Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα τελευταία μεζεδάκια του 2018

Posted by sarant στο 29 Δεκεμβρίου, 2018


Τρεις μερούλες μείνανε για να υποδεχτούμε τον καινούργιο χρόνο, ή μάλλον δύο και μία όπως λέγαμε στον στρατό, οπότε σήμερα διαβάζετε τα τελευταία μεζεδάκια της χρονιάς. Αν είχαμε οργανωθεί κατάλληλα, θα μπορούσαμε να κάναμε και μιαν ανασκόπηση στη χρονιά που πέρασε: όπως άλλοι βάζουν τα ωραιότερα γκολ της χρονιάς ή τα πιο αστεία στιγμιότυπα από αθλητικούς αγώνες, θα μπορούσαμε κι εδώ να βαλουμε τα πιο εντυπωσιακά μαργαριτάρια ή τις πιο αστείες μεταφραστικές παρανοήσεις.

Αυτό όμως θέλει πολλή προεργασία, οπότε ας περιοριστώ, σε ό,τι αφορά ανασκοπήσεις και απολογισμούς, να σας θυμίσω ότι αύριο στις 6 μ.μ. κλείνει η ψηφοφορία για τη Λέξη της χρονιάς 2018 και να σας προτρέψω, στην απίθανη περίπτωση που δεν έχετε ακόμα ψηφίσει, να σπεύσετε να ψηφίσετε σύμφωνα με τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.

* Οι τακτικοί σχολιαστές το ξέρουν, αλλά να αναφέρω, για λόγους τάξεως, ότι προχτές ήμουν καλεσμένος στην εκπομπή της ΕΡΤ «Απευθείας» και μίλησα για τις λέξεις της χρονιάς. Το απόσπασμα μπορείτε να το δείτε εδώ.

* Η τελευταία ακλισιά της χρονιάς εμφανίστηκε στα άρθρα για την έκρηξη του ηφαίστειου της Αίτνας στη Σικελία, όπου πολύ συχνά γράφτηκε η άκλιτη γενική «της Αίτνα» (παράδειγμα εδώ) παρόλο που το όνομα του ηφαιστείου κλίνεται στην ελληνική γλώσσα από τα αρχαία χρόνια και δεν αποκλείεται να είναι και ελληνικής ετυμολογίας (από το ρήμα αίθω).

Στις ειδήσεις του Άλφα ο δημοσιογράφος είπε για το ηφαίστειο «της Αίτνα» αλλά αναπάντεχα, και μπράβο του, στη συνέχεια είπε ότι έκλεισε το αεροδρόμιο «της Κατάνιας». Σε άλλο κανάλι, στον Αντένα συγκεκριμένα, είπαν για το ηφαίστειο της Αίτνας (και μπράβο τους) αλλά στη συνέχεια ανέφεραν το αεροδρόμιο «της Κατάνια».

Θα πρόκειται για την αρχή της διατηρήσεως της ακλισιάς.

* Μέσα στη βδομάδα είχαμε και την τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στον ναό του αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη στο Κολωνάκι. Δεν θα σχολιάσουμε (εγώ τουλάχιστον, και εδώ) το γεγονός καθαυτό, δεν είναι αυτός ο σκοπός του σημερινού άρθρου. Σήμερα παραθέτουμε μαργαριτάρια, και τέτοια μας πρόσφερε κάμποσα η ειδησεογραφική κάλυψη του γεγονότος, ξεκινώντας από το όνομα της εκκλησίας, που όπως συμβαίνει πότε-πότε κακόπαθε, κι από τον άρειο πάγο βρέθηκε στον αέρα, π.χ. αγίου Διονυσίου του αεροπαγίτη. Μερικές φορές έπαθε και χειρότερα, όπως βλέπετε στην εικόνα, που μεταμορφώθηκε σε «Αεροπεγήτου».

* Από την έκρηξη τραυματίστηκε ελαφρά ο νεωκόρος του ναού. Στις ειδήσεις πολλοί τον έγραψαν «νεοκόρο», αλλά η λέξη δεν προέρχεται από το «νέος» ώστε να γράφεται με όμικρον. Το πρώτο συνθετικό στον νεωκόρο είναι, αν και δεν φαίνεται τόσο πολύ, ο ναός, με τον αττικό τύπο -και το φαινόμενο που από τον νηοκόρο φτάνουμε στον νεωκόρο, όπου το βραχύ γίνεται μακρό και τούμπαλιν, λέγεται «αντιμεταχώρηση», λέξη που θυμίζει κάποια σπάνια πάθηση.

* Σχόλιο φίλου:

Στις σημερινές ειδήσεις, ο αστυνομικός θέλησε να «επεξεργαστεί» το κουτί και του ‘σκασε στα χέρια. Όσο για τον απαχθέντα επιχειρηματία, η αστυνομία ερευνά και τις «συνδιαλλαγές» του.

* Αν δεν έχετε ακόμα κάνει τα δώρα σας για τις γιορτές, ένας φίλος έστειλε μερικές πολύ καλές ιδέες. Γιατί να μη χαρίσετε ορυκτά ρολόγια;

Ορυκτά ρολόγια, ρολόι σιλικόνης, και το αξεπέραστο «κυρίες παρακολουθούν», που υποθέτω ότι είναι το Ladies’ watch.

Γελάμε εμείς οι μεταφραστές με κάτι τέτοια και βαυκαλιζόμαστε ότι ποτέ δεν θα μπορέσουν τα μηχανάκια να κάνουν καλή μετάφραση -τη στιγμή που ικανοποιητική μετάφραση γίνεται ήδη και ενώ στο σκάκι τα μηχανάκια είναι πλέον ασυναγώνιστα (και ο Άλφα Ζήρο, που μαθαίνει το σκάκι μόνος του, διέλυσε το Στοκοφίσι, που ήδη κερδίζει όλους θαρρώ τους ανθρώπους). Αλλά αυτό είναι θέμα για άλλο άρθρο [Aν και γνωστός σκακιστής μού λέει ότι το ματς δεν ήταν δίκαιο διότι το Στοκοφίσι έπαιζε σε παλιό μηχάνημα].

* Κι ένας από τους καλύτερους πορτοκαλισμούς της χρονιάς, που μου τον επισήμανε ένας φίλος. Ξέρετε ότι το γαλλικό Noël είναι ελληνικής αρχής; Δεν το ξέρετε;

Ιδού τι γράφτηκε σε ελληνοβαρεμένη ομάδα του Φέισμπουκ:

Στα γαλλικά Χριστούγεννα λέγεται « Noël ». Οι Κέλτες της Γαλατίας μιλούσαν μια αρχαία ελληνική διάλεκτο. Το χειμερινό ηλιοστάσιο το λέγανε «νέο-ηλ» (neo-el) δηλαδή «νέος ήλιος». Το γιόρταζαν όλη τη νύχτα και πρόσφεραν δώρα στα παιδιά, χόρευαν κ.λπ. Γιόρταζαν την αναγέννηση της ζωής με τον ήλιο. Όταν οι Ρωμαίοι υπέβαλαν τον χριστιανισμό στους Γάλλους και σιγά σιγά ιδρύθηκε η γαλλική γλώσσα, πήραν τη λέξη Noël και την κάνανε δική τους. Τότε γεννήθηκε και ο μύθος της γέννησης του Χριστού 4 ημέρες ύστερα από το ηλιοστάσιο για να νομίζει ο κόσμος ότι ήταν πραγματικά έτσι.

Όποιος προσπαθεί να κατασκευάσει για πλάκα ελληνοκεντρικούς γλωσσικούς μύθους, δύσκολα θα μπορέσει να φτάσει στο ύψος της ανόθευτης σαχλαμάρας όπου φτάνουν οι γνήσιες προσπάθειες -όπως δείχνει και η συγκεκριμένη περίπτωση.

Κατά τα άλλα, η… κατεστημένη ετυμολογία επιμένει ότι το γαλλ. Noël προέρχεται από το λατινικό (dies) Natalis, δηλαδή η ημέρα της Γέννησης, απ’ όπου και το ιταλικό Natale.

* Πολλή συζήτηση έγινε για τη σακούλα του Τζάμπο όπου φιγουράριζε γραμματόσημο με τον Χίτλερ και την ταχυδρομική σφραγίδα του 3ου Ράιχ.

Τελικά η εταιρεία απέσυρε τη σακούλα με την εξής αμήχανη δικαιολογία:

«Αναφορικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε αισθητική απεικόνιση σακουλίτσας δώρου από τα καταστήματα και το eshop μας, η Jumbo AEE διευκρινίζει τα κάτωθι:

– H συγκεκριμένη σακουλίτσα δώρου επωλείτο στα καταστήματα μας χωρίς να έχει γίνει αντιληπτό ούτε από τον αγοραστή, ούτε από τους πελάτες μας που την αγόραζαν για πολύ καιρό ότι μια σφραγίδα και ένα γραμματόσημο εποχής μπορούσε να δημιουργήσει λάθος συνειρμούς.

– Μόλις αυτό έγινε αντιληπτό από πελάτη και μας υποδείχθηκε αποφασίστηκε να αποσυρθεί και να καταστραφεί».

Πολύ σωστές και υγιείς βρίσκω τις αντιδράσεις σε κάθε προσπάθεια να παρουσιαστεί το ναζιστικό φαινόμενο σαν κάτι το συνηθισμένο.

Ωστόσο, ένας φίλος μου που είναι καχύποπτος, πρόσεξε μια «λεπτομέρεια» που δεν την είδα να επισημαίνεται αλλού. Μου γράφει:

τώρα, αν το ρολόι είναι το Μπιγκ-Μπεν (…που είναι) το λαθάκι δε μοιάζει τόσο αθώο, αφού φαίνεται σα να υποδηλώνει τη φαντασίωση ότι το Σχέδιο (η εισβολή) πέτυχε… Όπως και νάχει, το κομμάτι θα γίνει συλλεκτικό στους γνωστούς κύκλους (αν δεν παράχτηκε, κυνικά, στοχεύοντας αυτό το ανερχόμενο target group).

* Γουστόζικο ορθογραφικό λαθάκι σε ακραιοφιλελεύθερο άρθρο για τον φθόνο των φτωχών, όπου μεταξύ άλλων διαβάζουμε:

Ο φθόνος και το μίσος μιας ολόκληρης κοινωνίας εναντίον των λίγων και εκλεκτών χαρακτηρίζει -διαχρονικά είναι αλήθεια- τις φορολογικές αντιμεταρρυθμίσεις. Την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ πήγαμε ένα βήμα παραπέρα, ευθέως διακηρύσσεται από τα χείλη του πρωθυπουργού ότι αυτή ακριβώς είναι η επιλογή της κυβέρνησης· οι εκλεκτοί πολίτες, οι καινοτόμες επιχειρήσεις να πληρώνουν λίτρα για να τους «ανέχονται» όσοι ζουν από τα κονδύλια των δαπανών ή έστω αποφεύγουν «μαεστρικά» τα κονδύλια των εσόδων του προϋπολογισμού.

Να πληρώνουν λίτρα; Πόσα λίτρα; Πετρελαίου ή βενζίνης; Ή αναψυκτικών;

* Αυτό περίσσεψε από την προηγούμενη εβδομάδα. Μια σελέμπριτη, η Ιωάννα Τούνη, πήγε στο Βερολίνο και, κάνοντας επίσκεψη στο Μνημείο του Ολοκαυτώματος έβγαλε αυτή τη φωτογραφία που βλέπετε, που την ανέβασε στο Ίνσταγκραμ.

Προκλήθηκε, κατά το κλισεδικώς λεγόμενο, σάλος, οπότε η σελέμπριτη έδωσε εξηγήσεις σε τηλεοπτική εκπομπή:

Εγώ δεν βλέπω κάτι στη συγκεκριμένη πόζα, έχω τα πόδια μου στην ανάταση. Αν δεν έβαζα την τοποθεσία, δεν θα ήξεραν πού βρίσκομαι. Όσοι μίλησαν τόσο πολύ άσχημα δεν έχουν ιδέα τι είναι το σημείο.

Τα πόδια στην ανάταση, είναι άλλη πόζα. Εδώ μάλλον σε διάΣταση είναι. Να μην τα μπερδεύουμε αυτά.

* Οι αρκούδες δεν είναι κατοικίδια. Ένας Ρώσος κυνηγός είχε βρει δυο αρκουδάκια κι είχε κρατήσει το ένα στον κήπο του -όμως η αρκούδα μεγάλωσε και τις προάλλες τον σκότωσε και τον κατασπάραξε, τουλάχιστον σύμφωνα  με τις ειδήσεις.

Στο σχετικό ρεπορτάζ προσέχω ένα αστείο τυπογραφικό λάθος και ένα μεταφραστικό αστόχημα.

Η αστυνομία αποφάσισε να θανατώσει την αρκούδα, η οποία είχε δραπετεύσει από το κλουβί της.
«Σκοτώσαμε το επικίνδυνο ζώο. Λόγω των μέτρων που ελήφθησαν, η αρκούδα δεν συνιστά πλέον κίνδυνο για την ζωή των πολτών», ανέφεραν οι αρχές.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο 41χρονος Sergey είχε διασώσει την αρκούδα, που ονομαζόταν Vorchun ή Grumbler, πριν τέσσερα χρόνια, μαζί με ένα άλλο μωρό αρκούδα, και αποφάσισε να τις μεγαλώσει στο χωράφι του.

Το αστείο τυπογραφικό είναι η παράλειψη ενός γιώτα, που μετέτρεψε σε ζωή των πολτών τη ζωή των πολιτών. Κάπως κωμική βρίσκω και τη διαβεβαίωση ότι «λόγω των μέτρων που ελήφθησαν…» που εγώ θα το απέδιδα «Φροντίσαμε ώστε….»

Το μεταφραστικό αστόχημα είναι ότι η αρκούδα ονομαζόταν Vorchun ή Grumbler. Δύο ονόματα είχε; Όχι βέβαια. Ο συντάκτης μετέφρασε κατά λέξη το αγγλικό πρωτότυπο, που ήταν: named Vorchun, or Grumbler. Το πρώτο είναι ρώσικη λέξη και το δεύτερο η αγγλική του μετάφραση. Ο Ρώσος είχε ονομάσει ворчун (βορτσούν) την αρκούδα του, που θα πει ‘γκρινιάρης’, και ο Άγγλος δημοσιογράφος μετέφρασε το όνομα στα αγγλικά. Ο Έλληνας έπρεπε να την αποδώσει στα ελληνικά: την αρκούδα, που ονομαζόταν Βορτσούν, δηλαδή Γκρινιάρης,…..

* Και κλείνω με έγκυρες προβλέψεις για το 2019. Όπως βλέπετε, τα καλύτερα έρχονται!

 

 

Advertisement

231 Σχόλια προς “Τα τελευταία μεζεδάκια του 2018”

  1. Aghapi D said

    Καλημέρα
    «οι Ρωμαίοι υπέβαλαν τον χριστιανισμό στους Γάλλους»
    Τον υπέβαλαν πώς ακριβώς;

  2. Aghapi D said

    Μπα, έχω πρωτιά; 🙂

  3. Γς said

    Καλημέρα

    >Τα πόδια στην ανάταση

    και πάλι καλημέρα

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια, θα λείψω για μερικές ώρες.

    1 Ίσως εννοεί «επέβαλαν»

  5. Aghapi D said

    4 Σίγουρα αλλά κι’ αυτό μεζεδάκι είναι (τυπογραφικό μάλλον )

  6. Γς said

    3:

    Σχετικόν:

    https://caktos.blogspot.com/2013/04/blog-post.html

  7. cronopiusa said

    Καλή σας μέρα και καλό Σαββατοκύριακο!

  8. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα σε όλους!Ωραία και τα τελευταία μεζεδάκια του 2018!
    Λίγο μπερδεύτηκα στην ανακοίνωση του Jumbo, εκεί με τον πλεονασμό του αγοραστή και των αγοραστών.

  9. Αὐγουστῖνος said

    Καλημέρα. Βέβαια ποτὲ δὲν ἦταν τὸ φόρτε μου στὴ σχολικὴ γυμναστική (τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ποὺ ὑπῆρχε ἀκόμα ὡς ὄνομα ὁ βασιλικὸς κῆπος, ἂν καὶ ὄχι πιὰ σὲ γλάστρες!), ἀλλὰ θυμᾶμαι ἀμυδρὰ νὰ δίνει ὁ γυμναστὴς τὸ παράγγελμα: «τὰ χέρια σὲ ἀνάταση, τὰ πόδια σὲ διάσταση». Γιὰ πόδια σὲ «ἀνάταση» ὁμολογουμένως πρώτη φορὰ ἀκούω/διαβάζω.

  10. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    1 Aghapi, τα «σέβη» δεν υποβάλονται; Εεε, σεβαστή ως θρησκεία υπεβλήθει!😂
    3 Γς, σωστά δεν τα λέει; Δλδ όταν βλέπουμε την κυρία, πως φανταζόμαστε τα πόδια της;😊☺️😄

    Και κάτι συμπληρωματικό από την «πατριωτική επανάσταση» Σγουρίδη-Καμμένου!

  11. Παναγιώτης Κ. said

    «Τα πόδια σε διάσταση» .
    Έτσι δεν μας το έλεγαν στη γυμναστική;

  12. Μιλώντας για αυτόματη μετάφραση, κάτι που έψαχνα για τη γαστρίτιδα της γάτας μου έμαθε ότι, μεταξύ άλλων, «η διατροφή μεταφέρεται στην απόρριψη των ημίθεων». Την ταΐζουμε καλά, δε λέω, αλλά όχι και τόσο!

  13. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    11 κι εγώ έτσι θυμάμαι, αλλά, όπως των περισσότερων πιστεύω, ο νους έμεινε στην οπτικοποίηση της ανάτασης και δεν το πολυπρόσεξα 🙂

  14. Γς said

    10:

    Περί Σγουρίδη, που λες [θερμό επεισόδιο και τέτοια]

    Σ ένα ανθρωπολογικό συνέδριο στην Κομοτηνή με έντονη παρουσία της μειονότητας [ήταν και σε μια εποχή με παράπονα της για δήθεν καταπίεση κλπ] έρχεται ξαφνικά ο Σγουρίδης και κάποιος έπρεπε να του κάνει ένα γρήγορο μπρίφινγικ. Με άκουσε προσεκτικά και μετά μου έκανε νόημα με τα μάτια του [ξέρετε εκείνα τα εκφραστικά γαλάζια μάτια του] για το θεολούκουμο που ήταν δίπλα μου. Και του λέω μιας κι εκείνη δεν καταλάβαινε ελληνικά:

    -Καθηγήτρια Τουρκάλα Αρχαιολόγος είναι. Της την έχω πέσει … εθνικά.

    Και σε λίγο πλάκωσαν τα κανάλια και την ρώτησαν μεταξύ των άλλων για το πως βλέπει την μειονότητα.

    -Πολύ καλά περνάνε.

    Και μου λέει ο Σγουρίδης: -Καλά πας!

  15. Παναγιώτης Κ. said

    7γ. Ναι μεν πρόκειται για fake αλλά η…κυρία Μαρία που ψήφισε τον νυν πρωθυπουργό γιατί οι προηγούμενοι ήταν…μνημονιακοί αρχίζει να κάμπτεται. Βεβαίως βοηθάει το γενικότερο πολιτικό κλίμα συν η δημοσκοπική υποχώρηση του κυβερνώντος κόμματος.
    Συμπερασματικώς, τα fake news κάνουν τη δουλειά τους!

  16. cronopiusa said

  17. Παναγιώτης Κ. said

    Διαπιστώνω απουσίες!
    Οφείλονται στις γιορτές;
    π.χ εκείνο το Λ έχει καιρό να εμφανιστεί.
    Και ο Spi… επίσης…

  18. Πάνος με πεζά said

    Παλιό «εσωτερικό » αστείο, αλλά σχετικό:
    -Και πού πάτε με τον δικό σου για να…;
    -Υπάρχει ένα τροχόσπιτο,κάπου προς τη Λούτσα.
    -Και δε σκάτε εκεί μέσα, τώρα το καλοκαίρι;
    -Α,έχει βάλει έναν ανεμιστήρα,από αυτούς της οροφής
    -Μάλιστα.Καλό.Αλλά να προσέχεις!
    -Τι;
    -Μη σου πάρει καμιά στιγμή τα πόδια!

  19. Γς said

    Ανάταση – επίκυψη

  20. Πολύ νόστιμα μεζεδάκια

  21. Φωτοτυπάκιας said

    Εκτός από το ότι γράφετε καλά, τα λέτε και καλά και κυρίως με ζωντάνια, κ. Σαραντάκο! Καλή χρονιά σάς εύχομαι και πάντα σε εγρήγορση!

  22. spiral architect 🇰🇵 said

    Εδώ είμαι. Μαζεύω μεζεδάκια.

  23. Κι ένα α(θ)λητικό σχόλιο επιστημονικής φαντασίας. Τίτλος «Η δύναμη της προϋπηρεσίας»

    Είδα χθές στο μπάσκετ το ΠΑΟ- ΤΣΣΚΑ. Πολύ ωραίο παιχνίδι με έναν απίθανο Καλάθη που μόνο ο Χάκετ (προϋπηρεσία στον ΟΣΦΠ) μπορούσε να περιορίσει. Συνεχώς μπροστά ο ΠΑΟ με +10 αλλά 8λεπτά πριν την λήξη η ΤΣΣΚΑ κάνει ένα 8-0 μειώνει στους 2 και αλλάζει το μομέντουμ… Σαν από μηχανής θεός ο Ιτούδης (προϋπηρεσία στον ΠΑΟ) αποσύρει τον Χάκετ και ω του θαύματος, ο ΠΑΟ αποσπάται με =15 ώσπου να τον επαναφέρει !!. Λεπτομέρεια ο εκνευρισμός του επανακάμψαντος Χάκετ, μέχρι ξύλο έπαιξε με τους πράσινους παίκτες.

  24. Ι. Βασιλειάδης said

    «Τα πόδια στην ανάταση, είναι άλλη πόζα. Εδώ μάλλον σε διάταση είναι. Να μην τα μπερδεύουμε αυτά.»

    Διάσταση εννοείτε…

  25. «Τα πόδια στην ανάταση, είναι άλλη πόζα. Εδώ μάλλον σε διάταση είναι. Να μην τα μπερδεύουμε αυτά.»

    Εεεε… υπάρχει και κόσμος που είναι μπουκωμένος με κουραμπιέδες την ώρα που διαβάζει το ιστολόγιο. Και κινδυνεύει να πνιγεί (από τα γέλια).
    Να τα προσέχουμε αυτά.
    Καλημέρα.

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
    http://www.badsadstories.blogspot.gr
    http://www.badsadstreetphotos.blogspot.gr

  26. Γς said

    25, 24:

    > υπάρχει και κόσμος που είναι μπουκωμένος με κουραμπιέδες την ώρα που διαβάζει το ιστολόγιο. Και κινδυνεύει να πνιγεί (από τα γέλια).¨

    και να πάθει διάταση στομάχου

    διάΣταση ποδιών

  27. Χαρούλα said

    Λάθος μας τα λέτε με τα ρολόγια! …ορυκτών ανδρώ εινσι!😊😅😂😂😂
    (Απο’ γκουγκλάρισμα)

    https://merkandi.gr › Προσφορές
    Ορυκτά ρολόγια χονδρικής από τη Γερμανία Αποθέματα ρολογιών ορυκτών ανδρών Chrono JR1492 · Κίνηση χαλαζία που λειτουργεί με μπαταρία · Λειτουργίες: Εμφάνιση……..

  28. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>αν καιδεν φαίνεται τόσο πολύ, ο ναός, με τον αττικό τύπο -και το φαινόμενο που από τον νηοκόρο φτάνουμε στον νεωκόρο,
    ωραίο γλωσσικό σκέρτσο 🙂

    >> Noël…(neo-el)…«νέος ήλιος»…ύψος της ανόθευτης σαχλαμάρας
    Γιατί όχι από Νοέλ- Εμαννουέλ; να το τερματίσουμε.

    >>όμως η αρκούδα μεγάλωσε και τις προάλλες τον σκότωσε και τον κατασπάραξε
    «ανάθρεψε τον ποντικό ,να φάει το πιπί σου» (το ρούχο είναι το πιπί, αλλά η αρκούδα έφαε και το περιεχόμενο 😦 )

    >>έγκυρες προβλέψεις για το 2019
    το είπε ο Λεφάκις στο ράδιο 247,(ολόκληρη εκπομπή προχθές*) : εκλογές Φεβρουάριο, ή Μάρτιο το αργότερο.

    *άντεγειαμπρε

  29. ΕΦΗ - ΕΦΗ said


    Διατάσεις
    https://www.tlife.gr/fitness/gymnastiki/diataseis-gia-sfrigilo-kormi-19/

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μπορεί οι υπόλοιπες φωτογραφίες που έβγαλε η κυρία Τούνη να ήταν με τα πόδια στην ανάταση και απλώς μπέρδεψε τις λεζάντες. Ας μη βιαζόμαστε να την καταδικάσουμε, έχει σπουδάσει παιδαγωγικά η κοπέλα.
    Αντί να παραδεχτούν την πατάτα (;) τους οι υπεύθυνοι του Τζάμπο, ψελλίζουν τι ακριβώς στην ανακοίνωση; Ότι κάποια στιγμή το πήρε χαμπάρι ένας πελάτης και τους υπέδειξε τη χοντράδα τους; Δηλαδή οι σακούλες μόνες τους σχεδιάστηκαν, μόνες τους κατασκευάστηκαν, μόνες τους τοποθετήθηκαν στους πάγκους των καταστημάτων τους, από όπου τυφλοί υπάλληλοι τούς έπαιρναν, έβαζαν μέσα το προϊόν και το έδιναν στους
    αγοραστές; Πολλή τύφλα, βρε παιδί μου…
    Και τέλος να ευχαριστήσουμε τον νεοφιλελεύθερο αρθρογράφο κύριο Φριντμανίδη που μάς θεωρεί λίγους και εκλεκτούς εμάς που σηκώνουμε όλο το φορολογικό βάρος της χώρας, αλλά δεν είμαστε καινοτόμοι επιχειρηματίες, όπως νομίζει. Μισθωτοί και συνταξιούχοι είμαστε. Εκλεκτοί ναι, λίγοι όχι.

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    23: Δεν είναι σύμπτωση, Τζι. Υπάρχει εβραιομασονική συνωμοσία για να μπει ο Παναθηναϊκός στην οκτάδα. Το κατάλαβες, έτσι; Είσαι πολύ τρελό γατί, μιλάμε! 👍👏 Συναγωνίζεσαι αυτούς που βρίσκουν τις ελληνικές ρίζες του Νοέλ.

  32. Γιάννης Κουβάτσος said

    6: Έχει ξαναγίνει αυτό με την ευθυγράμμιση κυβέρνησης και τρομοκρατών. Τότε που κάποιες ποικιλόχρωμες κυβερνήσεις τρομοκρατούσαν τον πληθυσμό της χώρας πετσοκόβοντας μισθούς και συντάξεις, σακατεύοντας το όποιο κοινωνικό κράτος και στέλνοντας την ανεργία στα ύψη και τους νέους στο εξωτερικό, υπακούοντας στις εντολές των τροϊκανών. Τρομοκράτης λέγεται αυτός που σπέρνει τον τρόμο στην κοινωνία ή κάνω λάθος; Υπάρχει κανείς που δεν ένιωθε τρομοκρατημένος;

  33. Le Coeur Gothique said

    Καλημέρα σας.

    «Όταν οι Ρωμαίοι υπέβαλαν τον χριστιανισμό στους Γάλλους και σιγά σιγά ιδρύθηκε η γαλλική γλώσσα, πήραν τη λέξη Noël και την κάνανε δική τους.»

    Πρώτη φορά ακούω (διαβάζω εν προκειμένω) ότι οι γλώσσες ιδρύονται…

  34. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Έχει γέλιο σήμερα!

    Τι λέει ρε σεις η φυλλάδα για τις προβλέψεις για το 2019;
    Το επικείμενο θερμό επεισόδιο το αποκρύπτει όμως!

  35. Χαρούλα said

    29 ΕΦΗ, τί έχει κάνει η κοπελίτσα και την βασανίζουν;;; 😳🙃😄

  36. # 31

    Οποιος έχει ην μύγα, μυγιάζεται (και όσοι είδαν ΨΥΧΡΑΙΜΑ το ματς. Από κει και πέρα είναι γνωστό πως ο ΠΑΟ είναι 2ος στα εισιτήρια -πίθσω από την Ζαλγκίρις- και δεν θα ήταν ΠΡΕΠΟΝ να βγει εκτός διεκδίκησης οκτάδος από τώρα.Το ίδιο σκεπτικό έχουν οι Νόβα και ΟΤΕ για τον ποδοσφαιρικό ενδιαφέρον και τα «μωρά» του Δώνη.
    Το θέαμα είναι μπίζνες

  37. Theo said

    @23, 36:
    Έλα τώρα, Τζη, παραδέξου το: Πολύ θα ‘θελες να ΄χει ο ΠΑΟΚ ομάδα μπάσκετ σαν αυτήν του Παναθηναϊκού, ή, τουλάχιστον, έναν Καλάθη 🙂

  38. Πάνος με πεζά said

    To γυμναστικό παράγγελμα είναι σαφέστατα «Διάσταση» (άλλο, φυσικά, οι διατάσεις για αποθεραπεία). ΄’Εχει μάλλον να κάνει με το ότι το ένα πόδι πάει από δω και το άλλο από εκεί. Μάλιστα δινόταν συνήθως «πακέτο» και με τη «μεσολαβή».
    Τη «Διάσταση» ακούμε ξεκάθαρα από την κρυστάλλινη φωνή του Νίκου Σκυλοδήμου στο τραγούδι του Κηλαηδόνη «Πρωϊνή Γυμναστική». (01:52)

  39. Μαρία said

    Ελληνικά: το τανκς, τα τανκς
    Αγγλοελληνικά: το τανκ, τα τανς
    Και ιδού τα αποτελέσματα: τα τανκ, τα τανκ απο το διευθυντή του Έθνους στο 1:14:35 https://www.youtube.com/watch?v=RGD2ggOzmZM

    Το βραβείο μαργαρίτη απονέμεται στη δημοσιογράφο στο 1:33:56 : ειδΙοποιός διαφορά.

  40. ΣΠ said

    Διάταση είναι το τέντωμα. Διάσταση είναι η στάση με τα πόδια ανοιχτά. Θυμάμαι από την σχολική γυμναστική τους όρους πρόταση, ανάταση, έκταση, μεσολαβή, διάσταση, επίκυψη, ανάπαυση, προσοχή. Πρέπει να υπάρχουν κι άλλοι.

  41. ΓιώργοςΜ said

    39 Όπως είπε κάποιος σχολιάζοντας την αγγλοελληνική προσέγγιση, πρέπει ν’ αλλάξει και το τραγούδι:
    Απόψε κάνεις μπαμς,
    σε βλέπουν και φρενάρουμε
    Και σταματούν τα τραμς 😃

  42. loukretia50 said

    38.
    Πάνο με Πεζά μου χάρισες μια αναπάντεχη συγκίνηση. Μετά το θάνατό του Νίκου Σκυλοδήμου, ήταν το μοναδικό ηχογραφημένο κομμάτι που είχε η μητέρα του – αγαπημένη φίλη της δικής μου – και το άκουγε διαρκώς, σε εποχή που δεν υπήρχαν βίντεο από παραστάσεις.

  43. ΚΩΣΤΑΣ said

    Διαστάσεις, εκτάσεις, διαστάσεις ανατάσεις μετά κρούσεως των παλαμών. Ουουουουου γουμάρια, μετά κρούσεως των παλαμών είπα…. Μανέτας, Θεός σχωρέστον, καλός άνθρωπος. Εσκεμμένα δεν χτυπούσαμε τις παλάμες εμείς για να ακούσουμε τους αναμενόμενους… επαίνους του.

  44. ΣΠ said

    39
    Η δημοσιογράφος λέει και «εν μία νυκτί».

    Πάντως αυτή η συνήθεια να κοτσάρουν το επίθετο «ειδοποιός» στο «διαφορά» έτσι για στόμφο είναι εκνευριστική. Ειδοποιός διαφορά είναι εκείνη με την οποία ένα είδος διακρίνεται από ένα άλλο. Δεν είναι κάθε διαφορά ειδοποιός.

  45. ΓΤ said

    Οι δυνάμει ανωσκελίζουσες πόζες αποφοίτων πηδαγωγικών ακαδημιών δίνουν άλλες διαστάσεις στην επι_μόρφωση αλλά και στις… γλωσσικές δεξιότητες στο πεδίο της συβαριτικής λαγνουργίας.

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εντάξει, άλλοι «μπερδεύουν» την ανάταση με την επίκυψη:

  47. Καλημέρα!
    Και ο νεωκόρος είναι συνηθισμένη λέξη, αλλά μία αρκετά πιο καθημερινή με αντιμεταχώρηση ποσότητας είναι το λεωφορείο.

  48. Χαρούλα said

    40 & 43
    Βαθύ κάθισμα, οκλαδόν, (πρόταση) και σύμπτηξη των χειρών. Από τις σχολικές γυμναστικές επιδείξεις. Κάναμε και ένα άλλο με τα δάχτυλα των χεριών μαζεμένα στους ώμους. Πως το λέγαμε; ……πολλλλλλά τα χρόνια!

    45 😅😂😅 εεεέγραψες!

    46 Κουβάτσε αργείς…. Σε προλάβανε! Μην ξεχνάς ο Γς επέστρεψε.

  49. Γιάννης Κουβάτσος said

    48. Ω, ναι. Μα ήταν δυνατόν να μην έχει αναφερθεί ο κύριος Γκίκας, βεβαίως-βεβαίως; 😊

  50. Πάνος με πεζά said

    @ 42 : Γενικά δεν υπάρχει πολύ υλικό για τον ηθοποιό αυτόν, ούτε και οπτικό. Εδώ το θεατρικό «Η καρδιά μου εκεί πάνω στα ψηλά», όπου συμμετείχε.

  51. Πάνος με πεζά said

    Με την ευκαιρία, έμαθα 30 χρόνια μετά ότι είχε τραγουδήσει ο Παπακωνσταντίου ένα τραγούδιο γι αυτόν…

  52. Aghapi D said

    10 Σωστά τα λες αλλά για το «σεβαστή» έχω κάποιες αμυδρές (αν είναι σωστή εδώ η λέξη, άσε που δέν είναι καθόλου «αμυδρές» ) επιφυλάξεις 🙂

  53. Πάνος με πεζά said

    Λάθος link… Εδώ.

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    Διαβάζοντας ένα ενδιαφέρον άρθρο στην Εφσυν, σκόνταψα σε κάποιες φράσεις που μου θύμισαν τον φίλο μας τον Τζι:
    «Τι σημαίνει τώρα αυτό; Τρέχα γύρευε. Γιατί κάποιοι συσχετίζουν δύο άσχετα περιστατικά; Γιατί έτσι τους βολεύει.»
    http://www.efsyn.gr/arthro/ypologoi-i-sykofantes

  55. Πάνος με πεζά said

    Και το μεζεδάκι της μέρας, αν δεν το ακούσατε : εγκαινιάστηκε το Μετρό Θεσσαλονίκης !

    Τι είναι αυτή η πολιτική… Ό,τι κοροϊδεύεις, τα λούζεσαι…

  56. loukretia50 said

    Πάνο με Πεζά
    Ευχαριστώ πάρα πολύ. Δεν τα ήξερα.
    Και το τραγούδι ανατριχιαστικό, αν σκεφτείς σε τι αναφέρεται. Μέχρι που μου άρεσε ο επαγγελματίας επαναστάτης.

  57. ΣΠ said

    47
    Τώρα θυμήθηκα από τα γυμνασιακά χρόνια ότι η εξήγηση γιατί το «πόλεως» τονίζεται στην προπαραλήγουσα παρ’ όλο που η λήγουσα είναι μακρά είναι ότι προέρχεται από το «πόληος» με αντιμεταχώρηση.

  58. Χαρούλα said

    55, Πάνο, εδώ μέχρι και χρόνο αλλάξαμε ήδη!

    Όπως έγραψε στο Facebook ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, «Σάββατο 29 Δεκεμβρίου αποχαιρετούμε το 2018 και υποδεχόμαστε το 2019 στον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο σταθμό Σιντριβάνι/Έκθεση».

  59. Γς said

    49

    Και ποιος τον είχε αναφέρει [Σχ. 19]

    >βεβαίως βεβαίως

    Και δεν είναι ο Χρήστος Τσαγανέας ο Ορέστης Μακρής,

  60. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    ή μάλλον δύο και μία όπως λέγαμε στον στρατό

    Δεν ξέρω για σας, εμείς «δύο και σήμερα» λέγαμε. Ή μάλλον δεν το λέγαμε, γιατί ήμασταν σε άδεια απολύσεως ήδη 😉

  61. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    ή μάλλον δύο και μία όπως λέγαμε στον στρατό

    Δεν ξέρω για σας, εμείς «δύο και σήμερα» λέγαμε. Ή μάλλον δεν το λέγαμε, γιατί ήμασταν σε άδεια απολύσεως ήδη 😉

  62. Avonidas said

    το λαθάκι δε μοιάζει τόσο αθώο, αφού φαίνεται σα να υποδηλώνει τη φαντασίωση ότι το Σχέδιο (η εισβολή) πέτυχε… Όπως και νάχει, το κομμάτι θα γίνει συλλεκτικό στους γνωστούς κύκλους (αν δεν παράχτηκε, κυνικά, στοχεύοντας αυτό το ανερχόμενο target group).

    Όταν διαβάζω τέτοιες συνωμοσιολογίες, θυμάμαι το Ξυράφι του Χάνλον: μην αποδίδεις σε κακία αυτό που μπορεί απλά να ερμηνευτεί ως ηλιθιότητα.

    Σιγά τώρα που τα Τζάμπο πήγαν να κάνουν βάιραλ τη στάμπα με τον Χίτλερ…

  63. Avonidas said

    «Τα πόδια στην ανάταση, είναι άλλη πόζα. Εδώ μάλλον σε διάταση είναι. Να μην τα μπερδεύουμε αυτά.»

    Διάσταση εννοείτε…

    Όχι ρε παιδιά, σε διάσταση είναι τα πόδια της.

    Συναντιούνται σπανίως.

  64. Avonidas said

    Ένας Ρώσος κυνηγός είχε βρει δυο αρκουδάκια κι είχε κρατήσει το ένα στον κήπο του -όμως η αρκούδα μεγάλωσε και τις προάλλες τον σκότωσε και τον κατασπάραξε, τουλάχιστον σύμφωνα με τις ειδήσεις.

  65. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Εύγε κύρ Σταύρο μου (57), που θυμήθηκες γιατί το «πόλεως» τονίζεται στην προπαραλήγουσα, αλλά σε ρωτώ ευθέως: Η ταυτόχρονος χρήσις και των δύο τύπων («πόλεος» + «πόλεως») υπό των ΑΗΠ, δεν σε πείθει πως η Ερασμιακή προφορά της Αρχαίας Ελληνικής είναι ένα κακοστημένο παραμύθι των ανθελλήνων Ερασμιτών;

    Μάθε, κύρ Σταύρο, ότι υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα από τους συγγραφείς του Χρυσού Αιώνος, τα οποία κάνουν σκόνη τους Ερασμίτες (Άγγελος, Ιατρού, κ. Σαραντάκος, κύρ Γιάννης Κουβάτσος κλπ.). Θα αναφέρω ένα μόνο από τους «Όρνιθες» (στ. 507), όπου ο Αριστοφάνης κάνει ομοιοκαταληξία με τις λέξεις «αιδοίον» + «πεδίον»:

    Και εξηγεί ο σχολιαστής του Αριστοφάνους:

    Τι δηλοί η ως άνω φωτοτυπία, κύρ Σταύρο μου; Ότι ο Αριστοφάνης κάνει αισχρή ομοιοκαταληξία με τίς λέξεις «πεδίον» και «αιδοίον», που προκαλούν τον γέλωτα εις τους θεατάς των «Ορνίθων», ακριβώς επειδή ΔΕΝ πρόφεραν τίς διφθόγγους (αι) όπως διατείνονται οι Ερασμίται!.. Εννοεί, δηλαδή, ο Μέγας Κωμωδιογράφος ότι μόλις κάνει «κούκκου» ο κούκκος, καβλώνουν οι ψωλές των Αιγυπτίων και των Φοινίκων και εξέρχονται να οργώσουν τα γυναικεία αιδοία – πεδία!..

    Επίσης, το γεγονός ότι οι Αρχαίοι Έλληνες κατέγραφαν την φωνή του κούκκου ως… «κόκκυ», δείχνει ότι έχουν λάθος οι Ερασμίτες που από το γνωστό απόσπασμα ότι τα πρόβατα κάμνουν «βή», εξάγουν το συμπέρασμα ότι το βήτα το επρόφερον «b»!.. Ο κούκκος κάνει «κούκου» και όχι «κόκου» όπως κατέγραφαν την φωνή του οι ΑΗΠ. Άρα είναι εντελώς γελοίο από την καταγραφή των φωνών των ζώων να βγάζουν συμπέρασμα οι ανθέλληνες Ερασμίτες για το πώς προεφέρετο η Θεία Ελληνική Γλώσσα τον 5ο αιώνα π.Χ.

    ΥΓ: Προειδοποιώ τον σοφό Νέστορα του Ιστολογίου και δεδηλωμένο Ερασμίτη, κ. Άγγελο, να προσέξει τί θα μού απαντήσει, διότι έχω κι άλλα βέλη στην φαρέτρα μου, που θα τα τοξεύσω με το τόξο μου και θα γίνουν λίαν τοξικά…

  66. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ. said

    ΠΩΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΗΟΣΕΙΡΕΣ !!!!! ΛΕΓΑΜΕ ΟΠΩΣ ΚΙ`ΕΣΥ 25 ΚΑΙ ΜΙΑ ΨΑΡΑΚΕΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΝΕ 25 ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ!!!!! ΔΕΝ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΑ,ΚΘ`ΟΣΟΝ ΠΑΛΗΟΣΕΙΡΑ 78 ΕΣΣΟ/ 27/7/1967 ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΕΤΟΥΣ. ΚΑΛΑ ΣΤΕΡΝΑ ΑΔΕΡΦΙΑ !!!!!!!!!!!!!!

  67. Avonidas said

    #66. ΑΠΟ ΤΗΝ 78 ΕΣΣΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟ ΤΟ CAPSLOCK, ΠΑΛΗΟΣΕΙΡΑ;;;;

  68. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας, εγώ έφυγα το πρωί για μια πεζοπορία παραλιακή και γύρισα τώρα -έφτασα όμως, με διάφορα μέσα, ως το Λαύριο.

    Με έβαλε ο Μέφρι σημάδι σήμερα, διότι διορθώνοντας τα πόδια στην ανάταση τα έβαλα στη διάταση αντί για διάΣταση. Κάνουν και διάταση, αλλά είναι άλλο πράγμα αυτό.

  69. Πάνος με πεζά said

    @ 60 : Aκριβώς. «Και σήμερα» στις εναπομείνασες, ενώ η «μία» πήγαινε στις υπηρεσίες (π.χ. πέντε-μία).

  70. sarant said

    10: Δεν υπάρχει κορέκτορας; Αναρωτιέμαι

    30: Αντιπρόεδρος της Δράσης νομίζω πως είναι

    41 Καλό!

    47 Σωστό.

    60 Δες πιο κάτω, νέος!

    66 Χαιρετώ -εγώ νεότερος, της 172 σειράς!

  71. Γιάννης Κουβάτσος said

    Λέγαμε επίσης 500 (😊) και νύχτωσε.

  72. ΣΠ said

    Ένα άρθρο που αναφέρει το ιστολόγιο:
    https://www.oneman.gr/keimena/diabasma/megala_keimena/otan-h-athhna-metrhse-nekrous-gia-mia-metafrash.5400096.html

  73. Μαρία said

    39
    Στην ίδια συνεδρία ακούστηκε κι ένα καλό παράδειγμα εξομάλυνσης: ειλικρινές προθέσεις στο 37:32 απ’ τον διευθυντή του Ριζοσπάστη.

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    62:Περί λάθους πρόκειται ή για αρκετούς ο Χίτλερ είναι πλέον μια ιστορική προσωπικότητα όπως τόσες άλλες και «σιγά πια, πώς κάνετε έτσι, τόσα χρόνια πέρασαν, ξεκολλήστε!»; Κι άντε να δεχτούμε τα περί λάθους. Υποτίθεται ότι στην ιδιωτική πρωτοβουλία είναι τζιμάνια, δεν χασμουριούνται ξυνόμενοι όπως στο δημόσιο.Κανένας υπεύθυνος, δεν πήρε χαμπάρι τίποτα τόσες μέρες, έπρεπε να τους τρίψει τη σακούλα στη μούρη ο πελάτης;

  75. ΓιώργοςΜ said

    74 Καλλιτεχνίες από της μαϊμούς τον κ@λο ζητάμε… Εδώ μετά βίας είναι κατάλληλα προς χρήση τα αντικείμενα που πουλάει, έλεγχο ποιότητας ψάχνουμε;
    Πόσοι άραγε να είναι εκείνοι που κοιτάνε τέτοιες λεπτομέρειες; Ένας; Κανένας;
    Πιθανότατα αυτός που έκανε την παραγγελία είδε κάτι σαν «BAG VINTAGE BIG BEN», ίσως από μακριά και το σχέδιο, και είπε «βάλε 5.000 κομμάτια και από ετούτο».
    Όχι πως είναι απίθανο ο υπεύθυνος παραγγελιών να είναι αυγουλοθρεμένος και να πέρασε ντούκου μια παραγγελία για να βολέψει τους ομοϊδεάτες. Μου φαίνεται τραβηγμένο να έγινε επίτηδες.

  76. sarant said

    72 Δεν το είχα δει. Ο αρθρογράφος είναι γλωσσολόγος, νεαρός.

  77. ΓιώργοςΜ said

    Εντωμεταξύ, κανείς εκ των συνταξιούχων χριστιανομπολσεβίκων κλπ δεν πρόσεξε τον ακτιβισμό:
    Μια σελέμπριτη,
    Πολύ θα γελάσω αν δω μεθαύριο «δύο σελέμπριτοι και τρεις σελέμπριτες…» σε σουπεράκι 🙂

  78. Avonidas said

    Περί λάθους πρόκειται ή για αρκετούς ο Χίτλερ είναι πλέον μια ιστορική προσωπικότητα όπως τόσες άλλες και «σιγά πια, πώς κάνετε έτσι, τόσα χρόνια πέρασαν, ξεκολλήστε!»;

    Πιστεύεις ότι τα Τζάμπο ρισκάρουν να ψαρεύουν πελάτες ανάμεσα στα χρυσαβγουλα, που ακόμα κι αυτοί στα φανερά αρνούνται τα ναζιστικά συμβολα;

    Και βεβαίως, ανάλογα με την περίσταση, ο Χίτλερ μπορεί να είναι «μια ιστορική προσωπικότητα». Τις προάλλες που ψωνιζα στην Πολιτεία, ρωτούσε κάποιος τους υπαλλήλους αν εχουν το «ο Αγών Μου». Δε θα πιστέψω βέβαια ότι αυτός που το ζητούσε ειναι φασίστας, ούτε ασφαλώς εκείνοι που το εκδίδουν.

  79. Avonidas said

    Όχι πως είναι απίθανο ο υπεύθυνος παραγγελιών να είναι αυγουλοθρεμένος και να πέρασε ντούκου μια παραγγελία για να βολέψει τους ομοϊδεάτες.

    Οι ομοϊδεατες έχουν αρκετό μυαλό για να κρύβουν τις σβάστικες και τον Αδόλφο. Όχι πολύ, αλλά πάντως αρκετό.

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καμιά σχέση δεν έχει το να διαβάζεις το «Ο αγών μου» με το να έχεις στο μαγαζί σου τέτοιες σακούλες. Το «Κεφάλαιο» π.χ. πιο πολύ το διαβάζουν και το αναλύουν οι καπιταλιστές παρά οι κομμουνιστές. Δεν λέω ότι έχεις άδικο, δεν μπορώ να μπω στο μυαλό των Τζαμπάδων, απλώς εκφράζω μια εύλογη απορία:πώς εγκρίθηκε η χρήση της εν λόγω σακούλας; Κανένας ανώτερος ή κατώτερος υπάλληλος δεν παρατήρησε τίποτα το περίεργο;

  81. Avonidas said

    Υποτίθεται ότι στην ιδιωτική πρωτοβουλία είναι τζιμάνια, δεν χασμουριούνται ξυνόμενοι

    Στην ιδιωτική πρωτοβουλία είναι ξεθεωμένοι κι απλήρωτοι ειλωτες. Εμένα μάλιστα αυτή θα ήταν η δικαιολογία μου, αν μου χρεωνόταν η γκάφα: «δεν πληρώνεις αρκετά για να κανω proofreading τις σακούλες, αφεντικό» 🙂

  82. ΓιώργοςΜ said

    >Κανένας ανώτερος ή κατώτερος υπάλληλος δεν παρατήρησε τίποτα το περίεργο;
    Αστείο είναι αυτό, έτσι; Οι κωπηλάτες στη γαλέρα δύσκολα θα διαμαρτυρηθούν για τις περιβαλλοντικές παραβάσεις της γαλέρας στον αρχιμαστιγωτή, νομίζω… 🙂

  83. Γιάννης Κουβάτσος said

    79. Προσπαθούν να το κρύψουν, αλλά δυσκολεύονται, αφού θέλει η εκδιδομένη να κρυφτεί, μα η χαρά δεν την αφήνει. Γεμάτο το διαδίκτυο από φωτογραφίες τους, όπου χαιρετούν ναζιστικά, επιδεικνύουν τα τατουάζ τους με τη σβάστικα κλπ.

  84. Avonidas said

    @Γιάννης Κουβάτσος

    Τέλος πάντων, δεν πιστεύω οτι ηταν σκόπιμο. Και μπορω ανετα να φανταστω μπαϊλντισμενους υπαλληλους να βουτανε και να γεμιζουν σακούλες χωρίς να τους ρίξουν μια ματιά. Το περίεργο θα ήταν να τις προσέχουν, εδω που τα λεμε.

  85. Γιάννης Κουβάτσος said

    82:Να κάνει μια διακριτική υπόδειξη, ώστε να αποφύγει η επιχείρηση το ρεζιλίκι. Κανονικά θα έπρεπε να τον επιβραβεύσουν για τον επαγγελματισμό και την αφοσίωσή του.

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    40 ΣΠ>>από την σχολική γυμναστική τους όρους πρόταση, ανάταση, έκταση, μεσολαβή, διάσταση, επίκυψη, ανάπαυση, προσοχή.
    Τιμωρία: είκοσι φορές «διάσταση-έκταση» ή «Διάσταση-έκταση-ανάταση-πρόταση-κάτω»
    Άλλα παραγγέλματα όπως μου ήρθαν : σύμπτυξη πρόπτυξη, προβολή, πρηνής κατάκλιση,άρσις ποδός, στροφή, κάμψις, κλίση του κορμού,της κεφαλής, του γόνατος,οκλαδόν,ατενώς,τροχάδην, «κλίνατε επί δεξιά-αριστερά», στροφή στον άξονα…
    Δυο σκέφτηκα αρχικά κι έπειτα άρχισαν να κυλάνε.Περίεργο/απρόοπτο πράμα η μνήμη. 🙂

  87. ΓιώργοςΜ said

    84 > να βουτανε και να γεμιζουν σακούλες
    Οι σακούλες είναι προϊόντα προς πώληση, όχι αυτές που παίρνει κανείς στο ταμείο.

    85 Να κάνει μια διακριτική υπόδειξη(…)
    (…)να τον επιβραβεύσουν για τον επαγγελματισμό και την αφοσίωσή του

    Επειδή μάλλον τα λέτε σοβαρά, να θυμίσω πως στο συγκεκριμένο μαγαζί δουλεύουν συνήθως όσοι απελπισμένοι είναι διατεθειμένοι να εργάζονται 8+ ώρες, να πληρώνονται 4 (όταν πληρώνονται), να μην ασφαλίζονται… Οι περισσότεροι ελπίζουν να γίνει στάχτη και μπούρμπερη όταν τελειώσουν τη σύμβασή τους, ποιος επαγγελματισμός και αφοσίωση… Χώρια που αν πάει να μιλήσει κανείς θα του πουν πως λουφάρει.

  88. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  89. Chr said

    Πάντως ο/η Κινέζος/α γραφίστας/στρια που σχεδίασε την σακούλα του Jumbo το πιο πιθανό είναι να έκανε απλά μια αναζήτηση στο google (ή ότι χρησιμοποιούν στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας και τους επιτρέπεται από το Great Firewall) και να βρήκε δυο εικόνες για να υλοποιήσει την ιδέα που του ήρθε, χωρίς να πολυενδιαφέρεται για τις σημειολογίες. Εκτός αυτού, πολλοί το είδαν ένας το παρατήρησε.

  90. Γιάννης Κουβάτσος said

    87: Δηλαδή αν εσείς δουλεύατε στο εν λόγω μαγαζί, με αυτές τις συνθήκες που περιγράφετε, και βλέπατε αυτή τη σακούλα, δεν θα λέγατε τίποτα; Έστω από συμφέρον, για να το παίξετε παρατηρητικός υπάλληλος. Και δεν είπα ότι ο υπάλληλος έχει αφοσίωση στην επιχείρηση, λάθος καταλάβατε, είπα ότι η επιχείρηση, ως αθώα, μπορεί και να εκλάμβανε ως αφοσίωση την επισήμανση, αφού θα τη γλίτωνε από το ρεζιλίκι. Έτερον εκάτερον.

  91. sarant said

    77 Να κι ένας που το πρόσεξε!

  92. loukretia50 said

    90. Γιάννη, δεν πιστεύω ότι θα το πρόσεχε εύκολα κάποιος υπάλληλος. Η κούραση και η μηχανική δουλειά δε βοηθάνε. Αλλά και αν υποθέσουμε ότι το έβλεπε, η θέση του είναι απίστευτα δύσκολη.
    Αν το αναφέρει σε κάποιον ανώτερο (έρμη ιεραρχία παντού!) , το πιο πιθανό είναι ν΄ακούσει ότι πρέπει να κοιτάει τη δουλειά του και να μη χαζεύει, γιατί άλλοι – και καλά αρμόδιοι! – ασχολούνται μ΄αυτά και στη συνέχεια ο δεύτερος, αν είναι ξύπνιος να το αναφέρει σαν δική του παρατήρηση.
    Αν σωπάσει και μαθευτεί από κάποιον άλλο, θα θεωρηθεί απρόσεχτος, απλώς η ευθύνη θα μοιραστεί σε πολλούς. Διαλέγει το μικρότερο κακό.

  93. loukretia50 said

    86. ΕΦΗ- ΕΦΗ :
    Υποθέτω ότι το ξέρεις, για να χάσουμε θερμίδες δεν αρκεί να ονοματίζουμε τις ασκήσεις…

  94. Καλησπέρα,
    86 Έφη^2 με το «στροφή στον άξονα» μάλλον εννοείς το «μεταβολή».

  95. ΓιώργοςΜ said

    90 Να επισημάνω το ενδεχόμενο κάποιος υπάλληλος να το είδε και να μην το θεώρησε αθώο, οπότε δύσκολα θα το επισημάνει εσωτερικά, για να μη χάσει τη δουλειά του.
    Κατά τα λοιπά καλύπτομαι από το 92.

  96. loukretia50 said

    Γυμναστικής συνέχεια..
    Ενα άλλο πράγμα που δεν καταλαβαίναμε στο δημοτικό, όταν κάναμε γυμναστική, ήταν όταν ο δάσκαλος φώναζε ένα «ααατ’νώς» .

  97. Νίκος Κ. said

    Εγώ πιστεύω ότι η ιδιοκτησία του Τζάμπο πραγματικά δεν πήρε είδηση τα ναζιστικά σύμβολα στις σακούλες. Όπως άλλωστε δεν πήρε είδηση ούτε τη «δεύτερη απασχόληση» του αντιπροέδρου της όταν πούλαγε ακίνητα σε Κινέζους με POS.

    Από την άλλη μεριά, πήρε ταχύτατα είδηση πόσο άδικο είναι να μην μειώνονται οι παλαιές συντάξεις, ενώ έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία δηλώνοντας ότι «Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και για το οποίο πρέπει όλοι να ντρεπόμαστε, είναι ότι για την ίδια δουλειά πληρώνονται δύο διαφορετικοί μισθοί».
    https://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/926742/o-mr-jumbo-apostolos-vakakis-xanaxtypa-na-meiothoyn-oi-palies-syntaxeis
    Προφανώς το σωστό μέτρο είναι οι μισθοί του Τζάμπο, αλλιώς θα τους είχε αυξήσει αυθωρεί και παραχρήμα.

    Μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!

  98. loukretia50 said

    αχ! η φούρια μου! Λεώνικε σε συναγωνίζομαι!

    και πολύ αργότερα βρίσκαμε συνώνυμο του «ατενώς» το «ασκαρδαμυκτί»!

  99. ΚΩΣΤΑΣ said

    55 –> … εγκαινιάστηκε το Μετρό Θεσσαλονίκης !

    Επίσκεψη του Αλέξη «στην τρύπα του Κούβελα!» 😉

  100. Βρήκαμε το μετρό και χάσαμε το μέτρο…

  101. ΣΠ said

    Πέθανε η Μαριάννα Τόλη

  102. Γς said

    101:

  103. 28, … Γιατί όχι από Νοέλ- Εμαννουέλ; …

    «…στους Γάλλους …, πήραν τη λέξη Noël
    [την Εμαννουέλ]
    και την κάνανε δική τους.»

    Χμμμμ….

  104. sarant said

    101 Κρίμα…..

  105. Γιάννης Ιατρού said

    Περικοκκύζω ‘to cuckoo around one’ has aor. περιεκκόκυσα Aristoph. Eq. 697 (mss); cf. also περιεκκόκυσα· περιεκορδάκυσα Schol. Aristoph. Eq. 697. The old emendation περιεκκόκασα of Dindorf , adopted by editors universally and considered a hapax legomenon (see Lillian B. Lawler, Περιεκόκκασα – Aristophanes, Equ. 697, AJP 72 [1951] 300-307) should be tried against the test of rules observed in the derivation of the verbs in Greek, a thing which Lawler (ibidem) did not do. Indeed, a derivative *κοκκ-άζω (περικοκκάζω) from κόκκυ is unlikely: from κοκκῡ ‘cuckoo!’ is κοκκύζω (Dor. κοκκύσδω) and ἐκοκκύζω ‘μέγα κοκκύζω’ Hyper, fr. 239 (ed. F. G. Kenyon, Oxford); cf. βαΰζω, γρύζω, ἰύζω, μύζω, etc. (Schwyzer 1.716). *κοκκάζω was not expected in Greek. Derivative verbs in -άζω come from words in -α or -αι, e.g. ἀάζω, αἰάζω, ἀλλαλάζω, βεβάζω, εἰάζω, εὐάζω, ἰάζω etc. (cf. Schwyzer loc. cit.). Any parallels justifying *κοκκ-άζω were, to my knowledge, not advanced and are indeed lacking. Thus the best reading in the above passage is really περιεκκόκυσα. Also the reading ἐπικοκκαστής in Timon Phliasius (3rd cent. B. C, ed. H. Diels, Poetarum philosophorum fragmenta [Berlin, 1901] p. 195 τοῖς δ’ ἔνι κοκκυστής, ὀχλολοίδορος Ἡράκλειτος, αἰνυκτίς ἀνόρουσε conjectured by Nauck as well as f. ‘mocker’ in Aristoph. Thesmoph. 1059 Ἠχώ, λόγων ἀντῳδός ἐπικοκκάστρια, ἥπερ κλπ. should be considered for the same reasons derivatives ἐπικοκκυστής and ἐπικοκκύστρια of the verb ἐπικοκκύζω. All of these are perhaps due to the misleading passage of Eustath. 1761. 26 (to Odyssey 14.350) καὶ τὸ ἐπικοκκάζειν ὕβρει ἤ κατά τινας ἐπιμηκάζειν, ὃθεν παρὰ Ἀριστοφάνει το «ἀοιδὸς ἐπικοκκάστρια», which is corrupt as regards ἐπικοκκύζειν (not -άζειν) and ἐπικοκκύστρια (not -άστρια).

    [Demetrius J. Georgacas, A Contribution to Greek Word History, Derivation and Etymology,
    Glotta Bd. 36, H. 3./4 (1958), pp. 176-177]

  106. Γς said

    98:

    >και πολύ αργότερα βρίσκαμε συνώνυμο του «ατενώς» το «ασκαρδαμυκτί»!

    https://caktos.blogspot.com/2013/08/blog-post_24.html

  107. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ακολουθεί ποδοσφαιρικό σχόλιο 😉

    Τζι, πότε υπολογίζεις ότι θα τελειώσει το μετρό Θεσσαλονίκης; Είδες τι είπε ο Αλέξης; Πρωτάθλημα θα πάρει ο ΠΑΟΚ όταν γίνει το μετρό!

    https://www.iefimerida.gr/news/468503/asteio-toy-tsipra-gia-ton-paok-kai-metro-vinteo

  108. Pedis said

    τις προάλλες συζητούσαμε για τα κομπιουτεράκια στο δημοτικό … με αφορμή ένα σχόλιο της Jane:

    https://sarantakos.wordpress.com/2018/12/27/lampidona/#comment-551071

    Στο μεταξύ θυμήθηκα ένα χαρακτηριστικό γκροτέσκο παράδειγμα σχετικά με την εξέλιξη της διδασκαλίας των μαθηματικών (προς πιο αμερικαν γουέιζ, λέω εγώ, σε κάποιες περιπτώσεις εκπαιδευτικών συστημάτων με ολίγη από σάλτσα παραλογισμού Μπουρμπακί) και τις απαιτήσεις γνώσεων και τριβής με αυτές και τις μεθόδους τους, καθώς κυλά ο χρόνος και μεταβάλλονται οι ανάγκες της οικονομίας και αναλόγως η εκπαίδευση των εκκολαπτόμενων γενιών των εργαζόμενων.

    Ας βάλω εδώ, που είναι σημερινός λίκνος ποτ πουρί …

    Το πρόβλημα της πατάτας

    Up to the 1960’s

    A peasant sells a bag of potatoes for $10.
    His costs amount to 4/5 of his selling price.
    What is his profit?

    In the early 1970’s

    A farmer sells a bag of potatoes for $10.
    His costs amount to 4/5 of his selling price, i.e., $8.
    What is his profit?

    1970’s (new math)

    A farmer exchanges a set P of potatoes with a set M of money.
    The cardinality of the set M is equal to $10 and each element of M is worth $1.
    Draw 10 big dots representing the elements of M.
    The set of production cost is comprised of 2 big dots less then the set M.
    Represent C as a subset of M and give the answer to the question:
    What is the cardinality of the set of profits?

    1980’s

    A farmer sells a bag of potatoes for $10.
    His production costs are $8 and his profit is $2.
    Underline, the word «potatoes» and discuss with your classmates.

    1990’s

    A farmer sells a bag of potatoes for $10.00.
    His production costs are 0.80 of his revenue.
    On your calculator graph revenue versus costs.
    Run the «POTATO» program on your computer to determine the profit.
    Discuss the result with the other students in your group.
    Write a brief essay that analyzes how this example relates to the real world of economics.

    π.χ. https://www.pleacher.com/mp/mhumor/teachmth.html

  109. Jane said

    Καλησπέρα κι ευχαριστούμε για τα μεζεδάκια , κ. Σαραντάκο.

    Σχετικά με τις σακούλες των τζάμπο

    Όταν διάβασα στο τουήτερ προχτές την είδηση , θυμήθηκα τα μπλουζάκια της εταιρείας Ζάρα που είχαν κυκλοφορήσει στην Ισπανία το 2014 και θύμιζαν (τι θύμιζαν , ολόιδια ήταν) τις στολές των κρατουμένων Εβραίων στα στρατόπεδα των ναζί με το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ κι είχε γίνει χαμός.

    Λοιπόν, δε νομίζω πως οι σχεδιαστές αυτών των προϊόντων είναι άσχετοι Ανατολίτες. Τα προϊόντα αυτά κατασκευάζονται μεν στην Ταϊλάνδη , στο Μπαγκλαντές και στην Κίνα αλλά προορίζονται κυρίως για Ευρωπαίους κι Αμερικανούς καταναλωτές. Ξέρουν πού θα τα πουλήσουν δηλαδή, έ, δε μπορεί να είναι τόσο άσχετοι , που να μην αναγνωρίζουν τη φιγούρα του Χίτλερ.
    https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/204/photos/96000/620x/Adolf-Hitler-T-shirt-731854.jpg?r=5ba8db7f3aa78

    Ξέρουμε πως τα πολυκαταστήματα τύπου τζάμπο , ζάρα κλπ αλλά και σούπερ μάρκετ , όπως το Λιντλ συνεργάζονται με εταιρείες της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας , που κατασκευάζουν για λογαριασμό τους φτηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ( δηλαδή δεν έχουν φίρμα πάνω ή έχουν μάρκα «μ’ έκαψες»).

    Ωστόσο, οι εταιρείες αυτές ανήκουν ως επί το πλείστον σε Ευρωπαίους κι Αμερικάνους επιχειρηματίες , που εκμεταλλεύονται τις συνθήκες «ανάπτυξης» σ’ αυτές τις χώρες, δηλαδή παιδική εργασία, ωράρια και μεροκάματα γαλέρας , ανασφάλιστη εργασία κλπ. Εκεί κατασκευάζονται μαζικά σημαίες , κούπες, μπλουζάκια , καπέλα και διάφορα άλλα προϊόντα κι «αναμνηστικά» με σβάστικες τα οποία πωλούνται σωρηδόν στην Ευρώπη.

    Ξέρουν πως τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολλοί νοσταλγοί της δόξας των ναζήδων στις ευρωπαϊκές χώρες. Υπάρχουν πελάτες δηλαδή..

  110. Alexis said

    #96: Αυτό το «ατ’νός» (κάπως έτσι το άκουγα εγώ) το έλεγε μετά το «στοιχηθείτε».
    Όπου το «στοιχηθείτε» σήμαινε να σηκώσεις τα χέρια σε έκταση ή σε πρόταση για να ευθυγραμμιστείς με τους διπλανούς σου και το «ατ’νός» να τα αφήσεις να πέσουν πάλι κάτω.
    Ούτε κι εγώ κατάλαβα ποτέ τι θα πει «ατ’νός».
    «Ατενώς» μεταφράζεται;
    Τέλεια!
    Και τι πα να πει αυτό; 🙂

  111. Alexis said

    #107: Το καλό που του θέλω του Τσίπρα είναι ν’ αφήσει τα αστειάκια και να κανονίσει να το πάρει φέτος ο ΠΑΟΚ αν δεν θέλει να δει ποσοστά …Λεβέντη στις κάλπες, σε κάποια εκλογικά τμήματα της Β. Ελλάδας (λόγω μακεδονικού βεβαίως βεβαίως… )

  112. loukretia50 said

    Αλέξη, μήπως πηγαίναμε μαζί σχολείο?
    ‘εστω κι αν δεν καθόσουνα στο διπλανό θρανίο?

  113. Χαρούλα said

    110 Alexis, μολλις ανακάλυψα το πολύ απλό!!, α+τείνω!!!
    https://el.m.wiktionary.org/wiki/%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CF%82
    Αν και εγώ δεν το θυμάμαι. Μόνον ένα …φαγωμένο ΠΡΟΣΧΗ! ΑΝΑΠΑΥΣΣΣ!

  114. Alexis said

    #112: 😆 😆 😆
    Μπαααα, δε νομίζω.
    Άλλωστε εγώ έβγαλα το Δημοτικό (απ’ όπου και οι γυμναστικές αναμνήσεις) εκτός Αθήνας.
    Σε μεγάλη επαρχιακή πόλη παράγουσα ελαίας, ζύθον και οίνον… 🙂

  115. Alexis said

    #113: Ααα, πολύ ωραία, τώρα μου λύθηκε η απορία, ευχαριστώ.

  116. ΚΩΣΤΑΣ said

    Με το συμπάθιο 😉 κιόλας. Αυτό το έχετε ακούσει ποτέ; Μαθητής τιμωρήθηκε με αποβολή, διότι κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής παρέλασης επέρδετο ηχηρώς και εις τον ρυθμόν του βηματισμού!!!

  117. Γιάννης Ιατρού said

    Αεριωθούμενος 🙂 , αν υπερίπτατο κιόλας ….

  118. loukretia50 said

    117. Άρα δεν τους αποσυντόνιζε… κρίμα το παιδί!

    115. μάλλον σου ξέφυγε το «ασκαρδαμυκτί»!
    114. Μόλις θυμήθηκα ότι είσαι μικρότερος.
    Κατά τα λοιπά ταιριάζουμε!

  119. Alexis said

    Το σχόλιο 111 έγινε χάριν αστεϊσμού φυσικά, αφού ως γνωστόν το πρωτάθλημα στην Ελλάδα δεν «κανονίζεται».
    Το παίρνει πάντα η καλύτερη ομάδα!

    #116: Δώσε λινκ επειγόντως! 🙂

  120. ΚΩΣΤΑΣ said

    119 Αήρ ήτο και διελύθη, δεν κατεγράφη. Ως άκουσμα το γνωρίζω κι εγώ, κατά πόσο αληθεύει; 😉

  121. loukretia50 said

    120. πήγε στο βρόντο που λένε…
    έπεα περδόεντα…

  122. Χαρούλα said

    114,115
    Ωραία! Λύθηκε η δική σου απορία και γεννήθηκε δική μου! Μεγάλη πόλη που παράγει αυτά τα τρία στην επαρχία;;; Καλό κουΐζ! Είναι κι αυτές οι νεαρές οι μικροζυθοποιΐες που ξεφύτρωσαν παντού!😠😊 μ’έμπλεξες!

  123. ΚΩΣΤΑΣ said

    119 – 121

    Παρόμοια συμβαίνουν και εις Παρισίους, μπαρντόν εν Μαδρίτη. Πάρετε από εκεί να έχετε και… ντοκουμέντα

    http://patrinanea.blogspot.com/2012/05/video_15.html

  124. loukretia50 said

    Μέρες ραδιοφώνου.. ανάκατα τραγούδια
    (ελαφρώς πειραγμένα)
    -Σταμάτησε του ρολογιού τους δείκτες, θα μου χαλάσουν τα μαλλιά
    – Δε μπορώ Μαριώ μου , δε μπορώ, γιατί το ρολόι είν΄ορυκτό…
    -Αυτά που λες εγώ τ΄ακούω βερεσέ, τα παραμύθια σου για ορυκτά ρολόγια…
    Και το κατάλαβα πως ήμουνα πασέ και η αγάπη σου δυο κούφια ήτανε λόγια
    -Ποιος μωρό μου ποιος, σου μίλησε και με ρεζίλεψε…
    -Έξι γκόμενες αφράτες, έμορφες και μαυρομάτες
    -¨Εγινε παρεξήγηση, ρολόι μαιμού μου δώσανε
    γκουμούτσα με φεσώσανε μια βροχερή νυχτιά..
    -Κρίμα τα νιάτα, την τσαχπινιά, κρίμα το μπόι σου καλέ
    -Με πλημμύρισαν κρυφές ελπίδες, πως τη γκάφα μου δεν είδες
    -Είχε παλιόκαιρο τη μέρα που σε γνώρισα… κάθε φορά που θάρθεις βρέχει…
    – Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι θε να σου πάρω σένιο ρολογάκι
    -Πέντε χρόνια συ με τυραννάς, δε με στεφανώνεις με γελάς
    -Στ΄ορκίζομαι στα μάτια σου και τον παππού το Ντίνο μια μέρα θα σε παντρευτώ στον Άγιο Κων/νο
    -Ωπα η καρδιά μου η σορόπα

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ατενώς, γατάκια

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    94. Γιάννης Μ. Η στροφή στον άξονα (επ΄αριστερά ή δεξιά), δε θυμάμαι, ίσα ως παράγγελμα μου ήρθε. Μάλλον ίδιο με τη μεταβολή. Το σκέτο κλίνατε επ΄αριστερά σα να είτανε το 1/4.

  127. voulagx said

    #123: Ε, οχι και «μπαρντόν εν Μαδρίτη»! «Περδόν εν Μαδρίτη» ειναι το σωστο. 🙂

  128. Avonidas said

    Λοιπόν, δε νομίζω πως οι σχεδιαστές αυτών των προϊόντων είναι άσχετοι Ανατολίτες. Τα προϊόντα αυτά κατασκευάζονται μεν στην Ταϊλάνδη , στο Μπαγκλαντές και στην Κίνα αλλά προορίζονται κυρίως για Ευρωπαίους κι Αμερικανούς καταναλωτές. Ξέρουν πού θα τα πουλήσουν δηλαδή, έ, δε μπορεί να είναι τόσο άσχετοι , που να μην αναγνωρίζουν τη φιγούρα του Χίτλερ.

    Ω, την αναγνωρίζουν. Απλώς δεν τους λεει και τίποτα το ιδιαίτερο. Υπόψιν, σε κάποιες απο αυτές τις χώρες η ναζιστική αισθητική (στολές, συμβολα κλπ) αποτελεί ιδιαίτερη υποκουλτούρα, *καθαρά στυλιστικά*.

    Αν αυτό το βρίσκετε αναίσθητο κι ανιστορητο, σκεφτείτε για λιγο: τι κυρίως σας έρχεται στο μυαλό οταν σκέφτεστε την Ιαπωνία; Παω στοίχημα ότι τα «φρικτά κι ανομολογητα εγκληματα πολεμου» δεν ειναι πρωτα-πρωτα στους συνειρμούς σας.

    (Στην κυριολεξία ανομολογητα, αφου οι Ιαπωνες εγκληματίες πολεμου του Β’ ΠΠ δεν δικαστηκαν ποτέ, κι η Ιαπωνία «συγχωρεθηκε» με συνοπτικες διαδικασίες, μιας κι ο εχθρος τωρα ηταν η κομμουνιστικη Κινα)

  129. loukretia50 said

    126. Οδηγίες για στροφή περί άξονα:
    Στην προέκταση της μύτης αρχινάει ο διαβήτης.
    Την τροχιά του να χαράζει, ως ο αρχηγός προστάζει

  130. ΚΩΣΤΑΣ said

    127 🙂 Αραιά σε βλέπω, πολύ σε συμπαθώ. Καλή χρονιά σου εύχομαι!

  131. Alexis said

    #122: Ναι μεγάλη, πιο μεγάλη δεν γίνεται, μετά αλλάζουμε …τάξη μεγέθους.
    Είναι και γυναικείο όνομα.
    Ε, στην φωτογράφισα τώρα! 🙂

  132. Χαρούλα said

    131
    Τας ελαίας δεν μπορώ να διακρίνω στην φωτογραφία. Ίσως βέβαια κοιτάω λάθος φωτό. Μάμο βλεπω. Δάφνη βλέπω. Καλά κοιτώ; 😊

  133. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    124 Γεια σου Λου μου
    τραλαλού μου 🙂

    Να συμπάλλω* λίγο;
    *συδαυλίσω

    Το ρολόι τ΄ορυκτό
    κάνει και για φυλακτό
    άσε που χτυπά κερά μου
    τικιτάκ σαν την καρδιά μου

    -Πχοιος πουρό μου ποιος,
    θέλω να ξέρω πχοιος
    πχοιος επάρκαρε
    και με τράκαρε

    -«Ωπα ώπα ώπα , σώπα
    θα σου πάρω μια μαρόπα*
    *προβατίνα
    το λέγαμε αστείο ταχτάρισμα στα μικρά 🙂

  134. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    131. Αλέξη, πες μας τώρα ότι έχει και καρναβάλι ,να μπερδευτούμε τελείως! 🙂 🙂

  135. Alexis said

    #132: Καλά κοιτάς.
    Νόμιζα ότι θα σε ξένιζε ο ζύθος, αλλά βλέπω ότι γνωρίζεις τον Μάμο, μπράβο.
    Οι ελιές δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικές της πόλης, έχεις δίκιο, υπάρχουν ωστόσο εν αφθονία σε όλη την περιοχή…

  136. loukretia50 said

    ΕΦΗ ΕΦΗ Νομίζω θα συμφωνείς ότι ταιριάζει και στον

    ΓΤ
    απ΄τα γραφτούδια φαίνονται τ΄άτακτα μαθητούδια
    στιχάκια γράφουν, βιαστικά, σκαρώνουνε τραγούδια*
    Κι οι εσαεί επιμελείς στοιχειώνουν λεξικούδια
    ΛΟΥ
    *ενώ κοπάνες κάνουνε στα λιανοχορταρούδια!

  137. Χαρούλα said

    135 Alexis,αν και τελικά η ΕΦΗ πιο καλή από μένα, πρόδωσε την λύση, σ’ευχαριστώ. Μπορώ να κοιμηθώ ήσυχη, να ονειρευτώ τα …λιόδεντρα.
    Όσο για τον Μάμο, είναι ιστορία του ζύθου εν Ελλάδι. Το οφείλουμε.

  138. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα -βλέπω ότι έχουμε ρέντα!

  139. loukretia50 said

    Με αφορμή το σχόλιο και πρόσφατη συζήτηση για αναγνώσματα με καλές επιδόσεις.

    45 ΓΤ
    «Οι δυνάμει ανωσκελίζουσες πόζες αποφοίτων πηδαγωγικών ακαδημιών δίνουν άλλες διαστάσεις στην επι_μόρφωση αλλά και στις… γλωσσικές δεξιότητες στο πεδίο της συβαριτικής λαγνουργίας»

    Θα μπορούσε να τεθεί και ως εξής:

    Αρσιβαρίτικες λαγνοπαραμυθίες
    εξαίρουν δεξιότητες και δη λαθοπηδίες

    Ανάλαφρες , επιμορφωτικές , αχρείες αμφιφυλλίδες
    Ε πη δηκτικά – άλμα τριπλούν – κανόνες κάνουν βίδες
    προσδίδουν νέα διάσταση σε πόζες γ- αιλουρίδες
    προς τέρψιν χάσκοντος κοινού που επικροτεί κροτίδες
    ενώ βαθειά επιθυμεί να σχηματίζει αψίδες
    με ανωθρωσκελίζουσες αδέξιες κ -αυλητρίδες…
    ΛΟΥ
    Larsενικών η έπαρση δεν πτοεί μια Fellina!
    Σε ύψη Vis θεώρητα η conti νή ακτίνα

    Τα bold / italics δε μου βγαίνουν… έβαλα κενά, παύλες…

  140. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    137. Χαρούλα
    Πώς, έχει η Άρτα καρναβάλι ; 🙂 🙂

  141. Παναγιώτης Κ. said

    Ερώτηση: Πώς συμβαίνει άνθρωποι που ανήκουν…στον πιο έξυπνο λαό του κόσμου 🙂 να μην καταλαβαίνουν τα (μεταφραστικά) εκτρώματα που δίνει η αυτόματη μετάφραση ;

  142. loukretia50 said

    141. πιθανόν να είναι και η κρίση τους στον αυτόματο..

  143. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    123 >>Παρόμοια συμβαίνουν και εις Παρισίους…
    Με το περδόν
    PPOUTE DE L ANNEE

    141. τα ρολόγια είναι χαλαζία, ο χαλαζίας είναι ορυκτό, άρα και τα ρολόγια!
    Ladies’ watch-«κυρίες παρακολουθούν», συφερτικά για καχύποπτους συνοδούς θα έλεγα 🙂

  144. loukretia50 said

    ΕΦΗ ΕΦΗ
    Με κάνεις να κοιτάζω καχύποπτα το ρολόι που μου χάρισαν… Λες?

  145. loukretia50 said

    Κάποιος αναρωτιέται γιατί χάθηκε η γλυκυτάτη Λ.
    Μήπως φταίει η λαίλαψ άλλων Λ?

    Λάλος λαλιά ελάλησε … λωλή λάλους εζάλισε…

    Επίσης λείπει ο Νεο Κιντ. Ελπίζω να είναι καλά.

  146. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    1) Να μάς πεί ο λαλίστατος Ιατρού (3 σχόλια στο παρόν νήμα) γιατί δεν ενημέρωσε τον κ. Σαραντάκο για την λογοκρισία της «Μήδειας» του Μπόστ από το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, που έχει σήμερα Σαββάτο πρωτοσέλιδη είδηση η «Εφ.Συν.

    Να μάς πεί ο αυτός Ιατρού γιατί στη χθεσινή ανάρτηση περί Ρένου Αποστολίδη + Ρεμπέτικου πήγε να πουλήσει μούρη ότι και καλά κάτι έχει φυλάξει από τα βιβλία του θρυλικού μαθηματικού Πέτρου Τόγκα, αναρτώντας το εξώφυλλο της Αλγέβρας, ενώ ο μακαρίτης Τόγκας έμεινε στην Ιστορία για την περίφημη «Θεωρητική Γεωμετρία» του. Κατεβάστε εδώ καί τις 840 σελίδες της μνημειώδους 25ης εκδόσεως

    2) Παρότι είναι εις βάρος ημών των ελληνόψυχων, η αποψινή μου αποκάλυψις θα αφήσει εποχή και θα χαροποιήσει τους χριστιανούληδες του Ιστολογίου. Ως γνωστόν, εδώ και χρόνια, δεκάδες ελληνολατρικές ιστοσελίδες (βλέπε π.χ. εδώ) διαδίδουν ότι η Χριστιανική Εκκλησία είχε απαγορεύσει τα Μαθηματικά + την Αριθμητική επειδή αντιτίθενται με το πνεύμα του Ευαγγελίου κλπ. Ακόμη και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης υιοθέτησε αυτή την άποψη σε κάποια έντυπά του, παραπέμποντας σε συγκεκριμένα αποσπάσματα από τον Ιουστινιάνειο και τον Θεοδοσιανό Κώδικα…

    Για να μή σάς κουράζω, πρόκειται για μιά τεράστια παρεξήγηση, που ξεκίνησε από το βιβλίο «Ελληνικά Μαθηματικά» («Εταιρεία Φίλων του Λαού», 1979) του θρυλικού ιστορικού των Ελληνικών Μαθηματικών, Ευαγγέλου Σταμάτη (1898 -1990). Στις σελ. 108 έως 111 του εν λόγω συγγράμματος, ο Σταμάτης αφιερώνει ένα υποκεφάλαιο στον Διωγμό των Μαθηματικών τον 4ο, 5ο και 6ο αιώνα μ.Χ., το οποίο αντιγράφουν + πετσοκόβουν εδώ και 30 χρόνια όλοι οι ελληνοβαρεμένοι για να βγάλουν σκοταδιστικό το Βυζάντιο, ότι τάχα είχε απαγορεύσει τα Μαθηματικά.

    Αναρτώ τα επίμαχα αποσπάσματα από το βιβλίο του Ευ. Σταμάτη, από όπου ξεκίνησε η όλη παρεξήγησις ότι ο Θεοδοσιανός και ο Ιουστινιάνειος Κώδιξ απηγόρευαν τα Μαθηματικά και την Αριθμητική

    Άς δούμε, για παράδειγμα, πώς μεταφράζει ο Αμερικανός μεταφραστής του Ιουστινιάνειου Κώδικος, Samuel Parsons Scott, (στο περίφημο βιβλίο του «The civil law», 1932) τον νόμο που έχω σε κόκκινες αγκύλες και ο Σταμάτης μεταφράζει «Την γεωμετρικήν τέχνην εκμανθάνειν και ασκείν δημοσία, ωφελεί. Η μαθηματική όμως τέχνη (σημ. εννοεί την αριθμητικήν) αξιόποινος ούσα απαγορεύεται»…

    «The Emperors Diocletian and Maximian, and the Caesars, to Tiberius.

    It is a matter of public interest to learn and practice the science of geometry, but the art of divination is damnable, and is strictly prohibited.

    Ordered at Sirmium, on the thirteenth of the Kalends of September, during the Consulate of the Caesars.»

    Προφανώς, η λατινική λέξις από το πρωτότυπο του Κώδικος που ο Σταμάτης μετέφρασε ως μαθηματικά, σημαίνει την μαντική τέχνη!.. Από εδώ ξεκίνησε όλη η παρεξήγησις ότι ο Ιουστινιάνειος Κώδιξ απηγόρευε τα Μαθηματικά, η οποία κάνει θραύση στις ελληνοβαρεμένες ιστοσελίδες…

  147. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λου,γατουλού

    -το ρολόι το κουάρτζ
    ποιος στο χάρισε
    -ένας λαρτζ!
    με κουστούμι και γραβάτα
    – για της Άγκυρας τη γάτα!

    Νιάου, ή σε συμπαθεί
    ή σε παρακολουθεί
    με το φίνο ρολογάκι
    που του φόρμαρε τσιπάκι

    Λες ο τύπος να χει χούι
    όλα σου να τα ακούει
    τις κουβέντες στα μιμίδια
    και τα νιάου στα κεραμίδια; 🙂

  148. loukretia50 said

    ΕΦΗ ΕΦΗ: ΄Λεπτομέρεια: δε φοράω ποτέ ρολόι!
    Μ’ ενοχλεί!
    Άρα, ό,τι και νάναι, είμαι πάντα εκτός βεληνεκούς.
    Και μισώ τις γραβάτες!

    Και επειδή μιλήσαμε για γυμναστική, επιδόσεις και λογοκρισία…
    Αυτό σίγουρα δε θα παρουσιαζόταν στη Βέροια!

    για σένα και όποιους ενδιαφέρονται…
    chorégraphie de Maurice Béjart
    Jorge Donn, Bolero-1982. https://youtu.be/m5CFJlzlGKM

  149. ΓΤ said

    @139 ΛΟΥ

    Ηφαιστειώνεται η γραφή, ξεσπά όπως Κρακατόα
    φιδοδινεύει το κορμί σαν ντρίμπλες του Ασαμόα
    Τον άγνωστο να γεύεσαι στο σίργουλο αράδων
    καθώς προβάλλει ο ώμος σου με πόρπη Εστιάδων
    κι όπως ανακλιντρώνεσαι γυμναίκα αειφόρος
    ορμονοφόρο αίσθημα πλησιφαές δακρύζω
    το βένθος το ιμερικό τώρα υποτονθορύζω
    λετριστικοί ανασπασμοί ψυχής η βυθοκόρος

  150. loukretia50 said

    149. ΓΤ
    Ίσως να είναι η γητειά – πλανεύτρα η Σελήνη
    και ξεχασμένα ονείρατα προβάλλει σε μια δίνη
    Σχήματα παίρνουν μαγικά σ΄ένα πανάρχαιο υφάδι
    Καλειδοσκόπιο αστεριών που φέγγουν μόνο βράδυ
    Και μόνο ξέφτια το πρωί απομένουν να κρατήσεις
    γιατί του Ήλιου η ζεστασιά καίει τις αναμνήσεις
    ΛΟΥ
    Ίσως νάναι το είδωλο, σπασμένου πια καθρέφτη
    Φαίνεται όμορφο αρχικά, πάντα στο τέλος πέφτει

  151. # 111, 119

    Ξαναθυμίζω πως το ποδόσφαιρο είναι ΠΟΛΥ πιο σοβαρό από την πολιτική. Ενώ αποκλείεται να δεις τον Βεϊρίνια στον ΟΣΦΠ, ποτέ δεν μπορείς να αποκλείσεις την μεταγραφή του Μπουμπούκου στην αριστερά -σε τρία τέρμινα- αν το θέλει ο λαός, στις διαθέσεις του οποίου υποκύπτει ο (κάθε) Μπουμπούκος της πολιτικής. Να μην αναφέρω (γνωστά) παραδείγματα μεταγραφής πολιτικών (αρσ.) και πολιτικών (θηλ.) από όλους τους χώρους νυχτιάτικα και σας στενοχωρήσω. Περί πολιτικής μπορείτε να γνωρίζετε, περί ΠΑΟΚοφροσύνης – αν δεν γίνεις ΠΑΟΚτσής- αποκλείεται

  152. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Για τόσο κάφρους μάς περνάς, κύριε Gpoint (151) και νομίζεις ότι είμαστε τελείως ανιστόρητοι; Ο Δομάζος δεν πήγε στην ΑΕΚ, κι ο Αντωνιάδης στον Ολυμπιακό; Ο Δεληκάρης κι ο Κυράστας δεν πήγαν στον ΠΑΟ; Ο Σαλπιγγίδης δεν πήγε από τον ΠΑΟΚ στον Παναθηναϊκό;

    Είναι ώρα να μάθεις, κ. Gpoint μου, ότι οι ποδοσφαιριστές είναι πολύ περισσότερο «πουτάνες» από τους πολιτικούς και πάνε με όποιους τους τα σκάσει. Αν όντως πιστεύεις το αντίθετο, πρέπει να πάς να σε κυττάξει κανένας γιατρός, πρίν σε κλείσουν στο Δρομοκαΐτειο

  153. Γς said

    135:

    >αλλά βλέπω ότι γνωρίζεις τον Μάμο, μπράβο.

    Ενας μόνο γνωρίζει τον Μάμο, δω μέσα.

    Ναι, ήταν φιλαράκι και συμμαθητής του Γς.

    https://sarantakos.wordpress.com/2017/03/13/aquavitae/#comment-420187

  154. Γς said

    153:

    Μάμος, αλλά και Μάμης [που την έλεγαν Τασούλα]

    https://caktos.blogspot.com/2013/09/blog-post_7433.html

  155. # 152

    Ασχετίλας είσαι εξαδελφοδιάβολε ! Ο Σαλπιγγίδης πήγε στον ΠΑΟ για να τον σώσει οικονομικά και ξαναγύρισε, όπως και ο Δομάζος με τον Αντωνιάδη που πήγανε απλώς για ένσημα. Με παίκτες του ΟΣΦΠ δεν ασχολούμαι, είναι πορωμένοι μέχρι μυελού οστέων εκ κατασκευής, όπως τα μέλη ακραίων οργανώσεων.
    Εχεις δει πολλούς πολιτικούς να επιστρέφουν στο αρχικό τους κόμμα (άσε που οι ομάδες παραμένουν οι ίδιες ενώ τα κόμματα ΕΡΕ, ΕΚ, ΕΔΑ κ.λ.π. διαλύονται ) Να τα σκέπτεσαι αυτά πριν γράψεις

  156. Γς said

    Τελευταία μεζεδάκια του 2018

    Τελευταία πανσέληνος του 2018

    National Geographic: Το Instagram υποκλίθηκε στην τελευταία πανσέληνο του 2018 στην Ακρόπολη – Πάνω από 1,1 εκατ. like

    Κι ένα τελευταίο μεζεδάκι σχολιαστή:
    From a rooftop in Athens capturing the last full moon of 2018 rising above Propylaea, the monumental gate of the ancient Acropolis hill, next to the 2500 BC Parthenon temple.

  157. BLOG_OTI_NANAI said

    146: Ρε μπάρμπα, τις ίδιες ηλιθιότητες γράφετε οι νεοπαγανιστές εδώ και 25 χρόνια. Δεν έχετε βαρεθεί;
    Οι Πατέρες της Εκκλησίας με υπερηφάνεια περιέγραφαν οι ίδιοι, ή περιγραφόταν στους βίους τους ότι ήταν γνώστες των ελληνικής παιδείας και φυσικά της αριθμητικής και της Γεωμετρίας. Ο Κοσμάς ήταν ο δάσκαλος του Ιωάννη Δαμασκηνού.

    Κοινή λογική μικρού παιδιού χρειάζεται για να καταλάβει κάποιος πως όταν οι «μαθηματικοί» καταδικάζονται ανάμεσα σε αυτούς που φτιάχουν φυλαχτά, αστρολόγους, μαγγανείες κ.λπ. είναι φανερό ότι πρόκειται για έκφραση της εποχής που αναφέρεται σε αριθμοσοφίες, αριθμολογίες κ.λπ. με στόχο τις μαγικές προβλέψεις ή την επιρροή επάνω στους ανθρώπους.

    Άντε σύνελθε και άσε τις γνωστές σας κουταμάρες, αρχαιοβαρεμένε απατεώνα…

  158. Alexis said

    #147, 150: Έξοχα αμφότερα!!! Η νύχτα εμπνέει…

    #156: Ε, μην το παρακάνουμε κιόλας! Είπαμε ότι έχουμε αρχαίο πολιτισμό, αλλά όχι, το 2500 π.Χ. δεν χτίζαμε Παρθενώνες! 🙂

  159. Alexis said

    #157: Έλα ρε Μπλογκ, μια φορά είπε κι αυτός να κάνει τα πικρά γλυκά και να πει την αλήθεια και τον αποπήρες.
    Τώρα θα θυμώσει και θα προβεί εις συνταρακτικάς αποκαλύψεις! 😆

  160. spiral architect 🇰🇵 said

    Ο συνήγορος υπεράσπισης των αστυνομικών των εμπλεκομένων στη δολοφονία Ζακ Κωστόπουλου στο τουίτερ:

    (κλικ για να διαβάσετε την απάντηση γνωστού μπλόγκερ)

  161. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    156: αρκετά ύποπτη αυτή η φωτό με τη σελήνη πάνω από την Ακρόπολη (εκτός του 2500 B.C, 🙂 ).
    Στην ανάλυση θορύβου διακρίνεται ένας *γεωμετρικά τέλειος* κύκλος, σαν να έχει αποκοπή από αλλού, γύρω από τη σελήνη!

  162. BLOG_OTI_NANAI said

    159: Έχεις δίκιο! Τώρα είδα στο τέλος αυτό που λέει, «μαθηματικά, σημαίνει την μαντική τέχνη«. Ποιος ξέρει τι του ‘πεσε στο κεφάλι και γράφει κάτι τέτοιο.

    Έχει πλάκα πάντως που μιλάει για «ελληνοβαρεμένους» και αυτός ο ίδιος μια-δυο μέρες πριν, μας παρέθεσε ανοησίες από βιβλίο ελληνοβαρεμένου που έλεγε ότι οι Χριστιανοί δεν αποδέχονταν την Ιατρική την ώρα που οι μεγαλύτεροι Πατέρες της Εκκλησίας μιλούσαν για το αγαθό της Ιατρικής και ο Χρυσόστομος ευγνωμονούσε τους γιατρούς που τον θεράπευαν…

  163. Γς said

    161:

    Κάποια φωτοπουστιά πρέπει νά’ χει κάνει ο φωτορεπόρτερ Muhammed Muheisen

    [a two-time Pulitzer Prize winning photographer and the recipient of numerous international awards. He is a National Geographic photographer and the founder of the Dutch non-profit organization Everyday Refugees Foundation]

    Μάλλον μετέφερε τμήμα φωτογραφίας της Σελήνης του 2500 BC σε φωτό που τράβηξε προχτές στην Αθήνα

  164. Γιάννης Κουβάτσος said

    151: Τερζανίδης, Ασλανίδης και Αναστασιάδης στον Παναθηναϊκό, Κωστίκος, Γούναρης, Ορφανός στον Ολυμπιακό…Έτσι, χωρίς γκουγκλάρισμα, ό,τι θυμήθηκα εντός δευτερολέπτων και μόνο από παλιούς παίκτες, που παίζαν για τη …φανέλα. 😛 Να και μια φορά που θα συμφωνήσω απολύτως με τον Βάτμαν. Ξεκόλλα, Τζι.

  165. Γιάννης Κουβάτσος said

    151: Και πριν πεις ότι όλοι αυτοί έκαναν την καριέρα τους στον ΠΑΟΚ και πήγαν στα 28 και στα 30 στις μεγάλες ομάδες, θα σου θυμίσω, Τζι, ότι τότε οι ποδοσφαιριστές ήταν δέσμιοι των ομάδων με τις οκταετίες. Αν ίσχυε το καθεστώς των συμβολαίων, θα είχαν λακίσει πολύ νωρίτερα.

  166. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    148 Lou, το 147 «ποιητική…αγρία» 🙂
    (υποτίθεται) πάνω στο «Κανίς» του Λογό.
    Σνιφ, δεν έγινε΄(δεν το έκανα) αντιληπτό 😦
    Η γραβάτα «δένει» με τη γάτα, αυτό. Συγγνώμη αν σε πρόσβαλα 🙂 .

    Καλημέρα.

  167. π2 said

    146:

    Προφανώς, η λατινική λέξις από το πρωτότυπο του Κώδικος που ο Σταμάτης μετέφρασε ως μαθηματικά, σημαίνει την μαντική τέχνη!

    E, αφού έκανες τον κόπο, βάλε και τo πρωτότυπο: Artem geometriae discere atque exerceri publice intersit. Ars autem mathematica damnabilis interdicta est.

    Από τον Αύγουστο και μετά mathematicus είναι ο αστρολόγος και ars mathematica η αστρολογία και μάλιστα κατά κανόνα με αρκετά αρνητική χροιά. Ars mathematica καταλήγει να σημαίνει την κομπογιαννίτικη αστρολογική μαντεία.

  168. # 164

    Μεταγραφές γινότουσαν και πριν την οκταετία απλά χρειαζότανε η συγκατάθεση του συλλόγου. Οι δύο παίκτες που αναφέρεις είναι αυτοί που κατηγορήθηκαν ατύπως για την ποδοσφαιρική τιμιότητά τους την επόμενη χρονιά από την κατάκτηση του πρωταθλήματος για αγώνα με την ομάδα στην οποίαν κατέληξαν, μια που στον ΠΑΟΚ ήταν αδύνατον να σταθούν και δεν ήταν από τα σπλάχνα του συλλόγου, ούτε ανακατεύθηκαν με αυτόν σαν παλαίμαχοι. Για τον Αναναστασιάδη τα έχουμε πει, πριν λίγα χρόνια ήταν ο προπονητής της παράγκας , σήμερα της εθνικής, υπάρχουν ακόμα μερικοί αφελείς ΠΑΟΚτσήδες που τον πιστεύουν για αθώο…
    Εχω προσωπική εμπειρία από τον φίλο μου, διαιτητή που μου εκμυστηρεύθηκε-αρκετά χρόνια μετά- πως ήταν το μοναδικό ματς που ήξερε πως τα είχε πάρει κι ο διαιτητής αφού τον πληροφόρησαν πως τα είχαν πάρει κάποιοι παίκτες !
    Οι άλλοι που αναφέρεις έπεσαν θύματα της καταστροφικής πολιτικής του «φυτεμένου» από το ΠαΣοΚ Καλαφάτη, αρχή του οικονομικού χάους στον ΠΑΟΚ. Εξ αυτών οι Κωστίκος και Ορφανός επανήλθαν, ο Γούναρης ανέκαθεν ήταν ξένο σώμα (καλός αλλά βρωμικος παίκτης) στον γάβρο βρήκε το λιμάνι του.
    Γενικά αν ψάχνεις για Εφιάλτες θα βρεις πολλούς ειδικά σε εποχές που δεν είχαν ικανοποιητικές αμοιβές. Να μην ξεχνάς όμως πως ο ΠΑΟΚ είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ομάδα από τις μεγάλες ομάδες Αθηνών -Πειραιά- Θεσσαλονίκης που δεν έχει κατηγορηθεί για δωροδοκία, άσχετο αν την έχει πληρώσει ΜΟΝΟ ο Ηρακλής κι αυτός σε αγώνα με τον ΠΑΟΚ !!! (δεν είμαι σίγουρος για τον Πανιώνιο, είμαι για ΠΟΚ, Εθνικό, Αρη και φυσικά Ηρακλή )

  169. sarant said

    146-167 και αλλού: Θέλει βέβαια άρθρο για αυτή τη μετατόπιση της σημασίας. Έχει πολύ ενδιαφέρον.

  170. loukretia50 said

    ΕΦΗ ΕΦΗ : Ξέρω πολύ καλά πόσο παιχνιδιάρικα μας σέρνουν οι ρίμες! ακόμα και με γραβάτες!!!

    Αυτά για σένα – αν σ΄αρέσει ο χορός!
    Alice’s Adventures in Wonderland – Mad Hatter’s Tea Party (The Royal Ballet)

    Yuka Fukuda Esmeralda variation https://youtu.be/KRjsdpSL6z4

    Polina Semionova (HD – Ballet – H. Grönemeyer – instrumental) https://youtu.be/UaO7bS5Ky6M

  171. loukretia50 said

    Κακτούλη ατακτούλη, καλημέρα!
    Αξίζεις μια αφιέρωση γιατί ήσουν φρόνιμος!
    Μάλλον εσύ προτιμάς διαφορετικό στυλ

    «Red Giselle» – Ballerina and Chekist pas de deux, I act.

  172. loukretia50 said

    171 συνέχεια
    Ουπς! δεν περίμενα να φαίνεται το βίντεο!
    Ο μαγνητισμός σου φταίει! Καλά που ακόμα νυστάζει η μαρμάγκα!

  173. loukretia50 said

    Εξιλεώνομαι – και τέρμα! – για την περίεργη πόζα που μας προέκυψε από ολόκληρη θαυμάσια χορογραφία, με μια αφιέρωση στους στυλοβάτες της ηθικής, απ΄όποια ήπειρο κι αν προέρχονται :

    La fille mal gardée – The Clog Dance from Act I (The Royal Ballet)

  174. Jane said

    # 128
    Τώρα είδα το σχόλιό σας.
    Να με συγχωρείτε αλλά τα εγκλήματα της ναζιστικής Γερμανίας δεν συγκρίνονται με άλλα.
    Και δεν είναι θέμα ποσότητας.
    Φυσικά και υπήρξαν στρατοί και κυβερνήσεις που εκτέλεσαν μαζικά κόσμο και βίασαν και βασάνισαν, όπως η Ιαπωνία.
    Οι ναζί όμως έκαναν τον θάνατο και την κτηνωδία βιομηχανία μέσω της επιστήμης. Σαπούνι από ανθρώπινο κρέας , πορτοφόλια από ανθρώπινο δέρμα για αναμνηστικά και φούρνους μαζικής εξόντωσης με αέρια, δεν θυμάμαι να έγιναν αλλού…

    Δεν δικαιολογείται λοιπόν ούτε άγνοια ούτε αδιαφορία.
    Το προηγούμενο σχόλιό μου ήταν σαφές. Τα προϊόντα αυτά προορίζονται για την Ευρώπη που ξέρει τα εγκλήματα.
    Δεν είναι τυχαίο αυτό.
    Αν οι Ασιάτες έχουν μια «ιδιαίτερη υποκουλτούρα» , θα τα προωθούσαν στις δικές τους κοινωνίες τους και μόνο.
    Τα κατασκευάζουν όμως για ευρωπαϊκές χώρες επειδή ξέρουν πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση αποενοχοποίησης και μια προσπάθεια να ξεχάσουμε. Χώρια η αναζωπύρωση του εθνικισμού και του φασισμού. Άρα οι κατασκευαστές και οι σχεδιαστές (που είναι και ευρωπαϊκών εταιρειών) ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν.

    Η φωτογραφία απεικονίζει αποκριάτικη στολή που πουλιούνταν σε κατάστημα της Θεσσαλονίκης. Η στολή έχει τίτλο «Χίτλερ»

  175. Μαρία said

    Τον θόλο του καμπαναριού της εκκλησίας της Ανάστασης, στο Ημεροβίγλι, έπληξε ισχυρός κεραυνός τα ξημερώματα της Κυριακής 16 Δεκεμβρίου 2018. Ανοίχτηκε μια ευδιάκριτη διαμπερής τρύπα, ενώ θραύσματα του θόλου σκορπίστηκαν στα γύρω κτήρια.
    https://atlantea.news/keravnos_simadevei_kampanario_sto-imerovigli/

    Αλλά ο Άλεξ το αίμασουυπογραφή Βόρειος Ήπειρος Γη ελληνική https://twitter.com/AlexGavriilidis/status/1078919260993454080

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    174:»επειδή ξέρουν πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση αποενοχοποίησης και μια προσπάθεια να ξεχάσουμε.»
    Ακριβώς. Κι όχι μόνο αποενοχοποίησης αλλά και αναθεώρησης και μεταμοντέρνας σχετικοποίησης. Αυτό με ενοχλεί σ’ αυτή την ιστορία.

  177. Γιάννης Ιατρού said

    175: Κι ένα εκκλησιαστικό μπλογκ το έβαλε έτσι (…έκτακτο…έσπασαν τον Τίμιο Σταυρό…), θα τους καθοδηγεί η «χριστιανική αγάπη» 🙂

  178. Μανούσος said

    Παρατηρήστε όμως ότι σχεδόν σε όλες τις αμερικανικές ταινίες και σειρές (ειδικά τα τελευταία χρόνια) υπάρχει μία αναφορά στους Ναζί και στον Χίτλερ, ώστε να μη ξεχνιέται ποτέ.
    Στην Ελλάδα πάλι είμαστε πολύ χαλαροί τύποι με αυτό το θέμα ακόμη και εξ αριστερών.
    Λησμονούμε εύκολα ότι μετέχουμε σε μία Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία αποτελείται -εξαιρουμένης της Πολωνίας- από τους συνεταίρους της Ναζιστικής Γερμανίας (ειδικά τώρα με το Μπρέξιτ).
    Από την μια λέμε ότι οι τωρινοί δεν είναι ίδιοι με τους παλιούς, πλην όμως κάθε ημέρα διαψεύται η άποψη αυτή από τα γεγονότα.

  179. Avonidas said

    #174. Να με συγχωρείτε αλλά τα εγκλήματα της ναζιστικής Γερμανίας δεν συγκρίνονται με άλλα.
    Και δεν είναι θέμα ποσότητας.

    Μόνο αν πιστεύει κανείς ότι οι Κινέζοι δε μετράνε για άνθρωποι.

    Φυσικά και υπήρξαν στρατοί και κυβερνήσεις που εκτέλεσαν μαζικά κόσμο και βίασαν και βασάνισαν, όπως η Ιαπωνία.

    Και πέθαναν γαλήνιοι κι ελεύθεροι στα σπιτάκια τους.

    Οι ναζί όμως έκαναν τον θάνατο και την κτηνωδία βιομηχανία μέσω της επιστήμης. Σαπούνι από ανθρώπινο κρέας , πορτοφόλια από ανθρώπινο δέρμα για αναμνηστικά και φούρνους μαζικής εξόντωσης με αέρια, δεν θυμάμαι να έγιναν αλλού…

    Για ρίξτε μια ματιά εδώ, και πείτε μου αν είναι αρκετά βιομηχανοποιημένο για τα γούστα σας.

    «Instead of being tried for war crimes after the war, the researchers involved in Unit 731 were secretly given immunity by the U.S. in exchange for the data they gathered through human experimentation.»

    Δεν δικαιολογείται λοιπόν ούτε άγνοια ούτε αδιαφορία.

    Αυτό που επιδεικνύετε στο σχόλιό σας πώς θα το περιγράφατε;

    Τα κατασκευάζουν όμως για ευρωπαϊκές χώρες επειδή ξέρουν πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση αποενοχοποίησης και μια προσπάθεια να ξεχάσουμε.

    Έχουμε ξεχάσει ήδη τα εγκλήματα που δεν αφορούν Ευρωπαίους, ή μάλλον δεν τα μάθαμε ποτέ, όπως ξεκάθαρα δείξατε. Στη συνείδηση των Γερμανών μετά τον Β’ ΠΠ κυριαρχούσε η ανάγκη να εξιλεωθούν· τους πήρε κοντά δυο γενιές για να πάψουν να αισθάνονται προσωπικά υπεύθυνοι για τον ναζισμό, και να σηκώσουν ξανά κεφάλι τα διάφορα φαιά φυντάνια. Στην Ιαπωνία, κάθαρση δεν έγινε ποτέ.

  180. Avonidas said

    #179. Για να μην παρεξηγούμαστε: ο σκοπός μου εδώ δεν είναι να δικαιολογήσω μια κτηνωδία με μια άλλη (το βρίσκω ύβρη να βάζουμε τις γενοκτονίες και τα εγκλήματα πολέμου στην πλάστιγγα), αλλά να καταδείξω τις επιλεκτικές μας ευαισθησίες και την υποκριτική μας αγανάκτηση, όταν τα εγκλήματα στα οποία ΕΜΕΙΣ είμαστε ιστορικά ευαίσθητοι περνάνε στο ντούκου από άλλους λαούς, τη στιγμή που εμείς έχουμε καταδικάσει στη λήθη τα όσα πάνδεινα έχουν τραβήξει εκείνοι.

    Όταν απαιτούμε όλος ο πλανήτης να μην ξεχάσει ποτέ τη φρίκη του ναζισμού (μια αξιέπαινη ιδέα, σε γενικές γραμμές), καλά θα κάνουμε να θυμόμαστε κι εμείς ολόκληρη την ιστορία, κι όχι μόνο τα κεφάλαια που χτύπησαν την πόρτα μας.

  181. Jane said

    Αυτά που αναφέρετε είναι γνωστά από χρόνια. https://www.rizospastis.gr/story.do?id=537166
    Η μόνη χώρα είχε δικάσει εγκληματίες της μονάδας 731 ήταν η Σοβιετική Ένωση.

    Παρόλα αυτά.
    Τίποτα δεν συγκρίνεται με τη ναζιστική θηριωδία.
    Αν δεν το καταλαβαίνετε, λυπάμαι. Τέλος.

  182. 127, … Ε, οχι και «μπαρντόν εν Μαδρίτη»!
    «Περδόν εν Μαδρίτη» … 🙂 …

    Con
    «μπαρντόν εν Μαδρίτη»
    se perdió el balón!

  183. Avonidas said

    #181. Κι εγώ λυπάμαι, γιατί βλέπω απλώς να επαναλαμβάνετε τη θέση σας. Αυτό δεν είναι επιχείρημα.

  184. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    183 Αβο, με όλη την αγάπη μου, αλλά αυτόν που έκαψε τη δική σου τη γούνα, θυμάσαι κι αναθεματίζεις πρώτον και πρώτα. Οι δικές μας πληγές από τα Χιτλερικά εγκλήματα τρέχουν ακόμη. Το «κι αλλού σκοτώθηκαν/σκοτώνονται» σα να λοξεύει κάθε φορά την κουβέντα.

    σ.σ. με τράβηξαν οι νεκροί μου απ΄το μανίκι, όχι για να «σου την πω», ειλικρινά. Η μάνα μου έφυγε με την αγριάδα στην καρδιά που δεν τη γιάτρεψε ούτε η αγάπη των παιδιών της.

  185. Pedis said

    Πάντως, ναζιστική αποκάθαρση δεν έγινε στη Γερμανία (εννοώ τη Δυτική, δεν γνωρίζω σχεδόν καθόλου τι έγινε στην Ανατολική). Το ότι σχηματιστηκαν μερικές δεκάδεςς χιλιάδες δικογραφίες, ένα μικρό μερος από αυτές κατέληξαν στο ακροατήριο και καταδικάστηκαν λιγότεροι από χίλιοι εγκληματίες για πολλαπλάσια των χιλιών μαζικών εγκληματων δεν λέγεται κάθαρση αλλά κουκούλωμα και κοροιδία.

    Στην Ιαπωνία καταδικάστηκε μια δεκάδα εγκληματιών για έναν αριθμό μαζικών εγκλημάτων παρόμοιου με εκείνον των ναζί. Στην Ιταλία, μετά την αμνηστία Τολιάτι, λίγοι παραπάνω, με πολλά μαζικά εγκλήματα, που αν δεν ήταν μια χούφτα ιστορικοί, θα είχαν περάσει στη λήθη.

  186. Pedis said

    Αβό, στο #108 σε θέλω …

  187. Pedis said

    # 185 τέλος,

    Στην Ιταλία, μετά την αμνηστία Τολιάτι, λίγοι παραπάνω ->

    Στην Ιταλία, πριν την αμνηστία Τολιάτι, λίγοι παραπάνω

    αλλά σχεδόν κανείς υψηλόβαθμος φασίστας ή στρατιωτικός

  188. Avonidas said

    #184. Έφη, αυτό λέω κι εγώ, ότι μεροληπτούμε. Και η μεροληψία μας έχει συνέπειες βλαβερές και μακροχρόνιες, γιατί όποιος δεν τιμωρείται για το έγκλημά του αποθρασύνεται.

    Αλλά αυτό το «ο ναζισμός δεν συγκρίνεται με τίποτα» δεν πηγάζει μόνο από τα προσωπικά μας τραύματα· έχουν περάσει υπερβολικά πολλά χρόνια για να προβάλουμε αυτή τη δικαιολογία. Όχι, υπάρχουν βαθύτεροι και λιγότερο αθώοι ιδεολογικοί λόγοι που μετέτρεψαν τον ναζισμό από ιστορικό έγκλημα σε αρχετυπικό κακό.

    Ο ναζισμός έχει και προηγούμενα και ανάλογα και εξήγηση και υπόβαθρο, αλλά προτιμούμε να μην τα βλέπουμε. Είναι πιο βολικό να έχεις έναν αναγνωρίσιμο ιστορικό έχθρό να πολεμήσεις επειδή βαριέσαι να εκπονήσεις ένα ρεαλιστικό πολιτικό πρόγραμμα. Είναι πιο εύκολο να αφορίζεις τον ναζισμό και να προπονείς τα εξαρτημένα αντανακλαστικά σου στη σημειολογία του, παρά να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου να επαγρυπνά και να αναγνωρίζει το κακό στις διαφορετικές εκφάνσεις του.

  189. Avonidas said

    #185. (εννοώ τη Δυτική, δεν γνωρίζω σχεδόν καθόλου τι έγινε στην Ανατολική)

    Στην Ανατολική άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Έφυγαν οι σβάστικες και τα χάιλ Χίτλερ κι έμεινε ο σωβινισμός κι ο ολοκληρωτισμός που ήταν κι η μήτρα όλου του κακού.

    Τα καμώματα της Στάζι θα τα χαιρόταν πολύ η Γκεστάπο.

  190. Μανούσος said

    Δυστυχώς ήδη το 2000 υπήρχε Γερμανίδα (σε πόλη της Βαυαρίας) που διαμαρτυρόταν σε συζήτηση σε λεωφορείο για το πόσο κακοί είναι οι Αμερικανοί που εισέβαλαν στο Ιράκ και ως παράδειγμα έφερνε την απόλυση του πατέρα της επειδή ήταν γραμμένος στο ναζιστικό κόμμα. Αυτά φωναχτά και δεν αντιδρούσε ψυχή μέσα στο λεωφορείο…

  191. Μανούσος said

    Γενικά υπήρξε ένα όχι ξεθάρρεμα, αλλά σταδιακή αποθράσυνση πολλών Γερμανών μετά το Μουντιάλ της Γερμανίας.

  192. Avonidas said

    #185. Κοίταξε, θα συμφωνήσω πέρα ως πέρα ότι η Νυρεμβέργη ήταν μια στημένη δίκη-σώου, όπου οι κατηγορούμενοι απλώς συνέβαινε να είναι ένοχοι (και πάλι όχι για όλες τις κατηγορίες, τους φόρτωσαν και μερικές άσχετες, αλλά αυτό είναι πταίσμα, ας το αγνοήσουμε). Αλλά για να γινόταν «κάθαρση» όπως φαντάζομαι την εννοείς, θα ‘πρεπε η Γερμανία να γίνει ένα αχανές κάτεργο, ή να σβηστεί τελείως απ’ τον χάρτη.

    Αυτό το τελευταίο, μάλιστα, ήταν ένα σενάριο που το εξέταζαν οι Σύμμαχοι στα σοβαρά. Κι ίσως να το είχαν κάνει (πλήρης αποβιομηχάνιση κι αποστρατικοποίηση της Γερμανίας), αν δεν είχε ήδη ξεκινήσει ο Ψυχρός Πόλεμος, οπότε και χρειάζονταν τις δύο Γερμανίες ως αναχώματα και δορυφόρους.

  193. Pedis said

    # 189 – δεν το γνωρίζω. Δώσε μας τις πηγές σου που να δικαιολογού τον κατηγορηματικό τόνο να το συζητήσουμε καλύτερα.

    Πάντως, είναι αναντίρρητο δεδομένο ότι οι ναζί με λερωμένη τη φωλιά τους στο ανατολικό μέτωπο και στα στρατόπεδα εξόντωσης και συγκέντρωσης έκαναν τα πάντα από τα τέλη Απριλίου του ’45 να περάσουν στην δυτικοσυμμαχική ζώνη. Συμφωνείς;

  194. Pedis said

    # 192 – δεν ξέρω, αλλά από αξιωματικός και πάνω των ες-ες δεν θα επρεπε να κυκλοφορεί ελεύθερος μέχρι το 1980, ας πούμε. Τουλάχιστον, ας προχωρούσαν σε τόσες εκκαθαρίσεις του δημόσιου στίβου όσες έγιναν μετά την ενοποίηση στην λαική Δημοκρατία της Γερμανίας …

    # 185 – Η δίκη της Νυρεμβέργης ήταν και σωστή και καλή και δίκαιη. Αν πρέπει, για να τιμωρηθεί ένας ναρκέμπορος να τιμωρηθούν πρώτα όλοι οι μπάτσοι που προωθούν με χίλιους τρόπους ναρκωτικά ή εκείνους τους δικαστές που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, τότε δεν βγαίνει άκρη, έτσι;

  195. Pedis said

    δημόσιου στίβου -> δημόσιου βίου

  196. ΚΩΣΤΑΣ said

    174 –> … Σαπούνι από ανθρώπινο κρέας , πορτοφόλια από ανθρώπινο δέρμα για αναμνηστικά και φούρνους μαζικής εξόντωσης με αέρια, δεν θυμάμαι να έγιναν αλλού…

    188 –> … Είναι πιο εύκολο να αφορίζεις τον ναζισμό και να προπονείς τα εξαρτημένα αντανακλαστικά σου στη σημειολογία του, παρά να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου να επαγρυπνά και να αναγνωρίζει το κακό στις διαφορετικές εκφάνσεις του.

    Διάβασα με ενδιαφέρον τα τελευταία σχόλια. Θα συμφωνήσω με το @174, ότι τα ναζιστικά εγκλήματα ήταν ιδιαιτέρως ειδεχθή και δεν έχουν αντίστοιχο.

    Αν μιλάμε όμως για το σήμερα, θα συμφωνήσω με την κατακλείδα του @188, ότι πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας να επαγρυπνούν και να αναγνωρίζουν το κακό στις διαφορετικές εκφάνσεις του, να το καταδικάζουμε και να το πολεμάμε, για να μην το ξαναβρούμε μπροστά μας.

  197. Avonidas said

    #196. Θα συμφωνήσω με το @174, ότι τα ναζιστικά εγκλήματα ήταν ιδιαιτέρως ειδεχθή και δεν έχουν αντίστοιχο.

    Από ένα σημείο κι έπειτα, δεν έχει νόημα να το συζητάμε, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό σας. Εφόσον η Jane παραδέχτηκε ότι δεν είναι ζήτημα έκτασης (όχι ότι θα άλλαζε κάτι), μπορείτε να μου δώσετε ένα παράδειγμα ναζιστικού εγκλήματος που να είναι ιδιαιτέρως πιο ειδεχθές από όσα έκαναν οι Ιάπωνες σε Κινέζους αιχμαλώτους πολέμου;

    Ναι, είναι απεχθές κι ανατριχιαστικό και κτηνώδες να φτιάχνεις σαπούνι από ανθρώπινα υπολείμματα. Αλλά δεν είναι λιγότερο απεχθές να θάβεις ανθρώπους γυμνούς στον πάγο και μετά να τους ακρωτηριάζεις χωρίς αναισθητικό για να μελετήσεις τα κρυοπαγήματα. Δεδομένου μάλιστα ότι και στις δύο περιπτώσεις η κτηνωδία δεν υπαγορεύτηκε από σαδισμό, αλλά από την πιο ψυχρή υπολογιστική λογική που έχει υπάρξει.

    Πώς βάζετε τέτοια πράγματα στο ζύγι; Πραγματικά ήθελα να ‘ξερα.

  198. ΚΩΣΤΑΣ said

    197 Με το δικό μου σκεπτικό, που μάλλον δεν διαφέρει και από το δικό σου, με όποιον τρόπο και αν θανατώσεις κάποιον, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, γι’ αυτό συμφωνώ με την δική σου κατακλείδα. Όμως φούρνους με χιλιάδες νεκρούς, μόνο στους ναζί συναντάμε, που όπως προείπα δεν αλλάζει την ουσία. Δεν προσπαθώ να σε πείσω ότι εγώ έχω δίκιο, απλά σου παραθέτω την δική μου γνώμη.

  199. Avonidas said

    #198. Στην ουχρονία (κατά Σαραντάκο) του Philip K. Dick, «The Man in the High Castle», ο Άξονας έχει κερδίσει τον Β’ ΠΠ, και οι ΗΠΑ έχουν διαιρεθεί σε 3 ζώνες, υπό την κατοχή των Ιαπώνων και των Ναζί συν μια ουδέτερη ζώνη στα κεντρικά.

    Δύο Αμερικάνοι χαρακτήρες συζητούν για το ποιος από τους κατακτητές τους είναι ο χειρότερος, κι ο ένας από τους δύο λέει ότι τουλάχιστον οι Ιάπωνες δεν έφτιαξαν φούρνους.

    Τώρα, όταν Philip K. Dick έγραψε το μυθιστόρημα, η έκταση των Ιαπωνικών εγκλημάτων πολέμου δεν ήταν ευρέως γνωστή στη Δύση. Αλλά ακόμα κι έτσι, όσο το σκέφτομαι και το ξανασκέφτομαι, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τόσος κόσμος έχει κολλήσει έτσι στους φούρνους σαν να ‘ταν κάτι το ουσιώδες, ενώ στην πραγματικότητα είναι το πλέον αδιάφορο στοιχείο της υπόθεσης. Μάλλον οι εικόνες κι οι συνειρμοί είναι πολύ ισχυροί.

    Οι φούρνοι κι οι θάλαμοι των αερίων ήταν η «λύση» (ας μου συγχωρεθεί η έκφραση) των Ναζί στο καθαρά λογιστικό πρόβλημα: πώς να σκοτώσουν και να ξεφορτωθούν έναν τεράστιο αριθμό πτωμάτων όσο γίνεται πιο γρήγορα. Όλη η κακία και η μοχθηρία ήταν συγκεντρωμένη στο Σχέδιο που έκανε τους φούρνους και τους θαλάμους αερίων απαραίτητους.

    Αν μπορείς να δεις έναν άνθρωπο όχι σαν άνθρωπο αλλά σαν αντικείμενο, σαν πρώτη ύλη· αν μπορείς να τον σκοτώσεις χωρίς να νιώσεις τίποτα, και να πας το βράδυ στο σπιτάκι σου και στα παιδιά σου, τότε μπορείς να σκοτώσεις 6 εκατομμύρια. Χρειάζεσαι μόνο την ευκαιρία και το χρόνο.

    Και τώρα πρέπει να ζητήσω συγγνώμη γι’ αυτή την άκρως μακάβρια κουβέντα που ανοίξαμε χρονιάρες μέρες. Νομίζω πως είναι καλύτερα να το λήξουμε εδώ.

  200. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    184 – Η μεροληπτική ευαισθησία είναι πολύ επικίνδυνη, εύκολα δικαιολογεί τα «άλλα» εγκλήματα, δεν είναι τυχαίο που κανείς δεν μιλάει για τον μεγαλύτερο εγκληματία στην ανθρώπινη ιστορία, ούτε το ότι διδασκόμαστε μεροληπτική ιστορία.
    Όσο για τον Χίτλερ, είναι τουλάχιστον γελοίο να πιστεύει κανείς πως αυτός ο ψυχοπαθής κατάφερε να κυριαρχήσει μόνος του στην μεγάλη πλειψηφία των Γερμανών, υπήρχε έτοιμο το κοινωνικό υπόβαθρο αποδοχής κι όπως βλέπουμε (όσοι θέλουμε να δούμε) 80 χρόνια μετά, ο κόσμος είναι ίδιος και χειρότερος θα έλεγα, γιατί τώρα ξέρει.
    Μόνο αλλαγή αφέντη θέλουν οι ανθρώπινες μάζες, όχι ελευθερία.

  201. Theo said

    Αρκετά ωραία, αν και μακάβρια, η συζήτησή σας.
    Συμφωνώ μέχρι κεραίας με τον Αβονίδα που τα λέει νηφάλια, πολύ καλύτερα και σαφέστερα απ’ ό,τι θα τα ‘λεγα εγώ, αλλά κατά βάσιν συμφωνώ και με τον Κώστα και με τον Λάμπρο.

    Ας ελπίσουμε τη νέα χρονιά (και τις επόμενες) να μη ξαναδούμε τέτοιας έκτασης μαζικές δολοφονίες σαν αυτές που σημάδεψαν τον προηγούμενο αιώνα. (Πάντα θέλω να βλέπω μισογεμάτο το ποτήρι, όχι μισοάδειο).

  202. Christos said

    Όσον αφορά το ναζισμό, πέρα από τη βιομηχανοποίηση του φόνου, υπήρχε κι άλλη μια «λεπτομέρεια» που κάνει τα εγκλήματά του πραγματικά να ξεχωρίζουν: η συλλογική παράνοια που τα συνόδευε / προκαλούσε. Δε γνωρίζω άλλη περίπτωση λαού που να θεωρούσε τον εαυτό του απόγονο υπεράνθρωπων Αρείων, κληρονομικό διαφεντευτή της οικουμένης και αυτόκλητο κριτή του ποια φυλή άξιζε να συνεχίσει να ζει ή όχι. Κι άλλοι λαοί επέδειξαν προκλητική αδιαφορία για την τύχη ολόκληρων πληθυσμών και περιφρόνηση για την ανθρώπινη ζωή, αλλά δεν γνωρίζω άλλη περίπτωση που να γινόταν συστηματικό ανθρωποκυνηγητό σε ολόκληρη ήπειρο και συστηματική εξόντωση ανθρώπινων όντων, μόνο και μόνο λόγω των «υπανθρώπινων» γονιδίων τους. Θα έγραφα κι άλλα, αλλά κλείνω για να μη γράψω το πρώτο μου σεντόνι…

  203. Pedis said

    # 202 – η συστηματική καλλιέργεια του ρατσισμού στα πλαίσια του παραδοσιακού, καθεστωτικού ιαπωνικού εθνικισμού, λένε, αν και δεν είναι πολύ γνωστή, δεν είναι κατώτερη σε πάθος και πεποίθηση από κείνη του αγγλοσαξωνικού ρατσισμού. Είναι που η ακτίνα δράσης του δεν φτάνει μέχρι σε «μας», από τη μια, κι από την άλλη, η γιαπωνέζικη ιμπεριαλιστική πολιτική απέτυχε παταγωδώς μέσα στα πρώτα πενήντα-εξήντα χρόνια δραστηριοποίησης του γιαπωνεζικου εθνικισμού/μιλιταρισμού.

    Ένα ιδιαίτερο ζήτημα με τους ναζί, σε σχέση με τη σχεδιασμένη εφαρμογή μαζικών εκκαθαρίσεων εθνικών πληθυσμών, θρησκευτικών και κοινωνικών ομάδων, είναι ότι η ιδεολογία και η δράση τους αποτέλεσε την ακμή του αγγλοσαξωνικού ρατσισμού στον εικοστό αιώνα με ευρύτατο πεδίο εφαρμογής, όλη σχεδόν την Ευρώπη σε χρόνο μόλις μισής δεκαετίας.

  204. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    202 – Πολλοί λαοί είχαν και έχουν τέτοιες πεποιθήσεις και αναλόγως την δύναμή τους τις επιβάλλουν ή βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση περιμένοντας τις κατάλληλες συνθήκες για να εκδηλωθούν, άλλωστε ο ρατσισμός δεν είναι ναζιστικό δημιούργημα.
    Για να το εξειδικεύσω λίγο ως προς τα αίτια της ευρείας κοινωνικής αποδοχής (μη αντίδρασης τουλάχιστον) του φαινομένου, ας δούμε πώς αντιμετωπίζονται από την κοινότητα οι συνάνθρωποι μας που έχουν διάφορα προβλήματα αναπηρίας ή διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα «κοινώς αποδεκτά» με την πρώτη ματιά, κούτσαβλος, κουφάλογο, γκαβός, γυαλάκιας, σπυριάρης, χοντρός, μπουχέσας, κοντοπίθαρος, πινέζα, στραβοκάνα, χτικιάρης-α, κουλός, καράφλας, αδερφή, λεσβία, κλπ, κανείς δεν σκέφτεται, είναι καλός, έχει αισθήματα, είναι δημιουργικός. Η αυθαίρετη επικόλληση ετικέτας στους «διαφορετικούς» είναι το πρώτο αλλά ΜΕΓΑΛΟ βήμα για την αποδοχή του φασισμού, μέχρι την αποδοχή της συλλογικής εξάλειψής τους, ένα τσιγάρο δρόμος είναι. Το θέμα, είναι ποιά είναι η προτεραιότητα της εκάστοτε χώρας-κοινωνίας, η κοινωνική παιδεία ή η κοινωνική εκπαίδευση που είναι τελείως διαφορετικές έννοιες.

    Υ.Γ – Πόσα γνωρίζετε για τους Κινέζους, Γιαπωνέζους, Κορεάτες, Ινδούς, Φιλιππινέζους, Ινδονήσιους και άλλους ασιατικούς λαούς; μιλάμε για πάνω από τον μισό πληθυσμό της Γής. Γενικά μαθαίνουμε μόνο όσα πρέπει, όχι όσα χρειαζόμαστε, βάση αυτών είναι και η γενική εικόνα που έχουμε για τον κόσμο, κάποιοι όμως βλέπουν ολόκληρο τον πλανήτη, αυτοί καθορίζουν και τις διαδρομές μας.

  205. Χαρούλα said

    156 & 161
    Η φωτογραφία της πανσελήνου, μέσα στα προβλήματα!!!
    Αφού εντοπίστηκε το χρονολογικό, μετά αμφισβητήσαμε την αυθεντικότητα της τεχνικά, και σήμερα τέλος, διαβάζω για λάθος καταγραφή της εθνικής προέλευσης
    του φωτογράφου! Τόσες αναποδιές πια με αυτό το φεγγάρι;;;!!!

    https://www.imerodromos.gr/apochairetismos-toy-2018-me-mia-fotografia-toy-palaistinioy-muhammed-muheisen/

  206. Christos said

    204 Προφανώς και οι διάφορες ετικέτες είναι προαπαιτούμενα και το πρώτο στάδιο του ρατσισμού, αλλά υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα σε μια λανθάνουσα κατάσταση και σε πράγματα που όντως έγιναν. Δυσκολεύομαι να βάλω τη λέξη μπουχέσας στην ίδια μοίρα με τους νόμους της Νυρεμβέργης, το κούτσαβλος με τη συστηματική θανάτωση ανθρώπων με νοητική στέρηση, το βρωμοξένος με το ξεκλήρισμα ολόκληρων λαών. Συμφωνώ ότι αυτά τα κάνουν όσοι μπορούν, και μπορεί οι διάφοροι Λιακόπουλοι, Πλεύρηδες και τα έντυπά τους να θυμίζουν αντίστοιχους von List, Lanz, Sebottendorf, Guenther και την Ostara της προναζιστικής Γερμανίας, αλλά στη δεύτερη περίπτωση μιλάμε για κάτι που όντως έγινε πράξη, και μάλιστα ως κρατική πολιτική.

    Όντως, οι γνώσεις μου για την ασιατική ιστορία είναι ελλιπείς. Θα το εκτιμούσα λοιπόν ιδιαίτερα, αν μου λέγατε (με κάποια link αν γίνεται), ποιος από τους λαούς που αναφέρετε «δημιούργησε» κάτι αντίστοιχο με αυτό της ναζιστικής Γερμανίας. Υπήρξε λαός/καθεστώς που να θεωρούσε τον εαυτό του υπερανθρώπους, απόγονους θεϊκών όντων; Που να έστησε βιομηχανία μέγιστης παραγωγής νεκρών με το μικρότερο δυνατό κόστος, στο μικρότερο χρόνο και με τις μικρότερες επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των δημίων; Που να εκτελούσε συστηματικά ανθρώπους με νοητική στέρηση, σχιζοφρενείς, ομοφυλόφιλους και άλλες ομάδες προκειμένου να διατηρηθεί αμόλυντο το αίμα της φυλής; Που να συρρίκνωσε το ρόλο της γυναίκας σε μηχανή παραγωγής παιδιών και να εφάρμοσε προγράμματα όπως το Lebensborn; Που να έφτιαξε φυλετικούς νόμους και να προκάλεσε οργανωμένα πογκρόμ; Που να εξήγγειλε στο βιβλίο του ηγέτη του, και να εφάρμοσε όσο το πρόλαβε, την εξόντωση των κατοίκων μισής ηπείρου και τον εποικισμό της από τους δημίους τους; Ακόμη και οι θηριωδίες σε βάρος του άμαχου πληθυσμού ακολουθούσαν ένα κεντρικά σχεδιασμένο μοτίβο: ό,τι έγινε στα ελληνικά χωριά, έγινε και σε χωριά της Γαλλίας, της Τσεχίας και αλλού. Υπόψη, όχι να έκανε το ένα από αυτά ένας λαός και ένας λαός κάτι άλλο, κοκ, αλλά όλα αυτά (κι όσα δεν αναφέρω) να έγιναν από τον ίδιο λαό / καθεστώς, στο ίδιο χρονικό πλαίσιο. Σταματώ για να μη γίνω περισσότερο κουραστικός.

    Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το σχόλιο δεν έχει στόχο την αντιπαράθεση και το εννοώ όταν λέω πως θα χαρώ αν μου δώσετε τη σχετική πληροφόρηση. Ειλικρινά πιστεύω όμως ότι αυτό που συνέβη στη Γερμανία του πρώτου μισού του 20ου αιώνα δεν έχει όμοιό του στην ιστορία, και η εξίσωσή του με άλλες θηριωδίες είναι ο ασφαλέστερος δρόμος για την υποβάθμιση και την αποδοχή του.

    Δεν το γλίτωσα το σεντόνι

  207. Pedis said

    # 206 – ο αγγλοσαξωνικός ρατσισμός είχε επιδοθεί σε μαζικές εκκαθαρίσεις πληθυσμών πολύ πριν τη ναζιστική του έκφραση. Μία διαφορά με το ναζισμό και τη γενοκτονία των Εβραίων είναι ότι συχνά οι γεωστρατηγικοί/οικονομικοί λόγοι καθοδήγησαν στενά τις μαζικές εκκαθαρίσεις. Εννοώ ότι η μαζική εκκαθάριση των Εβραίων μετά το ’42 δεν απέφερε στον γερμανικό ιμπεριαλισμό κανένα πρόσθετο οικονομικό αποτέλεσμα, πέραν αυτών που είχε ήδη αποκομίσει από την σκλάβωση, την περιθωροποίηση και την ολοσχερή κατάσχεση των περιουσιών τους (το τελευταίο είναι συμπέρασμα του Ραούλ Χίλμπεργκ, The Destruction of the European Jews).

    Όσον αφορά τον ιαπωνικό ρατσισμό έχω διαβάσει για το θέμα σχετικά αποσπασματικά.

  208. Pedis said

    Ιδού ένα ιστορικό παράδειγμα μαζικών εκκαθαρίσεων, προσχεδιασμένων, εκτελεσμένων σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αν και με σχετικά πρωτόγονα μέσα, εκτός Ευρώπης, όπου οι θύτες όχι μόνο επικράτησαν στο τέλος, σε αντίθεση με τους ναζί, αλλά μας δίνουν ένα παράδειγμα σχετικά με τη συμπεριφορά των τελευταιων αν επικρατούσαν, τηρουμένων, βεβαίως, των αναλογιών που θέτουν οι όροι διαμόρφωσης της γλώσσας του Ευρωπαικού πολιτισμού, όσον αφορά τους υποκριτικούς ευφημισμούς.

    The act of killing, του Joshua Oppenheimer

    εδώ μια διαφωτιστικότατη συνέντευξη του σκηνοθέτη:

  209. Μαρία said

  210. Χαρούλα said

    209
    Άσε που δεν είχε θέρμανση και αναγκαζόταν να δουλεύει ντυμένη με ρκστό ρούχα!!!😳 Τελικά τα ελληνόπουλα μας κάνουν περήφανους συνέχεια! 😊

    Καλή βραδυά Μαρία!

  211. Χαρούλα said

    Ωχ, βραδιά!

  212. Γιάννης Ιατρού said

    209: 🙂
    Κι από μένα, καλό 2019 Μαρία!

  213. sarant said

    Και από εδώ, καλή χρονιά!

  214. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    206 – Κοιτάξτε, αυτό που θέλω να πώ, είναι πως με το να διαβαθμίζουμε την κτηνωδία ουσιαστικά την αποδεχόμαστε και είμαστε εντελώς επιεικείς όταν συμβαίνει από την «δική μας» πλευρά, όπως π.χ με τα μακρονήσια εδώ και τα γκουλάκ εκεί ή με την «πολιτιστική» επανάσταση πιο πέρα, με τις σφαγές της χριστιανικής εκκλησίας η τις σφαγές της μουσουλμανικής, με τα ναζιστικά εγκλήματα ή τα εγκλήματα στην Παλαιστίνη, κλπ, αντί να αντιδράσουμε στην κτηνωδία λέμε δεν είναι το ίδιο τρομακτική με τους φούρνους των ναζί. Εσείς τι θα επιλέγατε για την θανάτωση του παιδιού σας, (κάτι σαν την εκλογή της Σόφι) θάλαμο αερίων και φούρνο των ναζί ή να το θάψουν ζωντανό οι Ιάπωνες; ποιός τρόπος είναι πιο ανθρώπινος;

    «Δυσκολεύομαι να βάλω τη λέξη μπουχέσας στην ίδια μοίρα με τους νόμους της Νυρεμβέργης, το κούτσαβλος με τη συστηματική θανάτωση ανθρώπων με νοητική στέρηση, το βρωμοξένος με το ξεκλήρισμα ολόκληρων λαών.» Σωστά δυσκολεύεστε, το ίδιο θα έκανε κι ο κάθε υγιώς σκεπτόμενος άνθρωπος, όμως για σκεφθείτε λίγο ποιά ήταν τα ποσοστά της Χ.Α πρίν 10 χρόνια και ποιά τώρα (χωρίς να λάβουμε υπόψιν τους συμπαθούντες γιατί τότε……!!!) μ΄ένα τόσο δα σπρωξιματάκι από τα ΜΜΑ, νομίζω θα συμφωνήσετε πως με μιά καλά σχεδιασμένη οκταετή προπαγάνδα τύπου Γκαίμπελς, η απόσταση ανάμεσα σε μια λανθάνουσα κατάσταση και σε πράγματα που όντως έγιναν, εκμηδενίζεται.

    «Όντως, οι γνώσεις μου για την ασιατική ιστορία είναι ελλιπείς. Θα το εκτιμούσα λοιπόν ιδιαίτερα, αν μου λέγατε (με κάποια link αν γίνεται), ποιος από τους λαούς που αναφέρετε «δημιούργησε» κάτι αντίστοιχο με αυτό της ναζιστικής Γερμανίας.»
    Περίπου την ίδια άγνοια με την δική σας έχω κι εγώ, τον τελευταίο χρόνο με αφορμή την απόφαση της μικρής μου κόρης (και με δική μου προτροπή) να μάθει κινέζικα, ασχολήθηκα περισσότερο με το θέμα, επειδή η καθηγήτριά τους τους μίλησε σχετικά, και τα ερωτήματά μου δεν είχαν σκοπό να σας κάνω τον έξυπνο αλλά να δείξω πως παρ΄όλη την άγνοιά μας για τον μισό τουλάχιστον πληθυσμό της Γής, έχουμε άποψη για όλους τους λαούς κι ας μη γνωρίζουμε τίποτε γι΄αυτούς, μιά ελλιπής αλλά ΒΕΒΑΙΗ άποψη, βγαλμένη από μιά υποχρεωτικά ελλιπέστατη πληροφόρηση.

    Αυτή την στιγμή που μιλούμε κι ετοιμαζόμαστε οι περισσότεροι να γιορτάσουμε τρωγοπίνοντας την έλευση του νέου χρόνου, συνεχίζεται ένα από τα μεγαλύτερα οργανωμένα ανθρωπιστικά εγκλήματα στην Υεμένη με εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπων μας μα λιμοκτονούν και εκατοντάδες παιδιά να πεθαίνουν καθημερινά από ασιτία και έλλειψη φαρμάκων, γνωρίζετε κάτι; πόσοι από τους Je suis Charlie Hbdo γνωρίζουν; πόσοι ενδιαφέρθηκαν να μάθουν;
    Η βέβαιη γνώμη μας, διαμορφώνεται πολύ εύκολα από τους διαχειριστές μας κατά πώς θέλουν.

    Αυτά είναι κάποια έγκυρα λινκ (τα είχα ξαναβάλει προ λίγου καιρού) για τα εγκλήματα των Ιαπώνων, δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ δεν μπορώ να διακρίνω κάποια διαφορά στην κτηνωδία από τους ναζί κι από κάθε άλλο ιδιαζόντως ειδεχθές έγκλημα.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CE%B1_731
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%86%CE%B1%CE%B3%CE%AE_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9D%CE%B1%CE%BD%CF%84%CF%83%CE%AF%CE%BD%CE%B3%CE%BA

    Γι΄αυτά έχετε ακούσει κάτι;
    https://www.aixmi.gr/index.php/friki-tzixantistes-ekteloun-omofylofilous-petwntas-tous-apo-psilo-ktirio/

    Ποιά είναι η γνώμη σας γι΄αυτό το έγκλημα; σε ποιά κατηγορία το κατατάσσετε; Προσωπικά το θεωρώ το πιο αποτρόπαιο στην ιστορία της ανθρωπότητας, αλλά είμαι από τους ελάχιστους, οι περισσότεροι το δικαιολογούν.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%AF%CF%88%CE%B7_%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82_%CE%B2%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%82_%CF%83%CF%84%CE%B7_%CE%A7%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%BC%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%84%CE%BF_%CE%9D%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B9

    Καλή χρονιά να έχετε με υγεία πάνω απ΄όλα.

  215. Εγώ Λάμπρο’μ μαθαίνω γιαπωνέζικα, χρήσιμα στην ηλικία μου από το βίδδεο9και να δείς που δουλεύει !! (Payo, payo, chin). Kαλή χρονιά !

  216. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Όπως είχα πεί και παλιά, ζωή χωρίς σέξ, Ζωή Κωνσταντοπούλου. 🙂

    Υ.Γ – Είσαι άτυχος ρε σύ, πήρα μέρος σ΄ένα διαγωνισμό του Red fm για μια συναυλία του Ντύλαν με τον Γιάνκ στο Λονδίνο για να πηγαίναμε παρέα (το είχα πεί και στην Παπέν γιατί δεν πάω πουθενά χωρίς αυτήν, Παπέν και τα μυαλά στο μίξερ 🙂 ) αλλά δεν έκατσε. Υπομονή, σε τρία χρόνια που θα είμαι εκατομμυριούχος θα σε πάω με τσάρτερ, αν ζεί ακόμη ο σαψαλίδης o Nτύλαν. 🙂

    Καλή χρονιά Γιώργο.

  217. # 216

    Στόχω ξαναπεί, σε συναυλία του Ντύλαν δεν πάω… ένα πεντάλεπτο κι αυτό αν κάτσει θα αξίζει, ο Γιανγκ ίσως είναι καλός. Εκεί που γίνεται χαμός στις συναυλίες είναι με τους Γουότερμπόϋς, γίνε (δισ) εκαστομμυριούχος (και άσε τις τσιγγουνιές) και θα πάμε σ’ αυτούς.
    Μέχρι τότε ελπίζουμε στο νόμισμα της πίτας !!

  218. spiral architect 🇰🇵 said

    Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών τα μέντιουμ και οι ινδικοί διαλογισμοί:
    http://www.katiousa.gr/koinonia/epistimi/enosi-ellinon-fysikon-mentioum-kai-indikous-dialogismous/
    😮

  219. cronopiusa said

    218

    το διάβασα κι έφρυξα

  220. 108,
    Πάντα, όταν το βλέπω αυτό για την εξέλιξη της διδασκαλίας των μαθηματικών, μού ‘ρχεται να γελάω και να κλαίω ταυτόχρονα…

    Από λεξιλογικής πλευράς έχει ενδιαφέρον η φράση του κειμένου

    The set of production cost is comprised of 2 big dots less then the set M. …

    ως παράδειγμα της αργής αλλαγής στην χρήση του comprise (από comprises σε is comprised of), που αναμενόμενα αποτελεί αντικείμενο για ατέλειωτες λαθολογικές αντιπαραθέσεις, ιδίως επειδή η «λάθος» χρήση φαίνεται να επελαύνει ακάθεκτη.

  221. Pedis said

    # 218 – μιλάμε για μπάζα. Σημεία των καιρών.

  222. ΣΠ said

    218
    Τιναφτόρε!

  223. # 222

    Ξαναδες τo στο VAR !!!

  224. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Να κάνω και μιά διόρθωση στο χοντρό λάθος των σχολίων 209 + 210: Η «Ελληνίδα» πορνοστάρ Ίννα Ιννάκι είναι 100% Ρουμάνα και ο μόνιμος παρτεναίρ της, ο Theo, είναι 100% Βούλγαρος.

    ΑΝ ψάχνετε μια Ελληνίδα (κατά 50% εκ πατρός) πορνοστάρ, απείρως πιό διάσημη παγκοσμίως από την Ρουμάνα Ίννα Ιννάκι, δείτε την περίπτωση της Ελληνοαμερικανίδας Sasha Grey (κατά κόσμον Μαρίνας Χατζή, ετών 30). Η Ελληνοαμερικανίδα Σάσα Γκρέϊ είναι πολύ δημοφιλές πρόσωπο εδώ στις ΗΠΑ, και έχει παίξει σε δεκάδες κουλτουριάρικες ταινίες μετά την αποχώρησή της από τα πορνό.

    Γενικά θεωρείται μεγάλη «κάλτ» προσωπικότητα: Έχει φιλοξενηθεί στο CNN, NBC και άλλα μεγάλα κανάλια, έχει γράψει βιβλία κλπ. Η δημοφιλία της Sasha Grey – Μαρίνας Χατζή, οφείλεται στον αντιρατσισμό της: Όταν ήταν ενεργός πορνοστάρ, λάτρευε να γυρίζει ταινίες interracial bukkake, με παρτενέρ πολλούς μαύρους. Η διασημότητά της εκτοξεύτηκε στις πρώτες σελίδες των εφημερίδων το 2015, όταν κυκλοφόρησε η φήμη ότι την δολοφόνησαν οι Ουκρανοί Ναζί, πράγμα που απεδείχθη fake news. Το εν λόγω fake news χρησιμοποίησε επανειλημμένως στις προεκλογικές του ομιλίες ο Ντόναλντ Τράμπ για να αποδείξει την αναξιοπιστία των ΜΜΕ που ελέγχονται από τους Δημοκρατικούς

  225. Γιάννης Ιατρού said

    Ο ανωτέρω γνωστός πολυώνυμος σχολιαστής όχι μόνο ξέρει απ΄ έξω κι ανακατωτά τις πορνοστάρ, αλλά έχει και ο ίδιος υιοθετήσει την φωτό από μία απ΄αυτές, της Julia Sow (-> βλ. στο τέλος εδώ: les confessions d’une ex-star du cinéma X) σαν δική του φωτογραφία σε μιά από τις δεκάδες πλαστές ταυτότητες που διατηρεί στο φατσοβιβλίο (με το ψευδώνυμο που είχε χρησιμοποιήσει παλιά κι εδώ, στο μπλογκ)

  226. Μαρία said

    Δεν είναι τρολιά.

  227. Γιάννης Κουβάτσος said

    226: Ακόμα ένα ποτηράααακι…

  228. Μαρία said

  229. Χρηστάρας said

    Περί Jumbo: Όντως, στο «The Man in the High Castle» του Φίλιπ K. Ντικ, ο άξονας Γερμανίας-Ιαπωνίας είχε κερδίσει τον πόλεμο. Πιθανόν κάποια σχετική εικονογράφηση ή μακέτα της ομώνυμης αμερικανικής τηλεοπτικής σειράς να ενέπνευσε τον άνθρωπο που επέλεξε τέτοια εικόνα για σακούλα.

  230. Mπετατζής said

    «Η προσδοκία για το 2019 είναι ο κόσμος που έχασε τόσα στην κρίση, να πειστεί πως οι άνθρωποι φτιάχνουν την ιστορία τους αλλά όχι υπό τις συνθήκες που επιλέγουν οι ίδιοι». Τσακαλώτος σήμερα στην ΕφΣυν.

    Δεν είναι μεζεδάκι ακριβώς η σημερινή δήλωση Τσακαλώτου, θα μπορούσε όμως να μπει σε νεοσύστατη κατηγορία φράσεων όπου αποσιωπάται η αληθινή προέλευσή τους. Η πρώτη φράση της δήλωσης Ευκλείδη είναι η δεύτερη φράση από την 18η Μπρυμαίρ του Κάρολου. . (δεν λέω βέβαια ότι είχε κάποιο ειδικό σκοπό ή συμφέρον ο Ευκλείδης να αποσιωπήσει την προέλευση, μάλλον απλά έτσι του βγήκε).

    Η πρώτη φράση του Καρόλου από το συγκεκριμένο έργο είναι εξ ίσου γνωστή. Είναι αυτή περί τραγωδίας που επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Το κατά πόσο είναι φαρσικό ο Ευκλείδης να επικαλείται έστω και στα κρυφά Κάρολο, δεν είναι θέμα για τα μεζεδάκια ούτε για τις ημέρες αυτές που απαιτούν χαρμόσυνη και θετική διάθεση. Καλή χρονιά μέχρι και στον μαρξιστή Ευκλείδη λοιπόν !!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: