Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ποιος έφερε την κουκουβάγια;

Posted by sarant στο 5 Νοέμβριος, 2019


Ένα μικρό άρθρο σήμερα, όχι για τις κουκουβάγιες γενικώς αλλά για μια παροιμιακή φράση με κουκουβάγιες -ή έστω με γλαύκα, όπως λεγόταν στα αρχαία.

Εννοώ βέβαια την παροιμιακή φράση «γλαύκα ες Αθήνας» ή τις διάφορες νεότερες παραλλαγές της που συμμορφώνονται περισσότερο με τη σημερινή γλώσσα.

Συμφωνα με το ΛΚΝ, «κομίζω γλαύκα εις Αθήνας» σημαίνει «παρουσιάζω ως καινούργιο κάτι πασίγνωστο». Παρόμοιον ορισμό δίνουν και τα άλλα λεξικά.

Στο λεξικό Μπαμπινιώτη διαβάζω ότι η φράση, που είναι ήδη αρχαία, «οφείλεται στο γεγονός ότι τα νομίσματα της αρχαίας Αθήνας ονομάζονταν γλαύκες, επειδή έφεραν παραστάσεις γλαύκας, συμβόλου της θεάς Αθηνάς, και επομένως το να τα φέρνει κανείς στην Αθήνα ήταν εντελώς άσκοπο».

Δεν είμαι βέβαιος ότι είναι σωστή αυτή η εξήγηση -τα νομίσματα ποτέ δεν είναι άσκοπο να τα φέρνει κανείς. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η παροιμιακή φράση εμφανίζεται πρώτη φορά στους Όρνιθες του Αριστοφάνη, στον στίχο 301. Όρνιθες είναι τα πουλιά, όχι οι σημερινές όρνιθες, και στην κωμωδία του Αριστοφάνη εμφανίζονται πολλά και διάφορα είδη πουλιών και σχολιάζονται αναλόγως.

Και «χαὐτηί γε γλαῦξ», λέει ο Έποπας, «τούτη εδώ είναι κουκουβάγια», κι ο Ευελπίδης του λέει: τί φῄς; τίς γλαῦκ᾽ Ἀθήναζ᾽ ἤγαγεν; -αναφερει απλώς, χαριτολογώντας, την παροιμιακή φράση που ήταν ήδη γνωστή και σε χρήση.

Σε μεταγενέστερους συγγραφείς βρίσκουμε εξηγηση της παροιμίας. Ο Λουκιανός στον Νιγρίνο γράφει:

Ἡ μὲν παροιμία φησίν, Γλαῦκα εἰς Ἀθήνας, ὡς γελοῖον ὂν εἴ τις ἐκεῖ κομίζοι γλαῦκας, ὅτι πολλαὶ παρ’ αὐτοῖς εἰσιν.

Είναι αστείο, λέει (αυτό σήμαινε το γελοίον των αρχαίων) να φέρνεις κουκουβάγιες στην Αθήνα διότι εκεί υπάρχουν πολλές.

Πολύ αργότερα, ο Διογενιανός δίνει μια άλλη, παρεμφερή βέβαια, διάσταση:

Γλαὺξ εἰς Ἀθήνας: ἐπὶ τῶν ἀχρήστους ἐμπορίας ἀγόντων. Ἐπειδὴ μάλιστα τοῦτο τὸ ζῶον ἐκεῖ ἐπιχωριάζον
τυγχάνει.

Είναι λέει περιττό να πας να πουλήσεις κουκουβάγιες στην Αθήνα, αφού εκεί βρομάει ο τόπος από δαύτες.

Μάλιστα σε αλλο σημείο της συλλογής του θεωρεί τη φράση παρόμοια με την «βατράχοις οινοχοείς» ως παράδειγμα του να προσφέρεις κάτι που ο άλλος δεν έχει ανάγκη.

Βατράχοις οἰνοχοεῖς: πρὸς τοὺς ταῦτα παρέχοντας, ὧν οὐ χρῄζουσιν οἱ λαμβάνοντες. Ὅμοιον· Γλαῦκας εἰς Ἀθήνας ἄγεις.

Βλέπω δηλαδή ότι η εξήγηση του Μπαμπινιώτη ότι γλαύκες νοούνται τα νομίσματα δεν συμφωνεί με την αντίληψη των αρχαίων παροιμιογράφων. Η κουκουβάγια ήταν είδος ενδημικό στην Αττική. Πάντως, και τα νομίσματα τα έλεγαν γλαύκες και μάλιστα λαυρεωτικές γλαύκες αφού ήταν φτιαγμένα με ασήμι του Λαυρίου.

Στη σημερινη χρήση έχουμε σημασιακή εξειδίκευση, αφού λέμε τη φράση κυρίως (ή σχεδόν αποκλειστικά) για κάποιον που παρουσιάζει ως καινούργιο ή πρωτότυπο κάτι ήδη γνωστό. Μια πετυχημένη χρήση της φράσης βρίσκω στον Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλο, ο οποίος σε ένα σολωμικό του σημείωμα προειδοποιεί τον αναγνώστη:

Το σημείωμα αυτό γράφεται ερήμην των απρόσιτων για μένα σολωμικών βιβλιογραφιών και ενδέχεται να κομίζει γλαύκα εις Αθήνας.

Δηλαδή, προειδοποιεί: δεν μπόρεσα να ελέγξω τη βιβλιογραφία, μη με βαρέσετε αν αυτό που θα σας πω το έχει ήδη πει κάποιος άλλος.

Σε ένα περσινό άρθρο του ιστολογίου είχα «μεταφράσει» την έκφραση, φυσικά χαριτολογώντας: Βέβαια, θα πω πράγματα που είναι γνωστά στους καρυωτακικούς, που ίσως με κατηγορήσουν ότι κομίζω γλαύκα εις Αθήνας, αλλά δεν πειράζει. Δεν είναι όλοι οι αναγνώστες φανατικοί με τον Καρυωτάκη, οπότε ας το φέρουμε το καημένο το κουκουβαγιέλι, δεν πειράζει κανέναν και τρώει και τα ενοχλητικά έντομα.

Η έκφραση «γλαύκα εις Αθήνας» πέρασε και στα λατινικά, από τον μεγάλο εισαγωγέα της ελληνικής κουλτούρας, τον Ρεβίθη -εννοώ τον Κικέρωνα. Συνήθως την αναφέρουν χωρίς το ρήμα, Ululas Athenas, κουκουβάγιες στην Αθήνα. Από εκεί και στα γερμανικά, όπου το αντίστοιχο είναι Eulen nach Athen tragen, να φέρνεις κουκουβάγιες στην Αθήνα. Φαντάζομαι θα έχει πατίνα λόγια και παλιομοδίτικη.

Ύπήρχαν και άλλες ανάλογες φράσεις στα αρχαία. Για παράδειγμα ο Παυσανίας στη Συναγωγή αττικών ονομάτων μας δίνει: γλαῦκ’ Ἀθήναζε· ἐπὶ τῶν ἄλλοθεν μάτην τὰ πλεονάζοντα ὡς σπάνιά τινα ἐμπορευομένων, ὡς τὸ πύξον ἐς Κύτωρον ἤγαγες’ ἢ ἰχθὺν εἰς Ἑλλήσποντον’.

Παρομοίως, οι Γερμανοί, στο πιο αστείο, αν δεν θέλουν να φέρουν κουκουβάγιες στην Αθήνα, εισάγουν μπίρα στο Μόναχο: Bier nach München tragen. Πιο γνωστό είναι το αγγλικό bringing coals to Newcastle, λες κι εχουν ανάγκη οι ανθρακωρύχοι από κάρβουνα.

Να επιστρέψουμε στη σημερινή φράση. Έχω παρατηρήσει ότι πολλοί φαίνεται  να τη χρησιμοποιούν «ανάποδα», ιδίως όσοι λένε «δεν θα κόμιζα γλαύκα στην Αθήνα αν έλεγα ότι…» Για παράδειγμα, έχω αποδελτιώσει (και το παραθέτω και στο βιβλίο μου Λόγια του αέρα) το εξής:

«Δεν θα κομίζαμε γλαύκα εις Αθήνας αν λέγαμε ότι ο [πρωθυπουργός] έχει πολλά γραμμάτια να εξοφλήσει για την εκλογή του». Στην πραγματικότητα, ο δημοσιογράφος κομίζει γλαύκα -τουλάχιστον αν θέλει να πει πως είναι πασίγνωστο ότι ο πρωθυπουργός έχει να εξοφλήσει γραμμάτια.

Παρομοίως, από σάιτ φοροτεχνικών: Προφανώς με την παράθεση της εγκυκλίου αυτής δεν κομίζω γλαύκα ες Αθήνας, αφού την γνωρίζουν κι άλλοι συνάδελφοι….

Αφού είναι γνωστή η εγκύκλιος, κομίζει γλαύκα ο συντάκτης. Ωστόσο, μάλλον πρέπει να το εννοήσουμε ως εξής: Το ξέρω ότι είναι ήδη γνωστό, αλλά το θεωρώ χρήσιμο, οπότε μη με κατηγορήσετε ότι κομίζω γλαύκα εις Αθήνας.

Τέλος, για την προέλευση της φράσης υπάρχει ένας νατσουλισμός αρκετά διαδεδομένος. Τον βρίσκω π.χ. εδώ αλλά βλέπω ότι αρχική πηγή είναι το (αναξιόπιστο, όπως ελεγε ο φίλος μας ο Σπαθόλουρος) pireorama.gr:

Όταν, λέει, το 1834 ο Όθωνας ερχόταν στην Αθήνα από το Ανάπλι, του πρόσφεραν στον Πειραιά μια κουκουβάγια για δώρο. Και όταν ανέβηκε στην Αθήνα….:

Εκεί το πλήθος που είχε σχηματιστεί βλέποντας τον Όθωνα με την συνοδεία του να κρατάνε μια ζωντανή κουκουβάγια που του είχαν προσφέρει στον Πειραιά, το θεώρησε αστείο μη γνωρίζοντας ότι και εκείνου του την έδωσαν λίγο πριν, αλλά πιστεύοντας ότι τους την πήγαινε ως δώρο για να τους δείξει το ένδοξο αρχαίο παρελθόν της πόλης των Αθηνών.

Το θεώρησαν λοιπόν προσβλητικό ένας ξένος να «κομίζει Γλαύκα εις Αθήνας» την πόλη που σύμβολό της ήταν η κουκουβάγια και άρχισαν να χρησιμοποιούν ευρέως αυτήν την φράση που ήταν γνωστή από την αρχαιότητα μεν (όρνιθες Αριστοφάνη) αλλά που ήταν σε αχρηστία στην καθομιλουμένη μέχρι το περιστατικό με τον Όθωνα.

Και μέχρι σήμερα η φράση αυτή χρησιμοποιείται όταν κάποιος πάει να πει πράγματα πασίγνωστα σαν να ήταν άγνωστα.

Από τον Πειραιά λοιπόν του 1834 και με την κουκουβάγια του Όθωνα ανά χείρας έγινε γνωστή η φράση που σημαίνει «παρουσιάζω σαν καινούργιο ή πρωτοποριακό κάτι που είναι ήδη πολύ γνωστό».

Παίρνοντας υπόψη το ποσοστό των Αθηναίων που ήξεραν αρχαια ελληνικά το 1834 (εδώ ούτε νέα ελληνικά δεν μιλούσαν πολλοί) η εξήγηση αυτή μου φαίνεται παραμυθένια. Δεν τη βρήκα σε πρωτογενή πηγή, οπότε μέχρις αποδείξεως του εναντίου θεωρώ ότι πρόκειται για κατασκευή.

Αλλά θα κόμιζα γλαύκα εις Αθήνας αν σας έλεγα ότι οι περισσότερες τέτοιες ιστορικές εξηγήσεις φράσεων είναι κατασκευασμένες εκ των υστέρων.

127 Σχόλια to “Ποιος έφερε την κουκουβάγια;”

  1. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Καλημέρα!

    Το ίδιο λένε και οι Ισπανοί: Llevar búhos a Atenas (οπωσδήποτε και άλλοι)!

  2. Ε, όχι και τόσο μικρό με πάνω από 1000 λέξεις!

    Καλημέρα.

  3. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα!

    Δεν προλαβαίνω να διαβάσω το άρθρο, μόνο τον τίτλο. Επειδή φεύγω για δουλειές, να αφήσω κάτι, μην τυχόν και ενδιαφέρει κάποιον.
    Η κουκουβάγια αποκαλείται ιδιωματικά παρ’ ημίν χουχουιάβα.

  4. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    …Από εκεί και στα γερμανικά, όπου το αντίστοιχο είναι Eulen nach Athen tragen, να φέρνεις κουκουβάγιες στην Αθήνα..

    δηλ. όπως θα λέγαμε εκεί «kein Bier nach München bringen» 🙂

    Έχουμε και τον Οράτιο (Quintus Horatius Flaccus στο Sermones -> Σατίρες), με το silvam non ligna feras insanius ( – > μια λιγότερο τρέλα θα ήταν να μεταφέρουμε το ξύλο στο δάσος, εδώ)

  5. Νέο Kid said

    Εξίσου αρχαία είναι και τα: Κομίζω πάγον εις Εσκιμώους, και κομίζω άμμον εις Σαουντίαν.

  6. Νέο Kid said

    5. Και ολιγότερον αρχαίον (από την εποχή του Χριστοφόρου Κολόμβου ή -σύμφωνα με άλλη παραλλαγή- του Λάιφ Έρικσεν) το: Aνακάλυψες την Αμερική!

  7. Γιάννης Ιατρού said

    6: ..Aνακάλυψες την Αμερική!..
    Δεν είναι κι ακριβώς έτσι Κίντο 🙂

  8. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    Κάπου φαίνεται να «κουτσαίνει» η αρνητική διατύπωση, αλλά από την άλλη είναι προβληματικό και το «Δε θα έλεγα κάτι καινούριο αν έλεγα…», γιατί έχει δύο φορές το ίδιο ρήμα.
    Στα παιδικά μου χρόνια πάντως, δε θα κόμιζα γλαύκαν στο Γαλλικό Ινστιτούτο, αφού σχεδόν ψωχωσιακά, όλοι έγραφαν με τέτοια !

  9. LandS said

    Πάει ο Αντρέας (υπαρκτό πρόσωπο), μεγάλος τεχνίτης στο στήσιμο γραμμών εμφιαλωτηρίων αναψυκτικών (για κουτάκια δηλ) στη Κεντροαμερικάνικη χώρα που τον έστειλε η πολυεθνική του.
    Διανυκτερεύει και τον παίρνουν να τον πάνε στο εργοστάσιο κάπου τέσσερις ώρες μακριά με μαούνα στο ποτάμι. Βλέπει, πριν ξεκινήσει, ένα πικ-απ που πουλούσε μπανάνες, σκέφτεται να κάνει ένα δώρο γνωριμίας στα παιδιά του συνεργείου που τον περίμενα και με πέντε δολάρια το αγοράζει όλο.
    Φτάνει στο προορισμό του, γνωρίζει τα παιδιά και … ιδού οι μπανάνες. Η απάντηση των παιδιών ήταν να του δείξουν τη «ζούγκλα» από μπανανιές που ξεκινούσε 100 μέτρα πιο πέρα και έφτανε μέχρι εκεί που έβλεπε.

    Μπανάνες στο Σουρινάμ.

  10. 4 Γιατρέ συλλαμβάνεσαι να μην είσαι προσεκτικός αναγνώστης. Για το Μόναχο το αναφέρει το άρθρο (και πολύ μ’ άρεσε κι είπα να το αναφέρω στο 2 αλλά το άφησα να πάει). Εντάξει, το γράφει «Bier nach München tragen» αλλά δεν νομίζω πως αλλάζει…

  11. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Tsekuren nach Voriden tragen είναι αποδεκτόν?

  12. spiridione said

    Νικοκύρη, ίσως χρειάζεται μια διόρθωση στο σημείο με τις λαυρεωτικές γλαύκες. Δεν ήταν κουκουβάγιες, αλλά νομίσματα από το ασήμι του Λαυρίου. Σχετικός και ο στίχος στις Όρνιθες
    γλαῦκες ὑμᾶς οὔποτ᾽ ἐπιλείψουσι Λαυρειωτικαί·
    http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=145&page=28

    Η μικρή κουκουβάγια, Athene noctua
    https://en.wikipedia.org/wiki/Little_owl

    Και άλλος ένας στίχος από τη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη
    ἐγὼ δ᾽ ὑπὸ τῶν γλαυκῶν γε τάλαιν᾽ ἀπόλλυμαι
    ταῖς ἀγρυπνίαισι κικκαβαζουσῶν ἀεί.
    http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=146&page=18

  13. Costas Papathanasiou said

    «Δεν θα κομίζαμε γλαύκα αν…»
    Ο ‘”σολοικισμός” φαίνεται να προκύπτει από την προσπάθεια εύρεσης μίας εναλλακτικής, λογιότερης διατύπωσης αντί των «Δεν θα ήταν πρώτη φορά αν…» ή «Δεν θα πρωτοτυπούσαμε αν..» (ή «Δεν θα ανακαλύπταμε τον τροχό αν…» κλπ), μοιάζει δηλαδή σαν να αποσιωπάται (ως ευκόλως εννοούμενη;), η λέξη «πρώτοι». Επί παραδείγματι, εδώ, είναι σαν να γράφεται «Δεν θα κομίζαμε (πρώτοι) γλαύκα εις Αθήνας αν λέγαμε…» και να εννοείται «Ας ξαναπούμε κι εμείς (:χάριν εμφάσεως) ότι…».
    Όπως ήδη ειπώθηκε λοιπόν, συνιστά τυπικά εσφαλμένη(αλλά σαφώς συγχωρητέα) ή ελλειπτική διατύπωση που καλό θα ήταν(κατά τη γνώμη μου) να αποφεύγεται ή εάν χρησιμοποιείται να προστίθεται και το αναγκαίο, εννοιολογικά, «πρώτοι».

  14. H. Mandragoras said

    Καλημέρα! Και στα Πολωνικά έχει περάσει: nosić sowy do Aten
    Παρόμοια έκφραση είναι το nosić drzewo do lasu (φέρνω δέντρο στο δάσος)…

  15. Γς said

    Βύσσινο στην Αβησσυνία όμως;

  16. loukretia50 said

    Η γλαυκώπις Αθήνη με τη γλαύκα έχει μείνει
    Στα νομίσματα μόνο το πτηνό ζει στο χρόνο
    Της θεάς η σοφία – υλική σημασία
    το ασήμι χαράζει και τα πάντα αγοράζει.
    Ο κατέχων κερδίζει και τη γλαύκα κομίζει
    στην Αθήνα – pro bono! – κι ανεβαίνει στο θρόνο
    ΛΟΥ
    Γλαυκόν το δείλι – γλαυκή κι η στήλη
    φόρων κονδύλι
    Κι όποιος δε στείλει «γλαύκας» που οφείλει
    γλαύκαν κομίζει εάν νομίζει πως θ΄αναστείλει
    ποινής σφοντύλι

  17. Πάνος με πεζά said

    «Δε θα ήταν φιλοσοφία αν έλεγα ότι»… Πολλοί, το χρησιμοποιούν έτσι. Ή «Δε θέλει φιλοσοφία να καταλάβει κανείς ότι…» (που είναι λίγο διαφορετικό).

  18. Πάνος με πεζά said

    @ 15 : Εσύ, πολλά περαστικά, και να κομίσεις μάραθο εισ Μαραθώνα, που είναι και κοντά !

  19. Γιάννης Ιατρού said

    10: Άσε, δίκιο έχεις, πάω να κάνω αίτηση για συνταξιοδότηση 🙂 🙂

  20. Μυλοπέτρος said

    Σε κάποιο διήγημα του Παπαδιαμάντη νομίζω
    υπάρχει η φράση «κομίζει βλάκας εις «Αθήνας». Ενταγμένη στο κείμενο είναι πανέξυπνο
    Ξεροσφυρη την κουκουβάγια τη λέμε κουκουγιαύλα στα Μαστιχόχωρα – και όχι Μαστιχοχώρια που τα διορθώνουν ορισμένοι.

  21. Μυλοπέτρος said

    Πανέξυπνο = πανέξυπνη

  22. Στην Αθήνα δεν μου έχει τύχει ν’ ακούσω κουκουβάγια, μόνο γκιώνη στην πλατεία της Ελενας. Στο χωριό έχει πολλές

  23. Αγγελος said

    Στις Κουκουβάουνες δεν είχε; Ας μας πει ο Λεώνικος 🙂

  24. Costas Papathanasiou said

    Να κομίσουμε και γλαύκα εις Βαγγέλην Παυλίδη, όστις έφη:
    Στις 6 του Μάρτη 1973, σ’ ένα σκίτσο που δημοσιεύτηκε στο «ΒΗΜΑ» με τίτλο «Νεοελληνικά Προβλήματα» η Μαμά Ελλάς –ιδέα του Μπόστ- εμφανιζόταν να συλλογάται το μόνο που φαινόταν να απασχολεί τον τόπο την εποχή εκείνη: το ποδόσφαιρο.
    Η κουκουβάγια, σύμβολο της σοφίας και της Αθηνάς, θεωρήθηκε κατάλληλος σύντροφος της Μαμάς Ελλάς. Επειδή όμως ήταν η εποχή που η Δημοκρατία είχε καταλυθεί η Σοφία –αυτό ήταν το όνομά της- είχε τα μάτια κλειστά.
    Έτσι γεννήθηκε η Σοφία, η Κοιμωμένη Γλαύξ, που από τότε φιγουράρει στα πολιτικά σκίτσα μου.

  25. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας.

    Ὅπως διάβασα, στὴ Μακεδονία τὴ λένε κουκουμάφκα ἢ κουκουμάθκα.

  26. ΣΠ said

    Σχετική η φράση «(ξανα)ανακάλυψες τον τροχό» και η παροιμία «έλα παππού να σου δείξω τ’ αμπελοχώραφά σου».

  27. loukretia50 said

    Η Παλλάς Αθηνά που αποδίδεται στο Ρέμπραντ έχει στην περικεφαλαία την κουκουβάγια.

    Η Αθηνά (Εργάνη) ήταν και μεγάλη τεχνίτρα – τώρα πότε εύρισκε χρόνο, άλλο ζήτημα!
    Ίσως έβαζε και την κουκουβάγια https://www.archaiologia.gr/wp-content/uploads/2011/07/68-3.jpg να υφαίνει!

  28. ΣΠ said

    5
    He could sell ice (snow, freezers) to Eskimos λέγεται για κάποιον επιτήδειο.

  29. ΣΠ said

    Υπάτρχει το ιστορικό μυθιστόρημα Owls to Athens.

  30. Περιονουσκιας said

    Γραμμένο από τον Πιτσουνάκη!

  31. nikiplos said

    Να προσθέσουμε ότι τα ανθέμια τουπίκλην ακροκέραμα είναι αντεστραμένη γλαύκα…

  32. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα και τα δεύτερα σχόλια. Έφυγα πολλά πρωί απο το σπίτι οπότε τώρα μόνο τα βλέπω.

    2 Ξεκίνησα για λιγότερες, αλλά στην πορεία…

    9 Καλό!

    12 Έχεις απόλυτο δίκιο, μαργαριτάρι έγραψα. Το άλλαξα Με παρεσυρε αυτό το βιβλίο:

    https://books.google.gr/books?id=_nrpqmFFE_oC&pg=PA152&dq=ululas+athenas+cicero+erasmus&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwiJ3PvPitPlAhXDGuwKHSVZDhYQ6AEIMTAB#v=onepage&q=ululas%20athenas%20cicero%20erasmus&f=false

    13 Κάπως έτσι

    14 Μου θύμισες και το λαϊκό Αλάτι πάει στην αλυκή και φρύγανα στο λόγγο

    20 Πρώτα λέει «γλαύκας εις Αθήνας» για έναν που είχε δυο κόρες με μύτη σαν κουκουβάγιας και μετά «βλάκας εις Αθήνας» για έναν άλλον που είχε δυο χαζούς γιους

  33. sarant said

    30 Καλό!

    29 Τι να λέει άραγε;

  34. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Εἰς δύο ξενῶνας παρὰ τὴν Καπνικαρέαν ―καλουμένους ξενοδοχεῖον τῆς Πετρουπόλεως τὸ ἕν, τῆς Ἑπτανήσου τὸ ἄλλο― εἶχον καταλύσει ἓν φθινόπωρον εἷς φουστανελὰς ἐπαρχιώτης γέρων μὲ δύο ἀνεψιάς του, καὶ εἷς Τουρκομερίτης ἔμπορος μὲ δύο υἱούς του. Οἱ δύο νέοι ἐφαίνοντο κοιμισμένοι πολύ, αἱ δύο νεάνιδες ἦσαν μᾶλλον ἄσχημοι, μὲ μεγάλα γουρλωμένα ὄμματα καὶ πολὺ σιμὰς ρῖνας.

    Συνέβη νὰ συναντηθῶ μὲ τὸν Κυπραῖον μίαν πρωίαν, εἰς καφενεῖον τῆς γειτονιᾶς. Ἐκεῖ κατὰ σύμπτωσιν ἦλθε καὶ ὁ φουστανελὰς μὲ τὰς δύο ἀνεψιάς του.

    Ὁ Κυπραῖος, ἀφοῦ τὰς ἐκοίταξεν ἐπὶ πολύ, αἴφνης στρέφεται καὶ μοῦ λέγει δεικνύων διὰ νεύματος τὸν γέροντα:

    ― Γλαῦκας εἰς τὰς Ἀθήνας κομίζει.

    Ὀλίγα λεπτὰ ὕστερον, κατὰ συγκυρίαν καὶ πάλιν, εἰσέρχεται ὁ φεσοφόρος ξένος μὲ τοὺς δύο υἱούς του. Ὁ Κυπραῖος, ἀφοῦ τοὺς ἐκοίταξε καλά, γυρίζει πάλιν καὶ μοῦ λέγει:

    ― Βλᾶκας εἰς τὰς Ἀθήνας κομίζει.»

    Δὲν ἠμπόρεσα νὰ μὴ γελάσω.
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://olympia.gr/2018/01/21/%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25B5%25CE%25BE%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B4%25CF%2581%25CE%25BF%25CF%2583-%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25B1%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25BD%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2583-%25CF%2584%25E1%25BD%25B0-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25B1%25CE%25BC%25CF%2580/amp/&ved=2ahUKEwjx8sa2jNPlAhWRzKQKHWgLBHUQFjACegQICBAB&usg=AOvVaw0Ep-GR0jYn92iZkSlYi4JS&ampcf=1&cshid=1572957947174

  35. Μαρία said

    25
    Οι σλαβόφωνοι.

  36. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @34. Ωραίο, Γιάννη! Εκτός από την παπαδιαμαντική δροσιά, αντλούμε και πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τα κομματικά χούγια των Ελλήνων εκείνου του καιρού. Μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι ο φουστανελάς επαρχιώτης κατέλυσε στο ξενοδοχείο της Πετρουπόλεως (οι Μωραϊτες υποστήριζαν το Ρωσσικό Κόμμα) και ο τουρκομερίτης στο ξενοδοχείο της -αγγλικής- Επτανήσου (Φαναριώτες και Μαυροκορδάτος, Αγγλικό Κόμμα).. 🙂
    (Για τον Κυπραίο, δεν το συζητώ. Δύσκολα βρίσκεις Κύπριο που να μην είναι πειραχτήρι! 🙂

  37. 15, … κομίζω άμμον εις Σαουντίαν …

    Κρείττον κομίζειν ammo εις Σαουντίαν.

  38. 15, … Βύσσινο στην Αβησσυνία όμως; …

    Άβυσσος!

  39. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    37 Για ammo-βολές.

  40. spiridione said

    32. Ο Έρασμος τα λέει αυτά; Άμα σε παρέσυρε ο Έρασμος χαλάλι σου 🙂

  41. Σωτήρς said

    39, Τέτοιο καιρό πριν δυο χρόνια είχαμε τις κακοκαμωκαμένες πωλήσεις ammo από τον Καμμένο εις Σαουντίαν.

  42. sarant said

    36 Επώνυμο Κυπραίος, αλλά μπορεί να ήταν και από εκεί πράγματγι

    40 Μάλλον ο Έρασμος τα λέει. Το έχω κάπου το βιβλίο αυτό, θα το κοιτάξω άμα γυρίσω στο Λουξ.

  43. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    37. We’d better stock up on ammo for the war.

    Από συζήτηση μυστικής οργάνωσης παλινοστουντων Αθηναίων που προετοιμαζονται για την μάχη (ανακατάληψης ) της Αθήνας από τους εσωτερικούς μετανάστες, 2035

  44. 3, … Η κουκουβάγια αποκαλείται ιδιωματικά παρ’ ημίν
    χουχουιάβα. …

    Κουκουβάγια (Owl) είναι και η μασκότ
    του πανεπιστημίου Ράις,
    με ιαχή των φιλάθλων του
    «χουτ-χουτ»,
    στο μοτίβο «Gig ’em Aggies«, «Hook ’em Horns«, κ.ά.

    The Hoot είναι φοιτητικό εστιατόριο στο Ράις –
    Not to be confused
    με την αλυσίδα εστιατορίων Hooters,
    της οποίας το λογότυπο και οι σερβιτόρες
    δείχνουν μια διαφορετική ερμηνεία
    στα δύο στρογγυλά μάτια της κουκουβάγιας.


  45. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    43. Χθες νομίζω ότι ο Νικοκυρης ενεφανίσθη εις καφενείον της οδού Ασκληπιού εις το κέντρον των Αθηνών.

  46. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    45. 42 αντί 43!

  47. Jorge said

    Γλαύκους εἰς τὰς Ἀθήνας κομίζει ,χικ!

  48. loukretia50 said

    O Ιερώνυμος Μπος έχει μια προτίμηση στις κουκουβάγιες , προφανώς γιατί μπορούν να δουν στο σκοτάδι (Λεπτομέρεια α/» Magical Owl, The Garden of Earthly Delights ι http://www.esotericbosch.com/owls/images/gardenowl2a.jpg όσα οι υπόλοιποι αδυνατούν.
    Περισσότερες λεπτομέρειες από άλλους πίνακες του Μπος με σχόλια http://www.esotericbosch.com/owls/boschsowls.htm

    Και μια αλλιώτική κουκουβάγια – γυναικεία ματιά
    Remedios Varo – Τhe creation of the birds

    In her painting The Creation of Birds, the surrealist artist, Remedios Varo, depicts a Woman/Bird Being who is both an alchemist and an artist. Sitting in her laboratory, which is also her art studio, she uses the energies of the cosmos and the chemicals of the earth to sketch the image of a bird, which then flies off the paper and soars into the sky. Dressed as a bird herself, she has created a being in her own image, and has given it both artistic and biological life simultaneously. Indeed, many indigenous peoples all over the globe believe that to retell the story of Creation is to re-create the world. “The Female Quest of Remedios Varo “
    Ένα ενδιαφέρον και καλαίσθητο μπλογκ
    http://arcadiasystems.org/academia/arthur7.html

    Αν και μου θυμίσατε αυτό Owl Singalong https://youtu.be/SdXA1lZNHGk?t=134 Ίσως γιατί άκουγα sing alone!

  49. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Experiment! How Does An Owl Fly So Silently? | Super Powered Owls | BBC

  50. Jorge said

    #49 αυτή τη λένε ζάρα στο Ρέθεμνο, το κακό πουλί αλλαχού , σκούζει

  51. Γιάννης Ιατρού said

    42β Μιάς κι είσαι μακρυά από τη βάση σου …

  52. Γιάννης Ιατρού said

    και το λατινικό κείμενο (για τους έτι επιζώντες συμμαθητές του Κικέρωνα κλπ. 🙂 🙂 )

  53. Περιονουσκιας said

    Με δύο λέξεις για την γλαύκα: Ulula και noctua.

  54. Μπούφος said

    Διαμαρτύρομαι!
    για τους Μπούφους τίποτε δεν περιλαβαίνει το γλωσσικό μενού;
    Δεν έχουν ψυχή οι μπούφοι;
    Κι αν αυτό δεν είναι μπουφορατσισμός, του χείριστου είδους τότε τι είναι;

    Τέλος πάντων…ας δώσω τόπο στην οργή..

    NIKIPLOS αυτό με την ανεστραμμμένη κουκουβάγια δεν θα το φανταζόμουν ποτέ. Γιατί κρέμασαν το πτηνόν ανάποδα; το βρήκα πολύ σαδιστικό. Το ευχαριστήθηκα.

    Ο ΑΦΩΤΙΣΤΟΣ ΦΙΛΕΛ. μούρλια βιντεάκι με πουλιά, μας κοτσάρησε…αν ήξερα και τι λέγανε στα ξένα οι επιστήμονες εκεί μέσα, τέλεια θα έβρισκα την εμπειρία μου.

  55. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Μπορείς να εξαπατάς πάρα πολύ κόσμο επί μεγάλο χρονικό διάστημα.»

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://dimartblog.com/2015/06/15/owl-god/amp/&ved=2ahUKEwiZjbj8stPlAhWCy6QKHUt0A2gQFjANegQICBAB&usg=AOvVaw1VOZBn2ELC34ALdKIeNyZQ&ampcf=1&cshid=1572968312262

  56. Μπούφος said

    «κι αν είναι χήρα η Μυρσίνη, το ζουλάει το κουκουβαγίνι…» (ο Κυπραίος στις «Αγριες Μέλισσες» δεν θυμίζει ελαφρά κουκουβάγια; έχω την εντύπωση…)

  57. Γιάννης Ιατρού said

    54: Μπούφα,
    το βίδεο λέει εν ολίγοις, πως ενώ τα άλλα πουλιά (που δείχνει) χτυπούν τα φτερά τους όταν πετούν (προς το θήραμά τους) κι έτσι προξενούν κάποιο θόρυβο, η κουκουβάγια με το μεγάλο άνοιγμα των φτερών της, δεν τα (πολυ-)κουνάει (πετά κάπως σαν ανεμοπλάνο/ανεμοπτερο παίρνοντας μι αρχική φόρα) κι έτσι δεν προξενεί σχεδόν καθόλου θόρυβο όταν πάει να πιάσει το θήραμά της. Αυτά.

  58. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    54 Πείραμα! Πώς μια κουκουβάγια πετάει τόσο σιωπηλά; | …. BBC

  59. Μάντις said

    54 Μπούφε διατελείς εν πλήρει συγχύσει…και ούτε καν βλέπεις το σίριαλ..οπότε…δεν έμαθες σωστά και το τραγουδάκι που λεει: «κι αν πενθείς κυρά Μυρσίνη, το ζουλάς το καναρίνι!» 😉

  60. Μπούφος said

    57 κ. Γιάννη Ιατρού
    σας ευχαριστώ πάρα πολύ..Τώρα βεβαιώθηκα περί του περιεχομένου του βίδεο…είμαι υπόχρεη…;-)

  61. loukretia50 said

    Aν και το όνομα δεν είναι πολύ ποιητικό, ο Παλαμάς δε θα ξεχνούσε την κουκουβάγια

    «…κι εσύ, ξαρμάτωτη· Αθηνά; όχι Αθηνά· Σοφία,
    βιβλίο κρατάς και σκύβοντας απάνου του διαβάζεις
    και με κοντύλι σίδερο σε φύλλα ατσάλια γράφεις·
    σφαίρα το πόδι σου πατά, και σα να τηνε σπρώχνει,
    και η σφαίρα αστέρι, και τ’ αστέρι κόσμος, και γυρίζει·
    τα μάτια σου, τρομαχτικά, της κουκουβάγιας μάτια
    πάντα, κι αστράφτουν, ουρανοί, κι ολόβαθα είναι, νύχτες…
    Η φλογέρα του βασιλιά

    Η θεά με τα μυστηριακά της κουκουβάγιας μάτια
    κι από κάθ’ άγγιγμα άγγιχτους, ισόθεοι, σας φυλάει,
    στους χρυσαχνούς του σύγνεφου σας κρύβει και σας πάει
    στους γαλανούς μέσα ναούς και στα ηλύσια χλοερά πλάτια.
    K.Παλαμάς – Νύχτες του Φήμιου

  62. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    57. Εκτός από μεγάλα φτερά για το βάρος της, το αεροδυναμικό σχήμα του σώματος της κουκουβάγιας και τα κυρτά φτερά της παράγουν μεγαλύτερη άνωση από τα άλλα πουλιά.

    Οπότε αλίμονο στα θηράματα της. Γι’ αυτό σε αγροκτήματα τοποθετουν μια φωλιά για κουκουβάγιες με σκοπό την καταπολέμηση των τρωκτικών. Μια οικογένεια καταναλώνει 3000 τρωκτικά σε μια αναπαραγωγικη περίοδο διατηρώντας την οικολογική ισορροπία….

    ΥΓ Rodent control

    Encouraging natural predators to control rodent population is a natural form of pest control, along with excluding food sources for rodents. Placing a nest box for owls on a property can help control rodent populations (one family of hungry barn owls can consume more than 3,000 rodents in a nesting season) while maintaining the naturally balanced food chain.[57]

  63. loukretia50 said

    54. Μα οι μπούφοι πάντα τραβάνε την προσοχή!
    Έστω και άθελά τους!
    Και δε νομίζω ότι ο μπούφος θεωρείται κακό προμήνυμα – αν τον ξεχωρίζεις βέβαια!
    Για σοφός δυστυχώς δεν τόχει, αλλά μπορεί νάναι απλώς φήμες.
    Και λίγα λόγια για τις κουκουβάγιες!
    Αυτή η τύπισσα σνομπάριζε τα διάσημα πτηνά και βρήκε το μπελά της!
    «Μεροπίς δ΄ως ήκουσεν εξύβρισεν προς το όνομα της Αθηνάς, η δε αυτήν εποίησεν ορνίθιον γλαύκα… » Αντ.Λιβεράλης Μεταμορφώσεις ιε΄
    Δεν ξέρω αν η τιμωρία θα ήταν ίδια αν η εξύβριση περιοριζόταν στο πτηνόν.

    Μπορείς να παρηγορηθείς χαζεύοντας μύθους που εστιάζουν στη σκοτεινή πλευρά της.
    https://www.willowisps.gr/main/-/14/11/2017

    Η κουκουβάγια μόνο στο ντεκόρ, αλλά νομίζω δεν πειράζει…πολύ!
    Romance de la Luna, Luna – https://youtu.be/nfKaoHBfDIk Federico García Lorca

  64. Χαρούλα said

    Αφιερωμένο στην Μπούφο.
    Ο ΟΕΔΒ είχε σύμβολο την κουκουβάγια. Λεγόταν όμως πως κατά λάθος απεικονιζόταν …μπούφος! (Κάτι με τα αυτάκια-κερατάκια😀, που δεν θυμάμαι ακριβώς) Η εκδίκηση σου Μπούφε! 😍
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQmV648UCyH5rDCNtMRjlGGf00Yu4r4nOhf1dx-Qn9FS6vkkJa0

  65. Περιονουσκιας said

    Όταν Έχω Διάβασμα Βαριέμαι

  66. sarant said

    45 Ισχύει. Αλλά γιατί δεν έδινες γνωριμιά;

    51-52 Α, ευχαριστώ, αυτό ακριβώς.

  67. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    64. Μπούφος (Βύας (Bubo)) και κουκουβάγιες ανήκουν στην ίδια οικογένεια (των γλαυκιδών).

    ΥΓ Συστηματική των Γλαυκόμορφων
    Παρακάτω αναφέρονται όλα τα γένη Γλαυκόμορφων, τα οποία κατατάσσονται σε δυο οικογένειες:

    Οικογένεια: Τυτονίδες (Tytonidae)
    Γένη:
    1. Φόδιλος (Phodilus)
    2. Τυτώ (Tyto)

    Οικογένεια: Γλαυκίδες (Strigidae)
    Γένη:
    1. Ώτος (Otus)
    2. Μεγάσκωψ (Megascops)
    3. Χαιτογλαύξ (Jubula)
    4. Λοφοστρίξ (Lophostrix)
    5. Pulsatrix
    6. Βύας (Bubo)
    7. Σκοτοπελία (Scotepelia)
    8. Στριξ (Strix)
    9. Σουρνία (Surnia)
    10. Γλαυκίδιον (Glaucidium)
    11. Ξενογλαύξ (Xenoglaux)
    12. Μικραθηνά (Micrathene)
    13. Αθηνά (Athene)
    14. Αιγωλιός (Aegolius)
    15. Ουρογλαύξ (Uroglaux)
    16. Νίνωξ (Ninox)
    17. Άσιος (Asio)
    18. Ψευδοσκώψ (Pseudoscops)
    19. Νησάσιος (Nesasio)

  68. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    66 A.

    1. Εποχούμενος επί δικύκλου, το Δt που παρήλθε ήταν ικανό να σε προσπεράσω αρκετά μέτρα…..

    2. Εξ άλλου ακολουθώ συνωμοτικούς κανόνες 🙂 .

  69. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    World Owl Mythology

    https://www.owlpages.com/owls/articles.php?a=63&fbclid=IwAR0xCH0m0s9x2VxwWeIIfFyjWvn38VScp69tnZifaOsHJsnUbe3I_hzNGY4

  70. 37 Άσχετο, αλλά την Ελλάδα δεν την βλέπω στη λίστα και θαρρώ πως είναι μέσα. Τόσο λάθος έχω;
    (Στο 2,7% το βλέπω μ’ ένα πρόχειρο ψάξιμο. Γιατί μας ρίχνουνε;)

  71. loukretia50 said

    Ο Γ.Ρίτσος κάπου γράφει :

    “…με τα σφιχτά κλαδιά του κουκουβαγιοχάγιατα και τα πικρά του μήλα …”
    Δε μπορώ να βρω ακριβώς σε ποιο ποίημα – ούτε να προφέρω τη λέξη!

    Στους Εσκιμώους κάποιος ξύπνιος υποτίθεται ότι μπορεί να πουλήσει και χιόνι. Όμως αν τους πάει κουκουβάγια, δε θα κάνει εντύπωση γιατί έχουν τη δική τους, που μάλλον είναι αρχαιότερη https://download.ams.birds.cornell.edu/api/v1/asset/24919051/medium

    Snowy owl https://birdsna.org/Species-Account/bna/species/snoowl1/introduction

    Χαιρετώ!

  72. Alexis said

    #68: Εξ άλλου ακολουθώ συνωμοτικούς κανόνες

    Με καπαρντίνα, καβουράκι και μαύρα γυαλιά ήσουν πάνω στο δίκυκλο; 😆

  73. Νομίζω κανείς δεν ανέφερε ότι κουκουβάγια ονομάζουν στο Ρέθυμνο το γνωστό ντάκο.

  74. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    73. Η πιο συνήθης απόκρυψη είναι η μη απόκρυψη. 😆

    Ο Πόε μας δίδαξε ότι συχνά δεν βλέπουμε αυτό που είναι μπροστά στα μάτια μας ή κάπως έτσι.

  75. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Νομίζω ότι είναι ο πιο γνωστός μπούφος των κόμιξ.

  76. 73 Και η χανιώτισσα μάνα μου έτσι τον λέει. Να τοποθετηθεί παραύτως η ΕΦΗ2. Και κάνας ηρακλειώτης επίσης.

  77. Γιάννης Ιατρού said

    Τι γίνεται ;;;; 😂😂😂😂😎😋

  78. Γς said

    Ο Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ)

    Κι η κουκουβάγια του, που ήταν …Μπούφος

    http://ethniki-paideia.blogspot.com/2014/01/blog-post_16.html

    Με πρόλαβε η Χαρούλα στο 64…

    και καλά να μου κάνει. Απ το πρωί ήθελα να το αναρτήσω

  79. Alexis said

    #77: Εμ, διώξατε τον καλό τον άνθρωπο με τας συνταρακτικάς αποκαλύψεις του Επιτελείου του και ιδού τα αποτελέσματα! 😂 🤣

  80. Μπούφος said

    Γς
    «μην κλαις, μην κλαις, τα μάτια που κλαιν αλήθεια δεν λέν !»

    πω πω
    η κυρία Χαρούλα στο 64

    μου ανέβασε την ψυχολογία..(Θα ξενυχτήσω απόψε κυνηγώντας …ποντίκια!)

    μορφώθηκα που έμαθα και όλα τα είδη των..μπουφηδών…στον 67 Μορφωμένο Φιλέλληνα …

    *Η Μάντις όλο με μαλώνει με το θάρρος της αδερφικής της αγάπης…Δεν τη συνερίζομαι..;-)

  81. Πάνος με πεζά said

    Στο περιθώριο της μέρας, δύο ειδήσεις από αυτές που μόνο στην Ελλάδα μπορείς ν΄ ακούσεις…
    https://www.thetoc.gr/politiki/article/kikilias-tha-epidotisoume-thermastres-gia-tous-kapnistes
    https://nkv.antenna.gr/news/eidiseis/article/550912/giannoylis-poinika-kolasimos-sadismos-na-psineis-xoirino-dipla-se-metanastes

    Φαντάσου, ειδικά την πρώτη είδηση, να τη διαβάζει κάποιος που δεν έχει να πάρει ούτε θερμοφόρα για να ζεσταθεί….

  82. sarant said

    73 Πράγματι, και νομίζω όχι μόνο στο Ρέθυμνο.

  83. Κιγκέρι said

    Τον Μπούφο του Νίκου Δήμου για τον Σαρτζετάκη τον θυμάστε;

    http://www.ndimou.gr/el/keimena/dimosieymata/vima/%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%86%CE%BF%CF%83/

  84. Κουτρούφι said

    Στη Σίφνο, η κουκουβάγια λέγεται κουκουμάβλα. Χρησιμοποιείται και μεταφορικά για τον χαζό (σε αντίθεση, δηλαδή, με τη χρήση του πουλιού ως σύμβολο της σοφίας). Το κουκουμάβλα το βρίσκω και σε άλλα νησιά (Πάτμο, Σαντορίνη) και έχει και εκεί μεταφορική χρήση παρόμοια με τη Σιφνέικη.

    Κουκουμαβλοφωλιά: Τοπωνύμιο στη βόρεια Σίφνο
    Μες στου Μπίτζουλα τη μάντρα, στην Κουκουμαβλοφωλιά
    ήταν το Καλού κρυμμένο και το γύρευγε (ή δεν το ‘βρισκε) η Σοφιά.

    ‘Οουλ πρόφερε ένας Γάλλος, συνεργάτης Αμερικανογερμανού προιστάμενού μου, και εννοούσε hole, όχι owl. Ο προιστάμενός μου τον έκανε γούστο.

  85. ΚΩΣΤΑΣ said

    Κι εγώ σαν τον Γς με τη Χαρούλα έπαθα, ήθελα να βάλω τον μπούφο του Ν. Δήμου και με πρόλαβε το Κιγκέρι.

    Πάρτε τώρα «Τ’ Μπούφ’ του πλί» μη με προλάβει κάποιος άλλος!

    https://www.papadiamantis.org/works/58-narration/348-03-57-t-mpoyf-t-pli-1904

  86. sarant said

    86 Μπράβο, με αιρετική άποψη για τη βλακεία του μπούφου

  87. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Φαίνεται ότι η παροιμιώδης έκφραση, ξεκινώντας από τον Αριστοφάνη, χρησιμοποιείται διαρκώς επί σειράν αιώνων, ώστε να φθάνει και ως τις μέρες μας.
    Μερικές γραπτές μαρτυρίες, κατά τους μ.Χ. χρόνους, έχουμε από τον αυτοκράτορα Ιουλιανό, τον Προκόπιο Γαζαίο (αρχές 6ου αι.), αλλά και τον Μιχαήλ Χωνιάτη (τέλος 12ου αι.).
    Πιθανότατα θα υπάρχουν και άλλες.

  88. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    73, 76, 83. Βέβαια! Νομίζω απανταχού της Κρήτης: Ντάκος ή κουκουβάγια ή λαντουριστό.

  89. sarant said

    89 Οπου λαντουρώ σημαίνει ραντίζω, έτσι;

  90. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    90. Ναι. Ραντίζω, καταβρέχω. [Κατά τον Αντ.Ξανθινάκη από ραντίζω > (ραντουρίζω) > ραντουρώ > λαντουρώ. Το (), δικό μου]

  91. Χαρούλα said

    Για την μαμά με το …ομορφότερο παιδί του σχολείου είπαμε;
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-B106/672/4465,20069/

  92. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @87. Την αιρετική άποψη για την δήθεν βλακεία του μπούφου την ανέλυσε λεπτομερώς ο Γρανίτσας στα «Άγρια και τα ήμερα του βουνού και του λόγγου» [αν ήμουν σπίτι θα σας το αντέγραφα..], όπου καταγράφεται επίσης και η παροιμιακή φράση «του έπεσε σαν του Μπούφου το πουλί».

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    93: https://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/granitsas_agria.htm#%CE%B223

  94. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @94. Μπράβο Γιάννη! Δυστυχώς, στα διαδικτυακά είμαι προσχολικού επιπέδου! 🙂

  95. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Για το ερώτημα «Ποιός έφερε την κουκουβάγια;» τα είπατε. Για την πληθυντική εκδοχή «Ποιός έφερε τις κουκουβάγιες» τα είπατε; [Η απάντηση είναι: ο ΟΗΕ!!! 🙂 ] «Κουκουβάγιες» αποκαλούσαν περιπαικτικά τα φιλο-ΚΚΕ στοιχεία τους απεσταλμένους παρατηρητές του ΟΗΕ (νομίζω ότι ήταν εκατοντάδες) που ήρθαν για να επιβλέψουν την διεξαγωγή των εκλογών του 1946. Τους έλεγαν έτσι επειδή είχαν στο περιβραχιόνιό τους ως έμβλημα μιά κουκουβάγια και φυσικά, το ΚΚΕ φρόντισε τότε να αμαυρώσει την εικόνα τους, διαχέοντας στην κοινωνία την άποψη ότι ήταν «μιλημένοι»..

  96. antonislaw said

    50 #49 αυτή τη λένε ζάρα στο Ρέθεμνο, το κακό πουλί αλλαχού , σκούζει
    Στο Ρέθυμνο πάντως την κλασική κουκουβάγια τη λένε σκλώπα,η. Το Λιδέλλου-Σκώττου λέει:
    σκώψ, ο, γεν. σκωπός, ονομ. πληθ. σκωπες (σκώπτω), είδος μικρής κουκουβάγιας, σε Ομήρ. Οδ., Θεόκρ.

    73 Για το έδεσμα στο Ρεθυμνο μόνο κουκουβάγια το είχα ακούσει, καθως νταγκο λεγαμε το χοντρό κομματι κριθαρένιο παξιμαδι. Η κουκουβάγια οπως την ειχα τουλάχιστον στη φαντασία μου λεγοταν ετσι καθως χρησιμοποιουσαν την στρογγυλη κριθαροκουλούρα κομμενη στα δυο και καθως εβαζαν ντοματα καποιο θρουλισμενο τυρι και μια ελια στη μέση εμοιαζε με κουκουβαγια με δυο ματια πανω στο πιατο!

  97. # 93

    Πριν κάποια χρόνια είχε πέσει από την φωλιά του στο πέτρινο εξοχικό μου ένα μπουφόπουλο ξεπεταρούδι κι είδα κι έπαθα να το σώσω από τις γάτες, οι παλιοί εδώ θα το θυμούνται, τότε δεν ήξερα τι πουλί ήταν και ρώταγα. Πάντως το ίδιο είχε συμβεί με ξεπεταρούδια από πετρίτες και τσαλαπετεινούς που είχαν καλύτερες αντιδράσεις …

  98. antonislaw said

    97 Κουκουβάγια με στρογγυλη κριθαροκουλούρα κομμενη στα δυο

    Η Κουκουβάγια για τους Χανιώτες κ τους επισκέπτες της πολης ειναι κ καφετερια στο λοφο του Προφητη Ηλια διπλα στους ταφους των Βενιζέλων με σπουδαία θέα προς την πολη κ το ενετικό λιμάνι τω Χανιώ. Νομιζω οτι κ η περιοχη λεγεται πλεον κ με το ονομα του μαγαζιου. Σερβιρουν κι ενα σουφλέ σοκολατας ιδιαιτερως λιγωτικο για μενα το ζουμερο, οπως το λενε. Για τη θεα παντως αξιζει ολες τις ωρες της μερας.

  99. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Να η Αθηνά, να η Αθήνα, να οι Αθηναίοι και η σοφία τους, οι μετοχές της κουκουβάγιας
    ήταν ανέκαθεν ανεβασμένες στις μυθολογίες μας. Επειδή, όμως, εμείς οι νεοέλληνες είμαστε άλλο πράμα, αναδείξαμε την σκοτεινή πλευρά της και -όπως θυμήθηκα από τον διαδικτυακό Γρανίτσα και τον σύνδεσμο της Λουκρητίας- την ταιριάξαμε στην δεισιδαιμονική πλευρά της ψυχής μας και φτιάξαμε την κατάρα «να λαλήσουν κουκουβάγιες στο σπίτι του» (θάνατος, συμφορές, αρρώστιες). Καλημέρα σας, χωρίς κουκουβάγιες στο σπίτι σας αλλά με πολλές κουκουβαγιοφωλιές στα αγροκτήματά σας, για να σας απαλλάξουν από τα διαολεμένα τρωκτικά.. (Μέχρι μαρουλάκια μου ρήμαξαν, Γιάννη Ιατρού, οι καταραμένοι τυφλοπόντικες!.. 🙂 )

  100. Alexis said

    #100: Πάντως έχω ακούσει κι εγώ ότι το να κάτσει κουκουβάγια στην αυλή ή στο μπαλκόνι σου είναι κακοσημαδιά και προμήνυμα κακών.
    Κάποτε καθόμασταν στο μπαλκόνι ενός φιλικού μας ζευγαριού (καλοκαίρι βράδυ) όταν ξαφνικά ακούσαμε ένα έντονο φτεροκόπημα και μια κουκουβάγια ήρθε κι έκατσε στην κουπαστή του μπαλκονιού. Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα κουκουβάγια από κοντά.
    Μας κοίταξε επίμονα για λίγα δευτερόλεπτα με εκείνα τα τεράστια στρογγυλά μάτια της και ξαναπέταξε μακριά.
    Έκτοτε έχουν περάσει αρκετά χρόνια και χαίρουμε άπαντες άκρας υγείας 😊

  101. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    96

    https://www.slang.gr/definition/28285-koukoubagies

  102. sarant said

    96 Οι κουκουβάγιες του Μπέβιν

    97 Έχω πάει

  103. Γιάννης Ιατρού said

    100 (τέλος) Βρές αυτό για τους ασπάλακες 🙂

  104. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    104 Και ληγμένο και αποσυρμένο 🙂

  105. Γιάννης Ιατρού said

    Έχουμε κι εμείς την κουκουβαγίτσα μας, την Μάρθα, τακτική πελάτισσα από χρόνια… 🙂

  106. Γιάννης Ιατρού said

    105: Δεν τα ξέρεις καλά, και προτρέχεις, χτήνος 🙂

  107. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    2018? Οι κουμουνιστές δεν κυβερνάγανε τότες? Πήγανε να μας φαρμακώσουνε δηλαδής, επειδής που είμαστε εθνικόφρονες 🙂

  108. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    101 Κουκουβάγια και κακοσημαδιά.
    https://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/karkabitsas%20logia%20plwrhs/15-kakoshmadia.htm

  109. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    90/91 >>λαντουρώ(καταβρέχω)
    και λαντουρίδια, τα τρίμματα από αλεύρι με νερό για τα κλωσσόπουλα αλλά και οι κουτές κουβέντες: Μη λες λαντουρίδια ή σκέτο «λαντουρίδια» αντί «βλακείες».
    Λαντουρίδες οι σταγόνες με νερό και χώμα (λασποβροχή) και επίσης «βλακείες» .

  110. Λ said

    α. Στην Κύπρο η κουκουβάγια λέγεται κουκκουφκιάος

    β. Στη Ρωσία λένε παίρνω σαμοβάρια στην Τούλα (πόλη γνωστή για την κατασκευή σαμοβαριών)

  111. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @107. Δεν παίζεσαι, Γιάννη!! 🙂

  112. spyridos said

    Η κουκουβάγια σαν σύμβολο του κακού δεν είναι Ελληνική εφεύρεση αλλά Ευρωπαϊκή.
    Τον μεσαίωνα στην Ευρώπη έγινε σύμβολο του σκοτεινού, του διαβολικού και της διαφθοράς.
    Χρησιμοποιήθηκε στο κυνήγι μαγισσών και ακόμα χειρότερα έγινε σύμβολο αντισημιτισμού.
    Με την Αναγέννηση επικράτησε πάλι η εικόνα της κουκουβάγιας σαν σύμβολο της Σοφίας.

    Στον Ρέμπραντ είναι πλέον πεντακάθαρα σύμβολο σοφίας.

    Για τον Ιερόνυμο Μπος τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα.
    Ο Μπος χρησιμοποιεί την κουκουβάγια σε όλους τους πίνακές του και σε αυτούς που δεν υπάρχει μάλλον σβήστηκε από απρόσεκτους συντηρητές.
    Αυτό μας προιδεάζει ότι είναι θετικό σύμβολο.

    Υπάρχουν ερευνητές που λένε ότι είναι σύμβολο για να αναδείξει την διαφθορά της καθολικής εκκλησίας.
    Οπου κάτι χριστιανικό τσουπ μια κουκουβάγια από πάνω.
    (De geheime boodschap van Jeroen Bosch, Dick Heesen; ISBN 97890816222714
    και Stanley Meiser «The world of Bosch»)
    και ακόμα χειρότερα υπάρχουν μπόλικοι που τοποθετούν τον Μπος σαν ακόλουθο μιας μυστικιστικής θρησκείας των «Καθαρών»
    και η κουκουβάγια είναι σύμβολο αυτής της θρησκείας.
    Ολο αυτό ξεκίνησε από την πλάκα (τρολάρισμα θα το λέγαμε σήμερα) που έκανε ο Εκο με το «Εκκρεμές του Φουκώ» και ξεπετάχτηκαν εκατοντάδες
    μυστικιστές φαντασιόπληκτοι σε ολόκληρη τη Ευρώπη.

    Οι σύγχρονοι αναλυτές του Μπος πιστεύουν ότι η κουκουβάγια του είναι ένα θετικό και αισιόδοξο σύμβολο.

  113. spyridos said

    106

    Από Λουτράκι για Κόρινθο, 400 μέτρα πριν φτάσουμε στη βυθιζόμενη γέφυρα, στα αριστερά είναι η σκοπιά της βορινής πύλης του στρατοπέδου.
    Κάθε βράδυ καθόταν εκεί μια τέτοια πιτσιλωτή μικρούλικη κουκουβάγια και έκανε παρέα στο σκοπό. Κάτω από τη λάμπα. Μπορούσες σχεδόν να την αγγίξεις.
    Εκανε καμιά βουτιά και γύριζε με κάποιο έντομο ή ποντικάκι. Αν είχαμε και κανένα φαγώσιμο της δίναμε.
    Ολοι οι νυχτερινοί σκοποί από 12 ως 6 είχαμε την παρέα της.
    Ηταν η πρώτη φορά που είδα κουκουβάγια από κοντά.

  114. Γιάννης Ιατρού said

    114: 😍😍 Πρέπει να είναι τοπικά διαδεδομένες αυτές οι πιτσιλωτές. Η τοποθεσία στο βίδεο είναι κάπου 11 χλμ. μακρυά από το στρατόπεδο στο Λουτράκι.

  115. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    @ 114. spyridos said:

    » Από Λουτράκι για Κόρινθο, 400 μέτρα πριν φτάσουμε στη βυθιζόμενη γέφυρα…

    Σ᾿ αὐτὴ τὴ γέφυρα ἔχω δεῖ τὸ πιὸ πρωτότυπο ψάρεμα: Τὸ ψάρεμα μὲ βυθιζόμενη γέφυρα! 🙂

    Περιμένοντας νὰ περάσει κάποιο πλοῖο, παρακολούθησα τὴν ἀνάδυση τῆς γέφυρας. Μόλις βγῆκε ἀπὸ τὸ νερό, εἶδα τοὺς χειριστές της νὰ τρέχουν μὲ μιὰν ἀπόχη καὶ νὰ πιάνουν τρεῖς κεφάλους τοῦ κιλοῦ, ποὺ σπαρταροῦσαν πάνω στὰ χοντρά μαδέρια της. Τὰ ψάρια εἶχαν παγιδευτεῖ ἐπειδὴ τὸ ἄνοιγμα ἀνάμεσα στὰ μαδέρια, ἀπ᾿ ὅπου ἔφευγε τὸ νερό, ἦταν στενὸ γιὰ τὸ μέγεθός τους.

    Αὐτὸ πρέπει νὰ εἶχε συμβεῖ κι ἄλλες φορές. Οἱ χειριστὲς ἦταν ἐφοδιασμένοι μὲ ἀπόχη καὶ σὲ κατάσταση ἑτοιμότητας.

  116. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    73/76/99 Παξιμάδι-κουκουβάγια
    Ναι, από το σχήμα του παξιμαδιού. Κριθαλοκουλούρα λέγαμε παλιά τα στρογγυλά παξιμάδια σε διάκριση με τον ντάκο(τουβλάκι). Η κουλούρα εννοείται ότι έχει τρύπα στη μέση, αν ψάξουμε ακριβολογίες. Οι κουκουβάγιες δεν έχουν συνήθως κενό. Για εμάς ανατολικά τουλάχιστον δεν λέγονταν από πάντα κουκουβάγιες (σκλώπες τα πουλιά) μα ήδη πάνε πολλά χρόνια που καθιερώθηκαν. Από εποχής ιδρύσεως των σουπ.μάρκετ ίσως, π΄άρχισε η μαζική και ποικίλη παραγωγή και κατανάλωση μέσω της τυποποίησης.
    Μάλιστα τα μικρού μεγέθους,που προσωπικά προτιμώ, (του Πολέντα-βιο ήσαν τα καλύτερα αλλά άντε βρες τα) τα λέμε κουκουβαγάκια.

    Παροιμίες με κουκουβάγιες, κουκουγιάβες, κουκουμάβλες, χουχλουβάιες
    http://repository.kentrolaografias.gr/xmlui/handle/20.500.11853/2/browse?type=lemma&value=%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%B2%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%B1

  117. dryhammer said

    113. Οι κουκουβάγιες, σύμβολο του κακού… Οι γάτες τα ίδια… Καλά τους κάνανε οι ποντικοί με την πανούκλα.

  118. antonislaw said

    Της σοφίας η κουκουβάγια και της ανοησίας ο μπούφος;

    Νομίζω ξεχάσαμε και το διάσημο χαρακτικό του Γκόγια με λεζάντα :» ο ύπνος της λογικής γεννά τέρατα» όπου μάλλον η απεικόνιση αφορά μπούφο, αφού συντάκτης του λήμματος της βικιπαίδειας λέει ότι (εδώ) η κουκουβάγια συμβολίζει την ανοησία.
    Άραγε και στην ισπανία το πουλί μπούφος είναι συνώνυμο του ανόητου;

    «Αποτελείται από ένα σκίτσο που αναπαριστά τον ίδιο τον καλλιτέχνη, να ακουμπάει το κεφάλι του σε ένα τραπέζι, καθώς κουκουβάγιες και νυχτερίδες τον περικυκλώνουν ενώ καλύπτει το κεφάλι με τα χέρια του. Οι κουκουβάγιες (που συμβολίζουν την ανοησία) και οι νυχτερίδες (που συμβολίζουν την αμάθεια) είναι έτοιμες να του επιτεθούν.»

  119. spyridos said

    118
    Καλά το λες

    και καλά που υπήρχε κι ο Γκόγια

    119
    στην Ισπανική λογοτεχνία του 17ου αιώνα οι νυχτερίδες συμβολίζουν την ανοησία.
    Από αυτό κινούμενοι διάφοροι κριτικοί τέχνης (και σε αντιγραφή τους η Βικιπέντια) παπαγαλίζουν τα περί ανοησίας.

    Λάθος φυσικά
    Η ξύπνια και ανήσυχη γάτα (ανοιχτόχρωμη) και οι ανοιχτόχρωμες κουκουβάγιες προστατεύουν τον καλλιτέχνη (ή συγγραφέα),
    μια από αυτές μάλιστα του δίνει τα πενάκια του για να πολεμήσει την αμάθεια (σκούρες νυχτερίδες) στο χαρτί.

    Ο καθένας μας βλέπει σε ένα έργο τέχνης ότι θέλει να δει και στο όνειρό του επίσης. Ρώτα και τον τζι τον μπαοκτσή.

    Αν δεν κάνω λάθος παρόμοια είναι και η εξήγηση της κυρίας Manuela B. Mena Marqués που είναι η εξπέρ του Πράδο στον Γκόγια.

    Κι εδώ παρόμοια σε ένα βιβλίο του 1914
    https://archive.org/stream/franciscogoyastu00stok/franciscogoyastu00stok_djvu.txt

    «A man has fallen asleep in his chair over paper and pencils.
    His head rests on the edge of his drawing-table. Owls and bats circle round him in the gloom. A wakeful cat
    glares at his feet. One bird offers him a crayon to resume his labours.»

  120. Μπούφος said

    86 ΚΩΣΤΑΣ

    ήταν νόστιμος ο Παπαδιαμάντης. Δεν τον είχα διαβάσει. Πολλές άγνωστες λέξεις αλλά…τα κατάλαβα «από τα συμφραζόμενα» που λέει και η αδρεφή μου…

    Κιγκέρι 84
    αυτό του Δήμου παλαιά το είχατε ξαναδώσει; κάπως το θυμούμαι..σας ευχαριστώ

  121. ΚΩΣΤΑΣ said

    121 Μπούφε, χαίρομαι αν στάθηκα η αφορμή να διαβάσεις κάτι νόστιμο.

    Και τον Μπούφο του Δήμου στον είχα δώσει πιο παλιά, όταν μιλούσαμε πιο συχνά! χικ, χαιρετίσματα στην αδρεφούλα σου! 😉

  122. loukretia50 said

    Ω! Μεσάνυχτα και κάτι, καταχώρισα
    φήμες για την κουκουβάγια, που ξεχώρισα!

    Χάρηκα που κάποιοι ανοίγουν τα λινκ!
    Ακούς Stazy?
    Το φτερό της κουκουβάγιας ήταν ξεχωριστό για να εμπνεύσει ποιητές και συγγραφείς, τους βοηθούσε να πετάξουν μέσα στο σκοτάδι για να βρουν την αλήθεια.
    Από τους Αζτέκους, τους Βαβυλώνιους, τους σαμάνους, τους ινδιάνους, μέχρι τις απανταχού μάγισσες – αληθινές ή φέικ – η κουκουβάγια ήταν πάντα μυστηριακό σύμβολο της κρυμμένης γνώσης, της διαίσθησης, της σοφίας, ταυτισμένη με τη λάμψη και το μυστήριο της σελήνης, αλλά και σκοτεινό προμήνυμα θανάτου, γιατί μετέφερε τις ψυχές στον άλλο κόσμο. Ένα πλάσμα – τοτέμ που μπορεί να συμβόλιζε και τη μετάβαση σε μια άλλη κατάσταση, το τέλος μιας εποχής, τη σημαντική αλλαγή στη ζωή.

    « Les anciens Arabes pensaient que l’âme des morts prenait la forme d’une chouette volant autour de la tombe, son cri appelant à la vengeance.

    «La ruine ou la mort, que le cri de la chouette annonce, doivent être neutralisées: on frappe à tour de bras sur des casseroles et on agite des morceaux d’étoffe noire pour faire peur et chasser cet oiseau de malheur» (Joseph Goulven- Les Mellah de Rabat-Salé-Geuthner-1927).

    A Babylone les pieds de Lilith sont représentés par des pattes de chouette.
    Les chamans utilisent les plumes de chouette pour transmettre des connaissances secrètes de génération en génération ou pour connaître des connaissances cachées, ces plumes servent à faire appel aux gardiens des connaissances sacrées.
    Pour les celtes, la chouette symbolise la connaissance, elle est la Lumière de la conscience druidique, elle est sagesse, vigilance. Cependant chez les celtes on ne regroupe pas la chouette au hibou contrairement à d’autres croyances.
    Dans l’astrologie amérindienne, la chouette est liée au sagittaire, il est dit que les personnes de ce signe sont clairvoyants et voient les choses cachées.

    Spyridos, θα τα ξέρεις, αλλά προσφέρονται για χάζεμα

    Concert d’oiseaux dans la peinture flamande du XVIIe siècle
    Le persiflage d Hibou – le hibou conduit l’ orchestra
    http://www.ensemble-artifices.fr/wp-content/uploads/2016/10/Concerts-d%E2%80%99oiseaux-dans-la-peinture-flamande-du-XVIIe-si%C3%A8cle.pdf

    DE BOSCH À BLOEMAERT https://www.fondationcustodia.fr/De-Bosch-a-Bloemaert

    Jérôme Bosch, le pinceau de l’imaginaire
    Museu d’Art contemporani de Barcelona
    https://www.aparences.net/periodes/la-renaissance-nordique/jerome-bosch/

    Μπούφε με αγνοείς!( σχ. 63). Εκτός αν παρεξηγήθηκες!

  123. loukretia50 said

    Βγήκε μακρύ το σχόλιο, συμπαθάτε με οι σμαρτφονάκηδες!
    Δεν έκανα καλή κατανομή.
    Μικρό συμπλήρωμα :
    «Quand le Hibou chante, l’indien meurt…»
    Même dans son meilleur rôle, le hibou demeure mélancolique et presque toujours associé à la fin de la vie.
    Hibou issu de l’art haïda (Canada
    https://www.museum.toulouse.fr/documents/10180/33522200/hibou-art-haida-canada.jpg/fc3a4891-e0f1-4c0b-8dd5-3720614f33fc?t=1509719782911

    γιατί μου φαίνεται γελαστή?

  124. spyridos said

    Είχα σκοπό να κοιμηθώ μια μέρα σαν άνθρωπος αλλά μπήκα στα λινκ και χάζευα μια ώρα τουλάχιστον.

    Βρήκα και μια ενδιαφέρουσα χαζή κουκουβάγια του Γιαν Στέιν στο μεθυσμένο ζευγάρι
    και μια κακιασμένη του Φρανς Χαλς στη Μάλε Μπάμπε.

    Υπήρξαν περίοδοι που σκότωναν τις κουκουβάγιες από δυτική Ευρώπη (προάγγελος καταστροφών και θανάτου) ως Ιταλία (κακό μάτι).
    Αυτή η αρνητική σημασία για την κουκουβάγια επέζησε ως τις μέρες μας και στην γλώσσα εδώ.
    Η διαιώνιση των προλήψεων και μέσω της ζωγραφικής βοήθησε λιγουλάκι.
    Uilskuiken είναι το μικρό της κουκουβάγιας και ο μεγάλος βλάκας. Αλλά χρησιμοποιείται ελάχιστα με αυτή την έννοια τα τελευταία 15 χρόνια.

    Αλλα΄και η κουκουβάγια σαν πουλί της γνώσης και της μάθησης είναι βαθιά ριζωμένη.
    Σε αυτό βοήθησε και η τηλεόραση. Για 21 (1968-1989) χρόνια όλα τα Ολλανδάκια (και πολλά Βελγάκια , Γαλλάκια ακόμα και Γιαπωνεζάκια) έβλεπαν πριν πάνε για ύπνο μια πολύ γλυκιά κουκουβάγια
    που τους έλεγε ένα παραμύθι, με ηθικό δίδαγμα φυσικά. Οχτώ η ώρα ακριβώς και μετά για ύπνο.
    (Πολιτιστικό σοκ παθαίνουν οι Ολλανδοί όταν βλέπουν τα μωρά να τρέχουν έξω και μετά τις 12 στην Ελλάδα)
    Τελειώνει με το Slaap Lekker κάτι σαν Ονειρα Γλυκά.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fabeltjeskrant

    Δεν μπορεί θα το έβλεπε κι ο Thierry Baudet πιτσιρικάκι στην μικρή επαρχιακή κωμόπολη που μεγάλωσε (κάτι σαν τα Γιαννιτσά σε μέγεθος)
    και θέλω να πιστεύω ότι αυτή η κουκουβάγια βοήθησε πολλά παιδάκια και τα έκανε καλύτερους ανθρώπους.
    Οχι όμως και τον Τιερύ.
    Στις 20 Μαρτίου 2019 το κόμμα του έρχεται πρώτο στις εκλογές και ξεκινάει με την παρακάτω φράση.
    «Η κουκουβάγια της Αθηνάς ανοίγει τα φτερά της με το πλησίασμα του σούρουπου…..»

    Η κουκουβάγια σε νέα έκδοση σαν φασιστικό σύμβολο.
    Εχω προσπαθήσει 3-4 φορές να τον ακούσω αυτό το λόγο αλλά δεν τα καταφέρνω.
    Ο ρυθμός και η μιμική του πέρα από τις εκφράσεις με ανατριχιάζουν περισσότερο από τα λόγια του.
    Κανένας δηλωμένος φασιστάκος δεν μπορεί να το πετύχει αυτό. Οι δικοί μας χρυσάΒγουλοι ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μες στο γάλα.
    Αυτός είναι πραγματικά επικίνδυνος κι ας κομίζει γλαύκας της Αθηνάς.

    http://tiny.cc/p71wfz

  125. ΣΠ said

    Ένας γάτος που τον λένε Μπούφο.

  126. Μπούφος said

    126 ΣΠ
    χαχααααααααααααααα! ένας γάτος που τον λέγανε Μπούφο και …θίχτηκε γι αυτό έφυγεεεε….χαχαχαααααααα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: