Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο Μποστ για την «Αγία Αθανασία» του Αιγάλεω

Posted by sarant στο 13 Μαρτίου, 2020


Συνεχίζουμε επικαιρανεπίκαιρα στο ιστολόγιο. Πριν από δυο βδομάδες περίπου ανακοινώθηκε ο θάνατος της Αθανασίας Κρικέτου, ένα όνομα που μάλλον δεν λέει τίποτα στους νεότερους -άλλωστε και τον καιρό που ήταν πασίγνωστη, ο περισσότερος κόσμος αγνοούσε το επώνυμό της.

Άλλωστε, οι άγιοι δεν έχουν επώνυμο, και η Αθανασία Κρικέτου (1928-2020) είχε από νωρίς αποκτήσει το προσωνύμιο της Αγίας: ήταν η Αγία Αθανασία του Αιγάλεω.

Γεννημένη σε χωριό της Μανωλάδας η Αθανασία Σάμαρη έπασχε από μια σπάνια δερματική ασθένεια, τον δερμογραφισμό. Εξαιτίας της πάθησης αυτής, τα σημάδια στο δέρμα της έμεναν ορατά για πολλές ώρες ή και μέρες.

Σε ηλικία 17 ετών, η Αθανασία ισχυρίστηκε ότι, καθώς έβοσκε το κοπάδι τα πρόβατά της συνάντησε την Παναγία. Στη συνέχεια υποστήριζε ότι η Παναγία επικοινωνούσε μαζί της με γραπτά μηνύματα πάνω στο στήθος της -μηνύματα που ήταν ανορθόγραφα, διότι η πανέξυπνη Αθανασία δεν είχε βγάλει το σχολείο.

Στα επόμενα χρονια, η Αθανασία απέκτησε πολλούς πιστούς, μετακόμισε στην Αθήνα, στο Αιγάλεω, όπου προβαλλόταν ως «οραματίστρια». Άφησε τον άντρα της, πήρε λιμουζίνα με σοφέρ, αύξησε την επιρροή της και απέκτησε ισχυρές επαφές με πολιτικούς της δεξιάς.

Το καλοκαίρι του 1961 έκανε μια θεαματική κίνηση: κάλεσε στο λόφο του Αιγάλεω δημοσιογράφους αλλά και τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου για να τους φέρει σε επαφή με την Παναγία. Κέρδισε έτσι μεγάλη δημοσιότητα. Παρά την πρόσκαιρη σύλληψή της και παρά το γεγονός ότι η Ιερά Σύνοδος την αποδοκίμασε, οι πιστοί συνέχισαν να αυξάνονται (μαζί και οι δωρεές). Βρέθηκε ένα οικόπεδο στο οποίο έχτισε εκκλησία και στα επόμενα χρόνια ίδρυσε το ίδρυμα Παναγίας Φανερωμένης, το οποίο έχτισε τεράστιο μοναστήρι στη Μάνδρα.

Το σκίτσο του Μποστ αφορά ακριβώς το επεισόδιο του 1961. Δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία, κεντρώα εφημερίδα με την οποία συνεργαζόταν τακτικά ο Μποστ, την Κυριακή 23 Ιουλίου 1961.

Η αγία Αθανασία εμφανίζεται ανεβασμένη πάνω στο Ιερόν όρος Αιγάλεω (Μάουντ Κρίκετ!), δεξιά βλέπουμε το τεράστιο αυτοκίνητό της, μοντέλο Όπελ Καλόγριαν, με τον σοφέρ της, και αριστερά την καθιερωμένη τριάδα των ηρώων: μαμαΕλλάς, Ανεργίτσα και Πειναλέων.

Από μακριά, αγρότες και διαδηλωτές παρακαλούν την οραματίστρια να τους πει τι βλέπει για το θέμα των υπερεσόδων. Πράγματι, τις προηγούμενες μέρες ένα μείζον θέμα που απασχολούσε την πολιτική επικαιρότητα ήταν ότι είχαν σημειωθεί υπερέσοδα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, που υπολογιζόταν ότι ως το τέλος του χρόνου θα έφταναν περί το 1 δισεκατομμύριο. Σήμερα θα μιλούσαμε για πλεόνασμα.

Η αντιπολίτευση κατηγορούσε την κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή ότι τα υπερέσοδα προέρχονταν από υπερβολική φορολόγηση του λαού και ζητούσε μείωση φόρων και εισιτηρίων στις συγκοινωνίες, ενώ η κυβέρνηση φαινόταν αμήχανη μπροστά στην αναπάντεχη είδηση.

Το «μαιανδρικό» κείμενο στη μπορντούρα του σκίτσου:

Δια να ζώμεν χωρίς παραισθήσεις και μακράν «σκοτεινών δυνάμεων»
να σταυροκοπούμεθα συνεχώς εις των δωματίων μας και θαλάμεων
Σήμερον το προέχον και το πρώτον που οφείλει να γίνει
δεν είναι οι φόροι, αλλά η αυστηρά πάταξις του μπικίνι.
Εάν το μπικίνι δεν φονευθεί και το αφήσομεν να κυκλοφορεί ελευθέρως
τότε η κατάστασις αποβαίνει τραγική διά το προσεχές το θέρος.
Κι αν δεν το καταδιώξουν αυτοί επιβαίνοντες μοτοσικλέτας
ουδένα σεβασμόν θα δεικνύομεν προς τους πνευματικούς μας ηγέτας.

Ομολογώ πως δεν κατάφερα να ξεδιαλύνω τις αναφορές σε μπικίνι και μοτοσικλέτα. Κατά καιρούς είχαν διατυπωθεί τα χρόνια εκείνα επικρίσεις από εκκλησιαστικούς και παραεκκλησιαστικούς κύκλους εναντίον του μπικίνι αλλά δεν βρήκα τίποτα στις εφημερίδες της εποχής.

Ο Μποστ παρουσίασε την «αγία του Αιγάλεω» και σε επόμενο σκίτσο, που κατά σύμπτωση έχει παρουσιαστεί στο ιστολόγιο.

Ας γυρίσουμε όμως στον βίο και την πολιτεία της Αθανασίας Κρικέτου.

Τα επόμενα χρόνια κατάφερε να αυξήσει την επιρροή της, αφού, χάρη στη δικτατορία, μπόρεσε να ξεφύγει από δικαστικές περιπέτειες. Στη δεκαετία του 1980 ξαναήρθε στην επικαιρότητα όταν πέρασε από αλλεπάλληλες δίκες, κυρίως για την κακομεταχείριση των ηλικιωμένων τροφίμων του ιδρύματός της (οι οποίοι για να εισαχθούν σε αυτό της είχαν γράψει τις περιουσίες τους), ενώ οι «Ρεπόρτερ» (Λιάνης, Χαρδαβέλλας και Δημαράς) έφεραν στο φως την εντυπωσιακή περιουσία της. Τελικά όμως η «αγία» επέπλευσε και δεν καταδικάστηκε ποτέ.

Πέθανε πριν από μερικές μέρες, αφού για αρκετά χρόνια ήταν καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι. Στοιχεία για τη ζωή της άντλησα από αυτό το άρθρο, που έχει και πολλές φωτογραφίες, ανάμεσα σε άλλες και με τον υπουργό Εργασίας της πρώτης περιόδου της ΝΔ, τον Κ. Λάσκαρη, που είχε παινευτεί ότι κατάργησε την πάλη των τάξεων. Πλάι σε μιαν αγία, θα εμπνεύστηκε για να κάνει θαύματα…

 

154 Σχόλια to “Ο Μποστ για την «Αγία Αθανασία» του Αιγάλεω”

  1. Νέο Kid said

    Νικοκύρη, δε μας λυπάσαι; Τι ν αυτά που ποστάρεις;
    Πώς θ αντέξουμε οι ταλαίπωροι άλλο μισό εκατομμύριο σχόλια και σπαμαρίσματα του pedis για τους παπάδες;;…😕

  2. spiral architect 🇰🇵 said

    Καλημέρα.

    Αγία Αθανασία του Αιγάλεω και Γιώργος Καματερός οι δύο απατεώνες της αντιπολίτευσης.

  3. Alexis said

    Καλημέρα.
    Το κτίριο στο οποίο έκανε τις συνάξεις των «πιστών» της ήταν λίγα μέτρα από το πατρικό μου σπίτι στο Αιγάλεω κι έτσι γνώριζα, ας πούμε από πρώτο χέρι, την δράση της.
    Θυμάμαι κάποιο Σαββατόβραδο, δεκαετία ’80, περνούσα απ’ έξω και είδα κόσμο μαζεμένο και παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών και η υπερπολυτελής λιμουζίνα της «Αγίας»

  4. leonicos said

    Το προσωπικό που φρόντιζε τους ηλικιωμένους φορούσε μια γκρι στολή. Τους είχα γνωρίσει στο νοσοκομείο να κουβαλάνε αρρώστους. Είχαν ψύχωση με την Αγια.

  5. Πάνος με πεζά said

    Εκείνη την εποχή φτιάχνονταν αυτοσχέδιοι «άγιοι», θυμάμαι και μια κυρία στα Πατήσια που είχε χάσει το νεαρό παιδί της,και το είχε κάνει «Άγιος Δημήτριος ο Ιατρός»… Ε, σήμερα υπό τη θρησκευτική κρίση, δεν έχουν πέραση τόσο αυτά…

    Πάντως σίγουρα ήταν οι δύο εκπομπές «Ρεπόρτερς» (μαζί με αυτή για τον Καζαντζίδη) που έμειναν στην ιστορία… Με μια τρίτη ίσως, με το περίφημο «Κωσταλέξι»…

    Για να νοσταλγήσουμε, το επικό σήμα, σύνθεση του Jean-Luck Ponty..

  6. Πέπε said

    Καλημέρα

    Γιάννης Ζουγανέλης, «Ο Αλλοίθωρος». Στίχοι Μποστ.

    …ν’ ανοίξω το πουκάμισο, στα στήθη μου θα δείτε
    σ’ ένα δερματογράφημα λόγια ερωτικά…

    Το γενικό θέμα το τραγουδιού είναι τελείως άσχετο, αλλά η συγκεκριμένη φράση είναι σίγουρα υπαινιγμός στην αγία Αθανασία.

  7. dryhammer said

    Καλημέρα!
    Ξέρουμε τίποτα για το «κοφάλαλος εφόνεφσε καλόγριαν ψαρών» που λέει η αγία;

  8. leonicos said

    Το ‘Κρικέτου’ το ήξερα. Τα υπόλοιπα όχι.

    Αλλά οικόπεδα δεν ζητούσε μόνο η Αγία.

    Στσ κάποιο νοσοκομείο των Αθηνών του 1979, (έκανα ειδικότητα) είχε έρθει ένα περιώνυμος αγγειοχειρουργός από την Αμερική και πήρε θέση στην κλινική.

    Αν ήσουν φουκαράς και είχες γάγκραινα, μ’ έναν ακρωτηριασμό ξεμπέρδευες. Αν βαστιόσουν κι έκανες παζάρια με τον ακρωτηριασμό (που τελικά θα ηταν αναπόφευκτος) άρχιζε δαχτυλάκι δαχτυλάκι, πότε εδώ πότε στο ΥΓΕΙΑ, κάτω από το γόνατο…. άντε και λίγο παραπάνω… μέχρι τον ακρρωτηριασμο. Και το μότο ήταν ‘πούλα και κανένα οικόπεδο! ‘ Δεν του το έγραφαν. Το έπαιρνε μετρητά.

    Άρα δεν είναι μόνο οι παπάδες

    Και όπως ΔΕΝ είναι σκάρτοι όλοι οι παπάδες, ΔΕΝ είναι σκάρτοι ακι όλοι οι γιατροί.

    Αλλά καλός στη δουλειά του αλλά σκατόψυχος γιατρος είναι πολύ χειρότερος από τον καλό στη δουλεια του αλλά σκατόψυχο παπά.

  9. LandS said

    2 Μήπως της Μεταπολίτευσης;
    Δεν ήταν μόνο αυτοί. Ήταν και άλλοι πολλοί. Αυτοί οι δυο ήταν μπλεγμενοι με τα θρησκευτικά. Υπήρχαν και οι μπλεγμενοι με τα πολιτικά ή/και ποδοσφαιρικά.

  10. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 «της μεταπολίτευσης» θα εννοείς

    6 Δεν το ήξερα, ούτε ότι έχει στίχους Μποστ!

  11. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    1 – 🙂 🙂 🙂 Καλημέρα άρχοντα!

    3 – «Μεταξύ αυτών και η υπερπολυτελής λιμουζίνα της «Αγίας»» Υπονοείς κάτι για την αγιοσύνη της Αγίας μεγάλη η χάρη της;

    5 – Μπά, αν έχουν την σφραγίδα της εκκλησίας, μιά χαρά πέραση έχουν, π.χ ο άγιος Παϊ(δί)σιος. 🙂
    Όσο οι άνθρωποι δεν πιστεύουν στον εαυτό τους, θα έχουν πάντα την ανάγκη να πιστέψουν σε κάποιον ή κάτι άλλο που το θεωρούν ανώτερο. Μέχρι τώρα, τίποτε οργανωμένο δεν τους διδάσκει τα τρία Α, Αυτοεκτίμηση, Αυτοέλεγχο, Αυτοπεποίθηση.
    Χωρίς πρόβατα, τσοπάνος δεν υπάρχει.

  12. dryhammer said

    11 > Χωρίς πρόβατα, τσοπάνος δεν υπάρχει.

    Ούτε τσοπανόσκυλα. Να μη λησμονούμε πως, υπό την απειλή του λύκου, ο τσοπάνης τα πρόβατα τάχει ή για άρμεγμα ή για το χασάπη (ο καλός ποιμένας my ass).

  13. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    8 – Δεν υπάρχει μέτρο σκατοψυχιάς, όλοι το ίδιο κακοί είναι, την διαφορά την κάνει ο χώρος που κινούνται, π.χ αν ο παπάς ήταν γιατρός κι ο γιατρός παπάς, ποιά θα ήταν η διαφορά τους;
    Το θέμα είναι, τι φταίει και γίνονται σκατόψυχοι κάποιοι άνθρωποι αφού δεν γεννιούνται τέτοιοι.

    Καλημέρα

  14. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Μου φαίνεται αναπόφευκτη η σύνδεση και η σχέση της παρελθούσας «αγίας» με τον παρόντα Βελόπουλο. Τον είδα χθες στις ειδήσεις του Χατζηνικολάου να σκίζεται για την αθωότητά του, δεν νομίζω να έπεισε κανέναν. Μα δεν έχει (ή: δεν θα έπρεπε να έχει) καταργηθεί η ασυλία για τους αγύρτες;

  15. Πέπε said

    10 (6)

    Το τραγούδι το θυμόμουν από τον καιρό που είχε βγει. Τις προάλλες, με τον θάνατο της Αγ. Αθανασίας, το ξαναθυμήθηκα, έψαξα να το ξανακούσω, και ανακάλυψα ότι είναι του Μποστ. Είχες ήδη κάνει Νίκο μια προοικονομία για τη σημερινή ανάρτηση, οπότε το συνδύασα (ότι μάλλον ο Μποστ θα είχε ιδιαίτερη συμπάθεια στο θέμα της Αγίας) και το πόσταρα εδώ, με σχετικό σχόλιο.

  16. Ανδρέας Τ said

    @14 Με πρόλαβες.

  17. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    14 – «Μα δεν έχει (ή: δεν θα έπρεπε να έχει) καταργηθεί η ασυλία για τους αγύρτες;»
    Και ποιός από τους 300 θα την ψήφιζε!

  18. Γιάννης Κουβάτσος said

    1: Συμφωνώ και συμπάσχω. Όχι άλλος Μπάοκ, όχι άλλοι παπάδες, όχι στους εμμονικούς. ☺

  19. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    ΟΠΕΛ ΚΑΛΟΓΡΙΑΝ γράφει για τη μάρκα του αυτοκινήτου της (με μεγάλα παράθυρα)!!! ΑΦΘΑΣΤΟΣ 🙂 🙂

  20. Παναγιώτης Κ. said

    @13. Μια πρώτη απάντηση: Τους λείπει κάποιο από τα τρία Α ή όλα. 🙂

  21. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  22. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Πάντως, ο εις βάρος της Αθανασίας υπαινιγμός σου είναι άδικος. Και η Παναγία δεν είχε βγάλει το σχολείο… 🙂 [Γιάννη, τί έχεις πάθει με τον ΠΑΟΚ; Καλή σου μέρα!]

  23. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  24. Aghapi D said

    Να εξομολογηθώ κάτι με πόνο καρδίας – και πνεύματος: 🙂
    Όποτε βρίσκομαι σε περιοχή με καστανιές, εμφανίζεται στο χέρι μου ένας σταυρός και εξαφανίζεται μόλις απομακρυνθώ.
    Είναι αμαρτωλό το ότι δέν έχω εκμεταλλευθεί το… φαινόμενο;
    Π.χ. να παίρνω πιστούς σε εκδρομές, σε σχετικές περιοχές, λέγοντάς τους διάφορα σοφά και ασύστατα, να αναφωνώ «να το θαύμα!» μόλις εμφανίζεται ο σταυρός και… να πλουτίσω σε χρόνο μηδέν 🙂

    Ποιοι θα έρθετε στην πρώτη εκδρομή μας;
    🙂 🙂

  25. nikiplos said

    5@ Πάνο ποιό ακριβώς είναι το κομμάτι? Το είχα βγάλει όλο σε ηλεκτρική κιθάρα… Μόλις σήμερα ανακάλυψα ότι είναι βιολί!!!

  26. Aghapi D said

    22 Άσε που αποκλείεται να ήξερε καλά Ελληνικά, άρα δικαίως ήταν ανορθόγραφη

  27. sarant said

    22 🙂

  28. Πάνος με πεζά said

    @ 25 :

  29. Πάνος με πεζά said

    Polyfolk Dance

  30. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    14 Δεν είναι τόσο η νομική ασυλία όσο η καταξίωσή τους μέσα στα κρανία των μαλακισμένων ελληναράδων ψηφοφόρων τους. Αμφιβάλλει κανείς πως αν κατέβαινε υποψήφιος ο Χίος θα έμπαινε χαλαρά στη βουλή?

  31. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    12 Όλο για τον λύκουλα μας λένε, για το πρόβατο που μένει στο μαντρί και το τρώει ο βοσκός κουβέντα…

  32. Georgios Bartzoudis said

    (α) «πήρε λιμουζίνα με σοφέρ, αύξησε την επιρροή της και απέκτησε ισχυρές επαφές με πολιτικούς της δεξιάς»
    # cite needed που λεει και η (μάλλον ξενερωμένη) Βικιπαίδεια

    (β) «Δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία, κεντρώα εφημερίδα με την οποία συνεργαζόταν τακτικά ο Μποστ, την Κυριακή 23 Ιουλίου 1961».
    # Κεντρώα, και Μητσοτακική και Κοκαϊκή

  33. sarant said

    30 Θα έπρεπε να βρει κόμμα πρώτα

  34. Γς said

    ΤΙ ΩΡΑΊΑ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΤΕΛΕΤΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΡΑ!

  35. nikiplos said

    Καλημέρα. Κάθε πράγμα πρέπει να το κοιτάζει κανείς λαμβάνοντας υπόψην την εποχή και τα «κάλλη» της. Το παρόν δεν το γράφω για να προσδώσω κάτι θεμιτό στη θεομπαίχτρα Αγία. Οφείλω όμως να ομολογήσω πως αφού τελικά δεν τα βρήκε με το παπαδαριό, κάτι πιο γνήσιο είχε, κάτι πιο αναρχικό πιο απελευθερωμένο ας πούμε. Αν ήταν απλά μια ταπεινή γυναικούλα, θα προσέτρεχε στους ρασοφόρους νταβατζήδες της εποχής, οι οποίοι παίρνοντας βέβαια τη μερίδα του λέοντος, αν μη τι άλλο θα την προσεταιρίζονταν, διότι από τα χρόνια του Ιησού, οι κερδοφόροι συνεταιρισμοί είναι θεμιτοί. Και βέβαια αυτή, τσοπανούλα ούσα, χαμένη δεν θα έβγαινε. Ίσα με καμιά δεκαριά πολυκατοικίες θα της έπεφταν, τι διάολο. Αν η χώρα βέβαια είχε αυτοκινητοβιομηχανίες, θα έπαιρνε μετοχές, αλλά εδώ μόνο χτίζουμε, μπαζώνουμε και αυθαιρετούμε…

    Η εν λόγω Αγία, ξεβγήκε μια σκληρή εποχή, για τον τόπο, την οποία διοικούσε ένα μετεμφυλιακό sui generis καθεστώς, το οποίο (όπως όλες οι εξουσίες), πρωτίστως και αυτοπροαιρέτως κινούταν μόνο για να αυτοσυντηρείται

    Σαφώς το «πέρασμα» από την αθλιότητα και την ανυπαρξία, στην κοινωνική ενσωμάτωση που υπέσχετο η Κρικέτου στην αρχή της σταδιοδρομίας της, ήταν με το αζημίωτο… Εκεί που είχες χαρακτηριστεί (συνήθως χωρίς λόγο και αιτία, απλά ήσουν εύκολος στόχος) εγκληματίας, παρενέβαινε αυτή η Αγία Κιουρία και το πολύτιμο χαρτάκι που σε έκανε πλυμμένο καθαρό και σιδερωμένο έβγαινε στο πι και φι με τη βούλα της Βασιλικής Χωροφυλακής. Μετά τα θαύματα είναι εύκολα, γιατί απευθύνονται κυρίως σε ένα κοινό που θέλει να πιστέψει κάπου, αφού γύρω του κυριαρχεί η αθλιότητα, το μίσος κλπ. Αγία αληθινή η Κρικέτου λοιπόν που έξυπνη ούσα έστησε το δικό της παραμάγαζο ως αυθαίρετο αλλά καλά θεμελιωμένο… Όπως σωστά είπε ο Λάμπρος πιο πάνω, στο 11γ, να προσθέσω πως αρκετοί βαριούνται να κάνουν τις προσθαφαιρέσεις της ζωής και επαναπαύονται σε άλλους πιο κωλοπετσωμένους οι οποίοι λέγονται παππάδες, καθοδηγητές, πνεβματικοί άνθρωποι, σωτήρες του τόπου, που καλούνται να τον σώσουν χωρίς βέβαια τη θέλησή του.

    Η μικρασιάτισσα προγιαγιά μου, είχε βρει μια οβάλ πέτρα, την οποία ένας κεραυνός είχε εξορύξει σαν καρότο από βράχο στο όρος Μυκάλη. Το είχε περιποιηθεί, σαν αβγό από μάρμαρο με πολλούς χρωματικούς ιριδισμούς. Με αυτό γλύτωσε το θάνατο από την πείνα στην κατοχή, με αυτό γλύτωσε και τα παιδιά της από του χάρου τα δόντια, ούκ ολίγες φορές… Έπαιρναν μέχρι και ταξί ώστε να έρθουν σε αυτήν να ακούσουν μέσα από το αγιασμένο πέτρωμα, πράγματα που όλος ο κόσμος τα είχε τούμπανο, πως δηλαδή ο σύζυγος που είχαν παντρευτεί χωρίς τη θέλησή τους, είχε γκόμινα και σκορπούσε τα φράγκα του… Αυτόν τον πόνο είχαν οι κοπέλες αυτές τότε. δεν τους είχαν αφήσει και τίποτε άλλο. Ύστερα τους έδινε συμβουλές με γιατροσόφια, βότανα κλπ.

  36. # 11, 18, 22 κ.λ.π.

    Καλήμέρα

    Από παλιά συνήθιζα για λόγους συντομίας
    το 3Α σύμβολο αντί Αθανασίας
    και έτσι φυλαγόμουνα μη φάω το στραπάτσο
    και καταλήξω εμμονικός σαν τον φτωχό Κουβάτσο

    και τότε δεν εγνώριζα αντίζηλο πως θάβρω
    δεν είχα ακόμα γνωρισθεί με τον γνωστό μας Λάμπρο
    που 3Α στη ζωή προτείνει για κουράγιο
    μήπως και τον κηρύξουνε του Γέρακα τον Αγιο

    ( 3Α = Αγία Αθανασία του Αιγάλεω ΑΛΓ = Αγιος Λάμπρος του Γέρακα, ποτέ δεν δια βάζεται…αλόγου ! )

  37. nikiplos said

    31@ άλλο να είσαι ένας και μόνος βέβαιο θύμα, κι αλλο στατιστικά επιλέξιμος, ανάμεσα σε άλλους, και να ελπίζεις ότι θα φαγωθείς τελευταίος…

  38. nikiplos said

    14@, 30@, 33@
    Βαλτοί είστε?
    http://www.makeleio.gr/%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B7-1/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%91%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%91%CE%B3%CE%AF%CE%B1/

  39. καλημέρα,
    και ότι θα στοιχημάτιζα ότι το θέμα των ημερών θα ήταν η ματάιωση της παρέλασης και η πιθανή οριστική κατάργησή της.

    «η Ιερά Σύνοδος της αποδοκίμασε»
    μήπως: την αποδοκίμασε;

    καλημέρα

  40. sarant said

    39 Ωχ ναι

  41. Γς said

  42. Pedis said

    Τελικά όμως η «αγία» επέπλευσε και δεν καταδικάστηκε ποτέ

    Ε, με την εκκλησία και το ακρο-δεξιό κράτος κόντρα απομένει να της έδωσαν ασυλία οι ισχυρές υπόγειες διασυνδέσεις της αριστερής μεταπολίτευσης.

  43. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    33 Ο Μπογδ, ο Πλευρ, ο Μπουμπ κι ο Σκαλουμπ βρήκανε πάντως. Κι ένα σωρό άλλα λεβεντόπαιδα, μιλιούνια, άμμος λέμε. Γιατί όχι κι αυτός δηλαδής ρε μάστορα να ‘ουμ’ ? Κι αν όχι τόσο μεγάλο, και με μικρότερο κόμμα βουλευτής βγαίνεις.

  44. giorgos said

    Ωραία χώρα! !Μακρυγιάννης , Βελόπουλος , Αγία Αθανασία , Παϊσιος , καί έπονται κι’ άλλοι πολλοί εθνομάρτυρες , ήρωες , καί άγιοι .

  45. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    12 – «Ούτε τσοπανόσκυλα. Να μη λησμονούμε πως, υπό την απειλή του λύκου, ο τσοπάνης τα πρόβατα τάχει ή για άρμεγμα ή για το χασάπη (ο καλός ποιμένας my ass).»
    Mεγάλη εφεύρεση από την οικονομικής ελίτ η τρομοκρατία, ισάξια και ίσως μεγαλύτερη κι από την υποχρεωτική εκπαίδευση. Η δυσαναλογία ανάμεσα στην πραγματική ισχύ των «λύκων» και του φόβου που καταφέρνουν να σπείρουν, είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ.

    31 – Μη λές βλακείες ρε και διασπείρεις τον πανικό στα απολωλότα, τι θα φάμε εμείς οι πιστοί άπιστοι το Πάσχα; 🙂
    Άλλωστε ο θεός γι΄αυτό δημιούργησε τα πρόβατα, θα τα βάλουμε με τον θεό; 🙂

    36 – Kαλό!!! 🙂

  46. Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης said

    Το «ίδρυμα» στη Μάνδρα, βρίσκεται στην αρχή μιας εκπληκτικά όμορφης εναλλακτικής διαδρομής, η οποία μέσα από λιβάδια και βουνά, οδηγεί (αντί για την «ορθόδοξη» από τα Βίλια) προς Πόρτο Γερμενό ή και στα ίδια τα Βίλια, ειδικά την Άνοιξη είναι πανδαισία.

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
    http://www.badsadstories.blogspot.gr
    http://www.badsadstreetphotos.blogspot.gr

  47. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    45β

    Λοιπόν, για να ξεκαθαρίσουμε τα πράματα, την τάξη του ντουνιά τη χαλάς εσύ που νερώνεις το κρασί. Στο άλλο νήμα, που νομίζεις αφελέστατε νεανία ότι δεν σε είδα, αντί για νυχτοήμερο, αχαλίνωτο και ηφαιστειώδες προτείνεις χαλαρό εβδομαδιαίο. Άμα πάει έτσι το πράμα δεν θα μείνει ούτε πιστός, ούτε άπιστος να γυρνάει τη σούβλα 😜

  48. leonicos said

    35 Νίκιπλε

    Να σου πω… πως κάπως έτσι το βλέπω κι εγώ.

    Με πολύ γέλιο

  49. Avonidas said

    Καλημέρα.

    «Ωραία» η Αγία Αθανασία, θεός σχωρέσ’ την (αν του κάνει κέφι).

    Μπορούμε να πούμε πολλά, πάρα πολλά, για τους αγύρτες που το παίξαν άγιοι· αλλά, αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς, θα πρέπει να παραδεχτούμε πως η διαφορά τους με τους Αγίους του παρελθόντος είναι πως ετούτοι κάνανε τις αγυρτείες τους στα χρόνια της φωτογραφίας και του τηλεοπτικού φακού.

    Και βεβαίως παλιά η φάμπρικα, ούτε ξεκίνησε με τους Χριστιανούς ούτε και περιορίστηκε σ’ αυτούς. Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, σας συνιστώ να διαβάσετε το Αλέξανδρος ή Ψευδόμαντις» του Λουκιανού του Σύρου (το τονίζω γιατί κι αυτός ποτέ δεν το κρυψε, αν και ελληνίζων). Είναι η ιστορία του Αλέξανδρου του Αβωνοτειχίτη ή «Νέου Γλύκωνα», ενός «γκουρού» που ίδρυσε μια αρκετά επιτυχημένη σέκτα στον Πόντο τον 2ο μ.Χ. αιώνα:

    https://www.mikrosapoplous.gr/lucian/alexandros1d.htm#fn1

    Οι δύο εκείνοι φαυλότατοι και θρασύτατοι και προς πάσαν κακουργίαν προθυμότατοι ευκόλως εννόησαν ότι τους ανθρώπους διευθύνουν δύο μεγάλοι τύραννοι, η ελπίς και ο φόβος,και ότι ο δυνάμενος να επωφεληθή τούτους καταλλήλως ταχέως θα πλουτήση

  50. leonicos said

    Όταν ο ΠΑΟΚ όμορφες σκαρώνει πατινάδες
    κι ο Τζι γράφει ποιήμτα για τις μακαρονάδες
    στεγνές, χωρίς κρασιά κι αρνιά θα έρθουν οι γιορτάδες
    κι εσείς βρε αλητήριοι βρίζετε τους παπάδες

    Βρε!!!!!!! Δεν το ήξερα πως είμαι ποιητής! Μόλις το ανακάλυψα

  51. Costas X said

    22. «Και η Παναγία δεν είχε βγάλει το σχολείο…»

    Νομίζω ότι το είχε πει και η ίδια η Αθανασία, σε κάποιον που την είχε ρωτήσει για την ανορθογραφία, ότι «η Παναγία ήταν φτωχή και αγράμματη» !

  52. Γιάννης Κουβάτσος said

    22: Γεια σου, γιατρέ! Μη χάνεσαι. Ιδίως αυτόν τον καιρό που χρειαζόμαστε και την επαγγελματική σου συμβουλή. ☺ Δεν τα ‘χω με τον ΠΑΟΚ αλλά με κάτι Μπαοκτσήδες. 😉

  53. Avonidas said

    Πάντως, για κάποιο λόγο, τα τραβάνε τα θαύματα οι βοσκοί κι οι βοσκοπούλες, όλο αγιάζουν και βλέπουν οράματα. Για παράδειγμα, η Lúcia dos Santos στη Φάτιμα:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sister_L%C3%BAcia

    Να ‘ναι ο συμβολισμός (ποιμένες – ποίμνιο);

    Αλλά θα μου πεις, και το δωδεκάθεο, θεοί και θεές, τους πήγαινε πολύ τους βοσκούς (ειδικά τους ινκόγκνιτο υψηλής καταγωγής) 🙂

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    «αν κατέβαινε υποψήφιος ο Χίος θα έμπαινε χαλαρά στη βουλή;»
    Λίγες είναι οι βεβαιότητες στη ζωή, μια από αυτές είναι ότι ο Χίος θα έμπαινε με τα τσαρούχια στη βουλή. Όσο για το κόμμα που θα τον στεγάσει, τι να το κάνει; Ιδρύει δικό του. Απορώ πώς δεν το έχει κάνει ακόμα.

  55. Τακτική η αγία στις αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας (ελέω Ελευθεροτυπίας των ογδόνταζ, που την καταβρόχθιζα). Σήμερα που έχω γίνει εστέτ θυμήθηκα μια σκηνή από την Ντόλτσε Βίτα (του Φελίνι, όχι την άλλη) με κάτι παιδιά που λένε ότι είδαν την Παναγία αν δεν κάνω λάθος.

  56. Avonidas said

    #51. Νομίζω ότι το είχε πει και η ίδια η Αθανασία, σε κάποιον που την είχε ρωτήσει για την ανορθογραφία, ότι «η Παναγία ήταν φτωχή και αγράμματη» !

    Και πού έμαθε ελληνικά;

  57. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στον παράδεισο ξέρουν ελληνικά…
    Νικηφόρος Βρεττάκος

    Ἡ Ἑλληνικὴ γλώσσα

    Ὅταν κάποτε φύγω ἀπὸ τοῦτο τὸ φῶς
    θὰ ἑλιχθῶ πρὸς τὰ πάνω ὅπως ἕνα
    ρυακάκι ποὺ μουρμουρίζει.
    Κι ἂν τυχὸν κάπου ἀνάμεσα
    στοὺς γαλάζιους διαδρόμους
    συναντήσω ἀγγέλους, θὰ τοὺς
    μιλήσω ἑλληνικά, ἐπειδὴ
    δὲν ξέρουνε γλῶσσες. Μιλᾶνε
    μεταξὺ τους μὲ μουσική.
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9789607949684-eggonopoulos-nikos-upsilon-biblia-oi-aggeloi-ston-paradeiso-miloun-ellinika-170755&ved=2ahUKEwisx4rXrJfoAhWMPOwKHcgoDtoQFjAGegQIBxAB&usg=AOvVaw0KV1EjzGmobe1W-OSiM0Nl

  58. ΓΤ said

    Ανταποκρίθηκε άραγε τότε στην πρόσκλησή της ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου; (για να δω αν πρέπει να… εμπιστευόμαστε τη Δικαιοσύνη)
    Ενδιαφέρον επίσης ότι συνήγορος υπεράσπισης σε όλες της τις δίκες ήταν ο κατοπινός -επί Ανδρέα Παπανδρέου- ΓΓ του Υπουργείου Δικαιοσύνης (κατόπιν στην ΕΟΕ μπλα μπλα…)

  59. Alexis said

    #54: Κι ο Τσουκαλάς μη σου πω…

  60. nikiplos said

    54@ Ωραία αφορμή να βρούμε πως βγήκε αυτή η πολιτικώς κλισεδιάρικη έκφραση «με τα τσαρούχια», στο αντίστοιχο άρθρο του Νικοκύρη φυσικά.

  61. ΓΤ said

    Πέθανε ο Φίλιππος Πετσάλνικος

  62. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    @@@51,56,57

    «Μάθετε να μιλάτε καλά ελληνικά!
    Στην γλώσσα αυτή δικάζει ο Πανταχού Παρών.
    Ήγγικεν οσονούπω η βασιλεία των ουρανών.
    Κι εκεί, στου φοβερού κριτηρίου τον χώρο,
    ίσως δεν βρείτε μεσολαβητή και δικηγόρο,
    αφού η Παναγιά μιλάει μονάχα εβραϊκά,…»

    Ελένη Αρβελέρ
    «Μέμφομαι τον αιώνα» (2001)

  63. Γιάννης Ιατρού said

    Και η είδηση… Regierung sagt unbegrenzt Kredite zu. Κοινώς ανακοίνωσε (η Γερμανία, ποιός άλλος;) πως δίνει (απεριόριστα, γράφει!) κρατικά δάνεια στις επιχειρήσεις που (θα) αντιμετωπίσουν δυσκολίες, για να μην πληγούν οι ίδιες και οι εργαζόμενοί τους από την επιδημία.😎😉
    Άμα έχει η τσέπη σου….🙄

  64. nikiplos said

    61@ ο άνθρωπος που παρ’ ολίγον θα γινόταν πρόεδρος, αν ο ΓΑΠ ήτο τυχερότερος και εκλεγόταν καμία 5ετία πιο νωρίς…

  65. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Υπάρχουν πολλά μαγαζιά στην Πάτρα που κλείνουν το βράδυ άσεφτα» διαβεβαιώνει τον ρεπόρτερ Πατρινός καταστηματάρχης.
    Άσεφτα. Χωρίς να κάνουν σεφτέ, δηλαδή. Έχετε ξανακούσει αυτή τη λέξη;

  66. Γιάννης Κουβάτσος said

    63: Εγώ αναρωτιέμαι πώς θα αντιμετώπιζε παρόμοιες κρίσεις το κράτος-νυκτοφύλακας των νεοφιλελέδων. 😉

  67. Aghapi D said

    51 Λες να μοιάζει η «λογική» μου με τη λογική τής «αγίας» ;

  68. ΓΤ said

    #65 Στα εμπορικά της Αθήνας στης κρίσης τα κεσάτια, όταν ρήμαζε η Σταδίου, Γιάννη. Πλουτίζει η γλώσσα σε κάθε κρίση

  69. 65

    https://www.slang.gr/definition/20541-aseftos

  70. # 22, 52

    Γιατρέ να σου εξηγήσω τι έπαθε ο μικρός Γιαννάκης όταν τον πήγανε πρώτη φορά γήπεδο στο Καραϊσκάκης, 5 του Ιούλη του 1972 με φρέσκες τις αναμνήσεις από το Γουέμπλεϋ και την σφαλιάρα στην Τούμπα λίγες μέρες πριν. Παιδάκι ήτανε, πίστεψε όσα έλεγε η Χούντα για τον Δομάζο και για τα όργια που δήθεν γινότουσαν στην Σαλονίκη για να χάσει ο ΠΑΟ, περίμενε να δει τον θρίαμβο της ομάδας του απέναντι σ’ έναν ΠΑΟΚ που δεν είχε κατακτήσει ποτέ του τίτλο…και τι να δεί ; από το δεύτερο λεπτό τον Κούδα να χορεύει να βάζει γκολ και τον Δομάζο να μη μπορεί να κάνει τίποτε ! Γκρεμίστηκε ο κόσμος του, μόνη του χαρά ήταν η ακύρωση του γκολ του Ματζουράκη χωρίς αιτία (από τότε κρίνει όλες τις φάσεις ανάλογα με το συμφέρον του ΠΑΟ, αξιομνημόνευτη η μούγκα του «κυβερνητικού» σπορτκάστερ), ξέρεις εσύ γιατρέ μου για ψυχολογικά τραύματα παιδικής ηλικίας !! Ακόμα κι ο Δώνης μπορεί να σου αρέσει !!!~!

    Εδώ το ματς όπως το παρουσίασε η χούντα

    κι εδώ το ίδιο ματς για όσους έχουν σχέση με την αντικειμενικότητα

  71. dryhammer said

    65. Ενώ η http://www.asepta.gr/site/ κάνει πιένες (κι ο Κουδουνας jingle bells).

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    Απλώς βαριέμαι τους εμμονικούς, Τζι, τους κολλημένους. Αν σου έχει τύχει σε παρέα τέτοιος τύπος, πραγματική συμφορά, με καταλαβαίνεις. Σε φέρνουν στα όριά σου κάτι τέτοιοι. Δεν έχω τίποτα με την ομαδάρα σου, συμπαθής και ιστορική είναι.

  73. Μαρία said

    42
    Κι όμως στην περίπτωσή της μόνο με το ακροδεξιό κράτος.
    βλ. https://www.youtube.com/watch?v=JNwnKmJmTdw στο 28:15 Ενδοεκκλησιαστικές αντιθέσεις 🙂
    Με το Λάσκαρη στο 35:40

  74. loukretia50 said

    Α! ήρθε κι έδεσε! Μπρος ιός και πίσω μπάλα… οι ιερείς απλοί θεατές!

  75. ΓΤ said

    H «Αυγή» σήμερα επέστρεψε με Ω στον πρωτοσέλιδο κορονοϊό της… (https://www.naftemporiki.gr/frontpages/latest/imerisies-politikes/aygi/full)

  76. Γ-Κ said

    Αναρωτιέμαι… πώς ζούσαν άνθρωποι σ’ αυτή τη χώρα πριν την ίδρυση του ΠΑΟΚ;;;

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κοσμοσυρροή στη Σπάρτη για να δουν και ν’ ακούσουν τον Μπάτλερ να κραυγάζει «Τhis is Sparta». Τι να πεις, ο λαός με την επιπολαιότητά του έχασε την εμπιστοσύνη της κυβέρνησης
    «Δεν θα ήταν ευκολότερο
    Στην περίπτωση αυτή η κυβέρνηση
    Να διαλύσει τον λαό
    Και να εκλέξει άλλον;»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iefimerida.gr/ellada/tzeralnt-mpatler-lampadidromos-sti-sparti-fonaxe-sparta%3Famp&ved=2ahUKEwiNld2yxZfoAhUKAcAKHdrIC80Q0PADMAJ6BAgMEA4&usg=AOvVaw2UwXBmE2Sy6reS7gsn1Nsu&ampcf=1

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    76: Ήταν πεθαμένοι και δεν το ήξεραν. 😊

  79. Pedis said

    # 73 – Kαι είναι επίσης πλόσιμπλ επειδή αυτή μια ερασιτέχνις υφάρπαζε από τους επαγγελματίες πιστώρες (πιστοί x ώρες).

    Απορώ πώς τελικά βρήκανε το μοντους βιβέντι τα τρία μέρη, διότι, αν δεν το είχαν βρει γνωρίζουμε ποιος θα χρειαζόταν τη βοήθεια της παναγίας …

  80. Γ-Κ said

    78.
    Για σκέψου έναν αθλητή του Πανιωνίου ή της Παναχαϊκής που μόλις έμαθε ότι ιδρύθηκε ο ΠΑΟΚ κάτι άστραψε μέσα και ένοιωσε τον κόσμο να αλλάζει…!!!
    (Καλά, τους άλλους του Παναθηναϊκού και του Πειραϊκού Συνδέσμου… ασ’ τους…)

  81. # 76

    Nα σου πω … με την τουαλέττα έξω από το σπίτι, άσχετοι με μαγειρική, γεωργία, ψάρεμα και όσα άλλα έμαθαν με την μικρασιατική καταστροφή από όσους αποκαλούσαν τουρκόσπορους.

  82. Γ-Κ said

    Ο ΠΑΟΚ μας έμαθε να μαγειρεύουμε,
    ο ΠΑΟΚ μας έβαλε τις τουαλέτες μέσα,
    ο ΠΑΟΚ μας έμαθε να ψαρεύουμε
    (αλλά οι ΠΑΟΚτζήδες τσιμπάνε σα χάνοι).

    Ο ΠΑΟΚ μας έσωσε από την πείνα (και όχι το ΕΑΜ)
    ζήτω, ζήτω… ο ΠΑΟΚ!

    Παρατήρηση: Ελεύθερος στίχος.

  83. Γ-Κ said

    Αλήθεια, για τον κορονόιο δεν μπορεί να κάνει τίποτα ο ΠΑΟΚ;

  84. Capten Vilios said

    55 Νομίζω αναφέρεται η ταινία στο θαύμα με τα δυο παιδιά στην πόλη Φάτιμα-Φατίμα της Πορτογαλίας.

  85. voulagx said

    Από την ορκωμοσία της ΠτΔ:
    «Ως είθισται, κόκκινοι τάπητες στρώθηκαν στους διαδρόμους του κτιρίου, ωστόσο τις παραδοσιακές χειραψίες αντικατέστησαν οι «επινεύσεις», όπως επιτάσσει η περίσταση έκτακτης ανάγκης που έχει προκαλέσει η πανδημία.»
    Τι είναι η επινευση;

  86. ΣΠ said

    85
    Κλίση της κεφαλής.
    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%8D&dq=

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χαιρετισμός με στιγμιαίο κατέβασμα του κεφαλιού. Σαν τους Γερμανούς αξιωματικούς ένα πράγμα αλλά χωρίς χτύπημα των τακουνιών. ☺

  88. voulagx said

    #86, 87: Θενξ με επίνευση.

  89. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @70. Τζή, εκείνος ο ΠΑΟΚ ήταν μία ομάδα-ξωτικό. Θυμάμαι πως ενώ οι γνωστοί και φίλοι απέρριπταν (μετά βδελυγμίας 🙂 ) την ενασχόληση με τα ποδοσφαιρικά -θεωρώντας ότι η χούντα χρησιμοποιούσε το ποδόσφαιρο για να αποκοιμίζει τον κόσμο- κάνανε μόνο μία εξαίρεση: Τον ΠΑΟΚ του Κούδα, του Σαράφη, του Τερζανίδη, του Παρίδη, του Ασλανίδη, του Γούναρη, του Ιωσηφίδη, του (Αρίσταρχου!) Φουντουκίδη, του Αποστολίδη. Παιδιά λαϊκά, οι περισσότεροι προσφυγικής καταγωγής, που μπορούσες να τα συναντήσεις στα καφενεία της Τούμπας, της Νεάπολης και του Διοικητηρίου, και δεν μιλιότανε επί μιά εβδομάδα όταν κάτι δεν πήγαινε καλά σε κάποιον αγώνα.. Εκείνος ο ΠΑΟΚ έκανε Λαϊκή Τέχνη…

  90. Triant said

    Και ο Ελληνικός στρατιωτικός χαιρετισμός σε κλειστό χώρο (όπου είσαι ασκεπής και δεν υπάρχει Εθνόσημο στο κεφάλι για να το χαιρετίσεις).

  91. ΑΡΗΣ said

    «…τον Κ. Λάσκαρη, που είχε παινευτεί ότι κατάργησε την πάλη των τάξεων».
    Θυμάμαι και την πολύ επιτυχημένη γελοιογραφία του Ιωάννου, στην Ελευθεροτυπία, νομίζω: Ο Μαρξ ανασηκώνεται μέσα από τον τάφο κρατώντας ένα περίστροφο στραμμένο στον κρόταφό του και λέγοντας: «Εντάξει, Λάσκαρη, κέρδισες!»
    .

  92. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    55 Δύτης >>κάτι παιδιά που λένε ότι είδαν την Παναγία
    τα τρία βοσκοπαίδια της Φάτιμα
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%B1

    Ελληνας αρχιτέκτονας πίσω από το σύγχρονο ναό της Αγ.Τριάδας της Φάτιμας

  93. ΣΠ said

    91
    Εγώ θυμάμαι μαιν άλλη:
    https://sarantakos.wordpress.com/2018/05/31/marx/#comment-506518
    https://sarantakos.wordpress.com/2018/05/31/marx/#comment-506522

  94. dryhammer said

    Να ξαναρωτήσω (όπως στο #7) :

    Ξέρουμε τίποτα για το «κοφάλαλος εφόνεφσε καλόγριαν ψαρών» που λέει η αγία;

    Εγώ δεν βρήκα κάτι…

  95. atheofobos said

    75
    Φαίνεται πως οι συντάκτες της ΑΥΓΗΣ τον γράφουν με Ω κάνοντας υπόγεια αντίσταση στους ανάλγητους καπιταλιστές εργοδότες τους, μετά την χθεσινή απεργία τους για τα αναδρομικά που τους χρωστούν!

  96. Δ. said

    Καλημέρα,
    Τώρα πέθανε; Το άρθρο της lifo που αναφέρει τον θάνατό της έχει ημερομηνία του 2015. Κάτι λάθος βλέπω;
    Τα ίδια και στην Κερατέα δεν γίνονταν με την ηγουμένη Μαριάμ; Πόση βλακεία κυκλοφορεί…

  97. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα, έλειπα για μερικές ώρες.

    94 Δεν βρήκα τίποτε με αναζήτηση στις εφημερίδες της ΕΒΕ

    96 Τώρα πέθανε. Το άρθρο της Λάιφο είναι του 2015 κι έχουν προσθέσει στην αρχή για τον θάνατό της.

    Αλλά το άρθρο στο τέλος γράφει:

    Η ηλικιωμένη δεν έχει πλέον καμία επαφή με το περιβάλλον και οι βοηθοί της απλώς την περιφέρουν ανάμεσα στους πιστούς και «ερμηνεύουν» τους ακατάληπτους ήχους που βγαίνουν από το στόμα της. Κάθε Σάββατο, πλήθος κόσμου συρρέει στο ειδικά διαμορφωμένο παρεκκλήσι της, για να την προσκυνήσει. Πηγή: http://www.lifo.gr

  98. atheofobos said

    Δυστυχώς και των ιατρών Γεωργαρίων….

    Ο πατήρ Γεωργάριος και ο γιός του Γεωργάριος, οφθαλμίατροι και οι δύο, πέθαναν εντός 15μερου στις αρχές του 1961. Ο αδελφός του πατρός υπέβαλε μήνυση κατηγορώντας ότι τους είχαν δηλητηριάσει η σύζυγος του γιού, συνεργούντος του ιατρού Καμβόπουλου που τους παρακολουθούσε ιατρικώς. Και τον Ιούλιο αναγγέλθηκε ο γάμος του με την χήρα του ιού. Στις 26-7-61 έγινε εκταφή των πτωμάτων αλλά στις 3-8-61 ο εισαγγελέας απαγόρευσε την αναγραφή ειδήσεων για την υπόθεση.
    Λεπτομέρειες στην επιστολή του επίσης οφθαλμιάτρου Γεωργαρίου
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=19664&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARfASNAShASZASLASEASZASRASXASR&CropPDF=0

  99. Πέπε said

    94
    αν το «ψαρών» stands for ψαρεύων, τότε ίσως υπάρχει -πέρα από τον υπαινιγμό σε κάποια ιστορία που δεν ξέρουμε- και λογοπαίγνιο με την καλόγρια, που είναι και είδος ψαριού. Αλλά και κάτι για γκρίζα (ψαρά;) ρούχα αναφέρθηκε.

    Πάντως ο στίχος, όσο ακατάληπτος κι αν είναι, είναι καταπληκτικός. Το ‘χε άραγε στον νου του ο Μποστ ότι θα μας έβαζε, 60 χρόνια μετά, να ψάχνουμε να τον εξηγήσουμε;

    @97:

    > > Κάθε Σάββατο, πλήθος κόσμου συρρέει στο ειδικά διαμορφωμένο παρεκκλήσι της, για να την προσκυνήσει.

    Ωραία ιδέα. Μ’ αρέσουν οι συρροές πληθών. Προτείνω να το συνεχίσουμε και τώρα, στη μνήμη της. Δε θα ‘ναι ωραία να συρρεύσουμε όλοι στο ειδικά διαμορφωμένο παρεκκλήσι της; (Είμαι στους Χαιρετισμούς τώρα, με τον Pedis, και σας γράφω από άλλη ειδικά διαμορφωμένη εκκλησία.)

  100. # 83

    Αγαπητέ Γάμα κάππα (το διγράμματο, μεταξύ μας, μου θυμίζει το colpisco un po a casaccio που τραγούδαγε ο Φαμπρίτσιο-ψιλοταιριάζει )

    Οσον αφορά τον κορωναϊό ίσως έμαθες ποιά ομάδα θέλησε να γίνουν τα ματς για να επωφεληθεί κάποιων τραυματισμών…

  101. Μαρία said

    94
    Είδα στα φύλλα της Ελευθερίας απο την πρωτομαγιά του ’61 και μετά όλους τους φόνους αλλά δεν βρήκα κάτι που να ταιριάζει.
    Έναν μόνο γέρο τυφλόκουφο στις 4/5 efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=30194&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ASNASeASkASVASNASdASbASN&CropPDF=0

  102. Michael Paribodha Christopoulos said

    Αυτό που παραλέιπει η Lifo : Η «οραματίστρια», αφού «αναστήθηκε», άρχισε να τους διηγείται την περιπέτειά της στον άλλο κόσμο, με τους φωτορεπόρτερ να καταγράφουν τη σκηνή και με την Αθανασία ολοζώντανη μέσα στο φέρετρό της να τους λέει ότι η Παναγία την είχε πάρει μαζί της μέχρι τα Καλάβρυτα, όπου από κοινού παρακολούθησαν σκηνές σφαγής αιχμαλωτισμένων ανταρτών. Σύμφωνα με το παραλήρημα της, η Μητέρα του Χριστού της είπε για τους κομμουνιστές: «Βλέπεις παιδί μου; Αυτά παθαίνουν όσοι δεν πιστεύουν…» Η «οραματίστρια» είχε ξεκινήσει για τα καλά την πορεία της την ώρα που ο εμφύλιος είχε φουντώσει και βρισκόταν στις πιο κρίσιμες στιγμές του, έχοντας συμπαραστάτες της την εκκλησιαστική ιεραρχία και τους τοπικούς κυβερνητικούς παράγοντες, οι οποίοι θεωρούσαν ιερό καθήκον τους να ευλογούνται με κάθε μέσο τα όπλα του Εθνικού Στρατού. Η Ελλάδα ήταν διχασμένη και έπρεπε να παραμείνει έτσι με κάθε τρόπο. Ακόμα και με τα «θαύματα» που κρατούσαν μια μέρα. Οι αριστεροί τότε αποκάλεσαν για πρώτη φορά την Αθανασία «αγία της δεξιάς». Οι άλλοι χαμογέλασαν με νόημα στην «οραματίστρια» και της έκλεισαν πονηρά το μάτι, καθώς οι καιροί ήταν εξαιρετικά δύσκολοι και τα θαύματα περιζήτητα….

    Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-agia-athanasia-tou-egaleo-i-voskopoula-apo-tin-amaliada-pou-evlepe-oramata-ke-i-panagia-afine-anorthografa-minimata-sto-stithos-tis-korifea-stigmi-tis-otan-pethane-ke-anastithike/

  103. dryhammer said

    97,99,101. Σας ευχαριστώ όλους για τον κόπο σας να βρείτε κάτι. Δυστυχώς έχω ξεμείνει από γέρους*, αλλιώς θα τους ρώταγα και θα ήξερα.

    π. κ. (=προ κοροναίου)

  104. sarant said

    98 Α μπράβο!

    102 Ευχαριστούμε!

  105. Μαρία said

    99
    (Είμαι στους Χαιρετισμούς τώρα, με τον Pedis, και σας γράφω από άλλη ειδικά διαμορφωμένη εκκλησία.)

    Ρόδον το αμάραντον, χαίρε.

  106. Pedis said

    # 105 – ναι! Εδώ είμαστε να δοξάσουμε το όνομα του Κυρίου,

    τηρώντας, όμως, με μαθηματική ακρίβεια

    τα επιστημονικά μέτρα προστασίας που έχει εγκρίνει η Ιερά Σύνοδος.

  107. Γ-Κ said

    100.
    «Οσον αφορά τον κορωναϊό ίσως έμαθες ποιά ομάδα θέλησε να γίνουν τα ματς για να επωφεληθεί κάποιων τραυματισμών…»

    Δηλαδή, ο ΠΑΟΚ δεν μας έμαθε να θεραπευόμαστε (από τραυματισμούς και κορονόιους); Μόνο να μαγειρεύουμε, να ψαρεύουμε και (με το συμπάθειο) να χ..ζουμε μέσα;

    Πα πα, μισές δουλειές…

    ————————–

    Παρεμπιτόντως, πώς γίνεται η Ελλάδα να έχει τόσα προβλήματα, ενώ έχει τον ΠΑΟΚ «δια πάσαν νόσον και πάσαν μ@λ@κίαν»; Η Σουηδία, ας πούμε, πώς τα καταφέρνει χωρίς ΠΑΟΚ;;;

  108. Γ-Κ said

    Ξέχασα:
    Είναι Γ – Κ = -ΙΖ

  109. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κλείνει τα σχολεία και η Γερμανία.

  110. Pedis said

    [video src="https://videos.dailymail.co.uk/video/mol/2020/03/12/5768193582758608889/640x360_MP4_5768193582758608889.mp4" /]

  111. # 108

    Αδυνατώ να σε παρακολουθήσω με τέτοιες φοβερές γνώσεις στα μαθηματικά με αρχαιοελληνικά αριθμητικά σύβολα και τέτοια φοβερή αίσθηση του χιούμορ… να αφήσω τα φοβερά ερωτήματα που βάζεις-ούτε ο φον Νταίνικεν !!
    Η σιωπή μου από δω και πέρα και μια ανθρώπινη κατανόηση, μόνο αυτό με την φόδρα πρόσεξε, μη σου γίνει συνήθεια…

  112. Mimi locuta, causa finita
    https://www.cretalive.gr/lifestyle/mimi-ntenisi-den-pisteyo-pos-o-theos-tha-thymosei-den-paei-o-kosmos-na-koinonisei

  113. Pedis said

    # 112 – Είναι σε καλό δρόμο:

    Dubium sapientiae initium

  114. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Δεν ξέρω αν το έχει παρατηρήσει άλλος, αλλά πολύ αριστοκράτη τον κόβω τον κορονοϊό, πολύ τις σνομπάρει τις φτωχές χώρες. Νοτιοδυτικά της Κίνας, ζεί σχεδόν το 1/3 του πλανήτη αλλά αυτός προτίμησε την Ε.Ε κι εδώ πάλι στις πιό πλούσιες πήγε πρώτα (στον χαλαρό πλούσιο βορά θα γίνει μεγάλο πανηγύρι). Πρέπει να είναι ο πρώτος ταξικός ιός στην ιστορία. 🙂

    Ένα άλλο περίεργο που μου έχει κάνει ΜΕΓΑΛΗ εντύπωση, είναι πως αφού υπάρχουν από καιρό τα δεδομένα της Κίνας, ΚΑΜΙΑ δυτική χώρα δεν πήρε ΑΜΕΣΩΣ τα απαραίτητα μέτρα αποτροπής, παρά άφησαν να εξελιχθεί η επιδημία στο απροχώρητο και γίνονται τώρα Κί (υ)νες. Μόνο σε μένα φαίνεται περίεργη αυτή η αδράνεια; είναι δυνατόν οι ελεύθερες δημοκρατικές χώρες της δύσης, να θέλουν το κακό των πολιτών τους; για ποιό λόγο;
    Κάπου πάει το χαζό μυαλό μου γιατί και τα τρία κριτήρια που έχω βάλει ως απαιτούμενο, σχεδόν έχουν επιτευχθεί (το ένα, η αδιαφορία, ήδη από την αρχή) αλλά θα περιμένω μέχρι την Τετάρτη.

  115. Γ-Κ said

    111.
    «Η σιωπή μου από δω και πέρα και μια ανθρώπινη κατανόηση»

    Γιατί, ρε μάστορη, ξηγιέσαι έτσι; Τώρα που ‘χουμε κλειστεί μέσα, γιατί δεν προσφέρεσαι να μας διασκεδάζεις;

  116. sarant said

    114 Η Αφρική έχει 2/3 του πληθυσμού νέους.

  117. Avonidas said

    Μόνο σε μένα φαίνεται περίεργη αυτή η αδράνεια; είναι δυνατόν οι ελεύθερες δημοκρατικές χώρες της δύσης, να θέλουν το κακό των πολιτών τους; για ποιό λόγο;

    Ναι, Λάμπρο. Μόνο σ’ εσένα και κάμποσους άλλους συνωμοσιολογους, που δεν εννοούν να εννοήσουν οτι η κακία περιττεύει όταν η ανικανότητα επαρκεί ως εξήγηση.

  118. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μάλλον σε κάποιες χώρες δεν κάνουν τον κόπο να ασχοληθούν και να καταγράψουν κρούσματα.

  119. voulagx said

    Μποστική σύνταξη!
    και παντός φύσης…τουριστών

  120. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Η περίπτωση της ΑΑΑ ήταν μια ακόμη περίπτωση αναδιανομής πλούτου, από χαζούς προς μια εξυπνότερη κατευθείαν. Αντίθετα με την συνηθισμένη αναδιανομή προς τους πολύ πλούσιους που δεν είναι εξυπνότεροι, αλλά έχουν έτοιμο τον απαραίτητο μηχανισμό και γίνεται μέσω αυτού.

    Μήπως είναι το αυτοκίνητο όπελ καλογριάν(στη λήγουσα) κατά το Opel capitan ;

  121. # 114

    Ρε συ Λάμπρο μια ματιά στον χάρτη με την εξάπλωση δείχνει πως ελάχιστα κρούσματα έχουν οι χώρες που είναι στο νότιο ημισφαίριο όπου ακόμα έχουν καλοκαίρι. Η Νότια Αμερική δεν έχει πλούσιες χώρες αλλά ούτε και στην Αυστραλία ή την Νότια Αφρική βλέπεις έξαρση. Πιθανότατα εκεί θα έχουν όταν εμείς θάχουμε καλοκαίρι κι αυτοί χειμώνα και θα χρειασθείς άλλα σενάρια τότε

  122. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    116 – Νοτιοδυτικά της Κίνας δεν είναι η Αφρική αλλά κι έτσι να είναι, το 1/3 είναι γέροι ενώ ένα μεγάλο ποσοστό νέων, ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όχι;

    117 – Γιατί με λές συνωμοσιολόγο, είδες να αναφέρω κάποια σχετική θεωρία χωρίς αποδεικτικά στοιχεία; Το ότι κοιτάζω αλλού από εκεί που κοιτάζεις εσύ και η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου, με κάνει συνωμοσιολόγο; Αν βολεύεσαι εσύ με παγκολίνους, νυχτερίδες και με την ανικανότητα, με γειά σου με χαρά σου, εμένα δεν μου κάθονται καλά και ψάχνω άλλου λόγους, αν βρώ τα απαραίτητα στοιχεία θα καταθέσω την εμπεριστατωμένη άποψή μου αλλά μέχρι τώρα δεν έχω πεί τίποτε, μόνο υποψίες έχω και ερωτήσεις κάνω, ενώ εσύ και αρκετοί άλλοι μιλάτε με βεβαιότητα χωρίς να έχετε αποδεικτικά στοιχεία, ότι πούν και δείξουν τα ΜΜΑ, εκτός κι αν έχει αποδειχτεί πως για την επιδημία, φταίει κάποιος Κινέζος που έφαγε νυχτερίδα που δάγκωσε παγκολίνο που ήταν φορέας του κορονοϊού και δεν το έχω πάρει είδηση. Τότε ζητώ συγγνώμη από όλους σας.

  123. Γιάννης Ιατρού said

    120: Όχι, κατά το Οπελ καραβάν (κάραβαν γερμανιστί)

  124. Γιάννης Ιατρού said

  125. Και κάτι ακόμα ρε Λάμπρο, καλά εμείς οι απλοί θνητοί παίρνουμε πληροφορίες από τα ΜΜΑ και φυσικά δεν έχουμε μυαλό ικανό να τις εκτιμήσει αλλά τις καταπίνουμε αμάσητα, εσύ τα «απαραίτητα στοιχεία για να καταθέσεις την εμπεριστατωμένη άποψή σου» από που τα παίρνεις ; από τους Ελ ή μέσα από τον στάβλο ; ή από εκεί που τα παίρνεις έχουν αποκλείσει τα ΜΜΑ ; Μη μου πεις από τον Ιατρού, θα λιποθυμήσω !! 🙂 🙂

  126. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    121 – Έχετε βαλθεί να με κουφάνετε ή έχει αλλάξει η γεωγραφία και δεν το ξέρω. Δές τον χάρτη που έβαλες και πές μου με ποιές χώρες συνορεύει νοτιοδυτικά η Κίνα, βρίσκεται καμία στο νότιο ημισφαίριο; μετά κάνε ενά υπολογισμό του πληθυσμού τους (ευκολάκι, μαθηματικός είσαι) και ύστερα ρίξε πάλι μια ματιά στον χάρτη σου και πές μου σε ποιές από αυτές βλέπεις αυξημένα κρούσματα.
    Τελικά για κάποιο περίεργο λόγο δεν γίνομαι κατανοητός, ας πάω για ύπνο καλύτερα.:)

    Καληνύχτα

  127. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    124 – Bεβαιότητα πλέον. 🙂

    Kαληνύχτα.

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προσωπικά, αδιαφορώ αν πρόκειται για συνωμοσία ή για έναν άγνωστο μέχρι τώρα ιό, το αποτέλεσμα μετράει. Οι θεωρίες συνωμοσίες είναι πειστικές, με την έννοια ότι οι σχέσεις αιτίας και αποτελέσματος που προτείνουν στέκουν λογικά, αλλά παραμένουν πάντα θεωρίες, καμιά απόδειξη, ποτέ. Όμως, τα αποτελέσματα δεν χρειάζονται απόδειξη, τα βλέπουμε και τα ζούμε και, αν κρατήσει μήνες αυτή η ιστορία, θα είναι καταστροφικά, αφού η οικονομία θα βαρέσει διάλυση.

  129. Γιάννης Ιατρού said

    126: Οι Κινέζοι πάντως την είπανε στον Τράμπα κι έγινε διπλωματικό επεισόδιο… να τα λέμε κι αυτά Λάμπρο

  130. Avonidas said

    αν βρώ τα απαραίτητα στοιχεία θα καταθέσω την εμπεριστατωμένη άποψή μου αλλά μέχρι τώρα δεν έχω πεί τίποτε, μόνο υποψίες έχω και ερωτήσεις κάνω, ενώ εσύ και αρκετοί άλλοι μιλάτε με βεβαιότητα χωρίς να έχετε αποδεικτικά στοιχεία, ότι πούν και δείξουν τα ΜΜΑ, εκτός κι αν έχει αποδειχτεί πως για την επιδημία, φταίει κάποιος Κινέζος που έφαγε νυχτερίδα που δάγκωσε παγκολίνο που ήταν φορέας του κορονοϊού και δεν το έχω πάρει είδηση.

    Για τη διάδοση της επιδημίας μιλούσαμε, τώρα θες να το γυρίσεις στην εμφάνισή της; Τι στοιχεία θα ψάξεις ρε Λάμπρο και τι «εμπεριστατωμένη άποψη» θα καταθέσεις; Ενταξει, κι εγώ μπορω να κανω ερωτησεις, υπαρχει ζωη σε άλλους πλανήτες; Υπάρχει Θεος; Ας κατσουμε να συζητάμε μεχρι αύριο.

    Εχουμε στοιχεία για το ποιος ταξίδεψε πού, και σε ποιες χωρες εφτασε ο ιος από πού, και πότε, και πώς, όλος ο πλανήτης δεν ασχολειται με τίποτα άλλο βδομάδες τωρα, αλλα εσυ οοχι, δεν τα χαφτεις αυτά και θα ερευνησεις… ε, αντε, ερεύνησε. Εμείς ειμαστε χαχολοι κι οταν μας λενε, ας πουμε, οτι πηγε μια πτήση από Κινα στην Ιταλια και οι επιβάτες μετεδωσαν τον ιό εκει, το πιστεύουμε. Ενώ αν ημασταν καπατσοι οπως εσύ έπρεπε να ψυλλιαστουμε οτι τα ΜΜΑ επινοησαν την πτήση και τους επιβατες και τους τουρίστες και τον ιό, και κατι αλλο τρεχει.

    Ή για τις ΗΠΑ, ας πουμε, θα ήταν πολύ αφελες να πιστέψουμε ότι ο Τραμπ ειναι ενας ανεύθυνος φελλος που δεν προνοησε ποτε και για τίποτα περα απ’ τα αμεσα συμφεροντα της τσεπης του κι εκεινα μιας χούφτας λεφταδων που τον σιγονταρουν, κι ετσι οταν χτυπησε η εκτακτη κατασταση εκανε αυτο που ξερει να κάνει καλυτερα, δηλαδή να λεει βλακειες και να μεταθετει τις ευθυνες του. Οχι, πρέπει να φανταστουμε οτι πρόκειται για καποιο πανουργο σχεδιο ελέγχου του πληθυσμού, ή της χρηματαγοράς, ή δεν ξερωγω τι.

    Λυπησου μας και βγαλε τη μπαταρια απ’ το κινητο σου να μη σε εντοπίζουν κιόλας, τραβα και την πριζα του υπολογιστή σου να σαι ασφαλής. Να χαρείς.

  131. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    123 Το καραβάν δεν είναι λιμουζίνα για επαγγελματικό το κόβω.

  132. Γιάννης Ιατρού said

    125 (τέλος): ζουλεύεις ρε;

  133. Νέο Kid said

    Θρυλικό αμάξι -σκύλος-γαϊδούρι το κάραβαν της οπελ. Με το λεβιέ ταχυτήτων στο τιμόνι.

  134. Alexis said

    Μας ψεκάζουνε…
    Γενικώς… και αορίστως…
    Ποιος ξέρει τάχα τι να βάζουνε μέσα σ’ αυτούς τους διαόλους που κάνουν τις απολυμάνσεις…

  135. # 126

    Δεν πειράζει που δεν σε καταλαβαίνει όλος ο κόσμος αφού έχεις δυο-τρεις που σε καταλαβαίνουνε…

    Νότια της Κίνας η Ινδονησία είναι πνιγμένη στα κρούσματα, δυτικά η Ινδία φαίνεται να μην έχει πολλά αλλά με το χάλι που κυκλοφορεί εκεί, οι στατιστικές την μάραναν. ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΑ της Κίνας είναι ο Ινδικός Ωκεανός !!!
    Πονηρά πάντως αποφεύγεις να μιλήσεις για νότιο ημισφαίριο, κι αυτό στην γη ανήκει κι έχει κάποιες κλιματικές διαφορές…

  136. ΓιώργοςΜ said

    117 Να δω τώρα ποιον θα ξουρίζει αυτός ο Όκκαμ τώρα που κλείνουν τα μπαρμπέρικα ινστιτούτα αισθητικής

    Αν δούμε τον πλανήτη σαν οργανισμό, όπως ίσως θα τον έβλεπε ένας αδιάφορος εξωγήινος, το μόνο που παρατηρείται είναι οι διαδρομές των ανθρώπων. Όπως το αίμα συγκεντρώνεται στα ζωτικά όργανα, έτσι κι η ασθένεια ακολουθεί τους φορείς. Οικονομικές σχέσεις (και άρα πηγαινέλα κόσμου) υπάρχει ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη, κυρίως. Πόσοι Κογκολέζοι ή Χιλιανοί άραγε πάνε στο Πεκίνο για να στήσουν βιομηχανίες; Ενώ Ευρωπαίοι πάνε πολλοί, και Κινέζοι έρχονται επίσης (ας τύχαινε η αιχμή του φαινομένου με τη Σαντορίνη φουλ σεζόν, να βλέπαμε πόσα απίδια βάνει ο σάκος
    Αν προσθέσουμε στην εξίσωση την πυκνότητα του πληθυσμού (η Αυστραλία έχει μέσες άκρες τον πληθυσμό της Ελλάδας), καθώς και το ότι στη Αφρική δεν έχουν καν ασπιρίνη, πόσο μάλλον τεστ για κορωνοϊούς, μια χαρά είναι ο χάρτης.

  137. spyridos said

    85-87

    Έτσι μαθαίνουν να χαιρετούν έτσι κι αλλιώς οι Έλληνες αξιωματικοί όταν βρίσκονται σε εσωτερικό χώρο και δεν φορούν πηλήκιο δίκοχο κτλ
    και ναι δεν χτυπούν το πόδι όπως οι Πρώσοι. Μόνο που τώρα κατάργησαν τη χειραψία.

  138. Γιάννης Ιατρού said

    133: και με τρείς ταχύτητες μόνο. Είχα, και σαν αυτό που φαίνεται στη φωτο και το προηγούμενο μοντέλο, το Ρ2 με το οωαλ μπροστινό τζάμι

  139. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  140. Καλημέρα

    της εποχής…

  141. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    130 – Στο είπα και τις προάλλες, δεν μπορώ να κάνω σοβαρή συζήτηση με δογματικούς και για άλλη μια φορά «συζητάς» δογματικά, όποιος δεν άγεται και φέρεται με το δικό σου σκεπτικό, είναι λάθος και στην προκειμένη περίπτωση, εγώ είμαι συνωμοσιολόγος.

    «Για τη διάδοση της επιδημίας μιλούσαμε, τώρα θες να το γυρίσεις στην εμφάνισή της;»
    Για να διαδοθεί κάτι, πρέπει να υπάρχει αιτία και από κάπου να ξεκινήσει, οι μέχρι τώρα πληροφορίες για την αιτία και την διάδοση της επιδημίας, είναι συγκεχυμένες και μόνο αξιόπιστες δεν τις λές. Εμείς μιλούμε για την διάδοση στην Ε.Ε και γενικώς στην δύση κι αυτό που είπα, είναι αυτό -Ένα άλλο περίεργο που μου έχει κάνει ΜΕΓΑΛΗ εντύπωση, είναι πως αφού υπάρχουν από καιρό τα δεδομένα της Κίνας, ΚΑΜΙΑ δυτική χώρα δεν πήρε ΑΜΕΣΩΣ τα απαραίτητα μέτρα αποτροπής, παρά άφησαν να εξελιχθεί η επιδημία στο απροχώρητο και γίνονται τώρα Κί (υ)νες. Μόνο σε μένα φαίνεται περίεργη αυτή η αδράνεια; – κι εσύ με αποκάλεσες συνωμοσιολόγο γιατί με τα ΑΔΕΙΑΣΙΣΤΑ στοιχεία που διαθέτεις από τα ΜΜΑ, κρίνεις πως, Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΙΟ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, επαρκεί ως εξήγηση, οπότε, οποιαδήποτε άλλη σκέψη δεν χρειάζεται, είναι λάθος ή συνωμοσιολογική, και θές να σε πάρω στα σοβαρά 🙂 με τις υγείες σου!

    «Τι στοιχεία θα ψάξεις ρε Λάμπρο και τι «εμπεριστατωμένη άποψη» θα καταθέσεις;
    Για οικονομία χώρου θα αποφύγω το παρακάτω παραλήρημά σου γιατί ούτε χαχόλοι είπα πως είστε (ποιοί εσείς; είσαι εκπρόσωπος όλων των σχολιαστών εδώ;) ούτε εγώ καπάτσος ούτε τίποτε παρά μόνο το αυτονόητο, επειδή δεν μου κάθεται καλά το αφήγημα των ΜΜΑ και ακριβώς για να μη χαρακτηριστώ συνωμοσιολόγος είπα -αν βρώ τα απαραίτητα στοιχεία θα καταθέσω την εμπεριστατωμένη άποψή μου- αλλά εσύ ως ΜΕΓΑΣ ΚΑΙ ΑΛΑΘΗΤΟΣ ΚΡΙΤΗΣ έβγαλες την ετυμηγορία, ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΟΣ.

    Αν και δεν είχα σκοπό να το κάνω χωρίς αποδείξεις, ακριβώς για να αποφύγω αυτό τον παραλογισμό, θα σου κάνω την χάρη να πώ το σκεπτικό μου και τι αποδείξεις ψάχνω.
    Αυτό το έχω κάνει σε άλλο ιστολόγιο και αν και δεν έγινε δεκτό το σκεπτικό μου (κι εκεί η οπτική και οι αντιπαραθέσεις είναι ιδεολογικού χαρακτήρα αλλά πιο ήπιες) δεν το απέκλεισε κανείς κι ούτε μου κόλλησαν κάποιο επίθετο.

    Από την αρχή της επιδημίας και όσο ήταν στην Κίνα, για όλους μας στην δύση ήταν όλα όμορφα κι ωραία και τι κακοί και απολυταρχικοί που είναι οι κινέζοι που μαντρώνουν τους πολίτες, λοιδορίες για το άμεσο χτίσιμο νοσοκομείων (όταν έφτασε στο απροχώρητο η κατάσταση, άρα παπάρια μάντολες κινήθηκαν πιο γρήγορα και σωστά κι αυτοί με την κεντρική κρατική διαχείριση) και τα χρηματιστήρια δεν έδειχναν να ιδρώνουν. Όταν όμως έφτασε ο ιός στην Ε.Ε και δη στην Ιταλία, η συμπεριφορά μας άλλαξε, όχι όμως ακόμη στα χρηματιστήρια της δύσης, μετά την πρώτη εβδομάδα και την εκθετική εξάπλωση του ιού στην Ιταλία, άρχισε να απλώνεται ένα πανικός στο νότο αλλά ελεγχόμενος εκτός Ιταλίας ενώ στην κεντρική και βόρεια ε.ε πλήρης αφασία. Αυτό που διέκρινα, ήταν η απότομη πτώση των μεγάλων δυτικών χρηματιστηρίων και πρίν δύο εβδομάδες, έγραψα εδώ ένα λιτό σχετικό σχόλιο στο οποίο δεν έδωσε ΚΑΝΕΙΣ σημασία. Μετά από δύο μέρες κι αφού συνεχίστηκε η ΜΕΓΑΛΗ πτώση, στο άλλο το ιστολόγιο έγραψα το εξής σκεπτικό.

    «Ας πώ κι εγώ την εξυπνάδα μου 🙂 από την Παρασκευή και μετά την βίαιη κατάρρευση των χρηματιστηρίων, έχω την βάσιμη υποψία πως η επιδημία έχει άμεση σχέση με το παγκόσμιο χρηματιστηριακό σύστημα, είναι όλα τόσο βολικά για όλους (της Κίνας συμπεριλαμβανομένης), όσοι ασχολούνται με χρηματιστηριακές συναλλαγές (και δη με trade) θα καταλάβουν εύκολα τι εννοώ.

    Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου πως το χρηματιστήριο κατά κύριο λόγο, είναι μελλοντική πρόβλεψη, αυτή η κατάρρευση έχει δύο αναγνώσεις, μία κακή και μία καταστροφική. Θα περιμένω αυτή, ενδεχομένως και την επόμενη εβδομάδα για πιο ασφαλή συμπεράσματα.»

    Σε απάντηση του συνομιλητή μου αυτό – «Όσο για τις τεχνικές αναλύσεις, επειδή ασχολούμαι 35 χρόνια με τις χρηματιστηριακές συναλλαγές, μπορώ να σου πώ πως η Πυθία ήταν κατά πολύ πιο αξιόπιστη. 🙂

    Aκριβώς επειδή η φούσκα έχει γίνει διαστημικών διαστάσεων και πρέπει ή να σκάσει με απρόβλεπτες συνέπειες ή να ξεφουσκώσει αλλά πώς χωρίς να γίνει χαμός; έχω αυτές τις υποψίες, θα δείξει το σύντομο μέλλον.
    Στην κακή περίπτωση, ξεφουσκώνουν τα χρηματιστήρια ενώ ο κόσμος ασχολείται με τον κορονοϊό και μας στέλνουν μετά το λογαριασμό (μαzί τα φάγαμε κλπ 🙂 ) στην καταστροφική, έχουν αντιληφθεί-γνωρίζουν το μέγεθος του προβλήματος, η επιδημία είναι αναπόφευκτη και ξεπουλάνε. Είδομεν.

    Και στην τελευταία μου απάντηση αυτό – «Όχι, υποψιάζομαι πως με τον ιό βολεύονται όλοι (και οι Κινέζοι που εννοείται πως δεν έχουν κομμουνισμό) μια και η χρηματιστηριακή φούσκα είναι πέρα από το σημείο έκρηξης, όλα τα λεφτά από τα διάφορα QE έχουν κατευθυνθεί στα χρηματιστήρια από αυτούς που είχαν χρεοκοπήσει το σύστημα και αφού τα κράτη έσωσαν τις ιδιωτικές εταιρείες τους (κατά τ΄άλλα καπιταλισμός και ελεύθερη αυτορυθμιζόμενη αγορά) τους δάνεισαν απεριόριστο άτοκο χρήμα κι έχουμε το παράδοξο, να κόβεται άφθονο πληθωριστικό χρήμα κι ο πληθωρισμός αντί να ανεβαίνει να πέφτει.
    Δηλαδή δεν έχει να κάνει με Κίνα τιμονιέρηδες νταλικέρηδες κι άλλους οδηγούς 🙂 αλλά με το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα που είναι υπεράνω κρατών και εθνών.
    Για να το πώ μπακάλικα, ρίχνουμε στην πιάτσα μια σχετικά επώδυνη επιδημία, δημιουργείται παγκόσμιος πανικός και κανείς δεν δίνει σημασία στην κατάρρευση των χρηματιστηρίων που θεωρείται φυσικό επακόλουθο. Ξέρω πως ακούγεται συνωμοσιολογικό, γενικά δεν πιστεύω σε συνωμοσιολογίες γι΄αυτό και είπα πως θα περιμένω την εξέλιξη για πιο ασφαλή συμπεράσματα.
    Η άλλη περίπτωση βέβαια που είναι και η πιο πιθανή, είναι η καταστροφική.
    Γενικά πιστεύω πως η αλήθεια βρίσκεται εκεί βρίσκεται το πάρα πολύ χρήμα και πως οι κεφαλαιούχοι γνωρίζουν πρίν από μας γι΄αυτούς, άρα παρακολουθώντας το χρηματιστήριο, μπορείς να βγάλεις εκτός από χρήματα και ασφαλή συμπεράσματα για το κοντινό μέλλον. Μέχρι τώρα δεν μ΄έχει διαψεύσει αυτή η πρακτική οπότε συνεχίζω να την εμπιστεύομαι.»

    Τα τρία κριτήρια που θέλω ως απαιτούμενο, για να πειστώ πως είναι στημένη η όλη υπόθεση είναι τα εξής, 1) πτώση των χρηματιστηρίων από 30% έως 50% – 2) σταθεροποίηση θανάτων +- στο ποσοστό της Κίνας – 3) αδιαφορία του κόσμου – λαού για την πτώση των χρηματιστηρίων.
    Ένα άλλο στοιχείο που έχω διακρίνει, είναι η αλλαγή των ΜΜΑ στον τόνο της «πληροφόρησής μας», ενώ όσο ήταν στην Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία το πρόβλημα, ήταν καταστροφολογική, όταν ήρθε στην δύση έγινε, έλα μωρέ γριπούλα είναι, τα τροχαία είναι περισσότερα, εμείς στην δύση είμαστε θωρακισμένοι, και (γενικά) χαλαρώστε λίγο, μπόρα είναι θα περάσει.
    Μπορεί εσύ να το θεωρείς ανικανότητα του καπιταλιστικού συστήματος, εγώ όπως είπα και έδειξα, έχω βάσιμες υποψίες για κάτι άλλο, μένει να αποδειχτούν οι υποψίες μου ή όχι, άποψη όμως όπως εσύ περί ανικανότητας δεν έχω εκφράσει.

    Μπορεί ο καθένας να μη συμφωνεί με αυτή την υποψία μου αλλά δεν νομίζω πως παρουσιάζω κάποια θεωρία συνωμοσίας αφού ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.

    «Λυπησου μας και βγαλε τη μπαταρια απ’ το κινητο σου να μη σε εντοπίζουν κιόλας, τραβα και την πριζα του υπολογιστή σου να σαι ασφαλής. Να χαρείς.»

    Εσένα σίγουρα θα σε λυπηθώ και δεν πρόκειται να ξανασυζητήσω ούτε γι΄αστείο μαζί σου. Αν ξαναβρεθούμε με το καλό σε καμιά σύναξη, θα τα πούμε από κοντά χωρίς ανόητες και αδιέξοδες αντιπαραθέσεις. 🙂

    Φιλικά και με μεγάλη εκτίμηση πάντα.

  142. Νέο Kid said

    141. Ρε Λάμπρο. Γιατί πάντα θεωρείς το «βέλος» της αιτιότητας προς τη μια πλευρά ;
    Δηλαδή όλα τα κακά γίνονται για να γίνει κάτι («καλό» η «κακό») στα χρηματιστήρια;
    Δεν είναι πιο απλό και λογικό να συμπεράνουμε το ανάποδο; ότι δηλαδή κάτι κακό γίνεται κι αυτό απλά συμπαρασύρει τις αγορές; Τη θεωρία του Χαους την ξέρεις; Ποιος σούπερ εγκέφαλος μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη τέτοιων καταστάσεων σαν κι αυτή που ζούμε, ώστε να συμπεράνουμε ότι έκανε κάτι στοχευμένα;;
    Ε, αυτό το απλό σου λέει ο Αβονίδας.

  143. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    135 – «Δεν πειράζει που δεν σε καταλαβαίνει όλος ο κόσμος αφού έχεις δυο-τρεις που σε καταλαβαίνουνε…» Ναί Γιώργο μου, συμφωνώ απόλυτα. 🙂

    «Νότια της Κίνας η Ινδονησία είναι πνιγμένη στα κρούσματα, δυτικά η Ινδία φαίνεται να μην έχει πολλά αλλά με το χάλι που κυκλοφορεί εκεί, οι στατιστικές την μάραναν. ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΑ της Κίνας είναι ο Ινδικός Ωκεανός !!!
    Πονηρά πάντως αποφεύγεις να μιλήσεις για νότιο ημισφαίριο, κι αυτό στην γη ανήκει κι έχει κάποιες κλιματικές διαφορές…»

    Η έχω χάσει τα λογικά μου ή έχει ξεφύγει τελείως η λογική εδώ μέσα,τελικά, ούτε αστεία συζήτηση μπορεί να γίνει εδώ, λέω για της χώρες νοτιοδυτικά της Κίνας κι ο Νίκος μου λέει για την Αφρική κι εσύ για τον Ινδικό Ωκεανό (που όσο κι αν κοίταξα τον χάρτη, δεν βρέχει την Κίνα ενώ απέχει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα από την Αφρική) δηλαδή αν πώ οι χώρες βορειοανατολικά της Ελλάδος, εσένα αυτομάτως το μυαλό σου θα πάει στις Ουκρανία, Ρωσία, Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, γιατί όχι Νεπάλ και Κίνα, και πονηρά σκεπτώμενος εγώ, θα απόφευγα να μιλήσω για τον Ειρηνικό την Χαβάη και τα νησιά Φίτζι.

    Ότι και να πώ εγώ παρεξηγείται, είναι προφανές πως το πρόβλημα είμαι εγώ κι όχι αυτά που λέω, (άλλοι λένε «χειρότερα» και μένουν στο απυρόβλητο) και το δελτίο καιρού της ΕΜΥ να βάλω, θα γίνει χαμός 🙂 γι΄αυτό τέρμα ακόμη και τα αστεία από δω και πέρα, όσο με ανέχεται ο Νικοκύρης θα γράφω το όποιο σκεπτικό μου και τίποτε άλλο.

    ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ! 🙂

    Υ.Γ – Δεν είναι για σένα, αλλά επειδή με είπε συνωμοσιολόγο ο Avonidas (και εν πολλοίς ψεκασμένο κάποιος άλλος 🙂 ) στο άλλο νήμα, η Μαρία, ο Spyridos και η Nwjsj, έχουν βάλει κάποια στοιχεία που είναι ΠΕΡΑ από την συνωμοσιολογία, είμαι περίεργος να δώ τι αντιμετώπιση θα έχουν. 🙂

    Καλημέρα

  144. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    136 – Έχεις εντελώς λάθος εικόνα όπως κι οι περισσότεροι στην δύση. Οι Κινέζοι κυριολεκτικά αποικίζουν την Αφρική, οι εμπορικές συναλλαγές τους είναι της τάξεως εκατοντάδων δις, είναι εξαπλωμένη σχεδόν σε όλα τα μήκη και πλάτη της ηπείρου και ζούν εκεί εκατοντάδες χιλιάδες, ο βασικός λόγος που έγινε η ανατροπή του Καντάφι και η εισβολή στην Λιβύη από τις ΗΠΑ ήταν αυτός, κι αν θυμάσαι, πάνω από 60,000 έφυγαν από εκεί με τα ελληνόκτητα πλοία.
    Αν σ΄ενδιαφέρει το θέμα, πάρε το mail μου από τον Νικοκύρη να σου στείλω σχετικό υλικό που δεν βγαίνει στις ειδήσεις των ΜΜΑ αλλά δεν είναι μυστικό, αν ψάξει κάποιος αλλού, θα το βρεί εύκολα.
    Εδώ δεν πρόκειται να αναρτήσω τίποτε σχετικό ξανά, μη μου μείνει η ρετσινιά του συνωμοσιολόγου. 🙂

  145. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    142 -Ρε Κίντ δεν θεωρώ τίποτε πρός καμία πλευρά, μια βάσιμη για μένα υποψία έχω και περιμένω να δώ αν θα επαληθευτεί, τι κουφά είναι αυτά που μου λέτε ρε γαμώτο;
    Πού στο καλό τα βλέπετε αυτά που λέτε; Επειδή μέχρι τώρα, όσες συσχετίσεις των μεγάλων γεγονότων με το χρηματιστήριο έχω κάνει, έχουν βγεί αληθινές αλλά όχι με την παγιωμένη άποψη (π.χ έχω αποδεικτικά στοιχεία πως τον β΄π.π τον σχεδίασε και τον επέβαλε η Αμερική, η παγιωμένη ιστορική άποψη, είναι πως το έκανε ο Χίτλερ κι δείχνουν άλλο τα δεδομένα) ακολουθώ αυτή την πρακτική, περιμένω μετά το γεγονός να αναλύσω τα δεδομένα και να βγάλω συμπέρασμα, αυτό είπα κι εδώ, το μόνο που έκανα, είναι να πώ φωναχτά τις σκέψεις μου.
    Επειδή τυχαίνει να είναι διαφορετικές από την κρατούσα άποψη (που στηρίζεται σε ποιά αποδεικτικά στοιχεία; των ΜΜΑ που μπάζουν από παντού;) είμαι συνωμοσιολόγος και ψεκασμένος; δές στο νήμα School’s out! τα στοιχεία που παραθέτουν η Μαρία, ο Spyridos και η Nwjsj και κάνε μια σύγκριση με των ΜΜΑ, αυτούς πώς θα τους πείτε; ΕΛΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ.

    Εσύ τουλάχιστον κατάλαβες τι είπα για τις χώρες νοτιοδυτικά της Κίνας; συμφωνείς πως τα σύνορά της δεν φτάνουν στον Ινδικό, στην Αφρική και γενικά στο νότιο ημισφαίριο; 🙂

    Αν θέλεις και σ΄ενδιαφέρει τα λέμε αλλιώς, εδώ τέρμα η όποια συζήτηση με όλους.

  146. Avonidas said

    Ε, αυτό το απλό σου λέει ο Αβονίδας.

    Αυτο το απλο του λεω, αλλα φαινεται πως απο ανθρωπο σε ανθρωπο το απλό διαφέρει.

    @ΛΑΜΠΡΟΣ

    Λες πως δεν εισαι συνωμοσιολογος, αλλά τωρα που σε εξωθησα (ειλικρινα συγγνωμη) να πεις τις υποψιες σου χωρις στοιχεια (που καλά σου ειπε ο Τζη, πού θα τα βρισκες; ) ειπες αυτα ακριβώς που περιμενα να πεις. Οχι βεβαίως επειδη ειμαι κανας προφήτης ή μεντιουμ, αλλα γιατι εχει γινει πασιφανες το πώς σκέφτεσαι, δηλαδη ανάποδα: απο το αποτέλεσμα στο αιτιο.

    ΑΥΤΟ, φιλε Λάμπρο, ειναι η συνωμοσιολογια, το να βαζεις το καρο μπροστα απ’ τ’ αλογα, και οτιδηποτε συμβαινει να φανταζεσαι οτι συνεβη σκοπιμα και με σχεδιο. Το οτι ο μιτος της σκέψης σου θα σε οδηγούσε στις χρηματαγορές ηταν επισης δεδομένο, κατά την παροιμιώδη έκφραση: αν εχεις μονο ενα σφυρι, τα παντα μοιαζουν με καρφι.

    Λες πως ειμαι δογματικός, αλλη λεξη αυτη με την οποια εννοείς κατι τελείως διαφορετικό απ’ τον υπόλοιπο κόσμο. Δογματικός, φιλε Λάμπρο, λέγεται αυτος που υποστηρίζει αμετακίνητα μια αναποδεικτη και μαλλον αμφιβολη αποψη. Αυτος που υποστηριζει την πλεον προφανη και ευλογη εκδοχη των πραγματων δεν ειναι δογματικός. Το να λες πως η Γη ειναι στρογγυλή δεν ειναι δογματισμός. Και το να καβαλας μια ρουκετα για να αποδείξεις οτι ειναι επίπεδη δεν ειναι σκεπτικισμος. Υπαρχουν πράγματα που τα ξέρουμε, που ειναι κοινής αποδοχής για καλούς λόγους, και το να βγαίνεις σε καθε μα καθε συζητηση και να λες «εγω δεν ξερω, εγω αμφιβάλλω, εγω ψαχνω στοιχεια» δεν σε κανει ανοιχτομυαλο, σε κανει απλως πρηχτη.

    Και ο πρηχτης, Λαμπρο μ’, μπορει να ειναι ανεκτος, μεχρι και γουστοζικος, οταν κανουμε ψιλοκουβεντα μεταξύ τυρου και αχλαδιου (κυριως γιατι μπορεις να παρεις την καρεκλα σου και να πας να φας το χταποδακι σου παραπερα). Παυει να ειναι ανεκτος, ομως, οταν ταβλιαζεται καθημερινα κοσμος γυρω του κι εκεινού η βελόνα εχει κολλησει στα ίδια.

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η αιτιότητα συνεπάγεται μια σχέση αιτίας και αποτελέσματος, ενώ ο συσχετισμός είναι τυχαίος και συμπτωματικός. Οι θεωρίες συνωμοσίας τρέφονται από την πεποίθηση ότι δυο φαινόμενα ή γεγονότα που συμβαίνουν την ίδια στιγμή έχουν απαραιτήτως σχέση αιτίας και αποτελέσματος.Μέρος του ανορθολογισμού είναι η πλάνη της επιβεβαίωσης. Από τον ωκεανό των πληροφοριών, ξεχωρίζουμε εκείνες που επιβεβαιώνουν την άποψή μας.

  148. ΓιώργοςΜ said

    147 >ενώ ο συσχετισμός είναι τυχαίος και συμπτωματικός.

    Από το σπασίκλα υπηρεσίας:
    ενώ ο συσχετισμός μπορεί ναείναι τυχαίος και συμπτωματικός.
    Ο κόκορας λαλεί όταν βγαίνει ο ήλιος
    Υπάρχει συσχέτιση που δεν είναι τυχαία.
    Η στατιστική μπορεί να το αποδείξει. Αυτό που δε μπορεί να αποδείξει είναι αν ο ήλιος βγαίνει επειδή λαλάει ο κόκορας ή αν ο κόκορας ακολουθεί τον Ήλιο.
    Αυτό που λέει ο Αβό είναι πως το χρηματιστήριο είναι ο κόκορας και η κρίση είναι ο ήλιος.
    Όποιος είδε όλη τη συνέντευξη του Αμερικανού λοιμωξιολόγου σε κάποιο από τα σχόλια των προηγούμενων ημερών, είδε και την αναφορά που έκανε για τη συνάντηση με τους οικονομολόγους.

  149. Νέο Kid said

    Λάμπρο, αν δε βαριέσαι ( σαμας εχμε και τιποτις καλύτερο να κάνουμε…) δεν δίνεις κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι τον β π.πόλεμο τον ξεκίνησαν οι αμερικανοί!

  150. Avonidas said

    #149. δεν δίνεις κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι τον β π.πόλεμο τον ξεκίνησαν οι αμερικανοί!δεν δίνεις κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι τον β π.πόλεμο τον ξεκίνησαν οι αμερικανοί!

  151. Avonidas said

    #150. Μπαρδόν, μου τραυλίζει το ποντίκι…

  152. Πέπε said

    @148

    Σας το ‘χω ξαναπεί:

    Μια πολύ ηλικιωμένη κυρία σ’ ένα χωριό μου ‘λεγε για τον παλιό καιρό που δεν είχαν ρολόγια. Το ρολόι μας ήταν ο κόκορας. Για παράδειγμα, τα κοκόρια λαλούν στις δύο μετά τα μεσάνυχτα (εκτός από την ανατολή).
    -Και αφού δεν είχατε ρολόγια, πώς ξέρατε ότι την ώρα που λαλεί ο κόκορας είναι δύο μετά τα μεσάνυχτα;
    -Αφού λαλούσε ο κόκορας!

  153. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να σας δώσω εγώ αποδείξεις, ρε γατάκια. Ουσιαστικά ο βου-που-που κηρύχθηκε την Μαύρη Πέμπτη του 1929. Τότε οι Αμερικανοί συνειδητοποίησαν ότι ήταν απαραίτητη μια δημιουργική καταστροφή, ότι ένας νέος παγκόσμιος πόλεμος θα αναγεννούσε από τις στάχτες της την παγκόσμια οικονομία. Έτσι υπέθαλψαν δια της σκανδαλώδους ανοχής αλλά και εύνοιας το φαινόμενο Χίτλερ και…τη συνέχεια τη γνωρίζετε. Πού είναι οι αποδείξεις; Ο λόγος μου δεν μετράει; Οι φίλοι μου λένε ότι είναι συμβόλαιο. 😎

  154. # 143

    Λάμπρο, έχεις δίκιο που παρέλειψα την χερσόνησο της Μαλαισίας αλλά είναιι σχιστομάτηδες και τους περνάω για κινέζους Το ΝΔ σε σχέση με το Πεκίνο και το ΝΔ σε σχέση με το Χονγκκόνγκ διαφέρει όσο το πρωί από το δείλι πάντως, ενω η γραμμή του ισημερινού είναι καλώς ορισμένη γιαυτό και δεν ασχολήθηκες με τα συμπεράσματα που δίνει, κατανοητόν (τα καλά και συμφέροντα όπως η εκκλησία και η ΚΝΕ )

    Μόνο να μου επιτρέψεις να σε διορθώσω ο ΒΠΠ ξεκίνησε από την Αμερική μα όχι από την κρίση του 29, αλλά όταν ο Seabiscuit έριξε 4 μήκη στον νικητή του Triple Crown, τον War Admiral και μάλιστα εκτός έδρας !! Τέτοια ντροπή μόνο με παγκόσμιο πόλεμο ξεπλενότανε, κάτι τέτοιο περίμενες και συ για τον ΓΠΠ αλλά ο American Pharoah μετά το Triple Crown δεν ξανάτρεξε, δεν έχασε και δεν έγινε ο ΓΠΠ που πίστευες. Εγώ όμως ήξερα πως δεν θα ξανατρέξει (εσωτερική πληροφόρηση, όχι ΜΜΑ και μπούρδες) γι αυτό σου έλεγα πως δεν θα γίνει !!

    Τώρα που μένεις μέσα, πε στις κόρες σου να σου κατεβάσουν το (εξαιρετικό) φιλμάκι Seabiscuit και ρίξε του μια ματιά, πολλά θα μάθεις για το χρηματιστήριο, δεν υπάρχει τίποτε πιο κοντά του από τα άλογα. Εδώ το ιστορικό βίδδεο :

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: