Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια Θερμοπυλών-Σαλαμίνας

Posted by sarant στο 19 Οκτώβριος, 2019


Τα ονομάζω έτσι, φυσικά, από την απόφαση του πρωθυπουργού να δοθεί πανηγυρικός χαρακτήρας στον εορτασμό της επετείου των 2500 χρόνων και να συσταθεί ειδική επιτροπή εορτασμού με πρόεδρο τη Μαριάννα Βαρδινογιάννη (που θα διηγηθεί και τα γεγονότα όπως τα έζησε στα νιάτα της, όπως είπε κάποιος κακεντρεχής στα σόσιαλ).

Ότι το 2020 δεν συμπληρώνονται 2500 χρόνια αλλά 2499 το συζητήσαμε ήδη στα μεζεδάκια της περασμένης εβδομάδας. [Σύντομα: Έτος 0 δεν υπήρξε. Από την 1η Ιανουαρίου του 1 π.Χ. ως την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. η αποσταση ειναι 1 χρόνος, όχι 2. Παρομοίως, από τον Σεπτεμβριο του 480 π.Χ. ως τον Σεπτέμβριο του 2020 η απόσταση είναι 2499 χρόνια].

Η ανάδειξη της ψευδοεπετείου σε σχεδόν εθνικό στόχο, κολλητά με τις προηγούμενες εξαγγελίες για πανηγυρικό εορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, δείχνει μάλλον ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να πορευτεί με ταρατατζούμ. Θα πείτε, φιέστες για τη Σαλαμίνα έκανε και ο Καμμένος την προηγούμενη τετραετία. Πράγματι, αλλά οι δικές του, αν και εξισου γελοίες, είχαν τουλάχιστον το πλεονέκτημα πως ήταν διακριτικές και κυρίως φτηνές. Πήρε ο καημένος ένα χαλί, το έστρωσε στην ακροθαλασσιά και έκανε ό,τι έκανε, δεν συγκρότησε επιτροπές με λογότυπα και άλλα τέτοια πολυδάπανα.

Αλλά πιο ενοχλητικό δεν βρίσκω το ταρατατζούμ, όσο τον παραλληλισμό που έκανε ο πρωθυπουργός ανάμεσα στο τοτε και στο σήμερα: Στους καιρούς μας, οι προκλήσεις, προφανώς, είναι διαφορετικές. Κύματα προσφύγων και οικονομικών μεταναστών πολιορκούν τώρα τις ευρωπαϊκές χώρες,

Διαφέρει άραγε πολύ το «πολιορκουν» από το «εισβολείς» που λένε οι χρυσαβγίτες και ο Βελόπουλος;

* Ίσως ακούσατε μέσα στη βδομάδα για την πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Πεντέλης, η οποία εξέδωσε μια άκρως ξενοφοβική ανακοίνωση για τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση προσφύγων στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμιγκ και στη συνέχεια, ύστερα από την κατακραυγή που ξεσηκώθηκε, εξαναγκάστηκε σε παραιτηση.

Στο αποχαιρετιστήριο μήνυμά της καταγράφεται μια ακόμα φορά το ρήμα ενσκήπτω με την αποκλίνουσα σημασία του ή ίσως το νεόπλαστο ρήμα «ενσκύπτω» αφού έτσι το γράφει:

Ευχαριστώ και πάλι και παρακαλώ να ενσκύψετε στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα Μελισσια.

Το «εγκύπτω» παραείναι λόγιο (και αδιάφανο), το «σκύβω» θεωρείται ξερωγώ χυδαίο, οπότε του φοράμε το «εν» για να γίνεται πιο αποδεκτό.

* Στην εθνική προσπάθειά του να εμπλουτιστεί με νέες λέξεις η γλώσσα μας ώστε να φτάσουμε τον εθνικό στόχο των 5.000.000 λέξεων, ο Σκάι βάζει το λιθαράκι του προσθέτοντας τη νέα λέξη «βιοπραγίες».

(Στον Δημητράκο πάντως βρίσκω τη μεταγενέστερη λέξη «βιοπράγος», αυτός που έχει πετύχει στη ζωή του ή κάτι τέτοιο).

* Δεν έχω καμιά διάθεση να κάνω τον συνήγορο του Προέδρου Τραμπ, αλλά αυτό που τον χλευάζουν επειδή, λέει, έκανε λόγο για συμμαχία ΗΠΑ-Ιταλίας από τον καιρό της αρχαίας Ρώμης (παράδειγμα αβάσιμου χλευασμού εδώ από το in.gr) δεν έχει καμιά απολύτως βάση.

Βρίσκω ότι είπε

«The United States and Italy are bound together by a shared cultural and political heritage dating back thousands of years to ancient Rome» το οποίο είναι απολύτως σωστό, μιλάει για κοινή πολιτιστική και πολιτική κληρονομιά, κάτι που βέβαια δεν έχει καμια σχέση με… συμμαχία όπως γράφτηκε ευρέως.

Δεν πρόκειται για παρερμηνεια του αγγλικού κειμένου από Έλληνες, αφού ο χλευασμός είναι διεθνής.

Ως προς το αν αποκάλεσε Μοτσαρέλα ή Μοτορόλα τον Ιταλό πρόεδρο (Ματαρέλα), αυτό μπορεί να το ακούσει ο καθένας και να διαμορφώσει άποψη. Οι Snopes υποστηρίζουν ότι ειπε κανονικά Ματαρέλα, και από το βίντεο στη σελίδα τους έτσι ακούγεται αν και τα φωνήεντα των Αμερικανών είναι άλλα από τα ιταλικά (ή από τα δικά μας).

* Από την άλλη, η επιστολή προς Ερντογάν, που πάρα πολλοί θεώρησαν πως είναι τρολιά, πλαστή, φτιαγμένη από κάποιο αμερικάνικο παρωδικό σάιτ σαν το Κουλούρι, είναι απολύτως γνήσια, από την αρχή μέχρι την αδιανόητη κατακλείδα της:

«History will look upon you favourably if you get this done the right and humane way. It will look upon you forever as the devil if good things don’t happen. Don’t be a tough guy. Don’t be a fool!

I will call you later.»

Μπορούμε να συζηταμε πολλή ώρα για το θέμα.

* Η ακλισιά της εβδομάδας, σε τοπωνύμιο. Σε ένα πολύ καλό άρθρο του Μηνά Λάγγαρη για τη μάχη της Γκραμπάλας, στον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940-41, ο υλατζής της ΕφΣυν δεν είδε με καλό μάτι το τοπωνύμιο και αρνήθηκε να το κλίνει στον τίτλο: Η μάχη της Γκραμπάλα που χάλασε τα ιταλικά σχέδια παρά το γεγονός ότι ο συγγραφέας μέσα στο άρθρο κλίνει κανονικά τη λέξη, της Γκραμπάλας.

* Ένα μαθητικό μαργαριτάρι σαν κι αυτά που κυκλοφορούν στο Διαδικτυο, μόνο που τούτο εδώ δεν θα το έχετε ξαναδεί διότι μού το έστειλε φίλος του ιστολογίου και είναι από κάποιο ΙΕΚ Αρχαιοφυλάκων.

Για ποιο λόγο χρειάζεται αποψιλωση στους αρχαιολογικούς χώρους; ρωτάει ο καθηγητής.

Διότι οι ψίλοι κάνουν κακό στους επισκέπτες αλλά και στα ίδια τα αρχαία, απαντά ο μαθητής.

Το θέμα με αγγίζει διότι έχω γράψει (σε μιαν άλλη ζωή) βιβλίο διηγημάτων με τίτλο «Μετά την αποψίλωση». Όπως θα θυμάστε όσοι έχετε κάνει φαντάροι, πολύ συχνά τυχαίνει οι φαντάροι να παρερμηνεύουν τη λέξη και να νομίζουν πως τους λένε για «αποξύλωση» -αφού ξυλαράκια μαζεύουν από τον χώρο που καθαρίζουν.

* Κι άλλο ένα λαθάκι που με αγγίζει προσωπικά, σε ρεπορτάζ για τη συζήτηση του νόμου για την ψήφο των Ελλήνων εξωτερικού, ο αρθρογράφος διαβλέπει περιθώριο συγκλίσεων επειδή οι υπουργοί Γεραπετρίτης και Θεοδωρικάκος πήγαιναν στο ίδιο σχολείο με τον Γ. Κατρούγκαλο, στην Ιωννίδειο σχολή του Πειραιά.

Αν η προαισθηση του συντάκτη θα επιβεβαιωθεί δεν το ξέρω, ξέρω όμως πως η σχολή του Πειραιά είναι Ιωνίδειος, με ένα νι, σαν τον Γιάνη, διότι κι εγώ αυτήν έβγαλα (Καμάρι των Ιωνιδών, σχολή μας παινεμένη, τραγουδούσαμε τον Ύμνο που είχε συνθέσει ο αξέχαστος κ. Τόλης, ο Απόστολος Ζυγούρης).

Βέβαια, εγω είμαι (πολύ) παλιότερος από τους προαναφερθέντες. Μόνο με τον κ. Κατρούγκαλο θα διασταυρωθήκαμε, αλλά καθώς ήμουν τέσσερα χρόνια μεγαλύτερος δεν θα έδωσα μεγάλη σημασία στον πιτσιρίκο.

* Ο τιμητής ξαναχτυπά. Σε άρθρο του in.gr μπήκε ο τίτλος που βλέπετε αριστερά. Τι εννοούν; Ότι ο Κασίδας έγινε επικριτής της Δημοκρατίας (σημασία του λεξικού) ή ότι έγινε οπαδός της Δημοκρατίας (λαθεμένη σημασία που συχνά τη συναντάμε);

Μάλλον το δεύτερο, αλλά τελικά το ξανασκέφτηκαν και άλλαξαν τον τίτλο, αποφεύγοντας τη μπελαλίδικη λέξη που φαίνεται να παίρνει τον δρόμο του ευάριθμου.

* Φίλος έστειλε κακομεταφρασμένο άρθρο από το tvxs, που μάλιστα αφορά ένα δύσκολο και ενδιαφέρον θέμα. Θα προσέξατε ότι οι πρώτοι αριθμοί (prime numbers) μετατράπηκαν σε «πρωταρχικούς». Προς το τέλος, υπάρχει και το εξής:

Αν αναλογιστείτε αυτό που έχουμε ήδη επιτύχει στο διάστημα του μικρού μας περάσματος από το σύμπαν, το να θεωρήσουμε ότι έχουμε πεπεράσει το σύμπαν της γνώσης είναι τουλάχιστον αλαζονικό. Η βιολογία άλλωστε δεν είναι πεπρωμένο.

Σε τι να αντιστοιχεί άραγε το ανύπαρκτο ρήμα «έχουμε πεπεράσει»; Προς τιμήν τους, δίνουν το λινκ του πρωτοτύπου, όπου βλέπουμε ότι το επίμαχο απόσπασμα είναι:

Biology is not destiny. If you look at what we have already accomplished in the span of a few centuries, any rash pronouncements about cognitive closure seem highly premature.

Δεν πρόκειται για πιστή μετάφραση, πάντως πουθενά στο πρωτοτυπο δεν γίνεται λόγος για αλαζονεία, μόνο για βεβιασμένες τοποθετήσεις.

* Το πιο πρόσφατο εθνωφελές παραμύθι που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτυωσης ήταν η φωτογραφία που βλέπετε, που υποτίθεται πως παρουσιάζει την είσοδο στο αεροδρόμιο του Πεκίνου, με το καλωσόρισμα πρώτα στα ελληνικά και μετά στα αγγλικά και στα κινεζικά, «ένα μικρό δείγμα αναγνώρισης της δύναμης της ελληνικής γλώσσας».

Εύκολα βλέπει κανείς ότι είναι παράλογο, αλλά είναι δύσκολο να πάμε ως το Πεκίνο να ελέγξουμε. Και από πού είναι στην πραγματικότητα η φωτογραφία;

Η απάντηση δεν άργησε να βρεθεί. Πρόκειται για την είσοδο στην κινέζικη πρεσβεία της Αθήνας, όπου έχει νόημα να γράφεται πρώτα στα ελληνικά και στα αγγλικά ο χαιρετισμός.

Ένα μικρό δείγμα του πόσο μάς αρέσουν οι εθνωφελείς μύθοι.

* Βαρυσήμαντη ανακάλυψη του in.gr, ότι στη γεωμετρία η γραμμή έχει δύο διαστάσεις. Σε άρθρο για το VAR, διαβάζουμε:

Γραμμή. Στη μαθηματική ερμηνεία της, η ευθεία που περνάει από δύο σημεία και εκτείνεται στο άπειρο. Μπορεί να έχει μήκος και πλάτος, αλλά όχι πάχος.

Οι γραμμές σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου πράγματι έχουν (μεγάλο) μήκος και (μικρό) πλάτος, αλλά «στη μαθηματική ερμηνεία της», ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, μια γραμμή του γηπέδου δεν είναι «γραμμή» αλλά ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Από την άλλη, η γραμμή της γεωμετρίας, η ευθεία που περνάει από δυο σημεία, δεν έχει πλάτος. Μόνο μήκος.

* Και ο τρόμος της διπλής άρνησης ξαναχτυπά. Σε ενδιαφέρον άρθρο, διαβάζουμε:

Ουδείς βεβαίως στο εγχώριο μιντιακό σύστημα θεώρησε αναγκαίο να επισημάνει τις λογικές και ιστορικές ανακολουθίες στο αφήγημα Βίζερ. Ουδείς είπε το πολλαπλώς αποδεδειγμένο – ότι το «τεράστιο λάθος» καθόλου ήταν «αναπόφευκτο» διότι πολύ απλά ο κ. Βίζερ, ο κ. Σόιμπλε, το ΔΝΤ και η ΕΚΤ αποφάσισαν να βαφτίσουν το ελληνικό χρέος «βιώσιμο» σε πείσμα κάθε οικονομικής λογικής για να σώσουν τις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες.

Ο συντάκτης ξεκινάει με αρχαιότροπη αντωνυμία, άρα χωρίς διπλή άρνηση: ουδείς θεώρησε. Συνεχίζει στο ίδιο στιλ, ουδείς είπε. Αλλά την τρίτη φορά, το «τεράστιο λάθος καθόλου ήταν αναπόφευκτο», εδώ χρειαζεται οπωσδήποτε το «δεν» -ή αλλιώς πρέπει να αλλάξει το επίρρημα: «το τεράστιο λάθος ουδόλως ήταν αναπόφευκτο».

* Το προηγούμενο παράδειγμα με την υποτιθέμενη επιγραφή από το αεροδρόμιο του Πεκίνου είναι, τουλάχιστον, ανώδυνο, με την έννοια ότι απλώς προωθεί την ιδέα της «ανώτερης» ελληνικής γλώσσας χωρίς να καλλιεργεί μίσος (αν και δεν είναι κατά βάθος ανώδυνο αυτό το ιδεολόγημα).

Εδώ όμως ένα πρώην στέλεχος της ΝΔ, διαγραμμένο για ρατσιστικό σχόλιο, διασπείρει τον μύθο ότι κάποιοι πήραν τους σταυρούς από την Παντάνασσα στο Μοναστηράκι -και μάλιστα κάποιοι συριζαίοι!

Και αμέσως ο βουλευτης πλέον Μπογδάνος αποφαίνεται «Αυτό θέλει προσοχή. Το αναλαμβάνω». Είναι βέβαια ειδικός στο κυνήγι των σταυρών.

Στην πραγματικότητα, όπως ξέρουν όλοι οι Αθηναίοι, και όπως θα έπρεπε να ξέρει κι ένας βουλευτής της Α’ Αθηνών όπως ο Μπ. (στην περιφέρειά του βρίσκεται η Παντάνασσα), με τον σεισμό του Ιουλίου οι σταυροί της εκκλησίας λύγισαν και αφαιρέθηκαν.

Ο Εγκέλαδος λοιπόν αφαίρεσε τους σταυρούς -και δεν είναι «συριζαίικο απόβλητο».

Πάντως, στο Τουίτερ η φράση «Αυτό θέλει προσοχή. Το αναλαμβάνω» κοντεύει να γίνει παροιμιώδης. Αν και προηγείται κατά πολύ, πάντα στον μικρόκοσμο των κοινωνικών μέσων, το «Don’t be a tough guy. Don’t be a fool! I will call you later.» του Τραμπ, που έχει δώσει ήδη πολλά μιμίδια.

Ένα από αυτά, απο τον Νew Yorker

Καλό σαββατοκύριακο λοιπόν, και μην το παίζετε τσαμπουκάδες. Θα τα πούμε αργότερα.

 

272 Σχόλια to “Μεζεδάκια Θερμοπυλών-Σαλαμίνας”

  1. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Τι κακεντρεχής, κακόψυχος, εντελώς (σύνδεσμο δεν βάζω…) 😂😂😂

    Η Μαριάννα Βαρδινογιάννη πρόεδρος της επιτροπής για τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας με τίτλο «Τα γεγονότα όπως τα έζησα από το Αιγάλεω που έμενα

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >Στο αποχαιρετιστήριο μήνυμά της καταγράφεται μια ακόμα φορά το ρήμα ενσκήπτω με την αποκλίνουσα σημασία του ή ίσως το νεόπλαστο ρήμα «ενσκύπτω» αφού έτσι το γράφει:

    Η Μπενεδίκτη [ευλογημένη]

  3. Γς said

    Η Μαριάννα σο Αιγάλεω κι ο Μέγας Βασιλέας

    https://caktos.blogspot.com/2015/10/o.html

  4. Aghapi D said

    Μεταφέρθηκε και στη στεριά

    https://www.tovima.gr/2019/10/16/politics/i-naymaxia-tis-salaminas-sto-zappeio-minyma-omopsyxias-apo-kyr-mitsotaki/

  5. 2 Κι εγώ κάτι τέτοιο σκέφτηκα με το «το «σκύβω» θεωρείται ξερωγώ χυδαίο». Εμ, απ’ το σκύψ’ ευλογημένη, που να ξαναγράψει κανένας (κι ακόμα περισσότερο καμιά) σκύψε. Αλλά δεν είναι μόνο το σκύβω που απαγορεύεται. Είναι κι άλλα: Μπαίνω, βγαίνω, παίρνω και πάει λέγοντας. Τώρα μόνο εισέρχομαι, εξέρχομαι, λαμβάνω κι άλλα τέτοια που είναι με το γάντι

    🙂 🙂 🙂

  6. Είμαι σχεδόν βέβαιος πια ότι ο Τραμπ έχει περάσει στα πρώτα στάδια της άνοιας. Το ερώτημα είναι τι ισχύ έχουν οι σύμβουλοί του. https://www.sarajevomag.gr/wp/2019/10/i-piso-opsi/

  7. Aghapi D said

    6 Στα πρώτα στάδια μόνο;

  8. Γς said

    >«The United States and Italy are bound together by a shared cultural and political heritage dating back thousands of years to ancient Rome»

    Μποθ κάντρτιζ τα θήλαζε η λύκαινα Λούπα, σαν τον Ρωμύλος και Ρώμος να πούμε

  9. Αὐγουστῖνος said

    6: Ἀγαπητέ μου Δύτα, ἡ ἄνοια, εἴτε σὲ προχωρημένο βαθμὸ εἴτε στὰ πρῶτα της στάδια, προϋποθέτει τὴν ὕπαρξη νοῦ. Μήπως νὰ ξανασκεφτεῖς τὴ σχεδὸν βεβαιότητά σου;
    Ἄ, ναί, ξέχασα νὰ πῶ καλημέρα!

  10. Για τα εισαγωγικά της βδομάδας δεν είδα αναφορά, να κάνω εγώ μία: Οι Ρώσοι «κατέβασαν» από τρένο Αμερικανούς διπλωμάτες. Διάβασα και ξαναδιάβασα το άρθρο και δεν κατάλαβα τι ακριβώς έκαναν οι Ρώσοι στους διπλωμάτες αφού τους αποβίβασαν απ’ το τρένο.
    Αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι (και επηρεασμένος απ’ το προηγούμενο σχόλιο που έκανα) μάλλον το κατεβάζω είναι στην κατηγορία που έλεγα παραπάνω, τα ρήματα που απαγορεύονται (ή τα πιάνουμε με γάντια τα εισαγωγικά). Δεν το βλέπω και παράλογο, αφού κατεβάζουμε τα βρακιά μας….

  11. leonicos said

    Ότι το 2020 δεν συμπληρώνονται 2500 χρόνια αλλά 2499 το συζητήσαμε ήδη

    Μην είσαι τόσο ψείρας!

    Πρώτον: Τα γιορτάζει φέτος, γιατί μπορεί μέχρι του χρόνου να έχει πέσει! Από το στόμα μου και στου Δία το αφτί!
    Δεύτερον: Σύμφωνα με τις χρονολογίες των ρωμαίων και των εβραίων αρχηγίσκων, το 1 ΚΧ έπρεπε να είναι το -2 ή 2 πΚΧ. Απλώς το τραβήξανε, για να συμπέσει με τις Ολυμπιάδες. Δεν σας κάει εντύπωση πώς έτυχε οι Ολυμπιάδες να είναι ,4, 8, 12 ΚΧ κανονικά;

  12. Νέο Kid said

    Την επιστολή του Τραμπ στον Ερντογάνη μού τη διάβαζαν οι φίλοι Τούρκοι στο έργο και δεν μπορούσα να πιστέψω με τίποτα οτι είναι αληθινή κι όχι τρολιά! …
    Ούτε 2α δημοτικού…

  13. Αὐγουστῖνος said

    Δηλώνω ὑπευθύνως καὶ ἐν γνώσει τῶν ἐκ τοῦ νόμου συνεπειῶν, ὅτι ἡ ἐθνικὴ ἐπέτειος τοῦ ΟΧΙ (ἡ παλιά, ὄχι ἡ καινούργια δημοψηφισματική) θὰ μὲ βρεῖ στὴ Ρόδο, ἀλλὰ ὄχι καὶ στὴν ὅποια παρέλαση λάβει χώρα στὴ λεωφόρο 7ης Μαρτίου (τον παραλιακὸ δρόμο τοῦ Μαντρακιοῦ – sic ρέ!).

  14. Γιάννης Ιατρού said

    14: το πιάσαμε το πονοούμενο… 🙂

  15. Πάνος με πεζά said

    Kαλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

  16. leonicos said

    Σε τι να αντιστοιχεί άραγε το ανύπαρκτο ρήμα «έχουμε πεπεράσει»;

    Τι αγραμματοσύνη έχει πέσει εδώ μέσα! Αίσχος!

    πεπερασμένο > έχω πεπεράσει

    περασμένο > έχω περάσει

    γεγραμμένο > εχω γεγράψει

    γραμμένο > έχω γράψει

    πεπραγμένο > έχω πεπράξει

    πραγμένο δεν έχει, επομένως ούτε έχω πράξει υπάρχει’

    τετριμμένο > έχω τετρίψει

    τριμμένο > έχω τρίψει

    Στη μακαρονάδα μου τετρίβω πάντα τυρί, εκτος αν βαριένμαι οπότε απλώς το τρίβω.

    Ανελλήνιστοι! Γιά περάστε από τον Γεωργιάδη!

  17. nikiplos said

    καλημέρα κι από εδώ… βέβαια η σωστή λέξη είναι «αποξήλωση», κατανοώντας το χιούμορ του Νικοκύρη βέβαια αφού πολλοί και μηχανικοί του ΕΜΠ ακόμη γράφουν (στα σοβαρά) τη λέξη ως αποξύλωση… 🙂 (που να μιλήσεις για εξήλωση και για ήλους)…

  18. Ανδρέας Τ said

    Καλημέρα. Κοίτα ατυχία. Μια φορά θα είχα κι εγώ μέσο διακομματικό και βρήκα να τελειώσω το Α Πρότυπο Γυμνάσιο Πειραιά πριν το μετωνομάσουν σε Ιωνίδειο.

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Πεντέλης πώς πέτυχε την ανάρρησή της σ’ αυτόν τον επίζηλο θώκο; Με παρωχημένες διαδικασίες, όπως ψηφοφορία ή κλήρωση ή αρίστευσε σε διαγωνισμό ελληνομάθειας;

  20. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    19 Ουσιαστικά ίδια σχολή είναι. Ο μακαρίτης ο Τάκης Μπενάς που είχε τελειώσει το 1940 εθεωρείτο συναπόφοιτος.

    18 Στον στρατό έχουμε αποψίλωση. Οι ΠολΜηχ κάνουνε αποξήλωση.

    7 Οι Παοκτζήδες απειλούν ότι θα οργανώσουν τα 2358 χρόνια από τη μάχη της Χαιρώνειας.

  21. Νέο Kid said

    21. 7. Για τη μάχη των Κυνός Κεφαλών όμως, γαργάρα!… ε? 😆

  22. # 17

    βεβηλωμένο >έχω βεβηλώσει

    βηλωμένο > έχω βηλώσει !!

    δεδηλωμένο >έχω δεδηλώσει

    δηλωμένο> έχω πληρώσει τους δασμούς

  23. voulagx said

    «Από την άλλη, η γραμμή της γεωμετρίας, η ευθεία που περνάει από δυο σημεία, δεν έχει πλάτος. Μόνο μήκος.»

    Συνηγορεί κι ο Ευκλείδης: https://imgur.com/a/zV1SRTd

  24. Πέπε said

    Καλημέρα.

    > > Η ανάδειξη της ψευδοεπετείου σε σχεδόν εθνικό στόχο, κολλητά με τις προηγούμενες εξαγγελίες για πανηγυρικό εορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, δείχνει μάλλον ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να πορευτεί με ταρατατζούμ.

    Ε, δεν μπορούμε να τα βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι. Κι εγώ τρέμω στην ιδέα του τι εθνόκαυλες παπαριές έχουμε ν’ ακούσουμε για τα 200 χρόνια της Επανάστασης (αλλά δε θα ‘χει μόνο από δαύτες: σίγουρα θα βγουν και αξιόλογες μελέτες, ντοκιμαντέρ κλπ.), αλλά δε συγκρίνω το εύλογο ή μη αυτής της επετείου με της άλλης, για τη ναυμαχία:

    -Η ελληνική Επανάσταση είναι το ιδρυτικό γεγονός του κράτους στο οποίο εξακολουθούμε να ζούμε. Είναι ένα γεγονός ζωντανό ως προς τις συνέπειές του.
    -200 χρόνια είναι λίγα, 2499 είναι πολλά.
    -Η επέτειος της επανάστασης τιμώνταν και σ’ όλα τα προηγούμενα, μη στρογγυλά χρόνια. Δεν την είχαμε ξεχασμένη επί 2498 χρόνια (ή έστω 199) και να τη θυμηθούμε ξαφνικά τώρα.
    -Η Επανάσταση είναι ένα συνολικό, ευρύτερο γεγονός, και η επέτειός της έχει οριστεί στην ημερομηνία που (έστω συμβατικά – δεν πειράζει) τοποθετείται η έναρξή της. Δεν έχουμε επέτειο της Α ή Β μάχης της Επανάστασης!

    ________________________

    > > Ως προς το αν αποκάλεσε Μοτσαρέλα ή Μοτορόλα τον Ιταλό πρόεδρο (Ματαρέλα), αυτό μπορεί να το ακούσει ο καθένας…

    Τον αστυνομικό Καταρέλα τον ξέρει κανείς εδώ; Είναι ένας από τους δευτερεύοντες ήρωες στις ιστορίες του Μονταλμπάνο, του πρόσφατα εκλιπόντος Αντρέα Καμιλέρι. Ο Καταρέλα σηκώνει τα τηλέφωνα στο τμήμα ή δέχεται τους επισκέπτες στον προθάλαμο, και ενημερώνει τον Μονταλμπάνο ποιοι τον ζητούν. Ο Καταρέλα λοιπόν αλλοιώνει πάντοτε, ανελλιπώς, όλα τα ονόματα, που κατά κανόνα είναι ιταλικά (παρόλο που κι ο ίδιος είναι Ιταλός, όχι σαν τον Πρόεδρο).

    Ε λοιπόν, έχω διαβάσει καμιά 15ριά ιστορίες Μονταλμπάνο, και τέτοιο κατόρθωμα σαν τη Μοτσαρέλα δεν έχει κάνει ο Καταρέλα, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές του.

  25. Νέο Kid said

    Τελικά η γενιά μας έζησε για να μεγαλώσει με μύθους και θρύλους …που όλοι κατέρευσαν ή καταρέουν!

    Ποιος να φανταζόταν ποτέ ότι η διαβόητη αμερικανική διπλωματική /πολιτική μηχανή , τα κομπιούτερζ, τα σπιν ντοκτόρια πώς τα λένε, οι στρατιές συμβουλατόρων με ΙQ 200 , oι Σίες ,οι Εν Ες Έηδες , οι Σιωνιστικοί κύκλοι που κρατούν επτασφράγγιστο μυστικό τους Ε.Τ στην έρηα 51 στη Νεβάδα… όλα αυτά θα αρκούσε ένας Τράμπας για να τα κάνει φτερό στον άνεμο!

  26. Πέπε said

    Πάντως το «πεπιέζουν» το έχω ακούσει από άνθρωπο που γενικά δεν είναι ούγκανος.

    Μήπως ν’ αρχίσουμε να εξετάζουμε το ενδεχόμενο αναγνώρισης της διτυπίας; 😉

  27. sarant said

    25 Συμφωνώ αλλά με τη θέσπιση και της επετείου του 2020 (και ακολουθούν τα 100 χρόνια από το 1922) η πολύ σημαντική όπως λες επέτειος του ιδρυτικού γεγονότος χάνει από τη σημασία της.

  28. Πάντως για τον Πελοποννησιακό πόλεμο, εκδηλώσεις δεν έχει. Τον λήξαμε 🙂

    A! Και καλημέρα (μ’ έπιασε ο σχολιαστικός οίστρος και ξεχάστηκα)!

  29. Γιάννης Κουβάτσος said

    25: Τεράστιος ο Καταρέλα και άκρως επιτυχημένη η επιλογή του ηθοποιού που τον ενσαρκώνει στην τηλεοπτική σειρά. Και όσο για τον Μοτσαρέλα, θα διαφωνήσω: είναι μέσα στις παραποιητικές γλωσσικές δυνατότητες του θεούλη Καταρέ. «Ντοτόρε, ντοτόρε, είστε εσείς ο ίδιος αυτοπροσώπως;» 😂

    21: Κάποτε θα γιορτάσουν τα 2.358 χρόνια από το τρίτο και τελευταίο πρωτάθλημά τους. 😜

  30. voulagx said

    #22 @Νιουκιντ: Για τις μάχες των Κυνός Κεφαλών,θες να πεις, δυο ελαβαν χωρα εκει.

  31. 25 «-Η επέτειος της επανάστασης τιμώνταν και σ’ όλα τα προηγούμενα, μη στρογγυλά χρόνια». Αλλά στα στρογγυλά γίνεται το κάτι παραπάνω. Το προηγούμενο ήταν το 1971 που ήταν τα 150 χρόνια κι υπήρχαν κι ιδιαίτεροι λόγοι (και τότε) να γίνουν σπέσιαλ ταρατατζούμ…

    28 Στο ξανάπα. Κάθε χρόνο χρειάζεται ένα σπέσιαλ γεγονός. Για το 20, το 21 και το 22 έχουμε βρει. Για το 19 δεν προκάνουμε, για αργότερα έχει ο θεός 🙂

  32. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είχα έναν μπάρμπα συνταξιούχο αστυφύλακα, που για όλα τα δεινά που …ενέκυπταν (ρελάνς στην προεδρίνα!), κατηγορούσε τους κομμουνιστάς. Σεισμός γινόταν, το ασανσέρ χάλαγε, η ομάδα του έχανε, φταίγανε οι κομμουνισταί. Αλλά τον παίρναμε στην πλάκα τον φουκαρά, δεν υπήρχε, δυστυχώς, ένας Μπογδάνος να συμμεριστεί τις ανησυχίες του και να τον διαβεβαιώσει ότι «το αναλαμβάνει».

  33. Γς said

    Και να τραβάτε και κάνα καζανάκι, ε;

  34. Costas X said

    Είδα κι έπαθα να πείσω τους συναδέλφους στον στρατό ότι η λέξη είναι «αποψίλωση» και όχι «αποξύλωση». Ένας μόνο πείστηκε από τον λόχο, κι αυτός φίλος, ίσως από ευγένεια !

    18. Τεχνικά η «αποξήλωση» μάλλον προηγείται της «αποκαθήλωσης» ! 🙂

    Το καλύτερο που άκουσα τελευταία γιά τον «πλανητάρχη» (δεν μεταφράζεται) :
    Donald Trump’s brain has two hemispheres:
    The left one has nothing right.
    The right one has nothing left.

  35. π2 said

    Αφού αρχίσαμε τη φάμπρικα των επετείων, εγώ λέω να κάνουμε και συνδυαστικές. Να γιορτάσουμε π.χ. τον Μάρτιο του 2021 τα εκατό χρόνια από τη μάχη στο Αφιόν Καραχισάρ με υποενότητα του εορτασμού τα 2.353 χρόνια από το κόψιμο του Γόρδιου δεσμού από τον Μεγαλέκο. Στο κάτω κάτω το Yassihüyük (όπου το αρχαίο Γόρδιο) ένα τσιγάρο δρόμο είναι από το Αφιόν (εντάξει, μεγάλο τσιγάρο, καμιά 150αριά χλμ.).

  36. Γιάννης Ιατρού said

    31: Μας ενδιαφέρει ειδικά η μεταγενέστερη

    του 197 π.Χ., ειδικά λόγω της σύγκρισης (που είναι και άδικη και άσχετη με το αποτέλεσμα, αφού οι δικοί μας δεν είχαν στρατηγούς της προκοπής τότε)

  37. Κιγκέρι said

    Αποψίλωση-αποξύλωση

    Η πλάκα των δοντιών στα επιστημονικά λέγεται οδοντική τρυγία και ο καθαρισμός της, αποτρύγωση. Ε, την πρώτη φορά που το άκουσα, έσπασα το κεφάλι μου να καταλάβω πού στην ευχή μπορεί να κάνει αποτρίχωση ένας οδοντίατρος!

  38. Ανδρέας Τ said

    @25. Viva Catarela. Κρίμα που δεν ξέρω ιταλικά η σικελικά μάλλον για να απολαύσω περισσότερο τη Καταρέλια πρόζα.
    Και μια και μιλάμε για επετείους, όλοι σας ξεχάσατε τη μάχη του Γρανικού, των Γαυγαμήλων, εναντίον του Πύρρου καθώς, τον περίπλουν του Νεάρχου και φυσικά την άλωση της Τροίας (που θα επιτρέψει να στήσουμε διαμάχη για τα πόσα χρόνια επέτειο εορτάζουμε). Καλό Σαββατοκύριακο.

  39. Γς said

    35, 34:

    >two hemispheres:

    four hemispheres:

  40. π2 said

    6: Εμένα μ’ αρέσει να φαντάζομαι ότι δεν πρόκειται για άνοια αλλά γι’ αυτοπαγίδευση. Εξαρχής ο Τραμπ πόνταρε σ’ ένα ιδιόμορφο και καινοφανές πολιτικό ρίσκο: ότι το να είσαι αποδεδειγμένα ψεύτης, ολοκληρωτικά ανήθικος, παθολογικά νάρκισσος, αλλοπρόσαλλος στις αποφάσεις σου, καρικατούρα πολιτικού ανδρός, με λεξιλόγιο δημοτικού και μια στενή αντίληψη της πολιτικής ως παζαριού χωρίς την παραμικρή αίσθηση ευρύτερης στοχοθεσίας δεν είναι απαγορευτικό για την εκλογική σου επιτυχία γιατί παίζεις το χαρτί του αντισυστημισμού, το ίδιο χαρτί που ο παραδοσιακός ξενοφοβικός, συνωμοσιολογικός λαϊκισμός έμοιαζε να έχει εξαντλήσει. Όσο κορυφώνονταν οι απολύτως δικαιολογημένες επιθέσεις στον Τραμπ από τα ΜΜΕ, τόσο συσπειρωνόταν ο στενός πυρήνας των οπαδών του στη βαθιά Αμερική. Έτσι κέρδισε τις εκλογές, προς έκπληξη όλων. Το μάθημα αυτό, παρεμπιπτόντως, το πήραν κι άλλοι: ο Φάρατζ και ο Τζόνσον στο ίδιο μοτίβο κινούνται, σε μικρότερη κλίμακα.

    Το πρόβλημα με αυτό το είδος πολιτικής είναι ότι πρέπει να το συνεχίσεις ως τα απώτατα όριά του: να γίνεσαι όλο και πιο μπουφόνικη φιγούρα, όλο και πιο αλλοπρόσαλλος, να φτάνεις στο σημείο να τρολάρεις πλέον ανοιχτά τον εαυτό σου (όταν τουιτάρει για την great and unmatched wisdom του, δεν δείχνει άνοια αλλά συνειδητή προσπάθεια αυτοτρολαρίσματος) και να μη βγάζουν κανένα νόημα οι επιλογές σου.

    Προσπαθώ να φανταστώ με τρόμο αλλά και νοσηρή περιέργεια ποιο θα είναι το ιονεσκικό φινάλε του.

  41. Costas X said

    40. …and four cheeks ! 🙂

  42. π2 said

    37: Οφείλω να ομολογήσω ότι ποτέ μου δεν μπόρεσα να διαβάσω με ενδιαφέρον περιγραφές μαχών στις αρχαίες πηγές. Ξεφυλλίζω μέχρι να τελειώσει η μάχη, όπως διαβάζαμε πιτσιρικάδες τον Μαρκήσιο ντε Σαντ, προσπερνώντας με τύψεις τα φιλοσοφικά κομμάτια για να φτάσουμε στα πορνογραφικά.

  43. sarant said

    41 Εύστοχο

  44. Αγγελος said

    Η «αποξήλωση» είναι ενδιαφέρουσα λέξη. Είναι μεν λόγια (η λαϊκή λέξη είναι σκέτο «ξήλωμα»), αλλά πλάστηκε με προσθήκη της πρόθεσης «από» σε θέμα λαϊκού ρήματος που ήδη περιείχε αφανώς την πρόθεση «εξ». Αναρωτιέμαι, δεν επικρίθηκε ως αγράμματος ο πρώτος (ποιος άραγε και πότε;) που τη χρησιμοποίησε;

  45. Πέπε said

    @32:

    > > Αλλά στα στρογγυλά γίνεται το κάτι παραπάνω. Το προηγούμενο ήταν το 1971 που ήταν τα 150 χρόνια κι υπήρχαν κι ιδιαίτεροι λόγοι (και τότε) να γίνουν σπέσιαλ ταρατατζούμ…

    Ναι, φυσικά στα στρογγυλά χρόνια κάνεις κάτι παραπάνω. Αυτό είναι λογικό, είναι καθιερωμένο, συνηθίζεται σε κάθε είδους επετείους (γάμου, αποφοίτησης, γενέθλια), δε θα το παζαρέψουμε. Δεν έχει νόημα να παζαρεύουμε τα πάντα.

    Αν όμως στα υπόλοιπα χρόνια δεν κάνεις απολύτως τίποτε και ξαφνικά, στη στρογγυλή επέτειο των 2499 χρόνων από ένα γεγονός, σε πιάσει το φιλέορτό σου, ε, κάπου εγείρονται μερικές αμφιβολίες για το όλο νόημα της φάσης.

    Εν πάση περιπτώσει, την προηγούμενη φορά που συζητούσαμε για στρογγυλές και αστρόγγυλες επετείους αναφέρθηκε αόριστα μία στον Λούκυ Λουκ. Είναι από τις «Τηγανίτες για τους Ντάλτον»:

    Οι Ντάλτον έχουν διαφύγει στο Μεξικό, έχουν τακιμιάσει με μια ντόπια συμμορία, και κρύβονται στο κρησφύγετό της. Για να τους ξετρυπώσουν λοιπόν, κανονίζεται να οργανώσει ο τοπικός τσιφλικάς μια μεγάλη φιέστα με όλη την περιοχή καλεσμένη (μοτίβο από λαϊκά παραμύθια, π.χ. Σταχτοπούτα). Και ο τσιφλικάς λέει «βεβαίως, πολύ καλή ιδέα, αλλά με τι πρόσχημα θα κάνουμε την εορτή;».

    Τελικά βγαίνουν οι αφίσες: «Ο Δον Δορότεο Πριέτο υ Τάδε υ Τέτοιο και η Δόνια Μαρία Δολόρες υ Τάδε υ Παρατάδε γιορτάζουν τα 25 χρόνια, 3 μήνες και 12 ημέρες του γάμου τους και σας καλούν όλους σε μια μεγάλη φιέστα».

  46. Πέπε said

    Σχετικά με τον τίτλο του άρθρου:

    Γιατί Θερμοπυλών-Σαλαμίνας και όχι Θερμοπυλών-Σαλαμίνος; Θα ταίριαζε και σαν διεύθυνση (που σίγουρα θα υπάρχει σε κάποιον δήμο της χώρας). Μπορούμε να παραγγείλουμε και πίτσες.

    Για να το γιορτάσουμε.

  47. Γιάννης Ιατρού said

    43: κάτι τέτοια γεγονότα πάντως επέζησαν στην συλλογική μνήμη και μας σημάδεψαν και τ΄αποτελέσματα τα βλέπουμε μέχρι σήμερα …

  48. Romani ite domum 🙂

  49. Γς said

    Romani ite domum on a reconstruction of a Roman settlement in Britain, in the Hull and East Riding Museum

  50. # 30 τέλος

    Πιο σιγά ρε, θα σου σταθεί η μπουγάτσα στο λαιμό !

    Να προσαρμόζεσαι στα γεγονότα, πολλοί την πάτησαν σαν και σένα κι αναγκάστηκαν νά παντρευτούν το καλοκαίρι. Οι πιο ξύπνιοι υπόσχονται τα πάντα όταν θα δικασθεί ο Μαρινάκης…( τον ντα-μπίζα τον κάνατε ντα-ντα ; )

  51. Χμφφφ! 🙂

  52. Γιάννης Ιατρού said

    49/50 Το χοντραίνετε το παιγνίδι 🙂 🙂

  53. Νέο Kid said

    Δύτη, Romanes eunt domus !
    Ας μείνει τουλάχιστον ο θρύλος των Πάιθονς ακέραιος!… 😊

  54. voulagx said

    #37 @Ιατρου: Ναι, καλα, τη μια σας φταει η διαιτησια την αλλη ο προπονητης, η ουσια ειναι οτι σας πηραμε φαλάγγι τη φάλαγγά σας. 😛

  55. Κιντ, κάτσε γράψτο εσύ εκατό φορές, εγώ θα το γράψω μία και σωστή 😉

  56. Marinos Agelis said

    Ότι το 2020 δεν συμπληρώνονται 2500 χρόνια αλλά 2499 το συζητήσαμε ήδη στα μεζεδάκια της περασμένης εβδομάδας. [Σύντομα: Έτος 0 δεν υπήρξε. Από την 1η Ιανουαρίου του 1 π.Χ. ως την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. η αποσταση ειναι 1 χρόνος, όχι 2. Παρομοίως, από τον Σεπτεμβριο του 480 π.Χ. ως τον Σεπτέμβριο του 2020 η απόσταση είναι 2499 χρόνια
    …………………..
    Η 31η Δεκεμβρίου του 1 μ.Χ. ανήκει επίσης στο έτος 1, αλλά η απόσταση μεταξύ τους αλλάζει…
    Αν γεννήθηκα την 1-1-2000, την 1-1-2020 είμαι 20 χρονών, όχι 19. Και βεβαίως αν διορίστηκα την 1-1-2000 έχω 20 χρόνια υπηρεσίας, όχι 19!
    Τώρα γιατί ανάμεσα στο Σεπτέμβριο του 480 π.Χ. ως τον Σεπτέμβριο του 2020 η απόσταση είναι 2499 χρόνια, εγώ δεν το καταλαβαίνω….
    Το 10 είναι βεβαίως το τέλος της πρώτης δεκάδας στο υποδεκάμετρο, καταφέρνει όμως το ίδιο καλά, να είναι και η αρχή της δεύτερης….
    Ο 20ος αιώνας τελείωσε το βράδυ της 31ης Δεκεμβρίου του 1999, όχι την 31η Δεκεμβρίου του 2000!

  57. Γιάννης Ιατρού said

    56:

  58. voulagx said

    #48,49: mare nostrum est!

  59. Είχαν ατυχήσει κι οι προηγούμενες επέτειοι 1871, 1921, 1971…
    https://www.kathimerini.gr/1015839/article/epikairothta/ellada/oi-megales-epeteioi-kai-to-diakyveyma-twn-200-etwn

  60. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Για καιρό θεωρούσα την αποξήλωση μεζέ, σαν το εξαπανέκαθεν. Και απο- και ξε-, είναι περιττό. Όμως πλέον είναι στα λεξικά, νομίζω.

  61. Γιάννης Ιατρού said

    57: Αφαιρούνται 6 βαθμοί λόγω αναμόχλευσης παθών και υποδαύλισης ταραχών στο παρόν νήμα!
    Ο κύριος να περάσει στο σχετικό νήμα https://sarantakos.wordpress.com/2019/10/12/meze-396/

  62. Επιστημονικές εκδηλώσεις για το ’21 έχουν ήδη ξεκινήσει:
    μια σειρά συνέδρια και εκδόσεις πηγών από το Ίδρυμα της Βουλής http://foundation.parliament.gr/central.aspx?sId=113I472I1258I646I467053
    «εμβληματικές» προκηρύξεις ερευνητικών προγραμμάτων από το ΕΛΙΔΕΚ: http://www.elidek.gr/?s=1821
    Πραγματικά δεν ξέρω τι χρειάζεται οποιοδήποτε άλλο είδος εορτασμού. Και μάλιστα με τη Γιάννα επικεφαλής.

  63. ΣΠ said

  64. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στον στρατό υπήρχαν και οι …προσκωλυόμενοι, που έπρεπε να φυλαχτεί το συσσίτιό τους. Ωραιότατος συμφυρμός του κωλυόμενος και του προσκολλημένος. Ελπίζω να υπάρχουν ακόμη.
    Ξέρει κανείς πότε θα εορταστεί η επέτειος του πιο ιστορικού κερατώματος έβερ, της βραδιάς που έσμιξαν στην Κρανάη ο Πάρης και η Ελένη;

  65. Κουτρούφι said

    Για την επανάσταση του 1821, η Εκκλησία της Ελλάδας έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια σειρά συνεδρίων. Χθες και σήμερα, μάλιστα, γίνεται το 8ο συνέδριο της σειράς. Για τη θεματολογία εδώ:
    https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/27637-ton-oktobrio-stin-athina-to-i-diethnes-epistimoniko-sunedrio-gia-to-1821
    και αναφορά στις χθεσινές ομιλίες εδώ:
    https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/32381-arxisan-oi-ergasies-tou-i-diethnous-epistimonikou-sunedriou-foto

  66. Theo said

    @36:
    Το 2021, μαζί με τα διακοσάχρονα της Επανάστασης, μπορεί να γιορταστούν και τα εκατόχρονα από τη μάχη του Τουμλού Μπουνάρ την πρώτη μεγάλη νίκη του ελληνικού στρατού στη Μικρασία. (Εκεί τραυματίστηκε ο παππούς μου κι έμεινε ισόβια ανάπηρος.) Είχα την εντύπωση πως έγινε στις 25 ή 26 Μαρτίου 1921, στα εκατόχρονα της Επανάστασης δηλαδή, αλλά φαίνεται πως έγινε στις 27-29, κατά τις ημερολογιακές σημειώσεις ενός Ρουμελιώτη (ο παππούς μου ήταν στη 2η μεραρχία.)

  67. Γς said

    Centurion:
    Now write it down a hundred times.
    Brian:
    Yes sir, thank you sir, hail Caesar, sir.

  68. 0, 17, 23

    Η ασχετοσύνη εξακολουθεί να καλπάζει.

    Πεπερνάω είναι όταν εκλεκτός σχολιαστής του ιστολογίου πηγαίνει βόλτα. Ή όταν ο σκύλος έτερου εκλεκτού σχολιαστή πηγαίνει βόλτα.

  69. Γς said

    58:

    FOR I=1 TO 30000 WRITE(“Allh fora then tha kano lathos”)

    https://caktos.blogspot.com/2014/09/blog-post_29.html

  70. 63: > Πραγματικά δεν ξέρω τι χρειάζεται οποιοδήποτε άλλο είδος εορτασμού. Και μάλιστα με τη Γιάννα επικεφαλής.

    Να υπερκεράσουμε Παττακό και Ζωιτάκη

    Φαγοπότι…

  71. Jorge said

    @38 και που να καθαρίσεις κρασοβάρελα από Τρυγία ή τριγεία λίθο. Πανάθεμά τον διορθωτή που με έκανε να χωρίσω από την ορθογραφία μου, αλήθεια είναι είναι ότι της τα φόραγα παιδιόθεν

  72. 46 Τόχω ξαναπεί. Τα 852 χρόνια από την ίδρυση του Μονάχου ήταν καταπληκτική ευκαιρία. Τα υπόλοιπα χρόνια δεν είχε κάτι αντίστοιχο, είχαν γιορτές τον Ιούνη…

  73. Γιάννης Ιατρού said

    73: …έβαλαν για άλλη μια φορά τις παραδοσιακές τους φορεσιές ….
    άσε ρε Γιάννη, κι εγώ δίνω πολύ σημασία στην παράδοση🙄😎

  74. Γιάννης Ιατρού said

    παράδοση γμτ$@%#&^

  75. Λιναράς Δημήτρης said

    Το λάθος με τις επετείους των ΠΧ γεγονότων είναι διαρκές. Στο παρελθόν γιορτάστηκαν: 2300 χρόνια απο την ίδρυση της Θεσσαλονίκης. το 2010 η Μάχη του Μαραθώνα, βγήκε και γραμματόσημο, το 2016 τα 2400 απο την γέννηση του Αριστοτέλη. Μάλιστα το λάθος εδώ ήταν διεθνές. Σε ερώτησή μου τότε προς καθηγητή του ΑΠΘ υπεύθυνο για τις εκδηλώσεις, πήρα απάντηση πως μπορεί να ήταν λάθος, αλλά έτσι συνηθίζεται κλπ …..

  76. osiamaria said

    Και εξ οικείων τα βέλη.

  77. ap8938 said

    το «βιοπραγίες», πάντως, φαίνεται να έχει καθολική αποδοχή καθώς το χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, τόσο ο Κυριάκος (βλ ομιλία στον Πύργο Ηλείας – 1/2/18) όσο και η Αγωνιστική Ταξική Ενότητα (βλ ανακοίνωση 28/6/2019).

  78. Θρασύμαχος said

    Μέσα στη χαρά τους, τα μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να μας πείσουν ότι «απόλυτη πλειοψηφία» επί 300 ψήφων δεν είναι οι 151, αλλά οι 300: https://www.iefimerida.gr/politiki/psifos-apodimon-pos-mporei-na-ftasoyme-stin-apolyti-pleiopsifia-ton-300 «Πώς μπορεί να φτάσουμε στην απόλυτη πλειοψηφία των 300», https://www.athensvoice.gr/environment/588637_psifos-apodimon-pros-symfonia-akoma-kai-me-apolyti-pleiopsifia «Προς συμφωνία ακόμα και με απόλυτη πλειοψηφία – Το νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων οδεύει ολοταχώς για συναίνεση με… 300 ψήφους», https://www.eleftherostypos.gr/politiki/475689-psifos-apodimon-pros-symfonia-odeyoyn-ta-kommata-ta-tessera-basika-simeia/ «Ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο το νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία», https://www.zougla.gr/politiki/article/diakomatiki-sinenesi-gia-tin-psifo-ton-apodimon «το ενδεχόμενο το νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία είναι πολύ πιθανό». Φυσικά πραγματική απόλυτη πλειοψηφία είναι 151 ψήφοι και η (εν προκειμένω απαιτούμενη) ειδική πλειοψηφία 200, το δε ενδεχόμενο υπερψήφισης από 300 θα μπορούσε μόνο να ονομαστεί παμψηφία.

  79. π2 said

    In other news, το βέτο του Μακρόν στην ενταξιακή διαδικασία Β. Μακεδονίας και Αλβανίας στην ΕΕ θα το βρούμε μπροστά μας, φοβάμαι. Ακόμη και η συμβιβαστική πρόταση για τον διαχωρισμό των δύο περιπτώσεων δεν τον έπεισε. Κυβερνητική κρίση, εκλογές και ντράβαλα στη γείτονα.

    Βρήκε ώρα κι αυτός να φυλάξει Θερμοπύλες (κρύα προσπάθεια να καταστήσω το σχόλιο σχετικό με την ανάρτηση…)

  80. Μαρία said

    Σούπερ Σάββατο.

  81. Γιάννης Ιατρού said

    80: αν δει κανείς τα σχόλια επ΄αυτού π.χ. στο focus, θα φρίξει. Επιεικώς, πολύ επιφανειακά και φοβικά… Εκθειάζουν τον Μακρόν. Το AfD σε προέλαση στη Γερμανία … 🤢

  82. Να προσθέσω άλλο ένα μεζέ αν και είναι με αφορμή κάτι το πολύ δυσάρεστο.
    Πώς λέγονται αυτοί που δουλεύουν στα χρυσωρυχεία; Ανθρακωρύχοι!!!

    76 Γεια σου Μήτσο!

  83. Pedis said

    # 41 – πετυχημένη προσέγγιση.

    Από το «όλα μέσα» ως χαρακτηριστικό γνώρισμα του κλασικού φασιστικού λόγου στο «ό,τι νάναι» του σημερινού «αντιπροσωπευτικού» πολιτικού συστηματος.

    Η επιτυχία που έχει αυτή η τακτική φανερώνεται σε πολλές πολιτικές κουλτούρες.

    Την αρχή την έκανε, αν δεν κάνω λάθος, ο Μπερλουσκόνι.

    Με λόγο άμεσο, παρείστικο, απλοικό, αλλαντάλα, κουτσομπολίστικο, ριάλιτι, φλύαρο, με χοντρά αστεία και πειράγματα, με υποτίμηση των πνευματικών δυνατοτήτων των γυναικών και μπόλικα κομπλιμάν στην ομορφιά τους,

    με συντακτικά και γραμματικά λάθη (επίτηδες, από τη μια για να έρχεται πιο κοντά στον «απλό λαό» κι από την άλλη να κουβεντιάζεται από τους «μορφωμένους» και να είναι πάντα στην μόστρα γι αυτά που λέει κι όχι αυτά που σχεδιάζει και κάνει, αλλά και να κερδίζει τη συμπάθεια από κείνους που θα έπρεπε λόγω προσόντων να είναι «μορφωμένοι» αλλά κάνουν τα ίδια λάθη ή δεν ξέρουν να μιλήσουν σωστά και ντρέπονται γι αυτά)

    και ταυτόχρονα λόγος αρχηγού, πλούσιου, ισχυρού, γνωστη, πετυχημένου, επιχειρηματία, καπετανγαμάο που είναι περήφανος να διατάζει, να περνάει το δικό του έτσι κι αλλιώς και να απαιτεί να τον χειροκροτούν δουλικά και χασκογελώντας οι από κάτω.

  84. Χαρούλα said

    #47 Πέπε, ναι, σύμφωνα με τον γκούγκλη ντάμπλ έχουμε σε Πειραιά, Μάνδρα, Παλούκια, Ληξούρι, Κοζάνη. Ε, ρε διπλοκούβερτες γιορτές στις γωνίες αυτές!!!😀

    Το 1971 στις ιδέες της χούντας για …τον Εορτασμόν, είχαμε και ειδική έκδοση των σχολικών βιβλίων(του δημοτικού, σίγουρα) με ήρωες του ´21 στο εξώφυλο. Λέτε να ξεμείνουν από ιδέες και να έχουμε …επανάληψη;😁

    Και για να μην ξεχνάμε και τα πρόσφατα. 25/3/2015, χωρίς στρογγυλή επέτειο ο Πανούλης ταρατατζούμ στο Σύνταγμα!😀😅

  85. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    47 Πράγματι. Σκέφτηκα μάλιστα να ψάξω αν σε κάποιον δήμο υπάρχει γωνία Σαλαμίνος και Θερμοπυλών αλλά βαρέθηκα.

    62 🙂

    76 Δίκιο έχετε

    77 Όμως η Γιάννα είναι για το 1821 🙂

    78 Δεν το είχα ψάξει

    79 Καλά λες

    80 Ατιμία, μεγάλη ατιμία

    85 Μήπως έχουμε και γωνία Θερμ-Σαλαμίνος σε κάποιον από αυτούς τους δήμους;

  86. Γιάννης Ιατρού said

    85: Α δεν ξέρω για Σύνταγμα, αλλά όλες οι φυλλάδες ετοιμάζουν επετειακές εκδόσεις

  87. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το΄21 Ελευσίνα, το ΄20 Σαλαμίνα
    και Μελίνα

  88. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    88 ωπ το χαλασα:
    το ΄20 Σαλαμίνα και Μελίνα
    το ΄21 Μπουμπουλίνα, κι Ελευσίνα

  89. – I will call you Later
    – Just call me Santa!

  90. Κιγκέρι said

    Στο Μεταξουργείο πάντως έχει παράλληλες οδούς Μαραθώνος, Θερμοπυλών, Σαλαμίνος και Πλαταιών, που τέμνονται από την οδό Γρανικού!

  91. Μαρία said

    80
    Για την Αλβανία επικαλέστηκε το γεγονός οτι στη Γαλλία οι Αλβανοί έρχονται δεύτεροι μετά τους Αφγανούς στις αιτήσεις για άσυλο.
    Πράγματι https://asile-en-france.com/index.php?option=com_content&view=article&id=102:les-rapports-d-activites-2018&catid=8&limitstart=1&Itemid=117

  92. Νίκος Κ. said

    Αμφιβάλλω αν θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε την επέτειο των 2.500 χρόνων ήρεμα και ειρηνικά αν δεν είχε προνοήσει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, ως δήμαρχος της Αθήνας να ταξιδέψει στην Τεχεράνη και να υπογράψει με τον ομόλογό του της πόλης αυτής τη λήξη των Περσικών Πολέμων και διαρκή συνθήκη ειρήνης μεταξύ των δύο λαών.
    Αντίστοιχη συμφωνία ειρήνης είχε υπογράψει μεταξύ Αθήνα και Σπάρτης για τη λήξη του Πελοποννησιακού πολέμου.
    https://www.tanea.gr/2013/06/17/opinions/triti-apopsi-istorikes-geloiotites/

  93. Triant said

    Σκέφτηκα μάλιστα να ψάξω αν σε κάποιον δήμο υπάρχει γωνία Σαλαμίνος και Θερμοπυλών αλλά βαρέθηκα.

    Καλά, Google δεν έχεις; Ή real men…

  94. sarant said

    94 Αυτό να μου πεις. Λοιπόν, εκεί πρέπει να γινουν οι εορτασμοί!

    93 Άσε που κινδυνεύαμε σε κάθε ταξίδι στη Σπάρτη να μας πιάσουν και να μας κρατήσουν για είλωτες.

  95. dryhammer said

    95β. Λόγω Αθήνας ή λόγω Μάνης;

  96. 94,
    Σαλαμίνος και Θερμοπυλών είναι τέσσερα τετράγωνα δίπλα στην (τότε) κλινική του Κατσιβαρδάκου (νυν Παναγία Οδηγήτρια) όπου γεννήθηκα, λίγο μετά την ιστορική ναυμαχία και μάχη.

  97. Νέο Kid said

    Και στη Λαμία μπορεί να γιορταστεί ωραίο συνθετάκι (alogomourian terminology) 1821 και -480 καθώς η σημαντική κεντρική αρτηρία οδός Θερμοπυλών διασταυρώνεται με τις οδούς Παπαφλέσσα και Πανουργιά. Διαλέχτε γωνία! 😊
    (Οδός θερμοπυλων , κάπως μικρότερη από τη λαμιώτικη…, υπάρχει και εις Παρισίους.

  98. Πτώση Φιγκεϊρέδο, ο διαιτητής έδειξε «παίζετΑΙ» μετά από VAR (video) – Novasports.gr

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    97: Μικρός ο κόσμος. Ο Κατσιβαρδάκος ήταν ο νονός μου. ☺

  100. ΚΩΣΤΑΣ said

    Το να εορτασθούν οι επέτειοι Θερμοπυλών, Σαλαμίνας και επανάστασης 1821, δεν το βρίσκω κακό. Αν οι όλες αυτές οι προσπάθειες συντείνουν σε μια επιστημονική έρευνα, σε έναν αναστοχασμό της σημασίας και των αποτελεσμάτων αυτών των σημαντικών γεγονότων και σε μια διάχυση όλων των πορισμάτων στο ευρύ κοινό, το βρίσκω και πολύ ωφέλιμο. Αν όμως ο εορτασμός πάρει την μορφή εκδηλώσεων ταρατατζούμ, με χλαμυδοφόρους και φουστανελοφόρους να εφορμούν…, τότε ζήτω που καήκαμε.

    Ένα σημείο που κατά την άποψή μου χρήζει ιδιαίτερης μελέτης, είναι η επίδραση και η επικρατήσασα αντίληψη για την επανάσταση του 1821 στους ελληνικούς πληθυσμούς που έμειναν υπό οθωμανική κυριαρχία, κυρίως Μακεδονία Θράκη που απελευθερώθηκαν αργότερα.

    Έχω κάνει μια μελέτη (μη δημοσιευθείσα εισέτι) για τα οδωνυμικά των αρχικών προσφυγικών συνοικισμών Αμπελοκήπων και Επταλόφου Θεσσαλονίκης.

    Σας παραθέτω τα ονόματα μερικών μετονομασθέντων σημερινών οδών, καθώς και τα αρχικά τους ονόματα που έδωσαν οι πρώτοι πρόσφυγες των συνοικισμών, αρχές δεκαετίας του 1930. Τα συμπεράσματα δικά σας.

    Θεμιστοκλέους πρώην Δαρείου
    Κολοκοτρώνη πρώην Κροίσου
    Καπετάν πρώην Άγρα Μέλλοντος
    Ρήγα Φεραίου πρώην πάροδος Βαϊνδιρίου
    Μπότσαρη Μάρκου πρώην πάροδος Κασσιανής
    Καραϊσκάκη πρώην Πηλίου
    Μεγάλου Αλεξάνδρου πρώην Τριποτάμου
    Καπετάν Άγρα πρώην Μέλλοντος
    Σκεπάρνη πρώην Ηλίου και ένα τμήμα της Δοξάτου

    Κράγια Ιωάννη πρώην Θερμοπυλών*

    Βενιζέλου Ελευθ. πρώην Ηρούς **
    Πανταζοπούλου πρώην Λεάνδρου**

    *Εδώ έχουμε αντιστροφή, η μετονομασία όμως έγινε αρκετά πρόσφατα, προς τιμή αδικιχαμένου νεαρού πυροσβέστη.

    **Εδώ για περισσότερα, ίσως επανέλθω σε επόμενο σχόλιο, τώρα έχω δουλειά. 😉

  101. ΣΠ said

    57
    Λες ότι: «Ο 20ος αιώνας τελείωσε το βράδυ της 31ης Δεκεμβρίου του 1999, όχι την 31η Δεκεμβρίου του 2000!»

    Έχω τρεις ερωτήσεις, μήπως μπορέσουμε να συνεννοηθούμε. Κατά την γνώμη σου:
    α) πότε άρχισε ο 20ος αιώνας; Την 1η Ιανουαρίου του ;;;
    β) πότε άρχισε ο 1ος μ.Χ. αιώνας; Την 1η Ιανουαρίου του ;;;
    γ) πότε τελείωσε ο 1ος μ.Χ. αιώνας; Την 31η Δεκεμβρίου του ;;;

  102. Μαρία said

    101
    Στη Θεσσαλονίκη μάλιστα προτείνω για τόπο του εορτασμού την περιοχή της Σαλαμίνας στην οποία καταλήγει η Μάρκου Μπότσαρη.

  103. mitsos said

    Καλησπέρα

    @57
    Να κάνω κι εγώ μια ακόμα προσπάθεια;
    α) Ας υποθέσουμε ότι θέλω να μετρήσω το πλάτος της σελίδας Α4 ( του φωτοτυπικού χαρτιού )
    β) Δυστυχώς έχω ένα χάρακα που έσπασε το άκρο του και ξεκινά ακριβώς από το 1 ( και όχι από το 0 )
    γ) Έχοντας όμως εμπιστοσύνη στις ικανότητές μου, τοποθετώ το σπασμένο άκρο του χάρακά μου (με την ένδειξη 1) στο ένα άκρο της μικρής πλευράς της σελίδας μου και βλέπω πως το άλλο άκρο βρίσκεται ακριβώς η ένδειξη 22 του χάρακα.
    δ) Για καλό και για κακό όμως γκουγκλάρω και βρίσκω πως σχεδόν όλοι γράφουν πως το πλάτος του Α4 είναι 21 cm.
    ε) Σκέφτομαι πως ίσως και ο χάρακάς μου το ίδιο γράφει δηλάδή απόσταση 22-1=21

    Δηλαδή για όλα φταίει αυτός που έσπασε την απόσταση από το 0 ως το 1… όπως και αυτός που ξεκίνησε το ημερολόγιο από το 1 και όχι από το 0.

    …….
    Βλέπω λοιπόν στην οθονιά του ΣΚΑΙ
    κάτω από τον κύριο ΚΟΛΛΑΡΟ με το πολύ κολλάρισμένο κολλάρο :
    «…δε βγαίνουν εύκολα από το σπίτι. Όχι μόνο φοβάται , έξαρση κλοπων, βιοπραγίες.»

    1) Ψάχνω για το υποκείμενο
    .. βγαίνουν (αυτοί; )… φοβάται ( αυτός ; ) … έχουμε (εμείς ; )… !?
    2) δε βγαίνουν ; το δε είναι το αρνητικό μόριο ΔΕN μάλλον … και όχι αντιθετικός σύνδεσμος ( οι μεν και οι δε )
    3) Βιοπραγίες ; Ρωτάει ο Νικοκύρης.
    Μα αυτό είναι το εύκολο. Απλά το -αι- ακουγόταν σαν Εεεε της αμηχανίας 🙂 Άκου βι α ι οπραγίες : Λες και ξέχασες τι ήθελες να πεις…
    ……
    Έ όχι και πολλά ΤΑΡΑΤΑΤΖΟΥΜ οι Θερμοπύλες και το 21 ; Και για τα άλλα τσιμουδιά!
    Κάτσε τώρα που θα αναλάβει προσωπικά η Μενδώνη την Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021. Αλλά ξέρω τι κρυφοί οπαδοί του Αισχύλου
    είστε ολοι 🙂
    Και για μετά τι σας έχω ; Ε ; Το είπαμε 1922 και άντε συνωστισμός στην Σμύρνη ( Νέα ; ) και στην Σουμελά να ακούσουμε τα τεμέτερα για την γενοκτονία …
    Εκεί θέλω να δω ποιον του βαστάνε τα κότσια να μιλήσει για τ α ρ α τ α ν τ ζ ο υ μ …

  104. Georgios Bartzoudis said

    «Από την 1η Ιανουαρίου του 1 π.Χ. ως την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. η αποσταση ειναι 1 χρόνος».

    # «Από την 1η Ιανουαρίου του 1 π.Χ. ως την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. η απόσταση είναι» 1 ΧΡΟΝΟΣ και 1 ΗΜΕΡΑ, ή αλλιώς την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. διανύουμε την 1η ημέρα του ΔΕΥΤΕΡΟΥ έτους μ.Χ. Βέβαια, προς αποφυγήν …λαθοθηρίας μπορούμε να πούμε: Από την 1η Ιανουαρίου του 1 π.Χ. ως ΚΑΙ την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. η απόσταση είναι» 1 ΧΡΟΝΟΣ και 1 ΗΜΕΡΑ. Συνήθως όμως δεν το λέμε προς αποφυγήν …μακρυγορίας!

  105. ΚΩΣΤΑΣ said

    103 Έχει πάρκο, λουνα-παρκ. καφετέριες, ταβερνάκια εκεί γύρω… καλή ιδέα! 😉

  106. ΣΠ said

    105
    Την 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ. διανύουμε την 1η ημέρα του ΔΕΥΤΕΡΟΥ έτους μ.Χ.; Μήπως θέλεις να το ξανασκεφτείς;

  107. voulagx said

    #101 @ΚΩΣΤΑΣ: «…μερικών μετονομασθέντων σημερινών οδών…»
    Η Οσία Μαρία σε δικαιώνει: «Οσία Μαρία η μετονομασθείς Μαρίνος» εδω: http://www.saint.gr/1226/saint.aspx

  108. sarant said

    96 Λόγω Αθήνας το είπα, αλλά τώρα που το λες…

  109. ΚΩΣΤΑΣ said

    108 Voulagx –> «Οσία Μαρία η μετονομασθείς Μαρίνος»

    Καταπληκτικό!!! Και η βιογραφία και η μετονομασθείς! 🤣 😆 😜

  110. 100,
    Αν είναι δυνατόν!
    Αν το ψάξουμε λίγο ακόμα θα βγούμε μακρινά ξαδέρφια, μού φαίνεται! 🙂

  111. Μαρία said

    106
    Το λούνα παρκ μέχρι το 1980.

  112. ΣΠ said

    103
    Κοντά στο πατρικό μου.

  113. ΚΩΣΤΑΣ said

    106 Όχι, πολύ αργότερα, πήγαινα τα παιδιά μου εκεί

  114. Μαρία said

    Ομοψυχία:
    Ηροδ.Θ, 66-67
    καὶ τοὺς λοιποὺς νησιώτας πάντας, πλὴν τῶν πέντε πολίων* τῶν ἐπεμνήσθημεν πρότερον τὰ οὐνόματα.

    * Θ, 46
    https://el.wikisource.org/wiki/%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CE%B9_(%CE%97%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%85)/%CE%9F%CF%85%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1

    Το βραβείο οπορτούνα απονέμεται στους Πάριους: Πάριοι δὲ ὑπολειφθέντες ἐν Κύθνῳ ἐκαραδόκεον τὸν πόλεμον κῇ ἀποβήσεται (Θ,67)

  115. Μαρία said

  116. Μαρία said

  117. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    «Μαστρο-Κωνσταντίνος: Αναλαμβάνομεν πάσης φύσεως αναστηλώσεις, επανατοποθετήσεις σταυρών και άλλων αντικειμένων. Εργασία επιμελημένη μετά μεγίστης προσοχής. Τιμαί λογικαί (λίγα ψηφαλάκια…)»

    #79. «Παμψηφία»! Άσε, είναι δύσκολη λέξη… 🙂

    #45, 61. Ε, δεν είναι να τη «βαράμε» και τόσο την αποξήλωση! Δεν είναι η μοναδική λέξη όπου το από- (με σαφώς επιτατική σημασία) συνδυάζεται και με το εξ / εκ.

    Το ρ. αποξηλώνω και η λ. αποξήλωμα υπάρχουν στον Δημητράκο.

    Στον Δημητράκο επίσης καταγράφονται οι παρόμοιας σύνθεσης λέξεις:
    αποξεστομίζω – αποξεπουλώ – αποξενυχτίζω – αποξεκάνω – αποξεθυμαίνω – απεκδύομαι – απεκμυζώ – απεκδημώ – απεκδέχομαι – απεκβάλλω κ.ά.

    Έχουμε και το γνωστό νεοελληνικό: αποξαρχής.

    Στο κρητικό ιδίωμα συναντάμε αρκετές τέτοιες λέξεις, με πιο γνωστές τις:
    αποξετελεύω – αποξεγνοιάζω.

    #41, 84.
    Πολύ καλά τα επισημάνατε/θίξατε/αναλύσατε!
    Αυτή η εμφάνιση και τελικά η επικράτηση και αποδοχή των νέο-φασιστών ηγετών νομίζω πρέπει να είναι ένα βασικό πρόβλημα για αντιμετώπιση, εκ μέρους των αριστερών (κυρίως, αλλά όχι μόνο…) αναλυτών, κομμάτων κλπ. Έχω την εντύπωση ότι δεν έχει μελετηθεί πλήρως το φαινόμενο, πολύ δε περισσότερο ούτε οι τρόποι και η στρατηγική περιορισμού του.

  118. ΚΩΣΤΑΣ said

    Σχολίου @101, συνέχεια.

    Μου έκανε τρομερή εντύπωση το γεγονός ότι οι πρόσφυγες που ήρθαν μετά τη μικρασιατική καταστροφή του 1922 και δημιούργησαν τους συνοικισμούς, πρότειναν ονόματα οδών, όπως: Δαρείου, Κροίσου, Μέλλοντος!!!, Ηλίου… Τι κουλτούρα και ιστορική παρακαταθήκη τους διέκρινε;

    Εκείνο βέβαια που μου άρεσε, αλλά οι μετονομαστές (σικ) δεν το σεβάστηκαν είναι τα ονόματα Ηρώ και Λέανδρος, ο γνωστός μύθος. Οι πρόσφυγες του συνοικισμού Αμπελοκήπων, είχαν κυρίως καταγωγή από Ρωμυλία, Θράκη, και πρότειναν μερικά καταπληκτικά ονόματα οδών, από μνήμες και πρόσωπα του τόπου προέλευσης, όπως: Λοχαγού Διαμαντή, Ηρούς, Λεάνδρου, Θωμά Καλλιβούλου, Στενημάχου, …

    Τα περίεργα ονόματα που προανέφερα, τα συναντάμε σε οδούς του συνοικισμού Επταλόφου, με καταγωγή κυρίως από Κωνσταντινούπολη και λοιπά μέρη της Μ. Ασίας.

    Γι’ αυτό λέω ότι μια έρευνα για τους εκτός αρχικού ελληνικού κράτους (1827) Έλληνες, θα είχε να μας δώσει αρκετά στοιχεία για τις ιδέες τους, τις απόψεις τους και γενικά για την διαμορφωμένη αντίληψη για την ως τότε ελεύθερη Ελλάδα.

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  120. ΣΠ said

    120
    Μεζεδάκι του Xατζηνικολάου: γλύφει αντί γλείφει.

  121. Γς said

    98:

    >Οδός θερμοπυλων , κάπως μικρότερη από τη λαμιώτικη…, υπάρχει και εις Παρισίους.

    Κι η δικιά μου οδός μικρούλα είναι [ruelle].

    5-6 χιλιόμετρα απ την Rue des Thermopyles. Απ την άλλη μεριά του Σηκουάνα.

    https://www.google.com/maps/dir/48.8334728,2.3175944/Ruelle+Sourdis,+75003+Paris,+%CE%93%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AF%CE%B1/@48.8363091,2.2973405,7079m/am=t/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m0!1m5!1m1!1s0x47e66e046eb919a5:0xa84c136824c49d4a!2m2!1d2.3599939!2d48.8618571!3e2!5i2!6m3!1i0!2i0!3i1

  122. Αγγελος said

    Από ό,τι βλέπω, δεν είναι μόνο ο Μαρίνος Αγγελής που έχει πρόβλημα με το μέτρημα 🙂
    Φυσικά, από το 1 μ.Χ. (συμπεριλαμβανόμενο) ως το 2020 μ.Χ. (συμπεριλαμβανόμενο) περνούν 2020 χρόνια. Από μια συγκεκριμένη ημερομηνία όμως, την 1η Σεπτεμβρίου π.χ., του 1 μ.Χ. ως την ίδια ημερομηνία του 2020 μ.Χ. μεσολαβούν μόνο 2019 χρόνια! Ωσαύτως, από την 1η Σεπτεμβρίου του 1 π.Χ. ως την ίδια ημερομηνία του 480 π.Χ. μεσολαβούν 479 χρόνια, και από την 1η Σεπτεμβρίου του 1 π.Χ. ως την ίδια ημερομηνία του 1 μ.Χ ένας χρόνος. Επομένως, από την 1η Σεπτεμβρίου του 480 π.Χ. ως την ίδια ημερομηνία (για επέτειο μιλάμε) του 2020 μ.Χ. μεσολαβούν 2019+1+479 = 2499 χρόνια!

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    121. κι άλλο ένα 🙂

    Στο μεταξύ έπεσα πάνω σ΄αυτό

  124. ΣΠ said

    123
    Άσε, Άγγελε. Μου είναι ευκολότερο να εξηγώ την επίλυση διαφορικών εξισώσεων στους φοιτητές μου.

  125. Pedis said

    # 121 – γλείψιμο είναι του Χ’νικολάου στον Κούλη, ενώ του Παπαχελά στην Πρεσβεία είναι γλύψιμο. Δεν τό πιασες;

  126. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    121 Στα χρονογραφήματά του ο Βάρναλης το γράφει παντού «γλύφει» πάντως.

  127. Pedis said

    # 125 – μα δεν τους κάνεις ΔΕ με ασυνέχειες;! 🙂

  128. Pedis said

    # 117 – Ο Άδωνις είπε αυτό που λέει το 99% των ψηφοφόρων τους (εννοώ τους πασοκνουδούλους) όταν αναφέρονται στα μεγάλα έργα, στη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων, γενικά όταν η χώρα δοργανώνει μεγάλη μάσα.

    Ότι δηλαδή, ντάξει, φάγανε, γίνανε ατασθαλίες, πέσαν μίζες, το χρυσοπληρώσαμε, θα το πληρώνουμε για άλλα εκατό χρόνια, αλλά, βρε παιδί μου, έγινε κι ένα έργο. Πάλι καλά, δεν λές.

    Αυτούς εκφράζει ο Άδωνις.

    Υπόψην, αν ο τύπος είχε μπει στην πολιτική με πολλά λεφτά, ως πετυχημένος επιχειρηματίας, τώρα θα ήταν στην τρίτη πρωθυπουργική θητεία του και δεν θα τον άγγιζε κανείς, ετσι;

  129. voulagx said

    Συμπληρωματικά, και παραστατικά, στο #123 του Αγγελου: https://imgur.com/a/KehhZL8

  130. Μαρία said

    127
    Η παλιά συζήτηση για το γλυφείον https://sarantakos.wordpress.com/2011/11/04/arxospoud/#comment-87173

  131. Μαρία said

    Γιαζίκ!

  132. Πέπε said

    118:
    και το ξεξυπνώ;

  133. Pedis said

    # 132 – Κατά τις προετοιμασιές για τα φετινά Ναβαρίνεια, από κάποιο λάθος χειρισμό τυλίχθηκε στις φλόγες και ουσιαστικά καταστράφηκε το σκάφος, που προοριζόταν να κανει στην τελετή της αναπαράστασης. Αυτόπτες μάρτυρες σημειώνουν πως από θαύμα δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμος.

    Αυτή την ώρα οι διοργανωτές αναζητούν λύση για να διασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή της αποψινής Αναπαράστασης και ενώ στην περιοχή ήδη βρίσκεται πολύς κόσμος για τα «Ναβαρίνεια».

    με ένα πλοίο αναπαράσταση ναυμαχίας;

    Ε, να δανειστούν μια τριήρη από τις πρόβες από το άλλο πλατώ. Ποιος θα το καταλάβει;

  134. Pedis said

    Κάπου διάβασα ότι το ΥΠΕΞ ετοίμαζε επίσημη πρόσκληση στην κυβέρνηση του Ιράν να στειλουν έναν αγιατολάχ επικεφαλής αντιπροσωπείας για να παρακολουθήσει τα εορταστικά δρώμενα από το όρος Αιγάλεω. Αλλά το πράγμα σκάλωσε. Αιτία ένα αλτ από το πρωθυπουργικό γραφείο: αυτή την περίοδο η κυβέρνηση επουδενί δεν θα ήθελε να φανεί στις ΗΠΑ ότι διατηρεί στενές σχέσεις διπλωματικής αβρότητας με το Ιράν.

  135. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    118,133 και ξεξυλώνω 🙂

    ξυλώνω, μένω σύξυλος,στήλη άλατος, ξεραίνομαι

  136. ποδόσφαιρο και πολιτική…

    Χθες απεδείχθη πως ούτε το VAR μπορεί να αποδόσει δικαιοσύνη στο κλίμα τρομοκρατίας που επικρατεί στους αγώνες στο Καραϊσκάκη, οφθαλμοφανές πέναλτυ σε βάρος του ΟΣΦΠ πνίγηκε με το σκορ στο 1-1. Οπως κάθε φορά που ο ΟΣΦΠ ευνοείται από διαιτητικές αποφάσεις βγαίνει το ραμολιμέντο και ορκισμένος εχθρός της αλήθειας μπαρμπαΣάββας και μιλάει για λάθη της διαιτησίας σε βάρος του ΟΣΦΠ με επιχειρήματα παράλληλα με αυτά του Μπουμπούκου της Νουδούλας. Π.χ χθες διαμαρτυρήθηκε γιατί ακυρώθηκε γκολ του ΟΣΦΠ , μετά το 2-1 (για ξεκάρφωμα- ουδείς διανοείται πως θα το ακύρωνε στο 1-1 ) με το VAR γιατί η φάση ξεκίνησε από οφθαλμοφανές οφφσάιντ… όπως ο Μπουμπούκος μας είπε πως η Νοβάρτις μπορεί να λάδωνε αλλά προσέφερε έργο στους ασθενείς με τα φάρμακά της.

    Κοινός παρανομαστής ΟΣΦΠ και Νουδούλας ο υπόδικος Μαρινάκης και τεράστια η ευθύνη του ΣυΡιζΑ που έφερε τον κόσμο σε απελπισία με τις επιλογές του, προσφέροντας την εξουσία στην Νουδούλα

  137. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    133, 136.
    Από τη μια ο Ξέρξης των Θερμοπυλών-Σαλαμίνας, από την άλλη τα ξεξ- σας, μου φέρανε αυτόματα στο νου τη λ. ξέξης, αναμαλλιασμένος, αχτένιστος. Το θηλ. ξέξα, λέγεται μτφ. και υποτιμητικά για γυναίκα φλύαρη, επιπόλαιη κ.τ.ό.
    [< ξεξαίνω = ξαίνω περισσότερο τα ήδη ξασμένα μαλλιά].

    – Σύμφωνα με το Μηνολόγιον σήμερα έχουμε «Γενέσιον Αρθούρου Ρεμπώ». Άρα…ας ξεκινήσουμε με Γκάτσο-Χατζιδάκι.

    Καλημέρα σε όλους!

  138. Γς said

    138:

    >– Σύμφωνα με το Μηνολόγιον σήμερα έχουμε «Γενέσιον Αρθούρου Ρεμπώ». Άρα…ας ξεκινήσουμε με Γκάτσο-Χατζιδάκι.

    Άρα…ας ξεκινήσουμε με Αρτούρο

    https://caktos.blogspot.com/2014/08/blog-post_77.html

  139. Γς said

    138:

    >– Σύμφωνα με το Μηνολόγιον σήμερα έχουμε «Γενέσιον Αρθούρου Ρεμπώ». Άρα…ας ξεκινήσουμε με Γκάτσο-Χατζιδάκι.

    Άρα…ας ξεκινήσουμε με Αρτούρο

    https://caktos.blogspot.com/2014/08/blog-post_77.html

  140. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    139 (+140, σιγανάαααά!)
    Πολύ καλό ❗ 😀

    Είμαι περίεργος τι θα σου απαντούσε ο Αλβανός αν συνέχιζες:
    «Ρε Αρτούρο, και τον Βιδάλ τι τον έχεις;» 😉

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ε, καλά, αν πιάσουμε το πώς το γράφει ο κάθε λογοτέχνης σε περασμένες δεκαετίες, δεν θα βρούμε άκρη. ☺ Το πράγμα είναι ξεκάθαρο: άλλο το γλύφω και άλλο το γλείφω. Ο Χατζηνικολάου γλείφει το πρωθυπουργικό χέρι και ο Παπαχελάς, σε κρίση ζήλιας, γλείφει με μεγαλύτερο πάθος το χέρι του αμερικανού πρέσβη και ζήτω η ελληνική δημοσιογραφία και τα μέσα μαζικής ομοφωνίας.

  142. sarant said

    138 Από εκεί θα είναι και το επώνυμο Ξεξάκης (όπως ο ποιητής)

    142 Το θέμα είναι ότι το ρήμα γλύφω (σμιλεύω) δεν χρησιμοποιείται ποτέ.

  143. Γιάννης Κουβάτσος said

    142: Έγραψα ζήτω αντί για ζήτωσαν και θυμήθηκα τον αγανακτισμένο Μυριβήλη και το δίκαιο παράπονό του: μα να μην έχουμε μια ωραία λαϊκή λέξη για να εκφράζουμε μαζικά τον ενθουσιασμό μας!
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://stratis-myrivilis.weebly.com/pitauepsilonrho972epsilonnutaualpha-1964.html&ved=2ahUKEwih-LS3qqrlAhXITBUIHZegCXgQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw0iXxI07nhnIOrt0DYmibz-&cshid=1571557137972

  144. Γιάννης Κουβάτσος said

    143: Ναι, αλλά έτσι, Νικοκύρη, χάνουμε μια λέξη και προβλέπω η νέα Εθνική Ιδέα (6 μύρια, λέμε) να έχει την τύχη της παλιάς. ☺

  145. sarant said

    145 Αυτό να μου πεις… Εκτός αν κάνουμε δεκτές όλες τις παραλλαγές (γλυψιμο και γλείψιμο, γλειψιματίας και γλυψιματίας κτλ) οπότε κερδίζουμε πολλές λέξεις 🙂

  146. π2 said

    Τίτλος στα Παραπολιτικά: Γεωργιάδης: Νέο αυτοποιημένο σύστημα εξωδικαστικού για φυσικά και νομικά πρόσωπα.

    Εντάξει, είπαμε, περιορισμοί χώρου, να δεχτώ να κόβεις λέξεις (συμβιβασμού), αλλά και συλλαβές;

  147. π2 said

    Α, ωραία, το αυτοποιημένου και στο in.gr (οι κακεντρεχείς θα έλεγαν κάτι για τη σύμπτωση).

  148. Costas Papathanasiou said

    ΕΤΗ εισέτι και ΣΠΟΛΛΑΤΗ
    Εφ’όσον το ερώτημα «πότε πρέπει ο εορτασμός επετείων», εξακολουθεί να προβληματίζει, συμπεραίνεται είτε ότι δόθηκε λάθος απάντηση, είτε ότι δόθηκε η σωστή αλλά με ασαφή εξήγηση, είτε ότι δεν υπάρχει σαφής απάντηση ή , τέλος, ακόμα κι αν υπάρχει, κάπου κολλάμε και δεν την βλέπουμε.
    Μία απόπειρα «αποσαφήνισης» λοιπόν, βασικών σχετικών ερωτημάτων, είναι η εξής
    1)▪Πρέπει να εορταστούν το 2020 τα 2500 χρόνια από τη ναυμαχία της “Σαλαμίνος”(εκ του Σαλαμίς =στη Σάλα Εμείς);
    Η απάντηση είναι “Po” (δηλαδή “ναι&όχι”και“ούτε-ναι-ούτε-όχι”, βλ.Edward de Bono, «Po:Beyond Yes and No»,1975): “ Όχι”, διότι βάσει ψυχρής μαθηματικής λογικής, είναι ξεκάθαρο ότι τα 2500 χρόνια συμπληρώνονται το 2021, αφού κατά τη συμβατική ημερολογιακή διάκριση προ Χριστού και μετά Χριστόν, δεν ήταν δυνατόν να ασεβήσεις ορίζοντας έτος Μηδέν Χριστού, έτσι, το έτος 0 αφανίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες αφήνοντας ξοπίσω του μία υβριδική ουρίτσα στο έτος 1π.Χ. (διότι η 24η Δεκεμβρίου του 1π.Χ., κατά σύμβαση και εξ ορισμού, άλλαξε–από ώρας 24:00 και μετά, αν δεν απατώμαι– σε 25 Δεκεμβρίου του 1 μ.Χ.), ή προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση περί “προ” και “μετά”, εάν, όπως εκτιμούν οι ειδικοί, η γέννηση του Χριστού έγινε το 7 ή το 2…προ Χριστού!
    “Ναι”, διότι μία συλλογική επέτειος διέπεται από μία κοινή και–μάλλον– συναισθηματική λογική, η οποία επιθυμεί τη στρογγυλοποίηση κατά το οικείο δεκαδικό σύστημα μη-συμβιβαζόμενη με την παράλογη ασυνέχεια του αφαιρεθέντος έτους. Έτσι, το «στρογγυλό» 2020 νικά κατά κράτος το «γωνιώδες» 2021, αφού, έτσι κι αλλιώς οι 24,999 παρελθόντες αιώνες γίνονται ≅25αι., κατά τον τρόπο που κάποιος υπερβαίνει τα 99 και αρχίζει να μετρά ως «αιωνόβιος» ή τα 100 κατά ένα δευτερόλεπτο και τον λέμε «υπεραιωνόβιο» (απόρροια αυτής της τάσης του ανθρώπινου νου είναι και κάποια από τα παράδοξα του Ζήνωνος).
    Εξ άλλου, ας μην ξεχνάμε ότι στην καθημερινότητα λέμε ότι περνάει “ένα 24ωρο”, αντί του ορθού “μία κι ένα τέταρτο ημέρες”, επίσης, όταν λέμε «χρόνια» τα εννοούμε ως έχοντα μέση διάρκεια 365 ημέρες 5 ώρες 49 λεπτά 12 δευτερόλεπτα, δηλαδή κατά το ισχύον Γρηγοριανό ημερολόγιο, το οποίο, σημειωτέον ως ένδειξη της σχετικής σύγχυσης, υιοθετήθηκε κακήν κακώς από τη Σουηδία, με αποτέλεσμα, το 1712, να προκύπτει εκεί και Φεβρουάριος τριάκοντα ημερών!
    2)▪Ωφελεί το λαό ο εορτασμός επετείων;
    Η απάντηση είναι και πάλι «Νόχι»(βλ. https://pitsirikos.net/2007/10/η-επέτειος-του-νόχι/): Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι ως είδος είμαστε ακόμα «συναναστροφικό και όχι και τόσο αυτόβουλο»(άρα, επιθυμούμε την ασφάλεια που φαίνεται να παρέχει η ένταξή μας σε μία ομάδα, θρησκεία, κόμμα, φυλή κλπ), η διδακτική υπενθύμιση συλλογικών επιτευγμάτων αλλά και λαθών οφελεί στο βαθμό που ενισχύει το αίσθημα αλληλεγγύης, συντροφικότητας, αυτοκριτικής, κοινωνικότητας, ανθρωποσύνης. Αντιθέτως, βλάπτει τα μάλα στο βαθμό που η ελεύθερη κρίση εκάστου ατόμου σβήνει εντός μίας «αγελαίας μάζας», υπέρ κλίκας, συμμορίας, οχλοκρατίας και-ακόμη χειρότερα-χειραγωγούμενων “κοπαδιαστών” κατά τις ορέξεις εκάστου επιτήδειου λαϊκίζοντος φίλαρχου Φύλαρχου-Ποιμένος που εγκλωβίζει τα πλήθη σε διλημματικά στερεότυπα του τύπου “εμείς-αυτοί”, “άσπρο-μαύρο” κτλ. Επ’αυτού, μπορούν να γίνουν πολλές «επί Μακρόν» συζητήσεις(διεξοδικά τα σχόλια 41,84,101), αλλά, σε τελική ανάλυση, το βασικό ζητούμενο φαίνεται ότι θα είναι η Παιδεία, νοούμενη ως γόνιμο ανθρωπιστικό χαρακτηριστικό και όχι ως στεγνό άθροισμα βαρύγδουπων σπουδών και μόνο, έχοντας προς τούτο υπόψη και την οξύμωρη διαπίστωση ότι «πάσα Κρίση, οφείλεται στο έλλειμμα κρίσης».
    3)▪Έγινε αλλαγή αιώνα την 1η Ιανουαρίου 2000;
    Εδώ η απάντηση είναι σαφώς «Ναι»: Προκειμένου να αποφευχθούν οι προαναφερθείσες (και συζητούμενες εδώ) συγχύσεις, εφαρμόζεται το ISO 8601, το οποίο ορίζει ως περίοδο Κοινής Χρήσης το διάστημα από [0000] έως [9999], ως ορθη αναγραφή μίας χρονικής στιγμής τη φθίνουσα σειρά των χρονικών μονάδων(έτος,μήνας ή εβδομάδα, ημέρα, ώρα, λεπτό, δευτερόλεπτο) και ως βάση το δεκαδικό σύστημα και το επεκτεταμένο (ή αναδρομικό/proleptic) Γρηγοριανό ημερολόγιο.
    Επίσης, ως πρώτη ημέρα κάθε εβδομάδας ορίζει τη…Δευτέρα(ιδού άλλο ένα γλωσσικό οξύμωρο) και κατ’αυτόν τον τρόπο το έτος 1π.Χ. γίνεται έτος 0000 Κ.Χ. το έτος 2π.Χ έτος -0001πΚΧ, το έτος 480π.Χ.
    έτος -479 π.Κ.Χ. και η σημερινή ημ/νία μπορεί να αναγραφεί ως 2019-W42-7(=7η ημέρα της τεσσαρακοστής δεύτερης εβδομάδας του 2019). Με λίγα λόγια, βάσει ISO 8601 οι δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες κλπ αρχίζουν πάντα από έτη λήγοντα σε μηδέν και τελειώνουν σε έτη λήγοντα σε εννέα.
    Αυτά και σπολλάτη μας!

  149. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    138 ΜΙΚ κι από το ξαίνω, το Ξαστό, τα νυχτέρια για το ξάσιμο του μαλλιού όπου γίνονταν γλεντάκια με μαντινάδες και τα …συμφυρόμενα.
    Το ομώνυμο τραγούδι των Σκορδαλού-Μανιά είναι σε καλαματιανό.
    και τση το ΄πα και μου το ΄πε
    και τα είπαμε κι οι δυο
    όσα ‘φαίνει και ξυφαίνει
    το παντέρμο το Ξαστό

  150. gdanelis said

    «Ένα από αυτά, απο τον Νew Yorker», γιατί ‘τον’ και όχι ‘το’ (περιοδικό);

  151. Γιάννης Ιατρού said

    151: Ναι μεν «The New Yorker magazine» αλλά αν το μεταφράσουμε όλο πως αποδίδεται;
    Περιοδικό «ο Νεοϋορκέζος» θά ΄λεγα.
    Επομένως ..«ένα από αυτά από τον Νεοϋορκέζο*…»
    Πάντως και το ..«ένα από αυτά από το (περιοδικό) Νεοϋορκέζος*…» πρόσφορο μοιάζει.

    *με «Νεοϋορκέζο(ς)» = «New Yorker»

  152. Μαρία said

    Ξεφτίλα.

    Στο επόμενο σκίτσο ο δεσμώτης Κυριάκος λύνεται με τη βοήθεια του τιτάνα Μαυρουδή και φλιτάρει τα έντομα με μια τεράστια τρόμπα, που του προμηθεύει ο τιτάνας Θάνος.

  153. Μαρία said

  154. Πέπε said

    @144:
    > > θυμήθηκα τον αγανακτισμένο Μυριβήλη και το δίκαιο παράπονό του: μα να μην έχουμε μια ωραία λαϊκή λέξη για να εκφράζουμε μαζικά τον ενθουσιασμό μας!

    Δεν ξέρω πώς το βίωναν αυτό το θέμα εκείνο τον καιρό, που οι πληγές του γλωσσικού ήταν ανοιχτές, αλλά με σημερινά δεδομένα το κείμενο μού φαίνεται τελείως ανόητο:

    α) Μια χαρά λαϊκό είναι, πλέον, το «ζήτω». Το ότι προέρχεται από έναν νεκραναστημένο αρχαίο ρηματικό τύπο είναι απλώς μια ετυμολογική πληροφορία, γνωστή μόνο σε όσους έχουν τέτοια ενδιαφέροντα.

    β) Το ότι ο λαός συνήθως μεν τότε, πάντοτε δε σήμερα λέει «ζήτω» και για πληθυντικό, αντί για «ζήτωσαν», δεν είναι σολοικισμός: απλούστατα, η πάλαι προστακτική έγινε επιφώνημα.

    γ) Πραγματικά αμφιβάλλω αν οι λόγιοι επέβαλαν το ζήτω, όπως και την οδό κλπ.. Σίγουρα προσπάθησαν να επιβάλουν γενικώς την καθαρεύουσα, αλλά τελικά από το σύνολό της ορισμένα στοιχεία έπιασαν και ρίζωσαν και άλλα όχι. Ποιος έκανε το κοσκίνισμα και αποφάσισε ποια μένουν, οι λόγιοι;

    δ) Το κείμενο δεν αναφέρει τι έλεγαν οι νεοέλληνες πριν μάθουν το ζήτω, αφού το «αέρα» δεν είναι ακριβώς ανάλογο (μάλλον καθόλου ανάλογο), και αφήνει να εννοηθεί ότι είτε δεν έλεγαν τίποτε είτε δεν ξέρει ο συντάκτης τι έλεγαν. Ούτε εγώ ξέρω. Ε, από το τίποτε, μια χαρά δεν είναι το ζήτω; Ιδίως αν τη μόνη γνωστή εναλλακτική, το «ούρρα» των προσκόπωςν, την απορρίπτει (και ευλόγως);

  155. sarant said

    155 Ε, ναι

  156. ΣΠ said

    149
    Μερικές διορθώσεις:

    1. η 24η Δεκεμβρίου του 1π.Χ., κατά σύμβαση και εξ ορισμού, άλλαξε–από ώρας 24:00 και μετά, αν δεν απατώμαι– σε 25 Δεκεμβρίου του 1 μ.Χ.
    Όχι, η 31η Δεκεμβρίου του 1 π.Χ. άλλαξε τα μεσάνυχτα στην 1η Ιανουαρίου του 1 μ.Χ.

    2. Στις επετείους η «στρογγυλότητα» αφορά τον αριθμό των ετών που μεσολαβούν, όχι το έτος στο οποίο γίνεται ο εορτασμός. Άλλωστε το 2021 θα εορτασθούν τα 200 χρόνια από το 1821. Έτσι, το «στρογγυλό» 2500 νικά κατά κράτος το «γωνιώδες» 2499.

    3. Το τροπικό έτος έχει διάρκεια 365 ημέρες 5 ώρες 48 λεπτά 45 δευτερόλεπτα.

    4. βάσει ISO 8601 οι δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες κλπ αρχίζουν πάντα από έτη λήγοντα σε μηδέν και τελειώνουν σε έτη λήγοντα σε εννέα.
    Τι γίνεται με τα αρνητικά έτη;

  157. Γιάννης Κουβάτσος said

    155: Στην εποχή μας δεν έχει νόημα αυτή η συζήτηση, το ζήτω, άκλιτο, είναι η αυτονόητη επιλογή. Αλλά προφανώς επιβλήθηκε εκ των άνω, πού το ήξεραν οι αγρσμματοι άνθρωποι του λαού το ζήτω; Αυτό θίγει ο Μυριβήλης, εκτός από την προβληματική κλίση: ακόμα και το επιφώνημα λαϊκού ενθουσιασμού έπρεπε να το επιβάλουν οι λογιώτατοι; Γιατί σίγουρα κάτι θα φώναζαν πριν το ζήτω οι άνθρωποι, δεν μπορεί να πανηγύριζαν βουβοί.
    Ωραίο θέμα για άρθρο, ε Νικοκύρη; 😉

  158. Γιάννης Κουβάτσος said

    154: Μάλλον μπλάιντ σιμουλτανέ παίζει ο Μητσοτάκης.

  159. mitsos said

    @149
    Μου άρεσε πολύ η σύνοψη αυτή
    ( μπορεί να μην ήταν σύντομη αλλά δεν είναι και πάντα δυνατή η συντομία)

  160. Πέπε said

    @158
    Η ένστασή μου στο ζήτημα της επιβολής είναι η εξής:

    Οι λόγιοι προσπάθησαν να επιβάλουν και το «ζήτωσαν», αλλά απορρίφθηκε από την πράξη. Άρα, ο λαός έχει ένα γλωσσικό φίλτρο, δεν είναι άβουλος να του επιβάλλουν οι άνωθεν ό,τι θέλουν. Μ’ αυτή τη λογική λοιπόν, το «ζήτω» (ως άκλιτο) το αποδέχτηκε.

    Ένα σημείο όπου ο Μυριβήλης θα μπορούσε επίσης να διαμαρτυρηθεί είναι ότι το «ζήτω», εκτός από αφύσικα αρχαίο, είναι ταυτόχρονα και ξενόφερτο: υποθέτω ότι πρέπει να αποτελεί μετάφραση του γαλλικού vive. (To οποίο, αλήθεια, κλίνεται; Λένε στον πληθυντικό vivent? ή μάλλον, το γράφουν;) Και ως τέτοιο, σαφώς επεβλήθη άνωθεν, δεν ήταν η μακραίωνη επαφή του ελληνικού λαού με τον γαλλικό που οδήγησε στον δανεισμό!

    Δε διαφωνώ ότι ιστορικώς, στο ξεκίνημά του δηλαδή, όλο το πράγμα είναι πολύ φτιαχτό. Η σημερινή όμως χρήση του «ζήτω» έχει απολύτως νομιμοποιηθεί καθώς η ίδια η γλωσσική κοινότητα το τροποποίησε έτσι όπως της άρεσε, δηλαδή και άκλιτο το έκανε και το πλάτυνε ώστε να περιλάβει και τη σημασία του hourra (vive = ζήτω κάποιος, ή έστω κάτι / hourra = ζήτω σκέτο, γενικώς και απολύτως). Και τελικά το ενέταξε και σε απολύτως λαϊκές εκφράσεις όπως «δεν κάνουν ούτε για ζήτω».

    Πιθανώς ο Μυριβήλης θα ήθελε ένα γνήσιο επιφώνημα, μια κραυγή, κάτι που να μην έχει ολωσδιόλου ετυμολογία. Μια πρωτόγονη λέξη, που να πηγαίνει από την ψυχή στο στόμα χωρίς στάση στο μυαλό. Ντάξει, δίκιο έχει, αλλά τι να κάνουμε που δεν έχουμε τέτοια λέξη;

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δίκιο έχεις σε όλα, Πέπε, αλλά και στην εποχή μας που δεν «νομοθετούν» γλωσσικά οι λογιώτατοι αλλά οι φλώροι και οι ξενομανείς παπαγάλοι των ΜΜΕ και των ΜΚΔ, βλέπουμε να υποχωρούν τα λαϊκά επιφωνήματα για χάρη του ουπς και του ουάου. Θλιβερό κι αυτό.

  162. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    150. ΕΦΗ-ΕΦΗ

    Πού το ξετρύπωσες αυτό;! Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεις ότι …δεν στερείσαι καλλιτεχνικά! (που λέει κι ο Μουφλουζέλης). Μπράβο!

    162. Γιάννης Κουβάτσος
    Μην τα συζητάς! Κι αυτό το -σχετικά πρόσφατο- Μι-Τζί τι σου λέει;;!

  163. Γιάννης Κουβάτσος said

    163. Ο-ΜΙ-ΤΖΙ! ☺ Αλλά αυτό έχει -ακόμη-περιορισμένη έκταση. Τα άλλα δύο αποκτούν πανδημικές διαστάσεις.

  164. Μαρία said

    164
    Το μπράβο επιτρέπεται;

  165. Μαρία said

    Επιχείρηση αρετή 🙂

  166. ή αν προτιμάτε

  167. Γιάννης Ιατρού said

    166/167 Εδώ και λίγες ώρες το θέμα αναπτύσσεται γοργά… 😎🤐

  168. Παίζει όμως και να είναι λίγο φουσκωμένο:

  169. Γιάννης Κουβάτσος said

    165: Όου, γες!!! Το μπράβο είναι πολύ ουάου! Γαμάουα!
    Τι τους κάνανε τους ανήλικους; Τους κουρέψανε με την ψιλή και τους κρέμασαν ταμπέλες;

  170. Πέπε said

    162
    Πράγματι.

    Θυμάμαι μικρός, δημοτικό αν όχι και νηπιαγωγείο, ότι μου χτύπαγε ενοχλητικά το «άουτς», παρόλο που φυσικά δεν ήμουν σε θέση να ξέρω ότι είναι ξένο.

    Από σύγχρονα τέτοια, ένα από τα πιο ηλίθια κατά τη γνώμη μου είναι το «ίου», που σημαίνει σε ακραιφνή ελληνικά «μπλιαχ» και, αν δεν κάνω λάθος, προέρχεται από το αγγλικό ew μεταγραμμένο σε ελληνικά με κεφαλαία και διαβασμένο με παρατονισμό!

    Ωστόσο, ακόμη κι εδώ υπάρχει κάποιο φίλτρο. Προ ίντερνετ, η πύλη εισόδου νέων επιφωνημάτων στα ελληνικά ήταν τα κόμιξ και τα παιδικά βιβλία. Κι αν από αυτά μάθαμε να λέμε άουτς, ωστόσο δε λέμε σμπαρακουάκ και όλα τα παρεμφερή.

    Δεν ξέρω αν σήμερα, στα διεθνή αγγλικά του ίντερνετ, υπάρχουν επιφωνήματα που -αντίθετα από τα Ο μι τζι κλπ.- να μην έχουν περάσει στα ελληνικά

  171. Μαρία said

    169
    Μεγάλη ανάπτυξη πρέπει να είχε αυτός ο δεκατεσσάρης για να φαίνεται 18 και.
    Εμένα στα φοιτητικά μου μου ζητούσανε στο γκισέ ταυτότητα. Ποτέ δεν μπουκάρανε μπάτσοι. Την τελευταία φορά που μου ζήτησαν ήταν στο Αελλώ -δεν υπάρχει πια- το 1972 στους θρύλους του Καντέρμπουρι του Παζολίνι, ακατάλληλο για τους κάτω των 17 🙂

  172. Μαρία said

    168
    Παίζει και αυτό.

    σε συνδυασμό μ’ αυτό https://1.bp.blogspot.com/-aXN5epe8yKg/XabEmbfpxrI/AAAAAAAH1nk/4sYJv4cybxUqWVz9dlUlak39m2Z0Qd3lACLcBGAsYHQ/s1600/72953473_2977685162248362_3448563339427315712_n.jpg

  173. 173 Ναι όπου το δεύτερο είναι υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας…

  174. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτά τώρα τα ακατάλληλα για ανηλίκους είναι λίγο κωμικά στην εποχή των ιδιωτικών και συνδρομητικών καναλιών και του διαδικτύου. Τα παιδιά του δημοτικού χτυπάνε καθημερινά σπλάτερ και λοιπές ψυχωφελείς ταινίες τρώγοντας ποπ κορν στον καναπέ του σπιτιού τους, μόνα τους ή οικογενειακώς. Να πηγαίνει τώρα η αστυνομία στον κινηματογράφο, για να εμποδίσει έναν 14χρονο να δει τον «Τζόκερ», ε, είναι τουλάχιστον υπερβολικό. Προφανώς οι αστυνομικοί έγιναν κομπάρσοι στα παιχνίδια εξουσίας μεταξύ της μαμάς και του μπαμπά.

  175. 174 Λάθος, υπό την αιγίδα της νυν Γ.Γ., τότε περιφερειάρχισσας.

  176. Alexis said

    #171 και προηγούμενα: Ένα είναι το επιφώνημα ενθουσιασμού του Νεοέλληνα ρε παιδιά:
    ΓΚΟΟΟΟΟΛ!!!

    Στην πράξη αυτό που ακούγεται στο γήπεδο είναι ένα μυριόστομο ΟΟΟΟΟΟΟ!!!
    Ο Μυριβήλης δεν πρόλαβε να το χαρεί.
    Γεμίζει ο στόμας σου! 😆

  177. Γιάννης Κουβάτσος said

    177:Αν ακούγαμε τους λογιώτατους της Ακαδημίας Αθηνών, θα έπρεπε να φωνάζουμε:
    ΤΕΡΜΑΑΑΑΑΑ! ☺

  178. mitsos said

    Α ρε Στρατή !
    Να μη βρεθεί ένας σωστός λόγιος να εισηγηθεί τον σωστό όρο για τον πανηγυρισμό ;
    ΤΗΝΕΛΛΑ
    (και ασφαλώς όχι μικρογράμματη ) 😇

  179. Μαρία said

    ΑΠΕ
    Σύμφωνα με αρμόδιο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ., η ενέργεια των αστυνομικών έγινε κατόπιν κλήσεων στην Άμεση Δράση και επώνυμων καταγγελιών από δύο γυναίκες που δήλωσαν υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού και είπαν ότι υπήρχαν ανήλικοι στους κινηματογράφους.
    Πάντα με την υπόδειξη των δύο γυναικών, οι αστυνομικοί εντόπισαν τους ανήλικους, τους οποίους, όπως προβλέπεται, παρέδωσαν στους γονείς τους, τους οποίους ειδοποίησαν να πάνε επιτόπου και στη συνέχεια οδήγησαν τους υπευθύνους στα αστυνομικά τμήματα.
    https://www.kathimerini.gr/1048029/article/epikairothta/ellada/epemvash-astynomikwn-se-kinhmatografoys-gia-apomakrynsh-anhlikwn-apo-thn-tainia-tzoker

  180. Πέπε said

    @173:

    Για όποιον δεν κατάλαβε τίποτε, όπως εγώ: ανοίγοντας τον σύνδεσμο στο τουίτερ, φαίνεται ολόκληρη η αφίσα (εδώ είναι λίγο κομμένη). Μαζί με τα σχόλια από κάτω κάποια άκρη βγαίνει…

  181. Μαρία said

  182. Μαρία said

    Στη Γαλλία απαγορεύεται στους κάτω των 12. https://www.imdb.com/title/tt7286456/parentalguide

  183. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    183 !

    Έτσι για την ιστορία:

    «Συγκρότηση και λειτουργία Γνωμοδοτικών Επιτροπών αξιολόγησης καταλληλότητας κινηματογραφικών έργων.»

    1. Οι Πρωτοβάθμιες Γνωμοδοτικές Επιτροπές είναι πενταμελείς και κάθε μία εξ αυτών συντίθεται από τα εξής μέλη:
    α. Έναν υπάλληλο της ΔΙ.Κ.Ο.Μ. του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ κλάδου Διοικητικού, με βαθμό Α, ως πρόεδρο,
    β. ένα νομικό,
    γ. έναν κριτικό κινηματογράφου
    δ. έναν σκηνοθέτη κινηματογράφου
    ε. έναν εκπαιδευτικό ή κοινωνιολόγο ή ψυχολόγο
    2. Η Δευτεροβάθμια Γνωμοδοτική Επιτροπή είναι, ομοίως, πενταμελής και προεδρεύεται από τον Προϊστάμενο της ΔΙ.Κ.Ο.Μ.. Μετέχουν, επίσης, ένας νομικός, ένας κριτικός κιν/φου, ένας σκηνοθέτης κιν/φου και ένας εκπαιδευτικός ή κοινωνιολόγος ή ψυχολόγος.
    ΦεκΒ’1920/30.8.2011

    Τα πρόσωπα της τρέχουσας Επιτροπής, στο φεκ
    Υ.Ο.Δ.Δ.77 /18.2.2019

  184. Νέο Kid said

    Στην Κύπρο πάντως, το Κ12, Κ14 κλπ τηρείται αυστηρώς στους σινεμάδες.
    Τώρα, όπως σωστά λέει κι ο Γιάννης, όλα αυτά είναι λίγο γκροτέσκα στην εποχή του Νέτφλιξ και της άπλετης ιντερνετικής τσόντας …

  185. sarant said

    180 Τελικα το χόαξ μάλλον ήταν η διάψευση του πολίτη.

  186. Triant said

    Θυμάμαι όταν ήμουνα μικρός που υπήρχαν σινεμά που «έβαζαν». Λέγαμε π.χ. ‘το Σινέ Μοντ βάζει’. Συνήθως ‘έβαζαν’ στις απογευματινές. Παίρναμε ύφος μεγάλου και ζητάγαμε εισιτήριο σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Πρέπει να ήμαστε πολύ αστείοι!

    Τώρα που το σκέφτομαι, θα ήμαστε πιτσιρίκια γιατί θυμάμαι ότι ψάχναμε σινεμά να βάζουν και στα Κ-13.

  187. Alexis said

    Πάντως, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού διέψευσε κατηγορηματικά την είδηση ότι έδωσε οποιαδήποτε εντολή στις αστυνομικές αρχές να παρέμβουν σε κινηματογραφικές αίθουσες.
    Δεδομένου ότι στην είδηση φέρεται ότι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ενημέρωσαν για την παρουσία ανηλίκων στις αίθουσες προβολής, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού έδωσε εντολή να εξακριβωθεί εάν πράγματι οι φερόμενες πληροφορίες αληθεύουν, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου και σημειώνεται: «Σε περίπτωση που εξακριβωθεί ότι οι καταγγέλλοντες είναι πράγματι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ, θα κινηθούν οι προβλεπόμενες από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα διαδικασίες».

    Εδώ η κ. υπουργός νομίζω ότι διαπράττει σοβαρό φάουλ. Για ποιο λόγο θα «κινήσει τις προβλεπόμενες από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα διαδικασίες»; Για ποιο ακριβώς παράπτωμα κατηγορούνται οι δύο γυναίκες, υπάλληλοι του ΥΠΠΟ;
    Απ’ όσα κατάλαβα (και δεν πρέπει να κατάλαβα λάθος) οι δύο γυναίκες δεν ενήργησαν με την υπηρεσιακή τους ιδιότητα ούτε κατ’ εντολή του Υπουργείου, αλλά ως απλοί πολίτες που διαπίστωσαν το γεγονός και έσπευσαν να το καταγγείλουν τηλεφωνικώς στην αστυνομία.
    Πέρα από το γεγονός αν μας φαίνεται «γελοίο», «γκροτέσκο» ή ο,τιδήποτε άλλο, από πότε ποινικοποιείται το δικαίωμα του κάθε πολίτη να απευθυνθεί στην αστυνομία όταν διαπιστώνει κάτι παράνομο; Ή τέλος πάντων όταν νομίζει ότι διαπιστώνει κάτι παράνομο;

  188. π2 said

    Κι επειδή η είδηση περί Αελλώ ήταν τις πρώτες ώρες συγκεχυμένη, κάποιοι πεφωτισμένοι έσπευσαν να κατακεραυνώσουν τους «Συριζαίους που καταπίνουν αμάσητα τα fake news», πέφτοντας στην παγίδα για την οποία κουνούσαν το δάχτυλο.

    Ενδιαφέρον να βιάζεσαι να κατηγορήσεις για βιασύνη.

  189. sarant said

    189 Πχ Αρίστος Δοξιάδης

  190. ΓιώργοςΜ said

    188 Το να επικαλείσαι την ιδιότητα είναι το φάουλ. Αν δεν έχεις εντολή, δεν μπορείς να βάλεις ταμπέλα στην καταγγελία σου.
    Αν δεν επικαλέστηκαν την ιδιότητα του υπαλλήλου, δεν υπάρχει παράπτωμα.

    Η «ποινή» του υπαλλήλου θα μπορούσε βέβαια να είναι απλή προφορική επίπληξη, για να τηρηθούν τα προσχήματα.

  191. Αγγελος said

    Mαρία, τι λες; Πώς δεν υπάρχει το Αελλώ; Υπάρχει και παραϋπάρχει, πάντοτε στην ίδια θέση, κι έχει και 5 αίθουσες. Χάσαμε το Ατθίς, το Ελληνίς, το Αθηνά, το Τριανόν, αλλά το Αελλώ και το Ίλιον ζουν και βασιλεύουν!

  192. Costas Papathanasiou said

    157 ΣΠ
    1.Δεν τίθεται ζήτημα διορθώσεων, όταν συζητάμε για μία σύμβαση που αποδεικνύεται εσφαλμένη στην πράξη, αλλά βάσης κοινού προβληματισμού: Εδώ ο δικός μου αποσκοπούσε στο να δειχτεί το παράλογο «ο Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου του έτους 1(ή μήπως 2 ή 7;) προ…Χριστού», το δε «αν δεν απατώμαι», ακριβώς στο ότι βάσει της εν λόγω σύμβασης όντως απατώμαι, όπως ορθά το επισήμανες
    2. Το ζήτημα «στρογγυλότητας»(99και=100παρά)τίθεται μόνον ως συγγνωστό σφάλμα, όταν συνυπολογίζεται και το εξαφανισμένο έτος Μηδέν. Εάν είχε διορθωθεί η ημ/νία της ναυμαχίας σε [-0479πΚΧ], προφανώς η επέτειος των 2550 χρόνων της θα πρέπει (αν πρέπει) να γίνει το έτος 3029ΚΧ (θα δεί άραγε τότε κάποιος τα σχόλιά μας αυτά αν υπάρχουν ακόμη;), οπότε θέμα συζήτησης δεν θα είχαμε, όπως δεν έχουμε και για τις επετείους εντός περιόδου ΚΧ(πχ του 1821)
    3.Το τροπικό έτος έχει τους δικούς του (καλούς φαντάζομαι) τρόπους. Οι απαιτούμενες διορθώσεις(μέχρι δευτερολέπτου) που γίνονται ώστε να καταγράφεται με την μέγιστη δυνατή ακρίβεια «η 4η διάσταση»του σύμπαντος, συνιστούν ειδικό επιστημονικό αντικείμενο που άνετα μας εκθέτει ως ανακριβείς.
    4.Στα αρνητικά έτη, οι της επιστήμης της Ιστορίας, μπορούν να δοκιμάζουν την εναλλακτική εφαρμογή του προτύπου 8601(με διόρθωση ημ/νιών κατά ένα έτος), αλλά δεν μπορούν, νομίζω, να κάνουν αρνητικές επετείους. Πάντως, η τάση μας για πανηγύρια είναι παμπάλαιη: Οι αρχαίοι Ελληνες είχαν σεληνιακό, ηλιακό και ηλιοσεληνιακό ημερολόγιο, κάθε μεγάλη πόλη-κράτος το δικό της και τις δικές της γιορτές, μέχρι που άρχισαν να χάνουν τ’αβγά και τα πασχάλια και φτιάξαν τον «υπολογιστή των Αντικυθήρων» για να υπολογίζουν σωστά τις επετειακές τους ημερομηνίες. Αυτοί που δεν έχαναν ποτέ αυτές τις ημέρες ήταν (όπως και σήμερα) οι μεγαλέμποροι.
    Χαιρετώ και ευχαριστώ για τις εύλογες παρατηρήσεις…
    (ΥΓ: Δυστυχώς ως περιστασιακός αναγνώστης του ιστολογίου, δεν βλέπω έγκαιρα ή μπορεί και να μου διαφεύγουν εντελώς σχόλια για τα οποία θα ήταν χαρά και τιμή μου να καταθέσω γνώμη, οπότε ελπίζω να με συγχωρείτε για την αδυναμία αυτή)

  193. Άγγελε, η Μαρία πρέπει να εννοεί της Θεσσαλονίκης.
    ΑΕΛΛΩ: X Αγ. Δημήτριος, Πλάτωνος & Ολύμπου, θέσεις 486, έγινε σούπερ μάρκετ http://cinemahellas.blogspot.com/2012/09/blog-post_3153.html

  194. nikiplos said

    189@ 190@.
    Δυστυχώς η είδηση έχει πολλές αναγνώσεις πέρα από την εκκωφαντική ασυμμετρία της στην προτεραιότητα της εφαρμογής του νόμου από την ΕΛΑΣ, σε μια προβληματική πόλη που βρίθει παρανομιών (δεν είναι δα και πολύ μακριά από το ΑΕΛΛΩ τα ανήλικα που εκδίδονται χωρίς τη θέλησή τους, ούτε και το πεδίο του Άρεος με το bazaar πρέζας).

    + Η επιτροπή-κονκλάβιο που βγάζει την καταλληλότητα των ταινιών, θα σπεύσει να κρίνει καθ’ υπερβολήν ως ακατάλληλες επιλεκτικά ταινίες που δεν είναι αρεστές σε αυτήν, περιορίζοντας έτσι το κοινό τους, επ’ απειλή επεισοδίων, την ίδια στιγμή που στις τηλεοράσεις προβάλλονται όσα προβάλλονται.
    + Η σύλληψη του υπευθύνου σε μια αίθουσα που ο ιδιοκτήτης της δεν είναι αρκετά αβέρτος ώστε να διαθέτει αυτοφωράκια, σημαίνει το κλείσιμο της αίθουσας και τη ματαίωση των προβολών στον συγκεκριμένο κιν/φο.
    + Στην περίπτωση μη αρεστών διανομών, θα μπορεί έμμεσα να κλείνει μια αίθουσα ή να τιμωρείται ο υπεύθυνος με σύλληψη-ταλαιπωρία-πρόστιμα, με στοχευμένη είσοδο ανηλίκου κάποιου βαλτού οπαδού: (Μπαίνει ο γονέας με τον ανήλικο και στη συνέχεια φεύγει από τον κιν/φο. )

    Θέλω να πω, πως δεν είναι απλά η παιδονομική αντίληψη κάποιων με αναχρονιστικά μυαλά, είναι η θέσπιση δίκην μόδας, της αντίληψης στην κοινωνία ότι η λογοκρισία είναι θεμιτή. Ας υπενθυμίσουμε πως παλαιότερα στον «Τελευταίο Πειρασμό» ένας εισαγγελέας και μόνο απλά είχε απαγορέψει την προβολή της ταινίας στους κιν/φους της Αττικής.

    Και όλα αυτά τα «επιτρέπεται-απαγορεύεται» συμβάλλουν σε έναν νέο εθισμό της κοινωνίας, η οποία αναθέτει σε κάποιους άλλους την ηθική της διαπαιδαγώγηση χωρίς τη συναίνεσή της. Μπαίνουν δηλαδή ηθικοί παρατηρητές-ραβδούχοι που θα κρίνουν αν ένα έργο τέχνης αποτελεί ύβρη, αν λέγονται κακές λέξεις (non political correct), αν μια γυναίκα μπορεί να εκφραστεί χωρίς να προσβάλει θρησκευτικές ή παραθρησκευτικές μειονότητες, αν δικαιούνται οι γονείς να προτρέψουν τα ανήλικα παιδιά τους να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να δουν μια ταινία κλπ.

  195. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  196. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @144.Γιάννης Κουβάτσος said:

    » Έγραψα ζήτω αντί για ζήτωσαν και θυμήθηκα τον αγανακτισμένο Μυριβήλη και το δίκαιο παράπονό του: μα να μην έχουμε μια ωραία λαϊκή λέξη για να εκφράζουμε μαζικά τον ενθουσιασμό μας!

    Γιάννη, μὲ τὴν ἴδιαν ἔννοια ὑπῆρχε παλιότερα τὸ σπολάτη, λαϊκὴ παραφθορὰ τοῦ εἰς πολλὰ ἔτη. Βέβαια δὲν προσφέρεται γιὰ κραυγὴ ἔκφρασης μαζικοῦ ἐνθουσιασμοῦ.

    Ὑπάρχουν τέτοια ἐπιφωνήματα, ποὺ τὰ φωνάζουμε συνήθως σὲ καταστάσεις κεφιοῦ, ὅπως τὸ ἄλα, τὸ ὄπα ἤ τὸ ὄοοα τοῦ Ζαμπέτα.

    Ὅσο γιὰ τὸ οὔρρα, μᾶλλον θυμίζει τὸ γνωστὸ σωματικὸ ὑγρό, ὅπως λέει κι ὁ Ἀθηνόδωρος Προύσαλης σὲ παλιά ἑλληνικὴ ταινία:

    Γαβριηλίδης: Ούρρα! Ούρρρα!
    Προύσαλης: Να πας να κάνεις ανάλυση!
    🙂

  197. spiridione said

    Το θέμα με τον Τζόκερ γίνεται όλο και πιο ωραίο και πιο τραγελαφικό
    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/215646_o-joker-xegymnose-kai-toys-dimosiografoys

  198. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το Τριανόν δεν το χάσαμε, Άγγελε. Κρατάει ακόμα. Τον Αχιλλέα χάσαμε, το Άττικα, την Άντζελα, το Ράδιο Σίτι, το Πιγκάλ, τη Γωγώ, για να περιοριστούμε στα Πατήσια.

  199. divolos said

    Καθυστερημένο σχόλιο. Αν μετά την 25η Δεκεμβρίου του 1 π.χ. ξημέρωσε η 26η Δεκεμβρίου του 1 μ.χ. τότε θα πρέπει να μας λείπουν δύο χρόνια και όχι ένα: 6ημέρες από το 1 π.χ. 359 ημέρες από το 1 μ.χ. και 365 ημέρες από το έτος μηδέν!

  200. Costas Papathanasiou said

    193 αυτοδιόρθωση και προσθήκη
    σημείο 2: τα επετειακά 2550 χρόνια της ναυμαχίας είναι το 2071ΚΧ βεβαίως, βεβαίως(και τα.. 3508 το 3029ΚΧ::σκεπτόμενος αρχικά να δώσω ενα τραβηγμένο παράδειγμα ότι δεν τίθεται θέμα σχήματος αριθμών για το «γωνιώδες» αλλά του γεγονότος ότι το «συμβατικώς ορθό» έτος 2021 «βάζει το μηδέν στη γωνία», κατέβασα ύστερα την επετειακή περίοδο στο στρογγυλότερο 2550, αμελώντας να διορθώσω το αντιστοιχούμενο έτος. Αλλού το μυαλό αλλού τα γράμματα, ώρες ώρες )

  201. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  202. gdanelis said

    152: Στα αγγλικά πάντως δεν παίρνει αρσενική αντωνυμία (τα άρθρα δεν είναι έμφυλα, αλλά οι αντωνυμίες είναι στα εγγλέζικα) e.g. «I read the New Yorker; it’s one of my favorites!», και όχι *(s)he is one of my favorites. Ξέρω ότι στα ελληνικά λέμε «Ο Ταχυδρόμος», «Η Αυγή», «Το Αντί», αλλά πού ξέρεις τι γένος είναι ο Νεοϋροκέζος; 🙂

  203. spiridione said

    Από τον Δημήτρη Σούλτα στο φμπ:
    Κοιτάξτε τι έγινε, παιδιά. Στην αρχή ήταν μία χωρισμένη, που της είπε ο άνδρας της, «θα πάω το παιδί στο Τζόκερ», κι αυτή του απάντησε «Τζογαδόρο θα το κάνεις το παιδί, αλήτη, θα στείλω την αστυνομία» και μετά αυτός είπε «Όχι σ’ αυτό το Τζόκερ, βλαμμένη, στην ταινία θα το πάω» και εκείνη είπε «ανώμαλο θα το κάνεις το παιδί,αλήτη, θα στείλω την αστυνομία». Αυτός πήγε στο σινεμά και εκεί είχαν ήδη φτάσει δύο φιλήσυχοι δελτάδες, που του είπαν «μας πήρε το γυναικάκι σου και μας είπε να μην βάνεις το παιδί μέσα» και αυτός απάντησε «πες της να πα να γαμηθεί» και πήγε να μπει και τι να κάνουν οι αστυνομικοί, τον ακολούθησαν και ευκαιρίας δοθείσης, έβγαλαν και καναδυό μούλικα ακόμη από την αίθουσα.
    Αλλά το θέμα ούτε τελειώνει εκεί, ούτε αρχίζει από κει. Η χωρισμένη ήσαντο συριζαία, που μαζί με μια άλλη συριζαία έστειλαν την αστυνομία και το Σάββατο σε άλλο κινηματογράφο και αυτές δεν ήταν μόνο υπάλληλοι του υπουργείου, αλλά τις λάδωνε εταιρεία παραγωγής (με χρηματοδότηση μάλλον από τη Βενεζουέλα) για να υπονομεύσουν υπουργούς της κυβέρνησης, που ήρθαν από το ΠΑΣΟΚ και κυρίως τον Μιχάλη τον Κάλαχαν, που επειδή είναι γενναίος θα πάρει σήμερα το γιο του και θα πάει στο στόμα του λύκου.
    Αυτά για να ξέρετε, από έγκυρες πηγές, τι συνέβη ακριβώς

  204. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    198β
    Α χα! Για να πάει ο υιός Κάλαχαν μόνος του στην ταινία, να δω κάτι.

  205. spiridione said

    Επίσης, τόνισε ότι «έφεραν 50 αστυνομικούς για να ελέγξουν ένα ανήλικο; Στο ΑΕΛΛΩ ήρθαν μία μηχανή της αστυνομίας με δύο άτομα, μετά άλλες 15 μηχανές με δύο άτομα και ένα περιπολικό. Μπήκαν μέσα, τρομοκρατήθηκε ο κόσμος. Υπήρχαν και μικρά παιδιά που έβλεπαν άλλα έργα και έβλεπαν τα πιστόλια και τα κουμπούρια να μπαινοβγαίνουν στους κινηματογράφους».
    Ερωτηθείς αν οι αστυνομικοί του είπαν σταμάτησε την προβολή και άναψε τα φώτα, ο κ. Τσακαλάκης απάντησε καταφατικά. «Φυσικά, εκτός διαλείμματος».
    https://www.enikos.gr/society/679612/idioktitis-aello-ston-realfm-978-gia-to-tzoker-theloun-na-mas-pan?fbclid=IwAR2LPw2h1gdkLzWKoB7BSG6GTNydXVrN0dE6kYMUq7T4xpQ3BQ7KR2uPOmw

  206. Triant said

    Δεν κατάλαβα. Οι συνοδευόμενοι ανήλικοι επιτρέπεται να μπαίνουν; Τι ακριβώς λέει ο νόμος;

  207. Γιάννης Κουβάτσος said

    Φανταστείτε, δηλαδή, σε τι βάθος νόμου και τάξης και κανονικότητας έχουμε φτάσει μέσα σε τρεις μήνες, πόσο πολύ έχουν εκλείψει τα εγκλήματα και τα αδικήματα, μέχρι και τα αδικηματούλια, που οι αστυνομικοί, για να μην κάθονται άπραγοι παρέα με ανία, καφέδες και ντόνατς, μετράνε γόπες σε καφετέριες και ξωπετάνε εφήβους από τους σινεμάδες. Επιτέλους, να μια κυβέρνηση που τηρεί τις υποσχέσεις της!

  208. spiridione said

    207. Όχι. Τους πάνε για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων. Ο νόμος πάντως δεν λέει να μπουκάρουν αστυνομικοί στις αίθουσες και να διακόπτουν ταινίες.

  209. Triant said

    209: Δηλαδή ο υπουργός δήλωσε δημόσια ότι θα παρανομήσει;

  210. sarant said

    Το 2001 είχε γίνει κάτι παρόμοιο, στο Μάτριξ, διάβασα.

  211. dryhammer said

    Πάμε μπροστά, δε λέω…

  212. spiridione said

    Έγγραφο που συνιστούσε στους μεγάλους κινηματογράφους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στους ελέγχους κατά την είσοδο των θεατών στις αίθουσες που προβάλλουν την ταινία «Τζόκερ» είχε εκδώσει την 1η Οκτωβρίου 2019 το υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ethnos.gr.
    Η συγκεκριμένη έγγραφη σύσταση, η οποία εκδόθηκε δύο ημέρες πριν από την πρεμιέρα της ταινίας στην Ελλάδα, εστάλη στην εταιρεία διανομής και κατόπιν σε όλους τους κινηματογράφους. Όπως ανέφερε, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η προβολή του «Τζόκερ» στην Αμερική, θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη προσοχή, προκειμένου να μην παρακολουθήσουν την ταινία ανήλικοι. ..
    Η συγκεκριμένη σύσταση είχε αρκετά χρόνια να εκδοθεί για κάποια ταινία και αποδεικνύει ότι το υπουργείο Πολιτισμού είχε παρακολουθήσει τις αντιδράσεις που προκάλεσε η ταινία Τζόκερ στην Αμερική. Ανάλογη σύσταση είχε γίνει πριν από αρκετά χρόνια για ταινία θρίλερ.
    Πληροφορίες του ethnos.gr αναφέρουν ότι, όταν έφτασαν οι αστυνομικοί στους κινηματογράφους για να κάνουν τους ελέγχους, τότε τους επεδείχθη το συγκεκριμένο έγγραφο, που ουσιαστικά «υπενθύμιζε» την εφαρμογή του νόμου του 1937. Μάλιστα, το επίμαχο έγγραφο συμπεριλήφθη στη δικογραφία που έχει συνταχθεί για τους κατηγορουμένους γονείς των παιδιών που προσήχθησαν από αίθουσα κινηματογράφου στο Μαρούσι.
    https://www.ethnos.gr/ellada/67866_tzoker-apokalypsi-eggrafo-systasi-apo-1i-oktobrioy-se-oloys-toys-kinimatografoys

    211. Αυτό το θρίλερ που γράφουν εννοείς είναι το Μάτριξ;

  213. spiridione said

    Πάντως, η νομοθεσία του 1937, ο Ν. 445/1937, περιλαμβάνει κάποιες πολύ αποτελεσματικές δυνατότητες για την εφαρμογή της απαγόρευσης αυτής εισόδου των ανηλίκων στα σινεμά, που απορώ πώς δεν τις έχουν ανακαλύψει.

    άρθρο 9 παρ. 4 Ν. 445/1937
    Δια την άσκησιν του ελέγχου του εδ. 1 και εις πόλεις εχούσας πληθυσμόν άνω των 10.000 κατοίκων διορίζονται τη υποδείξει της Αστυνομικής Αρχής υπό των Διευθυντών των επιχειρήσεων ειδικοί υπάλληλοι, μισθοδοτούμενοι υπό τούτων.
    Η αντικατάστασις των υπαλλήλων τούτων ως και πάσα μεταβολή εν τω προσώπω αυτών ανακοινούνται αμελλητί εις την Αστυνομικήν Αρχήν δικαιουμένην να μη εγκρίνη ταύτην προκειμένου περί προσώπων μη παρεχόντων κατά την κρίσιν της εγγυήσεις περί της ευσυνειδήτου και ακριβούς εκτελέσεως των καθηκόντων των. Εις την περίπτωσιν αρνήσεως διευθυντού κινηματογράφου προς διορισμόν ειδικού επί της εισόδου των ανηλίκων υπαλλήλου τας εκ του παρόντος νόμου σχετικάς ευθύνας υπέχει ο ίδιος.
    Εκάστη κινηματογραφική επιχείρησις υποχρεούται, όπως δι` εκάστην προβολήν παρέχη εις την οικείαν προϊσταμένην Αστυνομικήν Αρχήν, δύο δελτία ελευθέρας εισόδου. Τα δελτία ταύτα θα διατίθενται αποκλειστικώς μόνον εις κατωτέρους αστυνομικούς υπαλλήλους ή οπλίτας της Χωροφυλακής. Οι ούτω εισερχόμενοι είναι άσχετοι προς τους διατιθεμένους δι`υπηρεσίαν.
    https://www.e-nomothesia.gr/kat-theatra-kinimatografoi/an-445-1937.html

  214. Μαρία said

    167
    Όταν η πραγματικότητα ξεπερνάει το τρολάρισμα.

    Χαμός στα σχόλια.

    Και επιμένει https://twitter.com/chrisochoidis/status/1186225093036380160
    με αφορμή αυτό https://www.instagram.com/p/B33wjnaJkkU/

  215. Γιάννης Ιατρού said

    215: εγγύηση στην ενημέρωση ο Γιώργος Τσελίκας 🙂 🙂

  216. Μαρία said

    194
    Εννοείται. Ήταν σχεδόν απέναντι απ’ το θερινό Άλεξ.

  217. sarant said

    213 Νομίζω ότι αυτό με το θρίλερ είναι πιο πρόσφατο.

  218. Μαρία said

    169
    Ποιος είναι ρε παιδιά ο Δημήτρης ο Μπουρνής;
    https://info-war.gr/poios-einai-re-paidia-o-dimitris-o-mpoyrnis/

  219. ΣΠ said

    Να θέμα για τα ελληνικά hoaxes. Να δούμε θα φιλοτιμηθούν;

  220. Μαρία said

  221. sarant said

    219 Αυτόπτης μάρτυρ είναι 🙂

  222. Μαρία said

    Α χα χα!

  223. Μαρία said

    223

  224. Γιάννης Κουβάτσος said

    Α, ρε Δημήτρη Μπουρνά, φίρμα των αυτοπτών μαρτύρων. Να ζούσες στα χρόνια τα παλιά, μπορεί και να ‘χε σωθεί ο Χριστός.
    -Ιησούν ή Βαραβάν;
    -Να δούμε πρώτα την ανάρτηση του Μπουρνά.

  225. ΣΠ said

    Αυτός ο Μπουρνής μήπως ήταν ο χειριστής του VAR;

  226. Μαρία said

    Πιατέλα ολόκληρη σέρβιρε σήμερα ο Μπαρμπαρούσης.

  227. Μαρία said

  228. nikiplos said

    Καλημέρα. Ο Μπουρνής μπορεί να μην είναι κατ’ ανάγκη βαλτός. Είναι η γνωστή προσέγγιση της πραγματικότητας από την οπτική γωνία ενός μόνο ανθρώπου.

    Οι περισσότεροι αυτόπτες μάρτυρες κάνουν συχνά λάθη πραγματολογικά και συγχέουν τα πράγματα τόσο, ώστε μετά να επιμένουν καίτοι υπάρχουν άλλοι που ακυρώνουν μέρος από την μαρτυρία τους. Χρόνια τώρα το γνωρίζουν αυτό στα δικαστήρια αλλά και οι εγκληματολόγοι.

    Στην Αμερική έχουν την τάση πλέον να πιστεύουν περισσότερο τις κάμερες παρά τους αυτόπτες.

    Άλλωστε ο ΔΜ είδε μόνο ένα μέρος της πραγματικότητας, την πληροφόρησή του ως προς το τι αφορούσε την έκανε καφενειακά και μετά δημοσίευσε κάτι βολικό για πολλούς.

    Το ότι έγινε ιογενής η δημοσίευσή του από τους απελπισμένους υποστηρικτές της ενέργειας αυτής, ίσως δεν είναι δική του ευθύνη.

    Το όλον αναδεικνύει δύο πράγματα:
    α. Τη δυναμική των κοινωνικών δικτύων
    β. Την μονόθωρη στράτευση των μιντιακών μέσων

    Ως προς το β, χειρότερη κατά πολύ είναι η στρεψοδικία των τηλεοπτικών μέσων ως προς τον χειρισμό Κικίλια για την αγωγή του μικρού παιδιού.

    Αφού πολέμησαν με νύχια και δόντια και έβγαλαν αντιεπιστημονική τη μέθοδο των ΗΠΑνών, στη συνέχεια οικειοποιήθηκαν την αυθόρμητη δράση των συμπολιτών που μάζεψαν τα χρήματα για την οικογένεια. Ξεδιάντροπα τελείως.

  229. Θρασύμαχος said

    #79: πάλι τα ίδια https://www.iefimerida.gr/politiki/psifos-apodimon-peirasmos-gia-syriza-o-baroyfakis «προσδοκά στην υπερψήφιση του νομοσχεδίου γι’ αυτό το σημαντικό εθνικό ζήτημα με την απόλυτη πλειοψηφία των 300 βουλευτών»

  230. Γιάννης Ιατρού said

    230: Γιατί εξανίστασαι; Περίμενες πως θα μας (σε) διαβάζανε; Από κονσέρβες ζούν … (κυρίως ληγμένες 🙂 )

  231. nikiplos said

    Εν τω μεταξύ ο Δημήτρης Μπουρνής, διέγραψε σήμερα από το Twitter την επίμαχη αυτή ανάρτηση που έγινε εχθές και προχθές σημαία πολλών απολογητών…

  232. Θρασύμαχος said

    ο πολυούχος της Μυκόνου https://www.ypes.gr/o-gg-esoterikon-stis-eortastikes-ekdiloseis-toy-polyoychoy-tis-mykonoy/

  233. Γιάννης Ιατρού said

    233: Αισθητή η παρουσία τους 🙂

  234. sarant said

    233-234 Ναι, αλλά για την πολυκλινική δεν λέτε τίποτα 🙂

  235. Νέο Kid said

    226. 😆 😆 😆

  236. Γιάννης Κουβάτσος said

    Γιατί διέγραψε την ανάρτηση ο Μπουρνής; Άφησε τόσους απολογητές εκτεθειμένους. Και τώρα τι θα κάνουνε χωρίς Μπουρνή; Αυτός ο άνθρωπος έδωσε μια κάποια λύση. Και πέρα από την πλάκα, η κυβέρνηση μελετάει εκσυγχρονισμό του νόμου, ο οποίος είναι απλώς κωμικός στις μέρες μας.

  237. Μαρία said

    Περίπτωση «ΛΕΟ δες το λίγο …»

  238. Γιάννης Ιατρού said

    238: ολόκληρο 🙂

  239. Γιάννης Ιατρού said

    χαχα, για τον Ιβάν θα λένε, πού ΄σαι ρε Τζί ;;;; 😋

    Συνταγματική έκρινε το Δ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, την αφαίρεση του διαβατηρίου από εφοπλιστή, ενασχολούμενου και με τα αθλητικά, μετά την σε βάρος του άσκηση ποινικής δίωξης….

  240. sarant said

    240 Ίσως λένε για τον Γουλανδρή

  241. Μαρία said

    240
    Εφοπλιστής ο Ιβάν; Τον Παππά της ΑΕΚ εννοούν.

  242. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    240/241
    αλλά μάθαμε τις δικαστίνες

  243. Μαρία said

    239
    Καλύτερα εδώ https://web.archive.org/web/20191022110957/https://www.iapopsi.gr/o-maniadakis-ekviazotan-na-dosei-pseytika-stoicheia-oloi-sto-skamni-gia-ti-novartis/

  244. Μαρία said

    Διαψεύδω κατηγορηματικά τις δηλώσεις των παραπάνω βουλευτών κ .κ. Θεοδώρας Μπακογιάννη και Κωνσταντίνου Μπογδάνου, με τις οποίες σήμερα το πρωί 22.10.2019 με κατονόμασαν ψευδώς αμφότεροι στους τηλεοπτικούς σταθμούς OPEN TV και ΣΚΑΪ , αντιστοίχως, ο δε τελευταίος και με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τους καλώ να ανακαλέσουν δημοσίως τις ψευδείς και συκοφαντικές αναφορές τους στο πρόσωπό μου.

    Περαιτέρω, τους καλώ να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη από μένα και τον ελληνικό λαό, τον οποίο εν πλήρη γνώσει τους παραπληροφορούν. Τέλος, δηλώνω ότι στο βαθμό που με αφορά να κινήσω κάθε νόμιμη διαδικασία, διαφυλάσσοντας την αξιοπρέπεια, την τιμή και την υπόληψή μου και υπερασπιζόμενη το δικαίωμα στην αληθή και αντικειμενική ενημέρωση».
    https://www.ethnos.gr/politiki/68100_blazaki-apeilei-na-prosfygei-sti-dikaiosyni-kata-ntoras-mpogdanoy

  245. Ανεύθυνη πηγή ο Μπογδάνος της καρδιάς μας;

  246. Μαρία said

    246
    Χα, χα, ο γραμματέας της το έγραψε. Στο οπεν οφείλει να κάνει τη δήλωση.

    Όταν η Βλαζάκη ανακάλυπτε πως τα αρχαία της συλλογής Μητσοτάκη ήταν προϊόντα αρχαιοκαπηλίας https://tvxs.gr/news/ellada/otan-i-blazaki-anakalypte-arxaiokapilia-sti-syllogi-mitsotaki

  247. Γιάννης Ιατρού said

    χαχα, ρε τι φτιάχνουν!

  248. Γιάννης Ιατρού said

    246:
    – Μάνα θα ασχοληθώ με την πολιτική..
    – κουκούλα να βάλεις

  249. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  250. Γιάννης Ιατρού said

    250: 🙂

  251. Pedis said

    Είτε δέχονται προτάσεις που δεν μπορούν να αρνηθούν … είτε επιεδή έχουν γυναίκα και παιδιά … είτε επειδή ακόμα και αν επιζήσουν και τον τυλίξουν με τη δικογραφία σφιχτά σαν σαλάμι,

    ο Βαρέλας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα βασιλεύει έξω και θα κάνε τον καπετανγαμάο.

    Έτσι δουλεύει το σύστημα και σ’ όποιον αρέσει.

  252. Μαρία said

    Κλαίω.

    πηγή: https://www.in.gr/2019/10/23/politics/o-mitsotakis-kai-google-edosan-lysi-sto-sima-gia-ta-makedonika-proionta/

  253. Γιάννης Ιατρού said

    άμα τα παίζεις στα δάχτυλα αυτά….

  254. sarant said

    253 Το μόνο Makedonia που βρίσκω είναι το ξενοδοχείο Makedonia Palace

  255. Γιάννης Ιατρού said

    255: και η εφημερίδα, το αεροδρόμιο και η TV (και κάτι σαλάτες 🙂 )

  256. Πάει τον πούλησε κι αυτός τον μακεδονομάχο. Και το διαφημίζει κιόλας.

  257. dryhammer said

    Στα καθιαυτού με τί κου γράφεται;

  258. Γιάννης Ιατρού said

  259. sarant said

    257 Είναι έξυπνος και πρακτικός αφού

  260. Μαρία said

    Κανένας έξυπνος δεν χάνεται.
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/215619_ton-dikaionei-gia-kanoni
    Τον Οκτώβριο 2015 η οικογένεια Μπακατσέλου έκλεισε την εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» αφήνοντας «φέσι» 27 εκατ. ευρώ σε τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, Δημόσιο και 108 εργαζόμενους, στους οποίους οφείλει 3,45 εκατ., στον δρόμο. Σήμερα η κυβέρνηση ανταμείβει τον άλλοτε αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Νίκο Μπακατσέλο, διορίζοντάς τον πρόεδρο στον ΔΕΔΔΗΕ.

  261. spyridos said

    253

    Μόνο σαν πολύ χοντρό αστείο. Από το κουλούρι είναι????

  262. Μαρία said

  263. Γιάννης Ιατρού said

    263: Αυτό το «ΥΠΑΝΕΠ» (του Άδωνι) μόνο σ’ εμένα γιατί φέρνει συνειρμούς;;;

  264. Θρασύμαχος said

    το Καβοντόρο, του Καβοντόρου, τα Καβοντόρα (ή μήπως ο Καβοντόρος, του Καβοντόρου, οι Καβοντόροι;) https://www.in.gr/2019/10/23/plus/diakopes/idees-gia-taksidia/notia-eyvoia-ta-vouna-kai-ta-xoria-tou-kavontorou/

  265. sarant said

    265 Κανονικα άκλιτο είναι.

  266. Πέπε said

    266:
    Γιατί είναι άκλιτο; Όποτε έχω δει κείμενα σχετικά οτδήποτε από την περιοχή, «του Καβοντόρου» λένε. Δεν έχω παρατηρήσει αν υπερτερεί το αρσενικό ο Καβοντόρος (νομίζω όμως ναι) ή το ουδέτερο το Καβοντόρο.

    Και βέβαια Καβοντορίτης, καβοντορίτικο (και ο γνωστός χορός Καβοντορίτικος).

    Αν ποτέ το πει κανείς σε δύο λέξεις, Κάβο Ντόρο ή Κάβο ντ’ Όρο, εκεί να δεχτώ το άκλιτο. Αλλά δε νομίζω ότι λέγονται αυτά.

  267. Μαρία said

    266, 267
    Κλίνεται κανονικότητα, όπως λέει ο Πέπε.
    Στα τοπικά σάιτ είναι αρσενικός. http://www.in-karystos.gr/cavodoros.html
    https://karystion.gr/gr/travel-experiences/worth-visiting/kafireas

  268. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Είκοσι επί πλέον άρθρα, άσχετα, ατάκτως ερριμμένα, στο αναφτυξιακό,κατά τ΄άλλα, νομοσχέδιο του Αδόνειδος ακούω τώρα από τη Βουλή.

  269. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    264 Συμμερίζομαι. Σαν συνώνυμο του Μπόγδανου!

  270. Μαρία said

    269
    Τους κούρασε η φωτογράφιση.
    π.χ. https://www.kathimerini.gr/1048528/article/oikonomia/epixeirhseis/fwtografikes-diata3eis-sto-programma-enisxyshs-efhmeridwn

    https://www.documentonews.gr/article/tropologia-golden-visa-anadromiko-xeplyma-ths-kompinas-40-ekat-metaxy-kinezwn-kai-prwhn-antiproedroy-jumbo

  271. Μαρία said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: