Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Θρίλερ

Posted by sarant στο 29 Μαΐου, 2019


Οι εκλογές έγιναν την Κυριακή, αλλά όλη τη μέρα χτες το επιτελείο ενός κόμματος αγωνιούσε για την τύχη της 21ης ελληνικής έδρας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ενώ πολλοί παρατηρητές παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον.

Το ΜέΡΑ25, το κίνημα του Γιάνη Βαρουφάκη, συγκέντρωνε ποσοστό πολύ κοντά στο 3% που είναι το όριο για την εκλογή βουλευτή. Καθώς προχωρούσε η ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων με βασανιστικά αργούς ρυθμούς (δεν ξέρω πώς δικαιολογήθηκε το επιτελείο της Singular και του Υπουργείου Εσωτερικών γι’ αυτό το φιάσκο) το πρωί της χτεσινής μέρας βρήκε το ΜέΡΑ25 ελάχιστα πάνω από το 3% αλλά προς το μεσημέρι τα ποσοστά του κόμματος έπεσαν κάτω από τον πήχη.

Πιο συγκεκριμένα, στο 92,63% της ενσωμάτωσης (δηλαδή έλειπαν 1671 τμήματα από τα 22675), το ΜΕΡΑ-25 είχε ποσοστό 3,0096%. Στο 92.87% της ενσωμάτωσης έπεσε στο 3.0073%, στο 93,64% των τμημάτων έπεσε στο 3,0003434%, στο 93,68% της ενσωμάτωσης επεσε στο 3,0001274% αλλά στο 93,71% πέρασε από κάτω, στο 2,9998341%.

Στις εκλογές, δεν γίνεται στρογγύλευση «υπέρ του μαθητού». Το 2,9998 δεν είναι 3% οπότε από εκείνο το σημείο και μετά η 21η έδρα πέρασε από το ΜέΡΑ στη Νέα Δημοκρατία.-και, το χειρότερο, η πτωτική πορεία των ποσοστών συνεχίστηκε -έπεσαν μέχρι το 2,98. Προς το τέλος όμως της μέρας, τα ποσοστά άρχισαν να τσιμπάνε λίγο.

Στο 98.32% της ενσωμάτωσης τα ποσοστά είχαν ανέβει ελάχιστα, στο 2,9922%, στο 98.62% στο 2,9938% και στο 98,73% πήγε στο 2.9942%, κάπου 300 ψήφους κάτω από τον πήχη. Ωστόσο, η ανοδική πορεία διακόπηκε και, τη στιγμή που γράφω, στο 99,26% της ενσωμάτωσης, με 167 τμήματα να λείπουν, το ποσοστό του ΜέΡΑ25 έχει πέσει στο 2,9925%, που σημαίνει πως η ελπίδα για εκλογή βουλευτή μάλλον χάθηκε.

Δεν θα χαρώ αν επιβεβαιωθεί η πρόγνωση και χάσει την έδρα το κόμμα του Γιάνη. Μπορεί να μη συμφωνώ σε πάρα πολλά με τη Σοφία Σακοράφα, αλλά είναι σαφώς προτιμότερη από τον Ζαγοράκη, που μάλλον θα καταλάβει την έδρα από πλευράς Νέας Δημοκρατίας.

Βέβαια, από την Κυριακή το βράδυ οι αναλυτές του Υπουργείου είχαν κάνει την πρόγνωση ότι το ΜέΡΑ θα έχανε την έδρα για λίγες εκατοντάδες ψήφους, ίσως και για λίγες δεκάδες, αλλά δεν αρκεί η πρόγνωση φυσικά, χρειάζεται και η επαλήθευσή της.

Οι ελαφρώς παλιότεροι θα θυμούνται ότι παρόμοια αγωνία για το όριο του 3% είχε περάσει στις βουλευτικές εκλογές του 1993 ο Συνασπισμός, αν και τότε η κατάσταση είχε ξεδιαλύνει αρκετά νωρίτερα, το πρωί της Δευτέρας, και τότε το κόμμα έμεινε εκτός νυμφώνος με 2,94%. Ακόμα θυμάμαι τον αείμνηστο Μπάμπη Αγγουράκη, τον γκουρού της πληροφορικής του ΚΚΕ, να βγαίνει στην τηλεόραση λίγο μετά τα έξιτ πολ και να ανακοινώνει υπομειδιώντας ότι σύμφωνα με τους δικούς του υπολογισμούς ο ΣΥΝ θα πάρει 2,95%!

Όπως και τότε με τον Συνασπισμό, έτσι και τώρα με το ΜέΡΑ25, η λέξη που χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την αγωνιώδη αναμονή ήταν η ίδια: «θρίλερ».

Να λεξιλογήσουμε λίγο λοιπόν σχετικά με το θρίλερ, για να ξεδιαλύνουμε και μια ετυμολογική πλάνη που υπάρχει σε μερικούς.

Κατά το ΛΚΝ, θριλερ, στην κυριολεκτική σημασία, είναι έργο κινηματογραφικό που χαρακτηρίζεται από μυστήριο και αγωνία και έχει ως στόχο να κρατά σε ένταση το θεατή. Κατ’ επέκταση, θρίλερ είναι και ένα θέαμα -και γενικότερα ένα γεγονός- που προκαλεί συναισθήματα έντονης αγωνίας σε όσους το παρακολουθούν ή συμμετέχουν σε αυτό. Είναι πολύ συνηθισμένο να χαρακτηρίζονται «θρίλερ» οι αμφίρροπες αθλητικές αναμετρήσεις, ιδίως οι αγώνες μπάσκετ όπου οι εναλλαγές στο σκορ είναι συχνές. Κάποιοι πλειοδοτούν, χαρακτηρίζοντας «θρίλερ του Χίτσκοκ» κάποιο ματς -ή, χωρίς να φοβούνται την κλισεδούρα, λένε για «χιτσκοκικό φινάλε» όταν τύχει κάποιος και βάλει τρίποντο στο τέλος και ανατρέψει το σκορ.

Μια διαφορά ανάμεσα στο θρίλερ και στο κλασικό αστυνομικό, είχα διαβάσει κάπου, είναι πως στο κλασικό αστυνομικό δεν ξέρουμε τον ένοχο, ενώ στο θρίλερ ξέρουμε τον ένοχο και αγωνιούμε για να δούμε πώς θα γλιτώσει ο ήρωας. Δεν ξέρω όμως αν αυτό ισχύει για όλα τα θρίλερ.

Όμως εδώ λεξιλογούμε.

Το θρίλερ λοιπόν είναι δάνειο από το αγγλικό thriller, το οποίο ανάγεται στο ουσιαστικό και ρήμα thrill. Κι αν σήμερα το ρήμα σημαίνει «προκαλώ έξαψη, ρίγη», η αρχική του σημασία ήταν «τρυπώ, διαπερνώ» και είναι συγγενικό με το επίρρημα through. Η λέξη thriller εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα με τη σημασία «συναρπαστική ιστορία», προϋπήρξε δηλαδή του κινηματογράφου.

Πότε ήρθε στη γλώσσα μας το θρίλερ δεν ξέρω, πάντως το θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια. Στην τηλεόραση υπήρχαν κατά καιρούς εκπομπές όπως «Το θρίλερ του Σαββάτου».

Κάποιοι πιστεύουν ότι το θρίλερ είναι αντιδάνειο διότι η αγγλική λέξη προέρχεται τάχα από το ελληνικό και σχεδόν ομόηχό της «θρύλος».

Όμως αυτό δεν ισχύει.

Ο θρύλος είναι λέξη αρχαία, και το ενδιαφέρον είναι πως αρχικά δεν σήμαινε αυτό που σημαίνει σήμερα. Σήμαινε τον θόρυβο από πολλές φωνές, τη βουή. Στους Βατράχους του Αριστοφάνη, αναρωτιέται κάποιος «πόθεν η στάσις ή τις ο θρύλλος» (γραφόταν και με δύο λ στα αρχαία). Από την ίδια ρίζα και ο θόρυβος ή ο θρήνος αλλά και ο αθρόος (με αθροιστικό α).

Η σημασία «φήμη» είναι μεταγενέστερη, ελληνιστική. Πάντως από τον θόρυβο δεν θέλει και πολύ να φτάσεις στη φήμη. Και επειδή τέτοιες διηγήσεις λέγονται για πρόσωπα που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα τους, συνεκδοχικά θρύλος ονομάζεται και κάποιος που έχει διακριθεί ιδιαίτερα, που έχει μεγάλη αίγλη.

Παντως, ο θρύλος είναι άσχετος με το θρίλερ αν και θα μπορούσαμε να πούμε, για ένα ιδιαίτερα πετυχημένο θρίλερ, ότι έμεινε θρυλικό.

Όσο για την έδρα που διεκδικείται απο το ΜέΡΑ25, ίσως την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές να έχει επιτέλους ολοκληρωθεί η ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων. Πάντως, οι υπεύθυνοι του νεοπαγούς κόμματος το αντιμετώπισαν με χιούμορ, όπως δείχνει και η -δικής τους εμπνεύσεως- εικόνα που συνοδεύει το σημερινό άρθρο!

Advertisements

295 Σχόλια to “Θρίλερ”

  1. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα, με ένα ωραίο «Θρίλερ» του Κραουνάκη και της Νικολακοπούλου ! Παλιό, όμορφο τραγούδι, με ιδιαίτερο στίχο.

  2. Πάνος με πεζά said

    Εμείς μικροί πάντως, «θρίλερ» μάθαμε τις ταινίες τρόμου, και ειδικά αυτή τη σειρά του Δράκουλα με τον Κρίστοφερ Λι. Κι αργότερα, τις «Παρασκευές και 13» και τους «Εφιάλτες». Θέλω να πω, το θρίλερ δεν έχει μόνο το στοιχείο της αγωνίας και της έντασης, αλλά σχετιζόταν και με βία, αίμα κλπ. Τουλάχιστον όπως το μάθαμε εμείς. Και στα ελληνικά βεβαίως, το έλεγαν «Ταινία τρόμου».

  3. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Ἀφοῦ δὲ θἆναι γιὰ μία ψῆφο, τουλάχιστον δὲ θὰ ἔχω τύψεις. Ἔφτασα στὴν κάλπη ἀναποφάσιστος ἀνάμεσα σὲ ΛΑΕ, ΜΕΡΑ25, καὶ ΚΚΕ καιὶ τελικὰ τὄριξα στὴ ΛΑΕ μὲ τὸ σκεπτικὸ ὅτι μὲ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ εἶναι στὴ ΛΑΕ ἔχω μεγαλώσει (εἶναι ἄλλωστε μέλος κι ὁ πατέρας μου) καὶ τοὺς ἔχω γιὰ πιὸ δικούς μου

  4. ChrisMaGR said

    Καλημέρα,
    Πρώτη φορά ψήφισα στις εκλογές του 1993, και είχα ζήσει την αγωνία του 3% σαν να ήταν χτες. Θυμάμαι ότι ο «γκουρού της πληροφορικής του ΚΚΕ» είχε πέσει έξω σε όλες τις υπόλοιπες προβλέψεις, γεγονός που με είχε κάνει να πιστεύω ότι το 2,95 ήταν περισσότερο ευσεβής πόθος παρά πρόβλεψη. Το ότι πολλοί στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν ξεχάσει εκείνη τη βραδιά και δεν αντιμετωπίζουν το ΜέΡΑ25 με το ίδιο τρόπο που το ΚΚΕ είχε αντιμετωπίσει τον τότε Συνασπισμό λέει πολλά για το ήθος τους.
    Λεξιλογικά τώρα, έχω να σχολιάσω ότι τις περισσότερες φορές που κάποιος αποκαλεί κάτι «χιτσκοκικό» πιθανότατα δεν έχει δει ούτε μία ταινία του Χίτσκοκ.

  5. venios said

  6. Jimakos said

    @2, Πάνο

    Θεωρώ πως στα ελληνικά περισσότερο υπάρχει αυτή η ταύτιση. Οι αγγλόφωνοι τα ξεχωρίζουν, και μια αστυνομική ταινία με ένταση (το «Heat» για παράδειγμα ή οι κλασσικές του Χίτσκοκ) είναι θρίλερ, αυτές όμως με βρικόλακες, αίμα και τρομάρες, είναι «horror» movies. Εμείς συλλήβδην τα λέμε όλα θρίλερ.

  7. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα κι απ΄εδώ,

    Νίκο, μόνο για τον «ΘΡΥΛΟ» (του Πειραιά) δεν είπες κάτι, αλλά έχουμε και τον Τζι …

  8. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, θυμάμαι κι εγώ το θρίλερ και τη στεναχώρια του 1993 καθώς και τον Αγγουράκη. Οι υπόλοιποι πανελίστες μειδίασαν πονηρά, μόλις άκουσαν την πρόβλεψή του, σε στυλ «θα το ‘θελες πολύ, ε;», αλλά έπεσε μέσα.
    Αλήθεια, με ποια κριτήρια ψήφισαν τον Ζαγοράκη οι νεοδημοκράτες; Επειδή έκανε εκείνη τη φοβερή ενέργεια με τη Γαλλία και για τη σέντρα ακριβείας στον Χαριστέα; Θα μου πείτε, με τα ίδια κριτήρια που ψήφισαν οι νεοσυριζαίοι τον Γεωργούλη. Οκ.

  9. Αγάπη said

    Θρίλερ και θρύλος- καμία σχέση 🙂 Εκτός από τούτο
    Αν αυτό νομίζει πως ειναι θριλερ https://www.youtube.com/watch?v=hRxA9nIXksY πλανάται 🙂
    Και αν οποιαδήποτε ποδοσφαιρική ομάδα νομίζει πως είναι θρύλος, επίσης πλανάται

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4τέλος: 🙂

    6 Σωστό!

  11. dryhammer said

    Καλημέρα!

  12. Καλημέρα

    Διαφωνώ κάθετα με την προτίμηση στην Σακορράφα από τον Ζαγοράκη για πολλούς λόγους :

    Α.
    Είναι διαφήμιση για τον τουρισμό μας (ειδικά στις βόρειες χώρες) ο Ζαγοράκης με την υπερφυσική τεστοτερόνη που τον βγάζανε ντοπέ αλλά αποδείκνυε πάντοτε πως ήταν φυσική κι όχι ντόπιν
    Αντίθετα η τεστοτερόνη της Σακορράφας βρεθηκε στο πηκ της 15 μέρες μετά το πανευρωπαϊκό όπου θριάμβευσε η Βερούλη με τα σουτιέν της ενώ η Σόφη έκανε απλά ένα παγκόσμιο ρεκόρ σε κάποιο νησί όπου πολλά ρεκόρ γίνονται αλλά την να λέει ένα ρεκόρ μπροστά στην κούπα ποιυ σήκωσε ο Θοδωρής.
    Β.
    Είναι μια ευκαιρία που δίνεται στον Ζαγοράκη να ξεπληρώσει εκείνα τα 300 000 ευρώ που άφησε χρέος στον ΠΑΟΚ που δεν τον πήγε δικαστικώς. Απ’ ό,τι ακούω περίπου 20 000 τον μήνα καθαρίζουν οι ευρωβουλευτές.
    Γ.
    Η (ωραία) Ιωάννα Λίλη είναι σύζυγος του Ζαγοράκη ενώ αγνοώ τα συζυγικά της Σακορράφας (γουρούνι στο σακκί θα ψηφίζουμε ; )
    Δ.
    Αντικειμενικά είναι πιο ωραίος από την Σακορράφα.

    ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΦΗΦΙΖΕΙ Ο ΠΟΛΥΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΕΓΩ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΑΠΕΧΩ.

  13. ndmushroom said

    Καλημέρα!
    Εκτός της καθυστέρησης στην ενσωμάτωση των εκλογικών τμημάτων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι υπάρχει (κρυμμένη) περιφέρεια «Έλληνες του Εξωτερικού», η οποία όμως ούτε εμφανίζεται στα αναλυτικά ανά περιφέρεια αποτελέσματα, ούτε έχει την παραμικρή ενσωμάτωση μέχρι στιγμής: https://ekloges.ypes.gr/current/e/home/districts/57/
    Μπορεί να πρόκειται για ευάριθμη (έτσι, για σπάσιμο!) εκλογική περιφέρεια, αλλά και πάλι, είναι λίγο περίεργο το όλο θέμα.
    Στην ουσία, μπορεί το τέλος του θρίλερ να μην είναι, όπως φαίνεται, ευχάριστο (θρίλερ είναι, άλλωστε), αλλά αν μη τι άλλο η έστω και οριακή επίδοση του Μέρα25 στις Ευρωεκλογές του δίνει βάσιμες ελπίδες να αντέξει την δικομματική πόλωση που θα ακολουθήσει τον επόμενο μήνα, να συγκρατήσει ψήφους που υπό άλλες συνθήκες θα κατέληγαν στο ΣΥΡΙΖΑ και έτσι να εξασφαλίσει την είσοδό του στη βουλή (και τις 8-9 έδρες που αυτή αυτομάτως συνεπάγεται), στερώντας έτσι, κατά τρόπο απόλυτα ειρωνικό, από τη ΝΔ την αυτοδυναμία (πράγμα που δύσκολα θα το κατάφερνε η ψήφος στο ΣΥΡΙΖΑ και η εξακομματική βουλή).

  14. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Το θρύλο τι ήθελες και τον ανακάτευες, θα μας τα ζαλίσουν οι ποδοσφαιρόφιλοι έτι περισσότερο 😦

    Αν (όπως φαίνεται) η έδρα του ΜέΡΑ25 χαθεί για λίγες δεκάδες ψήφους, θα λυπηθώ ακόμα περισσότερο που δεν ψήφισα, γιατί θα ψήφιζα τη Σακοράφα.

    Οι analύσεις του Τζη, που ως γνωστόν απέχει αλλά μας τα κάνει μελιτζάνες στο σχολιασμό, μου θυμίζει κάτι τυπάκια που γράφουν βδομάδες τώρα πόσο χάρηκαν που τελείωσε το Game of Thrones, ενώ δεν έχουν δει ούτε μισό επεισόδιο.

  15. nikiplos said

    Καλημέρα…
    Το ρήμα thrill το είχα πρωτοσυναντήσει στο τραγούδι του τιτανοτεράστιου αριστερόχειρα «Room full of mirrors», που ξεκινούσε ως: «Are you thrilled with a room full of mirrors…»
    Πάντως η συγγένεια του Θρύλος με το Θρήνος με εξέπληξε… Οι πιτσιρικάδες που κορόϊδευαν τη λέξη Θρύλος με την Θρύνος κάτι θα προαισθάνονταν φαίνεται… 🙂

  16. Avonidas said

    #13. Ξέρεις κάτι; Ονειροβατείς.

    Δεν το λέω για κακό, από ζήλια το λέω. Είναι καιρός που δεν μπορώ πια να ελπίσω.

  17. sarant said

    13 Και κάποιος άλλος χτες έκανε την ίδια εικασία-υπόθεση για τα τμήματα εξωτερικού.

  18. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    Συμφωνῶ μὲ τὸν Τζῆ (#12), τοὐλάχιστον ὡς πρὸς τὰ ἀθλητικὰ ἐπιτεύγματα Ζαγοράκη/Σακορράφα.

    Ὅσο γιὰ τὰ συζυγικά τους ΔΞ/ΔΑ. 🙂

  19. Παναγιώτης Κ. said

    Είναι πολύ περισσότεροι αυτοί που τους αρέσει ο Βαρουφάκης από αυτούς που τον ψηφίζουν. Τους αρέσει ως στοχαστής αλλά τον κρίνουν αδύναμο στην πολιτική πράξη και γιαυτό, δεν τον τιμούν με την ψήφο τους.

  20. Πέπε said

    @2, 6:

    Κι εγώ σαν τον Πάνο το ήξερα. Στο θρίλερ (αυτό που ξέρω για θρίλερ) μπορεί μεν να υπάρχουν σκηνές αγωνίας: ο ήρωας περπατάει σ’ ένα σκοτεινό δρόμο και περιμένεις ότι από κάποιο στενάκι θα του πεταχτεί κάτι τρομαχτικό, αλλά δεν ξέρεις από ποιο. Αλλά μπορεί και να μην υπάρχουν, να υπάρχει μόνο το κάτι τρομαχτικό.

    Μπορεί κάλλιστα να το έχω καταλάβει και λάθος.

    Ακόμα κι έτσι, δε νομίζω ότι το οποιοδήποτε είδος αγωνίας αρκεί για να πεις ένα έργο θρίλερ. Η αγωνία «πέρασα – δεν πέρασα τη βάση» (στις εκλογές ή στις εισαγωγικές, αν κρίνομαι στο δεκαδικό), «πρόλαβα – δεν πρόλαβα το τρένο» (αν κρίνομαι στο δευτερόλεπτο) δε μου φαίνεται να ανήκει στο θρίλερ. Πρόκειται για την αγωνία σχετικά με το αν θα μου συμβεί ή όχι το καλό, ενώ στη σκηνή με τον σκοτεινό δρόμο είναι το αντίθετο.

    Παρεμπ., τέτοιες σκηνές θρίλερ-αγωνίας (στον σκοτεινό δρόμο κλπ.) στηρίζονται 90% στη μουσική, παρόλο που το όλο είναι στημένο έτσι ώστε συνήθως να μην προσέχουμε συνειδητά τη μουσική. Δείτε χωρίς ήχο μια σκηνή που σας έκανε να νιώσετε αγωνία, και συνήθως θα σας αφήσει έως και αδιάφορους.

  21. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Μιᾶς καὶ τὸν τελευταῖο καιρὸ ἔχ᾿με ξιφύγ᾿, προτείνω τὸ ἑξῆς:

    Τὰ ποδοσφαιρικὰ σχόλια νὰ μπαίνουν στὸ σημερινὸ νῆμα καὶ τὰ πολιτικοεκλογικὰ στὸ χτεσινό. 🙂

  22. Πάνος με πεζά said

    @ 20 : Ναι ρε παιδί μου, θρίλερ είναι αυτό που «σου κόβει το αίμα». Η αγωνία και η ένταση, μπορούν να σου «σπάσουν το στομάχι», χωρίς να σου «κόψουν το αίμα».

  23. Triant said

    Καλημέρα.

    Σύμφωνα με τους δικούς μου υπολογισμούς, τώρα (ενσωμάτωση 99,32%) για να πιάσει το 3% πρέπει στις εναπομείνασες ψήφους να πιάσει 4,8%.

  24. Παναγιώτης Κ. said

    @8. Και την Κουντουρά…για να μη ξεχνιόμαστε.

    @14. Τς, τς, τς ! Analύσεις !
    Τόσο…κακός; 🙂

  25. Alexis said

    #21: Μα το χτεσινό ήταν για τον Χαράλαμπο Κανόνη βρε Δημήτρη…

  26. Παναγιώτης Κ. said

    @21. Στο προχθεσινό ήθελες να πεις!

  27. Avonidas said

    #24. Προς τι η έκπληξη; Δεν φημίζομαι δα για τη λεπτότητα και το τακτ μου.

    (Βεβαίως δεν είμαι και Πολάκης. Μηδέν άγαν)

  28. sarant said

    23 Μάλιστα… Όχι αδύνατο αλλά…

  29. Πάνος με πεζά said

    @ 23 : Ναι αλλά η στατιστική ανάλυση δεν προβλέπει τέτοιες «ακροβασίες» (δηλ. απόκλιση 60% στο τέλος · αν και τίποτα δε στερεί ακόμα και τη θεωρητική πιθανότητα να πάρει 100% στα εναπομείναντα τμήματα).

  30. ΓΤ said

    @12Γ Tζι, είναι ο Κωνσταντίνος Μπιτσάνης, «σύμβουλος επενδύσεων», κάποτε μαοϊκός. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία του στην Τρίπολη το 2012, όταν, για απαλλοτρίωση οικοδομικού τετραγώνου δικής του ιδιοκτησίας, αποζημιώθηκε από το Πράσινο Ταμείο, «με συνοπτικές διαδικασίες», με 1.650.000 ευρώ… Έχεις κάνα άχαστο; 🙂

  31. ndmushroom said

    16
    Ναι και όχι. Αναγνωρίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να αποτραπεί η αυτοδυναμία. Αλλά οφείλω να επισημάνω ότι οι όποιες λιγοστές ελπίδες υπάρχουν για να συμβεί αυτό εναπόκεινται στην επτακομματική βουλή και όχι στην μικρή διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ, μπας και το διαβάσει κανένας tactical voter. 🙂

  32. Pedis said

    και τότε το κόμμα έμεινε εκτός νυμφώνος με 2,94%. Ακόμα θυμάμαι τον αείμνηστο Μπάμπη Αγγουράκη, τον γκουρού της πληροφορικής του ΚΚΕ, να βγαίνει στην τηλεόραση λίγο μετά τα έξιτ πολ και να ανακοινώνει υπομειδιώντας ότι σύμφωνα με τους δικούς του υπολογισμούς ο ΣΥΝ θα πάρει 2,95%!

    έκανε λάθος που χαιρόταν διότι το ποσοστό όφειλε να ήταν ακόμη πιο χαμηλό …

    ώστε να το αποφάσιζε νωρίτερα η Δαμανάκη να γίνει μάνατζερ της ΕΕ,

    να ανοιγόταν ο δρόμος για τον Κωνσταντόπουλο να εκλεγεί απρόσκοπτα στο ανώτατο διακοσμητικό αξίωμα που του πήγαινε μούρλια κι όχι στο κατώτερο παρόμοιο ως Πρόεδρου του Παναθηναικού με τους Βαρδινογιάννηδες,

    να έκανε ο Δραγασάκης λαμπρή καριέρα νεοφιλελεύθερου αναλυτή στον Οικονομικό Ταχυδρόμο και να έτρωγε τη θέση του Μαρίνου …

    … θα ήταν όλα εντελώς διαφορετικά και σίγουρα συγκριτικά καλύτερα από αυτό το σημερινό αίσχος.

  33. Πάνος με πεζά said

    Tώρα βέβαια, για το όλο θρίλερ με τη μεταφορά της έδρας από τη Μέρα στη ΝΔ, υπεύθυνος μάλλον είναι κάποιος που έχει επέτειο τη σημερινή μέρα…

  34. Γιώργος said

    (σχόλιο 13)
    Αν είναι να μη βγει αυτοδύναμη η νουδού, τουλάχιστον ας γίνει να χρειάζεται και Κινάλ και Βελόπουλο.
    Ας μην κάνουμε εκπτώσεις στη διασκέδασή μας

  35. Avonidas said

    #31. Απεχθάνομαι τη στρατηγική ψήφο – και για λόγους δεοντολογίας, και γιατί βασίζεται σε μια ολωσδιόλου κυκλική «λογική» του παραλόγου. Η στρατηγική ψήφος έγκειται στο να ψηφίζεις με βάση το τι πιστεύεις ότι θα ψηφίσουν όλοι οι άλλοι (που ψηφίζουν με βάση το τι πιστεύουν ότι ψηφίζεις εσύ). Ακόμα και σε εκλογικά συστήματα τύπου «όλα ή τίποτα», όπως των προεδρικών στις ΗΠΑ, αυτό είναι παράνοια.

    Επ’ ευκαιρία, μου έχει γεννηθεί μια απορία: χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τι γνώμη έχει ο υπόλοιπος κόσμος για ένα αουτσάιντερ της πολιτικής που έχει θαφτεί από τα ΜΜΕ. Θα μπορούσαμε, λοιπόν, να μάθουμε ότι ο υποψήφιος που θα θέλαμε να ψηφίσουμε, αλλά δεν το κάνουμε γιατί «δεν έχει πιθανότητες να εκλεγεί», ΕΧΕΙ πιθανότητες να εκλεγεί. Αλλά τα ΜΚΔ δεν έχουν ποτέ ως τώρα χρησιμοποιηθεί για μια τέτοια σοβαρή δικτύωση – ενώ, αντίθετα, είναι μανούλες στο να διασπείρουν σαχλαμάρες για το τι «πραγματικά» σημαίνουν οι ετικέτες στα γάλατα. Γιατί, αλήθεια; Γιατί είμαστε τόσο απύθμενα κακοί στη χρήση και στην αξιολόγηση της διαθέσιμης πληροφορίας;

  36. # 30

    Ευχαριστώ, είναι η άχρηστη πληροφορία της ημέρας. Γενικά τα έτερα μισά των πολιτικών είναι παντοιοτρόπως κονομημένα και τα επίθετα που περιέχουν «μπ» έχουν μια σκανδαλιάρικη τάση. Πληροφορημένο σε βρίσκω !

    Σίγουρα αύριο στο Βάαλ, σήμερα δροσίζομαι με σταβονίδια !!!

  37. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @25,26. Συγγνώμη, δίκιο ἔχετε.

    Μέσα στὸν ἐκλογικὸ ὀρυμαγδό, ἐκλογὲς ἔγιναν-ἐκλογὲς (δεύτερος γύρος) γίνονται-ἐκλογές θὰ γίνουν, ξέχασα τὸν Χαράλαμπο Κανόνη.

  38. Alexis said

    #8, 24: Η Κουντουρά όμως ήταν και υπουργός για περισσότερα από 4 χρόνια, θα μπορούσε κάποιος να την επιλέξει και για το όποιο κυβερνητικό της έργο (λέμε τώρα…)

    Προσωπικά ομολογώ ότι δεν έχω ακόμα καταλήξει σε ασφαλές συμπέρασμα για το ποια πρέπει να είναι τα προσόντα και το βιογραφικό κάποιου προκειμένου να θεωρείται μια «καλή» και «σοβαρή» υποψηφιότητα και όχι μια υποψηφιότητα-σούργελο.
    Η επαγγελματική καταξίωση;
    Η επιστημονική κατάρτιση;
    Η εμπειρία στην ενασχόληση με τα κοινά;
    Η σοβαρότητα και το ήθος; (και πώς αυτά ανιχνεύονται; )

    Ένας καταξιωμένος ηθοποιός με ήθος και εργατικότητα είναι καλύτερη υποψηφιότητα ή ένας απόφοιτος νομικής με 2-3 μεταπτυχιακά αλλά εγνωσμένο λαμόγιο;
    Ένας παλαίμαχος αθλητής του στίβου ή ένας μεγαλογιατρός του ΕΣΥ, άριστος επιστήμονας, που όμως «φακελώνεται»;

  39. ΓΤ said

    #36
    «τα επίθετα που περιέχουν «μπ» έχουν μια σκανδαλιάρικη τάση» ;;;

  40. nikiplos said

    12@ Τα κριτήρια που περιγράφονται, αποδίδουν επακριβώς την δημοκρατική μας παιδεία και διαπαιδαγώγηση… Δεν περιμένω από τον συμπατριώτη μας να επιδείξει κάτι άλλο δλδ, βάσει όσα βλέπω καθημερινά στο δρόμο και στις εθνικές οδούς και βάσει όσων είχα δει στο Στρατό κάποτε όπου είχα την ευκαιρία να συναναστραφώ τον περιβόητο «μέσον όρο» των συμπατριωτών μας… Ενόσω η αγένεια, η λούφα (aka χώσιμο στον δίπλα), η μισανθρωπία, η χαιρεκακία, η ζηλοφθονία, το ρίξιμο αλλά κυρίως ο χαφιεδισμός επισκιάζουν την αλληλεγγύη, την ευγένεια, την κομιλφό συμπεριφορά, την ανωτερώτητα, την ανάληψη των ευθυνών, τη βοήθεια και κυρίως την πρόνοια για τον δίπλα, σε συντριπτικό βαθμό δεν περιμένω να δω πολλά… Όχι ότι δεν έχουν γίνει βήματα τα τελευταία χρόνια. Να μην παρεξηγηθώ, δεν θεωρώ ότι μόνο εμείς έχουμε αυτά τα χαρακτηριστικά ενώ όλοι οι άλλοι είναι αθώες περιστερές. Εννοώ απλά πως ενόσω η πλάστιγγα γέρνει προς αυτά δεν περιμένω να δω χαΐρι…

    Apropos, Θυμήθηκα την τελευταία συνάντηση που είχα με ιθύνοντες νόες των Βρυξελών και τη συζήτηση που είχα μαζί τους με αφορμή τις ευειδείς ευρωβουλευτίνες. Μοιραία η συζήτηση έφθασε και στην Καϊλή την καλή. «Ωραίο γκομενάκι, γράφει στο γυαλί, δραστήρια και πρόθυμη, ό,τι της έλεγαν οι λομπίστες το έλεγε κι ας μην το καταλάβαινε…

  41. Πάνος με πεζά said

    Κι έχουμε και τα άλλα θρίλερ, με την αναζήτηση επενδυτών για τα brand names του ΛΑΟΣ (κανας Αϊβαλιώτης διαθέσιμος;) και ΠΟΤΑΜΙ (νομίζω ότι έφυγε το άρθρο, σε αυτές τις εκλογές · κανας Μαυρωτάς διαθέσιμος;)
    Επίσης, αν κάνω λάθος διορθώστε με, κάπου έχω χάσει και τη «Δημοκρατική Αριστερά» (τη θυμάστε, βρε;) του κυρίου Θεοχαρόπουλου · νομίζω ότι τώρα μπήκε υπό τη σκέπη του ΚΙΝΑΛ, αλλά στο σώσμα είναι…

    Και για να θυμηθούμε και κανέναν σοβαρό άνθρωπο, από το «θρίλερ» των Κανών έπαθε το πρώτο έμφραγμα, ως σύμβουλος του ΓΑΠ, ο σπουδαίος Γιώργος Γλυνός, που μας άφησε σαν σήμερα, το 2009…

  42. Avonidas said

    #38. Η σοβαρότητα και το ήθος; (και πώς αυτά ανιχνεύονται; )

    Να σου πω εγώ ένα κριτήριο; Μπορείς ν’ αρχίσεις τηρώντας τις δεσμεύσεις σου. Ή έστω, αν είναι ν’ απέχεις από μια ψηφοφορία που δεσμεύτηκες να βρίσκεσαι, μπορείς να μη λες μετά ότι ο σκύλος έφαγε το ξυπνητήρι σου, ή κάτι τέτοιο να ‘ούμε.

    Μικρά, μικρά βηματάκια 🙂

  43. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!

    38 Ένας παλιός είχε ασχοληθεί με κάτι τέτοια ερωτήματα και δεν του βγήκε σε καλό.

    Σωκράτη τον λέγανε, δεν ξέρω αν τον ξέρεις… 🙂

  44. Avonidas said

    #43. Σωκράτη τον λέγανε, δεν ξέρω αν τον ξέρεις…

    Μπαμπάς ενός υποψήφιου με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι; 😉

  45. nikiplos said

    42@, Πρωτίστως να προσλάβεις συμβούλους που δεν είναι τενεκέδες ξεγάνωτοι ώστε να έχεις ενημέρωση σχετικά με το τι πρέπει να κάνεις. Και να μην τους παρακρατάς το 60% του μισθού τους… 🙂

  46. Σαρδανάπαλος said

    Νομίζω ότι το ιστολόγιο πρέπει να αναδείξει την απίστευτη ξεφτίλα του Μιχαλολιάκου που στο οπισθόφυλλο της σημερινής εφημερίδας της Χρυσής Αυγής απέδωσε στον Αριστοφάνη την περίφημη ρήση του Μ. Βασιλείου (από την Ομιλία Κατά οργιζομένων) «εν γάρ αμίλλαις πονηραίς, αθλιώτερος ο νικήσας». Ο Αριστοφάνης δεν έχει καμία σχέση με αυτή τη ρήση που κάνει «μπάμ» από μακριά ότι είναι κάργα χριστιανική

  47. ΣΠ said

    Ο Συνασπισμός του 1993 έχει το ρεκόρ ψήφων για κόμμα που δεν μπήκε στην βουλή (202.887).

  48. Avonidas said

    #33. υπεύθυνος μάλλον είναι κάποιος που έχει επέτειο τη σημερινή μέρα

    Κι εγώ κλείνω 7 χρόνια πολίτης, πιάνεται; 🙂

  49. Παναγιώτης Κ. said

    Ένα από τα δικά μου κριτήρια στην αξιολόγηση του πολιτικού προσωπικού ήταν τα πρόσωπά τους και αν ήταν ή όχι κουρασμένα.
    Για παράδειγμα, το πρόσωπο του Τσακαλώτου είχε το παραπάνω χαρακτηριστικό.

    Ας επαναλάβω τα κριτήρια στο #38.
    Η επαγγελματική καταξίωση.
    Η επιστημονική κατάρτιση.
    Η εμπειρία στην ενασχόληση με τα κοινά.
    Η σοβαρότητα και το ήθος.

    Όχι μόνο ένα από αυτά αλλά όλα.

  50. ΣΠ said

    Και άλλα θρίλερ:
    https://www.sdna.gr/politiko-deltio/politiki/article/601983/dimotikes-ekloges-thriler-apo-thessalia-kai-ipeiro-mexri

  51. ΓΤ said

    Ουδείς, βεβαίως, θυμήθηκε ότι σαν σήμερα, το 2008, πέθανε ο Άγγελος Ελεφάντης…

  52. ΣΠ said

    Εκλογικά θρίλερ στο παρελθόν, εκτός από τον Συνασπισμό το 1993, είχαμε και
    – με την Πολιτική Άνοιξη το 1996, 199.463 ψήφοι, 2,94%
    – με τους Οικολόγους Πράσινους τον Μάιο 2012, 185.366 ψήφοι, 2,93%.

  53. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @43,44.Νόμος εἶναι τὸ δίκιο τοῦ Σωκράτη. 🙂

  54. Alexis said

    #43: Ε, βέβαια τον ξέρω. Ήταν αυτός για τον οποίο είχε ειπωθεί κάποτε το «νόμος είναι το δίκιο του Σωκράτη» 😊

  55. Σαρδανάπαλος said

    51: Η κόρη του Άγγελου Ελεφάντη, Άννα, κατέβηκε υποψήφια δημοτική σύμβουλος Αθηναίων με το Νάσο Ηλιόπουλο. Πήρε 1.098 σταυρούς και ήρθε 13η, αλλά εξελέγησαν οι πρώτοι 8. Δεδομένου ότι ο κ. Σαραντάκος τόσα χρωστάει στον αείμνηστο Ελεφάντη, νομίζω ότι θα έπρεπε να είχε διαφημιστεί η υποψηφιότητα της Αννας από το παρόν Ιστολόγιο

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    Α, ρε Βάτμαν, ντου από παντού κάνεις! Ούτε το παλιό κατενάτσιο των Ιταλών, ούτε το πούλμαν του Μουρίνιο δεν θα μπορούσαν να σε κρατήσουν έξω. ☺

  57. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Δῶσε θάρρος στὸν πολυώνυμο…

    καὶ θὰ σοῦ ἀνεβάσει ναζιστοφυλλάδες!

  58. ΣΠ said

    13
    Όπως έγραψα σε προηγούμενο νήμα, με τα τωρινά ποσοστά και με επτακομματική βουλή η ΝΔ παίρνει 151 έδρες, ενώ με εξακομματική βουλή 155 έδρες. Στην μη επίτευξη αυτοδυναμίας θα συμβάλουν: η μείωση του ποσοστού της ΝΔ (μάλλον θα αυξηθεί) και η μείωση του συνολικού ποσοστού των κομμάτων που θα μείνουν εκτός βουλής. Ακόμα όμως κι αν η ΝΔ δεν πετύχει αυτοδυναμία, μπορεί να προσβλέπει στην στήριξη του Βελόπουλου. Ίσως να υπάρξουν και μερικές άμεσες προσχωρήσεις βουλευτών. Δηλαδή, άστα να πάνε.

  59. ΣΠ said

    ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ

    Στις 2 ο Νικοκύρης στο Μεταδεύτερο, http://www.metadeftero.gr.

  60. Alexis said

    #57: Είναι η γνωστή τακτική «εμείς δεν συμφωνούμε, αλλά δείτε τι γράφει αυτός ο άθλιος…»

  61. ΓιώργοςΜ said

    Σχετικά με το λεξιλογικό του άρθρου (και εκτός της επικαιρότητας, μπαρντόν!), το thrill-τρυπώ, διαπερνώ έχει ετυμολογική σχέση με το drill?

  62. Alexis said

    Και μιας και το σημερινό νήμα είναι πάλι εκλογικό, ας πούμε κι ένα μικρό γλωσσικό ευτράπελο από τις εκλογές.
    Στην Ξάνθη ο νυν δήμαρχος και εκ νέου υποψήφιος λέγεται Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος.
    Φαντάζομαι τα έγγραφα του Δήμου που θα υπογράφει στο τέλος:

    Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

    ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ

  63. Alexis said

    #59: Έχει live streaming; Δεν βλέπω κάτι…

  64. Πάνος με πεζά said

    @ 62 : Είναι δάσκαλος ο εν λόγω… Αλλά αν πετύχει, και σε λίγα χρόνια βάλει, κατά τα συνήθη, ο γιος του, το «Δημαρχόπουλο» !
    Επίσης από κάποιες πιο παλιές εκλογές θυμάμαι ένα όνομα Δημάρχου στην Ορεστιάδα, που δεν το ξεχνάς μια ζωή : Βαρσαμακίδης Βαρσαμάκης !

  65. ΣΠ said

    63
    Στο κάτω μέρος της σελίδας.

  66. Πάνος με πεζά said

    Ναι, αν το ψάξεις το site, βρίσκεις. Κάπως το λέει, «Ραδιόφωνο στο ποτήρι»;

  67. ΣΠ said

    62, 64
    Στα αξιοσημείωτα σχετικά με τα ονόματα. Στον δήμο Περάματος στον δεύτερο γύρο είναι υποψήφιοι δήμαρχοι ο Γιάννης Λαγουδάκης και ο Γιάννης Λαγουδάκος.

  68. Κουνελόγατος said

    Προσωπικά προτιμώ να πάει στην Ευρωβουλή ο Ζαγοράκης, για να συνεχίσει να κάνει αυτό που έκανε μέχρι τώρα.

  69. Πάνος με πεζά said

    Έχετε καταλάβει για ποιον ακριβώς λόγο, το site του ΥΠΕΣ σε άλλους Δήμους δείχνει τη σταυροδοσία, και σε άλλους όχι;

  70. Πέπε said

    @62:
    «Δήμαρχος» είναι σχετικά συνηθισμένο επώνυμο στην Κάρπαθο, και ιδιαίτερα σ’ ένα χωριό, το/τα Σπόα. Ένας από αυτό το σόι είναι αντιδήμαρχος, και είδα την υπογραφή του τις προάλλες σε κάποιο άσχετο από τις εκλογές έγγραφο (ο Αντιδήμαρχος, Γιάννης (π.χ.) Δήμαρχος).

    Γιάννης Δήμαρχος λεγόταν κι ο πολύγαμος εκείνος από το Τοκμάκι, στ’ς Μεταξάδες:

  71. dryhammer said

    61

    και για να σοβαρευτούμε «The thrill is gone» κοινώς ξενερώσαμε…

  72. Πάνος με πεζά said

    Επίσης, ο συμπαίκτης του Ζαγοράκη Αντώνης Νικοπολίδης, για να μην το έχετε αγωνία, εκλέγεται με τα τσαρούχια Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά, με το Μώραλη.
    Για 7-8 σταυρούς το «παλεύει» αλλά μάλλον δε θα το καταφέρει και στο Παλιό Φάληρο ο «άνθρωπος με το μουστάκι» Νίκος Αναστόπουλος, ο οποίος κατέβηκε με τον 5ο, κατά σειρά, συνδυασμό, της κας Ανδρικοπούλου.

  73. Πάνος με πεζά said

    Α, το κατάλαβα αυτό που ρώτησα. Σε όσους δήμους είναι από συνένωση και έχουν διαμερίσματα, θέλει ένα κλικ παραπάνω για να φτάσεις μέχρι τη σταυροδοσία.

  74. Πάνος με πεζά said

    Στα Μέγαρα, από την άλλη, είναι διαδεδομένο το επώνυμο «Στρατιώτης». Αν επιχειρούσα μια αστεία εξήγηση, θα έλεγα ότι τσιλιμπούρδιζαν οι παλιοί φαντάροι που την κοπανούσαν από το Μεγάλο Πεύκο κι εκεί γύρω, και μετά οι Μεγαρίτισσες ψάχνονταν ποιός είναι ο μπαμπάς του παιδιού… 🙂

  75. ΣΠ said

    Πάντως, το μεγαλύτερο θρίλερ ήταν όταν για μία ψήφο η ελληνική γλώσσα έχασε την ευκαιρία να γίνει επίσημη γλώσσα των ΗΠΑ.

  76. Avonidas said

    #75. Όχι, αυτό ήτανε αστικό θρύλερ 😛

  77. Ήρθα αργοπορημένος και πήγα να γράψω κάτι για το τι εννοούσαμε θρίλερ ως παιδιά στα ογδόνταζ, αλλά με κάλυψε ο ΠμΠ στο #2.
    #46: https://twitter.com/Athyrostomix/status/1133309760223236101 (έχει και screenshot παρακάτω) 🙂

  78. Μαρία said

    70
    Γιάννης Μαντάς ή Μαντούδης λεγόταν. Το Δήμαρχος είναι παρανόμι 🙂

  79. Πάνος με πεζά said

    Μετά από τον τελικό Κυπέλλου ΑΕΚ-Ολυμπιακού, με τα 29 πέναλτι…

  80. Μαρία said

    77
    Τι ανάγκη έχουμε το screenshot, όταν υπάρχουν 133 σχόλια κάτω απ’ το βιντεάκι με τη δήλωση του Φύρερ!

  81. Αγγελος said

    (62) Καλά που δεν είναι Πόντιος ο Δημαρχόπουλος, να ελειώνει σε -ίδης 🙂

  82. Μαρία said

    80
    Χρυσαύγουλος σχολιαστής που κατέχει την κομμουνιστική αργκό κατηγορεί τη ΧΑ για … λικβινταρισμό.

    81
    Τη δεκαετία του 1970 υπήρχε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος για το δήμο Καλαμαριάς με το επώνυμο Χιλιαρχίδης.

  83. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Για τον μέγιστο συγγραφέα του ψυχολογικού / κατασκοπευτικού θριλλερ.

    Ο Εric Ambler που ξεκίνησε να εργάζεται ως μηχανικός, μετα στην διαφημιση κια ηθελε να γινει θεατρικος συγγραφεας.
    Έχω και τα 11 βιβλία του μετφρ. στα ελληνικά.

    Τα περισσότερα έργα του διαδραματιζονται στην Μεσόγειο,την Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια έως την Κων/πολη,
    λ.χ. Η μάσκα του Δημήτριου. Η κληρονομιά των Σίρμερ, Ο λεβαντίνος ,…Παλεύοντας με το χρόνο.

    O Eric Ambler (1909-1998) γεννήθηκε στο Λονδίνο. .. σύντομα καθιερώθηκε ως ιδιαίτερα πρωτότυπος και ευρηματικός συγγραφέας μυστηρίου….
    επινοητής του σύγχρονου πολιτικού θρίλερ, που επηρέασε συγγραφείς όπως τον Graham Greene και τον John Le Carre, ο οποίος τον έχει χαρακτηρίσει ως την «πηγή από την οποία όλοι μας αντλούμε έμπνευση». … ξεκίνησε να εργάζεται ως μηχανικός και κατόπιν ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία, ενώ παράλληλα έγραφε στον ελεύθερό του χρόνο, προσπαθώντας να καθιερωθεί ως συγγραφέας.

    …ανάμεσα στο 1936 και το 1940 εξέδωσε έξι μυθιστορήματα που σήμερα θεωρούνται κλασικά (ανάμεσά τους και τα «The Mask of Dimitrios»/»Η μάσκα του Δημήτριου», 1939, και «Journey into Fear»/»Ταξίδι στον φόβο», 1940)

  84. Πάνος με πεζά said

    Κι όπως λένε οι παλιές καραβάνες δημοσιογράφοι, είδηση δεν είναι να έχει ο Βελόπουλος χειρόγραφα του Ιησού… Είδηση θα ήταν να είχε ο Ιησούς, χειρόγραφα του Βελόπουλου…

  85. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Εκτιμώ ότι ο Κ. Βελόπουλος, θα ασχοληθεί πλέον με το ευρωπαϊκό / παγκόσμιο εμπόριο ελπίδας , εγκαταλειποντας την πολιτική εξασφαλιζοντας πρόσθετο κεφάλαιο 0,8 εκατ. από τις αποδοχές του ως ευρωβουλευτης , εξυπηρετωντας ταυτόχρονα και την ΝΔ που δυσκολεύεται να κατακτήσει την αυτοδυναμία.

  86. Πάνος με πεζά said

    Το αστείο είναι δικό μου, αλλά η μετάφραση στα ιταλικά είναι γκουγκλαριστή, διορθώνετε αναλόγως.

    Egregio signore Velopoulοs,
    Non sono felice di apprendere che alcuni errori, che io stesso in parte biasimo, hanno creato un malinteso su alcuni dei miei vecchi script, ai quali vorrei chiedere di tornare.

    Grazie e cordiali saluti,
    Franco Zeffirelli

  87. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Χωρίς τέλος το θρίλερ στη Θεσσαλονίκη: Ο Ορφανός ζήτησε επανακαταμέτρηση των ψήφων
    https://www.lifo.gr/now/politics/239167/ekloges-2019-xoris-telos-to-thriler-sti-thessaloniki-epanakatametrisi-ton-psifon

  88. ΣΠ said

    85
    Ο Βελόπουλος δήλωσε ότι δεν τον ενδιαφέρει η ευρωβουλή και θα παραιτηθεί για να λάβει μέρος στιε εθνικές εκλογές.
    https://www.reader.gr/news/politiki/294509/velopoylos-tha-paraititho-apo-eyrovoyleytis-kai-tha-doso-ti-mitera-ton-mahon

  89. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    83. Dangerous games
    He became intrigued by the shady, unsavoury characters whom he would once have cast as villains Eric Ambler’s exciting, fast-paced spy novels influenced Hitchcock and Graham Greene, and with their leftish take on 1930s European politics rescued the genre from nationalist cliché. Thomas Jones on a consummate thriller writer whose scrutiny of the links between big business and bad governments is all too relevant today
    https://www.theguardian.com/books/2009/jun/06/eric-ambler-mask-dimitrios-journey-fear

  90. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    88. Άρα είτε κερδίζει πάνω από 0.2 εκατ /έτος ή την έχει ψωνίσει (χωρίς να αποκλείονται και τα δυο)

  91. Κατά σύμπτωση είχαμε αναφέρει το Thrilla in Manila πριν δυο βδομάδες, με αφορμή την κορεκτίλα.

  92. Μαρία said

    88
    Και θα τον διαδεχτεί ο Φράγκος Εμμανουήλ (Φραγκούλης) που όμως δεν είναι ο γνωστός επίσης ακροδεξιός Φράγκος Φραγκούλης.
    http://www.kathimerini.gr/1025676/article/epikairothta/politikh/gia-apopeira-paraplanhshs-twn-yhfoforwn-kanei-logo-o-strathgos-ea-fragkoylhs-fragkos

  93. Γιάννης Ιατρού said

    88/92: Χμμ, το πάει για υπουργός ο Βελό, θα δείτε …

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    34 Γιώργος >>τουλάχιστον ας γίνει να χρειάζεται και Κινάλ και Βελόπουλο.
    Κάτι σαν το τριολέ Σαμαροβενιζέλοι και Καρατζαφ 😦

    35 Αβο >>όπως των προεδρικών στις ΗΠΑ, αυτό είναι παράνοια.΄
    Παράνοια δε μοιάζει και το άλλο με τους ΗΠΑνούς να ψηφίζουν επί 2 τετραετίες τον (μαύρο, αν μη τί άλλο) Ομπάμα και μετά να περάσουν στον Τραμπ;

    41 Πάνος με π >>>από το «θρίλερ» των Κανών
    Θρίαμβο των Κανών έχουμε φέτος 🙂
    Ο Χρυσός Φοίνικας μικρού μήκους στον Βασίλη Κεκάτο!
    https://www.athinorama.gr/cinema/article/o_xrusos_foinikas_mikrou_mikous_ston_basili_kekato!-2535696.html

  95. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    93 Γιάννης Ι. >>το πάει για υπουργός ο Βελό

    ε Ισούς Χριστός, νικά! 🙂

  96. Πάνος με πεζά said

    Κοροϊδεύετε, αλλά το μόνο ηλεκτρονικό αρχείο που έφτασε στις μέρες μας, είναι του Ιησού. Αφού ως γνωστόν, ο Χριστός σώζει ! Ενώ τα άλλα τα ντουγάνια…

  97. Avonidas said

  98. ΣΠ said

    93
    Αν δεν πιάσει αυτοδυναμία η ΝΔ και τον χρειαστεί για να κάνει κυβέρνηση, 100%.

  99. Καλά τώρα, μαλακίες. Άμα είχε κάνα ιμέιλ, εσεμές, άντε και φαξ από τον Ιησού να τον ψηφίζαμε. Αλλά επιστολές στην εποχή της πληροφορικής γμτ? Πάω στοίχημα πως οι φάκελοι δεν είχαν ούτε γραμματόσημο.

  100. 96 Κατά το παλαιόν Jesus saves, Moses invests.

  101. Γιάννης Ιατρού said

    98: Έτσι!

  102. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως, αν περιέχουν τίποτα μεζεδάκια αυτές οι επιστολές, θα έχουν σαββατιάτικο ενδιαφέρον. Σε περίπτωση κυβέρνησης συνεργασίας, πάντως, δικαιούται να απαιτήσει ο Βελό το υπουργείο Παιδείας και Θρησκεύματος.

  103. Γιάννης Ιατρού said

    Μιας και μιλάμε για θρίλερ… 🙂

    98: Πρακτικά, μόνο αν μπει κι έβδομο κόμμα (πιο πιθανός είναι ο Βαρουφ.) στη Βουλή (>3%) υπάρχει πιθανότητα να μην έχει αυτοδυναμία η ΝΔ. Με τα προχθεσινά αποτελέσματα (ποσοστό ψήφων σε εκτός βουλής κόμματα ~21% και ~33,1% στη ΝΔ) οριακά δεν πιάνει αυτοδυναμία. Ο σχετικός πίνακας με τα απαιτούμενα προσόντα για αυτοδυναμία:

    Αν σκεφτεί κανείς πως είναι πιθανό να μειωθούν και λίγο τα ποσοστά της ΝΔ στις βουλευτικές… τότε ή ΚΙΝΑΛ ή Βελό. Ο Βελό θα ήταν πιο διαχειρίσιμος … (και συγγενής στις απόψεις της ακροδεξιάς πτέρυγας της ΝΔ…).

  104. Θριλερατζής said

    Στο 99,36% της επικράτειας (22531/22675 Ε.Τ.) απομένουν 81 Ε.Τ. εσωτερικού και 53 εξωτερικού (δεν έχει καταχωρηθεί κανένα ακόμα…)

    Το ΜέΡΑ25 έχει 2,9931% και είναι κάτω από το 3% για 390 ψήφους.

    Με αναγωγή με βάση τα ποσοστά του στις περιφέρειες εσωτερικού που εκκρεμούν θα φτάσει στο 2,9935% (κάτω από το 3% για 364 ψήφους).

    Συνεπώς περιμένει από τα Ε.Τ. εξωτερικό τα εξής αποτελέσματα για να εκλέξει ευρωβουλευτή:

    Σύνολο έγκυρων – Απαιτούμενες ψήφοι (Ποσοστό ΜέΡΑ25)

    9000 – 634 (7,04%)
    10000 – 664 (6,64%)
    11000 – 694 (6,31%)
    12000 – 724 (6,03%)
    13000 – 754 (5,80%)
    14000 – 784 (5,60%)
    15000 – 814 (5,43%)

    Αν ενδιαφέρει το θρίλερ θα επανέλθω με νέες εκτιμήσεις το μεσημέρι (ελπίζω να η Singular να επιταχύνει την καταχώρηση αποτελεσμάτων)

  105. 103 Γιάννη, το ΚΙΝΑΛ – Βελό δεν πάει ντε και καλά με διαζευκτικό. Το δημοκρατικό τόξο έχει, τρομάρα του, αποδείξει (κυβ. Παπαδήμιου) πως ο μπαξές χωράει απ’ όλα τα λουλούδια, και πως ο καλός ο μύλος κλπ. Τζάμπα αγόρευε ο Μπάμπης περί σοβαρής ΧΑ?

  106. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα! Ειχα πάει σε εκείνη την ηλεραδιοφωνική εκπομπή, δεν ξερω αν την άκουσε κανείς

    31-35 Επειδή εδω λεξιλογούμε, στρατηγική είναι αυτή η ψήφος ή μήπως τακτική;

    41 Το 2013 μας άφησε ο Γλυνός

    56 Θα πέσει ο πέλεκυς, τώρα τον έχω πάει για ακόνισμα

    59 Α, να ένας που το θυμήθηκε και το θύμισε!

    62 Είναι αυτός που γέλασε την Παρασκευούλα του τραγουδιού;

    67 !!!

    72 Δεν τον πήρα είδηση τον αλλενατόρε

    75-76 🙂

    103 Γιάννη, με τίποτα δεν θα είναι 21% τα εκτός βουλής κόμματα. Βεβαια από την πόλωση θα ωφεληθεί και η ΝΔ

    104 Ευχαριστούμε για το σχόλιο και συγνώμη που κρατήθηκε πολλές ώρες στη σπαμοπαγίδα!

  107. Γιάννης Ιατρού said

    105: Ναι ρε συ, εννοώ ένας από τους δύο θα έφτανε. Αυτό με τη «σοβαρή χα» θυμήθηκα κι εγώ… Μπρρρρρ!

  108. Πουλ-πουλ said

    Αυτοί οι αρχαίοι έβλεπαν πράγματι πολύ μακριά…. Ώστε θρύλος και θρήνος προέρχονται από την ίδια ρίζα. Για φαντάσου.

  109. loukretia50 said

    Διάλειμμα
    99. Xχχτήνος, πολύ στα τυπικά κολλάς!
    Οι επιστολές εστάλησαν συμβολικά με περιστερά – χάριν εντυπωσιασμού, καθότι ο παραλήπτης της θρυλούμενης αλληλογραφίας ήτο πανταχού παρών.
    Θα κυκλοφορήσει με τον πιασάρικο τίτλο «Ανέκδοτα»
    Δες ένα θρίλερ να σου παγώσει το αίμα να έρθεις στα ίσα σου
    Pink Panic https://youtu.be/RzriJpYiGjw ha!

    Αυτά όμως είναι – κατά κάποιο τρόπο- εφιαλτικά
    Conceptual Thriller Animation
    «TROIS PETITS POINTS» https://youtu.be/jlmVaTUPTwU AFTER the WAR
    Dark Family Animation
    «THE FOREST» https://youtu.be/ilWWl4UdN74 DAYDREAMER

  110. atheofobos said

    Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη…
    Μου ήρθε αυτόματα στο μυαλό μόλις διάβασα τα χιουμοριστικά σχόλια των οραματιζομένων υπουργοποίηση του Βελό στην κυβέρνηση Μητσοτάκη!

  111. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Στο μεταξύ, μέσα σ’ αυτόν τον ορυμαγδό των μετεκλογικών αντιπαραθέσεων, μου φαίνεται ανεξήγητη η άγρια κόντρα που έχει ξεσπάσει για την επικείμενη αλλαγή ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Και βέβαια, δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο Συ.Ριζ.Α. επιχειρεί να χειραγωγήσει κάποιες εκκρεμείς υποθέσεις, ούτε ότι η Ν.Δ. και το Κιν.Αλ. προσπαθούν να προστατευτούν από κάποιες εξελίξεις, γνωστού όντος ότι η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη.. Ή, μήπως, όχι;

  112. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ξέρεις τι λένε, Αθεόφοβε, για τη μεγάλη μπουκιά και τη μεγάλη κουβέντα; Άλλωστε, σε τι υστερεί από τον αντιπρόεδρο;

  113. ΣΠ said

    103
    Σε εκλογές που βγάζουν κυβέρνηση και με δεδομένη την πόλωση, εκτιμώ ότι τα ποσοστά ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ θα αυξηθούν, αλλά και τα ποσοστά των μικρότερων κομμάτων θα μειωθούν. Οπότε μόνο με επτακομματική βουλή τα πράγματα είναι οριακά. Αλλά, όταν ο Μητσοτάκης έχει καβάντζα τον Βελόπουλο, τι συζητάμε;

  114. Γιάννης Ιατρού said

    111: Ψυχολογικός πόλεμος είναι αυτά, αφού ήδη είχαν συμφωνήσει (προ εβδομάδων), όλοι τους, και η νυν αντιπολίτευση, στα ονόματα… Αλλά ίσως υπάρχουν και πιό «άριστοι» (γραμμ. παράδοξο 🙂 ) που προ εβδομάδων δεν τολμούσαν να προτείνουν…
    Να θυμηθούμε και τον διοικητή της ΤτΕ…. 🙂

  115. Triant said

    88,90: Ή δεν ξέρει καθόλου ξένα (πράγμα πολύ πιθανόν) και φοβάται/ντρέπεται.

  116. Το αληθινό, το γνήσιο, το αυθεντικό θρίλερ είναι πάντα βρετανικό. Και αποδείχτηκε στις ευρωεκλογές στις οποίες συμμετείχε το ΗΒ, πώς; Κατα λάθος να το πούμε ή αλλοιώς; Το θρίλερ του ΜΕΡΑ κραταέι 3 μέρες. Το θρίλερ το αυθεντικό, το βρετανικό, γράφεται σε πέτρινες πλάκες. Και δεν είναι ο καραγκιοζάκος Φάρατζ που πρώτευσε. Διαρκές θρίλερ που δεν θα τελειώσει εύκολα είναι το μεγάλο, παλιό κόμμα των Τόριδων, το κόμμα του Τσώρτσιλ και της Μάργκαρετ Θάτσερ στο 8,8 %. Με τους Πράσινους στο 11,8 %. Διαρκές θρίλερ είναι το μεγάλο, παλιό κόμμα των Labours, το κόμμα της Ελεωνόρας Μαρξ, του Oυίλιαμ Μόρρις και του Κλίμεντ Άτλη στο 13,7 %. Με τους Φιλελεύθερους Δημοκράτες υπό το σύνθημα Bοllocks to Brexit στo 19.6%
    Είναι από εκείνα τα παλιά θρίλερ, σαν της Μαίρης Σέλλευ με τον Φρανκεστάιν της και τον Τελευταίο Άνθρωπο, όπου το τέλος τους φαίνεται ότι σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής και (ίσως) την αρχή μιας άλλης.

  117. Jane said

    Εννοείται πως θα προτιμούσα την Σοφία Σακοράφα στη ευρωβουλή από οποιονδήποτε Ζαγοράκη , Αμυρά ή Βελόπουλο.
    Μου άρεσε η στάση της σχετικά με το άρθρο 13, είναι δυναμική και γι΄ αυτό την ψήφισα αλλά ..εντάξει, δεν ένιωσα κάποια αγωνία «θα μπει δεν θα μπει».
    Και φυσικά δεν πρόκειται να την ψηφίσω στις βουλευτικές εκλογές. Άλλο οι ευρωπαϊκές. Εκεί έχω ψηφίσει και οικολόγους δυο φορές.

    Πιστεύω, πως τα μμε θα προμοτάρουν τον τρισκατάρατο Βαρουφάκη , για να κόψει ψήφους από τον Τσίπρα.
    Και μάλιστα θα το κάνουν όλοι εκείνοι που δεν έχουν ακόμη αποφασίσει , αν φέσωσε τη χώρα με εκατό ή διακόσια δις στο πρώτο εξάμηνο του ’15.

  118. atheofobos said

    112
    Έχεις δίκιο, δεν φαντάζομαι πως οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το 2015 θα φανταζόντουσαν ότι στο μέλλον θα βρισκόντουσαν να έχουν ως συντρόφους στον αγώνα την Κουντούρα, την Μεγαλοοικονόμου, τον Παπαχριστόπουλο, τον Κόκκαλη, την Παπακώστα, τον Θεοχαρόπουλο κτλ αλλά και τους αδάμαντες του συνδικαλισμού Θύμιο Λυμπερόπουλο και Φωτόπουλο. Τον Βελό δεν τον είχαν υπολογίσει ότι έχει υπολογίσιμη δύναμη και έτσι δεν πρόλαβαν να συνεργαστούν μαζί του!

  119. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    114. Νομίζω πως δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα αλλά και να ήταν, δεν θα καταλάγιαζε τον θυμό μου επειδή προτιμώ να βλέπω την ηγεσία της Δικαιοσύνης, του Στρατού, της Αστυνομίας (..και άλλων τινών..) να αναδεικνύεται με υπηρεσιακά και αξιοκρατικά κριτήρια και όχι ανάλογα με το αν οι λειτουργοί τους είναι αρεστοί στην Ραχήλ Μακρή, την Κουντουρά, τον Αμυρά, τον Χαϊκάλη και τον Καραμαλακίδη. Από την αξιοσύνη αυτών των ηγεσιών εξαρτάται η ζωή μας και η ακεραιότητα της Πατρίδας, αξίες που δεν μπορούν να επαφίενται στο ήθος πολιτικάντηδων και κομματικών επιτελείων..

  120. Μαρία said

    103
    Πάντα οι κάτω του 3% στις ευρωεκλογές έχουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό απ’ αυτό των εθνικών.
    17,12 στις ευρ. του ’14, έναντι 8,62 του Ιαν. του ’15 και 6,4 του Σεπτ. του ’15.

  121. Γιάννης Ιατρού said

    120: Σωστά το λές. Το θέμα είναι πόσοι απ΄αυτούς (μπορούν/ενδέχεται) να έχουν >3%. Αυτό είναι που «κόβει» περισσότερες έδρες/αυτοδυναμία από το πρώτο σε ψήφους κόμμα.

  122. 16, 15, 12 οι ψήφοι του μ25 στα τελευταία 3 τμήματα που ενσωματώθηκαν. Όχι, δεν δίνω σε πόσα αντίστοιχα έγκυρα. Καθυστερεί αναγκαστικά κι η σπαμακόπιτα.

  123. Γιάννης Ιατρού said

    Για να ξεφύγουμε και λίγο από τα δικά μας…
    Εδώ να δείτε θρίλερ τον Ιούνιο, θα φάει η μύγα σίδερο 🙂
    Huawei’s New OS Hongmeng is 60 Times Faster Than Android

  124. Τηλ. στις 12 το μεσημέρι στη δουλειά στον προϊστάμενο. «Καλημέρα σας, από το Πρωτοδικείο. Τσακιστείτε να έρθετε εδώ αμέσως γιατί τα μισά αθροίσματα στο πρακτικό λείπουν, και όλα τα κοινοτικά είναι λευκά…». Ποια Σίνγκιουλαρ και ποιο υπεσ… GIGO

  125. Γιάννης Ιατρού said

    «Εφυγε» ο γηραιότερος των Ελλήνων αρχαιολόγων

  126. Μαρία said

    124
    Γι’ αυτό λες; https://www.documentonews.gr/article/hrakleio-ti-apeginan-telika-oi-xamenoi-eklogikoi-sakoi

  127. +4 τμήματα, +1.384 έγκυρα, +58 ψήφοι μ25

  128. 126: Όχι, του τηλεφωνήματος είχε παραδοθεί, αλλά με ελλιπή στοιχεία -και θα σε γελάσω τι είχε μεταδοθεί μέσω του app

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    125. 😦

  130. Εν τω μεταξύ την Παρασκευή το Πιτσικέι, στο πλαίσιο του 23ου Διεθνούς Συνεδρίου Μακροοικονομικής Ανάλυσης και Διεθνούς Χρηματοδότησης, θα θα απονείμει στον Διοικητή της ΤτΕ Γιάννη Στουρνάρα, το χρυσό μετάλλιο του Ιδρύματος, τιμώντας υποτίθεται την ΤτΕ. Τόσο περήφανα που πουθενά στον ιστότοπο του πανεπιστημίου δεν είναι η είδηση.

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    124, 126 Ε θα το πω γιατί έχω γίνει έξω φρενών μ΄αυτή την καθυστέρηση. Κάτι τέτοιοι άσχετοι που τα έκαναν μάπα, να εξαιρεθούν την ερχόμενη Κυριακή. Να χάσουν το 500άρι. Αλλά και στις εθνικές να τους αποκλείσουν. Ασιχτίρ δηλαδή. Να βάλουν ασκούμενα νέα παιδιά. Είναι ευκολάκι τώρα δίχως σταυρούς. Μια χαρά θα τα καταφέρουν.

  132. 131: Με το ζόρι τους επιστράτευσαν. Δεν έφταναν οι καθ’ ύλην, δικηγόροι, δικαστικοί, κλπ., και βγήκε φιρμάνι για οποιονδήποτε δημ. υπάλληλο με πτυχίο Νομικής, κι οποιονδήποτε Διευθυντή τουλάχιστον τμήματος, με οποιοδήποτε πτυχίο.

  133. ΓΤ said

    @36
    Παρέλειψα κι εγώ να σε ευχαριστήσω, με τη σειρά μου, και μάλιστα ab imo pectore, που χαρακτήρισες την πληροφορία μου ως «την πιο άχρηστη της ημέρας», και δη στις 11:04, πολλές ώρες πριν περάσουμε στην αυριανή ημέρα. Βέβαια, ας μη διαλάθει την προσοχή σου ότι και η πλέον «άχρηστη» πληροφορία μπορεί σε ανύποπτο χρόνο να αποβεί «χρήσιμη».

    btw, o Κυριάκος Κυριάκος, τέως Υπεύθυνος Επικοινωνίας της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, υποψήφιος στην Α’ Θεσσαλονίκης με το Κίνημα Αλλαγής.

  134. Πάνος με πεζά said

    @ 106 (41) : Ω ναι, ήταν ακριβώς την ίδια μέρα με τη γέννηση του γιού μου, αλλά μπερδεύτηκα με την κόρη ! 🙂

  135. Ιωάννα said

    Ακουσα λίγο από τη σημερινή συνέντευξη του κ. Σαραντάκου στο μεταδεύτερο. Δύο πράγματα μού έκαναν εντύπωση απ’ όσα είπε…

    ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ (1): «(σ.σ.: την εποχή του Χριστού) …Το ύψιλον προφερόταν ουί, ακόμα… Μάλιστα τόχω και στο βιβλίο, υπάρχει ένας γραμματικός του 10ου – 11ου αιώνα που λέει ότι είμαι από ένα μέρος όπου οι άνθρωποι είναι ίσα με τα βόδια εκεί πέρα και το κρουίο το προφέρουνε κρύο και το ξουίλο το προφέρουνε ξύλο. Αλλά τελικά οι αμόρφωτοι κερδίσανε, τα βόδια κερδίσανε και δικαίως. Γιατί τη γλώσσα την φτιάχνουμε, είναι κομμουνιστικό πράμα, την φτιάχνουμε όλοι μαζί…»

    ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ (2): «Ο συντηρητικότατος Χατζιδάκις που ήτανε ο πατέρας της Γλωσσολογίας στην Ελλάδα, είχε πεί ότι ναί μέν λέμε καλά από το καλώς και απλά από το απλώς, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ειλικρινά γιατί δεν είναι ο ειλικρινός, είναι ο ειλικρινής. Έχει δίκιο σ’ αυτό ο Χατζιδάκις, πράγματι… ΚΙ ΌΜΩΣ, λέμε ειλικρινά, καθιερώθηκε. Καθόλου δεν ενοχλεί το ειλικρινά άμα το πείς τώρα, ενώ μπορεί να ενοχλήσει το προηγούμενα και το πιθανά. Οπότε ο Χατζιδάκις σ’ αυτό έπεσε έξω. Γενικά οι γλωσσολόγοι, παρότι είναι κορυφές αυτοί οι παλιοί, έχουνε πέσει έξω στις προβλέψεις τους, γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολο να προβλέψεις τί θα γίνει γλωσσικά. Μετά μπορείς να εξηγήσεις αυτό που έγινε, όπως στο Χρηματιστήριο, αλλά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει από πρίν αν θα γκρεμιστεί ο δείκτης…»

    ΕΠΕΙΔΗ τυχαίνει να είμαι βυζαντινολόγος, αντελήφθην ότι στο (1) ο κ. Σαραντάκος αναφέρεται προφανώς στον Λέοντα τον Γραμματικό τον επονομαζόμενο Κάρα, που μάς έχει αφήσει την πολύτιμη «Χρονογραφία» του (γραμμένη το 1013).
    Θα παρακαλούσα, λοιπόν, τον κ. Σαραντάκο να μάς πεί σε ποιό ακριβώς σημείο της «Χρονογραφίας» του ο Λέων Γραμματικός αναφέρεται στην προφορά του κρύου ή έστω του ψύχους και από αυτή την αναφορά συνάγει ο κ. Σαραντάκος επιχειρήματα υπέρ της ερασμιακής προφοράς της Ελληνικής γλώσσας

    Όσο για το (2), τυχαίνει να έχω εντρυφήσει χρόνια στον Πατέρα της Ελληνικής Γλωσσολογίας Γεώργιο Χατζιδάκι και ποτέ μου δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει την πρόβλεψή του για το ειλικρινά. Θα ήμουν υπόχρεη στον κ. Σαραντάκο, αν έβγαινε και μάς έλεγε την πηγή του.

  136. Πάνος με πεζά said

    Η εκπομπή ήταν ωραία, και με ωραία μουσική ! Από ροκ και Βαμβακάρη και όπερα !

  137. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    132,Δεν έκαναν σεμινάριο; Αλλά άσχετα απ΄αυτό, δεν είναι και τίποτε φοβερό. Πόση φαιά θέλει ότι χρειάζεται να συμπληρώσει αθροίσει και παραδώσει σταυρούς; Μη χειρότερα. Με τέτοιους ωχαδερφέδες φοβάμαι πως θα έγιναν κι άλλα λάθη στην όλη διαδικασία.
    Να ζητήσει κι ο Βαρουφάκης επαναμέτρηση, να του πούμε-πείτε στο φβ. 🙂

    125 Επί Μελίνας ο Παπαθανασόπουλος έσωσε την παρτίδα όταν όλα τα ΜΜΕ της εποχής γράφανε ότι βρέθηκε ο Κολοσσός της Ρόδου και ήταν ένας όγκος τσιμέντου (ή βράχος-δε θυμάμαι) που είχε χαραχτεί από φαγάνα γερανού.

  138. Georgios Bartzoudis said

    Μακράν της τεχνολογίας σήμερα, δεν ξέρω ακόμα αν έχασε οριστικά την έδρα στο Ευρωκοινοβούλιο που διεκδικούσε το κόμμα του Ρασπούτιν. Βέβαια, δεν θάταν ανεπιθύμητο να έπαιρνε την έδρα η Σακοράφα. Αυτή τουλάχιστον πέταξε ένα ακόντιο. Κάποιοι άλλοι εκλεγέντες …ευρωεισπράκτορες δεν απεμακρύνθησαν καθόλου από την περιοχή του μηδενός. Τί να την κάνω όμως τη Σακοράφα; Λάθος τσαρλατάνο διάλεξε!

  139. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    122 Να τη βάλουμε στο ψυγείο τη σπαμακόπιτα, μη χαλάσει 🙂

    125-129 Πολύ καλός ήταν. Σε μια παρουσίαση, το 2014, του λέω ανοήτως «Ώστε έχετε μπει στη δέκατη δεκαετία της ζωής σας» «Όχι», μου λέει, «του χρόνου».

    135 Όχι, άλλος γραμματικός ήταν. Εδώ:
    https://www.academia.edu/387725/Michael_the_grammarians_irony_about_hypsilon._A_step_towards_recostructing_byzantine_pronunciation_in_Byzantinoslavica_67_2009_161-168

    Για τον Χατζιδακι επιφυλάσσομαι

    136 Και δεν τα προλάβαμε όλα τα τραγούδια, με είχε πιάσει το φλύαρό μου.

  140. Μαρία said

    137
    Και να σκεφτείς οτι φέτος για πρώτη φορά οι γραμματείς γλίτωσαν την αντιγραφή των ονομάτων των υποψηφίων με τα χεράκια τους. Θυμάμαι οτι είχα πάει απο την προηγούμενη μέρα γι’ αυτή τη δουλειά. Τώρα τους επέτρεψαν την εκτύπωση απ’ το ίντερνετ και τουλάχιστον στην Αθήνα μπορούσαν να πάρουν 2 γραμματείς.

  141. Spiridione said

    140. Φέτος έγινε μόδα και πηγαίναμε όλοι οι αντιπρόσωποι και κάναμε θερμοκόλληση και σπιράλ στα βιβλία, γιατί δεν μπορούσαν να συρραφούν οι σελίδες. Έβγαλαν λεφτά και οι βιβλιοχαρτοπώλες 😉

  142. Γιάννης Ιατρού said

    139γ «βυζαντινολόγος»…… 😅😅😅👨‍🎓👨‍🎓👨‍🎓

  143. Μαρία said

    141
    Άλλο κι αυτό! Δεν είχαν αρκετό περιθώριο, για να τις συρράψετε;
    Ήσουν εντός λεκανοπεδίου; Ο γιος φίλης απο δω πήγε σ’ ένα χωριό της Ευρυτανίας.

  144. Μαρία said

    142
    Χάσαμε και την κλασικίστρια. Νεοελληνίστρια έχει εμφανιστεί;

  145. Spiridione said

    143. Τι περιθώριο; έπρεπε να ξεκοιλιάσεις τα βιβλία και να βάλεις μέσα καμιά εκατοστή σελίδες με τα εκτυπωμένα απ’ το ίντερνετ ονόματα. Χαρτοκοπτική κανονική.
    Εντός ήμουν και τα είδα όλα. Την πάτησα, πήγα σε ενιαίο τμήμα, με 3 κάλπες και 480 εγγεγραμμένους (315 ψηφίσαντες).

  146. Γιάννης Ιατρού said

    135γ/144 …τον επονομαζόμενο Κάραμήτρο μάλλον, ε; 🙂 🙂

  147. leonicos said

    Από την ίδια ρίζα και ο θόρυβος ή ο θρήνος αλλά και ο αθρόος (με αθροιστικό α).

    καιο θρους, θρόισμα

  148. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    140 Ναι τους μη ψηφίσαντες τους γράφαμε έναν έναν. Την τελευταία φορά όμως το έκανα κι εγώ με φωτοτυπία.
    Στο χωριό της μάνας μου που προχθές ψήφισαν λιγότεροι από 100, δυο γραμματείς είχε. Άρα ,λόγω τεσσάρων καλπών, μάλλον παντού.

    Μια κατάδυση στη ζωή του Γιώργου Παπαθανασόπουλου, που τον μετακίνησε,ξαναμετακίνησε ο Πατακός, τον έστειλε και στην Κρήτη , αλλά μετά τον φυλάκισε -όπως και τη γυναίκα του.
    1ο μέρος
    https://www.aegeussociety.org/en/wanderings/mia-katadysi-sti-zoi-tou-giorgou-papathanasopoulou/
    20 μέρος
    https://www.aegeussociety.org/en/wanderings/mia-katadysi-sti-zoi-toy-georgioy-papathanasopoyloy-2o-meros/

  149. loukretia50 said

    133. ΓΤ = arbiter elegantiae !

  150. ΣΠ said

    Μέχρι τώρα λείπουν τα αποτελέσματα από τα εξής εκλογικά τμήματα:

    Β1′ Βόρειου Τομέα Αθηνών 1
    Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών 3
    Α’ Ανατολικής Αττικής 3
    Β’ Δυτικής Αττικής 1
    Ξάνθης 2
    Κέρκυρας 1
    Βοιωτίας 2
    και τα 53 του εξωτερικού.

  151. Spiridione said

    Αυτές οι ανακοινώσεις «εκ της διαχειρίσεως» έχουν την πλάκα τους πάντως

  152. Γιάννης Ιατρού said

    148β: για δες! Αυτά διάβαζα κι εγώ προηγουμένως 🙂

  153. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    150 Ακόμη λείπουν και τα 53 του εξωτερικού; !!

  154. ΓιώργοςΜ said

    140 Το βιβλίο του πρωτοδικείου όμως έπρεπε να συμπληρωθεί με το χέρι, εις τετραπλούν, με καρμπόν, όπως τη δεκαετία του 50. Η σύζυγος, γραμματέας, συμπλήρωνε από το μεσημέρι του Σαββάτου, βοηθήσαμε και οι υπόλοιποι ως τη μιάμιση τη νύχτα, και το τελείωσε το πρωί της Κυριακής. Το δικό της θρίλερ τελείωσε το πρωί της Δευτέρας, εξαιτίας ασυνεννοησιών μεταξύ υπευθύνων.
    Υπολόγισα πως δούλεψε το ΣΚ συνολικά πάνω από 36 ώρες, πάνω από 12 το Σάββατο και πάνω από 24 την Κυριακή-Δευτέρα.
    Αυτά για την τεχνολογία και την εφαρμογή της. Περισσότερες από 15 ώρες θα είχαν αποφευχθεί αν οι υπεύθυνοι για αυτό το τσίρκο είχαν μάθει για την εφεύρεση του εκτυπωτή.

  155. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    152, Γιάννη, το Δεκέμβρη του ΄16, θυμάσαι στον Παρνασσό; 🙂 ήταν ο γιος του ο αρχιτέκτονας Θάνος Παπαθανασόπουλος, που παρουσίασε το βιβλίο του μαζί με τα Αττικά του Νικοκύρη.

  156. ΚΩΣΤΑΣ said

    Μια παλιότερη γελοιογραφία του Αρκά έλεγε, περίπου: Αν δεις μια κυβέρνηση να κάνει προεκλογικές παροχές, έχει αρχίσει ο επιθανάτιος ρόγχος της.

    Τη θυμήθηκα τώρα, δεν ξέρω γιατί; 😉

  157. 153: Ορίστε με ονοματεπώνυμα:
    ΑΥΣΤΡΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Βιέννης, την ΣΟΥΡΛΑΤΖΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ- ΜΑΡΙΑ του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Δικηγόρο Λάρισας, ΑΜ-1470.
    ΒΕΛΓΙΟ
    Στο 1° εκλογικό τμήμα Βρυξελλών, την ΚΑΡΔΑΡΑ ΙΩΑΝΝΑ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-38264.
    Στο 2° εκλογικό τμήμα Βρυξελλών την ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ του ΠΕΤΡΟΥ, Δικηγόρο Πειραιώς, ΑΜ-3045.
    Στο 3° εκλογικό τμήμα Βρυξελλών την ΓΑΝΩΣΗ ΖΩΗ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Ναυπλίου, ΑΜ-548
    ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Σόφιας, την ΣΟΥΡΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Θεσπρωτίας, ΑΜ-105.
    ΓΑΛΛΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Παρισίων, την ΜΠΟΥΚΗ ΓΑΒΡΙΕΛΑ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικηγόρο Κορίνθου, ΑΜ-551.
    Στο εκλογικό τμήμα Στρασβούργου, τον ΚΑΝΔΑΡΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-33515.
    Στο εκλογικό τμήμα Νίκαιας, την ΚΥΡΜΑΝΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ του ΣΑΒΒΑ, Δικαστική Υπάλληλο του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης.
    ΓΕΡΜΑΝΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Αμβούργου, την ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-28426.
    Στο εκλογικό τμήμα Αννόβερου, την ΚΑΛΛΙΕΡΗ ΕΛΕΝΗ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Δικηγόρο Πειραιώς, ΑΜ-3948.
    Στο εκλογικό τμήμα Βερολίνου, την ΑΦΑΛΩΝΙΑΤΗ ΘΕΟΔΩΡΑ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Δικηγόρο Πατρών, ΑΜ-1149.
    Στο 1ο εκλογικό τμήμα Μονάχου, τον ΓΟΥΛΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Θεσσαλονίκης, ΑΜ-8365.
    Στο 2ο εκλογικό τμήμα Μονάχου, τον ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΜΙΧΑΗΛ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-26298.
    Στο εκλογικό τμήμα Άουγκσμπουργκ, τον ΛΑΛΑ ΙΩΑΝΝΗ-ΧΡΗΣΤΟ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Δικηγόρο Καστοριάς, ΑΜ-199.
    Στο εκλογικό τμήμα Λιντάου, την ΔΑΡΑ ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ του ΑΝΤΩΝΙΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-38312.
    Στο εκλογικό τμήμα Νταχάου, τον ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Δράμας, ΑΜ-130.
    Στο εκλογικό τμήμα Νυρεμβέργης, τον ΧΑΛΔΟΥΠΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Λαμίας, ΑΜ-348.
    Στο εκλογικό τμήμα Ντύσσελντορφ, την ΑΝΑΓΝΟΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΩΝΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικαστική Υπάλληλο του Εφετείου Αθηνών.
    Στο εκλογικό τμήμα Βούπερταλ, τον ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ ΜΙΧΑΗΛ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-23629.
    Στο εκλογικό τμήμα Κολωνίας, τον ΚΟΥΤΣΟΥΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Δικηγόρο Ηρακλείου, ΑΜ-1046.
    Στο εκλογικό τμήμα Άαχεν, την ΠΑΡΔΑΛΑ ΟΛΓΑ του ΗΛΙΑ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-32141.
    Στο εκλογικό τμήμα Μπίλεφελντ, την ΘΕΟΧΑΡΗ ΑΝΝΑ του ΙΩΑΝΝΗ, Δικηγόρο Θεσσαλονίκης, ΑΜ-12219.
    Στο εκλογικό τμήμα Στουτγκάρδης, τον ΒΑΖΑΚΑ ΘΕΟΔΩΡΟ του ΛΕΑΝΔΡΟΥ, Δικηγόρο Θεσσαλονίκης, ΑΜ-5535.
    Στο εκλογικό τμήμα Γκέππινγκεν, την ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ του ΚΩΣΤΑ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-31559.
    Στο εκλογικό τμήμα Γκίνγκεν Μπρενζ, την ΖΟΥΠΑ ΑΝΝΑ του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Δικηγόρο Πατρών, ΑΜ-1650.
    Στο εκλογικό τμήμα Μανχάιμ, τον ΓΛΥΦΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, Δικηγόρο Καβάλας, ΑΜ-618
    Στο εκλογικό τμήμα Βάϊμπλιγκεν, την ΓΙΟΒΑΝΑΚΗ- ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ ΣΟΦΙΑ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικαστικό Υπάλληλο του Διοικητικού Πρωτοδικείου Πειραιώς.
    Στο εκλογικό τμήμα Φράϊμπουργκ, τον ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικαστικό Υπάλληλο του Ειρηνοδικείου Πειραιά.
    Στο εκλογικό τμήμα Φρανκφούρτης, την ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Δικαστική Υπάλληλο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης.
    ΔΑΝΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Κοπεγχάγης, την ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Δικηγόρο Θεσσαλονίκης, ΑΜ-1 1066.
    ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
    Στο 1ο εκλογικό τμήμα Λονδίνου, τον ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, Δικηγόρο Θεσσαλονίκης, ΑΜ-10566
    Στο 2ο εκλογικό τμήμα Λονδίνου, τον ΒΑΝΙΚΙΩΤΗ ΧΡΗΣΤΟ του ΣΠΗΛΙΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-16238.
    ΙΡΛΑΝΔΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Δουβλίνου, την ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-38076
    ΙΣΠΑΝΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Μαδρίτης, την ΚΟΚΚΟΣΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ του ΣΠΥΡΑΓΓΕΛΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-33605.
    ΙΤΑΛΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Ρώμης, την ΖΕΡΒΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, Δικηγόρο Γρεβενών, ΑΜ-44.
    Στο εκλογικό τμήμα Βενετίας, τον ΛΕΒΕΝΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟ του ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ, Δικηγόρο Ρόδου, ΑΜ-391.
    Στο εκλογικό τμήμα Μιλάνου, την ΜΗΤΣΩΝΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ του ΧΡΗΣΤΟΥ, Δικαστική Υπάλληλο του Εφετείου Θεσσαλονίκης.
    ΚΡΟΑΤΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Ζάγκρεμπ, τον ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Δικηγόρο Χαλκίδας, ΑΜ-777.
    ΚΥΠΡΟΣ
    Στο 1° εκλογικό τμήμα Λευκωσίας, τον ΖΕΛΕΣΚΙΔΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟ του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, Δικαστικό Υπάλληλο του Εφετείου Θράκης.
    Στο 2° εκλογικό τμήμα Λευκωσίας, τον ΠΑΠΑΔΑΤΟ ΑΝΤΩΝΙΟ του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, Δικαστικό Υπάλληλο του Πρωτοδικείου Κορίνθου.
    Στο εκλογικό τμήμα Λεμεσού, την ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-37338
    Στο εκλογικό τμήμα Λάρνακας, την ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-54394.
    ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ
    Στο εκλογικό τμήμα Λουξεμβούργου, τον ΑΒΡΑΜΙΔΗ ΠΡΟΔΡΟΜΟ του ΑΝΤΩΝΙΟΥ, Δικηγόρο Βέροιας, ΑΜ-467
    ΜΑΛΤΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Βαλέττας, την ΚΟΥΣΚΟΥΜΒΕΚΑΚΗ ΑΡΓΥΡΩ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Νομικό Σύμβουλο του Κράτους- Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
    ΟΛΛΑΝΔΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Χάγης, τον ΚΟΝΔΥΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ του ΘΕΟΔΩΡΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-25168.
    ΟΥΓΓΑΡΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Βουδαπέστης, την ΚΑΡΑΜΙΧΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ του ΙΩΑΝΝΗ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-30076.
    ΠΟΛΩΝΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Βαρσοβίας, την ΚΟΤΣΑΛΗ ΑΓΑΠΗ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δικηγόρο Θεσσαλονίκης, ΑΜ-11265.
    ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Λισσαβόνας, την ΜΗΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ του ΠΑΝΤΕΛΗ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-36424.
    ΡΟΥΜΑΝΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Βουκουρεστίου, τον ΒΑΡΔΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟ του ΚΥΡΙΑΚΟΥ, Δικηγόρο Ηρακλείου, ΑΜ-985.
    ΣΛΟΒΑΚΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Μπρατισλάβας, την ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ ΕΥΔΟΚΙΑ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικηγόρο Πειραιώς, ΑΜ-2993.
    ΣΟΥΗΔΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Στοκχόλμης, την ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Δικαστική Υπάλληλο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.
    ΤΣΕΧΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Πράγας, την ΠΑΠΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ-33528.
    ΦΙΛΑΝΔΙΑ
    Στο εκλογικό τμήμα Ελσίνκι, την ΣΕΓΡΕΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, Δικηγόρο Ηρακλείου, ΑΜ-878.

  158. Γιάννης Ιατρού said

    151: Μάλλον τον απέλυσαν …. Αφού έκανε την δουλειά που ήθελαν.

  159. Γιάννης Ιατρού said

    155: Ναι, ναι. Περιήγηση για τα μνημεία και την ιστορία στην Τεγέα, Μαντίνεια κλπ. νομίζω πως ήταν!

  160. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    156 Κώστα, μέχρι ολόκληρο μισθό έξτρα είχε δώσει το πασοκ και μια χαρά έβγαινε και ξανάβγαινε 🙂 .

    157 Και είχαν ψηφοφορία μόνον για την Ευρωβουλή.
    Μα τρεις μέρες;

  161. Γιάννης Ιατρού said

    156: Κώστα
    προ 2 ωρών περίπου: (λες να πιστεύουν πως σε λίγο δεν θα έχουν «ύλη» και κατά συνέπεια λόγο ύπαρξης;)

  162. # 133

    Αγαπητέ, οι ανοικτές πληροφορίες είναι σαν ένα ποτήρι νερό : χρήσιμο στην Σαχάρα αλλά αδιάφορο στον Τριπόταμο. Οι κλειστές πληροφορίες είναι σαν ένα παγούρι νερό, μπορούν να σώσουν ένα βασίλειο αν το χύσεις επιδεικτικά όπως θρυλείται πως έκανε ο Φιλιππίδης κάπου στην Ασία, αρχαιόθεν, (οι κακές γλώσσες λένε πως ήπιε τις γουλίτσες του πριν ανακράξει πως δεν φτάνει για όλο το στράτευμα)
    Μετά ήρθανε βάρβαροι στο προσκήνιο, χολή και όξος σε σφουγγάρι για τον Ιωσηφίδη (ο μόνος από την χρυσή ομάδα των 70’ς ενεργός στον πάγκο του ΠΑΟΚ )
    Τα περί Κυριάκου στο τετράγωνο, είχαν προαναγγελθεί από την αρχή της χρονιάς, ουδείς αναμάρτητος.
    Εχει παράσιτα η επικοινωνία…heac t’ amat, quidem, quidem, quidem

  163. Ιωάννα said

    Ευχαριστώ θερμώς, κ. Σαραντάκο (139), μόλις τώρα γύρισα στο σπίτι και είδα την απάντησή σας. Αν και διαθέτω διδακτορικό στο Βυζάντιο, ομολογώ ότι ΑΓΝΟΥΣΑ την ύπαρξη του εκπληκτικού ποιήματος του Μιχαήλ Γραμματικού, που βλέπω ότι έχει καταθέσει πρώτος στο παρόν Ιστολόγιο ο διαπρεπής γλωσσολόγος κ. Nick Nicholas από τις 18 Μαΐου 2011 και επαναλάβατε εσείς σε πολύ μετέπειτα αναρτήσεις σας, χωρίς όμως να κάνετε εύφημο μνεία του πρώτου διδάξαντος κ. Nicholas.

    Ωστόσο, θα μού επιτρέψει ο αγαπητός κ. Νίκολας να του πώ ότι μάλλον κάνει λάθος με την χρονολογία του ποιήματος για την προφορά του ύψιλον. Δεν μπορεί να είναι του 1030, διότι ο Μιχαήλ Γραμματικός είναι ο Μιχαήλ Γλυκάς κατά τον ειδήμονα Παπαδόπουλο – Κεραμέα, που έζησε 100 χρόνια αργότερα.

    Με την ευκαιρία, κ. Σαραντάκο, επιτρέψτε μου να σάς διορθώσω για κάποιο λάθος που κάνατε (προφανώς από κούραση) στη σημερινή θαυμάσια συνέντευξή σας στο μεταδεύτερο: Μπερδέψατε τον Κρατίνο με τον Εύπολι. Μεταφέρω ακριβώς τί είπατε…

    ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ (3): «Ξέρουμε ότι οι Αρχαίοι δεν προφέρανε όπως εμείς. Πώς το ξέρουμε; Είτε από τον Πλάτωνα ο οποίος…, ε… από τον Αριστοφάνη, ή όχι: Ποιός είναι που λέει το βή – βή; Δεν είναι ούτε ο Αριστοφάνης, είναι ο Εύπολις νομίζω, ένας κωμικός. Υπάρχει δηλαδή αυτή η φράση ότι τα πρόβατα κάνουν βή – βή. Προσπαθώ να βρώ τώρα αν θυμάμαι τ’ αρχαία πώς είναι…….. ΝΑΙ: «Ο δ’ ηλίθιος ώσπερ πρόβατον, βή βή λέγων βαδίζει…» Λοιπόν, τα πρόβατα δεν κάνουνε βή, κάνουνε μπέεε. Επίσης, το αρχαίο ρήμα μηκώμαι με ήτα, ήταν η φωνή της προβατοκατσίκας. Ενώ μυκώμαι με ύψιλον ήταν η φωνή της γελάδας που κάνει μούουου. Επομένως καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορούν αυτά τα δύο πράγματα να προφερόντουσαν το ίδιο. Ακόμα πιό βασικό είναι το ημείς – υμείς…»

    Αλλά, κ. Σαραντάκο, για όλα αυτά (βή – βή, μηκάομαι + μυκάομαι, Κικέρων κλπ.) έχει δώσει αποστομωτικές απαντήσεις στους Ερασμίτες εδώ και 190 χρόνια ο Κωνσταντίνος Οικονόμος εξ Οικονόμων στο περίφημο βιβλίο του «Περί της γνησίας προφοράς της Ελληνικής Γλώσσης». Πώς σάς διέφυγε;

  164. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τώρα βλέπω στον ΣΚΑεΙ γάιδαρο τον βουλευτή Σάκη Παπαδόπουλο του Σύριζα! Τί έγινε, έληξε το εμπάρκο; 😛

  165. Γς said

    164:

    Εμπάρκο!

    Μια ανοησία και 1/2 [μισή]

  166. Γς said

    164, 165:

    Τον βλέπω πάλι τώρα στον Σκάι . Εκπομπή της Σίας Κοσιόνη. Πάνελ: Βορίδης, Κανέλλλη, Λοβέρδος

  167. Μαρία said

    161

  168. Γς said

    166:

    Τελείω σε η «Αντίστροφη Μέτρηση» του Σκάι κι η Σία Κοσιώνη ευχαρίστησε τον Σ Παπαδόπουλο για το «σπάσιμο του εμπάργκο»

  169. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    @106

    Ζητήματα αίσθητικῆς τῆς γλῶσσης .

    “ Ὁ παπποῦς ἒλεγε πὼς ἡ λέξη γαστρονόμος , κρύβει μέσα της τὴ λέξη ἀστρονόμος .
    Ἒτσι, τὰ πρῶτα μαθήματα Ἀστρονομίας , τὰ πῆρα μέσω τῶν μπαχαρικῶν … “

    Ἀπὀ τὴν ὑπέροχη “Πολίτικη κουζίνα “ ταινία τοῦ Τάσου Μπουλμέτη

    Καὶ ἐνῶ τὸ ἠλε(-)μήνυμα ὼς αὺτοτελής λέξις δὲν εἶναι κακή καινοτομία , καθῶς εἶναι σχετικά σύντομη , εὒκολα ἀντιληπτή καὶ ἂρα γιατί ὂχι καὶ πρακτική , μὲ τὸ νὰ ὑπερβεῖς τὸ μὲτρον, θέλοντας μὲ τὸ στανιό γενικὸτερη ἐφαρμογή τῆς ἀρχικῆς , ἐπαναλαμβάνω, ὂχι κακῆς ἰδέας , οὕτως ὥστε νὰ φτάσεις στὸν (ἢ μέχρι τὸν) ὅρον “ὴλεραδιοφωνική “ , προκύπτει κακέμφατον . Ἐκτός πιὰ καὶ ἂν ὑπούλως καὶ πλαγίως καὶ ραδιουργεστάτως θὲς νὰ περάσεις τὸ μήνυμα πὼς ἐκεῖνη τὴ στιγμή στὰ «βραχέα» παρελαύνει … ὅλο καὶ κάποια πολιτική λέρα ! Θεωρῶ πὼς αἰσίως διανύοντας τὴν τρίτη δεκαετία προσβασιμότητος στὸ διαδίκτυο , ( ὑπερέβει μακράν “τὸ πέμπτον τοῦ αἰῶνος” ποὺ ἒγραφε κι ὁ Κάλβος ) δὲν εἶναι τυχαῖον ποὺ τέτοιοι νεολογισμοί ὂχι μόνον δὲν ἒχουν καθιερωθεῖ μὰ οὒτε καὶ ὥς τάσις τυγχάνουν εὐρυτέρας ἀποδοχῆς εἰς τὴν καθομιλουμένη, καὶ ἐννοῶ αὐτόν ποὺ ἀνωτέρω ἐπαρκῶς ἀνελύθη , ἀλλά καὶ ἂλλους , παρομοίους, δυσηχεῖς .

  170. Alexis said

    Ένα από τα θετικά των εκλογών ήταν και τα πολύ μικρά ποσοστά του Τζήμερου.

    Και του Σώρρα βέβαια. Αλλά εκεί μπορεί να πει κανείς ότι η «ψεκασμένη» ψήφος κατευθύνθηκε σε άλλα μονοπάτια…

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    70α) Και η νεοφιλελεύθερη ψήφος κατευθύνθηκε στο μεγάλο μονοπάτι.

  172. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 171 στο 170 α.

  173. Γιάννης Κουβάτσος said

    164: Το κατάλαβαν ότι ήταν ανοησία αυτό το εμπάργκο.

  174. Alexis said

    Ναι, η δίψα για την «κουτάλα» και ο διακαής πόθος να τιμωρηθεί ο κακός ΣΥΡΙΖΑ υπερίσχυσαν των φασιστικών κρωγμών του Τζήμερου…

  175. Alexis said

    #173: Όπως και της ΝΔ στην ΕΡΤ. Είδα και νεοδημοκράτες στα εκλογικά πάνελ της ΕΡΤ την Κυριακή το βράδυ.

  176. Alexis said

    #169: Το «ηλεραδιόφωνο» μια χαρά μου ακούγεται ως λέξη, αντί να πω «διαδικτυακό ραδιόφωνο» (περίφραση) ή «e-radio» (αγγλικούρα).
    Τώρα, την εκπομπή, προκειμένου να αποφύγω το μακρυνάρι, θα την πω απλά ραδιοφωνική, δεν χάλασε κι ο κόσμος…

    Πάντως το μεγάλο «μήκος» ενός σύνθετου λεκτικού σχηματισμού δεν είναι απαραίτητα κακό και απορριπτέο, να θυμίσω και τον τηλεβιβλιοπώλη (τριπλό σύνθετο), που μια χαρά ακούγεται και λέγεται.

  177. Είναι πασίγνωστο πως σε ΠΑΟ και ΟΣΦΠ οι διοικήσεις είναι ταγμένες στην Νουδου. Επίσης είναι απορίας άξια η ολιγωρία της δικαιοσύνης στις κατηγορίες κατά Μαρινάκη ( ο εκλεκτός του ΟΣΦΠ, της Βέροιας και του ARIS, Ραούλ Μπράβο συνελήφθη στας Ισπανίας σαν εγκέφαλος συμμορίας στημένων αγώνων εδώ το ΟΣΦΠ-Βέροια 3-0 με τα δυο γκολ στο τελευταίο πεντάλεπτο πέντε χρόνια τώρα δεν βγαίνει σε δικαστήριο παρά τους τις τόσες μαρτυρίες)
    Τώρα δένει το γλυκό με την συμφωνία Τσίπρα-Γιαννακόπουλου για τον Βοτανικό την οποίαν αποδέχεται να ολοκληρώσει ο πιθανότατα δήμαρχος Μπακογιάννης. Για τους έχοντες κοντή μνήμη θυμίζω πως το σκάνδαλο ξεκίνησε επί δημαρχίας Ντόρας και Νικήτα Κακλαμάνη του δενδροφάγου και σταμάτησαν οι παρανομίες μετά από πολεμική που άσκησε ο τότε Συνασπισμός.
    Συμπέρασμα :
    Α. ό,τι αρχίζει ωραίο, τελειώνει με πόνο
    Β. Συγκυβέρνηση ρέεεε ! ( εναλλακτική ο Τσίπρας πρόεδρος Δημοκρατίας !!! )
    Γ. Αχ ρε Λουσιάνο, εσύ έφυγες νωρίς …

  178. 4: Καμμία σχέση. Σε όλα είχε πέσει μέσα, μόνο που στα υπόλοιπα όλοι είχαν αρκετά ώς πολύ σωστές προβλέψεις. Το ΚΚΕ χρησιμοποιούσε τότε ένα μοντέλο που είχε φτιάξει ο (επίσης αείμνηστος) Στρατής Κουνιάς, καθ. στατιστικής στο ΕΚΠΑ και έδινε για κάθε συνδυασμό ποσοστό και διάστημα εμπιστοσύνης που έκλινε στο τέλος στην πραγματική επίδοση. Αμέσως μετά τη δήλωσή του του έγινε παρατήρηση από το ΠΓ, οτι ρισκάρει να εκθέσει το Κόμμα ώς κακιασμένο ψεύτη, και είχε χολοσκάσει τότε – έλεγε «αφού το λένε τα νούμερα ρε γαμώτο, να βγαίνω να λέω ο,τι νά᾽ναι;» Αυτός ήταν Μπάμπης – με τον επιστημονικό σοσιαλισμό ώς το τέλος, με απεριόριστη αγάπη και εμπιστοσύνη στους συντρόφους/συνεργάτες του.

  179. sarant said

    Καλημέρα από εδώ! Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  180. Πέπε said

    176, 169:
    Ρε παιδιά, εσείς δηλαδή δε λέτε «ακούω ένα σταθμό στο ίντερνετ»; Νομίζω ότι αυτός είναι ο φυσιολογικός τρόπος να το πει κανείς. Τι να συζητάμε τώρα αν η μονολεκτική διατύπωση είναι μακρινάρι ή όχι, κακέμφατη ή όχι;

  181. Γς said

    ὴλεραδιοφωνική σσν υο ηλεμ’ηνυμα.

    Του Νικοκύρη δεν είναι και τα δυο όροι;

    Ε, που θα πάει; :Ας συνεχίσει να ηλε-προτείνει. Στο τέλος κάτι θα ηλε-μείνει

    Και μιλάει κάποια υποψήφια στη τηλεόραση δίπλα μου.
    Κοιτάζω και βλέπω την Αμελί

    Ντάξει η Νάντια Γιαννακοπούλου ήταν

  182. ΓΤ said

    #162

    Εκτός εάν η στίξη έπρεπε να είναι: «Ευχαριστώ. Η πιο άχρηστη πληροφορία της ημέρας: […]»… Δεν ξέρω…

  183. loukretia50 said

    182. Put the blame on…styx?
    Να το πάρουν τα «κρεμάμενα νερά»?

  184. Γς said

    Ο Αχιλέας Μπέος στην ΤιΒί τώρα:
    -Είχαμε ψυχραθεί για ένα μικρό χρονικό χρόνο.
    Ωραίος ο Δήμαρχος. Χαλάλι του

  185. Γιάννης Ιατρού said

    183: Α ρε Κρυστάλλη («Ο τραγουδιστής του βουνού και της στάνης»: Στο Σταυραϊτό) 🙂

    Από ημερόδεντρον, αϊτέ, θέλω να τρώω βαλάνια,
    θέλω να τρώω τυρί αλαφιού και γάλα απ’ άγριο γίδι.
    Θέλω ν’ ακούω τριγύρω μου πεύκα κι οξιές να σκούζουν,
    θέλω να περπατώ γκρεμούς, ραϊδιά, ψηλά στεφάνια,
    θέλω κρεμάμενα νερά δεξιά ζερβιά να βλέπω.
    Θέλω ν’ ακούω τα νύχια σου να τα τροχάς στα βράχια,
    ν’ ακούω την άγρια σου κραυγή, τον ίσκιο σου να βλέπω.

    Αλλά κι Όμηρος (δηλ. η Ήρα, όλο όρκους είναι οι Θεές… -> «..δεν είναι αυτό που νομίζεις …») τά ‘χει πει:

    “ίστω νϋν τάδε Γαϊα καί Ουρανός ενρνς νπερθε
    καί τό κατειβόμενον Στυγός ύδωρ, ος τε μέγιστος
    ορκος δεινότατος τε πέλει μακάρεσσι θεοϊσι,

  186. dryhammer said

    180,176,169. Εγώ λέω : «Στ’ αμάξι ακούω τον Joy – FM (Τούρκικος) και στον υπολογιστή τον ΚΟSMOS. Ακούω πάντα ράδιο στον κομπιούτερ»

  187. loukretia50 said

    185. Τώρα αν πω ότι ο «Σταυραϊτός» μου διέφυγε εντελώς, δε φαίνομαι λιγότερο βλάχα, έτσι δεν είναι?
    «…Βάζω τη Γη κι απάνω τ΄άσωστα τα ουράνια
    εγώ μαρτύρους, βάζω της Στύγας τα κρεμάμενα νερά…»
    (Ομήρου Ιλιάδα, μτφ.Ν.Καζαντζάκη-Ι.Θ.Κακριδή)

  188. Γιάννης Ιατρού said

    187: στο πρότυπο κάνει πιό πολύ μπούγιο 🙂 🙂

  189. loukretia50 said

    188. …μα είμαι χαμηλών τόνων!!!

  190. Γιάννης Ιατρού said

    189: Ακούγεσαι… 🙂 🙂 πάντως!

  191. Αγγελος said

    (178) Καλά, πόσους μαθηματικούς έχουμε εδώ μέσα; Γιατί εκτός του στενού κύκλου της συγκεκριμένης επιστήμης, μάλλον λίγοι θα έχουν ακουστά τον Ισραήλ Μωυσέγεβιτς!

  192. ΣΠ said

    191
    Δεν είμαι μαθηματικός αλλά τον Γκέλφαντ τον ξέρω. Δεν ήξερα όμως ότι λέγεται Ισραήλ Μωυσέγεβιτς.

  193. ΣΠ said

    178
    Το θέμα είναι ότι οι προβλέψεις του για τα ποσοστά των άλλων κομμάτων ήταν με προσέγγιση 1-2 μονάδων, ενώ για τον Συνασπισμό ήταν στο δεύτερο δεκαδικό.

  194. ΣΠ said

    Η ενσωμάτωση είναι στο 99,98%. Έχουν μπει και τα 53 τμήματα εξωτερικού. Λείπουν μόνο 5 τμήματα:
    Β1′ Βόρειου Τομέα Αθηνών 1
    Βοιωτίας 2
    Ξάνθης 2
    Το ΜέΡΑ25 μένει έξω με ποσοστό 2,9932%, για 385 ψήφους.

  195. Μαρία said

    194
    118 σωρραίοι στα εξωτερικά.

  196. Αγγελος said

    (193) Kαι ακριβώς για το Συνασπισμό η τόση ακρίβεια είχε σημασία, γιατί έκρινε αν θα μπεί ή όχι στη Βουλή. Κανείς δεν πολυσκοτιζόταν αν το ΠΑΣΟΚ π.χ. θα έπαιρνε 42,11% ή 41,93%!

  197. Αγγελος said

    Εντύπωση μου κάνει η δύναμη του ΚΚΕ (που ξεπερνάει κατά πολύ το ΚινΑλ και σχεδόν φτάνει τον ΣΥΡΙΖΑ) στα εκλογικά τμήματα του εξωτερικού. Εκεί πάντως ο Βαρουφάκης πέρασε το 3% — αλλά δεν τον έσωσε αυτό…

  198. Μαρία said

    197
    Είναι δυνατό στη Γερμανία.

    Και μια πρόγευση απ’ την πιατέλα του Σαββάτου 🙂

  199. Pedis said

    Για τα μεζεδάκια:

    https://left.gr/news/r-doyroy-eimai-san-ton-mayroskoyfi-mesa-sto-harakoma-kai-dino-mahi-vinteo
    «Είμαι σαν τον μαυροσκούφη μέσα στο χαράκωμα και δίνω μάχη. Έχω ανακαταλάβει το πρώτο χαράκωμα και μέχρι την Κυριακή πρέπει να κάνω ανακατάληψη όλου του πεδίου μάχης. Δεν είχα την πολυτέλεια να μπω στη λογική των αριθμών»

    άκου ο μαυροσκούφης να δίνει μάχη σε χαράκωμα για να καταλάβει το επόμενο … με σκοπό να κάνει «ανακατάληψη όλου του πεδίου μάχης».

    όταν σφίγγονται να πουν κάτι εξυπνο …

  200. Το θρίλερ τέλειωσε πριν λίγο (17:12), λείπουν 388 ψήφοι

  201. 200: Λείπει 1 τμήμα από τα 1.083 του Β1′ Βόρειου Τομέα Αθηνών

  202. spiridione said

    201. Στην Κηφισιά.

  203. nestanaios said

    163.
    Τα περί αρχαίας προφοράς είναι απλώς για να βρισκόμαστε σε συζήτηση. Η προφορά δεν έχει σημασία, διότι δε βοηθά. Αυτό που έχει σημασία είναι η ετυμολογία και οι αρετές και κακίες της γλώσσας όπως τις έχουν περιγράψει/καταγράψει οι παλαιοί.

  204. ΣΠ said

    Έχουμε το 100%.
    https://ekloges.ypes.gr/current/e/home/parties/
    Ώρα για την απονομή της σπαμακόπιτας.

  205. sarant said

    204 Έχουμε το 100% αλλά, σε αντίθεση με προηγούμενες εκλογές, δεν μπορώ να βρω τις ψήφους σε μεμονωμένα εκλογικά τμήματα ή έστω δημοτικές ενότητες.

  206. π2 said

    Με την ενσωμάτωση στο 100%, το ΜέΡΑ δεν βγάζει ευρωβουλευτίνα για 392 ψήφους, αν μετράω καλά.

  207. Μαρία said

    205
    Στις εκλογ. περιφέρειες επιλέγεις δήμο.

  208. Μαρία said

    205
    Ο δήμος σου https://ekloges.ypes.gr/current/e/home/municipalities/9201/

  209. π2 said

    Στο ειλατήριο (sic) που έλεγε και ξανάλεγε με ύφος χιλίων καρδιναλίων ο Βελόπουλος αναφερθήκατε;

  210. Μαρία said

    209
    Να υποθέσω ειλητάριο;
    Τον Βελ. τον άκουσα κατα λάθος προεκλογικά τις μικρές ώρες και, αν δεν είχα εικόνα, θα στοιχημάτιζα οτι μιλάει ο Μιχαλολιάκος.

  211. 206: Σωστός.

    Πάμε και στη σπαμακόπιτα: (1.873.080+1.343.816) / 5.656.154 = 56,87%

    Νικητής ο/η anasazi που μάντεψε 56,80% (με 7 συνδυασμούς)

  212. π2 said

    210: Σωστά υποθέτεις.

  213. sarant said

    208 Σου είπα ότι θέλω δημοτικές ενότητες -το ΠΦάληρο είναι από τους σπάνιους δήμους που δεν έχει. Πχ να βρω πώς ψήφισε η Μυτιλήνη, η πόλη. Όχι ο δήμος Μυτιλήνης που έχει και τα χωριά.

  214. sarant said

    209 Το άκουσα κι εγώ. Ταπεινά… ειλατήρια!

  215. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    199 . «Είμαι σαν τον μαυροσκούφη μέσα στο χαράκωμα και δίνω μάχη.»

    Θα εννοούσε τους Μαυροσκούφηδες του Άρη Βελουχιώτη

    ΥΓ Οι Μαυροσκούφηδες ήταν έφιππος ουλαμός και η σωματοφυλακή του Άρη Βελουχιώτη, αρχικαπετάνιου του ΕΛΑΣ. Συγκροτήθηκαν τον Απρίλιο του 1943 και ξεχώρισαν ως επίλεκτο σώμα του ΕΛΑΣ.

    ΥΓ2 Άλλες εκδοχές

    1. οι οπλίτες Τεθωρακισμένων: «Ψηλά, ψηλά, τα μαύρα τα μπερέ, δεν τα, δεν τα, δεν τα νικούν ποτέ» φωνάζουν με καμάρι οι Μαυροσκούφηδες, με το μαύρο χρώμα του μπερέ τους να παρέχει το όνομα που είναι γνωστοί στη στρατιωτική αργκό οι οπλίτες Τεθωρακισμένων: οι «μαύροι».

    2. Ο μαυροσκούφης είναι ένα από τα στρουθιόμορφα που, στην Ελλάδα, αποκαλούνται με τη γενικότερη ονομασία τσιροβάκοι.

  216. Μαρία said

    213
    Επιλέξτε δημοτική ενότητα π.χ. Πλωμαρίου https://ekloges.ypes.gr/current/d/home/districts/3517/

  217. 214: Νικοκύρη, 27 ενδεικτικές ψήφοι εδώ https://ekloges.ypes.gr/current/d/home/municipalities/9201/ (τσεκάρισε το Υποψήφιοι σύμβουλοι)

  218. 215 Τα τεθωρακισμένα είναι η συνέχεια του ιππικού (βλέπε και ίλες, ίλαρχοι κλπ).

  219. 216 Ναι, αλλά πάλι έχεις κι όλα τα χωριά. Τα 18 τμήματα που δίνει είναι στην (πάλαι ποτέ) επαρχία Πλωμαρίου.

  220. Pedis said

    # 215 – και πάλι, ήταν έφιπποι …

    ντάξει ήθελε να πει κάτι μαχητικό, της μπαρουροκαπνισμένης δράσης και της βγήκε μια μαλακιουλάρα …

  221. 11 από τις 13 περιφέρειες έχουν εφαρμογές που δείχνουν και τμήματα και σταυρούς:

    Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
    http://ekloges.pamth.gov.gr/
    Κεντρικής Μακεδονίας
    http://ekloges.pkm.gov.gr/
    Δυτικής Μακεδονίας
    http://ekloges.pdm.gov.gr/
    Ηπείρου (δεν δουλεύει)
    http://ekloges.php.gov.gr/
    Θεσσαλίας
    https://ekloges.thessaly.gov.gr/
    Στερεάς Ελλάδας
    http://results.sterea-ekloges.gr/
    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
    https://ekloges2019.pde.gov.gr/
    Πελοποννήσου
    http://ekloges.ppel.gov.gr/
    Ιονίων Νήσων
    https://ekloges.pin.gov.gr/
    Ν. Αιγαίου
    http://www.1730.syzefxis.gov.gr/
    Κρήτης
    https://ekloges.crete.gov.gr/

    Οι 2 που λείπουν είναι του νικοκύρη…

  222. sarant said

    221 Καντεμιά, όμως! Αλλά σε ευχαριστώ πολύ!

  223. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το θέμα δεν είναι ότι είπε ειλατήριο…Πολιτικός της τραλαλά εποχής μας είναι, άρα εξ ορισμού μεζεδοπαραγωγός. Το θέμα είναι το ύφος του. Παραφράζοντας τον Τσόρτσιλ μπορούμε να πούμε ότι το ισχυρότερο επιχείρημα κατά της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας είναι μια συζήτηση 10 λεπτών με έναν ψηφοφόρο του Βελόπουλου:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://topothoumeno.blogspot.com/2019/05/blog-post_476.html&ved=2ahUKEwiWk4WK7MPiAhUlMewKHfU7DAUQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw39vnjqoGMK-l-V3bgZ8M9l&cshid=1559239652207

  224. ΣΠ said

    211
    Προέβλεψε και δεκαδικά; Ούτε ο Μπάμπης Αγγουράκης να ήταν.

  225. Μαρία said

    Συνδυασμός κατινιάς και βλακείας.

  226. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    198β με τα διπλά ν χαλιέται 🙂

  227. Alexis said

    #225: Ντάξει μωρέ, άλλο ήθελε να πει κι άλλο είπε. Το «μένω Ελβετία» έχει την έννοια του «μένω κάπου αριστοκρατικά», «είμαι φραγκάτος».
    Επί της ουσίας, οι εκτός Ε.Ε. Έλληνες μετανάστες μπορούσαν να ψηφίσουν κάπου (π.χ. πρεσβεία) στις Ευρωεκλογές ή όχι;

  228. sarant said

    227 Όχι, μόνο οι εντός ΕΕ

  229. Γιάννης Κουβάτσος said

    225: Προφανώς θεωρεί ότι οι Έλληνες μετανάστες στην Ελβετία είναι όλοι τραπεζίτες. 😊

  230. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι λέει η κυρία Ξαφά για όλα αυτά; Φταίνε οι υψηλές απολαβές των εργαζομένων και των συνταξιούχων;
    «Αποτέλεσμα είναι η απώλεια φορολογικών εσόδων 500 δισ. δολαρίων (σύμφωνα με το ΔΝΤ 600 δισ. δολαρίων) ετησίως, ποσόν ικανό για να καλύψει κατά 20 φορές τον υποχρηματοδοτούμενο ετήσιο προϋπολογισμό ανθρωπιστικής βοήθειας του ΟΗΕ.»

    https://www.efsyn.gr/oikonomia/diethnis-oikonomia/197601_10-hores-kinoyn-ta-nimata-tis-pagkosmias-forodiafygis

  231. Ilias said

    222. Μήπως αυτό βοηθάει;
    http://www.mytilene.gr/%ce%b5%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%ad%cf%82-26%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%90%ce%bf%cf%85-2019-%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%83%ce%af%ce%b1/

  232. Pedis said

    # 225 – θελει να πει ότι θα μπορούσε να ψηφίσει σύριζα ή ακόμη καλύτερα τη νδ για να βάλει κι αυτός ένα χεράκι για να έχουν για μια ακόμη φορά οι ιθεγενείς το αγγούρι όλο δικό τους, αφού έτσι θέλουν και τους γουστάρει, και μάλιστα χωρίς κανένα προσωπικό κόστος, για πλάκα ή να ενισχύσει με τις δυνάμεις του την παραδειγματική τιμωρία τους, αλλά δεν το κάνει.

    Κόψτε τα χέρια σας μόνοι σας αφού βγάλετε τα μάτια σας, θελει να πει.

  233. ΓιώργοςΜ said

    Σχετικά με το χαρτί των ψηφοδελτίων, ας βάλω το λίκνο εδώ για να βρίσκεται:
    150.000 δέντρα χρειάστηκαν για το χαρτί που χρησιμοποιήθηκε στις εκλογές

  234. Triant said

    Καλημέρα.

    233: Ξέρει κανείς από αυτούς τους τύπους αριθμητική;
    Συνολικά παραγγέλθηκαν 53.850.000 ψηφοδέλτια. Αυτό το ξέρουμε.
    Να βγαίνουν 6*2 (τουλάχιστον) ψηφοδέλτια στο τετραγωνικό μέτρο; Μας κάνει 4.487.500 τ.μ.
    Ένα πολύ καλύτερης ποιότητας χαρτί είναι 80 γρ/τμ. Τα ψηφοδέλτια είναι πολύ πιό λεπτά, αλλά παρόλα αυτά ας δεχτούμε αυτή την ποιότητα. 4.487.500 τμ * 80 γρ/τμ 359.000.000 γρ. ή 359.000 κιλά ή 359 τόνοι. Για όλη την επικράτεια, έτσι; Πως χρειάστηκε 1000 τόνους η Περιφέρεια της Θασσαλονίκης είναι μυστήριο. Να μην πούμε για τά δέντρα. Για να χρειάστηκαν 150.000 δέντρα θα πρέπει κάθε δέντρο να βγάζει κάτι παραπάνω από 2 κιλά χαρτί. Δεν μου φαίνεται και πολύ λογικό.
    Μαζεύτε τους!

  235. Triant said

    234: Από την άλλη, τα 53.000.000 ψηφοδέλτια μου φαίνονται λίγα 🙂 Και πάλι όμως. Ακόμα και αν πολλάπλασιάσουμε επί 10, να δίνει κάθε δέντρο μόνο 20 κιλά χαρτί μου φαίνεται απίθανο.

  236. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    234 – Απορώ τι μάθαινες στο σχολείο, κακούργα υποχρεωτική εκπαίδευση.☺ Το χαρτί βγήκε από «δενδρίλια» οπότε είναι σωστός ο αριθμός 150.000, άσε που στο τέλος δεν πάει τίποτε χαμένο.☺

  237. Παρασκευή 1 το μεσημέρι, κι ακόμα λείπουν 35 τμήματα στις Περιφερειακές: ΑΜΘ 1, Αττ 6, ΒΑιγ 1, ΔυτΕ 1, ΔυτΜ 1, Ηπ 1, Θεσσ 3, ΙοΝ 2, ΚενΜ 3, Κρ 4, ΝΑιγ 1, Πελ 4, ΣτΕ 7…

  238. ΣΠ said

    233
    Γράφει 53.850.000 φύλλα χαρτιού για ψηφοδέλτια. Δεν ξέρουμε πόσα ψηφοδέλτια βγαίνουν από κάθε φύλλο χαρτιού, αλλά θα πρέπει να είναι διαθέσιμα 41 ψηφοδέλτια (40 συνδυασμοί + λευκό) για κάθε ψηφοφόρο. Τυπικά για 10.074.898 εγγεγραμμένους και τουλάχιστον για τους 5.920.437 που ψήφισαν. Δηλαδή, κατ’ ελάχιστον 5.920.437×41=242.737.917 ψηφοδέλτια, αλλά τυπικά 10.074.898×41=413.070.818 ψηφοδέλτια.

  239. Pedis said

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις των μελών του, τα μη χρησιμοποιημένα ψηφοδέλτια θα προσέγγιζαν σε βάρος τους 5.000 τόνους χαρτιού.

    αληθεύει, τόσο θα ήταν το βάρος σε χαρτι μέχρι τις εκλογές του 9019 μΧ περίπου …

    Ο,τι νάναι …

  240. Πέπε said

    @236:
    > > άσε που στο τέλος δεν πάει τίποτε χαμένο.☺

    Ναι, βέβαια. Προπάντων. 😉

    Ας υποθέσουμε ότι από τα 53 εκατομμύρια ψηφοδέλτια, στο τέλος κατέληξαν και τα 53 εκατομμύρια στην ανακύκλωση. Μετά, πού θα τα ξανασυναντήσουμε;

    Ενώ άπειρα είδη (συσκευασίας κυρίως) από χαρτί, πλαστικό, μέταλλα κλπ. λένε «ανακυκλώσιμο» (δυνατότητα) ή και «ανακυκλωτέο» (προτροπή), την ένδειξη «ανακυκλωμένο» την έχω δει σε ελάχιστα προϊόντα προδήλως εναλλακτικής παραγωγής, όπου αυτό τονίζεται σαν να είναι (που είναι βέβαια!) η σπάνια εξαίρεση.

    Εντωμεταξύ, ειδικά για τα μέταλλα, εφόσον υπάρχει κύκλωμα που κλέβει πινακίδες από την εθνική και δεν ξέρω τι άλλο σιδερένιο, προφανώς κάπου τα πουλάνε, άρα κάποιος τα αγοράζει, άρα όντως γίνεται ανακύκλωση. Με όλα τα υπόλοιπα; Με το χαρτί, εν προκειμένω; Μόνο αρά και πού έχω δει «το βιβλίο αυτό βγήκε *και* σε 500 αριθμημένα αντίτυπα σε ανακυκλωμένο χαρτί», και λιγοστά άλλα παρόμοια.

  241. Γιάννης Ιατρού said

    234: και άλλοι
    Ρε σεις διαβάστε πρώτα (καλά 🙂 ) τι γράφει, «…για τις ευρωεκλογές και τις περιφερειακές εκλογές σε όλη την Ευρώπη χρειάστηκε να κοπούν 150.000 δέντρα..». Κι έχει και άλλα στοιχεία για τους τιμητές 🙂

  242. Pedis said

    » … και τις περιφερειακές εκλογές σε όλη την Ευρώπη»

    έκαναν περιφερειακές εκλογές σε όλη την Ευρώπη;

    «Μόνο στο δήμο Θεσσαλονίκης χρησιμοποιήθηκαν περίπου 500 έως και 1.000 τόνοι χαρτιού …»

    Άσκηση: πόσα πλοία χρειάστηκαν να μεταφέρουν τα ψηφοδέλτια μόνο για τη Θεσ/νίκη;

  243. Pedis said

    Η Μοροπούλου δεν ήταν που ηγείται των επιστημονικών μελετών περί της ζωντανής αγιοσύνης του «Άγιου Τάφου»;

    https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/197804_mpogdanos-mpampis-papadimitrioy-kai-takis-fyssas-sta-psifodeltia-tis

    Θαύμα, θαύμα!!

  244. Παρασκευή 2:35 το μεσημέρι, κι ακόμα λείπουν 4 τμήματα στις Δημοτικές: 1 από τα 71 στη Θήβα, 1 από τα 227 στη Λάρισα, 1 από τα 47 στον Τύρναβο κι 1 από τα 49 στα Φάρσαλα.

  245. ΣΠ said

    Οι αριθμοί, βέβαια, στο 238 αφορούν μόνο τις ευρωεκλογές, όχι και τις αυτοδιοικητικές.

  246. Μαρία said

    243
    https://sarantakos.wordpress.com/2019/05/31/31may1915/#comment-586388

    Για όλα φταίει ο Κοσκωτάς.

  247. 243: Θα εμπιστευόσαστε αυτό τον άνθρωπο να σας αναστηλώσει τάφο; | Liberal.gr

  248. Μαρία said

    Είκοσι τόνους χαρτί από τα ψηφοδέλτια συγκέντρωσαν οι δήμοι Πυλαίας -Χορτιάτη, Θερμαϊκού και Καλαμαριάς
    https://www.dailythess.gr/eikosi-tonoys-charti-apo-ta-psifodeltia-sygkentrosan-oi-dimoi-pylaias-chortiati-thermaikoy-kai-kalamarias/

  249. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα είχε ενδιαφέρον μια δημόσια συζήτηση της Τόνιας Μωροπούλου με τον Μπογδάνο για το Πολυτεχνείο:
    https://www.efsyn.gr/politiki/paraskinia/197816_i-proshorisi-ston-mpogdanismo

  250. ΓιώργοςΜ said

    234 Όντως τα μαθηματικά δε βγάζουν τους τόνους που αναφέρονται. Με τους δικούς μου υπολογισμούς,
    53.850.000 φύλλα χαρτιού
    0.7 τμ/φύλλο (70Χ100)
    0.06 κιλά/τμ (χαρτί 60 γραμμαρίων)
    ισοδυναμούν με
    2.261.700 κιλά χαρτιού ή
    2.261,7 τόνους χαρτιού

    Με 80 κιλά/δέντρο: 28.271 δέντρα

    Όμως, τα ψηφοδέλτια αυτά αφορούν (υποθέτω) μόνο αυτά που είναι διαθέσιμα στα εκλογικά τμήματα. Αυτά που τυπώνονται για λογαριασμό των υποψηφίων για να μοιραστούν σταυρωμένα στους ψηφοφόρους πρέπει να υπολογιστούν χώρια.

    Πάλι δε βγαίνουν τα νούμερα του άρθρου, όπως και να το πιάσει κανείς. Θα επανέλθω με επιπλέον υπολογισμούς για τα trivia των εκλογών.

    Θυμάται κανείς τις διαστάσεις του κάθε ψηφοδελτίου; Ειδικά για τις ευρωεκλογές πρέπει να είναι τουλάχιστον 50 εκ μήκος με 15 εκ πλάτος.

  251. ΓιώργοςΜ said

    Άλλη προσέγγιση, από τα ψηφοδέλτια, θεωρώντας πως ένα φύλλο χαρτί 70Χ100 κόβεται στα 8 (17,5Χ50):
    0.5 ύψος
    0.175 πλάτος
    0.0875 τμ επιφάνεια ψηφοδελτίου
    413070818 ψηφοδέλτια
    36143696.58 τμ συνολική επιφάνεια
    0.06 κιλά/τμ
    2168621.8 κιλά
    2168.6 τόνοι
    80 κιλά/δέντρο
    27.108 δέντρα

    Και με τις δύο προσεγγίσεις, περίπου στους 2.200 τόνους υπολογίζεται το χαρτί των εκλογικών τμημάτων για τις ευρωεκλογές.

  252. Pedis said

    εγώ ήξερα ότι είναι ευθύνη των υποψήφιων συνδυασμών να προσκομίσουν τα ψηφοδέλτια τους (σε αριθμό που αυτοί κρίνουν ότι χρειάζεται ανά εκλογική περιφέρεια). Αυτό ισχύει ακόμη;

  253. P said

    ανεξάρτητος υπολογισμός:

    Χοντρικά, το συνολικό βάρος των ψηφοδελτίων που πήρε στο χέρι του ο ψηφοφόρος των ευρωεκλογών δεν (πρέπει να) ήταν μεγαλύτερο από 30 γρ. (ελέγξτε!)

    (Ν.Β. 2.5 κιλά περίπου ζυγίζει το πακέτο των 500 φύλλων Α4 εξαιρετικής ποιότητας για φωτοτυπίες).

    Επομένως, με την απλόχερη υπόθεση ότι τυπώθηκαν συνολικά τόσα ψηφοδέλτια όσα να μπορεί ψηφίσει υπερδιπλάσιος αριθμός εγγεγραμμένων, ήτοι 20 εκ. νοματαίοι, το συνολικό βάρος χαρτιού προοριζόμενο για τις ευρωεκλογές εκτιμάται το πολύ σε 600 τονους χαρτί.

  254. Μαρία said

    247

  255. ΓιώργοςΜ said

    252 κι αυτά χαρτί είναι.

    253 Κάτι δεν υπολογίζεται σωστά.
    Αν όντως το Α4 έχει τόσο βάρος, σημαίνει πως η κάθε σελίδα είναι 5 γραμμάρια. Όσο χαμηλής ποιότητας κι αν είναι το χαρτί του ψηφοδελτίου, το οποίο έχει ίδια ή μεγαλύτερη επιφάνεια από το Α4, αποκλείεται να είναι το 1/6 του βάρους, δηλ. λιγότερο από γραμμάριο. Ούτε χαρτομάντιλο δεν είναι τόσο ελαφρύ.

  256. Pedis said

    # 255 a) ωρέ χαρτί είναι, δεν αντιλέγω, αλλά επειδή στο άρθρο αναφέρεται ότι «107.700 δεσμίδες x 500 φύλλα» … τόσα ψηφοδέλτια, συνολικά, κι επειδή γνώριζα ότι είναι τα κόμματα που προμηθεύουν τα ψηφοδέλτια στις εκλογικές επιτροπές, παραξενεύτηκα, και για αυτό ρωτάω.

    # 255 β) μπορεί να σφάλλω. Αν κάποιος τα έχει κρατήσει ας κάνει τον κόπο να τα ζυγίσει και να μας πει. Πάντως, η εκτίμησή μου βασίζεται στις τιμές δύο μόνο ποσοτήτων, βάρος του «πακέτου» των ψηφοδελτίων που δόθηκαν σε κάθε ψηφοφόρο επί τον αριθμό των «πακέτων» που παράχθηκαν (και που δεν πρέπει να ξεπερνάνε το διπλάσιο του αριθμού των εγγεγραμμένων).

  257. Μαρία said

    256
    Η ζυγαριά μου δεν τα αντιλαμβάνεται καν ως βάρος 🙂

  258. Pedis said

    αν τους βάλει όλους στη βουλή, ποιος θα μείνει στα κανάλια και στις εφημεριδες να τους γλείφει, τι καλά που τα λένε και τα κανουν; Ποιος θα απομείνει για να ασκήσει το λειτούργημα της αντικειμενικής δημοσιογραφίας;

    Κάποιος εθελοντής να μας δώσει τη λίστα με τους δημοσιογράφους (όχι των στρατευμένων λ.χ από αυγή, ριζοσπάστη κλπ) που αποφάσισαν να θυσιάσουν την αντικειμενικότητά τους που τη φύλαγαν σαν την παρθενιά η κόρη ή σαν κόρη ορφαλμού, τέλος πάντων, για να προσφέρουν στο λαό από το μετερίζι του κομματικά στραττευμένου πολιτικού αγώνα …

  259. Pedis said

    βάλτα στη ζυγαριά που έχεις για τον κρόκο … 🙂

  260. Pedis said

    258 -> 254

  261. ΣΠ said

    254
    Αυτά είναι τα δυνατά χαρτιά; Collective IQ < 50.

  262. Γιάννης Ιατρού said

    το μπλε πακέτο ψηφοδελτίων 42 φύλλα με το λευκό (αν μέτρησα καλά), διαστ. 14Χ35 cm, βάρος 133 gr

  263. Γιάννης Ιατρού said

    3,16 gr/ψηφοδέλτιο, 490 cm² => 0,049 m², επομένως 64,49 gr/m² μαζί με το μελάνι, άρα χρησιμοποιήθηκε χαρτί των 60 gr/m²

  264. Pedis said

    Ωχ, έπεσα έξω κατά παράγοντα 4!

    Οπότε, αν είναι έτσι, από τις ευρωεκλογές και μόνο μαζεύουμε 2.5 Κ-τονάκια και βάλε. Επομένως, αν συμπεριλάβουμε και τα ψηφοδέλτια από τις περιφερειακές θα φτάσουμε άνετα τα 10 Κ-τονάκια. Δηλ. διπλάσιο βάρος από κείνο που αναφέρεται στο άρθρου! Να ζητήσω συγγνώμη τοτε από τους συντάκτες του άρθρου που στην αρχή μου φάνηκε υπερβολική, αλλά να διευκρινίζαμε καλύτερα και πως φτάσανε στην εκτίμησή αυτή …

  265. Pedis said

    Πάντως, και 5 ή 10 Κ-τονάκια να είναι για όλη την ελλάδα, αποκλείεται στη Θεσσαλονίκη να πέφτουν από 0.5 ως 1.0 Κ-τονος που λέει το άρθρο …

  266. ΣΠ said

    262
    Επομένως, (10.074.898 εγγεγραμμένοι)×(0,133 Kg)=1.339.961,4 Kg. 1350 τόνοι μόνο για τις ευρωεκλογές. Για τις αυτοδιοικητικές τα πακέτα ήταν μικρότερα λόγω λιγότερων συνδυασμών..

  267. Pedis said

    # 263 – εκείνο των Α4 για φωτοτυπικό έιναι των 80 gr/m^2. Πολύ καλό χαρτί χρησιμοποίησαν …

  268. P said

    # 266 – πάντως, η εκτίμηση των 5 Κ-τόνων, άντε να είναι κατά 50% λάθος ή πάνω ή κάτω. Πίστευα, πριν φτάσω να κάνω το τεστάκι, ότι είχαν πέσει έξω κατά παράγοντα 10 προς τα κάτω.

  269. 250: Αυτός τα μέτρησε

  270. Γιάννης Ιατρού said

    266: αν βγάλεις και το μελάνι κλπ. από το βάρος, κάπου 1250 τόνοι για ευρωεκλογές, νέττο. Γιατί στο χαρτί (κόψιμο κιλπ.) θα έχουμε και φύρα, δεν ξέρω σε τι διατάσεις ρολό (ή φύλλο) χρησιμοποιήθηκε. Το πλάτος των 14 cm κάτι θα μας λέει…
    Κόστος απ΄ότι βλέπω 0,10€/ψηφοδέλτιο + ΦΠΑ

  271. Γιάννης Ιατρού said

    259: κι εγώ τα μέτρησα προηγουμένως και τα ζύγισα, αλλά είναι κάπως διαφορετικά απ΄αυτά του φίλου. Υπάρχουν διαφορές ανά κράτος, λογικό κιόλας, δεν έχουν όλοι τους ίδιους αριθμούς σε κόμματα και υποψήφιους.

  272. Γιάννης Ιατρού said

    271: Α, είδα την εικόνα του τώρα, στα ίδια περίπου είμαστε 🙂

  273. Triant said

    Πιο πολύ έξω απ’ όλους έπεσα εγώ (που το ξεκίνησα κι όλας) και έγινα μάλλον ρεζίλι, αλλά δεν πειράζει γιατί δόθηκε η αφορμή για μια διαδικασία ελέγχου που μου αρέσει πολύ.

  274. Μαρία said

  275. ΓιώργοςΜ said

    263 Είναι η εύλογη επιλογή. Περισσότερο από 60γρ είναι αναίτια σπατάλη, λιγότερο θα σκιζόταν από το στυλό. Για όσους έχουν λίγη εμπειρία, φαίνεται και από την αφή.
    Για σύγκριση, τα παλιά τιμολόγια είχαν χαρτί 60-80 γρ για το πρωτότυπο και 60 ή το λιγότερο 40 γρ για το αντίγραφο ή το στέλεχος, το οποίο δεν υφίσταται σημαντική μηχανική καταπόνηση.
    Τα βιβλία καλής ποιότητας χρησιμοποιούσαν χαρτί 100-120 γραμμαρίων. Ειδικά την προ όφσετ εποχή ήταν απαραίτητο, λεπτότερο χαρτί ήταν σχεδόν διαφανές και φθειρόταν πολύ εύκολα.

  276. nestanaios said

    163 δ.
    Αυτό το «βη» και το «μπεεε» πολύ με προβλημάτισαν και έκανα το πείραμά μου. Κάθισα κάτω από μία άγρια απιδιά και φώναξα στα ζώα μου, «βη βη» και δεν έγινε τίποτα. Στη συνέχεια φωνάζω «μπεεε μπεεε» και πάλι δεν έγινε τίποτα. Προβληματίστηκα και σκέφτηκα και ξαναφωνάζω «βεεε βεεε» και με το δεύτερο «βεεε» χίλια διακόσια πενήντα ένα κεφάλια στράφηκαν και με κοίταζαν. Ξαναφωνάζω «βεεε βεεε» και τότε έγινε το θαύμα. Ξεκίνησαν όλα να έρχονται προς την άγρια απιδιά. Ξανασκέφτηκα και φώναξα «βααα βααα» και τότε σταμάτησαν να έρχονται.
    Πιστεύω ότι το «η» πρέπει να προφέρεται ως «ε» μακρόν, για να έχουμε «ε» ψιλόν και «ε» μακρόν. Επίσης πιστεύω ότι έχω βοηθήσει τους γλωσσολόγους για να προχωρήσουν στη γλωσσική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και ζώου.

  277. Γιάννης Ιατρού said

  278. Pedis said

    # 273 – μπορεί να μην ξέρει ούτε ο συγγραφέας του (ψιλοκακογραμμένου) κειμένου (που έχει ήδη διαδοθεί εις πλάτος και εις μήκος του ελληνόφωνου ιντερνετικού ορίζοντα) πώς κατάφερε να έχει στη διάθεσή του τη σωστή απάντηση έστω και με αποκλιση 50% …

    … είναι και τα επιμέρους στοιχεία που βρωμάνε, οπότε σου βάζει την ιδέα να το απορρίψεις ολόκληρο από την αρχή.

    Πάμε τώρα να εκτιμήσουμε τον αριθμό των δεντρων (που άλλωστε καλλιεργούνται γι αυτό το σκοπό) που χρειάστηκαν;

    Φοβάμαι ότι δεν θα βγάλουμε εύκολα άκρη σε αυτή την περίπτωση επειδή πρέπει να στηριχθούμε σε δεδομένα που δίνει ο ένας κι ο άλλος αντιγράφοντας από δω κι απο κει, εκτός κι αν βρει κάποιος μία ή δύο αξιόπιστες ανεξάρτητες πηγές …

    # 275 – η γνώμη μου είναι ότι πρόκειται για παλιόχαρτο, ούτε για πρόχειρο δεν κάνει καλά-καλά … και κοστίζει 0.10 Ε το κομμάτι (-> # 270); E, τους αθεόφοβους!

  279. Γιάννης Κουβάτσος said

    274:Μετά και το ξέπλυμα από τους αρβύλες, η άποψή του είναι βαρύνουσα. Μα ούτε ένας να μη λείπει από τη συστράτευση!
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.imerodromos.gr/xeplyma-arvylas-me-aroma-choyntas/&ved=2ahUKEwjmm5SNs8biAhVRyqQKHU4vDRYQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw0EprPHBqPqeHJhKV_ixsBm&cshid=1559327406312

  280. Μαρία said

    278β
    Κάνεις λάθος. Ωραιότατο χαρτί και για σημειώσεις και για να γράφουμε πόντους σε χαρτοπαίγνια.
    Υποψιάζομαι οτι δεν τα έπιασες ποτέ στα χέρια σου 🙂

  281. sarant said

    277 🙂

  282. 237, 244: Πάμε για επαναληπτικές χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η καταμέτρηση της πρώτης Κυριακής…

  283. Pedis said

    # 280 – καλά παω πάσο …

    εγώ τα μαζεύω από την σακούλα του παραβάν και βγαίνω έξω με τον πάκο γιατί τα λιγουρεύομαι, αλλά πάνε χαμένα μετά …

    Τέλος πάντων, αλλά 0.10 Ε το κομμάτι για τέτοιο πράμα και νάταν φτιαγμένο με μήτρα και τυπογραφικά στοιχεία όπως πριν από τριάντα χρόνια, άντε να το καταλάβω, αλλά τυπωμένο από υπολογιστή πάει πολύ, δεν νομίζεις;

  284. Μαρία said

  285. ΓιώργοςΜ said

    270-283 Δείτε καλύτερα. 0.10 είναι για 2.000 κομμάτια. Για 100.000 είναι 0.01€.
    Το κόστος προκύπτει από ένα σημαντικό πάγιο κόστος (δακτυλογράφηση, στήσιμο, τσίγκος), το οποίο μοιράζεται στα πολλά κομμάτια, κι ένα μικρό λειτουργικό κόστος (ρεύμα, μελάνι,εργατοώρες, αλλά κυρίως χαρτί) σταθερό ανά τεμάχιο.

    Οι διαστάσεις προκύπτουν από τυπογραφικά φύλλα, συνήθως 70Χ100. Το 14Χ35 βγάζει 14 κομμάτια στο φύλλο.

  286. Γιάννης Ιατρού said

    284: Ζούμε στιγμές απείρου κάλους ….

  287. Μαρία said

  288. Pedis said

    # 285 – Όντως (~ 0.02 E/τεμ. για 100 χιλ κομμάτια.) Τους αδίκησα …

  289. Pedis said

  290. Pedis said

    δηλαδή τι κακό κάνανε τα δημοσιοκαφράκια που δεν είναι σούπερ πάρτες όταν ολόκληροι λόρδοι παίζουν στα φανερά για τις πάρτες τις δικές τους …

    One in five members of the House of Lords are working as consultants or advisers to private businesses at the same time as serving in parliament, the Guardian can reveal.

    An analysis of the Register of Lords’ Interests shows 169 peers reported working as advisers earlier this year, with more than a dozen registering that they were also paid by foreign governments on top of the expenses they are entitled to as peers.

    https://www.theguardian.com/politics/2019/may/31/revealed-one-in-five-peers-advise-private-business-while-serving-in-parliament

  291. Pedis said

    Peers are permitted to work as advisers for private interests, as long as they are properly declared.

    The findings include:

    A leading Labour peer, Lord Levy, has apologised after admitting failing to register three private interests connecting him to a billionaire Russian businessman.

    Fifteen peers are working for or advising foreign governments, including a former coalition government cabinet minister and a former chief of defence staff.

    Thirty-eight peers indicated they provide public affairs or strategic advice, an area of particular sensitivity because such work can easily stray into lobbying.

    Eighty-three peers have declared an interest in finance or banking, with HSBC, Santander and Royal Bank of Scotland among those to have provided paid roles as directors or paid advisers to peers.

    Twenty-seven have declared an interest in energy firms, with the same number reporting an interest in companies working in the defence or security sectors.

  292. Alexis said

    -Τι συμπέρασμα βγάλατε από τις πρόσφατες εκλογές;
    -Κούλη, Πατούλη κι επιστολές Χριστούλη!

  293. Γιάννης Ιατρού said

    285: Α μπράβο

  294. ΓιώργοςΜ said

    293 Συμπλήρωση των εγκυκλοπαιδικών πληροφοριών.
    Από τότε που είχα επαφή με τα τυπογραφικά τεκταινόμενα έχουν μπει οι διαστάσεις Α και Β, με
    Α0: 841 x 1189
    Β0: 1000 x 1414
    Τα παλιά τυπογραφικά φύλλα ήταν 70Χ100 εκ ή 58Χ86 εκ, κοντά στο Β1 και Α1 αντίστοιχα, αλλά όχι ακριβώς.
    Τα σημερινά ψηφοδέλτια για το δήμο, 14Χ56 εκ, προκύπτουν είτε ως το 1/3 του Α2, ξακρισμένα λίγο στη μεγάλη διάσταση, ή το πιθανότερο από 58Χ86, 6 στο φύλλο, με λίγο (απαραίτητο) ξάκρισμα. Για τις περιφερειακές είχε ακριβώς τη μισή διάσταση σε ύψος.
    Αύριο θα ζυγίσω το ψηφοδέλτιο σε εργαστηριακό ζυγό (αν είναι να το τερματίσουμε, να το τερματίσουμε! 🙂 ), αλλά από την αφή φαίνεται 60άρι, ενώ το λευκό (που δεν έχει καταπόνηση από το τύπωμα ή το σταυρό) είναι μάλλον 40άρι και φυσικά σε μικρότερη διάσταση (14Χ20).

  295. 193: φυσικά, γιατί το εύρος του διαστήματος ήταν (χονδρικά) ανάλογο του ποσοστού

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: