Μεζεδάκια Θεσσαλονίκης
Posted by sarant στο 11 Μαΐου, 2019
Τα ονομάζω έτσι όχι επειδή παρασκευάστηκαν στη συμπρωτεύουσα παρά επειδή εγώ βρίσκομαι αυτες τις μέρες στη Θεσσαλονίκη. Και επειδή είμαι εκτός έδρας, ίσως η πιατέλα να μην έχει τόσα πολλά όσο συνήθως.
* Διαβάζω «χορηγούμενη» ανακοίνωση (πες διαφήμιση) στο Φέισμπουκ, που με παρακινεί να «υιοθετήσω μια νάρκη που μυρίζει αρουραίο». Μυρίζει σαν αρουραίος δηλαδή; Δεν θα είναι και πολύ εύοσμη.
Mπα, το μεταφραστήρι φταίει. Μου ζητούσαν να «υιοθετήσω» a landmine-sniffing rat δηλαδή ένα ποντίκι που έχει εκπαιδευτεί να οσφραίνεται νάρκες.
Όταν λέμε «να υιοθετήσω» εννοούμε να πληρώσω κάποια χρήματα. Αλλά νομίζω πως καλύτερα θα ήταν να το πουν «ποντίκι» ή «ποντικάκι», αρουραίο δύσκολα θα πειστεί να υιοθετήσει κανείς.
Βεβαια, γι’ αυτές τις αποχρώσεις χρειάζεται, προς το παρόν τουλάχιστον, ανθρωπάκι -δεν φτάνει το μηχανάκι.
* Γουστόζικο μεταφραστικό μαργαριτάρι σε μια πολύ ανησυχητική είδηση.
Διαβάζω άρθρο για ένα νέο είδος διαφημίσεων που σχεδιάζει να δημιουργήσει μια ρωσική εταιρεία, να προβάλλει διαφημιστικά μηνύματα στον ουρανό -θα σηκώνουμε το βλέμμα προς τον ουρανό τη νύχτα κι αντί να βλέπουμε τη σελήνη και τ’ αστέρια θα βλέπουμε τη διαφήμιση της Πέπσι Κόκα, εντελώς δυστοπική προοπτική.
Ελπίζω να μην ευοδωθούν σύντομα οι προσπάθειες, αλλά ας δούμε και το μαργαριτάρι. Γράφει λοιπόν το άρθρο ότι:
Οι διαφημίσεις θα είναι ορατές για μερικές ώρες κατά τη διάρκεια του 24ώρου, και μόνο τη νύχτα ή πολύ νωρίς το πρωί, με τη ρωσική εταιρεία να σχεδιάζει να τις λανσάρει το 2021. Οι μελετητές, πάντως, προειδοποιούν ότι αυτό ίσως να κάνει τα αστέρια λιγότερο ορατά εξαιτίας των ελαφριών ρύπων από τους δορυφόρους.
Ελαφριοί ρύποι; Και γιατί να εμποδίζουν οι ελαφριοί ρύποι την ορατότητα των αστεριών; Κάτι άλλο συμβαίνει -και θα το μαντέψατε. Το πρωτότυπο θα έλεγε because of light pollution, και αυτό το light pollution θα μπορούσε θεωρητικά να μεταφραστεί «ελαφρά ρύπανση» αλλά στην προκειμένη περίπτωση είναι ασφαλώς η «φωτεινή ρύπανση» (ή φωτορύπανση), που θα προέρχεται από τις διαφημίσεις αυτές.
* Σε άρθρο της Λάιφο για τις αρχιτεκτονικές προτάσεις για την ανακατασκευή της Νοτρ Νταμ διαβάζουμε ότι οι προτάσεις αφορούν «το νέο κωδωνοστάσιο» της Νοτρ Νταμ.
Όχι όμως. Το αρχιτεκτονικό στοιχείο που κάηκε, τα είπαμε και τότε, είναι το βέλος ή ο οβελός (και οι δυο όροι χρησιμοποιούνται: flèche στα γαλλικά, spire στα αγγλικά). Τα κωδωνοστάσια της Νοτρ Νταμ είναι οι δυο πύργοι μπροστά και ευτυχώς δεν τα κατέστρεψε η φωτιά.
* Δεν έχω ακόμα σχολιάσει την ανακοίνωση για τη συνεργασία του Φέισμπουκ με τα Ελληνικά Χόαξες. Θα το ξέρετε ότι ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέθεσε στον γνωστό ιστότοπο να ενεργούν ως εξακριβωτές στοιχείων (fact checkers ελληνιστί) για αναρτήσεις στο Φέισμπουκ. Η είδηση έγινε δεκτή με επικρίσεις από κυβερνητικά στελέχη και από ειδησεογραφικούς ιστοτόπους. Εδώ περιορίστηκα στο να γράψω ότι εγώ δεν θα έκανα τη δήλωση που έκανε ο υφυπουργός Λευτέρης Κρέτσος.
Το βασικό πρόβλημα με την ανεξαρτησία των Χόαξες είναι η συνεργασία τους με την Άθενς Βόις, ένα έντυπο που κάθε άλλο παρά αμερόληπτο και ανεξάρτητο είναι. Από την άλλη, δεν πρόκειται για μια ομάδα ερευνητών που συγκροτήθηκε χτες. Έχουν πολύχρονη ιστορία στην ανασκευή μύθων και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και με βάση αυτό το ιστορικό θα κριθούν. Και με βάση αυτό το ιστορικό, νομίζω πως μέχρι στιγμής τα φάλτσα τους είναι σχετικά λίγα και οι επιτυχημένες έρευνές τους πάρα πολλές. Επειδή κι εγώ ασχολούμαι με την ανασκευή μύθων, βέβαια με έμφαση στους γλωσσικούς μύθους, θεωρώ συμπολεμιστές την ομάδα των Χόαξες. Άλλωστε, συχνά αναδημοσιεύουν άρθρα μου ή παραπέμπουν σε αυτά και αρκετές φορές ζητούν τη γνώμη μου ή βοήθεια για κάποιο θέμα, γι’ αυτό και θα δείτε το όνομά μου να συμπεριλαμβάνεται στους επιστημονικούς συμβούλους της ομάδας. Μια κριτική που έχω να κάνω στα Χόαξες είναι ότι κακώς ασχολούνται με θέματα που έχουν ισχυρή πολιτική διάσταση (αν και όλα τα θέματα έχουν πολιτική διάσταση) όπως π.χ. τα σχετικά με την γλυφοσάτη. Η προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι (και είναι, σε μεγάλο βαθμό) στην ανασκευή παραποιήσεων της πραγματικότητας.
Τέλος πάντων, το θέμα αυτό αξίζει ξεχωριστό άρθρο. Και θα περιμένω να δω τα πρώτα απτά δείγματα γραφής της νέας συνεργασίας -πώς δηλαδή θα αντιμετωπίζονται τα φέικ νιουζ στο Φέισμπουκ.
* Τότε γιατί τα έγραψα όλα αυτά; Τα έγραψα ως εισαγωγή, ας πούμε, και για να προλάβω ενδεχόμενα σχόλια, για το επόμενο μεζεδάκι της πιατέλας, που εντοπίζεται στη μετάφραση της ανακοίνωσης για τη συνεργασία ΦΒ-Χόαξες:
Η Laura Bononcini, Διευθύντρια Δημόσιας Πολιτικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε:
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε σήμερα τη συνεργασία μας στην Ελλάδα με τα Ellinika Hoaxes με βάση την προτεραιότητά μας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και τη διασπορά ψευδών ειδήσεων στο Facebook και στην Ελλάδα, εν όψει των προσεχών Ευρωεκλογών.»
Ώστε το ΦΒ έχει προτεραιότητα α) την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και β) τη διασπορά ψευδών ειδήσεων; Προφανώς όχι, χρειαζόταν γενική στο δεύτερο σκέλος: και της διασποράς ψευδών ειδήσεων.
(Ωστόσο, καλοδεχούμενα είναι τα σχόλιά σας και επί της ουσίας).
* Η φωτογραφία της ταμπέλας προέρχεται από κάποια τουρκική πόλη και δεν νομίζω να είναι φωτοσοπημένη.
Ανάμεσα στα αξιοθέατα της πόλης συγκαταλέγεται και το Hayvan Pazarι, το παζάρι των ζώων.
Το κακό είναι ότι στα τουρκικά η Κυριακή λέγεται επίσης Pazar, οπότε το μεταφραστήρι που (μάλλον) έκανε τη μετάφραση διάλεξε αυτή τη σημασία κι έτσι το είπε Animal Sunday, Κυριακή των ζώων.
Και μέσα στη σύγχυση, μπήκε και ο λογότυπος της Hewlett Packard -από τα αρχικά HP.
* Επιστημονικό άρθρο σε αθλητικόν ιστότοπο με τον τίτλο: Ανακαλύφθηκε μικρομεσαίος πρόγονος του Τυραννόσαυρου. Δεν υπάρχει κάποιο λάθος, αλλά ο τίτλος δεν παύει να είναι αστείος με τη σημασία που έχει πάρει η λέξη «μικρομεσαίος». Ο φίλος που το στέλνει σχολιάζει: Εξαφανίστηκε κι αυτός όπως και τόσοι άλλοι μικρομεσαίοι…
* Γλωσσική τρολιά από το Κουλούρι, πολύ καλογραμμένη.
Παρόλο που αναφέρθηκε ήδη στα σχόλια άρθρου μέσα στη βδομάδα, τη μεταφέρω εδώ, μια και η πρωταπριλιά έχει περάσει και θα το ξεχάσω ως την επόμενη.
Καταργούνται σταδιακά τα τριτόκλιτα επίθετα
Παρελθόν θα αποτελέσουν από την ελληνική γλώσσα τα τριτόκλιτα επίθετα, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδιείας η χρήση τους αναμένεται να καταργηθεί σταδιακά έως το 2022.
Το σχέδιο της Γενικής Διεύθυνσης Προγραμματισμού του υπουργείου Παιδείας εντάσσεται στα πλαίσια του εξορθολογισμού και της αναγκαίας απλοποίησης της ελληνικής γλώσσας, σύμφωνα και με την κοινοτική οδηγία SiPeC που ενσωματώνεται από φέτος στην ελληνική νομοθεσία.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «η χρήση των τριτόκλητων επιθέτων μόνο κακό κάνει» καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού αδυνατεί να θυμηθεί έστω έναν κανόνα γραμματικής, πόσο μάλλον περισσότερους. Το αποτέλεσμα είναι τα πολλά λάθη, τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο, που προκαλούν χαμηλή αυτοεκτίμηση σε όσους δυσκολεύονται να βρουν πως κλίνεται κάτι, ενώ οδηγούν άλλους στην κατάθλιψη και σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και στην αυτοκτονία.
Το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μέσα στον πρώτο χρόνο θα καταργηθούν τα σιγμόληκτα επίθετα. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα ενρινόληκτα και υγρόληκτα μέχρι το τέλος του 2021, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 θα καταργηθούν και τα συμφωνόληκτα και φωνηεντόληκτα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα παραδείγματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα:
- Επίθετα σε -ων, -ουσα, -ον θα γράφονται πάντα με όμικρον και δεν θα κλίνονται, π.χ. «ο παρόν πίνακας», «η παρόν επιγραφή», «του παρόν χρόνου»
- Φεύγει το τελικό σίγμα από τα επίθετα σε -ης, -ες, π.χ. «θέλει διαρκή προσπάθεια» ενώ τα επίθετα στη γενική πλέον θα κλίνονται σε -ου, π.χ. «του πλήρου γιαουρτιού»
- Όπου υπάρχει ύψιλον σε κατάληξη επιθέτων (π.χ. σε -υς, -υ) αυτό αντικαθίσταται με γιώτα
- Καταργούνται εντελώς περίπου 200 επίθετα που έτσι κι αλλιώς δεν χρησιμοποιούσε κανείς (π.χ. «ο χαρίεις», «ο εύβοτρυς» κ.ο.κ.
«Επίθετα όπως το πας/πάσα/παν μπορεί να ακούγονται ωραία με έναν περίεργο τρόπο, αλλά τελικά το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να πειστεί για του λόγου το αληθέ» τονίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
* Τίτλος άρθρου: Πάμελα Άντερσον, η πρώτη επισκέπτης του Ασάνζ στη φυλακή.
Αναρωτιέμαι: Αγνοεί ή έστω ξέχασε ο συντάκτης τον εντελώς καθιερωμένο τύπο «η επισκέπτρια» ή θέλει να πει ότι η Πάμελα Άντερσον ήταν ο πρώτος άνθρωπος που επισκέφθηκε τον Ασάνζ; (Όπως το λέει ακριβώς πιο κάτω).
Αν έλεγε «Η πρωτη επισκέπτρια του Ασάνζ στη φυλακή» θα άφηνε άραγε ανοιχτό το ενδεχόμενο να έχουν προηγηθεί επισκέψεις από άντρες;
Επειδή λέει «η πρώτη» νομίζω πως ο συντάκτης απλώς έβαλε μπούρκα στην αγαπητή Πάμελα, ότι χρησιμοποίησε τον αρσενικό τύπο (κακώς) ως επίκοινο. Αν ήθελε πράγματι να πει ότι η Πάμελα ήταν ο πρώτος άνθρωπος που επισκέφτηκε τον Ασάνζ στο κελί του θα έλεγε, πιστεύω: Πάμελα Αντερσον, ο πρώτος επισκέπτης….
Ας πάρουμε ένα άλλο ουσιαστικό, για το οποίο δεν υπάρχουν ελπίζω αμφισβητήσεις ως προς τον θηλυκό του τύπο. Ποια διατύπωση προτιμάτε για να δείξετε ότι στις εξετάσεις που έγιναν η κ. Παπαδοπούλου πρώτευσε;
Α. Μαρία Παπαδοπούλου, η καλύτερη φοιτήτρια της Ιατρικής Αθηνών
Β. Μαρία Παπαδοπούλου, η καλύτερη φοιτητής της Ιατρικής Αθηνών
Γ. Μαρία Παπαδοπούλου, ο καλύτερος φοιτητής της Ιατρικής Αθηνών
Θεωρείτε ότι το Α. αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπήρξε κάποιος Ιωακείμ Παπαδόπουλος (όχι συγγενής της) που να έγραψε καλύτερα;
Αντίστροφα, αν διαβάσετε τη φράση:
Δ. Ιωακείμ Παπαδόπουλος, ο καλύτερος φοιτητής της Ιατρικής Αθηνών
θεωρείτε ότι μπορεί κάποια γυναίκα να έγραψε καλύτερα;
Κατά σύμπτωση μόλις πήρα στο ηλεγραμματοκιβώτιό μου το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Ορόγραμμα της ΕΛΕΤΟ, όπου ο Κώστας Βαλεοντής εξετάζει ακριβώς αυτό το θέμα -και τάσσεται υπέρ της λύσης Γ, θεωρώντας ότι αφού ο αρσενικός τύπος είναι μη σημασμένος, το Α αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπήρξε κάποιος άντρας που να έγραψε καλύτερα.
Το ειχαμε συζητήσει το θέμα και παλιότερα, αλλά θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας στα ερωτήματα που σας έβαλα.
* Φίλος έτυχε να παρακολουθήσει Master Chef και αναμεταδίδει στιχομυθία:
«Έχουμε φτιάξει ραβιόλια», λέει η Ασημίνα, που γεννήθηκε στην Αλβανία, αλλά μεγάλωσε και πήγε σχολείο στην Ελλάδα.
«Ραβιόλι», την διορθώνει ο σεφ Πάνος Ιωαννίδης, ειδικευμένος στην ιταλική κουζίνα…
Όπου η Ασημίνα δείχνει ότι μετέχει της ημετέρας παιδείας περισσότερο από τον σεφ.
* Μαργαριτάρια του κυρ Τάκη Θεοδωρόπουλου.
Ο κυρ Τάκης κόπτεται για την ομορφιά και τη χρησιμότητα της καθαρεύουσας, αλλά όποτε προσπαθεί ο καψερός να γράψει καμιά δύσκολη λέξη τα κάνει μούσκεμα. Έτσι, σε πρόσφατη επιφυλλίδα του γράφει:
«Οταν μιλάμε για έξοδο από την κρίση, οι περισσότεροι εννοούμε αποκατάσταση της προτεραίας κατάστασης. Να επανέλθει το δημοκρατικό δικαίωμα στο «πρώτο τραπέζι πίστα»».
Όπως επισήμανε φίλος στα Υπογλώσσια, πρόκειται για λάθος. Η προτεραία, όπως λένε και τα λεξικά, που ο κυρ Τάκης δεν καταδέχεται να ανοίξει, είναι ουσιαστικοποιημένο επίθετο που σημαινει «η προηγούμενη ημέρα»
Ο κυρ Τάκης θα έπρεπε να γράψει για την πρότερη κατάσταση -ή, αν θέλει τόσο πολύ να φορέσει τις μεταξωτές περισκελίδες της καθαρεύουσας, που όμως απαιτούν επιδέξια σκέλια, την προτέρα κατάσταση.
* Μακάβριο μαργαριτάρι.
Σε είδηση για έναν μαθητή που σκότωσε καθηγήτριά του, διαβάζουμε ότι ο νεαρός επιτέθηκε στην «Ισπανή δασκάλα» του.
Όμως το θύμα ονομάζεται Ann Maguire και ήταν απλώς καθηγήτρια ισπανικών. Αλλά ολόκληρο το άρθρο είναι πολύ άσχημα μεταφρασμένο.
* Επειδή βρίσκομαι εκτός έδρας, δεν παρακολούθησα την οξυμένη συζήτηση στη Βουλή. Θα κλείσω όμως με ένα θέμα που έχει σχέση και με την πρόσφατη συζήτηση αλλά και με τα φέικ νιουζ και τα Ellinika hoaxes που συζητήσαμε πιο πάνω.
Σε πρόσφατη τηλεοπτική συζήτηση ο ευρωβουλευτής Μανώλης Κεφαλογιάννης έδειξε στο κινητό του φωτογραφία που υποτίθεται ότι παρουσιάζει τον πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού πλάι τους αρχιδικτάτορες Παπαδόπουλο, Παττακό και Μακαρέζο.
Στην πραγματικότητα, και όπως έχουν πιστοποιήσει εδώ και πολλά χρόνια τα Ellinika hoaxes, πρόκειται για φωτογραφία από κάποια ορκωμοσία κυβέρνησης επί χούντας και το επίμαχο πρόσωπο δεν είναι βέβαια ο Παύλος Τσίπρας αλλά ο Διομήδης Αγγελόπουλος, υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ τότε. Τη συγκεκριμένη συκοφαντία τη χάλκευσαν και τη διάδωσαν δυσώνυμοι και δύσοσμοι ιστότοποι τυπου Μακελειού και βρέθηκε τώρα πολιτικός πρώτης γραμμής να την υιοθετήσει και να την προβάλει στο πανελλήνιο.
Πάντως, για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, πρώτος που ανασκεύασε τον συγκεκριμένο μυθο και βρήκε την ταυτότητα του εικονιζόμενου ήταν ο χρήστης του Φέισμπουκ Μανώλης Μαυραντωνάκης. Τα Hoaxes ακολούθησαν ένα χρόνο αργότερα.
* Kαι επί του πιεστηρίου, ένα μαργαριτάρι από τη συζήτηση στη Βουλή, όπως το βλέπω σε τοίχο φίλου στο Φέισμπουκ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: Δεν μπορεί επαγγελματίες, καταστηματάρχες, μεροκαματιάρηδες να βρίσκονται στο έρμαιο των τραμπούκων
Μπορείς να πεις «να βρίσκονται στο έλεος των τραμπούκων», μπορείς επίσης να πεις «να βρίσκονται έρμαια των τραμπούκων».
Η διασταύρωση «στο έρμαιο» δεν στέκει.
dryhammer said
Καλημέρα!
Το άτυχον τέκνον απέμεινε ερμάριον της τύχης του.
(Bar Bar του τότε…)
Αὐγουστῖνος said
Καλημέρα καὶ καλὸ Σαββατοκύριακο ἀπὸ Ρόδο πρὸς ἅπαντες (καὶ ἅπασες) τοὺς θαμῶνες τοῦ ἱστολογίου. Ἐξακολουθῶ, τόσα χρόνια μετά, νὰ ἐξανίσταμαι μὲ τὸ «πολιτικὰ ὀρθὸ» αἴτημα νὰ σταματήσει νὰ χρησιμοποιεῖται τὸ ἀρσενικὸ τῶν ἐπιθέτων σὰν ἐπίκοινος τύπος, γιατὶ εἶναι – λέει – φαλλοκρατικὸ καὶ σεξιστικό. Μὲ τὸ στανιὸ γραμματικὴ στῆς μυλωνοῦς τὸν πισινό, ἔ, δὲν γίνεται!
Αὐγουστῖνος said
Ἄ, καὶ τὰ χαιρετίσματά μου στὴν πάντα ὄμορφη Θεσσαλονίκη, ποὺ τὴν κοσμοῦν αὐτὲς τὶς μέρες, μεταξὺ ἄλλων, ὁ Νικοκύρης καὶ ἡ ἀγαπημένη μου ἀδελφούλα, ὁ φοροτεχνικός μου κ.λπ.!
Αὐγουστῖνος said
Καλὴ ἡ Ἐρντογάν;
Γς said
Καλημέρα
Νόμιζα ότι η ΜπένεΛουξ [πολλά λούμεν Βέλγιο Ολλανδία κλπ] ήταν πρωταθλήτρια στο lihjkt polution.
Ομως κι η Β. Ιταλία δεν πάει πίσω
LandS said
Η Μαρία Παπαδοπούλου καλύτερη από όλο το φοιτηταριό
LandS said
Σοβαρά τώρα.
Προτιμώ το Α. Δεν είμαστε στα Όσκαρ για να διαχωρίζουμε ανδρικούς και γυναικείους ρόλους. Εδώ μιλάμε για ακαδημαϊκές επιδόσεις.
Νέο Kid said
Η γλυφοσάτη τι στον κόρακα είναι ρε παιδιά;
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
8 Το glyphosate
Δύτης των νιπτήρων said
Πάντα πρωτοπόρος ο Ιούλιος Βερν με τις ουράνιες διαφημίσεις: https://fr.wikipedia.org/wiki/La_Journ%C3%A9e_d%27un_journaliste_am%C3%A9ricain_en_2889
http://www.gutenberg.org/files/19362/19362-h/19362-h.htm
LandS said
Μὲ τὸ στανιὸ γραμματικὴ στῆς μυλωνοῦς τὸν πισινό, ἔ, δὲν γίνεται!
Με το καλό γίνεται;
Με το στανιό, αλλά στης παπαδιάς γίνεται;
atheofobos said
Τουλάχιστον αυτή την φορά ο Κεφαλογιάννης παραδέχτηκε το λάθος του με την γνωστή φωτογραφία.
Ο γνωστός όμως γκαφαδόρος της ΝΔ το 2013, όταν παρά την γραμμή του κόμματος τους για άρση της ασυλίας του Κασιδιάρη, τρεις βουλευτές της καταψήφισαν την άρση ασυλίας του βουλευτή της Χρυσής Αυγής, οι δυο κατάλαβαν τι έκαναν και ζήτησαν συγγνώμη.
Αυτός όμως είπε ότι ψήφισε κατά της άρσης ασυλίας του, για να δώσει μια… ευκαιρία στον Κασιδιάρη να ζητήσει συγγνώμη για την πράξη του!
Πάντως από ότι φαίνεται η χρήση του μεταφραστή της Google σε διάφορες χώρες είναι συνηθισμένη, με αποτελέσματα που προκαλούν τα γέλια. Την παρακάτω πινακίδα με ελληνικά την φωτογράφισα στο Σιράζ της Περσίας .

http://atheofobos2.blogspot.com/2012/10/blog-post_23.html
Γράφει:
Η σημαία καθολικό Olympiad του αστικού σχεδίου του 2008 αυξάνεται από την συμμετοχή του επισήμου αντιπροσώπου του Η.Ε-ΒΙΟΤΟΠΟΥ (έθνος ένωσης) και των αξιοπρεπών διευθυντών της ισλαμικής δημοκρατίας του Ιράν, επίσης μεταξύ των φιλικών και οικείων πληθυσμών shiraz-πολιτιστική πρωτεύουσα του Ιράν. Ελπίδα ότι αυτό το πρώτο Olympiad οδηγεί στους ζωντανούς ανθρώπους καλύτερα παγκοσμίως.
ΓΤ said
Ας συμπληρώσουμε μεζεδάκια…
Διαμαρτυρόμενοι για τη μη χορήγηση αδείας στον Μελισσοκόμο Πιστολιάρη, γνωστοί υπηρετούντες στις ΟΑΚ (Ομάδες Αγοραίων Καταστροφών) επέδραμον, με τις γνωστές συνέπειες. Αξιωματούχος της Αστυνομίας, διαμαρτυρόμενος κι αυτός στη συνέχεια για τη διάλυση ομάδων ταχείας επέμβασης, δήλωσε on camera: «Μας έπιασαν στα πράσα»!… Ασφαλώς είναι ευχή η Άμωμος Αστυνομία να πιάνεται στα πράσα, αλλά πολλά δηλοί το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να αρθρωθεί καν το απλούστατο «μας έπιασαν στον ύπνο». (Μάλλον δεν το ξεστόμισε, αφού υπηρετεί στους Ακοιμήτους.) Για το «μας κατέλαβαν εξαπίνης» (ιδίως σε Χρόνους Πείνης), ούτε να το συζητώ…
Γευστικότατος μεζές προέκυψε όταν πρωτοπροβλήθηκε το σποτάκι των Διάτρητων, όπου οι Μαΐστορες Κου_Μουν_Δούρου είχαν εντάξει στην Παλέτα Προσωπικοτήτων για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία τον… Μεταξά. Μπερδεύτηκαν οι άνθρωποι από τα στρογγυλά γυαλιά του. Βενιζέλος, Καβάφης, Πλουμπίδης…
Σήμερα, θα περίμενα στην κατακλείδα να αποδοθούν «τα Καίσαρος Καίσαρι» (Μτθ. 22:21) διότι μας διαβάζουν και στης Κορινθίας το Καίσαρι…
ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said
Η φοιτήτρια Μαρία Παπαδοπούλου πρώτευσε στην Ιατρική Αθηνών.
Γιατί να σπάμε το κεφάλι μας;
Merops said
Καλημέρα
Ένα σημαντικό ζήτημα με τα ellinika hoaxes είναι ότι σε ορισμένες περιπτώσεις προσπαθούν μεσω της σελίδας τους να περάσουν απλά μια άποψη που έχουν, «τεκμηριώνοντάς» τις με πρόχειρες και κακοστημένες αναρτήσεις – για μένα χαρακτηριστική περίπτωση είναι η εξης (όσοι δεν είναι γνωστές του θέματος ας διαβάσουν και τα σχόλια της ανάρτησης):
https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/07/08/wind-turbine-bird-fatalities
Σ said
Παρά την αρχική ειδοποίηση, τελικά το άρθρο είναι πλούσιο, χάρη και στην παρέκβαση για τα Χόαξες, και το παράθεμα από το Κουλούρι.
Για το ερώτημα που τίθεται συντάσσομαι με την άποψη του Βαλεοντή (παρότι το γλωσσικό μου αισθητήριο διαμαρτύρεται) με διάθεση ακτιβιστική, ακριβώς για το λόγο που επικαλείται ο Lands για να υποστηρίξει την Α επιλογή, ότι «δεν είμαστε στα Όσκαρ για να διαχωρίζουμε ανδρικούς και γυναικείους ρόλους». Νομίζω ότι πάμε κόντρα στον ενδιάθετο σεξισμό της γλώσσας αν δεν κάνουμε κάθε τρεις και λίγο τη διάκριση του φύλου, αλλά αναφερόμαστε πάγια (by default) στην γενική κατηγορία «άνθρωπος». Όπως αντίστοιχα δεν χρειάζεται να κάνουμε συνεχώς διακρίσεις ανάμεσα σε κοντούς και ψηλούς κλπ (ξαναειπωμένα πράγματα).
Παναγιώτης Κ. said
«στο έρμαιο των τραμπούκων»
Οι νέοι πολιτικοί θέλουν να μιμηθούν τους προκατόχους στην εκφορά του πολιτικού τους λόγου αλλά, δεν… τόχουν!
Το πρόβλημα θα πάψει να…υφίσταται διότι κατά κανόνα οι συνομήλικοί τους αλλά και οι μικρότεροι δεν θα καταλαβαίνουν τα λάθη ή ακόμη, δεν θα τους νοιάζει.
Και κάτι επίκαιρο: Χθες το βράδυ και μετά τις 10 που κλείνει η έκθεση, κατά το νεοελληνικό συνήθειο πάμε για ποτό ή φαγητό.
Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η πληθώρα συγγραφέων και εκδοτών φυσικά, που βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη.
Προσωπικώς, θεωρώ αυτή την έκθεση ΜΕΓΑΛΟ πολιτιστικό γεγονός!
Την παρακολουθώ ανελλιπώς από τότε που πρωτοκαθιερώθηκε αυτός ο θεσμός.Δηλαδή πριν 16 χρόνια!
sarant said
17 Είναι καταπληκτικό γεγονός!
Παναγιώτης Κ. said
@12. Στον… προσωπικό μου κατάλογο με τους κυνικούς πολιτικούς ο εν λόγω είναι από τους πρώτους!
Pedis said
με απλή περιήγηση στο σάιτ των ελληνικών χόαξις παρατηρώ από τους τίτλους ότι χοντρικά πέντε στις δέκα δημοσιεύσεις είναι άκρως ενδιαφέρουσες.
«Εμφανίστηκαν τρεις ήλιοι στην Ελλάδα από τους πολλούς αεροψεκασμούς.» Καταρρίπτεται!
«Το παγωτό ως πρωινό σε κάνει σε κάνει πιο έξυπνο»; Καταρρίπτεται!
«Εμφανίστηκε ο Ιησούς σε σύννεφο πάνω από το Λονδίνο». Καταρρίπτεται!
«Το άγιο φως δεν καίει». Καταρρίπτεται!
Παναγιώτης Κ. said
@18. Πέρασα χθες από τις Εκδόσεις του 21ου και μου είπαν ότι μόλις είχες φύγει και θα είσαι σήμερα.Μόνο που δεν μου είπαν ποιαν ώρα. Για να δούμε σήμερα.
Πάντως, 18.00-19.00 θα είμαι στο Κωστής Μοσκώφ (περ.15).Ο Καραμανωλάκης (σε τίμησε χθες κάνοντας αναφορά στο όνομά σου ως κατάλληλου στα λεξιλογικά) και κάποιοι ακόμη, μιλούν για το βιβλίο του, «Ανεπιθύμητο παρελθόν.Οι φάκελοι κοινωνικών φρονημάτων στον 20ο αιώνα και η καταστροφή τους».
(Ο πατήρ Μητσοτάκης είχε πάρει την απόφαση της καταστροφής τους.
Apriori λέμε ότι ήταν λάθος και καμία εμμονή στο παρελθόν συγκεκριμένων πολιτικών δυνάμεων με τον τρόπο που γίνεται και για πολιτική χρήση σήμερα, δεν δικαιολογεί εκείνη την, λανθασμένη επαναλαμβάνω, απόφαση).
Παναγιώτης Κ. said
Αν τους πω χόακες (ο χόαξ, του χόακος) κάνω μεγάλο λάθος; 🙂
Γιάννης Κουβάτσος said
Καλημέρα.
Όποιος θεωρεί ότι η Πάμελα Άντερσον είναι επισκέπτης, ας ρίξει μια ματιά στο μπούστο της.
Μέχρι τώρα λέγαμε ότι η Μαρία είναι η καλύτερη μαθήτρια στην τάξη και καταλαβαινόμασταν, τι άλλαξε ξαφνικά; Αν πω στο γραφείο των δασκάλων ότι η Μαρία είναι ο καλύτερος μαθητής στην τάξη, οι συνάδελφοι θα με κοιτάξουν παραξενεμένοι. Αλλά, στην περίπτωση του παραδείγματος, αν επιλέξουμε το Γ, ποιος μας λέει ότι θα γίνουμε κατανοητοί στις μέρες μας; Μπορεί η Μαρία Παπαδοπούλου να είναι άντρας που πρεσβεύει, για λόγους πολιτικής ορθότητας, ότι και ένας άντρας δικαιούται να έχει γυναικείο ονοματεπώνυμο. Πώς το Τζέισον έχει ουδέτερο; 😊
Τίτος Χριστοδούλου said
‘The giant rat of Sumatra whose name the people are not ready to use’. O Doyle σε αναφορές του Sherlok Holmes και του dear Watson. Για μεγάλες αλήθειες περί των μεγάλων προσώπων που είναι κοινή γνώση αλλά καλύπτονται από αιδήμονα σιωπή.
Γιάννης Κουβάτσος said
Αλήθεια, δεν παρακολούθησα: «έπεσε το τουίτερ» από το έρμαιο του Κούλη ή όχι; Το έκαναν παντιέρα το Πρώτο Θέμα, η Καθημερινή, το συγκρότημα Μαρινάκη, έκραξαν σχετικά οι εγγράματοι Χειμωνάδες και Χωμενίδηδες; Ενημερώστε με, βρε παιδιά! 😎
Γιάννης Ιατρού said
Καλημέρα,
Νίκο, περίμενα φωτό και περιγραφή/συνταγές από εδώδιμα μεζεδάκια σήμερα, με ιστορικό/καταγωγή, συντεταγμένες για την ανεύρεση κλπ. Σαν να αδρανεί το κλιμάκιο Θεσσαλονίκης 🙂
Για το θέμα που έχει προκύψει (;) με το «Ελλ. Χόακες»:
Βρίσκω πολύ ισορροπημένη τη θέση σου και μπράβο που ευθαρσώς γράφεις και τα υπέρ και τα κατά (τον προβληματισμό σου).
Γενικά, τους περισσότερους τους έχει φάει η ζήλια …!
Αναρωτιέμαι που βρίσκονται τα όρια μεταξύ της διαφωνίας και του χόακα, κυρίως σε επιστημονικά θέματα.
Παράδειγμα το θέμα του αναφέρεται στο σχ. #11 (Merops).
Όταν πρόκειται για θέματα που είναι αντικείμενο μελετών (είτε καλοπροαίρετων είτε κατευθυνόμενων …) και ερευνών (για τους ειδήμονες: μην πιστεύεις ποτέ μιά στατιστική που δεν «έχεις μαγειρέψει» εσύ ο ίδιος… 😎) εξειδικευμένων επιστημόνων, δεν είναι δυνατόν να θεωρηθεί αξιόπιστη/ικανή αρχή διερεύνησης ένα team που ασχολείται κυρίως με τους χόακες και τα fake news,
Christos said
Μαρία Παπαδοπούλου, η καλύτερη των φοιτητών της Ιατρικής
Τίτος Χριστοδούλου said
Συγκλονίζει την Κύπρο η υπόθεση του κατά συρροήν δολοφόνου ‘Ορέστη’ που δολοφόνησε επτά γυναίκες, ως επί το πλείστον αλλοδαπές οικιακές βοηθούς, όπως Φιλιππινέζες, και πέταξε τις σορούς των σε δύο λίμνες. Στην αδολεσχία των εφυαλωμένων δημοσιογράφων της τηλεοράσεως βρίθουν τα μαργαριτάρια και οι άστοχες φράσεις, όπως εκείνο το ‘ο serial killer, αφού δεν έχουμε αντίστοιχο όρο στα ελληνικά’. Και, βέβαια, του ιδίου του Προέδρου Αναστασιάδη, που αναφερόμενος στην αδιανόητη ολιγωρία της αστυνομίας να δράσει όταν από καιρού κατηγγέλλετο η εξαφάνιση των αλλοδαπών κοριτσιών, εδήλου το αποκαλυπτικό. ‘Ζητήσαμε συγγνώμη, ανεξάρτητα από το αν τα θύματα ήταν αλλοδαπές’. Όπερ έδει δείξαι.
ΣΠ said
Καλημέρα.
Αυτό με τους ελαφριούς ρύπους μου θύμισε το αστείο:
– What is a light year?
– A year with fewer calories.
Avonidas said
Αλλά νομίζω πως καλύτερα θα ήταν να το πουν «ποντίκι» πεις ή ποντικάκι, αρουραίο δύσκολα θα πειστεί να υιοθετήσει κανείς.
Μάλιστα. Δε φτάνει δηλαδή που θα πάει ν’ ανατιναχτεί ο άμοιρος ο αρουραίος για τη μαλακια που δερνει τους ανθρώπους, σνομπαρουμε κι από πάνω. Είμαστε αριστοκράτες, εμείς. 🤨
gpointofview said
Α, όλα κι όλα !
Δεν μπορεί να αποκαλείται κυρΤάκης ο κ.Θ.
Το κυρΤάκης έχει ταυτισθεί με τον συμπαθέστατο προπονητή του γάβρου Λεμονή.
Οχι να «κλέβουμε» από το ποδόσφαιρο !!
Avonidas said
Ανακαλύφθηκε μικρομεσαίος πρόγονος του Τυραννόσαυρου.
Της Ιουραστικής περιόδου; 😉
Stazybο Hοrn said
Να, π.χ., μία ανασκευή ίσων αποστάσεων που θα έκανε υπερήφανο και τον Κορνήλιο: Μύθοι και αλήθειες για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου
12: Μας δουλεύεις, ε; Πρώτον, δεν ζήτησε συγγνώμη (σε νεκρό αναφέρθηκε), δεύτερον, όσα είπε τα είπε στον τηλεορασόπληκτο ψηφοφόρο, που είναι μακρυά από τα ΜΚΔ, η ανασκευή έγινε στο τουίτερ, λες κι όσοι είναι σ’ αυτό δεν ξέρανε την αλήθεια ήδη… Ούτε καν στον ιστότοπό του ή στο facebook δεν ανασκεύασε. Άβερελ, Άβερελ, αλλά και κουτοπόνηρος λεβεντομαλάκας -ντροπή του νησιού…
Stazybο Hοrn said
Το «τρίτον», που ξέχασα στο 33, ξεκινά από τη λέξη «ωστόσο»…
ΣΠ said
Τα Ελληνικά Χόαξες κάνουν καλή και συστηματική δουλειά. Ακόμα και στις λίγες περιπτώσεις που έχουν κάνει λάθος (μπορεί να συμβεί στον καθένα) το παραδέχτηκαν και το διόρθωσαν. Και δεν ξέρω ποιος άλλος, κατά τον κύριο υφυπουργό, θα μπορούσε να αναλάβει να κάνει εξ ίσου καλή δουλειά σε ένα τέτοιο θέμα. Μια ανεξάρτητη αρχή; Και ποιοι θα την συγκροτούσαν;
Μαρία said
Stazybο Hοrn said
30: Όχι, ρε! Unlike humans, a rodents acute sense of smell and lightweight frame allows them to safely detect landmines without triggering an explosion.
ΣΠ said
13β
Ε, μόλις που προλαβαίνεις να τον δεις.
ΓΤ said
#31 Είναι πολύ ωραία αυτή η διαπεραίωση από τον Θεοδωρόπουλο στον Λεμονή. Ο πρώτος, δε, σας βεβαιώ υποστηρίζει τον ΟΣΦΠ. Γνωστότερος βέβαια ο Λεμονής ως «σερ Τάκης», ακολουθώντας τη… μοργανατική πατρογραμμή του «σερ Μπιθικώτση» 🙂
Νέο Kid said
Χα! Μπράβο στον Στάζυμπο που ανασκευασε το fake newz του Αβονάιντας! Άκου να πει ότι δεν αγαπάμε τους αρουραίοι να πούμε!
Νέο Kid said
Αν όμως δεν είναι καμικάζι το αρούρι, πώς γνωστοποιεί το detection να πούμε; γυρνάει στο αφεντικό και του λέει «εκεί έχει νάρκη μαλακα!»; …
loukretia50 said
32. …de jure!
Stazybο Hοrn said
41: https://www.youtube.com/watch?v=JbiljkkJ4NI
ΣΠ said
Πάντως το άρθρο του Κουλουριού έχει ένα «τριτόκλητων».
loukretia50 said
Hayvan Pazarι,
Διατίθενται προσκλήσεις μόνο για τους εκλεκτούς
που γυρεύουν συγκινήσεις σε αγρούς γηπεδικούς
Οι αγέλες χουλιγκάνων – τυπικά- μένουν εκτός
Κι αν «μωρίαν οφλισκάνων» κρίνεται ο αρχηγός
στην εξέδρα των ουγκάνων δε θα γίνεται δεκτός
———-
Τώρα κλαίνε τα χαιβάνια που θα μείνουνε χαρμάνια!
Stazybο Hοrn said
Το αυθεντικό και το φωτοσοπιασμένο
ΣΠ said
Για τον τίτλο του άρθρου με την Πάμελα Αντερσον τα πράγματα είναι απλά:
Πάμελα Αντερσον, η πρώτη που επισκέφτηκε τον Ασάνζ στη φυλακή.
Stazybο Hοrn said
47: Από την Π.Α. το πρώτο επισκεπτήριο / η πρώτη επίσκεψη…
gpointofview said
Ενας χαιρετισμός στην Εφη !
Μαρία said
33
Κι άλλος Άβερελ; Για Άβερελ ξέρω τον Κικίλια.
Ψέμα στο ψέμα η λέρα.
Νέο Kid said
43. Τι λε ρε μάστορα! That’s gRATefully wonderful!
46.:) προφανής η φωτοσουπιά ,αν προσεξεικανεις το λογότυπο της χιουλετ πακαρντ ή χαιβαν παζάρ …
Pedis said
# 50 – πρόσεχε τα λόγια σου με τον πιθανώς επόμενο κυβερνητικό εκπρόσωπο. Έχει κάποιες ικανότητες, το ομολογώ. Έχει κάνει σημαντικές προόδους να κρύψει λίγο από το στυλ ομιλίας του τον τόνο και το ύφος ομιλίας των αθλητών, αν και μιλάει διακοπομενα σα ρομπότ ταινιών του εξήντα.
Παρατηρούσα τον Κούλη πώς στεκόταν στο βήμα της Βουλής (αφήνω για άλλο σχόλιο την επιλογή των κομμώσεων των αρχηγών ανάλογα με την περίσταση) στη χτεσινή ομιλία του κι έχω διαπιστώσει και την εξέλιξη του πράιμ μίνιστερ, κι όσον αφορά και τους δύο μου κάνει εντύπωση ο δασκαλεμένος (και άχαρος) τρόπος που κουνάνε τους ώμους, τα χέρια, οι μορφασμοί που κάνουν και γενικά η δήθεν αρχοντική κίνηση του σωματος που θέλουν να επιδειξουν.
Μαρία, εσύ θα ξέρεις: ποιες εταιρίες αναλαμβάνουν να προπονήσουν πολιτικούς ώστε να «αποπνέουν κύρος»;
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Γειά σας κι ἀπὂ μένα.
» …αντί να βλέπουμε τη σελήνη και τ’ αστέρια θα βλέπουμε τη διαφήμιση της Πέπσι Κόκα… »
Νικοκύρη, μοῦ ἄρεσε αὐτὸ τὸ «Πέπσι Κόκα», ἂν καὶ μᾶλλον εἶναι λάψους ντίγκιτι.
Ἂν μολαταῦτα εἶναι ἀκτιβισμός, σσ*απώ. 🙂
*σσ: ὅπως στὸ σσοκολατάκι. 🙂
Λ said
Στη Χάρις
ΣΠ said
Η «προτεραία κατάσταση» είναι λάθος που κάνουν αρκετοί. Σχεδόν έχει γίνει έκφραση-κλισέ. Π.χ. τίτλος στην ΑΥΓΗ:
ΕΡΤ: Μόνη λύση, η επιστροφή στην προτεραία κατάσταση
Γιάννης Ιατρού said
52: Τι λες ρε Πέδη, ποιοί αρχηγοί κομμάτων και τρίχες, «αρχοντική κίνηση του σώματος» μόνο ΕΝΑΣ μπορεί να κάνει ! 😂😂😂
Jago said
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
>>Οι διαφημίσεις θα είναι ορατές για μερικές ώρες κατά τη διάρκεια του 24ώρου, και μόνο τη νύχτα ή πολύ νωρίς το πρωί,
Στην πανσέληνο ο ηλίθιος κοίταζε τη διαφήμιση, θα λέμε.
33 Stazybo
>>Κεφαλογιάννης «…Ωστόσο είναι σήμερα πλέον γνωστό ότι η τεχνική εταιρεία της οικογένειας Τσίπρα είχε πολλά εκατομμύρια κέρδη… »
Κουφαλογιάννη,
γι΄αυτό έστειλε το γιο του στο φημισμένο Κολλέγιο, Πολυκλαδικό Λύκειο Αμπελοκήπων!
>>ντροπή του νησιού…
μαγάρισμα, γίβεντο
Γιάννης Κουβάτσος said
55: Τέτοια λάθη αρμόζουν σε αγράμματους γλωσσοκτόνους συριζαίους. Δεν αρμόζουν όμως σε γλωσσαμύντορες αριστείς, θιασώτες της αρχαίας ελληνικής γλώττης και της πολυτονισμένης καθαρευούσης. 😎
spiral architect 🇰🇵 said
Για το νεογέννητον πριγκηπικόν βρέφος κάτι ωραίο που διάβασα:
Pedis said
Τι έγινε τελικά με την υπόθεση των χρημάτων της ΕΕ για συνεργάτες που, λένε ότι, μασούλαγε ο Κεφαλογιάννης;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
49 Τζη, άνθη ψυχής, άγρια!
Το γιασεμόκλαδο, σα να συγκατανεύει/χαιρετίζει τα πολυ-μαβιά τους! 🙂
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
46 Ώστε φωτοσοπιά; Πάλι καλά.
loukretia50 said
Παραμυθάκι : Le petit Rex
Μικρομεσαίος δεινόσαυρος, ονόματι Πτι Ρεξ
του είδους καντεμόσαυρος, γνώστης δεινών του σεξ,
χάθηκε απ΄το τζουράσικ παρκ, άδοξα, πριν να φέξ’.
Αγρίως τον σνομπάριζαν οι τύραννοι οι Ρεξ
τον φώναζαν πυρίκαυστο ή πιο απλά “πυρέξ”.
Είχε συνήθειες απλές κι αλλόκοτες παρέες
κι όλου του κόσμου οι θηλυκές του φαίνονταν ωραίες
Δεν είχε προκατάληψη για τη διαφορά
Αρκεί να ήταν θηλυκό και να κουνούσε ουρά.
Τη γλώσσα είχε όπλο του, ακραίως πολυσχιδή
Και μπέρδευε τους ειδικούς με φραστικό δανδή.
Απέφευγε να μπλέκεται στις κόντρες των μεγάλων
κι όταν στη μέση βρίσκονταν,σφύριζε άλλα αντ΄άλλων.
Δεν ήξεραν πότε γελάει , αν κάνει απλώς φιγούρα
ή αν μιλάει σοβαρά με σκόπιμη θολούρα.
Δεν ήταν ενοχλητικός, παλιάτσος ήταν μόνο
Ποτέ δε διεκδίκησε για πάρτη του το θρόνο.
Κατηγορία μόνος του ήταν – περιωπής –
και στα δικά του θέσφατα πάντοτε συνεπής
γιαυτό και του επέτρεπαν στο πάρκο των τεράτων
να σουλατσάρει μόνος του- μη καθεστώς ταράττων.
Μια μέρα που σεργιάνιζε σε μέρη ομιχλώδη
Είδε μια νέα πονηρά με μια ουρά ογκώδη
Τάχα κρυβόταν μην τη δει- ένεκα η σεμνότης
μα ίχνη άφηνε εμφανή, να μη χαθεί ο ιππότης
Ορμάει λοιπόν ακάθεκτος ο ιμεροπυρέσσων
μα αγνοεί πως ο πολύς Τι-Ρεξ ήτο στο μέσον.
Έξαλλος ο τρισμέγιστος ανάβει και κορώνει
Κι η βροντερή του η φωνή την πλάση όλη παγώνει:
-«Γιατί η παρουσία μου δεν προκαλεί το δέος?»
Ορίστε θράσος! Πώς τολμάει του είδους τελευταίος
στα φανερά ν΄αμφισβητεί της μούρης μου το κλέος?»
Μπουνιά του ρίχνει σβουριχτή και τον αφήνει «τέως»
Ανήθικον δίδαγμα – δέον όπως παραγραφεί.
Η μοίρα των απανταχού απλών μικρομεσαίων
είναι να αφανίζονται υπό των βασιλέων
Γιατί το δίκαιο εκπροσωπούν όλοι οι «νυν» και «εξ»
Κι οι δόλιοι οι μικρομεσαίοι είναι απλά «πυρέξ»*,
κομψά απολιθώματα μιας άλλης εποχής.
Και μένουν μόνο οι κραταιοί – δεινόσαυροι παχείς.
/*Και αν ο χαρακτηρισμός κάποιο γνωστό θυμίζει
σύμπτωση είναι σατανική, το είδος δε σπανίζει
όσο κι αν κάθε τύραννος λέει πως εξαφανίζει.
Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς μικρομεσαίους?
Στο πάρκο των δεινόσαυρων κρύβουν τους τελευταίους.
Μα ούτε πυρίκαυστοι είναι πια, ούτε δεινοσαυρίζουν.
Κοινή γαρ είναι η μοίρα τους, εφόσον ξεχωρίζουν
Υπάρχει άραγε γι΄αυτούς πλανήτης?Δε γνωρίζουν.
ΣΠ said
Έχω πει για κάποια ότι είναι «η καλύτερη φοιτήτρια του έτους της» και εννοούσα βέβαια, και ο συνομιλητής μου κατάλαβε, ότι είναι η καλύτερη από όλους, φοιτητές και φοιτήτριες. Κι αυτό επειδή δεν υπήρχε λόγος να τονίσω το φύλο. Αλλιώς θα έλεγα «η καλύτερη από τις φοιτήτριες». Άρα υποστηρίζω το Α.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
61.
Βάσει όσων έχουν καταγγελθεί και στην OLAF, «ο ευρωβουλευτής διέθετε δεκαέξι υπαλλήλους που εργάζονταν ως διαπιστευμένοι κοινοβουλευτικοί βοηθοί, ασκούμενοι, τοπικοί υπάλληλοι και υπό καθεστώς “entourage”». Σύμφωνα με τον κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που επικαλέστηκε η πρώην συνεργάτης του Μαν. Κεφαλογιάννη, οι ευρωβουλευτές «δεν μπορούν να προσλαμβάνουν στενούς συγγενείς ως βοηθούς», ενώ οι βοηθοί τους «οφείλουν να απέχουν από εξωτερικές δραστηριότητες που ενδέχεται να συνεπάγονται σύγκρουση συμφερόντων».
https://www.documentonews.gr/article/nea-kataggelia-kolafos-gia-apath-apo-ton-manwlh-kefalogiannh
Spiridione said
ΣΠ said
66
Μια και είμαστε στα μεζεδάκια, ο τίτλος είναι αμφίσημος. Έτσι όπως είναι γραμμένος θα μπορούσε να σημαίνει ότι την καταγγελία την έκανε ο Κ.
ΣΠ said
67
Δικαστικοί αντιπρόσωποι διορίστηκαν κατά λάθος Αχτσιόγλου, Καραμανλής και Βενιζέλος!
nikiplos said
52@, 56@ Να με συγχωρήσουν οι προλαλήσαντες αλλά μία και μόνη αρχοντική κίνηση υπήρξε στην πατρίδα μας… Στο μακρινό 1988. Ένα νεύμα στη σκάλα του αεροπλάνου… Το έβλεπα στην οικογενειακή τηλεόραση με πλήθος Θειάδων παρούσες. Σχεδόν βέβαιο πως οι άντρες τους τις κεράτωναν, αλλά τόσο το ίδιο το κέρατο ήταν ευτελές, όσο και η δήθεν αρρενωπότητα των συζύγων… Μόλις η δύσμοιρη ΕΡΤ έδειξε το διάσημο νεύμα, οι άρρενες της οικογένειας έβριζαν την τύχη τους «που δεν ψόφησε ο κερατάς» και οι θειάδες εκστόμιζαν πλήθος βρισιών «λούστρο» «πόρνε» «αντίχριστε» «σαρδανάπαλε» «ραμολιμέντο» «κερατάααα» κλπ. Θυμάμαι κάτι θειάδες συμπαθούσες το ΠΑΣΟΚ, που σίγουρα θα έριξαν μαύρο δαγκωτό γι’ αυτό και μόνο το νεύμα… Θυμάμαι όμως και την έκδηλη ζήλεια στο βλέμμα των μπαρμπάδων… (και κρυφό θαυμασμό)…
nikiplos said
54@ κι εδώ στην ημεδαπή την Χάρις Αλεξίου, πλειστάκις την προσφωνούμε ως «στη Χάρις»… Βέβαια ευτυχώς στη συνέχεια βρήκαμε το «Χαρούλα»… Το σωστό είναι στη Χάρι(ν) νομίζω…
Stazybο Hοrn said
67, 69: Λάθη των Δικηγορικών Συλλόγων που δεν έστειλαν σωστά τους εξαιρούμενους;
Spiridione said
72. Ναι
Spiridione said
72. Για την ακρίβεια, νομίζω ότι φέτος πήραν όλους όσους έκαναν αίτηση προτίμησης, αλλά προφανώς επειδή δεν έφταναν επειδή είναι παραπάνω φέτος τα εκλογικά τμήματα, πήραν και κάποιους δικηγόρους που δεν είχαν κάνει αίτηση εξαίρεσης. Απλά, στους καταλόγους των δικ. συλλόγων δεν γίνεται εκκαθάριση όσων είναι σε αναστολή κλπ.
loukretia50 said
Για να μη χαρακτηριστώ προκατειλημμένη – αν και ισχύει, αλλά δεν είναι του παρόντος!- ιδού κάτι που νομίζω εκφράζει πολλούς (κατά το γνωστό άζμα λαϊκού σερ):
Μηνύματα στον ουρανό
Ξύπνησα νύχτα και στον ορίζοντα άναψαν φώτα.
κι ήρθες εσύ – έτσι απροσκάλεστη – σ΄ουράνια ρότα
Χαρά της νιότης μου, σε καλοδέχτηκα, αγαπημένη
Μεγάλη επίσημη, για τόσα χρόνια, αδικημένη
μα στο στερέωμα ήσουν με δόξα στεφανωμένη.
Ας ήτανε πιο κοντινό το σύννεφο το μακρινό -ω -ω!
Κι αντί ν’ αγγίζω το κενό,τ΄αστέρια σου να προσκυνώ
Μακριά αναβόσβηνες, χρυσό ήσουν σύννεφο, λαμπρή σαν πρώτα
σα διαφήμιση μ΄ένα λογότυπο σαν της τογιότα.
Μεσ΄ στην καρδιά μου αλάρμ ανάψανε – πάμε χαμένοι!
Αν είναι όνειρο, τη μέρα χάνεται, τι απομένει…
Ξύπνησα νύχτα κι από τα μάτια μου η χαρά εχάθη
Κι έβλεπα μόνο το κασκολάκι μου σ΄ένα καλάθι
Γιατί μας άφησες, κι έγινες σύννεφο, η πίκρα μένει
Κι ήμαστε μόνοι μας, σε άδειο γήπεδο, οι πικραμένοι
Ας ήτανε αληθινό το κύπελλο το χθεσινό -ω -ω!
Κι όχι στον έναστρο ουρανό να ατενίζω το κενό
Στο φάιναλ φορ πόσο πονώ…
(τι στην ευχή, μπάσκετ δε βλέπετε?)
Pedis said
# 66 – αυτά τα ξέρω και για κάτι τέτοια (άλλη το λένε ξεφτίλα) δεν ιδρώνει το αυτι τους σε πολιτευτές σαν και του λόγου του …
αντίθετα, θα ελεγα ότι αποτελεί επιπλέον τίτλο τιμής και ικανοτήτων που θα εκτιμήσουν οι ψηφοφόροι τους για τους ψηφοφόρους τους …
Ρώτησα αν υπάρχουν νέα που υπόσχονται ότι θα τον τσούξουν, λ.χ. να επιστρέψει τα μασουλημένα στο πενηνταπλάσιο (κι όχι σε 3563 δόσεις), να φάει καμιά στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για 145 χρόνια, να τσιμπήσει κάνα χρονακι μέσα … τέτοια εννοώ.
leonicos said
Τα κωδωνοστάσια της Νοτρ Νταμ είναι οι δυο πύργοι μπροστά και ευτυχώς δεν τα κατέστρεψε η φωτιά.
που και αυτά κομμένα είναι, μισογκρεμισμένα από άλλη κατασρτοφή, Για λεπτομέρειες ψάχτε το
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Μαρία Παπαδοπούλου, η πρώτη των πρώτων στην Ιατρική!
64 Λου, πολύ καλά τα λες
(του μικρομεσαίους να τους κλαις)
γνώστης δΙνών του σεξ 🙂
χάθηκε απ΄το τζουράσικ παρκ
, άδοξα, πριν να φέξ’..
φευ » ντούρα λεξ σεντ λεξ» !
leonicos said
Α. Μαρία Παπαδοπούλου, η καλύτερη φοιτήτρια της Ιατρικής Αθηνών
Β. Μαρία Παπαδοπούλου, η καλύτερη φοιτητής της Ιατρικής Αθηνών
Γ. Μαρία Παπαδοπούλου, ο καλύτερος φοιτητής της Ιατρικής Αθηνών
Δεν ξέρω τι λέει ο καθενας, στη δική μου γλώσσα, το Α σημαίνει »καλυτερη φοιτήτρια ‘απ’ όλους’ στη σχολή της. Σε περίπτωση που πρέπει να τονιστεί ότι αφορά μόνο τις φοιτήτριες πρέπει να διατυπωθεί με τρόπο που να το διασαφηνίζει, π.χ εταξυ των συμφοιτητριών της, οπότε δεν αφορά τους συμφοιτητές της, που μπορεί να είναι δύο ή και ΄λοι καλύτεροί της.
Τα Β και Γ απλώς ΔΕΝ είναι Ελληνικά
Τ
leonicos said
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: Δεν μπορεί επαγγελματίες, καταστηματάρχες, μεροκαματιάρηδες να βρίσκονται στο έρμαιο των τραμπούκων
Μπορείς να πεις «να βρίσκονται στο έλεος των τραμπούκων», μπορείς επίσης να πεις «να βρίσκονται έρμαια των τραμπούκων».
Καλά, το παλικάρι ντεν ξέρεις ελινικός
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
76 Δεν ήρθη η ασυλία του για μη βλαφθεί η φήμη του ως ευρωβουλευτή!
http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-8-2018-0333_EN.html
Γ-Κ said
«…αντί να βλέπουμε τη σελήνη και τ’ αστέρια θα βλέπουμε τη διαφήμιση της Πέπσι Κόκα… »
Νικοκύρη, μοῦ ἄρεσε αὐτὸ τὸ «Πέπσι Κόκα», ἂν καὶ μᾶλλον εἶναι λάψους ντίγκιτι.
Μήπως είναι πρώιμο σύμπτωμα προσαρμογής της ελληνιικής ορθογραφίας στην «ευρωπαϊκή»;
(Μεταξύ σοβαρού και αστείου.) 🙂
leonicos said
28
‘Ζητήσαμε συγγνώμη, ανεξάρτητα από το αν τα θύματα ήταν αλλοδαπές’.
Ο άνθρωπος εξήγησε σαφώς για ποιον λόγο δεν ασχολούνταν με τις εξαφανίσεις. Με λλοδαπές θ’ ασχολούμαστε τώρα;
Georgios Bartzoudis said
Sarant said: “Γλωσσική τρολιά από το Κουλούρι …Καταργούνται σταδιακά τα τριτόκλιτα επίθετα…».
# Πολύ σωστός ο χαρακτηρισμός ως πρωταπριλιάτικης της «Γλωσσικής τρολιάς από το Κουλούρι». Όμως δεν είναι καθόλου πρωταπριλιάτικη η κατάργηση των τριτόκλιτων μετοχών (όσες έχουν απομείνει στην …τρισχιλιετή), από επίσημο δικτυόπο του υπουργείου Μεταφορών: Σε οδηγίες που δίνει για τη συμπλήρωση αιτήσεων (προς απόκτηση ή ανανέωση αδειών οδήγησης οχημάτων), καταργεί την μετοχή «ο αιτών» με το …άρτι ανακαλυφθέν ουσιαστικό «ο αιτητής»! Δεν έψαξα περαιτέρω, για να δω αν χρησιμοποιεί και τον …μπουργκοποιημένο όρο «η αιτήτρια», όταν πρόκειται για θηλυκό οδηγό ή …οδηγήτρια κατά τον «σαραντικό» κανόνα (Παναγιά μου βόηθα με!)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
>>καλύτερα θα ήταν να το πουν «ποντίκι» ή ποντικάκι, αρουραίο δύσκολα θα πειστεί να υιοθετήσει κανείς.
Ποντικομικρούλη, ίσως ; 🙂
Σα να θυμάμαι πως κότες-ανιχνευτές χημικών αερίων λέγανε ότι στέλνανε τότε στον πόλεμο του Ιράκ.
Υ.Γ. άσχετο
Μου λείπει ο Σκύλος. Πέρνα, κάνε ένα γαβ έστω, βρε κούλουκά μας!
leonicos said
‘Ζητήσαμε συγγνώμη, ανεξάρτητα από το αν τα θύματα ήταν αλλοδαπές’.
Ο άνθρωπος εξήγησε σαφώς για ποιον λόγο δεν ασχολούνταν με τις εξαφανίσεις. Με αλλοδαπές θ’ ασχολούμαστε τώρα; Εμείς ασχολούμαστε μόνο με ανθρώπους
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
84 Georgios Bartzoudis>>όταν πρόκειται για θηλυκό οδηγό ή …οδηγήτρια κατά τον «σαραντικό» κανόνα
Μα τα σε -ος θηλυκά υφίστανται! Εκατό φορές το έχει γράψει/απαντήσει ο Νικοκύρης.
Να πείτε συγγνώμη εδώ και τώρα (όχι στο ΦΒ αύριο!) 🙂
loukretia50 said
85. Εμ! από χημικά να φαν κι οι κότες!
Σίγουρα είναι πεπτωκότες.
Και γιατί ανιχνευτές? θηλυκά δεν είναι?
Θάλεγαν «Ζουζού, η καλύτερη ανιχνευτής?»
———————-
Και αν τυχόν «ο αιτητής» τυγχάνει και διαιτητής?
Θα δικαιούται κατιτίς?
Ο τέμπορα, ο μόρες – λέξεις οπωροφόρες!
Γειά σας!
Πάνος με πεζά said
Καλησπέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!
Δεν καταλαβαίνω πώς πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό… Αν η δεσποινίς Παπαδοπούλου βρισκόταν κάτω από το γνωστό παλιότερο τίτλο «Η πρώτη των πρώτων», θα δυσκολευόταν κάποιος να καταλάβει ότι ήταν η φοιτήτρια που συγκέντρωσε τα περισσότερα μόρια στις Εισαγωγικές, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ φύλου; Θα πίστευε πράγματι κάποιος ότι ήταν η πρώτη μεταξύ των πρώτων γυναικών;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
84 >>με το …άρτι ανακαλυφθέν ουσιαστικό «ο αιτητής»!
οι κουμπάροι το έχουν από παλιά
http://www.mcw.gov.cy/mcw/rtd/rtd.nsf/All/04A2D9B065B465AAC22578240034BDAF
Pedis said
# 81 – κατάλαβα …
ΣΠ said
Μια και αναφέρθηκε η Πάμελα Άντερσον…
Avonidas said
Θα το ξέρετε ότι ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέθεσε στον γνωστό ιστότοπο να ενεργούν ως εξακριβωτές στοιχείων (fact checkers ελληνιστί) για αναρτήσεις στο Φέισμπουκ. Η είδηση έγινε δεκτή με επικρίσεις από κυβερνητικά στελέχη και από ειδησεογραφικούς ιστοτόπους. Εδώ περιορίστηκα στο να γράψω ότι εγώ δεν θα έκανα τη δήλωση που έκανε ο υφυπουργός Λευτέρης Κρέτσος.
Λύστε μου μια απορία: τι είναι το fb, κοινωφελής ή δημόσιος οργανισμός, για να κόφτει την κυβέρνηση αν και ποιος ελέγχει τις αναρτήσεις του κι αν είναι ή όχι αμερόληπτος;
Το fb είναι ιδιόκτητο μέσο, και συνεπώς δεν υποχρεούται ούτε να παρέχει βήμα στον οποιονδήποτε ούτε να μπλοκάρει χρήστες με «αμερόληπτα» κριτήρια. Επίσης, δεν είναι ειδησεογραφικό πρακτορείο· το κουτσομπολιστήρι του πλανήτη είναι, που το έχουμε πάρει πολύ στα σοβαρά. Τώρα, αν οι πολιτικοί μας κάνουν διάλογο κι αναμετρώνται στον πολιτικό στίβο με τα ποστ του fb και τα σκίτσα του Αρκά, αυτό έχει να κάνει με το ναδίρ όπου έχει κατρακυλήσει το πολιτικό μας ήθος.
Theo said
Ακόμα να εμφανιστεί ο Τζη για τα επινίκια; 🙂
Πάνος με πεζά said
Και η γνωστή ΑΕΚ του «άμα μείνω πίσω στο σκορ, καληνύχτα, δεν πα να παίζω και με την Καναπίτσα…», χάνει τρίτο συνεχόμενο τελικό με κάτω τα χέρια, τους δύο μάλιστα στο ΟΑΚΑ. Με τον ΠΑΟΚ φέτος πιο «σβηστό» από ποτέ. ΟΚ !
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Τζη, που ΄σαι; Σε πήρε η χαρά χώρια μας; 🙂 Συγχαρητήρια!
ΚΑΒ said
απλώς το καταγράφω.
https://www.efsyn.gr/tehnes/media/194825_top-10-media-11-12/5
Και στο Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε. θα θέσει ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος το θέμα με τα Ellinika Hoaxes και το Facebook. Θεωρεί αδιανόητο που ανέθεσε το Facebook στα Ellinika Hoaxes να ελέγχουν τα fake news που ανεβαίνουν στα social media. Αλλού η ανάθεση γίνεται σε μεγάλους δημοσιογραφικούς οργανισμούς και πανεπιστήμια, εδώ θα μας ελέγχουν τα Ellinika Hoaxes. Αστείο, φαιδρό και επικίνδυνο συνάμα.
ΚΩΣΤΑΣ said
Καλά, ο Κεφαλογιάννης είναι για μπάτσες. Τον Φοίβο Ιωαννίδη όμως τον θεωρώ αξιόπιστο και γνώστη των γεγονότων. Μου δημιουργούνται απορίες. Και φυλακή δεν μπήκε, και παράγοντας του Παναθηναϊκού επί Ασλανίδη, και δημόσια έργα… Για τον Ηρακλή Τσ. μιλάω.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
gpointofview said
Αλλαξε μια γνωστή παροιμία σε :
μια του ΠΑΟΚ, δυο του ΠΑΟΚ, τρεις του ΠΑΟΚ κι έπεται συνέχεια !!! Αλλόθρησκοι, Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΣΑΣ ΑΡΧΙΣΕ ΚΑΙ ΘΑ ΒΑΣΤΗΞΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ !!!!!
Πάνε με πεζά δεν πέτυχες την μοιρασιά. Εκπληκτικά έξυπνος ο Λουτσέσκου έβαλε για χαφ Κάνιας-Σάκχοφ και βραχυκύκλωσε τον Χιμένες…μια ευκαιρία σ’ όλο το ματς, εκεί φαίνονται οι προπονητές κι ο Μανόλο είναι μια-δυο σκάλες κάτω, μια σκάλα πάνω από Ουζουνίδη-Δώνη
Είδατε τι έγινε με τους ξένους διαιτητές ; Δεν φωνάζαμε τσάμπα τόσα χρόνια…
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
91 Pedis
Συνεχίζεται όμως λέει η έρευνα στην OLAF (Για το αίτημα της εισαγγελίας Α.Πάγου της Αθήνας δεν ψήφισαν άρση ασυλίας στα τέλη του ’18) :
«Ενα email που έφτασε στον διευθυντή της εφηµερίδας* ως απάντηση από την OLAF στις 11 Φεβρουαρίου 2019 επιβεβαίωσε ότι η υπόθεση Κεφαλογιάννη βρίσκεται υπό διερεύνηση. »
https://www.ethnos.gr/politiki/27308_apokalypsi-sto-fos-ta-emails-argomisthias-sto-grafeio-kefalogianni-pics
*Έθνος
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα και να με συμπαθάτε που, λόγω Θεσσαλονίκης, είμαι ωσεί παρών αυτές τις μέρες.
35 Κι εγώ αυτή τη γνώμη έχω
39 Ο κ. Τάκης ήταν σήμερα στην έκθεση βιβλίου πάντως
53 Δεν ήταν σκόπιμο, φευ
(αυτά τα είχα προσπεράσει πριν)
sarant said
Και συνεχίζω:
65 Α γεια σου
82 Είπαμε, λάψους.
84 Ο αιτητής είναι κυπριακή επιρροή
90 Ακριβώς
97 Δεν συμφωνώ, όπως είπα
Pedis said
Αυτό παίζει για πολιτικό μεζεδάκι;
Θα ειπε ο ένας βάλε το ΟΧΙ (για το δημοψήφισμα) κι ο άλλος κότσαρε τον Μεταξά.
Κάλλας και καπάκι Παναγούλης. Τουρλού.
Σε ποια εταιρεία έχουν εμπιστευτεί την καμπάνια τους και ποιος τέως πασόκος δεύτερης γενιάς έχει οριστεί υπεύθυνος για την παραλαβή, δεν ξέρω, αλλά φαίνεται ότι έχουν, πλέον, πρόβλημα στελεχών.
gpointofview said
Δεν ήξερα πως σαν σήμερα πέθανε ο ΠΑΟΚτσής Στράτος Διονυσίου
Ενα τραγούδι του που ταιριάζει με το νταμπλ του ΠΑΟΚ !!
Georgios Bartzoudis said
87, ΕΦΗ – ΕΦΗ said: «… Να πείτε συγγνώμη εδώ και τώρα (όχι στο ΦΒ αύριο!)»
# Στις διαταγές σου …στρατηγέ μου! Συγγνώμη για τον ενικό, καθότι μου έχει τελειώσει ο πληθυντικός …κουμπάρα (του σχολίου 90)
103, sarant said: «Ο αιτητής είναι κυπριακή επιρροή»
# Είτε κυπριακή είτε …κουμπαρική είναι η επιρροή, το ίδιο κάνει
nikiplos said
93@ επιτέλους κάποιος να μιλήσει ξεκάθαρα για το τι εστί το FB, γιατί έχουμε χάσει το μέτρο, ουχί εδώ μέσα αλλά έξω σε δημοσιογραφικούς ιστότοπους που κόπτονται δήθεν…
Pedis said
# 101 – μου φαίνεται ότι θα πάει για του αγίου Καλένδη, Έφη.
# 104 – τώρα που το ξαναβλέπω έχουν βάλει Δεκεμβριανά και Παπατζή μαζί. Ήμαρτον.
ΣΠ said
38
Ναι, το έβαλα στο 38. Πάντως το διόρθωσαν αφαιρώντας τον Μεταξά, άφησαν όμως τον Κωνσταντίνο Α’.
ΣΠ said
Το 109 στο 104.
Pedis said
# 109 – σόρρυ, δεν το πρόσεξα.
Όντως έχουν τον Κωνσταντίνο Α’.
Έχουν βάλει και Λαμπράκη και Φρυδά.
Και μετανάστες (που τους έχουν στοιβάξει). Φρόντεξ δεν είδα, ούτε τον πραίμ μίνιστερ με τον Τραμπ.
Ούτε αρχιεπίσκοπο, είδα. Τον Πάπα, ναι. Αιρετικοί!!!
Μαρία said
gpointofview said
ΣΠ said
Τσιτσιπάς-Ναδάλ 2-1 στο Όπεν της Μαδρίτης. Παίζει αύριο στον τελικό με τον Τζόκοβιτς.
Γιάννης Κουβάτσος said
Όσοι είδαν τον σημερινό τελικό και τους δύο ημιτελικούς του τσαμπιολί, θα αντελήφθησαν βέβαια ότι πρόκειται για διαφορετικά αθλήματα. Αγώνας με πατίνια απ’ τη μια, Φόρμουλα 1 από την άλλη. 11 αυτοί 11 κι εμείς, η πιο μεγάλη βλακεία που έχει ακουστεί.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Pedis said
# 115 – και η πλάκα είναι ότι ντοπάρονται και οι μεν και οι δε.
Και του Ισπανού φλομώνει το μάτι στη διαφήμιση και του Έλληνα ενώ νομίζουν ότι τους έχουν βάλει να δουν αγώνα στην τηλεόραση, και του Ιταλού φουσκώνουν τα μυαλά και τ’αρχίδια από την ανάγκη να γαμήσει κι αυτός μια φορά κάποιον αντίπαλο αλλά και του Έλληνα συμμετέχοντας ως στρατιώτες-οπαδοί στο πρωτάθλημα-πόλεμο της χώρας τους, μόνο που έξω η πρόφαση, δηλαδή να παίζεται αυτό που λένε μπάλα, υπάρχει, εδώ, όχι.
Πώς εξηγείται; Πρόκειται για χόακα, μήπως στην Ελλάδα γεννιούνται πιο μαλάκες φίλαθλοι ποδοσφαίρου από ό,τι στην Ευρώπη ή οφείλεται σε κάτι άλλο; Τι εξήγηση δίνουν, άραγε, τα ελληνικά χόαξιζ;
Avonidas said
Μια κριτική που έχω να κάνω στα Χόαξες είναι ότι κακώς ασχολούνται με θέματα που έχουν ισχυρή πολιτική διάσταση (αν και όλα τα θέματα έχουν πολιτική διάσταση) όπως π.χ. τα σχετικά με την γλυφοσάτη. Η προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι (και είναι, σε μεγάλο βαθμό) στην ανασκευή παραποιήσεων της πραγματικότητας.
Το αρθρο των hoaxes για τη γλυφοσατη *αφορά* παραποιησεις της πραγματικότητας και παραπληροφόρηση του κοινού. Το οτι αυτη η παραπληροφόρηση στρέφεται κατα της «κακης» πολυεθνικής Μονσάντο δεν αλλάζει τα γεγονότα. Καποια πράγματα ειναι αλήθεια είτε μας ευχαριστούν είτε όχι.
Κάποιοι, συμπεριλαμβανομενου δυστυχώς και του Press Project, θα ήθελαν να εχουν παντοτε αδικο και να λενε παντα ψεματα οι πολυεθνικές. Η πραγματικότητα ειναι καπως πιο πολυπλοκη. Θυμαμαι, πριν καμια δεκαετία, που συζητουσα με γνωστους και φιλους τους μύθους γυρω απο το παστεριωμένο γάλα (οτι δηθεν τα απούλητα επιστρεφουν και ξαναπαστεριωνονται, κι οτι ενας αριθμός στο κουτι μας πληροφορει ποσες φορες εχει γινει αυτο, γιατι φυσικά θα μας πληροφορουσαν για τις κομπινες τους 😊), και μου λεγαν «γιατι υπερασπίζεσαι τις βιομηχανιες;» Λογικη μηδέν 🙄
ΣΠ said
Χρήστος Π. said
Ίσως ο δικτάτωρ Μπαρμπα-Γιάννης να μπήκε στο σποτάκι, για τις σοσιαλιστικές και κρατικοπαρεβατικές απόψεις του περί οικονομίας. Ίσως επίσης για τον δημοτικισμό του (αααα, κακία εδώ 🙂 ). Αστειεύομαι.
Πίστεψα αρχικά όταν το είδα ότι μπήκε λόγω του ΟΧΙ και του Αλβανικού έπους, προβάλλοντας αυτά, και όχι προφανώς γιατί έγινε ο ΣΥΡΙΖΑ οπαδός της 4ης Αυγούστου και εθνικιστικής δικτατορίας. Για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και τις νίκες των Βαλκανικών πολέμων πιστεύω παραμένει στο σποτάκι ο Διάδοχος Κωνσταντίνος Α. Κανένας δεν πίστεψε ότι έγνε φιλοβασιλικό κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ.
Παρά τις αντιδράσεις των σταλινικών δημοσιογράφων με ολοκληρωτικά και φανατισμένα μυαλά (πχ Μπογιόπουλος), αλλά και μετριοπαθών πολιτκών αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ που βρήκαν ευκαιρία ψηφοθηρίας, ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδισε από το σποτάκι. Χωρίς να απεμπολεί την αριστερή ιδεολογία του και τις αριστερές πολιτικές προσωπικότητες που δείχνει, έδειξε πως τιμά και γενικότερα τις νίκες του ελληνισμού όλων των εποχών. Η αναφορά σε μάχες και νίκες βλάπτει αυτούς που κατηγορούν τους ΣΥΡΙΖΑίους για εθνομηδενισμό και γι αυτό κάποιοι από αυτούς αντέδρασαν νωρίς στο σποτάκι.
Δε είμαι αριστερός, ούτε φυσικά και ΣΥΡΙΖΑιος, ούτε κλαίω το…. Μπελογιάννη, αλλά δεν πάσχω και από υστερία εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν φοβάμαι δικτατορία Πολάκη. Την αντίθετη υποκρισία δε, παντού τη βλέπεις. Εμένα με ενόχλησε στο σποτάκι η αοιδός Μαρία Κάλλας. Η μητέρα της και η ίδια κράτησαν αναξιοπρεπή συμπεριφορά στη Κατοχή και έπεσαν πολύ χαμηλά σαν άνθρωποι. Έχω προλάβει να δω και λίγο από το βίντεο που έχει «εξαφανιστεί» με τη Κάλλας να τραγουδά αποκλειστικά για τους αξιωματικούς των SS στο Βασιλικό Θέατρο στη Θεσσαλονίκη. —
—Την ίδια γνώμη έχω άλλωστε και για τη Μελίνα Μερκούρη που σκέφτηκε οικονομικά εξασφαλισμένη πλέον και εκ του ασφαλούς, να γίνει αντιχουντική ηρωίδα. Δεν ήταν μια απλή κοκότα μαυραγοριτών και άλλων χορηγών της κατοχής. Δυό ΕΠΟΝίτες που έδειξε στους έκπληκτους Γερμανούς φωνάζοντάς τους να τους συλλάβουν, ακόμα…τρέχουν φεύγοντας από το μπαράκι της Ακαδημίας που έγινε το σκηνικό. Σκέφτηκε μετά για λιγο να γινει αντικομμουνιστική ηρωίδα (κράτησε ακόμα και το φέρετρο στη κηδεία της Ε. Παπαδάκη που δολοφόνησε η ΕΑΜική πολιτοφυλακή και η ΟΠΛΑ στα Δεκεμβριανά). Μετά όμως τα παράτησε και αυτά ασχολούμενη με το πλούσιο γάμο και τους άλλους παράλληλους χορηγούς και θαυμαστές. Μετά βέβαια, έγινε η γνωστή ηρωίδα και το γελοίο ΚΚΕ της πρότεινε θέση στο ψηφοδέλτιο Πειραιά, αλλά τη κέρδισε το ΠΑΣΟΚ. —
Χρήστος Π. said
113 Η ΑΕΚάρα άξιζε καλύτερη τύχη. Έπαιξε καλά, δεν της έδωσαν πέναλτυ, (και το γκολ ήταν και δεν ήταν οφ σάιντ). Έχουν πάει όλοι οι ΣΥΡΙΖΑιοι να το γλεντήσουν επάνω και να ταυτιστούν με τον όχλο για ψηφοθηρία και τα συναφή. «Τυχαία» βρέθηκε και ο Νίκος Σαραντάκος στη Θεσσαλονίκη να χαρεί με την ήττα της ΑΕΚ…. Θλιβερό.
Μαρία said
Γς said
120:
> Κανένας δεν πίστεψε ότι έγινε φιλοβασιλικό κόμμα [ακόμα] ο ΣΥΡΙΖΑ.
gpointofview said
#115
Είδα τις προάλλες το Αταλάντα -Τζένοα… από το ΠΑΟΚ-ΑΕΚ ήταν χειρότερο παιχνίδι. Οι ομάδες που έπαιξαν ημιτελικούς δεν κατάφεραν να πάρουν -πλην της Μπαρτσελόνας που διασύρθηκε- πρωτάθλημα στη χώρα τους.
Τυχαίο ;
Κατάπιε τα κόμπλεξ σου με τον ΠΑΟΚ και σκέψου πως από τότε που τα ντέρμπυ δεν τα διευθύνουν Σπάθες, Κομίνηδες, Παπάδες και Αρετόπουλοι ο ΠΑΟΚ έχει σε 11 ματς 9 νίκες και 2 ισοπαλίες !!! Αλλιώς θα βάλω των Ιατρού να βρει τι έγραφες όταν τα μωρά του Δώνη έκαναν σερί 5 νίκες (με ομάδες της συμμορίας ΕΡΤ ) και δεν απαξίωνες το ελληνικό ποδόσφαιρο. Αϊντε !!
gpointofview said
# 121
Σεβάσμιε αρθρογράφε
Είναι πασίγνωστο πως μετά κάποιο ηλικιακό όριο η στενοχώρια ελαττώνει την όραση, το μυαλό και την κρίση. Ωστε έφταιγε το VAR για την ήττα της χάρτινης…και όχι ο κανονισμός που αναφέρει πως αν η μπάλλα προσκρούσει ΠΡΩΤΑ στο σώμα του παίκτη, δίνεται πέναλτυ ΜΟΝΟ αν το χέρι είναι σε μη φυσιολογική θέση και εφ’ όσον επηρεάσει την εξέλιξη της φάσης. Βέβαια αν ήταν διαιτητής ο Κομίνης ο κανονισμός αλλάζει, ξέρεις εσύ…
Πάμε παρακάτω… η ΑΕΚ έφιαξε μια φάση για γκολ -πρώτη φορά σε τελικό με ΠΑΟΚ στα τρία χρόνια- με τον Πόνσε, αλλά τόβγαλε ο σούπερμαν Πασχαλάκης, όπως τόβγαλε κι ο Μπάρκας το σχεδόν εξ επαφής σουτ του Απκομ. Απο κεί και πέρα ο ΠΑΟΚ είχε τρία τετατέτ με τους Απκομ, Ζαμπα και Κάνιας φάσεις για γκολ και η ΑΕΚ απολύτως τίποτε
Οι 23 (22 στο γήπεδο) βαθμοί διαφορά δείχνουν πως το κύκνειο άσμα σας πέρισυ ήταν προΐόν της ποδοσφαιρικής και δικαστικής παράγκας, αντίδραση στο μεγάλωμα του ΠΑΟΚ.
Τρία στα τρία σε τελικούς και οι δυο στο γήπεδο που χρησιμοποιείς τα τελευταία 15 περίπου χρόνια (αλλά όχι έδρα έεεε ;;) δεν χωνεύεται εύκολα, του χρόνου είπε ο Χιμένες θα είσαστε πιο σοφοί, θα αποκλεισθείτε πριν τον τελικό όπως έκανε φέτος ο ΟΣΦΠ να έχετε το κεφαλάκι σας ήσυχο.
Δες το σε φωτό γιατί έχει γίνει πια, όνειρο απλησίαστο στο γήπεδο.
Γς said
!25:
>Σεβάσμιε αρθρογράφε
Νεότερός σου. Κατά πολύ
😉
Γς said
126->125
Γιάννης Κουβάτσος said
121:Άλλον αγώνα είδες, Χρήστο. Η διαιτησία ήταν μια χαρά, το var έδειξε ότι δεν υπήρξε πέναλτι και γκολ-οφσάιντ, και ο ΠΑΟΚ πέτυχε άλλη μια βαρετή-επαγγελματική νίκη απέναντι όχι στην ΑΕΚ αλλά στην Αεκούλα. Την οποία και υποστήριζα ως βέρος Παναθηναϊκός.
Γιάννης Κουβάτσος said
124: Δεν γίνεται να έχω κόμπλεξ απέναντι στην τέταρτη ομάδα της Ελλάδας.
sarant said
Kαλημέρα από Θεσσαλονίκη!
121 Σατανικοί συριζαιοι βάλανε την Έκθεση Βιβλίου τη μέρα του τελικού κυπέλλου.
gpointofview said
# 127
Σε πνευματική ηλικία αναφέρομαι (ξέρεις, καταρράκτης, αρτηριοσκλήρωση κ.λ.π. )
gpointofview said
# 129
Τους τελικούς δεν τους παίζεις, τους κερδίζεις, είπε ο Βεϊρίνια… τώρα ο άλλος, ο δικός σου, ξέρεις ποιός, δεν είπε τίποτε, μόνο το σκέφτηκε…
Γιάννης Κουβάτσος said
Έντάξει, Τζι, ηρέμησε, μη μας πάθεις και τίποτα…Απλώς σου θυμίζω ότι και η Λέστερ πήρε το 2016 το πρωτάθλημα Αγγλίας, εκμεταλλευόμενη τα χάλια των μεγάλων ομάδων, αλλά δεν έγινε γι’ αυτό ούτε Λίβερπουλ, ούτε Μάντσεστερ, ούτε καν Τότεναμ. Έτσι και το Παοκάκι…Ο Ολυμπιακός έχει 44 πρωταθλήματα, ο Παναθηναϊκός 20, η ΑΕΚ 12, το Παοκάκι 3, όσα και ο Άρης. Αυτό λέει η πραγματικότητα και η ιστορία. Τα υπόλοιπα είναι οπαδικοί μεγαλοϊδεατισμοί.💚
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@122. Τὸ ἔχω ξαναγράψει.
Ἡ ἀναπαραγωγὴ τῶν ἀθλιοτήτων τῶν ΜΚΔ ρίχνει τὸ ἐπίπεδο τοῦ ἱστολογίου.
Εἶναι ἄραγε χιοῦμορ νὰ εἰρωνευόμαστε κάποιον, ὅποιος κι ἂν εἶναι, γιὰ ἕνα σοβαρὸ πρόβλημα ὑγείας ποὺ τοῦ στέρησε τὸ ἕνα μάτι;
Λυπᾶμαι.
Νίκος Κ. said
Με το ποδόσφαιρο δεν ασχολούμαι, όμως διαπιστώνω ότι η πλειοψηφία των ποδοσφαιριστών (τόσο της ΠΑΟΚ Α.Ε., όσο και τις ΑΕΚ Α.Ε.) είναι ξένοι. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος από τους Έλληνες που να είναι Θεσσαλονικιός ή Νεοφιλαδελφιώτης (για δε απόγονο Κωνσταντινουπολίτη ας μην συζητήσουμε). Αντίστοιχα φαντάζομαι ισχύουν και για τις άλλες Α.Ε. που συμμετέχουν στο «ελληνικό» πρωτάθλημα.
Γιάννης Κουβάτσος said
134:Και πάλι θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σου, Δημήτρη. Τα ‘παμε, τα ξανάπαμε, δε βαριέσαι…Το κομματικό καφριλίκι πάνω απ’όλα…Κατά τ’ άλλα ομνύουμε στην πολιτική ορθότητα…
ΚΩΣΤΑΣ said
134 – 136
Ο Ριβαλντίνιο είπε ζαίοι και αποβλήθηκε!
Να επανέλθει ο πολυώνυμος, δεν είναι ο χειρότερος… 😉
π2 said
Τζι, έχω γράψει πολλές φορές πόσο δυσκολεύομαι να τηρήσω την αρχή μου να μην κάνω ποδοσφαιρικά σχόλια εδώ, αλλά έχω μια απορία. Υπάρχει κάτι, οτιδήποτε, που να σου μετριάζει την επιθετική χαρά για τις φετινές επιτυχίες του ΠΑΟΚ, ή έστω την ηθική σου σιγουριά, την αίσθηση οπαδικής ηθικής ανωτερότητας που αποπνέουν όλα σου τα ποδοσφαιρικά σχόλια; Στο φετινό πρωτάθλημα υπάρχει κάτι, οτιδήποτε, που να σου χτύπησε άσχημα; Στη χτεσινή γιορτή του ποδοσφαίρου υπάρχει κάτι που να σου φάνηκε παράταιρο; Τα δυο χρόνια «εξυγίανσης» με τα λεφτά του Ιβάν και τους μηχανισμούς του Μελισσανίδη σου φαίνονται να έχουν κάνει καλό στο ελληνικό ποδόσφαιρο;
ΓΤ said
@115 Πολύ σωστά. Θα σταθώ στην εξής εικόνα, καλτ στον κύβο. Ο συνδυασμός της βραχυσωμίας υιού Σαββίδη, με την ασσυροβαβυλωνιακή γενειάδα. Θυμίζει αντίστοιχους άντρες που φορούν καμπαρντίνα που τους φτάνει μέχρι τον αστράγαλο. Η δε χορεία ατόμων που είχαν πρόσκληση σαφώς υπηρετεί στον Λόχο Μελιφθόγγων.
Γιάννης Κουβάτσος said
138: Και βέβαια έχουν καλό αποτέλεσμα:πρωτάθλημα με ξένους διαιτητές και τελικός κυπέλλου, όπου 3.000 αστυνομικοί επιτηρούν 900 προσκεκλημένους. Συμβαίνουν τέτοιες ομορφιές εις την κουτοφραγκίαν; Ο Πιτίνο ακόμα γελάει.
Νέο Kid said
Ρε κάθεστε κι ασχολείστε με το αεκ , το παοκ και την οργάνωση σκασιαρχειου φυλακών Πειραιώς; ασχοληθείτε με μεγάλες ομάδες που παίρνουνε διπλό μέσα στο αμστερντάμ να πούμε, όπως οι Χοτσπερς και ο Παναθηναϊκός!
sarant said
134-136 Βέβαια, εδώ δεν χλευάζεται το πρόβλημα υγείας, αλλά η προσπάθεια για κομματική εκμετάλλευση του προβλήματος υγείας από τον αρθρογράφο.
137 Δεν αποβλήθηκε. Εσβησα σχόλιό του που το θεώρησα υβριστικό και ο Ρ. σταμάτησε να γράφει.
sarant said
137-142 Μπορεί μάλιστα (δεν θυμάμαι καλά) να μην έσβησα καν σχόλιο αλλά να προειδοποίησα ότι θα σβήσω το επόμενο που θα έχει τον υβριστικό χαρακτηρισμό.
Theo said
@143:
Απ’ ό,τι θυμάμαι, δεν διέγραψες κανένα σχόλιο του Ριβαλντίνιο, Νικοκύρη. Του συνέστησες να μην ξαναγράψει τη λέξη «ζαίοι».
Και, μια και μιλάμε για υβριστικούς χαρακτηρισμούς, γιατί οι χυδαιολογίες του Pedis (όπως καλή ώρα στο σχ. 117) παραμένουν στο απυρόβλητο;
π2 said
141: H Τότεναμ μου ήταν πάντοτε συμπαθής γιατί μια από τις παλαιότερες ποδοσφαιρικές μου αναμνήσεις ήταν ο Οσβάλντο Αρντίλες, τρέχα γύρευε γιατί (ίσως το Μουντιάλ του 1978). Για την άλλη ομάδα που λες δεν θυμάμαι και πολλά. 😛
Pedis said
Δεν μπορεί να είναι τόσο καθυστερημένος, δεν μπορεί … εγώ λέω ότι αυτοτρολλάρεται …
έχει βάλει μπροστά αυτό το ιβέντ-σκάνδαλο που βλέπουμε κάθε μέρα στα σχόλια για να προβληματίσει, να αναδείξει την αντικοικωνικοτητα, τον ανορθολογισμό και να στιγματίσει τον φανατισμό του μέσου δραστήριου οπαδού των αθλητικών επιχειρήσεων.
Πάντως, παριστάνει εντυπωσιακά επιτυχημένα το μέσο οπαδό-γίδι. Έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.
Pedis said
Τεό, ποια είναι η γνώμη σου, τα παπαδοπαίδια έχουν μεγαλύτερη τάση στη ρουφιανιά από τα άλλα παιδιά που δεν πολυπατάνε στο ιερό;
Όταν είναι μικρά δεν το συζητώ, ρωτάω άμα μεγαλώσουν ποια είναι η κατάσταση.
Γιάννης Κουβάτσος said
142 α. Ναι, έχεις δίκιο. Ανακαλώ. Όντως εδώ δεν σατιρίζεται η αναπηρία του Σαμαρά, αλλά η έκθεση της υγείας του σε κίνδυνο, όχι βέβαια για το καλό της πατρίδας (τι κωμικοί αυτοί οι λιμπεραλιστές!) αλλά για την εξυπηρέτηση της άμετρης φιλοδοξίας του. Βιάστηκα να σχολιάσω, επειδή έχω σιχαθεί τον χαρακτηρισμό «γκαβό» που συνήθως του αποδίδουν.
Νέο Kid said
145. Και με τεράστιους Εγγλέζους παιχταράδες, όπως ο Άλαν Μπραζίλ ( μορφή και θεός!) ,ο Λινεκερ , ο Γκλεν Χοντλ…
Όσο για την άλλη ομάδα, Ε ναι.πώς να θυμάσαι πολλά, αφού έχεις να την κερδίσεις από όταν ήσουν φαντάρος!( εξαιρουμένων των νικών στα χαρτιά επειδή «τρομοκρατηθηκατε»…) €🙂
Theo said
@147:
Το ότι προσβάλλεται η αισθητική μου από τις χυδαιολογίες σου το χαρακτηρίζεις ρουφιανιά, όταν διαμαρτύρομαι.
Το ότι πολεμάς τους «ιδεολογικούς» αντιπάλους σου κολλώντας τους ετικέτες και ύβρεις αντί για επιχειρήματα πώς να το χαρακτηρίσει κανείς;
Theo said
150β, διόρθωση:
Το ότι πολεμάς τους ιδεολογικούς «αντιπάλους» σου κολλώντας τους ετικέτες και εκτοξεύοντας ύβρεις εναντίον τους αντί για επιχειρήματα πώς να το χαρακτηρίσει κανείς;
(Από βιασύνη έβαλα αλλού τα εισαγωγικά στο προηγούμενο σχόλιο.)
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@142α. Νικοκύρη, αὐτὸς ὁ χλευασμός, ὅπως τὸν ἀποκαλεῖς, εἶναι ἄκρως ρατσιστικὸς καὶ προσβλητικὸς γι᾿ αὐτὸν ποὺ ἔχει τὸ πρόβλημα ὑγείας καὶ ὄχι γι᾿ αὐτὸν ποὺ προσπαθεῖ νὰ τὸ ἐκμεταλλευτεῖ πολιτικά.
Μιὰ ἁπλῆ ἀνάγνωση τοῦ σχολίου ἀρκεῖ.
Pedis said
# 150 – Τεό, αντί να ρουφιανεύεις («κύριε, ο Τάκης λέει κακές λέξεις … δεν θα τον τιμωρήσετε;») έχεις κι άλλη επιλογή, να δείξεις τη γενναιοφροσύνη του δημόσιου πιστού, πες ότι προσεύχεσαι για την ψυχή μου και διατυμπάνισέ το.
sarant said
152 Αν δεν υπήρχε η προσπάθεια εκμετάλλευσης (του προβλήματος υγείας του πολιτικού) από τον αρθρογράφο, δεν θα υπήρχε και το χλευαστικό σχόλιο.
Pedis said
# 151 – έτσι είναι Τεό οι σταλινικοί, οι εγκληματίες πιστοφάγοι και δεν ξέρω γω τι άλλο.
Theo said
@153:
Αν κάτι μισώ πάρα πολύ (ίσως λόγω και της αρβανίτικης καταγωγής μου) είναι το ψέμα και η υποκρισία. Αν θέλω κάτι να πως, το λέω ευθέως.
Αλλά όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται· κι όποιος κουκιά τρώει, κουκιά μαρτυράει, που λέει και ο λαός μας.
Γιάννης Κουβάτσος said
149: Μην ξεχνάμε και τον Κρις Χάτον, ένα από τα κορυφαία φουλ μπακ εκείνης της εποχής, παρέα με Βιβ Άντερσον, Αντόνιο Καμπρίνι, Μάνφρεντ Καλτς και Νίκο Καρούλια (ναι, ρε! 😎).
Theo said
@155:
Το ιστολόγιο δεν είναι σταλινικό (σε τέτοιο ιστολόγιο μπορείς να γράφεις όπως θέλεις -όσο συμφωνείς με τη γραμμή του, φυισκά). Δεν είναι και δικό μου, για να απαιτώ κάποια πράγματα. Αλλά, ενώ τα 98-99% των σχολιαστών γράφουν κόσμια, εσύ είσαι η φασιστική εξαίρεση (έτσι δεν χαρακτηρίζετε όσους θέλουν να επιβάλουν με το στανιό την ιδεοληψία τους; )
Theo said
153β, διόρθωση:
Αν θέλω κάτι να πω, το λέω ευθέως.
Pedis said
# 158 – έλα ρε Τεό και πάνω που έλεγα ότι σε τρολλάρουν με το χρηστώνυμό σου … ευτυχώς, έδωσες τοι συνθηματικό. Έγραψες » σταλιν* «.
Τεό, ενταξει πάρε αλλιώς, μην κολλάς με σχολαστικό τρόπο στις λεπτομέρειες σαν φανατικός πιστός,
κάνε ριμπούτ πώς το λένε και να σε ρωτήσω κάτι από περιέργεια.
Καλά, σε ενοχλεί να διαβάζεις ότι μία από τις πλευρές εκπαίδευσης στο σωβινισμό και στον μαζικό φανατισμό του άρρενος, ουσιαστικά, υπηκόου μέσω του οπαδισμού στα σπορτ είναι να του «φουσκώνουν τα μυαλά και τ’αρχίδια από την ανάγκη να γαμήσει κι αυτός μια φορά κάποιον αντίπαλο» …
οπότε, υποθέτω ότι σε εκφράζει η αισθητική του σχολιασμού του εκπροσώπου του δεξιού αναπαραγωγικού αδένος του Σαββίδη που έχουμε την τιμή να μας συντροφεύει κάθε μέρα;
ΣΠ said
149
Εγώ υποστήριζα την Τότεναμ από την εποχή του Άλαν Μάλερι, του Μάρτιν Τσίβερς και του Άλαν Γκιλζίν, γύρω στο 1970. Το νταμπλ του 1963 με τον Τζίμι Γκριβς δεν το θυμάμαι, ήμουν μικρός.
ΣΠ said
Από άρθρο για την χθεσινή νίκη του Τσιτσιπά:
Πέρσι, game στο οποίο ήταν πίσω 0-40 θα το έχανε σχεδόν αμαχητί απέναντι στον Ναδάλ. Φέτος, όχι μόνο δεν το έχασε, αλλά το πήρε κιόλας.
Theo said
@160:
Το σταλινικός εσύ το έγραψες, στο σχ. 155, κι εγώ σου απάντησα.
Φυσικά και η αισθητική των ποδοσφαιρικών σχολίων του Gpoint δεν με εκφράζει, την παίρνω ελαφρά, σαν την καζούρα των οπαδών των αθλητικών «σωματείων, αλλά η δική σου με αηδιάζει.
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@154. Τελευταῖο καὶ δὲν θὰ ἐπανέλθω.
Μπορεῖ τὸ σχόλιο νὰ προκλήθηκε ἀπὸ τὸ ἄρθρο, ἀλλὰ δὲν παύει νὰ εἶναι ἄθλιο.
Pedis said
# 163 – με κουράζεις, τώρα.
Πάρε μια ανάσα. Ωρέ βουάρ!
ΚΩΣΤΑΣ said
143 Όντως, ο Ρίβα, κίτρινη κάρτα έφαγε. Αποχώρησε μόνος του για να μην δει την κόκκινη!
Εγώ δεν θέλω να αποβληθεί κανένας, αλλά να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες και η ανοχή για όλους.
Η αυτολογοκρισία είναι αρετή, γενικώς και αορίστως το λέω.
Theo said
@165:
Όταν προσπαθείς να το παίξεις «υπεράνω» και δεν σου βγαίνει… απορία ψάλτου, βηξ 🙂
ΚΩΣΤΑΣ said
148 Γιάννη, ανακαλείς; χάλασες κι εσύ! 🙂
Κανένα δέντρο δεν μεγαλώνει στη σκιά ενός μεγάλου δέντρου! Κάνε λίγο παραπέρα, να σε δει ο ήλιος 😉
Pedis said
# 166 – και διαβάζοντας το φοβόμουν μην δω ότι συγκαταλέγεις στα τυπικά προσόντα του ενάρετου ιστοσαραντάκειου σχολιαστή το ρουφιανιλίκι και τις φυτιλιές. Αλλά, οκ, ήταν ένα ενάρετο σχόλιο αυτό.
ΚΩΣΤΑΣ said
169 Ρε, Πεδη, αφού ξέρεις ότι το δικό μου αϊκιού υπολείπεται παρασάγκας του δικού σου, κάντο πιο λιανά! Δεν κατάλαβα, με παινεύεις ή με δουλεύεις;
Γιάννης Κουβάτσος said
158: Λυπάμαι που θα στο χαλάσω, Κώστα, αλλά δεν ψάρωσα, επειδή έπεσε η σκιά του Νικοκύρη πάνω μου. Απλώς πείστηκα ότι έχω άδικο στην προκειμένη περίπτωση και ανακάλεσα. Για ένα από τα λίγα καλά μου το’χω αυτό, δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι η ξεροκεφαλιά είναι χάρισμα. Άλλωστε έχω αποδείξει, νομίζω, ότι κατακρίνω ό,τι μου φαίνεται στραβό, χωρίς να επηρεάζομαι από πολιτικές προτιμήσεις, που σαφώς και έχω. Μπορείς να ισχυριστείς το ίδιο και για σένα; 😉
Γ-Κ said
Θέμα Α’
Μια πιο ενδιαφέρουσα άσκηση για το γένος και το φύλο (των λέξεων)
http://www.sport-fm.gr/article/paulidis-krithike-ston-paikti-parapanw-pame-gia-na-kerdisoume/3981962
(τερματοφύλακες, παίχτης παραπάνω)
Παλιότερα είχαμε και την άμυνα «μαν του μαν», που είχε αποδοθεί στα Ελληνικά «προσωπική άμυνα».
———————-
Θέμα Β’
Οι προτάσεις για την κ. Παπαδοπούλου καλό θα είναι να μην περιλαμβάνουν συντάξεις της καθαρεύουσας. Όχι «η καλύτερη των φοιτητών», αλλά «η καλύτερη από τους φοιτητές».
———————
‘Ασχετο
Θα ζει κανένας από τους σημερινούς ΠΟΚτζήδες να ξαναπανηγυρίσει πρωτάθλημα, άραγε…
Stazybο Hοrn said
93: Σωστά, θα τα ρυθμίσει όλα η αγορά κι ο ανταγωνισμός -όπως και παντού αλλού, άλλωστε.
149: Μην τολμήσεις να τον αποκαλέσεις κατά πρόσωπο Εγγλέζο τον Μπραζίλ 🙂 Άσε που Ίπσουϊτς θα τον πεις κι όχι Σπερς -όπως κι όχι Γιουνάιτεντ
Avonidas said
Σωστά, θα τα ρυθμίσει όλα η αγορά κι ο ανταγωνισμός -όπως και παντού αλλού, άλλωστε.
Ποια «όλα»; Που ο κόσμος ειναι ηλίθιος και πιστεύει οποια σαχλαμάρα διαβάσει στο fb (όπως παλιότερα πίστευε ό,τι είπε «η τελεόραση»); Φοβαμαι πως αυτο δεν ρυθμίζεται ουτε με την αγορά ούτε με προεδρικά διατάγματα.
Αλλά δεν ειναι αυτο το θέμα. Μπορείς να αναγκασεις το fb να τηρησει κάποια στανταρ; Οχι, δεν μπορείς, γιατι το fb δεν ειναι μια δημοσια πλατφόρμα, ωστε να ειναι υπόλογο στο κοινό ή στους χρήστες του. Θα μπορούσαμε βέβαια να φτιάξουμε μια τέτοια πλατφόρμα (ή πολλές), και να τις συντηρούμε (και να τις ελέγχουμε) δημόσια, αλλά δεν το κάνουμε. Προτιμούμε να φαντασιωνομαστε οτι το διαδικτυακό προλεταριάτο θα κανει ντου και θ’ απαλλοτριωσει τα Μεσα Παραγωγης Κουτσομπολιού, ή κατι τέτοιο. 😏
spiral architect 🇰🇵 said
Εμείς γελάσαμε σήμερα, κάποιος άλλος όμως βρίζει από τον τάφο:
Μαρία said
https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Felix_of_Schwarzenberg
sarant said
Ευχαριστω για τα νεότερα!
Δεν θέλω να πάρω θέση σε καβγάδες.
175 Εδώ που τα λέμε, έτσι είναι.
Μαρία said
Μαρία said
Γιάννης Κουβάτσος said
178: Καλά, ας μην υπερβάλλουμε. Ο άνθρωπος είπε πως το επταήμερο θα εφαρμοστεί με τη «συγκατάθεση» των θυμάτων:
https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/194871_i-nea-ellada-toy-k-mitsotaki-me-eptaimeri-ergasia
gpointofview said
Σας αρέσει να ξύνεστε στην γκλίτσα του τσοπάνη αλλά μόνο τον Κουβάτσο θα διορθώσω για να μη λέει αηδίες που πιστεύει στους μαθητές του όπως ότι ο ΠΑΟΚ είναι 4η ομάδα : Παγκοσμίως οι κατατάξεις των ομάδων γίνονται βάσει των αποτελεσμάτων της τελευταίας 5ετίας και συνεπως ο ΠΑΟΚ είναι 2η ομάδα πίσω από τον ΟΣΦΠ και πιθανότατα από του χρόνου πρώτη.
Αν επιμένει θα μαζέψω όσες δηλώσεις έγραψε παλιά κατά του ΠΑΟΚ που διαψεύσθηκαν και θα πάω στο σχολείο του να ενημερώσω τους μαθητές του.
Pedis said
# 175 – μπα, ξέρει τι κάνει … όχι μόνο το 30% (πες) που θα τον ψηφίσει, αλλά ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό είναι σαδομαζόχες.
Σαδιστές επειδή θέλουν τα μέτρα να εφαρμοστούν σε όλους τους άλλους ενώ για του λόγου τους φαντάζονται α απολαμβάνουν τα κέρδη και πριμ επειδή είναι … οι μόνοι που δουλέυουν σκληρά ενώ οι άλλοι τεμπελιάζουν …
… μαζόχες, επειδή το παραπάνω το έχουν κάνει αμέτρητες φορές και επιμένουν.
Αν δεν είναι μαζόχες, τότε είναι μαλάκες.
sarant said
182 Oι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι εκείνοι κάπως θα γίνει να διαψεύσουν τη στατιστική.
Pedis said
# 184 – ακριβώς. Και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.
Αν θέλεις ελληνική ιδιαιτερότητα είναι ότι για πρώτη φορά παρουσιάζεται νεοφιλελεύθερος Πολιτικός που δεν μασάει τα λόγια του. Ζητάει την ψήφο από το λαό με την υπόσχεση να τον αφήσει χωρίς βρακί. Πρέπει να πρόκειται για νέο κοινωνικό πείραμα σε παγκόσμια πρώτη. Είμαι περίεργος να δω την κατάληξη.
Άλλωστε, το άλλο το παλιότερο, με τα μνημόνια που θα νοικοκύρευαν τον τόπο πέτυχε. Συναντώ ακόμη πολλούς, στην πλειοψηφία τους «άριστοι», που το πίστεψαν και θα του έδιναν κι άλλη μία ευκαιρία.
ΚΩΣΤΑΣ said
Ωραίο και σύντομο το σημερινό. Ωραία περιγραφή των εκλογικών ηθών. Οι «πονηρούληδες» πολιτευτές και οι «αλίμονο» ψηφοφόροι!
Ίσταμαι στα δεξιά του Κυρίου… ουπς του Νικοκύρη, που τόλμησε και έβαλε διήγημα δοσιλόγου! Όλα στο φως. 🙂
Και μια απορία. Ο Κ. Φαλτάιτς πέθανε από φυσικό θάνατο ή μεσολάβησε ανθρώπινη παρέμβαση; Εσείς που διαβάζετε Κωστόπουλο – γιατί εγώ δεν … 😉 – μήπως γράφει τίποτα. Όποιος άλλος ξέρει κάτι, ας μας το πει.
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
#33, 58β: Πέστε τα! Αχαρακτήριστη η ανάρτηση του Μ. Κεφ.!
Πώς και ποιο λάθος αναγνώρισε; Όταν λέει ότι «η φωτογραφία… δεν είναι πραγματική»;; Αφού η φωτό πραγματικότατη είναι, αλλά εκείνος εσκεμμένα αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο λάθος πρόσωπο! (καθότι κ@#..λα, που ξέρει ότι στην τηλεόραση το μπούγιο είναι εξασφαλισμένο, η λάσπη εκτοξεύεται σε μεγαλύτερη έκταση κλπ κλπ).
Αλλά και το ακροτελεύτιο: «Αυτά προς το παρόν», πού το βάζετε; Βρωμάει απειλή από 100 χιλιόμετρα και, βέβαια, κάθε άλλο παρά αναγνώριση λάθους δείχνει!
ΚΩΣΤΑΣ said
Νικοκύρη, διέγραψε το 185, αν σου είναι εύκολο, μπήκε κατά λάθος εδώ
Νίκος Κ. said
Η φάμπρικα δεν σταματά
Γιάννης Ιατρού said
184: Τι λές ρε Πέδη! Σιγά το καινούργιο 🙂

Μαρία said
sarant said
187 Τώρα είναι μπελάς να το ψάχνω και να το σβήνω, συγνώμη.
nikiplos said
Περί εμμονών ιδεολογικών κλπ… Οι περισσότεροι στατιστικιστές – πολλοί εξ αυτών πληρώνονται και εργάζονται για άγρια νεοφιλελεύθερους οίκους, παραδέχονται ή διακηρύσουν πως για κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία που βλέπουμε στην τηλεόραση υπάρχουν άλλοι 500 που τρών μπαγιάτικο ψωμί και βλέπουν μόνο δωρεάν ΤιΒί…
Αυτό φυσικά το λένε από τη σκοπιά του τιμητή των μισθωτών… Τι φωνάζετε βρε που έχετε τη σταθερότητα του μισθού σας? Εδώ κοτζάμ επιχειρηματίες δεν έχουν σταθερότητα γιατί ρισκάρουν…
Όταν ένας διάσημος αναλυτής οικονομικών στατιστικών δεδομένων εκείθεν του ατλαντικού άκουσε για πρώτη φορά αυτό σε μια δημόσια ομιλία πετάχτηκε και είπε πως αυτό αν μη τι άλλο είναι το ισχυρότερο επιχείρημα υπέρ των σοσιαλιστών… 🙂 έπεσε γέλιο και η ομιλία άργησε πολύ να επανεκκινήσει… Ο Σκορπιός φυσικά καραδοκούσε και όταν έγινε ησυχία είπε πως το έβρισκε κατανοητό αυτό για έναν ακαδημαϊκό να μιλάει υπέρ του σοσιαλισμού, που έχει τη βεβαιότητα και σιγουριά ενός εξαίρετου μισθού – μιλούσε για τη γνωστή συμπολιτεία… 🙂
(αυτά όλα το 2009, πριν η κρίση μας αγγίξει, γιατί την πόρτα την είχε ήδη κτυπήσει…)
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@192.Καλημέρα.
Ἕνας παλιός μου φίλος ἔλεγε:
«Ὁ καπιταλισμὸς εἶναι τὸ καλύτερο σύστημα. Μόνο ποὺ ἔχει λίγες καλές θέσεις.»
Κάτι σὰν τὸ σκίτσο ἀπὸ τὸν Ἀστερίξ ποὺ ἔβαλε ὁ Γιάννης στὸ 189.
Μαρία said
Pedis said
Εντωμεταξύ, μετά την τελευταία του τουιτιά του Ψαριανού, αποκαλύπτεται όλο και περισσότερο αυτό που από καιρό πολλοί υποπτεύονταν: ότι ο Τσίπρας έχει βάλει ανθρώπους του σε θέσεις κλειδιά στην επικοινωνιακή μηχανή της ΝΔ.
sarant said
195 Λες για το «γκομενάκι»;
ΚΩΣΤΑΣ said
Με αυτόν τον Κούλη και με αυτό το επιτελείο που έχει, ήθελα να δω τη μούρη σας και τί θα λέτε την επόμενη μέρα των εκλογών, αν χάσει ο Αλέξης! 😉
Μαρία said
Μετά τη… συνέντευξη με πάσες*: Το ζήτημα δεν είναι ο Μητσοτάκης. Είναι η πολιτική σχολή που εκπροσωπεί – Τα 7 +1 θανάσιμα αμαρτήματα μιας δημόσιας παρουσίας https://www.anoixtoparathyro.gr/%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%85%ce%be%ce%b7-%ce%bc%ce%b5-%cf%80%ce%ac%cf%83%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%bf-%ce%b6%ce%ae%cf%84%ce%b7%ce%bc/
Γιάννης Κουβάτσος said
«Σκέφτομαι όμως και το νέο παιδί, στο Περιστέρι. Που είναι 20 χρονών και θέλει να πάει σε μια τεχνική σχολή. Και θέλει να έχει μια καλή επαγγελματική εκπαίδευση και να βρει αύριο δουλειά ως ψυκτικός ή ως ένα παιδί που μπορεί να επισκευάζει ανελκυστήρες…».
Αλήθεια, πώς γνωρίζει ο Κούλης ότι υπάρχει περιοχή που λέγεται Περιστέρι; Αυτό με εντυπωσιάζει σ’ αυτή την παρόλα του, όχι το εξοργιστικό περιεχόμενό της.
sarant said
197 Το αναμενόμενο ήταν να χάσει.
ΚΩΣΤΑΣ said
200 Γιατί; τώρα δεν είναι αναμενόμενο να χάσει; 🙂
Γιάννης Κουβάτσος said
201: Με τη φόρα που έχει πάρει ο Κούλης, μπορεί και να τη γλιτώσει ο Τσίπρας. Μερικά τέτοια μαρουλόφυλλα να ξεστομίσει και ενδέχεται οι εκλογές του Οκτωβρίου να εξελιχτούν σε ημιτελικό του τσαμπιολί.
Πέπε said
@199:
> > Αλήθεια, πώς γνωρίζει ο Κούλης ότι υπάρχει περιοχή που λέγεται Περιστέρι;
Ω Θέε μου, έχουμε έναν τέτοιον [ψυκτικό] που έρχεται στο σπίτι μας από μια περιοχή που λέγεται Περιστέρι. Μια φορά είχαμε στρίψει κατά λάθος με το Range Rover γυρίζοντας από το ΙΚΕΑ και είχαμε βρεθεί εκεί. Τα παιδιά μου, ο Αύγουστος-Μιχαήλ και η Ελισάβετ-Νεφέλη χρειάστηκαν μήνες ψυχανάλυσης για να το ξεπεράσουν.
(Από το 194 της Μαρίας)
Μαρία said
199
Και στη Θεσσαλονίκη ξέρει τη Μενεμένη. Είχε δηλώσει μάλιστα οτι το παιδί απ’ τη Μενεμένη πρέπει να έχει ίσες ευκαιρίες με το παιδί απ’ το Πανόραμα, πράγμα που παρωδήθηκε αναλόγως:
Είπε και κάτι ορέο για τη γυναικεία εργασία αλλά δεν σχολιάστηκε.
Γιάννης Κουβάτσος said
204: Το θέμα είναι ότι με τα αβέρτα ξεφουρνίσματά του σε λίγο δεν θα ξέρουμε αν πρόκειται για παρωδήσεις ή για γνήσιες δηλώσεις του.
Μαρία said
Pedis said
# 196 – ακριβώς, σε αυτη τη χυδαιότητα αναφέρομαι.
Νίκος Κ. said
118: Σχετικά με το αρθρο των hoaxes για τη γλυφοσατη, το πρόβλημα δεν είναι ότι λένε τη γνώμη τους ενάντια σε αυτούς που επισημαίνουν τον κίνδυνο από το glyphosate. Εκείνο που ενοχλεί έντονα, είναι ο αφ’ υψηλού χαρακτηρισμός της αντίθετης άποψης ως «χόακα». Και μάλιστα όταν ο Διεθνής Οργανισμός Ερευνών για τον Καρκίνο (IARC, τμήμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) το κατατάσει στην κατηγορία 2Α (ουσίες για τις οποίες υπάρχουν επαρκή επιστημονικά δεδομένα που δείχνουν κίνδυνο καρκινογέννεσης σε ανθρώπους).
Θέλει μεγάλη έπαρση από τα hoaxes (για να το πω όσο το δυνατόν πιο ήπια) ώστε να πιστεύουν ότι με ένα άρθρο ενός συνεργάτη τους «καθάρισαν» με ένα τέτοιο θέμα και να χαρακτηρίζουν την αντίθετη άποψη «χόακα»!!!
Το θέμα πλέον αποκτά μεγάλες διαστάσεις μετά τις αποκαλύψεις ότι φακελωνόνουσαν από την πολυεθνική εταιρεία Γάλλοι δημοσιογράφοι που δεν συμφωνούσαν με τις απόψεις της. Ήδη η Bayer αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη https://www.dw.com/en/bayer-apologizes-over-secret-list-of-monsanto-critics/a-48702015
ΚΩΣΤΑΣ said
Η (Νέα) Μενεμένη είναι περίπου αντίστοιχη με την Αγ. Βαρβάρα της Αθήνας. Σε αυτήν ανήκει ο συνοικισμός των ρομά Δενροπόταμος.
Spiridione said
Του κούλη τα επτάμερα
Γιάννης Κουβάτσος said
Από κόρακα κρα θ’ ακούσεις κι από Ψαριανό ψαριανιές. Όταν πει σοβαρή κουβέντα, θα λιποθυμήσει απ’ το σοκ σαν τον Ραν Ταν Πλαν.
ΚΩΣΤΑΣ said
209 Ξαναβάζω τη Μενεμένη
Γς said
203:
Τι Περιστέρι τι Αιγάλεω Σίτι
https://caktos.blogspot.com/2014/02/blog-post_6.html
ΚΩΣΤΑΣ said
Και ξέρετε ποιο είναι το όνειρο της μενεμενιάς μάνας!
– Μένα κόρη μ’ έκει ατελιέ, ράβει τσιβάλια στου Κορδιλιό!
– Σιγά τώρα, κι μένα γιος μ’ είνι μηκανικό, ξιβουλών’ μπουκάλια στου Βαρδάρ΄
Γς said
212:
μάνα μου μάνα μου κυνηγημένη
από τη κούνια σου στη Μενεμένη
Γς said
Και με το που ξεκίνησε για Περιστέρι είπα:
Λες να πει καμιά μαλακία;
Και την είπε γαμώτο.
Εντελώς απαράδεκτος!
Κι όσο σκέφτομαι ότι θα τον πληρώσουμε κι αυτόν.
Ελεος πια!
ΚΩΣΤΑΣ said
Μπράβο Γς, ευχαριστώ! 🙂
Και μάθετε ρε «ε λίτες», ψηφοφόροι του παιδιού του λαού – όχι του Ξανθόπουλου, του άλλου – ότι εγώ μένω στη Μενεμένη και δούλεψα με τσιγγανάκια.
Έλεγα να αποσύρω τη στήριξη στον Κούλη, αλλά βλέποντας το τρολόρισμα που κάνετε, άλλαξα γνώμη. Ετοιμαστείτε, στις 3 Γιούνη να τελέσετε τα εννιάμερα του (μακαρίτη πολιτικά) Αλέξη. 😉 🙂 😛
Μαρία said
Stazybο Hοrn said
Pedis said
# 217 – Καλά, αν το κάνεις για να μας πειράξεις, εντάξει.
Αλλά, αν πρόκειται να ψηφίσεις συνειδητά αυτόν τον καραγκιόζη, πλην κοινωνικό εγκληματία, τότε κάντο, πάρε όλη την ευθύνη και μην μας το χρεώνεις. Σε κάθε περίπτωση οι άλλοι δεν σου φταίνε σε τίποτα να υποστούν τις συνέπειες της επιλογής σου.
Γς said
217:
Φοβάμαι ότι θα΄χουμε ντράβαρα και με δαύτον.
Εγώ πάντως δεν τον πάω`
Δεν βλέπεις που γυαλίζει [και πως παίζει] το μάτι του;
sarant said
218 🙂
Theo said
@207:
ακριβώς, σε αυτη τη χυδαιότητα αναφέρομαι.
Το λέει αυτός που έγραψε το σχ. 117.
Και θυμήθηκα την Κρόνη που έγραψε προ μηνών: «Καθρέφτη δεν έχετε στο σπίτι σας;»
Τι να κάνει άραγε αυτή η ψυχή;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
ΨυκτιΚούλης
Τις κορδελιάστρες ξέχασες ,λέει καποιος
Μαρία said
nikiplos said
Την μεγαλύτερη μλκ την έπραξε ο Σαμαράς, που έριξε την κυβέρνηση Παπαδήμου, την μόνη συναινετική κυβέρνηση της μεταπολίτευσης…
Η κυβέρνηση εκείνη θα μπορούσε να έχει περάσει αναδιαρθρωτικά μέτρα στον ΔΤ, να επιβάλει διακοματικές επιτροπές κλπ. Ακόμη και να υλοποιήσει παρατηρητήρια, αρχές ελέγχων κλπ… Δυστυχώς χάθηκε η τελευταία ευκαιρία γιατί η διαφύλαξη των οδεύσεων του μαύρου χρήματος ήταν σημαντικότερο για τους πολιτικούς μας…
Έκτοτε, όχι λάθη, πάντα λάθη… που λέει και το μότο…
Γιάννης Κουβάτσος said
Γιατί ήταν συναινετική η κυβέρνηση Παπαδήμου, Νίκιπλε; Μια τούρμπο μνημονιακή κυβέρνηση με επικεφαλής έναν άνθρωπο των τραπεζών ήταν.
sarant said
225 Να το κάναν επίτηδες αυτο το εξώφυλλο;
nikiplos said
Το λέω με την έννοια ότι είχε μέσα της πρόσφατα εκλεγμένα μέλη και ήταν φτιαγμένη και από τα δύο τότε μεγάλα κόμματα… Δεν μπορούσε να πολωθεί το κλίμα, αλλά μπορούσαν να προκύψουν ουσιαστικές συζητήσεις…
Pedis said
δόθηκε η πρώτη καλή πρόφαση του δημοκρατικού τόξου να συνεργαστεί της ακροδεξιάς να κάτσει στα τιμόνια μετά τη δικτατορία …
Θα υπάρξουν κι άλλες, είμαι βέβαιος, η εθνική ομοψυχία θα αποκατασταθεί …
Πάντως, με τις εκλογές του 2012 όλα έγιναν σμουδλυ, ειρηνικά και με το καλύτερο των δυνατών τρόπων και για τους αμφισβητίες ότι τα πράγματα δεν ακολούθησαν τη φυσική τους οδό αλλά υπηρχε άλλη βέλτιστη, ήρθε η κυβέρνηση Σαμαρά δηλ. νδ/πασόκ/σύριζα-από-το-μέλλον.
Pedis said
καλά κρασά …
«δόθηκε η πρώτη καλή πρόφαση του δημοκρατικού τόξου να συνεργαστεί της ακροδεξιάς να κάτσει στα τιμόνια μετά τη δικτατορία … »
->
«δόθηκε η πρώτη καλή πρόφαση στο δημοκρατικό τόξο να συνεργαστεί με την ακροδεξιά και να την κάτσει στα τιμόνια της εξουσίας μετά τη δικτατορία … «
Lydia Alvanou said
Αγαπητέ Νίκο, παίρνω το θάρρος -εγώ, μια ταπεινή βιολόγος μεν, ασχολούμενη με την οικολογία και την περιβαλλοντική διαχείριση δε- για ένα σχόλιο: η επιλογή του όρου «φωτεινή» ρύπανση είναι αδόκιμη γιατί υπονοεί ότι η ρύπανση είναι, να το πω αυτόφωτη, να το πω ακτινοβολούσα; Δηλαδή, προσδίδει φωτεινές ιδιότητες στη ρύπανση! Στην οικολογία λοιπόν μιλάμε για φωτορύπανση, ηχορύπανση.
Γιάννης Ιατρού said
232: Σωστή, έτσι είναι.
Και λόγω επικαιρότητας να αναφέρω και την αφισορύπανση με τα φυλλάδια υποψηφίων στις αυτοδιοικητικές/Ευρωεκλογές , υποσύνολο της χαρτορύπανσης (; => προσφορές, ενημερωτικά φυλλάδια, τρικάκια κλπ.), υποσύνολο διαφημιστικής ρύπανσης.
Μαρία said
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Γς said
Και τι ωραία τότε με τα ψυγεία πάγου [επί Παπάγου].
Ούτε ψυκτικοί ούτε φρέον
Γς said
236:
Ψυγεία πάγου!
Πόσοι άραγε τα ξέρουν σήμερα;
Πριν κοντά 70 χρόνια η μάνα μου αμφιταλαντεύτηκε μεταξύ της αγοράς ενός οικοπέδου στη Λούτσα κι ενός ψυγείου πάγου.
[επί Παπάγου]
Οικόπεδο στη Λούτσα πάντως δεν πήραμε
Γς said
237:
dryhammer said
238. Αυτά που ήξερα εγώ ήταν πιο κοντά,και πολλοί τα βάφανε με λαδομπογιά άσπρη ή ανοιχτό φιστικί (τότε που ήταν χρηστικά κι όχι αντίκες). Στα καφενεία, που δεν προλάβαινε το νερό να κρυώσει, δένανε στο βρυσάκι ένα τούλι με ένα κομμάτι πάγου για να ψύχει το νερό που έτρεχε. Οι παγοκολώνες ήταν 21 κιλά κι έκοβαν μισή για να χωράει στο ψυγείο.
sarant said
238 Ωραίο είναι όμως και το ψυγείο 🙂
Γς said
239:
> Στα καφενεία, που δεν προλάβαινε το νερό να κρυώσει, δένανε στο βρυσάκι ένα τούλι με ένα κομμάτι πάγου για να ψύχει το νερό που έτρεχε.
Το τούλι το έβαζαν για να φιλτράρει το νερό. Να συγκρατεί τα διάφορα από τα ντενεκεδένια έγκατα διαδρομής του νερού
nikiplos said
242@ Αξέχαστη η βρώμα του νερού αυτού, αλλά την ξαναθυμήθηκα από τα ντεπόζιτα που είχαν οι πολυκατοικίες όταν είχα επισκεφθεί συγγενείς στη Θεσσαλονίκη…
dryhammer said
241. Το σκέτο τούλι για φίλτρο.
Μαρία said
Πέπε said
@240:
> > Ωραίο είναι όμως και το ψυγείο 🙂 [Σε σχέση με του πάγου]
Τον καιρό που το πικάπ είχε μπει σε πολλά σπίτια και δεν ήταν πια καινοτομία, ένα παιδάκι είπε στα άλλα παιδάκια: «Καλά, πήγα στον παππού ενός φίλου μου και δε φαντάζεστε ένα μηχάνημα που είδα: είναι σαν το πικάπ, αλλά δε χρειάζεται ούτε ρεύμα ούτε τίποτε, μόνο μια μανιβέλα γυρνάς και παίζει. Εξέλιξη!!»
cronopiusa said
Ευχαριστώ πολύ Theo, 223, είμαι καλύτερα, την Δευτέρα 20/5 έχω πάλι χημειοθεραπεία και αγωνίζομαι να πάνε όλα καλά…
Αγγελος said
Κι εγώ, σ’ένα φιλικό σπίτι όπου με άφηναν μικρόν τις σπάνιες φορές (κηδείες κυρίως) όπου έπρεπε να λείψει όλη η οικογένεια, κοίταζα το γραμμόφωνο και απορούσα από πού έπαιρνε ρεύμα!
sarant said
246 Και όλοι σε σκεφτόμαστε, θα πάνε όλα καλά!
Theo said
@246:
Χαίρομαι που σε ακούω κι εύχομαι να ξεπεράσεις σύντομα το πρόβλημα.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Γειά σου Κρόνη, όλα καλά εύχομαι!
ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said
246 Χημειοθεραπεία είδα και στεναχωρήθηκα. Ο φίλος στην εικόνα φέρεται να έχει ειδίκευση.

Γ-Κ said
Η… νιμανία στο φρέο είναι ανάλογη με τη νυμανία στο πλαγκτό;;;
(Το οποίο πλαγκτό, βεβαίως-βεβαίως, μεταγράφεται στα λατινικά plangton, οπότε οσονούπω θα καθιερωθεί «πλανγκτόν», με δύο»ν».)
Γ-Κ said
Λάθος μου, «plankton»…
Γς said
246;
> την Δευτέρα 20/5 έχω πάλι χημειοθεραπεία
Αντε και Haute Coiffure!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ω Κρόνη! Σε σκέφτομαι πάντα πάντα και στέλνω μυστικά κύματα δύναμης! Μας λείπεις με τα πολυσήμαντα γιουτιουμπια, τα τραγούδια και τα σχόλια σου. Καλή επιστροφή!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
loukretia50 said
253. Στην εποχή μου πάντως το μαθαίναμε «πλαγκτόν».
Είναι και πιο κομψό, αποδίδει μια εσάνς γαλλική, ειδικά αν δεν ξέρεις ακριβώς τι είναι.
Επίσης όλοι οι συντηρητές λένε «φρέον» – δε με προβλημάτισε ποτέ, νόμιζα πως έτσι είναι.
Εσείς οι νέοι δεν τα μάθατε οξυγονάτα?
Μαρία said
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Pedis said
# 258, 259 – βέβαια, γνωρίζουμε πολύ καλά ποιοι ευθύνονται … που όλο αυτό το αληταριό, με το να ανακατεύει τον πάτο της ελληνικής κοινωνίας για να φέρει στον αφρό το 30τόσο% που της χρειαζεται, ετοιμάζεται να ξαναμπεί καβάλα.
Γς said
Τοκάτας Φούγκας.
Σαν το Πουτσίνι του Τόσκα, που λάνσαρα και δεν έπιασε
Γς said
243
Ντάξει δεν ήταν τούλι. Ηταν πανάκι
Γιάννης Κουβάτσος said
258:»Δεν μπορείς να κάνεις σοβαρή συζήτηση». Το ‘χει με τη σοβαρότητα ο Μπάμπης. Πώς λέμε «σοβαρή Χρυσή Αυγή»;😨
cronopiusa said
Ευχαριστώ πολύ
Καλή σας μέρα!
ΓιώργοςΜ said
264 Σε φόρμα, σα να μην πέρασε μια μέρα!
Σιδερένια, Κρόνη!!
Γς said
264:
Καλημέρα Κρόνη!
Μπίζνες ας γιούζουλ…
Γς said
γιούζουαλ
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Καλημέρα κι ἀπὸ μένα.
Μιὰ μεγάλη* ἀγκαλιὰ στὴν Κρόνη.
*δυὸ μέτρα 🙂
sarant said
264 Μα τι ωραία παρωδία, μπράβο Κρόνη που το έβαλες!
Γιάννης Κουβάτσος said
Γεια σου, Κρόνη, μας έλειψες…
Γ-Κ said
257
Αγαπητή Λουκρητία, σαφώς και το «πλαγκτόν» έχει μια κομψότητα και μια γαλλική εσάνς. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι η εκφορά του γράμματος «ν» οξυγονώνει τον εγκέφαλο, παναπεί (sic) ότι η γραφή του με δύο «ν» («πλανκτόν») θα πρέπει να καθιερωθεί το συντομότερο.
Σχετικά με το «δε με προβλημάτισε ποτέ, νόμιζα πως έτσι είναι», προτιμώ να αφήσω τον Ντεκάρτ να σας… περιλάβει (αν δεν σας προσβάλει το χιούμορ μου). 🙂
Από εκεί και πέρα… πώς το κλίνει κανείς; Του φρέον, του φρέου, του φρέοντος, του πλαγκτόν, του πλαγκτού, του όζον, του όζοντος, του μπετόν, του μπετού, του διευθύνων, του προεδρεύων;
Του νέον, του νέου, του αργόν, του αργού, του κρυπτόν, του κρυπτού, του ξένον, του ξένου, του ραδόνιον, του ραδονίου; (Όλα τα ευγενή αέρια στη σειρά. Και… ως ευγενή, απαιτούν «ν» και δεν σηκώνουν κλίση…)
ΣΠ said
252, 271
Το φρέον είναι ξένο δάνειο και είναι άκλιτο.
Το πλαγκτόν και τα ευγενή αέρια κλίνονται αλλά έχουν κρατήσει το -ν στην κατάληξη. Το νέον είναι άκλιτο στην έκφραση «λάμπες νέον».
Δημήτρης Μαρτῖνος said
@271. Γ-Κ said:
» …Από εκεί και πέρα… πώς το κλίνει κανείς; Του φρέον, του φρέου, του φρέοντος, του πλαγκτόν, του πλαγκτού, του όζον, του όζοντος, του μπετόν, του μπετού, του διευθύνων, του προεδρεύων; »
Στὰ Θερμιά, πιὸ παλιά, εἶχαν λύσει τέτοιου εἴδους προβλήματα. Ὁ Ξενοφὼν εἶχε γίνει ὁ Ξενοφὸς-τοῦ Ξενοφοῦ καὶ ὁ Κρέων ὁ Κρέος-τοῦ Κρέου.
Γ-Κ said
272
Ξένα δάνεια είναι και το μπετό, το παλτό, το στυλό…
Εμπορικές ονομασίες είναι και η ασπιρίνη, ο νεσκαφές…
Αν θέλουμε, τα κλίνουμε.
273
‘Εχω ακούσει από κρητικιά «το λάδι έχει ένα οξέο».
Άσχετο:
http://www.sport-fm.gr/article/podosfairo/to-fullo-agwna-kaiei-pereira-pics/3982936
Να επικροτήσουμε το «ορισθέντας» («ο αρχικά ορισθέντας α’ βοηθός διαιτητή…»)
Τα υπόλοιπα είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο…
ΣΠ said
274
Ε, αν ένα ξένο δάνειο λήγει σε -ο ή -ον δεν σημαίνει ότι αυτόματα θα αρχίσουμε να το κλίνουμε. Τα ρεπό, βιτρό, μετρό, μπιστρό κ.ά. είναι άκλιτα.
Γ-Κ said
275
«Ε, αν ένα ξένο δάνειο λήγει σε -ο ή -ον δεν σημαίνει ότι αυτόματα θα αρχίσουμε να το κλίνουμε.»
Κακώς (λέω εγώ).
—————————-
Πρόσφατα παρουσιάστηκε ένα άρθρο για την κακοποίηση της Ελληνικής (και της Λατινικής) από διάφορους αλλοδαπούς. Στην περίπτωση του φρέου (sic, ρε), έχουμε μια λέξη που θα μπορούσε να είναι μια άψογη ελληνική λέξη. Γιατί να μην το επιβραβεψουμε (ξανάsic) αυτό με το να την ενσωματώσουμε στο κλιτικό μας σύστημα;
ΣΠ said
276
Συμφωνώ επί της αρχής, αλλά η ένταξη στο κλιτικό μας σύστημα περιμένω να γίνει σταδιακά μέσα από την χρήση. Επειδή το φρέον είναι μάλλον τεχνικός όρος δεν είναι εύκολο κάτι τέτοιο.
loukretia50 said
271.
Χα! ώστε Ντεκάρτ? βάρδα*, σούρχεται uppercAt !
(* ναι, η φόρμα είναι προκάτ – από βάρδο . Δεν τον πάω, αλλά δεν έχω και προκαταλήψεις!):
Μα υπάάάρχω! Κι αν δε σκέφτομαι, υπάρχω !
χαρά στη ζωή μου θάχω
έστω σ΄ένα άλλο σύμπαν* μυστικό! Αμέ!
So,
Ονειρεύομαι, άρα υπάρχω !
Σε κάλυψα, ή κρίνεις πως οξυγονώθηκα αρκετά?
—————————-
*χωράει πολύ κόσμο πάντως!
Γ-Κ said
277
Εγώ έκανα το πρώτο βήμα. Ας περιμένουμε και τα υπόλοιπα…
278
:-))))))))))))
Γιάννης Κουβάτσος said
Έχω την εντύπωση ότι εδώ και κάποια χρόνια αντιβαίνει τους κανόνες της πολιτικής ορθότητας αλλά και της στοιχειώδους ευγένειας να αποκαλείς Ψαριανούς τους κατοίκους των Ψαρών. Πώς μπορούμε, λοιπόν, να αποκαλούμε αυτούς τους ατυχείς συμπατριώτες μας, χωρίς να τους προσβάλλουμε;
Γιάννης Κουβάτσος said
280: Ωχ, λάθος νήμα.
ΣΠ said
279
Πάντως από το φρέο/φρέου προτιμώ το φρέον/φρέοντος. Διατηρεί και την οξυγόνωση. 🙂
loukretia50 said
φρέο/φρέου : περί ορέξεως…
«…και του φρέου , του οξέου, μα και του μπιστρού! «
Γ-Κ said
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα μεν, αλλά αν προτιμάτε «του φρέοντος», «του όζοντος», η ονομαστική θα πρέπει να είναι «το φρέοντο», «το όζοντο».
(Υπάρχει και η εναλλακτική «οζόνιο» του Ελύτη.)
—————————
Ας δοκιμάσω να στιχουργήσω κι εγώ:
Ακλισιά για λίγο πάψε να θυμίζεις Γαλλική (ενν. γλώσσα)
τώρα σίμωσε και πες μας πώς θα κάνει η γενική (ενν. πτώση)
Πέπε said
Το πλαγκτό(ν) είναι κανονικότατη ελληνική λέξη, και φυσικά κλιτή. Για άγνωστους σ’ εμένα λόγους, μέχρι αρκετά πρόσφατα λεγόταν αποκλειστικά με το -ν στο τέλος. Εγώ έτσι την έμαθα, και δυσφορώ (όσο κι αν δε θα ‘πρεπε) όταν τη βλέπω χωρίς -ν.
sarant said
274γ Το επικροτώ -και έχω διαπιστώσει ότι τέτοιες μετοχές σε -έντας δεν είναι καθόλου μα καθόλου σπάνιες.
spiridione said
Να και μια ωραία μεταφορά
Πέπε said
274, 286
Ημίμετρα. Και πώς θα αποφύγουμε τις παγίδες του θηλυκού;
Η μόνη λογική λύση για το σύνολο των προβλημάτων που προκαλούν αυτές οι μετοχές αορίστου (κατηγορία, άλλωστε, που δεν προβλέπεται καν από τη στάνταρ νεοελληνική γραμματική!) είναι κάτι που δεν πορεί να επιβληθεί, παρά μόνο να γίνει ίσως από μόνο του: να φύγουν εντελώς από τη μέση, και να χρησιμοποιούνται αντ’ αυτών οι ομαλότατες μετοχές παρακειμένου, ο ορισμένος αντί ο ορισθείς, ο διαγραμμένος αντί ο διαγραφείς. Έτσι κι αλλιώς, δεν μπορώ να φανταστώ περίπτωση όπου το νόημα των δύο χρόνων (στη ματοχή πάντα βέβαια) διαφοροποιείται.
Γ-Κ said
Σωστό κι αυτό. Ακόμα καλύτερο (ίσως) να αποφεύγεται η ονοματική σύνταξη («ο α΄ βοηθός που είχε οριστεί»).
Αλλά ενθουσιάστηκα που το είδα στο συγκεκριμένο περιβάλλον.
(Για φαντάσου να δούμε «ο σύμβουλος που διευθύνει»! Τρε μπανάλ, αλλά τρε κορέκτ.) :-)))
:trolling mode on
Γραμματική κατηγορία με ουδέτερα σε -ον προβλέπεται; Το ον, το ποιόν, το πλαγκτόν, το νέον, το ξένον, το όζον…
:trolling mode off
Ολόκληρο κεφάλαιο…
sarant said
288 Στο «ο συλληφθέντας» τι θα βάλεις;
ΣΠ said
288
Και στην ενεργητική φωνή; Πώς θα κάνεις το «παράγων» αν όχι «παράγοντας» ;
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
282, 283 κ.ε.
Νομίζω ότι τη λ. φρέον (ή φρεόν) πρέπει να την εντάξουμε στην ίδια ομάδα (γραμματική, όχι χημική!) με τα ευγενή αέρια νέον, ξένον, κρυπτόν –τουλάχιστον αυτά. Και να της συμπεριφερθούμε αναλόγως γλωσσικά. Π.χ. εμένα δεν μου πάει να λέω: ’’λαμπτήρες νέου (νέοντος;) ’’, ’’προσθήκη ξένου (ξένοντος;)’’ κ.τ.ό. Τα προτιμώ άκλιτα -μέχρι νεωτέρας…. Αντίθετα, μπορώ άνετα να πω ’’φιάλη ηλίου’’ (Υποθέτω ότι αυτό συμβαίνει επειδή το ουσιαστικό ήλιος καθορίζει άμεσα και σαφώς κάτι διαφορετικό).
Γιάννης Κουβάτσος said
Έτσι εξηγείται γιατί η Λίβερπουλ έχει 30 χρόνια να πάρει πρωτάθλημα, πώς τέτοια γκολ στον περσινό τελικό ο Κάριους, πώς γίνεται να χάνει τον τίτλο με 97 βαθμούς και γιατί είναι μαύρες οι προβλέψεις και για τον φετινό τελικό…😯
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.altsantiri.gr/parapolitika/stin-agglia-eimai-liverpoyl-dilonei-o-mitsotakis-amesi-i-apantisi-toy-twitter/amp/&ved=2ahUKEwj6vOvn06DiAhVDJFAKHQD9CcIQFjAJegQICRAB&usg=AOvVaw3Idp8uYF0_uZ8-sz4NHM9J&cf=1
sarant said
293 🙂
287 Εγραψε με αφορμή αυτό το τουί ο Ανδρουλιδάκης:
«Έρχεσαι δηλαδή κύριε Ελαφογιάννη μου -Κεφαλλογιάννη πώς σε λένε- και μου περπατάς στο γήπεδο και νομίζεις ότι θα παίξεις 90 λεπτά με Μητσοτάκη προπονητή. Δεν υπάρχουν αυτά τα πράματα με Μητσοτάκη. Θα κάνεις ροτέισο. Φοβάσαι ε; Εκεί. Ροτέισο. Εμένα θα ακούς τώρα. Με μισοπλέμονους και παικτάκια του 1.60 μωρέ; Τελειώσανε αυτά. Το Μητσοτάκη θα ακούς. Ή νομίζει ο άλλος, βρήκε δουλειά και θα την έχει δε πα να μπαίνουν οι Τούρκοι από τη δεξιά πλευρά. Όοοχι κύριε. Ροτέισο κι εσύ. Εντάξει; Εμένα θα ακούς. Μάθε από τον άρχοντα. Στα εξηγώ ωραία;»
loukretia50 said
284. Γ-Κ . Καλό!!
Το λέω συνέχεια ότι εδώ υπάρχει φοβερό δυναμικό αλλά φαίνεται προτιμάνε να αλωνίζω μόνη μου.
Φταίω εγώ μετά ?
Κλήση επείγουσα για φρέον – μα με τρόπον λίαν ακραίον
-«Ποιήσατε τα δέοντα αλλάζοντας τα φρέοντα »
Ωρύεται ημιμαθής ενώπιον της συσκευής
στον ψυκτικό, το Λέοντα, που παραμένει απαθής.
Τότε ο άρτι συγχισθείς, με αφεντικού ανεμελιά,
του λέει «Δεν ξέρεις τη δουλειά και ούτε καν ελληνικά».
Κι αυτός κλείνει, τον σνομπάρει, παρεμβάσεις δε γουστάρει
(Ούτε καν στην ορολογία της δουλειάς του).
Οπότε…δύο φίλοι συζητούν, και τη λύση αναζητούν
-«Ο αγροίκος μου τη δίνει , το τηλέφωνο μου κλείνει.
Μα το φρέον δεν το κλίνει.
Εμ, τα ξέρω εγώ αυτά, τα σωστά ελληνικά»
(συνέχεια κατά το γνωστό άζμα)
-«Πες του το» – «Θα με διαολοστείλει !»
Γκρινιάζει κάποιος φωτογράφος
-«Πες μου, τι να του πω χρυσέ μου?»
-«Δεν τα κατάφερες μονάχος!»
(Ο περήφανος Ελληνάρας υψώνει χέρια στον ουρανό)
-«Ω! φρέον με την ακλισιά σου!
βαρέθηκα πια στο μετόχι»
λέει ο ταλαίπωρος ο Τάσος,που με επισκευές δεν τόχει
«Τάχα τον ψυκτικό θα βρούμε γιατί τον ψάχνω μέρα νύχτα
κι αυτός μου λέει καληνύχτα, άλλον να βρούμε ζήτα ζήτα..»
ΛΟΥ
Γιατί το φρέον δεν το κλείνει κι έχει διαρροή μεγάλη
Μα προτιμάει να το κλίνει και από δω πάνε οι άλλοι.
290 – 291 και Πέπε
Ωχ! Δύσκολα καιροί για τους ειδικούς!
Μέχρι να βρεθεί άκρη, καλύτερα να αποφεύγετε δοσοληψίες με παράγοντες, άρα και τη σύλληψη, οπότε δε μπλέκετε με ενάγοντες και συναφείς ζόρικες κατηγορίες.
Γ-Κ said
Αγαπητή Λουκρητία, μου θυμίσατε τον αστυνόμο Μέρντοχ, που παντρεύτηκε και αγόρασε οικόπεδο να χτίσει σπίτι στην καλή του.
Ψάχνει όμως εργολάβο που να ενστερνίζεται τις ιδέες του και.. δεν βρίσκει… Εν έτει 1903 θέλει να φτιάξει διάφορες οικολογικούρες (ενεργειακές μονώσεις, ανακύκλωση νερού, οικολογική στέγη), αλλά οι εργολάβοι θεωρούν τις οικολογικούρες του οικολογικίλες (wow! τι έγραψα πάλι!!!) και… του προτείνουν πιο απλές λύσεις («γιατί έχουμε κι άλλους πελάτες που περιμένουν»)…
loukretia50 said
296. Μου θύμισες καλή σειρά που έχω δει ελάχιστα αλλά είναι σταθερά στη λίστα.
(Προηγούνται τα BBCκά μυστήρια.)
Το πείραγμα – και το βρίσιμο, αλλά δε μας αφορά νομίζω – σκοντάφτει στον πληθυντικό.
Κι εγώ απευθύνομαι συνήθως στον πληθυντικό, μέχρι να πάρω έγκριση ή να μου ξεφύγει – αν νοιώσω ότι υπάρχει καλή διάθεση!
Αν δε σου πέφτει πολύ το βάρος των πιθανότατα διπλών χρόνων μου, θα προτιμούσα τον ενικό. Πάει?
ΥΓ το θέμα θα ταίριαζε στο άλλο νήμα αλλά κάνει κρύο!
Γ-Κ said
Δεν είμαι μικρός, αν δημιουργήθηκε αυτή η εντύπωση. Είμαι 55 χρονών.
Έχω τελειώσει το Λύκειο με πολυτονικό και… έχω διδαχτεί καθαρεύουσα για τρεις ημέρες (αν θυμάμαι καλά).
Χρησιμοποιώ τον πληθυντικό για να κρατάω κάποιες αποστάσεις (ή αποστάσεις από κάποιους).
Αν προτιμάς τον ενικό, δεν έχω αντίρρηση. Το πρόβλημα θα είναι αν σε κάποια μπερδεμένη συζήτηση απευθύνομαι σε δέκα στον πληθυντικό και σε έναν (μία*) στον ενικό.
* Βλέπε σχετικές αναλύσεις και προβληματισμούς στο παρόν ιστολόγιο. 😉
loukretia50 said
298. Τα προβλήματα που αναφέρεις αντιμετωπίζονται πολύ πιο εύκολα απ΄όσο νομίζεις.
Αρκεί να υπάρχει σεβασμός στο συνομιλητή και καλή διάθεση.
΄Ενα «σεις» παραπάνω δεν κάνει τη διαφορά. Νομίζω?
Γ-Κ said
Νομίζω ότι δεν ήμουνα σαφής. Το «εσείς» σημαίνει «δεν γνωριζόμασταν κι από χτες». Ανάλογα με την περίπτωση κλπ…
loukretia50 said
300. Μα δε διαφωνούμε. Απλώς νομίζω ότι είναι πιο εύκολο απ΄όσο φαίνεται.
Ισχύει ότι οι περισσότεροι – ας μην πω σχεδόν όλοι- δε γνωριζόμασταν από χθες και πιθανόν να μη γνωριστούμε ποτέ πραγματικά.
Αυτό όμως δεν αλλάζει τους όρους και προϋποθέσεις που ανέφερα για να υπάρχει ενδιαφέρουσα επικοινωνία χωρίς παρεξηγήσεις – στο μέτρο του δυνατού πάντα, άνθρωποι είμαστε!
Κι αυτό δεν επηρεάζεται από ένα «σεις», είναι διακριτή η ευγένεια (και) στο γραπτό λόγο, όπως και η ειρωνεία.
Αγγελος said
Γ-Κ, σαφώς υπάρχει γραμματική κατηγορία ουδετέρων σε -ον: ον, παρόν, παρελθόν, μέλλον, ιόν, προϊόν, όζον, καθήκον… Η κρατική Γραμματική του 1941 τα χαρακτηρίζει ιδιόκλιτα, μαζί με το οξύ και το δόρυ, αλλά όταν είναι τόσο πολλά και ακολουθούν ακριβώς το ίδιο κλιτικό παράδειγμα (που είναι και ίδιο με των ουδετέρων σε -μα), τους αξίζει ν΄αναγνωριστούν ως ομοειδής υποκατηγορία των ουδετέρων, κατάλοιπο των αρχαίων τριτοκλίτων (αν και όλα όσα παρέθεσα είναι ιστορικά μετοχές).
Αλλη περίπτωση αποτελούν τα δευτερόκλιτα ονόματα που τα έχουμε μάθει σε -ον γιατί είναι αντιδάνεια, μας έχουν ξανάρθει πίσω από ξένες γλώσσες: πλαγκτό(ν), νηκτό(ν), αργό(ν), ξένο(ν), κρυπτό(ν)… Αυτά σαφώς κλίνονται, και πιστεύω οτι ο συνεπής δημοτικιστής πρέπει να κάνει μια προσπάθεια να τα λέει και στην ονομαστική χωρίς τελικό ν. Για το ήλιο και το ραδόνιο δεν νομίζω πως γεννάται ζήτημα. — Για το νέον, δυστυχώς γεννάται. Πρόκειται για κοινότατη λέξη, που έχει ριζώσει στη γλώσσα του λαού ως άκλιτη: όλοι λέμε «τα νέον», και δύσκολα μπορεί ν’ αλλάξει. (Άλλο ζήτημα ότι οι περισσότεροι, λέγοντας ‘νέον’, εννοούν και τους λαμπτήρες φθορισμού.) Ίσως όμως όταν μιλούμε για το χημικό στοιχείο αυτό καθεαυτό, ν’αξίζει να κάνουμε μια προσπάθεια να το λέμε ‘νέο’, χωρίς τελικό ν, και φυσικά να το κλίνουμε.
Το φρέον πάλι, όπως επισημάνθηκε, είναι αναφομοίωτη ξένη λέξη. Αν ο λαός — οι καθ΄ύλην αρμόδιοι ψυκτικοί του Περιστεριού 🙂 — το κάνει ‘φρέο’ και το κλίνει, με γεια του με χαρά του, αλλά προς το παρόν το αφήνουμε έτσι.
Και τέλος το παλτό, το μαγιό, το στυλό, το μετρό, τα (το;) βιτρό κλπ. είναι ξένες λέξεις υπό αφομοίωση. Το παλτό έχει σχεδόν τελείως αφομοιωθεί — μεγάλος πρωτοάκουσα κάποιους να το αφήνουν άκλιτο, κι ακόμα μεγαλύτερος έμαθα την ετυμολογία του. Τα άλλα εγώ ακόμα τ΄αφήνω άκλιτα, αλλά δεν ενοχλούμαι, τουλάχιστον για το μετρό και το στυλό, όταν τ’ ακούω να κλίνονται — είναι η φυσική ροπή της γλώσσας. Κανόνας δεν υπάρχει, μόνο συνήθεια ν προκειμένω. Και στα κύρια, το Μιλάνο κλίνεται, το Όσλο όχι!
Πέπε said
@290
> > Στο «ο συλληφθέντας» τι θα βάλεις;
Εντάξει, πιάσαμε τώρα την εξαίρεση. Αφού με ρωτάς προσωπικά, υπάρχουν περιπτώσεις που κατόπιν σκέψεως θα τολμούσα να πω «ο συνειλημμένος», αλλά προφανώς δεν είναι αυτό που προτείνω σε όλη την κενωνία. Στην πλειοψηφία των περιτώσεων (εγώ προσωπικά πάλι) θα έλεγα «ο συλληφθείς», που ξέρω πώς κλίνεται, και αν μετά από αυτή τη δήλωση με τσακώσει κανείς να το κλίνω λάθπος ας με λιθοβολήσει – κι εγώ μαζί του.
Το θέμα είναι ότι σε γενικές γραμμές πολύ περισσότερα ρήματα έχουν φυσιολογική και ευκολοχώνευτη μετοχή παθ. παρακειμένου παρά παθ. αορίστου.
@291:
> >
Και στην ενεργητική φωνή; Πώς θα κάνεις το «παράγων» αν όχι «παράγοντας» ;
Η ενεργητική φωνή ας περιμένει τη σειρά της. Τώρα μιλάμε για την παθητική φωνή, και για τον αόριστο! 🙂
Παρά ταύτα, ο «παράγοντας» είναι πλέον, πρακτικά, ουσιαστικό. Αν ένας παράγοντας (αθλητικός λ.χ. – πρέπει να ‘ταν δεκαετία ’80 που η Έλενα Ακρίτα έγραφε «παραγκόν ατλετίκ») είναι ιδιαίτερης σημασίας, θα πω «σημαίνων παράγοντας» χωρίς καμία τύψη ότι μεταχειρίζομαι διαφορετικά τα όμοια, γιατί δεν θεωρώ όμοια μια πραγματική -έστω και αρχαΐζουσα- μετοχή και ένα ουσιαστικό (που συμβαίνει να προέρχεται από μετοχή).
«Ο σημαίνοντας» είναι μαλλιαρό. «Ο παράγων» είναι καθαρεύουσα. Στα στρωτά νέα ελληνικά για μεν το ένα λέμε μόνο «παράγοντας», όσο για το άλλο, μπορούμε να ζήσουμε και δίχως του αλλά αν επιμένουμε να το κρατήσουμε θα το πούμε (έτσι πιστεύω τουλάχιστον) όπως λεγόταν στ’ αρχαία, «σημαίνων».
Γ-Κ said
Ωχ! Πολλά μαζεύτηκαν και η ευγένεια επιβάλλει να γράψω δυο πράγματα…
@Άγγελος
Ευχαριστώ πολύ για το σεντόνι. Από τη μια θα έλεγα ότι δεν ήταν ανάγκη. Ήταν ένα τρολάρισμα σε αυτά που έγραψε ο Πέπε στο 288 για τις μετοχές.
Τα τρολαρίσματα δεν χρειάζονται σοβαρή απάντηση. Άλλωστε μια σοβαρή απάντηση (σ’ αυτό το τρολάρισμα) είναι ολόκληρο κεφάλαιο της γραμματικής.
Από την άλλη όμως το σεντόνι σου μου έδωσε την ευκαιρία να δω κάποια πράγματα πιο οργανωμένα. Το πλαγκτό και το νέο δεν τα αναφέρουν οι γραμματικές μαζί με το ον και το καθήκον. Προφανώς γιατί (θα ‘πρεπε να) κλίνονται κανονικά.
ΟΚ, εγώ επιμένω να βάλω και το φρέο μαζί. :-))))
Το μπετό(ν) δεν ξέρω αν το αναφέρουν οι νεότερες γραμματικές (ως «αμφί»). Καλό θα ήταν να αναφέρουν και το ζαμπόν και το τεφλόν εκεί δίπλα ως άκλιτα.
(Αν και οι ΠΑΟΚτζήδες κλίνουν: ενικός > το ζαμπόν, πληθυντικός > ο Ζαμπά)
@ Πέπε 303 «σημαίνων»
Σαφώς και μια χαρά μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτόν. Ο «σημαντικός παράγοντας / άνθρωπος» είναι εξίσου σημαντικός με τον σημαίνοντα. Το «σημαίνων» μου φαίνεται «μηχεσίλα» (< "μη χέσω", για να ψυχαναλίσουμε περισσότερο τις -ίλες).
Μου άρεσε ιδιαίτερα το "δίχως του". (Ανοίγω άλλο κεφάλαιο.) Σε εποχές που έχει σχεδόν καθιερωθεί " Ο Χ και η σύζυγος αυτού". Πιθανότατα επειδή ο κορέκτορας (με την κορεκτίλα του) κοκινίζει τους δύο τόνους σε μια λέξη. (Πρόσφατα διάβασα σε ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος "μπλα, μπλα, μπλα και στο εσωτερικό αυτού", ενώ το "εσωτερικό του" δεν χρειάζεται δεύτερο τόνο.)
@ Λουκρητία
Πόσο βοηθάει ο πληθυντικός στο να κρατήσω την απόσταση που θέλω από κάποιους (συμπεριλαμβάνοντας και κάποιους άλλους)… μόνο η νεκροψία μπορεί να το δείξει…
Άσχετο: Συμπαθέστατο το μασκοφόρο τέρας. :-))
Ως ερασιτέχνης φωτογράφος "παλαιάς κοπής", προτείνω πάντα τη φωτογράφηση από το κατάληλο ύψος. Από το ύψος της μέσης για τους ανθρώπους, από το ύψος τους* για τα ζώα. (Οι selfies βγαίνουν αηδία από το ύψος της μέσης και αυτός είναι ένας λόγος ακόμα που το προτείνω.)
* Ή "από το ύψος αυτών", όπως τείνει να γίνει trend…