Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια πριν ανοίξουν οι κάλπες

Posted by sarant στο 6 Ιουλίου, 2019


Ο τίτλος είναι προβλέψιμος αφού αύριο έχουμε εκλογές. Βέβαια, κι άλλες φορές έχω βάλει παρεμφερείς τίτλους στο πολυσυλλεκτικό σαββατιάτικο άρθρο μας, όταν δημοσιεύεται την παραμονή εκλογικής αναμέτρησης -δεν είναι εύκολη η πρωτοτυπία σε τέτοιες συγκυρίες.

Επιπλέον, το σημερινό άρθρο, επειδή χτες ταξίδευα (για να έρθω να ψηφίσω) είναι μικρότερο από τα συνηθισμένα μεζεδοάρθρα μας. Ζητώ συγγνώμη προκαταβολικά.

Και αφού έχουμε αύριο εκλογές, να ξεκινήσω με μια γενική παρατήρηση, ότι σε τούτες τις εκλογές, όπως και στις ευρωεκλογές που προηγήθηκαν, πρόσεξα αρκετούς υποψηφίους να κάνουν λογοπαίγνια με το επώνυμό τους.

Δεν είναι τωρινό το φαινόμενο (θυμάμαι εδώ και τριάντα χρόνια το «Όχι στα σκάνδαλα, ναι στον Σκανδαλάκη) αλλά η εντύπωσή μου είναι πως τώρα τελευταία τα λογοπαικτικά συνθήματα υποψηφίων έχουν πληθύνει.

Στα σχόλια ενός πρόσφατου άρθρου είχαμε δει το αφισάκι με το φοβερό σύνθημα «Κοπάνα το στην Κοπανάκη«, με το οποίο μια υποψήφια βουλεύτρια της ΝΔ από το λεκανοπέδιο ζητάει την ψήφο των συμπολιτών μας, ενώ αριστερά βλέπουμε ένα λογοπαίγνιο υποψήφιου της Πιερίας.

Το βρίσκω κάπως κρύο, για να πω την αμαρτία μου, ιδίως την επισήμανση ότι πρόκειται για αστειάκι, που θυμίζει κάτι ατάλαντους κωμικούς, που κάνουν δυο και τρεις φορές το ίδιο αστείο για να εξασφαλίσουν ότι θα το πιάσει το νοήμον κοινό.

* Ένας φίλος του ιστολογίου μου κάνει μια ερώτηση, που την υποβάλλω στη συλλογική σοφία σας.

Διαβάζει το εξής:

Ετσι, εάν μια κυβέρνηση/ένας υπουργός/ένας πρωθυπουργός θελήσουν να ενισχύσουν τις επενδύσεις, ίσως να χρειαστεί να παρέμβουν στο εχθρικό θεσμικό πλαίσιο ….  ώστε να τις ξεμπλοκάρουν – με τις όποιες βλαβερές παρενέργειες μπορεί να εκκολαφθούν σε τέτοιες ιδιαίτερες, ειδικές συνθήκες θερμοκηπίου.

Λέει ο φίλος μου: Στο δικό μου τ’ αυτί, η παρενέργεια είναι εξ ορισμού αρνητική, οπότε τι άλλο μπορεί να είναι παρά βλαβερή;

Κατά τη γνώμη μου, ενώ πράγματι οι παρενέργειες είναι εξ ορισμού κάτι το αρνητικό, δεν με ενοχλούν οι «βλαβερές παρενέργειες». Θα μπορούσε να λείπει το επίθετο, αλλά κι έτσι που είναι δεν το βρίσκω κωμικό πλεονασμό όπως θα ήταν πχ το «νεκρό πτώμα».

Τι θα λέγαμε όμως αν κάποιος έβρισκε «θετικές παρενέργειες»; Η φράση γκουγκλίζεται, αν και κάποιοι τη χρησιμοποιούν με εισαγωγικά ή αποσιωπητικά, ακριβώς για να δηλώσουν το οξύμωρο. Νομίζω πως θα το άλλαζα σε «θετικές παράπλευρες συνέπειες», «θετικά παράπλευρα αποτελέσματα».

Εσείς τι λέτε;

* Μια γενικομανία.

Δανείζομαι τη φωτογραφία από τα Υπογλώσσια. Δεν έχω ξαναδεί το «ομιλώ» να συντάσσεται με γενική. Μάλλον ο συντάκτης επηρεάστηκε από φράσεις όπως «ομιλήτρια της ρωσικής γλώσσας» ή «με γνώσεις ρωσικής γλώσσας».

* Κάτι της επικαιρότητας.

Ο Ρουβίκωνας έκανε επιδρομή στα γραφεία της απεχθούς Άθενς Βόις, για να την «εκδικηθεί» για το μισανθρωπικό της αστείο για την Αρμένισσα νοσοκόμα που σκοτώθηκε προσπαθώντας να αποφύγει τον έλεγχο από την αστυνομία.

Τέτοιες ενέργειες είναι απαράδεκτες και καταδικαστέες -απολύτως και για λόγους αρχής. Επιπλέον, έχουν ως αποτέλεσμα αφενός ότι ηρωοποιούν τον στόχο τους και αφετέρου ότι υπονομεύουν την κριτική που του γίνεται -ήδη γράφτηκε πως οσοι διαμαρτυρηθήκαμε για το ρατσιστικό αστείο είμαστε ένοχοι στοχοποίησης του απεχθούς εντύπου.

Αλλά σήμερα δεν μπαίνουμε στην ουσία του θέματος, συζητάμε μόνο γλωσσικά και άλλα αξιοπερίεργα. Πρόσεξα λοιπόν στην προκήρυξη που έβγαλαν οι Ρουβίκωνες τη φράση:
Γιατί δε θα ανεχτούμε κανέναν να εκμεταλλεύεται και να κιβδηλώνει το θάνατο μιας γυναίκας με «κυνικά αστειάκια»

Ρήμα «κιβδηλώνω» δεν υπάρχει. Κι αν υπήρχε, θα σήμαινε «κάνω κάτι κιβδηλο», όπως το υπαρκτό στην αρχαιότητα ρήμα «κιβδηλεύω».

Μάλλον «κηλιδώνει» θα ήθελαν να γράψουν, ίσως πάλι και «βεβηλώνει». Πάντως, το κιβδηλώνω είναι κίβδηλο.

* Ένα ενδιαφερον θέμα συζητήθηκε στα Υπογλώσσια προχτές, αλλά το έχουμε συζητήσει και στο ιστολόγιο παλιότερα.

H φωτογραφία είναι από την έκθεση του αειμνηστου Γιάννη Μπεχράκη. Το ερώτημα είναι αν στέκει η έκφραση «Άνθρωποι που έχουν εκκενωθεί» ή αν μόνο τόποι εκκενώνονται -κτίρια, πόλεις, νησιά- ή πλοία, αυτοκίνητα, λεωφορεία.

Και επειδή γίνονται και εκκενώσεις βόθρων (άδειασμα δηλαδή από το περιεχόμενο), η φράση «εκκενώθηκαν άνθρωποι» προκαλεί σε πολλούς μακάβριους συνειρμούς που ταιριάζουν σε ταινίες σπλάτερ. To 2011 που το είχαμε πρωτοσυζητήσει στο ιστολόγιο, δεν είχα πάρει θέση, αλλά σε περσινή συζήτηση είχα πει: Το «εκκένωση 10.000 κατοίκων» θαρρώ πως έχει πια καθιερωθεί. Και το Χρηστικό Λεξικό δίνει «εκκένωση του πληθυσμού».

Η αλήθεια ειναι ότι τα παλαιότερα λεξικά (ΛΚΝ, Μπαμπινιώτης) δεν καταγράφουν τέτοιες χρήσεις, αλλά ούτε και το νεότερο ΜΗΛΝΕΓ. Από την άλλη, στα σωματα κειμένων βρίσκουμε πάμπολλες εκκενώσεις ανθρώπων/κατοίκων κτλ., μεταξύ άλλων και σε θεσμικά κείμενα (όπως εδω από τον Οργανισμό Αντισεισμικής Προστασίας που λέει για εκκένωση πληθυσμού) και πιστεύω ότι η φράση καλώς λεξικογραφήθηκε. Ίσως είναι επιρροή από τα αγγλικά, διότι στις ξένες γλώσσες οι άνθρωποι εκκενώνονται χωρίς πρόβλημα, π.χ. around 8000 people were evacuated / 600 personnes évacuées de la piscine ….

* Μια και άρχισε η τουριστική σεζόν, ένας ακόμα κακομεταφρασμένος κατάλογος εστιατορίου, που μου τον έστειλε ένας φίλος -αν βέβαια είναι γνήσιος και όχι τρολιά, αλλά γιατί να μην ειναι;

Θα προσέξατε πως αυτός που μετάφρασε τον κατάλογο πίστευε ακράδαντα πως «ολα από εμάς τα πήραν» κι έτσι μας έδωσε τα kalamarakia και τα tomatinia, αλλά και τη sos -θα είναι πολύ καυτερή αυτή η μουστάρδα για να εκπέμπει SOS όποιος τη δοκιμάσει.

Όμως το… κυρίως πιάτο είναι φυσικά η language fried, που σίγουρα χτυπάει μιαν ευαισθητη χορδή σε όσους ασχολούνται με τα γλωσσικά!

* Κι ένα από τα τελευταία της προεκλογικής περιόδου. Στη συνέντευξη που έδωσε στον Σκάι, ο Αλέξης Τσίπρας τα πήγε κατά τη γνώμη μου πολύ καλά παρά το εξαιρετικά σκληρό μαρκάρισμα, ωστόσο στα γλωσσικά έσφαλε σε ένα «να απέσχω». Δεν συγκράτησα τη φράση κι έτσι δεν ξέρω αν θα ταίριαζε «να απόσχω» ή «να απέχω». Εδώ που τα λέμε, το «να απέχω» ταιριάζει και για συνοπτικός τύπος οπότε το χρησιμοποιούμε παντού και δεν χαλάμε την καρδιά μας.

* .

* Εξαιρετικό μεταφραστικό μαργαριτάρι σε ετικέτα που φαίνεται αυθεντική.

Όνομα προϊόντος: Φρέσκο πιπέρι ανέτρεψε βασιλιά!

Πιπεριές φαινεται να περιέχει το βάζο, όχι πιπέρι, αλλά το φοβερό είναι ότι το υποτιθέμενο πιπέρι δεν είναι απλώς φρέσκο αλλά και αντιμοναρχικό, τυραννοκτόνο, αφού ανατρέπει βασιλιάδες και γκρεμίζει θρόνους στα τάρταρα!

Πώς το καταφέρνει άραγε αυτό; Το βάζουμε στο πιάτο του βασιλιά και ο εστεμμένος παθαίνει ακατάσχετο κόψιμο;

Προφανώς, η αντιμοναρχική διάθεση του πιπεριού ή της πιπεριάς είναι μεταφραστογενής ή, σωστότερα, μπαρουφογενής, και κατά πάσα πιθανότητα το λάθος έγινε από μηχανάκι που μετέφρασε μέσω αγγλικών.

Ο Γιάννης ο Οικονόμου, που ξέρει κινέζικα, μου λέει ότι δεν μπόρεσε να βρει ποια κινέζικη φράση μπορεί να έδωσε, μέσω αγγλικών, το «ανέτρεψε βασιλιά», παρόλο που έχει σταντάρει κάποιες περιπτώσεις κλασικών λαθών από μηχανάκια -ας πούμε, το πηγάδι στα κινέζικα μεταφράζεται στα ελληνικά «καλά» διότι πηγαίνουν μέσω του αγγλικού well.

Καμιά ιδέα;

* Όταν θυμάσαι μέσες-άκρες την υπόθεση και βαριέσαι να γκουγκλίσεις.

Σε άρθρο αγγλόφωνης τουρκικής εφημερίδας για τον θάνατο του Αιγύπτιου ισλαμιστή Προέδρου Μόρσι, που ανατράπηκε από τον «καλό» δικτάτορα Σίσι, διαβάζουμε:

Morsi’s horrible death and the way they dealt with his remains remind me of the epic tragedy of Antigone, where the corpse of Antigone, who had resisted an authoritarian king, was not buried but instead left for eagles to eat.

Η αρθρογράφος, που για να γράφει στην αγγλόφωνη έκδοση θα είναι από τις γερές πένες της γείτονος, τα μπέρδεψε ελαφρώς (ή και βαρέως).

Η Αντιγόνη εναντιώθηκε στον βασιλιά Κρέοντα, που ήταν και θείος της, ακριβώς επειδή αψήφησε τη διαταγή του να μείνει άταφος ο αδελφός της ο Πολυνείκης.

Αλλά αυτά συμβαίνουν όταν ο Γαβρόγλου καταργεί τη διδασκαλία της Αντιγόνης: οι συνεπειες γίνονται αισθητές ακόμα και σε γειτονικές χώρες.

* Στα δεκάλεπτα των κομμάτων υπάρχουν ενσωματωμένοι υπότιτλοι που βγαίνουν στο Γιουτούμπ. Πολύ καλό αυτό για όσους έχουν προβλήματα ακοής αλλά η απόστροφος στο «εξ» είναι περιττή. Δεν χρειάζεται.

* Κι ένα άλλο προεκλογικό, ένα σχόλιο που έκανα στο Φέισμπουκ:

Διαβάζω ότι ο κ. Παναγιώτης Πικραμμένος προτείνει τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο ως άνθρωπο που τον χρειάζεται το ελληνικό κοινοβούλιο διότι »διαθέτει αστείρευτες γνώσεις και έχει το θάρρος να υποστηρίζει τη γνώμη του μέχρι το τέλος».

Από αυτή την πρόταση βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα όχι μόνο και όχι τόσο για τις γνώσεις του Κ. Μπογδάνου αλλά κυρίως για τις γνώσεις ή την ειλικρίνεια ή την ευθυκρισία (ή τη σοβαρότητα) του κ. Πικραμμένου.

* Και κλείνω με κάτι ιδιωματικό. Διαβάζω στο Φέισμπουκ κείμενο του Κύπριου νομικού Αλέκου Μαρκίδη:

Είναι φανερό ότι, από τον μεγάλο αριθμό στρατευμάτων που βρίσκονται σε υπηρεσία στην βόρεια Κύπρο, ο Τουρκικός στρατός ασκεί αποτελεσματικό γενικό έλεγχο (effective overall control) επί του μέρους εκείνου της νήσου.
Τέτοιος έλεγχος, σύμφωνα με το σχετικό κριτήριο υπό τις περιστάσεις της υπόθεσης, εξυπακούει την ευθύνη της Τουρκίας για τις πολιτικές και δράσεις της «ΤΔΒΚ»
.

Εμείς οι καλαμαράδες θα λέγαμε «συνεπάγεται» ή κάτι τέτοιο, δεν έχουμε ενεργητική φωνή στο «εξυπακούεται». Στην Κύπρο όμως το βρίσκω να χρησιμοποιείται αρκετά συχνά. Κυπριωτισμός, λοιπόν -της λόγιας κυπριακής, εννοείται.

Από την αλλη, η απόδοση του effective control ως «αποτελεσματικός έλεγχος» δεν μου αρέσει. Η Τουρκία ασκεί, θα έλεγα εγώ, τον ουσιαστικό έλεγχο στο βόρειο τμήμα. Μπορεί να μην είναι και πολύ αποτελεσματικός όμως. Αλλά να μην προχωρήσω πάνω από τον αστράγαλο -θα μας πουν οι νομικοί.

* Και εδώ κλείνουμε το τελευταίο άρθρο πριν ανοίξουν οι κάλπες. Σας συστήνω θερμά να πάτε να ψηφίσετε, και ακόμα καλύτερα να ψηφίσετε ΣΥΡΙΖΑ!

 

Advertisements

207 Σχόλια to “Μεζεδάκια πριν ανοίξουν οι κάλπες”

  1. Eli Ven said

    Καλημέρα

  2. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Το κινεζομεταφρασμένο έχει την περιγραφή (υποθέτω) στα κινέζικα, ακριβώς κάτω από τον ανατραπέντα βασιλιά. Θα το στείλω σε κάποιον κινεζομαθή και βλέπουμε.

  3. Earion said

    Το κορυφαίο όμως της περασμένης βδομάδας ήταν αναμφίβολα η αστοχία του απερχόμενου πρωθυπουργού. Μπέρδεψε τον κακό λύκο και τα τρία γουρουνάκια με την Κοκκινοσκουφίτσα.
    https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1147260928351752198

  4. cronopiusa said

    Die Zeit για Τσίπρα: «Υπερβολικά επιτυχημένος για τους Έλληνες»

  5. sarant said

    Kαλημέρα από τα πάτρια, ευχαριστω πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Γιά ρώτα να δούμε

    3 Πάει πολύς καιρός που δεν τα έχω μελετήσει αλλά θυμάμαι αμυδρά ότι και στα γουρουνάκια υπάρχει μεταμφίεση του λύκου για να του ανοίξουν την πόρτα. Ας πουν οι ειδικοί.

  6. nikiplos said

    Εξάλλου και η σχιχολεξία του εξ άλλου μου φαίνεται κάπως έξαλλη… 🙂

  7. Γιάννης Κουβάτσος said

    Οι λόγιες κοτσάνες στις προκηρύξεις του Ρουβίκωνα δεν συνιστούν είδηση. Τους είχε κάνει παλαιότερα αφιέρωμα και ο Γιάννης Χάρης.
    Διαβάζοντας την αρχή της πρότασης, νόμισα ότι ο Παναγιώτης «γελάει κάθε» Πικραμμένος προτείνει τον Μπογδάνο για Νόμπελ λογοτεχνίας ή έστω για πρόεδρο της δημοκρατίας. Αλλά τον προτείνει για απλό βουλευτή, μέσα στον σωρό δηλαδή, που σημαίνει ότι ούτε αυτός έχει αντιληφθεί το μέγεθος του πνευματικού αυτού ανδρός.

  8. μήτσκος said

    Ίσως είμαι επηρεασμένος από τις αντίστοιχες λέξεις στα αγγλικά και στα γερμανικά (side effect/Nebenwirkung), πάντως το «θετικές παρενέργειες» δεν με ενοχλεί.

  9. nikiplos said

    4@ Κρόνη κι εγώ κοιτάζω έτσι πίσω μου, όπως ακριβώς ο Θ. Πλεύρης, όταν είμαι σε Ταβέρνα και πρέπει να πάω τουαλέτα αλλά να αφήσω το γεμάτο πιάτο μου απροστάτευτο στο τραπέζι μου, ανάμεσα στους τετραπήρουνους φίλους μου… 🙂

  10. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στα «Τρία γουρουνάκια» όχι, δεν μεταμφιέζεται ο λύκος. Νόμιζα ότι οι πολιτικοί τα παίζουν στα δάχτυλα τα παραμύθια. ☺

  11. atheofobos said

    Βεβαίως και θα πάμε να ψηφίσουμε λαμβάνοντας σοβαρά την παρακάτω προειδοποίηση!

  12. Λοζετσινός said

    2 και 5,2
    Καλημέρα
    μήπως ανατρέφει βασιλiάδες και όχι ανατρέπει;

  13. Spiridione said

    5. Καλοκάγαθη γιαγιά μόνο στην Κοκκινοσκουφίτσα υπάρχει. Στα τρία γουρουνάκια του Ντίσνει πάντως ο Λύκος μεταμφιέζεται
    … The wolf pretends to give up and go home, but returns disguised as an innocent sheep. The pigs see through the disguise («Not by the hair of our chinny-chin-chin! You can’t fool us with that old sheep skin!»), whereupon the Wolf blows Fiddler’s house down (except for the door). The two pigs manage to escape and hide at Practical’s house, who willingly gives his brothers refuge. The Wolf arrives disguised as a Jewish peddler/Fuller Brush man to trick the pigs into letting him in, but fails.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Three_Little_Pigs_(film)

  14. sarant said

    8 Και δεν είναι αρνητικό το Nebenwirkungen; Τι λένε οι άλλοι;

    10-13 Ότι μεταμφιέζεται το θυμάμαι -και βαζει και το πόδι του στην πόρτα που το έχει ασπρίσει. Αλλά όχι σε γιαγιά, δεκτό.

  15. LandS said

    10 Έ τότε είτε διαψεύδεσαι είτε ο Τσίπρας δεν είναι από αυτούς τους πολιτικούς.

  16. γρηγορησ said

    για τισ πιπεριες. Δεν ξερω κινεζικα. υποθετω οτι το λαθος εγινε στα αγγλικα. king size (μεγαλο μεγεθος) -king seize (το ρημα σημαινει και κατακτω ή αιχμαλωτιζω)

  17. cronopiusa said

  18. LandS said

    14 Αυτό με το ασπρισμένο πόδι με αλεύρι είναι από άλλο παραμύθι. Ένα με τη μαμά καστίκα που άφησε μόνα τους τα κατσικάκια σπίτι και τους είπε να ζητάνε από όποιον χτυπά τη πόρτα να βάζει λίγο το πόδι του μέσα για να κλπ κλπ

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στον δικό μου τόμο μεταφρασμένων στα ελληνικά ξένων παραμυθιών δεν μεταμφιέζεται, αλλά, επειδή ακριβώς είναι ξένο παραμύθι, υπερισχύει η εκδοχή του σχολίου 13.

  20. Πέπε said

    14β:

    Νίκο, αυτό είναι στα 7 κατσικάκια, όπου ο λύκος είναι πονηρός (όπως είναι και στην Κοκκινοσκουφίτσα). Στα 3 γουρουνάκια, κανονικά (δεν ξέρω στον Ντίσνεϊ), είναι απλώς δυνατός.

  21. ΓΤ said

    Ας μην παραβλέψουμε ότι, στον κακομεταφρασμένο κατάλογο του εστιατορίου, ο τρόπος γραφής των τιμών είναι… ευθεία παραπομπή σε timetable. Στις 12 θα φάτε γαρίδες, στις 4 το απόγευμα ουζοσκορδάτα μύδια, στις 5 πατάτες με μύδια, και θα μπορούσατε να είχατε ξεκινήσει από τις 10 παρά δέκα το πρωί με σαλάτα άσπρης μελιτζάνας, και, κατά τις 11, να είχατε περάσει στην ψητή γλώσσα. Ας αφήσουμε και εκείνο το «7 με τη γραμμούλα», σαν μπακάληδες θλιβερών εποχών, σαν χοντρομαρκαδοριασμένα πινακίδια σε ψαράδικα…

  22. Πέπε said

    Τώρα είδα τι ακριβώς είπε. Έχει πλάκα, γιατί στην Κοκκινοσκουφίτσα (το μόνο παραμύθι όπου υπάρχει καλοκάγαθη γιαγιά και όπου την υποδύεται και ο λύκος -πέρα από την ύπαρξη της πραγματικής) ο λύκος είναι ήδη μέσα από την πόρτα! 🙂

    Αλλά βέβαια, αν υπάρχει διασκευή των 3 γουρουνακιών που να μεταμφιέζεται ο λύκος, τότε ΟΚ.

  23. paulosdfd said

    Καλημέρα σας! Μπορώ να συνάγω απ’ το συμφραζόμενο τι σημαίνει η έκφραση «αλλά να μην προχωρήσω πάνω από τον αστράγαλο», αλλά από πού βγαίνει; Είναι εσκεμμένος αγγλισμός;

  24. Pedis said

    Διαβάζω ότι ο κ. Παναγιώτης Πικραμμένος προτείνει τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο ως άνθρωπο που τον χρειάζεται το ελληνικό κοινοβούλιο διότι »διαθέτει αστείρευτες γνώσεις και έχει το θάρρος να υποστηρίζει τη γνώμη του μέχρι το τέλος».

    Από αυτή την πρόταση βγαίνουν χρήσιμα συμπεράσματα όχι μόνο και όχι τόσο για τις γνώσεις του Κ. Μπογδάνου αλλά κυρίως για τις γνώσεις ή την ειλικρίνεια ή την ευθυκρισία (ή τη σοβαρότητα) του κ. Πικραμμένου.

    Νικοκύρη, αυτό θέλει διασταύρωση.

    Είναι σημαντικό να εμπλουτίζουμε τη στατιστική μας σχετικά με την ποιότητα των γραφειοκρατών-«διανοούμενων» στη χώρα.

    Δώσε πηγή και λινκ

  25. Γιάννης Κουβάτσος said

    23: Μάλλον με αυτή την ιστορία έχει να κάνει:
    «Ο φερόμενος ως μέγιστος των αρχαίων ζωγράφων Απελλής, όταν ένας τσαγκάρης, κοιτώντας έναν πίνακά του, του παρατήρησε κάτι για το πώς είχε σχεδιάσει τα παπούτσια, τον άκουσε και τα διόρθωσε. Όμως έτσι ο τσαγκάρης πήρε θάρρος, κι άρχισε να του λέει τη γνώμη του και για τον χιτώνα τού ζωγραφισμένου από τον Απελλή στον πίνακα. Τότε ο Απελλής, λέγεται, τον έκοψε και του είπε τη διάσημη φράση: «Άχρι πεδίλων και μέχρι σφυρών, ω βέλτιστε. Ου γαρ θέμις σοι πέραν τούτων χωρείν».
    (Μέχρι τα σανδάλια και τους αστραγάλους θα μιλάς, ευλογημένε. Πιο πάνω δε σε παίρνει).»

  26. Avonidas said

    Καλημέρα και καλό βόλι σ’ όσους αδειάζουν ν’ ασχοληθούν με το σπορ.

    Όχι θετικές, αλλά τουλάχιστον ουδέτερες παρενέργειες υπαρχουν σαν εννοια στον προγραμματισμό. Συγκεκριμενα, μια συναρτηση που κάνει οτιδήποτε άλλο απ’ το να επιστρέφει μια τιμή (για παράδειγμα μεταβάλλει τα ορίσματά της ή το περιβάλλον) λέμε ότι εχει παρενέργειες. Σε ορισμένα πλαίσια αυτο θεωρείται κακό, διότι δυσχεραίνει την ανάλυση ή την αυτόματη βελτιστοποίηση του κώδικα, αλλά σε γενικές γραμμές είναι χρήσιμο. Συναρτήσεις χωρίς παρενέργειες ονομάζονται καθαρές (ή αγνές, pure, για τους ακριβολογους).

  27. μήτσκος said

    Ρώτησα μια Γερμανίδα που βρέθηκε δίπλα μου, και είπε ότι το Nebenwirkung είναι αρνητικό. Το Duden δεν είναι τόσο απόλυτο:
    «zusätzliche Wirkung, die etwas [unerwarteter- oder unerwünschtermaßen] hat».

  28. Pedis said

    # 4 – Για καλό και για κακό η USA Today φροντίζει να ενημερώσει τους αναγνώστες της ότι

    «There was no air travel in 18th Century America.»

    (Εκτός Αμερικής, ίσως;)

    Χάμησέτα.

  29. ΓΤ said

    Μονόπρακτο

    8 Ιουλίου 2019
    Πρεσβεία της Γαλλίας

    Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας 7 (08:45-)

    «Ο προσφεύγων ικέτης», με τον Κώστα Ζουράρι

  30. Οι παρενέργειες είναι απολύτως ουδέτερη έννοια· οτιδήποτε δεν προβλεπόταν ως (κύριο) αποτέλεσμα.

  31. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Και μια άσχημη είδηση, πέθανε ο Γιάννης Σπάθας ο κιθαρίστας των Sokrates drank the conium.

  32. gpoint said

    Θα μπω το βράδυ, -σήμερα είναι μέρα συνεύρεσης με χταπόδια- αλλά μια που λεξιλογούμε..το έγκλημα γίνεται μέσα στον κορμό της αμπέλου ;;

  33. ekkli said

    Κι άλλο προεκλογικό λογοπαίγνιο με όνομα υποψηφίου:
    Η ψήφος της Αγάπης

    https://flashnews.gr/post/394864/h-pshfos-ths-agaphs

  34. Αὐγουστῖνος said

    Πρὸς Λάμπρο (ἀπάντηση σὲ χθεσινὴ ἀνάρτηση): Ἀγαπητέ μου (καὶ τὸ ἐννοῶ, τὸ ξέρεις ἄλλωστε), συγγνώμη γιὰ τὴν καθυστέρηση στὴν ἀπάντηση, ἀλλὰ δὲν πρόλαβα νὰ ξαναμπῶ στὸ νῆμα, παρὰ μόνο σήμερα, λίγο πρὶν τὴ σημερινὴ ἀνάρτηση τοῦ Νικοκύρη. Κάτι νὰ διαβάσω τὰ σημερινὰ μεζεδάκια, κάτι νὰ ἐξυπηρετήσω κάποιους «πελάτες» στὴ βιβλιοθήκη, πέρασε ἡ ὥρα.
    Τέλος πάντων, ἐπὶ τῆς οὐσίας: Νομίζω ὅτι παρεξήγησες αὐτὰ ποὺ ἔγραψα. Μακριὰ ἀπὸ μένα κάθε ἔννοια συλλογικῆς εὐθύνης. Ἀπεναντίας, ἐπικαλοῦμαι τὸ αἴσθημα τῆς προσωπικῆς εὐθύνης τοῦ κάθε ψηφοφόρου, νὰ μὴ συνδράμει μὲ τὴν ψῆφο του τὴν ἀποδόμηση τοῦ ὅποιου ἔστω καὶ ἐλάχιστου θετικοῦ μέτρου ποὺ ἔχει πάρει ἡ ἀπερχόμενη κυβέρνηση. Νὰ μὴ συνδράμει μὲ τὴν ψῆφο του τὴν ἀπειλούμενη σφαγὴ (κατὰ τὶς ἀνερυθρίαστες δηλώσεις τῶν Ξαφᾶ καὶ Σία) τῶν συνταξιούχων, τῶν μισθωτῶν καὶ τῶν ἀναγκεμένων. Νὰ μὴ συνδράμει μὲ τὴν ψῆφο του τὴν ἐπέλαση τῆς πιὸ ἄγριας δεξιᾶς ποὺ γνώρισε ἡ μεταπολιτευτικὴ Ἑλλάδα καὶ ποὺ θυμίζει μόνο τὴν ἐποχὴ τῆς ΕΡΕ καὶ τῶν παρακρατικῶν ὀργανώσεων.
    Γιὰ τὰ οἰκονομικά, οὔτως ἢ ἄλλως, θὰ μπορέσουμε νὰ τὰ ποῦμε ὁμοτραπεζίως (ἂν συμπέσει ἡ ἔλευσή μου στὴν πρωτεύουσα μὲ τὴ συνάντηση τῶν χορτοφαγοφάγων κρασοκαταναλωτῶν τοὺ ἱστολογίου).
    Μὲ ἐκτίμηση (πάντα).

  35. cronopiusa said

  36. Pedis said

    Για το 1:5 του Χατζηδακη … (συζητήθηκε;)

    έχω την εντύπωση ότι εδώ η εταιρεία τους συμβούλευσε να απευθυνθούν στο καννιβαλιστικό ένστικτο των ελευθερων επαγγελματιών και των ανέργων, που είναι και η συντριπτική πλειοψηφία, ενάντια στους μισθωτούς του Δημοσίου, έχοντας την πεποίθηση ότι ειναι τόσο ηλίθιοι που, αν αυτό γίνει, δεν τους φτάνει να καταλάβουν ότι οι μεν ελέυθεροι επαγγελματίες δεν θα έχουν σε ποιον να πουλήσουν αγαθά και υπηρεσίες , οι δε άνεργοι δεν θα έχουν πιθανότητα να βρουν μια δουλειά αορίστου χρόνου στο δημόσιο ούτε σε πέντε γενιές.

    Πώς νιώθει κανείς όταν ανακαλύπτει την προσβολή να τον θεωρούν εντελώς μαλάκα;

    Ας το συζητήσουμε, να μας πει κάποιος που σκέπτεται να ψηφίσει Κούλη …

  37. Alexis said

    #34: Χορτοφαγοφάγος!!!
    Τέλειο!!! 😆

    #22 και προηγούμενα:
    Αίσχος!!!
    Δείτε ποιοι μας κυβερνούν!!!
    Μετά τις παροιμίες μπερδεύει και τα παραμύθια ο Τσίπρας!

  38. cronopiusa said

    Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο λύκος ο Φιρφιρίκος

  39. Ανδρέας Τ said

    Πάντως αυτό το «Κοπάνα το στη Κοπανάκη» είναι διφορούμενο. Τουλάχιστον στη Πειραιώτικη ντοπιολαλιά. Δεν είχε ακούσει ποτέ της η ευλογημένη » Το μπαρμπεράκι» του Μπάτη;

  40. Pedis said

    # 4, 28 –

  41. cronopiusa said

    Το παραμύθι με τα 7 κατσικάκια και η Ελληνική Μυθολογία

    Ξεχνάμε πως πρώτα απ όλα είναι πατέρας του μικρού Ερνέστο και πότε πότε του διαβάζει κανένα παραμυθάκι

    ε μπερδεύτηκε

  42. Γιάννης Κουβάτσος said

    «καὶ ποὺ θυμίζει μόνο τὴν ἐποχὴ τῆς ΕΡΕ καὶ τῶν παρακρατικῶν ὀργανώσεων.»
    Εκείνη ήταν εποχή φυσικής βίας και κρατικής και παρακρατικής τρομοκρατίας. Τώρα είναι εποχή οικονομικής βίας και τρομοκρατίας.

  43. skom said

    Στο γλωσσικό μου αισθητήριο η παρενέργεια δεν είναι αυτόχρημα αρνητική. Ίσως και εγώ έχω επηρεαστεί βέβαια από άλλες γλώσσες. Σκέφτηκα αυτό ακριβώς που έγραψε ο Μήτσκος.

    Το Nebenwirkung το ξέρω σε ιατρικά/φαρμακευτικά συμφραζόμενα και εκεί είναι μάλλον αρνητικό. Όμως υπάρχουν συναφώς και τα Seiteneffekt και Nebenprodukt. Το Seiteneffekt προέρχεται από την πληροφορική κυρίως και όπως τα λέει ο Αβονιδας είναι ουδέτερο. Το Nebenprodukt πάλι είναι και αυτό ουδέτερο . Θα το απέδιδα ως υποπροϊόν. Στα γερμανικά έχω στο μυαλό μου όταν λέω Nebenprodukt πχ μία διαδικασία χημικής βιομηχανίας όπου σκοπεύεις να παραγάγεις Χ και σου βγαίνει και Υ (το υποπροϊόν) Όταν σκέφτομαι στα ελληνικά πάλι δεν έχω τέτοιους συσχετισμούς στο μυαλό μου. Δύσκολο πράγμα η μετάφραση.

  44. paulosdfd said

    25: Ευχαριστώ πολύ, το αγνοούσα!

  45. Jane said

    Αμ πώς; Τζάμπα επιβραβεύτηκε με την α΄ θέση στο επικρατείας, που έβγαλε όλες τις μειώσεις μισθών κι όλα τα αντεργατικά νομοσχέδια συνταγματικά;
    Ποια ποιότητα; Θα έφτανε ποτέ σε ανώτατες θέσεις, αν δεν ανήκε στο χουντογενές βαθύ κράτος της δεξιάς; Όμοιος τον όμοιο κι η κοπριά στα λάχανα!

  46. ΣΠ said

    Ε, όχι και fried language η ψητή γλώσσα! Grilled είιναι!

  47. Πέπε said

    46
    Ε, εντάξει. Λάθος ψάρι με λάθος μαγείρεμα. Άνθρωποι είμαστε, κάνουμε και κάνα λαθάκι! Η ουσία είναι ότι θα φας κατιτί και δε θα ‘ναι ωμό.

    (Το ψητή-fried νομίζω ότι αποκλείεται να είναι λάθος μηχανακιού, μόνο άνθρωπος θα το ‘κανε.)

  48. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν ότι οι λαοί στις επιλογές κάνουν και λάθη. Ουδέποτε όμως θέτω υπό αμφισβήτηση την επιλογή τους. Όποιος το κάνει αυτό, αναιρεί στην ουσία το δημοκρατικό πολίτευμα.

    Θεωρώ λάθος του ελληνικού λαού την επιλογή του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα του Ιουλίου του 2015. Το ΟΧΙ το ζήτησε ο Τσίπρας, σκεπτόμενος κουτοπόνηρα, ότι ο λαός θα ψηφίσει ΝΑΙ. Ο λαός, πιο έξυπνος, τον εξέθεσε. Του είπε, κάνε ό,τι θες μάγκα μου, άμα είναι να περάσουμε καλύτερα. Όταν λοιπόν ο Τσ. βρέθηκε ενώπιος ενωπίω, έκανε την κωλοτούμπα του και τέλος. Θεωρώ όμως ότι αυτή η κωλοτούμπα είναι το μόνο θετικό που θα του πιστώσει η ιστορία.

    Εντάξει, έχουμε προ των πυλών έναν Αρμαγεδδώνα, αλλά αν αυτό είναι η απόφαση του λαού, γενηθήτω το θέλημά του. 😉

  49. Pedis said

    # 45 – Ντάξει ρε Jane … αλλά να μην υπάρχει ένας κάποιος σεβασμός στα προσχήματα, ούτε η ελάχιστη στάση υπευθυνότητας για καμουφλάρισμα της χαμηλής ποιότητάς τους;

    Μπίτι χάλια …

    και μετά η διευθύνουσα διανόηση έχει πρόβλημα με τα ελληνικά του Τσίπρα που είναι αγράμματος, λένε.

    Τις προάλλες είχαμε και τον παππού του εληνόγλωσσου γένους που υποστήριξε δημόσια την ψηφοδοσία (πάει αυτό;) σε εκείνο το ξανθοτίποτα κοτσάνι … αλλά εκεί κάποιοι υπέθεσαν γεροντικό πάθος κι όχι σύγκλιση ποιοτήτων. Ας το δεχτούμε …

  50. Πέπε said

    Διαμαρτύρομαι για την εικόνα στο #41. Φέικ. Ο λύκος έφαγε τη γιαγιά, την Κοκκινοσκουφίτσα και τα έξι από τα 7 κατσικάκια, αλλά ουδέποτε τα 3 γουρουνάκια.

  51. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα σε όλους τους δημοκράτες.

    Καλή ψήφο (πρώτα) καλά τσίπουρα μετά.

  52. Γιάννης Κουβάτσος said

    «και μετά η διευθύνουσα διανόηση έχει πρόβλημα με τα ελληνικά του Τσίπρα που είναι αγράμματος, λένε.»
    Όντως αυτό έχει πολλή πλάκα. Προφανώς θεωρούν εαυτούς πνευματικούς επίγονους του Κανελλόπουλου και του Τσάτσου, επειδή ανήκουν στον ίδιο πολιτικό χώρο. Μόνο που εκείνοι ήξεραν γράμματα. Αυτοί δυσκολεύονται να γράψουν σωστά ένα τουιτάρισμα.

  53. Πουλ-πουλ said

    Καλά κοροϊδεύετε για τη language, αλλά δεν μας είπε κανείς ποια αγγλική λέξη αποδίδει καλύτερα αυτό το ψάρι, γιατί βρίσκω διάφορες μεταφράσεις.

  54. Νέο Kid said

    roasted tongue ή tongue roast βγάζει το γκουγκλ. Μια χαρά!…

  55. spiral architect 🇰🇵 said

    Bόμπα στο πολιτικό σκηνικό η συγκλονιστική αποκάλυψη ότι ο κύριος Μητσοτάκης δεν αντιλαμβάνεται πως και τα τρία γουρουνάκια είχαν και αυτά γιαγιά. 🐖🐖🐖

  56. Νέο Kid said

    53. Sole fish

  57. Νέο Kid said

    56. Το οποίο (Την οποία, μάλλον…) sole fish το γκούγκολ αποδίδει: Μόνο ψάρια … 🙂 😆

  58. Jane said

    Εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο σε όλους και όλες και καλό βόλι.
    Με μία προτροπή:
    Όχι στη δεξιά και τις παραφυάδες της , όχι στην αποχή.

  59. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ ᾿μένα.

    Τὸ σύνθημα «κοπάνα το στὴν Κοπανάκη» εἶναι λάθος.

    Τὸ σωστὸ εἶναι «κοπάνα τοΝ στὴν Κοπανάκη».

    Τὸν σταυρό, ἐννοεῖται.

    Γιατὶ στὸ χωριό μου ἔχει ἄλλην ἔννοια. 🙂

  60. ΓιώργοςΜ said

    Για τις παρενέργειες, να συνταχθώ με εκείνους που δεν τις θεωρούν αυτομάτως αρνητικές:
    Για παράδειγμα, η κύρια ενέργεια της ασπιρίνης, ο λόγος που την παίρνει κανείς, είναι ο πόνος και ο πυρετός. Μία θετική παρενέργεια είναι η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, μια αρνητική ο ερεθισμός του στομάχου.
    Ο σωστός όρος είναι «ανεπιθύμητες ενέργειες» για τα φάρμακα τουλάχιστον, κι έτσι αναφέρονται και στα συνταγολόγια.
    Παρόμοια λέξη βρίσκω να είναι το «παράπλευρος», «παράπλευρη απώλεια» ή «παράπλευρο κέρδος» προσδιορίζει τη θετική ή αρνητική στάση απέναντι στο γεγονός.

  61. loukretia50 said

    50. Πέπε
    Ήθελες να τα φάει κι αυτά προφανώς!- δια την τάξιν!
    Αν και τα στερεότυπα καλά κρατούν, τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται. Κι ο λύκος είναι υπέροχο, παρεξηγημένο πλάσμα. Για μεταμφίεση δε γνωρίζω, δεν προσπαθεί να κοροϊδέψει κανέναν.
    Μήπως όμως είναι η αληθινή του φωνή αυτή?
    Crying Wolf – Εnya https://youtu.be/rfOrplg80MM le chant du Loup
    κι ένα πιο δροσερό
    I’m your shadow https://youtu.be/4gh3Dq5nj08 Dead can dance Sanvean
    Θαυμάζω πάντα το Λύκο (της Στέππας)

    YΓ Καλύτερα να ενημερωθείς για το Ρούνι- Ρούνι, το ύπουλο κακό γουρούνι του Τριβιζά και τα 3 μικρά λυκάκια. https://astropeleki.files.wordpress.com/2013/04/ta_3_mikra_lykakia.pdf

  62. ΣΠ said

    57
    Αν βάλεις sole, σου βγάζει «αποκλειστική» και από κάτω εναλλακτικά: μόνος, σόλα, πέλμα, πατούσα, γλώσσα ψάρι, ιχθυκή γλώσσα, σολιάζω.

  63. ΓιώργοςΜ said

    59 Φαγωθήκατε με την κοπέλα. Έγραψε κάτι διφορούμενο και της το κοπανάτε συνέχεια 😛

    Τι σας πειράζει εσάς αν κάποιος το ερμηνεύσει με μη εκλογικό τρόπο; Δε δικαιούται να έχει παράπλευρα (και πιο σίγουρα) κέρδη από την εκλογική μάχη;

  64. Γιάννης Κουβάτσος said

    » Καλύτερα να ενημερωθείς για το Ρούνι- Ρούνι, το ύπουλο κακό γουρούνι του Τριβιζά και τα 3 μικρά λυκάκια. »
    Τι μου θύμισες τώρα! Υπήρξε περίοδος που η κόρη μου αρνιόταν να φάει, αν δεν της διάβαζα συγχρόνως αυτό το βιβλίο του Τριβιζά. Πέρναγε φάση, φαίνεται. ☺

  65. spyridos said

    53

    Grilled (Dover) Sole

  66. Spiridione said

  67. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΗΛΩΣΗ.

    Δηλώνω ὅτι ἔχω άποφασίσει τί θὰ κάνω στὶς αὐριανές ἐκλογές.

    Ὁποιαδήποτε προτροπὴ νὰ ψηφίσω κάποιο κόμμα, νὰ μήν ψηφίσω κάποιο/α ἄλλο/α ἢ νὰ ἀπόσχω δὲν θὰ ἔχει καμιάν ἐπίδραση στὴν προαναφερθείσα ἀπόφασή μου. 🙂

    Μεταξύ μας.

    Νομίζουν οἱ προτρέποντες ὅτι μποροῦν νὰ πείσουν κάποιον ἀπὸ τοὺς συμμετέχοντες στὸ ἱστολόγιο;

    (Τὸ ἐρώτημα δὲν ἀπευθύνεται στὸν Νικοκύρη. Σέβομαι καὶ κατανοῶ τὴ θέση του.)

  68. loukretia50 said

    Γιάννη Κουβάτσο
    Μήπως κατά τύχη το μενού ήταν χοιρινή μπριζόλα?

  69. «Από την άλλη, η απόδοση του effective control ως «αποτελεσματικός έλεγχος» δεν μου αρέσει».

    Είναι, όμως, νομίζω, καθιερωμένο, τουλάχιστον στην Κύπρο.

    Π.χ., από την ιστοσελίδα του Κυπριακού Υπουργείου Εξωτερικών για τις θεωρήσεις εισόδου, όπου στα Ελληνικά αναφέρεται:

    «Ως αποτέλεσμα της Τουρκικής στρατιωτικής παρουσίας και κατοχής, η Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν είναι σε θέση να ασκήσει αποτελεσματικό έλεγχο στις κατεχόμενες περιοχές της Δημοκρατίας». (http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/All/B62720D6303804FFC2258018002B04DC?OpenDocument),

    ενώ στα Αγγλικά είναι μεταφρασμένο ως:

    «As a result of the Turkish military presence and occupation, the Government of the Republic of Cyprus is not in a position to exercise effective control over the occupied areas of the Republic». (http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/All/0E03E0EE9B9833EAC2258022003F023B?OpenDocument).

    Το ίδιο φαίνεται και από τον ιστότοπο της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο, στην ιστοσελίδα για την Τουρκοκυπριακή Κοινότητα, σε διάφορα σημεία του κειμένου:

    https://ec.europa.eu/cyprus/about-us/turkish-cypriots_el (Ελληνικά)

    https://ec.europa.eu/cyprus/about-us/turkish-cypriots_en (Αγγλικά)

  70. Πουλ-πουλ said

    56,65
    Ευχαριστώ. Το flounder που βρίσκω μάλλον άλλο ψάρι είναι (το καλκάνι;).
    Βρίσκω στη Βίκυ ότι η γλώσσα έχει και τα 2 μάτια στο ίδιο μάγουλο. Ο Πικάσο των ψαριών!

  71. Γιάννης Κουβάτσος said

    68: ☺
    Μιλάμε, πήγε μήνα η δουλειά. Το ‘χα μάθει απέξω.

  72. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @64. Αν σου πώ, Γιάννη, ότι το ίδιο πάθαινα κι εγώ με τα παιδιά και τον Ρούνι, θα με πιστέψεις; 🙂 🙂 🙂

  73. raf said


    το βίντεο με τον πρώην πρωθυπουργό να λέει για τις αστείρευτες γνώσεις του μπογδάνου

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    72: Κάτι γίνεται μ’ αυτό το βιβλίο. 😊

  75. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Η εμπλοκή του Γαβρόγλου στον φαρσοδιασκορπισμό των δραματουργικών στοιχείων της Αντιγόνης πιθανώς να έλαβε χώρα κατ’ άλλην έννοια. Είναι γνωστή η τουρκομάθεια του Γαβρόγλου και οι επαφές του με κωνσταντινουπολίτικους κύκλους. Ίσως, λοιπόν, ο δημοσιογράφος να ζήτησε να μάθει την υπόθεση της Αντιγόνης απευθείας από τον Γαβρόγλου, με αυτό το αποτέλεσμα.. 🙂

  76. Πέπε said

    Η τάση να μάθουμε σε όλους όσα ξέρουμε ή έχουμε σκεφτεί δεν αποδεικνύει αυτόχρημα ότι μόνο εμείς τα ξέρουμε ή τα έχουμε σκεφτεί και οι άλλοι όχι.

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν ο Πικραμμένος διαγκωνιζόταν με τον Μπογδάνο στην ίδια εκλογική περιφέρεια, θα ήταν τόσο δαψιλής (λέξη μόνο για πολυμαθείς Μπογδάνους😜) σε επαίνους;

    67:Εδώ δεν είμαστε εμείς καλά-καλά σίγουροι γι’ αυτό που ψηφίζουμε, θέλουμε να πάρουμε κι άλλους στον λαιμό μας; Ο καθένας κοψοχέρης για πάρτη του. ☺

  78. Χρήστος Π. said

    73 Σε ένα από τα γνωστά εξυπνακίστικα σχόλια του Μπογδάνου στο ραδιόφωνο φάνηκε καθαρά ότι δεν ήξερε πως το πρώτο σύνταγμα και το πραξικόπημα της Γ Σεπτεμβρίου που το απέσπασε, έγιναν επί Όθωνα Α. Μιλούσε για τον… Γεώργιο Α και έλεγε ανιστόρητα πράγματα. Ο Μπογδάνος είναι ο ορισμός του αμόρφωτου. Οι νεοδημοκράτες ας βάλουν καλύτερα σταυρό στη Νόνη Δούνια.

  79. … τα λογοπαικτικά συνθήματα υποψηφίων έχουν πληθύνει …

    Incorrigible punsters
    Do not incorrige

    (λογοπαίγνιο με το ομόηχο encourage)

  80. 58,
    Όχι στην απόχη,
    Ουχί στην αποχή

  81. «… ενώ πράγματι οι παρενέργειες είναι εξ ορισμού κάτι το αρνητικό, δεν με ενοχλούν οι «βλαβερές παρενέργειες» …

    Ούτε κι εμένα. Εξ άλλου, το Viagra κάνει καριέρα κυρίως με βάση τις (ευεργετικές, ισχυρίζομαι) παρενέργειες που προέκυψαν όταν η δραστική ουσία του δοκιμαζόταν για αγωγή της στηθάγχης.

  82. spiral architect 🇰🇵 said

    Στα σόσιαλ έχουν εμφανιστεί διάφοροι απίθανοι τύποι που οθονιάζουν εφαρμογές κλεισίματος αεροπορικων εισητηρίων ότι (και καλά) έρχονται στην Ελλάδα για να ψηφίσουν και να τιμωρήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ. Ετσι, ζήλεψαβκι εγώ:

    Οχι στην αποχή.

  83. loukretia50 said

    70. Πικάσο των ψαριών? Τέλειο! Η γλώσσα του Πικάσο!
    Επειδή προφανώς ασχολείστε με την τέχνη, ορίστε μία σουρεάλ βερσιόν γλώσσας https://render.fineartamerica.com/images/rendered/medium/print/images-medium/two-fish-genesis-natasa-dobrosavljev.jpg και μια μοιραία https://render.fineartamerica.com/images/rendered/medium/print/images-medium-5/fish-lips-tanielle-childers.jpg που δε βγάζει γλώσσα !

    76. Πέπε
    Βαθύς ο προβληματισμός για ντάλα μεσημέρι
    Λες πως σαφώς γνωρίζουμε αυτά που άλλος δεν ξέρει?

    Αν και βουτάω στα βαθειά https://render.fineartamerica.com/images/rendered/medium/print/images/artworkimages/medium/2/gone-fishing–anne-vis.jpg …υπό προϋποθέσεις!

  84. Avonidas said

    #82. Σε LOT σου βρίσκεται τίποτα; Αναχώρηση Κυριακή πρωί επιστροφή Κυριακή απόγευμα, έτσι; Διότι έχουμε και δουλειές :-/

    (Και φτερό ταξιδεύουμε άμα λάχει)

  85. loukretia50 said

    67. Αγαπητέ Δον, υπομονή!
    θα επανέλθουμε στη συνήθη ανωμαλότητα.
    Και ίσως νοσταλγήσουμε την προεκλογική γκρίνια, γιατί αν μη τι άλλο έδειχνε ότι δεν έχουν όλα κριθεί (ή χαθεί…)
    Ως τότε, ψυχραιμία! Χρειάζεται στον καύσωνα!
    μικρή αφιέρωση:
    Pink Martini (τυχαίο?) https://youtu.be/-NwZgVXQEGo Ninna Nanna
    Ναπολιτάνικο παλιό, για γοργόνα και ναύτη – όμως αυτό το βιντεάκι ήταν πιο γλυκό!

    Και προφανώς οι σχολιαστές δε μασάμε χόρτα – ούτε χόρτο!
    Εκτός ίσως από κάποιους μοναχικούς κρυφοχορτοφάγους σε συνελεύσεις κοψιδοφάγων.
    Συμφωνεί και ο προσφιλής ακριβοθώρητος -ακόμα κι εδώ – Αυγουστίνος!
    Μας αρέσει όμως να μπλεκόμαστε σε συζητήσεις που δε βγάζουν πουθενά.
    Τι να γίνει? Κανείς δεν είναι τέλειος!
    Γιατί να είναι οι σχολιαστές?

  86. caktos2 said

    78:

    Μπα!
    Νόνη Δούνια…

    Δαγκωτό Μποφδάνο και θα με … θυμηθείτε

    Κι έτσι και βγει θα το γλεντήσουμε

  87. Γς said

    80:

    Δεν ψηφίζεις, που δε ψηφίζεις.΄..
    δεν πας για ψάρεμα;

  88. Avonidas said

    #78. Οι νεοδημοκράτες ας βάλουν καλύτερα σταυρό στη Νόνη Δούνια.

    Κατεβαίνει κι ο κτηνίατρος; 😉

  89. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα και να με συμπαθάτε για την πολύωρη απουσία!

    18-19-20 Πάει, τα μπέρδεψα εντελώς. Εχουν περάσει και τόσα χρόνια…

    23 Δες εδώ
    https://archive.patris.gr/articles/133008

    25 Αυτό!

    31 Ο καλύτερος κιθαρίστας. Τον είχα γνωρίσει όταν τον είχαμε φέρει στο Λουξεμβούργο, τότε ανακατευόμουν με τα… κοινά της παροικίας.

  90. sarant said

    Και συνεχίζω

    24-45 Μπράβο που το βρήκες, δεν προλάβαινα πριν φύγω. Να μένουν τα ντοκουμέντα.

    62 Αποκλειστική στα κάρβουνα;

    64-72 Σε κάποια φαση τα παιδιά θέλουν την επανάληψη των ιστοριών (παραμύθια ή βιντεοκασέτες ή…) Εγώ έλεγα ότι η επανάληψη επιβεβαιώνει την τάξη του κόσμου τους

    75 Κι αυτό παίζει

    78 Τον είχα βγάλει «νομάρχη Ημιμαθείας» αντιγράφοντας λογοπαίγνιο του Μποστ.

  91. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Μεζεδάκια πριν ανοίξουν οι κάλπες

    Αυτόματα αναρωτήθηκα, γιατί , δεν θα έχουμε αύριο νήμα;
    Άνοιγμα κάλπης στο μυαλό μου είναι μετά τη λήξη της ψηφοφορίας, που: ο πρόεδρος κηρύσσει τη λήξη της, οι πόρτες κλείνουν, αποσφραγίζονται και ανοίγουν οι κάλπες
    Στις εκλογικές οδηγίες για τις περαιτέρω ενέργειες αναφέρεται: αν » κατά το άνοιγμα της κάλπης και την καταμέτρηση των φακέλων που περιέχει, προκύψει διαφορά με τον αριθμό των ψηφισάντων…κλπ »

    Βλέπω όμως πως για όλους «ανοίγουν οι κάλπες» στις 7 π.μ. κι όχι στις 7.01 μ.μ.

    Έναρξη/λήξη της ψηφοφορίας, η αυτόματη απόδοση για μένα (ντάξει η περιλάλητη διαστροφή 🙂 )

  92. Pedis said

    Παρατηρώ πολλά μηνύματα βίας και «τάξης» ενόψει της 8ης Ιουλίου …

    Έχουν ξεσαλώσει οι διάφοροι καλοπαιδαράδες …

    Πλάκα θα είχε, χωρίς να συμβεί κάτι τραγικό, να αναβάλλονταν οι αυριανές εκλογές …

    Ας πούμε να βούλιαζαν πέντε βραχονησίδες, χωρις θύματα σε ανθρώπους ή κατσίκια, αλλά να χρειαστεί να ξαναοριστεί η Επικράτεια, ξερωγώ … 🙂

    Έτσι να έμεναν με το πουλί στο χέρι …

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Από την έρευνα προέκυψε ότι οι 10 πιο επιδραστικοί λογαριασμοί πολιτικών προσώπων στο twitter για το διάστημα των ευρωεκλογών ήταν οι εξής:

    ● Αδωνις Γεωργιάδης 6.974 αναφορές
    ● Κυριάκος Μητσοτάκης 5.102 αναφορές
    ● Αλέξης Τσίπρας 4.329 αναφορές
    ● Γιάνης Βαρουφάκης 3.870 αναφορές
    ● Δημήτρης Παπαδημούλης 2.641 αναφορές
    ● Σταύρος Θεοδωράκης 2.442 αναφορές
    ● Νίκος Μιχαλολιάκος 1.845 αναφορές
    ● Χρήστος Παππάς 1.397 αναφορές
    ● Νίκος Παππάς 1.260 αναφορές
    ● Γρηγόρης Ψαριανός 1.190 αναφορές»
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/202599_proeklogiko-twitter-gemato-pseytikoys-logariasmoys-kai-sexismo

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    92 Pedis 🙂
    Της κάλπης τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά.

  95. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γιάννη Ι. λείπεις. Να είσαι καλά εύχομαι

  96. SineNomine said

    Δεν ξέρω αν μπορώ να πείσω κανέναν, πω δε μάλλον κάποιον που δεν με ξέρει καν, εμένα τον… ανώνυμο. Νιώθω όμως, πως σαν πολίτης έχω υποχρέωση να καταθέσω τη σκέψη μου. Άλλωστε γι’ αυτό δεν ανταλλάσουμε απόψεις οι άνθρωποι; Για να δημιουργήσουμε συμφωνίες άλλοτε πείθοντας και άλλοτε πειθόμενοι. Αν μη τι άλλο έτσι θα έπρεπε να είναι…
    Τον Σεπτέμβρη του ’15 δεν ψήφισα ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχα κάνει τον Γενάρη ας πούμε. Αύριο όμως θα τον ψηφίσω. Τονίζω, πως μιλάω για τον ΣΥΡΙΖΑ κι όχι για τον Τσίπρα. Έχει διαφορά. Γιατί όμως ΣΥΡΙΖΑ;
    1ον Ως πολίτης (ούτε υπήκοος, ούτε ψηφοφόρος, ούτε καταναλωτής, ούτε… ούτε…) δεν δέχομαι να αποφασίσουν άλλοι για το μέλλον, εμού απόντος. Η ψήφος μου είναι μέρος της συμμετοχής μου στα κοινά, που επιθυμώ και προσπαθώ να αλλάξουν προς ορισμένη κατεύθυνση. Ως εκ τούτου θα ήταν ασυνέπεια να απέχω.
    2ον Ως αριστερός (τρέχα γύρευε τι εννοεί ο καθένας με τον όρο αυτό) δεν βλέπω καμία σοβαρή φωνή (κι όχι κραυγή) στα αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ.
    3ον Ως μισθωτός έχω ζήσει στο πετσί μου τις διαφορές των πολιτικών πριν και μετά το ’15.
    4ον Ως Ευρωπαίος κρίνω πως, την ώρα που οι συσχετισμοί στην Ευρώπη έχουν γίνει ευνοϊκότεροι, δεν μας συμφέρει να μας εκπροσωπήσουν δυνάμεις που συντάσσονται με ό,τι αντιδραστικότερο έχει να παρουσιάσει σήμερα η ήπειρος (λχ Όρμπαν και Βέμπερ)
    5ον Ως σκεπτόμενος άνθρωπος (λετ) δεν θέλω σε καμία περίπτωση η αναθεώρηση του Συντάγματος να αφεθεί στα χέρια Βορίδιδων και Βενιζέλων.

    Θα μπορούσα να φτάσω ίσαμε το 20, αλλά ήδη το έχω τραβήξει πολύ.
    Έτσι κι αλλιώς η Ιστορία δεν τελειώνει αύριο και οι καιροί ου μενετοί, είτε μας αρέσει είτε όχι.
    Καλό βόλι σε όλους (ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, χρώματος κοκ)

  97. Ιωάννα said

    Καλησπέρα κι από μένα,

    ως επαγγελματίας βυζαντινίστρια αναγκάζομαι να παρέμβω απόψε για να πώ το εξής: Το μεγαλύτερο μεζεδάκι (= γκάφα) της ημέρας ανήκει στον γνωστό δημοδιδάσκαλο κύρ Γιάννη Κουβάτσο, ο οποίος στο σχόλιο 25 γράφει επί λέξει:

    Ο παμπόνηρος (προκειμένου να μή καταλάβουμε πόσο ανελλήνιστος τυγχάνει…) κύρ Γιάννης απαντά στον σχολιαστή 23, προσυπογράφοντας ένα κειμενάκι που βρήκε
    ΕΔΩ, χωρίς όμως να βάλει την κατακλείδα της πηγής του (εδώ έγκειται η… πονηριά του!) που λέει:

    «Η αρχαιοελληνική φράση αργότερα έγινε λατινικό επίγραμμα: «Sutor, ne supra crepidam!». Τσαγκάρη, ως τα σανδάλια! Όχι παραπάνω…»

    Κανονικά, σε ένα ιστολόγιο με επαρκώς μορφωμένους σχολιαστές, η αγραμματοσύνη αυτή του κύρ Γιάννη Κουβάτσου θα είχε επισημανθεί στις 9,5 ώρες που πέρασαν από το σχόλιό του. ΚΙ ΟΜΩΣ: Ούτε κάν ο γνώστης κ. Σαραντάκος μπήκε στον κόπο να κράξει τον κύρ Γιάννη για την μνημειώδη γκάφα του, πιθανόν διότι ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ αγνοεί πώς έχει το θέμα με την περίφημη φράση του Απελλού «μέχρις αστραγάλων, ώ βέλτιστε» ή κάτι τέτοιο…

    ΙΔΟΥ (επιγραμματικά) πώς έχει αυτή η πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία με τον Απελλή, για την οποία ο κ. Σαραντάκος δεν φιλοτιμήθηκε να αναρτήσει άρθρο στα 10 χρόνια λειτουργίας του Ιστολογίου του, αν και η γκάφα του κύρ Γιάννη με την καθαρεουσιάνικη φράση του Απελλού είναι ευρύτατα διαδεδομένη στο Διαδίκτυο…

    1) Οι αρχαιοπρεπείς φράσεις «μέχρις αστραγάλων, ώ βέλτιστε», «Άχρι πεδίλων και μέχρι σφυρών, ω βέλτιστε» και οι παρόμοιες που αποδίδονται στον ΑΠΕΛΛΗ, είναι κατασκευάσματα των λογίων του 19ου αιώνος, που προσπάθησαν να μεταφράσουν στην καθαρεύουσα αυτό που αναφέρει ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος στην «Φυσική Ιστορία» του (XXXV, 36, 85-86 (Loeb IX, 323 – 325)): «Sutor, ne ultra crepidam» (νεοελληνιστί… «υποδηματοποιέ όχι πέρα από το σανδάλι»)

    2) Υπόψιν ότι και το «crepida» που αναφωνεί ο Απελλής διά στόματος Πλινίου είναι ελληνική λέξις: Η περίφημη «κρηπίς» τουτέστιν το σανδάλι που φορούσαν οι Ρωμαίοι στρατιώτες. Το θέμα της λατινικής ρήσεως «sutor ne ultra crepidam» είναι τεράστιο: Έχει δημιουργήσει πολλές παρόμοιες φράσεις στην αγγλική και στην γαλλική (αρκεί να αναφέρουμε το «Chacun a son metier doit toujours s’attacher» που αναφέρει ως ηθικό επίγραμμα ο Λαφονταίν στους «Μύθους» του.

    Υστερόγραφο: Αφήνω εδώ τις προβλέψεις μου για αύριο, μόνο και μόνο για έναν λόγο: Για να δούν όλοι ότι μια απλή βυζαντινολόγος πέφτει πιό κοντά στα τελικά αποτελέσματα από ΟΛΕΣ τις Εταιρείες Δημοσκοπήσεων. Άρα, οι τάχα Δημοσκοπήσεις είναι μιά πελώρια απάτη…

    1. Ν.Δ.= 38%
    2. Σύριζα= 27*
    3. ΚΙΝΑΛ= 7%
    4. Χρυσή Αυγή= 6%
    5. ΚΚΕ= 5,50%
    7. Βελόπουλος= 3,50%
    8. ΜέΡΑ25= 2,90%

    Το Ποσοστό των Κομμάτων που μένουν απ’ έξω είναι 12%, άρα η αυτοδυναμία επιτυγχάνεται με ποσοστό 35,60%. Συνεπώς, το 38% που θα πάρει η Ν.Δ., της δίνει 156 βουλευτές και άνετη αυτοδυναμία

    Οι μαλάκες οι δημοσκόποι δεν έχουν υπολογίσει το 1,25% του Καρατζαφέρη (Λάος) που θα πάει σχεδόν όλο στην Χρυσή Αυγή και όχι στον Βελόπουλο, διότι Βελόπουλος και Καρατζαφέρης είναι στα Δικαστήρια και έχουν αλληλούποβάλλει αγωγές εκατομμυρίων για συκοφαντική δυσφήμιση

  98. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα!

    96 Ανώνυμος αλλά με σταθερό ψευδώνυμο.

  99. sarant said

    93 Δεν περίμενα δυο χρυσαβγίτες στην πρώτη δεκάδα.

  100. SineNomine said

    98 Ε, όσο δεν νιώθω την ανάγκη να αρχίσω να απαντάω στον εαυτό μου… 🙂

  101. ΣΠ said

    97
    Γιαννούλα, αν οι προβλέψεις σου είναι σαν τους αριθμητικούς υπολογισμούς σου, άστα να πάνε. Με τα ποσοστά που δίνεις, το συνολικό ποσοστό των κομμάτων που μένουν εκτός είναι 13%, όχι 12%. Αλλά ακόμα κι αν ήταν 12%, το 38% της ΝΔ θα της έδινε 158 έδρες, όχι 156 που γράφεις.

  102. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Δυστυχώς, σε διαφημιστικά φυλλάδια βορειοελλαδιτών υποψηφίων κυκλοφορούν και άλλα ονοματο-λογοπαικτικά συνθήματα, των οποίων η ευφυολογική αξία είναι επιπέδου φορτοεκφορτωτών λαχαναγοράς. Και δυστυχώς -διατί να το κρύψωμεν άλλωστε- σχεδόν όλοι ανήκουν στο κόμμα που θα ψηφίσω αύριο.. 🙂 (Κυριάκο, νομίζω πως πρέπει να το ξαναδούμε το ζήτημα!! 🙂

  103. Jane said

    Κι ένας πολύ ενδιαφέρων πίνακας. Αν και διαφωνώ λίγο με τις ομαδοποιήσεις.

  104. Μαρία said

    102
    Η Σύνθια αποτελεί εξαίρεση, γιατί είχε το σωστό κουμπάρο. 🙂

  105. gpoint said

    # 97

    καλά ρε βυζα-ντινο- λόγα δεν ΄έμαθες στο σχολείο πως μετά το 5 είναι το 6 κι όχι το 7 ;;;;;;

    μόνο να διορθώνεις τους άλλου ξες…

  106. gpoint said

    Είναι ηλίου φαεινότερον πως όποιος ψύχραιμα αναλύσει την κατάσταση θα πάει για μπάνιο αύριο και δεν θα ψηφίσει εκτός και νομίζει (κάτι που ισχύει για πολλούς) πως μετά τον Ι.Χ. αυτός είναι που μπορεί πλέον να σώσει τον κόσμο.

    Ειδικότερα όποιος πάει να ψηφίσει ΝουΔούλα είναι ή μνησίκακος ή εντελώς αμνήμων (μνημονίων)

    Η πλάκα είναι πως οι πιο πιστοί στο να ψηφίσουν είναι οι κομουνιστές ενώ είναι γνωστό το ότι όπου υπήρχε κομουνισμός οι εκλογές ήτανε στην κατάψυξη

    Εγώ είμαι οπαδός της συλλογικής ευθύνης …

    Η μόνη ελπίδα στις εκλογέ είναι να επαληθευθεί ο Ιβάν, να πάρουμε μια παράταση δηλαδής…

  107. Pedis said

    # 104 – Γυναικα και μαμά;! Έλα ρε;!

  108. Pedis said

    # 103 – σόρρυ, Jane, το ποσοστό σε τι αναφέρεται, επί του συνόλου των εγγεγραμμένων;

  109. gpoint said

    Οι εκλογές διεξάγονται με το φεγγάρι στη χάση (κρουασάν ή ντεκρουασάν, ποτέ δεν το ξεχώρησα στον ουρανό κοιτώντας…

    Το φεγγάρι και οι εκλογές σουρεαλιστικώς…

    Si je t’oublie pendant le jour
    Je passe mes nuits à te maudire
    Et quand la lune se retire
    J’ai l’âme vide et le coeur lourd, lourd ( La nuit, Adamo )

    Chiara è ‘a luna,
    doce è ‘o viento,
    calmo è ‘o mare,
    oje Carulì’.
    ‘Sta nuttata ‘e sentimento,
    nun è fatta pe’ durmì. (Sta nuttata ‘e sentimento , Napulantica )

    Sweet Melinda, the peasants call her the goddess of gloom
    She speaks good English and she invites you up into her room
    And you’re so kind and careful not to go to her too soon
    And she takes your voice and leaves you howling at the moon ( Just Like Tom Thumb’s Blues, Bob Dylan )

    Έτσι καθώς το φεγγαράκι κοιτάς
    έξω απ’ το παράθυρό σου
    κάτι συμβαίνει ξαφνικά
    κι ανάβει της καρδούλας σου τους πόθους
    Ω τι αχαλίνωτος ρομαντισμός
    κι η μαμά να συμπληρώνει
    «βίζιτα η κόρη μου, θα είστε τρελός!»
    «το καημένο επιστήμων τελειώνει» ( Μην το ψάχνεις, δεν πειράζει, Μούτσης )

  110. Χρήστος Π. said

    Τώρα, όπως ξέρετε εγώ αριστερός δεν είμαι, αλλά όσοι από σας ψηφίζετε ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη, βάλτε ένα σταυρό στην πολύ καλή φίλη, αξιόλογο και μορφωμένο άνθρωπο που σίγουρα δεν θα απογοητεύσει κανένα με τη παρουσία της στη βουλή, τη ΣΤΕΛΛΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ.
    Α’ Θεσσαλονίκης,

  111. sarant said

    102 Με τον τρόπο αυτό επιχειρούν να ξεχωρισουν μπροστα στα μεγαθήρια.

  112. sarant said

    109 Στο τραγούδι του Μούτση έκανα ένα ραμόνι σε μεγάλη ηλικία, άκουγα «Τι ζητάει η κόρη μου, είστε τρελός».

  113. Την καλησπέρα σε όλους…

  114. Μαρία said

  115. sarant said

    114 Οδηγός ψήφου

  116. Χρήστος Π. said

    Τι λε ρε παιδί μου, όλα αυτά από αύριο;;; Η ρήξη με το ψέμα, τη φαυλότητα, το ξεπούλημα, κλπ κλπ! Καλά που μου τόπες να πά να ψηφίσω με κράνος και αλεξίσφαιρο. Όλα τα φίδια που πολεμήσατε την ΑΕΚ τελικά ενωθήκατε.

  117. Χρήστος Π. said

    86 Μπα, σου αρέσει πιο πολύ ο Μπογδάνος από τη Νόνη το κανόνι; Που ξέπεσες ρε, ποιός το περίμενε, ποιός το φανταζόταν….

  118. Χρήστος Π. said

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    114 Φα νουρ όπιτες

  120. Μαρία said

    117
    Ρε συ, τι κόλλημα έφαγες με τη Δούνια; Αυτή κατεβαίνει στον Περαία κι έχει να ανταγωνιστεί άλλες κυρίες της βαθιάς ΝΔ, ενώ ο Μπ. στην Αθήνα.
    118
    Σημερινό.

  121. SineNomine said

    Αφού εσείς δεν μιλάτε (και για μένα η βραδιά έληξε κάπως… άδοξα) ας πω κάτι ακόμα, νύχτα που είναι.
    Ο διαχωρισμός των ανθρώπων σε πλούσιους και φτωχούς είναι αρχαία ιστορία. Το ίδιο και η μεταξύ τους αντιπαλότητα, άλλωστε. Το πώς καταφέρνουν πάντοτε και παντού αυτοί οι λίγοι πλούσιοι να παρασέρνουν φτωχούς ώστε να αγωνίζονται ενάντια στα ατομικά τους συμφέροντα είναι ένα ζητηματάκι, που ελάχιστες φορές το «εξομάλυνε» η ιστορία (τα εισαγωγικά γιατί η λέξη δεν με καλύπτει, αλλά την άλλη, την καλή, δεν βρίσκω τώρα πού την έβαλα).
    Προσπαθώντας να μην μακρηγορήσω, θα έλεγα ότι η οθονιά που μας πρόσφερε η Μαρία στο 114, αποτελεί τυπικό παράδειγμα, πλούσιου που δουλεύει ψιλό γαζί τους έρμους υποτακτικούς του. Από την άλλη όμως υπάρχει και η, προ ημερών, ανοικτή επιστολή των αμερικάνων δισεκατομμυριούχων προς όλους τους διεκδικητές της προεδρίας των ΗΠΑ (Δημοκρατικούς τε και Ρεπουμπλικάνους) με την οποία ζητούν να… φορολογηθούν. Δεν είναι καινοφανής μια τέτοια κίνηση. Άλλωστε εντάσσεται πλήρως στην θεωρητική επεξεργασία των νεοφιλελεύθερων (Φρίντμαν) για την ανάγκη κατοχύρωσης ενός ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Κάνω ένα άλμα (όχι λογικής βέβαια, παρά μόνο εξιστόρησης) και φτάνω στο διά ταύτα: ο καπιταλισμός έχει πρόβλημα αξεπέραστο από την πετρελαϊκή κρίση του ’73 και τον στασιμοπληθωρισμό έως σήμερα. Έχουμε δυο επιλογές: είτε θα τον αφήσουμε να μας αφανίσει (πλούσιους και φτωχούς μαζί) είτε θα βρούμε καινούργιους τρόπους. Καλό θα ήταν όταν θα ξεκινήσουμε (ή μήπως έχουμε ήδη ξεκινήσει;) να ψάχνουμε αυτούς τους νέους τρόπους να το κάνουμε από θέσεις που θα θυμίζουν 20ο και όχι 10ο αιώνα. Εσείς τι γνώμη έχετε;

  122. nikiplos said

    115@ Με την ανάρτηση του χοντρού, θυμήθηκα έναν μπάρμπα μου όταν ήμουν 22ρης, την εποχή που «το μόνο project ήταν πως να γ@μήσουμε». Αυτός ήταν ιδιοκτήτης μπαρ, καίτοι η τέχνη που είχε μάθει και ασκούσε στα νιάτα του ήτο ξυλουργός. Εποχές της ΠΑΣΟΚ-αφθονίας «κάθε χωριό και ΤΕΙ, κάθε πόλη και πανεπιστήμιο» και το μπαρ του ήταν γεμάτο… Ένα βράδυ σε φάση χαζοξενυχτίου είμαασταν σε μπαλκόνι σουπερ γκόμενας-φίλης, εγώ και άλλα 5 γλαρόνια, μήπως και «τσιμπήσει κανείς τίποτε»… Οι εδικοί της ήτο διακοπές στην Έυβοια (όνομα και πράμα)…

    Σαλτάρει ο μπάρμπας ξαφνικά από άσχετο μπαλκόνι γειτονικής πολυκατοικίας και κάθεται ακάλεστος στην παρέα μας… Σερβίρει και το ποτάκι του και αγορεύει τυγχάνων σεβασμόν ως «παλιός»… Γνωρίζων ότι ούτε η οικία του ευρίσκετο πλησίον, ούτε τις άλλος συγκενής το περίεργο βλεμμα μου διασταυρώνεται το δικό του… μου δείχνει με νόημα το μπαλκόνι της γειτόνισσας , μιας ξεπεταγμένης (για τα 80ς) υπανδρεμένης, της οποίας ο σύζυγος έλειπε πλειστάκις καθότι ετύγχανε αντιπρόσωπος… είχε γυρίσει αιφνιδίως…

    Περιττό να πω, πως ο μπάρμπας ήτο διαπρύσσιος κήρυξη του «πνεύματος και της ηθικής» κι εμείς τότε λέγαμε: (οινο)πνεύματος και (αν)ηθικής…

    Έτσι κι ο Βαγγέλας. Ελέγχει και νέμεται τα διαφθορεία από τη μία, μας τα σερβίρει με μπόμπες και ζητάει και τα ρέστα ως πνεύμα και ηθική… 🙂

  123. Χρήστος Π. said

    120 Δεν είδες το Γιαννάκη που βγήκε να κοροϊδέψει τη Νόνη το κανόνι και να πει ότι ο Μπογδάνος είναι καλύτερος; Ε όχι, αυτό είναι βλασφημία και δεν το ανέχομαι. Η Νόνη με τα εξώφυλλα του Κωστόπουλου, έδωσε στους Έλληνες ομορφιά, τέχνη, καλαισθησία, αέρινη γεωμετρία, επικαμπύλια ολοκληρώματα, ο Μπογδάνος τάισε βλακείες και αποχάβνωσε τους γέρους που τον έβλεπαν. Υπάρχει συγκριση;

    Όλοι οι σκληροί άντρες του Κούλη παντρεύονται πριν τις εκλογές! Μετά το Κικίλια ο Μπογδάνος…

  124. Μαρία said

    122
    Των διαχρονικών μας ΗΘΩΝ κι ο μπάρμπας σου 🙂

  125. Χρήστος Π. said

    Έχω την εντύπωση ότι προ των αποτελεσμάτων, η Ντόρα έβαλε τη πρώτη τρικλοποδιά στον αδελφό της… Μόλις πριν λίγο ο Μαρινάκης (δηλαδή τα τσιράκια του) ανήρτησαν κύριο άρθρο στο in.gr με τίτλο…. «Οι γκρίζες ζώνες στο πρόγραμμα της ΝΔ»! Μόνο μέλι για το Κούλη και δηλητήριο για τους Τσιπραίους έσταζε ως τώρα από αυτή τη θέση ο Μαρινάκης. Η τρικλοποδιά είναι το ευχάριστο σενάριο γιατί το ξαφνικό γκριζάρισμα μπορεί να σημαίνει και προετοιμασία για τη γνωστή παραβίαση δεσμεύσεων και υποσχέσεων.

  126. Μαρία said

  127. Χρήστος Π. said

    Ο Μπάμπης δεν λειτουργεί γενικά σαν Έλληνας και κανείς δεν πιστεύει ότι βρέθηκε στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ με επιλογή Κούλη απλώς. Είναι άνθρωπος των δανειστών. Δεκάδες δημοσιογράφοι εισέπραξαν κάποτε πολλά χρήματα για να παρακολουθήσουν σεμινάρια για τεχνικές προβολής του ευρώ, ευρωπαϊκών θεσμών, των μνημονίων κλπ. Προετοιμάστηκαν για συγκεκριμένους ρόλους και μοιράζονται σε διάφορες θέσεις. Είναι να γελάς με το χάλι τους, και εν τω μεταξύ οι χειρότεροι από δαύτους πρώην Κνίτες. Μπάμπης, Στουρναρας, Θοδωρικάκος, κλπ

  128. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Είμαι στο πόδι από τα ξημερώματα για να προλάβω ψηφοφορία, ΚΤΕΛ, λαχανόκηπο και άλλες υποχρεώσεις και είναι χάσιμο χρόνου να ανοίγω ξημερώματα τον υπολογιστή, αλλά από χθες μου κάθεται στο στομάχι και θέλω να το βγάλω: Αν ήμασταν στην αρχαία Αθήνα, αυτούς που προτιμούν να βλέπουν τον αρχικαραμ—— Μπογδάνο και όχι την Δούνια με τα ανοιχτά καλοκαιριάτικα πουκαμισάκια, ΘΑ ΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΖΑ! Κανένα έλεος! (Δεν είμαστε καλά…). Καλημέρα σας και καλή ψήφο!

  129. gpoint said

    # 125

    Τον Κούλη δεν τον θέλει η «βαθιά» Νουδούλα, τον χρησιμοποιούν σαν αντίπαλο του Τσίπρα όπως πιο παλιά τον ακατανόμαστο κόντρα στον Αντρέα. Μόλις ρίξει τον Τσίπρα αρχίζει το πριόνισμα με μάλλον τον Μπουμπούκο- σαν πιο πειθήνιο και περισσότερης μειωμένης αντίληψης των ενεργειών του- εκπρόσωπο των χρηματοδοτών της Νουδούλας.
    Τα μεσάνυχτα των δεξιών ψηφοφόρων είναι δεδομένα, αρκεί να δει κάποιος τις σχέσεις ΕΡΕ-ΝΔ με Μητσοτακέϊκο, την Ντόρα που την φοβότουσαν σαν πιο ξύπνια, δεν την κάνανε αρχηγό ποτέ.

  130. Μαρία said

    Ηγέτης από Κολλέγιο https://www.efsyn.gr/themata/fantasma-tis-istorias/202627_igetis-apo-kollegio

  131. gpoint said

    # 112

    ουφ…αφού τέλειωσα με το κτύπημα-γούλιασμα της χθεσινής λείας ας γράψω κάτι από αυτά που δεν θα γράψει ποτέ η ιστορία…

    «βίζιτα η κόρη μου, θα είστε τρελός!»
    «το καημένο επιστήμων τελειώνει»

    Το ραμόνι σου Νίκο κρύβει μια πραγματικότητα που την είδα με τα μάτια μου στην Μόντενα κάποια βράδια

    Δεκαετία του 70, η μισή Ελλάδα σπουδάζει στην Ιταλία και το επιτρεπόμενο συνάλλαγμα δεν φτάνει ούτε για τα στοιχειώδη. Είμαι φιλοξενούμενος ένός έλληνα αιώνιου φοιτητή- είχε συμπληρώσει 11 χρόνια στην Μπολόνια όταν πήγα αλλά όχι κορόιδο, κυκλοφορούσε με μια Σιτροέν βάτραχο-σούπερ αμάξι εποχής- και έκανε και μαθήματα οδηγού φόρμουλας στην Μόντενα. κοινώς φυσούσε το χρήμα για όποιον δεν κατάλαβε. Τα βραδάκια λοιπόν πεταγότανε συχνά-πυκνά στην Μόντενα όπου πολλές ελληνίδες φοιτήτριες από την Μπολόνια έβγαζαν τα προς το ζην ασκώντας το αρχαιότερο επάγγελμα γιατί προτιμούσε τον ερασιτεχνισμό από το μποκίνο και τον επαγγελματισμό των τρανσέξουαλ της Μπολόνια που είχαν σχεδόν αποκλειστικότητα στην πιάτσα, και ήταν μακράν ωραιότερες γυναίκες από τις γνήσιες (οι παλιοί ίσως θυμούνται την περιβόητη Κάντιλακ ).
    Νομίζω πως κάτι τέτοιο υπονοεί ο στιχουργός όταν του βγήκαν τα λόγια κάποια χρόνια μετά, με κάποια αφορμή, έτσι συμβαίνει.

    Να θυμίσω επίσης πως η μεγαλύτερη αντιδικτατορική εκδήλωση έγινε από τους έλληνες φοιτητές και εξόριστους στο Μιλάνο, στον αγώνα Μίλαν- ΠΑΟΚ ( 3-0, το γράφω να χαρεί κι ο Κουβάτσος ), φυσικά τότε δεν μου δώσανε διαβατήριο να πάω, είχαν γνώση οι φύλακες.

  132. sarant said

    Καλημέρα από εδώ

    121 Εχεις κάποιο λινκ με την επιστολή των πλούσιων;

  133. ΚΩΣΤΑΣ said

    Χρήστο Π, συγνώμη και με το συμπάθιο που λένε και στο χωργιό μου για το αδιάκριτο της ερώτησης. Πριν λίγο καιρό έγραφε πάλι εδώ ένας Χρήστος Π, άφηνε ωραιότατα σχόλια!. Είσαι ο ίδιος; Είναι κανένας συγγενής σου; ξάδερφος ξέρω ‘γω… ή πρόκειται για απλή συνωνυμία; 😉

    Το ρωτάω με αφορμή όσα γράφεις για τη Νόνη. Δεν το ξέρω το κορίτσι, αλλά πολλή γλωσσοφαγιά ρε παιδί μου, σου έκανε τίποτα; Λτε, μήπως σου σέρβιρε καμιά χυλόπιτα; 😛

  134. Μαρία said

    132
    Μπορείς να δεις και το πρωτότυπο απο λινκ για όσους έχουν φουμπού. https://www.nouvelobs.com/economie/20190628.OBS15110/taxez-nous-ces-milliardaires-americains-qui-veulent-payer-plus-d-impots.html

  135. sarant said

    134 Α, ευχαριστώ!

  136. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    34 – Αυγουστίνε καλημέρα, όπως κι εσύ έτσι κι εγώ τώρα είδα το σχόλιό σου, χθές είχα κάποια τρεχάματα και το βράδυ πήγα με την μικρή μου κόρη στο Ηρώδειο να δούμε την όπερα του Χαίντελ, Αλτσίνα (βασικά για την Παπαθανασίου πήγαμε, το μπαρόκ πάντα μου καθόταν βαρύ στο στομάχι 🙂 αλλά τελικά όλοι ήταν πολύ καλοί, ειδικά στην β΄πράξη).

    Ότα λές «συμπαρασύρουμε» εκ των πραγμάτων υπονοείται συλλογική ευθύνη και τότε πάει περίπατο η ελεύθερη ατομική κρίση.

    «Ἀπεναντίας, ἐπικαλοῦμαι τὸ αἴσθημα τῆς προσωπικῆς εὐθύνης τοῦ κάθε ψηφοφόρου, νὰ μὴ συνδράμει μὲ τὴν ψῆφο του τὴν ἀποδόμηση τοῦ ὅποιου ἔστω καὶ ἐλάχιστου θετικοῦ μέτρου ποὺ ἔχει πάρει ἡ ἀπερχόμενη κυβέρνηση.»
    Για ποιό λόγο να μη συμβεί αυτό; τι έκανε η κυβέρνηση 4 χρόνια χωρίς αντίπαλο για να μην υπάρχει αυτό το δίλημμα; Όσοι πάνω από το 4% την ψήφισαν, το έκαναν για να ανατρέψει όπως υποσχέθηκε προεκλογικά αυτή την τρομακτική κατάσταση που μας έφεραν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, κι όχι για ένα όποιο ΕΛΑΧΙΣΤΟ θετικό μέτρο, αυτό είναι κοροϊδία και ισοπέδωση της ελπίδας των απελπισμένων, λογική συνέπεια, είναι η επιστροφή στα ψέματα που ξέρουν καλύτερα.

    «Νὰ μὴ συνδράμει μὲ τὴν ψῆφο του τὴν ἀπειλούμενη σφαγὴ (κατὰ τὶς ἀνερυθρίαστες δηλώσεις τῶν Ξαφᾶ καὶ Σία) τῶν συνταξιούχων, τῶν μισθωτῶν καὶ τῶν ἀναγκεμένων.»
    Συγγνώμη, με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιλήφθηκες σφαγή των συνταξιούχων και των μισθωτών; Να σου στείλω την σύνταξη της μητέρας μου να δείς πόσο σφάχτηκε ΚΑΙ επί ΣΥΡΙΖΑ;

    «Νὰ μὴ συνδράμει μὲ τὴν ψῆφο του τὴν ἐπέλαση τῆς πιὸ ἄγριας δεξιᾶς ποὺ γνώρισε ἡ μεταπολιτευτικὴ Ἑλλάδα καὶ ποὺ θυμίζει μόνο τὴν ἐποχὴ τῆς ΕΡΕ καὶ τῶν παρακρατικῶν ὀργανώσεων.»
    Αυτά είναι προσωπικοί φόβοι και υπερβολές και εν τέλει, αν αυτό θέλει ο κυρίαρχος λαός με το αλάθητο κριτήριο, αφού θεωρούμε πως ΄χουμε δημοκρατία θα πρέπει να το αποδεχτούμε, τουλάχιστον η Ξαφά, είναι ειλικρινής, αν την θέλουν οι ψυχασθενείς ας την ψηφίσουν. Προσωπικά από γεννοφάσκια μου ψηφίζω συνειδητό άκυρο, ποτέ δεν αμφισβήτησα εκλογικό αποτέλεσμα αλλά πάντα έλεγα (και λέω) ηλίθιο τον λαό, έχεις δεί κάποιο κόμμα να τον βρίζει; κορόϊδα είναι; 🙂

    Φίλε μου, θα ακουστεί εγωϊστικό και κυρίως υπεροπτικό (αλλά ξέρεις πως δεν είμαι τέτοιος τύπος) αλλά δεν έχετε ιδέα γι΄αυτό που έρχεται κι όχι μόνο αυτό αλλά δεν θέλετε και να μάθετε. Καμία δεξιά και καμία αριστερά δεν υφίσταται, η φούσκα είναι γαλαξιακού μεγέθους, όλα δείχνουν πως πάμε για σαρωτικές αλλαγές παγκοσμίως, σε 10-20 χρόνια, (εκτός κι αν προκύψει ο γ΄π.π οπότε θα επιταχυνθούν οι όποιες εξελίξεις) ο κόσμος δεν θα έχει καμία σχέση μ΄αυτό που γνωρίζουμε και το χειρότερο, ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει να προτείνει κάτι εφικτό και ρεαλιστικό, όλοι ζούν σε μία παραζάλη ενώ οι διανοούμενοι, είναι ανύπαρκτοι, εκτός κι αν θεωρήσουμε διανοούμενους κάποιες θλιβερές καρικατούρες. 🙂

    Tα έθνη κράτη πνέουν τα λοίσθια, όποιος κι αν εκλεγεί, είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει μία γραμμή, το είδαμε με τις «αριστερές» κυβερνήσεις στην Ευρώπη, το είδαμε με τα δικά μας τα «αριστερά» χάϊβανα, το βλέπουμε με την Τουρκία (όσοι βλέπουν δηλαδή) την λατινική Αμερική κι όλο τον κόσμο.

    Οι σημαντικές εκλογές, ήταν οι ευρωεκλογές αλλά οι Ευρωπαίοι, έπαιζαν με τα πέη.

    «Γιὰ τὰ οἰκονομικά, οὔτως ἢ ἄλλως, θὰ μπορέσουμε νὰ τὰ ποῦμε ὁμοτραπεζίως (ἂν συμπέσει ἡ ἔλευσή μου στὴν πρωτεύουσα μὲ τὴ συνάντηση τῶν χορτοφαγοφάγων κρασοκαταναλωτῶν τοὺ ἱστολογίου).»

    Κάτσε να αναρρώσει τελείως το κακόψυχο τρελό αγόρι και θα στήσουμε ένα τσιμπούσι αλα γαλατικό χωριό. 🙂
    Αν όμως περάσεις από τα μέρη μας, στείλε μήνυμα για καφέ, εγώ δεν πίνω αλλά θα πιω ένα χυμό για πάρτη σου. 🙂

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Δημοσιογράφος-Γυναίκα-Μαμά»…
    «Δάσκαλος-Άντρας-Μπαμπάς-Παναθηναϊκός»…
    Φάε τη σκόνη μου, Σύνθια.
    Θα ‘χει πολύ πράμα και η προσεχής Βουλή. Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω…

  138. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τουλάχιστον η Δούνια θα ομορφύνει το κοινοβούλιο. Δεν είναι μικρή προσφορά. Για σκεφτείτε πόσες σπουδαιοφανείς αντιπαθέστατες παλιόφατσες θα βρεθούν εκεί μέσα, πάντα με την ψήφο του λαού.

  139. Pedis said

    (μα τι παίδαρος που είμαι ο μαλάκας, ρε μαλάκες!)

  140. SineNomine said

    132 Sarant
    Αν και με πρόλαβε η Μαρία, ας δώσω κι εγώ ένα λινκ (μάλλον εκεί πρωτοδημοσιεύτηκε). Μην φανώ κι αδιάφορος, ε; 🙂

    View at Medium.com

    Κι ένα παλιότερο, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον του Warren Buffett

  141. spiral architect 🇰🇵 said

    Ο Κούλης μπορεί να είναι Ο γκόμενος, αλλά ο Γιωργάκης έστρεψε για άλλη μια φορά τους προβολείς της δημοσιότητας απάνω του πηγαίνοντας στο λάθος σχολείο της Πάτρας για να ψηφίσει.

    https://www.news.gr/politikh/article/1825216/se-lathos-scholio-anakinose-oti-tha-psifisi-o-giorgos-papandreou.html

    Πάλι καλά που θυμήθηκε τη σωστή ημερομηνία των εκλογών και δεν έχασε την ψήφο η Φώφη.

  142. Γιάννης Κουβάτσος said

    142: Είσαι σίγουρος ότι δεν θα μπερδέψει τα ψηφοδέλτια; Αν και θα τον βοηθήσει ο δικαστικός αντιπρόσωπος, υποθέτω.

  143. Χρήστος Π. said

    Εάν υπάρχουν Συριζαίοι ψηφοφόροι στην Α Θεσσαλονίκης που δεν βάζουν σταυρό στη ΣΤΕΛΛΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ντροπή τους! Δεν θέλει κανείς σε αυτή τη χώρα, σε κανένα κόμμα να μπαίνουν αξιόλογοι άνθρωποι στη βουλή; Έψαξε ποτέ κανείς χαραχτήρες, μορφωση, ήθος, ικανότητα πριν πάει να ψηφίσει; Νόνη και κηραλειφές θέλετε.

  144. Jane said

    Καλημέρα σε όλους και όλες.
    Ανταπόκριση από Βόλο. 🙂
    Είδα πραγματική κοσμοσυρροή στο εκλογικό τμήμα. Πολύ περισσότερο λαό από τις ευρωεκλογές. Πρώτη φορά από τότε που ψηφίζω εδώ κι έκανα μισή ώρα για να ψηφίσω.
    Ίσως έτυχε. Πηγαίνω πάντα μεταξύ 9 και 10:30 που είναι οι παππούδες στο καφενείο κι οι γιαγιάδες στην εκκλησία, για να μην έχει κόσμο.
    Ελπίζω να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή από τις προηγούμενες βουλευτικές.

  145. Χρήστος Π. said

    Αν δεν ξεφύγει το χρέος δεν βλέπω λόγο να φορολογηθούν περισσότερο οι πλούσιοι των ΗΠΑ. Αντί γελοίων επιστολών ας δώσουν εκείνοι εθελοντικά χρήματα σε εξοπλισμούς στην υγεία όπως πχ στα δημόσια (coynty) νοσοκομεία, αναξιοπαθούντες, έρευνα, κλπ. Δύσκολο είναι; Πότε αντιτάχθηκε ο φιλελευθερισμός στην άμεση και εθελοντική προσφορά, ή ομαδική και κοινοτική αυτο-οργάνωση;

  146. spiral architect 🇰🇵 said

    Δεν υπάρχει λυτρωμός:

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στον Πειραιά, εν αντιθέσει με τις ευρωεκλογές, άκρα του τάφου σιωπή στις δύο και τέταρτο. Η πιο ξεκούραστη ψηφοφορία έβερ.

  148. Χρήστος Π. said

    146 Αυτή φιλάει το χέρι του κουρασμένου μπουχέσα κι εσύ μοστράρεσαι με τη σημαία του μουρλού κομμουνιστή της Β. Κορέας που του φιλάνε και τις πατούσες. Ακριβώς, δεν υπάρχει λυτρωμός.

  149. Χρήστος Π. said

    133 Kώστα δεν θυμάμαι όσο καιρό εμφανίζομαι στο blog του ΝΣ να υπήρχε άλλος Χρήστος Π, αλλά επειδή δεν είμαι πολύ παλιός (μερικούς μήνες είμαι εδώ) και επειδή λείπω για μεγάλα διαστήματα κατά καιρούς δεν μπορώ να σου απαντήσω με ασφάλεια. Η Νόνη το κανόνι δεν μου έριξε ποτέ χυλόπιτα γιατί δεν είχα ποτέ την ευκαιρία στη προηγούμενη νεότητά μου να της τη πέσω ούτε τη θεωρώ βλαμμένη. Θα μου έριχνε σίγουρα χυλόπιτα αν της την έπεφτα αλλά εγώ θα το έκανα έτσι κι αλλιώς, για να έχω τη συνείδησή μου ήσυχη ότι προσπάθησα και αγωνίστηκα τον αγώνα το καλό. 🙂

  150. loukretia50 said

    149. Τώρα μπερδεύτηκα. Ο Χρήστος Π που νόμιζα πως είναι ένας και μοναδικός, δε θα φοβόταν χυλόπιτα καθότι δήλωνε πολύ ωραίος ! Και είχε σχέσεις με Αιθιοπία.
    So ?

  151. Χρήστος Π. said

    150 Βέβαια Λουκρητία, περί εμού ομιλείς και ναι ως γενναίος αρβανιτο-αφρικανός εκ του Βασιλείου της Αξώμης δεν θα φοβόμουν τη χυλόπιτα. Διότι αν δεν ξέρεις να πέφτεις ηρωϊκά στην ήττα δεν θα σηκωθείς και ποτέ για να νικήσεις (εδώ παραφράζω το μεγάλο Τσώρτσιλ 🙂 ).
    Τώρα ξέρεις, για την αιθιοπική γοητεία μου δεν θέλω να μιλάω αλλά ε, πως να το κάνουμε αφού τόχω το άτιμο…. 🙂

  152. ΚΩΣΤΑΣ said

    149 Χρήστο, δεν είχα καμιά αμφιβολία για το αν είσαι ο προ ολίγων μηνών εμφανισθείς με αυτό το χρηστώνυμο. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι τα σχόλιά σου τότε ήταν πολύ εύστοχα, σαφώς διατυπωμένα και περιείχαν ουσία και νόημα.

    Τώρα με τη Νόνη, σαν να αντιλαμβάνομαι ότι έχει πέσει το επίπεδο. Δεν αποτελούν, τα σχόλιά σου, πολιτική τοποθέτηση και κριτική, αλλά κάτι σαν απεύθυνση 🙂 στο κορμί-γυναίκα. Σαν να εδρεύουν, εξικνούνται και εκπορεύονται από την κάτω κεφαλήν. 😉 Θέλησα λοιπόν να σε τσιγκλήσω και να σε επαναφέρω στα υψηλά επίπεδα σχολιασμού, όπου και ανήκεις, κάνοντας το #133 σχόλιο. 🙂

    Και πάλι συγνώμη, να είσαι καλά!

  153. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Χρήστος Π. είναι από τους καλούς σχολιαστές, με επαρκή επιχειρηματολογία και καλό χιούμορ. Ε, θα κάνουμε και την πλάκα μας, όμως, Κώστα, θα πούμε και κάνα μη «πολιτικώς ορθόν» καλαμπούρι, όπως συμβαίνει σε όλες τις παρέες. Δεν είναι κακό. ☺ Εν τω μεταξύ, παρατηρώ ότι τα πάω πολύ καλύτερα με σχολιαστές της κεντροαποκεί πλευράς παρά της κεντροαποδώ, όπως θα ήταν «φυσικό». Γιατί, γιατρέ μου; 😄

  154. π2 said

    Μεζεδάκι από τίτλο σε ενημερωτικό σάιτ:

    Bild: Γιατί ο «στεγνός τεχνοκράτης» Μητσοτάκης έχει το προβάδισμα.

    Βάλανε και εισαγωγικά στο στεγνός, τρομάρα τους. Στεγνοί εγκληματίες.

  155. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κοιτώντας τα ψηφοδέλτια που μου έμειναν στο χέρι μετά την άσκηση του εκλογικού μου δικαιώματος, παρατηρώ ότι μόνο 5 έχουν επάνω τη φωτογραφία του επικεφαλής του συνδυασμού. Λεβέντης, Βελόπουλος, Τζήμερος, Σώρρας, Κωνσταντοπούλου. Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, ποιος/α έχει το μεγαλύτερο Εγώ; 😉

  156. sarant said

    154 Ξερεις, εδώ μπορεί να δικαιολογηθεί η χρήση εισαγωγικών. Δεν το λέμε εμείς, κύριε Βαγγέλη μας, οι ξένοι το λένε

  157. ΣΠ said

    155
    Ώστε δεν ψήφισες κανέναν απ’ αυτούς. 🙂

  158. Χρήστος Π. said

    Ναι Κώστα ομολογώ ότι κάτι έγινε με την υποψηφιότητα της Νόνης και την ορμονική μου ισορροπία 🙂 Ίσως το αιθιοπικό σχήμα της…

  159. Μαρία said

    154
    H μετάφραση είναι της DW και τη δηλώνουν ως πηγή: https://www.dw.com/el/%CE%B8%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%BA%CE%B5%CE%BB-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CF%84%CF%83%CE%AF%CF%80%CF%81%CE%B1/a-49496968

    και είναι σωστή και εμπνευσμένη. Παραπέμπει στο χωρίς σάλιο ή βαζελίνη.
    Viele Griechen denken heute pragmatisch – Hauptsache, das immer noch angeschlagene Land stabilisiert sich weiter. Genau das verspricht der als trockener Technokrat geltende Mitsotakis. https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/wahl-in-griechenland-umfragen-sagen-tsipras-sturz-voraus-63109318.bild.html

  160. Μαρία said

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για όσους βαριούνται αφόρητα τους θριαμβολογούντες και παπαρολογούντες, που θα κατακλύσουν απόψε τα κανάλια, υπάρχει εναλλακτική: στις 6 ο τελικός του Μουντιάλ γυναικών, ΗΠΑ-Ολλανδία. Ποδόσφαιρο υψηλού επιπέδου, πολύ ευχαρίστως θα αντάλλασσα τη γυναικεία ομάδα των ΗΠΑ με την τωρινή ανδρική της Πανάθας. Οι Αμερικάνες εύκολα θα ξεφτίλιζαν το μπαοκάκι μέσα στην Τούμπα, με χρήση var, εννοείται, ώστε να μην κάνουν τα κόλπα τους οι Σαββιδαίοι. 😜

  162. π2 said

    159: Εμπνευσμένη μπορεί να είναι, αλλά δεν λέγεται στα ελληνικά το στεγνός με την έννοια «χωρίς φαντασία και περικοκλάδες». Μπορεί το στυγνός να είναι ένα κλικ πιο αρνητικό από το trocken, αλλά τουλάχιστον λέγεται στα ελληνικά.

  163. ΓΤ said

    @161 Τελικός Κόπα Αμέρικα στις 23:00__ Βραζιλία-Περού

  164. Μαρία said

    162
    Ψυχρός ή ωμός.

  165. Γιάννης Κουβάτσος said

    163: Ελπίζω καλύτερος από τη χτεσινή κοκορομαχία Αργεντινών και Χιλιανών.

  166. Κώστας said

    164: Βαρετός, άγευστος, άοσμος.

  167. loukretia50 said

    Yπάρχει και το θερινό σινεμά

  168. spiral architect 🇰🇵 said

    Ημείς καθότι μερακλήδες και παλαιοί θαμώνες του ιστολογίου είμεθα της καλτ σχολής Μπαμπινιώτη:

    ο δε Υπέρτατος Ηγέτης καταπώς έχουν δείξει οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων είναι ο πλέον λογικός αρχηγός κράτους σε όλη την υφήλιο.

  169. sarant said

    Ευχαριστώ και από εδώ για τα νεότερα!

    162 Δεν λέμε το στεγνός μεταφορικά; Δεν με ξενίζει.

  170. loukretia50 said

    169. Νομίζω συνηθίζεται σαν επίρρημα:
    πχ «τον έδωσε έτσι, στεγνά»
    «Το ανακοίνωσε τόσο στεγνά, που προκάλεσε την οργή τους»

  171. Κώστας said

    170: Εδώ, ωστόσο, η σημασία πηγαίνει προς το «κυνικά», κάτι που δεν ισχύει για τη γερμανική λέξη. Για αναφορές σε ανθρώπους, το trocken σημαίνει αυτό που περιγράφει ο Π2 στο 162 κι εγώ στο 166. Πάντως η φράση «στεγνός τεχνοκράτης» δεν με ξενίζει, την έχω ξανασυναντήσει.

  172. Γς said

    Κάψανε την κάλπη\

    – Τώρα κάηκε το μουνάκι σας αδέλφια!

    Αν δεν μπείτε φυλακή θα είναι θαύμα.

    Άστα να πάνε

    https://www.slang.gr/definition/11323-kaike-to-mouni-mas

  173. Γς said

    Δρίτσας στον Σκάι τώρα

    Αρφες μάρες …

  174. Γς said

    Αρες μάρες κουκουνάρες

  175. spiral architect 🇰🇵 said

    Μετά το Ζαγοράκη €βουλευτή παίζεται και η Νόνη Δούνια στο ελληνικό κοινοβούλιο.
    Expect no mercy.

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μπογδάνος και Μπάμπης σε χαλάνε; Η Νόνη πολύ δύσκολα. Στο 86% υπολείπεται 500 ψήφους, που για Α’ Πειραιά είναι μεγάλη διαφορά.

  177. Γιάννης Κουβάτσος said

    75, 76: Α, βγάζει 4 η ΝΔ στην Α’Πειραιώς, οπότε μέσα και η Νόνη.

  178. Μαρία said

    177
    Κι έπεται αυτός https://boutsikakis.gr/

    Στην ίδια περιφέρεια η Σεμίνα αντί για την Ελπίδα Παντελάκη.

  179. Γς said

    Βουλευτής κι ο συμπέθερος μου!

    Ενας γλυκύτατος άνθρωπος!

  180. rogerios said

    Εδώ και σε δύο εικοσιτετράωρα και σε πέντε διαφορετικά νήματα μας έχετε ζαλίσει με το συνταξιούχο μοντέλο που κάποτε μας καλούσε να δούμε το… χιτάτσι της… Ούτε ένας δεν τόλμησε να αναφέρει την κοινοβουλευτική ομάδα στην οποία θα ενταχθεί η συμπαθής κυρία. Συγχαρητήρια! Συμβάλατε αποτελεσματικά στην εκλογή της, παίζοντας το παιχνίδι του Πόλντο (ακούσια, ελπίζω) και βοηθώντας τον να καλύψει τη χασούρα στη Β΄ Πειραιώς. 🙂

  181. Γς said

    179:

    Εκλέγεται κι ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος στην Α’ Αθηνών
    .
    Χααλάλι του τα 60 σκαλοπάτια που ανέβηκα στο εκλ κέντρο πρωί πρωί

  182. Theo said

    Κι ο φίλος μου ο Ζουράρης, με τον ΣΥΡΙΖΑ τώρα 🙂

  183. Χρήστος Π. said

    172 Λάθος κάνεις φίλε, θα είναι θαύμα αν πάνε φυλακή.

    181 Ελπίζω αστειεύεσαι. Σε ξέρω για τρελάρα στο μέγιστο βαθμό αλλά και ένα από τους ευφυέστερους ανθρωπους που συνάντησα. Εάν εσύ, θέλεις Μπογδάνο, τότε ναι, δεν υπάρχει σωστηρία και έλεος. (Πάνω από 22 χιλ αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενα αντικείμενα ψήφισαν Μπογδάνο).
    …………………..

    Ακούγεται ότι φρεσκοπαντρεμένος στην ωραία βιτρίνα Κικίλιας, ετοιμάζεται για το άμυνας. Οι χαζές αριστεράντζες του ΣΥΡΙΖΑ δεν εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός ότι μέσα στη κρίση, μόνο επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε τελικώς κάποια αναβάθμιση της ισχύος των ενόπλων δυνάμεων.

    Έχοντας μια σχετικά μικρή ποιοτική υπεροχή στα F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας μας, την κάνουμε μεγάλη με την αναβάθμιση στις ΗΠΑ σε 86 από τα μαχητικά αυτά στην πλέον σύγχρονη μορφή Viper. Με λογική τιμή, που οι ηλίθιοι της ΝΔ είχαν έμμεσα τουλάχιστον κατακρίνει! Οι «πατριώτες» κατηγόρησαν τους «εθνομηδενιστές» για… αμυντικούς εξοπλισμούς και πιστεύω από πίσω κρύβεται η Γερμανία που θέλει να μας στρέψει αλλού.

    Πήραμε τα 70 μαχητικά ελικόπτερα σε πολύ καλή κατάσταση και συμβολική τιμή από τις ΗΠΑ, που αποτελούν μεγάλη ενίσχυση για την αεροπορία στρατού, ενώ μας δόθηκαν και δωρεάν ουσιαστικά, 10 μεγάλα Σινούκ για μεταφορά προσωπικού που αυξάνουν την επιχειρησιακή δυνατότητα του Ελληνικού Στρατού. Χρειαζόμαστε και άλλα, οπως πχ και νέες φρεγάτες καθώς και 1-2 ακόμα υποβρύχια, χωρίς να παραβλέπω τις νέες τορπιλακάτους που ναυπηγούνται.

    Η κυβέρνηση των αριστεράντζων πολιτεύτηκε τελικά με σύνεση απέναντι στις ΗΠΑ και είμαι επιφυλακτικός με τους γερμανόφιλους ευρωπαϊστές του Κούλη. Θα δούμε…

  184. Μαρία said

    Στην κοινοβουλευτική ομάδα δημοσιογράφων προστίθεται το σούργελο Γιάννης Λοβέρδος και το φασιστοειδές Αντώνης Μυλωνάκης, πρώην λαοτιανός.
    Πάλι καλά που δεν βγήκε κι η Σύνθια και δεν θα ξεμείνει η ΕΡΤ3 απο δημοσιογράφους.

    182
    4ος κι όχι καταϊδρωμένος, έχει μεγάλο φαν κλαμπ.

  185. Χρήστος Π. said

    180 Μα τον Άγιο Φρουμέντιο της Αιθιοπίας! Γιατί μας κολάς Χριστιανέ μου; Εδώ, τις δυό τελευταίες μέρες, μέσα από το blog του Σαραντάκου, επηρεάσαμε με τα λεγόμενά μας και προκαλέσαμε την εκλογή του «συνταξιούχου μοντελου»; Έχουμε εμείς, έχω εγώ τέτοια δυναμη; Έκανα τη Νόνη το κανόνι βουλευτή; Να το ξέρω να ζητήσω ρουσφέτι, είμαι εθνικόφρων και οπαδός της.

    Αν επιμένεις όμως ότι εγώ τάκανα όλα, σου αφιερώνω τη προσφορά μου στη Πατρίδα.

  186. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το ευχάριστο είναι ότι υπήρξε ένα ξεσκαρτάρισμα: όξω Κουίκ, Πάντζας, Παπακώστα, Αυλωνίτου.

  187. Χρήστος Π. said

    186 Δεν θεωρούσα τόσο τραγική την Αυλωνίτου. Είναι ιδιόρυθμη, υπερεξετέθη και συνεπώς είπε κανα-δυό μαργαριτάρια δημοσίως αλλά δεν έχει μυαλό σούργελο. Ο Πάντζας κάπου ξέφυγε, έχει μια υπεροψία, και την είδε μεγάλος. Ο Κουίκ είναι πολύ χαμηλού IQ

  188. Μαρία said

    186
    Να προσθέσω και Ψαριανό. Θα είναι όμως μεγάλη αδικία, αν ο Κυριάκος κρατήσει την έδρα στη Δ.Αττική και μείνει απέξω ο Γιακουμάτος 🙂

    Αυτούς τους γουρσούζεψε ο Μάνος, ειδικά το Ρωμανό ή τιτιβιστικά left2kolou.

    187
    Νούμερο είναι, όχι χαζή.

  189. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @186. Σωστά, Γιάννη. Αλλά και άλλοι, ουκ ολίγοι..

  190. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    ..και βέβαια, υποψιάζομαι ότι θα συζητηθεί ο προαλειφόμενος γιά Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης!!!
    (iefimerida)

  191. leonicos said

    Λέων

  192. τα μυαλά said

    Την στιγμή του απολογισμού, τι έφταιξε και ποιανού κεφάλι να κρεμάσετε, θέλω και ένα κεφάλαιο για αυτή την μαλακία με το σκάι. Ποιανού φαεινή ιδέα ήταν αυτό το μποϊκοτάζ και πόσο σας κόστισε αυτή η τρέλα. Αν επιτρέπονται στην πολιτική οι τρέλες και τα κόμπλεξ του καθενός άμυαλου. Όχι ότι έτσι θα βάλετε μυαλό, ο αριστερός (και δη ο πρώτη φορά αριστερός) δεν είναι σαν τους άλλους τους κοινούς θνητούς που μαθαίνουν από τα λάθη. Άλλα λόγω ότι έχετε αυτή την ροπή προς την ακατάσχετη λογοδιάρροια κάποια κουβέντα θα γίνει.

  193. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ!

  194. nikiplos said

    192@ Συμφωνώ μαζί σας, μόνο στο γεγονός ότι ακόμη κι αν δεν πήγαιναν, δεν υπήρχε λόγος να το διατυμπανίσουν. Το είχε πάθει κι ο μπαμπάς του νέου ΠΘ μας, όταν είχε αποκαλέσει το συνώνυμο ραδιοφωνικό σταθμό «χαμαιτυπείο». Ακόμη παλαιότερα, όταν κάποιοι τα είχαν βάλει με την Αυριανή του Κουρή…
    Βλέπεις ισχύει η παλιά Κινεζική Παροιμία: «Οποιοσδήποτε μπορεί να παλέψει με ένα γουρούνι στη λάσπη. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι στο γουρούνι αρέσει να βρίσκεται εκεί».

  195. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ μένα.

    Ἐπιτρέψτε μου μιὰ μικρὴν ἀποτίμηση τῶν ἐκλογικῶν ἀποτελεσμάτων.

    Πρῶτα οἱ κερδισμένοι τῶν χτεσινῶν ἐκλογῶν.

    1. Ἡ Νέα Δημοκρατία, ἐπειδὴ κέρδισε τὶς ἐκλογές.

    2. Ὁ ΣΥΡΙΖΑ, ἐπειδὴ δὲν ὑπέστη συντριβή, ἀλλὰ αὔξησε κατὰ πολὺ τὰ ποσοστά του σὲ σχέση μὲ τὶς εὐρωεκλογές.

    3.Τὸ ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, ἐπειδὴ αὔξησε, ἔστω ὁριακά, τὰ ποσοστά του, παρά τὴν πίεση ἀπὸ ΝΔ καὶ ΣΥΡΙΖΑ.

    4.Τὸ ΚΚΕ, ἐπειδὴ κράτησε τὰ ποσοστά του (μὲ ὁριακὴ πτώση), παρά τὴν πίεση ἀπὸ ΣΥΡΙΖΑ.

    5. Ὁ Βελόπουλος, ποὺ κατάφερε καὶ μπῆκε στὴ Βουλή.

    6. Ὁ Βαρουφάκης, ποὺ κατάφερε καὶ μπῆκε στὴ Βουλή.

  196. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Τώρα οἱ χαμένοι.

    1.Ἡ Νέα Δημοκρατία, ἐπειδὴ δὲν πέτυχε στρατηγικὴ ἧττα τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καὶ εἶδε τὴ μεταξύ τους διαφορὰ νὰ μειώνεται (σὲ σχέση μὲ τὶς εὐρωεκλογές).

    2. Ὁ ΣΥΡΙΖΑ, ἐπειδὴ ἔχασε τὶς ἐκλογές.

    3.Τὸ ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, ἐπειδὴ ἔχασε τὴ μάχη τῆς Κεντροαριστερᾶς ἀπὸ τὸν ΣΥΡΙΖΑ.

    4.Τὸ ΚΚΕ, ἐπειδὴ μειώθηκαν τὰ ποσοστά του, ἔστω καὶ ὁριακά.

    5.Ὁ Βελόπουλος, ἐπειδὴ μειώθηκαν τὰ ποσοστά του.

    Τελικὰ ὁ μόνος κερδισμένος (ἀπὸ τοὺς ἐντός Βουλῆς) εἶναι ὁ Βαρουφάκης. 🙂

  197. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @195,196.

    Μὲ λένε Ρίζο κι ὅπως θέλω τὰ γυρίζω. 🙂

  198. Γιάννης Κουβάτσος said

    196: Ναι, αλλά δεν εξελέγη η γυναίκα του Βαρουφάκη και μπορεί να του το χρεώσει. Καταλαβαίνεις τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την οικιακή του γαλήνη; Χαμένος! ☺

  199. Triant said

    Καλημέρα.

    Δύο (και μία) παρατηρήσεις.

    Ο Σύριζα δεν έπεσε και τόσο πολύ για μνημονιακή κυβέρνηση. Μόνο 4%. Σχεδόν καθόλου.
    Ο Μητσοτάκης δεν πρέπει να ξεχνάει ότι καταψηφίστηκε από το 60+%.

    Το αποτέλεσμα είναι 39,5 – 31,5 και όχι 55 -15 που θα δικαιολογούσε τα σχόλια του εγχώριου και διεθνούς τύπου.

  200. Theo said

    @184β:
    Ε, ναι, κάτι από την πρώην ΣΠΙΘΑ Θεσσαλονίκης, κάτι από ΠΑΟΚ, κάτι από «μεκεδονομάχους», κάτι από λογής λογής βαρεμένους, τα πήρε τα 15.500 σταυρουλάκια 🙂

  201. Πέπε said

    198
    Μπα, κι αυτό κέρδος είναι. Μπορείς να φανταστείς ένα σπίτι με δύο βουλευτές, συζύγους; Ή γενικά δύο συζύγους με εξίσου υψηλές επιδόσεις στον ίδιο τομέα;

    Όχι, πάντα ο ένας πρέπει να μένει σε πιο ταπεινό επίπεδο. Ας είναι ο ένας σοφός κι ο άλλος πρακτικός, ή ο ένας σταρ κι ο άλλος με τα πόδια στη γη, κ.ο.κ..

  202. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    194
    Κων/νος Μητσοτάκης: το χαμαιτυπείο του Σκάι

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    201 : Γιατί, το ζεύγος Δρίτσα-Χριστοδουλοπούλου πώς τα κατάφερε; Ταυτοχρόνως βουλευτές και υπουργοί. ☺

  204. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >> «νεκρό πτώμα»
    Νεκρός άντρας μετά από πνιγμό στα Μάλια
    https://www.neakriti.gr/article/kriti/1548245/nekros-adras-meta-apo-pnigmo-sta-malia/

  205. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στις 12 τα μεσάνυχτα, στο ράδιο του Σκάι ξεκινώντας τις ειδήσεις είπαν καλημέρα σας!
    Τα μεσάνυχτα είπαν καλημέρα σας. Μπορεί και να το λένε καιρό αλλά απόψε έπεσα στη στιγμή.

  206. Θρασύμαχος said

    Δέσμευσαν ένας τόνος σάπια ροδάκινα https://www.iefimerida.gr/ellada/shedon-enas-tonos-sapia-rodakina-kai-lemonia και λεωφορείο έτρεξε τραυματισμένο στα χωράφια https://www.iefimerida.gr/ellada/lamia-leoforeio-trakare-me-agriogoyroyno

  207. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    90γ Sarant. >> Σε κάποια φαση τα παιδιά θέλουν την επανάληψη των ιστοριών (παραμύθια ή βιντεοκασέτες ή…) Εγώ έλεγα ότι η επανάληψη επιβεβαιώνει την τάξη του κόσμου τους

    Υπάρχει λόγος που το παιδί σας θέλει να του διαβάζετε πάντα τα ίδια βιβλία
    https://www.vita.gr/2019/07/12/paidi/yparxei-logos-pou-to-paidi-sas-thelei-na-tou-diavazete-panta-ta-idia-vivlia/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: