Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια του Ηφαιστίωνα

Posted by sarant στο 11 Ιανουαρίου, 2020


Βέβαια, η κακοκαιρία που ονοματίστηκε έτσι πέρασε, ήδη από τις αρχές της εβδομάδας, αλλά ας τη μνημονέψουμε για μια τελευταία φορά στον τίτλο του σημερινού πολυσυλλεκτικού μας άρθρου.

Να θυμηθούμε και ένα μιμίδιο που αποδείχτηκε προφητικό κατά κάποιο τρόπο και που έχει και γλωσσικό ενδιαφέρον αφού παίζει με την ομοιότητα του ονόματος με τον παρατατικό του ανύπαρκτου ρήματος «ηφαιστιώνω» (που τι θα σήμαινε άραγε αν υπήρχε;)

Και ενώ συνεχίζονται τα στοιχήματα για το όνομα που θα δοθεί στο προσεχές κύμα κακοκαιρίας, όνομα που πρέπει να είναι θηλυκό και να αρχίζει από Θ, να προχωρήσουμε στα καθαυτό μεζεδάκια μας. Άλλωστε δεν είναι σωστό να δοθεί μεγάλη δημοσιότητα σε αυτά τα στοιχήματα, για να μην επηρεαστεί ο καλός κύριος της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας που διαλέγει τα ονόματα, με αρκετά ενδιαφέρον γούστο μέχρι στιγμής.

* Αν πάντως θέλετε να στοιχηματίσετε, μπορείτε να προσπαθήσετε να μαντέψετε ποια λέξη θα αναδειχτεί «Λέξη της δεκαετίας μας» στην ψηφοφορία που συνεχίζεται -κι αν δεν έχετε ακόμα ψηφίσει, πρέπει να βιαστείτε αφού απομένουν (κυριολεκτικά) λίγες ώρες: στις 8 το βράδυ, ώρα Ελλάδος, κλείνει και τα αποτελέσματα θ’ανακοινωθούν τη Δευτέρα. Ψηφίζουμε εδώ.

* Αντιγράφω ένα σχόλιο που έγραψα στο Φέισμπουκ για κάτι που έγραψε στην Καθημερινή ο Στέφανος Κασιμάτης, που μας έχει δώσει κάμποσες φορές υλικό για σχολιασμό.

Μπόρις Τζόνσον από το πανέρι

Στην Καθημερινή ο Στέφανος Κασιμάτης επαναλαμβάνει την ισλαμοφοβική ατάκα του Μπόρις Τζόνσον και μιλάει για λιμουζίνες που αποβιβάζουν ένα κοπάδι γραμματοκιβώτια, εννοώντας τις μουσουλμάνες που φοράνε μπούρκα (την οποία γράφει μπούργκα, όπως οι χρυσαβγίτες)

Και επειδή ο ρατσισμός καταπίνεται καλύτερα όταν συνοδεύεται από μια φίνα εσάνς ευρυμάθειας μιλάει για «το σμαραγδένιο νησί του Σαίξπηρ» εννοώντας τη Βρετανία.

Ατυχία όμως, ο ημιμαθής τα μπέρδεψε άσκημα.

Emerald Isle έχει αποκληθεί η Ιρλανδία, όχι η Βρετανία.

Και την έχει αποκαλέσει όχι ο Σαίξπηρ παρά ο Ντρέναν.

Αυτό το είδος σύνθετου πραγματολογικού λάθους, το λέμε «καραβίδα» στο ιστολόγιο.

Ρατσιστική καραβίδα εν προκειμένω, μολυσμένη.

* Θα θυμάστε ίσως ότι το άρθρο του περασμένου Σαββάτου, για κάποιον ανεξήγητο τεχνικό λόγο, είχε ανέβει κουτσουρεμένο -έλειπε το τέλος.

Νομίζω πως το μοναδικό θέμα που χάθηκε, πέρα από την αναφορά στον Τζιτζικώστα, ήταν αυτό που θα επαναλάβω τώρα.

Η εικόνα είναι από παιδικά κινούμενα σχέδια, και ο υπότιτλος είναι καλό παράδειγμα για το «σωστό λάθος» στη μετάφραση.

Πράγματι, η επίσημη ονομασία του αγγλ. rivet είναι «γυρωτικός ήλος», αλλά θα τη χρησιμοποιήσουμε μόνο σε κάποιο κοινό δασμολόγιο ή άλλο τέτοιο επίσημο – γραφειοκρατικό κείμενο· και, ακόμα και εκεί, επειδή κανείς δεν ξέρει τι σημαίνει ο επίσημος όρος, μάλλον θα βάλουμε σε παρένθεση και τον πασίγνωστο λαϊκό όρο: πιρτσίνι ή πριτσίνι.

Όμως σε υποτίτλους, είτε κινηματογραφικής ταινίας είτε, κατά μείζονα λόγο, παιδικού έργου, είναι αξιοθρήνητη επιλογή να προτιμήσει ο υποτιτλιστής τον όρο «γυρωτικός ήλος». Τυπικά σωστό, αλλά ουσιαστικά λάθος λοιπόν.

* Σε άρθρο για την επιλογή υποψηφίου Προέδρου της Δημοκρατίας, διαβάζω:

Ειδικά το θέμα της επιλογής Προέδρου της Δημοκρατίας θέτει και το ερώτημα του πολιτικού στίγματος που θέλει να δώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη συγκεκριμένη επιλογή, τόσο ως προς το εάν θα επιλέξει μια φιγούρα που θα παραπέμπει στη «μάχιμη πολιτική» όσο και ως προς το εάν θα θελήσει να κάνει άνοιγμα σε άλλους χώρους (…)

Η μεν κυβέρνηση γνωρίζει ότι εάν προτείνει μια φιγούρα που προέρχεται ιστορικά από το χώρο της κεντροδεξιάς, περιορίζει το ενδεχόμενο να έχει στήριξη από τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ, εφόσον το δεύτερο έχει υποστηρίξει την ανάγκη επιλογή φιγούρας από την ιστορική διαδρομή της κεντροαριστεράς,

Με ξενίζει η επιλογή του όρου. Στα ελληνικά δεν νομίζω να χρησιμοποιούμε τη φιγούρα με αυτή την έννοια. Έχουμε φιγούρες στην τράπουλα, έχουμε στη γυμναστική και στον χορό, έχουμε στο θέατρο σκιών -αλλά, με μεταφορική σημασία, δεν νομίζω να το λέμε. Θαρρώ πως είναι αγγλισμός, από το figure.

Εναλλακτικές έχουμε άφθονες, ας πούμε «μια μορφή», «ένα πρόσωπο», «μια προσωπικότητα», «ένα όνομα».

Τι λέτε κι εσείς;

* Κι ένας πορτοκαλισμός από την Ελληνική Αγωγή, το τσαρλατανείο του Άδωνη Γεωργιάδη.

Υποτίθεται λοιπόν ότι η λέξη πινγκουίνος και οι άλλες αντίστοιχες προέρχονται από το λατινικό pinguis, το οποίο με τη σειρά του υποτίθεται πως προέρχεται από το ελληνικό πίων, που σήμαινε «παχύς, λιπαρός».

Ωστόσο, η λατινική λέξη, σύμφωνα με τον Ερνού-Μεγιέ, δεν είναι δάνειο και δύσκολα θα μπορούσε να θεωρηθεί συγγενική με την αρχαία ελληνική. Από την άλλη, για την ετυμολογία της λέξης penguin έχει προταθεί ουαλική αρχή, αν και άλλες πηγές θεωρούν τη λέξη άγνωστης ετυμολογίας. Η απλή ομοιότητα με τη λατινική λέξη έχει επισημανθεί, αλλά δεν αρκεί από μόνη της.

Ο επιστήμονας, όταν δεν ξέρει κάτι, το αναφέρει. Ο τσαρλατάνος δεν έχει ποτέ αμφιβολίες, διατυπώνει τις υποθεσεις του με βεβαιότητα και τις σερβίρει με μερικά καλολογικά καρυκεύματα για να γλιστράνε ευκολότερα.

* Τίτλος είδησης:
Πήρα λάθος δόση ινσουλίνης και παραλίγο να πέσω σε κόμμα

Κι άλλοι το έχουν πάθει αυτό και μάλιστα χωρίς να πάρουν ινσουλίνη.

Στο κυρίως άρθρο επικρατεί πλουραλισμός: η λέξη μια φορά γράφεται κώμα και μια φορά κόμμα.

* Αν δεν παρακολουθείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (τα σόσιαλ που λέμε) τότε μπορεί και να μην έχετε πάρει είδηση τη φασαρία που έγινε για ένα άρθρο που έγραψε ο συγγραφέας Χρ. Χωμενίδης στα Νεα για τον Θάνο Μικρούτσικο και το οποίο θεωρήθηκε από πολύ κόσμο, καλώς ή κακώς, προσβλητικό για τον αείμνηστο συνθέτη. Πολλοί έγραψαν στη συνέχεια, υπέρ και κατά.

Δεν θέλω να πάρω θέση στο θέμα, κι αν το αναφέρω είναι επειδή θέλω να επισημάνω μια πρωτότυπη χρήση (ένα λάθος, αν θέλετε) σε ένα άρθρο που γράφτηκε υπέρ Χωμενίδη, στη στήλη του Αποδυτηριάκια:

Να κατηγορείται, να μουτζώνεται, να καταριέται από εκατοντάδες ηλίθιους, σοβαρούς και αξιοπρεπείς καραγκιόζηδες, ένας επώνυμος και αξιόλογος της κοινωνίας….

Ο επώνυμος κατηγορείται από εκατοντάδες ηλίθιους, μουτζώνεται από εκατοντάδες σοβαρούς, καταριέται από….

Μισό λεπτό, κάτι δεν πάει καλά. Το «καταριέμαι» διαφέρει ως ρήμα από τα άλλα δύο. Δεν έχει παθητική διάθεση, παρά τη μετοχή «καταραμένος», είναι αποθετικό, όπως το επεξεργάζομαι ας πούμε. Μπορείς να πεις «Ο Χωμενίδης καταριέται όσους του επιτίθενται» αλλά όχι «Ο Χωμενίδης καταριέται από όσους του επιτίθενται»

Βέβαια, υπάρχει και η έλξη, αλλά εγώ θα έγραφα την επίμαχη φράση:

Να κατηγορείται, να μουτζώνεται, να δέχεται κατάρες από εκατοντάδες ηλίθιους, σοβαρούς και αξιοπρεπείς καραγκιόζηδες, ένας επώνυμος και αξιόλογος της κοινωνίας….

* Και μια δεύτερη καραβίδα στο σημερινό μας πιάτο, διότι το ιστολόγιο αγαπά τις καραβίδες και τις κυνηγάει όπου τις βρει. Και τις κανονικές καραβίδες και τις φραστικές καραβίδες -θυμίζω και πάλι ότι  έτσι ονομάζουμε τις προτάσεις που περιέχουν αλλεπάλληλα ή σύνθετα πραγματολογικά σφάλματα.

Μια τέτοια καραβίδα μας τράταρε πρόσφατα ο βουλευτής Αττικής Βασίλης Οικονόμου (αυτόν τον καιρό είναι στη ΝΔ) -από το 0.40 και μετά του βίντεο:

Είπε: Μόνο τα ψάρια στον γάμο της Καναάν πολλαπλασιάστηκαν με μαγικό τρόπο…

Όμως,ο Γάμος έγινε στην Κανά. Καναάν δεν υπάρχει ή είναι η γη Χαναάν της Παλαιάς Διαθήκης.

Κι έπειτα, στον γάμο της Κανά δεν έγινε πολύς λόγος για ψάρια. Τα ψάρια πολλαπλασιάστηκαν στην επί του Όρους ομιλία, μαζί με τα ψωμιά. Στον γάμο της Κανά το νερό έγινε κρασί, όταν τελείωσε το κανονικό κρασί.

Τα μπέρδεψε ο κ. βουλευτής.

Κι όπως έγραψε κάποιος πνευματώδης στο Τουίτερ, το λάθος του κ. Οικονόμου αποδεικνύει, περισσότερο παρά ποτέ, πόσο απαραίτητη είναι η Θεολογική σχολή της Βοστώνης, την οποία έσπευσε να χρηματοδοτήσει γενναιόδωρα ο πρωθυπουργός μας!

* Ένα μεταφραστικό από το tvxs. Σε άρθρο για τα ειρωνικά σχόλια του Μάικλ Μουρ για τη δολοφονία του στρατηγού Σουλεϊμανί, διαβάζουμε:

Μπορεί κάποιος να ονομάσει ένα κτίριο στις ΗΠΑ που ο «κακός τύπος» στρατηγός Σουλεϊμανί έδωσε διαταγή να ανατιναχτεί;

Ή το επιβατικό αεροπλάνο που κατέρριψε ο «κακός ηθοποιός» Σουλεϊμανί;

Τα εντός εισαγωγικών δεν λέγονται στα ελληνικά.

Όπως μπορείτε να δείτε, αφού παρακάτω παρατίθενται τα τιτιβίσματα του Μάικλ Μουρ, το πρωτότυπο ήταν:

Can someone name the building in the US that the “bad guy” General Soleimani ordered blown up?

How bout the civilian US airliner that “bad actor” Soleimani had shot down?

Το «bad guy» θα μπορούσε να μεταφραστεί σε άλλα συμφραζόμενα «κακός τύπος» (που και πάλι, μυρίζει μετάφραση) αλλά εδώ, που συνοδεύεται από το όνομα, ξενίζει πολύ. Εγώ θα έβαζα, απλώς: …ένα κτίριο που ο «κακός» Σουλεϊμανί έδωσε διαταγή….

Όσο για το bad actor, δεν ξέρω αν έχει στανταριστεί η απόδοσή του στα ελληνικά (στη Λεξιλογία δεν το έχουμε συζητήσει), πάντως δεν είναι «κακός ηθοποιός» διότι στα ελληνικά κακός ηθοποιός είναι αυτός που παίζει όλους τους ρόλους το ίδιο, που ξεχνάει τα λόγια του στη σκηνή, που δεν ξέρει να σταθεί φυσικά.

Ο bad actor είναι, κατά το λεξικό, an unruly, turbulent, or contentious individual, ενώ ο όρος χρησιμοποιείται και στην πληροφορική όπου τον είχαμε συναντήσει σε παλιότερα μεζεδάκια και είχαμε σκεφτεί μια απόδοση με το «κακόβουλος».

Αλλά εδώ νομίζω πως το καλύτερο είναι το «κακός μπελάς».

* Bέβαια, το μεγάλο γεγονός της εβδομάδας ήταν η ανακοίνωση του Χάρι και της Μέγκαν ότι παραιτούνται από μέλη της βασιλικής οικογένειας.

Σε μετάφραση βρετανικού άρθρου διαβάζω:

Πράγματι, αν ήμουν η αυτού μεγαλειότητα η βασίλισσα, θα απάλλασσα τους Χάρι και Μέγκαν Μαρκλ από όλους τους τίτλους τους με άμεση ισχύ και θα τους έστελνα να ζήσουν την απλή ζωή. Αυτοί οι δύο κλόουν ανακοίνωσαν χθες το βράδυ ότι εγκαταλείπουν την ζωή ως ανώτεροι βασιλείς.

Φυσικά, αυτό που χτυπάει στο μάτι είναι «η αυτού μεγαλειότητα». Εντάξει, αυτό διορθώνεται εύκολα, «η αυτής μεγαλειότητα».

Πιο πολύ πρόσεξα την τελευταία πρόταση. Εκεί διαβάζουμε ότι «εγκαταλείπουν τη ζωή ως ανώτατοι βασιλείς» -στο πρωτότυπο είναι: they were quitting life as senior royals

Καταρχάς, το «εγκαταλείπουν τη ζωή» δεν θα το έγραφα, εκτός αν το συνέχιζα «εγκαταλείπουν τη ζωή του εστεμμένου» ή κάτι τέτοιο.

Αλλά πώς θα αποδίδατε το senior royals; Η μετάφραση «ανώτεροι βασιλείς» ασφαλώς δεν είναι ικανοποιητική. Royal είναι το μέλος της βασιλικής οικογένειας, οπότε θα μπορούσαμε να πούμε «ανώτερα μέλη της βασιλικής οικογένειας» ή «κύρια μέλη της βασιλικής οικογένειας» -επειδή δεν έχω μεγάλη εξοικείωση με τα των εστεμμένων και ευτυχώς δεν έχουμε πια και τον θεσμό, δεν ξέρω ποιο από τα δύο είναι το καλύτερο.

* Και κλείνω με μια ερώτηση φίλου:

Από το φέισμπουκ των εκδόσεων Πόλις, αντιγράφω:

τo βιβλίο της ραββίνας Ντελφίν Ορβιλέρ «Σκέψεις για το ζήτημα του αντισημιτισμού» θα κυκλοφορήσει και στα ελληνικά, από τις εκδόσεις Πόλις, σε μετάφραση του Γιώργου Γρηγορίου (η έμφαση δική μου).

Γιατί όχι της ραββίνισσας κατά το πάπισσας; 

Προσωπικά, μου αρέσει η ραββίνα, ίσως επειδή συμπτωματικά το -ίνα είναι επίσης βασικό επίθημα για θηλυκά επαγγελματικά ουσιαστικά. Έχουμε εξάλλου το ανάλογο «ο θεατρίνος – η θεατρίνα».

Αλλά βέβαια, κάποιοι άλλοι θα προτιμούσαν το (κατ’ εμέ αφύσικο) «η ραββίνος».

 

207 Σχόλια to “Μεζεδάκια του Ηφαιστίωνα”

  1. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    το μεμε με τον Ηφαιστίωνα είναι όλα τα λεφτά! 👍😂

    Στις ειδήσεις: …«Παρατηρητήριο ‘Fake news’ εγκαινιάζει η Νέα Δημοκρατία»….
    Δηλ. κάτι σαν το παρατηρητήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΙΣΙΣ…, ε; 😎😳

  2. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα.
    Προφανώς στα ελληνικά δεν μιλάμε για φιγούρες αλλά για πρόσωπα και προσωπικότητες.
    Δεν ξέρω αν είναι καλύτερο να πέσεις σε κόμμα ή σε κώμα. Δύσκολη επιλογή.
    Γιατί είναι ρατσιστική ή ισλαμοφοβική η παρομοίωση της απεχθούς μπούρκας με γραμματοκιβώτιο, που έκανε ο Τζόνσον; Άκομψη ή προσβλητική ίσως, αλλά ρατσιστική; Ρατσισμός δεν είναι η αντίληψη πως οι άνθρωποι διαχωρίζονται σε φύσει ανώτερους που πρέπει να διοικούν και σε φύσει κατώτερους που πρέπει να υπηρετούν; Άλλη μια λέξη που την έχουμε κάνει λάστιχο, όπως και η λέξη φασισμός.

  3. Aghapi D said

    Καλημέρα

    1 χαμογελάω «αδιάντροπα» (εδώ σηκώνει εισαγωγικά; 🙂 ) με το Παρατηρητήριο ‘Fake news’ εγκαινιάζει η Νέα Δημοκρατία»….

  4. LandS said

    Έχω καιρό να ταξιδέψω στο Λονδίνο, κόκκινα δεν είναι τα γραμματοκιβώτια;

  5. nikiplos said

    Καλημέρα! Πάντως από το βίντεο του ήκιστου Κόντρα, όσο και άλλα βίντεο του συγκεκριμένου καναλιού, είναι ενδιαφέρον το πόσο απροετοίμαστοι πιάνονται οι πολιτευτές της ΝΔ και άλλοι, οι οποίοι κατά τα άλλα, έχουν μόνο συνηθίσει σε στημένη κολακευτική δημοσιογραφία με πάσες… Το συγκεκριμένο κανάλι, μάλλον με εντολή του ιδιοκτήτη του, ασκεί μια στοιχειώδη δημοσιογραφία, έστω κι αν το κάνει με άκομψο τρόπο…

  6. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν είχε χωρέσει τόσες κοτσάνες μέσα σε μια πρόταση συριζαίος, τι γλέντι θα είχε στηθεί στο τουίτερ και στα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης, ε; Τυχερός ο άριστος Οικονόμου.
    Στα ρεπορτάζ για τη μελετώμενη μετεγκατάσταση του καζίνου της Πάρνηθας στο Μαρούσι, γνώρισε μεγάλες δόξες η γενική «του καζίνο».

  7. π2 said

    Ηφαιστιώνω θα μπορούσε να σημαίνει «ανακαλύπτω ανύπαρκτους ήρωες σε μονογράμματα τεχνιτών σε αρχαίους λίθους», αλλά φοβάμαι πως αυτή θα ήταν μια χρήση που λίγοι θα καταλάβαιναν. Ελπίζω να μη μας δοθεί η ευκαιρία να την καταλάβουμε τώρα που το ΚΑΣ ενέκρινε μετά βαΐων και κλάδων τη μελέτη για τον τύμβο Καστά.

  8. sarant said

    Καλημερα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    7 Και τι προβλέπει η μελέτη;

    6 Πράγματι

    1 Ωχ, ναι

  9. Eli Ven said

    Ηφαιστιώνω: (μεταφορικά) βγάζω καπνούς από τα αυτιά, ήγουν τσαντίζομαι, τα έχω πάρει στην κράνα και είμαι έτοιμος να εκραγώ όπως η Αίτνα

  10. atheofobos said

    Το Merriam-Webster για το bad actor δίνει και την ερμηνεία TROUBLEMAKER που νομίζω πως εδώ ως ταραχοποιός αποδίδει πλήρως την έννοια που θέλει να δώσει ο Μούρ.

  11. phrasaortes said

    Οι υπότιτλοι σε ξένες ταινίες προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες για συλλογή μαργαριταριών: Προχθές είδα την ταινία Bridge of San Luis Rey (ελαφρώς μάπα), όπου ο μεταφραστής απλά κέντησε. Στην σκηνή που ο αρχιεπίσκοπος ενημερώνει την ηγουμένη ότι θα πρέπει να τον ειδοποιήσει αμέσως, αν προτίθεται να αναλάβει ένα συγκεκριμένο πόστο, η μετάφραση ήταν η εξής: Τηλεφώνησε μου (εν έτει 1714) για να πολιορκήσεις το φρούριο. Μάλλον μπέρδεψε το take charge of the post (αναλαμβάνω μία θέση) με το charge an outpost (κάνω έφοδο σε ένα φυλάκιο).

  12. π2 said

    8α: Τίποτε δραματικό, μελέτης αναστήλωσης και ανάδειξης είναι. Προβλέπει, μεταξύ άλλων, συμπλήρωση του περιβόλου με το οικοδομικό υλικό που είχε βρεθεί σε διάφορες εποχές και περιοχές και ήταν στοιβαγμένο κυρίως στην περιοχή του λέοντα (δεν έχω διαβάσει κάποια αντίρρηση ότι συνανήκει το υλικό αυτό με τον τύμβο, αλλά θα ήθελα μια δεύτερη γνώμη), ανέγερση του λέοντα της Αμφίπολης στην κορυφή του τύμβου όπως επέμενε εξαρχής ο Λεφαντζής (γι’ αυτό έχουν εκφραστεί αντιρρήσεις) και ποικίλες αναστηλωτικές εργασίες ώστε να γίνει επισκέψιμο από ολιγομελείς ομάδες επισκεπτών το μνημείο ήδη από το 2022. Εννοούσα κυρίως ότι, τώρα που έχουμε πλήρη παλινόρθωση του Λεφαντζή, φοβάμαι μήπως περάσουν ως «επιστημονικά συμπεράσματα» τα παλαβά που κατά καιρούς έχει πει.

    Το ενδιαφέρον είναι ότι μοιάζει να έχουμε και διαφορετική από το παρελθόν επικοινωνιακή διαχείριση του πράγματος: πλήρης υποβάθμιση της Περιστέρη (τομεάρχης πολιτισμού του Τζιτζικώστα, αλλά όχι στο τηλεοπτικό προσκήνιο), προβολή του Λεφαντζή (ούτως ή άλλως ιθύνοντος νου στο όλο νταβαντούρι) ως του νέου αφεντικού του μνημείου, ιδίως στα τοπικά κανάλια, αποφυγή οποιασδήποτε κορώνας και παλαβής θεωρίας.

  13. Νέο Kid said

    Νικοκύρη, τι κακό είχε το σχόλιό μου και το διεγραψες ;

  14. Νέο Kid said

    Τεσπά, το επαναλαμβάνω στα γρήγορα.
    Ηφαιστιωνω= κάνω κάποιον ηφαίστειο. Τούρμπο
    Τι σημαίνει γυρωτικός ; Δικέφαλος;

  15. Νέο Kid said

    Τον όρο «γυρωτικός ήλος» τον βρίσκω μόνο σε λεξικά. Μη τεχνικά λεξικά.
    Δεν χρησιμοποιείται . Ούτε και το Ευγενίδειο δεν τον έχει.

  16. Ανδρέας Τ said

    Καλημέρα. Από που έχει βγει αυτό το «γυρωτικός ήλος «; Το πριτσίνι που λέει η μουτζούρικη μαστοράντζα δεν έχει τίποτα το περιστροφικό.

  17. μήτσκος said

    13
    Μήπως το σχόλιο ήταν ηφαιστιωμένο;

  18. Λεύκιππος said

    Ηφεστίωνα, με πολλές έννοιες θα μπορούσε να είναι το φυστίκωνα, επίσης στον παρατατικό.

  19. Νέο Kid said

    13. Βαταλιωμένο ήταν. Περιείχε τι τιμημένο όνομα του σχολιαστή Ταβάλου , το οποίο προφανώς ο Νικοκυρης έχει ακόμα στα μο ιντερντύ… αυτό μας μάρανε…

  20. Νέο Kid said

    16. Δεν έχει να κάνει με γυροβολιά το γυρωτικός.

  21. sarant said

    13κε
    Ρωτάς τι είχε το σχόλιο και κρατήθηκε;
    Δες
    Ηφαιστιώνω είναι η ενέργεια του να κάνεις κάποιον ηφαίστειο. Τούρμπο.
    Π.χ « Ο σχολιαστής Καπετάνιος (aka Βάταλος) ηφαιστιώνει άμα τη εμφανιση του πλείστους όσους θερμόαιμους συσχολιαστές στου Σαραντάκου .»

  22. Νέο Kid said

    21. Ναι. Το καταλάβαμε αφεντικό..,
    Σιγά τις παλιό κουβέντες που περί είχε !

    Πάντως καμία «επισημότητα» δεν έχει το (ανύπαρκτο!) γυρωτικός !

  23. BLOG_OTI_NANAI said

    «ηφαιστιώνω»

    Καθώς υπάρχει στο λεξικό του Πάπυρου ο «ηφαιστίτις» με την ερμηνεία «άγνωστος πολύτιμος λίθος», θα μπορούσε το «ηφαιστιώνω» να σημαίνει κάποια τεχνική χρήσης ή επεξεργασίας του «ηφαιστίτις», όπως για παράδειγμα την προσθήκη του σε ένα περιδέραιο.

    Από την άλλη, με βάση τα παρακάτω από Δημητράκο και Πάπυρο, πιθανόν θα μπορούσε να υπάρχει ρήμα «»ηφαιστειώνω» και να σημαίνει ό,τι και ο «βουλκανισμός»:

  24. sarant said

    22 Συμφωνώ

    23 Α γεια σου!

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  25. Νέο Kid said

    Ε , α στα δγιάλα πια! Αποχωρώ οριστικώς!
    What a commentator the world lost!

  26. Κουτρούφι said

    Στον κατάλογο CPV (Common Procurrement Vocabulary) της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα rivets έχουν νούμερο 44532100-9. Σε ελληνικό κατάλογο που έχω (φαντάζομαι, μετάφραση του Ευρωπαϊκού) για το νούμερο αυτό, το σχετικό προϊόν δηλώνεται με το «πριτσίνια» και όχι με το «γυρωτικοί ήλοι».

  27. Νέο Kid said

    24. Συμφωνείς, αλλά στο κείμενο γράφεις ότι η επίσημη ονομασία του rivet είναι «γυρωτικός ήλος» …

  28. Σχετικά με το θηλυκό του ραββίνος- αν και δεν γνωρίζω την γλώσσα- προτείνω το ραββινή μιας και τα θηλυκά κεικάτω ονόματα είθισται να είναι οξύτονα στα ελληνικά ( Μαγδαληνή, Μαριανή, Ραχηλή, κ.λ.π.) και από έλξη προς το γλυκό ραβανί

  29. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    >> τον παρατατικό του ανύπαρκτου ρήματος «ηφαιστιώνω»
    Εμ, βέβαια! Όχι όπως τα:
    Στράβων – στράβωνα
    Σίμων – σίμωνα
    Σάρων – σάρωνα
    Πύρρων – πύρ(ρ)ωνα 🙂 😎

    1. Φαρμακερό (-τατο) το δεύτερο σχόλιο!! 👍

    14, 15 κε.
    Έλα ντε! Πόθεν το «γυρωτικός»; Λέξη «γύρωσις» υπάρχει; Κι αν ναι, τι σχέση έχει με το πιρτσίνι (πριτσίνι/περτσίνι);;

  30. π2 said

    Γυρωτικοί ήλοι:

  31. ΣΠ said

    Τι καταλαβαίνετε από την πρώτη πρόταση αυτού του άρθρου;
    http://www.gazzetta.gr/basketball/euroleague/article/1432977/aek-o-sant-ros-stin-tsska
    Η ΑΕΚ ενέδωσε τελικά στην πίεση της ΤΣΣΚΑ Μόσχας κι έκανε δικό της τον Χάουαρντ Σαντ-Ρος, δίνοντας στους «κιτρινόμαυρους» 500.000!

  32. Νέο Kid said

    Δεν υπάρχει «γυρωτικός» ήλος. Η «επίσημη» ορολογία είναι «σωληνωτός» ηλος για να ξεχωρίσει από τους κοχλίες (βίδες)

  33. ΣΠ said

    Αυτό είναι το μεζεδάκι της εβδομάδας.

  34. Νέο Kid said

    Το Ηφαιστείων ήταν παρατσούκλι. Επειδή το κάλος του νεαρού πολεμιστή έκανε το σύντροφό του Αλέξανδρο ηφαίστειο! (Λιμπιντικώς ειπείν…)
    Το κανονικό όνομα του ηφαιστείονος ήταν Βλήτος .

  35. Γς said

    >Μεζεδάκια του Ηφαιστίωνα

  36. leonicos said

    γυρωτικός ήλος = πριτσίνι!

    Όταν μαθαίνω κάτι, το αναγνωρίζω. Δεν ειμαι πάντα κακός όπως χθες.

    Αλλά πώς θα το θυμηθώ; Θα το γράψω διακόσιες φορές, σαν τιμωρία.

    Τζι… δεν το γράφεις για μένα;

  37. nikiplos1 said

    Δεν είναι τόσο ξεκούδουνο το γυρωτικός… Ίσως να σχετίζεται με την άγκυρα… πάντως είναι ένα καρφί που θηλυκώνει, γυρίζει και αγκυρώνει, συγκρατώντας, αλλά επιτρέποντας και ευκαμψία.

  38. leonicos said

    Στα ελληνικά δεν νομίζω να χρησιμοποιούμε τη φιγούρα με αυτή την έννοια.

    Νομίζω ότι τη χρησιμοποιούμε, αλλά λίγο ουδέτερα ή και υποτιμητικά.

    Υποθέτω ότι ήθελαν να γράψουν προσωπικότητα, και δεν τους ερχόταν η λέξη στο μυαλό.

  39. Νέο Kid said

    Η γύρωση πρέπει να σημαίνει κάτι σαν διπλό ταπωμα , δικεφάλιασμα , κάτι τέτοιο. Προφανώς κάποιος από τους πάμπολλους ασχετίδηδες που γράφουν τα ελληνικά «λεξικά» σκέφτηκε να εισαξει τον ανύπαρκτο όρο για να «περιγράψει» τα δύο κεφάλια του πριτσινιου…
    Τα ελληνικά λεξικά ,χωρίς δόση υπερβολής,πρέπει να είναι τα χειρότερα παγκοσμίως σε ο,τι έχει να κάνει με επιστημονικούς, μαθηματικούς και τεχνικούς όρους! Καταπτυστα πραγματικά.
    Πρέπει να έχει κάνει με την απέχθεια των ανθρώπων «των γραμμάτων» να ασχοληθούν και να ψάξουν οτιδήποτε είναι πεπεισμένοι ότι αδυνατούν να κατανοήσουν…

  40. leonicos said

    Το έχω παθει κι εγώ.

    Ήθελα να ιλήσω στον Νίκο τον Σαραντάκο, κι επειδή δεν θυμόμουν το ονομά του του , του είπα

    Ε, Όμορφε!

    Πού να καταλάει ποιον εννοούσα ο άνθρωπος.

  41. leonicos said

    Ομολογώ ότι, αν εξαρτιόταν από μένα, δεν θα έλεγα ποτέ το πριτσίνι, γυρωτικό ήλο.

    Διότι το γυρωτικός είναι λέξη με ασαφή σημασία. Δεν περιγράφει. Γιατί να μην το πουν Ήλον έφηλον (Ο ήλος = _ἧλος έπαιρνε δασεῖα

  42. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Δεν ξέρω για μεζεδάκια, εγώ πάντως απ’ τη Δευτέρα που γυρισα στο κρυο εχω παρει τα μέζεα του Ηφαιστίωνα: 🤒 καταρροή, πυρετός, μπούκωμα και γαϊδουρόβηχας. Ειμαι παροπλισμένος ολη τη βδομαδα με εντολή γιατρού.

    Για την επόμενη καταιγίδα ψηφίζω Θέκλα.

  43. leonicos said

    Γιατί όχι της ραββίνισσας κατά το πάπισσας;

    Όπως και να το πεις είναι το ίδιο. Γυναίκες ραββίνοι δεν νοούνται. Τώρα αν αυτό είναι σωτό ή λάθος, είναι άλλο ζήτημα.

    Αυτοί είναι ευτοσχεδιοι εβραίοι. Δεν ειναι εβραίοι

  44. Avonidas said

    Προσωπικά, μου αρέσει η ραββίνα, ίσως επειδή συμπτωματικά το -ίνα είναι επίσης βασικό επίθημα για θηλυκά επαγγελματικά ουσιαστικά.

    Όταν επιτρέψουν οι Ορθόδοξοι τη χειροτονία γυναικών (του Αγίου Π****** ανήμερα, όπως προβλέπω), να θυμηθούμε πως το «παπαδιά» ειναι πιασμένο 😉

  45. leonicos said

    Δεν υπάρχει «γυρωτικός» ήλος. Η «επίσημη» ορολογία είναι «σωληνωτός» ηλος για να ξεχωρίσει από τους κοχλίες (βίδες)

    Τα είπε ο Κιδιος

    τι θα επι γυρωτικος;

  46. leonicos said

    2 Κουβάτσος

    Γιατί είναι ρατσιστική ή ισλαμοφοβική η παρομοίωση της απεχθούς μπούρκας με γραμματοκιβώτιο, που έκανε ο Τζόνσον;

    Δεν μπορώ να σου απαντήσω, αλλά αν είναι ισλαμοφοβία να αποστρεφόμαστε την μπούρκα, είναι σα να τη δεχόμαστε

  47. Μεζεδάκι κι αυτό από τον Ερπετόπουλο…

    Γράφει στην Σπορτνταίη

    … Αντιθέτως στα παιχνίδια με τον Άρη και τον Παναθηναϊκό στην Τούμπα μολονότι ο ΠΑΟΚ βρέθηκε πίσω στο σκορ και ισοφάρισε στις καθυστερήσεις του αγώνα με τρόπους περιπετειώδεις, το βασικό πρόβλημα του ήταν στην επίθεση. Δηλαδή η αδυναμία του να βρει ένα δεύτερο γκολ που θα του επέτρεπε και στα δύο παιχνίδια να φτάσει στη νίκη.

    Λεπτομέρεια : και τα δύο παιχνίδια έληξαν 2-2 οπότε μόνο ρεπόρτερ του ΟΣΦΠ θα μπορούσε να τα κερδίσει μ’ ενα …δεύτερο γκολ

  48. Avonidas said

    Γυναίκες ραββίνοι δεν νοούνται.

    Τι λες, καλε; Δεν εχεις ακουσει το κλασικο εβραϊκό ανέκδοτο:

    «Σ’ έναν Ορθόδοξο γάμο, η μητέρα της νυφης ειναι εγκυος. Σ’ εναν Συντηρητικό γάμο, η νύφη ειναι έγκυος. Σ’ εναν Ρεφορμιστικό γάμο, η ραββίνα ειναι έγκυος. Σ’ εναν Ανασυγκροτηστικό (reconstructionist) γάμο, η ραββίνα κι η γυναίκα της είναι κι οι δύο έγκυες» 😛

  49. leonicos said

    Νέο Κιδ

    Ρίξε μια δεύτερη ματιά στο 24 σου, και ξαναγράψ’το

  50. leonicos said

    48 Avonidas πλακατζής

    Αυτοί είναι τρύπιοι εβραίοι

  51. Avonidas said

    Αυτοί είναι τρύπιοι εβραίοι

    Προτιμώ τον όρο «Εβραίοι Γένους 1»

  52. Pedis said

    που αποβιβάζουν ένα κοπάδι γραμματοκιβώτια

    γιατί η παρομοίωση;

    Ανθρωποφάγος:

  53. Περιονουσκιας said

    Γεμάτο μεζεδάκια το σημερινό άρθρο…

    α) Πρώτα-πρώτα, τι κάνει το Παρατηρητήριο Σεξισμού; Γιατί να είναι «καλός κύριος» αυτός που επιλέγει τα ονόματά των τυφώνων/θεομηνιών; Δεν μπορεί να είναι καλή κυρία; Ντροπή!

    β) Πληροφοριακά, το κάππα της μπούρκας τόσο στα αραβικά όσο και στις λοιπές γλώσσες των λαών που τη χρησιμοποιούν μόνο όπως το ελληνικό κάππα δεν προφέρεται. Είναι ενίοτε το λαρυγγικό Q, ενίοτε γκ, ενίοτε ένας ήχος μεταξύ γ και γκ. Ώς εκ τούτου, η μπούρκα δεν υπερτερεί της μπούργκας.

    Τώρα αν η ρήση το ό,τι όποιος λέει «μπούργκα» είναι ακροδεξιός και φασίστας, δεν είναι ρατσισμός (για να μη γράψω τη λέξη που πρώτη μου ήρθε στον νου), τότε τι είναι; Πρέπει ίσως κάποτε να καταρτισθεί κατάλογος με τις λέξεις, τα συμφωνικά συμπλέγματα κ.λπ. που επιτρέπεται να λένε οι προοδευτικοί και αριστεροί και τις αντίστοιχες ακροδεξιές/φασιστικές τις εξοβελιστέες στο πυρ το εξώτερον.

    γ) Εχει πιγκουίνους στην Ουαλία;

    δ) Ραββίνη.

  54. Avonidas said

    Bέβαια, το μεγάλο γεγονός της εβδομάδας ήταν η ανακοίνωση του Χάρι και της Μέγκαν ότι παραιτούνται από μέλη της βασιλικής οικογένειας.

    Κακομαθημένα ευθυνοφοβα κωλοπαιδα, τι να πεις 🙄 Σου λεει, σιγα μην κάτσουμε εδω στο Παλατι να γεννοβολαμε για τη Βρετανια, θα φύγουμε να ζησουμε τη μεγάλη ζωή, κι αμα λαχει πουλαμε και κανα Ριζοσπάστη να βγει το μεροκαματο.

    Και καλά, ο Εδουάρδος τουλαχιστον παραιτήθηκε επειδή δεν μπορουσε να παντρευτεί την κα Σιμπσον (καμια σχεση με τη Μαρτζ). Ετούτος δω παντρεύτηκε κανονικότατα με παράτες, και τώρα το στρίβουν κι οι δύο; Ντροπή! Ντροπή!

  55. Jago said

    Πρώτη μέρα στη δουλειά.

    //s.imgur.com/min/embed.js

  56. BLOG_OTI_NANAI said

    Η φράση «κοπάδι γραμματοκιβώτια» δεν είναι καλή κυρίως επειδή μοιάζει σαν ειρωνική κατά των γυναικών.

    Όμως κάθε αυστηρή ή καυστική κριτική στην πολυγαμία και στην εξαφάνιση της γυναίκας πίσω από τη μπούρκα, όχι μόνο ισλαμοφοβία δεν είναι, αλλά αποτελεί ενέργεια αντιφασιστική (διότι πολεμά την ανελευθερία), αντιρατσιστική (διότι πολεμά τις διακρίσεις) και σίγουρα αντισεξιστική (διότι πολεμά την ανδροκρατία).

  57. Αιμ said

    Βλέπω η ίωση δεν σε πτωεί 🙂 Περαστικά Αβό

  58. BLOG_OTI_NANAI said

    Γυρωτικός:

  59. Jago said

    Για κάποιο λόγο δε μου βγήκε το λινκ, για να δούμε τώρα

    https://imgur.com/a/7A0IljH

  60. atheofobos said

    Όχι μόνο υπάρχουν ραββίνες αλλά και το 2011 έγινε στις ΗΠΑ και η πρώτη δηλωμένη λεσβία ενώ το 2012 έγινε και ένας transgender.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_women_rabbis

  61. Γιάννης Κουβάτσος said

    Από πού προκύπτει ότι μπούρκα λένε οι δημοκρατικοί και μπούργκα τα χρυσάβγουλα και εν γένει η ακροδεξιά φάρα; Το έψαξα στο διαδίκτυο και διαπίστωσα ότι είναι πολιτικά ουδέτερη η χρήση της μιας ή της άλλης λέξης. Π.χ. ο καλός ποιητής και μεταφραστής και δημοκρατικότατος άνθρωπος Κώστας Κουτσουρέλης μπούργκα τη γράφει. Ε, να μη δημιουργούμε λέξεις ταμπού και φόβητρα απ’ το πουθενά, σε λίγο δεν θα μπορούμε ν’ ανοίξουμε το στόμα μας, μη μας την πέσει με καμιά μήνυση ο Δημητράς…
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://slpress.gr/koinonia/oi-feministries-poy-agapisan-tin-mpoyrgka/amp/&ved=2ahUKEwiD3JXhv_vmAhUGbVAKHWwmAOoQFjANegQIBRAB&usg=AOvVaw0momQ_xZ-BVmMG90w41DCR&ampcf=1

  62. Γ-Κ said

    Και ο πιγκουίνος απόχτησε (δεύτερο) «ν»; «Καθιερώθηκε» κι αυτό;
    (Στα Ελληνικά, βέβαια, γιατί στα Αγγλικά πάντα είχε.)

    ———-

    Μεταξύ σοβαρού και αστείου αυτό:
    «Meme» = «μεμε»;;;

  63. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Στο τραπέζι και το όνομα του Λίνου Σισιλιάνου για ΠτΔ.

  64. Γς said

    53:

    >Εχει πιγκουίνους στην Ουαλία;

    Οχι βέβαια. Δεν υπάρχουν στο Βόρειο ημισφαίριο. Εκτός από εκείνους των Γκαλαπάγκος, που καμιά φορά ανεβαίνουν και βόρεια του Ισημερινού προκειμένου να βρουν τροφή.

    Και δεν ζουν μόνο σε παγωμένες περιοχές όπως αυτή της Τουρκικής ΑΟΖ [Ανταρκτική]

  65. LandS said

    54 Υπάρχει και η θεωρία που λέει ότι η παντρειά με τη Σίμσον ήταν δικαιολογία, αφορμή, ευκαιρία για να τον ξηλώσουν επειδή το είχε παρακάνει με το θαυμασμό που έδειχνε για το Ναζιστικό καθεστώς της Γερμανίας.

  66. Jago said

    53 & 64
    Όμως είχαμε κι εμείς πιγκουίνους. Στο Ναυτικό Όμιλο στο Τουρκολίμανο τουλάχιστον μέχρι τη δεκαετία του ’80. Τους θυμάμαι πολύ καλά που τους είχαν σε μια αστεία λιμνούλα όσο το νιπτήρα του μπάνιου.

  67. dryhammer said

    23. > … ο «ηφαιστίτις» με την ερμηνεία «άγνωστος πολύτιμος λίθος», [ κλπ κλπ]…την προσθήκη του σε ένα περιδέραιο.

    Λατρεύω τα περιδέραια με άγνωστους πολύτιμους λίθους. (Τα κοσμηματοπωλεία της Νομανσλάνδης είναι γεμάτα απ΄αυτά, χάρη στα ακούραστα χέρια των Ηφαιστιωτών)

  68. angelos said

    Με πληροφορουν οτι στο επιτομο του Ηλιου και στο αντιλεξικο του Μποσταντζογλου, υπαρχει το «γυρωτικος ηλος», οπως και ο «γυρωτηρ» (=πριτσιναδορος).

  69. BLOG_OTI_NANAI said

    67: Το παλαιότερο λεξικό του Πάπυρου το έχει «άγνωστος πολύτιμος λίθος».

    Τώρα βλέπω ότι στη διαδικτυακή έκδοση λέει: «Ανοιχτόχρωμο ηφαιστειακό πέτρωμα»

    Στον Ερμή Τρισμέγιστο βλέπω μεταφράζεται ως «πυρίτης»:

    Οπότε, ο τεχνίτης που «ηφαιστιώνει», δημιουργεί ένα ωραίο κολιέ με προσθήκη πυρίτη…

  70. BLOG_OTI_NANAI said

    68: «αντιλεξικο του Μποσταντζογλου»

    Αυτή την πληροφόρηση δίνει και το σχόλιο αρ. 58; 🙂

  71. Γιάννης Κουβάτσος said

    54, 65: Αγριοναζιστόμουτρο ο Εδουάρδος, ήθελε βομβαρδισμό του Λονδίνου. Σιγά μην άφηναν οι Βρετανοί να γίνει βασιλιάς τους αυτό το νούμερο…
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iefimerida.gr/news/351776/edoyardos-viii-o-bretanos-vasilias-poy-agapoyse-ton-hitler-eikones%3Famp&ved=2ahUKEwjIscjS1fvmAhXQI1AKHacOAgoQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3EMqJ3CX0DIZac21RasQUa&ampcf=1

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    71: να μείνει βασιλιάς τους, διορθώνω.

  73. spiral architect 🇰🇵 said

    #71, 72: Α ρε Όλιβερ Κρόμγουελ που τους χρειάζεται! 👿

  74. spiral architect 🇰🇵 said

  75. ΣοφίαΟ said

    54: δεν είναι μύθος, αλλά υπήρχε και κάτι ακόμα που το έκανε αντιπαθή. Είχε εκφραστεί δημόσια κατα της αδιαφορίας του κρατους για τις συνθήκες διαβίωσης σε κάποια φτωχή περιοχή που είχε επισκεφτεί (με αγγλικό τρόπο, βεβαίαως, είπε something must be done). Αυτό φυσικά θορύβησε όλους τους πολιτικούς όλων των κομμάτων, γιατί σου λένε η θέση ειναι διακοσμητική αυτό έλλειπε να έχει και άποψη. Ε, από τη μια αυτό, απο την άλλη βλέπανε ότι θα ερχόταν πόλεμος (η ιδεολογία δεν τους ενδιέφερε, πολλοί θάυμαζαν τον φασισμό κα τον ναζισμό, η σύγκρουση συμφερόντων τους ενδιέφερε), ε, ήταν και ξεροκέφαλός και δεν ήθελε να παντρευτεί μια καλή κοπέλλα, βρήκαν ευκαιρία να τον στείλουν διακοπές εις Παρισίους για την υπόλοιπη ζωή του.

    Η περίπτωση του Χάρη δεν είναι τόσο απλή όσο την κάνουν να φαίνεται τα κουτσομπολίστικά ΜΜΕ. Το αντίστοιχο θα ήταν να είχαμε στην Ελλάδα τον πρόεδρο της δημοκρατίας να ανανκοινώνει ότι βαρέθηκε τα καθήκοντα, οπότε θα παει να μείνει στο Μονακό για την υπόλοιπη θητεία του γιατί του αρέσει το γκραν πρι, αλλά δεν παραιτείται, και θέλει να συνεχίσουμε να τον πληρώνουμε και να καλύπτουμε τα έξοδά του, και θα μας κάνει χάρη να έρχεται κάθε πρωτοχρονιά στην Ελλάδα να δεξιώνεται τους επίσημους.

    Πώς τους λένε τους senior royals στα ελληνικά;
    Κηφήνες ίσως;

  76. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  77. Πουλ-πουλ said

    Υπάρχει και η αρχαία Ηφαιστία στη Λήμνο, το νησί του Ηφαίστου.

  78. LandS said

    75 Κάθε άλλο παρά αντιπαθή τον έκανε ο λαϊκισμός που έδειξε τότε. Σύμφωνα με το επίσημο σάιτ του BBC History with the onset of the Great Depression in the 1930s he found a completely new role. He threw himself energetically into campaigns to alleviate the effects of unemployment and to improve social conditions, particularly regarding housing. In January 1932, with unemployment levels of nearly three million, the prince confronted the crisis in a major speech at the Royal Albert Hall in London. It was a stirring call to the young people of Britain to volunteer for service in bringing relief and support to the unemployed.
    The response to the prince’s appeal, which was broadcast on the radio, was immediate and overwhelming. Offers of assistance flooded in; by the end of 1933 some 2,300 centres had been opened, catering for a quarter of a million people. Edward followed up his speech with tours of the ‘distressed areas’ in Tyneside, Yorkshire, the Midlands, Wales and Scotland, and made frequent visits to clubs and schemes for the unemployed. At the end of one tour of Wales, the prince was so exhausted that he fell asleep on the shoulder of the official accompanying him and had to be nudged awake from time to time to acknowledge the cheers of children lining the roadside.
    Μέχρι τότε ήταν μάλλον αντιπαθής για τη pleasure-loving ζωή που έκανε. Αν προκάλεσε κάπου αντιπάθειες ήταν μεταξύ των Συντηρητικών και των Φιλελεύθερων (οι Εργατικοί τότε ήταν φανατικά αντιμοναρχικοί και ζητούσαν τη κατάργηση της Μοναρχίας) επειδή ξέφυγε απο το συνηθισμένο προφίλ του αγαθοεργού και φιλάνθρωπου πρίγκηπα ζητώντας πρακτικές λύσεις και όχι φιλανθρωπίες. Κάτι τέτοιο εξάλλου έκαναν και όχι λίγοι των γερμανικών κλάδων της οικογένειάς του που στήριζαν τον Χίτλερ.

  79. Πέπε said

    @61:

    Συμφωνώ. Αν «μπούρκα» είναι το σωστό, τότε «μπούργκα» λένε όσοι δεν ξέρουν το σωστό. Σίγουρα, μια προσπάθεια να μάθεις το σωστό είναι ένδειξη ευαισθησίας (γενικότερης και άρα, κατά τεκμήριο, και ειδικότερης για το θέμα) αλλά δεν παύει να πρόκειται για λέξη μιας πεντάξενης γλώσσας, με κάθε πιθανότητα να τη λέει ο καθένας όπως την έχει κατά τύχην ακούσει.

  80. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η προσβλητική παρομοίωση σε εικόνα από το ΄12

    http://www.sporeas.gr/%CE%B7-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1/

  81. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    21 ΜΙΚ-
    Σίμωνες, πλάτωνες, σάρωνες, ηφαιστίωνες, πύρρωνες και στο τέλος …στράβωνες ! 🙂
    τραγουδώντας

    κι όμως το Βίωνα
    🙂

  82. Ραπτάκης Δημήτρης said

    Αγαπητέ Νίκο, όπως το υποψιάστηκα, στη μετάφραση του βιβλίου του νομπελίστα Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ, «Στο δικαστήριο του πατέρα μου», η πολύ καλή μεταφράστρια και ποιήτρια Ανθή Λεούση επιλέγει τον όρο ραββίνισσα για τη γυναίκα του ραββίνου.

  83. Πάνος με πεζά said

    Kαλησπέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους σας !

    Ωραία τα μεζεδάκια. Στο απόσπασμα από το ροζ πάνθηρα θα αρκούσε το σκέτος «ήλος» (δε θα τον έλεγα ποτέ πιρτσίνι, το πιρτσίνι είναι μόνο μηχανικής και όχι θερμο-μηχανικής ασφάλισης), ενώ φυσικά το «γυρωτικοί», 27 χρόνια μηχανικός, δεν το είχα ξανακούσει…

    Η HILTI πάντως, τα αγκύρια που ασφαλίζουν μηχανικά, τα λέει (και φαντάζομαι ίσως όχι διεκδικώντας την πατρότητα του όρου), με την πολύ καλή λέξη «εκτονούμενα». Δηλαδή το πιρτσίνι είναι ένας εκτονούμενος ήλος, αυτό πάλι που βλέπουμε στο κινούμενο σχέδιο, όχι !

  84. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    26 Ακόμα χειρότερα τότε

    27 Ε, γράψε λάθος

    31 «δικό της»; Ποιανής όμως;

    44 Δες πιο κάτω το σχόλιο 82

    53α Αφού ξέρουμε ποιος είναι!
    53β Τότε να πείτε και Ιράγκ. Όλοι οι χρυσαβγίτες πάντως γράφουν μπούργκα

    56 Να απαγορευτεί, δεν είμαι αντίθετος.

    58 Χμ, να η πηγή -αλλά είναι όλα αυτά συνώνυμα;

    61 Το ανάποδο είπα: οι χρυσαβγίτες γράφουν μπούργκα, όχι όσοι γράφουν γκ είναι χρυσαβγίτες.

    62 Μιμίδιο, όχι;

    75 Μερσί για την ανταπόκριση 🙂

    82 Νάσαι καλά Δημήτρη και συγνώμη που κρατήθηκε το σχόλιο!

  85. Πάνος με πεζά said

    Και να προσθέση στις «φιγούρες» ότι ναι μεν είναι αταίριαστος όρος για τον υποψήφιο ΠτΔ, αλλά όχι ότι δε χρησιμοποιείται κατά κάποιον παρόμοιο τρόπο : λέμε π.χ. «ήταν μια χαρακτηριστική φιγούρα των ’80s», «μια κλασική φιγούρα των ελληνικών γηπέδων» κλπ. Μπορεί ίσως να έχει βάση τον αγγλισμό, αλλά δεν ξενίζει, και φυσικά, δε λέγεται αποκλειστικά με κακή έννοια.

  86. Triant said

    Καλησπέρα.

    Αυτό με το ηφαιστίωνα ως (!) ρήμα μου θύμισε το ανέκδοτο:

    – Διάβασες για τα νέα μέτρα;
    – Χμ. Επίπονα!.
    – Ποιόν ******** μωρή;

  87. ΓΤ said

    Σπαρταριστό κουίζ

    MarketIn Κυψέλης, της οδού Κυψέλης, 11.01.2020, 16:55

    Η κυρία έχει κάνει τα ψώνια της, ένα ένα τα πράγματα περνούν από την ταμειακή, και στο τέλος έχει μείνει ένα πορτοκαλί σφουγγαράκι κουζίνας μίνι.

    -Δεν μπορώ να το περάσω αυτό, γιατί δεν έχει μπαρκόουντ.
    -…

    Βέβαια, η ταμίας, που έχει πολλές φορές αντιμετωπίσει κι άλλα τέτοια φρούτα, της λέει:

    -Πρέπει τώρα να αφήσω το πόστο μου και να πάω στο ράφι.

    Και πηγαίνει, και επιστρέφει με συσκευασία ανοιγμένη, διότι η εκλεκτή κυρία είχε ανοίξει τη συσκευασία των δύο, και, όλο χαρά, είχε αφαιρέσει το ένα. Τίμια, δεν λέω, δεν το απαλλοτρίωσε να το στουμπώσει στο άνοράκ της. Και γίνεται ρόμπα ξεκούμπωτη που βλέπουμε όλοι την ανοιγμένη συσκευασία. Είμαι ακριβώς μετά από αυτήν στη σειρά. Οι λοιποί δεν την έχουν αναγνωρίσει, κομμάτι δύσκολο.

    -Δεν θέλετε να τα πάρετε και τα δύο; Έχουν 49 λετπά…

    Συγκατανεύει η κυρία, ποιος ξέρει τι οικονομικό δράμα ζει…

    Πληρώνει με μπλακ κάρτα παρακαλώ, και την αποσπά γρήγορα από το χέρι της κοπέλας, θαρρείς και η τελευταία θα διάβαζε το επώνυμο, που θα της έλεγε κάτι, κομμάτι δύσκολο…
    Έπρεπε να δείτε την έκφρασή της όταν, όπως πάει να φύγει, της λέω εγώ χαμηλόφωνα: «Δεν το περίμενα αυτό από εσάς, κυρία Λάμδα Δέλτα».

    Αγαπητά μου παιδιά, ποια κυρία των γραμμάτων είναι αυτή;

    ΥΓ: Γεια σου, ρε πατέρα σ’χωρεμένε, που έλεγες «να χέσω τα γράμματα»…

  88. Triant said

    86: Τα αστεράκια δεν είναι από σεμνοτυφία (μόνο), είναι ένα μικρό κουίζ.

  89. Γιάννης Κουβάτσος said

    87: Λάμδα Δέλτα; Συγγραφέας και καθηγήτρια πανεπιστημίου; Να μη λέμε και ονόματα κουτουρού και εκθέτουμε ανθρώπους.

  90. ΓΤ said

    #89 Συγχαρητήρια, Γιάννη

  91. Γιάννης Κουβάτσος said

    90: Οκ, κατάλαβα. Αυτό που είπε ο συγχωρεμένος ο πατέρας σου πολύ σωστό. Ο δικός μου συνηθίζει να λέει πως η μόρφωση είναι σαν το λούστρο: δίνει γυαλάδα στο ξύλο, αλλά δεν αλλάζει την ποιότητά του.

  92. Avonidas said

    #87. Ε καλα, ενα σφουγγαρακι εβγαλε απ’ τη συσκευασία του. Δεν ειναι να πεις οτι δεν χτύπησε εισιτήριο…

  93. ΓΤ said

    #92 Υπάρχουν και πολλά σοκοφρετάκια μαζί, μπορείς να αφαιρέσεις ένα, και να χρεωθείς το εν εικοστόν ας πούμε, όταν σε δέρνει η φτώχεια, λοιπόν…

  94. Avonidas said

    #93. Εμφανώς δεν το έπιασες.

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλά, δεν θα καθάριζε τα Εξάρχεια σε έναν μήνα ο Μητσοτάκης; Κι αυτά που καταγγέλλουν οι κάτοικοι των Εξαρχείων συμβαίνουν σε όλες τις γειτονιές του κέντρου της Αθήνας. Τι κάνουν αυτός ο Κλιντ και τα κοπέλια του; Μόνο για ξεβρακώματα είναι;
    https://www.sdna.gr/politiko-deltio/ellada/679430_sygkentrosi-diamartyrias-ton-katoikon-sto-astynomiko-tmima-ton

  96. ΓΤ said

    #94 Μήπως έκανα ότι δεν το έπιασα μη βάζοντας χαμογελάκι; 🙂

  97. Πέπε said

    Είναι βέβαιο ότι ο όρος πριτσίνι (μαζί με το ακριβές νόημά του) είναι πασίγνωστος; Ότι δηλαδή ο μέσος θεατής του συγκεκριμένου κινούμενου σχεδίου (που κατά τεκμήριο είναι παιδί) θα καταλάβαινε καλύτερα; Μήπως ένας ανακριβής αλλά ακόμη απλούστερος όρος, π.χ. βίδες, θα ήταν προτιμότερος;

  98. Ηφαιστίων στην εστίαση
    των εσθιόντων Ιαπώνων – και όχι μόνον
    (Δημοφιλές στην αλυσίδα
    Benihana και στις ΗΠΑ)

  99. 97,
    … ή σκέτο «καρφιά» (χωρίς βόλτες).

    Παρεμπ. perçin στα τούρκικα λέει το γκουγκλ.

  100. Avonidas said

    #97. Κι η Rosie the Riveter πώς μεταφράζεται, αλήθεια; Η Ρόζα η Πριτσινιάρα; 😛

    Απαιτείται ανάλυση εφ’ όλοις τοις ήλοις!

  101. ΓΤ said

    Βρε, βρε… Λέτε κι οι εκδόσεις «Τυφλόμυγα» να ‘ναι ΧΑυγίτες, αφού γράφουν «μπούργκα»; (https://www.politeianet.gr/books/cool-larry-tuflomuga-me-chilia-matia-tha-se-do-285932) Φαντάζομαι ότι ο φίλος Jago θυμάται τον Larry Cool από τα χρόνια του Istros… 🙂

  102. Georgios Bartzoudis said

    «Σε άρθρο για την επιλογή υποψηφίου Προέδρου της Δημοκρατίας…. το θέμα της επιλογής Προέδρου της Δημοκρατίας θέτει και το ερώτημα…».

    # Εγώ την …αμαρτία μου για τον (νυν) Πρόεδρο της Δημοκρατίας την είπα προ ετών τινων: Ιδού απόσπασμα από σχετική ανάρτηση στο Φ/Β:

    «Georgios Bartzoudis
    19 Φεβρουαρίου 2015
    ΝΑ ΜΑΣ ΖΗΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ!
    Άξιος και να μας ζήσει ο νέος Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Έχει στο βιογραφικό του μακρά πολιτική καριέρα. Έγινε υπερυπουργός και του ανετέθη η ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης …από μηδενική βάση. Ατυχώς δεν έκανε απολύτως τίποτα, ή μάλλον, όπου εύρισκε κάτι κακό το έκανε …χειρότερο!
    Ευτυχώς, από εδώ και πέρα δεν θα έχει να κάνει τίποτα, λένε οι κακές γλώσσες…».

    Σήμερα πάντως, έχει πράγματι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα ο νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Τον έχει ερωτευθεί σφόδρα ο ΣΥΡΙΖΑ και άρα, αν επανεκλεγεί θα εμφανίσουμε πανεθνική ομοψυχία. Πράγματι, τέτοιοι που είμαστε τέτοια …ομοψυχία μας χρειάζεται! (Πάντως υπάρχει και ένα «υλικό» πλεονέκτημα σε μια ενδεχόμενη επανεκλογή Παυλόπουλου: Δεν θα χρειαστεί να μπουν στο Προεδρικό Παλάτι και νέοι πρίγκιπες!)

  103. Άιντε, ψηφίστε κι οι τελευταίοι, έχουμε και δουλειές 🙂

  104. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    92 🙂 🙂 🙂

    97-99 Πράγματι, μάλλον δεν χρειαζόταν μεγαλύτερη ακρίβεια.

  105. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>καταριέται
    Καταράται (μου -όχι με) λέμε κάτω. Κανονικό, μεταβατικό.
    Άμε να πεις τση μάνας σου
    να μη με καταράται
    για θα την κάμω πεθερά
    και θα στενοχωράται

  106. Ιωάννης Ζαρογιάννης said

    1) Να μάς πεί ο αγαπητός κ. Σαραντάκος γιατί δεν περιέλαβε στα σημερινά μεζεδάκια του την αγραμματοσύνη ολκής της χθεσινής (10/1) «Αυγής» που βγάζει μάτι: Αρσενικό επίθετο (πληγέντων) προσδιορίζει θηλυκό ουσιαστικό (περιοχών). Η αγραμματοσύνη διεπράχθη δίς: Και στο τυπωμένο χθεσινό φύλλο, και στο Διαδίκτυο. Συνεπώς ο κ. Σαραντάκος είτε δεν διαβάζει καθημερινώς την «Αυγή», είτε αποσιωπά εκ συστήματος τις αγραμματοσύνες και τις γκάφες των «κολλητών» του

    2) Να μάς πεί ο βαθύς γνώστης της Χριστιανικής Γραμματείας, κ. Blog-oti-nanai, γιατί επί 10 ολόκληρες ώρες αρνείται να διορθώσει την γκάφα ολκής του κ. Σαραντάκου, ο οποίος γράφει στο παρόν άρθρο:

    «Κι έπειτα, στον γάμο της Κανά δεν έγινε πολύς λόγος για ψάρια. Τα ψάρια πολλαπλασιάστηκαν στην επί του Όρους ομιλία, μαζί με τα ψωμιά.»

    Αλλά, κύριε Σαραντάκο, όσον άθεος και αν τυγχάνετε, δεν δικαιούσθε να διαστρέφετε το Ευαγγέλιο, ποντάροντας στο γεγονός ότι το 99% των αναγνωστών σας είναι εξίσου άθεοι με εσάς, και δεν θα πάρουν είδηση την γκάφα σας. Όπως παραδέχονται όλα τα Χριστιανικά Δόγματα (των Ιεχωβάδων συμπεριλαμβανομένων) η Επί του Όρους Ομιλία του Κυρίου μας περιγράφεται στα κεφάλαια 5,1 έως 7,29 του Ματθαίου και στο 6ο κεφάλαιο του Λουκά, παράγραφοι 17 έως 49.

    Η περιγραφή του Χορτασμού των πεντακισχιλίων (όπου πολλαπλασιάστηκαν οι άρτοι και τα ψάρια) γίνεται από τον Ματθαίο στο 14ο κεφάλαιο, παράγραφοι 13 έως 21, άρα δεν έχει την παραμικρή σχέση με την Επί του Όρους Ομιλία, όπως λανθασμένα πιστεύει ο αγαπητός κύριος Νίκος.

    Στον Μάρκο ο χορτασμός των πεντακισχιλίων γίνεται στο 6,35-44, δηλαδή καμμία σχέση και πάλί με την Επί του Όρους Ομιλία. Το ίδιο και ο Λουκάς. Περιγράφει τον χορτασμό των πεντακισχιλίων στο 9,10-17 που καμμία σχέση δεν έχει με την Επί του Όρους Ομιλία.

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Γιατί οι χριστιανούληδες αναγνώστες του Ιστολογίου (Theo, Blogotinanai, Ριβαλντίνιο, Χριστιανομπολσεβίκος, Χρήστος, Λεώνικος κλπ.) απέφυγαν επί 10 ολόκληρες ώρες να διορθώσουν την γκάφα του αθεολόγητου κ. Σαραντάκου; Το ίδιο ερώτημα ισχύει και για τον εκλεκτό φιλόλογο κ. Πέπε, όπως και για τον διαπρεπή δημοδιδάσκαλο κ. Κουβάτσο. Αυτά διδάσκουν στα μαθητούδια τους; Ότι ο πολλαπλασιασμός των άρτων και των ιχθύων έγινε στην επί του Όρους Ομιλία; Κάποιον λάκκο έχει η φάβα…

    ΥΓ: Πρόκειται για κλασική περίπτωση «καραβίδας»: Ο κύριος Νίκος πήγε να διορθώσει την θεολογική αγραμματοσύνη του βουλευτή Οικονόμου, διαπράττοντας μιά ακόμα μεγαλύτερη αγραμματοσύνη, καθότι έχει να διαβάσει τα Ιερά Ευαγγέλια από την εποχή της Χούντας που σπούδαζε στην Ιωνίδειο

  107. Νίκος Κ. said

    85: Ακόμη και στο ποδόσφαιρο δεν θα λέγαμε «ο προπονητής ψάχνει μια κατάλληλη φιγούρα για να ενισχύσει την άμυνα της ομάδας»

  108. BLOG_OTI_NANAI said

    106: Βατμαν, απλώς η επί του Όρους Ομιλία και το θαύμα έγιναν στο ίδιο μέρος.

  109. Γιάννης Ιατρού said

    92: 👍!

    Πολύ ωραία μέρα μας έκανε σήμερα, Την έκανα για τα ημιορεινά, έκανα και την καθιερωμένη επιθεώρηση γνωστού μποστανιού. Έφη χαιρετίσματα 🙂

    106: για να μαζευόμαστε σιγά-σιγά, ε;

  110. Ιωάννης Ζαρογιάννης said

    Σεβαστέ μου, κύριε Blogotinanai (108): Μη προσπαθείτε να δικαιολογήσετε με φτηνές σοφιστείες την γκάφα ολκής του κ. Σαραντάκου. Το ότι «έγιναν στο ίδιο μέρος» (κατά την δική σας εκτίμηση, διότι οι καινοδιαθηκολόγοι διαφωνούν…), δεν σημαίνει ότι το θαύμα του Χορτασμού των Πεντακισχιλίων έγινε κατά την διάρκεια της Επί του Όρους Ομιλίας, όπως γράφει σαφώς ο κύριος Νίκος

    ΥΓ: Για την αγραμματοσύνη της «Αυγής», και για το γεγονός ότι ο κ. Σαραντάκος απέφυγε όπως ο Διάβολος το λιβάνι να καταγράψει στα σημερινά μεζεδάκια, γιατί δεν βγάζετε άχνα, κύριε Blog;

  111. Παναγιώτης Κ. said

    @87,89. Είναι δυνατόν; Δεν μπορώ να το πιστέψω!
    Κ@@@παιδίστικη συμπεριφορά να την χαρακτηρίσεις;
    Δεν ξέρω! Πέστε μου ότι δοκιμάζεται οικονομικά γιατί τρώει τα λεφτά σε μέντιουμ και καφετζούδες για να με…στείλετε κανονικά ! 😦
    (Έχω τρανταχτά παραδείγματα για το τελευταίο. Δεν αυθαιρετώ).

  112. sarant said

    108 Μπορεί να πέφτω έξω, αλλά πώς λέγεται το μέρος στο οποίο έγινε το θαύμα με τα ψάρια και τα ψωμιά;

  113. voulagx said

    Εδω το καινουργιο θαυμα: https://www.helleniscope.com/2020/01/08/mega-skandalo-o-mitsotakis-epidoti-tin-theologiki-vostonis-me-2-2-ek-to-chrono/

  114. Λήδα Φιλιπποπούλου said

    Η απαρχή της λέξης «penguin» προέρχεται πιθανόν από την Παταγονία, όπου υπάρχουν και πολλοί πιγκουίνοι και πολλοί ομιλητές της Ουαλικής γλώσσας 🙂 Στα ουαλικά, pen gwyn σημαίνει «λευκό κεφάλι». Οι πιγκουίνοι της Παταγονίας έχουν όντως λευκές λωρίδες στο κεφάλι τους.

  115. Παναγιώτης K. said

    Πολύ πρακτικός και αποτελεσματικός ο δια πριτσίνωσης (sic) τρόπος παρόλο που μετράει πάρα πολλά χρόνια από τότε που τον εμπνεύστηκαν.
    Η κάθε σοβαρή συλλογή εργαλείων πρέπει να έχει πριτσιναδώρο και πριτσίνια. Η απόκτησή του ούτε δέκα ευρώ. Μιλώ για συλλογή σοβαρού…ερασιτέχνη. 🙂
    Είδα σε ένα τεχνολογικό μουσείο τμήμα υποβρυχίου του Α΄ΠΠ όπου η συνένωση των εξωτερικών τοιχωμάτων του ήταν με πριτσίνια.
    Αλλά και σε παραδοσιακά καζάνια τα χερούλια στερεώνονται με πριτσίνια.

  116. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έχει ασχοληθεί με το θέμα ο Νικοκύρης, Βάτμαν, και έχει εκφράσει την άποψή του για το συγκεκριμένο λάθος. Ψάχνε και λίγο, μην τα θες όλα στο πιάτο:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.sarantakos.com/language/plhgentwn.html&ved=2ahUKEwjliY_blPzmAhUsuqQKHazIDPkQFjADegQIBhAB&usg=AOvVaw3QO3GmpS6TaS1zZLeXAPLU&cshid=1578766869211

  117. Ιωάννης Ζαρογιάννης said

    (112): Βαριέστε να ανοίξετε μιά Καινή Διαθήκη, κύριε Νίκο; Σύμφωνα με τον Λουκά (8,10-11) έγινε σε έρημο τόπο ονομαζόμενο Βηθσαϊδά:

    «Καὶ ὑποστρέψαντες οἱ ἀπόστολοι διηγήσαντο αὐτῷ ὅσα ἐποίησαν. καὶ παραλαβὼν αὐτοὺς ὑπεχώρησε κατ᾿ ἰδίαν εἰς τόπον ἔρημον πόλεως καλουμένης Βηθσαϊδά.»

    Ο δε Ματθαίος (14,13) μιλάει για έρημο τόπο που δεν κατονομάζει:

    « Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ἀνεχώρησεν ἐκεῖθεν ἐν πλοίῳ εἰς ἔρημον τόπον κατ᾿ ἰδίαν· καἰ ἀκούσαντες οἱ ὄχλοι ἠκολούθησαν αὐτῷ πεζῇ ἀπὸ τῶν πόλεων.»

    Καμμία σχέση η Έρημος με το Όρος της Επί του Όρους Ομιλίας. ΚΙ ΟΜΩΣ: Ο διαπρεπής γνώστης των Γραφών κ. Blogotinanai έσπευσε (σχόλιο 108) να αυτοεξευτελιστεί πανελληνίως, προκειμένου να σάς διασώσει… Ποντάροντας, προφανώς, στο ότι το 99,99% των αναγνωστών του παρόντος Ιστολογίου είναι παντελώς αθεολόγητοι

  118. νεσσίμ said

    112. ο καθηγητης της Καινής Διαθήκης του Α.Π.Θ
    εδώ http://www.imconstantias.org.cy/to-thavma-tou-pollaplasiasmou-ton-arton-ke-ton-ichthyon-stin-ermineftiki-paradosi-tis-ekklisias/

    λέει για δυο ή δύο σε ένα θαύματα ανάλογα με το ευαγγέλιο,
    παραλείπει βέβαια το μέγιστο θαύμα:
    που βρέθηκαν τα 12 κοφίνια στην έρημο για τα περισσεύματα;
    ή κάποιοι ξέραν κάτι;

  119. Μαρία said

  120. mitsos said

    Περί του θαύματος του πολλαπλασιαμού
    αν και αναρμόδιος -βαλκάνιος γαρ και άθεος –
    θα βοηθήσω κι εγώ
    οι ειδικότεροι εμού γράφουν

  121. mitsos said

    Συνεχίζω διότι έφυγε ημιτελές
    Στην Κ.Δ. αναφέρονται δύο θαύματα πολλαπλασιασμού άρτων και ιχθύων. Το πρώτο είναι ο πολλαπλασιασμός των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων και ο χορτασμός με αυτά πέντε χιλιάδων. Το θαύμα αυτό αναφέρουν και οι τέσσερις ευαγγελιστές, ο Ματθαίος (14,13-21), ο Μάρκος (6,30-44), ο Λουκάς (9,10-17) και ο Ιωάννης (6,1-14). Το δεύτερο θαύμα είναι ο πολλαπλασιασμός των εφτά άρτων και «oλίγων ιχθυδίων» και ο χορτασμός τεσσάρων χιλιάδων ανθρώπων. Αυτό το αναφέρουν μόνον οι Ματθαίος (15,32-39) και Μάρκος (8,1-10).

    Για το δεύτερο θαύμα υπάρχει το πρόβλημα, αν οι δύο ευαγγελιστές αναφέρονται στο ίδιο θαύμα, το οποίο διηγούνται δύο φορές, ή σε δύο διαφορετικά θαύματα, τα οποία όμως έχουν το ίδιο περίπου περιεχόμενο. Οι υποστηρικτές των δύο απόψεων έχουν τα επιχειρήματά τους. Η θέση ότι οι ευαγγελιστές Ματθαίος και Μάρκος διηγούνται δύο διαφορετικά θαύματα, μόνον ως προς τον τόπο και το χρόνο που πραγματοποιήθηκαν και όχι ως προς το περιεχόμενό τους, είναι πιο ισχυρή, γιατί προβάλλεται στους ίδιους τους ευαγγελιστές

    Περισσότερα στην σελίδα :http://www.imconstantias.org.cy/to-thavma-tou-pollaplasiasmou-ton-arton-ke-ton-ichthyon-stin-ermineftiki-paradosi-tis-ekklisias/

  122. mitsos said

    αλλά…
    -δεν έγινε μετά από γάμο
    -δεν έγινε στην Κανά
    – δεν υπάχει Καναάν ούτε γάμος σε αυτήν
    -η έρημος δεν αποκλείει το όρος ( όποιος δεν έχει πάει σε οροπέδιο ας δει και σχετικές βυζαντινές αγιογραφίες )

    τα μόνα που παίζει ( αττική σύνταξη ρε ) είναι
    – αν έγιναν 1 ή 2 θαύματα με άρτους και ψάρια
    – πόσα ήταν και πόσα έγιναν οι άρτοι και οι ιχθύες
    – μετά από ποιό θαύμα έγινε ο πολλαπλασιασμός
    – που έγιναν (εκτός από την σφαίρα της δημιοτργικής φαντασίας κάποιου Φλάβιου )

  123. sarant said

    Δεν είχα φανταστεί πως είναι τόσο μπερδεμένο το θέμα με το θάμα. Αν βρω τον Τσάπεκ θα βάλω (όχι αύριο) ενα σχετικό διήγημα.

  124. Νέο Kid said

    Σας χορεύει στο ταψί ο 🦇man!
    Γειασάν τού μάγκα!
    Και ουαι ημιν φαρισαίοι υποκριτές! ( και ρουφιάνοι! Το ΑΜΚΑ της κυρίας του σούπερ μάρκετ το ξέρουμε;)

  125. BLOG_OTI_NANAI said

    112: Δεν κατονομάζεται.

    Από τις αναφορές Ματθ. 5,1 (ανέβη εις τό όρος) και Ματθ. 14,23 (και απολύσας τούς όχλους ανέβη εις τό όρος) φαίνεται αυτά έγιναν στην ίδια περιοχή όπου βρισκόταν κάποιο συγκεκριμένο ύψωμα (εις ΤΟ όρος) δίπλα στη λίμνη.

  126. Πάνος με πεζά said

    To μόνο σίγουρο είναι ότι τα κρασιά αναπληρώθηκαν στο γάμο της Κανά…

  127. Pedis said

    # 98 – Η προσβλητική παρομοίωση σε εικόνα από το ΄12

    A, από αυτό είναι, λες;

    Τι μαλακία!

  128. Γιάννης Ιατρού said

    122: Να βγεί ο Πσαράς να μας πει, τι ψάρια ήσαν (κουτσομούρες, λυθρινάκια αλανιάρικα κλπ. ή τίποτα τσιπούρες ιχθυοτροφίου…) Τι, μόνο ο Τιντορέττο θα κάνει παιχνίδι;
    Πάντως με αυτήν την υπόθεση ασχολήθηκαν κατά σειρά και αυτοπροσώπως δύο «γενικοί αντιπρόσωποι» 🤔

  129. Triant said

    128: Άσχετο, αλλά πιστεύω οτι όποιος δει την μούρη της κουτσομούρας δεν μπορεί παρά να υποπτευθεί πως άλλο ήταν το όνομα του πσαριού και καθωσπρεπίστηκε.

  130. Konstantinos said

    15 χρόνια μηχανικός το γυρωτικοσ ηλος δεν το έχω ακούσει. Πανο τα άγκυρια της χιλτι και άλλων εταιρίων τα λέμε αυτοεκτονουμενα γιατί η εκτόνωση γίνεται με το παξιμάδι τους χωρίς χρήση ειδικού εργαλείου.
    Και η άχρηστη πληροφορία. Πως βγαίνει το πριτσινι? Με δραπανο στο κέντρο του.

  131. Konstantinos said

    15 χρόνια μηχανικός το γυρωτικοσ ηλος δεν το έχω ακούσει. Πανο τα άγκυρια της χιλτι και άλλων εταιρίων τα λέμε αυτοεκτονουμενα γιατί η εκτόνωση γίνεται με το παξιμάδι τους χωρίς χρήση ειδικού εργαλείου.
    Και η άχρηστη πληροφορία. Πως βγαίνει το πριτσινι? Με δραπανο στο κέντρο του.

  132. Κουτρούφι said

    Στον τίτλο του σημερινού θα μπορούσε να έλειπε το «του».

    Θέλουμε προέδρο φιγουρατζή φαίνεται: https://www.youtube.com/watch?v=NEnCvzL4IWc

  133. Μαρία said

    Περιμένουμε λεπτομέρειες απ’ το Βλάχο.

  134. # 126

    Είναι προφανές πως πρόκειται για λιμνίσια ψάρια που διαφεύγουν των γνώσεών μου, δεν είμαι του γλυκού νερού.

  135. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    129 – Δηλαδή πώς λεγόταν πρίν, ολόκληρη παλιοχαμούρα; 🙂

    Εις μνήμην του μεγάλου Peart που την έκανε από αυτόν τον περίεργο κόσμο.

  136. Γ-Κ said

    1.
    το μεμε με τον Ηφαιστίωνα είναι όλα τα λεφτά!

    62.
    Μεταξύ σοβαρού και αστείου αυτό:
    «Meme» = «μεμε»;;;

    84.
    62 Μιμίδιο, όχι;

    Αν το «meme» αποδίδεται «μεμ», = μιμίδιο.
    Αν το «meme» αποδίδεται «μεμέ», = γυναικείος μαστός.
    (Είπαμε, μεταξύ σοβαρού και αστείου.)

  137. sarant said

    129 🙂

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    109 🙂 Ασκορδουλάκους στα ανατολικά, βροβιούς στα δυτικά, λέμε κάτω τους βολβούς!
    Σαν «καλάθι της εβδομάδας».

    Βλέπω στο κανάλι της Βουλής «Το Μωρό της Καμπούλ».
    Η μάνα του μωρού(που την αναζητούν) φοράει μπλε μπούργκα, λένε και ξαναλένε.

  139. Pedis said

    Καλά με τους γελοίους, γίνεται με δυο ψωροεκατομμύρια να χρηματοδοτηθεί η βασικότερη πανεπιστημιακή έρευνα, γίνεται να δίνεις τόσα λίγα και να θες να βάλεις το θεό να σου δώσει απαντήσεις στα θεμελιωδέστερα ερωτήματα, στα θεολογικά;

    Ελεεινοί τσιγγούνηδες και θεομπαίχτες!

  140. Γς said

    134:

    Scardinius erythrophthalmus

    https://sarantakos.wordpress.com/2018/02/06/pamepaketo/#comment-483200

  141. Πάνος με πεζά said

    @ 130 : ΑΥΤΟεκτονούμενα; Κι αυτό πάλι, δεν το έχω ακούσει ! Μηχανικής σύσφιξης τα λένε πάντως, μόνα τους δε μπορούν να εκτονωθούν τα καημένα, πάνω στις τρύπες… (αυτό κάπως ακούστηκε…)

  142. ΣΠ said

    Το πριτσίνι ή περτσίνι ετυμολογείται από το παλαιοϊταλικό perzin(e), όπως γράφει το ΛΚΝ, ή από το τουρκικό perçin, όπως γράφει το Λεξικό Μπαμπινιώτη;

  143. Γς said

    80:

    Η μπούρκα αι το γράμμα

    κι

    Η μπανάνα και το γράμμα.

    https://caktos.blogspot.com/2014/08/us-mail.html

  144. Μαρία said

  145. Πέπε said

    @144

    Δύο απορίες μετά την ανάγνωση του άρθρου:

    α) Τι είναι το πολιτικό έγκλημα;
    β) Τι είναι το μη ποινικό έγκλημα;

  146. # 145

    Ο εγκληματολόγος υπηρεσίας κύριος Ιωανν. Π., εξαντληθείς εκ της ολιγομήνου θητείας του, ευρίσκεται εις (μόνιμον) άδειαν άνευ αποδοχών

  147. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    έλα ρε Πέπε (ποινικό γράφει, όχι «μη» ποινικό που ρωτάς🙄), όλοι τα ξέρουν:
    Πρώτα κάτι καταλήψεις, τίποτα κέντρα υποστήριξης προσφύγων ή/και αστέγων κλπ., και (άααααν χρειαστεί), αργότερα οι έμποροι ναρκωτικών κι άλλοι «οικονομικοί παράγοντες» που οργιάζουν εκεί….

  148. Γιάννης Ιατρού said

    147: (συνέχεια) Πέπε, δες κι εδώ 🙂

  149. Pedis said

    … Στην πολη που μας εμπιστευτηκαν την προστασια της, αντρεπτικοι και εγκληματιες εχουν ηδη απλωσει τα αορατα νηματα τους και επαφιεται σε εμας να τα κοψουμε.

    Ποια ειναι η διαφορα μεταξυ μιας συμμοριας ληστων που επιτιθενται σε ενα τραπεζικο ιδρυμα και των δυναμεων της οργανωμενης, θεσμοποιημενης και νομιμοποιημενης ανατροπης? Καμιά!

    Και οι δυο ενεργειες έχουν τον ιδιο στοχο αν και με διαφορετικα μεσα, δηλαδη στην ανατροπη της κρατουσας κοινωνικης ταξης.

    Εξι χιλιαδες ιεροδουλες καταγεγραμμενες. Μια αυξηση κατα 20 τοις εκατο των απεργιων και των καταληψεων δημοσιων και ιδιωτικων κτιριων.

    Δυο χιλιαδες διαπιστωμενοι οικοι ανοχης. Σε ενα ετος τριαντα επιδεικτικες αποπειρες εναντια στην κρατικη ιδιοκτησια. Διακοσιες περιπτωσεις βιασμων σε ενα ετος.

    Πενηντα χιλιαδες μαθητες γυμνασιου σε διαδηλωση στους δρομους της πολης. Μια αυξηση κατα 30 τοις εκατο των ληστειων και των επιθεσεων σε τραπεζες.

    Δεκα χιλιαδες περισσοτεροι φακελλωμενοι ως ανατρεπτικα στοιχεια. Εξακοσιοι ομοφυλοφιλοι φακελλωμενοι.

    Περισσοτερες απο εβδομηντα ομαδες νεων που δρουν ανατρεπτικα περαν των κοινοβουλευτικων πλαισιων. Μια αυξηση κατα 50 τοις εκατο των δολιων χρεωκοπιων και διαμαρτυρημενων συναλλαγματικων.

    Ενας απεριγραπτος αριθμος πολιτικων εντυπων που υποκινουν εξεγερση.

    Η χρηση της ελευθεριας αποτελει καθολικη απειλη για τις παραδοσιακες εξουσιες και τη θεσμικη αρχη. Η χρηση της ελευθεριας τεινει να καταστησει δικαστη τον οποιοδηποτε πολιτη και μας εμποδιζει να εκπληρωσουμε την ιερη αποστολη μας.

    Εμεις ειμαστε οι φυλακες του νομου και απαιτουμε το νομο αμεταβλητο, χαραγμενο μια για παντα στο χρονο.

    Ο λαος ειναι ανηλικος, η πολη ασθενει. Σε αλλους αναλογει το καθηκον της θεραπειας και της εκπαιδευσης. Σε μας, το καθηκον της καταστολης.

    Η καταστολη ειναι το δικο μας εμβολιο!

    Η καταστολη ειναι πολιτισμος!

    Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto
    Σενάριο: Elio Petri, Ugo Piro

  150. Πέπε said

    @147
    > > (ποινικό γράφει, όχι «μη» ποινικό που ρωτάς🙄)

    Και όμως. Αφού αντιδιαστέλλει το ποινικό προς άλλα, άρα δεν υπάρχει μόνο ποινικό.

  151. BLOG_OTI_NANAI said

    Έχουν πλάκα οι φασίστες γηπεδοκάφροι με τα κράνη, τα στυλιάρια και τις μολότοφ που αφοδεύουν αμπελοφιλοσοφώντας επάνω στους λαϊκούς αγώνες για να βρουν άλλοθι για την καταστροφική πλήξη τους, έχοντας την ευκαιρία να φωνάξουν τη μαμά τους να τους προστατέψει όταν τους πιάνει η αστυνομία. Επίσης έχουν πλάκα αυτοί που την γηπεδοκαφρίλα των δίποδων ούγκανων την ονομάζουν… «πολιτικό έγκλημα».

    Ό,τι και να πει κανείς για τα χαμένα όρια γελοιότητας των μεν και των δε, θα πάει χαμένο…

  152. ΣοφίαΟ said

    78: Δεν είπα ότι ήταν αντιπαθής στο λαό- άλλωστε γι’αυτό χρειάστηκε το παραμύθι του μεγάλου έρωτα. Ήταν αντιπαθής στους πολιτικούς, οι οποίοι δεν θέλουν να εχει δημόσια άποψη για την πολιτκή τους η βασιλική οικογένεια. Ο Εδουάρδος δεν περιορίστηκε να κάνει φιλανθρωπίες, έλεγε και τη γνώμη του δημόσια. Και επισης λέγεται ότι δεν ήταν και πολύ ενθουσιασμένος με τα βασιλικά καθήκοντα κα ευχαρίστως τα φόρτωσε στον αδερφό του, ο οποίος ούτως ή άλλως θα τον διαδεχόταν.
    Όσο για το ότι ήθελε το βομβαρδισμό του Λονδίνου, κι εγώ μπορεί να το ήθελα αν πιστευα ότι μου έπαιξαν βρώμικο παιχνίδι οι εν Λονδίνω.

    Το ίδιο πρόβλημα έχουν τώρα με τον Κάρολο ο οποίος έχει εκφράσει τις απόψεις τους για διάφορα θέματα και έχει επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει τη θέση του για αυτά. Δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα μοναρχικοί- αντιμοναρχικοί να συνεργαστούν εναντίον του αν πιστέυουν ότι μπλέκεται στα πόδια τους.

  153. > Και ενώ συνεχίζονται τα στοιχήματα για το όνομα που θα δοθεί στο προσεχές κύμα κακοκαιρίας…

    Εμείς γουστάρουμε Αρετούσα παέ.
    MeteoΚρήτες : Μεγάλη προσοχή! Είναι η πρώτη φορά που ανεπίσημα, θα δώσουμε όνομα σε κακοκαιρία.

  154. Μαρία said

    153
    Εύχομαι να μην χρειαστεί να φτάσετε μέχρι τον Χαρίδημο.

  155. Πλούσια η κρητική λογοτεχνία…

  156. ΣΠ said

    Τώρα ησύχασα. Ο Χρήστος Ζαμπούνης πήρε θέση.

  157. Γιάννης Ιατρού said

    150: το πολιτικό (π.χ. , που γράφει 😏

    Στο άρθρο 97 του Συντάγματος αναφέρεται ότι τα κακουργήματα και τα πολιτικά εγκλήματα δικάζονται από μικτά ορκωτά δικαστήρια που συγκροτούνται από τακτικούς δικαστές και ενόρκους, όπως ο νόμος ορίζει.

    Το ίδιο το Σύνταγμα δεν καθορίζει ποιά είναι τα πολιτικά εγκλήματα.
    Ένας από τους (πολλούς) ορισμούς που δίνεται από νομικούς κύκλους είναι ο εξής:
    Ως πολιτικό έγκλημα ορίζεται το έγκλημα που επιδιώκει την ανατροπή του εκάστοτε υφιστάμενου πολιτικού συστήματος, θίγει τα πολιτειακά συμφέροντα του κράτους και προσβάλλει ευθέως το έννομο αγαθό της πολιτειακής εξουσίας

  158. 156: η μιγάς, πφφφφ

  159. 157: Βάσει του διαχωρισμού των δικαστηρίων, σε Πολιτικά, Ποινικά και Διοικητικά, αναρωτιέμαι μήπως πολιτικά εγκλήματα στο άρθρο 97 του συντάγματος είναι διαφορές Ιδιωτικού Δικαίου, διαφορές δηλαδή μεταξύ ιδιωτών, με σοβαρότητα εγκλήματος.
    Μα που είναι ο Σπύρος;

  160. Pedis said

    Ο Αριστερίτσας:

    https://www.imerodromos.gr/aristeroylis-dilonei-ayti-tin-periodo-o-alexis-tsipras/

    H Δρακουμέλα, για άλλη μια φορά, πληροφορεί τον λαό, ότι, αν είναι, να το ξερετε, θα πολεμήσετε μόνοι σας …

    Στον πόλεμο «άντε θύρας» προτείνω να πάνε πρώτοι-πρώτοι εθελοντές οι ψηφοφόροι τους, ειδικά οι όβερ-σίξτυ, να λυθεί κατά ένα μεγάλο μέρος και το πρόβλημα της 13ης σύνταξης.

  161. Γιάννης Ιατρού said

    159: Μπορεί να έχεις δίκιο έτσι (διαχωρισμός των δικαστηρίων) όπως το θέτεις. Αλλά για το θέμα αυτό (πολιτικά εγκλήματα) έχουν γραφτεί βιβλία και διπλωματικές κλπ. εργασίες. Παράδειγμα το θέμα της Κύπρου. Το θέμα έχει επίσης συζητηθεί αρκετά με αφορμή την 17 Ν.

  162. Γιάννης Ιατρού said

    160: Πέδη, άσε τις «εμπνεύσεις» σου (…ειδικά οι όβερ-σίξτυ) για να την γλυτώσεις… Δεν πιάνουν αυτά σ΄εμάς ρε συ!

  163. 161: Η αμφιβολία μου είναι για το νόημα του όρου στο άρθρο 97 που έβαλες.

  164. Μαρία said

    159, 161
    (Κάτι μου έφαγε η μαρμάγκα, πολύ πεινασμένη σήμερα. )

    Όχι. https://www.kathimerini.gr/1002376/opinion/epikairothta/politikh/h-parwxhmenh-epikindynh-ennoia-toy-politikoy-egklhmatos

  165. Μαρία said

  166. Δεν φαντάζομαι ότι οι οδηγίες της αστυνομίας δίνονται από ειδικούς ποινικολόγους. Όλοι καταλαβαίνουμε τι εννοούν λέγοντας πολιτικά εγκλήματα: π.χ. κατάληψη άδειου κτιρίου με πολιτικό πρόσημο σε αντιδιαστολή με, ξερωγώ, αυθαίρετη δόμηση εμπορικού κέντρου (τυχαίο παράδειγμα).

  167. Γιάννης Ιατρού said

    163: Α, μάλιστα. Νομίζω πως ο προσδιορισμός του τύπου των δικαστηρίων που (θα) τα δικάζουν, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφιβολίας για το προς τα που δείχνει το άρθρο 97 με τον χαρακτηρισμό «πολιτικά εγκλήματα».

  168. Γιάννης Ιατρού said

    164: Κι εδώ ένα σχετικό 3-σελιδο πιντιεφι του γνωστού νομικού Δημήτρη Δημούλη για το θέμα.

  169. Μαρία said

    166
    Αν μάλιστα ο αρχιμπάτσος πράγματι έκανε τέτοια διάκριση, μπορεί να θεωρηθεί και γκάφα, αφού αναγνωρίζει οτι ο καταληψίας που κλέβει ρεύμα και νερό δεν είναι κλέφτης του κοινού ποινικού δικαίου 🙂

  170. sarant said

    164 Άδεια η κοιλιά της μαρμάγκας

    165 Αυτό το «like the McKinsey staffer…» πόσο φέικ!

  171. Jane said

    τι ξεφτίλα…

  172. Αγγελος said

    Στάζυμπε, σοβαρά μιλάς; «πολιτική δίκη/δικονομία» είναι αυτή που αφορά διαφορές αστικού δικαίου. Οι λέξεις «πολιτικός» και «αστικός» μ΄αυτή τη σημασία είναι μεταφράσεις; καθιερωμένες μεν αλλά όχι ιδεώδεις, του civil. (Αλλη σημασία και του civil και του «πολιτικός» είναι φυσικά ο μη στρατιωτικός, και πολιτικά δικαστήρια αποκαλούνται τα κανονιά δικαστήρια, κατ’ αντιδιαστολή προς τα στρατοδικεία .) «πολιτικά εγκλήματα» είναι crimes politiques, εγκλήματα στρεφόμενα κατά του κράτους.
    Η Συμφωνία της Βάρκιζας αμνήστευε τα αμιγώς πολιτικά εγκλήματα, δεν μπορούσε συνεπώς να διωχθεί για στάση η ηγεσία του ΕΑΜ. Δεν αμνήστευε όμως τα σύνθετα, εκτός αν το μη πολιτικό τους σκέλος ήταν απολύτως απαραίτητο για την επιτυχία του πολιτικού εγκλήματος: για να καταλάβει κανείς την εξουσία (πολιτικό έγκλημα), έπρεπε να καταλάβει τον σταθμό χωροφυλακής, και για να το κάνει αυτό έπρεπε να σκοτώσει τον φρουρό, δεν μπορούσε συνεπώς να διωχθεί για το φόνο του, αν όμως είχε σκοτώσει κάποιον μαυραγορίτη, αυτό δεν ήταν απαραίτητο για την κατάληψη της εξουσίας και συνεπώς σήκωνε ποινική δίωξη. Ξέρουμε πως ερμηνεύτηκε στη συνέχεια αυτή η διάκριση…
    Μερικοί φαίνονται να πιστεύουν ότι πολιτικό έγκλημα είναι αυτό που υπαγορεύεται από πολιτικά κίνητρα, δεν είναι όμως έτσι. Ούτε ο φόνος του Φύσσα ή των νεαρών Χρυσαυγιτών του Ν.Ηρακλείου ούτε οι φόνοι και οι ληστείες της 17Ν αποτελούν πολιτικά εγκλήματα.

  173. Μαρία said

    171
    Αρπαχτή.

  174. ΓΤ said

    Λέτε αυτή η μάνα να κατηγορηθεί για πολιτικό έγκλημα; https://www.insider.com/north-korean-mom-investigated-didnt-save-kim-portraits-in-fire-2020-1

  175. Μαρία said

    168
    Και γράφτηκε πριν απ’ την ψήφιση του τρομονόμου. βλ. αναφορά στο σύνταγμα του 2001 https://www.youtube.com/watch?v=LskcbGA9SPk

  176. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    153, 155
    Μ@#@&οΚρήτες …εκειά! 🙂 😬

    154.
    Ή, ακόμα χειρότερα μέχρι …Ψαραντώνη! 🙂 😵

  177. Γιάννης Ιατρού said

    171/173: Είχε προηγηθεί (πριν κάνα δυό μήνες) επίσκεψη της αρχιμουσικού στο θέατρο…

  178. Γιάννης Ιατρού said

    χαχα, τι ΄ναι αυτός ρε!

  179. Μαρία said

    178
    Ή είναι παλιό ή το έσβησε ή, το πιο απίθανο, είναι πλαστό.

  180. Μαρία said

  181. Γιάννης Ιατρού said

    179: Όχι και πολύ παλιό, 3 Χρόνια πάνε…
    ΥΓ: Φέϊκ δεν βάζουμε 🙂 🙂 🙂

  182. Γιάννης Ιατρού said

    τό ‘χει σβήσει βέβαια

  183. P said

    αν κάποιο τουρκικό ερευνητικό πλοίο παραβιάσει την ελληνική υφαλοκρηπίδα, ξεκαθάρισε, «θα πάμε μπροστά, θα ρίξουμε κι όσες φάμε»

    https://www.efsyn.gr/themata/fantasma-tis-istorias/226304_i-piso-opsi-toy-liontarioy

  184. Μαρία said

    183
    Το διάβασα χτες. Με την Τομαή σε ρόλο «διδακτορικό το λέμε τώρα».

  185. Pedis said

    # 184 – ναι, πολύ χωμένη κι από παλιά αυτή η Τομαή.

  186. Spiridione said

    159. Νομίζω πως απαντήθηκε η απορία σου
    https://web.archive.org/web/20070929110613/http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=15.03.2003,id=19453304,25377528,41648248,47376888,62226296,70108408,75770488,92058616

    Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, πως η εφημερίδα «Καθημερινή» δημοσίευσε στα «γράμματα αναγνωστών» (!) κείμενο του Τμήματος Τύπου της πρεσβείας του Ιράν
    https://www.imerodromos.gr/iran-diavima-diamartyrias-kai-proeidopoiisi-stin-ellada/

  187. sarant said

    185 Δεν το ήξερα πως ήταν τόοοσο χωμένη.

  188. Γς said

    Τώρα.

    Στις ειδήσεις του Alpha TV για την βιασθείσα και δολοφονηθείσα Τοπαλούδη. που η μητέρα της δεν άντεξε στο δικαστήριο και διεκομίσθη στο νοσοκομείο.

    Είχε πέσει το ζάκχαρό της και της χορηγήθηκε ινσουλίνη

  189. nikiplos said

    87@ Στα πρώτα χρόνια της κρίσης, Ζάρα στη Σόλωνος ψηλά. Εξετάζοντας τις πραμάτειες, αισθάνομαι να ανοίγει το φερμουάρ της τσάντας μου, οπότε γυρίζω απότομα να δω ποιός το κάνει… Ήταν γύρω μου μόνο πολύ καλοντυμένες κι ευειδείς κυρίες, των οποίων η κουπ μόνο θα στοίχιζε τα διπλά εξ όσων είχα συνολικά στο πορτοφόλι μου…

    Είπαμε Άβυσσος η ψυχή της γυναίκας και η αναψυχή της Ανάβυσσος…

  190. nikiplos said

    106@ Δεν φταίει ο Νικοκύρης, αλλά εγώ που τον παρέσυρα. Λοιπόν τόσο στο σχολείο, στην ταινία του Τζεφιρέλι και αλλού μαθαίνουμε ότι ο άρτος και οι ιχθείς πολλαπλασιάστηκαν αμέσως μετά την επί του όρους ομιλία. Και είναι λογικό πραγματολιγικά…

    Τώρα αν ο Βάταλος λέει πως κι αυτό ακόμη είναι μύθος εμένα τουλάχιστον με ξεπερνάει… Πάντως όποιος δεν γνωρίζει λεπτομέρειες από τις γραφές δεν είναι αθεολόγητος, αλλά φυσιολογικός άνθρωπος…

  191. Μαρία said

    144
    https://www.stokokkino.gr/page/arxeio.html

    Στη χτεσινή εκπομπή «Μεταξύ σοβαρού κι αστείου» η Φρόσω Κιάου που συμμετείχε στην επιτροπή κατοίκων που συναντήθηκαν με τον αρχιμπάτσο διαψεύδει οτι έκανε τέτοια δήλωση. Η συνέντευξη απο 11:56, η διάψευση μετά το 18:22.

  192. Μαρία said

  193. ΓΤ said

    #189 Έτσι είναι μια αδερφή της μάνας μου, λυσσασμένη απαλλοτριωτακιόλα…

  194. spiridione said

    Κυβερνητικός εκπρόσωπος
    Όσον αφορά το ζήτημα της διαδικασίας του Βερολίνου, ναι, έχουμε ζητήσει να συμμετάσχουμε, γιατί μας ενδιαφέρει να συμμετάσχουμε. Όπως ξέρετε, δεν είμαστε από τα κράτη που στην αρχή της διαδικασίας πήραν μέρος στην εδραίωση αυτής της πρωτοβουλίας. Άρα, η εκπεφρασμένη βούλησή μας εξαρτάται από αυτούς που έχουν αναλάβει, σε πρώτη φάση, την πρωτοβουλία, γιατί δεν ήμασταν από τα πρώτα κράτη σε αυτή την πρωτοβουλία. Είναι άλλοι αυτοί που πρέπει να απαντήσουν και όχι εμείς.
    https://ysterografa.gr/%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%BD%CE%BF%CF%85/

    Ποιοι πρέπει να απαντήσουν; Αφού οι διαδικασίες για τη διεθνή διάσκεψη από τον απεσταλμένο του ΟΗΕ ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_peace_process#Berlin_conference

  195. 194 Θέτει βάναυσα τη Μέρκελ προ των ευθυνών της, αν δεν κάνω λάθος η Γερμανία έστειλε τις προσκλήσεις.
    Και είναι αδύνατο να καταλάβω διάφορα πράγματα, όπως γιατί συμμετέχει το Κονγκό αλλά όχι το Τσαντ ή η Τυνησία. Αλλά ούτε πώς και πότε καθορίστηκαν οι συμμετέχοντες: https://www.libyaobserver.ly/berlin-conference

  196. Μαρία said

    Προηγήθηκε η άλλη στο Παλέρμο με πρωτοβουλία της Ιταλίας, γι’ αυτό και η σχετική πλάκα μια και σ’ όλα τα τουίτ άλλαξε η αβατάρα.

  197. sarant said

    Ωχ ναι, είναι κι η αλλαγή της αβατάρας!

  198. Γιάννης Ιατρού said

  199. Μαρία said

    προπέρσινη

  200. spiridione said

    195 Στην Τυνησία ψάχνουν να βρουν γιατί δεν προσκλήθηκαν
    https://www.tellerreport.com/news/2020-01-07—questions-about-excluding-tunisia-from-the-berlin-conference-on-libya-.H1b-crrzeL.html

  201. sarant said

    199 Ε, Δεκ 2018 ήταν.

  202. Γιάννης Ιατρού said

    199: Προπέρσινη, φετεινή, τι να το κάνεις….

  203. Γιάννης Ιατρού said

    φετινή 🙂

  204. Γιάννης Ιατρού said

  205. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    και Χαφτάρ και χακάρ στην Αθήνα ! 😦

    Η τουρκική ομάδα χάκερ Anka Neferler «χάκαρε» ελληνικές κρατικές ιστοσελίδες, μεταξύ άλλων εκείνες της ΕΥΠ, της ελληνικής Βουλής, του υπουργείου Εξωτερικών, του χρηματιστηρίου, του υπουργείου Οικονομικών κ.α.
    https://tvxs.gr/news/ellada/toyrkiko-xakarisma-se-ellinikes-kratikes-istoselides

  206. Spiridione said

  207. Μαρία said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: