Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εισαγόμενα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 11 Ιουλίου, 2020


Ο τίτλος του σημερινού πολυσυλλεκτικού μας σημειώματος είναι παραπλανητικός. Τα μεζεδάκια μας δεν είναι εισαγόμενα, απλώς ο τίτλος επηρεάστηκε από μια λέξη που κυριαρχεί τις τελευταίες μέρες στα δελτία ειδήσεων, καθώς εκφράζονται ολοένα και μεγαλύτερες ανησυχίες για τα «εισαγόμενα κρούσματα», φυσικά τα κρούσματα Covid-19. Για παράδειγμα, χτες είχαμε 60 νέα κρούσματα, εκ των οποίων 42 εισαγόμενα.

Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει το σημερινό μας άρθρο είναι πως η πιατέλα σήμερα δεν είναι φορτωμένη, το αντίθετο μάλιστα. Ελπίζω οι τακτικοί αναγνώστες να μη δυσανασχετήσουν και να μη διπλώσουν την ελλιπή μερίδα για να την πάνε για ζύγισμα. Όμως κι εσείς δεν στείλατε τόσο πολλά μεζεδάκια όσο συνήθως.

* Και ξεκινάμε. Δεν ξέρω αν το ξέρατε, αλλά αν πληκτρολογήσετε Greece corona new cases παίρνετε από τη Google μια πλήρη επισκόπηση της εξέλιξης των κρουσμάτων της πανδημίας στη χώρα μας -και σε άλλες χώρες αν αλλάξετε το όνομα της χώρας.

Φίλος που το έκανε αυτό προχτές δοκίμασε έκπληξη βλέποντας τους θανάτους να έχουν εκτοξευτεί στους 1923.

Κοιτάζοντας πιο προσεχτικά, διαπίστωσε ότι πρόκειται για γκάφα. Ο αρμόδιος για την επικαιροποίηση της σελίδας, θέλοντας να αλλάξει το 192 σε 193, κατά λάθος διατήρησε και το προηγούμενο ψηφίο και έτσι έδωσε τετραψήφιο αριθμό.

Το καλό να λέγεται όμως, το λάθος διορθώθηκε πολύ γρήγορα. Βέβαια, ένα ιντερνετικό αξίωμα λέει πως όσο γρήγορα κι αν διορθώσεις ένα λάθος, πάντα κάποιος θα το έχει δει και θα έχει προλάβει να πάρει οθονιά!

* Μια και είχαμε τις προάλλες άρθρο με τοπωνύμια, σχετικό είναι και το εξής που ψάρεψα σε έναν τοίχο στο Φέισμπουκ:

Κάτι τέτοιες μέρες σκέφτομαι ότι τα ονόματα των Αμερικάνικων Πολιτειών κάνουν εξαιρετικές βρισιές, π.χ. «ΠΟΥ ΠΑΣ ΜΩΡΗ ΟΚΛΑΧΟΜΑ;» «ΤΙ ΛΕΣ ΡΕ ΜΙΖΟΥΡΙ;» «Ήρθε και η άλλη η Γιούτα και μας έπρηξε» «ΑΝΑΨΕ ΚΑΝΑ ΦΛΑΣ ΜΩΡΗ ΝΤΑΚΟΤΑ» κλπ

* Στην προχτεσινή συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τις διαδηλώσεις, η βουλεύτρια Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τ. Ελευθεριάδου, απαντώντας στον πρωθυπουργό ο οποίος είχε κλείσει την αγόρευσή του επικαλούμενος τον Αλ. Σβώλο, είπε (στο 2.00 του στιγμιοτύπου): …τον κύριο Σβώλο, γνωστό υποστηρικτή σας…

Φυσικά ο Αλέξανδρος Σβώλος ήταν σοσιαλδημοκράτης και ανάμεσα στα άλλα ήταν και Πρόεδρος της ΠΕΕΑ, της κυβέρνησης του βουνού, και το ανέφερε κι αυτό ο πρωθυπουργός κλείνοντας την ομιλία του, οπότε δεν μπορώ να καταλάβω από πού το βρήκε αυτό το «γνωστος υποστηρικτής» η κ. Ελευθεριάδου, διότι ειρωνικό δεν φαίνεται να είναι -κοτσάνα είναι. (Και τίνος να είναι «γνωστός υποστηρικτής» ο Σβώλος; Της Νέας Δημοκρατίας; Της δεξιάς παράταξης συνολικά; Αστεία πράγματα).

Πέρα από αυτό, πολλοί θεώρησαν επίσης μεγάλο λάθος ότι αποκάλεσε «κύριο» τον (προ πολλού μακαρίτη) Αλ. Σβώλο διότι, λένε, οι νεκροί δεν είναι κύριοι διότι δεν είναι κύριοι του εαυτού τους. Για την προαναφερθείσα κοτσάνα συμφώνησα, εδώ δεν θα συμφωνήσω. Το έχω ξαναγράψει και παλιότερα, κατά τη γνώμη μου μπορείς να αναφερθείς σε νεκρό λέγοντας «ο κ. τάδε» ιδίως όταν δεν ξέρεις ή δεν θυμάσαι το μικρό όνομα του νεκρού.

* Σουπεράκι από την ΕΡΤ:

Η επόμενη εν κορονοϊό 85η έκθεση Θεσσαλονίκης.

Ας προσπεράσουμε το «η επόμενη 85η έκθεση», λες και υπάρχουν πολλές 85ες εκθέσεις και ας έρθουμε στο «εν κορονοϊό» που βγάζει μάτι.

Μετά το «μετά κορονοϊού» (εννοώντας όμως: μετά τον κορονοϊό), τώρα ενέσκηψε άλλη ελληνικούρα!

Σχολιάζει ο φίλος που το στέλνει: Γιατί τόση ανάγκη για λογιοτητα αν δεν μπορούν να την υποστηρίξουν;

Έλα ντε; Διότι δεν σώζεται η κατάσταση αν γράψουμε «εν κορονοϊώ», απλώς μπαλώνεται. Η έκθεση δεν διοργανώνεται «εν κορονοϊώ» αλλά «εν Θεσσαλονίκη» αφού όλα τα’χε η Μαριορή και τη μάρανε η δοτική που της έλειπε.

Και πώς θα το πούμε; ρωτάει κάποιος. Υπάρχει μια πολύ απλή λύση: με κορονοϊό!

* Κι άλλο μαργαριτάρι σε σουπεράκι, πάλι από την ΕΡΤ η οποία, επί επιτελικού κράτους, υπάγεται απευθείας στον πρωθυπουργό κι έτσι θαυματουργεί.

Τα αριστουργήματα του Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ, λέει.

Eδώ έχουμε κάποια ελαφρυντικά. Ο Τσίλερ λεγόταν Ερνστ, Ernst Moritz Theodor Ziller, και το Ernst είναι το γερμανικό αντίστοιχο του ονόματος Ερνέστος, αλλά δεν θα τον κάνουμε Ισπανόφωνο σαν τον Ερνέστο Γκεβάρα. Ή θα πούμε «του Ερνέστου Τσίλλερ», που έχουμε κάθε δικαίωμα αφού ο μεγάλος αρχιτέκτονας παντρεύτηκε Ελληνίδα και έγινε Έλληνας πολίτης, πέθανε εδώ και είναι θαμμένος στο Α’ Νεκροταφείο, ή θα τον αφήσουμε Γερμανό, «του Ερνστ Τσίλερ».

* Και μια προσθήκη στο προχτεσινό μας άρθρο για τους πορτοκαλισμούς των τοπωνυμίων.

Φίλος μου στέλνει παραλλαγή του κειμένου που είδαμε προχτές, με την εξής προσθήκη:

Ακόμη καί η κατάληξις στάν εις όλα τά κράτη τής Ανατολής είν’ εκ τού Ίστημι καί παραπέμπει εις αυτό πού στέκεται ως Κράτος. Ελληνικά Όλα!

* Κυκλοφορεί, ανάμεσα σε πολλά παρόμοια, στο Διαδίκτυο και ο εξής εικονογραφημένος κατάλογος γλωσσικών συστάσεων.

Προσέξτε ότι, ενώ στα ελληνικά ο μη σημασμένος τύπος είναι το αρσενικό γένος, ο αυτόκλητος γλωσσοδιορθωτής μας δίνει στο θηλυκό τα δύο επίθετα του καταλόγου του, που είναι και τα δύο αρνητικά.

Βέβαια, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα αποδώσουμε ως «γελοίος» το troll ή ως «αποκρουστική» το cringe, τα οποία παρεμπιπτόντως έχουν και τα δυο δώσει ρήματα (τρολάρω, κριντζάρω -που αποδίδεται «ετεροντρέπομαι» στο slang.gr!)

Όσο για την παραίνεση στην κατακλείδα, Μην αλλοιώνεις την τόση καλή γλώσσα που έχεις, καλά θα έκανε ο συμβουλάτορας να ενστερνιστεί τη συμβουλή που δίνει!

(Ή αλλιώς, μια ακόμα επιβεβαίωση του νόμου του Μέφρι!)

* Και κάτι προσωπικό.

Προχτές, που λέτε, σε κάποια διαδικτυακή ρούγα με κατηγόρησε κάποιος ότι είμαι «ο ΒΛΑΞ που γραφει οτι τα ομηρικα επη ειναι γραμμενα σε πεζοκεφαλαια, εχουν τονους και υπογεγραμμένες». Όταν του ζήτησα να τεκμηριώσει τη μομφή, παρέπεμψε στο εξής απόσπασμα από παλιό μας άρθρο: Το ρήμα σώζω είναι αρχαίο, ομηρικό, και στα αρχαία το πρώτο ωμέγα είχε στους ενεστωτικούς τύπους και μιαν ασελγή υπογεγραμμένη….

Κατά τη δική μου γνώμη, φυσικά καθόλου αμερόληπτη, θέλει γενναία δόση κακοπιστίας για να συναγάγει κανείς από το παραπάνω απόσπασμα το συμπέρασμα ότι «ο τάδε γράφει ότι τα ομηρικά έπη είναι γραμμένα σε πεζοκεφαλαία». Το παραθέτω όμως για να μου πείτε μήπως κάνω λάθος.

* Και κλείνω τη σημερινή, σχετικά ελαφριά, καθότι καλοκαίρι, πιατέλα, με μια πινακίδα που ταιριάζει με την εποχή -αν και δεν εγγυώμαι για την αυθεντικότητά της.

Tο ατομικό μπάνιο, όπως βλέπετε, αποδίδεται atomic bath -διότι «όλα από εμάς τα πήρανε»!

* Επί του πιεστηρίου όμως προσθέτω καναδυό ακόμη, που αναφέρονται στη χτεσινή είδηση ότι η Αγία Σοφία θα μετατραπεί σε τζαμί. Προς στιγμή μάλιστα σκέφτηκα να τιτλοφορήσω «Αγιοσοφίτικα» τα σημερινά μεζεδάκια, αλλά τελικά δεν το αποφάσισα.

Παρόλο που ήταν αναμενόμενο ότι θα έχουμε κάποια είδηση, πολλοί δημοσιογράφοι βρέθηκαν να ψάχνουν τελευταία στιγμή εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες για τον ναό -κι έτσι στα κάποτε σοβαρά Νέα γράφτηκε:

«Νενίκηκά σε Σολωμόν», είπε σύμφωνα με το θρύλο ο Ιουστινιανός στα εγκαίνια του Ναού της Αγίας του Θεού Σοφίας το 537 μ.Χ. Είκοσι χρόνια αργότερα η τρίκλιτη βασιλική με τρούλο, έργο των αρχιτεκτόνων Ανθέμιου και του Ισίδωρου, υπέστη ζημιές από σεισμό και ο θόλος της κτίσθηκε από την αρχή.

Όχι όμως Σολωμόν, ούτε Σολομόν. Σολομών, το ωμέγα στο τέλος.

Είδα στο Φέισμπουκ και έναν φιλόλογο, χαρακτηριστικό παράδειγμα λαθοθήρα, που έλεγε και ξανάλεγε για το αριστούργημα που έχτισαν ο Αρτέμιος και ο Ισίδωρος (Ανθέμιος λεγόταν ο αρχιτέκτονας). Πρέπει να του το είπαν και να το κατέβασε, αλλά το λαθάκι αυτό το κάνουν και άλλοι -βλέπω, ας πούμε, εδώ, έναν αρθρογράφο να εξανίσταται: Ή μήπως ο Ισίδωρος και ο Αρτέμιος έμαθαν αυτή την σπουδαία αρχιτεκτονική στα βάθη της Ανατολίας; ΝΤΡΟΠΗ!

Ωστόσο, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, διότι το θέμα το έχει αναλάβει προσωπικά ο κατάλληλος άνθρωπος.

 

 

 

240 Σχόλια to “Εισαγόμενα μεζεδάκια”

  1. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Σιγά μην έβλεπε να βάλει υπογεγραμμένες ο Όμηρος!

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >«ΤΙ ΛΕΣ ΡΕ ΜΙΖΟΥΡΙ;»

    https://caktos.blogspot.com/2014/10/missouri.html

  3. LandS said

    Αυτά με το Μιζούρι και τη Ντακότα είναι τόσο καλά που απορώ γιατί δεν τα λέμε.

  4. Γς said

    >Όχι όμως Σολωμόν, ούτε Σολομόν

  5. LandS said

    4. Ειδικά με την Ντακότα, αν πάρεις κόντρα ατάκα «Βόρεια ή Νότια»; Κάνεις ρελάνς με το «που να ξέρω; Δεν έβγαλες φλας»

  6. Voyageur autour de la chambre said

    «Υπάρχει μια πολύ απλή λύση: με κορονοϊό!»
    Ίσως θα μπορούσε εδώ να μπει μετά κορονοϊού και να είναι σωστό (έτσι για αλλαγή), αλλά μάλλον πολλοί θα καταλάβαιναν ότι ο κορονοϊός τέλειωσε. 😀
    Μάλλον το πλησιέστερο στην διατύπωση που επιλέχτηκε θα ήταν «επί κορονοϊού».

    Το «atomic bath» μου άρεσε πολύ και μου δημιουργεί ευχάριστους συνειρμούς με σούπερ ήρωες που απέκτησαν υπερδυνάμεις μετά από έκθεση σε ραδιενέργεια (Έχω δει πολλές μαζεμένες τέτοιες ταινίες τελευταία).

    Τέλος, αν ρωτάτε σοβαρά, θέλει πράγματι μεγάλη δόση κακοπιστίας για να πει κανείς έχοντας διαβάσει Σαραντάκο ότι λέει πως τα Ομηρικά έπη γράφονταν με πεζούς χαρακτήρες και τόνους.

  7. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το ντακότα στο στρατό το λέγαμε. Από το γνωστό αμερικάνικο αεροπλάνο προέρχεται ο χαρακτηρισμός και ήταν χαρακτηρισμός για γιωτάδες και πάσης φύσεως παροπλισμένους.
    Η κοτσάνα της βουλεύτριας (τι κρίμα, κάποτε οι αριστεροί είχαν περί πολλού τη μόρφωση) μου θύμισε κάτι ανάλογο που παραθέτει ο Στέλιος Παπαθανασίου στον πρόλογο του βιβλίου του για τον Παπαδιαμάντη, που το πρότεινα χτες:

    «Καλεσμένος τον Μάιο του 2014 από τον Φιλοτεχνικό Σύλλογο Σάμου για την προβολή του ντοκιμαντέρ «Παπαδιαμάντης εαρινός και αναστάσιμος», πρόσφερε στην ευγενέστατη και εξυπηρετικότατη υπάλληλο στον έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας με την οποία θα ταξίδευε, ένα αντίτυπο του βιβλίου του «Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στα άδυτα της δημοσιογραφίας» (έκδοση του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ).

    «Επειδή όμως», γράφει, «θεώρησα πως θα έπρεπε προηγουμένως να τσεκάρω με τη σειρά μου αν γνωρίζει τον άνδρα, της έθεσα το ακόλουθο ερώτημα:

    -Το όνομα Παπαδιαμάντης σάς λέει τίποτα;

    Η απάντηση της νεαράς υπαλλήλου, άσχετη μεν, χαριτωμένη δε, με άφησε άναυδο, καθώς συνιστά τον ορισμό του απόλυτου αιφνιδιασμού:

    “Ε, πώς δεν μου λέει! Αλίμονο! Εσείς είστε; Δεν το πιστεύω!”».

  8. Γς said

    3:

    -Θα φάμε πλατάρια ντακότας σήμερα/ Λέγαμε στην αεροπορία

    https://caktos.blogspot.com/2013/04/blog-post_21.html

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    7τελος: Ωχ!

  10. Alexis said

    #1: 😆 😆 😆
    Δεν έβλεπε αλλά τις υπαγόρευε βρε…

  11. Όπως γράφει ο προλαλησας, στο στρατό τουλάχιστον λέγεται η ντακότα.

  12. Voyageur autour de la chambre said

    Και συμπληρώνω αυτά που ξέχασα:
    Καλημέρα σε όλους.
    «Η επόμενη 85η έκθεση» μπορεί να διορθωθεί με ένα κόμμα: «Η επόμενη, 85η έκθεση». Πάντως πρέπει να υπάρχουν και καλύτερες διατυπώσεις.

    Ο φίλος με τις πολιτείες των ΗΠΑ έχει δίκιο!

  13. Costas X said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο !

    Ωραία η πιατέλα με τα μεζεδάκια, όχι, δεν θα πάει γιά ζύγισμα στην αγορανομία ! 🙂

    Μου θυμήσατε την «τσόντα» στο ψωμί για να μην είναι ελλιποβαρές, αρχές ’70.

  14. Alexis said

    Βρίσκω το «αστείο» με τις αμερικάνικες πολιτείες ελαφρώς κρυανάλατο.
    Βέβαια, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με τις σλανγκιές.
    Μπορεί κάποτε να λέμε «ίσα μωρή γιούτα» όπως λέγαμε παλιά «ίσα μωρή λινάτσα» 🙂

  15. Voyageur autour de la chambre said

    @6,12
    Και μόλις συνειδητοποίησα ότι δεν είναι η επόμενη εν κορονοϊώ, ούτε με κορονοϊό, ούτε επί κορονοϊού, αλλά η πρώτη με κορονοϊό έκθεση Θεσσαλονίκης.

  16. π2 said

    Η ντακότα είναι όρος και της ποδοσφαιρικής αργκό. Ξεκίνησε με τον μακαρίτη Αλέφαντο, που είχε άχτι τον Μπάγεβιτς:

    «Μου τον κάνατε προπονηταρά εσείς οι δημοσιογράφοι. Δώσε μου ρε μια ομάδα να του βάλω τρία μέσα – έξω να στρώσει. Ο Μπάγεβιτς παίρνει τους γρήγορους κι εγώ δουλεύω με ντακότες, γκαζοζέν και σκατοδοχεία με ποδαράκια.»

    Το συνέχισε ο έτερος γραφικός προπονητής, ο Αναστόπουλος, μιλώντας για μπόινγκ και ντακότες.

  17. LandS said

    Ή μήπως ο Ισίδωρος και ο Αρτέμιος έμαθαν αυτή την σπουδαία αρχιτεκτονική στα βάθη της Ανατολίας; ΝΤΡΟΠΗ!

    Για τον …Αρτέμιο δεν ξέρω αλλά ο Ανθέμιος (όπως και ο Ισίδωρος) τα αρχιτεκτονομηχανικά γράμματα που ήξεραν ήταν των Ρωμαίων. Ρωμαίοι και οι ίδιοι καθότι οι Έλληνες του 6ου αιώνα, ως Εθνικοί, δεν έχτιζαν Χριστιανικούς ναούς. Και βέβαια οι Ρωμαίοι ήταν οι πρώτοι που έχτισαν κτίρια με μεγάλους τρούλους ενώ οι Έλληνες ούτε καν αψίδες δεν χρησιμοποιούσαν στα κτίριά τους. Οι Πέρσες όμως; οι άλλοι Λαοί της Ανατολής;
    Ας το χωνέψουμε. Ο Βυζαντινός ρυθμός δεν είναι Ελληνικός.

  18. Γς said

    7:

    >Το ντακότα στο στρατό το λέγαμε.

    Η Ντακότα! Στην αεροπορία.

    Και σ ένα υπόστεγο στη πίστα της Σχολής Ικάρων είχαμε και τη Ντακότα του Ανακτος [Κωνσταντίνου] που είχε φύγει με μια άλλη Ντακότα απ τη Καβάλα στη Ρώμη.

    Ντάξει, δεν ήταν Ντακότα, Learjet ήταν και τη συντηρούσαμε μήπως γυρίσει πίσω

    Ομως Ντακότα είχα κάποτε κι εγώ:

    https://caktos.blogspot.com/2015/03/learjet-60-xr.html

  19. dryhammer said

    14. Εντάξει, κοντά πέφτει η γιούτα με τη λινάτσα

  20. Πέπε said

    Μόνο το «επί κορωνοϊού», από πιθανά σκέτα εμπρόθετα, μου φαίνεται ικανοποιητικό. Βέβαια έχει το μειονέκτημα ότι το επί+γεν. λέγεται αρκετά συχνά, οπότε δε δίνει και τόσο αρχαία αίσθηση.

    Πάντως το κανονικό θα ήταν βέβαια «εν μέσω κορωνοϊού». Άκου βλακεία τώρα, να πρέπει οπωσδήποτε να βγει ένα ζεύγος αντίστοιχο με το προ Χριστού – μετά Χριστόν, τη στιγμή που ο Χριστός πιάνεται σαν μια άνευ διάρκειας στιγμή (δηλαδή σαν συντόμευση αντί «γέννηση Χριστού») ενώ ο κορωνοϊός είναι μια κατάσταση που όχι απλώς έχει διάρκεια, αλλά βρισκόμαστε ακόμη μέσα στη διάρκειά της! Δεν υπάρχουν ξεχωριστές χρονολογίες για το διάστημα που ζούσε ο Χριστός!

  21. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Φίλος μου στέλνει παραλλαγή του κειμένου που είδαμε προχτές, με την εξής προσθήκη:

    Ακόμη καί η κατάληξις στάν εις όλα τά κράτη τής Ανατολής είν’ εκ τού Ίστημι καί παραπέμπει εις αυτό πού στέκεται ως Κράτος. Ελληνικά Όλα

    Χτες έβαλα την πλήρη προσθήκη:
    https://sarantakos.wordpress.com/2020/07/09/atlas/#comment-665375

  22. sarant said

    20 Ναι, εν μέσω. Αλλά και το «με» καλό το βρίσκω.

  23. Αλεκος81 said

    Καλημέρα

    Η πρώτη επι κορωνοϊου μηπως; Αν και έληξε η …βασιλεία του.

    Σε πρώτη ανάγνωση, νόμιζα ότι ΚΜ αναφερόταν σε εγκληματίες που αγαπούν τη γενέτειρα του ιού Γιουχαν!

  24. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ισπανός ο Γκεβάρα, Νικοκύρη; Ισπανόφωνος, ναι. ☺
    (Άσχετο:Ξεσηκώθηκαν τα διάφορα Παρατηρητήρια, οι διάφοροι δικαιωματιστές και όλοι οι πολιτικώς ορθοί για την προσβολή της μετατροπής της Αγια-Σοφιάς σε τζαμί; Πλάστηκε ο όρος χριστιανοφοβικός; Μόνο χλιαρές αντιδράσεις από επίσημα χείλη ακούστηκαν. Ε ρε, και να είχαν είχαν γίνει ανάποδα τα πράγματα…Θα είχε καεί το σύμπαν. Κυριολεκτικά. Να, αυτό με δαιμονίζει: τα δύο μέτρα και δύο σταθμά.)

  25. Georgios Bartzoudis said

    «…δεν μπορώ να καταλάβω από πού το βρήκε αυτό το «γνωστος υποστηρικτής» η κ. Ελευθεριάδου, διότι ειρωνικό δεν φαίνεται να είναι -κοτσάνα είναι. (Και τίνος να είναι «γνωστός υποστηρικτής» ο Σβώλος; Της Νέας Δημοκρατίας; Της δεξιάς παράταξης συνολικά; Αστεία πράγματα)…».

    # «Συνετάξω τω Μάρκω Βαφειάδη»; / «Συνεταξάμην», απήντησε η συριζοβουλευτίνα κ.Ελευθεριάδου. Καθότι ο «αρχιστράτηγος», όποτε αναφέρεται στον Σβώλο (εν τοις αυτού απομνημονεύμασι) τον περιλούει με τα εξ αμάξης. [Πως τον λεει τον νόμο ο Νοικοκύρης, Γιάννη Κουβάτσε (σχόλιο 7)];;;

  26. LandS said

    20 Δεν υπάρχουν ξεχωριστές χρονολογίες για το διάστημα που ζούσε ο Χριστός!

    Αυτό δεν το είχα προσέξει!

    Για αυτό και δεν έχει νόημα η κουβέντα για το «έτος μηδέν» 😊

  27. ΣΠ said

    26τέλος

    Επί τέλους!

  28. Theodoros A. Peppas said

    Εάν ήθελαν Ερνέστο τον Τσίλλερ (ίσως επειδή ήταν …σοβαρός, ενθυμούμενοι τον Οσκαρ Γουάϊλντ) και εξακολουθούν να το θέλουν, ας λένε και Λουδοβίκο τον Μπετόβεν, Ριχάρδο τον Βάγκνερ, Ιωάννη τον Τραβόλτα και Στέφανο τον Τσβάϊχ

  29. ΣΠ said

    Πώς το έκανε;

  30. Theodoros A. Peppas said

    Φυσικά η Εστία είχε γράψει «..ο Βεετόβεν, μαθητής του Αϋδν (εδώ είχε δασεία και οξεία στο Α) δεξιός κυμβαλιστής..¨ -όχι …πολιτικά, εννοούσε επιδέξιος…το κύμβαλο ήταν το πιάνο, βέβαια

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    25:Ποιον νόμο, πρόεδρε;

  32. Pedis said

    Κοιτάζοντας πιο προσεχτικά, διαπίστωσε ότι πρόκειται για γκάφα. Ο αρμόδιος για την επικαιροποίηση της σελίδας, θέλοντας να αλλάξει το 192 σε 193, κατά λάθος διατήρησε και το προηγούμενο ψηφίο και έτσι έδωσε τετραψήφιο αριθμό.

    Ένα από τα πιο κοινά σφάλματα σε «καρτέλλες» με νουμεράκια προέρχεται από το γεγονός ότι το πέρασμα τους γίνεται ακόμη με το χέρι, ιδιαιτερα όσον αφορά τη μεταφορά/αντιγραφή των λεγόμενων administrative data (βρες στα ελληνικά την επίσημη ορολογία -> διοικητικά δεδομένα;) Το σφάλμα αυτό είναι τόσο απίστευτο να παρουσιαστεί από τους έξω από τη δουλειά όσο και κοινότατο και συχνότατο για τους μέσα και μάλιστα στην περίπτωση που η ανάλυση των δεδομένων δεν βγάζει νόημα ή οδηγεί σε αναπάντεχα συμπεράσματα (πολύ καλά ή πολύ κακά) το πρώτο πράγμα που κάνει κανείς είναι να κοιταξει ένα προς ένα τα raw data (βρες κι αυτό στα ελληνικά -> ανεπεξέργαστα δεδομένα; ) … καλλιώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έβγαινε ένα 54% για τη θνητότητα στην Ελλάδα, επομένως είναι πανεύκολο να ανιχνευτει η πηγή του λάθους.

  33. dryhammer said

    29. Ανάμισι μέτρο μπροστά του υπάρχει γκαραζοαυλόπορτα (προφανώς χωρίς κολονάκια).

  34. Στις αμερικανικές γουστάρω Αριζόνα και Ντελα…where?

  35. dryhammer said

    Κι άντε να βρίσεις με το Ματσατσούτσετς.

  36. 35 Δεν σου κάνει το «μωρή μασαχουσέτη»;

  37. ΣΠ said

    Κάποια στιγμή τα ομηρικά έπη γράφτηκαν και σε πεζοκεφαλαία με τόνους και υπογεγραμμένες. Πού το πρόβλημα;

  38. ΓΤ said

    28@
    Φαντάζομαι θυμάστε τον Ιωάννη Λένον.
    Κυ8 στο https://sarantakos.wordpress.com/2019/12/02/%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CE%BD-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-2019/

  39. Νέο Kid said

    36. Και για επίταση , «μωρή Μασαχουσέτη ,γμ τους Σέλτικς σου, γμώ!»

  40. nikiplos said

    Οι ντακότες καίτοι παροπλισμένες, έβγαλαν τα λεφτά τους και με το παραπάνω. Πέταξα κάποτε με μια τέτοια που στην αριστερή στροφή έχανε και λάδια…

    Νομίζω πως ελάχιστοι είχαν πρόσβαση στο γεγονός ότι τα αεροπλάνα αυτά ήταν παροπλισμένα.

    Περισσότερο πιστεύω πως το ντακότα, στο στρατό χρησιμοποιήθηκε επειδή συγγενεύει ηχητικά με την κότα.

    Άει μωρή ντακότα, κουνήσου

    Για το κριντζάρω η νεολέρα το χρησιμοποιεί μάλλον με την έννοια του αηδιάζω, εξ όσων έχω καταλάβει, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.

    Και βέβαια το χαλάρωσε δεν είναι καθόλου το chil, ούτε και το LoL ερμηνεύεται ως έλεος.

  41. Αγγελος said

    O μ… που είπε ΒΛΑΚΑ (με κεφαλαία) τον Νικοκύρη πιστεύει προφανώς ότι οι τόνοι και η υπογεγραμμένη ήταν μόνον ορθογραφικά στολίδια και συνεπώς δεν μπορόυσαν να υπάρχουν πριν εφευρεθούν από τους Αλεξανδρινούς γραμματικούς. Αναρωτιέμαι, δεν έχει δει ποτέ του αρχαίες ή και νεότερες επιγραφές με ι προσγεγραμμένο;

  42. Νέο Kid said

    Το είχα διαβάσει τότε που έγινε ,σε κάποια αμερικανικό σάιτ , αλλά το είχα ξεχάσει και δεν μπορώ να εντοπίσω την πηγή , οπότε αναμεταδίδω από μνήμης:
    Οι Μπακς των αδερφών Αντετοκούμπο είχαν μόλις χάσει από τους Λος ανχελες Λέικερς και κάποιος Έλληνας φώναξε στους αποχωρούντες Αντετοκούμπους «Τη φάγατε στον κώλο, σήμερα Γιάννη!» Φυσικά , οι Αντετοκούμποι ως γνήσιοι Έλληνες αντέδρασαν άμεσα (κι αμέσως) και ο Θανασάρας έτρεξε προς τον δράστη λέγοντας σε άψογα νιγηριανά «Έλα δώ μωρή κότα!»
    Οι αμερικανοί έγραψαν ότι του είπε «Come here, you silly chicken!» Μετάφραση που ποσώς βέβαια δεν αποδίδει πίστα το νόημα 🤪
    Δύσκολο πράγμα να αποδίδεις σωστά ξυθημασιές!…

  43. Γς said

    Χτες σε κάποιο κανάλι για κάποια συμμορία:

    -Ελεγαν κοκαΐνη τη σοκολάτα

  44. Γς said

    42:

    > Μετάφραση που ποσώς βέβαια δεν αποδίδει πίστα το νόημα

  45. Παναγιώτης Κ. said

    @16. Δεν είμαι σίγουρος ότι θα απολάμβανα τον Αλέφαντο αν δεν τον έπιανε ο Μητσικώστας. 🙂

  46. Νέο Kid said

    Ο Γκεβάρα δεν ήταν Ισπανός. Ήταν Ιρλανδός !

  47. Λγς said

    Με κορωνοϊό η διεθνής έκθεση; Ποιος θα πατήσει το πόδι του;;; Σε καμία περίπτωση.
    Επί κορωνοϊού, αυτό θα το περίμενα αφού τελειώσει όλη η ιστορία, με παρελθοντικό χρόνο.
    Εν μέσω κορωνοϊού, είμαστε εντάξει, αν και θα το έλεγα: εν μέσω πανδημίας.

  48. ΣΠ said

    42
    https://www.eurohoops.net/en/nba-news/1035240/giannis-and-thanasis-exchange-words-with-greek-fan-after-loss-to-lakers/

  49. Γς said

    46:
    και βάσκος απ την μητέρ4α του

  50. Jorge said

    @32 pedis . Raw data = πρωτογενή στοιχεία .

  51. voulagx said

    #24: Μέχρι το 1934 που η Αγιασοφιά ήταν τζαμί τα ψηφιδωτά δάκρυζαν, καιρός να ξαναρχίσουν.

  52. dryhammer said

    51. Γι αυτό σαπίσαν τα χαλιά…

  53. Νέο Kid said

    29. 1η λύσις: ήρθε από μπροστά με την όπισθεν
    2α λύσις: έβγαλε τα κολωνάκια, πάρκαρε, και μετά τα ξαναέβαλε
    3η λύση: είχε παρκάρει εκεί από καιρό, ξέχασε που είχε παρκάρει. (Το έχω πάθει πολλές φορές παλιά, στην άνω Κυψέλη …) και μέχρι να θυμηθεί ,χτίστηκε γύρω απ το αμάξι πεζοδρόμιο και κολωνακια…

  54. Πέπε said

    Πάντως ισχύει αυτό με τις πολιτείες:

    -Αϊντάααα…! -χο
    -Τέξας (ήδη έχει κακή σημασία, Τέξας γίναμε…)
    -Αλάσκα (αν ήταν ελληνική λέξη δε θα σήμαινε «όμορφη» ή «έξυπνη» ή «ικανή»…)
    -Νεμπράσκα (παρομοίως και χειρότερα)
    -Οχάιο (θυμίζει κάτι από χάλι)
    -Ιλινόι (καλά, εδώ ίσως δεν είμαι αμερόληπτος…)

    Με τη Χαβάη βέβαια αλλάζει το πράγμα. Και με το Κεντάκι, θα έλεγα – ακούγεται μερακλήδικο. Και σίγουρα με την Καλιφόρνια, που παραπέμπει σε κάτι όμορφο και ελκυστικό.

  55. Avonidas said

    Καλημέρα, εν κορονοϊώ αδελφοί! 🙂

    Προτείνω το «μωρή Βιρτζίνια» να αντικαταστήσει σλανγκικώς το «μωρή Λουκρητία», με πολλές απολογίες στην αγαπητή μας Λου 🤗

  56. Πέπε said

    @53 τελευταίο:

    Μόλις χτες είδα, σ’ ένα δρόμο σκαμμένο με μακρύ βαθύ χαντάκι για κάτι σωλήνες, ένα αυτοκίνητο ακριβώς σύρριζα στο χαντάκι, κάθετα, μισό μέσα στο γκαράζ του και μισό στο πεζοδρόμιο. Από πάνω ανέμιζε η κορδέλα με τη φωτοτυπία «Παρακαλώ μετακινήστε τα αυτοκίνητά σας αύριο».

    Μπόνους οι τόνοι χώματος πάνω στο αυτοκίνητο.

  57. Avonidas said

    -Ιλινόι (καλά, εδώ ίσως δεν είμαι αμερόληπτος…)

    Ε, και πώς να ‘σαι, απαιτείται Αϊόβειος υπομονή…

  58. f kar said

    24 Ανάποδα πώς; Έχει μείνει κανένα ιστορικό τζαμί όρθιο για να γίνει τώρα εκκλησία;

  59. Pedis said

    # 50 – σωστά, κι αυτό παίζει «… δεδομένα», όχι στοιχεία. Στα ιταλικά μεταφράζεται ανεπεξέργαστα, στα ισπανικά παρομοίως αλλά και ως πρωτογενή, στα γαλλικά «μη τελειωμένα», «γυμνά», «ανεπεξέργαστα» κλπ.

    # 51 – δακρύζουν τα ψηφιδωτά και τα παραστέκουν οι μιναρέδες γύρω-γύρω με συμπονια …

    ωρέ τι θα ακούσουμε με την ευκαιρία από τα μαϊντανόμπαζα των γραμμάτων και των τεχνών. .

  60. Χαρούλα said

    Σαν δεν ντρεπόμαστε όλοι με την κακόμοιρη την Σουλτάνα την βουλεύτρια. Σωστά ομίλησε. Εμείς ήμαστε αδιάβαστοι.
    https://panarcadian.us/el/company/vianox/
    Τώρα πως ξέρει ποιόν υποστηρίζει ο κ.Σβώλος;;;; Θα μάθουμε εν κοροναϊκω καιρό!🤣

    Πάντως νοιώθω μια ανακούφιση Νικοκοίρη, σ’ευχαριστώ. Ανέλαβε τον αγοισοφίτικο αγώνα στην στιβαρή του γλώσσα, ο Ελληνας Πατριώτης! Τι χροίαν έχομεν ηρώων;😩🤪

  61. Πέπε said

    Πάντως ούτε εγώ θα απορήσω αν ακούσω ότι δάκρυσαν τα εικονίσματα.

    Να το δω είναι άλλο θέμα. Αλλά είμαστε ακριβώς στη συγκυρία όπου είθισται να ακούγονται τέτοια πράγματα.

  62. yannisd said

    51: Και η κ. Γλύκατζη-Αρβελέρ προσφέρει ένα ακόμη μεζεδάκι. Μίλησε χθες (εκτός από τα δάκρυα των ψηφιδωτών) και για το ότι η μετατροπή της Αγίας Σοφίας είναι μια δεύτερη άλωση της Πόλης. Δεν ξέρει ότι έχει ήδη αλωθεί 2 φορές;

  63. Γιάννης Κουβάτσος said

    51, 58: Ό,τι πείτε.

  64. […] Ο τίτλος του σημερινού πολυσυλλεκτικού μας σημειώματος είναι παραπλανητικός. Τα μεζεδάκια μας δεν είναι εισαγόμενα, απλώς ο τίτλος επηρεάστηκε από μια λέξη που κυριαρχεί τις τελευταίες μέρες στα δελτία ειδήσεων, καθώς εκφράζονται ολοένα και μεγαλύτερες ανησυχίες για τα “εισαγόμενα κρούσματα”, φυσικά τα κρούσματα Covid-19. Για παράδειγμα, χτες είχαμε 60 νέα κρούσματα, εκ των οποίων 42… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2020/07/11/meze-435/ […]

  65. Κουτρούφι said

    Στα Σιφνέικα, το «δες τι έχω» είναι «α ίντα ‘χω»-> Idaho. Όλα από μας τα πήρανε

  66. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    62 Μήπως επειδή ήταν από δυτικούς;

  67. loukretia50 said

    55. ΣΦΗΝΑ !

    Ευτυχώς που είμαι γάτα! Παναπεί σωστό θηλυκό!

    ΥΓ. ωρέ φίλοι παροικούντες τη σλανγκική οδό της απωλείας, δεν τολμήσατε να μου σφυρίξετε τι σούρνεται στην πιάτσα? Μέσω Πολωνίας έπρεπε να το πληροφορηθώ?
    Για τιμωρία, κάποιοι που έχετε το τηλέφωνό μου καλέστε με, γιατί με τις τσαχπινιές του κινητού έχασα όλα τα κοννέ!

  68. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ούτε άλωση είναι ούτε τίποτα. Ένα φτύσιμο στα μούτρα των Ελλήνων και των χριστιανών είναι από τον σουλτάνο. Δεν χρειάζεται να είσαι ελληνάρας ή θρησκευόμενος, για να το αισθανθείς και να αγανακτήσεις. Έτσι, για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. Δεν μπορεί να είναι προσβολή τα σκίτσα του προφήτη σε μια δανέζικη εφημερίδα και να μην είναι η προκλητική μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.

  69. yannisd said

    66. Προφανώς, Νικοκύρη 😊 Είπε και άλλα (π.χ. για την [εγγενή εννοοούσε;] βαρβαρότητα των γειτόνων μας)… Αλλά εδώ δεν πολιτικολογούμε 😜

  70. Νέο Kid said

    68. Εγώ θα έλεγα ότι πρωτίστως είναι ένα φτύσιμο στα μούτρα του Ατατούρκ! Ο Ερντοάν προσπαθεί εδώ και χρόνια να ξεκεμαλέψει την Τουρκία. Μην ξεχνούμε ότι ο Κεμάλ είχε μετατρέψει την Αγία Σοφία σε μουσείο από τζαμί , in the first place.

  71. ΣΠ said

    Αφού αναφέρθηκε, ας βάλουμε το βίντεο.

  72. nikiplos said

    68@-70@,

    Ο Ρετζέπ δεν θα έκανε τζαμί την Ayia Sofia μόνο για τα μούτρα των Ελλήνων. Θέλει να δείξει ένα ορόσημο.
    Τυπικά μιλώντας είναι η πρώτη φορά στα 80 χρόνια που αναιρείται υπογραφή του Κεμάλ Ατατούρκ στη γείτονα.

    Ο Ταγίπ αυτό θέλει να υποδηλώσει σε Ανατολή και Δύση. Ότι η περίοδος Ατατούρκ και ό,τι είχε συμφωνηθεί σε αυτήν δεν ισχύει πλέον. Η Τουρκία δεν είναι το 7/3 της Ελλάδας σε ένα δυτικό ΝΑΤΟ, αλλά ένας ισότιμος ισχυρός σύμμαχος-παίχτης στην ευρύτερη περιοχή. Είναι ένας Οικουμενικός Εκπρόσωπος του παγκόσμιου Ισλάμ.

    Στην ουσία υπόρρητα ο Ταγίπ αυτό δηλώνει. Η περίοδος του Κεμάλ έληξε. Αρχίζει νέα περίοδος στην οποία οι διεκδικήσεις της Τουρκίας μπορεί κάλλιστα να ξεπερνούν εκείνα που ο Ατατούρκ είχε δεσμευτεί: Λωζάνες, Κοζάνες, σεβασμοί, συμβιβασμοί κλπ.

    Αυτό απέναντι σε ΗΠΑ-Ισραήλ που έχουν ήδη ΕΜΠΡΑΚΤΑ αποδεχθεί αυτή την νέα τάξη πραγμάτων. Επίσης απέναντι σε μια Ευρώπη που απεγνωσμένα ψάχνει για μετριοπαθή Ισλαμιστή σύμμαχο, προκειμένου να μην αναγκαστεί να λάβει σκληρά μέτρα στα εσωτερικά της.

    Γεννάται το ερώτημα τι μπορεί και τι θα έπρεπε να κάνει η Ελλάδα. Η γνώμη μου, είναι ότι στην πράξη δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Ούτε οικονομικά είναι ισχυρή, ούτε στρατιωτικά ώστε να επιβάλει ένα άλλο modus viventi στην περιοχή.

    Επομένως δεν της μένει παρά μόνο το επικοινωνιακό παιχνίδι. Αυτό εκτός από τους φανφαρόνους και τους κομάντο του γλυκού νερού, θα πρέπει προφανώς να συμπεριλαμβάνει τη χάραξη (επικοινωνιακά πάντα) ενός νέου Βαλκανικού Στάτους Κβο.

    Για την ώρα δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτε. Πάντως η απόφαση του Ρετζέπ μας λύνει τα χέρια, για πιο σκληρή επιτήρηση στον Έβρο, για λιγότερη προθυμία μας να μπαίνει ο οποιοσδήποτε από εκεί. Και στα υπόλοιπα βλέπουμε.

  73. ΚΩΣΤΑΣ said

    Δεν διάβασα ακόμη κανένα σχόλιο, συγνώμη αν κάτι που θα βάλλω έχει ειπωθεί.

    —> … και να μη διπλώσουν την ελλιπή μερίδα για να την πάνε για ζύγισμα. …
    Ίσως ελλιπή αλλά πολύ νόστιμα τα μεζεδάκια. Και πίσω ο Καρυωτάκης: «Θάνατος κι ο αστυνόμος που ζυγίζει με ελλιπή μερίδα»

    Νικοκύρη, με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σου, υποβάλλω την παράκληση; την προτροπή; την παραίνεση; να μη χρησιμοποιείς το κύριος πριν από ονόματα τεθνεώτων, σίγουρα δεν θα σε βλάψει.

    —> … η βουλεύτρια Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τ. Ελευθεριάδου, …
    Αντί Τ. να λέμε καλύτερα Σουλτάνα; 😉

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ελληνάρας και ο Τσίπρας. Χάλασε κι αυτός…😜
    «H απόφαση του Προέδρου της Τουρκίας για μετατροπή σε τζαμί, της Αγίας Σοφίας – ενός μοναδικού μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς με μεγάλη ιστορική και πνευματική σημασία για τον Χριστιανισμό – αποτελεί σοβαρή πρόκληση που υπονομεύει τον διαθρησκευτικό διάλογο και παραβιάζει κατάφωρα τις οικουμενικές αξίες, οι οποίες είναι σήμερα απαραίτητες όσο ποτέ.

    Η διεθνής κοινότητα οφείλει να αντιμετωπίσει τις ενέργειες αυτές αποφασιστικά και η κυβέρνηση έχει καθήκον να αναδείξει το θέμα σε διεθνές επίπεδο».
    https://www.avgi.gr/article/10811/11270295/alexes-tsipras-sobare-proklese-e-apophase-erntogan-gia-ten-agia-sophia

  75. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να καταγγείλουμε και τον ελληνάρα Κουτσούμπα 😜:
    «Η απαράδεκτη και προκλητική απόφαση της κυβέρνησης Ερντογάν να μετατρέψει την Αγιά Σοφιά, αυτό το Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς Μνημείο, σε τζαμί, αποδεικνύει πως η προκλητικότητα της Τουρκίας κλιμακώνεται βήμα – βήμα. Την ίδια στιγμή, οξύνει τους θρησκευτικούς και εθνικιστικούς ανταγωνισμούς, που αξιοποιούνται από τους ισχυρούς για τη διαίρεση των λαών.

    Εξίσου, όμως, προκλητικές είναι και οι γλυκανάλατες αντιδράσεις για το θέμα, τόσο των ΗΠΑ όσο και της ΕΕ, που εκθέτουν την κυβέρνηση και όλα τα κόμματα του αμερικανοΝΑΤΟϊκού τόξου που έχουν αναγορεύσει αυτές τις συμμαχίες σε προστάτες του διεθνούς δικαίου, ενώ είναι οι ίδιες που ανέχονται -αν δεν ενθαρρύνουν- την τουρκική προκλητικότητα».
    https://www.902.gr/eidisi/politiki/230551/dilosi-toy-gg-tis-ke-toy-kke-d-koytsoympa-gia-diatagma-metatropis-tis-agias

  76. BLOG_OTI_NANAI said

    Αυτά τα μνημεία, εφόσον άντεξαν στο χρόνο και σε εποχές που οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονταν την πολιτισμική αξία του «μνημείου» πρέπει να μένουν μουσεία. Η απόφαση τους για την Αγία Σοφία επιβεβαιώνει απλά πόσο ταλιμπάν είναι οι γείτονες, εκτός από νεοναζί γενοκτόνοι και προκλητικοί φασίστες, με εισβολή στην Κύπρο, F-16, σφαγή των Κούρδων, ετσιθελικές αποφάσεις στο αιγαίο.

  77. Χαρούλα said

    Καλή δροσιά εδώ στην μαρμάγκα, αλλά βαρέθηκα….
    (Ευτυχώς δεν είμαι και κάτι σπουδαίο)

  78. voulagx said

    #70 Νιουκιντ: Γενικώς ομιλούντες, όλοι οι ελληνάρες γίνανε τώρα κεμαλικοί.

  79. BLOG_OTI_NANAI said

    42: Μου αρέσει που οι εθνικιστές δεν θέλουν τους Αντετοκούμπο Έλληνες. Καταρχάς, όταν κάποιος βρίζει λέγοντας, «έλα δώ μωρή κότα», αυτό θα πρέπει να θεωρείται απόδειξη ιθαγένειας.

  80. BLOG_OTI_NANAI said

    78: Εδώ δεν ξεχνάνε τις γεονοκτονίες οι Έλληνες, είναι δυνατόν να είναι κεμαλικοί οι «Ελληνάρες»;… Μήπως εκεί που είσαι φυσάει πολύ;

  81. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τον σταυρό μου και την υπόκλιση μπροστά στις εικόνες και τα ψηφιδωτά της Αγια-Σοφιάς την έκανα και έψαλα τον Ακάθιστο Ύμνο στη Μονή Βλαχερνών. Στην Τουρκία δεν πρόκειται να ξαναπάω, συνειδητά, και θα αποτρέπω, όσους μπορώ, να μην πάνε.

    Παρ’ όλα αυτά, ο όποιος συγχρωτισμός μου με Τούρκους πολίτες, μου άφησε καλές εντυπώσεις, καλοί άνθρωποι μου φάνηκαν. Οι σουλτάνοι (και οι Σουλτάνες 😜 ) είναι το πρόβλημα.

  82. voulagx said

    #80 @BLOG_OTI_NANAI: Εσύ ανήκεις στη σφαίρα της ψιλής διανόησης, μου είναι αδύνατον να σε παρακολουθήσω.

  83. BLOG_OTI_NANAI said

    24: Ο όρος «χριστιανοφοβικός» δεν εφευρέθηκε ούτε με τους εκτοπισμούς και τις σφαγές χιλιάδων χριστιανών από το ισλάμ:

    https://thepressproject.gr/o-neos-diogmos-ton-christianon-tis-syrias

    https://www.bbc.com/news/world-middle-east-22270455

  84. sarant said

    73 Τάνια προτιμάει.

  85. Χαρούλα said

    Έχουμε δυό τύπους δωματίων:
    α. με ατομικό – with atomic bath
    και
    β. με μη ατομικό(κοινόχρηστο) – with an-atomic bath

  86. Νέο Kid said

    82. Γίγα, οι Τούρκοι με τους οποίους συνυπήρξα για ένα διάστημα στο Κατάρ, τα έλεγαν.
    Κεμαλικοί /κοσμικοί ξέρω γω, όλοι. Στην μπούκα τον είχαν τον Ταγίπη…
    Σταμπουλιώτες και γαλατά σαράι 😀 Δεν ξέρω αν ήταν τυχαίο , ούτε αν οι ομάδες πάνε και στη γείτονα όπως σ εμάς (στην Κύπρο) πολιτικά. Αν ξέρει κανείς, ας πει.

  87. Νέο Kid said

    Στο 78. πήγαινε το 86. βέβαια.

  88. Γιάννης Κουβάτσος said

    86: Η Μπασάκσεχιρ είναι η ομάδα του σουλτάνου, ως γνωστόν. Το 2013, κατά τη διάρκεια των σοβαρών επεισοδίων στην πλατεία Γκεζί, οι φανατικοί οπαδοί των τριών μεγάλων ομάδων Φενέρ, Γαλατά και Μπεσίκτας, είχαν διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στις διαδηλώσεις εναντίον της κυβέρνησης Ερντογάν.

  89. Triant said

    52: Γέλαγα μόνος μου. Νά ‘σαι καλά.

  90. Nestanaios said

    76.
    Χύθηκε αίμα και οι ερινύες δεν ξεχνούν. Εκατό και πλέον χιλιάδες εθνικοί σφαγιάστηκαν στον ιππόδρομο από μία πόρνη και άλλοι τόσοι τρομοκρατήθηκαν με θάνατο αν δεν δούλευαν σκληρά για την ανέγερση και τώρα οι ερινύες παίρνουν το αίμα πίσω.

  91. Pedis said

    Πέτσας: «Το θέμα της Αγίας Σοφίας είναι διεθνές ζήτημα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι τέτοια παραβατική συμπεριφορά και μια τόσο μεγάλη προσβολή θα πρέπει να έχει και ανάλογη απάντηση»

    Ιδέες:

    – να βρούμε ένα τζαμί λ.χ. στα Γιάννενα, και να το κάνουμε καθολική εκκλησία και πολύ τού πάει

    – να χτίστεί το τζαμί στην Αθήνα και στο καπάκι να γίνει εκκλησία

    – να κάνουμε τη Ροτόντα ορθόδοξη εκκλησία

    – αν δεν βρούμε ειλικρινή βοήθεια από την Ευρώπη να απειλήσουμε ότι θα ξανακάνουμε ορθόδοξα τα καθολικά μνημεία στον Μυστρά και ό,τι άλλο καθολικό έχει μείνει εκεί ερείπιο γα γίνουν μπάζα.

    Μια άλλη ιδέα είναι να πάνε τα κομάντα να την ανατινάξουν. Αν δεν είναι δική μας και ορθόδοξη δεν θα είναι κανενός.

  92. Χαρούλα said

    Εεε, λόγω των γεγονότων, μας πρέπει σήμερα!
    (ανοίγετε με δική σας ευθύνη)

    Και φυσικά το κλασικό

  93. sarant said

    92 Είχε κρατηθεί λόγω των λινκ 🙂

  94. Καλημέρα!

    Με αφορμή τον Ερν(έ)στ(ο) Τσίλερ. Είχα γράψει στο fb αυτό για το κατά την γνώμη μου τραγελαφικό Μπέντζαμιν Νετανιάχου, το οποίο θα μου επιτρέψετε να κοπιπαστώσω καθότι το καλοκαιρινό ραστόνι δεν ου επιτρέπει την πολλή προσπάθεια, ιδίως από το κινητό 🙂

    ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΟ ΊΖΡΑΕΛ (SIC)

    Βρε παιδιά, μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε. Ένα ξένο όνομα, δύο (2) μόνο τρόπους έχουμε για να το προφέρουμε.

    1) Με την εξελληνισμένη ή απώτατη ελληνική του μορφή: Λίβανος, Μισίρι, Λεοπόλδος, Βλαδίμηρος, Γείθιος.

    2) Όπως προφέρεται στην γλώσσα του, όσο μπορούμε να το ταιριάξουμε στην φωνητική των Ελληνικών, δηλαδή κυρίως χωρίς παχιά σ, ζ, τς, τζ, και χωρίς στρογγυλά ι και ε (ü, ö) (αν και υπάρχουν και πολλοι ακόμα, εξωτικότεροι, ήχοι): Λουμπνάαν, Μισρ, Λέοπολντ, Βλαντίμιρ, Γκέτε.

    Με βάση αυτά, δεν νοείται να αναφέρεται στις ειδήσεις ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ ως ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ Νετανιάχου. Μα, σοβαρά τώρα, αγγλικά; Αγγλικά; Γιατί; Για ποιον λόγο; Μπεν(γ)ιαμίν λέγεται ο άνθρωπος! Δεν το ξέρεις; Δεν σου αρέσει; Σου φαίνεται «κάπως» και πιστεύεις ότι θα σε πούνε ψώνιο*; Ε, ειδικά αυτό το όνομα, έχει εξελληνισμένη μορφή εδώ και 2000 χρόνια! Πες τον Βενιαμίν Νετανιάχου, όπως τον έλεγαν ο Κώστας Χούντας και ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος στις ειδήσεις https://www.youtube.com/watch?v=iAe4k6xUozI μια φορά κι έναν καιρό.

    * Δηλαδή σου φαίνεται αυτό σουσουδίστικο, και δεν σου φαίνεται η chοκολάτα. Θα μας τρελάνεις; 😂

  95. Pedis said

    «Ο Ερντογάν διέβη τον Ρουβίκωνα», επισημαίνει σε ανάρτησή της στο Facebook η Ντόρα Μπακογιάννη για τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.

    Από προηγούμενη ανάλογη ιστορική περίπτωση αυτό θα είναι προς όφελός του.

    Πάμε. Άλλος!

    Ώρε μαλακίες που θα διαβάσουμε.

  96. Ναι, έπαιζε τάβλι με τον υπουργό εξωτερικών, και κάποια στιγμή που έφερε εξάρες είπε: «Zar atıldı!» και διέβη τον Ρουβίκωνα 😂

  97. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μπορεί να μην είναι ούτε κοτσάνα της κυρίας (είδικά αν αποκαλυφθεί ότι το οικογενειακό της επώνυμο είναι Μαϊλη- ή κάτι τέτοιο, οπότε μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η εν λόγω υπηρετεί με συνέπεια τις νεοσταλινικές ιδέες του μεταφλωρακικού ΚΚΕ.. ). Πριν από κάμποσα χρόνια ο Ριζοσπάστης επιχείρησε να κάνει ένα αφιέρωμα στα Δεκεμβριανά (στα πριν και τα μετά) που -νομίζω ότι- το υπέγραφε (ή το συντόνιζε) ο σκληροτράχηλος αγωνιστής ΜαΪλης. Με την γνωστή του αντικειμενικότητα ξέχεζε όσους τόλμησαν να αντισταθούν στην επαναστατική διαδικασία μετατροπής της Ελλάδας σε λαϊκή δημοκρατία και κάποια στιγμή ασχολήθηκε και με τις μεταδεκεμβριανές διεργασίες στον χώρο της μη κομμουνιστικής εαμικής αριστεράς, στην οποία περιλαμβάνονταν και σπουδαίες προσωπικότητες (όπως ο ΣΟΦΟΣ Ελληνόβλαχος Κρουσοβίτης συνταγματολόγος Αλ. Σβώλος). Θυμάμαι ότι τους πέρναγε όλους γενεές δεκατέσσερεις, φυσικά θεωρούσε ότι οι διεργασίες ενοποίησης του σοσιαλιστικού χώρου καθοδηγούνταν από τους Άγγλους, τις προσωπικότητες αυτές τις θεωρούσε διασπαστές της προοδευτικής παράταξης και τους κατήγγειλλε (΄αντιγράφοντας τις αντίστοιχες τοποθετήσεις του ΚΚΕ τις περιόδου 1945-1946) ως υπόπτως κινούμενους και -αντικειμενικά- υπηρετούντες τα σχέδια του μοναρχοφασισμού. Ίσως, λοιπόν, ήξερε τί έλεγε η Ελευθεριάδου γα τον Σβώλο. Όποιος δεν υποτάσσεται σε μας, παίζει το παιχνίδι της Δεξιάς, του μοναρχοφασισμού κλπ, κλπ.

  98. Προφανώς υπερέβη τα εσκαμμένα ήθελε να πει.

  99. dryhammer said

    Τα εσκεμμένα υπερέβη, νομίζω.

  100. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τεράστια μορφή ο Αλέξανδρος Σβώλος. Για «στέγη του φοιτητή» προόριζε το νεοκλασικό του, Φερών και Φυλής, κληροδοτώντας το στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Με την ανοχή και άδεια ορισμένων έγινε… οίκος ανοχής. Αυτοί είμαστε.

  101. ΣΠ said

  102. … του Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ, λέει.
    … Ο Τσίλερ λεγόταν Ερνστ, Ernst Moritz Theodor Ziller, …

    …για το οποίο «Ερνέστο» ο Τσίλλερ, ως γερμανόφωνος, θα αναφωνούσε
    Ist das dein Ernst?

  103. > Ist das dein Ernst?

    Πολύ καλό! 😂

  104. Spyros said

    The importance of being earnest…

  105. 85,
    Καλό το anatomic!

    To atomic bath, ως γνωστόν, ραίνει και αρώματα (και όχι μόνο, όπως βλέπω) από atomizer.
    (Για τους μηχανικούς υλικών του ιστολογίου: Το λες και atomic vapor deposition)

  106. Spyros said

    «Τραβάς κανα Μιζούρι;» θα ‘λεγε κάποιος με θυμό εκεί στο Σεντ-Λούις.

    Ο Μποστ δεν έλεγε «δεν γνωρίζω τι Τέξας η επιούσα» ; Νομίζω πως κάποιος παλιός μου το είχε πει κάποτε…

    Παροιμιώδης πια η (ορθότατη) φράση «σ’ άφησα για λίγο λάσκα και μου πήγες στην Αλάσκα».

    Για τον Τσίλλερ: ο προσεκτικός περιπατητής της οδού Πατησίων, εκεί κάπου μετά την πλατεία Κολιάτσου, θα έχει προσέξει την πινακίδα «ΟΔΟΣ ΤΣΙΛΛΕΡ». Παρομοίως και ο απρόσεκτος οδηγός (ο οποίος, αντί να κοιτάει μπροστά του το δρόμο, χαζεύει τις πινακίδες των οδών… εκτός αν ψάχνει κάτι και πάει πολύ αργά, ας είμαστε επιεικείς…).
    Λοιπόν, είχα ακούσει κάποτε (ελπίζω να είναι φήμη), ότι κάποιος απορούσε πού καταντήσαμε και ο Δήμος έφτασε στο σημείο να βγάλει δρόμο με το όνομα της Τανσού Τσιλέρ…

    Ο Αρτέμιος; Αυτός δεν έπεσε στη Γούβα τελικά; Ή βγήκε από τη Γούβα; (κρύο…)

    26 Το έτος μηδέν υπάρχει; Έχω την εντύπωση ότι από το -1 πάμε απευθείας στο 1. Και το θέμα δεν πρέπει να είναι ότι η ζωή του Χριστού είχε διάρκεια και δεν «εντοπίζεται» σε ένα μόνο έτος (πώς θα μπορούσε άλλωστε). Θα ήταν έτσι κι αλλιώς παράλογο να υπάρχει έτος μηδέν, έτσι νομίζω…

    30 Είχε πέσει στα χέρια μου παλιό βιβλίο ιστορίας της μουσικής, που είχε εκδοθεί προς το τέλος του 19ου αιώνα, όπου υπήρχε κεφάλαιο με τίτλο «Ο αιών του Βετχόβεν». Περιείχε και αναφορές σε συνθέτες, που ακόμα τότε ζούσαν: «ο κ. Μπραμς, ο κ. Φρανκ, ο κ. Σαιν Σανς».

  107. Γς said

    εσκαμμένα

  108. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ,

    Σ΄εκείνο το atomic bath θα προκύπτουν λογικά και «πυρηνικά απόβλητα»… 🙂

  109. 108,
    Με αρωματικά και αιθέρια πυρηνέλαια;
    Καλό ακούγεται

  110. GeoKar said

    Σχετικά με «τα αριστουργήματα του Τσίλλερ», αν δεν με απατούν η φωτό κ η μνήμη μου, πρέπει να είναι το κτήριο της Ακαδημίας που, όμως, μαζί με το Πανεπιστήμιο κ την Εθνική Βιβλιοθήκη (η Αθηναϊκή τριλογία, στην οδό / πεζό-λεωφόρο Πανεπιστημίου / Ελ. Βενιζέλου) σχεδιάστηκαν και ουσιαστικά υλοποιήθηκαν απο τους Δανούς αρχιτέκτονες αδελφούς Χάνσεν, ενώ ο Τσίλλερ ασχολήθηκε, σχεδόν στο τέλος, με την ολοκλήρωση τους.

  111. Όπως τα λέει ο Κιντ στο 70

  112. Μαρία said

    91
    Άστοχο το παράδειγμα της ροτόντας, που είναι ρωμαϊκό μνημείο. Το αντικαθιστώ με το να ξανακάνουμε το Χαμζά Μπέη Τζαμί σινεμά κι ας παίζει και τούρκικα https://parallaximag.gr/thessaloniki/chartis-tis-polis/o-chartis-tis-polis-to-alkazar-eleo-metr

  113. Μαρία said

    68
    Φτύσιμο στα μούτρα των κοσμικών Τούρκων είναι, όπως λέει κι ο Κίντος. Τους οπαδούς του προσπαθεί να συσπειρώσει.

  114. Alexis said

    #72: Συμφωνώ σε όλα.

    #79: Ε βέβαια! Φαντάζεσαι γνήσιο Έλληνα να του λένε «τη φάγατε στον κώλο» και ν’ απαντάει «σε λα βι μον αμί»; 😆

  115. Avonidas said

    Τώρα με τον κορονοϊό, ένα ατομικό μπάνιο είναι απαραίτητο.

    Προσοχή μόνο στις εκρήξεις:

    😀

  116. Μαρία said

  117. Πόσες από τις Πολιτείες των ΗΠΑ έχουν ονόματα που προέρχονται από τις αυτόχθονες (τις λεγόμενες Ινδιάνικες) γλώσσες και διαλέκτους; Π.χ. παράγωγα ονομάτων φυλών, ποταμών κτλ Απαριθμώ μερικές
    Μασσαχουσέτη, Ντελαγουέαρ (όνομα τοπικής φυλής), Οχάιο (από το όνομα του ποταμού που διασχίζει την Πολιτεία), Τενεσσί (άλλος ποταμός), Κεντάκι, Μίσιγκαν, Ουισκόνσιν, Άρκανσο, (πιθανώς) Ιλλινόις, Μινεσότα, Αïόβα, Κάνσας, Οκλαχόμα, Μισσισίπι και Μιζούρι (επίσης ονόματα ποταμών), ασφαλώς οι 2 Ντακότα (δίνουν το όνομα ακόμη και πολλοί λευκοί πολίτες τους στα κορίτσια τους, όπως δίνουν και το όνομα Τενεσσί σε αγόρια ή όπως οι Καλιφορνέζοι δίνουν το ισπανικό όνομα Καλιφόρνια στα κορίτσια τους). Επίσης Αïντάχο, Νεμπράσκα, Όρεγκον,Ουαιόμινγκ, (μάλλον) Γιούτα.
    Περίπου οι μισές. Οι αυτόχθονες Αμερικανοί λιγόστεψαν πολύ, αλλά τα περισσότερα τοπωνύμια έμειναν

  118. Alexis said

    Δύο πράγματα δεν θ’ άντεχα με τίποτα σ’ αυτό το ιστολόγιο:
    Να ξανανοίξει η κουβέντα για τον εμφύλιο και να ξανανοίξει η κουβέντα για το έτος 0 !

    Προτιμώ να διαβάσω απνευστί δώδεκα σεντόνια του Λάμπρου για τη μόχλευση, τις τράπεζες και τη σεξουαλική δημοκρατία!

  119. Avonidas said

    #118. Πρόσεχε τι εύχεσαι…

  120. Σωτήρς said

    Ακούστε μια εργασία που έγινε το 2013 για να αποτυπώσουν ηχητικά το εσωτερικό της Αγιά Σοφιάς. Χοντρικά, έσκασαν ένα μπαλόνι και έγραψαν τον κρότο του από διάφορες θέσεις του μνημείου. Το μνημείο είναι φτιαγμένο για ψαλμούς, τι κρίμα που οι μουσουλμάνοι δεν ψέλνουν (ή όχι;).

    https://hagiasophia.stanford.edu/

  121. Γιάννης Κουβάτσος said

    116: Ωχ! Στην Αθήνα δεν γεννήθηκε αυτή; Δεν έχει πάει σε ελληνικό σχολείο;

  122. Ο τεμπέλης της Πεύκης said

    Μετά λύπης μου αναγκάζομαι να παρέμβω για να διορθώσω ένα διπλό λάθος του άρθρου που «βγάζει μάτι» και είναι πολύ ανώτερο μεζεδάκι από αυτά που επισημαίνονται στο υπόλοιπο κείμενο…

    Γράφει ο κ. Σαραντάκος: «…στα κάποτε σοβαρά Νέα γράφτηκε: «Νενίκηκά σε Σολωμόν», είπε σύμφωνα με το θρύλο ο Ιουστινιανός στα εγκαίνια του Ναού της Αγίας του Θεού Σοφίας το 537 μ.Χ. Είκοσι χρόνια αργότερα η τρίκλιτη βασιλική με τρούλο, έργο των αρχιτεκτόνων Ανθέμιου και του Ισίδωρου, υπέστη ζημιές από σεισμό και ο θόλος της κτίσθηκε από την αρχή.

    Όχι όμως Σολωμόν, ούτε Σολομόν. Σολομών, το ωμέγα στο τέλος.»

    Πολύ αγαπητέ μου, κύριε Νίκο, το ωμέγα σάς πείραξε; Το «Νενίκηκά σε» και το «σύμφωνα με το θρύλο» δεν σάς πείραξαν; Προφανώς όχι, διότι είστε άγευστος της Βυζαντινής Γραμματείας, όπως – άλλωστε – και το σύνολο των αναγνωστών σας. Ομολογώ, ωστόσο, ότι έχετε κάποια ελαφρυντικά, διότι ακόμη και οι διαπρεπείς χριστιανοί λόγιοι, κ.κ. Blogotinanai + Theo, δεν πήραν χαμπάρι το διπλό λάθος, αφού δεν έχουν μάθει ακόμη ότι:

    1) Η λανθασμένη φράσις «Νενίκηκά σε Σολομών» είναι του 15ου αιώνος, δηλαδή 9 αιώνες μεταγενέστερη. Η ορθή φράσις, που τάχα ξεστόμισε ο μισέλλην Αυτοκράτωρ μπροστά στην ολοκληρωμένη Αγία Σοφία, πρωτοεμφανίζεται 600 χρόνια μετά τον Ιουστινιανό, στα περίφημα «Annales» του Κερκυραίου λόγιου Μιχαήλ Γλυκά (1125 – 1204). Σύμφωνα με τον Γλυκά, η ορθή φράσις του Ιουστινιανού είναι:

    «Ενίκησά σε Σολομών»!..

    Παραθέτω το σχετικό απόσπασμα του Μιχαήλ Γλυκά προς ενημέρωση των αναγνωστών του Σαραντακείου Ιστολογίου και του ιδίου του κ. Σαραντάκου, που (καθότι αβυζαντίνιστος) δεν αντελήφθη τί τραγικό λάθος συνιστά η φράσις «σύμφωνα με το θρύλο», που έγραψαν τα «ΝΕΑ» του Μαρινάκη. Είναι σαφές ότι δεν πρόκειται περί θρύλου, αλλά περί μαρτυρίας του κορυφαίου Κερκυραίου ιστορικού Μιχαήλ Γλυκά:

    2) Το πιό ενδιαφέρον είναι άλλο: Ποιός άλλαξε την αυθεντική ρήση του Ιουστινιανού, όπως την πρωτομνημονεύει τον 12ο αιώνα ο Μιχαήλ Γλυκάς; Αυτό συνέβη 3 αιώνες αργότερα (15ος αιών) από τον διαβόητο κουροπαλάτη ιστορικό
    Γεώργιο Κωδινό, ο οποίος αναφέρει τα εξής στο «Περί της οικοδομής του ναού της Αγίας Σοφίας»:

    Δεδομένου ότι ο Μιχαήλ Γλυκάς όχι μόνο προηγείται του Κωδινού κατά τρείς ολόκληρους αιώνες, αλλά και γενικώς θεωρείται από ΟΛΟΥΣ τους βυζαντινολόγους ΠΟΛΥ πιό ΕΓΚΥΡΟΣ ιστορικός από τον ανυπόληπτο Κωδινό, η σωστή εκδοχή της φράσεως είναι το «Ενίκησά σε» και ουχί το «Νενίκηκά σε». Τί συνέβη, όμως, και υιοθετήσαμε την δεύτερη λανθασμένη εκδοχή της Ιουστινιάνειας κραυγής και ουχί την ορθή πρώτη;

    Υπεύθυνος γι’ αυτό είναι ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος αυτοπροσώπως: Στον 3ο τόμο της μνημειώδους «Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους» γράφει επί λέξει ο Εθνικός μας Ιστορικός:

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Γιατί ο Παπαρρηγόπουλος προτίμησε την έωλη και μεταγενέστερη εκδοχή του Κωδινού και ουχί την πανθομολογουμένως έγκυρη του Γλυκά, με αποτέλεσμα να γίνει κοινός τόπος στο Ρωμέϊκο το λανθασμένο «Νενίκηκά σε» αντί του ορθού «Ενίκησά σε»;

    Η ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ είναι απλουστάτη: Ο λαμπρός και έγκυρος ιστορικός Μιχαήλ Γλυκάς αφορίστηκε επί Ελληνομανία από την Ορθόδοξη Εκκλησία, ενώ ο ανυπόληπτος κουροπαλάτης Κωδινός εκοιμήθη ως πιστό τέκνο της. Γι’ αυτό και ο σώφρων Παπαρρηγόπουλος προτίμησε την εκδοχή του Κωδινού, αποσιωπώντας την ορθή εκδοχή του Γλυκά: Για να μήν αρχίσει να φωνάζει το παπαδαριό (εν έτει σωτηρίω 1867) ότι ο Παπαρρηγόπουλος χρησιμοποιεί ως πηγές τους αιρετικούς!..

    ΥΓ: Στον 7ο τόμο της μνημειώδους «The History of the Decline and Fall of the Roman Empire», ο Μέγας Γίββων κάνει ένα εκπληκτικό σχόλιο γι’ αυτή την θρυλική κραυγή του Ιουστινιανού ενώπιον της ολοκληρωμένης ΑγιαΣοφιάς. Λέει (τα μεταφέρω από μνήμης) ότι ουδείς ελληνόφωνος ιστορικός της εποχής του Ιουστινιανού θα μπορούσε να καταγράψει την φράση «Ενίκησά σε Σολομών» χωρίς να αντιδράσει η Ορθόδοξη Εκκλησία που λάτρευε τον Σολομώντα σαν ημίθεο και ουδέποτε θα διενοείτο να τον ξεπεράσει σε κάτι. Γι’ αυτό και ο Μέγας ιστορικός Προκόπιος (500 – 565) που τόσα πολλά έγραψε για τα Κτίσματα του Ιουστινιανού, ΔΕΝ καταγράφει την θρυλική κραυγή.

    Άλλωστε, συνεχίζει ο Γίββων, ο Ιουστινιανός έφιαξε την Αγία Σοφία για να νικήσει τους Ειδωλολάτρες (που στην εποχή του ήσαν ακόμη ακμαιότατοι) και ουχί τον Σολομώντα… Χρειάστηκε να περάσουν 600 χρόνια, να ελληνοποιηθεί κάπως η Βυζαντινή Αυτοκρατορία, και να έρθει ο ελληνομαθέστατος Μιχαήλ Γλυκάς για να πρωτοκαταγραφεί η περίφημη κραυγή του συζύγου της πόρνης αυτοκράτειρας Θεοδώρας, αντικρύζοντας το κάλλος της του Θεού Σοφίας…

  123. kpitsonis said

    Το ορόσημο δεν είναι η ζωή του Χριστού, αλλά η γέννησή του . Ο,τι έγινε πριν τη γέννηση είναι π.Χ. ο,τι έγινε μετά τη γέννηση είναι μ.Χ. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβουμε ;

  124. Georgios Bartzoudis said

    31, Γιάννης Κουβάτσος said: «Ποιον νόμο, πρόεδρε»;

    # Κύριε …Γενικέ Γραμματεύ, ρώτα κανέναν …δάσκαλο!

  125. ΣΠ said

    123
    Την έχουμε κάνει αυτή την συζήτηση. Μπορείτε να δείτε τα σχόλια εδώ:
    https://sarantakos.wordpress.com/2019/12/28/meze-407/

  126. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    102-104 Κέφια έχουμε!

    122 Το TLG δίνει το «ενίκησά σε» στο «Διήγησις περί της Αγίας Σοφίας» (9-11 αι.) και μετά στον Γλυκά, και το «νενίκηκά σε» σε έναν Θεόγνωστο (13 αι.)

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    124: Πού να βρω τώρα δάσκαλο, έχουν πάλι διακοπές οι τεμπελχανάδες…Διαφωτίστε μας εσείς σε ποιον νόμο αναφέρεστε, σεβαστέ Πρόεδρε και Δάσκαλε.

  128. tryfev said

    Εξαιρετικά όπως πάντα τα «μεζεδάκια» σου.

    Για το θέμα του «δεξιού» Αλεξάνδρου Σβώλου απάντησα ήδη σε σχετική ανάρτηση στο Facebook με το ακόλουθο σχόλιο: «Ο Αλέξανδρος Σβώλος ήταν υπόδειγμα ήθους και εντιμότητας, αλλά και ακραιφνής δημοκράτης και επιπλέον διακεκριμένος νομομαθής. Ήταν ατύχημα για τον ευρύτερο χώρο της αριστεράς η απώλεια του».

  129. 71,
    Αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην χρονολόγηση εργοστασίων εμφιαλώσεως.

  130. BLOG_OTI_NANAI said

    90: Είσαι κελεπούρι μπαγάσα… Θυμίζεις μετεμψύχωση νεοπαγανιστή από τα 90’s. Δεν κατάλαβες ακόμα ότι ο σκουπιδοδαυλός έκλεισε διότι έχασε το μεγαλύτερο κομμάτι της ψεκασμένης του πελατείας; Βρες κανέναν άλλον λοιπόν γιατί γνωρίζω όλη τη νεοπαγανιστική σαβούρα απέξω κι ανακατωτά, ακόμα κι αυτά που δεν έχετε σκεφτεί ακόμα.

  131. Pedis said

    91
    Άστοχο το παράδειγμα της ροτόντας, που είναι ρωμαϊκό μνημείο. Το αντικαθιστώ με το να ξανακάνουμε το Χαμζά Μπέη Τζαμί σινεμά κι ας παίζει και τούρκικα

    Όχι, μαντάμ. Την αναλογία δες με κάτι δικά μας ζώα που δε τους φτάνουν ο χιλιάδες εκκλησίες φυτρωμένες σαν μανιτάρια στις πόλεις, θέλουν και μια ακόμη.

  132. Μαρία said

  133. voulagx said

    #86 @Νιουκιντ: Συνγίγα, δεν διαφωνω, ηθελα να πω οτι το βλεπω σαν ειρωνεια της ιστοριας οι ελληνες να υποστηριζουν τον Κεμαλ ελέω..Ερντογαν

  134. Γιάννης Κουβάτσος said

    «…με προεξάρχοντα την Ουνέσκο…» άκουσα τον Πέτσα να λέει. Δεν μου φαίνεται γραμματικώς άριστη η φράση. ☺

  135. avadista said

    Μη λέτε ότι και ότι. Ο Σολωμόν έχει το ω στη μέση. Το φτιάνει η αρκούδα όταν τον δαγκώνει.
    Όπως το δαγκώνω το έχει στη μέση. Από την αρκούδα.
    Ντοκιμαντέρ δεν βλέπετε; Μόνο σεντόνια στο Σαραντάκο διαβάζετε;

  136. Γιάννης Ιατρού said

    Για να ευθυμήσουμε και λίγο…

  137. Με την ευκαιρια της ηθικής αποκατάστασης του ΠΑΟΚ από το CAS – θυμίζω πως είχα προβλέψει πως ο νόμος Κούλη για μη υποβιβασμό τελικά για τον γάβρο θα χρησιμοποιηθεί- απολαύστε το πικ της αντρικής φωνής από τον αξέχαστο Λουτσιάνο στην πιο δυνατή (και πιο αναγνωρίσιμη μουσικά) όπερα του Βέρντι

  138. BLOG_OTI_NANAI said

    122: Μια που είσαι τεμπέλης, καλό είναι να ξέρεις ότι τα πράγματα έχουν ως εξής:

    – Ο Γλυκάς δεν αφορίστηκε, αφού έγινε μοναχός… Η καταδίκη του το 1159 σε μερική τύφλωση και φυλάκιση οφείλεται σε πολιτικούς λόγους.

    – Ο Ιουστινιανός ό,τι ήθελε μποροπύσε να πει, αφού δεν είχε κανένα πρόβλημα να ασκήσει διώξεις στην Ορθόδοξη Εκκλησία όταν αρνήθηκε να υιοθετήσει το δόγμα του αφθαρτοδοκητισμού. Άλλωστε, για τον προσυλητισμό των ελάχιστων ειδωλολατρών που είχαν μείνει στην αυτοκρατορία και δεν ξεπερνούσαν ούτε καν το 2%, έστειλε το Μονοφυσίτη Ιωάννη Εφέσου…

    – Η φράση δεν είναι ούτε του Γλυκά, ούτε του Ψευδοκωδινού, αλλά ανήκει σε μια ξεχωριστή, ανώνυμη διήγηση -πιθανόν- του 9ου αιώνα, κομμάτια της οποίας διασκεύασαν και ενσωμάτωσαν πολλοί:

  139. BLOG_OTI_NANAI said

    138: Επίσης δεν λέμε τα… «Annales» του Γλυκά. «Βίβλος Χρονική» λέγεται το έργο του.

  140. sarant said

    138 Aυτό

  141. Γς said

    Κι ο Πάπας τσιμουδιά.

    Α ρε Ποπ και να σου κάνανε οι Τούρκοι τζαμί τον Αγιο Πέτρο,

    Να τύλιγαν λέει και την Πιετά με λινάτσες

  142. Ο τεμπέλης της Πεύκης said

    (126 + 138): Φίλε κύριε Σαραντάκο και εκλεκτέ χριστιανέ λόγιε, κ. Blogotinanai,

    Οι αοριστίες του TLG για τον χρόνο συγγραφής του ανωνύμου κειμένου (σχόλιο 126) και το «πιθανώτατα στο δεύτερο μισό του 9ου αιώνα» (σχόλιο 138) δεν σημαίνει ότι έτσι συνέβη. Η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία: Η πρώτη σίγουρη καταγραφή του «Ενίκησά σε Σολομών» είναι στον ελληνόψυχο Μιχαήλ Γλυκά τον 12ο αιώνα. Τρείς αιώνες αργότερα, ο Κωδινός το έκανε «Νενίκηκά σε».

    Αυτή είναι η ουσία του σχολίου μου (122): Ότι το «Ενίκησά σε» προηγείται τουλάχιστον 3 αιώνες του «Νενίκηκά σε», όπερ ηγνόει παντελώς το παρόν Ιστολόγιο, του κ. Σαραντάκου συμπεριλαμβανομένου. Κι ότι χάρις στον Παπαρρηγόπουλο απέκτησε τόση φήμη το «Νενίκηκά σε», ενώ ξεχάστηκε το ορθόν «Ενικησά σε».

    Το πιό σημαντικό είναι άλλο: Είναι μεζεδάκι ολκής, το ότι τα «ΝΕΑ» του Μαρινάκη ομιλούν για «θρύλο», ενώ η φράση του Ιουστινιανού καταγράφεται από τόσους Βυζαντινούς συγγραφείς, έστω με καθυστέρηση αιώνων. Με τη λογική αυτή, θρύλος είναι και το «χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά» που απάντησαν οι Δελφοί στον Ιουλιανό τον Αποστάτη (1η καταγραφή Γ. Κεδρηνός τον 10ο αιώνα), θρύλος και οι τόσες άλλες διάσημες βυζαντινές φράσεις που μαθαίναμε στο σχολείο ως ιστορικά γεγονότα

  143. Νέο Kid said

    https://www.flash.gr/economy/1652270/agia-sofia-o-andreas-martinos-stelnei-minyma-stous-ellines-efoplistes-pic

    Συγκινήθηκα,γαμώτο!
    Να ρε οι εφοπλιστές, που θα πείτε ότι δεν αγαπάν την Ελλάδα έμπρακτα!
    Θα κόψουν το destination Τουρκία! (Και θα κάψουν και τις Λιβεριανές σημαίες στα καράβια τους*…🤢 )

    *μη γελάτε ειρωνικά ρε ρεμάλια! Μετά το κάψιμο θα ράψουν καινούργιες σε ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ βιοτεχνίες. Ξέρετε πόσο θα βοηθήσει αυτό την οικονομία;…

  144. Γς said

    Muhammad – Jesus 1- 0

  145. Νέο Kid said

    143. Θα διαμαρτυρηθούμε όμως οι τζαμάδες στο σύνδεσμο εφοπλιστάδων!
    Άκου «τζαμοποίηση» ! Επαγγελματικό unfair του κου Μαρτίνου.

  146. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Ποιος είναι βλαξ; Ορίστε εικόνα από τα ομηρικά έπη, όπου φαίνονται καθαρά δύο πεζοί χαρακτήρες και δύο τόνοι!(Η κοπέλα λέγεται Υπογεγραμμένη και τον σκύλο τον φωνάζουν Κεφαλαίο)

  147. ΣΠ said

    Μόνο ο Ιβάν Σαββίδης αποφάσΙσε να κάνει κάτι.
    https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/6462545/epistoli-savvidi-se-poytin-gia-tin-agia-sofia-i-rosia-na-yperaspistei-tis-christianikes-axies

  148. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Μπορώ να κάνω κάτι να μην βγαίνουν τόσο μεγάλες οι εικόνες;

  149. Μαρία said

    145
    Και
    που πλέον καταστεί σαφές

  150. sarant said

    145-149 Mεγάλη πλάκα έχει

  151. Λεύκιππος said

    Ήξερε ελληνικά ο Ιουστινιανος; Σοβαρά τώρα.

  152. Ο τεμπέλης της Πεύκης said

    (Σχολίου 142 συνέχεια): Κι ο κορυφαίος Βυζαντινολόγος της εποχής μας, ο 72χρονος Paul Magdalino στο μνημειώδες σύγγραμμά του «The Old Testament in Byzantium
    » (2010) αναφέρει σαφώς ότι η σωστή φράσις του Ιουστινιανού είναι «Ενίκησά σε Σολομών» και ουχί «Νενίκηκά σε»

    Σημειωτέον ότι αξίζει να διαβαστεί το «The Old Testament in Byzantium» του Magdalino, (κατεβάστε

    ΕΔΩ
    ) για να αντιληφθούν όλοι ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η πιό εβραϊκή εκδοχή του Χριστιανισμού. Θυμίζω ότι:

    1. Μέχρι και την Άλωση του 1453, η Ανατολική Αυτοκρατορία μετρούσε τον Χρόνο από Κτίσεως Κόσμου, δηλαδή όπως ακριβώς οι Εβραίοι. Οι Δυτικοί μετρούσαν τον Χρόνο από Χριστού Γεννήσεως ήδη από το 450

    2. Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι τόσο συνδεδεμένη με τον ΙουδαΪσμό, που (όπως επιβεβαιώνει και ο Magdalino σεένα καταπληκτικό κεφάλαιο), ακόμη και το όνομα «Ορθόδοξη» το πήρε από τους Εβραίους. Μέχρι σήμερα, αν πείς στο εξωτερικό «είμαι Ορθόδοξος» όλοι νομίζουν ότι είσαι Orthodox Jew

  153. Λεύκιππος said

    Ήξερε ελληνικά ο Ιουστινιανος;. Η τότε γλώσσα στο Βυζάντιο ήταν τα Ρωμαϊκά.

  154. Faltsos said

    Κάποιοι μας θύμισαν την Ροτόντα. Δεν ήταν και τόσο καλή ιδέα. Γιατί θυμηθήκαμε πόσο τιμάμε κι εδώ στην Ελλάδα τα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς. Για όσους ξέχασαν:

    https://mikropragmata.lifo.gr/lol/otan-enas-eksagriomenos-monachos-machairose-afto-to-piano-stin-thessaloniki/

  155. Έλειψα μια μέρα και ξεσαλώσατε μωρή Λουϊζιάνες 🤪

    92, 93
    Καλά που απελευθερώθηκε το 92 Νικοκύρη γιατί στα σχόλια του πρώτου βίντεου υπάρχει το μνημειώδες Θελω πισω το Αυτοκράτορα μου στεναχωριέμαι και τον θελω παρα πολυ να ερθει πισω.

  156. Μαρία said

    145, 150
    Τώρα συνειδητοποίησα οτι είναι αδερφός του επίσης εφοπλιστή Θανάση, διοικητή του Αγίου Όρους και μεγάλου ευεργέτη του Πατριαρχείου, που η κόρη του είναι βουλευτίνα της ΝΔ.
    Οι Μαρτίνοι πάντως στα τάνκερ τους έχουν ελληνική σημαία. Είχα δει παλιά ένα ντοκιμαντέρ για τη μάνα τους, νομίζω στο κανάλι της βουλής.

  157. Μαρία said

    156
    Η φοβερή μαμά.

  158. Χαρούλα said

    Του οποίου Θανάση την βίλα είχε νοικιάσει για διακοπές ο Τσίπρας; Εφοπλιστές παντός καιρού.
    https://www.lifo.gr/now/politics/204519/efoplistis-martinos-i-alitheia-gia-tis-diakopes-tis-oikogeneias-tsipra-se-vila-moy-sto-soynio

    #155, εγώ προειδοποίησα. Αμαρτία δεν έχω!🙃

  159. Μαρία said

    155
    Πω, ρε συ. Φοβερά σχόλια και διάλογοι!
    π.χ.
    – zito i romei!

    -πιοι ρωμεοι ρε γκασμα έλληνικη ειταν είναι και Θα είναι η βιζαντινη αυτοκρατορια και Έλληνες οι βιζαντινοι

    -BYZANTIO H ROMANIA H SYNEXIA THS ROMAIKHS AUTOKRATORIAS.
    ELLINES BEBAIA
    YIA AUTO LEGOTAN KAI
    ANATOLIKH ROMAIKH AUTOKRATORIA.

  160. 159 Αμ τι νόμισες, φίδια λούζουμε εδώ χάμω?

  161. Μαρία said

    158
    Ναι, ναι, απο δεύτερο χέρι.

  162. Γιάννης Ιατρού said

    Αυτός ο σχολιαστής στο 152 δεν προσέχει καν τι και που διαβάζει και διαδίδει ό,τι του κάτεβει… Α Σ Χ Ε Τ Ο Σ, Ε Ν Τ Ε Λ Ω Σ !!!

    Ο Paul Magdalino είναι (μαζί με τον Robert S. Nelson) ο επιμελητής του βιβλίου τα άρθρα/κεφάλαια του οποίου συγγράφουν διάφοροι άλλοι επιστήμονες (το οποίο βιβλίο σημειωτέον κυκλοφορεί στον κινέζο, εδώ…=> πάλι άρχισε τις βλακείες ο λεγάμενος με «ιδιωτικές αναρτήσεις» για να μετράει αναγνώστες…👎).

    Έτσι *δεν* είναι αλήθεια πως το απόσπασμα (στη σελ. 245) που παραθέτει (για την ρήση του Ιουστινιανού) είναι του Paul Magdalino.
    Το σωστό είναι πως προέρχεται από τον Robert G. Ousterhout, ομότιμο καθηγητή στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας, ο οποίος έχει γράψει και το σχετικό (ένατο) κεφάλαιο του ανωτέρω βιβλίου, με τον τίτλο «Νέοι Ναοί και Νέοι Σολομώντες – Η ρητορική της βυζαντινής αρχιτεκτονικής».

  163. Πέπε said

    @154:
    Τι φρικαλεότητα είναι αυτή!

    Δεν το ήξερα – ή δεν το θυμόμουν. Ανατριχίλα…

  164. dryhammer said

    159. Asta kato, pou ta pas, ego ta eida protos…

  165. Μαρία said

  166. Πέπε said

    @162
    Μόλις διάβασα «ο κορυφαίος Βυζαντινολόγος της εποχής μας, ο 72χρονος Paul Magdalino», η αυθόρμητη σκέψη μου ήταν «αν τον ήξερε και χτες, τρύπα μου τη μύτη». Δε σχολίασα, γιατί σκέφτηκα ότι ίσως δεν ενδιαφέρει το ευρύ κοινό ένα τέτοιο σχόλιο. Αλλά να που επιβεβαιώνεται.

  167. 154 τα χάβγουλα στο Χυτήριο δε φύτρωσαν από μόνα τους.

    Ηρεμία τώρα έξω από το Χυτήριο, νωρίτερα ο βουλευτής της Χ.Α. κ. Παππάς όρμησε σε αστυνομική κλούβα και απελευθέρωσε με όλη την άνεση, προσαχθέντα ενώ οι αστυνομικοί κοιτούσαν.
    https://www.lifo.gr/now/culture/17593

  168. Ο τεμπέλης της Πεύκης said

    Ο παγκοσμίως άγνωστος φιλόλογος κύριος Πέπες (166) παρακαλείται να μάς πεί γιατί επιμένει να ασχολείται με κουτσομπολίστικες εικασίες και όχι με την ουσία του πράγματος… Και η ουσία είναι μία και ο μπακλαβάς γωνία: ΟΥΔΕΙΣ (του κ. Σαραντάκου συμπεριλαμβανομένου) στο παρόν Ιστολόγιο εγνώριζε μέχρι τις 18.37 του Σαββάτου 11/7 που έσκασε μύτη το σχόλιο 122, ότι:

    1. Το «Ενίκησά σε Σολομών» προηγείται 3 ολόκληρους αιώνες του «Νενίκηκά σε»
    2. Ο Κ. Παπαρρηγόπουλος είναι ο βασικός υπεύθυνος για την επικράτηση του λανθασμένου «Νενίκηκά σε»
    3. Τα «ΝΕΑ» του Μαρινάκη, γράφοντας πως το «Νενίκηκά σε» το είπε ο Ιουστινιανός «σύμφωνα με το θρύλο», διέπραξαν μεζεδάκι ολκής. Κι αυτό διότι η φράσις μνημονεύεται από αρκετούς Βυζαντινούς συγγραφείς
    4. Οι αγγλόφωνοι Βυζαντινολόγοι γνωρίζουν πολύ καλά αυτό που αγνοεί η πανάσχετη Αρβελέρ και οι δικοί μας Βυζαντινολόγοι: Ότι η ορθή Ιουστινιάνειος κραυγή ενώπιον της ολοκληρωμένης ΑγιαΣοφιάς ήταν «Ενίκησά σε» και ουχί «Νενίκηκά σε»

    Πάω για ύπνο, διότι προυχώρησεν η νύξ εις το Ρωμέϊκον

  169. BLOG_OTI_NANAI said

    153: Δεν έχουν έτσι τα πράγματα… Η ανατολή ήταν πλήρως ελληνόγλωσση και μόνο η τότε λατινορωμαϊκή εξουσία προσπαθούσε να διατηρήσει τα λατινικά στο Βυζάντιο τα οποία ήταν ξένα για τον λαό. Γι αυτό και ο Ιουστινιανός αποδέχτηκε την απόδοση του νομοθετικού έργου στα ελληνικά.

  170. Κι έτσι οι Novellae έγιναν Νεαραί κι ο Ιουστινιανός ο νταβατζής που τις εξέδιδε.

  171. Μαρία said

    Απ’ τα καλύτερα τρολ.

  172. Γς said

    Ελληνες και Βιζαντινοί

    Κι ήταν κι ένα γονίδιο που ένα αλληλόμορφό του παρουσίαζε μια ομαλή μεταβολή συχνότητας [cline] κατά μήκος της Ιταλικής χερσονήσου.

    Μια υπόθεση ήταν ότι το γονίδιο εμφανίστηκε με την μετανάστευση των Ελλήνων στην Magna Graecia, εκεί που εμφανίζεται η μεγαλύτερη συχνότητά του.

    Εριξα την ιδέα στα φιλαράκια μου εκεί και πήραν αυτοί τις λιρέτες τους από το Κονσίγιο Νασιονάλε ντελε Ριτσέρτσε κι εγώ τα κολιόνι μου τα ντούε.

    Τέλος πάντων ανέλαβα να βρω καμιά εκατοστή γκρέτσι για έλεγχο.
    Και κανείς δεν καθόταν να τον τρυπήσω για αίμα, μέχρι που έβαλε πλάτη μια δικιά μου, που είχε πρόσβαση σ ένα οίκο ευγηρίας Κωνσταντινοπολιτών.

    Ντιστρουτσιόνε! Εντελώς λάθος η θεωρία μας. Καμία σχέση η συχνότητα του γονιδίου της κάτω Ιταλίας με την συχνότητα στους «Ελληνες»

  173. Μαρία said

    Και όμως. Στα Σέρρας έχουμε τζαμί που το λέμε Αγια-Σοφιά όπως και τη συνοικία όπου βρίσκεται.
    Κανένας δεν το ξέρει με το οθωμανικό όνομα http://odysseus.culture.gr/h/2/gh251.jsp?obj_id=5881

  174. Μαρία said

    Στο μαγαζί του Μαυρίδη-Μπέρια (60 χιλ.) μπέρδεψαν τον Μαρτίνο με τον Μαρτίνη!

  175. spyridos said

    Στην Ολλανδία ayasofya camii έχει μπόλικα.
    Από μνήμης.
    Αμστερνταμ (στην πλατεία Πίρι Ρέις), Ντόρντρεχτ, Ιρμπεικ, Αρνεμ κ.α.
    Το μεγαλύτερο αυτό του Ρότερνταμ.
    http://www.ayasofya.nl

  176. Γς said

    Συγκρίνει την Παναγία των Παρισίων με την ΑγιάΣοφιά-Τζαμί

    Ισως για τα τζάμια της Νοτρ Νταμ. Τα vitrreau

  177. spyridos said

    154

    Θυμάμαι γύρω στο 1995 που κάποιοι του δήμου Μυτιλήνης κατέστρεψαν την σκεπή του τζαμιού στην Επάνω Σκάλα (Γενί Τζαμί).
    Πούλησαν τα μπρούτζινα μέρη για παλιοσίδερα και κατέρρευσε η οροφή. Ως το 2000 ο χώρος ήταν σκουπιδότοπος.
    Μεσα στην Ερμού αυτό. Τον εμπορικό και τουριστικό δρόμο της πόλης.

  178. Γς said

    «Απογοητευμένο» δήλωσε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ με την απόφαση Ερντογάν προτρέποντας τις τουρκικές αρχές να εγγυηθούν ίση πρόσβαση σε όλους τους επισκέπτες της βασιλικής, που μέχρι χθες αποτελούσε μουσείο.

    Και τι τους λέει;

    https://caktos.blogspot.com/2014/05/blog-post_9854.html

  179. Πέπε said

    @173
    Η Αγία του Θεού σοφία δεν είναι αγία με την έννοια των προσώπων που άγιασαν, άρα γιατί να μην είναι και Αγία του Αλλάχ σοφία;

    Αλήθεια, δεν ξέρω: υπάρχει και κανονική Αγία Σοφία (άνθρωπος δηλαδή); Τη μέρα που γιορτάζουν οι Σοφίες ποιος / τι τιμάται;

  180. Γς said

    179:

    >Τη μέρα που γιορτάζουν οι Σοφίες ποιος / τι τιμάται;

    Το παιδί και το δελφίνι της Σοφίας

  181. Γς said

    Και σιγά μην αφήσει να του βγάλουν τα τσαρουχάκια για να μπει στο τζαμί της Αγιάς Σοφιάς…

  182. 179 Σοφία, πίστη, αγάπη κι ελπίδα – φαντάζομαι από το γνωστό χωρίο του Παύλου.

  183. BLOG_OTI_NANAI said

    177: Οι Τούρκοι δεν έγιναν ταλιμπάν με το τωρινό διάταγμα. Αρκεί να δει κανείς τις καταστροφές που έχουν κάνει στα κατεχόμενα. Οι άνθρωποι είναι πολιτισμικά νεάτερνταλ και αυτό άλλωστε το αποδεικνύουν και οι γενοκτονίες που έχουν διαπράξει τόσο πρόσφτα και συνεχίζουν και σήμερα ακόμα στο ίιδο ακριβώς ύφος του τσαμπούκά νταβατζή…

  184. BLOG_OTI_NANAI said

    182: Στα Ορθόδοξα Συναξάρια αυτά είναι πρόσωπα του 2ου αιώνα, τρία κορίτσια και η μητέρα τους Σοφία.

    Η «Αγία Σοφία» στην Πόλη είναι προς τιμή της «Σοφίας του Θεού», δηλ. του Χριστού, για τον οποίο αναφέρουν τα υμνογραφικά κείμενα, «Συ ει Χριστός, Θεού σοφία και δύναμις».

  185. BLOG_OTI_NANAI said

    183: «Καταστροφή Πολιτιστικής Κληρονομιάς στα Κατεχόμενα … Περισσότερες από 550 Ελληνορθόδοξες εκκλησίες, παρεκκλήσια και μοναστήρια σε πόλεις και χωριά των κατεχομένων περιοχών έχουν λεηλατηθεί, υποστεί εσκεμμένους βανδαλισμούς και σε αρκετές περιπτώσεις κατεδαφιστεί. Πολλoί χριστιανικοί χώροι λατρείας έχουν μετατραπεί σε τζαμιά, αποθήκες του κατοχικού στρατού, στάβλους και αχυρώνες»

    ( http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/mfa16_gr/mfa16_gr?OpenDocument )

  186. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ!

    171 Και δεν τον ήξερα!

  187. Pedis said

    Sycophantίες, Νικοκύρη. Κόμμα-κυβέρνηση-ψηφοφόροι Κολοράδο.

  188. Γιάννης Κουβάτσος said

    187: Γιατί να είναι φωτοσοπιά, Νικοκύρη; Βασικό στοιχείο των καθεστώτων αυτού του τύπου είναι η λατρεία του Ηγέτη.

  189. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και η επιβεβαίωση:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://enimerosi.com/article/46931/details.php%3Fid%3D46929&ved=2ahUKEwjq0M-orsfqAhWHiVwKHVGwBhUQFjACegQIAhAB&usg=AOvVaw2GqyCaYt0RUlsiplcXI8gY&cshid=1594544868382

  190. Γιάννης Ιατρού said

    186: φιλοτεχνημένo από την Στεφανία Καρύδη 🤔🙄

  191. Γιάννης Ιατρού said

  192. sarant said

    188 Δεν είναι, όντως. Το είδα και στο προφίλ του κ. Ρουμπάτη.

  193. odinmac said

    Ο Λεωνίδας Ρουμπάτης αν δεν κάνω μεγάλο λάθος πάσχει από μεσογειακή αναιμία αγαπητέ Σαραντάκο.

  194. Γιάννης Ιατρού said

    193: Τι σχέση έχει αυτό με το θέμα της υποδοχής κλπ. του ΠΘ;
    Για το θέμα της αποδοχής του στην Κέρκυρα στο πόστο που τον έβαλαν στον τομέα της υγείας εκεί, υπάρχει ντόπια αντίδραση, κι από ψηφοφόρους της ΝΔ …

  195. odinmac said

    Για το «λιγωμένο ύφος» το έγραψα.

  196. Pedis said

  197. sarant said

    193 Δεν το ήξερα. Αν οφείλεται εκεί το ύφος του, λάθος μου. Πάντως η χειρονομία του και όσα έγραψε είναι έτσι κι αλλιώς γλοιώδη.

  198. Dong-ho Spiros Merimanis said

    γιατί «εισαγόμενα κρούσματα» κι όχι εισαγμένα κρούσματα; αφού οι άνθρωποι έχουν κιόλας μπει στην Ελλάδα

  199. Χαρούλα said

    #193
    ….και φαντάζομαι απαιτεί ΙΣΗ αντιμετώπιση και όχι χαρίσματα. Γιατί το αναφέρετε εδώ λοιπόν; Πείτε μας για τον αγώνα του για τον ίδιο και το σύλλογο, αν πραγματικά θελετε να τον τιμήσουμε και όχι να τον λυπηθούμε.

  200. Μαρία said

    182
    17 Σεπτεμβρίου, Σοφίας και των τέκνων αυτής.
    Έχω φίλη Σοφία και Αγάπη.

  201. odinmac said

    199
    δείτε το 195

  202. Μαρία said

    191

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    202: Τέτοια φωτογραφία ούτε στη Βόρεια Κορέα. Το εννοώ και όποιος έχει αντίρρηση, ας προσκομίσει σχετικές αποδείξεις. Ακούσατε έναν δυνατό κρότο; Έσπασε το γελοιόμετρο. 😂

  204. BLOG_OTI_NANAI said

    203: «Τέτοια φωτογραφία ούτε στη Βόρεια Κορέα»

    🙂

  205. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @181. Like!

  206. Pedis said

    Αν ημουν στη θέση της θα πρόσεχα …

  207. Pedis said

  208. Pedis said

    «Να γλείφεις τους φίλους σου πολύ αλλά τους εχθρούς σου περισσότερο»

    «Ο Νουνός» (ριμέικ)

  209. Μαρία said

  210. ΓιώργοςΜ said

    Ετοιμαστείτε, μετά από τα πρόσφατα νέα, οι εκπαιδευτές ειδικών δυνάμεων του ιστολογίου θα εκπαιδεύσουν άπαντες για τη D-day: Με αλεξίπτωτο οι πτώσεις στο προαύλιο της Αγια-Σοφιάς, σε ειδικό σακίδιο κερί, λιβάνι, καρβουνάκια κλπ… 🙂
    Θα κληθούν όλες οι σειρές, χωρίς ηλικιακές διακρίσεις.

  211. sarant said

    198 Εξακολουθούν να έρχονται όμως. Και γενικά λέμε «εισαγόμενο προϊόν».

  212. Μαρία said

    211
    Εισαγόμενο προϊόν που παράγεται απο εταιρία εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης 🙂

  213. dryhammer said

    210. Αυτό είναι που λένε,»και το λιβάνι καρτερεί και το κερί απαντέχει»; (η ΑγιαΣοφιά προφανώς)

  214. Spyros said

    123 125
    A… δεν το ήξερα. Θα διαβάσω τη σχετική συζήτηση με ενδιαφέρον, δεν την είχα διαβάσει τότε που αναρτήθηκε.

  215. Γιάννης Ιατρού said

    Τι άλλο να πείς…
    Κάνοντας μνεία στη στήριξη της κυβέρνησης προς στους επαγγελματίες, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα, ενώ μίλησε και για πρόσθετη στήριξη στους επιχειρηματίες αν χρειαστεί.

  216. Pedis said

    Οποιες και αν ήταν πάντως οι προθέσεις της Ουάσινγκτον, στην περίπτωση του Ενιο Μορικόνε μάλλον πέταξαν τα λεφτά τους. Ο μεγάλος συνθέτης προσέφερε τις δημιουργίες του σε ταινίες που ακόμη και σήμερα θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ εφόδια για κάθε αριστερό, κομμουνιστή και αναρχικό σινεφίλ. Στην ταινία «Σάκο και Βαντσέτι» έγραψε μεταξύ άλλων το θρυλικό Here’s to you, που τραγουδούσε η Τζόαν Μπαέζ για την εκτέλεση των δυο αναρχικών. Η μουσική του συνόδευσε ταινίες όπως το «Η εργατική τάξη πάει στον παράδεισο» του Ελιο Πέτρι και το «1900» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, οι οποίες μύησαν εκατομμύρια θεατές στην ιστορία της εργατικής και της αγροτικής τάξης του 20ού αιώνα.

    Κι όχι μόνο του Έλιο Πέτρι, αλλά και

    Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto

    La proprietà non è più un furto

    Todo modo

    Buone notizie

  217. Pedis said

  218. Pedis said

  219. Μαρία said

    218
    Με προφορά ρομάνα 🙂

  220. Μαρία said

  221. Pedis said

    # 219 – η παλιά προφορά (γεννημένος πριν τον πόλεμο) και nobile.

  222. Μαρία said

    221
    Παλιά και τωρινή.

  223. Pedis said

    # 222 – Ήταν παλιός και καλαναθρεμμένος αυτός, λέμε.

    Οι τωρινές γυναικείες προφορές (και ιδιαίτερες γλώσσες σώματος) ανά «συνοικία»:

    Για κλασική αντρική προφορά του κέντρου δες βίντεο με τον Σόρντι είτε σε φιλμ είτε σε συνέντευξη (είναι το ίδιο).

    Κοινό στοιχείο στις αντρικές προφορές: φαντάσου ένα Ζαμπέτα αλλά από τα Τζουμέρκα να μιλάει ελληνικά.

  224. Pedis said

    Εξ επαγγέλματος επικίνδυνοι αλλά και μοχθηροί στόκοι

    «Οι Τούρκοι είναι αυτοί που είναι. Δεν αλλάζουν. Τρία είναι τα χαρακτηριστικά τους. H λεηλασία, το αίμα κι η καταστροφή. Δεν γίνονται άνθρωποι ποτέ, αλλά εγώ πιστεύω ότι θα ‘ρθει η ώρα τους» – ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.

    Σε άλλο σημείο ο Σεβασμιώτατος πρόσθεσε: «Μπορεί λοιπόν ο Τούρκος να γίνει φίλος με τον Έλληνα; Όταν ξέρει ότι εμείς μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς γίναμε η αιτία να ξηλωθεί η αυτοκρατορία τους; Δεν είναι δυνατόν ποτέ».

  225. voulagx said

    Προσπαθει να τα ξεμπερδεψει ο Βοριδης:
    Το δεύτερο που άκουσα είναι ότι υπάρχει μια σύγκρουση, Κεμαλιστών ας το πω και Οθωμανικών, τους οποίους εκπροσωπεί ο Ερντογάν. Εκείνο που έχει σημασία εδώ, γιατί ξαφνικά θα αναδείξουμε σε φιλέλληνα τον Κεμάλ Ατατούρκ, έχουμε μπερδευτεί λίγο στην Ελλάδα, το έχουμε μπερδέψει το πράγμα».

  226. Μαρία said

    https://left.gr/news/kratos-lafyro-epanerhetai-drimytero-mazi-me-tis-praktikes-poy-hreokopisan-ti-hora

  227. voulagx said

    Ο Φρουζής και το λάθος του «Σκάι»

  228. Γιάννης Ιατρού said

    226: Εκβιασμός ψήφων όποτε χρειαστεί κλπ. κλπ. Ασχέτως προσόντων κλπ. Είπαμε, μόνο οι άριστοι. Και μετά θα λένε, διώξεις κλπ.

    227: Σιγά ρε Γιάννη μην ιδρώσει τ΄αυτί τους. Γνωστά σε όλους είναι τα πράγματα. Άλλο που επειδή έχουν δικά τους ή σε «υπαλληλική σχέση» σχεδόν όλα τα ΜΜΑ αποσιωπούν ό,τι δεν τους βολεύει. Και βεβαίως με την πλειοψηφία στις έδρες στη Βουλή μπορούν, σχεδόν με τη βία, να κάνουν το πρόγραμμά τους στην ενοχοποίηση με κάθε (και αθέμιτο κυρίως) τρόπο του πολιτικού αντιπάλου και γενικά να καλύπτουν, φανερά πλέον, τις βρωμοδουλειές τους.

  229. Χαρούλα said

    #226 & 228 Τελικά είστε πολύ πικρόχολοι! Αντί να κοιμάστε πιο ήσυχοι πιά, που ο Κύριος Χαρδαλιάς θα έχει και Στρατό, αμέσως να κατηγορήσετε! Δεν σας ξέρω τι κουμάσια είστε; 😂🤣😂🤣🤪😂🤣🤪😂🤣 😤😬😩

  230. Μαρία said

    Και σε μιμίδιο https://pbs.twimg.com/media/Ec01bfOX0AAteVq?format=png&name=small

  231. 220,
    Τώρα Ιοάννινα

  232. Μαρία said

    Με τον Σέρτζο Λεόνε
    ΤΟΥ ENNIO MORRICONE
    http://avgi-anagnoseis.blogspot.com/2020/07/blog-post_48.html

  233. Γιάννης Ιατρού said

    232: Πολύ ενδιαφέρον 👍
    Θυμάμαι το καλοκαιρινό σινεμά, εκεί τη διασταύρωση Μάρνης και Πατησίων (ΑΘΗΝΑΙΟΝ ;;), που είχαμε δει πρώτη προβολή αν δεν κάνω λάθος το «για μια χούφτα δολάρια»…, 3η ή 4η γυμνασίου (μετά έγινε λύκειο) τότε!

  234. ΣΠ said

    So are white people (!)

  235. Γιάννης Ιατρού said

    Αυτή τη μήνυση στο ελληνικαχόαξ την είδαμε; 😎

  236. Γιάννης Ιατρού said

    235: Ενημερωτικά, είναι ο ίδιος δικηγόρος που πριν λίγες βδομάδες έκανε μήνυση στον Τσιόδρα. Πιθανανολογώ πως μπορεί να είναι κι αντιεμβολιαστής. Επίσης είναι ο σήμερα παραιτηθείς δικηγόρος του Ηλ. Κασιδιάρη, μετά την απόρριψη προσφυγής
    βλ. κι εδώ: https://m.naftemporiki.gr/story/849673/paraitithike-o-dikigoros-tou-il-kasidiari-meta-tin-aporripsi-prosfugis

  237. Γιάννης Ιατρού said

    236: Ξέχασα τον σύνδεσμο για τη μήνυση στον Τσιόρδα, π.χ. 24/06/2020, εδώ: https://city24.gr/minysi-gia-dithen-thanatous-apo-koron/ 😉

  238. Νέο Kid said

    235. Από σχόλιο από κάτω: «..ευχαριστώ το Θεό που σας έδωσε την ευλογία να κινηθείτε νομικά» … !!
    ΜΗΝYCON!

  239. Γιάννης Ιατρού said

    238: Άσε… 😉

  240. voulagx said

    Γράφει ο Ρουμάνος φιλόσοφος στον «Κακό Δημιουργό»: «Η αρχαία θρησκεία, πολύ πιο ανθρώπινη, μας επέτρεπε να διαλέγουμε τον θεό που θέλαμε. Αφού δεν μας επέβαλλε κανέναν, ήταν στο χέρι μας να στραφούμε στον έναν ή στον άλλον. Οσο πιο ιδιότροπος ήταν κάποιος, τόσο μεγαλύτερη ανάγκη είχε να αλλάξει θεό, να περάσει από τον έναν στον άλλον, όντας απολύτως βέβαιος ότι θα έβρισκε τρόπο να τους αγαπήσει όλους στη διάρκεια μιας ζωής. Επιπλέον ήταν μετριοπαθείς και το μόνο που απαιτούσαν ήταν σεβασμός: τους χαιρετούσες, δεν γονάτιζες μπροστά τους…
    Μετά τον θρίαμβο του χριστιανισμού η ελευθερία τού να ελίσσεσαι ανάμεσά τους και να διαλέγεις κάποιον της αρεσκείας σου ήταν αδιανόητη… Ο χριστιανισμός χρησιμοποίησε τη νομοθετική αυστηρότητα των Ρωμαίων και την ακροβατική ικανότητα των Ελλήνων στη φιλοσοφία όχι για να απελευθερώσει το πνεύμα, αλλά για να το αλυσοδέσει».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: