Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Οι πενήντα αποχρώσεις της παραφιλίας (μια συνεργασία του Νίκου Νικολάου)

Posted by sarant στο 13 Μαΐου, 2019


Εδώ και λίγο καιρό έχουμε αρχίσει να δημοσιεύουμε συνεργασίες του φίλου γλωσσολόγου Νίκου Νικολάου. Το σημερινό άρθρο είναι το πέμπτο αυτής της συνεργασίας. Στο τέλος θα βρείτε ευρετήριο των προηγούμενων.

Σημειώνω ότι το σημερινό άρθρο είχε κατά λάθος δημοσιευτεί για λίγο, σε ημιτελή μορφή, πριν από καναδυό βδομάδες. Ο τίτλος είναι δικός μου, αλλά το άρθρο ανήκει εξ ολοκλήρου στον Νικολάου -και αρχικά είχε δημοσιευτεί εδώ.

Το θέμα του άρθρου δεν είναι μόνο διάφορα σπανιότατα βίτσια (παραφιλίες που λέω στον τίτλο). Στο δεύτερο μέρος, ο συγγραφέας κάνει και κάποιες πολύ εύστοχες σκέψεις για τη χρήση των κλασικών γλώσσών στην καινούργια επιστημονική ορολογία. Του δίνω τον λόγο:

 

Η δυτική ορολογία των διάφορων σεξουαλικών διεγέρσεων και βίτσιων, όπως πάμπολλες άλλες δυτικές επιστημονικές ορολογίες, είναι ελληνογενής. Με αποτελέσματα που δεν αποτελούν καύχημα για την πολιτιστική ιστορία της ελληνικής. Που μάλιστα θα αποτελούσαν προσβολή για την πολιτιστική ιστορία της ελληνικής, αν δεν ήταν τόσο τραγελαφικά.

Πόσο τραγελαφικά δηλαδή είναι τα αποτελέσματα αυτά; Πολύ. Όπως ανακάλυψα όταν αποπειράθηκα να απαντήσω στην Κβόρα την ερώτηση: «Πώς λέμε τη σεξουαλική διέγερση άμα βλέπεις κάποιον να πεθαίνει;»

Όταν προσέτρεξα στην αγγλική βικιπαίδεια, και συμβουλεύτηκα τον εκεί κατάλογο παραφιλιών, ο πλησιέστερος όρος που μου προέκυψε ήταν το symphorophilia. Εγώ δεν θα διάλεγα το «συμφοροφιλία» για να αποδώσω το βίτσιο να κοιτάς άλλον να πεθαίνει. Επειδή ξέρω τι σημαίνει το «συμφορά» στα νεοελληνικά, αλλά και γιατί στα αρχαία σήμαινε και απλώς «συγκυρία» είτε «σύμπτωση». Τη λέξη δεν την έπλασε κάποιος ιδιαίτερα ελληνομαθής· την έπλασε ο σεξολόγος John Money το 1984, και η ελληνομάθειά του φαίνεται να περιοριζόταν στην κατοχή λεξικού. Για να είμαι δίκαιος (τελευταία φορά που θα του τη χαρίσω του Μάνεϊ), κατά τον ορισμό που έδωσε, δε χρειάζεται καν το αντικείμενο του βίτσιου να πεθάνει, απλώς να βρεθεί σε προκανονισμένο ατύχημα ή συμφορά, και στη συμφορά δίνεται η μεγαλύτερη σημασία, όχι στο θάνατο. Όπως το όρισε ο ίδιος:

Ιδιαίτερη μορφή θυσιαστήριας παραφιλίας, για την οποία ταιριάζει το όνομα συμφοροφιλία (διέγερση από ατυχήματα ή καταστροφές), κλιμακώνεται με προκανονισμένη καταστροφή, όπως αυτοκινητιστικό δυστήχημα. Σαν και το παιχνίδι Ρώσικης ρουλέτας, μπορεί να καταλήξει σε θάνατο, είτε του αντικειμένου μόνου του είτε και του συντρόφου. Αλλά το έναυσμα για την αυτοερωτική διέγερση δεν είναι η αυτοκτονία και ο φόνος, αλλά το φλερτ με την καταστροφή. Βασικό κομμάτι της παραφιλίας αυτής είναι το να παίζει κανείς τον τολμητία, που επιβιώνει και μετά ξαναρισκάρει το θάνατο από βίτσιο.

Με τον ίδιο τρόπο δηλαδή που το βίτσιο της αυτο-ασφυξίας επικεντρώνεται στο ρίσκο της ασφυξίας, και όχι στο μοιραίο αποτέλεσμα (γιατί συνήθως δεν καταλήγει η πράξη στο μοιραίο.)

Όχι λοιπόν. Δεν ταιριάζει στο ζητούμενο το «συμφοροφιλία». Τι άλλες παραφιλίες προσφέρει η αγγλική Βικιπαίδεια;

Erotophonophilia. Τα τριμερή σύνθετα στα ελληνικά μου προκαλούν ανησυχία, ιδίως όταν δεν τα μεταχειρίζονται επιδέξιοι. Και η Βικιπαίδεια το ορίζει ως «ικανοποίηση από το θάνατο ανθρώπου», αλλά βέβαια άλλο ο phonos και άλλο ο thanatos. Η δε Βικιπαίδεια μπορεί να το ορίζει με θάνατο, αλλά το κατηγοροποιεί ως φόνο: παρατίθεται στο λήμμα Lust murder, φόνος για λόγους λαγνείας.

Ούτε αυτό λοιπόν.

Dacnolagnomania. Κατά τη Βικιπαίδεια, συνώνυμο της Erotophonophilia. Από πού κι ως πού το βίτσιο με δαγκωματάκια έχει να κάνει με το βίτσιο να σκοτώνεις κόσμο; Κάποιος δεν προσέχει ιδιαίτερα το λεξικό του. Πάμε στο επόμενο.

Autassassinophilia. Η παραφιλία που διεγείρεσαι με το ενδεχόμενο να σε σκοτώσουν. Άλλη μια πατέντα του Τζον Μάνεϊ.Ευτυχώς, ο Τζον Μάνεϊ έχει ήδη εγκαταλείψει τον μάταιο τούτον κόσμο. Γιατί, καταπώς θα ’λεγε και ο καθηγητής Χίγκινς, Κανονικά θα του ’πρεπε θανατική ποινή / για φόνο στυγερό, με θύμα τη γλώσσα την ελληνική! (by rights he should be taken out and hung, for the cold blooded murder of the Grecian tongue!)

Βρε Τζον Μάνεϊ νούμερο! Νόμισες δηλαδή, ρε Τζον, πως οι έλληνες δεν έχουν λέξη για το φόνο; Και πως οι Αρχαίοι Ημών Πρόγονοι δεν ήξεραν τι εστί φονικό, μέχρι να βγουν οι Ασασίνοι του ιαʹ αιώνα;!

Autophonophilia, ΑΓΡΑΜΜΑΤΕ!

Ακόμα κι αυτό δεν κολλάει, ακούγεται σαν βίτσιο με αυτοκτονία, όχι με το να σε σκοτώνουν. Το Biaiothanatophilia θα ήταν λίγο πιο ξεκάθαρο.

Η Autassasinophilia (ας την πούμε τουλάχιστον αυτοφονοφιλία ελληνικά) είναι το να σε φτιάχνει το ρίσκο να σε σκοτώσουν. Ο Μάνεϊ (ως νούμερο) λέει πως είναι το αντίστοιχο βίτσιο στην ερωτοφονοφιλία, αλλά η Βικιπαίδεια λέει πως όχι, ο μεν αυτοφονόφιλος φτιάχνεται με το ρίσκο να τον σκοτώσουν, ενώ ο ερωτοφονόφιλος φτιάχνεται με την πράξη να σκοτώνει τον άλλον. Η συνάντηση δηλαδή αυτοφονόφιλου και ερωτοφονόφιλου δεν θα αφήσει και τους δυο ευχαριστημένους.

Πάντως ούτε κι αυτό δεν είναι το φτιάξιμο με το να βλέπεις κόσμο να πεθαίνει.Η Necrophilia έχει να κάνει με πτώματα, και η thanatophilia κατά τη Βικιπαίδεια και πάλι είναι συνώνυμο απλώς της νεκροφιλίας. Κρίμα, γιατί χάνεται μια ευκαιρία λεπτής διάκρισης. Ούτε αυτά λοιπόν.

Οπότε, συνέχισα να κοιτάω τη λίστα….

…… Μα τι βλέπω; Eproctophilia για το βίτσιο με τις πορδές; Πρωκτός, ναι, ο γνωστός· το e- τι διάολο γυρεύει εκεί;  ΜΗΝ ΤΥΧΟΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ «ΕΚ» ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ;! Τα αρχαία ελληνικά είχανε λέξη για την πορδή (την ίδια μάλιστα)· ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΣΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕ ΜΗΠΩΣ; ΕΣΕΝΑ ΜΙΛΑΩ, ΤΖΟΝ ΜΑΝΕΪ! Χάθηκε να πεις Pordophilia, ΒΛΑΚΙΣΤΑΤΕ;!…

Θα έπρεπε να είχα ζητήσει αποζημίωση που κοιτάζα αυτή τη λίστα· τα λατινοελληνικά υβρίδια μου πονάνε τα μάτια. Και ποιος διάολο νόμισε πως το vorarephilia (παραφιλία να σε τρώνε) ήταν καλή ιδέα; Όχι μόνο υβρίδιο, αλλά και με απαρέμφατο ως πρώτο συνθετικό;!

Δηλαδή, για να γίνεις σεξολόγος, προϋπόθεση είναι να μην ξέρεις την τύφλα σου από κλασικές γλώσσες;

Τίποτα δεν ταίριαζε στο ζητούμενο από τη λίστα στην Αγγλική Βικιπαίδεια. Για να κάνω μια σωστή προσπάθεια να βρω αντίστοιχο όρο, ως ευσυνείδητο μέλος της Κβόρας, προσέτρεξα στη λίστα 547 παραφιλιών που δίδεται στο: Aggrawal, Anil (2009). Forensic and Medico-legal Aspects of Sexual Crimes and Unusual Sexual Practices. Boca Raton: CRC Press. σελ. 369–82.

Που να μην έσωνα. Ο κατάλογος του Αγκραβάλ είναι η πηγή των λεξιπλαστικών απόβλητων της Βικιπαίδειας. Και οι όροι που δεν πέρασαν στη Βικιπαίδεια είναι ακόμα χειρότεροι.

Afophilia «παραφιλία με διέγερση από την αφή», με το ελληνικό φ να αποδίδεται και ως f και ως ph. Aphephilia, που παρατίθεται ως ξεχωριστό λήμμα, ενώ είναι η ίδια λέξη. Allotriorasty, η «αλλοτριοεραστία» (το να τα φτιάχνεις με αλλόφυλους), όπου το -ε- το έφαγε η μαρμάγκα. Autoscopophilia το να φτιάχνεσαι με το να κοιτάζεις το κορμί σου· συνώνυμο λέει το autoscophilia, και ναι, συνώνυμο είναι, φτάνει να αφήνεις την ίδια μαρμάγκα να τρώει συλλαβές στην τύχη. Iantranudia το να ξεβρακώνεσαι στο γιατρό σου· «ιαντρός» δεν υπήρξε ποτέ στην τρισχιλιετή, και η κατάληξη -nudia είναι πατάτα.

Σ’ αυτό το σημείο είπα στην Κβόρα πως δε διαβάζω άλλο, και αν θέλει κανείς να χρησιμοποιήσει τον κατάλογο του Αγκραβάλ, προς Θεού να φροντήσουν να ρωτήσουν ελληνομαθή πρώτα. Το βίτσιο που έψαχνα δεν το βρήκα ούτε κει, που μου έκανε κάποια έκπληξη εφόσον τόσα και τόσα βίτσια απαριθμούσε, ενώ αυτό τουλάχιστον το βίτσιο έχει αντίκρυσμα στο ευρύτερο κοινό με τα snuff film. (Και ναι, τα snuff film είναι παραμύθι, όπως υποψιάζομαι παραμύθι είναι και αρκετές από τις παραφιλίες του Αγκραβάλ.) Και τέλος τέλος, έκανα και γω μια απεγνωσμένη λεξιπλασία, και πρότεινα το Thanatoscopophilia. Αν και οι γνώσεις μου της ελληνικής με αποκλείουν μάλλον από το θεσμό της σεξολογίας.

Και εντάξει, έκανα την πλάκα μου στην Κβόρα με τους χονδροειδείς νεολογισμούς του Μάνεϊ και του Αγκραβάλ. Αλλά αξίζει να συγκρατήσουμε κάτι άλλο από τον τραγέλαφο.

Για αιώνες η επιστημονική ορολογία της δυτικής επιστήμης πατούσε στις κλασικές γλώσσες, γιατί οι κλασικές γλώσσες ήταν οι γλώσσες της μάθησης. Τον εικοστό αιώνα το έρεισμα αυτό εξέπεσε: οι κλασικές γλώσσες δεν είναι πια ιδιαίτερα γνωστές έξω από τους κύκλους της κλασικής φιλολογίας (και συχνά με το ζόρι και κει), και φυσικά είναι άγνωστες στους μετέχοντες στις θετικές επιστήμες. Και σαν συνέπεια, η νεότερη επιστημονική ορολογία της Δύσης δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία σε λατινοελληνικά. Η ορολογία της πληροφορικής ιδίως είναι παιχνιδιάρα και απλή και αγγλοσαξονικότατη, και αυτό προξενεί άγαρμπες λύσεις όταν στα ελληνικά τα επαναλογιοποιούμε. Το bubblesort είναι πολύ πιο αυθόρμητο από την Ταξινόμηση φυσαλίδας.

Το να αγνοούμε λατινοελληνικά, είναι σημείο των καιρών. Η ημιμάθεια στα λατινοελληνικά είναι που δείχνει πόσο πραγματικά περιθωριακή έχει γίνει η συμβολή των κλασικών γλωσσών στην επιστημονική ορολογία. Υπάρχουν πολλοί ειδήμονες που θέλουν να πούνε μια λατινικούρα ή ελληνικούρα, γιατί οι λατινικούρες κι οι ελληνικούρες παραμένουν ιστορικός θεσμός στις επιστήμες· αλλά δεν τα καταφέρνουν, τα βγάζουν στρεβλά, και δεν τους διορθώνει κανείς. (Ή τουλάχιστον, κανείς εντός του αγγλόφωνου κόσμου.)

Ο σπισισμός π.χ. πλάστηκε στα αγγλικά το 1973 ως species-ism από ψυχολόγο που δεν ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για τη μορφολογία της λατινικής, και μεταχειρίστηκε το species σαν άκλιτη λέξη· και όπως ανέλυσα στο ουγκανιά and αντισπισισμός, οι ρωμανικές τουλάχιστον γλώσσες το διόρθωσαν όταν το δανείστηκαν (espécisme, specismo, especismo). (Και τα ελληνικά το άλλαξαν σε σπισισμό, όταν δεν το λένε ειδισμό· αλλά αυτό πιστεύω πως έγινε από απλολογία.)

Αρκετά πιο παλαβή είναι η περίπτωση του coulrophobia, της φοβίας των κλόουν. Κανείς δεν ξέρει πού τη βρήκε ο πρώτος που τη λάνσαρε στο διαδίκτυο το 1995, και αφότου λανσαρίστηκε, κανένας δεν έκατσε να την ελέγξει. Ίσως να αποτελεί παραποίηση του νεοελληνικού κλόουν. Ίσως κάπως να σχετίζεται με το κωλόβαθρον, όπως ισχυρίζονται αρκετοί, γιατί κάποιος ξέθαψε τον κωλοβαθριστή, και θεώρησε πως πιο κοντινή έννοια στους κλόουν δεν έχουν τα αρχαία ελληνικά από τους ηθοποιούς με ξυλοπόδαρα. (Η διορθωμένη αυτή ετυμολογία πέρασε στην Ελλάδα: Τι είναι η κωλοβαθριστοφοβία; Μήπως πάσχεις και εσύ και δεν το ξέρεις;.) Βάσιμη πάντως φαίνεται η άποψη του etymonline: «από αυτά που σκαρφίζονται ψευτοδιανοούμενοι στο διαδίκτυο και που τα οικειοποιείται μετά ο κάθε εξυπνάκιας.»

Όπως λέει βέβαια το ίδιο άρθρο, ο όρος δεν είναι επίσημος όρος της ψυχολογίας, αν και το φαινόμενο αναγνωρίζεται· και ίσως αν ήταν επίσημος όρος, να γινόταν ο πρεπούμενος έλεγχος……

Ίσως, αλλά οι ακροβατισμοί του Μάνεϊ, και η απίστευτη προχειρότητα του καταλόγου παραφιλιών του Αγκραβάλ (σε έναν κατά τα άλλα σοβαρό τόμο από τον έγκυρο οίκο Taylor & Francis), δείχνουν πως μάλλον όχι. Οι προχειρότητες και οι παρερμηνείες και οι σολοικισμοί στην κλασικίζουσα ορολογία περνάνε πλέον απαρατήρητες, γιατί η κλασικίζουσα ορολογία δεν είναι πια ζωντανή πράξη με πολλούς μέτοχους που να την ελέγχουν. Είναι μια ξερή σύμβαση, που λίγοι της δίνουν σημασία. Και τα αποτελέσματα, όταν χρειαστεί να τα δανειστούμε στα ελληνικά, καταλήγουμε να τα μπαλώνουμε κακήν κακώς.

 

Προηγούμενες δημοσιεύσεις του Νίκου Νικολάου στο ιστολόγιο:

Να λείπει το βύσσινο; (Μια συνεργασία του Νίκου Νικολάου)

Σύρος και Ερμούπολη (Μια συνεργασία του Νίκου Νικολάου)

Πώς ήταν τα ελληνικά πριν από 500 και πριν από 1000 χρόνια; (Μια συνεργασία του Νίκου Νικολάου)

Πώς χαντάκωσα τα Παμφυλιακά.

Advertisements

110 Σχόλια to “Οι πενήντα αποχρώσεις της παραφιλίας (μια συνεργασία του Νίκου Νικολάου)”

  1. Λεύκιππος said

    Νοικοκύρη, σίγουρα εσύ το έγραψες ή το Ιλλινόη;

  2. ΣΠ said

    1
    Είναι του Nick Nicholas αλλά προφανώς ανέβηκε κατά λάθος. Μάλλον είναι το άρθρο της Πέμπτης,

  3. Avonidas said

    Γιατί το σεξ είναι μια άλλη ιστορία
    Για άγρια θηρία μια τρελή ταλαιπωρία
    Θέλει κότσια αντοχή και φασαρία
    Και προετοιμασία για να γίνει το κακό
    Κι είναι εκείνο που σε άγει και σε φέρει
    Την ώρα που γουστάρεις κάποιος να σου βάλει χέρι
    Κι όποιος κάνει, ότι πολύ καλά το ξέρει
    Δε τα ‘χει καταφέρει ποτέ στον τελικό!

    (Μας γλεντάει ο Μέφρι τελευταία, ή είναι ιδέα μου; )

  4. Avonidas said

    mufetymophilia, το να πλαθεις ασχετους ορους για παραφιλιες 😀

  5. Αποθήκευε τα σχόλιά σου για αύριο, Αβονίδα, διότι θα τα χάσεις σύντομα μαζί με το άρθρο 🙂

  6. Avonidas said

    #5. Και τι με νοιάζει, ρε Δύτη, μπας κι έχω epeopteroentophobia? 😛 😛

    Ασε να το κανουμε λίγο chat να γελάσουμε. Σπάμε τις φόρμες!

  7. Βλέπω τόχετε ρίξει στην lapsusclavariiphilia εδώ μέσα, ούτε μιά κατά λάθος ανάρτηση δε μπορεί να κάνει ο Νικοκύρης.

  8. Aphenoscholiophilia μάλλον.

  9. Γς said

    >Πώς λέμε τη σεξουαλική διέγερση άμα βλέπεις κάποιον να πεθαίνει;»

    Καλημέρα κι ως εδώ. Δεν μπορώ να συνεχίσω

  10. sarant said

    Καλημέρα. Το άρθρο αυτό είχε ανεβεί κατά λάθος (και ημιτελές) πριν από ένα μήνα περίπου και βλέπω τώρα ότι διατηρήθηκαν όσα σχόλια είχαν γίνει τότε.

  11. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Να μας πουν οι φυσικοί κλπ του ιστολογίου πώς λέγεται αυτό που κάναμε στον Χρόνο. Άρθρο δημοσιευμένο στις 13/5 έχει σχολιαστεί από τις 16/4 🙂

  12. 11: «Σημειώνω ότι το σημερινό άρθρο είχε κατά λάθος δημοσιευτεί για λίγο, σε ημιτελή μορφή, πριν από καναδυό βδομάδες. Ο τίτλος είναι δικός μου, αλλά το άρθρο ανήκει εξ ολοκλήρου στον Νικολάου -και αρχικά είχε δημοσιευτεί εδώ.»

  13. Γς said

    11:

    déjà vu. Παραμνησία
    Μην δίνεις σημασία

    [βγάζει και ρίμα\

  14. Νομίζω πως αυτό το άρθρο είναι συνέπεια του σοκ που προκάλεσε το αήττητο νταμπλ της ΠΑΟΚάρας. Εχουμε να δούμε πολλά ακόμη…

  15. atheofobos said

    … το βίτσιο της αυτο-ασφυξίας επικεντρώνεται στο ρίσκο της ασφυξίας, και όχι στο μοιραίο αποτέλεσμα (γιατί συνήθως δεν καταλήγει η πράξη στο μοιραίο.)

    Και όμως μερικές φορές καταλήγει!
    Η ΜΑΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΑΡΑΝΤΑΪΝ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2009/06/blog-post_11.html

    Χάθηκε να πεις Pordophilia, ΒΛΑΚΙΣΤΑΤΕ;!…

    Δεν θα είχε υποπέσει σε αυτό το τραγικό σφάλμα αν είχε διαβάσει προηγουμένως το εμπεριστατωμένο πόνημα μου:
    ΠΕΡΙ ΠΟΡΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ !
    http://atheofobos2.blogspot.com/2013/01/blog-post.html

  16. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    12 Κοτζάμ γελαστή φατσούλα έβαλα, ως ένας εκ των τότε σχολιαστών. Καλά, την ξαναβάζω 🙂

  17. […] when you get aroused by watching people die? published in Greek on Nikos Sarantakos’ blog, as Οι πενήντα αποχρώσεις της παραφιλίας, “Fifty shades of […]

  18. Νέο Kid said

    Γκεντελοφιλία -Goedelophilia : Η παραφιλία του να σε φτιάχνει ό,τι δεν είναι παραφιλία…

  19. Νέο Kid said

    Η συμφοροφιλία δεν είναι βίτσιο (σεξουαλικό ή άλλως πως οριζόμενο). Συμφοροφιλία έχουν όλοι οι άνθρωποι ,σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, και υπάρχει ως αμυντικός ψυχολογικός μηχανισμός που αυξάνει το αίσθημα «ασφάλειας» και κατα συνέπεια την ηρεμία . Γι’αυτό και είναι παγκοσμίως τόσο δημοφιλή ας πούμε ταινίες τύπου «Τιτανικός» ή σειρές τύπου «Mayday». Επειδή , από την ασφάλεια και τη ζεστασιά του καναπέ λες : «Κοίτα τι θα μπορούσε να έχω πάθει! ουφ!…Ευτυχώς δεν ήμουν εγώ!»

  20. Georgios Bartzoudis said

    Δεν τον πάω καθόλου αυτόν τον Νικολάου, και τα «γλωσσικά» του. Καλλίτερα να μην πω περισσότερα!

  21. Νέο Kid said

    Baokgpointophilia (σε κάποιες πηγές εμφανίζεται και ως: mygokolopanchesophilia ): Η παραφιλία του να είσαι κουνούπι και να αυτοπερνιέσαι για ελέφαντας…

  22. leonicos said

    Πέθανε, κούκλα μου! Κούκλα μο υμε πεθαίνες!

    Σήμερα με πεθάνατε από ερωτικό παροξυσμό!

    τα ξαναλέμα αύριο

  23. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Να μας πουν οι φυσικοί κλπ του ιστολογίου πώς λέγεται αυτό που κάναμε στον Χρόνο. 

    Prochronoscholiophilia 🙂 λέγεται. Επίσης, ξεσκεπάζουμε τις αναθεωρητικές εκτροπές του Νικοκύρη: ποιες 2 βδομάδες, κοντά μήνα περιμέναμε να ξαναδούμε τα σχόλιά μας που αγνοούνταν!

  24. dryhammer said

    Συνοψίζοντας:
    No (John) Money, No (philia-)honey.

  25. nikiplos said

    Διαβάζοντας κανείς την αποδελτίωση των παραφιλιών της Βίκυς ίσως να γελάσει λίγο… Ίσως και να σκεφτεί: «κοίτα ρε τι ανωμαλιάρηδες υπάρχουν εκεί έξω». Και μόνο με τη σκέψη αυτή, θα προστρέξει στο αυτόματο πόρισμα: «Εγώ είμαι νορμάλ, δεν είμαι ανωμαλιάρης… ευτυχώς θεέμο»… Ανάλογα βέβαια με την ικανότητα αυτογνωσίας του, θα αναγνωρίσει πως κι ο ίδιος ολίγον ξεφεύγει από αυτό το περιβόητο «νορμάλ», αλλά με μια δεύτερη σκέψη θα επαναφέρει τον εαυτό του στην (ηθική) τάξη. Φυσικά αυτό το «νορμάλ» παίρνει από μόνο του πολύ νερό και τελευταία ευτυχώς η συζήτηση έχει ανοίξει και δεν μπαίνουν πολλά στεγανά, όπως παλαιότερα…

    Από επιστημονική και ανθρωπολογική σκοπιά, οι περισσότερες από αυτές τις παραφιλίες είναι αποτελέσματα σοβαρών ασθενειών. Παλαιότερα πίστευαν πως ήταν καθαρά ψυχιατρικό το πρόβλημα και συνήθως κατάφευγαν σε ψυχίατρους, οι οποίοι αν μη τι άλλο προχωρούσαν σε βάρβαρη καταστολή του ασθενούς… Σήμερα η νευροεπιστήμη έχει αποδείξει πως πολλές από αυτές οφείλονται σε τραυματισμούς, σε όγκους, σε μικροεγκεφαλικά κλπ. Έχουν δλδ καθαρά νευροχημική βάση και οντότητα… Σαφώς σε άλλες περιπτώσεις παίζουν σημαντικότερο ρόλο η ενηλικίωση, το οικογενειακό περιβάλλον, οι πολιτισμικές και θρησκευτικές καταβολές κ.α., αλλά αυτό είναι θέμα του ασθενούς και του Ιατρού να το ψάξουν, εάν ο πρώτος αναγνωρίζει κάποια ασθένεια στο βίτσιο του, και ο δεύτερος συνηγορεί θετικά σε κάτι τέτοιο…

    Το ενοχικό σύνδρομο των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών ενάντια στην ηδονή, ώθησε τους πιστούς όχι μόνο να την θεωρούν κάτι κακό, αλλά και να θεσπίσουν και να επιβάλουν αποτρόπαιες βιαιότητες, όπως η κλειτοριδεκτομή. Δεν είναι τυχαίο πως οι Ιερείς στις εξομολογήσεις το πρώτο που ρωτούσαν είναι αν τα αγόρια ψαύουν ή χαϊδεύουν τα γεννητικά τους όργανα…

  26. Avonidas said

    Δεν θα είχε υποπέσει σε αυτό το τραγικό σφάλμα αν είχε διαβάσει προηγουμένως το εμπεριστατωμένο πόνημα μου:
    ΠΕΡΙ ΠΟΡΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ !

    Ώπα! Κοίτα δω:

    Φαίνεται ότι το είδος του φαγητού καθορίζει την οσμή της πορδής. Αυτό δεν το λέω με βεβαιότητα γιατί ορισμένων ανθρώπων οι πορδές βρωμάνε υπέρ του δέοντος.

    Μπαγιάτικο πορδομεζεδακι κερασμενο απ’ τον Ηλία Πετρόπουλο. Πώς και δεν το χα προσέξει ως τωρα;

  27. nikiplos said

    Να το ελαφρύνω και λίγο, μια παρέα 20χρονων φοιτητών, είχαμε πάει να δούμε την ταινία «Singapore Sling: Ο Άνθρωπος που Αγάπησε Ένα Πτώμα» του Νίκου Νικολαΐδη, μια απίστευτη κινηματογραφική σαχλαμάρα. Καθώς η ταινία εξελίσσεται απέναντι σε ένα κοινό που ψιλοβαριέται, δείχνει μια σκηνή όπου οι δύο πρωταγωνίστριες σκάβουν έναν λάκο στον κήπο για να κρύψουν ένα πτώμα… Βρέχει πολύ και καθώς η μία είναι μέσα στο λάκο και σκάβει, η άλλη απέξω τρώει μια φτυαριά λάσπη στα μούτρα… Εις εκ των θεατών αναφωνεί: «Πουτάνα τέχνη!»
    Το (νευρικό) γέλιο των θεατών διήρκεσε τουλάχιστον 5 λεπτά με τους (δήθεν) συννεφίλ να βοούν «σκάστε»!

  28. sarant said

    25 Ουδείς άσφαλτος ως γνωστόν

  29. nikiplos said

    25@ τόση πορδολογία ο εν λόγω, τόση περιγραφή των φυλακόβιων και δεν αποθησαυρίζει τον πιο κοινό διαγωνισμό που παρατηρείται στις φυλακές: το πυροκλάνι…

  30. Νέο Kid said

    28. Πυροκλάνι… τρε μπανάλ! Blue Angel λέει ο κόσμος! 🙂
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fart_lighting

  31. dryhammer said

    28 … για το οποίο να αναφερθεί πως, εάν δεν μεσολαβεί πλέγμα μεταξύ φλογός και ακροφυσίου (προτιμώνται τα jeans) προκαλείται πρωκτοτριχανάφλεξις με αλγεινά αποτελέσματα.
    (εκ του ερευνητικού μας επιτελείου)

  32. # 30

    Μιλάει η πείρα ή η πυρά…

    di quella pira…

    κάτι μου θυμίζει αυτός ο Παβαρόττι σ’ αυτό το άσμα, πρέπει να ήταν παόκι και να μην τόξερε

  33. ΓιώργοςΜ said

    30 >πρωκτοτριχανάφλεξις
    Έεεεεετσι, την τρισχιλετή μου μέσα!
    (Καλά που δεν έπινα καφέ, ακόμα γελάω).

  34. Παναγιώτης Κ. said

    Ώστε παραφιλία σημαίνει βίτσιο!

    Η περίπτωση του Τζον Μάνει μου θύμισε μια χολυγουντιανή ταινία (δεν θυμάμαι τον τίτλο της ) Το θέμα της ήταν σχετικό με την Αρχαία Ελλάδα. Ακούγονταν εκεί τα ονόματα Γιώργος, Γιάννης, Μαρία κ.λπ.
    Προφανώς ο Αμερικανός σεναριογράφος απευθύνθηκε σε κάποιον Έλληνα και αυτός αβασάνιστα, του είπε ονόματα όπως τα παραπάνω!

  35. nikiplos said

    33@, ενώ σήμερα θα του έλεγε ο έλλην: Κίμων, Έκτορας, Ίριδα, Νεφέλη, Μελίνα… 🙂

  36. Γ-Κ said

    Katestimenophobia; Ή anti(γενικώς)philia;

  37. atheofobos said

    28,29
    Η φωτογραφική απεικόνιση του fart lighting δεν θα μπορούσε να λείπει από το σχετικό πόνημα μου!

  38. μήτσκος said

    Πολύ ξενέρα, τόσα βίτσια στον κόσμο και εγώ… τίποτα…

  39. Για τους φίλους του αγγλικού ποδοσφαίρου :

    Από της έξη πρώτες ομάδες της βαθμολογίας οι τέσσερις παίζουν τελικούς ευρωπαϊκών κυπέλλων !!

    Οι άλλες δύο είναι από το Μάντσεστερ…

  40. gbaloglou said

    Υπάρχει και η contraphilia, όπου ετεροφυλόφιλα άτομα έλκονται από ομοφυλόφιλα άτομα του αντίθετου φύλου, στα Ελληνικά κολληματοφιλία ή κωλυματοφιλία.

  41. ΣΠ said

    Μόνο πενήντα αποχρώσεις της παραφιλίας; Πολύ συντηρητική η εκτίμηση της E. L. James. Η λίστα του Aggrawal περιέχει 547.

  42. sarant said

    34-35 🙂

    41 Το «πενήντα αποχρώσεις» είναι γενικός τίτλος άρθρων του ιστολογίου

  43. Avonidas said

    Και μιας και αναφέρθηκε ο ILL Οινόης:

    orcheovertigophilia: το να τη βρίσκεις ζαλίζοντας τ’ @@ των άλλων 🙂

  44. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Διαβάζω αριστερά στο ιστολόγιο, πριν το νήμα «Οι πενήντα αποχρώσεις της παρα…» .
    Σκέφτηκα θα είναι «Οι πενήντα αποχρώσεις της παρα πληροφόρησης» με όλον αυτό τον καταιγισμό των φέικ που πέφτουν στα κεφάλια μας νυχθημερόν. Και είπα, μόνο πενήντα; Αλλά και με τις παραφιλίες τελικά, άκρη δε βρίσκεις, ξεκινώντας από τις …παραφιλικές ονομασίες τους.

    Η αιμορροφιλία ή αιμοφιλία πάντως δεν είναι παραφιλία/ βίτσιο
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B1

  45. Ιωάννα said

    Ο εκλεκτός – κατά κοινή ομολογία – γλωσσολόγος κ. Nick Nicholas δεν θα έπρεπε να βιάζεται να βγάζει συμπεράσματα για την ελληνομάθεια κάποιου, την λαμπρή σταδιοδρομία του οποίου αγνοεί παντελώς. Ο αείμνηστος John Money υπήρξε ένας από τους πιό λαμπρούς Αμερικανούς σεξολόγους, επί χρόνια καθηγητής στο Johns Hopkins University and Hospital
    Baltimore του Maryland. Επιπλέον, ο καθηγητής Money ήταν ελληνομαθέστατος, είχε μια απέραντη λατρεία προς την Ελληνική Γλώσσα και σε καμιά περίπτωση δεν την ήξερε μόνο μέσω των Λεξικών, όπως με κακεντρέχεια υπαινίσσεται ο κ. Nicholas.

    Θα περίμενα από τον αγαπητό κ. Ν.Ν. να έχει (έστω) ξεφυλλίσει ορισμένα από τα βιβλία του καθηγητή Money πρίν γράψει το παρόν άρθρο. Είναι ντροπή για έναν γλωσσολόγο του επιστημονικού κύρους του κ. Ν.Ν. να καταφεύγει στη wikipedia για να μάθει τις σημασίες των ειδών της παραφιλίας, αγνοώντας παντελώς το αριστούργημα του John Money «Gay, Straight, and In-Between: The Sexology of Erotic Orientation» (1988), όπου εξηγούνται όλες οι λέξεις λεπτομερώς. Αν δεν έχει τα χρήματα να αγοράσει το βιβλίο, ας το πεί για να του το στείλω εγώ με email

    Ιδού για παράδειγμα, τί γράφει ο Money για την erotophonophilia που τόσο ενόχλησε το γλωσσικό αισθητήριο του εμφανέστατα σνόμπ κ. Nicholas:

    erotophonophilia: a paraphilia of the sacrificial/expiatory type in which sexuoerotic arousal and facilitation or attainment of orgasm are responsive to and contingent on stage-managing and carrying out the murder of an unsuspecting sexual partner (from Greek, eros, love + phonein, to murder + -philia). The erotophonophile’s orgasm coincides with the expiration of the partner. The reciprocal paraphilic condition is autassassinophilia. Syn. lust murder.»

    Έχει αυτό καμιά σχέση με τον ορισμό της wikipedia;

    ΥΓ: John Money is professor of medical psychology, associate professor of pediatrics, and director of the Psychohormonal Re- search Unit at The Johns Hopkins Medical Institutions. He is the author or editor of fourteen books, among them Man and Woman, Boy and Girl: Differ- entiation and Dimorphism of Gender Identity from Conception to Maturity (with Anke A. Ehrhardt); Sex Errors of the Body; Transsexualism and Sex Re- assignment (with Richard Green); and Traumatic Abuse and Neglect of Chil- dren at Home (with Gertrude Williams).

  46. Ωραία η πλάκα, αλλά η αλήθεια είναι πως το ζουμί είναι στο τέλος του άρθρου. Κακά μαντάτα για όσους παινεύονται για τις λέξεις που προσφέραμε στους κουτόφραγκους: ό,τι δώσαμε δώσαμε.
    Θυμήθηκα βέβαια και την αποπουδοβαλία 🙂

  47. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @43. emmonoorcheovertigophilia: τὸ νὰ τὴ βρίσκεις λέγοντας τὰ ἴδια καὶ τὰ ἴδια γιὰ νὰ ζαλίζεις τά…ὁμοιοκατάληκτα τῶν ἄλλων. 🙂

  48. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Φρουρά, φρουρά.

  49. Νέο Kid said

    46. Στα σοβαρά (κατά το δυνατόν…εντάξει) πάντως κι εγώ, προσωπικά δυσκολεύομαι να καταλήξω/καταλάβω στο αν η κριτική του Νικ-Νικ είναι «επιστημονική άποψη» ή προσωπικό γούστο ( στα πλαίσια και του hysteroantiquora-ism . Άτσα ,αλ’ν’ένα βίτσιο!)

  50. Πέπε said

    Από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει τελευταία: ξεκινάει από όλον αυτό τον χαβαλέ με τις απίθανες (και γεμάτες λάθη) λέξεις για απίθανες έννοιες, έναν χαβαλέ -σημειωτέον- που ούτε στιγμή δε θίγει τα πρόσωπα που τυχόν αφορύν αυτές οι λέξεις, αν κι ένα τέτοιο σεξιστικό (;) χιουμοράκι θα ήταν το μόνο εύκολο, και καταλήγει σε μία σοβαρή, ενδιαφέρουσα, γόνιμη, καθόλου προφανή, και καλοτεκμηριωμένη επιστημονική διαπίστωση.

  51. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    48 Έφτασεεε!!!!!

  52. 45 Η διόρθωση της Ιωάννας δεκτή, και ο ορισμός που δίδει της ερωτοφονοφιλίας είναι εμφανώς πλησιέστερη στο ζητούμενο από την αναμετάδοσή του στη Βικιπαίδεια.

    Από κει και πέρα, το autassasinophilia δεν μου δείχνει ιδιαίτερη λατρεία προς την ελληνική γλώσσα. (Και αν δεν ήθελε σνομπισμούς, ας μην έμπαινε καν στο παιχνίδι με λατινοελληνικά.) Και η ατυχής περίπτωση του https://en.wikipedia.org/wiki/David_Reimer έχει δικαιολογημένα αμαυρώσει την υστεροφημία του.

    49 Προσωπική άποψη τα περί γούστου, και στη γλωσσοπλασία έχουμε χωνέψει πολύ χειρότερα. Αλλά αυτό το eproctophilia ιδίως (που χρησιμοποιείται τώρα σε άρθρα) μου την έχει σπάσει.

  53. sarant said

    46-50 Ακριβώς αυτό είναι το ζουμί του άρθρου.

  54. Νέο Kid said

    52. Οκ, θενκς και σεβαστό απολύτως ασφαλώς αυτό που λες, αλλά -διόρθωσέ με αν έχω εννοησει λάθως!- το «μου την έχει σπάσει» δεν σημαίνει αυτό που τεκμαίρεται ο Δύτης «ό,τι δώσαμε ,δώσαμε!». Σωστά;
    Το ότι δηλαδή κάποιος ή κάποιοι μπορεί να χτίζουν κουτουρού, δεν σημαίνει κατανάγκη ότι τα οικοδομικά «υλικά» (ελληνικές ρίζες) είναι πλέον για πέταμα. Σωστά;

  55. 54 Το χτίζω κουτουρού δεν τεκμαίρει ότι «ό,τι δώσαμε, δώσαμε», να συμφωνήσω· σημαίνει όμως πως ξέφτισε, πως αποτελεί όπως κατέληξα «μια ξερή σύμβαση, που λίγοι της δίνουν σημασία». Που από το «ό,τι δώσαμε, δώσαμε» δεν απέχει και πολύ· και που αν και τα οικοδομικά υλικά δεν τα έχει ακόμα πετάξει, σαφώς τα σαβουριάζει πια.

    Και στην πληροφορική ιδίως, δεν δίνουμε πια.

  56. ΓιώργοςΜ said

    Στο γλωσσάρι, αλλά και μέσα στο κείμενο αν θυμάμαι καλά, μιας βασικής Ανατομίας (Tortora-Anagnostakos) που είχα αγοράσει τω καιρώ εκείνω, οι ιατρικοί όροι είχαν και ετυμολογική ανάλυση. Πρέπει να είναι κομμάτι της ιατρικής εκπαίδευσης η εκμάθηση των όρων, καθώς δεν είναι μόνο ξεκάρφωτες λέξεις, αλλά και προθέματα ή επιθήματα (dys-, -phobia, -philia για παράδειγμα), τα οποία ο γιατρός ίσως συναντήσει σε νέους όρους στο μέλλον. Χώρια που είναι και πεδίο αντιπαράθεσης Αγγλίας και Αμερικής: Haemoglobin ή Hemoglobin;
    Καναδυό φορές θυμάμαι τον τηλεοπτικό Dr House να σαρκάζει τους υφισταμένους χρησιμοποιώντας την ετυμολογία σαν από καθέδρας.

    Ο χρόνος είναι σχετικά λίγος, αλλά οι ταχύτητες ιλιγγιώδεις. Αν σκεφτούμε πως αν ήθελε κάποιος να λέγεται επιστήμονας θα έπρεπε να ξέρει έστω και στοιχειώδη Ελληνικά και Λατινικά από την ελληνιστική εποχή ως τις αρχές του 19ου αι, δεν είναι παράξενη η ελληνολατινική ορολογία που παράχθηκε από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, ακόμη και 100-150 χρόνια μετά το τέλος αυτής της εποχής.
    Οι αλλαγές των τελευταίων 100 περίπου χρόνων είναι τόσο δραματικές, ώστε τα αντανακλαστικά των γλωσσών δυσκολεύονται ν’ ανταπεξέλθουν αφομοιώνοντας όρους. Κι άντε να καταλάβω πως το γλωσσικό αισθητήριο του κάθε ερευνητή γιατρού μπορεί να μην είναι ακονισμένο, χάθηκε να ρωτήσει κάποιον; Οι φιλόλογοι, και δη οι κλασικοί, κλέφτες θα γίνουν; 😛

  57. sarant said

    56 Πάντως το Hydraulics έγινε Water science

  58. ΣΠ said

    Το βιβλίο του Money υπάρχει διαθέσιμο για κατέβασμα. Στην σελ. 179 έχει την εξής λίστα από παραφιλίες (καμιά πενηνταριά, σε συμφωνία με τον τίτλο του άρθρου):
    acrotomophilia (amputee partner)
    adolescentilism (impersonating an adolescent)
    andromimetophilia (male impersenator’s partner)
    apotemnophilia (self-amputee)
    asphyxiophilia (asphyxiation)
    autagonistophilia (live-show self-display)
    autassassinophilia (self-staged own death)
    autonepiophilia (infantilism, wearing diapers)
    biastophilia (raptophilia)
    catheterophilia (catheter)
    chrematistophilia (blackmail payment)
    chronophilia (age discrepancy)
    coprophilia (feces)
    ephebophilia (adolescent partner)
    erotophonophilia (lust murder)
    exhibitionism (indecent exposure)
    fetishism (erotic token)
    formicophilia (crawling things)
    frotteurism (rubbing against a stranger)
    gerontophilia (parent-aged part ner)
    gynemimetophilia (female impersonator partner)
    heterophilia (not a paraphilia)
    hemophilia (not a paraphilia)
    hybristophilia (criminal or convict partner)
    hyphephilia (tactile fetish)
    hypoxyphilia (asphyxiophilia)
    infantilism (impersonating a baby)
    kleptophilia (stealing)
    klismaphilia (enema)
    masochism (being injured, humiliated)
    mixophilia (scoptophilia)
    morphophilia (physique discrepancy)
    mysophilia (filth)
    narratophilia (erotic storytelling)
    necrophilia (corpse)
    nepiophilia (infant partner, diaper-aged)
    olfactophilia (smell fetish)
    pedophilia (juvenile partner)
    peodeiktophilia (penile exhibitionism)
    pictophilia (erotic graphics or films)
    raptophilia (rape, biastophilia)
    sadism (injuring, humiliating)
    scoptophilia (onlooker, mixophilia)
    somnophilia (sleeping partner)
    stigmatophilia (tattoo, piercing)
    symphorophilia (disaster, conflagration)
    telephonicophilia (lewd phone calling)
    toucheurism (touching a stanger)
    transvestophilia (cross dressing)
    urophilia (urine)
    voyeurism (illicit peeping)
    zoophilia (animals)
    Δεν μπορώ να πω πόσοι όροι είναι δικές του επινοήσεις.

  59. Νέο Kid said

    Water science ?? Αλλο πάλι και τούτο… !
    Υπάρχει πολυτεχνείο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής που διδάσκει water science αντί για Hydraulics, Hydraulik ,κλπ. ;
    (κανα Hochschule της πλάκας μπορεί να διδάσκει Wasserkunde , αλλά σοβαρό ΤU…)

  60. ΣΠ said

    57
    Θα έλεγα ότι το Hydrology είναι το Water science. Το Hydraulics έχει να κάνει με τις μηχανικές ιδιότητες των ρευστών.

  61. Νέο Kid said

    60. Η (τεχνική) Υδρολογία είναι υδρολογία! Σιγά να μην πούμε και την Γεωλογία earth science. (ό όρος βέβαια earth sciences υπάρχει, αλλά με άλλο κόντεξτ)

  62. ΣΠ said

    61
    Κιντ, ανεξάρτητα πώς το λέμε εμείς, αν τα αμερικανάκια βρίσκουν δύσκολο να πουν Hydrology και λένε όλο και περισσότερο Water science, δεν θέλει και πολύ να επικρατήσει. Υπάρχουν ήδη ένα σωρό περιοδικά με το Water science στον τίτλο τους.

  63. sarant said

    60 Ναι, λάθος μου, hydrology έπρεπε να γράψω.

  64. Πάει και η Δωρίς Ημέρα (Doris Day )

  65. ΣΠ said

    64
    Que sera, sera.

  66. Σ said

    Ίσως δεν θα έπρεπε να κάνω αυτό το σχόλιο γιατί είμαι άσχετος με το θέμα. Με βάση πάντως τα λίγα που ξέρω, ή νομίζω πως ξέρω, έχω δυο τουλάχιστον ενστάσεις: η πρώτη είναι ότι, όπως έχω μάθει σ΄αυτό εδώ το σάιτ, η ετυμολογία μιας λέξης δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζεται με την έννοιά της και η δεύτερη ότι δεν έχει σημασία αν ένας όρος γίνεται αποδεκτός από κάποιον τρίτο (έναν γλωσσολόγο) αλλά από το συνάφι στο οποίο απευθύνεται (ιατρικό εν προκειμένω). Έχω και μια τρίτη ένσταση: το ειρωνικό ύφος, στη θέση μιας αποστασιοποιημένης ανάλυσης του μηχανισμού δημιουργίας επιστημονικών όρων από αλλογενείς με τη χρήση ελληνογενών λέξεων. Αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.

  67. nikiplos said

    Προφανώς το ζουμί του άρθρου είναι αυτό ακριβώς το ό,τι δώσαμε, δώσαμε… Όσοι δεν το βλέπουν εθελοτυφλούν… Προσωπικά δεν μου αρέσουν οι απαξιωτικοί όροι. Όπως κάποτε τα Ελληνικά και ύστερα τα Λατινικά ήταν η γλώσσα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας, έτσι και στους αιώνες που έρχονται λογικά θα είναι τα Αγγλικά. Και δεν είναι οι Αγγλοσάξονες και τα υβρίδιά τους που κινούν αυτόν τον κόσμο, ούτε τα TU και UCs… Η Επιστήμη σήμερα και κυρίως η Τεχνολογία κινείται από την παγκόσμια δυναμική και αν οι Ευρωπαίοι συν-γηραιοί έχουν ελληνολατινικούς όρους και εξακολουθήσουν να τους κρατούν, το βέβαιο είναι πως οι Κίτρινοι και Μαύροι Πρωτοπόροι θα καταφεύγουν σε ολοένα πιο English friendly ορολογίες στην αγωνία τους να συνεννοηθούν… Ο κόσμος άλλωστε δεν γυρίζει γύρω από εμάς. Σιγά μην στάξει η ουρά του γαϊδάρου που θα έλεγε κι ο Γιώργος Τράγκας εάν στο μέλλον ολοένα και λιγότεροι όροι φτιάχνονται από ελληνικές λέξεις… So What?

    Περισσότερο ζωτικό βλέπω η μοντέρνα ελληνική αντί να αναλλώνεται σε τυπολατρίες να μπορεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα και να μπορεί να εισαγάγει τους νέους όρους χωρίς στραμπουλήγματα του στυλ φωτο-δισκόφωνογια το cd player ή ό,τι άλλο απίθανο έχουν δει τα μάτια μας μέχρι σήμερα… Οι Τεχνικοί και Ναυτικοί Όροι έχουν αβίαστα εισαγάγει ξένους τύπους ελληνοποιώντας τους, ώστε να μπορούμε να συνεννοηθούν σε πραγματικό χρόνο… Εκεί βλέπω μια καθυστέρηση με βάση τα σημερινά δεδομένα, όπου ακόμη περιμένουμε την Ακαδημία να μεταφράσει όρους των 90ς που είναι σήμερα παρωχημένοι. Και ναι, είναι η πραγματικότητα ότι δεν είμαστε πλέον η πρωτοπορία, αλλά η τελευταία τρύπα του ζουρνά…

  68. Πέπε said

    @66:

    > > …δυο τουλάχιστον ενστάσεις: η πρώτη είναι ότι, όπως έχω μάθει σ΄αυτό εδώ το σάιτ, η ετυμολογία μιας λέξης δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζεται με την έννοιά της

    Αυτό όμως συμβαίνει όταν, με τον χρόνο και τη χρήση, η λέξη διαγράψει τη δικιά της πορεία, αυτονομημένη από τις λέξεις από τις οποίες ετυμολογείται, και αυτή η πορεία την οδηγήσει σταδιακά σε σημασίες που πλέον αφίστανται της αρχικής.

    Όταν η αρχική σημασία μιας φρεσκοφτιαγμένης λέξης είναι ήδη διαφορετική από αυτό που δείχνει να σημαίνει, τότε είναι λάθος φτιαγμένη.

  69. Μαρία said

    >Τον εικοστό αιώνα το έρεισμα αυτό εξέπεσε: οι κλασικές γλώσσες δεν είναι πια ιδιαίτερα γνωστές έξω από τους κύκλους της κλασικής φιλολογίας (και συχνά με το ζόρι και κει), και φυσικά είναι άγνωστες στους μετέχοντες στις θετικές επιστήμες. Και σαν συνέπεια, η νεότερη επιστημονική ορολογία της Δύσης δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία σε λατινοελληνικά.

    Το πρόβλημα δεν είναι καινούριο. Ποιας γλώσσας μορφολογικούς κανόνες σεβάστηκε ο Γάλλος που επινόησε τη λέξη microbe; Αντικαταστάθηκε βέβαια απ’ τη λέξη microorganisme αλλά σε μας έμεινε το μικρόβιο. Για να μην αναφέρω τον παρασιτολόγο που έπλασε την ορθή παιδεία (orthopedie) και γίνει του ορθοπεδικού 🙂

  70. Γς said

    65, 64:

    Ε, ας το βάλουμε!

  71. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    15. Ο Atheofobos ως ειδικός έχει αναλύσει πολύ καλύτερα και πρακτικά πολλές πλευρές του θέματος :

    «..Όπως γράφει στο βιβλίο του «Ιατροδικαστικά θέματα» ο Γ.Αγιουτάντης η στύση του πέους και η εκσπερμάτιση, που είναι συχνό εύρημα στους κρεμασμένους, είναι φαινόμενα μεταθανάτια.
    Η στύση γίνεται από το αίμα που μαζεύεται στα χαμηλότερα μέρη του σώματος και γεμίζει τα σηραγγώδη σώματα του πέους και η εκσπερμάτιση από τον σπασμό των σπερματοδόχων κύστεων.
    Αυτή η παρατήρηση έχει δημιουργήσει από παλιά την ψευδή εντύπωση ότι ο πνιγμός προσφέρει ηδονή.
    Βάσει λοιπόν αυτής της πίστης μερικοί έφτιαξαν ολόκληρους μηχανισμούς για να προκαλούν στον εαυτό τους αίσθημα πνιγμονής την ώρα που αυνανίζονταν….»

    […]
    Επειδή τα άτομα αυτά, σε ποσοστό 50%, είναι ταυτόχρονα και δεμένα δεν μπορούν να απελευθερωθούν εύκολα ώστε να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση ανάγκης.
    […]
    Τα περιστατικά αυτά ενώ στο παρελθόν ήσαν μεμονωμένα και σπάνια έχουν αρχίσει να αυξάνουν σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
    Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, το 1972 υπολογίστηκε ότι υπήρχαν περίπου 50 θάνατοι ανά έτος, ενώ το 1979 αυξήθηκαν περίπου στους 250 θανάτους ανά έτος. To 1983 υπολογίστηκε ότι στις ΗΠΑ συνέβαιναν 500-1000 θάνατοι ανά έτος, λόγω ασφυξιοφιλικής πρακτικής, οι περισσότεροι εκ των οποίων αφορούσαν νέους ενήλικες ή εφήβους.

    Επίσης

    «…Ο συνδυασμός πνιγμού και αποκοπής των γεννητικών οργάνων σαν αποκορύφωση σεξουαλικής επαφής έγινε πραγματικότητα το 1936 στην Ιαπωνία.
    Η Sada Abe έπνιξε τον εραστή της , Kichizo Ishida μετά από έντονη ερωτική επαφή ,και περιφερόταν με τα κομμένα γεννητικά του όργανα για μέρες στους δρόμους. Η ιστορία αυτή απετέλεσε το θέμα της πολύκροτης ταινίας του 1976 του Nagisa Oshima ,η Αυτοκρατορία των αισθήσεων….»

    http://atheofobos2.blogspot.com/2009/06/blog-post_11.html

  72. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    25.

    Nikiplos,

    Λίγο πιο εξαιρετικός απ’ όσο σε παρακολουθώ!

  73. ΣΠ said

    Για ισπανομαθείς:
    SOS Griego: Cómo salvar el Griego en Secundaria

  74. sarant said

    71 Κοίτα να δεις….

  75. 73: Συντεχνίες που μετατρέπουν τα επαγγελματικά τους προβλήματα σε κοινωνικά ζητήματα, παντού στον κόσμο

  76. > Το bubblesort είναι πολύ πιο αυθόρμητο από την Ταξινόμηση φυσαλίδας

    Οι υποψήφιοι Οικονομικών και Πληροφορικής -αλλά όχι και αυτοί των Θετικών-Πολυτεχνικών και Πληροφορικής- σε λίγες μέρες θα πρέπει να την θυμούνται και ως ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής (straight exchange sort).

  77. # 74

    κοιτάζω αλλά δεν βλέπω… (φατσούλα γελαστή )

  78. Πλησιάζουν οι εκλογές, αρχ’ιζουν τα ξεκατινιάματα (για τα μάτια του κόσμου ή όχι θα φανεί μετά τις βουλευτικές που πιθανόν θάχει «ξεχασθεί» το θέμα)

    https://www.sdna.gr/politiko-deltio/politiki/article/597361/tsipra-ego-den-filoksenithika-sto-noor-one

  79. Γιάννης Κουβάτσος said

    67: Μπράβο, Νίκιπλε, αποτίμησες πολύ σωστά την κατάσταση, συμφωνώ σε όλα. Οι εθνοκεντρικοί μεγαλοϊδεατισμοί μόνο σε καταστροφές οδηγούν, ο Καβάφης, σαν μεγάλος ποιητής που ήταν, έδειξε μ’ έναν στίχο τον σωστό δρόμο: «με την ποικίλη δράση των στοχαστικών προσαρμογών».

  80. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    α. …η νεότερη επιστημονική ορολογία της Δύσης δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία σε λατινοελληνικά. Η ορολογία της πληροφορικής ιδίως είναι παιχνιδιάρα και απλή…
    Σε γενικές γραμμές αυτό ισχύει. Αναμενόμενο, αφού η σύγχρονη γνώση και οι εφαρμογές της (πληροφορική, τεχνολογία κ.ά.) παράγονται ή αναπαράγονται κυρίως στην αγγλική γλώσσα, ενώ είναι εισαγόμενη στις άλλες (πάρα πολλές…) γλώσσες, μεταξύ των οποίων και η ελληνική. Και οι «αστοχίες» -ας τις πω έτσι- που προκύπτουν από τη ανεξέλεγκτη –πλέον- χρήση των ελληνο/λατινικών, αποδεικνύεται από το περιεχόμενο και τις επισημάνσεις του άρθρου.
    Ωστόσο, έχω την εντύπωση ότι μέχρι και τα μέσα (ίσως και τα τέλη) του 20ου αιώνα, στην Ιατρική εξακολουθούσαν να ονοματοδοτούνται ασθένειες, συμπτώματα κλπ με χρήση και ελληνο/λατινικών λέξεων.
    Δεν επιμένω, ίσως περισσότερο ειδικοί να μπορούν να διατυπώσουν τεκμηριωμένες απόψεις.

    β. «Ίσως να αποτελεί παραποίηση του νεοελληνικού κλόουν … <αγγλ. clown!
    Τι δεν καταλαβαίνω;

  81. loukretia50 said

    Πάσχω από σοβαρή » stomphodis rimophilia» .
    Αιτούμαι την ανοχή και κατανόησή σας.

    ΛΕΞΙΦΟΝΟΛΑΓΝΕΙΑ σε 50 αποχρώσεις
    Επιστολή σχολιαστών προς λεξιγνώστη θαυμαστόν
    (μήπως τον καλοπιάσουν!)
    για να αποφύγει τον εσμόν λυμάτων -γκρι καταιγισμόν
    με εσάνς λογιοτατισμών
    πριν να τον αναγκάσουν
    με υλικά οικοδομών συντηρητές αρχαίων δομών
    να γίνει ο γκουρού αυτών, μα με χιτώνα Ελληνικόν,
    διπλά να τον θαυμάσουν.

    Αν αποχρώσεις γκριζωπές – ερωτικές παρεκτροπές
    σε λέξεις θα φωλιάσουν
    των γλωσσολόγων οι φωνές -σε σχήματα ή μοναχικές-
    πώς να επισκιάσουν
    κραυγές διαπεραστικές, σε κλίμακες αναρχικές
    βίαια όταν ξεσπάσουν ?

    Των ειδικών οι κορυφές με τυφλοσούρτη τις γραφές,
    όταν συνεδριάζουν
    επί παντός επιστητού -στο δίσκο ομνύουν της Φαιστού-
    μύθους ανασκευάζουν

    Ακρίβεια η γλώσσα απαιτεί, κάθε έννοια ν΄αποδοθεί,
    «λύματα» να εξετάσουν
    Να εντοπίζουνε τα sos, να μελετάνε εμβριθώς*/
    ————————-/*: «hélas! Τι απεχθής βυθός!»
    κι έγκαιρα ν΄αντιδράσουν
    όταν θα δέχονται απειλές, κακόβουλες παρεμβολές
    όρια να μην περάσουν,
    όσοι σε κόντρες γλωσσικές θέλουν να γίνει χαβαλές
    για να ξεχαρμανιάσουν
    Ή έχουν κάποιες εμμονές, αμφισβητούν το προφανές
    και θέλουν να ξεσπάσουν

    Παπυρολόγοι εκδικητές, των μύθων λάβροι εραστές
    σπεύδουν να προδικάσουν,
    παραφωνία αν ακουστεί θάναι ευκαιρία θαυμαστή
    να τους ζητωκραυγάσουν.

    Τότε επιπλέουν οι φελλοί – άνδρες που δε μιλούν πολύ
    κουλτούρα να εκφράσουν
    κι όλα τα βίτσια των κακών, μετά πολλών συνθετικών
    σε λήμμα να θρονιάσουν.

    Σε μια προσπάθεια βιαστική –αρκούντως καταχρηστική
    πράξεις να ονομάσουν,
    επιζητούν λέξεις κοινές, με φραστικό σχοινοτενές
    δόλια να παραφράσουν
    με ό,τι αρχαίο κι ευγενές – δια του λόγου το αληθές-
    μπορούν να αραδιάσουν

    Κι έννοιες περιγραφικές – θανατοκαμασουτρικές
    να αυτοσχεδιάσουν
    Και με κραυγές οπαδικές – κορώνες διθυραμβικές
    κερκίδα παρατάσσουν

    Επίδοξοι ερευνητές – του παραλόγου εκφραστές
    ποθούν να αιφνιδιάσουν
    Με γνώσεις «αποκλειστικές» για καταστάσεις γραφικές,
    -απίθανες, φανταστικές-
    τη νηνεμία ταράσσουν.

    Με βίτσιων σπαζοκεφαλιές -και διηγώντας τα να κλαις-
    θα σε παραμυθιάσουν.
    Σέρνουν βαγόνια οι συλλαβές,με φιοριτούρες κλασικές
    μόνο για να σ’τη σπάσουν
    Και σε μπερδεύουν – θες δε θες –
    στον ύπνο αν σε πιάσουν

    Και περιγράφουν τρομερές,πράξεις λαγνείας,δολερές
    πέρα απ΄τη φαντασία
    με καταλήξεις τραγικές, όταν της λόξας οι βουλές
    βλάπτουνε την υγεία,
    ή βίτσια τραγελαφικά -για κάποιους γαργαλιστικά –
    χωρίς καμιάν ουσία ,
    και ηχηρά , απαιτητικά,
    διεκδικούν συνεισφορά σε μια ορολογία
    που πάσχει μάλλον σοβαρά,
    γιατί όλα αυτά τα ζουμερά – χωρίς λογοκρισία –
    δύσκολα αποδίδονται με απλή λεξιπλασία.

    Εκτός αν σμίγουν κωμικά
    σεξ και αρχαία ελληνικά – σκέτη παραφιλία –
    παιάνες, σούτρα και ρητά
    για να εκφράσουν πιο πιστά
    lexiphonophilia*
    ΛΟΥ
    •Διαστροφή για σαματά – προσθέστε για εφέ κρουστά
    Σηκώνει νοσηλεία

  82. Γιάννης Ιατρού said

    81: Θα περάσει κι αυτό Λού μου, κουράγιο. Εδώ άλλοι περνούν δράματα: Τραγωδία στην Εκάλη

  83. loukretia50 said

    (σόρυ για την κατάχρηση νήματος )

    82. δευτερογενής ψύχωση Β.προαστείων
    Pagophilia dolorosa
    «Ήμουνα μοναχοπαίδι ήμουνα μοναχογιός
    Κι έχω γίνει ψυχοπαίδι – ειδικότης ψυκτικός
    Πάγο έχεις στην καρδιά, αφιλότιμη!
    Πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη!»

  84. voulagx said

    Μην τον κρούτε τόσο δυνατά ρε! μας πήρατε τ’ αυτιά

  85. Αιμ said

    81. Λου, ρίχτου από πάνω την μελωδία του «τα πιο ωραία λαϊκά» να δεις πώς του πάει !
    Τι παραπάνω έχει η Νικολακοπούλου δηλαδή …

  86. voulagx said

    #84 Ουπς!! Ο σωστος λικνος ειναι αυτος: https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/195058_apantisi-spirtzi-ston-tselenti-gia-ti-gefyra-sto-faliriko-delta

  87. Λευκιππος said

    81 Λου, τι έμπνευση ήταν αυτή. Θεικη

  88. Πέπε said

    @52:
    > > 45 Η διόρθωση της Ιωάννας δεκτή, και ο ορισμός που δίδει της ερωτοφονοφιλίας είναι εμφανώς πλησιέστερη στο ζητούμενο από την αναμετάδοσή του στη Βικιπαίδεια.

    Καλά, κανείς άλλος κανένα άλλο σχόλιο; Χτες μάθαμε τι βαθμό είχε στη μασονική Στοά ο Φαλτάιτς και ότι οι εθνικιστές τον θεωρούν δικό τους, και το μόνο σχόλιο που έγινε ήταν σε παρόμοιο μήκος κύματος με το ανωτέρω #52 του Νικ.Νικ.. Πριν μερικές μέρες, από μια ανομολόγητη λεξιλαγνική αφορμή, μάθαμε κάποια άπλυτα για τον Μπουκάλα (γνωστό φιλαράκο του κ. Σαραντάκου). Σύντομα θα διαβάσουμε απόκρυφες πληροφορίες για τον βίο του επόμενου συγγραφέα που θα τύχει να αναφερθεί ο οποίος να είναι γνωστός μόνο σε εξειδικευμένο κοινό, μαζί με παραθέματά του, και σύντομα η δυσάρεστη παρένθεση που έκλεισε προ ημερών θα έχει ξεχαστεί σαν να μη συνέβη ποτέ.

  89. 80 α ΜΙΚ_ΙΟΣ Και τώρα συνεχίζεται· απλώς δεν υπάρχει ο έλεγχος και το όποιο μεράκι που υπήρχε. Σωστλα λέει η Μαρία στο 69 πως και το microbe (και το automobile) δεν ήταν ελληνοπρεπέστατα· αλλά ο κατάλογος του Αγκραβάλ ιδίως λέει πως κάτι έχει αλλάξει.

    80 β Εννοώ πως κάποιος ίσως έψαξε «πως λέμε clown στα ελληνικά» για να πλάσει τη λέξη του για τη φοβία των κλόουν, είδε «κλόουν» σε λεξικό νεοελληνικής, τη μετέγραψε και λάθος, και βγήκε το coulrophobia. Η εξήγηση αυτή απαιτεί ακροβατισμούς, αλλά ούτως ή άλλως το coulro- είναι παραποίηση σε κάποια λέξη.

  90. Μαρία said

    89
    Τώρα θυμήθηκα και το τερατάκι locavore κατα το carnivore. Κι έχoυν φτιάξει οι Φρανκεστάιν και locavorophilia.

  91. Πέπε said

    84/86

  92. loukretia50 said

    Coulrophobia : είχε συμπεριληφθεί στις λέξεις της χρονιάς για το 2016.
    Η εξήγηση του Oxford δεν είναι πολύ πειστική :
    “…the first half of the word comes from the Greek kōlobatheron meaning ‘stilt’ (from kolon, ‘limb’), apparently with allusion to stilt-walking as a form of popular entertainment. Like Pennywise, the word dates to the 1980s…» https://blog.oxforddictionaries.com/2016/11/16/word-of-the-year-2016-shortlist/

    περισσότερα εδώ
    https://www.spectator.co.uk/2016/11/oxford-dictionaries-are-talking-nonsense-on-stilts-about-fear-of-clowns/

  93. dryhammer said

    Coulourophobia: Ο φόβος του εξεταζόμενου για μηδενισμό του γραπτού.

  94. Νέο Kid said

    93. 😆 😆

  95. Πέπε said

    Ερώτηση:

    Οι ελληνογενείς όροι σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες είναι γενικά φτιαγμένοι σαν να προήλθαν από τα λατινικά, είτε ως ενδιάμεσο στάδιο, είτε ως αρχικό (με τη λατινική να χρησιμοποιεί τις ελληνικές ρίζες σαν δάνεια που τα έχει ενσωματώσει), είτε απλώς σαν υποθετικό στάδιο. Οι μεταγραφές φ=ph και άλλα στοιχεία αυτό δείχνουν. Οι μικτοί ελληνολατινογενείς, ακόμη περισσότερο. Στη γνήσια λατινική σύνθεση, με λέξεις οποιασδήποτε ρίζας (λατινικής ή ελληνικής), υπάρχει η πρακτική «θέμα πρώτου συνθετικού + συνδετικό φωνήεν -ο- + θέμα δεύτερου συνθετικού»; Βλέπω να εφαρμόζεται ευρέως, σε όρους όπως aytassassinophilia, αλλά σαν κάπως περίεργα μου χτυπάει.

  96. Πέπε said

    *aut- βεβαίως

  97. […] I updated the post for Sarantakos (which he titled “Fifty shades of paraphilia”), I thought I should put a somewhat less […]

  98. sarant said

    81 Αψογη!

    84 Και τα περί ρωγμής δεν ισχύουν, είναι αρμός μάλλον

  99. nikiplos said

    86@ και 98@, Σε κάθε περίπτωση αυτό αναδεικνύει την προβληματική που έχουν τα δημόσια έργα στη χώρα μας… Ο Τσ έχει κάθε δικαίωμα ως πολίτης να εκφράσει δημόσια την ανησυχία του. Κι επειδή ακριβώς είναι δημόσιο πρόσωπο, πρέπει η ανησυχία αυτή να διασκεδαστεί από τον αρμόδιο υπεύθυνο φορέα… Αλλά έλα που άντε τώρα να βρεις ποιός είναι αυτός… Σε κάθε περίπτωση πρόκειται μάλλον για αρμό διαστολής που τον έχει «περιποιηθεί» η κακή συντήρηση και τα νερά που μαζεύει ο δρόμος…

    Το έργο ήταν Ολυμπιακό, έγινε με τη διαδικασία του Κατεπείγοντος, άλλαξε δυο τρεις φορές και νομίζω αν δεν με γελάει η μνήμη μου, η επίσημη παραλαβή του δεν έχει ακόμη τελεσιδικήσει…

  100. Νέο Kid said

    Ο κύριος Τσελέντης είναι σεισμολόγος , δεν είναι (προφανέστατα…) δομοστατικός μηχανικός. Η δήλωσή του περί «ρωγμής» είναι η τυπική ελληνική μαλακία που μας δέρνει…
    Δε φτάνει που δεν έχει ιδέα από αντισεισμικό σχεδιασμό γεφυρών , είναι τοσο δύσκολο να ρωτησει ένα μηχανικό, ή διάολε (καθηγητής είναι!) ακόμα και μια μικρή διαδικτυακή έρευνα (= γκουγκλάρισμα ) να έκανε, θα έβλεπε τι σημαίνει ελαστομεταλικό εφέδρανο πάνω σε μεσόβαθρο γέφυρας … (ότι τα ελαστομερή και ο προσκρουστήρας θέλουν συντήρηση, ισχύει…)

  101. voulagx said

    #98β: Γι’ αυτο το ανεβασα, και περιμενα την αντιδραση του ΝιουΚιντ.

  102. 95 Πέπε: Εκ του προχείρου, και λιγότερο συχνή είναι η σύνθεση στα λατινικά, και το συνδετικό είναι -i- και όχι -o-; π.χ. versiform.

    … Ναι, καλά είπα: http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.04.0001%3Apart%3D1%3Asection%3D31. Δλδ τα νεολατινικά σύνθετα μπορεί να φαντάζουν λατινίζοντα, αλλά στην ουσία είναι ελληνικά.

  103. ΓΤ said

    @100 κ.λπ. Είδα τα τσελέντεια τιτιβίσματα (https://twitter.com/atselentis) και (δεν) απορώ για τον τίτλο «Καθηγητής» («[ν]τρέπεστε», «όπως [σ]το Μάτι», «κρού[ου]με», «κοΜατικά γραφεία», «στην εν πολλές κοροϊδίες» και άλλα αμέτρητα… Είχα παρευρεθεί κάποτε σε εκλογή πρωτοβάθμιου με συνυποψήφιο μία λαμπρή περίπτωση από το ΜΙΤ και το Tufts, που ήθελε να γυρίσει στα πάτρια. Όπως οσμίζεστε, τον μανδύα της καθηγεσίας ενεδύθη το της ημεδαπής κομματόσκυλο. Το έργο του άλλου χαρακτηρίστηκε «ελάχιστα αποκλίνον», αλλά αξέχαστη θα μου μείνει η ακόλουθη φράση φιόζου Καθηγητή κομματικά ομόσταβλου, που, θέλοντας να αποκλείσει τον MITman, είπε: «Με όλο τον σεβασμό προς το Σώμα, κακώς εξετάζουμε την περίπτωση του κυρίου … Όπως με ενημέρωσε η Γραμματεία, από την αίτηση του υποψηφίου έλειπε ένα χαρτόσημο. Συνεπώς, η αίτηση δεν είναι νόμιμη»…

  104. nikiplos said

    Το επώνυμο Τσελέντης, το πρωτάκουσα ως φοιτητής τέλη 80ς-αρχές 90ς. Τότε μεσουρανούσαν στα νεόκοπα ιδιωτικά κανάλια οι κονταρομαχίες των σεισμολόγων με την ομάδα ΒΑΝ. Εξαρχής μου φάνταζε ως σουξεδιάρικο επώνυμο: «Απόψε για γλέντι στου Τσελέντη» κλπ…

  105. ΓΤ said

    104 🙂 Τότε γινόταν του Παπαζάχου το κάγκελο, πλας η «αϊνσταΐνειος» βαρωτσόφατσα

  106. nikiplos said

    105@ Νομίζω πως το έκανε πάντοτε σκόπιμα… ώστε να θυμίζει τον Άλμπερτ… ή του έβγαινε από μέσα του, από μια ορμέμφυτη φαντασίωση ας πούμε… Πάντως τώρα που γέρασε και σούφρωσε, θα έλεγα πως προσιδιάζει σε αστεία καρικατούρα και πως θα έπρεπε άμεσα ν’ αλλάξει λουκ…

  107. ΓιώργοςΜ said

    …ελαστομεταλικό εφέδρανο πάνω σε μεσόβαθρο ….
    Τρεις δύσκολες λέξεις, και στην ίδια πρόταση; Πώς να μη λυγίσει ο καθείς, καθηγητής-ξεκαθηγητής; 😛
    Την τρισχιλιετή μου μέσα…

  108. Γιάννης εμίρης said

    Ειλικρινά δεν θέλω να θεωρηθώ αχάριστος, γιατί έχω περάσει πολλές ώρες διασκεδάζοντας στις σελίδες αυτές, αλλά το άρθρο αυτό είναι με διαφορά ένα από τα χειρότερα που έχω διαβάσει.

  109. Πέπε said

    @108
    Γιατί όμως;

    Μου φαίνεται περίεργη μια τέτοια κρίση (στο #50 είχα σχολιάσει: «Από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει τελευταία» 🙂 ), και θα ήθελα να ακούσω τι σας οδηγεί σε μια εκτίμηση τόσο τέρμα αντίθετη από τη δική μου.

  110. nikiplos said

    103@ και λοιπά…
    #Tselentis to be continued… Συμβούλεψε τους Ηλιείς «να κοιμούνται σε αναμένα κάρβουνα». Αν δεν πρόκειται για δημοσιογραφική καφρίλα, πρόκειται για μεγάλο ατόπημα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: