Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τη δεύτερη φορά, Σωτήρη…

Posted by sarant στο 6 Νοεμβρίου, 2020


Σύμφωνα με τη γνωστή ρήση του Καρλ Μαρξ, όπως έχει παραφθαρεί από το σπασμένο τηλέφωνο, η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα. Οι φίλοι του κινηματογράφου λένε ότι το σίκουελ πολύ σπάνια είναι τόσο καλό όσο η αρχική ταινία. Νιώθει κανείς τον πειρασμό να εφαρμόσει αυτά τα δυο αποφθέγματα στο δεύτερο λοκντάουν που εξαγγέλθηκε χτες από τον πρωθυπουργό, αλλά εγώ τουλάχιστον θα αντισταθώ.

Θα γράψω όμως ένα σύντομο σημείωμα, σκόρπιες σκέψεις περισσότερο, κυρίως σαν βάση για τη συζήτηση και για τα δικά σας σχόλια.

Το δεύτερο λοκντάουν λοιπόν εξαγγέλθηκε χτες, σε μια ασυνήθιστη συνέντευξη Τύπου στο μέγαρο Μαξίμου, ενώ τις προηγούμενες μέρες άλλοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι το απέκλειαν και άλλοι το θεωρούσαν πιθανό και ενώ τις τελευταίες μέρες ο αριθμός των κρουσμάτων, των διασωληνωμένων και, μοιραία, των νεκρών της πανδημίας σημειώνει κατακόρυφη αύξηση στη χώρα μας. Σαν για να υπογραμμίσουν τη σοβαρότητα της κατάστασης, τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ λίγες ώρες μετά το διάγγελμα καταρρίπτουν όλα τα προηγούμενα ρεκόρ: 2917 κρούσματα (σύμπτωση -όσο το ύψος του Ολύμπου) και 29 απώλειες, αριθμός που προκαλεί ανατριχίλα.

Δεν διαφωνώ με την κήρυξη του λοκντάουν. Θα περίμενα όμως από τον πρωθυπουργό να ζητήσει συγγνώμη και να παραδεχτεί ότι έσφαλε όταν, πριν από έναν μόλις μήνα, δήλωσε δημόσια ότι είναι «σχεδόν αδιανόητο» ένα δεύτερο γενικό λοκντάουν, δήλωση που ασφαλώς συνέβαλε στο να δημιουργηθεί κλίμα εφησυχασμού. Αλλωστε, και η ελληνική κυβέρνηση και οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πιάστηκαν αδιάβαστες διότι, όπως φαίνεται, προεξόφλησαν πως ο ιός θα νικηθεί είτε από το καλοκαίρι είτε από την εξεύρεση εμβολίου.

Μου έκανε ακόμα κακή εντύπωση πως ο πρωθυπουργός, με εκνευριστική σχεδόν επιμονή, αποκαλούσε συνεχώς «Σωτήρη» τον καθηγητή Σωτ. Τσιόδρα, λες και έλεγε για τον παραγιό του συνεργείου που φέρνει τσιγάρα και καφέδες. Αυτή η επίπλαστη οικειότητα, σχεδιασμένη για επικοινωνιακούς λόγους, δείχνει πόσο αυτή η κυβέρνηση στοχεύει στην επικοινωνία και όχι στην ουσία. Από την άλλη, η αναφορά του πρωθυπουργού σε «37 διαθέσιμα δις» που δίνουν στη χώρα τη δυνατότητα να συντρέξει τους δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας (χρησιμοποιώ τον όρο με τη νεότερη έννοιά του) αποτελούν τη μεγαλύτερη δικαίωση για την οικονομική διαχείριση του Τσίπρα και του Τσακαλώτου.

Δεν μου άρεσε που ο πρωθυπουργός, ενώ πολύ δύσκολα και με το τσιγκέλι σχεδόν, παραδέχτηκε ότι μπορεί η κυβέρνηση να έσφαλε καπου, έσπευσε στην ομιλία του να αναφερθεί σε «ανεμελιά» κάποιων πολιτών. Ο κ. Κυρανάκης προχτές είπε ότι η επιστημονική κοινότητα αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων και καθυστέρησε το εμβόλιο. Ο κ. Μητσοτάκης τώρα κατηγορεί πολίτες για «ανεμελιά». Μήπως πρέπει, κατά τη μπρεχτική ρήση, να αλλάξουμε επιστημονική κοινότητα και λαό, ώστε να μην φέρνουν σε δύσκολη θέση τους κυβερνώντες; Πάντως, πιο εύκολο είναι να αλλάξουμε κυβερνώντες.

Για να είμαστε δικαιοι, σε όλη την Ευρώπη πλην Σκανδιναβίας έχουμε δεύτερο κύμα. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά και οι αριθμοί ποικίλλουν από χώρα σε χώρα. Μια ιδιαιτερότητα της Ελλάδας είναι ότι αποτελεί μια από τις πολύ λίγες ευρωπαϊκές χώρες που ο αριθμός των θανάτων (παίρνω αυτό το στοιχείο σαν πιο αξιόπιστο, αφού τα κρούσματα δεν μετριούνται με ακρίβεια) είναι πολύ μεγαλύτερος τους τελευταίους μήνες απ’ όσο ήταν τους πρώτους. Πράγματι, την 1η Αυγούστου είχαμε 206 θανάτους ενώ χτες είχαμε φτάσει τους 702, δηλαδή από Αύγουστο ως Νοέμβριο έχουμε 2,5 φορές περισσότερους παρά από την αρχή ως τα τέλη Ιουλίου. Οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης, αντίθετα, έχουν τον κύριο όγκο των απωλειών κατά την πρώτη περίοδο (π.χ. Ολλανδία: 6147 ως την 1/8, 1533 από 1/8 ως προχτές). Πολλές βαλκανικές χώρες (Κροατία, Ρουμανία) έχουν ίδιο πάτερν με την Ελλάδα (πολύ περισσότερα κρούσματα στη δεύτερη περίοδο) ενώ το Ισραήλ έχει ακόμα πιο οπισθοβαρή λόγο απωλειών.

Και τώρα τι κάνουμε; Φυσικά μένουμε μέσα, φοράμε μάσκα, περιορίζουμε μετακινήσεις. Αλλά… αλλά τη δεύτερη φορά θα είναι πιο δύσκολα, δεν υπάρχουν οι ψυχικές αντοχές, δεν υπάρχει το φως στο βάθος του τούνελ.

Και σκέφτομαι με οδύνη πως ολόκληροι κλάδοι καταστρέφονται, πολύ περισσότεροι απ’ όσους φαίνονται με μια επιδερμική θεώρηση -γιατί η καθεμιά από τις δραστηριότητες που μπαίνουν σε αναστολή έχει το δικό της οικοσύστημα, που νεκρώνεται. Και ο πιο ευαίσθητος κλάδος είναι οι τέχνες, όπου φοβάμαι ότι η ξηρασία του 2020 θα έχει επιπτώσεις που θα γίνονται αισθητές επί πολλά χρόνια.

Οπότε, φοβάμαι πως τη δεύτερη φορά θα είναι πιο δύσκολα…

205 Σχόλια προς “Τη δεύτερη φορά, Σωτήρη…”

  1. Σωτηρία… 🙂

  2. spyridos said

    Αμετροέπεια και Αδιαντροπιά

  3. Triant said

    Καλημέρα.

    Το ‘Σωτήρη’ επιτρέπεται μόνο εάν ο περί ου ο λόγος πεί ‘όπως είπε και ο Κυριάκος’. Αλλιώς είναι απλή και άδολη αγένεια.

  4. Πάνος με πεζά said

  5. ChrisMaGR said

    Το να απευθύνεται κάποιος στον άλλο με το μικρό του είναι αρκετά διαδεδομένο στον αγγλόφωνο κόσμο, και φυσικά ξενίζει όταν το ακούμε στην Ελλάδα. Πχ σε συνεντεύξεις πολιτικών σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ το σύνηθες είναι ο πολιτικός να απευθύνεται στον δημοσιογράφο με το μικρό του, κάτι που εδώ είναι αδιανόητο. Θυμάμαι όταν ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα προσπαθούσε να πουλήσει στα ελληνικά ΜΜΕ τον πόλεμο στο Ιράκ (αν θυμάμαι καλά ήταν ο Μίλερ) έβγαινε από κανάλι σε κανάλι και έδινε συνεντεύξεις, και πάντα απευθύνονταν στους Έλληνες δημοσιογράφους (είχα παρακολουθήσει συνεντεύξεις σε Έλλη Στάη και Σοφία Τσιλιγιάννη) με το μικρό τους.
    Μπορούμε να πούμε ότι ο Πρωθυπουργός μας είναι της αμερικανικής σχολής. Δεκτόν. Αρκεί να ξεχάσουμε το πώς οι μη μου άπτου οπαδοί του είχαν αντιδράσει με την οικειότητα του Τσίπρα προς τον Ομπάμα, όταν ο δεύτερος είχε επισκεφτεί την Αθήνα.

  6. Πουλ-πουλ said

    «Και σκέφτομαι με οδύνη πως ολόκληροι κλάδοι καταστρέφονται..»

    Μη στενοχωριέσαι Νικοκύρη, λεφτά υπάρχουν. Άλλωστε ο μεταρρυθμιστής ΠΘ μας μόλις μοίρασε 1.5 δις σε όσους δεν χάσανε δεκάρα μέσα στη μαυρίλα της ύφεσης.

  7. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα!
    Εντάξει, κρύβει κάποια υστεροβουλία και σκοπιμότητα η προσφώνηση «Σωτήρη» για τον κ. Τσιόδρα, δεν παύει όμως παράλληλα να κρύβει ενδόμυχα και μια μεγάλη εκτίμηση και αγάπη προς αυτόν τον υπέροχο επιστήμονα και άνθρωπο. Εγώ έτσι το αισθάνομαι.

  8. nikiplos said

    Καλημέρα.

    Στη φάση αυτή που είμαστε σήμερα (Ας πούμε φάση Γ), παντού σε όλη την ευρώπη ο πολίτης έχει πρόσβαση σε τεστ. Πρόσβαση εννοούμε δωρεάν τα rapid test και με ήκιστη συμμετοχή τα μοριακά, ας πούμε για Γαλλία που ξέρω, τα μοριακά κοστίζουν στον πολίτη το πολύ 20€, ποσό ασύγκριτα χαμηλό για τα ελληνικά δεδομένα που κυμαίνονται στα 60-70€ ανάλογα το ιδιωτικό κέντρο. Αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι ο Γαλλικός μισθός είναι περίπου διπλάσιος από τον ελληνικό, τότε φθάνουμε αβίαστα στο συμπέρασμα πως τα τεστ στην Ελλάδα είναι 2×3=6 φορές πιο ακριβά. Αυτό επιτυχία δεν το λες. Ντροπή το λες ναι και μάλιστα αβίαστα.

    Η πρόσβαση στα τεστ είναι κρίσιμη. Γιατί αν κάποιος είχε συνάντηση/επαφή/συνύπαρξη με επιβεβαιωμένο κρούσμα, θα προβεί στο rapid test άμεσα και μάλιστα περισσότερες της μιας φοράς. Αν δείξει θετικό ακολουθεί οδηγίες ΕΟΔΥ αλλά όχι στο βρόντο, δλδ απομονώνεται κλπ. Αν κάποιος πάλι που δεν είχε έρθει σε καμία επαφή έχει συμπτώματα, μπορεί να προβεί σε rapid επίσης.
    Αυτά στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτα: το rapid κοστίζει 25€ στον πολίτη.

    Ας πούμε τώρα πως κάποιος έχει συμπτώματα και επαφή με επιβεβαιωμένο. Για να είναι σίγουρος μπορεί να προβεί σε μοριακό. Τότε αν δείξει θετικό απευθύνεται απευθείας στον ΕΟΔΥ, αλλά όμως πλέον είναι καταγεγραμμένος και φυσικά αν χρειαστεί νοσηλία, δεν θα μολύνει όλο το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, αφού κατά την πρόσβασή του στη δομή υγείας θα είναι γνωστό θετικό κρούσμα, και δεν θα κυκλοφορεί σε νοσοκομείο, κυλικείο κλπ μέχρι να του κάνουν τεστ στο νοσοκομείο καθεαυτό.

    Στην Τσεχία λένε έχουν κάνει δωρεάν πάνω από 3 εκατομ. τεστ. Δεν το γνωρίζω αν ισχύει και με τόσα fake news που κυκλοφορούν δεν ξέρει κανείς τι να πιστέψει. Εκείνο που ξέρω είναι πως στην Ελλάδα ακόμη και με συμπτώματα δεν μου περισσεύουν ούτε τα 25€ του rapid test, ούτε τα 80€ του μοριακού. Επομένως θα συνεχίσω να κυκλοφορώ στα πλήθη με τη γνωστό υφασμάτινο μασκοπατσαβούρι που δεν προστατεύει κανέναν και θα πηγαίνω στη δουλειά μου, αποκρύπτοντας τα περισσότερα από τον εργοδότη μου, με το φόβο της απόλυσης.

    Και εδώ πρέπει να τονιστεί. Αλλιώς θα κινηθεί ακόμη και ο πιο ανεύθυνος πολίτης, εάν γνωρίζει οτι είναι θετικό κρούσμα και αλλιώς αυτός που απλά υποπτεύεται αλλά μέσα του πιστεύει ότι έχει απλό κρυολόγημα.

    Κυνικά η Κυβέρνηση παραδεχόμενη ότι δεν έκανε τίποτε ουσιαστικό προβαίνει στο πιο απλό μέτρο, αυτό του καθολικού εγκλεισμού. Ό,τι έκανε τον Μάη δλδ. Αυτό πέρα από ντροπή, είναι και πιθανόν επικίνδυνο, γιατί ο κόσμος θα συνεχίσει να διασπείρει τον ιό, και κινδυνεύομε να έχουμε σενάριο Ιταλίας.

  9. spyridos said

    «Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι εξαρτημένοι από τον μισθό τους»

    Ξέρει σε ποιούς μιλάει το καθυστερημένο του Εφιάλτη.

    «Η σειρά του χλεχλέ

    Οικογένεια ολέ με γραβάτα

    Χιουμοράκι πουλά και καλά

    Μαύρη γάτα-άσπρη γάτα »

    Αν δεν κοβόντουσαν και τα σχόλια Νικοκύρη. Κάποιο φίλτρο

  10. Pedis said

    Μου έκανε ακόμα κακή εντύπωση πως ο πρωθυπουργός, με εκνευριστική σχεδόν επιμονή, αποκαλούσε συνεχώς «Σωτήρη» τον καθηγητή Σωτ. Τσιόδρα, λες και έλεγε για τον παραγιό του συνεργείου που φέρνει τσιγάρα και καφέδες.

    Δεν είναι απλώς αμερικανιά;

    Μόνο που επειδή ο Κούλης έχει κύρος μπεμπόφατσας κι ο άλλος μετρημένη αθωόφατσα με άσπρα μαλλιά το «Σωτηρης» δεν βγαίνει με τίποτα.

    Και κατά 99% τού το σύστησαν οι σύμβουλοί του.

  11. Το ότι ο πρωθυπουργός μας «καταλαβαίνει ότι υπάρχουν άνθρωποι εξαρτημένοι από το μισθό τους» δεν θα το σχολιάσουμε;

  12. spyridos said

    8
    Στη Σλοβακία 2,58 εκατομ. τεστ το προηγούμενο ΣΚ και άλλα τόσα από αύριο

    Στην Ολλανδία 35.000 τεστ την ημέρα. Μέσα σε λίγες ημέρες θα διπλασιαστούν.
    Όλα δωρεάν.

  13. atheofobos said

    Επειδή έχει γίνει μεγάλη σπέκουλα με το Σωτήρη.
    Θα ήταν ιδιαίτερα κωμικό να αποκαλεί ο πρωθυπουργός τον Τσιόδρα κ.καθηγητά, ή ο καθηγητής όταν αναφερόταν σε αυτόν, όταν όλοι ξέρουνε πως έχουν καθημερινή επαφή όλους τους μήνες της πανδημίας.
    Ίσως δε η χρήση του πληθυντικού ή η αναφορά στην καθηγητική του θέση, να έδινε στον κόσμο την εντύπωση πως υπάρχει μεταξύ τους κάποια διάσταση απόψεων παρά το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός εξήγησε πως οι αποφάσεις του βασίζονται στις εισηγήσεις των ειδικών. Τέλος όταν φωνάζουμε με το όνομα του τον παραγιό του συνεργείου και του λέμε να μας φέρει καφέ (το τσιγάρο το έχουμε κόψει!) αυτό δεν είναι απαξιωτικό γι΄αυτόν. Είναι το ίδιο ακριβώς όπως μιλάμε για δικούς μας ανθρώπους λέγοντας τους με το όνομα τους. Για την γελοιότητα του πληθυντικού ευγενείας σε οικεία έχω γράψει σχετικά στο:
    ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΕΖΕΤΕ ΜΗΤΕΡΑ !
    http://atheofobos2.blogspot.com/2010/11/blog-post.html

  14. rizes said

    Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΦΙΑΛΤΗ https://vgiannelakis.wordpress.com/2020/10/26/%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%83-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b5%cf%86%ce%b9%ce%b1%ce%bb%cf%84%ce%b7/

  15. Πάντως, μια ασυμμετρία –όμως σε ισότιμα άτομα– είχαμε ζήσει και με τις προσφωνήσεις Αλέξη προς Ρετζέπη χωρίς ανταπόκριση από τον Ρετζέπη όμως, που είχε μείνει, αν θυμάμαι καλά, στο «κύριε Πρωθυπουργέ».

  16. atheofobos said

    13
    Μετά το οικεία λείπει το πρόσωπα.

  17. Triant said

    13: Ωραία όλα αυτά που λες αλλά το κλειδί για μένα είναι ένα: Τον είπε ή μπορούσε να τον πει Κυριάκο;

  18. Καλημέρα
    Θα συμφωνήσω σε όλα με το 8 εκτός από ένα: τα τεστ στα ιδιωτικά καβατζάρισαν το κατοστάρι, Χτες έβλεπα στην Βιοϊατρική (που το είχε 70) τώρα πάει στα 120 (επειδή θα σου κάνει και έλεγχο για γρίπη και θα σου πει αν είναι τι είδους είναι;)

    Χτες ο γείτονας της κόρης μου είπε μεταξύ τυρού και αχλαδιού στον άλλον που πήγε να του δώσει το λογαριασμό για τα κοινόχρηστα «ξέρεις βγήκα θετικός». Κι αυτό χωρίς να φοράει καν μάσκα (το ότι ήταν στο σπίτι του δεν με καλύπτει αφού άνοιξε την πόρτα να μιλήσει σε άλλον). Η λύση είναι να κάνουν τεστ όλοι οι γύρω του. Αλλά δεν το νομίζω.

  19. LandS said

    3 Λάθος. Στο Σωτήριος αντιστοιχεί το Κυριάκος. Στο Σωτήρη αντιστοιχεί το Κούλης

  20. spyridos said

  21. atheofobos said

    Πηγαίνοντας στο λίνκ που παραθέτεις –σχεδόν αδιανόητο- και στην άποψη σου ότι «Θα περίμενα όμως από τον πρωθυπουργό να ζητήσει συγγνώμη και να παραδεχτεί ότι έσφαλε» διαβάζω:
    «Σχεδόν αδιανόητο» χαρακτήρισε το ενδεχόμενο ενός δεύτερου γενικού lockdown στην Ελλάδα -αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες- ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησής του με τον ιστορικό και συγγραφέα Yuval Noah Harrari, υπό τον συντονισμό της Λιζ Άλντερμαν, υπεύθυνης οικονομικών ειδήσεων της εφημερίδας «New York Times».
    Είναι προφανές πως ο δικός μας, αλλά και οι άλλοι Ευρωπαίοι πρωθυπουργοί που έβαλαν τις χώρες τους σε lockdown,πρέπει να απολογηθούν και να ζητήσουν συγγνώμη γιατί αντί να βασιστούν σε αστρολόγους και χαρτορίχτρες βασίστηκαν σε λοιμοξιολόγους!

  22. gpoint said

    Για μένα πάντως ηθικόςαυτουργός παραμένει ο ΣυΡιζΑ που απογιήτευσε τον λαό, πρόσφερε την εξουσία στην οικογένεια Μητσοτάκη και δεν δείχνει ακόμα αξιόπιστη λύση ώστε να ελπίζουμε. Απλά τώρα ο Κούλης κάνει τον μάγκα με τα λεφτά που μτώσαμε για να μαζέψει ο ΣύΡιζΑ

  23. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Για την προσφώνηση: Όταν ξεκίνησα την εργασία μου στο μεταπτυχιακό, η επιβλέπουσα καθηγήτρια στην πρώτη μας συνάντηση, όταν την προσφώνησα «Dr Hutchison» μου είπε «Στο εξής να με λες Μεγκ». Με τον ίδιο τρόπο μιλούσα και στον έτερο των επιβλεπόντων και σύζυγό της, καθηγητές ολκής και οι δύο (ο δεύτερος, πρόσφατα μακαρίτης, το έφερε βαρέως που δεν πήρε το Νόμπελ για το μαγνητικό τομογράφο).
    Όμως, αυτή η οικειότητα προσφέρθηκε από πάνω προς τα κάτω, από τον καθηγητή προς τον φοιτητή. Έχει νόημα στην ομαδική εργασία, όταν ο θέσει ανώτερος απεμπολεί το ψηλό καπέλο και γίνεται ίσος με τους υφισταμένους του. Ενδεχομένως η οικειότητα αυτή να βγαίνει και εκτός ομάδας, αλλά είναι αμοιβαία όταν αυτό συμβαίνει. Έτσι, είναι ευθεία προσβολή αυτό που έγινε, αν είχε όρεξη ο καθηγητής για κασκαρίκες, ίσως να έλεγε «ευχαριστώ Κυριάκο», αλλά έτσι θα συζητούσαμε μόνο για αυτό και καθόλου για την ταμπακιέρα της συνέντευξης. Σε κάποιο βαθμό, αυτό κάνουμε.
    Όταν, πιτσιρικάς, δούλεψα για ένα διάστημα στο βιβλιοπωλείο ενός θείου μου, τόσο εγώ όσο και τα παιδιά του, τον αποκαλούσαμε «κύριε Σ.» μπροστά στον κόσμο. Το είχα βρει εξαιρετικό δείγμα επαγγελματισμού, το είδα αργότερα να εφαρμόζεται συστηματικά και αλλού. Βοηθάει πολύ να ξεχωρίζει κανείς την προσωπική από την επαγγελματική σχέση, να μαλώνει κανείς τον υφιστάμενο ή να διαφωνεί με το συνάδελφο χωρίς να αλλάζει η προσωπική σχέση, είτε φιλική είτε εχθρική είναι αυτή.

    Για το μάντρωμα, να προσθέσω μια παράμετρο που κτγμ επιβαρύνει την κατάσταση: Την πρώτη φορά ήταν άνοιξη, η μέρα μεγάλωνε, ο καιρός καλυτέρευε, το περιβάλλον δηλαδή βοηθούσε να αισιοδοξήσει κανείς. Τώρα η μέρα μικραίνει, κάνει κρύο, πιο δύσκολα βγαίνει έξω κανείς, υπάρχει προοπτική να ξαναδούμε το ίδιο έργο μέσα στο χειμώνα. Ο κίνδυνος ήταν θεωρητικός την πρώτη φορά, τα κρούσματα ελάχιστα, η πιθανότητα να κολλήσεις ήταν λαχείο. Τώρα πια, από τον επαγγελματικό χώρο γνωρίζω 4 ανθρώπους που νόσησαν, ελαφριά ή βαριά, ένα τμήμα μπήκε σε καραντίνα για μια εβδομάδα, η ασθένεια μας πολιορκεί.

    Η οικονομική παράμετρος ήδη αναφέρθηκε στο άρθρο, να προσθέσω ένα παράδειγμα: Φίλος βιοτέχνης, ξυλουργός, δουλεύει σε μεγάλο βαθμό με τουριστικά καταλύματα στα νησιά. Στο πρώτο μάντρωμα δεν μπόρεσε να ταξιδέψει για να δουλέψει πριν τον Απρίλιο-Μάιο που ανοίγει η σεζόν. Ο τουρισμός δε δούλεψε, άρα θα υπάρχει λιγότερη δουλειά φέτος. Δεν ξέρω αν είχε σκοπό να ταξιδέψει για δουλειές αυτές τις μέρες, αλλά και να ήθελε δε μπορεί. Αν ξανακάτσει κάτι αντίστοιχο προς το Φεβρουάριο, πράγμα εξαιρετικά πιθανό λόγω καιρικών συνθηκών που ευνοούν τη μετάδοση, ίσως χάσει και την επόμενη χρονιά. Το δικό του μειωμένο εισόδημα θα επηρεάσει και την εδώ αγορά, της γειτονιάς, καθώς θα ανοιχτεί λιγότερο.

    Έχουμε δύσκολα χρόνια μπροστά μας, ακόμη κι αν το εμβόλιο έρθει το Γενάρη (εξωφρενικά αισιόδοξο σενάριο, νομίζω). Καλό κουράγιο να ‘χουμε…

  24. vogiatzisd said

    Αν και μου φαίνεται προσποιητό και δεν θα το χρησιμοποιούσα προσωπικά, είναι εν τέλει προσωπικό θέμα του κυρίου Τσιόδρα να αισθανθεί θιγμένος και να το δείξει αν αισθάνεται έτσι. Συμπερασματικά δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα η προσφώνησή του πρωθυπουργού.
    Αυτό που με ενοχλεί όμως αφάνταστα είναι, η επιστημονική επίφαση με την οποία ο κύριος Τσιόδρας δίνει επιστημονικοφάνες άλλοθι στις πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης.
    Διότι δεν μπορώ να δεχτώ ότι έχει οποιαδήποτε επιστημονική βάση ο διαχωρισμός των μαθητών του Δημοτικού σχολείου από αυτούς του γυμνασίου ως προς τη μεταδοτικότητα του covid19. Εκτός αν μπορεί να μου εξηγήσει πώς οι μαθητές που γεννήθηκαν το Δεκέμβρη του 2008 και ως εκ τούτου φοιτούν στην πρώτη γυμνασίου μπορούν να διασπείρουν με μεγαλύτερο ρυθμό τον ιό από αυτούς που γεννήθηκαν τον Ιανουάριο του 2009 και ως εκ τούτου φυτών στην έκτη δημοτικού.

  25. nikiplos said

    Περί οικειότητας: Το βρίσκω ανεπίτρεπτο για τα ελληνικά δεδομένα. Ακόμη κι αν είναι φίλοι, στην Ελληνική παράδοση, αφέδρας οι τίτλοι διατηρούνται. Η απεύθυνση δεν γίνεται στις διακοπές όπου εισέβαλλε ο φακός, ναι εκεί μπορούν κάλλιστα να αποκληθούν Κυριάκο και Σωτήρη (σου κάναμε τον κώλο Σουρωτήρι που έλεγαν οι Ολυμπιακοί Πειραιώς κάποτε στον Διεθνή). Σε θεσμική θέση διαγγέλματος είναι κάκιστο. Γιατρέ, ή Κ. Καθηγητά έπρεπε να προσφωνηθεί ο Τσιόδρας, γιατί με αυτόν τον θεσμικό ακριβώς λόγο βρίσκεται εκεί, και κύριε Πρωθυπουργέ ο Κυριάκος.

  26. Γς said

    >Και ο πιο ευαίσθητος κλάδος είναι οι τέχνες, όπου φοβάμαι ότι η ξηρασία του 2020 θα έχει επιπτώσεις που θα γίνονται αισθητές επί πολλά χρόνια.

    Ξηρασία και πως θα την αντέξουμε

    https://caktos.blogspot.com/2014/05/blog-post_9854.html

  27. Konstantinos said

    Μιλάω με ένα φίλο. Η γυναίκα του έχει χάσει την αίσθηση της όσφρησης και ο φιλος έχει πεθάνει από το άγχος ότι έχουν κολλήσει Κοβιδ.
    Στη συνέχεια της κουβέντας μου λέει ότι κατουράει αίμα και παίρνει αντιβίωση, αλλά δεν αγχωνόταν για αυτό.

    Έχουν κάψει φλάντζα όλοι πια…

  28. spyridos said

    «Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι εξαρτημένοι από τον μισθό τους»

    Καμία επαφή με την πραγματικότητα και ροχάλα στη μούρη σου οσφυοκάμπτη

  29. ap8938 said

    Ένα σχόλιο για τη ρήση του Μαρξ. Το πλήρες κείμενο, στα αγγλικά, έχει ως εξής: Hegel remarks somewhere that all facts and personages of great importance in world history occur, as it were, twice. He forgot to add: the first time as tragedy, the second as farce. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο Χέγκελ, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, φαίνεται να λέει το αντίθετο: By repetition, that which at first appeared merely a matter of chance and contingency, becomes a real and ratified existence (The Philosophy of History, 1991: 313). Πηγή/έμπνευση της ρήσης είναι μάλλον ο Έγκελς που σε ένα γράμμα του προς τον Μαρξ γράφει: it really seems as if old Hegel in his grave were acting as World Spirit and directing history, ordaining most conscientiously that it should all be unrolled twice over, once as a great tragedy and once as a wretched farce (Selected Correspondence, 1955: 62).

  30. […] Σύμφωνα με τη γνωστή ρήση του Καρλ Μαρξ, όπως έχει παραφθαρεί από το σπασμένο τηλέφωνο, η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα. Οι φίλοι του κινηματογράφου λένε ότι το σίκουελ πολύ σπάνια είναι τόσο καλό όσο η αρχική ταινία. Νιώθει κανείς τον πειρασμό να εφαρμόσει αυτά τα δυο αποφθέγματα… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2020/11/06/lockdown/ […]

  31. Triant said

    25: Στο κρεοπωλείο της γειτονιάς μου οι γιοί του αφεντικού που δουλεύουν εκεί τον αποκαλούν κύριο Γιώργο ενώ μάλλον όλοι ξέρουμε πως είναι παιδιά του. Ο δε Γιώργος είναι κάτω από 50 και έξω καρδιά, δεν είναι ο τύπος που θα έχει τρομοκρατήσει τα παιδιά του.

  32. Γς said

    Κι η Σωτήρης:

    https://caktos.blogspot.com/2014/07/blog-post_84.html

  33. ΓΤ said

    Όσο κι αν μεγάλη η αγάπη κι η εκτίμηση για τον Τσιόδρα, όσο κι αν το υπόβαθρο αμερικανικής στάσης έρχεται στο προσκήνιο προσκυνώντας ενδεχομένως τους ίματζ μέικερ, εδώ έχουμε μια μάλλον τεχνήεσσα προσοικείωση πασπαλισμένη με αυθορμησία, ένα φυλλόκαρδο χτύπημα πλάτης on camera, μία βίαιη κοπή αναγκαστικού νομίσματος στην επικράτεια της φιλικότερης με τον λαό επικοινωνίας. Από το χθεσινό δίδυμο, η τύφλα μας εκτίμησε ότι, αναφορικά με τον τρόπο απεύθυνσης, μόνο ο γιατρός στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Ένας πρωθυπουργός οφείλει να αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν φορές στη ζωή που η κρισιμότητα των στιγμών είναι ο πρόσθετος παράγοντας που οδηγεί αμετάκλητα τη γλώσσα να αρδεύσει από τα κανάλια της αυστηρότητας και όχι να παραπέμψει, δυστυχώς ευθέως, στον Σωτήρη Τζεβελέκο, το γκαρσόνι του «Λούνα Παρκ», που στέναζε απ’ τη φάπα στον αυχένα του. Ναι, να το πω έξω απ’ τα δόντια: ο Τσιόδρας, έξω από τα βιβλία και τα τρυβλία, είναι η αρτιότερη δυνατή συνάρμοση της γλυκανάλατης ματιάς με τη χροιά του μανιαμούνια, αλλά η επίγευση της αφελούς παιδικότητος από το πρωθυπουργικό κρασί χαμήλωσε στα μάτια μου τον τιμονιέρη της πατρίδας. Αίτημα των καιρών η δωρικότης.

  34. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4 Καταπληκτικό!

    11 Kακώς δεν το έγραψα στο άρθρο. Κατ’ εμέ είναι η σύγχρονη εκδοχή της ρήσης που αποδίδεται στη Μαρία Αντουανέτα, για το παντεσπάνι.

    18 Και στην επαρχία είναι πολύ ακριβότερα, μαθαίνω

    29 Α, πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστώ πολύ! Προφανώς η επιστολη΄του Ένγκελς είναι προγενέστερη από τη 18 Μπρυμαίρ, έτσι;

  35. LandS said

    Κοιτάχτε να δείτε. Το Σωτήρη στην τηλεόραση παίζει μόνο επικοινωνιακά. Και οι Αμερικάνοι, Εγγλέζοι κλπ πολιτικοί, καλλιτέχνες και δεν ξερωγώ ποιοι άλλοι, για επικοινωνιακούς λόγους το κάνουν (κατεξοχήν). Κάποιος κάπου κάποτε είπε με πειστικό τρόπο ότι αν μιλάς (και ενίοτε αφήνεις να σου μιλάν) στον ενικό προς τον δημοσιογράφο, παρουσιαστή κλπ, μιλάς οικεία στον τηλεθεατή και τον κερδίζεις. Στη χτεσινή περίπτωση όμως ξένισε. Όχι επειδή δεν ακολούθησε το Κυριάκος ή ο Χαρδαλιάς (που δεν έγινε Νίκος από το αφεντικό του) έμεινε στο κύριος Καθηγητής αλλά επειδή δεν συνηθίζεται στην δημόσια θέα. Ακόμα και σε ΔΣ με κουστουμάτους και ταγιεράτες ενώ πριν ξεκινήσουν χρησιμοποιούν αποκλειστικά μικρά ονόματα στην ώρα της συνεδρίασης είναι ο κύριος ή η κυρία Τάδε. Όχι αποκλειστικά, αλλά κατά κανόνα. Πόσο μάλλον όταν βρίσκονται άνθρωποι που πριν λίγες ώρες με ανασηκωμένα μανίκια σκύβανε ο ένας στον υπολογιστή του άλλου και δεν είχαν θέση οι τυπικές ευγένειες και τώρα βρίσκονται μπροστά σε κοινό που παρακολουθεί τη παρουσίασή τους, ο ένας καλεί, με το επίθετο, τον άλλον να συνεχίσει με το δικό κομμάτι. Όταν περάσει η ώρα και έρθει η ώρα να απαντηθούν οι ερωτήσεις, τότε δεν ξενίζει το «θες να απαντήσεις σε αυτό Τάκη;» «Ναι Μάκη μου».
    Εγώ χάρηκα που ο επικοινωνιακός μηχανισμός του Κ. Μητσοτάκη κάπου αστόχησε επικοινωνιακά.
    Μα τί λέω; Εδώ δεν ξέρανε να του πούνε να μιλάει με αποφασιστικό τόνο και να μη γέρνει τους ώμους του.

  36. ΓιώργοςΜ said

    Στο χωριό, ένας συμμαθητής της μάνας μου, όχι ιδιαίτερα ευφυής (ξεχώριζε με μια ματιά τη γάτα από την κότα, αλλά μέχρι εκεί) λεγόταν/λέγεται Σωτήρης, αλλά όλοι τον φώναζαν κοροϊδευτικά «Σωτ’ράκ'», όπως η μαμά του. Οι συνειρμοί αδικαιολόγητοι, αλλά αναπόφευκτοι…

  37. geobartz said

    ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ
    Θα στεναχωρήσω και πάλι σήμερα τους θαμώνες του ιστολογίου. Το έχω πει και άλλη φορά ότι ένας από τους πλέον επωφελείς θεσμούς μιας ευνομούμενης χώρας είναι η άσκηση αντιπολίτευσης στους κυβερνώντες, έστω και υπερβολικής. Εκτιμώ ότι ανέκαθεν, στην καθ’ ημάς ψωροκώσταινα, η αντιπολίτευση, ενώ είναι γενικώς υπερβολική, υστερεί σε έναν τομέα όπου και το «ψητό». Και το ψητό είναι η διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Οι «διαρροές» είναι απίθανες, ιδιαίτερα στα δημόσια έργα και στις δημόσιες προμήθειες, όπου ένα ελάχιστο των κλεμμένων αποκαλύπτεται. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν, συριζόφιλοι και μη!
    Εις επίμετρον των ανωτέρω θα πω και το …δυσάρεστο: Εκτιμώ ότι η αντιπολίτευση γύρω από τον κορονιό (κο-ρον-ι-ό) γυρίζει μπούμερανγκ. Ο μέσος Έλληνας (ή Ελληνάρας) νοιάζεται πρωτίστως για την υγειά του και για το τομάρι του, όπερ θέτει …υπεράνω κομμάτων!

  38. LandS said

    37 Κοίτα να τα βρεις με την για τα φράγκα καταστροφή της ανάμνησης της πρωτεύουσας του Ιλλυρικού και άσε εμάς τους χαμουτζήδες με τα χαμουτζίδικα.

  39. Παναγιώτης K. said

    Πρώην μαθητής μου που εργάζεται στον Οργανισμό Φαρμάκου στο UK (εγκρίνουν τα φάρμακα που πρόκειται να τεθούν σε κυκλοφορία) με άφησε να καταλάβω ότι το εμβόλιο θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2021.

  40. ΓΤ said

    37@

    Φροντίστε επίσης ανάμεσα στους στεναγμούς της καραντίνας σας να μάθετε ότι τα αποσιωπητικά κολλάνε πάντα στην προηγούμενη λέξη. Ποτέ δεν είναι αργά για να μάθετε να στίζετε αντί το μπλογκ με αβελτηρίες να μαστίζετε. Δείτε λίγο κι εκείνο τον λεκέ στην πιτζάμα μας. Το έχουμε ξαναπεί: τραχανάς με σαλιάρα δεν είν’ ντροπή.

  41. Theo said

    Ο Τσίπρας συνήθιζε να αποκαλεί με το μικρό τους όνομα τους συνομιλητές του, και τους αρχηγούς κρατών (βλ. και #5), αλλά τότε δεν θυμάμαι να το έκανε κανείς θέμα εδώ 😳
    Γιατί, άραγε; 😉

    Και κάτι ποδοσφαιρικό:
    Στη νίκη του ΠΑΟΚ στην Τούμπα χθες έγιναν κάποιες αναφορές. Για τη νίκη της ΑΕΚ εκτός έδρας, τη μεγαλύτερη στην ιστορία της στο Γιουρόπα Λιγκ (μαζί με άλλη μια) δεν είδα κάτι 😉

  42. Theo said

    Με το μεγαλύτερο σκορ, εννοώ.

  43. sarant said

    41 Είχε ζόρια η ΑΕΚ, γι’ αυτό

    39 Νωρίς μού φαίνεται

  44. ΓΤ said

    @34δ, 29

    Click to access Marx_Engels_Correspondence.pdf

    Εάν ήταν πιο κοντά στα χρόνια, τότε: Hegel remarx

  45. ΓΤ said

    Επειδή πολλοί Αθηναίοι έχουν ήδη κινήσει για λιόδεντρα
    https://www.news247.gr/koinonia/koronoios-lockdown-ti-eggrafa-chreiazeste-gia-na-pate-na-mazepsete-elies.9042183.html

  46. Theo said

    @43α:
    🙂 😆 😆

  47. Αιμ said

    δεν έχω προφτάσει να διαβάσω τίποτε αλλά μιας κι εδώ λεξιλογούμε είναι σωστό αυτό (απο το φόρμα τελεία gov) :
    ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ;
    δε θέλει γενική το εξαίρεση ;

  48. ap8938 said

    34. 3/12/1851. O Μαρξ έγραψε τη 18η μεταξύ Δεκέμβρη 1851 και Μάρτη 1852.

  49. gpoint said

    Φέτος το μάζεμα της ελιάς ξεκίνησε πολύ νωρίς στα μέρη μου – αντί Γενάρη με Φλεβάρη- γιατί οι ελιές έχουν ζαρώσει από κάποια αρρώστια και δεν πρόκειται να πάρουν άλλο βάρος. Λένε πως έχουν καλή οξύτητα ( 0,3 max ) αλλά δεν ξέρω αν η αρώστια επηρεάζει αλλιώς την ποιότητα.

  50. Divolos said

    Κουιζάκι: Έστω ότι την συνέντευξη παρακολούθησε ένας τουρίστας που δεν ξέρει γρι ελληνικά. Πως κατάλαβε ποιός είναι ο πολιτικός και ποιός ο γιατρός;

    Απάντηση: Απλό. Ο πολιτικός ακούμπισε/ίσιαξε/διόρθωσε την μάσκα του (και μάλιστα αγγίζοντάς την από την έξω μεριά, εκεί που είναι όλα τα μικρόβια) τουλάχιστον 30 φορές. Ο γιατρός ούτε μία!

  51. ΓΤ said

    Άμα τελειώσει η καραντίνα στις 30 Νοεμβρίου, σφυρίχτε μου…

  52. 47 κατά+αιτιατική

  53. nikiplos said

    18@ Μια άλλη λεπτομέρεια για να μην μας πουν ότι κρύβουμε και πληροφορίες. Υπάρχουν κάποιες κρατικές δομές (λέμε τώρα) που πράγματι κάνουν rapid τεστ έξω από στοχεύσεις, δηλαδή πάει κάποιος εκεί και τρόπον τινά (χθες σήμερα αύριο) του κάνουν. Εντούτοις υπάρχουν σε αυτές τις δομές ουρές και συνωστισμός, που όταν φθάσεις εκεί λες «καλύτερα να μείνω με την αμφιβολία παρά να κολλήσω τον κορόνα στα σίγουρα».

  54. sarant said

    50 Καλό!

    44-48 Μάλιστα!

    47 Όχι. Η κατ’ εξαίρεση μετακίνηση, της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης, οι κατ’ εξαίρεση μετακινήσεις

  55. spiridione said

    Πολύ άσχημα τα πράγματα.
    Συνθήκες πολέμου στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/267376_synthikes-polemoy-sta-nosokomeia-tis-thessalonikis

  56. gpoint said

    # 41

    Πέρα από τα λογοπαίγνια, Theo, το αποτέλεσμα της ΑΕΚ αφορούσε μόνο την προσπάθεια της Ελλάδας (και της ΑΕΚ ) να βελτιώσει την θέση της στο ράνκιν. Με ήττα εντός από την Λέστερ και ήττα εκτός 0-3 με την Μπράγκα η πρόκριση της ΑΕκ είναι εξαιρετικά δύσκολη ΄έως απίθανη γι άυτό και το ματς με τους Ουκρανούς δεν ήταν στο γενικό ενδιαφέρον.
    Ούτε για τον ΠΑΟΚ είναι εύκολα τα πράγματα, για να είναι σίγουρος πρέπει να νικήσει την Ομόνοια εκτός και να μην χάσει με PSV έξω και Γρανάδα μέσα, η ισοπαλία μέσα με την Ομόνοια είναι ένα βαρίδι που κουβαλάει εφόσον οι άλλες δυο ομάδες πέρασαν από την Κύπρο

  57. Babis said

    39, 43

    Για να πάρει έγκριση το εμβόλιο πρέπει πρώτα να ανοίξει ο φάκελός της δοκιμής στον οποίο αναφέρεται ποιοι από τους συμμετέχοντες έκαναν το εμβόλιο και ποιοί έκανα πλασέμπο. Για να ανοίξει όμως ο φάκελλος πρέπει να υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός κρουσμάτων (στην Αμερική είναι 150 αλλά έχουν πει ότι λόγω του επείγοντος θα δεχτούν και μικρότερο αριθμό). Μπορεί τώρα που μιλάμε σε κάποιο από τα εμβόλια που δοκιμάζουνε να καταγράφεται το τελευταίο απαραίτητο κρούσμα και αύριο να ξεκινησει η διαδικασία ή μπορεί να περάσουν έξι μήνες μέχρι να καταγραφεί το τελευταίο κρούσμα, κανείς δεν ξέρει, αλλά κάποιες εταιρείες θεωρούν/ελπίζουν ότι θα πιάσουν τον μαγικό αριθμό μέσα στις επόμενες 15 μέρες.

    Από την στιγμή εκείνη και εφόσον η πρώτη ανάγνωση των αποτελεσμάτων είναι θετική αρχίζει το τρέξιμο, η εταιρεία αρχίζει να διανέμει τις ποσότητες εμβολίου που έχει ήδη ετοιμάσει ενώ περιμένει την τελική έγκριση, ωστέ να αρχίσουν οι εμβολιασμοί αμέσως μόλις την πάρει. Πιστεύουν ότι όλη η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί σε λιγότερο από δυο μήνες από το άνοιγμα του φακέλου.

    Δεν είναι λοιπόν καθόλου απίθανο να αρχίσουν οι εμβολιασμοί μέσα στον Γενάρη, πότε όμως θα έχει εμβολιαστεί αρκετός κόσμος ώστε να αρχίσει να υποχωρεί η πανδημία είναι άλλο ζήτημα, πάντως σίγουρα μετά τα μέσα της επόμενης χρονιας.

  58. Ατακαμα said

    Η απόφαση για λοκνταουν μου θυμίζει την περίφημη ρήση του Τσόρτσιλ μετά τη συνθήκη του Μονάχου. Όταν δηλαδή οι Βρετανοί αξιωματούχοι λέγανε έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στην ταπείνωση και τον πόλεμο, o Τσόρτσιλ απάντησε «Επιλέξατε την ταπείνωση και θα έχετε και πόλεμο».

    Το λοκνταουν γίνεται για να μην καταρρεύσει το σύστημα υγείας. Λογικό μεν, αλλά το μόνο που φέρνει είναι να καταρρέουν όλα τα άλλα και τελικά και το σύστημα υγείας.

    Κακό πράγμα ο στρουθοκαμηλισμός και ειδικά από τη δημοκρατική Δύση θα περίμενα περισσότερο ρεαλισμό και λιγότερη Κίνα.

  59. gpoint said

    # 51

    Μου φαίνεται πως κι αυτή η εκτίμηση θα ακολουθήση το παράδειγμα άλλων… είναι πιθανότατο να σταματήσουν την καραντίνα για τις γιορτές και να την επιβάλουν ξανά μετά, Ο τρόπος είναι γνωστός και απλός, θέλεις μέτρα κάνεις πολλά τεστ κι έχεις πολλά κρούσματα, μειώνεις τα τεστ και…ο κίνδυνος μικραίνει.
    Π.χ. χθές είχαμε κοντά 3 χιλιάρικα κρούσματα αλλά τον περσινό χειμώνα δεν κάνανε 3χιλιάρικα τεστ καλά’καλά !

  60. ΓΤ said

    «[…] γιατί ο ιός έρχεται κατά την άποψή μου από τη βροχή, από τα σύννεφα, γιατί εκεί έχουν ρίξει τον ιό για να μην τους βλέπουμε και όπου πάει το σύννεφο και βρέχει, πάει και ο ιός, αυτό είναι η άποψή μου», Γονίδης έφα.

    Πλήρες για καινούργιο συκώτι στο https://www.in.gr/2020/11/06/life/stamatis-gonidis-exoun-riksei-ton-koronaio-sta-synnefa-gia-na-min-tous-vlepoume/

  61. spyridos said

    29

    Das Kapital , έκδοση MEW , τόμος 8 , σελίδα 115

    Hegel bemerkt irgendwo, daß alle großen weltgeschichtlichen Tatsachen und Personen sich sozusagen zweimal ereignen.(59) Er hat vergessen hinzuzu-fügen: das eine Mal als Tragödie, das andere Mal als Farce. Caussidiere für Danton, Louis Blanc für Robespierre, die Montagne (60) von 1848-1851 für die Montagne von 1793-1795, der Neffe für den Onkel. Und dieselbe Karikatur in den Umständen, unter denen die zweite Auflage des acht-zehnten Brumaire (61) herausgegeben wird!

    (59) Hegel, „Vorlesungen über die Philosophie der Geschichte», dritter Teil. Engels erwähnt diese Stelle in seinem Brief vom 3. Dezember 1851 an Marx.

    Σύμφωνα με την σημείωση 59 όντως ο Ενγκελς αναφέρει αυτή την Εγελιανή ρήση σε ένα γράμμα προς τον Μαρξ στις 3/12/1851

  62. William T. Riker said

    Πάλι καλά που τον Τσιόδρα δεν τον λένε Μιχάλη, γιατί τότε μάλλον θα τραγουδούσαμε το: Κοίτα Μιχάλη μου, το χάλι μου…

  63. ΓΤ said

    62@

    Το οποίον ταιριάζει στον Χρυσοχοΐδη, που ακόμη ψάχνει τον Παππά…

  64. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    25 >>Σε θεσμική θέση διαγγέλματος είναι κάκιστο.
    Μέχρι απεχθές.
    Τόσο αδιανόητο, παράταιρο για τη στιγμή, την ελληνική εθιμική συμπεριφορά, την ιδιότητα, την ηλικία, την εικόνα, που σκέφτηκα ότι ο ΠΘ έπαθε στιγμιαίο μπλοκάζ (συμβαίνει) και δεν θυμόταν το επίθετο του Σ.Τ. κι απ΄αυτό δε μπορούσε να λειτουργήσει ο εγκέφαλος να πει τουλάχιστον «ο κος καθηγητής».
    Βέβαια ο κος Τσιόδρας, με σειρά απροσεξιών (;) έχει θάμπωσε την εικόνα του.

  65. ΣΠ said

    63

  66. ΣΠ said

    41α
    Κάνεις λάθος.
    https://sarantakos.wordpress.com/2017/10/20/camelqueue/#comment-461952

  67. Pedis said

  68. sarant said

    58 Τι εννοείς «λιγότερη Κίνα»;

  69. dryhammer said

    Στα Αλβανικά ο Σωτήρης είναι Sotiraq(i) χαϊδευτικά Raqi, σπανιότερα Soto

    Στην Ελλάδα συχνότατα γίνεται Σώτος

    πχ
    Όταν είμαι σώτος* με πολλά ψιλά (δις)
    όλη η κοινωνία με τα με γλεντά (δις)

    *ξέρω πως δεν εννοεί το όνομα… [αλλά δεν βάζω εμότικα, που να σπουρδάτε χάμω]

  70. gpoint said

    Δεν πιστεύω τα μάτια μου !!!! Ξυπνήσανε ::::::

  71. ΓΤ said

    69@

    Sotir Nini
    http://www.englj.com/europe-football/50378.html

  72. Πάνος με πεζά said

    Παιδιά, συγγνώμη που δε μπορώ να σχολιάσω εδώ και καιρό…Είμαστε στη γνωστη μεταβατική κατάσταση, που άνθισε στον κορονοϊό, και που, οι πιο παλιοί θα θυμάστε ότι με είχε εμπνεύσει σε ένα διήγημα που διαβάσατε εδώ…

  73. dryhammer said

    71. Το είδα κι εγώ, αλλά το Sotir είναι για τους ελλ. καταγωγής (Βορειοηπειρώτες). Στους καθιαυτού (χριστιανούς) Αλβανούς είναι Sotiraq(i) [τσεκαρισμένο καί από ονόματα δρόμων πχ Rruga Sotiraq Τάδε]

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    70: Αποχή λόγω ηλεκτρονικής κεραμικής ψηφοφορίας. Αν οι εκλογές διεξάγονταν με τον παραδοσιακό χαρτοπόλεμο, θα συμμετείχαμε κανονικά.

  75. dryhammer said

    72. Αγάντα ΠμΠ…

  76. Pedis said

    -> 67 – Οι κλίσεις δηλώνουν ποσοστά θετικότητας.

    Την προηγούμενη εβδομάδα μόνον η Γερμανία δήλωσε ένα αυξημένο ποσοστό στα τυχαία τεστ, 30% του συνολικού αριθμού.

    Ιταλία, Ισπανία. Γαλλια γύρω στο 10%, ΜΒ στο 13%.

    Για Ελλάδα δεν γνωρίζω.

    Σωστή δουλειά κάνει η Σλοβακία, όπως λέγαμε τις προάλλες (βλ. και σχόλια του Σπυρίδου παραπάνω).

  77. Pedis said

    Το εύρημα από την καμπάνια στη Σλοβακία ίσως σημαίνει ότι οι υποθέσεις περί ύπαρξης υπερπολλαπλάσιων ασυμπτωματικών ασθενών είναι μια καλή και ευπρόσδεκτη δικαιολογία για τα νεοφιλελάουα συστήματα διακυβέρνησης ότι αντικειμενικά δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, οπότε φορέστε τις μάσκες σας, κάτστε ήσυχοι και ατομικουπεύθυνοι και μην μας τα πρήζετε.

    Και ξαναψηφίστε μας αύριο, οι ζωντανοί, επειδή τελικά σας σώσαμε.

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    Βεβαίωση κατ’ εξαίρεσιν μετακινήσεως πολιτών ή βεβαίωση κατ’ εξαίρεσιν μετακίνησης πολιτών. Αυτό το κατ’ εξαίρεση στον γραπτό λόγο μού κάθεται στραβά. Μήπως βλέπω πολλή Φλέσσα στην τηλεόραση, γιατρέ μου;

  79. sarant said

    72 Πάνο, καλή δύναμη!

  80. ΚΩΣΤΑΣ said

    66
    Σταύρο, εγώ συμφωνώ με τον Theo στο 41α, παρ΄ όλο που σε θεωρώ έναν από τους πιο αντικειμενικούς εδώ μέσα. Σε όλο σου το σχόλιο ασχολείσαι με άλλες λεπτομέρειες, αγγλικά του Τσίπρα, γλώσσα του σώματος… κλπ. Για μικρά ονόματα κάνεις την εξής αναφορά: «Κάτι άλλο που δεν μ’ άρεσε είναι ότι αναφέρθηκε στην Μέρκελ και στην Λαγκάρντ απλώς με τα μικρά τους ονόματα. Τι ήθελε να δείξει μ’ αυτό;» Ε! αυτό δεν το λες και αυστηρή κριτική, περισσότερο μοιάζει με απορία! Αλλά και αν δεχτούμε ότι είναι δριμεία κριτική, ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη 😉

  81. LandS said

    59 Δεν χρειάζεται διαγνωστικό τεστ κόβιντ για να διασωληνωθεί κάποιος. Ούτε χρειάζεται άλλο τεστ κόβιντ για να καταγραφεί ένας θάνατος ως οφειλόμενος στον κόβιντ.
    Ναι, τα διαπιστωμένα κρούσματα εξαρτώνται από τα συνολικά τεστ. Οι νοσηλείες, οι διασωληνώσεις και οι θάνατοι εξαρτώνται από τον αριθμό των νοσούντων που είναι τελείως ανεξάρτητος από τον αριθμό των τεστ.
    Όπως λέει και ο Nikiplos πιο πάνω λογικό είναι να αναμένεις μείωση των κρουσμάτων, μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, αφού έχεις μειώσει τα μη-διαπιστωμένα κρούσματα, άρα παίρνεις περισσότερα στοχευμένα μέτρα περιορισμού της διασποράς.

    Έτσι δεν είναι Γιώργο;

  82. leonicos said

    Περί Σωτήρη

    Πήγε να παίξει ένα χαρτί, που δεν έπαιζε στο παιχνίδι

    Είναι απίθανο. έχει κερδίσει το παιχνίδι ενώ δεν το ξέρει

    ΑΥΤΟΝ ψήφισε ο λαος

    Είναι δυνατό να του είπαν οι σύμβουλοί του ότι έπρεπε να κάνει αυτό το καργκιοζιλίκι μπροστά στον ελληνικό λαό;

    Δεν ξέρουν πού βρισκοναται ούτε ο ίδιος όύτε οι σύμβουλο΄οτου;Τότε τ τι τους έχει;

  83. leonicos said

    Περί Πατάτας

    Στν Αρτοτίνα τον χειμώνα (έναν πέρασα δυστυχώς) βάζαμε στη χόβολη πατάτες, κρεμμύδια και αβγά. Εκει να δεις πάρτι

    Πολλές φορές τα αβγά σπάγανε, έκαναν έκκρηξη και λεγαμε ‘του τρελού’

  84. leonicos said

    Περί αρχαίας ελληνικής προφοράς

    και περί των ηλιθιοτήτων που ακούγονται

    κατά την πρώτη διδασκαλία του Ορέστη του Ευριπίδη, ο περιβόητος έκτοτε Ἡγέλοχος, αντί να πει:
    279· Ἐκ κυμάτων γὰρ αὖθις αὖ γαλήν’ ὁρῶ.

    δηλαδή “μόνο στα κύματα τώρα πια βλέπω γαλήνη” εννοώντας ότι θα πέσει να πνιγεί για να σωθεί από τις Εριννύες, είπε:

    Ἐκ κυμάτων γὰρ αὖθις αὖ γαλῆν ὁρῶ.

    “βλέπω από τα κύματα να βγαίνει μια γάτα” και προκάλεσε όχι μόνο γενική θυμηδία αλλά και τους αδίστακτους κωμικούς· και όχι μόνο τον Ἀριστοφάνη… Βάτραχοι 305-308 (Ξανθίας)

    θάρρει· πάντ᾽ ἀγαθὰ πεπράγαμεν,

    ἔξεστί θ᾽ ὥσπερ Ἡγέλοχος ἡμῖν λέγειν,
    ”ἐκ κυμάτων γὰρ αὖθις αὖ γαλῆν ὁρῶ“.

    ἥμπουσα φρούδη.

    Ο αρχαίος σχολιαστής στο Ὀρέστης 279 λέει τα εξής: Κεκωμῴδηται ὁ στίχος διὰ Ἡγέλοχον τὸν ὑποκριτήν· οὐ γὰρ φθάσαντα διελεῖν τὴν συναλοιφὴν ἐπιλείψαντος τοῦ πνεύματος τοῖς ακροωμένοις τὴν γαλῆν δόξαι λέγειν τὸ ζῷον, ἀλλ’ οὐχὶ τὰ γαληνά. πολλοὶ μὲν οὖν αὐτὸ διέπαιξαν τῶν κωμικῶν, Ἀριστοφάνης και Στράττις ἐν Ἀνθρωπορέστῃ.

    Καὶ τῶν ἄλλων οὐκ ἐμέλησέ μοι μελῶν,

    Εὐριπίδου δὲ δρᾶμα δεξιώτατον

    διέκναισ’ Ὀρέστην, Ἡγέλοχον τὸν Κυντάρου

    μισθωσάμενος τὰ πρῶτα τῶν ἐπῶν λέγειν

    καὶ ἐν ἄλλοις παίζων φησί

    Α. γαλῆν ὁρῶ. Β. ποῖ πρὸς θεῶν, ποῖ ποῖ γαλῆν;

    Α. γαληνά. Β. εγὼ δ’ ᾤμην σε γαλῆν λέγειν ὁρῶ.[1]

    Καὶ Σαννυρίων, Δανάη[2]

    Τίς ἂν γενόμενος εἰς ὀπὴν ἐνδύσομαι;

    φέρ’ εἰ γενοίμην……… γαλῆ.

    ἀλλ’ Ἠγήλοχος οὗτός με μυνήσειεν ἂν

    ὁ τραγικὸς ἀνακράγοι τ’ ἂν εἰς ἐχθροὺς μέγα,

    ἐκ κυμάτων γὰρ αὖθις αὖ γαλῆν ὁρῶ.

    Υποθέτω ότι πείθεται πλέον κάθε βαρεμένος ότι η προφορά έχει αλλάξει

  85. Σωτήρς said

    73 Σωτηράκη, Σώτο, Σωτηράκ, Σωτήρακα, Τότο με έχουν πει. Σωτήριε δεν με έχει φωνάξει ποτέ κανείς. Το Ράκης το είχα απορία πως και δεν λέγεται αν και δεν μου αρέσει. Νομίζω πως το Σωτηράκης το έχουμε ψωμοτύρι εμείς οι Σωτήρηδες και καθόλου δεν με ενοχλεί.

  86. LandS said

    67 Τα έχουμε πει και τον Μάρτη. Τις αποφάσεις για μέτρα δεν τις παίρνεις μόνο κοιτώντας την εξέλιξη των κρουσμάτων αλλά, κυρίως, με τον προβλεπόμενο αριθμό όσων θα χρειαστούν ΜΕΘ και το πόσες ΜΕΘ έχεις.

  87. Pedis said

    Όσον αφορά την επικειμενη κατάταξη των νεοσυλλέκτων τη Δευτέρα το θέμα μελετάται ακόμη … ράπιντ τεστ σε όλους, επιλεκτικά, καθόλου και βλέπουμε αν σε κάποιους εμφανιστούν συμπτώματα …

    Με το πάσο σας παιδιά, υπάρχει ακόμη χρόνος.

  88. ΓιώργοςΜ said

    72 Κουράγιο Πάνο, όλα θα πάνε καλύτερα με τον καιρό.

  89. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για την εκφορά του ΠΘ (και όλου του επιτελείου μιας κυβέρνησης) ειδικά απέναντι σε ξένους προσκεκλημένους, δεν αυτοσχεδιάζει. Υπάρχει η υπηρεσία πρωτοκόλλου στη Γραμματεία της Κυβέρνησης, που δίδει το μέτρο και τον τρόπο που επιτρέπεται να συμπεριφερθούν. Η απεύθυνση στον ενικό πχ σ΄έναν ηγέτη ξένης χώρας, είναι σίγουρο ότι αυτό έχει ελεγχθεί αν επιτρέπεται γενικά από τις ιδιαιτερότητες του πρωτοκόλλου της χώρας ή κι αν ο ίδιος το επιτρέπει (μπορεί να γίνει και επαφή των γραφείων πρωτοκόλλου των δύο πλευρών γι΄αυτό-όπως και για τα άλλα, τί φαγητά κλπ είναι τα ενδεδειγμένα κλπ) .
    Μόνο η μοναδική Μελίνα έσπαγε πρωτόκολλα. Ως και στον Ιάπωνα ΠΘ (στον Ιάπωνα!) είπε «Νακασονάκο πότε θάρθεις στην Ελλάδα» αγκαλιάζοντας τον κιόλας! Μαρτυρία αυτόπτη-πέρα από το άρθρο.
    https://www.tanea.gr/2014/02/27/greece/nakasonako-pote-tha-ertheis-stin-ellada/

  90. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου (Ο δολοφόνος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος).

  91. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    72 Πάνο, γράφε! κάνει καλό -κυριολεκτικά και μεταφορικά. Όλα στρώνουν με τον καιρό. Φρόντιζε/προστάτευε τον εαυτό σου για να μπορείς να προστατεύεις κι όσους αγαπάς.

  92. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    Μεγάλη Νίκη για τη Δημοσιογραφία – Μεγάλος εξευτελισμός για την ελληνική Δικαιοσύνη: https://thepressproject.gr/megali-niki-gia-ti-dimosiografia-megalos-exeftelismos-gia-tin-elliniki-dikaiosyni/

    Μία εξόχως σημαντική είδηση, τόσο για την ελληνική δημοσιογραφία όσο και για την Δημοκρατία στη χώρα ήρθε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς επτά χρόνια μετά την καταδίκη του από την ελληνική δικαιοσύνη, ο δημοσιογράφος Στρατής Μπαλάσκας δικαιώθηκε πανηγυρικά για ρεπορτάζ του για «νεοναζί» γυμνασιάρχη της Μυτιλήνης, για το οποίο είχε καταδικαστεί παρότι ο δεύτερος δήλωνε υπερήφανος υμνητής του εθνικοσοσιαλισμού στην προσωπική του ιστοσελίδα και αλλού. Καταδίκη της χώρας για παραβίαση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

    Ήταν Ιούλιος του 2012, όταν ο δημοσιογράφος του ιστότοπου της Λέσβου «Στο Νησί» και ανταποκριτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου στο νησί, Στρατής Μπαλάσκας, έγραφε με στοιχεία και τεκμηριωμένα στον τοπικό ιστότοπο «emprosnet» για τον διευθυντή του Πειραματικού Γυμνασίου Μυτιλήνης «διατηρεί ιστοσελίδα στην οποία δηλώνει περήφανος που είναι εθνικοσοσιαλιστής και καλεί “να συνασπιστούν οι Εθνικιστές ανά κλάδο συνάδελφοι και οργανωμένα να διδάσκουν τις εθνικές αλήθειες στα παιδιά-μαθητές”», υπό τον τίτλο «Μαθήματα Εθνικοσοσιαλισμού!».

    Ο διευθυντής του Πειραματικού Γυμνασίου Μυτιλήνης τότε, διαχειριζόταν ιστολόγιο το οποίο προπαγάνδιζε τον εθνικοσοσιαλισμό και τον νεοναζισμό, παραθέτοντας άρθρα της Χρυσής Αυγής, του Στόχου και άλλων αντίστοιχων φιλοναζιστικών πηγών, ενώ στη σελίδα του προωθούσε έως και κείμενα του γνωστού Ναζί Ρούντολφ Ες, καθώς και άλλες ναζιστικές ιστοσελίδες. Και όλα αυτά, μέσω μίας ιστοσελίδας η οποία χρησιμοποιούσε το ενδοδίκτυο του υπουργείου Παιδείας (http://users.sch.gr/makripulias/), με τίτλο μάλιστα, που παρέπεμπε στην επιστροφή της άρειας φυλής (Έσεται ήμαρ).

    Όπως υπενθυμίζει το «Στο Νησί», ο δημοσιογράφος καταδικάστηκε πρωτοδίκως για το αδίκημα της απλής εξύβρισης, για το οποίο του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης έξι μηνών, ενώ το δικαστήριο τότε δέχθηκε πως ο δημοσιογράφος δεν διέπραξε το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμισης δια του τύπου για το οποίο κατηγορήθηκε. Στη συνέχεια και σε δεύτερο βαθμό η ποινή του δημοσιογράφου μειώθηκε από έξι σε τρεις μήνες, όμως αργότερα ήρθε ο Άρειος Πάγος και απέρριψε το αίτημα αναίρεσης της ποινής που είχε επιβληθεί από το Εφετείο βορείου Αιγαίου χαρακτηρίζοντας «μη ευπρεπή τη χρήση του όρου νεοναζί αντί αυτής του εθνικοσοσιαλιστή» που μάλιστα είχε αποδειχθεί ο ίδιος ο Γυμνασιάρχης σε άρθρο του.

    Σημειώνεται πως ο δημοσιογράφος είχε συλληφθεί τον Νοέμβριο του 2013 έπειτα από την μήνυση που κατέθεσε σε βάρος του ο γυμνασιάρχης, με το σωματείο εργαζομένων ΜΜΕ Λέσβου να καταγγέλλει απόπειρα εκφοβισμού, ενώ με την εμπλοκή του και σε άλλες υποθέσεις έχει ασχοληθεί και το TPP σε ρεπορτάζ του.

    Ο δημοσιογράφος, μετά την καταδίκη του στα ελληνικά δικαστήρια, προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο εξέδωσε μία απόφαση κόλαφο για την ελληνική Δικαιοσύνη, καταδικάζοντάς την για ακόμα μία φορά για παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία της έκφρασης. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του τοπικού μέσου, το Δικαστήριο έκρινε ότι τα Ελληνικά Δικαστήρια δεν στάθμισαν το δικαίωμα του δημοσιογράφου στην «ελευθερία της έκφρασης» απέναντι «στο δικαίωμα του γυμνασιάρχη για σεβασμό της προσωπικής του ζωής». Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση η ελληνική Δικαιοσύνη δεν έλαβε υπ όψιν της «το καθήκον του δημοσιογράφου να δημοσιεύσει πληροφορίες για ένα ζήτημα δημοσίου συμφέροντος και τη συμβολή του άρθρου σε μια τέτοια συζήτηση».

    Κατά τις ίδιες πληροφορίες, «τα Δικαστήρια επικεντρώθηκαν στις εκφράσεις που χρησιμοποίησε ο προσφεύγων (σ.σ ο Στρατής Μπαλάσκας) αγνοώντας το γεγονός ότι οι απόψεις του γυμνασιάρχη ήταν ικανές να προκαλέσουν σημαντικές αντιπαραθέσεις» επισημαίνεται στην απόφαση. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο υπογράμμισε ακόμα πως ο γυμνασιάρχης «είχε προηγουμένως εκφράσει τις απόψεις του για πολιτικά θέματα μέσω του ιστολογίου του και ως εκ τούτου είχε εκτεθεί πρόθυμα ο ίδιος στο δημόσιο έλεγχο και τη δημοσιογραφική κριτική».

    Διαπιστώθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με λίγα λόγια, πως ο διευθυντής ήταν δημόσιος αξιωματούχος που τράβηξε την προσοχή με τις πολιτικές του απόψεις μέσω του ιστολογίου του και επομένως θα έπρεπε θα ήταν πιο ανεκτικός στην κριτική. Ακόμα, κατά την απόφαση, παρότι η γλώσσα που χρησιμοποίησε ο δημοσιογράφος στο άρθρο του «ήταν καυστική και περιείχε σοβαρή κριτική», «δεν θα μπορούσε συνολικά να θεωρηθεί ως μια κατάφωρη προσωπική επίθεση στο γυμνασιάρχη».

    Παραβίαση του άρθρου 10 της ΕΣΔΑ

    Σύμφωνα με μέρος της απόφασης που δημοσιεύει το «Στο Νησί», το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η ελληνική Δικαιοσύνη με την απόφασή της παραβίασε το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που αφορά στην «ελευθερία της έκφρασης» τόσο σε αυτή όσο και μια σειρά από άλλες υποθέσεις, «λόγω της αδυναμίας των εθνικών δικαστηρίων να εφαρμόσουν τη νομολογία σχετικά με την ελευθερία της έκφρασης και πως αυτή σταθμίζεται απέναντι στην προστασία της φήμης ενός ατόμου».

    Το Δικαστήριο κατέληξε επομένως στο συμπέρασμα ότι η ποινική καταδίκη του δημοσιογράφου αποτελούσε παρέμβαση στο δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης που δεν ήταν «απαραίτητη σε μια δημοκρατική κοινωνία». Κατά συνέπεια, υπήρξε παραβίαση του Άρθρου 10 της Σύμβασης της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Με λίγα λόγια ότι η απόφαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης παραβιάζει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης του δημοσιογράφου.

    Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε επίσης ότι η Ελλάδα θα πρέπει να καταβάλλει στον προσφεύγοντα σημαντικού ύψους χρηματική αποζημίωση.

    Σημειώνεται τέλος πως συνήγορος του Στρατή Μπαλάσκα στην προσφυγή του στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ήταν ο δικηγόρος Αθηνών Θοδωρής Θεοδωρόπουλος.

  93. Παναγιώτης Κ. said

    @84. Λεώ την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία την διεξέρχεσαι έχοντας το αρχαίο κείμενο ή τη μετάφραση;

    Ο Λώρενς (της Αραβίας) και οι σύντροφοι του βρίσκονται πάνω στις καμήλες και το καραβάνι αργοσέρνεται στο λιοπύρι της ερήμου. Ο Λώρενς με ένα βιβλιαράκι στο χέρι με Όμηρο.
    Τον ρωτάει κάποιος από τους συντρόφους του:
    -Λώρενς, στο πρωτότυπο διαβάζεις τον Όμηρο ή σε μετάφραση;
    Η απάντηση του Λώρενς:
    -Σε αυτή την κατάσταση θα ήταν βασανιστικό να διαβάζω Όμηρο σε μετάφραση!

  94. spiridione said

    Ερμού σήμερα

  95. Theo said

    @66, 80:
    ΟΚ, εσύ, Σπύρο, (απλώς) το ανέφερες για τον Τσίπρα, αλλά εδώ υπάρχει ολόκληρος τίτλος άρθρου κι αρκετή συζήτηση για τον Μητσοτάκη.

  96. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    92 Ουφ! Δε μπορείς να φανταστείς πόσο το χάρηκα. Είχα παρακολουθήσει αυτήν την υπόθεση και είχα δαιμονιστεί από την αρεοπαγήτικη απόφανση.
    …»η απόφαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης παραβιάζει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης του δημοσιογράφου.
    …»η Ελλάδα θα πρέπει να καταβάλλει στον προσφεύγοντα σημαντικού ύψους χρηματική αποζημίωση. »
    Έτσι!

  97. ΓιώργοςΜ said

    95 Υπάρχει η διαφορά ότι η στιχομυθία του Τσίπρα ήταν μεταξύ ομοτίμων, ενώ στην περίπτωση που συζητάμε σήμερα είναι ο πρωθυπουργός της χώρας που μιλάει με έναν άλλο θεσμικό παράγοντα, που αν αναφερθεί κι ο ίδιος στον ενικό γίνεται προσβλητικός.
    Μεταξύ ομοτίμων, μπορεί να υπάρξει αντίδραση, είτε θετική (να υιοθετήσει τον ενικό και το μικρό όνομα ο δεύτερος), είτε αρνητική/ουδέτερη (να απαντήσει στον πληθυντικό). Ενδεχομένως μάλιστα να κερδίσει πόντους ο πρώτος, καθώς δείχνει φιλικός ενώ ο δεύτερος ψυχρός, με μήνυμα κάτι σαν «εγώ προσπαθώ να προσεγγίσω αλλά ο άλλος διαλέγει την απόσταση».
    Τερτίπια δημοσίων σχέσεων και τα δύο, αλλά δεν είναι το ίδιο, πιστεύω.

  98. Μαρία said

    55

  99. Pedis said

    # 97 – πολύ σωστά (αν και προφανές). Δεν κατάλαβα γιατί κάνουν ότι δεν το αντιλαμβάνονται …

  100. Μαρία said

  101. Αν και ταιριάζει (και προέρχεται) από την πρώτη (αθώα) περίοδο του Σωτήρη, μου αρέσει πολύ.

  102. BLOG_OTI_NANAI said

    Υπάρχουν φορές που η οικειότητα είναι εύστοχη και άλλες όχι. Προσωπικά δεν θέλω να ακούω να αποκαλείται «Σωτήρης» από τον Πρωθυπουργό ο ειδικός επιστήμονας που πληροφορεί τους πολίτες σε μια τόσο σοβαρή συνέντευξη, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο. Εκτός από απαράδεκτο, μου φαίνεται και θεόκουφο να μην καταλαβαίνει ο πρωθυπουργός το σφάλμα του.

  103. Κιγκέρι said

    Κι εν τω μεταξύ, ο γιος μου ο μεγάλος μού κρατάει μούτρα γιατί δεν τον αφήνω να πάει απόψε σ’ ένα πάρτι, που ήταν προγραμματισμένο για αύριο, αλλά θα γίνει σήμερα «για να προλάβουμε το λοκντάουν», λες κι αυτό είναι το ζητούμενο…

  104. Theo said

    @97, 99:
    Έχω την αίσθηση πως η Λαγκάρντ και η Μέρκελ δεν θα ήθελαν να αναφέρεται ο Τσίπρας ή οποιοσδήποτε άλλος επικεφαλής κυβέρνησης σ’ αυτές με τα μικρά τους ονόματα. Κι αν το έκανε μπροστά τους, μάλλον θα τον προσφωνούσαν με το μικρό κι αυτές, για να μη φανεί πως πειράχτηκαν. Αλλά στην περίπτωση που αναφέρει ο Σπύρος ήταν απούσες. Κι αυτό ήταν σαφώς αγένεια του Τσίπρα, όσο κι αν επιμένετε να μην το καταλαβαίνετε.

  105. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ,
    δεν πρόλαβα να διαβάσω όλα τα σχόλια, μιά φευγαλέα ματιά μόνο, ένα μου έκανε εντύπωση και συζητήθηκε και μετά από τον Κώστα κι άλλους, ως εκ τούτου μια-δυό παρατηρήσεις (αν δεν έχουν ήδη γίνει):

    41: Τέο,
    Γράφεις για τις αναφορές του ΑΤ σε άλλους (ΑΜ, ΚΛ κλπ.) με το μικρό τους όνομα και συγκρίνεις (αναρωτιέσαι/απορείς κλπ.) την συμπεριφορά του ΚΜ
    Μήπως παραβλέπεις 1) ότι ήσαν αρχηγοί κρατών/πρωθυπουργοί κλπ όλοι τους, άρα ισόβαθμοι κατά μιά έννοια (κι όχι ο ένας υφιστάμενος του άλλου, όπως στην περίπτωση του ΚΜ με τον κ. Τσιόρδα και 2) Η Α. Μέρκελ (γι αυτήν το θυμάμαι σίγουρα, για την Κριστίν Λ. όχι τόσο) αποκαλούσε τον ΑΤ (κι άλλους) με το μικρό τους όνομα (ιδίως μετά τον «τράκο» τον Ιούλιο του 2016 τον ΑΤ φαίνεται να τον εκτίμησε τότε δεόντως).

    Θα επανέλθω αργότερα γενικότερα στο σημερινό θέμα.

  106. ΣΠ said

    80, 95
    Ούτε απορία εξέφρασα ούτε απλώς το ανέφερα. Έγραψα ότι δεν μ’ άρεσε. Αυτό εγώ το καταλαβαίνω ως κριτική. Εσείς όμως γιατί δεν είπατε τίποτα τότε;

  107. 72,
    Μην σε παίρνει από κάτω, Πάνο!
    Περαστικά να ‘ναι!

  108. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όλα τελικά δίνουν λαβή για αντιπολιτευτικά ή συμπολιτευτικά σχόλια στην αρρωστημένα πολιτικοποιημένη Ελλάδα. Το αν ο Τσίπρας αποκάλεσε Άνγκελα τη Μέρκελ και ο Μητσοτάκης Σωτήρη τον Τσιόδρα είναι παρωνυχίδα εν συγκρίσει με άλλα τους καμώματα. Αν είναι καν παρωνυχίδα, δηλαδή. Το να αναφερθείς σε κάποιον με το μικρό του όνομα, μπορεί να ερμηνευθεί με πολλούς τρόπους. Προσωπικά, δεν θα με ενοχλούσε, ίσως και να το θεωρούσα ένδειξη ουσιαστικής εκτίμησης και συμπσθειας στο πρόσωπό μου. Δεν τον είπε και Σωτηράκη, διάβολε…Άλλωστε, στις μέρες μας παρόμοια συμπεριφορά πολιτικών δεν μας ξενίζει, δεν έχουμε το σιδερένιο πρωτόκολλο των αυτοκρατορικών αυλών.

  109. Theo said

    @106:
    Κι εγώ για κριτική το εξέλαβα.

    Δεν θεωρώ άξια σχολιασμού γεγονότα όπως αυτά που φανερώνουν την αγένεια του Τσίπρα, και γι’ αυτό δεν σχολίασα τότε. Περισσότερο απ’ όλα στη ζωή όμως με ενοχλούν η υποκρισία και το ψέμα, όπως κάποιες επιλεκτικές ευαισθησίες που εκθέτουν και τον Νικοκύρη και αρκετούς από τους σχολιαστές, που δεν ενοχλούνται από την αγένεια του Τσίπρα μεν, κάνουν μπαϊράκι μιαν αντίστοιχη συμπεριφορά του Μητσοτάκη δε.

    Αν θέλει να κάνει κανείς αντιπολίτευση, ας κάνει μια σοβαρή αντιπολίτευση και να μην ασχολείται με παρωνυχίδες, σαν αυτή του σημερινού άρθρου.

  110. Theo said

    @108:
    Χαίρομαι, Γιάννη, γιατί γράφαμε ταυτόχρονα κι είπαμε ουσιαστικά τα ίδια 🙂

  111. Pedis said

    # 105 β – μην κουράζεσαι, δεν …

    » Και ο Κουλης είναι καθαρός!»

  112. Μαρία said

    111
    Για ενημέρωση απ’ τα απόνερα της υπόθεσης Ματζνέφ https://www.lepoint.fr/justice/affaire-christophe-girard-l-ex-adjoint-a-la-mairie-de-paris-entendu-par-la-police-05-11-2020-2399548_2386.php#

  113. Γιάννης Κουβάτσος said

    110: Όντως, είναι εντυπωσιακό. 😊

  114. Pedis said

    # 112 – βρώμα …

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πώς ο καθηγητής κύριος Τσιόδρας, έγινε Σωτήρης

    22.03.2020
    ο κ. Τσιόδρας, σε μήνυμά του στα social media και απαντώντας στις επικρίσεις που δέχτηκε για «λάθος μήνυμα» προς τους πολίτες που έχουν διαταχθεί να μείνουν σπίτι, είπε ότι η παρουσία του ως ψάλτου στην εκκλησία έγινε «με ειδική άδεια». Σημείωσε ότι ήταν ένα άτομο σε 1.000 τ.μ. Και έκανε λόγο για «ρατσισμό».
    https://www.protagon.gr/epikairotita/o-swtiris-tsiodras-pselnei-se-adeia-ekklisia-44342021935

    01.04.2020 |
    Σωτήρης Τσιόδρας: Λάθος η χρήση μάσκας από τον γενικό πληθυσμό -Ενέχει κινδύνους
    https://www.iefimerida.gr/ygeia/sotiris-tsiodras-lathos-maska-genikos-plithysmos

    29.04.2020
    Σωτήρης Τσιόδρας: Ο εκνευρισμός του για τις μάσκες
    https://www.sofokleousin.gr/sotiris-tsiodras-o-ekneyrismos-tou-gia-tis-maskes-vid

    04.08.2020
    Τσιόδρας: Τα επιστημονικά δεδομένα επιβάλλουν τη χρήση της μάσκας
    ο Σωτήρης Τσιόδρας μίλησε για την άρση της απαγόρευσης κινητικότητας του πληθυσμού μετά την άρση του απαγορευτικού.
    https://www.ethnos.gr/ellada/118454_tsiodras-ta-epistimonika-dedomena-epiballoyn-ti-hrisi-tis-maskas

    27 Οκτ.2020
    Τσιόδρας Είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να επενδύσουμε σε περισσότερη και μεγαλύτερη άνεση στα Μέσα Μεταφοράς. Γνωρίζω ότι προσπαθούνε. Εμείς σαν επιστήμονες το λέμε συνέχεια. Προσπαθήστε όσο μπορείτε να αποφύγετε στα Μέσα Μεταφοράς το συνωστισμό, όσο αυτό είναι εφικτό. Φορέστε τη μάσκα σας, μη τη φοράτε με λάθος τρόπο

    06.11.2020 (το σημερινό άρθρο)
    >>Το δεύτερο λοκντάουν λοιπόν εξαγγέλθηκε χτες, σε μια ασυνήθιστη συνέντευξη Τύπου στο μέγαρο Μαξίμου
    «Σωτήρη» (μου)

  116. Γιάννης Ιατρού said

    … Και ο πιο ευαίσθητος κλάδος είναι οι τέχνες, όπου φοβάμαι ότι η ξηρασία του 2020 θα έχει επιπτώσεις που θα γίνονται αισθητές επί πολλά χρόνια….

    Νίκο, το βιβλίο βέβαια δεν είναι τέχνη, αλλά γενικότερα, κάποιες ελπίδες υπάρχουν… (σημερινή λήψη👍)

    108/109: …παρωνυχίδα.. λεπτομέρεια … ανάξιο σχολιασμού … επιλεκτικές ευαισθησίες κλπ.

    Ίσως, αν το δει κάποιος μεμονωμένα, σαν ένα συμβάν περιορισμένο σε θέματα ευγένειας/τύπων.
    Αλλά κατ’ εμέ δεν είναι αυτό το θέμα, η ευγένεια, ο τύπος, αλλά το ότι εδώ χρησιμοποιείται επιτηδευμένα, προσποιητά, μιά «τάχα μου οικειότητα» με έναν πολύ γνωστό και ήπιων τόνων επιστήμονα για να στηριχτεί η όποια πολιτική απόφαση. Με λίγα λόγια, «…να εδώ συμφωνεί και η επιστήμη…, άλλωστε εγώ τους επιστήμονες ακούω και πράττω..» κλπ.

    Κι αυτό δεν θεωρώ πως είναι ούτε παρωνυχίδα, ούτε λεπτομέρεια, ούτε ανάξιο σχολιασμού, μάλλον έλλειψη ευαισθησίας είναι, για το δούλεμα, η μετάθεση ευθύνης (έστω και μερικώς) που προσπαθεί να λανσάρει ο ΠΘ, για να σκιάσει κατά δύναμη την ανεπάρκειά του να λάβει ουσιαστικά μέτρα (ενίσχυση δημ. υγείας, οικονομικά μέτρα κλπ.) αξιοποιώντας τον χρόνο που είχε μετά το πρώτο κύμα της επιδημίας

  117. Μαρία said

  118. Pedis said

  119. Μαρία said

    2448 νέα κρούσματα
    196 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.
    Τέλος, έχουμε 14 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 715* θανάτους

    *Η διαφορά στο άθροισμα προκύπτει από διόρθωση της χθεσινής αναφοράς κατόπιν ορθής επανάληψης δήλωσης θανάτου από το ΓΝ. Κoζάνης.
    https://eody.gov.gr/20201106_briefing_covid19/

  120. Χαρούλα said

    Απορία
    Γιατί το έντυπο ονομάζεται Βεβαίωση; Τι βεβαιώνει και ποιός;
    ενω ρητά αναγράφεται
    Δηλώνω ότι η μετακίνηση μου σχετίζεται με τον ακόλουθο λόγο:
    Δεν θα έπρεπε να λέγεται δήλωση, κι αν ακούγεται σαν κάτι από το κακό παρελθόν; Άδεια δεν θα ήταν προτιμότερο του Βεβαίωση;

    Χωρίς να αθωώνω τον Κυριάκο, αντίθετα γενικότερα ενοχλημένη, αυτό το στυλάκι, το ακούμε παντού. Από τον νεαρό δημοσιογράφο που μιλάει στον καταξιωμένο καλλιτέχνη, ως τον νεαρό γιατρό που αποκαλεί γιαγιά-παππού τους υπερήλικες. Η δήθεν άνεση μας έκανε αγενείς. Και ένας αγενής λαός, εκλέγει αγενείς κυβερνήτες. ,

  121. Πέπε said

    Ενώπιον κοινού δεν απευθύνεσαι στον άλλο ανάλογα με την προσωπική σου σχέση μαζί του, αλλά ανάλογα με τη σχέση που εσύ και -κυρίως- το κοινό έχετε, από κοινού, μαζί του.

    Για παράδειγμα, ένα παιδί που θα τύχει να έχει τη μάνα του ή τον πατέρα του δάσκαλο/δασκάλα, δεν είναι αυτονόητο ότι μες στην τάξη θα λέει «κύριε Τέτοιε, κυρία Τέτοιου»; Το θα λέει, μαμά και μπαμπά;

    Αυτό το επικοινωνιακό της τηλεόρασης, που οι συμπαρουσιαστές ή οι παρουσιαστές και οι καλεσμένοι κ.ο.κ. απευθύνονται ο ένας στον άλλο στον ενικό (ιδίως σε φάσεις που στην πραγματικότητα δε χρειάζεται καν να επευθυνθούν ο ένας στον άλλο, μπορούν πολύ απλά να πουν σ’ εμάς, τους θεατές, «και τώρα ο λόγος στον κ. Τάδε»), δεν καταστρατηγεί αυτή την αρχή. Δεν ξέχασαν ότι αυτός που για κείνους μπορεί να είναι ένας συνάδελφος ή ακόμη και φίλος, για μας παραμένει πάντα ένας ρεπόρτερ ή ένας μετεωρολόγος, Απλώς προσπαθύν να μας τον σερβίρουν κι εμάς σαν οκείο πρόσωπο.

    Αηδίες δηλαδή.

    Σ΄αυτό τον δρόμο κινήθηκε και ο Μητσοτάκης. Πράγμα εύλογο, αφού τον δρόμο της τηλεόρασης τον ανοίγουν οι άνθρωποι της τηλεόρασης και οι άλλοι τον ακολουθούν.

    Παλιότερα κάτι τέτοιο ήταν τόσο αδιανόητο ώστε, όταν κάποια φορά η κάμερα έπιασε τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, καθώς έβγαινε από τη βουλή, να λέει «όπως είπα και στον Χαρίλαο» [ενν. Φλωράκη], και μάλιστα συνοδεία ενός πονηροαμήχανου χαμόγελου που υπογράμμιζε το όλως εξαιρετικό αυτής της δήλωσης, αυτό το φαινομενικά ασήμαντο στιγμιότυπο χαράχτηκε στη μνήμη μου. Για να ζούσαν οι δυο τους, πόσα χρόνια θα ‘χουν περάσει;

  122. Μαρία said

    89 νεκροί σε 6 μέρες

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο Σωτήρης και… ο «σωτήρας»
    Είναι πλέον σαφές ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το σύστημα εξουσίας που έχει φτιάξει είναι απολύτως προσωποπαγές και ότι η μακροημέρευση της ηγεσίας του εξαρτάται, βασικά, από τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης.

    Το τελευταίο του εύρημα για το «νανούρισμα» των πολιτών είναι ο… Σωτήρης. Απευθυνόμενος συνεχώς στον ενικό στον επικεφαλής της επιτροπής επιστημόνων που συμβουλεύει στην κυβέρνηση Σ. Τσιόδρα δεν έδειξε απλώς υπερβολική οικειότητα, τον κατέβασε, θέτοντάς τον σε ρόλο υποτελούς. Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας αποδέχθηκε ευχάριστα τον υποβιβασμό του προσφωνώντας τον Κ. Μητσοτάκη «κ. πρόεδρο», για λόγους που μόνο ο ίδιος γνωρίζει.
    https://tvxs.gr/news/i-apopsi-mas/o-sotiris-kai-o-sotiras

  124. ΚΩΣΤΑΣ said

    106 Σταύρο, σιγά μην αντιδικήσουμε για μια παρωνυχίδα του Τσίπρα ή του Μητσοτάκη. 🙂 Κατά τα άλλα με κάλυψαν Γιάννης Κουβ. και Theo

  125. nwjsj said

    Η προσφώνηση που χρησιμοποιούν μεταξύ τους είτε ιδιωτικά, είτε σε απευθείας σύνδεση με τον Άρη δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι θα συνεχίζουμε να τους τρώμε αμφότερους στη μάπα για πολύ καιρό ακόμα και μάλιστα θα μας κουνάνε δασκαλίστικα το δάχτυλο προκειμένου να αποποιηθούν τις δικές τους ευθύνες για τα ελλειπή μέτρα. Ο ένας παρωδία πρωθυπουργού και επί της ουσίας υπηρέτης ολιγαρχικών συμφερόντων και ο άλλος παρωδία επιστήμονα και επί της ουσίας μικροπολιτικό δεκανίκι.

    26 Φεβρουαρίου χτύπησε το πρώτο κρούσμα κοροναϊού στην Ελλάδα και έκτοτε δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να ενισχύσουν τη δημόσια υγεία, παιδεία και τις μεταφορές και να εκπαιδεύσουν τους πολίτες στην προστασία εαυτών και κοινωνικού συνόλου. Εγκληματική παραπληροφόρηση δια στόματος του επικεφαλής λοιμωξιολόγου της χώρας ως προς τη χρήση μάσκας το Μάρτιο τροφοδότησε το αντιμασκικό παραλήρημα. Πανηγυρισμοί στο ηλιοβασίλεμα για το ανεξέλεγκτο άνοιγμα του τουρισμού τον Ιούλιο, σχολεία με τάξεις των 25 και βάλε μαθητών και η γνωστή σαρδελοποίηση στα ΜΜΜ από Σεπτέμβρη και εξής και όλα αυτά σε συνδυασμό με την σχεδόν καθολική απουσία υπεύθυνης ενημέρωσης μας οδήγησαν στην τραγωδία που ήδη ζει η Θεσσαλονίκη και που προσεχώς θα δούμε να επεκτείνεται πανελλαδικά.

    Κάπου μέσα στη χθεσινή φαρσοκωμωδία ο γουρλομάτης αναφέρθηκε σε κάτι 37 δις, τα οποία κατά το πρώτο μάντρωμα ο Σταϊκούγας έλεγε ότι δεν υπάρχουν… Αν όντως υπήρχαν, τότε θα έπρεπε να κλείσουν και τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά και τα ειδικά σχολεία από βδομάδα. Αλλά τα έχουν όλα τόσο πολύ διαλύσει για να κάνουν τις μοιρασιές στους κολλητούς που δεν τους παίρνει οικονομικά. Και κάπως έτσι ετούτο το δεύτερο μάντρωμα θα αποβεί ανεπαρκές και το τριβδόμαδο θα πρέπει να γίνει τρίμηνο και βάλε για να φτάσουμε ξανά σε τριψήφιο αριθμό κρουσμάτων.

    Μην νομίζετε όμως ότι αυτό θα είναι το τελευταίο μάντρωμα. Μέχρι να βγει το εμβόλιο και να εμβολιαστούμε όλοι με όσες δόσεις απαιτείται για την ανοσία, τα διαδοχικά μαντρώματα και οι «Έξοδοι του Μεσολογγίου» θα γίνουν ο τρόπος ζωής μας. Γι’ αυτό εν τω μεταξύ κάτι πρέπει να γίνει με τη μάστιγα της ανευθυνότητας. Αυτών που είναι θετικοί και εξακολουθούν να κυκλοφορούν και να συναναστρέφονται άλλους ανθρώπους λες και δεν τρέχει κάστανο, αυτών που πάνε και γλείφουν τα ίδια κουταλάκια κατά εκατοντάδες, αυτών που παραπληροφορούν ή διαδίδουν ψεκασμένες θεωρίες αλά Γονίδης, αυτών που λένε ότι αν είχαν ακούσει την αντιπολίτευση που ζητούσε περισσότερες ΜΕΘ, τότε θα είχαν πετάξει ένα σωρό λεφτά, αυτών που επιμένουν να διατηρούν το μοριακό κορονοτέστ εκτός συνταγογράφησης, αυτών που κορονοπαρτάρουν ή αυτών που στέκονται σήμερα σε ουρές για να ψωνίσουν από καταστήματα λιανικής ή αδειάζουν πάλι τα ράφια με τα χαρτιά υγείας και τ’ αλεύρια.

    Η κατάσταση είναι ζοφερή και φως στο τούνελ δεν διαφαίνεται. Εύχομαι να διαψευστώ.

    Κι επειδή το σεντόνι μου είναι κατάμαυρο, μια δόση χιούμορ μπας και σκάσουμε κανένα χαμογελάκι, έστω και με ζόρι:

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Έχω απορία γιατί τους κόλλησε ειδικά εννέα (9), καν 10 ας πούμε, στις κηδείες (φτου μακριά κι αλάργα)
    Ή μήπως, εννιά ζωντανοί κι ο ΄ποθαμένος 10; 😦

    Νομίζω ότι μπορούσε και να μην μπει καθόλου το κατ΄εξαίρεσιν. Απλώς: Επιτρέπεται σε ειδικές περιπτώσεις η εξοδος για 1)… 2)… κλπ

  127. GreekGeek said

    Δε συνηθίζω να σχολιάζω αλλά θα το κάνω ζητώντας (ίσως ανορθόγραφα και λαθεμένα) την επισήμανση ενός λάθους ή έστω αβλεψίας. Όλη η Σκανδιναβία απέφυγε το δεύτερο κύμα; Όλη; Όχι όλη, υπάρχει μία χώρα που ακόμη αντιστέκεται (έτσι όπως έλεγε ο Γκοσυνί για το μικρό γαλατικό χωριό)

    Στην Σουηδία όπου κατοικώ (και μάλιστα στην Ουψάλα) Τα χτεσινά νούμερα είναι τα εξής 5 νεκροί με συνόλικό αριθμό τους 6 002. Συνολικά έχουν νοσήσει 141 764. Από την χθεσινή ημέρα υπάρχουν 4 034 νέα περιστατικά. Συνολικά 90 πολίτες νοσηλεύνται στη ΜΕΘ. Προχτές βέβαια οι νεκροί ήταν 28 αν και είναι αισθητά λιγότεροι από την άνοιξη.

    Ο διευθυντής της λοιμωξιολογικής κλινικής της Ουψάλα έκανε έκκληση για περισσότερα μέτρα αφού παρά την εφαρμογή (η καλήτερα προτροπή) νέων οδηγιών και μέτρων εδώ και δυο εβδομάδες παρατηρείται ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων και της επιβάρυνσης του νοσοκομείου.

    Ο λόγος που οι νεκροί στο δευτερο κύμα είναι αισθητά λιγότεροι στη Σουηδία είναι σύνθετοι αν και χοντρικά μπορούν να συνοψιστούν στους εξής δύο. Πρώτον οι ομάδες ευάισθητων ασθενών που εκτέθικαν στον ιό αποδεκατίστηκαν ήδη από το 1ο κύμα (η στατιστική καταγραφή δείχνει ήδη αυξηση των θανάτων για το 2020, αν και χαμηλότερα ποσοστά από τα προηγούμενα έτη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες – τους πήρε όλους μαζί στην αρχή). Δεύτερον έχει αποκτηθεί εμπειρία, ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού ανακλήθηκε από άλλες τοποθετήσεις (Κ.Υ. ορθοπεδική, ΩΡΛ και άλλες κλινικές χωρίς μεγάλο έργο αυτή τη στιγμή) και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΚΕ και τώρα εργάζεται σε κλινικές Covid, μαζί με την αύξηση των κρεβατιών στις ΜΕΘ και την πρόσληψη προσωπικού.

    Να με συγχωρείτε για το σεντόνι αλλά έχω βαρεθεί να ακούω πως εμείς εδώ τα πάμε πολύ καλά. Ακόμη κι αν η κυβερνητική στρατηγική ήταν τέτοια να πω πως ωστόσο η οργανωτική απάντηση του συστήματος υγείας ήταν άμεση με πρόσληψη και εκπαίδευση προσωπικού για να ανταπεξέλθει στις νέες προκλήσεις. Εχοντας δουλέψει χρόνια και στο ΕΣΥ και στη Σουηδία φοβάμαι πώς αυτό το παράθυρο ευκαιρίας έχει χαθεί προ πολλού στην πατρίδα και επιπλέον η κατάσταση του ΕΣΥ δεν ήταν η καλύτερη από την αρχή (με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων εδώ και πολλά πολλά χρόνια, για να μη φανώ πως μεροληπτώ υπέρ της αντιπολίτευσης)

  128. Κιγκέρι said

    78:

    Μπα, το παθαίνω κι εγώ που δεν βλέπω καθόλου Φλέσσα. Ή της ηλικίας είναι, ή κολλήσαμε Θεοδωρόπουλο! 😛

  129. Γιάννης Ιατρού said

    …Οπότε, φοβάμαι πως τη δεύτερη φορά θα είναι πιο δύσκολα…..

  130. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα και να με συμπαθάτε για την πολύωρη απουσία.

    92 Καλά κάνεις και το βάζεις, η καταδίκη του αυτή ήταν εξοργιστική

    101 Πώς μου είχε ξεφύγει αυτό; Μπράβο που το έβαλες

    116 Γιάννη το είδα και το εκτίμησα -αλλά οι παραστατικές τέχνες πάνε στο γκρεμό

    118 Α μπράβο

    127 Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Επειδή ήταν το πρώτο σας κρατήθηκε. Ευχαρίστως να μας πείτε και άλλα για τη Σουηδία.

  131. Γιάννης Ιατρού said

    126 ΕΦΗ (τέλος): ούτε το «ειδικές» χρειάζεται. Αλλά πως να το κάνουμε, δημόσιο είναι αυτό, έχει τις συνήθειές του.

  132. Μαρία said

    130
    Μπαλάσκας https://sarantakos.wordpress.com/2020/11/01/november-10/#comment-692086

  133. Μαρία said

  134. aerosol said

    Οι προσφωνήσεις Τσίπρα δε μου φαίνονταν αγενείς, μου φαίνονταν χαζό δημοσιοσχετίστικο κολπάκι, για να δείξει πως μιλά σαν ίσος προς ίσους. Αλλά αν όντως είσαι ίσος το δείχνεις με την ανεξαρτησία της πολιτικής σου -κι εδώ κλάψανε μανούλες.
    Η προσφώνηση Κούλη δε μου φάνηκε αγενής, μου φάνηκε χαζό δημοσιοσχετίστικο κολπάκι, για να δείξει πως τα πάντα τα κάνει σε σύμπραξη με τον Σωτήρη. Το οποίο δεν ισχύει, καθότι έχει μια ολόκληρη πολιτική ατζέντα να στηρίξει. Επιπλέον -κι εδώ αλλάζει η σύγκριση- ο Σωτήρης δεν είναι Μέρκελ, είναι υφιστάμενος τρόπον τινά, και δεν θα έλεγε «Κυριάκος», ενώ η Μέρκελ θα μπορούσε να πει ό,τι της κατέβει.

    ΥΓ: Εφόσον πιάσαμε τα σοβαρά θέματα, σπεύδω να κάνω δήλωση πως καταδικάζω μετά βδελυγμίας τυχόν έκτροπα που μπορεί να συμβούν από μπάχαλους στις 17 Νοέμβρη. Επίσης καταδικάζω τις εβδομαδιαίες επιθέσεις στα πολιτικά γραφεία περιοχής Εξαρχείων για τις επόμενες 100 εβδομάδες -αργότερα θα ξανακάνω δήλωση να καλύπτει όλη την δεκαετία. Επιπλέον, αποτάσσομαι τον Σατανά.

  135. Μαρία said

    https://www.thestival.gr/eidiseis/astynomika/prin-ligo-sti-thessaloniki-epeisodia-m-2/

  136. dryhammer said

    125. Με θλίψη, προσυπογράφω.

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    120: Συμφωνώ με το σχόλιό σου. Το στυλ της ανοίκειας οικειότητας εισήχθη επί ανδρεϊκού ΠΑΣΟΚ και καθιερώθηκε και αποθεώθηκε στα χρόνια των διαφόρων Κλικ και της ιδιωτικής τηλεόρασης. Έχουμε πλέον εθιστεί σ’ αυτό ως κοινωνία και απορώ γιατί μας παραξενεύει το «Σωτήρη» του Μητσοτάκη. Από την άλλη, βέβαια, στα ίδια χρόνια έχουμε γίνει σαφώς πιο ευγενείς σε όσους προσφέρουν υπηρεσίες, αφού οι παλαιότεροι απευθύνονταν στους π.χ. σερβιτόρους σαν να ήταν δούλοι τους και είναι ενδεικτικό ότι αποκαλούσαν τις οικιακές βοηθούς τους δουλικά.

  138. Γιάννης Ιατρού said

    137: (τέλος) …είναι ενδεικτικό ότι αποκαλούσαν τις οικιακές βοηθούς τους δουλικά…
    Μόνο; Εδώ έχει αποτυπωθεί και το σκλάβα🤔

  139. sarant said

    133 Αφού από Σάββατο πρωί αρχίζει λοκντάουν, πώς κάνουν κρατήσεις στην Αράχοβα;

  140. Γιάννης Ιατρού said

    139: μέχρι τότε θα έχουν φτάσει. Επιστροφή στη (δηλωμένη) μόνιμη κατοικία επιτρέπεται (άμα έχει αρπάξει και παράσημο, ακόμα περισσότερο, ενδείκνυται!)

  141. ΚΩΣΤΑΣ said

    139 Την Παρασκευή επιτρέπεται να βγουν εκτός νομού, το Σάββατο, όχι. Την Κυριακή επιτρέπεται να επιστρέψουν στον τόπο μόνιμης κατοικίας, σύμφωνα με το Ε1 της εφορίας. Πολυμήχανος και πανεφευρέτης ελληνικός λαός, ύστερα μας φταίει ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης. Ρε δεν πάμε να κουρευτούμε;

    * Στη Θεσσαλονίκη, την πρωταθλήτρια του κόβιντ, διαδήλωση κατά των μέτρων και με ελληνικές σημαίες παρακαλώ, αναπεπταμένες. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

  142. William T. Riker said

    139, 140, 141 Αυτό δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι ο Έλληνας πάντα βρίσκει τρόπο (παραφράζοντας τη γνωστή ατάκα από το Jurassic Park)!

    Μου ‘λεγε ο αδερφός μου απ’ τη Μαδρίτη για τις μεγάλες διαδηλώσεις και τα έκτροπα των ψεκασμένων εκεί κι έλεγα πότε θα ‘ρθουν και στην Ελλάδα…

    Κι ένα μικρό μεζεδάκι που έπεσα τυχαία πάνω του πριν λίγο. Σε άρθρο στην ιστοσελίδα του Σκά(ε)ι, γράφει ότι ο Biden γεννήθηκε «…το 1942 στην πόλη Ραστ Μπελτ του Σκράντον στην Πενσιλβανία». Αφήνοντας στην άκρη την «Πενσιλβανία» (!), αυτός που μετέφρασε/κοπυπάστωσε ή δεν ξέρω γω τι άλλο το άρθρο, δεν πήρε πρέφα ότι Rust Belt είναι όρος για όλη την περιοχή από την Ν.Υόρκη ως το Ουισκόνσιν και Σκράντον είναι το όνομα της πόλης.

  143. Μαρία said

    140
    Και η Αθηνών Κορίνθου άκουσα οτι είχε αυξημένη κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο ΣΚ 🙂

    141
    Σωρραίοι και λοιποί μακεδονομάχοι.

  144. Γιάννης Ιατρού said

    142γ: ΤYρουμένων των αναλογιών σα να λέμε πως ο φίλος μας ο Τζι μένει στην Φωκίδα του Γαλαξιδίου….

  145. Γιάννης Ιατρού said

    143Α Εδώ έχω μείνει 😂😂

  146. Μαρία said

    Ήδη από τις 6.00 έως τις 9.00 σήμερα το πρωί είχαν περάσει από τα διόδια Ελευσίνας και Αφιδνών περισσότερα από 4.000 αυτοκίνητα, ενώ χτες, Πέμπτη, έφυγαν και από τα δύο εθνικά δίκτυα 47.731 αυτοκίνητα έναντι 30.123 πού πέρασαν από τα διόδια την περασμένη Πέμπτη.
    https://left.gr/news/opoy-fygei-fygei-oi-athinaioi-enopsei-lockdown

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ρε δεν πάμε να κουρευτούμε;»
    Μέχρι την Κυριακή, φίλε μου. Μετά…ούτε καν αυτό.

  148. ΓΤ said

    @133

    Σε λίγο καιρό θα δούμε στα σούπερ μάρκετ «ελιές Αραχώβης»…

  149. avn013 said

    Και οι γνήσιοι αριστεροί άνθρωποι είναι. Μερικές φορές μυρίζουν αριστερίλα. Ένα ντουσάκι χρειάζεται μέχρι την επόμενη φορά. Το σφάλλειν αφορμή φιλοσοφίας.

  150. Μαρία said

    «Είναι απαράδεκτο να μην νοσηλεύονται οι άρρωστοι κάτω από κρατικό σχεδιασμό. Αυτός που διακομίζεται στην εντατική του ιδιωτικού τομέα χάνει την παρακολούθησή του από τους θεράποντες ιατρούς που τον παρακολούθησαν και τον χειρούργησαν. Αν υπάρξει μια επιπλοκή και χρειαστεί να χειρουργηθεί ξανά αυτή η επέμβαση θα επιβαρύνει τον ίδιο ή θα πρέπει να βρει θέση στο δημόσιο σύστημα υγείας» δήλωσε στο ethnos.gr η πρόεδρος την Ένωσης νοσοκομειακών γιατρών Θεσσαλονίκης Δάφνη Κατσίμπα.

  151. Γιάννης Ιατρού said

    Ρεκόρ διετίας η κίνηση (μποτιλιάρισμα) στους δρόμους, Ε.Ο. κλπ. (Αθήνα/Αττική), πολύ περισσότερο από την κίνηση στο peak των χριστουγέννων. Για 5 χιλ/ 3 ώρες!! Τι να πεις, δῆλα γὰρ δὴ ὅτι, εἰ μὴ αὐτοὶ ἐβούλοντο, οὐκ ἂν συνωστίζοντο, κατά παράφραση του Ηρόδοτου (Ι 1.4.4)

  152. sarant said

    142 Η Ραστ Μπελτ είναι πόλη της Νομανσλάνδης!

  153. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    8, 18, 34
    Πριν δυο μήνες περίπου, που χρειάστηκε να κάνω μια μικροεπέμβαση σε ιδιωτικό κέντρο, μου χρέωσαν το –απαραίτητο- τεστ για κορωνοϊό, 100 ευρώ. Δεν ξέρω για σήμερα.

    35.
    >>Εγώ χάρηκα που ο επικοινωνιακός μηχανισμός του Κ. Μητσοτάκη κάπου αστόχησε επικοινωνιακά.
    64.
    >> Βέβαια ο κος Τσιόδρας, με σειρά απροσεξιών (;) έχει θάμπωσε την εικόνα του.

    Τείνω να συμφωνήσω στο ότι η παρουσία του κ. Τσιόδρα, με αυτόν τον τρόπο στησίματος, τόσο του ίδιου όσο και του ΠΘ, μάλλον αποτυχία ήταν. Έτυχε να ακούσω κάποια σχετικά σχόλια σήμερα…
    [Πήγε για μπαμπαλίκι στον Κούλη 🙂 , αλλά δεν… Σαν σπασμένο δεκανίκι μού έμοιαζε. Δυστυχώς…

  154. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    Κορονοϊός-Φινλανδία: Οι σκύλοι ανίχνευσης πιο αξιόπιστοι από τα τεστ: https://www.alfavita.gr/kosmos/336865_koronoios-finlandia-oi-skyloi-anihneysis-pio-axiopistoi-apo-ta-test

    Τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά ανακαλύπτουν με την όσφρηση άτομα που έχουν μολυνθεί από τον κορονοϊό στο αεροδρόμιο του Ελσίνκι – Το τεστ Sniff είναι εθελοντικό για τους ταξιδιώτες
    Τέσσερα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά sniffer βρίσκονται στο αεροδρόμιο του Ελσίνκι από τον Οκτώβριο με στόχο να ανακαλύπτουν με την όσφρηση άτομα που έχουν μολυνθεί από τον κορονοϊό. Τα προσωρινά τεστ του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι αποδεικνύουν ότι οι τετράποδοι φίλοι οσφραίνονται τον ιό με βεβαιότητα σχεδόν 100% – ακόμη και πριν οι άνθρωποι εμφανίσουν συμπτώματα.

    Όσον αφορά τα σκυλιά εντοπισμού του κορονοϊού sniffer, οι Φινλανδοί είναι πρωτοπόροι.

    «Εξ όσων γνωρίζουμε, κανένα άλλο αεροδρόμιο δεν προσπάθησε να χρησιμοποιήσει την οσφρητική αίσθηση του σκύλου σε τόσο μεγάλη κλίμακα εναντίον του Covid-19», λέει η διευθύντρια του αεροδρομίου του Ελσίνκι Ούλα Λέτιγιεφ. Τα σκυλιά ανίχνευσης Valo, E.T., Kossi και Miina πέφτουν πάντα διάνα. Τα παγκοσμίως κοινά τεστ κορονοϊού PCR έχουν ποσοστό επιτυχίας μόνο 70%, είπε η Ανα Χίελμ, η επιστήμονας η οποία διευθύνει την φινλανδική έρευνα, στην Dailymail. Οι τετράποδοι φίλοι χρησιμοποιούνται ως μέρος μιας σχετικής έρευνας από τον Οκτώβριο, της οποίας τα αποτελέσματα δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί.

    Το τεστ Sniff είναι εθελοντικό
    Στο αεροδρόμιο του Ελσίνκι, οι σκύλοι αυτοί χρησιμοποιούνται συμπληρωματικά με τα τέστ κορονοϊού PCR. Οι ταξιδιώτες μπορούν να τρίψουν εθελοντικά ένα πανί πάνω στο δέρμα τους και να δώσουν ένα δείγμα. Αυτό το πανί δίνεται στη συνέχεια στον σκύλο για να το μυρίσει σε ξεχωριστό δωμάτιο. Εάν αυτός αντιδράσει – για παράδειγμα με ένα γάβγισμα – τότε υπάρχει λοίμωξη. Οι επιστήμονες εξεπλάγησαν αρχικά διότι τα σκυλιά ορμούσαν μόνο σε άτομα των οποίων τα τεστ κορονοϊού ήταν αρνητικά. Λίγες μέρες αργότερα όμως, οι άνθρωποι ανέφεραν συμπτώματα κορονοϊού.

    Σκύλοι sniffer εντοπισμού κορονοϊού στο Λονδίνο και το Ανόβερο
    Σε μια έρευνα του London School of Hygiene and Tropical Medicine γίνεται προσπάθεια να διαπιστωθεί εάν τα σκυλιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανίχνευση του ιού. Έξι τετράποδα αποτελούν μέρος της έρευνας με κόστος 500.000 ευρώ. Τα ζώα έχουν ήδη εκπαιδευτεί με επιτυχία και έχουν χρησιμοποιηθεί για να οσφραίνονται τον καρκίνο και τις ασθένειες του Πάρκινσον. Οι επιστήμονες ελπίζουν τώρα ότι θα έχουν την ίδια επιτυχία με τον κορονοϊό. «Τα σκυλιά είναι τόσο καλά στο να οσφραίνονται τον ιό επειδή η μόλυνση προκαλεί αλλαγές στην μυρωδιά του ανθρώπινου σώματος», εξηγεί ο καθηγητής Τζέιμς Λόγκαν του London School of Hygiene. Τα σκυλιά έχουν εξαιρετικά ευαίσθητες μύτες και επομένως μια εξαιρετική αίσθηση όσφρησης. Αυτό θα μπορούσε να αποβεί χρήσιμο στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

    Τα αποτελέσματα της έρευνας του Λονδίνου δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί, αλλά είναι διαθέσιμα στο βρετανικό Υπουργείο Υγείας από τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Dailymail. Οι αρμόδιοι υπουργοί δεν έχουν ακόμη λάβει κάποια απόφαση. Εφόσον δώσουν την έγκριση, τα σκυλιά ανίχνευσης κορονοϊού θα μπορούσαν σύντομα να χρησιμοποιηθούν και στο Λονδίνο. Στη συνέχεια, θα μπορούσαν να εξετάζονται από τους τετράποδους φίλους 250 άτομα ανά ώρα .

    Ένα παρόμοιο πείραμα διεξάγεται και στην Κτηνιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Ανοβέρου.

  155. Μαρία said

  156. geobartz said

    38 LandS said…..
    # Είσαι εκτός θέματος. Μήπως δεν …βλέπεις τί διαβάζεις;;;

    40 ΓΤ said: «37@ Φροντίστε επίσης ανάμεσα στους στεναγμούς της καραντίνας σας να μάθετε ότι τα αποσιωπητικά κολλάνε πάντα στην προηγούμενη λέξη. Ποτέ δεν είναι αργά για να μάθετε να στίζετε αντί το μπλογκ με αβελτηρίες να μαστίζετε. Δείτε λίγο κι εκείνο τον λεκέ στην πιτζάμα μας. Το έχουμε ξαναπεί: τραχανάς με σαλιάρα δεν είν’ ντροπή».
    # Χρυσάφι στάζει το στόμα σου σύντροφε …στικτολόγε! Βάλε καμιά σαλιάρα να μην σου πέφτουν οι αβελτηρίες, ωσεί σαπουνόφουσκες. Δες και κείνον τον λεκέ στο κεφάλι σου!

  157. Μαρία said

  158. Γιάννης Ιατρού said

    Dogs detect coronavirus fast and reliably

  159. Μαρία said

  160. loukretia50 said

    158. Απουσιολόγε, πήγαινες γυρεύοντας!

    Σκυλίσια ζωή
    -Καλή σου μέρα φίλτατε, μεγάλη θέλω χάρη
    Το σκύλο σου να δανειστώ γιατί έχω φλιπάρει.
    -Τι σχέση έχει ο Μπούμπης μας με τη δική σου φάση?
    Να πάρεις ηρεμιστικό μήπως και σου περάσει.
    -Δε με κατάλαβες, μου φταίει το άγχος κι η κλεισούρα
    Μια βόλτα χαλαρωτική θάναι ηρεμίας τζούρα.
    Εκτός αν ξύπνησες και συ και μου ζητήσεις νοίκι.,
    Θυμάμαι πως ο Ραντανπλαν ξελάσπωσε τη Βίκυ.

    -Και νάθελα, δε γίνεται, έχει υπηρεσία
    -Ο Μπούμπης, ρε δεν πας καλά! Τον δάνεισες στη Σία?
    Ου χαχα! (πώς τα λέω ο άτιμος!).

    -Κρυάδες! Μ’επιστήμονες δουλεύει – σε ομάδα,
    Λαγωνικό για κορονιό. Μυρίζει ανά δεκάδα.
    Κι είναι ταλέντο αληθινό. Σκίζει στα τεστ της μύτης.
    Η εμπειρία μέτρησε – αληθινός κοπρίτης!

    – Δε σ’ είχα τόσο χλέμπουρα να με παραμυθιάζεις.
    Εμένα ρε? Δε ντρέπεσαι? Τι μπούρδες αραδιάζεις?
    Μα είμαι μεγαλόψυχος, όλοι έχουμε λαλήσει
    Να πάρεις ηρεμιστικό, σ΄έχει βαρέσει η κρίση.
    ΛΟΥ
    Θυμάστε που μας έλεγαν για μια ζωή σκυλίσια?
    Οι σκύλοι πάνε στη δουλειά και μεις στα κυπαρίσσια

  161. aerosol said

    #159
    Ευτυχώς ο Μιχάλης, αν και σοσιαλιστής παιδιόθεν, δεν δείχνει ρατσισμό απέναντι στα σώματα ασφαλείας μας.
    Ούτε Πολυτεχνείο θα κάνουμε; Να ακυρώσω τη Μύκονο;

  162. Γιάννης Ιατρού said

    159: Μόνο γι αυτό, το πόρισμα της επιτροπής Αλεβιζάτου για την αστυνομική βία δεν μας είπε κάτι ο υπουργός ΠροΠο…,
    (Ας ρωτήσει τον υφυπουργό του, τον Λευτέρη Οικονόμου, ξέρει αυτός, αφού κάτι ψιθύρισε πολύ πρόσφατα στη Βουλή απαντώντας τις ερωτήσεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης Κ. Μάρκου/ΣΥΡ και Κρ. Αρσένη/ΜεΡΑ25 😎)

  163. Γιάννης Ιατρού said

    160: Λού, ησύχασε ρε συ, ως γνωστόν, εμείς τα λυκόπουλα τον κορονοϊό τον περνάμε με πολύ ελαφρά συμπτώματα 🙂

  164. loukretia50 said

    163. Απουσιολόγε, ξέρω ότι με εννοείς, αλλά μη μ΄αναγκάζεις ν΄ακούσω Στελλάρα! (σχ.129)
    Αλλά για χάρη σου και για να μείνω στο κλίμα δοκιμάζω κι αυτή την … απεύθυνση!

    Με το κεφάλι μου βαρύ
    τα μάλα συγχυσμένος
    ———— (chorus : Αχ, η ζωή είναι σκληρή – ή- ή)
    κι εγώ κορονιασμένος

    Σωτήρ, τη δεύτερη φορά
    που θα ξαναρρωστήσω
    για του ιού τη διασπορά
    τον άλλο θα ρωτήσω!

  165. loukretia50 said

    Η αυτολογοκρισία μου – μηχανισμός αυτόματος – έκοψε πάραυτα την πρώτη βερσιόν : «… λέω ρε πστ δε μπορεί!»
    αλλά, τι στην ευχή! ας το πάρει το ποτάμι!

  166. Γιάννης Ιατρού said

    164α χαχα😍, δοκιμάζεις, κι άαααμα γλυκαθείς;;;
    ibid β θέλουμε τον 3ο στίχο 🙂 🙂

  167. Γιάννης Ιατρού said

    166: (συνέχεια) Α, και για όσους δεν γνωρίζουν.θυμούνται με σιγουριά😜 τι είναι αυτή η «απεύθυνση» που γράφει η Λού μας στο 164α, εδώ η εξήγηση 😂😜 Τι είναι αυτό το «απεύθυνση» κ. Μπαμπινιώτη;

  168. loukretia50 said

    166. A παπα! Είμαι γάτα και κυρία!
    (Κι αν από σπόντα μας διαβάζει η κόρη μου?)

  169. Μαρία said

  170. sarant said

    168 Είναι κι αυτό, αν μας διαβάζουν κάποια πρόσωπα;

  171. Γιάννης Ιατρού said

    168: Θα σκεφτεί το αυτονόητο, «τι τσίφτισα μαμά που έχει»😉👍

  172. aerosol said

    #172
    +1

  173. Γιάννης Ιατρού said

    Άκουγα σήμερα τον λόγο του Τσίπρα και τα σχετικά στην μετέπειτα συνέντευξη τύπου που έδωσε και δεν πήρε τ΄αυτί μου κάποιο μαργαριτάρι, π.χ. τίποτα γλωσσικό, κάτι το χτυπητό κλπ., αν αναλογιστεί μάλιστα κανείς πως οι ερωτήσεις που του έκαναν δεν ήταν του τύπου «σκονάκι»/προτυπωμένες με λυσάρι, σαν αυτές που έχουμε δει, τ΄αλλουνού…

  174. Γιάννης Ιατρού said

  175. Γς said

    ΛεΠα

    Α, πα, πα…

    «Στον Άδωνη Γεωργιάδη πήγα που είναι παλιός μου φίλος. Θα το κοιτάξει, μου είπε, με αγκαλιά. Πήγα σαν Λευτέρης Πανταζής γιατί νομίζω πως μετά από τόσα χρόνια έχω χτίσει με το όνομα μου να μπορεί ο καθένας να σέβεται τον Λευτέρη τον φίλο σου και τον Πανταζή του κόσμου. Με σεβασμό, λοιπόν, κάθισα στο τραπέζι απέναντι του και μιλήσαμε για όλα τα πράγματα. Πρώτα για τη ζωή μας. Πως ξεκινήσαμε και οι δύο και τώρα αυτός είναι υπουργός και εγώ είμαι ο Λευτέρης Πανταζής από την αγάπη του κόσμου».

    Λεπά, Πάνος, κι ο … Δημοσιογράφος

    Ολα τα σούργελα, ωχ, τα μωρά στην πίστα

  176. ΓΤ said

    @159

    Για τον Παππά, υπήκοος Μουγγάντας.
    Πάντως, τώρα που το θυμήθηκα, ο γνωστός υπήκοος Μουγγάντας του μπλογκ, τώρα που δυσκολεύεται να πάει στη βιλάρα της κοκκινοκράγιονης φτενοχείλας φίλης του στη Μαγνησία, ας βολευτεί με γάλα μαγνησίας.

  177. Πέπε said

    Θα επανέλθω στο ζήτημα της προσφώνησης για να θυμίσω μια άλλη πλευρά που μου ‘ρθε στον νου:

    Πολλές φορές, όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον αναφερόμενοι σε κάποιον άλλο, αυτό τον άλλο τον αποκαλούμε όχι όπως τον προσφωνούμε εμείς αλλά όπως τον προσφωνεί ο συνομιλητής μας. Για παράδειγμα, ο πατέρας λέει στο παιδί του «η μαμά», και όχι «η Μαρία». Ο δάσκαλος λέει στους μαθητές για έναν άλλο δάσκαλο «ο κύριος Ταδόπουλος» και όχι «ο Μπάμπης».

    Δηλαδή, προκρίνεται η σχέση του ακροατή με το περί ού ο λόγος πρόσωπο, και όχι του ομιλητή.

    Αυτό όμως δεν είναι αμφίδρομο: το παιδί λέει στον πατέρα «η μαμά», γιατί τη φωνάζει μαμά, και όχι «η Μαρία» όπως τη φωνάζει ο πατέρας.* Ο μαθητής στον δάσκαλο αντιστοίχως.

    Άρα τελικά η σχέση που προκρίνεται είναι ανάμεσα στο περί ού ο λόγος πρόσωπο και σ’ εκείνον από τους δύο συνομιλητές που, ας το πούμε έτσι, βρίσκεται πιο «χαμηλά» ως προς αυτό το πρόσωπο.

    Τώρα λοιπόν έχουμε έναν πρωθυπουργό, έναν αρχιγιατρό, και μια μάζα από απλούς πολιτες. Ο πρωθυπουργός είναι πιο πάνω από τον αρχιγιατρό, αν και έχει τη συγκαταβατικότητα να τον αντιμετωπίζει ως ίσο (έτσι θέλει να δείχνει). Ο τηλεθεατής βρίσκεται πιο κάτω από τον αρχιγιατρό, και αυτ΄΄η είναι η σχέση που πρέπει να προκριθεί. Αφού για τον τηλεθεατή ο αρχιγιατρός είναι «ο κύριος Τσιόδρας», «κύριο Τσιόδρα» οφείλει να τον λέει κι ο πρωθυπουργός. Επομένως, όταν έρθει κι η στιγμή να απευθυνθεί στον ίδιο τον κ. Τσιόδρα, θα ήταν κάπως θέμα συνέπειας να κρατήσει το ίδιο επίπεδο, δηλ. να του πει «κύριε Τσιόδρα».

    ___________________________

    *Και, παρεμπιπτόντως, ενοχλούμαι ιδιαίτερα όταν ακούω τρίτους και άσχετους να λένε σε παιδιά «η μαμά», λες και την έχουν όλοι μαζί. Εκτός στενού κύκλου ο κόσμος λέει «η μαμά σου» ή και «η μητέρα σου». «Η μαμά» είναι λαϊκισμός και σφετερισμός οικειότητας. Άντε να το δεχτώ για όταν ο τρίτος μιλάει σε ΠΟΛΥ μικρό παιδάκι, βάλε μέχρι 5 χρονών ας πούμε. Από κει και πέρα, είναι χάλια.

  178. Μαρία said

  179. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    135 Το απόγευμα μια φίλη μού λέει, είδες τί γίνεται
    έξω από το Λευκό Οίκο;
    -Έξω από το Λευκό Πύργο είδα, της λέω.

  180. Γς said

    177:

    >Για τον Παππά, υπήκοος Μουγγάντας.

    [audio src="http://www.buganda.com/anthem.wav" /]

    >ο γνωστός υπήκοος Μουγγάντας του μπλογκ

    Μπά; Εδώ μέσα;

  181. Γς said

    [audio src="http://www.buganda.com/anthem.wav" /]

  182. Γς said

    https://en.wikipedia.org/wiki/Buganda

  183. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα,

    179/180: Σε όλα τα αστικά κέντρα το ίδιο συνέβη.
    Για την Πάτρα διαβάζω «Στη Πάτρα ζούμε καρναβάλι Αγιαντρεος Χριστούγεννα Πάσχα μέσα σε δύο μέρες..». Προφανώς ζούμε μέρες λίγο πριν την Δευτέρα Παρουσία! Στη φωτό του dete.gr της Μαρίας στο 180, οι περισσότεροι, σχεδόν όλοι χωρίς μάσκα. Τι να πει κανείς;
    Δεύτε λάβετε…

    Εντωμεταξύ (για τα γενναιόδωρα επιδόματα βοηθείας της κυβέρνησης): Καμία οικονομική βοήθεια για τους μακροχρόνια ανέργους άνω τον 40 (που δεν προσελήφθησαν ούτε από τον ΟΑΕΔ🤔😟) και τους ανασφάλιστους

  184. Γιάννης Ιατρού said

    184: … των…

  185. Κιγκέρι said

    Όσο το σκέφτομαι, ούτε κε Τσιόδρα, ούτε κε καθηγητά, ούτε Σωτήρη, ούτε Σώτερ σώσον υμάς. «Γιατρέ» θα ήταν αρκετό νομίζω.

  186. Γιάννης Κουβάτσος said

    178: Πέπε, στην εποχή μας το πρωτόκολλο τηρείται σχολαστικά μόνο στο παλάτι του Μπάκιγχαμ. Στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο υπάρχει μεν, αλλά η παραβίασή του δεν μας ξενίζει, ιδίως όταν δεν φαίνεται να υπάρχει κακή πρόθεση, όπως το να μειώσεις τον άλλον ή να μην του δείξεις τον απαιτούμενο σεβασμό. Στην περίπτωση του Σωτήρη δεν μου κακοφάνηκε, δεν είδα ασέβεια ή υποτίμηση. Όσο για το «μπαμπάς» και «μαμά» είναι καθιερωμένα πια και δεν μας παραξενεύουν. Προσωπικά, ρωτάω τους δεκάχρονους μαθητές μου, όταν αργούν οι γονείς τους, αν σήμερα θα τους πάρει ο μπαμπάς ή η μαμά και λέω στον Δημητράκη να δώσει πολλούς χαιρετισμούς στον παππού. Τις κτητικές αντωνυμίες τις παραλείπω με ήσυχη συνείδηση.

  187. Alexis said

    #160, 164: Λου εξαιρετικά τα στιχουργήματα, μπράβο!

    Το επόμενο στάδιο οικειότητας θα είναι να λέει ο ένας στον άλλο «έλα, πες κι εσύ ρε μαλάκα, η σειρά σου τώρα!» 🙂

  188. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα! (με την καρακαραντίνα… 🙂 )

    Πρώτα-πρώτα: Με όλη μου τη συμπάθεια –από την παρουσία του στο ιστολόγιο- ευχές στον ΠμΠ για γρήγορη αποκατάσταση της υγείας του, όπως την επιθυμεί.

    179, 180
    Και στο Ηράκλειο τα ίδια. Συνωστισμός στο κέντρο (με μάσκες η πλειοψηφία), μποτιλιαρίσματα (θηριώδη…) περιφερειακά! Πάντως, εδώ που τα λέμε, δικαιολογημένο και αναμενόμενο ήταν το φαινόμενο. Μέσα σε μία μέρα, όλο και κάποια εκκρεμότητα έπρεπε να τακτοποιηθεί (ψώνια από εμπορικά, παραλαβή επισκευασμένων απαραίτητων, τελευταίες συναντήσεις νεαρών κλπ)

  189. Γιάννης Ιατρού said

    189 (τέλος): Κυριολεκτικά αυτές οι «τελευταίες συναντήσεις» είναι που με ανησυχούν ….

  190. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ!

    174 Αυτό το αναφέρω κι εγώ στο σημερινό άρθρο

    178 Καλή ανάλυση

  191. Nestanaios said

    58. Ατακαμα.

    Επειδή θεωρώ ότι η κατάσταση είναι πολύ πιο σοβαρή, εμένα μου θυμίζει κάτι από το όρκο των Ελλήνων στις Πλαταιές: «Οὐ ποιήσομαι περὶ πλείονος τὸ ζῆν τῆς ἐλευθερίας».

    Επίσης, δεν μπορώ να καταλάβω πως ο Κορονοιός έχει καταφέρει να μειώσει τους θανάτους από καρκίνο, εγκεφαλικά, καρδιακά, άνοια και πολλά άλλα. Από τροχαία σίγουρα έχουν μειωθεί οι θάνατοι.

  192. Γς said

    181;

    >>ο γνωστός υπήκοος Μουγγάντας του μπλογκ

    >Μπά; Εδώ μέσα;

    177:

    γράψε μας να σε γράψουμε

    Κανείς αλλος που κατάλαβε τι θέλει να πει ο τύπος;

  193. Γιάννης Ιατρού said

    192 τέλος
    Πού ΄ναι η δυσκολία;
    Αφού πηγαίνεις στα κυπαρισσάκια από τον ιό πριν προλάβουν οι άλλες παθήσεις να σε ξεπαστρέψουν. Οι μακροχρόνιες. Μερικές (π.χ. εγκεφαλικά, καρδιά) που εκδηλώνονται σχεδόν ακαριαία, απαιτούν κατά κανόνα πολύχρονη «προετοιμασία» που πολλοί δεν την παίρνουν είδηση.

  194. Nestanaios said

    194.
    Έχεις δίκιο. Αυτό δεν το έχει περάσει από το μυαλό μου.

  195. Γιάννης Ιατρού said

    168 Λου
    ..και γάτα και κυρία..
    τι; μόνο; εδώ βλέπω πανάρχαια (~8ος αι. π.χ.) σύμβολα
    προστασίας😋😎, βασιλικής εξουσίας,💰😜 και καλής υγείας😼✔

  196. Γιάννης Ιατρού said

    Τι; Μόνο «Σωτήρης»; έχουμε κι άλλους…

    Σε 30 μέρες συνταξιοδοτούνται (κι επομένως αποχωρούν) περίπου 2000 γιατροί από το ΕΣΥ. Και ο υπουργός υγείας (ο Βασίλης ντε, όπως πλέον συνηθίζει ν΄ αναφέρεται σε γνωστά δημόσια πρόσωπα ή/και ν’ αποκαλεί τους συνομιλητές του ο ΠΘ μας) ΤΩΡΑ, που σφίξαν πολύ, μα πάρα πολύ τα γάλατα, «κατεβάζει» τροπολογία για να προσλάβει 300 !!! 😟🙄νέους. Α, επίσης προτείνει εξάμηνη παραμονή (οικειοθελώς) σ΄αυτούς που βγαίνουν την σύνταξη😟.

  197. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    197 >>Τι; Μόνο «Σωτήρης»; έχουμε κι άλλους… «κατεβάζει» τροπολογία για να προσλάβει 300
    Στο «Σωτηρία» από τις 50 ΜΕΘ που δώρισε η Βουλή (και εγκαινίασαν με ταρατατζούμ) λειτουργούν μόνο 15 ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Μειώθηκαν άλλες κλινικές σε νοσοκομεία για να φανεί ότι αυξάνουν τις Κόβιντ. πχ το Αττικόν έμεινε με μια παθολογική.

  198. Κιγκέρι said

    Α πα πα! Στο 186, το σωστό βέβαια είναι ημάς. 😔

  199. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    197,198
    Οι 300 θέσεις γιατρών που άνοιξαν (τώρα μού λειτούργησε το σάιτ της Βουλής και είδα) είναι εντατικολόγοι, ενώ υπάρχει παράλληλη ανάγκη παθολόγων, πνευμονολόγων, αναισθησιολόγων.
    Θυμάμαι Γενάρη Φλεβάρη που μπαινόβναινα καθημερινά στον Ευαγγελισμό την αγωνία του Παθολογικού (προ Κορονοϊού μιλάμε) ότι τέλος του χρόνου φεύγουν 15 γιατροί και τί θα γίνει που δεν φαίνονται στον ορίζοντα προσλήψεις.Είχαν ήδη ανασταλεί οιπρογραμματισμένες του Σύριζα.

  200. Γιάννης Ιατρού said

    Αυτό με την ολιγωρία να πράξουν έγκαιρα το αναγκαίο για την δημόσια υγεία φαίνεται πως δεν είναι μόνο Ελληνική πατέντα…

    Το επιστημονικό περιοδικό Lancet, σε άρθρο του thw 15 Okt. 2020 με τίτλο «Επιστημονική συναίνεση για την πανδημία Covid-19: πρέπει να δράσουμε τώρα» του The John Snow Memorandum, λέει απερίφραστα ότι πολλές χώρες επανέρχονται στο lockdown, γιατί δεν χρησιμοποίησαν τον χρόνο του πρώτου lockdown για τη δημιουργία συστημάτων απόκρισης στην πανδημία: «Ελλείψει κατάλληλων προβλέψεων για τη διαχείριση της πανδημίας και των κοινωνικών επιπτώσεων αυτές οι χώρες αντιμετώπισαν συνεχείς περιορισμούς».

    Although lockdowns have been disruptive, substantially affecting mental and physical health, and harming the economy, these effects have often been worse in countries that were not able to use the time during and after lockdown to establish effective pandemic control systems. In the absence of adequate provisions to manage the pandemic and its societal impacts, these countries have faced continuing restrictions

  201. Γιάννης Ιατρού said

    Παιδιά, να συμπληρώνετε σωστά τα απαιτούμενα στοιχεία γιατί πέφτουν πρόστιμα ξεγυρισμένα… 😂😂

  202. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    202 προστίματα 🙂

  203. ΓΤ said

    201@

    Σαφέστατη η επίδραση του σώψυχου γερμανικού γλωσσικού φορτίου στο «k» του «Okt», κάτι που σαφώς δεν μπορεί να συμβαίνει με το Lancet 😉

  204. Γιάννης Ιατρού said

    204: Προφανώς 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: