Μηνολόγιον Δεκεμβρίου έτους 2020
Posted by sarant στο 1 Δεκεμβρίου, 2020
Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ συνήθως την πρώτη του μηνός, ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και βέβαια μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς για τα γεγονότα του μήνα, που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως αγγελτήρια θανάτων.
Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις από πέρυσι. Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.
Το μηνολόγιο τούτου του μήνα έχει μιαν ιδιαιτερότητα, μια και στις 17 του Δεκέμβρη κλείνουν τα 9 χρόνια από τότε που χάσαμε τον πατέρα μου. Δεν θεώρησα άτοπο να μνημονέψω τον πατέρα μου στο μηνολόγιο, που ήταν άλλωστε δικη του ιδέα: ανάμεσα σε έναν ποιητή που αγαπούσε και σ’ έναν επαναστάτη που θαύμαζε πιστεύω πως θα έχει καλή παρέα.
Τρ 1 | Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS και γενέσιον Ιωάννου Συκουτρή |
Τε 2 | Αντιφώντος του σοφιστού, Μαρίας Καλογεροπούλου της καλλιφώνου και Διονυσίου Σαββόπουλου της νιότης μας |
Πε 3 | † Αυγούστου Ρενουάρ και γενέσιον Νίνου Ρότα του μουσουργού |
Πα 4 | Ο Θωμάς Έδισον εφευρίσκει τον ηλεκτρικόν λαμπτήρα |
Σα 5 | Θεοφίλου Μόζαρτ τελευτή |
Κυ 6 | Νικολάου Μύρων και των Διοσκούρων, προστατών των πλοϊζομένων και Αλεξάνδρου Γρηγοροπούλου αναίρεσις |
Δε 7 | Των τριών Χαρίτων |
Τρ 8 | Δάμωνος και Φιντίου· και Ιωάννου Λένον του πολυκλαύστου αναίρεσις |
Τε 9 | Ιωάννου Βοκκακίου και της Ανθρωπίνης Κωμωδίας του |
Πε 10 | Των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τελευτή Άλκη Αλκαίου του στιχουργού |
Πα 11 | Γενέσιον Μαξίμου Γκόρκι |
Σα 12 | Διογένους του Κυνός |
Κυ 13 | Γαλιλαίου ταπείνωσις και Μέντη Μποσταντζόγλου τελευτή |
Δε 14 | Ανάληψις Απολλωνίου του Τυανέως εκ του ιερού της Δικτύννης |
Τρ 15 | Αναξαγόρου του φιλοσόφου |
Τε 16 | Τελευτή Κωνσταντίνου Βάρναλη, ποιητού των Μοιραίων |
Πε 17 | † Δημητρίου Σαραντάκου του συγγραφέως και Σίμωνος Μπολιβάρ του ελευθερωτού |
Πα 18 | Του χορού του Ζαλόγγου |
Σα 19 | Προμηθέως καθήλωσις επί του Καυκάσου |
Κυ 20 | Της εν Επιδαύρω πρώτης Εθνοσυνελεύσεως |
Δε 21 | Χειμερινόν ηλιοστάσιον |
Τρ 22 | Ησιόδου του Ασκραίου και των Έργων και Ημερών αυτού |
Τε 23 | Κρυσταλλοτριόδου της θαυματουργού γενέσιον |
Πε 24 | Λουδοβίκου Αραγκόν τελευτή |
Πα 25 | Γέννησις Ιησού του Ναζωραίου, Ορφέως και Μίθρα |
Σα 26 | † Ερρίκου Σλήμαν του αρχαιολόγου |
Κυ 27 | Πινδάρου του Θηβαίου |
Δε 28 | Κινηματογράφου γέννησις |
Τρ 29 | Γενέσιον Παύλου Καζάλς |
Τε 30 | Ίδρυσις Σοβιετικής Ενώσεως |
Πε 31 | Εφεύρεσις του τηλεσκοπίου |
Ο Δεκέμβριος ή Δεκέμβρης είναι ο δωδέκατος και τελευταίος μήνας του ημερολογίου μας, παρόλο που το όνομά του παραπέμπει ολοφάνερα στον αριθμό δέκα, decem. Για την ανακολουθία φταίνε οι Ρωμαίοι -διότι τα ονόματα των μηνών, όλα, είναι δάνειο από τα λατινικά. Το παλιό ρωμαϊκό μηνολόγιο άρχιζε από τον Μάρτιο και ο Decem-ber ήταν ο δέκατος μήνας. Όταν αργότερα μεταρρυθμίστηκε το ημερολόγιο και μπήκαν στις δυο πρώτες θέσεις ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, η αντιστοιχία χάλασε και ο Δεκέμβρης είναι πλέον δωδέκατος.
Ο Δεκέμβρης λαϊκά λέγεται και Γιορτινός -και όχι άδικα: είναι ο μήνας με τις πολλές γιορτές, ξεκινώντας από τα Νικολοβάρβαρα (4-6 Δεκεμβρίου) και καταλήγοντας στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά -και ενδιάμεσα έχουμε επίσης την Άννα, τον Σπύρο, τον Λευτέρη, τον Διονύση και την Αναστασία. Να είναι σύμπτωση οι τόσες γιορτές στον σκοτεινότερο μήνα της χρονιάς, όπου η μέρα βρίσκεται στα μικρότερά της;
Στα τούρκικα, ο Δεκέμβριος λέγεται Aralιk, που θα πει «μεσοδιάστημα». Στα ελληνικά, αραλίκι βέβαια λέγεται η ξεκούραση, και κατά σύμπτωση ή όχι ο Δεκέμβρης είναι μήνας ξεκούρασης για τους περισσότερους αγρότες, αφού είναι ο μήνας που έχει τις λιγότερες αγροτικές δουλειές: τα χωράφια έχουν σπαρεί, τα ζώα μένουν κλεισμένα και τρώνε από τα αποθηκευμένα, η μέρα είναι μικρή και εκ των πραγμάτων δεν έχεις πολύ χρόνο για δουλειές. Έτσι, είναι ο μήνας που οι πιο πολλοί αγρότες ξεκουράζονται, αν και αυτό δεν ισχύει στα μέρη όπου καλλιεργείται η ελιά, αφού εκεί έχουν φούριες: τη συγκομιδή.
Να πούμε πάντως ότι με το παλιό ημερολόγιο, που είχαμε ως το 1923, το χειμερινό ηλιοστάσιο έπεφτε γύρω στις 9 Δεκεμβρίου -έτσι εξηγούνται και κάποιες παρετυμολογικές παροιμίες, ότι της Αγίας Άννας η μέρα παίρνει μιαν ανάσα ή ότι του Αγιού Σπυρίδωνα η μέρα παίρνει ένα σπυρί, δηλ. αρχίζει λίγο-λίγο να μεγαλώνει.
Να αναφέρουμε και μια παρετυμολογική παροιμία, που συσχετίζει τον Δικέβρη με το δίκιο: Δικέβρης, δίκια κι αν επόσπειρες, κι αν έχεις κι άλλο, σπείρε (Δηλαδή υπάρχει περιθώριο και το Δεκέμβρη ακόμη για σπορά).
Ο Δεκέμβριος είναι από τους μήνες που έχουν δώσει το όνομά τους σε γεγονότα -εννοώ βέβαια τα Δεκεμβριανά, τις συγκρούσεις του Δεκέμβρη του 1944 στην Αθήνα. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα και για τα όσα ακολούθησαν τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2008 από την οποία φέτος κλείνουν 12 χρόνια. Δεκεμβριστές λέγονται οι επαναστάτες που πήραν μέρος στην αποτυχημένη εξέγερση του Δεκεμβρίου 1825 στην τσαρική Ρωσία.
Παρά τις τόσες γιορτές που τον φαιδρύνουν, ο Δεκέμβρης θεωρείται μήνας δύσκολος, μουντός. Σαν έχεις λύπη, ο Μάης με τον Δεκέμβρη μοιάζει έγραψε σ’ ένα αποκηρυγμένο ο Καβάφης, ενώ ο Σεφέρης επέμεινε ότι Ο ύπνος είναι βαρύς τα πρωινά του Δεκέμβρη | μαύρος σαν τα νερά του Αχέροντα
Μήνας δύσκολος και μουντός ο Δεκέμβρης είναι κάθε χρόνο, φανταστείτε πόσο περισσότερο φέτος, που η κορόνα έχει ρίξει την απαίσια σκιά της στα πάντα με αποτέλεσμα, ειδικά στην πατρίδα μας όπου η αμεριμνησία των αρμοδίων έδωσε τη θέση της στον πανικό, οι γιορτές να είναι αμφίβολο αν και πώς θα γιορταστούν. Μαύρες γιορτές, κορονιασμένες. Αλλά θα είμαστε μαζί, στο ιστολόγιο.
Να κλείσουμε με τραγούδι -για τον Δεκέμβρη, βέβαια και για μια συγκεκριμένη μέρα του. «Έξι του Δεκεμβρη» με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, σε μουσική και στίχους του Απόστολου Μπουλασίκη.
Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said
Αν δεν είναι αδιακρισία: Αυτό το «Διονυσίου Σαββόπουλου» ο Δημήτρης ή ο Νίκος Σαραντάκος το έβαλε; 🙂
dimosioshoros said
Ω… η Πρέβεζα με το φημισμένο προάστιό της το Ζάλογγο, αμέσως μετά την ημέρα μνήμης του απεληλυθότος Δημητρίου.
LandS said
Καλό μήνα!
Χτες ανακοινώθηκε η λέξη της χρονιάς του Μέριαν – Γουέμπστερ. Φυσιολογικό το αποτέλεσμα: Πανδημία.
Αναμένουμε και τα άλλα λεξικά, περιοδικά κλπ να αναδείξουν λέξη της χρονιάς τη «Πανδημία» ή κάποια άλλη που έχει να κάνει με τη Πανδημία.
Τι θα έλεγε η αρμόδια επιτροπή του παρόντος ιστολογίου αν έκανε δύο ψηφοφορίες; Μία όπεν και μία τζούνιορ για τις άσχετες.
Ευχαριστώ.
Αγγελος said
Kαλημέρα.
Επειδη οι Τρεις Χάριτες δεν φαντάζομαι να έχουν χριστιανική γιορτή, πού παραπέμπει η 7/12;
Γιάννης Κουβάτσος said
Καλό μήνα, τελευταίο μήνα του καταραμένου 2020.
1 Δεκεμβρίου 1955: Η Ρόζα Παρκς αρνείται να παραχωρήσει τη θέση της σε λευκό επιβάτη, στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμας. “Δεν ήμουν σωματικά κουρασμένη, είχα κουραστεί να υποχωρώ”, έγραψε αργότερα στην αυτοβιογραφία της.
faltsos said
«Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ συνήθως (αλλά όχι σήμερα) την πρώτη του μηνός»
Αυτά κάνει το βιαστικό κοπιπαστάρισμα από τα παλιά
sarant said
Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
1 Δεν θυμάμαι Πρέπει να δούμε τα πρώτα Μηνολόγια, του 2010
3 Μα, κι αυτοί μία ψηφοφορία κάνανε
4 Ο πατέρας μου το είχε βάλει, αγνοώ.
6 Ευχαριστώ, το διόρθωσα.
Γιάννης Κουβάτσος said
Ένα όμορφο χειμωνιάτικο ποίημα του ωραίου Αργύρη Χιόνη…
Βροχή δωματίου
Η βροχή κρύωνε έξω, στο δρόμο. Χτυπούσε το τζάμι και φώναζε,
κρυώνω.
Ήτανε, πράγματι, χειμώνας. Το τζάμι τη λυπήθηκε,
της άνοιξε, την έβαλε μες στο δωμάτιο.
Ο άνθρωπος έγινε έξω φρενών. Είσαι τρελό, του φώναξε, που ξανακούστηκε να μπαίνει η βροχή μες στο δωμάτιο; Είσαι τρελό.
Μα είναι βροχή δωματίου, είπε ήρεμα το τζάμι, δεν ακούς τί ωραία που ηχεί πάνω στο πάτωμα, πάνω στο τραπέζι, πάνω στο μέτωπό σου;
Είναι βροχή δωματίου…
Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said
Αν θέλης να πάμε στα 700 σχόλια, να κάνω μιά νύξη για τον Δεκέμβρη του 1944 🙂 🙂 🙂
(Χθες είδα στην ΕΡΤ μία εκπομπή για το Ματαρόα, με συνεντεύξεις απογόνων των φευγάτων εκείνης της ιστορίας. Κάποιοι από αυτούς επαναλάμβαναν περιγραφές γεγονότων των Δεκεμβριανών που είχαν ακούσει από τους γονείς τους. Είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον..)
faltsos said
Τραγούδια για το Δεκέμβρη γράφτηκαν πολλά, αλλά για την σημερινή μέρα (1η του Δεκέμβρη) έγραψε ο Μάνος Ελευθερίου, μελοποίησε ο Γιάννης Σπανός και τραγούδησε ο Γιώργος Νταλάρας
Pedis said
Πα 4 Ο Θωμάς Έδισον εφευρίσκει τον ηλεκτρικόν λαμπτήρα
Είναι σωστό;
Δεν εννοώ την εφεύρεση (αν και » Συχνά η ανακάλυψη παίρνει το όνομα του τελευταίου που ασχολείται σχετικά») αλλά την ημερομηνία.
sarant said
1 Το κοίταξα, ως το 2015 τουλάχιστον δεν υπήρχε αναφορά στον Σαββόπουλο. Οπότε, εγώ το έβαλα.
nikiplos said
Καλημέρα. Από γεγονότα σαν και σήμερα τυπικά έχουμε την προσάρτηση της Κρήτης στην Ελλάδα, κι από τότε μας ταλαιπωρεί αυτό το πράσινο παλαιότερα και ροζ στο χάρτη που άλλαξε άρδην το πολιτικό σκηνικό.
Από διεθνή γεννέθλια, είναι του Γούντι Άλλεν.
Και ας μην ξεχάσουμε και τον Χαρίλαο Βασιλάκο, που πέθανε σαν σήμερα, το 1964, τον πραγματικό νικητή του Μαραθωνίου της Αθήνας το 1896, γιατί ο Σπύρος Λούης ήταν ορντινάτσα του Αυλάρχη Παπαδιαμαντόπουλου και η υποτιθέμενη νίκη του, ήταν κατασκεύασμα του αξιωματικού.
sarant said
10 Το είχαμε βάλει πρόπερσι νομίζω.
leonicos said
Μπήκε και ο Δεκέμβρης γ@@@@το!
Καια κομα στην Η είμαι
Και είαι 14ρις
Πάνος με πεζά said
Καλό μήνα σε όλους ! Με περίεργες γιορτές φέτος, αλλά δε μπορεί να είναι και όλα τα Χριστούγεννα ίδια · θα ήσαν μονότονα !
Από αυτά που διαβάζω και μας ενδιαφέρουν είναι ότι σαν σήμερα, το 2002,δημιουργείται η Ελληνική Βικιπαίδεια, για την οποία συζητούσαμε τις προάλλες.
Κι εδώ, δώδεκα τραγούδια για το Δεκέμβρη.
https://www.ogdoo.gr/diskografia/stigmes/ta-tragoydia-tou-dekemvri
atheofobos said
Η επιβεβαίωση της γέννησης του Σαββόπουλου!
Ο Αυριλιανός θέλησε να ενώσει όλους τους λαούς της αυτοκρατορίας με μία κεντρική διοίκηση και μία θρησκεία, καθορίζοντας την 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα της Γέννησης του Ανίκητου Ήλιου δηλαδή του ήλιου που δεν θα νικηθεί ποτέ από τα σύννεφα ή από το βαρύ χειμώνα (Dies Natalis Solis Invicti).
΄Ετσι ένωσε το ελληνικό Τριέσπερο με την αιγυπτιακή εορτή Γέννηση του Όσιρη και την περσική τριήμερη εορτή Γέννηση του Μίθρα (Θεός ¨Ηλιος).
Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
http://atheofobos2.blogspot.com/2014/12/blog-post_23.html
ΚΑΒ said
Καλημέρα, καλό μήνα, καλό χειμώνα και με το καλό η λευτεριά από όλα τα δεσμά.
leonicos said
Προμηθέως καθήλωσις επί του Καυκάσου
Καλά, μέσα στο καταχείμωνο πήγαν; Ξέρετετι γινεται στο Σβανέτι αυτή την ώρα;
Οι πάγοι του Καρακορούμ αυξάνουν, ενώ στους πόλους λιώνουν.
Αλλα το καλοκαίρι το πάνω Σβανέτι είναι όλα τα λεφτά. Μόνο που περπατάς λίγο και κοντανασαίνεις σα σκυλί νταλα μεσημέρι. Υψόμετρο γαρ
Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said
Πολύ χαίρομαι όταν πρωτοανακαλύπτω εδώ κάποιο λεξιλογικό στοιχείο: «Πλοϊζομένων»! Το βλέπω για πρώτη φορά..
faltsos said
19. Κάποιος εμπνεύστηκε μια σειρά από κομικς, κάτι σαν τον ισοβίτη του Αρκά, με ήρωα τον Προμηθέα. Να ένα δείγμα:
ΓΤ said
«[…] ανάμεσα σε έναν ποιητή που αγαπούσε και σ’ έναν επαναστάτη που θαύμαζε […]». Μόνο… ανάμεσά τους δεν βρίσκεται, αφού, στην τετμημένη του χρόνου, τους άφησε πίσω του. Σε μια ευθεία μπαίνουμε όλοι.
«[…] φανταστείτε πόσο περισσότερο φέτος, που η κορόνα έχει ρίξει την απαίσια σκιά της στα πάντα […]». Δεν είναι λίγες οι φορές που οι κορόνες ρίχνουν απαίσιες σκιές.
«[…] τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2008, από την οποία φέτος κλείνουν 12 χρόνια. […]». Πέρα από τα αφαιρετικά μυαλά, είναι προφανές ότι οι εκλεκτοί αναγνώστες του Ιστολογίου ξέρουν αφαίρεση, άρα περιττό το ότι «φέτος κλείνουν 12 χρόνια». Και αυτό το περιττό μάς ακολουθεί από το Μηνολόγιον του 2018, ευτυχώς όχι από νωρίτερα.
Γιάννης Κουβάτσος said
Κοίτα τώρα σύμπτωση:11 Δεκεμβρίου γεννήθηκε ο Γκόρκι, ο γνωστότερος μπολσεβίκος συγγραφέας, 11 Δεκεμβρίου και ο Σολτζενίτσιν, ο γνωστότερος, όχι ο καλύτερος, αντιφρονών συγγραφέας. ☺
Κιγκέρι said
Καλημέρα, καλό μήνα!
Αν Αλεξάνδρου Γρηγοροπούλου, γιατί Διονυσίου Σαββόπουλου κι όχι Σαββοπούλου; Παρασύρομαι τόσο πολύ από το πνεύμα και το ύφος του
μηνολογίου, που σκοντάφτω όταν κάποια γενική ξεφεύγει!
Η Μπέλλου πάλι, πέθανε στις 27 Αυγούστου 1997. Ήμουν διακοπές τότε σε κάποιο νησί και, στον μαυροπίνακα έξω από ένα μπαράκι, είχανε γράψει «Καλό ταξίδι, Σωτηρία..». Εγώ δεν ήξερα ακόμη ότι είχε πεθάνει η Μπέλλου, διάβασα το μήνυμα κι απόρησα, νόμισα ότι κάποια φίλη τους Σωτηρία έφυγε από το νησί κι είπα μέσα μου, πώς το ’χουν έτσι εδώ, όποιον φεύγει τον ξεπροβοδάνε γραπτώς; Το βράδυ κατάλαβα ποια Σωτηρία και ποιο ταξίδι…
Βλέπω τώρα στο μηνολόγιο Δεκεμβρίου:
Σα 26: Σωτηρίας Μπέλλου της υμνωδού,
μπα, λέω, θά ’ναι η ημερομηνία γέννησης. Ανοίγω τη Βικιπαίδεια, δίνει ημερομηνία γέννησης 22 Αυγούστου 1921. (Ή και 21, ή και 29, Αυγούστου όμως)
Ποιος κάνει λάθος;
geobartz said
# Θεός σ(ι)’χωρές(ι) τον, από σήμερα, τον κατά την 17ην τρέχοντος αποδημήσαντα εις Κύριον Δημήτριο Σαραντάκο.
# Αραλίκ(ι), όνομα και πράμα, ο Δεκέμβρης. Ακόμα και για γεωργούς και κτηνοτρόφους. Ιδίως κατά τα τελευταία χρόνια που όλες σχεδόν τις χειρονακτικές δουλειές τις κάνουν (real) μετανάστες, κυρίως Αλβανοί (ου μην αλλά καί τινες λαθρομετανάσται από Πακιστάν και …πάσα γη!). Και βέβαια, εκτός από την ελαιοσυλλογή είναι και η χωρική επεξεργασία της Nicotiana tabacum. Δεν ξέρω τί γίνεται φέτος με τη σπορά των χειμερινών σιτηρών καθότι εν φυλακί ειμί, λόγω στεφανοϊού. Πάντως θυμάμαι μια χρονιά που, λόγω πρωτοφανούς ανομβρίας, έσπερναν τα στάρια τον Ιανουάριο!
# Δεκέμβρης και Γενάρης ήταν ο μήνας που οι Μακεδόνες γειτόνευαν (χαμουτζιστί, επισκέπτοντσν) τους εορτάζοντες: Παρέες (ανδρών κυρίως, αλλά και εφήβων) περιέρχονταν το χωριό κατά τις βραδινές ώρες και επισκέφτονταν την κάθε Άννα, κάθε Νικόλα, Σπύρο, Λευτέρη, Χρήστο κλπ. Δεν τους πτοούσαν οι άφθονες λάσπες αφού κρατούσαν «φανούς θυέλλης» ή φακούς (οι πιο μοντέρνοι). Και βέβαια, οι νεότεροι είχαν ιδιαίτερη προτίμηση στα σπίτια που υπήρχαν νύφες!
sarant said
16 Α μπράβο
18 Καλώς τον!
24 Μάλλον έπιασες αβλεψία του πατέρα μου. Θα πρέπει να διορθωθεί.
sarant said
24-26 Ο Σλήμαν αντικατέστησε τη Μπέλλου
ΓΤ said
@26γ
Μήπως πέθανε ξημερώματα 27ης και το θεώρησε 26 Δεκ;
ΓΤ said
27@
Η Μπέλλου πρέπει να παίξει με Πίνδαρο, δεν παίζει να χαθεί από το Μηνολόγιον!
Μυλοπέτρος said
Όλα τά ‘γραψες εκτός από το σπουδαιότερο. Έξη του Δεκέμβρη είδε το φως στο υπόγειο, λόγω σεισμών τότε, του μαιευτηρίου της Χίου ο Μυλοπέτρος.
dryhammer said
Το αραλίκι το άκουσα και με τις δυο σημασίες στα μικράτα μου.
Από τη γιαγιά τη μικρασιάτισσα που το έλεγε με την έννοα του περιθώριου, του τράτου κλπ «Άσε λίγο αραλίκι* στο παράθυρο να μπαίνει αέρας» και «έχει στο στρίφωμα αραλίκι και παίρνει μάκρεμα»
Κι από τον πατέρα μου με την έννοια της ακαμωσιάς «Όλο ξάπλα κι αραλίκι** είσαι, κάμε και καμιά δουλειά»
* Σήμερα λέμε «Σκάσε (μια) το παράθυρο…» και στα νεώτατα χρόνια «Χαραμάδιασε…»
** Τότε το είχα πως βγαίνει από το αράζω – είμαι αραχτός
Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said
@17. Νομίζω (είμαι στην δουλειά και δεν μπορώ να το διασταυρώσω) ότι το ανίκητο στην γιορτή του Ανίκητου Ήλιου, συνίστατο στην -ας την πούμε νομοτελειακή- αναγέννηση (αύξηση) της διάρκειας του ηλιακού φωτός, μετά απο το ελάχιστο του χειμερινού ηλιοστασίου..
ΓΤ said
25@
Κανείς δεν μπορεί να είναι «αποδημήσας» κατά την (17ην) «τρέχοντος»…
Κιγκέρι said
Χίλια συγνώμη, Νικοκύρη, δεν ξέρω ποιος διάολος με έβαλε να τσεκάρω και ένα Μηνολόγιο Αυγούστου για να δω αν αναφέρει τον θάνατο της Μπέλλου (και ναι, τον αναφέρει), αλλά αυτή τη φορά το μάτι μου έπιασε αυτό:
Πε 9 Ανάληψις Απολλωνίου του Τυανέως εκ του ιερού της Δικτύννης
που όμως το έχει και στις 14 Δεκεμβρίου και τώρα πάω να ψάξω ποιος στην ευχή ήταν αυτός ο Απολλώνιος ο Τυανεύς που αναλαμβανόταν δυο φορές το χρόνο!
Λέω να μην ξανάρθω σήμερα…
Πέπε said
@22
Εννείς ότι εδώ και δύο χρόνια κλείνουν 12 χρόνια; Κι ακόμη ανοιχτά είναι;
(Επί της ουσίας δεν το θεωρώ περιττή πληροφορία. Δεν είναι σαν ένα παλιό γεγονός που είτε κλείσει 80 χρόνια είτε 81 λίγο αλλάζει. Στα σχολεία οι καταλήψεις της 6ης Δεκ. ξεκίνησαν να γίνονται για «έναν από μας». Ήδη έχουμε φτάσει να γίνονται για ένα γεγονός που συνέβη πριν γεννηθούν κάποιοι από τους μαθητές. Με την αποφοίτηση από το Λύκειο της τωρινής Α Γυμνασίου θα έχουμε σαφώς φτάσει σε ένα γεγονός της «παλιάς ιστορίας» – Πολυτεχνείο, Επανάσταση, Μαραθώνας… Κάποιοι μπορεί να ανακαλύψουν έκπληκτοι ότι πρόσωπα που συνδέονται με το γεγονός ζουν ακόμη.)
ΓΤ said
35@
Εννοώ ότι ο κόσμος εδώ γνωρίζει αφαίρεση 🙂 Η δε συμπλήρωση α ετών δεν μνημονευόταν μέχρι το Μηνολόγιον 2017.
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
Καλό μήνα σε όλους (που δεν το βλέπω, δηλαδή…)
13.
>> …από τότε μας ταλαιπωρεί αυτό το πράσινο παλαιότερα και ροζ στο χάρτη που άλλαξε άρδην το πολιτικό σκηνικό’.
Δηλ. Νίκιπλε, για μην «σας ταλαιπωρεί» (;!;) το πρασινο-ροζ νησί, θα το προτιμούσες υπό τουρκική κατοχή ακόμη; (Μη στη μύτη μου, κύριε… 🙂 )
kalantzianastasia said
Reblogged στις anastasiakalantzi50.
Πέπε said
36
Κάποια εγκυκλοπαίδεια είχε καθιερώσει να δίνει, δίπλα στις ημερομηνίες γέννησης και θανάτου των διάφορων προσώπων, και την ηλικία θανάτου. Κι εκεί οι αναγνώστες ήξεραν αφαίρεση, αλλά δεν είναι αυτονόητο ότι θα την έκαναν. Οι υπεύθυνοι εξηγούσαν κάπου το σκεπτικό τους: το γεγονός ότι ο Ρεμπώ π.χ. πέθανε στα εικοσιτόσα, κάποιος άλλος πλήρης ημερών, και ο Κριαράς στα εκατόν φεύγα, αποτελούν από μόνα τους πληροφορίες που αξίζει τον κόπο να μην παραβλεφθούν.
Alexis said
Καλημέρα και καλό μήνα!
Παρατηρώ με πόση «μαεστρία» και με ελάχιστες λέξεις ο Δ.Σ. δίνει το «στίγμα» του περί χριστιανισμού:
Πα 25 Γέννησις Ιησού του Ναζωραίου, Ορφέως και Μίθρα
ΓΤ said
39@
Το σκεπτικό αυτό, λοιπόν, θα μπορούσε να έχει υιοθετηθεί και για τα προ του 2017 εισαγωγικά στα Μηνολόγια σχόλια.
Alexis said
Πολύ ωραίο το τραγούδι με τον Παπακωνσταντίνου που έβαλε ο Νικοκύρης, δεν το ήξερα…
Οι στίχοι είναι εξαιρετικοί, πραγματικό ποίημα!
Το σόλο της κιθάρας στην αρχή και στο τέλος του τραγουδιού θυμίζει έντονα το αντίστοιχο στο «Holiday» των «Scorpions»
Είναι ιδέα μου μόνο ή το παρατήρησαν κι άλλοι;
Alexis said
#41: Ε, δεν το ‘χε σκεφτεί από την αρχή και κάποια στιγμή στην πορεία το πρόσθεσε!
Γιατί ψειρίζεις τη μαϊμού;
Δεν έχεις κανα σίγουρο να μας δώσεις γι’ απόψε; 🙂
(Ξέρεις εσύ, όχι σαν αυτά του Βάτμαν)
nikiplos said
43@ Και του Βάτμαν σίγουρα είναι, αφού αν παίξεις αντίθετα κερδίζεις.
ΓΤ said
43@
Όχι, από τότε που έκλεισε το επίγειο δίκτυο (07.11) απέχω. Θα επιστρέψω όταν ανοίξουν τα μαγαΖΑ 🙂 (όχι νωρίτερα από 14.12) Απλώς τα βράδια δίνουμε τα αποτελέσματα της ημέρας.
Alexis said
#44: 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Μ’ έπνιξες… γελάω μόνος μου…
😆 😆 😆
loukretia50 said
Καλό μήνα!

Ένα παιδικό χαμόγελο και λίγο χρώμα ομορφαίνουν τις μέρες!
Mademoiselle Fleury In Algerian Costume, 1882 –
Pierre-Auguste Renoir
Δεν αντέχω το συνωστισμό, αλλά τώρα ανυπομονώ να ξαναρχίσουμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα και να στριμωχνόμαστε χωρίς φόβο.

Κάπως έτσι φαντάζομαι το κοινό στην επόμενη εκδήλωση του Νικοκύρη!
Θυμίζει Απόκριες! Γιατί όχι?
La Sortie du conservatoire 1877 Pierre-Auguste Renoir
sarant said
28-29 Αφού είναι Αύγουστο η Μπέλλου
34 Χαχαχά, μας ανοίγεις κι άλλες πληγές!
ΓΤ said
@46, 44
Ακριβώς. Ο Νικιπλουά, ως «μαθηματικός», κάνει τη συμπληρωματική ανάγνωση 😉
(Τώρα την κάνω, πάω να ψωνίσω μαυροσκορδάτο κασέρι 😉 )
https://karakanas.gr/#products
ΓΤ said
@48α
Ναι, ρε γαμώτο, έχεις δίκιο 🙂
Γιάννης Κουβάτσος said
44: Και δίνει συνεχώς φαβορί για νίκη την Πανάθα ο άτιμος! Αυτός και ο Αλαφούζος μάς έχουν καταστρέψει.
dryhammer said
51. > Αυτός και ο Αλαφούζος μάς έχουν καταστρέψει.
Μ’ αυτή τη σειρά…
ΣΠ said
36
Η Wikipedia το κάνει αυτό.
Αγγελος said
Πέπε, ο Ρεμπώ πέθανε στα 37 του. Αλλά βέβαια, από τα 22 είχε πάψει να γράφει…
sarant said
49 Ποιο σουπερμάρκετ το έχει;
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
55 Σεμνάααα….
leonicos said
40 Αλέξη
Παρατηρώ με πόση «μαεστρία» και με ελάχιστες λέξεις ο Δ.Σ. δίνει το «στίγμα» του περί χριστιανισμού:
Πα 25 Γέννησις Ιησού του Ναζωραίου, Ορφέως και Μίθρα
Δεν αμφισβητώ ότι το «στίγμα» του περί χριστιανισμού τού επιτρέπει να ΜΗ διαστρεβλώσει την αλήθεια, αλλά είναι πασίγνωστο ότι η ημερομηνία 25 Δεκεμβρίου μπήκε για να πάψουν να γιορτάζουν τον Μίθρα (του Ρωμαϊκού Μιθραϊσμού, όχι τον ιρανό Μίθρα, εντελώς άλλο πράγμα) μαζί με την γιορτή του Solis Invicti (Sol Invictus στην ονομαστικη, ακατανικητος ήλιος) τις 23 Δεκ. Και ανάλογα ρίστηκε και η 25 Μαρτίου ως Ευαγγελισμός, ήτοι Σύλληψη.
25 Δεκεμβρίου οι τσοπάνηδες δε βρισκονται στα χωράφια ούτε περνάνε καταχείμωνο οι Πέρσες τον Ζαγρο με τα πόδια
Pedis said
# 11 ->
Long before Thomas Edison patented — first in 1879 and then a year later in 1880 — and began commercializing his incandescent light bulb, British inventors were demonstrating that electric light was possible with the arc lamp. In 1835, the first constant electric light was demonstrated, and for the next 40 years, scientists around the world worked on the incandescent lamp, tinkering with the filament (the part of the bulb that produces light when heated by an electrical current) and the bulb’s atmosphere (whether air is vacuumed out of the bulb or it is filled with an inert gas to prevent the filament from oxidizing and burning out). These early bulbs had extremely short lifespans, were too expensive to produce or used too much energy.
When Edison and his researchers at Menlo Park came onto the lighting scene, they focused on improving the filament — first testing carbon, then platinum, before finally returning to a carbon filament. By October 1879, Edison’s team had produced a light bulb with a carbonized filament of uncoated cotton thread that could last for 14.5 hours.
They continued to experiment with the filament until settling on one made from bamboo that gave Edison’s lamps a lifetime of up to 1,200 hours — this filament became the standard for the Edison bulb for the next 10 years. Edison also made other improvements to the light bulb, including creating a better vacuum pump to fully remove the air from the bulb and developing the Edison screw (what is now the standard socket fittings for light bulbs).
(Historical footnote: One can’t talk about the history of the light bulb without mentioning William Sawyer and Albon Man, who received a U.S. patent for the incandescent lamp, and Joseph Swan, who patented his light bulb in England.
There was debate on whether Edison’s light bulb patents infringed on these other inventors’ patents. Eventually Edison’s U.S. lighting company merged with the Thomson-Houston Electric Company — the company making incandescent bulbs under the Sawyer-Man patent — to form General Electric, and Edison’s English lighting company merged with Joseph Swan’s company to form Ediswan in England.)
https://www.energy.gov/articles/history-light-bulb
leonicos said
32 δεν μπορώ να το διασταυρώσω
δεν χρειάζεται
William T. Riker said
Σχετικά με τα Νικολοβάρβαρα, υπάρχει και αυτή η παροιμία: Αγιά Βαρβάρα γέννησε Σάββα και Νικόλα. Είναι καταγεγραμμένη βέβαια, αλλά βλέπω στην ιστοσελίδα του Κέντρου Λαογραφίας ότι δίνεται ως αδήλου τόπου. Στην Ήπειρο πάντως πρέπει να λεγόταν, δεδομένου ότι την άκουσα από την παντρεμένη στα Γιάννενα πρεβεζάνα γιαγιά μου
leonicos said
Έχω μια ιδέα. Επειδή έγινε η συζήτηση για τις Χάριτες και τον Απολλώνιο το Τυανέα
εφόσον υπάρχει Ορθόδοξο, Καθολικό κλπ εορτολόγιο,
γιατί αν μην φτιάξουε κι εμείς ενα Σαραντάκειον Ἑορτολόγιον που θα βάζουμε τα αζήτητα.
1. Ιανουρίου: Διὸς τοῦ Νεφεληγερέταο, μεγάλη του η χάρη
2 Ιανουρίου: Διός τοῦ Τερπικεραύνου και Αφροδίτης της Κυπρίδος
3 Ιανουρίου: Ἑρμοῦ του Βούφωρος (βοϊδοκλέφτη) και Βριτομάρτυος της Κρητός
τουλάχιστον να έχουμε κάποια σταθερή αναφορά
leonicos said
Δεν τσουλάει… δεν ταουλάει…. Γιάννη, κάνε κάτι. Βάλε λάδι στη μηχανή
leonicos said
Θα αναμοχλεύσουμε τη μυθολογία και θα ωφεληθούμε
Πέπε said
> > Σα 19 Προμηθέως καθήλωσις επί του Καυκάσου
Σίγουρα θα έχει ξαναρωτηθεί και ξανααπαντηθεί, άλλες χρονιές, αλλά…
τι σημαίνει αυτό; Παραδίδεται η ημερομηνία που τον έβαλαν εκεί;
venios said
Οποία έκπληξις να αποδοθεί εις τον Βοκκάκιον η Ανθρωπίνη Κωμωδία του Βαλζάκου υπό του ρέκτου κυρίου κυρίου Σαραντάκου, προφανώς λόγω απροσεξίας. Αλλά και οποία επιπολαιότης, ακηδία και ενδεχομένως αμορφωσία μαστίζζει τους θαμώνας του σεπτού τούτου ιστολογίου, καθόσον ουδείς εκ των λογιωτάτων και λογιοτατιζώντων παρετήρησεν εισέτι την μνημειώδη τούτην γκάφαν. Αναρρωτιέμαι δε κατά πόσον θα φιλοτιμηθεί ο σεπτός κύριος κύριος Σαρντάκος να την συμπεριλάβει εις τα μεζεδάκια του επομένου σαββάτου.
gpointofview said
Καλόμήνα
αισθάνθηκα πολύ μπανάλ σ….ήμερα που είδα εδώ δυο ρενουάρ παρέα με βάζελους και έφερα στο νού μου τον Ανουάρ, να τρέχει σ’ ένα κουλουάρ, βαστώντας σαν αξεσουάρ ένα σεςσουάρ, σε σουάρ. Και είπα να ρελανσάρω με δυο χατζηκυριάκους και δυο Γκίκες αλλά, η καλύτερή μου, τους βρήκα 2 σε 1 !!!
Να προσθέσω ακόμα πως πολύ τον πάω τελευταία τον Κούλη που όλο βολτίτσες στας εξοχάς και εισοχάς είναι, ενώ οι άλλοι μας δουλεύανε πως δήθεν εργάζονταν σκληρά. Αν άφηνε μούσι, χώριζε την Μα…ρέβα και προωθούσε την υπόθεση Τζήλου, μπορεί και να τον ψήφιζα.
BLOG_OTI_NANAI said
17: Αθεόφοβε, τα άρθρα για τα Χριστούγεννα από το μυαλό σου τα έβγαλες;
Γέλασα που γράφεις:
«ΚΑΜΙΑ τέτοια αναφορά περί σπηλαίου δεν υπάρχει στην Καινή Διαθήκη»
Και παρόλα αυτά γράφεις λες και αναφέρεται στην ΚΔ ότι ο Ιησούς όντως γεννήθηκε σε σπήλαιο: «ΟΠΩΣ ο Μίθρας γεννήθηκε σε σπήλαιο» (ο οποίος βεβαίως δεν γεννήθηκε σε σπήλαιο, αλλά ξεφύτρωσε από βράχο. Σε σπήλαιο σκότωσε τον… ταύρο)
και συνεχίζεις απτόητος:
«σε σπηλιά γεννήθηκαν ΕΠΙΣΗΣ θεοί της Ασίας αλλά και ο Άδωνης…» κ.λπ. κ.λπ. (ο εντωμεταξύ Άδωνης βγήκε από τη φλούδα δέντρου διότι σχετίζεται με το μυστήριο της βλάστησης. Και φυσικά υπάρχουν όπως και για κάθε μυθικό πρόσωπο πλήθος άλλες εκδοχές για τη ζωή του).
Το κυριότερο, δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ περίπτωση ειδωλολατρικών θεοτήτων που να ταιριάζει έστω και στο 1% με την διδασκαλία περί Ιησού της ΚΔ. Διότι αν δεν συγκριθεί το σύνολο των χαρακτηριστικών των θεοτήτων αυτών, οδηγούμαστε σε μια γελοιότητα όπου το μπουζούκι επειδή είναι όργανο αυτό σημαίνει πως είναι αστυνομικός…
Οι ζωές ΟΛΩΝ των θεοτήτων είναι ξεκάθαρες συγκεχυμένες επινοήσεις με πλήθος διαφορετικές εκδοχές.
Για τον Ήφαιστο που είδες την… παρθενογένεση; Γιος του Δία και της Ήρας είναι και σε ΜΙΑ εναλλακτική ιστορία η Ήρα τον γέννησε μόνη της επειδή δήθεν ζήλεψε τον τρόπο που ο Δίας έφερε στον κόσμο την Αθηνά! Σε άλλη εκδοχή ο Ήφαιστος ήταν γιος του Τάλου και μάλιστα για να φανεί πόσο κωμική είναι η συσχέτιση με τον Ιησού, υπάρχουν παραδόσεις όπου ο Ραδάμανθης ήταν γιος του Ήφαιστου.
Επίσης, αφού είπαμε ο Ιησούς δεν γεννήθηκε σε σπήλαιο αλλά γεννήθηκε σε σταύλο, πιθανόν στον σταύλο του σπιτιού όπου έμεναν. Άρα, με το «ΕΠΙΣΗΣ» πού αναφέρεσαι, εφόσον κάνεις συγκρίσεις με τη γέννηση του Ιησού;!
Και βεβαώς, αυτές οι συσχετίσεις του 19ου αι. έχουν πια οριστικά απορριφθεί. Η ΚΔ είναι ένα έργο επηρεασμένο από τον ιουδαϊσμό και γεμάτο απέχθεια για την ειδωλολατρία. Από που κι ως θα δέχονταν άνθρωποι που απεχθάνονται την ειδωλολατρία να συσχετίσουν τον Θεό τους με όλες τις ειδωλολατρικές μπαρούφες; Υπάρχει εσωτερική κριτική σε κάθε κείμενο. Εδώ όμως πάει ο καθένας και γράφει ό,τι του έρθει χωρίς να έχει ιδέα για το αντικείμενο
Μάλιστα είναι εντυπωσιακό ότι επειδή δεν σου βγαίνει η σούπα με το σπήλαιο, βάζεις στη θέση της ΚΔ τα… κάλαντα ως «πηγή χριστιανικής θεολογίας»!
Μιλάμε ότι οι χόακες για τον Ιησού πρέπει να ξεπερνούν και αυτούς των αεροψεκασμών.
ΓΤ said
55@
«Κρητικός»
Μαρία said
65
http://www.lincantastorie.it/2019/08/20/decameron-lumana-commedia/
ΓΤ said
Σεξουαλικό παρτάκι, αλκοόλ και ναρκωτικά στη Ρι ντε Πιέρ στις Βρυξέλλες (Παρτουζοπούλου 17) Στα συγκορμιάσματα έπαιζαν μπάλα, μεταξύ άλλων, διπλωμάτες και μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. 😉
https://www.brusselstimes.com/brussels/143352/police-shut-down-sex-party-with-25-attendees-in-brussels-lockdown-coronavirus-measures-mep-european-parliament-drugs-rue-des-pierres-fined/
spyridos said
70
Μπορείτε να πάτε αφού πρώτα στείλετε μήνυμα 69 στο 13033
https://tinyurl.com/y53xd9xq
spiridione said
65. Είδες σε τι γκάφα πέφτεις άμα χρησιμοποιείς το βαττάλειο «χιούμορ»;
loukretia50 said
Και μια μέρα του Δεκέμβρη, ο Μάγος με τη μουσική του Νίνο Ρότα κάλεσε και το Μαρτσέλο στη γιορτή των αθανάτων . Το πλοίο έφυγε προ πολλού αλλά όχι οι αναμνήσεις μας από αυτό τον πρώιμο, αλλά τόσο ταιριαστό αποχαιρετισμό!
La Passerella D’addio-Nino Rota/ 8½ Finale–Federico Fellini
dimosioshoros said
Μια άχρηστη πληροφορία εις μνήμην ομογενέθλου μου Παύλου Καζάλς.
Αν είχαμε μητριαρχία και ο πρωτότοκος έπαιρνε το όνομα(τεπώνυμο) της εαυτού μητρός, απλά με αλλαγή γραμματικού γένους, θα λεγόμουν Διονύσιος Σαββόπουλος. 🙂
dimosioshoros said
Μάλλον δύο άχρηστες πληροφορίες ήταν 🙂
loukretia50 said
Il pleut sur Bruxelles – Dalida rend hommage à Jacques Brel.
Pedis said
Καλά, η πρωθυπουργάρα το παραξεφτίλισε …
ή του στήσανε προβοκάτσσσα συριζαίοι οικολόγοι μοτοκροσάδες;
Pedis said
Αν πετυχαίνανε τον δήμαρχο του Μπάντενx2 στα Σβάρτσβαλντ σε παρόμοια σκηνή με μοτοκρόσσα και καραγκιόζηδες θα πήγαινε φουνταριστός για παραίτηση.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
78 Μαζέψου, ερυθρέ.
https://orthodoxostypos.gr/stop-%CE%B5%CE%B4%CF%8E-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1/
Χαρούλα said
Καλό μήνα!
Φαγανούληδες νομίζω πως είμαστε εδώ. Εεεε, να αναφέρω στον Δεκέμβρη μήνα και τα χοιροσφάγια, την γουρνοχαρά! Ετοιμασίες για τα χριστούγεννα, γιά!
Νικοκύρη μην τα γράφεις έτσι απότομα 12 χρόνια από …τότε! Θα παθω καρδιά πόσο γρηγορα περνάνε τα χρόνια!🥺
Ναι Dryhammer(#31)
Το αραλίκι το άκουγα στα μικράτα μου, με την έννοα του περιθώριου, του τράτου «Άσε λίγο αραλίκι* στο παράθυρο να μπαίνει αέρας» και «έχει στο στρίφωμα αραλίκι και παίρνει μάκρεμα»
Μεγάλη το άκουσα με την έννοια της «ακαμωσιάς»(ωραιιιιία λέξη!).
ΛΑΜΠΡΟΣ said
Καλό μήνα σε όλους.
Το βιβλίο του μήνα που προτείνω, είναι ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ του Μισεά, μετάφραση, Ιωαννίδης Στράτος. Αν και απευθύνεται σε Γάλλους (που έχουν μια διαφορετική οπτική για την αριστερά από τον υπόλοιπο κόσμο) θεωρώ πως μας αφορά όλους, κι έχουμε να μάθουμε πολλά από αυτό, ανοιχτό μυαλό χρειάζεται μόνο και κριτική σκέψη.
Οι πάσης φύσεως δογματικοί, δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ λόγο να ασχοληθούν μαζί του, κατέχουν την απόλυτη και αδιαμφισβήτητη δογματική τους αλήθεια και δεν θα ωφεληθούν καθόλου, μόνο χρόνο και χρήμα θα χάσουν.
Υ.Γ – Για τους πολλούς ποδοσφαιρόφιλους του ιστολογίου, (και όχι μόνο) προτείνω ένα άλλο βιβλίο του Μισεά, ΤΟ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ ΓΚΟΛ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΑΣΑ, ένα οξυδερκέστατο βιβλίο με βαθιά νοήματα που διαβάζεται ευχάριστα, σε μετάφραση, Νίκου Ν. Μάλλιαρη.
Φυσικά κι αυτό δεν απευθύνεται στους πάσης φύσεως δογματικούς.
Καλή ανάγνωση.
Η μουσική επιλογή του μήνα.
Comedy of Errors, o Φοίνικας που αναγεννήθηκε από τις στάχτες του, ένα συγκρότημα που δημιουργήθηκε στη Γλασκόβη της Σκωτίας το 1984 διαλύθηκε γύρω στο 1990 και ξαναγεννήθηκε το 2011 δημιουργώντας μια πολύ αξιόλογη δισκογραφία.
Ήμουν μεταξύ του Spirit και του Fanfare & Fantasy να σας παρουσιάσω, τελικά αποφάσισα το δεύτερο που είναι υπέροχο (διστάζω να πώ αριστούργημα, αλλά……!).
Ένα υπέροχο συγκρότημα από την Πολωνική progressive σκηνή, που θεωρώ πως ανήκει στις κορυφαίες του κόσμου, με ένα ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ άλμπουμ από το μακρινό 1994.
Καλή σας ακρόαση.
spyridos said
70
Ο Ούγγρος Ευρωβουλευτής József Szàjer μέλος του συντηρητικού Fidesz (τι άλλο;) προσπάθησε να διαφύγει κατεβαίνοντας από την υδρορροή.
Αφού τον έπιασαν όμως επικαλέστηκε τη βουλευτική ασυλία του.
Τώρα παραιτήθηκε από τη θέση του δίνοντας σαν λόγο, τη βαριά συναισθηματική επιβάρυνση, που φέρνει η καθημερινή απασχόληση με την πολιτική.
ΚΑΒ said
18. Καλώς σας βρήκα. Γύρισα από το νησί μαζί με το λάδι της χρονιάς. Φέτος ήταν και λιδοχρονιά και λαδοχρονιά. Εκεί ελάχιστα φόρεσα τη μάσκα, χαρτί δε συμπλήρωσα, κρούσματα δεν έχουμε, όμορφα πέρασα , ωραίες μέρες, μα λίγα νερά με παράπονα από τους συμπολίτες.
loukretia50 said
Για τα λυκόπουλα που αγαπούν τον Αραγκόν! https://youtu.be/y6P34xQnwxA?t=43 νομίζω!
Kι εδώ μια μικρή συλλογή ποιημάτων του Αραγκόν αλλά και πολλά ενδιαφέροντα για ποίηση και ζωγραφική
https://www.eternels-eclairs.fr/poemes-aragon.php
Μιχάλης Νικολάου said
58,
Ωραία παραπομπή.
Έχει και συνέχεια η προσπάθεια για την κατασκευή καλύτερου λαμπτήρα.
Το χαοτικά απρόσμενο αποτέλεσμά της: Η απαρχή της κβαντομηχανικής από τον Πλανκ.
Ων ερευνητής, είχε χρηματοδότηση για να ανακαλύψει καλύτερον λαμπτήρα πυρακτώσεως (ο καημένος ο Πλανκ — ακούω τον βαθύ αναστεναγμό των ομοτέχνων του), οπότε βάλθηκε να μελετήσει θεμελιωδώς την ακτινοβολία του μελανού σώματος, για την οποία υπήρχε «κάποια σύγχυση» (η υπεριώδης καταστροφή, Ρέιλι-Τζινς κλπ). Η εξίσωση του Πλανκ (που περιγράφει την ένταση της ακτινοβολίας ως συνάρτηση της συχνότητας/μήκους κύματος στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα) διαφέρει από την εξίσωση του Wien με το διασημότερο ίσως -1 της επιστημονικής ιστορίας, και κατάφερε να παραστήσει με ακρίβεια όλα τα μέχρι τότε πειραματικά δεδομένα, σε όλο το εύρος συχνοτήτων. Φυσικά, ως φυσικός, ο Πλανκ δεν έκανε απλό curve-fitting στο Excel — έβγαλε την εξίσωση εφαρμόζοντας στατιστική μηχανική σε υποθετικούς μικροσκοπικούς ταλαντωτές με ηλεκρικό φορτίο, αλλά με την ριζοσπαστική υπόθεση ότι η ενέργεια ακτινοβολείται διακριτά. Και εγένοντο κβάντα.
(Έχει πολύ ακόμα η συναρπαστική ιστορία, που, όπως λέει ο Νικοκύρης, θα συζητήσουμε άλλη φορά.)
dimosioshoros said
Ο μετά της Αγ. Βαρβάρας συνεορτάζων Θωμάς υπό του Μεντούλη απεικονισθείς.
spiridione said
Από Κυριάκο Συφιλτζόγλου στο φουμπου
https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=71034
Η ΔΡΑΜΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Περάσαν οι μέρες και στο Νοσοκομείο της Δράμας δεν έγινε τίποτα.
Περάσαν οι πολιτικοί και κάναν δηλώσεις.
Δύο παθολόγοι για 140 ασθενείς. Ένας πνευμονολόγος για 140 ασθενείς.
Περάσαν οι μέρες και οι τοπικοί βουλευτές δεν γύρισαν τον κόσμο ανάποδα για ένα αποτέλεσμα χειροπιαστό -καναν
δηλώσεις.
Το ίδιο και ο Δήμαρχος και ο Αντιπεριφεριάρχης.
Περάσαν οι μέρες και ενώ για άλλα θέματα η κυβέρνηση νομοθετεί εκτάκτως και κάνει πράξεις τις αποφάσεις της,
στη Δράμα τίποτα.
Περάσαν οι μέρες, περάσαν και οι δηλώσεις.
Στην Δράμα όλα μοιάζουν αφημένα, διακοσμητικά.
Την άφησαν να ξεκολλήσει από την επικράτεια.
Μένω Αθηνάς 15, δεύτερο όροφο, ανατολικό διαμέρισμα και δεν ξέρω αν είναι Ελλάδα.
Περάσαν οι μέρες και ούτε μια άμεση απόφαση με αντίκρισμα.
Η Δράμα δεν ανήκει κάπου αυτή τη στιγμή.
Το νοσοκομείο δεν αφορά, οι εναπομείναντες γιατροί ούτε, οι ασθενείς αγνώστου χώρας.
Η αστυνομία της Δράμας δεν ξέρω τι αστυνομεύει και στο όνομα ποιας αρχής.
Περάσαν οι μέρες και τίποτα. Δεν τρέχει τίποτα.
Η Δράμα δεν ανήκει σε κάποιο κράτος. Δεν είναι πλέον κομμάτι κάποιας χώρας. Η Δράμα δεν θυμάται «επικράτεια».
Κάποιοι γιατροί λίγοι αναπνέουν, κάποιοι νοσηλευτές, κάποιοι ασθενείς -οι ταυτότητες τους λένε Ελληνική Δημοκρατία…
Περάσαν οι μέρες, πέρασε κι Ελληνική Δημοκρατία.
Οι νεκροί θάβονται. Το χώμα δεν είναι ελληνικό.
Το 1916 ο Βασιλιάς παραχώρησε έτσι…χωρίς να ανοίξει ρουθούνι τη Δράμα στη Βουλγαρία. Ήταν η δεύτερη βουλγάρικη κατοχή.
Δυο χρόνια ο νομός στα όρια του λιμού.
Αυτές τις μέρες δεν παραχωρήθηκε κάπου η Δράμα.
Απλώς η Κυβέρνηση την παράτησε. Η Βουλή. Η Ελληνική Δημοκρατία.
Περάσαν οι μέρες.
Η Δράμα δεν ανήκει στην Ελλάδα
Μαρία said
84
Pedis said
# 79 – δεν παθαίνω τίποτα, φοράω κολιέ με σκόρδα.
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
83 Λιδοχρονιά; Θα μας πεις και αύριο
65 Κι όμως, το είχαμε παρουσιάσει πρόσφατα το Δεκαήμερο κι εκεί αναφέραμε ότι λέγεται και Ανθρωπινη Κωμωδία.
Γιάννης Μαλλιαρός said
Καλησπέρα
Στην επικαιρότητα της ημέρας:
Η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε σήμερα την τροπολογία που καθιερώνει πλαφόν για τις τιμές των τεστ. http://www.topontiki.gr/article/418327/katatethike-i-tropologia-gia-plafon-stis-times-ton-test-koronoioy-anoigei-o-dromos
Θα συζητηθεί, θα ψηφιστεί και θα εφαρμοστεί σε κάποιες μέρες. Μέχρι τότε οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα.
Εξωτερικές ειδήσεις
Η γερμανική κυβέρνηση επέβαλε πλαφόν στα νοίκια με κανόνες αντίστοιχους μ’ αυτούς που έχουμε εμείς για τον υπολογισμό της αντικειμενικής τιμής. Αποτέλεσμα οι ενοικιαστές (και στη Γερμανία είναι πολλοί) να βλέπουν σοβαρές μειώσεις (π.χ. στο γιο μου που είχε νοικιάσει πριν δυο χρόνια, ήταν 200€). Και για να μην ξεφύγουν ξανά τόσο, υπάρχει και πλαφόν στην αύξηση (νομίζω γύρω στο 1,5% το χρόνο).
Για τα τεστ δεν έχω ιδέα. Ή μάλλον ψάχνοντας βλέπω πως γενικά τα καλύπτουν τα διάφορα ΙΚΑ της χώρας (έχει διάφορα ασφαλιστικά ταμεία, ο κάθε εργαζόμενος γράφεται σ’ όποιο θέλει). Αν όμως θέλεις να τα κάνεις χωρίς να το πει ο γιατρός, τότε έχουν στο 40άρι (τόσο που θα βάλουν το πλαφόν εδώ).
Π.χ. https://www.tk.de/techniker/leistungen-und-mitgliedschaft/informationen-versicherte/leistungen/corona-virus/hilfe-im-verdachtsfall/tk-kosten-corona-virus-test-2080128
ή https://www.aok.de/pk/uni/inhalt/verdacht-auf-coronavirus-alles-zum-testverfahren/
Μαρία said
87
91
Μα και με τη διατίμηση πάλι θα το πληρώνουμε. Το αίτημα είναι να το κάνουν δωρεάν, όσοι το χρειάζονται.
Μαρία said
Το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=6JjFaKBQm-E&feature=emb_logo
Αράουτ said
Ο μακράν ικανώτερος ερευνητής του παρόντος Ιστολογίου, κύριος Spiridione (σχόλιο 72), τόλμησε να ελέγξει τον θαρραλέο σχολιαστή Venios για ένα ανώδυνο πταίσμα (σχόλιο 65).
ΤΟΝ ΡΩΤΑΜΕ: Γιατί δεν τολμά να ελέγξει επί ανυποληψία και το παρόν Μηνολόγιον των πατρός + υιού Σαραντάκου, το οποίον (μεταξύ άλλων…):
1. Αναφέρει ότι το γενέσιον του Μαξίμου Γκόρκι είναι στις 11 Δεκέμβρη, ενώ δεν υπάρχει η παραμικρά αμφιβολία ότι ο Макси́м Го́рький εγεννήθη στις 16 (28) Μαρτίου του σωτηρίου έτους 1868
2. Αναφέρει (ορθώς) τον θάνατο του Ερρίκου Σλήμαν και την γέννηση του Ιωάννου Συκουτρή με το Νέο Ημερολόγιο, αλλά αναφέρει τον θάνατο του Βοκκακίου (21 Δεκεμβρίου 1375) με το Παλαιό (9 Δεκεμβρίου)
3. Αναφέρει την 4η Δεκέμβρη (του 1879) ως ημερομηνία εφευρέσεως του ηλεκτρικού λαμπτήρος υπό του Θωμά Έδισων, ενώ παγκοσμίως πανθομολογείται ότι η σωστή ημερομηνία είναι η 31η Δεκέμβρη 1879, ότε ο Έδισων επέδειξε δημοσίως την εφεύρεσί του στο Menlo Park της Νέας Υόρκης, ειπών το περίφημον «We will make electricity so cheap that only the rich will burn candles»
Παρακαλείται ο κ. Spiridione να μάς δώσει σαφείς απαντήσεις και να μή καταφύγει σε αερολογίες, όπως το συνηθίζει ο παγκοσμίως άγνωστος φιλόλογος κύριος Πέπες
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
89 Φιρί-φιρί το πας να πάρεις πόδι.
https://www.imerodromos.gr/apotropiasmos-aystralos-stratiotis-pinei-mpyra-apo-to-prosthetiko-podi-nekroy-talimpan/
geobartz said
33 ΓΤ said: Κανείς δεν μπορεί να είναι «αποδημήσας» κατά την (17ην) «τρέχοντος»…
# Ψύλλος στ’ άχυρα, αλλά anyway ευχαριστώ για τη διόρθωση, καθότι την κάνεις ανιδΕοτελώς. Ρίξτο και αυτό στην …ταφρολεκάνη!
leonicos said
96 Geobartz
επιτίθεσαι και κακοπαριστάνεις ενώ έχεις άδικο. Καλά κάνεις, αλλά μην νομίζεις ότι ερνάει απαρατήρητο.
Κι εγώ ανιδΕοτελώς μιλάω
atheofobos said
67
Επειδή τίποτα δεν γράφω από μυαλό μου, αλλά όσα γράφω, ιδίως για τέτοια θέματα που δεν υπάρχουν ιστορικές μαρτυρίες, εξυπακούεται ότι κάπου τα έχω διαβάσει.
Επειδή βεβαίως ένα κείμενο σε μπλογκ δεν είναι επιστημονική εργασία ώστε να παραπέμπει σε βιβλιογραφία και βέβαια επειδή μετά 6 χρόνια δεν έχω κρατήσει την πηγή όσων έγραψα, με έκανες να ψάξω να βρω που αναφέρονται αυτά που διαφωνείς.
Κατ΄αρχάς γράφεις την τελευταία φράση από ολόκληρη πρόταση, διαστρέφοντας πλήρως αυτό που λέει:
«ΚΑΜΙΑ τέτοια αναφορά περί σπηλαίου δεν υπάρχει στην Καινή Διαθήκη»
όταν ολόκληρη η πρόταση είναι:
Όπως ο Μίθρας γεννήθηκε σε σπήλαιο, Εν τω σπηλαίω τίκτεται… μετέφερε η λαϊκή παράδοση και για τον Χριστό στα κάλαντα και στην εικονογραφία, ενώ καμία τέτοια αναφορά περί σπηλαίου δεν υπάρχει στην Καινή Διαθήκη.
Και συνεχίζεις:
Και παρόλα αυτά γράφεις λες και αναφέρεται στην ΚΔ ότι ο Ιησούς όντως γεννήθηκε σε σπήλαιο: «ΟΠΩΣ ο Μίθρας γεννήθηκε σε σπήλαιο» (ο οποίος βεβαίως δεν γεννήθηκε σε σπήλαιο, αλλά ξεφύτρωσε από βράχο. Σε σπήλαιο σκότωσε τον… ταύρο)
Βέβαια στην Βηθλεέμ, όπως μας ενημερώνει το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ :
Κατεβαίνοντας κανείς από τον κυρίως Ναό της Βηθλεέμ στο σπήλαιο και στη φάτνη, τότε μόνο συνειδητοποιεί πώς ήρθε στον κόσμο ο Χριστός, κάτω από ποιες συνθήκες ακούστηκε το πρώτο του κλάμα, πώς η Παναγία τον πήρε αγκαλιά και πώς τον ζέσταιναν τα ζώα μέσα στην κρύα νύχτα.
https://www.vimaorthodoxias.gr/peri-zois/to-spilaio-tis-vithleem-edo-gennithike-o-theanthropos-christos/
Επειδή μάλλον δεν παραβρέθηκες στην γέννηση του Μίθρα υπάρχει η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ πως γεννήθηκε σε σπήλαιο:
Scholars realize that those who followed Mithraism not only claimed that their god was born in a cave, they also believe that he was born on December 25th.
While Justin was aware of Mithras legends of a cave birth, those who were part of the Mithras religion were perhaps even more aware of it.
http://www.cogwriter.com/news/church-history/were-mithras-and-jesus-born-in-a-cave/
Και συνεχίζεις απτόητος :
Για τον Ήφαιστο που είδες την… παρθενογένεση;
Όμως στην επόμενη παράγραφο γράφω:
Κατά τον Ησίοδο η Ήρα γέννησε μόνη της τον Ήφαιστο, χωρίς τη συμμετοχή του Δία.
Αλλά να και μια άλλη σχετική αναφορά:
Η Ήρα τον γέννησε με παρθενογένεση, μας λέει ο Ησίοδος, και όταν τον αντίκρισε για πρώτη φορά τρόμαξε τόσο από την ασχήμια του που τον πέταξε κάτω από τον Όλυμπο.
https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/4079335/pos-katafere-o-kakaschimos-ifaistos-na-pantreytei-ti-thea-toy-erota
Βέβαια όταν γράφεις:
Από που κι ως θα δέχονταν άνθρωποι που απεχθάνονται την ειδωλολατρία να συσχετίσουν τον Θεό τους με όλες τις ειδωλολατρικές μπαρούφες;
είναι σαφές πως ενώ αποδέχεσαι την χριστιανική ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ όλη την προηγούμενη την θεωρείς μπαρούφες!
Όποτε δεν βλέπω ότι έχει νόημα περαιτέρω αντιπαράθεση μαζί σου.
leonicos said
94
Παρακαλείται ο κ. Spiridione να μάς δώσει σαφείς απαντήσεις και να μή καταφύγει σε αερολογίες, όπως το συνηθίζει ο παγκοσμίως άγνωστος φιλόλογος κύριος Πέπες
Spiridione Πέπες προσοχή! ο σοφοσφαλιάρας μίλησε.
Όταν θέλεις να είσαι μ@@@κας δεν κόβεται. Εδώ δεν κόβεται και όταν δεν θέλεις.
Το ἐκουσίως πίρνει δασεῖα
sarant said
91 Στο Βερολίνο αυτό είχε θεσπιστεί από παλιότερα, τώρα έγινε παγγερμανικό.
leonicos said
98 Αθεόφοβε
Για τον Ήφαιστο που είδες την… παρθενογένεση;
υπάρχει και α υτη η εκδοχή
Αλλιώς περί μίθρα και Χριστου πολύ καλά τα ξεκαθαρίζεις
venios said
65 Βοηθείστε Χριστιανοί! ΄Επεσα θύμα του νόμου του Μέφρι επιδεικνύοντας την ημιμάθειά μου. Στέκω διορθωμένος…
Πέπε said
Πλέον στον αγώνα θράσους ο μόνος αντίπαλος του κ. Μπαρτζούδη είναι ο εαυτός του. Δεν του μένει παρά να καταρρίπτει κάθε ρεκόρ μ’ ένα νέο. Το τελευταίο του ρεκόρ ήταν ότι έστρεψε το θράσος του κατά της γλυκύτατης Έφης (που τόσα χρόνια ποτέ δεν είχα δει άνθρωπο να θέλει να τα βάλει μαζί της). Τώρα λοιπόν, καινούργιος στόχος ο εξίσου γλυκύτατος Λεώνικος.
Σε περίπτωση όμως που δούμε τον Λεώνικο ν’ αρχίσει να τσαντίζεται, αυτό θα είναι όχι απλώς ένα νέο ρεκόρ αλλά άλλη πίστα πλέον. Αυτό θα είναι δύσκολο να το ξανακαταρρίψει με νέο. Θα τα καταφέρει;
Η αγωνία κορυφώνεται. Μείνετε συντονισμένοι.
(Ο λογαριασμός για τα δικολαβικά έχει βέβαια σταλεί στην Έφη. Όλα νόμιμα και φορολογημένα. Του Λεώνικου στο τέλος του καινούργιου μήνα.)
Spiridione said
Χρήστος Κέλλας, Σταύρος Κελέτσης, Γιώργος Κωτσός, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, Νίκη Κεραμέως, Γιάννης Πλακιωτάκης, Γιώργος Πατούλης θετικοί στον κορονοιό. Δεξιοί προσέχετε. Οι αριστεροί φαίνεται έχουν ανοσία.
Triant said
Γενικώς δεν θέλω να ανακατεύομαι (εν μέρει γιατί φοβάμαι), αλλά δεν μπορώ να ακούω τους λάτρεις των θαυματουργών εικόνων (λειψάνων κλπ) να αποκαλούν άλλους ειδωλολάτρες. Με πιάνει κάτι. Και δεν αναφέρομαι σε κάποιους συγκεκριμένα αλλά στην πλειονότητα, των ιερωμένων συμπεριλαμβανομένων.
Μαρία said
104

Ο γυμναστής το πήγαινε φιρί φιρί.
loukretia50 said
Λεώνικε,
αυτή την εκδοχή για τη γέννηση του Ηφαίστου μόνο από την Ήρα τη βρίσκουμε στη Θεογονία του Ησίοδου –
«…Ἥρη δ᾽ Ἥφαιστον κλυτὸν οὐ φιλότητι μιγεῖσα
γείνατο, καὶ ζαμένησε καὶ ἤρισεν ᾧ παρακοίτῃ,
ἐκ πάντων τέχνῃσι κεκασμένον Οὐρανιώνων…» 929
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus:abo:tlg,0020,001:913
και την αναφέρει σαν εναλλακτική εκδοχή ο Κ.Κερενύι και πιθανότατα και άλλοι – δε μπορώ να ψάξω τώρα
loukretia50 said
ωχ, ξενόγλωσσο λινκ παρέθεσα! εδώ το οικείον!
https://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=2&page=18
Μαρία said
Νοσοκομείο Σερρών, Υπεύθυνος covid-19: Υπάρχει πρόβλημα με την παροχή οξυγόνου, πώς την αντιμετωπίζουμε (video)
30/11/2020•19:38
Οι τεχνικές προδιαγραφές με τις οποίες κατασκευάσθηκε το νοσοκομείο Σερρών και άλλα 10 νοσοκομεία σε ολόκληρη την χώρα προβλέπουν την υποστήριξη 120 ασθενών με παροχή οξυγόνου 2 λίτρων. Ωστόσο, αυτή την στιγμή, όπως εξηγεί ο κ. Καλλινικίδης, οι ανάγκες σε οξυγόνο για ορισμένους ασθενείς είναι πολλαπλάσιες. https://epiloges.tv/serres-ypeythynos-covid-19-yparchei-provlima-me-tin-parochi-oxygonoy-pos-tin-antimetopizoyme-video/
BLOG_OTI_NANAI said
98: Άκουσε. Δεν υπάρχει τέχνασμα επί των θεμάτων αυτών που να μην το γνωρίζω. Και αυτό ακριβώς σου δείχνω, ότι το κείμενο σου είναι γραμμένο ώστε να ΕΞΑΠΑΤΑ. Διότι γράφεις λες και μιλάμες για διηγήσεις μονοθεματικές σαν του Ιησού:
«Η παρθενογένεση λοιπόν είναι ο συνήθης τρόπος γέννησης των θεών. Στην Θεογονία του Ησιόδου η Γη,γέννησε με παρθενογένεση τον Ουρανό, τα Oὔρεα (Όρη) και τον Πόντο. Με παρθενογένεση αναπαράγονται 4 ακόμα θεότητες στην Θεογονία η Νύχτα, η Έρις και η Ήρα αλλά και το σεξουαλικά απροσδιόριστο Χάος. Κατά τον Ησίοδο η Ήρα γέννησε μόνη της τον Ήφαιστο, χωρίς τη συμμετοχή του Δία. Στην ελληνική μυθολογία, επίσης ο Διόνυσος γεννιέται από τον μηρό του πατέρα του.»
Αυτή η διατύπωση είναι κωμική, διότι η ουσία βρίσκεται σε όλα αυτά που επίτηδες αποσιώπησες. Εδώ έχουμε κανονικές λαογραφικές διηγήσεις όπου γνωρίζουμε για κάποιον ότι ΕΙΧΕ πατέρα, και ταυτόχρονα ότι ΔΕΝ είχε πατέρα, και ότι ΕΙΧΕ παιδιά, και ότι ΔΕΝ είχε παιδιά, και ότι άλλος γεννήθηκε από ΒΡΑΧΟ, άλλος γεννήθηκε από ΜΗΡΟ, άλλος γεννήθηκε από…ΦΛΥΔΑ, την οποία φλύδα αλλού την έκοψε μαχάιρι και αλλού την έκοψαν τα δόντια ενός χοίρου και πάει λέγοντας…
Καταλαβαίνουμε ότι έχουμε λαίκές πολυθεματικές διηγήσεις, που πας να πλαστογραφήσεις το περιεχόμενο τους για να τις εμφανίσεις σαν δήθεν ανάλογες με την διήγηση του Ιησού. Απέκρυψες τόσες εκδοχές για; κάθε μυθολογική θεότητα, τη στιγμή που οι μυθολογικές διηγήσεις έχουν πλήθος ισοδύναμες εναλλακτικές, που σχετίζονται με τοπικά έθιμα, λατρευτικές διαδικασίες, τελετές γονιμότητας, τελετές για την εναλλαγή των εποχών κ.λπ.
Δεν είναι δυνατόν να αποκρύπτεις ένα πλήθος διηγήσεων και μύθων και να παρουσιάζεις όποιο νομίζεις ότι σε εξυπηρετεί. Ή θα γράψεις, ή όχι. Η συρραφή που κάνεις είναι απλώς μια εξυπνάδα, ο κλασικός χόακας τύπου ζέιτγκέιστ και άλλων παρομοίου επιπέδου.
Όσοι πιστεύουμε, ως την ιδανική απόδειξη για το πόσο αφελείς είναι όσοι πιστεύουν την απαρχαιομένη, παλαιολιθική θεωρία περί Ιησού και παγανιστικών θεοτήτων, είναι να παρουσιαστούν όλες οι εντελώς απίθανες εκδοχές των μυθικών θεοτήτων, και τότε αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι η περίπτωση του Ιησού είναι μία εντελώς διαφορετικού τύπου διήγηση που δεν έχει καμία σχέση με γεωργικές τελετές γονιμότητας και πλήθος άλλες παρόμοιες.
ΥΓ
Να προσθέσω ότι και για σπήλαιο υπάρχει χριστιανική παράδοση όπως η σχετική αναφορά του Ωριγένη. Όμως, όσοι θέλουν να συγκρίνουν τον Ιησού, θα κοιτάξουν τις πηγές του βίου του και όχι τις μετανέστερες παραδόσεις, πόσο μάλλον τα κάλαντα…
ΓΤ said
Σκέφτομαι την έκφραση Ιατρού όταν θα διαβάσει στο #110 «ζέιτγκέιστ»…
BLOG_OTI_NANAI said
105: Αγαπητέ, δεν θέλω να εμπλακώ σε τέτοια συζήτηση και πιστεύω ούτε εσύ. Οπότε, άσε τις προτεσταντικές παραφιλολογίες για «λάτρεις των θαυματουργών εικόνων (λειψάνων κλπ)» διότι τις γνωρίζω καλύτερα από εσένα. Η λατρεία οποιουδήποτε κτίσματος, είναι δογματικά καταδικασμένη με τον πιο απόλυτο τρόπο από την Εκκλησία. Όπως λέμε συνήθως στις αφελείς προσεγγίσεις σαν τη δικιά σου, το να αναφέρεσαι σε «λάτρεις των θαυματουργών εικόνων» είναι σαν να λες σε κάποιον που φιλά με αγάπη την φωτογραφία του παιδιού του, ότι είναι «ηλίθιος» επειδή κατά την ΔΙΚΗ σου γνώμη, το κάνει από αγάπη για το χαρτί της φωτογραφίας! Δεν υπάρχουν θαυματουργές εικόνες. Είναι μια διαδεδομένη έκφραση που αναφέρεται σε θαύμα που έζησε κάποιος προσευχόμενος στο πρόσωπο που εικονίζει. Δεν υπάρχει θαυματουργική ύλη, ούτε άνθρωπος που θαυματουργεί.
Αυτά έχουν ειπωθεί εδώ και 2.000 χρόνια, και έχουν επαναληφθεί από όλους τους Πατέρες της Εκκλησίας και τις Συνόδους. Και φυσικά η θαυματουργία των λειψάνων αναφέρετσι στην Αγία Γραφή όπως και η τιμή τους ήδη από τα κείμενα της αρχαίας Εκκλησίας.
Η πίστη της Εκκλησίας είναι 100% αποστολική. Αν σε κάποια συγκέντρωση σου είπαν για κάποια εδάφια, που «αποδεικνύουν» ότι «η Εκκλησία δεν τα λέει σωστά’, πίστεψε με, δεν σου τα έχουν πει όλα. Οπότε, αν έχεις κάποια τάση να μου πεις εμένα προτεσταντικές ιστορίες, καλύτερα άστες για άλλους. Και φυσικά, ας μην κάνουμε τα σχόλια κατηχητικό.
BLOG_OTI_NANAI said
112: «Δεν υπάρχει θαυματουργική ύλη, ούτε άνθρωπος που θαυματουργεί». Δηλαδή κάθε θαύμα ΔΙΑΜΕΣΟΥ ύλης ή ανθρώπου, έρχεται πάντα και μόνο από τον Θεό. Και με τα μαντίλια των Αποστόλων έγινε θαύμα, και με το ρούχο του Ηλία, και με το ραβδί του Ααρών. Αλλά ΔΙΑΜΕΣΟΥ της ύλης, όχι επειδή η ύλη ή κάποιος άνθρωπος θαυματουργούσε αυτόνομα.
Spiridione said
ΓιώργοςΜ said
Θα το μετανιώσω αλλά δε μπορώ να δείχνουν το μαύρο και να το λένε άσπρο…
Γιατί η κοσμοσυρροή στην Τήνο, στη Σουμελά, γιατί οι διάφορες Φανερωμένες με τα πανηγύρια τους; Θα τρελλλλλαθούμε τελείως; Γιατί τα τάματα, οι λαμπάδες ίσαμε το μπόι και οι χοντρές κονόμες, γιατί όλα αυτά δεν απαγορεύονται επίσημα;
Από μια μάλλον άσημη ταινία προ τριακονταετίας, μου έμεινε η στιχομυθία ανάμεσα σε έναν χριστιανό κι έναν μωαμεθανό:
«Και τι είναι η θρησκεία σας; Μια αίρεση του Ιουδαϊσμού!»
«Γιατί, η δική σας τι είναι;»
Λίγη προοπτική δε βλάφτει.
aerosol said
«Σήμερον η παρθένος τίκτει ένδον εν τω σπηλαίω»
Έχουν τόσο αναλυθεί οι ομοιότητες των ηλιακών θεών (οι παρθενογεννέσεις, η θεϊκή ουσία που περνά μέσα από το σώμα και το αίμα στον πιστό, μαρτυρικός θάνατος, ανάσταση) που είναι μάλλον δύσκολη η άρνηση κάποιων επαναλαμβανόμενων μοτίβων.
loukretia50 said
Λεώνικε, νόμιζα ότι διαφωνείς με τον Αθεόφοβο.
Τώρα δεν είμαι σίγουρη, αλλά ποιος μπορεί να είναι σίγουρος με τον τρόπο που γράφεις? – με αγάπη το λέω!
Αν έκανα λάθος, σερβίρω τα παρακάτω για ψυχαγωγία :
Όταν ο Ρενουάρ συνάντησε τον Προμηθέα μέσω του Αισχύλου :

Dramatic Poetry Aeschylus 1896 painting by Pierre-Auguste Renoir
Βέβαια είχαν προηγηθεί πολλοί, όπως ο Shelley :
Rediscovering Percy Shelley’s Greatest Work:
‘Prometheus Unbound, with Other Poems’
https://classicalpoets.org/2018/01/25/rediscovering-percy-shelleys-greatest-work-prometheus-unbound-with-other-poems/
Και ο Προμηθέας που αμφισβήτησε την εξουσία του Δία, διαχρονικά ενέπνευσε πολλούς.
Greek Mythology in Art ένας Προμηθέας επί βράχου κρεμάμενος και μια μικρή περιήγηση σε διάφορα μουσεία
https://www.greekmythologyinart.com/prometheus-riviere.html
και μια γενικότερη περιήγηση για να ξεκουράζεται κανείς από την ασχήμια της καθημερινότητας
https://artsandculture.google.com/story/6-parties-from-art-history-we-would-have-loved-to-attend/pwLSMcjd5m5WIQ?hl=en
BLOG_OTI_NANAI said
115: Στην Τήνο πηγαίνει ο κόσμος διότι γνωρίζει πλήθος διηγήσεων από άλλους ότι προσευχόμενη εκεί βίωσαν το θαύμα και αυτό δυναμώνει την πίστη τους. Κανείς δεν νομίζει ότι η εικόνα είναι θεός, ούτε κανείς νομίζει ότι υπάρχουν τόσες Παναγίες όσα τα ονόμα της. Όλοι ξέρουν ότι όταν λένε Παναγία, μία είναι.
Γιατί να τα απαγορέψει άνθρωπέ μου;! Οι Χριστιανοί έχουν την Αγία Γραφή και αυτές οι προσφορέςς, τα αφιερώματα, βασίζονται στις βιβλικές διηγήσεις της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Ακόμα και στο Κατά Μάρκον αναφέρει, ότι ο Ιησούς, «καθίσας κατέναντι τού γαζοφυλακίου εθεώρει πώς ο όχλος βάλλει χαλκόν εις τό γαζοφυλάκιον» (12,41).
Η «κονόμα» εφόσον πρόκειται για ιδιοτέλεια είναι παθογένεια, ανθρώπινο ελάττωμα. Το έχουν οι πάντες, όπου υπάρχουν άνθρωποι, και παντού είναι εξίσου καταδικαστέο. Πάντως, η περιουσία της Εκκλησίας δίνει φαγητό σε χιλιάδες ανθρώπους ντόπιους και μετανάστες, οπότε δεν είναι όλα «κονόμα». Απλά υπάρχει ένα ποσοστό από ελληνάρες που όπου σταθούν συμπεριφέρεται σαν καρικατούρα ταξιτζή και παριστάνουν τους τιμητές.
Υπάρχουν ράμματα για ΟΛΕΣ τις κοσμοθεωρίες, να είσαι σίγουρος. Κακοί υπάρχουν παντού, και μέσα στην Εκκλησία, και η πρώτη που το λέει αυτό είναι η ίδια η Καινή Διαθήκη…
ΚΩΣΤΑΣ said
Καλό μήνα!
93
Ο Λάζαρος έγραψε και άρθρο, μου είπε να το διαβάσω, μάλλον για να με πικάρει, σαμαράδικο – μητσοτάδικο αλληλοαβροφροσύνονται… 😉
ΚΩΣΤΑΣ said
119 ωχ! ξέχασα το λινκ
https://parallaximag.gr/epikairotita/lazaros-kyrizoglou-ti-kai-poious-ennoeite-kyrie-prothypourge
BLOG_OTI_NANAI said
116: Τα είπαμε παραπάνω, και φαντάσου να γράφεις περί «ηλιακών θεών» κα να λες για «δύσκολη η άρνηση κάποιων επαναλαμβανόμενων μοτίβων»! Μα με αυτό πυο έγραψες, από μόνος σου το έκανες ΑΔΥΝΑΤΟ να γίνουν δεκτές, διότι δεν υφίσταται τέτοιο πρότυπο πουθενά στην Αγία Γραφή! Ο Ήλιος αντιθέτως, είναι κατώτερος από τον Θεό! Έλεος…
Μαρία said
BLOG_OTI_NANAI said
121:Συγγνώμη, είπα «κατώτερος» από τον Θεό ο Ήλιος… Βασικά ήθελα να πω ότι μπροστά στον Θεό, ο Ήλιος είναι ένα τίποτα, ένα άστρο είναι ανάμεσα στα χιλιάδες που δημιούργησε… Άκου «ηλιακές θεότητες».
ΓΤ said
Στη σημερινή αθλητική κίνηση:
Μαρσέιγ-ΟΣΦΠ 2-1
Λοκομοτίβ Μόσχας-Ζάλτσμπουργκ 1-3
Σαχτάρ Ντόνετσκ-Ρεάλ 2-0
Αταλάντα-Μίντιλαντ 1-1
Ατλέτικο Μαδρίτης-Μπάγερν 1-1
Γκλάντμπαχ-Ίντερ 2-3
Πόρτο-Μάντσεστερ Σίτι 0-0
Λίβερπουλ-Άγιαξ 1-0
Βιλερμπάν-ΠΑΟ 97-73
BLOG_OTI_NANAI said
116: Παρατήρησα το «η θεϊκή ουσία που περνά μέσα από το σώμα και το αίμα στον πιστό». Καταρχάς καε μου άνθρωπε, υπάρχουν 3-4 θρησκευτικά μοτίβο που γίνονται ταυτόχρονα κατανοητά από λαούς σε κάθε άκρη του πλανήτη, επειδή ακριβώς γίνονται αντιληπτά με τον ίδιο τρόπο από το ανθρώπινο είδος!
Παντού στον πλανήτη υπάρχει κάποια μια διαδικασία με αίμα ανθρώπου ή ζώου, μια διαδικασία βρώσης κάποιου φαγητού, μια διαδικασία με χρήση νερού.
Αυτό μας έλειπε να αρχίσουμε να φανταζόμαστε λιακοπουλέϊκους καλικατζάρους, ότι όλοι οι λαοί σε κάθε άκρη της γης που έχουν τέτοια σύμβολα έχουν οπωσδήποτε συναντηθεί! Απλώς, από τη στιγμή που προσεγγίζεται η έννοια της ιερότητας, θα χρησιμοποιηθούν κατανοητά από τον άνθρωπο σύμβολα.
Το ζήτημα είναι ΟΛΟΚΛΗΡΟ, το ΠΛΗΡΕΣ θεολογικό σύστημα σε ποιες βάσεις βρίσκεται και ποια είναι τα δεδομένα που αποδέχεται. Το ότι όλοι οι λαοί στον κόσμο ξέρουν τη σπουδαιότητα του αίματος, του νερού και του φαγητού για την επιβίωση. Εϊναι αφελές να λέει κάποιος ότι τα θρησκευτικά συστήματα που χρησιμοποιούν αυτά τα σύμβολα βασίζονται στα ίδια δεδομένα! Πρέπει να ελεγθεί το σύστημα σε όλο του το βάθος.
Μαρία said
119
Είναι ο Καϊτετζίδης κι ο Ζέρβας σαμαρικοί; Αλλά και να ήταν, δεν σημαίνει οτι είναι μαλάκες, για να ανεχτούν τα ψέματα του Κυριάκου που τους εκθέτει στους ψηφοφόρους τους.
Γιάννης Ιατρού said
Για το θέμα (λέμε τώρα 😎) που προέκυψε προηγουμένως (για το αν γεννήθηκε ο Ιησούς σε σπηλιά ή σε φάτνη κλπ.), ένα σχετικό απόσπασμα από το έργο (1854) των John Kitto και James Taylor (The Popular Cyclopadia of Biblical Literature), όπου τίθεται εν αμφιβόλω η εκδοχή του σπηλαίου.
Αν προκληθώ θα επανέλθω 🙂
ΓιώργοςΜ said
123 Ο ήλιος είναι ένα ταπεινό άστρο σε ένα γαλαξία με δισεκατομμύρια άστρα, σε ένα σύμπαν με ένα σκασμό γαλαξίες.
Ο Θεός είναι επινόηση μιας μικρής μερίδας του πληθυσμού ενός είδους που κατοικεί στον τρίτο πλανήτη του άστρου αυτού. Επινόηση για να μπορεί αυτός ο πληθυσμός να αντέξει τη ματαιότητα.
Όπως είπα και πριν, το μικρό και το μεγάλο είναι θέμα προοπτικής.
whatever gets you through the night…
ΚΩΣΤΑΣ said
126 Για το Λάζαρο αναφέρθηκα, Μαρία, και για την προσωπική του προτροπή σε μένα να το βρω και να το διαβάσω. Σαν να μού ΄λεγε τά ‘χωσα στον δικό σου. Κατά τα άλλα δίκιο έχεις, συμφωνώ μαζί σου.
Μαρία said
129
Άμα θες κι άλλο σαμαρικό, δες δηλώσεις αυτού του νούμερου https://www.enikos.gr/politics/752419/vartzopoulos-gia-koronoio-kakos-anoixame-to-kalokairi
atheofobos said
98

Κατανοώ πως δεν μπορείς να αποδεχτείς πως η χριστιανική μυθολογία βασίστηκε, ενσωμάτωσε και προσάρμοσε στο δόγμα της, την προηγούμενη μυθολογία, την οποία σε στιγμή ειλικρίνειας την χαρακτήρισες μπαρούφες!
Pedis said
# 85 – Δεν γνώριζα ότι ο Πλανκ είχε πάει χρηματοδότηση για έρευνα στον ηλεκτρικό λαμπτήρα (το βίντεο που παραθέτεις δεν μου παίζει. Θα το κοιτάξω παραπέρα. Ευχαριστώ).
ΚΩΣΤΑΣ said
120 Ε, τώρα μακακίες του Βαρτζ. Όλη η Ελλάδα άνοιξε, όχι μόνο η Θεσσαλονίκη. Απλά εμείς εδώ έπρεπε να κλείσουμε πριν του Αγ. Δημητρίου, εκεί ήταν το λάθος.
Pedis said
Φαίνεται ότι οι άγιοι των χριστιανών επικοινωνούσαν με τους πιστούς με θαυματουργό τρόπο, τουλάχιστον από τον 5ο αι π.Χ. Θαύμα!
Γιάννης Ιατρού said
111: προπέτη 🙂
ΓΤ said
Πέθανε η Εσθήρ Κοέν.
https://www.in.gr/2020/12/01/life/stories/esthir-koen-apoxairetismos-sti-giraioteri-ellinida-pou-eixe-epizisei-apo-aousvits/
Pedis said
# 85.132 (Μιχάλης) – αυτό με τη χρηματοδότηση του Πλάνκ για να δουλέψει στη βελτιστοποίηση του ηλεκτρικού λαμπτήρα κυκλοφορεί στο νέτι εδώ κι εκεί, αλλά πηγή, απ’ ό,τι βλέπω, δεν παρατίθεται … (Δεν θα ήταν, βέβαια, καθόλου παράξενο για κείνη την εποχή.)
Δύτης των νιπτήρων said
122 Δώδεκα μέρες πέρασαν κιόλας! Μα συστέλλεται ο χρόνος στην καραντίνα;
BLOG_OTI_NANAI said
131: Κοίτα τι γράφεις εσύ στα κείμενα σου όπως και τις αναφορές στο σχ. 116. Είναι μια κλασική περίπτωση επιπόλαιης ανάγνωσης ενός πολύπλοκου φαινομένου. Πολλοί άνθρωποι χωρίς να ασχολούνται, με δεδομένη την αδιαφορία τους προς την πίστη αυτή, με ευκολία διαβάζουν εδώ κι εκεί στο διαδίκτυο διάφορα και τα επαναλαμβάνουν χωρίς να τα κατανοούν.
Όμως, το ζήτημα με τις «αντιγραφές» του χριστιανισμού από παγανιστικές θρησκείες, έχει πρόβλημα τόσο δομικό, σαν να προσπαθεί κάποιος να πείσει ότι 1+1 κάνει 7. Δες την ευκολία με την οποία γράφετε στον 21 αιώνα, για τις θεότητες που «τόσο» μοιάζουν με δεδομένα της ζωής του Ιησού, και πόσο ίδια είναι τα μοτίβα, και πόσο τελικά ο Ιησούς είναι μια μυθολογική θεότητα «όπως οι άλλες», κάτι αντίστοιχο που γράφει και ο μπαμπάς του Νίκου περί «Ιησού του Ναζωραίου, Ορφέως και Μίθρα». Πρόκειται για μια συχνά εμφανιζόμενη εδώ και πάνω από έναν αιώνα, αφελή προσέγγιση των πραγμάτων, που ξεκινάει φυσικά από αμφισβήτηση για την πίστη, και ψάχνει να στηριχτεί σε εύκολες θεωρίες αφού ουτως ή άλλως δεν ενδιαφέρεται κάποιος για το θέμα.
Ενώ λοιπόν στον 21ο αιώνα «έχετε λύσει το θέμα» ότι ο Ιησούς είναι «άλλη μία παγανιστική θεότητα», ξεκινάτε από παραβίαση βασικών ιστορικών πηγών που δείχνουν πως οι ίδιοι οι ειδωλολάτρες της εποχής εκείνης, που γνώριζαν καλύτερα την πίστη τους από εσάς που ζείτε μετά από 17,18,19 αιώνες, δεν αναγνώριζαν τίποτα τέτοιο στον Ιησού! Η πίστη των χριστιανών ΤΟΤΕ αντιμετωπίστηκε ως ιουδαϊκή αίρεση. Εσείς όμως ΣΗΜΕΡΑ λέτε τα δικά σας ότι ήταν «άλλη μία παγανιστική θεότητα»! Οι παγανιστές ΤΟΤΕ και για αιώνες μισούσαν και χλεύαζαν τους χριστιανούς για τις ανοησίες που πίστευαν. Εσείς όμως ΣΗΜΕΡΑ δεν τους ακούτε, και λέτε τα δικά σας ότι ήταν «άλλη μία παγανιστική θεότητα»! Οι παγανιστές ΤΟΤΕ ήταν πρόθυμοι να διώκουν, να φυλακίζουν, να σκοτώνουν, να τεμαχίζουν, να καίνε ζωντανούς τους χριστιανούς διότι θεωρούσαν ότι δέχονταν μια πλάνη που επιπλέον χαλούσε την ενότητα της αυτοκρατορίας επάνω στα παγανιστικά μοτίβα που ήταν ελεύθεροι να ασκούν οι πάντες, σε όποια θεότητα κι αν πίστευαν. Εσείς όμως ΣΗΜΕΡΑ λέτε με μια αδιανόητη επιπολαιότητα, «έλα μωρέ, ο Ιησούς ήταν άλλη μία παγανιστική θεότητα»! ΟΙ αρχαίοι σοφοί όταν αντιλήφθηκαν τη δύναμη του Χριστιανισμού, ήδη από τα μέσα το 2ου αιώνα, εξαπέλυαν επιθέσεις ενάντια στις αφελείς δοξασίες των χριστιανών! Εσείς όμως σήμερα γράφετε στα παλαιά των υποδημάτων σας αιώνες αιματηρής σύγκρουσης και βαφτίζετε ως «παγανιστική» έναν θεό που οι παγανιστές μισούσαν και χλεύαζαν.
Ξαναλέω, το πρόβλημα της θεωρίας σας ξεκινάει από την βάση, σας ρωτάνε πόσο κάνει 1+1 και λέτε κάνει 7. Αλλά παρά ταύτα συνεχίζετε απτόητοι, όμως μετά μην κοροϊδεύουμε τους αντιεπιστημονικούς αυτοσχεδιασμούς που συναντάμε στο διαδίκτυο για πλήθος θεμάτων. Το να προσθέσω το καθαρά ιουδαίκό πνεύμα των βιβλικών κειμένων είναι μάταιο ως αυτονόητο. Να προσθέσω την αντίδραση των χριστιανικών κοινοτήτων σε κάθε προσπάθεια μεμονωμένων αιρετικών που ήθελαν να αλλοιώσουν το ιουδαϊκό πνεύμα της βιβλικής διδασκαλίας; Να προσθέσω την θεωρία της αντιστοιχίας με «ηλιακή θεότητα» σε ένα σύστημα που υποβιβάζει τον Ήλιο στο απόλυτο τίποτα; Να προσθέσω την απέχθεια των βιβλικών κειμένων για τον παγανισμό της εποχής τους;
Να μην είμαστε σαν να μιλάει ο άλλος στον τοίχο. Το να συσχετίζει κάποιος την διήγηση του Ιησού με τις παγανιστικές θεότητες είναι τουλάχιστον αστείο, επιπόλαιο, και φυσικά αντιεπιστημονικό. Να μάθουμε να ακούμε όταν δεν γνωρίζουμε χωρίς να σακατεύουμε τα δεδομένα με την γνωστή διαδικτυακή ευκολία όπου όποιος θέλει γράφει ό,τι θέλει.
ΥΓ
Η εικόνα που έβαλες είναι άσχετη. Διότι η τιμή των χριστιανών προς τον πραγματικό άνθρωπο Χριστό που όντως σταυρώθηκε είναι γνωστή και δεδομένη από πάντα για φίλους και εχθρούς του χριστιανισμού. Η διαφορά είναι πως άλλοι τον πίστεψαν ως Θεό και άλλοι όχι. Άρα η εικόνα που έβαλες δεν έχει καμία αντιστοιχία. Πιθανόν είναι προτεσταντικής επινόησης, επειδή οι προτεστάντες θεωρούν τους σταυρούς με τον Ιησού επάνω ως «είδωλο» (μερικοί έχουν σταυρούς άλλα σκέτους, που αυτοί για κάποιον λόγο δεν είναι… είδωλα). Οι προτεστάντες παριστάνουν ότι δεν κατανοούν τη διαφορά να νιώθεις αγάπη για τον πατέρα σου σε μια φωτογραφία και λένε αφελώς ότι στην περίπτωση αυτή είσαι ειδωλολάτρης επειδή νιώθεις αγάπη όχι για τον πατέρα σου αλλά για την… κορνίζα της φωτογραφίας! Φυσικά, λόγω πίστης, πασχίζουν και αυτοί να ονομάσουν με το ζόρι «ειδωλολατρία» κάτι που φυσικά δεν είναι και στηρίζονται σε παράλογα επιχειρήματα.
Πέπε said
> > Οι παγανιστές ΤΟΤΕ ήταν πρόθυμοι να διώκουν, να φυλακίζουν, να σκοτώνουν, να τεμαχίζουν, να καίνε ζωντανούς τους χριστιανούς διότι θεωρούσαν ότι δέχονταν μια πλάνη …
Έχουν γίνει θρησκευτικοί διωγμοί που να ήταν πραγματικά για λόγους πίστης; Έχει κανείς φυλακίσει, σκοτώσει, βασανίσει κλπ. ανθρώπους που να μην τους θεωρεί ως απειλή καθ’ οιονδήποτε τρόπο, απλώς επειδή εξοργίστηκε με το τι [θεωρούσε ότι] πίστευαν;
atheofobos said
139
Καταλαβαίνω πως ότι και να απαντήσω πιστεύεις, όπως και ο Λούθηρος πως:: η λογική είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της πίστης, ποτέ δεν γίνεται αρωγός των πνευματικών πραγμάτων, αλλά πολύ συχνά αγωνίζεται εναντίον του θείου λόγου, αντιμετωπίζοντας με περιφρόνηση όλα όσα προέρχονται από το θεό.Και συμπεραίνει λέγοντας αυτό που αποτελεί την πεμπτουσία του θρησκευτικού δόγματος : όποιος θέλει να είναι χριστιανός πρέπει να αποστρέφει το βλέμμα από τη λογική του.
Αυτό ακριβώς περιγράφει και ο Ντώκινς για επιστήμονα ,στο κείμενο που μεταφέρω από το ποστ μου:
ΕΠ΄ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ,Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ,ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗΣ
http://atheofobos2.blogspot.com/2009/08/blog-post_14.html
Ο Kurt Wise είναι γεωλόγος που τώρα διευθύνει ένα κέντρο Έρευνας της Καταγωγής στο Κολέγιο Bryan που έχει πάρει το όνομα του κατηγόρου στην δίκη των πιθήκων. Απλά για να γίνει κατανοητό τι σόι κολέγιο είναι αυτό στην ιστοσελίδα του έχει το επίγραμμα –Σκέπτεσθαι κριτικά και βιβλικά !
Ο Wise πτυχιούχος του Πανεπιστημίου του Σικάγου και με δύο μεταπτυχιακά στην γεωλογία και την παλαιοντολογία στο Harvard εκεί που ήταν έτοιμος για μια λαμπρή επιστημονική καριέρα τον κτύπησε, όπως γράφει ο Dawkins,η τραγωδία, που δεν ήταν άλλη από την φονταμενταλιστική θρησκευτική του ανατροφή που τον ανάγκαζε, αντίθετα από όσα τον είχε διδάξει η επιστήμη του. να πρέπει να πιστέψει ότι η γη είχε ηλικία μικρότερη των 10.000 ετών, όπως πιστεύει ο δημιουργισμός.
Ευφυές άτομο βλέποντας την μετωπική σύγκρουση της θρησκείας του και της επιστήμης του αποφάσισε μια μέρα να λύσει το θέμα με ένα ψαλίδι!
Πήρε την Bίβλο και ψαλίδισε κάθε εδάφιο της που δεν είναι συμβατό με την επιστήμη.
Στο τέλος είχαν απομείνει τόσο λίγα από την Βίβλο ώστε όπως λέει και ο ίδιος:
όσο και αν προσπαθούσα, και μολονότι είχαν παραμείνει άθικτα τα περιθώρια όλων των σελίδων της Άγίας Γραφής, ήταν αδύνατον να σηκώσω το βιβλίο χωρίς αυτό να σχίζεται στα δυο. Έπρεπε να λάβω μια απόφαση μεταξύ της εξέλιξης και των Γραφών.
Είτε οι γραφές έλεγαν την αλήθεια και η εξέλιξη ήταν λάθος είτε η εξέλιξη ήταν η αλήθεια και έπρεπε να πετάξω τη Βίβλο(…).
Ακριβώς αυτή η νύχτα εκείνη αποδέχτηκα το λόγο του θεού και απέρριψα όλα όσα θα μπορούσαν ποτέ να τον διαψεύσουν, συμπεριλαμβανομένης και της εξέλιξης. Μαζί με όλα αυτά, με μεγάλη μου λύπη, έριξα στη φωτιά τα όνειρα και τις ελπίδες μου για την επιστήμη.Η τραγική ειλικρίνεια αυτής της εξομολόγησης νομίζω ότι εξηγεί τις περισσότερες από τις αντίστοιχες περιπτώσεις ανθρώπων που βλέπουμε να επικρατεί κατά τελείως παράλογο τρόπο η θρησκευτική τους δοξασία της επιστημονικής πραγματικότητας.
Και όπως παρατηρεί εύστοχα ο Dawkins: και αν το έκανε αυτό (η θρησκεία), σε ένα σπουδαγμένο στο Χάρβαρντ γεωλόγο, σκεφθείτε μόνο τι μπορεί να κάνει σε άλλους ανθρώπους λιγότερο προικισμένους και λιγότερο καλά εξοπλισμένους.
Μια ακόμα ακόμα πιο τραγική περίπτωση είναι αυτή που αναφέρω στο ποστ μου: Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
http://atheofobos2.blogspot.com/2009/10/blog-post_13.html
gpointofview said
1+1 = 7
Οι παγανιστές λατρεύανε είδωλα, οι ορθόδοξοι εικόνες. Δηλαδή από τις 3 διαστάσεις περάσαμε στις 2 (αυτό το 3 που γίνεται 2 κάτι δύσοσμο θυμίζει )
Οι παγανιστές είναι πολυθεϊστές, οι ορθόδοξοι μονοθεϊστές, καλύψανε το κενό με μπόλικους αγίους.
Οι παγανιστές είχαν τον Δία που γινότανε από κύκνος μέχρι αετός όταν ήθελε να τσιλιμπουρδίσει. Ο θεός των ορθοδόξων είναι 3 σε 1 και το ένα από τα τρία είναι πτηνόμορφο,αλλά καμιά σχέση δεν έχει με το πουλί της θεάς Ιστάρ που έδωσε και το όνομά της στο πτηνό.
Οι παγανιστές στα μυστήρια τους ή με την εισαγωγή της Ισιδας, λάτρευαν την γυναικεία θεότητα σαν απαραίτητο θρησκευτικό συμπλήρωμα, οι ορθόδοξοι λατρεύουν την Παναγία παρότι μονοθεϊστές.
Οι παγανιστές είχαν τα Ανθεστήρια, οι ορθόδοξοι έχουν το Πάσχα, τα αρνιά υποφέρουν το ίδιο.
Ο Ορφέας των παγανιστών σταμάταγε τον χρόνο, ο Ιησούς των ορθοδόξων περπάταγε στην επιφάνεια του νερού. Κι οι δυο είχαν κακό τέλος επί της γης.
Οι παγανιστές είχαν τους νόμους του Δία που τους έδωσε στον Μίνωα στο όρος Δίκτη. Οι ορθόδοξοι δσνείστηκαν από τους μονοθεϊστές εβραίους τις 10 εντολές που έδωσε ο Θεός στον Μωυσή στο όρος Σινά. από τότε λέμε πως η τρέλλα δεν πάει στα βουνά, γιατί από κει βγαίνουν οι θρησκευτικοί νόμοι !
sarant said
Kαλημέρα από εδώ!
Σωτήρς said
Πρωί πρωί τον πιάσανε τον γίγαντα και πάνε
στον Καύκασο εξημέρωνε τρία πουλιά περνάνε
…
Καρφώσανε τον γίγαντα στο βράχο του Καυκάσου
τρία πουλάκια πέρασαν και του λέγαν στοχάσου
Δεκέμβρη μήνα έδεσαν τον Προμηθέα;
131 Η μυθολογία είναι πάντα ιουδαιοχριστιανική. Η ιουδαϊκή θεολογία ήταν μοναδική και ξεχωριστή. Για παράδειγμα (α λα Ρενέ Ζιράρ) ο Οιδίποδας για τους σύγχρονους του και έπειτα αρχαίους Έλληνες όντως είχε σκοτώσει, ήταν αιμομίκτης και ότι τον βρήκε ήταν δίκαιο και αναπόφευκτο ενώ ο Ιώβ στους Εβραίους ελεείται και αθωώνεται τελικά. Άρα μάλλον συμφωνώ με τον Μπλογκ αν και με δυσκολεύουν τα ποστ αλήθειας του.
ΓΤ said
(Η δίκη του Νότη Σφακιανάκη ανεβλήθη επ’ αόριστον…)
BLOG_OTI_NANAI said
142: Ακριβώς παραπάνω απάντησα στην ταξιτζίδικη νοοτροπία, την οποία όπως βλέπω επαναλαμβάνεις αυτούσια. Ασχολήσου με το ποδόσφαιρο που είναι στη δική σου εμβέλεια και άσε τα δύσκολα για άλλους .
141: Η ατάκα «Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ» πρέπει να είναι από τα πιο καμμένα που έχω διαβάσει, μετά τα βιβλία του Ντόκινς. Ο οποίος, δεν κατανοει ότι μόνο ηλίθιος θα παρουσιαζόταν ως ο απόλυτος φονταμενταλιστής στα θέματα βιολογικής εξέλιξης, και είναι τόσο φανατικός που δεν μπορεί να διακρίνει ότι ο άνθρωπος στην εξέλιξη του θρησκεύεται ασταμάτητα είτε με εγκόσμιους, είτε με υπερκόσμιους τρόπους, με μεταφυσική, με κοινωνικές ουτοπίες, με θρησκειοποίηση της διατροφής, με θρησκειοποίηση της σκυλολατρείας/γατολατρείας κ.λπ..
Αλλά στον καμμένο κόσμο που ζούμε, οι θρησκευόμενοι Ηράκλειτος, Σωκράτης, Πλάτωνας, Αριστοτέλης, Επίκουρος και τόσοι άλλοι, κατά την αποψάρα κάποιου «αεθόφοβος», είχαν διαβρωμένο εγκέφαλο… Τουλάχιστον κρίνεσαι μόνος σου από αυτά που γράφεις… Από τον ακραίο φανατισμό δεν μπορείς να διακρίνεις ούτε καν θεμελιώδη ολισθήματα σε όσα γράφεις.
BLOG_OTI_NANAI said
140: Δεν υπάρχει ιστορικός που να λέει ότι η συμπεριφορά των χριστιανών άξιζε τις διώξεις που δέχτηκαν. Ήταν φιλήσυχοι και ειρηνικοί. Για τους Μανιχαίους π.χ. που πολλοί εξ αυτών αρνήθηκαν την στρατιωτική υπηρεσία, κατανοώ απόλυτα τις αιματηρές διώξεις. Εκείνες τις εποχές η επιβίωση βασιζόταν αποκλειστικά στον πόλεμο. Δεν υπήρχε έλεος αν δεν πολεμούσες. Οι χριστιανοί συμμετείχαν στο στράτευμα. Η Αγία Γραφή δεν το εμπόδιζε αυτό.
Διώχθηκαν ως το καινούριο, το παράξενο, μαζί φυσικά με το αντιιουδαϊκό μίσος που υπήρχε και έπαιρνε η μπάλα και τους χριστιανούς. Μόνο στον 3ο αιώνα οι διωγμοί αποτέλεσαν ζήτημα φόβου περί συνοχής, διότι τότε είχε αρχίσει πλέον να φαίνεται ότι η ανοδική πορεία συνεχιζόταν ακάθεκτη.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
114
gpointofview said
# 146 α
Οι απαντήσεις σου είναι ολόιδιες με πολιτικού στριμωγμένου στα σχοινιά ή του Κούγια όταν υπερασπίζεται π.χ τον Σφακιανάκη δλδ είχε άδεια για το πιστόλι (είχε ληγμένη προ δεκαετίας για ΑΛΛΟ πιστόλι) και η κοκαΐνη στο αυτοκίνητό του θα παράπεσε από άλλον επιβάτη (κάνει τον ταξιτζή ο Νότης)
Βλέπεις κι αυτός έχει ΠΙΣΤΗ στην αθωότητα των πελατών και χρησιμοιποιεί γλώσσα και επιχειρήματα σαν τα δικά σου.
Βασικά ήξερα πως δεν θα απαντήσεις- τι να πεις άλλωστε- στρεψοδικείς στο ποδόσφαιρο όπου βέβαια τον Ροναλντίνιο-Ριβαλντίνιο πως τον λέγανε, τον ομοϊδεάτη σου ντε, τον έστειλα αδιάβαστο, αλλά δεν μπορώ να πω πως δεν διασκέδασα. Ερεύνα τας γραφάς, έτσι κάτι προσφέρεις στο ιστολόγιο, και κράτα την πίστη σου για τον εαυτό σου όπως κάνουν όλοι οι σοβαροί άνθρωποι
geobartz said
97 leonicos said: «96 …επιτίθεσαι και κακοπαριστάνεις ενώ έχεις άδικο. Καλά κάνεις, αλλά μην νομίζεις ότι ερνάει απαρατήρητο. Κι εγώ ανιδΕοτελώς μιλάω».
# Επί του προκειμένου, μάλλον είσαι εντελώς ….«ανιδΕοτελώς». Κατά τα λοιπά «αδελφέ» παίρνεις τις απαντήσεις που «τις θέλεις». Για δες τα σχόλιά σου και θα δεις ότι ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΣΥ άρχεσαι χειρών αδίκων. Και μην καμώνεσαι ότι …καλοπσριστάνεις!
Γιάννης Κουβάτσος said
149: Δηλαδή, εσύ υπερασπιζόσουν πιο πιεστικά τον κουμπουροφόρο Σαββίδη; 😜
Γιάννης Κουβάτσος said
151: Πιο πιεστικά σίγουρα, αλλά διορθώνω σε πιο πειστικά. ☺
Γιάννης Μαλλιαρός said
Καλημέρα,
92 τέλος. Αυτό είναι το ζητούμενο. Αυτό που λέω είναι πως ακόμα κι αυτό το πλαφόν, μισό είναι αφού ακόμα δεν ισχύει (για άλλα έχουμε ΠΝΠ όχι για τέτοια απλά, μικρά, καθημερινά 🙂 – αν χρειάζεται ΠΝΠ κι όχι μια απλή ΚΥΑ).
100 Όχι, στο Βερολίνο ισχύει από 23/10/2020 και το έμαθα γιατί ειδοποίησαν τον γιο μου για την αλλαγή και πως μιας και το νοίκι του Νοέμβρη είχε ήδη πληρωθεί, θα γίνει συμψηφισμός με του Δεκέμβρη.
Εν πάση περιπτώσει, το δικό μου θέμα είναι πως η Μέρκελ φροντίζει νάναι ευχαριστημένοι οι Γερμανοί (και με την κάλυψη των εμβολίων από τα ταμεία και με την διατίμηση των ενοικίων που είχαν ξεφύγει). Οι εδώ που είναι με την ίδια φιλοσοφία διακυβέρνησης (δεξιά δηλαδή) βρίσκονται πολύ μακριά από τέτοια θέματα.
ΓΤ said
Ιωάννης ο Κλειδοκυμβαλοθραύστης (1958-2020)
(Γιάννης Τασσιάς)
Γιάννης Μαλλιαρός said
149 «η κοκαΐνη στο αυτοκίνητό του» Ποια κοκαΐνη; Ποιος είπε πως είναι κόκα; «Γιατί μιλούν όλοι για κοκαΐνη; Δεν ξέρει κανείς τι βρέθηκε..»
http://www.topontiki.gr/article/418384/notis-sfakianakis-anavlithike-xana-i-diki-ti-eipe-o-alexis-koygias-gia-tin-kokaini
Είναι με κάποιους σχολιαστές που δεν πρέπει να έρχεσαι σε αντιπαράθεση. Ό,τι και να πεις, αυτοί θα βρουν να πουν το δικό τους και με τρόπο πιεστικό. Καλό θα ήταν λοιπόν, να μην τους σπρώχνουμε στο κακό! Δεν είναι μόνο ο μπάτμαν που θέλει, αλλά όχι, δεν θα προχωρήσω σε κριτική σ’ αυτά που γράφει. Δεν έχω διάθεση να του δώσω επιπλέον βήμα. Ας το κάνουμε κι άλλες φορές και για άλλους, θα βοηθηθούμε.
Παραίνεση προς όλους.
atheofobos said
146
Από τον ακραίο φανατισμό δεν μπορείς να διακρίνεις ούτε καν θεμελιώδη ολισθήματα σε όσα γράφεις.
Μάλλον εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια, γιατί μόνο από ακραίο χρηστιανικό φανατισμό δεν αντιλαμβάνεσαι ότι η απάνθρωπη ιστορία του Edgardo Mortara. αποτελεί την συγκλονιστικότερη περίπτωση διάβρωσης του εγκεφάλου του ανθρώπου από την θρησκεία,τόσο των χριστιανών όσον και των εβραίων.
atheofobos said
156 χριστιανικό.
Αράουτ said
Εκλεκτέ χριστιανέ λόγιε κ. Blogotinanai (147),
Δεν είμαστε όλοι αγράμματοι κάφροι σ’ αυτό το Ιστολόγιο. Το θέμα των Διωγμών έχει λυθεί εδώ και μισό αιώνα από τους ιστορικούς παγκοσμίως. Τα περί εκατομμυρίων χριστιανικών θυμάτων είναι αποκύημα της Χριστιανικής Προπαγάνδας.
Συνολικά τα θύματα και των Τριών Διωγμών σε όλη την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία επί 300 χρόνια ΔΕΝ υπερβαίνουν σε καμμία περίπτωση τους 10.000 νοματαίους. Κι όλοι οι ιστορικοί συμφωνούν πως ΟΥΔΕΠΟΤΕ η Ρώμη εδίωξε τους Χριστιανούς για τα φρονήματά τους. Τους εδίωκε κατά καιρούς γιατί ήσαν ειρηνόφιλα λαμόγια και δεν πολεμούσαν τον εχθρό, κάτι σαν τους σημερινούς Ιεχωβάδες. Εξ ού και η περίφημη κραυγή «Οι Χριστιανοί στα Λιοντάρια» που διασώζει ο Τερτυλιανός.
Αγαπητέ μου κ. Blogotinanai, φαίνεσαι καλό παλληκάρι με έφεση για μάθηση. Θέλοντας να σε ξεστραβώσω, σού προτείνω να διαβάσεις το μακράν καλύτερο βιβλίο που έχει γραφτεί ποτέ παγκοσμίως για την απάτη των Διωγμών. Εννοώ, φυσικα, το μνημειώδες «Ο Χριστιανισμός και η Ρώμη, Διωγμοί, Αιρέσεις και Ήθη» (1η ελληνική έκδοση ΜΙΕΤ 2005) του κορυφαίου Άγγλου ειδικού των Διωγμών Geoffrey de Ste. Croix (1910 – 2000, κατεβάστε εδώ ) από το οποίο ΑΝΑΡΤΩ δύο μόνο σελίδες για να αντιληφθούν όλοι οι αδαείς αναγνώσται του παρόντος Ιστολογίου για πόσο μεγάλου βεληνεκούς Χριστιανική Απάτη μιλάμε…
ΥΓ: Σε πληροφορώ, αγαπητέ μου κ. Blogotinanai, πως όταν το 2006 κυκλοφόρησε στην πιάτσα η ελληνική μετάφραση του «Ο Χριστιανισμός και η Ρώμη», ο κοιμηθείς πάτρωνάς σου, παπα-Γιώργης Μεταλληνός, δεν ήξερε πού να κρυφτεί, διότι άλλα έλεγε επί χρόνια στα γνωστά κηρύγματά του στον Άγιο Αντύπα της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών. Κατόπιν άρχισε να λέει πως ο Geoffrey de Ste. Croix είναι ΑΝΥΠΟΛΗΠΤΟΣ ιστορικός, πνευματικοπαίδι του χριστιανομάχου Γίββωνα και άλλα τέτοια… Έξεστι Χριστιανοίς ασχημονείν.
Triant said
Από πάρα πολύ παλιά ένα κάρο ασθένειες θεραπευόντουσαν με βδέλλες και ξεμάτιασμα. Δεν ξέρανε αυτοί όλα αυτά τα χρόνια και ξέρετε εσείς με αυτά τα καινούργια τα κουμπάκια.
Γιάννης Ιατρού said
149: ..αυτός έχει ΠΙΣΤΗ στην αθωότητα των πελατών..
Έτσι είναι Γιώργο,
BLOG_OTI_NANAI said
149: Οι απαντήσεις είναι ήδη γραμμένες από πάνω, και απλώς γίνεσαι αστείος ως συνήθως. Πότε είχες λόγο για οποιαδήποτε σοβαρή συζήτηση επί του ζητήματος για να έχεις τώρα;
Λες στο παραλήρημα σου:
«Οι παγανιστές λατρεύανε είδωλα, οι ορθόδοξοι εικόνες»
Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ βρε ταλαίπωρε «λατρεία εικόνας»! Δεν το είδες παραπάνω; Θα γίνει η συζήτηση επάνω σε αυτά που εσύ θέλεις να πιστεύει ο Ορθόδοξος χριστιανισμός, ή σε αυτά που ΟΝΤΩΣ ορίζουν οι Πατέρες και οι Ιεροί Κανόνες; Ο όρος «λατρεία εικόνας», για την συγκεκριμένη πίστη αποτελεί αιρετική διδασκαλία, απόβλητη.
Πηγαίνεις δηλ. με μια μηδενική σοβαρότητα, κάνεις βαφτίσια σε κάθε πίστη της Εκκλησίας χαρακτηρίζοντας την όπως εσύ θες, σε βαθμό να θες να συγκρίνεις ως εκκλησιαστική διδασκαλία την ΑΠΟΛΥΤΗ βλασφημία! Σε αυτή την γελοιότητα, τι είδους συζήτηση να γίνει, και τι είδους επιπλέον απάντηση να πάρεις, εκτός από το ότι γράφεις ασυναρτησίες;!
Συνεχίζεις στο ίδιο στιλ το ψεκασμένου: «Οι παγανιστές είναι πολυθεϊστές, οι ορθόδοξοι μονοθεϊστές, καλύψανε το κενό με μπόλικους αγίους«!!!
Δεν μου λες βρε άνθρωπε: έχεις ιδέα τι σημαίνει πολυθεΐα και ποια είναι η θέση των αγίων στην Εκκλησία; Αυτή τη στιγμή ξαναγράφεις ασυναρτησίες σαν νήπιο που αδυνατεί να διεξάγει μια συζήτηση. Όλοι οι άγιοι μαζί, μαζί και με την Θεοτόκο (που σαν ψεκασμένος ονομάζεις… «ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΘΕΟΤΗΤΑ»!!!), είναι ένα ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΙΠΟΤΑ μπροστά στο τι είναι ο Θεός.
Όταν γράφεις τέτοιες ασυναρτησίες, τι είδους απάντηση να λάβεις; Επειδή εσένα σου κατέβηκε να βαφτίσεις τον άγιο ή την Παναγία ως επιπλέον Θεούς, τελικά θα συζητήσεις με βάση τις αλόκοτες ιδέες που έχεις, ή με βάση την πραγματικότητα της πίστης στην οποία ασκείς κριτική;
Δεν έχεις καν ιδέα ότι ομάδες που θέλησαν να αυξήσουν την απόδοση τιμών προς την Θεοτόκο, χαρακτηρίστηκαν αίρεση;! Επειδή εσύ αποχαυνωμένος από την μπαλίτσα, νομίζεις ότι όλα είναι ποδόσφαιρο στη ζωή;
Και ΟΛΟ το πακέτο των αλόκοτων απόψεων σου, εμπίπτει ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ σε αυτό που προείπα:
Αγίους η Εκκλησία είχε από ΠΑΝΤΑ. Στις εποχές των διωγμών οι άγιοι και η Θεοτόκος είχαν ακριβώς την θέση που έχουν σήμερα στην Εκκλησία. Γιατί λοιπόν βρε απίθανε δεν κατάλαβαν οι παγανιστές της εποχής εκείνης ότι τελικά ο χριστιανισμός ήταν και αυτός μία από τα ίδια, όμοιος με τις δικές τους πολυθεΐες; Το αντιλαμβάνεσαι αυτό που είναι ακριβώς σαν το πόσο κάνει 1+1;
Και συνεχίζεις με ό,τι απιθανολογία σου έχει έρθει στο μυαλό, για…:
«Δία που γινότανε από κύκνος μέχρι αετός όταν ήθελε να τσιλιμπουρδίσει»!, «θεάς Ιστάρ»!, «γυναικεία θεότητα»!, «Ο Ορφέας των παγανιστών»!, «νόμους του Δία»!
Και ΞΑΝΑΡΩΤΑΩ μπας και ξυπνήσεις από τον λήθαργο:
Ενώ λοιπόν στον 21ο αιώνα «έχετε λύσει το θέμα» ότι ο Ιησούς και ο Χριστιανισμός ήταν «άλλη μία παγανιστική θεότητα», ξεκινάτε από παραβίαση βασικών ιστορικών πηγών που δείχνουν πως οι ίδιοι οι ειδωλολάτρες της εποχής εκείνης, που γνώριζαν καλύτερα την πίστη τους από εσάς που ζείτε μετά από τόσους αιώνες, δεν αναγνώριζαν τίποτα τέτοιο ούτε στον Ιησού, ούτε στον Χριστιανισμό! Η πίστη των χριστιανών αντιμετωπίστηκε ξεκάθαρα ως ιουδαϊκή αίρεση κιαι όχι ως εκδοχή της… πολυθεΐας! Εσείς όμως ΣΗΜΕΡΑ σαν να μην τρέχει τίποτα, λέτε ότι ήταν… «άλλη μία παγανιστική θρησκεία»! Βρε άνθρωπε, οι παγανιστές ΤΟΤΕ και για αιώνες μισούσαν και χλεύαζαν τους χριστιανούς για τις ανοησίες που πίστευαν. Κανε΄ςι δεν είδε «άλλη μία παγανιστική θρησκεία»! Οι παγανιστές ήταν πρόθυμοι να διώκουν, να φυλακίζουν, να σκοτώνουν, να τεμαχίζουν, να καίνε ζωντανούς τους χριστιανούς διότι θεωρούσαν ότι αλλοίωνε τα παγανιστικά μοτίβα που ήταν ελεύθεροι να ασκούν οι πάντες, σε όποια θεότητα κι αν πίστευαν. Εσείς όμως ΣΗΜΕΡΑ λέτε με μια αδιανόητη επιπολαιότητα, «έλα μωρέ, ήταν άλη μια παγανιστική θρησκεία»! Οι αρχαίοι σοφοί όταν αντιλήφθηκαν τη δύναμη του Χριστιανισμού, ήδη από τα μέσα το 2ου αιώνα, εξαπέλυαν επιθέσεις ενάντια στις αφελείς δοξασίες των χριστιανών! Εσείς όμως σήμερα γράφετε στα παλαιά των υποδημάτων σας αιώνες αιματηρής σύγκρουσης και βαφτίζετε ως «παγανιστική» μια πίστη που οι παγανιστές μισούσαν και χλεύαζαν.
Σοβαρέψου λοιπόν που έχεις την ψευδαίσθηση ότι θα μπορούσες εσύ κιαι άλλοι 100 σαν κι εσένα, να με φέρουν σε αμηχανία επί των θεμάτων αυτών; Ξύπνα εκεί και άντε να τσακωθείς σαν να νήπια για την μπάλα που είδες όνειρο ότι θα αρθρώσεις απεάντι μου εξυπνάδες που δεν μπορούν να απαντηθούν! Σύνελθε λιγάκι και σοβαρέψου.
BLOG_OTI_NANAI said
156: Θες να σου διηγηθώ για το πώς αλλοίωσε το μίσος για τη θρησκεία τον εγκέφαλο χιλιάδων ανεγκέφαλων άθεων και αντίθρησκων, που ως αιμοβόρα κτήνη εξόντωσαν εκατομμύρια ανθρώπους; Ίσα με χίλιες φορές τα έχω πει και τα έχεις διαβάσει. Κανονικά, με τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί στο όνομα της αθεΐας και του αντιθρησκευιτκού μίσους, θα έπρεπε οι ελάχιστοι άθεοι που υπάρχουν, να ντρέπονται ακόμα και να το δηλώνουν…
Μίλησε ο ακραίος, που έχει στήσει ένα blog για να βλαστημάει την πίστη των άλλων, για φανατισμό…
BLOG_OTI_NANAI said
158: Βρε καραβάγκο, θα μου κάνεις εμένα μαθήματα βιβλιογραφίας; Ή μήπως δεν ξέρουμε ότι ο de Ste Croix είναι χαρακτηρισμένος ως… μαρξιστής ιστορικός το οποίο φυσικά αποτελεί εγγύηση προβληματικής επιστημονικής προσέγγισης και τίτλο παραδείγματος ιστορικού προς αποφυγή;
Μάλιστα, ο ΙΔΙΟΣ μας δίνει την απάντηση των ισχυρισμών που βασίζεις στις εικονίτσες σου, στις σελίδες 134-135!
Ακόμα και αυτός ο στρατευμένος ιστορικός, που έβαλε στόχο ζωής να στρογγυλέψει τους διωγμούς, όχι μόνο επιβεβαιώνει τα λαϊκά λιντσαρίσματα, αλλά ομολογεί ότι του είναι αδύνατον να υποθέσει τον αριθμό των θυμάτων. ΕΠιπλέον, ΒΑΖΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ στην πιθανότητα να έσωζε τους χριστιανούς η εντολή ότι «δεν έπρεπε να αναζητούνται», αφού μας βεβαιώνει, ότι στις -ΣΥΧΝΟΤΑΤΕΣ στις εποχές εκείνες- περιπτώσεις όπου υπήρχαν κάθε είδους πανδημίες και φυσικές καταστροφές, οι χριστιανοί ήταν πάντα τα θύματα:
Και αυτά τα γράφει κάποιος που έγραψε μισό βιβλίο για να στρογγυλέψει τους διωγμούς. Οπότε καταλαβαίνουμε ποια ειναι η πραγματικότητα, για την οποία βεβαίως έχουμε πλήθος πηγών…
Και φυσικά, στο βιβλίο του αναφέρει πλήθος εκτελέσεις χριστιανών.
voulagx said
Ο νομικός κόσμος δεν αδιαφορεί για τις μεθοδεύσεις εναντίον τη Ε. Τουλουπάκη
https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/271241_o-nomikos-kosmos-den-adiaforei-gia-tis-methodeyseis-enantion-ti-e
ΣΠ said
Τα τραγούδια του Δεκεμβρίου
Γιάννης Ιατρού said
164: Από τις πλέον εξοργιστικές πράξεις της ΝΔ και των χορηγών της. Ολοφάνερα εκδικητική και περιφρονητική προς κάθε έννοια δικαίου, του συντάγματος και εξευτελιστική για την δικαιοσύνη που την ανέχεται, ενίοτε δε και υποστηρίζει. Είναι απορίας άξιο, πως δεν σηκώθηκε στο πόδι όλος ο νομικός κόσμος. Προφανώς ενδεικτικό της σαπίλας που υπάρχει και που έλαμψε και πολύ πρόσφατα με την επ΄ αόριστον αναβολή δίκης…
Μαρία said
164
Τον Λογοθέτη τον έπαιρνε το μάτι μου σε εκπομπή τοπικού καναλιού. Τότε με το σκάνδαλο του Γεντί Κουλέ είχαν κάνει και διάρρηξη στο σπίτι ξαδέρφης μου δημοσιογράφου που έκανε σχετικό ρεπορτάζ.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Να συμπληρώσουμε στις 28 τη θανή* του Θάνου-αθάνατου-τεράστιου- Μικρούτσικου.
Για εκείνον:
Γιώργος Μεράντζας – Απ’ το Στρόμπολι
Στίχοι: Βαγγέλης Βελώνιας
Μουσική: Γιώργος Καζαντζής
*»πριν ξημερώσει η τελευταία Κυριακή»