Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κυβερνήσεις και κόμματα

Posted by sarant στο 2 Ιουλίου, 2019


Το άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα δημοσιεύτηκε προχτές Κυριακή στα Ενθέματα της Αυγής, στη μηνιαία στήλη μου «Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία». Κανονικά τα άρθρα αυτά δημοσιεύονται πρώτη Κυριακή του μήνα, όμως η επόμενη Κυριακή θα ήταν η μέρα των εκλογών, οπότε κατ’ εξαίρεση δημοσιεύτηκαν προχτές, πολύ κοντά έτσι κι αλλιώς στην πρώτη μέρα του μήνα. Τα άρθρα αυτά συνήθως τα αναδημοσιεύω εδώ την αμέσως επόμενη μέρα, αλλά χτες είχαμε το Μηνολόγιο.

Εκλογικό και το σημερινό μας σημείωμα, που μάλιστα κατ’ εξαίρεση δημοσιεύεται μια βδομάδα νωρίτερα, αφού η πρώτη Κυριακή του μήνα είναι η μέρα των εκλογών, οπότε ένα (προ)εκλογικό άρθρο θα ήταν μάλλον άκαιρο.

Στο άρθρο μας στις αρχές Μαΐου είχαμε επίσης αναφερθεί στο εκλογικό λεξιλόγιο, συνεχίζουμε όμως εκλογολεξιλογώντας, αφού δεν έχουμε εξαντλήσει το θέμα. Οι εκλογές του Μαΐου ήταν για την ανάδειξη των βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (όπως και των δημοτικών και περιφερειακών αρχών), αλλά την άλλη Κυριακή θα ψηφίσουμε για την ανάδειξη κυβέρνησης στην Ελλάδα.

Η λέξη ανάγεται στο ρήμα κυβερνώ, που είναι αρχαίο· πανάρχαιο μάλιστα, αφού απαντά ήδη στον Όμηρο, όπως και το ουσιαστικό κυβερνήτης (αλλά και κυβερνητήρ). Η αρχική σημασία βέβαια του ρήματος αφορούσε τη διοίκηση του πλοίου: κυβερνήτης ήταν ο τιμονιέρης και κυβέρνησις η διακυβέρνηση του πλοίου, αλλά ήδη από την κλασική εποχή εμφανίζεται η, πολύ φυσιολογική άλλωστε, μεταφορική επέκταση του όρου στη διοίκηση των πόλεων. Οπότε, ο κάπως τετριμμένος παραλληλισμός του εκάστοτε πρωθυπουργού με τον ναυτικό που κρατάει στα στιβαρά του χέρια το τιμόνι της χώρας είναι πολύ παλιός.

Η ετυμολογία των λέξεων αυτών έχει βασανίσει αρκετά τους ειδικούς αλλά απάντηση πειστική δεν έχει δοθεί. Μπορεί να πρόκειται για δάνεια. Από την άλλη, η ελληνική λέξη πέρασε στα λατινικά (gubernare το ρήμα) και από εκεί σε πολλές νεότερες ευρωπαϊκές γλώσσες, π.χ. στο αγγλικό government και στα αντίστοιχα γαλλικά, ισπανικά κτλ.

Και όπως ταξιδεύουν οι λέξεις, από τα ιταλικά επέστρεψε στη γλώσσα μας κάπως αλλαγμένο το γκουβέρνο, με τη σημασία πλέον της κυβέρνησης, αλλά βέβαια με απόχρωση συχνά υποτιμητική, όπως συμβαίνει με πολλά δάνεια όταν υπάρχει αντίστοιχη θεσμική ντόπια λέξη. “Όρσε κουβέρνο”, συνήθιζε να λέει ο παπαδιαμαντικός μπαρμπ’ Αλέξης ο Καλοσκαιρής κάνοντας παράλληλα μια “λίαν εκφραστική” χειρονομία.

Αντιδάνειο είναι και η γκουβερνάντα, αυτή όμως από τα γαλλικά, όπως ταιριάζει σε έναν θεσμό καθαρά αστικό, αφού μόνο οι ευκατάστατοι της πόλης προσλάμβαναν, κάποτε και από το εξωτερικό, γυναίκες στις οποίες ανέθεταν αποκλειστικά τη φροντίδα και την ανατροφή των παιδιών τους.

Tα τελευταία χρόνια, ξεκινώντας από την κυβερνητική ή μάλλον από το cybernetics του Νόρμπερτ Βίνερ (1948) και το cyberspace του Γουίλιαμ Γκίμπσον, που εμείς το αποδώσαμε “κυβερνοχώρο”, το πρόθεμα cyber- έχει αυτονομηθεί και έχει σχηματίσει αρκετούς νέους διεθνείς όρους σχετικούς με τον κόσμο του Διαδικτύου και γενικά των υπολογιστικών δικτύων, όπως κυβερνοεπίθεση, κυβερνοασφάλεια και άλλους πολλούς, που μέλλεται να γίνουν περισσότεροι.

Κυβέρνηση σχηματίζεται από ένα ή περισσότερα κόμματα -άλλη μια αρχαία λέξη, που έχει αλλάξει σημασίες. Το κόμμα ετυμολογείται βέβαια από το ρήμα κόπτω, και αρχικά σήμαινε την ανάγλυφη σφραγίδα πάνω στο νόμισμα και πιο γενικά την κοπή νομίσματος. Στη συνέχεια, η λέξη δήλωσε το κομμένο τμήμα και στην ελληνιστική εποχή το βραχύ μέλος πρότασης, ενώ στη συνέχεια η λέξη χρησιμοποιήθηκε και για το σημείο στίξης που χρησίμευε για να χωρίσει το μέλος της πρότασης. Η σημασία της μερίδας, της παράταξης εμφανίζεται στην ύστερη αρχαιότητα (“και παν εκείνο το κόμμα το ιουδαϊκόν” στον Μ. Βασίλειο).

Η ελληνική λέξη έχει περάσει στα λατινικά και από εκεί αγγλικά αλλά μόνο για το σημείο στίξης. Για την πολιτική παράταξη, οι Άγγλοι έχουν το party, μια επίσης πολυσήμαντη λέξη, που κατά σύμπτωση έχει περάσει και στη γλώσσα μας με εντελώς διαφορετική σημασία, ένα ωραίο παράδειγμα αμοιβαίου εμπλουτισμού μέσω του γλωσσικού δανεισμού. Κι έτσι, η ομοηχία του σημείου στίξης με την πολιτική παράταξη είναι καθαρά ελληνική ιδιομορφία· το λογοπαίγνιο με το λάθος κόμμα που σου χαλάει τη σύνταξη δεν διατηρείται σε άλλες γλώσσες.

Κυβερνήσεις υπάρχουν μονοκομματικές, όπως όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις από τη μεταπολίτευση και μετά έως το ξέσπασμα της κρίσης ή κυβερνήσεις συνεργασίας, που αποτελούν τον κανόνα στη Δυτική Ευρώπη και που εμείς τις γνωρίσαμε μετά την κρίση. Φυσικά, εδώ είναι βαρύνουσα η επιρροή του εκλογικού συστήματος· το ισχύον σύστημα, με το θηριώδες μπόνους των 50 εδρών που χαρίζει στο πρώτο κόμμα (κάτι που δεν αποκλείεται να είναι παγκόσμια πρωτοτυπία) ήταν σχεδιασμένο για να διευκολύνει τον σχηματισμό ισχυρών, αυτοδύναμων κυβερνήσεων -αλλά στις εκλογές του 2012 φάνηκε ανεπαρκές και παράλογο μπροστά στον κατακερματισμό του πολιτικού τοπίου. Η κυβέρνηση της Αριστεράς, ανάμεσα στις πολλές απαιτούμενες θεσμικές αλλαγές που έκανε, καθιέρωσε και την απλή αναλογική, σύστημα με το οποίο θα διεξαχθούν τουλάχιστον οι μεθεπόμενες εκλογές και που θα ευνοήσει συνεργασίες.

Αλλά βέβαια αυτό που προέχει τώρα είναι η επικείμενη εκλογική αναμέτρηση· τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης θέλουν να μας πείσουν ότι το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο και αναπότρεπτο, αλλά στην πραγματικότητα η επιλογή των ευρωεκλογών δεν μεταφέρεται αυτόματα στις βουλευτικές εκλογές, όπως ξέρει ο καθένας από τον περίγυρό του. Την Κυριακή το πρωί οι κάλπες θα είναι άδειες· όσοι δεν θέλουν τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, την εργοδοτική ασυδοσία και την αποκαθήλωση του κοινωνικού κράτους, που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν σε επάνοδο του ΔΝΤ και των μνημονίων, ξέρουν ότι πρέπει να ρίξουν στην κάλπη το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ.

 

226 Σχόλια to “Κυβερνήσεις και κόμματα”

  1. Πάνος με πεζά said

    «Oι κυβερνήσεις πέφτουνε, μα η αγάπη μένει», όσο κι αυτό δεν είναι μύθος, δηλαδή… Καλημέρα !

  2. Παναγιώτης Κ. said

    Νικοκύρη καλημέρα,

    «που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν σε επάνοδο του ΔΝΤ και των μνημονίων».

    Ξέρεις κάτι που εμείς αγνοούμε;
    Διότι αυτή τη φράση μπορεί να την ερμηνεύσει κάποιος και διαφορετικά. Ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας είναι τέτοια που μοιραία θα μας οδηγήσει σε καινούργιο μνημόνιο.

  3. Πάνος με πεζά said

    «…τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης θέλουν να μας πείσουν ότι το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο και αναπότρεπτο…» : Έτσι είχε γίνει και την άλλη φορά τον Ιούλιο, και τελικά ήρθε το άλλο αποτέλεσμα, εν κατακλείδι όμως επικράτησε το πρώτο αποτέλεσμα ! 🙂

  4. leonicos said

    Οπότε, ο κάπως τετριμμένος παραλληλισμός του εκάστοτε πρωθυπουργού με τον ναυτικό που κρατάει στα στιβαρά του χέρια το τιμόνι της χώρας είναι πολύ παλιός.

    Κρέων, στην Αντιγόνη

  5. Καλημέρα

  6. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα.

  7. leonicos said

    1 Πάνος με Π

    Oι κυβερνήσεις πέφτουνε, μα η αγάπη μένει», όσο κι αυτό δεν είναι μύθος, δηλαδή…

    Αν είναι κυβερνήσεις πραγμαικές ΔΕΝ πέφτουν

    Αν είναι γάπη πραγματική ΜΕΝΕΙ

    π.χ. εείς εδώ μέσα στο Ιστολόγιο. Ακόμα και τον
    Σαραντακοαγαπάμε, τον Γς, τον Τζι, τον Λάμπρο, τον Κακόψυχο, την Ιωάννα-Κλασικίστρια-Β*ττ*λ*&σία…. Λίγο είναι;

    Ξέχασα τον Πέπε, τον Δύτη και μερικούς αλλους.

    Χάρηκα για την τράνσιεντ έστω εμφάνιση της Κολοτούρου. να ξέρουμε τουλάχιστο πως ζει

    Ξεχνα ω κι αλλους, αλλά μια κοιλιά είναι αυτή ποσα να χωρεσει

  8. leonicos said

    Καλά…. πάω Κοϊντο, Τρυφιόδωρο και Κόλουθο

  9. cronopiusa said

    Ε καλά.. θα πούμε το δεσπότη Παναγιώτη..

    ΕΟΠΥΥ: Με όριο αξονικές και μαγνητικές τομογραφίες για τους ασφαλισμένους

    Καλή σας μέρα…

  10. spiridione said

    – … νεοφιλελεύθερη λαίλαπα,
    Αφού κανένα επίδομα δεν θα κοπεί.

  11. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Δες τι έγινε στην Αργεντινή. Ο Μάκρι τούς έφερε στο ΔΝΤ.

    9 Σε αυτή τη φωτο ο Μάλαμας φέρνει στον Σκιαδαρέση.,

  12. Γιάννης Κουβάτσος said

    «όσοι δεν θέλουν τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, την εργοδοτική ασυδοσία και την αποκαθήλωση του κοινωνικού κράτους,»
    Όχι, δεν τα θέλουμε. Δεν είμαστε μέλη της πλουτοκρατικής ελίτ για να τα θέλουμε. Σ’ αυτά ψηφίσανε «Όχι» οι Έλληνες τον Ιούλιο του 2015, αφού το ασαφές κείμενο του ψηφοδελτίου ελάχιστοι το αποκρυπτογράφησαν. Αλλά το «Όχι» έγινε «Ναι» και η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, η εργοδοτική ασυδοσία και η αποκαθήλωση του κοινωνικού κράτους είναι εδώ και κλείνουν μια εφιαλτική δεκαετία.

  13. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Η κυβέρνηση ήταν πάντα θηλυκού γένους, κι ας λένε ό,τι θέλουν οι μισογύνηδες 🙂 🙂

    …πανάρχαιο μάλιστα, αφού απαντά ήδη στον Όμηρο, όπως και το ουσιαστικό κυβερνήτης..

    μπορεί ο Όμηρος να έγραφε «…τὰς δ’ ἄνεμός τε κυβερνῆται τ’ ἴθυνον…» στη συνομιλία τού Οδυσσέα με τον Εὔμαιο, αλλά πολύ πιο μπροστά είχαμε τις κρητικές (θηλυκές) κυβερνήτρες στα πλοία.

    Άσε που ο Παλαμάς μας λέει «..στο βοσκό τών τραγουδιών ήρθες, κυβερνήτρα τών καρδιών..» 🙂

  14. cronopiusa said

  15. Κωστής Ανετάκης said

    Θα ήθελα να σημειώσω ότι κυβερνήσεις συνεργασίας, δύο μάλιστα και η πρώτη πιο ανοίκεια από τη δεύτερη, είχαμε και την περίοδο ’89-’90…

  16. Πάνος με πεζά said

    Μια λέξη που δεν πολυπερπάτησε εδώ στην Ελλάδα, είναι το «Κυβερνείο». Κυβερνεία λέμε εδώ διάφορα πρώην διοικητικά κτίρια, όπως το Παλατάκι στη Θεσσαλονίκη, ή ένα αντίστοιχο στην Ξάνθη · ωστόσο στις αραβικές χώρες, λέει, το Κυβερνείο είναι διοικητική υποδιαίρεση.

  17. Pedis said

    Τις προάλλες είδα φώτο με τον Κούλη να κάνει περιοδεία στη Θεσ/νίκη με το Κούλικο.

    Θεέ μου, δεν θα γλυτώσουν ούτε τα εγγόνια μου, καλά από τα σκατόσογα της πολιτικής αριστοκρατίας, αλλά, τουλάχιστον, από το συγκεκριμένο;

  18. Πάνος με πεζά said

    Στην Ξάνθη είπα; Στην Αίγινα !

  19. Pedis said

    Ο Τραμπ που παίζει στο λέβελ μεγιστάνα καπετάν-γαμάω

    δηλ. δεν χρειάζεται για να πλασάρει το βλαστάρι του να δικαιολογηθεί και να πει ότι είναι του Χάρβαρντ (ληγούρα!)

    επιβάλλει την Ιβάνκα στους G20 και τα σκυλιά δεμένα.

    Μπακ το δε απόλυτες κληρονομικές μοναρχίες.

  20. sarant said

    18 Ο Καποδίστριας ήταν κυβερνήτης, άλλωστε

    15 Καλά λες. Αλλά οι κυβερνήσεις εκείνες είχαν εξ αρχής (και διακηρυγμένα) βραχύ βίο.

  21. ΓΤ said

    @16, 18 Δεν λάθεψες, «ιστορικό» μπαρ της Ξάνθης, απέναντι από την Πολυτεχνική. Κάποτε το είχε ο Ζώτος, «λόγια μορφή», χαρακωμένο μάγουλο, τσέπες φαρδιοξέχειλες και με μήκος σαν των ρασόνων… 🙂

  22. 19 Καλά, δεν την επέβαλε κιόλας την καημένη, ακριβώς…
    https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jul/01/ivanka-trump-g20-ghastly-spectacle-rise-unelected

  23. Alexis said

    Κυβέρνηση συνεργασίας ήταν και η ανεκδιήγητη κυβέρνηση Παπαδήμου, ένα θεσμικό έκτρωμα με στήριξη από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ.

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νομίζω ότι ο Ράλλης είχε ρίξει κάποτε την ιδέα να σχηματίζουν κυβερνήσεις συνεργασίας η ΝΔ με το ΠΑΣΟΚ, ώστε να ψηφίζουν και να εφαρμόζουν σκληρά μέτρα, χωρίς να έχουν πολιτικό κόστος, αφού θεωρούσε δεδομένο ότι οι πολίτες θα ξαναψήφιζαν πάλι τα δύο μεγάλα κόμματα, μια που τα μικρά είχαν διακοσμητικό χαρακτήρα. Δεν έζησε αρκετά για να δει τη δεκαετία του 2010.

  25. Αγγελος said

    Κυβερνεία λέγονταν και οι μεγάλες διοικητικές υποδιαiρέσεις της τσαρικής Ρωσίας.

  26. atheofobos said

    …θέλουν να μας πείσουν ότι το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο και αναπότρεπτο, αλλά στην πραγματικότητα η επιλογή των ευρωεκλογών δεν μεταφέρεται αυτόματα στις βουλευτικές εκλογές…

    Υπάρχει μια Αγγλική παροιμία που λέει :
    Η ελπίδα είναι καλό πρόγευμα αλλά κακό δείπνο! 🙂

  27. Πάνος με πεζά said

    @ 21 : Έχω πάει πολύ παλιά, γι αυτό και μπερδεύτηκα ! Είναι όμως μόνο όνομα μπαρ, δεν αντιστοιχεί π.χ. σε κάποιο ιστορικό κτίριο, που το στεγάζει.

  28. Γιάννης Κουβάτσος said

    17: Ξεχνάς ότι αυτά τα σκατόσογα, τόσο τα διάσημα όσο και οι δυναστειούλες της επαρχίας, εκλέγονται από τους Έλληνες ψηφοφόρους; Υπάρχει έστω και μία φορά που μέλος της οικογένειας Μητσοτάκη απέτυχε να εκλεγεί; Ο Μπακογιάννης π.χ. σε τρεις κατά σειρά εκλογικές μάχες κατάφερε στο πολύ άνετο να ψηφιστεί από τους Καρπενησιώτες, από τους Στερεοελλαδίτες και από τους Αθηναίους και είναι μόνο 41 ετών. Είπαμε: δεν περάσαμε Διαφωτισμό και τα πασαλίκια, τα αγαδιλίκια και τα κοτζαμπασιλίκια περάσανε στο πολιτικό DNA μας και άντε να τα ξεριζώσεις. ☺

  29. Jane said

    Αχ, κ. Σαραντάκο , τι έχεις να ακούσεις σήμερα για την τελευταία σου παράγραφο. 🙂

    Πάντως , νομίζω, οι περισσότεροι ψηφοφόροι δεν πολυσυμπαθούν τις κυβερνήσεις συνεργασίας. Θεωρούν πως θα είναι βραχύβιες, ίσως.

    Συμπληρώνω πως με το πρόθεμα «κυβερν» υπάρχει και το κυβερνοπάνκ.
    Πρόκειται για το είδος λογοτεχνίας , που αναφέρεται συνήθως σε μια μελλοντική δυστοπία, όπου ο πλανήτης έχει καταστραφεί απ’ τη μόλυνση και τα πάντα τα ελέγχουν ιδιωτικές εταιρείες μέσω υπολογιστών και διαδικτύου. Οι ήρωες είναι συνήθως κάποιοι χάκερς, απόβλητοι της κοινωνίας μεν αλλά «καθαροί» από εμφυτεύματα με μικροτσίπς στον εγκέφαλο και κλωνοποιημένα όργανα κλπ., που αντιστέκονται προσπαθώντας να κάνουν ζημιά στο σύστημα.

    Καλό μήνα και καλές διακοπές στους εργαζόμενους , που πήραν την άδειά τους.

    Καλό κουράγιο και στη νοικοκυρά -μία από χωριό δεν την ξέρετε- που πρώτη μέρα άδειας, βάλθηκε μ’ αυτή τη θερμοκρασία μεσημεριάτικα, να μάσει τα βερίκοκα και να φτιάξει μαρμελάδες … 🙂

  30. spiridione said

    Να βάλουμε και το λήμμα του ΙΛΝΕ για το γκουβέρνο

    γκουβέρνο
    Τυπολογία
    γκουβέρνο τό, πολλαχ. gουβέρνο Θρᾴκ. (Μάδυτ.) Ἰθάκ. Κεφαλλ. Κρήτ. (Πεδιάδ.) γουβέρνο Ζάκ. (Μαχαιρᾶδ.) Κρήτ. (Ἅγιος Βασίλ. Μουστάκ κ.ἀ.) γοβέρνο Ζάκ. (Μαχαιρᾶδ.) γουέρνο Ἀπουλ. (Καλημ.) Ἰθάκ. κουβέρνον Κύπρ. κουβέρνο Ζάκ. (Μαχαιρᾶδ. Τραγάκ.) Μῆλ. Νάξ. (Γαλανᾶδ.) Παξ. Πελοπν. (Γαργαλ. Κοπαν.) κουβέρνου Σάμ. Στερελλ. (Αἰτωλ. Ἀκαρναν. Φθιῶτ. Φωκ.) κουέρνο Ἀπουλ. (Καλημ.) γκοβέρνο Ἤπ. (Ραδοβύζ.) gοβέρνο Σύμ. γοβέρνον Κύπρ.
    Ετυμολογία
    Ἐκ τοῦ Ἰταλ. gοverno = kυβέρνησις. Ὁ τύπ. κουβέρνον καὶ εἰς Μαχαιρ., 1, 40 καὶ 360 (ἔκδ. R. Dawkins).
    Σημασιολογία
    1) Ἡ κυβέρνησις, ἡ ἐξουσία, τὸ κράτος, ἡ διοίκησις ἔνθ᾽ ἀν.: Μὴν τὰ περιμένῃς ὅλα ἀπὸ τὸ γουβέρνο Κύπρ. Τὸ κουβέρνο ἐδιάταξε νὰ πλερώσουνε φόρο γιὰ τὰ κατσικοπρόβατα ὅσοι ἔχουνε Μῆλ. Ὥστου ποὺ εἴιδι κι ἀπούε͜ιδι τοὺ κουβέρνου κ᾽ ἔβγανι τσιγαρόχαρτου ξαργουτ᾽κὸ γιὰ τσ᾿ γιˬουργοὶ Σάμ. Πῆρα τὴ φοράδα καὶ πῆγα ᾽ς τὴ χώρα νὰ πάρω τὴν καψοσύνταξη ποὺ μοῦ δίνει τὸ γκουβέρνο Γ. Δροσίν., Διηγήμ., 132 || Παροιμ. Φρ. Οἱ μουρλοὶ καὶ τὸ κουβέρνο ὅ,τι θέλουνε, τὸ κάνουν Ζάκ. 2) Ἡ διακυβέρνησις σκάφους Ἤπ. (Πάργ.) 3) Διοίκησις, κουμάντο Κρήτ. (Μουστάκ. κ.ἀ.) Εἶdα, κερατᾶ, γουβέρνο ἔεις Μουστάκ.

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    25: Σωστά. Έχουμε και την ωραία νουβέλα του Λεονίντ Αντρέγεφ «Ο κυβερνήτης».

  32. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    30 Υπάρχει το ΙΛΝΕ ονλάιν; (εννοώ ψηφιοποιημένο, σε pdf φωτογραφίες υπάρχει)

  33. spiridione said

    32. Ναι, το έχεις ξαναρωτήσει 🙂
    Απ’ αυτή τη σελίδα, σύνθετη αναζήτηση, πατάς στο πεδίο «λήμμα» τη λέξη που θες, ή ρίζα λέξεως, και σου τη βγάζει. Μόνο που δεν λινκάρεται η σελίδα του του λήμματος.
    http://repository.academyofathens.gr/kendi/index.php/gr/searchAdvance

  34. ΓΤ said

    @27 Νομίζω είναι ιστορικό, αλλά δεν ξέρω να σου πω περισσότερα 😦

  35. gpoint said

    γκουβέρνο…τραγούδαγε η γιαγιά μου, μάλλον από επιθεώρηση ή οπερέττα (όποιος ξέρει συμπληρώνει )

    Εμπρός σε μια ματιά σας, τι ν’ αρνηθώ μπορω ;
    όλα είναι δικά σας, σας τα παραχωρώ
    …………………………..για να περνάμε οι δυο …….ίσως αλλιώς : μονάχα ένα καλύβι για να χωράμε οι δυο
    κι όσο για το γκουβέρνο, ας γίνει ρημαδιό

  36. Ιωάννα said

    Ως μάχιμη βυζαντινίστρια, θα κάνω μία μόνο προσθήκη στο πολύ καλό άρθρο του κ. Σαραντάκου περί κυβερνήσεων και κομμάτων. Όντως ο πρώτος που έμπασε στην Θεία Ελληνική Γλώσσα την σημασία της «οργανωμένης φατρίας» για την λέξη «ΚΟΜΜΑ» (που μέχρι τότε σήμαινε… κομμένο τμήμα νομίσματος και αργότερα σημείο στίξεως) ήταν ο Μέγας Βασίλειος στον 23η Ομιλία «Εις Άγιον μάρτυρα Μάμαντα».

    Αυτό που διαφεύγει στον κ. Σαραντάκο (είμαι σίγουρη πως αν το ήξερε, θα ανέβαζε το σχετικό απόσπασμα για να κρυφτούν στις τρύπες τους οι φανατικοί χριστιανοί του ιστολογίου κ.κ. Theo, Blogotinanai κλπ) είναι το εξής: Στο εν λόγω θρυλικό απόσπασμα, ο Μέγας Βασίλειος λέει σαφώς ότι οι χριστιανοί ποιμένες (δηλ. κληρικοί όλων των βαθμών) που παίρνουν μισθό, είναι ΟΡΓΑΝΑ του ΔΙΑΒΟΛΟΥ!..

    Αναρτώ το σχετικό απόσπασμα, για να δώ αν θα τολμήσουν να βγούν να απαντήσουν οι θρασύτατοι αυτοί μεταλληνιστές…

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Αν κάτι πρέπει να μείνει στους αδαείς αναγνώστες από το σημερινό άρθρο του κ. Σαραντάκου, είναι οι εξής δύο (αποκρυπτόμενες επί 200 χρόνια) πληροφορίες:

    1) Το πρώτο κόμμα που μνημονεύτηκε στην Θεία Ελληνική Γλώσσα ήταν το «Ιουδαϊκόν κόμμα» από τον Μέγα Βασίλειο, γύρω στο 372 μ.Χ.

    2) Ο Μ. Βασίλειος στην 23η Ομιλία του «Εις τον άγιον μάρτυρα Μάμαντα» δηλώνει σαφώς ότι οι χριστιανοί ποιμένες που παίρνουν μισθό, είναι όργανα του Διαβόλου!..

    Μέχρι να βγούν οι μεταλληνιστές και να απαντήσουν, ας μάς πεί ο κ. Σαραντάκος αν θα χρησιμοποιήσει αυτή την συγκλονιστική πληροφορία σε μελλοντικό άρθρο του στην «Αυγή» για την μισθοδοσία των κληρικών και την Εκκλησιαστική Περιουσία. Κατά την γνώμη μου, ο κ. Σαραντάκος δεν θα το κάνει ποτέ, διότι η «Αυγή» και ο Σύριζα είναι ΚΟΛΛΗΤΟΙ με τον μπολσεβίκο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, Ιερώνυμο Λιάπη, πιό γνωστό ως… «Συριζώνυμο»

  37. Divolos said

    και για τον καπετάνιο/captain μιάς και είναι σχετικό θα ήταν ωραίο να μαθαίναμε λεπτομέρειες, ίσως και σε άλλο άρθρο

  38. Pedis said

    # 22 – την επέβαλλε σου λέω και δεν άνοιξε μύτη … εκτός από την μυτόγκα της Λαγκάρντ που μας τα έπρηξαν ότι ξύνισε … (άλλη δημοκρατικά εκλεγμένη φιγούρα και η ΔΝΤατζού!)

  39. Pedis said

    -> 38

    https://www.ft.com/__origami/service/image/v2/images/raw/http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.upp-prod-eu.s3.amazonaws.com%2F11be9a40-9b29-11e9-9c06-a4640c9feebb?fit=scale-down&source=next&width=700

  40. gpoint said

    Οσον αφορά την τελευταία φράση του άρθρου, η αποφυγή της λαίλαπας «Κούλης» δεν επιτυγχάνεται τόσο με ψήφο στον ΣυΡιζΑ, αλλά με στήριξη στα μικρά κόμματα (ακόμα και στην Χ.Α.) ώστε η βουλή να είναι τουλάχιστον επτακομματική.

    Η επιλογή του Τσίπρα να επιμείνει στον Βασιλειάδη του έχει στερήσει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ψήφων

  41. Pedis said

    # 28 – σε όλον τον κόσμο η πολιτική σκηνή κυριαρχείται και ανατροφοδοτείται από πολιτικές οικογένειες και μηχανισμούς λόμπιν, είτε έχουν περάσει την παιδική αρρώστια του διαφωτισμού και έχουν πλέον ανοσία είτε δεν κινδυνεύουν πια να την κολλήσουν.

    Το εκνευριστικό με το κλαν του ντον Μητσοτακιόνε

    είναι που επαίρονται υπερβολικά ότι είναι άριστοι …

  42. sarant said

    37 Ωραία, να τον έχω στο νου μου τον καπετάνιο.

    33 Ξεχνάω, το είπαμε;

  43. venios said

    Αν δεν κάνω λάθος, κυβέρνηση συνεργασίας είχαμε μέχρι την αποχώρηση των ΑΝΕΛ, ίσως και μετά…

  44. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    Μην ξεχνάμε και τον governator, έτσι;

  45. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Όταν έλεγε η μάνα μου «αυτός δεν κυβερνάται» εννοούσε από το μυαλό του, ο παλαβός.

    Άραγε θα καταγραφούν συνολικά, έτσι για να το μέλλον, οι αντισυριζαϊκές τερατωδίες που ακούγονται αυτήν την εποχή; Θα αποτυπωθεί αυτή η ευκολία να λέγονται και διασπείρονται απιθανότητες, ψευτιές, να κάνουνε το μαύρο άσπρο, πράγματα που τα ξέρεις καλά, από πρώτο χέρι, να αναποδογυρίζονται ασύστολα στα ΜΜΕ;
    Σπρώχνουν στα μυαλά του κόσμου την ονείρωξη πως αν φύγει ο Τσίπρας θα επιστρέψουμε στο 2008 ή και πιο πίσω, στους ευδαίμονες λειμώνες της εποχής Ολυμπιακών και δεν ξέρω τί…
    Ε ρε γλέντια…

    Καλημέρα σ΄όλους

    Γεια σου Κρονού! 🙂

  46. Avonidas said

    #42. Ξεχνάω, το είπαμε;

    Το είπαμε, αλλά το ξέχασες 😀

  47. Πάνος με πεζά said

    @ 34 : Ήταν το πρώην «Δόβηρος», αλλά νομίζω ότι δεν έχει σχέση με κτίριο κυβερνείου.

  48. spiridione said

    37, 42. Το περιμένουμε κάτι χρόνια 🙂
    https://sarantakos.wordpress.com/2015/10/05/capitalcontrols/

  49. Γιάννης Ιατρού said

    Πάντως ένα είναι σίγουρο, πως στο ΣΚΑει έχει από τώρα πάρει θέση ο πορτιέρης υπηρεσίας και περιμένει τον Τσίπρα 🙂 🙂

  50. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κυβερνήτρια/ κυβερνήτρα/ τιμονιέρισσα/καπετάνισσα/ πλοίαρχος, κυρά του σκάφους (της θάλασσας και της καρδιάς μας ομοίως) η υπόδικη του Αγκριτζέντο.*

    «Της καπετάνιου» άκουσα προλίγου στο ράδιο.

    Κάπτεν Νίκο (Νικοκύρη κοινώς 🙂 ) , φρόντισε προσεχώς για τα …καπετανιλίκια όπως λέει κι ο Δίβολος στο 37

    Aγκριτζέντο – 1994
    Στίχοι/Μουσική Γιώργος Ζήκας
    το τραγούδησε ο Γ. Νταλάρας

    Φεύγει η αγάπη κρύβεται στα χιόνια
    φεύγει για να γλιτώσει απ’ τις φωτιές
    αυτές που τηνε κυνηγάνε χρόνια
    δικές μας είναι ξένες ή παλιές

    Και μας αφήνουν μόνους
    σ’ ερειπωμένους δρόμους
    στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς.

    Του κόσμου τόσα χρόνια το γινάτι
    κλείνει κι ανοίγει πιο βαθιές πληγές
    στο Aγκριτζέντο μού ’βγαλαν το μάτι
    στις Συρακούσες κλέβουνε καρδιές

  51. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    Μετὰ ἀπὸ μιὰ βδομάδα στὰ Θερμιά, μὲ ὁλοκληρωτικὴ ἀποτοξίνωση ἀπὸ τηλεόραση καὶ διαδίκτυο, ἐπανέκαμψα Δημήτριος.

    Φέτος τὸ κολοκυθομέλετεμο* ἦταν πιὸ δυνατὸ ἀπὸ ἄλλες χρονιές, ἀλλὰ καὶ πιὸ δροσιστικό.

    Θὰ κάνω μιὰ βδομάδα ὑπεμονὴ μὲ τὰ προεκλογικὰ καὶ θὰ φύγουμε.

    Οἰκογενειακῶς, αὐτὴ τὴ φορά.

    *https://sarantakos.wordpress.com/2018/07/08/martinos-6/

  52. Τρίβλαξ said

    «Κυβερνήτης» και το Κ του ΦΒΚ—φάι μπέιτα κάππα ελληνιστί—της οργανώσεως Αμερικανικών πανεπιστημίων που τιμά αριστούχους των ελευθέρων επιστημών (liberal arts). «Φιλοσοφία Βίου Κυβέρνητης» το σύνθημα στο σύνολο του.

  53. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Πάντως, την φράση «την Κυριακή το πρωί οι κάλπες θα είναι άδειες» εγώ από τον Μητσοτάκη την πρωτοάκουσα, αλλά είμαι βέβαιος ότι έχεις μιά καλή εξήγηση γι αυτήν την ταύτιση! 🙂

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    ‘Επεσε το διαδίκτυο, πάει το σχόλιο.Πάμε πάλι.

    Κυβερνήτρια, τιμονιέρισσα, καπετάνισσα, πλοίαρχος, κυρά του σκάφους (της θάλασσας και της καρδιάς μας) η κρατούμενη υπόδικη του Αγκριτζέντο*.

    Για δίκη «της καπετάνιου» άκουσα προλίγου στο ράδιο.
    Κάπτεν Νίκο (Νικοκύρη μας αλλιώς 🙂 ) σπεύδε για το άρθρο (σχ.37 κ 42α)

    Αγκριτζέντο
    στίχοι-μουσική Γιώργος Ζήκας, τραγούδι Γ.Νταλάρας
    Φεύγει η αγάπη κρύβεται στα χιόνια
    φεύγει για να γλιτώσει απ’ τις φωτιές
    αυτές που τηνε κυνηγάνε χρόνια
    δικές μας είναι ξένες ή παλιές

    Και μας αφήνουν μόνους
    σ’ ερειπωμένους δρόμους
    στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς

    Του κόσμου τόσα χρόνια το γινάτι
    κλείνει κι ανοίγει πιο βαθιές πληγές
    στο Aγριτζέντο μού ’βγαλαν το μάτι
    στις Συρακούσες κλέβουνε καρδιές

  55. mitsos said

    Oh my Captain!
    Εντάξει Σύριζα στις εκλογές ,
    Αλλά ότι πει ο Λαός.
    Αν του χρειάζονται οι εκλεκτοί συνεργάτες του Μαρινάκη και του Μητσοτάκη για να …:
    …για να «ξεκάνουμε τους Γεωργιανούς και να αδειάσουν οι φυλακές μας , ώστε να χωράνε τα τσιγγανάκια που συλλαμβάνονται να κλέβουν τα λεμόνια ;
    … για να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα μπολιάζοντάς την με «πνεύμα Μαρινάκη»
    … για να σώσουμε την Μακεδονία κλπ…

    …εντάξει αν η πλειοψηφία τώρα θέλει Κυριάκους της Αγ, Κυριακής … δεν πειράζει … ας «ζοριστούμε» και εμείς λίγο . Αξίζει τον κόπο αν είναι να περάσει καλύτερα η πλειοψηφία.
    Έτσι κι αλλιώς δεν φταίει ο Κυριάκος που η δική μας γενιά δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο. Οι νεότεροι θα βρούν τον δρόμο τους και μακάρι να μας βάλλουν τα γυαλιά με τις επιλογές τους

    Υ.Γ. Αν λέω αν στους νεότερους δεν τους κάνει ο Μητσοτάκης ψάχνοντας θα βρουν καιι «καλύτερες επιλογές»… π.χ. ο Σαμαράς έχει άριστους απογόνους και ….

  56. nikiplos said

    29@ Αγαπητή Jane, Μοι φαντάζει κάπως …στείρα η φαντασία εκείνων που γράφουν πως θα χρειάζονται εμφυτευμένα μικροτσιπ οι άνθρωποι προκειμένου να συνταχτούν και να γίνουν όργανα ενός παιγνίου? Αυτό γίνεται εδώ και αιώνες και με ήκιστη τεχνολογία. Η εικόνα των ανθρώπων ήταν πάντα η ίδια. Τώρα αν τα κράτη χρεωκοπήσουν και την οργάνωση των ανθρώπων αναλάβουν εταιρίες, κι αυτό έχει ξαναματαγίνει στο παρελθόν. Ο οίκος Μπουργκινιόν κατείχε νήσους και ήλεγχε παραγωγές για 500 χρόνια πριν ξανασκεφτούν οι άνθρωποι οικουμενικά και ονειρευτούν έναν καλύτερο κόσμο…

    Όταν εργαζόμουν για πολυεθνική, η ταυτότητα ιδιότητας στελέχους της εταιρίας φάνταζε κάτι σαν «γαλάζιο αίμα» που κυλάει στις φλέβες, στις ατέλειωτες «φαβέλες» εργασίας τότε, ασχέτως αν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όλοι το ίδιο κωπηλάτες γαλέρας ήμασταν τότε…

    Το μόνο καινοφανές που μπορώ να βρω είναι πως μεγάλη μερίδα των αστικοποιημένων πληθυσμών, είναι ευκολότερα χειρίσιμη αφού την ατζέντα της ημέρας την βάζουν τα hashtags του τουίτερ και του φέϊσμπουκ. Ακόμη κι αν οι ατάκες είναι βαρετά επαναλαμβανόμενες και καθόλου ευφυείς, δεν μπυράζει… Φροντίζουν και οι Αυτιάδες για κάτι τέτοιο: «Πρόεδρε δεν πίστευα στα μάτια μου τω πρωί, όταν διάβασα το τιτίβισμά σας! Λέω μα είναι δυνατόν?» προκειμένου να δοθεί η πάσα στον κλυτό καλεσμένο του…

    Έτσι βλέπεις στο Μετρό και στα ΜΜΜ, αγόρια και κορίτσια όμορφα, σκυμμένα πάνω από τα σμαρτόφωνά τους, να μην ανταλλάσσουν ματιές μεταξύ των, να περιμένουν εναγωνίως το σωτήριο λάϊκ από κάποιον άγνωστο με συνθηματικό-όνομα πολλά υποσχόμενου αντιθετου φύλου.

    Ένα άλλο καινοφανές της εποχής μας, είναι πως δεν χρειάζονται οι πρόθυμοι ηλίθιοι για να σκοτωθούν για τον Προφήτη (aka CEO της εποχής μας). Χρειάζονται για να καθυποτάσσουν δύσμοιρους, αλλά μέχρις εκεί… Τις μάχες θα τις κάνουν Δρόνοι-δολοφόνοι, μη επανδρωμένα αεροσκάφη, πύραυλοι μικρομεσαίου βεληνεκούς, ενώ τη «βαρετή» δουλειά μπορούν κάλλιστα να την κάνουν οι εξελιγμένες αόρατες μπουλντόζες, όπως αυτές της Λωρίδας της Γάζης.

  57. Γιάννης Ιατρού said

    54: Εφάκι, μόνο κάτι χαμένα κορμιά χάνονται, τα καλά σχόλια ποτέ 🙂 🙂

  58. Τρίβλαξ said

    Και μια και αναφέρθηκε και το αγγλικό party: η γαλλική εκδοχή του όρου, parti, υφίσταται στα αμερικανικά αγγλικα ως αρχιτεκτονικός όρος. Σημαίνει την επικρατέστερη ιδέα από τις πολλές που εξετάζει ο αρχιτέκτων στην αφετηρία σχεδιάσεως κτιρίου.

    Η εξήγηση που έχω ακούσει—ας την επιβεβαιώσει κάποιος πλέον αρμόδιος—είναι ότι το κοινό που έχουν πολιτικά parties, πάρτυ σε σπίτια με μωσαϊκά, και το αρχιτεκτονικό parti είναι η ιδέα της πεποιθήσεως, της συμμετοχής σε κάποια κοινή ιδέα η πίστη.

  59. Νέο Kid said

    58. Θα έλεγα (χωρίς να είμαι και ο πλέον ειδικός. από την «πιατσική» μου εμπειρία και μόνο) ότι ο όρος parti ή parti pris δεν πολυακούγεται στις μέρες μας . Εχουν επικρατήσει τα αγγλοπρεπέστατα concept (πρωτίστως) και scheme (δευτερευόντως)

  60. Νέο Kid said

    58. Eπίσης, δεν θα την έλεγα «επικρατέστερη ιδέα» ,αλλά «αφετηρία». Εντάξει, γούστα είναι αυτά… 🙂

  61. sarant said

    48 Ε, σιγά τα πολλά χρόνια! 🙂

    52 Βρε τι μαθαίνει κανείς

  62. sarant said

    Μεταφέρω σχόλιο από το ΦΒ:

    Προσθέτω στο περίπου από τα λόγια του Βίννερ: «έπρεπε να βρω ένα όνομα για αυτήν την νέα επιστήμη. Ανέτρεξα λοιπόν στα λεξικά που είχα ως φοιτητής και βρηκα τη λέξη «κυβέρνησις».»
    Τα βαφτίσια της κυβερνητικής.

  63. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    50/54 Ωχ! δις. Σόρι.
    Το κυβερνοφρικιό το είπαμε. Κυβερνορούγες έλεγε ο Νικοκύρης το 2009 και «κυβερνομύθοι» στο ίδιο νήμα
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/03/09/melesmpampiniotis/#comment-596

    Σανοταϊστρα μεγάλη, μεταξύ ίσων, αυτή η νουδίτισσα κα Ζαχαράκη. Λέει ό,τι να ναι, για τους κώδικες.

  64. ΣΠ said

    Μπορεί από εμάς να τα πήρανε, αλλά, ενώ στα ελληνικά μείναμε με μία λέξη για να περιγράψουμε διαφορετικές έννοιες, στα αγγλικά (και σε άλλες γλώσσες) προέκυψαν διαφορετικές λέξεις:
    κυβερνητικός – governmental, gubernatorial, cybernetic.
    Αυτό μπορεί να είναι αδυναμία της ελληνικής γλώσσας, αλλά από την άλλη δίνει την δυνατότητα για λογοπαίγνια.

  65. Jane said

    Μια γεύση από τον άγιο πατερούλη Αμβρόσιο Καλαβρύτων!
    ……………………………………………………
    Στα Δημόσια Σχολεία τώρα πια διδάσκονται νέα μαθήματα, όπως η ΓΙΟΓΚΑ, η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ κλπ.
    Ας μη λησμονούμε, ότι ο κ. Τσίπρας όχι μόνο νομιμοποίησε τα ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ, ψηφίζοντας το ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ, αλλά και επέτρεψε την υιοθεσία παιδιών από αυτά τα Ομοφυλόφιλα ζευγαράκια!
    – Ακόμη και αυτή η ανατροπή των Νόμων της Φύσεως αποτελεί ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ του ΣΥΡΙΖΑ!
    – Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι ο Πρωθυπουργός ζεί αστεφάνωτος! Δεν έχει τελέσει θρησκευτικό Γάμο; Κάποιοι λέγουν, ότι ούτε και Πολιτικό Γάμο έχει!
    Δηλ. είναι ΕΝΑΣ ΑΘΕΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, συγχρόνως δε καί ΕΝΑΣ ΑΘΕΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ, γι’αυτό άλλωστε με τόση μανία πολεμάει και την Εκκλησία του Χριστού!
    Τελειώνοντας την πονεμένη αυτή περιπλάνηση, πρέπει νά σας αποκαλύψω, ότι στην ιστορική Ιερά Μητρόπολή μας πρό δύο ετών στα «ΕΙΡΗΝΙΚΑ», δηλ. στις αιτήσεις της θείας λειτουργίας καθιερώσαμε και την ακόλουθη δέηση:
    «Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων καί αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών, του Κυρίου δεηθώμεν».

    https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/30182-ambrosios-tin-kuriaki-osoi-agapoun-tin-ellada-tha-dosoun-tin-xaristiki-boli-ston-suriza

    …………………………………………………………………..

    Αυτά είναι ! 🙂

  66. Τρίβλαξ said

    60: σωστά. Πρόκειται για την ιδέα στην εμβρυωνική της μορφή, που μπορεί να έχει υιοθετηθεί άνευ συναγωνισμού.

    59: πάλι σωστα, αν και αν ήμουν ψειρας (υποθετική η υποθεση😇) θα έλεγα ότι parti, concept και scheme είναι συναφείς μάλλον παρά ταυτόσημες έννοιες.

    Το parti συγκαταλέγεται στους όρους που είχαν εισάγει στην Αμερική οι σπουδάσαντες στην Ecole Des Beaux Arts Αμερικανοι. Πριν το 1865, όταν ιδρύθηκε στο ΜΙΤ η πρωτη σχολή αρχιτεκτονικής στις ΗΠΑ, εκεί σπούδαζαν οι περισσότεροι.

    Άλλοι όροι υπό εξαφάνιση, H.C. (Hors de Concourse) και Poche. Διατηρούνται νομιζω fenestration και façade.

  67. sarant said

    64 Η ικανότητα της αγγλικής να βυζαίνει από τρεις μανάδες (σαξονικά, λατινικά, ελληνικά) όχι μόνο της χαρίζει πλούτο αλλά και μας βάζει σε μεγάλη δυσκολία να αποδώσουμε όρους όπως ethnonational, ethnic κτλ.

  68. Μπετατζής said

    22. Και μετά έγινε και ο γνωστός χαμούλης στα ιντερνετς και στο τουίτα https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/ivanka-trump-world-leaders_uk_5d19cbb4e4b03d61163e4130?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAIEge1GYyG8BzCAE26UyWDMAmLzHrDtbkVdPf6bs9rusChPE_zjHjQIhxWug6E7kdTDIsgssvsHkCcyuOfgSxEDoQ3cXelWj1v5ocz7cFp3v-nz_U1KPoApD_s84WB4XyyPfQSqToqRJtdfQYqULhVJ34-lv8au5z5Svmh5NPy4d

  69. Σωτήρς said

    Η σουηδική κυβέρνηση είναι Regering. Παρόμοια και στις λοιπές γερμανικές γλώσσες.
    Στο βικιλεξικό λέει από το regēre, ρήμα regō.
    Έχει σχέση με το κυβερνώ; Στα ελληνικά το ρήμα rule συνήθως το μεταφράζουμε κυβερνώ.

  70. ΣΠ said

    62
    Την λέξη «κυβερνήτης», όχι «κυβέρνησις».

  71. spiridione said

    «…Thus as far back as four years ago, the group of scientists about Dr Rosenblueth and myself had already become aware of the essential unity of the set of problems centering about communication, control, and statistical mechanics, whether in the machine or in living tissue. On the other hand, we were seriously hampered by the lack of unity of the literature concerning these problems, and by the absence of any common terminology, or even of a single name for the field. After much consideration, we have come to the conclusion that all the existing terminology has too heavy a bias to one side or another to serve the future development of the field as well as it should; and as happens so often to scientists, we have been forced to coin at least one artificial neo-Greek expression to fill the gap. We have decided to call the entire field of control and communication theory, whether in the machine or in the animal, by the same ‘Cybernetics’, which we form from the Greek κυβερνήτης or steersman. In choosing this term, we wish ti reqognize thatr the first significant paper on feedback mechanisms is an article on governors, which was published by Clerk Maxwell in 1868, and that governor is derived from a Latin corruption of κυβερνήτης. We also wish to refer to the fact that the steering engines of a ship are indeed one of the earliest and best-developed forms of feedback mechanisms».

    Norbert Wiener, Cybernetics Or Control and Communication in the Animal and the Machine, Introduction, p. 11-12, Nov. 1947.
    https://books.google.gr/books?id=NnM-uISyywAC&pg=PA11&dq=we+have+decided+to+call+the+entire+field+of+control+and+communication+theory&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwjW7cLVo5bjAhWswcQBHapsAAAQ6AEIKDAA#v=onepage&q=we%20have%20decided%20to%20call%20the%20entire%20field%20of%20control%20and%20communication%20theory&f=false

  72. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Κακό πράγμα η μη επαφή με την πραγματικότητα.

  73. Ιωάννα said

    Έχω ξαναπροειδοποιήσει τον αγαπητό κ. Σαραντάκο να μην εμπιστεύεται έτσι εύκολα τις αγραμματοσύνες που του γράφουν στο Facebook οι διάφοροι φίλοι του και να μή τις αναπαράγει αβασάνιστα εδώ, διότι πάει περίπατο η όποια εγκυρότης του παρόντος Ιστολογίου που με τόσο κόπο κατακτήσαμε εμείς οι λίγοι ειδήμονες σχολιαστές… (βλέπε και σχόλια 70 + 71 των κύρ Σταύρου και Spiridione)

    Στο σχόλιο 62 ο κ. Σαραντάκος αναπαράγει (και προσυπογράφει, δυστυχώς!..) την επιπόλαια αρλούμπα που του γράφει στο Facebook από μνήμης ο γνωστός θεολόγος (!) Θεόδωρος Κοσμόπουλος, αδερφός του εκκλησιαστικού ποιητή Δημήτρη Κοσμόπουλου…

    Αλλά, κύριε Σαραντάκο, σοβαρολογείτε; Για τόσο κάφρους, λοιπόν, μάς περνάτε; Πειστήκατε από την επιπόλαιη ανάμνηση ενός θεολόγου και μάς την μεταφέρατε εδώ ως θέσφατο, αγνοώντας ότι μπορούμε να βρούμε με ένα κλίκ τί ακριβώς λέει ο ελληνόψυχος Wiener;

    ΙΔΟΥ, λοιπόν, τί λέει ο ίδιος ο εφευρέτης του όρου «κυβερνητική». Καμμία σχέση με αυτά που «θυμόταν» ο επιπόλαιος πληροφοριοδότης σας, θεολόγος Θ. Κοσμόπουλος για φοιτητικά λεξικά και «κυβερνήσεις»

    Τί δηλοί ο ποιητής; Ότι το «Cybernetics» πλάστηκε από τον Wiener εκ της ελληνικής λέξεως «κυβερνήτης», χωρίς ο ίδιος να γνωρίζει ότι η λέξις είχε εφευρεθεί 130 χρόνια νωρίτερα από τον θρυλικό Γάλλο φυσικό André – Marie Ampère (1775 – 1836), ο οποίος την είχε εμπνευστεί κατευθείαν από το ελληνικό πρωτότυπο: Από την αρχαιοελληνική λέξη «κυβερνητική» που χρησιμοποιεί ο Θείος Πλάτων στον Γοργία!..

    Για το ξεστράβωμα των κ.κ. Μπαμπινιώτη, Σαραντάκου, Θ. Κοσμόπουλου, αλλά και όλων των αναγνωστών του παρόντος ιστολογίου, μεταφέρω επί λέξει τί λέει ο Σωκράτης στον «Γοργία» του Πλάτωνος, όπου για πρώτη φορά χρησιμοποιείται παγκοσμίως η λέξις «κυβερνητική» που αντέγραψε ο Μέγας Αμπέρ τον 19ο αιώνα και επανεφηύρε το 1948 ο (ελληνόψυχος μέν, ανελλήνιστος δε…) N. Wiener:

    ΣΩΚΡΑΤΗΣ: «Καὶ μὴν σῴζει γε καὶ αὕτη ἐκ θανάτου τοὺς ἀνθρώπους, ὅταν εἴς τι τοιοῦτον ἐμπέσωσιν οὗ δεῖ ταύτης τῆς ἐπιστήμης. εἰ δ’ αὕτη σοι δοκεῖ σμικρὰ εἶναι, ἐγώ σοι (d) μείζω ταύτης ἐρῶ, τὴν ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΝ, ἣ οὐ μόνον τὰς ψυχὰς σῴζει ἀλλὰ καὶ τὰ σώματα καὶ τὰ χρήματα ἐκ τῶν ἐσχάτων κινδύνων, ὥσπερ ἡ ῥητορική.»

    ΥΓ: Παρακαλώ το πνευματικοπαίδι του κ. Μπαμπινιώτη, κ. Γ. Μπάτζιο, να βγεί και να μάς πεί: Προλαβαίνει να διορθώσει το λήμμα «κυβερνητική» στην 5η έκδοση του Λεξικού Μπαμπινιώτη, που βγαίνει μέσα στον Ιούλιο; Δεν είναι ο Wiener ο εφευρέτης του όρου «κυβερνητική», αλλά ο ελληνόψυχος + ελληνογνώστης Αντρέ – Μαρί Αμπέρ

  74. ΣΠ said

    71
    Μπράβο, Σπύρο. Η 2η έκδοση του βιβλίου (1965) υπάρχει εδώ σε μορφή djvu:
    http://library1.org/_ads/F6A1F1FBE59FD6D26E21CDB6B681452F

  75. Γιάννης Ιατρού said

    72: Τι θες ρε Λάμπρο, εδώ οι τραζεζο-κάρτες έχουν γίνει ανέπαφες, κόντρα στη τεχνολογία θα πάμε; ε;

  76. ΣΠ said

    69
    Μήπως από το λατινικό θέμα reg- του rex (=βασιλιάς);

  77. nestanaios said

    25. Και πολλά άλλα.
    28. Αλλά εμείς επιμένουμε στον ίδιο εκλογικό νόμο.
    65. Κράτος εν κράτει εχθρός πατρίδος.

  78. Σαρδανάπαλος said

    Σαν προσθήκη στα εξαίρετα σχόλια της Ιωάννας (36 + 73), να πώ κι εγώ κάτι για την αγραμματοσύνη του Μπαμπινιώτη (παρακαλώ το πνευματικοπαίδι του τον κ. Μπάτζιο να βγεί και να απαντήσει, αν έχει τα κότσια…) στο λήμμα «κυβερνήτης» του Ετυμολογικού του:

    Τί μάς λέει εδώ ο ανελλήνιστος Μπαμπινιώτης; Ότι η σύγχρονη σημασία της λέξεως «κυβερνήτης» (διοικητής επαρχίας, πόλεως κλπ.) προήλθε ως αντιδάνειο από το γαλλικό «gouverneur»!.. Αλλ’ ώ πανάσχετε Μπάμπι, πώς είναι δυνατόν να αγνοείς τους στίχους 879 + 880 των «Ικέτιδων» του Ευριπίδου, όπου για πρώτη φορά στην Θεία Ελληνική Γλώσσα η λέξις «κυβερνήτης» χρησιμοποιείται με την σημασία αυτή;

    « ἐπεί τοι κοὐδὲν αἰτία πόλις
    κακῶς κλύουσα διὰ κυβερνήτην κακόν.»

    που σημαίνει… «διότι σε τίποτα δεν φταίει μία πόλις, αν έχει κακό όνομα εξαιτίας του κυβερνήτη της»!..

    Το θρυλικό αυτό απόσπασμα του Ευριπίδη ΑΠΟΣΙΩΠΑ και ο κ. Σαραντάκος στο παρόν άρθρο, όπου (ναί μέν δεν διαπράττει την αγραμματοσύνη του Μπάμπι με το «gouverneur», αλλά…) γράφει το εξής για να είναι καλυμμένος και να μή τον κατηγορήσουν για ασχετοσύνη:

    «…κυβερνήτης ήταν ο τιμονιέρης και κυβέρνησις η διακυβέρνηση του πλοίου, αλλά ήδη από την κλασική εποχή εμφανίζεται η, πολύ φυσιολογική άλλωστε, μεταφορική επέκταση του όρου στη διοίκηση των πόλεων. »

    Αλλά, κύριε Σαραντάκο, γιατί δεν λέτε ότι ο Μέγας Ευριπίδης στις «Ικέτιδες» ήταν αυτός που πρωτοεισήγαγε την σημασία «διοικητής πόλεως κλπ.» στην λέξη «κυβερνήτης»;

    ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί δεν λέτε (προφανώς το αγνοείτε, όπως κι οι φιλαράκοι σας Μπαμπινιώτης, Χαραλαμπάκης κλπ.) ότι ο πρώτος χρήστης της λέξεως «κυβέρνησις» (με ακριβώς την σημερινή σημασία!..) ήταν ο ουρανοφάντης Πίνδαρος (522 – 443 π.Χ.) στον 10ο Πυθιόνικό του;

    Μήπως γιατί οι στίχοι…

    «… ἐν δ’ ἀγαθοῖσι κεῖται
    πατρώϊαι κεδˈναὶ πολίων κυβερνάσιες.»

    είναι ένας ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, αφού σημαίνουν…

    «η καλή διακυβέρνησις των πόλεων περνάει από πατέρα σε γιό και εναπόκειται στους ευγενείς ανθρώπους»;

  79. sarant said

    76 Μάλλον

    73 Από μνήμης παραθέτει ο άνθρωπος. Τα του Αμπέρ τα λέει και η Βικιπαίδεια, αλλά δεν έχουν σχέση με τη νεότερη κυβερνητική.

  80. Κιγκέρι said

    Από το δημοτικό τραγούδι Του Λεβέντη και του Χάρου:

    «Άσε με, Χάρε μ’, άσε με παρακαλώ να ζήσω,
    τι έχω τα πρόβατα άκουρα και το τυρί ‘ς το ζύγι,
    τι έχω γυναίκα παρανιά και χήρα δεν της πρέπει,
    τι έχω παιδί κ’ είναι μικρό κι’ ορφάνια δεν του μοιάζει.
    -Τα πρόβατα κουρεύονται και το τυρί ζυγειέται,
    και ταρφανό πορεύεται κ’ η χήρα κυβερνειέται.»

  81. spiridione said

    74. H σελίδα έχει μπλοκαριστεί με απόφαση του ΕΔΠΠΙ. Πρώτη φορά βλέπω κάτι τέτοιο.

  82. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    75 – Βλέπω σ’ έκανε περδίκι το κλίμα της Μαγκουφάνας.☺

  83. ΣΠ said

    81
    Σοβαρά; Εμένα δεν μου έβγαλε τίποτα τέτοιο. Εναλλακτικά λινκ είναι τα παρακάτω:
    http://library1.org/_ads/F6A1F1FBE59FD6D26E21CDB6B681452F
    http://booksdescr.org/ads.php?md5=29A9551780C8DAFBAAC834F7BE240E3C
    https://b-ok.cc/book/1272212/04d0e7
    https://libgen.me/item/adv/834490
    http://en.bookfi.net/md5/F6A1F1FBE59FD6D26E21CDB6B681452F
    http://library1.org/_ads/29A9551780C8DAFBAAC834F7BE240E3C
    https://b-ok.cc/book/1298758/94852c
    https://libgen.me/item/adv/856622
    http://en.bookfi.net/md5/29A9551780C8DAFBAAC834F7BE240E3C

  84. sarant said

    74-83 Κι εγώ μπορώ (απο το εξωτερικό) να την ανοίξω

  85. Avonidas said

    #84. Κι εγώ μπορώ (απο το εξωτερικό) να την ανοίξω

    Κι εγώ. Αλλά για πόσο ακόμα, αναρωτιέμαι :-/

    (Όχι ότι έγινε και τίποτα. Μ’ ένα vpn το παρακάμπτεις)

  86. 74-84 Το κατάλαβα πριν από μερικές μέρες: έχουν μπλοκαριστεί τα ΙΡ εντός Ελλάδας ΕΚΤΟΣ από τα πανεπιστημιακά στα οποία δεν έχει δικαιοδοσία η ΕΔΠΠΙ.

  87. Avonidas said

    #86. ΕΚΤΟΣ από τα πανεπιστημιακά στα οποία δεν έχει δικαιοδοσία η ΕΔΠΠΙ

    Θα το διορθώσει αυτό ο Κούλης, μην ανησυχείς 😉

  88. Jane said

    #56
    Το κυβερνοπάνκ εμφανίστηκε στη δεκαετία του ’70 και του ’80.
    Τότε δεν υπήρχε τόσο ευρεία χρήση του ολοκληρωμένου κυκλώματος όπως σήμερα στην καθημερινότητά μας. Ούτε το διαδίκτυο, που μέχρι το 1996 με το web 1.0 δεν υπήρχε καν αλληλεπίδραση μεταξύ χρηστών κι οι υπολογιστές ήταν ελάχιστοι.
    Σήμερα, ναι, έχετε δίκιο , δεν φαντάζει καθόλου αλλόκοτο, αυτή είναι η πραγματικότητα σε κάθε έκφανση της ζωής μας.
    Και , φαντάζομαι, πως σε λίγα χρόνια οι άνθρωποι , ειδικά οι εργαζόμενοι, θα κυκλοφορούν όλοι με τσιπάκια σαν τα σκυλιά.
    …………………………………………………………………………….

    Το δεκάλεπτο σποτ του ΚΚΕ.

    Γιώργος Κιμούλης : «Όλα αυτά τα χρόνια ακολούθησα παράλληλους βηματισμούς. Δεν χάθηκα όμως ούτε ξέχασα τις αξίες μου. Επέστρεψα στον αρχικό τόπο των αξιών μου…» 🙂

  89. Alexis said

    #65:Το κακό είναι ότι πολλοί από το «ποίμνιό του» (εδω η λέξη έχει κυριολεκτική σημασία) θα ψηφίσουν μεθαύριο με βάση αυτά που λέει.

  90. nikiplos said

    74@ – 83@ κατεβάστε δωρεάν το ToR (Onion Ring), εγκαταστήστε το κι ανοίξτε τον browser του. Καθώς σας βάζει από IP εκτός Ελλάδος, κατεβάζετε κανονικά και από εδώ οποιονδήποτε λίκνο, αφού η ΕΔΠΙ δεν έχει δικαιοδοσία εκτός των συνόρων μας… Το είχα πει και τις προάλλες σε λίκνο του πολυώνυμου…

    Εδώ ο ανονιμάϊζερ: https://www.torproject.org/download/

  91. sarant said

    86 A!

    88 Ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις

  92. Γιάννης Κουβάτσος said

    88: Γιατί όλο εκπρόσωποι του θεάματος; Για πιο αποτελεσματικό ψηστήρι; Δεν το λέω μόνο για το ΚΚΕ, είναι πολύ υποτιμητική για τον πολίτη αυτή η κουτοπόνηρη επιλογή των κομμάτων. Δεν χρειάζεται να σκέφτεσαι μόνος σου, ψηφοφόρε, απλώς δες τι επιλέγουν οι γυαλιστεροί «επώνυμοι». Το κακό είναι ότι αυτά τα επικοινωνιακά κόλπα πιάνουν. Ο Έντουαρντ Μπερνέζ ζει, αυτός μας (καθ)οδηγεί.
    89: Μα αν ψήφιζαν διαφορετικά, δεν θα σύχναζαν στο ποίμνιο αυτουνού του τύπου.

  93. ΚΩΣΤΑΣ said

    –> …όσοι δεν θέλουν τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, την εργοδοτική ασυδοσία και την αποκαθήλωση του κοινωνικού κράτους, που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν σε επάνοδο του ΔΝΤ και των μνημονίων, ξέρουν ότι πρέπει να ρίξουν στην κάλπη το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ.

    Συμφωνώ και προσυπογράφω!!! Σας καράφλιασα, ε; … 😛

    Εξ εγκύρων κυβερνητικών πηγών πληροφορήθηκα ότι ο Κούλης δεν είναι ανοιχτομάτης, όπως κακώς μέχρι τώρα νόμιζα, αλλά αυγουλομάτης. Κατόπιν τούτου… οεδ!

  94. Γιάννης Ιατρού said

    Η τωρινή υπουργός αμύνης της Ομοσπ. Γερμανίας (Ursula Von der Leyen) επελέγει για επικεφαλής της Κομισιόν!

  95. Γιάννης Ιατρού said

    και η Λαγκάρντ Τραπεζίτισα

  96. Γς said

    Ο Τσίπρας στον Σκάι τώρα

    Κατάργησε το Εμπάργκο!

    Δεν κατάλαβε τίποτα. Απίστευτος

    Επρεπε να του κηρύξει με τη σειρά του εμπάργκο ο Σκάι

  97. Avonidas said

    #92. Εάν ο πολίτης είχε μια σοβαρή και εις βάθος σχέση με τους πολιτικούς του αντιπροσώπους, κι όχι απλώς με το χαζοκούτι κάθε βράδυ, θα μπορούσαν τα κόμματα να του προτείνουν αναγνωρίσιμες προσωπικότητες που ΔΕΝ ανήκουν στο χώρο του θεάματος: νομικούς, οικονομολόγους, επιστήμονες, ακαδημαϊκούς… Έτσι όπως έχουν τα πράγματα, ποιός ακριβώς σου έρχεται στο νου για τον οποίο ο μέσος ψηφοφόρος δεν θα πει «ποιος είναι αυτός, και τον ξέρει η μάνα του;»

  98. Avonidas said

    #97. Και πέρα από τον χώρο του θεάματος απλώνεται βεβαίως, λαμπερός και ζέχνων, ο χώρος της μπάλας. Αλλά αυτόν τον αφήνω στους ειδήμονες :-/

  99. Jane said

    #92
    Από τη στιγμή που κάποιος είναι πολιτικοποιημένος, γιατί να μην στηρίξει ανοιχτά στις εκλογές το κόμμα που τον εκφράζει;
    Δηλαδή η πολιτική είναι μόνο για δικηγόρους και οικονομολόγους;
    Επίσης, εξαιρουμένης της Σεμίνας Διγενή, οι άλλοι είναι εκπρόσωποι της τέχνης , κ. Κουβάτσο, όχι απλά «εκπρόσωποι του θεάματος».

    Και τέλος, στο Κουκουέ δεν πάει κανείς για καριέρα ή για τα λεφτά .Είναι εντελώς διαφορετικό το πλαίσιο. .

  100. Γιάννης Κουβάτσος said

    99: Αναφέρομαι στην υπερπροβολή των προσώπων του θεάματος και μάλιστα των «επώνυμων» του χώρου. Και βέβαια έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν την άποψή τους και την υποστήριξη σε όποιο κόμμα θέλουν, αλλά το να τους κάνουν παντιέρα τα κόμματα υπακούει πιστά στους επικοινωνιακούς κανόνες. Και, ξαναλέω, δεν αφορά ειδικά το ΚΚΕ, αφορά όλα τα κόμματα. Σε λίγο στη βουλή η συντριπτική πλειονότητα θα είναι ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές και τηλεδημοσιογράφοι.

  101. Γς said

    96:

    Τον αδίκησα.

    Καλά πήγε.

    Μου αρέσει

    Η εκπομπή συνεχίζεται

  102. Μαρία said

    99
    Εκπρόσωποι της τέχνης όλοι γνωστοί απ’ το κουτί.

  103. Μπούφος said

    Παρακολουθώ και γω το κουφετάκι μου τον Αλέξη, τόση ώρα, (στέγνωσε το στοματάκι του) στο ΣΚΑΙ..καλέ…αυτή η ξανθόψειρα η CIA που τον ανακρίνει έχει κάνει μπότοξ; πολύ φρέσκια μου φαίνεται!

  104. Μπούφος said

    μόλις είπε ο Αλέξης ότι έχει υπερβεί τα εσκεμένα, δηλαδή; μήπως ήθελε να πει εστεμένα; μερικές φορές χάνομαι στις λέξεις του…

  105. Alexis said

    #26: Εσύ έχε το νου σου μη σε διαγράψει ο Αμβρόσιος λόγω …χρηστώνυμου ☺

  106. Γιάννης Ιατρού said

    103: όταν λέει η ξανθόψειρα πως είναι δημοσιογράφος και δεν κάνει αντιπολίτευση, σκέφτεσαι πως οι καφετζούδες και τα μέντιουμ περισσότερες αλήθειες έχουν πεί στην επαγγελματική τους ζωή

  107. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εντάξει, το να δίνει ο Τσίπρας συνέντευξη στον Παπαχελά και την Κοσιώνη μέσα στον Σκάει, είναι σαν να δίνει συνέντευξη ο Τράκης Γιαννακόπουλος στον Τσουκαλά καθ τον Άκη στα γραφεία του «Πρωταθλητή».

  108. Κουτρούφι said

    Σιφνέικα:
    Είμαι κυβερνημένος: α). Βασικές μου ανάγκες έχουν ικανοποιηθεί (π.χ. είμαι φαγωμένος). β) τα ‘χω τσούξει. Εξ ου και «κάνω κυβέρνηση»: τα πίνω.

  109. Μαρία said

    Το cyborg (cybernetic organism) στα ελληνικά αποδόθηκε κυβόργιο.

  110. ΞΥΠΕΤΑΙΩΝ said

    @ 102
    Εσεις τον Θ. Μικρουτσικο απο το κουτι τον γνωρισατε ?

  111. sarant said

    100 Η οποία υπερπροβολή επηρεάζει ακόμα και το ΚΚΕ, φυσικά λιγότερο από άλλα κόμματα. Παλιότερα είχε εκλεγεί η Αιμιλία Υψηλάντη ενώ τώρα η Σεμινα Διγενή (και παραιτήθηκε).

    101 Καλά πήγε

    108 Καλό, όπως και στο λήμμα του ΙΛΝΕ που εχει και τη σημασία «έχω κάνει τα κουμάντα μου».

  112. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    109 Μαρία, μόλις με πρόλαβες! Στο ποντίκι τόχα να το ποστάρω ίντα ναι κειο να το cyborg 🙂

  113. Jane said

    Παρακολούθησα τον Τσίπρα. Πολύ καλός.
    Το ‘χει το σπήκινγκ, το ‘χει ο μπαγάσας.
    Και δεν θυμάμαι ξανά πρωθυπουργό να απαντά ανοιχτά σε όλες τις ερωτήσεις και σε εχθρικά διακείμενους δημοσιογράφους. Όλοι με επιλεγμένα λαμπατέρ μιλούσαν συνήθως.
    .
    Παπαχελάς και Κοσσιώνη , τρισάθλιοι.
    Μισή ώρα ρωτούσαν για το κότερο και τον Πολάκη.
    Χέστηκε η φοράδα στ’ αλώνι γι αυτά!
    Για το ασφαλιστικό και τα εργασιακά τίποτα, οι χαμένοι.

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    11β Καλός (αναλυτικός, κατανοητός) ήταν στα θέματα που τέθηκαν ή που συμπλήρωνε ο ίδιος, αλλά δεν τον ρώτησαν καθόλου για το μέλλον, το παραπέρα πρόγραμμά του .

  115. Μαρία said

    110
    Εμείς φατσικά απ’ το κουτί. Δεν είχαμε την τύχη να τον συναντήσουμε στην πραγματική ζωή.

    113, 114
    Χαρά στο κουράγιο σας.

  116. Γιάννης Κουβάτσος said

    111: Και ο Λυκούργος Καλλέργης, η Λιάνα Κανέλλη, η Λίλα Καφαντάρη, η Ελένη Γερασιμίδου.

  117. spiral architect 🇰🇵 said

    Κουβάτσε, εκλάπη και έγινε τουί. 😎

  118. Γιάννης Κουβάτσος said

    111: Βάλε και τον Καζάκο.

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    117: Κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Χαλάλι σου γιατί σε πάω με χίλια. ☺

  120. ΣΠ said

    Η φάση με τον Τσίπρα στον ΣΚΑΪ μου θύμισε την φάση πριν από 2,5 μήνες με τον Μπέρνι Σάντερς στο Fox News. Έτσι γίνεται, στο δικό τους γήπεδο.

  121. Καληνύχτα

  122. Alexis said

    #107, 109, 113: Τώρα τη σκυτάλη πήραν διάφοροι «ειδικοί» (Βερέμης, Μαραντζίδης κ.ά.) που αναλύουν «ιστορικά» στους λακέρδα και Τέλογλου την τετραετία Σύριζα.
    Business as usual 😆

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν του πετάγανε μπουκάλια, αναπτήρες και κροτίδες, θα μπορούσε να πέσει κάτω και να ζητήσει να του κατακυρωθούν οι εκλογές άνευ αγώνος. Να γιατί θα έπρεπε να έχει σύμβουλο τον Βλάνταν Ίβιτς.

  124. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλά στάθηκε ο Τσίπρας. Εντάξει, είπε τα δικά του, δεν περιμέναμε και να σέρνεται ως ικέτης και να ζητάει συγνώμη!

    Πιστεύω ότι επίκειται κυβερνητική αλλαγή. Έτσι συμβαίνει στα δημοκρατικά πολιτεύματα. Ό,τι είχε να δώσει, το έδωσε η παρούσα κυβέρνηση. Ως κυριότερη προσφορά της, κατ΄ εμέ, είναι η στροφή της στον ρεαλισμό. Μετά το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται να παγιώσει μια αντίληψη για την ελεύθερη οικονομία, τον προσανατολισμό μας σε Ευρώπη, Αμερική, ΝΑΤΟ.

    Ακόμη, έμμεσα, βοηθάει εμάς, του μη ανήκοντες στον ΣΥΡΙΖΑ, να επιβάλλουμε καλύτερα την εφαρμογή των ιδεών μας στην παράταξή μας, που είναι ο κοινωνικός φιλελευθερισμός. Επειδή στην ΝΔ έχουν παρεισφρήσει και αρκετοί νεοφιλελεύθεροι, χαίρομαι που αναγκάζεται ο Κυριάκος να δεσμευτεί προεκλογικά και δημόσια όχι μόνο για στήριξη των όσων κοινωνικών μέτρων υπάρχουν, αλλά και για επέκτασή τους και θεσμοθέτηση νέων.

    Δεν συμμερίζομαι την αντίληψη ότι αν χάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, θα επακολουθήσει νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, εργοδοτική ασυδοσία, αποκαθήλωση του κοινωνικού κράτους και θα έχουμε επάνοδο στο ΔΝΤ και σε μνημόνια. Πιστεύω ότι αν δεν υπάρξει κυβερνητική αλλαγή θα παραμείνουμε στην σημερινή οικονομική μιζέρια, περιμένοντας μόνο κανένα επιδοματάκι.

  125. Μαρία said

    114
    Έγινε τέτοια φοβερή ερώτηση;

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    115β Ήθελε κουράγιο πράγματι και με το παραπάνω γιατί μη έχοντας ιδέα για το πρόγραμμα του Σκάει-γάιδαρο,αναμένοντας τη συνέντευξη άκουσα μέρος των ειδήσεών τους και Παναζία μου τί φέικ σερβίρουν για δελτίο ειδήσεων! Μια Μάντρου στην αρχή, για μάντρωμα η γυναίκα, τέτοια κοφτοραφτική και σαλαμάκι στα νομοθετικά απόψε. Μισές κι απόμισες «ειδήσεις». Παπα! εμετίλα. Δε βλέπω βέβαια καθόλου τιβι και μου πεσε βαργιά απόψε.

  127. sarant said

    117-119 Κι έλεγα, πού το έχω ξαναδιαβάσει 🙂

    125 Και όμως, το είπε.

  128. Μπούφος said

    124 ΚΩΣΤΑΣ
    καλέ ο ντερέκης ο Κούλης είδες τι χάλια φωτό πάει και βγάζει; επειδή τον κράξανε μέχρι το θεό για το γουρλωμάτικο τικ του, πάει και φωτογραφιέται κόντρα στο φως και ζαρώνει «τας οφρύς» που λέει και η μητέρα και για να μην του πετιούνται έξω τα μάτια από την υπερένταση, φωτογραφιέται με σκληρό φώς κατάφατσα και ζαρώνει τη μούρη στο Δοξαπατρί, και παίρνει το αντρίκειο του πρόσωπο έκφραση ξυνισμένου τραχανά, πω ρε φίλε, καλοκαιριάτικα, ο ξινισμένος τραχανά δεν «τραβιέται»…άσε τα αυτοκτονικά κλισέ του, εκλογές παραμονιάτικα: λέει και ξαναλέει σα χαλασμένη κασσετα : «Μη λείψει κανείς» από τις εκλογές. Βρε, μεγάλε, πες μια λάρτζ φράση. Πες «ΕΛΑΤΕ ΟΛΟΙ» για ψήφο με τα γατόσκυλά σας, ελάτε όλα τα γυναικόπαιδα…ελάτε, πλην-μυρίστε τους εκλογικές μπερντέδες με τα γαλάζια χαρτιά…όχι «μη ΛΕΙΨΕΤΕ»… και «ΚΑΝΕΙΣ να μη ΛΕΙΨΕΙ», γιατί μας βάζει ο κουτεντές την σκέψη, του να ΛΕΙΨΟΥΜΕ από την ψηφοφορία; Μας παρακινεί να ΛΕΙΨΟΥΜΕ αν κάτσω και το σκεφτώ …Γιατί δεν τον διορθώνει το τσακάλι η πανέρια η Ντόρα; (τι να πρωτοπρολάβει η οσιομάρτυς Μαρέβα; ) τόσο πολύ υποσκάπτει ο Κούλης τον εαυτόν του; στο τσακ βρίσκεται ο κόσμος να ΛΕΙΨΕΙ να πάει για καβούρια και μακροβούτια…τι διατανο μαθήματα μπλα μπλα και επικοινωνίας τον μαθαίνανε στο Χάρβαρντλο; μωρέ τσάμπα του τρώνε τα μηνιάτικα οι συνθηματολόγοι διαφημιστές που αγκαζάρει, ενώ ο Αλέξης μας, ααα! αυτός, εκ γεννησιμιού, το «έχει», το «έχει» το φιδίσιο το βλέμμα που πειθεύει κάθε πουλάκι στα δέντρα του πολιτικού κήπου, Αντρέας ο νεότερος γητευτής των α-λόγων…τον Αλέξη τον παραδέχομαι!

  129. Γιάννης Κουβάτσος said

    128: Η πλάκα είναι με την έμμεση απειλή ότι θα χαλάσουν τα μπάνια του λαού, αν δεν πάρει αυτοδυναμία. Άραγε θα υπάρξει έστω και ένας (αρ. 1 ), που θα αφήσει σύξυλες τις διακοπές του και θα γυρίσει να ψηφίσει αυγουστιάτικα; Την κάψα του έχουμε; Αλλά όταν βλέπεις τον κόσμο από κλιματιζόμενο γυάλινο πύργο σου, τέτοια ξεφουρνίζεις.

  130. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127 >>125 Και όμως, το είπε.
    Αύριο, με την ησυχία του ο Γιάννης Ι. ο θεματο φύλακας, παρακαλείται να βάλει το απόσπασμα. Ήταν ωραίο γιατί το είπε ο Παπαχελάς ξεκάρφωτα σχεδόν (τύπου ο έχων τη μύγα) ενώ αμέσως πριν ο Τσίπρας είχε πει απλώς για ανθρώπους που δε δούλεψαν και βρίσκονται με αμύθητη περιουσία 🙂

    Άφησα το ράδιο στο Σκάι (ομοιοπαθητική) και οι μπαγάσηδες ξεκινάνε τώρα τις ειδήσεις τους τις ανά ημίωρο : Ομολογία του Α.Τσ. ότι γνώριζε για έναν με δύο νεκρούς όταν τον περίμεναν οι κάμερες /Και άλλα κοπτοραμμένα που δεν τα είπε έτσι. Ρε τσι τζαναμπέτηδε τσι σκάιδες…

  131. ΚΩΣΤΑΣ said

    128 Μπούφε μου, μέρα ή νύχτα τα παρακολουθείς όλα αυτά; Ξέρεις ότι οπτική σου οξύτητα επηρεάζεται αναλόγως, αλλιώς βλέπεις την μέρα και αλλιώς τη νύχτα. 🙂

    Κι αν πίσω από τις λέξεις, έρχεται ο Αλέξης, ακολουθεί μελαγχολία… Εσύ να τον ψηφίσεις, αφού ανήκεις στα πτηνά του πολιτικού κήπου… κάτι πρέπει να βρει στην κάλπη κι αυτός!

  132. Σωτήρς said

    76 Είναι το λατινικό reg- (reign, rule κλπ), τότε στις γερμανικές γλώσσες Regering είναι κυβερνήσεις ή διοικητήρια/εξουσιαστήρια σωστότερα; Για το ίδιο πράγμα μιλάμε τώρα αλλά με έχει πιάσει το παραετυμολογικοϊστορικό μου τώρα… Το ρήμα κυβερνώ στα σουηδικά είναι styra, αγγλιστί steer (κατευθύνω).

  133. eran said

    94. Αυτή με τη λογοκλοπή στο διδακτορικό δεν είναι η διάδοχος του Γιούνκερ;

  134. ΣΠ said

    130
    Το βίντεο με όλη την συνέντευξη. Η αναφορά στο 1:35:25.

  135. ݂Μανούσος said

    ethnonational δεν είναι ο εθνοφυλετισμός;

    Μέγιστο λάθος η συνέντευξη στο ΣΚΑΙ, δείχνει απλώς πανικό και απελπισία και βεβαίως άλλη μία κωλοτούμπα.
    Συναγωνίσιμο λάθος με την απειλή του Κούλη για εκλογές τον 15αύγουστο…

    Αλήθεια μέτρα από την ΕΕ κατά της Τουρκίας θα δούμε για το γεωτρύπανο που κοντεύουν να μας το βάλουν εκεί που δεν πρέπει ή θα μείνουμε με την εγγύηση Ιμάμογλου;

  136. Σαρδανάπαλος said

    Να μάς πεί ο κ. Σαραντάκος αν θα κράξει το Σαββάτο στα μεζεδάκια τον Αλέξη Παπαχελά που είπε απόψε στον Τσίπρα (ο οποίος το πίστεψε, αγνοώντας την αλήθεια) πως η Κατερίνα Ακριβοπούλου και ο Νίκος Ξυδάκης κατέβηκαν υποψήφιοι με τον Σύριζα, ενώ δούλευαν επί χρόνια στο Συγκρότημα του Σκάϊ. Κι ότι αυτό αποδεικνύει πως στο Αλαφουζέϊκο δούλευαν και συριζαίοι. Σε 10 λεπτά, η Κ. Ακριβοπούλου έστειλε sms και διέψευσε ότι ήταν ποτέ υποψήφια με τον Σύριζα και ο Παπαχελάς αναγκάστηκε να διορθώσει…

    ΡΩΤΑΩ: Είναι δυνατόν ο Διευθυντής της «Καθημερινής» να μήν ξέρει αν μιά πρώην υπάλληλος του Αλαφουζέϊκου έχει βάλει υποψηφιότητα με τον Σύριζα και να διαπράττει τέτοια θηριώδη γκάφα σε μία μεγάλης ακροαματικότητος συνέντευξη; Και βάσει ποίας λογικής ο κ. Σαραντάκος θα αποσιωπήσει το Σαββάτο αυτή την γκάφα του Παπαχελά, όπως ήδη κάνει σύσσωμο το νεοδημοκρατικό Twitter;

  137. Jane said

    # 124
    Αυτός ο «κοινωνικός φιλελευθερισμός» μου θύμισε την επική ταινιάρα 🙂

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ελεύθερη η κυβερνήτρια του σκάφους Sea-Watch3 Καρόλα Ρακέτε. Το δικαστήριο έκρινε ότι ενήργησε με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

  139. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  140. Μαρία said

    Χα, χα, το νούμερο ο Τετράδης πρότεινε στο σκάι να μη δεχτεί να πάρει συνέντευξη απ’ τον Τσ.

    139
    Ακόμη δεν τον είδαμε, Σαρλ Μισέλ τον είπαμε. Κάτσε πρώτα να ψηφιστούν.

  141. Μαρία said

  142. Γιάννης Κουβάτσος said

    140:Αυτός δεν ήταν υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ παλαιότερα; Πώς πάνε και έρχονται και κάνουν κωλοτούμπες μεγάλοι άνθρωποι και φτύνουν εκεί που έγλειφαν και γλείφουν εκεί που έφτυναν κι όλα αυτά με μεγάλη άνεση;

  143. Μαρία said

    142
    Ναι. http://www.topontiki.gr/article/34544/giorgos-papadopoylos-tetradis-v-athinas-syriza
    Και τότε νούμερο ήταν αλλά αποτρελλάθηκε ως αντισύριζα φάιτερ.

  144. Ηράκλειτος said

    @ 11

    Συμφωνω και επαυξανω. Βρισκομαι στην Αργεντινη απο το 2012. Ειναι ετσι ακριβως! Ενω η χωρα ειχε μπει σε εναν δρομο, ο Μακρι, απο το 2015, κατεστρεψε την χωρα, ξανα !! Ελεγε πραγματα παροιμια με αυτα που λεει ο Κουλης, μιλαγε για θαυματα, fake news, κι ολοι των ειχαν πιστεψει. Εγω τους τα ελεγα…!!! Οποιος βεβαια ελεγε κατι εναντιον του τοτε, τον εστελναν στον «διαολο». Ειχαν παθει ολοι υπνωση απο τον Μακρι. Ειχε βλεπεις ΟΛΑ τα καναλια και τις μεγαλες εφημεριδες δικες του βλεπεις! Η χωρα δεν ειχε χρεος, και αυτος την ξαναφεσωσε πανω απο 100 δις και με ΔΝΤ, ξανα, και με 1.000.000 φτωχους παραπανω !!! Τωρα τον βριζουν…

    Ο ρολος του ηταν ξεκαθαρος, να εξυπηρετησει καποια πολυ συγκεκριμενα οικονομικα συμφεροντα εις βαρος του λαου. Τιποτα απ οτι ελεγε δεν βγηκε. Ουτε, 0% φτωχια, ουτε καθετη πτωση πληθωρισμου. Εντελως τα αναποδα. Μονο φθηνο δολλαριο για να κανουν διακοπες στο εξωτερικο οι εχοντες… Και βεβαια, αστυνομικο κρατος με προσληψη 1000δων αχριαστων αστυνομικων, ωστε να προστατευσουν των κοσμο απο τις 1000δες των νεων φτωχων που δημιουργισαν !!!
    Αυτα ερχονται και στο Ελλαντα με τον… Κουλη.

    Μη μου πειτε μονο μετα απο 4 χρονια οτι δεν ξερατε… Τωρα γνωριζετε το σας περιμενει!

    ( Η ιστορια εχει το καλο οτι επαναλλαμβανεται για αυτους που δεν την ξερουν, ή την ξεχνανε…)

  145. Γιάννης Ιατρού said

    130: ΕΦΗ, την επόμενη φορά*, αυτή με πρόλαβε ο Σταύρος (134).

    * Έτσι κι έτσι η συνέντευξη του Τσίπρα πρέπει οπωσδήποτε να επαναληφθεί, αυτή τη φορά με γερούς «δημοσιογράφους»/συντονιστές όπως ο Υποφάντης και ο Πορτοσάλτε, όχι μ΄αυτούς τους άχρηστους που βάλανε σήμερα 🙂 🙂

  146. gpoint said

    # 123

    Την αποδοχή ο Τσίπρας την έχασε από την μη απομάκρυνση του Βασιλειάδη και συ βυζαίνεις ακόμα το δάκτυλο. Με τα του Ιβιτς δεν άλλαξε τίποτε η ΑΕΚ θα έβγαινε πάλι τσουλου σαν πρώτη στα πλέηοφφς κι ο ΠΑΟΚ στην καλή θέση του Ουέφαλιγκ σαν κυπελλούχος. Μια ζωή με παραμύθια ζεις, περίμενε μετά τις (όποιου αποτελέσματος) εκλογές να δεις τι θα γίνει με τον Τράκη και τον Βοτανικο για να νοιώσεις άλλη μια φορά την απόστασή σου από αλήθεια και πραγματικότητα.

    Τέσσερα τελευταία παιχνίδια με ξένους διαιτητές μέσα-έξω, ΠΑΟΚ-ΠΑΟ τέσσερις νίκες και 11-0 γκολ.

    Ο Ιβιτς φταίει…

    Καληνύχτα (δεν έχει καμιά σημασία για σένα πως τώρα ξημερώνει-είσαι βαθιά και μόνιμα νυχτωμένος )

  147. gpoint said

    Από αθλητικό ραδιόφωνο η πιο ανησυχητική είδηση :

    Οι περισσότεροι 19αρηδες απαντήσανε για τις εκλογές σε σχέση με Τσίπρα και Κούλη το ίδιο. Αυτοί μοιάζουνε σαν λένε κι οι δύο » Ψηφίστε τον άλλον !!!! «

  148. Γιάννης Ιατρού said

    138: Από τον Ακράγαντα, την πλούσια αρχ. Ελληνική αποικία που μάγεψε τον Πίνδαρο («η ομορφότερη πόλη των θνητών» έγραφε) τα καλά νέα λοιπόν! Πολύ καλό και το σκεπτικό της δικαστίνας για τις προκαταρκτικές έρευνες (Gip = giudice per le indagini preliminari) Αλεξάνδρας Βέλλα (σαν να ελληνοφέρνει με τέτοιο όνομα 🙂 ), έβγαλε την Rackete από πολλούς μπελάδες!

  149. Alexis said

    #145: Προσυπογράφω. Να επαναληφθεί ο αγώνας! Αφήσανε τον καλύτερο παίκτη τους, τον Λακέρδα, στον πάγκο. Πώς να μη σέρνεται μετά η ομάδα; 😂

    Και να επιβάλλει άμεσα ποινές ο πρόεδρος!

  150. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Φεύγοντας ξενυχτισμένος από την εφημερία μου και στον δρόμο για τον απαιτητικό λαχανόκηπό μου, καλημερίζω την εμφανώς πλειοψηφούσα φιλοσυριζαϊκή πτέρυγα του ιστολογίου 🙂 Παρόλο που η ταπεινότης μου ουδόλως επιθυμεί «την εργοδοτική ασυδοσία, την αποκαθήλωση του κοινωνικού κράτους και την επάνοδο του ΔΝΤ και των μνημονίων», σκέφτομαι να ψηφίσω ΝΔ (..τον γουρλομάτη, γκαντέμη σαν τον πατέρα του κλπ «Κούλη»..) γιά πολλούς και διάφορους λόγους, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται ένα αρχείο εφημερίδων των τελευταίων 5 ετών με θέσεις, δηλώσεις και ενέργειες στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ (με τις θεαματικότατες κωλοτούμπες, βεβαίως..). Ξανά, καλημέρα σας, και να με συγχωρήσετε που τόλμησα να έχω διαφορετική άποψη! 🙂

  151. BLOG_OTI_NANAI said

    36: Μπάρμπα, πάλι άνοιξες το κουτάκι; Ο «μισθωτός» προσδιορίζεται από τη συμπεριφορά του και όχι από τον… μισθό. Παραβολή είναι, από το Κατά Ιωάννη. Ξύπνα:

  152. Γιάννης Ιατρού said

    150: Καλημέρα Γιώργο, συγχωρεμένος και χαιρετίσματα στον κήπο σου 🙂
    (ΥΓ: έχουμε κι εμείς αρχεία, εφημερίδων, των τελευταίων 30-40 ετών όμως καθότι και λυκόπουλα…. 🙂 , με δηλώσεις, ενέργειες κλπ. διαφόρων, κυρίως όμως δεξιάς προέλευσης, αφού τόσο καιρό η δεξιά κυριαρχούσε!)

  153. ΚΩΣΤΑΣ said

    137 –> Αυτός ο «κοινωνικός φιλελευθερισμός» μου θύμισε την επική ταινιάρα… 🙂

    Όπως νομίζεις, μην είστε όμως τόσοι απόλυτοι και μονόπλευροι.

    Θα επικαλεστώ ένα παράδειγμα. Το δικαίωμα περίθαλψης των ανασφάλιστων, ό,τι σημαντικότερο από κοινωνικής άποψης, πρωτοκαθιερώθηκε από κυβέρνηση ΝΔ, μόνο που επέβαλε κατά την είσοδο την πληρωμή 5 ευρώ. Ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και κατάργησε το 5ευρο. Έτσι φάνηκε πιο ευαίσθητος και πιο χουβαρδάς. Έλα μου όμως που αύξησε τις εισφορές υπέρ υγείας από 4 σε 6% σε όλους ανεξαιρέτως και επί πλέον αυτό το 6% κρατήσεων επεκτάθηκε και στις επικουρικές συντάξεις, που ως τότε δεν υπήρχε καν κράτηση!!!

    Με σεβασμό στο πρόσωπό σου, θέλω να πω ότι μην ιδιοποιείστε αποκλειστικά την κοινωνική ευαισθησία, την προοδευτικότητα και την δημοκρατικότητα. Ναι, υπάρχει και «κοινωνικός φιλελευθερισμός» 🙂

  154. nikiplos said

    97@ Κατά τη γνώμη μου πηγαίνεις στην «καρδιά» του προβλήματος. Η Δημοκρατία έχει νόημα μόνο σε short scales, γιατί εκεί υπάρχει η δυνατότητα της διαβούλευσης, δημόσιας συζήτησης, της αγοράς. Σε large scales δουλεύουν άλλα συστήματα αντιπροσώπευσης με καλύτερο κατά την ταπεινή μου γνώμη εκείνο της αριστοκρατίας, υπό την προϋπόθεση ότι οι «άριστοι» θέτουν την περιουσία και τη γούνα τους υπό εκδορά, εάν αποτύχουν, κοινώς παίζουν το κεφάλι τους.

    Αυτό που ζούμε, με τη δήθεν αντιπροσώπευση, είναι ένας επίπλαστος μύθος. Ακόμη και όσοι πέρασαν από την αριστερά, αν μη τι άλλο θα θυμούνται πως το μότο ήταν «πες τη μλκς σύντροφε, αλλά η γραμμή θα έρθει από πάνω». Κοινώς το όλο ζόρι ήταν να πεισθει το ποίμνιο για τη γραμμή της Αλάθητης Αρχής. Εκεί εξαντλείτο η «κομματική δουλειά».

    Παλαιότερα στην Ελλάδα που το παίγνιο της «θεοείδιας παρακατιανής» γινόταν στα καφενεία «την αγορά των νεοελλήνων», τη βρώμικη δουλειά την έκαναν οι κομματάρχες δλδ τύποι με λέγειν και παράστημα… Γι’ αυτό και ήταν οι πιο χρήσιμοι… Αυτοί άλλωστε αποτελούσαν τα «πολιτικά τζάκια» τους στυλοβάτες των κομμάτων. Κανόνιζαν τις ευνοϊκές μεταθέσεις των κατιόντων του ποιμνίου των και φυσικά αν μπορούσαν διόριζαν αθρόα στο Δημόσιο, άλλωστε δεν παρήγαγε τίποτε σπουδαίο ο τόπος. Η μόνη διαπλοκή ήταν η γη και η οικοδομή, η «ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας».

    Τη σήμερον μετά τα 90ς έχουν καταστεί άχρηστοι, αφού τη δουλειά την κάνει η μη αμφίδρομη «λαϊκή» ΤιΒή. Εξού και η εκτόξευση μισθών των δημοσιοκάφρων, η υποταγή των πολιτικών απέναντι σε δημοσιοκάφρους και πάει λέγοντας. Αν θέλει κανείς να διαπιστώσει το τελευταίο, ας δει βιντεάκια των 80ς πως στέκονται οι τότε πρυτάνεις της δημοσιογραφίας απέναντι σε Κατσιφάρες ή Κούβελες κι ας δει μετά το μιλένιουμ πόσο επιθετικά ρωτούν οι συνάδελφοί τους – aka Αυτιάδες – τους ομοίους των.

    Αυτοί οι άνθρωποι που αναφέρεις, οι (θεωρητικά πάντα) ικανοί να διοικήσουν δεν έχουν κανέναν τρόπο να προσεγγίσουν το πλήθος, παρά μόνο μέσω των κομματικών μηχανισμών και του Τύπου, δηλαδή μέσων που ελέγχουν κάποιοι άλλοι (σύγχρονες πολιτικές «οικογένειες»). Επομένως ακόμη κι αν εκλεγούν, αυτό θα γίνει με πολλά βαρίδια και δεσμά στα χέρια τους…

    Εγώ προτείνω τη θεσμοθέτηση της κλήρωσης για μέρος των Βουλευτών (1-3) ή την αλλαγή του πολιτικού συστήματος σε προεδρική δημοκρατία. Ειδάλλως αυτό που ζούμε σήμερα και κάνουμε πλάκα κάποια στιγμή θα γίνει ο χειρότερος εφιάλτης μας.

  155. cronopiusa said

    Καλημερούδια 😊 κρύο πάλι σήμερα 😜 😜 😜

  156. sarant said

    Καλημέρα από εδώ

    144 Ευχαριστούμε για τη μαρτυρια!

  157. Γιάννης Κουβάτσος said

    Παιδιά, πλάκωσαν οι ζέστες, χαλαρώστε, πού να καθόμαστε τώρα να αναλύουμε τους δεξιούς κοινωνικούς φιλελευθερισμούς και πώς αποδέχονται εκ των υστέρων όλα αυτά που πολεμούσαν και πολεμούν λυσσαλέα, όταν αυτά είναι ακόμα αιτήματα και διεκδικήσεις. Αμφιβάλλει κανείς ότι σε 10-20 χρόνια, μπορεί και λιγότερο, το σύμβολο συμβίωσης και οι ανάδοχοι ομόφυλοι γονείς π.χ. θα είναι κάτι το αυτονόητο και θα τα αποδέχονται όσοι τώρα τα μάχονται;😉

  158. nikiplos said

    157@ συνήθως αυτά τα επιβάλλει η ζωή η ίδια.

    Κάποτε όταν στα 70ς αρχίσαμε να μιλάμε για την ισότητα των δύο φύλων, κυκλοφορούσαν τα ανέκδοτα που μετά από 20 χρόνια λέγαμε για τους Αλβανούς (είδες τίποτε? Ναι μετά τις 10 μέρες άρχισα να βλέπω από το ένα Μάτι)

    Στη συνέχεια όταν μπήκε το πρόβλημα του πολιτικού γάμου, πολλοί δεν πειθάρχησαν, στο μιλένιουμ όμως και ύστερα αρκετοί (κυρίως ΔΥ) έπραξαν γρήγορα πολιτικούς γάμους για συνυπηρέτηση κλπ και ανέβαλαν στις καλένδες τους θρησκευτικούς.

    Σήμερα μεσούσης της κρίσης, πιστεύω πως το σύμφωνο συμβίωσης θα είναι ο κανόνας στα νέα παιδιά… Ε’ οι γονείς ήδη έχουν αρχίσει να το αποδέχονται, που λεφτά για γάμους, τραπέζια κλπ.

    Το ζήτημα της αναδοχής από ομόφυλα ζευγάρια θα αργήσει να «παίξει» γιατί είμαστε συντηρητική κοινωνία, και άλλωστε δεν είναι λυμένο επιστημονικά, δηλαδή είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο. Εγώ δεν συμφωνώ με αυτό, αλλά δεν λέω και τι είναι καλύτερο. Στη χώρα μας, ούτε τα «κανονικά» ζευγάρια δεν μπορούν να υιοθετήσουν χάρη στη νομοθεσία, γι’ αυτό και οι περισσότεροι καταφεύγουν στα ιδιωτικά μαιευτήρια που φέρνουν αθρόα τέκνα Βαλκανίων…

  159. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα!

    134 ΣΠ, 135 Γ.Ι. Ευχαριστώ ! 🙂

    153 ΚΩΣΤΑΣ >>Το δικαίωμα περίθαλψης των ανασφάλιστων, ό,τι σημαντικότερο από κοινωνικής άποψης, πρωτοκαθιερώθηκε από κυβέρνηση ΝΔ, μόνο που επέβαλε κατά την είσοδο την πληρωμή 5 ευρώ.

    Και τότε, πού βρέθηκαν στις ΔΟΥ τα 28 εκατ. βεβαιωμένα (ενταλματοποιημένα δηλαδή) νοσήλεια ανασφάλιστων ανθρώπων και άλλα 150 εκατ. καθ΄οδόν προς ΔΟΥ (μη ενταλματοποιημένα ακόμη) της ίδια κατηγορίας;
    Αυτές οι οφειλές διαγράφτηκαν εξ ολοκλήρου (μετά τόκων και προσαυξήσεων) επί Σύριζα ( Ξανθός- Πολάκης οι υπουργοί,να τα λέμε κι αυτά 🙂 ) και κατοχυρώθηκε το δικαίωμα της πρόσβασης των ανασφάλιστων στα νοσοκομεία, στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στο δημόσιο σύστημα υγείας
    https://www.eea.gr/arthra-eea/arthro-apokatastasi-dikaiosynis-me-diagrafi-ofeilon-gia-anasfalistoys/

    144 >>προσληψη 1000δων αχριαστων αστυνομικων, ωστε να προστατευσουν των κοσμο απο τις 1000δες των νεων φτωχων που δημιουργισαν

    Ανατριχιαστικό!

  160. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    144 – Μη λέτε δημαγωγικές ανακρίβειες, σε ποιό δρόμο είχε μπεί η Αργεντινή, αφού ξαναχρεοκόπησε το 2014 και τότε δεν ήταν πρόεδρος ο Μάκρι.
    Στο μεσοδιάστημα από την πρώτη χρεοκοπία, ευνοήθηκε η οικονομία της από την διολίσθηση του δολαρίου μια και η FED από το 2008 πλημμύρισε τον πλανήτη με τρισεκατομμύρια δολάρια διαχέοντας την χρεοκοπία των ΗΠΑ σε όλο τον κόσμο. Το πρόβλημα όμως της χώρας, ήταν οι κάτοχοι των κουρεμένων ομόλογων που διεκδίκησαν δικαστικά την πληρωμή τους και τελικά σε μεγάλο βαθμό κέρδισαν. Αν τώρα σ΄αυτό προσθέσουμε και το σταμάτημα του QE από την FED με αποτέλεσμα την επιστροφή πολλών κεφαλαίων στις ΗΠΑ και την καταστροφή των οικονομιών των αναπτυσσομένων χωρών (π.χ Βραζιλία, Ν, Αφρική, Τουρκία κλπ) από την συναλλαγματική ισοτιμία με το δολάριο που αυξήθηκε η αξία του, καταλαβαίνει ο οποιοσδήποτε μη ιδεολογικοκομματικά πυροβολημένος, πως κανένας Μάκρι, καμία «Ραφήνα και κανένας «Πόρτοράφτης» δεν μπορούν να κάνουν τίποτε απέναντι στο χρηματοπιστωτικό σύστημα που ελέγχεται από τις ΗΠΑ και την Αγγλία.
    Άλλωστε φάνηκε ξεκάθαρα κι από τον δικό μας «κομουνιστή» σαλτιμπάγκο που εφάρμοσε στο ακέραιο ότι τον διέταξαν οι εντολείς του, ΔΝΤ και τραπεζίτες. Μπορεί να μην παίζουν αυτά (και άλλα πολλά ουσιώδη) στις ειδήσεις των ΜΜΑ, αλλά δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν η είναι κρυφά, δημοσιευμένα είναι και με ένα απλό ψάξιμο βρίσκονται εύκολα, απορίας άξιο, είναι γιατί δεν ενδιαφέρεται κανείς να μάθει.

    Συνεπώς, είτε Κούλη, είτε Αλεξούλη, είτε Κουτσουμπούλη, είτε όποιον άλλο παπαρούλη ψηφίσει ο λαός με το αλάθητο κριτήριο, ΜΙΑ ΣΚΕΤΟ ΑΠΟ ΓΙΟΥΒΕΤΣΙ θα του σερβίρουν.

    Τώρα γιατί οι λαοί επιμένουν να πιστεύουν πως το κάθε προβεβλημένο από τα ΜΜΑ σούργελο θα τους σώσει και να χάφτουν αμάσητα τα τερατώδη παραμύθια που τους σερβίρουν προεκλογικά, ΑΒΥΣΟΣ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

  161. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    138 – Γιατί υπήρχε περίπτωση να φυλακισθεί η ηρωϊδα; στην Ε.Ε συνελήφθη.

  162. Γιάννης Κουβάτσος said

    158: Σύμφωνοι, πρέπει να ωριμάσουν τα αιτήματα, όμως δεν πέφτουν από τον ουρανό. Κάποιοι τα διεκδικούν και κάποιοι τα μάχονται. Κάποιες κυβερνήσεις είναι πρόθυμες να τα θεσμοθετήσουν και κάποιες όχι. Όταν, με τον καιρό, εδραιωθούν και δεν ξενίζουν πλέον κανέναν, ξεχνάμε τι αγώνας έγινε για την εφαρμογή τους. Θυμόμαστε οι παλαιότεροι π.χ. τι λυσσαλέα αντίδραση συνάντησε η απόφαση του ΠΑΣΟΚ να αποποινικοποιήσει τη μοιχεία.

  163. Γιάννης Ιατρού said

    Λάμπρο, εσύ τίποτα δανεικά κι αγύριστα έχεις πάρει από καμιά τράπεζα; Ξέρεις, απ΄αυτά τα κόκκινα δάνεια εννοώ… Όπου νά ‘ναι πάλι εμείς θα τα (ξε)πληρώσουμε αφού (θα ?) έχεις βαρέσει πτώχευση κλπ. κλπ. και δεν θα μπορείς να τα ξεπληρώσεις, να σού πάρουν έτσι κι έτσι δεν έχεις τίποτα (έχεις προλάβει/μεριμνήσει και ‘χεις μεταβιβάσει κατάλληλα ό,τι είχες και δεν είχες …. 🙂 ). Έτσι είναι οι επενδυτές…

    Το σχέδιο της ΝΔ να δώσει μέρος από το μαξιλάρι ασφαλείας των 37 δις στις τράπεζες για «να απαλλαγούν από το βάρος των κόκκινων δανείων» και στη συνέχεια να μπούμε σε πιστοληπτική γραμμή στήριξης αποκάλυψε ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, τρείς μέρες πριν τις εκλογές.

  164. ΚΩΣΤΑΣ said

    159 β Έφη, αυτό που λες δεν το αμφισβητώ, αλλά δεν το ξέρω. Είχε γίνει μεγάλος ντόρος με το 5ευρω, γι’ αυτό το θυμάμαι. Πιθανολογώ ότι αυτά τα λεφτά που ζητούσε το δημόσιο να ήταν από περιπτώσεις πριν την ψήφιση του νόμου, όπως αντιλαμβάνομαι ότι λέει το λινκ που βάζεις ή από κάποιες άλλες περιπτώσεις αλλοδαπών – όλοι οι βαλκάνιοι γείτονες ξεγεννούσαν ή εγχειρίζονταν στα Γιάννενα ή σε άλλα κοντινά νοσοκομεία. Να δεχτώ καλόπιστα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ βελτίωσε περισσότερο και άλλες αδυναμίες του συστήματος και λέω μπράβο του. Τα λεφτά βέβαια για τη διαγραφή των χρεών ξέρουμε πώς βρέθηκαν! 🙂

  165. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γιάννης Ιατρού said:

    » …έχουμε κι εμείς αρχεία, εφημερίδων, των τελευταίων 30-40 ετών όμως καθότι και λυκόπουλα…. 🙂 , με δηλώσεις, ενέργειες κλπ. διαφόρων, κυρίως όμως δεξιάς προέλευσης, αφού τόσο καιρό η δεξιά κυριαρχούσε! »

    Γιάννη, σιδερένιος.

    Γιὰ ν᾿ ἀκριβολογοῦμε τὰ τελευταῖα 45 χρόνια, ἡ καθιαυτοῦ 🙂 Δεξιὰ κυβέρνησε (μόνη της) τὰ 15 (74-81, 90-93, 04-09). Τὸ ΠΑΣΟΚ (μόνο του) κυβέρνησε 21 (81-89, 93-04, 09-11), ἐνῶ ὑπῆρξαν καὶ κάποιες συγκυβερνήσεις (89-90, 11-14) μέχρι νὰ φτάσουμε στὶς κυβερνήσεις μὲ βάση τὸν ΣΥΡΙΖΑ τῆς τελευταίας τετραετίας.

    Αὐτὰ καὶ τέρμα (γιὰ μένα) τὰ πολιτικά.

    Κάνω ὑπεμονή· τρεῖς καὶ μία μείνανε.

    Μετὰ θὰ ξαναγυρίσουμε στὰ ἴσα μας. 🙂

  166. Γιάννης Ιατρού said

    165: Γειά σου ρε Μήτσο 🙂
    Δεν πρόσεξες όμως, δεν γράφω «κυβέρνησε» γράφω «κυριαρχούσε» 🙂 🙂

  167. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @166. Γιάννη μου, ὁ πολιτικὸς λόγος ποὺ κυριαρχοῦσε (καὶ κυριαρχεῖ) ἀπὸ τὸ 81 καὶ μετὰ ἦταν ὁ πολιτικὸς λόγος τοῦ Ἀντρέα.

    Τὸν ἀντέγραψαν ἀπὸ τὴ Δεξιὰ μέχρι τὸν Τσίπρα, ποὺ ἔχει πάρει καὶ τὸ ὕφος του.

    Τὸ ἂν αὐτὸ εἶναι καλό ἢ κακό τὸ ἀφήνω στὴν κρίση τοῦ κοινοῦ. Ὑποσχέθηκα προηγουμένως νὰ μήν πολιτικολογήσω. 🙂

  168. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    163 – Τα αρχ..εία σου☺βλέπω πως γέρνουν μονόπαντα, για ψάξε λίγο και θα βρείς πόσα δίς χάρισε στις τράπεζες η αριστερή παρένθεση και πόσους ελεύθερους επαγγελματίες τους έστειλε στον διάολο, (μη κοιτάς που δεν αναφέρονται οι αυτοκτονίες στα πρωτοσέλιδα των μμα, συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, θα δείς που μετά τις 8\7 που θα επιστρέψουμε στην «κανονικότητα» θα ξαναεμφανιστούν σιγά σιγά.

    Το έχω πεί πολλές φορές (αλλά στου πιστού την πόρτα☺) δεν έχει σημασία ποιό κόμμα είναι κυβέρνηση, βρέξει χιονίσει ο πλούσιος θα…..κερδίσει.☺

    Όπως είχε πεί κι ο Αντισθένης,☺ οι εκλογές, είναι ένα λαϊκό παιχνίδι μεταξύ πολλών διαφορετικών αντιπάλων που στο τέλος, ΠΑΝΤΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ.😂😂😂

  169. Theo said

    @168:
    Οι Αγγλοσάξονες και Γερμανοί τραπεζίτες, βεβαίως, βεβαίως 🙂

  170. Theo said

    Ναι, σιδερένιος Γιάννη Ι.!

  171. Γιάννης Ιατρού said

    170: Νά ΄σαι καλά Τέο! 🙂

  172. gpoint said

    # 168

    Μαθήματα φυσιολογίας, τα … αρχεία πάντα γέρνουν μονόπαντα, και συνήθως το αριστερό βαραίνει περισσότερο, είναι σοφή η Φύση …

    Απορία : αφού ο τύπος ελέγχεται κυρίως από την δεξιά γιατί εξαφανίζονται τώρα οι ειδήσεις για αυτοκτονίες και θα εμφανισθούν αργότερα αν κερδίσει τι κόμμα του χοντρού με μαριονέττα τον Κούλη ;

    Τις πνίγει και το έθνος του Σαββίδη ; και συ από που τις μαθαίνεις, έχεις εσωτερική πληροφόρηση ή σου τις λένε αξιέραστες κυρίες όπωςεδώ

  173. Ηράκλειτος said

    @160 Λάμπρος

    Την Αργεντινή το 2014 την «χρεωκοπήσανε» οι διάφοροι οίκοι αξιολόγησης γιατί αρνήθηκε να αποπληρώσει τα κοράκια (3%), τα οποία ζητούσαν τις πληρωμές των ομολόγων, της κρίσης του 2001, στο 100% ενώ ολοι οι υπόλοιποι (97%) είχαν συμφωνήσει στην περικοπή του 70% της αξίας τους. Αυτοί οι υπόλοιποι εξοφλούνταν κανονικά!

    Η Αργεντινή τωρα λεει στα κοράκια, μπειτε κι εσεις στο πρόγραμμα και θα σας αποπληρώσω το 30% οπως κανω σε ολους. Διοτι αν τολμήσω και πληρώσω εσας στο 100%, τοτε κινδυνεύω να μου απαιτήσουν κι υπόλοιποι (97%) πληρωμη στο 100% !!!

    Τα κορακια ειπαν οχι, και προσεφυγαν σε εναν δικαστή στις ΗΠΑ, οποιος, ως δικος τους προφανώς, αποφάσισε πως η Αργ. πρεπει να αποπληρώσει στο 100% τα κορακια, αλλιώς της μπλοκάρουμε το τραπεζικο σύστημα, κι ετσι δεν θα μπορει να συνεχίσει ΚΑΙ τις τακτικές πληρωμές της προς τους ομολογιούχους οι οποιοι ηταν στο προγραμμα. Οπερ και εγενετο !

    Αυτη ηταν η περίφημη «χρεωκοπία του 2014». Η χωρα δεν ειχε κάποιο σοβαρο πρόβλημα οικονομικο, γιατι πολυ απλα δεν ηταν εξαρτημένη απο εξωτερικά δανεια, και αυτο βεβαια ενοχλουσε… !!!

    Με το που βγηκε ο… Μακρι βεβαια , την αλλη μερα κυριολεκτικά, δανείστηκε και έσκασε ντούκου 8 δις στα κοράκια…

  174. Alexis said

    #164: Κώστα το 5ευρο αφορούσε την εξέταση στα εξωτερικά ιατρεία, όχι τη νοσηλεία.

  175. Αιμ said

    142. Κι εγώ με αυτή την απορία θα μείνω Γιάννη Κ.

    150. Να φτιάξουμε σύλλογο μπαξεβάνηδων σαραντακιστών υγειονομικών να πιάνει και τον καλόψυχο 🙂 Σιδερένιος Γιάννη

  176. Γιάννης Ιατρού said

    Ευχαριστώ Αιμίλιε 🙂

  177. Λάμπρο, προσοχή! 🙂

  178. Νέο Kid said

    160. Στηρίζουμε σθεναρά το ισχυρό δολάριο! ή ακριβέστερα το ασθενές ευρώ! Inshallah να φθάσει 1 προς 1, ή ακόμα καλύτερα :1 δολλάριο 1.10 ευρά …
    Τραμπ γερά !

  179. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @175. Σύλλογο ίσως όχι, αλλά φράξια ναι! (Εύκολα ξεχωρίζει κανείς τους μπαξεβάνηδες του ιστολογίου, από τις ώρες που εμφανίζονται κι εξαφανίζονται 🙂 ). Για τους καλόψυχους φίλους -Γιάννηδες και μη!- πάντα θα διαθέτουμε κάτι καλό, όταν θα βρεθούν στα μέρη μας (αγγουροντομάτες θεσπέσιες, που δεν θα τις βρούν στο εμπόριο, όσο κι αν πληρώσουν! 🙂

  180. ΚΩΣΤΑΣ said

    174 Αλέξη, ναι. Αλλά αυτό το 5ευρω στα εξωτερικά ιατρεία είχε μπει ως αντιστάθμισμα για τα έξοδα νοσηλείας των ανασφάλιστων. Έτσι θυμάμαι, αν κάνω λάθος, τι να πω!

  181. Γιάννης Ιατρού said

    179: Θα φέρω πιπεριές και μελιτζάνες κλπ. (από το μποστάνι βεβαίως-βεβαίως, μόνο να μου δώσει μιά ώθηση ο συνάδελφός σου… 🙂 γιατί θέλει όσο νά ‘ναι το σκαλισματάκι του και το ξεβοτάνισμά του κλπ. κλπ.)

  182. Μαρία said

    Ανανέωση με «σταγονίδια»; https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/202122_ananeosi-me-stagonidia

  183. Μαρία said

  184. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @181. Εκτός από αυτόν τον ιδρώτα, Γιάννη, εγώ επέλεξα να πληρώνω πολύ μεγαλύτερο φόρο ξεμεσιάσματος επειδή ΔΕΝ χρησιμοποιώ κανένα φάρμακο, λίπασμα, βελτιωτικό κλπ, κλπ (ούτε, βέβαια, υβρίδια, τροποποιημένα κλπ παρά γνήσιο σπόρο..). Έτσι, αυτά που παίρνω είναι πολύ λιγότερα σε ποσότητα απ’ αυτά που παίρνετε εσείς αλλά κερδίζω την ικανοποίηση του απόλυτα φυσικού προϊόντος. Αν ανέβεις Θεσσαλονίκη, σου χρωστώ ένα καλό δείγμα! 🙂

  185. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    172 Απορία – Όταν παίρνεις ένα δολοφόνο να σου κάνει την βρώμικη «δουλειά» δεν τον καρφώνεις στην αστυνομία, μετά αφήνεις πάλι μερικά σκυλιά να γαβγίζουν για ξεκάρφωμα, το πόπολο έχει μάθει να θέλει να βλέπει έργο με καλούς και κακούς κι εσύ που θέλεις να κάνεις την δουλειά σου αόρατα, του δίνεις αυτό που θέλει.
    Τέσσερα χρόνια που εφάρμοσε τα φασιστικά μνημόνια που υπέγραψε η αριστερή παρένθεση, δεν είχες καμία απορία γιατί δεν άνοιξε μύτη;

    Τρείς αυτοκτονίες μέχρι πέρυσι στον Γέρακα, είναι πολλές Gee και δεν είναι αστείο γιατί τους γνώριζα προσωπικά και οι οικογένειές τους έχουν διαλυθεί. Δεν είναι όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες πλούσιοι φοροφυγάδες, ούτε βολεμένοι η μικροβολεμένοι μισθωτοί και συνταξιούχοι, του δημοσίου και μη. Καλά είναι τα αστεία και οι όποιες κομματικές απόψεις λέγονται εδώ, αλλά καλό είναι να μη μας τυφλώνουν και να βλέπουμε και την τραγική πραγματικότητα πολλών χιλιάδων συνανθρώπων μας και δη Ελλήνων.

    173 – Δεν είπα κάτι διαφορετικό από αυτά που λέτε τώρα, απλώς σας εξήγησα πως όποιος και να ήταν κυβερνήτης θα πλήρωνε, αλλιώς θα γινόταν χειρότερα από το 2001, αυτό το ΕΜΕΙΣ, ΕΣΕΙΣ, ΔΕΞΙΟΣ, ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ, είναι ένα πανέξυπνο εφεύρημα λαϊκών ψευδαισθήσων των κεφαλαιούχων που ελέγχουν το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, για την εύκολη χειραγώγηση των λαϊκών μαζών, στην πράξη δεν υφίσταται, όποιος κι αν κυβερνάει, είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τους παγκόσμιους καπιταλιστικούς οικονομικούς κανόνες, αλλιώς, MUERTO. 🙂
    Γι΄αυτό και σας έφερα το παράδειγμα του δικού μας «κομουνιστή» σαλτιμπάγκου.

    Ένα απλό παράδειγμα άμεσου ελέγχου της οικονομίας μιάς χώρας από τα κοράκια που λέτε. Η Ελλάδα μπήκε στο ΔΝΤ και στα μνημόνια με 120% δημόσιο χρέος και κάπου 80% ιδιωτικό, τα δε δεκαετή ομόλογα, με συνεχείς «βομβαρδισμούς» από τους διάφορους οίκους αξιολόγησης (όλως τυχαίως όλοι αμερικάνικοι 🙂 ) έφτασαν στο 32% (και παραπάνω αν θυμάμαι καλά). Tώρα με δημόσιο χρέος 180% και ιδιωτικό 190%, τα δεκαετή διαπραγματεύονται σε ιστορικά χαμηλά, ΚΑΤΩ ΑΠΟ 2%, πώς έγινε αυτό το θαύμα; 🙂 To θέμα, είναι πως ΚΑΝΕΙΣ κομματικός ψηφοφόρος δεν ασχολείται μ΄αυτά τα θαύματα και δεν ενδιαφέρεται να μάθει πώς και τι.

    Οι χώρες στην πράξη δεν έχουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα, αυτό βρίσκεται στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα χρέους που δημιουργεί τις οικονομικές ανισότητες και της χρηματιστηριακής (ηλεκτρονικής πλέον με τρομακτικές συνέπειες στις οικονομίες) παγκοσμιοποίησης, που δημιουργεί τερατώδεις φούσκες ενώ μέσω των συναλλαγματικών ισοτιμιών, γονατίζουν ολόκληρες χώρες όπως η Αργεντινή, Βραζιλία, κι εδώ σε μάς την Τουρκία που πέρυσι μέσα σε τρείς μήνες, έχασε το φώς της.

    177 – «Συνάδελφε» Δύτη 🙂 δεν έχω τουϊτερ και δεν το ανοίγει ο υπολογιστής, οπότε δεν ξέρω τι να προσέξω. 🙂

    178 – Αυτά είναι για τους μισθωτούς υπαλλήλους που έχουν μισθολογικό ταβάνι. Στο έχω πεί πολλές φορές, με το μυαλό που έχεις, έπρεπε να είσαι δισεκατομμυριούχος, σύγκρινε τον εαυτό σου με τον μέγα Ντόναλντ και βγάλε συμπέρασμα και κυρίως αναρωτήσου για πιο λόγο δεν έγινες. Πολλές φορές έχω ζηλέψει τις γνώσεις σου αλλά βλέποντας την πορεία σου όλα αυτά χρόνια, παρηγοριέμαι λέγοντας πως αν είχα το αναμφισβήτητα πανέξυπνο μυαλό σου, μάλλον θα ήμουν π.μ στην αραπιά να με πληρώνει ένα «σκασμό» λεφτά ο σεϊχης Αχ Αμάν Αλή Πονάει. 🙂
    Tώρα πιά δεν ζηλεύω, όχι πως έγινα τόσο έξυπνος αλλά μεγάλωσαν οι κόρες μου «σωστά» και αναπληρώνουν τις αδυναμίες μου, άσε που έστω και με ενέσεις, έμαθα αρκετά κι εγώ. 🙂
    Εσύ πλέον σ΄αυτή την ηλικία δεν έχεις καμία πιθανότητα (το σύστημα δεν παίζει για να χάσει) φρόντισε να βάλεις τα παιδιά σου στον σωστό οικονομικό δρόμο, χωρίς υπερβολή, ίσα που προλαβαίνεις.

    Ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον σου, είναι να το δημιουργήσεις.

    Οι μόνοι περιορισμοί σου, είναι αυτοί που δέχεσαι.

    Υ.Γ – Την επόμενη φορά που θα έρθεις στην Αθήνα, κανόνισε να βρεθούμε, επειδή σε πάω πολύ, έχω να σου δείξω κάτι πολύ σημαντικό και στα δικά σου μέτρα (όχι χρηματιστηριακό) θεωρώ πως αξίζει και μπορείς να το δοκιμάσεις.

  186. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λάμπρο, αν δε βαριόμουνα τα κατεβατά σου μετά, θα σου έλεγα πως είναι κομματάκι αγενές να λες αεράτα ««κομουνιστή» σαλτιμπάγκο» και άλλα παρόμοια τον πρόεδρο της κυβέρνησης που ο Νικοκύρης υποστηρίζει/προτείνει για ψήφο. Φιλοξενούμαστε στο ιστολόγιο και νομίζω (πρέπει να) υπάρχουν μερικά λεπτά όρια. Ας αφήσουμε τα τρολ, άντε και τον ανεβάσταγο κο Μπαρτζούδη να λένε χοντράδες τέτοιου τύπου. Η κριτική, χωρίς ακραίους χαρακτηρισμούς καλύτερα. Πες ζήτημα κομψότητας.
    Μη με «περιλάβεις» τώρα για πάνω απο 5-6 γραμμές, ναι; 🙂

  187. Γιάννης Ιατρού said

    184: Τα υβρίδια δεν τα πάω κι εγώ. Αλλά σήμερα είναι πολύ δύσκολο να βρεις σπόρο ντομάτας (όχι Ολλανδίας βεβαίως-βεβαίως …). Καλή σοδειά!

  188. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    187 >>πολύ δύσκολο να βρεις σπόρο ντομάτας
    έχουμε το Μακριδάκη με τους φυσικούς σπόρους
    http://yiannismakridakis.gr/?p=1128

  189. sarant said

    183 Το «Η» τι ρόλο παίζει;

  190. Γιάννης Ιατρού said

    188: Έτσι, αλλά λίγοι έχουν απομείνει και οι διαθέσιμες ποικιλίες επίσης λιγοστεύουν.

    186: Μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες υπερβολές, κάτι σαν τους τίτλους από κάτι φυλλάδες τύπου ελ. ώρα, εσπρέσο, μακελειό κλπ… Κι αυτές να εντυπωσιάσουν θέλουν, μπας και πουλήσουν κανένα φύλλο

    189: Μάλλον lapsus clavis

  191. Ηράκλειτος said

    @185

    κ. Λαμπρο, εγω επιμενω…

    Η ιστορια εχει το καλο οτι επαναλλαμβανεται για αυτους που δεν την ξερουν, ή την ξεχνανε…

    Μη μου πειτε μονο μετα απο 4 χρονια οτι δεν ξερατε… Τωρα γνωριζετε το σας περιμενει (νεα μνημονια, ΔΝΤ κτλ) !

    (και δεν θα ξαναμιλησω για αυτο το θεμα. Μακαρι να διαψευστω… Θα τα πουμε σε 4 χρονια.)

    ( Και βεβαια, δεν ειναι ολα τοσα απλουστευμενα οπως τα περιγραφετε. Η Αργεντινη εχει τους δικους της οικονομολογους, οι οποιοι γνωριζουν επακριβως το τι συμβαινει και γιατι συμβαινει… Μας τα χουν εξηγησει και στο πανεπιστημιο εξαλλου…)

  192. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    190α Εδώ οι κιβωτοί των σπόρων.
    https://peliti.gr
    https://kokopelli-semences.fr/fr/

  193. Γιάννης Ιατρού said

    192: Α, ευχαριστώ πολύ, τον γάλλο δεν τον είχα υπόψη 🙂

  194. gpoint said

    # 184, 187

    Οταν έχεις κήπο ή γλάστρες αντί για αγρόκτημα το υβρίδιο είναι λύση σαν 3 φορές παραγωγικότερο από τον φυσικό σπόρο στην τομάτα. οσο για την γεύση, νοστιμότερη τομάτα από την Τρογιάν του Σπύρου δεν έχω φάει. Δυστυχώς μου τέλειωσε το φακελλ΄κι των εκατό τόσο ευρώ και δεν ξαναβγαίνειτο είδος σαν αντιεμπορικό.Ψάχνοντας τις τομάτες της εδώ λαϊκής βρήκα σαν πιο υποφερτές κάποιου που μου είπε πως χρησιμοποιεί πάλι σπόρο του Σπύρου ενώ όλοι οι άλλοι δεν θέλουν ούτε να ακούσουν για Σπύρου. Ξέρει κάποιος τι παίζει να μας διαφωτίσει ;

  195. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    186 – Το ιστολόγιο κατά βάση είναι λεξιλογικό κι εκεί δεν εκφέρω καμία γνώμη γιατί δεν έχω γνώση, το συγκεκριμένο νήμα είναι πολιτικό και θεωρώ πως έχω τεκμηριωμένη άποψη κι αυτή κατέθεσα με επιχειρήματα ως απάντηση στα σχόλια 144-173.
    Ο πρόεδρος της κυβέρνησης έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια (sic☺) την ετυμηγορία του λαού που ο ίδιος ζήτησε κι έκανε κωλοτούμπα, εξ ου και το σαλτιμπάγκος, κι επειδή γνωρίζω από πρώτο χέρι και πολύ καλύτερα από τον ίδιο τι σημαίνει κομουνιστής, σου λέω πως δεν είναι, εξ ου και τα εισαγωγικά.
    Δικαίωμα του Νικοκύρη να τον προτείνει για ψήφο αλλά δεν νομίζω πως χρησιμοποίησα ακραίους χαρακτηρισμούς, απλή διαπίστωση της πραγματικότητας έκανα, δεν βλέπω πού είμαι αγενής. Εξ άλλου εγώ δεν έχω βρίσει ποτέ καμία κυβέρνηση και κανέναν πρωθυπουργό, δεν είχα ποτέ καμία προσδοκία από αυτούς.
    Μόνο διαπιστώσεις της πραγματικότητας κάνω τρελαμένο μου κρι κρι☺ άλλο αν δεν ταιριάζουν με τα πιστεύω πολλών.

  196. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    191 – Να επιμένετε όσο θέλετε αγαπητέ δεν έχω καμία αντίρηση, το σίγουρο για την ιστορία, είναι πως γράφεται από τους νικητές και δεν διδάσκει τίποτε και φυσικά ποτέ δεν επαναλαμβάνεται, απλώς όταν δεν αλλάζουν οι συνθήκες, είναι χαζό να περιμένουμε διαφορετικό αποτέλεσμα, αλλά γι’ αυτό «εφευρέθηκαν» οι λαϊκές ψευδαισθήσεις.

    Όσο γι’ αυτά που συμβαίνουν και μας περιμένουν, προσωπικά τα περί μενα από το 2006 οπότε δεν με εξέπληξαν καθόλου, η επιμονή των λαών παρ’ όλο που την καταννοώ, εξακολουθεί να με εκπλήσει.

    Είναι όλα πολύ πιο απλά απ’ όσο τα περιγράφω, τόσο απλά που αν τα αντιληφθείτε θα βάλετε τα γέλια η τα κλάματα, απλώς δεν έχω την άνεση να εκφράζομαι με λίγα λόγια.

    Δεν αμφισβητώ πως η Αργεντινή έχει τους δικούς της οικονομολόγους που γνωρίζουν επακριβώς το τι συμβαίνει και γιατί, (όπως κι η Ελλάδα και όλλες οι χρεοκοπημένες χώρες) δεν έφτασε τυχαία σ’ αυτό το χάλι, σας τα έχουν εξηγήσει και στο πανεπιστήμιο άλλωστε.

    Πληροφοριακά πάντως, όλοι οι μεγάλοι επενδυτές, τους οικονομολόγους δεν τους έχουν σε καμία υπόληψη, ούτε για να τους φτύσουν.

    Τα ξαναλέμε σε τέσσερα χρόνια.☺

    Καληνύχτα

  197. Μαρία said

  198. Μαρία said

  199. Μαρία said

    Κλαίω

  200. 189/190 τέλος
    στα έρ(η)μα Εξάρχεια

    γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κι η πλατέες
    κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους βαριά πλευριτωμένοι?

  201. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το ‘χει ξαναπάθει ο καημένος…Πρώτη φορά ζορίζεται στη ζωή του, φαίνεται…Πού η ολύμπια ψυχραιμία του μπαρουτοκαπνισμένου πατέρα του…☺
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.reporter.gr/Apopseis/Anemodeikths/364127-%25C2%25ABEliwse%25C2%25BB-ston-idrwta-o-Mhtsotakhs-sto-Bellideio%3Fm%3D1&ved=2ahUKEwj38Z2B55njAhVG_aQKHfd8AA0QFjAHegQIARAB&usg=AOvVaw3F4lxrdOL5uD5NXFF8js9w&cshid=1562193294546

  202. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μπονζούρ σε όλη την επικράτεια κι ακόμη πέρα 🙂

    201 Γιάννης Κ.
    Εντωμεταξύ ο Κράου έλεγε χθες το μεσημέρι στο ράδιο ότι ο Κυρ.Μητσοτ είχε μια εντερική διαταραχή από χαλασμένη τυρόπιτα λέει στα γραφεία της ΝΔ κι έβγαλε κι ένα λογίδριο (ο Κράου) να προσέχουμε τώρα το καλοκαίρι την αλλοίωση των τροφίμων λόγω ζέστης.

  203. Μπούφος said

    129 Γιάννης Κουβάτσος
    Το έχει το Μητσοτακέϊκο να θέλει όλο να μας σκιάζει αλλά εμείς πλέον δεν μασάμε. Ξε-ψαρώσαμε.
    131 ΚΩΣΤΑΣ
    Καλέ ΚΩΣΤΑΣ ειπα εγώ ότι «ντε και σώνει» θα ψηφίσω τον Αλέξη κι ας με τρελαίνει με τη λέξη; Μου προέκυψα… αναποφάσιστη τα τελευταία 24ωρα…μη με ρωτήσεις γιατί. Οπωσδήποτε με επηρεάζει αρνητικά ο δικός μου. Θα μου το δώσει είπε έτοιμο το ψηφοδέλτιο να μη πονοκεφαλιάζω! 😉

    150 Γιώργος Κατσέας
    Να με συνχωρείτε κιόλας δεν επιθυμούσα να σας θίξω τα ιερά και τα όσια αγαπητέ συμπατριώτη, δεν το είπαμε για κακό ότι είναι γουρλομάτης ο Κούλης. Εχει μεγάααλα μάτι και από την ένταξη τα ανοίγει λίγο περισσότερο..δεν μας πειράζει κατά βάθος…Μην πληγώνεσαι και συ. Για ΚΑΛΟ τον είπαμε γουρλομάτι βρε κουτόοο!;-) Άμα γελάς με τα δήθεν χάλια του άλλου, τι σου προκύπτει στο τέλος; Αρχικά ένας μικρός οίκτος, και στο τέλος, όπως λέει και η αδερφή μου, μπορεί να ξεκινήσει για κείνον και ένας μεγάλος έρωτας διότι ως γνωστόν ο έρωτας ξεκινάει ή από οίκτο από θαυμασμό, αμέ! Ξέρουμε οι γυναίκες από τέτοια!Καλό βόλιιιι, λοιπόν, κυρ Γιώργο μου, και όποιος αντέξει!;-)

    162 Γιάννης Κουβάτσος
    Οπως τα λέτε..Κάποτε ηταν αδιανόητη και η ψήφος των γυναικών. Χύθηκε αίμα και γι αυτό το ζήτημα…Μου άρεσε το σχόλιο για την αποποινικοποίηση της μοιχείας. Έ μάαα! Ήταν άθλιο να τους τυλίγουν γυμνους τους εραστές στα σεντόνια οι ζηλιαρόγατοι κερατωμένοι και να τους διαπομπεύουν τους ταλαίπωρους ανθρωπάκους μέσα στον 20ο αιώνα!

    Γιάννη Ιατρού
    και από μένα σιδερένιος! Και με τη Νίκη!

    ΛΑΜΠΡΟΣ
    με κάλυψες με τη φράση σου: «υτό το ΕΜΕΙΣ, ΕΣΕΙΣ, ΔΕΞΙΟΣ, ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ, είναι ένα πανέξυπνο εφεύρημα λαϊκών ψευδαισθήσων των κεφαλαιούχων που ελέγχουν το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, για την εύκολη χειραγώγηση των λαϊκών μαζών, στην πράξη δεν υφίσταται, όποιος κι αν κυβερνάει, είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τους παγκόσμιους καπιταλιστικούς οικονομικούς κανόνες, αλλιώς, MUERTO»

    Ξέρεις εσύ και ναι…ο GEE διαθέτει εγκέφαλο ρε φίλε, διευθυντή ορχήστρας! Μερικοί άνθρωποι γεννιούνται!

    187 Γιάννης Ιατρού
    Ξέρω ανθρώπους που φυλάνε σπόρο ντομάτας …για τον εαυτόν τους μόνον τον έχουν…σε άλλους δε δίνουν!

    Και τι θα πει lapsus clavis?

    192 ΕΦΗ ευχαριστώ για πληροφορία σπόρων..

  204. sarant said

    197-9 Αυτό με τον ιδρώτα δεν το πρόλαβα. Ωστε έγινε θέμα;

  205. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    164 ΚΩΣΤΑΣ είχαμε και 25ευρο για εισαγωγή στα δημόσια νοσοκομεία επί Αδόνειδος)

  206. Γιάννης Κουβάτσος said

    204: Μάλλον μας υπόσχεται ο Μητσοτάκης «αίμα, δάκρυα και ιδρώτα». Στις τελευταίες προεκλογικές εμφανίσεις του περιμένουμε να ανοίξει η μύτη του και να δακρύσει. Για το τελευταίο μπορεί να του κάνει ταχύρυθμο σεμινάριο ο ευσυγκίνητος Σαμαράς.

  207. Jane said

    #204
    Είδα τη συνέντευξη το πρωί. Καμία σύγκριση με Τσίπρα που τον γρονθοκοπούσαν επί 2 ώρες και 10 λεπτά χωρίς διάλειμμα και τους έβαζε και γκολ.
    Ο Κούλης είχε απέναντι 10 δημοσιογράφους , την ώρα της ερώτησης κοίταζε πάντα τα χαρτιά του πριν απαντήσει – είχε και διάγραμμα έτοιμο- και σκούπιζε διαρκώς τον ιδρώτα του με μαντίλια και με τα χέρια του.
    Η συνέντευξή του κράτησε 46 λεπτά και έκαναν και 5 λεπτά διάλειμμα για να σκουπιστεί.
    Νομίζω , ορθώς οι σύμβουλοί του τον απέτρεψαν από το να κάνει ντιμπέιτ.
    Ψυχούλα έχει κι αυτός.

  208. sarant said

    207 Είχε έτοιμα διαγράμματα -μήπως ήξερε και τις ερωτήσεις;

  209. cronopiusa said

  210. cronopiusa said

  211. Γιάννης Κουβάτσος said

    209: Κάτι δεν έχουν καταλάβει καλά. Δεν υπάρχει ακαδημαϊκός με αυτά τα αρχικά, ούτε συνηθίζεται να γίνονται ακαδημαϊκοί σ’ αυτή την ηλικία. Κάνας υπάλληλος στην Ακαδημία μπορεί να είναι.

  212. Γιάννης Κουβάτσος said

    209, 211: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.academyofathens.gr/el/members&ved=2ahUKEwjws4DHiJvjAhWKLVAKHbkwAcAQFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw3iaQhxuR_5XJN3uYYuzaUW&cshid=1562237033398

  213. ΣΠ said

    211
    Το «ακαδημαϊκός» το εννοούν με την σημασία του «πανεπιστημιακός», μεταφορά από τα αγγλικά του academic. Δυστυχώς χρησιμοποιείται και προκαλεί σύγχυση.

  214. Γιάννης Κουβάτσος said

    213: Έτσι εξηγείται.

  215. spiridione said

    Τη Δευτέρα κόβε ρούχα
    και την Τρίτη μάγκα τρίχα
    https://books.google.gr/books?id=t5TkBgAAQBAJ&pg=PA355&dq=%CE%BC%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%85&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwiH7arwjJvjAhVPfZoKHaJ7BWoQ6AEILTAB#v=onepage&q=%CE%BC%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%85&f=false

  216. Jane said

    #208

  217. sarant said

    216 🙂

  218. spiridione said

    🙂 🙂 🙂 ο Άδωνης του τόδωσε μαζί με κάνα γιλέκο;

  219. Μαρία said

    216

  220. Περιονουσκιᾶς said

    Σεπερίπτωση συνεργασίας, θα έβλεπε κανείς κυβέρνηση ΣΥΡΙΖ.ΕΛ.ΛΥ; Δεν θα έδειχνε μια κάποια συνέπεια;

  221. Pedis said

    το ντιμπέιτ, λέει ο Κούλης, απέτυχε επειδη ο Τσίπρας, είπε κατά Κούλη, ότι μετά την πτήση (ποια πτήση;) δεν άνοιξε, λέει, αμέσως το κινητό του, που και τα μικρά παιδιά το κάνουν, και τον καλούσαν κι έτσι χάθηκε η ευκαιρία να κλείσουν την ημερομηνία εγκαίρως …

  222. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  223. τα μυαλά said

    #220 Βεβαίως,πάνω από όλα η συνέπεια. Με ποιους να συνεργαστεί με τους γερμανοτσολιάδες και τους τσολάκιδες και όλους αυτούς που έχουν καθυβρίσει όσο δεν πάει άλλο? Πρέπει να είσαι πολύ συριζαίος για να μη βλέπεις πόσο αναίσχυντη είναι αυτή η κατάντια της πφάς.

  224. τα μυαλά said

    #223 Ακούω τις διαφημίσεις του Βελόπουλου και ο λόγος του είναι απαράμιλλος ίδιος με του πάλαι ποτέ ένδοξου Σύριζα. Τι γελοιότητα, και του μεν και του δεν.

  225. spiridione said

    Έχουμε περάσει πολλά τα τελευταία χρόνια, και με μεγάλη ευθύνη και του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά, έχουμε φτάσει σήμερα σε ένα σημείο που δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο. Προχθές ο Άδωνης έλεγε ότι θα ελέγχουμε όλο το κράτος. Εννοούσε ότι εκτός απ’ την κυβέρνηση, θα ελέγχουν και τις περιφέρειες και δήμους, στα οποία βέβαια πρέπει να προστεθεί και η Τράπεζα της Ελλάδας, και η Δικαιοσύνη και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σύντομα, και άλλοι θεσμοί και τα ΜΜΕ. Ο Πρετεντέρης είχε προβλέψει προ ολίγων μηνών ότι σε λίγο θα κλείσουν Εφσυν, ντοκουμέντοι κλπ. Ο Βορίδης επίσης είχε πει ότι πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις στους θεσμούς ώστε να μην ξαναβρεθεί ποτέ στην εξουσία η Αριστερά με οποιαδήποτε μορφή της. Το οικονομικό κατεστημένο βεβαίως αδημονεί για την αλλαγή της κυβέρνησης και αυτό είναι φανερό.
    Δεν ξέρω βέβαια τι θα γίνει τελικά, αλλά έχω την αίσθηση ότι, τηρουμένων των αναλογιών, ότι πάμε σε ένα καθεστώς τύπου κράτους της δεξιάς μετά τον εμφύλιο, προσαρμοσμένο στη σημερινή εποχή, καλυμμένης μιντιακής/οικονομικής δικτατορίας. Ειδικά αν ο ΣΥΡΙΖΑ χάσει με διαφορά πάνω από 10 και κοντά στις 15 μονάδες, που δεν είναι και απίθανο.
    Και ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο της νέας κατάστασης: ο παπαγάλος του επερχόμενου καθεστώτος, ο «ανεξάρτητος δημοσιογράφος» απευθύνεται στους συνταξιούχους λες και είναι κυβερνητικός εκπρόσωπος

  226. Μαρία said

    Διακαναλική ροντέο: Πλακώθηκαν μεταξύ τους τα μέλη της «Συν-φωνίας» βίντεο
    https://www.news247.gr/politiki/diakanaliki-ronteo-plakothikan-metaxy-toys-ta-meli-tis-syn-fonias.7470214.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: