Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια της ραστώνης, πρώτο μέρος

Posted by sarant στο 10 Αύγουστος, 2019


Φέτος το δεκαπενταύγουστο πέφτει στη μέση της εβδομάδας, οπότε τα δυο σαββατοκύριακα, το προηγούμενο και το επόμενο, ορίζουν το δεκαήμερο της ραστώνης, της φυγής από τ’ αστικά κέντρα, της χαμηλής αναγνωσιμότητας του ιστολογίου. Από την άλλη, δεν μπορούν όλοι να φύγουν για διακοπές, και ούτε θα επιστρέψουν όλοι στις 19 του μήνα. Το ιστολόγιο πάντως θα συνεχίσει επί των επάλξεων, έστω και με κάπως πιο ελαφρύ μενού λόγω καύσωνα.

* Σε άρθρο για την Πηνελόπη Δέλτα στο πάντα γενναιόδωρο σε μαργαριτάρια in.gr διαβάζουμε:

Σε ηλικία 21 ετών έρχεται στην Αθήνα και ο θείος της την γνωρίζει στον μεγαλέμπορο βαμβακιού Στέφανο Δέλτα και της προτείνει να τον παντρευτεί. Αν και η ίδια διαφωνεί με την οικογενειακή απόφαση και κάνει την πρώτη της αυτοκτονία, τελικά υποκύπτει.

Απόπειρα αυτοκτονίας έκανε η Πηνελόπη Δέλτα, που ήταν η πρώτη διότι υπήρξε τουλάχιστον άλλη μία, πριν από την αυτοκτονία της το 1941. Πρώτη αυτοκτονία δεν στέκει να πούμε, εκτός αν κάποιος είναι βεβαιωμένα εφτάψυχος ή έστω δίψυχος.

Στο ίδιο άρθρο, πιο κάτω, διαβάζουμε πως ο Εμμ. Μπενάκης, ο πατέρας της, συνελήφθη «ως Βενιζελικός συνομώτης».

Τέτοια γράφετε και παρασέρνετε την κ. Νίκη Τζαβέλλα και μετά βγαίνει να διορθώσει όσους γράφουν σωστά «ορκωμοσια».

* Δεν έφταναν τα γρονθοκοπήματα του φορτηγατζή (ο οποίος έτεινε ευήκοον ους στο πρωθυπουργικό ‘εγώ δεν στέλνω ελέγχους΄) στους εφοριακούς στην Κρήτη, τώρα έρχεται το Πρώτο Θέμα να καταφέρει και άλλο πλήγμα στην χτυπημένη ελέγκτρια, φορώντας της γραμματική μπούρκα, αφού την αποκαλεί «η ελεγκτής».

Ελέγκτρια, το λέει και το λεξικό.

* Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές, αν είναι δεκτό να λέμε «στήλες» του Ολυμπίου Διός ή αν πρέπει να λέμε «στύλοι» μόνο. Το ιστολόγιο δέχεται και τους δύο τύπους και έχει επιχειρηματολογήσει σχετικά. Ωστόσο, φίλος του ιστολογίου, πηγαίνοντας να ψωνίσει κάτι σε πολυκατάστημα, βρήκε την ιδανική λύση, το συναμφότερον που λέμε.

O «στήλος», λοιπόν, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του στύλου και της στηλης, και τιμάται μόνον 2,99 ευρώ!

* Μπερδεύουν κάποιοι τους διδάκτορες με τους δικτάτορες, κι αυτό δίνει λαβή σε γουστόζικες προτάσεις.

Σε ιστότοπο Πατρινών ενδιαφερόντων διάβασα ένα ενδιαφέρον άρθρο για τις αναμνήσεις του Μίκη Θεοδωράκη από την Πάτρα (που, σύμφωνα με το φρικαλέο κλισέ πρέπει να είναι ντε και καλά ‘απίστευτες’!).

Ανάμεσα στ’ άλλα λοιπόν, ο Μίκης (εμφανίζεται να) λέει ότι Προδιδακτορικά έδωσα ωραίες συναυλίες με την Μαρία Φαραντούρη στο στολίδι της πόλης, το Δημοτικό θέατρο «Απόλλων».

Μετά το διδακτορικό, τίποτα, όμως.

* Όταν φτιάχνεις μιμίδια εις την ελληνικήν και κοροϊδεύεις γενικώς τη γλωσσική άγνοια και ειδικώς την άγνοια της λέξης «ανειλημμένες», καλό είναι να ξέρεις πώς γράφεται η λέξη διότι αλλιώς γελάει και το ποικιλόχρουν ερίφιον. Μέφρι ρουλζ!

* Έχουμε και δραστηριότητα της Βουλής αυγουστιάτικα, πράγμα σπάνιο, αλλά σήμερα θα ασχοληθούμε μόνο με τα γλωσσικά στραβά κι αναποδα που άκουσα και που πρόσεξα. Βέβαια, εξαιτίας της ραστώνης που λέγαμε, δεν παρακολούθησα τόσο πολύ τα κοινοβουλευτικά μας όσο αν οι συζητήσεις γίνονταν άλλη εποχή.

Και ξεκινάω αθωώνοντας τον Άδωνη.

Συγκεκριμένα, γράφτηκε σε κάποιους ιστοτόπους ότι, απαντώντας στον Αλέξη Τσίπρα, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε: «Αν δεν το κάνετε πάει να πει ότι όσα είπατε νωρίτερα ήταν άπτερα πτερόεντα«.

Έπεα πτερόεντα, βεβαίως. Θα ήταν πολύ κωμικό να κάνει τέτοιο λάθος ο Άδωνης, που κομπάζει (όχι δικαιολογημένα, λέω εγώ) για την αρχαιοελληνική του παιδεία, αλλά για να μην τον αδικήσω κάθισα και άκουσα το βίντεο της συγκεκριμένης ομιλίας, και μπορώ να σας βεβαιώσω (δεν κράτησα το λινκ, λυπάμαι) ότι είπε «έπεα πτερόεντα». Οπότε, το φταίξιμο στον συντάκτη που δεν ξέρει καλά τα περσικά.

* Βέβαια, καθώς άκουγα την ομιλία του, σημείωσα ένα «αυτό αποκαθάρει» (αντί για το «αποκαθαίρει»). Νωρίς να πούμε ότι φτιάχτηκε καινούργιος ενεστώτας, όπως με το «καταχράζομαι».

* Ο Αλέξης Τσίπρας, πάλι, είπε ότι στο τάδε θέμα «ενέχει ο κίνδυνος». Όχι όμως. Μπορούμε να πούμε ότι κάτι «ενέχει τον κίνδυνο ότι…» ή ότι το τάδε θέμα «εγκυμονεί τον κίνδυνο…» ή ότι στο τάδε θέμα «ελλοχεύει ο κίνδυνος».

Όλα αυτά βέβαια δεν είναι και πολύ στη μητρική μας γλώσσα και γι΄αυτό τα μπερδεύουν πολλοί, κι έτσι ακούμε συχνά «ελλοχεύει τον κίνδυνο», «εγκυμονεί ο κίνδυνος» (και βγάζει κινδυνάκια) κτλ.

* Kαι μια παρωνυχίδα, επειδή όμως προέρχεται από την Υπουργό Παιδείας ταιριάζει να είμαστε λιγάκι πιο αυστηροί.

Η κ. Κεραμέως ευχαριστεί τον Κ. Μητσοτάκη για την ευκαιρία που της έδωσε «να συμβάλλει» σε αυτή την ιστορική αλλαγή (την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, που σε μια ενδιαφέρουσα επικοινωνιακή κίνηση η κυβέρνηση το μετονόμασε σε ‘άσυλο ανομίας’).

Όμως, δεν συμβάλλει διαρκώς στην κατάργηση του ασύλου η κ. Υπουργός, άπαξ συνέβαλε. Άρα, «να συμβάλει».

Για να το καταλάβουμε καλύτερα, ας το αντικαταστήσουμε με άλλο ρήμα, περίπου συνώνυμο. Τι θα λέγατε;

Τον ευχαριστώ για την ευκαιρία να βοηθήσω σε αυτή την αλλαγή, ή

Τον ευχαριστώ για την ευκαιρία να βοηθώ σε αυτή την αλλαγή ;

Το πρώτο θα λέγαμε, άρα «να συμβάλω».

* Κι ένα μεταφραστικό, της συνομοταξίας των μηχανών.

Τα dry mouloukhia leaves αποδίδονται «στεγνό μολόχας αφήνει».

Δεν μας λέει τι αφήνει, και μας αφήνει με την απορία. Ίσως αφήνει τον πελάτη εμβρόντητο.

Παρεμπιπτόντως, ενώ είναι πολύ λογικό η mouloukhia, που είναι συστατικό της μαγκρεμπίνικης και μεσανατολίτικης κουζίνας, να είναι ίδια με τη δική μας μολόχα, βρίσκω ότι η πρώτη είναι Corchorus olitorius ενώ η δεύτερη Malva sylvestris. Βέβαια και τα δύο ανήκουν στην τάξη Μαλαχώδη και στην οικογένεια Μαλαχίδες (μπορώ να κάνω μερικά μαλαχισμένα λογοπαίγνια εδώ) οπότε είναι συγγενικά φυτά.

* Κι άλλο μεταφραστικό, από μήνυμα πσαρέματος που στάλθηκε σε φίλο, μέσω του οποίου γνωρίζουμε την ένδοξη δυναστεία των Κιν.

‘Πριν από τον θάνατο του πατέρα μου σε ένα ιδιωτικό νοσοκομείο εδώ στο Αμπιτζάν, μου τηλεφώνησε κρυφά στην κρεβατοκάμαρά του και μου είπε ότι έχει το ποσό (7,500,000.00) επτά εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες αμερικανικές Dorella, μια από τις διεθνείς τράπεζες εδώ στο Αμπιτζάν, χρησιμοποίησε το όνομά μου ως μοναδική κόρη του για τον επόμενο Κιν στην κατάθεση του ταμείου.’

Ο επόμενος Κιν είναι βέβαια ο next of kin.

* Και μια επιγραφή -έκοψα το τηλέφωνο από κάτω κι έτσι δεν μπορείτε να τηλεφωνήσετε για να βεβαιωθείτε αν ισχύει ότι το οικόπεδο έχει άδεια κατασκευής σε ισχύ.

* Σε ρεπορτάζ για τον τραγικό θάνατο της αστροφυσικού στην Ικαρία, διαβάζουμε:

Ο κύριος Καρακούκης [ο ιατροδικαστής] πρόσθεσε ότι η δρ Κρίστοφερ υπέστη σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι που την άφησε αναίσθητη και επέφερε ακαριαίο θάνατο.

(…)

Οι αστυνομικοί λένε ότι η 35χρονη αστροφυσικός ήταν διπλά άτυχη. Από τη μία αποκολλήθηκε ο βράχος και έπεσε στο κενό, και από την άλλη το σημείο είχε πολύ κακό σήμα κινητής τηλεφωνίας με αποτέλεσμα, όταν συνέβη το ατύχημα, να μην μπορεί να επικοινωνήσει αλλά ούτε και να βρουν το σήμα της εγκαίρως οι διασώστες.

Αλλά αν ο θάνατος ήταν ακαριαίος, πώς θα μπορούσε να επικοινωνήσει μετά το ατύχημα;

* Μιλήσαμε πιο πάνω για τις συνεδριάσεις της Βουλής αλλά ξέχασα να αναφερθώ στην αγόρευση του Κώστα Ζουράρι, ο οποίος από την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο ειδικευόταν σε αγορεύσεις με μπρίο και γεμάτες αρχαίες ή σπάνιες λέξεις.

Ο Ζουράρις ξεκίνησε παραπονούμενος ότι κάποια συνάδελφος «ληρώδης ως Ηρώδης» «μάς έβγαλε τρελούς», είπε μετά ότι και ο Κολοκοτρώνης ξεκίνησε με δέκα τρελούς μαζί με το άλογό του, κι έπειτα είπε κι άλλα, που τα ξεσηκώνω από τα πρακτικά αλλα διορθώνω κάποια λάθη του πρακτικογράφου:

Εγώ προφανώς θα μιλήσω ως κατά την επιστήμη κάποιας της Νέας Δημοκρατίας, η οποία εμφανίστηκε ληρώδης ως Ηρώδης και παστάς βεβαίως του λόγου τύπου Ilse Koch και ένα μεγάλο τμήμα συναδέλφων εδώ μας έβγαλε τρελούς.

Η αλήθεια είναι ότι το έχει πρωτοπεί ήδη στο «Υπέρ Ελευθερίας» ο Κολοκοτρώνης, διότι είπε ότι «μαζευτήκαμε οκτώ-εννιά, τα παιδιά μου, κάτι ξαδέλφια, κάτι ανίψια και μαζί με το άλογό μου εμείς οι τρελοί ήμασταν δέκα». Έτσι ήμασταν κι εμείς εδώ οι τρελοί, δέκα.

Επιστήμη θέλει η κυρία. Θα την έχει. Εδώ και ενάμιση αιώνα έχει αρχίσει βεβαίως από τον «Ιέρωνα τον Τυραννικόν» του Ξενοφώντος, έχει αρχίσει από τα «Ηθικά Νικομάχεια», συνεπώς αναρωτιόμαστε όλοι και ειδικά των ανθρωπείων επιστημών τι είναι, πού ερείδεται, πού στηρίζεται και πώς διαμορφώνεται η αυτό που λέμε τυραννική προσωπικότης, η αυταρχική προσωπικότητα, «τας αδίκους τυραννίδας» που λέει ο Θουκυδίδης ή «τας αδίκους δυναστείας», τι είναι αυτή η δυναστική, τυραννική, ολοκληρωτική προσωπικότητα, η οποία διαμορφώνεται στην πολιτική εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια. Το έχει λύσει τώρα η επιστήμη. Παραπέμπω. Λείπει η Υπουργός. Τα βιβλία του πατέρα μου τα έχει όλα και ο πατέρας της και ο παππούς της κυρίως. Σελίδα 390 ένθεν κακείθεν και οι τρεις πραγματείες του γεννήτορος, δηλαδή του Φρόιντ και η ψυχαναλυτική ή και η ψυχοβιολογική σχολή και η ανθρωπική βιομετρική σχολή -η δικιά μου- των τελευταίων ετών.

Η ατομική, λοιπόν, η προσωπικότητα η αυταρχική, δηλαδή Μπολσονάρου, Μητσοτάκης, Όρμπαν, όλοι αυτοί και όσοι από εσάς έχετε μία ροπήν ή τάσην προς την βαρβατίλα, δηλαδή κλειστές φυλακές, κατάργηση ασύλου, φυλακές τύπου Γ΄ και άντε γάμα και ολοκληρωτισμοί και επιτελικά σχήματα, τα οποία είναι βέβαια στρατιωτικά. Για όσους από εσάς έχετε τάσιν, ροπήν, το έχει λύσει η επιστήμη. Πάσχει μίαν πεπτωκυίαν ερωήν το ορμέμφυτόν σας. Αυτό απεφάσισε η επιστήμη. Επιστήμη δεν θέλετε; Την έχετε την επιστήμη.

Το ορμέμφυτον, λοιπόν, το οποίον είναι σύμμεικτον πάντοτε κατά τον Ξενοφώντα, πάσχει μίαν ερωήν πεπτωκυίαν, δηλαδή έχετε ήδη τάσιν, ροπήν αφελήν ή μία λυπημένη αναφροδισία, άρρενες και θήλεις μαζί, όσοι έχετε την ροπήν. Δεν την έχετε όλοι προφανώς στη δεξιά. Όσοι την έχετε, όμως, έχετε κλασική περίπτωση απισχνάσεως της ερωής σας. Ή για να χρησιμοποιήσω την ορολογία του τρισμεγίστου των Ελλήνων λογογράφων μαζί με τον Θουκυδίδη, δηλαδή του στρατηγού Μακρυγιάννη, τι υπάρχει όταν έχετε αυτήν την ροπήν, διότι έχετε αναμφισβήτητα μία μείωση της ερωής σας; Τι έχετε; Έχετε κουρασμένη ή μπατιρημένη καύλα. Αυτό έχετε. Υπάρχουν μαντζούνια, οι φακές -ο Αμφιάραος μιλάει για τις φακές, ο πατέρας μου μιλάει επίσης για τις φακές- τσουκνίδες, σπόροι κ.λπ., με τα οποία η υποβεβαθμισμένη ήδη ερωή σας θα μπορεί να επανακτήσει ποιάν τινα προεντεταμένην προβολήν, ώστε να μην έχετε προβολήν με το ρόπαλον, δηλαδή με αυτό το βάναυσο, το βίαιον με το οποίον με αυτήν την απίστευτης βιαιότητας φράση η κυρία αυτή, ασκώντας απίστευτη φραστική βία, δηλαδή συμβολικό σαδιστικό επιδειξισμό, λέει η επιστήμη, μάς έβγαλε τρελούς. Γεια σας.

Μας λέει δηλαδή, έστω και με περισπούδαστο ύφος, ότι όσοι έχουν ροπή προς τον αυταρχισμό σημαίνει πως δεν τους σηκώνεται και γι’αυτό θα πρέπει να τρώνε φακές. Δεν το βρίσκω πολύ πολιτικό επιχείρημα, ούτε πολύ επιστημονικό, και μόνο σαν οργισμένη απάντηση (του τύπου «είσαι και φαίνεσαι» των σχολικών μας χρόνων) απέναντι σε ενδεχόμενη προσβολή από προηγούμενο ομιλητή μπορώ να το δω, και πάλι χωρίς να το δικαιολογώ.

Για τον Ζουράρι έχω γράψει κάμποσες φορές στο ιστολόγιο (π.χ. εδώ με λινκ προς προηγούμενα άρθρα) και ενώ βρίσκω κάποτε γουστόζικα τα λεκτικά παιχνίδια του, δεν με γοητεύουν, ούτε χάρηκα τα μέζεα και το στεατοπυγικό. Τον συμπαθώ, και καλό είναι να καταγγέλλεται ο αυταρχισμός, αλλά θα προτιμούσα να μην παρασύρεται σε πυροτεχνήματα.

Επί του γλωσσικού, η ερωή είναι η ορμή, ας πούμε, λέξη πανάρχαια των επών. Ο ληρώδης Ηρώδης υπάρχει στον Ακάθιστο Ύμνο (ο πρακτικογράφος το έγραψε ‘λυρώδης’!). Σημειώνω με ερωτηματικό ένα «αφελήν», το οποίο δεν στέκει, «αφελή» πρέπει να είναι.

Όσο για την αναφορά στον Μακρυγιάννη, έχει δίκιο το τρολ του ιστολογίου ότι ο Μακρυγιάννης στο έργο του δεν έχει χρησιμοποιήσει αυτήν καθαυτήν τη λέξη «καύλα», από τη στιγμή όμως που έχει, πέρα από το διάσημο επεισόδιο με το «γαμώ το καυλί του», και τη φράση «τα οτζάκια καύλωναν»,  νομίζω πως στέκει η αναφορά σε μακρυγιαννική ορολογία.

* Τελικά ο Ζουράρις μας έπιασε τη μισή πιατέλα. Κλείνω με μια ακόμα πινακίδα.

Kαι πάλι έκοψα το τηλέφωνο που ήταν στην αποκάτω σειρά, οπότε δεν μπορείτε να ρωτήσετε αν το ισόγειο βρίσκεται στον Υμηττό.

Καλές βουτιές σε όσους διακοπεύουν!

 

 

Advertisements

168 Σχόλια to “Μεζεδάκια της ραστώνης, πρώτο μέρος”

  1. Aghapi D said

    Οι του απέναντι μπαλκονιού ετοιμάζονται να μου στείλουν ψυχίατρο: με ακούνε να γελώ δυνατά και φυσικά νομίζουν ότι τρελάθηκα
    Να είσαι καλά για το πρωινό κέρασμα

  2. cronopiusa said

    Il mondo vecchio sta morendo, quello nuovo tarda a comparire. E in questo chiaroscuro nascono i mostri
    – Gramsci-

    Kαλημέρα 😊👍

  3. Νέο Kid said

    test

  4. Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης said

    Καλημέρα από την πιο όμορφη Αθήνα του χρόνου, ετούτες τις ημέρες…
    Να ομολογήσω ότι αυτό με τις «στήλες» δεν το είχα προσέξει.
    Και καλό Σαββατοκύριακο.

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
    http://www.badsadstories.blogspot.gr
    http://www.badsadstreetphotos.blogspot.gr

  5. gpoint said

    Καλημέρα

    Χορταστικά και εύγευστα τα μεζεδάκια (σαν τις λυθρινάρες που έπιασα χθες), γέλασα με πολλά από αυτά. Το «πσαρέματα» όμωςδεν ταιριάζεί στην περίπτωση, μάλλον πισιαρέματα θα ήταν το σωστό.
    Εξ άλλου λέμε ψαράς και πσαράς αλλά μόνο ψάρια και ψάρεμα ή πισι-άρεμα την περιπλάνηση στο διαδίκτυο

    Αυτό το ερωή μου θύμισε πως ήρως και έρως συγγενεύουν

  6. Νέο Kid said

    Ο Ζουράρις , Θεός! Τι Θεός δηλαδή… Ημίθεος!!

  7. Νέο Kid said

    Δηλαδή ,όποιος μένει στον Υμητό πληρώνει υμη-τελές 100 ευρώπουλα το μήνα; Πολλά είναι!

  8. LandS said

    Και «άπτερα πτερόεντα» να έλεγε, εγώ θα του έλεγα μπράβο. Μου θύμισε το «νήες άναες» της Τραγωδίας.

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Νάσαι καλά!

    3 Περνάς!

    5 Πσάρεμα το γράφουν επειδή στα αγγλικά είναι phishing και όχι fishing 🙂

  10. LandS said

    Ωραία τα μεζεδάκια σήμερα. Ελαφρυναν τη διάθεση. Σηκώνομαι από τη ξαπλώστρα και βουτάω άφοβα.

  11. Θρασύμαχος said

    «… για λογαριασμό του Αλεξάνδρου Διομήδους, ο οποίος διετέλεσε Πρωθυπουργός της Ελλάδος … ο Ο ΔιομήδΟΥΣ είχε και ένα αρχοντικό στην Κηφισιά … ο ΔιομήδΟΥΣ σε μία παράγραφο της διαθήκης του ανέφερε ότι …» https://www.protagon.gr/themata/rigillis-18-to-neoklasiko-pou-kserei-polla-44341889199 Ώρες-ώρες διερωτώμαι πόσων ετών κατά μέσον όρο είναι οι συντάκτες/τριες όλων αυτών των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων.

  12. Λ said

    Η μολοχία μπορεί να έχει ξαδερφούλα τη μολόχα αλλά μαγειρευονται με εντελως διαφορετικό τροπο σε διαφορετικες εποχές. Εγώ την άκουσα τη λέξη μολοχία οταν ο μεγαλυτερος μου αδερφός πηγε τη δεκαετια του 70 στη γεωργική σχολή στη μη κατεχόμενη τότε Μόρφου. Η μολοχία καλλιεργείται δεν είναι ενδημική. Την είδα για πρωτη φορά προς πώληση πριν πεντεξι καλοκαίρια και τη σύγχυσα με τα βλτα. Η μολόχα βλαστα παντου μολις βρέξει.

  13. Πουλ-πουλ said

    «να επανακτήσει ποιάν τινα προεντεταμένην προβολήν»

    Μάλλον προτεταμένην ήθελε να πει. Γιατί η προένταση άλλο πράγμα είναι, εκτός αν πρόκειται για νέα τεχνική ανασηκώματος του επίμαχου οργάνου, δάνειο από το προεντεταμένο σκυρόδεμα, την οποία αγνοώ.

  14. LandS said

    Να είναι η προεντεταμενη προτεταμενη με ένταση;

  15. ΓΤ said

    Ένα άλλο μεζεδάκι προέκυψε όταν ο Τσίπρας, απαντώντας πρόσφατα στις διακινούμενες αθλιότητες ότι είχε πάρει μεταγραφή από τη Βουλγαρία για το ΕΜΠ, είπε «Είχα την τιμή να περάσω στο ΕΜΠ και να πάρω πτυχίο. Το ΕΜΠ είναι 7ο στην διεθνή κατάταξη». Αφήνοντας κατά μέρος ότι οι Πολυτεχνικές Σχολές δεν απονέμουν «πτυχία» αλλά «διπλώματα», το ΕΜΠ βρίσκεται στη θέση #454, ενώ, κατά την τελευταία δεκαετία η υψηλότερη θέση που έχει κατακτήσει είναι η 376η. Στη θέση #7 βρίσκεται το Princeton U.

  16. Νέο Kid said

    13. Στην προένταση είναι απαραίτητο να γίνεται elongation test εις τους τένοντας , οπότε υπάρχει σύνδεση προεντάσεως και στύσεως… Ο Ζουράρις είναι ψαγμένος και δομοστυτικώς! 🙂

  17. 15 Όχι πως δίνω καμιά ιδιαίτερη σημασία σε αυτές τις κατατάξεις, αλλά σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΜΠ στις κατατάξεις των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, το πανεπιστήμιο κατατάσσεται στην 7η θέση παγκοσμίως και στην 3η στην Ευρώπη στο πεδίο Πολιτικών Μηχανικών (Civil Engineering)

  18. Νέο Kid said

    «Αφήνοντας κατά μέρος ότι οι Πολυτεχνικές Σχολές δεν απονέμουν «πτυχία» αλλά «διπλώματα» »
    Με το μπαρδόν κιόλας ,αλλά κάτι τέτοια γράφετε και τα παίρνουν στα σοβαρά και τα «σαϊνια» του Μεταφραστικού στο Μοναστηράκι, και πάνε και μεταφράζουνε «Diplomas» τα Integrated Master level 7 of European Qualifications Framework του ΝΤUA ,και νομίζουν οι Αμερικανοαγγλοσαξονοαραπάδες ότι είμαστε ίσα κι όμοια με τους Ινδοί με τα diplomas* …

    *diploma σημαίνει στο εξωτερικό πρακτικά μπακαλόχαρτο αντάξιο ΙΕΚ …

    Μια χαρά είναι το πτυχίο = degree

  19. Νέο Kid said

    15. Οι δε κατατάξεις αυτές είναι διά τον μπούτσον (και κακώς βέβαια την είπε τη μαλακία του ο Τσίπρας). Υπάρχουν πολλά πολυτεχνεία στα «πρώτα», των οποίων οι απόφοιτοι δεν είναι άξιοι ούτε για ανθυποβοηθοί-μαστοράκια των καλών Μετσοβιτών…

  20. sarant said

    11 Ωχ! Παιδιά είναι βέβαια….

    15-17 Κι εγώ το άκουσα και παραξενεύτηκα, αλλά ήμουν βέβαιος πως κάποια κατάταξη θα υπάρχει που να το δικαιολογεί.

  21. ΓΤ said

    #17 Ούτε εγώ δίνω, αλλά νομίζω ότι ο δείκτης προκύπτει από https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2019/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats

    #18 Μα, χρόνια τώρα, οι ίδιες οι Πολυτεχνικές δεν μιλούν για «διπλώματα»; Αυτό δεν γράφει και ο αντίστοιχος πάπυρος;

  22. sarant said

    12 Μολοχία λοιπόν, ευχαριστώ!

  23. Υπάρχουν κατατάξεις και κατατάξεις. Το ΕΜΠ (από μόνο του, βλ. 17) αναφέρθηκε στη Σανγκάη: http://www.shanghairanking.com/shanghairanking-subject-rankings/civil-engineering.html

  24. Νέο Kid said

    21. Nαι, δίπλωμα γράφει, αλλά δυστυχώς το παλαι πότε ευρωπαϊκό diploma ( οι γερμανοί είχαν/έχουν το Dipl.Ing. Ντιπλόμ Ινζενιέρ) πρέπει να μεταφράζεται Degree στην επικυριαρχική, γιατί αλλιώς σε περνάνε για τσοπάνο…

  25. Αγγελος said

    Θρασυμαχε (11), να πεις ότι δεν ξέρουν καλά την πρόσφατη νεοελληνική ιστορία, ναι. Αλλά για να ΘΥΜΑΣΑΙ (όχι να έχεις μάθει από διαβάσματα) τον Αλέξανδρο Διομήδη, που πέθανε το 1951 και που δεν ήταν και κανένας Τσαλδάρης ή Σοφούλης, πρέπει να είσαι τουλάχιστον 75άρης, οπότε φυσικά είσαι μεγαλύτερος από και από το μέσον όρο και από το 95ο εκατοστημόριο των δημοσιογράφων!

  26. Κουτρούφι said

    #12, #22. Η μολοχία είναι αρκετά γνωστή στους Αιγυπτιώτες.

  27. Φταίει και η βίκι γιατί τον έχει ως «Διομήδους ή Διομήδη», παραπέμποντας σε κάποιες αναφορές …σε γενική πτώση: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%94%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%AE%CE%B4%CE%B7%CF%82

  28. Θρασύμαχος said

    #25: όχι, όχι, από κανέναν δεν έχω αξίωση να θυμάται το Διομήδη, πολλώ δε μάλλον να τον πρόλαβε κιόλας, όμως από επαγγελματίες γραφιάδες που συναντούν μιά γενική έχω την αξίωση αφ’ ενός να ψάχνουν λίγο (πανεύκολο!) πριν φτιάξουν από μόνοι τους την ονομαστική, αφ’ ετέρου να έχουν ακουστά την αλήστου μνήμης τρίτη κλίση και να υποψιάζονται πως η γενική «Διομήδους» μπορεί να είναι κάτι άλλο εκτός από άκλιτο.

  29. Αγγελος said

    Και Dipl. Ing. είναι και γερμανικά ο διπλωματούχος (και όχι, υποθέτω, εμπειροτέχνης) μηχανικός.
    Στο βαθμό που υπάρχει διάκριση, degree/grade είναι ο ακαδημαϊκος τίτλος και diplom(a) το χαρτί που τον πιστοποιεί. Για ιστορικούς λόγους, το Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα εκδίδει πτυχία και το Πολυτεχνείο διπλώματα, αλλά διαφορά σημασίας ή επιπέδου δεν υπάρχει. Άλλωστε πτυχή και δίπλα το ίδιο δεν είναι;

  30. atheofobos said

    Απ΄ότι φαίνεται ο Ζουράρις τρώγοντας φακές έχει πετύχει να θεραπεύσει την κουρασμένη ή μπατιρημένη καύλα του έτσι ώστε η υποβεβαθμισμένη ερωή του επανέκτησε την πάλαι ποτέ προεντεταμένην προβολήν ροπάλου!.
    Γυναίκα φτιάξε φακές!

  31. Θρασύμαχος said

    Η μείζονα προτεραιότητα, της μείζονας προτεραιότητας https://www.in.gr/2019/08/10/politics/kyvernisi/plakiotakis-meizona-proteraiotita-gia-tin-kyvernisi-asfaleia-sti-thalassa/ (προσοχή: δεν φταίει ο υπουργός, εκείνος σωστά το συνέταξε σε αιτιατική «αποτελεί μείζονα προτεραιότητα»)

  32. Αγγελος said

    Μα δεν (πιστεύω ότι) το πέρασαν για άκλιτο. Μάλλον για επώνυμο με μορφή γενικής θα το πέρασαν, όπως Ιωάννου, Γεωργίου, Ιατρού… Αλλά θα μου πεις, και αν ακόμα δεν ήξεραν τον ομηρικό Διομήδη, τον Διομήδη-Πετσάλη δεν τον θυμούνταν από την τηλεόραση έστω; Εδώ παίζει ρόλο και η ηλικία 🙂

  33. Νέο Kid said

    29. «αλλά διαφορά σημασίας ή επιπέδου δεν υπάρχει.»
    Υπάρχει διαφορά στο πώς αντιλαμβάνονται στο εξωτερικό (εκτός Ευρώπης βασικά) τα qualifications σου. Αυτό λέω …
    Είτε μάς αρέσει είτε όχι , με τον όρο Diploma οι αγγλοσάξωνες αντιλαμβάνονται κάτι κατώτερο (μπορεί να είναι ακόμη και διετούς φοιτήσεως ,ας πούμε…) από το bachelor (άσε δε το master).

  34. ΓΤ said

    @24 Δεν θέλουμε να το μεταφράσουμε, σαφώς αστοχούν όσοι μεταφράζουν σε «diploma». Για τη δική μας γλώσσα λέμε 🙂 Προφανέστατα, δε, αν ο γείτονας με ρωτήσει «Τι πτυχίο έχεις;», δεν θα τον διορθώσω λέγοντας «έχω δίπλωμα» 🙂

  35. Αγγελος said

    <Γς mode>Εγώ ξέρω ότι «όποιος τρώει φακή τα κάνει στο βρακί.» Για την ερωή, μάλλον «φάε λάδι κι έλα βράδυ» λένε…</Γς mode>

  36. ΓΤ said

    Για τα «διπλώματα», να συμπληρώσω ότι φίλοι συμφοιτητές, αιώνιοι φοιτητές, έλεγαν σαρκαστικά, χρόνια μετά, «Παπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός» 🙂

  37. Νέο Kid said

    34. Α! Tότε τον Τσίπρα γιατί τον διόρθωσες; Ψυχή έχει κι αυτός … 🙂

  38. sarant said

    Αλήθεια, όσοι τελειώσατε το ΕΜΠ, είχατε κάνει ορκωμοσία; Εγώ όχι.

  39. ΓΤ said

    @37 Άλλο ο «γείτονας»… Βέβαια, τώρα που το λες, ζω κοντά στον Τσίπρα. Αν τον είχα γείτονα; 🙂

  40. cronopiusa said

  41. Νέο Kid said

    38. Tι ερώτηση είναι αυτή ρε Νικοκύρη; Σα να λες ότι κάποιος που τελείωσε το ΕΜΠ δεν ξέρει πόκα ,ας πούμε. Άτοπον!
    Φυσικά και ΔΕΝ κάναμε ορκωμοσία (προσωπικά, ούτε το πτυχείο μου (πάπυρος ,ε!) δεν πηγα να πάρω. Έστειλα τη μακαρίτισσα τη μάνα μου με τη δικαιολογία ότι είμανε φαντάρος να ούμε…)
    Real men don’t take oaths ! 🙂

  42. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ωραία και τα σημερινά μεζεδάκια, με χιούμορ πάντα σε ισχύει!!! 🙂

    Το ξαναείπα, ο Ζουράρις στη Βουλή κι ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης απέξω. Ποτέ βέβαια δεν μέμφομαι το λαό για τις επιλογές του, ίσως κάτι ξέρει καλύτερα και έχει πάντα δίκιο, ακόμη και όταν δεν έχει. Έχει δικαίωμα στο λάθος.

    Ζουράρις, ένας πολιτικός γυρολόγος, χωρίς ιδεολογικό προσανατολισμό. Αν ήθελα να τον προσδιορίσω με μία λέξη, νομίζω ότι θα του ταίριαζε ο χαρακτηρισμός δεξιοχριστιανομπολσεβίκος.

  43. nikiplos said

    Δεν ξέρω για εκτός ΕΕ. Το diplome το αναγνωρίζει ο cedefop σαν εφάμιλλο του master… Αυτός ο συγκερασμός δήθεν της Μπολώνια που δεν υλοποιήθηκε ποτέ στην πράξη γιατί κάποια πτυχία είναι επαγγελματικά…

  44. Georgios Bartzoudis said

    «φορώντας της γραμματική μπούρκα, αφού την αποκαλεί «η ελεγκτής». Ελέγκτρια, το λέει και το λεξικό».

    # Μια χαρά ακούγεται «η ελεγκτής». Αν το «λεξικόν» λέει μόνο «ελέγκτρις», κακό του κεφαλιού του: Θα είναι λεξικό μόνο γι’ αυτούς που το έγραψαν, καί τινας κολλητούς!

    # Περί Ζουράρι, καλλίτερα να μην πω τίποτα!

  45. Georgios Bartzoudis said

    Στο 44: Μόνο «ελέγκτρια», βεβαίως-βεβαίως!

  46. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  47. gpoint said

    Μην μπερδεύεσαι ο Ζουράρις πολιτικά είναι ΠΑΟΚ και αθλητικά κεντροαριστερός με δεξιές ανταύγειες

  48. sarant said

    41 Εγώ δεν έχω πάρει την περγαμηνή…

  49. Η «χαριτομενιές» του Ζουράρι στη Βουλή μου θυμίζουν τα αστειάκια που κάναμε στην ηλικία των 13-14 χρονών. Από τα 15 και μετά τα κόψαμε γιατί μεγαλώσαμε.

  50. Νέο Kid said

    49. Πάπυρος ,λέμε… 🙂

  51. Νέο Kid said

    49. Nα πας στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου να κάνεις μια αιτησούλα πληρώνοντας ένα ασήμαντο παραβολάκι ,να στον δώσουν. Κρίμα είναι να είσαι papyrusless 🙂

  52. Neo Kid said

    Είπα (και μιλάω εκ πείρας!) ότι εξαιτίας του γλωσσικού αυτού θέματος ,αλλάξανε διαδικασίες και ζητάνε αναλυτικές βαθμολογίες κλπ . Επειδή ,όταν οι τσομπαναραίοι του μεταφραστικού του ΥΠΕΞ μεταφράζουν «επί λέξει» (μη χέσω…) το Δίπλωμα σε Diploma (ενώ είναι Degree, και μάλιστα Master Degree) δημιουργούνται παρεξηγ’ησεις.
    Και συμβουλή, αν κάποιος χρησιμοποιεί CV ποτέ Diploma! Μόνο Engineering Degree

  53. Νέο Kid said

    ΔΕΝ είπα ότι δεν αναγνωρίζεται. Αλίμονο! (και δεν ξέρω ποιος είναι αυτός ο σεντεφός Νίκιπλε. Έχει σχέση με το σεντρεφόρ που ΄δενει τα κορδόνια του στη σέντρα)

  54. Νέο Kid said

    54 to be interchanged with 53 …

  55. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ,

    άλα της η διαφήμιση πως τάχα μου λειτουργεί το 112 … Οργάνωση ρε σεις!!!
    ….
    Λοιπόν, ακόμα δεν αξιώθηκα (ακόμα) να γευτώ τα μεζεδάκια, αλλά τσακ μπαμ έσκασε ένα SMS από την Γ.Γ. Πολιτικής Γραμματείας (112 πσσσσς!🤗 γράφει σαν αποστολέα, να μη λέμε κιόλας πως δεν λειτουργεί … κλπ. 🙂 ), το οποίο γράφει να αποφύγω (αποφύγετε γράφει, αλλά το πιάνω για πληθυντικό της Ευγενείας 😉–> εμ μία είναι η Ευγενία😏) ενέργειες που μπορεί να προκαλέσουν φωτιά κλπ.

  56. Γς said

    >O «στήλος», λοιπόν, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του στύλου και της στηλης, και τιμάται μόνον 2,99 ευρώ!

    Κι όσο σκέφτομαι ότι εκείνος/η ο/η στύλος/στήλη που έπεσε το 1852 δεν έχει σηκωθεί ακόμα….

    Κι ούτε πρόκειται να ξανασηκωθεί κατα πως φαίνεται…

  57. nikiplos said

    54@ Κίδιε κι εγώ Engineering Degree γράφω… Εντούτοις τα βιογραφικά που δίνει ως πρώτυπο ο CEDEFOP για θέσεις στην ΕΕ, προέβλεπε θέση για τα diplomes. Επίσης εδώ μπορείς να ενημερωθείς, πως αν τελείωσες κάποτε ΑΕΙ, το (συριζαϊκό) ΥΠΕΠΘ σε εξομοιώνει με τα ΤΕΙ, άνευ έτερης διαβάθμισης. Εντάξει εσύ ως συν-πολιτεχνίτης παίρνεις ένα master που αναγνωρίζεται μόνο στον ΑΣΕΠ της ημεδαπής… 🙂

  58. Νέο Kid said

    58. Εντάξει, οι Συριζαίοι είναι γνωστά graders (ισοπεδωτές, που λένε και στα μπολυτεχνείαν…) 🙂
    Eδώ κοτζαμάν Χημικούς Μηχανικούς και τους κάνουν δραγουμάνους! 😆

  59. ΓΤ said

    @56 Έλαβα δύο τέτοια sms μέσα σε μία ώρα…

  60. sarant said

    60 Εγώ κανένα εσεμές δεν έχω πάρει. Δεν τα στέλνουν σε συριζαίους

  61. ΣΠ said

    Δεν ξέρω με τι μηχανή μετέφρασαν το dry mouloukhia leaves, αλλά το google translate το μεταφράζει «φύλλα ξηρής μολοκίας» αντί το σωστό «ξηρά φύλλα μολοχίας».

  62. Γιάννης Ιατρού said

    61: Είναι η λεγόμενη «ενδιάμεση λύση» 🙂 🙂 (από ΠΑΣΟΚ=> ΚΙΝΑΛ και πάνω 🙂 )
    Μόνο σε όσα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται εντός των περιοχών ενδιαφέροντος στέλνουν ρε Νίκο, εσύ εκεί στην Αίγινα… ποιός νοιάζεται; ε; Ενώ στον ΓΤ που πάει από «καυτό» σε «καυτό» σημείο (περιοχή), να, είδες; Δύο φορές του έστειλαν!!

  63. ΣΠ said

    58
    Το Δίπλωμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών αναγνωρίζεται διεθνώς ως Master.
    http://www.chemeng.upatras.gr/el/announces/5177

  64. Mard said

    Σε ό,τι αφορά την Ικαρία, το Πρώτο Θέμα έπεσα θύμα του κόπυ-πέηστ. Στα αστυνομικά ρεπορτάζ, είναι συχνή πρακτική των δημοσιογράφων να δημοσιεύουν τις νέες εξελίξεις και από κάτω να αντιγράφουν το προηγούμενο άρθρο τους για το ίδιο θέμα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, ο κοπτοράπτης δεν ήταν προσεκτικός, εξ’ου και η αντίφαση.

  65. nikiplos said

    Υπάρχουν και τα ΑΕΙ που έγιναν σκέτα ΤΕΙ, πχ οικονομολόγων, λογιστικής, πληροφορικής κλπ

  66. ΣΠ said

    Τι τις θέλουν όλες αυτές τις περικοκλάδες με τα «ενέχει», «εγκυμονεί» και «ελλοχεύει»; Δεν μπορούν να πουν απλά «υπάρχει ο κίνδυνος»;

  67. sarant said

    63 Όμως από χτες έχω πεταχτεί στο λεκανοπέδιο.

  68. Νίκος Κ. said

    59, 58: Τα πτυχία (και διπλώματα) των Πανεπιστημίων αντιστοιχούν διεθνώς στο επίπεδο 6 (International Standard Classification of Education, ISCED 6, Bachelor or equivalent https://en.wikipedia.org/wiki/International_Standard_Classification_of_Education ) δηλ. ένα επίπεδο πιο κάτω από το Μάστερ. Δεν είναι εφεύρεση του ΣΥΡΙΖΑ.

    Επίσης: ο Νόμος 3549/2007 (δηλαδή επί Νέας Δημοκρατίας) «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου για τη δομή και λειτουργία των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.» όπου στο άρθρο 2, για την «Διάρθρωση των Α.Ε.Ι.» αναφέρεται ότι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), κατά την έννοια του άρθρου 16 παράγραφος 5 του Συντάγματος, είναι τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: α) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών β) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

    Ο Νόμος αυτός έρχεται ως ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 16 του Συντάγματος για την Παιδεία και οριστικοποιεί το θέμα της «Ανωτατοποίησης» των Τ.Ε.Ι.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%8A%CE%B4%CF%81%CF%85%CE%BC%CE%B1

    Άρα με την «ανωτατοποίηση» της Νέας Δημοκρατίας (νόμος 3549/2007) τα ΤΕΙ πήγαν οριστικά και αμετάκλητα στο Επίπεδο 6 (ISCED 6). Χωρίς διαμαρτυρίες.

    Κάποτε πρέπει να τελειώσει το παραμύθι ότι για όλα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ.

  69. ΓΤ said

    @61, 63
    Είναι γνωστό ότι κινούμαι πάντα σε χοτ μέρη 🙂 (hot Mary)

  70. Νίκος Κ. said

    69 (συνέχεια) ειδικά τα πτυχία/διπλώματα των Πολυτεχνείων/Πολυτεχνικών Σχολών πήγαν (επί ΣΥΡΙΖΑ) στο επίπεδο 7 (ISCED 7) δηλαδή του Μάστερ

  71. ΣΠ said

    Γέλασα με αυτό.

  72. Γιάννης Ιατρού said

    70: 👍👍👍👍

    68: Να, γι αυτό χρειάζεται μια αναβάθμιση στην ΕΥΠ… Από Δευτέρα θα σου βάλουν βραχιολάκι, η (πρώην) εταιρεία του λεγάμενου τα διαχειρίζεται

  73. sarant said

    71 Που θυμάμαι ότι λέγανε πως θα γινόταν από τότε που φοιτούσα εγώ, πριν απο 40 χρόνια.

  74. nikiplos said

    Αγαπητέ Νίκο Κ. @69. Το ζήτημα της ανωτατοποίησης των ΤΕΙ είναι διακυβερνητικό και διαπαραταξιακό έργο με πρώτη αρχή το 1989. Σαφώς ΔΕΝ φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ για τα περισσότερα δεινά που μας κατατρέχουν, γιατί κυβέρνησε ελάχιστα στα τελευταία 40 χρόνια και ποτέ μόνος του. Εντούτοις, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί και εκεί αν θέλεις ευρίσκετο το σκώμα μου, πως και αυτή η προηγούμενη (πλέον) κυβέρνηση, συνέχισε εναργώς το έργο της υποτίμησης και ισοπέδωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης και δη της τριτοβάθμιας. Η κατάταξη των Πολυτεχνικών σχολών στο επίπεδο 7, είναι σαφώς ένα θετικό μέτρο που θα έπρεπε να ισχύει χρόνια, τουλάχιστον μετά από το 2002 που ψηφίστηκε η (επονείδιστη) Μπολώνια…

  75. Neo Kid said

    69. 71. Hdh sto 18. egrapsa akrivos to status toy ptyxiou toy polytexneiou “ integrated master.level 7 klp..”

  76. cronopiusa said

  77. Γιάννης Ιατρού said

    κι άλλο εσεμες !!!

  78. gpoint said

    # 61

    Ούτε σε ΠΑΟΚτσήδες !

  79. gpoint said

    # 72

    Εξ ου και το ασμα…

  80. Πουλ-πουλ said

    Πράγματι στο ΕΜΠ με την απόκτηση του διπλώματος δεν ορκιζόμασταν. Αντίθετα, αν έπαιρνες διδακτορικό από το ΕΜΠ, εκφωνούσες έναν αρχαίζοντα όρκο, που άρχιζε με ένα ωραιότατο «Επειδήπερ». Στο ΑΠΘ όμως, επειδή είναι Πανεπιστήμιο, οι μηχανικοί ορκίζονται.

  81. ΣΠ said

    Διαβάζω ότι ο Τσίπρας πάει στην Βαρκελώνη. Δεν φοβάται μήπως τον θεωρήσουν τρομοκράτη;

  82. Γιάννης Ιατρού said

    τι λέτε ρε σεις για την κατάταξη των ΑΕΙ, εδώ 35χρονος Έλληνας έλυσε γρίφο 78 ετών που ταλάνιζε τους μαθηματικούς. Κι είναι απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών του ΑΠΘ και σήμερα αναπληρωτής καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ.

  83. zageo68 said

    Καλησπέρα. Νόστιμα τα μεζεδάκια, πάντα τα διαβάζω, σήμερα μόνο τα μισά. Μου προκαλεί βαρεμάρα το Ζουράρι.
    @61. Μόνο οι συριζαίοι που δεν εκτιθέμεθα παίρνουμε το μην από το 112.
    @79. Τα παόκια είναι ανεπίδεκτα μαθήσεως, άρα τζάμπα θα στείλουν μην.
    @69. Δηλαδή το πτυχίο μου από το ΤΕΙ Λάρισας είναι επιπέδου 6;Αν το πω στους πελάτες μου θα πάρω περισσότερα λεφτά; Μάλλον θα πρέπει να το αναφέρω αφού τελειώσει η δουλειά, γιατί θα μου φέρουν το σκλαλιστήρι στο κεφάλι.

  84. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μολοχία Μπεσάρα (Λούξορ)
    Συνταγή
    http://www.eliasmamalakis.gr/recipe.asp?syntagi_cat_id=1&syntagi_id=214

    Εδώ,ψέματα-αλήθεια; λέει

    Η χώρα οπόθεν κατάγεται είναι η Κρήτη και ήτο ήδη γνωστή στον αρχαίον κόσμον υπό το όνομα ¨Χόρχορος¨ ή ¨Κόρκορος¨, εξ ου ¨Κορέτ¨, θεωρούμενη από τους Έλληνας της αρχαιότητος ως ένα χόρτο λαϊκό, είχε προκαλέσει δε την δημιουργίαν της περίφημης παροιμίας ¨Κόρκορος εν λαχάνοις¨, το οποίον θέλει να πη με ξάστερα λόγια ότι η μελουχία εθεωρείτο ως ο πτωχός συγγενής των άλλων χορταρικών¨.

  85. #58, 59, 64, 69, 75
    Η ιστορία με το αν τα Τ.Ε.Ι είναι ανώτερα ή ανώτατα ιδρύματα ξεκινά ήδη με τον Ν.1404/1983, τον νόμο-πλαίσιο για τα Τ.Ε.Ι., καθώς αυτά ιδρύονται με νομικά χαρακτηριστικά όμοια με αυτά των Πανεπιστημίων και Πολυτεχνείων, όπως το ότι είναι Ν.Π.Δ.Δ., τα χαρακτηρίζει αυτοδιοίκητο, κ.α. . Επιπλέον, τα τότε τμήματα είχαν 3,5 έτη σπουδών (7 εξάμηνα), δλδ. παραπάνω από τα 3 έτη που προβλέπει το Σύνταγμα στο άρθ. 16, παρ. 7 για την ανώτερη εκπαίδευσι (στην σημερινή της μορφή: «H επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Kράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές»).

    Μ’ άλλα λόγια τα Τ.Ε.Ι ιδρύονται έχοντας τα νομικά χαρακτηριστικά των ανώτατων σχολών, με διάρκεια σπουδών που ξεπερνάει την από το Σύνταγμα καθορισμένη μέγιστη διάρκεια για ανώτερες σχολές (3 έτη), αλλά, επειδή είναι 7 κι όχι 8 (ή παραπάνω) εξάμηνα δεν αναγνωρίζονται αμέσως κι ως ισότιμα με τα Πανεπιστήμια, παρόλο που θα έπρεπε να είναι κι αυτά εξ αρχής αναγνωρισμένα ως ανώτατα. Είναι τότε που μπαίνει στο επίσημο εκπαιδευτικό λεξιλόγιο ο όρος «τριτοβάθμια εκπαίδευσι», που απουσίαζε ως τότε (ίσως κι έπειτα) απ’ τα νομικά κείμενα. Άρα, μια μεσοβέζικη λύσι, όπως πολλές άλλες της εποχής εκείνης, και καλλίτερα καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό να υπάρχη, και ιδιαίτερες περγαμηνές επιστημοσύνης να μην έχει, συνεπώς ούτε δυνατότητες διεκδίκησης αμοιβών πτυχιούχων πανεπιστημίου, κ.τ.λ. .

    Φυσικά, η διαφορετική χρηματοδότηση και το γεγονός ότι οι πρώτες γενιές καθηγητών έχουν λιγότερα προσόντα απ’ αυτούς του Πανεπιστημίου (οι περισσότεροι προέρχονται απ’ τα καταργηθέντα Κ.Α.Τ.Ε.Ε.) οδηγεί και στην κοινωνική αποδοχή ότι τα Τ.Ε.Ι. δεν είναι ίσα με τα Πανεπιστήμια, μ’ άλλα λόγια είναι σχολές που προορίζονται για μέτριους ή κακούς μαθητές λυκείου.

    Η κατάστασι αλλάζει σταδιακά στα τέλη της δεκαετίας του 1980, αρχές αυτής του 1990, όταν, όλα σχεδόν τα προγράμματα σπουδών γίνονται τεσσάρων ετών, ενώ οι περισσότεροι καθηγητές έχουν σταδιακά προσόντα ίδια μ’ αυτά εκείνων των Πανεπιστημίων. Τότε η ερώτησι αν τα Τ.Ε.Ι. είναι ανώτερα ή ανώτατα γίνεται πιο έντονη. Στην Νοσηλευτική, για παράδειγμα, το 1994 όλα τα τμήματα Τ.Ε.Ι. έχουν πρόγραμμα σπουδών 4 ετών, παρόμοιο με αυτό του τμήματος του Ε.Κ.Π.Α. (το μόνο πανεπιστημιακό τότε). Ταυτόχρονα, λόγω Ε.Ε., οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. πηγαίνουν σε οποιαδήποτε άλλη χώρα-μέλος και το πτυχίο αναγνωρίζεται κανονικά, με δικαίωμα για μεταπτυχιακά. Έχουμε, έτσι, νοσηλευτές που τελειώνουν MSc ή και PhD στο Η.Β., έχοντας το πτυχίο Τ.Ε.Ι. αναγνωρισμένο ως BSc ή BSc(Hons), αλλά, επιστρέφοντας στην Ελλάδα τους λέει το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. «μα, εσείς δεν έχετε πτυχίο πανεπιστημίου, πώς θέλετε να σας αναγνωρίσουμε μεταπτυχιακό;». Χάος, δλδ, με υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, με ελεύθερους επαγγελματίες δύο ταχυτήτων, με ακαδημαϊκή (επίτηδες δεν γράφω πανεπιστημιακή) σταδιοδρομία δύο ταχυτήτων, με αμοιβές κι ανέλιξι δύο ταχυτήτων!!!

    Έτσι, τέλη της δεκαετίας του 1990, αρχές της δεκαετίας του 2000, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες ώστε, σε νομικό επίπεδο, με τον Ν.2916/2001, επί υπουργίας Ευθυμίου (κυβέρνησι Σημίτη), αναγνωρίζεται ότι τα Τ.Ε.Ι. είναι ανώτατα ιδρύματα, ισότιμα με τα Πανεπιστημιακά (μάλιστα καταργεί την αποκλειστική χρήσι του όρου Α.Ε.Ι. για τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία). Επιπλέον, η αναγνώρισι έχει ουσιαστικά αναδρομική ισχύ, αφού δεν προβλέπεται διαδικασία εξομοίωσης για τους παλαιούς πτυχιούχους Τ.Ε.Ι. (όπως είχε γίνει με τους δασκάλους των Παιδαγωγικών Ακαδημιών όταν ιδρύθηκαν τα πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά τμήματα), καθώς αναγνωρίζεται ότι τα Τ.Ε.Ι. πληρούσαν από την ίδρυσί τους τα τυπικά χαρακτηριστικά του κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος.

    Οι νομοθεσίες που ακολούθησαν μετά επί υπουργίας Γιαννάκου, αλλά κι επί ΣΥ.ΡΙΖ.Α. πατάνε σ’ αυτήν την απλή αλήθεια: τα Τ.Ε.Ι. τυπικά είχαν πάντα χαρακτηριστικά Α.Ε.Ι., αλλά βόλευε και τις κυβερνήσεις και την αγορά και κάποτε και την κοινωνία να υπάρχουν πτυχιούχοι πολλαπλών ταχυτήτων, ένα αλαλούμ, δλδ, που έπρεπε να διορθωθεί, ιδιαίτερα μετά την Διακήρυξι της Μπολώνιας και την διαδικασία σύγκλεισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ε.Ε. . Δεν μπορώ να ξέρω αν οι μεταρρυθμίσεις Γαβρόγλου θα διορθώσουν ή όχι την κατάστασι, αλλά σίγουρα δεν την κάνουν χειρότερη ως προς αυτό το μέρος, μάλλον προς τη σωστή κατεύθυνσι είναι (εάν, φυσικά, υπάρξει κι η ανάλογη χρηματοδότησι). Η Κύπρος, π.χ. το 2008 ενοποίησε το Ανώτερο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Κύπρου με τη Νοσηλευτική Σχολή Κύπρου και δημιουργήθηκε το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ένα από τα τρία δημόσια πανεπιστήμια του νησιού, που ήδη, σε κάποιους κλάδους, όπως η Νοσηλευτική, έχει διεθνή αναγνώρισι.

    Τέλος, για να κλείσω το σεντόνι, με την έναρξι της διαδικασίας της Μπολώνιας, πολλά Ελληνικά τμήματα Πολυτεχνείων, αλλά και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου (ξέρω από την αδελφή μου που είναι πτυχιούχος Επιστήμης Τεχνολογίας Τροφίμων), αναγράφουν στις αναλυτικές τους βαθμολογίες ότι το πτυχίο ή δίπλωμα που προσφέρουν αντιστοιχεί σε Αγγλοσαξωνικό MSc, στην λογική 3 έτη BSc + 2 έτη MSc. Στην περίπτωσι του Γεωπονικού έχει και κάποια βάσι, αφού τα πρώτα 3 έτη όλοι οι φοιτητές όλων των τμημάτων πρακτικά έχουν τα ίδια μαθήματα και στα 2 τελευταία έτη μαθήματα ειδικά του τμήματός τους. Για τα Πολυτεχνεία, δεν ξέρω. Πάντως, ακόμα κι αν αυτό γίνει αποδεκτό εντός Ε.Ε., δύσκολα βλέπω πως θα γίνη εκτός Ε.Ε., ειδικά σε χώρες με 4 ετή προπτυχιακά προγράμματα, ακριβώς γιατί είναι δύσκολο να παρακάμψη κανείς την ISCED.

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το Α/Φ, σημαίνει αεροπλανοφόρα, λένε/και κράζουνε στο τουίτερ. Μήπως είναι κάτι άλλο; Μου φαίνεται τραβηγμένο να κάνει λάθος το ίδιο το Π/Σ

  87. William T. Riker said

    @ 83 Πολύ ενδιαφέρον, αξίζει πολλά μπράβο ο άνθρωπος! Απόδειξη ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια γίνεται δουλειά, αν και χάρη στο φιλότιμο λίγων αφοσιωμένων Δασκάλων περισσότερο παρά βάσει σχεδίου. Τέλος πάντων… Αν ήταν κι ο δημοσιογράφος λίγο πιο προσεκτικός, αυτό το «… και λέγεται «διοφαντική προσέγγιση» προς τιμήν του Διοφάντη της Αλεξάνδρειας…» βγάζει μάτι

  88. ΣΠ said

    83
    Εδώ η εργασία με την απόδειξη: https://arxiv.org/abs/1907.04593

  89. ΓΤ said

    @87 Ασφαλώς δεν λαθεύει, «αεροσκάφη», και «Ε/Π» για τα «ελικόπτερα».

  90. ΓΤ said

    @83, 88

    Ο Πάρις Κουκουλόπουλος, παλαιός Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, και βουλευτής Κοζάνης, πατέρας του. Το καμάρι του πατέρα για την επιτυχία του γιου, στο fb του, στο https://el-gr.facebook.com/koukoulopoulos Η μητέρα, η φαρμακοποιός Δήμητρα Σακαβάρα, δεν εκδηλώθηκε ακόμη.

  91. Γιάννης Ιατρού said

    90: έτσι
    87: …2 Α/Φ ΤΥΠΟΥ CANADAIR, 2 Α/Φ PZL … εδώ:
    https://www.sdna.gr/politiko-deltio/ellada/article/621582/fotia-sto-martino-fthiotidas-synagermos-stin-pyrosvestiki

  92. cronopiusa said


    Καρανίκα θα λέτε και θα κλαίτε

  93. Ice T said

    Ας «συμβάλλω» κι εγώ το κάτι τις μου 🙂 στο μεζεδάκι της Υπ. Παιδείας…

    Χαιρετώ την ομήγυρη! Πρώτη φορά λαμβάνω τον λόγον και δηλώ υπευθύνως ότι δεν είμαι γνώστης όποιας ορθογραφικής δομής και ανάλυσης της γλώσσας, διαθέτω όμως ευρείον φάσμα αντίληψης των ιδεατών πίσω από τα φαινόμενα και έτσι θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή στα συμβαλόμενα. 🙂

    Συμβάλλω: σύνθετη λέξη, συν + βάλλω.
    Βάλλω: πυροβολώ, στρέφομαι εναντίον, κλπ.

    Δηλαδή ευχαριστεί τον πρωθυπουργό που την έβαλε δίπλα του να πυροβολούν μαζί το άσυλο.

    Μην είστε τόσο «στεγνοί» λοιπόν με τον λόγο, αφήστε την φαντασία σας να καλπάσει κ.κ. γλωσσολόγοι και δεν θα χάσετε, ούτε εσείς, ούτε η γλώσσα. Παιδεύτε την «γκλάβα» σας για να καταλάβετε πίσω από τα φαινόμενα τα σημαινόμενα. 🙂 Αυτό προσπαθεί να πετύχει το νέο σύστημα της κ. Υπουργού, να παιδεύσει την γκλάβα των σπουδαστών, στα βαθύτερα νοήματα του εκάστοτε λόγου.

    Και ποτέ μην ξεχνάτε ότι, «γλώττα λανθάνουσαν την αλήθειαν λέγειν!»

    Εις το επανιδείν!

  94. nikiplos said

    83@ κατ’ αρχήν δεν τον έλυσε μόνος του… κρίνοντας από τη δημοσίευση… 🙂

  95. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    81 Ακριβώς!

    84 Καλώς ήρθες!

    85 Η παροιμία πάντως υπάρχει στους αρχαίους

    94 Καλώστον!

  96. Νίκος Κ. said

    86: Στον ιδρυτικό νόμο των Τ.Ε.Ι. (Ν.1404/1983) στο άρθρο 25 παράγραφος 1, η διάρκεια φοίτησης και εκπόνησης πτυχιακής εργασίας καθορίζεται σε 6 εξάμηνα (δηλ. 3 έτη σπουδών) και όχι 3,5 έτη όπως αναφέρετε. ‘Αρα ήταν απόλυτα σύμφωνη με την πρόβλεψη του Συντάγματος (άρθρο 16, παρ. 7) για την ανώτερη εκπαίδευση.

    Το όριο (3 έτη) «υπερπηδήθηκε» σε επόμενο νόμο όταν έγιναν 4ετη (από τη ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ, δεν θυμάμαι) μέσω της μεθόδου της «συνεχούς διολίσθησης προς τον τελικό στόχο».

  97. ΣΠ said

    95
    Τυπικά δεν τον έχει λύσει αφού η εργασία είναι στο στάδιο της κρίσης και δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα.

  98. Γς said

    «Ελλοχεύει τον κίνδυνο»

    Στις ειδήσεις του Σκάι τώρα.

  99. ΓΤ said

    #98 Γι’ αυτό σου λέω, έκανε πρώτα ο μπαμπάς accepted το submitted, κάτσε να δεις τι θα πουν οι «ανώνυμοι» ριβιούερ 🙂

  100. Γς said

    99:

    Κι όμως το αμετάβατο ρήμα ελλοχεύω βλέπω τώρα στο γκουγκλ να συντάσσεται με αντικείμενο, αβέρτα κουβέρτα, κατά συρροή και ασυστόλως…

  101. Γιάννης Ιατρού said

    94:Ice T
    …ευχαριστεί τον πρωθυπουργό που την έβαλε δίπλα του..
    τι μόνο «ευρείον» 🙄🙄😥 φάσμα;
    Υπερ-ευρύ-γώνιο θά ‘λεγα!

    Καλώς ήλθες 🙂

  102. Jane said

    Έχω κι αεροπλανοφόρο θες να σε πάω μια βόλτα; 🙂
    Αναπαράγουν την είδηση κι ούτε καν κοιτάνε τι γράφει ο άλλος στο πρωτογενές άρθρο.

  103. Γς said

    94:

  104. ΓΤ said

    @103 Ουγκανέλληνες στέλνουν αεροπλανοφόρα στην Ελαφόνησο. Τρέμε, Τραμπ!

  105. Zageo68 said

    @88.Η φοίτηση στα ΤΕΙ ήταν 6 εξάμηνα και 1 πρακτική. Οι καθηγητές ήταν οι περισσότεροι απόφοιτοι ΚΑΤΕΕ. Οι συνδικαλιστές φοιτητές της Πανσπουδαστικής μας έλεγαν ότι τα ΤΕΙ είχαν δηλωθεί στην ΕΟΚ σαν κέντρα εκπαίδευσης νέων ανέργων για να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Το πρόγραμμα και η ποιότητα σπουδών ήταν και είναι υποδεέστερη του Πανεπιστημίου.
    Με τα τυπικά μπορώ να συμφωνήσω, αλλά στην ουσία όταν μου λένε ότι έχω τα ίδια προσόντα με έναν απόφοιτο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου γελάω πικρά.

  106. Γς said

    103:
    Κι ότι έκανα χτες ike στο ΦΒ σε μια εικόνα ενός αεροπλάνου του ΒΠΠ στο βυθό της θάλασσας.

    Κι έγραφε:

    Υπάρχουν περισσότερα αεροπλάνα μέσα στο νερό από αεροπλανοφόρα στον αέρα

  107. Παναγιώτης Κ. said

    Φαίνεται, δεν υπάρχουν δημοσιογράφοι με κάποιες μαθηματικές γνώσεις.
    Γράφουν χωρίς να καταλαβαίνουν αυτό που γράφουν. Μάλλον αυτή είναι η άχαρη πλευρά της δημοσιογραφίας.
    Διάβασα τα λινκ και δεν διαφωτίστηκα. Συμπτωματικά ήρθε στο μέηλ μου η αναπαραγωγή της είδησης από άλλο έντυπο. Κοινή η προέλευση οπότε δεν διαφωτίστηκα.

  108. Γιάννης Ιατρού said

    Νίκο, τι γίνεται ρε συ εκεί πάνω, έφυγες για λίγο και έγιναν όλα λίμπα….
    Tornado verwüstet Ortschaften in Luxemburg

  109. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @42. Φίλε Κώστα, δίνοντας προτεραιότητα στις σάλτσες μου, δεν βρήκα τον χρόνο να υπενθυμίσω κάποια στοιχεία που φωτίζουν κάπως καλύτερα την περίπτωση Ζουράρι και εξηγούν τις εντελώς αντίθετες προτιμήσεις που έχουμε για δύο πρόσωπα ενός χώρου στον οποίον δεν ανήκουμε! Ο Κ. Ζουράρις, ως απόφοιτος (1958) του περίφημου Πειραματικού Σχολείου της Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) -το οποίο μνημονεύει ευγενώς σε κάθε ευκαιρία- παίζει στα δάχτυλα τα Αρχαία (και δη τον Θουκιδίδη..) και δεν έχει καμμιά ανάγκη ειδικής προετοιμασίας για να εκτοξεύσει τα αρχαιοσεξολογικά του βέλη. Καθοριστικό εφόδιο αυτής του της σπεσιαλιτέ είναι το γεγονός ότι είναι γιός του περίφημου Γ. Ζουράρι, του πρώτου εν Ελλάδι ΣΕΞΟΛΟΓΟΥ, ο οποίος άφησε σπουδαίο κλινικό και συγγραφικό έργο! Όταν ο Κ.Ζ. μιλούσε για ανανεωτική αριστερά (σε χρόνια δύσκολα, για ημέτερους και αντίπαλους) τα μισά από τα σημερινά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχαν γεννηθεί, μπορεί δε να έχει τις ιδιαιτερότητές του αλλά τιμά την πόλη μας (και τον ΠΑΟΚ!) και η πόλη μας του το ανταποδίδει, όσο και όποτε μπορεί.. (Για τον Μηταφίδη, τί να σου πώ! Από τους πιό απωθητικούς φανατικούς του χώρου του. Έκανε απίθανες προσπάθειες να ξαναγράψει επί το ελασιτικότερον την τοπική ιστορία, αλλά δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει..)

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    90/92β Ευχαριστώ!
    83/91 Το ψυλλιάστηκα σφόδρα ότι ήταν γιος ή ανηψιός του Π.Κ. επειδή «…αναφέρθηκε με θετικό πρόσημο στο νόμο Διαμαντοπούλου»… (2011)

    96γ ευχαριστώ! ώστε ¨Κόρκορος εν λαχάνοις¨ ,όπως «μαζί με τα σιδερικά κουνιούνται κι οι βελόνες» 🙂
    ‘Εψαξα ακόμη λίγο τη μολοχία και είδα/έμαθα πως άλλα είδη της οικογένειας των μολοχιδων είναι η γιούτα (που φτιάχνουν τα σκοινιά), ο ιβίσκος, η μάλβα, η δική μας κοινή μολόχα και η αλθαία, η δική μας μεγάλη αμολόχα/νερομολόχα/δεντρομολόχα, βρυωνία η πανέμορφη που μες το κατακαλόκαιρο μπορεί να συναντήσεις σε δέκα χρώματα τους ανθοστάτες της φουντωμένους στο καταήλιο, στις άκρες από τα θερισμένα ή και σε τελείως άγονα, να στολίζει τις ερημιές και την ολούθε ξεραϊλα.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Corchorus

  111. sarant said

    109 Ωχ! Στα νοτιοδυτικά, κοντά στο τριεθνές με Γαλλία και Βέλγιο

    Υπόψη ότι 100 σπίτια ακατοίκητα και 20 τραυματίες δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Πολλαπλασίασε επί 20 για την Ελλάδα.

  112. ΣΠ said

    60
    https://www.huffingtonpost.gr/entry/pos-exeyei-e-yypp-ta-epanalamvanomena-menemata-apo-to-112_gr_5d4ed6a4e4b0fc06ace87704

  113. Γιάννης Ιατρού said

    111: Α γειά σου ρε Έφη. Τέτοιες, πανύψηλες κλπ. σαν της φωτογραφίας, βγαίνουν και στο ερημητήριο, αλλά κι εδω, στον κήπο. Πρόσφατα τις βγάλαμε μαζί με ξερά χόρτα κλπ. όπως κάθε χρόνο στον καθαρισμό. Τον χειμώνα θα ξαναβγούν. Κι έχουν βαθιές ρίζες. Η ρίζα και τα άνθη (ξεραμένα) είναι φαρμακευτικά (για διαφορετικά βαβά το καθένα 🙂 ).

  114. Γιάννης Ιατρού said

    113: Κάτι δεν μου πάει με την εξήγηση.
    Άλλο να διαπιστώνει το σύστημα πως ο πολίτης κινείται σε διαφορετικές περιοχές, τουλάχιστον με κάποια απόσταση, γεωγραφικά, και να του στέλνει νέο μήνυμα για την «νέα» τοποθεσία του κι άλλο αυτό που γράφουν. Δηλ. πως έχουν την πληροφορία σε ποιές διαφορετικές περιοχές βρέθηκε ο πολίτης το τελευταίο 24ωραο και για κάθε διαφορετική περιοχή του στέλνουν στο σχετικό μήνυμα. Αυτό θα σήμαινε πως καταγράφονται και αποθηκεύονται από όλα τα κινητά οι τοποθεσίες (*από τις κεραίες*, επομένως χωρίς την δυνατότητα να κάνει κάτι ο κάτοχος του τηλεφώνου) του τελευταίου 24ωρου *άσχετα* με το αν υπάρχει εκείνη τη στιγμή κίνδυνος ή όχι (τι; μάντεις είναι στο υπουργείο ;;;) και ανάλογα αξιοποιείται αυτή η πληροφορία αργότερα, άν προκύψει κίνδυνος !!!

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    113. Εμείς εδώ λάβαμε από ένα μνμ και στο ράδιο άκουσα την αιτιολογία περί μετακίνησης κλπ

    Αλλά η είδηση στο ίδιο λινκ (και αλλού),που θα προσφερθεί κια κουσκούς είναι ότι βρέθηκε αυτοκτονημένος στο κελί του ο Τζέφρι Επτστιν

  116. Γ-Κ said

    Μεταξύ σοβαρού και αστειου… μην καπελώνετε λέξεις.
    Προένταση (των μυών) μπορεί να γίνει και σε δυναμικές ασκήσεις, με σκοπό να αυξηθεί το εύρος της κίνησης.

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αναρωτιέμαι, αυτοί που είναι κοντά στις εστίες των πυρκαγιών, τί μήνυμα έλαβαν, αν και όσοι έλαβαν ; Από κει θα φανεί τί ρόλο βαράει το πράγμα.
    Πάνο με Πεζά, είσαι δω;

    Γιάννη Κουβάτσο, λείπεις. Γενικά και ειδικά.
    Μια μαντινάδα για σένα:
    Μην περιμένεις τον καιρό
    πουλί μου να περάσει
    άσκημη κατασταίνεται
    η αγάπη σα γεράσει

    λμτ 🙂 Γύρνα πίσω ή έστω ρίξε σήμα 🙂

  118. Ice T said

    Ευχαριστώ φίλοι για τα καλωσορίσματα!

    Στη γυάλα, στη γυάλα
    να μένουνε μπουκάλα
    βλέπω μες τη μαύρη μπάλα
    Γιάννη, πάμε γι άλλα 🙂

    Γς, σκουτελοβαρίσκω σου με «πειρατικό ράδιο» και φραπές αντί ποτού λόγω αυστηρής διαίτης 🙂
    https://www.astrology.vision/gr/radio/earth/

    Sarant, μετανοείτε 🙂

    Yo!

  119. Theo said

    @49:
    Εγώ πήρα την περγαμηνή καμιά εικοσαριά χρόνια μετά την αποφοίτηση κι ούτε θυμάμαι πού την έχω βάλει. Βρέθηκε η γυναίκα ενός γνωστού να δουλεύει στη γραμματεία της σχολής, κι αυτός τη ζήτησε και μου την έφερε.

    @110:
    Το έγραψα και μετά τις εκλογές. Δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος στη Βουλή που να μπορεί να συναγωνιστεί τον Ζουράρι σε καλλιέργεια και ιδιαίτερα ελληνομάθεια (μια ελληνομάθεια που δεν γέρνει μονόμπαντα στην αρχαιότητα αλλά κινείται εξίσου καλά σε όλες τις περιόδους της γλώσσας μας). Αυτό που με στεναχωρεί είναι πως θέλει να είναι πάντα στην επικαιρότητα και σπαταλιέται σε επίδειξη αρχαιομάθειας και λογοπαίγνια.

    Ο δε πατέρας του υπήρξε μέλος του ΣΕΚΕ από τη Μικρασιατική εκστρατεία. Επειδή, λόγω ειδικότητας, γνώριζε αρκετούς Γερμανούς αξιωματικούς στην Κατοχή, μεσολάβησε μεταξύ αυτών και του ΕΑΜ και δεν ανατίναξαν το λιμάνι κι άλλες εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη, κατά πώς λέει ο Κώστας τουλάχιστον.

    Τον Μηταφίδη μια φορά τον είδα (σε διπλανό τραπέζι, στο εστιατόριο που κάποτε δούλευε ο Καρανίκας) λίγο μετά που πρωτοεξελέγη βουλευτής, και δεν μπορώ να πω πως μου έκανε κάποια εντύπωση.

  120. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  121. Παναγιώτης Κ. said

    @118. Και εγώ μαζί σου στην προτροπή για επάνοδο!

  122. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    122 Παναγιώτη, τί γίνεται με το δικαίωμα στην ανάσα σας εκεί πάνω;
    Οξύμωρο ή κατ΄ευφημισμόν; 😦
    Για τη δυσοσμία στον Εύοσμο φταίνε οι υψηλότερες ενώσεις μερκαπτανών…
    https://www.makthes.gr/gia-ti-dysosmia-ston-eyosmo-ftaine-oi-ypsiloteres-enoseis-merkaptanon-232183

  123. sarant said

    118 Έφη, κάποιος που ήταν σήμερα εκδρομή είπε ότι πήρε το γνωστό γενικό sms πως υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς κτλ. αλλά όταν βρέθηκε πολύ κοντά στις εστίες δεν πήρε άλλο sms που να τον ειδοποιεί ότι έπιασε φωτιά στο τάδε μέρος.

  124. Παναγιώτης Κ. said

    @123. Πριν αρχίσω να γράφω, βγήκα στο μπαλκόνι για να…μυρίσω.
    Εγώ είμαι από την απέναντι μεριά (Ν.Κρήνη) και μάλλον δεν φτάνει μέχρι εδώ κάποια δυσοσμία.
    Κάνει πάντως ζέστη και είμαστε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι με το αιρκοντίσιον σε λειτουργία.

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το πρωί έριξα ΤΟ γέλιο διαβάζοντας τα μεζέδια.
    Τώρα άλλη μια δόση μ’ αυτό

  126. Γιάννης Ιατρού said

    118: Αγρανάπαυσις 🙂

  127. Γιάννης Ιατρού said

  128. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @120. Αν κάποτε γράφονταν η ιστορία του Γ. Ζουράρι, επιστημονική και πολιτική, θα γίνονταν μπεστ σέλλερ. Εκπληκτική προσωπικότητα. Ο Κώστας είναι έτσι όπως τα λες. Ιδιόρρυθμος αλλά σπουδαίος. (Αν με ρωτούσαν, ποιός είναι ο υπ’ αριθμόν 1 λόγος που ήθελα την ήττα του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές, θα τολμούσα να πω: να μην ξαναδώ τον Μηταφίδη με πολιτική εξουσία στα χέρια του..)

  129. #97
    Μετά από έλεγχο του αντίστοιχου Φ.Ε.Κ. στον ιστότοπο του Εθνικού Τυπογραφείου

    (http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGFk_abAsP7xndtvSoClrL8LHF9k8yiZ3t5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx9hLslJUqeiQTU-0pT5gI5HOBzkNxKmwmPfgjSTWD9YpAu7B-_3XJsg.)

    και για να είμαστε ακριβείς, πράγματι, ο Ν.1404/1983 δεν καθόριζε το προγράμματα σπουδών στα 3,5 έτη, καθώς αυτό έγινε με τα Π.Δ. που καθόριζαν το πρόγραμμα κάθε τμήματος (άρθ. 25 παρ. 1). Το ίδιο άρθ. 25 παρ. 1 περιόριζε σε 6 εξάμηνα μόνο συγκεκριμένα προγράμματα, αυτά των Ανωτέρων Σχολών Τεχνολόγων Μηχανικών (Α.Σ.ΤΕ.Μ.) που προέρχονταν από τα Κ.Α.Τ.Ε.Ε., και μόνο αυτών, όχι όλα τα προγράμματα. Συνεπώς, δεν ισχύει αυτό που υποστηρίζετε.

    Τα Π.Δ. με τα προγράμματα σπουδών, μαζί με το κείμενο του νόμου-πλαίσιο βρίσκονται συγκεντρωμένα σε ειδική έκδοσι (τόμο 500 και σελίδες) που εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ένα-δυο χρόνια. Δυστυχώς, είναι στο πατρικό μου στην Κρήτη και δεν τον έχω πρόχειρο για να τον συμβουλευθώ (αμφιβάλω αν υπάρχει διαθέσιμος σε ηλεκτρονική μορφή). Θυμάμαι, όμως, τα όλα τα προγράμματα να είναι 7 εξαμήνων.

    #106
    Στην ουσία του θέματος δεν διαφωνώ, σε πολλά τμήματα Τ.Ε.Ι. ίσχυε και ισχύει αυτό που λέτε, η ποιότητα σπουδών, τουλάχιστον στο θεωρητικό κομμάτι, ήταν και είναι υποδεέστερη αυτής των Πανεπιστημίων, ειδικά των Πολυτεχνείων. Νομίζω, όμως, ότι αυτό ήταν αποτέλεσμα και της υποχρηματοδότησης, αλλά και των προσόντων καθηγητών που προέρχονταν από τα Κ.Α.Τ.Ε.Ε., (αυτό άλλαξε οριστικά μετά τον Ν. 2916/2001, καθώς τα τυπικά προσόντα είναι ίδια με τα μέλη Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων).

    Στο πρακτικό κομμάτι, πολλά τμήματα είχαν καλλίτερη ποιότητα σε σχέσι με αντίστοιχα Πανεπιστημιακά. Η Νοσηλευτική, την οποία γνωρίζω καλά, είναι κλασσικό τέτοιο παράδειγμα, και πήρε χρόνια μέχρι να υπάρξη ισορροπία θεωρητικής και πρακτικής/κλινικής κατάρτισης, τόσο στα τμήματα των Τ.Ε.Ι. όσο και στα πανεπιστημιακά (του Ε.Κ.Π.Α. κι αργότερα του Πελοποννήσου).

    Όμως, ας είμαστε ειλικρινείς. Όπως ούτε όλα τα Τ.Ε.Ι. έχουν την ίδια ποιότητα, έτσι ούτε όλα τα Πανεπιστήμια έχουν την ίδια ποιότητα. Ούτε κατ’ ανάγκη όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν καλλίτερη ποιότητα απ’ αυτά των Τ.Ε.Ι. . Για κάθε κλάδο σπουδών, για κάθε επιστήμη, κάθε επάγγελμα υπάρχουν πάρα πολλοί διαφορετικοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψιν.

    Σε κάθε περίπτωσι, θεωρώ ότι είναι και θέμα προσωπικού «ψαξίματος» τόσο κατά την διάρκεια των σπουδών όσο και μετά. Έχω συμφοιτητή που με το πτυχίο του Τ.Ε.Ι. Κρήτης και μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης έφτασε να είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Χάρβαρντ. Έχω συμφοιτήτρια που κάνει διδακτορικό στο Αμπερντίν. Άλλο συμφοιτητή που έγινε εκπαιδευτής του Ευρωπαϊκό Συμβουλίου Αναζωογόνησης. Και πολλά άλλα παραδείγματα. Φαντάζομαι θα έχετε κι εσείς. Έτσι κι αλλιώς, εδώ κι αρκετές δεκαετίες, το πτυχίο δεν αποτελεί εγγύησι επαγγελματικής εξασφάλισης ή ανέλιξης…

  130. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    124 Α, εντάξει! Για το ζήτω και το δοξάστε Με, ξαμολύσανε κατα ριπάς το εσεμέσι!
    Σου λέει τα σανοφάγα θα χαρούν που η κυβερνησάρα τους τους στέλνει μηνυματάκια «προστασίας».
    Ανεμιστήρα και καλόν ύπνο λαέ μου.
    Να δεις τί σου ‘χουν για μετά…

  131. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    131: Εφη,
    έτσι είναι, χρησιμοποίησαν ό,τι υποδομή ήδη υπήρχε, όχι κυρίως για να προστατεύσουν/ενημερώσουν συγκεκριμένα, αλλά για να κάνουν επίδειξη έργου, τάχα μου να, με τη νέα κυβέρνηση το 112 άρχισε να λειτουργεί ….

    Γι αυτό και τα πολλαπλά εσεμες σε αρκετούς και τα μη εσεμες (σε πολλούς εδώ γνωστούς μας δεν ήλθε τίποτα…). Φιγούρα κάνουν για να βγει ο κάθε ιπποφάντης να γλύψει …

    Πάντως ένα είναι γεγονός, έχουν πρόγραμμα για την προβολή τους, αφού βεβαίως υποβοηθούνται αμέριστα από τον δικό τους τύπο/ΜΜΕ, είτε με «μούγκα στη στρούγκα» όταν πρόκειται για κάτι αρνητικό, είτε με διθυράμβους ακόμα και για το πέταγμα της μύγας….

  132. ΚΩΣΤΑΣ said

    #110, #129 και #120β

    Αγαπητοί φίλοι, Γιώργο και Theo

    Δεν αμφισβητώ τη μόρφωση, την αρχαιογνωσία και την αστική καταγωγή του Κ.Ζ.

    Κι εγώ όταν πήγα γυμνάσιο κι άρχισα να διδάσκομαι αρχαία, όλο το «φιλοκαλούμέν τε γαρ μετ’ ευτελείας και φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας…» έλεγα όταν γύριζα στο χωριό μου, για να δείξω πόσο μορφωμένος είμαι! Το έκοψα όμως αρκετά νωρίς, πριν καν αποφοιτήσω από το 6τάξιο τότε γυμνάσιο. Αυτός πρέπει να είναι γύρω στα 80 και ακόμη να την κόψει;… τη συνήθεια; 😉

    Θυμάμαι επίσης ότι ο εν λόγω κύριος, κάπου εκεί στα τέλη της δεκαετίας 1990 διοργάνωνε, σε συνεργασία με δασκάλους, παρελάσεις σε παραμεθόρια χωριά που τα σχολεία τους είχαν κλείσει. Εκφωνούσε τον πανηγυρικό με τα μεγάφωνα στη διαπασών για να ακούν οι απέναντι γείτονες, τότε Σκοπιανοί. Ήταν της άποψης ότι δεν πρέπει να υπάρχει καν η λέξη Μακεδονία ή παράγωγό της σχετικά με την ονομασία της γειτονικής μας χώρας. Γι’ αυτό πολιτεύθηκε με τον Καμμένο (άλλος σαλτιμπάγκος), αλλά μετά πήγε με τον ΣΥΡΙΖΑ και του έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης, για να προχωρήσει στην ψήφιση της συμφωνίας των Πρεσπών. Πλήρης συνέπεια λόγων και πράξεων. 😛

    Α! είναι και Παοκτσής και βρίζει σαν χουλιγκάνος αντίπαλες ομάδες.

    Και ένα τελευταίο. Μια μέρα πριν τις τελευταίες εκλογές δήλωσε ότι αν βγει ο Μητσοτάκης, αυτός θα ζητήσει πολιτικό άσυλο στη Γαλλία!!! Πότε θα το κάνει; 😉

    Για τον Μηταφίδη. Φυσικά και δεν ασπάζομαι τις απόψεις του. Φαντάζομαι, Γιώργο, να εννοείς τα περί Χρυσοχόου, Δημάρχων και ονομασίας οδών ή κάποιο από αυτά. Αυτή όμως είναι η φιλοσοφία και η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι πολιτεύτηκε από τα νιάτα του, πήγε και φυλακή με την υπόθεση Χαλκίδη. Με αυτό το σκεπτικό διερωτώμαι γιατί τον απέρριψαν οι συριζαίοι και επέλεξαν ΚΖ;

    Σέβομαι τις απόψεις σας, μπορεί να γνωρίζετε και κάτι παραπάνω που εγώ αγνοώ, απλά εδώ σας δίνω την δική μου οπτική γωνία.

    Την καλημέρα μου την είπα; 🙂

  133. Πουλ-πουλ said

    117
    Μάλιστα, προένταση δηλ. διάταση των μυών πριν την κυρίως άσκηση. Μόνο που στην περίπτωση του εν λόγω μυός, η προένταση είναι συνώνυμη του αυνανισμού.

  134. sarant said

    133 Στα τέλη της δεκ του 1990 ο ΚΖ πάντως είχε κατεβεί με το ΚΚΕ -την εποχή του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία.

  135. ΚΩΣΤΑΣ said

    135 Νικοκύρη, έκανα λάθος στη χρονολογία, δεν θυμόμουν καλά. Τέλη δεκαετίας 2010 ήταν. Ιδού το σχετικό λινκ, μέσα και ο Μηταφίδης, Στυλιανίδης…. κλπ

    https://www.tovima.gr/2008/11/25/archive/idiwtiki-i-symmetoxi-mathitwn-se-parelasi/

  136. Theo said

    Τέλη δεκαετίας 2000 ήταν 🙂

  137. Αγγελος said

    ΚΩΣΤΑ (133), έτσι που το λες
    εννοείς τα περί Χρυσοχόου, Δημάρχων και ονομασίας οδών ή κάποιο από αυτά. Αυτή όμως είναι η φιλοσοφία και η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι πολιτεύτηκε από τα νιάτα του, πήγε και φυλακή με την υπόθεση Χαλκίδη.
    εγώ, που πρώτη φορά τον άκουγα τον Μηταφίδη, φαντάστηκα ότι θα επρόκειτο για αποιο σκάνδαλο. Το έψαξα λίγο και είδα ότι επρόκειτο για μια από τις πρώτες-πρώτες πράξεις αντίστασης στη Χούντα. Ε, μάλλον τίτλος τιμής του είναι!

  138. Αγγελος said

    Γιατί διάβολο το tag <cite> τα αρχίζει όλα με κεφαλαία;

  139. Αγγελος said

    Λίγο αργά το ρωτάω, αλλά, Νικιπλέ, γιατί χαρακτηρίζεις «επονείδιστη» τη Μπολόνια;

  140. Γιατί διάβολο το tag τα αρχίζει όλα με κεφαλαία;

    Δοκίμασε στο εξής το blockquote, Άγγελε (ίδια χρήση, στα βάζει και σε κουτάκι, βλ. αποπάνω).

  141. Τι διάβολο έγινε τώρα και έβαλε και σε μένα κεφαλαία!!!

  142. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    138.
    Ήθελα να το γράψω από χτες προς τον κο Κατσέα, γιατί τόσο μένος προς τον Τρ. Μηταφίδη;
    Δεν δικαιούται να πολιτεύεται; Μια ζωή αγώνας για δικαιότερη ζωή ήταν η ζωή του. Τί του προσάπτει δηλαδή; (Οι ηλικίες τους δεν πρέπει να απέχουν και πάρα πολύ)

    «…Εννιά ακόμη νέοι, που οι ποινές τους ήταν μεγαλύτερες από την ηλικία τους, οι περισσότεροι φοιτητές του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καταδικάστηκαν το 1969 από το στρατοδικείο σε βαριές ποινές ως μέλη της αντιστασιακής οργάνωσης «Λαϊκή Πάλη», που ιδεολογικά κινούνταν στο πλαίσιο της 4ης Διεθνούς (Τροτσκιστές). ΄Ηταν οι Αντώνης Λιάκος, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, Τάσος Δαρβέρης, Παναγιώτης Καϊσίδης, Ηλίας Οικονόμου, Ελευθέριος Καπώνης, Μιχάλης Αραμπατζόγλου, Πέτρας ‘Ελκας και Στέργιος Κατσαρός που έγραψε το βιβλίο «Εγώ ο προβοκάτορας, ο τρομοκράτης». …»
    https://thessmemory.wordpress.com/2016/04/18/%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD/

  143. ΚΩΣΤΑΣ said

    138 Άγγελε, «… μάλλον τίτλος τιμής του είναι!»

    Όχι μάλλον, αλλά είναι μεγάλος τίτλος τιμής. Ο Χαλκίδης ήταν Αμπελοκηπιώτης, οι αδερφές του ζουν στους Αμπελόκηπους, έχω μιλήσει μαζί τους. Ενημερωτικά δες το παρακάτω λίνκ. Δεν συμμετείχα προσωπικά εγώ στο γύρισμα, είμαστε όμως μια ευρύτερη παρέα με τους συντελεστές αυτού του βίντεο.
    Γι΄ αυτό σε προηγούμενο σχόλιό μου είχα πει ότι ο Τ.Μ. είναι η ψυχή και η ιστορία του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη. Αρχικά δικάστηκε σε ισόβια, μετά άλλαξαν τα πράγματα.

    http://kiath.blogspot.com/

    Για τα υπόλοιπα, … τα περί Χρυσοχόου, Δημάρχων και ονομασίας οδών … πιθανολόγησα ότι αυτά εννοεί ο Γιώργος, δεν είμαι σίγουρος όμως ότι όντως αναφέρεται σε αυτά. Επ΄ αυτών ο Τ.Μ. δημιούργησε κάποια θέματα στο δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης – ήταν δημοτικός σύμβουλος, είχε διεκδικήσει δημαρχία με τον ΣΥΡΙΖΑ – σχετικά με τον Χρυσοχόου, φωτογραφίες παλιών δημάρχων στο Δημαρχείο, ονόματα και μετονομασίες οδών… δεν θέλω να αναφερθώ αναλυτικά, είναι άλλο θέμα. Ίσως ο Γιώργος Κ. επεξηγήσει τι ακριβώς εννοεί.

    137 Theo, δίκιο έχεις, σε ευχαριστώ για τη διόρθωση. 🙂

  144. NIKOS NIKOS said

    KOPROLAGNIA ZOURARIS FUN CLUB

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Οδός Χαλκίδη
    http://www.avgi.gr/article/10813/4281579/odos-gianne-chalkide

    Στην υπόθεση Χαλκίδη συνέλαβαν πολλούς, και το Μ. Μητσιά, που δικάστηκε και φυλακίστηκε στο Γεντί Κουλέ.

  146. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @133, 138,143, 144. Άρτι αφιχθείς εκ του λαχανοκήπου (με μπόλικη παραγωγή, Κώστα 🙂 )..
    Για τον μεν Ζουράρι, έχω να πω (έστω κι αν αυτό δεν φαίνεται να είναι ένα ισχυρό υποστηρικτικό επιχείρημα..) ότι είναι αυθεντικός, ό,τι επιλογή κι αν κάνει. Δεν σκηνοθετεί για να κερδίσει κάτι (και μάλλον δεν έχει ανάγκη από τίποτε..) αλλά πράττει και λέει αυτό που του φαίνεται πρέπον εκείνη την στιγμή. Αυτός είναι, κι όποιος θέλει παίρνει! 🙂
    Για τον Τρ. Μηταφίδη, αγαπητή Έφη, δεν έχω μένος. Νιώθω απέχθεια. Έτσι κι αλλιώς, κι ανώνυμος γείτονάς μου να ήτανε, πάλι δεν θα έτρεφα (πολιτική) συμπάθεια για έναν εξαργυρωσάκια τροτσκιστή. Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι η τεχνητή οξύτητα που προσδίδει σε κάθε πολιτική αντιπαλότητα. Οι περισσότεροι θα θυμόσαστε την ανατριχιαστική του υπεράσπιση προς τις μαδουρικές βιαιότητες. Στην Θεσσαλονίκη, τον θυμόμαστε να κανοναρχεί τις συνδικαλιστικές αναταραχές κατά τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου (φυσικά, λίγο πριν να βγει ο ΣΥΡΙΖΑ- όχι μετά..) και επιπλέον. τον ξέρουμε πως βάλθηκε να ξαναγράψει την τοπική Ιστορία (Ένας κοινός μας φίλος συνηθίζει να λέει -αστειευόμενος- «τον σταματήσανε τον Τριαντάφυλλο όταν επιχείρησε να εντοιχίσει τιμητική πλάκα για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, το 1912. από τον ΕΛΑΣ»). Σε όποια πολιτική αντιπαλότητα μπλέχτηκε, κατάφερε να εκτυλίξει την ταραχωδέστερη εκδοχή της (όπως λχ, τελευταία, στην ονοματοδοσία ενός δρόμου της πόλης, προς τιμήν του ΑΞΕΧΑΣΤΟΥ συμπολίτη μας, Αλμπέρτου Ναρ). Εν πάση περιπτώσει, ο λαός τον έστειλε τελικά εκεί που θα έπρεπε να βρίσκεται ανελιπώς: Στο σπίτι του. (Ελπίζω, οριστικά..)

  147. ΣοφίαΟ said

    Καθυστερημένα, γιατί ΄σημερα στρώθηκα να διαβάσω:
    Βρε Νεοκιντι, ακόμα τις μεταφ΄ρασεις οτυ υπουργέιου χρησιμοποιείς; Βρες εναν καλό πιστοποιημένο μεταφραστή να στο βαλεί Diploma in Electrical Engineering (Level 7/ M.Eng.equivalent) όπως βάζω εγώ, να βρεις την υγειά σου, όχι πως έχει πλεον και τόση σημασίοα, γιατί το ανώτερο μετράει πάντα.

  148. Neo Kid said

    148. H Arapia thelei metafrash apo Ypex ypexreotika. Allios ,h ekastote arapikh presveia sto Athens den kanei attestation to ptyxeio. Pleon omos to polytexneio ekdidei kala xartia kai to level 7 mpainei. As einai kala oi anarxoaplytoi.

  149. sarant said

    146τέλος Ναι ε;

  150. ΚΩΣΤΑΣ said

    146 – 150

    Από όσο θυμάμαι εγώ, είμαι στο ερημητήριο, δεν έχω τα χαρτιά μου, ο Μητσιάς δεν πήγε φυλακή, Απαλλάχτηκε με βούλευμα, αθωώθηκε, δικάστηκε με αναστολή; αυτή την ώρα δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω ακριβώς.

    Στους Αμπελόκηπους υπάρχει μια από τις κεντρικότερες οδούς με το όνομα οδός Γιάννη Χαλκίδη, από το 1982. Εκεί γινόταν παλιότερα το νυφοπάζαρο. Ετοιμάζω νέο πεπόνημα 😉 για τις οδούς των Αμπελοκήπων.

  151. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @151. Μπράβο, Κώστα! (..για το πόνημα..)

  152. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @151. Ο Μητσιάς (προ)φυλακίστηκε, μέχρι την δίκη. Δικάστηκε με αναστολή.

  153. nikiplos said

    140@ Αγαπητέ Άγγελε, χαρακτήρισα την Μπολώνια (2002) ως «επονείδιστη» γιατί επέβαλε στις συμβατικές χώρες της ΕΕ το LMD (Licence, Master, Doctora) σύμφωνα με το συμβατικό Αγγλοσαξωνικό σύστημα. Εντούτοις, οι περισσότερες χώρες που ήταν προσκείμενες στο ΓαλλοΓερμανικό μοντέλο (4ετείς σχολές και 5ετή και 6ετή επαγγελματικά πτυχία), δεν υιοθέτησαν το σύστημα, το ψήφισαν απλά συμβατικά. Ήταν μια υποκρισία χωρίς προηγούμενο. Πέρασαν 20 χρόνια, ακόμη οι παλιές γκράντ εκόλ δεν το εφαρμόζουν, ούτε φυσικά και η χώρα μας (πχ παρά την ενοποίηση, τα πολυτεχνεία δεν δίνουν τίτλο σπουδών στα 3 έτη, ούτε φυσικά και τα ΤΕΙ δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα, ενώ για τις οικονομικές σχολές καλύτερα να το αφήσουμε, αφού τυπικά είναι 6ο επίπεδο ένας απόφοιτος λογιστικής κοζάνης με τον ομότιτλό του στην ΑΣΟΕΕ, με τεράστιες διαφορές όχι μόνο στην ύλη και τον οδηγό σπουδών, αλλά το κυριότερο στο επίπεδο δυσκολίας για απόκτητη πτυχίου). Έχοντας εισάγει το σύστημα των credits στη μεταρρύθμιση της Μπολώνια, το ελληνικό σύστημα, τύποις δίνει credits στις εκπαιδευτικές διεργασίες στα ΑΕΙ, χωρίς αυτά να υπολογίζονται με κάποιον αντικειμενικό δείκτη.

    Και εντάξει, το «καλό» υλικό δεν νοιάζεται για τη γραφειοκρατία της ΕΕ, ούτε για το γεγονός ότι το Αγγλοσαξωνικό σύστημα τους αντιμετώπιζε εδώ και 30 χρόνια ως αποφοίτους καλού ΤΕΙ. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο δυναμικό, που ιδίως μετά την κρίση, στρέφεται προς τις χώρες της ΕΕ για εργασία και στηρίζεται τόσο στο EFQ, όσο και στις ‘μεταφράσεις του ΥΠΕΞ’. Οκ για τον ιδιωτικό τομέα, όμως αν μιλήσουμε για δημόσιο ή τομέα της ΕΕ, εκεί μπαίνουν κάποια ζητήματα…

  154. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    150.
    Για τη φυλακή στο Γεντί Κουλέ το είχα ακούσει από τον ίδιον όταν ρωτήθηκε σχετικά στο ραδιόφωνο πριν αρκετά χρόνια αλλά και κάπως πρόσφατα στην εκπομπή του Γ.Λιάνη με τον οποίο συγκατοικούσαν στη Θεσνίκη.

    ΕΡ.: Και φθάσατε στην Αθήνα…
    ΑΠ.: Όχι ακριβώς, με πρόλαβε η δικτατορία…
    ΕΡ.: Για την ακρίβεια σάς συνέλαβε…
    ΑΠ.: Ναι. Θυμάστε τη δίκη των 41 φοιτητών στο Στρατοδικείο και μετά που με στείλανε στη φυλακή, στο Γεντί Κουλέ.
    https://www.tanea.gr/1999/10/04/greece/30-erwtiseis-manwlis-mitsias/

    «…Αξίζει να σημειώσουμε πως στην πρώτη περίοδο της χούντας ο Μανώλης Μητσιάς φυλακίστηκε στο Γεντί Κουλέ για την υπόθεση Χαλκίδη. »
    https://www.ogdoo.gr/epikairotita/eimastan-ekei/i-synavlia-me-ta-logokrimena-tragoydia-stin-thessaloniki

  155. Αλέξανδρος said

    …Μπερδεύουν κάποιοι τους διδάκτορες με τους δικτάτορες, κι αυτό δίνει λαβή σε γουστόζικες προτάσεις……

    και αρκετοί μπερδεύουν τούς τελευταίους με τούς «διΚΤάΚΤορες».

  156. Αγγελος said

    Δύτη (143), κατά πάσαν πιθανότητα διότι αντέγραψες το σχόλιό μου όπως εμφανιζόταν, με μνεία του tag <cite>, και η WordPress το εξέλαβε ως tag, ενώ εγώ — ακριβώς για να εμφανιστεί όπως εμφανίστηκε — είχα πληκτρολογήσει &lt;cite&gt;
    Όποιος μπερδεύτηκε, ας μην πολυσπαζοκεφαλιάσει — δεν αξίζει τον κόπο 🙂

  157. Αγγελος said

    Νικιπλέ, ευχαριστώ για τις εξηγήσεις. «Επονείδιστο» δεν θα το έλεγα, «αποτυχημένο» όμως ίσως — αφού και οι ίδιοι οι υπέυθυνοι ομολογούν στην Έκθεση Υλοποίησης 2018 ότι η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων είναι πολύ άνιση από χώρα σε χώρα, 20 σχεδόν χρόνια από το ξεκίνημα της διαδικασίας. Αξιέπαινη προσπάθεια εναρμόνισης των δομών των συστημάτων ανώτερων σπουδών και των σχετικών τίτλων στην ευρύτερη Ευρώπη, αλλά προφανώς πολύ δύσκολο εγχείρημα, όταν πάει να πιάσει από την Αλβανία ως τη Νορβηγία και από την Ιρλανδία ως το Καζαχστάν…

  158. Γ-Κ said

    134
    «Μάλιστα, προένταση δηλ. διάταση των μυών πριν την κυρίως άσκηση. Μόνο που στην περίπτωση του εν λόγω μυός, η προένταση είναι συνώνυμη του αυνανισμού.»

    Η διάταση πριν από την άσκηση γίνεται για ζέσταμα. Η προένταση είναι μέρος της άσκησης. (Να το πω μπακαλίστικα, κάνεις κίνηση προς την αντίθετη πλευρά για να πάρεις φόρα. Φαίνεται πολύ χαρακτηριστικά στη δισκοβολία.)

    Συμφωνώ ότι στην περίπτωση του εν λόγω μυός, η προένταση είναι συνώνυμη του αυνανισμού.

    Η αναφορά μου όμως ήταν στους μηχανικούς, που… σαν να έχουν την αίσθηση ότι προένταση υπάρχει μόνο στο μπετό.

  159. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  160. Θρασύμαχος said

    «να πάψει να εκθέτει με τη ΜΙΚΡΟΝΟΙΑ πολιτική της τη χώρα διεθνώς … να ΕΝΣΚΗΨΕΙ με αίσθημα ευθύνης στην αντιμετώπιση των εθνικών μας θεμάτων» https://www.iefimerida.gr/politiki/kotzias-protofanis-dioxi-koryfaion-stelehon-ypex και μάλλον δεν φταίει ο δημοσιογράφος, αφού το μαργαριτάρι https://www.altsantiri.gr/parapolitika/nea-pyra-kotzia-kata-nd-na-allaxei-amesa-rota-kai-na-sovareytei/ αναπαράγεται http://newpost.gr/politiki/5d5154f735265a9035c55a45/kotzias-na-allaxei-rota-kai-na-sovareytei-i-simerini-igesia-toy-ypex παντού http://www.avgi.gr/article/10811/10113817/nikos-kotzias-as-koitaxei-e-kybernese-ta-sobara-ethnika-themata-kai-na-stamatesei-amesa-tis-dioxeis απαράλλαχτο

  161. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κ.Πιερακάκης: Στο τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμο το πλήρες σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης 112
    Και προσθεσε
    Ευχαριστουμε τον Συριζα που το είχε σχεδιάσει !!

  162. Πάνος με πεζά said

    Από το δελτίο του ANT1 για την αστροφυσικό… https://www.zougla.gr/image.ashx?fid=2711560
    https://www.zougla.gr/media/article/to-aparadekto-la8os-sto-deltio-tou-ant1-gia-tin-adikoxameni-astrofisiko

  163. …άγνοια της λέξης «ανειλημμένες», …
    γελάει και το ποικιλόχρουν ερίφιον.
    Μέφρι ρουλζ!…

    Το ποικιλόχρουν Μεφρίφιον
    βαμμένο με
    χρώματα της ανειλήνης!

  164. ΣΠ said

    163
    Κατακεραυνώνει τον ΑΝΤ1 για κάποια ορθογραφικά λάθη, αλλά και ο ίδιος έχει κάνει λάθη. Το «Εξ’ Αμελείας» δεν θέλει απόστροφο και το «Περιΰβριση» δεν θέλει διαλυτικά. Ο Μέφρι ξανακτύπησε.

  165. …Τελικά ο Ζουράρις μας έπιασε τη μισή πιατέλα. …

    Χρειάζεται να μεζουράρεις
    για να χωρέσει ο Ζουράρις

  166. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    165 γιατί τα τόσα αναίτια κεφαλαία;
    αλλά και άλλα μιξοβάρβαρα…
    >>Ο Μέφρι ξανακτύπησε.
    σα χταπόδι! 🙂

    166 🙂

    164 «Το ποικιλόχρουν Μεφρίφιον
    φίου!!!!!!
    Το κρατάμε! (όχι στην πλάτη 🙂 )

  167. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>ειδικώς την άγνοια της λέξης «ανειλημμένες»,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: