Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τα πρώτα μεζεδάκια του 2020

Posted by sarant στο 4 Ιανουαρίου, 2020


Όπως βλέπετε, η διατύπωση αποφεύγει να πάρει θέση στο μέγα θέμα που έχει διχάσει το κοινό του ιστολογίου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γενικότερα, αν δηλαδή έχουμε ή όχι μπει σε μια νέα δεκαετία -αν και θα μου πείτε ότι, με το να μην μιλάω για «τα πρώτα μεζεδάκια της δεκαετίας» παίρνω ήδη θέση. Και μπορεί να έχετε δίκιο.

* Στο χτεσινό μας άρθρο ασχοληθήκαμε με το απαράδεκτο πρωτοσέλιδο μιας αθλητικής εφημερίδας κατά των εκτρώσεων. Να δούμε τώρα και ένα γλωσσικό θεματάκι από το κείμενο αυτό. Πρόσεξα την εξής ρητορική ερώτηση:

Πόσοι πατεράδες δεν έχουν πανηγυρίσει στην Ελλάδα τα γκολ τις (sic) αγαπημένης τους ομάδας αγκαλιά με τα παιδιά τους γιατί δεν γεννήθηκαν ποτέ; Πόσοι;

Εκτός του ότι ως επιχείρημα το βρίσκω εντελώς ηλίθιο, θεωρώ και πολύ προβληματική τη σύνταξη, μεταξύ άλλων επειδή οι αρνητικές ερωτήσεις συνήθως δηλώνουν κάτι πραγματικό, πχ όταν λέμε

«Πόσοι πατεράδες δεν πανηγύρισαν ένα ωραίο γκολ μαζί με τα παιδιά τους;» εννοούμε «Πολλοί πατεράδες πανηγύρισαν ένα ωραίο γκολ μαζί με τα παιδιά τους».

Εγώ αν έγραφα αυτο το άρθρο, που δεν θα το έγραφα ποτέ, θα έλεγα «Πόσοι πατεράδες δεν έχουν στερηθεί τη χαρά να πανηγυρίσουν…»

Αλλά εντάξει, είναι κι η μυλωνού της παροιμίας στη μέση.

* Πώς το Διαδίκτυο ισοπεδώνει τον χρόνο, επεισόδιο αρ. 43678

Xρήστης του Φέισμπουκ ανεβάζει στο προφίλ του τη φωτογραφία της Ουκρανής σκακίστριας Άννας Μούζιτσουκ και την επαινεί επειδή δίνει «χαστούκι στη Σαουδική Αραβία που απαιτεί να την σέβονται χωρίς εκείνη να σέβεται στο ελάχιστο τον δυτικό τρόπο ζωής».

Το ποστ αναδημοσιεύεται ευρύτατα, με χιλιάδες κοινοποιήσεις ενώ και αθλητικοί ιστότοποι δημοσίευσαν την είδηση με σημερινή ημερομηνία, λες και συνέβη χτες-προχτές.

Το πρόβλημα; Η θαρραλέα άρνηση της Άννας Μούζιτσουκ υπήρξε πράγματι, αλλά έγινε το 2017. Έκτοτε η Ουκρανή πρωταθλήτρια έπαιξε σε δύο άλλα ανάλογα πρωταθλήματα, με το ίδιο όνομα (King Salman – δηλαδή του άρχοντα της Σ. Αραβίας) χρηματοδοτούμενα από τους ακριβώς ίδιους Άραβες, τα οποία όμως διοργανώθηκαν στη Ρωσία.

Και το ειρωνικό είναι πως το 2017, όταν η Άννα Μούζιτσουκ αρνήθηκε να παίξει στο πρωτάθλημα, η είδηση περιορίστηκε στον στενό κύκλο των σκακιστών, γνωρίζοντας μικρό κλάσμα της δημοσιότητας που απέσπασε η καθυστερημένη (και ουσιαστικά παραπλανητική) αναδημοσίευσή της!

* Βέβαια και τότε κάποιοι ιστότοποι ειχαν αναφέρει την είδηση, και μάλιστα κάποιος είχε βαφτίσει Ελληνίδα την πρωταθλήτρια (είχαμε γράψει).

* Κατά τα άλλα, μέσα στην εβδομάδα είχαμε και το χιόνι που έκοψε την Ελλάδα στα δύο. Διάβασα μια αστεία ατάκα:

-Αποκλειστήκαμε από τα χιόνια.

-Εντάξει τα χιόνια έπαιξαν καλύτερα.

* Το κύμα κακοκαιρίας πήρε όνομα, όπως είναι το έθιμο τα τελευταία χρόνια, να δίνεται ένα αρκετά σπάνιο όνομα στις καταιγίδες, εναλλάξ αντρικό και γυναικείο, με αρχικό γράμμα που διατρέχει το αλφάβητο. Φτάνοντας στο Ζ, επιλέχτηκε η Ζηνοβία κι έτσι θυμηθήκαμε τη βασίλισσα της Παλμύρας ή το ποίημα του Βάρναλη για τον καμπούρη Αντρέα και την τρελή κοριτσοπαρέα που έπαιρνε τη βάρκα του, ανάμεσά τους και η πολλαπλώς ραμονισμένη Ζηνοβία (σαν τρυγονάκι η Ζηνοβία…)

Μόνο που η καημένη η Ζηνοβία έπεσε κι αυτή θύμα της ακλισιάς. Σε άρθρο για το ατύχημα στις Πλαταιές, διαβάζουμε:

Αργότερα ασθενοφόρο παρέλαβε τον πατέρα ο οποίος ανέκτησε τις αισθήσεις του ενώ ο 94χρονος καταγράφεται ως το πρώτο θύμα της «Ζηνοβία».

* Συχνά έχουμε γράψει για αρσενικοθήλυκη σύνταξη με μετοχές, του τύπου «των πληγέντων περιοχών».

Στα Υπογλώσσια ο Άκης Γαβριηλίδης παρουσίασε ένα μαργαριτάρι του τύπου αυτού, αλλά σε μεταφρασμένο βιβλίο -που υποτίθεται πως έχει περάσει από επιμέλεια:

η εγκατάλειψη των αποκτηθέντων βεβαιοτήτων…

Γιατί ο ευλογημένος συνάδελφος να μη γράψει «των αποκτημένων βεβαιοτήτων»; Ή των βεβαιοτήτων που έχουν αποκτηθεί;

Αλλά έχω τη φρικτήν υποψία πως η μετάφραση αυτή είναι μαργαριτοφόρο κοίτασμα, αν κρίνω από «τα δύσκολα βάσανα στις δυσμένειες».

* Κι ένα πρωτότυπο ορθογραφικό λάθος, πάλι σε άρθρο για τη φίλη μας τη Ζηνοβία:

Κλειστή έμεινε η Εθνική Οδός λόγω των έντονων φαινομένων κακοκαιρίας στις περιοχές Μαλακάσας, Υλικής και Μαρτίνου, κόβοντας στη μέση την χώρα. Οι οδηγοί έμειναν εντός των οχημάτων τους για πάνω από 5 ώρες με την αγανάκτησή τους να ξεχυλλίζει.

Επιρροή από το «ξεφυλλίζει»;

* Για να ξεφύγουμε από την κακοκαιρία, μια φωτογραφία θερινού κλίματος.

Ψαροταβέρνα «Διάλειμμα» ή «Διάλυμα»; Όπως το πάρει κανείς!

* Γράφει φίλος:

Σας επισημαίνω ένα διαχρονικό μεζεδάκι που δυστυχώς η χρήση του πάει να το κάνει αποδεκτό..

Το αεροδιάδρομος αντί του διαδρόμου προσγείωσης, απογείωσης, αποπροσγείωσης
ή αεροδρομίου βρε αδερφέ.

Τέσσερις  αεροδιάδρομους περιέχει το αρθρίδιο της Εφημερίδας Συντακτών και έναν διάδρομο!

Μυστηριώδης αεροδιάδρομος προκαλεί ερωτήματα στη Λιβύη

και σε άλλα μέσα το ίδιο βιολί:

Αεροδιάδρομος για τουρκικά drones στην Τρίπολη

Η αεροπορία του Χαφτάρ κατέστρεψε τουρκικό αεροδιάδρομο
(η πηγή του το λέει «a landing strip»!)

Ρωσία: Επιβατικό αεροσκάφος βγήκε εκτός αεροδιάδρομου λόγω παγετού
(και το «εγκυρο» CNN)

και ένα σωρό άλλα μην σας ζαλίζω..

Κάθε φορά που συμβαίνει κάποιο ατύχημα, γεμίζουν τα ΜΜΕ με «έφυγε από τον αεροδιάδρομο» κλπ
«Μυστηριώδης» πράγματι λοιπόν ο αεροδιάδρομος μια και δεν υπάρχουν επίγειοι εναέριοι διάδρομοι
ή «οι ειδικά οριοθετημένοι διάδρομοι στην ατμόσφαιρα» που είναι οι αεροδιάδρομοι.

Ο φίλος μου έχει δίκιο, διότι σύμφωνα με το λεξικό αεροδιάδρομος είναι «οριοθετημένος διάδρομος στην ατμόσφαιρα, μέσα στον οποίο η πτήση αεροσκαφών είναι απόλυτα ελεγχόμενη».

* Φίλος του ιστολογίου στέλνει την εικόνα, από παιχνίδι στο κινητό.

Η μετάφραση έχει γίνει από μηχανάκι βέβαια, και είναι τραγική -αλλά η μεγαλύτερη πρωτοτυπία είναι το «Ισχυρίστε», που δημιουργεί και καινούργιο τύπο.

Φυσικά είναι απόδοση του claim.

* Μου έστειλαν ένα άρθρο του καθηγητή Γιάννη Πανούση, που είχε διατελέσει Υπουργός Προστασίας του Πολίτη επί ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόσεξα την εξής παράγραφο, φορτωμένη με εισαγωγικά, ερωτηματικά και αγκύλες, και με μια υπερδιόρθωση να βγάζει μάτι:

Μία αριστερή [;] εκδοχή που ‘χαϊδεύει’ το περιθώριο,ενώ ταυτόγχρονα φοβάται μήπως μπει στο πολιτικό περιθώριο καθώς σνομπάρει τη μεσαία τάξη του κυρ-Παντελή,πέραν της αλαζονικής και υπερφίαλης προσέγγισης των απλών ανθρώπων του μόχθου και της επιστήμης και πέραν ενός ιδιότυπου ‘αριστερού μονισμού’[στο όνομα του μονοπωλιακού ριζοσπαστισμού;], συνιστά τη χειρότερη [ή μήπως ,την καλύτερη;] συνταγή αποτυχίας.

* [Είχε και άλλα το αρχικό άρθρο, που χάθηκαν για πάντα στην άβυσσο του κυβερνοχώρου]

 

 

111 Σχόλια to “Τα πρώτα μεζεδάκια του 2020”

  1. Καλημέρα, κάτι δεν πάει καλά στο τέλος του άρθρου!
    Καταδικάζουμε τη ζηνοβία απ΄όπου κι αν προέρχεται, έγραψα κάπου εγώ.

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >* Βέβαια και τότε κάποιοι ιστότοποι ειχαν αναφέρει την είδηση

    Να φύγει ο αστερίσκος

    [αν δεν ήμουν κι εγώ….]

  3. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα

    Νίκο, τι έγινε στο τέλος του άρθρου και βλέπω 8Χ τον ίδιο σύνδεσμο;
    αυτόν: https: //tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/poioi-ant-exoyn-tin-alitheia (χωρίς το κενό😜)

  4. Γιάννης Ιατρού said

    3 (συνέχεια): Οι πολλές (8 μέτρησα) παρενθέσεις εδώ.
    Προφανώς ένα πρόπλασμα άρθρου αυτό που δημοσίευσαν 🙂 🙂

  5. atheofobos said

    Από ποιο αεροδιάδρομο απογειώθηκε το τέλος της ανάρτησης;:)

  6. Παναγιώτης Κ. said

    Νικοκύρη,περιμένουμε επαναδιατύπωση-διευθέτηση της τελευταίας παραγράφου.

  7. Νέο Kid said

    Ισχυρίστε την επαναδιατύπωση της τελευταίας παραγράφου, αν θέλετε! Άλλά να ισχυρίστε για πάρτη σας!
    Εμένα μ αρέσει η τελευταία παράγραφος !

  8. Πέπε said

    Καλημέρα, καλή χρονιά.

    Δεν το καταλαβαίνω αυτό με τις δεκαετίες:

    α) Οποιαδήποτε ημερομηνία μπορεί να αποτελεί έναρξη δεκαετίας: «στη δεκαετία 7/7/1953 μέχρι 6/7/1962 έχασα τρία κιλά».
    β) Η δεκαετία 2020, και όλες οι αντίστοιχες, τα τρελά τουέντις, τα φάκιν φίφτις, τα καλτ έιτις κλπ., είναι προφανές ότι πάνε ανάλογα με το προτελευταίο ψηφίο: 20-29, 50-59 κλπ.
    γ) Για τις δεκαετίες από τη συμβατική έναρξη της χρονολόγησής μας, ελλείψει έτους 0, είναι εξίσου προφανές ότι πάει αλλιώς (η πρώτη δεκαετία ήταν 1-10) αλλά, ακόμη κι αν ένας μαθηματικός είχε ενστάσεις που δεν μπορώ να φανταστώ, ποιον θα απασχολούσε η συγκεκριμένη μέτρηση;

    ______________

    > > Σας επισημαίνω ένα διαχρονικό μεζεδάκι που δυστυχώς η χρήση του πάει να το κάνει αποδεκτό.. Το αεροδιάδρομος αντί του διαδρόμου προσγείωσης, απογείωσης, αποπροσγείωσης, ή αεροδρομίου βρε αδερφέ.

    Η εκδίκηση του νόμου της απλολογίας: αεροπλανοδιάδρομος εννοούν.

    _______________

    > > Κι ένα πρωτότυπο ορθογραφικό λάθος, πάλι σε άρθρο για τη φίλη μας τη Ζηνοβία: «Κλειστή έμεινε η Εθνική Οδός λόγω των έντονων φαινομένων κακοκαιρίας στις περιοχές Μαλακάσας, Υλικής και Μαρτίνου…»

    Ευτυχώς στις περιοχές Ηθικής και Πνευματικής η κίνηση γίνεται ομαλά. Μόνο η Υλική έχει το πρόβλημα.

  9. Γς said

    Ωχ, αμάν πια με την αυριανή επίσκεψη του Μητσοτάκη στον Τραμπ

    Ακούω απ το πρωί στα κανάλια ότι θα του πει ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα σταθερότητας στην περιοχή,
    ότι τούτο, ότι τ άλλο.

    Κι ούτε νύξη να πάει να πιστολίσει τον Ερντογάν

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1κε: Δυστυχώς κάτι έγινε, που δεν μπορώ να το εξηγήσω τώρα, και χάθηκε αρκετό κομμάτι στο τέλος του άρθρου, διότι έλεγα και για τη χυδαιότητα του Τζιτζικώστα κάτι.

    https://www.lifo.gr/now/politics/264922/salos-me-seksistika-sxolia-kai-xeironomies-toy-tzitzikosta-to-vinteo-poy-prokalese-antidraseis-kai-i-syggnomi-meta?fbclid=IwAR00cBAEgkqoR-kI9dxRPC3MlD-1bQo8SRKw61B0DSP8BcVjsPn995zgsUM

    Αποκατάστησα την παράγραφο του Πανούση αλλά τα παρακάτω χάθηκαν για πάντα.

  11. Νέο Kid said

    8. Εχχμ…7/7/53 μέχρι 6/7/62 είναι δεκαετία μόνο αν το ρολόι σου τρέχει , μιστερ Πέπε! 😜
    ( μ αυτά τα κουλά που έχεις διαβάσει εδώ μέσα βέβαια…ποιος μπορεί να σε κατηγορήσει;
    Κύριες και κύριοι , βρισκόμαστε στο μηδενικό λεπτό της συνάντησης Ολυμπιακού Παναθηναϊκού κι όλα είναι μηδέν! Μηδέν θέαμα, μηδέν φιλάθλοι στις κερκίδες,… και ο φοβερός μηδενικός διαιτητής ο Ιταλός Πεάνο! )

  12. ΑΡΗΣ said

    «σαν τρυγονάκι η Ζηνοβία»
    Έτσι λέει; Εγώ τόσα χρόνια το τραγουδούσα «Τ’ Αντιγονάκι, η Ζηνοβία»…

  13. Πέπε said

    > > Πρόσεξα την εξής παράγραφο, φορτωμένη με εισαγωγικά, ερωτηματικά και αγκύλες…

    Τα εισαγωγικά και τα ερωτηματικά, σε ειρωνική χρήση, είναι πράγμα ακαλαίσθητο και πρέπει να αποφεύγεται. Διαθέτουμε λέξεις για να πούμε αυτό που θέλουμε να πούμε, ακόμη κι αν είναι υπονοούμενο, και αφού έχουμε εξαντλήσει κάθε μέσον ώστε να γίνουμε κατά το δυνατόν σαφείς, μετά εμπιστευόμαστε λίγο και τον αναγνώστη.

    Οι αγκύλες, όπως και οι παρενθέσεις, είναι άλλο θέμα. Είναι ίδιον του λόγου εκείνων που σκέφτονται περίπλοκα, και πάνε μαζί με τη μακροπερίοδη και πολύ υποτακτική σύνταξη. Κι εμένα συχνά μου ξεφεύγουν πολλές. Αν το δω εγκαίρως, τις διορθώνω. Αν όχι, βγάζω κείμενα όχι απλώς ακαλαίσθητα αλλά και δυσνόητα.

  14. Πέπε said

    11
    Χμ, ναι. Μπορεί.

  15. Pedis said

    Δηλαδή, Νικοκύρη δεν εχεις ντραφτ;!?#%;!

    Μια κι έξω! Μπράβο.

  16. Spiridione said

    Εκτός του ότι ως επιχείρημα το βρίσκω εντελώς ηλίθιο, θεωρώ και πολύ προβληματική τη σύνταξη, μεταξύ άλλων επειδή οι αρνητικές ερωτήσεις συνήθως δηλώνουν κάτι πραγματικό, πχ όταν λέμε

    Θα έλεγα ότι η ερώτηση όπως είναι διατυπωμένη είναι ρητορική. Στις ρητορικές ερωτήσεις η εννοούμενη απάντηση είναι καταφατική, χωρίς το μόριο δεν. Μήπως και εγώ δεν θέλω; = και εγώ θέλω. Εκεί δημιουργείται το μπέρδεμα.

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Υλική η Υλίκη; Ναι, όντως έχει υλική υπόσταση. ☺
    Ο καημένος ο Πανούσης, ενώ έχει δίκιο, κατ’εμέ, σε όσα προσπαθεί να πει, έτσι όπως τα μπουρδουκλώνει, χάνει και το δίκιο και το νόημα και όλα.
    Και ένα μεζεδάκι που ψάρεψα από ένα βιβλίο που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το «24 ώρες στην αρχαία Αθήνα» του Φίλιπ Μάτισζακ, εκδόσεις Οξύ. Γράφει ο μεταφραστής και το αφήνει η επιμελήτρια, στις σελίδες 140-141: «Ο Μαυρίκιος τον ξέρει αυτόν τον δούλο. Είναι Βοιωτός και διαχειριζόταν μια μεγάλη έκταση γης στην άλλη μεριά των βουνών των Κυθήρων». Ο Βοιωτός στην άλλη μεριά των βουνών των Κυθήρων; Δεν ξέρω τι λέει το πρωτότυπο κείμενο, αλλά μάλλον ο μεταφραστής μπέρδεψε τα Κύθηρα με τον Κιθαιρώνα.

  18. Αυτό το καραγκιζιλίκι να δίνουμε ονόματα στα βαρομετρικά χαμηλά θα σταματήσει καποτε; Μάλον πρ΄πει αν αλλάξει ο διευθυντής του αστεροσκοπείου ή ομάδα μετεορολογίας που διαχειρίζεται το meteo .
    Περσι προσπάθησαν να το εξηγήσουν αλλά δεν έιπαν ότι το κανουν για να τσιμπάνε οι δημοσιογράφοι και να πάιρνπυν κλικ στη σελίδα αλλά ότι το κανουν και στην Βρετανάι για να συντονίζονται με την ΕΜΥ ης Ιρλανδίας. Ό,τι να ‘ναι δηλαδή.

    «Χάθηκε το λινκ για το προηγούμενο επεισόδιο το «Πώς το Διαδίκτυο ισοπεδώνει τον χρόνο, επεισόδιο αρ. 43677» 😉

  19. Πουλ-πουλ said

    Με αφορμή τον Πανούση θυμήθηκα πάλι τον Σεφέρη: Δε θέλω τίποτε άλλο παρά να μιλήσω απλά, να μου δοθεί τούτη η χάρη.

  20. Χαρούλα said

    Δεν είναι ακριβώς μεζεδάκι, αλλά θα μπορούσε!

    Εσείς έχετε «συντονιστή» για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας;

    https://www.imerodromos.gr/eseis-echete-syntonisti-gia-tin-kopi-tis-protochroniatikis-pitas/

  21. Γιάννης Κουβάτσος said

    20: Συντονιστής, πλέι μέικερ, πασαδόρος. Προφανώς, ο Πριτέντερ θα μοιράζει τα κομμάτια, ένας Καλάθης της κοπής της πίτας. Ελπίζω οι προνοητικοί διοργανωτές να μη σερβίρουν τα αναψυκτικά και το νερό μαζί με τα μπουκάλια τους. 😉

  22. Παναγιώτης Κ. said

    Η σκακίστρια δίνει μια καλή αφορμή για να μας απασχολήσει το θέμα της επιβολής της κουλτούρας του άλλου και τη στάση που πρέπει να έχει ένας δημοκρατικός πολίτης πάνω σε αυτό το φαινόμενο.
    Έχω σχηματίσει την εντύπωση ότι υπάρχει μια κατηγορία συμπολιτών μας οι οποίοι συντάσσονται με τα δικαιώματα των διαφόρων φονταμενταλιστών χωρίς ωστόσο να καταλαβαίνω γιατί έχουν αυτή τη στάση. Μήπως από λόγους ενοχής για την αποικιοκρατία της Δύσης σε βάρος αυτών των χωρών; Ή για τα δεινά που προκάλεσε η δυτική πολιτική σε αυτές της χώρες; (Όρα Ιράκ).
    Όταν σε μια χώρα υπάρχουν ανθρώπινα δικαιώματα και ο φονταμενταλιστής το βλέπει ως κατάλληλη κατάσταση για να επιβάλει το δικό του ήθος το οποίο αντιστρατεύεται τα ανθρώπινα δικαιώματα τότε τι κάνει ο δημοκρατικός πολίτης; Πως αντιδρά;

    Να μη παρεξηγηθώ. Φαινόμενα επιβολής είχαμε και στη χώρα μας. Παράδειγμα, ο υποχρεωτικός εκκλησιασμός.

  23. Πουλ-πουλ said

    Και με την ευκαιρία του Πανούση, να προτείνω ένα κουίζ:
    Ποιος «διανοούμενος» είναι (ή ήταν) ο πάπας της στρυφνής απεραντολογίας;

    Βοήθημα: έχει γράψει και ποιήματα, τρομάρα του.

  24. Παναγιώτης Κ. said

    @18.Συνονόματε, από σμαρτόφωνο γράφεις;

  25. sarant said

    12 Εννοώ ότι πολλοί το ραμονίζουν σε «σαν τρυγονάκι η Ζηνοβία»

    15 Ναι, μια κι όξω -κρατάω σημειώσεις βέβαια.

    17 Ωχ ωχ τα Κύθηρα στη Βοιωτία

    20 Θα λέει «Και το επόμενο κομμάτι είναι του αντιδημάρχου καθαριότητας…»

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    23: Ο θεούλης Βέλτσος.

  27. Αυτό το κακό με τα αρχαιοπρεπή ονόματα βαρομετρικών χαμηλών που δίνει το Αστεροσκοπείο άρχισε φέτος με τον θηριώδη Γηρυόνη.
    Τα απονέμουν πάντως με μια κάποια γεωγραφική λογική. Το βαρομετρικό σύστημα «Γηρυόνης» γεννήθηκε στον Ατλαντικό, ανοιχτά της νοτιοδυτικής Ισπανίας, εκεί όπου σύμφωνα με τον μύθο ζούσε ο τρικέφαλος γίγαντας με τα τετράπαχα γελάδια του και είχε μετά την ατυχια να τον επισκεφθεί ο Ηρακλής. Μετά πέρασε στη Μεσόγειο και κινήθηκε δυτικά
    Η Ζηνοβία ήταν ένα τοπικό και σχεδόν ακίνητο βαθύ σύστημα χαμηλών πιέσεων (τώρα στην εποχή της κλιματικής κρίσης, μερικά τέτοια μεσογειακά συστήματα εξελίσσονται σε «μετεωρολογική βόμβα» κυκλωνικού τύπου) που δημιουργήθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο, μεταξύ των ακτών της Αιγύπτου, του Ισραήλ, του Λιβάνου, Συρίας και Κύπρου. Λίγο πιο μέσα, στη Συρία, ήταν η Παλμύρα.
    Ενδιάμεσα μας πέρασε η «Διδώ». Αυτό το σύστημα δημιουργήθηκε στην Κεντρική Μεσόγειο, στον Κόλπο της Μεγάλης Σύρτεως, γειτονικά στις ακτές της Λιβύης, της Τυνησίας και της Σικελίας. Λίγο βόρεια, στη μύτη της Τυνησίας, ήταν η Καρχηδόνα. Σύμφωνα με τον μύθο (που αποθανάτισε ο Βιργίλιος στην Αινειάδα), η Διδώ ήταν πριγκίπισσα των Φοινίκων στην Τύρο. Ως πρωτότοκη, κληρονόμησε το θρόνο. Ο μικρός της αδελφός της ο Πυγμαλίων, της άρπαξε την εξουσία με πραξικόπημα. Τότε η Διδώ πήρε τους ακολούθους και τους οπαδούς της, μπήκαν σε πλοία, μετανάστευσαν στη Βόρεια Αφρική και ίδρυσαν την Καρχηδόνα.
    Δεν είδα ακόμη να έχουν δώσει όνομα στο νέο βαρομετρικό χαμηλό που «χτίζεται» τώρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτή η ολιγωρία των μετεωρολόγων μου προκαλεί ανησυχία 😉

  28. Παναγιώτης Κ. said

    Μετά την εορταστική ευωχία εισερχόμαστε σιγά-σιγά στην κανονικότητα. 🙂

  29. @24 (ελπίζω να μέτρησα σωστά γιατί δεν βγάζει αρίθμηση σχολίων) ναι και δεν βλέπω πντα την πρόταση του κορεκτορα

  30. sarant said

    27 Δεν είχα προσέξει τη γεωγραφική λογική, με εντυπωσιάζεις

  31. Πουλ-πουλ said

    26. Μπίνγκο!

  32. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.
    Μετά τη Ζηνοβία έρχεται για καναδυό μέρες ο LGBTQ+ friendly Ηφαιστίωνας.

  33. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους.
    Για να σας βγάλω από το δίλημμα, το 2020 είναι χρόνος δίσεκτος,άρα, επειδή όλα από μας τα πήρανε, «δις έκτος», ήτοι δωδέκατος, που άρα κλείνει δωδεκαετία.
    Είναι λοιπόν τα «Μεζεδάκια της δωδεκαετίας (2008-2020)» 🙂

  34. 32.
    Ηφαιστίωνας;
    Ωχ, μπρρρ, αυτό υποψιάζει ότι το μεθεπόμενο βαρομετρικό σύστημα μπορεί να είναι ο Αλέκος. Ο Μέγας.
    Που σημαίνει κυκλωνικό σύστημα στο Βόρειο Αιγαίο, παραπλεύρως Θερμαικού, Πέλλας κτλ
    Άμοιρη Χαλκιδική, δέστε καλά τις ζώνες ασφαλείας σε σκάφη, πυλώνες ΔΕΗ, στέγες μεζονετών κτλ 🙂

  35. sarant said

    33 Σωστό κι αυτό

    32-34 Πρέπει να έχει χιούμορ αυτός που βγάζει τα ονόματα.

  36. spiral architect 🇰🇵 said

    #35ω: Ο Κώστας Λαγουβάρδος της ΕΜΥ είναι.

  37. ΣΠ said

    34
    Μετά τον Ηφαιστίωνα θα είναι θηλυκού γένους και θα αρχίζει από Θ.

  38. Περιπανούση τάχα πειμόλς τον ορκίσανε και επαληθεύθηκα.τώρα γιατί τον ξεσκονίζετε από την λήθη ;

    Ισχυρίσομεν ολ τουγκέδερ και γεννηθήτω το θέλημα ημών

  39. Καλημέρα και καλή χρονιά!

    Νίκο, πρέπει να κάνεις όπως ο Χριστός (ο οποίος ΣΏΖΕΙ). 🙂

  40. ΣΠ said

    https://www.meteo.gr/namedstorms.cfm

  41. ΓΤ said

    #10 Αν και θα ήταν ενδιαφέρουσα η θέση Σειρηνάκη για Τζιτζικώστα, μη στενοχωριέσαι. Είμαι σίγουρος ότι ο Τζίτζι έχει πολλή τροφή ακόμα να προσφέρει… 🙂

  42. sarant said

    37 Να βάλουμε στοιχήματα. Λέω Θέτις ή Θυμέλη.

  43. 27: Καμία σχέση

  44. ΣΠ said

    42
    Εγώ λέω Θάλεια ή Θαργηλία.

  45. Θπυριδούλα

  46. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας.

    @36. spiral architect 🇰🇵 said:

    Ο Κώστας Λαγουβάρδος της ΕΜΥ είναι.

    Τὸ ἐπώνυμο παρουσιάζει λεξιλογικὸ ἐνδιαφέρον.

    Πρέπει νὰ προέρχεται ἀπὸ τὸ Λογγοβάρδος (ἀπὸ τὸ λατ. longobardus).

    Ἀντίστοιχη μετατροπὴ ἔχω ἀκούσει (ἀπὸ βαπορίσιο ναυτικὸ):

    λαγουμάνος γιὰ τὸ λαβομάνο (νιπτήρας) ἀπὸ τὸ ἰταλ. lavamano)

  47. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @42,44,45. Θεανώ (μὲ τὰ γεμιστά). Μπορεῖ καὶ Θεοφανώ.

    Καὶ τὰ δυὸ ταιριάζουν μὲ τὸ χρόνο ἐμφάνισης τῆς κακοκαιρίας. 🙂

  48. Άμα είναι βαριά η κακοκαιρία καμιά θκατόγρια θάναι.

  49. sarant said

    46 Βλέπω πως το επώνυμο Λαγουβάρδος επιχωριάζει στο Αμάρι Ρεθύμνου και στον Αλικιανό Χανίων

  50. Πέπε said

    @46:

    > > λαγουμάνος γιὰ τὸ λαβομάνο (νιπτήρας) ἀπὸ τὸ ἰταλ. lavamano)

    Στην Κάρπαθο λένε «λαουμάνος», με μια σειρά αλλαγές τελείως κανονικές σύμφωνα με τους κανόνες του ιδιώματος (μόνο που, από το σετ λεκάνη-κανάτι, που κανονικά αποτελεί το λαβομάνο, οι Καρπάθιοι τη λέξη την έχουν κρατήσει για το κανάτι, κι έτσι λένε λαουμάνους τους μεγάλους μαστραπάδες).

    Αν χαθεί το σύμφωνο μεταξύ δύο φωνηέντων και μετά για κάποιο λόγο επανέλθει, συχνά αντικαθίσταται από άλλο σύμφωνο. Εφόσον δεν ξέρει κανείς την ιταλική ετυμολογία ή έστω το πανελλήνιο «λαβομάνο», είναι εύκολο να υποθέσει ότι το «λαουμάνος» είχε κι ένα γάμμα.

  51. Γιάννης Ιατρού said

    48: και γενικώς
    Για να μαζεύεστε σιγά-σιγά …. 🙂

  52. 51 Χωροφύλακες γρηγορείτε κιετς άμα λάχει ναούμ.

  53. Γιάννης Ιατρού said

    χιχιχι 🙂

  54. Jane said

    Θέκλα θα έλεγα αλλά νομίζω, τα χριστιανικά ονόματα τα αποφεύγουν.

    Οπότε… Θάλεια ή Θεανώ.

    ……………………………………………..

    Έρχονται οι λαθροτζιχάντ και βάζουν σαρίκι στον Πυθαγόρα μας ! 😅 😅

    https://pbs.twimg.com/media/ENcMXOuXkAAOch5.jpg:large

  55. Avonidas said

    Για να μαζεύεστε σιγά-σιγά ….

    Μαζευόμαστε… σιγά-σιγά 😉

  56. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    0, 13, 17 κ.α.
    Πράγματι, υπόδειγμα ακαλαίσθητης και δυσνόητης διατύπωσης το απόσπασμα του κ. Πανούση!
    Αλλά, πρέπει να παραδεχτούμε ότι στερείται παντελώς «αλαζονικής και υπερφίαλης προσέγγισης των απλών ανθρώπων του μόχθου…» 🙂 😄

    – Αρχικά θεώρησα το «ταυτόγχρονα» ως πληκτρολίσθημα. Αλλά μετά το γκούγλισα και είδα ότι χρησιμοποιείται αρκετά! Πώς μπορεί να προέκυψε αυτή η υπερδιόρθωση; Από το αρχ. «ταυτόν»+χρόνος;! Απίθανα πράγματα!

    8.
    Τι θα λέγατε για : αεροδρομιοδιάδρομος; 😜

    42.
    Στοιχηματίζω (…το κεφάλι μου με τον διάβολο 🙂 ) ότι ΔΕΝ θα είναι Θέμις!

  57. 56γ:Πίστα στα περισσότερα συμφραζόμενα αρκεί.

  58. Πέπε said

    > > οι αρνητικές ερωτήσεις συνήθως δηλώνουν κάτι πραγματικό, πχ όταν λέμε «Πόσοι πατεράδες δεν πανηγύρισαν ένα ωραίο γκολ μαζί με τα παιδιά τους;» εννοούμε «Πολλοί πατεράδες πανηγύρισαν ένα ωραίο γκολ μαζί με τα παιδιά τους».

    Αυτό είναι σωστό. (Θα προσέθετα: οι αρνητικές ρητορικές ερωτήσεις.) Μάλιστα, συμβαίνει ειδικά με ερωτήσεις που εισάγονται είτε με το «πόσος», π.χ. «πόσες φορές δεν …» (=πολλές φορές), είτε με το «και» + άλλο ερωτηματικό (και ποιος δεν ξέρει, και πού δε ρώτησα… = όλοι ξέρουν, παντού ρώτησα).

    Ειδικά αυτό όμως με το «πόσο… δεν…», πώς προκύπτει; Είναι ελαφρώς ασύντακτο, αφού δεν επιδέχεται κάποια κυριολεκτική απάντηση που να βγάζει το ίδιο νόημα μ’ αυτό που θέλουμε. Δηλαδή, αν σκεφτούμε «πόσες φορές δεν προσπάθησα;» -«Πολλές φορές δεν προσπάθησα», δε σημαίνει «πολλές φορές προσπάθησα». Αλλόκοτος ιδιωτισμός, και μάλλον λογοτεχνικού ύφους θα έλεγα, όσο κι αν λέγεται και σε κοινό προφορικό λόγο κάποτε. Υπάρχει κανένα ξενόγλωσσο ανάλογο; Θα μπορούσε να είναι ξενισμός;

    Αντίθετα, το «και ποιος δεν ξέρει» και όλα τα ανάλογα μου φαίνονται στρωτά και άμεσα κατανοητά: «ποιος είναι που δεν ξέρει;» -«κανένας δεν είναι που να μην ξέρει», άρα «όλοι ξέρουν». Άλλο όμως το «όλοι», «παντού» κλπ., και άλλο το «πολλοί, πολλές φορές».

  59. ΣΠ said

    58
    Νομίζω ότι στο «πόσες φορές δεν προσπάθησα να…» η απάντηση που εννοείται είναι «λίγες φορές δεν προσπάθησα να…». Άλλωστε υπάρχει και η θετική ρητορική ερώτηση «πόσες φορές προσπάθησα να…» στην οποία η εννοούμενη απάντηση είναι «πολλές φορές προσπάθησα να…».

  60. Jane said

  61. ΓΤ said

    Άρης-ΠΑΟΚ 4-2

  62. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να σπάει το αήττητο από τον οχτρό σου και με συντριβή…Το λες και θεία δίκη. ☺

  63. Jane said

    κατά αναλογικό ή κατά ανάλογο τρόπο; Μεζεδάκι δεν είναι αυτό; 🙄

    Οι Ηνωμένες Πολιτείες κάλεσαν το Ιράν «να πάρει εκδίκηση κατά αναλογικό τρόπο» για τον θάνατο του στρατηγού Κασέμ Σουλεϊμανί.

    https://www.kathimerini.gr/1058830/article/epikairothta/kosmos/texeranh-oi-hpa-kalesan-to-iran-na-parei-ekdikhsh-kata-analogiko-tropo

  64. dryhammer said

    63. Υπάρχει και ψηφιακή εκδίκηση προφανώς

  65. Λεύκιππος said

    Στα σκουλικια η θεια δικη;

  66. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το πρόβλημα δεν είναι η κακή διατύπωση, το πρόβλημα είναι η ηλιθιότητα και το θράσος του αιτήματος. «Καθαρίσαμε έναν αξιωματούχο σας, καθαρίστε κι εσείς έναν δικό μας, να είμαστε πάτσι. Μη χτυπήσετε άμαχους στις ΗΠΑ, δεν είναι σωστό, πρώτον, γιατί εμείς ποτέ δεν βομβαρδίζουμε αμάχους, καμιά παράπλευρη απώλεια μόνο, και, δεύτερον, εμείς αλληλοσκοτωνόμαστε μόνοι μας στα σχολεία, στα εμπορικά κέντρα, δεν περιμένουμε εσάς να μας σκοτώσετε».

  67. Theo said

    @66:
    Σωραίος 😆 😆 ❗

  68. Jane said

    # 66
    ‘Έτσι…, 😑
    αλλά μπορεί και να έκανε κάποιος γκουγκλίσια μετάφραση. Πάντως όλοι έτσι το αναπαράγουν.

  69. # 62

    Βρε Γιάννη μερικές φορές κοιμάται ο θεός και ο Ζίφκοβιτς, ο άλλος στο VAR δεν κοιμότανε, απλά χέσθηκε από τον φόβο του να πει στον διαιτητή πως τον Γιαννούλη τον πάτησε ο άλλος μέσα στην περιοχή και ήταν πέναλτυ και κάρτα στο 1-1 (η Νόβα έκοψε το πλάνο που φαίνεται καθαρά το πάτημα). Οταν το ημίχρονο έληξε 1-2 με τον ΟΑρης νάχει δυο σουτ και δυο γκολ , το πρώτο προσφορά του Ζίφκοβιτς και τον ΠΑΟΚ με 5 από τις 8 τελικές εντός εστίας εκ των οποίων οι δύο είναι αυτό που λέμε σίγουρα γκολ λογικό είναι με την επόμενη προσφορά Ζίφκοβιτς στο ξεκίνημα του δευτέρου ημιχρόνου να τελειώσει το ματς. Επιασε τόπο η προπαγάνδα του ΟΣΦΠ στην διαιτησία και ήταν μάλλον ανμενόμενο για να μην εμφανισθει ο γιος Σαββίδη στο γήπεδο. Οταν έτρωγε τέτοια γκολ στην Ξάνθη ο Ζίφκοβιτς λέγατε πως τα έπιανε από τον Σαββίδη, τώρα, σιωπή.

  70. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    58 Πόσες φορές δεν σου είπα να κλείνεις το φως όταν φεύγεις από το δωμάτιο; που θα πει «Σου εχω πει πάρα πολλές φορές να κλείνεις το φως…»

    Πόσες φορές δεν προσπάθησα να κόψω το τσιγάρο; ….

    Το θετικό δεν λέγεται, εκτός αν κυριολεκτείς πχ

    Πόσες φορές σε έπιασα να φιλιέσαι με άλλον;
    Δύο Μήτσο μου, και μετά έμαθα να φυλάγομαι.

  71. Γιάννης Ιατρού said

    70: Μ΄ αρέσουν τα παραδείγματα που βάζεις 🙂

  72. Άμα ρωτήσω «δεν πάμε καμιά μέρα πουθενά με κάνα φίλο να φάμε τίποτα?» θα με πείτε τερατώδη χοντρό?

  73. # 71

    Ασε που λείπει ο Μήτσος να το επιβεβαιώσει…

  74. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    20 >>συντονιστής πίτας

  75. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Θαλλώ μπορεί η επόμενη μετά τον Ηφαιστίωνα κακοκαιρία.

  77. Μαρία said

  78. ΓΤ said

    #62
    Γιάννη, δεν πιστεύω να στενοχωρήθηκες που οι υπάλληλοι του λεφταδονταηβλακοκουμπουρορωσοβιόλη δεν κατήγαγον νίκη; O κάθε τσοπάνης οπαδός τους θα παραγγείλει μοσχαράκι ΣΤΡΟΥΓΚΑνοφ…

  79. # 78

    Χαρακτηριστικά αυξημένη η κίνηση από μια φυλή στα φωτάκια της Φυλής μετά από 22 περίπου μήνες, πήγες και συ ;

    Αχ ρε αυτή η κατσίκα του γείτονα τι τραβάει…αντε με το καλό να σας ξαναβρούμε στον τελικό να μας κουβαλήσετε το κύπελλο….

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    79: Διαιτητής θα είναι ο Κύζας ή ο Κομίνης; Α, ξέχασα, ξένος θα είναι ο διαιτητής, γιατί, άραγε; 😉💶🏆

  81. sarant said

    75 Διπλή παπάντζα του Άδωνη

  82. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Κανένα αποτύπωμα των γιων του Δημήτρη Ινδαρέ «έδειξε» ο εργαστηριακός έλεγχος»
    Και ουσιαστικό ενδιαφέρον έχει ο τίτλος αλλά και γλωσσομεζεδακικό. ☺
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://latofm.gr/kanena-apotypoma-ton-gion-dimitri-indare-edeixe-o-ergastiriakos-elegchos/&ved=2ahUKEwicwLLXi-zmAhWCbVAKHTK3C1I4FBAWMAR6BAgGEAE&usg=AOvVaw25lO4XzMiYUi44AhGzFcZ6

  83. Πέπε said

    @70:
    > > Πόσες φορές δεν σου είπα να κλείνεις το φως όταν φεύγεις από το δωμάτιο; που θα πει «Σου εχω πει πάρα πολλές φορές να κλείνεις το φως…»

    Ναι, φυσικά. Το ερώτημά μου όμως είναι γιατί σημαίνει αυτό που σημαίνει. Το καταλαβαίνω μεν, επειδή ξέρω ελληνικά, αλλά μόνο γι’ αυτό: επειδή το έχω ξανακούσει, και ίσως επειδή τις πρώτες φορές που το άκουσα μάντεψα το νόημα από το συμφραζόμενο. Δε βλέπω όμως με ποια λογική σημαίνει αυτό που σημαίνει.

    > > Το θετικό δεν λέγεται, εκτός αν κυριολεκτείς

    Εδώ δε συμφωνώ. Η παραπάνω πρόταση λέγεται και χωρίς άρνηση, και με ακριβώς το ίδιο νόημα (μαλώνεις επειδή έχεις αγανακτήσει από τις πολλές φορές που το είπες και δε σ’ ακούει ο άλλος). Σκέψου το και με το «μα»: Μα πόσες φορές σου είπα…;

  84. Εάν μιλάμε για τον κόσμο ως όλον, τα πρώτα «μεζεδάκια» του 2020 είναι γεμάτα πικρό, πάρα πολύ πικρό δηλητήριο. Δηλητήριο για την ύλη και για ψυχή. Όσο καρδιές και πνεύματα δεν εξεγείρονται, τέτοια – και άλλα εξίσου πικρά – δηλητήρια θα πίνουμε.
    Η φωτογραφία είναι του Brad Fleet – μέσω Instagram και Der Spiegel.

  85. Εμείς όμως ξεχάσαμε το Μάτι, την Ηλεία…
    Αφού τα ξύλευσαν – και σκύλευσαν τα θύματα – παλαιοκομματικά και πολιτικάντικα, όσοι στέκονται ορθοί στις επάλξεις της ελληνικής ψευδοπολιτικής παρεοκρατίας. Οι λίγοι, οι αποφασισμένοι και αποτελεσματικοί. Τώρα το νέο παραμύθι για το αισόδοξο αύριο χωρίς μέλλον και ελπίδα είναι ο νέος αγωγός EastMed.

  86. sarant said

    83 Χμ… μάλλον δίκιο έχεις που δεν συμφωνείς αν και θα ήταν διαφορετικός και ο επιτονισμός.

  87. Dong-ho Spiros Merimanis said

    ο διάδρομος για την απογείωση – προσγείωση λέγεται πίστα

    πίστα η [písta] Ο25 : επίπεδος χώρος, ειδικά διαμορφωμένος για διάφορες χρήσεις: …
    γ. για προσγείωση, απογείωση αεροσκαφών και ελικοπτέ ρων: H ~ του αεροδρομίου / του ελικοδρομίου.
    [γαλλ. pist(e) -α ή μέσω του ιταλ. pista]

    φίνεται ότι αυτή η λέξη δεν αρέσει γιατί προέρχεται απ’ τα ιταλικά ή τα γαλλικά

  88. nikiplos said

    87@ Πίστα είναι ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών… Από το χώρο αυτό τροχοδρομούν μέχρι τον κυρίως διάδρομο (απογείωσης) και απογειώνονται… Παράλληλα με τον κυρίως (κυρίως τον λεν οι πιλότοι, ή με το όνομά του, πχ d45 ) υπάρχει ο τροχόδρομος, όπου τα αεροσκάφη τροχοδρομούν προκειμένου να απελευθερώσουν τους κρίσιμους διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης.

    Επειδή οι πίστες των ελικοπτέρων είναι δίπλα στα ελικοδρόμια, γι’ αυτό συνήθως δεν απαιτούνται τεχνικοί όροι αλλά όλα αυτά τα λέμε πίστα. Ο διάδρομος απογείωσης/προσγείωσης, όμως δεν αποκαλείται ποτέ πίστα.

    Τα αγγλικά δεν έχουν προβλήματα γιατί έχουν τον όρο runway για τους διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης και taxiway για τους τροχοδρόμους.
    Πάντως αεροδιάδρομος είναι συγκεκριμένο πράγμα με συγκεκριμένο ύψος

  89. Μαρία said

    Σήμερα (05-01-2020) και περί ώρα 16:30, διακομίσθηκαν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, από την ευρύτερη περιοχή του Μεγάρου Μουσικής, τρείς αλλοδαποί, μετά από επίθεση που δέχτηκαν από οπαδούς του ΠΑΟΚ. http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=%27..%27&perform=view&id=91974&Itemid=2397&lang=

  90. Μαρία said

  91. Όσοι είστε Αθήνα, πηγαίνετε. Μπορείτε να αγοράσετε, ή να δωρίσετε βιβλία και επιτραπέζια. Δεν γίνονται δεκτές χρηματικές δωρεές.

  92. ΣΠ said

  93. Μαρία said

  94. sarant said

    93 Γλώσσα λανθάνουσα

  95. Γιάννης Ιατρού said

    Τι θα γίνει, θα βραχεί το εμπόρευμα ρε γμτ@#@$@%
    http://www.metrosport.gr/article/imivithistike-to-narkoplio-noor-1

  96. Γιάννης Ιατρού said

    Τι γίνεται εκεί στον βορά ρε πατριώτες;

  97. Μαρία said

  98. Μαρία said

  99. Γιάννης Ιατρού said

    Παραιτήθηκαν λέει από τα βασιλικά αξιώματα και θα δουλέψουν για να ζήσουν 😂
    Δικοί μας θά ΄ναι, δουλευταράδες 😂😂

  100. Triant said

    99: Δεν λένε πως θα δουλεύουν. Θα δουλέψουν για να βρούν πως θα ζήσουν. Το ρήμα δουλεύω γι αυτούς σημαίνει δεν κάθομαι. Στην προκειμένη περίπτωση μάλλον εννοούν ότι θα ασχοληθούν με το να κανονίσουν τα εισοδήματά τους.

  101. Γιάννης Ιατρού said

    100: κάτι σαν τον Λάμπρο μας δηλαδή; 🙂

  102. Γιάννης Κουβάτσος said

    99: Εξωφρενών η Ελισάβετ, τι θα λέει για τη Μέγκαν…»Στο βρακί της τον έβαλε η θεατρίνα, απ’ την αρχή δε μ’ άρεσε αυτή η παστρικιά! Στα παγκάκια θα καταλήξουν να κοιμούνται, να μου το θυμάσαι, Καιτούλα. Ευτυχώς εσύ μας βγήκες καλό κορίτσι…»

  103. ΣΠ said

    99
    Ε, δεν θα πεινάσουν.
    http://www.gazzetta.gr/plus/diethni/article/1432995/o-hari-kai-i-megkan-tha-kratisoyn-tin-vasiliki-toys-katoikia-tis-opoias-i-anakainisi-kostise-24

  104. ΣΠ said

    Εδώ δείτε δράματα.

  105. Γιάννης Ιατρού said

    102: 👍👍
    104: Σε λίγο θα καταλήξουν να γίνουν κεριά σκέτα 😂

    Πάντως επιμελώς μας κρύβουν τα θαύματα που γίνονται αυτές τις μέρες…😎

  106. Σιδηρούντιος said

    Αγαπητέ Νίκο, καλή χρονιά. Ωραία τα μεζεδάκια, ορεκτικά. Προσφέρω και εγώ ένα κοψίδι στο τραπέζι για το καλό του χρόνου. Άλλης γεύσεως.
    Να λοιπόν ισχυρότατες αποδείξεις για το ποιοί και πως δολοφονούν τον Αρχάνθρωπο εδώ και μερικές δεκατίες:
    https://georgesaos.com/2020/01/09/γερμανοί-ψευδοεπιστήμονες-συνεργαζό/

  107. Μαρία said

    Μόνο τα ψάρια στο γάμο … της Καναάν πολλαπλασιάστηκαν με μαγικό τρόπο!

  108. Μαρία said

  109. voulagx said

    #107: Τρομερη! Και το ονομα αυτης; Της δημοσιογραφου εννοω

  110. Μαρία said

    109
    Αναστασία Γιάμαλη, γνωστών φρονημάτων.

  111. Alexis said

    #110: Μού θύμισε ένα παλιό ανέκδοτο:

    Πάει ένας στο περίπτερο και ζητάει τσιγάρα.
    Παίρνει το πακέτο και βλέπει πάνω «ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ».
    Οπότε το γυρίζει πίσω και λέει στον περιπτερά: «Όχι αυτό. Δος μου ένα με έμφραγμα!» 😊

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: