Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Υποκειμενικές απόψεις (συνεργασία από ΣτοΔγιαλοΧτηνος)

Posted by sarant στο 3 Μαΐου, 2020


Το κείμενο που δημοσιεύουμε σήμερα είναι γραμμένο από τον φίλο μας ΣτοΔγιαλοΧτηνος. Πριν από ενάμιση χρόνο είχαμε δημοσιεύσει ένα άλλο δικό του πεζό., που το είχαμε χαρακτηρίσει διήγημα επιστημονικής φαντασίας. Το σημερινό κείμενο έχει περισσότερο χαρακτήρα δοκιμίου για τη γλώσσα και τη χρήση της ή παιγνιώδους λεξικογραφίας, άρα ενδιαφέρει πολύ το ιστολόγιο.

Ο συγγραφέας προτάσσει στο κείμενό του την εξής αφιέρωση:

Το κείμενο αφιερώνεται στη μνήμη μιας δασκάλας ελληνικών που λείπει. Την έλεγαν Κρόνη, Cronopiusa, Αμαλία.  Και στον Spiral Architect. Αν και ο γραφιάς δεν τον γνώρισε παρά μόνο από την παρουσία του στο ιστολόγιο, θέλει να πιστεύει πως θα του άρεσε το πόνημα.

 

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ

Αν και ως γνωστόν οι καλοί φίλοι είναι αυθεντίες στα μαθηματικά και συνεπώς είναι περιττό να κάνουν λογαριασμούς, εμείς ας λογαριαστούμε εξ αρχής ευθέως:

Όπως δηλώνει ευθαρσώς ο τίτλος του πονήματος, ο γράφων δεν έχει την παραμικρή πρόθεση να είναι αντικειμενικός. Στο κάτω-κάτω, όπως λέει και ο αγαπητότερος των φίλων του, περάσαμε τόσες δεκαετίες αγωνιζόμενοι σκληρά και ανυποχώρητα για να συγκροτήσουμε και να χαλυβδώσουμε την υποκειμενικότητά μας. Θα ήταν τρέλα να τινάξουμε τώρα στον αέρα τους κόπους μιας  ολόκληρης ζωής εν ονόματι μιας ασαφούς και νεφελώδους αντικειμενικότητας.

Όλως αντιθέτως λοιπόν, για τον γράφοντα είναι απολύτως αδύνατον να κατανοήσει τους λόγους για τους οποίους η λέξη «υποκείμενο» έχει παλαιόθεν επιβαρυνθεί με το πασίγνωστο, όσο και δυσβάστακτο φορτίο απαξίας.

Φράσεις όπως «Μμμ, σπουδαίο υποκείμενο ο φιλαράκος σου», «Άκουσε κόρη μου, αυτό το ύποπτο υποκείμενο που μας κουβάλησες εγώ δεν το κάνω γαμπρό μου», «Το ευρισκόμενο στο εδώλιο άθλιο υποκείμενο Κύριοι Δικαστές…» κλπ, στιγματίζουν αυτό το αγρίως συκοφαντηθέν μέρος του Λόγου με ιδιότητες οι οποίες συνήθως χαρακτηρίζουν ένα μούτρο ή ένα κουμάσι.

Ωστόσο, μια προσεκτικότερη προσέγγιση του θέματος θα έπειθε και τον πλέον κακοπροαίρετο συζητητή πως το υποκείμενο όχι μόνο δεν αξίζει την ισόβια ποινή διαπόμπευσης στην οποία έχει αδίκως καταδικαστεί, αλλά αντιθέτως αναδεικνύεται σε κρίσιμο καταλύτη και ρυθμιστικό παράγοντα καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά ευαίσθητες ισορροπίες.

Ίσως ακόμα σπουδαιότερος να είναι ο ρόλος του υποκειμένου στην αποκάλυψη της ύπουλης, διπρόσωπης στάσης του ρήματος, το οποίο συλλαμβάνεται πολλάκις επ’ αυτοφώρω άλλα να δηλώνει και άλλα να υπονοεί. Με την καθοριστική όμως παρέμβαση του υποκειμένου γίνεται ξεκάθαρο το ποιος είναι ποιος και τίνος τα συμφέροντα  υπηρετεί ο καθένας.

Ελάτε λοιπόν, ανοίξτε την πτυσσόμενη αλουμινένια σκάλα και ας ξεσκονίσουμε τα θαμμένα στο πατάρι σχολικά βιβλία της Ελληνικής Γραμματικής, για να θυμηθούμε μαζί κάποιους βασικούς ορισμούς στους οποίους εντρυφούσαμε στα ξένοιαστα μαθητικά μας χρόνια :

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ : Όρος της πρότασης ο οποίος δηλώνει το πρόσωπο που ενεργεί, παθαίνει ή βρίσκεται σε μία κατάσταση.

ΡΗΜΑ : Όρος της πρότασης ο οποίος δηλώνει ότι το υποκείμενο ενεργεί, παθαίνει ή βρίσκεται σε μία κατάσταση.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ : Όρος της πρότασης στον οποίο μεταβαίνει η ενέργεια του ρήματος.

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΡΗΜΑ: Ρήμα του οποίου η ενέργεια μεταβαίνει σε αντικείμενο.

ΑΜΕΤΑΒΑΤΟ ΡΗΜΑ: Ρήμα του οποίου η ενέργεια παραμένει στο υποκείμενο.

Στην περίπτωση που είστε περισσότερο άνθρωπος της πρακτικής εφαρμογής παρά των θεωρητικών αναλύσεων, δύο απλά όσο και διαχρονικά παραδείγματα ίσως αφυπνίσουν την εντός σας καθεύδουσα γνώση :

 

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ

 

Η Αστυνομία (Υ)  χτυπά (Ρ)  τους απεργούς (Α)  και ο Υπουργός (Υ)  εγκρίνει (Ρ) τον ξυλοδαρμό (Α).

Προσέξτε πώς η ενέργεια του ρήματος του α΄ υποκειμένου μεταβαίνει στα σώματα των αντικειμένων υπό μορφήν εκχυμώσεων, θλαστικών τραυμάτων, εκτεταμένων μωλώπων και βαρύτατων κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων. Στο β΄ σκέλος της πρότασης, η ενέργεια του ρήματος μεταβαίνει στο αντικείμενο του ρήματος υπό μορφήν επαίνων, εύφημης μνείας, αύξησης αποδοχών και προαγωγής των ενεργούντων ραβδούχων.

 

ΑΜΕΤΑΒΑΤΑ ΡΗΜΑΤΑ

Ο κόσμος (Υ)  καίγεται (Ρ)  και ο Πρωθυπουργός (Υ)  χτενίζεται (Ρ).

Σε αυτή την περίπτωση η κατάσταση / πάθος του α΄ υποκειμένου η οποία δηλώνεται από το α΄ ρήμα είναι αποκλειστικά και μόνο δικό του πρόβλημα, καθώς δεν μεταβαίνει πουθενά ούτε ενδιαφέρει κανέναν. Το μόνο που έχει να κάνει το β΄ υποκείμενο είναι να απαλλάξει μέσω της ενέργειας του β΄ ρήματος την κόμη του από τα  αιωρούμενα στην ατμόσφαιρα κατάλοιπα της καύσης, πράξη που επίσης αφορά αποκλειστικά και μόνο το ίδιο το β΄ υποκείμενο και την ευπρεπή εμφάνισή του.

Αφού λοιπόν θυμηθήκαμε τους βασικούς κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας, ελάτε να εξερευνήσουμε άφοβα μερικά  ε-ρημο-νήσια  του Αρχιπελάγους του Λόγου όπου λαμβάνουν χώρα δραστηριότητες στις οποίες εκατομμύρια φυσιολογικοί άνθρωποι επιδίδονται σε καθημερινή βάση. Ο γράφων είναι πεπεισμένος  ότι η αποκάλυψη του ουσιώδους ρόλου που διαδραματίζει το υποκείμενο θα αλλάξει διά παντός τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το ευρύ κοινό αυτό το κατάφωρα αδικημένο μέρος του Λόγου :

ΤΡΩΩ : Ρήμα αμετάβατο όταν αφορά την καθημερινή πρόσληψη εύγευστης ενέργειας στην οποία προβαίνετε με όρεξη μετά από μια ημέρα τίμιας, κοπιαστικής και παραγωγικής εργασίας. Μετατρέπεται ωστόσο μυστηριωδώς σε μεταβατικό όταν το υποκείμενό του δεν είστε εσείς αλλά υψηλόβαθμο στέλεχος της Κυβέρνησης.

Οι αδιάσειστες αποδείξεις αυτής της μετάλλαξης γίνονται σύντομα εμφανείς τόσο στον υπερπόντιο, μυστικό τραπεζικό λογαριασμό του εν λόγω Υπουργού, όσο και στο εκκαθαριστικό σημείωμα της αρμόδιας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας  με το οποίο θα σας καλημερίσει μια αποφράδα ημέρα ο συμπαθής κατά τα λοιπά ταχυδρόμος. Σε αυτό ακριβώς το φαινόμενο βασίζεται και η πασίγνωστη Θεωρία του Χάους, σύμφωνα με την οποία η πάχυνση ενός βιβλιαρίου καταθέσεων στην Καραϊβική μπορεί να προκαλέσει το ξέσπασμα αιματηρών διαδηλώσεων στα Βαλκάνια. Την ίδια ακριβώς αχαρακτήριστη συμπεριφορά επιδεικνύουν και τα συνώνυμα ρήματα μασάω, χάβω, χλαπακιάζω, σαβουρώνω, ντερλικώνω, κροκοδειλιάζω, καρχαρώνω κλπ.

 

ΚΟΙΜΑΜΑΙ : Ρήμα αμετάβατο στην περίπτωση που επιδίδεστε ως υποκείμενό του στην πράξη την οποία περιγράφει, μετά από τον τίμιο κόπο μιας εργάσιμης ημέρας. Αποκτά ωστόσο μεταβατικό χαρακτήρα του οποίου τις συνέπειες θα αντιληφθείτε στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον, όταν το υποκείμενό του είναι κυβερνητικός αξιωματούχος σε εποχές κοσμογονικών αλλαγών και εμφάνισης νέων δεδομένων στη διεθνή πολιτική, τεχνολογική και κοινωνική πραγματικότητα. Με τον ίδιο τρόπο, στην περίπτωση που το υποκείμενο του ρήματος είναι φύλακας ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης σε ώρα προσέγγισης ταχείας αμαξοστοιχίας, το ρήμα μετατρέπεται εν ριπή οφθαλμού σε μεταβατικό, οπότε και ενδείκνυται η άμεση απομάκρυνσή σας από την διαδρομή της ενέργειάς του. Σε περίπτωση που δεν λάβετε τάχιστα τη σχετική πρόνοια, η προαναφερθείσα αμαξοστοιχία μεταμορφώνεται σε υποκείμενο των αποτρόπαιων ρημάτων διαμελίζω και πολτοποιώ. Είναι περιττό να διευκρινιστεί ποιος θα βρίσκεται στην θέση του αντικειμένου τους.

Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν με το δήθεν αμετάβατο ρήμα κάθομαι. Είτε είστε αμαξίδιο που στενάζει κάτω από το ασήκωτο βάρος του προγάστορος κυρίου του, είτε είστε αχθοφόροι στην υπηρεσία του, η μεταβατικότητα του ρήματος αποκαλύπτεται σε όλη της την φρικτή μεγαλοπρέπεια, κάνοντας να τρίζουν απαίσια οι αρμοί σας  ή οι σπόνδυλοί σας, αναλόγως της περίπτωσης.

 

ΔΟΥΛΕΥΩ : Εύγε νέε μου! Είστε αξιέπαινος! Συγχαρητήρια στους γονείς σας και στους καθηγητάς σας! Ως υποκείμενο μπορείτε να είστε περήφανος για το αμετάβατο ρήμα σας, στην απίθανη περίπτωση που οι γλίσχρες αποδοχές σας καταλήγουν στη δική σας τσέπη. Σε περίπτωση όμως που ζητήσετε αύξησή τους, θα μεταμορφωθείτε αυτομάτως σε αντικείμενο του ρήματος, το οποίο μετατρέπεται αμέσως σε μεταβατικό και αποκτά υποκείμενο στο πρόσωπο του εργοδότη σας. Στην ακραία δε περίπτωση που επιμείνετε φορτικά και με ακλόνητο πείσμα στην ικανοποίηση του ανεδαφικού σας αιτήματος, είναι εξαιρετικά πιθανό να καταστείτε υποκείμενο του δήθεν αμετάβατου ρήματος απολύομαι. Την αληθή φύση του εν λόγω ρήματος ως μεταβατικού θα έχετε σύντομα την ευκαιρία να αντιληφθείτε, εφόσον αυτή θα αντικατοπτρίζεται ευκρινώς στις στερήσεις στις οποίες θα υποβληθούν τα ανήλικα τέκνα σας.

 

ΤΡΕΧΩ : Ρήμα αμετάβατο όταν το υποκείμενό του είναι βαθύπλουτος βιομήχανος ο οποίος αθλείται με κατάλληλη περιβολή σε γυμναστήριο ή στις σκιερές αλέες του ασφαλούς και γαλήνιου προαστίου στο οποίο κατοικεί. Μεταβατικό, αν ο δρομέας και υποκείμενο του ρήματος είναι υπάλληλος του προαναφερθέντος κεφαλαιούχου, εφόσον το αποτέλεσμα της ενέργειας του ρήματος μεταβαίνει στον τραπεζικό λογαριασμό του εν λόγω μεγιστάνα με τη μορφή υπεραξίας. Εδώ βεβαίως οίκοθεν νοείται η μετατροπή του υπαλλήλου σε αντικείμενο του ρήματος από τον εργοδότη, ο οποίος και παίρνει τη θέση του υποκειμένου του. Στην περίπτωση δε που ο αγώνας  λάβει εντατικό ρυθμό και οι σφυγμοί του δρομέα αυξηθούν κατακόρυφα, το εξεταζόμενο ρήμα μπορεί κάλλιστα να παραχωρήσει τη θέση του στο δακρύβρεκτο μεταβατικό ρήμα πεθαίνω, με τον ωκύποδα υπάλληλο ως αντικείμενό του και τον εργοδότη στον ρόλο του υποκειμένου του.

 

ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩ : Ο γράφων, χωρίς την παραμικρή διάθεση απαξίωσης του έργου των έγκριτων λεξικογράφων μας, οφείλει να παρατηρήσει ότι όλοι ανεξαιρέτως, προφανέστατα εξαπατηθέντες, συμπεριλαμβάνουν το εν λόγω ρήμα στα αμετάβατα. Όμως, όσον αφορά την μεταφορική του έννοια, όταν επαναστατεί ως υποκείμενό του το στομάχι σας, για το πού μεταβαίνει η ενέργεια του ρήματος ρωτήστε στην καλύτερη περίπτωση τη λεκάνη της τουαλέτας σας. Στη χειρότερη, το κουστουμάκι που αγοράσατε με το πολύκλαυστο δώρο Χριστουγέννων προ τριακονταετίας. Όσο για την κυριολεκτική του έννοια, για τον τόπο μετάβασης της ενέργειάς του κάτι θα είχαν πιθανότατα να πουν στους εξαγριωμένους αβράκωτους, μουζίκους και άλλα παρόμοια υποκείμενα ο Λουδοβίκος, η Μαρία Αντουανέτα και ο πασών των Ρωσιών Νικόλαος, αλλά ο γράφων υποψιάζεται ότι κωλύονται για αντικειμενικούς λόγους.

ΓΡΑΦΩ : Εδώ το πράγμα είναι σαφές. Το απατηλά μεταβατικό σας ρήμα βοηθά αποτελεσματικά στην πάχυνση του τραπεζικού σας λογαριασμού αν εσείς, ως  συγγραφεύς και υποκείμενό του βάλετε στη θέση του αντικειμένου του ευπώλητα γλυκερά αναγνώσματα. Εδώ μιλάμε για τυπική περίπτωση παραλλαγής στρατιωτικού τύπου, εφόσον στην ουσία πρόκειται για αμετάβατο ρήμα, του οποίου η ενέργεια και τα οφέλη παραμένουν σε σας, το υποκείμενό του. Αν όμως βρεθείτε εσείς ο ίδιος στη θέση του αντικειμένου του ως πολίτης με αίτημα για έκδοση κάποιου πιστοποιητικού από Δημόσια Υπηρεσία η οποία και θα παίζει τον ρόλο του υποκειμένου του, το ρήμα αποκτά πάραυτα μεταβατικό χαρακτήρα και εσείς έχετε αποκτήσει σοβαρότατο πρόβλημα. Προσοχή λοιπόν!

 

ΕΚΔΙΔΩ : Έχετε κερδίσει με το σπαθί σας ένα ρόλο πλήθους στη στρατιά των αφανών εργατών του Πνεύματος. Το καλό βιβλίο ως αντικείμενο του ρήματος αλλά και του επαγγέλματός σας παραμένει, κόντρα στον ζόφο των καιρών μας, ένας φωτεινός φάρος γνώσης και καλλιέργειας, και εσείς, ως εκδότης του και υποκείμενο του ρήματος μπορείτε να σεμνύνεστε για την προσφορά σας στα πνευματικά πράγματα του τόπου και στην κοινωνία, στην οποία και μεταβαίνει το προκύπτον από την δραστηριότητά σας όφελος. Είναι όμως εντελώς διαφορετικό το να βρεθείτε στην θέση του αντικειμένου του ρήματος ως νεαρή, χυμώδης και ευειδής απόγονος της Εύας προερχόμενη από κάποια εξαθλιωμένη περιοχή του πλανήτη. Σε αυτή την περίπτωση, το χαμερπές  υποκείμενο του αμετάβατου πλέον ρήματος είναι κάποιος  μαστροπός, οπότε η ψυχοσωματική κακοποίηση, η χρήση ουσιών και οι διεφθαρμένοι εκπρόσωποι του Νόμου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς σας και -με την εξαίρεση των αφροδισίων νοσημάτων- δεν μεταβαίνουν πουθενά, δεν αφορούν ούτε ενοχλούν κανέναν άλλον˙ σίγουρα πάντως όχι τους κατά τεκμήριο ευυπόληπτους πελάτες σας. Ας μην σας ξεγελά  λοιπόν η επίφαση μεταβατικότητας του ρήματος. Μελετήστε με πάθος γραμματική και δοκιμάστε κάτι άλλο, σε κάποια άλλη χώρα.

 

ΠΗΔΑΩ :  Όλα καλά για σας, τις καταθέσεις σας, τη δόξα, την υστεροφημία και την καριέρα σας στη διαφήμιση αν είστε παγκόσμιας, ή έστω πανεθνικής κλάσεως αθλητής του άλματος εις μήκος ή ύψος. Όλα καλά. Και για σας, και για το αμετάβατο χρήμα και ρήμα σας. Το οποίο ρήμα όμως, αν βρεθείτε στη θέση του αντικειμένου του ως βιομηχανικός εργάτης αποκτά αυτομάτως υποκείμενο στο πρόσωπο του εργοδότη σας, μεταμορφώνεται ταυτοχρόνως σε μεταβατικό και αφορά άμεσα και οδυνηρά το απευθυσμένο σας.

 

ΑΦΟΔΕΥΩ :  Αμετάβατο, όσο και δύσοσμο ρήμα όταν αφορά την απαλλαγή του οργανισμού σας από άχρηστα κατάλοιπα τροφής. Απαιτείται ωστόσο ιδιαίτερη προσοχή αν είστε διαδηλωτής σε αντιπαράθεση με κυβερνητικό αξιωματούχο. Το ρήμα μεταλλάσσεται αμέσως σε μεταβατικό, εσείς σε αντικείμενό του, ενώ ο εν λόγω Πατήρ του Έθνους αναλαμβάνει τον ρόλο του υποκειμένου του. Εθιμικώ δικαίω, το απαραίτητο στον Υπουργό χαρτί υγείας προσφέρουν ευγενώς οι κατάφρακτοι  ήρωες των Σωμάτων Ασφαλείας.

 

ΑΥΝΑΝΙΖΟΜΑΙ : Τα μόνα αντικείμενα στα οποία μεταβαίνει η γλοιώδης και κολλώδης ενέργεια της νυχτερινής σας μυσταγωγίας είναι τα εσώρουχα και τα σεντόνια σας. Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει αναφερθεί περίπτωση διαμαρτυρίας προερχόμενης από βαμβακερά υφάσματα, το μοναχικό σας ρήμα είναι αναμφισβήτητα αμετάβατο και η ενέργειά του κατανοητή και συγγνωστή εφόσον εσείς, νεαρέ μου κύριε, είστε έφηβος και υποκείμενό του. Στο κάτω-κάτω, οι επί της κλίνης και εν τω σκότει χειρωνακτικές σας δραστηριότητες είναι αθώες σε σύγκριση με το ζοφερό μέλλον και τις τραγικές για τη χώρα συνέπειες όταν το υποκείμενο του πικρά  ηδονικού ρήματος είναι δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση. Αλίμονο νέε μου, η μεταβατικότητα του ρήματος εκδηλώνεται σε αυτήν την περίπτωση σε ποικίλες εκφάνσεις του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Από την κατάρρευση του κρατικού μηχανισμού και τη σωρεία χαμένων για τη χώρα ευκαιριών μέχρι την υποθήκευση του μέλλοντός σας, τη διασπάθιση του δημόσιου πλούτου και την απίσχνανση του βιβλιαρίου καταθέσεών σας μέσω της ληστρικής και αλλοπρόσαλλης φορολόγησης.

 

ΠΕΤΑΩ : Μα φυσικά φίλτατε. Είστε νέος, γεμάτος ενέργεια και πάθος, το αίμα σας βράζει και τα φτερά που κουρνιάζουν στους ώμους σας αναζητούν δράση.

Ως υποκείμενο του αιθέριου, αμετάβατου ρήματος απολαμβάνετε μια πανοραμική θέα του πολύχρωμου κόσμου μας, τέτοια που μόνο οι ερωτευμένοι μπορούν να έχουν. Θα ήταν ωστόσο σκόπιμο να κρατάτε πάντα σε κάποια γωνιά της μνήμης σας τον μύθο του Ίκαρου. Σε περίπτωση – ο μη γένοιτο – αστοχίας του πτητικού σας εξοπλισμού, η κατακόρυφη πτώση και συντριβή σας θα σημάνει τη μετατροπή του ρήματος σε μεταβατικό, την παρέμβαση του Κρατικού Μηχανισμού ως ανάλγητου υποκειμένου του και την αναπόφευκτη κατάληξή σας ως άχρηστου αντικειμένου του σε κάποιον κοινωνικό σκουπιδοτενεκέ. Εκεί όπου η σύνταξη, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η αξιοπρέπεια και η αισιοδοξία για το μέλλον αποτελούν επιστημονική φαντασία. Σαν αυτή που υπέβαλε στον Άνθρωπο την ιδέα ότι μπορεί να μιμηθεί τα πουλιά. Εφοδιαστείτε λοιπόν εγκαίρως με κάποιο αξιόπιστο αλεξίπτωτο. Ο γράφων θεωρεί ότι έχετε ήδη προειδοποιηθεί επαρκώς. Τη μαύρη μέρα που το απευκταίο θα γίνει πραγματικότητα δεν θα δικαιούστε επ’ ουδενί να ισχυριστείτε ότι πέσατε από τα σύννεφα.

 

…………………………………………………………………………………………

 

Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο επ’ άπειρον. Όμως ο γράφων πιστεύει πως τα συκοφαντικά εναντίον του υποκειμένου επιχειρήματα  έχουν ήδη ανασκευαστεί πλήρως, πως ο σκοτεινός μηχανισμός απαξίωσής του έχει καταρρεύσει με πάταγο και πως η θετική συνεισφορά  αυτού του βάναυσα αδικημένου μέρους του Λόγου στα καθημερινά πράγματα έχει πλέον φωτιστεί επαρκώς. Ως εκ τούτου, φρονεί ότι η οποιαδήποτε διατηρούμενη επιφύλαξη προέρχεται από αληθώς αχρεία υποκείμενα.

————————–//—————————

137 Σχόλια προς “Υποκειμενικές απόψεις (συνεργασία από ΣτοΔγιαλοΧτηνος)”

  1. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα!
    Ωραίο, μετά σπινθηροβόλου πνεύματος(υποκειμενικά μιλώντας, πάντα).
    Ενδεχομένως όμως. σήμερα, ως υποκείμενα σε απόσταση, κινδυνεύουμε να γίνουμε απω-κείμενα χωρίς υπόσταση.

  2. dryhammer said

    Ωραίο το Χτήνος και δυστυχώς διαχρονικό…

  3. sarant said

    Καλημέρα από εδώ, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

  4. Alexis said

    Καλημέρα.
    Ωραίο κείμενο, ανάλαφρο και με χιούμορ.

    Τελικά αυτοί οι διαδικτυακοί μετανάστες από το slang.gr έχουν στήσει κανονική παροικία εδώ στου Σαραντάκου και συγγράφουν ασυστόλως 🙂

    Μία ο Ξεροσφύρης, μία ο Δον Μήτσος, μία το ΣΔΧΤήνος…

  5. dryhammer said

    4. Την ημέρα της εθνικής μας εορτής θα παρελάσομε με παραδοσιακές στολές… (δλδ τσιτσίδι)

  6. Λεύκιππος said

    Μέρες που είναι, μπορούμε να αναφερθούμε και στα υποκείμενα νοσήματα, πόσο μάλλον να αντιμετωπισθούμε ως (σαν) υποκείμενα νοσήματα.

    Γέλασα αρκετά και καλοπροαίρετα διαβάζοντάς του. Γραμμένο με έμπνευση…..

  7. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    ωραίο, πολύ ωραίο, εκτΗνεται σε πολλά χωράφια, ρηματικές μεταμορφώσεις, οβιδιακές 🙂 🙂

  8. Γς said

    Καλημέρα

    >Σε περίπτωση που δεν λάβετε τάχιστα τη σχετική πρόνοια, η προαναφερθείσα αμαξοστοιχία μεταμορφώνεται σε υποκείμενο των αποτρόπαιων ρημάτων διαμελίζω και πολτοποιώ

    Είναι δυνατόν όμως να καταστεί υποκείμενο η γυναίκα του φύλακα της ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης.

    Από τις εξετάσεις του φύλακα.

    -Τι θα κάνεις αν στην μιας τροχιάς σιδηροδρομική γραμμή εμφανιστούν δυο αντιθέτως ερχόμενες αμαξοστοιχίες;

    -Θ ανάψω το κόκκινο φως,ΣΤΟΠ. -Κι αν δεν έχει ρεύμα;

    -Θα μπω στη μέση και θα κουνάω το σημαιάκι μου. -Κι αν είναι νύχτα;

    -Θα βάλω φωτιά σε μια εφημερίδα. -Κι αν δεν έχεις σπίρτα;

    -Θα φωνάξω τη γυναίκα μου να πάρει μια καρέκλα και ν απολαύσει μια τέλεια μετωπική σύγκρουση

  9. sarant said

    6 Μια ακόμα από τις υποψήφιες λέξεις της χρονιάς, τα υποκείμενα νοσήματα -παρόλο που οι πρώτες θέσεις έχουν ήδη καπαρωθεί.

    Θα λείψω για κάμποσες ώρες.

  10. Καλημέρα, άργησα να ξυπνήσω και καθυστέρησα και στο πρωινό.

    Ευχαριστώ πολύ τον Νικοκύρη για τη φιλοξενία και όλους εσάς για τη θερμή υποδοχή, όπως έλεγε και ο Γκιζίκης ο χουνταίος όταν ήμανε παιδί 🙂

  11. voulagx said

    Έγραψες πάλι, ρε Χτηνώδες υποκείμενο!

  12. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    Τὸ χάρηκα τὸ σημερινό.

    Ὑποδόριο, διαβρωτικὸ χιοῦμορ, μὲ γλώσσα καὶ ὕφος ποὺ φλερτάρει μὲ τὴν καθαρεύουσα κι ἀπὸ κάτω εὔστοχη κοινωνικοπολιτικὴ κριτική.

    Ἁπλᾶ Μαθήματα Κοινωνικοπολιτικοῦ Συντακτικοῦ.

    Μοῦ ἔφερε στὸ νοῦ τὰ Ἁπλᾶ Μαθήματα Πολιτικῆς Οἰκονομίας τῶν Κηλαηδόνη – Νεγρεπόντη.

    Μπράβο, φίλε.

    Εὐχαριστοῦμε, Νικοκύρη.

  13. 4 Αυτά να τα βλέπετε εσείς οι εθνικισταί και ρατσισταί 😛

  14. Γς said

    10:

    Χτήνος το υποκείμενο, καρπούζι το αντικείμενο

    καλύτερα να σε διαβάζουμε παρά να σε ταΐζουμε

  15. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @4. Ἀλέξη, κάναμε εἰσοδισμό. 🙂

  16. leonicos said

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος άξιος

    κοιμάται τον ύπνο του δικαίου

  17. leonicos said

    Ας πούμε μι κουβέντα κι για τον Σπειροειδή… Πώς έφυγε έτσι ξαφνικά;

  18. Παναγιώτης Κ. said

    Έξυπνο λεκτικό παιχνίδι. Μου ταιριάζει!
    Μπράβο!

  19. Γς said

    17:

    Τι να πούμε τι Λεώ;

    Ο επόμενος;

  20. Costas X said

    Καλημέρα !

    Απολαυστικό, διδακτικό, και λίαν χιουμοριστικό το δοκίμιο του κ. ΣτοΔγιαλοΧτήνους,
    «…και πηδάω» τα δοκίμια ! Αυτά γιατί δεν μας τα μάθανε στο σχολείο ; 🙂

  21. Νέο Kid said

    Objectively speaking, this text is subject to subjective criticisms…😎🤟

  22. Χαρούλα said

    Έτσι ζουν του διαόλου τα χτήνη…

    Τρέχουν, δουλεύουν.
    Κοιμούνται, τρώνε, …αφοδεύουν.
    Αυνανίζονται αντί να πηδούν.
    Αλλά στο τέλος,
    ευτυχώς επαναστατούν! Και γράφουν, εκδίδουν. Πετάνε και μας παρασύρουν!

    Καλημέρα σας παρόντα και χαμένα υποκείμενα!

  23. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  24. Χαρούλα said

    Παγκόσμια μέρα του γέλιου σήμερα
    Είναι μεταδοτικό! Κάνει κάποιους να ανησυχούν! Μακραίνει την ζωή!
    Γελάτε λοιπόν γιατί χανόμαστε! 😊😍😂😜🤣😀😉😋🥰

  25. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Εξαιρετικό και εμπνευσμενο κείμενο!

  26. Χαρούλα said

    #22 συνέχεια

    Μπράβο ξεχάστηκα να γράψω! Υποβάλλω τα σόρυ μου…
    Έξυπνο, ανοιχτόμυαλο, με χιούμορ και δείχνει τον άνθρωπο που ξέρει γράμματα!
    Ευχαριστώ!

  27. Γς said

    Χαρούλες η Χαρούλα σήμερα!

    😉

  28. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Μιᾶς καὶ λεξιλογοῦμε σ᾿ αὐτὸν τὸν ἱστότοπο θὰ κάνω ἕνα σχόλιο γιὰ τὴ γλώσσα τοῦ σημερινοῦ κειμένου.

    Ὁ τρόπος γραφῆς τοῦ ΣΤΔΧ δείχνει πὼς στὴ γλώσσα δὲν ὑπάρχουν διαχωριστικὲς γραμμές καὶ στεγανά.

    Ὅλες οἱ γλωσσικὲς μορφές καὶ οἱ γραμματικοὶ τύποι δένουν μιὰ χαρὰ μεταξύ τους ἂν αὐτὸς ποὺ γράφει τοὺς κατέχει καὶ ξέρει νὰ τοὺς χειριστεῖ σωστά.

    Παραθέτω κάποια χαρακτηριστικὰ παραδείγματα:

    …εν ονόματι μιας ασαφούς και νεφελώδους αντικειμενικότητας.

    …στιγματίζουν αυτό το αγρίως συκοφαντηθέν μέρος του Λόγου με ιδιότητες οι οποίες συνήθως χαρακτηρίζουν ένα μούτρο ή ένα κουμάσι.

  29. ΚΑΒ said

    Μου άρεσε. Έξυπνο και ευχάριστο.

  30. Γς said

    >ΤΡΕΧΩ : Ρήμα αμετάβατο όταν το υποκείμενό του είναι …
    >ΠΗΔΑΩ: Όλα καλά για σας, τις καταθέσεις σας …

    https://caktos.blogspot.com/2013/10/blog-post_27.html

  31. dryhammer said

    30. Τρέχω + Πηδάω = (1) Δρόμοι μετ’ εμποδίων (2) Ξεπέτα

  32. atheofobos said

    Αν αυτό το πνευματώδες κείμενο το είχα διαβάσει στα σχολικά μου χρόνια δεν έβλεπα με τόση απέχθεια το βιβλίο της Γραμματικής!

  33. ΚΩΣΤΑΣ said

    Α! ρε ….Χτήνος, καλά είχα υποψιαστεί εγώ ότι τυγχάνεις εδώ μέσα ένα υποκείμενο με πλούσιο μορφωτικό υπόβαθρο και πηγαίο, λεπτό και έξυπνο χιούμορ.

    Ανάλαφρο και ευχάριστο το πεπόνημά σου, με εύστοχα επιλεγμένα λήμματα, δίνοντας αφορμές και περιθώρια στον αναγνώστη να προχωρήσει παραπέρα, κάνοντας τις δικές του υποκειμενικές σκέψεις.

    Εκείνο όμως που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι η μορφή και το ύφος της γλώσσας που χρησιμοποιείς. Καλώς ήρθες στο κλαμπ των απελευθερωμένων γλωσσικά, που μπορούν να συνταιριάσουν άφοβα μια μικτή γλώσσα – το επισήμαναν κι άλλοι αυτό.

    Συγχαρητήρια σε ‘σένα, ευχαριστίες στον Νικοκύρη.

  34. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Το διασκέδασα το σημερινό. Έξυπνο και καυστικό χιούμορ. Καλογραμμένο, πολύ καλός χειρισμός της γλώσσας, οι καθαρευουσιανισμοί ενισχύουν το χιουμοριστικό περιεχόμενο. Μπράβο!

  35. Christos D. Tsatsaronis said

    #24: επίσης, σα σήμερα, έφυγε από το μάταιο τούτο κόσμο, αλλά ποτέ από τις καρδιές μας, ο Καλός Άνθρωπος ΘΟΥ ΒΟΥ.

    Μία σχετική, προσωπική μαρτυρία: http://badsadstories.blogspot.com/2007/08/blog-post_26.html

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης

  36. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καταπληκτική σάτιρα, εδραζόμενη σε μικτή γλώσσα, η χρήση της οποίας απαιτεί μαστοριά, αλλιώς η γελοιοποίηση καραδοκεί στη γωνία, για να ματσουκώσει το αδαές γράφον υποκείμενο. ☺ Διαβάζοντας όσα ωραία έγραψε το Χτήνος, σκέφτομαι πόσοι «ανώνυμοι» γράφουν για την πλάκα τους εξαίσια κείμενα και πόσοι»επώνυμοι» ρεμπεσκέδες ζουν και καλοζούν από τα γονατογραφήματά τους.

  37. Theo said

    Απολαυστικό το κείμενο!
    Μπράβο, Χτήνος 🙂

    Αναμένουμε και δοκίμια για το ρήμα, το αντικείμενο και το κατηγορούμενο.

  38. Georgios Bartzoudis said

    «Ωραίο» το αφήγημά σου «στοδιαλοχτήνος». Μόνο που μου φαίνεται ότι το έχω ξανακούσει. Πότε ήταν όμως;; Μήπως το άκουσα από κανέναν παπά σε εκκλησία;; Μήπως είναι από την «πολιτική αγωγή» του αλήστου μνήμης Γεωργίου Παπαδόπουλου;; Μπά! Απίθανη μου φαίνεται μια τέτοια σύμπτωση. Τώρα θα μου πείτε βουνό με βουνό δεν ανταμώνεται. Αλλά πάλι, όχι! Ίσως είναι εκείνο «το οποίο σκουλήκι» που λέγαν κάποιοι κάπου κάποτε.
    Τέλος πάντων. Υποκειμενικές απόψεις εκφράζω. (Μη γίνουμε και ντιπ για ντιπ αντικείμενα!).

  39. nikiplos said

    Καλημέρα κι από εδώ! Πράγματι καλό κι εμπνευσμένο κείμενο. Μου άρεσαν τα λεκτικά λογοπαίγνια. Για το ρήμα δουλεύω πολλά ελέχθησαν, άλλωστε η εργασία πάντοτε σε απελευθερώνει… 🙂

  40. Γιάννης Κουβάτσος said

    38: Ό,τι να ‘ναι…😂

  41. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  42. Πέπε said

    Πρέπει να πούμε ότι, αντικειμενικά 🙂 , αυτό με τα μεταβατικά και τα αμετάβατα δεν είναι ακριβώς έτσι. Και όλο το κείμενο στηρίζεται κατά μέγα μέρος σ’ αυτή τη διάκριση, η οποία δεν παρουσιάζεται σωστά.

    Από το πρωί που το διάβασα ήθελα να το σημειώσω, αλλά προτίμησα να βγουν πρώτα μερικά θετικά σχόλια για να μην ξινίσει το πράγμα.

    (Θα μου πεις: μα κένει χιούμορ! Αυτό βρήκες να παρατηρήσεις;
    Κι όμως!
    Όπως τα παρατηρούμε αυτά για καλό, π.χ. «Καταπληκτική σάτιρα, εδραζόμενη σε μικτή γλώσσα, η χρήση της οποίας απαιτεί μαστοριά, αλλιώς η γελοιοποίηση καραδοκεί στη γωνία» #36, δηλαδή: η επιτυχία στο λόγιο σκέλος της μικτής του γλώσσας προσμετράται στα προτερήματα του κειμένου, έτσι δεν είναι περιττό να τα παρατηρούμε και όταν υπάρχει λάθος.)

  43. ΣΠ said

    42
    Ναι, χρησιμοποιεί τους όρους «μεταβατικό» και «αμετάβατο» όχι πάντοτε με την γραμματική σημασία, αλλά το κάνει στο πλαίσιο του χιούμορ. Δεν είναι λάθος όπως δεν είναι λάθος και οι ανορθογραφίες του Μποστ.

  44. Ο Σύλλογος Κυκλοθυμικών σου εύχεται Μπράβο και Στοδγιάλο, Χτήνος.

    Μια και παινεύτηκε η μίξη στοιχείων της γλώσσας να παρατηρήσω ότι αυτή μόνο σε χιουμοριστικό περιβάλλον δουλεύει 🙂

  45. Γιάννης Κουβάτσος said

    «αυτή μόνο σε χιουμοριστικό περιβάλλον δουλεύει»
    Ακριβώς.

  46. Σωστός ο Πέπε. Αλλά δε φταίω εγώ, ο Νικοκύρης φταίει 🙂 που δεν ανέφερε πως το κείμενο είναι παλιό.
    https://www.slang.gr/definition/22216-ypokeimeno
    Εκεί, στην εισαγωγή, Πέπε, γράφω ακριβώς αυτό που παρατηρείς.

  47. Θυμάστε κάτι που κυκλοφορούσε πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια και λεγότανε Ανασηκωμένο Συντακτικό ή κάπως έτσι;

  48. 47 Α, το βρήκα: http://www.kazam.gr/online/node/65255 (το πρώτο μέρος, το υπόλοιπο δεν είχε πέσει στα χέρια μου)

  49. Νεφέλη said

    Συγνώμη δεν μπόρεσα να διαβάσω το άρθρο μου φάνηκε λίγο κουλτουριαρικο και όπως λέει ο κύριος πεπές βασίζεται σε μία διάκριση μεταβατικών και αμεταβατων που δεν ισχύει

  50. dryhammer said

    Αυτό το «ο κύριος πεπές» κάτι μου θυμίζει…

  51. Σε μερικά πράγματα το λίγο δεν σου φτάνει και το πολύ σου περισσεύει. Πολύ μου άρεσε η εισαγωγή και το αμετάβατον, μετά όμως τα μεταβατικά…κατά την γνώμη μου, μετέβησαν εις πρώην ευφόρους και νυν αγόνους λόγω υπερεκμετάλλευσης εκτάσεις.

  52. Γιάννης Κουβάτσος said

    50: Το επόμενο χρηστώνυμο του Βάτμαν θα είναι Μηνάς Χατζηχρήστος. ☺

  53. dryhammer said

    52. O Συντηρητής ή ο οικοδόμος;

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο οικοδόμος.

  55. ΣΠ said

    53
    Ο οικοδόμος που δολοφόνησε τον κύριο Πεπέ.

  56. 5

    Να ετοιμάζεστε σιγά-σιγά, πλησιάζει η μέρα
    https://www.slang.gr/definition/3619-tou-agiou-poutsou-animera#comment-26783

  57. ΓΤ said

    (Πέθανε ο αστροφυσικός Γιάννης Σειραδάκης.)

  58. Pedis said

    Ωραίος και Χτήνος!

    Εθιμικώ δικαίω, το απαραίτητο στον Υπουργό χαρτί υγείας προσφέρουν ευγενώς οι κατάφρακτοι ήρωες των Σωμάτων Ασφαλείας.

    ?

  59. 58 Ποιοί βρίσκονται ανάμεσα στον υπουργό και τους διαδηλωτές?

  60. Μαρία said

    Με δελέασε η αποχτηνωμένη γραμματική και διάβασα κυριακάτικο άρθρο. Μπράβο Χτήνος.
    Ο πρόλογος μου θύμισε πραγματικό διάλογο όπου νεαρός κομμουνιστής της μεταπολίτευσης λέει σε εργάτη «εσύ είσαι το υποκείμενο της επανάστασης» και μόνο ξύλο που δεν έφαγε για την προσβολή. «Άντε ρε, που θα με πεις εμένα υποκείμενο».

  61. Pedis said

    # 59 – ναι, αλλά γιατί το χαρτί υγείας και να μη του κάνουν τον μπιντέ ή αυτό το αναλαμβάνει ο Υπουργός προς αυτούς;

  62. Γιάννης Ιατρού said

    50: από τις προάλλες έχει κάνει το ντεπούτο τΗς 🙂 🙂

  63. Γιάννης Ιατρού said

    62: Τα στατιστικά του Απριλίου (13+1), σε χρονολογική σειρά, κάθε δυό μέρες περίπου νέο…
    «Δυτικά Προάστια», «Lucy Leeds», «Κορωνίδης», «Μάκης», «Κωνσταντινουπολίτης», «Ελένη», «Μένω έκπληκτος»,
    (Γιάννης Στάμος, πλαστοπροσωπία), «Εσώκλειστος», «no comment», «Κόνιαλι», «Βασίλης», «Νεφέλη», «Hedgehog»

  64. Στράτος Βασδέκης said

    Ολόκληρο το άρθρο γραμμένο με πολύ μπρίο, καυστικό χιούμορ, κοινωνική ευαισθησία και μαεστρία! Μπράβο στον συγγραφέα, μπράβο και στον Νίκο για τη δημοσίευσή του!

  65. sarant said

    Eπανήλθα από μια μεγάλη πεζοπορία (18+ χλμ) και ευχαριστώ για τα νεότερα!

    35 Καλά έκανες και τον θυμήθηκες

    42 Ναι, σωστά

    60 Κι εγώ το έχω ακούσει αυτό 🙂

  66. 61 Κανόνισε να μας κοπανάνε σε διπλανά κελιά. Γυρεύοντας πας 🙂

  67. sarant said

    Στη μαρμάγκα βρήκα δύο ενσαρκώσεις (γνωστές) του Βάτμαν. Η μία επικρίνει τον Τσιόδρα και η άλλη το σημερινό διήγημα, επαινώντας την παρατήρηση που έκανε «ο ειδήμων κύριος Πέπες».

  68. sarant said

    Α, και όπου νάναι θα γίνει και το ιστολόγιο ανέφελο. Στον επόμενο χτύπο.

  69. Γιάννης Ιατρού said

    Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου σήμερα.. Θυμόμαστε αυτούς κι αυτές που χάθηκαν στην μάχη, με την όποια μορφή «πένας» στο χέρι.

  70. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @68. Σὰν τοῦ κακοῦ καιροῦ τὰ νέφελα, ἔλεγε ἡ γιαγιά μου γιὰ κάποιες ὑπάρξεις ποὺ σουρτούκευαν ἀπὸ ᾿δῶ κι ἀπὸ ᾿κεῖ.

  71. 10,
    Ιπποκείμενο, υποθέτω;

  72. 68, … Στον επόμενο χτύπο. …

    Μέχρι να πεις κύμενο.

  73. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    60. Ο πρώην -πλέον- κομμουνιστης , το 1989φέυγοντας απο το ΚΚΕ ειχε περάσει για λιγο απο το ΝΑΡ και προϊοντος του χρόνου ειχε :
    περάσει στην ελευθερη αγορα και
    παρει αρκετο βαρος, καταναλωνοντας κυρίως αρνίσια παϊδακια, τηγανητά εντοσθια,κ.λ.π. που λαχταρουσε καθότι οταν ηταν μικρος στο ορεινο χωριο καταναλωναν κρεας Πασχα και Χριστουγεννα.

    Ο εντελως ανθυγιεινός τρόπος ζωής του , αντικειμενικώς, επεφεραν στον μεσηλικα πλεον επαγγελματία διαφορα νοσηματα……

    […]
    Στην Ελλάδα, η «μαύρη» λίστα των θυμάτων του Covid-19 μεγάλωσε σήμερα, καθώς ακόμα τρεις συμπολίτες μας κατέληξαν τις τελευταίες ώρες.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έναν 63 χρονο άνδρα που νοσηλευόταν στο «Σωτηρία»,…. Και οι τρεις έπασχαν και από υποκείμενα νοσήματα.

    Προσοχη μυθοπλασια !

  74. dryhammer said

    70. Να του πιστώσουμε πως έγινε η αφορμή για να αναφερθεί το υπέροχο ρήμα «σουρτουκεύω».

  75. Γιάννης Ιατρού said

    74: το «σουρτούκο» και παράγωσγα η Λου τό ΄χει αναφέρει ΠολλάκΗς 😉😋

  76. dryhammer said

    Ναι αλλά …Μέγας Επιστήμων ο Αλο(γ)ίσιος Αλτσχάιμερ

    ******************
    Το διορθωτήρι μου κοκκινίζει τον δόχτορα και προτείνει «φαλτσάραμε»…

  77. sarant said

    74 Tου το πιστώνουμε, αλλά το χρεωστικό έχει πολλά βερεσέδια.

  78. Γς said

    >Το ρήμα μεταλλάσσεται αμέσως σε μεταβατικό, εσείς σε αντικείμενό του, ενώ ο εν λόγω Πατήρ του Έθνους αναλαμβάνει τον ρόλο του υποκειμένου του.

    >το απαραίτητο στον Υπουργό χαρτί υγείας προσφέρουν ευγενώς οι κατάφρακτοι ήρωες των Σωμάτων Ασφαλείας.

    Αφοδεύειν δημοσία δαπάνη

  79. Χαρούλα said

    Μαρία επειδή έχω καταλάβει ότι παρακολουθεις Πολάκη, τι είπε για την συγκέντρωση του ΠΑΜΕ, και ο Μπογιό τον βάζει μαζί με αυτούς που «άφρισαν»; Δεν βρήκα κάτι. Ξέρεις εσύ;

  80. Μαρία said

    79
    Δεν έχω ιδέα. Παρακολουθώ ότι αναπαράγεται στα σάιτ. Δεν έχω φουμπού. Ο Νικοκύρης έχει και μπορεί να μας διαφωτίσει.

  81. Mπετατζής said

    μπράβο Κτήνος !!!!!! Πάντα τέτοια.

    Πληροφορώ το φιλοθέαμον κοινό ότι το Κτήνος έχει συντάξει και ένα λεξικό λημμάτων μπροστά στο οποίο το λεξικό Μπαμπινιώτη είναι σαν να συγκρίνεις τη Βαβούρα (=Λεξικό Μπαμπινιώτη) με το Έγκλημα και Τιμωρία και τα ομηρικά έπη μαζί (=Λεξικό Κτήνους). Είναι τιμή μου που το έχω κάπου στη βιβλιοθήκη μου.

    Θέλουμε λοιπόν και αποσπάσματα από το λεξικό σου κάποτε !!!!

    Μικρή πρόγευση (από μνήμης). Σύμφωνα με το ως άνω λεξικό του Κτήνους, που μας εισάγει στον κόσμο των αληθινών ετυμολογιών και της σωστής ορθογραφίας, η λέξη Αρηστερά, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, πρέπει να γράφεται με ήττα.

  82. Γιάννης Ιατρού said

    79/80: με επιφύλαξη αν το ξέρω σωστά:
    Κάτι έγραψε με το νόημα πως «το ΚΚΕ σταμάτησε μετά τον Άρη Βελουχιώτη, έκτοτε μεγάλα λόγια, δεν ωρίμασε ο καιρός και «παρών« στη Βουλή». Κι έβαλε δύο φωτογραφίες, αριστερά του Α.Β. και δεξιά την εικόνα της εκδήλωσης από το Σύνταγμα.

  83. sarant said

    79-80 Εβαλε μια φωτο του Άρη και μια της συγκέντρωσης του ΠΑΜΕ και έγραψε:
    Επειδή διαβάζω διάφορα για το ΚΚΕ …
    Το ΚΚΕ σταμάτησε στην πρώτη φωτογραφία.
    Μετά «ο αγώνας είναι μακροχρονος ,δεν έχουν ωριμάσει οι συνθήκες»,στη Βουλή μόνη ψήφος το παρών και απέξω event σαν το σημερινό .(δεύτερη φωτό)
    Δεν μπορεί για παραπάνω γιατί δεν θέλει!

    Καλύτερα να μην έγραφε, λέω.

    81 Αν θυμάμαι καλά, κι εσύ Μπετατζή σύχναζες στο σλανγκρ 🙂

  84. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    42, 46. Ουφ! 🙂 αστοδγιαλο χτήνος! 🙂
    Μπράβο σου!

    >> (Πηδάω) μεταμορφώνεται ταυτοχρόνως σε μεταβατικό και αφορά άμεσα και οδυνηρά το απευθυσμένο σας.

    Ευτυχώς που ο κουμπάρος δεν έχει εργοστάσιο με κλύσματα (κλεμένο, τ΄άκουσα σήμερα)

  85. Μπετατζής said

    83β ε, ναι, αλλά εγώ, σε αντίθεση από όλους τους άλλους, είμαι τεμπέλης και μάλλον ατάλαντος 🙂

  86. Νέο Kid said

    Αυτό με το έγκλημα και τιμωρία και τα ομηρικά έπη, δεν τόπιασα.
    Το έγκλημα ήταν η Ιλιάδα και η τιμωρία η Οδύσσεια; ❓❓🤯😷

  87. sarant said

    85 Καλά ντε, δεν θα σε βάλω να γράψεις διήγημα 🙂

  88. Ωραία (ζύμωσα καλαμποκόψωμο με φρέσκα κρεμμυδάκια, ελιές και θυμάρι).

    Γειά σου Μπέτα, γειά σου ΕΦΗ! Ευχαριστώ σας!

  89. Χαρούλα said

    #80 Μαρία σ´ευχαριστώ. Και γω δεν έχω φβ. Διάβασα αυτό. Τον έχει με κακιές παρέες. Και δεν μπορώ να βρω γιατί.
    https://www.imerodromos.gr/e-afoy-afrisan-aytoi-etsi-eprepe-na-ginei/

  90. sarant said

    89 Το σχόλιο είχε πιαστεί, άγνωστο γιατί, στην παγίδα

  91. Χαρούλα said

    Μαρία, ΚυρΓιάννη μας, Νικοκύρη ευχαριστώ.
    Από τα πιό λάιτ του Πολάκη ενοχλήθηκαν… Τύψεις για τον Άρη.

  92. mitsos said

    @86
    Νομίζω ότι
    Αυτές τουλάχιστον ήταν οι δηλώσεις της Ήρας όπως μας τις μεταφέρει ο Ευριπίδης στις Τρωάδες.Εκδίκηση για τα Εγκλήματα των Αχαιών στον γυρισμό τους …

  93. mitsos said

    Καλησπέρα
    Να μεταφέρω λοιπόν κι εγώ τις ευχαριστίες μου στο Στο ΔγιαολοΧτήνος και στον Νικοκύρη αφού μου άρεσε πολύ η πρώτη ανάγνωση που έρεε αβίαστα και το απόλαυσα με στιγμές ασυγκράτητου γέλιου
    Μετά τα σχόλια των «υπκειμένων εδώ μέσα» το ξανακοίταξα
    Η γλώσσα συνεχίζει να μου αρέσει
    Με προβλημάτισε η συνεχής επιμονή στην εμφανέστερη εκδήλωση της εκμετάλευσης των ανθρώπων από την ισχυρή τάξη του καπιταλισμού και τους πολιτικούς ακπροσώπους της δηλαδή της οικονομικής μόνο πλευράς.

    Το τρώω… χυλόπιτα;…τούμπα;, … πορτα … τα λυσακά μου; ( τώρα γιατί αυτό μου θύμισε τον σκαντζόχοιρο ; )
    Το δουλεύω τον κόσμο όλο ; Το δουλεύω το εργαλείο ;

    Υπήρχαν πολλές εναλλακτικές παιριπαιχτικές διαπλοκές αλλά επιλέχτηκαν οι πολιτικά κυρίαρχες ;

    Όσο για το μεταβατικό ή μη των ρημάτων;
    Κι εγώ έλεγα με έμφαση στους μαθητές μου:
    Θυμηθείτε , το ρήμα διδάσκω είναι μεταβατικό αλλά το ρήμα μαθαίνω όχι. Το υποκείμενο της μάθησης είναι ο μαθητής. Ο δάσκαλος είναι υποκείμενο της διδαχής και άρα μόνο ένα από τα μέσα της μάθησης.

    Α , ξέχασα !
    Αν η υποκειμενικότητα υπόκειται παντού και πάντα τότε … η αντικειμενεικότητα αντίκειται ; Μπα δεν μ΄αρέσει. Δεν είναι καθόλου βολική σύμβασηαυτή 🙂

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    81. >>Αρηστερά
    ω !!
    πες και κανενάλλο!

  95. Μαρία said

    83 κλπ
    Με αφορμή το ιβέντ αξίζει να ξαναδιαβαστεί το άρθρο για το σύνθημα σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα του αποστάτη Κάουτσκι, μια και κάποιοι συνεχίζουν να το αποδίδουν όχι άδικα στον Ένγκελς. https://sarantakos.wordpress.com/2014/11/10/barbarei/

  96. 95 Έχω βαρεθεί κι εγώ να το διορθώνω στο τουίτερ (τη λένε στον κυρ-Τάκη γιατί νομίζει ότι το είπε ο Κορνήλιος…)

  97. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Μου άρεσε πολύ! Και πρωτότυπη ιδέα και πανέξυπνη (χτηνώδης… 🙂 ) υλοποίηση –έστω με τις …παρεκτροπές που επεσήμανε ο Πέπε κ.ά.– και προσαρμοσμένη στο θέμα γλώσσα.
    Μπράβο στο ΣτοΔγιαλοΧτηνος – Ευχαριστίες στον Νικοκύρη!

  98. Μαρία said

    96
    Ναι, είδα κάποια. Ενώ το είπε ο Ένγκελς 🙂

  99. Γς said

    96:

    Ούτε ο Πιερ Σολιέ ή ο Πολ Καρντάν

  100. Pedis said

    # 98 – Ποιος το είπε ή ποιος το έγραψε;

  101. Μαρία said

    100
    Τι εννοείς; Ποιος έγραψε πρώτος το δίλημμα;

  102. sarant said

    96 Ναι, μας βάζει σε δουλειές

  103. # 93

    – Καθηγητής στην (τότε) τάξη (*): Ολα τα εις -ίζω είναι μεταβατικά εκτός από το νομίζω που είναι δοξαστικό. Π.χ, οικώ, κατοικώ εγώ, οικίζω, δίνω σε άλλους σπίτια. Ορμώ και ορμίζω όχι από το θηλυκό την ορμή αλλά από το αρσενικό ο όρμος, ορμώ, φουντάρω εγώ, ορμίζω, λέω στους άλλους να ρίξουν άγκυρα…

    – Μαθητής : δηλαδή κύριε, εγώ γαυγώ κι ο σκύλος γαυγίζει ;

    – Καθηγητής : ΣτοΔγιαλοΧτήνος !

    (*) τότε μαθητής, μετά καθηγητής και τώρα ασταναπάνε…

    Είδα σήμερα τον Πλάσιντο Ντομίνγκο να παίζει στην Λουίζα Μίλερ τον (ίσως τελευταίο του) ρόλο σαν πατέρας του Ροντόλφο που, ήταν ο πρώτος του ρόλος πριν 40+ χρόνια… Μια ζωή σανίδι, ευτυχία αν κρίνω από τις ολιγόωρες παραμονές μου εκεί. Απολαμβάνεις περισσότερο την ζωή μπαίνοντας για λίγο στο πετσί κάποιου άλλου, αν τόξερα μικρός θάχα γίνει ηθοποιός. Κι όπως είπε η όμορφη γειτονοπούλα (Βουλγαρία) Σόνια Γιόντσεβα, ο Βέρντι είναι θέατρο κι ο Πουτσίνι, κινηματογράφος.

  104. Γς said

    103:

    > ο Βέρντι είναι θέατρο κι ο Πουτσίνι, κινηματογράφος.

    Κινηματογράφος του Τόσκα. Του Νίκου Τοσκα

    https://caktos.blogspot.com/2016/03/said-4-2016-0629.html

  105. Γιάννης Ιατρού said

    92: (86) Μήτσο, είναι γνωστό άλλωστε πως το κλειδί (hashtag) γι αυτό το θέμα, το περίφημο #θα_λογαριαστουμε_μετα, το δημιούργησε η Ήρα

  106. Pedis said

    # 101 – ε, ναι, δεν είναι το ίδιο.

    Λεμε τώρα, το έγραψε σε κάποια ισοδύναμη μορφή ο Κάουτσκι (και μπορεί να το είχε πει στην Λούξεμπουργκ ότι το είχε ακούσει από τον Ένγκελς … η Λ. δεν (πρέπει να) είχε συναντησει τον Ε., το έγραψε όμορφα και συνοπτικά η Λ., το πήρε για τίτλο του περιοδικού ο Κ. (έκανε το σαιτέσιο;) και μετά από χρόνια έκανε την πατάτα κυρ-Μπάζος της Κ. 🙂

  107. Γς said

    Σία Κοσιώνη και Δημήτρης Νανόπουλοςν στον ΣκάΙ τώρα.

    Μονοκύτταρο οργανισμό τον ανεβάζει, μονοκύτταρο οργανισμό τον κατεβάζει
    τον κορωνοιό ο κ. καθηγητής

  108. 93 Aγαπητέ Μήτσο, ευχαριστώ σε. Ναι, όταν το έγραψα ήθελα να πω συγκεκριμένα πράγματα. Από κει και πέρα, σίγουρα οι αποχρώσεις του κάθε ρήματος έχουν πολύ ψωμί. Το πρόβλημα είναι πως η κοπροσκύλωσή μου βαριέται τόσο πολύ και η ίδια που ποτέ δεν εξελίχθηκε από οξεία σε καλπάζουσα, πού να τρέχει τώρα… 🙂

  109. sarant said

    103 Δίκιο έχει η γειτονοπούλα

  110. Νεφέλη said

    Κύριε Δγιαλοχτήνε (108), μήν προσπαθείτε να βρείτε ελαφρυντικά: Το άρθρο σας είναι εντελώς για τα μπάζα και δεν φταίει γι’ αυτό η έμφυτη τεμπελιά σας. Φταίει το ότι είσαστε παντελώς ατάλαντος. Τί διαβάσαμε, αλήθεια; Κοινοτυπίες και αερολογίες, εξυπναδίστικα γραμμένες, που προσπαθούν να περάσουν για πνευματώδεις σοφίες. Επί πλέον το άρθρο σας είναι γραμμένο σε εντελώς λάθος βάση, αφού το βασικό σας επιχείρημα για τα μεταβατικά και τα αμετάβατα δεν ισχύει, όπως σωστά επισήμανε ο διακεκριμένος φιλόλογος κύριος Πεπές στο σχόλιο 42.

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Δεν καταλαβαίνει ο κύριος Σαραντάκος ότι με τη δημοσίευση τέτοιων επιεικώς απαράδεκτων κειμένων, που θυμίζουν κακογραμμένη σχολική έκθεση ιδεών από κουμπούρα μαθητή, χάνεται το όποιο κύρος έχει απομείνει στο παρόν Ιστολόγιο; Αν συνεχιστεί αυτό το βιολί, σε λιγάκι θα πάψουν να το διαβάζουν και οι πιό πιστοί του αναγνώστες (κύρ Σταύρος, Ιατρού, Λεώνικος, κύρ Γιάννης Κουβάτσος, Σμερδαλέος κλπ). Έχει κι ένα όριο η αρλουμπολογία, σεβαστέ μας κύρ-Νίκο…

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κατόπιν του νήματος
    Τα υπερκείμενα είκει τοις υποκειμένοις (εμπράγματο δίκαιο), στη ΄Χτηνοσλανγκ, μια χαρά ανατροπή της τάξης των τάξεων! 🙂

    Στην Κρόνη μας και στον Σπιράλ
    το νήμα αιώνιο Ταζ Μαχάλ

  112. Theo said

    @68:
    Πέρασαν κάποιες ώρες, κι ακόμα 😮

  113. Γς said

    Σπιραλ-Μαχαλ

    Ριμα κατ οικονομίαν

  114. Γς said

    112:

    Γι αυτό θύμιζε κύκνειο άσμα

    Αν και προσωπικά θα ήθελα να συνεχίσει να κολυμπά στη λιμνούλα του Σαραντάκειου Τατξ Μαχαλ [Σχ. 111]

  115. 112

    Theo, είναι πολύ αργά πιά. Μετά το 110 δεν είχα άλλη επιλογή από την αυτοκτονία (γι αυτό έλειψα για λίγο). Τώρα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της απόπειρας, αισθάνομαι πολύ καλύτερα 🙂

  116. Γς said

    Τατζ Μαχάλ

  117. Γς said

    115:

    Δεν αναφέρεται σε σένα Χτήνος. Αλλά στη Νεφέλη

  118. Theo said

    @115:
    😆 😆 😆 😆 😆

  119. Γς said

    τσακμάκι είμαι.
    Κατάλαβα

  120. Γς said

    Ον μπιχαφ οβ Ν.

  121. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    115 Χτήνε, το αυτοκτονώ είναι φίνο μεταβατικό π.χ. για εφοπλιστικά δικαστικά χρονικά.

  122. Γς said

    52:

    Γιάννης Κουβάτσος:

    >Το επόμενο χρηστώνυμο του Βάτμαν θα είναι Μηνάς Χατζηχρήστος

    Και κανείς δεν το’ πιασε. Πλην του Dry:

    > O Συντηρητής ή ο οικοδόμος;

    Και ο ΣΠ, τον έδωσε στην ψύχρα:

    >Ο οικοδόμος που δολοφόνησε τον κύριο Πεπέ

    Και για τους μη γνωρίζοντες τον κύριον Πεπέ, τον ουδεμίαν σχέση έχοντα με τον δικό μας Πέπε,
    ο Αθεόφοβος τον έχει εξιστορήσει, ομού με τον κύριο Πεπέ.

    http://atheofobos2.blogspot.com/2011/01/blog-post_20.html

    Διαβάστε το.
    Εχει και παρωδία του Pccolo Montanaro που τραγούδαγε ο Ρενάτο Καροζόνε τότε στα 2 Ελληνικών Σταθμών ραδιόφωνα μας.

    Θυμάμαι τα λόγια της παρωδίας, που δεν θυμάται ο Αθεόφοβος αλλά δεν τολμώ να τα γράψω, ως μη συνάδοντα με τα χρηστά ήθη του Ιστολογίου.

    Μόνο δυο στοίχους:

    «τον εμαχαίρωσε ο κολομπαράς
    και τον επρόδωσε ένας πούστης ρολογάς»

  123. Γς said

    >Και για τους μη γνωρίζοντες τον κύριον Πεπέ, τον ουδεμίαν σχέση έχοντα με τον δικό μας Πέπε, ο Αθεόφοβος τον έχει εξιστορήσει, ομού με τον κύριο Πεπέ.

    με τον Μηνά Χατζηχρήστο

  124. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    111 > Τα υπερκείμενα είκει τοις υποκειμένοις

    ΕΦΗ, το είκω το βρήκα, αλλά για ξήγα το όλο μαζί 🙂

  125. Πέπε said

    @122-123
    Μερσί για τις διευκρινίσεις. Είχα αρχίσει ν’ ανησυχώ. Ίίως μετά τον άλλο που επέστρεψε από επιτυχή απόπειρα αυτοκτονίας και συνέχισε να σχολιάζει. 🙂

  126. Αγγελος said

    (124). Βασική αρχή του Αστικού Δικαίου, σύμφωνα με την οποία τα υπερκείμενα (δηλαδή οι οικοδομές) ανήκουν στον ιδιοκτήτη των υποκειμένων (της γης). Σήμερα φυσικά πάσχει πλήθος εξαιρέσεις, με κυριότερη την οριζόντια ιδιοκτησία (πολυκατοικίες).

  127. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    126 Ευχαριστώ, Άγγελε.

    Πέπε, το 46 το είδες?

  128. sarant said

    Καλημέρα και από εδώ

    Σε αντίθεση με τον σημερινό καιρό εδώ στο Δουκάτο, το ιστολόγιο θα είναι ανέφελο στο εξής 🙂

  129. voulagx said

    #128: Αμήν!

  130. dryhammer said

    128.

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα

    124
    Όπου είκω, βάλε ανείκω 🙂
    Από το Ρωμαϊκο δίκαιο «superficies solo cedit»
    Ο γείτονας έκοψε όλα τα ρόδια της ροδιάς μου που κρέμονταν πάνω από το φράχτη προς τη μεργιά ντου 🙂

    126
    Ναι αναγκαία η εξαίρεση από τις αρχές του 20ου αιώνα. Η γενική αρχή όμως ισχύει κι έτσι η παλιά μου συμμαθήτρια έχει διώροφο στην Κ.Κηφισιά που το βρήκαν να έχει ανεγερθεί στο οικόπεδό τους εν αγνοία τους από άγνωστο καταπατητή. Φυσικά έγιναν δίκες κλπ αλλά το αποτέλεσμα ήταν αυτό.

  132. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    126 Λογικά πράματα. Τα είπε και ο άλλος με τα μούσια. Σε όποιον ανήκει η οικονομική βάση ανήκει και το θεσμικό/νομικό/κατασταλτικό κλπ εποικοδόμημα 🙂

  133. loukretia50 said

    Χχτήνος !!
    Πολύ καλό, με κάλυψαν οι προλαλήσαντες με τα αμιγώς θετικά σχόλια!
    Αναμένουμε το λεξικό σου!
    Και μια ιστορία φαντασίας δε θα πείραζε, κάπου έχεις αφήσει έναν ταλαίπωρο πρωτόγονο σε αδιέξοδη κατάσταση.
    Άλλωστε πιο εύκολα δημιουργείς παρά διορθώνεις! – νομίζω?

    Mήτσε, Μήτσε είσαι εδώ?
    Σε κέρδισε η αγέλη? – ρίξε κι εκεί μια ματιά αν θέλεις!

    Εφόσον ο περί ου ο λόγος γραφιάς με παραπλανητικά ανάλαφρο τρόπο δίνει έμφαση στα σοβαρά, αφήνει περιθώριο για μια «χτηνώδη» παρέμβαση δια χειρός γαλής – αφιλοκερδής προσπάθεια να καλυφθούν κάποια ελαφρά που συχνά φέρουμε βαρέως
    So,
    το κατ΄εμέ ερμηνευτικό κομμάτι λαϊκότροπων εκφράσεων που ανέφερες, έχει ως εξής :

    Τρώω χυλόπιτα : το ρήμα αμετάβατον, πλην όμως διαπράττει φωνητική παρενδυσία,
    εφόσον περιβάλλεται με μανδύαν ενεργητικού για να παραστήσει ότι είναι εκούσια η βρώση επιθυμητού – ου μην και αναγκαίου – εδέσματος.
    ΄Αρα αποκρύπτεται δολίως η παθητική φωνή του πάσχοντος υποκειμένου.
    Ο τάλας εαυτός του υφίσταται στωικά τις συνέπειες στοχευμένης ενέργειας ετέρου υποκειμένου, και αγωνίζεται να καταναλώσει αξιοπρεπώς το έμπλεον απαξίωσης στουμπωτικόν σκεύασμα ως καθάρσιον, ευελπιστών εις την ταχείαν παθημάτων κάθαρσιν.

    Τρώω πόρτα : έκφραση παρεμφερής με την προηγούμενη, χαλαρά συμπληρωματική, αλλά με πιο έντονη δυναμική. Ενίοτε ακολουθεί εκτόξευση στη σφαίρα της αυτολύπησης, ενώ το
    ρήμα παραμένει αμετάβατον, καθότι η ενέργεια αφορά την καθιαυτού στατική φάση.
    Παναπεί έχεις ήδη μεταβεί κάπου και δεν αποχωρείς πριν συνέλθεις.
    Λέγεται κατά κόρον όταν το θύμα – παρντόν, το υποκείμενον, προβαίνει εις εξωτερίκευσιν συναισθημάτων προ κεκλεισμένων θυρών ερωτικού παραδείσου.
    Στη ζωή αυτή – πιθανότατα και στην άλλη, κάποτε κλείνουν ερμητικά και οι δύο πόρτες.
    Αναπόφευκτα μένει εκτός νυμφώνος στα πρόθυρα νευρικής κρίσης και,
    (πάμε bonus!)
    τρώει τα λυσσακά του ως περήφανο υποκείμενο σε εξευτελιστικούς περιορισμούς.

    Τρώω τούμπα : αμετάβατον – υποτίθεται, καθότι σταθερά δηλώνει ενέργεια που αδόκητα προκαλεί και ταυτόχρονα υφίσταται το υποκείμενο.
    Αποτελεί ξεκάθαρη μεταφορά- βάρους , στερούμενη παντελώς βαρύτητας.

    Καλή όρεξη!

  134. mitsos said

    @133
    Εδώ είμαι Λου !
    ΕΥΓΕ
    τα κεφαλαία εις ένδειξιν ενθουσιασμού διότι όχι απλά «με πιασες» αλλά διάβασες τις λογικές ακροβασίες μου και τις διατύπωσες γραπτώς καλύτερα από όσο θα μπορούσα να φανταστώ.
    Χρωστάω κέρασμα
    ( και το μπουρμπουάρ δκό μου )

    Θα ρίξω και μια ματιά στην αγέλη την ακόμη νοσηρή .

  135. Πέπε said

    133
    Λου, βλ. https://www.slang.gr/lemma/11050-rixno-troo-pefto!

  136. loukretia50 said

    135. Μου άρεσε η «σκόπιμη αοριστία»!

  137. […] επιστημονικής φαντασίας ενώ πέρυσι παρουσιάσαμε ένα δοκίμιο παιγνιώδους λεξικογραφίας. Τα δυο σημερινά πεζά έχουν αναφορές στα ομηρικά έπη. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: