Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πριν από 60 χρόνια: ο Μποστ και οι αμερικανοσοβιετικές σχέσεις

Posted by sarant στο 22 Μαΐου, 2020


Tο ιστολόγιο αγαπάει τον Μποστ και του έχει αφιερώσει αμέτρητα άρθρα, σε πολλά από τα οποία θυμόμαστε (οι παλιότεροι) ή γνωρίζουμε (οι νεότεροι) γεγονότα της πρόσφατης ιστορίας μέσα απο γελοιογραφίες του Μποστ. Στην αρχή, τα άρθρα αυτά είχαν γενικό τίτλο «Πριν από 50 χρόνια…», μετά «Πριν από 55 χρόνια…», αλλά τα χρόνια περνάνε και το ιστολόγιο συνεχίζει να εκπέμπει, οπότε το σημερινό εγκαινιάζει μια νέα χρονολόγηση, τη σειρά «Πριν από 60 χρόνια».

Πριν από 60 χρόνια είχαμε διπολικό κόσμο, υπήρχε Σοβιετική Ένωση με τον Νικήτα Χρουστσόφ και ΗΠΑ με Πρόεδρο τον Ντουάιτ Αϊζενχάουερ. Στην Ελλάδα είχαμε βασιλεία, πρωθυπουργό τον Κων. Καραμανλή και -κατ’ εξαίρεση- αξιωματική αντιπολίτευση την ΕΔΑ. Ο Μάιος του 1960 σημαδεύτηκε από ένα επεισόδιο που διατάραξε τις αμερικανοσοβιετικές σχέσεις σε μια στιγμή που βρίσκονταν σε τροχιά εξομάλυνσης.

Πράγματι, την πρωτομαγιά του 1960 ένα αμερικανικό κατασκοπευτικό αεροσκάφος τύπου Λόκχιντ U-2 απογειώθηκε από τη βάση του Πεσαβάρ στο Πακιστάν με αποστολή να διασχίσει την ΕΣΣΔ φωτογραφίζοντας μυστικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις και να προσγειωθεί σε μια βάση στη Νορβηγία. Περίπου στα μισά της διαδρομής καταρρίφθηκε (στην περιοχή του Σβερντλόφσκ) από σοβιετικό πύραυλο. Ο πιλότος, ο σμηναγός Γκάρι Πάουερς, χρησιμοποίησε το αλεξίπτωτό του και σώθηκε, αλλά συνελήφθη. Οι Ηνωμένες Πολιτείες επιχείρησαν στην αρχή να αρνηθούν ότι επρόκειτο για κατασκοπευτικό αεροπλάνο, αλλά οι Σοβιετικοί, έχοντας στα χέρια τους και τον πιλότο και τα συντρίμμια του αεροπλάνου, τους ανάγκασαν να παραδεχτούν την αλήθεια.

Συνέπεια της όξυνσης των αμερικανοσοβιετικών σχέσεων ήταν να ναυαγήσει η τετραμερής διάσκεψη των Παρισίων (μεταξύ ΗΠΑ, ΕΣΣΔ, Γαλλίας και Μεγ. Βρετανίας) που είχε προγραμματιστεί για τις 15 Μαΐου 1960 και τελείωσε σχεδόν αμέσως μόλις άρχισε, σε ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Στο επεισόδιο αυτό έχω αφιερώσει, σε ανύποπτο χρόνο, ένα παλιότερο άρθρο όπου παρουσιάζω άλλο σκίτσο του Μποστ.

Το σκίτσο που θα παρουσιάσω σήμερα δημοσιεύτηκε στην κεντρώα Ελευθερία, με την οποία συνεργαζόταν ο Μποστ από τις αρχές του χρόνου, στις 15 Μαΐου 1960:

Αφού η αμερικανική ενέργεια θεωρήθηκε από τους Σοβιετικούς προδοσία και κατάχρηση του κλίματος οικοδόμησης εμπιστοσύνης, ο Μποστ παρομοιάζει τους δυο ηγέτες με αντρόγυνο, όπου ο απατημένος σύζυγος, ο Νικήτας, πιάνει επ’ αυτοφώρω την άπιστη σύζυγο, τον Άικ, να τον απατά με αεροπόρο -τον πιλότο του κατασκοπευτικού U2, ο οποίος φεύγει πηδώντας από το παράθυρο.

Το μαξιλάρι στο κρεβάτι έχει καρδούλα με τα ονόματα Αϊκ και Νικήτας, η άπιστη σύζυγος ονομάζεται… Μπέιμπι Ντόλαρς αντί Μπέιμπι Ντολ, και εκλιπαρεί τον Νικήτα να σκεφτεί τα παιδιά τους, που είναι βεβαίως ο Κ. Καραμανλής και ο Τούρκος πρωθυπουργός Αντνάν Μεντερές, και οι δυο με κοντά παντελόνια αλλά με γραβατούλα.

Ο Καραμανλής λέει «Άσε χάμω ρε τη μαμά», αφού το «ρε» ήταν το σήμα κατατεθέν του, ενώ δεν ξέρω αν τα οθωμανικά του Μεντερές βγάζουν νόημα.

Το κειμενο της μπορντούρας πάλι μιλάει για απιστίες, και μας χαρίζει το αρχαιοπρεπές «η τσούλος».

Παύσε μπέινμπυ εις αυτά που κανοναρχάς
διότι απεδείχθης τσούλος και άνευ αρχάς.
Μια παροιμία λέγει: Η φύσις της απίστου είναι τοιαύτη
σήμερα μ’ αεροπόρον, αύριο με κανένα ναύτη.

Αίσχον! Δεν φαινοσουν υπούλου και κρυφής
με τι μούτρα θα πας εις το πινάκλ της «κορυφής»
Αναιδεστάτη! Βγάζεις γλώσσα κι από πάνω,
στραβός είμαι και δεν είδον κοτζάμ αεροπλάνο;
Επιτέλους, έχε όσα θέλεις θύματα
αλλά κράτα διά τον τύπον τα προσχήματα.

Εσύ εξετσιπώθης τελείως κι αυθαδιάζεις
και την υπομονήν μου δοκιμάζεις
Έχεις παιδιά και αντί να ζητείς ουρανών ανοικτών
κλείσε τα σκέλη και μην τα έχεις επιδεικτών.
Αυτά αρμόζουν σε καθώς πρέπει κόραι
και των άλλων είναι υστερισμοί που πράττουν αι γεροντοκόραι.

Να δούμε και το πρωτοσέλιδο που είχε το Βήμα την ίδια μέρα, όπου διατυπώνεται ο φόβος, μήπως εξαιτίας του οξυμένου κλίματος επικρατεί ατμόσφαιρα αβεβαιότητας στη διάσκεψη και υπάρχει φόβος να «ανατιναχθεί εντός πέντε λεπτών», πράγμα που έγινε.

Το σκίτσο του Φωκίωνα Δημητριάδη παραπέμπει στη σοβιετική ταινία «Οταν περνούν οι γερανοί» (1957, βραβείο στις Κάννες) και εμφανίζει τον Νικήτα Χρουστσόφ να προσέρχεται στη διάσκεψη κορυφής (όπου τον περιμένει ο Αϊζενχάουερ ορθιος και οι Ντε Γκολ και Μακμίλαν καθιστοί) οδηγωντας γερανό της οδικής βοήθειας, που σέρνει πίσω του τα συντρίμμια του κατασκοπευτικού αεροσκάφους!

Όσο για τον πιλότο του κατασκοπευτικού U-2, δικάστηκε για κατασκοπεία και καταδικάστηκε στα τέλη του 1960 αλλά το 1962 απελευθερώθηκε αφού έγινε ανταλλαγή του (στη γέφυρα του Βερολίνου, κατά το κλισέ) με σοβιετικό κατάσκοπο. Συνέχισε να πετάει και βρήκε τον θάνατο το 1977, στα 49 του χρόνια, όταν έπεσε το ελικόπτερο τηλεοπτικού σταθμού που πιλοτάριζε. Γλίτωσε από τα δύσκολα και σκόνταψε στα εύκολα…

 

 

Advertisement

134 Σχόλια προς “Πριν από 60 χρόνια: ο Μποστ και οι αμερικανοσοβιετικές σχέσεις”

  1. atheofobos said

    To Μπέϊμπυ που την αποκαλεί παραπέμπει στην πρόσφατη τότε (1956) ταινία του Καζάν Baby Doll) γνωστή και ως Κουκλίτσα που είχε δημιουργήσει αντιδράσεις στους κύκλους της Καθολικής Εκκλησίας, η οποία τάχθηκε κατά της προβολή της λόγω του σεξουαλικού περιεχομένου της . Η ταινία έδωσε το όνομα σε ένα νέου είδους κομπινεζόν του οποίου το σχέδιο ήταν εμπνευσμένο από εκείνο που φοράει η Μπέικερ στην αρχή της ταινίας, το γνωστό σε όλους ως μπέιμπι ντολ.

  2. Κουνελόγατος said

    Ωραίες εποχές.
    Καλημέρα.

  3. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο επίσημος διαπραγματευτής εκ μέρους των Αμερικανών ήταν ο δικηγόρος Τζέιμς Ντόνοβαν, ο οποίος είχε χειριστεί αρκετές ανταλλαγές κατασκόπων. Τον υποδύθηκε ο συμπατριώτης μας Τομ Χανκς στην ταινία του Σπίλμπεργκ «Η γέφυρα των κατασκόπων».

  4. voulagx said

    Η σχετικη με το επεισοδιο ταινια «Η γεφυρα των κατασκοπων»: Bridge of Spies

  5. Πάντως , σύμφωνα με απόκρυφες πηγές, το μπέϊμπυ ντολλ είχεν (σικ να οξυγονοθούμε) αρχαίαν προέλευσιν εκ των Τρωών (να μη λέμε πως μόνο από μας τα πήρανε όλα !)

    Το μπέϊμπυ ντολλ

    Οταν ο Εκτορας κινούσε γιά τη μάχη
    την Ελενίτσα του ο Πάρις μπαλαμούτιαζε
    ο ένας το ξίφος, την ασπίδα και το δόρυ
    κι’ άλλος τα τρυφερά τα μέρη της εχούφτιαζε

    Κι’ η Ανδρομάχη από τη ζήλεια λυσσασμένη
    που στο κρεβάτι όλο μόνη έμενε
    τα ρούχα έσκιζε, πετούσε τα σανδάλια
    και τα μαλιά της όλο κώτσο έδενε

    Της είχαν πει πως θα φανεί η αρχοντιά της
    πως θ’αναδείξει τον ωραίο της λαιμό
    και πως τον Εκτορα μπορεί να συγκινήσει
    εάν φορούσε ένα νυχτικό κοντό !

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και για τις εύστοχες συμπληρώσεις!

    1 Μπράβο, και φοράει και είδος κομπινεζόν η… άπιστος γυνή.

    3-4 Έχω κενά στην κινηματογραφική μου παιδεία, μερσί!

  7. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  8. Πήγα να γράψω κι εγώ για την ταινία του Σπίλμπεργκ σε σενάριο (και) των Κοέν (πιο ενδιαφέρουσα η ιστορία του Σοβιετικού κατασκόπου* που άφηνε τα μηνύματα σε κούφια κέρματα, εξ ου και the hollow nickel case) αλλά βλέπω ήρθα τρίτος.
    *https://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Abel

  9. Κιγκέρι said

    Μπέιμπι ντολ και την αστερόεσσα τυρμπάν!

    Εδώ έχει πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες σχετικές με το συμβάν:
    (κάνω πάσα στη Λου τη ρίμα τυρμπάν-συμβάν ελπίζοντας να μεγαλουργήσει πάλι!)

    https://www.rferl.org/a/sixty-years-ago-the-soviet-union-shot-down-u-s-spy-plane/30585501.html

  10. Νέο Kid said

    Κι ένα παλιό Κουβανέζικο τραγουδάκι για τον Χρουστσώφ στην παλαιοκουβανική δωρική διάλεκτο:

    Νικήτα, Νικήτα μαρικίτα!
    Λο και σε νταν,
    Νο σε κοίταν !

  11. LandS said

    https://stayros.files.wordpress.com/2020/05/u-_2a_dragon_lady__article_389__at_usaf_museum.jpg?resize=438%2C438

    Σαν και αυτό (ίσως αυτό) έριξαν οι Σοβιετικοί το ’60.

    Πολύ επιτυχημένο σκαρί. Αν και το τελευταίο φτιάχτηκε το ’89, ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (τη γνωστή ΟΥΣΑΦ). Αρχικά χρησιμοποιήθηκε από τη CIA. Μπορούσε να πετάξει σχεδόν 75.000 πόδια, ύψος που θεωρείτο πάνω από τις δυνατότητες των Σοβιετικών Ραντάρ. Κούνια που τους κούναγε.

  12. LandS said

    Θα καταφέρω ποτέ μου να ανεβάσω φωτογραφία;

  13. Triant said

    Καλημέρα.

    6: Νικοκύρη, μη μου πεις οτι δεν έχεις δει τον κατάσκοπο που γύρισε από το κρύο! Αν όχι, να το δεις. Αν δεν μπορείς να το βρεις πες μου.

  14. sarant said

    13 Όχι, δεν το έχω δει. Και δεν μπορώ να το βρω, έχω χάσει τις άκρες μου.

  15. ΚΩΣΤΑΣ said

    Πάντα απολαυστικός ο Μποστ, ευχαριστούμε Νικοκύρη

    «Μια παροιμία λέγει: Η φύσις της απίστου είναι τοιαύτη
    σήμερα μ’ αεροπόρον, αύριο με κανένα ναύτη.»

    Άλλαι εποχαί τότε. Τα σεξιστικά ήταν πιο ελεύθερα. Όπως λέει ο αείμνηστος Μάνος και τραγουδάει ο σερ Μπιθί:

    Κάτω απ’ το παράθυρό της
    στέκεται ένας στρατιώτης
    κι απ’ την πίσω πόρτα βγαίνει
    ναύτης που `χει αφήσει γένι.

  16. Ανδρέας Τ said

    22 Μαΐου 1963, Θεσσαλονίκη. Πριν 57 χρόνια δολοφονήθηκε ο Λαμπράκης.

  17. nikiplos1 said

    Να πούμε πως σαν και σήμερα, το 1963, έγινε η δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη από παρακρατικούς στη Θεσσαλονίκη, η οποία χάρη σε δύο ανθρώπους, τον Μανώλη Χατζηαποστόλου, γνωστό και ως «Τίγρη» και τον Χρήστο Σαρτζετάκη, είδε το φως της ιστορίας σαν τέτοια και όχι σαν τροχαίο ατύχημα.

    Ταραγμένη εποχή, ταραγμένα χρόνια, καθόλου ωραίες εποχές (2@), εκτός κι αν ήσουν στην κλίκα των νικητών και διοικούντων.

  18. atheofobos said

    Αξίζει να προσέξει κανείς ότι ο Μποστ έχει αντιγράψει μέχρι και την δαντέλα από το μπέϊμπι ντολ μεσοφόρι της Κάρολ Μπέικερ!

  19. nikiplos said

    Για την ευταξία το όνομα του πιλότου: Francis Gary Powers
    *https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Gary_Powers
    *https://airandspace.si.edu/support/wall-of-honor/capt-francis-gary-powers

    Τρομερός πραγματικά και ατρόμητος άνθρωπος. Πόσο άδοξο ήταν να καταντήσει να πετάει ελικόπτερο του ΣΚΑΕΙ να λέει τον καιρό… Η ελεύθερη αγορά σκοτώνει τα άλογα όταν γεράσουν ως φαίνεται…

    Glienicke Bridge το όνομα της περιβόητης γέφυρας στο Μπερλάν…

    Πολύ ωραίο σήμερα το άρθρο, δεν γνώριζα καθόλου το γεγονός.

    ΥΓ> Αναμφισβήτητα η ιστορία έδειξε μεγαλύτερη αβρότητα στον Καραμανλή τον Α’, σε σχέση με τον Μεντερές

  20. leonicos said

    Tο ιστολόγιο αγαπάει τον Μποστ

    Κάτι μας είπες

    Ποιος δεν αγαπάει τον Μποστ;

    Καλά, κάποιοι θα είναι…. αλλά /ερρε

  21. nikiplos said

    17@, 16@ Συμπέσαμε, ως φαίνεται! 🙂

  22. leonicos said

    Τι έγινε ρε;

    Μπήκα και φύγατε όλοι;

  23. leonicos said

    Μιάμιση ώρα Νίκιπλε είμαστε μόνοι μας

    Ερημια

  24. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ὢχ! Ξαναμπῆκε! Πᾶμε νὰ φύγουμε! Σιγὰ-σιγά! Στὶς μύτες! 😉

  25. sarant said

    16-17 Kαλά λετε

  26. venios said

    Απο το αεροπλάνο είναι εμπνευσμένη και η ονομασία του συγκροτήματος U2.

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ένα «Επιτάφιο επίγραμμα του Λαμπράκη», γραμμένο από τον Νικηφόρο Βρεττάκο (στο τεύχος 101 της «Επιθεώρησης Τέχνης», που κυκλοφόρησε τον Μάη εκείνο του 1963)

    «Σηκώνοντας στους ώμους του το έπαθλο του Μαραθωνίου / ο ωραίος νεκρός κατεβαίνει στον άδη, / κει που οι αιώνιοι Ελληνες τον καρτερούν. Αλλ όμως / τούς πάει μισό τ άγγελμα: ΝΕΝΙΚΗ- / άλλοι σάς φέρνουν πίσω μου το ΝΕΝΙΚΗΚΑΜΕΝ. / Εγώ δεν ήτανε να ρθώ τόσο ενωρίς, εμένα, / στων Πλαταιών τη χώρα και του Μαραθώνα, / με σκοτώσανε οι Πέρσες».

  28. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο «Θρήνος του Μάη» γράφτηκε τον Ιούλιο του 1963 από τον Γιάννη Ρίτσο για τον Λαμπράκη.

    Έπεσε ο μέγας δρυς στο ματωμένο χώμα

    πουλιά και φύλλα στάθηκαν στον ουρανό

    βουβή η Ελλάδα τον κρατεί στα δυο της γόνα

    πανίσχυρο, γιγάντιο ξίφος φωτεινό.

    Κι ενώ η οργή απ’ τους πόρους της αίματα ιδρώνει

    τινάζεται όλη ανάμεσα στον άγιο λαό,

    κι ολόρθη, τον υψώνει, μεσιανό καδρόνι,

    ψηλά, στον θόλο, στης Ειρήνης το ναό.”

  29. ΓΤ said

    25@

    Θα έπρεπε να μη λείπει από το Μηνολόγιο…

  30. Georgios Bartzoudis said

    «Το σκίτσο … δημοσιεύτηκε στην κεντρώα Ελευθερία, με την οποία συνεργαζόταν ο Μποστ…1960»

    # Κι ο Μητσοτάκης, κι ο Μητσοτάκης!

  31. LandS said

    31
    Ήταν του Μητσοτάκη ή έστω φίλου του.

    Αυτό βέβαια δεν λέει τίποτα. Το 1960 ο μετέπειτα «αρχιαποστάτης» και «εφιάλτης» ήταν από τους ηγέτες του Κόμματος των Φιλελευθέρων και ασκούσε εσωκομματική αντιπολίτευση, για ζητήματα κομματικής λειυουργίας, στον θείο του Σοφοκλή Βενιζέλο και τον Γ. Παπανδρέου. Μετείχε, τον επόμενο χρόνο, στη δημιουργία της ΕΚ ενώ μετά της εκλογές της «βίας και νοθείας» ήταν το δεξί χέρι του Γ. Παπανδρέου στον Ανένδοτο Αγώνα που είχε κηρύξει η ΕΚ εναντίον του Καραμανλή.
    Ήταν τότε ένας πολλά υποσχόμενος νέος 42 χρόνων, που είχε ήδη κάνει, πριν μια δεκαετία, υπουργός Συγκοινωνιών και κατόπιν Δημοσίων Έργων.

  32. LandS said

    Το 31 πάει στο 30 και όχι στον εαυτό του.

    Με την ευκαιρία ήδη από το ’59, αν δεν κάνω λάθος, είχε κατηγορηθεί για παράνομο πλουτισμό λόγω περίεργων χειρισμό σε μια υπόθεση σχετικά με τη προηγούμενη από την Ολυμπιακή αεροπορική εταιρία.

  33. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ο Λεώνικος έφυγε, ήρθα εγώ, για να δω πάλι θα απέχετε; 😉

    Είχα την τύχη να γνωρίσω τον «τίγρη». Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα έλεγε κάπως περίεργα για τη δολοφονία Λαμπράκη. Επ΄αυτού υπάρχει καμια έρευνα ή εξήγηση;

  34. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Λεώνικε, γύρισε πίσω.

    Ἀστεῖα τά ᾿λεγα στὸ #24.

    Τὸ ξέρεις πόσο σ᾿ ἐκτιμῶ.

  35. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τα ‘χε χάσει προς το τέλος ο «Τίγρης». Κυκλοφορούσε και με ένα καταπράσινο κουστούμι…Αλλά τα έχουμε κουβεντιάσει εξαντλητικά όλα αυτά πριν από μερικά χρόνια. Τα τζιμάνια του ιστολογίου μπορούν να μας βρουν και πότε ακριβώς. ☺ Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο «Τίγρης» πέθανε την ίδια ημέρα με τον Εμμανουηλίδη.

  36. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ήρθαν καναδυό, μαζευτείτε και οι άλλοι, εγώ, σαν τον μακαρίτη Κώστα Μητσοτάκη, το μεσημέρι πρέπει να ρίξω έναν… υπνάκο! 😜

  37. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  38. ΣΠ said

    Επιτέλους, Μποστ και πάλι!
    Οι σχετικές ταινίες για να τις δείτε online ή να τις κατeβάσετε:
    Baby Doll (1956) https://mixdrop.co/f/hhingi
    Bridge of Spies (2015) https://mixdrop.co/f/1pcyh

  39. loukretia50 said

    Θαυμάσιο άρθρο, καλός Μποστ και αξιόλογες όλες οι ταινίες που αναφέρθηκαν.
    Ακολουθεί σεντόνι – τώρα που σας έπιασα στον ύπνο – σόρυ φίλοι σμαρτφονάκηδες!

  40. loukretia50 said

    Κιγκέρι, για σένα!
    Στα χρόνια της ντισκόμπαλας οι καθωσπρέπει κόρες – wanna be chic! – είχαν πάντα ένα φουλάρι, απαραίτητο αξεσουάρ για κάθε χρήση.
    Η πλέον συνηθισμένη ήταν να το κάνουν κεφαλεπίδεσμο – μπάνικο τυρμπάν, σαν τις μοιραίες του σινεμά, όταν προέκυπτε βόλτα με μηχανή.
    Συνήθως δε φτούραγε για πολύ, και η ανεξέλεκτη, μπερδεμένη χαίτη χάλαγε το ίματζ.
    Ιδού μια ιστοριούλα βγαλμένη απ΄τη ζωή.

    Το δυσάρεστο συμβάν και οι σχέσεις που μετράν

    Απωλέσθη το τυρμπάν κι οι φουρκέτες δε φτουράν
    σε τσουλούφια ταλιμπάν
    (οκ, μη βαράτε, αυτό ήταν μόνο για ζέσταμα !)

    Μηχανόβιος ο έρως.
    Βοηθούντος του αέρος , είν’ ιπτάμενος και βέρος
    καμικάζι του αιθέρος.

    Τι κακό να μεταφέρει δεσποσύνη που υποφέρει !
    Να γκρινιάζει δε συμφέρει!
    Μοιάζει η μηχανή θηρίο και στη ζέστη και στο κρύο.
    Είναι σπορ για άλλα γούστα, θέλει τόλμη, όχι φούστα
    Α πα πα! (δις)
    Γατζωμένη σα χταπόδι – στην εξάτμιση το πόδι,
    γλίστρησε απ΄το πεντάλ και τσιρίζει η femme fatale.
    Μα η μηχανή μουγκρίζει, νύχτας πέπλο βέλος σκίζει…
    Και δεν την ακούει το βόδι!

    Κάψιμο και αγωνία, χέρια σφίγγει με μανία
    Και του κόβει την ανάσα κι επιτέλους πιάνει πάσα.
    Σταματάει και την κοιτάζει, μα το βλέμμα του τη σφάζει
    Κι είναι ωραίος σα θεός…
    Και τον τσάντισε, σαφώς.

    -Μα τι θέλεις πάλι τώρα? Μόλις είχα πάρει φόρα.
    Με τα πόδια προτιμάς?
    Οδηγίες της μαμάς?

    Η κρυάδα διώχνει πόνο, η λαχτάρα μένει μόνο.
    Και δε θέλει να τον χάσει, μόνο να τελειώσει η φάση.
    Η αγάπη είναι ζάλη, μα το ρίσκο είναι χάλι
    C’est la vie! που λεν κι οι Γάλλοι…

    – Μα γιατί τόση βιασύνη? Τον ρωτάει δειλά εκείνη.
    Είν’ δική μας η βραδιά, είναι δίπλα η αμμουδιά…
    -Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη…
    (αποφαίνεται κοφτά κι αγνοεί δάκρυα καυτά.)
    Αν ο φόβος σ΄οδηγεί, ούτε η σχέση μας θα βγει.
    Είν’ χορός για δυό η βόλτα
    Καρεκλού είσ΄ή Τραβόλτα?

    Η μικρά κοιτάει σα χάνος, κάνει γρήγορα ριφρές :
    – Με τους όρους μου, αν θες.
    Κι αφού είσαι βετεράνος, κοίτα να μου πάρεις κράνος.
    ΛΟΥ
    Άλλα χρόνια, άλλο ταίρι.
    Περιπέτεια η ζωή, πάντα αλλού μας οδηγεί.
    Κι αν διστάζεις, σ΄αγνοεί.
    Θέλει θάρρος η φυγή, η καρδούλα μας το ξέρει…
    Πώς να γίνει νταραβέρι comme il faut? – τι λες Κιγκέρι?
    ——————————-
    Νάσαι πάντα καλά!

  41. Να βάλουμε και λίγο Αριστοτέλη Βαλαωρίτη…

  42. nikiplos said

    καλησπέρα…
    40@ τι μου θύμισες… Λου κι αν είχαν λιώσει πλαστικά πέδιλα μπλε ελεκτρίκ εκείνες οι εξατμίσεις…

  43. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Μπρρρ…Φρικτά εγκαύματα σε θεσπέσιες γάμπες 😦

  44. voulagx said

    #38 @ΣΠ: Παραξενο σάιτ τo mixdrop! Με το Φάιρφοξ όλα καλά αλλά με το Γκουγκλ Χρομ ή το Μάικροσοφτ Εντζ εμφανιζονται τσοντικες διαφημισεις και προσκλησεις του τυπου «ελα να με πηδηξεις αποψε» απο κατι πιπινια. Πως εξηγειται το φαινομενον;

  45. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    44 Υπερβάλλεις. Εμένα η κοπέλα με ρώτησε ευγενικά αν θέλω να πηδηχτούμε απόψε.

  46. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    29. δε λείπει :
    Τε 27 Γρηγορίου Λαμπράκη τελευτή·
    https://sarantakos.wordpress.com/2020/05/15/psaronefri/

  47. voulagx said

    #45 @ΣτοΔγιαλοΧτηνος: Επειδη ειδε οτι εισαι Χτηνος! Ενω εμενα που με καταλαβε οτι ειμαι καραβλαχος μου την ειπε στην ψυχρα «θελεις να με γαμησεις αποψε;»

  48. ΣΠ said

    44
    Βουλάγξ, δεν παρατηρώ διαφορές με τους διάφορους μπράουζερς. Μήπως δεν έχεις αντμπλόκερ σε όλους;

  49. Κιγκέρι said

    Το ήξερα πως δεν θα μας απογοητεύσεις! Μπράβο Λου! Σε θαυμάζω, σε χαίρομαι και σε ζηλεύω όχι μόνο για τη στιχουργική σου δεινότητα, αλλά και για την αχαλίνωτη φαντασία σου!
    👏👏👏

  50. Pedis said

    Κουίζ: Ποιος το είπε;

    #9. «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους… στον κ.Καραμανλή και τη Νέα Δημοκρατία που ξεπούλησαν την Κύπρο το 1974.»

    – Ηλίας Κασιδιάρης
    – Μάκης Βορίδης

  51. Pedis said

    #8. «Έχουν γεμίσει (όλοι οι βρεφονηπιακοί σταθμού) μετανάστες και Έλληνας δεν μπορεί να μπει. Αυτό τέρμα.»

    – Ηλίας Κασιδιάρης
    – Αντώνης Σαμαράς

    https://info-war.gr/koyiz-poios-to-eipe-o-nazistis-ilias-i/

  52. ΣΠ said

    46
    Ναι, στις 22 χτυπήθηκε και στις 27 πέθανε.

  53. voulagx said

    #48 Ωχ, ναι! Εχω μονο στον Φάιρφοξ, βασικα αυτον χρησιμοποιω. ΟΚ, καταλαβα, θενξ.

  54. Pedis said

    Οι σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις!

    To είπαμε, το κάναμε!

    Συνεργάτης ναζιστικών εκδόσεων ο διοικητής της δομής Πύργου

  55. ΓΤ said

    46@
    Ευχαριστώ, Εφούλα, για τη διόρθωση. Είχα κοιτάξει μόνο την αράδα «22» 🙂

  56. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    «διότι γυνέκα όστις απιστή,
    αποκλείετε να παρεμένει πιστή»

    Αυτό είναι σχεδόν λαπαλισάδα, ετσι; 🙂

  57. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    55
    Ε είναι που η σημερινή αποφράδα με το τρίκυκλο και το λοστό μνημονεύεται

    «Προσοχή, προσοχή. Εδώ βουλευτής Λαμπράκης. Σαν εκπρόσωπος του Έθνους και του Λαού, καταγγέλλω ότι υπάρχει σχέδιο δολοφονίας μου και καλώ τον υπουργό Β. Ελλάδος, τον νομάρχη, τον εισαγγελέα, τον στρατηγό Χωροφυλακής Μήτσου, τον διευθυντή της Αστυνομίας και τον διοικητή Ασφαλείας να προστατέψουν τη συγκέντρωση και τη ζωή μου.»
    http://www.avgi.gr/article/10811/11096475/57-chronia-apo-ten-ema-ten-dolophonia-tou-gregore-lamprake-video-

  58. 3, … ήταν ο δικηγόρος Τζέιμς Ντόνοβαν, … Τον υποδύθηκε ο συμπατριώτης μας Τομ Χανκς στην … «Η γέφυρα των κατασκόπων»….
    4, … Η … ταινια «Η γεφυρα των κατασκοπων»: Bridge of Spies ,,,

    6, … 3-4 Έχω κενά στην κινηματογραφική μου παιδεία, μερσί! …

    That gap is now bridged.

  59. Μαρία said

    Ενδυματολογική προσθήκη.
    Μπέιμπι ντολ τη δεκαετία του ’60 λέγαμε και ένα είδος μπιτζάμας με κοντό παντελονάκι και με το επάνω κομμάτι σαν κοντή ριχτή κομπινεζόν τρε νεγκλιζέ 🙂

  60. ΓΤ said

    56@

    Βέβαια, θα θέλαμε να διαβάσουμε «γυναίκα ήτις απιστή»…

  61. ΣΠ said

    60
    Τότε όμως δεν θα ήταν Μποστ.

  62. ΓΤ said

    @61

    Ασφαλώς. Θα μπορούσε «να κάνει» αλλού το «λάθος» 🙂

  63. Και μετά τον Αριστοτέλη, αυτό !

  64. loukretia50 said

    Κιγκέρι, με συγκινείς!
    Βοηθάει σίγουρα η φαντασία, αλλά είναι η ζωή ριμάδα !!!

    Άσχετο : Μήπως πρέπει να ανησυχούμε?

  65. Μαρία said

    46
    Τι τον νοιάζει τον δεκαεφτάχρονο … https://twitter.com/GiannisMpathas/status/1263786829016416256

  66. spiridione said

    63. Ωραίο.
    Δεν το ήξερα

  67. Theo said

    Καλησπέρα!

    Θα μπορούσε κανείς να με βοηθήσει στη μετάφραση του «“supra-contextual” life»;
    Η όλη περίοδος είναι: «The language of [x] is unusual, “oxymoronic,” because, in the manner of psalms, he is at once the sender and the receiver of the message of an extraordinary, “supra-contextual” life.

    (Ρώτησα έναν Ιταλοαμερικάνο, που σπούδασε κλασική φιλολογία κι έναν Ελληνοαμερικάνο βυζαντινολόγο, διδάκτορα του Πρίνστον, και σηκώνουν ψηλά τα χέρια!)

  68. Μαρία said

    66
    https://sarantakos.wordpress.com/2020/05/17/psyxaris/#comment-654293
    Δες και το μέιλ σου στις 19 του μηνού 🙂

  69. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    38 Α μπράβο!

    44 Ομόρφηνες βλέπω, Βουλάγξ!

    56 Ο Μποστ ειδικευόταν σε κάτι τέτοια αποφθέγματα

    58 🙂

  70. 67 μήνυμα για μια ασυνήθιστη, εκτός συγκειμένου ζωή;

  71. sarant said

    70 Ναι, κάτι τέτοιο.

  72. «υπεράνω συγκειμένου» ίσως ακριβέστερο (αλλιώς θα ήταν extra-contextual).
    Όχι πως κατάλαβα τίποτα δλδ.

  73. Μαρία said

    67 κεπ.
    Το παράθεμα έχει σχέση με τις μεταφράσεις των μισιονάρων και την περι(συγ)κειμενοποίηση ή συμφραστικοποίηση (contextualization);

  74. Spiridione said

    68. Ωχ, μου ξέφυγε 🙂

  75. loukretia50 said

    Theo, δεν είμαι ειδική, νομίζω ότι για απλή μετάφραση σε καλύπτει αυτό που λέει ο Δύτης, αλλά μάλλον θέλεις ερμηνεία, ποιά δηλ. είναι η έννοια του context στη συγκεκριμένη περίπτωση, πλαίσιο μήπως? ή κάτι άλλο.
    Βρήκα τυχαία ένα κείμενο που έχει αναφορές στον όρο, αν θέλεις ρίξε μια ματιά, πιθανότατα δε θα βοηθήσει, αλλά δεν ξέρεις καμιά φορά!

    https://books.google.gr/books?id=goEuDgAAQBAJ&pg=PA326&lpg=PA326&dq=supra-contextual+life&source=bl&ots=v0aFk1W9Ub&sig=ACfU3U2Mp4a9PiQ77aAm6d0EE2zSRvppTw&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwiUyMiJ8sfpAhURxoUKHYQcBIYQ6AEwAHoECAcQAQ#v=onepage&q=supra-contextual%20life&f=false

    (αν βγει τίποτα εξτρήμ, συμπάθα με, ξέρεις ότι είμαι άσχετη!)

  76. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Μας χρειαζότανε τούτες τις μέρες ένας Μποστ! Πάντα ευπρόσδεκτος!

    – Νικήτα Χρουστσόφ: Στις εφημερίδες της εποχής, πάντως, (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΕΜΠΡΟΣ) είχε επικρατήσει η αμερικανική εκδοχή: «Κρούστσεφ». Κάπως έτσι θυμάμαι ακουγόταν και στα ραδιόφωνα τότε…

    – Με αφορμή την εξέλιξη κλπ. της δίκης του αεροπόρου ο Μποστ δημιούργησε άλλα τρία σκίτσα:
    Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ (στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της 21-8-1960)
    ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗΝ (η –ήπια- καταδικαστική απόφαση ανακοινώθηκε 19 ή 20-9-1960)
    Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΟΥ
    (Τα δύο τελευταία υπάρχουν στα «Σκίτσα του Μποστ», στην ενότητα «Συνέβη τον Σεπτέμβριο»)
    Δεν ανεβάζω κανένα τώρα, για να μην δώσω αφορμή να πλατιάσει/διασπαστεί –κι άλλο- το νήμα. 🙂
    Αλλά ο Νικοκύρης, κατά Αύγουστο ή Σεπτέμβριο, μπορεί να μας τα θυμίσει, επί τη συμπληρώσει 60ετίας. 🙂 Έχουν πολύ πράμα…

    #9, Κιγκέρι
    Ενδιαφέρον το άλμπουμ των φωτογραφιών!

    #40, Λουκρητία
    !! 👌Ωραίο και … καυτό!

  77. voulagx said

    #69 @Sarant: Ναι, με το Χρομ πήρα χρώμα.

  78. Theo said

    @70-73:
    Δύτη, Νικοκύρη, Μαρία, σας ευχαριστώ. Με βοηθήσατε να το προσεγγίσω, να το μισοκαταλάβω.

    Πιο αποτελεσματική όμως ήταν η βοήθεια της Λουκρητίας (:!: ❗ :!:). Στο λίκνο που μου έδωσε γράφει «supra-contextual means that the gospel can be applied to every context».
    Το κατάλαβα μεν, αλλά πώς να το αποδώσω; «μιας ζωής που ξεπερνά αλλά και μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε κατάσταση»;
    Κάπως έτσι.

    @73:
    Αφορά τον θεολογικό λόγο (τα κείμενα κυρίως) ενός σύγχρονου Ορθόδοξου θεολόγου.

  79. sarant said

    76 Eλπίζω να το θυμηθώ τότε.

  80. Μαρία said

    78
    Μα δεν είπες οτι δεν καταλάβαινες την έννοια αλλά οτι δεν ήξερες πώς να την μεταφράσεις.
    Υπάρχουν και δοκίμια για την contextual θεολογία https://books.google.gr/books?id=4mZjDwAAQBAJ&pg=PA10&lpg=PA10&dq=%E2%80%9Csupra-contextual&source=bl&ots=T0fbm426BF&sig=ACfU3U31_NMGSsG6Ewn3r-BMgFw_2wNY4Q&hl=fr&sa=X&ved=2ahUKEwjO4Oqz8cfpAhWR3KQKHf97BrAQ6AEwCHoECAkQAQ#v=onepage&q=%E2%80%9Csupra-contextual&f=false

  81. Theo said

    @80:
    Ναι, δεν το καταλάβαινα.

    Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια.

  82. Theo said

    Τώρα σκέφτομαι πως ίσως είναι αυτό που έγραψε ο Δύτης: «μιας ασυνήθιστης ζωής πέρα από τα συγκείμενα», κάτι όμως όχι τόσο εύκολα κατανοητό.
    ή:
    «μιας ασυνήθιστης ζωής που δεν βασίζεται/(είναι ελεύθερη από τα) στα κείμενα/στις θεολογικές γνώσεις»

  83. 82 Το δεύτερο μοιάζει να μην έχει σχέση (και θα ήταν supra-scriptural ή κάτι τέτοιο).

  84. Triant said

    Νίκο, σου έστειλα link.
    Μετά σκέφτηκα βέβαια ‘πότε θα το δει;’. 🙂

  85. Theo said

    @83:
    Μάλλον πρέπει να το παιδέψω περισσότερο.

    Πάντως δεν αφορά μόνο τις Γραφές:
    According to Bevans, contextual theology is a way of understanding the Christian faith not only on the basis of Scripture and tradition – the two main theological sources of reflection of classical/traditional theology – but also on the basis of concrete culturally conditioned human experience)

    His monograph, Models of Contextual Theology, argues that all theology is contextual, whether it is practical theology or systematic theology. On top of the two loci theologici, scripture and tradition, context, in other words, human experience, should be the third source for theological expression.

    Αλλά ας μην ανοίγουμε θεολογικές συζητήσεις.

  86. Pedis said

    αυτό είναι παράδειγμα extratextual paparology;

  87. … Σκέψου τα παιδιά μας, αφτά τα διστιχή κύτα,
    Τίποτε άλλο δεν σού λέγω Νικίτα …

    Η (δισ)εγγονή του Νικήτα είναι καθηγήτρια διεθνών σχέσεων στην Νέα Υόρκη και, μεταξύ άλλων, αρθρογραφεί στο Project Syndicate

  88. sarant said

    87 Βρετιμαθαινεικανείς!

  89. Καλησπέρα,
    Βρε τι μαθαίνει κανείς τόσα χρόνια μετά! Ώστε αυτή είναι η γέφυρα;

    Βρέθηκα εκεί τη λαμπροβδομάδα του 2010. Από το Μόναχο κάναμε βόλτα και πήγαμε και Βερολίνο. Ε, όταν μένεις στο Βερολίνο, πας και μια βόλτα στο Πότσνταμ. Και τότε τα πόδια μας αντέχανε. Και πήραμε τους δρόμους κι απ’ τον σταθμό του τρένου περπατήσαμε στην πόλη και φτάσαμε μέχρι τη γέφυρα που την είχαμε δει στο χάρτη και τη βλέπαμε κι από μακριά και στο χάρτη στο βάθος στο ποτάμι κι άντε να πάμε μέχρις εκεί. Έγραφε πως ήταν τα σύνορα της Ευρώπης μέχρι το 89 είχε και το καθιερωμένο κομμάτι τείχους είχε και φωτογραφίες από τότε που ήταν σύνορο, αλλά ότι διασχίζαμε ένα τόσο ιστορικό σημείο, δεν το καταλάβαμε.

  90. mitsos said

    Ένας Μπόστ είναι πάντα καλοδεχούμενος.

    @40 Λου
    καλοοοό !
    Αλλά για ένα εγκαυματάκι στην εξάτμιση δεν ρισκάρουν να χάσουν τέτοιο… κελεπούρι. Όχι τουλάχιστον πριν να το χορτάσουν ή να το απομυθοποιήσουν . Όχι ;!

  91. Μαρία said

    89
    Κι εγώ τη διέσχισα πηγαίνοντας απ’ το Βερολίνο στο Πότσνταμ τον Ιούλιο του 1991 αλλά ήξερα οτι πρόκειται για τη γέφυρα των κατασκόπων.

  92. Theo said

    @86:
    Εσύ ασχολήσου με τον αξεπέραστο «επιστημονικό» διαλεκτικό υλισμό, κι άσε τους άλλους να παπαρολογούν 🙂

  93. loukretia50 said

    Mitsos, hi!
    Mα νομίζω ότι αυτή η διάθεση φαίνεται ξεκάθαρα!
    Δεν ήταν και σοβαρό έγκαυμα βέβαια, κάποιες άλλες είχαν σταμπαριστεί δια βίου με το «σημάδι της μηχανής» – όπως λέγαμε τότε!

    Κλασσική σκηνή με κομπιναιζόν είναι με την Ελίζαμπεθ Τέηλορ στη Λυσσασμένη γάτα
    Ελληνική απόδοση του Cat in a tin hot roof.

    Θάναι πολύ αιρετικό να …Μποστίσω λίγο για χάρη σου?

    Φίλος όστις απιστεί μάλλον αλλαξοπιστεί
    Κι αν γυρίσει στην πιστή, κόγξες δε θα υποστεί.
    Δε γουστάρει, overall,
    τζάμπα πάει το baby doll !

  94. loukretia50 said

    cat on a hot tin roof ντε!

  95. Pedis said

    Και πού η γνωστή γαλλική δια»νόηση» να είχε σπουδάσει θεολογία …

    Μάλλον μας έσωσε η παράδοση του λαικού γαλλικού κράτους από τα χειρότερα …

  96. 89, … Ώστε αυτή είναι η γέφυρα; Βρέθηκα εκεί … Και τότε τα πόδια μας αντέχανε. …

    Σήμερα θα ήταν η γέφυρα
    των κατα(σ)κόπων

  97. … κατασκοπευτικό αεροσκάφος τύπου Λόκχιντ U-2 …

    Ανέβαζε κατασκοπευτικά βίντεα στο U-2be

  98. loukretia50 said

    Pedis, κι αύριο μέρα είναι, θάχει και μεζεδάκια!
    Πλην Μαρίας – παντός καιρού , οι εναπομείναντες είμαστε πιο χαλαροί, μάλλον ερχόμαστε από γιορτή και τέτοια ώρα θα προτιμούσαμε καμιά καλή πρόταση για ταινία ή βιβλίο.
    Έτσι νομίζω τουλάχιστον!

    Μιχάλη welcome !
    Είχα κι εγώ την εμπειρία να περάσω από ιστορικό σημείο και δεν πήρα χαμπάρι.
    Πριν περίπου 10 χρόνια, για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη , κάναμε βόλτα με αυτοκίνητο.
    Εκστασιασμένη, ήθελα να δω τα πάντα.
    Όμως το κινητό μου ήταν λίγο προβληματικό και κάποια στιγμή που κατάφερε να με καλέσει η κόρη μου , περνούσαμε από ένα μέρος που θύμιζε γιαπί – εργάτες, σκαλωσιές κλπ.
    Με σκούνταγαν τα αμερικανάκια μου λέγοντας κάτι με Zero point, τίποτα εγώ.
    Μετά κατάλαβα τι ήταν!

  99. … ο σμηναγός Γκάρι Πάουερς … βρήκε τον θάνατο το 1977, στα 49 του χρόνια …

    Κοίτα να δεις, ήξερα έναν Gary Powers καθηγητή στο Κάρνεγκι-Μέλλον (σχετικά κοντά στα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα) – κι αυτός μάς άφησε χρόνους νέος (στα 61).

  100. sarant said

    96 Γεια σου ρε Μιχάλη!

  101. loukretia50 said

    97. Δεν ήταν Στελθ, αλλά κατήλθε! φευ!
    Α, ρε Μπακιρτζή! τι ωραία ατμόσφαιρα σε κάθε εμφάνισή σου!

  102. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αποκτήσαμε δερβέναγα εδώ μέσα.

  103. loukretia50 said

    Ποιός, ιγώ? no way!

  104. Μισές δουλειές Λου 🙂

  105. loukretia50 said

    No, no!

  106. Pedis said

    Αυτό το κυρανάκι τι τραύματα ; (Εννοώ ψυχικά, επειδή στο μυαλό δεν ειναι σπίρτο απο μόνο του)

    Εκφραζετε κάποια πικρία με αυτήν την ερώτηση, που εσείς παρότι γέννημα θρέμμα της ΝΔ έχετε δεχτεί κριτική για ακραίες δηλώσεις σας από την κυρία Μπακογιάννη και δεν έχετε υπουργοποιηθεί μέχρι τώρα;»

    Αμεσως μετά ο κυριος Κυρανακης άρχισε να ξεστομίζει τα εξης: « Η Μπακογιάννη η αγαπημένη σου;;»

    Του απαντώ «ΕΛΕΟΣ είσαι καλά;»

    και συνεχίζει εν αρχή εξάλλω καταστάσεώς: « Όλοι οι Συριζαίοι όταν μιλάτε μαζί μου κρύβεστε πίσω από τα φουστάνια της Μπακογιάννη γιατί δεν μπορείτε να με αντιμετωπίσετε»!!!!!!!

    https://www.documentonews.gr/article/o-polakhs-apokalyptei-thn-emmonh-toy-kyranakh-me-thn-ntora-mpakogiannh

  107. Άσχετο

  108. loukretia50 said

    πιο άσχετο!

  109. Γιάννης Κουβάτσος said

    103: Προφανώς όχι εσύ, Λουκρητία. ☺ Γι’ άλλον χτυπάει η καμπάνα, που θέλει μονοθεματικό κατά τα γούστα του τον χώρο των σχολίων. Δώσε θάρρος στον χωριάτη, να σ’ ανέβει στο κρεβάτι.

  110. loukretia50 said

    109.
    Είμαστε πολλοί που διεκδικούμε χώρο !
    Oύτε κι εσύ χαλαρώνεις!
    Ελπίζω αυτό να βοηθήσει!

    Καληνύχτα!

  111. Triant said

    Σχετικό άσχετο.

    Ήθελα να γράψω πολλά αλλά τη γλυτώσατε 🙂

  112. loukretia50 said

    111. ..κάτι τέτοιο?
    Dirty Names https://youtu.be/R7OxTxAvvLw Rowan Atkinson
    Ευτυχώς είσαι διακριτικός!

  113. Triant said

    112: 🙂
    Παίζει τώρα τον Μαιγκρέ σε μια σειρά αλλά δεν είναι και τόσο καλός. Ο blackadder του είναι αξεπέραστος.

  114. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>απογειώθηκε από τη βάση του Πεσαβάρ στο Πακιστάν με αποστολή να διασχίσει την ΕΣΣΔ φωτογραφίζοντας μυστικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις και να προσγειωθεί σε μια βάση στη Νορβηγία

    https://menshouse.gr/istories/83997/mia-anasa-ap-ton-olethro-otan-i-ipa-perasan-ti-lepti-kokkini-grammi

    Το μυστικό του U-2 της NASA
    το λογότυπο της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυτικής και Διαστήματος στην ουρά βάφτηκε… μια ώρα πριν την συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι αμερικανικές αρχές στις 6 Μαΐου 1960 για να δικαιολογήσουν την παρουσία του U-2 του Φράνσις Γκάρυ Πάουερς πάνω από την Σοβιετική Ένωση –για την ακρίβεια τα… κομμάτια του στο έδαφός της.
    https://www.ptisidiastima.com/nasa-u2-secret/

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    89 >>ότι διασχίζαμε ένα τόσο ιστορικό σημείο, δεν το καταλάβαμε.
    Δεν σας πήρε μια…ψυχρασία; 🙂

    «Η ανταλλαγή πραγματοποιήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου στο Βερολίνο, στην διαβόητη Glienicker Brücke, την «Γέφυρα των Κατασκόπων». Όσοι την έχουν επισκεφθεί θα σας διαβεβαιώσουν ότι ακόμη και σήμερα έχει μια περίεργη, ψυχροπολεμική αύρα. »
    https://www.ptisidiastima.com/u2-incident-1st-may/

  116. sarant said

    113 Ο Rowan Atkinson τον Μαιγκρέ; Σε παρωδία ή σε κανονικό ρόλο;

  117. 116 Και είναι και πολύ καλός. Πολύ καλογυρισμένο, μόνο που θες να μιλάνε γαλλικά.

  118. Spiridione said

    Εδώ είδαμε τον Ντάνιελ Κρέγκ σε ρόλο Πουαρό. Κι αυτός καλός ήταν.

  119. voulagx said

    #117 Συμφωνω απολυτως. Την ιδια αισθηση ειχα και με τον Κλουζω του Πητερ Σελλερς.

  120. sarant said

    117 Νέτφλιξ;

  121. ΕΡΤ, Σαββατοκύριακα, νομίζω και απόψε έχει.

  122. loukretia50 said

    117. Κι εγώ συμφωνώ, είναι καλός, αλλά δε δίνει ρέστα όπως στο ρόλο του Mr Bean και Blackadder.
    Είναι δύσκολο να δεχτούμε έναν ηθοποιό που έχει καθιερωθεί υποδυόμενος συγκεκριμένους τύπους να παίζει κόντρα ρόλο, όσο ταλαντούχος κι αν είναι.
    Άθελά μας περιμένουμε – στην αρχική τουλάχιστον εμφάνιση – πως θα κάνει κάποια γκριμάτσα ή θα πετάξει φοβερή ατάκα.

  123. Ναι, θέλει ένα χρόνο να τον συνηθίσεις. Μετά από μισό επεισόδιο όμως νομίζω δεν σκέφτεσαι τους κωμικούς ρόλους.

  124. loukretia50 said

    123. Έτσι είναι.
    Μια άλλη περίπτωση πετυχημένης αλλαγής ήταν ο Άραγκορν του Άρχοντα στο Green book, πραγματικά αγνώριστος, απολαυστικός σε ιδιαίτερο ρόλο.

  125. sarant said

    121 Οκ, ευχαριστώ!

  126. Καλημέρα
    115 «Δεν σας πήρε μια…ψυχρασία;
    Να σου πω. Τότε που περάσαμε από κει ήταν η πρώτη μας φορά στο Βερολίνο. Και μ’ έπιασε μια ψυχρασία όπου και να στάθηκα. Παντού εισέπραττα ένα ψυχροπολεμικό κλίμα του στιλ εδώ είχαμε τείχος, οι κακοί και απομονωμένου ανατολικοί κοιτάτε τι κάνανε κλπ. Ίσως γι’ αυτό ίσως για άλλους λόγους, το Βερολίνο δεν μου άρεσε.
    Από τότε έχω πάει κάμποσες φορές ακόμα. Τότε ήταν 20 χρόνια απ’ την ένωση των Γερμανιών, η τελευταία φορά φέτος, 30 χρόνια μετά. Σήμερα μου φαίνεται πως το ψυχροπολεμικό εκείνο κλίμα (και κοιτάξτε εμείς οι ελεύθεροι πώς θριαμβεύσαμε) έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Πιο πολύ ενωσιακό το ένιωσα. Κι ακόμα και το τσέκποϊντ Τσάρλι, μόνο σαν φολκόρ αξιοθέατο μου φάνηκε. Ίσως τότε δεν ήταν τόσο σίγουροι πως είχαν επικρατήσει, ίσως γιατί ακόμα ξοδεύονταν μεγάλα ποσά για να γίνει το Βερολίνο η πρωτεύουσα μιας μεγάλης χώρας (με ό,τι σημαίνει αυτό) ίσως εγώ εξοικειώθηκα με όσα δείχνονται. Δεν ξέρω. Πάντως τότε το ίδιο ένιωθα παντού.

    (Το ποιοι ήταν κλεισμένοι με το τείχος και το τι ήταν τα τσέκποϊντ γενικά και το Τσάρλι ειδικά, ποιοι έλεγχαν τι κλπ ακόμα υπάρχει σύγχυση, και δεν συμφέρει να ξακαθαρίζονται αυτά).

  127. 124 Κάποιοι ξέραμε τον Μόρτενσεν και από πριν 😉 Μου έχει μείνει το «Διάφανο δέρμα» (The reflecting skin) του Φίλιπ Ρίντλεϊ: μοναδικό έργο που δεν κράτησε ούτε βδομάδα στο σινεμά, αλλά έτυχε να το δω επειδή διάβαζα κάθε Παρασκευή τις κριτικές του Νίνου Φενέκ-Μικελίδη 🙂

  128. loukretia50 said

    127. Μου είχαν πει ότι ήταν θαυμάσιος, αλλά έχω κόψει τώρα πια τις ταινίες που κάνω ματάκια!

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    126 >>(Το ποιοι ήταν κλεισμένοι με το τείχος και το τι ήταν τα τσέκποϊντ γενικά και το Τσάρλι ειδικά, ποιοι έλεγχαν τι κλπ ακόμα υπάρχει σύγχυση, και δεν συμφέρει να ξακαθαρίζονται αυτά).
    Η έξοχη περσινή ταινία «Ψυχρός πόλεμος» είχε ένα κομμάτι στο σημείο Τσάρλι.
    Της εποχής:

    Αρχέλαος, Αθηναϊκή, 21/8/1961

  130. 130 Ευχαριστώ. Κρατάω σημειώσεις. Δυο ταινίες απ’ το σημερινό, άλλες δυο απ’ το χτεσινό, να δούμε πότε θα προλάβουμε να τις δούμε…

  131. sarant said

    130 Και κάποιος άλλος που ξέρω (ένας από το χωριό) είπε το ίδιο

  132. Καλημέρα,
    131 Την πρώτη την κατάφερα!

  133. Preknas said

    Οι χαρακτήρες δηλαδή τα γράμματα που σχεδίαζε ο Μποστ είναι για μένα μεγάλο έργο τέχνης. Σαν γραφίστας μιλάω. Ηθελα να το πω.

  134. sarant said

    133 Ευχαριστώ για το σχόλιο και ζητώ συγγνώμη που κρατήθηκε -ήταν το πρώτο σας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: