Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια της πιο μεγάλης μέρας

Posted by sarant στο 22 Ιουνίου, 2019


Ημερολογιακά το εννοώ, αφού χτες ή σήμερα έχουμε (ή είχαμε) το θερινό ηλιοστάσιο και τη μεγαλύτερη μέρα, εννοώ στο ημισφαίριό μας και στο γεωγραφικό μας πλάτος -βαριέμαι να κοιτάξω ποιαν ακριβώς μέρα και ώρα. Άλλες χρονιές έχω τιτλοφορήσει «μεζεδάκια του ηλιοστασίου» ή και «ηλιοστασιακά» (διότι αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ, πώς θα φτάσουμε τα πέντε εκατομμύρια λέξεις; ) αλλά τώρα είπα να καταφύγω στην περίφραση.

* Tη βδομάδα που μας πέρασε είχαμε και τον θάνατο του Ιταλού σκηνοθέτη Φράνκο Τζεφιρέλι, που όλοι έχουμε δει έργα του είτε τη Μεγαλοβδομάδα είτε άλλοτε. Στη νεκρολογία του στη Λάιφο διάβασα ότι:

Ο κατά κόσμον Τζιανφράνκο Κόρσι, εκτός από σκηνοθέτης είχε διατελέσει και πρώην γερουσιαστής με το κόμμα Forza Italia από το 1994 εώς το 2001. Ως αξιωματούχος της ιταλικής κυβέρνησης από το 1977, ο Τζεφιρέλι έλαβε την διάκριση του ιππότη από την βρετανική κυβέρνηση το 2004…..

Δυο παρατηρήσεις εδώ: Αρκεί να πούμε απλώς «ο Τζεφιρέλι είχε διατελέσει γερουσιαστής». Το «πρώην» δεν χρειάζεται, με το «είχε διατελέσει» (ή και «διετέλεσε») λέμε καθαρά ότι η θητεία του είχε τελειώσει πριν από τον θάνατό του.

Κι έπειτα, ο «αξιωματούχος» είναι αυτός που έχει κάποιο αξίωμα. Ο Τζεφιρέλι είχε τιμηθεί με παράσημο του τάγματος της τιμής από το ιταλικό κράτος, επομένως δεν ήταν αξιωματούχος.

* Ανάμεσα στα εφτά νομοσχέδια που ετοιμάζει η ΝΔ αν και όταν έρθει στην κυβέρνηση, είναι και ένα που αφορά τα πανεπιστήμια, που πλέον «δεν θα είναι άνδρα κουκουλοφόρων και διακινητών ναρκωτικών».

Άνδρα θέλω, τώρα τα θέλω! Άντρο βέβαια, η λέξη είναι αρχαία κι ο Δίας σε άντρα μεγάλωσε όταν τον έκρυβαν για να μην τον καταβροχθίσει ο μπαμπάς του, αλλά σε μας αυτό το «ντ» φαίνεται πολύ μπασκλάς, κι έτσι μαζί με τον νάπτη έχουμε και τα άνδρα…

* Μια και είπαμε για τις εκλογές, σήμερα δεν συζητάμε πολιτικά αλλά θα κάνω μια εξαίρεση και θα δηλώσω πως θα ψηφίσω το κόμμα του Ντέκλαν Κοστέλλο.

Ποιος είναι αυτός;

Γκουγκλίστε «Declan Costello» και θα (τον) δείτε.

Ήταν λοιπόν Ιρλανδός δικαστικός και πολιτικός που ανάμεσα στ’ άλλα διετέλεσε μέλος και στη συνέχεια πρόεδρος (και όχι πρώην μέλος και πρώην πρόεδρος) του ιρλανδικού Ανώτατου Δικαστηρίου. Πέθανε το 2011.

Θα μου πείτε, η φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο φαίνεται πολύ γνωστή, είναι φτυστός ο Αλέξης Τσίπρας. Βασικά, είναι ο Αλέξης Τσίπρας.

Πώς έγινε το μπέρδεμα; Όταν αναζητούμε στο γκουγκλ κάποιο πρόσωπο που υπάρχει στη Βικιπαίδεια, το γκουγκλ παρουσιάζει μια σύντομη βιογραφία του σε πλαίσιο μαζί με φωτογραφία του. Αυτό δεν το έχει φτιάξει άνθρωπος, δημιουργείται (υποθέτω) δυναμικά και αυτόματα.

Στο λήμμα της Βικιπαίδειας δεν υπάρχει φωτογραφία του Ιρλανδού δικαστικού, οπότε η φωτογραφία (του Τσίπρα) προέκυψε από αυτόματη αναζήτηση.

Υπάρχει όμως και άλλος Ντέκλαν Κοστέλλο, επίσης Ιρλανδός φυσικά, ο οικονομολόγος και ανώτερος υπάλληλος της Κομισιόν, που ήταν μέλος της τρόικας (και στη συνέχεια των θεσμών). Κάποια στιγμή τον Μάρτιο του 2015 ο Αλέξης Τσίπρας έκανε οργισμένες δηλώσεις κατά του Ντέκλαν Κοστέλλο (του οικονομολόγου, ο άλλος άλλωστε είχε ήδη αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο) οι οποίες δημοσιεύτηκαν σε ιρλανδική εφημερίδα, μαζί με μια φωτογραφία του Τσίπρα.

Οπότε, αν σήμερα κάποιος θελήσει να μάθει περισσότερες πληροφορίες για τον οικονομολόγο που ήταν μέλος της τρόικας, θα πάρει από το γκουγκλ το βιογραφικό του μακαρίτη συνονόματού του και τη φωτογραφία του Αλέξη Τσίπρα!

Εγώ πάντως θα τον ψηφίσω!

* Στην Ινδία πιάσανε μια καινοτόμο επιχειρηματία, για κάποιες απάτες που έκανε. Γράφει το ρεπορτάζ λοιπόν:
Επρόκειτο στην ουσία για ένα εναλλασσόμενο σύστημα αποταμίευσης και πίστωσης, όπου τα κεφάλαια των επενδυτών συγκεντρώνονταν για ένα συγκεκριμένο λόγο και αποσκοπούσαν στη μακροπρόθεσμη αποφορά κερδών….

Κακομεταφρασμένο και κακογραμμένο είναι, αλλά ξεχωρίζω την «αποφορά». Μπορεί κάτι να αποφέρει κέρδη, μακροπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα, αλλά το ουσιαστικό του «αποφέρω» δεν είναι η αποφορά. Αποφορά στα ελληνικά σημαίνει «πολύ δυσάρεστη μυρωδιά, έντονη δυσοσμία«.

(Παρομοίως, το ουσιαστικό του «υποφέρω» δεν είναι η «υποφορά». Θυμάμαι παλιό μου συνάδελφο, που σχολιάζει περιστασιακά κι εδώ, να λέει «αχ γιατί δεν υπάρχει η υποφορά» όταν είχε να μεταφράσει το suffering -τα βάσανα, τα δεινά).

Πώς θα το πούμε; Τον προσπορισμό κερδών, την αποκόμιση κερδών.

Μπορούμε επίσης να το πούμε μετατρέποντας τη φράση σε ρηματική (…στο να αποφέρουν μακροπρόθεσμα κέρδη).

Αλλά το πιο απλό, στη συγκεκριμένη πρόταση, είναι να παραλείψουμε απλώς το ουσιαστικό: αποσκοπούσαν σε μακροπρόθεσμα κέρδη.

* Μεταφραστική γκάφα από το πρόγραμμα του Νέτφλιξ. Φίλος το στέλνει, εγώ δεν έχω (ούτε Νέτφλιξ, ούτε χρόνο να βλέπω σειρές).

.

Όλο το κείμενο είναι κακομεταφρασμένο -ξέρω ότι η Νέτφλιξ έχει σε γενικές γραμμές καλούς υποτίτλους αλλά φαίνεται ότι το πρόγραμμά της το μεταφράζουν μηχανάκια.

.

Προσέξτε ότι η ταινία είναι «βασισμένη σε ριάλιτι».

Σε ποιο άραγε; Στον Μπιγκ Μπράδερ ή στο Σαρβάιβορ; Διότι βέβαια άλλο είναι το based in reality, το οποίο, μια φορά κι έναν καιρό, το λέγαμε «βασισμένη σε πραγματικό γεγονός» (ή «σε πραγματικά γεγονότα»).

* Μια και πλησιάζει καλοκαίρι, και ίσως προβληματίζεστε πού να πάτε, θα σας συστήσω τη μαγευτική Ελαφρόνησο.

Νησί από ελαφρόπετρα, στο οποίο θα κάνετε τις διακοπές σας ντυμένοι ελαφρά, και θα απολαμβανετε ένα ελαφρύ δείπνο ακούγοντας επιτυχίες ελαφράς μουσικής.

Στο κυρίως άρθρο υπάρχει η σωστή ονομασία, Ελαφόνησος.

Αν πάντως ήταν εσκεμμένο, δηλαδή λογοπαίγνιο, θα ήταν έξοχο.

* Φίλος διάβασε άρθρο του in.gr με τίτλο:

Πενήντα δελφίνια «επισκέφτηκαν» τουρίστες στο Σχίνο Κορινθίας.

Ο φίλος μου ήξερε ότι τα δελφίνια είναι πανέξυπνα πλάσματα και ότι τους αρέσουν οι επαφές με ανθρώπους, αλλά ότι θα κάνουν και επισκέψεις δεν το περίμενε. Κι επειδή ξέρει ότι συχνά οι τίτλοι των άρθρων πάσχουν από το σύνδρομο «Μωρό δάγκωσε σκυλάκι», προς στιγμή σκέφτηκε ότι κάποιοι τουρίστες επισκέφτηκαν πενήντα δελφίνια. Όχι όμως, ο τίτλος έλεγε αυτό που ήθελε να πει, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση το μωρό είχε δαγκώσει τον σκύλο!

Οπως αναφέρει η τοπική ιστοσελίδα supertvkorinthos.gr, πρόκειται για τα ρινοδέλφινα, τα οποία όπως θα δείτε και στο βίντεο κράτησαν παρέα σε ταξιδιώτες, τους οποίους εξέπληξαν ευχάριστα.

Βέβαια, εγώ θα έλεγα «έκαναν παρέα» ή «κράτησαν συντροφιά», αλλά φαίνεται ότι στην Κόρινθο λένε και «κράτησαν παρέα».

* Δεν ξέρω αν είναι αυθεντικό, αλλά έτσι λέει αυτός που μου το έστειλε.

Ο πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης ξεκίνησε την προεκλογική του εκστρατεία με χορηγούμενες δημοσιεύσεις στο Φέισμπουκ. Αυτές στέλνονται σε επιλεγμένους παραλήπτες, πχ όσους ψηφίζουν στην ίδια περιφέρεια, οπότε εγώ δεν μπορώ να τη δω για να τσεκάρω.

Φαίνεται πάντως ότι ο κ. Στυλιανίδης είχε γράψει τους ακαδημαϊκούς του τίτλους στα αγγλικά. Το Φέισμπουκ, επειδή ξέρει ότι ο αναγνώστης έχει κύρια γλώσσα διαφορετική, τα ελληνικά, προτείνει αυτόματη μετάφραση του αγγλικού κειμένου.

Και το μεταφραστήρι του Φέισμπουκ αποδίδει το Attorney at law ως «δικηγόρος στο νόμο», ως εδώ μικρό το κακό, αλλά και το Ass.Prof. το αποδίδει «Κώλος. Καθηγητής», αν τουλάχιστον είναι αληθινό το εύρημα και δεν είναι τρολιά.

(Πάντως το Google Translate, που το δοκίμασα, αν βάλεις Ass.Professor σου δίνει «Γάιδαρος. Καθηγητής». Ξέρω μερικούς που τους ταιριάζει ο χαρακτηρισμός).

* Σύμφωνα με άρθρο του  Κ. Μποτόπουλου στα Νέα,

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ισοπέδωσε το κράτος δικαίου, έφερε πίσω τη Δημοκρατία στη χώρα».

Έφερε πίσω τη Δημοκρατία στη χώρα; Ποιος μεγαλύτερος έπαινος υπάρχει; -αλλά, παρά τα μνημόνια, δεν έχει δίκιο ο Κ. Μποτόπουλος να υπονοεί ότι το 2014 δεν υπήρχε δημοκρατία και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ την επανέφερε. Η Δημοκρατία επανήλθε στη χώρα το 1974.

Εντάξει, καταλάβατε ότι ο συντάκτης του άρθρου δεν ήθελε να πει αυτό, κι ας το επαναλαμβάνει και στην κατακλείδα:

Με αυτή την κυβερνητική λειτουργία και αυτά τα πραγματικά περιστατικά, δεν έχει, πιστεύω, νόημα να αναρωτηθούμε εάν ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε την Ελλάδα Ουγγαρία, δηλαδή την έθεσε ανοικτά εκτός ευρωπαϊκού Κράτους Δικαίου. Ακόμα και αν τυπικά δεν έφτασε σε αυτό το σημείο, έκανε κάτι πιο ασυγχώρητο: έφερε πίσω τη Δημοκρατία σε μια χώρα στην οποία κάθε δημοκρατική κατάκτηση είναι κοπιώδης όσο και πολύτιμη.

Θέλει να πει ο συντάκτης ότι, κατά τη γνώμη του, επί ΣΥΡΙΖΑ η δημοκρατία υποχώρησε, οπισθοδρόμησε -με ευθύνη της κυβέρνησης. Αυτό, στα ελληνικά, το λέμε «πήγε πίσω τη δημοκρατία». Αν πούμε «έφερε πίσω» σημαίνει «την αποκατέστησε», και, όπως είπα, είναι μεγάλος έπαινος.

Ο Κ. Μποτόπουλος κάποτε ήξερε να γράφει, αλλά βλέπετε ο αντισυριζαϊσμός ουκ έρχεται μόνος.

* Φίλος στέλνει την εξής οθονιά από δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ.

Το σουπεράκι:

Νεκρός διαδηλωτής
Πήγε να κρεμάσει πανό και έπεσε στο κενό

Σχολιάζει ο φίλος «Τελικά δεν τα κατάφερε ο νεκρός».

Βέβαια, αφού η είδηση είναι σε δυο αράδες, η δεύτερη λειτουργεί επεξηγηματικά στην πρώτη. Μια τελεία δεν θα έβλαφτε.

* Και ενώ ασχολούμαστε με τις εκλογές ή με τα σύννεφα πολέμου που μαζεύονται στη διεθνή σκηνή, μας ξεφεύγουν τα πραγματικά σπουδαία νέα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ,

Η οριστική ρήξη μεταξύ της Kate Middleton και του William με την Meghan Markle και τον Harry είναι πραγματικότητα

Ο φίλος που το στέλνει παρατηρεί: Δηλαδή, είναι ρήξη μεταξύ Kate Middleton και William με την Meghan Markle και τον Harry για παρέα;

Επειδή είναι τίτλος και επειδή το ύφος του άρθρου δεν σηκώνει «αφενός» και «αφετέρου», θα μπορούσαν απλώς να παραλείψουν το «μεταξύ», που περισσεύει και μπερδεύει.

* Άριστος Πάσχος Μανδραβέλης. Σε χτεσινό άρθρο του, γράφει:

Προκαλεί, δε, εντύπωση που ένα κόμμα, το οποίο έκανε καριέρα καταγγέλλοντας την «κοινωνία του θεάματος» κι άλλα τέτοια Τσομσκιανά, ρίχνει το βάρος του για ένα τηλεοπτικό σόου….

Όμως η «Κοινωνία του θεάματος» δεν είναι του Τσόμσκι αλλά του Ντεμπόρ.

Πάντως, αν τύχει και αλλάξει η κυβέρνηση και αρχίσουν και πάλι να πέφτουν στις πανελλήνιες εξετάσεις κείμενα του Πάσχου, ενώ τώρα βάζουν τον εαμοβούλγαρο Νορμπέρτο Μπόμπιο, αυτό το «ρίχνει το βάρος του για» ας το διορθώσουν.

* Μια και είπα για εξετάσεις, θα κλείσω με κάτι που δημοσίευσα στο Φέισμπουκ μέσα στη βδομάδα και που συζητήθηκε αρκετά. Ίσως θέλετε να το σχολιάσετε.

Στη Γαλλία άρχισαν τη Δευτέρα οι εξετάσεις του Bac (ακαδημαϊκό απολυτήριο ας πούμε), όπως συνήθως με το μάθημα της φιλοσοφίας, κάτι αντίστοιχο με την παλιά δικιά μας Έκθεση. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν ένα θέμα, το οποίο το διαλέγουν ανάμεσα σε τρία προτεινόμενα. Στα δύο από αυτά καλούνται να γράψουν ένα δοκίμιο, σαν την παλιά δικιά μας έκθεση, ενώ στο τρίτο θέμα δίνεται ένα απόσπασμα από φιλοσοφικό έργο (Καρτέσιος, Καντ, Λάιμπνιτς, Μπέρξον κτλ), ας πούμε δεκαπέντε αράδες, και ζητείται από τα παιδιά να το εξηγήσουν. Οι υποψήφιοι διαλέγουν ένα θέμα από τα τρία και έχουν στη διάθεσή τους 4 ώρες.

Ανάμεσα στα θέματα που έπεσαν φέτος:

Κατεύθυνση S (θετικές επιστήμες, θαρρώ)

1. Η πολλαπλότητα των πολιτισμών [ακριβέστερα: cultures] αποτελεί μήπως εμπόδιο στην ενότητα του ανθρώπινου γένους;

2. Το να αναγνωρίζεις τα καθήκοντά σου σημαίνει τάχα να αποποιείσαι την ελευθερία σου;

Κατεύθυνση L (φιλολογικά, θαρρώ)

1. Είναι άραγε δυνατό να ξεφύγεις από τον χρόνο;
2. Τι νόημα έχει να εξηγείται ένα έργο τέχνης;

Τεχνολογική κατεύθυνση

1. Έχουν αξία μόνο όσα μπορούν να ανταλλαγούν;
2. Οι νόμοι μπορούν άραγε να φτιάξουν την ευτυχία μας;

Μπορείτε να βρείτε όλα τα θέματα εδώ, όχι μόνο στη φιλοσοφία αλλά σε όλα τα μαθήματα.

* Κλείνω λοιπόν, συνιστώντας σας σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή, ώρες 14.00-16.00 να ακούσετε από το Κόκκινο 105.5 σε επανάληψη τις δύο απο τις τέσσερις εκπομπές με τη μεγάλη συζήτηση που είχαν με τον Τάκη Μπενά, που πέθανε προχτές, ο Αντώνης Φράγκος και ο Αλέξης Βάκης το 2012. Αναμνήσεις του παλαίμαχου αγωνιστή από τα χρόνια του εμφυλίου ως τη μεταπολίτευση του 1974.

* Ή μαλλον δεν κλείνω -και παρόλο που η τρολοδημοσίευση που θα παραθέσω έρχεται σε κάποια αντίθεση με την ανακοίνωση για την εκπομπή με τον Τάκη Μπενά, τη βρήκα τόσο καλοφτιαγμένη που θα ήταν κρίμα να την παραλείψω.

Δεν χρειάζεται να σχολιάσω, είναι αριστούργημα τρολοπέιπερ.

179 Σχόλια to “Μεζεδάκια της πιο μεγάλης μέρας”

  1. Χαχαχά, ωραία τα παπάκια στο τέλος!
    Και χωρίς πλάκα, τι ωραία τα θέματα του Bac.

  2. Α, γιατί Μπέρξον και όχι Μπερξόν;

  3. Τελειώνω: βλέπω ότι και οι Γάλλοι παραπονιούνται για δύσκολα θέματα https://www.bfmtv.com/societe/l-epreuve-de-francais-du-bac-2019-etait-elle-trop-difficile-1716473.html
    Και αυτό που δεν ξέρουμε, δεν ξέρω δηλαδή εγώ, είναι τα συγκριτικά ποσοστά επιτυχίας από τα προάστια π.χ.

  4. Θύρσος Αμέθυστος said

    Και όπως έλεγα σε μια ψηλή Σκανδιναβή σε γνωστό νησί του Ιονίου πελάγους:

    Nice to meet you my female horse,
    I have a little duck, do you have weather for a coffee?

  5. Νέο Kid said

    «Επρόκειτο στην ουσία για ένα εναλλασσόμενο σύστημα αποταμίευσης και πίστωσης, όπου τα κεφάλαια των επενδυτών συγκεντρώνονταν για ένα συγκεκριμένο λόγο και αποσκοπούσαν στη μακροπρόθεσμη αποφορά κερδών….»

    Γουάου! Τι ωραίος φισφιριλάτος τρόπος να πεις με τόσες πολλές και ωραίες λέξεις το : Πυραμίδα! …

  6. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Καλά λες

    3 Υπάρχουν αυτά τα στοιχεία. Πάντως το γενικό ποσοστό επιτυχίας είναι πάνω από 80%

  7. Costas X said

    «[…] αποσκοπούσαν στη μακροπρόθεσμη αποφορά κερδών….»

    Σε κάποιες περιπώσεις όντως τα κέρδη αναδίδουν αποφορά,
    αλλά και από το συμφέρον προέρχεται η συμφορά 🙂

  8. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Να τα προσέχουμε τα πανό παιδιά. Κάποιος που ξέρω κινδύνεψε:
    Τελικά μετά από κάποια λεπτά ο Γιώργος Παπανδρέου με το πανό του εμφανίζεται μακριά από την ακτή.

  9. LandS said

    Πως το έλεγαν εκείνο το παλιό σύνθημα;
    Καλύτερα παπάκι παρά με Μητσοτάκη;

    Αυτό το Municipality of Pigeon δεν το είχα ξαναδεί αλλα΄θα μπορούσα να το φανταστώ.

    Scholastic access η μετάβαση στο σχολείο; Το φαντάζεστε;

  10. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  11. atheofobos said

    Η απάντηση του Τσίπρα στην επιστολή Κοστέλο ανήκει στην ηρωική εποχή που κτυπούσε ακόμα, μαζί με τον Βαρουφάκη, τα νταούλια, πριν την διεθνώς καθιερωμένη πλέον colotoumba.
    Η επιστολή Κοστέλο ζητά από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τις 100 δόσεις και την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
    http://www.topontiki.gr/article/121822/i-epistoli-kostelo-poy-mplokarei-nomoshedio-gia-tin-anthropistiki-krisi-kai-tis-100

  12. ΚΩΣΤΑΣ said

    –> αλλά και το Ass.Prof. το αποδίδει «Κώλος. Καθηγητής»,

    Ωχ! και τον έχω σε υπόληψη τον Ευριπίδη κι ας λένε μερικοί ότι παίζει άταχτο παιχνίδι!

    Κάποτε, ευρισκόμενος στην Κομοτηνή, πέρασα τυχαία κάτω από το γραφείο του, είδα φως και μπήκα. Θέλω να δω τον υπουργό, λέω στους υπαλλήλους του γραφείου του. Τί τον θέλετε; με ρωτάνε. Τίποτα, τους λέω, να του πω μια καλημέρα και να τον συγχαρώ για τις προσπάθειες που καταβάλλει. Και ξαφνικά βλέπω ότι όλοι αρχίζουν να χτυπιούνται. Τί πάθατε ρε παιδιά; τους ρωτάω. Τί κρίμα μου απαντάνε. Ο υπουργός λείπει σε ταξίδι κι εσύ είσαι ο μόνος που μπήκες εδώ μέσα για να του πεις μια καλή κουβέντα. Όλοι όσοι έρχονται εδώ, μόνο ρουσφέτια ζητάνε…

    Του εύχομαι να εκλεγεί, να έχουμε και κανέναν χριστιανό βουλευτή στη Ροδόπη!

  13. «…δελφίνια «επισκέφτηκαν» τουρίστες….»
    το βασικό είναι να συνοδεύεται το κείμενο με τη σωστή εικόνα.
    Έτσι αποφεύγοναι παρεξηγήσεις… 🙂

    καλημέρα

  14. μήτσκος said

    Η διατριβή εξετάζει τρόπον τινά την σχέση παπακιών και παπαριών.

  15. sarant said

    12 Το είχε θεωρητικοποιήσει κιόλας το ρουσφέτι με τους εκ Ροδόπης καταγομένους.

    13 🙂

    Θα λείψω μερικές ώρες!

  16. derwanderer said

    Οι βαθμοί των παρασήμων, ειδικά των λατινογενών χωρών (ή, πληρέστερα, των χωρών με λατινογενή γλώσσα ΚΑΙ των χωρών που ακολουθούν το γαλλικό σύστημα διαβάθμισης παρασήμων) προκαλούν συχνά σύγχυση. Συχνά διαβάζουμε για «αξιωματικούς», «ανώτερους αξιωματούχους» ή «διοικητές» π.χ. Στην πραγματικότητα οι επίσημες αποδόσεις στα ελληνικά (ακολουθούμε κι εμείς το γαλλικό σύστημα) είναι οι εξής: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CF%84%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82#%CE%9F%CE%B9_%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%AF_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD
    Για αντιπαραβολή βάζω τους βαθμούς της γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής : https://en.wikipedia.org/wiki/Legion_of_Honour#Classes_and_insignia
    Και αυτούς του ιταλικού Τάγματος της Αξίας που μας ενδοαφέρει εδώ:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_Merit_of_the_Italian_Republic#Grades
    Στην πραγματικότητα, δηλαδή, ο Φ.Τζ. ήταν «Χρυσός Ιππότης του Τάγματος της Αξίας». Απλά «Ιππότης» ενδεχομένως να αρκούσε.
    Επίσης, οι Ιταλοί, άλλοτε τιμητικά, άλλοτε σκωπτικά, χρησιμοποιούν τον τίτλο/βαθμό των τιμηθέντων αντί προσφώνησης κύριε ή κυρία. Κάποτε ήταν «μαστ» (must), πού λέμε και στην τρισχιλιετή – σήμερα πια ολοένα και λιγότερο : Ο «καβαλιέρε» Μπερλουσκόνι είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα και χρησιμοποιείται ευρύτατα και στην Ελλάδα (γουγλίστε το).

  17. Kουτρούφι said

    Χθες πέθανε ο Δ. Χριστόφιας στην Κύπρο. Στα συλλυπητήριά του ο Ν. Αναστασιάδης ξεκινάει ως εξής:
    «Είναι με θλίψη που πληροφορήθηκα κλπ κλπ»
    Αυτό το «είναι με θλίψη» παραπέμπει στο εγγλέζικο «it is with sadness». Λίγο που το γκουγκλίζω βλέπω ότι το συνηθά ο Πρόεδρος Αναστασιάδης. Φαντάζομαι ότι σε χαρούμενο γεγονός θα έλεγε «είναι με χαρά που πληροφορήθηκα» κλπ κλπ.

  18. π2 said

    Ωραία τα εφτά νομοσχέδια της ΝΔ. Επανέρχεται βλέπω και η καραμέλα της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά. Ως προς ένα υποσύνολο του ζητήματος, τη σχέση έρευνας και αγοράς, έχω βαρεθεί να ακούω (από την εποχή Ανδριανόπουλου στα πρώιμα νάιντιζ) για σύνδεση της έρευνας με την αγορά από πολιτικούς που δεν έχουν ιδέα ούτε από έρευνα ούτε από αγορά (ή έστω δεν καταλαβαίνουν τη σχέση έρευνας και αγοράς στην Ελλάδα).

  19. emma said

    Στο δελτίο ειδήσεων του star, Καρανικόλας: O Τσίπρας σύγκλισε το ΚΥΣΕΑ, και διορθώνει: συνέκλισε το ΚΥΣΕΑ…
    έλεος…

  20. f kar said

    Τεχνικά πάντως το «διετέλεσε πρώην γερουσιαστής» δεν είναι εντελώς λάθος. (Όλο στην μπούκα αυτή τη λάιφο!)

  21. ΣΠ said

    Η πιο μεγάλη μέρα, με την σημασία του χρονικού διαστήματος από την ανατολή μέχρι την δύση του ήλιου, ήταν χθες 21/6. Το θερινό ηλιοστάσιο ήταν στις 18:54, ώρα Ελλάδας. Η πιο μεγάλη μέρα, με την σημασία του χρονικού διαστήματος από μεσάνυχτα σε μεσάνυχτα, είναι στις 27/10 επειδή έχει 25 ώρες, λόγω αλλαγής της ώρας.

  22. ΣΠ said

    Από όλα τα προβλήματα που έχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση το πανεπιστημιακό άσυλο είναι η προτεραιότητα για την ΝΔ;

  23. Πάντως, κάτω απ’ το κουτάκι του σύντομου λήμματος στα γουγλοευρήματα έχει λίκνο feedback για να μπορούμε να αναφέρουμε τέτοια σφάλματα. Μηχανή και άνθρωπος πάντα πηγαίνανε μαζί,

    3: Νομίζω το πρώτο φίλτρο είναι πόσοι φτάνουν να δίνουν για μπακ… Στρεβλή θα είναι η εικόνα από αυτό που ζητάς.

    Και στα δικά μας, με την ενσυναίσθηση κλαίνε μπόλικοι υποψήφιοι. Κι άλλα παιδάκια με τις Ουρσουλίνες της Λόρης

    12: Ναι, ρε παιδί μου, όλα είναι θέμα παιδείας, τελείως άχρηστοι αυτοί οι Ροδοπίτες· ως σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου έπρεπε να φτάσει, για να αναγνωριστεί η αξία του και να γίνει ass.prof. Δεν μας τρολάρεις, ε;

  24. ΣΠ said

    Declan Costello

    ο μακαρίτης

    και ο τροϊκανός
    http://2018.delphiforum.gr/sites/default/files/styles/speaker_full_size/public/images/speakers/200x200_costello-declan_crop_0.jpg?itok=BHZvDh1m

  25. Νέο Kid said

    Και το ιστορικό σλόγκαν : Mercedes and Mitsotakis, or Andrew and little duck?

  26. 19: Με γιώτα το είπε, ή με ήτα; 🙂

  27. ΓιώργοςΜ said

    Για το τρολοπέιπερ έχουμε κανένα λίκνο; Τέτοιες δημοσιεύσεις δεν πρέπει να χάνονται! Ειδικά αν είναι ολόκληρο πέιπερ και όχι μόνο η πρώτη σελίδα…

  28. ΣΠ said

    27
    Στην ιστοσελίδα του περιοδικού Wheel, Bag and Truancy (Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα). 🙂

  29. Το περιοδικό του πέιπερ είναι όλα τα λεφτά…

  30. ΓιώργοςΜ said

    28 Δοκίμασα, θέλει συνδρομή… 😛 😛 😛

  31. ΣΠ said

    Η ταινία Black Hawk Down (2001) του Ρίντλεϊ Σκοτ βασίζεται στο βιβλίο με τον ίδιο τίτλο του δημοσιογράφου Μαρκ Μπόουντεν, που πράγματι εξιστορεί πραγματικά γεγονότα.

  32. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    21. Δεν γνωρίζω πότε και ποια είναι η πιο μεγάλη… μέρα, αλλά αυτή είναι η πιο μεγάλη ώρα!

    ΓΙΩΤΑ ΛΥΔΙΑ – Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ — by KronosAgrinio

    Στίχοι: Άκης Πάνου

  33. Το μπλοκάρει η ΕΔΠΠΙ. Θα το ανασύρει ο πολυώνυμος…

  34. ΣΠ said

    Το Ass. Prof. το Google Translate το μεταφράζει Γάιδαρος. Καθ. Το Καθ. θα μπορούσε να σημαίνει και άλλα πράγματα εκτός από καθηγητής.
    Όσον αφορά το Ass. Prof., ο κ. Στυλιανίδης θα έπρεπε να είναι πιο ακριβής, αφού μπορεί να σημαίνει Assistant Professor αλλά και Associate Professor.

  35. ΚΩΣΤΑΣ said

    23γ Ε! καλά τώρα. Άμα είσαι υπουργός και τρέχεις από δω και από ‘κει σε εκδηλώσεις που σε καλούνε, σου γράφουν δυο λόγια, τα πετάς και φεύγεις. Δεν χάλασε ο κόσμος αν κάνεις και κανένα λαθάκι. Χώρια που ουδέν κακό αμιγές καλού. Ευκαιρία για τον Νικοκύρη, να τακιμιάσει με τον Μπουρνάζο! 🙂

    Αλλού είναι ο λόγος για την αντιπάθεια στον Ευριπίδη. Ο πατέρας του ή ο θείος του έσωσε την Φλώρινα και την κράτησε ελεύθερη από την επίθεση των κ/σ, 😛 ουπς του Δημοκρατικού Στρατού την εποχή του εμφυλίου!

  36. 35: Πάσο, κατάλαβα. Να σε χαίρονται οι υπόλοιποι εδώ μέσα.

  37. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους. Πολύ ωραία ήταν τα μεζεδάκια, πράγματι!
    Να θυμίσω ότι με την «αποφορά» γίνεται κι ένα συνηθισμένο ρηματικό μπέρδεμα, με το «αναδύεται» και ( το σωστό) «αναδίδεται».

  38. ΣΠ said

    Η οριστική ρήξη μεταξύ της Kate Middleton και του William με την Meghan Markle και τον Harry είναι πραγματικότητα

    Το «μεταξύ» δεν περισσεύει απλώς, είναι λάθος. Είναι διαφορετική η σύνταξη με το «μεταξύ» και χωρίς αυτό:
    Ρήξη του Α με τον Β.
    Ρήξη μεταξύ του Α και του Β.
    Η παραπάνω πρόταση συνδυάζει τα δύο και, βέβαια, είναι λάθος:
    Ρήξη μεταξύ του Α με τον Β.

  39. Αφωτιστος Φιλέλλην said

    Listen to the official audio for «All Along The Watchtower» by The Jimi Hendrix Experience

    There must be some kind of way outta here
    Said the joker to the thief
    There’s too much confusion
    I can’t get no relief…………

  40. ΚΩΣΤΑΣ said

    36 Καλά, Στάζυμπε, ούτε ένα αστείο, ένα πείραγμα δεν σηκώνεις; Συγνώμη αν έγινα αιτία να στεναχωρηθείς, δεν ήταν αυτή πρόθεσή μου. Κατά τα άλλα δικαίωμά σου να έχεις όποια γνώμη θέλεις για μένα.

  41. 34: Assistant είναι τώρα. Στην αρχή, 2 χρόνια ήταν Επισκέπτης και το έκοβε επίτηδες σε Επ.Καθηγητής. Καλή στέγη το Ευρωπαϊκό της Κύπρου, Άντε τώρα με τον Κυριάκο, να φτιάξουμε κι εδώ, να μην ξενιτεύεται ο κάθε Ρουσόπουλος.

  42. Pedis said

    Διαβάζω γκάλλοπ, ο Άδωνις, λέει, στην καρδιά του 90% των ψοφοφόρων της νδ!

    Από καιρό έχω την ακόλουθη υποψία:

    μάλλον δεν είναι ο Άδωνις όπως κάνει να φαίνεται …

    αλλά το κάνει διότι είναι και φαίνονται οι ψηφοφόροι της νδ.

  43. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Όταν έχουν διδακτορικό και είναι καθηγητές ΑΕΙ όπως αυτοί στο 34 και στο 41, αλλά και διάφοροι παλιοί βοηθοί…, αναπολώ την εποχή των σκληρών αλλά δίκαιων καθηγητών μου προ του ν. 12268/82.

  44. Pedis said

    # 41 – θα έπρεπε να συστήνεται ως «Asst» … πουστίτσες …

  45. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013
    Ενρίκο Μπερλινγκουέρ (1922 – 11 Ιουνίου 1984): Η ηθική διάσταση στην κρίση της πολιτικής
    Οι κλασικές επισημάνσεις για την πολιτική κρίση του Ενρίκο Μπερλινγκουέρ, σε μιά ιστορική συνέντευξη που δόθηκε στον Εουτζένιο Σκάλφαρι της εφημερίδας “Ρεπούμπλικα” (28 Ιουλίου 1981). Aλήθεια, δεν μοιάζει σαν να δόθηκε χθές ;

    Μεταφρασμένη στα Ελληνικά από τον Στάθη Λουκά, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Αυγή” (02/04/2010) και αναδημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα Ecoleft. Μόλις συμπληρώθηκαν 29 χρόνια από τον πρόωρο θάνατο του ηγέτη του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος, ενός από τους μεγαλύτερους πολιτικούς της Ευρώπης στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Η επέτειος είναι μια ευκαιρία να γίνουν και πάλι αντικείμενο προβληματισμού, λησμονημένες ιδέες που περιέχονται σʼ εκείνη τη συνέντευξη.
    Γ. Ρ.

    Η καπηλεία του κράτους από τα κόμματα
    «…Τα σημερινά κόμματα είναι πάνω απʼ όλα μηχανές εξουσίας και πελατειακών σχέσεων: Τα χαρακτηρίζει ελλιπής και αλλοιωμένη γνώση της ζωής και των προβλημάτων της κοινωνίας και του κόσμου, διαθέτουν λιγοστές ιδέες, λειψά ή ασαφή ιδανικά και προγράμματα και στερούνται παντελώς αισθημάτων και κοινωνικο-πολιτικού πάθους. Διαχειρίζονται συμφέροντα, ποικίλα, αντιφατικά, αμφίβολα κάποτε, πάντως χωρίς την παραμικρή σχέση με τις απαιτήσεις και τις αναδυόμενες ανάγκες των ανθρώπων, ή, πάλι, τις διαστρεβλώνουν χωρίς να επιδιώκεται το κοινό καλό. Η ίδια η οργανωτική δομή τους προσαρμόστηκε σʼ αυτό το μοντέλο, και δεν είναι πια οργανωτές του λαού, σχηματισμοί που προωθούν την πολιτικο-κοινωνική ωριμότητα και πρωτοβουλία: είναι μάλλον ομοσπονδίες ρευμάτων, που αποπνέουν καμαρίλα, καθένα με αρχηγό, υπαρχηγό κ.λπ…”

    http://aftercrisisblog.blogspot.com/2013/06/1922-11-1984.html

    ΥΓ Οι ανωτέρω διαπιστώσεις του εμπνευσμένου ηγέτη Μπερλίνγκουερ επιβεβαίωσαν τις εμπειριες/ αντιλήψεις μου (ως Μηχανικός) για τις ʽμικροληστροσυμμοριες” μηχανικων με αρχηγούς, υπαρχηγούς, κ.λ.π. που -ήδη προ της εξέγερσης του 1821- υπήρχαν στα επαμφοτεριζοντα ληστρικά μορφώματα χριστιανών ελληνικής ή αλβανικής καταγωγής * και – επομένως – λειτουργουσαν από την μεταπολιτευση έως σήμερα, από την δεξιά έως την άκρα αριστερά, διαπλεκόμενες με τα αντιστοιχία πολιτικά κόμματα.

    * που απ’ όσα γνωρίζω κατάγομαι κατά το 1/4

  46. 44: Σιγά τις πουστίτσες.

    Άλλος ένας αυτοδημιούργητος. Μετά τη ΜΑΚΙ στο σχολείο, τη ΔΑΠ στο Δημοκρίτειο (κάλλιο πρώτος στο χωριό σου), ήρθε το διδακτορικό στο Αμβούργο, και φτάνει τόσο. Έβερτ, ΟΝΝΕΔ, Φλογαΐτης, «επιστημονικά» κομματικά ινστιτούτα, Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, όλα με σοβαρές κρίσεις κι αξιολογήσεις, νάσου έτοιμο το βαρύ βιογραφικό. Να κι ο Φλογ. στην Κύπρο, έτοιμη η εκλογή κι εκεί. Εννοείται double blind review παντού -αρκεί να δεις φορείς, επιτροπές κι εκδότες…

    Ε, ναι, δικαιούται ένας υπουργός Παιδείας να λέει μπούρδες και να γεμίζει το υπουργείο Τζιροπούλες και σχολάρχες, κι ένας υπουργός Μεταφορών να βάζει ωριαία άδεια δρομολόγια τρένου Κομοτηνή-Αλεξ/πολη και να γεμίζει συντοπίτες του την εταιρεία των τραμ. Κι εμείς να κάνουμε αστειάκια…

  47. Προκαταρκτική επεξήγηση, άσχετη με το κυρίως θέμα: Επινόησα καινούργια λέξη, συγγγραφέας = συν + συγγραφέας, με απλολογία.

    Συγγγραφέας λοιπόν του πέιπερ, είναι και κάποιος E. Musk! 🙂

  48. ΓιώργοςΜ said

    Όχι»κάποιος», «Ο» Elon Musk (Tesla Industries λέει). Όλοι οι συγγραφείς είναι ταιριαστοί: Ο Γιαπωνέζος Takaki ή ο δικός μας Fanartzis δε σου λέει κάτι;

  49. Γιατί, οι συγγραφείς των πέιπερς στο κείμενο; Douzos et al.!

  50. ΣΠ said

    49
    Γέλασα με την αναφορά στον Ασκητή στην τελευταία γραμμή.

  51. Πέπε said

    49
    Με τον Ντούζο δεν το πιάνω. Ο Μπαντιλήκης όμως!!

  52. ΣΠ said

    51
    Ο Στηβ Ντούζος έπαιζε στην ταινία «Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα». Εγώ δεν καταλαβαίνω το ΕΜΠ1 Foundation.

  53. Νέο Kid said

    52. Μήπως είναι Εμπ-ένα =έμπαινα . Εμπαινε γιούτσο κι έτσι, ξερω γω… ? 🙂

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τον Στυλιανίδη τον θυμάμαι ως υπουργό Παιδείας, όταν προσπάθησε να επιβάλει στους εκπαιδευτικούς ένα καθηκοντολόγιο με αποφορά δεκαετίας του ’50. Πήγε άκλαφτο, αφού εξόργισε ακόμα και τη ΔΑΚΕ.

  55. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    ΕΜΠ1 Foundation.

    Ιδρυμα «Εχασες Μ@λ@κα Πληρωνε 1

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ε, ναι, δικαιούται ένας υπουργός Παιδείας να λέει μπούρδες»
    Σαν κι αυτές; ☺
    «Ακόμα και σήμερα στην ηλεκτρονική εποχή η ελληνική γλώσσα αποτελεί το βασικό εργαλείο. Ο πρόεδρος της εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών Apple Τζον Σκάλι έφτιαξε το Hellenic Quest, ένα πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής που άρχισε να διανέμει το CNN (…). Το ενδιαφέρον αυτό προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων της πληροφορικής και των υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως «νοηματική» γλώσσα μόνον την Ελληνική. Ολες τις άλλες γλώσσες τις χαρακτήρισαν «σημειολογικές»

  57. Pedis said

    # 46 – ε, τότε πολύ σωστά αποδόθηκε στα ελληνικά ο τίτλος Ass Prof !

  58. Pedis said

    https://thepressproject.gr/posi-dimosiografi-chorane-sti-vouli/

    Είκοσι οχτώ δημοσιογράφοι υποψήφιοι στις βουλευτικές εκλογές με την ΝΔ, δεκαπέντε με τον ΣΥΡΙΖΑ και σχεδόν πενήντα ακόμη με τα υπόλοιπα κόμματα. Αν προσθέσεις και τις εκλεκτικές συγγένειες με γαμπρούς και νύφες, τις κουμπαριές και τα παρακούμπαρα από γάμους και βαφτίσια

    είναι αληθινά τα νούμερα;

    Δηλ. έχουμε Κοινοβουλευτική Δημοσιογραφία;

  59. ΓιώργοςΜ said

    53 Το «έμπαινα» το έχουμε συζητήσει κι εδώ, ελλειπτικός νεολογισμός.
    https://www.slang.gr/lemma/25519-empaina

  60. Γς said

    Το τρολοπέιπερ και θυμήθηκα ένα χωρατό μου:

    Ζητούσαν, τάχα μου, εθελοντές για τρεις ομάδες [male Mediterraneans, female Scandinavians και male Africans] για συγκριτική μελέτη του πηδήματος.

    -Δάσκαλε ενδιαφέρομαι!

    -Θα αντέξεις μωρέ;

    -Ου! Εχω ξαναπάει με Σουηδέζες.

    -Και με Σενεγαλέζους;

  61. Μαρία said

    3
    Υπήρξαν και πανηλίθιοι που δεν κατάλαβαν οτι το όνομα Andrée είναι γυναικείο.
    Το σοβαρό είναι τα λάθη στα θέματα των μαθηματικών https://www.francetvinfo.fr/bac/baccalaureat-plusieurs-erreurs-dans-les-sujets-de-mathematiques-pour-les-series-s-et-es_3500627.html και το σοβαρότερο η μίνι διαρροή θεμάτων πάλι των μαθηματικών https://www.francetvinfo.fr/bac/baccalaureat-le-ministere-de-l-education-porte-plainte-apres-des-suspicions-de-fuites-sur-les-sujets-de-maths-pour-les-series-es-et-l_3501069.html

  62. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλησπέρα. 🙂
    Διαβάστε το διαφημιστικό της υποψήφιας της ΝΔ στα μέρη του Νοικοκύρη:
    (Νότιος τομέας Β’ Αθήνας)

  63. Ο profane τίτλος
    Ass. Prof.
    συντροφεύει τον ακαδημαϊκό καθηγητή
    και μετά την πρώτη προαγωγή, από
    Ass(istant) Prof. σε
    Ass(ociate) Prof.,
    πριν την τελική κατάρρευση σε
    Fool Prof.

  64. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    20 Τεχνικά δεν ειναι λάθος, αλλά είναι τουλάχιστον αδέξιο.

    24 Α μπράβο

    47 Δεν είναι άχρηστος ο όρος, συνήθως βέβαια λέμε κάτι σαν συν-συγγραφέας.

    53 Υπήρχε πρόσφατα ένα διαφημιστικό σλόγκαν με το «έμπαινα», όχι;

    59 Α μπράβο!

    62 Και το όνομα αυτής Χαμαϊδή και της κάνουμε διαφήμιση και την χαμαϊδούμε στη Βουλή

  65. … είχε διατελέσει και πρώην γερουσιαστής με το κόμμα Forza Italia από το 1994 εώς το 2001.
    … Το «πρώην» δεν χρειάζεται, …

    Ή κρατάμε το «πρώην» και βάζουμε τις σωστές ημερομηνίες:

    «…είχε διατελέσει και πρώην γερουσιαστής με το κόμμα Forza Italia από το 1994 εώς το 2001,
    ιδιότητα που διατήρησε μέχρι τον θάνατό του το 2019.»

  66. Πού βρίσκεται το (εξαιρετικό) τρολοπέιπερ για κατέβασμα;

    Έχουν κάνει τόσο προσεγμένη δουλειά, που και το Takaki, Suzuki ταιριάζει με το Takagi-Sugeno, όνομα κατηγορίας μοντέλων στην ασαφή λογική (fuzzy logic στα ελληνικά).

  67. sarant said

    66 Δεν ξέρω αν υπάρχει δεύτερη σελίδα ούτε πού βρίσκεται.

  68. spiral architect 🇰🇵 said

    @64 τέλος: Ασε Νικοκύρη προηγούνται άλλοι.

  69. Spiridione said

  70. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    62. Δεν είναι ο Θ. Ρουσοπουλος, ο Ευριπίδης Στυλιανιδης και η….. Εμη Λιβανιου μόνον.
    […]

    Είχε πάρει δάνειο 400.000 ευρώ για ένα ακίνητο, στη συνέχεια πήρε άλλα 300.000 και έφυγε. Είχε πάρει και 600.000 ευρώ από µια ΜΚΟ και εξαφανίστηκε ο Λιβάνιος! Υπάρχουν δηµοσιεύµατα» είπε στο δικαστήριο ο αδελφός της Εµης Λιβανίου.

    Υπενθυµίζεται ότι στον ορυµαγδό των εξελίξεων γύρω από το σκάνδαλο των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων επρόκειτο να ελεγχθεί και το Ελληνικό Ινστιτούτο Επικοινωνίας Leadership, το οποίο, σύµφωνα µε τον επίσηµο πίνακα της Υ∆ΑΣ, έλαβε από το 2005 έως το 2008, 605.942 ευρώ. Το ινστιτούτο δηµιουργήθηκε το 2000 από τον επιχειρηµατία Αντώνη Λιβάνιο, που είχε διατελέσει και στέλεχος της επικοινωνιακής οµάδας της Ν∆ και αναπληρωτής διευθυντής στο «Ιδρυµα ∆ηµοκρατίας Κωνσταντίνος Καραµανλή».
    […]
    https://www.ethnos.gr/lifestyle/6695_emi-libanioy-apo-ta-kosmika-salonia-sto-ringk-ton-dikastirion-pics

  71. leonicos said

    20

    Τεχνικά πάντως το «διετέλεσε πρώην γερουσιαστής» δεν είναι εντελώς λάθος.

    Έχετε Κάποιο δικιο, αλλά ‘ τεχνικά’ δηλαδή εφόσον δεν πέθανε ενόσο ήταν γερουσιαστής, ‘διατελούσε πρώην γερουσιαστής πριν τον θάνα τό του’

    Αλλά α) ‘πρώην γερουσιαστής’ δεν ειανι μια κατάσταση στην οποία διατελεί κάποιος, διότι δεν έχει καμια΄λειτουργικότητα.

    β) αν είχε πεθάνει ενώ διατελούσε γερουσιαστής, θα έγραφαν ‘πέθανε ο γερουσιαστής …..’

  72. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>φαίνεται ότι στην Κόρινθο λένε και «κράτησαν παρέα».
    Η μέρα έχει βάσανα
    μα η νύχτα ‘ναι ν ωραία,
    γιατ’ έρχεσαι στον ύπνο μου
    και μου κρατάς παρέα.

    41/46
    https://www.efsyn.gr/ellada/ekpaideysi/141293_parathyro-gia-idrysi-idiotikon-panepistimion

    Ο Στυλιανίδης ήταν υπ.Παιδείας όταν πήρε τη σκανδαλώδη (παράνομη) μεταγραφή από Ισπανία (μια που γράφτηκε και μια που μεταγράφτηκε) στη Νομική Θράκης ο ιδιαίτερός του Π.Χαλβατζής. Είχαν ξεσηκωθεί οι (συμ)φοιτητές εκεί πάνω. Μανούλες στα κόλπα.

  73. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    72. » Μανούλες στα κόλπα» σχεδόν όλοι οι συνδικαλιστές και πολιτικοί όλων των παρατάξεων.

  74. leonicos said

    65 Μιχάλης Νικολάου

    «…είχε διατελέσει και πρώην γερουσιαστής με το κόμμα Forza Italia από το 1994 εώς το 2001,
    ιδιότητα που διατήρησε μέχρι τον θάνατό του το 2019.»

    Συγγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω το σχόλιο.

    Αν διατηρούσε την ιδιότητα του γερουσιαστή μέχρι τον θάνατό του, Πέθανε ο γερουσιαστής της Φόρτσα Ιτάλια τάδε Ή πέθανε ο σκηνοθέτης και γερουσιαστής τάδε,

    Αν είχε υπάρξει απλώς γερουσιαστής πριν από τον θάνατό του, Πέθανε ο σκηνοθέτης τάδε, πρώην γερουσιαστής της ΦΙ Ή Πέθανε ο σκηνοθέτης τάδε, που ειχε διατελέσει γερουσιαστής της ΦΙ από… μεχρι….

    Δεν μπορεί κανείς να διατελεί πρώην γερουσιαστής, ούτε πρώην δήμαρχος. Αυτός που ήταν κάποτε δήμαρχοα αλλά τώρα είναι σπίτι του, διετελεσε δήμαρχος αλλάιδιωτεύει. δεν διατελεί πρώην δήμαρχος. Ήταν / υπήρξε δημαρχος Ή ειναι πρώην δήμαρχος

  75. ΚΩΣΤΑΣ said

    «Η Τουρκία σήμερα είναι απομονωμένη, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ», παρατήρησε και προσέθεσε ότι το κεντρικό δίλημμα για εκείνη είναι «αν θα μείνει προσανατολισμένη προς τη Δύση ή θα πάει στην Ανατολή».

    Άντε, να σοβαρευτώ. Χάρηκα πάρα πολύ για την παραπάνω δήλωση του Πρωθυπουργού. Και να ρωτήσω, η επί τόσα χρόνια κριτική εναντίον της συντηρητικής παράταξης για το «ανήκομεν στη Δύση» πάει περίπατο;

    Και οι επικριτές μου, γιατί έκανα έστω ένα «άκομψο» αστείο με τον Ευριπίδη, τί λένε επ’ αυτού; Για να καταλάβω κι εγώ.

    https://www.protothema.gr/politics/article/901896/tsipras-den-tha-epitrepsoume-geotrisi-stin-elliniki-aoz/

  76. leonicos said

    49

    είναι σύμβαση. εφοσον τα άρθρα ειναι δημοσιευμένα σε ξένα περιοδικά, γράφονται έστι στο κείμενο, διότι μετά στη Βιβλιογραφία του τέλους δεν μετεφράζονται, μπαινουν άλλωστε αλαφαβητικά. ονόμα,χρονολογία αν είναι ένας. ονόματα και χρονολογία μέχρι δύο, όνομα και συν (στα ελληνικά) ή et al για από τρεις και πάνω. Σεπεριοδικά που εκδίδονται σε γλώσσες που δεν χρησιμοποιούν λατινκό αλφάβητο π.χ. Refuah Ιατρικη, εβραικά, οι συγγραφείς στη βιβλιογραφία αναφέρονται και με το λατινικό αλφάβητο, ακόμα και αν το άρθρο είναι γραμμένο στην άλλη γλώσσα.

    Αυτά διεθνώς. Τώρα αν σε μερικές χώρες επιβάλλονται άλλοι κανόνες, π.χ. Ρωσία ή Ιράν, αυτό δεν το ξέρω

  77. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεοτερα!

  78. mara said

    26. Αναρωτήθηκα και εγώ 🙂

  79. Αγγελος said

    Λεώνικε (71), κανείς δεν απόρησε που ο Douzοs εμφανίζεται με λατιινικά στοιχεία, και μάλιστα σε ξενόγλωσσο κείμενο. Απλώς κάποιοι (ο Δύτης και ο ΣΠ, όχι εγώ) αναγνώρισαν το όνομα ηθοποιού που έπαιζε στην ταινία «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα».

  80. Πάνος με πεζά said

    Πολύ με τους πρώην τα βάλατε, κι όχι τίποτα, είναι στο κρεβάτι του πόνου κι ο τέως… Για να κάνω όμως και το συνήγορο του διαβόλου, «διετέλεσε πρώην Κοινοτάρχης Πικερμίου», π.χ., ίως να ήταν σωστό, δεδομένου ότι δεν υφίσταται σήμερα Κοινότητα Πικερμίου, ούτε φυσικάθα μπορούσαμε να πούμε «πρώην Πικερμίου». Αντίστοιχα π.χ., «διετέλεσε πρώην Υπουργός Συτνονισμού και Προγραμματισμού», λ.ε.τ., θα στεκόταν, γιατί ακούγεται αντίστοιχο με το να λες «ανέλαβε το πρώην Υπουργείο Συντονισμού και Προγραμματισμού».

  81. Georgios Bartzoudis said

    «ήταν μέλος της τρόικας (και στη συνέχεια των θεσμών)»

    # Και μετά σου λένε ότι ο Τσίπρας δεν κατάργησε την Τρόικα. Κακίες! Ο άνθρωπος υπέγραψε εκατονταετές …θεσμικό μνημόνιο ώστε να μην χρειαστεί να υπογράψουμε κι άλλο για …2-3 γενιές!

  82. sarant said

    80 Δεν νομίζω, διετέλεσε κοινοτάρχης Πικερμίου θα λέγαμε. Αν θέλαμε να τονίσουμε ότι η κοινότητα δεν υπάρχει πια (ή ότι ο Δήμος τάδε δεν υπάρχει πια) λέμε «της πρώην κοινότητας Π.»

  83. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κολομβία: Γυναίκα σώζει μωρό πριν πέσει από τις σκάλες

    https://www.e-radio.gr/post/132353/kolomvia-gynaika-swzi-mwro-prin-pesi-apo-tis-skales-video?utm_source=eradio_player&utm_medium=eradio_player_194&utm_campaign=eradio_ref&utm_term=02

  84. 74,
    Πρώην γερουσιαστής από το 2001, όχι από το 1994!
    Συνέχισε να είναι πρώην μέχρι τελευτής.
    🙂

  85. Γιάννης Κουβάτσος said

    62: Αφού έχει βαφτιστεί στον Ιορδάνη ποταμό, αξίζει την ψήφο μας.
    75: «Ανήκομεν εις την Δύσιν», Κώστα, σημαίνει ότι υιοθετούμε και τις δυτικές αξίες του δυτικού Διαφωτισμού. Αυτά δεν τσιριάζουν με τα «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» της συντηρητικής παράταξης.

  86. 75, 85 Βρε παιδιά, χωρίς καμία διάθεση να υπερασπιστώ κανέναν Τσίπρα εδώ, το «ανήκομεν εις την Δύσιν» του Καραμανλή και η συνακόλουθη αντίρρηση είχε να κάνει με τον Ψυχρό Πόλεμο και μια διάκριση Ανατολής/Δύσης που δεν έχει κανένα νόημα σήμερα, δεν υφίσταται πια. Καμία σχέση με διαφωτισμούς και αξίες.

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    86: Έτσι όπως τα λες είναι, Δύτη. Απλώς βρήκα μια ευκαιρία να πειράξω τον Κώστα σχετικά με τη σχέση της ελληνικής δεξιάς με τις αξίες της Δύσης.

  88. Dimi said

    Χαρις στο Στυλιανιδη γνωρισα τον νοικοκύρη!
    Είχε ένα άρθρο στην αυγή όπου αποδομούσε τα περί νοηματικής,γλωσσας των υπολογιστών κλπ του τότε υπουργού παιδείας .Μετα θυμήθηκα τον ..συνονόματο
    Σαραντακο που είχα δυο βιβλία του στην βιβλιοθήκη και κατάλαβα ότι είναι το ίδιο πρόσωπο ..
    Νασαι καλά νοικοκύρη από αυτά ξεκινώντας έχω τρία χρόνια που παρακολουθώ τα μαθήματα της γλωσσολογίας στο ΑΠΘ και το ταξίδι είναι συναρπαστικό .

  89. sarant said

    88 A, πολύ χαίρομαι, μου ανοίγεις την καρδιά με όσα λες.

    Νομίζω όμως ότι το άρθρο στην Αυγή, Φλεβάρης του 2008, ήταν του Στρατή Μπουρνάζου, που έκανε όμως λόγο για μένα και για το βιβλίο μου Γλώσσα μετ’ εμποδίων.

    Το έχω αναδημοσιεύσει εδώ:
    https://www.sarantakos.com/language/etymologos.html

  90. Πέπε said

    Διετέλεσε πρώην γερουσιαστής σημαίνει, κατά τη γνώμη μου, αυτό που λέει ο Λεώνικος. Εννοείται πως δεν λέγεται, αλλά αν λεγόταν δεν μπορεί να βγάλει άλλο νόημα παρά «διατήρησε την ιδιότητα του πρώην γερουσιαστή». Θα ήταν ακόμη καλύτερο αν αργότερα είχε ξαναεκλεγεί, οπότε από τη λήξη της πρώτης θητείας του μέχρι την έναρξη της δεύτερης διετέλεσε πρώην.

    Όσο για τις πρώην κοινότητες (πρώην κράτη κλπ.), το πρώην και το νυν νοούνται εν αναφορά προς τον χρόνο όπου συμβαίνει αυτό που λέει το ρήμα. Για παράδειγμα, σήμερα μπορεί να γεννηθεί κανείς «στην πρώην ΕΣΣΔ» (στον τόπο εκείνο που δεν είναι ΕΣΣΔ αλλά ήταν κάποτε). Κάποιος όμως που γεννήθηκε όσο η χώρα λεγόταν ΕΣΣΔ, δε γεννήθηκε «στην πρώην ΕΣΣΔ» αλλά «στην [σκέτη] ΕΣΣΔ» ή, για ακόμη μεγαλύτερηα σαφήνεια -αλλά χωρίς να είναι απαραίτητο- «στην τότε ΕΣΣΔ».

    Το ίδιο και για ένα μέρος που διατηρεί το ίδιο όνομα αλλά έχει αλλάξει είδος διοικητικής ενότητας, π.χ. η πρώην κοινότητα Χ και νυν δήμος Χ: όσο ήταν κοινότητα, γεννιούνταν παιδιά στην κοινότητα ή στην τότε κοινότητα. Πλέον γεννιούνται στην πρώην κοινότητα. Κοινοτάρχης σε πρώην κοινότητα δε νοείται.

  91. ΚΩΣΤΑΣ said

    Μόλις επέστρεψα και απαντώ. Γιάννη #85 και Δύτη #86 δεν ήταν για σας το σχόλιο περί του «ανήκομεν εις την Δύσιν». Αναφέρομαι σε αυτούς που αν πω καμιά καλή κουβέντα για τον Στυλιανίδη, με πήρε και με σήκωσε. Δεν είδα όμως καμιά αντίδραση για τους ιδεολογικούς τους ταγούς, που με μια φράση, τούς γκρεμίζουν στάση ζωής, ιδεολογία και πίστη δεκαετιών!

    89 Νικοκύρη, μάλλον το γούρι σου είναι ο Στ. Κι άλλον φίλο κέρδισες εξ αιτίας του. Μην είσαι αγνώμων, να του λες και κανένα ευχαριστώ! 🙂

  92. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μπρε μπρε! Η Μοροπούλου, η υποψήφια με τη ΝΔ, έπαιρνε παράνομα σύνταξη ως άγαμη θυγατέρα!

  93. Σαρδανάπαλος said

    Καλησπέρα κι από μένα,

    Παρακαλώ το σχολιαστή κύρ Δημήτρη Μαρτίνο απο τα Θερμιά, να βγεί από το καβούκι του και να μάς πεί τί ξέρει για τη (βραβευμένη με το βραβείο «Υπατία») συμμαθήτριά του στη Σχολή Χημικών Μηχανικών επί Χούντας, Τώνια Μοροπούλου, για την οποία αύριο ο Βαξεβάνης αποκαλύπτει πως έπαιρνε παράνομα τη σύνταξη του μπαμπά της, ως άγαμη θυγατέρα.

    Επίσης και ο κ. Σαραντάκος να βγεί και να μάς πεί τί ξέρει για την κυρία, καθότι την είχε καθηγήτρια στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ το 1977 – 1983. Είναι αδιανόητο, αγαπητοί κύριοι, να ασχολείσθε με τα ελάσσονα (όλα τα σημερινά μεζεδάκια είναι ανώδυνα πταίσματα) και να θάβετε τα μείζονα θέματα…

    Για παράδειγμα, το σημαντικότερο μεζεδάκι της εβδομάδος είναι η ανήκουστη γκάφα του Γιάνη Βαρουφάκη, που σε σημερινή ανακοίνωση του ΜέΡΑ25 αναφέρει:

    «… Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο η ψήφος στο ΣΥΡΙΖΑ είναι χαμένη, είναι ότι για να ψαλιδιστεί η αυτοδυναμία του κου Μητσοτάκη, πρέπει να μπει το ΜέΡΑ 25 στη Βουλή. Όποτε όποιος δεν θέλει αυτοδυναμία της ΝΔ, πρέπει να ψηφίσει ΜέΡΑ 25.»!!..

    Στοιχειώδη μαθηματικά να ξέρεις, αντιλαμβάνεσαι ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: Καθόλου δεν επηρεάζει την αυτοδυναμία του 1ου κόμματος (40,20% σύμφωνα με τον υπάρχοντα Εκλογικό Νόμο) η είσοδος πολλών κομμάτων στη Βουλή. Η αυτοδυναμία επηρεάζεται ΜΟΝΟ από το συνολικό ποσοστό κομμάτων που μένουν απέξω:

    Για κάθε 1% που μένει απέξω, η αυτοδυναμία πέφτει κατά 0,40%. Δηλαδή, αν το ΜέΡΑ25 πάρει 2,99% και μείνει απέξω, η αυτοδυναμία της Ν.Δ. θα επιτευχθεί με ποσοστό 1,20% λιγότερο!!.. Άρα, όσοι θέλουν εύκολη αυτοδυναμία για τη Ν.Δ., πρέπει να εύχονται να μείνει απέξω το ΜέΡΑ25 αλλά με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό!..

    Και σημειωτέον ότι ο Βαρουφάκης διέπραξε αυτό το κολοσσιαίο μεζεδάκι, ενώ αυτοδιαφημίζεται ως δεινός μαθηματικός (οικονομέτρης)… Και παρόλα αυτά, ο συριζαίος κ. Σαραντάκος δεν πρόκειται να κράξει τον Βαρουφάκη γι’ αυτή την ουρανομήκη γκάφα, παρότι συμφέρει τον Σύριζα το κράξιμο του Βαρουφάκη για ασχετοσύνη…

  94. Pedis said

    πριν από καμιά δεκαπενταριά μέρες διεξήχθηκαν και οι πανκινεζικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια:

    gaokao

    και κει κλαίνε μανούλες, όλη η οικογένεια συμπάσχει και συμπαραστέκεται στο παιδί, ώστε να καταφέρει να κάνει το πρώτο δοκιμαστικό αλματάκι στο εφαλτήριο της κοινωνικής-επαγγελματικής ανόδου.

    Αν εμπιστευτώ την αγγλική μετάφραση παλαιότερων θεμάτων, ιδού μερικά (υπαρχει διαφοροποίηση των θεματων ανά περιοχή, αλλά με παρόμοια φιλοσοφία):

    —-

    «Sand and pearl»

    A young man was depressed as his career stagnated. He met an old man by the seashore. The old man grabbed a handful of sands and threw them on the seashore, then asked him, “Can you find them?” The young men said no. Then the old man threw a pearl on seashore, and asked him the same question again. The young man said yes. Then he had an epiphany: one should be something different before he got recognition.

    — 2013 Liaoning Gaokao

    ———-

    “The subtle philosophy of the round and square”

    The containers for milk are always square boxes; containers for mineral water are always round bottles; round wine bottle are usually placed in square boxes. Write a composition on the subtle philosophy of the round and square.

    — 2013 Hubei Gaokao

    ———-

    Glamour

    Please write an essay on the following:

    Who do you think is the most glamorous person? A biotechnologist who led his company in international research, an ordinary welder who gained international fame through his work, or a photographer complimented widely for a series of photos?

    — National Gaokao, year unknown

    ———-

    The Little Boy on the Bus

    After getting on a bus, a little boy asked the bus driver to wait for his mother. A minute passed and the mother didn’t show up. Passengers complained loudly and the boy was brought to tears. When the mother finally caught up with the bus, everybody went silent — she is disabled. Write an essay in 800 words or more based on the given information.

    — Chongqing Gaokao, year unknown

    ———-

    Paths

    Please write an essay based on three sentences given:

    a) Originally there was no path in this world, but after many who have walked upon it, a path came into being.

    b) Even if you choose a wrong way to go, it’s a meaningful one anyway.

    c) There’s no path in the world that you can’t walk upon; there are only people who dare not step on it.

    — Fujian Gaokao, year unknown

    https://www.thatsmags.com/china/post/19325/30-absolutely-insane-questions-from-china-s-gaokao-exam

  95. Pedis said

    Κι αν δεν είναι παραποιημένα αυτά που διαβάζω, στο τέλος της χρονιάς μετά το gaokao οι μαθητές κάνουν χαρτοπόλεμο με τα βιβλία τους που τα κάνουν κομματάκια.

  96. cronopiusa said

    Καταγγελία εργαζομένου στο τηλεφωνικό κέντρο του καναλιού «Epsilon»

    Η επιστολή περιγράφει αναλυτικά τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα της «Δίκαιης ανάπτυξης», στην Ελλάδα όπου επιτέλους «Ήρθε η ώρα των πολλών».

    Καταστάσεις που βιώνουν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες «ευέλικτοι» εργαζόμενοι και συνθήκες που θυμίζουν κυριολεκτικά «γαλέρα».

    Τα γεγονότα που αναφέρονται σε αυτήν είναι αληθινά και οι εργαζόμενοι κάνουν έκκληση για βοήθεια!

    Καλή σας μέρα!

  97. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @92. Αγαπητή Έφη, εν αναμονή μιάς εγκυρότερης επί του θέματος πληροφόρησης που θα περιλαμβάνει και την απάντηση της Μοροπούλου (..με τα Ντοκουμέντα παθαίνω ό,τι ακριβώς πάθαινα με την Αυριανή, πριν από χρόνια: ίλιγγο, ακατάσχετους εμέτους και διάρροιες), θα πρότεινα να κάνουμε μιά σχετική συζήτηση. Τί είναι αυτό που κάνει την κληρονόμο του ονόματος ενός ανεπανάληπτου συνθέτη και μιά εύπορη πανεπιστημιακό με έδοξο πολιτικό βίο, να πέφτουν τόσο χαμηλά; Είναι μόνο η αδηφάγος ανθρώπινη φύση; Είναι η ξεφτιλισμένη κοινωνία που φτιάξαμε και η οποία διαχέει με τα όργανά της -δεκαετίες τώρα- την εντύπωση της ατιμωρησίας; Είναι κάτι άλλο; Μήπως οι προβλεπόμενες ποινές θα έπρεπε να είναι αφόρητα βαριές; [Εννοείται, βέβαια, ότι από τις δύο συγκεκριμένες κυρίες, η Μοροπούλου -εφ’ όσον αληθεύουν αυτά- είναι απείρως πιό αδικαιολόγητη από την πενομένη Λοϊζου..]

  98. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα!

    92 Έφη, με καλύπτει απόλυτα το παραπάνω σχόλιο #97 του φίλου Γιώργου Κατσέα και το προσυπογράφω.

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    97: Ναι, είναι υπεύθυνη η ατιμωρησία, είναι υπεύθυνος ο ωχαδερφισμός της ελληνικής κοινωνίας, πάνω απ’ όλα όμως είναι υπεύθυνη η έλλειψη προσωπικού ήθους και υπευθυνότητας. Και άλλοι Έλληνες μπορούν να παρανομήσουν ατιμώρητοι, εκμεταλλευόμενοι τη χαλαρότητα που επικρατεί διαχρονικά στη χώρα μας, αλλά δεν το κάνουν, επειδή έχουν ήθος και αξιοπρέπεια. Ας εστιάσουμε την προσοχή μας και σ’ αυτές τις παραμέτρους. Ατομική ευθύνη, ήθος και αξιοπρέπεια.

  100. sarant said

    Καλημέρα

    97 Προφανώς πρέπει να περιμένουμε διευκρινίσεις και την απάντηση της ίδιας της Μοροπούλου. Πάντως υπάρχει το εξής: όταν διατυπώθηκε η καταγγελία (που αποδείχτηκε στη συνέχεια βάσιμη) κατά της κόρης του Λοϊζου, είχε γίνει πρώτη είδηση μέσα σε χρόνο ντετέ. Όχι όμως η καταγγελία κατά της Μ.

  101. Γιάννης Κουβάτσος said

    100: Καλά, αυτό έχει να κάνει με τη μεροληπτική στάση της πλειονότητας των ΜΜΕ υπέρ της ΝΔ και εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Καμία έκπληξη.

  102. π2 said

    93: Κοτσάνα του Βαρουφάκη, πράγματι, αλλά στην πραγματικότητα και η καραμέλα ότι μετράει μόνο το ποσοστό των κομμάτων εκτός βουλής μου φαίνεται λάθος, αν όχι εκ του (πολιτικά) πονηρού. Το πιο σημαντικό κριτήριο για την επίτευξη αυτοδυναμίας είναι το ποσοστό του πρώτου κόμματος, σε συνάρτηση, πράγματι, με το ποσοστό των κομμάτων που μένουν εκτός βουλής. Παρότι σκράπας στα μαθηματικά, αυτό επί της πολιτικής ουσίας νομίζω ότι σημαίνει ότι, αν κάποιος δεν ψηφίζει ΝΔ και δεν θέλει την αυτοδυναμία της, καλό θα είναι να ψηφίσει. Οποιονδήποτε, εντός ή εκτός βουλής.

  103. sarant said

    102 Ε, ναι

  104. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @99, 100. Έτσι είναι. Ασυζητητί!

  105. cronopiusa said

    Το ΜέΡΑ25 (και DiEM25) μέσα από το καταστατικό και το πρόγραμμά του
    Ελένη Πορτάλιου

  106. cronopiusa said

  107. cronopiusa said

    Τώνια Μοροπούλου: Τι απαντά για την είσπραξη της σύνταξης του πατέρα της

  108. π2 said

    107: Στην απάντηση της Μοροπούλου, μ’ άρεσε το αίφνης (έπαιρνα τη σύνταξη του μπαμπά από το 1977 και αίφνης το 2010 άλλαξε ο νόμος). Τελείως ξαφνικά και αναπάντεχα, άλλαξε ο νόμος 23 χρόνια μετά. Έπεσε από τα σύννεφα η κακομοίρα. Πού να το περιμένει τι θα τη βρει η καθηγήτρια πανεπιστημίου.

    Λίγο πιο κάτω παρατηρούμε το γνωστό πρόβλημα με τα λάμδα του καταβάλλω: «Άρα ακόμα και αν δεν αμφισβητούσα το ύψος του οφειλομένου ποσού και το κατέβαλλα, θα το κατέβαλλα σε ανύπαρκτο νπδδ. Με την προσφυγή μου επιδιώκω την διόρθωση της βεβαίωσης προκειμένου να καταβάλλω το οφειλόμενο ποσό στο νπδδ που είναι ο πραγματικός δικαιούχος δηλαδή ο Ε.Φ.Κ.Α.» Πέτυχε με κόπο τα δύο πρώτα ο συντάκτης, εκεί που δεν είναι απολύτως προφανής ο εξακολουθητικός χρόνος, παρασύρθηκε όμως στο τρίτο, που θέλει ένα λάμδα, εκτός αν θέλει να δώσει έμφαση στον χρόνο που θα της πάρει για να αποπληρώσει το χρέος…

    Επί της ουσίας έχει φυσικά δίκιο ότι δεν έκανε κάτι παράνομο. Αλλά δεν είναι αυτή η ουσία φαντάζομαι.

  109. Pedis said

    Δεν φαίνεται να έχει κάνει κάτι παράνομο αν όντως η υπηρεσία δεν την είχε ειδοποιήσει για τη μεταβολή … Αν όμως είχε ειδοποιηθεί, τοτε αλλάζει …

    ή το έκανε επίτηδες ή δεν κατάλαβε επειδή της μιλούσε ο τάφος.

    Πάντως, αν, οντως, δεν έχει ευθύνη και είναι θύμα της αδράνειας, της γραφειοκρατικής και της δικής της, δυστυχώς δεν θα τιμηθεί από τους δεξιους ψηφοφόρους …

    αυτοί γουστάρουν τους πολιτικούς που παίρνουν πρωτοβουλίες …

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τόνια Μοροπούλου:
    «…Εισέπραττα δυνάμει συγκεκριμένης νομοθεσίας την σύνταξη του πάτερα μου. Η νομοθεσία αίφνης άλλαξε το 2010. Ωστόσο ουδέποτε μέχρι το 2017 ο ασφαλιστικός μου φορέας δεν με είχε ενημερώσει για αυτό. …»

    Μοροπουλαίνει Κύριος….

    Καλημέρα

  111. Pedis said

  112. 22 Ιουνίου, 2019 στις 10:02, ΚΩΣΤΑΣ said

    –> αλλά και το Ass.Prof. το αποδίδει «Κώλος. Καθηγητής»,

    Ωχ! και τον έχω σε υπόληψη τον Ευριπίδη κι ας λένε μερικοί ότι παίζει άταχτο παιχνίδι!

    Κάποτε, ευρισκόμενος στην Κομοτηνή, πέρασα τυχαία κάτω από το γραφείο του, είδα φως και μπήκα. Θέλω να δω τον υπουργό, λέω στους υπαλλήλους του γραφείου του. Τί τον θέλετε; με ρωτάνε. Τίποτα, τους λέω, να του πω μια καλημέρα και να τον συγχαρώ για τις προσπάθειες που καταβάλλει. Και ξαφνικά βλέπω ότι όλοι αρχίζουν να χτυπιούνται. Τί πάθατε ρε παιδιά; τους ρωτάω. Τί κρίμα μου απαντάνε. Ο υπουργός λείπει σε ταξίδι κι εσύ είσαι ο μόνος που μπήκες εδώ μέσα για να του πεις μια καλή κουβέντα. Όλοι όσοι έρχονται εδώ, μόνο ρουσφέτια ζητάνε…

    Του εύχομαι να εκλεγεί, να έχουμε και κανέναν χριστιανό βουλευτή στη Ροδόπη!

    22 Ιουνίου, 2019 στις 11:24, Stazybο Hοrn said

    […]12: Ναι, ρε παιδί μου, όλα είναι θέμα παιδείας, τελείως άχρηστοι αυτοί οι Ροδοπίτες· ως σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου έπρεπε να φτάσει, για να αναγνωριστεί η αξία του και να γίνει ass.prof. Δεν μας τρολάρεις, ε;

    22 Ιουνίου, 2019 στις 12:06, ΚΩΣΤΑΣ said

    23γ Ε! καλά τώρα. Άμα είσαι υπουργός και τρέχεις από δω και από ‘κει σε εκδηλώσεις που σε καλούνε, σου γράφουν δυο λόγια, τα πετάς και φεύγεις. Δεν χάλασε ο κόσμος αν κάνεις και κανένα λαθάκι. Χώρια που ουδέν κακό αμιγές καλού. Ευκαιρία για τον Νικοκύρη, να τακιμιάσει με τον Μπουρνάζο! 🙂

    Αλλού είναι ο λόγος για την αντιπάθεια στον Ευριπίδη. Ο πατέρας του ή ο θείος του έσωσε την Φλώρινα και την κράτησε ελεύθερη από την επίθεση των κ/σ, 😛 ουπς του Δημοκρατικού Στρατού την εποχή του εμφυλίου!

    22 Ιουνίου, 2019 στις 12:10, Stazybο Hοrn said

    35: Πάσο, κατάλαβα. Να σε χαίρονται οι υπόλοιποι εδώ μέσα.

    Εκεί τελείωσαν τα αστειάκια για μένα.

  113. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    109 Pedis
    Όχι βέβαια! Αυτή είναι η μόνιμη δικηγορίστικη δικαιολογία των απατεώνων, πλαστογράφων κλπ. και αυτοί με τα πλαστά είπαν ότι η διοίκηση όφειλε να το εντοπίσει ναι, ναι! για τη Ελλαδίτσα μιλάμε και επί του προκειμένου για τον πρώτο μνημονιακό νόμο που έπεσαν όλων μας οι βολβοί των ματιών από τ΄αστροπελέκια. Σε ποιον έστειλαν ειδοποίηση για τα επιγενόμενα; Δημόσια λειτουργός η ίδια ,δεν ήξερε… Άγνοια νόμου από καθηγήτρια πανμίου ! Οκ, μ΄αυτό απλώς θα γλυτώσει το ποινικό για απάτη.

  114. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @113. Απ’ όσα μπόρεσα να καταλάβω: Υπάρχει το ηθικό σκέλος, ως προς το οποίο δύσκολα θα μπορούσε κανείς να πιστέψει ότι η Μοροπούλου δεν ήξερε. Υπάρχει και το νομικό σκέλος, για το οποίο δεν τίθεται ζήτημα. Θα επιστρέψει το υπόλοιπο του ποσού που εισέπραξε και θα επιστρέψει μετ’ επαίνων στα καθήκοντά της..

  115. cronopiusa said

  116. Pedis said

    # 113 – Εφη, εν μομάν, δεν οφείλει ο πολίτης να διεκπεραιώσει τις γραφειοκρατικές λειτουργίες και να είναι ενήμερος των μεταβολών των διατάξεων του κάθε νόμου.

    Η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να ενημερωσει και να ζητήσει από τον πολίτη, λόγω τω αλλαγών, να ανανεώσει τα δικαιολογητικά του αν αυτά έχουν υποστεί μεταβολή. Αν αυτό έγινε στην περίπτωση της Μ. τότε το φταίξιμο ειναι δικό της, είτε από δόλο είτε από αμέλεια, αλλιώς όχι.

    Υπάρχει κάποια παράμετρος στο πρόβλημα την οποία παραβλέπω; Πείτε μου.

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    116. Pedis
    καμία μομάν 🙂
    Δε γίνεται δεκτή η άγνοια νόμου.»Αγνοια νόμου δεν επιτρέπεται». Για σκεφτείτε ότι για όλες τις ανομίες μπορεί να αποτελεί -και συνήθως προτάσσεται υπερασπιστικά- άλλοθι. Η ενδεχομένως συγγνωστή δηλ η νομική πλάνη η άνευ δόλου, άγνοια (πχ μιας θειας από το χωργιό) κρίνεται από το δικαστήριο.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7

  118. ΚΩΣΤΑΣ said

    117 Έφη, δικηγόρος δεν είμαι, επειδή όμως έχω μπλέξει με υπηρεσίες, διοικητικά και γραφειοκρατικά θέματα, θα πω τη γνώμη μου.

    Αρχικά, να πω ότι αυτό το γεγονός συναισθηματικά με άγγιξε πολύ και με λύπησε περισσότερο. Η Τ.Μ. δεν είναι απλά ένα άτομο, είναι σύμβολο. Είναι το μοναδικό θύμα του τανκ στην εξέγερση του Πολυτεχνείου. Και η κοινωνία μας έχει ανάγκη από τέτοια σύμβολα. Όποια και να είναι η εξέλιξα αυτής της υπόθεσης, το σίγουρο είναι ότι θα αφήσει εύλογες σκιές. Και αυτό είναι που με λυπεί περισσότερο.

    Στο νομικό κομμάτι τώρα. Παίρνω τη σύνταξη του πατέρα μου έχει διπλή ανάγνωση.

    Α. παίρνει ο πατέρας μου μια σύνταξη και στο βιβλιάριο που του κατατίθεται, υπάρχει ως δεύτερο και δικό μου όνομα. Αποδημεί ο πατέρας μου, δεν δηλώνω το θάνατο στον ασφαλιστικό φορέα, συνεχίζει να του κατατίθεται η σύνταξη κι εγώ, λόγω του ότι υπάρχει το όνομά μου στο ίδιο βιβλιάριο τραπέζης, πάω και την εισπράττω. Αυτό λέγεται απάτη, είναι ποινικό αδίκημα και υφίσταμαι τις προβλεπόμενες συνέπειες.

    Β. είμαι άγαμη κορασίδα, αποβιώνει ο πατέρας μου και βάσει νομοθεσίας μεταβιβάζεται στο όνομά μου ένα ποσοστό σύνταξης. Είναι δηλ δική μου σύνταξη πλέον, όχι του πατέρα μου, αντιδιαστέλλεται με την Α περίπτωση.

    Πάμε τώρα παρακάτω. Αν ο νόμος τροποποιήθηκε, η ίδια η υπηρεσία έπρεπε να κάνει τις ανάλογες ενέργειες, όπως έκανε και με τις περικοπές μισθών, συντάξεων, δώρων κλπ. Αν η υπηρεσία το κατάλαβε ή το διεκπεραίωσε μετά μία 7/ετία, είναι δική της υπαιτιότητα και το μόνο που δικαιούται να κάνει, είναι να ζητήσει πίσω τα χρήματα ως «αχρεωστήτως καταβληθέντα». Και δικαίως η Τ.Μ κατέφυγε στη δικαιοσύνη, γιατί το κράτος της ζητάει πίσω το μικτό ποσό, χωρίς να παίρνει υπόψη παρακράτηση φόρου κλπ, συν προσαυξήσεις. Το δικαστήριο που προσδιορίστηκε για τον Δεκέμβρη του 1919 θα αποφασίσει το ακριβές ποσό που πρέπει να επιστραφεί.

    Έτσι νομίζω εγώ… και νομίζω ότι είναι σύμφωνη με αυτά και η νομική σου άποψη… 🙂 Άσε που με αναγκάζεις να συμφωνήσω μια φορά και με τον Πέδη! 😉

  119. Pedis said

    # 117 – Έφη, μην λεμε ό,τι θέλουμε, πρόκειται για απλές διατάξεις και ρυθμίσεις που αλλάζουν κάθε λίγο και λιγάκι και αφορούν δικαιούχους ή μη. Πολύ περισσότερο αν κάποιος είναι νομίμως δικαιούχος μεχρι κάποια στιγμή και μετά όχι. Αφού υπάρχει μεταβολή στους όρους η υπηρεσία πρέπει να ενημερωσει τους δικαιούχους κι αυτοί να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους, αν εχουν μεταβληθεί, μαζί με υπέυθυνες δηλώσεις κλπ κλπ τα οποία θα κριθούν σύμφωνα με τις μεταβληθείσες διατάξεις. Είναι απλό.

    Αν δεν είναι έτσι, τοτε όποιος δεν έχει στη διάθεσή του ένα ικανό τιμ δικηγόρων που να τον ενημερωνουν καθημερινά περί των μεταβολών των διατάξεων μισθοδοσίας, ασφάλισης, σύνταξης κοκ κινδυνέυει να πάει φυλακή.

    Δηλαδή, για να την πούμε στη πονηρή και βλαμμένη που λέει ότι ο τάφος της μιλάει και της λέει να αυτοταπεινωθεί ως υποψήφια του Κούλη, πρέπει να δημιουργήσουμε καφκικές καταστάσεις ενοχής σε όλους τους υπόλοιπους; Δεν σε καταλαβαινω …

  120. Pedis said

    # 119 – για να μη σου πως ότι ο πρώην δικαιούχος οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα που πλέον δεν δικαιούται από την ημερομηνια επίσημης ενημέρωσης προς τον πολίτη και σε περίπτωση που τα δικαιολογητικα του δεν καλύπτουν πλέον τους όρους που θέτει ο νόμος.

  121. Μαρία said

    118τέλος, 119
    Συμφωνώ. Ευθύνη του ΕΤΑΑ ήταν να κάνει την περικοπή όπως π.χ. έκανε το μετοχικό ταμείο πολιτικών υπαλλήλων για τις ενήλικες άγαμες κόρες.

  122. Pedis said

    άσε που επειδή άλλαξε ο νόμος κι όχι η κατάσταση του δικαιούχου είναι η ίδια η υπηρεσία που οφείλει να σταματήσει να καταβάλει το ποσόν στον τέως δικαιούχο κι αν δεν το κάνει, τότε πρέπει να κυνηγήσουν τους υπέυθυνους όχι τον πολίτη. Και σε αυτήν την περίπτωση δεν πρέπει να ζητηθεί ούτε επιστροφή του ποσού.

    Ρωτώ : στην υπόθεση της Μ. έχει η ίδια καποια ευθύνη, δηλ. έχει καταθέσει ψευδή δικαιολογητικά, έχει υπογράψει υπεύθυνες δηλώσεις που δνε ανταποκρινονται στην πραγματικότητα, έχει ενημερωθεί να εγκαιρως να τακτοποιήσει την περίπτωσή της και δεn το έκανε;

  123. 118 Είναι το μοναδικό θύμα του τανκ στην εξέγερση του Πολυτεχνείου
    ………..
    Είχε μεν ενεργή συμμετοχή, αλλά νομίζω την μπερδεύεις με την Ρηγοπούλου, που νομίζω απέκτησε και μόνιμο τραυματισμό στο πόδι.
    http://www.avgi.gr/article/10813/9350774/tonia-moropoulou-to-polytechneio-stase-zoes
    https://www.militaire.gr/polytechneio-1973-to-koritsi-symvolo-tis-exegersis-mila-gia-toys-paracharaktes-tis-istorias-kai-toys-stratiotikoys/

  124. Τρεις φορές δοκίμασα μέχρι να καταλάβω ότι δεν έφταιγαν τα λινκ που με τσάκωνε η σπαμοπαγίδα, έφταιγε το μικρό όνομα της Ρηγ. που το είχε χρησιμοποιήσει και ο πολυώνυμος… βρε τι πάθαμε…

  125. Μαρία said

    122
    http://www.etaa.gr/files/paratash_apografhs.pdf
    «το Ταμείο θα προχωρήσει στη διακοπή συντάξεων όσων δεν έχουν απογραφεί.»
    Μυστήρια πράματα.

  126. Μαρία said

    124
    Χα, χα. Ότι παθαίναμε παλιότερα με το γεωγράφο.

  127. Παναγιώτης Κ. said

    @72. Σε προηγούμενη ανάρτηση είχες βάλει αυτό το τραγούδι με την Κουλιά!
    Και οι δυο εκτελέσεις θεσπέσιες!
    Αγαπάμε εσωστρεφείς μουσικές!

  128. Σωτήρς said

    122 κι αλ. Εγώ γιατί μπαίνω και ψάχνω τα διάφορα χρέη που βγάζει μια ο ΕΦΚΑ, μια ο ΕΤΑΑ, μια ο ΣΚΤΜΛ; Κάπου να υπάρχει και προσωπική ευθιξία για τα κοινά. Περιφέρειες, υπουργεία, δημαρχεία είναι άντρα ευθυνοφοβίας. Άμα περιμένω ερμηνεία νόμου από δημόσια υπηρεσία κλάφτα Χαράλαμπε. Συμφωνώ πως είναι κύρια ευθύνη στο ταμείο να τα κόψει και όχι να κυνηγάει ο ασφαλισμένος.

  129. ΣΠ said

    102
    Ο αριθμός των εδρών του πρώτου κόμματος υπολογίζεται από την απλή σχέση: 50+250α/(100-ε).
    α: ποσοστό πρώτου κόμματος
    ε: συνολικό ποσοστό κομμάτων εκτός βουλής
    Ο αριθμός των εδρών μειώνεται είτε με μείωση του α (προφανές) είτε με μείωση του ε. Η τιμή του ε μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά (3 μονάδες) αν ένα κόμμα που βρίσκεται κοντά στο όριο του 3%, όπως το ΜέΡΑ25, είναι πάνω ή κάτω από το όριο. Αν το ΜέΡΑ25 ξεπεράσει οριακά το 3%, το ε θα είναι κατά περίπου 3 μονάδες μικρότερο σε σχέση με την περίπτωση που το ΜέΡΑ25 θα είναι οριακά κάτω από το 3%. Άρα στην πρώτη περίπτωση δυσκολεύει η αυτοδυναμία του πρώτου κόμματος. Υπ’ αυτήν την έννοια έχει δίκιο ο Βαρουφάκης.

  130. Μαρία said

  131. Μαρία said

    108
    Εμένα μ’ άρεσε το «αφής» ενημερώθηκα.

  132. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/200834_apopompi-moropoyloy-gia-tin-paranomi-syntaxi-zita-o-syriza

    αν πάνε μεχρι τις εκλογές με το στυλ Μουρούτη η διαφορά θα μεγαλώσει …

    δηλ όχι μονο θα είναι οι υπαίτιοι που ο Κούλης γίνεται πρωθυπουργός αλλά θα του χαρίσουν και μεγάλη αυτοδυναμία …

  133. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    118 ΚΩΣΤΑΣ , δικαιολογούν την περίπτωση καλύτερα οι αριστεροί, μη σκας 🙂
    Συνεχίζανε και της τα καταθέτανε για να την ενοχοποιήσουν οι αλήτες.

    Αυτό και τέλος από μένα: είχε γίνει τέτοιος χαμός ειδικά σ΄αυτήν πρώτη περικοπή των συντάξεων, που κι ως κι εγώ που ούτε άγαμη ούτε κορασίς θανόντος συνταξιούχου ήμουν, το έμαθα.
    Επίσης ξέρω κι άλλους που κάνανε τα κουνέλια για συντάξεις αχρεωστήτως καταβληθείσες και μερικοί το ξέφυγαν (πάντα με κάλυψη «από μέσα») κι άλλοι κλήθηκαν να τα επιστρέψουν. Αυτά έχει η ζωή, να το κλείσω σαν θείτσα με ολίγη άνοια 😦 .

  134. ΚΩΣΤΑΣ said

    123 Ωχ, Δύτη μου, σε ευχαριστώ! Έγραφα από μνήμης και μπερδεύτηκα. Ου γαρ έρχεται μόνον 🙂

  135. ΚΩΣΤΑΣ said

    … ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ #112 ΣΧΟΛΙΟ

    40 ΣΧΟΛΙΟ –> 22 Ιουνίου, 2019 στις 12:29 ΚΩΣΤΑΣ said
    36 Καλά, Στάζυμπε, ούτε ένα αστείο, ένα πείραγμα δεν σηκώνεις; Συγνώμη αν έγινα αιτία να στεναχωρηθείς, δεν ήταν αυτή πρόθεσή μου. Κατά τα άλλα δικαίωμά σου να έχεις όποια γνώμη θέλεις για μένα.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………

    46 ΣΧΌΛΙΟ –> 22 Ιουνίου, 2019 στις 13:13 Stazybο Hοrn said
    44: Σιγά τις πουστίτσες.
    (…) Ε, ναι, δικαιούται ένας υπουργός Παιδείας να λέει μπούρδες και να γεμίζει το υπουργείο Τζιροπούλες και σχολάρχες, κι ένας υπουργός Μεταφορών να βάζει ωριαία άδεια δρομολόγια τρένου Κομοτηνή-Αλεξ/πολη και να γεμίζει συντοπίτες του την εταιρεία των τραμ. Κι εμείς να κάνουμε αστειάκια…
    ……………………………………………………………………………………………………………………………….

    75 ΣΧΟΛΙΟ –> 22 Ιουνίου, 2019 στις 18:48 ΚΩΣΤΑΣ said
    «Η Τουρκία σήμερα είναι απομονωμένη, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ», παρατήρησε και προσέθεσε ότι το κεντρικό δίλημμα για εκείνη είναι «αν θα μείνει προσανατολισμένη προς τη Δύση ή θα πάει στην Ανατολή».

    Άντε, να σοβαρευτώ. Χάρηκα πάρα πολύ για την παραπάνω δήλωση του Πρωθυπουργού. Και να ρωτήσω, η επί τόσα χρόνια κριτική εναντίον της συντηρητικής παράταξης για το «ανήκομεν στη Δύση» πάει περίπατο;

    Και οι επικριτές μου, γιατί έκανα έστω ένα «άκομψο» αστείο με τον Ευριπίδη, τί λένε επ’ αυτού; Για να καταλάβω κι εγώ.

    https://www.protothema.gr/politics/article/901896/tsipras-den-tha-epitrepsoume-geotrisi-stin-elliniki-aoz/
    ………………………………………………………………………………………………………………………………..
    ……………………………………………………………………………………………………………………………….

    Σέβομαι τις ευαισθησίες των συχολιαστών εδώ μέσα και όταν διαπιστώσω ότι κάτι δικό μου τους ενόχλησε –έστω κι αν κατά την εκτίμησή μου το γράφω ως αστείο – έχω την ειλικρίνεια να αναγνωρίσω το λάθος και την γενναιότητα και ταπεινότητα να ζητήσω συγνώμη.

    Ξεχωρίζω την προσωπικότητα του συσχολιαστή μου από τις απόψεις που εκφράζει. Ανεξάρτητα αν συμφωνώ ή διαφωνώ με αυτά που λέει, δεν τον προσβάλλω προσωπικά. Δεν νομίζω ότι συμβαίνει το ίδιο και απέναντί μου με εκφράσεις: «Να σε χαίρονται οι υπόλοιποι εδώ μέσα.»

    Αναγνωρίζω το δικαίωμα του καθενός να σχηματίζει την όποια γνώμη του για μένα, δεν νιώθω όμως ότι είμαι υπόλογος σε κανέναν για τις απόψεις μου και δεν επιδιώκω να είμαι υποχρεωτικά αρεστός σε όλους.

    Σε κάθε περίπτωση εκτιμώ ως προσωπικότητα τον σχολιαστή Stazybο Hοrn, ανεξάρτητα από την γνώμη που έχει για μένα και από τη στάση του απέναντί μου.

  136. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άγνοια νόμου δεν αναγνωρίζεται ως ελαφρυντικό. Αν έπρεπε να ενημερώνεται προσωπικά ο κάθε ενδιαφερόμενος, η γραφειοκρατία θα ήταν απείρως μεγαλύτερη. Αλλά και αυτό να συνέβαινε, ο κάθε πονηρός θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι η ενημερωτική επιστολή χάθηκε στον δρόμο και δεν έφτασε στα χέρια του.
    118: Κώστα, το …προσεκτικό τανκς δεν σακάτεψε την Τόνια Μοροπούλου αλλά την Πέπη Ρηγοπούλου, καθηγήτρια πανεπιστημίου, υποψήφια με τον ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές του 2014 και υποψήφια με το ΜΕΡΑ 25 στις προσεχείς εκλογές.

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    117: Το τανκς που γκρέμισε την πύλη του Πολυτεχνείου δεν σακάτεψε την Τόνια Μοροπούλου αλλά την Πέπη Ρηγοπούλου, καθηγήτρια πανεπιστημίου και υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές του 2014 και τώρα υποψήφια του ΜΈΡΑ 25.

  138. 118 Είναι το μοναδικό θύμα του τανκ στην εξέγερση του Πολυτεχνείου
    ………..
    Είχε μεν ενεργή συμμετοχή, αλλά νομίζω την μπερδεύεις με την Πέπη Ρηγοπούλου, που νομίζω απέκτησε και μόνιμο τραυματισμό στο πόδι.
    http://www.avgi.gr/article/10813/9350774/tonia-moropoulou-to-polytechneio-stase-zoes
    https://www.militaire.gr/polytechneio-1973-to-koritsi-symvolo-tis-exegersis-mila-gia-toys-paracharaktes-tis-istorias-kai-toys-stratiotikoys/

  139. Μαρία said

    Να και τα θύματα της μαρμάγκας 🙂

  140. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα, απελευθέρωσα κάμποσα κρατημένα.

    108 Αν το πάμε στα γλωσσικά της Τόνιας, έχει και ένα «ουδέποτε …δεν»

    124 Καλά λες, συγγνώμη κιόλας, ένα τόσο κοινό όνομα….

    131 Και αυτό

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    139: Και δεν είχα βάλει και λινκ ο κακομοίρης. 😫

  142. Δεν είναι το λινκ, είναι το μικρό όνομα που ταιριάζει με μια ενσάρκωση της γνωστής περσόνας, λέμε. 😉

  143. Μαρία said

    136
    Της το θυμίζουν και διάφοροι σχολιαστές της https://www.facebook.com/tonia.moropoulou/posts/452714785521793
    Η γνώση του νόμου προφυλάσσει τον δ.υ. απ’ το να εκτελέσει παράνομη εντολή του προϊσταμένου του. Παρ’ όλα αυτά οι υπαλληλίσκοι που αλλοίωσαν τη βαθμολογία των αγγλικών με εντολή της προϊσταμένης στις πανελλήνιες του 2007 αθωώθηκαν.

  144. Μαρία said

    142
    Γι’ αυτό μάλλον γλιτώνει το μπάνιο κι η Ιωάννα.

  145. sarant said

    142-144 Κάπως έτσι

  146. Μαρία said

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    142: Πού να θυμόμαστε, ρε γμτ, όλα τα ψευδοχρηστώνυμα του Βάτμαν…Καλύτερα να αρθεί η απαγόρευση κυκλοφορίας του στο ιστολόγιο, παρά να μας τσακώνει η μαρμάγκα εξαιτίας του. Έτσι κι αλλιώς, όλο για μπάνιο πάει κι όλο εδώ είναι.😨

  148. ΣΠ said

    146
    Όλοι τους αντιγράφουν τα τρίγωνα Πανοράματος.

  149. sarant said

    147 Να σου πω το σκέφτομαι.

  150. Θρασύμαχος said

    Κουϊζ: https://www.iefimerida.gr/zoi/stigmi-poy-pythonas-katabrohthizei-krokodeilo «Ο φωτογράφος είδε το συγκεκριμένο είδος πύθωνα, που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο φίδι της Αυστραλίας, να καταβροχθίζει έναν αυστραλιανό κροκόδειλο του γλυκού νερού την ώρα που έκανε καγιάκ στο Μάουντ Ίσα του Κουίνσλαντ». Τελικά ο πύθωνας έκανε καγιάκ ή ο κροκόδειλος;

  151. Μαρία said

    150
    Ο κροκόδειλος 🙂

  152. sarant said

    151 Eπικίνδυνο σπορ το καγιάκ (αν εισαι κροκόδειλος)

  153. ΚΩΣΤΑΣ said

    Εκτός ψηφοδελτίων ΝΔ η Τώνια Μοροπούλου

    https://www.iefimerida.gr/politiki/ektos-psifodeltion-tis-nd-i-tonia-moropoyloy

  154. Μαρία said

    Ο σοβαρός πολιτευτής της ΝΔ στα Δωδεκάνησα είναι ο ελικοπτεράκιας https://www.koutipandoras.gr/article/poio-galazio-stelexos-phre-100000-eyrw

  155. Pedis said

    Μιλάμε για αμερικανοποίηση της πολιτικής ζωής. Πολιτική ψευτοσκανδαλοθηρία και υποκρισία.

    Εκεί, τα λαγωνικά της δημοσιογραφίας ερευνούν υποψίες για εξωσυζυγικές σχέσεις (με εξαίρεση τον Τραμπ που είναι μεγιστάνας και κάνει ό,τι του γουστάρει γι αυτό και τον ψηφιζουν, όπως οι Ιταλοί τον Μπερλουσκόνι για είκοσι χρόνια κοντά), εδώ για φραγκοδίφραγκα (και στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν με υπαιτιότητα της αρμόδιας υπηρεσιας).

    Τώρα, έχει σειρά ένας από τον σύριζα. Για να δούμε ποιον/ποια ετοιμάζουν για τη φάκα …

  156. voulagx said

    «αφού το καταβάλει ο ασφαλιστικός φορέας, αυτονοήτως είναι και νόμιμη η καταβολή». ισχυρίζεται η Μοροπούλου.
    Εγω ο μάλαξ παντως δεν σκεφτηκα τοσο αυτονοήτως οταν ειδα οτι ο ΟΓΑ, στον οποιο ειχα καταθεσει εγκαιρως ληξιαρχικη πραξη θανατου, συνεχιζε να καταβαλλει την συνταξη του πατερα μου για δυο μηνες μετα τον θανατο του. Επικοινωνησα με τον ΟΓΑ και τα δυο μηνιατικα επεστραφησαν ως αχρεωστητως καταβληθεντα. Βιαστηκα, επρεπε να περιμενω εφτα χρονια.

  157. voulagx said

    Σε συνδυασμο με το #122 της Μαριας αρχιζω να υποψιαζομαι οτι μερικοι «εξυπνοι» γλυτωνανε τις περικοπες λογω «λαθους» της υπηρεσιας.

  158. Μαρία said

    156
    Γιά δες το λινκ στο 125.

    Τι υπονοούν τα εισαγωγικά;

  159. voulagx said

    Διορθωση στο #157: Σε συνδυασμο με το #125 της Μαριας…

  160. voulagx said

    #158: Το λινκ στο 125 εννοουσα, γραψε λαθος. 🙂

  161. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    16.09.2014
    Ούτε μία μη νόμιμη σύνταξη δεν χορηγείται σήμερα δηλώνει ο Χ. Σταϊκούρας
    Έχουν ήδη εισπραχθεί 42 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.
    https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/20337

  162. Μαρία said

    157
    Υποθέτεις οτι, ενώ δεν απογράφηκε, δεν της έκοψαν τη σύνταξη; Θα ήταν μια εξήγηση, αφού η ίδια ισχυρίζεται οτι το πήρε είδηση το 2017.

    Διαβάστε τα σχόλια. Πρόκειται για ρεσιτάλ ρατσιστικής βλακείας.

  163. voulagx said

    #162 Ναι, αυτο υποψιαζομαι.

  164. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μεταβολές στις Συντάξεις των Άγαμων ή διαζευγμένων θυγατέρων(…)
    …Σε κάθε περίπτωση θα σταλούν ενημερωτικά έγγραφα και στη συνέχεια θα αναζητηθούν οι τυχόν αχρεωστήτως καταβληθείσες συντάξεις ή θα καταβληθούν οι αναδρομικές διαφορές.
    https://www.minfin.gr/web/31341/-/eidike-eisphora-allelengyes-stis-syntaxeis-tou-demosi-2?inheritRedirect=true

  165. voulagx said

    #162 και κατι αλλο, αν ημουνα στη θεση της θα ειχα επικοινωνησει με το ΕΤΑΑ

  166. Μαρία said

    164
    Αυτά για το δημόσιο.
    165
    Αυτή ισχυρίζεται οτι το ΕΤΑΑ δεν την ενημέρωσε, ενώ το ταμείο βλέπουμε οτι είχε βγάλει ανακοίνωση. Μάλλον έκανε την πάπια μέχρι που την πήραν είδηση απ’ το ταμείο και της έστειλαν τη λυπητερή.

  167. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Απογραφή συνταξιούχων χηρείας και αγάμων θυγατέρων.Η τελευταία απογραφή σε όλα τα ταμεία πριν το πρόγραμμα «Αριάδνη» »

    Για όλα τα ταμεία λέει, αλλά πρώτα «να ενημερώσουν έγκαιρα τους συνταξιούχους της ανωτέρω κατηγορίας »
    https://flashnews.gr/post/104440/apografi-sintaksiouxon-logo-8anatou-agames-8igateres
    Ο ταχυδρόμος δεν πήγε την ειδοποίηση κι επίσης μάλλον ξέχναγε και να τα δηλώσει.

  168. Μαρία said

    167
    Μα ναι. Και το ΕΤΑΑ έδωσε και παράταση. Αλλά δεν το πήρε είδηση, λέει.

  169. 158,
    Φαίνεται πως το πιάνο ήταν το φόρτε της!

  170. nikiplos said

    …και να σε λέν Μορόπουλο… τι επώνυμο… Και άντε να εξηγήσεις σε εκείνους που απευθύνεσαι (στον απευθυσμένο σου δηλαδή) πως η ετυμολογία δεν έχει καμία στενή σχέση με τη σημασία των λέξεων… Εκείνοι βλέπεις τελειώνουν την «Ελληνική Αγωγή» και έχουν άλλου τύπου εμμονές. Σίγουρα σήμερα θα αναρωτιώνται αν το επώνυμο προκύπτει από τη Μόρα (και Κασίδα) ή τη Μωρία…

    Αφήνω βέβαια πως όλοι τούτοι αν μη τι άλλο θα κορόϊδευαν τον Βέγγο στο «θα σε κάνω βασίλισσα», αλλά βλέπεις αυτοί δάγκωναν το αόριστο και απρόσωπο Δημοσιο, ενώ ο τάλας κύριος Μπεϊζάνης δάγκωνε το θείο… (αναπαντεχη ελπίδα των 60ς, προκειμένου, αίφνης, να γίνει ένας ημεδαπός φτωχομπινές πλούσιος)…

    Μιλώντας για παλιό καλό εμπορικό κινηματογράφο, σκεφτόμην πρόσφατα, πως αν δεν είχαμε τούτους τους κρεττίνους μπαταχτσήδες για γαλαζοαίματους, και είχαμε άλλους με χιούμορ όπως στην Αγγλετερία ας πούμε, τότε αν μη τι άλλο θα μπορούσαν ο Κοκκός και η Μυτέρα του να αποτυπωθούν ανεξίτηλα στο σελιλόϊντ, ή και να μπαίνουν στο σενάριο μέσα, ποιώντας εκείνοι το ρόλο του Θείου…

  171. leonicos said

    Τι γίνεται σήμερα; Σε λίγο φετγω!

  172. loukretia50 said

    Καλημέρα!
    Πάλι έχασα επεισόδια, έτσι θάναι αυτό τον καιρό!
    Αυτό πρόλαβα να δω :

    ΕΛΑΦΡΟΠΕΡΠΑΤΟΥΡΑ
    Ασκήσεις ύφους ελαφρού κόντρα στη γκρίνια ενός καιρού
    θολούρας
    και το μυαλό αδυνατεί, πληροφορία δε συγκρατεί
    (Κουμπούρας
    ———————-
    Στη μαγική Ελαφρόνησο, την πιο μεγάλη ώρα θερινής
    βαβούρας
    το πλήθος νυχτοπερπατεί, η ένταση μακριά κρατεί
    σκοτούρας
    Σε πηγαδάκι νεαρών μεγίστη υπάρχει αφορμή
    μουρμούρας
    καθώς ωραία νεαρή λικνίζεται και προκαλεί
    καούρας
    Η ομήγυρη ονειροβατεί, ύφος και βλέμμα ασορτί
    λιγούρας
    Λα – λαλαλα!
    Λαφροπατεί η λυγερή και δόση απέφυγε πικρή
    καζούρας
    Γιατί κακοί περαστικοί είχαν αδειάσει παρακεί
    σαβούρας
    Ω! Λα λα!
    Λαφροπατεί κι ο μορφονιός μα θύμα πέφτει προφανώς
    πρεμούρας
    γιατί ως μάγκας του κιλού συμπτώματα έχει προ πολλού
    θολούρας
    και δεν προσέχει που πατεί, και στο ρυθμό ακροβατεί
    της σβούρας
    La la land!
    Να την προλάβει προσπαθεί μα ίχνος να μη προδοθεί
    καψούρας
    Λοξοκοιτάει τους αδαείς σα νάταν θύματα βαριάς
    μαστούρας
    το χέρι υψώνει ειρωνικά και σχήμα κάνει ενδεικτικά
    ( μαγκούρας ?)
    ενώ γλιστράει πολύ γλυκά με χάρη αεροπλανικής
    φιγούρας
    και ατενίζει τους γνωστούς με την αχλύ μιας απεχθούς
    μουτζούρας
    ΛΟΥ – ου –ου!
    Όταν τη μύτη έχεις ψηλά, δε βλέπεις την προοπτική
    χασούρας
    Η κούτρα αν δίνει θαλπωρή σε ψείρες, θα κυοφορεί
    φαγούρας

    υγ και πού να σφίξουν οι ζέστες!

  173. sarant said

    170 Στην Κεφαλονιά δεν λένε μωρόπουλα τα κολοκύθια;

    172 Μπράβο που εμπνεύστηκες από την εξωτική Ελαφρόνησο!

  174. Θρασύμαχος said

  175. Γιάννης Κουβάτσος said

    174: Μεγαλύτερη ανοησία δεν βρήκε να γράψει ο Βαξεβάνης; Η κομματική αντιπαράθεση πρέπει αναγκαστικά να είναι συνυφασμένη με τη γελοιότητα; Δεν έχει ξανακούσει αυτή την έκφραση, που υπάρχει και στα λεξικά; Δεν ξέρει ότι, σ’ αυτή την περίσταση, θερμά σημαίνει ολόψυχα; Έλεος!
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html%3Flq%3D%25CE%25A3%25CF%2585%25CE%25BB%25CE%25BB%25CF%2585%25CF%2580%25CE%25B7%25CF%2584%25CE%25AE%25CF%2581%25CE%25B9%25CE%25B1%26dq%3D&ved=2ahUKEwji98j1koTjAhXE4KQKHfDRDwsQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw132derCvZ1ThPDf3Z546t4&cshid=1561449062197

  176. sarant said

    174-175 Φυσικά είναι μεγάλη μπαρούφα του Βαξεβάνη. Θαρρώ πάντως ότι δεν είναι δική του η πατέντα, το έχω ακούσει και παλιότερα.

  177. Pedis said

    + 0.5 η διαφορά! Με κάθε τέτοια εκνευριστική επικοινωνιακή αντιπαράθεση.

    Και σωστές παρατηρήσεις να βρουν να κάνουν για να φανεί ο Κούλης ότι έχει χαμηλό επίπεδο

    (που έχει, και ποιος δεν έχει από όλους αυτούς τους τενεκέδες-μάνατζερ της πολιτικής που απομνημονεύουν και διακινούν τα κλισέ που τους πασάρουν οι εταιρείες πολιτικής διαφήμισης;)

    δεν θα έφερνε αποτελέσματα:

    Πρώτον, επειδή στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι ψηφοφόροι της νδ είναι τέτοιοι που έχουν σε τεράστια εκτίμηση τον Άδωνη … συνεπώς, δεν θα κερδίσουν από δαύτους.

    Δεύτερον, επειδή το αντίπαλο δέος είναι παρόμοιου επιπέδου. Οπότε, για τους υπόλοιπους που ακόμη το σκέφτονται δεν υπάρχουν καλύτερες επιλογές.

  178. thouvou said

    Να ενημερώσω ότι το μεταφραστικό λάθος στο Νέτφλιξ διορθώθηκε. Ευχαριστούν τον αναγνώστη σας!

  179. sarant said

    178 A, πολύ χαίρομαι!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: