Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αντιπροπαραμονιάτικα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 22 Δεκέμβριος, 2018


Φέτος τα Χριστούγεννα πέφτουν την Τρίτη, οπότε η Δευτέρα είναι η παραμονή, η Κυριακή η προπαραμονή, σήμερα Σάββατο δε η αντιπροπαραμονή. Πιο πέρα δεν θα το πάμε, αλλά δεν βλάφτει να πλουτίσουμε την υπερτρισχιλιετή μας με μιαν ακόμα λέξη -που, προς το παρόν, δεν γκουγκλίζεται.

Ή αλλιώς, τα σημερινά είναι τα προτελευταία μεζεδάκια της χρονιάς, αφού τα τελευταία θα είναι το επόμενο Σάββατο. Και, μια και είπα «της χρονιάς», να σας υπενθυμίσω ότι συνεχίζεται η ψηφοφορία για τη «Λέξη της χρονιάς 2018» και όσοι δεν έχετε ακόμα ψηφίσει μπορείτε να ψηφίσετε εδώ.

* Ποιος είναι ο κ. Merise;

Μάλλον κάποιος επιφανής κάτοικος της Νομανσλάνδης. Θα κατοικεί στην καινούργια συνοικία της πόλης, που χτίστηκε από τις μεταφραστικές εμπνεύσεις του Google Translate και των άλλων μεταφραστηριών.

Ή αλλιώς, δείτε τι μου έβγαλε το Google Translate όταν έβαλα «Κύριε ελέησον».

Ίσως να επηρεάζει και το ότι έχω τις υπηρεσίες του Google στα γαλλικά. Εσεις τι παίρνετε όταν του ζητάτε να σας μεταφράσει στα αγγλικά το «Κύριε ελέησον»;

* Από τους δικηγόρους έχουμε μεγαλύτερες απαιτήσεις στον χειρισμό του λόγου, έτσι δεν είναι;

Όπως μου γράφει φίλος, ένα από τα προβεβλημένα κείμενα αυτών των ημερών είναι και η ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, η οποία ξεκινά ως εξής:

«Η μαζική αθρόα αποστολή μη ζητηθέντων επιστολών από δικηγορικά γραφεία προς κατηγορίες Ελλήνων πολιτών και δη εργαζομένων και συνταξιούχων, με τις οποίες τους ενημερώνουν για τις δυνατότητες δικαστικής διεκδίκησης περικοπών μισθών, συντάξεων, δώρων εορτών και επιδομάτων αδείας, οι οποίοι δεν είναι εντολείς τους και δεν συνδέονται συμβατικά μαζί τους ούτε έχει ζητηθεί από αυτούς, είτε ατομικά είτε μέσω των συλλογικών φορέων εκπροσώπησής τους και θέτουν στη διάθεσή τους τις υπηρεσίες τους για την ανάληψη των σχετικών δικαστικών ή άλλων ενεργειών, συνιστά ανεπίτρεπτη επαγγελματική πρακτική και αθέμιτη διαφήμιση και μειώνει το κύρος και την αξιοπρέπεια του δικηγορικού λειτουργήματος».

Το «μη ζητηθέντων επιστολών» είναι βέβαια αρκετά διαδεδομένο λάθος, αλλά όσο κι αν έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε αντί για τη σωστή γενική «μη ζητηθεισών επιστολών» που όπως έχουμε πει μάς φαινεται αχώνευτη, δεν μπορούμε να το συγχωρήσουμε σε δικηγόρους και μάλιστα σε εξέχοντες εκπροσώπους τους.

Αλλά γενικά το κείμενο έχει τα χάλια του, αφού το μακρινάρι που παρέθεσα πιο πάνω αποτελεί μία μόνο αλλά εξαιρετικά κακογραμμένη πρόταση, όπου χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Ποιοι είναι τάχα «οι οποίοι»; Οι Έλληνες πολίτες, λογικά, αλλά τότε η αναφορική αντωνυμία βρίσκεται σε λάθος θέση.

Αυτά παθαίνει οποιος προσπαθεί να στριμώξει πολλά σε μία κύρια πρόταση. Πιο εύληπτη και στρωτή θα ήταν να σπάσει η άγαρμπη πρόταση στα δύο.

* Μια και έχουμε γιορτές και κάνουμε δώρα, να βάλουμε κι ένα μαργαριτάρι σχετικό με δώρα.

Δεν θυμάμαι από πού είναι η φωτογραφία, πάντως το διαφημιστικό μήνυμα επιμένει ότι

«Τα δώρα των αγαπημένων σας προσώπων χρίζουν ιδιαίτερης αξίας».

Πρόκειται για μαργαριτάρι σε οικονομική συσκευασία, 2 σε 1.

Καταρχάς, το ρήμα που ήθελε να χρησιμοποιήσει ο συντάκτης είναι το χρήζω, που υποτίθεται ότι (ίσως επειδή συντάσσεται με γενική) δινει επισημότητα στο ύφος -αλλά το έγραψε λάθος, χρίζουν, δηλαδή αλείφουν ή δίνουν το χρίσμα.

Αλλά και σωστά να το έγραφε, τι θα πει «τα δώρα των αγαπημένων σας χρήζουν ιδιαίτερης αξίας;»

Όταν λέμε ότι «το θέμα χρήζει μελέτης», εννοούμε «το θέμα έχει ανάγκη από μελέτη» (ή «έχει ανάγκη μελέτης»). Όταν λέμε «τα δώρα χρήζουν αξίας» λέτε να σημαίνει «τα δώρα έχουν ανάγκη από αξία»; Βγαίνει νόημα;

Μάλλον ο συντάκτης ήθελε να πει «τα δώρα των αγαπημένων σας έχουν ιδιαίτερη αξία» ή «χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής» και τα μπέρδεψε.

Και βέβαια, για τους συλλέκτες αμφισημιών, «το δώρο του πατέρα μου» μπορεί να είναι τόσο το δώρο που έκανα στον πατέρα μου όσο και το δώρο που μου έκανε ο πατέρας μου.

* Αν είχαμε καθιερώσει τη σχετική διάκριση, τον τίτλο του  μαργαριταριού της εβδομάδας, και πιθανώς του μήνα, θα τον κέρδιζε ο Αντώνης Σαμαράς για την κοτσάνα που είπε κλείνοντας την ομιλία του στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.

Τον ακούτε αν θέλετε και από το βίντεο εδώ (σας συμβουλεύω να πάτε κατευθείαν στο 26.10):

Γι’ αυτό και ο Μίκης είχε πει το τραγούδι: Λευτεριά και Ρωμιοσύνη είν’ αδέρφια δίδυμα.

Φυσικά, ο Μίκης δεν είχε πει τίποτα τέτοιο, το τραγούδι που εννοεί ο Τρελαντώνης είναι σύνθεση του Γιώργου Κατσαρού (ο οποίος συνέθεσε πολλά αξιόλογα αλλά και τον Ύμνο της 21ης Απριλίου) σε στίχους του Πυθαγόρα, από τον δίσκο «Αλβανία» του 1973 με ερμηνεύτρια την Μαρινέλα:

Λογικό είναι βέβαια ο Αντώνης Σαμαράς να μπερδεύει τον Γιώργο Κατσαρό με τον Μίκη Θεοδωράκη: τόση είναι η καλλιέργειά του, αυτά είναι τα ακούσματά του.

* Κι ένα ακόμα πολυμεζεδάκι, αυτή τη φορά από κάποια σελίδα που υποτίθεται ότι απευθύνεται σε γυναικείο κοινό:

Ανάμεσα στα 4 κόλπα για να προσεγγίσετε το άτομο που σας ενδιαφέρει, είναι και το να κάνετε θετικές σκέψεις. Πράγματι, όπως ισχυρίζεται το άρθρο,

Αυτό το απλό τέχνασμα είναι πολύ ισχυρό. Όταν σκέφτεστε κάποιον συχνά, τότε τον εκλύεται. Δημιουργείται ένα θετικό συναίσθημα που μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας.

Άλλα αντ’ άλλων και στο ρήμα και στην ορθογραφία -«τον ελκύετε» υποθέτω ότι εννοούσε ο συντάκτης, εκτός αν όντως επιμένει να εκλύει το αντικείμενο του πόθου του.

* Και μια μπογδανιά από το Τουίτερ.

Σε απάντηση στο τιτίβισμα του επιτρόπου Πιέρ Μοσκοβισί, ο οποίος τόλμησε να καταδικάσει απερίφραστα την επίθεση στα γραφεία του Σκάι και της Καθημερινής, ο φερόμενος ως δημοσιογράφος Κ. Μπογδάνος έγραψε όσα βλέπετε αριστερά.

Θεωρώ πως είναι μια κατάπτυστη απάντηση που ντροπιάζει τη χώρα και την ελληνική δημοσιογραφία, πέρα από τον εξωφρενικό, ενδεχομένως ποινικά κολάσιμο και ασφαλώς πολιτικά απολύτως αποδοκιμαστέο ισχυρισμό ότι «πίσω από την επίθεση βρίσκεται το χαϊδεμένο σας παιδί (δηλ. ο Αλέξης Τσίπρας)»

Μία αρετή έχει το τιτίβισμα του Κ Μπογδάνου, ότι διακρίνεται από ισορροπία -δηλαδή, το κατάπτυστο και συκοφαντικό περιεχόμενο είναι εκφρασμένο με κακά και ανορθόγραφα αγγλικά.

Πράγμα που είναι και περίεργο, αν ισχύει αυτό που γράφεται στο βιογραφικό του, ότι έχει σπουδάσει στην Αγγλία. Έχει σπουδάσει στην Αγγλία και δεν ξέρει πώς γράφεται το hypocrisy? Δεν ξέρει πως όταν γράφεις European πρέπει υποχρεωτικά το αρχικό γράμμα να είναι κεφαλαίο; Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για το chavists, αφού αναφέρεται σε ανθρωπωνύμιο.

Να νομίσει δηλαδή ο ξένος άνθρωπος ότι οι Έλληνες δημοσιογράφοι εκτός από αγενείς και ακροδεξιοί είναι και αγράμματοι;

* Για την επίθεση στον Σκάι, το in.gr έγραψε ότι οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής στρέφονται «Σε δύο «γνώριμα» αλλά αυταυτοποίητα πρόσωπα«

Εντάξει, προφανές πληκτρολίσθημα είναι, αλλά δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί λέξη από αυταυτ-

* Προκαλεί ανησυχίες ο τίτλος στο ρεπορτάζ του Σκάι:

Ξέσπασμα των κατοίκων των Εξαρχείων: Βανδαλίζουν, τρομοκρατούν καταστρέφουν

Δεν το ειχα διαβάσει νωρίτερα κι έτσι χτες έκανα το λάθος να περάσω από τα Εξάρχεια. Ήμουν τυχερός όμως και δεν έπεσα πάνω σε τίποτα αποχαλινωμένους κατοίκους της περιοχής που «βανδαλίζουν, τρομοκρατούν, καταστρέφουν».

Άγιο είχα.

* Διαβάζω την παρουσίαση ενός βιβλίου του Λευτέρη Ζούρου με τίτλο «Όταν ο Χότζας συνάντησε τον Αϊνστάιν», που εκδόθηκε πρόσφατα από τις εγκυρότατες Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης:

Είναι γνωστή η ρήση του Αϊνστάιν: «Μόνο δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, και ως προς το σύμπαν διατηρώ κάποιες αμφιβολίες». Ο Τσιπόλλα επίσης διατύπωσε τους περίφημους πέντε νόμους για την ηλιθιότητα. Αστειεύονταν και οι δύο.

Αν αστειευόταν ο Τσιπόλα δεν ξέρω, αλλά με τον Αϊνστάιν τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, διότι το συγκεκριμένο πασίγνωστο απόφθεγμα αμφισβητείται αν όντως ειπώθηκε από τον Αϊνστάιν. Αν λέγαμε «είναι γνωστή η ρήση που αποδίδεται στον Αϊνστάιν…» θα ήταν εντάξει, αλλά έτσι που είναι διατυπωμένο δεν νομίζω ότι ανταποκρίνεται στα υψηλά πρότυπα ακρίβειας και επιστημονικής ακεραιότητας στα οποία μάς έχουν συνηθίσει οι Π.Ε.Κ.

* Η φωτογραφία είναι από το Ελ. Βενιζέλος. Μου την έστειλε φίλη του ιστολογίου.

Στο Intra-Schengen η παύλα είναι απαραίτητη.

Στο «Εντός Σένγκεν» η παύλα δεν είναι απλώς περιττή, είναι λάθος.

Οι παύλες δεν… μεταφράζονται.

* Σχιζολεξία από τους εκπαιδευτικούς της Κρήτης.

Ανακοίνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης έχει τον τίτλο:

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον ορισμό επί πλέον μελών στα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) Κρήτης….

Δεν χάλασε και ο κόσμος, αλλά σε όλα τα λεξικά βρίσκουμε το «επιπλέον» να γράφεται ως μία λέξη. Γιατί να το χωρίσουν άσπλαχνα οι εκπαιδευτικοί στην ανακοίνωσή τους; Δεν πρέπει πρώτοι οι εκπαιδευτικοί να τηρούν τη σχολική ορθογραφία;

* Και κλείνω με μια φωτογραφία από την Κύπρο.

Τη φωτογραφία με το απόφθεγμα αριστερά την ανάρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένας Κύπριος εκπαιδευτικός.

«Δεν μπορείς να φταις το σχολείο πως δεν αναπτύσσει αξίες στο παιδί σου τις οποίες εσύ ποτέ δεν εμφύσησες»

Ομολογώ πως δεν έχω συναντήσει ξανά τη χρήση του «φταίω» ως μεταβατικού. Εγώ θα έλεγα, απλώς «Δεν μπορείς να κατηγορείς το σχολείο» και ίσως να άλλαζα λίγο και τη σειρά των λέξεων:

Δεν μπορείς να κατηγορείς το σχολείο πως δεν αναπτύσσει στο παιδί σου αξίες τις οποίες εσύ ποτέ δεν εμφύσησες.

Αναρωτιέμαι αν πρόκειται για εκτεταμένη χρήση στην κυπριακή ή αν είναι ιδιοτροπία του συντάκτη.

* Άλλες εκδηλώσεις/παρουσιάσεις δεν προβλέπεται να έχω. Εύχομαι να περάσετε χαρούμενα, ανέφελα Χριστούγεννα με τους ανθρωπους που αγαπάτε, όπως ο καθένας επιθυμεί!

 

 

 

Advertisements

245 Σχόλια to “Αντιπροπαραμονιάτικα μεζεδάκια”

  1. Alekos81 said

    Καλημέρα
    Μήπως το τελευταίο είναι κακή μετάφραση από τα αγγλικά;
    Κάτι σαν «You cannot (ή shouldn’t) blame school… «

  2. Γιάννης Ιατρού said

    κύριε ελέησον -> Lord have mercy σαν δεύτερη επιλογή

  3. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα και καλοτάξιδες / καλοτάξιδοι οι ταξιδιάρες ψυχές…

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Αγγλισμός φαίνεται, το θέμα είναι αν έχει ευρύτερη διάδοση στην Κύπρο.

  5. Έχουμε και το χαριτωμένο «χρονοντούπαλο» του Τσακαλώτου.

  6. Aghapi D said

    Και σε μένα το ίδιο βγάζει Mr Merise Στα Γερμανικά ομοίως Στα Γαλλικά όμως μού δίνει M. Merise και εναλλακτικά Sir merci 🙂 Στα λεγόμενα σλαβομακεδόνικα ξανά Г-дин Мериза
    Παραδόξως στα Λατινικά πέφτει μέσα και δίνει Domine miserere
    Όπως καταλαβαίνετε, έπαιξα λίγο

  7. atheofobos said

    Η μεζεδάρα της εβδομάδας είναι η κατηγορία του Τσίπρα για κάποιους ακραίους στην ΝΔ που την 10ετια του 80 κατηγορούσαν τον Ανδρέα για αρχηγό της 17Ν!
    Και μεζεδάρα δεν είναι μόνο ότι δεν ήξερε πως αυτά τα έγραφε ο πολέμαρχος συγκυβερνήτης του τότε, αλλά επίσης πως, πολύ σωστά, τον χαρακτηρίζει και ακραίο!

  8. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Δεν πρέπει πρώτοι οι εκπαιδευτικοί να τηρούν τη σχολική ορθογραφία;»
    Εννοείται, αλλά η ευθύνη εντοπίζεται στον υπογράφοντα το κείμενο και όχι γενικά τους εκπαιδευτικούς. Εν προκειμένω, στον Γιώργο Τερζάκη, περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης, δάσκαλο και συνδικαλιστή του ΣΥΡΙΖΑ.

  9. αγγλικά προς ελληνικά: Merise=απολαύστε
    ελληνικά προς αγγλικά: ελέησον=please
    Άντε βγάλε άκρη….

  10. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα και καλές γιορτές.
    Τι πολιτικός, μεταφραστής (πφφ!) γιατρός, ή μηχανικός. Επαγγέλματα είναι αυτά; Σήμερα είσαι, αύριο δεν είσαι. Τι τότε; Καφετζής κύριοι, επάγγελμα με διάρκεια. 😉

  11. Θέμης said

    Αξιοσημείωτο ότι μόνο το Google χάνει τα αυγά και τα πασχάλια με το Mr Merise. Microsoft, Babylon και Yandex το δίνουν σωστά. Το Promt δίνει το συγγνωστό ημιλάθος Kyrie eleison, ενώ το Baidu κάνει μια καλή προσπάθεια με αιρετικό όμως αποτέλεσμα: Lord, have mercy on you.

  12. «δείτε τι μου έβγαλε το Google Translate όταν έβαλα «Κύριε ελέησον».»
    # Εγώ …γκουγκλάρω το Μακεδονικό μου λεξικό και μου βγάζει «Κυργιαλέησον» (προφερόμενο …τετρασυλλάβως: Κυρ-για-λέη-σον)

    «Τα δώρα των αγαπημένων σας προσώπων χρίζουν ιδιαίτερης αξίας»
    # Στο Μακεδονικό μου λεξικό βρίσκω να «χρίζουν του σπίτ(ι)»=το βάφουν, το ασπρίζουν, το ασβεστώνουν. Βρίσκω επίσης και την …από Αισχύλου κληρονομηθείσαν «Χρείαν», ήτις εστί το εν Χαμουτζία Αποχωρητήριον. Πάντως, οι Μακεδόνες χρησιμοποιούν για το εν Φραγκία WC και τα συνώνυμα της Χρείας, άτινα εισίν «ο Αναγκαίος» και «ο Απόπατος».

    # Καλά Χριστούγεννα σε όλους τους φίλους του ιστολογίου (Χριστιανούς τε και …Ειδωλολάτρας!) και μακριά από τα …βοθροκάναλα!

  13. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα ! Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους ! Και με ωραία μεζεδάκια !
    ‘Ενα μωρε, ο Σαμαράς τον Κατσαρό με το Μίκη, τους μπέρδεψε από τα μαλλιά !
    Όσο για τους «μεταβατικούς» Κυπρίους, μην παραξενεύεσαι ! «Φύγε τον καφέ δίπλα από τον υπολογιστή», έλεγε ένας συνάδελφος !

  14. Ευτυχια said

    »ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ 
    18 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 19:00 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙΩΝ

    Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κλιμακώνει την επίθεση της μέσα από την προετοιμασία ενός σκληρού, ταξικού, αντιλαϊκού προϋπολογισμού με δεκάδες νέα αντιλαϊκά μέτρα. Το συλλαλητήριο θα αποτελεί μια ακόμα απάντηση στην προπαγάνδα της Κυβέρνησης περί «τέλους των μνημονίων».  
    Μπαίνει επιτακτικά η ανάγκη οργάνωσης των εργαζομένων στα σωματεία, ειδικά στους χώρους που κυριαρχούν οι ελαστικές μορφές, οι νέοι εργαζόμενοι που είναι στην πλειοψηφία τους ασυνδικάλιστοι. »

    Δεν το αντιγραφω ολο.
    Το ασυνδικαλιστος υπαρχει?

  15. ΓΤ said

    Άξιον απορίας με τον γουγλομεταφραστή: ενώ το «Αλέξης Τσίπρας» μεταφράζεται σε «Alexis Tsipras», το «Νίκος Σαραντάκος» αποδίδεται ως «victorian», για να μη μιλήσουμε για το «Νικος Σαραντακος», που γίνεται «nicotine tenant».

  16. Ευτυχια said

    Mr σκετο μου βγαζει εμενα, οχι τον κυρ-Οικτο 🙂

  17. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Πάντως για να ακριβολογούμε ο Σαμαράς λέει ότι «ο Μίκης είχε πει το τραγούδι ‘Λευτεριά και Ρωμιοσύνη είναι αδέρφια δίδυμα'». Δεν λέει ότι είναι δικό του. Ίσως τον έχει ακούσει να το τραγουδάει. 🙂

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    7: Στο βιβλίο του ο Καμμένος αφήνει δηλητηριώδη υπονοούμενα και για στελέχη του σημερινού ΣΥΡΙΖΑ, όπως η Τασία Χριστοδουλοπούλου, η οποία πάντως δεν είχε πρόβλημα να βρίσκεται μαζί του στο ίδιο υπουργικό σχήμα. Πολύ ενδιαφέροντα είναι επίσης όσα γράφει για τη δράση των κουκουλοφόρων μπαχαλάκηδων και για την ανοχή της πολιτείας απέναντί τους. Πρωθυπουργός τότε (1992) δεν ήταν ο Τσίπρας αλλά ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης:
    «Η Πολιτεία πρέπει να είναι αµείλικτη απέναντι στους ταραχοποιούς, που µε διάφορες ευκαιρίες αναστατώνουν την πρωτεύουσα, καίνε κτίρια, λεηλατούν καταστήµατα και πυρπολούν το Πολυτεχνείο… Με αυτές τις ταραχές που προκαλούν ελάχιστες εκατοντάδες γνωστών στοιχείων παρέχεται η δυνατότητα στους τροµοκράτες να ισχυρίζονται ότι τάχα υπάρχει ανάπτυξη της λαϊκής βίας. Το κράτος, κακώς, επιτρέπει σ’ αυτά τα στοιχεία, αδρανοποιώντας ή δεσµεύοντας τα Σώµατα Ασφαλείας, να επιδίδονται στις γνωστές καταστρεπτικές πράξεις τους. Πρέπει η αντιµετώπισή τους να είναι άµεση, προληπτική, αποτελεσµατική…»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.in.gr/2018/12/19/politics/paraskinio/ti-egrafe-kai-poious-katigorouse-o-kammenos-sto-perivoito-vivlio-gia-tin-tromokratia/amp/&ved=2ahUKEwjE4a7giLPfAhWQmLQKHWwZCHEQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw2GKYl8XZtqVn-A4XAzWHrm&ampcf=1&cshid=1545470040523

  19. ΣΠ said

    Παραπλανητικός τίτλος. Διαβάζω:
    Έλληνας αστροφυσικός παρασημοφορήθηκε από το Πανεπιστήμιο ΜΙΤ
    Διαβάζω το άρθρο για να δω τι παράσημο είναι αυτό που απονέμεται από ένα πανεπιστήμιο και βλέπω ότι ο τιμηθείς είναι καθηγητής στο ΜΙΤ και παρασημοφορήθηκε από την Ελληνική Πολιτεία με τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος του Φοίνικος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

  20. Γιάννης Κουβάτσος said

    17: Ευτυχώς δηλαδή που δεν τον άκουσε να τραγουδάει καμιά άρια του Βέρντι. Ποιος ξέρει τι θα νόμιζε ο καλλιεργημένος. 😊

  21. Ωραία τα μεζεδάκια κι απίθανο το βίδδεο της Κρονοποιούσας.
    Στοτελευταίο μεζεδάκι νομίζω πως για τις αξίες θάταν κσαλύτερο το ενέπνευσες από το εμφύσησες

  22. ΓΤ said

    @20 Ποιος Βέρντι; O Bέρτης; 🙂

  23. LandS said

    1 Μάλλον δεν πρόκειται για μετάφραση. Αν τέτοιο απόφθεγμα υπήρχε στα Αγγλικά, πιθανότατα, θα ξεκίναγε με το «Don’t blame…» και, σχεδόν σίγουρα, δεν θα συνέχιζε με το «…the school».
    Πιστεύω ότι ο Κουμπάρος μιλάει Ελληνικά με Αγγλικό λεξιλόγιο και μεταφράζει τις λέξεις.

  24. LandS said

    6 Νόμιζα ότι στα Λατινικά ήταν Kyrie eleison 🙂

  25. loukretia50 said

    Καλημέρα! Πάντα με εμπνέουν τα μεζεδάκια!
    « Όταν σκέφτεστε κάποιον συχνά, τότε τον εκλύετε…».

    ΔΙΑΚΑΗΣ ΠΟΘΟΣ
    Φλόγα εκλύει και ελκύει
    ίμερον ανήμερον .
    Στόχον πάθους * παραλύει
    Αντιστάσεις διαλύει
    ΛΟΥ
    *καθιστά ενήμερον !
    —————————————

    Ο ποθών διακαώς
    καίγεται ολοσχερώς
    ως φλεγόμενος πυρσός
    Έκλυση είναι φωτός
    στοχευμένη ειδικώς,
    σε μια έκκληση για SOS
    πριν εκλείψει εντελώς
    Μια παρέκκλιση σαφώς
    ορθολογιστή νοός
    ΛΟΥ
    Μια καψούρα ως εικός
    Όπως λέει κι ο λαός

  26. ΓΤ said

    έγινα για σένα σούρα
    είν’ ο έρωτας μαστούρα
    κι αύριο θα είμαι λιώμα
    βρες για το μπουκάλι πώμα
    το μυαλό μου μπας και σώσω
    μην το πνεύμα παραδώσω

    (Πύρρος Αγοραίος)

  27. Γς said

    22:

    >Ποιος Βέρντι;

    O ζωγράφος

  28. Γιάννης Ιατρού said

    25: Σιγά ρε Λού, θα πάρουμε φωτιά πρωινιάτικα! 🙂

    26: Κάτι τέτοια να τα συνοδεύεις και με καμιά εικόνα, ε;

  29. ATM said

    #24: Συνυπήρχαν (ανάλογα και ποιος συνέθετε τον ύμνο/ψαλμό).

  30. Κώστας said

    «Αλλά γενικά το κείμενο έχει τα χάλια του, αφού το μακρινάρι που παρέθεσα πιο πάνω αποτελεί μία μόνο αλλά εξαιρετικά κακογραμμένη πρόταση, όπου χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα.»

    Όντως. Ειδικά η αναφορικές προτάσεις είναι ο ορισμός του άκυρου! Δεν είναι μόνο το «οι οποίοι», που βρίσκεται ένα χιλιόμετρο μακριά από το ουσιαστικό στο οποίο αναφέρεται. Λένε με «τις οποίες» ενοοώντας τις επιστολές, όμως αμέσως πριν υπάρχει άλλο θηλυκό στον πληθυντικό («κατηγορίες»). Αλλά και στις προσωπικές αντωνυμίες τα έκαναν θάλασσα! Λένε «ούτε έχει ζητηθεί από αυτούς» αντί «από αυτά» (τα δικηγορικά γραφεία). Εκτός αυτού, γιατί και «μαζική» και «αθρόα»; Ένα από τα δύο δεν θα ʼταν αρκετό; Πάντως αν θέλαμε οπωσδήποτε να διατηρήσουμε μακροσκελή περίοδο, θα μπορούσαμε να το διατυπώσουμε ως εξής:

    Η μαζική / αθρόα αποστολή μη ζητηθεισών επιστολών προς κατηγορίες Ελλήνων πολιτών και δη εργαζομένων και συνταξιούχων, με τις οποίες δικηγορικά γραφεία τούς ενημερώνουν για τις δυνατότητες δικαστικής διεκδίκησης περικοπών μισθών, συντάξεων, δώρων εορτών και επιδομάτων αδείας και θέτουν στη διάθεσή αυτών τις υπηρεσίες τους για την ανάληψη των σχετικών δικαστικών ή άλλων ενεργειών, χωρίς αυτοί να είναι εντολείς τους ή να συνδέονται συμβατικά μαζί τους ή να το έχουν ζητήσει, είτε ατομικά είτε μέσω των συλλογικών φορέων εκπροσώπησής τους, συνιστά ανεπίτρεπτη επαγγελματική πρακτική και αθέμιτη διαφήμιση και μειώνει το κύρος και την αξιοπρέπεια του δικηγορικού λειτουργήματος.

  31. Aghapi D said

    24 Αναλόγως – εξαρτάται από τη μετάφραση και τους ποιους ψαλμούς χρησιμοποιούμε ή αν αναφερόμαστε σε καθαρά εκκλησιαστικό ή κοσμικό (με εκκλησιαστικό περιεχόμενο) έργο

  32. Γς said

    27:

    Και τι ωραίος καιρός. Δυο μήνες έμειναν
    Για την Άνοιξη

  33. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως, σχολιάζοντας δηλώσεις του Μπογδάνου για τα πολιτικά πράγματα είναι σαν να σχολιάζουμε δηλώσεις του κυρ Σάββα και του Τσουκαλά για τα αθλητικά. Τι να σχολιάσεις…Κουνάς το κεφάλι με θλίψη και πας παρακάτω.

  34. loukretia50 said

    φυσητό γυαλί το σώμα
    δε χρειάζεται το πώμα
    Στου Μορφέα την αγκάλη
    είν’ το τζίνι στο μπουκάλι
    Δίχως άρωμα και χρώμα
    πώς θα γίνουμε όλοι λιώμα?
    ΛΟΥ
    με μια μαγική σταγόνα
    να ξεχνάμε το χειμώνα!

  35. πουλ-πουλ said

    Έχει παραγίνει το κακό μ΄αυτή τη δικηγορίστικη (να μην πω δικολαβίστικη) γλώσσα με τις συνεχόμενες μετοχές παρακειμένου, τα οποία, των οποίων…. και δεν συμμαζεύεται. Πρόκειται για ένα μακροπερίοδο λόγο, που μιμείται άτεχνα τη σύνταξη της καθαρεύουσας, χρησιμοποιώντας τη γραμματική της δημοτικής, Ξεκινάς να διαβάσεις μια πρόταση και στο τέλος της έχεις ξεχάσει ποό είναι το υποκείμενο, ποιό το αντικείμενο, που πας, και που βρίσκεσαι. Η ιδιόλεκτος αυτή μάλιστα έχει μεταφυτευτεί και στις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών σωματείων, συμπεριλαμβανομένης της ΟΛΜΕ, με αλλεπάλληλες γενικές πληθυντικού, πουπουδισμό (για να αποφύγουν το δήθεν λόγιο «οποίος¨), σχοινοτενείς ασύντακτες εκφράσεις κτλ. κτλ. Το απαύγασμα της συμπεριφοράς αυτής είναι ο προφορικός λόγος της Ζωής, όπου δεν νοείται φράση, αν δεν προηγούνται 3-4 (συνήθως επιτιμητικά) επίθετα του όποιου ουσιαστικού.
    Ας το ξαναπούμε: Πρέπει να εισαχθούν στην εκπαίδευση οι Δοκιμές του Σεφέρη, όπως ήταν τα αναγνωστικά του παλιού καιρού. Και για τους ρέκτες της καθαρεύουσας, τι καλύτερο από τον Ροϊδη.

  36. loukretia50 said

    Put the blame…

  37. Γιάννης Ιατρού said

    Γς, μέηλ διαβάζεις; Τηλέφωνα ακούς; Μηνύματα σού ΄ρχονται; Καλά….

  38. Κώστας said

    Το kyrie eleison μου θύμισε την προσφώνηση στον περίφημο λόγο του Ζολώτα. «Kyrie!» είχε πει, λοιπόν, και υποτίθεται ότι το πεπαιδευμένο κοινό έπρεπε να καταλάβει «gentlemen». Όποιος, όμως, όντως κατάλαβε κάτι, πιθανότατα ακόμα θα αναρωτιέται, για ποιον λόγο ο Ζολώτας ξεκίνησε τον λόγο του με μιαν… εκκλησιαστική ευχετική επίκληση! Κάποτε, θυμάμαι, έγινα μαλλιά κουβάρια με μια καθηγήτρια Αγγλικών, που δεν έλεγε να καταλάβει το άκυρο του πράγματος, αλλά επέμενε ότι αυτό που μετράει είναι πως η λέξη υπάρχει στο λεξιλόγιο της Αγγλικής και δεν έχει καμία σημασία αν αυτοί που την καταλαβαίνουν είναι πολλοί ή λίγοι! 6-7 παρόμοια ψευδόφιλα τής επισήμανα, αμετακίνητη αυτή: «Οι λέξεις είναι ελληνικές, υπάρχουν στην Αγγλική, κι όποιοι δεν τις καταλαβαίνουν, δικό τους πρόβλημα!»

  39. loukretia50 said

    37. Στη μπλογκόσφαιρα χαμένος, τριγυρνάει απορημένος
    Νοιώθει παρεξηγημένος?
    ΛΟΥ
    Μήπως είναι αφηρημένος?

    Ποιος είναι?

  40. LandS said

    7 Ο Καμμένος λοιπόν ήταν ο ακραίος δεξιός που «έδειξε» τον Ανδρέα Παπανδρέου για αρχηγό της 17Ν. Το λέει και η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ καταγγέλλοντας την «γκάφα Τσίπρα». Ομολογώ ότι δεν έχω ξαναδεί να τέτοια επιρροή από ένα 24χρονο μέλλοντα πολιτικό ώστε την επομένη της δολοφονίας Μπακογιάννη να υπαγορεύει τέτοιο κλίμα και άποψη στον (απλά δεξιό και όχι απαραιτήτως ακροδεξιό) Τύπο.
    https://thecaller.gr/xronomixani/119331-17n-einai-pasok/

  41. spiral architect 🇰🇵 said

    Κύριε, μέρισε! –> Κύριε μοίρασε.;)

  42. Γς said

    38:

    Κατά τ άλλα έλεγε τίποτ άλλο η δασκάλα σου;

    Γενικώς.

  43. loukretia50 said

    42. αν δικαιούσαι μέρισμα… (ή διαμέρισμα)

  44. Κώστας said

    43: Δεν ήταν δική μου καθηγήτρια. Ήταν καθηγήτρια γενικώς. 🙂

  45. ΣΠ said

  46. Από το φοβερό (και στην μουσική του) έργο εποχής το Κύριε Ελέησον

  47. atheofobos said

    41
    Δεν επηρέασε ο 27χρονος Καμμένος την τότε δεξιά στο να πιστεύει πως το ΠΑΣΟΚ ήταν πίσω από την 17Ν. Το πίστευαν από καιρό και ο Καμμένος με το βιβλίο του Τρομοκρατία (1992), που το είχε γράψει, απ΄ ότι φαίνεται ο πρώην χουντικός υπουργός Γεωργαλάς, βρήκε την ευκαιρία να αυτοπροβληθεί, υπονοώντας αυτό που ήταν απόλυτα αρεστό στα δεξιά αυτιά, πως ο Ανδρέας είναι ο αρχηγός της τρομοκρατικής οργάνωσης.
    Έτσι κατάφερε και εκλέχτηκε για πρώτη φορά το 1993 βουλευτής.

  48. cronopiusa said

  49. # 48

    Καλά αν πιστεύεις πως έτσι κατάφερε να βγει βουλευτής πρώτη φορά ο Καμμένος αγνοείς πολλά και κυρίως γιατί έχει τέτοια κόντρα με το μητσοτακέικο. Αν σου αρέσει να ψάχνεις βρες πότε ο θείος του ο Αλκης ανακηρύχθηκε καθηγητής στα Γιάννινα, επί ποιού υπουργού Παιδείας και …καλή τύχη !

  50. Alexis said

    #48: Τελικά ποιανού ήταν το βιβλίο; Του Καμμένου αλλά το είχε γράψει ο Γεωργαλάς;
    Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς…

  51. Alexis said

    #3: Απλά θεϊκό το πρώτο βίντεο! Γέλασα πάρα πολύ! 😆

  52. 48 Νομίζω πως το βιβλίο δεν το είχε γράψει ο Γιωργαλάς αλλά ένας Δήμος Μπότσαρης, πρώην Πασόκος που έγινε ακροδεξιός.

  53. cronopiusa said

  54. Χαρούλα said

    46 και 47!
    Δεν τα ήξερα και ευχαριστώ και τους δύο!

  55. Alexis said

    #7, 48: Αν θυμάμαι καλά (ήμουνα και …μικρός τότε 🙂 ) το συνωμοσιολογικό σενάριο ότι ο Ανδρέας είναι ο αρχηγός της 17Ν είχε πρωτοκυκλοφορήσει δεκαετία του ’80, αρκετά πριν από το 1992.
    Άρα κάπου αλλού και όχι στον Καμμένο πρέπει να αναζητήσουμε την αρχή του μύθου.
    Το αν το αναπαρήγαγε αργότερα ο Καμμένος και με ποιον τρόπο, είναι άλλο ζήτημα.

  56. ΣΠ said

    48
    Δεν ήταν μόνο η δεξιά. Παρόμοιους ισχυρισμούς άκουσα και από τον Μίκη Θεοδωράκη αλλά και από τον δημοσιογράφο Στέλιο Κούλογλου.

  57. Μαρία said

    Κι ας πέρασε τη βάσανο των εξετάσεων στο καλύτερο ιδιωτικό της Ελλάδας 🙂

  58. ΓΤ said

    @34 Ε αφού το έδεσες με την προχτεσινή κοχυλοφυσητόκορμη, στέκομαι μογιλάλος 🙂

  59. Nikos said

    Αναστασίας της Φαρμακολύτριας σήμερα μπορούσες να τα πεις και … Λυτρωτικά τα μεζεδάκια :).

  60. Γιάννης Κουβάτσος said

    48:Δες το 18, Αλέξη.

  61. Merops said

    Όταν συναντώ κάποιον να χρησιμοποιεί τη φράση περί βλακείας και σύμπαντος κόβω αμέσως λάσπη ή σταματάω να διαβάζω: σχεδόν πάντα πρόκειται για αλαζόνες εγωπαθείς που προσπαθούν έτσι να δώσουν κύρος στην αποψάρα τους.

    Η κυπριακή φράση μου θύμισε σε σύνταξη το «πονώ το πόδι/κεφάλι/δόντι μου κ.ο.κ.»

  62. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ιδού τι έγραφε ο νεοδημοκρατικός «Ελεύθερος Τύπος» για τη δολοφονία Μπακογιάννη. Αναφέρεται στην «πασοκική 17 Ν»:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://thecaller.gr/xronomixani/119331-17n-einai-pasok/amp/&ved=2ahUKEwitz4jtvLPfAhUNa1AKHXqcA70QFjABegQICRAB&usg=AOvVaw0QVaP0JtmB2bwyjWVaQZW2&ampcf=1

  63. @3: τις ευχαριστίες στον μικρό εκ μέρους μου!… τόσο που γέλασα.

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
    http://www.badsadstories.blogspot.gr
    http://www.badsadstreetphotos.blogspot.gr

  64. (19) Εκτός από τον κωμικό τίτλο του άρθρου, και η φράση «γνώση μας για … το ρυθμό με το οποίο επεκτείνεται το σύμπαν» μου φαίνεται μεζεδάκι, όχι μόνο για το ν που λείπει από το «το οποίο» αλλά και για το «επεκτείνεται». Για «διαστελλόμενο» σύμπαν δεν μιλούμε συνήθως; Να «επεκταθείς» μπορείς μόνο μέσα σε προϋπάρχοντα χώρο, ή λάθος κάνω;

  65. loukretia50 said

    59. Mπα, δε νομίζω…
    Πύρρος Αγοραίος :
    Έμπυρος, αεί ακμαίος , επανέρχεται δρομαίως
    Απαγγέλλων διθυράμβους
    ( ξαναπαίστους με ιάμβους!)

  66. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα σχόλια!

    Εχετε χαιρετίσματα από τον Νικ Νίκολας με τον οποίο είχα την τεράστια χαρά να συναντηθώ το πρωί

    6-11 κε Εξιχνίασε κανείς πού βρέθηκε το Merise;

    7 Μαργαριτάρι δεν υπάρχει σε αυτό που είπε ο Τσίπρας. Επίσης, πρόσεξε πως αναφέρεται στη δεκ. 1980 οπότε δεν είχε κανέναν λόγο να αναφερθεί στον Καμμένο, που η δική του…. ερευνητική/συγγραφική δραστηριότητα ξεκίνησε το 1992.
    Για να το γενικεύσω, έχουν μια τάση οι αντιπολιτευόμενοι να υποτιμούν τρομερά τον Τσίπρα. Ακόμα δεν έχουν καταλάβει πόσο τους έχει στοιχίσει αυτό.

    13 Φύγε τον καφέ, δεν το ήξερα

    14 Το έχω ακούσει το «ασυνδικάλιστος» αλλά υπάρχει και το «μη συνδικαλισμένος» πιο επίσημα.

    15 !!! Εμένα γιατί μού βγάζει Nikos Sarantakos;

    17 Σε ταβέρνα ας πούμε. Ή στο… υπουργικό συμβούλιο το 1990!

  67. Κώστας said

    «Ομολογώ πως δεν έχω συναντήσει ξανά τη χρήση του «φταίω» ως μεταβατικού. […] Αναρωτιέμαι αν πρόκειται για εκτεταμένη χρήση στην κυπριακή ή αν είναι ιδιοτροπία του συντάκτη.»

    Στον καθημερινό προφορικό λόγο η συγκεκριμένη χρήση μού είναι οικεία, αλλά μόνο σε συνοπτικούς χρόνους και με αντικείμενο προσωπική (1), ερωτηματική (2) ή αόριστη αντωνυμία (3):

    (1) Δεν μπορώ να τον φταίξω που…
    (2) Ποιον να φταίξω για το…;
    (3) Δεν μπορούμε να φταίξουμε κανέναν για το …

    Αναζητώντας, πάντως, εμφανίσεις του φταίω ως μεταβατικού, όντως καταλήγει κανείς στην Κυπριακή διάλεκτο:

    (4) Καλά… για τη νοοτροπία να φταίξω το DNA μας, μαζί κι εμένα. Για την έλλειψη πεζοδρομίων […] ποιον να φταίξω;
    (5) Δεν μπορώ να φταίξω τους παίκτες μου για οτιδήποτε.
    (6) Άτε χόχοι να δούμε ποιον θα φταίξετε αυτή την εβδομάδα;;;
    (7) Πρέπει να φταίξω την ομάδα.

  68. sarant said

    Και συνεχίζω

    30 Μπράβο. Μήπως είστε δικηγόρος; 🙂

    35τέλος: Πολύ σωστά. Και θα πρέπει να βάζω και εδώ αποσπάσματα πότε-πότε

    40 🙂

    56 Προφανώς. Από το 1984 λέγανε για Πασοκική ηγεσία στην 17Ν (ίσως και από παλιότερα)

    58 Το βάσανο το περνάνε αυτοί που τον διαβάζουν

  69. sarant said

    68 Ευχαριστώ!

  70. ΓΤ said

    @15 Παρέλειψα να αναφέρω ότι η ανωμαλία προκύπτει όταν όλα τα γράμματα είναι πεζά.

  71. ΓΤ said

    Το #71 για #67

  72. loukretia50 said

    71. πρόβλημα και όταν λείπουν τόνοι και σημεία στίξης :

    λόγιος υψιπετης παίζει νάναι προπετης

  73. ΓΤ said

    @73 ακριβώς: φρίκη και με δίχως τόνους ονοματεπώνυμο

  74. ΓΤ said

    Σε λίγο ξεκινούν ιπποδρομίες στο Κένιλουερθ. Λέω να πάω να ακούσω παππούδες μετά τη χασούρα (σκέτο worth) και να μεταφέρω ατάκες. Ωστόσο, αξέχαστη θα μου μείνει η ακόλουθη γλωσσική διακύμανση. Να προηγείται ένας ίππος, να είναι στην κεφαλή της κούρσας, οπότε ακούς ότι, φέρ’ ειπείν, «το ‘5’ είναι στο κεφάλι», ή ένα άλλο άλογο να έχει πάρει την εσωτερική, οπότε «είναι στο κάγκελο», και στην επόμενη κούρσα, όταν ένα άλογο τσινάει και δεν θέλει να μπει στο «κουτί» να ξεκινήσει, τα αυτιά σου να γεύονται το υπείροχον «ο ίππος ‘7’ δυστροπεί῾…

  75. loukretia50 said

    σκέτο worth – ανιππολόγιστης αξίας….

  76. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Να μάς πεί ο κ. Σαραντάκος γιατί κράζει μόνο τις «Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης» για το (ουδέποτε λεχθέν) απόφευγμα του Αϊνστάιν περί της απεραντοσύνης του Σύμπαντος + της Βλακείας, και δεν βγάζει άχνα για την ίδια ακριβώς γκάφα του Αμερικανο-Ισραηλινού προπονητή του Ολυμπιακού, Δαβίδ Μπλάτ, που αναπαραγάγουν εδώ και 3 ημέρες όλες οι κορυφαίες αθλητικές και πολιτικές ιστοσελίδες, χωρίς να αμφισβητήσουν την ΟΥΔΕΠΟΤΕ λεχθείσα ατάκα του Αϊνστάιν…

    ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, που ίσως εξηγούν την εξοργιστική αυτή παράλειψη του παρόντος άρθρου:

    1. Μήπως ο κ. Σαραντάκος είναι κρυφολυμπιακός και αντιμετωπίζει με επιείκεια τις γκάφες των υπαλλήλων του Ολυμπιακού;
    2. Μήπως φοβάται να τα βάλει με τις κορυφαίες αθλητικές ιστοσελίδες που είναι ικανές να υποδαυλίσουν την οργή των οπαδών του Θρύλου;
    3. Μήπως φοβάται ο κ. Σαραντάκος να μή κατηγορηθή για Αντισημιτισμό, επειδής ο Μπλάτ είναι πιστός Ιουδαίος + 100% Εβραίος;
    4. Μήπως δεν τον ενημέρωσε ο κακόψυχος Ιατρού για την γκάφα του Μπλάτ; Αν ισχύει αυτό το τελευταίο, ας βγεί έστω και καθυστερημένα ο κ. Σαραντάκος και ας κράξει τον προπονητή Μπάσκετ του Ολυμπιακού…

    ΥΓ: Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιότεροι, υπενθυμίζω ότι το έχει ξανακάνει αυτό ο κ. Σαραντάκος με την ανύπαρκτη ατάκα του Αϊνστάιν για το Σύμπαν και την Βλακεία: Προ εξαμήνου, στις 7 Ιούνη του 2018, ο στενός του φίλος κ. Παντελής Μπουκάλας είχε υποπέσει στην ίδια ακριβώς γκάφα σε άρθρο του στην «Καθημερινή» και ο κ. Σαραντάκος αρνήθηκε πεισματικά να τον κράξει σε κάποιο από τα μεζεδάκια του παρόντος Ιστολογίου!.. Δύο μέτρα, και δύο σταθμά…

  77. loukretia50 said

    Ιδού μια αξιόπιστη καταγραφή:

    …το σύμπαν διαστέλλεται
    η βλακεία καταστέλλεται?

    «- Τσου!» (Μπλατ)

  78. Μαρία said

    Το μαγαζί βρίσκεται στο Κολωνάκι. http://www.ta-monopatia-tis-smyrnis.gr/products/

  79. ΓΤ said

    Από την πλευρά των παικτών, ιδίως από στόματα παρακμής όπου ψάχνεις να βρεις τα δόντια, ακούς μαγευτικά τοπωνύμια στην προσπάθεια αυτών των τύπων να συλλαβίσουν γαλλικά ιπποδρόμια. Σε περίπτωση επίσης που γυναίκα κερδίσει την κούρσα, τότε το στόμα γίνεται απύλωτο και το κρεσέντο των μελίφθογγων ελληνικών αυτονόητο. Μοιράζομαι μαζί σας, αφού έχει γλωσσικό ενδιαφέρον σε αργκοτικό επίπεδο, τη στεντόρεια ερώτηση μιας cult μορφής που θα μου μείνει αξέχαστη.
    Βαρυχειμωνιά, ξεκουρνιάζω από βιβλίο, και πάω να χωθώ σε προπάδικο της γειτονιάς, πολύ δυνατό σχολείο ανθρωπογεωγραφίας, όπου κάθε παίκτης είναι σωστό διήγημα σε μικρή φόρμα. Μπαίνει τύπος με μπαλακλάβα, γυαλί ηλίου πάγκου μέσα στη μαύρη συννεφιά, και τρέχει να δει αν προλαβαίνει να παίξει σε επικείμενη γαλλική ιπποδρομία που διεξάγεται με αμαξίδιο («τροτ», όπως λένε τα ανάλογα έντυπα). Ο άνθρωπος αυτός, κάπου μέσα στην ακυρωμένη ζήση του, έχει αντιληφθεί ότι για άτομα ΑμΕΑ έχουμε ευπρεπίσει τον λόγο μας και δεν λέμε πια «καροτσάκι» αλλά «αμαξίδιο». Γουδοκοπανά λοιπόν ό,τι παραστάσεις έχει στο μυαλό, και ρωτά: «Προλαβαίνω, ή άρχισαν οι ανάπηρες στους πουρκουάδες;»

  80. ΓΤ said

    @79 «Θέλεις τα νούμερα του Λόττο; / Βάζω στην τσέπη σου μπουρλότο»

  81. loukretia50 said

    79. Για το νυφικό έχω ακούσει να λένε πως αν το αγοράσεις πρέπει οπωσδήποτε να το δώσεις να το φορέσουν άλλες δύο. Εξ ου και διανυφισμοί !
    Όμως, αν η πρώτη τόχει «διαβάσει» πριν το διαβιβάσει, στη δεύτερη πάει διαβασμένο ή αδιάβαστο ?

  82. Ευτυχια said

    6-11 και 67
    Αν ηταν Mr Merci, να το δεχτω…

  83. Pedis said

    # 58 – Κι ας πέρασε τη βάσανο των εξετάσεων στο καλύτερο ιδιωτικό της Ελλάδας

    στην τύχη, κολλέγιο;

    θα έλεγα όχι, επειδή από το κολλέγιο στο παρελθόν οι πιθανότητες να βγουν στόκοι με καριέρα στις πρώτες κονίστρες δεν ήταν πολύ μεγάλες … αλλά, αμέσως, θυμήθηκα ότι έχουμε και πρωθυπουργούς που τα έχουν καταφερει … δηλαδή με κόντρα τις πιθανότητες! Τι μαλάκες! (Εννοώ όσοι τους υποστήρικαν και τους ψήφισαν …)

    Με την ευκαιρία, έχετε υπόψην σας καμιά ανάλυση σχετικά με πόσα και ποια πόστα έχουν πιάσει στην οικονομία, στην κρατική γραφειοκρατία και στην πολιτική ζωή οι απόφοιτοι του κολλεγίου τα τελευταία *-ήντα χρόνια;

  84. Γιάννης Ιατρού said

    79: Μαρία, εκείνο το χρυσαφί όρθιο στον τοίχο στην κάτω φωτό με τον τίτλο «Απομάκρυνση αρνητικής Ενέργειας» στον σύνδεσμο που έβαλες, τί είναι;; 🙂 🙂

  85. Pedis said

    Πάντως, η παρακάτω βαριάντα δεν αποδίδεται στον Αινστάιν:

    «ένα περιορισμένo μυαλό περιέχει απεριόριστη ποσότητα βλακείας».

  86. ΓΤ said

    @85 σε ψιλοντιλντοειδές φέρνει 🙂

  87. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Άς αφήσει τα άνοστα αστειάκια ο σχολιαστής Ιατρού (85) και άς βγεί να μάς ξεκαθαρίσει το τοπίο: Είχε ενημερώσει τον κ. Σαραντάκο για την γκάφα του Μπλάτ, που είναι πολύ χειρότερη από την γκάφα των «Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης», αφού ελέχθη σε πάνδημη συνέντευξη Τύπου;

    Κι αν δεν τον είχε ενημερώσει (διότι το ηγνόει κι ο ίδιος), τώρα που το έμαθε, θα πιέσει τον κ. Σαραντάκο να κάνει την σχετική συμπλήρωση στο παρόν άρθρο; Εδώ σε θέλω κάβουρα, που περπατάς στα κάρβουνα…

  88. atheofobos said

    50
    Τι σχέση έχει η εκλογή του Άλκη Καμμένου, ενός από τους παλιότερους τότε Υφηγητές της Ουρολογίας στα Ιωάννινα με την εκλογή του Πάνου στην Β΄ Αθηνών;

    Την γνώμη πάντως που είχε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης για τον Καμμένο την είπε η Ντόρα στην φετινή δεξίωση για την Ημέρα της Ανεξαρτησίας στους κήπους της Αμερικανικής πρεσβείας μετά από ερώτηση μάλιστα συριζαίων.
    Η Ντόρα δεν έχασε την ευκαιρία και απάντησε: «Ο πατέρας μου Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έλεγε συχνά: Στην πολιτική έχουν επιβιώσει άνθρωποι που έχουν κάνει λάθη. Έχουν επιβιώσει άνθρωποι που έχουν πει ψέματα. Έχουν επιβιώσει λαϊκιστές. Έχουν επιβιώσει κακοί πολιτικοί. Ένα είδος δεν έχει ποτέ επιβιώσει. Αυτό που έχει διαβεί το κατώφλι της γελοιότητας».
    Και η συζήτηση περί Καμμένου κόπηκε εκεί. Με μία μόνο… «παραφωνία»: συριζαίος, πρωτοκλασάτο στέλεχος, είπε στην Ντόρα: «Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου»
    . https://www.in.gr/2018/07/06/politics/paraskinio/ntora-o-kammenos-kai-katofli-tis-geloiotitas/

    51
    Ο Γεωργαλάς δούλευε στο γραφείο τύπου του Καμμένου, όπως φαίνεται και από την επιστολή που έστειλε στην ΕΛΕΥΘΕΡΤΥΠΙΑ στις 24-11-1996.
    http://www.enikos.gr/politics/44414/ntokoumento-1996-afta-elege-o-georgalas-gia-ton-kammeno
    Το 2012 ο Γεωργαλάς του έστειλε εξώδικο που θυροκολλήθηκε στις 18 Απριλίου 2012 στην έδρα των ΑΝΕΛ στη Συγγρού. Ο θεωρητικός της χούντας διεκδικούσε 14.000 ευρώ για τις υπηρεσίες που, όπως έγραψε στο εξώδικο, του χρωστούσε για τη συγγραφή βιβλίου και μελετών. «Μου στείλατε με συνεργάτη σας 2.500 ευρώ και μάταια περίμενα τα υπόλοιπα» ανέφερε ο Γεωργαλάς. https://www.parapolitika.gr/article/otan-kammenos-sinergazotan-me-ton-georgala-daskale-ti-tha-kanoumeerchome-patos

    67
    Βεβαίως πολιτικοί και δημοσιογράφοι προσκείμενοι στη Νέα Δημοκρατία κατά καιρούς είχαν ισχυριστεί ότι η 17 Νοέμβρη είχε ως αρχηγό τον Ανδρέα Παπανδρέου ή στελέχη από το ΠΑΣΟΚ . Αυτές οι φημολογίες είχαν σχετικά ατονήσει κατά τα χρόνια διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ (1981-1989) γιατί η 17Ν είχε συνεχίζοντας την δράση της είχε προβεί σε πάνω από 15 επιθέσεις και δολοφονίες αυτό το διάστημα . Η εκ νέου αναζωπύρωση της περί Ανδρέα και ΠΑΣΟΚ σχέσης με την 17Ν ξανάρχισε και κορυφώθηκε με την δολοφονία Μπακογιάννη και την διακυβέρνηση της χώρας από τον Μητσοτάκη (1990-1993) Η Βιργινία Τσουδερού, μάλιστα Υφυπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, κατηγόρησε ως καθοδηγητές της ελληνικής τρομοκρατίας τον Κώστα Τσίμα, που στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ 1981-1989 ήταν Διοικητής της ΕΥΠ και Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και τον Διευθυντή του Τμήματος Ασφαλείας της ΕΥΠ, Συνταγματάρχη Γιάννη Αλεξάκη . Έτσι το 1992 βρήκε πρόσφορο το έδαφος να γράψει το βιβλίο ο Καμμένος στο οποίο γράφει πως η 17Ν την προστάτευε ο Ανδρέας γιατί τον κρατούσε από κάπου.

  89. … Τα δώρα των αγαπημένων σας προσώπων χρίζουν ιδιαίτερης αξίας …

    Χρίζουν,
    λόγω
    Χρίζτμας!

  90. … κ. Merise … μου έβγαλε το Google Translate όταν έβαλα «Κύριε ελέησον». …

    Για το
    Κύριε ελέησον
    σκέφτηκα να ανεβάσω το πιο συναρπαστικό
    Mr. Elation

  91. sarant said

    89 Η οποία Βιργινία Τσουδερού προερχόταν από την ΕΚ-ΝΔ και το ΚΟΔΗΣΟ.

  92. Le Coeur Gothique said

    Εκτός από «Κύριε ελέησον» στην εισαγωγή, αλλά και κατά την διάρκεια τού τραγουδιού, ακούγεται και το «μνήσθητι».

    12) Η γιαγιά μου πάντως αποκαλούσε υποτιμητικά «χρεία» τους βωμολόχους.

  93. Γιάννης Ιατρού said

    87: τσ τσ τσ, αρωματικό κερί θα έλεγα, θα ταίριαζε στην γκάμα Φαίνεται και το φιτίλι 🙂 🙂 🙂

  94. … σε όλα τα λεξικά βρίσκουμε το «επιπλέον» να γράφεται ως μία λέξη. Γιατί να το χωρίσουν …

    Λοιπόν, βλέπω όλο και περισσότερες περιπτώσεις που συνηγορούν στο ότι είναι προτιμότερο τέτοιες λέξεις να μένουν «χώρια κι αγαπημένες» ενώ (εντάξει, όχι και εν ω (όχι και εν τάξει;)) το όφελος της ένωσης είναι αμφίβολο. Δηλαδή (εντάξει, όχι και δήλα δη) το επιπλέον δεν επιπλέει, το εξάλλου δεν δείχνει εξαλλοσύνη, ο επικεφαλής δεν χρωστάει της επικεφαλούς, κλπ κλπ.

  95. Μαρία said

    12 (93)
    Ποια Χαμουτζία, άνθρωπέ μου.
    Χρεία τους Ισκί (Εσκί) τζαμί έλεγαν οι παλιοί τους πολύ βωμολόχους.

    94
    Προφανές αλλά … θού, Κύριε …

  96. 66, … Πύρρος Αγοραίος …

    Σπύρρος Ζαγοραίος
    στην προηγούμενη ζωή του;

  97. loukretia50 said

    Μιχ Νικολάου

    Δώρων Χρίσμα αριστείας
    ορισμός της αχρηστίας
    χρήζει χρήστου οδηγίας
    και ουχί χρησμού αηδίας
    περί της αχαριστίας
    Χρίστου αχρήστου κουστωδίας
    ΛΟΥ
    χρήστη καταχρηστικού
    παραχρήμα χρωστικού
    χώρου χρηστοθηρικού

  98. LandS said

    48 Α! Προηγήθηκε η έκδοση του βιβλίου του Καμμένου το 1992, από τη δολοφονία Μπακογιάννη και τα πρωτοσέλιδα του Ελ.Τύπου κλπ το Φθινόπωρο 1989. Παιδί θαύμα ο Πάνος!
    52 Στο λίκνο που έβαλα γίνεται σαφέστατη αναφορά στη δήλωση Θεοδωράκη. Αργότερα ο Μίκης έγινε Υφυπουργός Πολιτισμού.

  99. # 89

    Εγώ σου είπα; από που να ξεκινήσεις το ψάξιμοι αν θες. Στην τότε Ελλάδα δεν γινόσουνα καθηγητής χωρίς πολτική υποστήριξη. Να σου θυμίσω ακόμα πως ο Καμμένος είχε κατέβει με την Δηάνα στην Β’ Αθηνών η οποία Δηάνα θα αποκτούσε μιά έδρα ( που χρειαζόταν ο Μητσοτάκης για να έχει 151 και να κυβερνήσει) στην Β Αθηνών ή στο υπόλοιπο Αττικής (Κιτσίκης) όπου και την πήρε τελικά. Πριν βγει η απόφαση και οι δυο είχαν προσχωρήσει στην ΝΔ, μετά ο Καμμένος βγήκε βουλευτής με την ΝΔ και υπουργός ακολουθώντας πολιτικά την οικογενειακή του παράδοση. Οταν είδε από πρώτο χέρι κάποιες πρακτικές, διαφώνησε και εφυγε από την ΝΔ αλλά ενώ όλοι οι έχοντες «γνώση» τον είχαν για τελειωμένο και γελάγανε μαζί του, τους διέψευσε σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις. Δεν συνεργάσθηκε τυχαία ο Τσίπρας μαζί του.

  100. BLOG_OTI_NANAI said

    97: Όταν πεις γρήγορα πολλές φορές Πύρρος Αγοραίος, γίνεται Σπύρος Αγοραίος και ο Πύρρος Δήμας, γίνεται… Σπύρος Δήμας.

  101. Πάνος με πεζά said

    Και ένα ανέκδοτο, που φυσικά ξεκινάει με αληθινή βάση, αλλά ποιος ξέρει πόσο αληθινό είναι :
    Ο Αϊνστάιν, κάνοντας ένα διάλειμμα από τις θεωρίες του και βγαίνοντας για φαγητό, αφήνει ένα σημείωμα στην πόρτα του : «Ο κύρκος καθηγητής θα επιστρέψει σύντομα».
    Στο δρόμο του γυρισμού λοιπόν, βρίσκει έναν από τους μαθητές του. Αρχίζουν μια επιστημονική συζήτηση στη μέση του δρόμου, που κρατάει και κάμποση ώρα, οπότε όταν πια γυρίζει στο σπίτι του, αφηρημένος βλέπει στην πόρτα το σημείωμα, και λέει «Καλά…θα ξαναπεράσω !»

  102. ΣΠ said

    100 Στην τότε Ελλάδα δεν γινόσουνα καθηγητής χωρίς πολτική υποστήριξη.

    Σοβαρολογείς;

  103. # 103

    Φυσικά. μιλάω για πανεπιστημιακές έδρες που και λίγες ήταν τότε και μερικές είχαν μόνο κληρονομική (!) διαδοχή !

  104. ΣΠ said

    102
    Διάσημος για την αφηρημάδα του ήταν ο μαθηματικός Norbert Wiener. Μερικά χαρακτηριστικά ανέκδοτα από εδώ:
    http://dalido.narod.ru/NW/NW-quote5.html

    He went to a conference and parked his car in the big lot. When the conference was over, he went to the lot but forgot where he parked his car. He even forgot what his car looked like. So he waited until all the other cars were driven away, then took the car that was left.

    When he and his family moved to a new house a few blocks away, his wife gave him written directions on how to reach it, since she knew he was absent-minded. But when he was leaving his office at the end of the day, he couldn’t remember where he put her note, and he couldn’t remember where the new house was. So he drove to his old neighborhood instead. He saw a young child and asked her, «Little girl, can you tell me where the Wieners moved?» «Yes, Daddy,» came the reply, «Mommy said you’d probably be here, so she sent me to show you the way home».

    One day he was sitting in the campus lounge, intensely studying a paper on the table. Several times he’d get up, pace a bit, then return to the paper. Everyone was impressed by the enormous mental effort reflected on his face. Once again he rose from his paper, took some rapid steps around the room, and collided with a student. The student said, «Good afternoon, Professor Wiener.» Wiener stopped, stared, clapped a hand to his forehead, said «Wiener – that’s the word,» and ran back to the table to fill the word «wiener» in the crossword puzzle he was working on.

    He drove 150 miles to a math conference at Yale University. When the conference was over, he forgot he came by car, so he returned home by bus. The next morning, he went out to his garage to get his car, discovered it was missing, and complained the police that while he was away, someone stole his car.

  105. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Δεν συνεργάσθηκε τυχαία ο Τσίπρας μαζί του.»
    Ο Τσίπρας συνεργάστηκε μαζί του, παγώνοντας τη σταθερή εκλογική βάση του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή δεν έβρισκε άλλον «αντιμνημονιακό» για να συνεργαστεί. Ήταν η πρώτη βαθιά ρυτίδα στην πρωθυπουργική θητεία του Τσίπρα.

  106. LandS said

    105
    Μωρέ και γω γύρω στο 95 περπάτησα την απόσταση Νέο Φάληρο – Καλαμάκι στο πάρκιν του ΣΕΦ μέχρι να βρω το αμάξι και νάχω στο γυρισμό το κολλητό να μου λέει «όχι τίποτα άλλο, θα λέμε στις γυναίκες μας ότι αργήσαμε (και χάσαμε το θέατρο) επειδή ξεχάσαμε που είχαμε παρκάρει και δεν θα μας πιστεύουν»

  107. ΣΠ said

    104
    Αυτό που περιγράφεις συνέβαινε σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά μη γενικεύεις.

  108. # 106

    Ξέρεις τα κόμματα λειτουργούν και σαν εταιρείες, σαν επιχειρήσεις μερικές φορές… η «ιδεολογική» ταύτιση των κάποτε αντιπάλων ΝΔ και ΠαΣοΚ έδειξε τον δρόμο.

  109. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    He went to a conference and parked his car in the big lot. When the conference was over, he went to the lot but forgot where he parked his car. He even forgot what his car looked like. So he waited until all the other cars were driven away, then took the car that was left

    Proof by exhaustion, που λένε 😉

  110. cronopiusa said

  111. ΚΩΣΤΑΣ said

    –> … ή δίνουν το χρίσμα.

    Ο Αλέξης, μετά τις κακές παρέες με τον Ιερώνυμο, δεν δίνει πλέον χρίσμα, αλλά ευλογία. Τούτο ομολόγησε η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης κα Νοτοπούλου, σε συνέντευξη στην Στάη (ΟΠΕΝ). Η οποία Ν. –ειρήσθω εν παρόδω- περιέπεσε και σε αρκετά σαρδάμ. Δείτε παρακάτω (περίπου) στα χρονικά σημεία 2,45 (ευλογία), 3,05 (πόλε), 3,55 (πρωτοβουλέα), 6,40 (ρέση).

    2,45 – 3,05 – 3,55 – 6,40

  112. ΚΑΒ said

    https://www.tanea.gr/2018/12/20/politics/apofasi-proklisi-posa-xrimata-pairnoun-oi-vouleytes-

    http://www.efsyn.gr/arthro/ypoyrgeio-dikaiosynis-diaspora-fake-news-gia-ti-saria

    Και στα 2 παραδείγματα έχουμε όμοιες περιπτώσεις: παραποίηση της αλήθειας, αφού δε γίνεται καθόλου λόγος για το τι συνέβαινε στο παρελθόν ή ότι η απόφαση για την καταδίκη αναφερόταν σε προηγούμενη περίοδο.

    Η απόφαση του 2014 όριζε το ποσό για την τηλεφωνική ατέλεια των βουλευτών στα 7400 Ευρώ, από το 2016 μειώθηκε στα 6550 και από 1-1-2019 μειώνεται ακόμη και κατεβαίνει στα 5850.

    Και στις 2 περιπτώσεις πρέπει να φανεί ότι φταίει ο Σύριζα. Αυτό επισημαίνω χωρίς να με ενδιαφέρει ο Σύριζα.

  113. Μαρία said

  114. ΚΑΒ said

    κυλιώμενο από το e-bill της ΔΕΗ

  115. ΓΤ said

    @115 το πρόβλημα δεν είναι το «κυλιώμενο» (το ψυχανεμίστηκαν από το… «αποσπώμενο»), μα η πληθύς των ακινήτων έτσι όπως ξετυλίγεται ο πάπυρος αυτών 🙂 (Ξεχάστηκε και ο δεύτερος τόνος λόγω κτητικού βέβαια…)

  116. atheofobos said

    100, 104
    Στην τότε Ελλάδα δεν γινόσουνα καθηγητής χωρίς πολιτική υποστήριξη.

    Η Ουρολογία ήταν μια αρκετά προβληματική ειδικότητα και η έδρα στην Αθήνα είχε μείνει για χρόνια κενή μέχρι να την πάρει ο Φωκίτης και μετά ο Δημόπουλος, Οι παλαιοί υφηγητές της έδρας στην Αθήνα ήσαν ο Καμμένος και ο Παυλάκης. Το ίδιο κενή είχε μείνει και στην Θεσσαλονίκη η εκεί έδρα μετά το 1968.
    Η εκλογή του Άλκη Καμμένου λοιπόν στα Ιωάννινα δεν ήταν αποτέλεσμα πολιτικής υποστήριξης γιατί από τα ονόματα της ειδικότητας δεν ήσαν πολλοί διατεθειμένοι να πάνε στα Ιωάννινα.
    Πάντως λέγεται πως καθηγητής έγινε κάποιος πολύ γνωστός επειδή είχε την υποστήριξη του μητροπολίτη Γαλλίας!

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    114: Ανέκαθεν; Αν είναι ειλικρινής δήλωση, θα είχε ενδιαφέρον να ξέραμε την ηλικία του νεόκοπου μητσοτακικού.

  118. ΓΤ said

    @115 Δεν τα ‘κρυβες λίγο, ρε φιλάουα; Στα πιθάρια ζούμε 🙂

  119. ΚΑΒ said

    116. Πάντως το «πατήστε» το έγραψαν σωστά.

  120. ΓΤ said

    @115 Μια και εφανερώθη κλάσμα επιφανείας από τον πάπυρο καταγραφής ακινήτων του φιλτάτου ΚΑΒ, να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα είναι κάτοικος Λεβαδείας. Διαθέτει 290 ακίνητα ανά την επικράτεια, το Ε9 του εκτείνεται σε 24 σελίδες, και από την περιουσία αυτή ψωμίζονται επίσης τα τέσσερα λογιστικά γραφεία που την παρακολουθούν… Τρέμε, Σταθάκη!

  121. ΚΑΒ said

    119. Δεν κατάλαβα.

  122. Μανούσος said

    Η σχολική ορθογραφία όμως είναι για μέσα στην τάξη. Από πού προκύπτει δηλ. ότι πρέπει ο εκπαιδευτικός και άρα ο εν γένει υπάλληλος να εφαρμόζει και εξωυπηρεσιακά τις υπηρεσιακές νόρμες; Με αυτήν την λογική πάει μακριά το πράγμα και πολύ εύκολα μάλιστα.

  123. Μαρία said

    118
    Η δήλωση είναι του Μητσοτάκη 🙂

  124. ΓΤ said

    @120 Ας μη γελιόμαστε, φίλτατε ΚΑΒ. Το «Πατήστε» το έγραψαν σωστά διότι κι αυτό το ψυχανεμίστηκαν από εκείνο το ρήμα, χρονικό τύπο του οποίου γευόμαστε στο καινοδιαθηκικό (Λούκυ) Λουκ. 14:20 «γυναίκα έγημα και διά τούτο ου δύναμαι ελθείν»…

  125. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ο Αθεόφοβος είναι αρκετά καλός γνώστης και έχει δίκιο σε αυτά που γράφει. Άλλωστε υπήρξε και είναι πολύ καλός μπλόκερ. Παλιά πρώτα διάβαζα ΑλουΦάνη Μαρξ – να είναι καλά όπου κι αν βρίσκεται – και ύστερα Αθεόφοβο.

    Ο Αλέξης έκανε μεγαλειώδη γκάφα* με την 17Ν και τον Α. Παπανδρέου.

    * μεγαλειώδης γκάφα –> έκφραση πρωτοανακαλυφθεία από τον Ιάκωβο 😉

  126. ΓΤ said

    @122 Να μη φαίνονται εννοούσα 🙂

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    123:Η σχολική ορθογραφία είναι η επίσημη ορθογραφία και η χρήση της είναι δεσμευτική για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Στην ιδιωτική τους ζωή μπορούν να χρησιμοποιούν όποια ορθογραφία θέλουν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για δημόσιο έγγραφο.

  128. ΚΑΒ said

    77. που αναπαραγάγουν εδώ και 3 ημέρες.

    Εσύ που δεν αφήνεις κανέναν ν’ αγιάσει

  129. # 117

    Μήπως μπορεις να εξηγήσεις γιατί έμεναν κενές οι έδρες ενώ υπήρχαν αρχαιότατοι υφηγητές αν όχι γιατί οι υποψήφιοι δεν είχαν την απαραίτητη πολιτική κάλυψη ; Κι έπρεπε να γεράσουν μέχρι να την βρούνε αξίζανε-δεν αξίζανε
    Δεν έχω διάθεση να σε πείσω, απλά σου λέω όλα όσα γνώριζα τότε ήταν αρκετά για να με πείσουν να προτιμήσω την Μ.Ε.από βοηθός (στα Γιάνινα)

  130. Γιάννης Κουβάτσος said

    126:Καμιά γκάφα δεν έκανε, Κώστα, ο Τσίπρας. Προφανώς δεν διάβασες προσεκτικά τα σχόλια και τα λινκ. Δεν σε έχω για άνθρωπο που αδιαφορεί για την πραγματικότητα και τα τεκμήρια χάριν του κόμματος και της ιδεολογίας. 😊

  131. Μαρία said

    Οι διακινητές αυτού του πυώδους αφηγήματος υπέστησαν σοκ όταν κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξάρθρωσε τις οργανώσεις και αποδείχθηκε ότι οι συλληφθέντες δεν είχαν σχέση ούτε με μυστικές υπηρεσίες ούτε με κόμματα.
    Συνήλθαν πάντως γρήγορα και έδωσαν στην κυκλοφορία νέα ρεκλάμα εξίσου συκοφαντική με την προηγούμενη. Τι έλεγε; Οτι η υπόθεση της εξιχνίασης σταμάτησε με απόφαση της κυβέρνησης, λίγο πριν ακουμπήσει πρόσωπα που κάποτε ήταν στο ΠΑΣΟΚ.
    http://www.efsyn.gr/arthro/epikindyni-farsa

  132. atheofobos said

    130
    Μιλάμε για κενές έδρες την εποχή της χούντας. Προφανώς δεν είχαν κάποιο συνταγματάρχη να τους βοηθήσει!
    Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γίνονταν πολλά παρατράγουδα στα Πανεπιστήμια. Έχω προσωπική εμπειρία από αυτά.
    Πάντως η κατάληψη θέσης σε Πανεπιστήμιο εξαρτιόταν από πολλές και διάφορες άλλες διασυνδέσεις και συμφέροντα στα οποία η πολιτική κάλυψη ήταν σε δεύτερη μοίρα.

  133. ΚΩΣΤΑΣ said

    67 –> 7 Μαργαριτάρι δεν υπάρχει σε αυτό που είπε ο Τσίπρας. Επίσης, πρόσεξε πως αναφέρεται στη δεκ. 1980 οπότε δεν είχε κανέναν λόγο να αναφερθεί στον Καμμένο, που η δική του…. ερευνητική/συγγραφική δραστηριότητα ξεκίνησε το 1992.

    89 –> … Βεβαίως πολιτικοί και δημοσιογράφοι προσκείμενοι στη Νέα Δημοκρατία κατά καιρούς είχαν ισχυριστεί ότι η 17 Νοέμβρη είχε ως αρχηγό τον Ανδρέα Παπανδρέου ή στελέχη από το ΠΑΣΟΚ . Αυτές οι φημολογίες είχαν σχετικά ατονήσει κατά τα χρόνια διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ (1981-1989) γιατί η 17Ν είχε συνεχίζοντας την δράση της είχε προβεί σε πάνω από 15 επιθέσεις και δολοφονίες αυτό το διάστημα . Η εκ νέου αναζωπύρωση της περί Ανδρέα και ΠΑΣΟΚ σχέσης με την 17Ν ξανάρχισε και κορυφώθηκε με την δολοφονία Μπακογιάννη …. Έτσι το 1992 βρήκε πρόσφορο το έδαφος να γράψει το βιβλίο ο Καμμένος στο οποίο γράφει πως η 17Ν την προστάτευε ο Ανδρέας γιατί τον κρατούσε από κάπου.

    131 Γιάννη, όλα τα διάβασα, και τον Νικοκύρη στο 67 και τον Αθεόφοβο στο 89. Ο κόσμος τό ‘χει τούμπανο και μεις κρυφό καμάρι ότι ο Καμμένος σιγοντάριζε και γραπτά αυτή τη φημολογία.

  134. Mary G. said

    Ναι, το λέμε στην Κύπρο, φταίω κάποιον.

  135. sarant said

    113 Εύστοχο

    123 Μιλάμε όμως για υπηρεσιακή χρήση

    134 Εγώ πάντως δεν υποστηρίζω ότι ο Καμμένος δεν έγραψε για τη 17Ν και τον Αντρέα, αλλά ότι δεν βλέπω πώς είναι λάθος ή γκάφα ή μαργαριτάρι ή αναφορά του Τσίπρα, που αφορά άλλη εποχή.

  136. ΚΩΣΤΑΣ said

    136 Λεκτικό μαργαριτάρι όντως δεν είναι, αλλά αλλά γκάφα πολιτική, είναι. Γνώμη μου.

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάνε έναν κόπο, Κώστα, να δεις και το λινκ στο 63. Προφανώς σε αυτά αναφερόταν ο Τσίπρας. Άρα δεν υπάρχει μεζεδάκι. 😊

  138. Alexis said

    #89, 134: Αν «είχε ατονήσει αυτή η φημολογία την περίοδο 1981-1989» τότε πότε ήταν στο φόρτε της; Πριν το 1981;
    Όχι βέβαια, αστεία πράγματα είναι αυτά.
    Πριν από το 1981 οι μόλις τρεις ενέργειες που είχε κάνει (Γουέλς, Μάλλιος, Πέτρου-Σταμούλης) την κατέτασσαν λίγο-πολύ στη συνείδηση του κόσμου ως μία ομάδα εκδικητών που έπαιρναν το νόμο στα χέρια τους για να καθαρίσουν χουντικούς και πράκτορες και να «αποδώσουν δικαιοσύνη». Άλλωστε και η επωνυμία της σε κάτι τέτοιο παρέπεμπε.
    Αντίθετα την περίοδο 81-89 προχώρησε σε μια σειρά από δολοφονίες επιφανών στελεχών του αστικού κράτους και αμερικάνων στρατιωτικών που παρέπεμπαν σε μία γενικότερη αντικαπιταλιστική και αντιαμερικανική δράση.
    Τότε ήταν που φούντωσαν από το νεοδημοκρατικό τύπο, με πρωτοστάτη τον «Ελεύθερο Τύπο» του Ρίζου, τα σενάρια για εμπλοκή στελεχών του ΠΑΣΟΚ σε αυτήν και φωτογράφιζαν ως «αόρατο αρχηγό» της τον ίδιο τον Ανδρέα Παπανδρέου.
    Φυσικά τα σενάρια αυτά κορυφώθηκαν με τη δολοφονία Μπακογιάννη το 1989.

  139. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν ήταν το ’89 βρόμικο, ήταν όλη η δεκαετία του ’80 πολιτικά βρόμικη. Χουλιγκανική πόλωση μεταξύ των οπαδών των δύο μεγάλων κομμάτων, «γαλάζια» και «πράσινα» καφενεία, αυριανισμός, λασπολογία, πρακτορολογία, τι να πρωτοθυμηθείς από εκείνη την εποχή…

  140. cronopiusa said

  141. ΚΩΣΤΑΣ said

    138 Γίάννη, τέλος, για να μην κουράζω με αυτή τη συζήτηση. Είχα δει και το δικό σου λινκ. Άντε, να προσχωρήσω στη θέση σου και να μείνω μόνο στη 10/τία του 1980. Απαγορεύει κανείς στη συλλογική μνήμη, συνειρμικά, να περάσει και στις αρχές της 10/τίας του 1990, όπου ο Καμμένος επίσημα σε βιβλίο αναμασάει τα ίδια; «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί», λέει μια παροιμία. Ο Τσίπρας έπρεπε να αποφύγει αυτή την ιστορία, ήτα πολιτική γκάφα.

  142. Γς said

    85:

    >Μαρία, εκείνο το χρυσαφί όρθιο στον τοίχο στην κάτω φωτό με τον τίτλο «Απομάκρυνση αρνητικής Ενέργειας» στον σύνδεσμο που έβαλες, τί είναι;;

    Απομάκρυνση αρνητικής Ενέργειας
    και βοήθειά σας
    [‘όλη δικιά σας]

  143. Alexis said

    #140: Την άσπρη κάλτσα που φωσφόριζε στο φως της ντισκομπάλας 🙂

  144. Γιάννης Κουβάτσος said

    144:Υπήρξε και κάτι ωραίο τότε:η τριπλέτα Ζάετς-Ρότσα-Σαραβάκος. 😎💚🏆

  145. sarant said

    137 Αν είναι πολιτική γκάφα, το συζητάμε. Πάντως, αν εξετάσεις τι έκανε ο Καμμένος το 1993 πρέπει να εξετάσεις και τι έκανε ο Βορίδης το 2005, που κουμπάριαζε με τον Λεπέν.

  146. ΚΩΣΤΑΣ said

    146 Νικοκύρη, αυτό είναι άλλη κουβέντα. Προσωπική άποψη θα εκφράσω, όχι κομματική. Θεωρώ θετικό ότι ο Β. αναθεώρησε τις απόψεις του και κινείται πλέον σε δημοκρατικά πλαίσια. Μακάρι, να πειστούν και άλλοι, κυρίως ψηφοφόροι, απολωλότα πρόβατα ;-), που κινούνται και ψηφίζουν ακροδεξιά ή φασιστικά κόμματα και να γυρίσουν στο μαντρί.

    Ο Καμμένος, πάλι γνώμη μου, παραμένει αμετανόητος και σκληρός ακροδεξιός.

  147. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  148. Μαρία said

    Δημοκρατικό μαντρί της ΕΡΕ 1961
    «Πρέπει να υπάρξει στρατηγική ήττα των ιδεών της Αριστεράς για να μην ξαναβρεθεί στην εξουσία με οποιαδήποτε μορφή της. Ο Κυρ. Μητσοτάκης πρέπει να κάνει παρεμβάσεις στο κράτος και στους θεσμούς για να μην ξαναέρθει η Αριστερά στην εξουσία, γιατί οι ιδέες της είναι ελαττωματικές».
    «Θέλω να τελειώνουμε με τον ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο για αυτά που κάνει αλλά και για αυτά που πιστεύει»

  149. ΚΩΣΤΑΣ said

    148 Και αυτός αναθεωρητής, «ακολούθησε λοιπόν, ένθα οδεύει ο αστήρ, μετὰ των Μάγων Ανατολῆς…» 😉

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    149:»Ο Κυρ. Μητσοτάκης πρέπει να κάνει παρεμβάσεις στο κράτος και στους θεσμούς για να μην ξαναέρθει η Αριστερά στην εξουσία»
    Ο δημοκρατικός Βορίδης…
    Πολύ θλιβερό πάντως να αναλωνόμαστε σε συζητήσεις για τον Καμμένο, τον Βορίδη και τους ομοίους τους.

  151. ΚΩΣΤΑΣ said

    149 Όπως και να το κάνουμε, όλοι τις ιδέες και τις επιλογές της δεξιάς εφαρμόζουν, ανεξάρτητα τι ιδεολογία είχαν και τι έλεγαν πριν ανέβουν στην εξουσία. Μετά έναν εμφύλιο, παραμένουν σε λεκτικό μόνο επίπεδο και κάποια κατάλοιπα. Και η αριστερά όμως δεν ζήτησε ποτέ συγνώμη γι’ αυτά που έλεγε, γι’ αυτά που έκανε και για την σιωπηρή στροφή της προς τον δεξιό δρόμο.

  152. ΧριστιανοΜπολσεβίκος said

    #3 Το βίντεο δεν παίζει!
    Πώς βάζω emoji;

  153. Γιάννης Ιατρού said

    151 (τέλος): Xθές ήταν η μεγαλύτερη μέρα του χειμώνα, τίποτα για Sol Invictus και Αυρηλιανό και τέτοια θα πούμε; 🙂

  154. Γιάννης Ιατρού said

    153: μια χαρά παίζει το βίδεον στο #3

  155. Μαρία said

    154
    Αλλά σήμερα https://twitter.com/AdonisGeorgiadi/status/1076223623151714305

  156. Alexis said

    #154: Καλομελέτα κι έρχεται ο ελληνόψυχος εξ ILL-Οινόη 🙂
    Αλλά όμως μεγαλύτερη μέρα;

  157. Γιάννης Ιατρού said

    154: Διόρθωση ρε σεις, μεγαλύτερη νύχτα 🙂

  158. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    158. Είχε όμως ένα θεϊκό φέγγαρο, φουσκωμαγουλάτο . Φεγγαρομηλοπρόσωπο 🙂

  159. # 154

    Ο΄τι ποθείτε !

    Ιδού !

    Απογοητευμένος. Η μόνη λέξη που του ταίριαζε τόσο και κανείς δεν τολμούσε να του την αποδώσει. Ούτε ο καν ο μονογενής του, η βασική αιτία της απογοήτευσής του. Τόσες και τόσες φορές δοκίμαζε και ξαναδοκίμαζε μα κάτι δεν μπορούσε να ξεπεράσει κι’ ας νόμιζαν όλοι ότι μπορούσε να κάνει τα πάντα. Κάποιο λάθος κάθε χρόνο επαναλαμβανότανε, άρχισε να σκέπτεται μήπως οφειλότανε στο ντι-εν-εϊ του που αναπόφευκτα μεταδιδότανε. Η μήπως έπρεπε να δοκιμάσει μ’ άλλο λουλούδι ;
    Σ’ αυτά τα χώματα είχε αναγκασθεί να βάλει πολύ νερό στο κρασί του, πολύ ξεροκέφαλοι άνθρωποι βρε παιδάκι μου. Αναγκάσθηκε να μιμηθεί τις συνήθειές τους, όχι βέβαια σαν χρυσή βροχή, ούτε σαν ταύρος, ούτε σαν κύκνος αλλά σαν δαίμονας- μετά το αλλάξανε το όνομα άλλα τους θύμιζε, τον είπανε άγγελο. Αλλά από κηπουρική δεν είχε ιδέα. Εκεί στα ψηλά βουνά, στου Σινά τα μέρη, τίποτε δεν φύτρωνε, σαν ήρθε εδώ το πρώτο λουλούδι που είδε και του άρεσε έτυχε νάναι κρίνος. Δεν ήξερε πως κάθε χρόνο απ’ το βολβό θα πεταγότανε ξανά και ξανά τ’ άνθος του κρίνου, νόμιζε ότι άμα το κόψει μιά φορά πάει, τελείωσε. Η φυλετική μνήμη του φυτού όμως-κάτι απ΄αυτά τα χώματα θάχε πάρει – πανίσχυρη κι’ ενισχυμένη με καινούργιες εμπειρίες έψαχνε τον άγγελό της, απαιτούσε και τον έβρισκε να ξαναδημιουργήσει δι’ αυτού το ίδιο αποτέλεσμα, τη γένεση. Γιά τον κρίνο ήταν ένα παιχνιδάκι, πολύ πιό απλό σε σχέση με τη μαγική δύναμη που τον έκανε να φύεται. Και φυσικά δεν λάμβανε καθόλου υπ’ όψιν του τις «παραγγελιές». Στερεότυπα κάθε χρόνο έδινε ίδιο προγραμματισμό κι’ είχε το ίδιο αποτέλεσμα. Αλλο αν αι βουλαί του υψίστου- έτσι τον έλεγε ήταν πολύ πιό ψηλός απ’ τον κρίνο- ποθούσαν κάτι διαφορετικό. Δεν τον πολυχώνευε τον ξενόφερτο γιά να του κάνει τα χατήρια. Νόμιζε πως η γένεση ήταν κάτι σπουδαίο, η φύση ήταν πολύ πιό ισχυρή -του τόδειχνε κάθε χρόνο.

    Οπως η μύγα προσπαθεί μάταια να περάσει μέσα απ’ το τζάμι έτσι και το διαφορετικό αποτέλεσμα δεν ερχότανε παρά τις δυό χιλιάδες επαναλήψεις. Ούτε καν στο φύλο, κόντρα στις στατιστικές. Αρχισε να σκέφτεται την ολοκληρωτική σύγκρουση, το ξεκαθάρισμα των λογαριασμών. Χρειαζόταν κάτι οπωσδήποτε να βγει απ’ το αδιέξοδο.
    Ο κρίνος σκεπτότανε πολύ αργά γιά τα δικά μας δεδομένα Μόνο τυχαία όμως δεν έλαβε το όνομά του, τόσο κοντά στο κρίνω. Δεν ήταν πολεμοχαρής, βρήκε μιά λύση να ησυχάσει. Τούδωσε μιά μέρα το χρόνο να γιορτάζει τη γένεση. Ολες τις άλλες γιόρταζε η Φύση.

  160. Γιάννης Κουβάτσος said

    166:Για φαντάσου να σε δέσουν σε μια καρέκλα, να σου κρατάνε τα μάτια ανοιχτά, όπως του Μάλκομ Μακ Ντόουελ στο «Κουρδιστό πορτοκάλι» και να σε υποχρεώσουν να δεις σερί το δεκάωρο ντιβιντί του Γεωργιάδη για τον εμφύλιο. Όποιος ξέρει χειρότερο βασανιστήριο, ας το πει. 😨

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 161 στο 156

  162. loukretia50 said

    161. να το διαβάζει!

  163. loukretia50 said

    Τζι ? !!
    ——————-

    το φεγγάρι είναι υπέροχο. Αλλά δε λάτρευαν άδικα τον
    Unconquered Sun…

  164. Γιάννης Ιατρού said

    160: Ζώρζ, καλή έκπληξη το πόνημα 🙂
    157α: Αυτός που είναι μέλος των «πυρήνων του Σικάγου»; 🙂 🙂

  165. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    161,163 Θα λέει για τα χλωρονήσια της δεξιάς.

  166. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    1) Ως φανατικός Εβραιόφιλος, καλώ την κ. Χρονοποιούσα (141) να μήν ανεβάζει tweets του γνωστού αντισημίτη Άρη Χατζηστεφάνου και να λογοκρίνει τα tweet του Βενιαμίν Νετανιάου, που αποκαλύπτουν ότι ο Ερντογάν είναι αυτός που δολοφονεί τα βρέφη. Γιατί, άραγε, η κ. Χρονοποιούσα δεν έχει ποτέ πει μισή λέξη εναντίον του δολοφόνου Ερντογάν;

    ΕΡΩΤΩ την κ. Χρονοποιούσα: Βλέπετε, κυρία μου, πόσο δημοκράτης είναι ο πρόεδρος Νετανιάου; Κάτω από αυτό το tweet μπαίνουν διάφοροι και τον βρίζουν, λένε τα χίλια αίσχη για τους Εβραίους, κι όμως: Αφήνει τα tweets και δεν μπλοκάρει κανέναν.
    Για τολμήστε, κυρία μου, να στείλετε ένα αντίθετο σχόλιο κάτω από κάποιο tweet του Ερντογάν, και θα δείτε τί θα πάθετε: Αν ζήτε στην Τουρκία, θα σάς χώσουν στην φυλακή για πάνω από 2 χρόνια. Αν ζείτε εκτός Τουρκίας, θα μπείτε στα κατάστιχα της ΜΙΤ και μόλις πάτε τουρισμό στην Ιστανμπούλ ή π.χ. στο Μποντρούμ, θα σάς συλλάβουν αμέσως.

    Αυτή είναι η τεράστια διαφορά Τουρκίας + Ισραήλ, αγαπητή κ. Χρονοποιούσα και μήν κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε: Η Τουρκιά έχει καθαρά φασιστικό καθεστώς, ενώ το Ισραήλ είναι μιά λειτουργούσα δημοκρατία, όπου γίνονται σεβαστά όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα

    2) Μιάς και μιλάμε για μεζεδάκια, κι επειδής ο παμπόνηρος Ιατρού κωλυσιεργεί την ανάρτηση της χτεσινής δίωρης συνομιλίας «Στο Κόκκινο 105,5 Fm» (όπου ο κ. Σαραντάκος φιλοξενήθηκε στην συγχωνευμένη εκπομπή «Εδώδιμα και Αποικιακά» με τον Αλέξη Βάκη και «Τα απομεινάρια μιάς μέρας» με τον Θανάση Λαζαρίδη), αναρτώ μιά αποκαλυπτική στιχομυθία από την εν λόγω συνομιλία που έγινε γύρω στις 7.12 μ.μ. (ώρα Ρωμέικου)

    ΑΛΕΞΗΣ ΒΑΚΗΣ: «Εγώ θα βάλω λίγο πιπέρι στην συζήτηση, αν μού επιτρέπετε δηλαδή… Μιλήσαμε για τον Βάρναλη πιό πρίν και λέγαμε για έναν άνθρωπο που κάπνιζε, που έπινε, που γκομένιζε, που στις ταβέρνες πήγαινε…»

    ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ: «Εικοσιδύο αντινικότ κάπνιζε…»

    ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ: «Επαναλαμβάνω, την Δευτέρα ήταν η επέτειος της κηδείας του. Γιατί το λέω; Γιατί ήταν η πρώτη μεγάλη πάνδημη κηδεία της Αριστεράς το 1974, τον Δεκέμβρη, όπου ήταν όλη η Αριστερά εκεί, ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΚΟΣΜΟΣ…»

    ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΑΝΤΆΚΟΣ: «Λίγους μήνες μετά την Μεταπολίτευση…»

    ΑΛΕΞΗΣ ΒΑΚΗΣ: «Ναι, αλλά προς ντροπήν όμως σύμπασας της Αριστεράς, ΤΣΑΚΩΘΗΚΑΝΕ ΤΑ ΔΥΟ ΚΟΥΚΟΥΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΡΕΤΡΟ. Αυτή είναι μία άλλη ιστορία που επίσης έγινε…»

    Θ. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ: «Αυτό όμως αφορά τους ηγέτες – υποθέτω – …»

    ΑΛΕΞΗΣ ΒΑΚΗΣ: «Όχι, τα απλά μέλη αφορά…»

    ΕΡΩΤΩ τον κ. ΣΑΡΑΝΤΑΚΟ: Α) Γιατί, κ. Νίκο μου, αφήσατε να περάσει αβρόχοις ποσί η ΦΟΒΕΡΗ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ (για να μήν πώ τερατώδες fake news) του Θ. Λαζαρίδη ότι στην κηδεία του αγαπημένου σας Βάρναλη πήγε ένα εκατομμύριο κόσμος; Φαίνεται από το παραπάνω βίντεο – ντοκουμέντο από την κηδεία του Βάρναλη, ότι αυτοί που τον κατευόδωσαν ήσαντε ένα εκατομμύριο; Αν αυτό είχε συμβεί (εμείς οι παλιότεροι ξέρουμε ότι δεν πήγαν ούτε 30.000 νοματαίοι) δεν θα το έγραφε η Βικιπαίδεια στο λήμμα «Κώστας Βάρναλης»; Μόνο ο Λαζαρίδης είδε το ένα εκατομμύριο; Σοβαροί να είμαστε, κύριε Νίκο μου, αλλά άς όψονται τα «δύο μέτρα και δύο σταθμά» με τα οποία λειτουργείτε: Τους αντιπάλους τους κράζουμε ανηλεώς για τις γκάφες τους, ενώ τις γκάφες των φίλων τις αποσιωπάμε συστηματικά…

    Β) Γιατί, κ. Σαραντάκο, (στίς τόσες αναρτήσεις που έχετε κάνει για τον αγαπημένο σας Βάρναλη), δεν τολμήσατε ποτέ να μάς πείτε με ποιόν τρόπο πλακωθήκανε πάνω στο φέρετρό του το ΚΚΕ εξ. με το ΚΚΕ εσ., όπως (προς τιμήν του) αποκάλυψε ο Αλέξης Βάκης στην χθεσινή εκπομπή; Κι αν δεν είναι αλήθεια ότι πλακωθήκανε οι μπολσεβίκοι πάνω στο φέρετρο του Βάρναλη, γιατί δεν σπεύσατε να διορθώσετε «στον αέρα» τον Βάκη, αλλά το αφήσατε να περάσει έτσι, κύριε Νίκο μου;

    3) Ολοκληρώνω τις αποψινές συγκλονιστικές μου αποκαλύψεις με μία ακόμη, που αφιερώνω στην αποψινή Πανσέληνο και την Μεγάλη Εορτή του Ανικήτου Ηλίου (Χειμερινό Ηλιοστάσιο). Η αποκάλυψίς μου θα εντυπωσιάσει τους νεώτερους αναγνώστες του παρόντος Ιστολογίου, γιατί οι παλιοί την ξέρουν…

    Το καλύτερο ποίημα του Κώστα Βάρναλη, τα περίφημα «Μουνάκια» (που έγραψε 5 μήνες πρίν πεθάνει, το καλοκαίρι του 1974 στην Αίγινα) ΕΧΕΙ 9 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ο κ. Σαραντάκος στο παρόν Ιστολόγιο: Από τον Φλεβάρη του 2010 όταν είχε εισπράξει μόλις 27 σχόλια, δηλαδή το διαβάσανε ελάχιστοι αναγνώστες!.. Γιατί, άραγε, ο κ. Σαραντάκος αρνείται επί 9 χρόνια να αναρτήσει τα εξαίσια «Μουνάκια» του Βάρναλη, που (κατά την ταπεινή μου γνώμη) θα έπρεπε να διδάσκονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαιδεύσεως του Ρωμέικου;

    Καλώ την διακεκριμένη στιχουργό και ποιήτρια, κυρία Λουκρητία (164) να μάς πεί αν υπερβάλλω, αποκαλώντας «αριστούργημα» τα «Μουνάκια» του Βάρναλη…

  167. loukretia50 said

    Βρε τι εμπνέει το φεγγαράκι!

  168. sarant said

    Αφού απομαγνητοφωνείς την εκπομπή, δεν την απομαγνητοφωνείς ολόκληρη να την έχουμε κιολας;

  169. Γιάννης Ιατρού said

    164: Εμ την Φεγγαρομέρα (dies Lunae), ήτοι Δευτέρα, δουλεύει ο κόσμος, αλλά ο Κωνσταντίνος στις 7 Μαρτίου του 321 ανακήρυξε την Μέρα του Ηλίου (dies Solis => Sunday), ήτοι την Κυριακή, ημέρα αργίας (γιατί νομίζετε πως τον έβγαλαν Μέγα;; 🙂 )

  170. Καλλιγραφίες τα κάναμε…

  171. ΕΦΗ - ΕΦΗ said


    Θείο βρέφος ο Διόνυσος στη φάτνη του(330 π.χ.)

  172. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    171. Τζη
    “Κοιτάξτε τα κρίνα – είναι η μόνη Εντολή που υπάκουσα” Έμιλι Ντίκινσον

  173. loukretia50 said

    Τα κρίνα στην κοιλάδα του ουρανού!…

  174. # 173

    Καλλιεργώ αμαρυλλίδες

  175. Μαρία said

    Το ξεκαρδιστικό βιβλίο «Τρομοκρατία», στο οποίο συσχετίζεται η ένοπλη δράση με το …ΠΑΣΟΚ και με το οποίο η Πειραιώς αντιπαρατίθεται στο ΣΥΡΙΖΑ, γράφτηκε απο τον υπ. Άμυνας, όταν ήταν σύμβουλος του επίτιμου για θέματα τρομοκρατίας, ενώ προλογίζεται απο το δεξί του χέρι, Ν. Γρυλλάκη.
    Δ. Ψαρράς, σημερινή εφσυν, δεν ανέβηκε ακόμη στο σάιτ.

    Μητσοτάκης, βουλή 30.5.1986
    «Ο πρωθυπουργός αποκηρύσσει ή δεν αποκηρύσσει τις τοποθετήσεις που έκανε το 1974; Είναι οργανωτής αυτός αυτήν την ώρα της βίας της τρομοκρατικής ή την αποκηρύσσει;»

  176. loukretia50 said

    167. Μα φυσικά υπερβάλλετε! Είναι το στυλ σας!

    ΥΓ Ειδικά σε ό,τι με αφορά…

  177. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Αγαπητή Λουκρητία (177), δεν είμαι καθόλου υπερβολικός…

    Όλοι εδώ μέσα αναγνωρίζουν ότι έχεις πολύ μεγάλη ικανότητα στο στιχουργείν. Προσωπικά πιστεύω πως… αν βασάνιζες λιγάκι τους στίχους σου (το μισό από ό,τι τους βασάνιζαν ο Σολωμός και ο Καβάφης) θα έγραφες κι εσύ αριστουργήματα. Στην χειρότερη περίπτωση, τα ποιήματά σου θα ήσαν κατά πολύ ανώτερα των ποιημάτων της υπερεκτιμημένης Κικής Δημουλά

  178. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    175. Έξοχες! Φέτος έχω μια γλάστρα γεμάτη (6 ρίζες) κρίνα λευκά,της Παναγίας που τα λέγαμε, την παλιά ποικιλία, που ευωδιάζουν, προ λίλιουμ κλπ
    σ.σ. δεν ξεχνώ τα μοσχομπίζελα. 🙂

  179. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έλα, ρε Βάτμαν, με τις αποκαλύψεις σου…Και η κουτσή Μαρία ξέρει ότι έγινε ένα μικροκαβγαδάκι για το αν θα ρίξουν τον Ριζοσπάστη ή την Αυγή στον τάφο του Βάρναλη.

  180. Γιάννης Ιατρού said

    180: Γιάννη,
    Με πληροφορούν πως στην επόμενη έκδοση του «Κήρυκα Ελληνόψυχων – O ILL OINOHΣ» θα γίνουν συνταρακτικές αποκαλύψεις με τις άγνωστες πτυχές του θέματος.
    Προφανώς πρόκειται για αποσπάσματα από το προσωπικό αρχείο του γνωστού μέντορα του σχολιαστή…

  181. loukretia50 said

    178. Πάλι υπερβάλλετε!
    Καλωσύνη σας, αλλά δεν εκπροσωπείτε την πλειοψηφία.

    Ευχαριστώ για την πολύ εύστοχη παρατήρηση – τον περί βασάνου λόγον! – αλλά δεν έχω καθόλου τη στόφα των βασανισμένων ποιητών.
    Η στιχοπλεκτική μόνο για παιχνίδι μου ταιριάζει και είναι κάτι που κάνω με κέφι.
    Στοχεύω στο χαμόγελο, αλίμονο αν το αντιμετωπίσω σοβαρά.
    Καληνύχτα!

  182. # 179

    Ξέρω, είχα παλιά αλλά εκφυλλίσθηκαν στο χώμα όταν τους έβαλα στον κήπο. Αντίθετα ένας ροζ που δίνει άνθος πριν βγάλει φύλλα, Σεπτέμβρη, μια χρονιά στις τόσες, πολλαπλασιάζεται, μεγαλώνουν οι βολβοί αλλά ανθίζουν μόνο τις χρονιές που θέλει ο Aπόλλων (Σμύρνης). Από καμιά δεκαριά βολβούς φέτος δεν άνθισε κανένας, άλλες χρονιές μέχρι τρεις. Μυρίζει επίσης εξαιρετικά.

  183. Καλά, όλοι μελομακάρονα φιάχνετε ; που θάλεγε κι ο Λεώνικος !

  184. cronopiusa said

  185. cronopiusa said

  186. sarant said

    176 Ε, ναι

  187. Pedis said

    – > 84 – Με την ευκαιρία, έχετε υπόψην σας καμιά ανάλυση σχετικά με πόσα και ποια πόστα έχουν πιάσει στην οικονομία, στην κρατική γραφειοκρατία και στην πολιτική ζωή οι απόφοιτοι του κολλεγίου τα τελευταία *-ήντα χρόνια;

    εγώ θα ανανεώσω το ερώτημα του # 84 προς τη συλλογική σοφία του ιστολογίου. Μήπως γίνει και καμιά σοβαρή συζητηση περί τρομοκρατίας …

    … των αρίστων του κολλεγίου που είναι τρομεροί στο να πιάνουν τα πόστα.

    Πάντως, εκτός από δύο πρωθυπουργούς στόκους και μισούς ετοιμάζεται να βγάλει κι έναν τρίτο …

  188. cronopiusa said

    πάντως τον γιο της Ντόρας οι δάσκαλοι του τον θυμούνται να κοιμάται στο θρανίο…

  189. Γιάννης Κουβάτσος said

    Διακηρυγμένος στόχος του συλλόγου αποφοίτων Κολλεγίου Αθηνών είναι:
    «η σύσφιγξη των δεσµών µεταξύ των αποφοίτων και του σχολείου, η προώθηση των ενδιαφερόντων και κοινών συµφερόντων τους, αλλά και η ηθική, επαγγελµατική και υλική ενίσχυση αυτών».
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://kourdistoportocali.com/news-desk/pesan-kormia-sto-kolleyo-athinon-ya-tin-proedria-tu-saka/&ved=2ahUKEwiwte-C9bXfAhWIYVAKHUAfCloQFjAMegQIAxAB&usg=AOvVaw18RVLJX8cjFFI0KGIVgvDU&cshid=1545567075017

  190. Χαρούλα said

    Ξέρω, ξέρω! Η περιέργεια σκώτωσε την γάτα!
    Αλλά θέλω τόσο πολύ να δώ τί μπορεί να γράφει(για να τον ακούσω ούτε λόγος!) ο μπουμπούκος για τον συμ…πόλεμο! Συγγνώμη, εμφύλιο εννοώ. Μα τέτοια μεταστροφή;;;!!!
    Όποιος το βρεί δωρεάν, ας καλύψει την αρρωστημένη μου περιέργεια.

  191. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το κείμενο της Εφσυν για το βιβλίο του Καμμένου:
    http://www.efsyn.gr/arthro/piso-apo-ton-
    kammenoenas-mitsotakis

  192. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάμε πάλι:
    http://www.efsyn.gr/arthro/piso-apo-ton-kammenoenas-mitsotakis

  193. cronopiusa said

  194. Pedis said

    # 189 – θα ήταν τζίνιουζ και βαριόταν …

    # 190 – πρόκειται για εθνικό λόμπυ.

    Πάρε ένα δημοσιογράφο, πολιτικό ή επιχειρηματία, με οποιοδήποτε πολιτικό παρελθόν σα νέος, που ταλαιπωρεί τη δημοσιότητα και τη χώρα με το όνομά του, στοιχημάτισε ότι είναι απόφοιτος κολλέγιου και κερδίζεις, αλλά ίσα που παίρνεις τα λεφτά σου.

  195. Γιάννης Κουβάτσος said

    195: Ε, ναι:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.presspublica.gr/pixame-stoys-kolegiopaides-eimaste-mia-eycharisti-parea-fiska-sto-kolegio-i-voyli-kai-ta-mme/&ved=2ahUKEwitwJW4l7bfAhVIZlAKHU2xBHQ4FBAWMAB6BAgDEAE&usg=AOvVaw0KwbLOzKiY3PiN5mtxpgGq

  196. Χαρούλα said

    195,196
    Και με το χέρι στην καρδιά, πόσους Έλληνες γονείς γνωρίζετε πού θα μπορούσαν να γράψουν τα παιδιά τους στα κολέγια, αλλά επικέγουν Δημόσιο;;; (πλην του Λάμπρου)
    Γιατί βλέπουμε τα παιδιά-απόφοιτους; Τα μούτρα μας (ως κοινωνία) στον καθρέφτη να δούμε.

  197. 196 Εξαιρετική η κατακλείδα του άρθρου: Έντονη συχνοουρία.

  198. Γιάννης Κουβάτσος said

    197:Δεν έχεις άδικο. Απλώς λέμε ότι η φοίτηση στο εν λόγω σχολείο εξαρτάται από το πορτοφόλι και τις γνωριμίες των γονιών και προσφέρει στους αποφοίτους του ευκαιρίες, που τα παιδιά των δημόσιων σχολείων πρέπει να είναι πολύ ικανά και τυχερά συγχρόνως για να τις έχουν.

  199. Pedis said

    Τα γράφουν για δύο λόγους (τουλάχιστον): α) για να εξασφαλίσουν θέση σε ένα από τα κυρίαρχα λόμπυ της χώρας, β) για να πάρουν εκείνη την εκπαίδευση που δεν διδάσκεται στα δημόσια σχολεία: αυτοπεποίθηση στα ηγετικά προσόντα, λόγω ακριβώς της φοίτησης στο σχολείο αυτό. (Αυτό μοιάζει ως κενό περιεχομένου επιχείρημα, αλλά, παραδόξως, δουλεύει … χρησιμποιείται σε όλες τις Σχολές που προετοιμάζουν μικρούς ή μεγάλους «ηγέτες». λ.χ. στις σχολές αξιωματικών, δοκίμων κοκ)

    Στο παρελθόν, το προσωπικό και το επίπεδο σπουδών και ιδιαίτερα η αυστηρότητα, η αξιολόγηση των μαθητών και το επίπεδό τους (χάρη στο συστηματικό μπρέιν ντρέιν από φτωχόπαιδα + εξετάσεις) ήταν σε πολύ ανώτερα επίπεδα, τα τελευταία χρόνια, λένε, πάει για πάτο.

  200. Μαρία said

    200β
    Στο κολέγιο παλιά δίδαξαν αξιόλογοι καθηγητές που δεν μπορούσαν να διοριστούν στο δημόσιο λόγω φρονημάτων, όπως άλλωστε συνέβαινε και με κάποιους παλιούς φροντιστές π.χ. Τζουγανάτος. Έχει αναφερθεί στο θέμα κι ο Άγγελος, που πρέπει να θυμάται τουλάχιστον το Λιάπη 🙂

  201. Pedis said

    # 201 – για το κολλέγιο δεν το γνωρίζω, μπορεί …

  202. Pedis said

    ο τρόπος εκπαίδευσης ήταν διαφορετικός. Όταν στα δημόσια σχολεία, στο εν δέκατον των μαθητών του συνόλου των παιδιών που έπαιρνε απολυτήριο είχε πιστοποιηθεί η ικανότητα στην παπαγαλία, άσχετα από ενδεχόμενα άλλα προσόντα τα οποία από ευτυχή συγκυρία ο μαθητής μπορούσε να αποκτήσει, οι κολλεγιόπαιδες εκπαιδεύονταν στις εργασίες, στα πρότζεκτ μέσω βιβλιογραφικής έρευνας (και καλά) και στοιχειοθέτησης επιχειρηματολογίας. Ενθαρρύνονταν στη δημόσια αναταλλαγή επιχειρημάτων υπερ και κατά συγκεκριμένων θέσεων κοκ … με λίγα λόγια εκπαιδεύονταν και, προπαντός πείθονταν ότι είναι ικανοί, να πάρουν θέσεις ισχύος και υψηλής διαχείρισης στη δημόσια ζωή.

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως οι διδάσκοντες έχουν βαριά βιογραφικά και το πρόγραμμα σπουδών πολύ εμπλουτισμένο :
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.haef.gr/el/AdultPrograms/Teachers&ved=2ahUKEwiFhPKvsrbfAhVQL1AKHaoYBHsQFjABegQIChAB&usg=AOvVaw2jvrHbdUY9Yv_89ELmT7PT&cshid=1545583314060

  204. Μαρία said

    204
    Οι διδάσκοντες στα προγράμματα επιμόρφωσης ενηλίκων!

  205. Γιάννης Κουβάτσος said

    205: Α, έχουν και τέτοια; Εργοστάσιο γνώσης. Γι’ αυτό είδα μέσα Δρυμωνάκο, Μπαμπασάκη, Σταμάτη…

  206. Χαρούλα said

    Παρ’όλα αυτά η επιτυχία επειδή έρχεται με λιγότερο προσωπικό κόπο και υψηλά όνειρα, όταν έρχεται αποτυχία, έχει σκληρότερη κατάληξη . Ενώ, παιδιά που παλεύουν βήμα-βήμα μόνα, διαχειρίζονται σωστότερα τις αναποδιές.

  207. Μαρία said

    206
    Έτσι λέει ο λίκνος που έδωσες 🙂

  208. Pedis said

    Να θυμηθούμε πως εκπαιδεύονται να κυβερνήσουν όταν μεγαλώσουν, τα εφηβάκια της παραδοσιακής ελίτ σε μια χώρα της ελίτ του πλανήτη:

    The year is 2040. There have been riots in the streets of London after Britain has run out of petrol because of an oil crisis in the Middle East. Protesters have attacked public buildings. Several policemen have died. Consequently, the Government has deployed the Army to curb the protests. After two days the protests have been stopped but twenty five protesters have been killed by the
    Army. You are the Prime Minister. Write the script for a speech to be broadcast to the nation in which you explain why employing the Army against violent protesters was the only option available to you and one which was both necessary and moral.

    https://www.etoncollege.com/userfiles/files/KS%202011%20General%20Paper%201.pdf

    (Δεν είναι τόσο τι μαθαίνεις, αλλά η συνείδηση του προορισμού για χάρη του οποίου μαθαίνεις να εφαρμόζεις τις μεθόδους που σου διδάσκονται.)

  209. Pedis said

    Η ορθότερη ονομασία για την κατηγορία των ιδιωτικών σχολείων της ελιτ δίνεται στη Μεγάλη Βρετανία: πάμπλικ σκουλ. Επισήμως, κατ’ αυτόν τον τρόπο δηλώνεται ότι η φοίτηση είναι ανοικτή σε όσους έχουν να πληρώσουν τα δίδακτρα. Βέβαια, οι απόφοιτοι τους θα είναι οι σχεδόν με κληρονομικό δικαίωμα μελλοντικοί διαχειριστές των υποθέσεων της δημόσιας σφαίρας και τα παιδιά τους θα φοιτήσουν, με τη σειρά τους, σε πάμπλικ σκουλς.

  210. Ναι, το φταίω με την έννοια του κατηγορώ, άρα ως μεταβατικό, χρησιμοποιείται στην Κύπρο. Το ίδιο φαινόμενο υπάρχει και με άλλα ρήματα (ήδη αναφέρθηκε σε προηγούμενο σχόλιο το φύγε). Πριν δέκα τόσα χρόνια μου φαινόταν περίεργη σύνταξι, αλλά τώρα πια την έχω συνηθίσει και σίγουρα τη χρησιμοποιώ κι εγώ πότε-πότε. Φυσικό είναι να υπάρχουν Αγγλισμοί στην Κυπριακή. Αυτός που μου έχει μείνει είναι όταν παρήγγειλα πρώτη φορά καφέ σε καφετέρια, οπότε ο ταμίας, εντελώς φυσικά και με ευγένεια, με ρωτά: «είστε τελειωμένος;», εννοώντας, βέβαια, αν έχω τελειώσει την παραγγελία μου…

  211. Μαρία said

    209
    Καζαντζάκης, σ. 258 http://e-library.iep.edu.gr/iep/collection/browse/item.html?code=01-18083&tab=01

  212. Και μιας κι η συζήτησι συμπεριλαμβάνει όχι μόνο την Κύπρο και τους Αγγλισμούς, αλλά και τη Βρετανική εκπαίδευσι, να αναφέρω ότι το σημερινό «Χρονικό», ένθετο περιοδικό με θέματα ιστορίας, τέχνης και πολιτισμού της Κυπριακής εφημερίδας «Πολίτης», κυκλοφορεί με θέμα «Παιδεία και ενωτικό ζήτημα επί Αγγλοκρατίας».

  213. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Καλώ τον αδέκαστο κ. Σαραντάκο να κράξει αλύπητα το προσεχές Σαββάτο την αγραμματοσύνη του συριζαίου ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη, που νομίζει ότι ο Ιησούς με τους Εβραίους γονείς του έμεινε 12 ολόκληρα χρόνια στην Αίγυπτο για να γλυτώσει από τον Ηρώδη τον Μέγα.

    Δεδομένου ότι ο Ηρώδης ο Μέγας πέθανε το 4 π.Χ., κι αν ακόμη δεχτούμε ότι ο Ιησούς γεννήθηκε το 7 π.Χ. (είναι το ανώτατο όριο για την γέννηση του Κυρίου μας που έχει ακουστεί στην πιάτσα…), καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η Αγία Οικογένεια έμεινε στην Αίγυπτο το πολύ 3 χρόνια.

    ΙΔΟΥ η περιγραφή του περιστατικού από το ευαγγέλιο του Ματθαίου:


  214. Μαρία said

    Πού κολλάει η «δημόσια σκύλευση» Μητσοτάκη;
    Όπως σημείωσε και ένας από τους μειοψηφούντες του Πειθαρχικού: «Το παράπτωμα αυτό περιγράφεται ως αδίκημα στον Ποινικό Κώδικα με την έννοια ότι σκύλευση θεωρείται η αφαίρεση πραγμάτων από νεκρό και ευρύτερα έχει την έννοια της αρπαγής πραγμάτων από ιερούς χώρους».
    http://www.zoornalistas.com/2018/12/blog-post_855.html

  215. Μαρία said

  216. Pedis said

    # 212 – έχανε συχνά το μέτρο ο χαλκέντερος συγγραφέας;

    Διότι, μου φάνηκε από μια γρήγορη ματιά ότι, έχασε και τον ειρμό. Ξεκινά να επαινεί τα ομαδικά σπορ και παραθέτει τα «καλύτερα επιχειρήματα» για τους κανόνες, την πειθαρχία και το φερ πλέι αναφερόμενος στο τέννις και στο … γκολφ, παιχνίδια που μοιάζουν, λέει, με τη ζωή …

  217. Μαρία said

    217
    Απο τα προηγούμενα φαίνεται οτι θεωρεί ατομικά σπορ το ακόντιο, το πήδημα και το δίσκο, ενώ ομαδικά αυτά στα οποία «δεν παίζεις μόνος σου, παίζεις με άλλους». Το «με» βέβαια γίνεται διφορούμενο. Το τένις και το κρίκετ τα αναφέρει στα ομαδικά 🙂

  218. Pedis said

    # 218 – ναι, φαίνεται ότι αυτές οι «συμβάσεις» τον βόλευαν για κείνα που είχε κατά νου να γράψει.

    Πάντως, αυτό που αναφέρει για το φερ πλέι στο γκολφ είναι μαστ … φαντάσου τον σκοτωμό αν τσακώνονταν οι παίκτες με τόσα μπαστούνια και μπαλλάκια που σέρνουν οι σέρβαντ … και τι εικόνα θα έδιναν στο υπηρετικό προσωπικό!;

  219. Μαρία said

    219
    Πράγματι τα μπαστούνια είναι πολύ ζημιάρικα.
    Λεωφόρος Μαρσό, 8 Δεκεμβρίου. Κυρίως μετά το 5:20 https://www.youtube.com/watch?v=HuPNEVsRSVQ

  220. sarant said

    215 Διαγραφή για έναν πολιτικό χαρακτηρισμό; Δεν ντρέπονται;

  221. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Καζαντζάκης επαινούσε ταυτοχρόνως τους μπολσεβίκους, τον Μουσολίνι, τον Φράνκο, τους Άγγλους τζέντλεμαν, τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης, τον Νίτσε…Αχταρμάς μες στο μυαλό του.

  222. Γιάννης Κουβάτσος said

    221: Ανεξάρτητα από την αυστηρότητα της ποινής, το «φασίστας» δεν είναι μόνο ένας πολιτικός χαρακτηρισμός αλλά μια πολύ βαριά προσβολή, χειρότερη κι απ’ το μαλάκας του Αρβανίτη. Έχει γίνει καραμέλα και κάπου πρέπει να σταματήσει. Η Ακριβοπούλου αποκάλεσε χρυσαυγίτες κάποιους μητροπολίτες, που δεν ήταν, και, όταν την απείλησαν με μήνυση, ζήτησε δημοσίως συγγνώμη και επικαλέστηκε σύγχυση λόγω πυρετού. Γενικά, πολλά από όσα λέει αυτό το δίδυμο ηχούν προκλητικά ακόμα και στ’ αυτιά όσων δεν εχθρεύονται την κυβέρνηση. Δεν πρέπει να είναι έτσι η δημόσια τηλεόραση.

  223. sarant said

    223 Μόνο που δεν τον είπε «φασίστα», ειπε ότι αυτά που είπε σε μια συγκεκριμένη ομιλία θυμίζουν τον Γκαμπριέλε τάδε που ήταν θεωρητικός του φασισμού.

  224. Γιάννης Κουβάτσος said

    224:Ε, όχι Γιάννης, Γιαννάκης. Βέβαια, η οριστική διαγραφή είναι η εσχάτη των ποινών. Σε άλλες περιπτώσεις χοντροκομμένης προπαγάνδας και ανοίκειων χαρακτηρισμών υπήρξαν πολύ πιο επιεικείς.
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.esiea.gr/el/apofasi-yp-arithm-42016-toy-protovathmioy-p/&ved=2ahUKEwiF-Lm_i7jfAhVCKVAKHbRFCrIQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw07EHL2GV4kT8QBpXslXYEw&cshid=1545641698452

  225. Pedis said

    # 215 – με τις μνημονιακές επιτυχίες του Τσίπρα, ο Κούλης, πολιτικώς, θα ήταν, από καιρό, νεκρός. Θα τον αναστήσουν, όμως, τα οριζινάλ γλειφτοκωλοκώθωνα του τόπου, οι ακρο/δεξιοί, που γκαβλώνουν με καθαρές λύσεις, τύπου Πινοσέτ.

  226. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @221,223,224,225. Ἡ ποινὴ εἶναι ἐφέσιμη στὸ δευτεροβάθμιο πειθαρχικό.

    Βέβαια, ἡ ποινὴ δὲν θὰ μᾶς στερήσει τὴν παρουσία του ἀπὸ τὴν κρατικὴ τηλεόραση.

    Θὰ ἐξακολουθήσουμε νὰ ἀπολαμβάνουμε τὸ συμπαθέστατο δίδυμο Καψώχα-Ἀκριβοπούλου μέχρι τὶς ἐκλογές· μετὰ ἔχει ὁ Θεός. 🙂

  227. Γιάννης Κουβάτσος said

    227: Ε, μετά τις εκλογές ή θα παραμείνουν ή θα αντικστασταθούν από γαλάζιο δίδυμο ανάλογης …αντικειμενικότητας. Κυβερνητικό τσιφλίκι η δημόσια τηλεόραση με τα λεφτά των φορολογουμένων. 😯

  228. Μαρία said

    228
    π.χ.

  229. Pedis said

    # 228 – σωστά, αλλά και τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών καναλιών, με ή χωρίς πλαίσιο λειτουργίας, οι φορολογούμενοι δεν τα πλήρωναν και τα πληρώνουν με χίλιους τρόπους, διαμέσου του κράτους; Και καταφέρνουν να σου φορέσουν και την κυβέρνηση κολλάρο, οπότε, θες δε θες, θα τους ξαναπληρώσεις για τον κόπο τους. Τι καλά που ήταν όταν υπήρχε μόνο η ερτ! Με μόνο το αντίτιμο για το χαράτσι, χωρίς άλλη χασούρα, έκλεινες το χαζοκούτι. Πολύ πιο συμφέρουσα συμφωνία, έτσι;

  230. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και το πράγμα θα γίνει ακόμα καλύτερο τώρα που ανοίγει τηλεοπτικό μαγαζί και ο Μαρινάκης. Θα ζήσουμε προεκλογικές ημέρες απείρου κάλλους. Θα δούμε και την ευαισθησία του ΕΣΡ και της ΕΣΗΕΑ. 😜

  231. sarant said

    228 Εντύπωσή μου πάντως είναι ότι (ενδεχομένως λόγω της αντίληψης περί περιστασιακών ενοίκων) η τωρινή ΕΡΤ είναι η λιγότερο φιλοκυβερνητική από καταβολής.

  232. Γιάννης Κουβάτσος said

    232:Συμφωνώ, γι’αυτό και ανορθογραφίες τύπου Καψώχα-Ακριβοπούλου δεν χρειάζονται, ζημιά κάνουν. Από την άλλη η συστοιχία των ιδιωτικών καναλιών είναι στραμμένη προς το μέγαρο Μαξίμου και κανονιοβολεί αβέρτα, παραβιάζοντας κάθε κανόνα δεοντολογίας.

  233. Αχταρμάς!

  234. Μαρία said

    234
    Tempête sous un crâne!

    Διάβασε και τα -ανύπαρκτα- πρακτικά της συνόδου και ξέρει πόσοι ψήφισαν!

  235. Μάλλον παράφαγε γαλοπούλα

  236. Γιάννης Ιατρού said

    235: Άσε που αποκρύπτει το κυριότερο και δεν μας λέει τίποτα για τους συνείσακτους 🙂

  237. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το εντυπωσιακό είναι ότι γράφει με τόση βεβαιότητα βασιζόμενος σε 2 βιβλία. Άλλοι, επιστήμονες βέβαια, παραθέτουν 10 σελίδες βιβλιογραφία και είναι μες στην επιφύλαξη.

  238. Μαρία said

    238
    Μακάρι η βιβλιογραφία να ήταν το πρόβλημά του.

    Προτείνω ο σύντροφος να κατεβεί στην Α Αθήνας μαζί με την χριστιανομπολσεβίκα Κανέλλη.

  239. costasl said

    https://www.protothema.gr/zoi/article/850218/o-hristos-melas-fernei-sti-dimosiotita-proikosumfono-tou-1765/
    Από πλευράς ορθογραφίας και σύνταξης, μεγάλη μαϊμουδιά μου φαίνεται… Αυτό έχει γραφτεί πολύ πρόσφτατα, σίγουρα όχι το 1765. Τί λέτε εσείς οι πιό ειδικοί;

  240. sarant said

    234κε Ωχ ωχ ωχ! Αλλά τον είχα επισημάνει και από παλιότερα δείγματα γραφής

    240 Προικοσύμφωνα έχουν σωθεί πολλά από αυτές τις εποχές. Το χειρόγραφο μού φαίνεται μαϊμουδιά, αλλά για το κείμενο δεν είμαι τόσο κατηγορηματικός.

  241. Μαρία said

    240
    1765. Τόσο αργά; Κυκλοφορεί συριανή παραλλαγή του 1671.
    https://www.mixanitouxronou.com.cy/epikerotita/saranta-piches-vrakozona-ke-meta-ton-thanato-tou-papou-mas-alli-tosi-to-spanio-prikosymfono-tou-1671-ti-edine-o-pateras-ston-gabro-gia-ton-gamo/

  242. Pedis said

    η σύ­νο­δος, κα­τέ­λη­ξε στο όνομα του θεού της νέας και ενιαί­ας θρη­σκεί­ας: Ήσους Κρίσ­να (HesusKrisna). Το οποίο και στα­δια­κά εξε­λί­χτη­κε σε Ήσους Κράιστ (Hesus Christ) και στη συ­νέ­χεια σε Τζέ­σους Κράιστ (Jesus Christ), που απο­δό­θη­κε στα ελ­λη­νι­κά ως Ιη­σούς χρι­στός.

    αν δεν μας τρολεύει τότε θα το τραβάει ο οργανισμός του ένα καλό Ηεsusιμο.

  243. Γιάννης Κουβάτσος said

    Υπάρχει και βάση δεδομένων για τα προικοσύμφωνα:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://weddings.ims.forth.gr/index.php%3Fl%3D2&ved=2ahUKEwj6kuLwhbzfAhWQLVAKHQLJAqMQFjADegQICBAB&usg=AOvVaw3rHxEfd5wiisexJRYIACw9&cshid=1545777525168

  244. Pedis said

    https://scontent.fath3-3.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/48423994_1955489894753009_4802630081040089088_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_eui2=AeHQkcOxcACKG0Gkk9wUsWoaPQpExdsOnFka9oKwlVnNh6_xCDSKq6cEcuIOlF3t4nbrAWTYE5M3XLb17MLOPlnQlK6NniRlRwqT2xQNrMZoOg&_nc_ht=scontent.fath3-3.fna&oh=91d587e92bd9fe5b595600b8ffbe8341&oe=5C930074

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: