Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα πρώτα μεζεδάκια της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου

Posted by sarant στο 20 Ιουλίου, 2019


Ορκίστηκαν προχτές οι βουλεύτριες και οι βουλευτές της νέας Βουλής, εκλέχτηκε Πρόεδρος και Προεδρείο, οπότε τα σημερινά μεζεδάκια είναι τα πρώτα της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου. (Έγινε και σεισμός, αλλά προτίμησα να τον αφησω για το τέλος του άρθρου).

Έγινε και ο αγιασμός, γέμισε η αίθουσα της Bουλής με επισκόπους και ιερωμένους όλων των δογμάτων, σε μια λαμπρή τελετή που θα την ζήλευαν στην Τεχεράνη. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στα κοινωνικά μέσα ο ιερέας με τη μυτερή κουκούλα, που είναι, αν ισχύουν οι πληροφορίες που έλαβα, ο εκπρόσωπος του ενός από τα δύο αρμενικά δόγματα που πήραν μέρος στην τελετή. Είχα δει και μιαν άλλη φωτογραφία με δυο-τρεις ιερωμένους, μεταξύ των οποίων και ο κουκουλοφόρος, να παίζουν με τα κινητά τους, αλλά δεν τη βρίσκω τώρα.

Τέλος πάντων, πέρα από τη φωτογραφία αυτή, η πιατέλα μας δεν περιέχει πολλά άλλα μεζεδάκια σχετικά με την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου -δεν θέλω να σταθώ στις πολυσυζητημένες φωτογραφίες με τις διαχύσεις της Λιάνας Κανέλλη και της Ντόρας Μπακογιάννη, που ασφαλώς ξεπερνούν την εγκαρδιότητα που θα χαρακτήριζε τις σχέσεις δυο παλαιών κοινοβουλευτικών από αντίπαλα κόμματα. Και η μία και η άλλη ακολουθούν και προσωπικές ατζέντες, άλλωστε, πέρα από εκείνες των κομμάτων τους. Και την κυρία Κανέλλη αρμόδιοι να την κρίνουν είναι, πρωταρχικά, οι οπαδοί του ΚΚΕ, πολλοί από τους οποίους εξέφρασαν και φωναχτά την αποδοκιμασία τους.

* Σχετικό με την ορκωμοσία των βουλευτών ήταν και ένα ατυχές τουίτ της κ. Νίκης Τζαβέλλα, που μου θύμισε τον Μανολίτο -το έχω ξαναγράψει εδώ.

Σε μια ιστορία της Μαφάλντας, η δασκάλα λέει στα παιδιά: «Και παρά την εδραιωμένη αντίληψη, ο Χριστόφορος Κολόμβος επέμενε ότι η γη είναι σφαιρική…»
Και από το βάθος της αίθουσας, ο Μανολίτο, ο γιος του μπακάλη, χλευάζει: Α τον ηλίθιο!

Η κ. Νίκη Τζαβέλλα, όπως βλέπετε, έπαθε Μανολίτο. Έγραψε τουί για να μαλώσει τα κανάλια που γράφουν «Ορκωμοσία» αντί για «ορκομωσία» που εκείνη θεωρεί σωστό.

Μόνο που το σωστό είναι «ορκΩμοσία». Έκταση εν συνθέσει, νόμος Βακερνάγκελ, τα έχουμε ξαναπεί στο ιστολόγιο. Και μπορεί να δικαιολογείται το μπέρδεμα στις λέξεις με δύσκολη ορθογραφία, ιδίως στη συνωμοσία και την ορκωμοσία όπου αν σκεφτείς το ρήμα «ομώνω» παρασέρνεσαι, αλλά παραείναι κωμικό να διορθώνεις δημόσια όλον τον κόσμο χωρίς να καταδεχτείς να ελέγξεις στο λεξικό αν είναι έτσι που νομίζεις. Αλλά από αυτοπεποίθηση έχουν μπόλικην οι άριστοι.

* Στα κοινωνικά μέσα, παγκοσμίως, η νέα μόδα αυτή την εβδομάδα ήταν η εφαρμογή εκείνη, FaceApp τη λένε, που εξετάζει τις φωτογραφίες σου και προβλέπει πώς θα είσαι όταν γεράσεις.

Βαρέθηκα να την εγκαταστήσω και να δω πώς θα είμαι, κι έτσι δεν μου έκλεψαν τα προσωπικά δεδομένα οι Ρώσοι.

Ωστόσο, είδα τη σελίδα της εφαρμογής, που υπόσχεται «τέλεια σέλφη με μια μόνο βρύση».

Προσπαθήστε να μαντέψετε πώς προέκυψε το λάθος……

.

.

.

Να το πάρει το ποτάμι;

Το αγγλικό κείμενο λέει with a single tap, με ένα άγγιγμα, με ένα κλικ θα λέγαμε τον παλιό καιρό πριν από τις οθόνες αφής.

Όμως tap στα αγγλικά είναι και η βρύση, ο κρουνός -και από εκεί το μπέρδεμα. Επαλήθευσα οτι το google translate το αποδίδει έτσι.

Επειδή τα αγγλικά δεν είναι πλούσια γλώσσα σαν τα ελληνικά, έχουν την ίδια λέξη, tap, όχι μόνο για το ελαφρό χτυπημα και για τη βρύση, αλλά και για τον κοριό, το μηχάνημα υποκλοπής των παλαιών τηλεφώνων (τώρα είναι πιο εξελιγμένα τα πράγματα). Πάλι καλά που δεν είδαμε «τέλεια σέλφη με έναν μόνο κοριό».

Υ.Γ.: Τα περί πλούσιας γλώσσας είναι αστεία, έτσι;

* Η γενικομανία της εβδομάδας σε άρθρο για την ανακοίνωση του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου, το οποίο κάλεσε τον Μάκη Βορίδη «να αποποιηθεί του αντισημιτικού παρελθόντος του».

Η γενικομανής διατύπωση χρεώνεται στον ιστοτοπο, διότι η διατύπωση του ΚΙΣ είναι διαφορετική.

* Αντίθετα, στο ΚΙΣ χρεώνουμε την ακλισιά στην επιστολή που έστειλε «στον Σπυρίδων-Άδωνη Γεωργιάδη».

Αλλά έτσι είναι, ο Σπυρίδωνας κλίνεται, ο Σπυρίδων μπορεί και να μείνει άκλιτος. (Στα επώνυμα, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα εξομάλυνσης, η ακλισιά έχει παγιωθεί σε πολλές περιπτώσεις, όπως του Μάνου Κοντολέων ή της Κλειώς Παπαπαντολέων.

* Χοντρό μεταφραστικό μαργαριτάρι σε άρθρο για τις εξελίξεις στην κυπριακή ΑΟΖ. Το μαργαριτάρι εμφανίστηκε σε άρθρα πολλών μέσων (εδώ στο in.gr) αλλά φαίνεται πως ξεκίνησε από τον Φιλελεύθερο της Κύπρου. Η είδηση λέει:
Παράλληλα, κάποιες «ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες» της ΕΕ, που επίσης γνωστοποιήθηκαν προς τα 28 κράτη μέλη, φέρουν μπαταρίες του αντιπυραυλικού συστήματος S400 να έχουν μεταφερθεί στα κατεχόμενα.

Μπαταρίες; Τι μπαταρίες είναι αυτές;

Όχι, δεν είναι ηλεκτροκίνητοι οι πύραυλοι, ούτε παίρνουν μπαταρίες. Το αγγλικό κείμενο έχει τις batteries, τις οποίες εμείς τις λέμε συστοιχίες. Συστοιχίες φέρεται ότι έχουν μεταφερθεί στα κατεχόμενα.

Όταν δεν υπήρχαν πύραυλοι αλλά batteries πυροβόλων, τις λέγαμε πυροβολαρχίες.

Θα θυμάστε όμως ότι λέμε και μπαταριές τις ομοβροντίες. Αλλά για τις πολλές σημασίες της λέξης battery (ακόμα και στον ποινικό κώδικα) και το πώς έχουν περάσει στα ελληνικά θα χρειαστεί ειδικό άρθρο, που απορώ πώς και δεν το έχω γράψει ως τώρα.

* Είδαμε πριν μια ακλισιά στο όνομα του Άδωνη, ας δούμε και μιαν άλλη… εξ ονόματος του Άδωνη.

Σε τουίτ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως είναι ο νεόκοπος τίτλος, διαβάζουμε σε πληθυντικό μεγαλοπρεπείας «συναντηθήκαμε με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της ΟΝΕΧ».

Να μην χρεώσουμε την ακλισιά αναγκαστικά στον Αδωνη, αφού τον λογαριασμό μπορεί να τον χειρίζεται κάποιος συνεργάτης του. Πάντως, το τουίτ στο μεταξύ αποσύρθηκε.

Όπως έχω ξαναπεί, το να γράψεις «τον διευθύνων σύμβουλο» δεν είναι λάθος που… μαρτυράει αγραμματοσύνη, είναι ένδειξη ότι ο συγκεκριμένος τύπος μετοχής δεν προσαρμόζεται στο τυπικό της νεοελληνικής. Αν λέγαμε «ο διευθύνοντας συμβουλος» θα το κλίναμε κανονικά. Είναι βέβαια λίγο κωμικό να το γράφει αυτό ο Άδωνης που υποτίθεται ότι έχει κορόνα στο κεφάλι του τα αρχαία ελληνικά -αν και πρέπει να αναγνωρίσω ότι, απ’ όσο θυμάμαι, ο Άδωνης δεν έχει ποτέ ειρωνευτεί πολιτικούς αντιπάλους για γλωσσικά τους λάθη. Αν ήταν έτσι, το σημερινό θα γινόταν ακόμα περισσότερο αξιοσχολίαστο.

* Άρθρο της Λάιφο για τους αρκουδιάρηδες ξεκινάει ως εξής:

Κυρίως με το όνομα αρκουδιάρης, αρκουδέης ή και αρκουδόγυφτος φερόταν συνήθως ο τσιγγάνος εκείνος που παλαιότερα περιήγαγε αρκούδα σε υπαίθριες παρουσιάσεις – επιδείξεις και με αυτό τον τρόπο χρηματιζόταν.

Δυο κοτσάνες έχει το μικρό αυτό απόσπασμα.

Καταρχάς, ο τσιγγάνος δεν «χρηματιζόταν». Χρηματίζονται οι δημόσιοι λειτουργοί και άλλοι που κατέχουν αξιώματα, προκειμένου να ικανοποιήσουν κάποιο παράνομο αίτημα -κοινώς λαδώνονται ή δωροδοκούνται. Οι καημένοι οι τσιγγάνοι δεν διορίζονται σε θέσεις που να σηκώνουν χρηματισμό. Ο αρκουδιάρης βιοποριζόταν, κέρδιζε τα προς το ζην, δεν χρηματιζόταν.

Κατά δεύτερο λόγο, το «περιήγαγε αρκούδα σε υπαίθριες παρουσιάσεις» και σε λάθος χρόνο βρίσκεται (παρατατικός χρειάζεται, άρα «περιήγε», τα μεταξωτά να τα φοράμε από την καλή μεριά) αλλά κυρίως είναι κωμικό.

Ωστόσο, στον ανώνυμο συντάκτη της Λάιφο (ή μάλλον η υπογραφή είναι συλλογική οπότε χρεώνεται στο έντυπο συνολικά) δεν θα χρεώσουμε τα γλωσσικά λάθη, αλλά την κοπυπάστη. Το λέω αυτό διότι η παράγραφος είναι παρμένη αυτολεξεί από το σχετικό άρθρο της Βικιπαίδειας.

Δεν ξέρω το καθεστώς που διέπει την ύλη της Βικιπαίδειας. Λογίζεται άραγε λογοκλοπή αυτό που έκανε η Λάιφο;

* Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει, ο νόμος του Μέφρι είναι η διαδικτυακή παραλλαγή του νόμου του Μέρφι. Τον βλέπουμε σε ενέργεια κάθε φορά που κάποιος επιχειρεί να επισημάνει ή να διορθώσει τα γραμματικά ή ορθογραφικά λάθη κάποιου άλλου και στο σχόλιο ή στο στάτο αυτό κάνει κι ο ίδιος ορθογραφικά ή γλωσσικά λάθη.

Νέο θύμα του νόμου του Μέφρι ο δημοσιογράφος Προκόπης Δούκας. Σε άρθρο στην Άθενς Βόις καταλογίζει στον Αλέξη Τσίπρα «πρωτόγνορο [sic] συνδυασμό αγραμματοσύνης και θράσους».

Φυσικά η λέξη γράφεται «πρωτόγνωρος». Ο Μέφρι εκδικείται και ο απρόσεχτος ή ημιμαθής δημοσιογράφος, που τέλος πάντων είναι δουλειά του να χειρίζεται τον λόγο, γίνεται ρεζίλι.

(Αλλά το θέμα έχει συνέχεια: επειδή την ίδια ανακοίνωση την έκανα και στο Τουίτερ -αν και με πολύ λιγότερα λόγια διότι εκεί υπάρχει όριο 280 χαρακτήρων- μού απάντησε θυμωμένος ο κ. Δούκας ότι το λάθος μπορεί να ήταν τυπογραφικό ή από βιασύνη και ότι επιχειρώ να ξεπλύνω τον αγράμματο Τσίπρα.

Του ανταπάντησα: Δεν συμψηφίζω τίποτε, αγαπητέ. Επισημαίνω ότι είναι κωμικό να κάνει ορθογραφικό λάθος κάποιος που προβάλλεται για τιμητής της μόρφωσης των άλλων. Αν γράψετε «προτόγνορος» ενώ μέμφεστε την αγραμματοσύνη πχ του Άδωνη, παλι θα το επισημάνω. Μόνο που αυτό αποκλείεται να το κάνετε.

Να παρατηρησω επίσης ότι τα δικά μας λάθη είναι πάντοτε λάθη βιασύνης, ενώ τα λάθη των άλλων είναι πάντοτε λάθη άγνοιας. Για τον ίδιο λόγο και το 85% των οδηγών εκτιμούν ότι οδηγούν καλύτερα από τον μέσο όρο).

* Μια και πολύς κόσμος φεύγει για διακοπές και ψάχνει να νοικιάσει κάποιο εξοχικό κατάλυμα, ίσως σας φανεί χρήσιμη η αγγελία που βλέπετε. Mezonet for rent, λοιπόν διότι όλα από εμάς τα πήρανε.

(Είχε και τηλέφωνα η πινακίδα, αλλά τα έβγαλα για να μη μας πουν ότι κάνουμε διαφήμιση. Όποιος ενδιαφέρεται, ας μου γράψει ιδιωτικά).

* Σχόλιο του συναδέλφου Παναγιώτη Δρεπανιώτη, από τον τοίχο του στο Φέισμπουκ:

Γύρισα σορός από τη δουλειά

Μια και τα πτώματα φαίνεται πως, με δημοσιογραφική πρωτοβουλία, έχουν καταργηθεί εντελώς πια από την περιγραφή εγκλημάτων, δυστυχημάτων, ατυχημάτων κ.ο.κ. και τα πάντα είναι πια «σοροί» (και όχι βέβαια «σωροί»), ας προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Να εξοβελίσουμε το πτώμα από παντού στη γλώσσα. Ας καθιερώσουμε, επιτέλους, ως «σωστή» τη φράση του τίτλου.

Σχολίασα ότι κάτι τέτοιο θα γίνει «μόνο πάνω απ’ τη σορό μου»!

* Τα κοινωνικά μέσα σχολίασαν με δηκτικότητα την ολοφάνερη στροφή της νέας κυβερνησης στο θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών -που τη συζητήσαμε κι εμείς σε πρόσφατο άρθρο. Μου άρεσε αυτή η απομίμηση μικρής αγγελίας, και ιδίως η διευκρίνιση για τη σημαία που μοιάζει με της ΑΕΚ.

* Το «εντέλλεσθε» ή το «εντέλλεσθαι»;

Γράφει εκλεκτός φίλος:

Το ΠΑΜΕ Υγείας καταγγέλλει τις μετακινήσεις γιατρών στο νοσοκομείο «Χατζηκώστα» με ανακοίνωσή του:

«Είναι απαράδεκτη η ταχτική αυτή. Στο Νοσοκομείο Χατζηκώστα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις ιατρικού προσωπικού, ειδικευμένων και ειδικευόμενων και ιδιαίτερα στις ειδικότητες που αφορούν τα εντέλλεσθε (εντέλλεσθε της 6Ης ΥΠΕ για μετακινήσεις Ακτινολόγων στην Άρτα, εντέλλεσθε της Διοίκησης του Νοσοκομείου για απλήρωτη εφημέρευση των Νεφρολόγων στο Χατζηκώστα ). Επίσης μια σειρά ειδικότητες καλύπτονται από επικουρικούς, που είναι όμηροι της εργασιακής ανασφάλειας , αντιμέτωποι με την απόλυση».

Συμπληρώνει δε ότι «οι εργαζόμενοι δεν είναι λάστιχο, να βρίσκονται με μια βαλίτσα έτοιμη  για να περιμένουν τα εντέλλεσθε».

Όμως, συνεχίζει ο φίλος, συνήθως το βλέπω γραμμένο «εντέλλεσθαι». Ποιο είναι τελικά το σωστό;

Ομολογώ ότι το θέμα δεν το ξέρω καλά. Βλέπω κι εγώ ότι συνήθως το γράφουν «το εντέλλεσθαι», αλλά δεν βλέπω πώς μπορεί να στέκει αυτό το απαρέμφατο.

Κατ’ εμέ είναι προστακτική, «εντέλλεσθε….» (να κάνετε αυτό που σας λέω) οπότε θα γράψουμε το εντέλλεσθε ή (με εισαγωγικά) το «εντέλλεσθε», όπως λέμε «το τυπωθήτω».

Το βλέπω και σε εικόνα, όπου ο δήμαρχος Πατρών Κ. Πελετίδης εκδίδει έγγραφο που γράφει με κεφαλαία ΕΝΤΕΛΛΕΣΘΕ, αλλά ο αρθρογράφος επιμένει οτι ο δήμαρχος αναγκάστηκε να εκδώσει «εντέλλεσθαι».

* O βουλευτής πλέον Κ. Μπογδανος δανείζεται τους στίχους του Αλέκου Παναγούλη από το αντιδικτατορικό θούριο του Μίκη, συνδυάζοντάς τους με το σύνθημα της επιστροφής στην κανονικότητα: κανόνας μας είναι οι κανόνες.

Φαντάζομαι ότι δεν εννοεί τους κανόνες της ορθογραφίας, αλλιώς θα έγραφε «σύγκληση». Ατυχία βλέπετε, είχε 50% να το πετύχει σωστό (αν και υπάρχει και η σύγκλειση των οδοντιάτρων, για να μη μιλήσουμε για τη σύγκλυση της πλημμύρας).

* Μια μεγαλούτσικη καραβίδα φιλοτεχνήθηκε τις προάλλες από τον συγγραφέα Χρήστο Χωμενίδη. Σε συνέντευξή του στην Άθενς Βόις, δηλώνει:

Από τα πράγματα που έχουν επηρεάσει την πορεία της εξέλιξής μου είναι ένα από τα πιο ωραία βιβλία που υπάρχουν στην Ελλάδα: “Τα Απομνημονεύματα του Μάρκου Βαμβακάρη” τα οποία είχε υπαγορεύσει ο Μάρκος λίγο πριν πεθάνει σε μία Αυστραλέζα ερευνήτρια.

Όπως επισημαίνει ο φίλος Φώντας Τρούσας, σε σχόλιό του στο Φέισμπουκ:

Δεν υπάρχουν «απομνημονεύματα του Μάρκου Βαμβακάρη», υπάρχει η «Αυτοβιογραφία» του, την οποία δεν την υπαγόρευσε σε μία «Αυστραλέζα ερευνήτρια», αλλά στην Ελληνίδα Αγγέλα ή Αγγελική Βέλλου (που είχε παντρευτεί τον αμερικανό ερευνητή κ.λπ. Charles Keil). Η αυστραλέζα ερευνήτρια Gail Holst είναι άλλη. Είχε γράψει το βιβλίο «Δρόμος για το Ρεμπέτικο» και κατά πάσα πιθανότητα δεν είχε γνωρίσει τον Μάρκο Βαμβακάρη (και φυσικά δεν έχει καμιά σχέση με την αυτοβιογραφία του). Επίσης δεν ισχύει ούτε εκείνο το «λίγο πριν πεθάνει», αλλά ας μην πάμε σε άλλες λεπτομέρειες...

Τόσες συσσωρευμένες ανακρίβειες δικαιολογούν ασφαλώς τον χαρακτηρισμό της καραβίδας. Βέβαια, δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να θυμάται ακριβώς τους τίτλους και τους συγγραφείς των βιβλίων που διαβάζει, αλλά και πάλι όταν ένα βιβλίο έχει επηρεάσει την πορεία της ζωής σου και θεωρείς πως είναι ένα από τα ωραιότερα που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι κάπως περίεργο να μπερδεύεις τόσο πολύ τα πράγματα.

Ή, όπως σχολίασε άλλος φίλος, «Τα πιο αγαπημένα μας βιβλία, είναι αυτά που δεν έχουμε ακόμα διαβάσει».

* Επί του πιεστηρίου, που λένε, δηλαδή ενώ είχα αρχίσει να γράφω το άρθρο, ήρθε και ο χτεσινός μεγαλούτσικος σεισμός στην Αθήνα. Έπαιξα με την ιδέα να αλλάξω τον τίτλο που είχα ήδη βάλει στο άρθρο, τελικά όμως δεν άλλαξα τίποτα.

Στα κοινωνικά μέσα ακούστηκαν φυσικά πολλές αστείες και λιγότερο αστείες ατάκες για την κληρονομική καντεμιά του πρωθυπουργού, αλλά περισσότερο μου άρεσε η ατάκα ότι το ΚΚΕ δικαιώθηκε αφού το 5,3 έβγαλε τον κόσμο στους δρόμους. (Εντάξει, ο σεισμός ήταν 5,1 αλλά σατιρική αδεία τον εκτιμούμε ίσο με το εκλογικό ποσοστό του ΚΚΕ).

Ωραίο και το μιμίδιο με τη δήθεν είδηση του Σκάι.

Είχα κι άλλα για τη σημερινή πιατέλα αλλά δεν χώρεσαν. Για να μη βαρυστομαχιάσουμε, είναι και καλοκαίρι, τα αφήνω για το επόμενο Σάββατο -και εύχομαι το σαββατοκύριακο να περάσει ανέφελο και κυρίως χωρίς άλλους κραδασμούς!

Advertisements

171 Σχόλια to “Τα πρώτα μεζεδάκια της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου”

  1. gpoint said

    Καλημέρα

    Για τον Μπογδάνο θα αφιερώσω κάποιους στίχους μου ελαφρά παραλλαγμένους..

    Η εξουσία η μικρά
    του βουλευτού είναι ίδιον
    και λέγεται αρχαιοπρεπώς
    μικρά αρχή, αρχίδιον

  2. π2 said

    Έχω γίνει πολύ χοντρόπετσος με την κοινοβουλευτική μας εκπροσώπηση, και λίγα πράγματα με ενοχλούν πλέον. Για απροσδιόριστους λόγους, όμως, είμαι έξαλλος με το γεγονός ότι 24.737 συμπολίτες μας -ένας στους τέσσερις ψηφοφόρους της ΝΔ στην Α΄ Αθηνών- έστειλαν στη βουλή τον Μπογδάνο.

  3. LandS said

    Η πρώτη ενημέρωση για το μέγεθος ήταν 5,3. Είδα και ρεπορτάζ στην ΕΡΤ το βραδάκι να λέει ο επιστήμων 5,3 και το τρέιλερ να έχει την πρόσφατη εκτίμηση 5,1.

  4. Αὐγουστῖνος said

    Καλημέρα ἀπὸ τὴν (πρὸς τὸ παρὸν ἀκούνιστη) Ρόδο.
    Μιὰ ἀνάρτηση φίλου περὶ γκαντεμιᾶς (καὶ μάλιστα κληρονομικῆς) τοῦ ΠΘ μας:

    Παιδιά, το «γκαντέμης» απλώς τον εξανθρωπίζει. Νεοφιλελές είναι. Εκεί είναι το ζήτημα.

  5. ndmushroom said

    Καλημέρα.
    Στο μεζεδάκι της Τζαβέλλα (παρεμπιπτόντως, πολύ δραστήριος τις τελευταίες ημέρες ο Νικοκύρης στο Twitter. Αργά ή γρήγορα όλοι υποκλίνονται στην ανωτερότητά του 😋) θα άξιζε ίσως να αναφερθεί και η μεταγενέστερη δημοσίευσή της όπου, ειρωνευόμενη μάλιστα όσους της επεσήμαναν το λάθος της για την υπερβολική τους σχολαστικότητα, καταλήγει ότι τελικά «και οι δύο γραφές είναι σωστές» (που δεν είναι).

  6. Νέο Kid said

    Απλώς να θυμίσω οτι η κλίμαξ Ρίχτερ είναι λογαριθμική . Ενας σεισμός 5.3 είναι σχεδόν διπλάσιος από έναν 5.1 (εκλύει διπλάσια ενέργεια δηλαδή. Για την ακρίβεια 1,995 φορές «δυνατότερος»)
    Οπότε μια μικροδιαφορούλα… ε! υπάρχει

  7. cronopiusa said

    η φωτογραφία

    Καλή σας μέρα …

  8. Γιάννης Ιατρού said

    .. Μου άρεσε αυτή η απομίμηση μικρής αγγελίας, και ιδίως η διευκρίνιση για τη σημαία που μοιάζει με της ΑΕΚ…

    Πάλι καλά που δεν γράφει «…καθιαυτού της ΑΕΚ» …., γιατί θα μπορούσε 🙂 🙂

  9. Γιάννης Ιατρού said

    Για τον χθεσινό σεισμό: Πιο πολύ από τον σεισμό με τρομάζει που το εκείνο το ’99 (που τον συγκρίνουν) ήταν πριν 20 χρόνια.. 🙂

  10. Αὐγουστῖνος said

    TVXS – Ἀγρότες στὸν Ἄρη (σημερινό: https://tvxs.gr/news/sci-tech/agrotes-ston-ari).

    …η ηλιακή ενέργεια παγιδεύεται στον πλανήτη λόγω από το διοξείδιο του άνθρακα και άλλα αέρια

  11. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα! Ωραία και τα σημερινά μεζεδάκια.

    –> … που προβάλλεται για τιμητής της μόρφωσης των άλλων.

    Αυτό το … για … κάπως με χτυπάει και στο μάτι και στο αυτί. Εντάξει, μη δίνετε και μεγάλη σημασία, είμαι και λίγο περίεργος εγώ! 🙂

  12. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5 Ναι, είπα να επεκταθώ 🙂

    6 Βρε τι μαθαίνει κανείς!

  13. ΓΤ said

    Νίκο, δεν γνωρίζω εάν έχει σχολιαστεί παλαιότερα αυτή η «ανανοηματοδότηση» του «εντέλλομαι». Το εν λόγω ρήμα είναι ενεργητικό αποθετικό. Ο πρωθυπουργός εντέλλεται τον υπουργό…
    Άρα, από την πρώτη μας σκοπιά, το «εντέλλεσθε» δεν σημαίνει ότι σας δίδεται εντολή, αλλά ότι εσείς δίδετε εντολή. Αλλά μάλλον βαρυστομαχιάζει η γλώσσα στη ροή του χρόνου και πάει ανάντη. Ναι, ξέρω τι λέει το ΛΚΝ, απλώς ήθελα μέσα από φιλικό πρίσμα να δούμε αυτή την αλλαγή (την οποία εγώ δεν ακολουθώ 🙂 )

  14. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο! Με ωραία μεζεδάκια.
    Χτες λοιπόν,που είχαμε πεταχτεί το μεσημέρι έξω απο τα κτίρια, ακούω στο ραδιόφωνο δελτίο του ΣΚΑΪ. Έχουν σύνδεση με έναν ρεπόρτερ που βρισκόταν στην περιοχή της Μαγούλας, και το τζιμάνι ο παραγωγός τον ρωτάει από το στούντιο: «Μια που είσαι εκεί,υπάρχουν ζημιές;Έχει πέσει από καμιά στέγη κανένα ρείθρο;» Έτσι όπως το ακούτε…

  15. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα από τα ακατάβλητα Βόρεια Προάστια.

  16. ΓΤ said

    @15 Οι λογάριθμοι έχουν πολλές… εφαρμογές.

  17. leonicos said

    Μάγκες!

    Μόλις πριν από λίγο, η Φωτεινή μού έφερε δύο τεράστια, πολύ αρωμτικά και αφάνταστα γλυκά, βερίκοκα.

    Κι εσείς βουρλιστείτε με τα μεζεδάκια της σαιζόν.

    Τα μεζεδάκια τους ΔΕΝ έχουν σημασία. Αγράμματοι και αγγλόφερτοι είναι. Τα χατζάρια τους εχουν

  18. leonicos said

    15
    Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω πού βρίσκεται το ιδιαίτερο σ’ αυτή την Ειδησάρα.

    Ίσως το Μαρούσι;

  19. sarant said

    13 Δεν το έχουμε συζητησει και έχεις δίκιο να το επισημαίνεις αλλά δεν ξέρω αν έχεις δίκιο στη συνέχεια, αφού το εντέλλομαι μάλλον τον έχει διαβεί τον Ρουβίκωνα.

    εντέλλομαι [endélome] Ρ (μόνο στον ενεστ.) μππ. εντεταλμένος* : (λόγ.) α. παίρνω εντολή, διατάσσομαι: Ο αρμόδιος υπάλληλος εντέλλεται να ενεργήσει έλεγχο. Yπηρεσία εντελλομένων εξόδων, που για την έγκρισή τους απαιτείται ειδική εντολή. β. (σπανιότ.) δίνω εντολή, διατάσσω, αναθέτω.

  20. Άσε, είμαι σορός στην κούραση.

    Η ύαινα είναι σοροφάγο ζώο.

    Του έβαλαν σορικό μόσχευμα.

  21. leonicos said

    Η κυρία Κανέλλη είναι η απόδειξη ότι και το ΚΚΕ, ξεχνώντας τι έλεγε το 1976 για ‘ιδεολογική μονολιθικότητα’ κάνει πορτουνιστικές επιλογές

    Πιστεύει κανείς ότι το ΚΚΕ βγάζει βουλευτή επειδή κατεβάζει την Κανάλλη;

    Θυμάμαι κάποιον μ@@@@@@@@@@@@@κα που επί πρώτου συνασπισμού ψήφιζε Δαμανάκη για να μην πάει η ψήφος του εκτός ΚΚΕ.

    Τον ρώτησα το όνομά του, και μου είπε πως τον έλεγαν Λεώνικο

    Δαμανάκη, ΚΚΕ και πράσινα άλογα. Θμάμαι κάποια (άλλη) κομμουνίστρια που είχε κάνει απόπειρα αυτοκτονίας, κάποιος την παράτησε, την φέρανε στο Ιπποκράτειο, και όλοι είχαμε ξεσηκωθει να το κρύψουμε, επειδή οι κομμουνιτές δεν απελπίζονται

  22. leonicos said

    Η Φωτεινή, ενθουσιασμένη που σας το έγραψα, μου έφερε και ρίτο βερίκοκο

  23. atheofobos said

    Οι δύο Αρμένηδες παπάδες για ποιούς βουλευτές είχαν πάει στην Βουλή;

  24. ΓΤ said

    @19 Ναι, είπαμε για το ΛΚΝ, δεν ξέρω τι λέει της Ακαδημίας, αλλά ΠLB, Σταματάκος και Μπάμπι (σε πλαίσιο) αυστηροί, δεν καταγράφουν τη διάβαση. Είμαι περίεργος να δω τον τελευταίο Μπάμπι.

  25. Sotkil said

    Διορθώθηκε ήδη το επίμαχο σημείο στο λήμμα της βικιπαίδειας (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%81%CE%B7%CF%82). Όσον αφορά στη βικιπαίδεια, η άδειά της επιτρέπει την πλήρη αντιγραφή του οποιουδήποτε κειμένου, ακόμη και για εμπορικούς σκοπούς, αρκεί να αναφέρεται ως πηγή.

  26. leonicos said

    Αντίθετα, στο ΚΙΣ χρεώνουμε την ακλισιά στην επιστολή που έστειλε «στον Σπυρίδων-Άδωνη Γεωργιάδη»

    Είναι ακλισιά, πέσ’ την αβλεψία, αλλά είναι, ιδιαιτέρως όταν γράφουν και τον ‘Άδωνι με γιώτα, κλασικά δηλαδή.

  27. 6: 1,585 (10^0.2) φορές

  28. ΓΤ said

    @26
    «πέσ’ την αβλεψία». Όντως αβλεψία 🙂 «Πες την αβλεψία»

  29. Νέο Kid said

    Τόχουμε ξαναγράψει και συζητήσει βεβαια, αλλά μιας και είναι Σάββατο και τα πράγματα παρά τοις Αράπισι χαλαρά… Το «Και παρά την εδραιωμένη αντίληψη, ο Χριστόφορος Κολόμβος επέμενε ότι η γη είναι σφαιρική…» που βάζει ο Κίνο στο στόμα της δασκάλας είναι λάθος (ή ξέρω γω κάποιο παρακλάδι «Μεφρισμού» (?) )

    Την εποχή του Κολόν (κι απο αρκετά πιο πριν δηλαδή) η εδραιωμένη αντίληψη ήταν ότι η Γη είναι σφαιρική , απλώς υπήρχε μια λάθος αντίληψη ως προς την πραγματική διάμετρο της σφαίρας… (αλλά τα έχω ξαναγράψει αναλυτικά αυτά. Δε θυμάμαι πού και πότε όμως…)

  30. leonicos said

    11
    που προβάλλεται για τιμητής της μόρφωσης των άλλων.

    Κώστα, δεν το πρόσεξα εγώ αμέσως, αλλά έχεις δίκιο. προβάλλομαι ως, κάνω τον, το παίζω τιμητής, αλλά ‘για’ δεν χωράει

  31. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Θα μπορουσες να τα ονομασεις και προσεληνωμενα μεζεδάκια. Απόψε ειναι τα 50χρονα (σε UTC).

  32. Alexis said

    #29: απλώς υπήρχε μια λάθος αντίληψη ως προς την πραγματική διάμετρο της σφαίρας…

    Πώς γίνεται αυτό Κιντ; Δεν είχαν υπόψιν τους τον Ερατοσθένη;

  33. Alexis said

    ΠΩΛΕΙΤΑΙ λεξικό των καθιαυτού Μακιδονικών, ημιτελές, λόγω συνταξιοδότησης του συγγραφέα.
    Έχει μείνει στο «κ» και συγκεκριμένα στο λήμμα «κωλοτούμπα» επειδή ο συντάκτης του δεν ήξερε πώς να το αποδώσει στα καθιαυτού.
    Πληροφορίες ενταύθα.

  34. Νέο Kid said

    Άλεξ, δες εδώ:
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/07/12/manolito/#comment-123297
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/04/02/protaprilia/#comment-109697

  35. Αγγελος said

    (27) Κι εγώ αυτό θα έλεγα. Διπλάσια ενέργεια θα αντιστοιχούσε σε διαφορά 0,3 μονάδων, ή όχι;
    (Όσοι είμαστε αρκετά μεγάλοι ώστε να έχουμε χρησιμοποιήσει λογαριθμικούς πίνακες θυμόμαστε, υποθέτω, ότι λογ2=0,30103…)

  36. sarant said

    21 🙂

    23 Παρευρίσκονται απ’ όλα τα δόγματα που είναι αναγνωρισμένα, ανεξάρτητα αν υπάρχει βουλευτης του δογματός τους.

    24 Το Χρηστικό δινει καταχρηστική τη σημασία ‘παίρνω εντολή’

    25 Πολύ γρήγορα ανακλαστικά, μπράβο τους! Άρα η Λίφο, αν δεν αναφέρει την πηγή, κάνει λογοκλοπή, έτσι δεν είναι;

    33 🙂 🙂 🙂

  37. Μαρία said

  38. nikiplos said

    Καλημέρα… έχει πάντως πλάκα να ακούει κανείς (δήθεν) νεοφιλελεύθερους (σαν τον Μπογκτάν), να επικαλούνται «κανόνες». Φυσικά στο εξωτερικό, όπου οι λέξεις ακόμη έχουν τα νοήματά τους, ένας νεοφιλελεύθερος αποστρέφεται τους κανόνες και απεναντίας θέλει ολοένα και λιγότερους, αφού η κοσμοθεωρία του κηρύσσει την αυτορρύθμιση των παικτών χωρίς αυτούς.
    Σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο, εκφράσεις όπως επιστροφή στη νομιμότητα και εφαρμογή των κανόνων ή συμμόρφωση στους νόμους είναι συνυφασμένες κυρίως με κρατιστές και οπαδούς του κρατικού παρεμβατισμού…

    Αλλά εδώ και πολύν καιρό, στη χώρα μας, οι λέξεις εκφέρονται ανέξοδα χωρίς συνέπειες.

  39. Νέο Kid said

    35. 27. Ένας σεισμός 6 Ρίχτερ είναι 10 φορές μεγαλύτερος από έναν 5 Ρίχτερ ,αλλά είναι 31,622 φορές δυνατότερος! (εκλύει 31,622 φορές περισσότερη ενέργεια)
    Δεν προκάνω πιο αναλύτικά τώρα. Αργότερα…

  40. sotkil said

    Τη διόρθωση την έκανα εγώ διαβάζοντας το άρθρο σας (sotkil στη βικιπαίδεια). Απλώς το λήμμα αυτό θέλει πολλή δουλειά για να γίνει αξιοπρεπές. Ναι εφόσον δεν αναφέρεται η πηγή είναι λογοκλοπή!

  41. Παναγιώτης Κ. said

    Βιβλίο Αλγέβρας Β΄Λυκείου.
    «Σύμφωνα με την κλίμακα Richter το μέγεθος R ενός σεισμού εντάσεως Ι δίνεται από τον τύπο R=log I/Io όπου Ιο μια ορισμένη ελάχιστη ένταση».
    Στη συνέχεια δίνει το εξής πρόβλημα.
    «Πόσες φορές μεγαλύτερη είναι η ένταση Ι΄ενός σεισμού από την ένταση Ι ενός άλλου σεισμού που είναι μικρότερος κατά μία μονάδα Richter».
    Υπάρχει μια απλή μαθηματική επεξεργασία και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι Ι΄=10Ι

    Αν λοιπόν είναι α φορές μεγαλύτερης έντασης τότε Ι΄=(10^α)Ι

  42. ΣΠ said

    27, 35
    Όπως το λέει ο Κιντ στο 39. Από την Wikipedia:
    The energy release of an earthquake,[25] which closely correlates to its destructive power, scales with the ​3⁄2 power of the shaking amplitude.

  43. Γιάννης Ιατρού said

    Χρόνια πολλά στους Ηλίες, Ηλιάνες και γενικά στους εορτάζοντες σήμερα

  44. Παμπάλαια απορία μου: Στο στρατό είχα συνάδελφο με το επίθετο Κεραμεύς. Την αδελφή του πώς την λένε; Κεραμεύς ή Κεραμέως;

  45. Alexis said

    #34: Θενκς!

  46. Κιγκέρι said

    Στην οικογενειακή μας αργκό, αρκουδιάρη λέμε τον άξεστο άνθρωπο (και στον πληθυντικό αριθμό όχι αρκουδιάρηδες, αλλά αρκουδιαραίοι).

    Αρκουδιάρη είδα μόνο μία φορά στη Λάρισα όταν ήμουν παιδί• ένας άλλος όμως γύφτος με μαϊμού περνούσε για αρκετά χρόνια από τη γειτονιά μας.

  47. sarant said

    37 Μπράβο, αυτές έψαχνα. Ο μεσαίος στην αποπάνω θα είναι τίποτα Ινδός;

    40 Εύγε! 🙂

    44 Κεραμέως, σαν την υπουργό.

  48. Γιάννης Ιατρού said


    https://authors.library.caltech.edu/43574/1/Gutenberg_1956.pdf

  49. Alexis said

    #44: Κεραμέως όπως και τη σημερινή υπουργό παιδείας, της οποίας ο μπαμπάς λέγεται Κεραμεύς.
    Κανονικά δεν υπάρχει ελληνικό γυναικείο επώνυμο σε ονομαστική.
    Λέω «κανονικά» γιατί σε κάποια αρχαιοπρεπή πιθανόν και να υπάρχει και ο άκλιτος τύπος στα θηλυκά, π.χ. Γιώργος Κοντολέων, Μαρία Κοντολέων αντί για το «ορθό» Κοντολέοντος.

  50. Alexis said

    #49 (συνέχεια) : Και ναι, ο άκλιτος τύπος έχει επικρατήσει, αφού ο ονομαστικός τηλεφωνικός κατάλογος δίνει 7 μόνο «Κοντολέοντος» και πάρα πολλές (πάνω από 50) «Κοντολέων»

  51. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    7.
    Χυτρα ταχυτητας εκκενωσης
    megalosgazmas@megalosgazmas
    πριν από 19 ώρες
    ***
    Τί είναι αυτή η πλάκα που άκουσα ότι γίνεται στο ΦΒ που καλούν για καθαρμούς, εξορκισμό δεν ξέρω τί, στο Σύνταγμα κάπου το Σεπτέμβρη κι έχουν δηλώσει συμμετοχή (με τα ματζούνια τους) πάνω από 50 χιλιάδες ως τώρα;

    Καλημέρα ακούνητη! 🙂

    α, 30 Λεω >>που προβάλλεται για τιμητής
    μοστράρεται για τιμητής, σου πάει;
    βέβαια Νικοκύρη παρόντος, τί μιλάω γω αλλά ως αναγνώστρια (ουχί ως γνώστρια) χώνομαι 🙂 )

    ΥΓ Αυτός ο Μπόγδανος χρειάζεται αλλαγή στα διπλά του σύμφωνα μ΄ένα άλλο ζευγάρι διπλά πιο πρεπό του.

  52. konos said

    47 –> Καλημέρα! Νομίζω ότι είναι ουνίτης και αυτός με τη σέλφι αρμένιος κόπτης (οι αρμένιοι ορθόδοξοι έχουν τριγωνική καλύπτρα, μεν, αλλά όχι τόσο οξυγώνια δε… Με κάθε επιφύλαξη έχουν περάσει χρόνια που μου τα είχαν πει. Σε κάθε περίπτωση ένα μικρό αρθράκι για όλες αυτές τις ονομασίες μήπως να μπει στα υπόψη;;;

  53. spiral architect 🇰🇵 said

    Τραμπομεζεδάκιον

  54. Μαρία said

    47
    Κόπτης είναι ο Παυλάρας 🙂
    https://www.bolaris.gr/news/deltia-typou/synantisi-yfypourgou-exoterikon-m-mpolari-me-ton-ekprosopo-tis-koptikis-orthodoxis-ekklisias-tis-elladas-theofilestato-episkopo-paylo

  55. sarant said

    52 Δεν ξέρω όμως τόσο καλά τις διάφορες εκκλησίες.

    54 Α μπράβο, Αιγύπτιος Κόπτης.

  56. Corto said

    «Δεν υπάρχουν «απομνημονεύματα του Μάρκου Βαμβακάρη», υπάρχει η «Αυτοβιογραφία» του, την οποία δεν την υπαγόρευσε σε μία «Αυστραλέζα ερευνήτρια», αλλά στην Ελληνίδα Αγγέλα ή Αγγελική Βέλλου (που είχε παντρευτεί τον αμερικανό ερευνητή κ.λπ. Charles Keil).»

    Όχι ακριβώς. Αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς πρέπει να πούμε ότι μόνο ένα μέρος της αυτοβιογραφίας του υπαγορεύθηκε στην Αγγελική Βέλλου, ενώ ένα άλλο μεγάλο τμήμα ήταν ήδη γραμμένο σε τετράδια, είτε δια χειρός του ιδίου του Μάρκου, είτε γραμμένο καθ’ υπαγόρευση από το χέρι του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη αφενός, της Αγγελικής Καλαμαρά αφετέρου.
    Συνεπώς μολονότι η τελική έκδοση που επιμελήθηκε η Αγγελική Βέλλου -Κάιλ ορθώς τιτλοφορείται «αυτοβιογραφία», ωστόσο εμπεριέχει σαφώς και κομμάτια με ύφος τυπικών απομνημονευμάτων. Δεν είναι δηλαδή όλο αποτέλεσμα μίας καθοδηγούμενης συνέντευξης, όπως συμβαίνει σε ανάλογα αυτοβιογραφικά κείμενα λαϊκών μουσικών.

  57. spyridos said

    54 55

    Κόπτης με το στρογγυλό κάλυμμα.
    Ο άλλος με το μυτερό είναι της Αρμενικής Καθολικής Εξαρχίας???

  58. Corto said

    Διόρθωση στο 56:

    …του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηαντωνίου

  59. cronopiusa said

    Φορές-φορές, την ώρα που βραδιάζει,
    έχω την αίσθηση
    πως έξω απ’ τα παράθυρα περνάει ο αρκουδιάρης
    με τη γριά βαρειά του αρκούδα
    με το μαλλί της όλο αγκάθια και τριβόλια
    σηκώνοντας σκόνη στο συνοικιακό δρόμο
    ένα ερημικό σύννεφο σκόνη που θυμιάζει το σούρουπο
    και τα παιδιά έχουν γυρίσει σπίτια τους για το δείπνο
    και δεν τ’ αφήνουν πια να βγουν έξω
    μ’ όλο που πίσω απ’ τους τοίχους μαντεύουν
    το περπάτημα της γριάς αρκούδας
    κι η αρκούδα κουρασμένη πορεύεται μες στη σοφία της μοναξιάς της,
    μην ξέροντας για πού και γιατί
    έχει βαρύνει, δεν μπορεί πια
    να χορεύει στα πισινά της πόδια
    δεν μπορεί να φοράει τη δαντελένια σκουφίτσα της
    να διασκεδάζει τα παιδιά, τους αργόσχολους, τους απαιτητικούς,
    και το μόνο που θέλει είναι να πλαγιάσει στο χώμα
    αφήνοντας να την πατάνε στην κοιλιά,
    παίζοντας έτσι το τελευταίο παιχνίδι της,
    δείχνοντας την τρομερή της δύναμη για παραίτηση,
    την ανυπακοή της στα συμφέροντα των άλλων,
    στους κρίκους των χειλιών της, στην ανάγκη των δοντιών της,
    την ανυπακοή της στον πόνο και στη ζωή
    με τη σίγουρη συμμαχία του θανάτου έστω κι ενός αργού θανάτου
    την τελική της ανυπακοή στο θάνατο
    με τη συνέχεια και τη γνώση της ζωής
    που ανηφοράει με γνώση και με πράξη πάνω απ τη σκλαβιά της.

    Μα ποιος μπορεί να παίξει ως το τέλος αυτό το παιχνίδι;
    Κι η αρκούδα σηκώνεται πάλι και πορεύεται
    υπακούοντας στο λουρί της, στους κρίκους της, στα δόντια της,
    χαμογελώντας με τα σκισμένα χείλη της
    στις πενταροδεκάρες που της ρίχνουνε
    τα ωραία κι ανυποψίαστα παιδιά
    (ωραία ακριβώς γιατί είναι ανυποψίαστα)
    και λέγοντας ευχαριστώ. Γιατί οι αρκούδες που γεράσανε
    το μόνο που έμαθαν να λένε είναι: ευχαριστώ, ευχαριστώ.
    Άφησέ με να έρθω μαζί σου….

    Γιάννης Ρίτσος
    Σονάτα του Σεληνόφωτος

    Γιάννη Κουβάτσο μας λείπεις

  60. spyridos said

    54 55 57

    Μόλις μαθαίνω από το επιτελείο μας (κάπως έτσι ξεκινούν οι διπολικές διαταραχές) ότι αυτός με το μυτερό σκουφί είναι ο Αρχιεπίσκοπος των Ορθόδοξων Αρμενίων Ελλάδος.

  61. cronopiusa said

    Ἄγγελος Σικελιανός
    Ἱερὰ Ὁδός
    ………………………………………………….. K᾿ ἔπλεξα τὰ χέρια,
    σὰν κάθισα, στὰ γόνατα, ξεχνώντας
    ἂν κίνησα τὴ μέρα αὐτὴ ἢ ἂν πῆρα
    αἰῶνες πίσω αὐτὸ τὸν ἴδιο δρόμο.
    Μὰ νά· στὴν ἡσυχία αὐτή, ἀπ᾿ τὸ γύρο
    τὸν κοντινό, προβάλανε τρεῖς ἴσκιοι.
    Ἕνας Ἀτσίγγανος ἀγνάντια ἐρχόταν,
    καὶ πίσωθέ του ἀκλούθααν, μ᾿ ἁλυσίδες
    συρμένες, δυὸ ἀργοβάδιστες ἀρκοῦδες.
    Καὶ νά· ὡς σὲ λίγο ζύγωσαν μπροστά μου
    καὶ μ᾿ εἶδε ὁ Γύφτος, πρὶν καλὰ προφτάσω
    νὰ τὸν κοιτάξω, τράβηξε ἀπ᾿ τὸν ὦμο
    τὸ ντέφι καί, χτυπώντας το μὲ τό ῾να
    χέρι, μὲ τ᾿ ἄλλον ἔσυρε μὲ βία
    τὶς ἁλυσίδες. K᾿ οἱ δυὸ ἀρκοῦδες τότε
    στὰ δυό τους σκώθηκαν, βαριά.
    Ἡ μία,
    (ἤτανε ἡ μάνα, φανερά), ἡ μεγάλη,
    μὲ πλεχτὲς χάντρες ὅλο στολισμένο
    τὸ μέτωπο γαλάζιες, κι ἀπὸ πάνω
    μίαν ἄσπρη ἀβασκαντήρα, ἀνασηκώθη
    ξάφνου τρανή, σὰν προαιώνιο νά ῾ταν
    ξόανο Μεγάλης Θεᾶς, τῆς αἰώνιας Μάνας,
    αὐτῆς τῆς ἴδιας ποὺ ἱερὰ θλιμμένη,
    μὲ τὸν καιρὸν ὡς πῆρε ἀνθρώπινη ὄψη,
    γιὰ τὸν καημὸ τῆς κόρης της λεγόνταν
    Δήμητρα ἐδῶ, γιὰ τὸν καημὸ τοῦ γιοῦ της
    πιὸ πέρα ἦταν Ἀλκμήνη ἢ Παναγία.
    Καὶ τὸ μικρὸ στὸ πλάγι της ἀρκούδι,
    σὰ μεγάλο παιχνίδι, σὰν ἀνίδεο
    μικρὸ παιδί, ἀνασκώθηκε κ᾿ ἐκεῖνο
    ὑπάκοο, μὴ μαντεύοντας ἀκόμα
    τοῦ πόνου του τὸ μάκρος, καὶ τὴν πίκρα
    τῆς σκλαβιᾶς, ποὺ καθρέφτιζεν ἡ μάνα
    στὰ δυὸ πυρά της ποὺ τὸ κοίτααν μάτια!
    Ἀλλ᾿ ὡς ἀπὸ τὸν κάματον ἐκείνη
    ὀκνοῦσε νὰ χορέψει, ὁ Γύφτος, μ᾿ ἕνα
    ῾πιδέξιο τράβηγμα τῆς ἁλυσίδας
    στοῦ μικροῦ τὸ ρουθούνι, ματωμένο
    ἀκόμα ἀπ᾿ τὸ χαλκὰ ποὺ λίγες μέρες
    φαινόνταν πὼς τοῦ τρύπησεν, αἰφνίδια
    τὴν ἔκαμε, μουγκρίζοντας μὲ πόνο,
    νὰ ὀρθώνεται ψηλά, πρὸς τὸ παιδί της
    γυρνώντας τὸ κεφάλι, καὶ νὰ ὀρχιέται
    ζωηρά.
    K᾿ ἐγώ, ὡς ἐκοίταζα, τραβοῦσα
    ἔξω ἀπ᾿ τὸ χρόνο, μακριὰ ἀπ᾿ τὸ χρόνο,
    ἐλεύτερος ἀπὸ μορφὲς κλεισμένες
    στὸν καιρό, ἀπὸ ἀγάλματα κ᾿ εἰκόνες·
    ἤμουν ἔξω, ἤμουν ἔξω ἀπὸ τὸ χρόνο.
    Μὰ μπροστά μου, ὀρθωμένη ἀπὸ τὴ βία
    τοῦ χαλκὰ καὶ τῆς ἄμοιρης στοργῆς της,
    δὲν ἔβλεπα ἄλλο ἀπ᾿ τὴν τρανὴν ἀρκούδα
    μὲ τὶς γαλάζιες χάντρες στὸ κεφάλι,
    μαρτυρικὸ τεράστιο σύμβολο ὅλου
    τοῦ κόσμου, τωρινοῦ καὶ περασμένου,
    μαρτυρικὸ τεράστιο σύμβολο ὄλου
    τοῦ πόνου τοῦ πανάρχαιου, ὁπ᾿ ἀκόμα
    δὲν τοῦ πληρώθη ἀπ᾿ τοὺς θνητοὺς αἰῶνες
    ὁ φόρος τῆς ψυχῆς.
    Τί ἐτούτη ἀκόμα
    ἦταν κ᾿ εἶναι στὸν Ἅδη.
    Καὶ σκυμμένο
    τὸ κεφάλι μου κράτησα ὁλοένα,
    καθὼς στὸ ντέφι μέσα ἔριχνα, σκλάβος
    κ᾿ ἐγὼ τοῦ κόσμου, μιὰ δραχμή.
    Μὰ ὡς, τέλος,
    ὁ Ἀτσίγγανος ξεμάκρυνε, τραβώντας
    ξανὰ τὶς δυὸ ἀργοβάδιστες ἀρκοῦδες,
    καὶ χάθηκε στὸ μούχρωμα, ἡ καρδιά μου
    μὲ σήκωσε νὰ ξαναπάρω πάλι
    τὸ δρόμον ὁποὺ τέλειωνε στὰ ῾ρείπια
    τοῦ Ἱεροῦ τῆς Ψυχῆς, στὴν Ἐλευσίνα.
    K᾿ ἡ καρδιά μου, ὡς ἐβάδιζα, βογγοῦσε:
    «Θά ῾ρτει τάχα ποτέ, θὲ νά ῾ρτει ἡ ὥρα
    ποὺ ἡ ψυχὴ τῆς ἀρκούδας καὶ τοῦ Γύφτου,
    κ᾿ ἡ ψυχή μου, ποὺ Μυημένη τηνὲ κράζω,
    θὰ γιορτάσουν μαζί;»
    Κι ὡς προχωροῦσα,
    καὶ βράδιαζε, ξανάνιωσα ἀπ᾿ τὴν ἴδια
    πληγή, ποὺ ἡ μοίρα μ᾿ ἄνοιξε, τὸ σκότος
    νὰ μπαίνει ὁρμητικὰ μὲς στὴν καρδιά μου,
    καθὼς ἀπὸ ραγισματιὰν αἰφνίδια μπαίνει
    τὸ κύμα σὲ καράβι ποὺ ὁλοένα
    βουλιάζει. Κι ὅμως τέτοια ὡς νὰ διψοῦσε
    πλημμύραν ἡ καρδιά μου, σᾶ βυθίστη
    ὡς νὰ πνίγηκε ἀκέρια στὰ σκοτάδια,
    σὰ βυθίστηκε ἀκέρια στὰ σκοτάδια,
    ἕνα μούρμουρο ἁπλώθη ἀπάνωθέ μου,
    ἕνα μούρμουρο,
    κ᾿ ἔμοιαζ᾿ ἔλλε:
    «Θὰ ῾ρτει.»

    Γιάννη Κουβάτσο, μας λείπεις

  62. cronopiusa said

    αρκουδιάρηδες lifo

  63. Γιάννης Ιατρού said

    59: Κρόνη, παλιά τα πράγματα ήταν αλλιώς 🙂

  64. ΣΠ said

    Σε πλήρη παράταξη.

  65. Καλημέρα,

    Ίσως να μπερδεύουν το εντέλλεσθε με το τετέλεσται.

  66. π2 said

    38: Σιγά μην είναι νεοφιλελεύθερος (ή οποιουδήποτε άλλου πολιτικού στίγματος) ο Μπογδάνος. Ένας νάρκισσος ημιμαθής είναι, που γλέντησε όσο γλέντησε και μετά αποφάσισε ότι γουστάρει να πλασάρει τάξη, ηθική και σκληρότητα, για τους άλλους βέβαια πάντοτε.

  67. rogerios said

    Ίσως και να μην ήταν άχρηστο να επισημανθεί ότι δεν υπάρχει κάποιο σχίσμα στην Αρμενική Αποστολική Εκκλησία. Για ιστορικούς λόγους, η αρμενική εκκλησία κατέληξε να έχει δύο καθολικάτα (καθολικός είναι ο τίτλος που φέρει ο προκαθήμενος της Εκκλησίας αυτής). Η ιστορική έδρα της βρίσκεται στο Ετσμιατζίν (σημερινή ονομασία: Βαγκαρσαπάτ), έξω από το Γερεβάν. Η κατάκτηση της κοιτίδας των Αρμενίων από τους Σελτζούκους, κατά τον 11ο αι., οδήγησε στη μεταφορά της έδρας της Εκκλησίας τους, η οποία κατέληξε να είναι η Σις (σημερινό Κοζάν, Τουρκία) στην Κιλικία, όταν δημιουργήθηκε το χριστιανικό βασίλειο που συνήθως αποκαλούμε Μικρή Αρμενία της Κιλικίας. Το 1375 το αρμενικό βασίλειο της Κιλικίας κατακτήθηκε από τους Μαμελούκους σουλτάνους της Αιγύπτου. Σε μια εποχή που πλέον δεν υπήρχε αρμενικό κράτος, το 1441, εκλέγεται εκ νέου καθολικός στο Ετσμιατζίν, χωρίς ο μέχρι τότε καθολικός της Σις να χάσει τον τίτλο του. Από τη χρονολογία εκείνη και πέρα, η Αρμενική Εκκλησία έχει δύο καθολικάτα, πλην όμως αυτό της Κιλικίας αναγνωρίζει την πρωτοκαθεδρία του αρχαιότερου καθολικάτου του Ετσμιατζίν. Μετά τις σφαγές των Αρμενίων και την ίδρυση του κεμαλικού τουρκικού κράτους, το Καθολικάτο της Κιλικίας μετέφερε την έδρα του στο Λίβανο, λίγο έξω από τη Βηρυτό.

    Οι Αρμένιοι χριστιανοί της Ελλάδας υπάγονται στη δικαιοδοσία του Καθολικάτου της Κιλικίας.

  68. Jago said

    «Κρυόπλαστα» ή κρυόμπλαστρα;
    https://www.protagon.gr/apopseis/kryoplasta-aristera-asteia-44341879445

    Επίσης τι νόημα βγάζετε από το παρακάτω;
    – Ο δήμαρχος της Βενετίας, Luigi Brugnaro, δήλωσε: «Η Βενετία πρέπει να γίνει σεβαστή και αυτοί οι αγενείς άνθρωποι που έρχονται εδώ και κάνουν ό, τι θέλουν πρέπει να το καταλάβουν. Χάρη στην τοπική αστυνομία, θα επιβληθούν κυρώσεις και θα καταργηθούν».
    https://www.lifo.gr/now/world/245408/prostimo-se-toyristes-poy-eftiaxnan-kafe-se-gefyra-tis-venetias-toys-edioksan-kai-apo-tin-poli

  69. ΣΠ said

  70. 68α Το πρόσεξα κι εγώ αυτό. Στο μεταξύ, σε κατάσταση ελαφράς ημικρανίας έκανα μια βόλτα στο ίντερνετ και αναρωτιέμαι αν κατάλαβα καλά: παρεξηγήθηκαν όντως στα σοβαρά επειδή μιλάμε για γκαντεμιά του Μητσοτάκη; Πάνε καλά;

  71. sarant said

    67 Α, ευχαριστούμε πολύ!

    68 Το κρυόπλαστος θεωρώ ότι είναι ευπρεπισμός του κρυόμπλαστρου.

    70 Και όμως, θέλουν να μας πείσουν ότι το λένε στα σοβαρά.

  72. atheofobos said

    67
    Η ιστορική έδρα της βρίσκεται στο Ετσμιατζίν (σημερινή ονομασία: Βαγκαρσαπάτ), έξω από το Γερεβάν.

    Σχετικά γράφω στην φετινή μου επίσκεψη εκεί:
    2- ΑΡΜΕΝΙΑ-Ερεβάν, Ετσμιατζίν
    http://atheofobos2.blogspot.com/2019/05/2_16.html

  73. Γ-Κ said

    προβάλλεται για τιμητής
    προβάλλεται ως τιμητής
    προβάλλεται σαν τιμητής

    Μήπως είναι οι (ανύπαρκτες) «λεπτές διακρίσεις»;

  74. Χαρούλα said

    Και η δική μου ελάχιςτη συνειςφορά…
    Στην 1η φωτό του #37, δίπλα στον Κόπτη(λογική η …γειτνίαση) :
    Ο Αρχιεπίσκοπος Σινά, Φαράν και Ραϊθώ (περιοχές της Νοτίου Σιναϊτικής Χερσονήσου), ο οποίος είναι και πάντα ηγούμενος στην μονή της αγ.Αικατερίνης του Σινά, κ. Δαμιανός,

  75. Συζητήθηκε και εδώ πολύ η παρουσίαση του βιβλίου του Δοξιάδη και τα περί ψυχικά νοσούντων της Δόμνας Μιχαηλίδη. Σήμερα με ανάρτηση στο φατσοβιβλίο ο κ. Άγγελος Πνευματικός, γνωστός ιδιαίτερα εδώ στη Χαλκίδα, υπήρξε βουλευτής Εύβοιας της Ν.Δ. στην πρώτη μεταδικτακτορική βουλή, βασανισμένος αξιωματικός από τη χούντα, απαντά με ένα εξαιρετικό, κατά τη γνώμη μου, κείμενο που αξίζει να το διαβάσετε: https://www.documentonews.gr/article/idrytiko-melos-kai-prwhn-boyleyths-ths-nd-apanta-sthn-domna-xaris-ston-agwna-twn-polemiwn-ths-xoyntas-eisai-shmera-ypoyrgos
    Ήταν θείος του άτυχου Στέφανου Πνευματικού, που το 1990 σκοτώθηκε από φοιτητή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και είναι θείος του βουλευτή της ΝΔ Σπύρου Πνευματικού που εκλέχτηκε στις τελευταίες εκλογές.

  76. Χαρούλα said

    75
    Και αδελφός του Κωνσταντίνου Πνευματκού(επίσης στρατιωτικού)
    που
    Το 1976 διορίστηκε Νομάρχης Έβρου.
    Απεβίωσε εν ενεργεία τον Μάιο του 1977 όταν υπέστη έμφραγμα του μυοκαρδίου ενώ ανέβαινε τις σκάλες του σπιτιού του, νομίζω.

    59 κ 61
    Ωραιότατη Κρόνη! Καλά (του) τα λες!

  77. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  78. Μαρία said

    70 κλπ

  79. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    70, 71γ >>Και όμως, θέλουν να μας πείσουν ότι το λένε στα σοβαρά.
    Με επιχειρήματα ολκής ! Ξεφύγανε ντιπ

  80. spyridos said

    67 Ευχαριστώ

    Αλλά υπάρχουν και ρωμαιοκαθολικοί Αρμένιοι στην Ελλάδα. Με δική τους
    Αρμενόρυθμη Καθολική Εξαρχία που υπάγεται στην Ιερά Σύνοδο της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος

    http://www.cathecclesia.gr/hellas/index.php/%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%83-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%B5%CF%83/2008-03-19-22-30-28

  81. Theo said

    Σχίσμα στην «Αρμενική Αποστολική Εκκλησία» δεν υπάρχει, όμως άλλη είναι η προχαλκηδόνια (δηλαδή, αποδέχεται μόνο τους όρους των τριών πρώτων Οικουμενικών Συνόδων και ιδρύθηκε το 301 κατά την παράδοση) Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, της οποίας ο προκαθήμενος έχει έδρα το Εσμιατζίν, κι άλλη η «Αρμενική Καθολική Εκκλησία», της οποίας ο Καθολικός έχει έδρα τον Λίβανο κι είναι Ουνίτες, δηλαδή διατηρούν μεν τα λειτουργικά και άλλα τυπικά των Αρμενίων αλλά αποδέχονται όλα τα δόγματα των Ρωμαιοκαθολικών και έχουν «προϊστάμενό» τους τον εκάστοτε Πάπα. Χωρίς να είμαι βέβαιος, μάλλον οι εν οι Αρμένιοι της Θεσσαλονίκης ανήκουν στην πρώτη, ενώ της Αθήνας στη δεύτερη Εκκλησία (βλ. εδώ:
    Το Καθολικό Πατριαρχείο των Αρμενίων συστάθηκε στις 26 Μαρτίου του 1740, αλλά λόγω εσωτερικών δυσκολιών μεταφέρθηκε στο Λίβανο. Ο πρώτος Πατριάρχης ήταν ο Αβραάμ Αρτζιβιάν, ο οποίος και ονομάστηκε μετά την αναγνώρισή του από την Αγία Έδρα, Αβραάμ-Πέτρος συνήθεια που διατηρούν όλοι οι διάδοχοί του.

  82. Theo said

    Το 81 στο 67.

    @80:
    Κι όμως στο λίκνο που παραπέμπεις γράφουν:
    «Για τους Αρμενίους που κατέφυγαν στην Ελλάδα, συστάθηκε το 1925 στις 25 Δεκεμβρίου από τον Πάπα Πίο ΧΙ, μία Εξαρχία εξαρτωμένη απ’ ευθείας από την Αγία Έδρα με πρώτο Έξαρχο τον πατέρα Κύριλλο Ζοχραμπιάν.»

  83. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    75.Μαγδαληνή
    Ε μα, δόξα σοι! Μπράβο.

    Η δολοφονία των Καθηγητών του Πν/μίου Κρήτης Στέφανου Πνευματικού και Βασίλη Ξανθόπουλου
    https://www.neakriti.gr/article/kriti/1517531/1990-to-foniko-pou-suglonise-tin-kriti-foititis-skotose-kathigites-mesa-sto-panepistimio-kritis-kai-hathike/

  84. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    @ Νικοκύρη

    Ο Νίκος Καθαροσπόρης (17 Ιανουαρίου 1916[1] – Παρίσι, Μάρτιος 1974) ήταν Έλληνας πολιτικός και βουλευτής της Αριστεράς.

    Σταδιοδρομία
    Γεννήθηκε στη Χαλκίδα. Εργάστηκε ως ιδιωτικός υπάλληλος.[1] Από τα νεανικά του χρόνια υπήρξε στέλεχος του ΚΚΕ. Στις εκλογές του 1958 εξελέγη βουλευτής στην εκλογική περιφέρεια Ευβοίας με την ΕΔΑ.[2] Το φθινόπωρο του 1966 είχε συμμετοχή στο πανελλαδικό ακτίφ στελεχών ΕΔΑ και ΔΝΛ.[3]

    Πέθανε στο Παρίσι σχετικά νέος, το 1974.[4] Κηδεύτηκε στις 9 Μαρτίου 1974 από τον ιερό ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου (Σκουφά). Η ταφή του έγινε στο νεκροταφείο της Χαλκίδας.[5]

    Γιος του είναι ο δημοσιογράφος Προκόπης Δούκας.[4]

    2. Ο Προκόπης Δούκας σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Μουσική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο του Stanford στην Καλιφόρνια. Και από το 1988 εργάζεται και πληρώνεται από την ΕΡΤ. Καθιερώθηκε στο δελτίο ειδήσεων του σταθμού για πολλά χρόνια, με όπλο του τη χαρακτηριστική φωνή του. Αυτή είναι που τον έκανε και έναν πετυχημένο ραδιοφωνικό παραγωγό (και) στο δημόσιο ραδιόφωνο. Η φωνή του και οι μουσικές του γνώσεις, που πραγματικά είναι εντυπωσιακές, τον καθιέρωσαν και στο πρωινό πρόγραμμα του δημόσιου ραδιοφώνου του ΚΟΣΜΟΣ 93,6. Εκεί τον ακούμε κάθε πρωί, πλέον.

    Ε, λοιπόν, όσο εντυπωσιακές και εύστοχες είναι οι μουσικές του επιλογές (στοιχείο που σε κάνει σχεδόν να τον θαυμάσεις αυτόν τον τύπο), τόσο χυδαία, κακαίσθητα και πονηρά είναι τα πολιτικά σχόλια, με τα οποία γεμίζει την εκπομπή του. Μάλιστα, τα λεκτικά του είναι τόσο χυδαία και κακεντρεχή, που σε κάνουν να καταλάβεις ότι ο κύριος Προκόπης δεν χρησιμοποιεί λέξεις για να πλασάρει τις μουσικές του (όπως θα έπρεπε σε μια μουσική εκπομπή), απλώς βάζει κάποια τραγούδια μόνο και μόνο για να πλασάρει μετά στους ακροατές του… τα πολιτικά του μηνύματα! Αυτό τον νοιάζει, κάθε πρωί. Να καταστροφολογήσει, να κάνει τις δικές του ερμηνείες και να πλιατσικολογήσει.

    http://www.toxwni.gr/xoni-politiki/analysi/176547-ton-lene-douka-prokopi-prokopi,-opos%E2%80%A6-propaganda

    ΥΓ Μάλλον είναι η μεγααλη διάφορα (τότε) ΕΜΠ vs Πολυτεχνική Πανεπιστημιου Πατρών.

    Ας περιορισθεί στις μουσικές του εκπομπές, που πραγματικά είναι εντυπωσιακές.

  85. Θρακιώτης said

    Και δύο μεζεδάκια φρέσκα. 1. Η Έλενα Ακρίτα στο οπισθόφυλλο των σημερινών ΝΕΩΝ γράφει άρθρο για τη Suzanne Eaton και δεν ξέρει ούτε πόσο χρονών ήταν (59). Άλλη μιά απόδειξη ότι και οι πιό έγκυρες φυλλάδες γράφονται στο πόδι

    2. Ο εκτελεστικός διευθυντής του «American Jewish Committee» (το ισχυρότερο εβραϊκό λόμπυ στον κόσμο) νομίζει πως ο Τσώρτσιλ όντως είπε τη ρήση για τους Ήρωες που πολεμάνε σαν Έλληνες

  86. Παναγιώτης Κ. said

    Υπήρξε και ένας Πνευματικός Νικόλαος Γενικός Επιθεωρητής Μαθηματικών.
    Πολυγραφότατος και συγχρόνως, αξιόλογος ως μαθηματικός.
    Έχω στη βιβλιοθήκη μου ένα δικό του βιβλίο Στερεομετρίας και ένα βιβλίο Μιγαδικών.
    Θυμάμαι ότι είχε έρθει στην τάξη μας (ΣΤ΄ τάξη ) μας έκανε μάθημα και είχε αφήσει σε μας τους μαθητές, άριστες εντυπώσεις. Όλα αυτά στα 1970.
    Μάλλον πρέπει να είχε συγγένεια με κάποιον από αυτούς που αναφέρθηκαν.

  87. ΚΩΣΤΑΣ said

    69 Ευχαριστώ! Σταύρο, που το έβαλες και ενημερώθηκα επακριβώς.

    Παρότι η Ν. Τζαβέλα δεν ανήκει στις συμπάθειές μου, υποκλίνομαι στο ήθος της απέναντι στον Νικοκύρη.

    Όσο για τα συριζοτρόλ του διαδικτύου, με όσα ανεβάζουν για τον Πρωθυπουργό της χώρας, τι να πω! Ας το σκεφτούν καλύτερα οι «σεμνότυφοι» του εδώ ιστολογίου, όταν ζητάνε επιτακτικά από τον Νικοκύρη την κεφαλήν επί πίνακι της βυζαντινολόγας…

    Εεεεεπ… καλομελέτα κι έρχεται… 😉

  88. spiral architect 🇰🇵 said

    Την επόμενη φορά που θα συναντηθεί μέσα στο ναό της Δημοκρατίας η Λιάνα με τη Θεοδώρα, οφείλει η Λιάνα να βγάλει από την τσάντα της το Μακάροφ και να της την παίξει.

    https://www.in.gr/2019/07/18/politics/vouli/apisteyto-agkaliastikan-adonis-kai-polakis-peristatiko-tin-katsarida

  89. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    84 Δεν ήξερα ότι ο ΠΔ είναι γιος του Καθαροσπόρη, ευχαριστώ!

    75 Πράγματι, πολύ καλό!

  90. Πισμάνης said

    Μία συνέπεια τού χθεσινού σεισμού που πέρασε απαρατήρητη. Κατέρρευσαν εκατοντάδες χελιδονοφωλιές μαζί μέ τούς νεοσσούς που αδυνατούν νά πετάξουν. Στήν Anima (2109510075) κάνουν ότι μπορούν.

  91. cronopiusa said

    Mιχαήλ Μητσάκης: Η Αρκούδα

    Γιάννη Κουβάτσε, Λου…

  92. Μαρία said

  93. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    87 ΚΩΣΤΑΣ >>υποκλίνομαι στο ήθος της απέναντι στον Νικοκύρη.
    Βαθειά ή ρηχά υποκλίνεσαι; 🙂
    Την έπαιρνε να κάνει αλλιώς; Πήγαινε να το στρίψει και τράκαρε χειρότερα.
    Άμα σηκώνεις διδακτικά το δάχτυλο και δε σου βγαίνει, καλύτερα να το κατεβάζεις ήσυχα παρά να κάνεις πως δείχνεις το θεό έλεγε ένας γερο κρητικός, δεν τον ξέρεις. 🙂
    Παρεμπιφτού κι όλίγον άσχετο (κι αδιάφορο). Για κάποιο λόγο τη Τζαβάλα με την Ξαφά τις συγχέω, μάλλον τις «ταυτοπροσωπώ» 🙂

  94. Μαρία said

  95. 84, 89 ναι και χρησιμοποιεί το επώνυμο της μητέρας του. Στις φετινές δημοτικές εκλογές ήρθε στη Χαλκίδα και προλόγισε τον υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ, τον μηχανικό Τάσο Καλαθέρη (που τυχαίνει ξάδερφος μου) λόγω προσωπικής σχέσης και φιλίας. Δεν έκανε καμιά πολιτική τοποθέτηση, μίλησε για τον άνθρωπο και τις γνώσεις του. Νωρίτερα πριν ανέβει στο βήμα τον ανακοίνωσαν με όλο το βιογραφικό του πατέρα του (όπως παλιότερα σε συγκεντρώσεις του ΚΚΕ και όλων των άλλων προοδευτικών με ή χωρίς εισαγωγικά, που λέγανε τα χρόνια εξορίας και φυλακίσεων πριν από κάθε ομιλητή). Δεν φαντάζομαι ότι το προτιμά, έκανε μια μικρή νύξη στη συνέχεια…

  96. SineNomine said

    Δυο ασύνδετα:

    Εικάζω πως όλο και κάποιος θα έχει το mail του Γιάννη Κουβάτσου. Ας κάνει τον κόπο να του στείλει τα μηνύματα που έχουν αναρτηθεί έως τώρα (μαζί με το δικό μου). Αρκετούς αξιόλογους σχολιαστές (όλων των φύλων) έχει χάσει -διά ασήμαντον αφορμή συνήθως- το ιστολόγιο έως τώρα.
    Αν μη τι άλλο οι κοπελιές της παρέας θα πρέπει να τον κάνουν να το ξανασκεφτεί.

    Όσοι αντιδρούν με το δεν-διεκδικεί-δάφνες-πχιότητας αστείο περί γκαντεμιάς, ας έχουν κατά νου, πως κάποτε αντικατέστησε το κανονικό προσωνύμιο του τεθνεώτος, ήτοι «Εφιάλτης». Λ.ε.τ…

  97. Μαρία said

  98. «αν και υπάρχει και η σύγκλειση των οδοντιάτρων»

    Υπάρχει και η σύγκλειση των χειρουργών, γενικά, όταν κλείνουν ιστούς, π.χ. στοιβάδες δέρματος ή τοιχώματα αγγείων.
    Ειδικά στην ενδαγγειακή χειρουργική (αλλά και στην επεμβατική καρδιολογία, στην επεμβατική ακτινολογία και στην επεμβατική νευροακτινολογία και σε ελάχιστα επεμβατικές διαδικασίες, που συνήθως γίνονται με βελόνες και καθετήρες, αντί για νυστέρια και ραφές) χρησιμοποιούνται και οι λεγόμενες συσκευές σύγκλεισης, για να κλείσουν στο τέλος το αγγείο ή τα αγγεία απ’ τα οποία έγινε η προσπέλαση (συνήθως μηριαία αρτηρία).
    Άλλες από αυτές έχουν προεφαρμοσμένα ράμματα, άλλα επιθέματα κολλαγόνου, πάντως ο σκοπός τους είναι να κλείνουν το αγγείο με ελάχιστη εξωτερική πίεση και χωρίς εξωτερικό ράψιμο.

  99. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεοτερα!

    96 Επαναλαμβάνω κι εγώ την πρόσκληση προς Γιάννη Κουβάτσο!

    95 Ευχαριστώ!

    92 Φαντάσου να σε διαγράψουν ταυτόχρονα ο Giannis Loverdos, ο Yiannis Loverdos, ο Γιάννης Λοβέρδος, ο Ιωάννης Λοβέρδος και ο Ιωάννης Μιχαήλ Λοβέρδος!

  100. rogerios said

    Φίλτατε Theo (σχ. 81), μην τα μπερδεύεις.

    Υπάρχει η Αρμενική Αποστολική Εκκλησία με δύο καθολικάτα, αυτό του Ετσμιατζίν, το οποίο έχει την πρωτοκαθεδρία, κι εκείνο της Κιλικίας, με έδρα σήμερα στο Λίβανο (και συγκεκριμένα στον Αντήλιο).

    Υπάρχει τέλος και μια πολύ μικρότερη (αριθμός πιστών μικρότερος των 800 χιλιάδων, ενώ η Αποστολική αριθμεί περί τα 10 εκατ. πιστούς) Καθολική Αρμενική Εκκλησία, η οποία δέχεται τα πρωτεία του πάπα και η οποία εδρεύει σήμερα στη Βηρυτό του Λιβάνου. Η συγκρότησή της είναι κάπως περίπλοκη υπόθεση, διότι οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η ιστορία τους ξεκινά τον 15ο αιώνα και αφορά μέρος του Καθολικάτου της Κιλικίας, στην πράξη, όμως, φαίνεται ότι περισσότερα οφείλει σε ουνιτικούς κύκλους της Αρμενικής Εκκλησίας που έδρασαν στην Πολωνία και Ουκρανία κατά τον 17ο-18ο αι.

  101. Jago said

    92 & 99 Για πλέον εν ενεργεία βολευτής, κος Γιάννης Λοβέρδος έχει ακόμα άπλετο χρόνο να συντηρεί και ΕΦΤΑ προφίλ του στο Facebook.

  102. Γιάννης Ιατρού said

    φρουρά, φρουρά

    87 ΚΩΣΤΑΣ
    ..υποκλίνομαι στο ήθος της απέναντι στον Νικοκύρη..
    Σιγά ρε συ, μην κοψομεσιαστείς πρόσεξε 🙂

  103. Γιάννης Ιατρού said

    101: Όχι ρε συ, έχει ξεχάσει τους κωδικούς και φτιάχνει κάθε φορά καινούργιο .. 🙂

  104. 76, 86
    Και οι δυο που αναφέρατε είναι αδέρφια του Άγγελου Πνευματικού. Υπήρχε ακόμα ένας αεροπόρος που έσωσε κάποτε πετώντας και σπρώχνοντας με το φτερό του, άλλο αεροπλάνο που αντιμετώπιζε πρόβλημα και μια αδερφή την Ελένη επίσης μαθηματικό (η μάνα μου στα 88 μου λέει τις πληροφορίες, με υποσημειώσεις πόσο ωραία ήταν η αδερφή τους, πως τον Άγγελο τον βασάνισαν θάβοντάς τον μέχρι το λαιμό, πως ήταν από τους φιλοβασιλικούς αξιωματικούς που βασανίστηκαν, πόσο έξυπνοι και μελετηροί ήταν όλοι που εκείνα τα δύσκολα χρόνια σπούδασαν και άλλα πολλά, που χαίρομαι που δόθηκε η αφορμή να της βάζω το μυαλό να δουλεύει…).

  105. gpoint said

    # 87

    Τον Νικοκύρη τον έχουνγνωρίσει προσωπικά αρκετά άτομα που σχολιάζουν εδώ και ξέρουν πως είναι πίσω από τα σχόλια που γράφονται- όπως φαινόμαστε όλοι- αλλά και πως είναι και στην πραγματική ζωή. Σχετικά με το ήθος, πριν περίπου 40 χρόνια που μεσουρανούσε ο τραγουδιστής των αντάρτικων Πάνος Τζαβέλλας, στην κλασσική ερώτηση » Τι τον έχετε τον τραγουδιστή ;» η απάντηση ήταν ¨Χεσμένο»

  106. Παναγιώτης Κ. said

    @99. Δεν κατάλαβα. Ο Γιάννης Κουβάτσος στενοχωρήθηκε για κάτι;
    Την απουσία του την συνδύασα με την χαλαρότητα των διακοπών και την ενδεχόμενη τεχνική δυσκολία να σχολιάζει.

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  108. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Πλούσια και η σημερινή πιατέλα, με ωραία μεζεδάκια.

    – Όπως έγραψαν και άλλοι σχολιαστές, έχει δίκιο ο Kid στο σχ. 6. Και, με βάση τον τύπο που αναφέρει το σχ. 48 του κ. Ιατρού, μπορούμε να βρούμε, χοντρικά (για σεισμούς μεγαλύτερους των 5 –R-), το πόσες φορές μεγαλύτερη ενέργεια απελευθερώνεται από ένα σεισμό που διαφέρει κατά ορισμένους βαθμούς –R- από έναν άλλο: (Συγχωρήστε με, για όποια ανακρίβεια σε ορολογίες κλπ)

    Διαφορά (αύξηση)==Φορές που αυξάνεται
    στο μέγεθος (-R-)==η εκλυόμενη ενέργεια
    0,10………………………..1,4
    0,20………………………..2,0
    0,30………………..………2,8
    0,40………………..………4,0
    0,50………………..………5,6
    0,60………………..………8,0
    0,70………………..………11,2
    0,80………………..………16
    0,90………………..………22,4
    1,00………………..………31,6

    Έτσι, ο χθεσινός σεισμός (5,1 R) της Πάρνηθας ελευθέρωσε σε σχέση με εκείνον του 1999 (5,9 R) 16 φορές μικρότερη ενέργεια.

    – Είμαι βέβαιος ότι η επάνοδος του κ. Γιάννη Κουβάτσου στην ενεργό (ιστολογική…) δράση, θα χαροποιήσει τους περισσότερους σχολιαστές. Ας κάνει το βήμα…

  109. Μαρία said

    107

    Πείτε καλέ και σε μας που χάσαμε επεισόδια ποιος τον πείραξε πάλι τον Κουβάτσο.

  110. Georgios Bartzoudis said

    «Τα κοινωνικά μέσα σχολίασαν με δηκτικότητα την ολοφάνερη στροφή της νέας κυβερνησης στο θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών»

    # Η ΤσιπροΠΡΟΔΟΣΙΑ, με το ξεπούλημα της Μακεδονικής γλώσσας και ταιτότητας, δεν αμβλύνεται ούτε κατ’ ελάχιστον, όσους «συνενόχους» και να βρούμε ή να φανταστούμε!

  111. ΚΩΣΤΑΣ said

    93 Έφη, πόσο να υποκλιθώ; με πονάει και η μέση. 🙂 Δεν έχεις τα αντανακλαστικά του καλόψυχου, #102, το διέγνωσε αμέσως 😉
    Θα το πιστέψεις; κι εγώ κατά διαβολική σύμπτωση τις μπερδεύω και καμία δεν συμπαθώ.

    105 Τζι, δεν έχω χρόνο τώρα, με άλλη ευκαιρία μπορεί να σας διηγηθώ τι έπαθα με τον τραγουδιστή Τζαβέλα.

  112. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και προσοχή στις πολλές υποκλίσεις, είμαστε και σε ηλικία επίφοβη 🙂

  113. ΣΠ said

    109
    https://sarantakos.wordpress.com/2019/07/14/14juillet/#comment-594057

  114. ΚΩΣΤΑΣ said

    Αρμαγεδδών, μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% από τον φετινό Αύγουστο εξάγγειλε ο Κυριάκος! 😉 Και κλάαααμα κάτι χτεσινοί σχολιαστές…. 😛 Φεύγω, θα σας δω αργά το βράδυ.

  115. ΓΤ said

    @83
    Την δολοφονία των Ξανθόπουλου και Πνευματικού δίνει με την πένα του ο Γιώργης Γιατρομανωλάκης στο «Ανωφελές διήγημα» (Κέδρος, 1993).

  116. ΓΤ said

    @114
    Μείωση 30% για τις μικρές ιδιοκτησίες, 10% για τη μεγάλη ακίνητη περιουσία (minimum 1.000.000 ευρώ), μεσοσταθμικά 22%.

  117. Νίκος Κ. said

    🙂
    Έχουν περάσει τόσες ώρες που βγήκε το άρθρο στον ουρανό του διαδικτύου κι ενώ τόσοι σχολιαστές ασχολούνται με την ανθυπολεπτομέρειες, όπως το εάν ο σεισμός ήταν 5,1 ή 5,3 Ρίχτερ, ενώ αποκρύπτουν το μέγιστο μεζεδάκι, δηλαδή την είδηση που κυκλοφόρησε τις πρώτες ώρες στα μίντια, ότι τάχα ο σεισμός είχε εστιακό βάθος δύο χιλιόμετρα (αντί 13), π.χ. εδώ: https://www.tanea.gr/2019/07/19/greece/megalos-seismos-stin-athina/ στον «έγκυρο» ΔΟΛ).

    Αναρωτιέμαι (κι ας μας απαντήσουν ειδικοί), αν ένας τέτοιος σεισμός είχε εστιακό βάθος δύο χιλιόμετρα δεν θα έπρεπε να είχαμε σοβαρά προβλήματα καθιζήσεων (ή ρωγμών) στην επιφάνεια;

  118. Γιάννης Ιατρού said

    117: lapsus calami, φάγανε το 1 μπροστά από το 2.

  119. ΓΤ said

    @117
    Ύφος που οδηγεί σε «νεαρά» στας ιουστινιανείους «Νεαράς» εντρυφήσασα, μητέρα του διαδικτυακού βυσσοδομείν, ου μην και του λεκτικού σοδομείν, επιπεσάντων δε επί της κεφαλής της πελέκεων, τιμωρηθείσα.

  120. BLOG_OTI_NANAI said

    Αν το «εντέλλεσθε» θεωρηθεί παράθεση από την παλιά λόγια διατύπωση, θα πρέπει να είναι με έψιλον, όπως στις παλιές διαταγές:

  121. ΣΠ said

    120
    Από τόσο παλιά το χρησιμοποιούσαν με παθητική σημασία.

  122. venios said

    Εφόσον αναφερόμαστε «στον Σπυρίδων-Άδωνη Γεωργιάδη» και όχι στο Σπυρίδωνα ή Σπύρο (μπλιαχ!), το Άδωνις θέλει ιώτα.

  123. gpoint said

    # 122

    Αν το Σπύρος σου κάνει μπλιάχ δοκίμασε το Πίπης !!!

  124. mitsos said

    Πολύ καλή και σήμερα η πιατέλα
    Ευχαριστούμε Νίκο

    Βέβαια η ορκωμοσία είναι παράδειγμα έκτασης κατά την σύνθεση ορκο+όμνυμι
    αλλά γενά το ερώτημα τι άλλο θα μπορούσα να
    «ομόσω» …εκτός από όρκο 🙂

    Και ένα τραγούδι για τον Γιάννη Κουβάτσο που μας λείπει ( μακάρι νά ναι απλά μια νηστεία Σαραντάκειων σχολίων για επαναφόρτιση σε παραλίες μαγικές )

  125. Νίκος Κ. said

    118: Πράγματι, φαγώθηκε το 1. Όμως αυτό το «2 χιλιόμετρα» δεν τους έκανε εντύπωση; Χάθηκε ένα κλικ στην ιστοσελίδα του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου για να το διασταυρώσουν; (ή για να ξεστραβωθούν που θάλεγε κι πολυώνυμος :))

  126. Γιάννης Ιατρού said

    119: 🙂 🙂

    κι αυτό:

  127. BLOG_OTI_NANAI said

    44: Υπάρχει και αυτό:

  128. Theo said

    @100:
    Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Άρα, στον Λίβανο εδρεύουν και ο δεύτερος τη τάξει Καθολικός της προχαλκηδόνιας Αρμενικής Εκκλησίας και ο Καθολικός των Αρμένιων Ουνιτών (εδώ τα είχα μπερδέψει).
    Και μάλλον στις φωτογραφίες τους σχ. 37 εικονίζονται οι εν Ελλάδι επικεφαλής και των δύο Εκκλησιών.

  129. Γιάννης Ιατρού said

    Νίκο, η μαρμάγκα, στο νήμα με τις περικεφαλαίες 🙂

  130. Theo said

    @119:
    Δες και το σχ. 85 του γνωστού και μη συγγνωστού ύφους άμα τε και ήθους 😉

  131. sarant said

    120-1 Αυτό προσέχω κι εγώ, ότι από το 1820 το χρησιμοποιούσαν «λανθασμένα» σε επίσημα, λόγια κείμενα.

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  133. BLOG_OTI_NANAI said

    Η «ορκομωσία» πρέπει να αποτελεί βάσανο για συγγραφείς και διορθωτές. Είναι αρκετά συχνό το λάθος σε σοβαρά έργα, τόσο που βαρέθηκα να μαζεύω λάθη. Βρήκα και ένα ακόμα και σε μεταφορά λεξικού από έντυπο σε ηλεκτρονικό. Νομίζω είναι του Φυτράκη. Ενώ η «ορκωμοσία» είναι σωστή, στο «ανόρκιστος» έγινε η πατάτα. Ακόμα και σε φιλολογικές επετηρίδες βρέθηκε. Μόνο τα γλωσσολογικά κείμενα βλέπω χωρίς το συγκεκριμένο λάθος:

  134. Μαρία said

  135. Jago said

    @117. Δεν είναι μεζεδάκι γιατί μόλις τρία τέσσερα λεπτά μετά το σεισμό οι εφαρμογές στα κινητά για την καταγραφή σεισμών από τα ινστιτούτα έδιναν τόσο εστιακό βάθος πράγμα που αργότερα άλλαξε.

  136. spyridos said

    100 128

    Είναι γνωστό ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί (Ουνίτες Αρμένιοι) είναι μειοψηφία.
    Σε τρία ταξίδια μου στη Κωνσταντινούπολη (2004 ..08 ..10 ) γύρισα αρκετά και κάνοντας και αρκετά χιλιόμετρα ποδαράτα σε δύο περιοχές με αρκετούς Αρμένιους.
    Οι Αρμένιοι στη Κ/πολη υπολογίζονται γύρω στους 150.000 που είναι Τούρκοι πολίτες + 150-350 χιλιάδες Αρμένιοι πολίτες οι περισσότεροι παράνομοι.

    Μία γειτονιά είναι η Samatya (Ψαμάθ(ε)ια Υψωμάθεια) που ως το 1975 είχε μάλιστα γύρω στους 15.000 Ρωμιούς που έφυγαν-διώχθηκαν με αφορμή το Κυπριακό.
    Υπάρχουν πάνω από 10 εκκλησίες, 4 του Πατριαρχείου και οι υπόλοιπες Αρμένικες. Αυτές που ξεχωρίζουν από τις Αρμένικες γιατί είναι σε καλύτερη κατάσταση είναι οι Ρωμαιοκαθολικές.

    Μιά άλλη περιοχή. Από Istinye (Σεισθένιο???) – Tarabya (Θεράπεια) ως Sariyer υπάρχουν κάποιες εντυπωσιακές Αρμένικες εκκλησίες. Μόνο στο Yenikoy (Νιχώρι) ξεχωρίζουν οι Ελληνικές.
    Ολες μα όλες που θυμάμαι ήταν Ρωμαιοκαθολικές.

    http://wikimapia.org/20714093/tr/Surp-Andon-Ermeni-Katolik-Kilisesi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Surp_Bo%C4%9Fos_Kilisesi

    Βρήκα 2 εδώ αλλά ήταν 4-5 σίγουρα.

    Ενας επισκέπτης της Κωνσταντινούπολης μένει με την εντύπωση ότι η πλειοψηφία των Αρμένιων είναι Ρ/καθολικοί.
    Που μπορεί να είναι κι έτσι εκεί λόγω περιορισμών του Τουρκικού κράτους στην Αρμένικη Εκκλησία.

  137. Πισμάνης said

    Από τή φώτο τών έξι λείπει κάποιος. Νά υποθέσω οτι δέν προσκλήθηκε ή οτι σνόμπαρε τό παναΐρ;

  138. Νίκος Κ. said

    135: Πάντως κάποιος έκανε την «πατάτα». Αν είναι «τα ινστιτούτα» (αλήθεια, ποιό από όλα;) ακόμη χειρότερα.

  139. Καλημέρα (και φεύγω πάλι)
    Αρκουδιάρη είχα δει (μάλλον τελευταία φορά) στην Ομόνοια, σε μια στοά στην Πειραιώς στα μέσα της δεκαετίας του 80. Έκανε τα σκέρτσα της η αρκούδα και της δίναν τυρόπιτες που καταβρόχθιζε.

  140. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    137: ποιά φωτό των έξι; Μας κάνεις να ψάχνουμε πρωινιάτικα 🙂 (στο #64 εγώ μετρώ 9 !)

  141. Γιάννης Ιατρού said

    139: Κάτσε ρε συ, να πιούμε ένα Slivovitz 🙂

  142. Γιάννης Ιατρού said

    139: Γιάννη, ταιριάζει με αυτό το δημοσίευμα (φωτό: 1985, Αιόλου)

  143. Emmanuel Kanakis said

    Σχετικά με το απόσπασμα για το «Mezonet for rent». Όταν η κόρη μου ήταν 4 χρόνων ισχυριζόταν ότι ξέρει πολλές αγγλικές λέξεις. Ξεκινούσε με banana, κομπιούτερ, πρίντερ και συνέχιζε με τράπεζ, παράθυρ (αλλά με προφορά στο ρ).

  144. nikiplos said

    Καλησπέρα…

    Η υπόθεση Πετροδασκαλάκη, είναι αρκετά πολύπλοκη. Αντικατοπτρίζει αρκετές παραμέτρους που έμειναν στο παρασκήνιο και δεν φωτίστηκαν ποτέ… Επιγραμματικά:

    α. Ένα Πανεπιστημιο και ένα Ινστιτούτο που λειτουργεί υπό ειδικές (και μερικώς ανεξέλεγκτες) συνθήκες οι οποίες θα κτίσουν και θα παγιώσουν ανομίες σε ένα ίδρυμα που στο μέλλον θα αναδείξει και δράση μαφίας και δολοφονίες καθηγητών.

    β. Ένα αδιαφανές καθεστώς, αθεσμοποίητων ακόμη μεταπτυχιακών σπουδών. Τα φτωχά παιδιά, που δεν είχαν τα χρήματα να παν να «ψωνίσουν» στην Αγγλία μεταπτυχιακά όπως ο μεγάλος όγκος των 90ς, προσπαθούσαν να βρουν στην ημεδαπή μεταπτυχιακά που θα τους άνοιγαν δρόμους προς το εξωτερικό. Αυτό έδωσε απλόχερα έναν ολόκληρο ανταγωνιστικό στρατό πρόθυμων, σε καθηγητές που δεν μπορούσαν ούτε να μανατζάρουν, ούτε να διαχειριστούν. Όσοι από αυτούς δεν εκμεταλλεύτηκαν καταστάσεις, απλώς ανακάτευαν έναν πολτό που μερικές φορές εκρηγνιόταν επικίνδυνα.

    γ. Έναν σεβαστό αριθμό καλών βαθμολογικά πτυχιούχων που εργάζονταν (σχεδόν δωρεάν) στην Έρευνα, έχαναν το τραίνο της ανέλιξης στον ιδιωτικό τομέα, περνούσαν τα χρόνια και τελικά έφθαναν τα 30 ανεπάγγελτοι… με μόνη υπόσχεση την μετάβαση σε ερευνητικά κέντρα της Ευρώπης, μια μετάβαση που πολλές φορές δεν ερχόταν αφού οι θέσεις ποτέ δεν ήταν πολλές και ελάχιστες από αυτές δίνονταν σε ξένους.

    δ. Έναν σεβαστό αριθμό εκπαιδευτικών Γ’ Βαθμίδας που είχε φθάσει εκεί με ωρίμανση, χωρίς πολλές ερευνητικές επιτυχίες, οι οποίοι πήραν στις πλάτες τους αρκετούς μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψηφίους διδάκτορες, χωρίς ουσιαστικά να μπορούν να τους παρακολουθήσουν, αλλά και χωρίς πόρους να στηρίξουν.

    ε. Έναν μη καθορισμένο τύπο εργασιών-θέσεων-ερευνητικών θεμάτων, που δεν εντάσσονταν σε ένα στοχευμένο πλαίσιο, αλλά ήταν γενικά ένας πολτός μη καθορισμένος. Σε αυτόν τον πολτό, κάποιοι/ες περραίωναν εργασίες άκοπα, ενώ κάποιοι άλλοι αγωνίζονταν για χρόνια σε μια σαφές καθεστώς, χωρίς φυσικά απτά αποτελέσματα.

    Ο ΓΠ, ήταν αριστούχος απόφοιτος της σχολής των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Δεν ήταν από πλούσια οικογένεια να του εξασφαλίσει άκοπα το άχαρο στάδιο των μεταπτυχιακών σπουδών. Μπλέχτηκε σε ένα ασαφές καθεστώς με υπόσχεση για προώθηση στην Ευρώπη. Φήμες που έμειναν ανεπιβεβαίωτες, αναφέρουν πως την εργασία του, την οικειοποιήθηκε η πρώην κοπέλα του η οποία τα ειχε φτιάξει με τον καθηγητή. Άλλοι ανέφεραν στο παρασκήνιο, πως η εργασία ήταν κοινή, αλλά ο καθηγητής προώθησε την κοπέλα και όχι τον ΓΠ. Το βέβαιο είναι πως ο ΓΠ ήταν ικανότατος και παραγωγικός, δεν ήταν κάνας τυχάρπαστος, κάτι που μαρτυρόταν από την αρίστευσή του ως φοιτητής. Το βέβαιο επίσης είναι πως ο μεταπτυχιακός αισθάνθηκε ριγμένος, καθώς ήταν 3 χρόνια κολλημένος σε ένα ασαφούς περραίωσης καθεστώτος μεταπτυχιακών σπουδών, βλέποντας «τα άλλα τραίνα να περνούν» και το «δικό του να ξεμένει». Πολλά σημεία έμειναν σκοτεινά και αφώτιστα στο παρασκήνιο γιατί πολλοί ήταν εκείνοι που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο είχαν συμβάλει στην έκρηξη του φοιτητή.

    Η υπόθεση έκανε πάταγο στα ιδρύματα. Θυμάμαι όντας τριτοετής τότε, κάποιους αιώνιους φοιτητές να περιφέρουν πλακάτ με τη φωτογραφία του και εγκωμιαστικά τσιτάτα, προκειμένου να φοβίσουν καθηγητές (πάντα οι άλλοι φταίνε). Καθώς φοιτούσα στη σχολή που προσφάτως ο ίδιος ο ΓΠ είχε τελειώσει, μόνο καλά λόγια ακούγαμε από τους καθηγητές και τους μεταπτυχιακούς, για το πόσο καλός ήταν, πόσο εξυπηρετικός, πόσο ξημεροβραδιαζόταν στην Εστία και στο Εστιατόριο να βοηθήσει χωρίς να περιμένει ανταλλάγματα και για το πάθος που είχε με την επιστήμη του… Κι αυτά όμως έμειναν στο παρασκήνιο, γιατί έρχονταν σε αντίθεση με το αφήγημα τότε, ότι όλα ήταν καλώς καμωμένα και βαδίζαμε προς τον εκσυγχρονισμό… Τα ίδια καλά λόγια αργότερα άκουσα και για τους δύο εκλειπόντες. Να προσθέσω κάτι που το θεωρώ σημαντικό. Ο καθηγητής (του ΓΠ) δεν ήταν ανάμεσα στους νεκρούς. Οι νεκροί απλώς πήγαν να τον προστατέψουν… Αν ήταν στις ΗΠΑ, θα ήταν ιδανικό σενάριο σαν το » Falling Down, Μια Ξεχωριστή Μέρα».

  145. mitsos said

    @144 Nikiplos
    Πολύ καλό σχόλιο (για άλλη μια φορά ) Προσωπικά δεν ήξερα πολλά από αυτά που μας μεταφέρεις. Το μόνο που ήξερα είναι για τους δυο σπουδαίους θανόντες που ήταν πολύ αγαπητοί Δάσκαλοι. Προσθέτω ότι ο Πνευματικός έφερε στην Κρήτη και τον μεγάλο Δάσκαλο Στ. Τραχανά ( και ούτε για να τον πείσει ήταν εύκολο ούτε για να βρει μια φόρμουλα νομιμοποίησης του ήταν εύκολο )

    Ελπίζω να συμφωνείς όμως πως το γεγονός πως κάποιος αισθάνεται ριγμένος ούτε δικαιολογεί ούτε ερμηνεύει την απόφαση να σκοτώσει. Αλλοίμονο αν κάθε φορά που κάποιος αισθανόταν ριγμένος κατέφευγε στο φόνο.

    Αν θυμάμαι καλά το γεγονός είχε τότε ξαναφέρει στην επιφάνεια τη συζήτηση για το θέμα των όπλων στην Κρήτη …

  146. nikiplos said

    Αγαπητέ Μήτσο, 145@, σαφώς το οποιοδήποτε ρίξιμο και η συνεπαγόμενη έκρηξη δεν δικαιολογεί τη συγκεκριμένη πράξη…

  147. Γιάννης Ιατρού said

    Μεζεδάκι δεν είναι, αλλά να το πούμε κι αυτό Διακόπτει ο Νίκος την συνεργασία με τα «Ελληνικά Hoaxes».
    Και πολύ περίμενες Νίκο!

  148. Πισμάνης said

    140: Έχεις δίκηο. Δέν πρόσεξα οτι η φώτο υπάρχει καί σέ .. μεγέθυνση. Ωστόσο καί πάλι πιστεύω οτι απουσιάζει ο (ψευδο) μουφτής. Κάτι πρέπει νά παίζεται στή Θράκη.

  149. Jago said

    @138. Δεν είναι πατάτα, πάντα οι πρώτες εκτιμήσεις θα διαφέρουν από τις μετέπειτα περισσότερο διερευνητικές σε πιο απτά δεδομένα στην εξέλιξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών. Διυλίζεις τον κώνωπα χωρίς λόγο.

  150. ΣΠ said

    140
    Εννιά; Μέτρησες και τον Κούλογλου;

  151. Γιάννης Ιατρού said

    150: Χαχαχα, ναι ρε συ! Άμα κάνεις βιαστικές δουλειές… 🙂 🙂

  152. sarant said

    147 Κι άλλοι το είπαν αυτό

  153. Μαρία said

    152
    Καλά ξυπνητούρια.

  154. Pedis said

    # 147 – λογαριασμός του Νικοκύρη, βέβαια, αλλά υπήρχαν από καιρό πολλοί λόγοι για να αποχωρήσει, ας πούμε απο τότε (από πότε ακριβώς δε γνωρίζω, ο Νικοκύρης, όμως, μπορεί) που δημοσιεύουν καραχοντροπαπαρίτσες και τις «καταρρίπτουν».

  155. Μαρία said

    ότι μικρή ακίνητη περιουσία είναι έως 60.000 ευρώ, η μεσαία από 60.000 έως ένα εκατομμύριο !
    https://www.kathimerini.gr/1034971/article/epikairothta/politikh/vesyropoylos-h-meiwsh-enfia-8a-ginei-me-tis-twrines-antikeimenikes-a3ies

  156. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα!

    124, Mitsos: Εύλογο, θαρρώ, το ερώτημα/απορία: ’’…τι άλλο θα μπορούσα να «ομόσω» …εκτός από όρκο’’.

    Μήπως να «προωθούσαμε» τον όρο ’’ορκοδοσία’’. Θα ξεμπλέκαμε και με την ορθογραφία 🙂

    Βέβαια, απ’ όσα λένε τα λεξικά, υπάρχει μια λεπτή διαφοροποίηση στη σημασία:
    – Ορκωμοσία: Παροχή ένορκης υπόσχεσης (γενικά-και τελετουργικά, θα πρόσθετα)
    – Ορκοδοσία: Κατάθεση ένορκης διαβεβαίωσης, ιδίως σε δικαστήριο.

  157. Μαρία said

  158. ΚΩΣΤΑΣ said

    157
    Είχαμε ένα τριήμερο προγραμματικών δηλώσεων και δεν είδα κριτικές, μάλλον δεν συνέφερε στους αντιπολιτευόμενους.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ θαααα μείωνε, ως τώρα μόνο εισέπραττε, η ΝΔ επιστρέφει ζεστό χρήμα.

    Δεν ξέρω πόσο αξιόπιστος είναι ο πίνακας, τον δέχομαι όμως καλόπιστα. Το θέμα δεν είναι αν η φτωχολογιά θα ωφεληθεί 5-10 ευρώ παραπάνω ή παρακάτω αν ήταν ο ένα ή ο άλλος κυβέρνηση. Σημασία έχει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαίωνε ότι έτσι και ξεγελαστεί ο λαός και εκλέξει ΝΔ, θα ακολουθήσει Αρμαγεδδώνας, τώρα βλέπω κατάπιε τη γλώσσα του.

  159. spyridos said

    Στις ευρωπαϊκές χώρες όλοι κουτσομαθαίνουν κάποια μαθηματικά.
    Τα βασικά οικονομικά είναι στην υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους.

    Στο χριστιανοταλιμπανιστάν μαθαίνουν θρησκευτικά και αρχαία ελληνικά.
    Για να τους έχει υποχείρια ο κάθε κούλης.

    Δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει φορολογία κομμένη και ραμμένη για τους πλούσιους.

  160. Μαρία said

    158
    Δεν θα μείωνε. Μείωσε απ’ το Νοέμβριο του 2018 https://air.euro2day.gr/media/files/1471914-enfia.pdf

  161. spyridos said

    157

    Το σημαντικότερο στην ταμπέλα του 157 είναι ότι χαρίζει 215 εκ στα ψηλότερα στρώματα.
    Κάτι που φυσικά δεν χρειαζόταν να το κάνει. Δεν τους βλέπω να διαδηλώνουν δηλαδή.
    Αλλά ξεπληρώνει γραμμάτια. Μόνο τα χρέη του αφήνει να διαμαρτύρονται.

    Όσο σκατά και να τα είχε κάνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αυτά κάπου θα τα χρησιμοποιούσε για να ελαφρύνει κάποια βάρη
    σε όσους το έχουν ανάγκη.
    Αυτό που δεν μπορούν να καταλάβουν οι ψηφοφόροι νεοφιλελεύθερων κομμάτων είναι ότι αυτά τα χρήματα θα τα χάσουν οι ίδιοι κάπου αλλού.
    Για τους πλούσιους (στους οποίους δεν ανήκουν οι περισσότεροι από αυτούς του ψηφοφόρους) όμως αυτό είναι καθαρό κέρδος.

  162. ΚΩΣΤΑΣ said

    160 Ναι, νομοθέτησε όταν κατάλαβε ότι θα έχανε και υπό την πίεση των ελαφρύνσεων που ανακοίνωνε ο ΚΜ στο πρόγραμμά του. Και, θεωρητικά, κανείς δεν μας διαβεβαιώνει ότι μπορεί να ξανάπαιρνε πίσω το νόμο, με κάποια δικαιολογία. Αν ήθελε να έχει καθαρό πρόσωπο και να ασκεί κριτική, ο ΣΥΡΙΖΑ, ας είχε στα πεπραγμένα του συντελεσμένη μείωση στον ΕΝΦΙΑ.

  163. Μαρία said

  164. ΚΩΣΤΑΣ said

    Διαδίδεται ότι πέθανε ο Ερντογάν από καρδιακό επεισόδιο…. τι συμβαίνει, οι απέξω τι μαθαίνουν;

  165. Μαρία said

  166. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  167. Θρασύμαχος said

    Τα άνθη, των άνθεων https://www.iefimerida.gr/zoi/ntoympai-apagoreyei-ta-loyloydia-sti-mageiriki

  168. sarant said

    167 Μήπως τα εδώδιμα κλίνονται αλλιώς;

  169. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    167,168 παράλληλα λέει και ανθοπετάλων

  170. Μάντις said

    Στο ΣΚΑΙ τώρα 23/7/2019 στο δελτίο ειδήσεων των 2 μ.μ. η προικισμένη δημοσιογράφος Βίκυ Παύλου κάνοντας ρεπορτάζ για το απανθρακωμένο Μάτι είπε: «καμένοι κρούνοι, της Πυροσβεστικής»
    αχ…..κρούνοι ,κρούνοι το γουρούνι… αντί να πει «κρουνοί» …μπορεί να γλώσσεψε τη μπέρδα της εντάξει αλλά…με την επανάληψη του βίντεο, η λάθος χρήση της γλώσσας μπήγεται σαν στραβό καρφάκι στο γλωσσικό αισθητήριο των νεότερων τηλεθεατών

  171. Μαρία said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: