Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η αλήθεια για την Εύα (εύθυμο διήγημα του gpoint)

Posted by sarant στο 8 Σεπτεμβρίου, 2019


Κι άλλες φορές έχουμε φιλοξενήσει στο ιστολόγιο διηγήματα του φίλου μας του Τζι. Το τελευταίο ήταν φέτος τον Μάρτιο, και εκεί θα βρείτε λινκ προς τα προηγούμενα. Το σημερινό διήγημα, σύντομο όπως τα περισσότερα του Τζι, ο ίδιος το χαρακτήρισε «τσιφορικό», κάτι που μου θύμισε πως και τη δική μου πρώτη συλλογή διηγημάτων («Για μια πορεία») την είχε χαρακτηρίσει «με τσιφορικό ύφος» ο άνθρωπος του εκδότη που την είχε διαβάσει. Αλλά νομίζω πως και η Μυθολογία του Αύγουστου Κορτώ τσιφορική μπορεί να χαρακτηριστεί, αν κρίνω από αποσπάσματα που έχω δει. Δεν είναι πάντως υποτιμητικός ο χαρακτηρισμός, κάθε άλλο.

Ο Τζι βάζει και… δυσκλαίμηρον στο διήγημά του: Οι κάπως φανατικοί με τα θρησκευτικά το διαβάζουν υπ’ ευθύνη τους. Είπε και ελάλησε, οπότε αμαρτίαν ουκ έχει.

Η αλήθεια για την Εύα

Ολοι μας ξέρουμε για τον Αδάμ και την Ευα, τον όφι, το μήλο και την αμαρτία για την οποία κατηγορούμε την Εύα που μας έβγαλε από τον παράδεισο. Βολική εξήγηση για τους φαλλοκράτες, μόλις ήρθε στα πράγματα η πατριαρχική κοινωνία, βόηθησε λίγο και ο εγγενής χαρακτήρας τη γυναίκας, κάνανε την εξήγηση θρησκεία και καθαρίσανε.
Εγιναν όμως έτσι τα πράματα ;
Κατ’ αρχήν στη Γένεση δεν αναφέρεται πουθενά ο παράδεισος, λογικό γιατί παράδεισος είναι η Φυση και από την Φύση έγινε ο θεός και ο άνθρωπος. Ο θεός κι ο άνθρωπος -η γυναίκα δηλαδή- είχαν τότε το χάρισμα της γένεσης, πρώτα φύεται κάτι από την Φύση κι ύστερα γεννά, καρπίζει, βέβαια ο θεός ήταν ένα σκαλοπάτι πιο πάνω σαν πιο μυαλωμένος.
Ας δούμε και μια άλλη άποψη :

Γεν. 1,1             Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.
Γεν. 1,2             ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.
Γεν. 1,3             καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.
Γεν. 1,4             καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς ἀνὰ μέσον τοῦ φωτὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σκότους.
Γεν. 1,5             καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.

Εδώ μας τα χαλάει λιγουλάκι μια που νύχτα δεν υπάρχει παρά μόνο στη γη κατά την περιστροφή της, άρα πρώτα ήταν το φως  και μετά ήρθε το σκοτάδι κι ας λέει ό,τι θέλει το 1.2 της Γένεσης. Το μη αξιόπιστο εδώ μας πονηρεύει και για την περίπτωση της Εύας.

Στον Παράδεισο λοιπόν ο θεός είχε πάρει την αποκλειστικότητα στις κατασκευές βουνών και λαγκαδιών ενώ ο Αδάμ με την Εύα φοράγανε τα φύλλα συκής τους, είχανε στήσει το σπιτικό τους και την περνάγανε ζάχαρη. Εκανε καμιά βολτίτσα ο Αδάμ, μάζευε τα φρούτα της ημέρας, έπλενε τα πιάτα το Ευάκι, μοιραζότουσαν τις οικιακές δουλειές σκούπισμα, ξεσκόνισμα και το βράδι τηλεόραση αγκαλιά και απονήρευτα. Ετυχε όμως ένα βράδυ να δούνε κάτι τσόντες, φιάχτηκε ο Αδάμ, περίεργη η Εύα -τι είναι αυτό που μεγαλώνει ;- είπανε να το δοκιμάσουνε κι όπως τα μέτρησε εκείνος ο μάντης ο Τειρεσίας, να μια χαρά ο Αδάμ, εννιά φορές χαρά μεγαλύτερη η Εύα.


Εδώ αρχίσανε τα δύσκολα γιατί πρωτόπλαστοι ήτανε, δεν ξέρανε πολλά πράγματα, όταν βγάζανε τα φύλλα τους, του Αδάμ του φαινότανε, της Εύας έπρεπε να σκύψεις (ή να σκύψει) για να το δεις, συμφωνήσανε πως του Αδάμ είναι το πιο σπουδαίο μια που άλλαζε σχήμα και μέγεθος. Είδε όμως η ακόρεστη Εύα πως αυτό δεν δούλευε πάντα, κουραζότανε και την έπιασε το δήθεν φιλότιμο » Αδαμούλη, άσε τις οικιακές δουλειές, θα τις κάνω εγώ, εσύ να μην κουράζεσαι».

Του καλάρεσε αυτό του τύπου και σε λίγο  της ανέθεσε και την συλλογή των φρούτων » Ευάκι, εσύ ξέρεις καλύτερα από μένα να διαλέγεις τα ώριμα»  και τόριξε  στην τηλεόραση και το ανατοληλίκι, ξάπλα, μάσα και διαταγές, δόστου «Ευάκι αυτό» και δόστου «Ευάκι το άλλο». Κι από εκείνο που της άρεσε, όποτε του έκανε κέφι, αλλιώς «νοιώθω κουρασμένος αγάπη μου, θα μου λείπουν βιταμίνες, άσε, μιαν άλλη φορά»

Το Ευάκι ξινίστηκε. Εκανε τόσες θυσίες τσάμπα και βερεσέ, καλύτερα πέρναγε πριν του αποκαλύψει ποιά ηταν η πηγή της ευτυχίας της. Αρχισε να χάνει το κέφι της, να παραμελεί τις δουλειές της και μια μέρα που βαριότανε να σιδερώσει καλά το φύλλο συκής του Αδάμ, πέρασε ο θεός μια βόλτα από εκεί κι ειδε τα καμπανέλια του Αδάμ να κρέμονται από κάτω. Αυτός δεν είχε τέτοια και θύμωσε. Την κατσάδιασε την Ευούλα σαν ακαμάτα και τους έριξε από δέκα μέρες νηστεία. Εριξε κι ένα συρματόπλεγμα στον κήπο με τα φρούτα νάναι σίγουρος, από φαΐ τουλάχιστον, γιατί  όταν λέμε νηστεία εννοούμε από την παλιά, όχι μονάχα στο φαγητό…

Το Ευάκι έκανε σκέρτσα » Ελα ρε Αδάμ και ποιός μας βλέπει ;» χέστης όμως ο Αδάμ έτρεμε να παραβιάσει τον λόγο του θεού.
Αυτό ήταν βαρύ για την Εύα. Κανείς να μην της αναγνωρίζει τίποτε απ όσα έκανε και να μένει κι απότιστη από πάνω, παραπάει.
Αρχισε να το σκέπτεται κι από εκεί ξεκίνησαν όλα.

Το θηλυκό μυαλό της γένησε τον όφι, μακρύ και παιχνιδιάρη -κάτι να της θυμίζει- κι ο όφις σαν καλό παιδί λεπτό κι ευέλικτο πέρναγε μέσα από το συρματόπλεγμα για το μάζεμα των φρούτων, να ταΐζει την μανούλα του αγνοώντας την απαγόρευση κι άφηνε τον Αδάμ στην δίαιτα. Μόνο που σαν μικρός και άβγαλτος έκανε φασαρία μια φορά που της πήγε κάτι μήλα, τους είδε ο θεός, τσαντίστηκε που παραβίασε την νηστεία και την έδιωξε από τον παράδεισο. Του όφι του την χάρισε γιατί ήτανε μικρός, από τότε έχει φίδια στον παράδεισο, αν πάτε θα τα δείτε ! Είχε την πρωτοκαθεδρία από την Φύση και την εξουσία γι αυτό. Ζήλευε λίγο τις χαρές των ανθρώπων αλλά έστειλε και τον Αδάμ μαζί της γιατί μόνο του και μαγκούφη δεν ήθελε ουτε να τον βλέπει, ειδικά με ασιδέρωτο το φύλλο-εσώρρουχό του. Το Ευάκι του άρεσε να το βλέπει, είχε ωραίο μουτράκι και μπάνικο κορμάκι, μόνο τι τούβρισκε του Αδάμ δεν μπορούσε να καταλάβει. Το χάρισμα της γένεσης το αφαίρεσε από το μυαλό της και το περιόρισε στην διαιώνιση του είδους με τον γνωστό τρόπο και με ωδίνες για τιμωρία.

Ευτυχώς δηλαδή γιατί αλλιώς δεν θα γενιόμαστε εμείς αλλά πέστε μου είσαστε σίγουροι πως έφταιγε η Εύα γι αυτό ;

Advertisements

105 Σχόλια to “Η αλήθεια για την Εύα (εύθυμο διήγημα του gpoint)”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    ¨Οταν ο Πσαράς έχει κέφια

    😉

  2. Καλημέρα κι από δω,
    Δεν τόχω τελειώσει, αλλά το 1.2 δεν είναι άτοπο. Το κρίσιμο σημείο είναι πότε άναψε ο Ήλιος. Πριν ή μετά τη δημιουργία της Γης. Γιατί αν άναψε μετά, έχει απόλυτο δίκιο η Γένεση. Αν μετά, όχι, αλλά με ελαφρυντικά (θαρρώ εγώ).

  3. Λευκιππος said

    Και κει που την πελεκαγε κι έκανε το κορμί της
    Του ξέφυγε μια τσεκουρια κλπ κλπ
    Καλημερα

  4. dryhammer said

    Καλημέρα
    3.

    κι εγώ τα λέω τσεκουράτα και με λένε αθυρόστομο

  5. BLOG_OTI_NANAI said

    «η πηγή της ευτυχίας της»

    Σεξιστικό σχόλιο, απενοχοποίηση με δόλο της εκ μέρους του άνδρα υποβάθμισης της γυναίκας σε όργανο σεξουαλικής απόλαυσης: πέφτει κόκκινη σφραγίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΑΛ ΚΟΡΕΚΤ – ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΤΑΙ». Επόμενη έκδοση μόνο στα «Απαγορευμένα Διηγήματα».

  6. Alexis said

    Ωραίο!
    Το ύφος μου θυμίζει ευθυμογράφημα σε παλιό περιοδικό.
    Ή ραδιοφωνικό πεντάλεπτο με τη φωνή του Μίμη Φωτόπουλου (ή εναλλακτικά του Αθηνόδωρου Προύσαλη) 🙂

  7. gpoint said

    Καλημέρα κι ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια

    # 2

    Γιάννη γράφει … καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα και όπως ξέρεις η νύχτα είναι γήινη περίπτωση. Φως υπήρχε παντού και μαζί κι ο χρόνος.Αλλο το εν υπάρχει τίποτε και άλλο το σκοτάδι που προϋποθέτει κάτι για να υπάρχει,χώρο και απουσία φωτός
    Η αρχή της περιστροφής της γής για τους κάποιους ήταν η αρχή της ροής του χρόνου (Ρεα και Κρόνος) αλλά εδω μιλάμε για την Γη όχι το σύμπαν.
    Τι εννοείς άναψε ο ήλιος ; ήταν σβηστός πρώτα ;;; αν θυμάμαι καλά μετά σχηματίσθηκαν οι πλανήτες στο ηλιακό σύστημα με τις σημερινές γνώσεις

  8. Γς said

    >καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς

    και μετά ήρθε το ηλεκτρικό

    Κι ο Μπόμπο:

    -Κυρία κυρία; Η λάμπα τρώγεται;

    -Οχι βέβαια΄

    -Τότε γιατί είπε ο πατέρας μου στη μάνα μου

    «Σβήσε τη λάμπα και κάτσε να τη φάς;»

  9. dryhammer said

    8. Καταγγέλλω την ακλισιά στον Μπόμπο

  10. Γς said

    2, 7:

    Μωρέ εννοεί πριν το Μπιγκ Μάνγκ

    που δεν υπήρχε φώς, ούτε και σκοτάδι ίσως

  11. Γς said

    9ι:

    Σωστός ο Μπόμμος

    Ο μπαμπάς του δλδ.

    Δεν έχεις ακούσει π.χ.

    «Να τη φας και νά΄ναι κρύα»;

  12. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να κι ένα κείμενο του Τζι χωρίς Μαρινάκη, Σαββίδη, Βασιλειάδη και μπαοκτσίδικη κλάψα μέσα. Πρόοδος, πάντα τέτοια, εύχομαι ολοψύχως. 😎

  13. Νέο Kid said

    12. Πας καλά ρε Γιάννη? Το αντίθετο ακριβώς!
    Με το συμπάθιο κιόλας ρε συ Τζη, αλλά αυτό τώρα είναι «χιουμοριστικό»? Πέντε φορές γελαδερότερα είναι τα άλλα τα πλακατζήδικα που γράφεις για Πάοκ και Αη-Ιβάν ! Don’t go astray baby! Keep up with Zbaougmania!

  14. Νέο Kid said

    Ένα «μπράβο» πάντως αξίζει για τη φωτογραφία «Παράδ-ίσως» . Δεν ξέρω αν είναι του Τζη ή του Νικοκύρη , αλλά πάντως είναι in action αυτό που λένε οι Κινέζοι για τις εικόνες και τις λέξεις!

  15. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Γιώργο, άξιος 🙂 !!

    Να το εικονογραφήσω λίγο

  16. Γιάννης Κουβάτσος said

    12: Δεν έκρινα την ποιότητα, βρε Κιντ, την προσπάθεια απεξάρτησης επισήμανα και ενθάρρυνα, όπως πρέπει να κάνουμε σε παρόμοιες περιπτώσεις. «Και ο Τζι είναι καλά!» ☺
    Ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη με πραγματικά χιουμοριστικό τρόπο έχει γράψει η Έλενα Ακρίτα.

  17. Γιάννης Ιατρού said

    Μουσική επένδυση στο σημερινό δεν είδα να βάζετε…
    Αλλά μόνο λίγοι μείνανε εδώ μέσα που να θυμούνται τον Πωλ Άνκα….(1960)

  18. Nomads Rhapsody said

    Διασκεδαστικό και καλογραμμένο, αλλά: «Το θηλυκό μυαλό της γένησε τον όφι», πιστέυω ότι πρέπει να είναι γέΝΝησε, εκτός αν αντί του όφι γέΝησε κάναν ΓιάΝη

  19. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ τον Τζι για το διήγημα και τους υπόλοιπους για τα σχόλια!

    18 Το δικό σας κρατήθηκε επειδή φαίνεται να είναι το πρώτο σας. Καλώς ήρθατε. Στο ορθογραφικό έχετε δίκιο.

    14 Του Τζι είναι, αν και την έχω δει κι εγώ, κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο.

  20. atheofobos said

    Εξαιρετικό το σημερινό διήγημα!
    Επειδή και εγώ στο παρελθόν έχω ασχοληθεί με τον Αδάμ και την Εύα στα παρακάτω ποστ δίνονται μερικές αποκλειστικές απαντήσεις στο :
    ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ!
    http://atheofobos2.blogspot.com/2011/07/blog-post_31.html
    επίσης και στο πως επεξηγεί η Βίβλος τα
    ΒΙΒΛΙΚΑ ΠΗΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΚΑΣΤΡΩΜΑΤΑ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2017/11/blog-post_13.html
    και το πώς αντιμετωπίστηκε η εκδίωξη του Αδάμ και της Εύας από τον Παράδεισο από το ιερατείο
    ΜΙΑ ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑΣ!
    http://atheofobos2.blogspot.com/2014/11/blog-post_20.html
    Τέλος πως εικονογραφείται η ιστορία του Αδάμ και της Εύας από τους μουσουλμάνους!

  21. Costas X said

    Ωραίο ευθυμογράφημα, απολαυστικό με τον κυριακάτικο καφέ!

    Όμως:
    «…ενώ ο Αδάμ με την Εύα φοράγανε τα φύλλα συκής τους…»
    Δεν τα φορούσαν εξαρχής, τα φόρεσαν μετά το «αμάρτημα».
    Να μελετάτε τας γραφάς, κύριε! 🙂

  22. Γς said

    Λεωφορείο 9 για τον Παράδεισο

    Διαβάστε το:

    https://caktos.blogspot.com/2015/01/blog-post_63.html

  23. ΞΥΠΕΤΑΙΩΝ said

    Πολυ καλη επιλογη .
    Αναλαφρο και παιχνιδιαρικο ,ηταν ο,τι επρεπε για να ξελαγραρουμε απο την κατηφεια των τελευταιων ημερων .
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    Προσπαθησα να ανεβασω την γνωστη εικονα με τις εξισωσεις Η/Μ του Maxwell και το φως αλλα not που λενε και οι νεοι.
    Ισως ο κ. Ιατρου μπορει να βοηθησει .

  24. Γς said

    20:

    Να μας πεις και για το δέντρο στο Πεδίο του Αρεως

    Απο το σχόλιό σου στην ιστορία του λινκ Σχ.22

  25. Γιάννης Ιατρού said

    23: χμ, πές που την βλέπεις, βρίσκεις κλπ. (URL) ή κανένα ακόμα στοιχείο, γιατί υπάρχουν πολλές του είδους

  26. Γιάννης Ιατρού said

    23: Αυτή μήπως;

  27. Γιώργος Δημητρακόπουλος said

    Είχε παλιόκαιρο τη μέρα που την έφτιαξε…
    https://images.app.goo.gl/bDunHHU4KCqcVbgC7
    (Πασχάλης Τερζής)

  28. ΞΥΠΕΤΑΙΩΝ said

    #25
    https://physicsgg.me/2014/01/06/to-%CF%86%CF%89%CF%82-%CF%89%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CF%83%CF%8E%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-maxwell/

    Συγγνωμη για την ταλαιπωρια.

  29. ΞΥΠΕΤΑΙΩΝ said

    # 26
    Αυτη ακριβως ! Ευχαριστω.

  30. Κουτρούφι said

    «Όλα τα ‘χε ξηγημένα μες στον κήπο ο Θεός όμως ο Αδάμ κι η Εύα το ‘δανε και λίγο αλλιώς»: https://www.youtube.com/watch?v=fBOihSmRdVw

  31. spyros chamenos said

    2, 7
    Υποθέτω ότι στα διηγήματα δεν μας απασχολεί καν η επιστημονική αλήθεια, μην το παρατραβάτε…

    Gpoint, δεν ξέρω αν το έχεις σκεφτεί ποτέ, αλλά εσύ και οι υπόλοιποι φταίτε για την κατάντια του ΠΑΟΚ. Αν η Τούμπα έχει γεμίσει άτομα που γράφουν διηγήματα και βιβλία (μην πούμε ονόματα) αντί για άτομα που εκφράζονταν όπως ο στρατηγός Μανάβης «δηλαδή δηλαδή», άτομα που ακούν Πασχαλίδη και Θανάση Παπακωνσταντίνου αντί για Venom και Exodus, άτομα που διαβάζουν Καβάφη και Καρυωτάκη αντί να ασχολούνται αποκλειστικά με συνθήματα, τι θέλεις για να καταλάβεις ότι το πράμα πάει στραβά;
    Ήρθατε οι διανοούμενοι να διώξετε τους λαχαναγορίτες και συ μας μιλάς για Μαρινάκηδες και ΠΟΚεμόν.

    Υ.Γ.: Αν ο Νικοκύρης και ο G (μια και σήμερα είναι το τιμώμενο πρόσωπο) δεν έχουν αντίρρηση, να ανεβάσω κι εγώ ένα γραπτό μου που έχει και λίγο ΠΑΟΚ;

  32. BLOG_OTI_NANAI said

    Ο Γρηγόριος Νύσσης (και ο Μ. Βασίλειος) στο Γεν. 1,3 βλέπει τη δυνατότητα ύπαρξης φωτός στον σύμπαν πριν από τη δημιουργία ήλιου, σελήνης και αστεριών.

    Είναι η φωτιστική δύναμη που υπάρχει στη φύση («τω παντί κατερπασμένης«) και την βλέπουμε να παράγεται «εκ της συμπτώσεως των ψηφίδων» (σύγκρουση των σωμάτων) και διακρίνει ως προς αυτό δύο πραγματικότητες την αίσθηση του φωτός (ημέρα) και την αίσθηση του σκότους ως «αποσκίασμα» (νύχτα).

  33. Η αλήθεια δεν είναι στους Sex Pistols;

  34. sarant said

    31 🙂

    33 Δεν την ήξερα την ταινία / τη σκηνή

  35. gpoint said

    Είχα ένα ραντεβού με δυο χταπόδια αλλά μου προέκυψε και τρίτο οπότε άργησα…

  36. atheofobos said

    24
    Δεν νομίζω, ειδικά εσύ, ότι χρειάζεσαι επεξήγηση του τι υπονοεί το σχόλιο μου αυτό!

  37. gpoint said

    # 14

    Οσοι έχουν έρθει σπίτι μου ίσως πρόσεξαν το ΠΑΡΑΔΙΣΩΣ κορνιζαρισμένο. Ο τοίχος που είναι γραμμένο είναι δυο τετράγωνα πάνω από το σπ’ιτι μου. Η φωτο είνναι πολλαπλής χρήσης, υπάρχει κι αλλού

    # 16

    Γιαννάκη στα δυο λογοτεχνικά μπλογγ μου δεν θα βρεις κάτι για ΠΑΟΚ, άλλο το καθημερινό πείραγμα των πρασινοκοκκινοκίτρινων

    # 21

    Αγνοείς το πρωθύστερον !!

  38. gpoint said

    # 23, 26

    Μου θυμίσατε την απίθανη σκηνή με τον Φωκίωνα Χ»ιωάννου στο ΑΑΠ (ή το ΒΑΠ) όταν παρέδιδε θεωρητική φυσική σ’ ένα πίνακα τουλάχιστον 20 μέτρων. Είχε γράψει τέρμα δεξιά τις εξισώσεις του Μάξγουελ και τέρμα αριστερά τον νόμο του Κουλόμπ. Καθότανε μπροστά στον Μαξγουελ λέγοντας έχουμε τις εξισώσεις του Μάξγουελ και μετά περπάταγε στο άλλο άκρο λέγοντας κι εδώ τον νόμο του Κουλόμπ. Αφου περπάτησε δεξιά ζερβά 3-4 φορές λέγοντας τα ίδια, στάθηκε στο κέντρο και είπε το αμίμητο » έχουμε τις εξισώσεις του Μάξγουελ και κάνουμε, ξέρω γω τι κάνουμε και φτάνουμε στον νόμο του Κουλόμπ !!. Ακολούθησε η σχετική αποθέωση της αφηρημάδας του.

  39. gpoint said

    # 31

    δεν έχω αντίρρηση

    Αναγκαστικά λόγω υποχρεώσεων θα ξαναμπώ κατά τις 9

  40. Georgios Bartzoudis said

    Αν η Εύα φορούσε …αριστερή μπούργκα, δεν θα προκαλούσε τον Αδάμ. Αν ο Αδάμ φορούσε αριστερή κελεμπία δεν θα ερεθίζονταν ούτε από τα μήλα ούτε από τα μπούτια της Εύας!
    Με βάση την παραπάνω «αρχή» έγινε αριστερή έκρηξη, πρωτοστατούντος του «Αλλάχ Μαρτύρ» (δεν τον είδα σήμερα), όταν κάποιος κάπου κάποτε τόλμησε να πει: Μη φοράτε ούτε μπούργκα ούτε καλεμπία αλλά αρκεστείτε στην αυτοσυγκράτηση, άρρενές τε και θήλεις!
    Συμπέρασμα: Φοράτε αριστερή μπουργκοκελεμπία και απαλλάσσεστε ακόμα και από το Σταλινικό (μπαρντόν! Το προπατορικό ήθελα να πω) αμάρτημα!.
    [Κατά τα λοιπά, πολύ ωραία και διασκεδαστική η παράφραση του Τζι]

  41. Χαρούλα said

    Να τέτοια ωραία γράφεις Τζι, και με κάνεις να αντέχω και τα άλλα σου τα ποδοσφαιρικά (που και δεν καταλαβαίνω, και με κουράζουν)!
    Ευχαριστώ! Καλές γραφές και καλές …πσαριές!

    Όμορφη Κυριακή σε όλους!

  42. ΚΩΣΤΑΣ said

    Κι εγώ συμφωνώ με τη διαπίστωση ότι ο ΠΑΟΚ δεν προχώρησε φέτος στην Ευρώπη, γιατί ένα σημαντικό πρόσωπο στήριξής του αρχίζει να απομακρύνεται από την ομάδα και να τον κερδίζει με μεγάλες αξιώσεις ο χώρος της λογοτεχνίας. Έξυπνα τα εφευρήματά σου, Τζι, μας έκανες και γελάσαμε. Συγχαρητήρια. 😉

    * Σαν να υποψιάζομαι ότι κάποιος εδώ μέσα με κατατάσσει στους παοκτσήδες. Δεν ασχολούμαι με το ποδόσφαιρο, αλλά ΠΑΟΚ υποστηρίζω μόνο όταν παίζει με ομάδες που δεν είναι θεσσαλονικιές. 😜

  43. Γιάννης Ιατρού said

    41: κάτι τέτοια κάνει ο μπαγάσας 🙂 για να εξιλεωθεί 🙂 🙂

    Πάντως ο Λουκάς Κράναχ δεν μας τα λέει καλά (το 1526 βέβαια… υπήρχε και η ιερά εξέταση με κάτι auto da fe..)

  44. Συγχωρέστε μου την υπερβολή, αλλά ψάχνοντας στο μπλογκ μου, τελικά βρήκα δύο κειμενάκια σχετικά με τα γήπεδα (σίγουρα θα έχει κι άλλα, αλλά το μπλογκ μου ούτε εγώ το διαβάζω!)

    Ένα, για την εισβολή της διανόησης στα γήπεδα:
    http://cualquieravadeintelectual.blogspot.com/2018/11/blog-post.html

    Κι ένα, με κάποια δόση αλήθειας:
    http://cualquieravadeintelectual.blogspot.com/2016/10/blog-post.html

  45. Costas X said

    37. -> #21
    Έχετε δίκιο, οι αναχρονισμοί είναι το σουρεαλιστικό «σπετσιερικό» της σάτιρας!
    Πάντως το απόλαυσα το βιβλικό ευθυμογράφημα, ως μη θρησκευόμενος, βεβαίως, βεβαίως! 🙂

  46. Theo said

    Καλημέρα!

    Ευχαριστώ τον Τζι για το «δυσκλαίμηρον», που με απάλλαξε από τη περαιτέρω ανάγνωση.
    Πείτε με φανατικό, αν θέλετε, αλλά το να διακωμωδούνται πρόσωπα που αγαπώ δεν «το πάω». Όπως ο καθένας μπορεί να γράφει ό,τι αγαπάγει, έτσι κι εγώ μπορώ να διαβάζω ό,τι θα αγάπαγα (sic ρε, που έγινα και χαμουτζής 😉 )

  47. Neo Kid said

    46. Την Εύα αγαπάς ή τον Αδάμ? Πρόσεξε τι θα απαντήσεις! … 🙂

  48. sarant said

    46 Nα η επιρροή -αλλα και ο Ιωάννου, όπως είπαμε, έχει καναδυό «φύσαγε»

  49. Γς said

    -Ντγιου νόου χου γουόζ δε φερστ ελεκτρόνικ εντζινίαρ?

    -Χου;

    -Ανταμ! Εφτιαξε το πρώτο μεγάφωνο.

    -Λάουντσπίκερ;

    -Ναι έκανε την Εύα να φωνάζει «Αααααααααα»

    Στις αρχές του Αλτζχάιμερ ο κ. καθηγητής. Μετα από καιρό με βλέπει και ξανά τα ίδια:

    – Ντου γιου νόου χου γουόζ δε φερστ ελεκτρόνικ εντζινίαρ.

    -Ανταμ!

    -Οου! Θυμήθηκε:

    -You learn fast John!

  50. Γιάννης Ιατρού said

    49: Πρόσεχε ΓουΣου, μ΄ όποιον δάσκαλο καθίσεις …. λέει η λαϊκή σοφία 🙂

  51. Theo said

    @47:
    Αμφότερους 🙂

  52. Γς said

    51:

    Το φίδι βρε!

  53. Αν θέλουμε σώνει και καλά να ερμηνεύσουμε το «φως» της Γένεσης με όρους σύγχρονης φυσικής, μπορούμε να πούμε ότι ο «ουρανός και η γη» είναι ο χωρόχρονος με τη βαρύτητα, και το «φως» το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Θα μας μείνουν όμως μυστήρια τα «ύδατα» και το «εσπέρας» που ακολουθήθηκε από «πρωί».
    Ας απολαύσουμε καλύτερα το ποιητικό παραμύθι με το ωραίο του ρεφρέν: «και εγένετο εσπέρας, και εγένετο πρωί, ημέρα Χ»! Και βεβαίως με το φιλοσοφικό του νόημα, ότι ο κόσμος δεν είναι προϊόν τυφλής τύχης, παρά συνειδητού σχεδιασμού.

  54. Theo said

    Εν τω μεταξύ, περιμένω με αγωνία τον γκουρού του Στοιχήματος (τον πολυώνυμο, ντε 😉 ) να προβλέψει τη νίκη των ελληνόψυχων Λιχτενσταϊνών επί της Εθνικής Ρωμέικου και να ρεφάρει έτσι τη χασούρα του 😛 😆

  55. Νέο Kid said

    54. Θα κερδίσουμε εύκολα το Λιχτενστάιν ! Δεν είναι δα και Φαρόε Άιλαντς. 😆

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    55: Δεν παύει όμως να είναι ένα ντέρμπι. Άρα χρειαζόμαστε την πολύτιμη συμβουλή του χαρισματικού Βάτμαν.

  57. sarant said

    54-55 To Λιχτενστάιν είχε ομαδάρα παλιότερα, είχε κερδίσει 4-0 το Λουξεμβούργο εδωμέσα.

  58. Θρακιώτης said

    1) Ενδιαφέρον το διήγημα του αρρωστημένα παοκτζή σχολιαστή κ. Gpoint. Κάνει «μπάμ» και από τα προηγούμενα κείμενά του που δημοσιεύθηκαν στο παρόν Ιστολόγιο, ότι ο άνθρωπος ξέρει να γράφει…

    Άλλο θέμα ότι από ουσία δεν σού μένει τίποτα, διότι ο γενικότερες γνώσεις του κ. Gpoint είναι καφενειακού επιπέδου και επιπλέον στερείται της υπομονής και των πρωτότυπων ιδεών που οφείλει να έχει κάθε πετυχημένος συγγραφέας. Το σίγουρο είναι ότι το παρόν κείμενό του διαβάζεται άνετα από μιά μέση νοικοκυρά και θα μπορούσε να έχει δημοσιευθεί στα παλιά γυναικεία περιοδικά της δεκαετίας του ’60, «Ρομάντσο», «Οικογενειακός Θησαυρός», «Φαντάζιο» κλπ

    2) Επειδής ο αγώνας είναι πρωϊνός (ξεκινά αύριο Δευτέρα στις 11.30 π.μ) κι εγώ ξυπνάω αργά, σας δίνω από τώρα ένα σίγουρο για να πάτε Ταμείο αύριο το μεσημέρι:

    Παίξτε άσσο ξερό στο Τσεχία – Ελλάδα (που πληρώνει 5,25 στο Stoiximan), όχι μόνο γιατί η χώρα που βγάζει τις πιό όμορφες πορνοστάρ έχει εξελιχτεί σε μπασκετική υπερδύναμη, αλλά και επειδή η Ελλάδα του μπολσεβίκου προπονητή Θανάση Σκουρτόπουλου είναι ένα τελειωμένο κουτσάλογο, που έχει στο ρόστερ της ένα πολυδιαφημισμένο «παλτό» (Γιάννης Αντετοκούνμπο). Ό,τι και να κάνει αύριο ο ελληνόψυχος αδελφός του, Θανάσης, οι Τσέχοι θα φύγουν νικητές και με μεγάλη διαφορά μάλιστα…

    Υπενθυμίζω ότι από την αρχή του Ελληνικού Πρωταθλήματος έχω κάνει 4 ατυχείς προβλέψεις. Αύριο με την νίκη της Τσεχίας επί του κουτσάλογου του Σκουρτόπουλου, όχι μόνο θα ρεφάρω, αλλά θα έχω κι ένα μικρό κέρδος 0,25 στην μπάντα. Να με ακούτε και δεν θα χάσετε…

    ΥΓ για το σχόλιο (54): Όντως το Λιχτενστάϊν (έναρξη σήμερα Κυριακή στις 9.45 μ.μ.) είναι μια καλή περίπτωση γι’ αυτούς που κυνηγούν τα μεγάλα κέρδη. Στο Stoiximan πληρώνει 14,75 η ισοπαλία και 51 το διπλό του Λιχτενστάϊν. Ωστόσο,το Επιτελείο μας δεν σάς συνιστά να κυνηγήσετε την έκπληξη, διότι θα χάσετε τα λεφτά σας. Η νέα Εθνική Ποδοσφαίρου παίζει καλή μπάλα (όπως φάνηκε με την Φινλανδία) και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα με τα σκολιαρόπαιδα του Λιχτενστάϊν.

  59. zageo68 said

    Καλησπέρα. Διασκεδαστικό το διήγημα, ό,τι πρέπει για απόγευμα Κυριακής,γιατί μου έπεσαν βαριά η συνέντευξη του πρωθυπουργού και η ήττα των Σέρβων στο μπάσκετ.
    Μια απορία έχω μόνο : είναι η «ακαμάτα Εύα» που κατσάδιασε ο θεός ή το σωστό είναι ακαμάτρα;
    Ευχαριστώ και για τις ευχές για τη νέα σχολική χρονιά, να προσθέσω και υπομονή για όσων τα παιδιά πάνε στην τελευταία και χειρότερη τάξη.

  60. voulagx said

    #57: Το Λιχτε-Λουξ θεωρειται τοπικο ντερμπι;

  61. sarant said

    58 Πάμε για 5/5 λοιπόν

    59 Ακαμάτρα θα έλεγα

  62. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Θα σε στενοχωρούσε Τζη αν σου έλεγα ότι καλό μεν αλλά έχω διαβάσει πολύ καλύτερά σου.. 🙂

  63. ΣΠ said

    58
    Η πρόβλεψή σου για νίκη της Τσεχίας σημαίνει ότι θα κερδίσουμε. Δυστυχώς όμως δεν αρκεί απλώς η νίκη, θέλουμε και διαφορά 12 πόντων.

  64. mitsos said

    Δεν είναι κακό.
    Και ως σενάριο στέκεται , παρά τις τόσες εκδοχές και παραφράσεις του μύθου
    Και διαβάζεται ευχάριστα.

    Άλλωστε την εκδοχή για «την ανεπρόκοπη, που δεν του σιδέρωνε ούτε το πουκάμισο», την άκουσα πρόσφατα και για την γυναίκα του Ευκλείδη Τσακαλώτου. (Σημ1)

    Αλλά εδώ ο Θεός δεν είδε τίποτα. Ούτε αμαρτία , ούτε νηστεία , ούτε όφις. Όχι πως δεν τα ξέρει . Παντογνώστης γαρ . Αλλά σου λέει : «Εδώ αμφισβητούν την ύπαρξή μου . Ή ,τέλος πάντων πιστεύουν πως …η φύση έφτιαξε τους ανθρώπους και αυτοί με γένησαν μαζί με τους βασιλιάδες για να διαχειριζόμαστε τα ανήσυχα πνεύματα. Γιατί να ενδιαφερθώ για αυτούς τους … μαρξιστές, τους παλιοσυριζαίους . Κι έκανε τα στραβά μάτια « 🙂

    Εγώ πάλι δεν πιστεύω καθόλου αυτές τις φήμες. Ο παράδεισος είμαι πεισμένος πως είναι μια παλιά συλλογική ανάμνηση του Homo.S.S. από την ανέμελη νομαδική ζωή του τροφοσυλέκτη πριν την …Γένεση χωριών, αποταμιεύσεων , Βασιλιάδων και Θεών

    (Σημ.1: οι ίδιες αναξιόπιστες πηγές ανακάτεψαν και το όνομα κάποιας Σκάρλετ…. 🙂 )

  65. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @61. Έχετε έναν θησαυρό και κλείνετε τα μάτια σας. Αν ο λεβέντης το πάει 5/5, πόσο μυαλό χρειάζεται για να καταλάβετε ότι σας προτρέπει να στοιχηματίζετε στο αντίθετο των προβλέψεών του; 🙂

  66. sarant said

    60 Δεν είμαστε και τόσο κοντά. Συμμετέχουν και τα δύο στις Ολυμπιάδες μικρών κρατών βέβαια

  67. gpoint said

    Ευχαριστώ και πάλι όσους σχολίασαν και τον Νίκο για την δημοσίευση.

    Με ανησυχεί που ο θρακιώτης δεν προέβλεψε θρίαμβο του Λιχτενστάιν. Ο άνθρωπος ξεραίνει πλάτανο δίπλα σε ποτάμι !

  68. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Επειδή το άλλο νήμα το βλάψαμε ανεπανόρθωτα, να μου επιτρέψεις Τζή, ένα ξεκάρφωτο (που με συγκίνησε..) στο δικό σου: Τα εθνικά σύμβολα στα ΣΩΣΤΑ ΧΕΡΙΑ!
    https://www.iefimerida.gr/ellada/i-elliniki-orthodoxi-ekklisia-tis-oygkanta

  69. nikiplos said

    Υπενθυμίζω ότι από την αρχή του Ελληνικού Πρωταθλήματος έχω κάνει 4 ατυχείς προβλέψεις.

  70. nikiplos said

    Α, και το «παλτό» δεν είναι απλά πολυδιαφημισμένο. Εψηφήσθη από τους έχοντας την γνώση γιάνκηδες ως ο πολυτιμότερος παίχτης του αθλήματος για το έτος που διανύουμε…. Ενός αθλήματος που αυτοί εδημιουργησαν και εξελίσσουν…

    Ας όψονται οι μπολσεβίκοι του Μυλοποτάμου (ακα Μυλγουώκεϋ).

  71. Γς said

    68:

    Το βίντεο του λίκνου σου.

    Ο Αρχιεπίσκοπος της Καμπάλας και Πάσης Ουγκάντας φίλος μας.

    Εδώ με την Ειρήνη

  72. Γς said

    71:

    >Το βίντεο του λίκνου σου

    Ο Ιωνάς Αρχιεπίσκοπος της Καμπάλας και Πάσης Ουγκάντας

  73. gpoint said

    # 67 τέλος

    Εγώ καλά σας τά είπα…

    Εθνική που ψάχνει να πλασσάρει τον Βρουσάι και τον Παυλίδη, που λόγο στην ενδεκάδα έχουν τα τοτέμ Μανωλάς και Παπασταθόπουλος, προκοπή δεν πρόκειται να δει… είχμε τον Τσάνα, μετά τον γιδοβοσκό Αναναστασιάδη και τώρα τους διοσκίουρους (σικ) Μανωλά και Παπασταθόπουλο λες και είναι εθνική παλαιμάχων να μην έχουν τσίπα να παραιτηθούν αφού αυτοί έφεραν και μετά έδιωξαν τον γιδοβοσκό και έχουν λόγο στις κλήσεις για τους μάναντζερ που εκπροσωπούν, Το χάρηκα που κυνηγούσαν μαζί τον Σουλάνοβιτς που τους το κάρφωσε

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ρε Βάτμαν, δεν σου ‘κατσε ούτε ο άσος με το …Λιχτενστάιν! Αρχίζω να αμφιβάλλω για το χάρισμά σου.

  75. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τζη, ομορφούλικο, κεφάτο! Μπράβο. Έλειψα ολημέρα και το διάβασα τώρα αργά.
    Το πρόβαλα σε σκετσάκια και ευθύμισα. Μ΄άρεσε το κακοσιδερωμένο φύλλο συκής και που ο θεός ενώ δεν έχει φύλο (>>Αυτός δεν είχε τέτοια και θύμωσε) αναρωτιόταν από τη μια τί του βρισκε του Αδάμ η Εύα κι από την άλλη τ΄άρεσε να βλέπει το κορμάκι της (άξιος ο γλύπτης σου κυρά μου θα σκεφτόταν 🙂 ) .

    >>Το χάρισμα της γένεσης το αφαίρεσε από το μυαλό της και το περιόρισε στην διαιώνιση του είδους
    ποιο ήταν το χάρισμα; Μπερδεύτηκα. Λες πιο πριν >>Ο θεός κι ο άνθρωπος -η γυναίκα δηλαδή- είχαν τότε το χάρισμα της γένεσης, πρώτα φύεται κάτι από την Φύση κι ύστερα γεννά, καρπίζει,

    Πάντως η ιδέα ότι η Εύα (οι Εύες) ξεκίνησαν κάνουν τις σπιτοδουλειλές (αλλά και τις έξω) για να κρατάνε ξεκούραστο τον Αδάμ «για το άλλο», δεν είναι ρεαλιστική. Μάλλον οι δουλειές ροκανίζουνε το άλλο 🙂

  76. gpoint said

    # 75

    Το χάρισμα της γένεσης είναι απλό… είπεν ο θεός γεννηθήτω φως και εγένετο φως ε, είπε και η Εύα (εν παραδείσω) γεννηθήτω όφις και εγένετο όφις

    Υπάρχει ένα μπέρδεμα στην ελληνική γλώσσα-κουλτούρα όπως θέλεις πέστο, μεταξύ Φύσης και Γένεσης όπου το λατινικό nato- natura μεταφράζεται στα ελληνικά σαν Φύση ενώ είναι Γένεση. Η Γένεση προύποθέτει γονείς ενώ η Φύση όχι, τον ρόλο του γονέα τον παίζει ο θεός στη θρησκεία μας ενω είναι πιο λογικό να παίζει τον ρόλο της φύσης από την οποία ξεπηδούν συνεχώς καινούργια είδη, ένα καινούργιο είδος φύεται, δεν έχει γονείς αφού είναι κάτι διαφορετικό από τα προηγούμενα.
    Φυσικά η Γένεση βολεύει στο ¨»κατ΄εικόνα και ομοίωσιν»

  77. gpoint said

    # 12

    Μπερδεύεις τα κείμενα με τα σχόλια (και όχι μόνο )

    Υπενθυμίζω πως δεν είμαι παοκτσής ούτε παοκτζής που λένε οι άσχετοι καθ΄έλξιν από τους αεκτζήδες. Είμαι ΠΑΟΚg’s,ειδική περίπτωση, εντελώς προσωπική, τον ανέλαβα άτιτλοκαι τον έφτασα μέχρι αήττητο και νταμπλούχο, έπεται ο ευρωπαϊκός τίτλος. Το άλλο ορφανό που ανέλαβα το 64 έβγαλε γκράμι, όσκαρ και νόμπελ, έκλεισε τον κύκλο του. Εννοείται πως έχω λοιδωρηθεί και για τις δυο επιλογές αλλά το μέλλον με δικαιώνει …

    Το κατ’ εμέ καλύτερο τραγούδι που άκουσα στη ζωή μου (πάνω από 5 000 διασκευές)

  78. Γς said

    77:

    >Το άλλο ορφανό που ανέλαβα

    😉

  79. Γς said

    Σοκ!

  80. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στο καφέ της ξεγνοισιάς ο Λαυρέντης. Κρίμα κι άδικο ! 😦

  81. Alexis said

    #79, 80: Κρίμα!
    Από τους πιο συμπαθείς καλλιτέχνες, με πλούσιο έργο και σημαντική παρουσία επί πολλά χρόνια…

  82. sarant said

    Άσχημα άρχισε η μέρα, πολύ στενοχωρήθηκα με την είδηση.

  83. giorgos said

    Γιατί ρε γαμώτο ! Πώς πεθαίνουν έτσι εύκολα

  84. gpoint said

    Ωχ

  85. gpoint said

    # 78

    Ναι ρε Γς, το 64 , τέσσερα άτομα ξέραμε τον Ντύλαν στην Αθήνα και μαζευόμαστε στην Φιλοντισκ και το άλλο δισκάδικο στην Σκουφά να βρούμε κανένα δίσκο εισαγωγής γιατί δεν τον γούσταρε ο Μαστοράκης. Τον Ντύλαν στην Ελλάδα τον έμαθαν από το Τρίτο επί Χατζηδάκι με την μεταπολίτευση

  86. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    79 – Από τους πολύ αγαπημένους μου καλλιτέχνες (κι ένας από αυτούς που με στενοχώρισαν το 15). Έχω ακόμη από το 78 το Gaspar με τους PLJ, πολύ στενοχωρήθηκα γαμώτο.

    84 – Μία λέξη, ΚΑΤΑΧΡΉΣΕΙΣ, (δεν υπονοώ κάτι ειδικά, μιλώ γενικά για στάση ζωής).
    Στην ζωή για να φτάσεις υγιής σε βαθιά γεράματα, εκτός από μεγάλη τύχη, χρειάζεται και μεγάλος σεβασμός απέναντί της όπως και στον θάνατο, η μεγάλη πλειονότητα στον ανεπτυγμένο κόσμο, κοροϊδεύουν και τα δύο.

  87. Theo said

    Καλό κατευόδιο στον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα!

    Όχι, δεν θα πω ότι τον γνώρισα. Πριν από εικοσιπέντε περίπου χρόνια, συναντηθήκαμε κάπου κι ένας γνωστός μου πρότεινε να του ανοίξω κουβέντα. (Ήταν μόνος και φαινόταν να θέλει παρέα.) Δεν είχα τη διάθεση τότε, ούτε και ήξερα πως δικό του ήταν το «Διδυμότειχο μπλουζ» που μου είχε αρέσει.
    Ένας φίλος μου του έπιασε κουβέντα και του έκανε πολύ καλή εντύπωση με τη σεμνότητα και την ταπεινότητά του.

    Αργότερα τον γνώρισα καλύτερα από τα τραγούδια του μου άρεσε η όλη παρουσία και το ωραίο χιούμορ του και μετάνιωσα για την ευκαιρία που έχασα να τα πούμε από κοντά.

    Ο Θεός να τον αναπαύσει.

  88. Triant said

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

    Πείτε ότι θέλετε, αλλά εγώ πιστεύω πως του έπεσε το καλύτερο λαχείο.

  89. sarant said

    89 Θάνατος στον ύπνο του ενώ ήταν ακόμη ακμαίος, εννοείς μάλλον. Αλλά τόσο νωρίς;

  90. Νέο Kid said

    Kρίμα! Απώλεια για την τέχνη. Θα στεναχωρηθεί κι η μικρή μου,πολύ. Ήταν ο αγαπημένος της. 😦

  91. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ από το ερημητήριο, όπου επέστρεψα.

    Πολύ λυπήθηκα που μας έφυγε έτσι γρήγορα ο Λ. Μαχαιρίτσας. Θα ζει κοντά μας με τα τραγούδια του και την συνεισφορά του.
    Να προσέχετε να μην στεναχωριόσαστε! (εκτός των άλλων «δεν/μη»..).

    Δεν είδα στο νήμα να γίνεται λόγος για το θέμα «Αδάμ και Εύα» από πλευράς σχολιασμού κλπ. της Βίβλου, εγώ έδωσα έναυσμα (#43), αλλά δέεεν 🙄.

    Πάντως για τον Αδάμ και την Εύα (σιγά να μην ήταν κι η πρώτη του γυναίκα… 😋) έχουν γραφτεί πολλά. Γεγονός είναι πως και οι δυό τους «είναι σεσημασμένοι😎 από παλιά», πολύ πριν την συγγραφή της εβραϊκής Βίβλου (Γένεση 1, 2, 3, Βιβλίο του Μωυσή κλπ.). Τι συγγραφή δηλαδή, κοπυπάστωμα τα περισσότερα από τους Σουμέριους, Ασσύριους και άλλους λαούς που έζησαν στην Μεσοποταμία..

    Ανασύρω από τα κατάστιχα του υπογείου:

    …Χαρακτηριστική είναι η απεικόνιση σε σφραγίδα του 2400 π.Χ. (γνωστή σαν σφραγίδα του πειρασμού😉) που βρέθηκε στην περιοχή, για την οποία ο ασσυριολόγος George Smith του Βρετανικού Μουσείου ήδη προ 150 ετών έγραψε:

    We know well that in these early sculptures none of these figures were chance devices, but all represented events or supposed events, and figures in their legends; thus it is evident that a form of the story of the fall, similar to that of Genesis, was known in early times in Babylonia.


    The seal depicts a fruit tree, along with a female figure seated to the left of the tree and a male to the right. Both figures are reaching for a piece of fruit. A snake is angled toward the woman, its head close to hers. The imagery so closely parallels the story in Genesis 3—the serpent tempting the woman, and both the woman and the man taking of the fruit of the tree.

  92. nikiplos said

    89@ προχθές κηδέψαμε μια συμμαθήτρια, 51 ετών… πανέμορφη με καρδιά περιβόλι που μετέτρεψε έτσι σε ανοιχτόκαρδο και γενναιόδωρο και τον μονόχνωτο άλλοτε σύζυγό της…

    63@ χρόνων είναι νωρίς… Βέβαια ο θάνατος κάποιου ακμαίου και στον ύπνο του, όπως και να έχει είναι ένα δώρο, όμως βλέποντας την αγωνία του να ζήσει κι άλλο του κατάκοιτου πατέρα μου, δεν μπορώ να μιλήσω καθόλου, γιατί «όσα ξέρει ο νοικοκύρης»…

    87@ Cher Lambros, μάλλον είναι η ασυνειδησία, το ανεπίγνωστο της φθαρτότητάς μας. Και φυσικά το υπερΕΓΩ που μας κάνει να φαντάζουμε αιώνιοι… Αλλά τελικά, είμαστε φθαρτοί, γι’ αυτό και εκ προοιμίου ατελείς ως όντα…

  93. Γς said

    86:

    Μα θαύμασα τη φράση σου. Τόσο δυνατό αυτό το «ανέλαβα»

    Μία λέξη χίλιες εικόνες

  94. BLOG_OTI_NANAI said

    92: Γιάννη μπερδεύεις λίγο τα πράγματα: άλλο πράγμα η επανερμηνεία γνωστών σχημάτων και άλλο το «κοπυπάστωμα». Οι λατρείες όλων αυτών των λαών καταδικάζονται ασυζητητί. Η παγανιστική δύναμη των γήινων θεοτήτων των παγανιστικών λαών εξαλείφεται ως πλάνη καθώς αυτός που δίνει διαταγή στη Γη να βλαστήσει είναι μόνο ο Θεός. Επίσης, ο Ήλιος, μια από τις σπουδαιότερες θεότητες στις παγανιστικές θρησκείες δεν είναι τίποτα άλλο από ένα άστρο το οποίο δημιουργείται επειδή ο Θεός το θέλει.

    Αυτές οι παρερμηνείες περί αντιγραφής είναι ένα ξεπερασμένο φαινόμενο που δεν υφίσταται πλέον. Το γεγονός π.χ. ότι στην Καινή Διαθήκη χρησιμοποιούνται εικόνες που συναντάμε στην ελληνική ή και ρωμαϊκή εσχατολογία όπως στη Β΄ Πέτρου, ή χρησιμοποιούνται φιλοσοφικοί όροι όπως Λόγος ή Συνείδηση δεν σημαίνει ότι υπάρχει καμία σχέση στη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης και της αρχαίας λατρείας.

    Άλλο πράγμα το να χρησιμοποιείς τη γλώσσα και τα σχήματα της εποχής για να επικοινωνήσεις το μήνυμα σου και άλλο πράγμα η αντιγραφή. Η αντίγραφή εξωτερικών σχημάτων δεν σημαίνει τίποτα, αν τα δάνεια δεν επεκτείνονται και στην ίδια την ουσία του μηνύματος.

  95. Mitso (64), εγώ μάλλον κλίνω προς την άποψη (που δεν είναι βέβαια δική μου) ότι ο μύθος του Παραδείσου ανάγεται στην εποχή που οι νομάδες της ερήμου άκουσαν πως στη Μεσοποταμία είχε εφευρεθεί η γεωργία και δεν χρειαζόταν να περιφέρεσαι εδώ κι εκεί για να βρεις να φας — και το επιμύθιο «εν τω ιδρώτι του προσώπου σου φαγεί τον άρτον σου» από την αμέσως επόμενη εποχή, που έμαθαν τι κόπο θέλει στην πραγματικότητα η καλλιέργεια της γης… Όλα αυτά φυσικά συνδυαζόμενα με την ανάμνηση της νεότητας καθενός ως καλής εποχής και τις εν γένει απογοητεύσεις της ζωής.

  96. nikiplos said

    Βάτταλε παραδέξου το… κατονομάζεις (ενώ έχεις πλήρη μεσάνυχτα για τα πολιτικά του πιστεύω) τον Σκουρτόπουλο ως μπολσεβίκο επειδή μοιάζει στη φάτσα στον … Κουτσούμπα ε?

  97. Triant said

    Θάνατος στον ύπνο του ενώ ήταν ακόμη ακμαίος, εννοείς μάλλον. Αλλά τόσο νωρίς;
    Δεν νομίζω να το έμαθε (και ως εκ τούτου πείραξε). Από την άλλη, για τους οικείους είναι τρομερό.

  98. gpoint said

    # 92

    Tα βλέπεις ; και στόλεγα εγώ τα πάντα είναι θέληση θεού ακόμα και οι αφαλοί στον πίνακα των πρωτοπλάστων είναι σχήμα πρωθύστερον- όλα εγώ θα στα εξηγώ ; (δωρεάν κιόλας ! )

    Και η σφραγίδα του πειρασμού άπαπα, έργο οραματιστών αναρχοκομμουνιστών της εποχής είναι, κι αυτό πρωθύστερον

  99. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Το μπάι πας ΔΕΝ είναι η υπέρτατη θεραπευτική παρέμβαση στους στεφανιαίους ασθενείς και -αν ποτέ το φέρει η κακιά ώρα και βρεθείτε σε τέτοια θέση- μην σπεύσετε να πληρώσετε φακελάκι στον καρδιοχειρουργό, για να προλάβετε..

  100. Γιάννης Ιατρού said

    95: για την Παλαιά Διαθήκη (ειδικά για την Γένεση) μιλώ Μπλόγκιε, όχι για την Καινή.
    Και δεν είναι «παρερμηνείες περί αντιγραφής» αυτό που έγραψα για την «Μεσοποταμιακή» προέλευση πολλών από αυτά που αναφέρονται στη Γένεση, αλλά δεν έχω και όρεξη ν΄αρχίσουμε τώρα τα θεολογικά κλπ.

  101. leonicos said

    Λυπάμαι που δεν ήμουν εδώ.

    Καλή γραφή από τον Τζι. Καλαμπουράκι.

    Είανι αστείο να χρειάζεται ντισκλέιμερ για καλαμπουρίστικες αναπλάσεις

  102. Καλησπέρα,
    Συγκλονισμένος κι εγώ, είναι και κοντινές ηλικίες, οπότε ένα παραπάνω…
    Και έχει ξανά τώρα στο Β’ πρόγραμμα την συνέντευξή του, της περασμένης βδομάδας
    Μια παρατήρηση

    98 «Από την άλλη, για τους οικείους είναι τρομερό.» Γιατί δεν ξέρουν τι κερδίζουν. Ο πατέρας μου και τα πεθερικά μου έφυγαν σε λιγότερο από μια μέρα από τότε που πάθανε ό,τι πάθανε (οι δυο εγκεφαλικό). Η μάνα μου παιδεύτηκε πάνω από 10 μέρες. Και πάλι λίγο ήταν, και πάλι καλά. Χτες πέθανε η μάνα ενός φίλου μετά από 20+ μέρες στο νοσοκομείο σε κώμα και κάνα χρόνο ταλαιπωρία πιο μπροστά στο σπίτι. Ζόρικα τα πράγματα κι έτσι. Αυτό που λένε μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα (αν και εγώ συνειδητά επιλέγω τον γκρεμό. Μπαμ και κάτω).

  103. BLOG_OTI_NANAI said

    Καλά, θα μιλάω μόνος μου.

    Υπάρχουν σαφώς τα κοινά εξωτερικά στοιχεία στα οποία η βιβλική κοσμολογία μοιάζει με τις άλλες που έχουν ξεκάθαρα πολυθεϊστικό χαρακτήρα. Στην Γένεση όμως δεν έχουμε κάποια απλή αντιγραφή, αλλά αντιθέτως, έχουμε κριτική αντιμετώπιση:

    – Το Χάος δεν έχει καμία καταστροφική δύναμη αλλά τίθεται υπό τον απόλυτο έλεγχο του Θεού,
    – Η Μητέρα Γη παύει να αποτελεί θεότητα αλλά εκτελεί τις εντολές του Θεού,
    – Η άβυσσος δεν αποτελεί πλέον μυθική οντότητα αλλά μετατρέπεται σε απλό φυσικό φαινόμενο,
    – Τα αστέρια από αντικείμενα λατρείας με μαγικές δυνάμεις αποτελούν πλέον απλά ουράνια σώματα.

    Αυτό δεν έχει σχέση με «copy-paste» αλλά αποτελεί συνειδητή παρέμβαση και ανασκευή του πολυθεϊστικού χαρακτήρα των διηγήσεων.

  104. Γς said

    103:

    >«Από την άλλη, για τους οικείους είναι τρομερό.» Γιατί δεν ξέρουν τι κερδίζουν

    Εγώ πάντως πολύ χάρηκα με τον θάνατο του πατέρα μου.

    -Κύριε Γιάννη τρέξτε! Κάτι συνέβη στον πατέρας σας

    Κοντά ήμουν κ έτρεξα, Ηταν ήρεμος στο κρεβάτι,

    -Τι έγινε ρε μπαμπά

    -Να είσαι καλά αγόρι μου. Και έφυγε ήσυχα

    Από ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής. Το ξέραμε, Ηταν και σε προχωρημένο καρκίνο των πνευμόνων και έκανε ακτινοβολίες. Θα έφευγε επώδυνα όταν θα είχε καταρρεύσει σε κακή κατάσταση, σε λίγους μήνες

    Την άλλη δεν την ήξερα, Την άλλη, που δεν είχε προλάβει να ντυθεί κανονικά, δεν την ήξερα

    Στην κηδεία ήταν εκεί διακριτικά. Συζούσε με τον χήρο πατέρα μου. Τον αγαπούσε.
    Και κατάφερα να μου πει λεπτομέρειες. Ηταν απάνω στο σεξ. {ναι κι ήταν αυτή από πάνω). Πάνω στις γλύκες

    Τον μακαρίζω

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: