Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια των 20 εκατομμυρίων

Posted by sarant στο 16 Μαρτίου, 2019


Γιατί ονομάζω έτσι το σαββατιάτικο πολυσυλλεκτικό μας άρθρο; Ποια εκατομμύρια είναι αυτά; Δεν είναι της Βεγούμ, εκείνα ήταν 500, τα δικά μας είναι μόνο 20, προς το παρόν.

Είναι απλό, τα 20 εκατομμύρια είναι οι επισκέψεις στο ιστολόγιο, ένα ορόσημο όχι ασήμαντο, που όμως το άφησα να περάσει απαρατήρητο, διότι, όπως βλέπετε αριστερά από την οθονιά που πηρα χτες, το έχουμε ξεπεράσει πριν από αρκετές μέρες (όπως υπολογίζω γύρω στις 3 Μαρτίου), αλλά μόλις προχτές το πήρα είδηση.

Τι τα θέλετε, το πρώτο μας εκατομμύριο, τον Ιούλιο του 2010, το είχα γιορτάσει με ειδικό άρθρο, το ιδιο έγινε και στο δεύτερο εκατομμύριο, τον Ιούνιο του 2011, ενω το 2013 είχαμε Μεζεδάκια των 6 εκατομμυρίων, και νομίζω πως και τα 10 εκατομμύρια τα ανέφερα, αν και όχι σε ειδικό άρθρο, όμως τούτο το ορόσημο ξέφυγε από το επιτελείο του ιστολογίου. Ζητάμε συγγνώμη, ο υπεύθυνος πήρε δυσμενή μετάθεση για τα σύνορα της Νομανσλάνδης. Ελπίζω τα 50 εκατομμύρια επισκέψεις, που θα τα συμπληρώσουμε σε καμιά δεκαπενταριά χρόνια, να μη μας ξεφύγουν.

* Ας αφήσουμε όμως τις περιαυτομπλογκιες και ας προχωρήσουμε στα μεζεδάκια μας. Η επικαιρότητα βέβαια σήμερα κάθε άλλο παρά ιλαρή είναι, με το μακελειό που έγινε στη Νέα Ζηλανδία. Βέβαια, ο τόπος του εγκλήματος κείται μακράν, πιο μακράν δεν γίνεται, ενώ και τα θύματα είναι μουσουλμάνοι κι έτσι δεν θα ακουστούν πολλά Ζε σουί, διότι βλέπετε όταν ο δράστης είναι Άραβας τότε τα υποκριτικά μέσα ενημέρωσης τον προβάλλουν ως μουσουλμάνο τρομοκράτη ενώ όταν είναι ο Μπρέιβικ ή ο Τάραντ (έτσι λένε τον Αυστραλό που ματοκύλησε τη Νέα Ζηλανδία) τότε ειναι απλώς «ακραίος» ή «διαταραγμένος», ή το πολύ «ακροδεξιός», λες και οι τζιχαντιστές μακελάρηδες δεν είναι επίσης ακροδεξιοί.

Πρόσεξα πάντως σε κάποιους τίτλους μια περίεργη χρήση των εισαγωγικών: «Σφαγή» στη Νέα Ζηλανδία. Επιθέσεις σε τζαμιά με 49 νεκρούς.

Μήπως για να το πει σφαγή χωρίς εισαγωγικά έπρεπε οι νεκροί να είναι πάνω από 50; με ρωτάει φίλος.

Νομίζω πως άλλη είναι η «αιτιολόγηση» των εισαγωγικών. Επειδή ο λευκός χριστιανός μακελάρης σκότωσε τα αθώα θύματά του με πυροβολισμούς, και επειδή το ρήμα «σφάζω» παραπέμπει σε φόνο με μαχαίρι ή σπαθί ή άλλο αγχέμαχο κοφτερό όπλο, ο συντάκτης θεώρησε πως υπάρχει μεταφορική σημασία και γι αυτό επιστράτευσε τα εισαγωγικά. Εννοείται ότι μια τέτοια υποχόνδρια προσέγγιση με βρίσκει εντελώς αντίθετο.

* Μια ανατριχιαστική λεπτομέρεια από το φονικό στη Νέα Ζηλανδία είναι οτι, όπως διάβασα, ο λευκός χριστιανός δολοφόνος που μακέλεψε σαράντα αθώους μουσουλμάνους είχε γράψει πάνω στο όπλο του τη λέξη TURKOFAGOS.

Όχι, ευτυχώς, δεν είναι Έλληνας ούτε φαίνεται να έχει ελληνικές ρίζες ο λευκός χριστιανός φονιάς, ο 28χρονος Μπρέντον Τάραντ. Όμως, πάνω στο όπλο του είχε γράψει διάφορα ονόματα διάσημων ισλαμοκτόνων, ανακατεύοντας στρατιωτικούς όπως ο Σκεντέρμπεης ή ο Κάρολος Μαρτέλος (που βέβαια αμφισβητείται κατά πόσον νίκησε όντως τους Άραβες στο Πουατιέ) με τρομοκράτες όπως ο Αλεξάντρ Μπισονέτ, που σκότωσε έξι πολίτες στο τζαμί του Μόντρεαλ πρόπερσι.

Οπότε, σε κάποιο παραμάγαζο ιντερνετικού μίσους θα ψώνισε και το Turkofagos. Σε κάποιο παραμάγαζο, πάντως, που ειδικεύεται στο να πλασάρει βαλκανικό εθνικισμό, αφού, όπως διαβάζω, έχει κι άλλα ονόματα Βαλκάνιων πολέμαρχων που πολέμησαν τους Οθωμανούς.

Και θυμήθηκα ένα άρθρο που είχε γράψει πριν από καναδυό μήνες στο Λίμπεραλ ο κυρ Δημήτρης Καμπουράκης, ένα πύρινο άρθρο με τίτλο «Οι τενεκέδες που σβήνουν την ιστορία μας» (δεν βάζω λινκ).

Στο οποίο έγραφε:
Αρχίσαμε από την δεκαετία του ’80 τα ΜΟΕ (Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης) με τους Τούρκους κι έφαγε η μαρμάγκα από τα σχολικά βιβλία τον Νικηταρά τον Τουρκοφάγο. Τον κάναμε Νικήτα Σταματελόπουλο κι όταν θα πεθάνει κι η δική μας γενιά θα εξαφανιστεί κι αυτός από την εθνική μνήμη. Την δεκαετία του ’90 και του 2000 γίναμε φιλαράκια με τους Βούλγαρους, ρούφηξε η μαύρη τρύπα τον Βασίλειο τον Βουλγαροκτόνο. Αυτός έγινε Βασίλειος Β’ ο Μακεδών και εξαφανίστηκε μέσα στους ατέλειωτους ανιαρούς καταλόγους των Βυζαντινών αυτοκρατόρων.

Τώρα ήρθε η σειρά των Σκοπιανών. Βάλαμε μια υπογραφή στις Πρέσπες και –ω του θαύματος- παίρνουν την άγουσα προς την ιστορική ανυπαρξία ο Παύλος Μελάς, ο Γερμανός Καραβαγγέλης και οι υπόλοιποι Μακεδονομάχοι.

Μάλλον καλά κάναμε και σβήσαμε τον Τουρκοφάγο από τα βιβλία ιστορίας του σχολείου, λέω εγώ. Να στερέψει κάπου το ποτάμι του μίσους.

* Βέβαια, ορισμένα σχόλια αναγνωστών σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους (του τύπου «Και λίγους έφαγε») προκαλούν ζοφερές σκέψεις για την έκταση της ισλαμοφοβίας και στη χώρα μας.

Όσο για το μανιφέστο του λευκού χριστιανού χασάπη, που το ανάρτησε στο Τουίτερ το πρωί της επίθεσης, περιέχει αποσπάσματα που θαρρείς και τα έχουμε ακούσει από τους δικούς μας χρυσαβγίτες, όπως: Ερχόμαστε για την Κωνσταντινούπολη και θα καταστρέψουμε κάθε τζαμί και κάθε μιναρέ στην πόλη. Η Αγιά Σοφιά θα ελευθερωθεί από τους μιναρέδες και η Κωνσταντινούπολη θα ανήκει ξανά δικαιωματικά τους χριστιανούς. Φύγετε όσο έχετε ακόμα την ευκαιρία.

Ας περάσουμε σε κάτι άλλο.

* H εικόνα αριστερά είναι από σχολικό βιβλίο, του Δημοτικού, στο οποίο μεταφέρεται απόσπασμα από το παιδικό μυθιστόρημα «Σαρακήνικο» του Στρατή Τραγάκη.

Το θέμα είναι η υποδοχή ενός προσφυγόπουλου από τα παιδιά ενός ελληνικού χωριού. Έχει αποκτήσει απρόσμενη επικαιρότητα, αν και γράφτηκε το 1996 και συμπεριλήφθηκε στα σχολικά βιβλία, υποθέτω, πριν ξεσπάσει η προσφυγική κρίση.

Ωστόσο, αν προσέξετε υπάρχει μια λέξη που σίγουρα θα είναι άγνωστη για τη μεγάλη πλειοψηφία (σικ, ρε) των παιδιών: οι τσέπες του ήταν γεμάτες με κέτσες.

Κάποιος δάσκαλος που διδάσκει το κείμενο αυτό χρόνια, μου εξομολογήθηκε πως έψαξε παντού και δεν βρήκε τι είναι οι κέτσες. Του είπα πως από τα συμφραζόμενα μοιάζει να είναι βώλοι, μπίλιες, γκαζές, και μου απάντησε πως κι αυτός το ίδιο έχει συμπεράνει και αυτό απαντάει στα παιδιά.

Το συζητήσαμε στα Υπογλώσσια, όπου πράγματι επιβεβαιώθηκε ότι κέτσες είναι οι βώλοι. Ωστόσο, αφού πρόκειται για μια ιδιωματική λέξη που την αγνοούν το 90% των ομιλητων της γλώσσας (και λίγα λέω, ίσως) τόσο δύσκολο ήταν οι συντάκτες του σχολικού βιβλίου να βάλουν μια επεξηγηματική υποσημείωση; Ούτε θα ήταν ιεροσυλία αν άλλαζαν σιωπηρά τις κέτσες με «βώλους». Γιατί να δυσκολεύουν τη ζωή μαθητών και δασκάλων χωρίς λόγο;

* Μιλώντας όμως για προσφυγάκια και σχολεία, στην πραγματική ζωή τα προβλήματα είναι πολύ οξύτερα από τις κέτσες. Στη Σάμο οι γονείς των μαθητων του σχολείου Άνω Βαθέος αντιτίθενται στο να γίνουν μαθήματα στο σχολείο σε προσφυγάκια, παρόλο που τα μαθήματα αυτά γίνονται το απόγευμα, όταν οι κανονικοί μαθητές έχουν αποχωρήσει. Αυτά τα διαβάζω στην ΕφΣυν, όπου διαβάζω επίσης ότι και ο τοπικός μητροπολίτης Ευσέβιος, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι κάποιος πρωθυπουργός της γείτονος χώρας είχε πει: «“δεν χρειάζεται πλέον να πολεμήσουμε τους Ελληνες. Θα είμαστε φίλοι, ώσπου να τους κατακτήσουμε με τον εποικισμό και την ελεύθερη διακίνηση των πληθυσμών”».

Με όλον τον σεβασμό προς τον κ. Ευσέβιο, πρόκειται για ξενοφοβικό χόακα, ο οποίος κυκλοφορεί εδώ και καιρό στο Διαδίκτυο και συνήθως αποδίδεται στον Τουργκούτ Οζάλ (που βέβαια ήταν πρόεδρος της Τουρκίας).

Όταν κλήθηκε να τεκμηριώσει τον ισχυρισμό του, ο μητροπολίτης Σάμου πέταξε τη μπάλα στην εξέδρα με ένα ψηλοκρεμαστό σουτ που θα το ζήλευαν και επαγγελματίες ποδοσφαιριστές: Ὅσο γιά τήν παρατήρηση, ὅτι χρησιμοποιήθηκε δῆθεν δήλωση του Πρωθυπουργοῦ τῆς γείτονος Χώρας, ἔχουμε νά συστήσουμε στόν συντάκτη τοῦ ἄρθρου νά εἶναι προσεκτικότερος καί νά μήν ἀμφισβητεῖ τίς πηγές τῶν άλλων μέ ἐρασιτεχνισμό, μόνο καί μόνο γιά νά ἐπιβάλλει τήν ἄποψή του! Ἀκόμη δέ νά ἐλέγχει περισσότερο τούς, γνωστούς στήν τοπική κοινωνία, πληροφοριοδότες του, διότι ἐκτίθεται! Ἐάν ἐπιθυμεῖ δε, μποροῦμε νά τοῦ κοινοποιήσουμε τίς πηγές μας, τίς ὁποῖες ἄλλωστε μπορεῖ μέ εὐκολία νά βρεῖ στό διαδίκτυο καί εἴμαστε στήν διάθεσή του γιά τήν ἐξακρίβωση πραγματικῶν στοιχείων καί μή.

Ένας φίλος σχολίασε: Μακάρι να μπορούσα κι εγώ να απαντάω έτσι όποτε μου λένε citation needed.

* Στην απάντηση του κ. Ευσεβίου προσέξτε επίσης την αγιασμένη ανορθογραφία «εν κατακλείδει» όπως και τη λεξικογραφική ερμηνεία ότι, αφού ξενοφοβικός σημαίνει, τάχα, τον επιφυλακτικό απέναντι τους ξένους, δεν είναι και καταδικαστέο να είσαι ξενοφοβικός.

* Πάμε σε άλλο θέμα, που πάλι έχει έμμεση σχέση με μουσουλμάνους και ξένους.

Στη Θεσσαλονίκη παίζεται στο ΚΘΒΕ το θεατρικό έργο Πυρκαγιές του Ουαζντί Μουαουάντ. Σε κάποιο σημείο, ένας ηθοποιός βλαστημάει επί σκηνής -όχι τίποτα πρωτότυπες βρισιές, αλλά βρίζει το καντήλι και πετάει και μια χριστοπαναγία.

Η ακροδεξιά οργάνωση Ιερός Λόχος, λοιπόν, έκανε παρέμβαση στο έργο, στο σημείο όπου ακούστηκαν οι βρισιές, και ανέλαβε την ευθύνη με ανακοίνωση και με τρικάκια όπως αυτό αριστερά, όπου βέβαια πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει και το λαθάκι, βλασθημεί.

Αν δείτε το σύντομο βίντεο που τράβηξαν οι ίδιοι και την ανακοίνωσή τους, αυτό που εξόργισε τους ελληνόψυχους και χριστιανόψυχους μπουμπούνες είναι ότι, όπως υπέθεσαν, οι βρισιές δεν υπήρχαν στο πρωτότυπο κείμενο: Κύρια ευθύνη για τις παραπάνω βλασφημίες εικάζουμε ότι φέρει η σκηνοθέτης της παράστασης Ιώ Βουλγαράκη. Αποκλείεται ο μουσουλμάνος συγγραφέας να τόλμησε να βλασφημίσει τον Αλλάχ ή τον Μωάμεθ στο έργο του, γιατί τώρα ή θα κρυβόταν μην τον βρούνε, ή θα είχε γίνει κομματάκια. Οι παραπάνω απρόκλητες βλασφήμιες είναι προφανώς «δουλειά» της σκηνοθέτη καθώς και του νεαρού ηθοποιού που δέχθηκε να τις εκστομίζει.

Προσπερνώντας τις μπούρκες (η σκηνοθέτης), τους μεσοβέζικους τύπους (βλασφήμιες αντί για βλασφημίες ή βλαστήμιες) και τα λάθη (να βλασφημίσει κτλ.) έχω να επισημάνω ότι ο Καναδολιβανέζος συγγραφέας του έργου δεν είναι μουσουλμάνος όπως υποθέτουν οι χριστιανόψυχοι μπουμπούνες. Είναι γεννημένος σε χριστιανική οικογένεια (από τον Λίβανο κατάγεται, θυμίζω) αν και ο ίδιος μάλλον δεν είναι πολύ πιστός. Στο γαλλικό κείμενο υπάρχουν (γαλλικές βέβαια) βλαστήμιες και δεν είναι ξεκάρφωτες αφού τις εκστομίζει ο νεαρός όταν διαβάζεται η διαθήκη της μητέρας του.

Πάντως, ανεξάρτητα από την κωμική πλευρά της, η υπόθεση κατά βάση είναι τραγική αν ο κάθε ακροδεξιός αυτοανακηρύσσεται σε λογοκριτή. Σε μια στιγμή που, αν υλοποιηθεί η αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, θα καταργηθεί το αδίκημα της βλασφημίας, θα βάλουμε κεχαγιάδες στο κεφάλι μας τους ελληνόψυχους μπουμπούνες;

* Αν πάντως θέλετε να μάθετε περισσότερα για τον πολύ αξιόλογο Ουαζντί Μαουάντ, σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει το βιβλίο του Anima από τις Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου σε μετάφραση του φίλου Νίκου Κούρκουλου. Υπάρχει και ένα πολύ καλαίσθητο ιστολόγιο με υλικό για τον συγγραφέα και για το βιβλίο αυτό.

Μάλιστα, σε πρόσφατο άρθρο, ο υπεύθυνος του ιστολογίου τρολάρει αγρίως τους Ιερολοχίτες.

* Κι ένα πολύ ωραίο παράδειγμα ατέρμονα βρόχου (infinite loop) από το ευρετήριο βιβλίου πληροφορικής. Μάλλον το έκαναν επίτηδες.

* O ευπρεπισμός της εβδομάδας σε άρθρο κουτσομπολίστικου ιστότοπου.

Διαβάζουμε λοιπόν ότι το παιχνίδι Power of Love η Μαρία Μπακοδήμου «επισκέπτηκε τα αγόρια»

Πρόκειται για κλασική υπερδιόρθωση, ώστε ο συντάκτης να αποφύγει το υποτιθέμενο λαϊκό σύμπλεγμα φθόγγων «φτ». Και αφού ο φτωχός στην καθαρεύουσα είναι πτωχός (παύσε πτωχέ Παναγιωτάκη! που έλεγε η μαντάμ Σουσού), το φτερό είναι «πτερό» και το φτύνω είναι «πτύω», έτσι και το… χυδαίο «επισκέφτηκε» έγινε «επισκέπτηκε» -τάχα «επισκέπτομαι» δεν είναι έτσι κι ο ενεστώτας;

Όμως μπορείς να πεις «επισκέφθηκε», μπορείς να πεις «επισκέφτηκε», αλλά αυτό το «επισκέπτηκε» μοιάζει με τον καημένο τον νάπτη, που το πλοίο του βυθίστηκε άπτανδρο!

(Κατά σύμπτωση, χτες μια αναγνώστρια του βιβλίου μου με ρώτησε κάτι για την υπερδιόρθωση -εδώ θα βρει ένα παράδειγμα. Για περισσότερα, ας γκουγκλίσει για το «άνδρο»).

* Φίλος από τα Γιάννενα στέλνει μια μεγάλη φωτογραφία από μια τεράστια πινακίδα που υπάρχει στη Ριζάρειο Πολιτεία.

Έκοψα ένα μικρό κομμάτι της για να φαίνεται καλύτερα. Η μεγαπινακίδα πληροφορεί το κοινό πού βρίσκονται διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, και έχει και υπόμνημα, αλλά έχει και ορθογραφικά λαθάκια που είναι κρίμα να μένουν αδιόρθωτα. Κι αν για τη «διευκρίνηση» μπορεί ένας καλός δικηγόρος να υποστηρίξει οτι προέρχεται από κάποιο ρήμα «διευκρινώ», οι κοινοφελείς υπηρεσίες μόνο αν αρνηθούμε τον νόμο του Βακερνάγκελ μπορούν να δικαιολογηθούν, ενώ οι κοινονικές υποθέσεις ούτε έτσι δικαιολογούνται.

Οπότε, διορθώστε τα σε πρώτη ευκαιρία

* Λέγαμε στα περασμένα μεζεδάκια ότι ο Τραμπ αποκάλεσε Tim Apple τον Tim Cook, πρόεδρο της Apple, και μου είπατε στα σχόλιά σας πως δεν ήταν η πρώτη φορά που έκανε τέτοιο σαρδάμ.

Χτες ο Αλέξης Τσίπρας υποδέχτηκε τον Βολιβιανό ηγέτη Έβο Μοράλες και έκανε κάτι ανάλογο, αφού τον προσφώνησε «πρόεδρο της Βενεζου—» και αμέσως διόρθωσε: «της Βολιβίας» (εδώ το βίντεο, στο 4.25).

Πολύ αστεία βρήκα την… εξήγηση που έδωσε η iefimerida:

Η αλήθεια είναι ότι Μοράλες και Μαδούρο διατηρούν καλή σχέση και είναι και οι δύο αυταρχικοί νεοκομμουνιστές.

Αρχίζουν και των δυονών τα ονόματα από Μ, να προσθέσω.

* Αν αναρωτιέστε πού ακούσατε πρόσφατα τον όρο «νεοκομμουνιστής» να σας θυμίσω ότι έτσι είχε χαρακτηρίσει, πριν από ενάμιση μήνα, η Φώφη Γεννηματά τον πρωθυπουργό. Τον είχε αποκαλέσει «τυχοδιώκτη νεοκομμουνιστή«. Οπότε, η διαφορά του Αλέξη Τσίπρα απο τον Εβο Μοράλες είναι πως εκείνος είναι αυταρχικός ενώ ο δικός μας τυχοδιώκτης.

* Κι άλλο ένα φραστικό λάθος του Αλέξη Τσίπρα είχα σημειώσει, από τη συζήτηση στη Βουλή για τη συνταγματικη αναθεώρηση. Μιλώντας για την προεδρική εκλογή, και τι θα γίνει σε περίπτωση που αποβούν άγονες οι ψηφοφοριες, ο πρωθυπουργός είπε:

 

«Υπάρχουν πολλοί που ευλόγως λένε ότι αυτό μπορεί να προκαλέσει, στον βαθμό που επισυμβεί, μια αλλοίωση του ίδιου του πολιτεύματος. Να έχουμε μια προεδρική κατολίσθηση του πολιτικού μας συστήματος»

Και στο σημείο εκείνο, ο βουλευτής της ΝΔ Κωνσταντίνος Τασούλας τον διόρθωσε: «Διολίσθηση». Ο Αλέξης Τσίπρας το παραδέχτηκε αμέσως: «Διολίσθηση, ό,τι θέλετε. Να με διορθώνετε σε αυτά κ. Τασούλα. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που σας έχω να με διορθώνετε, σας ευχαριστώ θερμά».

Το είχα σημειώσει λοιπόν για ακυρολεξία, αφού την κατολίσθηση την έχω συνδέσει με το γεωλογικό φαινόμενο (κι έπεσε κάνας βράχος, που έλεγε ο Σαββόπουλος).

Ωστόσο, μια φίλη γλωσσολόγος από την Κύπρο μού έγραψε ότι κατά τη γνώμη της η κατολίσθηση έχει και μεταφορική σημασία. Και το ΛΚΝ συμφωνεί με την φίλη, δίνοντας τη φράση «Η κατολίσθηση προς τον δογματισμό φαίνεται αναπόφευκτη».

Όμως, επειδή το προεδρικό πολίτευμα δεν είναι κάτι το εγγενώς κακό, αλλά είναι απλώς μια διαφορετική κατάσταση, και επειδή πρέπει να τονισθεί και ο σταδιακός χαρακτήρας της αλλοίωσης, εξακολουθώ να προτιμώ τη διολίσθηση, και ακόμα περισσότερο θα προτιμούσα μια ρηματική φράση, όπως:. …μια αλλοίωση του πολιτεύματος. Να διολισθήσει δηλαδή το πολιτικό μας σύστημα προς το προεδρικό.

* Και κλείνω με μια λεπτομέρεια στην οποία, καλώς ή κακώς, δίνω σημασία. Δεν ξέρω αν θα συμφωνήσετε μαζί μου.

Γίνεται σήμερα και αύριο μια εκδήλωση της Ευρωομάδας της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Για ένα νέο αριστερό, προοδευτικό πόλο» και αφορά τη δυνατότητα συνεννόησης ανάμεσα σε αριστερούς, πράσινους και σοσιαλδημοκράτες ενόψει της αναμενόμενης ανόδου της ακροδεξιάς και της σύγκλισης δεξιάς-ακροδεξιάς.

Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με την πρωτοβουλία, η ένστασή μου είναι γλωσσική, και αφορά ένα μικρό τελικό ν.

Στη φράση: «Για ένα νέο αριστερό, προοδευτικό πόλο», εγώ θα προτιμούσα να βάλω «ν» στο «ένα»: «Για έναν νέο αριστερό, προοδευτικό πόλο». Εντάξει ,το ν αυτό είναι συμβατικό μάλλον, δεν πολυπροφέρεται, όπως δεν προφέρεται και στο οριστικό άρθρο (π.χ. τον νέο μαθητή) αλλά το βάζουμε με την καινούργια γραμματική.

Εγώ το έβαζα και με την παλιά γραμματική, διότι όταν μεσολαβούν επίθετα, που μπορεί να είναι και πολλά, τρία ή τέσσερα, και να περνάει το ουσιαστικό στην αποκάτω αράδα της εφημερίδας ή του βιβλίου, ο αναγνώστης που διαβάζει «αντίκρισε το φοβερό, επιβλητικό, ατσάλινο….» δεν ξέρει αν ακολουθεί ουδέτερο ή αρσενικό.

Στην περίπτωση της αφίσας παραπάνω, το πρόβλημα οξύνεται διότι υπάρχει και ομόηχο ουδέτερο, το πόλο. Θα μου πείτε, μπορεί να υπάρξει «το προοδευτικό πόλο»; Για να είναι προοδευτικό θα είναι γουότερ πόλο, αφου το άλλο με τα άλογα το παίζουν οι αριστοκράτες -αλλά αστειεύομαι. Δέχομαι πως δεν υπάρχει περιθώριο να μπερδέψει ο αναγνώστης τον πόλο με το πόλο αλλά γιατί να κοντοσταθεί έστω και για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου;

Γι’ αυτό εγώ έχω συνηθίσει να βάζω τελικό ν και στο οριστικό και στο αόριστο άρθρο, και εδώ θα έβαζα «έναν νέο αριστερό προοδευτικό πόλο».

Μάλιστα, την τακτική αυτή τη διδάχτηκα και την ενστερνίστηκα όταν έκανα τη μαθητεία μου στην επιμέλεια μεταφράσεων, πριν από 35+ χρόνια, στη Σύγχρονη Εποχή. Κομμουνιστές ήταν κι αυτοί, τι περιμένεις.

* Αλλά επί του ηλεπιεστηρίου προσθέτω κι ένα τελευταίο μεζεδάκι, γεωγραφικό. Πού βρίσκεται η Νέα Ζηλανδία; Ακούστε πώς το παρουσίασε από το ραδιόφωνο του Σκάει ο Άρης Πορτοσάλτε (τα επίμαχα σημεία είναι στο 1.30 και στο 12.00 του ηχητικού αποσπάσματος):

«δυτικά, δυτικά, πέρα από την Αυστραλία, απέναντι από τις ακτές της Λατινικής Αμερικής, απέναντι από τη Χιλή, στο νότιο Ειρηνικό, λίγο πριν από τη Γροιλανδία».

Και μετά:

«πέρα από την Αυστραλία, δηλαδή είναι ανατολικά της Αυστραλίας, νοτιοανατολικά θα μπορούσε να πει κανείς της Αυστραλίας […] βρίσκεται στο νότιο Ειρηνικό ωκεανό και έχει απέναντί της, πολλά πολλά μίλια απόσταση, την Αργεντινή και τη Χιλή, είναι δηλαδή στην πλευρά της Λατινικής Αμερικής που βλέπει προς την Δύση»

Για να ειμαι δικαιος, αργότερα στην ιδια εκπομπή διόρθωσε τη Γροιλανδία λέγοντας ότι εννοούσε την Ανταρκτική, αλλά δεν μας είπε πώς καταφέρνει η άτιμη η Νέα Ζηλανδία να έχει απέναντί της και την Αργεντινή και τη Χιλή.

 

 

 

208 Σχόλια to “Μεζεδάκια των 20 εκατομμυρίων”

  1. ndmushroom said

    Ο τρομοκράτης είχε ταξιδέψει στην Ευρώπη. Μέχρι στιγμής είχε επιβεβαιωμένα περάσει (και) από Βουλγαρία. Πόσο απίθανο είναι να κατέβηκε και νοτιότερα, να συναντήθηκε με δικά μας καλόπαιδα -ή, εδώ που φτάσαμε, να διάβασε (από αυτόματη μετάφραση, στη χειρότερη) ένα από τα 6-7 καθημερινά πρωτοσέλιδα που αναπαράγουν τέτοιες ιδέες- και εκεί να οφείλονται οι ανησυχητικά οικείες αναφορές του;

  2. ndmushroom said

    ο αναγνώστης που διαβάζει «αντίκρισε το καινούργιο, επιβλητικό, ατσάλινο….»

    Κι όμως, ξέρει. Εκτός αν εκείνα τα κπτ γκμπντ ξψ τστζ που μας μαθαίναν όταν πήγαινα εγώ σχολείο ήταν πρόσφατα. Αν αντικαταστήσις το «καινούργιο» με το «νέο» τότε ναι, στέκει το επιχείρημα.

  3. Πουλ-πουλ said

    Καλά το κοινωφελές. Αυτή η έρμη συντομογραφία της Διεύθυνσης, μια γίνεται Δν/ση, την άλλη Δνση….

  4. π2 said

    Φυσικά και μπορεί να υπάρξει το προοδευτικό πόλο. Είναι η μετεξέλιξη του προοδευτικού ζιβάγκο.

    Στην αφίσα πάντως εμένα μου χτύπησε το progressive pillar. Δεν είναι λάθος αγγλικά αλλά έχει διαφορετικές συμπαραδηλώσεις από το progressive pole, που μια χαρά λέγεται. Το progressive pillar είναι σαν κάποιος να έβαλε αρχικά pole και μετά να αναζήτησε συνώνυμα του pole…

  5. ΓΤ said

    Την ημέρα που συνελήφθησαν οι «λαδιάρηδες» που έπαιρναν μιζίδιο 1.500-2.000 ευρώ και σου έστελναν το δίπλωμα οδήγησης στο σπίτι, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε on camera: «Καλούμε τους πολίτες να μην ενσκήπτουν στις απαιτήσεις […]» (12 ή 13.03.2019, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1)

  6. Μαρία said

    Της Βενεζου … της Βολιβίας
    «Θέλω να ξέρετε ότι θα είμαι κοντά σας με λόγια… με έργα και όχι με λόγια».
    https://www.documentonews.gr/article/glwssa-lanthanoysa-otan-o-mhtsotakhs-yposxetai-oxi-erga-alla-logia-video

  7. Μαρία said

  8. Νέο Kid said

    Οι Τζιχαντιστές μακελάρηδες είναι ακροδεξιοί;
    Τι κόμμα ψηφίζουν δηλαδή;

  9. dryhammer said

    τοιχοδιώκτες επί το έργον

  10. Πάνος με πεζά said

    Kαλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

  11. Καλημέρα,
    Τι να πρωτοσχολιάσει κανένας. Μεζεδάκια… Με τόσα σοβαρά θέματα…
    Ας προσθέσω στο θέμα των «βλάσφημων» (τα εισαγωγικά γιατί τα τρικάκια στηρίχτηκαν σε εικασίες, οι κατήγοροι υπέθεσαν πως θα ήταν το πρωτότυπο, δεν έκαναν τον κόπο να το δουν). Όχι, δεν είναι στο καθαυτό θέμα, αλλά μια ανάμνηση από τα πολύ παλιά.
    Όταν ήμασταν φοιτητές είχαμε μια θεατρική ομάδα. Κι αποφασίσαμε ν’ ανεβάσουμε τα «κομμάτια και θρύψαλα» του Σκούρτη. Σ’ ένα απ’ αυτά, στον άνεργο αν θυμάμαι καλά, ο πρωταγωνιστής έπρεπε να βρίσει λέγοντας «Βλέπεις, δεν μ’ έκανε αδερφή η πουτάνα η μάνα μου». Και με τίποτα να μην μπορεί να το πει. Δεν τούβγαινε, Γιατί του φαινόταν σαν να τόλεγε για τη δικιά του μάνα. Να επιμένει η κοπέλα που έκανε τη σκηνοθεσία, και να μην το έχει πει ούτε μια φορά στις πρόβες. Κι έρχεται η μεγάλη βραδιά της παράστασης. Και τον ακούμε να το ξεστομίζει! Δεν ξέρω πώς το κατάφερε 🙂

  12. LandS said

    8 Που να ξέρουμε, μπας και βρεθήκαμε ποτέ μέσα στο ίδιο παραβάν με κάποιον από δαύτους.
    Όμως οιι πράξεις πους έκαναν διαβόητους είναι όμοιες με αυτές που έκαναν και κάνουν οι φασίστες.

  13. Ο ιδιοφυής ατέρμων βρόχος είναι από το εγχειρίδιο για το LaTeX του εξαίρετου κ. Λέσλι Λάμπορτ.

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στα λογοτεχνικά κείμενα που περιλαμβάνονται στα ανθολόγια του δημοτικού οι πιθανώς άγνωστες λέξεις εξηγούνται με αστερίσκο. Το εν λόγω κείμενο βρίσκεται στο «Εμείς κι ο κόσμος» της Δ’ δημοτικού, όπου επίσης θα έπρεπε αστερίσκοι να διαφωτίζουν μαθητές και δασκάλους.

  15. leonicos said

    «επισκέφτηκε» έγινε «επισκέπτομαι»

    και πού να δεις πόσους ΚΑΘΡΕΥΤΕΣ βλέπω καθε μερα, σε επιγραφές κατστημάτων. προφανώς είναι ο ίδιος που τις έφτιαξε

  16. Κιγκέρι said

    Επίσης κυκλοφορεί πολύ το «επισκεύθηκε»
    π.χ
    https://www.antenna.gr/watch/1241966/o-ypoyrgos-dikaiosynis-episkeythike-tin-katharistria-stin-fylaki

  17. Διαβάζοντας τον τίτλο για τα 20 μύρια το μυαλό μου πήγε ατα 20 μύρια που δόθηκαν αυτές τις μέρες στην ΑΕΚ για την αποπεράτωση της αγιασοφίτας που ακόμα ψάχνεται στο συμβούλιο επικρατείας για άδεια λειτουργίας και σημειώνει νίκες λέει το ρεπορτάζ, χωρίς όμως να έχει κερδίσει τον πόλεμο.. Δουλειές του ελάχιστου Βασιλειάδη αυτές που ξαφνικά θυμήθηκε πως…υπάρχει ο ίδιος ! – δεν πρωταγωνιστεί ο τίγρης βλέπετε- κι έφιαξε ένα θέατρο για να λύσει τα προβλήματα του μπάσκετ με αποτέλεσμα να τον «στολίσει» κατάλληλα ο Τράκης. Εντωμεταξύ φημολογείται πως τα λεφτά που έταξε στις ομάδες για να πάνε στην ΕΡΤ από την Νόβα δεν υπάρχουν, ο ίδιος δεν οριστικοποιεί – για εκλογικούς ή οικονομικούς λόγους- πόσες ομάδες θα πέσουνε και γενικά όλα βαδίζουν ανάλογα με τις ικανότητές του.
    Τι μου θυμίζει…

  18. ndmushroom said

    8
    Είναι φανατικοί θρησκόληπτοι, κοινωνικά υπερσυντηρητικοί, που πιστεύουν ότι η θρησκεία και ο πολιτισμός τους είναι ανώτεροι από αυτούς των άλλων και ότι απειλούνται από τους άλλους. Στο πολιτικο-ιδεολογικό τόξο, λοιπόν, εντάσσονται ξεκάθαρα στην άκρα δεξιά. Όχι;

  19. leonicos said

    Στη φράση: «Για ένα νέο αριστερό, προοδευτικό πόλο», εγώ θα προτιμούσα να βάλω «ν» στο «ένα»: «Για έναν νέο αριστερό, προοδευτικό πόλο». Εντάξει ,το ν αυτό είναι συμβατικό μάλλον, δεν πολυπροφέρεται, όπως δεν προφέρεται και στο οριστικό άρθρο (π.χ. τον νέο μαθητή) αλλά το βάζουμε με την καινούργια γραμματική.

    έναν νέο

    και

    τον νέο

    κατ’ αρχήν να πούμε, για να μαθαίνει και ο Ιατρού, ότι τα παραδείγματα δεν είναι εντελώς ανάλογα. Στο δεύτερο, σωστά, διατηρείς το ν όχι για να οξυγονωνεις τον εγκέφαλό μας, αλλά για να κρατήσεις το γένος φανερό, προφέρεται δεν προφέρεται

    Για το πρώτο είχα καποτε επιφυλάξεις, μ την έννοια ότι αν είναι αιτιατικ΄του εἷς δε παίρνει ν έτσι κι αλλιώς. Όμως το προφέρουμε, συμβάλλει και στον τονισμό του γένους του ουσιαστικού, οπότε το βάζω κι εγώ.

    Εδω, εννοώ την αφίσα, νομίζω ότι επιβάλλεται.

    Το ν επομένως ΕΧΕΙ νοημα

    Ο νέος αριστερός οπροοδευτικός πόλος ΔΕΝ ΕΧΕΙ. Και αν θελεις απόδειξη; Θα περιλαμβάνει τον Βενιζέλο και τον άλλο τον γελοίο τον χοντρό!

  20. leonicos said

    17

    Ρε Τζι, κάν’τα μας λιανά!

  21. Georgios Bartzoudis said

    # Πω, πω, χαρά που έχουμε σήμερα οι …γιαλαντζι αριστεροί! Ένας ακροδεξιός φασίστας κατέσφαξε μουσουλμάνους προσκυνητές. Τί μόνο …εμείς θα έχουμε ακροαριστερούς φασίστες μακελάρηδες;;;

    # Τί παράξενοι «στη Σάμο οι γονείς των μαθητων του σχολείου Άνω Βαθέος»;; «Αντιτίθενται στο να γίνουν μαθήματα στο σχολείο σε προσφυγάκια» ενώ δεν αντιτίθενται όταν πρόκειται για …παράτυπα (irregular) μεταναστάκια! Ντροπή τους!

    # Καταγγέλω τον «ξενοφοβισμό» του Αγίου Σάμου και Ικαρίας, και των καλώ να συνταχθεί με τον …ομοφοβισμό των τσιπροπροσκυνημένων, που …φοβούνται την οργή του 90% των συμπατριωτών τους των αντιτιθεμένων στη μειοδοτική συμφωνία των Πρεσπών!

  22. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όταν τα χουλιγκάνια επιδίδονται σε αλληλομαχαιρώματα και σε αλληλοπυρπολήσεις, οι πυροδότες της βίας παράγοντες των ομάδων και δημοσιογράφοι των οπαδικών φυλλάδων σπεύδουν υποκριτικότατα να καταδικάσουν αυτά «τα ακραία και ανησυχητικά φαινόμενα». Όταν ισλαμοφασίστες και χριστιανοφασίστες σφαγιάζουν μαζικά αθώους, σπεύδουν να καταδικάσουν υποκριτικότατα οι προαγωγοί του μίσους πολιτικοί, δημοσιογράφοι, πολιτικοί αναλυτές, θρησκευτικοί ταγοί και άλλοι εχιδνόγλωσσοι.

  23. Pedis said

  24. Pedis said

    Από περιέργεια: πώς καταμετρούνται οι επισκέψεις από τη wpress, άιπι ανά ημέρα ή ανά επαναφόρτωση της σελίδας;

  25. Avonidas said

    Καλημέρα.

    λες και οι τζιχαντιστές μακελάρηδες δεν είναι επίσης ακροδεξιοί

    Νομιζω καλό θα ηταν πια να εγκαταλείψουμε το διπολο «αριστερα-δεξια» ως παντελώς άχρηστο για την περιγραφή του πολιτικού φάσματος. Κατι κουτσοκαταφερνει στην κατηγοριοποίηση του κοινοβουλευτισμού ευρωπαϊκού τυπου, αλλά είναι εντελώς έξω απ’ τα νερά του οταν προσπαθεί να περιγράψει ακραία κι ανοίκεια καθεστώτα. (Θα λέγαμε, ας πούμε, τον Πολ Ποτ ακροαριστερο;!)

    Το δίπολο «συντηρητισμός-ριζοσπαστισμος» ειναι οριακά πιο χρήσιμο, αλλα ο συντηρητισμός δεν ειναι πάντοτε κακό πράγμα, κι ο ριζοσπαστισμός δεν ειναι απαραίτητα καλό. Έχουμε δει ακραίες πολιτικές να συνδυάζονται με θρησκευτικά δόγματα και με αντιθρησκευτικες ιδεολογίες. Έχουμε δει συντηρητικές ιδεες να ξεφυτρώνουν στα πιο απίθανα μέρη (ο Στάλιν ηταν τέρμα συντηρητικός, ειδικά σε σχέση με τον πρώιμο μπολσεβικισμό).

    Μας ειναι δύσκολο να απαλλαγούμε από τις ταμπέλες, και πράγματι σε πολλές περιπτώσεις διευκολυνουν τη σκέψη και τη συζήτηση. Άλλοτε όμως ειναι απλώς ενα προπέτασμα καπνού.

  26. Μαρία said

    >Στο γαλλικό κείμενο υπάρχουν (γαλλικές βέβαια) βλαστήμιες
    Σε γαλλικά του Κεμπέκ τα καντήλια που μόνο με τον Αλλάχ δεν έχουν να κάνουν. Το είχαμε συζητήσει παλιά με τον Πρεβέρ.
    Εδώ όλος ο κατάλογος https://fr.wikipedia.org/wiki/Sacre_qu%C3%A9b%C3%A9cois#C%C3%A2lice

    Στο πρωτότυπο η βλαστήμια του Σιμόν: Putain !Câlisse d’hostie, de crisse, de fuck, de fuck, de fuck…
    Δεν είδα ακόμα το έργο κι έτσι δεν ξέρω πώς αποδόθηκε στα ελληνικά

  27. Γς said

    >βρίζει το καντήλι και πετάει και μια χριστοπαναγία. […] Αποκλείεται ο μουσουλμάνος συγγραφέας να τόλμησε να βλασφημίσει τον Αλλάχ

    Και τον αρχίζω στα μπινελίκια. Καντήλια και τέτοια [και χειρότερα].
    Και πετάγεται ένας φοιτητής:

    -Γιατί βρίζετε τη Μαρία;

    -Συγγνώμη ρε. Αλλά για στάσου! Μουσουλμάνος δεν είσαι; Τι σε νοιάζει εσένα για την Παναγία;

    -Ηταν πατριώτισσα μου…

    [Παλαιστίνιος ο μουσουλμάνος]

  28. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τα σχολεία στη Σάμο δεν είναι δημόσια; Είναι ιδιωτικά; Κάποιοι γονείς αποφασίζουν ποιος θα φοιτά και ποιος όχι; Γιατί στα δικά μας τα σχολεία, τα δημόσια του κέντρου της Αθήνας, τα προσφυγόπουλα κάθονται στα ίδια θρανία με τα ελληνόπουλα και τα μεταναστόπουλα, και, μέχρι στιγμής, δεν έχουν παρατηρηθεί κρούσματα πανώλης, χολέρας, ευλογιάς, νόσου τρελών αγελάδων, σεξουαλικής, θρησκευτικής και εθνικής παρενόχλησης, ούτε σμήνη ακρίδων μάς έχουν επιτεθεί, ούτε τα πουλιά του Χίτσκοκ μάς έχουν μαζικά κουτσουλήσει. Να ανησυχούμε, σαμιώτες γονείς; Μήπως το έχουμε πάρει το πράγμα αψήφιστα; Μήπως είμαστε χαζοχαρούμενοι λίμπεραλς; Ξέρετε κάτι που δεν ξέρουμε;

  29. Μαρία said

    22
    Χμ
    Όταν οι μακελάρηδες είναι μουσουλμάνοι, καταδικάζεται το ισλάμ, ενώ, αν είναι λευκοί χριστιανοί, τότε θεωρούνται ψυχοπαθείς μοναχικοί λύκοι.

  30. Avonidas said

    Μάλλον καλά κάναμε και σβήσαμε τον Τουρκοφάγο από τα βιβλία ιστορίας του σχολείου, λέω εγώ. Να στερέψει κάπου το ποτάμι του μίσους.

    Το ποταμι του μίσους δεν σβήνει μεσα στον ποταμό της Λήθης, και ξεχνώντας την Ιστορία το πολύ να γινει κανείς η-λίθιος.

  31. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Δίκιο έχεις φυσικά, είχα νέο και το έκανα καινούργιο -τελικά το άλλαξα πάλι σε φοβερό.

    4 Ωχ, είναι κι αυτό το πόλο. Όσο για το pillar, επιρροή από τα ευρωενωσιακά αγγλικά.

    7 Αυτό μού ξέφυγε πράγματι

    13 Α μπράβο, ευχαριστούμε!

    24 Με επαναφόρτωση της σελίδας οι επισκέψεις, με ΙΡ ανά ημέρα οι επισκέπτες. Κι έτσι οι επισκέπτες είναι περίπου 1:2,7 των επισκέψεων

    26 Άρα καντήλια βρίζει κι αυτός ή έστω δισκοπότηρα

    30 Ας το δοκιμάσουμε

  32. Pedis said

    Ενωμένοι οι πολιτικοί ηγέτες του κόσμου, με αφορμή τη σφαγή στη Νέα Ζηλανδία …

    διαδηλώνουν με κέντρικό σύνθημα:

    «Καταδικάζουμε τον ισλαμισμό απ’ όπου κι αν προέρχεται».

  33. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν ξεχνάμε την ιστορία, Αβονίδα. Προσπαθούμε απλώς να μη τη χρησιμοποιούμε σαν πυροδότη μίσους και βίας. Αφήνω στην άκρη το μεγάλο θέμα γιατί θα πρέπει τα σχολικά βιβλία να ασχολούνται τόσο πολύ με τη στρατιωτικοπολεμική ιστορία και τόσο λίγο με την ιστορία του πολιτισμού. Παιδάκι της τρίτης δημοτικού με ρώτησε γιατί όλο σκοτωνόντουσαν μεταξύ τους αυτοί οι αρχαίοι. «Περίμενε να φτάσουμε και στη νεότερη ιστορία», είπα μέσα μου.

  34. Pedis said

    #31 – 24 Με επαναφόρτωση της σελίδας οι επισκέψεις, με ΙΡ ανά ημέρα οι επισκέπτες. Κι έτσι οι επισκέπτες είναι περίπου 1:2,7 των επισκέψεων.

    Το φανταζόμουνα. Μερσί.

    Πόσα διαφορετικά άιπί έχουν καταγραφεί από ιδρύσεως του ιστολογίου; ( Φαντάζομαι ότι το νούμερο αυτό διαιρεμένο με ένα παράγοντα 3 ή 4 θα σου δώσει τον συνολικό αριθμό ατόμων-επισκεπτών στα δέκα χρόνια εκπομπής από το μπλογκ.)

  35. Γς said

    Και κοίτα σύμπτωση:
    Προχτές το πρωί, που έγινε το φονικό στη Νέα Ζηλανδία [που δεν το είχα μάθει ακόμα] περιμένω την σειρά μου στη τράπεζα. Δίπλα μου ένας πιτσιρικάς παίζει με το τάμπλετ του. «Μπαμ μπουμ» ένας τύπος με το μασίν γκάν προχωράει και γαζώνει…

    -Ρε φονιά τους σκότωσες όλους!

    Και σιγά που μου έδωσε σημασία ο πιτσιρικάς…

  36. sarant said

    34 Aυτό με τις IΡ δεν το ξέρω Επισημαίνω όμως ότι ο συνολικός αριθμός επισκεπτών που φαίνεται στο διάγραμμα δεν είναι από καταβολής ιστολογίου αλλά από το 2012 διότι τότε άρχισε να τους μετράει το σύστημα -ενώ οι επισκέψεις είναι από το 2009.

  37. Πέπε said

    Σε τουλάχιστον δύο σχόλια έγραφε «μακελάρηδες» και διάβασα «μερακλήδες». Κι έλεγα, κάποιο είδος χιούμορ θα ‘ναι αλλά δεν το πιάνω…

  38. Avonidas said

    Παιδάκι της τρίτης δημοτικού με ρώτησε γιατί όλο σκοτωνόντουσαν μεταξύ τους αυτοί οι αρχαίοι.

    Ε, πες του κι εσυ, δε σκοτωνοντουσαν, κάθονταν ολη μερα στην Αγορά και συζητούσαν για τη φύση του ανθρώπου, κι ο Σωκράτης ήπιε μια βυσσιναδα και πηγε να ξαπλώσει, γιατί αισθάνθηκε μια δυσφορία 🙄

    Πρόσφατα καθόμασταν και τα πίναμε με μια Βουλγαρα συναδελφισσα, και καναμε πλακα με τους βαλκανικούς πολέμους, ποιος ξεκινησε ποιον. Δεν εμποδίζει τη φιλία των λαών η γνώση του παρελθόντος, άλλα πράγματα την εμποδίζουν, όπως η ανειλικρίνεια στο παρόν.

  39. Γιάννης Κουβάτσος said

    » …και επειδή πρέπει να τονισθεί και ο σταδιακός χαρακτήρας της αλλοίωσης, εξακολουθώ να προτιμώ τη διολίσθηση»
    Πολύ σωστά. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μεταφορικά η κατολίσθηση, αλλά μόνο αν θέλει να δείξει την ξαφνική και βίαιη πτώση, για ένα κακό, δηλαδή, που συμβαίνει από τη μία στιγμή στην άλλη. Π.χ. μεγάλο μέρος της ανώτερης και μεσαίας τάξης των ΗΠΑ κατολίσθησε στη φτώχεια εξαιτίας του κραχ της Μαύρης Πέμπτης του 1929.

  40. sarant said

    38 Κυρίως μιλάμε για όσους δεν έχουν βουλγάρες συναδέλφισσες.

  41. Avonidas said

    Και παλι καλα να λεμε δηλαδή που ο δολοφόνος έγραψε TURKOFAGOS και δεν εγραψε, ξερωγω, KOLOKOTRONIS. Σκέψου σβήσιμο που θα χαμε να ριξουμε στα βιβλία της Ιστορίας!

    (Κατα την πλακα στον Ισοβίτη του Αρκά, που μαθαίνει ο Ισοβίτης ότι θα τους παρουν τα κουτάλια γιατι καποιοι κρατούμενοι ειχαν σκαψει με το κουταλι τουνελ για να δραπετεύσουν, και σχολιάζει «καλά που δεν εσκαψαν με τα νύχια «)

  42. Γιάννης Κουβάτσος said

    38: Ναι, θα προτιμούσα να φεύγουν τα παιδιά από το σχολείο γνωρίζοντας καλά τον Σοφοκλή, τον Αισχύλο, τον Ευριπίδη, τον Αριστοφάνη, τον Ηράκλειτο, τον Φειδία, την Σαπφώ, τον Αρχίλοχο. Αλλά φεύγουν γνωρίζοντας μόνο τον Μιλτιάδη, τον Θεμιστοκλή, τον Λεωνίδα και τον Ξέρξη. Ευτυχώς, δηλαδή, αλλιώς θα έφευγαν η-λίθια.
    Όσο για το β’ σκέλος της απάντησης, προφανώς εσύ και η φίλη σου δεν είστε θερμοκέφαλοι φανατικοί. Αλλιώς η πλάκα μπορεί να κατέληγε σε δράμα. Ας μην ξεχνάμε πόσο «καλή» δουλειά έκαναν τα σχολικά εγχειρίδια και οι δάσκαλοι πριν και κατά τη διάρκεια της σφαγής του Α’ παγκοσμίου πολέμου. Πώς έπειθαν τους μαθητές ότι οι αντίπαλοι δεν ήταν άνθρωποι και τους άξιζε ο θάνατος. Και μετά τους έστελναν στα χαρακώματα, υπερήφανοι που δεν συνετέλεσαν στην παραγωγή η-λίθιων.

  43. Avonidas said

    Κυρίως μιλάμε για όσους δεν έχουν βουλγάρες συναδέλφισσες.

    Τι να τους κάνω… Μπορούν να πάνε να δουλεψουν στη Βουλγαρία, άλλωστε σύντομα θα συμφερει και οικονομικά.

    Σοβαρά, όμως. Η Ιστορία ειναι σαν το σεξ: αν δεν στα μάθει το σχολείο, θα στα προλάβουν άλλοι, κι όχι με ιδιαίτερη ακρίβεια.

    Κι αυτή δεν ειναι η μονη ομοιότητα 🤗

  44. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,
    Συγχαρητήρια για τα >20 *μύρια Νίκο!

  45. Avonidas said

    Υπάρχει πάντως και μια καίρια διαφορά της Ιστοριας με το σεξ: το σεξ, αν δεν το κατέχεις, είναι μαλλον απίθανο να το επαναλάβεις. Τουλάχιστον με παρέα 😉

  46. Μαρία said

    41
    Μπορεί να χρειαστεί να σβήσουμε τη ναυμαχία της Ναυπάκτου.

  47. Aghapi D said

    Μια άθλια μετάφραση τού εθνικού ύμνου τής Ν. Ζηλανδίας εδώ
    https://oceania98.wordpress.com/new-zealand/?fbclid=IwAR2j42ob0VevdV-tzQuQzlOp250-PQHQxk7XjOXnXl9z-58nEH4nQ-ciqQ4
    με αρκετά εθνικιστικό περιεχόμενο – όπως οι περισσότεροι εθνικοί ύμνοι

  48. Nomads Rhapsody said

    Στο φαντασιακό των Πορδοσάλτηδων, η Λατινική Αμερική είναι μια κόλαση, η οποία βρίθει επαναστατών (προσπερνούν κάτι Πινοσετ, Βιντέλα κ.α.) και ο,τι άσχημο συμβαίνει στον κόσμο προσπαθούν να το συνδέσουν με την συγκεκριμένη περιοχή.

  49. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλοί προβληματισμοί αυτοί με το αν πρέπει να διδάσκεται η ιστορία με τρόπο που διαιωνίζει το μίσος. Παντού και πάντα όμως; πχ φονιάδες των λαών Αμερικάνοι, είναι σωστό να λέγεται; 😉

  50. Avonidas said

    Ναι, θα προτιμούσα να φεύγουν τα παιδιά από το σχολείο γνωρίζοντας καλά τον Σοφοκλή, τον Αισχύλο, τον Ευριπίδη, τον Αριστοφάνη, τον Ηράκλειτο, τον Φειδία, την Σαπφώ, τον Αρχίλοχο. Αλλά φεύγουν γνωρίζοντας μόνο τον Μιλτιάδη, τον Θεμιστοκλή, τον Λεωνίδα και τον Ξέρξη.

    Ελα, ας ειμαστε ειλικρινείς. Την τυφλα τους δεν ξερουν, ουτε απ’ τους μεν ουτε απ’ τους δε, μονο ενα κατεβατό χρονολογίες, και αν.

    Θα ηθελα πάντως να σ’ εβλεπα να διδασκεις Αντιγόνη χωρις να μιλησεις για τον πόλεμο. Ή την Ειρηνη του Αριστοφάνη. Ή τη Λυσιστρατη. (Για να μη μιλήσω για τον Ηράκλειτο).

    προφανώς εσύ και η φίλη σου δεν είστε θερμοκέφαλοι φανατικοί

    Α, δεν ξερω, οι αποψεις διίστανται. Ο φανατισμος ειναι πολυ ευρυ πραμα, ειδικα αν δεν εχεις επιχειρηματα 😄

    Ας μην ξεχνάμε πόσο «καλή» δουλειά έκαναν τα σχολικά εγχειρίδια και οι δάσκαλοι πριν και κατά τη διάρκεια της σφαγής του Α’ παγκοσμίου πολέμου. Πώς έπειθαν τους μαθητές ότι οι αντίπαλοι δεν ήταν άνθρωποι και τους άξιζε ο θάνατος.

    Πιστεύω οτι μπορεις να κάνεις πολυ καλυτερη δουλειά χωρις να αποκρυψεις τα γεγονοτα. Δεν ειναι οτι σε θεωρω ιδιαιτερα καλο δασκαλο. Θεωρω οτι ειναι κατι που ενας δάσκαλος πρεπει να μπορει να κάνει για να ειναι απλως επαρκής, δηλαδη δασκαλος.

  51. Pedis said

    ίσως ο τρόπος ο σωστός να διδαχτεί η πολεμική/κατακτητική ιστορία στα μικρά παιδιά είναι να διηγείται με επιμονή και συστημα τον σκοπό του πολέμου που είναι η λεηλασία και η ληστεία του μόχθου των άλλων, τον πόνο των ηττημένων, τον εξανδραποδισμό, την καταστροφή, τη θανάτωση των γυναικόπαιδων ή την πώληση τους στα σκλαβοπάζαρα, το θάνατο από τις ασθένειες και την πείνα, το θανατο από τα τραύματα, τις φλεγμονές κλπ για τους τραυματίες, ανεξάρτητα από τον κάθε φορά νικητή «εμείς», «αυτοί», «οι άλλοι».

    Α προπό: η κόρη μιας φίλης έκανε στο σχολείο την ιστορία των μαχών μεταξύ Θήβας και Σπάρτης και όταν έφτασε στη διήγηση της σκηνής του θανάτου του Επαμεινώνδα ρώτησε τη μαμά της: «μα εμείς με ποιους είμαστε, δεν είμαστε με τους Σπαρτιάτες;»

    (Φαίνεται, είχε μάθει καλά το μάθημα με τις Θερμοπύλες, αλλά δνε την μίλησαν καθόλου για τον Τισσαφέρνη …)

  52. ΚΩΣΤΑΣ said

    49 διόρθωση –> … με τρόπο που ΔΕΝ διαιωνίζει το μίσος….

  53. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα, με το καλό και στα 50Μβιουζ!

    49 Αυτό το «φονιάδες των λαών Αμερικάνοι», σε ποιας τάξης το βιβλίο αναφέρεται; 😛

  54. loukretia50 said

    Μια δυνατή ταινία, καλύτερη από το πρωτότυπο θεατρικό κατά τη γνώμη μου, γιατί αξιοποίησε καλύτερα κάποια στοιχεία, ενώ παρέλειψε άλλα.
    Είχε συνηθισμένες γαλλικές βρισιές, όπως αναφέρθηκε.
    Incendies

  55. Μαρία said

  56. ΚΩΣΤΑΣ said

    53 Δεν αναφέρεται σε βιβλία, αλλά το διδάσκουν προφορικά προοδευτικοί εκπαιδευτικοί!

    Στα σοβαρά τώρα, το μίσος μεταξύ των λαών καλλιεργείται παντού, όχι μόνο στο σχολείο με το μάθημα της ιστορίας. γενικά θέτω το θέμα.

    Πες τώρα και την άποψή σου, εγκρίνεις να λέγεται; 😉

  57. Μαρία said


    Απολαυστικό το κλατς.

    https://www.news247.gr/kosmos/nea-zilandia-makeleio-epithesi-ayga-geroysiastis-scholia-orgi.6703142.html

  58. Avonidas said

    Να θυμηθούμε επίσης οτι πριν καμια 15ρια χρόνια, ο κυρ Δημήτρης Καμπουράκης στο «Μια σταγόνα Ιστορία» εβρισκε τη σχολικη ιστορία του ’21 πολύ μονόπλευρη – προς την πλευρά των Ελλήνων, εννοείται.

    Παντός καιρού ο Καμπουράκης. Κομιζεις γλαυκα, θα μου πείτε. Μεγάλο το δικιο σας.

  59. Kατ’ αρχάς συγχαρητήρια για την αποδοχή.

    Επίτρεψέ μου όμως ένα σχόλιο για τον όρο που χρησιμοποίησες για τον ρατσιστή δολοφόνο της Νέας Ζηλανδίας.
    Νομίζω ότι ο προσδιορισμός θα έπρεπε » ο Νεοναζί δολοφόνος» ή «ο ακροδεξιός δολοφόνος» και όχι το μάλλον ιδεολογικά προκατειλημμένο «ο λευκός χριστιανός δολοφόνος». Κατά τον τύπο της περιγραφής των «ισλαμιστών δολοφόνων» και όχι των «μουσουλμάνων δολοφόνων» που θα μεταβίβαζε υπό τύπον συλλογικής ευθύνης την παράνοια του ισλαμιστικού εξτρεμισμού στα εκατοντάδες εκατομμύρια των ειρηνικών μουσουλμάνων…

  60. spiral architect 🇰🇵 said

    Πολύχρονο το ιστολόγιο. 🙂

  61. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σαφώς και δεν γράφεται στα σχολικά εγχειρίδια το «Φονιάδες των λαών Αμερικάνοι». Τώρα το τι μπορεί να λέει ο κάθε δάσκαλος στην τάξη του είναι άλλη ιστορία. Μια δασκάλα π.χ. είπε ότι τη Μελίνα Μερκούρη την τιμώρησε ο Θεός με καρκίνο, επειδή ήθελε να παραβιάσει το άβατο του Αγίου Όρους. Το επανέλαβε κάποιο παιδάκι στο σπίτι του και η συναδέρφισσα έφαγε μια ωραία αναφορά από τους δικαίως αγανακτισμένους γονείς. Πολλές τοξικές ανοησίες λέγονται αυτοβούλως στις τάξεις, ας μην ενθαρρύνονται τουλάχιστον από τα σχολικά βιβλία.

  62. Γ-Κ said

    Τι είναι τα «τρικάκια» και σε τι διαφέρουν από τα φέιγ βολάν και τα παρόμοια; Στέκει η φράση: «Έχεις κανένα τρικάκι από την πιτσαρία της γωνίας, να τους πάρω τηλέφωνο να παραγγείλω;»

    @23
    Θα αντιπρότεινα να πάνε σε Γκούλαγκ, να πρόσφέρουν και κάτι χρήσιμο…

  63. LandS said

    43 Να βγάλουμε λοιπόν το συμπέρασμα ότι αυτό που ξέρουμε σαν Ιστορία είναι ότι «μάθαμε» μέχρι τη Τρίτη Λυκείου.

  64. Γ-Κ said

    Είχα κι εγώ μια Βουλγάρα συνάδερφο και μια χαρά κάναμε τον χαβαλέ μας. Αρχικά έπρεπε να της εξηγήσω ότι ως γαύρος δεν θα έπρεπε να κάνω παρέα με Βουλγάρους, αλλά θα κάνω εξαίρεση για την περίπτωσή της.

    Όταν «χαριεντιζόμασταν» της έλεγα «καλά μου έλεγαν στο σχολείο ότι οι Βούλγαροι είναι βίαιοι και κακοί άνθρωποι» και μου απαντούσε ότι και αυτηνής (sic) τα ίδια της έλεγαν για τους Έλληνες. Και… τα θεωρούσαμε αναμενόμενα, αν όχι φυσιολογικά (για την εποχή τους), όλα αυτά…

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε δείξει για τους «Εαμοβούλγαρους» και τα παρόμοια. «Μα… αφού ο Ντιμιτρόφ είχε κρατήσει αποστάσεις από τον (Β’) Ελληνικό Εμφύλιο, πώς προέκυψε αυτό το Εαμοβούλγαροι;» Της εξήγησα. Και είχε ενδιαφέρον ότι η συσχέτιση του ΔΣΕ με τους Βούλγαρους είχε καθαρά εθνικιστικά και «συναισθηματικά» κίνητρα και δεν είχε και πολλή σχέση με την πραγματικότητα.

  65. Avonidas said

    #59. Κατά τον τύπο της περιγραφής των «ισλαμιστών δολοφόνων» και όχι των «μουσουλμάνων δολοφόνων» που θα μεταβίβαζε υπό τύπον συλλογικής ευθύνης την παράνοια του ισλαμιστικού εξτρεμισμού στα εκατοντάδες εκατομμύρια των ειρηνικών μουσουλμάνων…

    Όπως κάνει ο «θεοσεβέστατος» Αυστραλός γερουσιαστής Anning:

    Δεν φταίμε εμείς που είμαστε δολοφόνοι, αυτοί φταίνε που ήταν μουσουλμάνοι, τι δουλειά είχανε στη Ν. Ζηλανδία; (Και σε τζαμί, ε; Μουσουλμάνοι μέσα σε τζαμί, αμ τα ήθελε ο κώλος τους! :-/ )

    Ολόκληρο το Ισλάμ είναι «μια βίαιη ιδεολογία» που την εισήγαγε ένας τύραννος μασκαρεμένος σε προφήτη, κι όλοι όσοι την ασπάζονται είναι ένοχοι δια συσχετισμού (βρε τι μου θυμίζει, κάτι τρελούς αεροπειρατές κάτι χρόνια πριν…)

    Διότι μπορεί σήμερα οι μουσουλμάνοι να είναι τα θύματα, αλλά συνήθως είναι οι θύτες, και σκοτώνουν κόσμο κατά εκατομμύρια (βρε τι μου θυμίζει επίσης, τότε που έπρεπε να είμαστε όλοι Αμερικάνοι γιατί οι κακόμοιροι ήταν τα θύματα)

    Και στο καπάκι Ματθαίος. Το τερμάτισε ο γερουσιαστής 😐

  66. Avonidas said

    #63. Σίγουρα το σχολείο δεν μπορεί να σου μάθει τα πάντα. Δεν πρέπει όμως να δώσει κάποιες βασικές κατευθύνσεις, για να μπορέσεις μετά να βρεις και τα υπόλοιπα; Και δεν είναι ο τρόπος που προσεγγίζουμε την Ιστορία ένα από τα βασικά εφόδια για τη ζωή;

    Θέλουμε πραγματικά να μάθουμε στα παιδιά ότι στη διδασκαλία της Ιστορίας είναι σημαντικό όχι το τι συνέβη, αλλά το τι είναι ευχάριστο κι ανώδυνο να λέγεται;

  67. Avonidas said

    #64. Εμένα με δυσκόλευε το «αναρχοκομμουνιστής», έκανα τιλτ :-/ Ένα κλικ παρακάτω από το «εβραιομασωνοσιωνομογγόλος» 😀

  68. Pedis said

    # 56 – Κώστα, σοβαρά τώρα, να υποθέσω, λόγω επικείμενων εκλογών έχεις εντείνει τις προσπάθειες για ιδεολογικό εισοδισμό στο ιστολόγιο για χάρη του Κούλη; Πλάκα έχεις. Xαχά!

    και σου βγαίνουν οι φυτιλιές μάπα …

  69. Γ-Κ said

    @67
    Συμφωνώ με το χιούμορ σας.
    Αλλά ως Βουλγάρα την ενδιέφερε το «Εαμοβούλγαροι». Καθώς και άλλες πτυχές του «Μακεδονικού»…

    Ελληνοβουλγαρική συζήτηση χωρίς Μακεδονικό, είναι σαν αγώνας ποδοσφαίρου χωρίς μπάλα…

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτός ο ξανθούλης γραβατάκιας είναι λιγότερο επικίνδυνος από τον ναζιστή σφαγέα, επειδή λέει μόνο λόγια; Οι Αυστραλοί, που είναι σοβαροί άνθρωποι, του βούλωσαν τον οχετό. Εδώ θα τον αφήναμε να ρητορεύει χάριν της «πολυφωνίας»:
    https://www.huffingtonpost.gr/entry/milo-yiannopoulos-e-aestralia-ekopse-ton-akrodexio-paroesiaste-loyo-scholion-yia-te-sfaye-ste-nea-zelandia_gr_5c8cbb28e4b03e83bdc145e0?utm_hp_ref=gr-diethnes&utm_source=sport24&utm_medium=mob_home&utm_campaign=24MediaWidget&utm_term=Pos4

  71. LandS said

    66 Τι να σου πω; Όταν, αμέσως μετά το Ελληνικό Λύκειο, χρειάστηκα κρέντιτς στα Χιουμάνιτις πήρα Νεότερη Ιστορία της Ευρώπης. Ξεκινήσαμε με την Εποχή των Ανακαλύψεων και την Αναγέννηση, συνεχίσαμε με τον Κλασικισμό και τον Διαφωτισμό και μέσα Δεκέμβρη μας είπε ο Dr Leon (ας είναι καλά όπου και να βρίσκεται) «τώρα στις διακοπές, όσοι θέλετε, διαβάστε μόνοι σας για τη Πτώση της Βαστίλης, την Τρομοκρατία και τις μάχες των Ναπολεόντειων, γιατί όταν γυρίσουμε θα μιλήσουμε για τον Ρομαντισμό».

    Και εγώ πιστεύω ότι το σημαντικό είναι το «τι συνέβει». Έλα όμως που άλλο είναι το τι συνέβει για την Ιστορία και άλλο για τα Χρονικά (που έχουν και αυτά τη χρησιμότητά τους)

    Να ρωτήσω κάτι; Πέρσες του Αισχύλου διδάσκεται στα σχολεία;

  72. Συγχαρητήρια για τα 20 εκατομμύρια επισκέπτες.

    Σαββατιάτικα κι αυτά τα 20 εκατομμύρια!

  73. Παναγιώτης Κ. said

    Πίσω από τον κάθε είδους φανατικό κρύβεται η άγνοια.
    Π.χ η άγνοια της ιστορίας δημιουργεί φανατικούς.
    Εμπειρική παρατήρηση με οδήγησε στο εξής συμπέρασμα: Ακόμη και αν η εμπεριστατωμένη γνώση περιορίζεται σε έναν μόνο τομέα , ο κάτοχός της κατά κανόνα, είναι αφανάτιστος χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι μαχητικός!

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για όποιον ενδιαφέρεται για το θέμα «η διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία», ένα εξαιρετικό βιβλίο, στο οποίο έχω ξανααναφερθεί:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9786180303674-ferro-marc-metaichmio-pos-afigountai-tin-istoria-sta-paidia-se-olokliro-ton-kosmo-191006&ved=2ahUKEwjKs9_954bhAhUD3KQKHYDMByYQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw0UtQXrHypjjpyzGK9GigLQ

  75. nikiplos said

    Σε συζήτηση ποικίλων περιώνυμων, ένας είπε σκωπτικά δήθεν «καθάρισε 40 μουσουλμάνους»… Ένας άλλος επίσης σκωπτικά απάντησε… «μην ανησυχείς, θα του στείλουν σπίτι του τα έξοδα του καθαριστηρίου»… 🙂

  76. loukretia50 said

    Επανέρχομαι μόνο γιατί αναφέρεστε στη γνώση της ιστορίας. Γνώση, ναι, αλλά μπορούμε να είμαστε αντικειμενικοί?
    Και σίγουρα, εκπαιδευτικοί ή όχι, έχουμε ευθύνη για τον τρόπο που επιλέγουμε να τη μεταδώσουμε.
    O συγγραφέας των Πυρκαγιών δεν είναι φανατικός.
    Και η ιστορία του εμφύλιου στη χώρα καταγωγής του είναι ένα μπερδεμένο κουβάρι βίας και μίσους.
    Για τη σκηνοθετική άποψη στη Θεσ/νίκη διατηρώ επιφυλάξεις, έστω για την επιλογή των…καντηλιών .

    […] Ces pièces, sans doute, feront songer aux événements qui ont eu lieu cet été au Liban. On sera tenté, et c’est normal, de saisir ces spectacles à la lumière des événements qui ont déchiré mon pays natal. On pourrait être tenté de justifier la raison de leur écriture par ces événements. « L’auteur a écrit ces pièces car il a connu la guerre civile ».
    Tout cela est possible. Tout cela n’est pas faux non plus, mais cela est, si je puis me permettre, incomplet. C’est un raisonnement qui prend en compte l’intime, (l’auteur est Libanais) le privé, (il a connu la guerre avec sa famille) le social (il a dû fuir le pays et s’exiler) et le psychique (ça a dû le traumatiser), mais ce raisonnement est incomplet car il ne prend pas en considération le plus important car le plus mystérieux : la transparence des plafonds. C’est un raisonnement qui, s’arrêtant au psychique, rend le plafond opaque. Tuer la poésie efface l’invisible. Alors. Alors, ce qui me ferait battre le coeur, c’est de savoir que ces spectacles lesquels seront tous présentés quelque part cette saison, resteront, à travers les yeux de ceux et celles qui les regarderont,
    ancrés avant tout dans la poésie, détachés de toute situation politique, mais ancrés dans la politique de la douleur humaine, cette poésie intime qui nous unit.
    Comme si, l’ombre d’un instant, ces pièces se présentaient non pas à travers une lecture ponctuellement politique, sociale ou biographique, mais au contraire,
    délivrée de la haine et de la fièvre de cet été, elles puissent apparaître, vues, à leur tour, à travers la transparence des plafonds. Wajdi Mouawad La transparence des plafonds, Mars 2007

    http://www.memoire.celestins-lyon.org/var/ezwebin_site/storage/original/application/0e04d94900a27430b5e8798aeecf8d93.pdf

    “..Souris, Jeanne, souris
    Notre famille,
    Les femmes de notre famille, nous sommes engluées dans la colère.
    J’ai été en colère contre ma mère
    Tout comme tu es en colère contre moi
    Et tout comme ma mère fut en colère contre sa mère.
    Il faut casser le fil…” p.195

    To κείμενο σε word (μόνο για όσους ενδιαφέρονται, γιατί στο άνοιγμα κατεβαίνει αμέσως.
    (Υπάρχει και αλλού σε pdf – Παν/μιο Οντάριο -αλλά κάνει τα γνωστά “checking your browser”).
    Incendies / Wajdi Mouawad
    http://www.inja.fr/aloessynchro/stockage/glaubitz/incendiesa16.docx

  77. Προοδευτικό πόλο

    και πόλο Πόλο

  78. … Μοράλες και Μαδούρο διατηρούν καλή σχέση και είναι και οι δύο αυταρχικοί νεοκομμουνιστές …

    O tempora, o Morales!

  79. Avonidas said

    @Μιχάλης Νικολάου

    προοδευτικό πόλο

    Και Μάρκο Πόλο

  80. rizes said

    https://vgiannelakis.wordpress.com/2012/01/20/%cf%8c%cf%84%ce%b1%ce%bd-%ce%ad%ce%ba%ce%bb%ce%b1%cf%88%ce%b5-%ce%bf-%ce%bd%ce%af%cf%84%cf%83%ce%b5/ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ

  81. loukretia50 said

    Ήταν προοδευτικός ή απλά πρόκοψε στην πορεία?
    «Polonius: What do you read, my lord?
    Hamlet: Words, words, words.» William Shakespeare

  82. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Για τη σκηνοθετική άποψη στη Θεσ/νίκη διατηρώ επιφυλάξεις, έστω για την επιλογή των…καντηλιών.»
    Το θέμα δεν είναι τόσο τα καντήλια, το θέμα είναι ότι ως κοινωνία και ως πολιτεία έχουμε αναγνωρίσει άτυπα το δικαίωμα σε διάφορες ομάδες ακτιβιστών τύπου Ρουβίκωνα και Ιερού Λόχου να το παίζουν αυτόκλητοι εισαγγελείς και να παρανομούν ατιμώρητοι. Ξέρω, κάποιοι θα με ξαναπούν ισαποστασίτη, επειδή βάζω στην ίδια ζυγαριά «αντιεξουσιαστές» και ακροδεξιούς, αλλά έχω την εντύπωση πως σε μια ευνομούμενη πολιτεία τέτοιες διακρίσεις δεν πρέπει να υφίστανται, όταν παραβιάζονται οι νόμοι.

  83. ΣΠ said

    79
    Και Volkswagen Polo.

  84. 79, 🙂
    Κι αυτό!

  85. 81, 83, 🙂
    Κι αυτά!

  86. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Καλησπέρα σας από Ιλλινόϊ,

    Διακόπτω την σιωπή μου για να σάς δώσω ένα σίγουρο, ώστε να πάτε Ταμείο σε 4 ώρες από τώρα. Ξεκινά στις 7 μ.μ. στο Αγρίνιο το Παναιτωλικός – ΠΑΟΚ για το Πρωτάθλημα Ρωμέικου.

    Παίξτε άφοβα «άσσο ξερό» που πληρώνει 5,80 στο stoiximan. Ο ΠΑΟΚ πάει στο Αγρίνιο με 5 τραυματίες και δεν έχει καμμία τύχη ούτε για το Χ.

    Ο σχολιαστής κ. Gpoint καλείται να ετοιμάσει το βραδυνό σχόλιό του που θα μάς εξηγεί γιατί όλα πήγαν στραβά και έχασε ο ΠΑΟΚ από τον μαχητικό Παναιτωλικό

  87. Επιπόλαιο πόλο επί πώλου:

  88. loukretia50 said

    82. Δε θα ακούσεις από μένα αυτό το χαρακτηρισμό, τον έχω λουστεί αρκετές φορές και συνήθως άδικα.
    Συμφωνώ βέβαια ότι είναι ανεπίτρεπτες αυτές οι παρεμβάσεις αυτόκλητων ακτιβιστών, αλλά αναφέρθηκα αποκλειστικά στη σκηνοθετική προσέγγιση που δείχνει , αν μη τι άλλο, μια προχειρότητα, εφόσον είναι γνωστό ότι ο συγγραφέας δεν επιδιώκει να προκαλέσει με κανένα τρόπο.
    Στο έργο ο νέος είναι έξαλλος με τη μητέρα του και βρίζει αποκλειστικά αυτή.
    Γιατί να επιτρέψουν λοιπόν σε κάποιους να εστιάσουν σε άλλο σημείο, σε μια δυνατή φάση του έργου, όταν είναι γνωστή η αντιμετώπιση διαφόρων κύκλων?

  89. loukretia50 said

    Δεν ασχολούμαι με το ποδόσφαιρο και δεν παίζω στοίχημα, αλλά – άγνωστο γιατί – ένοιωσα ξαφνικά ένα σφίξιμο στην καρδιά για τον καημένο τον Παναιτωλικό… ΄Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου!

  90. Γιάννης Κουβάτσος said

    88: Όχι, Λουκρητία, δεν εννοούσα, εννοείται, εσένα. 😊
    Επί της ουσίας, και σε συνδυασμό με την ματαίωση της συναυλίας ροκ μπάντας στην Πάτρα λόγω αντιδράσεων, το θέμα είναι αυτό ακριβώς: θα πρέπει να αυτολογοκρίνεται ο καλλιτέχνης, προκειμένου να μην προπηλακιστεί ή να μην τρσμπουκιστεί από αυτόκλητους εισαγγελείς, που θεωρούν καταδικαστέο ό,τι ξεφεύγει από τις αντιληπτικές τους ικανότητες, ό,τι δεν συνάδει με την ιδεοληψία τους;

  91. loukretia50 said

    Μιχ. Νικολάου
    ένας άλλος επιπόλαιος

    Για το πόλο μη μου λες, που το φόρεσα προχθές
    Και μου πάει και τώρα όλες με κοιτάνε
    Είν΄ωραίο το λιλά
    Με χλωμιάζει μεν, αλλά !!
    Έτσι θέλω, κι ας τους άλλους να ρωτάνε
    Πάντα πόλο οι ωραίοι προτιμάνε
    και
    Επί πώλου οι γενναίοι θα νικάνε

  92. ΣΠ said

    έτσι και το… χυδαίο «επισκέφτηκε» έγινε «επισκέπτομαι» -τάχα δεν είναι έτσι κι ο ενεστώτας;

    Θα έγραφα καλύτερα:
    έτσι και το… χυδαίο «επισκέφτηκε» έγινε «επισκέπτηκε» -τάχα «επισκέπτομαι» δεν είναι ο ενεστώτας;

  93. ΣΠ said

    86
    Γιακουμή, να σε ευχαριστήσω που με τις αλλεπάλληλες προβλέψεις σου έχεις συμβάλει στο να πάρει ο ΠΑΟΚ το πρωτάθλημα αήττητος.

  94. loukretia50 said

    90. Πέρα από την ευθύνη της πολιτείας να προστατεύει τους δημιουργούς από επιθέσεις -νομοθετικά πρωτίστως- νομίζω ότι κάθε καλλιτέχνης, εφόσον γνωρίζει ότι το έργο του μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις, αξιολογεί την κατάσταση με βάση την ανάγκη του να εκφραστεί με συγκεκριμένο τρόπο, το μήνυμα που θέλει να περάσει και σε ποιο βαθμό αντέχει να υποστεί τις όποιες συνέπειες.
    Όμως αν το έργο δεν είναι δικό του, οφείλει πρωτίστως να σεβαστεί το πνεύμα του δημιουργού και να μην προκαλέσει ανεπιθύμητες αντιδράσεις χωρίς λόγο.
    Αλλά δεν είμαι κριτικός τέχνης!

  95. 91,
    Αναπολώντας τον Επιπόλαιο,
    θυμήθηκα πως μικρός,
    μη γνωρίζοντας περισσότερα,
    άκουγα
    «…και συχνά ξεροκοιμάμαι»
    στον αντίστοιχο στίχο,
    πιστεύοντας πως αυτή τον κράζει αυτόν
    επειδή είναι ακαμάτης και όλο το ρίχνει στον ύπνο
    σαν ξερός…

  96. ΣΠ said

    Λέγαμε στα περασμένα μεζεδάκια ότι ο Τραμπ αποκάλεσε Tim Apple τον Tim Cook, πρόεδρο της Apple, και μου είπατε στα σχόλιά σας πως δεν ήταν η πρώτη φορά που έκανε τέτοιο σαρδάμ.

    Δεν τόχει με τα ονόματα ο Τραμπ.

  97. loukretia50 said

    95. Κι εγώ μικρή και αθώα, φανταζόμουν ότι ο ταλαίπωρος ζητούσε σε φίλους καταφύγιο γιατί φοβόταν να γυρίσει σπίτι!

  98. ΣΠ said

    Τελικό ν βάζω, όχι μόνο στο οριστικό και στο αόριστο άρθρο, αλλά και στις αντωνυμίες: αυτόν, τέτοιον κλπ.

  99. […] sarantakos.wordpress.com […]

  100. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και άλλο ένα διαφωτιστικό βιβλίο:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9789602211274-sullogiko-alexandreia-ti-ein-i-patrida-mas-186606&ved=2ahUKEwjny56M6YbhAhUEbVAKHUhQADQQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw1y0URpGcA5VV4dabbK5o3g&cshid=1552744836299

  101. ΣΠ said

    55
    Μ’ αρέσει που το όνομά του το έχουν άκλιτο («Πόρτα» από την Αυστραλία στον ακροδεξιό Γιαννόπουλος…) για να τονίσουν ότι δεν είναι βεριτάμπλ Έλληνας.

  102. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και να με συμπαθάτε για την πολύωρη απουσία.

    58 Ομολογώ πως δεν το έχω διαβάσει. Δεν θα με παραξένευε πάντως, τότε φυσούσε σημιτικός άνεμος. ‘Εχω διαβάσει ένα δικό του, το Άγιος αγύρτης, για τον Παπουλάκο. Μια από τις δυο λέξεις του τίτλου θα ταίριαζε και για τον συγγραφέα.

    59 Για να δείξω πόσο ενοχλητικό είναι το «μουσουλμάνος δολοφόνος»

    64 Ενδιαφέρον

    65 Δεν το είχα διαβάσει, εξοργιστικό είναι.

    72 Α, ωραίο!

    75 Ναι ε;

    86 Φιρί φιρί το πάει να βγάλει αήττητο πρωτάθλημα ο ΠΑΟΚ

    87 Έχουμε ρέντα βλέπω!

    92 Έτσι ήθελα να το γράψω….

    93 Συμπέσαμε

    98 Ναι, έτσι.

  103. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η παράνοια, βέβαια, είναι ότι στο βιβλίο γλώσσας της έκτης δημοτικού αναφέρεται:

    «Στον γραπτό λόγο, το τελικό -ν διατηρείται πάντα στον
    ενικό του αρσενικού οριστικού και αόριστου άρθρου (τον,
    έναν) για να αποφεύγεται η σύγχυση με το ουδέτερο ορι-
    στικό και αόριστο άρθρο (το, ένα).
    Π.χ. τον νέο (άντρα) αλλά το νέο (είδηση)
    έναν νέο (άντρα) αλλά ένα νέο (είδηση)»

    ενώ στο βιβλίο γλώσσας της τρίτης δημοτικού αναφέρεται:
    «Το τελικό -ν

    Οι λέξεις τον, στον, έναν, δεν,
    την, στην, αυτήν, μην

    κρατούν το ν όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από φωνήεν
    ή από τα σύμφωνα
    κ, π, τ, ξ, ψ, μπ, ντ, γκ, τσ, τζ.» 😇

  104. leonicos said

    92 ΣΠ Δεν ξέρω σε ποιον απαντάς

    Θα έγραφα καλύτερα:
    έτσι και το… χυδαίο «επισκέφτηκε» έγινε «επισκέπτηκε» -τάχα «επισκέπτομαι» δεν είναι ο ενεστώτας;

    Όντως ο ενεστώτας είναι επισκέπτομαι αλλά ο αόριστος είναι επεσκέφθη

  105. leonicos said

    44

    Γιάννηηηηηη

    δεν κάνω αστειάκια με το νι, με το ν κάνω

    Ή θέλεις να σου το γράψω νυ όπως κάποιοι πολύ σοφοί;

  106. loukretia50 said

    105. το – ν – δεν είναι το σήμα της νίκης? (φατσούλα)

  107. Συμπληρώνοντας το προηγούμενο σχόλιό μου 59: Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το μανιφέστο του δολοφόνου στα τζαμιά της Νέας Ζηλανδίας. Προφανώς βρίσκεται στην ίδια ιδεολογική γραμμή με τον Μπρέιβικ. Προσπαθεί να κωδικοποιήσει την Λευκή ιδεολογία που περισσότερο σχέση έχει με τα νεοπαγανιστικά ρεύματα. Η τελική του έκφραση είναι «θα τα πούμε στη Βαλχαλα». Τον χριστιανισμό τον δέχεται μόνο ως μια από τις βάσεις τις ευρωπαϊκής ταυτότητας και όχι ως θεολογική άποψη. Η άποψή του είναι καθαρά εθνικιστική-νεοναζιστική…

  108. Avonidas said

    #107. Ούτε οι ναζί είχαν ούτε κι οι νεοναζί έχουν ιδιαίτερα συνεκτική ιδεολογία. Το βασικό μοτίβο είναι «πρέπει να διατηρήσουμε την καθαρότητα της φυλής/του έθνους/του Δυτικού πολιτισμού απέναντι στους απέξω», κι όσο λιγότερα λέγονται για το τι συνιστά αυτό τον πυρήνα αξιών τόσο το καλύτερο (γιατί έτσι μαζεύεις πιο πολλούς οπαδούς, με τις δικές του εμμονές τον καθένα, και γιατί κατά βάση δεν υπάρχει κανένας πυρήνας αξιών – τι αξίες να έχουν άλλωστε τα ντουβάρια; )

    Η αυτή σύγχυση επικρατεί και για το τι είναι «οι απέξω». Γενικά, ο φασισμός στοχεύει στο υπογάστριο του οπαδού κι όχι στον νου του.

  109. ΚΩΣΤΑΣ said

    68 Α! μπα, Πεδης, μακριά από εμένα τέτοιες προσπάθειες. Απλά, επειδή μερικά σχόλια μου δίνουν την εντύπωση ότι κάποιοι βλέπουν μόνο από το ένα μάτι, προσπαθώ να δω αν λειτουργεί και το άλλο. Να, τώρα, νέα αφορμή, νέα απορία. Επειδή κάποιοι διέκοψαν μια θεατρική παράσταση, στο χωριό μου, ξέρεις αν είναι οι ίδιοι που δεν άφηναν να παιχτεί η ταινία «Ελένη» του Γκατζογιάννη; 😉

  110. Γιάννης Κουβάτσος said

    107: Ιδεολογική τρικυμία εν κρανίω, κύριε Αγτζίδη, αυταρχική-ναρκισσιστική προσωπικότητα του δράστη και εύκολη πρόσβαση σε βαρύ οπλισμό. Δεν χρειάζεται ψιλολόγημα των λόγων που επικαλούνται αυτοί οι τύποι, είναι απλή επίφαση, κάπως πρέπει να δικαιολογήσουν την κτηνωδία τους.

  111. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κώστα, η ταινία παίχτηκε κανονικά. Απλώς, στέκονταν κνίτες στην είσοδο των κινηματογράφων και μοίραζαν αποτρεπτικά φυλλάδια στους υποψήφιους θεατές. Δεν είμαι ΚΚΕ, αλλά αυτή είναι η αλήθεια.

  112. nikiplos said

    111@ κι εγώ αυτήν την εικόνα έχω από τότε… Ίσως να είχε πέσει και λίγο γιουχάϊσμα, αλλά δεν θυμάμαι να είχαν διακόψει καμία προβολή… βέβαια δεν αποκλείω να έγινε κάπου κάτι τέτοιο, όμως δεν είχε υποπέσει στην αντίληψή μου… Τη συγκεκριμένη ταινία την είχα δει, είχαμε πάει οικογενειακώς… να πω μόνο πως εκτός της μανιχαϊστικής προσέγγισής της, είχε προς τιμήν της αποφύγει υπερβολές με κονσερβοκούτια και παιδομάζωμα… δεν έλεγε και πολλά ούτε ως σενάριο, ούτε ως ταινία…

  113. nikiplos said

    86@, στις τόσες Κυριακές που προβλέπεις χασούρα του ΠΑΟΚ και πέφτεις έξω… έχω να πω την τουρκική παροιμία πως και το χαλασμένο ρολόϊ δυό φορές την ημέρα δείχνει τη σωστή ώρα…
    Είναι λογικό ο ΠΑΟΚ να κάνει και κοιλιά…

  114. NIKOS NIKOS said

    ΕΚ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΩΛΟΥ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕΖΕΔΟΠΩΛΕΙΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ

    ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!!!!!
    ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΣΚΛΗΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ!

  115. ΚΩΣΤΑΣ said

    111 – 112

    Γιάννη και Νίκιπλε, κείσθε μακράν 😉 και δεν τα ξέρετε καλά! Για ρωτήστε κι εμένα που πήγα να δω την ταινία και γύρισα άπρακτος πίσω!

  116. ΣΠ said

    Σε αυτό το άρθρο, το qubit μεταφράζεται ως κυβικό δυφίο. Δυφίο (δυαδικό ψηφίο) είναι το bit (binary digit). Όμως, το qubit είναι το quantum bit και θα έπρεπε να μεταφραστεί κβαντικό δυφίο ή κβαντοδυφίο. Αν ήταν κυβικό δυφίο θα γραφόταν cubit (cubic bit).

  117. sarant said

    115 Κι εγώ πάντως θυμάμαι ό,τι και ο Γιάννης Ίσως Κώστα το μπέρδεψες με τον Τελευταίο πειρασμό.

  118. Avonidas said

    @ΣΠ

    Σε αυτό το άρθρο, το qubit μεταφράζεται ως κυβικό δυφίο.

    Καλα, και το υπόλοιπο άρθρο ειναι να μην πω τι ειναι 😠

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι κοιλιά να κάνει ο ΠΑΟΚ; Ο Βιεϊρίνια και ο Βάτμαν τον κρατάνε όρθιο στα δύσκολα. 😊

    Κώστα, περιγράφω την εμπειρία μου από την Αθήνα. Δεν με εμπόδισε κανείς να δω την ταινία (νομίζω στο «Αθηνά» στην Πατησίων), αλλά κνίτες με τρικάκια απέξω υπήρχαν.

  120. To καλάθι του Καλάθη και το γκολ του Βεϊρίνια τα χάιλάιτς της εβδομάδας

    Στο κενό έπεσε ο φανατισμός του Παναιτωλικού και οι κάρτες που δεν έδειξε ο διαιτητής στα 20 φάουλ πάνω στον Μπίσεσβαρ ΄ενώ με το πρώτο έδειξε κάρτα στον Μπίσεσβαρ, στον Ζαμπά,στον Λημνιό και στον Βεϊρίνια που διαμαρτυρήθηκε (αρχηγός) όταν το τείχος ήταν στα 2-3 μέτρα αντί της κανονικής απόστασης όπου τελικά το έβαλε ο (έλληνας) διαιτητής.

    Ο αδελφόφαιος πήρε δανεικά μήπως ρεφάρει τα στοιχήματά του κατά του ΠΑΟΚ αλλά πάλι έπεσε στη λούμπα, μόνο μερικά λεπτά χάρηκε…

    Η Κ19 του ΠΑΟΚ πέρασε αήττητη από το Αγρίνιο με 0-7 σημειώνοντας 21 νίκες και μια ισοπαλία, δηλαδή τα πάει καλύτερα από την πρώτη ομάδα (Πάμπλο Γκαρσία, για να μην ξεχνιόμαστε)

  121. ΚΩΣΤΑΣ said

    117 Νικοκύρη, καλά θυμάμαι. Δεν είμαι πολύ κινηματογραφόφιλος, αλλά την ταινία αυτή ήθελα να τη δω. Την είδα κάποια χρόνια αργότερα, σε ντιβιντι που νοίκιασα.

    Πριν να πάμε στους Κνίτες και στις λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, ας θυμηθούμε ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ απαγόρευσε τα γυρίσματα στο χωριό Λιά και η ταινία γυρίστηκε στην Ισπανία.

  122. sarant said

    119 E μα!

  123. Pedis said

    # 121 – Άστο, δεν σου βγαίνει, σήμερα.

    δεν ξέρω, έχει ενδιαφέορον να συζητήσουμε για βομβιστικές επιθέσεις σε σινεμά και πώς την σκαπούλαραν οι υπεύθυνοι …;

  124. Σωτήρς said

    Pillar στα μεταλλειολογικά λέγεται ο στύλος.

    Λογοκριμένο πόλο.

  125. Μαρία said

    109
    Κανένα κόλπο για τους αλλήθωρους ξέρεις;

  126. ΚΩΣΤΑΣ said

    125 Μπα! τον αλλήθωρο, άμα πάρει τον κατήφορο…. σταματημό δεν έχει 😉

  127. ΚΩΣΤΑΣ said

    0 –> … ο τόπος του εγκλήματος κείται μακράν, πιο μακράν δεν γίνεται,…

    Νικοκύρη, αυτό το κείται μακράν το χρησιμοποιείς κάπως συχνά τώρα τελευταία. Μήπως είναι μπηχτή για τον Εθνάρχη μας; 😉

  128. Pedis said

    https://www.imerodromos.gr/eggrafo-apantisi-stoys-sykofantes-toy-peletidi-kai-toys-trovadoyroys-toys/

    Είναι δυνατόν, όπως αναφέρεται, να έχει παραχωρήσει στο παρελθόν και να προτίθεται να το ξανακάνει, αίθουσα της αρμοδιότητας του δήμου σε συγκρότημα παραγωγής εργοστασιακού θορύβου;

    Ο Πελετίδης είναι απογοητευτικός. Από μουσικό αισθητήριο, μηδέν.

  129. Πάνος με πεζά said

    @ 95 : Kαι ποιος δεν το έκανε αυτό το ραμόνι !

  130. Μαρία said

  131. Nalf said

    Μήπως το παρακάναμε λίγο με το «λευκός χριστιανός δολοφόνος» στο κείμενο; Σε αντίστοιχες περιπτώσεις όταν τα μίντια γράφουν για Άραβα μουσουλμάνο δολοφόνο διαμαρτυρόμαστε που τον χαρακτηρίσουν εθνοτικά και θρησκευτικά. Καλό είναι να μην κάνουμε αυτά που κατηγορουμε τους άλλους ότι κάνουν. Εκτός και αν δεν μας πειράζει να στιγματίζουμε, αρκεί να στιγματίζονται αυτοί που μας ενοχλούν εμάς.
    Είτε οι μεν είτε οι δε ψυχασθενείς είναι, καλό είναι να μην πολιτικοποιουμε τα πάντα. Ειδικά όταν θιγομαστε όταν το κάνει η «αντίθετη πλευρά».

  132. Άκης Γαβριηλίδης said

    Πολλοί τύποι όπως το «επισκέπτηκε» είναι συνήθεις στα κυπριακά ελληνικά.

  133. sarant said

    127 Πιο πολύ σαν κλισέ το λέω, όχι σαν μπηχτή

    131 Είδατε πώς ενοχλεί όταν γίνεται για έναν δικό μας; Αυτό ήθελα να δείξω

    132 Δεν το ήξερα. Σε μας πάντως είναι υπερδιόρθωση,

  134. mitsos said

    Καλησπέρα

    Τελικά ποιο λεξικό συμβουλεύτηκε ο κ . Ζούλας πριν διορθώσει το «συστήνω» του Πρωθυπουργού ;

    Υπάρχει κάποιο λεξικό στο οποίο στις σηάσίες του ρήματος «συστήνω» να μην υπάρχει και η
    εκδοχή «συνιστώ» ;

    Ρωτάω ;

  135. Μαρία said

    131
    29 κατασκευαστές πλυντηρίων συνιστούν ψυχασθένεια. Αυτοί ξέρουν.

  136. sarant said

    134 Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο λεξικό. Όλα το ίδιο λένε. Αλλά οι άριστοι δεν ανοίγουν λεξικό!

  137. Μαρία said

  138. Μαρία said

    136
    Στο μεταξύ κάποιοι βάλθηκαν να συγκεντρώσουν όλες τις καλές συστάσεις του Άδωνη π.χ.

  139. Πέπε said

    @132:
    Αυτό μου φαίνεται πολύ περίεργο. Είναι σίγουρο ότι δεν είναι και πάλι υπερδιορθώσεις;

    Στα κοινά νεοελληνικά το λάθος ξεκινάει ως εξής:

    Ξέρουμε ότι τα αρχαία, η καθαρεύουσα (σε απόλυτο βαθμό) και η πιο λόγϊα δημοτική (σε κάποιο βαθμό) έχουν -πτ- ή -φθ- όπου η απλή δημοτική προτιμάει το -φτ-. Αλλά δεν είμαστε σίγουροι πότε το -φτ- προέρχεται από -φθ- και πότε από -πτ-, κι έτσι βάζουμε το ένα αντί του άλλου.

    Λοιπόν, αυτή την προτίμηση της δημοτικής προς το -φτ- δεν έχω δει κανένα ιδίωμα ή διάλεκτο που να μην τη συμμερίζεται. Θα περίμενα ότι θα υπάρχει και στα κυπριακά. Βασικά, εντάσσεται στη γενικότερη τάση της νεοελληνικής να ζητάει, όποτε υπάρχουν δύο συνεχόμενα σύμφωνα, να είναι το ένα τριβόμενο (διαρκές) και το άλλο στιγμιαίο. Υπάρχουν μάλιστα σημεία όπου τα κυπραίικα εμμένουν ακόμη περισσότερο σ’ αυτό απ’ ό,τι τα κοινά ελληνικά, π.χ. Γιώρκος (Γιώργος), περτίκιν (περδίκι). Οπότε, μου κάνει εντύπωση ένας τύπος που πανελληνίως (κοινά και ιδιωματικά) έχει -φτ-, στα κυπριακά να έχει -πτ- χωρίς λόγϊα (ψευδολόγια εν προκειμένω) επίδραση.

  140. Pedis said

    # 133 β – αν ο μοναχικός λύκος, μάλλον, δεν πολυπείθει, επειδή, πλέον, έχει μαζευτεί αγέλη, να τον αποκαλέσεις ψυχασθενή, υπερβολικό οπλομανή, στην ανάγκη σκληροπυρηνικό ακτιβιστή αντικεμπάπ, να μην ενοχλεί.

  141. Pedis said

    Αυτός ο Ζούλας είναι/ήταν o συνεργάτης του Κούλη;

  142. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Καλησπέρα σας και πάλι από Ιλλινόϊ,

    1) Αναγκάζομαι να παρέμβω για να επισημάνω μία ανέλπιστη γκάφα στην οποία περιέπεσε προ 45 λεπτών ο αγαπητός κ. Σαραντάκος. Γράφει στο σχόλιο 136:

    «134 Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο λεξικό. Όλα το ίδιο λένε. Αλλά οι άριστοι δεν ανοίγουν λεξικό!»

    Αλλά κ. Σαραντάκο, γιατί βαρεθήκατε να ανοίξετε το Λεξικό Μπαμπινιώτη, που είχε υπόψιν του ο κύρ Mitsos, όταν έθεσε την πονηρή του ερώτηση στο 134; Αναρτώ το σχετικό λήμμα από το Λεξικό Μπαμπινιώτη

    Σάς ερωτώ, αγαπητέ κ. Σαραντάκο: Πού βλέπετε να λέει ο Μπάμπι ότι «συστήνω» σημαίνει και «συμβουλεύω»; Προφανώς, τον Μπαμπινιώτη άνοιξαν ο Ζούλας και το Επιτελείο μας, όταν χτές εντοπίσαμε ως λάθος το tweet του Αλεξίου Τσίπρα (Χρόνια του Πολλά, παρεμπιπτόντως, διότι ξημέρωσε στο Ρωμέικο η εορτή του Οσίου Αλεξίου του ανθρώπου του Θεού)

    2) Για να ρεφάρουμε το ατυχές προγνωστικό που δώσαμε στο σχόλιο 86 (ας όψεται η κωλοφαρδία του Βιεϊρίνια στο πρώτο γκόλ), κάνουμε μιά ακόμα αποκάλυψη για την επιπολαιότητα του Μπαμπινιώτη (άς όψεται ο Στέφανος Κουμανούδης που τον ξαναπήρε στον λαιμό του): Όπως φαίνεται στην 1η φωτοτυπία, ο Μπάμπι λέει πως το ρήμα «συστηματοποιώ» και το ουσιαστικό «συστηματοποίησις» μαρτυρούνται από το 1857.

    Έλα, όμως, που το Επιτελείο μας εντόπισε και τις δύο λέξεις 9 χρόνια νωρίτερα, το σωτήριον έτος 1848, στο μνημειώδες σύγγραμμα του Παύλου Καλλιγά «Σύστημα του Ρωμαϊκού Δικαίου»!..

    Άλλη μιά σπουδαία επιτυχία του Επιτελείου μας. Είναι η 4η φορά μέσα στο 2019 που συλλαμβάνουμε τον Μπάμπι «να κλέπτει οπώρας» (τις 3 από τις 4 φορές παρασυρμένος από τον επιπόλαιο Στέφανο Κουμανούδη) και ο κ. Σαραντάκος δεν μάς έχει πεί ούτε ένα «μπράβο». Ενώ… δεν παραλείπει να μάς ελέγχει όταν πέσει έξω κάποιο προγνωστικό μας, εξαιτίας της απίστευτης κωλοφαρδίας που έχει ο εφετεινός ΠΑΟΚ

  143. Μαρία said

    141
    Διευθυντής γρ. τύπου της ΝΔ, γιος του Στάμου.

  144. eran said

    Μιας και γίνεται κουβέντα, τι μπορεί να σημαίνει σβάντσικες:

    Από το διήγημα «Η θάλασσα¨ του Καρκαβίτσα
    ο ναυτικός κατέβηκε με δυο σβάντσικες στη Μεσσήνα.

  145. Ιάκωβος ο Αδελφόθεος said

    Σχολίου 142 συνέχεια…

    Ξέχασα να πώ ότι και ο Δημητράκος ΑΓΝΟΕΙ την σημασία «συμβουλεύω» για το «συστήνω». Άρα, δύο τουλάχιστον Μεγάλα Λεξικά (Μπαμπινιώτης + Δημητράκος) ΑΓΝΟΟΥΝ ότι «συστήνω» σημαίνει και συμβουλεύω (συνιστώ)

    Καλούμε τον κ. Σαραντάκο να βγεί και να παραδεχτεί δημοσίως πως η κακή αυτή χρήσις του «συστήνω» (με την σημασία… «συμβουλεύω») προέκυψε από τους πνευματικούς απογόνους των «μαλλιαρών» δημοτικιστάδων που επιδιώκουν να μπουρδελοποιήσουν την Θεία Ελληνική Γλώσσα…

  146. mitsos said

    Πάντως στην δική μου έκδοση ο κ. Μπαμπινιώτης λεέι :

    https://drive.google.com/open?id=1yr9F2QE0jfOSapts62sMdfLIvnwMpMV8

    και ΣΥΝ σημαίνει συνώνυμο.

    ενώ η εξήγηση για την ιστορία μπορεί να αναζητηθεί και στην Πύλη για την ελληνική Γλώσσα …

  147. mitsos said

    Ξέχασα
    και ο Δημητράκος στην έκδοση του 1964 γράφει :
    συστήνω κ. -αίνω ἥ -ένω Δ. συνιστώ 2. ἐπί επιστολῆς :γράφω την διεὐθυνσιν έπί του φακέλλου .

  148. Μαρία said

    144
    Παλιό αυστριακό νόμισμα αξίας 95 χρυσών λεπτών στον καιρό του Καποδίστρια. Σβάντζ(σ)κο στον Παπαδιαμάντη.

  149. Μαρία said

    141
    Άλλη μια πετυχεσιά του.

  150. Γιάννης Ιατρού said

    146: Και στο ετυμολογικό του (2010) το έχει ο Μπ. το συστήνω

  151. Pedis said

    # 143 – Μάααλιστα.

    Δεν μου λές, έχει χώσει ο Σύριζα ανθρώπους του στα κέντρα αποφασεων της νδ ή είναι μόνο κωλοφαρδία να έχουν τετοιους αντιπάλους; 🙂

    # 149 – Α τα πουλάκια μου, παίρνουν γραμμή από τον γκάρντιαν!

    https://sarantakos.wordpress.com/2019/03/07/sourgela/#comment-571615

  152. Γς said

    123:

    Πράγματι, υπάρχει μια ελαφρά και χωρίς ενδιαφέρον απόκλιση.
    Ρίξε μια αυστηρή ντιρτεκτίβα προς συμμόρφωση και ευθυγράμμιση

  153. Γς said

    125, 126:

    Μερικοί μπαίνουν στο ιστολόγιο για να ξεστραβοθούν

  154. Και μετά από τα ελληνικά δρώμενα, η έτερη συμπάθειά μου έστειλε στα αζήτητα μετά από την Λίβερπουλ και την Μανγιού καλπάζοντας προς την κατάκτηση του κυπέλλου, Wolves avd dry bread !! ( η Γκρανάτα αργεί λίγο να πάρει μπροστά )

  155. Άκης Γαβριηλίδης said

    Ίσως δεν ήμουν αρκετά αναλυτικός παραπάνω: και στην Κύπρο υπερδιόρθωση είναι.
    Δεν αναφερόμουν στη διάλεκτο.
    Σε «επίσημες» μορφές λόγου παρατηρείται αυτό το φαινόμενο.
    Π.χ.:
    «Eλπίδα η τ/κ πλευρά να αποδεκτεί την πρότασή του για να προχωρήσει η διαδικασία, εκφράζει εκ νέου ο Πρόεδρος»
    http://www.cna.org.cy/webnews.aspx?a=ccbfd8bd29f446b8a4b69f06de47a496

  156. Κιγκέρι said

    Επειδή χτες προέκυψε μια διαφωνία σχετικά με την προβολή της ταινίας Ελένη, το κοίταξα στο βιβλίο «Η Ελλάδα στη δεκαετία του ´80». Λέει λοιπόν:

    ..Στις 20 Μαρτίου 1984 ήταν η πρεμιέρα της κινηματογραφικής «Ελένης». Έξω από τους κινηματογράφους ομάδες νέων μοίραζαν φέιγ βολάν και φώναζαν συνθήματα κατά της ταινίας, χαρακτηρίζοντάς την φασιστική. Σημειώθηκαν προπηλακισμοί αιθουσαρχών, ενώ, σε λίγες ημέρες διακόπηκε η προβολή της ταινίας από τις αίθουσες και ακυρώθηκε η προβολή της στους κινηματογράφους της επαρχίας.

    Επομένως, μπορεί πράγματι κάποιοι να πρόλαβαν να τη δουν και άλλοι, ιδίως στην επαρχία όχι, δεν αναφέρεται πάντως διακοπή προβολης που είχε ήδη αρχίσει.

    Αυτά και καλημέρα! Ξημέρωσε ωραία άνοιξη, πάτε καμιά βόλτα!

  157. Alexis said

    Καλημέρα.

    Συγχαρητήρια για τα 20 εκατομμύρια επισκέψεις!

    Συμφωνώ με Αβονίδα για το «Τουρκοφάγος».
    Αυτό που έχει σημασία είναι ο τρόπος διδασκαλίας της Ιστορίας στο σχολείο και όχι η απαλοιφή ή η απόκρυψη ιστορικών γεγονότων.

  158. Πέπε said

    @155:
    Α, έτσι μάλιστα.

    > > Eλπίδα η τ/κ πλευρά να αποδεκτεί την πρότασή του …

    Ελπίδα να γίνει αποδεχθή η πρότση, δηλαδή.

  159. spiral architect 🇰🇵 said

    O «αγαπημένος» σκιτσογράφος πολλών γνωστών πρακτόρων και πρακτορίσκων 😉 του ελληνικού διαδικτύου αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζουν τα κυρίαρχα ΜΜΕ διεθνώς πως θα αποκαλέσουν τις αποτρόπαιες πράξεις των οπαδών της «λευκής υπεροχής»:

  160. sarant said

    159 Ετσι που το διατυπώνεις, αρχικά νόμιζα πως την πέφτεις στον Λατούφ. 🙂

    142 Να απαντήσουμε κατ’ εξαίρεση μια και το ζήτημα έχει ενδιαφέρον, αν και θα το συζητήσουμε ίσως το άλλο Σάββατο.

    ΛΚΝ και Χρηστικό καταγράφουν τη φράση «σου συστήνω να…»

    Ο Μπαμπινιώτης δεν την καταγράφει μεν, αλλά στο λημμα «συνιστώ», στην τρίτη σημασία («συμβουλεύω») δίνει συνώνυμο το «συσταίνω», που είναι βέβαια το «συστήνω». Οπότε, καλά είπα για τα σύγχρονα λεξικά.

  161. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/kosmos/asia/eirinikos/187485_monos-toy-edrase-o-nazistis-dolofonos
    Μόνος του έδρασε ο ναζιστής δολοφόνος

    Ω, τι έκπληξη!

  162. Pedis said

    Πού να ψάχνεις τώρα πώς μάζεψε τόσα όπλα, με ποιους είχε πάρε-δώσε, με ποιες ακροδεξιές οργανώσεις έχει πάρε-δώσε, με ποιους είχε συζητήσει τους σκοπούς του, ποιοί τον βοήθησαν, ποιοι τον έσπρωχναν, ποιοι έχουν σειρά μεταξύ των αθώων ακτιβιστών αντι-κεμπαπ όπως αυτός να τον μιμηθούν;!

    Ψύλλους στ’ άχυρα, καλέ.

  163. Pedis said

    # 160 – η εντύπωσή μου είναι ότι τα έχει σκατώσει στα δύο συγκεκριμένα λήμματα …

    και βέβαια πρέπει να είσαι στούρνος να μην γνωρίζεις τη λέξη για να έχεις ανάγκη να κοιτάξεις στα πεταχτά και στη Ζούλα το λεξικό ώστε να πειστείς ότι πετάς εξυπνάδα …

  164. spiral architect 🇰🇵 said

    @160α: Αφού ξέρεις για ποιους μιλάω, ακόμα και σένα είχαν βάλει στο μάτι με αφορμή κάποιες γελοιογραφίες στο παρελθόν. 😉

  165. sarant said

    164 Ξέρω, αλλά λέω πως το διάβασα βιαστικά και λάθεψα.

  166. ΣΠ said

    145
    Άστο, Γιακουμή. Δεν το σώζεις. Και στο απόκομμα που παραθέτεις γράφει:

    κάμνω την δέουσαν σύστασιν προσώπου τινός εις άλλο, συνιστώ βλ.λ.

  167. Γιάννης Ιατρού said

    166: Έτσι. Όπως έγραψε κι ο Mitsos (#146 και #147) το αναφέρει (ΣΥΝ=>συνώνυμο). Επίσης κι o Δημητράκος (Μέγα Λεξικόν όλης της Ελληνικής Γλώσσης) τό ΄χει: συσταίνω: δημ. κ. συστένω, συνιστώ, συστήνω, σελ. 7015, (-> σελ. 11 του τόμου 14 [Σύρρυσις-Υφαίρεσις], 1964)

  168. LandS said

    Όποιον δεν φώναξε ο Γυμνασιάρχης στο γραφείο και δεν του έκανε συστάσεις είναι φλώρος.

  169. Jane said

    Σχετικά με το μακελειό στη Νέα Ζηλανδία.

    Όλος ο πλανήτης μιλάει για ακροδεξιό εκτελεστή με ναζιστική ιδεολογία και σύμβολα μα στα κυρίαρχα ελληνικά μέσα ντρέπονται να το παραδεχτούν.
    Τι άλλη απόδειξη, πως έχουν συνείδηση ότι προμοτάρουν την ακροδεξιά και τους νεοναζήδες; Και σήμερα ακόμη μιλούσαν για μοναχικό παρανοϊκό εκτελεστή και για τον κίνδυνο από τα βίντεο γκέιμς, που επηρεάζουν λέει, τον ψυχισμό των νέων… Δηλαδή, στον Β παγκόσμιο , οι ναζί έπαιζαν ηλεκτρονικά παιχνίδια κι επηρεάστηκαν , γι αυτό αιματοκύλισαν τον πλανήτη…

    Στο μεταξύ , τα ίδια με αυτόν στη Νέα Ζηλανδία, δε λένε κι οι δικοί μας ακροδεξιοί; Και φυσικά δεν είναι μόνο τα χρυσαύγουλα που μιλάνε για επέλαση των ισλαμιστών , που θα αλλοιώσουν τον πολιτισμό μας κλπ κλπ.
    Εκτός από τα κατακάθια της χούντας Πλεύρη, Άδωνη και Βορίδη , που μάζεψε η ΝΔ, τα ίδια δεν έλεγε κι ο Σαμαράς όταν καλούσε «να ανακαταλάβουμε τις πόλεις μας;» Ο φιλελές Ανδριανόπουλος τα ίδια δε λέει;
    Δεν επηρεάζουν αυτά τους αναγνώστες και τηλεθεατές;
    Αυτή η προπαγάνδα , το να τα ρίχνουν στην ψυχιατρική , όταν ο μακελάρης είναι λευκός ακροδεξιός χριστιανός , δεν έχει άλλο στόχο παρά να δώσει ένα άλλοθι στο μίσος της ακροδεξιάς ιδεολογίας.

    Κοίταξα λίγο κάποια δημογραφικά.
    Ούτε 45 χιλιάδες δεν είναι οι μουσουλμάνοι στη Νέα Ζηλανδία κι έχουν κοινότητα εκεί από τον 19ο αιώνα, ενταγμένη αρμονικά. Ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα, εξάλλου όλοι μετανάστες είναι εκεί πέρα .. εκτός από τους Αβορίγινες και τους Μαορί.

    https://pbs.twimg.com/media/D117DNNX0AAafbZ.jpg:large

  170. Jane said

    Είναι κι αυτό, διατί να το κρύβομεν άλλωστε;

  171. Καλησπέρα,

    Με αρκετή καθυστέρηση, να (ξανά)πώς ένα παράδειγμα ατέρμονος βρόγχου, που το θεωρώ πιο παραστατικό. Από το ευρετήριο του «Εγκόλπιου του καλού μπλοφαδόρου για την Πληροφορική»:

    infinite loop: βλ. endless loop.
    endless loop: βλ. infinite loop.

    ΥΓ: Το παράδειγμα του άρθρου περισσότερο για recursive function μου κάνει πάρα για endless loop.

  172. Jane said

    Αυτά τα ωραία δεν μας τα λένε τα κανάλια.

    Απόσπασμα ανακοίνωσης από τη συγκέντρωση των νεοφασιστικών-νεοναζιστικών κομμάτων που έγινε τον Αύγουστο που μας πέρασε στη Βαυαρία. Μιλάει για τη χρυσή αυγή και για όσα ανέφερε ο εκπρόσωπός της στη σύναξη των καθαρμάτων.

    «Έχουμε ήδη πολλά χρόνια συνεργασίας με το εθνικό επαναστατικό ελληνικό κόμμα. Ένα μέλος του κόμματος παρουσίασε την οργάνωσή του ενώπιον των Γερμανών συντρόφων στην Άνω Βαυαρία.
    Πρώτον, επανέλαβε συνοπτικά την ιστορία της Ελλάδας. Σε αντίθεση με τη σημερινή ιστορία, οι Έλληνες δεν ήταν καθόλου εχθρικοί απέναντι στους Γερμανούς κατά την εποχή του Τρίτου Ράιχ.
    Ήδη εκείνη την εποχή υπήρχαν ομάδες που αγωνίζονταν μαζί με τη Γερμανία ενάντια στον μπολσεβικισμό. Κάτω από τον πρωθυπουργό Ιωάννη Ράλλη, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια του πολέμου, υπήρχε μια μονάδα με το όνομα «Τάγμα Ασφαλείας» που πολέμησε τους Κομμουνιστές. Μετά τον πόλεμο, η Ελλάδα κλονίστηκε με την αλλαγή των κυβερνήσεων. Από το 1967 έως το 1974 υπήρξε μια ιδεολογικά αντι-κομμουνιστική κυβέρνηση, η οποία επίσης προώθησε την απελευθέρωση της Κύπρου από την οθωμανική κατοχή. Ωστόσο, αυτή η κυβέρνηση απέτυχε και ο πρόεδρός της, Γεώργιος Παπαδόπουλος, φυλακίστηκε. Στη φυλακή συναντήθηκε με τον νεαρό Νικόλαο Μιχαλολιάκο. Είχε ενταχθεί στο εθνικιστικό «κόμμα της 4ης Αυγούστου» στην ηλικία των 16 ετών και συνελήφθη κατά τη διάρκεια βίαιων διαδηλώσεων κατά της τουρκικής κατοχής της Κύπρου».

    https://der-dritte-weg.info/2018/08/goldene-morgenroete-in-oberbayern-vorgestellt/

  173. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>περισσότερα για τον πολύ αξιόλογο Ουαζντί Μαουάντ,

    (Ελένη Καραϊνδρου) «στον καινούργιο της δίσκο, «Tous des oisaux», που μόλις κυκλοφόρησε από την περίφημη ΕCM του Μάνφρεντ Άιχερ, αυτό το «αχ» της ανθρώπινης ύπαρξης μοιάζει να πετάει προς την ελευθερία όπως τα πουλιά που δεν γνωρίζουν σύνορα. Έτσι ακριβώς όπως παραφράστηκε η ομώνυμη παράσταση του Λιβανοκαναδού Ουασδί Μουαουάντ, που αποθεώνεται στο Παρισινό Εθνικό Θέατρο «La Colline», «…
    «Το 2016 του ανέθεσαν(του Ουασδί) να διευθύνει το Εθνικό Θέατρο του Παρισιού «La Colline», ενώ λίγο πριν τον είχε βραβεύσει η Γαλλική Ακαδημία.» …
    «Ο Ουασδί είναι ένας μεγάλος συγγραφέας. Στη Γαλλία τον θεωρούν ως τον μεγαλύτερο εν ζωή συγγραφέα. Για έναν 45άρη είναι μεγάλη ιστορία να λέγονται αυτά. Όπως είναι μεγάλη ιστορία που κέρδισε το μέγα βραβείο κριτικής γι’ αυτή την παράσταση,»…
    http://www.avgi.gr/article/10812/9431269/eimai-erastes-tes-technes-den-egina-pote-epangelmatias-gia-na-bgalo-chremata

  174. Μαρία said

    173
    https://webtv.ert.gr/ert3/me-to-tria/i-eleni-kara-ndroy-stin-ert3/

  175. Μαρία said

    Οι εικόνες από την χθεσινή εκδήλωση στο Ίδρυμα Νιάρχος προκαλούσαν κάτι μεταξύ αποτροπιασμού και θυμηδίας. Δεν ξέρουμε αν η λατινοαμερικανική ευφορία που επικρατούσε ήταν αποτέλεσμα της… κατανάλωσης φύλλων κόκας (που ο cocalero Μοράλες συνιστά σε όλους, ακόμη και στον… Πάπα), αλλά οι άνθρωποι βρίσκονταν σίγουρα σε άλλους παραδείσους.
    https://www.documentonews.gr/article/sofia-boyltepsh-apo-ta-katloxarta-ths-benezoyelas-sta-fylla-kokas-ths-bolibias

  176. sarant said

    171 Καλύτερο είναι αυτό!

  177. spiral architect 🇰🇵 said

    Ενημερωτικά, την ερχόμενη Τετάρτη 19/3 η Β. Φλέσσα θα έχει προσκεκλημένο το Μπαμπινιώτη.

  178. sarant said

    177 Ή Τρίτη 19/3 ή Τετάρτη 20/3

  179. Μαρία said

    178
    Τετάρτη http://program.ert.gr/search.asp

  180. Νέο Kid said

    Μεγάλη αλητεία των μπάτσων σήμερα στο Οακα. Αφού ζήσαμε και δεν μας έπνιξαν με τ χημικά… Και χωρίς λόγο. Ξεφτιλισμένοι και ξεφτυλισμενη χώρα.

  181. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    174. Μαρία ευχαριστώ πολύ! Δε βλέπω καθόλου τηλεόραση κι έτσι μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά, αλλά την/τα είχα ακούσει «χλωρά» στο ραδιόφωνο κοντά στις γιορτές που έφευγε για το Παρίσι για την παρουσίαση.

    175. Τ’ άκουσα να τα λέει και σήμερα το μεσημέρι στο ραδιόφωνο, στο 247 ή στο Ρίαλ, και σκέφτηκα ότι είναι Κυριακή και θα μπούνε ετεροχρονισμένα στα μεζεδάκια 🙂 .
    Φευ, νωρίτερα είχα ακούσει στην εκπομπή του Στέλιου Ελληνιάδη τον Βαγγέλη Σακκάτο να αναφέρεται στον Γιάννη Βούλτεψη, τον πατέρα της, κι είπα θα τρίζουν τα κόκαλά του μ΄αυτές και μ΄αυτές τις ανοησίες της.

  182. Γιάννης Ιατρού said

    181 (τέλος) :Όντως!

  183. ΣΠ said

    178
    Τετάρτη 20/3, 21:30 στην ΕΡΤ2.

  184. Μαρία said

    182
    Μη το λες. http://www.iospress.gr/mikro1998/mikro19980411.htm

  185. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    184 Ε θα τρίζουν από χαρά 😦
    (Ο Β. Σ. έλεγε βέβαια για την περίοδο της Αυγής)

  186. Pedis said

    -> 184 – Σε δισέλιδο άρθρο του στα Πολιτικά Θέματα (3.4.1998) και κάτω απ’ τον υπέρτιτλο «Γελοίο το δήθεν ντοκουμέντο», ο κ. Βούλτεψης αντιτάσσει τα δικά του στοιχεία, σε εκείνα του «Ιού». Αφού μας πει ότι δεν έχει ακούσει τίποτα για εγκληματικότητα των Ελλήνων από τον μετανάστη θείο του Διονύση Γιαννάκη και αφού εξαιρέσει την περίπτωση του Τομ Πάππας, ο κ. Βούλτεψης πετάει τη «βόμβα» του. Μας δηλώνει ότι σε ένα βιβλίο που έχει στη βιβλιοθήκη του (την «Ιστορία της Μαφίας»), όσο κι αν έψαξε δεν βρήκε παρά μόνο ένα όνομα Έλληνα εγκληματία, «ανάμεσα σε άπειρα ονόματα, φυσικά κυρίως ιταλικά».

    Χαχά, νάναι έτσι όπως το λένε; Αν ναι, μιλάμε για αριστούργημα ορθολογικής προσέγγισης.

  187. Μαρία said

    186
    Ε μα γι’ αυτό του υποδεικνύουν να ψάξει και στην Τσάιναταουν.

    Στο μεταξύ

  188. Μαρία said

  189. Γς said

    172:

    > Από το 1967 έως το 1974 υπήρξε μια ιδεολογικά αντι-κομμουνιστική κυβέρνηση, η οποία επίσης προώθησε την απελευθέρωση της Κύπρου από την οθωμανική κατοχή.

    Τι έκανε λέει;

  190. Pedis said

    # 187 α- ναι, καλή η ατάκα. Άλλο είπα: αν, όντως, ο Β. έγραψε τέτοια ηλιθιότητα. Όχι πώς έχω σοβαρές αμφιβολίες. Άντε να βρεις το άρθρο του …

    # 187 β – κι όμως επιμένουν. Πολύ σωστά κάνουν. Τα ζώα που τους διαβάζουν για να «φωτιστούν», σιγά μη βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει. (Κι αν το βάλουν θα είναι μόνον ελπίζοντας πώς θα την κουτσοβολέψουν με τον Κούλη απάνου …)

  191. Μαρία said

  192. Γιάννης Ιατρού said

    184: (182) Αναφέρει και για μετά … (Από το 1984 και μέχρι το 1993 υπήρξε Διευθυντής του Γραφείου Τύπου της «Νέας Δημοκρατίας» διατηρώντας πολύ φιλικές σχέσεις με τον Κ. Μητσοτάκη)
    Από χαρά 🙂 🙂 που λέει κι η Εφη (185)!

  193. Γιάννης Ιατρού said

    191: Αυτός ο νέος με το αυγό προβλέπω να κάνει καριέρα σε λίγο. Έτσι ξεκινούν σήμερα :

    Είναι και ευπαρουσίαστος, θα κάψει καρδιές 🙂

  194. Γιάννης Ιατρού said

    Παρέλειψα την αιτία για την αποβολή του από το τουίτα:

  195. Μαρία said

    194

  196. Μαρία said

    Ο Ζούλας επιμορφώθηκε πρόσφατα. Το 2014 ήταν ακόμα επιπέδου Τσίπρα.

    http://www.kathimerini.gr/779809/opinion/epikairothta/politikh/deka-etwn-paidi
    τους νοικιάζουν χιλιάδες μηχανάκια και γουρούνες με απλή επίδειξη διαβατηρίου και δεν τους συστήνουν καν να μην οδηγούν με σορτς και σαγιονάρες;

  197. Μαρία said

    Το «Εθνος» παρουσιάζει τα ηλεκτρονικά µηνύµατα σχετικά µε βοηθούς-φαντάσµατα του ευρωβουλευτή
    https://www.ethnos.gr/politiki/27308_apokalypsi-sto-fos-ta-emails-argomisthias-sto-grafeio-kefalogianni-pics

  198. sarant said

    196 Ακριβώς, τώρα είδε το φως του.

  199. Μπετατζής said

    Νομίζω ότι αυτό το συνέδριο έχει τη θέση του στα μεζεδάκια, τούτα δω ή τα επόμενα. https://www.sportime.gr/media/imerida-sto-pantio-me-ntano-masterchef-gntm-ke-power-of-love/ (μια επιφύλαξη μόνο μπας και είναι τρολιά. Θα μπορούσε.)

  200. Avonidas said

    Ρε παιδιά, το ξέρουν και στην Αγγλετέρα το κόλπο με τον «ξανθό άγγελο»! :-/

  201. sarant said

    199 Φοβάμαι πως δεν είναι

    200 Το είχαν σε αντιπαράθεση με άλλο πρωτοσέλιδο της ίδιας εφημερίδας για έναν μουσουλμάνο μακελάρη.

  202. Μαρία said

  203. Μαρία said

  204. Έλειπα το Σ/Κ στο … Σαρακίνηκο… χωρίς δίκτυο και νιώθω την ανάγκη να συμπληρώσω. Σήμερα έμαθα ότι δεν λέει πολύς κόσμος τους βόλους κέτσες. Εμείς εδώ (Χαλκίδα, Εύβοια) έτσι τις λέμε. Και φαντάζομαι ότι εδώ τις άκουσε ο Μυτιληνιός Στρατής Τραγάκης, πολλά χρόνια δάσκαλος εδώ και τώρα πια συνταξιούχος. Στο σχολείο που φέτος διαβάσαμε όλο το βιβλίο και που άρεσε πολύ στα παιδιά, νομίζω ότι τα πιο πολλά γνώριζαν τη λέξη, όχι βέβαια και το πώς παίζονταν. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται γλωσσάρι σε κάθε βιβλίο του σχολείου.

  205. Εδώ οι φοβερές αποκαλύψεις:

  206. sarant said

    204 Σας ευχαριστώ πολύ, μου λύσατε και την απορία, πώς ένας μυτιληνιός χρησιμοποιεί έναν ιδιωματισμό που δεν είναι της Μυτιλήνης!

  207. Μαρία said

  208. Μαρία said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: