταν παράλογο να μην τον θεωρήσουμε κι αυτόν Αθηναίο. Άλλωστε, για την εξέταση της προέλευσης του ονόματος της Πλατείας Βάθη*, κι ένας Αθηναίος να βρεθεί στην τότε εποχή με αυτό το όνομα (Βάθης), είναι αρκετό για να προβληματιστούμε.

    4. Παραθέτω τις σχετικές σελίδες με τα ονόματα από το αντίτυπο στην Ανέμη

    Καλό ξημέρωμα 🙂

  106. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Κύριε Σαραντάκο, θα γκρεμιστεί κανένας φούρνος και θα πλακώσει το Ιστολόγιο: Μετά από μόλις 46 ημέρες παρουσίας στο Ιστολόγιο και με συνεχείς καθημερινές αποκαλύψεις που «βγάζουν μάτι», κατάφερα και πήρα απόψε το πρώτο «ΜΠΡΑΒΟ» από τον κακόψυχο Ιατρού, που – ως γνωστόν – δεν δίνει τ’ αγγέλου του νερό..

    ΕΡΩΤΩ τον κ. Ιατρού: Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο που θα αποκαλύψω (αναρτώντας το σχετικό χωρίο) την πρώτη χρήση του «κλάνω» με την σημασία του «πέρδομαι» στο «Μαρτύριο του Αρέθα» (6ος – 7ος αιών μ.Χ.), θα εισηγηθεί στον κ. Σαραντάκο να με αναγορεύσει σε Μέγα Ευεργέτη του παρόντος Ιστολογίου;

    Υπόψιν ότι το TLG δεν περιλαμβάνει το «Μαρτύριο του Αρέθα», αφού το πρωτότυπο κείμενο στην ελληνική παραλλαγή πρωτοδημοσιεύτηκε παγκοσμίως μόλις το 2007. Όπως απέδειξα επροχτές, ακόμη κι ο άγιος Κριαράς αγνοούσε (όπως την αγνοούν και οι Μπαμπινιώτης + Χαραλαμπάκης + Σαραντάκος) αυτή την πρώτη καταγραφή του κλάνω= πέρδομαι στο Μαρτύριο του Αρέθα.

    Κάθε αναγνώστης που έχει έστω και ελάχιστη σχέση με την Αριστοτελική Λογική, αντιλαμβάνεται ότι η αποκάλυψίς μου θα γίνει πρωτοσέλιδο στον Ρωμέικο Τύπο, και θα χαρίσει δωρεάν διαφήμιση χιλιάδων ευρώ στο παρόν Ιστολόγιο. Είναι από κάθε άποψη συγκλονιστική η είδηση ότι το δημοφιλέστατο ρήμα «κλάνω» (με την σημασία του «πέρδομαι») πρωτοεμφανίστηκε στον Βίο κάποιου Μάρτυρα (ως γνωστόν, τον Αρέθα τον αποκεφάλισαν οι Εβραίοι, το 523 μ.Χ.) της Αγίας Εκκλησίας μας…

  107. Σαφώς το Βαθυς σαν όνομα ξεκίνησε με ύψιλον από το βαθύς, ακολουθώντας τον κανόνα αναβιβασμού του τόνου προς διάκριση (Ξάνθος, Λάμπρος, Σταύρος κ.λ.π.και καταβιβασμού όταν δεν γίνεται αλλιώς (π.χ. Δικαίος) για να διακρίνεται από το αντίστοιχο επίθετο. Πιθανότατα το Βάθης γράφτηκε έτσι από κάποιον που το άκουσε και δεν έκανε αυτόν τον συνειρμό.

  108. Αιμ said

    Πέσανε τα μπιλοζίρια
    και φριζάρανε τα λέκια
    και ο Τζακ απ’ το Τσικάγκο
    μας τα έκανε τσουρέκια

  109. Αιμ said

    Γιάννη φτιάξε με τον καφέ σου το πρωί ένα πρωτοσέλιδο, της Εστίας ας πούμε, με την συγκλονιστική είδηση 🙂

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    ΄https://pbs.twimg.com/media/DtluaDxX4AImxCZ.jpg

  112. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    106

  113. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σας πάπλωσε το ξάπλωμα παίδες;

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Της Αννας της εξαφάνας σήμερα 🙂

    Αννες,Αννούλες και Αννιά ,
    ο μήνας έχει εννιά!
    Ακούει καμιά;
    χρόνια πολλά!

  115. cronopiusa said

  116. π2 said

    107: Μα ακόμη κι αν υπήρξε Βάθης Αθηναίος δεν αλλάζει τίποτε για το τοπωνύμιο. Το επιχείρημα για την πλατεία δεν είναι σαν το παράδειγμα του Πόππερ για τη διαψευσιμότητα (η πρόταση «όλοι οι κύκνοι είναι άσπροι» χαρακτηρίζεται από διαψευσιμότητα, επειδή αρκεί να βρεθεί ένας μαύρος κύκνος για να μην ισχύει). Το επιχείρημα για την πλατεία είναι «από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμιά σύνδεση της περιοχής με κάποιον Βάθη σε οποιαδήποτε πηγή, και από τη στιγμή που το τοπωνύμιο λεγόταν πάντοτε Βάθη ή Βάθεια, κάτι που δικαιολογείται από τη γεωμορφολογία της περιοχής, το σωστό είναι πλατεία Βάθης». Δεν αρκεί δηλαδή να βρεθεί κάποιος Βάθης, πρέπει να καταδειχθεί και η σχέση του με την περιοχή.

  117. Γιάννης Ιατρού said

    107 (105, 108): Βιάζεσαι να καμαρώσεις για τα συχαρίκια ….
    Μην παραβλέπεις πως το μπράβο, όπως έγραψα, πάει στην ιδέα σου να ψάξεις για το όνομα «Βάθης» στο βιβλίο/αντίτυπο που παραθέτει ο γούγλης, όχι στην εξήγηση της ονομασίας της Πλατείας Βάθη* !!

    Λοιπόν, μια πρώτη, σύντομη ανακεφαλαίωση/ματιά, μετά το «εύρημά σου» για να το θέμα της ονομασίας της Πλατείας Βάθη:

    α. Είναι αναμφισβήτητο πως από την αρχαιότητα η περιοχή αναφέρεται με το όνομα Βάθεια.

    Η κατακλείδα βρίσκεται στην εξήγηση (γλωσσικά) της αλλαγής της τοποθεσίας, από Βάθεια σε Βάθη.
    1. …από το Βάθης δεν βγαίνει η Βάθεια…, στο σχόλιό μου στα άρθρο του Μαίου του 2017 που αναφέρεις
    και, όπως εξηγεί και ο πιό ειδικός από μένα Nickel (Earion), στο σχετικό άρθρο του τον Φεβρουάριο του 2014 στη Λεξολογία:
    2. …Ο ισχυρισμός ότι προϋπήρξε (υποτιθέμενο) τοπωνύμιο *Στου Βάθη, …. είναι και γλωσσικά άστοχος, γιατί δεν γίνεται από του Βάθη να φτάσουμε στη Βάθεια (με ανάπτυξη ενός α στην κατάληξη και ταυτόχρονη αλλαγή γένους). Το αντίστροφο έγινε: από τη Βάθεια, στη Βάθη, με συγκοπή.

    β. Η ύπαρξη ονόματος «Βάθυς» (και τώρα πλέον, μετά και από την ανακάλυψή σου, και «Βάθης») δεν αμφισβητήθηκε, ούτε στο σχόλιο #33 του άρθρου που το έγραψα, ούτε από τον Nickel (Earion) στο επ΄αυτού του θέματος σχόλιο του στη Λεξολογία.

    Επομένως, μάλλον άνθρακες ο θησαυρός που βρήκες! Βιάζεσαι να θριαμβολογήσεις 🙂

  118. Κακόψυχε, άλλος ο Nickel άλλος ο Earion όμως!

  119. Γιάννης Ιατρού said

    120: Ναι ρε Δύτα, επανορθώνω. Παρασούρθηκα από κάτι άλλο. Γνωστό μεν, αλλά ακόμα καφέ πίνω 🙂 🙂

  120. Γιάννης Ιατρού said

    118 (119): Π2
    Έτσι, με πρόλαβες, δεν το έδειξε και η ανανέωση καθότι …σχεδόν συγχρόνως 🙂

  121. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όπως και να ετυμολογείται πάντως, όλοι οι παλιοί κάτοικοι πλατεία Βάθης λέμε. Αρκετά πια με του Γουδή, της Βάθη. Όπου να ‘ναι θα ‘ρθει και η ώρα του Κουκάκη, του Παγκράτη και, πού θα πάει, θα έρθει ώρα και των Πατησίων να γίνουν στου Βατής.

  122. Γιάννης Ιατρού said

    123: Η λαϊκή αίσθηση στην περίπτωση αυτή συμβαδίζει με την ετυμολογία 🙂
    [η Βάθεια ==> η Βάθη ==> (στην πλατεία) Βάθης]

    Αλλά ρε δάσκαλε, στου «Βατή» είναι η γενική του «Βατής» (ξέρω, ξέρω, κι εσύ, καφέ έπινες ακόμα 🙂 )

  123. sarant said

    118 Ακριβώς έτσι. Χρειάζεται όμως άρθρο μπας και σώσουμε την πλατεία Βάθης 🙂

  124. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    123. Τὶ νὰ πῶ κι ἐγὼ ποὺ ἔμενα τὸσα χρόνια στοῦ Γαλάκη*, χωρὶς νὰ τὸ ξέρω; 🙂

    *Νομίζω πὼς τὸ διάβασα ἐδῶ, ἀλλὰ ὄρκο δὲν παίρνω:
    Τὸ Γαλάτσι προέρχεται ἀπὸ τὴν οἰκογένεια Γαλάκη ποὺ εἶχε χτήματα στὴν περιοχή. Τὸ «τσ» προέκυψε ἀπὸ τὸν τσιτακισμὸ τῆς παλιᾶς ἀθηναϊκῆς ντοπιολαλιᾶς.

    Τὸ θυμᾶμαι καλά;

  125. Γιάννης Κουβάτσος said

    124: Όχι, συνονόματε, είναι από τον αρχαίο δήμο Βατής, η Βατή – της Βατής, σύμφωνα με τον Μπίρη. Οπότε στου Βατής, στης Βατής, κάπως έτσι θα λέγονται τα Πατήσια στο μέλλον.

  126. Γιάννης Ιατρού said

    127: Ααα, μαθαίνω, δάσκαλε ! 🙂

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    128. Υπάρχει, βέβαια, και η ετυμολόγηση από τον Πατίς αγά, αλλά εννοείται πως θα προτιμήσουμε την αρχαιοελληνική εκδοχή. 😉

  128. ΣΠ said

    126
    Καλά θυμάσαι, Δημήτρη.
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/05/12/athens/

  129. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Αφελέστατε Ιατρού (119),

    δεν αντιλαμβάνεσαι ότι εκτίθεσαι και γελοιοποιείσαι εμφανιζόμενος «βασιλικώτερος του Βασιλέως», όταν ο ίδιος ο κ. Σαραντάκος (125) αντελήφθη πού έγκειται η αποκάλυψίς μου;

    Εγώ ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι απέδειξα πως ο Βάθης έδωσε το όνομά του στην πλατεία Βάθης, άλλωστε καθόλου δεν θα μού άρεσε να την αποκαλώ «πλατεία Βάθη». Η αποκάλυψίς μου έγκειται στο ότι ΑΠΕΔΕΙΞΑ πως υπήρχε μεγάλη οικογένεια Βάθηδων με ήτα στην προεπαναστατική Αθήνα, συνεπώς είναι λάθος ο χτεσινός ισχυρισμός του κ. Δ. Φύσσα ότι κάποιοι «…φτιάξαν έναν Βάθη για να δικαιολογήσουν την πλατεία Βάθη».

    Καί ΌΦΕΙΛΕ ο κ. Σαραντάκος (που την ίδια μέρα στα μεζεδάκια του διόρθωνε παγκοσμίως αγνώστους για πολύ μικρότερα ατοπήματα…) να τον διορθώσει και να του πεί ότι δεν έχει ακόμη λήξει οριστικά το θέμα της ονομασίας της πλατείας Βάθης. Όμως, ο κ. Σαραντάκος, από κακώς εννοούμενη ευγένεια (επειδής ο κ. Φύσσας τού έδωσε την ευκαιρία να διαφημίσει επί 5 λεπτά από τον 9,84 Fm το νέο του βιβλίο…) άφησε τους ραδιοακροατές να νομίζουν ότι ΔΕΝ υπήρξε κανείς Βάθης στην Αθήνα του 1800.

    Και, βεβαίως, η αποκάλυψίς μου αφορούσε κι εσένα με τον κ. Earion, που παραπλανείτε επί τόσους μήνες το Ιστολόγιο ότι ο Σουρμελής ΔΕΝ αναφέρει κάποιον Βάθη με ήτα, αλλά μόνον Βάθυ με ύψιλον. Και γι’ αυτή την παραπλάνηση, οφείλεις εσύ να ζητήσεις Δημόσια Συγγνώμη ΚΑΙ γιά τον απόντα κ. Earion

  130. georgeilio said

    1. Είπε και ο ΠΘ «εναπομείνουσα Κεντροαριστερά» στην εισήγησή του στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ το προηγούμενο Σάββατο (το άκουσα καθ’ οδόν στο αυτοκίνητο, μπορεί να υπάρχει και «λίκνο»).

    2. Λιγότερο κραυγαλέο, αλλά ακόμη βαρύτερο συγκριτικά, είναι το μεταφραστικό ατόπημα του και Φιλοσόφου π. Υπουργού Μπαλτά σε ομιλία του στη Βουλή περί αριστεία. Κρίμα είναι, από τη μια, να τον ξαναβαρέσουμε μετά από όσα έχει πάθει και ακούσει, όμως πιστεύω πως και ο ίδιος δεν θα είχε αντίρρηση να βελτιωθεί.
    Είπε, λοιπόν, μεταφράζοντας τον όρκο των Αθηναίων εφήβων, ότι το «ότω αν στοιχήσω» σημαίνει «όσο κι αν μου στοιχίσει προσωπικά», ενώ σημαίνει «με οποιονδήποτε κι αν βρεθώ στην ίδια γραμμή (παράταξης)». Ιδού και το λίκνο:
    https://www.esos.gr/arthra/60275/ar-mpaltas-ti-simainei-aristeia

    3. Σχετικό με τον κορυφαίο Έλληνα αθλητή (και συντοπίτη μου, εν Ζωγράφου):

    -Τι λες στους φίλους σου όταν θέλεις να σου αδειάσουν τη γωνιά για να δεις ΝΒΑ;
    -Άντε, τον Κούνμπο.

  131. georgeilio said

    *περί αριστείας, βέβαια.

  132. sarant said

    132.2 Αυτό τσούζει πραγματικά. Και Μέφρι μπαίνει στη μέση. Δεν είναι βέβαια κλασικός φιλόλογος ο Μπ. αλλά το μαργαριτάρι είναι χοντρό.

  133. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @130. Σταῦρο, σ᾿ εὐχαριστῶ. Χρειάζεται ἡ ἐπιβεβαίωση κάπου-κάπου· νὰ παίρνουμε τ᾿ ἀπάνω μας γιὰ τὶς μικρὲς νίκες μας ἀπέναντι στὸ ἔμενταλ. 🙂

  134. Γιάννης Ιατρού said

    127, 129: Περί Πατησίων το ανάγνωσμα:

    Εξαρτάται από την ορθογραφία (Πατήσια ή Πατίσια) Γιάννη (γιατί εκεί είχε παλιά και πολλά αμπέλια κι έχουμε και τα πατητήρια για το κρασί) 🙂

    «Πατίσια» με γ(ιώτα) το γράφει ο Σουρμελής στο «Περί Δήμων Αττικής» (1854). Αρχικά το αναφέρει σαν σύνορο με το σημερινό Γαλάτσι («… χωρίον Γαλάκη …, σελ. 103) και σε σχέση με τον χείμαρρο Ποδονίφτη (σελ. 106) και την σημερινή Κυψέλη («…Γυψέλην …, σελ. 116/117).
    Θεωρεί πως αρχικά η τοποθεσία ονομαζόταν «Βουτεία» («…Έλαβε δε το όνομα ο τόπος από Βούτου υιού του Πανδιόνος του Α’ ός ήν αδελφός του Ερεχθέως δίδυμος …) και μετέπειτα «Παραδείσια» («…άτινα από Αδριανού Αυτοκράτορος κατασταθέντα Παράδεισος διά υπό του Αυτοκράτορος ύδωρ (α) Περσός ήτοι περισσός καλούμενον και έκτοτε ωνομάζοντο Παραδείσια» σελ. 131).
    Σημ.: Τώρα να μου πεις, η λέξη «παράδεισος» περσική είναι, αλλά τέλος πάντων, άγνωστη τότε, επί Αδριανού, δεν ήταν η Περσία, κάποιες ‘βδομάδες δρόμο μακριά έπεφτε..

    Το σημερινό όνομά τους το πήραν, γράφει ο Δ.Σ., από τον Μωάμεθ τον Β΄ τον Πορθητή, τον αποκαλούμενο «Πατισάχ» («…μέχρι της ελεύσεως Μωάμεθ του β’…., Πατισάχ επικαλούμενου, αφ’ ου Πατίσια ωνομάσθησαν μέχρι σήμερον», σελ. 132), ο οποίος προερχόμενος από Πελοπόννησο επισκέφτηκε και διέμεινε στην περιοχή αυτή επί τετραήμερο (Αυγ. του 1458)

    Για περιοχή «Βατή» (που λες πως αναφέρει ο Μπίρης) δεν αναφέρει κάτι ο Δ.Σ., αλλά κοντά είναι η ονομασία «Βουτεία» που προανέφερα. Και το «Πατίς αγά» που γράφεις δεν αναφέρεται από τον Δ.Σ., αλλά κι εδώ, ο «Πατισαχ» μπορεί μεν να μην είναι μόνο Αγάς (Πέρσικα: پادشاه, Σάχης, Τούρκικα: padişah, τίτλος των σουλτάνων, μεγάλος βασιλιάς), αλλά ακουστικά δεν πέφτει μακριά. 🙂 .

    131: Ακατονόμαστε,
    αν νομίζεις πως θα ασχοληθώ περεταίρω μαζί σου για ψύλλου πήδημα (γιατί περί αυτού πρόκειται η αναφορά ενός ή περισσοτέρων ονομάτων διαφόρων Βαθή(υ)δων από τον Δ. Σουμελή στην περίπτωση της ετυμολογίας του ονόματος της πλατείας Βάθης) κάνεις μεγάλο λάθος. Εφευρήματα και σχιζολεξίες ψάχνεις, ως συνήθως. Τζάμπα σε υπερτίμησα προηγουμένως, δεν είσαι σοβαρός.

  135. Μαρία said

  136. Pedis said

    # 137 – και πλάκα θάχει το δημοσίευμα του ιν.γρ να προστεθεί ως πηγή στο λήμμα … δεν το αποκλείω καθόλου, με το επιπεδο της βίκι σε ιστορικά και ευαισθητα πολιτικά θέματα.

  137. Γιάννης Ιατρού said

    136a (τέλος): Συμπλήρωμα
    Ο Δ.Σ. αναφέρει μεν μια περιοχή «Βατή», στη σελ. 104, αλλά προφανώς πρόκειται για άλλη περιοχή, όχι τα Πατή(ι)σια: («…δήμος Σίκυον, και προϊόντος του χρόνου εκ παραφθοράς Σίκυνον. Aπέχει δέ της πόλεως ώραν μίαν και επέκεινα ..»)

  138. 134: Όταν οι μετριότητες στο πεδίο τους προσπαθούν -και καταφέρνουν- να επιβιώσουν δήθεν με «διεπιστημονικότητες» και αερολογίες -μην πω παπαρολογίες. Και βολεύουν και κάτι μιθε… Ντροπή για την αριστερά, ούτε καν από πασοκομεταγραφη΄.

  139. … χρησιμοποιούσε την «απρεπή» λέξη Shitstorm, που όμως στα γερμανικά δεν έχει τη σημασία που θα υπαγόρευε η αγγλική ετυμολογία της, ήγουν σκατοθύελλα, αλλά σημαίνει κάτι σαν «σαματάς, φασαρία, βαβούρα, μπάχαλο».

    Το σχετικό ελληνικό άρθρο έχει ενδιαφέρον αλλά βγάζει και γέλιο εκεί που γράφει ότι:

    Συγκεκριμένα η λέξη αυτή έχει ενσωματωθεί στο γερμανικό λεξιλόγιο και μάλιστα υπάρχει ως λίμα στο Λεξικό Duden από το 2013. …

    Λίμα, διότι
    με το Shitstorm
    «she was a little
    rough around the edges
    «

  140. Γιάννης Ιατρού said

    Εδώ μαθήματα ανθρωπιάς …

  141. Pedis said

    προς τι η ειρωνία; γι αυτό δεν πληρώνονται;

  142. Γιάννης Κουβάτσος said

    136:Πατησιωτάκι και ο Πορθητής,ε; Κρίμα, δεν πρόλαβε να φοιτήσει στο 8ο Γυμνάσιο, το σχολείο των διασήμων. 😊

  143. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να συμπληρώσουμε για τα Πατήσια:
    Κατά τον αρχιτέκτονα, πολεοδόμο και λαογράφο Κώστα Μπίρη, το όνομα προέρχεται από τον επιρρηματικό τύπο Βατήσι του ονόματος του αρχαίου ελληνικού δήμου Βατής.

    Σύμφωνα με τον ιστοριοδίφη και Ακαδημαϊκό Δημήτριο Καμπούρογλου, το όνομα οφείλεται σε έναν Τούρκο αξιωματούχο της οθωμανικής εποχής ονόματι Πατίς-Αγά.

    Υπάρχει και η λαϊκή εκδοχή που λέει πως, αν κάποιος ρωτούσε στο κέντρο πώς θα πάει στην περιοχή, του έδειχναν πού είναι και του έλεγαν πάτα ίσια

    Πηγή: https://bimag.gr/apo-pou-phran-to-onoma-tous-ta-patisia/

  144. O Μπίρης, αν θυμάμαι καλά, λέει ότι υπήρχε αρχαίος Δήμος Βατής, και ετυμολογεί τα Πατήσια από τον τύπο Βατήσε, με την αρχαία προφορά του β. Αυτή η τελευταία ιδίως λεπτομέρεια κάνει να μη με πείθει καθόλου η εικασία του.
    Ο Πατήσ-αγάς πάλι είναι δυστυχώς τελείως ατεκμηρίωτος ιστορικά.
    Τα Παραδείσια του Σουρμελή πολύ με κολακεύουν ως Πατησιώτη, αλλά ούτε αυτά με πείθουν…

  145. Πέπε said

    Σχετικά με το Shitstorm, υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνω:

    Εδώ στην Ελλάδα, επειδή συμβαίνει να μην είμαστε το κέντρο του κόσμου, θεωρούμε ως διεθνή γλώσσα τα αγγλικά. Οι περισσότεροι Έλληνες ξέρουν κάποια έστω υποτυπώδη στοιχεία αγγλικής, και μέσα σ’ αυτά περιλαμβάνονται, φυσικά, οι βασικές κακές λέξεις. Έτσι, δεν υπάρχει Έλληνας που να μην ξέρει τι σημαίνει shit.

    Στη Γερμανία, τόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα; Είναι δηλαδή τόσο μεγάλο το ποσοστό των ανθρώπων που ακούνε Shitstorm μια, Shitstorm δυο, φτάνουν στο σημείο να ενσωματώσουν τη λέξη στο λεξιλόγιό τους, και όμως δεν παίρνουν μυρωδιά;

  146. 147. Οσμηρή η κατακλείς του Πέπε.

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και αυτό περί Πατησίων από το Αρχείο Πολιτισμού :
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.arxeion-politismou.gr/2017/12/Patisia-Vatisia.html&ved=2ahUKEwix2t_PuJPfAhVBL1AKHdHGCoEQFjAHegQIAhAB&usg=AOvVaw1DfCFldFkM02YK0fG2tDIG&cshid=1544383726312

  148. GM said

    Ο Αντετοκούνμπο γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Σεπόλια. Στου Ζωγράφου βρίσκεται ο Φιλαθλητικός, που του έδωσε την πρώτη του ευκαιρία να παίξει μπάσκετ σε ομάδα, πρώτα στους νέους και στη συνέχεια στην Α2. Πριν έπαιζε με τα αδέλφια του στο ανοιχτό του Τρίτωνα, στα Σεπόλια.

    Βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/Giannis_Antetokounmpo

    Καθώς η ελληνική Βικιπαιδεία αναφέρει τόπο γέννησης του Ζωγράφου, πιθανολογώ πως ίσως να έχει εγγραφεί στο δημοτολόγιο του Ζωγράφου όταν πήρε την ελληνική ιθαγένεια.

    Μια όμορφη συνέντευξη για το Γιάννη: https://www.protagon.gr/themata/oi-afaneis-irwes-sto-paramythi-tou-giannis-44341237616

    ΥΓ Αν και καθυστερημένα, χρόνια πολλά και δημιουργικά Νικοκύρη.

  149. Γιάννης Κουβάτσος said

    Από τα Σεπόλια είναι, αλλά η οικογένεια μετακόμισε στου Ζωγράφου, όταν τα παιδιά πήγαν στον Φιλαθλητικό.

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  151. Γιάννης Ιατρού said

    149: Γιάννη,
    Ο Στέφανος Ν. Δραγούμης, συγγραφέας του άρθρου (Αρχαιολογική Εφημερίς, 1884) στον σύνδεσμο που έβαλες, γράφει στην υποσημείωση στο τέλος, εκτός για την ατυχή χρήση του ονόματος του δήμου Βάτης (δηλ. κατά λάθος, από συνειρμό/παραφθορά του τοπικού επιρρήματος βατῆσι, και πως ο δήμος Βάτης βρίσκονταν μάλλον αλλού, προς τα Μεσόγεια), και το εξής ωραίο 🙂 :

    .

  152. Γιάννης Ιατρού said

    152: ΕΦΗ, τις έγιναν οι αναγκαίες συστάσεις και το διώρθωσε 🙂

  153. Γιάννης Ιατρού said

    διόρθωσε 🙂

  154. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μάλλον θα έπρεπε να διορθώσει και το ενήλικες. Ενήλικοι, ομαλά και ωραία και δεν μπερδευόμαστε.

  155. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Ανίκανε Ιατρού (153 + 154 + 155), με τα Πατήσια ασχολείσαι τώρα; Το βίντεο που υποσχέθηκες με τον κ. Σαραντάκο να μιλάει για τον Αρχέλαο Αντώναρο δεν θα μάς το αναρτήσεις; Πέρασαν ήδη 5,5 ώρες

  156. της έγιναν…

  157. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    146 και επόμενα. Για τα Πατήσια θα μπορούσαμε να γράψουμε άρθρο, αν ξεκαθαρίσουμε τα ετυμολογικά. Διότι δεν με έχει πείσει καμιά ετυμολογία.

    147 Και δεν έχεις άδικο και γέλασα πολύ με την κατακλείδα!

    153 Αναρωτιέμαι ποιο να είναι το σκώμμα της κωμωδίας. Αλλά όχι τόσο ώστε να καθίσω να το ψάξω 🙂

  158. Μαρία said

  159. Νέο Kid said

  160. Γιάννης Ιατρού said

    158: Είναι να μην πάρω φόρα (155) 🙂

  161. Γιάννης Ιατρού said

    159γ: ίσως λείπει ένα κόμμα πριν και ο πληθυντικός 🙂 🙂

  162. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    1) Οι ανιστόρητοι σχολιαστές Κουβάτσος (145) + Ιατρού (153) θα πρέπει να μάθουν ότι αυτός που πρώτος συνέδεσε την ονομασία «Πατήσια» με τον Τούρκο Πασά, δεν είναι ούτε ο Σουρμελής, ούτε ο Δ. Καμπούρογλους: Είναι ο διαβόητος Γάλλος περιηγητής Edmond About στο μνημειώδες σύγγραμμά του «La Grece contemporaine», 1854), όπου στην σελ. 355 γράφει επί λέξει (μετάφρασις Ιακώβου Αδελφοθέου):

    EDMOND ABOUT: «Ο­ταν έχεις διασχίσει όλη την οδό Αιόλου έχοντας πίσω σου την Ακρόπολη και τους Αέρηδες, βλέπεις μπροστά σου έναν σκονισμένο δρόμο μήκους ενός χιλιομέτρου, που καταλήγει σε ένα μι­κρό χωριό. Αυτό το χωριό ήταν στην Τουρκοκρατία η έδρα του Πασά. Το όνομα πασάς ή πατισάχ τού έχει μείνει, κάπως παρεφθαρμένο είναι αλήθεια. Οι Αθηναίοι το ονομάζουν Πατήσια. Ο δρό­μος των Πατησίων είναι ο αθηναϊκός ιππόδρομος.»

    Αναρτώ και το πρωτότυπο γαλλικό κείμενο του About, για να μήν αρχίσουν και σκούζουν πάλι οι γνωστοί θορυβοποιοί σχολιαστές Πέπες, Λεώνικος και λοιποί

    2) Αν ο κ. Σαραντάκος σκοπεύει όντως να γράψει άρθρο για το πώς πήραν το όνομά τους τα Πατήσια, ας πάψει να εμπιστεύεται τις παπαριές των Ιατρού + Κουβάτσου, για να μή διασυρθεί. Άς μελετήσει επισταμένως την «Εφημερίς Αρχαιολογική» του 1884 (κατεβάστε ΕΔΩ), όπου περιέχονται όλα τα στοιχεία, που επιπολαίως παρουσίασαν στα προηγούμενα σχόλια οι εν λόγω ανιστόρητοι σχολιαστές

    3) Και κάτι τελευταίο για να μή γράφω νέο σχόλιο στο σημερινό νήμα με το διήγημα του κ. Gpoint για την Αφρικανή καλλονή… Εδώ και 2 ώρες (23.38 ώρα Ρωμέικου) ο κ. Σαραντάκος ρώτησε πώς κατεβαίνει από το Dailymotion το βίντεο με την εκπομπή για τον Αρχέλαο Αντώναρο. Η απάντησις είναι ότι κατεβαίνει με όλα τα κατεβαστήρια του YouTube.

    Ωστόσο, για να μή ταλαιπωρείται να κατεβάζει κατεβαστήρια, ας μπεί ΕΔΩ που το ανέβασε το Επιτελείο μας και ας πατήσει το κουμπί Download στο πάνω μέρος της οθόνης. Σε 6 μέρες από τώρα θα εξαφανιστεί η εν λόγω διεύθυνσις, άρα όσοι θέλουν να το κατεβάσουν, ας κάνουν τα κουμάντα τους

  163. Γιάννης Ιατρού said

    164: Αυτά τα ξέρουμε και τ’ έχουμε από καιρό, και τον Δραγούμη και τον Edmont About και τον Ληκ κι όλους τους. Κάτι άλλο έχεις να μας πείς;
    Επειδή με τα γαλλικά μόνο μεταφορικά τα πας καλά, εδώ όλο το σχετικό το κείμενο του Ε.Α. στα ελληνικά:

    «Όταν έχεις διασχίσει όλη την οδόν Αιόλου έχοντας πίσω σου την Ακρόπολη και τους Αέρηδες, βλέπεις μπροστά σου έναν σκονισμένο δρόμο μήκους ενός χιλιομέτρου, που καταλήγει σε ένα μικρό χωριό. Αυτό το χωριό ήταν στην Τουρκοκρατία η έδρα του πασά. Το όνομα πασάς ή πατισάχ τού έχει μείνει, κάπως παρεφθαρμένο είναι αλήθεια. Οι Αθηναίοι το ονομάζουν Πατήσια. Ο δρόμος των Πατησίων είναι ο αθηναϊκός ιππόδρομος.

    Αν έλεγα ότι είναι ένας τόπος ψυχαγωγίας, θα έλεγα ψέματα… Ο δρόμος είναι κακοσυντηρημένος και άσχημα θα κρατούσε τη θέση του ανάμεσα στους δικούς μας κοινοτικούς δρόμους. Τα δέντρα με τα οποία επεχείρησαν να τον πλαισιώσουν ξεράθηκαν ή ξεραίνονται. Οι τέσσερες ή πέντε ταβέρνες που υψώνονται δεξιά και αριστερά, δεν είναι Παρθενώνες. Τα κριθαροχώραφα ή οι ακαλλιέργητες εκτάσεις που περνά ο δρόμος δεν κάνουν έναν επίγειο παράδεισο.

    Ωστόσο οι περιπατητές που μαζεύονται σ’ αυτό το δρόμο μπορούν να βλέπουν, όταν το επιτρέπει η σκόνη, ένα από τα ωραία πανοράματα του κόσμου. Έχουν μπροστά τους την Πάρνηθα, κομμένη από μια χαίνουσα χαράδρα. Πίσω τους η Αθήνα και η Ακρόπολη. Δεξιά ο Λυκαβηττός. Αριστερά η θάλασσα, τα νησιά και τα βουνά του Μοριά.

    Ο κομψός κόσμος της Αθήνας έχει για κυριώτερη ψυχαγωγία του, χειμώνα-καλοκαίρι, τον περίπατο στην οδό Πατησίων. Φθάνουν εκεί με τα πόδια, με αμάξι και κυρίως με άλογο. Κάθε Έλληνας που βρίσκει να δανεισθεί τριακόσιες δραχμές, βιάζεται να αγοράσει ένα άλογο. Κάθε Έλληνας που έχει τρεις δραχμές τις διαθέτει νοικιάζοντας ένα άλογο».

  164. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Ρε απατεώνα Ιατρού (165), πώς αποδεικνύεται ότι ήξερες για τον Edmond About; Έχει γράψει σχετικά το Ιστολόγιο, ή το είδες στο όνειρό σου;

  165. Γιάννης Ιατρού said

    χαχα, τώρα το είδα: ..(μετάφρασις Ιακώβου Αδελφοθέου)... Ρε παραποιητή τον πάντων, όλοι απ΄το ίδιο κατάστημα ψωνίζουμε, εσύ πήγες στο επαρχιακό υποκατάστημα και βρήκες μόνο την αρχή; 🙂

  166. Γιάννης Ιατρού said

    167 των πάντων

  167. Pedis said

    όταν τα πρωτοείδα τα Πατήσσα νόμισα ότι είχα καταλάβει πώς βγήκε το όνομα. Όποιος ταλαίπωρος ήταν υποχρεωμένος να πάει να μείνει εκεί, αντιλαμβανόταν αμέσως ότι την είχε πατήσει.

    Μετά, όταν θα έκανε ένα γύρω στην καραμανλική πρωτεύουσα δεν ένιωθε τόσο χάλια. Υπήρχε, άλλωστε, και η Κυψέλη για να νιώσει καλύτερα.

  168. Γιάννης Ιατρού said

    166: Καλά, δεν το ήξερες πως την έχω ανεβάσει από τον περασμένο Οκτ. στον κινέζο στην έκδοση του 1858 κι εσύ πήγες και το κατέβασες από το archive σε έκδοση του 1863 (και σε χειρότερη ποιότητα!) ;; 🙂 🙂

  169. spiral architect 🇰🇵 said

    Τί τηνικάδε ἀφῖξαι, ὦ Κύων; ἢ οὐ πρῲ ἔτι ἐστίν;

  170. – Πως πάνε στα Πατίσια ;

    – Απλό είναι, πάτε ίσια !

  171. ΓιώργοςΜ said

  172. cronopiusa said

  173. Πέπε said

    @165:
    > > Ωστόσο οι περιπατητές που μαζεύονται σ’ αυτό το δρόμο μπορούν να βλέπουν, όταν το επιτρέπει η σκόνη, ένα από τα ωραία πανοράματα του κόσμου. Έχουν μπροστά τους την Πάρνηθα, κομμένη από μια χαίνουσα χαράδρα. Πίσω τους η Αθήνα και η Ακρόπολη. Δεξιά ο Λυκαβηττός. Αριστερά η θάλασσα, τα νησιά και τα βουνά του Μοριά.

    Στη δεκαετία του ’50 φαίνεται ότι η θέα από την Πατησίων προς την Αθήνα ήταν ακόμα μαγική: δεξιά κι αριστερά νεοκλασικά, και στο βάθος η Ακρόπολη. Οι σχετικές αφηγήσεις που έχω ακούσει μου έχουν εντυπωθεί λες και το είδα μόνος μου. Τα λιγοστά νεοκλασικά που παραμένουν ακόμα, σκόρπια ανάμεσα στις πολυκατοικίες, δε βοηθάνε να το φανταστείς.

    Αλλά αυτό!!! Άκου, τη θάλασσα με τα νησιά και τα βουνά του Μοριά!!

  174. sarant said

    175 Συνήθως όμως είχε σκόινη και δεν φαίνονταν τα βουνά του Μοριά από την Πατησίων 🙂

  175. LandS said

    123 Όπου να ‘ναι θα ‘ρθει και η ώρα του Κουκάκη, του Παγκράτη …

    Νομίζω ότι ήρθε και πέρασε πριν κάμποσα χρόνια.

  176. cronopiusa said

    Σπάνιες φωτογραφίες από την οδό Πατησίων βγαλμένες από παραμύθι

  177. Γιάννης Ιατρού said

    172: Γιώργο,
    αυτό με το «πάτε ίσια» και παρεμφερή τα αναφέρουν στα σχετικά πρόσφατα βιβλία τους για την Αθήνα οι Γιοχάλας & Καφετζάκη στο Αθήνα. Ιχνηλατώντας στην πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία, σελ. 588 και η Ναταλία Σαμαρά-Γκαίτλιχ στο Ιχνογραφία Πατησίων (Τα Πατήσια κάποτε…) σελ.: 18-19 και 76 (….για έναν μέθυσο αγά που κυνηγούσε τρικλίζοντας τα παιδιά της περιοχής, τα οποία του φώναζαν κοροϊδευτικά «Αγά πάτα ίσια»…), αλλά είναι τύπου Νατσούλη … 🙂

  178. LandS said

    171 Μμμμ

    Κάποιοι πετάνε μαργαρίτας τοις κυσί 🙂

  179. π2 said

    Δεν ξέρετε τι λέτε. Τα Πατήσια είναι προφανές ότι ετυμολογούνται από το ζαχαροπλαστείο (patisserie) Χαρά, στο όνομα του οποίου ορκίζονταν πολλοί παλιοί Αθηναίοι στα πρώιμα σέβεντιζ.

  180. Γιάννης Ιατρού said

    171: Σπειροειδή ==> #160 🙂

  181. Γιάννης Ιατρού said

    181: Κάτι που επιβεβαιώνεται και επι-γραφικά 🙂

  182. spiral architect 🇰🇵 said

    @182: Ναι, αλλά το επίσημο τουίτ έχει άλλη βαρύτητα. 😀
    (βρες και βάλε και το δικό μου, γιατί από εγώ που είμαι δεν έχω πρόσβαση στο λογαριασμό μου)

  183. Γιάννης Ιατρού said

    184: 🙂

  184. Νέο Kid said

    160. 171. !!!!!!
    Oh ,holly (dog) shit !

  185. # 181

    Δεν συμφωνώ, για πλάκα το έγραψα αλλά έχει μια βάση, δεν το διάβασα κάπου…αλλά αφού το ζητάς…

    Νατσουλισμός είναι αυτό !!

    Υπήρχε μια Patricia ,ωραία Αγγλίδα γαλλοαναθρεμένη- δεν πγοφεγε το γο, καθόλου- που έμενε εκεί κι όταν την ρώταγαν πως την λένε απαντούσε Πατίσσια με παχύ το σ και επειδή οι πολλοί δεν μπορούσαν να προφέρουν τα παχύ σ μας έμεινε το Πατίσια !!

  186. loukretia50 said

    171. Mήπως κάποιος είχε γράψει ότι τα συγκεκριμένα αποσπάσματα πρέπει να …κυνοποιηθούν?
    ε, αφού δε μπόρεσε στο Κυνοβούλιο…

  187. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    160.Του σκυλιού και του κουλουκιού. (Το είδα και νόμιζα χοντρή τρολιά)
    ……
    >>Κουκάκηδες-Παγκράτηδες κλπ
    Αν τα Λιόσια από Λιόσηδες γιατί όχι και Πατήσια από Πατήσιους/Πατήσηδες ξερωγώ -να τρολάρουμε, έτσι για την αλητεία 😦

  188. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    171

  189. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  190. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    Ἡ ὑποσημείωσις τοῦ Σ. Δραγούμη
    μάλλον σχετίζεται καὶ μὲ τὰ ὂσα λέει ἡ Δϊηδάμεια στὴν πρῶτη σκηνή τῆς κωμωδίας
    « Ἡ ἐρωτηματική οἰκογένεια »

    [… Ὡς πότε, μ’ἒλεγαν, ὑποφέρεις νὰ βλέπῃς τὰ σύμβολα τῆς Βενετικῆς ἐξουσίας , εἰς τὴν θύραν τοῦ φρουρίου, καὶ ν’ἀκούῃς ὀνόματα βαρβαρικά , Ἲτζκαλε , Τάπιγες , Ποῦρτζι.
    Τρέξε τρέξε εἰς τὰς Ἀθήνας ν’ἀκούσεις
    ὀνόματα Ἑλληνικά , τὸ Στάδιον , τὴν Πνύκα , τὸ ᾨδεῖον , τὴν Πύλην τῆς Ἀγορᾶς · ἐκεῖ ὡς καὶ αἱ ῥύμαι , μ’ἒλεγαν , τῆς πόλεως εἶναι στολισμέναι μὲ θεῶν ὀνομασίας. Τῳόντι ἦλθα ἐδῶ, καὶ ἲδα θαύματα · ἀλλ’ ἐνῷ ἢχησαν εἰς τὴν ἀκοήν μου πλῆθος ἐναρμονίων ὀνομάτων ,
    τὴν κατεπλήγωσαν τὰ τοῦ Χασεκῆ , τῶν Πατισιῶν , τῆς Πουπουνίστρας , τοῦ Κατζιβελομαχαλᾶ . …]

  191. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    185

    – Αφεντικό, γιατί με έγραψες φροντιστήριο στην Ελληνική Αγωγή, αφού είμαι της τεχνολογικής;
    – Για να μάθεις για τους Κυνικούς, κοπρίτη.

  192. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    191.αυτό που δεν (αντι)γράφτηκε: Κάτω το χαβιάρι, ζήτω το κεμπάμπι (Α bas le caviar vive le kebab) σύνθημα σε παρισινό τοίχο
    ………….
    185
    Κυνομαθίες
    Φεγγαράκι μου λαμπρό
    φέγγε μου να περπατώ
    να πηγαίνω απ΄ την αυγή
    προς την κυνική αγωγή
    τί θα πάθω τί θα μάθω
    θα σου πω σαν πίσω θάρθω

    -Συμμαθητές μού βάλανε
    στην τάξη πέντε σκύλους
    κι εδιδαχτήκαμε μαζί
    για Πλάτωνες κι Αισχύλους
    Μας κάνανε κι εμβόλιο
    παιδιά σκυλιά στα ίσα
    κάναν του Αζόρ για ιλαρά
    κι εμένα για τη λύσσα

    (Άστρα μη με μαλώνετε
    που τραγουδώ τη νύχτα
    γιατ΄είχαν πόνο στο μυαλό
    κι εβγήκα και τον είπα)

  193. «Η θάλασσα με τα νησιά και τα βουνά του Μοριά» εξακολουθούν να φαίνονται από την Πατησίων όταν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή, αρκεί φυσικά ν’ ανέβεις λίγο πιο ψηλά από τα γύρω σπίτια. Η θέα π.χ. από το κυλικείο του Hondos Center Πατησίων και Αγαθουπόλεως (στη θέση του αλησμόνητου Μετροπόλ, για τους παλιούς) ήταν απίστευτη, απλώς και μόνο διότι το κτίριο ήταν επταόροφο σε μια γειτονιά όπου κανονικά μόνο πέντε όροφοι επιτρέπονταν, τουλάχιστον όταν ανοικοδομήθηκε. (Λέω «ήταν», διότι δυστυχώς έκλεισε πέρυσι…) Τον καιρό του Αμπού, που η Πατησίων πέρα απ’ το Μουσείο ήταν άχτιστη και είχε γύρω «κριθαροχώραφα ή ακαλλιέργητες εκτάσεις», και επομένως ούτε καν δέντρα, θα έβλεπες τη θέα ακόμα και ανεβασμένος σε άλογο!

  194. Νέο Kid said

    Ορίστε κύριοι πού μπορεί να οδηγήσει η παράγκα που έχει στήσει ο ολιγάρχης Σαββίδης έναν λαμπρό επιστήμονα με γνωστό στο πανελλήνιο ηθικό ανάστημα! (1,79)
    https://www.sdna.gr/podosfairo/superleague/article/544176/symvainei-tora-paradidei-ta-deltia-ton-paikton-tis-ael-o#disqus_thread_544176

  195. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    169.>>όταν τα πρωτοείδα τα Πατήσσα νόμισα ότι είχα καταλάβει πώς βγήκε το όνομα. Όποιος ταλαίπωρος ήταν υποχρεωμένος να πάει να μείνει εκεί, αντιλαμβανόταν αμέσως ότι την είχε πατήσει.
    Εγώ πάλι νόμισα από το πατείς με πατώσε στα τρόλεϋ τους 🙂

  196. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και να καταγραφεί, παρακαλώ, ότι «εμείς απ’ τα Πατήσια πάντα ξηγιόμαστε στα ίσια».😎

  197. Κώστας said

    147:
    «Στη Γερμανία, τόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα; Είναι δηλαδή τόσο μεγάλο το ποσοστό των ανθρώπων που ακούνε Shitstorm μια, Shitstorm δυο, φτάνουν στο σημείο να ενσωματώσουν τη λέξη στο λεξιλόγιό τους, και όμως δεν παίρνουν μυρωδιά; »

    ‘Όχι βέβαια. Η σημασία του αγγλικού shit είναι πασίγνωστη, πόσο μάλλον όταν υπάρχει και το βορειογερμανικό του αντίστοιχο Schiet. Eδώ και μερικές δεκαετίες μάλιστα έχει ενσωματωθεί στη νεανική αργκό ως επιφώνημα, ενώ ως ουσιαστικό έχει τη σημασία «χόρτο». Όπως και να ʼχει, το Shitstorm, αγγλισμός της χρονιάς το 2011 δεν έχει κλείσει ούτε καν δεκαετία στη γερμανική γλώσσα και σαφώς μιλάμε για λέξη με περιορισμένη συχνότητα εμφάνισης. Κατά την άποψη πάντως του γλωσσολόγου Anatol Stefanowitsch, που ήταν και μέλος της επιτροπής, ο ξεκάθαρος χαρακτήρας της λέξης ως δανείου αμβλύνει τη χυδαιότητα της σε τέτοιο βαθμό που η χρήση της να γίνεται αποδεκτή και στον δημόσιο λόγο.

  198. Μαρία said

    199
    Παρόμοια περίπτωση άμβλυνσης το δικό μας σιχτίρ.

  199. Μαρία said

  200. Γιάννης Ιατρού said

    201: Πφφφ, παραποιήσεις. Το αυθεντικό λέει:
    Δεν τα ‘παιρνε τα γράμματα το παιδί, το κάναμε δημοσιογράφο 🙂

  201. Γιάννης Ιατρού said

    166: Ρε πολυώνυμε, τι βλακεία ήταν αυτή πάλι;;; (για τον About).
    Γράφεις …Έχει γράψει σχετικά το Ιστολόγιο;
    Άκου ΄κει κόσμε, αν έχει γράψει το Ιστολόγιο, για About!
    Αφελής (συν τοις άλλοις) είσαι.

    Λοιπόν:
    [Nikolaou mode ON]

    [Nikoalou mode OFF]

  202. Κώστας said

    200: Η απορία του Πέπε, ωστόσο, απορρέει από το γεγονός ότι η σημασία του αγγλικού shit είναι ευρέως γνωστή, οπότε πώς είναι δυνατόν οι ομιλητές της γλώσσας που το δανείστηκε να μην έχουν επίγνωση τόσο της σημασίας του όσου και του υφολογικού του επιπέδου; Η σημασία του τουρκικού siktir, αντίθετα, δεν είναι το ίδιο γνωστή στον ομιλητή των ελληνικών. Προσωπικά, λοιπόν, το επίμαχο συνθετικό shit θα το συνέκρινα με το επιφώνημα γαμώτο: όλοι γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνει, αλλά κανενός το μυαλό δεν πηγαίνει εκεί, όταν το χρησιμοποιεί.

  203. sarant said

    192 Ευχαριστώ!

    203 🙂

    204 Δεν έχεις άδικο

  204. Πέπε said

    @199:
    Και στη γαλλική αργκό chit είναι το χόρτο (μάλλον για την ακρίβεια το μαύρο – το κατεργασμένο χασίσι), αλλά είχα σκεφτεί ότι δεν πρέπει να ‘χει σχέση με το αγγλικό shit.

    (Το έχω ακούσει μόνο προφορικά, το ορθογραφώ κατ’ εικασίαν.)

  205. Πέπε said

    206:
    Λάθος μου!
    Όχι απλώς γράφεται όπως τα αγγλικά σκατά, αλλά υπάρχει και εναλλακτική ονομασία «merde».

    http://www.languefrancaise.net/Synonyme/855

  206. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σεβάσου τη ζωή
    http://www.anatolh.com/2018/12/11/%CF%83%CE%B5%CE%B2%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF/

  207. Γιάννης Ιατρού said

    208: Καθημερινό φαινόμενο πλέον η αλλαγή χρήσης των πεζοδρομίων/ Κι εκτός πόλης, στα προάστια, π.χ. με τα κλαδιά από κλαδέματα, μπάζα από ανακαινίσεις πεταμένα έπιπλα και άλλα τινά, συνήθως κοντά σε κάδους απορριμάτων/ανακύκλωσης, γωνίες. Κι αν τους πεις τίποτα, σε κοιτούν σαν να είσαι από άλλον κόσμο!

  208. Γιάννης Ιατρού said

    208: Πολιτιζμός λέμε!
    στις 8 Δεκ. 2018, στη Λέσβο/Μυτιλήνη … …τον έσπασε στο ξύλο γιατί του ζήτησε, στο πλαίσιο της δουλειάς του σε πάρκινγκ σούπερ μάρκετ, να μην παρκάρει σε θέση ΑμεΑ

  209. ΓιώργοςΜ said

    208-210 Κάθε μέρα πρέπει να περπατάω στο δρόμο, κι εγώ και τα παιδιά μου, επειδή το πεζοδρόμιο (πλάτους 1,5-2 μέτρων) από τη μια μεριά είναι ανασηκωμένο ως και μισό μέτρο από τις ρίζες των δέντρων, κι από την άλλη κλεισμένο από το γείτονα, που ανοίγει την καγκελόπορτα προς τα έξω και συχνά βάζει δίπλα και το αυτοκίνητό του, κάθετα…
    Λοστό δεν έχω πάρει ακόμη, αλλά δεν ξέρω για πόσο θα κρατιέμαι…

  210. 200 / 204

    To 2002 στη Σμύρνη, ως σύγχρονος Κιζλάραγας συνόδευα το 4μελές χαρέμι μου σε τριήμερο ταξίδι στην Τουρκία. Περιμένοντας το καραβάκι να μας πάει από ένα σημείο της προκυμαίας σε άλλο, άκουγα το χαρέμι να φλυαρεί τα δικά του ενώ δίπλα μας κάθονταν δύο Τούρκοι περιμένοντας κι αυτοί το πλεούμενο. Σε κάποια στιγμή αυτή που μιλούσε διηγούμενη μια ιστορία, πέταξε ένα ασιχτίρ. Θυμάμαι ακόμα το κεφάλι του ενός Τούρκου που τινάχτηκε σαν φίδι γυρνώντας προς τη μεριά της με ένα ύφος «τι σόι γυναίκα είναι αυτή που μιλάει έτσι δημοσίως» (ο μέσος Τ. δεν βρίζει στην καθημερινότητά του, τουλάχιστον όχι όπως κάτι προς Δυσμάς γείτονές του 🙂 ).
    Όταν τη ρώτησα δεν ήξερε να μου πει τι ακριβώς σήμαινε αυτό που είπε, κι όταν της εξήγησα απάντησε πως νόμιζε ότι σήμαινε κάτι σαν «αει στο διάολο».

  211. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    205 . Ça ne fait rien .
    Ἡ Πουπουνίστρα ποῦ νὰ ἢταν ἂραγε ;
    Γιὰ τ’ἂλλα ὅλο καὶ κάποια πληροφορία
    βρίσκεις στὸ internet , ἒστω καὶ μὲ τὸ σταγονόμετρο

  212. Μαρία said

  213. Γιάννης Ιατρού said

    213: Πουπουνίστρα ==> Μπουμπουνίστρα 🙂

    (δες εδώ

  214. Γιάννης Ιατρού said

    214: κι η απάντηση του Off The Couch 🙂

  215. sarant said

    215 Έχουμε γράψει κι εδώ
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/05/12/athens/

  216. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    215 , 217 : Νὰ εἶστε καλά ! Ἀκόμη καὶ τὶς φετινές ἀναρτήσεις δὲν ἒχω προλάβει νὰ τὶς διαβάσω – ἀπό τίς παλαιότερες κάποιες μόνον ,σποράδην, ποὺ θἀ’λεγε κι ὁ Πεισίστρατος …

    Διόρθωσις στὸ 213 : ἦταν

  217. Μαρία said

  218. Παναγιώτης Κ. said

    @202. Υπάρχει και η άλλη εκδοχή:
    Κυρ-καθηγητή βάλτου κάνα βαθμό παραπάνω. Έναν δάσκαλο θέλουμε να τον κάνουμε!

  219. caktos2 said

    210:

    Παραλίγο να τις φάω κι εγώ το απόγευμα σε ένα ανάλογο περιστατικό.

    Εκανα κύκλους στους διαδρόμους του Parking lot, ντάξει του Πάρκινγκ, του ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο ψάχνοντας για άδεια θέση, όταν βλέπω ένα τύπο να παρκάρει σε μια για ΑΜΕΑ, να κλειδώνει και να περνάει βιαστικός δίπλα μου.

    -Μπράβο ρε μάγκα! Μια χαρά σε βλέπω στο περπάτημα

    Οταν όμως του πέταξα

    -Από μυαλό όμως δεν ξέρω πως πας

    σταμάτησε και ήρθε με άγριες διαθέσεις.
    Δεν ήταν του χεριού μου. Ενα κεφάλι πιο πάνω από μένα και καμιά σαρανταριά χρόνια πιο κάτω …

    … και πάτησα το γκάζι

  220. Πέπε said

    @212:
    > > ο μέσος Τ[ούρκος] δεν βρίζει στην καθημερινότητά του, τουλάχιστον όχι όπως κάτι προς Δυσμάς γείτονές του

    Α ώστε έτσι ε; Πολύ ενδιαφέρον.

    Έχω ένα φίλο Τούρκο, κάτοικο Ελλάδας εδώ και πολλά χρόνια, με άριστα ελληνικά, που το μόνο του ίσως πρόβλημα στη γλώσσα είναι οι βρισιές: για κάποιον απροσδιόριστο λόγο, όταν λέει τις ίδιες λέξεις που ακούει από όλους τους άλλους, κάτι κάνει και ακούγονται πολύ πιο βαριές, πιο προσβλητικές, σαν να τις εννοούσε στην κυριολεξία τους. Η πληροφορία σου Στοδγιάλε είναι μια πιθανή εξήγηση γι’ αυτό: δεν είναι από τη μητρική του γλώσσα εξοικειωμένος να τις λέει χωρίς να τις εννοεί!

  221. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    222 Ναι, απ’ όσο ξέρω δεν βρίζουν για πλάκα. Αν τώρα μιλάμε για υποκοσμιακούς, στρατόκαβλους, βασανιστές κλπ λουλούδια, αλλάζει το πράμα (αν και δε νομίζω να έχουν τον πλούτο καργιολικίων που διαθέτουμε εμείς 🙂 ).
    Ας μας πει κι ο τουρκολόγος υπηρεσίας 🙂

  222. Μαρία said

  223. Μαρία said

    212
    Τούρκοι μεταπτυχιακοί στην Εσπερία, όταν μας άκουγαν να σιχτιρίζουμε με ευκολία, κοκκίνιζαν απο ντροπή.

  224. Μαρία said

    Άλλος ένας … ερειστικός https://www.star.gr/eidiseis/ellada/444620/dolofonia-elenhs-topaloydh-ston-theo-strefetai-o-rodiths

  225. Γιάννης Ιατρού said

    226: Υπάρχει και εξέλιξη 🙂

  226. ΓιώργοςΜ said

    225 Κι εδώ, ένας Παλαιστίνιος συμφοιτητής (τω καιρώ εκείνω, <1990), σχολίασε κάποια στιγμή πως "βρίζετε πολύ εσείς οι Έλληνες", κι όταν τον ρωτήσανε κάποιοι αν λέγονται κάποιες κλασικές βλαστήμιες, απομακρύνθηκε λίγο, σαν να αισθανόταν ενοχές που τις άκουσε καν. Και δεν ήταν κανένας σεμνότυφος.
    Γενικά υπάρχει μεγάλος σεβασμός στα θεία στη Μέση Ανατολή. Στην Τουρκία λιγότερο, νομίζω, αλλά το δικό μας χάλι δε νομίζω να το φτάνει κανείς.
    Θυμήθηκα αίφνης τη συζήτηση με τον Τούρκο συμφοιτητή μου στο μεταπτυχιακό, λεξιλογικής φύσεως, για την έννοια της φράσης "σιχτίρ πιλάφ", που έχει στα Τούρκικα κάπως διαφορετική έννοια από αυτή που ήξερα εγώ. Γέλασε, δεν ντράπηκε.

  227. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @228. ΓιώργοςΜ said:

    » …την έννοια της φράσης «σιχτίρ πιλάφ», που έχει στα Τούρκικα κάπως διαφορετική έννοια από αυτή που ήξερα εγώ

    Δὲν φτιάχνουν γαμοπίλαφο στὴν Τουρκία; 🙂

  228. Γιάννης Ιατρού said

    229: Εύγε ρε συ! 🙂 🙂 🙂

  229. Θρασύμαχος said

    Στο χωριό μου ο/η πρόσφυγας ήταν διγενές μονοκατάληκτο, όμως τώρα στα γεράματα θα μάθουμε και την «προσφύγισσα»: http://www.genderstudies-panteion.gr/wp-content/uploads/2018/12/2018_12__10_Programma_Ekdilosh.pdf

  230. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @231. Θρασύμαχε, ὑπῆρχε καὶ δικατάληκτο ὁ πρόσφυγας, ἡ πρόσφυγα. Τὸ ἔχω ἀκούσει ἀπὸ παλιούς ποὺ ἔλεγαν «ἡ μάνα μου ἦταν πρόσφυγα».

    Μιὰ χαρὰ ἀκουγόταν. Στὸν πληθυντικό, βέβαια, καὶ τὰ δυὸ ἦταν πρόσφυγες, ἀλλὰ τότε δὲν ἔπρεπε νὰ διαφέρουν ντὲ καὶ καλά.

    Σήμερα μᾶς ἔφαγε ἡ πολιτικὴ ὀρθότητα καὶ βάζουμε τὴ γλώσσα στὸ καλαπόδι, προσπαθώντας νὰ τὴν ὑποτάξουμε σὲ πολιτικοϊδεολογικὲς σκοπιμότητες.

    Προσωπικὰ τὸ θεωρῶ νεοκαθαρευουσιανισμό.

    Ἄσε ποὺ πονᾶνε τ᾿ αὐτιά μας.

    ΥΓ. Πιστεύω πὼς ὁ Γαβριὴλ Σακελλαρίδης, διευθυντὴς τοῦ ἐλληνικοῦ τμήματος τῆς Διεθνοῦς Ἀμνηστίας, ποὺ θὰ ἀπευθύνει χαιρετισμὸ στὴν ἡμερίδα, εἶναι τὸ πρώην κυβερνητικὸ στέλεχος.

    Τελικὰ κανένας δὲν πάει χαμένος. 😉

  231. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εγώ «η πρόσφυγα» το έχω συνηθίσει, από ακούσματα στο σπίτι, και έτσι το λέω. Το «προσφύγισσα» το θεωρώ γλωσσικό έκτρωμα. Αδιάφορώ αν σχηματίζεται ομαλά, είναι απαράδεκτο αισθητικά.

  232. 229
    Γμ το έμμεντάλ μου μέσα, εδώ ήταν άραγε που είχα δει εκείνο το κόμικ που ρωτάει η τύπισσα τον σερβιτόρο στον κρητικό γάμο:
    – Μετά το γαμοπίλαφο τι θα φέρετε?
    – Σκατόκρεας και κωλοπατάτες.

  233. ΓιώργοςΜ said

    229 Είπα, έχει διαφορετική έννοια 🙂

  234. sarant said

    231-232-234 Η πρόσφυγα της πρόσφυγας είναι ο λαϊκός τύπος που συνηθιζόταν για τους πρόσφυγες του 1922.

    Στο ιστολόγιο παλιά έχει γράψει η Έφη: Και η προσφύγισσα υπάρχει μέσα μου.Επίσημος σχηματισμός δεν θα είναι, αλλά στη λαϊκή λαλιά

    Θαρρώ πως το έχει προτείνει ο Κριαράς. Επειδή δε ο Γαβριήλ έχει θεσμική θέση (και επομένως δυνατότητα επιρροής) κάνει πολύ καλά που χρησιμοποιεί τον έμφυλο τύπο, διότι έχει πιθανότητα να πιάσει.

  235. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @236. Νομίζω πὼς ὁ ἔμφυλος τύπος προσφύγισσα εἶναι ἐπιλογὴ τοῦ Τμήματος Κοινωνικῆς Πολιτικῆς τοῦ Παντείου, τὸ ὁποῖο διοργανώνει τὴν ἐκδήλωση. Ὁ Γαβριήλ Σακελλαρίδης θὰ ἀπευθύνει χαιρετισμό, ὅπως λέει τὸ πρόγραμμα.

    Κι ἔνα σχόλιο γιὰ τὸν Γαβριήλ Σακελλαρίδη.

    Ἡ ἀπόφασή του νὰ μήν ψηφίσει κάποιο μνημονιακὸ νομοσχέδιο καὶ νὰ ἐξαναγκαστεῖ σὲ παραίτηση ἀπὸ τὸν πρωθυπουργὸ φαίνεται κάπως ἀνεξήγητη, τὴ στιγμή ποὺ συντάχτηκε ἀρχικὰ μὲ τὴν ἀπόφαση γιὰ στροφὴ 180 μοιρῶν στὴν πολιτικὴ τῆς Κυβέρνησης καὶ κατέβηκε στὶς ἐκλογές τοῦ Σεπτέμβρη τοῦ 2015.

    Ἐν τούτοις σέβομαι τὸ δικαίωμα κάθε ἀνθρώπου ν᾿ ἀλλάζει γνώμη.

    Αὐτὸ ποὺ μὲ ἐνόχλησε μαθαίνοντας γιὰ τὴν νέα του θέση εἶναι ἡ εὐκολία ποὺ μεταπηδοῦν οἱ πολιτικοὶ ἀπὸ τὰ πολιτικὰ ἀξιώματα σὲ διάφορους ὀργανισμούς «ἀνθρωπιστικοῦ» χαρακτήρα. Ἰδιαίτερα ὅταν πρόκειται γιὰ πολιτικό τῆς ἀριστερᾶς ποὺ ἀποχώρησε ἀπὸ τὴν κεντρικὴ πολιτικὴ σκηνή γιὰ νὰ μήν κάνει συμβιβασμούς ἀντίθετους μὲ τὴ συνείδηση καὶ τὴν ἰδεολογία του.

    Καὶ γίνεται ἐπαγγελματίας ἀκτιβιστής.

    Ἴσως ἔχω παλιά μυαλὰ καὶ ἀναχρονιστικὲς ἀντιλήψεις γιὰ τὸ ἦθος τῶν ἀνθρώπων τῆς ἀριστερᾶς.

    Αὐτά.

    ΥΓ. Τολμῶ μιὰ πρόβλεψη. Θὰ τὸν ξαναδοῦμε στὸ πολιτικὸ προσκήνιο, ὅταν κρίνει ὅτι ὁ Τσίπρας ἔχει φθαρεῖ ἀνεπανόρθωτα.

  236. Antonislaw said

    231-236

    Ιδου η «προσφύγισσα» σε ανακοινωση της Παρασκευής 14-12-2018 για συγκεντρωση/πορειαδιαμαρτυριας επ’αφορμη της δολοφονιας της Ελενης Τοπαλουδη με τίτλο: «Πορεια για τη γυναικοκτονία στη Ρόδο», Η πατριαρχική κοινωνία γυναικοκτονεί».

    Περα απο τη χρηση της λεξεως προσφύγισσα μεσα στο κειμενο της ανακοίνωσης, η δεύτερη(;) μετα την ανακοίνωση για την εκδηλωση στην Πάντειο, εχουμε και τη χρηση των λεξεων γυναικοκτονία και γυναικοκτονώ, που προσωπικα δεν εχω ξανασυναντήσει.
    Νεολογισμοί για να τονίσουν τον εμφυλο χαρακτηρα των εγκλημάτων κατα των γυναικων;

    https://thepressproject.gr/article/136940/Poreia-gia-tin-Eleni-tin-Paraskeui-stin-Athina

  237. Μαρία said

    Τον τύπο προσφύγισσα τον πρωτοσυνάντησα εδώ https://kethi.gr/wp-content/uploads/2017/07/%CE%9C%CE%95%CE%9B%CE%95%CE%A4%CE%97-%CE%94%CE%99%CE%9F%CE%A4%CE%99%CE%9C%CE%91-%CE%9A%CE%95%CE%98%CE%99-final.pdf

  238. Antonislaw said

    231-237
    Το προσφύγισσα σε κείμενο της 14-12-2018
    https://thepressproject.gr/article/136940/Poreia-gia-tin-Eleni-tin-Paraskeui-stin-Athina

    Οπως και η γυναικοκτονια και γυναικοκτονώ, ενδιαφεροντες νεολογισμοί

  239. Antonislaw said

    240
    συγγνωμη για την επαναληψη του σχολιου μου που ειχα κανει στο #238, νομιζα οτι καπως ειχε χαθεί

  240. Antonislaw said

    239
    Μαρια το διαβασαα. Ομως αν και χρησιμοποιεί τον ορο προσφύγισσα 84 φορες εντος του κειμένου, το ΚΕΘΙ στον τιτλο αναφερει «γυναικες προσφυγες». Αρα το 2016 σιγουρα ο τυπος αυτος ξενιζει και γι αυτο κατ’ εμε αποφευγεται στον τίτλο.

  241. sarant said

    238-242 Για την προσφύγισσα συμφωνώ ότι ξένιζε/ξενίζει, παντως είναι χρήσιμος όρος.

    Η γυναικοκτονία είναι απόδοση του femicide και δηλώνει αυτό που λέτε, φόνος γυναικών επειδή είναι γυναίκες. Αν προλάβω, θα γράψω άρθρο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: