Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια πριν αλλάξει η ώρα

Posted by sarant στο 30 Μαρτίου, 2019


Όπως ξέρετε, από αύριο περνάμε σε θερινή ώρα, που σημαίνει ότι θα βάλουμε τα ρολόγια μια ώρα μπροστά, δηλαδή απόψε το βράδυ θα κοιμηθούμε μια ώρα λιγότερο. Την ώρα τη χαμένη θα την πάρουμε πίσω στα τέλη Οκτωβρίου. Αφού λοιπόν σε λίγες ώρες αλλάζει η ώρα, τα σημερινά μεζεδάκια παρουσιάζονται πριν ν’ αλλάξει η ώρα.

Βεβαια, καθόλου δεν αποκλείεται να ζούμε μια από τις τελευταίες αλλαγές ώρας. Σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αλλαγή σε θερινή και χειμερινή ώρα θα σταματήσει το 2021, όπου κάθε κράτος μέλος θα κληθεί να διαλέξει αν προτιμάει τη θερινή ή τη χειμερινή. Αλλά αυτό το θέμα θα έχουμε καιρό να το συζητήσουμε ξανά.

* Φίλος του ιστολογίου στέλνει τη φωτογραφία που βλέπετε αριστερά, από συσκευασία ελληνικού καλλυντικού ή φαρμακευτικού προϊόντος που κυκλοφορεί και στο εξωτερικό.

ONE HANDRED KISSES ο ανορθόγραφος τίτλος, να βγάζει μάτι (αντί για ΗUNDRED). Τόση τσαπατσουλιά πια;

[Προσθήκη: Μου λένε ότι μάλλον δεν είναι λάθος αλλά εσκεμμένο λογοπαίγνιο διότι πρόκειται για κρέμα χεριών (hands). Ομολογώ πως δεν το είχα προσέξει, και μάλλον δίκιο έχουν -γράψτε λάθος].

* Χοντρό μεταφραστικό λάθος από την iefimerida (αναμενόμενο, θα πείτε) σε άρθρο για μια υπόθεση που έχει ενδιαφέρον.

Στην Αυστραλία, το γυναικείο φούτμπολ (όχι το ποδόσφαιρο, το Australian Football εννοώ) είναι από τα δημοφιλή αθλήματα. Ένας τηλεοπτικός σταθμός έβαλε στην ιστοσελίδα του μια εντυπωσιακή φωτογραφία παίκτριας αλλά επειδή πολλά από τα σχόλια του νοήμονος κοινού ήταν σεξιστικά αποφάσισαν να κατεβάσουν τη φωτογραφία.

Μάλλον δεν ήταν αυτή η σωστή αντίδραση -κι έτσι αργότερα την ανέβασαν ξανά με το εξής σχόλιο:

We’re sorry. Removing the photo sent the wrong message. Many of the comments made on the post were reprehensible & we’ll work harder to ban trolls from our pages. Our intention was to highlight @taylaharriss incredible athleticism & we’ll continue to celebrate women’s footy.

H iefimerida μεταφράζει την τελευταία πρόταση ως εξής:

Η πρόθεσή μας ήταν να τονίσουμε τον απίστευτο αθλητισμό της Τάιλα Χάρι και θα συνεχίσουμε να επαινούμε τα γυναικεία πόδια.

Μπέρδεψαν οι δύστυχοι το φούτμπολ (footy) με τα πόδια, που βέβαια θα ήταν feet, όχι και τόσο όμοια λέξη, κι έτσι ενώ ο σταθμός δήλωνε ότι θα συνεχίσει να υμνεί, να αναδεικνύει, να τιμά το γυναικείο φούτμπολ, η μετάφραση μίλησε για γυναικεία πόδια!

Κι ένα δεύτερο λαθάκι για μπόνους: Το athleticism δεν είναι εύκολο να μεταφραστεί (αθλητικότητα; ) αλλά πάντως δεν μεταφράζεται αθλητισμός!

* Διπλή μερίδα εισαγωγικά σε σουπεράκι του Σκάι. Και καλά τα πρώτα, στο «Μίλησαν», ας πούμε πως είναι δικαιολογημένα, αν και εγώ δεν θα έβαζα ούτε εκεί.

Τα δεύτερα όμως; Δεν είναι μαύρα τα μαύρα κουτιά; Κι αν δεχτούμε πως υπάρχει μεταφορά ή άλλη ανάγκη για εισαγωγικά στα «μαύρα», δεν υπάρχει τάχα εξίσου υπαρκτή ανάγκη για εισαγωγικά στα «κουτιά»;

* Οι συνέπειες της κατανάλωσης ουίσκι, σε μαργαριτάρι που το δανείζομαι από τη Λεξιλογία διότι γέλασα με το σχόλιο του φίλου μου του Θέμη.

Σε άρθρο του Χάφιποστ διαβάζουμε για έναν τυραννόσαυρο ονόματι Scotty:

Ο δεινόσαυρος πήρε το όνομά του από το μπουκάλι ουΐσκι που άνοιξε το βράδυ της ανακάλυψής του και εκτιμάται πως είχε βάρος πάνω από 8,8 τόνους, κάτι που τον καθιστά μεγαλύτερο από όλους τους άλλους σαρκοφάγους δεινοσαύρους.

Σχολιάζει ο Θέμης:

Εντάξει, λογικό θα ήταν να το γιορτάσει με ένα ουϊσκάκι ο δεινόσαυρος που περίμενε 66 εκατομμύρια χρόνια να τον ανακαλύψουν, αλλά εγώ ο πεζός, ανέμπνευστος και τετριμμένος ομολογώ ότι θα προτιμούσα να έλεγε ότι το μπουκάλι «ανοίχτηκε», για να μην κοντοσταθώ σαν ηλίθιος διαβάζοντας τη φράση.

Στο ίδιο άρθρο, διαβάζουμε:

Επίσης, είναι και ο γηραιότερος τυραννόσαυρος που έχει ανακαλυφθεί ποτέ, ηλικίας γύρω στα 30 έτη, ηλικία μεγάλη για το είδος, που είχε κατά κανόνα σύντομες και βίαιες ζωές.

Φαίνεται πως εκτός από τις γάτες, εφτάψυχοι ήταν και οι τυραννόσαυροι.

* Πώς δεν διορθώνεται ένα λάθος.

H Ματίνα Καλτάκη γράφει στην Καθημερινη για τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου, που παίζεται αυτή την περίοδο από το Εθνικό Θέατρο.

Μια από τις πρωτοτυπίες της παράστασης είναι ότι τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Αλσέστ τον υποδύεται ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, που έχει λαμπρή πορεία και ως σκηνοθέτης. (Παίζει ομως θαυμάσια, σε έναν σχεδόν βουβό ρόλο, και ο Γιάννης Βογιατζής, ο παλιός Μικές, θαλερότατος).

Το άρθρο συνοδεύεται από τη φωτογραφία που βλέπετε, με τη λεζάντα:

Η επιλογή του Μιχαήλ Μαρμαρινού (με τη λευκή ενδυμασία) για τον ρόλο του Αλσέστ ήταν ευφυής. Εφερε στη σκηνή την ενέργεια της ιδιαίτερης προσωπικής διαδρομής του τα τελευταία 25 χρόνια.

Μόνο που… μόνο που ο Μαρμαρινός δεν είναι αυτός με τη λευκή ενδυμασία, αλλά ο ηθοποιός στο άκρο δεξιό της φωτογραφίας, που φαίνεται με πλάτη.

Το λάθος έγινε φυσικά αντιληπτό και η καλή εφημερίδα θέλησε να το διορθώσει. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή μας αυτό είναι εύκολο.

Όχι όμως πανεύκολο. Δεν αρκεί να πεις «δεν είναι ο Μαρμαρινός αυτός με τα άσπρα, είναι ο Αβαρικιώτης, άλλαξε το όνομα».

Διότι αυτό ακριβώς έκαναν στην εφημερίδα και τώρα η λεζάντα της φωτογραφίας λέει:

Η επιλογή του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη (με τη λευκή ενδυμασία) για τον ρόλο του Αλσέστ ήταν ευφυής. Εφερε στη σκηνή την ενέργεια της ιδιαίτερης προσωπικής διαδρομής του τα τελευταία 25 χρόνια.

Πράγματι, ο Αβαρικιώτης έχει τη λευκή ενδυμασία, αλλά δεν έχει αυτός τον ρόλο του Αλσέστ!

* Μουστάκια στην Άντα, και μάλιστα από ιστότοπο «γυναικείων θεμάτων».

Σύμφωνα με τον τίτλο του άρθρου, η Ada Lovelace ήταν «η πρώτη προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών στον κόσμο»! Όχι η πρώτη προγραμματίστρια;

Μπορεί βέβαια κανείς να πει ότι η Άντα Λάβλεϊς, η κόρη του Λόρδου Βύρωνα, ήταν ο πρώτος άνθρωπος που ασχολήθηκε με κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί προγραμματισμός, όχι απλώς η πρώτη γυναίκα που είχε αυτή την ενασχόληση -αλλά δεν νομίζω ότι αυτό δικαιολογεί την ερμαφρόδιτη αναφορά.

Για να πάμε σε ένα πιο καθημερινό παράδειγμα, αν ένα κορίτσι έχει τις καλύτερες επιδόσεις στην τάξη της, όπου βέβαια υπάρχουν και αγόρια, τι θα πούμε; Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθήτρια του Ε1, μάλλον, και θα θεωρήσουμε ότι η αναφορά συμπεριλαμβάνει και τους μαθητές. Κάποιοι λιγότεροι θα προτιμούσαν: Η Μαρία είναι ο καλύτερος μαθητής του Ε1. Δεν νομίζω να προτιμούσε κανείς την αναφορά: Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθητής του Ε1.

* Με αφορμή την αθλητική είδηση που βλέπετε αριστερά, με ρωτάει φίλος πώς λέμε κάποιον πολίτη του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Αν θέλουμε μονολεκτικό εθνωνύμιο, η μόνη λύση είναι προφανώς το Καποβερντιανός, από το γαλλικό capverdien.

Σε ένα εγχειρίδιο της Υπηρεσίας Εκδόσεων της ΕΕ, που έχει έναν πίνακα με όλα τα κράτη του κόσμου και τα αντίστοιχα εθνωνύμια, για την περίπτωση του Πράσινου Ακρωτηρίου δίνεται μόνο περιφραστική λύση -αλλά για ανεπίσημες δημοσιογραφικές χρήσεις το Καποβερντιανός είναι μια χαρά.

Παρεμπιπτόντως, η ονομασία «Πράσινο Ακρωτήριο» είναι καπως παραπλανητική, αφού πρόκειται για νησιωτικό κράτος, για ένα νησιωτικό σύμπλεγμα που βρίσκεται μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα στα ανοιχτά του Πράσινου Ακρωτηρίου.

* Παραπονιόμαστε εδώ στο ιστολόγιο συχνά για τα αποφεύγματα, τα ψεύτικα ρητά που κάποιοι αποδίδουν σε αρχαίους, ή για τα ψεύτικα ποιήματα που κάποιοι άλλοι αποδίδουν στον Σουρή ή στον Ρίτσο. E, δεν είμαστε οι μόνοι. Φίλος μου έστειλε λινκ σε ένα άρθρο του Language Log, σύμφωνα με το οποίο τα ίδια βάσανα με μας τραβάνε και οι σινολόγοι με τις ψεύτικες «αρχαίες κινέζικες παροιμίες».

Αφορμή για το άρθρο ήταν η ατάκα του Ντμίτρι Πεσκόφ, εκπροσώπου του προέδρου Πούτιν, ο οποίος μιλώντας σε δημοσιογράφους για την έκθεση Μιούλερ είπε ότι «Όπως είπε και κάποιος Κινέζος φιλόσοφος, είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια μαύρη γάτα μέσα σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο, ειδικά όταν δεν βρίσκεται εκεί». Πέρυσι, με άλλη αφορμή, Ρώσος διπλωμάτης είχε αναφερθεί στην ίδια ρήση, αποδίδοντάς την μάλιστα στον Κομφούκιο.

Φαίνεται όμως ότι η παλιά κινέζικη ρήση δεν είναι κινέζικη.

* Διαβάζω σε επιφυλλίδα του Γιώργου Σταματόπουλου στην ΕφΣυν:

Λοιπόν είναι μίζεροι και βραχύφθαλμοι όσοι αντιδρούν στην εν λόγω υποψηφιότητα…

Βλέπετε, όταν γράφεις μεταξωτά ελληνικά, δεν μπορείς να χρησιμοποιείς λέξεις λαϊκές, ούτε καν λέξεις που είναι λαϊκές κατά το ένα συνθετικό τους, όπως είναι το επίθετο «κοντόφθαλμος». Όχι, κύριε, αυτές είναι μεσοβέζικες λύσεις. Θα φτιάξεις το πρακτικά ανύπαρκτο «βραχύφθαλμος».

Πώς άλλωστε θα φτάσουμε στα 5 εκατομμύρια λέξεις;

* Κανονικά σήμερα θα ήταν η πρώτη μέρα μετά το Μπρέξιτ, αφού η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση είχε οριστεί για τις 29 Μαρτίου. Ωστόσο, το Μπρέξιτ πήρε αναβολή, τυπικά μεν για τις 12 Απριλίου αλλά κατά πάσα πιθανότητα για αρκετά αργότερα, αφού το κοινοβούλιο του Ηνωμένου Βασιλείου έχει καταφέρει να απορρίψει και τη συμφωνία με την ΕΕ και την έξοδο χωρίς συμφωνία.

 

Η Ναταλί Λουαζό, Γαλλίδα υπουργός Ευρωπαϊκών Θεμάτων, είπε ότι έχει μια γάτα που τη λέει Μπρέξιτ, επειδή ζητάει φορτικά να βγει έξω, κι όταν της ανοίγει την πόρτα αρνείται να βγει. Κάποιοι έφτιαξαν και το σχετικό τζιφάκι.

Πριν από δυο χρόνια είχαμε πει ότι ρήμα «μπρεξιτάρω» δεν υπάρχει.

Ίσως ομως τώρα να υπάρχει:

Καλό σαββατοκύριακο και τα λέμε από αύριο με την καινούργια ώρα!

 

232 Σχόλια to “Μεζεδάκια πριν αλλάξει η ώρα”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >από αύριο περνάμε σε θερινή ώρα

    αυτήν την φορά θα το βάλουμε, το ρολόϊ, μια ώρα μπροστά

    [είναι κι εκείνο το δημογραφικό γμτ]

  2. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το μαύρο κουτί είναι …πορτοκαλί. 😊
    Άρα δικαιολογημένα ίσως τα εισαγωγικά.
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.newsbeast.gr/world/arthro/803637/ti-einai-to-mauro-kouti%3Famp&ved=2ahUKEwjlqsaesKnhAhWF6aYKHYdMA6UQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw0l_8lkasciJERGEdp69Abs&ampcf=1

  3. Γς said

    Λάθος έκανα.

    Το αντίθετο. Μια ‘ωρα ύπνος παραπάνω.

  4. Aghapi D said

    Καλημέρα
    Έκλεψα το σκίτσο με τη γάτα 🙂

  5. ndmushroom said

    Νικοκύρη, νομίζω ότι έχεις άδικο για την ενυδατική κρέμα χεριών One Handred Kisses της Apivita. Το γιατί νομίζω ότι γίνεται προφανές από την προηγούμενη πρόταση. Λογοπαίγνιο είναι, όχι τσαπατσουλιά.

  6. Faltsos said

    5 Συμφωνώ. Νομίζω ότι έχουμε δει και παλιότερα παρόμοια «ορθογραφικά λάθη» σε brand names εταιριών.

  7. Γς said

    >Δεν είναι μαύρα τα μαύρα κουτιά;¨

    Νομίζω ότι δεν είναι.

    Θα το ψάξω κι επανέρχομαι

  8. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5 Δίκιο έχεις και το πρόσθεσα στο άρθρο.

  9. Hope said

    Καλημέρα!
    Πολύ γέλασα με το footy 🙂
    Αθλητικοτητα σίγουρα θα ήταν καλύτερα athleticism (είναι πράγματι εντελώς λάθος το αθλητισμός), αν και, πολύ απλά, θα μπορούσε να μεταφραστει (ειδικά σε αυτή την περίπτωση) ως φυσική κατάσταση.

  10. Γς said

    7:

    Βουαλά:

    Flight recorders are also known by the misnomer black box—they are in fact bright orange to aid in their recovery after accidents.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_recorder

  11. LandS said

    Άντε ρε παιδιά να σταματήσει αυτό το βάσανο να ξενυχτάμε, δυο φορές το χρόνο, μέχρι τις τρεις για να αλλάξουμε τα ρολόγια και μετά να κοιτάμε τα τηλέφωνα και τα κομπιούτερ αν έχουν αλλάξει!

    (Μόνος μου το σκέφτηκα) 🙂

  12. Γς said

    11:

    Γιατί έχει πρόστιμο αν το αλλάξεις από βραδύς ή το πρωί;

  13. BLOG_OTI_NANAI said

    Η υπόθεση BREXIT ελπίζω να αποτελεί παρηγοριά ή και μάθημα ζωής για όσους πίστευαν, πίστεψαν ή πιστεύουν ακόμα ότι θα πούμε στους Ευρωπαίους δανειστές «εγώ δεν πλερώνω και άντε και γ… και άμα δεν γουστάρετε θα φύγω από την Ευρώπη με δικό μου νόμισμα και θα… κλαίτε»…

    Άμα γελοιοποιούν σε τέτοιο βαθμό όλη η Ευρώπη την «αυτοκράτειρα» Αγγλία, φανταστείτε πόσο έχουν γραμμένη την πολύ πιο αδύναμη Ελλάδα με τα δανεικά της.

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εδώ την πλήρωσε η μουστακαλού γυναίκα του επόπτη για τις δικές του υποδείξεις. Ή όχι;
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ethnos.gr/athlitismos/29404_zematisan-me-brasto-nero-gynaika-epopti-se-agona-podosfairoy%3Famp&ved=2ahUKEwi2v5uQtqnhAhVHyKQKHUrBBzUQyM8BMAx6BAgJEAg&usg=AOvVaw3cCbosI09Zvxut2O__MrXR&ampcf=1

  15. Faltsos said

    2,7,10 Μαύρα τα κουτιά γιατί ενδιαφερόμαστε γι αυτά μόνο όταν κάτι πολύ κακό έχει συμβεί…

  16. sarant said

    7-10 Πάντως οι Άγγλοι δεν βάζουν εισαγωγικά, παρόλο που ξέρουν πως δεν είναι μαύρα τα κουτιά.

    14 Την καημένη, χωρίς να φταίει πλήρωσε για τον άντρα της 🙂

  17. LandS said

    12 Η τηλεόραση (όλα τα μέσα δηλ) κάθε φορά λέει «μη ξεχάσετε να αλλάξετε την ώρα» και η εικόνα έχει ένα ρολόι να λέει τρεις και ένα να λέει τέσσερις. Τι να συμπεράνω ο άνθρωπος;

  18. LandS said

    14 Διάβασα καλά; Το νερό το πέταξαν οποδοί της Μουσκεμασάδο;

  19. Γς said

    13:

    και όμως στην περίπτωση της Ελλάδας θα έπεφτε πολύ κλάμα…

    Μέχρι δακρύων, που λένε. Κλαυσίγελος

  20. Παναγιώτης Κ. said

    Με την αλλαγή ώρας, εδώ και μερικά χρόνια, παρατηρείται κάτι σαν μπέρδεμα στο ιστολόγιο ως προς την ώρα ανάρτησης.
    Κύριε διαχειριστή πρόσεξέ το αυτή τη φορά. 🙂

  21. Γς said

    Με την αλλαγή ώρας μας ;

  22. Γς said

    21:

    της ώρας μας
    [σαν έρθει]

    εκτός αν ήρθε και δεν το πήραμε χαμπάρι

  23. Αγγελος said

    Δεν καταλαβαίνω, Blog_pti_nanai (13), κατά ποια έννοια «όλη η Ευρώπη γελοιοποιεί την αυτοκράτειρα Αγγλία». Θα έλεγα ότι μάλλον αυτογελοιοποιείται η βρετανική πολιτική τάξη, όταν η Βουλή απορρίπτει και τη συμφωνία εξόδου που διαπραγματεύτηκε επί δυο χρόνια η Κυβέρνηση, αλλά και κάθε άλλη εναλλακτική δυνατότητα! Το μόνο που μπορεί να πει η υπόλοιπη ΕΕ είναι «Άμα θες να φύγεις φύγε, άμα θες να κάτσεις κάτσε, να γκρινιάζεις μόνο πάψε, δεν μπορώ να σ´ ανεχτώ,»

  24. Πέπε said

    Καλημέρα!

    > > «Λοιπόν είναι μίζεροι και βραχύφθαλμοι όσοι αντιδρούν στην εν λόγω υποψηφιότητα…» Βλέπετε, όταν γράφεις μεταξωτά ελληνικά, δεν μπορείς να χρησιμοποιείς λέξεις λαϊκές, ούτε καν λέξεις που είναι λαϊκές κατά το ένα συνθετικό τους, όπως είναι το επίθετο «κοντόφθαλμος».

    Κοντός φθαλμός, αλληλούια.

    _______________-

    Πολύ γέλασα με την ιστορία με τον Μαρμαρινό και τον Αβαρικιώτη. Όχι τόσο με το μεζεδάκι (κοινότοπο), αλλά με την περιγραφή του! 🙂 🙂

    _______________

    Το «μαύρο κουτί», όλο με εισαγωγικά, θα μπορούσε να σταθεί έστω κι αν στην πραγματικότητα είναι ένα κουτί μαύρου χρώματος. Είναι μια ειδική περίπτωση μαύρου κουτιού που ονομάζεται έτσι. Δε χρειάζονται, αλλά ας πάει και το παλιάμπελο. Με εισαγωγικά μόνο στο μαύρο, σίγουρα όχι.

  25. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    2,7,10 κλπ: Το μαύρο κουτί κατέληξε να είναι ορολογία, όπως η τραγιάσκα. Από τότε που η τραγιάσκα σημαίνει καπέλο, δε μπαίνει σε εισαγωγικά. Όταν μιλάει κανείς για μαύρο κουτί σε αεροπορικό δυστύχημα, δεν αναφέρεται σε κάποιο χαρτόκουτο με κορδέλα (ή χωρίς), αλλά στον καταγραφέα δεδομένων πτήσης.
    Έχω την εντύπωση πως ο όρος FDR/CVR (Flight Data Recorder/Cockpit Voice Recorder) χρησιμοποιείται όλο και ευρύτερα στον αγγλόφωνο κόσμο, εκτοπίζοντας το μαύρο κουτί, αλλά δε νομίζω πως πάει κανενός το μυαλό σε κυτιοποιία όταν το ακούει.

    Κι επειδή λεξιλογούμε, «μαύρο κουτί» θεωρείται και στις επιστήμες των μηχανικών οποιοδήποτε κομμάτι κυκλώματος που κάνει κάποια δουλειά και αγνοούμε πώς, την εσωτερική του κατασκευή δηλαδή. Ένας τελεστικός ενισχυτής πχ μπορεί να αποτελείται από ένα ή δέκα τρανζίστορ, αλλά όταν τον χρησιμοποιούμε στο κύκλωμα δε μας ενδιαφέρει η εσωτερική του διάταξη. Είναι ολόκληρη επιστήμη το reverse engineering, η προσπάθεια δηλαδή να αντιγράψει κάποιος τις λειτουργίες από ένα (πατενταρισμένο συνήθως) ολοκληρωμένο κύκλωμα ή ολόκληρη συσκευή.

  26. teomcspan said

    Για τον πολιτη του Πράσινου Ακρωτηρίου πάντως, η κυβέρνηση της χώρας ζήτησε το 2013 το όνομα της χώρας επίσημα να μην μεταφράζεται, αλλά να διατηρείται φωνητικά Καμπο(υ) Βερντε, οπότε ο παίχτης σωστά είναι καποβερντιανος, και με επίσημη βούλα. Αν και πρασινοακρωτηριωτης δεν ακούγεται άσχημο.

  27. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Τα μαύρα κουτιά μπορεί να μην είναι μαύρα (ήταν στην αρχή), αλλά πρόκειται για ονομασία που επικράτησε και χρησιμοποιείται για την συγκεκριμένη συσκευή. Τα εισαγωγικά δεν είναι απλώς περιττά, είναι λάθος. Εκτός αν αρχίσουμε να βάζουμε εισαγωγικά και στην Μαύρη Θάλασσα, την μαύρη τρύπα και την μαύρη αγορά.

  28. Παναγιώτης Κ. said

    Κάθε κοινοβούλιο λοιπόν έχει και τους ασόβαρους βουλευτές του.
    Αυτό είναι το συμπέρασμά μου από το…πατιρντί που γίνεται στο Βρετανικό κοινοβούλιο.
    Ο πρόεδρός του πάντως είναι αξιοπρόσεκτος!

  29. Γς said

    23:

    >Κοντός φθαλμός, αλληλούια.

    φαλλός;

  30. ΣΠ said

    Το «βραχύφθαλμος» μου θύμισε το, αντίστροφης λογικής, «κοντοπρόθεσμος» , που άκουγα τότε από κάποιους συμφοιτητές μου.

  31. Δεν είναι μεζεδάκι αλλά αγανάκτηση… Μετά το ποδοσφαιρικό σύνθημα «κι εσύ μ@λ@κ@ Παοκτσή με την ποτ@μ@ κόρη», οι αλήτες οπαδοί του ΟΣΦΠ σήωσαν πανό πανηγυρίζοντας την προ 12ετίας δολοφονία οπαδού του ΠΑΟ (Φιλόπουλος ανθυμμάμαι καλά) από χούλιγκανς του ΟΣΦΠ
    Πιθανώς και με την υποστήριξη γνωστών κομμάτων που εμπλέκονται είτε στον σύλλογο είτε στους συνδέσμους

  32. ΣΠ said

  33. Tomás de Torquemada said

    Καλημέρα.
    Πρασινουακρωτηριουνησιώτης είναι το σωστό! 🙂

  34. venios said

    Περί μπρέξιτ: Δεν είναι το πρώτο δημοψήφισμα του οποίου το αποτέλεσμα σαμποτάρεται από τους πολιτικούς.

  35. Pedis said

    «Όπως είπε και κάποιος Κινέζος φιλόσοφος, είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια μαύρη γάτα μέσα σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο, ειδικά όταν δεν βρίσκεται εκεί».

    Finally among the questions asked was an obvious one on
    atomic energy. The Gibbs Lecture was delivered at an auspicious time, because there was talk in the popular press that
    Einstein’s simple equation E = mc^2 could be applied to harness the power of the atom really the nucleus. In light of the topic of his lecture—and, of course, the subsequent his- tory over the next decade—Einstein’s reply is ironic: he did not believe it was possible. “I am not a prophet, but I feel absolutely or at least nearly sure that it will not be possible to convert matter into energy for practical purposes. You
    must employ a lot of energy to get any energy out of the
    molecule, and the rest is lost.”

    He ended with an analogy:

    “It’s like shooting birds in the dark in a country where there
    are only a few birds.”

    https://aapt.scitation.org/doi/10.1119/1.2772277

    (παρεμπιπτεμάν, για τη συλλογή: και ο Αινστάιν δεν γλύτωσε τον πειρασμό να κάνει μία απαισιόδοξα αποτυχημένη επιστημονικο-τεχνική προφητεία, μόλις το 1934.)

  36. Νέο Kid said

    Η Άντα δούλευε με/για τον Τσαρλς Μπάμπατζ.Αυτός θεωρείται ο πατέρας του προγραμματίσει μου υπολογιστή

  37. Νέο Kid said

    .. του προγραμματίσιμου υπολογιστή.

  38. venios said

    Το αυθεντικό κινέζικο απόφευγμα είναι το εξής:
    – Επιστήμη είναι να κυνηγάς μια μαύρη γάτα σ’ένα σκοτεινό δωμάτιο τη νύχτα.
    – Θρησκεία είναι να κυνηγάς μια μαύρη γάτα σ’ένα σκοτεινό δωμάτιο τη νύχτα κι η γάτα να μην είναι μέσα.
    – Πολιτική είναι να κυνηγάς μια μαύρη γάτα σ’ένα σκοτεινό δωμάτιο τη νύχτα, η γάτα να μην είναι μέσα και κάθε τόσο να φωνάζεις: Την έπιασα! Την έπιασα!

  39. Νέο Kid said

    Το Μπρέξιτ είναι μια απλή οδοντόκρεμα μπροστά στο Γσέξιτ…

  40. Παναγιώτης Κ. said

    Στην Πληροφορική, στα Ηλεκτρονικά, γενικώς στην Επιστήμη και την Τεχνολογία χρησιμοποιείται ο όρος black box για μια συσκευή, ένα σύστημα ή ένα αντικείμενο ( «ενεργό αντικείμενο») που εξετάζεται μόνο από την άποψη των εισόδων (inputs) και των εξόδων (outputs) χωρίς να γνωρίζουμε την εσωτερική λειτουργία του.

    Ένα καλό παράδειγμα black box είναι ο εγκέφαλος!

  41. Μπουκάλι ουΐσκι πάνω από οχτώ τόνους! Αυτό θα πει οικονομική συσκευασία (που θα έλεγε και ο Χάρρυ Κλυνν)

  42. > Βεβαια, καθόλου δεν αποκλείεται να ζούμε μια από τις τελευταίες αλλαγές ώρας. Σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αλλαγή σε θερινή και χειμερινή ώρα θα σταματήσει το 2021, όπου κάθε κράτος μέλος θα κληθεί να διαλέξει αν προτιμάει τη θερινή ή τη χειμερινή. Αλλά αυτό το θέμα θα έχουμε καιρό να το συζητήσουμε ξανά.

    Δυστυχώς, όπως και άλλα εξίσου σοβαρά και πιο σοβαρά θέματα, δεν θα έχουμε καιρό να τα συζητήσουμε -όταν το αποφασίσουμε, θα είναι ήδη αργά… Και στο συγκεκριμένο ζήτημα, η ΕΕ -όπως το συνηθίζει- δημοσιοποίησε αυτά που ήθελε και μόνο, διαμορφώνοντας την «κοινή γνώμη», όπως συγκεκριμένα λόμπι το θέλουν. Ποια λόμπι; Αυτά που θα τα οικονομήσουν από τις αναγκαίες αλλαγές σε -ενσωματωμένα και μη- υπολογιστικά συστήματα· θα θυμούνται αρκετοί το «πρόβλημα του έτους 2000», κι έχουμε και του 2038 μπροστά μας.

    Η κατά την ΕΕ «φωνή των λαών», λοιπόν, περιλαμβάνει 69 στους 100 Γερμανούς! Οι υπόλοιποι 31 είναι 9 Γάλλοι, 5 Αυστριακοί, 3 Πολωνοί, 2 Ισπανοί, και 11 και μισός όλοι οι υπόλοιποι 23. Βρεθήκανε 2,6 εκ. Γερμανοί, που προτιμούν μόνιμα τη θερινή τους ώρα -να προλαβαίνουν ακόμη παραπάνω φως στην απογευματινή τους ρουτίνα. Όσοι πρέπει 6 το πρωί να είναι στη βάρδια μέσα σε πίσσα σκοτάδι, έτσι κι αλλιώς, δεν προλαβαίνουν να πάρουν μέρος σε «διαβουλεύσεις»… Και, εννοείται, καμία επιστημονική τεκμηρίωση, ή έστω προβληματισμός, να συνοδεύει τις σαχλαμάρες του Ευρωκοινοβουλίου.

    Εννοείται, σε όσα θέματα δε γουστάρουμε, η φωνή των λαών μας είναι αδιάφορη -βλέπε τα 5,5 τόσα εκατομμύρια για το άρθρο 13 (17) που κάνει πραγματικότητα το 1984 και το Φάρεναϊτ 451.

    Ναι, θα πείτε, πρόταση είναι, αν θέλουμε την κάνουμε νόμο. Με τους χαλβάδες τους βουλευτές μας, σίγουρα… Κι όταν κοινή γνώμη, είμαστε εμείς οι προνομιούχοι χασομέρηδες του πληκτρολογίου και του σμάρτφον, που δεν πιάνουμε δουλειά στο σκοτάδι, ακόμη πιο σίγουρα.

  43. 42: Ας βάλω και τον λίκνο:
    Η υποτιθέμενη θέληση των λαών της Ε.Ε. και η ρύθμιση της ώρας | grep Alt

  44. Geo said

    στα Χανιά τους κάτοικους του Ακρωτηρίου (προάστιο της πόλης) τους αποκαλούμε «ακρωτηριανους». Θα πρότεινα λοιπό το «πρασινοακρωτηριανοί»

  45. ΣΠ said

    Πράγματι ο Μπάμπατζ επινόησε τον πρώτο προγραμματίσιμο υπολογιστή. Η Λάβλεϊς όμως έφτιαξε το πρώτο πρόγραμμα (αλγόριθμο), οπότε μπορούμε να πούμε ότι ήταν η πρώτη προγραμματίστρια.

  46. Γς said

    39:

    Αντε ρε λέσιη

  47. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    20 Να δούμε αν θα τα μπερδέψω και φέτος 🙂

    26 Πρέπει να έχεις δίκιο, οπότε ένας λόγος παραπάνω για το Καποβερντιανός

    27 Σωστό αυτό με τη μαύρη αγορά

    35 Ποια προφητεία;

    43 Αυτό μάλλον πρέπει να το αναδημοσιεύσω εδώ.

  48. Πουλ-πουλ said

    38,
    brilliant

  49. Pedis said

    # 47 – 35 Ποια προφητεία;

    “I am not a prophet, but I feel absolutely or at least nearly sure that it will not be possible to convert matter into energy for practical purposes. …» (1934)

  50. προγραμματιζόμενος υπολογιστής, γιατί προγραμματίσιμος;

  51. Pedis said

    # 42 – δεδομένου ότι η πιθανότητα για βαριά συννεφιά είναι πραρόμοια το πρωί και το απόγευμα (+ ομίχλη το πρωί), με τη μία θα έχουν φως το πρωί πριν μπουν στο αμπρί, με την άλλη αργά το απόγευμα, μόλις βγουν. Άλλοι έτσι, άλλοι αλλιώς. Δεν καταλαβαίνω, την ένσταση.

  52. Πουλ-πουλ said

    38 (πάλι)
    και αυθεντικό και απόφευγμα;

  53. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Μπορεί βέβαια κανείς να πει ότι η Άντα Λάβλεϊς, η κόρη του Λόρδου Βύρωνα, ήταν ο πρώτος άνθρωπος που ασχολήθηκε με κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί προγραμματισμός, όχι απλώς η πρώτη γυναίκα που είχε αυτή την ενασχόληση -αλλά δεν νομίζω ότι αυτό δικαιολογεί την ερμαφρόδιτη αναφορά.

    Νομίζω το δικαιολογεί. Είναι ο ευκολότερος τρόπος να κάνεις αυτή τη διάκριση στα ελληνικά. Για παράδειγμα, θα έλεγα οτι η Ada Lovelace ηταν η πρώτη προγραμματιστής στην ιστορία, ενώ η Grace Hopper ήταν η πρώτη προγραμματίστρια.

  54. ΣΠ said

    Ένα πολύ καλό άρθρο για την Λόβλεϊς στο Scientific American:
    http://sci-hub.tw/10.1038/scientificamerican0599-76

  55. Avonidas said

    Για να πάμε σε ένα πιο καθημερινό παράδειγμα, αν ένα κορίτσι έχει τις καλύτερες επιδόσεις στην τάξη της, όπου βέβαια υπάρχουν και αγόρια, τι θα πούμε; Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθήτρια του Ε1, μάλλον, και θα θεωρήσουμε ότι η 1αναφορά συμπεριλαμβάνει και τους μαθητές. Κάποιοι λιγότεροι θα προτιμούσαν: Η Μαρία είναι ο καλύτερος μαθητής του Ε1. Δεν νομίζω να προτιμούσε κανείς την αναφορά: Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθητής του Ε1.

    Η Μαρία είναι η καλύτερη από τους μαθητές του Ε1.

  56. Avonidas said

    Η Lovelace αξιζει την πρωτοκαθεδρία στον προγραμματισμό όχι μονο επειδή έγραψε το πρωτο προγραμμα στον κόσμο, αλλά και γιατί διέκρινε αυτό που ο Babbage απέτυχε να δει για την ίδια του τη μηχανή: οτι ήταν ενας Καθολικός Υπολογιστής, δηλαδή μπορούσε να επεξεργαστεί κάθε είδους δεδομένα, όχι μόνο αριθμούς. Μια απο τις εφαρμογές που πρότεινε η Ada, μάλιστα, ήταν η σύνθεση μουσικής από την Αναλυτική Μηχανή!

    Αλλά η κύρια απόδειξη οτι η Ada ήταν προγραμματίστρια είναι ότι, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, έβριζε κατά τη διάρκεια του debugging — κάτι που κάνουν όλοι οι γνήσιοι προγραμματιστές 😄

  57. venios said

    52: Ακριβώς!

  58. leonicos said

    Ο δεινόσαυρος πήρε το όνομά του από το μπουκάλι ουΐσκι που άνοιξε το βράδυ της ανακάλυψής του

    Με όλο το σεβασμό και την γάπη προς το ιστολόγιο. Καλό το σχόλιο του Θέμη, σαν κάτι που ‘μπορεί και να βγάλει λίγο γέλιο’.

    Αλλά και οι πόρτες ανοίγουν, και τα μπουκάλια ανοίγουν και οι κάρδιές ανοίγουν, όχι από μόνα τους. Το ανοίγω δεν έχει πολλές χρήσεις ως αμετάβατο, αλλ’ αυτή είναι μια από αυτές.

  59. loukretia50 said

    Παίδες, σεισμός!

  60. leonicos said

    Το athleticism δεν είναι εύκολο να μεταφραστεί (αθλητικότητα; ) αλλά πάντως δεν μεταφράζεται αθλητισμός!

    Γίναμε αγγλοφωνοι μιλώντας ελληνικά!

    Φοβόμαστε να μεταφέρουμε μια σημασία με δυο λέξεις αντί μιας. athleticism όντως δεν μεταφράζεται εύκολα επειδή μπορεί να σημαίνει α) αθλητικό ήθος β) πάθος για το άθλημα ή τον αθλητισμό, γ) προσήλωση στα αθλητικά ιδεώδη, δ) αθλητικά παιδεία και μερικά άλλα που μπορεί να τα προσθ΄σει οποιοσδήποτε εδώ μέσα, ακόμα και ο Τζι, ο μέγιστος αντιαθλητικός εγκέφαλος του ιστολογίου.

  61. leonicos said

    Επειδή βαριέμαι να γράφω κάθε φορά τη λέξη Ιστολόγιο, από εδώ και μπρος, δηλαδή εφεξής θα γράφω συντετμημένα Σ/Ι = σαραντάκειο ιστολόγιο.

  62. Πέπε said

    @38:
    Και όταν κυνηγάς μέσα στο σκοτεινό δωμάτιο μια μαύρη γάτα χωρίς να είσαι μέσα;

  63. π2 said

    59: 5,2 βαθμών Κελσίου σύμφωνα με ενημερωτικό ιστότοπο (πρόλαβαν και το διόρθωσαν οπότε δεν δίνω λινκ).

  64. leonicos said

    Κάποιοι λιγότεροι θα προτιμούσαν: Η Μαρία είναι ο καλύτερος μαθητής του Ε1. Δεν νομίζω να προτιμούσε κανείς την αναφορά: Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθητής του Ε1.

    Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθητής του Ε1 όντως αποκλείεται

    όμως δεν θα είχα λύσει το πρόβλημά μου τόσο αψήφιστα.

    Θα ποτιμούσα : Η Μαρίας πρώτευσε / ήρθε πρώτη στην τάξη της.

    Η Μαρία είναι καλύτερη απ’ όλα τα αγόρια και τα κορίτσια στην τάξη της.

    Ξέρω, είναι μπελάς το να ψάχνεις για καλύτερες λύσεις, αλλά μερικές φορές είναι αναπόφευκτο.

    Αυτό βέβαια δεν αποκλε΄΄ιει το να κάνεις λάθος τελικώς. Π,χ, ο Τζι κατέληξε στον ΠΑΟΚ.

  65. Avonidas said

    Ποια λόμπι; Αυτά που θα τα οικονομήσουν από τις αναγκαίες αλλαγές σε -ενσωματωμένα και μη- υπολογιστικά συστήματα· θα θυμούνται αρκετοί το «πρόβλημα του έτους 2000», κι έχουμε και του 2038 μπροστά μας.

    Τα unixοειδη συστήματα, τουλάχιστον, έχουν την ώρα εσωτερικά σε UTC, έτσι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στα περιφερειακά συστήματα που εμφανίζουν την ωρα στον χρήστη. Όποιος φτιάχνει ενσωματωμένα συστήματα που χρησιμοποιούν τοπική ώρα αξιζει να κανει παρέα στο ντοντο και τους δεινόσαυρους 🙄

    Για το πρόβλημα του 2038: καιρός ειναι πια να ανασκουμπωθούμε να το λύσουμε. Και γενικά καιρός ειναι πια οι προγραμματιστές να καταλάβουν οτι φτιάχνουν συστήματα που είναι εδω για να μείνουν, και ν’ αφησουν τις τεμπελικες λύσεις που ακολουθούν το σκεπτικό «σε 50 χρόνια ποιος ζει ποιος πεθαίνει» 😡

  66. Αγγελος said

    Κάποιος να τους πει ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ΔΕΝ νομοθετεί μόνο του: ενεργεί κατόπιν προτάσεως της Επιτροπής και σε συνεργασία με το Συμβούλιο· μπορεί να τροποποιήσει τις προτάσεις της Επιτροπής, όπως τις διαμορφώνει το Συμβούλιο, μπορεί (πολύ σπάνια) να τις απορρίψει, αλλά δεν κάνει του κεφαλιού του.
    Το κύριο επιχείρημα υπέρ της θερινής ώρας ήταν ότι κάνοντάς μας να ξυπνούμε νωρίτερα όταν οι μέρες είναι έτσι κι αλλιώς μεγάλες, μας βοηθάει να εξοικονομούμε ηλεκτρισμό το βράδυ. Το επιχείρημα κατά είναι ότι η αλλαγή (όχι η θερινή ώρα αυτή καθεαυτήν, αλλά το πέρασμα από τη θερινή στη χειμερινή και αντιστρόφως) μας διαταράσσει τους βιορυθμούς και προκαλεί διάφορα προβλήματα στις συγκοινωνίες και σε όσες δραστηριότητες συνεχίζονται και τη νύχτα.Μου φαίνεται συνωμοσιολογική η υποψία ότι η εισήγηση για την κατάργηση της αλλαγής προέρχεται… από εταιρίες πληροφορικής, που θέλουν ευκαιρία για να αναπρογραμμματίσουν ό,τι λειτουργίες έχουν ενσωματώσει την ήδη προγραμματισμένη αλλαγή. Αν ήταν έτσι, θα περίμενε κανείς η πρωτοβουλία να μας έρθει από τις ΗΠΑ 🙂
    Και πάντως τα κράτη μέλη παραμένουν ελεύθερα να διαλέγουν τη ζώνη ώρας που ακολουθούν. Κανείς δεν πιέζει την Ελλάδα ή τη Φινλανδία να υιοθετήσουν την ώρα Κεντρικής Ευρώπης, την οποία για μυστηριώδεις λόγους και παρά πάσα αστρονομική λογική έχουν υιοθετήσει εδώ και δεκαετίες η Γαλλία και η Ισπανία!

  67. sarant said

    Σεισμό το ιστολόγιο!

    64 Η Ντόρα Μπακογιάννη, ειπε ο αδελφός της, ήταν * καλύτερ* υπουργός Εξωτερικών από καταβολής ελληνικού κράτους. Συμπληρώστε.

  68. leonicos said

    βραχύφθαλμος δεν είναι ΄άγνωστη λέξη αλλά δεν σημαίνει κοντόφθαλμος. Συνοδεύει τη βραχυκεφαλία και πάσχουν από υπερμετροπία επειδή η εστία του φακού βρίσκεται πέρα από τον αμφιβληστροειδή

  69. nikiplos said

    Καλημέρα… Νομίζω πως ο όρος μαύρο κουτί σε καμία περίπτωση δεν θέλει εισαγωγικά. Είναι ένας μηχανισμός που τσεκάρει κανείς μόνο μετά από ένα αεροπορικό ατύχημα

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    -Τοπίο στην ομίχλη θυμίζει η περιοχή του Καρπενησίου, μας διαβεβαιώνει ο ρεπόρτερ του Σκάι. Και βλέπουμε στην οθόνη μας το Καρπενήσι μες στην ομίχλη. Δεν θυμίζει, είναι τοπίο στην ομίχλη. 😊
    Τα γλωσσικά στετεότυπα της έχουν καταστρέψει το γλωσσικό αισθητήριο και τη σκέψη των δημοσιογράφων. Σίγουρα και στην οικογένειά τους και στην παρέα τους έτσι μιλάνε, με καμιά πενηνταριά ατάκες και κλισέ.

  71. Γιάννης Κουβάτσος said

    70: Τα γλωσσικά στερεότυπα της δουλειάς, συμπληρώνω.

  72. nikiplos said

    70@ Τοπίο στην Ομίχλη είναι όμως γνωστή διαφημισμένη και συχνά σκωπτικά αναφερόμενη ταινία του Τεό.

  73. Stavros Hois said

    Footy=ποδόσφαιρο, δεν κατάλαβα το σχόλιό σας.

  74. Πουλ-πουλ said

    70.
    Καλά το «τοπίο στην ομίχλη» που ενέχει και έναν απόηχο καλλιτεχνικού έργου.
    Αυτό που δεν αντέχεται με τίποτα, είναι το «κτύπησε κόκκινο».

  75. Avonidas said

    Σχετικά με την αλλαγή της ώρας, εχω μια πρόταση που θα ικανοποιήσει αμφότερες τις πλευρές: από τον Οκτώβρη ως τον Απρίλη, κάθε μέρα τα μεσάνυχτα, θα βάζουμε τα ρολόγια μας 20 δευτερόλεπτα μπροστά. Από τον Απρίλη ως τον Οκτώβρη θα το γυρίζουμε και θα τα βάζουμε 20 δευτερόλεπτα πίσω. Έτσι, η ώρα μας θα είναι συνεχώς εναρμονισμένη με τον κύκλο των εποχών, κι ούτε που θα την παίρνουμε χαμπάρι αυτή την ανεπαίσθητη ημερήσια αλλαγή.

    Ακόμη προτιμότερο θα ήταν, βεβαίως, να αλλάζουμε τη διάρκεια του δευτερολέπτου δις ετησίως, έτσι ώστε η μετάβαση να γίνεται αυτόματα και χωρις να παιδευομαστε καθε βραδυ με τα ρολογια μας.

    Απλο, εύληπτο, οικονομικό! 😁

  76. Georgios Bartzoudis said

    Sarant said: «η Ada Lovelace ήταν «η πρώτη προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών στον κόσμο»! Όχι η πρώτη προγραμματίστρια; …… Κάποιοι λιγότεροι θα προτιμούσαν: Η Μαρία είναι ο καλύτερος μαθητής του Ε1. Δεν νομίζω να προτιμούσε κανείς την αναφορά: Η Μαρία είναι η καλύτερη μαθητής του Ε1».

    # Η Άντα ήταν Ο πρώτος προγραμματιστής και η Μαρία είναι Ο καλύτερος μαθητής του Ε1. (Απλούστατα ελληνικά και …παλιογκαιρίσια και …μακεδονικά κλπ, κλπ)
    # Αν η Άντα ήταν «η πρώτη προγραμματίστρια», πιθανόν κάποιος …Καϊάφας να είχε προηγηθεί της Άντας!
    # Αν η Μαρία ήταν η καλύτερη μαθήτρια του (εννοούμενου ως μικτού τμήματος) Ε1, τότε πιθανόν κάποιος Μάριος να της είχε φάει την πρωτιά!

    # Υ/Γ: Οι Θεοί του Ολύμπου ήταν 12, μολονότι οι 6 ήταν άρρενες Θεοί και οι 6 ήταν θήλεις (και …ελληνικότατες) Θεές!

  77. Avonidas said

    Ενα αναμφισβήτητο πλεονέκτημα με την κατάργηση της αλλαγής ώρας: θα σταματησει πια ο Αρκας να ποστάρει το ιδιο ηλιθιο σκιτσο καθε Οκτώβρη.

    (Ξέρετε ποιο εννοώ. Αυτό με τον παρουσιαστή που μας λεει να μην ξεχασουμε να βαλουμε τα ρολόγια μας 50 χρονια πισω. Απαράμιλλο χιουμορ που αξιζει να επαναλαμβανεται καθε χρόνο 🙄)

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    77: Δεν προλαβαίνει να σκεφτεί κάτι καινούργιο, χτυπάει διπλοβάρδιες στο «Πρώτο Φλέμα» και στο ιστολόγιό του, προεκλογική περίοδος γαρ. Η τενοντίτιδα είναι προ των πυλών. 😊

  79. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ,

    …μαύρα κουτιά .. κλπ.
    1. Τα λένε έτσι, γιατί άμα πέσει το αερόπλανο, συνήθως πιάνει και φωτιά, όποτε μαυρίζουν
    2. Γιατί μετά την πτώση, έχουν τα μαύρα τους τα χάλια
    3. Oνομάζεται έτσι γιατί αυτό ήταν το αρχικό χρώμα κατασκευής του

    Διαλιέχτιιι ! … 🙂 🙂

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    72: Ναι, αυτή η ταινία «ευθύνεται» για το δημοσιογραφικό στερεότυπο. Αλλά, στην περίπτωσή μας, το Καρπενήσι δεν θυμίζει, είναι τοπίο στην ομίχλη. Τοπίο στην ομίχλη θυμίζουν π.χ. τα Εξάρχεια, κάθε φορά που παίζουν οι ματατζήδες με τους κουκουλοφόρους.

  81. nikiplos said

    Το athleticism χρησιμοποιείται συχνά στη δημοσιογραφική γλώσσα για να περιγράψει όχι το ήθος ενός αθλητή, ούτε το πόσο προσιδιάζει το αθλητικό ιδεώδες. Συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει το αθλητικό σώμα, τη φυσική κατάσταση του αθλητού. Στη φωτογραφία – που άξιζε να μπει στο άρθρο, ανεξαρτήτως των σεξιστικών σχολίων των σαλιάρηδων – φαίνεται ξεκάθαρα το κάθετο σπαγκάτ που κάνει η φουτμπολίστρια…

  82. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν μας κακοφαίνονται οι τσαπατσουλιές των δημοσιογραφικών ιστότοπων, τι να πούμε όταν τις συναντάμε σε επιμελημένες εκδόσεις; Συγγραφέας η Κάλλια Μ. Χυτήρογλου, προλογίζει ενθουσιασμένος ο Νικήτας Κακλαμάνης, εκδόσεις Αγγελάκη, έκδοση υπό την αιγίδα του δήμου Αθηναίων και τίτλος «Αθήνα, παράθυρο στο χθες…». Διαβάζουμε, λοιπόν, στη σελίδα 17 «Και έρχεται η ώρα του Κίμωνα και του γιου του τού Μιλτιάδη». 😊 Εδώ δεν υπάρχει καν η δικαιολογία της πίεσης χρόνου.

  83. venios said

    62: Η αστρολογία;

  84. sarant said

    73 Μα, το women footy το μετέφρασαν «γυναικεία πόδια»!

    76 Την αναφερω αυτή την επιλογή στο άρθρο

  85. ΣΠ said

    67
    Αν ο Μητσοτάκης είπε ότι η Ντόρα Μπακογιάννη ήταν η καλύτερη υπουργός Εξωτερικών από καταβολής ελληνικού κράτους έχει δίκιο αφού ήταν η μόνη (θηλυκού γένους). Αυτό όμως σημαίνει ότι ήταν ταυτόχρονα και η χειρότερη.

  86. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/politiki/synenteyxeis/189209_den-epilegoyme-oyte-toys-goneis-oyte-toys-progonoys-mas-oyte-tin-taxi

    Εγώ λέω πως δεν επιλέγουμε ούτε τους γονείς, ούτε τους προγόνους μας, ούτε την τάξη μας.

    τι κακό κι αυτό, να έχεις γεννηθεί πλούσιος και ισχυρός και να μην σου επιτρέπεται να αλλάξεις τη μοίρα σου! Καθείς και το δράμα του σε αυτή τη ζωή.

  87. Γιάννης Ιατρού said

    85: 🙂 Η δυστυχία να έχεις αδελφό τον Κυριάκο

  88. Πάνος με πεζά said

    Καλησπέρα, και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους !

  89. Γιάννης Ιατρού said

    43: Είναι πάντως ένα ερώτημα, γιατί δεν έλαβαν μέρος περισσότεροι σ΄αυτό το πανηγύρι/διαβούλευση (έλλειψη ενημέρωσης, ενδιαφέροντος, άγνοια συνεπειών, καπέλωμα, τι;). Μετά (θα) λένε «qui tacet consentire videtur»….

  90. Ametanoitos said

    Τζιφακι ή γκιφακι;

  91. sarant said

    90 Kαλή ερωτηση, τι λένε οι άλλοι;

  92. π2 said

    86: Ναι, αλλά μεγάλωσε με τις αριστερές παρέες της αριστερής γιαγιάς του. Και η Ιντρακόμ είναι η μήτρα της ελληνικής υψηλής τεχνολογίας.

    Αλλά ας μη γίνομαι πολύ κακός. Έχω μια απορία μόνο. Αυτή η πολιτική κίνηση Κόσμος της οποίας είναι εκπρόσωπος και η οποία, κατά δήλωσή του, έχει δεκαετή δράση, πού είναι; Δεν βρίσκω τίποτε γι’ αυτήν. Το 2014 όταν κατέβηκε για δημοτικός σύμβουλος έλεγε ότι η εμπλοκή του στα κοινά είναι ο Ολυμπιακός και η ΜΚΟ που χρηματοδοτεί το Ίδρυμα Κόκκαλη.

  93. π2 said

    90: Εγώ λέω τζιφάκι, χωρίς κανέναν σοβαρό λόγο. Ίσως το γεγονός ότι υπάρχει κι άλλη λέξη που αρχίζει από τζιφ- κάνει τη λέξη τζιφάκι πιο βολική από το γκιφάκι.

  94. ΣΠ said

    90, 91
    Και τα δύο.
    https://en.wikipedia.org/wiki/GIF

  95. loukretia50 said

    93. τζίφος?

  96. Γ-Κ said

    Χμμμμ…

    Γιατί Καποβερντιανός και όχι ΚαΜποβερντινός; Ακρίβηναν τα «μ»; (Αστειάκι ήταν αυτό…)
    Επίσης, εκείνο το «α» πριν την κατάληξη;;; Αργεντινός ή Χιλιανός; Το «α» είναι γαλλοαγγλική επιρροή και καλό είναι να το κόψουμε.

    Κι εγώ «Νήσοι του Πρασίνου Ακρωτηρίου» (sic, στην καθαρεύουσα) το ήξερα, αλλά αφού το επίσημο όνομα είναι Κάμπο(υ) Βέρντε, τότε Πρασινοακρωτηριώτης ή Καμποβερντινός.

    Επίσης, Μπουργκινοαφασινός, Ακτοελεφαντουστιώτης, κατά τα Σαουδάραβας, Νεοσμυρνιώτης, Γιουγκοσλάβος… (μεταξύ σοβαρού και αστείου)

    Το atheticism θεωρώ ότι το μεταφράζουμε αθλητικότητα και από εκεί και πέρα ψάχνουμε «τι εννοεί ο ποιητής». Αν εννοεί αθλητική διάπλαση ή αθλητικό ήθος…

    Το αυστραλιανό ποδόσφαιρο μια χαρά μεταφράζεται αυστραλιανό ποδόσφαιρο, Όπως και το καναδικό ποδόσφαιρο, το αμερικάνικο ποδόσφαιρο, το γαελικό ποδόσφαιρο… Το «σκέτο» ποδόσφαιρο είναι το association football ή «ποδόσφαιρο των 11 κανονισμών του Κέμπριτζ». Στη Βρετανία υπάρχουν κάμποσα ακόμα ποδόσφαιρα, όπως το confedaration football των 9 κανονισμών του Ράγκμπι.

    Σοβαρό μεταφραστικό πρόβλημα έχουμε στοn τίτλο της FIFA. Φεντερασιόν ιντερνασιονάλ του;;; ασοσιέισον φούτμπολ > φουτμπόλ ασοσιασιόν…
    (Η UEFA πάει αλλιώς.)

  97. Γ-Κ said

    Ας το γράψω και αυτό, για την ιστορία. Οι 11 κανονισμοί του Κέμπριτζ:

    The Laws of the University Foot Ball Club

    1. This club shall be called the University Foot Ball Club.
    2. At the commencement of the play, the ball shall be kicked off from the middle of the ground: after every goal there shall be a kick-off in the same way.
    3. After goal, the losing side shall kick off; the sides changing goals, unless a previous arrangement be made to the contrary.
    4. The ball is out when it has passed the line of the flag-posts on either side of the ground, in which case it shall be thrown in straight.
    5. The ball is behind when it has passed the goal on either side of it.
    6. When the ball is behind it shall be brought forward at the place where it left the ground, not more than ten paces, and kicked off.
    7. Goal is when the ball is kicked through the flag-posts and under the string.
    8. When a player catches the ball directly from the foot, he may kick it as he can without running with it. In no other case may the ball be touched with the hands, except to stop it.
    9. If the ball has passed a player, and has come from the direction of his own goal, he may not touch it till the other side have kicked it, unless there are more than three of the other side before him. No player is allowed to loiter between the ball and the adversaries’ goal.
    10. In no case is holding a player, pushing with the hands, or tripping up allowed. Any player may prevent another from getting to the ball by any means consistent with the above rules.
    11. Every match shall be decided by a majority of goals.

    Προσέξτε ειδικά τον κανονισμό 8. Μπορείς να σταματήσεις την μπάλα με τα χέρια… Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από το 1848…

  98. loukretia50 said

    96. Burkina Faso , κάτοικος?
    «Το «α» είναι γαλλοαγγλική επιρροή και καλό είναι να το κόψουμε.»
    Αλίμονο! Εκτός από την αφασία, γίνεται και ΜπουργκινΑφασιΑνός

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    Λυσσάξατε με τον Κόκκαλη…Από πότε είναι παράξενο ένας ακτιβιστής οικολόγος να συμμετέχει σε ψηφοδέλτιο της ριζοσπαστικής αριστεράς; Και, εκτός αυτού, πληροί και άλλη μια προϋπόθεση για συμμετοχή στα
    ελληνικά ψηφοδέλτια της ευρωβουλής: είναι τέκνο «επωνύμου».

  100. Κιγκέρι said

    Μα σχεδόν 100 σχόλια κι ούτε ένα τραγούδι;

  101. Ametanoitos said

    Νομίζω πως το «τζιφάκι» που λέμε στην Ελλάδα οι περισσότεροι ακούγεται παράξενο έξω όπου προτιμούν το «γκιφ».

    Μια άλλη σημείωση. Εμείς στην σχολή (Πολυτεχνείο Πάτρας, Μηχ Η/Υ κ Πληροφορικής) «Είντα» την μάθαμε και όχι «Άντα».

  102. Γ-Κ said

    98
    Χμμμ… Είναι μια άποψη…

  103. sarant said

    101 Για τα κύρια πρόσωπα, όταν έχουμε και εμείς παρόμοιο ονομα, έχουμε μια τάση να μην ακολουθούμε 100% την προφορά -όσοι τουλάχιστο λέμε Λίζα Μινέλλι και όχι Λάιζα.

  104. Faltsos said

    90 η πρώτη σκέψη για το gif ήταν τζιφ για αγγλοαμερικάνους (τζι άι εφ) και γκιφ για τους Γερμανούς (Γκε ι εφ). Αλλά αφού το g είναι το αρχικό του grafic, μάλλον πρέπει όλοι να ομονοήσουν υπέρ του γκιφ.

  105. loukretia50 said

    Τι γίνεται όταν είναι
    A black cat wearing a black hat in the dark?
    Μήπως ολόγραμμα?
    (η απάντηση στο… *ιφ )

  106. Κιγκέρι said

    Εγώ πάντως την κόρη του λόρδου Βύρωνα την ήξερα Άδα από τα σταυρόλεξα!

  107. loukretia50 said

    105. σόρυ που βγήκε – ξέφυγε! (γάτα!)

  108. Faltsos said

    104 με καθυστέρηση είδα το λινκ του 94 και διορθώνω: θα έπρεπε, αλλά αν οι δημιουργοί του είχαν άλλη πρόταση ποιος νοιάζεται για τη γνώμη μου.

  109. … «Η επιλογή του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη (με τη λευκή ενδυμασία) για τον ρόλο του Αλσέστ ήταν ευφυής.» …
    Πράγματι, ο Αβαρικιώτης έχει τη λευκή ενδυμασία, αλλά δεν έχει αυτός τον ρόλο του Αλσέστ! …

    Νομίζω πως εδώ είναι το κλασικό δίλημμα αν η γενική είναι υποκειμενική ή αντικειμενική:

    «Η επιλογή του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη»

    εννοεί

    «Επέλεξε ο Κων. Αβ.»

    ή

    «Επελέγη ο / επέλεξαν τον Κων. Αβ.»;

    Από το συμφραζόμενα το πρώτο, αλλά από μόνο του 50/50.

  110. loukretia50 said

    109. «Η εμφάνιση του Κων.Αβαρικιώτη»
    όπως έλεγαν
    «Η εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη»

  111. Γς said

    80:

    > τα Εξάρχεια, κάθε φορά που παίζουν οι ματατζήδες με τους κουκουλοφόρους.

    Τα παιδιά οι Ματατζήδες παίζουν ή βγάζουν το ψωμί τους ρισκάροντας τη ζωή τους δάσκαλε;

  112. Γιάννης Ιατρού said

    104: μα κι αυτά τα τζ* στα αγγλικά μπερδεύουν ρε παιδί μου, άλλο Jane κι άλλο Gina 🙂

  113. Γς said

    58:

    Ο δεινόσαυρος, του δεινοσαύρου

    Μπαίνω (νεότερος – 30 χρόνια) στο λεωφορείο Τρεις Γέφυρες-Κυνοσάργους.

    -Δεινοσαύρους;

    -Κυνοσάργους!

    Τους κοιτάζω σαστισμένος τάχα μου.

    -Δεινοσαύρους;

    -Ναι, ναι Δεινοσαύρους!

    Και κάθισα σοβαρός σοβαρός στη θέση μου.

  114. Γιάννης Ιατρού said

    105: Τι, ποιά μαύρη γάτα;

  115. ΣΠ said

    101
    Έξω επίσης δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε μία προφορά:
    https://bits.blogs.nytimes.com/2013/05/23/battle-over-gif-pronunciation-erupts/

  116. … Η Ναταλί Λουαζό, Γαλλίδα υπουργός Ευρωπαϊκών Θεμάτων, είπε ότι έχει μια γάτα που τη λέει Μπρέξιτ, επειδή ζητάει φορτικά να βγει έξω, κι όταν της ανοίγει την πόρτα αρνείται να βγει. Κάποιοι έφτιαξαν και το σχετικό τζιφάκι. …

    Το τιτλοφορούμε

    Le chat et l’ oiseau»

    Η γάτα περιμένει ν’ ακούσει το Μπρέψιτ.

  117. … διαβάζουμε για έναν τυραννόσαυρο …

    Θυμίζουμε και τον τηγανόσαυρο.

  118. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πώς θα επιλέξουμε ποια ώρα θα κρατήσουμε; Με δημοψήφισμα; Υπάρχει περίπτωση νέου εθνικού διχασμού ανάμεσα σε θερινωρίτες και χειμερινωρίτες; Δηλώνω θερινωρίτης. 😎

  119. Με την μαύρη γάτα υπάρχουν πράγματι πολλές αναλογίες.
    Συμπληρώνω και της Βίκης στα προηγούμενα σχόλια.

  120. Avonidas said

    Υπάρχει περίπτωση νέου εθνικού διχασμού ανάμεσα σε θερινωρίτες και χειμερινωρίτες;

    Αυτό δεν είναι τίποτα. Υπάρχει ακόμα μεγαλύτερος κίνδυνος νέου ρήγματος στους κόλπους της Ορθοδοξίας, με τους Παλιορολογίτες να κανουν Ανάσταση 1 ωρα αργοτερα απ’ τους υπόλοιπους. 😎

  121. Πέπε said

    Για το γκιφάκι – τζιφάκι έχω ξαναδεί παλιότερη συζήτηση (νόμιζα εδώ αλλά μάλλον όχι), και τη θεώρησα λήξασα όταν κάποιος σχόλίασε: «Για μας στην Κρήτη δεν κάνει δοαφορά»!

  122. Πέπε said

    Όσο για τον εποικοδομητικό διάλογο σχετικά με τον χειμερινωριτισμό και τον θερινωριτισμό, η ψηφίδα που έχω να καταθέσω είναι ότι δε θα με χάλαγε να γίνεται μια φορά τον χρόνο μόνο αλλαγή ώρας, εκείνη που κοιμόμαστε μια ώρα παραπάνω. Την άλλη τούς τη χαρίζω.

  123. sarant said

    110-116-117 🙂

  124. Με την μαύρη γάτα κατά φωνή (από το σάιτ του Improbable Research) η υγρή (μπορεί και η βρεγμένη) γάτα.

  125. ΚΑΒ said

    116. Να δούμε τελικά πότε θα πετάξει το πουλί, αφού η γάτα δεν έχει όρεξη να το αρπάξει.

  126. ΣΠ said

    Αν κάθε χώρα επιλέξει ποια ώρα θα έχει, μπορεί να συμβεί οι χώρες της κεντρικής Ευρώπης, που τώρα έχουν την ίδια ώρα, να κάνουν διαφορετικές επιλογές και να προκύψει μωσαϊκό. Θα πρέπει να υπάρξει κάποια συνεννόηση.

  127. mitsos said

    Καλησπέρα
    Καλό πιάτο
    Με διασκέδασε ιδιαίτερα η περιφρόνηση του Μαρμαρινού και η επανεμφιση του Αβαρικιώτη ( και του Τζων Αυλακιώτη @110 Λου 🙂
    Έτσι είναι όμως οι ηθοποιοί μπορούν να εναλλάσσονται στους ρόλους τους … υπό την καθοδήγηση της δημοσιογραφίας ακόμα πιο εύκολα.

    Αλλά και το «τζιφάκι ή γκιφάκι;» και η επέκταση της συζήτησης στα κύρια ονόματα…
    μου θύμισε την παρακάτω σκηνή:

    Δάσκαλος: Ο Τζέιμς Βάτ ήταν Σκωτζέζος φυσικός που ….
    Μαθητής: Αποκλείεται κύριε . Κάποιο λάθος θα κάνετε. Γερμάνός θα ήταν . Αν ήταν Σκωτζέζος θα το έλεγαν Ουάτ …
    Δάσκαλος : Όπως τα λες είναι… λοιπόν η μονάδα ισχύος …

    Αλίμονο αν άνοιγε κουβέντα για το πως γράφονται και πως προφέρονται τα ονόματα των Φυσικών και των μονάδων

  128. Πάνος με πεζά said

    Eδώ αλλάζει το κλίμα, η ώρα μας μάρανε… Μύκονος έχει γίνει η Αθήνα, δυο μέρες !

  129. Γιάννης Ιατρού said

    Μεζεδάκια βέβαια σήμερα, αλλά και 30/3 και δεν είδα να τον θυμήθηκε κανείς…

  130. Triant said

    Αυτό που η κάθε χώρα θα αποφασίζει για την αλλαγή ή όχι της ώρας πρέπει να το σκέφτηκε κάποιος σαδιστής. Φαντάζεστε τι θα γίνει; Από κει που ξέραμε πόσες ώρες διαφορά έχουμε με κάθε χώρα, τώρα το καλοκαίρι θα γίνεται το έλα να δεις. Εδώ τους ήρθε να αφήσουν τις χώρες ελεύθερες. Το έχουν τερματίσει, λέμε.

  131. Avonidas said

    Από κει που ξέραμε πόσες ώρες διαφορά έχουμε με κάθε χώρα, τώρα το καλοκαίρι θα γίνεται το έλα να δεις.

    Δεν κατάλαβες. Κάθε χωρα θα διαλέξει, αλλά θα πρέπει να διατηρεί την ίδια ωρα χειμώνα-καλοκαίρι. Οπότε μια φορα, το πολύ, θα προσαρμοστούν οι διαφορές ωρας και τελείωσε.

    Και πολύ το κουρασαμε, δηλαδη. Και τι εγινε αν αντι για 1 ωρα διαφορα με την Ιταλια εχουμε 2, ή καμία; Θα χάσει η Βενετιά βελονι; 😋

    Ασε που θα το ρυθμίσει το θέμα η ελεύθερη αγορά, και καθε χωρα θα φροντίσει να κρατησει τη γνωστή της διαφορά ώρας, τουλάχιστον με τις χωρες που εχει σοβαρα παρε-δωσε.

  132. Μαρία said

  133. mitsos said

    @129 Για τον Ν. Μπελογιάννη έχεις αφαλώς δίκιο.
    …και εσύ όμως γιατρέ μου
    α) ούτε στο κουϊζ @79 απάντησες
    (για το μαύρο κουτί έχω μαύρα μεσάνυχτα,,, αλλά πιθανολογώ πως λέμε μαύρο επειδή περιέχει απαντήσεις που δεν γνωρίζουμε αν δεν το ανοίξουμε .
    β) Ούτε τον σεισμό σχολίασες
    μάλλον δεν είσαι στη γειτονιά
    αλλιώς θα είχες θεωρήσει το κούνημα άξιο σχολιασμού ( τήρησες σιγήν αρσακειάδος θα έλεγε ο ακατανόμαστος μαζί με τους Φωκαείς και τους Καλλιείς που σίγουρα ξέρουν από πανικό εξ αιτίας σεισμού αν πιστέψουμε την ετυμολογία του Μπαμπινιώτη και όχι του Σαραντάκου :),,, )

  134. Triant said

    131: Είσαι σίγουρος; Εγώ κατάλαβα ότι κάθε χώρα θα αποφασίσει αν θα αλλάζει ή όχι. Τουλάχιστον έτσι διάβασα.

  135. mitsos said

    @134 . Όχι αυτό που θα αποφασίσιί κάθε χώρα μόνη της είναι αν θα αλλάξει
    α) τελευταία φορά την ώρα τον Μάρτη του 2020 ( οπότε κρατά την θερινή ώρα για πάντα )
    ή
    β) τελευταία φιρά την ώρα τον Οκτώβρη του 2020 οπότε κρατά την χειμερινή ώρα

  136. Γς said

    116:

    >Le chat et l’ oiseau

    Πουλί [που πετάει] δεν έχουμε στο σπίτι.
    [ούτε πουλί, που να λαλάει, να τραγουδάει, υποφερτά. Με πιάνεις ε;]

    Εχουμε όμως ψάρια. Πολλά ψάρια. Σε ενυδρεία, αλλά και σε γυάλες.

    Οπότε Le chat et le poisson

    Ξεθάρρεψε το γατάκι που υιοθετήσαμε κι όλο τα χαλβαδιάζει.

    Σε μερικά μάλιστα άρχισε να βάζει και χέρι [πόδι]

  137. Γιάννης Ιατρού said

    133: Μήτσο’μ, να κάνει κανένα 10άρι σεισμό, να δεις πόσες χιλιάδες ώρες θα βάλουμε πίσω τα ρολόγια. Άσε που έχουμε και σεισμολόγους με 9-10 Ρίχτερ στο μυαλό.
    Όσο για το κουίζ, αφού δεν είπε κανένας κάτι, αύριο (σε μερικές ώρες 🙂 ) θα πω τι νομίζω.
    Δεν σου άφησα απορίες, ε; 🙂

  138. mitsos said

    Τελικά όλοι οι γιατροί έχουν ένα τρόπο να απαντούν, σε όλα χωρίς να δίνουν καμιά πληροφορία 🙂

  139. mitsos said

    @137
    Όσο για τον Προφήτη εκ Πάτρας … δεν έχει τρικυμία κάτω απο τη «σκούφια» του . Απλά είναι τηλεπερσόνα που πιστεύει πως δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα …

  140. ΚΩΣΤΑΣ said

    82 … «Και έρχεται η ώρα του Κίμωνα και του γιου του τού Μιλτιάδη». 😊 Εδώ δεν υπάρχει καν η δικαιολογία της πίεσης χρόνου.

    Κάν’ το λιανά, δεν το κατάλαβα!

  141. voulagx said

    #140: Κίμων ο Μιλτιάδου

  142. Γιάννης Ιατρού said

    139: Αν ήθελε δημοσιότητα έπρεπε να ισχυριστεί πως η αιτία του σεισμού ήταν η ομιλία της Φώφης στο συνέδριο του κιναλ 🙂

  143. ΣΠ said

    141
    Και ο πατέρας του Μιλτιάδη λεγόταν Κίμων.

  144. ΚΩΣΤΑΣ said

    141 Α! τα λέει αντίστροφα, ούτε εγώ το πρόσεξα! Ευχαριστώ!

  145. Γς said

    143:

    που είχε αδελφό τον Μιλτιάδη τον Πρεσβύτερο

  146. mitsos said

    @141 ναι αλλά εκτός από τον Πλούταρχο υπήρχαν και άλλοι Ιστορικοί που λένε πως ο Κίμων τηρούσε την παράδοση και έδωσε το όνομα του παππού στον πρώτο γυιο ( Τώρα αν ήταν ο Μιλτιάδης ο νεώτερος της Ισοδίκης ή αγνώστου μητρός … ή και πατρός δεν είναι θέμα Ιστορικών )

  147. Μαρία said

    143
    Βέβαια, ο πρεσβύτερος.
    Ο νόμος του Μέφρι για λαθοθήρες.

  148. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μπα, η συγγραφέας στον Μιλτιάδη και τον Κίμωνα που ξέρουμε όλοι αναφέρεται, αλλά για κάποιον μυστηριώδη λόγο τα μπέρδεψε. Αλλά οι επιμελητές γιατί υπάρχουν;

  149. sarant said

    135 Αυτό θα γίνει

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    147: Στον βρόντο το καρφί σου, Μαρία. Λες σε μια περιληπτική αναφορά στους ένδοξους Αθηναίους του παρελθόντος, μαζί με τον Σόλωνα, τον Κλεισθένη, τον Θεμιστοκλή, τον Αριστείδη, τον Περικλή, τον Πλάτωνα και τον Σωκράτη (αυτούς αναφέρει), να έβαζε και τον …πασίγνωστο μπαμπά του Μιλτιάδη;

  151. Triant said

    135,149: Πάσο λοιπόν, κακώς κατάλαβα. Υποθέτω ότι θα κρατήσουμε την χειμωνιάτικη γιατί αλλοιώς τον χειμώνα τα παιδιά θα πηγαίνουν σχολείο νύχτα (από τις 21/12 μέχρι 31/1 δεν θα ξημερώνει.πριν τις 8:30).

  152. # 142

    Μόνο σ’ εμένα το κινάλ θυμίζει το τρινάλ ; (κάτι σαν καυστική ποτάσσα, καθριστικό , δεν ήτανε )

    μαζί με το μπανάλ, χαλάλ(ι), κουτάλ(ι) κ.λ.π. θα μπορούσε στιχουργικώς να καταδείξει το χαλ(ι) των ζουρνάλ

    Δεν μπαίνω σε ξένα χωράφια παρά μόνο για να κόψω δρόμο

  153. Γς said

    147:

    >143 Βέβαια, ο πρεσβύτερος.

    πρεσβύτερος και Πρεσβύτερος

    Ο Κίμων [Κίμων Κοάλεμος] ο πατέρας του Μιλτιάδη είχε κι έναν αδελφό. Τον Μιλτιάδη τον Πρεσβύτερο

    147:

    >Ο νόμος του Μέφρι για λαθοθήρες.

    που κολλάει;

  154. Γς said

    153:

    >Ο Κίμων κλπ

    Ο Κίμων [Κίμων Κοάλεμος] ο πατέρας του Μιλτιάδη είχε κι έναν αδελφό. Τον Μιλτιάδη τον Πρεσβύτερο

  155. Γιάννης Ιατρού said

    152: Γιώργο στο ανάκτορο όλα ΟΚ;

    Το Τρινάλ: (cactoειδές βλέπω!), που το θυμήθηκες!!

  156. Γιάννης Κουβάτσος said

    >Ο νόμος του Μέφρι για λαθοθήρες.

    που κολλάει;
    Σ’ εμένα κολλάει, επειδή επισήμανα το λάθος. Λαθοθήρας, επειδή έχω την απαίτηση, όταν αγοράζω ένα βιβλίο, να μην περιέχει τέτοια χοντρά λάθη.

  157. Γς said

    156:

    Κάνε πιο πέρα!

    Μην μας κολλήσεις κι εμάς.

    Νόμιζα ότι αναφερόταν σε μένα. Οτι είχα κάνει λάθος με τον Πρεσβύτερο.
    Μετα κατάλαβα

  158. Pedis said

    # 150 – Λες σε μια περιληπτική αναφορά στους ένδοξους Αθηναίους του παρελθόντος, μαζί με τον Σόλωνα … και τον Σωκράτη (αυτούς αναφέρει), να έβαζε και τον …πασίγνωστο μπαμπά του Μιλτιάδη;

    Ειδικά με τον Σωκράτη δεν υπάρχει πρόβλημα … αν είναι εντελώς αδύνατον να μην αναφερθεί γράφεται ως ο του Πέτρου υιός και πατήρ.

  159. Γς said

    Κι όταν κατέβαινε στην πολιτική για πρώτη φορά ο μπαμπάς Βαρβιτσιώτης ήρθε στον Βύρωνα να βγάλει λόγο.
    Κι έπρεπε κάποιος να τον αναγγείλει.
    Πήρε λοιπόν το μικρόφωνο και είπε:

    -Και τώρα θα σας μιλήσει ο κι Ιωάννης Βαρβιτσιώτης δικηγόρος [κλπ] και Δικτάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

    Και με κυνήγαγε βαρβρίζοντας…

  160. Γς said

    155:

    Οχι τίποτα άλλο αλλά ο Πσαρας γράφει στην πόρτα του στο Γαλαξίδι «Ανάκτορο» σε γραμμικη Β κι αν το σκέπαζε καμιά λάβα, θα λέγανε μετά από καμιά χιλιάδα χρόνια ότι η Φωκίδα ήταν ακόμη στην Ύστερη Εποχή του Ορείχαλκου…

  161. # 155

    Δεν ξέρω, η κόρη μου ήταν Αθήνα σήμερα. Πάντως έμαθα πως είχε μικρή διάρκεια και κυρίως το επίκεντρο ήταν στην θάλασσα, ανοιχτά από την Βίδαβη, δηλαδή έξω από τον Κρισσαίο κόλπο, άλλα νερά και χώματα από εκεί. Τα βουνά εκεί είναι σαν φυσικό σύνορο, για να καταλάβεις ο Παυσανίας θεωρούσε άθλο την διαδρομή από τους Δελφούς στην Ναυπακτο λόγω της <a href="Visit W3Schools«>Χαμοπάσας – κάτι πολύ πιο άγριο από την Κακιά Σκάλα, κάνανε τρία χρόνια να φιάξουνε τον δρόμο, είναι το σημείο με τις τρεις στοές αν έχεις περάσει.

  162. Χαμοπάσα ,νυχτιάτικο !

  163. # 160

    Είσαι μεγάλη…

  164. Γς said

    163:

    Σηπία [κοινώς σουπιά] είσαι και φαίνεσαι!

  165. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

  166. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα Νίκο και γενικώς,
    για να δούμε αν η WP βλέπω πως δεν άλλαξε ώρα 🙂

    160 🙂 (Ρε Γς, οι κακιές γλώσσες λένε πως από τότε που γράφανε με γραμμική Β’ έχει κι ο ΠΑΟΚ να πάρει πρωτάθλημα)

    161: Ευτυχώς!

  167. Γιάννης Ιατρού said

    Χμ, μάλλον δεν άλλαξε ώρα η WP 😦

  168. sarant said

    167 Γι αυτο μπερδευόμαστε με κάθε αλλαγή ώρας, διότι η wp δεν αλλάζει

  169. Γς said

    Για να δούμε τι θα δούμε σήμερα 9:40 [ 8:40 wp]

  170. Γς said

    >δηλαδή απόψε το βράδυ θα κοιμηθούμε μια ώρα λιγότερο

    Εμείς, που όλη μέρα κοιμόμαστε…
    [και το βράδυ πάμε για ύπνο]

    169:

    Λαπαθώτης σήμερον.

  171. Γιάννης Ιατρού said

    160: …Ύστερη Εποχή του Ορείχαλκου..
    Μια παρατήρηση:
    Σε σχετικές αναφορές στα Αγγλικά κλπ., γενικά δηλ. εκτός Ελληνικών, αναφέραιται όντως ως late … Bronze age (= …Ορείχαλκου), αλλά στα Ελληνικά αναφέρεται ως ,,, Χαλκού

  172. Γιάννης Ιατρού said

    171: ..αναφέρεται.. (πάω για 2ο καφέ 😉 )

  173. Γς said

    >αλλά στα Ελληνικά αναφέρεται ως ,,, Χαλκού

    …ση!

    ηθοποιός, χρονογράφος, μεταφράστρια

  174. Γιάννης Ιατρού said

    168: Γι αυτό αλλού παίρνουν τα μέτρα τους εγκαίρως 🙂

  175. π2 said

    Έχουν γίνει πολύ της μόδας πια στο ελληνικό διαδίκτυο τα λογής λογής τεστ γνώσεων, ιδίως γλωσσικά και ιστορικά. Έχουν συχνά σημειωθεί εδώ μέσα προβληματικά γλωσσικά τεστ, να σημειώσω εγώ ένα ιστορικό: διαγώνισμα ιστορίας Α΄ Λυκείου, λέει, για την ελληνιστική ιστορία.

    https://mikropragmata.lifo.gr/snax_quiz/kouiz-ti-vathmo-tha-epairnes-s-afto-to-diagonisma-istorias-tis-a-lykeiou/

    Στις 20 ερωτήσεις, μετράω: 9 ιστορικά πολύ ή λίγο προβληματικές «σωστές» απαντήσεις ή/και επιλογή ερωτήσεων / απαντήσεων, 4 μεζεδάκια / κοτσάνες στην ιστορική ορολογία, 3 ασυνταξίες / τυπογραφικά λάθη / ακυρολεξίες.

  176. nikiplos said

    175@ ενδιαφέροντα τα κουίζ… δεν ξέρω τι είναι λάθη ή κοτσάνες, πάντως εγώ έπιασα 12 στα 20

  177. Pedis said

    Να το αφήσω εδώ. Μπορεί να ενδιαφέρει κανέναν (Δύτη …;)

    «An Archive of Atrocities»
    Mark Mazower

    https://www.nybooks.com/articles/2019/04/04/talat-pasha-archive-atrocities-armenia/

  178. Γιάννης Ιατρού said

    177: Ρε Πέδη,
    σκέτα τα βάζεις σύ; Βάλε και καμιά ελίτσα, κανένα τυράκι για τους πεινασμένους 🙂

  179. Pedis said

    # 178 – ρε συ, τι μεζές; αυτό είναι κύριο πιάτο!
    (Ωραίος!)

  180. Georgios Bartzoudis said

    84, sarant said: «…Την αναφερω αυτή την επιλογή στο άρθρο»

    # Ναι, απλώς ήθελα να δώσω έμφαση στο γεγονός ότι η υπόψη επιλογή είναι …αμούστακη!

  181. 29, 37, 167, 168: Πόσες φορές θα το πούμε: Settings, General Settings, Time Xone, διαλέγεις πόλη και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η πόρσε, ρυθμίζοντας όπως πρέπει χειμερινή και θερινή ώρα. Το μόνο που έχεις να αποφασίσεις είναι αν θα πας με Αθήνα ή με Λουξεμβούργο.

  182. π2 said

    176: Περιορίζομαι στα σημαντικότερα, αγνοώντας όλα τα τυπογραφικά
    – Ο Αντίπατρος αναγορεύτηκε στρατηγός αυτοκράτωρ (και όχι «επιμελής αυτοκράτωρ»… λολ) της Ευρώπης, όχι επειδή ήταν ο γηραιότερος, αλλά επειδή ήταν ήδη επιμελητής της βασιλείας (με αρμοδιότητα την Ευρώπη).

    – Αντίγονος και Δημήτριος ασφαλώς δεν αυτοαναγορεύτηκαν αυτοκράτορες, αλλά βασιλείς.

    – Αφήνοντας κατά μέρος ότι δεν έχει νόημα η φράση «χωρισμός των τεσσάρων βασιλειών» μετά την Ιψό, δεν καταλαβαίνω γιατί κύριοι αντίπαλοι ήταν Λυσίμαχος και Σέλευκος.

    – Είναι παραπλανητική υπεραπλούστευση να θεωρεί κανείς το οικονομικό σύστημα του ελληνιστικού κόσμου ενιαίο.

    – Το ότι έμποροι, τραπεζικοί και βασιλικοί υπάλληλοι αποτέλεσαν την αστική τάξη του ελληνιστικού κόσμου είναι θηριώδης αναχρονισμός.

    – Δεν υπήρχε εθνότητα «Σελευκίδες».

    – Είναι λάθος (και αναχρονιστικό) να θεωρούμε ότι το σελευκιδικό βασίλειο δεν είχε καθόλου συνοχή.

  183. voulagx said

    #176 @Νικιπλος: Επιασα 16/20! Σ΄εσκισα 🙂 αλλά θα συμφωνησω με το σχολιο #175 του Π2. Το τεστ, ετσι οπως ειναι διατυπωμενο, ειναι μια μπουρδα.

  184. Pedis said

    # 175 – χαρά στο κουράγιο σου Πιδύε να συνεχίσεις όταν βλεπεις από την πρώτη ερώτηση:

    Τέσταρε τον εαυτό σου! -> ήτοι, αυτοτεστώσου!

    1. «Ελληνίζω» σημαίνει…

    Ζω στην Ελλάδα

    Συμπεριφέρομαι σαν Έλληνας

    Είμαι από την Ελλάδα

    Άκου να ρωτά τι σημαίνει ελληνίζω και σε εισαγωγικά και με τι επιλογες για απάντηση!

  185. Μαρία said

    Τη πατρίδα και τη πόρτα προφέρουν κυρίως οι σλαβόφωνοι. Α και ο Θεοδωράκης ο Σταύρος.

  186. 174, 😀

  187. sarant said

    182 Πολύ πρόχειρο κουίζ, πράγματι -αλλά το συγκεκριμένο σάιτ διακρίνεται για την προχειρότητά του.

  188. Γιάννης Ιατρού said

    185: Νά, κάτι τέτοια γίνονται και μετά…..

  189. Μαρία said

    188

  190. Pedis said

    # 185 – Α, φαίνεται ότι έχει πειστικότατο πολιτικό σχέδιο και πρόγραμμα και όραμα … και ειλικρινεστάτα παθιασμένο και γνήσιο πλασάρισμα στους ψηφοφόρους – πώς το λένε, κατάθεση ψυχής.

    Σα δεν ντρέπεται καθηγητής άνθρωπος …

  191. Πέπε said

    185
    > > Τη πατρίδα και τη πόρτα προφέρουν κυρίως οι σλαβόφωνοι.

    Δηλαδή αυτό υπάρχει ως μακεδονικός ιδιωματισμός; Όταν λες «κυρίως», σε ποιους άλλους;

    Έτσι πρόφερε η γιαγιά μου η Σαλονικιά. Δεν είχε καμία σχέση με σλαβόφωνους – θεωρητικά είχε με Βλάχους, αλλά αμφιβάλλω αν σωζόταν η βλαχοφωνία στην οικογένεια μέχρι τα παιδικά της χρόνια, οπότε στην πράξη ήταν καθαρά ελληνόφωνη. Αλλά έτσι όπως το θέτεις, αναρωτιέμαι αν είναι κάτι που μπορεί να υπήρχε γενικώς στη Θεσσαλονίκη στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Νομίζω ότι σήμερα η τυπική σαλονικιώτικη προφορά είναι τη mbατρίδα, με σαφές το ένρινο.

    Εντωμεταξύ, επειδή επί πολλά πολλά χρόνια δεν είχα ακούσει κανέναν άλλο να τα λέει έτσι, με ξένιζε πολύ αυτή η προφορά της. Δε νομίζω να βρεθεί παιδί που να ενοχλείται ξεκάθαρα από κάτι στην προσωπική ομιλία της γιαγιάς του, αλλά σίγουρα δε μου γεννούσε την τρυφερή συμπάθεια που ένιωθα για άλλες ιδιαιτερότητες του λόγου της.

  192. Νίκος Κ. said

    Μια και κάποιοι ασχολήθηκαν με την πολιτική πλευρά του κ. Τσελέντη, εγώ θα προβάλω την επιστημονική και τις σχετικές, πρόσφατες, προβλέψεις του:

    10 Φεβρουαρίου 2019
    Προειδοποιήσεις Τσελέντη για σεισμό 6 Ρίχτερ στη Δ. Ελλάδα
    https://www.in.gr/2019/02/10/greece/proeidopoiiseis-tselenti-gia-seismo-6-rixter-sti-dytiki-ellada/

    Την εκτίμηση ότι η σεισμική δόνηση των 5,2 Ρίχτερ που σημειώθηκε στις 5 Φεβρουαρίου στη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου, κοντά στην Πρέβεζα, δεν ήταν ο κύριος σεισμός κι ότι θα πρέπει να αναμένουμε μια ισχυρή δόνηση της τάξης των 6 Ρίχτερ στη δυτική Ελλάδα, επισημαίνει ο καθηγητής Σεισμολογίας, Άκης Τσελέντης, απαντώντας, σε όλους όσους τον κατηγορούν ότι προκάλεσε πανικό στους πολίτες.

  193. Μαρία said

    191
    Ιδιωματισμός η προφορά ανθρώπων που δεν έχουν μητρική τα ελληνικά;
    Στους άλλους που ξέρω φαίνεται για λάθος υπερδιόρθωσης.

  194. Μαρία said

    190
    Πέρασε κι απο άλλα στάδια.
    Το 2011 ξεκίνησε πέφτουλας https://twitter.com/atselentis/status/141863223287746562
    το 2015 ήταν αντιμνημονιακός https://twitter.com/atselentis/status/141863223287746562
    Ο πατριωτισμός του εικάζω οτι χρονολογείται απο το 2016 https://www.iefimerida.gr/news/307681/exallos-o-seismologos-tselentis-toy-zitoyn-piso-misthoys-23000-eyro-gia-adikaiologiti

  195. Pedis said

    Νικοκύρη, άνοιξε τη φάκα, σε παρακαλω.

  196. Γιάννης Ιατρού said

    194: Το 2011 & 2015 είναι ίδια 🙂
    αυτό;

  197. Μαρία said

    196
    Όχι, ργτ. Αυτό https://twitter.com/atselentis/status/600414320003051520 για να του θυμίζει οτι είναι ηλίθιος.

  198. Μαρία said

    196
    Πρόκειται για εσωτερικό ελληνικό θέμα και άπτεται στην ίδια τη Φώφη (Γεννηματά) να αποφασίσει.
    https://www.thepressproject.gr/article/139775/

    Στα γερμανικά έδωσε τη συνέντευξη ο Τιμ.; Μήπως την έδωσε στα αγγλικά και είπε is up to Fofi ;

  199. Pedis said

    -> 195 – καλημερα Ν/κύρη, δεν βρήκες τίποτα στη φάκα;

  200. sarant said

    200 Αυτό βρήκα. Και στο ερώτημά σου, ο Τσελέντης χρειάζεται τους σταυρούς.

  201. Pedis said

    δεν καταλαβαίνω, αφού δεν χρειάζεται σταυρό προς τι τόση αυτογελοιοποίηση;

  202. Pedis said

    # 200 – Ωχ, σωστά! Είμαι ασυγχώρητος.

    Επομένως, εξηγείται η στάση του Τσελέντη …

    πάλι καλά: διότι άλλο χαζός κι άλλο ηλίθιος (-> 197).

    Μάλιστα, τώρα εξηγώ για ποιο λόγο βλέπω εδώ κι εκεί να (αυτο)προμοτάρονται με συνεντεύξεις οι διάφοροι τυχάρπαστοι της πολιτικής σοουμπίζ.

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μαλάκυνση αμφότεροι; 😯
    https://www.protothema.gr/greece/article/878137/leuteris-papadopoulos-ti-mursini-loizou-tin-eho-vaftisei-einai-msmeni/

  204. sarant said

    203 Και αλλιώς το λες, αλλά μάλλον καλύτερο είναι όπως το χαρακτήρισες.

  205. Γιάννης Ιατρού said

    Να κεράσω μεταφραστικό μεζεδάκι του ιστότοπου του Χατζη*:
    … προκειμένου να παρακολουθήσουν μια σκηνή από την νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ανήλικοι στο δωμάτιο» [Adults in the Room] 🙂

  206. Μαρία said

    205
    Το υποδύομαι τώρα το λένε ντύνομαι;

    …τον Ψαρρά να ντύνεται τον δικηγόρο του.

  207. sarant said

    206 Έλα ντε!

  208. ΚΩΣΤΑΣ said

    Με γαργαλάει η γλώσσα μου και θα το πω. Κατά καιρούς και μέχρι σήμερα, Μίκης Θεοδωράκης, Μανώλης Γλέζος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Κώστας Γαβράς…. και όποιος άλλος, παλιός και ένδοξος, δεν είναι σήμερα με τον Σύριζα, είναι για τα μπάζα; Τόση μεγαλοψυχία και αντικειμενικότητα;

    Δεν έχω κανένα λόγο να τους υπερασπιστώ ιδεολογικά, αλλά απολαμβάνουν τον σεβασμό μου και για ορισμένες από τις δράσεις τους και την ευγνωμοσύνη μου.

  209. Μαρία said

    203
    «Εσύ δεν είσαι, παλιομαλάκα, αυτός που πήγε κι έκανε ταινία την τσούλα τη Φλέρυ Νταντωνάκη;»
    https://www.koutipandoras.gr/article/leyteris-papadopoylos-kritiki-antonis-boskoitis

  210. sarant said

    208 Πάντως, για τον Γλέζο δεν θυμάμαι να έχει γραφτεί εδώ κάτι αρνητικό. Ούτε για τον Γαβρά ο οποίος, έτσι κι αλλιώς, δεν τοποθετείται σχετικά με ελληνικά πολιτικά κόμματα.

  211. Πέπε said

    @203:
    Με το συμπάθειο αλλά η συνέντευξη του Παπαδόπουλου είναι εμετός. Και δεν εννοώ μόνο την αθυροστομία: κι αυτή είναι εμετική, αλλά στην τελική δεν παύει να είναι ένας τρόπος να πεις αυτά που θες να πεις. Τα οποία εν προκειμένω είναι εμετικά.

    Εύλογο και σεβαστό να απολαμβάνει τον σεβασμό σου και την ευγνωμοσύνη σου, αλλά, υποθέτω, δεν είναι λόγω της συγκεκριμένης συνέντευξης.

  212. ΚΩΣΤΑΣ said

    210 Δεν αναφέρομαι σε σχολιαστές εδώ, αλλά κυρίως στον Σύριζα ως κόμμα και σε έντυπα και μέσα που τον εκφράζουν.

  213. Aghapi D said

    211 Μα τόσο εμετός που νόμιζα σχεδόν πως είναι πρωταπριλιάτικη πλάκα

  214. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    211 – Το 1976 οργισμένος δεκαπεντάχρονος επηρεασμένος από το πανκ, έβαφα τα μαλιά μου κόκκινα μπλέ και πράσινα και θεωρούσα τους Σέξ Πίστολς κλπ, επαναστάτες, το 1977 αντιλήφθηκα (ελέω Εύας, νάναι καλά όπου κι αν βρίσκεται) ότι όλοι αυτοί ήταν δήθεν και τα οικονομούσαν από αυτό εκμεταλλευόμενοι (μέσω των εταιρειών που τους προωθούσαν) την οργή τον καταπιεσμένων νέων σαν κι εμένα ανά τον κόσμο, που όμως είχαμε γίνει γραφικοί (και με τα χρόνια μόδα) και καθόλου δεν ενοχλούνταν το σύστημα από μας.
    Από τότε αποσύνδεσα τους όποιους καλλιτέχνες από το έργο τους κι έπαψα να τους θαυμάζω και να ταυτίζομαι μαζί τους, θαυμάζω μόνο τα έργα τους που από την στιγμή που τα δημοσιοποιούν, (πόσο μάλλον όταν κερδίζουν χρήματα από αυτά) δεν τους ανήκουν αποκλειστικά.
    Η ιστορία, είναι γεμάτη από ελεεινά ανθρωπάκια με σπουδαίες δημιουργίες.

  215. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ο δικός μου κώδικας μου επιβάλλει να δείχνω έναν σεβασμό σε ανθρώπους που αγωνίστηκαν στη ζωή τους, πρόσφεραν στην κοινωνία και κάτι πήρα – απόλαυσα κι εγώ από τα έργα τους.

    Και έρχομαι συγκεκριμένα στον Λ. Παπαδόπουλο. Κι εμένα δεν μου άρεσε η συνέντευξή του. Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι δεν ακούσαμε από ένα πνευματικό άνθρωπο αυτά που προσδοκούσαμε. Φάνηκε κατώτερος των περιστάσεων. Μια τέτοια κριτική θα ήταν αντικειμενική και σωστή. Όταν όμως είναι ισοπεδωτική και τρισχειρότερη από την ίδια τη συνέντευξη, τότε εμένα ο νους μου πάει αλλού. Και πάει αλλού γιατί αυτό το βλέπω μόνο σε πρόσωπα που δεν είναι με τον Σύριζα.

    Κάνω λάθος; Ίσως! Για την ώρα όμως αυτό νομίζω και λέω την γνώμη μου με παρρησία, χωρίς φόβο και πάθος.

  216. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάνεις λάθος, Κώστα. Δεν υπάρχουν κομματικά κίνητρα εδώ. Δεν σκεφτόμαστε όλοι κομματικά, ίσως γιατί δεν ανήκουμε σε κόμμα. Άλλο έχω πολιτική άποψη και ψηφίζω στις εκλογές, όπως έχω δικαίωμα και υποχρέωση, και άλλο ανήκω σε κόμμα και καθορίζω βάσει αυτού τη στάση μου απέναντι στα πράγματα. Η συνομιλία Δανίκα-Παπαδόπουλου είναι αηδιαστική. Διάβασα μόνο την αρχή και σταμάτησα, γιατί με φλόμωσε η μ@@@ίλα. Δεν είμαι σεμνότυφος, απλώς προσβλήθηκε η αισθητική μου από τον δημόσιο διάλογο δύο παλίμπαιδων, διάλογο που δεν τον ακούς ούτε σε παρέα ξελιγωμένων πιτσιρικάδων. Ο χαρακτηρισμός μαλάκυνση δεν ήταν προσβλητικός, απλώς προσπάθησα να βρω κάτι για να δικαιολογήσω αυτή την αηδία.

  217. Μαρία said

    Το 1992 οι χαμουτζήδες ανακάλυψαν οτι στην Ελλάδα ζούσαν και σλαβόφωνοι.
    Τώρα ανακαλύπτουν οτι στη Θεσσαλονίκη υπάρχει και στρατιωτικό αεροδρόμιο στη Μίκρα. Την επόμενη φορά μπορεί να μάθουν και το Σέδες. https://twitter.com/naftemporikigr/status/1113116702039048192

  218. ΚΩΣΤΑΣ said

    216 Γιάννη, δεν είναι προσωπικό το θέμα, μην το βλέπεις έτσι. Όσες φορές δημόσια πρόσωπα και δη προερχόμενα από τον χώρα της αριστεράς, έκαναν κριτική στον Σύριζα ή τον Τσίπρα, υπέστησαν την ίδια απαξιωτική κριτική. Δες και Μίκης…. κλπ που αναφέρω στο σχόλιο # 208.

  219. Πέπε said

    Κώστα, συγγνώμη αν επαναλαμβάνομαι αλλά όποιον λέει τις χυδαιότητες που διαβάσαμε στη συνέντευξη, ακόμη κι αν διατυμπάνιζε ότι ο καλύτερος πρωθυπουργός είμαι εγώ (ο Πέπε), θα τον χαρακτήριζα όπως τον χαρακτήρισα (ή μάλλον τα λόγια του, όχι τον ίδιο -γιατί έχει πει / γράψει και καλύτερα…).

    Δηλαδή αν ήμουν συριζαίος με την έννοια που περιγράφει ο Γιάννης (#216) τον ανήκοντα σε κόμμα, και ο Παπαδόπουλος επίσης, θα έπρεπε να αισθανθώ κολαλευμένος που συνανήκουμε; Να βγουν πάραυτα οι γνωστοί Πασόκοι του ιστολογίου να μας πουν αν οι ίδιοι αισθάνθηκαν κολακευμένοι. (Αν δε διάβασαν τη συνέντευξη, να τη διαβάσουν αμελλητί.)

  220. ΚΩΣΤΑΣ said

    219 Πέπε, δες από το λινκ του σχολίου # 209

    « Όλο αυτό εμένα δε με παραπέμπει σε πολιτισμό, αλλά σε ένα λιγδιασμένο μπλε μπατσικό (και ουχί πράσινο) πουκάμισο, απ’ αυτά τα αμάνικα, σταμπαρισμένο από πασοκική ιδρωτίλα. Μπλιαχ!»

    «Λέω να δωρίσουμε τον εγκέφαλο του Λευτέρη Παπαδόπουλου στην επιστήμη, να εξακριβώσει το μυστήριο ώστε να βρεθεί τρόπος στο μέλλον να παράγουμε »ποιητές» χωρίς σε κάποιο σημείο να επέρχεται εκφυλισμός των πάντων».

    Όσοι κριτικάρουν τον Λ.Π. μπορούν να πουν τα ίδια με ευπρεπέστερο τρόπο. Και θα μπορούσαν να προσθέσουν ότι ο Λ.Π. δεν είναι μόνο ή ατυχής αισχρολεκτική συνέντευξη, αλλά και ένας μεγάλος στιχουργός που μας χάρισε στιγμές απόλαυσης στη ζωή μας. Δεν διαγράφεται όλη η ζωή του από μια συνέντευξη ή από τις κατά καιρούς αισχρολογίες του. Θα μπορούσαν να επισημανθούν ως ένα αδύνατο σημείο του χαρακτήρα του. Όλοι έχουμε τα καλά και τα άσχημα.

    Δεν θέλω να σε πείσω, απλά δίνω πιο ξεκάθαρα τη δική μου γνώμη. Επειδή νομίζω ότι έγινα κουραστικός, σταματώ εδώ και δεν θέλω να επανέλθω.

  221. Γ-Κ said

    206
    «Το υποδύομαι τώρα το λένε ντύνομαι;»

    Κάτι παρόμοιο συζητάνε εδώ και 2.000 χρόνια Χαλκηδονιακές και μη Χαλκηδονιακές εκκλησίες…

  222. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάποτε, όμως, Κώστα, και οι δημιουργοί, που θεωρούνται και πνευματικοί ταγοί, θα πρέπει να κσταλάβουν ότι έχουν την ευθύνη να προάγουν τον πολιτισμό και με τον δημόσιο λόγο τους. Δεν γίνεται να μιλούν σαν ξαναμμένοι έφηβοι και σαν πολιτικοί χουλιγκάνοι. Ο απαράδεκτος λόγος του Παπαδόπουλου δικαιολογεί και τη σκληρή κριτική των λεγομένων του αλλά και του ίδιου. Στο κστω-κάτω ένας καλός στιχουργός είναι, δεν είναι κάνα ιερό τέρας, δεν είναι ο Σολωμός.

  223. sarant said

    212 Δεν ξέρω αν είναι ΣΥΡΙΖΑ ο Μποσκοϊτης, αλλά πάντως δεν «τον εκφράζει». Η αντίθεση η δική μου, ας πούμε, με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο αφορά αποκλειστικά θέματα αισθητικής και σεξισμού -και τη μεγαλύτερη ευθύνη τη ρίχνω στον Δανίκα.

    Διότι σε στενά πολιτικά θέματα, αν διαβάσεις τη συνέντευξη προσεχτικά θα δεις ότι ο ΛΠ μάλλον ΣΥΡΙΖΑ θα ψηφίσει αφού επικρίνει το ΚΙΝΑΛ -και πάντως επικροτεί τη Συμφωνία των Πρεσπών, κι αυτό εμένα, σε πολιτικό επίπεδο, μου αρκεί. Αλλά δεν μπορώ να προσπεράσω τη χυδαιότητα.

    Και ξαναλέω ότι η βασική ευθύνη είναι στον Δανίκα.

  224. Πέπε said

    @220:
    > > Όσοι κριτικάρουν τον Λ.Π. μπορούν να πουν τα ίδια με ευπρεπέστερο τρόπο.

    Συμφωνώ. Μπορεί να επικαλεστεί το ελαφρυντικό ότι αγανάκτησε από τη συμπεριφορά του ΛΠ, ενώ τη συμπεριφορά του ΛΠ δεν την προκάλεσε τίποτε, ξεκίνησε σε όλα τα αναφερόμενα παραδείγματα ξαφνικά και ουρανοκατέβατα. Αλλά, με ή χωρίς ελαφρυντικά, έχεις δίκιο.

    > > Δεν διαγράφεται όλη η ζωή του από μια συνέντευξη ή από τις κατά καιρούς αισχρολογίες του.

    Βαριέμαι να το ξαναδιαβάσω, αλλά νομίζω ότι το σημείο που λες αναφέρεται.

    ΣΥμφωνώ και με το #222 περί ευθύνης.

  225. spiral architect 🇰🇵 said

    Υπάρχει αθλητικογράφος Άρης Γάτας, αλλά και τούτη εδώ έχει επώνυμο που εμπνέει.

  226. loukretia50 said

    206. «το υποδύομαι το λένε τώρα ντύνομαι»
    Μα σύμφωνα με το πνεύμα της εποχής, θάλεγε κανείς ότι οι υποκριτές μπαίνουν «στα παπούτσια του άλλου» για να είναι καλοί στο ρόλο τους… !

  227. loukretia50 said

    226. (φσσσστ! έφυγε…)
    ενώ άλλοι ντύνονται δικηγόροι – όπως λέμε μασκαράδες.
    Η υποκρισία παραμένει σταθερή.

  228. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Νινέτα Γαλή, με τον συνδυασμό του Γιώργου Γατούλη.

  229. Μαρία said

  230. Γιάννης Ιατρού said

    229: Εγώ αρχικά «ψόφησε» κατάλαβα !

  231. # 225

    Εγώ τα έχω με την ονομασία του συνδυασμου, σαν καθαρευουσιάνος θα προτιμούσα το Αρχή ΔΙΑ την Αττική που ίσως είναι και πραγματολογικά πλησιέστερο στην αλήθεια !

  232. Ελένη said

    Το 1 Handred Kisses είναι λογοπαίγνιο και όχι ανορθογραφία (είναι κρέμα χεριών)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: