Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μερκελικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 12 Ιανουαρίου, 2019


…που βέβαια τα λέμε έτσι επειδή χτες και προχτές είχαμε την επίσκεψη της Γερμανίδας καγκελαρίου, της Αγγέλας Μέρκελ, στη χώρα μας. Κι άλλη μια φορά είχαμε μεζεδάκια τιτλοφορημένα από επίσκεψη της κ. Μέρκελ αλλά τότε (το μακρινό 2014) τα είχαμε πει «Μεζεδάκια για την επίσκεψη της Αγγέλας». Όσο για τα ετυμολογικά της λέξης «καγκελάριος», σας παραπέμπω σε ένα άλλο άρθρο, του 2010.

Από την επίσκεψη της Μέρκελ και η φωτογραφία αριστερά, που την οφείλουμε στον φωτογράφο Γιώργο Κονταρίνη, και που έγινε ιότροπη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξαιτίας της έκφρασης των προσώπων και κυρίως από τη στάση των χεριών και του σώματος του Τσίπρα, που θύμισε σε πολλούς σκηνές από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

Πολλοί έβαλαν αστείες λεζάντες στη φωτογραφία -γέλασα αρκετά με την εξής:

– Και μου λέει «θα φύγω». Και του λέω φύγε Πάνο. Δεν έχεις κανένα να σε περιμένει. Σε παράτησαν όλοι.
– Τι μου λέτε κύριε Αλέξη μου.

* Βγήκε βέβαια και ο άλλος, τάχαμ αναλυτής, και έγραψε ότι «η επίσκεψη της Μέρκελ στην Ελλάδα ελλοχεύει ορισμένους κινδύνους«. Η κοτσάνα είναι ασυγχώρητη για επαγγελματία γραφιά. Ελλοχεύω θα πει «παραμονεύω, καραδοκώ». Ο κίνδυνος μπορεί να ελλοχεύει, αλλά η επίσκεψη μόνο εγκυμονεί κινδύνους. Εκτός από τα μπούτια μας, καλό ειναι να αποφεύγουμε να μπερδεύουμε και τα κλισέ μας.

* Διαβάζω ρεπορτάζ για το βίντεο που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ και παρουσιάζει τη γερουσιάστρια Αλεξάντρια Οκάζιο-Κορτέζ να χορεύει, τον καιρό που ήταν φοιτήτρια. Στο ρεπορτάζ, η Οκάζιο-Κορτέζ αποκαλείται «νεαρή γερουσιαστής» και πιο κάτω γίνεται λόγος για «τη νεότερη, σε ηλικία, γερουσιαστή».

Δεν υπάρχει λόγος να φορέσουμε γραμματική μπούρκα στην Αλεξάντρια Ο-Κ, ούτε και σε καμιάν άλλη ομόλογή της. Δεν έχουμε στην Ελλάδα τον θεσμό της Γερουσίας (και όταν τον είχαμε οι γυναίκες δεν ψηφιζαν, ούτε εκλέγονταν βέβαια) αλλά καθώς συχνά συμβαίνει να αναφερόμαστε σε γερουσιάστριες άλλων χωρών, ιδίως των ΗΠΑ, καλό είναι να καθιερωθεί ο έμφυλος τύπος.

* Τα μεζεδάκια μας θα μπορούσα να τα αποκαλέσω και «χιονισμένα» αφού μεγάλο μέρος της χώρας γνώρισε χαμηλές θερμοκρασίες και σκεπάστηκε από το χιόνι. Είναι αναμενόμενο τα δελτία ειδήσεων να υπερβάλουν κάπως στην περιγραφή των φαινομένων, αλλά καλό είναι να μην προκαλούν θυμηδία, όπως η είδηση αριστερά, από κυπριακόν ιστότοπο.

Στην κατάψυξη, λοιπόν, θα παραμείνει η Κύπρος, μας λέει το άρθρο.

Κι αν διαβάσετε τρεις αράδες πιο κάτω, βλέπετε πως η θερμοκρασία θα φτάσει στους 16 βαθμούς, μάλιστα 18 στα παράλια και 6 στα ορεινά!

Συγγνώμη, κουμπάροι, αλλά 16 βαθμούς δεν το λέμε κατάψυξη!

* Από την άλλη, φίλος άκουσε στο ραδιόφωνο του Σκάι ότι:

Η χιονόπτωση προκάλεσε ρίψεις δένδρων.

Όχι ρίψεις, αδέρφια, όχι ρίψεις. Πτώσεις.

* Κι άλλο ένα που το είδα σε φιλικό τοίχο στο Φέισμπουκ:

Είναι κι εκείνο το ευχετήριο σποτ του Σκάι με τον Μαραβέγια να λέει ότι «πρεσβεύει πολλούς ανθρώπους» και μου θυμίζει μια παίκτρια του shopping star (η οποία μάλιστα δήλωνε φιλόλογος) που είχε πει «προσπαθώ να ακολουθώ τη μόδα στα πλαίσια του επιστητού».

Δεν παρακολουθώ τηλεόραση οπότε δεν ξέρω αν είναι ακριβής η μεταφορά. Φαντάζομαι πως ο συντάκτης του ευχετήριου κειμένου έχει την εντύπωση ότι πρεσβεύω σημαίνει «αντιπροσωπεύω».

* Κι ένα μαργαριτάρι από την γηραιά Εστία. Σε απόκομμα, διότι νομίζω πως δεν δημοσιεύει ονλάιν τα κείμενά της.

«Στην ουσία πρόκειται για την προετοιμασία ιδρυσης νεας πολιτικής κινήσεως στα δεξιά της ΝΔ, πέραν των ήδη υπαρχόντων».

Πέρα από τα γενικά ελαφρυντικά που ισχύουν για τα μαργαριτάρια της κατηγορίας αυτής, δηλαδή ότι ο σωστός τύπος, στη γενική του θηλυκού («των ήδη υπαρχουσών»), ακούγεται αφύσικος σε πολλούς, εδώ έχουμε και ένα επιπλέον ελαφρυντικό, ότι ίσως ο συντάκτης παρασύρθηκε έχοντας στο νου του κάτι σαν «των ήδη υπαρχόντων σχηματισμών».

* Φίλος στέλνει ηλεμήνυμα στο οποίο μου γράφει:

Δεν αντέχω να διαβάζω άλλο για το «συμπαγές τείχος» που θέλει να φτιάξει ο Τραμπ στα σύνορα με το Μεξικό. Πρέπει να το απέδωσε έτσι το ΑΠΕ-ΜΠΕ και το αναπαρήγαγαν όλοι άκριτα. Ενδεικτικά:

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε σήμερα ότι θέλει ένα «συμπαγές» τείχος στα σύνορα με το Μεξικό, διαψεύδοντας τον υπό παραίτηση προσωπάρχη του Λευκού Οίκου, Τζον Κέλι (από εδώ).

Το τείχος όμως που θέλει να χτίσει ο πορτοκαλί ακατανόμαστος, είναι από σκυρόδεμα!  Όποιος έχει παρακολουθήσει λίγο την αμερικάνικη επικαιρότητα τους τελευταίους μήνες, το έχει σίγουρα αντιληφθεί.

Τα είπα και ξεθύμανα!

Το μπετόν είναι concrete, και πράγματι ο Τραμπ κάνει λόγο για concrete wall ή all-concrete wall. Δίκιο έχει ο φίλος μου.

* O Πρόεδρος Τραμπ, πάντως, κάνει συνεχή προπαγάνδα υπέρ της ανάγκης να ανεγερθεί το τείχος στα σύνορα με το Μεξικό, αν και κάποια τουί του είναι μάλλον συβιλλικά όπως αυτό που βλέπετε αριστερά:

We lose 300 Americans a week, 90% of which comes through the Southern Border. These numbers will be DRASTICALLY REDUCED if we have a Wall!

Τι εννοεί ο Πρόεδρος; Μήπως εννοεί ότι 300 Αμερικανοί φεύγουν κάθε βδομάδα από τη χώρα, το 90% από το Νότο; Θα υψώσει δηλαδή τείχος (του… αίσχους;) για να τους κρατήσει μέσα;

Όχι. Η διατύπωση είναι, ας πούμε, ελλειπτική, αντί για We lose 300 Americans a week to drugs, 90% of which comes through the Southern Border….

Και, ναι, συχνότερο θα ήταν το ρήμα comes στον πληθυντικό, 90% of which come…

* Συχνά πυκνά αναδημοσιεύω αποσπάσματα κειμένων από εφημερίδες και ιστότοπους που περιέχουν περιττά, κατά τη γνώμη μου, εισαγωγικά -αυτό που λέω «εισαγωγικομανία».

Με την ευκαιρία της επετείου από τον πρόωρο θάνατο του Γιάννη Χρήστου, πριν από 49 χρόνια, κυκλοφόρησε το απόκομμα εφημερίδας της εποχής, που βλέπετε αριστερά.

Κάποιος φίλος πρόσεξε τα εισαγωγικά στη λέξη «γλέντι».

Όμως, το 1970, αλλά και αρκετά χρόνια αργότερα, ήταν αρκετά συνηθισμένο να χρησιμοποιούνται εισαγωγικά για τις λαϊκές λέξεις, όπως και για τις ξενικές λέξεις.

Λειτουργούσαν δηλαδή τα εισαγωγικά κάπως σαν χειρουργικά γάντια ή σαν λαβίδα, που τα χρησιμοποιούμε για να πιάνουμε τη…. μιαρή λέξη για να μη μας μολύνει.

Σταδιακά, έχει ατονήσει αυτή η εκνευριστική συνήθεια. Πάντως συνεχιζόταν και τη δεκαετία του 80. Θυμάμαι έναν καιρό που ήμουν «αναγνώστης» σε εκδοτικό οίκο, δηλαδή διάβαζα χειρόγραφα υποψήφια προς έκδοση και έλεγα τη γνωμη μου. Μου είχαν δώσει να κρίνω ένα μυθιστόρημα, από μια όχι άγνωστη συγγραφέα, η οποία έκανε κατάχρηση στα εισαγωγικά-γάντια. Όλες τις λέξεις ξένης προέλευσης τις έβαζε σε εισαγωγικά, π.χ.: πήγαν στο «πάρτυ» και άρχισαν να λικνίζονται στους ήχους της «ροκ» κρατώντας ένα «κοκτέιλ» στο χέρι. Όσο διάβαζα, τόσο εκνευριζόμουν, και όταν έφτασα σε ένα σημείο όπου ο ήρωας: προχώρησε στο «χωλ» και άναψε το «αμπαζούρ», πέταξα το χειρόγραφο από το παράθυρο (μετά κατέβηκα και το μάζεψα, πάντως).

* Πολλές φορές έχουμε συζητήσει το πρόβλημα με τους τίτλους, που αναστρέφουν χάριν εντυπωσιασμού τη συνήθη σειρά των όρων της πρότασης (υποκείμενο-ρήμα-αντικειμενο), με αποτέλεσμα να προκύπτουν προτάσεις αμφίσημες ή/και κωμικές.

Τελευταίο κρούσμα, σε τίτλο άρθρου της Άθενς Βόις:

Εγκλωβισμένα πουλιά στην παγωμένη λίμνη της Καστοριάς σώζουν εθελοντές

Συγκινείται κανείς και θαυμάζει τα ηρωικά αυτά πουλιά, που αν και εγκλωβισμένα, αψήφησαν τον πάγο και τον κίνδυνο και έσπευσαν να σώσουν τους εθελοντές -κι ύστερα σκέφτεται πως μάλλον οι εθελοντές έσωσαν τα εγκλωβισμένα πουλιά.

Εγώ πάντως θα το έβαζα αντίστροφα, κι ας είναι λιγότερο φιγουράτο:

Εθελοντές σώζουν εγκλωβισμένα πουλιά στην παγωμένη λίμνη της Καστοριάς.

Αλλά αν κανείς είναι γαλουχημένος να αντιστρέφει τη συνήθη σειρά, θα καταλάβει πως τα πουλιά έσωσαν τους εθελοντές -δεν υπάρχει σωτηρία!

* Το σουπεράκι της ΕΡΤ επιμένει πως το Ιράν πήρε μέτρα εναντίον της Τεχεράνης.

Είναι περίεργο να μαίνεται τέτοιος εμφύλιος πόλεμος στη χώρα, να παίρνονται μέτρα εναντίον της πρωτεύουσας, και να μην έχουμε πάρει είδηση!

* Διαβάζω ρεπορτάζ για την παρουσίαση βιβλίου για το υποτιθέμενο μεγάλο Όχι της κυβέρνησης Καραμανλή στο Βουκουρέστι.

«Η Συμφωνία των Πρεσπών, με την παραχώρηση μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας στους γείτονες, χωρίς “κόκκινες γραμμές”, όπως απεδείχθη από την προκλητική στάση Ζάεφ, πριν καν στεγνώσει το μελάνι των υπογραφών, εξάρει το παράδειγμα του Καραμανλή και της κυβέρνησής του, γιατί αποδεικνύει ότι υπάρχουν πολιτικοί που, όταν βάζουν «κόκκινες γραμμές», τις εννοούν», δήλωσε ο πρώην υπουργός και νυν καθηγητής του Ευρωπαϊκού πανεπιστημίου της Κύπρου, Θεόδωρος Ρουσόπουλος.

Ώστε η Συμφωνία των Πρεσπών … εξάρει το παράδειγμα του Καραμανλή;

Ο καθηγητής Ρουσόπουλος παίρνει εξάρι, σχολίασε φίλος.

* Θα έχετε πάρει πολλές φορές γράμμα από τη χήρα ή άλλον συγγενή κάποιου εκλιπόντος Αφρικανού μεγιστάνα που σας παρακαλεί να σας δωρίσει ένα αμύθητο ποσόν.

Ιδού ένα τελευταίο δείγμα, ξεκαρδιστικό στη μηχανομετάφρασή του:

Νόημα δεν βγαζει, κι έτσι δεν θα μάθουμε γιατί ο ψυχρός εκτελεστής καθάρισε τον συγγενή μας. Να φταίει που ήταν καθυστερημένος; Δεν είναι αυτό λόγος να σκοτώνεις ανθρώπους.

* Κυκλοφορεί στο Διαδικτυο μια αναφορά κάποιων που διαμαρτύρονται διότι στις καταιγίδες δίνονται αρχαία ελληνικά ονόματα. Δεν βαζω λινκ αλλά την παραθέτω:

Σας παρακαλούμε θερμά να σταματήσετε να δίνετε αρχαία ελληνικά ονόματα στα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα. Είναι πολύ κακό ενεργειακά και ψυχολογικά, να ταυτίζετε ονόματα όπως Μίνωας, Ξενοφών, Ορέστης και τώρα Πηνελόπη με καταστάσεις φόβου, ανησυχίας και κινδύνου. Αυτή η νοοτροπία αποδυναμώνει –είτε το καταλαβαίνετε είτε όχι- τα αρχέτυπα του Ελληνισμού.
Αναλογιστείτε ότι οι Αμερικανοί που μιμείστε, δεν έχουν διανοηθεί ποτέ να ονομάσουν τους τυφώνες τους Τζέφερσον, Λίνκολν, Φραγκλίνο ή Ουάσινγκτον! Τους δίνουν κοινά καθημερινά ονόματα.
Σας ζητούμε να σταματήσετε αυτή την απαράδεκτη νέα μόδα, αναλογιζόμενοι τις ολέθριες συνέπειες που έχει στο ομαδικό ελληνικό ασυνείδητο.

Πρέπει να είναι παλιότερη, διότι δεν αναφέρει τον Τηλέμαχο και την (αναμενόμενη) Υπατία. Πάντως, ειδα ότι συνεχίζει να υπογράφεται (όχι από πολλούς).

Οπότε, για το Φ να διαλέξουμε κάποιο καθημερινό όνομα, ας πούμε Φούφουτος.

* Και μια νέα προσθήκη στο τοπίο της Νομανσλανδης. Μάθαμε πώς λέγεται ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της, λέγεται Federal Railways.

Ή αλλιώς, σε ρεπορτάζ από την Αυστρία, για ένα αγριοκάτσικο που παγιδεύτηκε στα χιόνια και το απεγκλώβισαν εργάτες των σιδηροδρόμων, διαβάζουμε:

Με επιτυχία στέφθηκε μετά από μεγάλη προσπάθεια η απόπειρα δυο εργατών στον σιδηροδρομικό σταθμό Federal Railways της Αυστρίας να απεγκλωβίσουν μέσα από παχιές στοιβάδες χιονιού μια άγρια κατσίκα.

Φυσικά, πρόκειται για εργάτες της ÖBB, των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων -το αγγλικό πρωτότυπο θα είχε κάτι σαν Austrian Federal Railways, το οποίο περιέργως μετατράπηκε σε όνομα σιδηροδρομικου σταθμού, συμπληρώνοντας έτσι τις υποδομές της Νομανσλάνδης!

Παρεμπιπτόντως, το «στοιβάδες» είναι ανορθογραφία. Μπορεί να στοιβάζουμε σε στοίβες, αλλά οι στιβάδες γράφονται με γιώτα, έτσι από έμφυτη τζαναμπετιά.

* Και κλείνω εδώ, παραθέτοντας χωρίς όμως να σχολιάσω, τον σύνδεσμο προς τη μακροσκελή δήλωση του Κ. Ζουράρι για τη Συμφωνία των Πρεσπών. Λιγάκι μπερδεμένα τα λέει, αλλά στο υστερόγραφο το ρεζουμέ δίνεται σε απλή και κατανοητή γλώσσα:

Υ.Γ. Ἡ ὡς ἄνω ἄποψή μου συνυπάρχει μὲ τὴν πλήρη καὶ διαρκῆ ἐκ μέρους μου στήριξη πρὸς τὴν παροῦσα κυβέρνηση, μέχρις λήξεως τῆς ἐντολῆς. Σύμφωνα μὲ τὸ καθ’ ἡμᾶς συναμφότερον.

 

 

Advertisements

185 Σχόλια to “Μερκελικά μεζεδάκια”

  1. LandS said

    Και βέβαια η γυναίκα δεν είναι ούτε γερουσιαστής (λόγω φύλου) ούτε και γερουσιάστρια (λόγω ιδιότητας). Congresswoman είναι. Εκλέχτηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Βουλεύτρια τη λέω εγώ, αλλά αν κάποιος την πει βουλευτίνα, δεν θα τον διορθώσω.

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >ελλοχεύει ορισμένους κινδύνους«. Η κοτσάνα είναι ασυγχώρητη για επαγγελματία γραφιά. Ελλοχεύω θα πει «παραμονεύω,

    άσε που το έκανε και μεταβατικό

  3. Μπονζουρ

    (για να θυμηθούμε το κάποτε Ελλάς-Γαλλία συμμαχία… τώρα Γερμανία- Ελλάς, το σαπούνι σου χαλάς !

  4. cronopiusa said

  5. Θρασύμαχος said

    Στο δημοσίευμα για το Γιάννη Χρήστου, μου φαίνεται προβληματικό και το «εφονεύθη». Σε τροχαίο ατύχημα δεν φονεύονται τα θύματα, απλώς σκοτώνονται (ή, κατά τον πολύ μεταγενέστερο συρμό, «φεύγουν»). Φόνος με όχημα είναι κάτι ειδικό και σπάνιο, όπως λ.χ. στην περίπτωση Γρηγόρη Λαμπράκη.

  6. cronopiusa said

    και ο στρατηγός Στέφανος Σαράφης…

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Έχεις δίκιο, έχεις δίκιο. Μάλιστα τώρα βλέπω ότι δεν θα μπορούσε καν να είναι γερουσιάστρια διότι ακόμα δεν έχει κλείσει τα 30.

    5 Από καθαρευουσιανιά μάλλον διότι το σκοτώθηκε είναι δημοτικό και το «εύρε θάνατον» μακρύτερο, τι να πω.

  8. Παναγιώτης Κ. said

    Τελειώνει και αυτή η εβδομάδα και μπορώ να πω ότι έγινε φροντιστήριο για τα μεταβατικά και τα αμετάβατα ρήματα. Εμένα πάντως μου άρεσε! 🙂

  9. Γς said

    >Οπότε, για το Φ να διαλέξουμε κάποιο καθημερινό όνομα, ας πούμε Φούφουτος.

    Δεν την πατάς ε; Δεν ρωτάς «Ποιος Φούφουτος;»
    Ε, λοιπόν είναι ο αδελφός της Ελένης.
    Τώρα ρώτα με «Ποιας Ελένης;»

    Δεν ρωτάς ε; Ου να μου χαθείς!

  10. Le Coeur Gothique said

    Καλημέρα σας.

    «Συγγνώμη, κουμπάροι, αλλά 16 βαθμούς δεν το λέμε κατάψυξη!»

    Μού θύμισε κάτι φίλες και φίλους εκ Κρήτης που μού λένε «Άσε, παγώσαμε!» κι όταν ρωτάς πόσους βαθμούς έχουν σού απαντούν 12. Την ώρα που εμείς με 12°C γυρνάμε με κοντομάνικα…

    «Δεν αντέχω να διαβάζω άλλο για το «συμπαγές τείχος» που θέλει να φτιάξει ο Τραμπ στα σύνορα με το Μεξικό.»

    Ε, συμπαγές θα το θέλει. Τι θα το θέλει, αραχνοΰφαντο;…

  11. Γς said

    Μπετόβλακας ων

  12. Καλημέρα,
    0 & 10 Θυμάμαι πριν καμιά 20αριά χρόνια. Μέναμε στο Διδυμότειχο κι η θερμοκρασία ήταν από -13 μέχρι -8. Και παίρνω τηλέφωνο έναν φίλο που τότε έμενε στον Πύργο (της Ηλείας). Και μου λέει πως έπιασε κρύο κι εκεί. Πόσο τον ρωτάω, γύρω στους 13 μου λέει. Κοίτα σύμπτωση του απαντώ. Κι εμείς 13 έχουμε μόνο που έχει ένα σημαδάκι μπροστά, κάτι σαν παύλα!

  13. ndmushroom said

    Καλημέρα!
    Για την AOK πρόλαβαν άλλοι.
    Για το ελλοχεύει κινδύνους, πάλι, έχω συναντήσει και το αντίστροφο λάθος: εγκυμονεί ο κίνδυνος. Τώρα το τι εγκυμονεί, θα σας γελάσω. Μικρότερους κινδύνους, ίσως; 🙂

  14. Νίκος Κ. said

    Ο χορός της Κορτέζ-φοιτήτριας που «ενόχλησε» τους Ρεπουμπλικάνους:

    Ο χορός-απάντηση ως βουλεύτρια:

    Και κάποιες πολιτικές θέσεις (που ήταν αυτές που πραγματικά τους ενόχλησαν):
    https://left.gr/news/alexantria-okasio-kortez-kyrioi-kai-oi-gynaikes-voyleytes-horeyoyn

  15. B. said

    Μια και μας πρόλαβαν και με την Αλεξάντρια και με τον «φόνο» του Χρήστου, να μεταφέρουμε απλώς ότι κυκλοφορεί εσχάτως στα σόσιαλ της Κρήτης το τραγούδι του Ψαραντώνη

    «Να κάνω θέλω ταραχή, σαν τον κακό Γενάρη / να ρίξω χιόνια και βροχή, άλλος να μη σε πάρει»

    Με βάση το οποίο εκφράζεται το λαϊκό αίτημα μόλις φτάσουν οι καταιγίδες στο Ψ να τιμηθεί ο εμβληματικός δημιουργός (εντάξει, λίγο μετά το Φούφουτο…)

  16. π2 said

    Πολύ μου άρεσαν οι ρίψεις δέντρων, που θα έπρεπε να γίνουν ολυμπιακό άθλημα.

    Ζουράρις. Τι έχουμε ζήσει στην κοινοβουλευτική ζωή του τόπου τα τελευταία χρόνια οι δύσμοιροι; Και τι ωραία δουλειά να βγάζεις τα προς το ζην αμπαλάροντας την κενολογία με στριφνές λέξεις. Ζηλεύω.

    (Μια απορία για το πόνημα, έτσι για το χάζι: από ποιο χρονικό σημείο μετράει την τρισχιλιετή ιστορία των Μακεδόνων ο εθνοπατέρας; Δεν βγαίνουν τα κουκιά. Η ίδρυση του βασιλείου είναι τον 7ο π.Χ. Μην εννοεί και νωρίτερα, όταν οι Μακεδόνες κτηνοτρόφοι βρίσκονταν στα βουνά; Αλλά τότε γιατί να σταματήσει στην πρώτη χιλιετία; Μήπως έχει ενσωματώσει στον όρο τρισχιλιετής την ειρωνική σημασία που του δίνουμε οι υπόλοιποι για να υπαινιχθούμε την ελληναράδικη διάθεση; Άρα μήπως τρολάρει όπως συνηθίζει;

    Α, και μια δεύτερη απορία. Αφού αγαπάει τόσο τον ουσιοκρατικό χαρακτήρα του ονόματος και μπλέκει αρχαιότητα, Βυζάντιο και τη σημερινή εποχή, μήπως μπορεί να μας πει και πού ήταν η Μακεδονία στα βυζαντινά χρόνια; )

  17. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

  18. π2 said

    Για την AOC διάβαζα πρόσφατα μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη ενός ιστορικού στο New Yorker: https://www.newyorker.com/news/the-new-yorker-interview/alexandria-ocasio-cortez-takes-the-democrats-back-to-the-future-an-interview-with-the-historian-rick-perlstein

  19. LandS said

    14. Και να δεις που το βίντεο ήταν μόνο η αρχή. Το τι έχει να τραβήξει η κοπέλα δεν λέγεται.
    Σα τα γουρούνια σε όλο το κόσμο ίδια φάτσα έχουν αυτοί.

  20. sarant said

    14 Όμως το ΑΠΕ τα χάλασε στη μετάφραση του τίτλου

    «Και οι γυναίκες βουλευτές χορεύουν»

    Βρίσκω πολύ προτιμότερο το «Και οι βουλευτίνες χορεύουν» (ή «Και οι βουλεύτριες χορεύουν»)

  21. Μ’ άρεσε η ιστορία με το «χωλ» και το «αμπαζούρ». Παρομοίως έσπασαν τα νεύρα μου και δεν μπόρεσα ποτέ να διαβάσω ένα μυθιστόρημα της Καραπάνου, με πρωταγωνιστές τον Alex και τους φίλους του. («Ο Alex σηκώθηκε και βγήκε, αφήνοντας σύξυλο τον Jack»)

  22. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    Μεζεδάκι από άλλο θεματικό πεδίο, υψηλής καλλιέργειας!(ευτυχώς γέλασαν πολλοί)
    Διαβάζω λοιπόν…..
    Οπως για γέλια ήταν το… σαρδάμ (;) ή ή άγνοια τέλος πάντων της παίκτριας του Power of Love Ρένιας Τσακίρη, η οποία ήθελε να πει ότι είναι επιφυλακτική με όλους αλλά κατέληξε να το λέει κάπως διαφορετικά κάνοντας άπαντες να σκάσουν στα γέλια.
    «Γενικά είμαι προφυλακτική», είπε η Ρένια μοιράζοντας εγκεφαλικά για την κακοποίηση της γλώσσας και προκαλώντας γέλια.

  23. Χαρούλα said

    22
    Νικοκύρη(20) για να ρωτήσω και γω… Όχι για το συντακτικό. Για την ουσία.
    Τι εννοεί γυναίκες-βουλευτές-χορεύουν;
    Περίεργο να χορεύουν ΓΥΝΑΊΚΕΣ βουλευτίνες;
    Περίεργο να ΧΟΡΕΥΟΥΝ γυναίκες βουλευτίνες;
    Περίεργο να χορεύουν γυναίκες ΒΟΥΛΕΥΤΙΝΕΣ(ΕΣ);
    Υποκρύπτει σοβαροφάνεια; Υποκρύπτει σεξισμό; Ή είμαι υπερβολική;

  24. sarant said

    23 Περίεργο θεωρούν κάποιοι να χορεύουν οι βουλευτίνες, ότι απάδει στο αξίωμά τους

    22 Μου το έστειλαν αυτό αλλά όταν ειχε… κλείσει η ύλη για το άρθρο. Κακως πάντως τη χλευάζουν την κοπέλα. Λάθος έκανε αλλά στον προφορικό λόγο όλοι κάνουμε

  25. «Η Συμφωνία των Πρεσπών, με την παραχώρηση μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας στους γείτονες … εξάρει το παράδειγμα… δήλωσε ο πρώην υπουργός και νυν καθηγητής του Ευρωπαϊκού πανεπιστημίου της Κύπρου»…. «Ο καθηγητής … παίρνει εξάρι, σχολίασε φίλος».

    # Ο «καθηγητής» αξίζει πράγματι ένα …χειμωνιάτικο -6/ρι, αλλά και οι τσιπροβαρεμένοι «Μακεδονοκλάστες», που διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλο, αξίζουν ένα σιβηρικότατο -60/ρι!
    # Εντάξει. Το πράγμα θα λειανθεί αν διερευνήσουμε «πού ήταν η Μακεδονία στα βυζαντινά χρόνια» (16, π2). Πολύ μεγάλη …ανασκαφική απαίτηση! Εδώ, «Μακεδονοκλάστες» τινες φαίνεται να αγνοούν πού βρίσκεται η Μακεδονία ΤΩΡΑ!

  26. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Γερουσιάστρια
    όπως παρουσιάστρια, αλλά αυτή …παρουσιάστηκε εξ υπαρχής της τουβούλας και καθιερώθηκε νωρίς νωρίς, ενώ *βουλεύτρια* ξου, μαλλιαρό! 🙂

    Στο ράδιο 24.7 , η καλή δημοσιογράφος Ιωάννα Κλεφτόγιαννη, προαναγγέλλει ότι στην εκπομπή της (σήμερα στις 2 το μεσημέρι) προσκαλεσμένη είναι *η συνθέτιδα* Ελένη Καραϊνδρου.

  27. Γς said

    Ρε τι τραβάμε κι εμείς οι βουλευτίνες χορεύτριες…

  28. Λεύκιππος said

    17 Εμεις που δεν μιλαμε γερμανικα ή και ισπανικα;

  29. ΚΩΣΤΑΣ said

    1 –>Βουλεύτρια τη λέω εγώ, αλλά αν κάποιος την πει βουλευτίνα, δεν θα τον διορθώσω.

    Βαράτε όσο θέλετε, Νικοκύρη και λοιποί, εγώ βουλεύτρια μάλλον δεν θα πω ποτέ. Το εδώδιμο τούτο λαχανικό πωλείται μόνο σε μπουτίκ φρούτων, ενώ το βουλευτίνα πωλείται στα μανάβικα και τις λαϊκές της γειτονιάς, απ’ όπου μ’ αρέσει να ψωνίζω. Οι καθαρευουσιάνοι είχαν και έναν σοβαρό λόγο στην προσπάθειά τους. Ήθελαν να καθάρουν τη γλώσσα μας από μή ελληνικής προέλευσης λέξεις. Οι λογιότατοι δημοτικιστές τί λόγο έχουν να μας διαταράσσουν τη γλωσσική μας αισθητική;

    Τα παραπάνω τα λέω με αφορμή διαπιστώσεις ότι γίνεται μια υπόγεια προσπάθεια να επιβληθεί ο όρος βουλεύτρια με κάπως αθέμιτα μέσα. Βλέπω στη Βικιπαίδεια και στο λήμμα Ελένη Σκούρα «Υπήρξε η πρώτη Ελληνίδα βουλευτής». Παρακάτω βλέπω «Στις 18 Ιανουαρίου 1953 εξελέγη βουλεύτρια στον Νομό Θεσσαλονίκης με το κόμμα του Ελληνικού Συναγερμού». Και πιο κάτω «Τελευταία τροποποίηση 10:55, 5 Ιανουαρίου 2019.»

    Μου γεννιούνται εύλογες απορίες.

  30. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Όταν είδα 18 βαθμούς και κατάψυξη στην Κύπρο, η πρώτη σκέψη μου ήταν ότι πρόκειται για βαθμούς Fahrenheit.

  31. ΓΤ said

    @16β Πίσω από αυτές τις λέξεις ζει μια πολύ στρυφνή ψυχή…

    Το μακρινό 1994 βρέθηκα σε ταβερνάκι με φίλη φιλόλογο ομοτράπεζος του Ζουρλάρι. Από εκείνα τα χρόνια ο «Δάσκαλος του Γένους» (απαίτησή του κάποτε να τον παρουσίαζε έτσι ο ΑΝΤ1 όταν θα εμφανιζόταν καμεράτος για να ξεράσει την μπαλαφάρα του εμπρός στον Πύργο τον Λευκό) είχε καθιερώσει το γεναριάτικο κοντομάνικο με το γιλέκο. Τζόβενο στον κύβο. Έφταναν σιγά σιγά οι παραγγελίες στο τραπέζι. Χαρούμενη που είδε το μπροκολάκι που είχε παραγγείλει να έρχεται, η Βάντα, που πρόσεχε πολύ το σώμα της (πώς αλλιώς θα το πρόσεχα κι εγώ;), με τα ευγενικά αυθόρμητα χέρια της έριξε μοσχομυριστό λεμονάκι στο μπρόκολο. Σηκώνεται όρθιος ο κατοπινός βολευτής (άλλο ο πακτωλός που του κληροδότησε ο πατέρας του), και, αφού θυμήθηκε ένα αρχαίο απόσπασμα που έλεγε ότι δεν πρέπει να ρίχνουμε πουθενά λεμόνι, την καθύβρισε… Εκείνη τη στιγμή μετάνιωσα που τα ελληνικά μου των φορτηγατζήδων πάσχουν. Είναι φορές που η εγκαιροφλεγής βωμολοχία είναι θείο δώρο, γιατί αναβρύζει από την ψυχή, και δεν κοντοστέκεται να φορέσει στα γρήγορα μια μισοτάκουνη κιλότα και να παρελάσει σε ευπρεπή γλωσσικά βουλεβάρτα. Του απάντησα «καρφώνοντάς» τον με έναν δικό του στίχο από το «Ουρανίας περί». Κέρωσε.

    Βούτηξα τη Βάντα και φύγαμε, πήγαμε στο σπίτι. Δύο ώρες μετά, αντί να ασχολούμαι με το μοσχομυριστό λεμονάκι της και να τρίζουν οι σουμιέδες, έτριζαν ακόμη τα δόντια της οργής μας. Λυπάμαι πολύ για αυτό τον άνθρωπο. Και λυπάμαι διπλά γιατί τα γράμματα για τους περισσότερους δεν είναι σταλάγματα, δεν είναι αποστάγματα. Γυροφέρνουμε αποδελτιώνοντας ρήσεις, οχυρωμένοι πίσω από δάνεια γυαλιά, ίσως γιατί δεν έχουμε να πούμε κάτι δικό μας.

    Θέλω να ξέρετε, ρε μπαγασάκια, ότι σας έχω αγαπήσει όλους εδώ, γι’ αυτό και μοιράζομαι κομμάτια της θρυψαλιασμένης μου ζωής μαζί σας. Σας ευχαριστώ πολύ που υπάρχετε.

  32. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χαρούλα, τα πάουερ οφ λάβ και αυτού του τύπου τα ριάλιτι είναι εκτός γλωσσικού συναγωνισμού. Εκεί μεζεδάκια θεωρούνται τα σωστά. Αυτές οι εκπομπές προσφέρονται για να παρακολουθείς τις γλωσσικές εξελίξεις. Να μαθαίνεις π.χ. για τα βάιμπς, θετικά και αρνητικά, να εμπεδώνεις ότι όλα για κάποιον λόγο γίνονται, να σου τριβελίζουν τα αφτιά τα ονόματα που επιμένουν στην ακλισιά τους, όπως του Ίων και τον Ίων, και, ακόμα, να βλέπεις σε ποια δυσμέτρητα βάθη μπορεί να κατρακυλήσει τα ιδιωτικά κανάλια, ιδίως όταν έχουν τέτοιους ιδιοκτήτες.

  33. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ξέχασα να βάλω και το σχετικό λινκ για το @ 29. Το βάζω εδώ.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7_%CE%A3%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B1

  34. ΣΠ said

    Η είδηση για το τσιμεντένιο τείχος που θέλει ο Τραμπ είναι μερικών εβδομάδων. Τώρα το έχει γυρίσει και θέλει τείχος (ουσιαστικά φράχτη) από ατσάλινους πασσάλους.

  35. Γιάννης Κουβάτσος said

    32: μπορούν να κατρακυλήσουν, διορθώνω.

  36. ΣΠ said

    Αν η Athens Voice ήθελε να ξεκινήσει τον τίτλο με το «Εγκλωβισμένα πουλιά», μπορούσε να γράψει:
    «Εγκλωβισμένα πουλιά στην παγωμένη λίμνη της Καστοριάς σώζονται από εθελοντές»
    και να αποφύγει την αμφισημία.

  37. ΣΠ said

    Το email για τον καθυστερημένο συγγενή το πήρα κι εγώ, ακριβώς το ίδιο. Ρε μπας και συγγενεύουμε μέσω του καθυστερημένου συγγενή;

  38. ΣΠ said

    16
    Κατάφερες και διάβασες όλη την δήλωση του Ζουράρη, βρε θηρίο;

  39. ΣΠ said

    Η διαμαρτυρία για τα αρχαιοελληνικά ονόματα των καιρικών φαινομένων είναι από τον Νοέμβριο. Τότε είχαμε την Πηνελόπη. Ακολούθησαν ο Ραφαήλ, η Σοφία, ο Τηλέμαχος και η Υπατία. Λέτε στην διαμαρτυρία να οφείλεται το γεγονός ότι τα δύο ονόματα που ακολούθησαν την Πηνελόπη δεν είναι αρχαιοελληνικά;

  40. Γς said

    αρα … υπάρχουμε!

  41. Γς said

    40 -> 31

  42. venios said

    Και κάτι για τη «σοβαρή» (ναι, με εισαγωγικά) Εστία, που γράφει «Στην ουσία πρόκειται για την προετοιμασία ιδρυσης νεας πολιτικής κινήσεως στα δεξιά της ΝΔ, πέραν των ήδη υπαρχόντων». Δύο αλλεπάλληλες τριτόκλιτες γενικές, ίδρυσης – κινήσεως. Έτσι, για να δείξει ότι κουμαντάρει καλά και τη δημοτική και την καθερεύουσα, ε;

  43. Χαρούλα said

    Το μεζεδάκι στην ΕΡΤ με το Ιράν και την Τεχεράνη υποκρύπτει σκοπιμότητα.
    Ο αρμόδιος δηλώνει σεβασμό και υποταγή με τον τρόπο του. Που; Στον πρόεδρο της κυβέρνησης! Αυτόν με την Λέσβο και την Μυτιλήνη, καλέ…..!😊😅😂

  44. ΣΠ said

    https://www.news247.gr/politiki/tis-apofaseis-kammenoy-anamenei-ammesa-o-tsipras.6683818.html
    «Η έως τώρα απόφαση του Π. Καμμένου για κατά συνείδηση ψήφο σε πρόταση ψήφου εμπιστοσύνης είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι μπορεί να γίνει αποδεκτή από τον πρωθυπουργό, καθώς ο Αλ. Τσίπρας θα εμείνει πιθανότατα σε μια καθαρή δήλωση από το συγκυβερνών κόμμα ότι ναι μεν αποχωρεί από την κυβέρνηση με την έλευση της Συμφωνίας των Πρεσπών, πλην όμως δεν άρει την εμπιστοσύνη του σε αυτή.»

  45. ΣΠ said

    Και ένα ποδοσφαιρικό μεζεδάκι:
    http://www.gazzetta.gr/football/world/article/1312133/apisteyto-paroysiastike-stin-gkana-os-proin-paiktis-toy-paok-pics

  46. Κωστής Ανετάκης said

    Ως προς τη βουλεύτρια και τον χορό της, ας μη μας κάνει εντύπωση η αντίδραση των συντηρητικών. Ο Τομ Ρόμπινς, μιλώντας επίσης για τον χορό και την αδυναμία των Ευρωπαίων ν’ αφεθούν στο οργιαστικό του λίκνισμα,, έγραψε: «Η χώρα μας αποικίστηκε από συναισθηματικά δυσκοίλιους Πουριτανούς, και διάφορους σφιχτοχείληδες σεμνότυφους».

    22: Και η έρμη η γιαγιά μου έλεγε ακριβώς το ίδιο: Προφυλάσσομαι, είμαι προφυλακτική. Χαίρομαι που υπάρχουν συνεχίστριες του λόγου της και στη σύγχρονη εποχή…

  47. Γς said

    34:

    Και θα σταματήσει την παράνομη μετανάστευση και τα ναρκωτικά δήθεν. Κούνια που τον κούναγε.

    Συζήταγα με κάτι Έλληνες ναυτικούς στο λιμάνι του Χιούστον [40 χλμ και βάλε μέσα στην ενδοχώρα με το κανάλι], όταν πέρασε αστραπή ανάμεσά μας κάποιος και χάθηκε στη στεριά. Αρχισαν να τρέχουν οι μπάτσοι και μην είδατε τον τσίφτη τον λεβέντη τον Σπίντι Γκονζάλες

  48. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Πρέπει να είναι παλιότερη, διότι δεν αναφέρει τον Τηλέμαχο και την (αναμενόμενη) Υπατία.

    Ρε την καημένη την Υπατία. Δε φτάνει που την δολοφόνησαν, τώρα της δολοφονούν και τον χαρακτήρα.

    Όχι, σοβαρά τώρα, δίνω κάποιο δίκιο στους συντάκτες του κειμένου. Εσενα δηλαδή, Νικοκύρη, θα σ’ άρεσε να πούνε εναν τυφώνα Σαραντάκο; Καλά, αν ήσουν πυγμάχος μπορεί και να σ’ άρεσε.

  49. ΓιώργοςΜ said

    Καλησπέρα!
    Οι τυφώνες οφείλουν να έχουν ονόματα που εμπνέουν δέος. Άλλο να πουν τον επόμενο Φαέθωνα κι άλλο Φώτη ή Φίφη… 😛

  50. Avonidas said

    Με επιτυχία στέφθηκε μετά από μεγάλη προσπάθεια η απόπειρα δυο εργατών στον σιδηροδρομικό σταθμό Federal Railways της Αυστρίας να απεγκλωβίσουν μέσα από παχιές στοιβάδες χιονιού μια άγρια κατσίκα.

    Αυτό το «άγρια κατσίκα», πάντως, εμένα μου φέρνει στο μυαλό μια κατσίκα με άγριες διαθέσεις 🙄 Δεν μπορούσαν να γράψουν «ένα αγριοκάτσικο»;

    Ή μήπως επέμεναν στον εμφυλο τυπο;

  51. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το μεζεδάκι του Τσίπρα περί «παχέων αγελάδων» το διόρθωσαν στην «Αυγή»:
    «Δεν έγινα πρωθυπουργός την εποχή των παχιών αγελάδων.»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.avgi.gr/article/10842/9484646/al-tsipras-entos-tou-ianouariou-ste-boule-e-symphonia-ton-prespon&ved=2ahUKEwjNx-mDlujfAhVIalAKHb7BDcsQFjABegQIBhAB&usg=AOvVaw08QxW1nIWLam3SUKAfJkxp&cshid=1547293997527

  52. Avonidas said

    Ἡ ὡς ἄνω ἄποψή μου συνυπάρχει μὲ τὴν πλήρη καὶ διαρκῆ ἐκ μέρους μου στήριξη πρὸς τὴν παροῦσα κυβέρνηση

    Ή, σε φορτηγατζιδικα ελληνικά, μαγκιά λουστρίνι και κώλο φινιστρίνι 😉

  53. Κώστας said

    28: H Mέρκελ αναρωτιέται στο αεροπλάνο: «Για να δούμε πώς θα με υποδεχθούν αυτή τη φορά!». Στη βάση του αγάλματός της τώρα είναι χαραγμένη μια πολύ πιασάρικη παρονομασία, που βασίζεται στην ηχητική ταύτιση του επιθέτου arm «φτωχός· καημένος» με το ουσιαστικό Arm «χέρι». Καλύτερα, λέει, φουκαράς παρά να σου λείπει το χέρι! To λογοπαίγνιο συνίσταται στο ότι το πρώτο σκέλος στον προφορικό λόγο μπορεί επίσης να σημαίνει «καλύτερα το χέρι στη θέση του»! 😊

  54. Theo said

    Καλημέρα!

    Για το πόσο σχετικά είναι το κρύο και η ζέστη για λαούς που ζουν διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη ενδεικτικό είναι κάτι που μου είπε ένας Σουηδός πριν από καμιά δεκαπενταετία:
    «Ἠταν πολύ ζεστό το φετεινό καλοκαίρι». «Δηλαδή, τι θερμοκρασίες είχατε;» τον ρωτάω. «21 βαθμούς», μου απάντησε.

  55. Χαρούλα said

  56. Avonidas said

    @Theo

    «Ἠταν πολύ ζεστό το φετεινό καλοκαίρι». «Δηλαδή, τι θερμοκρασίες είχατε;» τον ρωτάω. «21 βαθμούς», μου απάντησε.

    Αυτό που κάνει τη διαφορά δεν είναι θερμοκρασία, αλλά η υγρασία. 30 βαθμους στην Αθήνα , με ξηρασια, τους αντέχεις άνετα. Με 30 βαθμούς στη Γενεύη, ας πούμε, και μια υγρασια 60-70%, νιώθεις οτι εισαι σε σάουνα 😖

  57. Φωτοτυπάκιας said

    Στο απόκομμα της Εστίας, η κίνηση είχε τη μεγάλη τιμή να γίνει της κινήσεως. Η ίδρυση γιατί δεν έτυχε αυτής της τιμής, μόνο έμεινε της ίδρυσης; Στο πηγάδι κατούρησε;

  58. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    » …Στο ρεπορτάζ, η Οκάζιο-Κορτέζ αποκαλείται «νεαρή γερουσιαστής»…
    Δεν υπάρχει λόγος να φορέσουμε γραμματική μπούρκα στην Αλεξάντρια Ο-Κ…
    »

    Μὲ τὴν μπούρκα δὲν τῆς ἀλλάζουν φύλο. Μᾶλλον γιὰ γραμματικὴ παρενδυσία* πρόκειται. 🙂

    *ζητῶ πνευματικὴν ἰδιοκτησία τοῦ ὅρου.

  59. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στη Λευκωσία πάντως έχουν καταγραφεί θερμοκρασίες 3 βαθμών τη νύχτα και 7 την ημέρα, Γενάρη μήνα. Αυτή είναι η δική τους …κατάψυξη και όχι βέβαια οι 16 βαθμοί. 😊

  60. π2 said

    54: Ιρλανδός συνάδελφος μου έλεγε ότι οι οικονομολόγοι στη χώρα του γκρίνιαζαν φέτος, γιατί το καλοκαίρι ήταν τόσο ηλιόλουστο, που έπαιρναν όλοι άδειες για να λιαστούν στα πάρκα και τα ποτάμια. Κινδυνεύει η παραγωγικότητα της χώρας, ήταν η άποψη των οικονομολόγων.

  61. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @46.Κωστής Ανετάκης said:

    » …Ο Τομ Ρόμπινς, μιλώντας επίσης για τον χορό και την αδυναμία των Ευρωπαίων ν’ αφεθούν στο οργιαστικό του λίκνισμα,, έγραψε: «Η χώρα μας αποικίστηκε από συναισθηματικά δυσκοίλιους Πουριτανούς, και διάφορους σφιχτοχείληδες σεμνότυφους». »

    Καὶ σφιχτοχείληδες καὶ σφιχτοκώληδες. 🙂

  62. Πάνος με πεζά said

    Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους ! Και με ωραία μεζεδάκια !
    Σχετική είναι και η φωτογραφία, τη βάζω εδώ για να «διασωθεΊ. Εντάξει θα την είδατε, αλλά ήταν το τρολάρισμα της βδομάδας…

  63. 56 Ν’ αγιάσει ο στόμας σου 🙂
    Προχθές με τα χιόνια και συζητώντας με φίλο φυσικό για το αν κλείνουν στο εξωτερικό τα σχολεία λόγω του καιρού (στη Γερμανία δεν κλείνουν με το χιόνι αλλά με τη ζέστη, αν και φέτος έκλεισαν και με το χιονιά) είχαμε θέμα το τι σημαίνει ζέστη. Καύσωνας, λέει, είναι από 36,6 βαθμούς και πάνω. Μα, του λέω, δεν είναι θέμα τι θα πούμε καύσωνα αλλά πόσο αντέχεται να έχεις 28 – 30 βαθμούς και να έχεις και φουλ υγρασία. Τίποτα αυτός. (Άσχετο αλλά σχετικό, τα κτίρια εκεί είναι φτιαγμένα για να κρατάνε τη ζέστη μέσα, άρα το καλοκαίρι γίνονται φούρνοι και οι 28 απέξω μπορούν άνετα να γίνουν 32 – 33).

  64. 59 Παρομοίως τα σπίτια στην Κύπρο δεν έχουν θέρμανση κι είναι φτιαγμένα για να δροσίζονται όσο γίνεται, οπότε οι 5 κι οι 7 βαθμοί είναι ανυπόφοροι.

  65. Έχει μια λογική η διτυπία της «Εστίας»: το «κινήσεως» δεν έχει άρθρο, το «ίδρυσης» έχει. Ετσι πολλοί λέμε «για λόγους ασφαλείας», «σκάφη ανοιχτής θαλάσσης» κλπ., ενώ φυσικά λέμε «της ασφάλειας», «της θάλασσας» κλπ.

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    48 Αβο >>Ρε την καημένη την Υπατία. Δε φτάνει που την δολοφόνησαν, τώρα της δολοφονούν και τον χαρακτήρα.

    Το ίδιο σκέφτηκα κι εγώ και μάλιστα εκ προϊμίου, όταν συζητιόταν το προσεχές όνομα από ύψιλον και θηλυκό.
    Υάδες, είχα σκεφτεί (τί πειράζει ο πληθυντικός) που είναι και ταμάμ, αφού πολυβροχάρικη κυρίως ετούτη η κατεβασιά.

  67. Theo said

    @56:
    Ναι. Και κάποιοι γνωστοί που πήγαν Γενάρη στη Μόσχα μου είπαν πως οι -20 εκεί ήταν υποφερτοί, ενώ όταν προσγειώθηκαν στη Θεσσαλονίκη με +5 κρύωναν περισσότερο, λόγω μεγαλύτερης σχετικής υγρασίας.

    @63:
    Ο Jost Gippert μου είπε πως στη Γερμανία το όριο είναι 33 βαθμοί στις 10 το πρωί. Κι επειδή εκεί τα σχολεία είναι ανοιχτά και τον Ιούλιο, το 2018 συνέβη αρκετές φορές να πἀνε οι μαθητές και φοιτητές πρωί πρωί στα σχολεία τους και να φύγουν στις 10 πμ.

  68. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    29 Πες το βουλευτίνα τότε. Κι εγώ το λέω (και) έτσι

    48 Όταν φτάσουμε στο Α να κάνουμε πετίσιο για το Αβονιδας

    53 Α γεια σου, δυσκολευτηκα σε αυτό

    58 Όμως όταν λέει «η γερουσιαστής» χρησιμοποιεί επίκοινο τύπο, άρα κρυβει τα θηλυκά χαρακτηριστικά. Είναι θέμα οπτικής γωνίας

    62 Κι αυτό πολύ καλό

  69. Avonidas said

    Καύσωνας, λέει, είναι από 36,6 βαθμούς και πάνω.

    Επειδή αυτή είναι η θερμοκρασία του σώματος; Μα, δεν εχει να κανει. Το σωμα μας ψύχεται κυρίως με απαγωγή θερμότητας απο το δέρμα, και επιπλέον με την εφίδρωση. Αν η θερμοκρασια περιβάλλοντος ειναι μεγαλύτερη απο τη θερμοκρασία του σώματος, μπορεί να μην είναι δυνατό να αποβάλουμε θερμότητα στο περιβάλλον, αλλά μπορούμε να δροσιστουμε με την εφίδρωση, αρκεί η ατμόσφαιρα να μην ειναι κορεσμενη απο υδρατμούς, να μην εχει δηλαδή πολλή υγρασία.

    (Ενα αλλο γιατρικό ειναι ν ανεβάσουμε τη θερμοκρασία του σώματος. Έχετε αναρωτηθεί γιατί οι βεδουινοι στη Σαχάρα πίνουν καυτό τσάι; Δεν ειναι ανισορροποι, σας βεβαιωνω 😄)

  70. Χρήστος Π. said

    Βλέποντας τα ελληνικά που μιλάνε και γράφουν όσοι κάνουν καριέρα με την επαγγελματική χρήση τους, αναπτερώνεται το ηθικό και ημών των άσχετων. Υπάρχει ελπίδα.

    Ναι, δεν κάνει κάποια διαφορά αλλά αποφεύγουμε τα Γερμανικά προϊόντα. Ειδικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και άλλα πολύ καλά (αμερικάνικα, γιαπωνέζικα, κλπ).

  71. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όντως, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι η υγρασία. Το χειρότερο κλίμα από όσες πόλεις της Ελλάδας έχω ζήσει, νομίζω πως το έχει η Λάρισα. Χειμώνα-καλοκαίρι.

  72. > Είναι αναμενόμενο τα δελτία ειδήσεων να υπερβάλουν κάπως στην περιγραφή των φαινομένων, αλλά καλό είναι να μην προκαλούν θυμηδία
    μήπως θέλει δυο λάμδα το υπερβάλλουν ως εξακολουθητικό, όπως το προκαλούν;

    το καλύτερο meme ήταν με Ψαραντώνη:

    32: Κάποιος μούλεγε ότι αυτό το Ίων το γράφουνε με γιώτα κάποιοι στο ριάλιτι, μήπως κι ο ίδιος ο παίκτης, δεν θυμάμαι.

  73. Πέπε said

    @31:
    > > Σας ευχαριστώ πολύ που υπάρχετε.

    Χαρά μας που υπάρχουμε! Η μισοτάκουνη κιλότα τι ακριβώς είναι;

    (Μ’ αρέσουν οι αφηγήσεις σου, ιδίως κάποιες που ήταν για εντελώς ανάξια λόγου περιστατικά που γίνονται άξια λόγου μέσω του λόγου σου. Και τι θα το κάνουμε το λεμόνι αν δεν το βάζουμε πουθενά; -καλά, αν δε βάζουμε πουθενά λεμόνι, απορώ και το μπρόκολο τι θα το κάνουμε…)

  74. Χρήστος Π. said

    6. Ακούστηκαν πολλά για τον Παναγούλη, νομίζω όλοι πιστεύουμε σήμερα πως ήταν απλώς τροχαίο. Πάντα κάποια απραγματοποίητη αποκάλυψη βλέπουμε πίσω από τέτοιους θανάτους. Ωφέλη υπήρξαν βέβαια, με την απώλειά του σιγουρεύτηκε πως ο έλεγχος του «κέντρου» θα πέρναγε στον Αντρέα (αν θυμάμαι ο ΑΠ είχε πει πως το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κίνημα αλλά κούνημα).

    Το ίδιο και με το Σαράφη, δεν πιστεύω πως υπήρχε λόγος να δολοφνηθεί ούτε αποτελούσε κίνδυνο για κανένα. Δεν είχε δολοφονηθεί σε σκληρότερες εποχές και δεν πιστεύω μια συνομωσία θα τον έτρωγε με τέτοιο χονδροειδή τρόπο. Απ’ ό,τι είπαν ο αμερικάνος έτρεχε πολύ σε όλη τη διαδρομή…

  75. sarant said

    74 Εξάλλου κάμποσοι έπεσαν θύματα από τις «κούρσες» Αμερικανών στρατιωτικών.

    31-73 Εγώ πάντως πολύ κολακεύτηκα από αυτό!

    72 Μπορεί και να έχεις δίκιο

  76. Τι ‘ναι το «αναθ», ρε παιδιά;

    Αντίο σε οικονομικά προβλήματα

    Υπάρχει κάποιος εκεί έξω που δυσκολεύεται να πάρει δάνειο;
    Ή υπάρχει κάποιος εκεί έξω που έχει ταπεινωθεί από φίλους και συγγενείς λόγω ανεπαρκών κεφαλαίων και αισθάνεται καταπιεσμένος;

    Αναθ. Anthony του επιτυχούς δανείου Οργανισμού προσφέρει δάνεια σε προσιτή τιμή ισχύουν τώρα. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

    Good bye to financial problems

    Is there anyone out there who finds it difficult to get a loan?
    Or is there any one out there who have been humiliated by friends and relatives due to inadequate funds and feel oppressed?

    Anthony of Tee Kem Loan Agency is offering loans at an affordable rate apply now. via email :

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    74:Συμφωνώ, και τα δύο ήταν μάλλον δυστυχήματα. Διαφωνώ στο ότι είχε επιρροή ο Παναγούλης στον χώρο του κέντρου. Εξελέγη βέβαια βουλευτής, αλλά το κόμμα του προτίμησε τον Δημήτρη Τσάτσο, όταν ο Παναγούλης έθεσε το δίλημμα «ή αυτός ή εγώ» και οι κεντρώοι πολίτες δεν του συμπαραστάθηκαν ιδιαίτερα. Τον ξαναθυμήθηκαν στην κηδεία του, ως συνήθως.

  78. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εγκλωβισμένα πουλιά στην παγωμένη λίμνη της Καστοριάς σώζουν OI εθελοντές.

  79. ΓΤ said

    @73 Απλώς καταθέτω ό,τι βλέπω, ό,τι ζω έντονα, ακριβώς επειδή πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένα περιστατικό ανάξιο λόγου. Ξαρμάτωτος στους δρόμους βγαίνω, γυρνώ πάνοπλος να κοιμηθώ. Ευτυχώς που φίλτρο τα όνειρα. Έχει πολύ ψωμί ο βόθυνος της γλώσσας…

    «μισοτάκουνη κιλότα»: Φαντάσου τη γυναίκα-γλώσσα που, αντί να βρίσει ωμότατα, με θαραλλέα γυμνότητα-ωμογλωσσία, φοράει κάτι βιαστικά, βάζει γρήγορα το παπούτσι, λίγη φτερνούλα έξω, στραβοπατά στη βιάση το τακούνι, και προσπαθεί να ντυθεί γρήγορα με τον μανδύα της καλλιέπειας 🙂

  80. ΓΤ said

    @79 oops! θαρραλέα 🙂

  81. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πολύ κεφάτα τα σημερινά μεζεδάκια. Ιδιαίτερα κεφάτα. Και οι σχολιαστές …ευφορευτικοί (όπως προφυλακτικοί στο σχ.22) 🙂

    79β. Με …πρόλαβες! 🙂 🙂

  82. sarant said

    76
    Θα είναι αιδεσιμώτατος, Rev.

  83. Χαρούλα said

    Απόσπασμα της επίσημης ανακοίνωσης

    ……..Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΕΣΗΕΑ, της ΕΠΗΕΑ, της ΕΤΙΤΑ, της ΕΤΕΡ και της ΕΣΠΗΤ συνεχίζουν με 48ωρη απεργία για τους δημοσιογράφους, τους διοικητικούς υπαλλήλους, τους τεχνικούς τηλεόρασης και τους τεχνικούς ραδιοφώνου, που εργάζονται στον Τ/Σ «ΣΚΑΪ», τον Ρ/Σ «ΣΚΑΪ 100,3» και στην ιστοσελίδα «skai.gr» από τις 06:00 πμ του Σαββάτου, 12 Ιανουαρίου 2019 έως τις 06:00 π.μ της Δευτέρας, 14 Ιανουαρίου 2019…….

    Απεργία για τους …… που εργάζονται στον …… απο τις 06.00 πμ του Σαββατου, …

    Δηλαδή αν δεν ξέρει κάποιος, τι καταλαβαίνει;;;
    Γίνεται απεργία για κάποιους που δουλεύουν …το σαββατοκύριακο!🤓😄

  84. Χρήστος Π. said

    74 Ναι Γιάννη, θυμάσαι που ειχαν ονομάσει το κόμμα ΕΚ-ΝΔ; Λένε ότι με αυτές της Νέες Δυνάμεις είχε θέμα ο Παναγούλης. Ο Δ. Τσάτσος είχε και λόγω πατρός ισχυρές γνωριμίες, νομίζω είχα παλιότερα γι αυτόν στο blog. Φιγουράρει με το πατέρα του ακόμα πάντως στη δημοσιευθεισα λίστα Λαγκάρντ…

  85. Χρήστος Π. said

    84 Συγγνώμη, άνευ πατρός φιγουράρει στη λίστα. Πήρα φόρα…

  86. Χαρούλα said

    74,84
    Πάντως για τους δημοκρατικούς πολίτες ήταν αδύνατη η αποδοχή του τροχαίου τότε. Ακουγόταν τότε και κάτι με τα αρχεία του ΕΑΤ-ΕΣΑ.
    https://www.vice.com/gr/article/pg5vdm/enas-andras-o-alekos-panagoylhs-h-istoria-toy-megalyteroy-ellhna-agwnisth

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, Χαρούλα, και η Φαλάτσι στο εν θερμώ γραμμένο βιβλίο της «Ένας άντρας» επιμένει στην εκδοχή της δολοφονίας. Ένιωθε μάλιστα μεγάλες τύψεις, γιατί είχε τσακωθεί λίγο πριν μαζί του και του είχε φωνάξει σαν τελευταία κουβέντα «Άει γκρεμοτσακίσου!». Αλλά δεν αποδείχτηκε πως ήταν δολοφονία. Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε φέρει ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα από την Ιταλία που κι αυτός κατέληξε στην εκδοχή του δυστυχήματος.

  88. ΣΠ said

    https://www.lifo.gr/now/greece/221989/h-viral-fotografia-apo-ti-synantisi-tsipra-me-merkel-ateleioto-trolarisma-sto-twitter

  89. Χρήστος Π. said

    https://www.tovima.gr/2019/01/12/world/to-elliniko-alfavito-genna-politika-symvola-stin-eyropi/

  90. Faltsos said

    Η χιονόπτωση προκάλεσε ρίψεις δένδρων.

    Όχι ρίψεις, αδέρφια, όχι ρίψεις. Πτώσεις.

    και Πολύ μου άρεσαν οι ρίψεις δέντρων, που θα έπρεπε να γίνουν ολυμπιακό άθλημα

    Θα θυμάστε βέβαια στις περιπέτειες του Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες τον ανταγωνισμό του Οβελίξ με τον Ρωμαίο αθλητή στην ρίψη δέντρων.

    (ίσως χρειαστεί να κλικάρετε το λινκ γιατί δεν είναι .jpg)

  91. gmich said

    «Με επιτυχία στέφθηκε μετά από μεγάλη προσπάθεια η απόπειρα δυο εργατών». Αφού πέτυχε η προσπάθεια γιατί ήταν απόπειρα ; Απόπειρα δεν είναι προσπάθεια που δεν πέτυχε τον σκοπό της;

  92. Χαρούλα said

    90 ναιιιιί! Ανελςως αυτό θυμήθηκα, αλλά δεν μπορούσα να το βρώ! Ευχαριστώ Φάλτσε μου!

  93. Alexis said

    Αυτό το φαινόμενο με τα τελικά s που ξεφυτρώνουν πλέον σωρηδόν και αδιακρίτως σε λέξεις ξενικής προέλευσης έχει χτυπήσει κόκκινο τελευταία!
    Αφού έφαγα στη μάπα τα σμάρτφονς, τα λάπτοπς και τα ντέσκτοπς σε διαφήμιση γνωστής αλυσίδας ήρθε σήμερα και με αποτέλειωσε η «απονομή των φετινών Όσκαρς» που άκουσα σε ραδιοφωνικό σταθμό! 😡

  94. Γς said

    74:

    Κι όμως θεωρήθηκε δολοφονία το θανάσιμο τροχαίο του Σαράφη

    Ριζοσπάστης. Η δολοφονία του Στ. Σαράφη

    Με 120 έτρεχε, λέει η χήρα του στρατηγού, η κούρσα, που έπεσε πάνω τους. Στο τσαχ που έφταναν στην νησίδα ασφαλείας.

    Πόσο καλοσχεδιασμένη πρέπει να ήταν η δολοφονία, από ένα αυτοκίνητο που με αυτή την ταχύτητα πρέπει να ήταν στην Γλυφάδα όταν το ζεύγος αποφάσιζε να διασχίσει την λεωφόρο [καρμανιόλα] τον Αλιμο;

  95. Μαρία said

    Η Καϊλή μέλος του Ουράνιου τόξου.

  96. Μαρία said

    Έμπλεξαν τους Βέμπερ https://de.wikipedia.org/wiki/Axel_A._Weber

  97. Χαρούλα said

    96 ευτυχώς Μαρία που δεν έκαναν και …ανάσταση!

  98. 67 Διορθώνω λίγο: «στη Γερμανία το όριο είναι 24 βαθμοί στις 10 το πρωί.» (Αν περίμεναν 33 στις 10 το πρωί α) θα την είχαν κάτσει μέχρι τότε και β) σπάνια θα συνέβαινε κάτι τέτοιο). Το καλοκαίρι ο διευθυντής του κάθε σχολείου είναι υποχρεωμένος στις 10 να βγει και να ελέγξει το θερμόμετρο που υπάρχει έξω από το γραφείο. Αν δείχνει24 βαθμούς (υπό σκιάν, βεβαίως) αδειάζει το σχολείο. Τα ελληνογερμανικά σχολεία για ν’ αντιμετωπίσουν το γνωστό στους Έλληνες «δεν κάνουμε μάθημα και χάνουν τα παιδιά» περίμεναν να πάει 11 για να κλείσουν.

    (Ναι, εκεί οι διευθυντές έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες. Εδώ, τώρα, είναι θέμα του δημάρχου, που συνήθως αποφασίζει ομοιόμορφα για ολόκληρο το δήμο).

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    98: Εδώ αποφασίζει ο δήμαρχος, αφού είναι πιο …σοβαρός και υπεύθυνος άνθρωπος από τους διευθυντές των σχολείων, αλλά ο διευθυντής του σχολείου καλείται να λογοδοτήσει όταν συμβεί ατύχημα εξαιτίας της άστοχης απόφασης του άρχοντα:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.protothema.gr/greece/article/853569/thessaloniki-mathitis-glistrise-ston-pago-kai-espase-to-podi-tou-tin-ora-tou-dialeimmatos/AMP/&ved=2ahUKEwjt7_7B5OjfAhUDZVAKHRSxD4oQFjAFegQIChAB&usg=AOvVaw0WIgIT8kYP4JMqYEJu49zh&ampcf=1

  100. # 74, 84

    Υπήρξε κι ένα παιχνίδι με τους τριμηνίτες φαντάρους που γινότανε με την ΕΚ-ΝΔ μέσω Αβέρωφ μέχρι που έπεσε καρφωτή από κάποιον που δεν εξυπηρετήθηκε ο γνωστός του και πολλοί τριμηνίτες επανήλθαν γι ένα εξάμηνο ακόμα. Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα για το κόμμα, απέμεινε μόνο η φράξια Λεβέντη. Ισως ο αθεόφοβος να ξέρει περισσότερα.

  101. sarant said

    89 Το φ εντάξει, αλλά το αναποδο Λ πώς ξέρουμε ότι είναι ανάποδο Λ και όχι λατινικό V;

    93 Και πού να δεις τα ΚΤΕΛς!

    95 Και μας ρεζιλεύει με τα αγγλικά της

  102. «Μπορεί να στοιβάζουμε σε στοίβες, αλλά οι στιβάδες γράφονται με γιώτα, έτσι από έμφυτη τζαναμπετιά».

    Εμ, πες το ντε! Γι’ αυτό μπερδεύτηκε και ο ΓΑΠ και είπε ότι όταν ήταν υπουργός Παιδείας «υπέγραφε καθημερινά έναν στίβο χαρτιών»!

    Παράπλευρη απορία: Στην πιο πάνω παράγραφό Μου, είναι σωστή η χρήση των εισαγωγικών; Με την έννοια ότι Ο ΓΑΠ είπε «υπέγραφΑ». Ή το πολυψειρίζω;

  103. 82: Δεν κατάλαβα την απάντησή σου. Αυτούσιο το ηλεμήνυμα αντέγραψα, όπως ήρθε δίγλωσσο.

  104. Το Λ το εξηγεί (ή «εξηγεί») από το Λακεδαίμων και την ταινία 300, με τον Λίονάιντας και τις ασπίδες των Σπαρτιατών που είχαν επάνω το Λ.

  105. sarant said

    103 Δεν το πρόσεξα ότι είναι το ελληνικό μετάφραση του αγγλικού.

  106. Μαρία said

    102
    και ο ΓΑΠ, όταν ήταν υπουργός Παιδείας, και είπε «υπέγραφα καθημερινά έναν στίβο χαρτιών»!

  107. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τι πάθατε, που πήγατε όλοι;

    Ξέρει κανείς τι σημαίνει το «βεβίνηκας;» 😉

  108. venios said

    106 Αν το είπε και δεν το έγραψε, πώς ξέρουμε ότι είπε τον στίβο με γιώτα;

  109. Γιάννης Ιατρού said

    Δεν ξέρω αν το είδατε, Μερκελικά μεζεδάκια… 🙂

  110. leonicos said

    Εγκλωβισμένα πουλιά στην παγωμένη λίμνη της Καστοριάς σώζουν εθελοντές

    καταλαβαίνουμε τι λέει ασφαλώς. σχήμα κατά το νοούμενον. Ούτε βαρβαρισμοί, ούτε σολικισμοί. απλώς ένα σχήμα που προκύπτει από την υπαρξη ουδετέρου στη γλώσσα μας και της συντακτικής ελευθερίας μιας γλώσσας με πλούσιο ακόμα κλιτικό σύστημα.

    το ἀκόμα’το έγραψα για να ερεθίσω μερικούς εδώ μέσα

  111. leonicos said

    93 Με ρωτάει, ως ιδιαιτέρως ευισθητο περλι τα γλωσσικά, ο διευθυντής μου: κομπιούτερς… εφόσον είναι πολλοί. Έτσι κ. Καλ….

    Απάντηση: Μόλις καθιερωθεί τέταρτη κλίση στην ελληνική γραμματική που να προβλέπει το σχηματισμό του πληθυντικού με την προσθήκη ενός ες

  112. Γιάννης Ιατρού said

    107: Κώστα,
    τι όλοι, οι μισοί εδώ μέσα (εχπεδευτικοί 🙂 ) ήσαν/είναι στην ΕΡΤ 🙂

  113. loukretia50 said

    Λεώνικε, δεν τραβάει η ομάδα σήμερα, άγνωστο γιατί…
    Η διατύπωση με τα πουλιά θα άξιζε περισσότερο την εποχή της ταινίας του Χίτσκοκ! Τονίζει τη φωτεινή πλευρά!

  114. Γιάννης Ιατρού said

    Οι άλλοι μισοί από τους μισούς ψάχνουν που στο διάολο έχουν βάλει τη σάρισα 🙂

  115. leonicos said

    Όχι ρίψεις, αδέρφια, όχι ρίψεις. Πτώσεις.

    ΚΙ έλεγα μέσα μου, πώς θα γυρίσω πίσω στην ‘μεταβατικοποίηση των αμετάβατων’ χωρίς να με μαλλώσουν;; Και είχα σκοπό να γράψω για τα πέφτω, ρίχνω

    πέφτουν η βροχή, το χαλάζι, το χιόνι, τα παιδιά όταν σκον΄ταφτουν, τα αυτοκίνητα το ένα πάνω στο άλλο ή στ’ αρδευτικά χαντάκια ή στη θάλασσα, οι μετεωρίτες, οιβράχοι των ηφαιστείων και γενικώς ότι κινείται μόνο του, άσχετα αν πέφτειαπό όρθιο κάτω ή αν έρχεται ουρανοκατέβατο

    Σωστά, ξέχασα τα ουρανοπετή είδωλα

    Για να πέσει κάτι κάποιος το ρίχνει, οδηγός΄απροσεξία κοκ μη σας ζαλίζω

    Ειδικές χρήσεις των εν λόγω ρημάτων.
    του /της την έπεσε = του/της έκανε συγκαλυμμενη (όχι υποχρεωτικά) πρόταση συνάντησης με σκοπό τα περαιτέρω
    τον/την έριξε = οἤ υποστάςὔποστάσα το ‘πέσιμο’ ανταποκρίθηκε θετικά
    του/της έριξε χυλόπιτα =οἤ υποστάςὔποστάσα το ‘πέσιμο’ ανταποκρίθηκε αρνητικά

    τον/την άφησε στα κρύα του λουτρού = υποκρίθηκε ότι ανταποκρίνεται θετικα, αλλά δεν το εννοούσε

  116. loukretia50 said

    Και αφού λείπουν οι περισσότεροι, (Νεο Κιντ είσαι καλά?)
    επιτρέψτε μου να κάνω λίγη φιγούρα, με κάτι που μου ενέπνευσε ένα σχόλιο :

    ΓΤ σχετικά με τα θραύσματα – ξέρεις εσύ!

    LEXIGLASS
    A la place des mots glacés
    Jeux d’artifices ou illumination?
    Ce qu’il faut de malheur pour la moindre chanson…

    Της θύμησης σπαράγματα
    θρύψαλα και κομμάτια
    άχρηστα πια διδάγματα
    κι ανώφελα γινάτια – της έπαρσης αμυντικά-
    κλεισμένα τάχα ερμητικά σε λέξεων μωσαϊκά
    πληγώνουνε τα μάτια – γυάλινου κόσμου φράγματα,
    κάστρα εικονικά

    Διάφανα μες στην αντηλιά
    μοιάζουν αθώα, ιδανικά, τα παγερά κομμάτια
    κι η απατηλή λάμψη νικά
    θυμίζει κάλεσμα, αγκαλιά -τόσο αριστοτεχνικά!

    Με νέα ζωή, δυναμικά ,
    του πάγου αχτίνες, σα θηλειά
    παγίδες, λόγια μαγικά
    ή γνώριμα απ΄τα παλιά,
    τεχνάσματα θεατρικά
    -κάλυψη, ανάγκη, ζαβολιά?-
    πολύχρωμα βεγγαλικά
    φωτίζουν σκοτεινά κελιά
    κι ανοίγουν μονοπάτια
    σε κώδικες και μυστικά

    Με ύπουλη ανεμελιά
    ακολουθούν πεισματικά
    θαμμένα σκαλοπάτια
    στη στοιχειωμένη τη σπηλιά
    Κι αν δε φοβούνται ξωτικά,
    με της ψυχής τα μάτια
    θα δουν μονάχα ερημικά
    λησμονημένα από παλιά
    ερείπια ή παλάτια
    ΛΟΥ
    Μα είναι μάταιο τελικά
    Γιατί ποτέ η Γαλάτεια δεν έζησε πραγματικά

    ΥΓ Μα έχω πάντα εφεδρικά της φαντασίας μάτια
    και βλέπω πανοραμικά των λέξεων την πραμάτεια
    Ένας καθρέφτης μαγικός φιλτράρει ιδανικά
    τα χρυσαφένια ψήγματα σε ψεύτικα υλικά
    και δε με ξεγελάνε πια τα λαμπερά κομμάτια

  117. leonicos said

    107 Κώστας

    Ξέρει κανείς τι σημαίνει το «βεβίνηκας;»

    Φυσικά όχι! Περιμένουμε φως από το παγωμένο Ιλλ-εννόει

  118. sarant said

    109 Δεν το είχα δει, μερσί.

  119. Πάνος με πεζά said

    Ό,τι κι αν ήταν το τροχαίο του Παναγούλη, η δημοσιογραφία της εποχής που έβαζε τέτοιες φωτογραφίες στο εξώφυλλο (νεκρός, γυμνός, και με εκτεθειμένα τα γεννητικά όργανα), ήταν σίγουρα δυστύχημα…

  120. Κώστα (102), αν είμαστε πολύ ψείρες και παρόλ’αυτά θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε πλάγιο λόγο, πρέπει να γράψουμε ότι ό ΓΑΠ είπε πως «υπέγραφ[ε] κάθε μέρα ένα στίβο χαρτιών». Με τις αγκύλες δηλώνουμε ότι ειδικά σ’εκείνο το σημείο το εντός εισαγωγικών παράθεμα παραλλάζει, χωρίς βέβαια να αλλοιώνεται το νόημά του.

  121. leonicos said

    Το μεζεδάκι του Τσίπρα περί «παχέων αγελάδων» το διόρθωσαν στην «Αυγή»:

    πρώτα γινεσαι πρωθυπουργός και μετά μαθαίνει ελληνικά. το είδαμε και θα το ξαναδούμε, ό,τι και γίνει στις εκλογές

  122. leonicos said

    48

    Νικοκύρη, θα σ’ άρεσε να πούνε εναν τυφώνα Σαραντάκο;

    Είναι πλέον διάσημος. Δεν αποκλείεται να το δούμε κι αυτό!

  123. loukretia50 said

    Aναφέρθηκε το τσάι στην έρημο.
    Είναι ολόκληρη ιεροτελεστία
    Tinariwen – «Iswegh Attay» https://youtu.be/VoPPMktXCEI

  124. leonicos said

    31 εγκαιροφλεγής βωμολοχία

    μόνο γι’αυτό το εύρημα άξιζε να διαβαστεί τρεις φορές το άρθρο

  125. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Καλησπέρα σας από Ιλλινόϊ (ώρα Ρωμέικου 11.38 μ.μ. του Σαββάτου),

    1) Γράφει ο κ. Σαραντάκος, προκειμένου να κράξει την αγραμματοσύνη του διευθυντού της «Εστίας» Μανώλη Κοττάκη, που δεν έχει ακόμη μάθει ότι το «υπαρχόντων» είναι αρσενικό και το «υπαρχουσών» θηλυκό: «Κι ένα μαργαριτάρι από την γηραιά Εστία. Σε απόκομμα, διότι νομίζω πως δεν δημοσιεύει ονλάιν τα κείμενά της…»

    Αλλά, κύριε Σαραντάκο, βεβαίως και η «Εστία» δημοσιεύει online τα άρθρα του Κοττάκη. Το ωραίο είναι πως τα ίδια άρθρα τα δημοσιεύει και η «Δημοκρατία». Αλλά ο διορθωτής της «Δημοκρατίας» διόρθωσε το λανθασμένο «υπαρχόντων» με το σωστό «υπαρχουσών»!.

    2) Να μάς πεί ο Ιατρού (109) γιατί κρύβει ότι το παρόν άρθρο με τα μερκελικά μεζεδάκια το δημοσιεύει από τις 9.45 το πρωΐ και το left.gr

    3) Να μάς πεί ο κ. Σαραντάκος, γιατί (παρά την αυθημερόν ενημέρωση από το Επιτελείο μας) αρνήθηκε στα σημερινά μεζεδάκια να κράξει την αντιστόρητη προκήρυξη της «Ομάδας Λαϊκών Αγωνιστών» που ανέλαβαν την περασμένη Τρίτη 8 Γενάρη την ευθύνη της επίθεσης στον «Σκάϊ» του Αλαφούζου. Μήπως για να μή πάρουν χαμπάρι οι αναγνώστες του παρόντος Ιστολογίου πόσο αστοιχείωτοι είναι οι Αριστεροί Τρομοκράτες του Ρωμέικου;

    Ως γνωστόν, οι εν λόγω αναρχομπολσεβίκοι γράφουν στην προκήρυξή τους ότι η «Καθημερινή» κυκλοφορούσε επί Χούντας και συνεργάστηκε με την 21η Απριλίου, ενώ είναι πασίγνωστο ότι την είχε κλείσει η Ελενίτσα η Βλάχου από τις 22 Απρίλη 1967… Μεταφέρω επί λέξει:

    ΟΜΑΔΑ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ: «(η «Καθημερινή» …άνοιξε το δρόμο για την εγκαθίδρυση της δικτατορίας της 21ης Απριλίου. Και τότε, η εφημερίδα δε δίστασε να υπηρετήσει τη χούντα (ακριβώς όπως είχε υπηρετήσει και το καθεστώς Μεταξά), αφού έτσι πρόσταξαν τα ταξικά συμφέροντα των αφεντικών της, προπαγανδίζοντας γκαιμπελίστικα τις «οικονομικές επιτυχίες της εθνοσωτηρίου επαναστάσεως» και συκοφαντώντας κάθε αγωνιστική και εξεγερτική κινητοποίηση ενάντια στη δικτατορία…»!!

    4) Να μάς πεί ο λαλίστατος (110 + 111 + 115 + 117 + 121 + 122 + 124) κ. Λεώνικος, αν συμφωνεί με το σημερινό οπισθόφυλλο της «Αυγής» που καλεί τον Κούλη να δηλώσει αν καταδικάζει ΟΛΟΥΣ τους Εθνικισμούς, από όπου κι αν προέρχονται

    Για να γίνω σαφέστερος: Είναι δυνατόν, κύριε Λεώνικέ μου, να βγεί ο Κούλης και να πεί δημοσίως ότι καταδικάζει ακόμη και τον Εβραϊκό Εθνικισμό, δηλαδή τον Σιωνισμό; Αμέσως θα πέσουν επάνω του όλα τα Δυτικά ΜΜΕ και θα τον καταγγείλουν ως Αντισημίτη. Εσείς, αγαπητέ κ. Λεώνικε, καταδικάζετε τον Σιωνισμό;

    5) Να βγεί ο δεδηλωμένος Ερασμίτης + σοφός Νέστωρ του Ιστολογίου κ. Άγγελος (120) και να μάς πεί πώς προφερόταν στα Αρχαία Ελληνικά η περίφημη λέξις του Αριστοφάνους «βεβίνηκας»: Προφερόταν «bebinekas»;

    Ως γνωστόν, υπάρχει μιά διχογνωμία μεταξύ των ειδικών για το τί ακριβώς σημαίνει το «βεβίνηκας»: Σύμφωνα με τον κορυφαίο Ρωμιό κλασικιστή Φάνη Κακριδή, ο αρχαιοελληνικός παρακείμενος «βεβίνηκας» σημαίνει «έχεις κολλήσει», ενώ σύμφωνα με τον κορυφαίο Βρετανό κλασικιστή και γνωστό κιναιδογράφο, sir K.J. Dover, σημαίνει… «have been fucked». Ο κ. Σαραντάκος δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί επί του θέματος. Προφανώς, ακόμη το σκέπτεται και συμβουλεύεται τα Λεξικά του για να είναι απόλυτα σίγουρος…

    6) Ολοκληρώνω την αποψινή εμφάνισή μου στο παρόν Ιστολόγιο, με την είδησι της ημέρας, που ίσως να αποδειχθή και η είδησις του μήνα: Στο οπισθόφυλλο των σημερινών σαββατιάτικων «ΝΕΩΝ» του Μαρινάκη δημοσιεύεται το τακτικό βδομαδιάτικο χρονογράφημα της κ. Έλενας Ακρίτα υπό τον τίτλο «Je suis νυφούλα», το οποίο γράφει Ιστορία…

    Σύμφωνα με τους ειδικούς στατιστικολόγους του Επιτελείου μας, είναι η πρώτη φορά από συστάσεως του Νεοελληνικού Κράτους που δημοσιεύεται σε εξώφυλλο εφημερίδας μεγάλης κυκλοφορίας η κοσμαγάπητη λέξις «ΠΟΥΣΤΗΔΕΣ» ΟΛΟΓΡΑΦΩΣ!..

    Καλώ τον κ. Σαραντάκο να παραδειγματιστεί από το ευρύ πνεύμα των μαρινακικών «ΝΕΩΝ» και να επιτρέψει και στους εδώ σχολιαστές να χρησιμοποιούν ολογράφως παρόμοιες κοσμαγάπητες λέξεις, εφόσον υπάρχει ανάγκη…

  126. sarant said

    125 Ο Πέπε; Γιατί να μη βγει ο Πέπε; Ο κυρ-Γιάννης Κουβάτσος δεν θα βγει;

  127. Πάνος με πεζά said

    Αμ εγώ, που είμαι μέσα στην πανοπλία (@ 62), και λόγω συνωνυμίας τρολάρω πως είναι ο Καμένος; 🙂

  128. 126 Να κάνει η μάνα 🙂

  129. loukretia50 said

    126. ε, δεν είναι κάθε μέρα του Αη Γιαννιού!
    Μπορεί να έχουν πάει σε γάμο…
    Και μια και αναφέρθηκαν οι νυφούλες, αρκεί να μην παρίσταται ο Mr Bean https://youtu.be/5JprkQwsqR0

  130. Γιάννης Ιατρού said

    Για την χρήση ορισμένων λέξεων, μια παρατήρηση μόνο: Being gay is not a choice but being an asshole is !

  131. Με το «βεβίνηκας» μου θυμίσατε ένα αστείο περιστατικό λογοκρισίας του Αριστοφάνη.
    Στις γνωστές εκδόσεις Loeb, ο στίχος των Θεσμοφοριαζουσών «και μην βεβίνηκας συ γ’ αλλ’ ουκ οίσθ’ ίσως» μεταφράζεται αθώα αλλά άσχετα «I fear there’s much you don’t remember, sir», προστίθεται όμως μια υποσημείωση στα λατινικά που εξηγεί κατά λέξη τι σημαίνει το πρωτότυπο. Από κει έμαθα και ότι σε ένα τουλάχιστον επίπεδο λατινικών η παρά φύσιν ασέλγεια λεγόταν paedicare, προφανώς από το ελλ. ‘παιδικά’.
    Αυτά τουλάχιστον θυμόμουν από τα νιάτα μου. (Το σχολείο μου είχε εξαιρετική βιβλιοθήκη, και ενώ π.χ. ο Καζαντζάκης ήταν απαγορευμένος και χρειάστηκα ειδική άδεια κάποτε για να δανειστώ τον Αλέξη Ζορμπά, οι σειρές Loeb και Budé ήταν ελεύθερες, ακόμα και όσον αφορά τον Αριστοφάνη.) Ψάχνοντας όμως τώρα στο Διαδίκτυο για να βρω ακριβώς το στίχο, βρήκα το όλο συμβάν να σχολιάζεται εδώ και πληροφορήθηκα ότι στην τελευταία έκδοση Loeb (του 2000) ο στίχος μεταφράζεται με παρρησία «Well, you must have fucked him, though you might not know it».

  132. nikiplos said

    Να προστεθεί πως ο πολύ μεγάλος και πρωτοποριακός Γιάννης Χρήστου, μαζί με Δημήτρη Μητρόπουλο και Γιάννη Ξενάκη, είναι από τους λίγους συμπατριώτες μας που η παγκόσμια μουσική βιβλιογραφία κατατάσσει στους κλασσικούς. Δλδ εκεί που κατατάσσει τον Βέρντι, τον Μπερνστάϊν κλπ…

    Αντίθετα τους Θεοδωράκη και Χατζιδάκι, (που εμείς κατατάσσουμε στους δικούς μας κλασσικούς) τους κατατάσσει στους λαϊκούς… όπως και τον επίσης μεγάλο Τσιτσάνη… (που εμείς κατατάσσουμε στο «άτεχνο λαϊκό»).

    Σκοτώθηκε ανήμερα των γεννεθλίων του, καθώς είχαν πάει να τα γιορτάσουν. Οδηγούσε η σύζυγός του η οποία σκοτώθηκε επίσης σε εκείνο το τροχαίο, αφήνοντας πεντάρφανα τα τρία παιδιά τους… Ως τραγικό επιμύθιο αδόξων θανάτων… Πάντως στη χώρα μας τα τροχαία σκοτώνουν περισσότερους από τον καρκινο…

  133. Κώστας said

    Εγώ πάλι θυμήθηκα το λογοπαίγνιο του Αριστοφάνη για εκείνον που «πίνειν οίδε και βινείν μόνο» και που δεν μπορεί, λέει, να γίνει αντιληπτό παρά μόνο με προφέροντας το β ως b! 🙂

  134. loukretia50 said

    Aυτή είναι Η νυφούλα! Κάθε ομοιότητα είναι συμπτωματική.
    muppets show wedding sketch

  135. loukretia50 said

    Αλήθεια, τυφώνα σε Ιάκωβο έχουμε?

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127 ε πεσκαισύ! 🙂

  137. Γιάννης Ιατρού said

    135: Μπα, μόνο Puccini, αν σου κάνει 🙂

  138. Ναι, Ιάκωβε, δεν βλέπω κανένα λόγο να μην πιστεύω ότι το ‘βεβίνηκας’ προφερόταν περίπου [bebinε:kas] στα κλασικά χρόνια. Όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι το β προφερόταν [b] και το η σαν μακρό ανοιχτό [ε:], και σ’αυτή τη λέξη όπως και σε όλες τις άλλες. Ειδικά μάλιστα γι’αυτήν, υπάρχει η μαρτυρία του Κικέρωνα (Επιστολή 658) που κοροϊδεύει όσους Ρωμαίους ντρέπονταν να πουν bini λόγω της ομοιότητας με ο ελλ. ‘βινεί’. Το bini (=δυο-δυο) ντρέπονταν να πουν, όχι τη γενική vini ή την δοτική/αφαιρετική vino!

  139. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Συγχαίρω τον σοφό Νέστορα του Ιστολογίου κ. Άγγελο, για το λαμπρό σχόλιο 131, που δίνει οριστική λύση στο τί σημαίνει το «βεβίνηκας» εν έτει σωτηρίω 2019… Επειδής όμως ντράπηκε να αναρτήσει την επιμαχη σελίδα από το βιβλίο «Expurgating the Classics: Editing Out in Greek and Latin» (1η έκδοσις 2012, κατεβάστε ΕΔΩ) στο οποίο μάς παρέπεμψε, αναρτώ εγώ την επίμαχη σελίδα 179 που δεν υπάρχει στην προεπισκόπηση των Googlebooks, ώστε να αντιληφθούν όλοι πόσο σημαντική είναι η προχτεσινή μας αποκάλυψις για τον Φάνη Κακριδή.

    Διότι οι μέν εκδόσεις Loeb διέπραξαν αυτή την αθλιότητα το 1924 (σε μιά εποχή που υπήρχε έντονος ο χριστιανικός καθωσπρεπισμός), ο δε μακαριστός Κακριδής το 1981 που όλα ήταν ελεύθερα, ακόμη και οι τσόντες στους σινεμάδες…

    ΥΓ: ΞΑΝΑΕΡΩΤΩ τον κ. Σαραντάκο: Όταν σε ολόκληρο βιβλίο του 2012 (των εγκυρώτατων εκδόσεων «Bristol Classical Press») κράζονται οι εγκυρώτατες εκδόσεις Loeb για τον ηλίθιο καθωσπρεπισμό τους εν έτει σωτηρίω 1924, γιατί κύριε Νίκο μου εσείς διστάζετε να βγείτε και να κράξετε τον μακαριστό Φάνη Κακριδή για τον καθωσπρεπισμό του εν έτει σωτηρίω 1981;

  140. loukretia50 said

    In bino* veritas!

    *Brexit In Name Only

  141. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Σχολίου 139 συνέχεια…

    Ξέχασα να πώ ότι ο μεταφραστής των εκδόσεων Loeb το 1924 (Rogers) ήταν πολύ πιό έντιμος από τον Φάνη Κακριδή: Παρέλειψε να μεταφράσει το «βεβίνηκας», ενώ ο Κακριδής το μετέφρασε επίτηδες λάθος («τού ‘χεις κολλήσει») για να μή σοκαριστούν οι χριστιανούληδες αναγνώστες του 1981!..

    Κι έβαλε σε παρένθεση και την αρχαία λέξη («βεβίνηκας») νομίζοντας πως είμαστε εντελώς κάφροι και δεν έχουμε σπίτια μας Λεξικά για να δούμε τί σημαίνει η κοσμαγάπητη αυτή λέξις του Αριστοφάνους…

  142. Γιάννης Ιατρού said

    131: Άγγελε,
    επειδή ο γούγλης δεν μας δείχνει πάντα στη σελίδα που έβαλες στον σύνδεσμο κλπ. εδώ το σχετικό απόσπασμα σελ. 177-179
    «Aristophanes, Ihesmophoriazusae, tr. Benjamin Bickley Rogers» από το βιβλίο «Expurgating the Classics: Editing Out in Latin and Greek (2012) των Christopher Stray & Stephen Harrison

  143. Γιάννης Ιατρού said

    142: όλες οι σελίδες, όχι μισά πράματα όπως στο 141 🙂

  144. Μαρία said

    Κυρανάκης στο 9:14 https://www.news247.gr/politiki/kyranakis-den-einai-ekfovismos-ta-tilefonimata-se-voyleytes-einai-ypochreosi.6683883.html
    η διαμάχη μεταξύ Γαλλίας και Μ. Βρετανίας για το αν θα μπουν στην Ε.Ε. ως Βρετανία ή ΗΒ.

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    135. Τύφο μόνο

    Βρήκα ύστερα κι απόστερα σημειωμένο απ΄ τον περασμένο Μάρτιο,για τις λέξεις της χρονιάς, «Μεταπρογραμματική εποπτεία»

  146. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Μπράβο στον Ιατρού (142) που ανέβασε και τις σελίδες του Loeb (1924), όπου η «αισχρή» σημασία του «βεβίνηκας» δίνεται σε λατινική υποσημείωση για να μή σοκαριστούν οι αναγνώστες

    Σάς αποχαιρετώ με μία ιστορική είδηση (που ψαρέψαμε από το αποψινό Δελτίο του ΡΙΚ) για να λυσσάξουν οι αποδομιστές του παρόντος Ιστολογίου, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι τα Αρχαία Ελληνικά είναι ΝΕΚΡΗ γλώσσα: Παρουσιάστηκε επισήμως χτές Παρασκευή στην «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» της Λευκωσίας η μετάφρασις της «Ιλιάδος» στην κυπριακή ντοπιολαλιά από τον ελληνόψυχο Κύπριο λόγιο Άκη Σπανούδη.

    Όπως είπε ο κ. Σπανούδης, είναι εκπληκτικό το πόσες Ομηρικές λέξεις διατηρούνται αναλλοίωτες στην σημερινή Κυπριακή ντοπιολαλιά, πράγμα που όχι μόνο αποδεικνύει την Τρισχιλιετή Συνέχεια της Θείας Ελληνικής Γλώσσης, αλλά και θα βοηθήσει στην διατήρηση της Κυπριακής Ντοπιολαλιάς!.. Η ομηρική μετάφρασις του κ. Σπανούδη (που του πήρε πάνω από 20 χρόνια, μαζί με την μετάφραση της «Οδυσσείας» που είναι κι αυτή υπό έκδοσιν…) μπορεί να συγκριθεί μόνο με την ελλαδίτικη μετάφραση του Κ. Δούκα, όπου πολλές ομηρικές λέξεις διατηρούνται αμετάφραστες, εφόσον χρησιμοποιούνται και σήμερα κάτω στην Κύπρον…

    Περισσότερα για την Κυπριακή μετάφραση της «Ιλιάδος» μπορείτε να διαβάσετε εδώ και ιδίως εδώ.

  147. Μαρία said

    Φτάνει τόσο γαμήσι για σήμερα. Κι αύριο μέρα είναι.

  148. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Πού το είδατε το «γαμήσι», κυρία Μαρία μου (147); «Έχεις κολλήσει» σημαίνει το «βεβίνηκας», όπως μάς διαβεβαιώνει ο μακαριστός Κακριδής…

  149. loukretia50 said

    ΑΡΕΝΑ ΑΕΡΙΝΗ
    -Κάνε διάλειμμα Υπατία, έρχεται ο Τηλέμαχος
    Η δική σας συνεδρία φέρνει την κοσμογονία
    – λέει ο παλαίμαχος-
    -Εγώ είμαι μια κυρία, προηγούμαι φυσικά
    και θα γράψω ιστορία, λένε τα προγνωστικά
    Όσο θέλει ας φυσάει, φούσκα είναι τελικά

    Φύσηξε και ξεφύσηξε, χάλια τα μάγουλά της
    γιατί ήταν ζόρικος τυπάς και βρήκε το μπελά της
    Μουλάρωσε ο Τηλέμαχος, έβριζε ο παλαίμαχος

    Των παιγνίων θεωρία προσδοκά διαίρεση:
    -Να αλλάξετε πορεία, έστω κατ΄εξαίρεση

    Θρίαμβος διπλωματίας και συμμόρφωση Υπατίας
    Mούτρα ο Τηλέμαχος, γέλια ο παλαίμαχος:
    -Θάρθει άλλη ευκαιρία για να ξεφαντώσετε
    Κι αν μας πιάσει υστερία, να μας συμμορφώσετε
    ΛΟΥ
    Όσο σπέρνουμε ανέμους, κίνδυνοι καραδοκούν
    Κι αν ψηφίζουμε χαμένους, θύελλες θα μας χτυπούν

    Καληνύχτα!

  150. Αμάν, Ιάκωβε. Δεν ήξερα τι ακριβώς έγραψε ο Κακριδής το 1981, αλλά αυτό που μας δείχνεις δεν αποκρύπτει τίποτε. Δίνει την αρχαία λέξη, τη μεταφράζει βέβαια ως «Του ‘χεις κολλήσει», αλλά προσθέτει μια υποσημείωση όπου γίνεται σαφώς λόγος για ομοφυλόφιλες και ετεροφυλόφιλες ενώσεις — οπότε και ο πιο άσχετος αναγνώστης θα καταλάβει ότι το περί ου ο λόγος κόλλημα είναι… πισωκολλητό, λέξη που βέβαια δεν μπορούσε να μπει σε σχολικό βιβλίο ούτε το 1981 ούτε ποτέ, όπως δεν μπορούσε να μπει η κατά λέξη μετάφραση του «βεβίνηκας»!

  151. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Σοφέ Νέστορα του Ιστολογίου, καθυστερώ 20 λεπτά την Σαββατιάτικη έξοδό μου εδώ στο Ιλλινόϊ (η ώρα είναι 7 το βράδυ) για να σάς ενημερώσω, ώστε να μήν εκτίθεστε πανελληνίως…

    Προφανώς δεν παρακολουθήσατε καθόλου τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις που έκανε το Επιτελείο μας στην ανάρτηση για τον Φάνη Κακριδή. Το βιβλίο όπου μεταφράζει το «βεβίνηκας» ως «του έχεις κολλήσει» δεν είναι η «Αρχαία Ελληνική Γραμματολογία» που ήτο προορισμένη για τα σχολεία, αλλά η επιστημονική μετάφρασις του «Aristofanic Comedy» του K.J. Dover (ΜΙΕΤ 1978 + 1981). Η αλητεία του Κακριδή δεν έγκειται μόνο στην απόκρυψη της σημασίας του «βεβίνηκας», αλλά στο ότι ο Dover (τον οποίο μεταφράζει) του το λέει σαφώς:

    «βεβίνηκας» σημαίνει «you ‘ve fucked him»!

    Στην ανάρτηση για τον Κακριδή αποκάλυψα και κάτι άλλο: Στην «Αρχαία Ελληνική Γραμματολογία» μεταφράζει το «καταπύγων» (που σημαίνει «παθητικός ομοφυλόφιλος») ως… «ξΑδιάντροπος»!..

  152. Γς said

    Κάπως έτσι βγήκε και η έκφραση:

    Γάμησέ μας κι άφησέ μας

  153. Γς said

    76, 82:

    Anthony, πάντως, ο Αντωνάκης είναι ο πιστός άνθρωπος που είναι έτοιμος να σας βοηθήσει ανά πάσα στιγμή

  154. Γς said

    Κι αναρωτιέμαι αν κι εμείς έχουμε κάποιο όνομα μ αυτό το ρόλο

  155. Παναγιώτης Κ. said

    73(31). Λέμε για τη λογοτεχνία: Δεν έχει σημασία τι λες δηλαδή για ποιο πράγμα μιλάς αλλά, πως το λες.
    Το #31 είναι πράγματι είναι ένα αξιοζήλευτο κομμάτι!

  156. sarant said

    138 Τι ωραίο που είναι αυτό το παράδειγμα, Άγγελε! Ο Αλλεν το αναφέρει;

    140 🙂

    144 Ο σαμαρικός σανός καλά κρατεί

  157. ΣΠ said

    141, 151
    Γιακουμή, επί δύο μέρες μας έχεις ζαλίσει τα μέζεα με την υποτιθέμενη απόκρυψη από τον Κακριδή της σημασίας του «βεβίνηκα», ενώ, όπως σου επεσήμανε και ο Άγγελος, ο Κακριδής γράφει στην υποσημείωση «Οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν καμιά φορά, αλλά όχι πάντοτε, την ίδια λέξη για την ομοφυλόφιλη και για την ετεροφυλόφιλη ένωση». Δεν αποκρύπτει τίποτα. Στην δίνει την σημασία, δεν χρειάζεται να ανοίξεις λεξικό, όπως γράφεις.

  158. Theo said

    @98:
    Ευχαριστώ, Γιάννη, για τη διόρθωση.
    (Ίσως να μπέρδεψα τους 24 βαθμούς το πρωί με τα πολλά 33άρια και άνω που είχαν τον περασμένο Ιούλιο στη Φρανκφούρτη).

  159. Γιάννης Ιατρού said

    150, 157: Επειδή περιστασιακά μας διαβάζουν κι άλλοι, και μπορεί να διαμορφώσουν στρεβλή εντύπωση από τα αναρτημένα αποσπάσματα στα (εδώ και πολλές μέρες) σχόλια του γνωστού για τις εμμονές του ταραξία του μπλογκ (βλ. 139, 141, 146, 151 κλπ.), να σημειωθεί πως το θέμα της (ας το πούμε: συγκεκαλυμμένης/με σεμνοτυφία;) απόδοσης αθυρόστομων αρχαίων κειμένων αποτελεί ένα κύριο χαρακτηριστικό της εποχής αμέσως μετά την Αναγέννηση έως τις αρχές/μέσα του 20ού αιώνα (δηλ. αφ΄ότου άρχισε μιά όλο και περισσότερο αποστασιοποιημένη από την θρησκεία, κι επομένως περισσότερο πιστή στο αυθεντικό κείμενο) παράθεση και μετάφραση αρχαίων λογοτεχνικών κλπ. έργων. Επομένως δεν είναι κάτι που αφορά αποκλειστικά τον Φ. Κακριδή, ο οποίος μάλιστα δεν αποσιωπά τελείως την κυριολεκτική μετάφραση, αλλά την παραθέτει (για τους ρέκτες 🙂 ) σε υποσημείωση κλπ.

    Παραθέτω (και σε ελληνική μετάφραση) το χαρακτηριστικό απόσπασμα που παραβλέπει/αποσιωπά τελείως ο εν λόγω «ταραξίας» (στη σελ. 2 του πρόλογου στο βιβλίο (2012) των Christopher Stray και Stephen Harrison, «Expurgating the Classics: Editing Out in Latin and Greek», βλ. και σύνδεσμο στο σχ. 139α) μαζί με μιά διαφωτιστική σημείωση του Michael Nugent (The case for a secular education system, 2010), με εκτενή βιβλιογραφία και συνδέσμους στα αναφερόμενα έργα των αξιόλογων ερευνητών, εδώ.

  160. Ναι, Νίκο (156), το αναφέρει ο Allen στο κεφ. Ι(ii) περί μέσων συμφώνων (σελ. 31 της 3ης έκδοσης), παραθέτει δε το χωρίο του Κικέρωνα στο παράρτημα Β (σελ. 163). Από κει άλλωστε το πρωτοέμαθα κι εγώ.

  161. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    1) Όπως το είχαμε μυριστεί: Στην προχτεσινή «Εφ.Συν.», ο φιλαράκος του κ. Σαραντάκου, Γιάννης Η. Χάρης, ομολόγησε ότι αυτός ήταν ο επιμελητής στην ελληνική μετάφραση της «Κωμωδίας του Αριστοφάνη» (1978 + 1981) από το ΜΙΕΤ, όπου ο μακαριστός Φάνης Κακριδής μετέφρασε το «βεβίνηκας» ως.. «έχεις κολλήσει», για να μή σοκαριστούν οι χριστιανούληδες!..

    Τί έχουν να μάς πούν ο κ. Σαραντάκος (156), ο σοφός Νέστωρ του Ιστολογίου κ. Άγγελος (160) και ο κακόψυχος Ιατρού (159) τώρα που απεκαλύφθη ότι ο τάχα «ψείρας» Γιάννης Η . Χάρης επέτρεψε στον μακαριστό Κακριδή να προβεί σε αυτή την απρέπεια εναντίον της Θείας Ελληνικής Γλώσσης; ΑΝ ήσαν οι ίδιοι επιμελητές του εν λόγω βιβλίου του ΜΙΕΤ, θα επέτρεπαν στον μακαριστό Φάνη να ασελγήσει εναντίον του Αριστοφάνους, προκειμένου να μή σοκαριστούν οι χριστιανοί αναγνώστες;

    2) Όσο για την αρλούμπα του Allen για τον Κικέρωνα που ανέφερε στο 138 + στο 160 ο σοφός Νέστωρ και ενθουσίασε τον Ερασμίτη κ. Σαραντάκο στο 156, ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ότι:

    Ο Αριστοφάνης είναι γεμάτος ομοιοκαταληξίες (Παιονίδης – πέος κλπ.) που κατατροπώνουν τους Ερασμίτες. Αρκεί ένα απλό ξεφύλλισμα του μνημειώδους συγγράμματος του Κων/νου Οικονόμου του εξ Οικονόμων «Περί της Γνησίας Προφοράς της Ελληνικής Γλώσσης» (Αγία Πετρούπολις 1830) για να τις βρείτε και να ξεστραβωθείτε.

  162. Χρήστος Π. said

    Να απαγορευθεί το «υιός» και «θυγάτηρ» και να πάρει χίλιες φορές ο διαόλος όσους τα χρησιμοποιούν για να δούμε όλοι πόσο δημοτικές είναι κατακυριολέξία και οι δημοτικές που μας επιβλήθηκαν. Άνεμος ελευθερίας αυτή η δημοτική ρε παιδί μου… Ευτυχώς που υπάρχει όμως και η δοδασκαλία των αρχαίων γιατί χωρίς αυτή τι ανεμόμυλους θα έβρισκαν οι λογιώτατος δονκιχώτισμός του δημοτικισμού; Ποιο στόχο θα γυιοθετούσαν;; ο Ιάκωβος γυιοθέτησε (εσαεί απ’ ό,τι φαίνεται) τις μεταφράσεις του βινείν και του δέφεσθαι διότι αντιπροσπωπεύουν ίσως βασικές έννοιες του πολιτισμού μας.

  163. Μαρία said

  164. Χρήστος Π. said

    163 Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα αντιδράσουν οι διάφορες σλαβομακεδονικές πλευρές, Η πλειοψηφία τους κυβερνά το κράτος αλλά μια μειοψηφία τους δέχτηκε τη συμφωνία. Με τη βοήθεια των Αλβανών πέρασαν όλα. Τι σημεαίνει αυτό για την εφαρμογή της συμφωνίας και τι σημαίνει για τις σχέσεις Σλάβων-Αλβανών, δεν ξέρουμε. Το ΝΑΤΟ ήθελε το νεο μέλος αλλά έρχονται εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.

  165. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα σας 👿

  166. spiral architect 🇰🇵 said

  167. spiral architect 🇰🇵 said

    Εγώ πιστεύω ότι, πρώτη φορά μεταπολιτευτικά οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας.
    (μετρώντας από Σεπτέμβριο του ’15)

    Πότε πιστεύετε ότι θα γίνουν οι βουλευτικές εκλογές;

    Έχει πολύ μαλλί να ξάνει ο Αλέξης. 😉

  168. spiral architect 🇰🇵 said

    … ή «να ξάσει» μήπως;
    ξαίνω

  169. Μαρία said

    Οι χρυσαυγίτες έφτασαν στην πόλη του Άργους με λεωφορείο και αμάξια υπό αστυνομική προστασία. Η αντιφασιστική συγκέντρωση δεν σταμάτησε να φωνάζει συνθήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της (υπαίθριας) ομιλίας του Μιχαλολιάκου, ο οποίος – εμφανώς εκνευρισμένος – αποκάλεσε “κρατικά σκουλίκια” τους αστυνομικούς που τον προστάτευαν.
    https://jailgoldendawn.com/2019/01/14/%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%AC%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BC%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82/

  170. Alexis said

    #167: Νομίζω ότι η τετραετία εξαντλήθηκε και το 1989.

    Εκλογές ’85: 2 Ιουνίου 1985
    Εκλογές ’89: 18 Ιουνίου 1989

    Ελαφρώς «κουτσές» τετραετίες ήταν οι 1977-1981 και 2000-2004

  171. spiral architect 🇰🇵 said

    @169: Έχει θεματάκια το Άργος.

    @170: Αφού είναι έτσι, γράψε λάθος. Πάντως, οι «έγκριτοι» δημοσιογράφοι (γιατί αυτό θυμάμαι) μονίμως γκρίνιαζαν γιατί οι κυβερνήσεις δεν ολοκλήρωναν την τετραετία.
    (λες και άμα την ολοκλήρωναν, θα γινόμασταν Ευρώπη) 😛

  172. sarant said

    170-171 Νομίζω ότι και το 1981, 2004 θεωρούνται πλήρεις τετραετίες, αφού ένας μήνας λείπει μόνο -δεν ήταν «πρόωρες» οι εκλογές του 2004. Κάποιοι θέλανε να καθιερωθεί με κάποιο τρόπο η τετραετία, δηλ. να μη μπορεί να διαλύεται η Βουλή πρόωρα παρά μόνο αν η κυβέρνηση χάσει πλειοψηφία (όχι δηλ. οπως έγινε το 2007 ή το 2009)

  173. spiridione said

    Νικοκύρη, επειδή κάπου είδα ότι κάνεις πρόβλεψη για εκλογές τον Οκτώβριο, είσαι κι εσύ του μακιαβελικού σεναρίου «Νομπέλ»; 🙂
    http://www.kathimerini.gr/1004489/opinion/epikairothta/politikh/makiaveliko-senario-nompel

  174. Alexis said

    #171: Παρ’ όλη τη σχετική γκρίνια και τη «μυθολογία» περί μη ολοκλήρωσης της τετραετίας, η αλήθεια είναι ότι αρκετές κυβερνητικές θητείες ήταν τετραετείς, έστω και ελαφρώς «κουτσουρεμένες»:
    1977-1981
    1981-1985
    1985-1989
    1996-2000
    2000-2004
    Συμφωνώ ότι επί της ουσίας δεν αλλάζει τίποτα, αλλά κι αυτό το χάλι, να ζητάνε όλοι μονίμως εκλογές από την …επομένη των εκλογών δεν υποφέρεται με τίποτα.

  175. Alexis said

    #172: Σωστή η επισήμανσή σου για το 2007 και 2009. Γιατί δυστυχώς η μεν αντιπολίτευση μονίμως ζητάει εκλογές ή δε κυβέρνηση αποφασίζει να τις κάνει όποτε θέλει ή όποτε τη βολεύει, έστω και στη μέση της τετραετίας.
    Δείγματα πολιτικής παρακμής αμφότερα…

  176. Alexis said

    #173: Αυτό που δεν μας λέει ο καλός συντάκτης της πάλαι ποτέ «έγκριτης» Καθημερινής είναι ότι οι εκλογές δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τον Τσίπρα αφού το κόμμα του δεν διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή.
    Άλλο λοιπόν να μιλάμε για τους σχεδιασμούς ενός πρωθυπουργού που έχει 151+ βουλευτές και άλλο για έναν που η παραμονή του στην εξουσία εξαρτάται ανά πάσα στιγμή από τις αποφάσεις που ενδεχομένως να πάρουν κάποιοι άλλοι, τραβώντας του το «χαλί».

  177. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    167,168 Spiral>>Έχει πολύ μαλλί να ξάνει ο Αλέξης. >>ή Να ξάσει;
    -ξα ντου! 🙂
    http://www.efsyn.gr/arthro/stasi-zois-xa-moy

  178. spiral architect 🇰🇵 said

    Παιδιά, οι κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες δεν είναι απόλυτα 50%+1 στους τριακόσιους βουλευτές. Λ.χ. η συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να περάσει με το 50%+1=151, πράγμα εύκολο, καθότι θα την υπερψηφίσουν και βουλευτές άλλων κομμάτων. Από την άλλη στην περίπτωση της ψήφου εμπιστοσύνης και κατά τα κοινοβουλευτικά κιτάπια μια πρόταση εμπιστοσύνης γίνεται δεκτή με την πλειοψηφία των παρόντων, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη από τα 2/5 του όλου αριθμού των βουλευτών, δηλαδή δεν μπορεί να είναι κατώτερη από 120 θετικές ψήφους. Στην περίπτωση που η κυβέρνηση στηριχθεί στη θετική ψήφο λιγότερων των 151 βουλευτών (δηλαδή από 120 έως 150 βουλευτών), τότε έχουμε κυβέρνηση «ανοχής», πράμα που δεν ενοχλεί ποσώς τον Αλέξη.

    Πάντως, αυτό που έλεγε η ΝΔ πριν τρία χρόνια για «αριστερή παρένθεση» δεν βγήκε. Οι επόμενες εκλογές θα βγάλουν κυβέρνηση συνεργασίας (η μαγική μου σφαίρα δείχνει ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ) γιατί τα νούμερα δεν βγαίνουν και φυσικά με όλα τα μελλούμενα ανοιχτά.

    Υ.Γ.: Και ο ΠτΔ το 2020 θα βγει κοινή συναινέσει. 😉

  179. sarant said

    173 Εγώ το λέω Νόμπελ. Δεν το θεωρώ πιθανό, αν και το αξίζουν σε περίπτωση που διευθετηθεί το θέμα. Όμως προτιμώ εκλογές τον Οκτώβριο για λόγους τάξεως και ομαλότητας και για να δω τον απέναντι εσμό να αφριζει για 8-9 μήνες ακόμα.

  180. spiral architect 🇰🇵 said

    @179: Το θέμα του ονοματολογικού θα προχωρήσει γιατί το ΝΑΤΟ και η €€ κελεύουν ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Τώρα, αν αυτό αξίζει απονομή Νόμπελ, μόνο αν ερμηνευτεί ότι, άλλαξε η ονομασία ενός κράτους χωρίς πόλεμο.
    (πφφφ!) 🙄

  181. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @170:Alexis said:

    «Εκλογές ’85: 2 Ιουνίου 1985»

    Τί μοῦ θύμισες!

    Τότε ψήφιζα στὰ Θερμιά. Ἔπαιρνα δυὸ μέρες ἐκλογικὴ ἄδεια, λόγῳ ταξιδιοῦ σὲ νησὶ κι ἔκανα ἕνα τεραήμερο μούρλια.

    Σ᾿ αὐτές τὶς ἐκλογές ἡ ΝΔ, μὲ ἀρχηγό τὸν Μητσοτάκη, ἔκανε μιὰ τεράστια προεκλογικὴ συγκέντρωση στὸ Σύνταγμα, κουβαλώντας κόσμο ἀπ᾿ ὅλη τὴν Ἑλλάδα. Αὐτὸ βέβαια εἶχε τὸ ἀντίθετο ἀποτέλεσμα ἀπ᾿ αὐτὸ ποὺ περίμεναν, ἐπειδὴ φόβισε πολλούς ἀριστερούς καὶ ξαναψήφισαν ΠΑΣΟΚ.

    Θυμᾶμαι αὐτὲς τὶς ἐκλογές γιὰ τὸ θαυμάσιο τετραήμερο ποὺ πέρασα στὰ Θερμιά, μὲ καλὸ καιρό, καλὴ παρέα, κολύμπι καὶ ψάρεμα. Τὴν παραμονὴ τῶν ἐκλογῶν, μάλιστα, εἶχα χτυπήσει ἕναν καλὸ ροφό· φυσικά, τὸν εἶχα ὀνοματίσει Μητσοτάκη*!

    *Θὰ ταίριαζε καὶ στὸ σημερινὸ νῆμα.

  182. Μαρία said

    178
    >Παιδιά, οι κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες δεν είναι απόλυτα 50%+1 στους τριακόσιους βουλευτές.

    Εννοείται. Αυτό όμως σημαίνει οτι κάποιοι θα απέχουν. Το κλειδί βρίσκεται στη λέξη «των παρόντων».
    Η βουλή π.χ. για τη συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να αποφασίσει με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών, που όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερη απο το ένα τέταρτο του όλου αριθμού των βουλευτών, δηλαδή σε ένα φανταστικό σενάριο περνάει και με 75 θετικές ψήφους. (βλ. άρθρ. 67 του συντάγματος)

  183. Μαρία said

    Άτιμο σύνταγμα.
    https://www.news247.gr/politiki/stamatis-rezerva-kammenoy-theodorakis.6684345.html
    Ενα κόμμα που βρίσκεται σε αποδρομή και βρίσκεται στην κυβέρνηση χωρίς ουσιαστική πολιτική νομιμοποίηση ελέω Συντάγματος …

  184. Μαρία said

  185. sarant said

    184 Α τον ψεύτη τον Τετράδη!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: