Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο στρατάρχης Μάρσαλ και άλλα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 23 Νοεμβρίου, 2019


Συμβαίνει πότε-πότε ο τίτλος του σαββατιάτικου πολυσυλλεκτικού μας άρθρου να προκύπτει από κάποιο από τα μεζεδάκια της πιατέλας, που βέβαια πρέπει να είναι αρκετά εντυπωσιακό ώστε να δικαιολογεί τέτοια τιμή.

Κάτι τέτοιο συμβαίνει σήμερα και το τιμώμενο πρόσωπο είναι ο στρατάρχης Μάρσαλ.

Σε άρθρο για τις εμφύλιες συγκρούσεις στη Λιβύη, διαβάζουμε:

Τα ΗΑΕ, η Αίγυπτος και η Σαουδική Αραβία κατηγορούνται ότι υποστηρίζουν τον στρατάρχη Μάρσαλ, ενώ το Κατάρ και η Τουρκία υποστηρίζουν την ΚΕΕ.

Το όνομα Μάρσαλ δεν ακούγεται πολύ αραβικό, δεν συμφωνείτε; Μεταγραφή είναι; Ξένος δάκτυλος; Όχι, ατζαμοσύνη του συντάκτη. Marshal είναι, απλώς, ο στρατάρχης στα αγγλικά. Μπερδεύτηκε ο συντάκτης αφενός επειδή το Μάρσαλ είναι υπαρκτό επώνυμο (αν και όχι αραβικό) και επειδή στα αγγλικά γράφεται με κεφαλαίο αρχικό γράμμα.

Το περίεργο είναι ότι πιο πάνω δίνει το κανονικό όνομα του στρατάρχη, όταν λέει για την «επίθεση του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ για την κατάληψη της λιβυκής πρωτεύουσας».

Έτσι βέβαια ο στρατάρχης Μάρσαλ καταλαμβάνει περίοπτη θέση στις ένοπλες δυνάμεις της Νομανσλάνδης, τις οποίες θα οδηγήσει σε νέες σελίδες δόξας!

* Kι ένα αγγλικό μιμίδιο με λογοπαίγνιο για την Ελλάδα.

– To ήξερες ότι οι πρώτες τηγανιτές πατάτες (που είναι French fries στα αμερικάνικα, αν και την εποχή του πολέμου του Ιράκ μερικοί τις μετονόμασαν σε Liberty fries, διότι η Γαλλία δεν ήταν πρόθυμη) δεν τηγανίστηκε στη Γαλλία;

Η σωστή απάντηση εδώ είναι : Φυσικά, τηγανίστηκε στο Βέλγιο αλλά το πιτσιρίκι ρωτάει «Και πού τηγανίστηκε;»

Και ο σκυλάκος απαντάει «Στην Ελλάδα» -και περιμένει ματαίως την έκρηξη γέλιου.

Πρόκειται για το παμπάλαιο λογοπαίγνιο Greece – grease (λίπος, εδώ μαγειρικό). Tο λέω παμπάλαιο διότι το βρίσκουμε ήδη σε βρετανικές πολιτικές γελοιογραφίες του 19ου αιώνα όπου βλέπουμε την γαλοπούλα (Τουρκία) ή την αρκούδα (Ρωσία) να προσπαθούν να αρπάξουν ένα κομμάτι λίπος (grease-Greece).

Ωστόσο ποτέ δεν έπαψε να χρησιμοποιείται όπως βλέπετε και από κάποιες από αυτές τις εικόνες.

* Σε ενυπόγραφο (!) άρθρο του Χάφιποστ για τα γεγονότα στο Χονγκ Κονγκ, διαβάζουμε:

Νωρίτερα τη Δευτέρα, η αστυνομία εμπόδισε τη διαρροή δεκάδων ατόμων από το πανεπιστήμιο μέσω των αστυνομικών γραμμών.

Να μας πει ο κ. Αντώνης Φουρλής, αρχισυντάκτης του ιστότοπου, πώς σκέφτεται τη διαρροή ανθρώπων. Διαφυγή ίσως; (Και «διά μέσου» μάλλον).

* Κωμικό ορθογραφικό σε σουπεράκι, αν και η είδηση είναι τραγικη.

(Κάπως με ξενίζει, έτσι κι αλλιώς, το «ηπατική κίρρωση». Κίρρωση του ήπατος το έχω συνηθίσει -το ίδιο είναι βέβαια).

* Σε ενα κακογραμμένο άρθρο της Lifo για την ταφή των οστών 193 Ελλήνων που έπεσαν στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, διαβάζω ότι:

Μετά την επιμνημόσυνη δέηση, τα οστά των πεσόντων καλυμμένα με την εθνική σημαία τοποθετήθηκαν σε ξεχωριστά κενοτάφια για να αναπαυθούν εν΄ ειρήνη ύστερα από 79 χρόνια «προσμονής» στις γύρω πλαγιές και χαράδρες.

Σε κενοτάφια; Αλλά, σύμφωνα με το λεξικό, το κενοτάφιο είναι «ταφικό μνημείο το οποίο έχει αναγερθεί προς τιμήν νεκρών οι οποίοι όμως δεν έχουν ενταφιαστεί στο συγκεκριμένο χώρο». Μήπως εννοείται κάτι άλλο;

Όσο για την πολύ συγκινητική διαδικασία της ανεύρεσης και περισυλλογής των οστών, μού θυμίζει το μυθιστόρημα «Ο στρατηγός της στρατιάς των νεκρών», του Ισμαήλ Κανταρέ, το πρώτο του βιβλίο που μεταφράστηκε στα ελληνικά, που είχε θέμα ακριβώς εναν Ιταλό στρατιωτικό, που έχει την αποστολή να συλλέξει και να ενταφιάσει τα οστά των Ιταλών πεσόντων.

* Στο τηλεπαιχνίδι εκείνο που γυρίζουν εναν τροχό (Τροχός της τύχης άραγε;) είχαν βάλει τρεις Έλληνες λογοτέχνες, που έπρεπε να τους μαντέψουν οι παίχτες συμπληρώνοντας τα γράμματα που έλειπαν. Σε κάποια φάση, τα δύο ονόματα είχαν συμπληρωθεί και από το τρίτο όνομα έλειπε ένα γράμμα.

Η πρώτη παικτρια ζήτησε τον Καραπάτση ενώ η δεύτερη πόνταρε στον Καραχάτση. Αν ήμουν τρίτος μπορεί να έλεγα «Και ποιος είναι αυτός ο Καρακάτσης και τι έγραψε επιτέλους, που πρέπει να τον ξέρουμε;» αλλά ο πραγματικός τρίτος παίχτης δεν αστειευόταν και είπε το σωστό.

Ο φίλος μας ο Στάζιμπος ανέβασε και το απόσπασμα, έχει πλάκα.

* Πριν από δυο-τρεις μέρες η βρετανική Γκάρντιαν έγραψε ότι ο Έλληνας δημοσιογράφος Θάνος Δημάδης καταγγέλθηκε από την επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκε ότι ζήτησε χρήματα για να θέσει την επαγγελματική του ένωση στην υπηρεσία της Bayer. Δεν θα το είδατε στην τηλεόραση, όπου έτσι κι αλλιώς οι ειδήσεις είναι ελεγχόμενες, αλλά στα κοινωνικά μεσα έγινε αρκετός ντόρος, κυρίως επειδή ο Δημάδης έχει αρκετή δραστηριότητα στα μέσα αυτά.

Αφου κατηγορήθηκε για κάτι αρκετά σοβαρό, επόμενο ήταν να στείλει μηνύματα για να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Το κακό είναι πως όλα του τα μηνύματα έχουν χοντρά λάθη στα αγγλικά, εντελώς ασυγχώρητα για κάποιον που δραστηριοποιείται στη Νέα Υόρκη.

Παραδείγματα:

Στο ένα έχουμε τον ανύπαρκτο αόριστο hided, του hide, ενώ στο άλλο μεταφράζει το ελληνικό «κάνε λίγη υπομονή» σε do some patience (αντί για have). Μόνο το nice breakfast λείπει!

* * Πολύ συζητήθηκε, επίσης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η γκάφα του Αλέξη Τσίπρα, που σε μια πρόσφατη συνέντευξή του είπε ότι «στην Κατοχή ακούγαμε Ντόιτσε Βέλε».

Γκάφα φυσικά, Κατοχή αντί για Χούντα. Κάποιοι τον είπαν «ανιστόρητο» λες και είναι θέμα γνώσεων. Πρόκειται όμως για κλασική παραδρομή της γλώσσας.

* Το πιο σοβαρό λάθος στην πινακίδα της φωτογραφίας είναι η κακοψυχιά, δεν είναι το «ανσανσέρ».

Μου είπαν πως είναι αυθεντικό, αλλά δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά.

* Συνηθισμένο λαθάκι, που δεν ξέρω αν πρέπει να το χρεώσω στον κ. Στουρνάρα ή στον δημοσιογράφο. Σε αρθρο για τις δηλώσεις Στουρνάρα, διαβάζω ότι παρομοίασε τον όγκο των κόκκινων δανείων με «βρόγχο που πνίγει το τραπεζικό σύστημα», καθώς αυτά υπερβαίνουν το 40%.

Δεν είναι βρόγχος, είναι βρόχος. Είναι συχνό λάθος, είπαμε -μήπως απολανθάνεται; Δεν θα το έλεγα, διότι αγγίζει τις σημασίες των λέξεων -και εφόσον δεν έχει αναγνωριστεί από κάποιο έγκυρο λεξικό, όσοι επιμελούμαστε κείμενα διορθώνουμε τους βρόγχους που πνίγουν και τους κάνουμε βρόχους.

* Στην προηγούμενη εικόνα, την πινακίδα του ασανσέρ, είπα ότι δεν ήμουν βέβαιος για τη γνησιότητα, επειδή το πήρα από τρίτο χέρι.

Για τούτην εδώ ομως τη φωτογραφία, από μαθητική άσκηση, μπορώ να βεβαιώσω ανεπιφύλακτα τη γνησιότητά της διότι μου την έδωσε η μητέρα του… δράστη:

* Φίλος στέλνει λινκ με τον εξής τίτλο είδησης:

Λυκειάρχης ζήτησε από την αστυνομία να συλλάβει εκπροσώπους της ΕΛΜΕ

Και σχολιάζει:

Και εκεί που φανταζόμαστε κάποιον βλοσυρό γραφειοκράτη, διαβάζουμε:

Σε σοβαρή καταγγελία κατά της διευθύντριας Λυκείου της Νέας Σμύρνης, προχώρησε η ΕΛΜΕ Καλλιθέας – Νέας Σμύρνης – Μοσχάτου. Σύμφωνα με τα όσα καταμαρτυρεί η εκπαιδευτική ένωση, η συγκεκριμένη καθηγήτρια κάλεσε την αστυνομία να συλλάβει τους εκπροσώπους του ΔΣ της ΕΛΜΕ και τον αιρετό, οι οποίοι επισκέφτηκαν το σύλλογο καθηγητών του σχολείου για να τον ενημερώσουν για εκπαιδευτικά θέματα….

Εσείς όταν διαβάζετε «Λυκειάρχης ζήτησε από την αστυνομία…» σκέφτεστε άντρα ή γυναίκα; Εγώ πάντως σκέφτομαι άντρα.

* Πολλές φορές έχουμε γράψει για τα μαργαριτάρια στις αυτόματες μεταφράσεις της Ράιαν, αλλά τούτο εδώ παραπάει. Εκλεκτός φίλος του ιστολογίου έψαχνε να δει που βρίσκεται η πτήση συγγενικού του προσώπου και είδε το εξής μακάβριο μήνυμα στην εφαρμογή ελέγχου πτήσεων:

Κατάσταση πτήσης

Πεθαμένος

Στην ώρα

Δεν είναι και ό,τι καλύτερο μπορείς να δεις, έτσι;

Και βέβαια, το αγγλικό αντίστοιχο λέει:

Flight status

Departed

On time

Όπου departed σημαίνει βέβαια «ο μεταστάς», σημαίνει όμως -και κυρίως- και «αναχώρησε».

* Το άρθρο της Βικιπαίδειας για το αναψυκτικό Green Cola έπεσε θύμα ψευδοφιλίας, νομίζω.

Γράφει: Το Green Cola είναι ανθρακούχο μη αλκοολούχο ποτό που αναπτύχθηκε από την Green Cola Company. Κυκλοφόρησε το 2012. Η σόδα είναι πλέον ευρέως διαθέσιμη στην Ελλάδα (απ’όπου προήλθε), τη Γερμανία, την Ισπανία, την Κύπρο…

Μετάφραση απο το αμερικάνικο soda. Όμως, στο Ελλάντα όταν λέμε «η σόδα» δεν εννοούμε οποιοδήποτε αεριούχο ποτό, και κυρίως δεν εννοούμε τα αναψυκτικά τύπου «κόλα» -ή κάνω λάθος;

* Kι αυτό κυκλοφόρησε τις τελευταίες μέρες στο Φέισμπουκ και νομίζω ότι είναι αυθεντικό. Πολύ γελάω όταν διαβάζω το σουπεράκι.

* Και επί του πιεστηρίου ένα από την ΕφΣυν, που το στέλνει εκλεκτός φίλος.

Σε ρεπορτάζ για την κακοκαιρία στη Θάσο, διαβάζουμε:

Όπως επεσήμανε η μετεωρολογική υπηρεσία meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, τα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης παρέμειναν την Παρασκευή κλειστά, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που καταστούν δύσκολη την προσέλευση και παραμονή των μαθητών σε αυτά.

Σχολιάζει εύστοχα ο φίλος:

Το «κάνουν δύσκολη» τους φαίνεται πολυ μπασκλασαρία. Δεν αντέχω άλλο τις ψηλομυτιές τους, μου καταστούν την ανάγνωση δύσκολη, δεν έχουν επιμελητή εκεί στην ΕφΣυν; Πάρτο και κάντο ό,τι θελεις, ίσως για τα μεζεδάκια του Σαββάτου, μπας και το δουν και διορθωθούν.

Αμήν!

* Και κλείνω με ένα μεζεδάκι που έπρεπε να σας το σερβίρω την περασμένη εβδομάδα αλλά περιέργως παράπεσε. Αν και μπαγιάτικο, έχει ενδιαφέρον.

Ο Άδωνης καταφέρεται εναντίον των καταληψιών και, αφού τονίσει πως οι καταλήψεις στην Ελλάδα είναι παράνομες, απασφαλίζει (περίπου στο 0.40):

Θέλεις να κάνεις κύριε κατάληψη; Πήγαινε σπίτι σου, κατάληψέ το, κάψ’το, βάψ’το…

Τύπος προστακτικής «κατάληψε» δεν υπάρχει βεβαίως και τέτοιος αυτοσχεδιασμός ακούγεται ιδιαίτερα κωμικός από κάποιον που έχει και σχολή που διδάσκει αρχαία ελληνικά ακόμα και σε παιδάκια και σε σκυλάκια.

Αλλά, για να κάνουμε τον δικηγόρο του Άδωνη, το «κατάλαβέ το» είναι, θα το παραδεχτείτε, αμφίσημο, για να μην πω καπαρωμένο εντελώς από το «καταλαβαίνω».

Όχι εντελώς-εντελώς, διότι στα στρατιωτικά γυμνάσια ο διοικητής θα πει στον λοχία «Πάρε τους άντρες σου και καταλάβετε αυτό το ύψωμα» (ή: να πάτε να καταλάβετε).

Από την άλλη, θυμάμαι πριν από οσονούπω σαράντα χρόνια, στις καταλήψεις του Πολυτεχνείου, που κάθε σχολή έκανε κατάληψη σε κάποιο κομμάτι του παλιού κτιριακού συγκροτήματος, και εμείς οι Χημικοί λέγαμε να καταλάβουμε τα εργαστήρια, και λέει και ο φίλος μου ο Θέμης «Πώς θα καταλάβουμε τα εργαστήρια αν πρώτα δεν καταλάβουμε τη θεωρία;»

Γεια σου ρε Θέμη, εκεί στην Πενσυλβανία που βρίσκεσαι!

 

 

 

241 Σχόλια to “Ο στρατάρχης Μάρσαλ και άλλα μεζεδάκια”

  1. ndmushroom said

    Καλημέρα!
    Freedom fries τις ονόμασαν οι γιάνκηδες τους πατάτες, όχι liberty fries.

  2. ndmushroom said

    Τις πατάτες, για να μάθω να γράφω με autosuggest 🙂

  3. Γς said

    Καλημέρα

    >Σε κενοτάφια; […] Μήπως εννοείται κάτι άλλο;

    Καινοτάφια, ήθελε να γράψει. Καινούργια

  4. angelos said

    Καλημερα Νικοκυρη, νοστιμα το πρωινα μεζεδακια, αλλα το σουπερακι, περα απο το γελοιο της καταστασης, γλωσσικα τι λαθος εχει;
    (Δεν εχω πιει καφε ακομα 🙂 )

  5. LandS said

    Έχω δει γελοιογραφία του 19ου αι. που έδειχνε λιοντάρι, αρκούδα και ένα άλλο ζώο που δεν θυμάμαι (για Αυστρία) να ετοιμάζονται να διαμελίσουν μια γαλοπούλα και ένα από αυτά έλεγε «το δικό μου κομμάτι το θέλω με λίπος)

  6. leonicos said

    άπως με ξενίζει, έτσι κι αλλιώς, το «ηπατική κίρρωση». Κίρρωση του ήπατος το έχω συνηθίσει -το ίδιο είναι βέβαια

    Η κύρωση έχι κύρος, διό και επικυρώνεται, κατακυρώνεται

    Αλλά το ηπατική κίρρωση είναι εξ ίσου συχνό με το κίρρωση του ήπατος, και δεν ξενίζει στο δικό της περιβάλλον εννοείται.

    Και ο βρετανος πότης κίρρωση θα πάθαινε. Αναμενόμενο

  7. Γς said

    >«στην Κατοχή ακούγαμε Ντόιτσε Βέλε».
    Γκάφα φυσικά, Κατοχή αντί για Χούντα

    Ντόιτσε Βέλε αντί BBC!

  8. leonicos said

    Αλλά, για να κάνουμε τον δικηγόρο του Άδωνη, το «κατάλαβέ το» είναι, θα το παραδεχτείτε, αμφίσημο, για να μην πω καπαρωμένο εντελώς από το «καταλαβαίνω».

    Συγγνώμη, κι εμείς ελληνικά μιλάμε. Υπάρχουν κι άλλα τέτοια αμφίσημα, αλλά δεν είναι λόγος αυτός για να πεις ‘κατάληψέ το’.

    Το τραγικό είαι ότι ο απίθανος αυτος καραγκιόζης θα νομίζει πως το ρήμα είναι καταλήπτω.

  9. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Ωχ ναι, έχεις δίκιο.

    4 Δεν έχει γλωσσικό λάθος, αλλά είναι αστείο.

  10. LandS said

    Όταν έλεγα ότι μου άρεσαν τα ιρλανδικά (βελγικά, ποντιακά κοκ) αστεία κάποιοι με θεωρούσαν ρατσιστή.

  11. leonicos said

    Τι α πει, καπαρωμένο εντελώς;

    Αν υπ΄ρχαν καπαρωμένα εντελώς, φαντάζεστε τι θα γινόταν με τ’ αρχαία; Θα μπειρδεύονταν τα ειμι και είμι και ίω και δεν συμμαζεύεται. Θα μπορούσε να μαζέψει κανείς πολλά απραδείγματα ισόμορφων τυπων

    Αφήνω τις νεοελληνιές αποφράξεις.

  12. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Ψάξτε να βρείτε το βίντεο.

  13. leonicos said

    Οι βρόγχοι αποφράσσονται και για να μην πεθάνεις από πνιγμονή πρέπει να τους αποφραξεις.

    Οι βρόχοι πνίγουν και για να μην πεθάνεις από πνιγμονή πρέπει να τους κόψεις.

    Αν κόψεις τους βρόγχους….. την έβαψες

  14. sarant said

    12 Πώς μου ξέφυγε αυτό; Πότε το είπε;

  15. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μάλλον κοινοτάφια εννοούσαν.
    Το καταλήψω του Γεωργιάδη θυμίζει το συλλήψω του κωμικού «αστυφύλακα» Χατζηχρήστου. Και να ‘ταν η μόνη ομοιότητα…
    Η ερώτηση για τους τρεις λογοτέχνες θα ήταν μάλλον η ερώτηση για τα πολλά λεφτά, εξού και ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας της. Βάλτε, μωρέ ματζίρηδες, μια Μαντά, μια Δημουλίδου, να κονομήσει ο κοσμάκης!
    Η Ντόιτσε Βέλε του Τσίπρα ενόχλησε, το ότι περιέχει μεγάλο ποσοστό αλήθειας η δήλωσή του δεν ενόχλησε. Τι θα ξέραμε για τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και στον κόσμο, αν δεν υπήρχε το διαδίκτυο, Ντόιτσε Βέλε και BBC μαζί;

  16. leonicos said

    Πολύ γελάω όταν διαβάζω το σουπεράκι.

    Τι σημαίνει σουπεράκι;

    Μη γελάτε. Το έχω δηλώσει ότι είμαι λεξιπενικός

  17. spiral architect 🇰🇵 said

    Πριν λίγες μέρες στο BBC World News:

    https://t.co/wnlU0Eqt8i

  18. voulagx said

    «Η ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΤΗΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΠΕΛΑ ΤΟΥ ΕΡΑΣΤΗ ΤΗΣ» 😆
    Έμπλεξαν τα μπούτια τους.

  19. leonicos said

    9 Δεν έχει γλωσσικό λάθος, αλλά είναι αστείο.

    Δεν είναι αστείο. Είναι ξεκαρδιστικό!

  20. leonicos said

    Να σας πω κι εγώ ένα νέο!

    Η Χρυσούλα κοιμήθηκε με τον άντρα της κατά λάθος. Νόμιζε πως ήταν ο εραστής της, μέχρι που άνοιξε τα μάτια της.

    Ο εραστης της με την κοπέλα του γλεντοκοαγενε στο διπλανό δωμάτιο και δεν πήραν χαμπάρι

  21. leonicos said

    10 Όταν έλεγα ότι μου άρεσαν τα ιρλανδικά (βελγικά, ποντιακά κοκ) αστεία κάποιοι με θεωρούσαν ρατσιστή.

    Η Φωτεινη διασκεδάζει λέγοντας αστεία για ξανθές. Και ήταν ανέκαθεν ξανθή γλσνομάτα, δηλαδή ΓΝΗΣΙΑ

  22. atheofobos said

    Περίεργο πως σου διέφυγε αυτό το μεζεδάκι!
    Φαίνεται ότι ο Τσίπρας πρέπει να έχει κάποια δυσλεξία με τα μαθηματικά! Μετά την στροφή των 360° που έκανε στο παρελθόν, τώρα μεγαλούργησε στην κατατρόπωση του Μητσοτάκη με το –από τις 14 συζητήθηκαν οι 3, πιο κάτω από το 3% !
    Αν ήμουνα στην θέση του Μητσοτάκη θα του έστελνα δώρο ένα κομπιουτεράκι!

  23. sarant said

    22 Το είδα όταν είχα κλείσει την ύλη

  24. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  25. Παναγιώτης Κ. said

    Να και μια παραπλήσια κατάσταση… εμμέτρως: 🙂
    Το ν΄απατάς τον άντρα σου
    είναι συνηθισμένο.
    Μα ν΄απατάς τον εραστή
    αυτό που είναι γραμμένο;

  26. Αὐγουστῖνος said

    Καλημέρα ἀπὸ Ρόδο, ὅπου βρίσκεται, μεταξὺ ἄλλων, καὶ τὸ μαγαζί (οὐζερὶ μὲ θαλασσινοὺς μεζέδες) ἑνὸς πολὺ ἀγαπητοῦ μου μεταστάντος (departed, γιὰ νὰ εἶμαι μέσα στὸ κλίμα) καὶ τώρα πιὰ τῆς χήρας του. Ἐκεῖ βρίσκεται τὸ λογοπαίγνιο ποὺ μοῦ θύμισε ἕνα ἀπὸ τὰ σημερινὰ μεζεδάκια:
    Νόμιζα πὼς ἡ κίρρωση εἶναι νομικὸς ὅρος, μέχρι ποὺ ἀνακάλυψα τὴ σούμα*

    * Τὸ δωδεκανησιακὸ ἀνάλογο τοῦ τσίπουρου – μὲ πρώτη ὕλη τὰ σύκα.

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Αν ήμουνα στην θέση του Μητσοτάκη θα του έστελνα δώρο ένα κομπιουτεράκι!»
    Θα το χρειαστεί το κομπιουτεράκι ο Μητσοτάκης, για να υπολογίσει τις περικοπές στα προνοιακά επιδόματα.

  28. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως, αν αληθεύει το περιστατικό, ήταν η τέλεια εκδίκηση. Εκδικήθηκε τη σύζυγό του και τον εραστή της με τον πιο επώδυνο γι ‘ αυτούς και τον πιο ευχάριστο γι’ αυτόν τρόπο. Ωραίος! ☺

  29. Παναγιώτης Κ. said

    Να…ξεχάσουμε αυτά που ξέραμε. 🙂
    Όλο και πιο συχνά θα ακούμε λάθη από τους πολιτικούς μας.
    Και όλο θα λιγοστεύουν αυτοί που θα τα παίρνουν χαμπάρι. 🙂
    Το target group που λέμε στα…ελληνικά είναι οι νέοι οι οποίοι κατά κανόνα… βράζουν στο ίδιο καζάνι.
    Μακρυά από μένα η σκέψη ότι…τότε μαθαίναμε καλύτερα γράμματα.
    Τότε καλά γράμματα μάθαιναν λίγοι. Σήμερα είναι πολύ περισσότεροι διότι οι συνθήκες για μάθηση είναι πιο ευνοϊκές.

  30. # 25

    φυσικά εκεί που δεν πιάνει μελάνι…

  31. sarant said

    26 Και στη Σάμο έχουν σούμα, νομίζω.

    Θα λείψω για κάμποσες ώρες.

  32. Αὐγουστῖνος said

    Διάβαζα μόλις στὸ tvxs (τὸ ἀστείρευτο!) γιὰ μία ὑπόγεια πόλη στὴν Νότια Αὐστραλία, τὴν Coober Pedy, ποὺ φτιάχτηκε σὲ ἕνα παλιὸ ὀρυχεῖο ὀπαλίου:

    https://tvxs.gr/news/taksidia/mia-ypogeia-poli-oasi-stin-notia-aystralia-fotobinteo

    Καὶ μοῦ γεννήθηκε ἡ ἀπορία: Λέγονται ἀνθρακωρύχοι ἐκεῖνοι ποὺ ἐξορύσσουν ὀπάλιο; Γιατὶ κάτι τέτοιο λέει τὸ ἄρθρο:
    Κατά την ακμή της στη δεκαετία του 1970 και του 1980, η πόλη φιλοξενούσε περισσότερους από 1.000 ανθρακωρύχους. Σήμερα, έχουν απομείνει περίπου 100.

  33. Περιονουσκιας said

    Μάλλον γαργαλιστικό θα έλεγα ότι είναι εξ ου και το ενδιαφέρον όλων μας. Και γιατί είναι επώδυνο; Άστε τον κόσμο να χαρεί!

  34. Περιονουσκιας said

    Μεγαλο ποσοστό αλήθειας η δήλωση Τσιπρα; Και το υπόλοιπο ποσοστό; 😁

  35. Νέο Kid said

    Από τον Αστερίξ στους Βέλγους έχουμε μάθει παιδιόθεν ότι τς τηγανητές πατατς πρωτοτηγάνησε η γυναίκα του κοντόχοντρου Βέλγου αρχηγού ( που δε θυμάμαι το όνομα…)

  36. Περιονουσκιας said

    Δεν απαντησε κανείς; Σουπεράκι είναι το κείμενο πάνω (super) από την εικόνα.

  37. Αὐγουστῖνος said

    # 35. Ἀντιφατικὲς οἱ πληροφορίες ποὺ μᾶς δίνει τὸ δίδυμο Γκοσινὺ-Οὐντερζό: Στὸν διαγωνισμὸ ποὺ κάνουν οἱ δρυΐδες στὸ δάσος τῶν Καρνουτῶν (Ὁ Ἀστερὶξ καὶ οἱ Γότθοι), ἤδη κάποιος δρυΐδης ἔχει φτιάξει φίλτρο γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ βγάζει μὲ γυμνὰ χέρια τὶς τηγανητὲς πατάτες ἀπὸ τὸ καυτὸ λάδι, κάτι ποὺ ὑποδηλώνει ὅτι ἦταν ἀπὸ πιὸ παλιὰ γνωστὸ ἔδεσμα.

  38. Costas X said

    Καλημέρα !

    Μπήκα για κανένα «μπισκοτάκι» με τον καφέ κι ο Νικοκύρης μας χόρτασε πάλι «μεζεδάκια»!

    Tα «οι πρώτες τηγανιτές πατάτες […] τις μετονόμασαν» μάλλον ξέφυγαν στον πληθυντικό, μετά ακολουθεί ενικός («τηγανίστηκε»).

    Άσχετο, αλλά σημαντικό για ένα άρθρο του αδελφού μου.
    Προς τους γαλλομαθείς του ιστολογίου: Η λέξη tortue, εκτός από χελώνα, μπορεί να σημαίνει και στρεβλή, τεθλασμένη; Βρήκα τις λέξεις tordue και tortueuse αλλά όχι tortue. Σε παλιό χάρτη το «Rivière Tortue» μπορεί να είναι γαλλική απόδοση του «Στραβοπόταμος»;
    Ευχαριστώ προκαταβολικά.

  39. Παναγιώτης Κ. said

    @22.Το αντίστοιχο της δυσλεξίας για τα Μαθηματικά λέγεται δυσαριθμησία ή αναριθμησία με εναλλακτικούς αντιστοίχως όρους (κρατηθείτε!) δυσκαλκιουλία ή ακαλκιουλία.!!!

  40. Παναγιώτης Κ. said

    @36. Βοήθησε μας!
    Πως θα λέμε το κειμενάκι κάτω από την εικόνα;

  41. Costas X said

    36. 40. Είναι επάνω ΣΤΗΝ εικόνα, την ΥΠΕΡκαλύπτει.

  42. Παναγιώτης Κ. said

    Ο δάσκαλος…πέμπει μήνυμα να πάει ο πατέρας του μαθητή στο σχολείο.
    Πηγαίνει λοιπόν ο πατέρας και…
    -Δεν πάμε καλά. Τον ρώτησα την προπαίδεια και δεν πήρα απαντήσεις.
    Ανήσυχος ο πατέρας ίσως και φουρκισμένος το μεσημέρι στο σπίτι:
    -Έλα δω ρε. Λέγε αμέσως: 6Χ7 πόσο κάνει; 46 απαντάει ο γιος.
    7Χ8; 64 είναι η απάντηση του!
    -Βρε αγόρι μου αφού τα ξέρεις. Γιατί δεν τα λες όταν σε ρωτάει ο δάσκαλος;

  43. Αιμ said

    Αυγουστίνε, έχω βάσιμες πληροφορίες ότι σούμα στη Ρόδο είναι απόσταγμα στέμφυλων.
    Στην Νίσυρο είναι σιρόπι πικραμύγδαλο, στην Σάμο κάτι άλλο, αλλά από σύκα δεν έχω ακούσει. Δεν το αποκλείω πάντως.
    Καλημέρα σας

  44. Παναγιώτης Κ. said

    @41. Δεν με…κάλυψες. 🙂

  45. angelos said

    Νομιζω οτι, για την ακριβεια, σουπερακι λεγεται το κειμενο που περναει στο πανω μερος της εικονας. Αρα το συγκεκριμενο δεν ειναι σουπερακι. Ανντερακι, αραγε; Ισως κοκορετσακι.
    Αν, ομως, με το super εννοειται οτι περναει πανω απο την εικονα (superimposed), μηπως θα επρεπε να διακρινουμε σε τοπσουπερακι και μποτομσουπερακι (οπως αυτο);
    Μπλεξαμε…

  46. nikiplos1 said

    Αρχές δεκαετίας του 90 προς τα μέσα τους εργαζόμουν ως ντελιβεράς ένα από τα καθήκοντά μας ήταν να ρίχνουμε διαφημιστικά της επιχείρησης κάτω από τις πόρτες των πολυκατοικιών… αυτό που θυμάμαι έντονα είναι ότι μετά από τρεις-τέσσερις οικοδομές τα πόδια πονάνε και τα γόνατα το ίδιο δεν μπορείς πια να ανεβοκατεβαίνει σκάλες έτσι αναγκάζεσαι να χρησιμοποιείς το ασανσέρ των πολυκατοικιών όταν υπάρχει…

  47. nikiplos1 said

    Συγνώμη για τα λάθη στο προηγούμενο σχόλιο. Είναι από υπαγόρευση στο κινητό… Λοιπόν από τότε από το 1992-93 θυμάμαι τους ενοίκους ιδίως τους γηραιότερους να έχουν σηκώσει επανάσταση που εμείς οι ρίπτες διαφημιστικών χρησιμοποιούσαμε το ασανσέρ τους. Ιδίως στο Παλαιό κέντρο της Αθήνας, Βάθης κλπ, όχι σπάνια ειδοποιούσαν την αστυνομία και μερικές φορές η αστυνομία πράγματι ερχόταν.

  48. Costas X said

    44. 🙂 🙂 🙂

    45. Συμφωνώ με το «superimpose», «υπερθέτω», «place one thing over another so that both are still evident».

  49. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    Ἡ κυρία τοῦ βιδέου (σίκ) λέει πὼς τὸ καράβι βυθιᾶται. Τὸ γράφει καὶ τὸ ὑποκείμενο* σουπεράκι.

    *εἶναι ἀπὸ κάτω 🙂

    https://www.ieidiseis.gr/eidiseis/media/item/28290-viky-xatzivasileiou-o-alpha-mou-ekane-prosvlitiki-i-protasi-video

  50. LandS said

    9,18,19
    Αν αυτό είναι αστείο πείτε μου για το παρακάτω.

    Πριν 30-32 χρόνια…
    Το ανδρικό μέρος του ζευγαριού Α (ΑΑ) τα έχει με το γυναικείο μέρος του Γ (ΓΓ) και βγαίνοντας από το ξενοδοχείο πέφτουν απάνου στον ΑΓ (ανδρικό μέρος του Γ) που μπαίνει μαζί με την ΓΒ. Γίνεται Ο χαμός, ΤΟ έλα να δεις, μιλάμε για ξεκατίνιασμα, δεν έλλειψε και το σχετικό καβγαδάκι (χιούμορ για να τιμήσουμε την εθνικότητα ενός εκ των ζευγαριών). Ήταν τέτοια η φασαρία που από το παρακάτω τετράγωνο τους άκουσαν ο ΑΒ με την ΓΑ και αποφάσισαν να πάνε σε άλλο ξενοδοχείο (υποθέτω) .
    Είναι πραγματικότητα. Αυτοί που μου την διηγήθηκαν δούλευαν μαζί με τους προαναφερθέντες έξι στον ίδιο όροφο μιας εταιρίας, λίγο πριν προσληφθώ εγώ εκεί. Μου είπαν επώνυμα, ονόματα και τη διεύθυνση του ξενοδοχείου (καλή, πλην όμως αναξιοποίητη, πληροφορία).

  51. Pedis said

    # 22, 23 – με τα ποσοστά έχει ένα προβληματάκι … και την άλλη φορά το 1/3 το έκανε 30% -> σφάλμα 10%, αλλά τώρα κάνει πολύ μεγαλύτερο σφάλμα ίσαμε εξήντα φορές …

    Ίσως αν σκεφτόταν τον υπολογισμό στα αγγλικά που είχε σημαντική πρόοδο προσφάτως να τα πήγαινε καλύτερα … 🙂

  52. Νέο Kid said

    Γουάουυ! Νενίκηκά σε αντιπρόεδρε του Εδεσσαϊκού! 😆 😆 Σαφές το σαφέν!

  53. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @43, 26. Σούμα ἔλεγαν τὸ τσίπουρο καὶ στὰ Θερμιά. Ὑπῆρχε μάλιστα καὶ παρατσούκλι «Σούμας».

    Δὲν ξέρω ὅμως τὴν πρώτη ὕλη.

    Ὅσο γιὰ τὸ σιρόπι πικραμύγδαλου, τὸ ξέρω ὡς σουμάδα.

  54. LandS said

    Το δεκάξι, σε μια πλατεία εκτός κέντρου στις Βρυξέλλες, έφαγα πατάτες τηγανιτές σε καντίνα (πως τα λενε αυτά που πουλάνε τις τηγανητές σε χωνί; ) που έγραφε ότι το 2011 πήρε το δεύτερο βραβείο τηγανιτής πατάτας στις Βρυξέλλες.

    Φυσικά και ξέρετε τι παθαίνει ο εγγλεζος που παραγγέλνει στην Αθήνα τσιπς.

  55. LandS said

    40 αόρατο (σύμφωνα με το 41)

  56. Νέο Kid said

    Πού να δεις άμα παραγγείλει τζην φις τι παθαίνει…
    https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwiHhM78lYDmAhUQSK0KHVxgDlwQjRx6BAgBEAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.pxleyes.com%2Fphotoshop-picture%2F5ac14f9e97e14%2FBlue-Jean-Fish.html&psig=AOvVaw0Xf1egK-SIVdN7a_n_DCzw&ust=1574592939146999

  57. dryhammer said

    43,26,53. Η ρακή από σύκα (και) στη Χίο λέγεται σούμα. Μάλιστα χρησιμοποιείται μια ποικιλία σύκου που είναι σημαντικά μικρότερα από τα κανονικά. Αυτά όταν είναι πολύ ώριμα, βγάζουν στο φάγωμα και μια σπιρτάδα σαν να έχει από το δέντρο κιόλας αρχίσει η ζύμωση. Κάποιοι κάνουν ξεχωριστό ποτό από τα υπόλοιπα του πατητηριού, αν είναι αρκετά, άλλοι τα βάζουν όλα μαζί.

    Το σιρόπι πικραμύγδαλου είναι η σουμάδα, που κερνιέται στους γάμους, εξ ου και η ευχή «στις σουμάδες σου». Προσφάτως προσφέρεται και στις βαφτίσεις και μάλιστα χρωματισμένη αναλόγως το φύλο του μωρού.

    Κανείς από τους παρασκευαστές (καζανίζων ή σιροπιάζων) δεν αποκαλείται σουμάχερ.

  58. LandS said

    43 Στη Βουλγαρία το λένε κάρλοβσκι ρακία (το ρακί/σούμα/τσικουδιά/… από σύκα). Τη φτιάχνουν στο Κάρλοβο φυσικά.

  59. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @52. 🙂 Μόνο ποὺ ξέχασε νὰ πεῖ στὸ τέλος:

    «Αὐτὸ ἀκριβῶς. Τίποτ᾿ ἄλλο.»

  60. Οι λιγδιάρηδες στη… λίγδα

    Kατερίνα Xριστοδούλου – Μην Πατάτε Τον Τοίχο: Συλλογή από τις αντίστοιχες σελίδες του πάλαι ποτέ Μικρού Παρά Πέντε.

    16. Το chyron που λέγαμε παλιότερα…

  61. Βρόγχοι, λούπες και προστακτικές ενεστώτα χωρίς αύξηση -αυτή η μάστιγα των πληροφορικών…

  62. Χαρούλα said

    Η Σούμα ειναι Χιώτικη ως ρίζα. Απλά φτιάχνεται και στην Αργαλαστή Πηλίου και σε άλλα νησια του Ανατολικού Αιγαίου, όπως Λεσβο, Ρόδο.

    Το τσίπουρο γίνεται με βάση τα σταφύλια, ενώ η σούμα, γίνεται με βάση τα σύκα, τα οποία, αφού μαζευτούν τον Αύγουστο, αφήνονται να ξεραθούν στον ήλιο.
    Στα μέσα του Οκτώβρη τα σύκα μεταφέρονται στα αποστακτήρια ή αλλιώς νεμπικαριά.
    Εκεί τοποθετούνται σε βαρέλια με νερό όπου παραμένουν για δύο εβδομάδες ώστε να δημιουργηθούν οι μύκητες και να γίνει η ζύμωση.
    Στη συνέχεια ακολουθεί η διαδικασία της απόσταξης.
    Τα σύκα, μαζί με διάφορα αρωματικά φρούτα (κυδώνια, μανταρίνια, μήλα, πορτοκάλια), λίγη μαστίχα και γλυκάνισο, τοποθετούνται στα καζάνια μέσα στα οποία βράζουν για τρεις με τρεισήμισι ώρες

  63. LandS said

    56 Αυτό τόχω πάθει στη Πάτρα στα Ψηλαλώνια. Σέβεντιζ

    Ένα ρούμι και μια κόκα-κόλα
    Ρούμι δεν έχουμε
    Τότε ένα τζιν
    Ούτε τζιν έχουμε, μόνο τζιν φισ
    Μη βάλεις ούτε σόδες, ούτε σιρόπια, ούτε ασπράδι και φέρτο έτσι
    ..;;;..
    Φέρτο ρε παλληκάρι όπως νομίζεις. Πούσαι τη κόκα κόλα μη ξεχάσεις.

  64. ΣΠ said

    59
    Δημήτρη, το είδες αυτό;
    https://sarantakos.wordpress.com/2017/11/17/martinos-4/#comment-616143

  65. ΣΠ said

  66. Παναγιώτης Κ. said

    @52. Ωχ! Ακόμη ένας άνετος μας προέκυψε! 😦
    Άνετος: Αυτός που δεν «μασάει». Τα ξέρει όπως ο μαθητής του #42. Τα λέει απ΄έξω και ανακατωτά, δεν χρειάζεται να προετοιμάζεται κ.ο.κ

    Έχω στο μυαλό μου κάποιες περιπτώσεις ηθοποιών που βρέθηκαν σε βουλευτικά έδρανα να κινούνται στο ίδιο μοτίβο σαν και αυτό του πρωταγωνιστή στο βίντεο.

    Τους ρόλους τους πάντως στο θέατρο ή στην τηλεόραση τους μαθαίνουν καλά. Ίσως γιατί εκεί υπάρχει ο σκηνοθέτης αλλά και η δυνατότητα για επαναλήψεις έως ότου πετύχουν το σωστό. Στην καινούργια τους θέση φαίνεται πως δεν υπάρχει κάποιος έλεγχος.
    Σημασία πάντως έχει ότι στείλαμε στην Ευρωβουλή ένα ωραίο παιδί. 🙂
    Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε. Τα λόγια του τα συμμορφώνουν οι διερμηνείς. 🙂

  67. 40: Κυρ, κυρ, κύριε, κύριε, κύριε! Λεζάντα.

  68. spiral architect 🇰🇵 said

    Το καλό είναι ότι, με τα τούβλα (τι μεζεδάκια μού λέτε;) που εκτοξεύονται ένθεν κακείθεν δεν πρόκειται να πλήξουμε. Από την άλλη υπάρχει κοινό από κάτω στο οποίο απευθύνονται με σαφή άγνοια κατανόησης κειμένου, που δέχεται τα λεγόμενα και γραφόμενά τους, που όχι μόνο δεν διαμαρτύρεται αλλά αντίθετα χειροκροτεί.

  69. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    8 τέλος – Το τραγικό, είναι πως αυτό το φασισταριό βρίσκεται στην Βουλή από το 2007, είναι αντιπρόεδρος της ΝΔ που είναι τώρα κυβέρνηση κι έχει μεγάλη αποδοχή από το συντηρητικό (και όχι μόνο) εκλογικό σώμα.

    21 τέλος – Κι έχει κι ένα υπέροχο Φωτεινό χαμόγελο.☺

    29 – Από το 50 κσι μετά σ’ όλο τον κόσμο όλοι μαθαίνουν τα ίδια, παραγωγικότητα και κατανάλωση, κριτική σκέψη ΚΑΠΟΥΤ.☺

    57 τέλος – ☺😀😂

  70. Tasos said

    Επιτέλους ! Ο Σαραντάκος παραδέχεται ότι και τις τηγανιτές πατάτες από εμάς τις έκλεψαν οι Φράγκοι !

  71. Παναγιώτης Κ. said

    @67. Μου αρέσει! 🙂

  72. Παναγιώτης Κ. said

    @69. Από το ΄50 και μετά;
    Δηλαδή λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ΠΠ.
    Την τεχνολογική έκρηξη και πολλά άλλα επιτεύγματα δεν πρέπει να τα λάβουμε υπόψη;
    Κάπως πιο διερευνητικά πρέπει να δούμε το όλο θέμα.
    Σε κάθε περίπτωση να μη ξεχνάμε και τους εαυτούς μας από την εξέταση.

  73. Pedis said

    Μα τι ευφράδεια και συστηματοποίηση σκέψης ο μίστερ Μπέλλο!

    (Καλύτερος από τους ρόλους του, πάντως, πιο φυσικός.)

    Έχει συνταχθεί από κανέναν ο κατάλογος με τα περισσότερα μπάζα στη σύνθεση της Βουλής των τελευταίων, ας πούμε, είκοσι χρονων;

  74. Γς said

    28:

    > Εκδικήθηκε τη σύζυγό του και τον εραστή της

    Και ποιος δεν ξέρει πως ο Τοτγός με τέτοια κόλπα εκδικήθηκε το Μαθηματικό του

    Δεν ξέρετε;

    Ρωτήστε [με]

  75. Περιονουσκιας said

    Παράδειγμα για σουπεράκι:

    https://www.slang.gr/definitions?p=589&s=modified&o=DESC#

  76. Αιμ said

    53. Ναι, σουμάδα ! Έχεις δίκιο

  77. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    72 – Αυτά που λές έλαβα υπόψιν και την αλληλένδετη γραμμική κατεύθυνση της εκπαίδευσης όπως κι ότι έγινε αυστηρά νομικά υποχρεωτική, μόνο που ξέχασα να βάλω την εξειδίκευση για να συμπληρωθεί το αποτελεσματικότατο τρίπτυχο.☺

    Τέλος – Γιατί βρε Παναγιώτη, αν τους ξεχάσουμε θα αλλάξει το αποτέλεσμα; Προσωπικά, αυτοαποκαλούμενος ως στατιστικό λάθος του συστήματος, θεωρώ πως το επηρεάζω άμεσα τόσο, όσο επηρεάζει το παγκόσμιο πρόγραμμα δρομολογίων των τρένων ο εκτροχιασμός ενός τραίνου😂

  78. π2 said

    65: Το βιντεάκι έχει το ενδιαφέρον του όχι τόσο γι’ αυτά που λέει ο Μπογδάνος για τα Λέβιθα, όσο γι’ αυτά που λέει για το ποιοι έχουν «δικαίωμα» να γίνουν Έλληνες. Το σημαντικό, λέει, με τον Αντετοκούνμπο δεν είναι μόνο ότι μεγάλωσε σαν Έλληνας, αλλά και η ορθόδοξη ταυτότητά του. Εμμέσως πλην σαφώς, ο αυτοαποκαλούμενος φιλελεύθερος μας λέει ρητά ότι οι μωαμεθανοί δεν έχουν δικαίωμα να γίνουν Έλληνες πολίτες.

    Ανεκτικότητα ο γιαλαντζί φιλελευθερισμός. Τόση που γκώσαμε.

  79. Αιμ said

    58. Και όχι σμοκίνοβα ρακία ;

  80. ΣΠ said

    για να αναπαυθούν εν΄ ειρήνη

    Δεν μας φτάνει η απόστροφος που κάθε τόσο βλέπω στην πρόθεση εξ, βάζουν και στην εν τώρα;

  81. voulagx said

    #49: «Εμένα με υποχρέωσαν να βγω από ένα καράβι που είχε μια πολύ ωραία ροή, έναν πολύ ωραίο πλου», λέει επίσης η κυρία του βιδέου, κ. Μαρτίνε, διατί μας το αποκρύπτετε; Άρα το καράβι, αφού έρευσε και έπλευσε ωραία, κουράσθηκε και βυθιάσθηκε. Παράλογο;

  82. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ας δούμε και γραμμένο αυτό το μνημείο λόγου. Και ας ξαναρίξουμε μια ματιά στους υποψήφιους ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που δεν εκλέχτηκαν, αφού τους επισκίασε η γοητεία του σύγχρονου Δημοσθένη (πριν κάνει τη βοτσαλοθεραπεία):

    Η τοποθέτηση Γεωργούλη
    «Ο λόγος που ζητάω το λόγο, είναι επειδή είμαι μέλος της επιτροπής των αναφορών, περνάνε αυτά από τα χέρια μας ουσιαστικά, από το δικό μας το γραφείο, να πω δυο πράγματα όσον αφορά για τις αναφορές που έχουν συμβεί… υπάρχει ιστορικό από το 2006, που έχουν έρθει γύρω στις 6 αναφορές.. οι περισσότερες έχουν κλείσει έξω από τις δύο τελευταίες, αλλά θα ήθελα να καθίσω στην τελευταία στην 6η γιατί στις προηγούμενες η Κομισιόν ουσιαστικά έπρεπε να ρωτήσει τι συμβαίνει και έπαιρνε την απάντηση από το υπουργείο Περιβάλλοντος ότι υπήρχε μια μελέτη ότι δεν υπάρχει καταστροφή αλλά από το 2013 και μετά υπάρχει μια… σιγή ιχθύος. Εεε αλλα στο 2006, μάλλον θέλω να πω ότι η Κομισιόν έχει απαντήσει ότι από τη στιγμή που δεν έχει αλλάξει τίποτα, στις δυο αναφορές που υπάρχουν, στα δυο μεγάλα ζητήματα, δεν μπορούμε να πουμε ότι υπάρχει και λόγος να κρατηθούν ανοιχτές, αλλά στην τελευταία υπάρχουν και άλλες υποθέσεις να ανοίξουν, οπότε εκει υπάρχει ίσως μια ελπίδα να βρει αυτό το πράγμα έναν δρόμο που να είναι πιο δίκαιος, ΠΡΟΦΑΝΩΣ. Αυτή η αναφορά πρέπει ουσιαστικά για να δημιουργήσει κάποιο αντίκτυπο να τη φέρουμε στην Pety ξανά μέσα στις επόμενες αναφορές για το 2020 γιατί για το 2019 έχουνε κλείσει, οπότε από εκεί θα προσέχουμε και θα έχουμε ό,τι μπορούμε να κάνουμε για να μπορέσουμε να φέρουμε τη Δικαιοσύνη και όπου χρειάζεται φως να το ρίξουμε. Αυτά μπορούμε να κάνουμε σαν επιτροπή, δεν έχουμε κάποια αρμοδιότητα να πιέσουμε με κάποιον άλλο τρόπο, μόνο με το να φέρουμε στο φως ό,τι στοιχείο υπάρχει και να ζητήσουμε από την Κομισιόν να μας δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί μέχρι στιγμής».

  83. LandS said

    79 Σε μένα ότι οι ρακίες τους έγιναν γνωστές πρώτα από τον τόπο που τις βγάζει (και γράφει η ετικέτα) και μετά από το φρούτο. Για παράδειγμα η ρακία «Σλίβενσκα πέρλα» φτιάχνεται στο Σλίβεν και είναι από σταφύλια και όχι από μαργαριτάρια.

  84. Νέο Kid said

    82. Ομολογώ ότι γραπτώς το μνημείο λόγου αυτό αλλάζει επίπεδο και γίνεται θεϊκό! Για να μην πω δηλαδή ημιθεϊκό …και θεωρηθώ υπερβολικός! Μπράβο Γιάννη! 😛🤪👍

  85. Μαρία said

    65
    Είχα την υπομονή να το δω χτες το βράδυ.
    Σημείωσα 2 κοτσάνες κι ένα ψέμα.
    Στο 7:14 ρεάλ πολιτίκ όπως θα έλεγε κι ο … Κλαούζεβιτς.
    Στο 16:10 η έννοια του ικέτη στην αρχαία Ελλάδα ήταν εξατομικευμένη έννοια (π.χ. σκέφτομαι τις Ικέτιδες του Αισχύλου και τους Ηρακλείδες του Ευριπίδη)
    και στο 28:34 Εακίτες προσκείμενοι στο συριζα.

  86. Μαρία said

    82
    > θα ήθελα να καθίσω στην τελευταία στην 6η
    Αυτή τη χρήση του καθίζω/κάθομαι είναι η 2η φορά που την ακούω. Η πρώτη ήταν δια στόματος Δόμνας Μιχαηλίδου «οπότε θα κάτσω…»
    στο 2:47 https://www.youtube.com/watch?v=O1bOOOR9zoc

  87. … Μάρσαλ
    είναι υπαρκτό επώνυμο
    (αν και όχι αραβικό) …

    Μά(ρ)σαλά!

  88. … Καραπάτση …
    Καραχάτση. …
    μπορεί να έλεγα «… Καρακάτσης …»
    αλλά ο πραγματικός τρίτος παίχτης …
    είπε το σωστό.

    Καραλάτσης
    ο καραεφοπλιστής;

  89. nikiplos said

    65@ προσωπικά δεν βρήκα κάτι κραυγαλαίο από αυτά που λέει ο Μπογδάνος. Μιλάει για επιλεκτική εγκατάσταση σε αραιοκατοικημένα νησιά, ή σε νησιά που ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ότι μπορούν εκεί να εγκατασταθούν κάποιοι μετανάστες. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτό δεν είναι μούφα, δεν είναι τόσο κακό αν το σκεφτεί κανείς.

    Προσωπικά το προτιμώ από την γκετοποίηση στο Λεκανοπέδιο και τη αναμενόμενη μετέπειτα αναπόδραστη στρατολόγησή τους από τις μαφίες κάθε λογής και απόχρωσης. Την συνεκδοχική μετατροπή του Λεκανοπεδίου, από τσιμεντένια χαβούζα που είναι σήμερα σε μια τριτοκοσμική κόλαση τύπου Ρίο Ιανέϊρο ή Σάο Πάολο, που πλέον αποτελούν ανεξέλεγκτα slums.

    Σαφώς το να τους στείλεις όλους στο Λεκανοπέδιο, είναι βολικό, χάνονται εκεί στην ασημαντότητα των 5μυρίων, χάνονται στο απέραντο φαιό πολεοδομικό νταμάρι, αλλά ποιός χάνει τελικά. Μήπως είναι ανθρωπινότερο δηλαδή?

    Το να μείνουν σε κάποιες έρημες σήμερα περιοχές που όμως κάποτε κατοικούντα και που θα μπορούν να ξανααναπτύξουν τομείς νεκρούς σήμερα, όπως υφαντουργεία, αμπελώνες ξερικών ποικιλιών, υλοτομία, λιθοξοΐα κλπ μήπως θα ήταν καλύτερα από το να στριμωχτούν σε ένα υπόγειο του κέντρου ή να γίνουν δούλοι των Ρομά στο Ζεφύρι ή των Αλβανών του Κολωνού?

    Ωραία και ανέξοδα να λέμε «απάνθρωπο», «εγκληματικό», να βάζουμε ταμπέλες «στρατόπεδα συγκέντρωσης κλπ», αλλά είμαστε απέναντι από ένα πρόβλημα με πολλές παραμέτρους. Δυό κράτη δουλέμποροι (Τουρκία και Ιράν) παίζουν ένα παγκόσμιο παίγνιο και εμείς είμαστε στη μέση δυστυχώς. Πάει η εποχή του «έξυπνου» Καμμένου που έστειλε 1 μύριο στα σύνορα. Τώρα τα έκλεισαν και οι Σκοπιανοί, ενώ οι Αυστριακοί, Πολωνοί και Ούγγροι κτίζουν τείχη και ηλεκτροφόρους φράκτες. Δλδ η κουτοπονηριά δεν πιάνει πλέον.

    Την αμέσως προηγούμενη περίοδο έδιναν από την επαρχία δωρεάν εισιτήριο για την Αττική, να πάνε στην επιτροπή προσφυγών. Εκεί στήνονται ουρές 500 μέτρων, εκατοντάδων ανθρώπων κάθε πρωί. Τους τριγυρίζουν διάφοροι επιτήδειοι κι ύστερα που πάνε αυτοί κανείς δεν νοιάζεται.

    Σαφώς από τα άθλια στρατόπεδα συγκέντρωσης καλύτερο το επιλεκτικό άπλωμα των μεταναστών στη χώρα, είτε το θέλουν είτε όχι. Αυτό είναι το σωστό… Φυσικά αν θέλουμε να λύσουμε κάτι και να μην το μετατοπίσουμε στο μέλλον στα παιδιά μας, με τραγικές γι’ αυτά συνέπειες και συγκυρίες.

  90. Μαρία said

    17
    Πριν απο λίγα χρόνια θες να πεις. 21/10/2013 https://www.youtube.com/watch?v=UHjvLN8eM2Y
    Πιθανότατα να το είχαμε σχολιάσει τότε.
    Απροπό αυτός ο τουιτεράς είναι αναξιόπιστος. Επιδίδεται και σε κοπτοραπτική.

  91. Αυτό με τον βρόγχο αντί για βρόχο το είχα πάρει χαμπάρι στην διπλωματική μου στο ΕΜΠ γραμμένη σε γραφομηχανή (μετά την επανάσταση του 1821) όπου έπρεπε να αλλάξω με το χέρι όλα τα «κλειστός βρόγχος» σε «κλειστός βρόχος» για συστήματα αυτομάτου ελέχου ελέγχου.

  92. nikiplos said

    82@ Πέρασε με Πανελλαδικές στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, δεν βλέπω κάτι μεμπτόν ως προς τις ικανότητες-δυνατότητες. Το αν ήταν απροετοίμαστος, αυτό είναι άλλου ιερέως…
    Αν ήταν καλός ηθοποιός θα μπορούσε να αποστηθίζει τέλεια γραμμένους λόγους όπως ο αείμνηστος Ρέηγκαν, αλλά κανείς δεν το εκτίμησε τότε σε εκείνον, βλέπεις κοιτούσαν τις πολιτικές του κι όχι τους λόγους του που τους εκφωνούσε απνευστί και ωραιότατα. Θέλω να πω, πως όπως αποστηθίζει τις ατάκες του ένας καλός ηθοποιός, έτσι κι ο εν λόγω θα μπορούσε να τις αποστηθίσει και με ένα καλό πουλέν απέναντι (Χ»νικολάου, Πορτοσάλτε, Μπαρμπαχελά κλπ) να φαίνεται διάνοια της πολιτικής, κορυφαίος στοχαστής, πονετικός, πολιτικός, άνθρωπος με Α-κεφαλαίο κλπ. Ό,τι επιθυμεί έκαστος που κοιτάζει πρόσωπα, ονειρεύεται αηΓιώργηδες και βλέπει την πολιτική ως κάτι που αφορά τους άλλους μόνο…

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    92: Δεν είναι πρώτη φορά που βλέπουμε ανθρώπους με ικανοποιητικά τυπικά προσόντα να μην μπορούν να εκφέρουν ή να γράψουν μια πρόταση που να βγάζει νόημα. Δεν ξέρω πού να το αποδώσω, δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, είναι όντως περίεργο, αλλά το βλέπουμε να συμβαίνει συχνά. Από την άλλη, συναντάμε ολιγογράμματους λαϊκούς ανθρώπους που εκφράζονται με εντυπωσιακή σαφήνεια ή, ακόμα περισσότερο, που ο λόγος τους μας γοητεύει.

  94. Μαρία said

    91
    Ακόμα και γιατροί κάνουν το λάθος. Ο Στουρνάρας πάντως είπε, ή τουλάχιστον έγραψε, βρόχος όπως είδα στο σάιτ της τράπεζας.

  95. Μαρία said

    89
    Βρε, Νίκι, για κλειστά κέντρα μιλάνε, δεν τους ενδιαφέρει η ενσωμάτωση των προσφύγων.
    Τέτοια προγράμματα που έχεις στο μυαλό σου τρέχει ήδη ο ΔΟΜ π.χ. στην Τήλο.

    Πρωτοσέλιδο Εστίας: Εξηρέθη η νήσος Λέβιθα διότι «θεωρείται» γκρίζα ζώνη! https://www.frontpages.gr/d/20191123/26/%CE%95%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%B1

  96. Γιάννης Κουβάτσος said

    89: «Προσωπικά το προτιμώ από την γκετοποίηση στο Λεκανοπέδιο και τη αναμενόμενη μετέπειτα αναπόδραστη στρατολόγησή τους από τις μαφίες κάθε λογής και απόχρωσης. Την συνεκδοχική μετατροπή του Λεκανοπεδίου, από τσιμεντένια χαβούζα που είναι σήμερα σε μια τριτοκοσμική κόλαση τύπου Ρίο Ιανέϊρο ή Σάο Πάολο, που πλέον αποτελούν ανεξέλεγκτα slums.»

    Έχεις δίκιο, κατά κει πάει η δουλειά, μένω στο κέντρο της Αθήνας και το βλέπω να συμβαίνει μέρα με την ημέρα όλο και περισσότερο. Καλές οι ανθρωπιστικές κορόνες, αλλά δεν προτείνουν ικανοποιητικές λύσεις για το καλό τόσο των προσφύγων όσο και των ντόπιων, που, επιτέλους, δεν είναι ρατσισμός η έκφραση των δικαιολογημένων ανησυχιών τους.

  97. Μαρία said

    https://www.armyvoice.gr/2019/11/stratigoi-dioikites-kratikon-nosokomeion-to-esy-sto-chaki-onomata/

    Προχουντικά αλλά και χουντικά βόλευαν απόστρατους στα ΔΣ δημόσιων οργανισμών αλλά διοικητές δεν θυμάμαι.

  98. dryhammer said

    97. Για πέρνα μια βόλτα κι απ’ το Δήμο Χίου…

  99. Χαρούλα said

    #83 LandS …..η ρακία «Σλίβενσκα πέρλα» φτιάχνεται στο Σλίβεν και είναι από σταφύλια και όχι από μαργαριτάρια.

    Για την ακρίβεια, φτιάχνεται από σταφύλια των ποικιλιών Muscat Ottonel, Perla and Tamianka.
    «πέρλα» λοιπόν δεν αναφέρετε σε μαργαριτάρια της θάλασσας, αλλά του αμπελώνα.

  100. Georgios Bartzoudis said

    «Να μας πει ο … αρχισυντάκτης του ιστότοπου, πώς σκέφτεται τη διαρροή ανθρώπων. Διαφυγή ίσως»;

    # Ε! Καλά! Εύκολο είναι. Και γω το ξέρω: Συνωστισμός, λέγεται! (Τσιορ Τσιοπ, μου ξέφυγε! Σας παρακαλώ, μη με κάνετε βουλευτή ή υπουργό, δεν το αντέχω! Θα μου αρκούσε μια πανεπιστημιακή έδρα!)

  101. Χαρούλα said

    #99 😖😫😩😤😡 ντροπηηηηή! αναφέρεται, βεβαίως-βεβαίως!

  102. Πέπε said

    Η σούμα της Σάμου είναι απόσταγμα από διάφορα φρούτα, που μπορεί να είναι και ανάμικτα (π.χ. σούμα από σύκα, σούμα από ξερωγώ αχλάδια, σούμα από σύκα και αχλάδια – τυχαία παραδείγματα). Λέγεται μάλιστα ότι η κατεξοχήν σούμα είναι η ανάμικτη, και ότι γι’ αυτό λέγεται και «σούμα», άθροισμα, σύνολο.

    Πειστικότερη φαίνεται μια άλλη ερμηνεία της λέξης: ότι, ανεξαρτήτως της πρώτης ύλης, το απόσταγμα με την επιθυμητή αναλογία αλκοόλ προέρχεται από την κατάλληλη σούμα (σύνολο) των διαφορετικού αλκ. βαθμού προϊόντων που βγαίνουν διαδοχικά από την κάνουλα, από το σχεδόν σκέτο οινόπνευμα στην αρχή μέχρι το σχεδόν σκέτο νερό στο τέλος.

  103. … Μετάφραση απο το αμερικάνικο soda. …

    Που κι αυτό ακόμα δεν είναι ενιαίο στις ΗΠΑ!

  104. dryhammer said

    Ζεστό ζεστό:

    https://www.reader.gr/news/koinonia/312549/kampanaki-kallianoy-gia-kyma-kakokairias-giryonas-poies-periohes-tha

    Γηρυόνης, βόδια!!

  105. aerosol said

    Σούπερ / σουπεράκι είναι κάθε κείμενο (ενίοτε ο όρος περιλαμβάνει σήματα και λογότυπα) που τοποθετείται πάνω στην εικόνα, και προέρχεται όντως από το superimposed. Η θέση τους μέσα στο καρέ δεν παίζει ρόλο στον χαρακτηρισμό τους.
    Το λήμμα του slangr είναι λειψό: ο όρος δεν αφορά μόνο την «δημοσιοκαφρικήν» έννοια, ούτε προήλθε από εκεί. Στα δελτία ειδήσεων όντως αποκαλούν σουπεράκι μόνο τις σταθερές ή κινούμενες λεζάντες. Όμως ο όρος προήλθε από τον κινηματογράφο (όπου πάνω στο ήδη τραβηγμένο φιλμ προβάλλονταν τίτλοι ή κείμενα) και την τηλεόραση γενικά, όχι από τα δελτία ειδήσεων. Χρησιμοποιείται κατά κόρον από όλη την αλυσίδα των ανθρώπων που φτιάχνουν τα διαφημιστικά σποτ.
    Το σούπερ είναι μέρος της πλήρους τελικής εικόνας, όπως την σκέφτηκαν οι δημιουργοί της. Συνεπώς οι υπότιτλοι σε ταινίες ή διαφημίσεις δεν αναφέρονται ως σουπεράκια, καθώς είναι περιστασιακές λύσεις για να καλύψουν την ανάγκη της μετάφρασης.

  106. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    32 Σε ορυχείο οπαλίου, αλλά οι οπαλωρύχοι;

    38 tortue η χελώνα, tortueux ο στριφογυριστός, από άλλη ρίζα το καθένα

    47 Ανεβαίνεις με ασανσερ στον τελευταίο όροφο και κατεβαίνεις από τις σκάλες.

    52-82 Εγώ που ξέρω για ποιο πράγμα μιλάει, τον κατάλαβα. Βέβαια, κομπιάζει πολύ -αλλά απευθυνεται επίσης σε ειδικό κοινό.

    80 Όπως είπα και στο ΦΒ σε κάποιον φίλο που το επισήμανε, είχα σκοπό να το ειρωνευτώ αυτό αλλά με διέκοψε ένα τηλεφώνημα και το ξέχασα μετά.

    82 στην PETI (δηλ. την Επιτροπή Αναφορών). Έχω να πω ότι μαθαίνει γρήγορα -μιλάει για ειδικό θέμα.

    86 Δηλαδή εκεί που εμείς θα λέγαμε «να σταθώ στην τελευταία» ή κάτι ανάλογο.

    88 Χαχαχά!

    103 Οπότε η ανατολική ακτή επιβάλλει τη γραμμή στους Ευρωπαίους 🙂

  107. atheofobos said

    27
    «Αν ήμουνα στην θέση του Μητσοτάκη θα του έστελνα δώρο ένα κομπιουτεράκι!»
    Θα το χρειαστεί το κομπιουτεράκι ο Μητσοτάκης, για να υπολογίσει τις περικοπές στα προνοιακά επιδόματα.

    Έχεις δίκιο! Σκέψου να κάνει τους υπολογισμούς με την μαθηματική σκέψη του Τσίπρα και να τα κόβει κατά 21.4% πιστεύοντας ότι τα κόβει μόνο κατά 3%!

  108. Νίκος Κ. said

    32, 106: Για να βάλουμε και τη γλωσσολογική περιπλοκή: Το οπάλιο χαρακτηρίζεται ως ορυκτοειδές (mineraloid) επειδή μοιάζει με ορυκτό (mineral) αλλά δεν παρουσιάζει κρυσταλλικότητα (crystallinity)

  109. 32, 106, … 32 Σε ορυχείο οπαλίου, αλλά οι οπαλωρύχοι; …

    Μπορεί και οπαλιορύχοι, γιατί
    οπαλιώς είναι αλλιώς!

  110. Γς said

    Απαράδεκτη διαφήμιση ιδιωτικού «κολεγίου» χτες στο Μέγαρο Μουσικής από τον Αδωνη Γεωργιάδη

    http://newpost.gr/out-and-about/5dd82d6dc98787a43cc3feb9/47i-apofoitisi-toy-bca-college-sto-megaro-moysikis

  111. 94, … 91
    Ακόμα και γιατροί κάνουν το λάθος. …

    Ορίστε, τι να πουν οι μηχανικοί; 🙂

  112. Γς said

    111:

    Κι ο Πάπας;

  113. Costas X said

    106. -> 38. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, αλλά πώς θα μεταφράζατε το «Rivière Tortue», «Χελωνοπόταμος» ;

    44, 45 κ.λ.π. Για το «σουπεράκι» απάντησε πολύ ωραία ο Aerosol στο 105.

  114. Μαρία said

    Χα, χα, σύζυγος του γνωστού Παπαχρήστου με προϊστορία στην υγεία https://thefaq.gr/otan-o-asthenis-tis-syrou-kalouse-ta-mat-na-epemvoun-kata-ton-giatron-mesa-sto-nosokomio/

  115. Γς said

    112:

    Κι ο Σαμαράκης; [Το λάθος]

    Ο Σεφέρης; [πήραμε τη ζωή μας. Λάθος]

  116. ΣΠ said

    Εισαγωγικά να φάν’ κι οι κότες.
    Στο «σφυρί» οικόπεδο «φιλέτο» του Γιάννη Πουλόπουλου

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    26 >>Τὸ δωδεκανησιακὸ ἀνάλογο τοῦ τσίπουρου – μὲ πρώτη ὕλη τὰ σύκα.
    Σ’ εμάς βγάζουν απλώς συκόρακη ή και μουρνόρακη (από μούρα)

    88>>Καραλάτσης
    ο καραεφοπλιστής;

    Καραβάτσης εναλλακτικά 🙂

  118. ΣΠ said

    τηγανιτές
    τηγανητές

  119. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ωραία και τα σημερινά μεζεδάκια, είχαν και λίγο μενού Τσίπρα! Άξιος, Νικοκύρη! 🙂

    Νόμιζα ότι το Σαββιδοκάναλο θα είναι προοδευτικό και σοβαρό… αλλά λίγο προς το τσοντάδικο το πάει κι αυτό. Τί περιμένετε, ο ιός κούλης, προσέβαλε όλα τα υγιή κύτταρα. 😋

    Γεωργούλης, … να μη δείτε λαρισαίο να προκόβει… το φάγατε το παιδί. Πάτε το καλοκαίρι στον Αγιόκαμπο, και μετά να μου πέίτε τί εστί Γεωργούλης… 😘

  120. ΣΠ said

    Η κίρρωση προκαλεί ακύρωση του ήπατος.

  121. Μαρία said

  122. ΣΠ said

    Άλλο ένα από τον Τροχό της Τύχης.

  123. sarant said

    114 H πλάκα είναι πως έτσι λέγεται και η κόρη του Μάκη Μπαλαούρα -αλλά δεν διορίστηκε αυτή βέβαια

    113 Νομίζω ότι αυτό ήταν αρχικά Riviere de la Tortue οπότε χελωνοπόταμος

  124. Γς said

    διαβάζω

    >Νωρίτερα τη Δευτέρα, η αστυνομία εμπόδισε τη διαρροή δεκάδων ατόμων από το πανεπιστήμιο μέσω των αστυνομικών γραμμών.

    κι ακούω για την Σμύρνη του 22 στην εκπομπή «Στην υγειά μας ρε παιδιά» του Σπύρου Παπαδόπουλου, τώρα.

    Και τι ωραία που θα ταίριαζε η διαρροή ατόμων που συνωστίζονταν στην προκυμαία της Σμύρνης…

  125. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Πεντάστερα τα σημερινά μεζεδάκια! ⭐ x5

    – Να θυμηθούμε και το φοβερό: 0+0 = 14% του πατρός Μητσοτάκη.
    Όπου να’ναι θα καθιερωθεί ο όρος «Πολιτικά Μαθηματικά» όπως λέμε Ανώτερα-Εφαρμοσμένα κλπ Μαθηματικά… 🙂

    #45 κ.ά.: κατωσουπεράκι – πανωσουπεράκι; Κατά τα: κατεβοσκάλα – ανεβοσκάλα 🙂

    #38, 106, 113:
    Δεν ξέρω αν είναι παρωχημένο, αλλά σε παλιά λεξικά υπάρχει tortue = λοξή, στραβή. Κοπιπάστε από το Dictionnaire de L’Académie francaise, 5ème Edition, 1798:

    TORTU, UE. adj. Qui n’est pas droit, qui est de travers. Cet homme est tout tortu, bossu, etc. Il a les jambes tortues. Le nez tortu. Les pieds tortus. Un arbre tortu. Cette pièce de bois est tortue. Les seps de vigne sont toujours tortus.
    •On appelle quelquefois dans le style familier, La vigne, Le bois tortu.
    •On dit aussi, Un chemin tortu, un sentier tortu; et figurément et familièrement, Avoir l’esprit tortu, faire des raisonnemens tortus.

  126. Γς said

    97:

    Πάει και τελείωσε.

    Ο καλύτερος διοικητής νοσοκομείου έβερ ήταν ο Χάρης Τομπούλογλου

    https://www.kathimerini.gr/63891/opinion/epikairothta/politikh/vios-kai-politeia-twn-tompoylogloy

  127. Μαρία said

    123
    Ακριβώς. Φοβερή όμως σύμπτωση, μια και το Όλγα δεν είναι συνηθισμένο. Ο Μάκης είναι Πυργιώτης κι αυτή Τρικαλινή.

  128. sarant said

    125 τέλος: Αυτό σήμερα έχει γίνει tordu, θαρρώ.

  129. Αιμ said

    83, 100. Είναι ενδιαφέρον αλλά επί Ζίφκοφ οι ρακές προσδιοριζόντουσαν από το φρούτο κυρίως. Αμυδρά θυμάμαι πως υπήρχαν και προέλευσης.
    Οι πέρλες δεν φτάνανε σε μας 🙂 Επί καπιταλισμού πάλι έπαθα πλάκα από την ποικιλία και την ποιότητα …λίγο πιο ακριβά βέβαια

  130. Γιάννης Ιατρού said

    Τι βλέπω, έφτιαξε γνωστός σχολιαστής ιστοσελίδα;;;; https://paidis.com/ 🙂 🙂

  131. ΚΩΣΤΑΣ said

    127 Στη Θεσσαλία σχετικά κοινό το όνομα Όλγα. Πιο γνωστή και τραγουδισμένη η Όλγα του Στραβάκου.

    https://www.ert.gr/perifereiakoi-stathmoi/larisa/apokalyptiria-toy-mnimeioy-tis-olgas-stravakoy-sti-rapsani/

  132. Μαρία said

    131
    Απο την ευσεβή βασίλισσα Όλγα όπως το μεταγενέστερο (Φρειδε)ρίκη;

  133. ΚΩΣΤΑΣ said

    131 Και το τραγούδι της Όλγας με τον κλαριντζή Μαλλιάρα, με αφήγηση και του περιστατικού.

  134. ΚΩΣΤΑΣ said

    132 Πιθανό! Εδώ είχαμε όνομα Σουλτάνα, στη βασίλισσα θα κωλώναμε; Ήταν και ρωσίδα!!! 😉

    Φρ(ειδερ)ίκη !!!

  135. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    128. Έχετε δίκιο!
    https://el.wiktionary.org/wiki/tordu

  136. Πέπε said

    Μια μαθήτρια Όλγα που είχα, Ανγωειανή, μίλαγε σαν τον περισσότερο κόσμο αλλά ήξερε αυθεντικά και την παραδοσιακή ανωγειανή προφορά. Οι Ανωγειανοί έχουν αυτό το γνωστό, παράξενο και δυσκολομίμητο λάμδα, όχι όμως σε κάθε περιβάλλον αλλά κυρίως (απ’ όσο έχω καταλάβει) στα «λα», «λο», «λου». Η νόρμα του ιδιώματος δε διαθέτει πρόβλεψη για το πώς προφέρεται το λάμδα στο «λγ», γιατί λέξεις όπως «άλγος», «ιδαλγός» ή «αλγόριθμος» μάλλον δε θα πολυσυνηθίζονταν από τις λαϊκές τάξεις του ορεινού Μυλοποτάμου. Αλλά φυσικά το Όλγα έπρεπε κάπως να προφερθεί, και η κοπέλα μάς είχε δείξει μια φορά, για πλάκα, πώς. Τελείως αγνώριστο, χρειαζόσουν υποτίτλους.

  137. mitsos said

    Καλησπέρα
    δεν γέλασα μόνο με τα μεζεδάκια αλλά κυρίωςμετον σχολιασμό τους.
    Σίγουρα με τα Εκκλησιαστικά δεν τα πάω καλά. Αλλά με την Γεωραφία πίστευα πως τα πάβ καλύτερα .
    Ξέρετε πως τα λένε τώρα τα Καλάβρυτα ;
    Διότι διαβάζω πως :
    Ιερώνυμος: «Θέλω να μιμηθώ την κίνηση του μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων» https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/220220_ieronymos-thelo-na-mimitho-tin-kinisi-toy-mitropoliti-proin-kalabryton

  138. 117,
    😀 😀

  139. sarant said

    131 Aπό τι σκοτώθηκε «κατά λάθος»; Μόλις είχε τελειώσει ο εμφύλιος.

    136 Μωρέ μπράβο!

  140. Πέπε said

    Έκατσα τώρα να δω τα αποσπάσματα από τον Τροχό της Τύχης, και επ’ ευκαιρία και μερικά ακόμη.

    Τηλεόραση δεν έχω (ούτε βλέπω από το ίντερνετ), αλλά το συγκεκριμένο παιχνίδι το έχω ψευτοπαρακολουθήσει μερικές φορές στο καράβι, καθώς είναι από τα πράγματα που μπορείς να παρακολουθήσεις και χωρίς ν’ ακούς. Ακριβώς τους κανόνες δεν τους ξέρω, αλλά βασικά πρόκειται για ένα είδος κρεμάλας, και μ’ αρέσει να προσπαθώ να βρω τη λέξη.

    Είναι πολύ εύκολο να κερδίσεις, εφόσον:
    α) έχεις μια στοιχειώδη ιδέα για τον κόσμο που μας περιβάλλει. Δε χρειάζεται να έχεις διαβάσει Καραγάτση, απλώς να έχεις ακουστά τοόνομα.
    β) ξέρεις μερικά πράγματα από κρεμάλα, π.χ. ποια γράμματα είναι τα πιο συνηθισμένα. Δεν πετάς «γ» ή «δ» όταν σου ‘χουν μείνει πια λίγα και δεν έχεις μαντέψει συγκεκριμένη λέξη που να έχει γ ή δ: πετάς «κ» ή «α» ή «σ» ή κάτι τέτοιο!

    Η απορία μου δεν είναι πώς υπάρχουν άνθρωποι χωρίς αυτά τα δύο χαρακτηριστικά. Εντάξει, υπάρχουν. Ζούμε ανάμεσά τους, σχολίασε ο Στάζιμπος, αλλά αυτό το ξέραμε. Η απορία μου είναι γιατί αυτοί αποφασίζουν να πάνε στο συγκεκριμένο παιχνίδι! Δηλαδή στις εκπομπές με διαγωνισμούς μαγειρικής πηγαίνουν άτομα που δεν έχουν μαγειρέψει ποτέ; Πέρα από το να διαπιστώσεις ότι κάποιοι μπορεί να κερδίσουν λεφτά, δεν έχεις κάτσει καθόλου να σκεφτείς αν τα στοιχειώδη προσόντα που εξασφαλίζουν μια τέτοια πιθανότητα ταιριάζουν καθόλου με τα δικά σου;

    Σαν να λέμε τηλεπαιχνίδι «πάρκαρε στην Κυψέλη πιο γρήγορα από τον άλλον για να κερδίσεις τα 500 ευρώ» και να πάει παίχτης που δεν οδηγάει.

  141. Costas X said

    123. –> 113. Σας ευχαριστώ πολύ !

  142. nikiplos said

    Όλγα από το Ολέγκα, θηλυκό του Όλγεγκ, από το Ολεγκσάντερ, ρώσικη εκδοχή του Αλέξανδρος, Αλεξάνδρα.

  143. nikiplos said

    140@ θυμάμαι είχαμε έναν φίλο, που μας κατσάδιαζε όταν λύναμε σταυρόλεξα εκεί αρχές 90ς. Θυμάμαι μια ερώτηση στο σταυρόλεξο: πρωτεύουσα της Καλλιφόρνιας.
    Ρώτησα την ομήγυρη στον Λέντζο στο Παγκράτι και αυτός με έψεξε, που αντί να διαβάζουμε γινόμασταν βιβλιοθήκες αχρήστων πληροφοριών.
    Στη συνέχεια έλαβε μέρος στον τροχό της τύχης, εφθασε τελικό και έχασε το αυτοκίνητο (ολόκληρη περιουσία εκείνη την εποχή, 1990) για αυτήν ακριβώς την ερώτηση…

  144. ΚΩΣΤΑΣ said

    139 Σκοτώθηκε σίγουρα σε μάχη στρατού και ανταρτών του Δ.Σ.

    Άλλοι λένε τον Σεπτέμβριο του 1948 και άλλοι του 1949. Αυτό το σημείο δεν ξέρω ποιο από τα δύο ισχύει. Πάντως και τον Σεπτέμβριο του 1949, υπήρχαν υπολείμματα ανταρτών που εγκλωβίστηκαν εντός Ελλάδας και έδιναν σποραδικές μάχες μέχρι να φτάσουν στα σύνορα της Γιουγκοσλαβίας για να φύγουν και αυτοί έξω. Έτσι στη Ραψάνη είχαν οχυρωθεί κάποιοι αντάρτες, φύλαγαν στο καμπαναριό της εκκλησίας, ο στρατός έριξε έναν όλμο για να τους χτυπήσει, όμως αυτός δεν βρήκε ακριβώς το στόχο του αλλά το σπίτι του Καβράκου, όπου η Όλγα σκοτώθηκε και το ζεύγος τραυματίστηκε. Έτσι έχει η ιστορία.

  145. nikiplos said

    143@ για το Σακραμέντο… μετά για χρόνια με ύφος τρελού επαναλάμβανε την ιστορία αυτή συνέχεια… έλεγε ως κατακλείδα: «Πρωτεύουσα της Καλλιφόρνιας? Το Σακραμέντο Μαλάκα! Μάθε το!»

  146. Μαρία said

    139
    Έριξε όλμο ο στρατός, για να χτυπήσει τους αντάρτες, και βρήκε την κοπέλα.
    σ. 5-6 http://www.rapsani.gr/pages/pdf/2-801_milias-logotexnika.pdf

  147. Πέπε said

    142
    Άλλη μια λέξη λοιπόν που μας χρωστάνε οι Ξένοι. 🙂 (Έχε χάρη που οι Ρώσοι είναι ομόδοξοι αδελφοί.)

    Πάντως στα ελληνικά είναι από τα πιο εύηχα και αριστοκρατικά γυναικεία ονόματα. Και παρόλο που η πρώτη Όλγα που γνώρισα ήταν μια κοντή βαρελόσχημη θυρωρίνα, ελάχιστα αριστοκρατική, και συνήθως κάτι τέτοιες εμπειρίες συνοδεύουν στη συνείδησή μας τα ονόματα διά βίου.

  148. Costas X said

    125. – 128. Και πάλι ευχαριστώ, όντως το «RiviereTortue» είναι από πολύ παλιό χάρτη, εποχής Γαλλοκρατίας στα Επτάνησα.

  149. Μαρία said

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    140: Σ’ αυτά τα τηλεπαιχνίδια γνώσεων, όταν υποβάλλεις αίτηση συμμετοχής, δηλώνεις επάγγελμα, σπουδές και χόμπι. Συνήθως, λοιπόν, οι ερωτήσεις είναι εκτός των ενδιαφερόντων του παίκτη, ώστε να μην κερδίζει εύκολα. Δεν θα βάλουν σε έναν μάγειρα ερωτήσεις σχετικές με συνταγές, δεν θα πέσουν σε φιλολόγους ερωτήσεις για γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία κλπ. Ένας συνάδελφος, που το ‘ξερε αυτό, δήλωσε επάγγελμα δημόσιος υπάλληλος (είμαστε κι απ’ αυτό) και χόμπι αθλητισμό, κινηματογράφο και δεν θυμάμαι τι άλλα, αντικείμενα, πάντως, στα οποία ήταν άσχετος και δεν ήθελε να του πέσουν ερωτήσεις απ’ αυτά. Πήγε πολύ καλά, κονόμησε αρκετά. ☺

  151. ΣΠ said

    140
    Δες κι αυτό.

  152. Μαρία said

    151
    Κάποιος είχε μαζέψει τα καλύτερα των κουμπάρων όπως το δρία! Πολύ κλάμα.

  153. Pedis said

    # 114 – έτσι! Παίρνουν οι άριστοι, αντικρατιστές, νεοφιλελεύθεροι τις θέσεις στο δημόσιο με σκοπό να το συρρικνώσουν από τα μέσα.

    Με τη μάσα.

  154. Αγγελος said

    Να τι λέτε; Όλγα δεν είναι θηλυκό του Ολέγ, που ήταν ένας από τους πρώτους Σκανδιναβίας βασιλιάδες των Ρώς; Σκανδιναβικό όνομα δηλαδή, γνωστότερο (και από την ομώνυμη ταινία… σεξουαλικής αγωγής) με τη μορφή Helga;

  155. Κώστας said

    <a href="https://sarantakos.wordpress.com/2019/11/23/meze-402/#comment-617117"136”: Πρόκειται για το ανακεκαμμένο προσεγγιστικό [ɻ] και πραγματώνεται πριν από τα φωνήεντα /ο, a, u / (για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ, σ. 10-12).

  156. spyridos said

    117

    μουρνιδιά

  157. Μαρία said

    153
    Ξέθαψαν και κάποιους που υπηρέτησαν ευδοκίμως το χώρο της υγείας επι Αβραμόπουλου, όπως π.χ. ο εκ Στυλίδος ορμώμενος Κατσικονούρης που τοποθετήθηκε διοικητής στο πανεπιστημιακό της Λάρισας. Συνταξιούχος δάσκαλος και γνωστός ως θύμα του Γκλέτσου.

  158. sarant said

    144-146 Μάλιστα…. Πολλοί σκοτώθηκαν έτσι -πχ η Νίκη η κόρη της Λαμπρίδη στην Αθηνα, από αγγλικό όλμο που χτύπησε λεωφορείο

    145 Φοβερή ιστορία!

  159. Μαρία said

    Ούτε έγκυος, ούτε ανήλικος, απλώς… διοικητής https://www.efsyn.gr/ellada/ygeia/41382_oyte-egkyos-oyte-anilikos-aplos-dioikitis

    Απο σήμερα κοινός διοικητής στο «Σισμανόγλειο, Φλέμινκ και Πεντέλης»

  160. Γς said

    140, 150:

    Ευτυχείτε!

    https://caktos.blogspot.com/2013/07/blog-post.html

  161. Alexis said

    #114, 153, 157: Στην Πρέβεζα τοποθετήθηκε διοικητής του νοσοκομείου Αρτινός δικηγόρος, πρόεδρος της ΝΟΔΕ Άρτας.

    Και το σχόλιο φίλου:

    Έχει όλα τα προσόντα.
    Αρτινός, άρα ελάχιστα τον ενδιαφέρει το νοσοκομείο της Πρέβεζας και το μέλλον του.
    Δικηγόρος, άρα άσχετος με τον χώρο της υγείας.
    Πιστό κομματικό στέλεχος, άρα πρόθυμος να κάνει ότι θα του πει το κόμμα και ο υπουργός.

  162. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    Τα τελευταία χρόνια με τα βάιραλ κλπ, μερικοί κάνουν επίτηδες χοντράδες για να κερδίσουν το 15λεπτο της δημοσιότητας τους!!! Και όμως ναι!

    #150 Γιάννη πες μου ότι ο συνάδελφος σου είναι απο Αλεξανδρούπολη, Γ.Π.! Γιατί ξέρω και γω καποιον δάσκαλο-παίκτη, που δούλευε κάπου στην ιδια περιοχή με σένα. Μεγαλωμένοι είμαστε στην ίδια γειτονιά, με τα πατρικά μας απέναντι!

  163. Πέπε said

    @155:

    Γεια σου ρε Κώστα!
    Ευχαριστώ πολύ. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον, αν και νομίζω ότι έχουν ξεφύγει μερικά μικρολαθάκια.
    Μήπως έχεις την πλήρη παραπομπή;

  164. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα!
    114,153,157,159,161
    Μη νομίζετε πως κι εδώ στην Κρήτη δεν έχομε …άριστους για Διοικητές Νοσοκομείων! 🙂
    [Το λινκ δεν είναι καθόλου φιλο-ΣΥΡΙΖΑ…]

    https://www.cretalive.gr/isawihear/enas-petychhmenos-manatzer-sto-nosokomeio-1116334

    Πάντως, χθες το μεσημέρι έτυχα σε παρέα γιατρών και, σχολιάζοντας τους νέους Διοικητές-Υποδιοικητές, μόνο για έναν από τους τέσσερις είχαν να πουν καλά λόγια. Για τους άλλους, το τι χαρακτηρισμούς άκουσα…

  165. Pedis said

    # 159 – με προβλήματα υγείας, θάναι και κάποιας ηλικίας, και να καταφέρνει να είναι διοικητής σε τρία νοσοκομεία παράλληλα επί τρεις συνεχείς κυβερνήσεις!

    Μέσα και Μάσα το μυστικό της αριστείας.

    Στα συν: εμπιστεύεται το δημόσιο σύστημα υγείας που με μισθούς και αποζημείωσεις από τρεις θέσεις θα μπορούσε να πάει σε ιδιωτικό νοσοκομείο!

  166. Pedis said

    … ή έχει καβούρια στην τσέπη ή από συνήθεια … μέσα-και-μάσα

  167. Κώστας said

    163: Καλημέρα, Πέπε. Όχι, δυστυχώς δεν έχω κάποια άλλη παραπομπή.

  168. voulagx said

    με ειδικές ρυθμίσεις και… εφαρμοστούς νόμους και αναθέσεις

    Κι ένα «μεζεδάκι» που πολύ με ήρεσεν. Εφαρμοστός νόμος, κολάν δηλαδή, σαν αυτά που κολλάν στο σώμα. 🙂

  169. Γιάννης Ιατρού said

    163/167: Από εδώ προέρχεται.
    Υπάρχει και μιά σχετική διάλεξη της κυρίας Κάππα, εδώ.

  170. Γιάννης Κουβάτσος said

    152:Ε, ναι. ☺ Homo universalis, κοσμοπολίτης, εξαιρετικός συνάδελφος, φίλος και συμπαίκτης στο σκάκι.

  171. Χαρούλα said

    #170 😊 μικρός, απέραντος κόσμος!

  172. ΣΠ said

    Μια και εδώ λεξιλογούμε. Δεν ήξερα καμία από αυτές τις λέξεις.
    https://www.oneman.gr/keimena/diabasma/listes/pragmata-pou-den-ixeres-onoma.5644539.html

  173. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας.

    @64. Σταῦρο, δὲν τὸ εἶχα δεῖ.

    Σ᾿ εὐχαριστῶ πολύ.

  174. nikiplos said

    154@ Ρώσος καθηγητής μου το είχε πει… Δεν επιμένω… Μπορεί μάλιστα να υπήρξε εκ των υστέρων … βολική ερμηνεία…

  175. Μαρία said

    165
    Πήρε πόδι το ’16 και επανήλθε.

  176. ΣΠ said

  177. Μαρία said

    161
    Και στην Άρτα ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Πρέβεζας 🙂

    Θέλοντας να βοηθήσουμε κι εμείς στην κατεύθυνση αυτή, προτείνουμε την ανταλλαγή των διοικητών στα 2 νοσοκομεία, ώστε οι άνθρωποι να αποφύγουν τα έξοδα και να μπορούν απερίσκεπτα να οργανώσουν την «επιτελική» κομματική τους δουλειά https://www.nooz.gr/greece/1562669/apo-proedroi-node-dioikites-nosokomeiwn-

  178. Μαρία said

  179. Pedis said

    # 175 – έκανε, δηλαδή, και λίγο με τη κυβ. συρανέλ. Και στο μεταξύ τι έκανε, έμεινε χωρίς δουλειά;

  180. sarant said

    178 Κανείς δεν πάει χαμένος

    172 Μόνο που το πρώτο είναι αγγλική λέξη, petrichor, κι αν γίνει ελληνική θα μείνει πετριχώρ.

  181. Μαρία said

    172
    Εξυπνάδες με τους ξένους όρους. Μηνίσκος λέγεται το μισοφέγγαρο του νυχιού.

  182. Μαρία said

  183. Μαρία said

    Αν και φέρεται να έχει παραπεμφθεί για βαρύτατες παραβιάσεις της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, η Ζωή Γείτονα ορίστηκε μέλος του ΔΣ του ΙΕΠ
    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/304973_aristeia-sto-iep-me-meli-poy-ehoyn-parapemfthei-gia-peitharhika-kai-poinika?fbclid=IwAR3OXdOVism8apVA5EjB0CTQmvfgyYWpt77caLN5tytaPaR0J-ZkZM2zwFQ

  184. AIex Apostolakis said

    Μια διόρθωση στον Μιχάλη Νικολάου (σχόλιο αρ. 103).
    Δεν γνωρίζω από που προήλθε το συγκεκριμένο διάγραμμα, αλλά δεν είναι σωστό.

    Soda (ή αλλιώς Soda drink) στην Αμερική είναι αυτό που εμείς στην Ελλάδα λέμε Αναψυκτικό ή Αεριούχο ποτό.
    To Pop (ή αλλιώς Soda pop) είναι μια λιγότερο διαδεδομένη ονομασία για το ίδιο πράγμα.
    Η λέξη Coke ωστόσο δεν σημαίνει αναψυκτικό, αλλά πολύ συγκεκριμένα κοκακόλα.

    Παρεπιπτόντως, όταν ο αμερικάνος θελήσει να πιει αυτό που εμείς ονομάζουμε Σόδα, θα ζητήσει Soda water (ή αλλιώς Sparkling water).

  185. Πέπε said

    @169, 170:
    Ευχαριστώ πολύ.

    @172:
    Κι εγώ δεν ήξερα κανένα, αλλά τα περισσότερα δεν τα πιστεύω. Όσα είναι ξένα, τα δέχομαι, αλλά φυσικά είναι ξένα (υπάρχουν πολύ κοινότερα πράγματα που δεν ξέρω πώς ονομάζονται σε διάφορες ξένες γλώσσες, αλλά κανείς δεν κάνει άρθρα γι’ αυτά). Από ελληνικά, τα περισσότερα μου φαίνονται απίθανοι γλωσσικοί σχηματισμοί.

    Φωσφονές: από πού μπορεί να βγαίνει;
    Δυσάνια: γιατί, αυτό;
    Ακρασία: έλλειψη κράσης, μίξης. Με ποια λογική σημαίνει αυτό που λέει το άρθρο;
    Τράγος: αυτό μάλιστα. Υπάρχει και η λέξη «τραγανά» = χόνδροι γενικώς.
    Μεσόφρυο: προφανώς αυτό είναι σωστό. Πάντως και καμαρόφρυδο/καμαροφρύδι το ίδιο δε σημαίνει;
    Περικαψύλιο: να δεχτώ ότι σε χώρους όπου υπάρχει ανάγκη για μια λέξη που να σημαίνει αυτό το πράγμα το λένε περικαψύλιο, αλλά περικαψύλιο θα έπρεπε να είναι κάτι γύρω από το καψύλιο, όχι το καψύλιο γύρω από κάτι άλλο.
    κ.ο.κ.

  186. Μαρία said

    Κι άλλες 168 εδώ https://xanthinews.gr/%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%84%ce%ae-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%85%cf%80%cf%84%ce%ae%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%b9%ce%ac%ce%bd%cf%84/

  187. Μαρία said

    179
    Γιατί να μείνει χωρίς δουλειά. Δεν είναι ανεπάγγελτος.
    https://www.reamaternity.gr/doctor/dalainas-hlias/

  188. Μαρία said

    185
    Φωσφαίνη https://en.wikipedia.org/wiki/Phosphene
    Σύνθεση τύπου είδα φως και μπήκα 🙂

    Στα ελληνικά θα ήταν φωτο- κάτι.

  189. Alexis said

    #177: Πρώην πρόεδρος της ΝΟΔΕ Πρέβεζας.
    Τέλος πάντων, εγώ πιστεύω ότι είναι σκόπιμες αυτές οι αλλαξοκωλιές. Για να μην τους γνωρίζει ο κόσμος στο μέρος που τοποθετούνται.

    #172: Επιτηδευμένη και»δήθεν» μου φαίνεται αυτή η λίστα. Το μεσόφρυο π.χ. εγώ το ξέρω λαϊκότητα ως μεσόφρυδο. Θυμάμαι και ένα διήγημα από το σχολείο, του Βλαχογιάννη νομίζω: «Και δέχεται το βόλι στο μεσόφρυδο»

  190. Alexis said

    «λαϊκότερα» άτιμε κορέκτορα ! 😠

  191. Γιάννης Ιατρού said

    186: Στρίμωγμα χοντρό διαπιστώνω… 🙂 🙂

  192. Μαρία said

    189
    Μπα. Στο νοσοκομείο Κομοτηνής έβαλαν τοπική ντορική … φιλόλογο!
    http://www.dimsim.gr/44_1a54/magda-giamoustarh.html

  193. ΣΠ said

    Τακτοποιήθηκε κι αυτός.
    https://www.reader.gr/life/media/312708/ert-eidikos-symvoylos-o-antonis-panoytsos

  194. Μαρία said

    193
    Ναι, το είδα πριν απο λίγο. Είναι σαν να δίνουν επίδομα αντιστασιακού 2015-19 🙂

    Κι αυτός: Αριστος ογδοντάρης διοικητής νοσοκομείου https://eretikos.gr/katapliktiko-aristos-ogdontaris-dioikitis-nosokomeioy/269823

  195. sarant said

    193 Πολύ καλό!

  196. Μαρία said

  197. Pedis said

    Καλά, πόσες θέσεις έχει το Δημόσιο που το έχει βάλει στο στοχαστρο ο υγιής φιλελευθερισμός;

    Απ. Τόσες όσες χρειάζονται για να βολευτούν δικοί μας στη μάσα.

  198. Μαρία said

    Α. ΚΟΡΩΝΗ – ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ
    http://tsirigofm.blogspot.com/2019/11/blog-post_41.html

  199. Πέπε said

    188
    > > Φωσφαίνη https://en.wikipedia.org/wiki/Phosphene Σύνθεση τύπου είδα φως και μπήκα

    Φωσμπαίνη.

  200. Γιάννης Ιατρού said

    196: Βάλε ρε Μαρία και καμιά αναμνηστική… 🙂

    198: …Στο ΓΝ – ΚΥ …επανατοποθετούν ως Διοικητή του Νοσοκομείου έναν ανεπάγγελτο ηλεκτρολόγο των ΤΕΙ (χωρίς κανένα σχετικό ένσημο), τοπικό ψηφοσυλλέκτη του Μιχαλολιάκου και του Κατσαφάδου που επί 4,5 χρόνια απλά περίμενε για να ξαναγίνει διοικητής χωρίς να δουλεύει
    Πολάκια μου 🙂

  201. Μαρία said

    200
    Τριφύλλειο! Ωραίο όνομα για νοσοκομείο http://www.kopse1tzivana.com/%CE%BA%CF%8C%CF%88%CE%B5-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B6%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%BF-10-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%88%CE%B9%CE%BC%CE%BF/

  202. Γιάννης Ιατρού said

    201: χαχαχα, ρε συυυ! Να το βάλεις στο σημερινό άρθρο, να γίνει της μουρλής 🙂

  203. Μαρία said

  204. Γιάννης Ιατρού said

    200β: Ο μέχρι τώρα, νέος φαίνεται

  205. Μαρία said

    204
    Μηχανικός περιβάλλοντος. https://www.gnk.gov.gr/about/minima-dioikiti/

    Έχω γνωστό μ΄αυτό το επώνυμο απ’ τον Παπάδο της Μυτιλήνης. Αλλά βλέπω οτι έχει μαμά Τσιριγώτισσα http://adelinfm.blogspot.com/2016/07/blog-post_84.html

  206. Μαρία said

  207. Γιάννης Ιατρού said

    206α και πεί το 2019 στον Παπαχελά αλλά και το 2017 τό έχει γράψει …

    206β Πάντως δεν μου έχει απαντήσει (ακόμα) σ΄αυτό που τον ρώτησα στο ίδιο τουί…

  208. Pedis said

    Μαρία, γνωστα και ανεμενόμενα: οι δεξιοί αυτά επιδιώκουν, οι αποπάνω για να μασουλάνε και οι απο κάτω για το μέσον και τις διευκολύνσεις και τις εξυπηρετήσεις.

    Η τ. κυβέρνηση, όμως, και ο πολύς Πολάκης γιατί δεν ακύρωσε τους όρους λειτουργείας της διοίκησης των νοσοκομείων με τα μανατζεριλίκια;

    Επειδη έτσι δουλεύει το σύστημα στην Ευρώπη και κόντρα δεν πάμε, επειδή το σύστημα είναι επιτυχημένο (και για ποιον), επειδή έχει ανοίξει η αγορά σε τόσους ειδικούς (αλητάμπουρες) της αρπαχτής του δημόσιου χρήματος (και γενικά με τον θεσμό του δορισμού εξωθεσμικών μάνατζερ) και δεν κάνει να χαλάσει την πιάτσα; Θέλω να μάθω τη γνώμη σου.

  209. Μαρία said

    207
    Κι απ’ ότι είδα στα σχόλια κάποιοι το ξετρύπωσαν και σχολιάζουν σήμερα.
    Το καλύτερο σχόλιο για τον ογδοηκοντούτη το έκανε ο Ταμήλος 🙂

  210. Μαρία said

    208
    Δεν νομίζω οτι αυτοί που επιλέχτηκαν το ’16 είχαν νοοτροπία μάνατζερ. Όλοι πάντως είχαν σχέση με το χώρο της υγείας.
    Αλλά ούτε και τωρινές επιλογές τις καταλαβαίνω εκτός κι αν θέλουν να διαλύσουν το σύστημα, για να ξεπουλήσουν.

  211. Γιάννης Ιατρού said

    209: κάποιοι θρασείς το έχουν στείλει στον Κικίλια μάλιστα 🙂

  212. Pedis said

    # 210 – δεν είναι η νοοτροπία, είναι ο προβλεπόμενος θεσμός του μάνατζερ που έχει μπει καπέλο εδώ και μερικά χρόνια.

    Το σετάκι είναι πανευρωπαικό. Από σχολεία, πανεπιστήμια, υπηρεσίες μέχρι και σε γραμματείες με πέντε άτομα προσωπικό γίνονται προκηρύξεις για μάνατζερ που είναι συχνά εξωθεσμικός και πληρώνεται υπερπενταπλάσια -ανάλογα με το μπάτζετ- από τους υπάλληλους που κάνουν την ίδια δουλειά και ίσως, μερικοί από αυτούς έχουν περισσότερα προσόντα και την γνωριζουν και καλύτερα.

    Σε αρκετές περιπτώσεις ο διευθυντής/διοικητής/μάνατζερ επιβλέπει περισσότερες της μιας συναφείς δομές, καλλιώρα όπως ο άλλος που είναι διοικητής σε τρία νοσοκομεία (και φαντάζομαι επειδή δεν θα είναι προικισμένος με την ικανότητα της ουμπικούιτι θα έχει στο πόδι του άλλους με ανάθεση ή με πριμ).

  213. voulagx said

    #206: Υπαρχει κι αλλη βερσιον: https://www.youtube.com/watch?v=tMhoWJj3TmU&feature=emb_logo

  214. voulagx said

    Παει ο ενας. Παραίτησαν τον 80χρονο πρώην πολιτευτή από το νοσοκομείο Καρδίτσας

  215. voulagx said

    Εμένα όταν με κάλεσε ο σημερινός πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ζήτησε να βοηθήσω τη ΝΔ, εγώ του ζήτησα για μετά τις εκλογές δυο συγκεκριμένα πράγματα, δυο συγκεκριμένες θέσεις και πιστεύω ότι τη μια από τις δυο θα μου τις δώσει. Η μια είναι η θέση του Διοικητή του Νοσοκομείου Τρικάλων, και η δεύτερη είναι εξίσου σημαντική, ίσως και ανώτερη. Ελπίζω πως γρήγορα θα μάθω αν αξιοποιούμαι και πού.»

  216. Πέπε said

    201

    Δεν μπορεί να υπάρχει αυτό το σάιτ!

    Είδα το επεισόδιο με το 9φυλλο. Επιτροχάδην ομολογώ, γιατί τους πήρε μισή ώρα να το φτιάξουν. Επιμένω: δεν μπορεί να υπάρχει!

    Ο τύπος που κάνει το άψογο σπικάζ και στο τέλος έχει την τιμή να ανάψει το 9φυλλο, είναι κατά τα άλλα χρήστης ηλεκτρονικού τσιγάρου (ατμιστής).

  217. Pedis said

    # 215 – εγώ του ζήτησα για μετά τις εκλογές δυο συγκεκριμένα πράγματα, δυο συγκεκριμένες θέσεις και πιστεύω ότι τη μια από τις δυο θα μου τις δώσει. Η μια είναι η θέση του Διοικητή του Νοσοκομείου Τρικάλων, και η δεύτερη είναι εξίσου σημαντική, ίσως και ανώτερη. Ελπίζω πως γρήγορα θα μάθω αν αξιοποιούμαι και πού.»

    Τομάρια ξεφτιλισμένα!!

  218. Μαρία said

    212
    Κι εδώ το υποτιθέμενο μανατζεριλίκι καθιερώθηκε με το νόμο του Παπαδόπουλου (του Αλέκου). Μόνο που τότε υπήρχαν φράγκα, ενώ στις μνημονιακές προκηρύξεις π.χ. του ’16 ένας απ’ τους λόγους του μειωμένου ενδιαφέροντος των πούρων μανατζαρέων ήταν κι οι μειωμένοι μισθοί.
    Τι προτείνεις; Να μην προκηρύσσονται οι θέσεις; Κι αν προκηρύσσονται, να αποκλείονται άτομα απ’ τον ιδιωτικό τομέα; Να προάγεται κάποιος νοσοκομειακός στη θέση του διοικητή; Να μετατραπούν τα νοσοκομεία σε αυτοδιαχειριζόμενα ΝΠΔΔ και να εκλέγουν οι εργαζόμενοι το διοικητή τους;

  219. Μαρία said

  220. Pedis said

    # 212 – νάναι από μέσα με εκλογή από τους εργαζόμενους και ενδιαφερόμενους, σαν την εκλογή πρύτανη με τον παλιό νόμο, για παράδειγμα. Δεν μειώνεται ούτε πρακτικά ούτε θεωρητικά η πιθανότητα για ρεμούλα, αυτή είναι μέρος του παιχνιδιού του ιδιωτικοποιημένου συστήματος φάρμακου, μηχανημάτων και της γενικότερης καπιταλιστικής πολιτικής στη Υγεία.

    Αλλά δεν θα έχουν έναν οποιονδήποτε ουρανοκατέβατο και άσχετο αλητάμπουρα να τους λέει πώς να κόψουνε το κόστος και από πάνω να μην καταλαβαίνει γρι από τις ανάγκες της δουλειάς που τον έχουν βάλει … για να τον αξιοποιήσουν (βλ. # 215) οι αποπάνω αλητλαμπουρες που τον έχουν διορίσει.

    Και δεν είναι τα 2 χιλιάρικα του μισθού που ληγουρεύονται αλλά τα υπολοιπα πολλαπλάσια οφέλη, τα οποία είναι το στάνταρντ σε όλες τις χώρες, ακόμη και σε κείνες που το ακαθάριστο συνολικό εισόδημα για αρχιμάνατζερ ανέρχεται σε 150 kΕυρώ και πάνω ενώ οι συνεργάτες, μια διμοιρία από εγκάθετους με ανάθεση, καθαρίσουν από 50 μέχρι 80 kΕ.

    (Από αυτήν την άποψη στην ελλάδα το κοστος της διαφθοράς σε δημόσιο χρήμα έχει μειωμένα πάγια κόστη … 🙂 )

  221. Pedis said

    Όχι πώς δεν το ξέραμε, αλλά έτσι γινονται όλες οι δουλειές στην πολιτικη των κυβερνητικων κομμάτων:

    Άλλωστε, από * και από μωρό(γερο) μαθαίνεις την αλήθεια.

  222. Μαρία said

    Αέρα, Πατέρα.
    76 χρονών είναι, σε εξαιρετική φόρμα καθότι ορειβάτης και κυνηγός.
    Ο μοναδικός που παρακολουθούσε τα πράγματα στην υγεία στα Τρίκαλα και έβαζε τα στήθη του μπροστά επί τέσσερα χρόνια που τα έσκιαζε η φοβέρα του ΣΥΡΙΖΑ.
    Ο σάλος εδώ ξεσηκώθηκε από τέσσερα – πέντε τρωκτικά της ΝΔ που ήταν μισθοσυντήρητοι από τη ΝΔ και κοντά σε υπουργούς επί σειρά ετών. Αυτοί ήταν διεκδικητές και αυτοί κίνησαν τις διαδικασίες.

  223. ΣΠ said

    220
    Και τώρα έτσι εκλέγεται ο πρύτανης.

  224. Μαρία said

  225. Γιάννης Ιατρού said

    Και ποιους να διορίσουμε; Τους ξένους; 😎🤔🤔🙄

  226. Γιάννης Ιατρού said

    στο 00:34 🙂

  227. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι έρχεται κι ο αδιόρθωτος Πολάκης να προσθέσει την κο(τ)ρώνα του…
    https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/220764_bary-atopima-polaki-meso-facebook

  228. Pedis said

    # 223 – 220
    Και τώρα έτσι εκλέγεται ο πρύτανης.

    εκλέγεται, αλλά με εντελώς διαφορετική φόρμουλα.

  229. Pedis said

    # 227 – Αν για κάποιο λόγο κάποιος … θα ήθελε να τον υπερασπιστεί θάλεγε «κοίτα πού τον έχουν φέρει και χάνει την ψυχραιμία του». Δεν συμφωνείς;

    Καλά το παίζουν το παιχνίδι και οι δυο μεριές.

  230. Μαρία said

  231. ΣΠ said

    228
    Σε τι άλλαξε η φόρμουλα; Πάλι από τους εργαζόμενους του πανεπιστημίου εκλέγεται.

  232. Το όμικρον!

  233. Pedis said

    # 231 – η φόρμουλα είναι λίγο μυστήρια … και οι φοιτητές δεν ψηφίζουν.

  234. Μαρία said

    Άλλος για το Δαφνί.

    Δεν ξέρω αν το υποκείμενο αυτό έχει πρόβλημα σεξουαλικό, ψυχοπαθολογικό, κοινωνικό κόμπλεξ ή πάσχει από εντελώς αναίτιο ναρκισσισμό ή μεγαλομανία–και τα δύο αντικειμενικά αδικαιολόγητα σε ένα άτομο με κανένα ουσιαστικό επίτευγμα στη ζωή του, πέραν του εξυπνακισμού και της χυδαιολογίας. Δεν με αφορούν όμως τα κίνητρα, ο ψυχισμός ή τα πρόβλήματά του.
    Το χυδαίο αυτό υποκείμενο, που θέλει να λέγεται δημοσιογράφος, άρχισε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να επιτίθεται με βρωμερό τρόπο στην Ειρήνη Αγαπηδάκη, μια άξια και σπουδαία Ελληνίδα, μια γυναίκα που έχει δώσει αμέτρητους αγώνες, από την καθημερινότητά της και τη δουλειά της κοντά στους δυστυχισμένους, στο δημόσιο σύστημα υγείας, https://www.documentonews.gr/article/h-athliothta-enos-dhthen-dianooymenoy-onomati-apostolos-doxiadhs

  235. Μαρία said

    232
    προμό- σιον

  236. Γιάννης Ιατρού said

  237. ΣΠ said

  238. Μαρία said

  239. 238 Τρία παιδιά σώθηκαν, δύο παρεκκλήσια (εικονοστάσια μήπως ?) στήσανε. Δε φτάνει που λουφάρανε και φάγανε κοτζάμ παρεκκλήσι, ζητάει και τα ρέστα.

  240. Dong-ho Spiros Merimanis said

    κι ένα κρυμμένο (λανθάνον στην καθαρεύουσα) μεζεδάκι μέσα στους βρόγχους του Στουρνάρα: «μήπως απολανθάνεται;»
    υποθέτω ότι ότι θέλεις να πεις «απολαθεύεται» γιατί το λανθάνω έχει άλλη σημασία:
    λανθάνω [lanθáno] Ρ (μόνο στο ενεστ. θ.) : (λόγ.) δε γίνομαι άμεσα αντιληπτός, δεν εκδηλώνομαι φανερά, υπάρχω κρυμμένος: Στη σημερινή φάση λανθάνει ο κίνδυνος του πυρηνικού πολέμου. [λόγ. < αρχ. λανθάνω `ξεφεύγω την προσοχή, ξεχνώ΄]

    από το λάθος βγαίνει το ρήμα λαθεύω: λαθεύω [laθévo] Ρ5.2α μππ. λαθεμένος : κάνω λάθος, σφάλμα, πέφτω έξω: Λαθεμένες ενέργειες / αποφάσεις. ~ στους υπολογισμούς μου. || αστοχώ: Δε λαθεύει ποτέ στο σημάδι. [μσν. *λαθεύω (πρβ. μσν. λαθεύγω, αλαθεύω) < λάθ(ος) -εύω]

    εγώ πάντως θα έγραφα "ξελαθεύεται"

  241. spiridione said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: