Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Οι The Three Mooges και η φίμωση στον καιρό του Διαδικτύου

Posted by sarant στο 7 Αύγουστος, 2019


Όσοι έχουν έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξέρουν ότι πότε-πότε κάποιοι λογαριασμοί χρηστών χάνονται, γίνονται απροσπέλαστοι, απενεργοποιούνται -όχι από πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη τους αλλά ως τιμωρία επειδή ο ιδιοκτήτης του λογαριασμού «παραβίασε τους όρους της κοινότητας».

Αυτό στην αργκό του Φέισμπουκ λέγεται «του έριξαν το προφίλ», ή πιο απλά «έριξαν τον τάδε» (ή την τάδε). Ποιοι τον έριξαν; Τον έριξαν κάποιοι που κατήγγειλαν, οργανωμένα, ότι μια του δημοσίευση «παραβίαζε τους όρους» επειδή περιείχε γυμνό ή επειδή χρησιμοποιούσε εκφράσεις μίσους ή παραβίαζε κάποιον άλλον από τους κανόνες. Το Φέισμπουκ δέχεται καταγγελίες για τέτοιες «ανάρμοστες» δημοσιεύσεις, τις εξετάζει και στην αρχή επιβαλλει μια ποινή προσωρινού αποκλεισμού, ο οποίος σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να γίνει μόνιμος.

Αυτή είναι η γενική περιγραφή αλλά τα πράγματα στην πράξη δεν είναι τόσο αθώα. Φαίνεται ότι παίζει κάποιο ρόλο όχι τόσο ή όχι μονο η βασιμότητα της καταγγελίας αλλά και ο αριθμός των καταγγελιών κι έτσι μια οργανωμένη ομάδα μπορεί, αν βάλει στο στόχαστρο κάποιον λογαριασμό, να τον «ρίξει» και μόνο με το πλήθος των καταγγελιών. Φαίνεται επίσης πως όταν κάποιος τιμωρηθεί προσωρινά, τότε αρκεί να βρεθούν μια ή δυο ακόμα παλιές ανάρμοστες δημοσιεύσεις του για να θεωρηθεί υπότροπος.

Έχω έναν φίλο, πολύ αξιόλογο στον επιστημονικό του τομέα, που έχει γίνει στόχος κάποιων ομάδων (είναι γκέι, ειναι και αντιεθνικιστής, και εκφράζει ανοιχτά τις προτιμήσεις του) κι έτσι κάθε τόσο του ρίχνουν το προφίλ. Στις περιπτώσεις αυτές, έχεις έτοιμο ένα δεύτερο εφεδρικό προφίλ που το χρησιμοποιείς όσο είναι τιμωρημένο το πρώτο. Αλλά η λύση αυτή δεν ειναι τόσο πρακτική διότι στο εφεδρικό προφίλ δεν έχεις όλους τους φίλους σου.

Ακόμα πιο σοβαρά είναι τα πράγματα όταν παύει η δημοσίευση «σελίδων» του Φέισμπουκ. Σε αντίθεση με τα ατομικά προφίλ, οι σελίδες δεν έχουν όριο «φίλων» και συνήθως διευθυνονται όχι από ένα αλλά από περισσότερα άτομα. Ακριβώς επειδή μια σελίδα μπορεί να έχει δεκάδες χιλιάδες φίλους και εκατοντάδες δημοσιεύσεις, η απενεργοποίησή της είναι πιο σημαντικό γεγονός.

Σήμερα θα παρουσιάσω το ιστορικό της αναστολής δημοσίευσης μιας τέτοιας σελίδας του Φέισμπουκ, της σελίδας The Three Mooges, η οποία είχε πολύχρονη παρουσία και χιλιάδες αναγνώστες. Περιστασιακά την παρακολουθούσα: είχε σατιρικό περιεχόμενο αλλά και έντονη δράση σε πρωτοβουλίες αλληλεγγύης σε μετανάστες και πρόσφυγες. Επειδή όμως δεν έχω πλήρη εποπτεία του περιεχομένου που είχε, δεν αποκλείω να δημοσίευε και πράγματα κατακριτέα -αλλά ακόμα κι αυτό το υποθετικό θα δικαιολογούσε τάχα τη φίμωση;

Πριν όμως παρουσιάσω την ανάρτηση του ιδρυτή της σελίδας The Three Mooges, θέλω να αναφερθώ επιτροχάδην σε ένα όχι εντελώς άσχετο θέμα -άλλωστε, για τον λόγο αυτό με προσέγγισαν φίλοι της σελίδας Three Mooges, απορώντας μήπως τα Ελληνικά Χόαξες μπορούσαν να έχουν κάποια ανάμιξη στην τιμωρία της σελίδας τους.

Πράγματι, πριν από 2-3 εβδομάδες δημοσίευσα στο Φέισμπουκ μια δήλωση με την οποία γνωστοποίησα την αποχώρησή μου από την ομάδα επιστημονικών συμβούλων των Ellinika Hoaxes (ΕΗ), επειδή θεώρησα ότι ορισμένες δημόσιες τοποθετήσεις του αρχισυντάκτη των ΕΗ ήταν έντονα κομματικές και έτσι στερούσαν την έξωθεν καλή μαρτυρία -σαν να βλέπεις τον επικεφαλής του οργάνου αξιολόγησης διαιτητών ποδοσφαίρου να πετάει μπουκάλια από την κερκίδα των φανατικών.

Περισσότερα για την ιστορία αυτή μπορείτε να διαβάσετε σε μια συνέντευξη που έδωσα, στην οποία, πέρα από την προσωπική μου ανάμιξη, θέτω και το γενικότερο ζήτημα της αδιαφάνειας με την οποία λειτουργούν οι οργανισμοί εξακρίβωσης στοιχείων. Δεν θέλησα να αφιερώσω άρθρο του ιστολογίου στο ζήτημα, διότι δεν μου αρέσει να ανακατεύω το ιστολόγιο με τις μη συγγραφικές προσωπικές μου ασχολίες.

Ωστόσο, όπως είπα, η συνεργασία μου με τα ΕΗ ήταν ο λόγος για τον οποίο με προσεγγισαν κάποιοι φίλοι των Three Mooges. Πράγματι, τα ΕΗ συνεργάζονται με το Φέισμπουκ ως οργανισμός εξακρίβωσης στοιχείων (fact-checking) και στο πλαίσιο αυτό, αν έχω καταλάβει καλά, επιβάλλουν «ποινές» σε ιστοτόπους που εντοπίζονται να διαδίδουν φέικ. Δεν ξέρω αν έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν και τη διακοπή της δημοσίευσης μιας σελίδας στο ΦΒ.

Ωστόσο, επειδή οι Three Mooges ηταν σατιρική σελίδα και όχι ενημερωτική, δεν νομίζω ότι έχουν τα ΕΗ ανάμιξη στη συγκεκριμένη υπόθεση. Η αδιαφάνεια της λειτουργίας τους παραμένει και είναι σοβαρό πρόβλημα δημοκρατίας, αλλά στην περίπτωση των Mooges η αίσθησή μου είναι ότι έπεσαν θύμα οργανωμένης στοχοποίησης από ομάδες με μαζικά ριπόρτ, πράγμα που θέτει επί τάπητος τον τρόπο με τον οποίο επιβάλλονται αυτές οι ποινές στο Φέισμπουκ.

threemoogesΚλείνω παραθέτοντας την επιστολή του Skouliki Tom, του διαχειριστή των Three Mooges:

Καλημέρα σε όλους.

Σας γράφει To Skouliki Tom, ο δημιουργός και μοναδικός διαχειριστής της σελίδας The Three Mooges εδώ και 7 χρόνια. Αυτό που ακολουθεί είναι ένας απολογισμός, το στερνό αντίο των επτά αυτών ετών.

Ξεκινήσαμε τις Μούτζες 3 παιδιά την Πρωτοχρονιά του 2013, εγώ παρέα με την Will I Am και τον One Eyed Bert, σύντομα όμως προσωπικές υποχρεώσεις δεν τους επέτρεψαν να ασχοληθούν με τη σελίδα και το μπλογκ, οπότε η διαχείριση έμεινε αποκλειστικά σε εμένα.

Αυτή ήταν λοιπόν η συντακτική oμάδα των The Three Mooges, που τα έπαιρνε από παντού και ήταν στο payroll όλων των κομμάτων και των επιχειρηματιών. Ένας άνθρωπος.

Αυτά τα 7 χρόνια μετράω συνολικά 540 μέρες ban στο προσωπικό μου προφίλ από τις χιλιάδες αναφορές που είχε δεχτεί η σελίδα, κυρίως από φασίστες αλλά όχι μόνο. Έχω δεχτεί μηνύσεις, απειλές και ύβρεις κάθε είδους, έχω διαβάσει για το πρόσωπό μου – τρόπος του λέγειν – οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε από χρυσαυγίτες, νεοδημοκράτες, συριζαίους, κκέδες, βάζελους, γαύρους, αεκτζήδες, βίγκαν, φεμινιστές, χριστιανόπληκτους, άθεους, αναρχικούς, ό,τι κυκλοφορεί και δεν κυκλοφορεί εκεί έξω.

Ήμουν πάντα της λογικής η σελίδα να μην ρίχνει bans, να μην κλειστεί σε μια φούσκα όπου θα τα λέμε όσοι συμφωνούμε μεταξύ μας, εκτός αν τα σχόλια ήταν ρατσιστικά ή χυδαία.

Αυτά τα 7 χρόνια, κάναμε δεκάδες ραδιοφωνικές εκπομπές – το The Three Mooges Radio Show – παρέα με την One Eyed Bert, τον Jorge, τον NuKuSu και τη Lydia Bgr μέχρι το 2016, διατηρήσαμε ένα μπλογκ με χιλιάδες κείμενα το οποίο σταμάτησα να ανανεώνω το 2017 στο ζενίθ της επισκεψιμότητάς του κι έτσι έμεινε μόνο η σελίδα την οποία και διαχειριζόμουν μέχρι πρόσφατα με μικρή βοήθεια από τον NuKuSu.

Ξεκίνησα τη σελίδα στα 26 και σήμερα είμαι στα 33 μου. Μεγάλωσα μαζί της και μεγάλωσε μαζί μου. Ό,τι έχω κάνει αυτά τα 7 χρόνια συνδέεται με τις Three Mooges. Ήμουν περισσότερο To Skouliki Tom και λιγότερο ο εαυτός μου.

Προσπάθησα πάντα να τα βάζω με την εξουσία, όποια κι αν ήταν αυτή, να είμαι κοντά στους αδύναμους, να βοηθάω άλλες σελίδες και να αναδεικνύω ευαίσθητα ζητήματα και θέματα που θάβονταν από τα κυρίαρχα μέσα, να γκρινιάζω επί παντός επιστητού, να στηλιτεύω τα κακώς κέιμενα, χωρίς να στοχοποιώ κανέναν απλό χρήστη, χωρίς να κάνω τη σελίδα pop, χωρίς να της αλλάξω χαρακτήρα και να την κάνω εμπορική και χωρίς να βγάλω ποτέ ούτε μισό ευρώ.

Κλείσαμε με περισσότερους από 121.000 followers και μηνιαία απήχηση που ξεπερνούσε τα 2 εκατομμύρια ανθρώπους.

Αρνήθηκα να μπω σε κόμματα και να γράψω σε έντυπα που μου προτάθηκαν, πράγμα που δεν μετανιώνω ούτε στιγμή και νιώθω δικαιωμένος κρίνοντας από την εξέλιξη και των κομμάτων και των εντύπων αυτών.

Δεν ήξερα κανέναν και δεν με ήξερε κανένας όταν ξεκίνησα. Φρόντισα να μην με ξέρει ούτε τώρα. Στην πορεία γνώρισα πάρα πολύ κόσμο, είτε που διατηρούσε σελίδες, είτε φεησμπουκοπερσόνες, μπλόγκερς, όλο αυτό το συνάφι που δραστηριοποιείται εδώ μέσα. Τους γνώρισα όλους. Θα κρατήσω τους λίγους αξιόλογους από αυτούς και θα πετάξω τη συντριπτική πλειοψηφία που είναι εντελώς για τα σκουπίδια, κάτι ξεπουλημένα τομάρια που μόνο όταν εξαφανιστούν τα προφίλ τους θα καταλάβουν πόσο πουθενάδες και ανύπαρκτοι είναι.

Αν λυπάμαι που έκλεισαν οι Μούτζες; Καθόλου. Όταν οικειοθελώς είσαι «υπάλληλος», αμισθί μάλιστα μιας πολυεθνικής που βγάζει εκατομμύρια από τη δωρεάν παρουσία σου στην πλατφόρμα της, δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις. Ξέρεις ότι παίζεις στο παιχνίδι της από το οποίο σε πετάει όποτε γουστάρει, όπως κι έγινε.

Στην εποχή του άκρατου θετικισμού, ήταν φυσικό όλη αυτή η υστερία της πολιτικής κορεκτίλας, για την οποία έχουν μερίδιο ευθύνης και οι χρήστες – και για την οποία φωνάζαμε εμείς και άλλοι εδώ και χρόνια -, να γυρίσει μπούμερανγκ, σε σημείο που είναι πια αδύνατο να γράψεις το οτιδήποτε ξεφεύγει από τα αποστειρωμένα guidelines της πλατφόρμας, τα οποία εννοείται ότι εξυπηρετούν τα δικά της επιχειρηματικά συμφέροντα και γίνονται συνεχώς αυστηρότερα και πιο συντηρητικά.

Σε ένα περιβάλλον λοιπόν, όπου θα επιτρέπονται μόνο τα σκυλάκια, τα γατάκια, οι χαζοχαρούμενες ειδήσεις και το merchandise, χώρος για σελίδες όπως η δική μας δεν υπήρχε.

Όλες οι αναφορές που δεχτήκαμε ήταν παραπλανητικές, εκμεταλλευόμενες τον αστείο αλγόριθμο του facebook που κρίνει λέξεις και εικόνες out of context. Ό,τι ανέβαζα γινόταν αναφορά για αυτό ακριβώς που στηλίτευε. Μέχρι που οι αναρτήσεις που έπεσαν ήταν δεκάδες πια και το οριστικό ban αναπόφευκτο. 60.000 αναρτήσεις είναι σαν μην έγιναν ποτέ. 7 χρόνια εξαφανίστηκαν μέσα σε μια στιγμή.

Αυτό που δεν χάθηκε όμως είναι αυτό ακριβώς που προσπαθούσε να θυμίζει η σελίδα. Ο λόγος για τον οποίο υπήρχε. Για να θυμίζει καθημερινά ότι αυτό που ζούμε δεν είναι η κανονικότητα και ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός.

Αν πέτυχε κάτι πραγματικά ουσιαστικό η σελίδα; Πιστεύω πως ναι, πέρα από τον χαρακτήρα της αντιπληροφόρησης που είχε.

Πρώτον, κατάφερε σε συνεργασία με το Omnia TV (facebook.com/omniawebtv/) να διοργανώσει σειρά προβολών και ανοιχτών δημόσιων ενημερωτικών συζητήσεων σχετικά με τη Δίκη της Χρυσής Αυγής, σε μια εποχή που δεν ασχολιόταν με τη Δίκη κανείς και για αυτό ευχαριστώ προσωπικά τα παιδιά του Omnia και τους δικηγόρους της Πολιτικής Αγωγής για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν.

Δεύτερον, μέσα από τη σελίδα δημιουργήθηκε η Mano Aperta, η μεγαλύτερη κοινωνική κουζίνα στην Ελλάδα, μια απίστευτη ομάδα ανθρώπων, που λειτουργεί αθόρυβα εδώ και 3,5 χρόνια έχοντας προσφέρει περισσότερες από 250.000 μερίδες δωρεάν φαγητού σε όλα τα Εξάρχεια, στον Πειραιά, στη Βαρβάκειο, στη Μάνδρα, στο Μάτι και όπου αλλού έχει χρειαστεί.

Χωρίς τις Μούτζες που ήταν το βασικό παράθυρό της στον ψηφιακό κόσμο, θα χρειαστεί τη βοήθειά σας για να συνεχίσει το έργο της και παρακαλώ να τη στηρίξετε.

Για το τέλος, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες τις σελίδες, σε όλους τους ανθρώπους από τους οποίους δανείστηκα περιεχόμενο για τη σελίδα – προσπαθούσα πάντα να τους κάνω mention – και ιδιαίτερα στο Luben για τη συνεχή στήριξη στην κουζίνα μας.

Παράλληλα, ένα εξίσου μεγάλο συγγνώμη για τα λάθη και τις αστοχίες μου σε περιεχόμενο σαν διαχειριστής των Three Mooges. Ξέρω ότι μέσα σε 7 χρόνια ήταν πολλά, ελπίζω λιγότερα από τα σωστά και τα εύστοχα

Έγραψα τα παραπάνω κάπως σκόρπια και αυθόρμητα, όπως μου έρχονταν στο μυαλό. Δεν θέλω να κουράσω άλλο, οπότε κάπου εδώ σας αφήνω.

Αγαπημένε μοναδικέ αναγνώστη, ο αληθινός αγώνας δίνεται στον πραγματικό κόσμο και εκεί είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί, όχι εδώ μέσα.

Καλή αντάμωση στους δρόμους, λοιπόν.

Με αγάπη,

To Skouliki Tom

(Ανήθικο δίδαγμα: Στις πρόσφατες εκλογές δεν πήγα να ψηφίσω. Δεν θα πάω ούτε στις επόμενες, ούτε στις εκλογές μετά από αυτές, ούτε ποτέ ξανά μέχρι να αλλάξει κάτι ριζικά, μέχρι να σταματήσουμε να παίζουμε με τους δικούς τους κανόνες σε ένα παιχνίδι εκ προοιμίου χαμένο, όπου ο δημόσιος διάλογος είναι ανύπαρκτος, οι πράξεις δεν έχουν καμία σημασία, οι έννοιες διαστρεβλώνονται, η φωνή των πολλών φιμώνεται και τα μόνα που επικρατούν είναι η λογική της αισθητικής και των fake news. Μέχρι την τελική νίκη!)

Advertisements

139 Σχόλια to “Οι The Three Mooges και η φίμωση στον καιρό του Διαδικτύου”

  1. ndmushroom said

    Καλημέρα
    Τα έχουμε ξαναπεί: η αντεπίθεση της καθεστηκυίας τάξης απέναντι σε κάθε εναλλακτική (εν προκειμένω, όσον αφορά την ενημέρωση) είναι αμείλικτη. Τόσο διεθνώς, όπου με το πρόσχημα των fake news (που και οι ίδιοι οι μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί διακινούσαν, πολύ πριν τους συνωμοσιολόγους του διαδικτύου και τα ρωσικά bots) κάθε μέσο, σελίδα, λογαριασμός που αποκλίνει από το μέινστρημ αφήγημα θα υποβαθμίζεται στις αναζητήσεις, θα λογοκρίνεται ή θα παύεται οριστικά από τους αυτόκλητους φύλακες της μίας και μοναδικής αλήθειας, όσο και στη χώρα μας, όπου το πρώτο πράγμα που έκανε η νέα κυβέρνηση ήταν να επεκτείνει και να παγιώσει το μονοπώλιο που ήδη είχε στην ενημέρωση, ελέγχοντας πλέον -πέρα από τα ιδιωτικά ΜΜΕ, που ήδη έλεγχε- την ΕΡΤ και το ΑΠΕ και επεκτείνοντας την καταστολή του αντιλόγου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μόνο -πλέον- πεδίο αντιπληροφόρησης, αρχικά στο twitter με τα μαζικά κατεβάσματα λογαριασμών που είχαν φωτογραφία του Κούλη στο avatar και γενικότερα στα σόσιαλ με συντονισμένα, μαζικά ριπόρτ (και με την αξιοποίηση του μονοπωλίου των -κομματικά στρατευμένων- Χοαξες στην επαλήθευση ειδήσεων για τη διαδικτυακή φίμωση των αντιφρονούντων).
    (Νομίζω ότι έσπασα το ατομικό μου ρεκόρ μακρύτερης πρότασης) 🙂

  2. LandS said

    Μπράβο του παιδιού, κυρίως για την αξιοπρέπεια με την οποία αντιμετώπισε τη λογοκρισία που του επιβλήθηκε. Για να πω την αλήθεια δεν υπήρξα οπαδός της σελίδας του. Δεν μου άρεσε αυτό που νόμιζα ότι αντιπροσωπεύει ο τίτλος και τα ελάχιστα αρτί η κοινοποιήσεις στο φβ που είχαν πέσει στην αντίληψή μου. Το πολιτικό μήνυμα που περνάει με την επιστολή του με συνεπήρε. Κρίμα που δεν ταιριάζει με τον αναχωρητισμό της πολιτικής δήλωσης στο τέλος.

  3. Νίκος Κ. said

    Μετά την πλήρη επικράτηση των ιδιωτικών συμφερόντων στην πληροφόρηση, ακολουθεί η θέσπιση ιδιωτικής νομοθεσίας (ποιός δικαιούται δια να ομιλεί) και ιδιωτικής αστυνόμευσης (Χόαξες και τυχόν διάδοχοι). Η προληπτική αυτολογοκρισία («μην και βρεθώ στο στόχαστρό τους») δεν είναι μακριά.

  4. sarant said

    Καλημερα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα πολυ΄ουσιαστικά σχόλια!

    2 Συμφωνώ και για το τέλος.

  5. Εμάς μας «έκλεισαν» τη σελίδα της Αργολικής Βιβλιοθήκης μετά τη δημοσίευση του άρθρου «O Ιωάννης Καποδίστριας Τέκτων κανονικός – Παναγιώτης Γ. Κρητικός, «Ο Ερανιστής», έτος Γ’, τεύχος 15/16, Αθήνα, 1965. Δέχτηκαν λέει πολλές καταγγελίες (πιθανόν από θρησκευτική ομάδα), η απάντηση που έλαβα από το φβ, τέσσερις μήνες μετά ήταν ότι δεν ανακατεύονται σε προσωπικές διενέξεις.

  6. Νέο Kid said

    «συριζαίους, κκέδες, βάζελους, γαύρους, αεκτζήδες»
    Δεν έχω ιδέα για το θέμα, αλλά οι παοκτζήδες «λάδι»;
    Θα μου πείτε ,ποιος ασχολείται με θλιβερές μειοψηφίες…

  7. sarant said

    5 Αυτή είναι η αχίλλειος πτέρνα του συστήματος, ότι αν σε στοχοποιήσουν κάποιοι αποφασισμένοι φανατικοί μπορεί να σε κλείσουν.

  8. cronopiusa said

    Ανεσταλμένος λογαριασμός

    Αυτός ο λογαριασμός έχει τεθεί σε αναστολή. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το γιατί το Twitter θέτει λογαριασμούς σε αναστολή ή επιστρέψτε στο χρονολόγιό σας.

    Tα κορίτσια του υπουργείου ξετρελάθηκαν με τον Alain Delon Κυριάκο

  9. cronopiusa said

    Mε γράπωσε η σπαμοπαγίς ….

  10. Νέο Kid said

    Στην εικόνα, τον Παπαντρέα και το Χριστόδουλα τούς ξέρω. Ο αριστερά ποιος είναι;
    Θενκς ιν ατβάνς ,που λέμε και στις αραπιές.

  11. sarant said

    Μεταφέρω σχόλιο φίλης από την Κύπρο που δεν μπορεί να σχολιάσει -ξέρει κανείς τι γίνεται;

    Νίκο, καλημέρα!
    Τελευταία έχω γράψει δύο τρία σχόλια στα πολύ ενδιαφέροντα, όπως πάντα, θέματα που θίγεις, αλλά όταν επιχειρώ να τα στείλω, είναι εξαφανισμένο το «δημοσιευση» κι έτσι «μενω με δυο χείλη καμένα» που λέμε εδώ.
    Σήμερα έγραψα το πιο κάτω στα σχόλια, αλλά και πάλι δεν μπόρεσα να το αναρτήσω.

    Θλίψη για τον άνισο αγώνα, όπου ο έντιμος, ο ειλικρινής, ο αυθεντικός χάνεται. Όσο κι αν ο αρθρογράφος προσπαθεί να είναι αισιόδοξος, η απογοήτευση κυριαρχεί. Το δείχνει και η αποφασή του να μην ξαναψηφίσει. Η ψήφος σήμερα έχει καταντήσει μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.ψηφιζουμε αυτόν για να μην ψηφίσουμε εκείνον.

    Ξέρεις τι μπορεί να συμβαίνει;

  12. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Δεν είχα ιδέα (μα πού ζεις;) για το «ρίξιμο προφίλ» και τις σχετικές, μάλλον ευσύνοπτες, διαδικασίες.
    Αλλά η όλη ιστορία μου προκαλεί μια αφόρητη θλίψη, γιατί εκεί που νόμιζες ότι έχουν ξεπεραστεί ασθένειες του παρελθόντος, και χαιρόσουν με αυτή σου την παραίσθηση, τώρα διαπιστώνεις ότι ο μεγάλος αδελφός έχει ενδυθεί τους μανδύες χριστιανικών και παραχριστιανικών οργανώσεων, εθνικιστικών ομάδων, ομάδων διατήρησης της τάξης, του γείτονα της διπλανής πόρτας…
    Σκέτη λύπη.

  13. Pedis said

    Μάλλον, δεν έχω καταλάβει καλά από την περιγραφή του Νικοκύρη, αλλά από τον κανονισμό του φβ επιτρέπεται το όλοι εναντίον όλων, με επιθετικό όπλο τις καταγγελίες και αμυντικό τη δημιουργία νέων σελίδων απ’ όπου μπορούν να εκτοξευτούν κόντρα καταγγελίες. Για να περνάς την ώρα σου με σχεδιασμό τακτκής άμυνα και επίεθσης, ωραίο ακούγεται.

  14. Georgios Bartzoudis said

    (α) «μια οργανωμένη ομάδα μπορεί, αν βάλει στο στόχαστρο κάποιον λογαριασμό, να τον «ρίξει» και μόνο με το πλήθος των καταγγελιών»
    # Δυστυχώς αυτή η εκδοχή είναι πιθανή, καθόσον παρ’ ημίν υπάρχουν τέτοιες «οργανωμένες ομάδες», τόσον στην ακροδεξιά όσο και στην ψευτοαριστερά!

    (β) «είναι γκέι, ειναι και αντιεθνικιστής, και εκφράζει ανοιχτά τις προτιμήσεις του»
    # Σίγουρα έχει αρκετούς «εχθρούς». Δεν ξέρουμε αν επιπλέον «εκφράζει ανοιχτά τις προτιμήσεις του» υβρίζοντας ο ίδιος.

    (γ) «είχε σατιρικό περιεχόμενο αλλά και έντονη δράση σε πρωτοβουλίες αλληλεγγύης σε μετανάστες και πρόσφυγες».
    # Σοβαρό μειονέκτημα για τον φίλο μας που δεν έκανε το ίδιο και για τους ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ. Γιατί τους εξαιρούσε;; Μήπως ήταν ρατσιστής και δεν το ήξερε;;

    (δ) Λεει ο φίλος: «Ήμουν πάντα της λογικής η σελίδα να μην ρίχνει bans, να μην κλειστεί σε μια φούσκα όπου θα τα λέμε όσοι συμφωνούμε μεταξύ μας, εκτός αν τα σχόλια ήταν ρατσιστικά ή χυδαία».
    # Σωστός. «Εκτός αν», η εκτίμησή του για «ρατσιστικά και χυδαία σχόλια» ήταν προσωπική αμφιλεγόμενη άποψη.

    (ε) Λεει ο φίλος: «Θα κρατήσω τους λίγους αξιόλογους από αυτούς και θα πετάξω τη συντριπτική πλειοψηφία που είναι εντελώς για τα σκουπίδια, κάτι ξεπουλημένα τομάρια που μόνο όταν εξαφανιστούν τα προφίλ τους θα καταλάβουν πόσο πουθενάδες και ανύπαρκτοι είναι».
    # Μεγάλη γκάφα του «φίλου»: Απειλεί να κάνει σε άλλους ότι του έκαναν άλλοι. «Ό συ μισείς, μηδενί ποιήσεις» (υποθέτω ότι δεν τον έβρισαν κιόλας ως «ξεπουλημένο τομάρι¨)

    (ς) Λεει ο φίλος: «Αν πέτυχε κάτι πραγματικά ουσιαστικό η σελίδα; ..κατάφερε …. να διοργανώσει σειρά προβολών και ανοιχτών δημόσιων ενημερωτικών συζητήσεων σχετικά με τη Δίκη της Χρυσής Αυγής….»
    # Τον συγχαίρω ολόψυχα γι’ αυτή τη δράση του. Δεν ξέρω αν έκανε κάτι και για τα δυο παιδιά-χρυσαυγίτες που εκτελέστηκαν εν ψυχρώ και για αντίποινα (προφανώς από …αριστεράντζες) λίγο μετά τη δολοφονία Φύσα.

    (ζ) Λεει ο φίλος: «Καλή αντάμωση στους δρόμους»
    # Πολύ …αόριστη η ευχή. Στους δρόμους μπορεί να συναντήσει και …Χρυσαυγίτες. Να προσέχει. Δεν διαφέρουν πολύ από τους ψευτοαριστεράντζες!

  15. Θρακιώτης said

    Θα ήθελα να δώσω μερικές πληροφορίες, γιατί δεν βλέπω να αναφέρονται στο άρθρο και το 90% των αναγνωστών του παρόντος Ιστολογίου είναι συνταξιούχοι που έχουν μαύρα μεσάνυχτα από Κοινωνικά Δίκτυα: Το Facebook είναι πολύ αυστηρό, δεν σ’ αφήνει ούτε έναν γυμνόστηθο πίνακα της Αναγεννήσεως να αναρτήσεις. Ο ιδιοκτήτης του Facebook, Mark Zuckenberg, είναι Εβραίος και έχει την ιουδαιοχριστιανική λογική του «απαγορεύονται τα πάντα»: Το σέξ, ο αυνανισμός, τα γυμνά σώματα κλπ. Αντίθετα, οι ιδιοκτήτες του Twitter είναι κάργα ελληνόψυχοι και επιτρέπουν ακόμη και την ανάρτηση σκηνών σκληρού πορνό. Όλες οι εταιρείες παραγωγής ταινιών πορνό έχουν πάνω από έναν λογαριασμούς στο Twitter και αναρτούν καθημερινώς δεκάδες μικρά βίντεο από τα πρόσφατα γυρίσματα (εν είδει προσεχώς…), σκηνές από τα παρασκήνια κλπ. Επίσης, το Twitter επιτρέπει την απόλυτη Ελευθερία του Λόγου σύμφωνα με το Αμερικανικό Σύνταγμα, με ελάχιστους περιορισμούς στην έκφραση. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι εξαιρετικά επιτυχημένοι πολιτικοί όπως ο Τράμπ και ο Σαλβίνι έχουν λογαριασμό μόνο στο Twitter (όπου είναι εξαιρετικά δραστήριοι) και όχι στο Facebook το οποίο γράφουν στους όρχεις των

    Και το βασικότερο: Το Twitter δεν δίνει μεγάλη σημασία στις καταγγελίες που γίνονται εναντίον του λογαριασμού σου, ενώ το Facebook και το YouTube (επίσης ιουδαιοχριστιανικής ιδιοκτησίας) «σε ρίχνουν» μόλις κάποιοι συνασπισμένοι παλαβοί σε καταγγείλουν για παράβαση των όρων χρήσης. Αυτά όλα όφειλε να τα ξέρει ο διαχειριστής των Three Mooges και να μήν κάνει την οσία παρθένα που πέφτει από τα σύννεφα. Αν πιστέψουμε τα όσα λέει στο άρθρο του, πρόκειται για απίστευτα αφελή κύριο: Διότι είναι όντως κολοσσιαία αφέλεια (για να μή πω… καθαρός κρετινισμός) να έχεις ξοδέψει χιλιάδες ώρες τα τελευταία 7 χρόνια για να στήσεις έναν λογαριασμό στο Facebook και να αγνοείς ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να χάσεις όλο το αρχείο του λογαριασμού σου, αν το θελήσει ο κ. Zuckerberg

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Γράψτε στα παπάρια σας το ιουδαιοχριστιανικής νοοτροπίας Facebook και κάντε λογαριασμό στο ελληνόψυχο Twitter

    ΥΓ: Και κάτι ακόμη για τον διαχειριστή των Three Mooges… Δεν είμαστε τόσο αφελείς να πιστέψουμε ότι ξόδεψε τα 7 καλύτερα χρόνια της ζωής του (26 έως 33) μόνο και μόνο για να τρώνε ζεστό φαγάκι οι πρόσφυγες και για να καταδικαστεί σε ισόβια ο Μιχαλολιάκος. Κάποιον λάκκο έχει η φάβα, κάτι άλλο υπάρχει που δεν μάς το λέει. Δεν μπορεί να υπάρξει τόσο καλός άνθρωπος εν έτει σωτηρίω 2019 που να χάνει τα καλύτερά του χρόνια για να βοηθάει τους κατατρεγμένους, χωρίς να βάζει ούτε μισό ευρώ στην τσέπη. Ήμαρτον, κύριε Σαραντάκο, ούτε σε χριστιανικά sites δεν διαβάζουμε πλέον τέτοιες ηθικοπλαστικές ιστορίες…

  16. cronopiusa said

  17. Γιώργος said

    Αν με τρομάζει κάτι στο facebook (δεν έχω και δεν θα φτιάξω προφίλ) και στο τουίτερ (ομοίως) είναι πως κάποια μικρή ομάδα κάποιων στελεχών επιχειρήσεων ή αρχών ελέγχει 2,5 με 3 δις ανθρώπους.
    Το ότι μια φασιστική ομάδα μπορεί να κατεβάσει προφίλ ή σελίδες μόνο και μόνο γιατί το ζήτησε ένας κάποιος αριθμός μελών της ισχυροποιεί τη θέση να μην ανακατευτώ.
    Επειδή όμως ανακατεύομαι με τα blog από το 2006 (και από το 2009 στο blogger), κι επειδή δεν ξέρω πόσο ίδια είναι κι εκεί τα πράγματα, φρόντισα να αποστασιοποιηθώ από τα σχόλια. Σε άλλων τα blog δεν μπαίνω (πλην εδώ και κατά κάποιο τρόπο ανώνυμα) και να τα περιορίσω στα προσωπικά μου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γράφω αυτό που θέλω να γράψω.
    Με σχεδόν 3.000 αναρτήσεις θα με πείραζε αν μου το κατέβαζαν. Το πιθανότερο σε αυτή την περίπτωση θα ήταν να συνεχίσω με ιστοσελίδα (τα κόστη δημιουργίας και συντήρησης πια είναι μικρά).

    Συγχαρητήρια πάντως στον skouliki Tom και λυπάμαι για τον τρόπο που έριξαν τη δουλειά του

  18. Γιώργος said

    (σχόλιο 10) ο Πέτρος Κωστόπουλος (νομίζω)

  19. Babis said

    » Όταν οικειοθελώς είσαι «υπάλληλος», αμισθί μάλιστα μιας πολυεθνικής που βγάζει εκατομμύρια από τη δωρεάν παρουσία σου στην πλατφόρμα της, δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις. Ξέρεις ότι παίζεις στο παιχνίδι της από το οποίο σε πετάει όποτε γουστάρει, όπως κι έγινε.»

    Σε αυτήν την φράση βρίσκετε όλη η ουσία και εδώ είναι και το «σφάλμα» του Tom, έθρεψε το τέρας που τον κατασπάραξε.

  20. Costas X said

    10. Ο αριστερός είναι ο Πέτρος Κωστόπουλος, ο «βλάχος» που «ξεβλάχεψε» την Αθήνα ! 🙂

  21. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ
    Ενδιαφέρον και επίκαιρο το θέμα (της «παντοδυναμίας» της λογοκρισίας της εκάστοτε πλατφόρμας και της χειραγώγησης του Μπάν(ιου) 🙂 ). Θα σχολιάσω αργότερα, μιάς και μόλις προ ολίγου γύρισα και μόνο ένα γρήγορο πέρασμα πρόλαβα να κάνω.

    8: Κρόνη, εδώ η φωτό (η επάνω, η λεπτομέρεια με τα σχόλια) που προσπάθησες να βάλεις, αλλά δεν επιτρέπει 😂🤣 ο «κάτοχος» την ενσωμάτωσή της σε άλλα μπλογκ…

  22. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  23. atheofobos said


    Έχω υποστεί και εγώ τα ίδια στο παρελθόν
    Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ MOY ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK
    http://atheofobos2.blogspot.com/2016/04/moy-facebook.html

  24. cronopiusa said

    21

    ευχαριστούμε

    όλα καλά…

  25. ΓΤ said

    @10, 18, 20 και λοιπή παλιοπαρέα

    Πάμε πίσω στον Ιούλιο του 2000, όταν είχα δώσει ΔΠΥ (τότε Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών) στην Imako Εκδοτική ΑΕ του Πέτρου Κωστόπουλου και περίμενα, φρέσκο ψάρι τότε, να μου καταβληθεί η αμοιβή μου…Κύλησε μήνας, πέρασε δεύτερος, είχα ήδη «οχλήσει» με γαλατική ευγένεια το Λογιστήριο και μου πρωτοαπάντησαν «λόγω του ύψους της αμοιβής σας είστε χαμηλά στη λίστα. Θα αργήσουμε λίγο». Τη μεθεπόμενη εβδομάδα τούς τόνισα ότι δεν θα ήταν σωστό να καταβάλουν τον ΦΠΑ οι γονείς μου από τις σάρκες τους, και τους ζήτησα τουλάχιστον να μου έδιναν τον ΦΠΑ. Η απάντηση ήταν «το ΦΠΑ είναι δικό σας θέμα»… Να μην τα πολυλογώ, πήρα την αμοιβή μου τον Φεβρουάριο του 2001…

    Στα χρόνια του «Κλικ» και του «Nitro», θυμάμαι οδηγία ξεβλαχέματος από το Edito του Κωστόπουλου, αυτής της αμώμου ψυχής: «Να αλλάζετε δύο φορές σώβρακο την ημέρα. Κάνει καλό. Και τα παντελόνια, και τα πουκάμισα, όταν τα βγάζετε, να τα πετάτε κάτω»…

  26. ΞΥΠΕΤΑΙΩΝ said

    #14
    Δεν ειναι ενας Φυσας ειναι ο παλικαρος Παυλος Φυσσας , που τα εβαλε μονος του με ολοκληρο μηχανοκινητο λοχο αυστραλοπιθηκων.

  27. Σ said

    Κι εμένα με συνεπήρε το πολιτικό μήνυμα της επιστολής. Νοιώθω και για τα υπόλοιπα όπως ο Lands.

  28. leonicos said

    Μάλλον θα ξανανθίσει η επιστολογραφία

  29. gpoint said

    # 6

    Κατάλοιπο μιας ξεπεσμένης ποδοσφαιρικά ομάδας που στέκεται μπασκετικά στην κορυφή γιατί δεν έχει μπει ακόμα ο Ιβάν (τόχω ξαναγράψει, το 21 θα μπεί με τα 200χρόνια της Επανάστασης ! ) δεν σου πέρασαν από το μυαλό δυο απλές σκέψεις :

    α/ το δυσκολότερο, να το…ξέχασε αν και πιθανότερο είναι να σκεφτότανε μόνο τα αρνητικα χαρακτηριστικά των οπαδών,οπότε λογικά δεν τους ανέφερε

    β/ και πιθανότερο (ειδικά αφού κατάλαβε πως οι κομματικές ταμπέλες δεν τον εκφράζουν) να είναι ΠΑΟΚτσής !!

  30. gpoint said

    # 25

    ΓΤ, πιστεύοντας πως η πρόκριση θα παιχθεί στο δεύτερο παιχνίδι θεώρησα πως το 3.40 του ΟΠΑΠ για την πρόκριση του ΠΑΟΚ ήταν σκέτη κλοπή και πιθανολογώ τώρα που η νίκη του στην Ολλανδία (που φυσικά σημαίνει πρόκριση) θα πληρώνει αρκετά περισσότερο.
    Θα έχεις μέηλ

  31. ΓΤ said

    @30

    Αυτό ήταν απάντηση στο #25;

  32. sarant said

    25 Δηλαδή και σένα σε ξεβλάχεψε ο Πέτρος;

  33. ΓΤ said

    @32

    Έχω κάλαθο απλύτων 🙂

  34. aerosol said

    Κανόνας:
    Οποτεδήποτε δεν πληρώνεις για κάτι που σου παρέχει μια εταιρία, εσύ είσαι το προϊόν.

    Ειδικά στο ίντερνετ αυτό είναι το επιχειρηματικό σχέδιο όλων των σελίδων που έχουν στοιχεία social media. Η προσέλκυση πλήθους, το οποίο γίνεται το προϊόν/κράχτης για να έρθουν κι άλλοι. Σχεδόν πάντα αυτό σημαίνει όρους και πρακτικές που μόλις ξεπεραστεί κάποιο συγκεκριμένο όριο μεγεθους θα αλλάξουν, περιορίζοντας την «ελευθερία» των συμμετεχόντων. Εννοείται μονόπλευρα. Δεν έχουμε κανένα λέγειν στο πώς διοικούνται οι χώροι που μας παρέχουν χωρο ή βήμα. Είμαστε αντικείμενο (και εργαλείο) της εργασίας ιδιωτικών επιχειρήσεων.
    Όσο πιο σαφές είναι αυτό, όσο πιο γνωστό πως αυτό συνήθως είναι μόνο θέμα χρόνου, τόσο πιο συνειδητή θα είναι η δική μας στάση και επένδυση σε χρόνο ή μεράκι -μέσα σε κάποιου το μαγαζί.

    Είναι θέμα της κάθε εταιρίας το πόσο μετρημένα θα χειριστεί τα βήματά της όταν φτάσει να είναι αρκετά ισχυρή. Το πόσο θα υπολογίσει ή όχι τον κόσμο που την πήγε στην επιτυχία. Η δική μας αντίδραση είναι πάντα περιορισμένη αλλά μπορεί να είναι καθοριστική. Η ιστορία του ίντερνετ είναι γεμάτη από τελειωμένες εταιρίες και κλεισμένους ιστότοπους όπου κάποτε σύχναζαν πλήθη. Δυστυχώς αυτή η ιστορία δεν ενημερώνει την άπληστη τάση των εταιριών που παίρνουν την θέση όσων κλείνουν.

    Το FB έφτασε σε πρωτάκουστα ύψη επιτυχίας. Δημιούργησε μια πρωτοφανή εμπλοκή στη ζωή τεράστιου ποσοστού του παγκόσμιου πληθυσμού. Έχει επιδείξει και ιδιαίτερη κακοήθεια και αλλαζονεία -σε σημείο να στοχοποιηθεί τελικά και από κάμποσους, συνήθως αδιάφορους, κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς. Αλλά τίποτα δεν κρατά για πάντα, ειδικά στο web. Είναι καιρός που δείχνει σημάδια πτώσης.

    Πρακτικά, κανείς μας δεν ωφελείται να επενδύει συναισθηματικά και πρακτικά σε ένα και μόνο χώρο. Και όλοι πρέπει αναγκαστικά να διατηρούμε κάποια ψυχολογική ευελιξία και ετοιμότητα διαφυγής από χώρους που δεν ελέγχουμε. Δεν είναι εύκολο -άνθρωποι είμαστε- αλλά συνήθως όλα αυτά είναι αναπόφευκτα προσωρινά.

  35. gpoint said

    # 31

    Οχι φυσικά, από συνήθεια έβαλα τον αριθμό του σχολίου

  36. Γιώργος said

    (σχόλιο 34) χωρίς να αποκλείεται και να πληρώνεις (αν και το τζάμπα το πληρώνεις αλλά ας μην ξεφεύγουμε) και να είσαι και προϊόν.

  37. Costas X said

    34. Πολύ σωστός, βλέπε και Google Earth:
    Εκεί που τελείωνα με το ground view μια καταγραφή των mews του Λονδίνου (για να περνάει η ώρα),
    έφαγα πόρτα, και μου ζητάει να το αγοράσω. Αίσχος!

  38. Γιάννης Ιατρού said

    24: Κρόνη, πολύ χαίρομαι 🙂

    23: Αθεόφοβε
    η διαγραφή αυτή πρέπει να είναι αρκετά παλιά, γιατί πλέον το μήνυμα από το φατσοβιβλίο έχει και εικόνα 🙂 🙂 🙂

  39. sarant said

    37 Πότε έγινε με πληρωμή το Google Earth;

  40. Γιάννης Ιατρού said

    39: Δεν είναι με πληρωμή το Earth / Earth Pro.
    To Earth Studio έχει κάποιες προϋποθέσεις, θέλει λογ/σμό στο γούγλη, δουλεύει μόνο με το χρώμιο και χρειάζεται να κάνεις μια αίτηση για να σου το δώσουν, αλλά κι αυτό είναι χωρίς πληρωμή (free to use for news, research, education, and nonprofit use)

  41. Η εμπειρία μου με την amazon: στην αρχή, για αρκετά χρόνια, ίσως και 20, μπορούσε να ανεβάσει κριτική βιβλίου ο οποιοσδήποτε^ εδώ και μια τριετία ίσως … εμφανιζόταν ο υπότιτλος «verified book purchase» σε όσες κριτικές έγιναν από ανθρώπους που αγόρασαν το βιβλίο από την amazon^ και τώρα … νομίζω ότι δεν έχει κάποιος δικαίωμα να υποβάλει κριτική αν δεν έχει ξοδέψει τουλάχιστον 50 δολάρια για αγορές βιβλίων από την amazon κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο!

  42. sarant said

    41 Έγινε προνόμιο το να γράφεις κριτική;
    Βέβαια, πολλοί έγραφαν οι ίδιοι κριτικές για τα βιβλία τους.

  43. BLOG_OTI_NANAI said

    Μερικοί σχολιαστές έχουν άγνοια ότι οι επιθέσεις αυτού του τύπου είναι όλων των κατευθύνσεων; Υπάρχουν φασιστακια με ολοκληρωτικές αντιλήψεις σε κάθε πλευρά και μια βόλτα στο ιντιμιντια, στο ροιδη εμμονές και πλήθος άλλων σελίδων πείθουν τον καθένα.

  44. 42 Λογικό αυτό, όπως στο trip advisor βλέπεις επαίνους από τους συγγενείς του ταβερνιάρη ή θάψιμο από τους ανταγωνιστές!

  45. Costas X said

    39.
    Δεν θυμάμαι ακριβώς πότε, πάνε αρκετοί μήνες που το αυτόνομο πρόγραμμα Google Earth (όχι μέσω Chrome) που χρησιμοποιούσα, έπαψε να λειτουργεί.
    Μπήκα στην σελίδα των προβλημάτων και μου πρότεινε δύο λύσεις: είτε να κατεβάσω το Google Earth Pro (με το «Pro» τότε μυρίστηκα trial και πληρωμή), είτε να μπώ με το Chrome. Απόψε που ξαναδοκίμασα, ούτε το Pro κατεβαίνει, ούτε το Chrome μπαίνει στη σελίδα Google Earth, πιθανότατα, τελικά, γιατί έχω Windows XP! 😦

  46. Γιάννης Ιατρού said

    45: Costas-X
    από WIN 7 και πάνω… γενικά δες εδώ

  47. Γιάννης Ιατρού said

    46: Για XP δες εδώ, μήπως βρεις αυτό που χρειάζεσαι

  48. sarant said

    44 Στο booking υποτίθεται ότι πρέπει να έχεις κάνει κράτηση για να γράψεις κριτική. Αλλά στα εστιατόρια δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα απόδειξης της επίσκεψης.

  49. ΚΩΣΤΑΣ said

    Δεν είμαι στο φέισμπουκ, ούτε έτυχε να έχω καν υπόψη μου τις «τρεις μούτζες» και δεν έχω άποψη για το περιεχόμενό τους και το στυλ γραφής του. Παρά ταύτα, επειδή σε επίπεδο αρχών είμαι γενικά κατά της λογοκρισίας, θα έλεγα ότι λυπάμαι για το κλείσιμο και θα ευχόμουν την επαναλειτουργία της σελίδας.

    Με την ευκαιρία θέλω να εκφράσω και έναν ευρύτερο προβληματισμό μου. Θα εκφραστώ με κάπως παραφρασμένο τον Καβάφη, «Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μας κτίσαμε τείχη…» κι επίσης παρανοημένο – χωρίς άνω τελεία – τον Σεφέρη, «πήραμε τη ζωή μας λάθος…»

    Τι εννοώ; Δεν είναι μόνο οι ιδιωτικοί κολοσσοί που κάνουν τη δουλειά τους, ωραία τα λέει ο Aerosol #34, αλλά κι εμείς οι ίδιοι με τους κατά την γνώμη μου ακραίους περιορισμούς που βάζουμε εν όψει του καλώς εννοούμενου αντιρατσισμού ή προστασίας άλλων έννομων αγαθών. Ακόμη και η περιγραφή του σωματότυπου κάποιου/ας, το χρώματος μαλλιών και φυλής …., χοντρός/ή, λευκός/μαύρος, ξανθιά, χαρακτηρίζονται ακραίες ρατσιστικές εκφράσεις. Πάνω σε κάτι τέτοια ή ανάλογα, βρίσκουν αφορμή ακραίοι ένθεν κακείθεν και υποβάλλουν αιτήματα κλεισίματος σελίδων.

    Δεν είμαι σίγουρος ότι έχω δίκιο, σεβαστές αντίθετες απόψεις, νιώθω όμως σίγουρα ότι δεν μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα και ας μην έχω καμία πρόθεση να προσβάλω κανένα.

  50. nikiplos said

    Καταρχάς μιλάμε για μια ιδιωτική εταιρία, στην οποία παίζεις μονόδρομα με τους δικούς της όρους και όχι τους δικούς σου. Όπως και παλαιά στο Καταράλα στη Γλυφάδα αποδεχόσουν να πληρώσεις το εξωφρενικό 6χίλιαρο για είσοδο (μέσα 90ς) και να πράξεις σύμφωνα με τις υποδείξεις των μπράβων. Εάν δεν σου γούσταρε, δεν ξαναπατούσες… Το αυτό για όλα αυτά τα διασκεδαστάδικα, ψηφιακά ή μη…
    Αρκεί οι χρήστες να έχουν την επίγνωση που απευθύνονται και να μην εξαρτούν τη ζωή τους, σε ψηφιακά υποκατάστατα… Για το twitter να προσθέσουμε πως ισχύουν ακριβώς παρόμοια πράγματα. Κι εκεί αν θέλουν σε καταγγέλουν μαζικά και κλείνει το μέσον…

  51. nikiplos said

    Να προσθέσω πως δεν συμφωνώ πως το Facebook φθίνει… σύντομα θα ξεπεράσει σε ισχύ και τα ίδια τα κράτη και θα μπορεί να ανεβάζει και να κατεβάζει κυβερνήσεις, αν δεν το κάνει ήδη… Όταν διέρρευσαν οι υποκλοπές λογαριασμών και προσωπικών δεδομένων υπέρ τρίτων με ευθύνη του ιδιοκτήτη του φατσοβιβλίου, αυτός παρουσιάστηκε και κατέθεσε σε επιτροπή στις ΗΠΑ. Λίγο αργότερα ένα κορίτσι 16 ετών από την Ολλανδία έστειλε μια σατιρική επιστολή (το έγραφε ρητά) στο FBI, ότι εκπροσωπεί τρομοκρατική ομάδα και καλό είναι να περιμένουν «χτύπημα» (έβαζε εισαγωγικά). Λίγες ημέρες αργότερα έλαβε επιστολή από το FBI στην ιδιωτική της διεύθυνση όπου της γνωστοποιούσαν την πρόθεσή τους να την ανακρίνουν, ενημερώνοντάς της πως θα το έκαναν είτε με το καλό είτε με το κακό. Το θέμα έφθασε σε επίπεδο κυβερνήσεων και ύστερα από λίγο υπήρξε συμβιβασμός μεταξύ FBI και Ολλανδικής αστυνομίας, καθώς επρόκειτο για λευκό κορίτσι εγνωσμένα καλής οικογενείας…

  52. Θρακιώτης said

    Αγαπητέ μου, κύριε Νίκο,

    μιάς και το άρθρο σας απόψε αφορά την φίμωση στον καιρό του Διαδικτύου, επιτρέψτε μου να σάς δώσω δύο σημαντικές πληροφορίες που – ασφαλώς – θα σάς συνταράξουν. Την πρώτη εξ αυτών, θα έπρεπε εδώ και ώρες να σάς την έχουν δώσει οι χιλιάδες αναγνώσται σας, αλλά φαίνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών είναι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι και δεν μπαίνουν στα Κοινωνικά Δίκτυα

    1) Εδώ και 7 ώρες, κύριε Σαραντάκο, εξελίσσεται στο (Νεοδημοκρατικό) Διαδίκτυο μιά συντονισμένη επίθεση εναντίον σας, με ύβρεις, χλευασμούς κλπ. Γνωρίζω ότι είσθε φανατικός υπέρμαχος της Ελευθερίας του Λόγου, γι’ αυτό και τολμώ να αναρτήσω το σχετικό thread. Αξίζει να μελετηθούν τα σχόλια, γιατί εκεί βρίσκονται οι χυδαιότερες αναφορές εναντίον σας

    2) Η δεύτερη πληροφορία, κύριε Νίκο μου, αφορά τον αγαπημένο σας φιλαράκο Παντελή Μπουκάλα, ο οποίος σήμερα στην «Καθημερινή» διέπραξε μία ιστορική γκάφα που αποδεικνύει ότι ο πολυδιαφημισμένος αυτός αριστερός διανοούμενος είναι εντελώς αστοιχείωτος στην Αμερικανική Ιστορία, αλλά και ότι εκλαμβάνει τους αναγνώστες του ως αγράμματους κάφρους. Αναρτώ το σχετικό απόσπασμα από το άρθρο του για να αντιληφθούν όλοι οι αναγνώσται του παρόντος Ιστολογίου πόσο ανιστόρητος είναι ο πολυδιαφημισμένος κύριος Μπουκάλας

    Δεν θα μεταφέρω εδώ τις κατά καιρούς ρατσιστικές δηλώσεις των άλλων Αμερικανών Προέδρων που διαψεύδουν παταγωδώς τον κύριο Παντελή. Θα θυμίσω, απλώς, μερικές μόνο από τις ΔΗΜΟΣΙΕΣ δηλώσεις του κορυφαίου Αμερικανού Προέδρου όλων των επόχών, Αβραάμ Λίνκολν, όπως τις επιβεβαιώνει το αγαπημένο site
    του κ. Σαραντάκου snopes.com

    Για τους αγνοούντες την αγγλικήν αναγνώστες (μεταξύ αυτών και ο αγαπητός κ. Μπουκάλας…) μεταφράζω πρόχειρα την ρατσιστικότατη ΔΗΜΟΣΙΑ δήλωση του Αβραάμ Λίνκολν το 1858. Υπάρχουν κι άλλες, ακόμα ρατσιστικότερες, κι αν προκληθώ θα τις αναρτήσω.

    ΑΒΡΑΑΜ ΛΙΝΚΟΛΝ: «Ουδέποτε ήμουν ή θα είμαι ευνοϊκός στον να φέρω με οποιονδήποτε τρόπο την κοινωνική και πολιτική ισότητα μεταξύ Λευκών και Μαύρων Φυλών στην χώρα. Ουδέποτε θα δώσω στους Νέγρους (sic!) το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, του να είναι ένορκοι, ούτε θα τους αναθέσω ποτέ εργασίες, ούτε θα επιτρέψω ποτέ να παντρεύονται με Λευκούς!.. Πρέπει να προσθέσω πως υπάρχει φυσική διαφορά μεταξύ της Λευκής και της Μαύρης Φυλής, η οποία – πιστεύω – πάντοτε θα εμποδίζει τις δύο Φυλές να ζήσουν μαζί υπό όρους κοινωνικής και φυσικής Ισότητας!.. Κι όσο είναι αναγκασμένες να ζούν μαζί, πάντοτε θα υπάρχει ο κατώτερος και ο ανώτερος. Κι όπως όλοι, πιστεύω πως η θέση του Ανώτερου ανήκει στην Λευκή Φυλή»!.

    ΞΑΝΑΡΩΤΩ τον αγαπητό κ. Σαραντάκο: Έχει πεί ποτέ ο Ντόναλντ Τράμπ κάτι παρόμοιο; Συνεπώς… διέπραξε ή όχι κολοσσιαία γκάφα σήμερα στην «Καθημερινή» ο φιλαράκος σας ο κ. Μπουκάλας; Δεν θέλω να τον εκθέσετε στα μεζεδάκια σας, κύριε Νίκο μου… Ένα απλό ΝΑΙ στην ερώτησή μου, θέλω να πείτε, για να βεβαιωθώ ότι δεν έχετε διακόψει εντελώς τις σχέσεις σας με την Αριστοτελική Λογική, χάριν της προστασίας της αξιοπιστίας των φίλων σας. Ζητάω πολλά;

    ΥΓ: Κύριον Νίκιπλον (50): Απατάσθε οικτρά, κύριε… Ξέρετε πόσες χριστιανικές οργανώσεις καταγγέλλουν καθημερινά στο Twitter τις εταιρείες παραγωγής πορνό και τις εκατοντάδες πορνοστάρ που ανεβάζουν ελεύθερα σκληροπυρηνικά βιντεάκια; Κι όμως, οι ελληνόψυχοι ιδιοκτήτες του Twitter δεν κλείνουν τους εν λόγω λογαριασμούς, αφού ΔΕΝ παραβιάζουν σε καμμία περίπτωση το Αμερικανικό Σύνταγμα. Τα πορνό είναι νόμιμα στην Αμερική από την δεκαετία του 1980…

    Θα σας το κάνω πιό λιανά, κύριε Νίκιπλέ μου, για να καταλάβετε την διαφορά μεταξύ Facebook + Twitter: Ως γνωστόν, στις ΗΠΑ δεν είναι ποινικό αδίκημα το να αμφισβητήσεις το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα. Όμως, αν κάνεις σχετική ανάρτηση στο Facebook, σου κλείνουν τον λογαριασμό σε λίγες ώρες. Στο Twitter δεν σε ενοχλούν καθόλου, αν κάνεις την ίδια ανάρτηση αμφισβητήσεως του Ολοκαυτώματος. Καταλάβατε τώρα την τεράστια διαφορά των δύο αυτών Κοινωνικών Δικτύων;

  53. Θρακιώτης said

    Ημαρτημένο σχολίου 52: Δεν τυπώθηκε η κάργα ρατσιστική δήλωση του Λίνκολν στα αγγλικό πρωτότυπο, όπως την δίνει το snopes.com

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «αξίζει να θυμάστε ότι ως δωρεάν πλατφόρμα blogging, υπόκειται στην πολιτική περιεχομένου της Google. Ενώ η πολιτική είναι γενικά πολύ φιλελεύθερη, φημίζεται επίσης και για περίεργες παρεμβάσεις με κατάργηση ιστολογίων και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση ή ενημέρωση. Για παράδειγμα εάν έχετε ένα ιστολόγιο που αγγίζει αμφιλεγόμενα θέματα, τότε προφανώς δεν αξίζει να επενδύσετε το χρόνο και την ενέργεια σας σε μια πλατφόρμα που δεν έχετε εσείς τον έλεγχο 100%. »
    https://texnologia.net/giati-axizei-na-eisai-blogger-sto-blogspot-uparchoun-arnitika-simeia/2018/08

  55. Costas X said

    46. & 47. Σας ευχαριστώ πολύ, αλλά το link στο 47 δεν δουλεύει.

  56. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    14 >>Δεν ξέρω αν έκανε κάτι και για τα δυο παιδιά-χρυσαυγίτες που εκτελέστηκαν εν ψυχρώ και για αντίποινα (προφανώς από …αριστεράντζες)

    πολλοί, πάμπολλοι, όμως λένε ότι …προφανώς από ομοϊδεάτες τους για προβοκάτσια, για ξεκάρφωμα… Οι δολοφόνοι γιατί δε βρέθηκαν;…»

    14>>Δεν διαφέρουν πολύ από τους ψευτοαριστεράντζες!

    Αφού εσείς ξέρετε τους ψεύτικους για πείτε μας ποιοί είναι οι γνήσιοι αριστεροί ; Υπάρχουν εν ζωή ή μόνο οι πεθαμένοι, οι σκοτωμένοι από τους ομοϊδεάτες σας είναι οι γνήσιοι ;

  57. Alexis said

    Αφού εσείς ξέρετε τους ψεύτικους για πείτε μας ποιοί είναι οι γνήσιοι αριστεροί ; Υπάρχουν εν ζωή ή μόνο οι πεθαμένοι, οι σκοτωμένοι από τους ομοϊδεάτες σας είναι οι γνήσιοι ;
    Ασφαλώς το δεύτερο. Όπως θα έχεις διαπιστώσει η σύγχρονη Δεξιά, αφού πλέον ξέρει και βλέπει ότι δεν κινδυνεύει από το ΚΚΕ, συχνά-πυκνά επιδίδεται σε μία, υποκριτική εννοείται, «επίθεση αβροφροσυνης», προς τα στελέχη του, και δήθεν «σεβασμού» προς τους παλιούς αγωνιστές του, «που υπήρξαν σταθεροί και συνεπείς στις απόψεις τους» μπλά…μπλα…μπλά…
    Αφού το ΚΚΕ σήμερα είναι ένα γραφικό απομεινάρι του άλλοτε μαζικού και κραταιού κόμματος και δεν μας απειλεί, δεν πειράζει να λέμε και καμιά καλή κουβέντα… 😊

  58. Γιάννης Ιατρού said

    55: Costas X
    Ουπς, sorry, η διόρθωση για ΧΡ

  59. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ!

    56 Ως γνωστόν μόνο οι νεκροί αριστεροί είναι καλοί.

  60. Alexis said

    #56: πολλοί, πάμπολλοι, όμως λένε ότι …προφανώς από ομοϊδεάτες τους για προβοκάτσια, για ξεκάρφωμα… Οι δολοφόνοι γιατί δε βρέθηκαν;

    Χμμμ, είμαι πολύ επιφυλακτικός σε μία τέτοια εκδοχή. Γενικά είμαι επιφυλακτικός στις θεωρίες συνωμοσίας και προβοκάτσιας, αλλά ειδικά για το συγκεκριμένο ακόμα παραπάνω.
    Οι μέχρι τώρα ενέργειές τους έχουν πάντα τη μορφή του ανοιχτού τραμπουκισμού και ποτέ του συνωμοτικού χτυπήματος του τύπου «χτυπάω και εξαφανίζομαι».

  61. Costas X said

    58. Και πάλι σας ευχαριστώ, το link δουλεύει, θα πειραματιστώ το βράδυ!

  62. nikiplos said

    60@ Αγαπητέ Alexis, υπήρχαν έρευνες σοβαρές και εντός ΕΛΑΣ που έκλιναν προς τον σεσημασμένο υπόκοσμο για το έγκλημα αυτό. Εις εκ των κακοποιών που είχε αναγνωρίσει έναν από τους εκτελεστές στο βίντεο, είχε καταθέσει επίσημα. Φεύ εκτελέστηκε όμως μέσα στις φυλακές… Όλες όμως οι ανεξάρτητες έρευνες της επίσημης ΕΛΑΣ, συγκλίνουν ότι «πρόκειται μάλλον για ξεκαθάρισμα λογαριασμών» και μιλούσαν για κυκλώματα του υποκόσμου.

    Που σημαίνει, είτε ότι οι δύο δολοφονηθέντες είχαν νταραβέρια με υπόκοσμο, πράγμα που πρέπει να διερευνηθεί, είτε ο υπόκοσμος εκτέλεσε πληρωμένο συμβόλαιο… Πάντως ο φάκελος έχει κλείσει και ουδέποτε κανείς δεν μιλάει για πολιτικό προσανατολισμό των δολοφόνων, εκτός από ακροδεξιά έντυπα ή ρυπαρούς δημοσιογράφους…

    Η κοινή λογική λέει πως μετά τη δολοφονία Φύσσα και τη σύλληψη των ιθυνόντων της ΧΑ, από την πολιτεία, καθώς θα άρχιζε οσονούπω η δίκη, κανέναν δεν συνέφερε η αντεκδίκηση, πλην της στοχοποιημένης ΧΑ… Και αυτό δεν είναι σενάριο συνομωσίας, αλλά ένα πιθανό σενάριο πολύ λογικής εξήγησης. Κρίνοντας από το κοινωνικό στάτους των θυμάτων και των οικογένειλων τους, ενισχύεται μάλιστα αυτό το σενάριο…

    Υπάρχει και ένα άλλο που συνηγορεί υπερ μιας τέτοιας εκδοχής: Η ίδια η αντίδραση των οικογενειών των θυμάτων και το ξέσπασμά τους ενάντια στην ΧΑ, την περίοδο που η ΧΑ εργαλειοποιούσε αυτές τις δολοφονίες, σε συχορδία με κεντρικά μεγάλα ΜΜΕ…

    Σε δημοσιογραφική έρευνα που έγινε αμέσως μετά τις δολοφονίες, διαπιστώθηκε πως μεγάλο μέρος του υποκόσμου και των εγκλείστων του Κορυδαλλού, ήξεραν για τις δολοφονίες πριν αυτές διαπραχθούν, ενώ όταν διαπράχθησαν δήλωναν ότι γνώριζαν τους αυτουργούς. Στα πλαίσια όμως του χρόνου εργαλειοποίησης όλης αυτής της ιστορίας, μάλλον ο εισαγγελέας υπηρεσίας συνέχισε να τρώει σταφύλια στο ανάκλιντρό του…

    Το σενάριο της πολιτικής αντεκδίκησης πάσχει από δύο κυρίως σημεία: Το πρώτο είναι η επιλογή των στόχων. Συνήθως οι αντεκδικήσεις συγγενών επιλέγουν συγγενείς, ενώ εκείνες των πολιτικών συνοδοιπόρων επιλέγουν «χτυπητά» ονόματα και όχι άσημους στρατιώτες… Το δεύτερο φυσικά είναι η περίοδος που επιλέχθηκε κάτι τέτοιο. Θα δικαιολογούταν εάν γινόταν σήμερα που η δίκη τράβηξε τόσο εις μάκρος, που οι ηγέτες της εγκληματικής οργάνωσης έπεσαν στα μαλακά κλπ. Τότε όμως, ούτε και ο πιο ηλίθιος οπαδός, δεν επιλέγει αντεκδίκηση. Αντίθετα οι έξυπνοι συνοδοιπόροι εργαλειοποιούν το έγκλημα, δεν διαπράττουν άλλο…

  63. aerosol said

    #51
    Δεν αποκλείεται να κάνω λάθος Νίκιπλε. Όμως αθροίζονται διάφορα στοιχεία που συνηγορούν ότι το FB πέρασε την ακμή του. Εδώ και 2 χρόνια παρατηρείται μια σταδιακή εγκατάλειψη από τους νέους, οι οποίοι προτιμούν Instagram και άλλα μέσα. Επίσης, η καταστροφική στάση του όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα τελικά το έφερε στο προσκήνιο με μια σειρά τεράστιων προστίμων και καταδικαστικών αποφάσεων -έστω και ως αφορμή, διότι οι πραγματικοί λόγοι που τους πιέζουν οι κυβερνήσεις μπορεί να είναι βαθύτεροι. Η κακή εικόνα του Ζούκερμπεργκ όποτε μιλάει σε… ανθρώπους, δεν βοηθά. Παρατηρώ γενικά τάση πολλών να διαφημίζουν πως έκλεισαν τον λογαριασμό τους και πως οι πιο ανήσυχοι χρήστες το έχουν ως ανέκδοτο.

    Ένα μέσο με το μέγεθος του FB δεν ξεφτίζει γρήγορα. Αλλά αν σε εγκαταλείπουν οι πιο νέοι και οι πιο ψαγμένοι (και ταυτόχρονα απασχολείς με κακό τρόπο τα δελτία ειδήσεων), στο ίντερνετ δεν θα πας πολύ μπροστά με βασικό κοινό 60ρηδες. Επιπλέον μέσα στα χρόνια έχει ασκήσει εκβιαστική πολιτική εναντίον μικροεπιχειρηματιών με pages. Κάποιοι το εγκατάλειψαν, πολλοί ψάχνουν ευκαιρία και εναλλακτικές. Όλα αυτά με κάνουν να προβλέπω πως η απήχησή του θα μειωθεί αισθητά. Προς το παρόν μόνο το Google βλέπω να έχει εχέγγυα για μόνιμη δύναμη στον ψηφιακό κόσμο.

  64. Νίκος Κ. said

    Ο Τραμπ πάντως θεωρεί ότι τα κοινωνικά δίκτυα μεροληπτούν εναντίον των συντηρητικών απόψεων κι ετοιμάζεται να υπογράψει οδηγία για να το αντιμετωπίσει

    White House drafting executive order to tackle Silicon Valley’s alleged anti-conservative bias
    https://www.politico.com/story/2019/08/07/white-house-tech-censorship-1639051

  65. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  66. sarant said

    66 Το είδα, θα έγιναν μαζικές αναφορές προφανώς.

  67. anasazii said

    Δεν καταλαβαίνω τι θέλει να πει η επιστολή. Χάνω κάτι ίσως…

    Ο λόγος που Θρι Μουτζες κ.ά μπαίνουν στο φεισμπουκ είναι γιατί κοντά στο βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα. Αρκεί να μην ενοχληθεί ο βασιλικός γιατί θα αντιδράσει βέβαια.

    Αν σε χαλάει το fb κάνε το blog σου και συνέχισε να το ανανεώνεις. Βέβαια δε σε διαβάζει άνθρωπος έτσι. Ενώ στο fb έχεις έτοιμο αναγνωστικό κοινό. Ναι μη γελιέσαι είναι του fb όχι δικό σου. Το ήξερες εξ αρχής. Κι όπως το δώσε μπορεί και να στο πάρει. Τα καλα του Γιάννη τα θέλουμε το Γιάννη δεν τον θελουμε.

    Εγώ θα έλεγα αφού αποκτήσεις φήμη μέσα απο fb μετά ανοίγεις το δικό σου μαγαζί, βάζεις ταμπέλα μεταφερθήκαμε σε νέα διεύθυνση και άσε τον πελάτη να σε ψάξει. Έτσι θα δεις αν είχες και ποτέ κανέναν πραγματικά δικό σου.

    Ενιγουει το ινσταγκραμ που αναφέρθηκε νομίζω κι αυτό ανήκει στον ζουκενμπεργκ

  68. aerosol said

    Το FB είναι κυριολεκτικά η «γλάστρα». Το βολικό δοχείο στο οποίο ανθεί ο βασιλικός, ο οποίος βάζει την παρουσία του και το περιεχόμενο.
    Το κοινό δεν «είναι του FB» ακριβώς, διότι το FB δεν παράγει το περιεχόμενο που ψάχνουν όλοι αυτοί. Το δέλεαρ για τον κόσμο είναι ακριβώς το πλήθος του υπόλοιπου κόσμο -γι αυτό το FB είναι πλατφόρμα social media. Βέβαια παραμένουν πιστοί ακόμα στην πλατφόρμα. Όσο οι φίλοι τους μένουν στην πλατφόρμα. Αν οι περισσότεροι πάνε αλλού… guess what…!
    Ούτε στο FB έχεις έτοιμο αναγνωστικό κοινό. Αν θες να κάνεις σοβαρή δουλειά, φτύνεις αίμα. Εσύ, όχι το FB. Το FB αυτό που κάνει είναι να έρθει τον 5ο χρόνο να σου πει πως σου κόβει την ορατότητα στο 90% των followers σου -αυτών που ΕΠΕΛΕΞΑΝ να σε παρακολουθούν- εκτός αν πληρώσεις.

    Ο Γιάννης σε φλέρταρε, σου έταξε της Παναγιάς τα μάτια, σε παντρεύτηκε, σε άφησε έγγυο και μετά άρχισε να σε χτυπάει, να σου κλέβει τα λεφτά από την τσάντα, να πουλάει τα πράγματά σου.
    Το οποίο δεν το ήξερες -φυσικά- εξ αρχής. Αν ήσουν γατόνι μπορεί να το σκεφτόσουν ως πιθανότητα από πριν. Αν δεν ήσουν, δεν σημαίνει πως καλά σου κάνει. Ο Γιάννης έχει παρανομήσει πολλές φορές, και έχει υπάρξει απλά ανήθικος πολύ περισσότερες -και σου εγγυώμαι πως ένα τεράστιο τημ κορυφαίων δικηγόρων είναι πολύ πιο γατόνια από εσένα.

    Η τεράστια δυσκολία να αποκτήσεις κοινό με απολύτως δικό σου χώρο είναι και ο λόγος που πολλοί ανέχονται διάφορα social media. Ούτε τηλεφωνία μπορώ να στήσω μόνος μου, αυτό δεν σημαίνει πως καλά κάνει ο πάροχος αν με κλέβει (ας πούμε). Ούτε εγχείρηση μπορώ να κάνω στον εαυτό μου, αλλά προτιμώ ο γιατρός να μην πάρει το ένα μου νεφρό να το πουλήσει στη Σιγκαπούρη. Το ότι ο κάποιος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο να μου παρέχει κάτι, δεν βλέπω με ποια λογική του δίνει το ελεύθερο να με πηδήξει κι όλας.

    To instagram είναι όντως του Ζαχαροβουνου. Το ανταγωνιστικό snapchat όχι. Πάντως πλέον το κοινό διαχέεται περισσότερο, ακόμα και σε λιγότερο προφανείς χώρους. Ξέρω ανθρώπους που πλέον ασχολούνται μόνο με το discord, ας πούμε. Ένα τελείως άλλου τύπου πράγμα που όμως τελικά αποκτά λειτουργία social. Ανάλογα πού είναι η παρέα σου και με τι ασχολείστε.

  69. BLOG_OTI_NANAI said

    65: Οι ταλιμπάν που λέγαμε και τιμητές περί «ανεκτικότητας» έκαναν ό,τι μπορούσαν να με επαληθεύσουν:

  70. sarant said

    69 Μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Ο αλγόριθμος του ΦΒ αποδεικνύεται εντελώς ηλίθιος.

  71. Θρακιώτης said

    1) Προς καλό χριστιανό κ. Blogotinanai (69),

    Ρε υποκριτή απατεώνα, διαμαρτύρεσαι γιατί ο Zuckerberg φίμωσε για μιά βδομάδα τον Αρκά στο Facebook, μετά τις δίκαιες καταγγελίες των συριζαίων ότι δεν είναι αντικειμενικός γιατί τα έχει πάρει χοντρά από τον Κούλη. Εσύ, ο γεμάτος χριστιανική αγάπη σχολιαστής, πόσες φορές έχεις ζητήσει απο τον κ. Σαραντάκο να με κόψει απο το Ιστολόγιο για παραβάσεις που είναι ασήμαντα πταίσματα μπροστά στα κακουργήματα του Αρκά;

    2) Κύριε Νίκο (70), σάς ενημερώνω ότι σήμερα το πρωΐ σάς έκραξε στο Twitter για το Καρανίκειο tweet και ο εν αμαρτίαις γηράσας νεοφιλελεύθερος πρώην υπουργός, Ανδρέας Ανδριανόπουλος

  72. Theo said

    @71:
    πόσες φορές έχεις ζητήσει απο τον κ. Σαραντάκο να με κόψει απο το Ιστολόγιο

    Ρε Βάτμαν, μήπως δεν τα θυμάσαι καλά;
    Μήπως ο Μπλογκ ζήτησε τη διαγραφή κάποιων άλλων χρηστώνυμων για τα οποία διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου ότι δεν είναι δικά σου;

  73. Theo said

    Τη διαγραφή του «Θρακιώτη» την έχει ζητήσει μια ή δυο φορές, αν δεν κάνω λάθος 😉

  74. BLOG_OTI_NANAI said

    72: Έχει μπερδευτεί 🙂 και λέει «πόσες φορές έχεις ζητήσει απο τον κ. Σαραντάκο να με κόψει» αναφερόμενος και σε αυτούς τους ψυχοπαθείς που «δεν γνωρίζει» 🙂

    71: Τουρμπίνα, μπερδεύεις δύο πράγματα: καταρχάς, υπάρχουν περιπτώσεις ακροδεξιών όπως οι χρυσαυγίτες ή οι ρατσιστές αμερικανοί που σκοτώνουν τυφλά κόσμο, περιπτώσεις ακροαριστερών όπως κάποιοι αναρχοκάγκουρες με καλάσνικοφ ή ηλίθιοι αντισπισιστές που βάζουν βόμβες, περιπτώσεις ισλαμιστών όπως ο ISIS, που όλοι αυτοί προτρέπουν σε εγκληματικές, δολοφονικές πράξεις. Για όλους αυτούς, η επικοινωνία θα έπρεπε να είναι πλήρως απαγορευμένη, να μην τους επιτρέπεται ποτέ και πουθενά.

    Εσύ όμως ανήκεις σε άλλη περίπτωση. Το ότι είσαι βαρεμένος, νομίζω όλοι το βλέπουν με μια συμπάθεια, αλλά το κακό είναι ότι αφοδεύεις διαδικτυακά όπου βρεις. Όταν όμως αφοδεύεις όπου βρεις, κάποιος θα σου πει ότι «κύριος, παρακαλώ να αφοδεύετε στη λεκάνη της τουαλέτας και όχι στο δρόμο ή στο μαγαζί δίπλα στο τραπέζι που ο άλλος πίνει καφέ». Εσύ, το ότι σου υποδεικνύουν ότι πρέπει να αφοδεύεις στην τουαλέτα το θεωρείς ενοχλητικό διότι εσύ θες να αφοδεύεις όπου γουστάρεις. Όμως, δεν φταίει αυτός που υποδεικνύει ότι το σωστό μέρος γι’ αυτό που κάνεις, φταις εσύ που δεν πας.
    Κατάλαβες;
    Αυτό δεν έχει σχέση με τη συνολική φίμωση που επιβάλλει το Φέισμπουκ. Απλά σου λένε ότι είσαι σε λάθος μέρος και πρέπει να πας π.χ. στην ιστοσελίδα του Στέφανου Χίου, ή σε άλλα διαδικτυακά αφοδευτήρια.

  75. Γιάννης Ιατρού said

  76. Θρακιώτης said

    1) Εκλεκτοί εν Χριστώ αδελφοί, κ.κ. Theo + Blogotinanai (72 + 73 + 74),

    Θα σάς δώσω μία ανεκτιμήτου αξίας πληροφορία (ακόμα πιό πολύ από εσάς θα την εκτιμήσει – φαντάζομαι – ο κ. Σαραντάκος για ευνοήτους λόγους…), που δεν θα μαθαίνατε ούτε στην 7η μετενσάρκωσή σας. Αφορά το θέμα της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, στην περίφημη 65η Ομιλία του στον Ματθαίο δικαιώνει τους Συριζαίους που τάσσονται τόσο φανατικά ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ!..

    Ο Ιερός Χρυσόστομος γράφει την εξής εκπληκτική φράση, που έχουν αποκρύψει επί 200 χρόνια όλοι οι χριστιανολογούντες δημοσίως, για να μή καταλάβει ο κοσμάκης τί πρεσβεύει στην πραγματικότητα ο Χριστιανισμός:

    «…εθνικόν το τοιούτον, το των πρωτείων εράν»!..

    που σημαίνει ότι… «είναι ίδιον τον Εθνικών να αγαπούν την Αριστεία… Και αμέσως παρακάτω εξηγεί ο Ιερός Χρυσόστομος γιατί εσείς οι Χριστιανοί όχι μόνο μισείτε τη Αριστεία, αλλά και αποθεώνετε τον Έσχατο: Διότι αυτό σάς διέταξε ο ίδιος ο Χριστός…

    Φυσικά, όλα αυτά είναι γνωστά σε όσους έχουν διαβάσει τί φοβερές παλαβομάρες λέει ο Ιησούς στα Ευαγγέλια και είναι ενήμεροι για την βασική φιλοσοφία του Χριστιανισμού ότι ζούμε (επί 20 αιώνες!..) στους Εσχάτους Καιρούς, άρα γράψτε στα παπάρια σας τα πρωτεία….

    Ωστόσο, έχει άλλη χάρη να τα ακούς αυτά από το στόμα του χρυσορρήμονος Ιερού Χρυσοστόμου, που τα λέει φόρα – παρτίδα, χωρίς φιοριτούρες και ήξης – αφήξης: Το να αγαπάς την Αριστεία (το Πρωτείον) είναι ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ στάση και συμπεριφορά. Άρα, ο Αλέξης και οι Συριζαίοι είναι πολύ πιό χριστιανοί από τον Κούλη και τους νεοφιλελέδες της Νουδούλας…

    2) Το πόσο παπαρολόγοι και εντελώς εκτός πραγματικότητας είσαστε εσείς οι χριστιανοί ινστρούχτορες φαίνεται και από το σημερινό άρθρο του γηραιού χριστιανού αμπελοφιλόσοφου Χρήστου Γιανναρά στην «Καθημερινή»: Μεταξύ άλλων, ο Γιανναράς ξαναγράφει ότι οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας ήσαν Άρχοντες και δεν χρειαζόταν να γίνει το 1821, διότι κατέστρεψε την Οικουμενικότητα της Ρωμιοσύνης!..

    ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ: «…το συναρπαστικό παράδοξο: Οτι υπόδουλοι στους Τούρκους οι Ελληνες ήταν άρχοντες. Λαός με πηγαία περηφάνια για τη γλώσσα του, την Ιστορία του, τους προγόνους του, την πίστη του… »

    Τώρα, αν εγώ πώ στον 84χρονο Χρηστάκη Γιανναρά ότι επί Τουρκοκρατίας οι Ρωμιοί δεν ήξεραν κάν ότι είναι Έλληνες, ότι αγνοούσαν στοιχειωδώς την Ιστορία τους κλπ – κλπ., προφανώς αφοδεύω δημοσίως και πρέπει να φιμωθώ…

    ΥΓ: Και κάτι ειδικά για σένα κύριε Blog: Βλέπω ότι στο σημερινό άρθρο για τα φραγκόσυκα και τις καρμανιόλες έκανες 6 αναρτήσεις φωτοτυπιών από τα βιβλία σου, για να μάς δείξεις από πότε καταγράφεται η «καρμανιόλα» στην Θεία Ελληνική Γλώσσα. ΣΕ ΡΩΤΑΩ: Επροχτές που σού έκανα εγώ έκκληση να βγείς και να μάς πείς από πότε πρωτοκαταγράφονται στα κείμενα το «σικτίρ» και το «άει σικτίρ», γιατί κράτησες σιωπήν παλαιάς Αρσακειάδος;

    Για να μή στεναχωρεθεί ο λαμπρός γλωσσολόγος της Διασποράς, κ. Nick Nicholas, επειδή και τα δικά σου τα κιτάπια θα επιβεβαίωναν αυτό που βροντοφωνάζω εδώ και 3 μέρες, ότι δηλ. η λέξη «σικτίρ» εφευρέθηκε από τους Ρωμιούς λογίους πολύ μετά το 1850 για να μπορούν να υβρίζουν ελεύθερα; Κι ότι – συνεπώς – είναι μνημειώδης γκάφα του κ. Nicholas να αναζητεί την φράση «άει σικτίρ» στις άλλες βαλκανικές γλώσσες;

  77. Theo said

    @76:
    Απάντησέ μου στις ερωτήσεις των σχ. 72 και 73 και μετά βλέπουμε αν θα σου απαντήσω 😛 😉 😆

  78. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για το μπλοκάρισμα της επίσημη σελίδα του Αρκά,έπειτα από αναφορές χρηστών:
    Έχει ενοχλήσει το τελευταίο του βιβλίο «Χοντρά Αστεία», ήδη από το εξώφυλλο. Τα έβαλε με τις/ους παχύσαρκες/ους και θεωρήθηκε ρατσιστικό.
    Εδώ ένα πρόσφατο βίντεο, τύπου σταντ απ που μου στείλανε (αγνοούσα παντελώς αυτή τη δραστηριότητα της ηθοποιού στο Υ/Τ)
    Στο 20:01 για τον Αρκά. Προσωπικά, μου άρεσε η τοποθέτησή της.

  79. aerosol said

    Έχω ενστάσεις με την προσέγγιση της Μουτίδου. «Φασιστικό» το αστείο που δε μας αρέσει ή που βρίσκουμε υπερβολικό. Καλό αν είναι «τόσο όσο», «με το γάντι», «σωστό» και «με μέτρο», αν έχει «εχέγγυα πολιτισμού».Το ζήτημα είναι να μην πληγώνεις κόσμο, η παιδεία, το ταλέντο και όλα τα ασαφή που ακούει κανείς σε τέτοιες περιπτώσεις. Δεν είναι αφελής, το αναγνωρίζει η ίδια και το λέει πως αυτά είναι ασαφή και γενικόλογα -ξέρει πως είναι δύσκολο ερώτημα, δεν μιλάει αψήφιστα. Την ίδια στιγμή αναφέρει πως μπορεί και τα δικά της αστεία να ενοχλούν κάποιους. Τελικά η ίδια έχει ή δεν έχει αυτό το πολυπόθητο «μέτρο»; Ή απλά δεν υπάρχει και είναι μια μεγάλη λέξη για να παρυσιάσουμε ως θέσφατα τα δικά μας όρια ο καθένας;

    [Νομίζω όμως πως κάπου θεωρεί ότι η κωμωδία οφείλει να περιγράφει κυριολεκτικά την πραγματικότητα. Νομίζω πως μοιράζεται την (αρκετά ελληνική) εσωτερική βεβαιότητα πως το αστείο τελικά κυρίως χλευάζει -συνεπώς κάποιοι πρέπει να είναι στο απυρόβλητο εκτός αν το κάνουν μόνοι στον εαυτό τους. Και, τελικά, μιλά επί 20 λεπτά για ένα βιβλίο που δεν έχει καν διαβάσει. Το οποίο μου είναι τραγικά γνώριμο σαν νοοτροπία και αντιμετώπιση. Και δεν μπορώ να το σεβαστώ καθόλου, ειδικά από επαγγελματία της κωμωδίας.Δεν θα χαιρόταν αν έκανε κανείς 20λεπτο βίντεο κρίνοντας μια παράσταση της Μουτίδου από την αφίσα της…]

    Το ζήτημα είναι πως οι γίγαντες της παγκόσμιας κωμωδίας επιμένουν, και επιμένουν, και επιμένουν, και επιμένουν μέχρι θανάτου, πως όλα αυτά τα γενικόλογα δεν αποτελούν αιτία για να αποκλειστούν από αντικείμενα της κωμωδίας καμία κατηγορία ανθρώπων, καταστάσεων και πράξεων. Ούτε για τα παιδάκια που θα παραπλανηθούν, ούτε για τους χοντρούς που θα θιχτούν, ούτε για τις γυναίκες που είναι σεξουαλικά αντικείμενα της πατριαρχίας, ούτε για τους μαύρους που μαζεύανε βαμβάκι, ούτε για άλλη αιτία. Ένας από τους πολλούς λόγους είναι πως τότε φέρεσαι συγκαταβατικά σε συνανθρώπους -κι αυτό είναι προσβολή, εξ ορισμού τους θεωρείς κάτι λιγότερο από εσένα, λιγότερο νοήμονες, λιγότερο δυνατούς, λιγότερο ανθεκτικούς, λιγότερο ευέλικτους, και «σπλαχνικά» πρέπει να φροντίσεις την προστασία τους.

    Από ένα αστείο για χοντρούς περιμένω μόνο να είναι καλό αστείο. Ούτε σκληρό, ούτε απαλό, ούτε τρυφερό, ούτε άγριο, ούτε με το γάντι, ούτε να έχει τα εχέγγυα πολιτισμού (!) καμιάς Επιτροπής Φιλευσπλάχνων. Το αν οι χοντροί έχουν ή δεν έχουν καλή σεξουαλική ζωή είναι για άρθρα, ντοκυμαντέρ και έρευνες, δεν οφείλει κανείς να το βάζει σαν υποσημείωση σε αστεία. Είμαι υπέρβαρος, όχι ηλίθιος. Και τα παιδάκια μας (γιατί όλα σε αυτά τα ρίχνουμε) να τα φροντίζει η οικογένεια, η κοινωνία και το σχολείο, όχι η λογοκρισία ή η αυτολογοκρισία κωμικών και καλλιτεχνών.

  80. BLOG_OTI_NANAI said

    78: Εδώ γελάμε αν κάποιοι το βρήκαν ως δικαιολογία και με την αφορμή αλλά κυρίως γελάμε με όσους παριστάνουν ότι το πιστεύουν…

  81. BLOG_OTI_NANAI said

    76: «πότε πρωτοκαταγράφονται στα κείμενα το «σικτίρ» και το «άει σικτίρ», γιατί κράτησες σιωπήν παλαιάς Αρσακειάδος;»

    Το άρθρο το είχα δει αλλά δεν είχα μπει πολύ να διαβάσω σχόλια και δεν το είδα. Αλλιώς σίγουρα θα το κοιτούσα. Όπως έχουμε ξαναπεί, θα ήταν πολύ καλύτερα αν ασχολιόσουν πάντα με αυτά που λένε τα άρθρα χωρίς τα παρελκόμενα.

  82. BLOG_OTI_NANAI said

    Τότε θα έπρεπε και η άλλη σειρά του Αρκά από αστεία να θεωρηθεί «ρατσιστική» κατά της τρίτης ηλικίας. Επίσης θα μπορούσαν άνθρωποι που λόγω ασθένειας είναι κοντά στον θάνατο να θεωρήσουν προσβλητικά έχουν ενστάσεις τα αστεία με τον χάρο. Και όταν είχε άλλη σειρά από αστεία με τον θεό, τον παράδεισο κ.λπ. αυτά ήταν καλά αστεία;
    Ο καθένας μπορεί να έχει έναν λόγο να θιχτεί. θα συζητήσουμε σοβαρά αυτές τις γελοιότητες και το κρυφτούλι με την πραγματική αιτία της στοχοποίησης του; Από την πρώτη ημέρα ενόχλησαν οι πολιτικές του θέσεις και γι’ αυτό άλλωστε δέχτηκε βουνά από επιθέσεις και ύβρεις. τα θυμόμαστε.

  83. sarant said

    Το πρόβλημα που έχω με τον Αρκά είναι ότι έκανε πολιτικά σκίτσα μονομερώς κατά της προηγούμενης κυβέρνησης, σε σημείο που να τον βγάλει ο Μητσοτάκης στη Βουλή, τώρα όμως δεν κάνει.

  84. Γς said

    83:

    > τώρα όμως δεν κάνει

    Τι έκανε λέει; Δεν κάνει;

    Μωρέ θα γίνει της [μπιπ]

  85. Γιάννης Ιατρού said

    83: και δεν είσαι ο μόνος ….

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  87. BLOG_OTI_NANAI said

    83: Σίγουρα είναι μονομερής και αντι-ΣΥΡΙΖΑ. Ίσως αν ψάξει κανείς όλα του τα έργα να διακρίνει προς τα που βλέπει πολιτικά.

  88. Γιάννης Ιατρού said

    Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κωνσταντίνος Ζούλας αναμένεται να είναι ο νέος πρόεδρος της ΕΡΤ, ενώ τη θέση του Ιωάννη Δρόσου ως διευθύνων σύμβουλος θα καταλάβει ο Γιώργος Γαμπρίτσος.:
    Να τι πόσταρε ο μέχρι τώρα διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Πρωθυπουργού που έγινε ο νέος πρόεδρος της ΕΡΤ …
    (Όλοι οι άριστοι ρε γμτ@$@%@$ μαζεύτηκαν) 😣😯

  89. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @88. Αυτό, Γιάννη, με τον Κασιδιάρη, πότε το διέπραξε ο μαλακοπίτουρας; (..εννοώ, σε τί φάση; Επ’ ευκαιρία ποιού γεγονότος; Το ’17 νομίζω πως ήδη είχε αρχίσει το ξεβράκωμα της Χ.Α..)

  90. Γιάννης Ιατρού said

    89: Γιώργο, του έχει κλείσει τον λογ/σμό το τουίτα* και δεν μπορώ να δω τα άλλα «συμφραζόμενα», ό,τι έχει κρατηθεί από οθονιές πλέον. Αλλά τα σόσιαλ μύδια βοούν ….

    Και όταν προτείνει για Πρόεδρο της ΕΡΤ τον μέχρι τώρα υπεύθυνο του Γραφείου Τύπου της ΝΔ, ε, πρόκειται για προκλητική αποθέωση του κομματισμού στην δημόσια τηλεόραση, δηλ. ούτε τα προσχήματα δεν κρατάνε για μια ουδέτερη ενημέρωση ….

    * Και διευθυντής κρατικής τηλεόρασης κλπ. (ΕΡΤ) με αποκλεισμένο λογ/σμό στο τουιτερ, μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία είναι!
    Αλλά μάλλον αυτή είναι η μοίρα των Αρίστων…. Τους ΖΟΥΛεύουν!!! 😂😂

  91. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @90. Ο Ζούλας είναι (επιεικώς) ασήμαντος ως δημοσιογράφος, κι αυτό είναι το σημαντικότερο και όχι η κομματική του προέλευση. Αυτά για το προεδριλίκι. Το άλλο, όμως, αδυνατώ να το καταλάβω. Πώς ένα κομματικό στέλεχος της ΝΔ ανταλλάσσει μηνύματα με ένα απόβρασμα;

  92. Ε, κι άλλοι είχαν ζαχαρώσει τη «σοβαρή ΧΑ». Άμα όμως είσαι στόκος, δεν κρατάς καν τα προσχήματα.

  93. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ανδρέας Λοβέρδος: «Η Χρυσή Αυγή είναι αυθεντικό κίνημα»
    https://www.tovima.gr/2013/02/14/politics/andreas-loberdos-i-xrysi-aygi-einai-aythentiko-kinima/

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο Ζ. είναι και μεγάλος παραγωγός μαργαριταριών. Τροφοδότης του ιστολογίου παναπεί 🙂 . Μόλις έβαλα γελαστή φατσούλα, μ΄έπιασε θλίψη. Ρε πού καταντήσαμε…

  95. Αγγελος said

    H αγαπημένη μου γελοιογραφία με χοντρούς:
    https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwi-iPPY9_3jAhVQL1AKHcbqApsQjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fbellaonthebeach.wordpress.com%2F2010%2F08%2F25%2Fweigh-in-wednesday-ooops%2F&psig=AOvVaw3YmducL_bC_C7TVxRPUjvu&ust=1565719988522389
    (Είμαι 116 κιλά και δικαιούμαι να κάνω χοντρά αστεία.)

  96. ΣΠ said

    95
    Αυτή;

  97. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @92. Ό,τι και να μου πει κανείς για τις σκοτεινές πλευρές των κομμάτων (και της ΝΔ), θα το δεχτώ. Μπορώ να δεχτώ (υπόνοιες για) κρυφές επαφές, δεσμεύσεις, αμοιβαίες υποσχέσεις, σκηνοθεσίες κλπ. Πόσο στόκος, όμως, πρέπει να είναι κανείς για να ανταλλάσσει δημόσια μηνύματα με τον Κασιδιάρη, όταν έχουν προηγηθεί οι συλλήψεις, οι προφυλακίσεις και η έναρξη της δίκης των μπουμπουκιών; Μήπως είναι κατασκευασμένη είδηση; Μήπως τα συμφραζόμενα που δεν ξέρουμε, δηλώνουν ειρωνεία;

  98. Αγγελος said

    Ακριβώς. Πού θα πάει, θα μάθω πώς να βάζω εικόνες και να φαίνονται

  99. ΣΠ said

    98
    Άγγελε, κάνεις δεξί κλικ πάνω στην εικόνα και επιλέγεις Copy Image Location.

  100. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    79 Αεροζόλ
    Φυσικά και υπερασπιζόμαστε την ελεύθρη -ως τα τέρματα- έκφραση (την καλλιτεχνική,λογοτεχνική κλπ, όχι όμως την μονόπαντη πολιτική στράτευση) . Από τη στιγμή που ο καλλιτέχνης κάνει ορατό και το άτομό του κι όχι μόνο το έργο του, χαλά (ο ίδιος) την ισορροπία.
    Εδώ κι άλλη εισπράττει το σκίτσο του, ως χοντροφοβία :
    http://provocateur.gr/prisma/17467/h-xontrofobia-toy-arka

  101. ΚΩΣΤΑΣ said

    100 –> Φυσικά και υπερασπιζόμαστε την ελεύθρη -ως τα τέρματα- έκφραση (την καλλιτεχνική,λογοτεχνική κλπ, όχι όμως την μονόπαντη πολιτική στράτευση). …

    Έφη, συγνώμη που παρεμβαίνω στη συζήτησή σας με τον φίλο Αεροζόλ. Έχω κι εγώ μια απορία όμως και θα κάνω την ερώτηση. Έχεις την ίδια γνώμη και για τους στρατευμένους Βάρναλη, Κοτζιούλα, Σκαρίμπα, Κατράκη… ας πούμε; 🙂

    Αν και για τον Αρκά δεν νομίζω να ισχύει ο όρος στράτευση. Το πολύ-πολύ να τον χαρακτηρίσεις αντισύριζα.

  102. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αυτό κάνει τη διαφορά: Η εμμονή, το τυφλό αντισύριζα μένος ενώ τώρα με τη ΝΔ σιωπή αρσακειάδος, (χαχα αντιγράφουμε και τα τρολ τώρα) τα ΄βαλε με τις χοντρές και με τους λιωμένους στη Χιροσίμα (βρες το σκίτσο στις 6.8).
    Με τόσες κυβερνητικές ακρότητες κι ακροβασίες που ήδη διαπράχθηκαν, θα έπρεπε να έχει ταραχθεί συθέμελα (λμτ) αλλά, όχι. Δικαιωμά του τί,πότε και γιατί εμπνέεται αλλά και δικό μου να καταλαβαίνω, να τον κρίνω και να λέω ότι αυτό με αηδιάζει. Για να είναι «μεγάλος» πρέπει να είναι πάντα παρών.
    Με τους μεγάλους που ανέφερες, καμιά σχέση μ΄αυτήν τη στράτευση. Πανανθρώπινα όσα είπαν κι έγραψαν (και μη μου πεις για το χορό των τανκς, το έχουμε εξαντλήσει…) .
    Ο παλιός Αρκάς, ήταν η νιότη που ΄λεγε πως θα γινόταν άλλος. Το παραξεφτίλισε πλέον και το λέω εγώ που έχουμε κι εδώ και στο χωργιό πλάκα τα βιβλιαράκια του από την Πρωτοπορία. Ως και τη σακούλα με το γουρούνι «όλες με θένε για το σώμα μου» έχω! 🙂

  103. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    101 ΚΩΣΤΑ μ, σ΄εσένα μιλώ! 🙂 Σόρι

  104. ΚΩΣΤΑΣ said

    103 Πάντως, Έφη, ο Αρκάς δεν είναι στρατευμένος. Μπορεί, λτε, με το προχωρημένο του μυαλό να έβλεπε πόσο κακός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και τώρα να βλέπει πόσο καλή είναι η ΝΔ! 😛 πράγματα που εμείς οι κοινοί θνητοί δεν μπορούμε να τα αντιληφθούμε εύκολα!!! 😉

    Να σημειώσω ότι τους στρατευμένους Βάρναλη και Κοτζιούλα τους λατρεύω, κάποιο βίτσιο με δέρνει κι εμένα 🙂

  105. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    104α ΚΩΤΣ «Στρατευμένος» , πες εκστρατευμένος να καταλαβαινόμαστε 🙂 ,γιουρούσι σωστό! 🙂
    τέλος: σε καταλαβαίνω… 🙂

    Αμάν,102τέλος «Ολες με θέλουν για το κορμί μου» λέει ο γουρούνης! 🙂

  106. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  107. τα μυαλά said

    Το δικό μου μυαλό δεν πάει τόσο μακρυά. Βάρναλη και Κοτζιούλα μόνο ακουστά τους έχω, ποτέ δεν αξιώθηκα να τους διαβάσω. Όταν ακούω όμως αυτή την κριτική στον Αρκά να γίνετε τόσο έντονα τώρα τελευταία από συριζαίους, δεν μπορώ παρά να αναγουλιάζω. Ο νους μου πάει στον Λαζόπουλο και πόσο τον είχανε για θεό με τα χοντρά αστεία του, ειδικά με την ατέρμονη χυδαία κριτική στις κυβερνήσεις των γερμανοτσουλιάδων. Συνεπικουρούμενος από διάφορα άλλα αστέρια της ντεκαντάνς υποκουλοτόυρας των ημερών. Μερικοί γίνανε και υπουργοί, έστω μόνο για λίγες μέρες. Όταν δεν ο Λαζόπουλος τα έβαλε με τον Σ. Θεοδωράκη, ο ενθουσιασμός των συριζαίων ήταν τόσο μεγάλος, που θέλανε να τον κάνουν και βουλευτή, ακόμα και υπουργό.

  108. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η σελίδα του Αρκά έχει περιορισμους στη δυνατότητα εμφάνισης στο newsfeed λόγω αυτόματης αναγνώρισης ανάρμοστου υλικού από το φεισμπουκ κι όχι λόγω αναφορών
    https://mikropragmata.lifo.gr/social-media/ti-egine-st-alitheia-me-ti-selida-tou-arka-kai-pos-anevase-status-eno-ton-mplokaran/

  109. aerosol said

    #100
    Αυτό είναι σχήμα οξύμωρο. Ελεύθερη ως τα τέρματα έκφραση αλλά υπό… προϋποθέσεις; Τελείως ελεύθερη φτάνει να μη με ενοχλεί; Τι είδους λογική είναι αυτή;
    Ο οποιοσδήποτε δικαιούται να είναι και μονόπλευρος, και στρατευμένος, και αφελέστατα φανατικός. Αυτό είναι ελευθερία έκφρασης και δεν βρίσκω πώς μπορεί να στέκει οποιοδήποτε ιδεολόγημα που και να του δίνει πλήρη ελευθερία και να του την παίρνει.
    Το πρόβλημα έγκειται στο ότι από ένα σημείο και μετά ο κωμκός παύει να είναι αστείος και γίνεται γελοίος, διότι τον καπελώνουν τα ίδια τα πιστεύω του. Κάνει κήρηγμα, συνήθως άτεχνο. Όπως και οι περισσότεροι στρατευμένοι καλλιτέχνες. Υπονομεύει την ίδια την ιδιότητά του. Ασφαλώς θα δεχτεί έντονη (έως και ισοπεδωτική) κριτική. Όμως, άλλο η κριτική και άλλο να βασιστούμε στην δική μας υποκειμενικότητα για να φτιάξουμε κανόνες που θα ορίζουν τι πρέπει και τι δεν πρέπει.
    Ή θα αντιπαλεύεις την υπερβολική πολιτική ορθότητα προς όλους ή θα την δεχτείς. Δεν γίνεται να έχεις και τα εύσημα του δημοκράτη και να επικαλείσαι «θεσμικούς» περιορισμούς όταν κάτι ενοχλεί τις δικές σου ευαισθησίες.

    Διάβασα και το κείμενο της Χρύσας Λύκου. Της δίνω πως κρίνει αυτό που βλέπει και δεν φτιάχνει γενικούς «κανόνες» για το πώς συνολικά οφείλουν να είναι τα πράγματα -αν και τελικά το κάνει έμμεσα, είπα να είμαι λαρτζ. Επειδή καταλήγει κι αυτή (όπως η Μουτίδου) να μιλά για το δίπολο της «χοντρής» και της «μουνάρας», δεν μπορώ να την πάρω πολύ σοβαρά. Αν στο σκίτσο ήταν άντρας δεν θα ήταν «χοντροφοβικό» διότι δεν θα ήταν έκφραση «πατριαρχίας» λοιπόν. Μάλιστα…

    Θα μείνω σε αυτό:
    «το σκίτσο σαν μια ουσιώδης πολιτική παρέμβαση ενάντια σε κάθε εξουσία και όχι σαν δούρειο ίππο για την κατασκευή μιας αυτάρεσκης περσόνας.»
    Το σκίτσο -η κωμωδία γενικότερα- οφείλει ΜΟΝΟ να είναι αστείο. Αν όντως είναι, τότε προσφέρει σε δεύτερο επίπεδο και πολιτική, και κοινωνική κριτική, ίσως και φιλοσοφία. Δεν οφείλει να περιγράφει φωτογραφικά, ούτε να διδάσκει επιφανειακά. Σαφώς χωράει στην κωμωδία και η αυτάρεσκη περσόνα, και η χυδαιότητα, και η αγριότερη προσβολή, και το στερεότυπο, και οι σωματικές λειτουργίες, και τα ταμπού. Αν αυτά τα θεωρεί για 12χρονα η Λύκου, λυπάμαι, δεν έχει πολύ καλή εικόνα της κωμωδίας και βρίσκω πως ηθικολογεί. Κι εγώ θεωρώ για 12χρονα το να θίγεσαι τόσο εύκολα και να αδυνατείς να καταλάβεις τις στρώσεις τις κωμωδίας και το πώς δεν οφείλει να κυριολεκτεί, ούτε σου χρωστά να κάνει προπαγάνδα υπέρ του αγώνα σου. Για αρχή προτείνω μια καλή δόση από σκίτσα του Edika ή του Reiser (παλιές αξίες, δεν είναι τίποτα αβάν γκαρντ).

    Στην Ελλάδα μας αρέσει η πλακίτσα αλλά δεν τα πάμε καλά με το χιούμορ. Ειδικά με τον αυτοσαρκασμό. Θέλουμε τα αστεία μας να είναι μόνο «εναντίον» αυτών που αντιπαθούμε. Το οποίο είναι ανώριμο τελικά. Δεν με νοιάζει το εν λόγω σκίτσο (το οποίο δε μου πολυαρέσει), ούτε να υπερασπιστώ τον Αρκά (με τον οποίο έχω χρόνια να γελάσω αλλά μου έχει δώσει πολλά στο παρελθόν).
    Με νοιάζει και με κόφτει οι «προοδευτικοί» και «ανοιχτόμυαλοι» της χώρας μου να είναι ξύπνιοι, πολύπλευροι και χωρίς υποκρισία. Για να βγάλω τα εισαγωγικά και να μπορέσω όντως να τους δω σαν σύμμαχους εναντίον του καθημερινού φασισμού, όχι σαν πουδραρισμένες εκδοχές του.

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://www.ethnos.gr/apopseis/55263_diafono-me-ton-arka-alla-tha-yperaspisto-mehri-thanatoy-dikaioma-toy-na-dimosieyei
    …………………………

  111. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @109. Προσυπογράφω κάθε σου λέξη! (Υποθέτω πως δεν ελπίζεις στ’αλήθεια να βρεις «προοδευτικούς» που να είναι πολύπλευροι και χωρίς υποκρισία.. 🙂 )

  112. BLOG_OTI_NANAI said

    Μα να μην έχουν την γενναιότητα να πουν ότι έχουν πολιτικό/κομματικό πρόβλημα και να κρύβονται πίσω από γελοιότητες περί… «χοντροφοβίας». Ο Νίκος τουλάχιστον έγραψε ότι είναι ενοχλητικός ο μονόπλευρος σχολιασμός του. Η κάθε Χρύσα Λύκου αν μπορούσε θα επιστράτευε την άρρωστη πλευρά του πολίτικαλ κορέκτ για να φιμώσει όλο τον πλανήτη εκτός από το provocateur ή όποιο μέσο δουλεύει κάθε φορά… Ας υπάρχει και λίγο τσίπα τέλος πάντων.

  113. aerosol said

    #111
    Κανείς μας δεν είναι ιδανικός Πάντως κατά καιρούς βρίσκω.

    #112
    Δεν παρακολουθώ την Χρύσα Λύκου, δεν ξέρω συνολικά τη γραφή της, οπότε δεν θέλω να γενικεύσω. Η αντίθεσή μου αφορά το συγκεκριμένο άρθρο. Νομίζω πως υπάρχουν και οι σαφώς πολιτκά ενοχλημένοι αλλά δεν μπορώ να βγάλω ψεύτες όσους εστιάζονται αλλού. Πλέον συζητιούνται με ένταση πολλά θέματα που μέχρι πρόσφατα δεν απασχολούσαν τον δημόσιο λόγο και αφορούν ανθρώπους διάφορων πολιτκών πεποιθήσεων.

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://menshouse.gr/epikerotita/115154/exeytelizontas-ton-arka

  115. aerosol said

    Χρόνια πολλά στους εορτάζονοντες των ημερών.

    Εφόσον η ΕΦΗ ακόμα ενδιαφέρεται -κι επειδή με ενδιαφέρει κι εμένα-σχολιάζω το νέο λινκ που παρατίθεται.
    Δεν ξέρω από ποιον ή ποια είναι γραμμένο. Το βρίσκω ουσοαστικό διότι δεν βάζει κανόνες περί κωμικού γενικότερα
    Έχει ένα σαφώς θλιβερό σκίτσο. Για μένα αυτή είναι η χειρότερη «ἑπίθεση»/κριτκή: δεν είναι αστείο.
    Γιατί; Διότι είναι εύκολο, τετριμμένο, προφανές, κακό «αστείο» του 1950, σχεδόν κυριολεκτεί. Ναι, είναι σεξιστικό και αντιδραστικό.Λέω πως είναι σεξιστικό ακριβώς επειδή δεν είναι αστείο, όχι το αντίθετο (όσο κι αν φαίνεται παράδοξο αυτό).
    Σε ικανότερα χέρια τα στερεότυπο, ακόμα και τα πιο αρνητικά, υπερβαίνουν αυτούς τους όρους διότι δεν κυριολεκτούν. Σε ικανότερα χέρια αυτο-υπονομεύονται ή μέσω της υπερβολής δημιουργούν επαρκή έκπληξη για να ξεπεράσεις το πρώτο επίπεδο και να απολαύσεις το παιχνίδι που παίζεται στα ανώτερα. Ακόμα και ένας κάποτε αντιδραστικός πυρήνας χρησιμοποιείται απλά ως σύμβαση για να επιτευχθεί μια ανατροπή της λογικής ή του αναμενομενου: ο Πόντιος, η ξανθιά, ή φυλή κανιβάλων, ο Ρώσος βίαιος μαφιόζος. Θέτουν απλά ένα γνώριμο φόντο για να παίξουν, όχι πιο πιστευτό από τις ικανότητες υπερηρώων ή τις απίστευτες συμπτώσεις του μπουλβάρ.

    Αυτό είναι το τραγικότερο που μπορεί να πει κανείς για τον Αρκά των τελευταίων χρόνων. Ένα μεγάλο ταλέντο χάθηκε και φτιάχνει αστεία που δεν είναι αστεία, απλά γεμίζουν ξινίλα τον κόσμο. Μόλιστα για μένα αυτή η κατηφόρα δεν έχει πολιτικά ερείσματα, θεωρώ πως ξεκίνησε πολύ προ Σύριζα. Δεν ξέρω την αιτία και δεν πιστεύω πως είναι η ανάγκη του σκιτσογράφου για λεφτά. Ή τα φτιάχνει άλλος ή η ψυχική/νοητική κατάσταση του δημιουργού άλλαξε άρδην. Παράξενο αλλά όχι πρωτόγνωρο. Ακόμα αναρωτιέμαι πού είναι «θαμμένη» εκείνη η ταλαντούχα Σώτη Τριανταφύλλου που κάποτε (πριν πολλά χρόνια) θαύμαζα.

    Σόρυ για τα σεντόνια, απλά είχα χρόνο, με ενδιαφέρει το θέμα, και ήθελα να βάλω τι σκέψεις μου σε τάξη. Τίποτα προσωπικό με κανέναν -σίγουρα όχι με την ΕΦΗ, όσο κι αν διαφωνήσαμε κατά τόπους.

  116. BLOG_OTI_NANAI said

    «Εξευτελίζοντας τη λογική» του σεξισμού ή όταν το θράσος κατακτά το Έβερεστ…

  117. sarant said

    115 Κι εγώ πιστεύω πως άρχισε νωρίτερα η παρακμή του Αρκά, από τότε που άρχισε συστηματικά να εικονογραφεί καλαμπούρια με τα σκίτσα του (εποχή σπουργιτιού).

  118. Αν έφτασε να τον κράζει και η Lifo… (έχει και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για το πώς και ποιος μπλόκαρε τον λογαριασμό του, αν ισχύουν)
    https://mikropragmata.lifo.gr/social-media/pos-o-arkas-moiazei-na-echase-tin-mpala/

  119. aerosol said

    #116
    Α, ναι, για όλη αυτή τη φάση του «ανδρικού» τύπου από όπου και να το πιάσεις στην ίδια μηχανή του κιμά θα πέσεις.
    Από άλλα, εξίσου τοξικά πάσχει και ο «γυναικείος».
    Προϊοντα που μας μετατρέπουν σε προϊόντα. Αλλά τώρα δεν είναι trendy να το λες, αυτά είναι παλιομοδίτικα…

    #117
    Κι εγώ στη φάση του σπουργιτιού το πρωτοσκέφτηκα. Όχι τόσο για τα καλαμπούρια αλλά γιατί άρχισα να βλέπω μια επαναλαμβανόμενη μανιέρα μαυρίλας χωρίς σπιρτάδα.
    Ο «γιος» σπουργίτης μου φάνηκε απλά ενολητικός, μονοδιάστατο πράγμα. Χωρίς κάποιο βάθος, κάτι περίπλοκο που να δικαιολογεί την συνεχή, ανελέητη χολή.
    Και ο υποτίθεται συγκινητικός επίλογος εξίσου άδειος, ανούσιος. Τότε το θεώρησα κόπωση. Αλλά έχει τραβήξει πολύ αυτό και πάει χειρότερα, δεν είναι απλά κόπωση.

  120. Γς said

    Αρκάς

  121. sarant said

    118 Ενδιαφέρον!

  122. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  124. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εξάλλου, τα ρατσιστικά, σεξιστικά κ.λπ. αστεία δεν τα απαγορεύει κάποια σύγχρονη Ιερά Εξέταση (βρομάει ο τόπος από δαύτα), απλώς είναι «εύκολα», κακόβουλα, μαλακισμένα και φανερώνουν παντελή έλλειψη χιούμορ.
    https://www.lifo.gr/print/shortcut/196558/h-periptosi-toy-arka-kai-to-telos-tis-geloiografias-opos-tin-kserame

  125. BLOG_OTI_NANAI said

    122: Μισό λεπτό να ξεράσω…

  126. BLOG_OTI_NANAI said

    125: «φανερώνουν παντελή έλλειψη χιούμορ»

    Δείτε στο σχ. 125 το πραγματικό χιούμορ. Στις μέρες μας η επιτυχημένη κοινωνική αφόδευση λέγεται και «χιούμορ»…

  127. Γς said

    Δεν το πιστεύω.
    Ντάξει είναι ένα θέμα, αλλά όχι κι έτσι

    Arkas in the morning
    Arkas in the evening
    Arkas at suppertime
    Be my little Arkas
    and love me all the time

    Ρε με τι ασχολείται ο κοσμάκης
    αλλά και η αντελεκτσιουέλ ντε γκος

    Αρκμάνια!

  128. Γς said

    127:

    Arkas in the morning, Arkas in the evening

  129. BLOG_OTI_NANAI said

    124: Η LIFO που έχει το θράσος να μιλάει για ρατσισμό και σεξισμό, δημοσίευσε άρθρο για την Μπούργκα ( https://tinyurl.com/yya4jpjb ), χωρίς να παρεμβάλει ΠΟΥΘΕΝΑ ευθεία κριτική στο ένδυμα αυτό, χωρίς ν’ αναφέρει πουθενά ούτε μία φορά τη λέξη «υποτίμηση» για τη γυναίκα, χωρίς να παίρνει πουθενά ΞΕΚΑΘΑΡΗ θέση ενάντια στον γυναικείο αυτόν εξευτελισμό, ενάντια στο ρατσιστικό και σεξιστικό αυτό σύμβολο, ενάντια σε αυτό το σύμβολο της βίας κατά των γυναικών που συνοδεύεται από λιθοβολισμούς και εκτελέσεις… Αντιθέτως, σε ένα πρωτοφανές δημοσιογραφικό παραλήρημα, κατηγορεί για ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ όσους βλέπουν με απέχθεια το σύμβολο αυτό που ουσιαστικά εξαφανίζει την οντότητα της γυναίκας.

    Για να ξέρουμε πόσο επικίνδυνο είναι να παίρνει κανείς στα σοβαρά απόψεις ανθρώπων που βαφτίζουν κατά βούληση ως «υποτίμηση» και ως «ρατσισμό» ό,τι αυτοί γουστάρουν:

  130. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Οταν και αν ξαναγυρίσει το… παλιό σύστημα στα πράγματα τότε και ο Αρκάς θα επιστρέψει στα… παλιά. Γιατί είναι έντιμος σκιτσογράφος και δεν μπορεί να παραμένει σιωπηλός. Μετά θα το βουλώσει. »
    https://www.efsyn.gr/node/185513

  131. BLOG_OTI_NANAI said

    Ευτυχώς έχουμε ξεκάθαρη ομολογία από τους «ξεχασιάρηδες» της ΕΦΣΥΝ ποιο ακριβώς πρόβλημα έχουν με τον Αρκά: τότε έφταιγε το «ελληνικό facebook» που » είναι αρρώστια»:

  132. Γς said

    130:

    >Μετά θα το βουλώσει.

    Αμ δεν είναι μανία ή φοβία [Σχ. 127].
    Είναι υστερία…

  133. Γς said

    132:

    Α, Ξέχασα.
    Περαστικά σας

    [μας τα’ χετε πρήξει πια]

  134. BLOG_OTI_NANAI said

    131: Όταν η έννοια της ξεφτίλας χάνει το νόημα της και η LIFO πουλάει σανό γιατί θεωρεί ζώα τους αναγνώστες: Ο «διαχρονικός» και «ΕΥΣΤΟΧΟΣ» Αρκάς. Αλλά αυτά… «last year» από την έγκυρη και συνεπή LIFO:

    Το ψέμα, έχει κοντά ποδάρια και έτσι αποδεικνύεται ότι ο μόνος δρόμος για να γλυτώσει κανείς την γελοιοποίηση είναι η ευθεία παραδοχή ότι αυτό που ενοχλεί είναι η πολιτική τοποθέτηση.

  135. Μπλογκ, βλέπω έχεις ένα θεματάκι να ξεχωρίσεις μέσο από συντάκτη.

    Σοβαρά τώρα, θεωρείς τα τελευταία σκίτσα του Αρκά όχι εύστοχα, απλά αστεία; Δεν είσαι δεκαπέντε χρονών φαντάζομαι.

  136. BLOG_OTI_NANAI said

    Η μεγαλύτερη αλήθεια, και μάλιστα τιμώμενη και αναδεικνυόμενη από την ίδια την LIFO, μια απάντηση στην μισαλλοδοξία των δήθεν «προοδευτικών», η οποία κρύβεται και σαν σαύρα αλλάζει δέρμα μπας και κρύψει ότι ο φασισμός είναι ασθένεια που δεν κάνει διακρίσεις…

    Πραγματικά λοιπόν, να ένα σκίτσο του Αρκά με το οποίο είναι αδύνατον να γελάσει ο οποιοσδήποτε, μια που περιγράφει μια αλήθεια πίσω από την οποία κρύβονται τα μεγαλύτερα φυσικά και ηθικά εγκλήματα.

  137. BLOG_OTI_NANAI said

    135: Από πάντα, είτε με τα ζώα, είτε με τους μήνες κ.λπ., τα αστεία του αφορούσαν ΠΑΝΤΑ τη φυσική εμφάνιση, αλλά τότε δεν ενοχλούσαν κανέναν…

    Δύτη, ΑΠΕΧΘΑΝΟΜΑΙ να είμαι υποκριτής. Προσωπικά ψήφισα ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν μπορώ να ανεχτώ από τον εαυτό μου να αλλάζει γνώμη για αστεία, επειδή ο σκιτσογράφος αποδεικνύεται δεξιός. Και αυτό, επειδή ΑΚΡΙΒΩΣ δεν είμαι 15 χρόνων. Όταν όμως η ηθική και η σοβαρότητα και η συνέπεια κάποιου είναι νηπιακή, τότε βλέπουμε αυτή την ξεφτίλα που δείχνω στις παραπάνω εικόνες…

  138. Τι να σου πω, εμένα ούτε ο Σπουργίτης μ’ άρεσε. Μήπως είσαι της σχολής Γεωργουσόπουλου, που θεωρούσε τον Σεφερλή πρώτης γραμμής κωμικό; Οι γελοιογραφίες του Πετρουλάκη, πάλι, μου φαίνονταν έξυπνες και όταν σατίριζε την προηγούμενη κυβέρνηση και τώρα, που σατιρίζει την καινούργια.

    (Παρεμπιπτόντως, είμαι άραγε ο μόνος που έχει συνεχώς την αίσθηση ότι δεν έχει αλλάξει η κυβέρνηση;)

  139. BLOG_OTI_NANAI said

    Σύγκριση στο χιούμορ του Αρκά με αυτό του Σεφερλή;! Ας κρατήσουμε τη συζήτηση στο επίπεδο που της αρμόζει. Σου έδειξα τα παλια σχόλια των νεοκοπων εχθρών του Αρκά. Είχε και εχει κορυφαία ικανότητα να πετυχαίνει στόχο. Η πλευρά που τον διώκει έχει πλέον σκελετούς στο ντουλάπι της: μία ανίερη συμμαχία με τις σκοτεινότερες φασιστικές δυναμεις. Μία σάπια πλευρά του πολιτικάλ κορεκτ, αυτην που για να μην ταραχτουν οι ισορροπίες μας για το προσφυγικό υμνούμε ακόμα και την Μπουργκά, εξαφανίζουμε τις σφαγές χιλιαδων αθώων χριστιανών από το ισλάμ, τη ροπή του ισλαμ προς την τρομοκρατία και την ευθύνη του για μια φρικιαστική βία κατά των γυναικών. Ο φασίστας έχει πάντα αδικο ότι κι αν παριστάνει.

    ΥΓ
    Η αίσθηση που λες οφείλεται σίγουρα σε εφαρμογή πολιτικής του Κούλη για χαμηλούς τονους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: