Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια του Δεκαπενταύγουστου

Posted by sarant στο 15 Αυγούστου, 2020


Πώς είναι τα μεζεδάκια του Δεκαπενταύγουστου; Τούτα εδώ πάντως είναι με πολλές φωτογραφίες και λίγα λόγια. Δεδομένου όμως ότι μια φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις το ισοζύγιο βγαίνει τελικά το ίδιο.

Πολλοί φίλοι στέλνουν φωτογραφίες από τις διακοπές. Και ιδού μια φωτογραφία από την επιγραφή σε ένα γεφύρι στην Ήπειρο, τη γέφυρα του Κόκκορη, με την προσωπογραφία του Aλέξη Νούτσου (που τον σκότωσε ο Ανδρούτσος ύστερα από ραδιουργία του Κωλέττη).

Έχω κόψει την εικόνα και δεν μπορείτε να δείτε τις αρκετά αναλυτικές πληροφορίες που δίνει η ταμπέλα, αλλά βλέπετε -και βγάζει μάτι- το προρρινισμένο bringes αντί για bridges.

Κρίμα, που έκαναν αρκετό κόπο για ένα καλό αποτέλεσμα και δεν πρόσεξαν τον τίτλο -έχει ξανασυμβεί, βέβαια.

* Ένας άλλος φίλος έστειλε μια φωτογραφία απο ιατρείο επαρχιακής πόλης, που δεν τη δημοσιεύω επειδή έχει προσωπικά δεδομένα, αλλά που λέει περίπου τα εξής:

Μαρία Παπαδοπούλου [φτιαχτό όνομα] – Ειδικός Παθολόγος Πανεπιστημίου Αθηνών.

Και ρωτάει ο φίλος: Καλά η παθολόγος, αλλά δεν θα μπορούσε να είναι «ειδική παθολόγος»;

Θα μπορούσε, και θα έπρεπε. Στο γκουγκλ βλέπω πάρα πολλές «ειδικές παθολόγους».

Ωστόσο, δεν είναι τόσο απλό στις περιπτώσεις των μηχανικών -το δίλεκτο του τίτλου είναι πολύ πιο συμπαγές εδώ, κι έτσι δεν λέμε «χημική μηχανικός» ή «πολιτική μηχανικός».

* Με την αύξηση των κρουσμάτων συζητάμε καθημερινά για τον κ. Χαρδαλιά και κάποιος πρόσεξε το προφίλ που έχει στο Φέισμπουκ.

Σαν να μην έφτανε η πόζα, σαν να μην έφτανε το ρηχό ρητό που έχει βάλει για μότο, ποιος ξέρει από ποιον Κοέλιο του επιχειρείν το πήρε, έχει και ένα τραγικό ορθογραφικό (where αντί were) κι ένα αμφισβητούμενο less problems όπου το fewer problems είναι σαφώς καλύτερο.

Και τα προφίλ του Φέισμπουκ δεν χαράζονται στην πέτρα, είναι σχετικά εύκολο να διορθωθεί το λάθος.

Οπότε, τόσες χιλιάδες φίλους και γνωστούς έχει ο κ. υπουργός, κανείς δεν του επισήμανε την κοτσάνα; Ή του την επισήμαναν και δεν νοιάστηκε; Είναι και διασυρμός της χώρας, σε κάποιο βαθμό.

* Μαργαριτάρι σχετικό με τη φοβερή εκρηξη στη Βηρυττό.

Γράφει το πάντα γενναιόδωρο in.gr σε άρθρο για το ιστορικό του μοιραίου πλοίου:

Το 2015, το πλοίο μετακινήθηκε 1.000 πόδια πάνω από την προβλήτα όπου παρέμεινε για περίπου τρία χρόνια.

Τι έγινε; Σήκωσαν ολόκληρο πλοίο κάπου 300 μέτρα και το άφησαν να αιωρείται εκεί ψηλά;

Το πρωτότυπο λέει «In 2015, the ship was moved 1,000 feet up the pier where it remained for about three years.» Απλώς το πήγαν λίγο παραπέρα!

Αυτο το up των Εγγλέζων έχει πάρει πολύ κόσμο στο λαιμό του

*

Aπό τα πάτρια εδάφη, φίλος στέλνει φωτογραφία της οδού Νιάνια (που ηταν πολύ συμπαθητικός άνθρωπος).

Σχόλιο του φίλου: Θέλουν να πουν ότι ο μονόδρομος έγινε διπλής κατεύθυνσης. Βέβαια έτσι αυξάνεται και η κίνηση (double traffic).

Ο δρόμος διπλής κατεύθυνσης είναι two-way street, νομίζω. Διορθώστε το, πατριώτες.

* Φίλη έστειλε την εξής φωτογραφία, από τον ιερό ναό Αγίου Μηνά του θαυματουργού, από το χωριο Μονοδέντρι.

Όπως βλέπετε αν και με κεφαλαία γράμματα, έχει παρ’ όλ’ αυτά τόνους και πνεύματα, ακόμα και υπογεγραμμένη.

Η φίλη αναρωτιόταν με την παρέα της αν είναι σωστή η δοτική «τω 1620» ή αν θα έπρεπε να είναι «τω έτει 1620» ή «εν τω έτει 1620».

Όχι, είναι απολύτως καθιερωμένη αυτή η αναφορά των χρονολογιών με δοτική στην καθαρεύουσα -βεβαια στα νέα ελληνικά θα γράψουμε «το 1620».

Αλλά υπάρχει κάποιο άλλο λαθάκι στην επιγραφή. Μπορείτε να το εντοπίσετε;

.

.

.

Δεν φαίνεται πολύ καθαρά αλλά πάνω από το Ι στο «ΙΔΡΥΘΕΙΣ» έχει περισπωμένη.

Όμως, όταν είναι μετοχή, «ο ιδρυθείς», έπαιρνε οξεία. Αν είναι β’ πρόσωπο ρήματος, «αν ιδρυθείς» τότε περισπωμένη.

* Πανδημοπεριοριστική πινακίδα έξω από ΚΕΠ.

Ήδη το ελληνικό κείμενο ειναι φλύαρο και τόσο κακογραμμένο που δύσκολα βγαίνει το νόημα, αλλά το αγγλικό σπάει κάθε ρεκόρ, λες και το κάνανε επίτηδες. Πολυ θα ήθελα να ρωτήσω κάποιον αγγλοσάξονα τι καταλαβαίνει.

* Kι άλλη μια τουριστική φωτογραφία, επίσης από την Ήπειρο.

Το ενδιαφέρον είναι διπλό. Αφενός, στην επάνω πινακίδα, ο χώρος «φόρτωσης-ξεφόρτωσης».

Κανονικά θα περιμέναμε «εκφόρτωση» (και «ξεφόρτωμα») αλλά μου αρέσει η «ξεφόρτωση», διότι, σου λέει ο άλλος, ξεφορτώνω, δεν εκφορτώνω.

Aλλά έχει κι άλλο ενδιαφέρον η πινακίδα, άλλη μια περίπτωση… προρρινισμού σε αγγλική λέξη, το tranditional, αν και το διπλανό accomodation δεν ακολούθησε και δεν έγινε accomondation!

Βέβαια, εδώ το λαθάκι το έκανε ένας απλός ιδιώτης, ενώ στην πρώτη φωτογραφία του σημερινού άρθρου το Bringes το είχε διαπράξει φορέας, διαφέρει σαφώς ο βαθμός ευθύνης.

* Κι άλλη μια φωτογραφία, από ετικέτα σε μπουκάλι κρασί.

«Προέρχεται από την συνηνοποίηση δύο εκλεκτών ποικιλιών». Τι σημαίνει όμως «συνηνοποίηση»;

Κοιτάζοντας το αγγλικό κείμενο, βγάζουμε αβίαστα το συμπέρασμα ότι συνηνοποίηση είναι το combination, ήγουν ο συνδυασμός!

(Εντάξει, αστειεύομαι, συνοινοποίηση ήθελαν να γράψουν).

* Και δυο από σουπεράκια:

Aριστερά, από τον Αντένα, η άκλιτη τετραμερής.

Δεξιά, από το Μέγκα, η σύγκλιση του συμβουλίου -που έλεγε φίλος, αν είχα ένα ευρώ για κάθε σύγκληση που γράφεται «σύγκλιση» και τούμπαλιν θα ήμουν πλούσιος. (Και δίκιο έχει, εκτός αν πρέπει να δώσει πίσω κάτι τις όταν το γράφουν σωστό, οπότε μπορει και να βγει χαμένος).

Το έχουμε χιλιοξαναπεί, αλλά πέρα από τη σύγκληση και τη σύγκλιση να θυμίσω επίσης την οδοντιατρική σύγκλειση και την κατακλυσμιαία σύγκλυση.

* Κι εδώ τελειώνει το άρθρο μας, που σήμερα λόγω και της εποχής ήταν ανάλαφρο, πολλή φωτογραφία λίγα λόγια (πολύ λάδι καθόλου τηγανίτα;)

Οπότε θα σας αποχαιρετίσω με μιαν ακόμα εκδρομική φωτογραφία, που στέλνει φίλος από την Ίο.

Δεν υπάρχει κάποιο λάθος -το αξιοπερίεργο είναι ότι όποιος έγραψε τις τέσσερις λέξεις θα σκέφτηκε ότι εκφράζουν ας πούμε την ψυχή του Έλληνα ή ότι δεν μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες. Και βεβαια, οι τρεις από τις τέσσερις δεν είναι ελληνικής ετυμολογίας, κάτι που έμμεσα δείχνει πόσο πολύτιμα είναι τα γλωσσικά δάνεια.

Καλό σαββατοκύριακο, χρόνια πολλά σε Μαρίες, Παναγιώτες και Παναγιώτηδες!

 

 

130 Σχόλια προς “Μεζεδάκια του Δεκαπενταύγουστου”

  1. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Σαν να μην έφτανε η πόζα, σαν να μην έφτανε το ρηχό ρητό που έχει βάλει για μότο, ποιος ξέρει από ποιον Κοέλιο του επιχειρείν το πήρε, έχει και ένα τραγιό ορθογραφικό

    Γειά σου ρε Μέφρι βουκόλε, με τα τραγιά σου! 😋

  2. dryhammer said

    Όταν έχει double traffic, η οδός γίνεται νιανιά. (όπως κάθε δρόμος -Τι δεν καταλαβαίνετε;)

    Η αξία είναι αύξουσα καθώς ανεβαίνουμε, λεβεντιά < φιλότιμο < μεράκι < κέφι [Ενθυμείστε οι παλιότεροι το Greece is kefi ke choros – mousaka – dolmades avgolemono]

  3. dryhammer said

    1. Το είδα κι εγώ και μ’ άρεσε πιο πολύ από το τραγικό [που κι αυτό από το τραγί βγαίνει]

  4. dryhammer said

    1. αιπόλος κι όχι βουκόλος [αλλά Μέφρι είναι αυτός, δικαιούται να είναι βουκόλος με τραγιά]

  5. atheofobos said

    Η ταμπέλα Ειδικός/η Παθολόγος Πανεπιστημίου Αθηνών μου προκαλεί θυμηδία γιατί δεν υπάρχουν ειδικοί παθολόγοι Πανεπιστημίου Αθηνών ή Θες/νίκης ή Ιωαννίνων κτλ Μόνο πτυχιούχοι των αντίστοιχων Πανεπιστημίων υπάρχουν! Τα Πανεπιστήμια δεν χορηγούν ειδικότητα!
    Επίσης η ειδικότητα είναι Εσωτερική Παθολογία και το ειδικός το γράφουν για να μην τους μπερδεύουν με όσους έχουν ειδικότητα Γενικής Ιατρικής που μπορούν να βλέπουν και παθολογικά περιστατικά.
    Τέλος εξ ίσου απαράδεκτο είναι να αναγράφεται στις ταμπέλες Χειρουργός Μαιευτήρ-Γυναικολόγος ή Χειρουργός ΩΡΛ ή Χειρουργός Οφθαλμίατρος κτλ στις ειδικότητες που εκ των πραγμάτων έχουν και χειρουργικό μέρος. Δεν σημαίνει ότι ταυτόχρονα κατέχει και την ειδικότητα του Γενικού Χειρουργού πού είναι αυτοτελής ειδικότητα.
    Ακόμα όμως και να την είχε πάρει, δεν δικαιούται κανείς να εξασκεί ταυτόχρονα δύο ειδικότητες.
    Το σχετικό ΦΕΚ με τις ιατρικές ειδικότητες είναι αυτό.

    Click to access FEK-metonomasia-eidikotitwn-4138.pdf

  6. atheofobos said

    Συγνώμη για το παραπάνω μακρινάρι, βάζοντας το λινκ δεν φαντάστηκα ότι θα έβγαζε όλο το ΦΕΚ.

  7. Avonidas said

    Η αξία είναι αύξουσα καθώς ανεβαίνουμε, λεβεντιά < φιλότιμο < μεράκι < κέφι

    Αν ειχε χιούμορ θα έγραφε neos – mesokopos – geros – teza (έτσι είναι η κλίμαξ)

  8. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Εκτός από Μαρίες, Παναγιώτες και Παναγιώτηδες, χρόνια πολλά και στις Δέσποινες, Συμέλες, Μάριους και Θεοτόκηδες! [Ξέρω σίγουρα ότι τουλάχιστον ένας Θεοτόκης και μία Συμέλα επισκέπτονται το ιστολόγιο, άρα Χρόνια τους Πολλά!]

  9. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @5. Κυκλοφορούν και πολλές άλλες χαριτωμένες καταστάσεις με τους (δηλούμενους σε πινακίδες) τίτλους ιατρικών ειδικοτήτων. λχ Ειδικός Γενικός Ιατρός 🙂

  10. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους σας!
    Πολύ όμορφα τα μεζεδακια… Η πανδημία ξεγυμνώνει κι αυτή με τη σειρά της τη γλωσσική μας πενία, όπως και ο τουρισμός άλλωστε από παλιά…Ευχαριστώ προκαταβολικά και για τις ευχές, να περνάτε όλοι σας καλά εύχομαι.Κοινότοπο,σε ένα δύσκολο καλοκαίρι,αλλά δείτε το έστω και ως πρόθεση!

  11. dryhammer said

    7. Τότε θα έπρεπε να τα έχει ανάποδα, ανάλογα μέχρι που μπορούν να ανέβουν τη σκάλα.

  12. dryhammer said

    10. Γλωσσική πενια

  13. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και για τη διορθωσούλα, χρόνια πολλά και από εδώ σε όσες/όσους γιορτάζουν!

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χρόνια πολλά και καλά σε όλες και σε όλους! Ξεχωριστές ευχές στις εορτάζουσες και στους εορτάζοντες και ιδίως στον Παναγιώτη Κ. ☺

  15. LandS said

    Τραγιό και όχι τραγικό;
    Εδώ που τα λέμε αν φτιάχναμε οι παππούδες μας μια λέξη από το τράγος, μπορεί και να έβγαινε τραγιό. Μετά μπορεί και νάναι ένα λάθος που κάνει ένα τραγί (σα τον κ. Χαρδαλιά)

  16. argyris446 said

    Reblogged στις worldtraveller70.

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το λαθάκι είναι η ψιλή στο ιερός, έτσι;

  18. Θρασύμαχος said

    Στο «ιερός» [ναός Αγίου Μηνά] βλέπω κάτι που φαίνεται σαν ψιλή, αλλά μπορεί και να είναι η ιδέα μου

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    17: Α, εννοούσες το ιδρυθείς, Νικοκύρη. Είναι, όμως, και το ιερός, άρα δύο τα λάθη.

  20. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @17. Γιάννη, σύμφωνα με τον Νικοκύρη, το λάθος είναι στην περισπωμένη του ιδρυθείς, όπου όμως -νομίζω πως- σε καθαρευουσιάνικο κείμενο περιμένεις ήτα με υπογεγραμμένη..

  21. Γς said

    >Τι έγινε; Σήκωσαν ολόκληρο πλοίο κάπου 300 μέτρα και το άφησαν να αιωρείται εκεί ψηλά;

    Τόσα ιπτάμενα είναι στο βυθό της θάλασσας, να μην είναι κι ένα πλεούμενο στον αέρα;

  22. Γαλάζιο Ξωτικό said

    13. Προσοχή και στο accom(m)o(n)dation

    17. Και κάπως έτσι συνειδητοποιείς ότι οι δασυνόμενες έχουν πάψει να διδάσκονται εδώ και 40 χρόνια

  23. Πουλ-πουλ said

    «Είναι και διασυρμός της χώρας, σε κάποιο βαθμό.»

    Ε, καλά τώρα, δεν διασύρεται μια χώρα με ένα παραπανίσιο ‘h’ ενός υφυπουργού. Η λέξη είναι πολύ βαριά και δεν μετριάζεται. Δεν λέμε είναι έγκυος σε κάποιο βαθμό.Αλλά για τις μανατζερίστικες κενολογίες είμαστε σύμφωνοι.

  24. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @20. [συμπλήρωση] ..περιμένεις ήτα με υπογεγραμμένη.. όταν έχεις λχ το «άν ιδρυθής»..

  25. Γς said

    >Κι άλλη μια φωτογραφία, από ετικέτα σε μπουκάλι κρασί.

    Come si dice la bottiglia?
    Come si dice vino?

    https://caktos.blogspot.com/2015/09/blog-post_81.html

  26. sarant said

    18-19 Στον ιερό είχα δει δασεία πριν, τώρα δεν βλέπω τίποτα 🙂

  27. Γς said

    «Οπως παραλάβετε αριθμό προτεραιότητας απ το μηχάνημα»

    https://caktos.blogspot.com/2013/10/blog-post_16.html

  28. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Σε θυμήθηκα πριν από λίγο, Νίκο, για ένα ολόσωστο πρόσφατο (κάπου) σχόλιό σου: «Άμα βλέπεις λατινικούρες..» (ή, κάπως έτσι)… Σε ένα ειδησάριο του Πρώτου Θέματος, όπου «..δυο αλλοδαπές –που χρησιμοποιούσαν το παιδάκι ως «βιτρίνα»- διέπραξαν διαδοχικές κλοπές από σούπερ μάρκετ, κλπ» ο δημοσιογραφάρας (που υποτίθεται ότι μεταδίδει μιά ασήμαντη ειδησούλα σε γενικό πληθυσμό, συνεχίζει «Το Modus operandi αποκαλύφθηκε από την έρευνα των αστυνομικών της Ασφάλειας» 🙂 Ο Καραμήτρος του ΠΘ ήτανε βέβαιος ότι ο παντοπώλης του Κερατσινίου που τον διαβάζει, όχι μόνο γνωρίζει καλά το Modus operandi, αλλά και το θέλει η ψυχή του να το ακούσει γιατί οποιαδήποτε απόδοση στα ελληνικά θα του έφερνε κάποια δυσκολία κατανόησης 🙂

  29. Θρασύμαχος said

    Άσχετη ευκαιρία, κάπου όμως πρέπει να καταγγείλω συγκεκριμένη ειδησεογραφική ιστοσελίδα για την αντιαισθητική κατάχρηση επιθετικών νεολογισμών όπως «στιλάτο», «σικάτο», «μοδάτο», «κλασάτο», «ντιζαϊνάτο» και δεν συμμαζεύεται: https://www.iefimerida.gr/gynaika/pegky-stathakopoyloy-me-floral-forema https://www.iefimerida.gr/gynaika/basilissa-letithia-kompsi-doyleia-spiti-kommati https://www.iefimerida.gr/gynaika/nea-tasi-sta-frydia https://www.iefimerida.gr/gynaika/basilissa-matthildi-kokkino-synolo-asorti-maska https://www.iefimerida.gr/gynaika/keit-mintleton-me-floral-forema https://www.iefimerida.gr/gynaika/basilissa-maxima-sik-emfanisi-hroma-kalokairioy https://www.iefimerida.gr/gynaika/i-prigkipissa-biktoria-me-aerino-forema-apo-hm https://www.iefimerida.gr/gynaika/keiti-holms-fashion-icon-boho-chic-look

  30. Γς said

    >αν είχα ένα ευρώ για κάθε σύγκληση που γράφεται «σύγκλιση» και τούμπαλιν θα ήμουν πλούσιος.

    κλίση-κλήση

    κλίμα-κλήμα

    https://caktos.blogspot.com/2014/05/blog-post_3664.html

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    26:Νομίζω πως είναι ευδιάκριτη η ψιλή στο ιερός.

  32. Γ. Βασιλειάδης said

    Επίσης και η υπογεγραμμένη στην επιγραφή κοιτάζει ανάποδα (το Γιώτα υπογεγραμμένο ή προσγεγραμμένο έχει την τιμητική του σήμερα). Χρόνια πολλά

  33. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Χρόνια πολλά σε όλους! Εορτάζοντες
    /ουσες και μη.

    17. αυτό είδα κι εγώ,την ψιλή στον ιερό (πχ πρωθιέρεια,καθιερώνω κλπ λέμε -για όσους ξεχάσαμε τις δασυνόμενες)

    «Επ΄ευκαιρίας» (που μιλάει στο ράδιο αρχικά για τη φοβερή/δηλητηριώδη πυρκαγιά σε χώρο ανακύκλωσης στη Μεταμόρφωση και μετά, της σημερινής γιορτής)
    είπε δυο φορές ο Πατούλαρος, ο χρυσός περιφερειάρχης μας.

  34. Θρασύμαχος said

    Μην κολάσω κανέναν, χρονιάρα μέρα, θα ήθελα όμως να θέσω προς διαβούλευση το ερώτημα αν είναι δόκιμη (και τί τελοσπάντων σημαίνει!) η διατύπωση «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΥΕΞΙΑΣ» τις οποίες φέρεται ότι παρείχε η αναφερόμενη ως υπεύθυνη για τα κρούσματα σε γνωστό νησί: https://www.iefimerida.gr/ellada/poros-corona-pool-party-fysikotherapeytria-xekinisan-kroysmata https://parallaximag.gr/epikairotita/poros-synechizetai-ichnilatisi-sto-epikentro-parti-fysikotherapeftria-kai-astynomikos https://www.lifo.gr/now/greece/292459/poros-synexizetai-i-ixnilatisi-sto-epikentro-to-corona-party-kai-mia-fysikotherapeytria https://www.news247.gr/koinonia/poros-maimoy-fysikotherapeytria-feretai-na-espeire-ton-koronoio.7694483.html

  35. Theo said

    Καλημέρα!

    Χρόνια πολλά στις εορτάζουσες και εορτάζοντες του ιστολογίου.

    Στην επιγραφή, εκτός από την ψιλή στο «ἱερὸς» και την περισπωμένη στο «ἱδρυθεὶς» (η υπογεγραμμένη στο «τῷ συνήθως έτσι γράφεται), έχει παντού οξείες αντί για βαρείες. (Μάλλον αυτός που την έγραψε πήγε σχολείο μετά τις μεταρρυθμίσεις του Παπανούτσου που κατάργησε τις βαρείες, ή έμαθε πολυτονικό μετά την κατάργησή του, αλλά κανείς δεν του είπε κάτι για τις βαρείες.)

  36. Theo said

    Κι ένα μεζεδάκι από το σημερινό in.gr:
    «Υπάρχουν χώρες -όπως λέει- οι οποίες αντιστέκονται, προεξεχούσης της Γερμανίας.» (https://www.in.gr/2020/08/15/politics/diplomatia/giati-oi-eyropaioi-den-tsakizoun-ton-erntogan-megalos-o-kindynos-gia-atyxima-sto-aigaio/)

    Μάλλον «προεξαρχούσης» θα είπε ο διεθνολόγος αλλά τέτοιες λέξεις είναι «μεταξωτά βρακιά» για τους συντάκτες του ΔΟΜ 🙂

  37. Costas X said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά σε (κάποιες) Μαρίες, (κάποιους) Μάριους, Παναγιώτες και Παναγιώτηδες !

    Με ξενίζει πολύ η καινούργια για μένα ευχή «καλή Παναγιά».
    Δεν την είχα ξανακούσει ποτέ, ούτε στην Κέρκυρα, ούτε στην Αθήνα που ζω αρκετά χρόνια, μέχρι φέτος που την άκουσα και την διάβασα αρκετές φορές.

    Τέλως πάντων, χρόνια πολλά με το κορφιάτικο μιμίδιο της ημέρας (#29).
    Στα Επτάνησα παραδοσιακά έτρωγαν πουλερικά τον Δεκαπενταύγουστο.

    Και για όσους χρειάζονται λεξικό…

    Σπολλάτη : «εις πολλά έτη», «χρόνια πολλά».
    Παρτσινέβελος : ιδιοκτήτης περιουσίας ή επιχείρησης, αφεντικό.
    Σπετσιερικό : μείγμα μπαχαρικών για την παστιτσάδα που πουλούσαν παραδοσιακά μόνο τα φαρμακεία.
    Παστιτσάδα : παραδοσιακή πικάντικη μακαρονάδα με κόκορα ή μοσχάρι.
    Να κάμω : να φτιάξω, να μαγειρέψω.
    Κόκορος : ο κόκορας, ο πετεινός.

  38. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    34 Εμένα πάει το μυαλό μου στο κακό 🙂

    37 Σε ειχε πιάσει η μαρμάγκα, συγγνώμη

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  39. Christos said

    Και μια συνεισφορά στα μητρώα της Νομανσλάνδης, από ντοκυμαντέρ για τη ζωή μιας Πολωνέζας κατασκόπου:

  40. Christos said

    Μητρώα; μάλλον νομανσλανδιακά τοπωνύμια…

  41. gpoint said

    Ετη πολλά στις εορτάζουσες και στους εορτάζοντες

  42. dryhammer said

    29. Ο μόνος αποδεκτός επιθετικό(τατο)ς νεολογισμός με Κεφαλλονίτικη κατάληξη είναι το «γαμάτος -η -ο»

    34. Παρασυρμένος από το 29 (συνεπικουρούντος -άλα της- και του 38) το διάβαζα «φυστικοθεραπεύτρια» και δεν πήγε ο νους μου στην Αίγινα.

  43. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    – Πολλές ευχές σε όλες/όλους που σήμερα γιορτάζουν ή που διάλεξαν για να γιορτάζουν!
    (Το λέω έτσι γιατί, εδώ στο νησί, κάποιες Μαρίες και Δέσποινες γιορτάζουν στις 21 Νοέμβρη)

    4.
    Μου θύμισες το φίλο μου τον Μ. που πήγε στο μπακάλη και ζήτησε ένα κύβο …βοδινής κοτόσουπας.

    37.
    Πιο ανόητη ευχή από το «Καλή Παναγιά» δεν είναι δυνατόν να υπάρξει! Την λάνσαραν –νομίζω φέτος- κάποιοι στα ΜΜΜ(@^@*@ς)!

  44. Theo said

    Ευχές για «Καλή Παναγιά» δέχομαι εδώ και τέσσερα πέντε χρόνια. Και κάποιες φορές τις λέω κι εγώ.
    Είμαι καλά, γιατρέ μου; 🙂

  45. dryhammer said

    43. Κι εδώ παλιά οι Δέσποινες γιόρταζαν 21/11, αλλά τώρα όλες το κάνανε σήμερα (στο γενικό πανηγύρι). [Κάτι παρόμοιο «πάθανε» οι Αναστασίες που γιόρταζαν 22/12- της Φαρμακολύτριας-, κι οι Αναστάσηδες 22/01 – του Πέρσου, και τώρα όλοι μαζί αχταρμαδοειδώς το Πάσχα.]

  46. dryhammer said

    43-44. Εκείνο το ρημάδι «Και του χρόνου τέτοιες μέρες» (πληθυντικός τις παραμονές και στον ενικό ανήμερα μαζί με χρόνια πολλά- κι όχι μόνο σε εορτάζοντες) είναι πολύ χωριάτικο πια;
    [Αρνητής του ξεβλαχέματος]

  47. Γιάννης Ιατρού said

    άκου εκεί διατύπωση που πήγε κι έκανε ο άλλος (Θ.Ν)* 🙂 🙂

    «…τελικα παντα μπερδευομαι
    σημερα γιορταζουν οι αθωες μαριες η οι πειραγμενες?…
    »

    * Τα πλήρη στοιχεία του δράστη👍🎈 είναι γνωστά😎, δεν τρολάρω!

  48. dryhammer said

    47. Οι …πειραγμένες γιορτάζουν 1η Απριλίου.

  49. Voyageur autour de la chambre said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν.
    Στην πινακίδα του ναού όλα τα γράμματα είναι κεφαλαία εκτός από το ω στο «Τω», υποθέτω για να μπει η υπογεγραμμένη. Ποιο θα ήταν το πρόβλημα να μπει δίπλα στο κεφαλαίο Ω, δεν το ήξερε ο συντάκτης ή φοβόταν ότι δεν θα το αναγνωρίσουν οι αναγνώστες;
    Και ένα πραγματολογικό ερώτημα: Αν έχω καταλάβει καλά οι τόνοι και τα πνεύματα εφευρέθηκαν νωρίτερα από την μικρογράμματη γραφή. Άρα υπήρχε εποχή που έμπαιναν τόνοι και πνεύματα σε κεφαλαία;

  50. Χρόνια πολλά σε όσες/όσους γιορτάζουν.
    Γιάννη και Δημήτρη να τις χαίρεστε.

  51. Καλημέρα, χρόνια πολλά στ*ς εορτάζ*ες!

    Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, γράφαμε θυμάμαι την ημερομηνία ως εξής: Ἐν Ἀθήναις, τῇ 1ῃ Ἀπριλίου 1972. Ελπίζω να έβαλα σωστά τους τόνους και τα πνεύματα 😬

  52. BLOG_OTI_NANAI said

    Ένα σχόλιο πήγε στα σπαμ Νίκο.

  53. Γιάννης Ιατρού said

    Καλά, ο Νικ Χαρντ περίμενε εναγωνίως ευκαιρία να δείξει πως κάτι γίνεται με το 112.
    Λοιπόν, στις 9 το πρωί έπιασε η φωτιά στη Μεταμόρφωση (σε «εργοστάσιο» πλαστικών, τι πλαστικών δηλαδή, ανακύκλωση έκανε, οπότε… καταλαβαίνετε, ανακυκλώθηκαν 👎). Ε με κάτι ελικόπτερα και πολλούς πυροσβέστες την έσβησαν/περιόρισαν στις 12 περίπου.

    Στις 14:00 κάποιος το θυμήθηκε κι άρχισε στα κινητά εδώ τριγύρω (όχι σ΄ όλα!!) το τραγούδι του 112, «πολιτική προστασία 😂 εδώ, κλείστε παράθυρα/πόρτες, ο καπνός μπορεί να είναι επικίνδυνος…» κλπ. κλπ.

    ΡΕΝΤΙΚΟΛΑ ρε σεις, το ντουμάνι είχε πάει νοτιοανατολικά της Μεταμόρφωσης από τις 10 το πρωί, στις 12 έσβησε, στις 2 το μεσημέρι το θυμήθηκαν.

  54. Antigeist said

    Απίστευτα πολιτιστικά χάλια επιδεικνύει ο Χαρδαλιάς. Τι επίπεδα ανθρώπων είναι αυτά που στελεχώνουν την κυβέρνηση της χώρας; Δε βάζουμε και τη θειά μου την Ευτέρπη από το χωριό που κατά δική της ομολογία είναι άσσος στο να διευθετεί «τα του οίκου μας» και επαίρεται ότι επειδή είναι καλή στην τέχνη του «μπούρου μπούρου» καταφέρνει να τραβάει πελάτες στο φούρνο της;

  55. Όπως βλέπετε, μια χαρά μπορεί να συνυπάρχει το βυζαντινό(τροπο) αλφάβητο με την Δημοτική, και κατ’ επέκταση με το μονοτονικό. Η φωτογραφία είναι και επίκαιρη, καθώς πρόκειται για υπηρεσίες και γραφεία στον περίβολο της Παναγίας της Τήνου.

    https://imgur.com/gallery/W8SDEGS

  56. Triant said

    Ούτε Λόουεστ!

    Στην Ναυτεμπορική σε άρθρο πάνω στο βιβλίο που έγραψε η ανηψιά του πλανητάρχη:

    ‘προσθέτοντας πως ο Donald Trump πήγε στις ταινίες με έναν άλλο αδελφό.’
    Έχουν πάει όλοι διακοπές και έμεινε μόνος του ο ανηψιός του υπεύθυνου με το Λόουερ.

  57. Χαρούλα said

    Χρόνια πολλά! Να τα ζήσουμε γεροί και ευτυχισμένοι!
    Ιδιαίτερες ευχές σήμερα για τους πολλούς σε αριθμό και ποικιλία ονοματογιορτάζοντες! Υγεία, σε περιβάλλον ηρεμίας και αγάπης!

    Θα διαβάσω αργοτέρως! Η μέρα σήμερα μας τρέχει!😊

  58. Theo said

    @49:
    Στις σσ. 38-40 του πεντεφιού μπορείς να δεις αρκετά δείγματα μεγαλογράμματης γραφής με τόνους και πνεύματα.

  59. Χαρούλα said

    Πολύ ανταπόκριση από Ήπειρο σήμερα… γνωστός/ή διακοπεύει προς τα κει;;;;

    #58 Theo με πρόλαβες τελευταία στιγμή!
    Διάβαζα σχόλια και ετοιμαζόμουν όλο αυτοπεποίθηση να σχολιάσω: γιατί ψάχνετε με τόσο κόπο τα πνεύματα, αφού ξεκινάμε με βασικό λάθος, κεφαλαία τονισμένα!
    Ούτε που φανταζόμουν ότι γινόταν συστηματικά!

    «καλή Παναγιά» και «καλό παράδεισο»! Πως λέμε «καλή απόλαυση»!😂🤣😂
    Εϊναι εκφράσεις των τελευταίων ετών.
    Κώδικες όλων αυτών που τα τελευταία χρόνια έκαναν μόδα τους πνευματικούς, τις προσκηνυματικές εκδρομές και τις «ευλογημένες» αναρτήσεις στο φβ. Αυτοί που απέκτησαν κοινωνικό στάτους μέσα από τον «χριστιανισμό». Ήταν εύκολος τρόπος να μάθουν νέα ευχή στηριζόμενοι στην κλασσική «Καλή Λαμπρή».
    Το τραγικό είναι ότι αντιμετωπίζουν εριστικά όποιον σχολιάζει το παράλογο.
    Στου παράδεισου την πύλη θα γίνει η καταμέτρηση! 😂🤣😂 Ως τότε, καλό βόλι, καλη ψυχή, καλη πατρίδα σύντροφοί!
    Αααα! Και καλά κρασσά! Συν-ενοποιημένα!🍷(πιστεύουμε ΜΟΝΟ την μπροστά ετικέτα/αστ.ταυτότητα. Όλα τα άλλα, περιοδικά για να περνάει η ώρα)

  60. Κιγκέρι said

    Λοιπόν, αυτό το Καλή Παναγιά, εγώ το πρωτάκουσα εδώ και καμιά δεκαριά χρόνια, από θρησκευόμενους ανθρώπους, όχι όμως ανήμερα της Παναγίας, αλλά την παραμονή.

    Χρόνια Πολλά!

  61. … της οδού Νιάνια … (double traffic). …

    Double traffic,
    ασφαλώς, της οδού
    Νιάνια.

    Single traffic
    της οδού
    Νια.

    (Για
    triple traffic
    πάμε στην οδό
    Παπαπαναγιώτου.)

  62. ΓΤ said

    0@ Μαρία Παπαδοπούλου κ.λπ.
    Σε πολύ γνωστό δρόμο της Κυψέλης, διαβάζουμε μια αντίστοιχη κυρία και δίπλα το προσδιοριστικό «Ορκωτός Λογιστής»

    0@ ΒηρυΤΤός —-> ΒηρυΤός

    34@ Οι υπηρεσίες σωματικής ευεξίας είναι… φορολογικά δόκιμες. Έχουν κατηγοριοποιηθεί, χρόνια τώρα, με τον αντίστοιχο ΚΑΔ. Πρόκειται για το σύνολο των επιτηδευμάτων που, όπως λέει η εσωτερική γλώσσα των λογιστών, «κρέμονται» κάτω από τον ΚΑΔ 96.04.10 Αναλυτικά https://www.taxheaven.gr/codes/kad?page=697
    Ναι, η «πορνεία» εντάσσεται έμμεσα εκεί (σωστός ο Νικοκύρης στο #38α)

    Σήμερα, θα απολαύσουμε (22:00) το Μάντσεστερ Σίτι-Λιόν [1,22-5,35-9,50]

  63. … tranditional …

    Trenditional, μού αρέσει: Σύγχρονη εκδοχή παραδοσιακού μοτίβου!

  64. 34, … Πόρος: “Μαϊμού” φυσικοθεραπεύτρια …

    Για βιοποριστικούς λόγους

  65. ΓΤ said

    29@
    Πάντως εδωμέσα παίζουν χαϊκλασάτα σχόλια 🙂

  66. ΓΤ said

    Beirut
    Bay Route

  67. ΓΤ said

    Γίδι παπάς φεϊσμπουκλής καλούσε τους πιστούς να μη φορέσουν μάσκα, ακολούθησαν χειροπέδες
    https://www.sdna.gr/politiko-deltio/ellada/749443_synelifthi-iereas-poy-kaloyse-toys-pistoys-na-min-forane-maskes

  68. 52, … Ένα σχόλιο πήγε στα σπαμ …

    Για κάποιο λόγο μού θύμισε το πασίγνωστο (αγγλικό) νηπιακό τραγουδάκι
    This little piggy went to market
    όπου όλα τα πιτσιρίκια περιμένουν να φωνάξουν το
    wee, wee, wee
    στο τέλος.
    Συχνά χρησιμοποιείται και ως κλισέ όταν συμβαίνει κάτι ενδιαφέρον στο χρηματιστήριο.

  69. 29, … πρέπει να καταγγείλω … την αντιαισθητική κατάχρηση επιθετικών νεολογισμών όπως
    «στιλάτο», «σικάτο», «μοδάτο», «κλασάτο», «ντιζαϊνάτο» …

    Έχουν πιάσει
    πάτο

  70. ΓΤ said

    Αύριο ο εφοπλιστής Δημήτρης Παπαδημητρίου διοργανώνει πάρτι με 200 καλεσμένους στη βίλα του στη Σχοινούσα. Εκεί θα δώσουν το «παρών» και οι πνευματικοί ταγοί Ρέμος και Βίσση.
    Εδώ σε θέλω, Χαρδαλιά!
    https://eretikos.gr/covid-19-parti-efoplisti-sti-schoinoysa-den-ischyei-o-nomos/338726

  71. Χαρούλα said

    Να πω και μια καλή κουβέντατα, μέρα που είναι.
    Ο Νιάνιας(με αφορμή την φωτό) ως Υπ.Πολιτισμού, δημιούργησε το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο. Έναν θεσμό που για μας στην περιφέρεια ήταν άνοιγμα μπαλκονόπορτας του μυαλού.
    Σε κύκλους θεμάτων ερχόταν γνωστοί Πανεπιστημιακοί σε σταθερό πρόγραμμα για διαλέξεις. Περίοδος 1978-80, και ακούσαμε (εμείς λυκειόπαιδα) για φαινόμενο θερμοκηπίου και κλιματική αλλαγή. Ακούσαμε Αν.Λεντάκη να αναλύει την συγκαλυμμένη βία στην καθημερινότητα, την οικογένεια και την κοινωνία. Ακούσαμε τον Βέλτσο …….., που βέβαια δεν καταλαβαίναμε και πολλά! Αλλά που μετά με τους νεώτερους συνέχιζε την κουβέντα σε καφέ, και έτσι μας βοήθησε στα 17 μας, να απομυθοποιήσουμε «καθηγητάδες» , φιλοσοφίες, λεξιπαιχνίδια και να τολμάμε να μιλάμε άνετα ισότιμα, ψυχραιμα, εκφράζωντας γνώμη και άποψη.
    Σήμερα αυτά ίσως ακούγονται χαζά. Τότε όμως σε μας στην περιφέρεια, ήταν νίτρο στην μηχανή της μέλλοντος μας.

    (💐αντί μνημοσύνου στον Κ.Νιάνια)

  72. BLOG_OTI_NANAI said

    Το «Καλή Παναγιά» είναι μια λαϊκή ευχή που την ακούω εδώ και πολλά χρόνια.
    Όπως βλέπουμε, την λένε και οι… «καθ’ ύλην αρμόδιοι», υπάρχει και ως λαογραφική αναφορά:

  73. dryhammer said

    Τον 15Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις
    http://www.chiospress.gr/koinonia/74110-fotia-se-bougada-foto

  74. […] Πώς είναι τα μεζεδάκια του Δεκαπενταύγουστου; Τούτα εδώ πάντως είναι με πολλές φωτογραφίες και λίγα λόγια. Δεδομένου όμως ότι μια φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις το ισοζύγιο βγαίνει τελικά το ίδιο. Πολλοί φίλοι στέλνουν φωτογραφίες από τις διακοπές. Και ιδού μια φωτογραφία από την επιγραφή σε ένα γεφύρι στην Ήπειρο, τη γέφυρα του Κόκκορη, με την… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2020/08/15/meze-440/ […]

  75. pol recov said

    O νόμος του Μέφρι:

    1. Σαν να μην έφτανε η πόζα, σαν να μην έφτανε το ρηχό ρητό που έχει βάλει για μότο, ποιος ξέρει από ποιον Κοέλιο του επιχειρείν το πήρε, έχει και ένα τραγιό ορθογραφικό (where αντί were) κι ένα αμφισβητούμενο less problems όπου το fewer problems είναι σαφώς καλύτερο. (το κέρατό μου το τράγιο)

    2. Αν + υποτακτική
    Δε υποδεικνύουμε πού μπαίνει η περισπωμένη με ένα τερατώδες στοιχειώδες μεγαλειώδες λάθος ως παράδειγμα. 😉

  76. aerosol said

    Το «καλή Παναγιά» εγώ το πρωτάκουσα από τον Αντώνη Σαμαρά, επί πρωθυπουργίας του. Ήταν η ευχή του προς το έθνος.
    Στα αυτιά μου έχει κάτι από ταινίες του Ξανθόπουλου (όπως το «για την φουκαριάρα τη μάνα μου» της διαφήμισης).
    Φαίνεται πως αρκετοί το θεώρησαν έξυπνη ιδέα, διότι όλα τα «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» ασκούν κάποια έλξη.

    #69
    Νομίζω πως είναι μια αναπόφευκτη και υγιής λειτουργία της γλώσσας το να δημιουργεί ελληνικούς λεκτικούς τύπους από ξένες λέξεις. Οι ίδιες οι λέξεις περιγράφουν θετική ιδιότητα και δεν νομίζω πως υπάρχει «ελληνικότερο» αντίστοιχο που να βολεύει. Οπότε γιατί ενοχλούν (όταν και όσους ενοχλούν); Πιστεύω πως παραδοσιακά δεν τα πάμε καλά με θετικές ιδιότητες που θεωρούμε πολυτελείας, που ταυτίζονται με αίσθηση επίπλαστου και δήθεν. Πράγμα λίγο άδικο, γιατί φαίνεται πως μέσα μας διατηρούμε μια αίσθηση λαϊκότητας που εδώ και δεκαετίες δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής μας. Δεν είμαστε ο Μπίθουλας που παρατηρεί τα καμώματα της Μαντάμ Σουσούς -ούτε και θα έπρεπε. Ισχύει μεν πως υπάρχει μανταμσουσουδισμός γύρω μας αλλά συνολικά έχουμε απομακρυνθεί από τις εποχές που η εικόνα ρούχων και αντικειμένων ήταν σχεδόν αδιάφορη, αρκεί να κάνανε τη δουλειά που υπόσχονταν μέχρι να διαλυθούν.

    Αποζητούμε την ομορφιά στα υπάρχοντά μας, είτε είναι λίγα και φτηνά είτε πολλά και ακριβότερα. Ακόμα έχουμε ριζωμένο πως αυτό είναι ντροπή, πως εξ ορισμού δείχνει τρυφηλότητα και επιπολαιότητα, την ίδια στιγμή που μας νοιάζει κι εμάς να είναι θελκτικά (και να θεωρούνται έτσι και από τους γύρω!) τα πράγματά μας. Εκεί μάλλον μπαίνει και μια υποκειμενική αίσθηση μέτρου, όπου η ομορφιά που εκτιμάμε ΕΜΕΙΣ είναι ΟΚ, ενώ από κάποιο σημείο «παραξενιάς» και πέρα δεν είναι ΟΚ. Θεωρούμε πως αυτές οι λέξεις αναφέρονται συνήθως στα «μη ΟΚ». Ειδικά το ντιζαϊνάτο συχνά έχει μειωτική χροιά.

    Αλλά μπορούν να ονομαστούν νεολογισμοί πια; Είμαι σίγουρος πως κάποια από αυτά χρησιμοποιούνται εδώ και γενιές ολόκληρες. Πράγμα που μου εντείνει την αίσθηση πως δεν είναι ξένες στο αυτί, απλά τις θεωρούμε ξένες στη νοοτροπία -για τους λόγους που ανάφερα παραπάνω.

  77. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    75 Το πρώτο το διόρθωσα σχεδόν αμέσως, αλλά για το αν+υποτακτική *εχω την εντύπωση* ότι υπάρχει περίπτωση το αν να ακολουθείται από οριστική. Ας μας πουν άλλοι που θυμούνται.

    62 Ωραίο το «κρέμονται»

    53 Θα το βάζει συνεχώς το 112 τώρα που του το είπαν

    52 Ελευθερώθηκε

    49 Ναι. Αλλά δεν έμπαιναν πάντοτε, με συνέπεια.

    45 Είναι η ομογενοποίηση που συνεχίζεται

    39-40 Το μαγευτικό Γουόρσο!

  78. sarant said

    75-77 Και έχω δίκιο, στον υποθετικό α’ είδους το αν συντάσσεται με οριστική (οποιουδήποτε χρόνου).

  79. Nestanaios said

    72.
    Καλή Παναγιά χωρίς πανηγύρια? Αν μείνει μόνη της η Παναγιά, σίγουρα θα ξεχαστεί. Τα πανηγύρια την κρατούν ζωντανή.

  80. ΣΠ said

    78
    Άλλωστε από το 1976 μέχρι το 1982 η υποτακτική γραφόταν με ει και περισπωμένη.

  81. ΚΩΣΤΑΣ said

    Χρόνια πολλά σε όλους/ες, η Παναγία να μας φυλάει από όλα τα κακά.
    Χρόνια πολλά σε Μαρίες, Παναγιώτες, Παναγιώτηδες, Δέσποινες, Συμέλες … κλπ που γιορτάζουν σήμερα.
    Ιδιαίτερες ευχές στη Μαρία, στον Παναγιώτη Κ, στον Πάνο μ.π.

    0 –> » που σήμερα λόγω και της εποχής ήταν ανάλαφρο,πολλή φωτογραφία λίγα λόγια (πολύ λάδι καθόλου τηγανίτα;)»

    Ακριβώς, λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι πολύ ωραία τα σημερινά μεζεδάκια. Είμαστε μπουκωμένοι από όλα, φαγητά και δυσάρεστα γεγονότα, κάτι ανάλαφρο είναι ό,τι πρέπει για να ισορροπήσουμε και να χαρούμε λίγο. 🙂

  82. BLOG_OTI_NANAI said

    79: Ναι, ο Γιάννης ο Καψάλης το είπε, δεν εμφανίζομαι στο Άγιο Όρος και 1.000 χρόνια τώρα με το ζόρι τη θυμούνται.

  83. Avonidas said

    Λοιπόν, στις 9 το πρωί έπιασε η φωτιά στη Μεταμόρφωση

    Γιάννη, καποιο λαθος κανεις, γιατί εγώ ημουν καθ’ οδον πριν τις 8 το πρωι με τ’ αμαξι, κι εβλεπα ηδη το ντουμανι στον οριζοντα.

  84. sarant said

    83 Φαινόταν ίσαμε την Κρακοβία;;;;

  85. aerosol said

    #85
    Εννοείς το Κράκο;!

  86. aerosol said

    Ε, χμ, δεν αναφερόμουν στο ίδιο μου το σχόλιο αλλά στο 84 του Νίκου….

  87. Avonidas said

    #84, 85. Μα ποια Κρακοβία , Αθήνα ημουν, και τωρα ειμαι πάνω προς Άρτα.

    (Το γεφύρι ειναι στη θεση του)

  88. Παναγιώτης Κ. said

    14,18. Γιάννη και ΚΩΣΤΑ σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας.
    Ευχαριστώ όλους τους φίλους στο ιστολόγιο που έστειλαν ευχές σε μας που γιορτάζουμε.

    Βρίσκομαι στο υψόμετρο 930.
    Με ένα φίλο κατευθυνθήκαμε με τα πόδια (διαδρομή 3,5 χιλιομέτρων) για να βρεθούμε στην τοποθεσία που είναι η εκκλησία της Παναγίας. Πήγα και άλλες φορές σε προηγούμενα χρόνια αλλά αυτή τη φορά το συγκεκριμένο μέρος το βρήκα πνιγμένο στη βλάστηση. Μια εικόνα όμοια με αυτή που βλέπουμε σε κάποιες φωτογραφίες επιλεγμένων τοπίων! Η πρώτη εντύπωση είναι ενθουσιασμός από αυτή τη μαγεία της φύσης.
    Το ξανασκέφτεσαι όμως διαπιστώνεις ότι τα πράγματα είναι και κάπως αλλιώς…

    Στον τόπο δεν υπάρχει βόσκηση και η βλάστηση πάει να πνίξει το…χωριό.
    Κάποια γειτονικά σπίτια ήταν ορατά από το σπίτι μου πριν πέντε χρόνια και τώρα δεν τα βλέπω διότι με εμποδίζουν τα δέντρα που έχουν θεριέψει!
    Είναι σοβαρό ζήτημα.
    Ακόμα και τις διάφορες υδρομαστεύσεις από τις οποίες υδρεύεται το χωριό δυσκολευόμαστε να τις βρούμε , για να κάνουμε την απαραίτητη συντήρηση.
    Επιστρατεύσαμε τα τεχνικά μέσα (GPS) για να αποθηκεύσουμε τις διαδρομές.
    Το δάσος είναι κυριολεκτικώς ζούγκλα.
    Με αυτή την πυκνότητα δέντρων παρατήρησα ότι όλα σχεδόν τα δέντρα του δάσους αποκτούν ευθυτενή κορμό. Οφείλεται στο ότι αναζητούν το ηλιακό φως μου εξήγησαν και γιαυτό αναπτύσσονται ευθυτενώς.

  89. Παναγιώτης Κ. said

    81 ήθελα να γράψω!

  90. Γιάννης Ιατρού said

    83: Νίκο, έστω, εγώ στις 9 το είδα από εδώ, 4 χιλ. μακρυά. Αλλά και νωρίτερα όπως λες, στις 8 ή 7 το πρωί να ήταν, ακόμα χειρότερα για τους υπεύθυνους, που έστειλαν στις 2 το μεσημέρι τα μηνύματα με το 112…

    Άσε που ο περιφερειάρχης και άλλοι σφουγγοκωλάριοι πήγαν με μάσκες για τον ιό (τύπου Ν95) να «συντονίσουν», λες και θα τους προστάτευαν από πιθανότατες διοξίνες κλπ….

  91. Γιάννης Ιατρού said

    88: Παναγιώτη Κ., κι απ΄εδώ τις ευχές μου για τη γιορτή σου. Πολλοί ευχήθηκαν το πρωί, στο χθεσινό νήμα.
    Καλά να περνάς στα βουνά και τα όρη 🙂 να προσέχεις τις αρκούδες!

  92. mitsos said

    Πρώτα μην περάσουν τα μεσάνυχτα…

    Χρόνια πολλά σε όλους του συνιστολογιστές

    Ιδιαίτερες ευχές στους εορτάζοντες :
    για
    υγεία , δημιουργικότητα και την δύναμη να μπορούμε να ποθούμε και να ευχαριστιόμαστε όσα ακόμα έχουμε ο καθένας μας …

    Παναγιώτη Κ ( σε είδα πάνω, πάνω )
    Μαρία ( που να είναι αλήθεια το βράδυ αυτό )
    Πάνο τον Πεζό (που λέει δεν παίζω με πεζώ )
    και όσους άλλους τώρα δεν φέρνω στο μυαλό (;)

    Για τα μεζεδάκια …
    ε να τα διαβάσω πρώτα.

  93. sarant said

    88 Χρόνια πολλά και πάλι, ωραιες παρατηρήσεις!

    87 Ε, λέμε 🙂

  94. Χρόνια πολλά σε όλες και όλους. Με υγεία! Τι άλλο να ευχηθεί κανείς…

  95. Γιάννης Ιατρού said

    92: και ποιητικά σήμερα 👍😊 Μήτσο. Έχετε κοσμοπλημμύρα άκουσα!

  96. mitsos said

    @95
    Λένε πως κάθε Σαββατοκύριακο εν πολλοίς συνωστίζονται άπαντες παραλιακώς
    κι εγώ αποφάσισα να μην εξέλθω της αυλής
    και σε όποιν θέλει φίλος να ναι καρδιακός
    το τονίζω -προς όφελος βεβαίως της φυλής
    να σπεύσει στην ασφάλεια την σπιτική
    και αν δυσκολεύεται ας το ρίξει στην ποιητική ..

    Το ξέρω. Τώρα σας λείπει πιο πολύ η Λου
    μα ερασιτέχνες όντες ,στερούμεθα τον Νου
    μη με μαλώνετε όμως, γελάσατε, Αφού.

  97. Χαίρετε
    Να πολυχρονίσω κι εγώ Μαρίες (και Μάριους) Παναγιώτηδες και Παναγιώτες και Δέσποινες που γιόρταζαν χτες αλλά άργησα να γράψω. Ιδιαίτερα τη Μαρία και τους Παναγιώτηδες του ιστολογίου αλλά και τις συζύγους ημών.
    47 (και 48). Χτες ήταν οι πειραγμένες. Οι αθώες (οι απάντρευτες άρα παρθένες) στις 21 Νοεμβρίου.

    50 Ευχαριστώ

  98. Αγγελος said

    Νικοκύρη (78), νομίζω πως δεν έχεις δίκιο. Βεβαίως το «αν» συντάσσεται με οριστική πρώτον στις πλάγιες ερωτήσεις και δεύτερον σε ορισμένους υπθετικούς λόγους (όπου οι αρχαίοι θα έλεγαν «ει»), αλλά το «ιδρυθ*ς» δεν νομίζω πως μπορεί να είναι ποτέ οριστική (τι χρόνου;) Ή υποτακτική αορίστου θα είναι, ή μετοχή.
    Αλλη μια επιβεβαίωση ότι καλά κάναμε το 1976 και καταργήσαμε την ορθογραφική διακριση΄οριστικής και υποτακτικής…

  99. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    88 >>Στον τόπο δεν υπάρχει βόσκηση και η βλάστηση πάει να πνίξει το…χωριό.
    Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει σ΄εμάς! Η υπερβόσκηση και μάλιστα σε μέρη διπλοκαμένα (ξανακάηκαν πάνω που πήραν λίγο να συνηφέρουν). Δεν ξέρω πιο είναι πιο λυπηρό, μάλλον το δικό μας κάτω. Φαλακρό τοπίο εκεί όπου σκίνα ,ασπάλαθοι και πεύκα έφταναν ως το Λιβυκό. Σήμερα μίλησα με ξαδέλφια μου και οι αίγες (ημιελεύθερες στους ημίξερους λόφους) έφτασαν και μασούλισαν τον κήπο τους-που μπαίνει (αλήθεια) στη θάλασσα.Απελπισία.

    Για τα δέντρα που παίρνουν ύψος γυρεύοντας το φως, είναι φυσικός κανόνας. Βάλε κολλητά δυο γλάστρες και θα δεις σε λίγες μέρες να υψώνουν τα βλαστάρια. Το εξηγούν οι «φυσιοχτυπημένοι» (που λεν ότι τα δέντρα έχουν συνείδηση) τάχα ότι θένε παρέα και μόλις τα πας κοντά κοντά παίρνουν τα πάνω τους, ενώ απλώς ψάχνουν το φως που εν μέρει τους το επικαλύπτει ξαφνικά ο νέος «γείτονας»! 🙂
    Για τη Βόρεια Ευρώπη και γενικά για τα μέρη που έχουν πυκνή πανύψηλη χλωρίδα, λένε ότι ισχύει το ίδιο: Δεν έχουν τον συνεχή άπλετο ήλιο πχ της Μεσογείου (και κάτω) και τεντώνονται και τεντώνονται ποιο θα πρωτοβρεί ν΄αρμέξει τις αχτίνες.

  100. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    88 Παναγιώτη, χρόνια πολλά δε σου είπα εν πρώτοις, μιας και σου απευθύνθηκα προσωπικά!
    Χρόνια πολλά λοιπόν και πάντα στον δρόμο τον καλό του ακτιβισμού(θυμάμαι τα παγκάκια που διόρθωνες στο πάρκο) 🙂
    Για το χωριό σου (αλήθεια πού είναι;) ισχύει ότι η φύση μας δάνεισε μέρος της να ζήσουμε , αφού πάψαμε να το χρησιμοποιούμε (δηλ.δεν το χρειαζόμαστε), μας το παίρνει πίσω. 😦

  101. gpoint said

    # 29

    πρω(κ)τοκλασσάτο

  102. Παναγιώτης Κ. said

    @91(τώρα διάβασα τις χθεσινές ευχές),92,93. Ευχαριστώ για τις ευχές.
    @100. Έφη ευχαριστώ πολύ.
    Το χωριό βρίσκεται 25 χιλιόμετρα βορείως της Κόνιτσας. Είναι μαστοροχώρι έστω και αν είχαμε επιλέξει να ανήκουμε στον δήμο Κόνιτσας και όχι τον Μαστοροχωρίων. Τώρα όλα τα χωριά της περιοχής, υπήχθησαν στον δήμο Κόνιτσας.
    Το καινούργιο όνομά του (αυτό που δόθηκε μετά τον Εμφύλιο) είναι Πύργος. Πήρε το όνομα από το ομώνυμο ύψωμα που βρίσκεται πιο ψηλά από τη θέση του χωριού.
    Στην Ιστορία έχει το όνομα Στράτσιανη που στα σλαβικά σημαίνει σκοπιά. Πράγματι θεωρείται…το μπαλκόνι της περιοχής με τον ορίζοντά του να χάνεται στο Αλβανικό έδαφος. Πρόσεξα ότι βρίσκεται στον ίδιο παράλληλο που βρίσκεται και το Λεσκοβίκι. Επι Τουρκοκρατίας το χωριό ανήκε στον καζά Λεσκοβικίου.
    Χθες άκουσα μια μαρτυρία από έναν ερευνητή σε διπλανό χωριό για κάποιο μοναστήρι που ιδρύθηκε στην ευρύτερη περιοχή του χωριού περί το 1615. Άρα το χωριό υπάρχει τουλάχιστον από τότε.
    Τον χειμώνα έχει 15 κατοίκους και το καλοκαίρι φτάνουν τους 100. Αυτή είναι η μοίρα όλων των χωριών της περιοχής.
    Για κάποιον που είναι του διαβάσματος και της μοναχικότητας είναι ιδεώδης τόπος να μείνεις. Έχεις καλό ιντερνέτ. Οπτική ίνα έρχεται στο χωριό. Το βλέπω και δεν το πιστεύω!
    Φαντάστηκα, ο κορονοϊός να δημιουργήσει τέτοιες συνθήκες ώστε η εγκατάσταση των συνταξιούχων στο χωριό να γίνει όρος για επιβίωση. Δεν το επιθυμώ αλλά μου πέρασε από τη σκέψη. Απίθανο; Μα συνέβη στην περίοδο της Κατοχής. Γενικώς είχαμε τότε μετακίνηση ανθρώπων από τις πόλεις στα χωριά για να αντιμετωπίσουν το φάσμα της πείνας.. Βεβαίως ακολούθησε ο Εμφύλιος και είχαμε την αντίστροφη μετακίνηση. Οι άνθρωποι για να αποφύγουν τις διώξεις επέλεγαν την ανωνυμία της πόλης.
    Όσο για τον…ακτιβισμό Έφη, κρατάω το…τάμα. Το τάμα λέει ότι κάθε χρονιά κάτι πρέπει να κάνεις έξω από το σπίτι σου, για την κοινότητα.
    Αναφέρθηκα σε προηγούμενο σχόλιο για την οργιώδη βλάστηση που αναπτύσσεται. Στην πλατεία λοιπόν του χωριού, με τα αιωνόβια πλατάνια, φύτρωσαν από το πουθενά ένα σωρό ακακίες.Ευτυχώς με ένα κατάλληλο ψαλίδι που επί τούτω απόκτησα, η δουλειά ήταν αποτελεσματική και σχετικά εύκολη. Λέω σχετικά εύκολη διότι δεν φτάνει να τα κόψεις. Πρέπει να τα πετάξεις κιόλας.
    Πιστεύω ότι με μια τέτοια συμπεριφορά δηλαδή ένα μεροκάματο το χρόνο για την κοινότητα από τον καθένα μας, πολλά μπορούν να αλλάξουν.
    Το είχα ελπίσει και προτείνει και το 2015. Δυστυχώς, έπεσα έξω! Κατά τη δική μου κρίση η ΠΦΑ αποδείχθηκε μια από τα ίδια. Η Κίρκη της εξουσίας μεταμορφώνει τους ανθρώπους. Αυτή είναι μια εξήγηση. Η άλλη είναι πως η εξουσία ανέκαθεν είχε κοινά χαρακτηριστικά και αυτό που προσδοκούμε οι πολίτες είναι στη φαντασία μας και όχι στην πραγματικότητα. Ούτε λίγο ούτε πολύ περιμένουμε από όσους ασχολούνται με τα δημόσια πράγματα να… θυσιαστούν για μας! Προσωπικά, δεν περιμένω κάτι τέτοιο. Απλά ζητάω να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Να δουλεύουν και όχι να χαίρονται για τα προνόμια που είχαν καθιερώσει οι προκάτοχοι, απολαμβάνοντας τα αξιώματα και την ευζωία που αυτά εξασφαλίζουν.

  103. Alexis said

    #102: Χρόνια πολλά Παναγιώτη.
    Χρόνια πολλά στον Πάνο με πεζά, στη Μαρία, και σε όλους τους εορτάζοντες και εορτάζουσες!

  104. Παναγιώτης K. said

    @103. Αλέξη, συνηπειρώτη από την Πρέβεζα (σωστά;), σε ευχαριστώ πολύ.

  105. sarant said

    98 Σωστά, έχεις δίκιο. Άρα δεν μπορούσε να γραφτεί ρηματικός τύπος «ιδρυθείς» με οξεία παρά μόνο στο σύντομο διάστημα 1976-82 όπου είχε καταργηθεί η ορθογραφική διάκριση.

    102 Την Κατοχη, όμως, οι πεινασμένοι απο τις πολεις κατέφυγαν στα πατρώα χωριά τους όπου υπήρχε πολύς κόσμος και είχαν την αγροτική παραγωγη.

  106. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    102: αυτά που λες για (μετ-)εγκατάσταση σε λίγο, μ΄αυτά που διαβάζουμε για τα του ιού στις (μεγάλες) πόλεις, δεν θα ‘ναι επιλογή, αλλά μονόδρομος. Όσο για τις οπτικές ίνες στο χωριό σου, μπορεί να πει κανείς πως πήραν ….τα βουνά 🙂 (μακάρι και σε κάτι πεδινότατα, παραθαλάσσια να είχαμε τέτοια, 10 χιλ. από την πόλη και χαλκός, χαλκός, χαλκός, το πολύ 1 Mbps, μονοπώλιο του (νέου Cosm)-Ote 👎👎👎, ό,τι γίνει με την κινητή σύνδεση, που κι αυτή, το καλοκαίρι με τον πολύ κόσμο, σέρνεται🙄 Συμφωνώ με την ασχολία/προσφορά για το μέρος που ζούμε. Αλλά όταν βλέπεις μετά κάποιους να καταστρέφουν/κακομεταχειρίζονται αυτά που βρίσκουν έτοιμα και να βγάζουν και τα ΄ποθημένα τους αν τους πεις κάτι, ε τότε σού ΄ρχεται να τους φέρεις την μαγκούρα στο κεφάλι.

  107. Γαλάζιο Ξωτικό said

    Καλημέρα

    22α. Μάλλον δεν τα έγραψα καθαρά – διπλά τα m

  108. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα σε όλους!

    72.
    Ενδιαφέροντα –όπως πάντα- τα ευρήματά σου, Blog, αλλά δεν αλλάζουν την ουσία και την άποψή μου. Το ότι κάποτε κάποιοι ιερείς ή θρησκευόμενοι χρησιμοποίησαν (και χρησιμοποιούν) αυτή την ευχή, δεν σημαίνει ότι έχει, κτγμ, κάποιο νόημα, ώστε να είναι προς γενίκευση… Κατά καιρούς έχουν γραφεί άπειρες ανοησίες σε θρησκευτικά έντυπα (π.χ. ΖΩΗ) και έχουν λεχθεί -και λέγονται- απείρου κάλλους κοτσάνες από ιερωμένους, χαμηλόβαθμους και υψηλόβαθμους… (Πρβλ. τα σχετικά με την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Δες και σχ. 67).

    Συγνώμη, γιατί δεν μας αρέσει η σαφής, ξεκάθαρη και, τελικά, όμορφη ευχή «Καλό Δεκαπενταύγουστο»; Μας (τους) πέφτει μπανάλ;;!! Συναφή τα σχ. 59 και 76.

    Ας επιχειρήσουμε και μια «τραβηγμένη» επέκταση της λογικής της ευχής «Καλή Παναγιά»:
    Πώς θα μας φαινόταν αν χθες, π.χ., οι Κεφαλλονίτες εύχονταν για σήμερα «Καλό Άγιο-Γεράσιμο»;
    Κι αν εγώ στο Ηράκλειο, την παραμονή της εορτής του πολιούχου Αγ. Μηνά ευχόμουν «Καλό Αγιο-Μηνά», οι ηπιότερες απαντήσεις υποθέτω πως θα κάλυπταν το φάσμα από «Τι εννοείς;» έως «Ειντά ΄ναι δα πάλι τούτηνά η εξυπνάδα;» 🙂

    99α.
    ΕΦΗ, πόσο δίκιο έχεις! Απ’ άκρο σ’ άκρο της Κρήτης, τα ίδια! Κανείς αρμόδιος -δεκαετίες τώρα- δεν έχει τολμήσει να κάνει το παραμικρό βήμα για να περιοριστεί κάπως το φαινόμενο της ανεξέλεγκτης (υπερ)βόσκησης.

  109. Θρασύμαχος said

    https://www.iefimerida.gr/stories/5-seires-poy-gyristikan-se-horia-tis-peloponnisoy
    «χαρακτηριστικό παράδειγμα από την πρόσφατη τηλεοπτική ιστορία, το χωριό Διαφάνι στις Άγριες Μέλισσες που βέβαια είναι φανταστικό ΨΥΧΗ ΤΕ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙ, καθώς κατασκευάστηκε από την αρχή στην Αττική, παρότι σεναριακά τοποθετείται στον θεσσαλικό κάμπο»

  110. sarant said

    109 Λυρισμός

  111. Χαρουλλα said

    Αχ, βρε Παναγιώτη Κ.! Πάλι με εντυπωσίασες όμορφα!
    Πρώτη φορά εδώ, σε πρόσεξα με ένα υπέροχο τρυφερό σχόλιο σου, για ένα 7μηνο. Νόμισα πως ήταν παιδί, αλλά ήταν δυό φορές παιδί σου. Σήμερα πάλι… Τι εμπνευσμένη πρακτική! Πόση αγάπη στον άνθρωπο και στον τόπο κρύβει! Με κέρασες το καλυτερότερο🤗 για την γιορτή σου! Μπράβό!μπραβο!μπράβο!👏🏻

    Εύχομαι όλος ο κόσμος να ζει σε τόπο που έχει επιλέξει, με το θέλω και όχι με το πρέπει. Αλλά μην κρυβόμαστε, πολλοί από μας για επαγγελματικούς λόγους, ήδη ζούμε με κριτήριο το πρέπει… Ακούς Ιατρού; Ά! Και άσε κάτω την μαγκούρα(#106). Δεν τους προλαβαίνεις. Φτιάχνε, φτιάχνε όμως οι Παναγιώτηδες, κάτι θα μείνει!😀

  112. Γιάννης Ιατρού said

    111: τι άτονη και ανορθόγραφη «Χαρουλλα» είν’ αυτή, ε; Η γνωστή αλλιώς το γράφει το χρηστώνυμό της, με τόνο κι έλα λ(ού) 🙂

    απαπα….

  113. BLOG_OTI_NANAI said

    108: Και εγώ δεν το λέω. «Καλό Δεκαπενταύγουστο» λέω.

  114. 112

    Χαϊρουλλάχ, άσχετε 😛

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    112. Χαχα! ε.γ.οι φύλακες!
    Τί γίνεται στην γειτονιά σου σήμερα; Εμένα νομίζω ότι μ΄έχει «πιάσει» στο λαιμό λίγο το τοξικοπλαστ αεράκι. Κεκλεισμένων θυρών τε και παραθύρων με ανεμιστήρες δαπέδου και οροφής φουλ. Μα τί θα γίνει; Θα κρατήσει μέρες λέει αυτή η «ανακύκλωση»… Τί άλλο θα μας συμβεί Μεγαλόχαρή μου;

    σσ. Κάτι ακριδες κυνήγαγε, και τις έφερε να τις ροκανίσει στο μπαλκόνι, χτες η γάτα 😦

  116. Χαρούλα said

    #113,114 Για να καταλάβετε πόσο ενθουσιάστηκα με τον Παναγιώτη, αλλού βρισκόμουν κι αλλού πατούσα!😂🤣 (πρεσβυωπικές δικαιολογίες!)
    Με τι μούτρα να μπώ στου Χριστιανόπουλου τώρα, η ανορθόγραφη;!)

  117. Θρασύμαχος said

    Ακόμη ένας επιφανής αξιωματούχος της Νομανσλάνδης «ο Αυτοκράτορας Κάιζερ, που ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στο νησί» https://www.iefimerida.gr/travel/kerkyra-gefyra-toy-kaizer

  118. Theo said

    @118:
    Πάντως, δυο τρεις φορές που ανέφερα τον Κάιζερ σ’ ένα Γερμανό φίλο, με ρώτησε αν εννοούσα τον Μπεκενμπάουερ 🙂

  119. Χαρούλα said

    #118 ευτυχώς δεν ελψαχνε για μπύρα Theo!
    Βέβαια και στην Ελλάδα αν αναφέρεις Πλούταρχο, φαντάζεσαι…..!

  120. Γιάννης Ιατρού said

    115: Μπα!! Εδώ δεν είχα(με) μυρουδιές. Μόνο οπτική επαφή. Πάντως κατά τα άλλα… επικρατεί προβληματισμός 🙂 🙂

  121. Γιάννης Ιατρού said

    Προφητεία Γέροντα: Θα είναι υπουργός και θά ΄ναι σαν να μην είναι

    Τώρα έχουμε και «επίτιμους» υπουργούς 🙂 🙂 🙂

  122. Γιάννης Ιατρού said

    Μιάς κι ανέφερα τις προφητείες:
    Ο ΠΘ κάτι… δεν είχε αναφέρει πρόσφατα για την τοποθεσία Ερημίτης στην Κέρκυρα;

    Ε, σήμερα έπιασε μια φωτιά εκεί…🙄😢

  123. dryhammer said

    Για να δω τις εικόνες.

  124. Γιάννης Ιατρού said

    123: Έχει πολλές, δυστυχώς!

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    121 https://twitter.com/miltostr/status/1294987220785532929

  127. Θρασύμαχος said

    «Το κάστρο έχει ελλειψοειδής σχήμα» https://www.iefimerida.gr/travel/sto-kastro-tis-methonis

  128. Θρασύμαχος said

    «Ωστόσο οι διαμαρτυρόμενοι ήταν ανέκδοτοι λέγοντας πως δεν θέλουν μόνο λόγια αλλά και πράξεις» https://www.iefimerida.gr/ellada/polemos-stin-moria-sobara-epeisodia-katoikon-me-ta-mat

  129. sarant said

    128 Ανέκδοτο ήταν

  130. dryhammer said

    128. Σωστά. Οι εκδιδόμενοι δεν διαμαρτύρονται. [Εκτός αν πρόκειται για τα ποσοστά τους]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: