Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αντιφασιστικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 9 Μαΐου, 2020


Μια και σήμερα γιορτάζουμε τα 75 χρόνια από τη μέρα της αντιφασιστικής νίκης, είπα να δώσω αυτόν τον τίτλο στο εβδομαδιαίο πολυσυλλεκτικό μας άρθρο, παρόλο που το περιεχόμενό του δεν έχει καμιά σχέση με την επέτειο. Έτσι, για να μην ξεχνάμε την 9η Μαΐου 1945.

Στο μεταξύ προχωράμε με ολοένα και πιο γρήγορα βηματα στην άρση των περιοριστικών μέτρων, κάτι που μας προσφέρει και το πρώτο μεζεδάκι μας, που είναι γεωγραφικό.

* Φίλος του ιστολογίου διαφωνεί με τη διατύπωση που χρησιμοποίησε ο Νικ Χαρντ, δηλαδή ο υφυπουργός κ. Νίκος Χαρδαλιάς σε πρόσφατη ανακοίνωσή του (εφόσον βέβαια έχουν μεταφερθεί σωστά στο ρεπορτάζ):

Όπως είπε, οι μετακινήσεις είναι ελεύθερες εντός λεκανοπεδίου, δηλαδή ένας κάτοικος της Δυτικής Αθήνας όπως το Περιστέρι μπορεί να μετακινηθεί στο Σούνιο, ο κάτοικος της Νέας Μάκρης μπορεί να πάει στην Μάνδρα. Οι κάτοικοι του Πειραιά μπορούν να πάνε στον Κάλαμο.

Οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου όμως, δεν μπορούν να μετακινηθούν στα νησιά του Αργοσαρωνικού, στην Αίγινα, στη Σαλαμίνα, στο Αγκίστρι, στον Πόρο, στις Σπέτσες, όπως επίσης στον Δήμο Τροιζήνας ή στα νησιά των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.

Λέει ο φίλος μου:

Να του πει κάποιος ότι ούτε το Σούνιο, ούτε η Νέα Μάκρη, ούτε η Μάντρα, ούτε ο Κάλαμος περιλαμβάνονται στο Λεκανοπέδιο, το οποίο βέβαια οριοθετείται από τον Υμηττό, την Πεντέλη, την Πάρνηθα και το Αιγάλεω; Προφανώς εννοούσε ότι επιτρέπονται οι μετακινήσεις στο ηπειρωτικό έδαφος της Περιφέρειας Αττικής, αλλά όχι στα νησιά της!

Η Βικιπαίδεια δίνει δίκιο στον φίλο μου.

* Φίλος εκπαιδευτικός το έστειλε αυτό, πρέπει να προέρχεται από κάποια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.

To λάθος είναι βέβαια συνηθισμένο, αλλά να το βλέπουμε σε ανακοίνωση υπουργείου, και μάλιστα του συγκεκριμένου υπουργείου, ενοχλεί.

* Τα λάθη καλό είναι να διορθώνονται. Τις προάλλες έβαλε η ΕφΣυν σε τίτλο άρθρου της «Τι ισχύει για την επιστροφή χρημάτων λόγω ακυρωθέντων πτήσεων», προσθέτοντας ένα ακόμα λιθαράκι στο βουνό των Θέντων, όπως λέω τις περιπτώσεις που έχουμε αρσενικό τύπο σε μετοχή που θα έπρεπε να είναι θηλυκή (και που δεν είναι μόνο -θέντων, αφού έχουμε και το διαχρονικό «πληγέντων περιοχών» και άλλα).

To επισήμαναν μερικοί στα κοινωνικά μέσα και πολύ σύντομα, μέσα σε 2-3 ώρες το πολύ, είχε διορθωθεί σε «ακυρωμένων πτήσεων». (Νομίζετε πως δεν είναι το ίδιο; Τι λέτε;) Βέβαια, στο URL διατηρείται ίχνος της προηγούμενης διατύπωσης.

* Στο χτεσινό κύριο άρθρο του στην Εστία (που, αν δεν το είχατε προσέξει, τυπώνεται με πολυτονικό) o Μαν. Κοττάκης θέλει να δείξει ότι ξέρει αγγλικά -και γράφει steddy come τη φορητή κάμερα αντί Steadicam (εμπορική ονομασία)!

* Τίτλος άρθρου:

«Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ από ταχυδρόμο.»

Τι καταλαβαίνετε;

α) Ο ταχυδρόμος ήταν ο δράστης της κλοπής.
β) Ο ταχυδρόμος ήταν το θύμα της κλοπής.
γ) Η υπόθεση εξιχνιάστηκε από τον ταχυδρόμο.

Θεωρητικά και οι τρεις εξηγήσεις στέκουν. Φυσικά, θα σκεφτούμε τη δεύτερη περίπτωση -και γι’ αυτήν πρόκειται, όπως μας εξηγεί ο υπότιτλος του άρθρου.

Και δεν νομίζω πως μπορεί εύκολα να αρθεί η αμφισημία (αν όντως υπάρχει) -είναι τέτοια η φύση της πρόθεσης «από».

* Η εικόνα που βλέπετε είναι από κριτική χρήστη (ή μάλλον χρήστριας, αν κρίνω από το χρηστώνυμο, που δεν φαίνεται εδώ) σε ιστότοπο σύγκρισης προϊόντων, αλλά κυκλοφόρησε και ευρύτερα στα σόσιαλ, όπου σχολιάστηκε αρκετά.

Διάφοροι φίλοι, πολύ νεότεροι από μένα, ενοχλήθηκαν από τα γραφόμενα της κοπέλας -πώς μας πετσόκοψες έτσι; έγραψε κάποιος.

* Ένα μεταφραστικό και μαζί αθλητικό μεζεδάκι.

Τώρα με τον κορονοϊό αθλητική κίνηση δεν υπάρχει, αν και μου λένε ότι στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου του Τατζικιστάν γίνονται φοβερές αναμετρήσεις με χιτσκοκικά φινάλε, οπότε οι αθλητικές σελίδες έχουν μετατραπεί σε κοσμικές, αφού η βασική τους ύλη είναι οι ασχολίες διάσημων αθλητών μέσα στην καραντίνα.

Σε άρθρο για διαδικτυακή συνομιλία του Νόβακ Τζόκοβιτς με τη Μαρία Σαράποβα, η Σαράποβα θυμάται την πρώτη τους συνάντηση όταν ο Τζόκοβιτς ήταν ακόμα άγνωστος.

Είχαν βγει για φαγητό ύστερα από έναν αγώνα επίδειξης και: Είχε πολύ πλάκα γιατί θυμάμαι έβγαλες μια παλιά φωτογραφική Kodak και ζήτησες από τον σερβιτόρο να μας βγάλει φωτογραφία. Ήσουν αστείο παιδί

Μπορεί να ήταν «αστείο παιδί» ο νεαρός Τζόκοβιτς, αλλά δεν λέει αυτό η Σαράποβα! Λέει I think you were fanboying.

Καινούργια λέξη αυτή, ρήμα από το αντίστοιχο ουσιαστικό fanboy, που δεν την ήξερα και είδα ότι σημαίνει, περίπου, «κάποιος είναι μανιώδης/ενθουσιώδης λάτρης ενός διάσημου προσώπου (ή κάποιας ενασχόλησης)».

Δεν υπάρχει εύκολη απόδοση, αλλά πάντως το αστείο παιδί (μπέρδεμα του fan με το fun) δεν έχει καμιά σχέση.

* Το μεταφραστήρι σε δράση σε αγγελία γνωριμιών.

Date local women? θα ήταν ο αγγλικός τίτλος, και η πρώτη λέξη, αντί για ρήμα (βγαίνω ραντεβού) θεωρήθηκε ουσιαστικό, και όχι με τη σημασία «ραντεβού» αλλά «ημερομηνία».

Μπορούμε να σκεφτούμε διάφορα λογοπαίγνια, αλλά τα αφήνω.

* Στη συνέντευξη τύπου για την ανακοινωση των μέτρων στήριξης του πολιτισμού, η υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη είπε:

Το Υπουργείο Εργασίας … ενέσκηψε στο πρόβλημα…

Συνηθισμένο λαθάκι. Διότι βέβαια ενσκήπτω σημαίνει «εμφανίζομαι αιφνιδιαστικά και πλήττω με ορμή» και λέγεται πχ για καταιγίδα ή για σμήνος από ακρίδες.

Το κανονικό ρήμα είναι εγκύπτω ή σκύβω, άρα ενέκυψε ή, καλύτερα, έσκυψε. Σε πολλούς μοιάζει χυδαίο ή μπανάλ το «σκύβω», πολύ λόγιο το «εγκύπτω» και αδιαφανές, οπότε κατασκευάζουν ένα ημιλόγιο υβρίδιο, που όμως γράφεται «ενσκήπτω», κι έτσι συμπίπτει με το υπαρκτό ρήμα, αν και ίσως θα έπρεπε να γραφτεί «ενσκύπτω» οπότε θα ήταν απλώς ανύπαρκτο. Πάντως, στο σάιτ του Υπουργείου γράφεται «ενέσκηψε«.

Συνηθισμένο λαθάκι αλλ’ ενοχλεί, από δυο απόψεις. Αφενός, επειδή προέρχεται από υπουργό Πολιτισμού. Και αφετέρου διότι, επειδή ακριβώς προέρχεται από τη συγκεκριμένη υπουργό, υπάρχει αμφισημία διότι είναι σοβαρή η πιθανότητα να εννοείται πράγματι το «ενσκηπτω», αφού επί υπουργίας της η κ. Μενδώνη ενέσκηψε σαν λαίλαπα, σαν καταιγίδα στον πολιτισμό, ξεκινώντας από τα αρχαία της Βενιζέλου και φτάνοντας στις σημερινές της επιδόσεις.

* Μια μητέρα σκότωσε το παιδί της στην Κύπρο και το σχετικό άρθρο επαναλάμβανε στον τίτλο ένα περίεργο λάθος, που το έχουμε ξανά επισημάνει:

Σε δίκη για φόνο η μητροκτόνος στο Γέρι.

Όμως το παιδί της σκότωσε, οπότε μητροκτόνος δεν είναι. Παιδοκτόνο θα την πούμε, αν και με τη χαλαρή σημασία του όρου, διότι με τον ορισμό του νόμου ο φόνος του παιδιού χαρακτηρίζεται παιδοκτονία μόνο αν γίνει από τη μητέρα και στην περίοδο κοντά στον τοκετό.

Τελικά όμως, την ώρα που έγραφα το άρθρο, το διόρθωσαν και τώρα είναι «η παιδοκτόνος». Μια και το είχα γράψει, λυπήθηκα να το σβήσω.

* Ο βουλευτής Κ. Μπογδάνος, μέγας χορηγός του ιστολογίου, έχοντας υιοθετήσει ακροδεξιά ρητορία Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια επειδή ξέρει ότι του φέρνει ψήφους (σε αυτά τα νερά ψαρεύει, αλλού δεν έχει τύχη) άνοιξε διαμάχη με τη Γιάννα Αγγελοπούλου, πρόεδρο της Επιτροπής 2021. Από ένα σημείο και μετά η κ. Αγγελοπούλου δεν απάντησε, οπότε ο γίγας της διανόησης προσβλήθηκε και έγραψε ανοιχτή επιστολή, στην οποία προσέχω μερικά λαθάκια. Θα του χαρίσω το «ετερόκλιτος», που είναι περίπτωση αμφιλεγόμενη (ο Μπαμπινιώτης το θεωρεί σωστό με γιώτα), αλλά το «παρεξηγίσιμος» ούτε ποιητική αδεία δεν γίνεται δεκτό.

Και ακόμα περισσότερο το «εμέσοντας καθημερινά λόγο του μίσους». Μια φίλη μου λέει πως τέτοιο ρήμα «εμέσω» δεν υπάρχει, και πράγματι δεν το βρίσκουμε σε κανένα λεξικό, ούτε της αρχαίας ούτε της νέας ελληνικής. Το αρχαίο ρήμα είναι «εμέω, εμώ».

Βρίσκουμε «εμέσσω», όχι σε λεξικό αλλά σε κείμενα, είτε με την κυριολεκτική είτε με μεταφορική σημασία, που πρέπει να είναι νεότερη κατασκευή μια και δεν υπάρχει λόγιο ή λογιοφανές μονολεκτικό ρήμα για το «κάνω εμετό» και το ξερνάω είναι χυδαίο. Θα το δεχτούμε ίσως αλλά σε κάθε περίπτωση με δύο σίγμα.

* Χοντρό και μακάβριο λάθος της ΕΡΤ. Πολλές εφημερίδες και μέσα ενημερωσης έχουν στα συρτάρια τους έτοιμες νεκρολογίες και αφιερωματικό υλικό για πολλές μεγάλες προσωπικότητες, ιδίως εγχώριες ώστε να μην τρέχουν τελευταία στιγμή αν παρ’ ελπίδα έρθει η θλιβερή είδηση του θανάτου τους.

Κάποιος ανίκανος υπάλληλος της ΕΡΤ δεν πρόσεξε και τις προάλλες ανέβασε στην επίσημη σελίδα του Αρχείου της ΕΡΤ στο Φέισμπουκ το αφιέρωμα στον Μικη Θεοδωράκη «που έφυγε σήμερα από τη ζωή» και αλλο ένα ανάλογο στην Ειρήνη Παππά.

Φυσικά και οι δυο ζουν και βασιλεύουν -αλλά η απρέπεια της ΕΡΤ μένει σαν στίγμα.

* Και κλείνω με κάτι κορονοπολιτικό. Στα προηγούμενα μεζεδάκια είχα γράψει ότι «παρουσία πρωθυπουργού ο ιός δεν κολλάει», σχολιάζοντας την «αυθόρμητη» συγκέντρωση πλήθους κόσμου στην αυτοσχέδια συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη μπροστά στο Μαξίμου, όπου πήρε μέρος και ο πρωθυπουργός.

Φαινεται πως στο πρωθυπουργικό γραφείο μας διαβάζουν και φαίνεται πως πήραν στα σοβαρά αυτό που έγραψα.

Το λέω αυτό, διότι στη χτεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού και του υπουργού Μάκη Βορίδη σε αγρόκτημα στον Αυλώνα δεν φορούσε κανείς μάσκα, ούτε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ούτε η συνοδεία του, ούτε οι άνθρωποι του αγροκτήματος, ούτε σε εξωτερικούς χώρους, ούτε μέσα. Ούτε κρατούσαν αποστάσεις 1,5 μ. όπως δείχνουν οι φωτογραφίες.

Mόνο σε αυτή τη φωτογραφία υπάρχει ένας πίσω-πίσω που φοράει μασκα. Θα είναι αλλοδαπός και δεν θα με διάβασε.

Αισθάνομαι άσχημα αν παραπλάνησα το πρωθυπουργικό επιτελείο. Όταν έγραφα «παρουσία ΠΘ ο ιός δεν κολλάει» χαριτολογούσα. Το διευκρινίζω και νίπτω τας χείρας μου, πολύ σχολαστικά όπως θέλει το σλόγκαν.

 

 

 

 

282 Σχόλια to “Αντιφασιστικά μεζεδάκια”

  1. Πουλ-πουλ said

    Ε καλά τώρα, δεν το είπε και οροπέδιο όπως παλιότερα ο Β. Γιαννόπουλος. Εκείνα τα χάι, λόου ρισκ, τέικ αγουέι, δεν σας τρυπάνε τα αυτιά;

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >δεν μπορούν να μετακινηθούν […] στα νησιά των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.

  3. Αὐγουστῖνος said

    Καλημέρα ἀπὸ Ρόδο.
    Γιὰ τὴ νέα λαθροχειρία Μπογδάνου (εἶναι καὶ ναξιώτης, τρομάρα του!) μὲ τὴ φωτογραφία ἀπὸ ἐπίσκεψη Ἀργεντίνων ἐκπαιδευτικῶν καὶ συνάντηση μὲ ἐκπροσώπους τῆς ΟΛΜΕ τὸ 2012 (κοντὰ δεκαετία πιὸ πίσω), μᾶλλον δὲν πρόλαβες νὰ τὴ βάλεις στὰ κάρβουνα νὰ τὴ σερβίρεις καυτὴ καυτὴ στὴ σημερινὴ πιατέλα, ἔτσι δὲν εἶναι Νικοκύρη;
    Ἐδῶ οἱ δηλώσεις τοῦ (ἀ)νάξιου νεοδημοκράτη βουλευτῆ: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/321364_mpogdanos-gia-ekpaideytikoys-den-doyleyoyn-plironontai-kai-apergoyn-kotsifakis
    καθὼς καὶ ἡ ἀπάντηση τοῦ τέως τῆς ΟΛΜΕ κ. Κοτσιφάκη.

  4. Παναγιώτης Κ. said

    «ΒάσΗ του συνημμένου» και αυτό όχι από τυχαίο…υπουργείο.
    Από το Υπουργείο Παιδείας!
    Τη χάνουμε τη γλώσσα πατριώτ! 🙂

  5. Γς said

    > πρέπει να προέρχεται από κάποια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.

    μπορεί κι απ το ΥΕΘΑ:

    Να βρίσκονται στη Βάση της Τανάγρας

  6. Δήμητρα said

    Καλημέρα.
    Θα ήθελα να σχολιάσετε και την έκφραση » πολύ σχολαστικά» .

  7. nikiplos said

    Τυπικά μιλώντας πάντως το συγκεκριμένο δεν είναι αγρόκτημα αλλά νομικά στέκεται μόνο ως αγροβιοτεχνική μονάδα. Δηλαδή μπορεί να υφίσταται μόνο ως τριτογενής παραγωγή. Αστείο θα μου πείτε αλλά αν είστε αγρότης και ο νομός σας έχει κριθεί από το 1984 ως «αγροτουριστικός» δεν έχετε δικαίωμα να στήσετε (οικοδομήσετε κλπ) μια τέτοια μονάδα. Οι περισσότερες της Ανατολικής Αττικής είναι τελείως παράνομες. Επιπλέον πληρώνετε αν έχετε τέτοια μονάδα και κερατιάτικα εκτός ΕΛΓΑ σε βιοτεχνικούς-βιομηχανικούς οργανισμούς.
    Επίσης όλες, χωρίς δυστυχώς εξαίρεση, οι αντίστοιχες μονάδες της Αττικής περιβαντολλογικά μιλώντας είναι παράνομες. Από τη διαχείριση των βιολογικών λυμμάτων, έως την αποθήκευση χειρισμό των πολύ δραστικών φαρμάκων. Κι εντάξει ακαδημαϊκά είναι ως ένα σημείο, πάντως δεν θα θέλατε δίπλα στο εξοχικό σας να υπάρξει τέτοια μονάδα, γιατί εκτός από τις βαριές οσμές θα είχατε και άλλα ευτράπελα υγιεινής φύσεως. Ελπίζω κατά την επίσκεψή του εκεί ο πρωθ κι ο Μαυρουδής της Αγροτιάς να επιλύσουν αυτό το μικρό προβληματάκι.

  8. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    6 Τι να σχολιασω; Κανονική έκφραση είναι, που έγινε τώρα κλισέ.

  9. LandS said

    Ετερόκλιτο πλήθος; Όπως λέμε ετερόκλιτο ουσιαστικό;

  10. Γς said

    >τις περιπτώσεις που έχουμε αρσενικό τύπο σε μετοχή που θα έπρεπε να είναι θηλυκή

    https://caktos.blogspot.com/2015/10/blog-post_28.html

  11. Παναγιώτης Κ. said

    Το παράδειγμα με τον ταχυδρόμο δηλώνει για μένα ορισμένα πράγματα όπως:
    -Η χρήση της γλώσσας δεν γίνεται επαρκώς με συνειδητό τρόπο.( αυτό και ως…αυτοκριτική ) 🙂
    -Η γλωσσική ανεπάρκεια αναδεικνύεται σε περιπτώσεις όπου κάποιος κατέχει κάποια θέση και καλείται να συντάξει ένα κείμενο-ανακοίνωση.

    Φίλος, με πολλά χρόνια στη Δημόσια Διοίκηση, μου έλεγε για την δυσκολία σύνταξης των διαφόρων εγκυκλίων που έπονται μετά την ψήφιση ενός νόμου. Ως γνωστόν, οι υπάλληλοι λειτουργούν βάσΕΙ εγκυκλίων.

  12. atheofobos said

    ..με τον ορισμό του νόμου ο φόνος του παιδιού χαρακτηρίζεται παιδοκτονία μόνο αν γίνει από τη μητέρα και στην περίοδο κοντά στον τοκετό.

    Νομίζω πως κάνεις λάθος στο παραπάνω. Παιδοκτονία είναι ακόμα και αν μια 80 ετών σκοτώσει το παιδί της.
    Το Άρθρο 303 του Ποινικού Κώδικα (Νόμος 4619/2019) – αναφέρεται σε συγκεκριμένου χρόνου παιδοκτονία :
    Μητέρα που με πρόθεση σκότωσε το παιδί της κατά ή μετά τον τοκετό, αλλά ενώ εξακολουθούσε ακόμη η διατάραξη του οργανισμού της από αυτόν, τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα έτη.
    Η συγκεκριμένη Παιδοκτονία έχει ορισμένα ελαφρυντικά γιατί συνήθως οφείλεται σε μια ψυχολογική διαταραχή που ονομάζεται ψύχωση της λοχείας.

  13. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  14. dryhammer said

    Εδώ κολλάει

  15. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  16. Γς said

    6:

  17. dryhammer said

    15. >παρουσία πρωθυπουργού, βλήτων και άνηθου…

    Δεν μας εξηγεί όμως ποιος είναι ποιος.

  18. Παναγιώτης Κ. said

    Στον καιρό του κορονοϊού και του εγκλεισμού μας στο σπίτι και με την ελευθερία που παρέχεται στους σχολιογράφους κάθε Σάββατο να γράφουμε διάφορα έχω την εξής ιδέα-πρόταση που ξεκινάει από τον φίλο μας τον Κιντ:
    Έγραψε λοιπόν ο Κιντ, όχι μόνο μια φορά, » η συσχέτιση δεν συνεπάγεται αιτιότητα». ( Ή μήπως το έγραψες κάπως αλλιώς).
    Υπήρξαν κάμποσα ερεθίσματα αυτό τον καιρό που επανέφεραν στη σκέψη μου αυτή τη φράση. ( συνωμοσιολόγους και φανατικούς έχω κατά νου…)
    Η πρόταση μου: Κιντ γράψε μας ένα διήγημα ή δοκίμιο ή τέλος πάντων ό,τι νομίζεις για να δημοσιευτεί κάποια Κυριακή, κατά τον τρόπο που συνηθίζεται στο ιστολόγιο.

  19. Καλημέρα

    Απ’ ‘οσο μπορώ να διακρίνω στην φωτο, το κυβερνητικό κλιμάκιο επιθεώρησε την συσκευασία των … βλήτων. Διαλιέχτε την λεζάντα :

    Α/ Ομοιος ομοίω αεί πελάζει

    Β/ είδε ο γύφτος την γενιά του κι αναγάλιασ΄η καρδιά του

    Γ/ … κι η κοπριά στα λάχανα

    Δ/ το αίμα νερό δεν γίνεται

    Ε/ όποιος τα κοπελομάθει δεν τα γεροντοξεχνάει

    Ζ/ δείξε μου τους φίλους σου να σου πω ποιός είσαι

  20. Παναγιώτης Κ. said

    …#18 με θέμα αυτή την πρόταση…

  21. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    Εγώ πάντως, τον ταχυδρόμο κατάλαβα για κλέφτη!😊 Λάθος άνθρωπο, θα κατηγορούσα…
    Οι πτήσεις είναι ακυρωμένες ή …ακυρωθείσες; Και γιατί; Εγώ θα χρησιμοποιούσα το δεύτερο. Λάθος γιατρέ μου; Ή φταίει που είμαι …πολυυυύ μεγάλος άνθρωπος;🥺😀

  22. Dong-ho Spiros Merimanis said

    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ από ταχυδρόμο.»
    το «από» είν’ εντάξει η φράση όμως είναι λειψή, λείπει το ποιος εξιχνίασε και το ποιος έκλεψε
    «η αστυνομία* βρήκε τον άνθρωπο που έκλεψε 20 χιλ ευρά από ταχυδρόμο » θα ήταν μια μονοσήμαντη καθαρή φράση

    αφού όμως πρόκειται για τίτλο, και υπάρχει και υπότιτλος που επεξηγεί, είναι φλύαρος γιατί περιέχει ένα μέρος από την πληροφορία, οι τίτλοι πρέπει να είναι μικροί και να προκαλούν την περιέργεια να διαβάσεις το άρθρο: «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ» ή ακόμα πιο γενικά «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής»

    *το βάζω εγώ γιατί τίποτα δε μας πληροφορεί ότι η αστυνομία εξιχνίασε την υπόθεση

  23. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    17 O πρωθυπουργός και οι άνηθοι δεν φοράνε ζακέτα!😄

  24. Πέπε said

    Καλημέρα.

    > > Φίλος εκπαιδευτικός…

    Στο «βάση» αναφέρεσαι Νίκο; Εμένα το «ενημερώνονται να» είναι που μ’ έβγαλε από τα ρούχα μου. Το μήνυμα ήρθε ένα Σάββατο πρωί, και ήταν ξαφνική διαταγή να είναι όλοι οι δασκάλοι στο σχολείο την Τετάρτη (όσοι λ.χ. είχαν εγκαταλείψει τα παραμεθόρια κι είχαν πάει σπίτια τους κι έπρεπε τελευταία στιγμή να ψάχνουν αεροπλάνα, κλπ.). Κι επειδή μια διαταγή είναι διαταγή αν πεις «διατάσσονται» αλλά δν είναι αν δεν το πεις, επινοήθηκε αυτή η ανελλήνιστη σύνταξη, «ενημερώνονται να».

    > > Αστείο παιδί…

    Πολύ πλάκα; Αυτό ξέφυγε.

    > > (Μπογδάνος…):

    Εξεμώντας, και μόνο. Αν υπήρχε το εμέσσω, θα υπήρχε και αόριστος με ξ (π.χ. εξήμεξα), και εμεκτός.

  25. Γς said

    >I think you were fanboying.

    ότι [μας] έκανες αέρα [στα μπιπ]

  26. Σ said

    21. Οι πτήσεις που ακυρώθηκαν, τώρα είναι ακυρωμένες. Κι αφού είναι ακυρωμένες, ακυρώθηκαν. Βρόχος.

  27. Γς said

    >Date local women

  28. dryhammer said

    23. άρα τα βλήτα είναι από το βάλλω

  29. Το χαϊλάιτ της επιστολής του μπόγδανου είναι ένα: Μάλιστα, για να μην υπάρξει υπόνοια επιθετικότητας από μεριάς μου, σας απευθύνθηκα γράφοντας “Χριστός ανέστη!”, στο οποίο δεν απαντήσατε τίποτα.

  30. dryhammer said

    27. με το παραδοσιακό αθλητικό παπουτσάκι…
    (λόγω της σεμνότητας που με διακρίνει κοιτάζω χαμηλά)

  31. ndmushroom said

    Πώς δεν έχει εύκολη απόδοση το fanboy; Έχει, και μάλιστα έχω την αίσθηση ότι η δική μας απόδοση προηγείται των βαρβάρων: ρουβίτσα (εν προκειμένω «σα ρουβίτσα έκανες») 🙂

  32. sarant said

    29 Όντως!

    21-26 Κακά τα ψέματα, στη νεοελληνική δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ακυρωμένες και ακυρωθείσες

    18 Δεκτή η πρόταση, είτε για Κυριακή είτε για άλλη μέρα. Θα έχει ενδιαφέρον αν θέλει ο Κιντ να κάνει τον κόπο.

  33. Παναγιώτης Κ. said

    @30. Ποια σεμνότητα!
    Η…παγκοσμιοποίηση να λες. 🙂

  34. π2 said

    Ποδοσφαιρικά ανενημέρωτο σε πιάνω, Νίκο. Το θρυλικό πρωτάθλημα Τατζικιστάν διεκόπη λόγω κορονοϊού στις 26 Μαΐου, λίγες μέρες πριν τα πρώτα επίσημα κρούσματα στη χώρα. Η πρώτη διακοπή ήταν ως τις 10 Μαΐου, αλλά ανακοινώθηκε παράτασή της. Στο τέλος Απριλίου που το είχα κοιτάξει, διεξάγονταν μόνο τα πρωταθλήματα Λευκορωσίας, Μπουρούντι και Νικαράγουας.

  35. Costas X said

    Καλημέρα !

    Εστία : «…steddy come τη φορητή κάμερα αντί Steadicam»

    Μου θυμίζει κάτι παππούδες που πετάνε μια λάθος αγγλικούρα, π.χ. «ντισί» για το CD ή «πιτσί» για το PC, προσθέτοντας πάντα «…πως το λέτε εσείς οι νέοι…». Ευτυχώς που δεν έγραψε η σοβαρή Εστία «steady cum» ! 🙂

  36. atheofobos said

    Η σκηνοθετημένη φωτογραφία με την ανάρτηση της σοβιετικής σημαίας στο Ράιχσταγκ έχει μια ολόκληρη ενδιαφέρουσα προϊστορία.
    https://www.mixanitouxronou.gr/i-pragmatiki-istoria-piso-apo-tin-diasimi-fotografia-me-tin-eparsi-tis-sovietikis-simaias-sto-verolino-pos-oi-stratiotes-anevikan-sto-raichstagk-kai-ti-afairethike-sto-montaz/

  37. π2 said

    Όσο πλησιάζουμε στο bicentennial, έχω τη νοσηρή ελπίδα ότι θα κατοχυρωθεί ο νεολογισμός μπογδάνιο ως μονάδα μέτρησης της φρίκης.

  38. nikiplos said

    32@ β: εγώ το καταλαβαίνω ως εξής:
    ακυρωμένος κάποιος που συντελέστηκε
    ακυρωθείς κάποιος που δεν συντελέστηκε.

    Για παράδειγμα:
    Το ακυρωμένο καθαρότατο γκολ της ΑΕΚ επί του ΠΑΟΚ. (ήταν καθαρότατο γκολ και το ακύρωσαν)
    Το ακυρωθέν ματς μεταξύ Ολυμπιακού και ΑΕΚ. (δεν έγινε ο αγώνας)

    έχω δίκιο ή άδικο?

  39. Κωστής Ανετάκης said

    Καλημέρα κι από μένα. Βρήκα αυτό το ρήμα στην Αποκάλυψη του Ιωάννη: 3-16 οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου.

    Ίσως από αυτόν τον τύπο του μέλλοντος, σε ένα πολυδιαβασμένο βιβλίο της Αγίας Γραφής θα πρέπει να προέκυψαν οι περίεργοι τύποι ενεστώτα, όπως «εμέσσω»…

  40. ΓιώργοςΜ said

    15 ορθή επανάληψη:
    Παρουσία πρωθυπουργού, άλλων βλήτων, και μαϊντανών.

  41. dryhammer said

    40. Τώρα μιλάς σωστά…

  42. Aghapi D said

    Συνήθως αναρτώ στο φέισμπουκ ένα απόσπασμα από το άρθρο ή μια ρήση συνομιλητή με σύνδεσμο στο εδώ (;) ιστολόγιο

  43. Σοφία Ο said

    Πέρα από το ότι σε κάθε μικρό όλοι φαίνονται μεγάλοι…
    Είπα να βγω από τα ρούχα μου με τους «μεγάλους ανθρώπους», αλλά μετά θυμήθηκα ότι πολλοί από τους συμμαθητές μου δεν έμαθαν ποτέ να χρησιμοποιούν τεχνολογία, ούτε καν κινητού τηλεφώνου (ούτε να προγραμματίζουν το βίντεο, τότε που είχαμε τέτοια), όπως δεν έμαθαν ποτέ να διαβάζουν κανένα βιβλίο, ούτε να μην πιστεύουν ότι ο Μπιλ Γκέιτς έφτιαξε τον κορονοϊό κλπ κλπ. Κι αυτοί οι άνθρωποι ψηφίζουν, εννοείται. Και μεγαλώνουν παιδιά. Επομένως, πώς να μην δίνουν την εντύπωση ότι είναι δεινόσαυροι;
    Που το χάσαμε το παιχνίδι; Ίσως εκεί που η 42 ετών όταν ήταν είκοσι έψαχνε να βρει τον τριαντάρη γαμπρό με την καλή δουλειά και τις καλές προοπτικές, για να μην χρειαστεί να κουράσει το μυαλό της με διαβάσματα, και να βγει στη σύνταξη με τη δεκαπενταετία. Κι ο τριαντάρης, έχοντας βολευτεί με τη βοήθεια του βουλευτή της περιοχής κάπου, δεν χρειάστηκε ποτέ να μάθει τίποτα, έγινε πάτερ φαμίλιας σαν τον παππού και τον πατέρα του και παροπλίστηκε από τα 35. Και με αυτούς, που έχουν άλλη μια δεκαπενταετία εργασίας, θα εκσυγχρονίσουμε το δημόσιο, τη χώρα κλπ κλπ
    Ακόμα πιο θλιβερό είναι το ότι παρακολουθώ ένα γκρουπ στο ΦΒ για Έλληνες που βρίσκονται ή επιθυμούν να έρθουν στο Λονδίνο. Το 90% των μελών είναι ημι- μεγάλοι άνθρωποι, δηλαδή κάτω των 42. Χτες δεν άντεξα, τους είπα τι brain drain και πράσινα άλογα, η αποχώρηση τους ανέβασε το μέσο όρο του IQ της Ελλάδας. Αλλά άσε, το πάω αλλού και δε λέει να σοβαρέψει πολύ.

  44. ΚΩΣΤΑΣ said

    38 Νίκιπλε, κι εγώ μαζί σου συγκλίνω ως προς το ακυρωμένος και ακυρωθείς. Όμως τί φαουλάρα διαπράττεις παρακάτω; Άκου, «Το ακυρωμένο καθαρότατο γκολ της ΑΕΚ επί του ΠΑΟΚ». Πείραζε να είναι ανάποδα οι ομάδες; Κατάλαβα… Τζί που σου χρειάζεται!!!… 😜

  45. dryhammer said

    33. Αν είναι Μαορί, έχω πάει Ν. Ζηλανδία, αν είναι Ζουλού, έχω πάει Ν. Αφρική.

    (τώρα …ζουρλού και με ουρεί… – και στεριανός και έγγαμος και μπατίρης – )

  46. sarant said

    39 Ναι, ή από τον αόριστο. Παροιμιώδες ήταν και το «ποίος Άδης τον εξέμεσε»

    Θα λείψω για λίγο

  47. Γς said

    37:

    Ανατρίχιασα…
    Δικό σου είναι;

    Προειδοποιούν γμτ!

  48. rizes said

    Η ντροπή του ανθρώπινου γένους
    https://vgiannelakis.wordpress.com/2017/04/21/3415/

  49. ΚΩΣΤΑΣ said

    Πες-πες «ναι, αλλά εσείς για την Μαρφίν…» τσίμπησε ο αρχηγός… 😉

    https://www.kathimerini.gr/1077433/gallery/epikairothta/politikh/o-al-tsipras-kate8ese-stefani-sth-marfin—katadikazoyme-th-via-alla-kai-thn-ypokrisia-toy-k-mhtsotakh

  50. καλημέρα,
    στον Χωμενίδη έχω συναντίσει το «εμέσσω», νιμίζω αρκετές φορές.
    Τα λεξικά δεν το έχουν αλλά βρίσκω στο Divry’s (~1965) «έμεσις –> vomiting».
    καλό ΣΚ

  51. Γ-Κ said

    0. «οπότε οι αθλητικές σελίδες έχουν μετατραπεί σε κοσμικές»

    Γενικά ό αθλητικός κόσμος το ‘χει ρίξει σε διάφορα. Playstation, ιστορίες από τα παλιά κλπ.

    Οπότε, ας τσιγκήσουμε τον ΠΑΟΚ-Τζι:

    «Στη χειρότερη ενδεκάδα της Ρεάλ ο Πάμπλο Γκαρσία»
    http://www.sport-fm.gr/article/podosfairo/sti-xeiroteri-endekada-tis-real-o-pamplo-gkarsia/4079487

    —————

    Και κάτι για τους υπόλοιπους ΠΑΟΚτζήδες:
    http://www.sport-fm.gr/article/i-istoria-tis-diasimis-fwtografia-tou-giwrgou-kouda/4079554

  52. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Date local women? θα ήταν ο αγγλικός τίτλος, και η πρώτη λέξη, αντί για ρήμα (βγαίνω ραντεβού) θεωρήθηκε ουσιαστικό, και όχι με τη σημασία «ραντεβού» αλλά «ημερομηνία».

    Όπως την κόβω, η εικονιζόμενη τοπική γυναίκα πρέπει να χει περάσει την ημερομηνία λήξης της.

    …Τι ξερω εγώ, βέβαια, εγώ είμαι ενας γέρος στα 30φεύγα μου 😋

  53. leonicos said

    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ από ταχυδρόμο.»

    Τι καταλαβαίνετε;

    α) Ο ταχυδρόμος ήταν ο δράστης της κλοπής.
    β) Ο ταχυδρόμος ήταν το θύμα της κλοπής.
    γ) Η υπόθεση εξιχνιάστηκε από τον ταχυδρόμο.

    Και δεν νομίζω πως μπορεί εύκολα να αρθεί η αμφισημία (αν όντως υπάρχει) -είναι τέτοια η φύση της πρόθεσης «από».

    Έχεις δίκιο

    Στην αρχή πήγα να γράψω ότι με ένα κόμμα

    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ, από ταχυδρόμο.»

    θα περιοριζόταν η μαφισημία στις α και γ, αλλά είχα άδικο

    Το αστείο είναι ότι αν πούμε

    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ, εκλάπησαν από ταχυδρόμο.»
    απαλείφεται μόνο η γ. Η κλοπή δεν εξιχνιάστηκε από τον ταχυδρόμο

    Πρέπει να καταφύγουμε στο «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ. δράστης ο ταχυδρόμος.»

    ή
    Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ. θύμαο ταχυδρόμος.»

    Και για τους ελληνοφρενείς

    Αυτή η αμφισημία δεν θα ήταν δυνατή σε πολλές άλλες γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκικής

  54. Avonidas said

    δεν μπορούν να μετακινηθούν […] στα νησιά των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.

    Δεν υπάρχει σχετικός μηχανισμός;

  55. leonicos said

    38 Nikiplάκο

    δεν είναι ακριβώς έτσι.

    Η παθητική φωνή έχει μόνο διακριτό αόριστο, και σημαίνει ότι κάποιος άλλος το έκανε. το ποιητικό αίτιο

    ακυρωθείς αό τν τάδε, ακυρωμένος από τον τάδε ή υπό του τάδε

    η μέση φωνή του αορίστου δεν χρησιμοποείται πια και αντικαταστάθηκε από τη παθητική που πήρε σημασία μέσης

    ακυρωθεις από μόνος του (μέση), ή από κάποιον άλλο (παθητική)

  56. leonicos said

    Ποδοσφαιρικά ανενημέρωτο σε πιάνω, Νίκο. Το θρυλικό πρωτάθλημα Τατζικιστάν διεκόπη λόγω κορονοϊού στις 26 Μαΐου, λίγες μέρες πριν τα πρώτα επίσημα κρούσματα στη χώρα. Η πρώτη διακοπή ήταν ως τις 10 Μαΐου, αλλά ανακοινώθηκε παράτασή της. Στο τέλος Απριλίου που το είχα κοιτάξει, διεξάγονταν μόνο τα πρωταθλήματα Λευκορωσίας, Μπουρούντι και Νικαράγουας.

    Ανησυχώ για το πρωτάθλημα Ναούρου

    Μορεί ναμεενημερώσει κάποιος! Σαςπρακαλώ

  57. Γιάννης Κουβάτσος said

    0: «έχοντας υιοθετήσει ακροδεξιά ρητορία»
    Γιατί ρητορία, Νικοκύρη, κι όχι ρητορεία; Ακτιβισμός ή κάπου μεταξύ ρητορείας και ρητορικής το χάσαμε το έψιλον; ☺

  58. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Για άρση της αμφισημίας: «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ με θύμα ταχυδρόμο.»

  59. Πέπε said

    @53
    Μην το ψάχνεις Λεώνικε. Λύση δεν υπάρχει, και (εδώ!) δε φταίει καν ο συντάκτης!

    > > Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ. θύμαο ταχυδρόμος.

    Δε στέκει λογικά τέτοιος τίτλος: το θύμα ήταν γνωστό πριν την εξιχνίαση! 🙂

    Το μόνο που θα έστεκε, αν ο ταχυδρόμος ήταν ο δαιμόνιος εραστιτέχνης ντετέκτιβ, θα ήταν «Εξιχνιάστηκε από ταχυδρόμο η υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ». Αλλά δεν εξιχνιάστηκε από ταχυδρόμο, οπότε καληνύχτα πάλι.

    Μόνο διά της σπάσεως και ξαναρίξεως βγαίνει κάποια άκρη.

  60. ΣΠ said

    Το ΛΚΝ έχει και εμώ και εξεμώ, αλλά ούτε «εμέσω» ούτε «εμέσσω».

  61. Αγγελος said

    Η αμφισημία μπορεί ευκολότατα να αρθεί με μισού λεπτού σκέψη:
    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ με δράστη ταχυδρόμο.»
    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ με θύμα ταχυδρόμο.»
    «Εξιχνιάστηκε από ταχυδρόμο υπόθεση κλοπής 20 χιλ. ευρώ.»

    Αλλά βέβαια «κλοπή πράγματος από άνθρωπο» είναι αμφίσημο, πώς να το κάνουμε…

  62. leonicos said

    Ρε παιδιά: Ηρεμία!

    Να μη ξέρουν οι άνθρωποι τι θα λεχθεί σε περίπτωση θανάτου τους;

    Να πάνε ανενημέρωτοι;

    πορεί να έχουν και κάποιες αντιρρήσεις, να ζητήσουν διορθώσεις κλπ

    ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ

    Δεν καταλαβαίνετε τίποτα πια εδώ μέσα; ΟΛΟΙ;

    Ούτε ο Τζι; Ούτε ο Γς; Ούτε ο Ιατρού;

  63. ΣΠ said

    58
    Αλλιώς
    «Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής από ταχυδρόμο 20 χιλ. ευρώ.»

  64. ΣΠ said

    63
    Χμ, όχι. Έτσι θα μπορούσε να είναι δράστης η θύμα.

  65. Konstantinos said

    Κάποτε ένας συνάδελφος μου εξηγούσε τη θεωρία του για τη σχέση λαδώματος σε δημόσιες υπηρεσίες με την αμφισημία στη γλώσσα. Το πρώτο διευκολύνεται από το δεύτερο, και σε γλώσσες με μεγαλη αμφισημία υπάρχει αυξημένη διαφθορά.

  66. ΣΠ said

    Βέβαια, στο URL διατηρείται ίχνος της προηγούμενης διατύπωσης.

    Διορθώθηκε κι αυτό.

  67. ΣΠ said

    Για το «ετερόκλιτος» να ξαναβάλω το σχόλιο από το Λεξικό Μπαμπινιώτη:

    ετερόκλιτος ή ετερόκλητος; Συνήθως γίνεται διάκριση ανάμεσα στο
    ετερόκλιτος και στο ετερόκλητος, λέγοντας ότι αυτό με -ι- είναι από το
    κλίνω και σημαίνει «με διαφορετική κλίση» (λέξεις που κλίνονται
    διαφορετικά, ανώμαλες λέξεις), ενώ το γραφόμενο με -η- το παράγουν από
    το καλώ (κλητός, κλήση) και το συνδέουν με τη σημ. «διαφορετικός,
    ανόμοιος, ανομοιογενής». Η διάκριση, όπως έχει από παλιά παρατηρηθεί,
    είναι τεχνητή και εσφαλμένη και προήλθε από παρεξήγηση. Στους
    αρχαίους γραμματικούς απαντά η λ. ετερόκλιτος με τη σημ. «(λέξεις) με
    διαφορετική κλίση» (π.χ. γυνή – γυναικός αντί *γυνός). Από αυτήν οι
    Γάλλοι έπλασαν το hétéroclite, που αρχικά είχε την ίδια σημασία,
    αργότερα όμως από το «διαφορετικός στην κλίση» δήλωσε, με διεύρυνση
    τής σημασίας του, γενικότερα «διαφορετικός, ανόμοιος, ανομοιογενής». Η
    β’ σημασία τής λ. θεωρήθηκε ότι ήταν και διαφορετική λέξη, η λ.
    ετερόκλητος, από άλλη ρίζα (καλώ). Η άποψη αυτή δεν έχει καμία
    τεκμηρίωση. Το σωστό, άρα, είναι να χρησιμοποιούμε και στα Ελληνικά το
    ετερόκλιτος (με -ι-) και με τις δύο σημασίες (την κυριολεκτική και τη
    μεταφορική | διευρυμένη). Για την ιστορία, ας σημειωθεί ότι λ. ετερόκλητος
    πλάστηκε στην Ελληνική (το 1887), αλλά ως αντίθετο τού αυτόκλητος
    (αυτόκλητος = ο καλών τον εαυτό του, αυτοκαλούμενος – ετερόκλητος = ο
    καλούμενος από άλλους).

  68. Spiridione said

    Το «Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη σήμερα σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση
    https://tvxs.gr/news/sinema/teleytaio-simeioma-toy-panteli-boylgari-se-tileoptiki-metadosi

  69. Georgios Bartzoudis said

    (α) «Έτσι, για να μην ξεχνάμε την 9η Μαΐου 1945»

    # Σε μια πόλη, που λέγεται και …Ακανία. υπάρχει «οδός 8ης Μαϊου», για να τιμάται η …9η Μαϊου. Το είχαν άχτι από τότε που κάποιος ονόματι Ναπολέων Σοτίλης τηλεγράφησε στας Αθήνας: Απελευθερώνω τη Ακανία σήμερα την 28η Ιουνίου (κάπως έτσι). Και επαναλαμβάνουν οι ρήτορες με στόμφο τη ρήση του Σωτίλη κάθε …29η Ιουνίου!

    (β) Κάποιος ανίκανος υπάλληλος της ΕΡΤ δεν πρόσεξε και τις προάλλες ανέβασε στην επίσημη σελίδα του Αρχείου της ΕΡΤ στο Φέισμπουκ το αφιέρωμα στον Μικη Θεοδωράκη «που έφυγε σήμερα από τη ζωή» και αλλο ένα ανάλογο στην Ειρήνη Παππά. Φυσικά και οι δυο ζουν και βασιλεύουν -αλλά η απρέπεια της ΕΡΤ μένει σαν στίγμα».
    # Κάποιοι «ανίκανοι» υπάλληλοι και (ενδεχομένως) κάποιοι ανεπαρκείς προϊστάμενοι αυτών, καταλαβαίνουν μια και μόνη γλώσσα: Απόλυση ή έστω πραγματική απειλή απόλυσης!
    Τώρα, θα μου πείτε, ψύλλους στ’ άχυρα ζητώ: Προ ετών, κάποια ανίκανη υπάλληλος της ΕΡΤ (πριν το μαύρο) επεδείξατο παρόμοια ανικανότητα, μαζί με τον παρτεναίρ αυτής. Ο (επαρκής) προϊστάμενος τιμώρησε (στα …μαλακά) την ανίκανη υπάλληλο, μια τιμωρία που συμπαρέσυρε κάπως και τον ανίκανο παρτεναίρ. Ε! λοιπόν, η τότε αντιπολίτευση (και μετέπειτα κυβέρνηση) ηρωποίησε το ζεύγος των ανικάνων και …εν καιρώ τους έδωσε και υψηλά πόστα (αν δεν κάνω λάθος ο ανίκανος παρτεναίρ εγένετο και Ευροβουλευτής!)
    Συμπέρασμα: Ανίκανοι πάσης φύσεως, μη λαμβάνετε υπόψη τους …Σαραντάκους. Κάντε «λάθη» και θα …δικαιωθείτε!

  70. Theo said

    @34:
    Το θρυλικό πρωτάθλημα Τατζικιστάν διεκόπη λόγω κορονοϊού στις 26 Μαΐου, λίγες μέρες πριν τα πρώτα επίσημα κρούσματα στη χώρα. Η πρώτη διακοπή ήταν ως τις 10 Μαΐου

    Μάλλον 26 Μαρτίου ήθελες να γράψεις 🙂

    Κουράγιο, οι ποδοσφαιρόφιλοι! Η Budesliga αρχίζει στις 16 Μαΐου (https://www.gazzetta.gr/football/bundesliga/article/1472785/bundesliga-h-vathmologia-kai-programma).

  71. ΣΠ said

    69
    Μήπως Σωτήλης;

  72. Ημερομηνία τοπικές γυναίκες? Ό,τι νάναι μεταφράζουν οι άσχετοι.
    Χουρμάς τοπικές γυναίκες το ορθόν.
    Και, όπως λέει κι ο Αβο στο 52, ο συγκεκριμένος χουρμάς έχ’ παραγουρμάσ’.

  73. ΣΠ said

    31
    Fanboy και fangirl χρησιμοποιούνται όταν χρειάζεται να προσδιοριστεί το φύλο του fan. Ρουβίτσα είναι το fangirl. Στα ελληνικά θα τα αποδώσουμε όπως αποδίδουμε το fan, οπαδός; θαυμαστής;

  74. dryhammer said

    31,73.
    …Και τότε, είπε ο βασιλιάς στο fan boy:
    – Να ρε! Έτσι κάνουν αέρα.

  75. Αγγελος said

    H άνευ όρων παράδοση όλων των γερμανικών στατευμέτων υπογράφηκε στη Ρενς στις 7 Μαΐου 1945, ώρα 2:41 πμ, προέβλεπε όμως την κατάπαυση των επιχειρήσεων στις 8 Μαΐου και ώρα 11:01μμ. Στις 8 Μαΐου ξαναϋπογράφηκε η παράδοση στο Βερολίνο, για να παρευρίσκεται και ο Ζούκοφ. Οπότε η Ημέρα της Νίκης γιορτάζεται στη Δυτική Ευρώπη στις 8 Μαΐου, στη Ρωσία όμως στις 9, διότι ήταν περασμένα μεσάνυχτα στη Ρωσία όταν τερματίστηκαν τυπικά οι εχθροπραξίες. Στην Ελλάδα δεν γιορτάζεται — είχαμε άλλες έννοιες το Μάιο του 1945…
    Στις 9 Μαΐου όμως, όχι κατά σύμπτωση, γιορτάζεται σε όλη την ΕΕ η Ημέρα της Ευρώπης — η επέτειος της Διακήρυξης του Σούμαν, o οποίος στις 9 Μαΐου 1950, ακριβώς δηλαδή πέντε χρόνια μετά το τέλος του Πολέμου στην Ευρώπη, πρότεινε να τεθεί η γαλλική και η (δυτικο)γερμανική χαλυβουργία, μαζί με τα ανθρακωρυχία, υπό μια κοινή Αρχή. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία της ΕΚΑΧ το 1951 και της ΕΟΚ το 1957, που εξελίχθηκε στη σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση.

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >> «αυθόρμητη» συγκέντρωση πλήθους
    Κατά τη γνωστή εντολή «Οργανώσατε αυθόρμητον υποδοχήν»

    >>Φυσικά, θα σκεφτούμε τη δεύτερη περίπτωση
    κι όμως ( κι)εγώ,γεια σου Χαρούλα, νόμισα εν πρώτοις, την πρώτη, ότι τα τσέπωσε ο ταχυδρόμος! 😦 🙂

    ………..
    >>η υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη είπε: (επίσης)
    «μ΄ένα πακέτο 12μηνης ισχύς» στο 23:17 του βίντεου (στο κείμενο το έχουν διορθώσει σε ισχύος) https://government.gov.gr/enimerosi-ton-politikon-sintakton-apo-ton-kivernitiko-ekprosopo-stelio-petsa-ke-tin-ipourgo-politismou-ke-athlitismou-lina-mendoni/

    είπε και «τρεισήμισι εκατομμύρια» (στο κείμενο «θάβεται» στην αριθμητική γραφή) αλλά αυτό,νομίζω, θεωρείται συγγνωστό παρά το λεξικό,
    ………..
    29 >>στο οποίο δεν απαντήσατε τίποτα.(Μπογδανος προς κ.Αγγελοπούλου)
    στην ανωτάτη μπογδανική, έπρεπε να γράψει «στην οποία απαντήσατε τίποτα» 🙂
    ……….
    Συλλάβανε τους δράστες που κλέψανε τα 20 χιλιάρικα από τον ταχυδρόμο.

  77. π2 said

    70: Κι όμως, 26 Απριλίου. Το Τατζικιστάν ήταν μια από τις τελευταίες χώρες στην Ασία χωρίς επίσημο κρούσμα (επάρθη 30 Απριλίου).

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Η υπουργός Παιδείας παραγνωρίζοντας τις ελλείψεις στα σχολεία για ασφαλή επιστροφή και προφύλαξη των μαθητών των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, εν μέσω πανδημίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Τη παραβίαση του Συντάγματος καθώς και κάθε έννοιας Δημοκρατίας.»
    https://www.902.gr/eidisi/arthra/224108/den-fysaei-aeras-adiaforias-stin-paideia-diaprattetai-egklima

  79. 73 Δλδ οι νεαρές θαυμάστριες του Κότσιρα είναι κοτσιράκια?

  80. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    50 έμεσις υπάρχει στα λεξικά, όπως και έμεσμα.

    54 🙂

    57 Λάθος κάναμε, ρε!

    58 Όντως

    66 Μας διαβάζουν;

    72 Αψογο ο χουρμάς!

    73 Υποχωρητικά έχει γραφτεί και: βαρουφίτσος

  81. Spiridione said

  82. Πέπε said

    @61:
    > > Αλλά βέβαια «κλοπή πράγματος από άνθρωπο» είναι αμφίσημο, πώς να το κάνουμε…

    Σωστό κι αυτό. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο οι 20 χιλιάδες ευρώ να έκλεψαν ταχυδρόμο, ή να τον εξιχνίασαν.

  83. Γιάννης Κουβάτσος said

    Υπογραφές κατά του «Big brother»

    https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/ypoyrgeio_paideias_kai_thriskeymaton__katargisi_tis_tropologias_gia_live_streaming_mathimata_apo_tis_sholikes_aithoyses_/?rc=fb

  84. Χαρούλα said

    Περισσότερο κατανοητό(χωρίς προσθήκη λέξεων), θα το έλεγα:
    Η κλοπή 20.000€ από ταχυδρόμο, εξιχνιάστηκε.
    Επειδή προηγείται ο ταχυδρόμος της εξιχνίασης, κατα μια λογική, είναι αθώος

  85. Φυσικά και είναι τίτλος τιμής για τον ΠΑΟΚ πως ο Γκαρσία βρέθηκε στην χειρότερη ενδεκάδα της Ρεάλ. Γιατί πέρα από τίτλους και οπαδικές μπούρδες λίγα σωματεία καταφέρνουν να παίρνουν το μάξιμουμ από τους λεγόμενους «δύσκολους» χαρακτήρες που χαραμίζουν το ταλέντο τους. Λίγα σωματεία έχουν την ευθύτητα που έχει ο ΠΑΟΚ και ταίριαξε με τον Πάμπλο γι αυτό και το μια φορά ΠΑΟΚτσης, για πάντα ΠΑΟΚτσής που ξεστόμισε ο Σάντος. Στην ΑΕΚ καρπουζά τον φωνάζανε, στον ΠΑΟ τον έδιωξαν στα τρία παιχνίδια, στον ΠΑΟΚ βρήκε ο άνθρωπος την υγειά του και την φυσική εξέλιξη της καριέρας του. Ο ποδοσφαιριστής Γκαρσία στον ΠΑΟΚ βρήκε αυτό που ήθελε, ένα 6άρι να τρέχει γύρω του κι αυτός να βλέπει όλο το γήπεδο και να στέλνει την μπάλα με την μία και με το μοιρογνωμόνιο. Οι φίλοι του ΠΑΟ θα θυμούνται το φάουλ-κόρνερ στον Τζιόρβα και της ΑΕΚ το συρτό φάουλ στην ευθεία με το τείχος που όλοι τους πηδήξανε νομίζοντας πως θα το στείλει ψηλοκρεμαστο κι ο φουκαράς ο Σάχα δεν κατάλαβε από που του ήρθε (στο 4.15 του βίδδεο). Δυο γκολ μνημεία ποδοσφαιρικής τεχνικής και ευφυΐας, αντίστοιχα.
    Σαν προπονητής, έχει ήδη διαπρέψει αφού όχι μόνο παίρνει τα πρωταθλήματα στις Κ17 και Κ19 αλλά τα παίρνει αήττητος, προετοιμαζόμενος για την φυσική του θέση όταν έρθει η ώρα.
    Σαν άνθρωπος είπε μια φράση » επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς» και μετά από λίγο καιρό την υιοθέτησε ο ΣύΡιζΑ, αλλά αν τα μπέρδεψε με τον Βασιλειάδη και ά;λλους «αξέχαστους» που μόνο για πέσιμο (το άλλο δεν το λέω) ήτανε…

    Τι να πει τώρα ο τυχών γαμακάπας, ψάχνει τις ειδήσεις μήπως βρει κάτι να τον ικανοποιεί για να το κοινοποιήσε αγνοώντας πως οι φιλοπαοκτσήδικες εφημερίδες αυτό το έχουν γράψει πριν από κάναδυο μήνες …

  86. Γς said

    45:

    Σουαζιλανδές

    The Reed Dance ceremony, pictured, is known as Umhlanga and sees thousands of Swaziland’s ‘prettiest virgins’ dance topless for King Mswati III, every August, hoping to be his next wife

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-2326680/King-Swaziland-wants-make-14th-virgin-bride–let-stay-UK-Womans-plea-asylum-fleeing-African-monarch.html

  87. Ωχ, το βίδδεο

  88. Χαρούλα said

    #83 διαβάζω και σκέφτομαι…
    μα που το θυμήθηκε ο Κουβάτσος το big brother!;!😊
    Ευτυχώς, άνοιξα την συνέχεια

  89. Pedis said

    # 81 – Τι είδους φόλα τρώνε αυτά;

  90. Γιάννης Κουβάτσος said

    88: Δυστυχώς, Χαρούλα, ο «Big brother» πιο επίκαιρος παρά ποτέ…

  91. Γς said

    54:

    Υπάρχει αλλά δεν ξέρουμε το Password

  92. Γιάννης Κουβάτσος said

    85: Α,ρε Τζι, πόσο ευτυχισμένοι είστε όλοι εσείς που ζείτε στον κόσμο σας…Καμιά φορά σε ζηλεύω…

  93. Antigeist said

    Εγώ το fanboy θα το απέδιδα «οπαδίτσα» και ως ρήμα «οπαδιτσίζω» κατά το πρότυπο του «κοριτσίζω» ή «παιδιαρίζω». Επειδή το να είσαι ενθουσιώδης φαν δεν είναι ό,τι πιο ώριμο και συνήθως είναι συμπεριφορά εφήβων εναλλακτικά θα το έλεγα «πιτσιρικίζω» ή «τσουτσεκίζω» δηλαδή συμπεριφέρομαι σαν τυπικός συναισθηματικά ανώριμος έφηβος.

    Δεν είναι στο θέμα αλλά προσθέτω ότι αν έπρεπε να πω τον ντελιβερά προς το ρωμαϊκότερον θα τον έλεγα αγγαρευτή ή τρεχάμενο ή στο πιο αστείο καβαλάρη (επειδή καβαλάει παπί). Το take away θα το έλεγα (φαγό)δεμα ή δεμάτι.

    Σε αυτό με τον ταχυδρόμο θα μπορούσε να αποφευχθεί η θολούρα στη σημασία εάν έμενε απέξω η παθητική φωνή και η πρεμούρα που έχουμε να μην μολύνουμε τον λόγο με λίγη λαϊκή χροιά παραπάνω. «Έκλεισε η υπόθεση που είχαν κλέψει από ταχυδρόμο το xy ποσό».

  94. Pedis said

    Πότε διχάστηκε το γένος;

    Και oι μισοί να τους κάψουνε κι άλλοι μισοί να τους κλάψουνε;

    Βρωμοπουστιές!

    Και η κα Πρόεδρος τα ίδια τουίτεψε …

    Άσχετο: μακαρι νάχω λάθος έχω αλλά θα μας βγει σαρτζετάκης, να μου το θυμηθείτε.

  95. Παναγιώτης Κ. said

    «Ο τυχών γαμακάπας».
    Τσ!τσ!Τσ! Άπαιχτος! 🙂

  96. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αλήθεια, ποιος διχασμός; Τι θέλουν να πουν οι ποιητές; Είναι απλώς μια ηθικολογική κορόνα άνευ ουσίας, σαν αυτές με τις οποίες διανθίζουν τα επετειακά μηνύματά τους, ή κρύβει βαθύτερο νόημα; Ότι να τι γίνεται, όταν δεν είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι στον κοινό αγώνα, Μαρινάκηδες και άνεργοι, Λάτσηδες και πρεκάριοι, να τι συμβαίνει, όταν διαδηλώνουμε και δεν μένουμε σπίτι, πλένοντας όλη μέρα τα χέρια μας πολύ σχολαστικά;

  97. Μαρία said

  98. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    81 Φοβερή ηλε-μαρμάγκα!

    89
    Ετοιμαστείτε να γενούμε …γερακάρηδες

    83 Είναι εξώφθαλμα αντισυνταγματικό και, μέσα από τις προσφυγές και γενική κατακραυγή δεν θ΄αφήσουν να εφαρμοστεί. Σ’ ένα φροντιστήριο στη γειτονιά, δεν άφησαν να βάλουν κάμερες για έλεγχο της πίσω αυλής (είχε προηγηθεί διάρρηξη), διότι αφορά καταγραφή χώρου εκπαίδευσης ανήλικων, είπε ο καμεράς.
    Γυμναστική φόβου είναι.

  99. nikiplos said

    87@ Το γκόλ του Γκαρσία οφείλεται στο κάκιστο – επίπεδο πρώτης δημοτικού- στήσιμο του τείχους της ΑΕΚ. Το αποκαλύπτει και η εικόνα της κάμερας. Στην δεύτερη τρίτη το πολύ προπόνηση σε Δ ερασιτεχνική, μαθαίνει κανείς ότι το τείχος έχει σκοπόν να καλύψει το απευθείας σουτ προς το τέρμα… Κι αυτοί άφησαν το μισό να χάσκει…

  100. nikiplos said

    55@ Αγαπητέ Λεώνικε,
    ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά μπερδεύτηκα αντί να διαφωτιστώ…

    Ας πούμε για μελλοντική απόφαση: Δοθείσης της ευκαιρίας θα πάμε εκδρομή. (η ευκαιρία μπορεί να δοθεί μπορεί και όχι πάλι από το σύμπαν).
    Για παρελθοντική: Δεδομένης της ευκαιρίας έγινε πλούσιος. (του δόθηκε η ευκαιρία από το σύμπαν).

    αυτό είναι λάθος?

  101. 89
    https://en.wikipedia.org/wiki/RPG-7

  102. Χαρούλα said

    Ωχ! Νέο γεφύρι της Άρτας! Το βράδυ θα βάφεται, θα τραυματίζεται, και το πρωί θα καθαρίζεται και θα ξαναστήνεται. Κι αν τύχει και τους έρθει η ιδέα να το φυλάνε τα παιδάκια με τα ροπαλάκια;!;! Σήριαλ!
    Μια απλή επιτοίχια πλακέτα, τους φαινόταν πολύ καλόγουστη;;;;

  103. Πάνος με πεζά said

    Καλησπέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όους ! Ωραία τα μεζεδάκια, νομίζω ότι υπήρξε κι ένα ακόμα με αφορμή το θάνατο του σπουδαίου Δημήτρη Κρεμαστινού, όταν κάποιοι ανέφεραν ότι ήταν εκείνος που μας ενημέρωνε στο Ωνάσειο, για την πορεία της υγείας του Ανδρεα Παπανδρέου · κι όμως, το ρόλο του «Τσιόδρα του Ωνάσειου» είχε τότε ο επισης εκλιπών γιατρός Γρηγόρης Σκαλκέας…

    Και μια που αναφέρθηκα στο Σωτήρη Τσιόδρα, που από σήμερα αραιώνει τις εμφανίσεις του, νομίζω ότι είναι καιρός, με λιγότερο πια άγχος, να διορθώσει,τα ελληνικά του, που δεν τιμούν ή τελοσπάντων δε συνάδουν καμιά φορά με την επιστημονική του αξία…

  104. spiridione said

    89. Ένα κουβά άμμο, αλλά ψιλή, διάβασα.

    Απόστροφος μετά το ‘εξ’, αυτή η μάστιγα.
    https://www.efsyn.gr/node/242592

  105. ΣΠ said

    18
    Νομίζω ότι ο Κιντ το έχει γράψει στα αγγλικά: correlation does not imply causation. Συμφωνώ ότι κανείς μπορεί να γράψει ένα ενδιαφέρον διήγημα πάνω σε αυτή την ιδέα. Ελπίζω ο Κιντ ή κάποιος άλλος να το κάνει. Θα ήθελα να το διαβάσω.

  106. Νίκος Κ. said

    Ένα σχόλιο σχετικό με τον τίτλο (Αντιφασιστικά μεζεδάκια).
    Μπορεί να θεωρούμε μακρινή εκείνη την εποχή (75 χρόνια πριν), όμως όλο και πληθαίνουν τα γεγονότα που την προβάλουν στα «Προσεχώς». Το πιο πρόσφατο: η φασιστικής λογικής Live streaming μετάδοση μέσα από σχολικές αίθουσες που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Να βάλουν πλάκα και στη Θεμιστοκλέους 1, το κτίριο Κ.Μαρούση, όπου κάηκαν επίσης 4 αθώοι άνθρωποι, εργαζόμενοι εκεί! Δούλευα σε αυτό το κτίριο, ήξερα τον Μανώλη Κοντόπουλο το δικηγόρο και τον κυρ Γιάννη το Νεμετζίδη με το εργαστηριάκι του της χρυσοχοϊας. Φρίκη που ξεχάστηκε γιατί δε βόλευε τους κρατούντες αυτή η μνήμη. Είχε προηγηθεί η δολοφονία του καθηγητή Νίκου Τεμπονέρα από το στέλεχος της Ν.Δ. τραπεζικό, Ιωάννη Καλαμπόκα και ακολούθησε η απόσυρση από το Σουφλιά του νομοσχεδίου για το οποίο γίνονταν οι διαμαρτυρίες.

  108. ΣΠ said

    104
    Πώς σκοπεύουν στο ΑΠΘ να κάνουν εξ αποστάσεως εξετάσεις; Δεν το λένε και σε μένα;

  109. spiridione said

    108. Έλα ντε.

  110. Γ-Κ said

    Κάτι άλλο σκέφτηκα να γράψω για τον Γκαρσία, αλλά είδα το vindeo (sic, ρε) και… γαμακαπήθηκα στα γέλια.Βάζει το γκολ, πανηγυρίζει έξαλα και ΠΑΟΚτζήδικα, τον αγκαλιάζουν οι άλλοι κι αυτός.. φτιάχνει την κορδέλα, ρε παιδί μου! Μην τυχόν μας πάρει η κάμερα με το μαλλί ανακατεμένο, λέμε.

    ———————

    Η αλήθεια είναι ότι φταίνε οι ατζέντηδές του πάνω απ’ όλα. Τι τον πήγανε στη Ρεάλ τον άνθρωπο, να χαντακωθεί; Στον ΠΑΟΚ βρήκε ο άνθρωπος την υγειά του και την φυσική εξέλιξη της καριέρας του. Εκεί έπρεπε να τον πάνε εξαρχής, μαζί με το 6άρι να τρέχει γύρω του (σετ)!
    Ο Γκαρσία γεννήθηκε για τον ΠΑΟΚ και ο ΠΑΟΚ δημιουργήθηκε για τον Γκαρσία!

    Όχι σαν τον π@πάρα τον Ερνέστο που έστελνε δανεικούς κι αγύριστους (ξαναsic) κάτι Μήτρογλες και άλλους τέτοιους «δύσκολους» χαρακτήρες που χαραμίζουν το ταλέντο τους…

    —————–

    Ότι δεν διαβάζω φιλοπαοκτσήδικες εφημερίδες, εννοείται. Πλάκα με κάνεις, μπρε;

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Υπέρμετρη χρήση χημικών χθες βράδυ στην Κυψέλη.
    Σβήσανε και τα φώτα λέει (για να μην καταγράφονται από τα κινητά οι σκηνές). Η έφοδος στου Ινδαρέ τους δίδαξε! Μαχιαλά!
    Παρακαλούνται οι Κυψελιώτες της παρέας να δώσουν ρεπορτάζ, κυρίως ότι εν καλά!

  112. Antigeist said

    Μια φίλη μου λέει πως τέτοιο ρήμα «εμέσω» δεν υπάρχει, και πράγματι δεν το βρίσκουμε σε κανένα λεξικό, ούτε της αρχαίας ούτε της νέας ελληνικής. Το αρχαίο ρήμα είναι «εμέω, εμώ».

    Το «εμέσω» φυσικά δεν υπάρχει ως ενεστωτικό ρήμα ούτε στη νέα ούτε στην αρχαία αλλά να σημειώσουμε ότι υπάρχει ως μέλλοντας του αρχαίου ρήματος εμέω. https://en.m.wiktionary.org/wiki/ἐμέω

    Κανονικά θα έπρεπε να πει εμέοντας ή εμέουσα καθημερινά το μίσος της (το «λόγο μίσους» το βρίσκω χάλια ως μετάφραση του hate speech). Πάντως εγώ θα απέφευγα αναφορές ρε ξερατά. Είναι ανάρμοστο και χοντροκομμένο στο δημόσιο λόγο.

  113. # 99

    Ρε Nikiplos δεν καταλαβαίνεις πως ρεζιλεύεσαι ; Δεν υπάρχει καμιά τρύπα στο τείχος απλά ο Μανωλάς πηδάει και η μπάλα περνάει κάτω από τα πόδια του, δέστο στο 4.52 του βίδδεο από την μεριά του τερματοφύλακα. Ακόμα και ο γνωστός αντιπαοκτσής εκφωνητής αναγκάσθηκε να πει πως είναι μια έξυπνη εκτέλεση του Γκαρσία.
    Κοίτα, το φανατικός το καταλαβαίνω, το τυφλός, όχι

    Εδώ μέχρι κι ο Μάνταλος χαίρεται φέτος λόγω κορονοιού…

  114. ΣΠ said

    Ξαναγύρισαν τα ποδοσφαιρικά σχόλια. Το είπα και χθες. Το ιστολόγιο επανέρχεται στην κανονικότητα.

  115. # 92

    Σε νοιώθω Γιάννη μου, υπήρξα και γω σαν ανήλικος δυστυχισμένος και βάζελος, μετά ενηλικιώθηκα και είδα το φως μου.

    Κουράγιο, και στα δικά σου !

  116. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Επειγόντως άρθρο για τις πλατείες.Αμαρτωλές! Γίνανε ο νέος στόχος.

    Λούλη Λούλη πού είσαι Λούλη

  117. Γ-Κ said

    Προς ΠΑΟΚ-τζι: Να μην ξεχάσετε να σχολιάσετε και αυτό εδώ (166):
    https://sarantakos.wordpress.com/2020/05/06/stockfish/#comment-651819

  118. # 114

    Ετσι κι αλλιώς στην πολιτική η Νουδούλα παίζει μόνη της και το μόνο ενδιαφέρον θα έρθει τώρα με τις δίκες Μαρινάκη που πιθανότατα θα αδυνατίσουν πολύ την εσωκομματική πλευρά του Κούλη, είτε με στήριξη Μαρινάκη με παρεμβάσεις στην δικαιοσύνη, είτε με απίθανες τροποποιήσεις νόμων προς αποφυγήν τιμωριών του ΟΣΦΠ. Η εισήγηση για παραπομπή Μαρινάκη μιλάει για «αντιαθλητικές, ανήθικες και διεφθαρμένες» πρακτικές, χώρια που η υπόθεση πάει και σε διεθνείς οργανισμούς όπως η UEFA και το CAS, όπου το «ελληνικό» στοιχείο ( ο γιος του Σάββα στην μια κι ο «πράσινος» Πιλάβιος στο άλλο) δύσκολα θα παίξει την καριέρα του για το χατήρι του ΟΣΦΠ. Στην Νουδούλα υπάρχουν κι άλλες τάσεις πλην του Κούλη να καλύψουν το κενό, επίφοβο αντίπαλο κόμμα δεν υπάρχει.
    Λίγη υπομονή και το νερό θαρθεί στο αυλάκι.

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Τι σημασία έχει εάν φασίστες κάνουν πορείες με αλυσοπρίονα χωρίς, προφανώς κανένα μέτρο ασφάλειας ή υγιεινής; Τι σημασία έχει εάν συστηματικά ο πρωθυπουργός (τελευταία περίπτωση μόλις χθες στον Αυλώνα), υπουργοί και αξιωματούχοι εμφανίζονται να μην τηρούν σχεδόν κανένα από τα πολυδιαφημισμένα μέτρα;

    Αρκεί να μην μαζευτεί κόσμος στην πλατεία…»
    https://www.efsyn.gr/node/242603

  120. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλόπιστα το βάζω και ρωτάω τη συλλογική σοφία του ιστολογίου αν πρόκειται για μεζεδάκι ή κάνω λάθος εγώ, μη με παρεξηγήσετε.

    Είπε, μεταξύ άλλων, ο Αλέξης Τσίπρας, καταθέτοντας στεφάνι για τα θύματα της Μαρφίν: ««σήμερα δυστυχώς είμαι υποχρεωμένος να καταδικάσω απερίφραστα τη βία αλλά και την υποκρισία….»

    Ρωτάω εγώ, νοηματικά, αυτό το «δυστυχώς» αναφέρεται μόνο στην υποκρισία ή περιλαμβάνει και την βία; Και αν συμβαίνει το δεύτερο, τότε το δυστυχώς να καταδικάσω τη βία τί σημαίνει, πως ερμηνεύεται; Δεν ήθελα να την καταδικάσω, αλλά τί να κάνω;

    Ξαναναματαεξηγώ, μόνο συντακτικά το βλέπω το θέμα. Ευκολονόητο και για μένα το τι ήθελε να πει ο Α. Τ.: «καταδικάζω απερίφραστα και τη βία και την υποκρισία».

    Είναι λοιπόν συντακτικό μεζεδάκι;

  121. Jane said

    # 116 ☺️

  122. # 177

    Σαν πελάτες, ο εστιάτορας αγόραζε τα ψάρια του σε πολύ καλές τιμές από τους ψαράδες και τον προτιμούσανε, γι αυτό είχε πάντοτε πράμα πρώτο και καλό για τους μόνιμους πελάτες του.

    Τέρμα τώρα τα αστειάκια, σήμερα έχει Λα Μποέμ, Πουτσίνι, Παβαρότι και μην ξεχνάμε μια καλή όπερα κάνει όσα τρία τέσσερα θεατρικά μαζί ή δυο τουλάχιστον τόμους με ποιήματα ή πέντε-έξη πολύ προσεγμένες ανθολογίες διηγημάτων.

  123. Γ-Κ said

    Καλύτερο πράμα από γαύρους με ασπροκόκκινα κασκόλ; Πώς γίνεται αυτό;

  124. Γ-Κ said

    Και μια ανάλυση για τον Γκαρσία ή για τον Γκουερίνο δεν κάνει ίσαμε δεκαπέντε όπερες;

    (Ενημερώστε το κοινό σας τι ώρες περίπου γράφετε, για να ξέρουμε να μαζευόμαστε.)

  125. Μαρία said

    «Τιμούμε και σήμερα όπως και κάθε χρονιά, εδώ και δέκα χρόνια, τη μνήμη των συμπολιτών μας, που έχασαν άδικα τη ζωή τους στο υποκατάστημα της τράπεζας Marfin. Και με την ευκαιρία, για άλλη μια φορά, εκφράζουμε την καταδίκη μας απέναντι στη βία. Καταδικάζουμε απερίφραστα τη βία, ιδίως τη βία εναντίον του πολυτιμότερου αγαθού, της πολυτιμότερης αξίας που είναι η ανθρώπινη ζωή.
    Ωστόσο σήμερα δυστυχώς είμαι υποχρεωμένος να καταδικάσω απερίφραστα τη βία αλλά και την υποκρισία. Την υποκρισία του κ. Μητσοτάκη που αποφάσισε δέκα χρόνια μετά να ανοίξει τον φάκελο για να διεξαχθεί έρευνα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, από τους ίδιους ανθρώπους που δέκα χρόνια πριν στάθηκαν ανίκανοι να αναζητήσουν, να εντοπίσουν τους δράστες και να τους οδηγήσουν στη Δικαιοσύνη για να λογοδοτήσουν. Καταδικάζω τη βία αλλά και την υποκρισία του κ. Μητσοτάκη, που λίγους μήνες πριν αποφασίσει να μπει αυτή η πλακέτα εδώ, έδινε εντολή στα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας, προκειμένου να ασκήσουν έφεση εναντίον της δικαστικής απόφασης που δικαίωνε τα θύματα επιδικάζοντας αποζημιώσεις στους συγγενείς τους.
    Ο αγώνας για την ζωή είναι ένα αγώνας που αδιαμφισβήτητα είναι συνδεδεμένος με τον αγώνα για τη δικαιοσύνη και την αλήθεια.Τιμούμε τους νεκρούς μας, ευχόμαστε να μην υπάρξει ποτέ ξανά παρόμοιο περιστατικό, αλλά τιμούμε και τους αγώνες του λαού μας για δικαιοσύνη και για αλήθεια, γιατί αυτοί είναι αγώνες για τη ζωή, είναι αγώνες για μια καλύτερη ζωή»

  126. Αλεξίκακος said

    Εκτός από το fanboy και το fangirl που εμφανίστηκαν το 1988 και το 1989, υπάρχει και το fandom (1903) που σημαίνει την αγέλη των οπαδών, το οπαδαριό

  127. ΣΠ said

    120
    Μαζί με τα προηγούμενα, στα οποία αναφέρεται στην βία, προφανώς σημαίνει: «…σήμερα δυστυχώς είμαι υποχρεωμένος να καταδικάσω απερίφραστα όχι μόνο την βία αλλά και την υποκρισία…»

  128. Μαρία said

    107
    Βλ. και κείμενο Διονύση Τεμπονέρα https://sarantakos.wordpress.com/2020/05/05/growontrees/#comment-651771

  129. sarant said

    104 Ο υλατζής σωστός, το ΑΠΘ σωστό, ο συντάκτης της είδησης λάθος

    108-109 Με απαλλακτικές εργασίες ίσως

    120 Λείπει το «όχι μόνο». Δηλαδή τη βία την καταδικάζει αλλά θα ήθελε να μην έχει φανερωθεί υποκρισία ώστε να μη χρειαστεί να καταδικάσει και την υποκρισία -εκεί πάει το «δυστυχώς».

  130. Γ-Κ said

    127.
    Φτάσαμε στο σημείο, αντί να διαβάζουμε τι είπε, να «υπολογίζουμε» τι ήθελε να πει. 🙂
    (Ο Μαρινάκης το κατάλαβε επιτέλους και τα παίρνει έτοιμα γραμμένα. Καλό θα είναι να το καταλάβει και ο Τσίπρας.)

  131. Spiridione said

    129α. Τώρα διόρθωσαν τον τίτλο, πριν ήταν λάθος και μου ‘βγαλε το μάτι. Αλλά μέσα το αφήσαν αδιόρθωτο.

  132. Spyros said

    Καλησπέρα σε όλους.

    Τα «-θέντων» και «-θεισών» πιστεύω ότι πρέπει να αποφεύγονται στον γραπτό λόγο. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις «συμβολαιογραφικού τύπου» διατυπώσεων, που χρησιμοποιούνται δυστυχώς στα νομικά, μάλλον για συντομία.
    Π.χ.: «Η κάτωθι του τάδε απογράφου συνταχθείσα επιταγή προς πληρωμή». Δεν θα μου άρεσε, αν η επιταγή γραφόταν «συνταγμένη». Καλύτερα ίσως «Η επιταγή προς πληρωμή που συντάχθηκε κάτω από το τάδε απόγραφο». Όμως με αυτό τον τρόπο μπορεί να σχηματιστούν πολλές δευτερεύουσες προτάσεις στην ίδια περίοδο, πράγμα που καταλήγει να είναι μακαρονοειδές και άρα ενοχλητικό για τον αναγνώστη.
    Πράγματι το σχόλιο 32 με εκφράζει απόλυτα: «ακυρωμένων» και «ακυρωθέντων» είναι το ίδιο στη δημοτική. Και συμπληρώνω (ή αλλάζω) κάτι: δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική εκτός από το «ακυρωμένων». Οι μετοχές αρχαίου παθητικού αορίστου με ξενίζουν στη δημοτική.

    Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής 20.000 ευρώ από ταχυδρόμο –> Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής (ποσού) 20.000 ευρώ από την κατοχή ταχυδρόμου. Πιο μακροσκελές βέβαια αλλά καλύτερο. Κατά τα άλλα το σχόλιο 61 του εσπεραντιστή σχολιαστή 😉 [την καλησπέρα μου] είναι απόλυτα σωστό.

    Date local women. Κάπου είχα διαβάσει σε αγγελία με ανάλογο περιεχόμενο τη φράση «θέλω να έχω φύλο με εσάς». Το πρωτότυπο είναι μάλλον εύκολο να το μαντέψουμε…

  133. ΓΤ said

    103@

    Με τον οποίο Γρηγόριο Σκαλκέα ο λαός είχε μάθει τη λέξη «βυθιὀτητα»…

  134. sarant said

    133 Ναι μπράβο, από τότε έχω να την ακούσω

  135. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  136. Μαρία said

    134
    Τον Σκαλκέα δεν τον είχα ακούσει, γιατί δεν ήμουν στη μαμά Ελλάς, αλλά την έχω συνδέσει με Χριστόδουλο.
    Σχετικό του Χάρη http://yannisharis.blogspot.com/2008/01/9.html

  137. Μαρία said

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  139. dryhammer said

    138. Δεν θυμίζει τη ρήση του Gary Lineker: «Football is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans win.» ;

  140. ΣΠ said

    138
    Οι Σοβιετικοί, που έκαναν όλη την δουλειά, τίποτα! Μόνο οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί.

  141. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    139 🙂
    America and Great Britain had victory over the Nazis!

  142. Μαρία said

  143. Γιάννης Κουβάτσος said

    140:Δεν έκαναν όλη τη δουλειά αλλά ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς.

  144. ΓΤ said

    Τα νεότερα από την Κυψέλη είναι σπασμένα ΙΧ και μαγαζιά…

  145. Μαρία said

    138
    Χαμός απο κάτω στα σχόλια.

  146. Jane said

    Δεν είχα πάρει χαμπάρι πως ψήφισαν τροπολογία για κάμερες σε σχολεία, το νόμισα τρολιά. Τι να πω;

    Πάντως η όλη φάση είναι για ταινία, καλά σκέφτηκε ο Σμαραγδής.
    Σοβαρή ταινία όμως με τρανταχτά ονόματα, όχι σαχλαμαρίτσες τύπου Κούλης να είναι ο μίστερ Μπιν.
    Ας πούμε ο Μπρους Γουίλις αυτοδίκαια μετά «το die hard» να ενσαρκώσει τον Νικ Χαρντ.
    Για την Κεραμέως οπωσδήποτε η Κάθι Μπέιτς. Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και σκηνές από το «Μίζερι» με έναν εκπαιδευτικό στον ρόλο του Τζέιμς Κάαν που τον «περιθάλπει» η θεοσεβούμενη υπουργός.

  147. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @138,140.Σωστὰ τὰ λένε.

    Οἱ Ἀμερικάνοι μὲ τοὺς Βρετανοὺς τοὺς νίκησαν στὶς 8/5/45 καὶ οἱ Σοβιετικοὶ στὶς 9/5/45. 🙂

  148. Μαρία said

  149. Μαρία said

    148

  150. sarant said

    149 Περίεργο δεν είναι;

  151. Πέπε said

    Έχει όλους τους άλλους αντι-ισμούς και αντι-ίστες; Δεν είναι εύκολο να βρεις το όριο, ποιες από αυτές τις λέξεις μπορούν να θεωρηθούν αυθύπαρκτες και ποιες είναι απλώς αντί+κάποια άλλη λέξη.

    (Ούτε δικαιολογώ, ούτε δε δικαιολογώ. Το σκεπτικό προσπαθώ να καταλάβω.)

  152. sarant said

    151 Όχι, δεν έχει όλους τους αντι-ισμούς με ξεχωριστό λήμμα, αν και έχει αντιφεμινισμό (!) αντικομφορμισμό, αντικοινοτικός, κτλ.

    Εδώ που τα λέμε, το αστόχημα είναι λεξικογραφικό και όχι πολιτικό. Βλέπω τώρα ότι δεν έχει ξεχωριστό λήμμα ούτε για το «αντιλυσσικός» που πρέπει να βάλει τον ορό.

  153. Γιάννης Ιατρού said

    94: Πέδη,
    Μια κυβέρνηση που υποστηρίζει πως όποιος διαφωνεί, «διχάζει», δεν είναι δημοκρατική αλλά επικίνδυνη. Δεν υπήρξαν θύματα κανενός διχασμού, αλλά μιας ομάδας εγκληματικά ανεγκέφαλων που αδιαφόρησαν για τις συνέπειες των πράξεων τους. Κι αυτοί που πέταξαν τα εμπρηστικά μέσα κι αυτοί που είχαν κλειδώσει τις εξόδους διαφυγής και γενικά δεν είχαν εφαρμόσει τους κανονισμούς πυροπροστασίας.

    135: ΕΦΗ
    Και ψεύτες και φαρισαίοι και δειλοί και ανακόλουθοι. Εσκεμμένα δυναμιτίζουν το κλίμα, για να προκαλέσουν τους όποιους ανεγκέφαλους (ή/και να ενεργοποιηθούν οι βαλτοί) και να μεταθέσουν την προσοχή και την αγανάκτηση του κόσμου από τα αλλεπάλληλα εξευτελιστικά φιάσκα που έχουν πάθει τις τελευταίες εβδομάδες.
    Αντί κατευνασμού κλπ. που είχε συστήσει ο αρχηγός της ΕΛΑΣ (προφόρμα ή μήπως με γεωγραφικό περιορισμό;), ακολουθήθηκε η άλλη, αντίστροφη ρότα. Μέχρι κι έναν που κατέβηκε στην είσοδο της πολυκατοικίας του συνέλαβαν και προφανώς τον «περιέθαλψαν κατάλληλα» από το πέσιμο σε κάποια «ζαρντινιέρα» (ή ισοδύναμο εμπόδιο).
    Τι άλλο να υποθέσει κανείς όταν μετά από λίγο, οι συγγενείς που αναζήτησαν το άτομο ανέφεραν πως: Τελικά, παρουσία δικηγόρου τον βρήκαμε στο ΑΤ Κυψέλης. Είδαμε ότι έτρεχαν αίματα από το κεφάλι του όπου τον είχαν χτυπήσει, είχαν σπάσει τρία δόντια του και είχε μώλωπες στον λαιμό του.

  154. Pedis said

    # 153 α – ναι, μωρέ, είναι προφανές.

    Όπως είναι προφανές, ότι τους νοιάζει πολύ (αυτό να εκληφθεί και ειρωνικά και μη ειρωνικά, με το δεύτερο πιο κοντά στην αλήθεια) που από το 2010 μέχρι τώρα δεν έχουν δραστηριοποιηθεί να συλλάβουν και να δικάσουν τους εμπρηστές.

  155. Μαρία said

    152
    Τι σημαίνει αντικοινοτικός;

    Κι ο Δημητράκος, που λημματογραφεί όλα τα αντι- , έχει λήμμα αντιφασιστής/-ίστρια, αντιφασίστας.

  156. ΚΩΣΤΑΣ said

    Η ΔΑΚΕ καθηγητών Λάριας

    https://www.larissanet.gr/2020/05/09/dake-kathigiton-n-larisas-politiki-tis-kleidarotrypas-kyries-kai-kyrioi-tou-ypourgeiou-paideias-to-termatisate-i-ochi-akoma1/

  157. Πέπε said

    @153:
    > > Και ψεύτες και φαρισαίοι και δειλοί και ανακόλουθοι.

    Για λίγο όμορφα εδώ μέσα!

  158. 18, 105: Έχει προλάβει η Λίσα Σίμπσον

  159. Γιάννης Κουβάτσος said

    156: Σωστά τα λένε. Είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει για ένα εκατομμύριο λόγους να υπάρχουν κάμερες και απευθείας ή μαγνητοσκοπημένη μετάδοση του μαθήματος και μάλιστα χωρίς την έγκριση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, αφού είναι υποχρεωτική διά νόμου. Και επειδή δεν νομίζω πως τους πήρε ο πόνος τους ηγουμένους του υπουργείου για τους απόντες μαθητές, θα ήθελα να ξέρω τα αληθινά κίνητρα που υπαγορεύουν την επιβολή αυτής της απαράδεκτης απόφασης, που συναντάει την καθολική αντίδραση, αλλά περνάει ντούκου στα παπαγαλοκάναλα.

  160. Χαρούλα said

    Πέρα από το ιδεολογικό για τις κάμερες, αναρωτιέμαι και για το πρακτικό.
    Υπάρχει σε όλα τα σχολεία εξοπλισμός ανά αίθουσα; Πόσο κοστίζει η προμήθεια του; Σε πόσο χρόνο θα ετοιμασθεί; Μήπως με την δικαιολογία τώρα, απλά θα χρησιμοποιηται στο μέλλον; Ή μήπως έχουμε έτοιμη την εταιρεία του προμηθευτή; Φυσικά ούτε που ρωτάω τι άλλο θα μπορούσε να γίνει με τα χρήματα.

  161. Pedis said

    Πασοκιές!

  162. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα μπορούσαν να μας αγοράζουν αναλώσιμα, Χαρούλα, που συχνά τα πληρώνουμε από την τσέπη μας, αφού οι δήμοι, στους οποίους έχουμε την ατυχία να υπαγόμαστε, δεν είναι και τόσο γαλαντόμοι.

  163. Μαρία said

    116
    Τώρα τον είδα τον ξεφτίλα. Ποιος έφτιαξε αυτή τη μισογύνικη μαλακία;

  164. Γιάννης Ιατρού said

    157: που το ξετρύπωσες! Πρέπει να σου είχε κάνει εντύπωση η ελληνικούρα στον Τεν-Τεν !,😂👍

  165. Μαρία said

  166. Γιάννης Ιατρού said

    163 (116) άρθρο για τις πλατείες, ειδικά για την Κυψέλη, έγραψε ο Καμίνης !!

  167. ΓΤ said

    Επέστρεψα από τη Φωκίωνος και νομίζω ότι, μετά τις καταστροφές σε βιτρίνες και ΙΧ μετά το τέλος της πορείας των συγκεντρωθέντων στον Αϊ-Γιώργη (υπήρχε «κάλεσμα» στο Indymedia για ώρα 19:00), αναμένεται μια άκρως ενδιαφέρουσα νύχτα. «Φερτή ύλη» είδα, όχι Κυψελιώτες, βαδίζουν σαν χαζοπάπιες από τον μπάφο (a dix heures dix) και κοιτούν τα οδωνύμια. Παρέα τεσσάρων γυναικών αναρωτήθηκε «Ρε μαλάκες, από πού βγαίνουμε Πατησίων;» και, ακούγοντάς τες, αναρωτήθηκα μήπως φέρουν κλειτορίδα στικτής υαίνης (γνωστότατο της φύσεως ψευδοπέος). Δυο αραιογένηδες με ρώτησαν, με σεβασμό ομολογώ, άρα στα 52 μου είμαι πολύ κωλόγερος στα μάτια τους, πού είναι η οδός «Κέρκυρας». Όχι, δεν τους διόρθωσα, μα ούτε και τους είπα. «Παιδιά, Πειραιώτης είμαι, ψάχνομαι κι εγώ, έχω μια βδομάδα που μετακόμισα». Η Κερκύρας έχει πολλές βιτρίνες που προσφέρονται για εκτόνωση κοπρόσκυλων. Εντύπωση μου έκανε ο σεβασμός τους απέναντι στη φύση. Ξαπλωμένοι στο γκαζόν μέσα στα παρκάκια, από το ύψος της Δημοτικής Αγοράς και προς τα πάνω, προς την πλατεία, άλλοι όρθιοι να το πατάνε, μπουκάλια παντού, ευωδίες ευθεία παραπομπή σε Πετρόπουλο, και, βέβαια, και τέικ-αγουέι χαρτοποτηράτο αλκοόλ από μαγαζί ιδιοκτήτρια του οποίου είναι γνωστή Ελεεινίδα. Μίλησα για ενδιαφέρουσα νύχτα διότι, ναι μεν έχουν πεταχτεί τρικάκια με το σύνθημα «Να μπούμε στα άδεια σπίτια», αλλά υπήρχαν και κόντρα τρικάκια με το σύνθημα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» και υπογραφή που παρέπεμπε σε γαμωεθνίκια στοχάδια που προσκυνούν τον Ντερτιλή τα βράδια. Ενδυματολογικά, έπαιζε ντεφιλέ της ομοιομορφίας. Μαύρο. Όχι ασφαλώς επειδή πενθούν για τον Χριστούλη, όπως οι μουτράκλες υποκρισίας της Εκκλησίας, αλλά βολεύει. Σε ένα εκπέτασμα μελαίνης επιφανείας, δεν διακρίνεσαι. Σακίδιο πλάτης, ογκηρό ως επί το πλείστον, ψιλοχαλαρή βερμούδα, και, τι να πω, έχω μείνει πίσω, σοσόνι και ξυρισμένο πόδι. Ποιος ξέρει σε ποιο ετάπ ποδηλατίζουν αύριο. Τριχός απούσης, αντίστασις αέρος μειούται. Η συνολική αυτή αντικαπιταλιστική εικόνα συνοδευόταν, αραιά ομολογώ, από την κατοχή iPhone.

  168. Μαρία said

    Αλητεία του ανθρώπου μάσκα.

  169. Pedis said

    Τελικά θα μου εξηγήσει κανείς πώς ο Νικοκύρης αποκαλεί τον παπάρωνη «300 κιλα μαλάκα» παραπέμποντας, μάλλον, σε σλόγκαν, οπότε δεν κινδυνεύει από τις συνέπειες;

    Υπάρχει πρόβλεψη για βαρ και η «δίκη της δευτέρας» για ανάλυση και εμβάθυνση σε θέματα της προηγούμενης αγωνιστικής εβδομάδας.

  170. Ουφ… Το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα παρέδωσε στο Μητροπολίτη Παντελεήμωνα ο Βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης

  171. Pedis said

    καλά, πάει να αγγίξει τις πιπεριες με το πόδι μην τον κολλήσουν κορονοιό; Αφού τηρεί κι αυτός και όλη η ακολουθία όλα τα αναγκαία μέτρα με θρησκευτική ευλάβεια !

    Τι ξυλάγκουρο είναι ο καυμένος; (Έκανε και στην Αγγλία; Γιατι τραυλίζει σαν νάχει λάβει εκπαίδευση άγγλου αριστοκράτη; Δεν του πάει καθόλου …)

  172. Μαρία said

    169
    Αμάν, ρε συ, με τα 300 κιλά https://www.youtube.com/watch?v=CP_Yp5rf91Q

  173. Dimitra Dimi said

    Έχω την αίσθηση ότι η μάχη των πληγέντων περιοχών και των ακυρωθέντων πτήσεων έχει χαθεί .Το λάθος γίνεται σωστό όπως τόσες άλλες φορές και δεν θα κλάψουμε!🙂

  174. ΓΤ said

    170@

    Ποιος ξέρει ποιο ζώο έγραψε «ΠαντελεήμΩνα»…

  175. Pedis said

    # 172 – Αυτό ακριβώς θέλω να επιβεβαιώσω ότι το «μαλάκας» είναι εμπλουτισμός του σλόγκαν δια χειρός Νικοκύρη … Θα ζητησουν τη διαγραφή του όπως από τον άλλον στην Πάτρα … 😀

  176. 169 Είχε ο ίδιος αναρωτηθεί δημοσίως τι να τα κάνουνε τα λεφτά οι καραντινιασμένοι. Τρόφιμα? Πόσο θα φάνε? 300 κιλά θα γίνουνε?

  177. Μαρία said

    ΕγκληματογόνΕς πράξεις στο 0:42 (συζητήσιμο και κατα πόσο υπάρχουν πράξεις όχι εγκληματικές αλλά εγκληματογόνοι)

    Η βάλε βγάλε μάσκα θεωρήθηκε οτι κάνει καλό στο λαιμό και κρύβει και το προγούλι.

  178. Πέπε said

    166
    Ο Καμίνης είναι γνωστός υπέρμαχος του ελευθέρως συναθροίζεσθαι στις πλατείες, και διαπρύσιος εχθρός της αστυνομoκρατίας.

    Πολύ αργά τη νύχτα Παρασκευής 29 προς Σάββατο 30 Αυγούστου 2011 συνεργεία του Δήμου Αθηναίων, με τη βοήθεια των ΜΑΤ και κατ’ εντολή του δημάρχου, σήκωσαν από την πλατεία Συντάγματος όλες τις σκηνές και τα πανώ.

    Στις σκηνές, εκτός από ανθρώπους, στεγάζονταν τα οιονεί γραφεία των διάφορων ομάδων. Υπήρχε σκηνή-γραμματεία, σκηνή-ιατρείο, κλπ. Δε γνωρίζω τι απέγιναν οι σκηνές και τα υλικά που υπήρχαν μέσα. Επιδόθηκαν στους νόμιμους κατόχους;

    Ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης είχε δηλώσει ότι στο Σύνταγμα δεν έχουν απομείνει παρά μερικοί περιθωριακοί, πρεζάκηδες κλπ., που η παρουσία τους και η παρουσία των σκηνών τους δεν είχε καμία σχέση με το νόμιμο δικαίωμα του συναθροίζεσθαι. Θέλησε λοιπόν να καθαρίσει την πλατεία από αυτούς. Προσωπικά δε νομίζω ότι στις γραμματείες και τα ιατρεία στεγάζονταν πρεζάκηδες. Φυσικά δε χρειάζεται να επαναλάβω κι εγώ μαζί με τόσους άλλους ότι σε δεκάδες άλλες πλατείες, όπως η ακόμη κεντρικότερη πλατεία Ομονοίας, υπάρχουν περιθωριακοί και πρεζάκηδες που δεν κρύβονται σε σκηνές και που δεν απομακρύνθηκαν.

    Συνεπώς το επιχείρημα του δημάρχου (λες και χρειαζόταν να επιχειρηματολογήσει, αφού έτσι κι αλλιώς μόνος του αποφάσισε -τα επιχειρήματα έχουν κάποια χρησιμότητα μόνο σε περίπτωση διαλόγου) δεν πείθει. Αλλά λέμε, δεν πείθει καθόλου. Θα μπορούσε να σκεφτεί κάτι που να στέκει κάπως καλύτερα, αλλά δεν το έκανε. Γιατί;
    […]

    http://karpathiandiaries.blogspot.com/2011/08/7.html

    ________________________
    @159:
    > > …αλλά περνάει ντούκου στα παπαγαλοκάναλα.

    Σοβαρά; Αυτό τώρα το μαθαίνω, δεν ήξερα τι δεν λέγεται στην τηλεόραση.

    @160:
    Χαρούλα, όχι, φυσικά και δεν υπάρχει τέτοιος εξοπλισμός. Θα έχεις υποθέτω ακούσει ότι το Υπουργείο έχει πατρικά μεριμνήσει για όσους μαθητές δεν έχουν ούτε οι ίδιοι εξοπλισμό για να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως, παρέχοντάς τους τάμπλετ και υπολογιστές. Συγκεκριμένα στο δικό μου σχολείο αυτό που συνέβη είναι:
    -βάσει των αναγκών των παιδιών ζητήσαμε έναν αριιθμό συσκευών
    -μας παρασχέθηκε από το Υπουργείο ένα ποσοστό 0% των συσκευών που ζητήθηκαν
    -μπήκε στη μέση η ιδιωτική πρωτοβουλία, και μας χάρισαν οι Έλληνες Εφοπλιστές ένα 5-10% των συσκευών που ζητήθηκαν
    -αυτό το 5-10% ακόμα έρχεται, ενώ η εξ αποστάσεως λήγει σε μια βδομάδα (μεθαύριο για τη Γ’ Λυκείου)! Τουλάχιστον η κανονική εξ αποστάσεως. Αν η πρόθεση είναι να τις χρησιμοποιήσουν για να δουν το λάιβ στρίμινγκ του μαθήματος, good wines.

  179. 178 τέλος

    Σε μας το Λύκειο έστειλε πρώτα ένα μέιλ για να του πούμε αν υπάρχει σχετική ανάγκη. Και μετά άλλο μέιλ που ξεκαθάριζε πως Κεραμέως ταραφιντάν τάμπλετ γιόκ.

  180. Pedis said

    https://tvxs.gr/news/ellada/zilepse-o-ksarxakos-tin-karekla-tis-mendoni-leei-deksio-site

  181. Μαρία said

    Επιτέλους. Βλέπω αντιδράσεις.

  182. Pedis said

    Θαυμάζω τον Κούλη που έχει βάλει τα γυαλιά και στον Μπερλουσκόνι .

    Ο Μπερλούσκας είχε όλο το βάρος να δουλεύει τα ιδιόκτητα μμε για να τον υποστηρίζουν, πλην, βεβαίως, των κρατικών μμε που τα είχε πάρει προίκα.

    Ο Κούλης mοιράζει δημόσιο χρήμα και γίνεται η δουλειά του χωρίς άλλες σκοτούρες. Άνετος, λέμε.

  183. aerosol said

    Δεν ξέρω αν φταίει του Έλληνος ο τράχηλος που δεν υπομένει ζυγό, αλλά όλες οι σχετικές λέξεις στα ελληνικά έχουν από ελαφρώς απαξιωτική έως και σαφώς αρνητική σημασία.
    Fandom σε καμία περίπτωση δεν είναι «αγέλη των οπαδών, το οπαδαριό». Έτσι θα μιλήσεις βρίζοντας ένα fandom το οποίο μισείς, δεν είναι αυτό ο ορισμός του. Συμμετέχουμε όλοι εμείς εδώ στο fandom του μπλογκ του Σαραντάκου: είμαστε, δηλαδή, μια ομάδα ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα στα οποία συμμετέχουμε ενεργά, κάτι που μας δημιουργεί και μια αίσθηση κοινότητας, ίσως και συντροφικότητας. Ακόμα και το οπαδός έχει συνήθως αρνητική χροιά, που δεν εμπεριέχεται στα a priori χαρακτηριστικά του fan.

    Δεν ξέρω τις αιτίες αυτού του φαινομένου. Ίσως γιατί κάθε ομάδα δημιουργημένη σε αυτή τη χώρα νοούνταν πως είχε υπόσταση μόνο σε πλαίσια διχασμού και επιθετικής στάσης απέναντι σε όλες τις άλλες; Απλή σύμπτωση; Φθόνος και αδυναμία κατανόησης πως κάποιος μπορεί να γουστάρει κάτι και να περνά καλά με άλλους που το γουστάρουν κι αυτοί; Κάτι άλλο; Πάντως αν τυχόν βρεθούμε αρκετοί που να εκτιμούμε το Μποστ και δημιουργήσουμε κάποιον Σύλλογο Φίλων του Μποστ, οργανώνουμε εκθέσεις, συναντήσεις, συζητάμε για το έργο του, ίσως εκδίδουμε κάτι (έστω ένα newsletter) και κάνουμε λίγο αισθητή την παρουσία μας, δεν θα μας έλεγα αγέλη των οπαδών του Μποστ ή οπαδαριό του Μποστ. Αλλά αν είμαστε αρκετοί και ενεργοί, σίγουρα θα αποτελούμε ένα fandom. Μάλιστα έτσι θα συμμετέχουμε, τρόπον τινά, σε μια subculture -μια λέξη που είναι λάθος να μεταφραστεί «υποκουλτούρα», καθώς αυτή η λέξη έχει άλλη έννοια, και μάλιστα σαφώς μειωτική.

    Νομίζω ο Νίκος εκτιμά ιδιαίτερα το έργο του Κοτζιούλα και τον μελετά. Αγγλόφωνα θα τον έλεγα fan του Κοτζιούλα -αλλά… είναι «οπαδός» του; Αντίθετα με το fan, τα fanboy/fangirl έχουν απαξιωτική σημασία. Περιγράφουν κάποιον με ιδιαίτερη εμμονή με το αντικείμενο ενδιαφέροντός του, τόσο ώστε να φέρεται με υπερβολικό ενθουσιασμό και να γίνεται από ρεζίλι έως ενοχλητικός. Ακόμα κι αυτές οι λέξεις όμως πλέον έχουν υιοθετηθεί σε κάποιο βαθμό από ανθρώπους που θέλουν να δηλώσουν παθιασμένοι με κάτι και επιθυμούν να τονίσουν πως δεν ντρέπονται να το πουν.

    Πάντως βρίσκω λεξιλογικά περίεργο που σε μια χώρα γεμάτη οπαδούς κάθε λογής, ο ενθουσιασμός για κάτι θεωρείται σχεδόν ντροπή, εκτός αν μιλάμε για σπορ. Δεν έχω συναντήσει ποτέ το ρήμα κοριτσίζω που αναφέρθηκε (ευτυχώς, γιατί είναι τόσο σεξιστικό που θα πέταγα μερικά μπινελίκια) και αναλόγως δεν κατανοώ το προτεινόμενο οπαδίτσα. Μάλιστα -αφού μιλήσαμε και για σπορ- το κατά σαρωτική πλειοψηφία σύνολο ανώριμων, ηλίθιων και επικίνδυνων οπαδικών συμπεριφορών (sic) που συναντάμε προέρχεται από αρσενικά. Οι ρουβίτσες δεν μαχαίρωσαν ποτέ κανέναν.

  184. Μαρία said

  185. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    181 «Με τη φόρα που έχουν πάρει και συνδυάζουν τον αυταρχισμό με το σεξισμό, μάλλον η επόμενη διαφήμιση θα έχει θέμα «όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος»
    https://left.gr/news/f-koyvela-na-paremvei-esr-kai-na-aposyrthei-tora-i-diafimisi-toy-yp-prostasias-toy-politi

  186. Γς said

    181, 185:

    Σΐγά μωρέ:

    Μια χαρά είναι…

  187. nikiplos said

    167@ «άρα στα 52 μου είμαι πολύ κωλόγερος στα μάτια τους» πράγμα που επιβεβαιώνεται και από την γλαφυρή περιγραφή σε αυτά που σου έκαναν εντύπωση! 🙂

    Πάντως ένας φίλος μου, 55ετούτης πλέον, πριν από 5 έτη, είχε έρθει να με βρει με «εγκεφαλικό» επειδή ο γιός του, του είχε ζητήσει να κάνει αποτρίχωση. Με τελείως διαφορετικές αναφορές ο νούς του πατρός είχε πάει στο κακό, ενώ καθόλου κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε. Απλά ο τάλας νεαρός ετύγχανε δασύτριχος. Πάντως κάνουν και στα πόδια αποτρίχωση, έτσι τους ζητούν τα κορίτσια τους… Και ναι τα κορίτσια αποκαλούν το ένα το άλλο «μαλάκα». Έχω ακούσει πλειστάκις εκφράσεις από παρέες κοριτσιών που αν δεν είσαι ψυλιασμένος θα νομίσεις πως πρόκειται για αποκλίνουσα συμπεριφορά, όμως είναι ο κανόνας…

  188. Γς said

    185:

    >η επόμενη διαφήμιση θα έχει θέμα «όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος»

    Εγώ θα ήθελα στην επόμενη διαφήμιση να μιλάει η δικιά του:

    -Με έπεισε φιλενάδες και δεν πήγαμε πλατεία. Τον πήγα σε μια σουβλασερί και ντον κέρασα δυο σουβλάκια. Ηπιαμε τις μπύρες μας, τον έφτιαξα και μετά τον πήγα σπίτι και τού’ ριξα και δυο
    μοιυν@κια!

  189. nikiplos said

    181@ Νομιζω πως οι κασερόπιτες υπερβάλουν εδώ. Μια χαρά είναι το σποτάκι. Και όχι και μπούμερ ο Λούλης… Ο παπούς του ίσως να υπήρξε μπούμερ… 🙂

  190. Γς said

    μουν@κια

  191. nikiplos said

    184@ Το όλον, λέει ότι η ωραία του σχολείου Ευγενία, με το πιασάρικο επώνυμο τότε για εκείνα τα χρόνια, δεν της «έκατσε» η ομορφιά και η γοητεία της και τώρα αναπολεί τα παλιά χρόνια, όλους εκείνους που την είχαν κάποτε ζητήσει να τα φτιάξουν. για να έφθασε στο δημοτικό φαντάσου απελπισία… Την συμπονώ…

  192. Γς said

    191:

    Αχ, Βαγγελίτσα…

    https://caktos.blogspot.com/2010/12/1950_29.html

  193. Γιάννης Ιατρού said

    Καλά, αυτά είναι τ΄αποτελέσματα άμα πηγαίνεις σε μαθήματα (ή έχεις δασκάλους από…) στην Ελληνική Αγωγή του Άδωνι.
    Βγάζεις θεές τις αδελφές του Κάδμου! Άσε που δίνεις (απλόχερα, όπως και σε άλλες περιπτώσεις προσφύγων…) κι Ελληνική υπηκοότητα σε Φοινίκισσες…
    Κ Ο Λ Α Μ Π Ι Α σκέτο!! 🙂

  194. π2 said

    193: Κατά τον Λουκιανό, σε ιερό της Αστάρτης στη Φοινίκη λατρευόταν και η Ευρώπη, αλλά να υποθέσω ότι δεν είχε αυτό κατά νου ο απόφοιτος του Στάνφορντ.

  195. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η Πολιτική Προστασία αποσύρει το σποτ με τον Χρήστο Λούλη
    «Αχ Λούλη!»
    https://www.ethnos.gr/ellada/104698_i-politiki-prostasia-aposyrei-spot-me-ton-hristo-loyli

  196. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κούλης-Λούλης 1-0

  197. Γς said

    195:

    Θα αναρτήσουν το προτεινόμενο στο Σχ. 188

  198. Γιάννης Ιατρού said

    195: Ναι αλλά έβαλε καινούργιο, με την Λέχου. Και με «πλύση εγκεφάλου»… Έχουν πέσει μέσα επαγγελματίες, σίγουρα ακριβοπληρωμένοι (εκτός από τα 11+9 μύρια).

  199. ΓΤ said

    187@

    Δεν περίμενα να μην είσαι ψυλλιασμένος ότι δεν γίνεται να μην είμαι ψυλλιασμένος… 🙂

  200. Pedis said

    # 198 – και τι θέμα έχει το σποτ;

    Tη γιορτή της μητέρας και το πόσο περήφανη και χαρούμενη αισθάνεται …

    και ότι ενώ πρότεινε να τη γιορτασει με βόλτα στην πλατεία τα δύο αγόρια της την έβαλαν πόστα;

  201. π2 said

    Στο σποτάκι του Λούλη, εγώ δεν συγκράτησα τόσο το σεξιστικό στυλάκι, όσο το σαφές πολιτικό μήνυμα πλατείες γιοκ.

    Είμαι όσο λιγότερο επαναστατικής νοοτροπίας γίνεται, γενικότερα, ήμουν υπέρμαχος των υγειονομικών μέτρων, διαολιζόμουν με τις γιαλαντζί ελευθεριακές κορώνες εναντίον των μέτρων, αλλά τώρα έχουμε σαφέστατα περάσει σε άλλη πίστα.

    Για την Αγία Παρασκευή δεν είπα τίποτε, παρά τα ντεσού με τον δήμαρχο και τα τραπεζοκαθίσματα που μου είπαν. Υπήρχε οργανωμένη εκδήλωση, οπότε άντε, να δεχθώ ότι δεν τηρήθηκαν αποστάσεις και υπήρχε συνωστισμός και γι’ αυτό επενέβη η αστυνομία. Στην Κυψέλη δεν υπήρξε καμιά οργανωμένη συγκέντρωση, καμιά προτροπή της αστυνομίας να αραιώσει λίγο το πλήθος, τίποτε. Υπήρξε μόνο ξύλο, ακόμη και ασχέτων περιοίκων που κατέβηκαν να δουν τι γίνεται, κυνήγι και δακρυγόνα. Και φυσικά υπήρξε αντίδραση, με μεγάλη συγκέντρωση την άλλη μέρα.

    Η αναίτια επίδειξη αυταρχισμού μου φαίνεται σκόπιμη. Αν η πανδημία είναι πόλεμος, στο δημοφιλές αφήγημα για το οποίο γράφει σήμερα ο Ματάλας στην ΕφΣυν, χρειάζεται κι ένας νέος εχθρός τώρα που μοιάζει να είμαστε στα τελειώματα της πανδημίας. Ο εχθρός, πολύ βολικά, είναι οι χρήστες του δημόσιου χώρου. Κι ο αυταρχισμός εναντίον του είναι ένα βολικό εργαλείο πρόκλησης αντίδρασης, η οποία με τη σειρά της θα δικαιολογήσει το νέο αφήγημα των ανεύθυνων αναρχικών που δεν σέβονται την υπεύθυνη πλειοψηφία μπλα μπλα, και η αντιμετώπιση των οποίων θα απαιτεί εντεινόμενο αυταρχισμό, δεν τον θέλαμε αλλά τι να κάνουμε, σωφρονιστείτε μην έχουμε άλλα, που λέει κι ο Άδωνις.

    Φάνηκε η δουλειά με την απαράδεκτη ισχυρή σύσταση αποφυγής της κυκλοφορίας μετά τα μεσάνυχτα, ένα μέτρο παντελώς άχρηστο, αν όχι επιζήμιο, υγειονομικά.

  202. Να βάλουμε το άρθρο του Παρασκευά μιας και το ανέφερες: https://www.efsyn.gr/themata/fantasma-tis-istorias/242614_i-pandimia-os-polemos

  203. Pedis said

    όποιος δεν κατεβάσει και δεν ενεργοποιήσει την coronapp (πώς θα την πούνε) δεν βγαίνει έξω από το σπίτι, δεν ταξιδεύει, δεν πάει στη δουλειά (αν έχει ακόμη) …

    Επιστημονική φαντασία, ε;

    Τους έκατσε!

    Άλλωστε η τύχη ευνοεί τους ισχυρούς.

    Στο μεταξύ, το είχα ξαναρωτήσει, θα μου πει κανείς πως συμβιβάζεται το μέτρο της μάσκας με τον κουκουλονόμο;

    Τι λένε επ’ αυτού τα μμε του culi;

  204. ΓιώργοςΜ said

    201 Μπροστά δεν ήμουν, αλλά επειδή μένω κοντά, στον Αη-Γιάννη δεν έγινε τίποτε διαφορετικό απ’ ότι γινόταν πριν την καραντίνα.
    Όσο για τα ΜΑΤ, πρώτα έπεσαν τα δακρυγόνα κι ύστερα έγιναν συστάσεις, όπως μου μετέφεραν (και με επιφύλαξη μεταφέρω).
    Όσο για το δήμαρχο, είναι βίος και πολιτεία, και την ώρα να σου πει, καλό είναι να ρωτήσεις και κανέναν άλλο.

  205. sarant said

    Ωραία σχόλια διαβάζω, συμφωνώ με τα πιο πολλά!

  206. sarant said

    198 Και συμφωνώ απόλυτα με το τουίτ σου.

  207. Pedis said

    When Will We Care About Domestic Violence?

    “It is men who are violent. It is men who perpetrate the majority of the world’s violence, whether that violence is domestic abuse or war,” an assertion validated by the UN’s Office on Drugs and Crime, which has calculated that an average of 95 percent of those convicted of homicide are men. In addition to school shootings and mass murders, we have “gang warfare, murder-suicides and familicides and matricides and even genocides: all men.” Therefore it’s men, she says, who are going to have to “learn nonviolence.”

    Any attempt to describe violence in a nongendered way is, according to Sinclair, itself a form of “meta-violence…aiding and abetting” denial of the problem, amounting to “a careful attempt not to see this crucial piece of evidence,” distorting attempts to deal with it. “Domestic violence is like no other crime,” Snyder writes, and by the time you finish this book, you will believe it.

    https://www.nybooks.com/articles/2020/05/28/when-will-we-care-about-domestic-violence/

  208. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    198 Και μαζί το σύνθημα «Οσοι μαζεύεστε είστε για μάζεμα» ! Για το μπόγια, το χωροφύλακα , τον ψυχίατρο, το κάρο του δήμου ;!

  209. π2 said

    https://thepressproject.gr/afxanete-kata-50-o-choros-tou-egialou-pou-chrisimopioun-epichirisis-gia-trapezokathismata-ke-xaplostres/

    Να υποθέσω ότι η καταπάτηση του δημόσιου χώρου θα ακυρωθεί μόλις λήξει οριστικά η πανδημία, ε; Τι, όχι;

  210. Theo said

    @116 κα:
    Τώρα το είδα (από τον λίκνο του σχ. 181).
    Σιγά τον σεξισμό και μισογυνισμό που βγάζει 😦
    Όλα στον βωμό της κορεκτίλας πια; 😳

  211. Μαρία said

  212. Spiridione said

    202. Πολύ καλό άρθρο. Και ο Π2 όπως πάντα τα λέει ωραία.
    Στους διανοούμενους του κορονοιού θα έβαζα και τον Σαββόπουλο.

  213. Theo said

    @202, 212:

    Ναι, πολύ καλό το άρθρο!

  214. π2 said

    Η αστυνομία διατείνεται ότι επενέβη λόγω παγίδευσης από τηλεφώνημα για ληστεία και μαχαίρωμα, που ήταν ψευδές με στόχο την πρόκληση επεισοδίων (συνελήφθη μάλιστα αυτός που το έκανε). Θα ήθελα να δω ανεξάρτητη επιβεβαίωση.

  215. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ακόμα κι αν δεν υπήρχε ο κορονοϊός, θα έπρεπε να τον εφεύρουμε, για να παραφράσω μια γνωστή ρήση επί το …κυβερνητικώτερον. 😉

  216. Pedis said

  217. # 167, 187

    52 ετών είναι επικίνδυνη ηλικία άμα έχεις μυαλό κουκούτσι :

    https://www.sdna.gr/politiko-deltio/ellada/719634_kypseli-syllipsi-gia-tilefonima-pagida-ti-anaferei-i-elas

  218. Μαρία said

    214

  219. Pedis said

    Από πότε τα ΜΑΤ υποκαθιστούν/αντικαθιστούν την Ασφάλεια και τη Δίωξη … Τι μαλακίες μάς λένε!;

  220. π2 said

    218: Μάλιστα. Ρόμπα κοινώς.

  221. Pedis said

    # 202 – εξαιρετικό άρθρο!

    La taverna del tibici

    Φιλμ κινούμενων σχεδίων της εποχής του φασισμού στην Ιταλία για την αντιμετώπιση της φυματίωση (TBC) και υπερ του πολέμου!

    Υποδειγματική περίπτωση όσων αναφέρονται στο άρθρο. Δείτε το!

  222. Γιάννης Ιατρού said

    194: Π2
    Ναι, ναι, άσε. Εξώλης και προώλης, είχε φρίξει ο τόπος μ΄αυτή… και τα τεκτενόμενα στην Κρήτη. I know, αλλά ο Beekes κάτι τέτοια τα απορρίπτει μετά βδελυγμίας😉. Κάπου βόρεια από τον Κορινθιακό την θέλει, την καθιαυτού!😎😂

  223. Μαρία said

    222
    Αν ο Μπέεκες ασχολούνταν με τη φοινικική κι όχι με την προελληνική, θα την έβγαζε Φοίνισσα όπως τη θέλει ο κυρίαρχος μύθος. Δεν ήταν δα και ιστορικό πρόσωπο.

  224. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η υπουργός Μενδώνη το απόγευμα στο Ρίαλ ράδιο (την είχε ο Λιάνης) είπε ξεκάθαρα ότι γίνονται συνεννοήσεις με την Περιφέρεια και τους Δήμους (έχει και το ΥΠ.ΠΟ.Α. λόγο σε κάποιους χώρους ,πέρα από τους αρχαιολογικούς που θα διαθέσει για δρώμενα) να παραχωρούνται δημόσιοι χώροι για την ανακαμψη των επαγγελματιών.

    Η πλατεία ήταν γεμάτη
    με καρέκλες πλάτη πλάτη.

  225. nikiplos said

    Η Αστυνομία προέβη στην Κυψέλη σε μια ενέργεια που καθόλου δεν συμφέρει αυτή τη στιγμή την εικόνα της κυβέρνησης. Επομένως μπορεί:
    α. Να ήταν άλλη μια γκάφα της ΕΛΑΣ. Όχι δύσκολο αλλά αυτοί δεν ενεργούν ποτέ αυτοβούλως.
    β. Υπήρξε λοιπόν εντολή για αυτού του τύπου δράσεις. Ο Κυρ Μιχάλης πάντα yes έλεγε, οπότε προς τι η εντολή αυτή?

  226. Γιάννης Ιατρού said

    223α: α μπράβο, Φοίνισσα. Κι αναλογιζόμουν στο 193, γιατί το Φοινίκισσα δεν μου πήγαινε… Μόνο σε κανά Φόνισσα να καταλήξουμε 🙂

    223β: Καλά, τώρα ψάχνονται για προφάσεις και συνέλαβαν αυτόν που τους κάλεσε να επέμβουν…. Τους παραπλάνησε, λένε!!!! Λές κι είναι ανήλικοι, πρωτάρηδες και τους κάνουν φάρσες…
    Σύλληψη 52χρονου που φέρεται να τηλεφώνησε στις αρχές το βράδυ της Παρασκευής… στην Κυψέλη 🤔

  227. Δε μου λέτε, ο όρος Αστυνομική Δημοκρατία (ως υποκατηγορία της Αστικής τοιαύτης) υφίσταται ή να τον κατοχυρώσω?

  228. nikiplos said

    226@ β> στη συγκεκριμένη γειτονιά τους τηλεφωνείς για ληστεία και δεν σπεύδουν ούτε μετά από δύο ώρες. Τώρα ξαφνικά, εκστράτευσαν με μηχανές οχήματα κλούβες κλπ. Αλλού μάλλον είναι η απεύθυνση…

  229. 211
    Πάση δυνάμει η προώθηση της χειροτεχνίας.
    https://www.slang.gr/definition/19992-malakia-me-dyo-xeria

  230. Γιάννης Ιατρού said

    228: Και λίγο είναι. Συνήθως την επομένη, να έχει φύγει κι ο κλέφτης, μην έχουμε και τίποτα μπλεξίματα…

  231. Αιμ said

    Για τους φαν : λάτρεις φρονώ πως είναι στα ελλήνικος. Αν και στο χωριό τους λένε γκρούπις

  232. Μαρία said

    Βλέπω οτι αναπαράγεται στα μκδ απο άρθρο του Λακόπουλου https://www.anoixtoparathyro.gr/%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%8d%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%ce%ba%cf%81%ce%b1%cf%84%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%ce%b5%ce%ba%ce%b4%ce%ae%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc/
    «Ακόμη και σε ό,τι αφορά την πλάκα με τα ονόματα των θυμάτων υπήρξε λαθροχειρία:
    Τοποθετήθηκε το 2010 από τον τότε δήμαρχο Νικήτα Κακλαμάνη, μόλις μια εβδομάδα μετά τον εμπρησμό.
    Ευλόγως τότε μπήκε στο διπλανό κτίριο- αφού το καμένο ήταν υπό αναστήλωση.
    Όταν αργότερα καταστράφηκε και το διπλανό ο Γιώργος Καμίνης, ως διάδοχος του Κακλαμάνη αμέλησε να τη μετακινήσει.
    Αυτό ακριβώς έκανε ο σημερινός δήμαρχος: ολοκλήρωσε την απόφαση Κακλαμάνη, χωρίς καμία αναφορά σ’ αυτόν. Και πάντως δεν ήταν κυβερνητική πράξη.»

    Είναι αληθινό μόνο ως προς την απόφαση του δημ. συμβουλίου. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα η επιστολή Μιχελάκη. https://www.aftodioikisi.gr/ipourgeia/nea-epistoli-mixelaki-kamini-gia-tous-nekrous-tis-marfin-apaiteitai-politiki-voulisi/
    Ο τέως Δήμαρχος Αθηναίων με ενημέρωσε ότι επί δημαρχίας του και ειδικότερα κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 10ης Μαΐου 2010, ελήφθη ομόφωνη απόφαση «για την τοποθέτηση πλακέτας στο σημείο της δολοφονίας των τριών εργαζομένων της τράπεζας MARFIN, που να εκπέμπει μήνυμα καταδίκης των συμβάντων και της βίας που ασκήθηκε, με υπογραφή Δήμου Αθηναίων και το σήμα του Δήμου.
    Ως εκ τούτου δεν απαιτείται λήψη νέας απόφασης ή επικαιροποίηση της τότε ληφθείσας, αλλά μόνο η πολιτική βούληση για την υλοποίησή της.
    Θεωρώ ότι ήδη έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα η απόδοση του απαιτούμενου φόρου τιμής στα αθώα θύματα της MARFIN.

  233. Μαρία said

    Και τσαχπίνης ο Λούλης. Αλλά δεν έπιασε.

  234. Μαρία said

  235. Γς said

    198:

    > γιατί κανείς μας δεν θέλει να γυρίσει σ΄αυτό που ήμασταν ΧΘΕΣ..

  236. Γς said

    >«Τι ισχύει για την επιστροφή χρημάτων λόγω ακυρωθέντων πτήσεων»

    Μη το ψάχνεις.
    Εξωτερικό ρεπορτάζ του MEGAστα; ταμεία της ΔΕΗ, τώρα:
    Ατέλειωτες ουρές. Χωρίς αποστάσεις. Απ τα χαράματα ορθοστασία.

    Κι έχεις μια φουκαριάρα να φωνάζει:

    -Το κράτος είναι απόντα

  237. Γς said

    Πάλι το «σεξιστικό» σποτ με τον Χρήστο Λούλη στα κανάλια για σχολιασμό.

    Μπά! Και δεν είχα προσέξει το τέλος

    «Ο συνασπισμός είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εχθρός»

    Ποιος συνασπισμός;

  238. 237 Συνωστισμός δε λέει;

  239. nikiplos said

    232@ Όλη η Αθήνα περνάει από εκεί. Δεν θα είχε δει κανείς την πλακέτα αν υπήρχε? Δεν θα την είχε φωτογραφήσει κάποιος?

  240. Γς said

    238:

    Μη μου το χαλάς!

    Εγώ «Ο συνασπισμός είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εχθρός» ακούω 😉

  241. sarant said

    232-239 Τελικά δεν είχε τοποθετηθεί πλακέτα επί Κακλαμανη; Μόνο είχε αποφασιστεί;
    (Ο Κακλαμάνης παρέδωσε τον Σεπτ του 2010)

  242. Μαρία said

    241
    Αν είχε τοποθετηθεί σε παρακείμενο κτίριο, όπως ισχυρίζεται ο Λακ., θα έστελνε τις επιστολές ο Μιχελάκης;

  243. Μαρία said

    Φαρμακερός Μπουκάλας
    http://epohi.gr/h-autorrythmish-ths-pepolitismenhs-adiaforias/

  244. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    242, Παραστατικά αγοράς/τοποθέτησης κάπου θα (έπρεπε να) υπάρχουν. Δεν είναι πολύς ο χρόνος.Το 2010, τους Η/Υ έγγραφαν ήδη οι υπάλληλοι και στους Δήμους 🙂 . Δε θυμάμαι κι αν ίσχυε και η Διαύγεια, (βλέπω τώρα, όχι, από τον Οκτώβρη του 2010 η Διαύγεια.)

  245. nikiplos said

    241@ 242@ Έχοντας περάσει κάμποσες φορές από εκεί, πλακέτα δεν θυμάμαι. Ούτε καν αυτοσχέδια… Τα πρώτα χρόνια πήγαιναν οι συγγενείς και άφηναν κεράκια, αλλά αφόταν μπήκε το εργοτάξιο να ανακαινίσει το κτήριο, δεν ξαναπήγαν…

  246. π2 said

    Άκουσα τον Χρυσοχοΐδη στον Τσίμα το πρωί. Προσπαθούσε διακριτικά να αμβλύνει τις εντυπώσεις και να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Καλά κάνει ο κόσμος και θέλει να βγαίνει, γι’ αυτό είναι οι πλατείες και οι δημόσιοι χώροι, δεν έχει καμιά δουλειά η αστυνομία στις πλατείες, συστάσεις μόνο κάνουμε, επαφίεται στον πολίτη να καταλάβει τη σημασία της τήρησης των αποστάσεων, δεν θα πήγαινε η αστυνομία στην Κυψέλη αν δεν υπήρχε το τηλεφώνημα, αποδείχτηκε ότι ήταν ψευδές, μετά έστησαν παγίδα στην αστυνομία (αποσυνέδεσε δηλαδή πολύ βολικά το τηλεφώνημα από την παγίδα, τώρα που αποδείχτηκε ότι το αρχικό στόρι ήταν ψευδέστατο), κάθε καταγγελία για υπέρμετρη βία από πλευράς αστυνομίας θα εξεταστεί ενδελεχώς και δεν θα επιτρέψει κανένα κρούσμα αστυνομικής βίας…

  247. Μαρία said

    246
    Κι εγώ το πρωί σε ζάπινγκ, δεν θυμάμαι σε ποιο κανάλι, άκουσα εκπρόσωπο των ειδικών φρουρών να πουλάει το παραμύθι οτι τους υποδέχτηκαν με πέτρες και μολότοφ.

  248. Γιάννης Ιατρού said

    246/247: Το κράξιμο που έχει πέσει, 99% στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κι όχι μόνο γι αυτό, πάει σύννεφο.
    Βγήκε κι ο καθηγητής ημιμαθείας να συγκρίνει τους νεκρούς στο Μάτι με αυτούς του κορονοιού, αμέσως τον έκραξε κι η Καθημερινή !!! Και με τον Θεοχάρη δεν τα βλέπω καλά τα πράματα, για έντονες ενοχλήσεις ακούω.

    Με λίγα λόγια, ΜΠΑΧΑΛΟ

  249. Εδώ καρφιά για Θεοχάρη, Σταϊκούρα, ίσως και Άδωνη
    https://www.kathimerini.gr/1077487/opinion/epikairothta/politikh/epikoinwniaka-tertipia

  250. sarant said

    248 Ποιος είναι ο καθηγητής ημιμαθειας; Ο Μπόγδανος;

  251. Pedis said

    έγκριση πορ φαβόρ

  252. Pedis said

    Las metáforas bélicas distorsionan la realidad de la COVID-19

    A pesar de su edad, estas metáforas bélicas no han perecido. El problema de usar incorrectamente las metáforas vivas es que pueden influir en nuestro pensamiento y comportamiento. Como afirman George Lakoff y Mark Johnson en Metaphors we live by, «El corazón de la metáfora es la deducción… [y] puesto que razonamos con metáforas, las metáforas que usamos determinan en gran medida cómo vivimos la vida».

    Δεν είδα κάνα σχόλιο για το φιλμάκι # 221. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιβολής της μιλιταριστικής ρητορικής στην καθημερινή ζωή.

  253. spiridione said

    246. 247. Εγώ χτες στον Σκάι άκουσα από «ρεπόρτερ» ότι αυτός που έκανε το τηλεφώνημα ανήκει στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά. Ό,τι νάναι.

  254. Pedis said

    Πόσοι πραγματικά να παρακολουθούν σκάι (εκτός από τους ακρο/δεξιούς της νδ και πέρα);

  255. Spiridione said

  256. Αγγελος said

    Τώρα είδα το μεσοπολεμικό ιταλικό φιλμάκι. Ενα φασιστικό χαρακτήρα τον έχει, αν και το μήνυμά του (Καθαριότητα – Απολύμανση – Μη φτύνετε χάμω) είναι σωστό. «Υπέρ του πολέμου» δεν θα το χαρακτήριζα — παρουσιάζει απλώς τον αντιφυματικό αγώνα με εικόνες πολέμου, που ίσως τότε να μην ενέπνεαν τόση φρίκη.
    Για όποιον δεν το ξέρει, ο σταυρός της Λορένης ήταν διεθνές σύμβολο του αντιφυματικού αγώνα. Ενσημα εράνων σαν αυτά που τυπώνονται πυρετωδώς στην ταινία πρόλαβα κι εγώ στην Αμερική στη δεκαετία του 1970.

  257. Pedis said

    # 256 – Κάργα στα κοινωνικά-ρατσιστικά στερεότυπα και στον φασιστικό μιλιταρισμό είναι, κατά τη γνώμη μου.

  258. Μαρία said

  259. Μαρία said

    257
    Τώρα το είδα κι εγώ.
    Τα βακτήρια η ταβερνιάρισσα κακιά μάγισσα πρέπει να τα κουβάλησε κατευθείαν απ’ την Αβησσυνία.

  260. Γιάννης Ιατρού said

    250: Τώρα σε είδα, ναι! 🙂

  261. Pedis said

    # 259 – Τα βακτήρια είναι νέγροι. Η γριά, κακιά μάγισσα όπως την αποκαλείς, καθώς και οι βρωμεροί θαμωνες που μπεκροπίνουν και τεμπελιάζουν είναι γέροι. Η Italia fascista είχε ως προπαγανδιστικό της πρότυπό τη νεότητα και τη διαρκή φρενήρη δραστηριότητα.

    Έπειτα η αντιμετώπιση της φυματίωσης απαιτεί συναγερμό, στρατιωτική πειθαρχία και πολεμικά μέσα για να αντιμετωπισθεί ο στρατός των νέγρο-βακίλων. Τεθωρακισμένα, αεροπλάνα, βομβαρδισμοί από αέρος, μυδραλιοβόλα κλπ κλπ. Παραδόξως δεν γίνεται αναφορά σε χημικό πόλεμο μια και πρόκειται για νέγρους.

    Η νίκη έρχεται πανηγυρικά και ακολουθεί στρατιωτική παρέλαση.

    Στη θέση της γριάς μάγιασσας βλέπουμε τη νέα, όμορφη και επιμελή.

    Ένα χαρακτηριστικό του φιλμ αναμφισβήτητα κοσμοπολίτικο είναι το σάουντρακ ντισνεικής μελωδίας.

    Το φιλμάκι έχει παραχθεί το 1935, έτος του αβυσσηνιακού πολέμου (που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 1935), αλλά δεν βλέπω μήνα … Πιθανά, δεν είχε ξεκινησει ακόμη ο πόλεμος αλλά ήταν στα σκαριά της προπαγάνδας.

    Σε κάποιες από τις αναπαραστάσεις του το κάθετο κομμάτι του σταυρού της Λωραινης (όπως μας πληροφορεί ο Άγγελος στο 256) έχει μυτερή απόληξη και θυμίζει ρωμαικό ξίφος.

  262. Pedis said

    Ξέχασα ενα σημαντικό: ο πρωταγωνιστάκος είναι balilla.

    (Για ευκολία: https://en.wikipedia.org/wiki/Opera_Nazionale_Balilla )

  263. Pedis said

    καλύτερη διατύπωση : Ένα χαρακτηριστικό του φιλμ αναμφισβήτητα κοσμοπολίτικο είναι το σάουντρακ ντισνεικής μελωδίας. ->

    Ένα χαρακτηριστικό του φιλμ, αναμφισβήτητα ένα χαρακτηριστικό κοσμοπολίτικο, είναι το σάουντρακ ντισνεικής μελωδίας.

  264. Pedis said

    Μαρία, αυτό το πήρες μυρωδιά;

    https://milano.repubblica.it/cronaca/2020/05/11/news/silvia_romano_liberata_rapimento_kenya_ritorno_a_milano-256305093/?ref=RHPPTP-BH-I256171095-C12-P5-S1.8-T1

    γίνεται πάρτυ με στόχο την ανοσία της αγέλης στην ακροδεξιά, τον ρατσισμό και τον φασισμό.

  265. Pedis said

    Και πρόσεξε, ο αρχιεπίσκοπος, να πούμε, της Ιταλικης Καθολικής Εκκλησίας ο οποίος, προφανώς θεωρεί ότι δεν κερδίζει, αλλά χάνει, να δίνει το καλό παράδειγμα στους πιστούς του … στο καφριλίκι, σαν άλλους όνομα και μη χωριό, έκανε δήλωση με την οποια, τουλάχιστον, προσπαθεί να απομονώσει τους δικούς του από την επίδραση των ζώων, Σαλβινιστών, φασιστών και λοιπών μπογδανίνι:

    Bassetti (Cei): «Silvia è una nostra figlia»
    E mentre dilagano sui social i commenti sulla conversione della ragazza, prende la parola il numero uno dei vescovi italiani. «Tutti, in questo momento, la sentiamo nostra figlia», dice il cardinale Gualtiero Bassetti, presidente della Cei, su Silvia Romano. Intervistato da Umbria24, il cardinale ha aggiunto: «È una nostra figlia che ha corso dei pericoli enormi, che ha avuto coraggio e forza d’animo».

  266. Μαρία said

    264
    Κάτι είδα στα γαλλικά. Είναι αυτή που έγινε μουσουλμάνα. Σύνδρομο Στοκχόλμης θρησκευτικό.

  267. Pedis said

    # 266 – Έτσι φαίνεται.

    Αλλά το εκμεταλλεύονται δεόντως οι διάφοροι ακρο/δεξιοί αλητήριοι …

    Ότι η κυβέρνηση πετάει λεφτά για τα λύτρα για μια μπιπ, που έκανε το κομμάτι της κλπ κλπ ενώ δεν ενισχύει τους άνεργους κλπ κλπ.

    Πάντως, ακόμη κι ο παπάς της ενορίας της στο Μιλάνο τάβαλε με τους ακροδεξιούς της ενορίας του και της περιοοχής όταν τον προειδοποίησαν … να μην κτυπήσει τις καμπάνες για την απελευθέρωσή της και κάνει τη γιορτή που είχε προετοιμάσει. Αυτός βγήκε, πεισμένος, στη γραμμή της εκκλησίας κι ακομη παραπέρα.

    Διαχειρίζονται παγκόσμια εκκλησία οι τύποι και έχουν ανάλογο προσωπικό όχι μπετονόβλακες τσοπαναραίους.

  268. Kyri said

    Πολύ κακόηχος ο μακροπερίοδος λόγος του Μπογδάνου στην πρώτη παράγραφο: «Με δεδομένο ότι η αντίδρασή σας στην απάντησή μου σε ανάρτηση του προσωπικού σας λογαριασμού στο τουίτερ την προηγούμενη εβδομάδα οδήγησε σε σειρά δημοσιευμάτων κινούμενων στον ατυχή θεματικό άξονα “Αγγελοπούλου εναντίον Μπογδάνου”…». Δείγμα εκφραστικής δυσκαμψίας, αν μη τι άλλο.

  269. Pedis said

    Ενδιαφέρον εγκυκλοπαιδικώς αλλά και αρχειο-φωτογραφικώς

  270. Μαρία said

  271. Μαρία said

  272. Pedis said

    # 271 – Πρώτα τα ελληνικά κωλοκάναλα στην ξεφτίλα!

  273. Pedis said

    # 271 – Εκτός του ότι πρόκειται για ψέμα ακόμη και γι αυτό που θέλουν να μετρήσουν αφού έχουν συμπεριλάβει στην καταταξη όποιες χωρες τυς συμφέρει,

    αυτού του ειδους η κατάταξη δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα.

    Το αποτέλεσμα είναι συνέπεια και του αριθμού των τεστ και του αριθμού των κρουσμάτων, δηλαδή και οι δύο είναι μεταβλητές του προβλήματος.

    Με ένα τεστ και καθολου κρούσματα ο λόγος γίνεται άπειρος …

    Μόνον η αναγωγή του αριθμού των τεστ στον πληθυσμό θα μπορούσε να έχει αξία. Αυτό είναι εύκολο να το βρει κανείς.

    Πάει εδώ

    https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

    κάνει add τις χώρες της αρεσκείας του ή, αν δηλαδή είναι έντιμος, όλες εκεινες τις χώρες για τις οποίες υπάρχουν τα σχετικά στοιχεία (αν τα πιστεύουμε), και βρίσκει την ελλάδα στην κατάταξη να είναι μεσομετρίως τοποθετημένη.

  274. Pedis said

    # 271 – Αυτή η δημοσιογράφα δεν είναι η αδερφονύφη του Κούλη;

    Και γαμώ την αντικειμενική ενημέρωση την ξεφτίλα μου μέσα!

  275. Μαρία said

    273
    Ε ναι. Γι’ αυτό και, όταν πρωτοείδα τέτοιους πίνακες, δεν κατάλαβα αμέσως τι μετρούσαν

    274
    Ειδικά το σκάι φημίζεται για τα γραφήματά του.
    π.χ. ΣΚΑΙ-Παίζει ανάποδα το γράφημα για να δείξει πτώση! https://www.dailymotion.com/video/x5z8sqr

  276. Μαρία said

    https://www.ellinikahoaxes.gr/2020/05/12/test-ana-krousma/

    Ο Κοντοζαμάνης το ξεκίνησε.

  277. Pedis said

    # 276 – Κατάλαβα.

    Είναι πάντα δυνατό να κατασκευάσεις μια ποσότητα η οποία δείχνει κάτι που σε συμφέρει (καλλιώρα σε σύγκριση με άλλες χώρες).

    Αριθμός τεστ ανά επιβεβαιωμένο κρούσμα στην Ευρώπη ή αν δεν είναι αυτή η περίπτωση στην ΕΕ ή μεταξύ χωρών με πληθυσμό μικρότερο/μεγαλύτερο των … Ν εκατομμυρίων, με ΑΕΠ κοκ ή ακόμη καλύτερα σε συγκεκριμενες ημερομηνίες που βολεύουν κλπ κλπ

    Πάντα κάτι βρίσκεται στην ανάγκη.

    Ενα πολύ απλό παράδειγμα: αν στην κατάταξη με βάση μια ποσότητα Χ η Ελλάδα είναι τελευταία, στην κατάταξη με βάση την αντίστροφη της Χ η Ελλάδα είναι πρώτη!

    🙂

  278. Σ said

    Νομίζω ότι πιο διαφωτιστικό ως προς το τι σημαίνει τεστ ανα κρούσμα (αν δεν το έχετε ήδη αναφέρει και μου διέφυγε) είναι αυτό εδώ:
    http://www.katiousa.gr/epikairotita/einai-i-ellada-proti-sta-test-ana-krousma-ta-panigyria-tou-skai-enantion-pragmatikotitas/?fbclid=IwAR2GJX2K0MRnCjdQ1d0LrStvjXbDj7b64JyLuXs_SPSTHK5g-r4G-PITcDY
    «Ο δείκτης λοιπόν αυτός, στην καλύτερη περίπτωση, μας δείχνει, ειδικά εφόσον τα τεστ είναι αρκετά και ει δυνατόν αντιπροσωπευτικά (στην Ελλάδα προς το παρόν δε συμβαίνει ούτε το ένα ούτε το άλλο), μια κατά προσέγγιση εικόνα για τη διασπορά της νόσου στον πληθυσμό. Πολύ χοντρικά, αν κάνω κάθε μέρα 1.000 τεστ στην κοινότητα και βλέπω σταθερά για μέρες ότι από εκεί που έχω ένα θετικό για κάθε 30 κι αυτό κατεβαίνει σε 1 ανά 25 και μετά 1 προς 20 κοκ, και δη χωρίς αυτό να οφείλεται σε αυξημένα κρούσματα σε κάποιο πολύ ή σχετικά κλειστό περιβάλλον, είναι πιθανότατα ένδειξη αύξησης της διασποράς στην κοινότητα.»

  279. nikiplos said

  280. Μαρία said

  281. Μαρία said

  282. Μαρία said

    Το λέει στα σοβαρά. Το στέκαρα μετά το 17:30 https://www.youtube.com/watch?v=73WjxUGn-Ns

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: