Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Βιβλιοπωλικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 12 Δεκεμβρίου, 2020


Και βέβαια αποκαλώ έτσι το εβδομαδιαίο πολυσυλλεκτικό μας άρθρο επειδή χτες το μεσημέρι αναγγέλθηκε ότι επιτέλους θα ανοίξουν τα βιβλιοπωλεία, κάτι που, γιατί να το κρύψουμε άλλωστε, με χαροποίησε πολύ.

Μετριάζεται βεβαια η χαρά αν σκεφτούμε ότι το υπόλοιπο λιανεμπόριο μάλλον δεν θα ανοίξει -η μόνη εξαίρεση έγινε για βιβλιοπωλεία, κουρεία και κομμωτήρια, καθώς και για όσα καταστήματα εφαρμόζουν το λεγόμενο click away, όπου ο πελάτης παραγγέλνει από το διαδίκτυο (ή τηλεφωνικά) και παραλαμβάνει συσκευασμένα τα είδη που αγόρασε σε εξωτερικό χώρο.

Οπότε, έγραψα στο Τουίτερ:

— Και γιατί επιτρέψατε μόνο το click away, κύριε υπουργέ;
— Για να τη σπάσουμε στον Μπαμπινιώτη.

Ίσως αφιερώσουμε κι άλλο άρθρο στον νεοπαγή όρο -δείτε πάντως το σχετικό σημείωμα της Λεξιλογίας. Σήμερα όμως συζητάμε για πολλά και διάφορα.

Και ξεκινάμε με κάτι μεταφραστικό. Κάτι γίνεται τώρα τελευταία με μονόλιθους που εμφανίζονται και εξαφανίζονται. Δεν ξέρω τι ακριβώς, θα μου πείτε στα σχόλια. Πάντως, διαβάζω ότι όταν εμφανίστηκε στην Καλιφόρνια ένας μονόλιθος, κάποιοι ακροδεξιοί έσπευσαν και τον ξήλωσαν, φωνάζοντας «Ο Χριστός είναι βασιλιάς».

«Ο Χριστός είναι βασιλιάς σε αυτήν τη χώρα. Δεν θέλουμε παράνομους εξωγήινους από το Μεξικό, ή το μακρινό διάστημα, οπότε ας καταρρίψουμε αυτόν τον μονόλιθο», συνέχισε ένας από αυτούς.

Παράνομους εξωγήινους από το Μεξικό; Υπάρχουν εξωγήινοι στο Μεξικό; Μόνο στον Υμηττό ξέρω να υπάρχουν εξωγήινοι, όπως είχε αποκαλύψει παλιά στη Βουλή κάποιος που έγινε μετά πρωθυπουργός.

Τι συνέβη; Όπως ίσως θα μαντέψατε, οι Τραμπικοί που κατέστρεψαν τον μονόλιθο είπαν We don’t want illegal aliens from Mexico or outer space.

Στα αμερικάνικα, alien είναι βεβαίως ο εξωγήινος, είναι όμως και ο αλλοδαπός, οπότε ο τραμπικός μ’ ένα σμπάρο μπορεί να δείξει το μίσος του για δυο τρυγόνια, αλλά στη μετάφραση δεν ξέρω αν μπορεί να αποδοθεί με μια λέξη. Αν εγώ είχα να το αποδώσω, θα έλεγα «Δεν θέλουμε ξένους εδώ, είτε είναι μετανάστες από το Μεξικό είτε εξωγήινοι από το διάστημα».

Θα προσέξατε επίσης ότι ο συγκεκριμένος μονόλιθος ήταν… ατσάλινος. Ατσάλινος και μονόλιθος, μήπως είναι οξύμωρο; Στο πρωτότυπο τον λένε monolith αλλά στα αγγλικά δεν είναι τόσο φανερή η σύνδεση του -lith με τον λίθο, την πέτρα (stone). Τι λέτε;

* Και κάτι πανδημικό, συγκεκριμένα για τον εμβολιασμό που θα γίνει, όταν και αν γίνει. Ο υπουργός ανακοίνωσε πανεθνική εκστρατεία, που σίγουρα θα αλλάξει τη ζωή όλων μας:

Όπως βλέπετε, η εθνική εκστρατεία θα διαρκέσει μέχρι την 31η Ιουνίου, όπως προβλέπεται σε τροπολογία που κατέθεσε ο κ. Κικίλιας.

Υποθέτω ότι ο κ. υπουργός κατέθεσε ήδη ή θα καταθέσει προσεχώς και άλλη τροπολογία, βάσει της οποίας ο Ιούνιος έχει πλέον 31 ημέρες. Δεν ξέρω όμως αν αυτή η ενίσχυση του Ιούνη θα είναι έκτακτη, μόνο για το 2021 ή αν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα.

Ένα αλλο φλέγον ερώτημα που μένει αναπάντητο προς το παρόν είναι «Από ποιον μήνα θα πάρει τη μέρα ο Ιούνιος;» Μήπως από τον Ιούλιο; Κι αν ναι, τι θα γίνει με όσους είχαν γενέθλια ή ονομαστική εορτή την 31η Ιουλίου; Θα γιορτάζουν στις 31 Ιουνίου;

Ή μήπως στο εξής θα έχουν όλα τα χρόνια 366 μέρες, εσαεί δίσεκτα δηλαδή;

Όπως βλέπετε, η πρόταση του κ. Κικίλια έχει πολλά σημεία που πρέπει να ξεκαθαριστούν.

* Παρωνυχίδα αλλά ίσως αξίζει κάποτε να το συζήτήσουμε. Γράφει το in.gr: Πολύ συζήτηση γίνεται για την επίδραση της πανδημίας στην παγκοσμιοποίηση

Κανονικά είναι «πολλή συζήτηση» αλλά συχνότατα βλέπουμε φράσεις του τύπου «κάνει πολύ ζέστη» και ίσως υπάρχουν (είπαμε: θέλει συζήτηση) επιχειρήματα υπέρ της γραφής αυτής, πάντως έτσι προταγμένο δεν θυμάμαι να το έχω συναντήσει το «πολύ».

* Έχουμε και το Μπρέξιτ, που οδεύει αμετάκλητα πλέον προς το φινάλε. Μέχρι τις τελευταίες μέρες είναι αμφίβολη η επίτευξη συμφωνίας για «συντεταγμένη» αποχώρηση, και πριν από μερικές μέρες διάβασα:

«Είναι η τελευταία ρίψη των ζαριών», είπε μια βρετανική πηγή, προσκείμενη στις διαπραγματεύσεις.

Σχολιάζει φίλος μου: Φαίνεται ότι με το νέο τσουνάμι απαγορεύσεων, μαζί με το κλείσιμο των σταθμών, του τραμ κλπ, απαγορεύτηκε και η ύποπτη λέξη «ζαριά». Διότι πράγματι, ζαριά θα πούμε το last roll of the dice, ή αλλιώς «τελευταίο γύρο».

Ο ευπρεπισμός πρέπει να προέρχεται από το ΑΠΕ, διότι το είδα και σε άλλα σάιτ.

*

Φίλος στέλνει την εξής οθονιά από ηλεκατάστημα πώλησης παπουτσιών, όπου αν δεν έχουμε ερώτηση για την παραγγελία καλούμαστε να περάσουμε «στους μεθόδους παράδοσης».

Σε ένα άρθρο που είχα γράψει παλιά, στον παλιό μου ιστότοπο, είχα επισημάνει ότι η λέξη «μέθοδος» όπως και άλλα δευτερόκλιτα θηλυκά έχουν αρχίσει να βγάζουν, αν όχι μουστάκι, πάντως κάποιες τριχούλες στο άνω χείλος, αφού είναι αρκετά συχνοί οι τύποι όπως «πολλοί παράμετροι», «πολλούς εξόδους» ή «νέους μεθόδους» -για να μην πούμε για τους οδούς.

Οπότε, δεν με παραξενεύει ο τύπος, διότι αυτά τα δευτερόκλιτα δεν καλοκάθονται στο αισθητήριό μας, δεν τα βλέπουμε σαν κανονικά θηλυκά, από την εποχή κιόλας του Αριστοφάνη που έβαζε τον Σωκράτη να τρολάρει τον Στρεψιάδη και να του λέει ότι η κάρδοπος κανονικά έπρεπε να λέγεται καρδόπη για να είναι θηλυκιά.

* Γονατογραμμένο απόσπασμα από το Βήμα, σε συνέντευξη της διαβόητης κ. Νικολάου:

Ερωτηθείσα για το αν το «μόνη μου και όλοι σας» το είπε ως μια φράση που χρησιμοποιεί ο Πολάκης ή το είπατε και το εννοούσε, η κ. Νικολάου απάντησε: «Το εννοώ. Και το «όλοι σας» μην πάει αλλού. Είναι προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, είναι προς τον Πολάκη και τους συν αυτό. Είναι ξεκάθαρο αυτό»

Το εντελώς ξεκάρφωτο «το είπατε και το εννοούσε» μας βάζει στο κλίμα, και το «τους συν αυτό» μας αποτελειώνει. Πάλι καλά που δεν συνέχισαν «Είναι ξεκάθαρο αυτώ».

* Κι ένα λογοπαίγνιο αλβανικό. Γίνονται διαδηλώσεις στην Αλβανία για καταγγελία της αστυνομικής βίας, κάτι σαν τον δικό μας Δεκέμβρη του 2008 με τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο -εκεί όμως ο υπουργός παραιτήθηκε.

Βλέποντας την παρένθεση στο σύνθημα υποψιάστηκα λογοπαίγνιο, και σκέφτηκα μήπως υπονοείται η γνωστή βρισιά που την έχουμε κι εμείς.

Όχι όμως, το μυαλό μου κακώς πήγε στο πονηρό. Όπως με ενημέρωσε η πολυάριθμη αλβανόφωνη παροικία των Υπογλωσσίων, λογοπαίγνιο υπάρχει στο σύνθημα, αλλά όχι με τη λέξη που φαντάστηκα (που γράφεται pushtët). Εδώ γίνεται λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις shtet=κράτος και pushtet= εξουσία. Και οι δυο αυτές αλβανικές λέξεις έχουν λατινογενή ετυμολογία, Shtet < lat. status και Pushtet < lat. potestātem.

* Τα περιττά εισαγωγικά της εβδομάδας, σε άρθρο για τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας:

Το μεγάλο πλήθος των εταιρειών που «πουλάνε» ρεύμα στη λιανική, και ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους για την απόκτηση μεριδίων, έχει κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τα ονομαστικά τιμολόγια ρεύματος για τα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις.

Λέει ο φίλος που το στέλνει: Προς τι τα εισαγωγικά; Δεν το πουλάνε δηλαδή το ρεύμα; Κι εγώ γιατί το πληρώνω;

Προσέξτε επίσης ότι κανονικά το ρήμα πρέπει να είναι στον πληθυντικό, «έχουν κρατήσει».

* Κι ένα αθώο φέικ. Κυκλοφόρησε αυτή η φωτογραφία στο Τουίτερ.

Προκάλεσε βεβαίως θυμηδία, αλλά δεν είναι αυθεντική, είναι φωτοσοπημένη. Όπως ακόμα ξέρουν αρκετοί, τις περίφημες βαφές τριχών τις έφτιαχνε ο Μποτσαράκος. Σε μια κοινωνία όπου όλοι σχεδόν μυστακοφορούσαν, η περιποίηση και η βαφή των τριχών είχε μεγάλη σημασία κι έτσι όταν έβλεπαν κάποιον μεσήλικα με κορακάτο μαλλί ή μουστάκι έλεγαν «Δούλεψε Μποτσαράκος».

Η φωτοσουπιά φαίνεται αφενός επειδή στο Διαδικτυο κυκλοφορεί και η αυθεντική φωτογραφία κι αφετέρου επειδή ο φωτοσοπητής ξέχασε ένα «Μποτσαράκου» στην επιγραφή στον τοίχο.

* Κι ένα άλλο μεταφραστικό, σε άρθρο για το Έβερεστ, που το ύψος του υπολογίστηκε ξανά.

Η Κίνα και το Νεπάλ ανακοίνωσαν από κοινού ένα νέο ύψος για το Όρος Έβερεστ, τερματίζοντας μια ασυμφωνία μεταξύ των δύο εθνών.

Το νέο επίσημο ύψος είναι 8.848,86 μέτρα (29.032 πόδια), σύμφωνα με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua της Κίνας την Τρίτη, λίγο πιο ψηλό από την προηγούμενη μέτρηση του Νεπάλ και περίπου τέσσερα μέτρα υψηλότερο από την πιο πρόσφατη μέτρηση του Πεκίνου.

Το νέο ύψος συμφωνήθηκε αφού οι δύο πλευρές έστειλαν επιθεωρητές από τις αντίστοιχες πλαγιές του βουνού, το 2019 και το 2020.

Σαν ορντέβρ, στην πρώτη παράγραφο η ασυμφωνία δεν υπήρχε μεταξύ των δύο εθνών αλλά ανάμεσα στις δυο χώρες.

Και βεβαια, το ύψος συμφωνήθηκε αφού και οι δυο πλευρές έστειλαν όχι επιθεωρητές, αλλά τοπογράφους (surveyors).

* Κι ένα ακόμα μεταφραστικό, αυτό όμως απο μεταφραστήρι. Το βρήκε ο φίλος Δαεμάνος:

Bλέπουμε εδώ να γίνεται αναφορά σε κάποιες ομάδες, όπως Πόρτο και Ολυμπιακός, αλλά ποιος είναι ο Άντρας Ενωμένος; Περίεργο όνομα, αλλά θα κάνει ωραίο σύνθημα των οπαδών: Άντρας Ενωμένος, ποτέ νικημένος!

Όπως καταλάβατε, θα έγραφε Man. United, ίσως και χωρίς την τελεία -κι έτσι οι Μπέμπηδες όχι μόνο αντρώθηκαν αλλά και… ενώθηκαν.

Η ελβετική Γκρασχόπερς πάλι μεταφράστηκε, «σωστά», σε «Ακρίδες».

Κι ένα κουίζ. Τι άραγε να κατόρθωσαν αυτές οι έξι ομάδες στις αντίστοιχες σεζόν; Σκεφτείτε λίγο……

.

.

.

.

.

Κατάφεραν να μην προκριθούν στα νοκάουτ, παρόλο που ξεκίνησαν έχοντας 9 βαθμούς στα 4 πρώτα ματς του ομίλου.

Ενώ ο Παναθηναϊκός είχε μια χρονιά καταφέρει να προκριθεί έχοντας ξεκινήσει με τρεις ήττες.

* H γκάφα της εβδομάδας από τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε στη ραδιοφωνική του εκπομπή. Ανακοίνωσε η Google τις κορυφαίες αναζητήσεις των Ελλήνων χρηστών το 2020 -κάτι σαν τη δική μας Λέξη της Χρονιάς, αλλα με όρους αναζήτησης. Λοιπόν, ανάμεσά τους ήταν και ο όρος e-class, που τον έψαχναν εναγωνίως όλοι οι εκπαιδευτικοί για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης.

Αλλά ο Πορτοσάλτε δεν σκέφτηκε την τηλεκπαίδευση -το μυαλό του πήγε στη Mercedes E class, και άρχισε να οικτίρει τους Νεοέλληνες που βρακί δεν έχουν να φορέσουν και ονειρεύονται μερσεντές. Κι έτσι έγινε ρεζίλι ο έγκριτος κ. Άρης.

* Και τέλος, σε άρθρο για τις αντιδράσεις της εκκλησίας στο λοκντάουν διαβάζω:

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο μητροπολίτης Πατρών, Χρυσόστομος, ο οποίος έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό και αιτιάται να ανοίξουν οι εκκλησίες τις επόμενες ημέρες.
Αλλά τις μεταξωτές περισκελίδες πρέπει να ξέρει να τις φοράει κανείς. Δεν μπορεί να αιτιάται τίποτε ο Μητροπολίτης, μονάχα να αιτείται. Ή, στο πιο μπανάλ, να ζητάει, που ξέρουμε και πώς γράφεται και τι σημαίνει.

* Κλείνοντας, να ευχηθούμε χρόνια πολλά σε όσες και όσους γιορτάζουν σήμερα, τον φίλο μας τον Spiridione, τον Σπύρο Χ. και όσους ξεχνάω. Και από Δευτέρα στα βιβλιοπωλεία!

311 Σχόλια προς “Βιβλιοπωλικά μεζεδάκια”

  1. Μεζεδάρες σήμερα. Καλημέρες!

  2. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Πάντως, διαβάζω ότι όταν εμφανίστηκε στην Καλιφόρνια ένας μονόλιθος, κάποιοι ακροδεξιοί έσπευσαν και τον ξήλωσαν, φωνάζοντας «Ο Χριστός είναι βασιλιάς».

    Καλα, ο Χριστός είναι βασιλιάς. Η βλακεία, που βασιλεύει στη θεση Του, τι είναι, αντιβασιλέας;

  3. Πουλ-πουλ said

    «Ενώ ο Παναθηναϊκός είχε μια χρονιά καταφέρει να προκριθεί έχοντας ξεκινήσει με τρεις ήττες.»

    Αυτό τι το ήθελες; Μελαγχολήσαμε πρωϊνιάτικα.

  4. Υπάρχει μαθηματικοεκπαιδευτικό ανέκδοτο καταδίκης του θεσμού των επιθεωρητών όπου ο επιθεωρητής διέκοψε τον διδάσκοντα που είχε πει «συν το διπλάσιο» (*) και τον διόρθωσε «συν το διπλασίο[=ω] κύριε συνάδελφε…». Όμως στο «συν αυτώ» δεν κάναμε ακόμα λογοκρισία. Μένει στο απυρόβλητο;

    ________________
    (*) Στη γνωστή ταυτότητα (α+β)²…. στο τετράγωνο = α² + β² +2αβ

  5. Πώς αλλιώς να τον πεις τον μονόλιθο από ατσάλι; Μονομπλόκ; Άσε που τουλάχιστον για τους αγγλομαθείς έχει τόσο συνδεθεί η λέξη με την ταινία του Κιούμπρικ, που δύσκολα αντικαθίσταται.

  6. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα, και χρόνια πολλά στους εορτάζοντες και τις εορτάζουσες!
    2. Στρατηγός. Είναι ανίκητη.

  7. Αγγελος said

    Καλημέρα.
    Δεν ξέρω πόσοι άλλοι βλέπουν το ίδιο, αλλά στο τέλος του σημερινού άρθρου παρεμβάλλει η WordPress μια διαφήμιση για επουλωτική κρέμα… Κουραδέρμ. Εντάξει, με λατινικά στοιχεία το έχει, αλλά στην αρχή μου φάνηκε για μεζεδάκι κι αυτό!

  8. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολυ΄για τα πρώτα σχόλια!

    Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες, Spiridione, Σπύρο Χ. και άλλους

    7 Εγώ δεν το βλέπω βέβαια, αλλά το έχει με ελληνικά, Κουραδέρμ ή λατινικά Curaderm;

  9. Λεύκιππος said

    Κι όσο σκέφτομαι ότι ο Κικίλιας μάρκαρε τον Γκάλη. Πόσο αποτελεσματικός πχια !!!

  10. Γιάννης Κουβάτσος said

    Με μία ισοπαλία και δύο ήττες ξεκίνησε η Πανάθα το 2008-2009 και έκανε τρεις νίκες στον β’ γύρο και προκρίθηκε πρώτος στον όμιλο, όπως μόνο αυτή η ομάδα ξέρει να προκρίνεται, βρίσκοντας γκολ ακόμα και με τον Σαριέγκι. 💚

  11. Triant said

    Καλημέρα.

    Γιατί πληθυντικός, Νίκο; Το πλήθος δεν έχει κρατήσει;

  12. LandS said

    Τα λεξικά δίνουν σαφή σύνδεση με την πέτρα. Για παράδειγμα στου Κέμπριτζ:

    monolith noun [C] (STONE)
    a large block of stone standing by itself that was put up by people in ancient times

    Φυσικά, δεν μένουν μόνο στη πρώτη σημασία.
    a very large building, often one that is very tall

    και η κτγμ η πιο διαδεδομένη:
    a large, powerful organization that is not willing to change and that does not seem interested in individual people

    (στο ίδιο)

    Το πράγμα αυτό που ξεπετάχτηκε διαδοχικό σε δυο τρία μέρη θυμίζει τον «μονόλιθο» του Άρθουρ Κλαρκ από την Οδύσσεια του Διαστήματος. Μπορεί και να είναι (εντάξει κάποιος κάνει πλάκα) αλλά σε μένα φαίνεται πιο στενό από αυτό που έδειχνε ο Κιούμπρικ στο έργο του.
    Ακόμα και οι φαρσέρ προσέχουν να μη παραβιάσουν το κόπιραϊτ (;)

  13. Αγγελος said

    (7) Με λατινικά στοιχεία. Ιδού η διαφήμιση:

  14. dryhammer said

  15. Αγγελος said

    Triant (11), εκτός από το «πλήθος», υποκείμενο είναι και ο «ανταγωνισμός».

  16. dryhammer said

    Να δω κουρείο / κομμωτήριο να κάνει click away κι ύστερα πια να κλείσω τα μάτια μου ήσυχος…

  17. ΚΑΒ said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά στους Σπύρους και τις Σπυριδούλες.

    Εγώ έχω απαλλαγεί από τις διαφημίσεις.

  18. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν μπορεί να γίνει άλλο ρεζίλι ο Πορτοσάλτε, είναι κομπλέ στον τομέα αυτόν για πολλά-πολλά χρόνια, ζωή να ‘χει το παλικάρι. Απλώς του ‘ρθε στα μούτρα ως πρώτη αναζήτηση η eclass των τεμπελχανάδων εκπαιδευτικών και το δικό του μυαλό πήγε, όπως είναι φυσικό, στην Ε-Class των αφεντικών.

  20. ΓΤ said

    «[…] δεν είναι τόσο φανερή η σύνδεση του -lith με τον λίθο […]»
    Ας δούμε και έναν σχετικά φρέσκο σχηματισμό, εκεί όπου μπορεί, στη λιβιδινική διάσταση, να είσαι «κρύος» σαν την πέτρα: lithsexual
    https://www.urbandictionary.com/define.php?term=lithsexual

  21. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    18 Μετά τις οδηγίες του Ιατρού θα τα καταφέρουμε να είναι η φωτογραφίες σε κανονικό μέγεθος(θα το ψάξω κι άλλο).

  22. LandS said

    Man. United, Man United
    We’ll support ye evermore
    We’ll support ye evermore

    C’mon you reds!

    και There’s only one United
    (Για τα παιχνίδια που και οι αντίπαλοι είναι «και αυτοί United») Όχι να νομίζουν έχουν ομαδάρα και οι Λαδενσιανοί.

  23. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα
    και Χρόνια Πολλά στο Spyridione και σε όλες κι όλους που γιορτάζουν σήμερα

  24. angelos said

    Σε διαφημιση του ΒΗΜΑ(τος) που παιζει αυτον τον καιρο στην τηλεοραση, με αφιερωμα στον Μαραντονα, λεει καθαρα «…ο εγκλυτος βιος…», αλλα δεν προλαβα να το στειλω στον Νικοκυρη να το βαλει σημερα (αν μπαινουν και…προφορικα μεζεδακια).

  25. voulagx said

    click away = τηλεπικρότηση ( τήλε+επικροτώ). Απορώ πως δεν το σκέφτηκε ο Μπάμπινιώτης.

  26. skom said

    –πλήθος των εταιρειών που «πουλάνε» ρεύμα στη λιανική–
    Δικαιολογώ κάπως τα εισαγωγικά. Δεν πουλάνε το ρεύμα αλλά μία υπηρεσία. Λίγοι έχουν στις αποθήκες τους μία μικρή ποσότητα για τις δύσκολες ώρες.

    Τώρα βέβαια αν το σκέφτηκαν έτσι; …

  27. # 3

    αν εννοείς πάντως την χρονιά 2008-9 στον πρώτο γύρο είχε 2 ήττες (0-2 με Ιντερ και 3-1 στην Ανόρθωση) και μια ισοπαλία 2-2 με την Βέντερ.

    Εχουν ακουστεί πάντως διάφορα στον χώρο του τότε στοιχήματος που αφορούσαν παίκτη του ΠΑΟ με διεθνή καριέρα που πόνταρε μετά τον πρώτο γύρο στην πρόκριση του ΠΑΟ σαν πρώτος στον όμιλο με απόδοση 1: 2 000 (!) με την βαθμολογία να είναι :

    Ιντερ 7
    Ανόρθωση 4
    Βέρντερ 3
    ΠΑΟ 1

    και τον ΠΑΟ να έχει να παίξει με Βέρντερ και Ιντερ εκτός έδρας

    μετά τις δυο νίκες του ΠΑΟ με 0-3 στην Βρέμη και 0-1 στο Μιλάνο, η Ιντερ έχει ήδη προκριθεί παρά την ήττα της γιατι η βαθμολογία είναι

    Ιντερ 8
    ΠΑΟ 7
    Ανόρθωση 6
    Βέρντερ 4
    και ΠΑΟ- Ανόρθωση παίζουν μεταξύ τους και δεν μπορούν να την προσπεράσουν και οι δυο.

    Τελευταία αγωνιστική ο ΠΑΟ έπαιζε στην έδρα του με την Ανόρθωση περνάει και με Χ και νίκησε όπου το γκολ της νίκης πέτυχε ο Καραγκούνης περίπου στο 70 με σουτ και απίστευτη γκέλα(!) του τερματοφύλακα των Κυπρίων, το λες και αυτογκόλ και σε συνδυασμό με το (αδιάφορο) Βέρντερ-Ιντερ 2-1 τερμάτισε πρώτος.

    Στο βίδδεο που ακολουθεί όλα τα λεφτά ΔΕΝ είναι το γκολ του Καραγκούνη αλλά το κλείσιμο του ματιού του διαιτητή στους παίκτες του ΠΑΟ, στα συγχαρήρια μετά την λήξη του αγώνα

    άντε θα με λένε πάλι αντιβάζελο, λες και φταίω εγώ που είχε περάσει ο Καραγκούνης από την Ιντερ…

  28. ΓΤ said

    Να συμπληρώσουμε ένα φρέσκο μεζεδάκι, στο πρωτοσέλιδο της «Αυγής»: Παρατηρήστε ότι σήμερα είναι «Σάβαβτο».
    https://www.frontpages.gr/d/20201212/13/%CE%91%CF%85%CE%B3%CE%AE

  29. Pedis said

    Ωραία τα σημερινά μεζεδάκια, Νικοκύρη.

    (Διόρθωσε δύο τυπογραφικά: «φδεν», «Εδώ γίνεται λογοπαίγνοοα».)

  30. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    27 Δικιο έχεις, είχε 1 βαθμό.

  31. Pedis said

    Δεν πάνε καλά, εκτός κι αν βγάζουν προμήθεια από τα πρόστιμα

    Οπότε, αιμοδότης με Ριζοσπάστη και μάσκα περίεργη πάει και σωστά για ποινικό αδίκημα.

  32. Γιάννης Κουβάτσος said

    «το κλείσιμο του ματιού του διαιτητή στους παίκτες του ΠΑΟ» 😂 Το κλείσιμο του ματιού, λέει! Τι πλάκα που έχει αυτός ο άνθρωπος, θεούλης! 😂😂😂

  33. Triant said

    31: Επειδή διάβασα την είδηση, δεν είναι ακριβώς ένα παλληκάρι που κούρευε τον φίλο του. Φαίνεται πως είναι κουρέας (κομμωτής;) που έκανε την πιλοτή υπαίθριο κουρείο. Το λέω γιατί στο δικαστήριο προσκόμισε πιστοποιητικό και κάρτα υγείας και γλίτωσε και ένα πρόστιμο υγειονομικής διάταξης. Άλλωστε το τριχίλιαρο είναι πρόστιμο σε επιχειρηματία, Και προφανώς έφαγε (δικαιολογημένη) καρφωτή.

  34. Triant said

    18: Σωστά, δεν το είδα. Νίκο, ζητώ ταπεινά συγγνώμη. Θα γράψω 100 φορές (με κοπυπάστωμα, αλλά και πάλι): Μη βιάζεσαι, ξαναδιάβασε το γραπτό του 🙂

  35. Pedis said

    # 33 – ναι, βέβαια, η αστυνομία εξάρθρωσε δίκτυο της καμόρας …

  36. ΣΠ said

    Καλημέρα. Χρόνια πολλά στον Spiridone, τον Spiridos και όλους τους άλλους Σπύρους.

    Για να είμαστε δίκαιοι, και ο Τσίπρας έχει μιλήσει για 31 Απριλίου:
    https://www.arcadiaportal.gr/news/tsipras-na-min-hreothei-o-ellinikos-laos-alli-mia-krisi

  37. ap8938 said

    νικοκύρη, δυστυχώς δεν μπορώ να συμμεριστώ απόλυτα τη χαρά σου για το άνοιγμα των βιβλιοπωλείων. 4 πελάτες σε καταστήματα έως 100 τ.μ. ή 1 πελάτης ανά 15 τ.μ. για καταστήματα άνω των 100 τ.μ. δεν λέγεται ακριβώς άνοιγμα. χαραμάδα ίσως. κοντολογίς, πως να ευχαριστηθείς μια επίσκεψη σε βιβλιοπωλείο εάν περιμένεις στην ουρά για να μπεις μέσα και πως να περιπλανηθείς με την ησυχία σου έχοντας στο μυαλό σου όσ@ς περιμένουν απ’έξω. άσε που για να μεταβείς σε βιβλιοπωλείο, χρειάζεσαι αντίγραφο ηλεκτρονικής παραγγελίας, sms οτι η παραγγελία είναι προς παράδοση, sms β2 και δεν ξέρω τι άλλο και με το άγχος μπας και πέσεις σε κανένα καλόπαιδο που μοιράζει πρόστιμα σε όποι@ (δεν) γουστάρει.

  38. Χαρούλα said

    Στο δημοσίευμα για την Νικολάου, έχουμε και νεα μόδα😲. Αμερικάνικη ονομαστικη επιθέτων!!!😀
    …Αυτό δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μέχρι τέλους», με τους δημοσιογράφους Γιώργος Κουβαράς και Γιώργος Πιέρρος, η γενική γραμματέας αντεγκληματικής πολιτικής, Σοφία Νικολάου. …

    Χρόνια πολλά στους Σπυρέτους τους εδώ πρώτα, 🌺
    τους άλλους όλους γενικά,
    …και τον Σπυρίδωνα-Άδωνη βεβαίως-βεβαίως!🤪

  39. Γιάννης Κουβάτσος said

    37:Έχεις απόλυτο δίκιο, προσωπικά δεν πρόκειται καν να μπω σ’ αυτήν τη διαδικασία.
    Χρόνια πολλά στους Σπύρους και στις Σπυριδούλες.

  40. Ανδρέας Τ said

    Καλημέρα. Ένα ρεμπέτικο του 1940 γραμμένο από το Νίκο Γούναρη (μουσική) Βασιλειάδη(στίχοι) τραγουδημένο από Γεωργακοπούλου Κερομύτη.

    https://youtu.be/mZcOYuIv6xw «Μπρος στον Άγιο Σπυρίδωνα»

  41. leonicos said

    Δεν ξέρω όμως αν αυτή η ενίσχυση του Ιούνη θα είναι έκτακτη, μόνο για το 2021 ή αν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα.

    Αν δεν ξέρεις αυτό, τότε τι ξέρεις και ασχολούμαστε μαζί σου;

  42. ΣΠ said

    I’m an alien, I’m a legal alien
    I am an Englishman In New York

  43. leonicos said

    Παρωνυχίδα αλλά ίσως αξίζει κάποτε να το συζήτήσουμε. Γράφει το in.gr: Πολύ συζήτηση γίνεται για την επίδραση της πανδημίας στην παγκοσμιοποίηση…

    Κανονικά είναι «πολλή συζήτηση» αλλά συχνότατα βλέπουμε φράσεις του τύπου «κάνει πολύ ζέστη» και ίσως υπάρχουν (είπαμε: θέλει συζήτηση) επιχειρήματα υπέρ της γραφής αυτής, πάντως έτσι προταγμένο δεν θυμάμαι να το έχω συναντήσει το «πολύ»

    Δεν ξέρω αν είναι πρωνυχίδα

    όντως, το πολύ χρησιμοποιείται επιρρηματικά, αλλά όχι συνοδευόμενο από ουσιαστικό.
    Και μπορεί το πολύ κρύο να ασκεί έλη στο πολύ ζεστη (που δεν το βρίσκω και λογικό)
    οπωσδήποτε δεν θα πεις
    θ’ αργησεις πολλή ώρα, πολλές ώρες
    αλλά ‘θ’ αργήσεις πολύ εκεί που θα πας;’

    το πολύ κουβέντα είναιχοντρό λάθος, χωρίς κουβέντα

  44. Νέο Kid Al Afrikii said

    Χθες στο Eurosport καθώς περίμενα να δώ σνούκερ ,έβαλαν «τσόντα» λίγο σκάκι…!
    Αντεξα κανα δυο λεπτά μόνον, καθώς τα ώτα μου εμολύνθησαν με τον «ιππότη». Και κόβει ο ιππότης, και νάσου ο Ιππότης… ΕΛΕΟΣ ΡΕ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ!
    Ίππος ή άλογο ρεεε!! Ακούν ένα Knight… πάλι καλά που δεν μετέφρασαν «νύχτα» ή «επίσκοπο» για τον αξιωματικό!…

    Αντρας ενωμένος ποτέ νικημένος ! Glory, glory, man. uniiiited! 😆

  45. # 32

    Κοίτα για να μαθαίνεις και τότε που, «κάποιος» έβαλε τον Σπα(να)θα να σφάξει τον ΠΑΟΚ στο ματς με τον Αρη γιατί τόλμησε να διεκδικήσει τίτλο, η συνενόηση του διαιτητή με τομ Τόνι Γκάλβο για την αποβολή του Βεϊρίνια μ’ ένα κλείσιμο ματιού έγινε. Δες το βίδδεο για να καταλάβεις γιατίέφτασε μετά ο ΠΑΟ σε τέτοιο χάλι, ήταν νομοτελειακό με την τότε διοίκηση Πατέρα που είχες και δεν σου φταίει ο Ιβιτς όπως νομίζεις, και τότε νόμιζες πως είχες ομαδάρα ενώ οι Πατέρας και Σία κονόμησαν και έφυγαν.
    Δυστχώς μόνο το τυρί βλέπεις, την φόλα ποτέ !

  46. Νέο Kid Al Afrikii said

    Πάντως ,αυτά που βλέπω ότι τα λένε «monoliths», στα ελληνικά λέγονται ξεκάθαρα «στήλες» και είναι τόσο καθαρά εξωγήινα, όσο καθαρά είναι τα πρωταθλήματα του Ολυμπιλαγού!…

  47. leonicos said

    Διότι πράγματι, ζαριά θα πούμε το last roll of the dice, ή αλλιώς «τελευταίο γύρο».

    θα έλεγα

    τελευταία ευκαιρία

  48. leonicos said

    Αλλά μόνο το ‘ριψη’ και των ‘ζαριών’ στην ίδια φράση
    αρκει για να το κάνει μεζεδάκι

  49. Aghapi D said

    Click away μπορεί και να σημαίνει μολών λαβέ

  50. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Αυτό το «αθώο φέικ» το κυκλοφόρησε εδώ σ΄εμάς, μιά ΚΟΥΦΑΛΑ (..φίλος αγαπητός!.) σαλονικιός Μανιάτης (ελπίζω να μας διαβάζει! 🙂 ) με το σχόλιο «εγώ, πάντως, την βάζω συχνά!». Τρολάρισε και έπεισε, την φάγαμε και το κυκλοφορήσαμε.. 🙂

  51. leonicos said

    Εδώ γίνεται λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις shtet=κράτος και pushtet= εξουσία. Και οι δυο αυτές αλβανικές λέξεις έχουν λατινογενή ετυμολογία, Shtet < lat. status και Pushtet < lat. potestātem.

    Η επιγραφή λέει (χωρίς την παρένθεση): Αστυνομία του Κράτους
    με την παρενθεση Αστυνομία της εξουσίας

    Αλλα για τη Λατινογενή προέλευση έχω αμφιβολίες. Υποψιάζομαι το αντίστροφο, ή για να το πω πιο καθαρά, ένα κοινό πρόγονο, ή δάνειο Βενετικό (των αρχαίων Βενέτων οσ=χι των βενετσιάνων

  52. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Χρόνια πολλά σας, Σπύροι!

  53. leonicos said

    Η φωτοσουπιά φαίνεται αφενός επειδή στο Διαδικτυο κυκλοφορεί και η αυθεντική φωτογραφία κι αφετέρου επειδή ο φωτοσοπητής ξέχασε ένα «Μποτσαράκου» στην επιγραφή στον τοίχο.

    και το γκράφιτι στα πόδια του πολίτη

  54. nikiplos said

    Χρόνια πολλά στους Σπύρους κι από μένα! Και στις Σπυριδούλες, εάν υπάρχουν τελούσες εν σιγή. 🙂

    Η 5χρονη έφτιαξε ρήμα:
    Από τη λέξη «Κομμωτήριο» που την έχει μάθει από τη μητέρα της, εχθές την άκουσα που έλεγε στην κούκλα της «Κομμωτίζω» «Έλα να σε κομμωτίσω».

  55. leonicos said

    Το νέο επίσημο ύψος είναι 8.848,86 μέτρα (29.032 πόδια), σύμφωνα με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua της Κίνας την Τρίτη, λίγο πιο ψηλό από την προηγούμενη μέτρηση του Νεπάλ και περίπου τέσσερα μέτρα υψηλότερο από την πιο πρόσφατη μέτρηση του Πεκίνου.

    Θα ξαναστείλουν τοπογράφους και θα το βρουν πιο ψηλό σε λίγα χρόνια

    Η Αλπική πτύχωση όπως και των ιμαλαϊων συνεχίζεται. Εδώ επηρεαζει τον Όλυμπο και την Πίνδο.

    Δεν ξέρω πότε ακριβώς, αλλα ο Όλυπος θα φτάσε κάτποτε τα 3000 μετρα, διότι του λείπει κάτι ως γνωστον

  56. leonicos said

    Θυμάμαι τι απογοήτευση ένιωσα όταν εμαθα οτι ο Όλυμπος δεν είναι 3000 μέτρα, όπως μου έλεγεη αλάνθαστη ώς τότε μανα μου

  57. leonicos said

    ια φίλη μας έσπασε το ποόδι της σήμερα το πρωί

    έχει δυο γιους τον έναν παντρεμένο ακι τον άλλο χωρισμενόχηρο (χωρισμένος που πέθανε η τέως χωρις αυτό να βάλει το χέρι του)

    και την τ΄ρεχει η Φωτεινή

    Ας φωνάζει μωρε

  58. @ 43 Leonicos

    >>[Ό]ντως, το πολύ χρησιμοποιείται επιρρηματικά, αλλά όχι συνοδευόμενο από ουσιαστικό.

    Αυτό δεν ισχύει πάντα.
    Υπάρχει ζωντανή η χρήση πολύ+ ουσιαστικό.
    Παραδείγματα: πολύ μάγκας, πολύ γυναίκα, πολύ γκόμενα. Φυσικά αναλαμβάνω την ευθύνη να γράψω «πολύ» και όχι «πολλή» πριν από τα θηλυκά.

  59. Νέο Kid Al Afrikii said

    27. Είσαι πολύ άρρωστος αγόρι μου! Εντάξει, επειδή δηλαδή έτυχε όταν ήσουν μικρός αυτός που σου έφαγε την γκόμενα να είναι βάζελος…να πάθεις τέτοια κολούμπρα! Δεν κάνει! Κρίμα είναι… Βγάλτο επιτέλους από μέσα σου! Ξέχασέ το! Θα ανακουφιστείς!

  60. Το άρθρο της Ελενα Ακρίτα που λογοκρίθηκε από τα Νέα του Βαγγέλα…

    Το σημερινό μου στα ‘Νέα’ λογοκρίθηκε από την διεύθυνση της εφημερίδας και, για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια, δεν δημοσιεύεται στην στήλη μου του Σαββάτου. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

    Το σπίτι του Τσίπρα

    …Και το σπίτι του κρεμασμένου.
    Που δεν μιλάνε για σκοινί. Κι όταν μιλάνε, κρίνονται. Όχι μόνο για τα δικά τους σπίτια – τα τριάντα δύο, λέω έτσι έναν αριθμό στην τύχη. Αλήθεια, αυτά όλα πόσο αγοράστηκαν, πόσα δάνεια πήρανε, πόσα επιστρέψανε στις τράπεζες και πόσα χρωστούν ακόμα;
    Τί έγινε με τα στρέμματα στην Τήνο – λέω τυχαία ένα νησί.
    Τί έγινε με το σπίτι του Βολταίρου – λέω τυχαία έναν συγγραφέα.

    Και γιατί το κάνουν αυτό ειδικά τώρα; Γιατί επιλέγουν αυτή τη χρονική συγκυρία;
    Διότι τα έχουν κάνει μαντάρα, αγάπη μου. Το ένα λάθος μετά το άλλο, η μία γκάφα πάνω στην άλλη, φάσκουν και αντιφάσκουν και μάς παν από το κακό στο χειρότερο.
    Και μάς παν ποδηλατώντας. Ανέμελα.
    Ποδηλατούν στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη με εκατό νεκρούς την ημέρα. Νεκρούς με ονοματεπώνυμο, νεκρούς με οικογένεια και παιδιά και κολλητούς και φίλους κι εχθρούς.
    Νεκρούς με στέκια αγαπημένα και τραγούδια πανάκριβα και μνήμες παιδικές, και χούγια περίεργα, κι αναποδιές και νεύρα και φιλιά κι αγκαλιές. Νεκρούς γιατί δεν έχουμε ΜΕΘ, νεκρούς γιατί ανοίξανε τα σύνορα, νεκρούς γιατί στοιβάζονται στα λεωφορεία, νεκρούς γιατί οι κυβέρνηση πρώτη δίνει το κάκιστο παράδειγμα όταν κόβει βόλτες χωρίς μάσκα και χωρίς προφυλάξεις σε φιέστες και σε Πάρνηθες.
    Λογικό λοιπόν να θέλουν να στρέψουν τα φώτα στο σπίτι του Τσίπρα. Να εστιάσουν στο ασήμαντο και στο παραπολιτικό. Αυτά γλυκούλα μου, ο Μακιαβέλι τα έκανε πριν καν μπουσουλήσει κι αυτοί νομίζουν πως εφηύραν την πυρίτιδα.

    Ας πω λοιπόν κι εγώ την αποψάρα μου, όπως κάνω είκοσι χρόνια κάθε Σάββατο σε αυτήν εδώ την εφημερίδα. Όταν το σπίτι που έχει δήθεν αγοραστεί 1.300.000 ευρώ, αποδεικνύεται με έγγραφα και συμβόλαια ότι νοικιάζεται 500 ευρώ, ε συγγνώμη κιόλας.
    Κι εγώ σού λέω δεν νοικιάζεται 500 ευρώ. Κι εγώ σού λέω λέει ψέματα ο Τσίπρας. Μπορείς να το αποδείξεις; Διότι όταν αφήνεις τέτοιες αιχμές, θα πρέπει να ξέρεις πως ο κατήγορος κι όχι ο ‘κατηγορούμενος’ φέρει το βάρος της απόδειξης του πραγματικού περιστατικού. Αν εγώ κουκλίτσα μου σε πω πχ κλέφτρα, πρέπει εγώ να το αποδείξω. Με χαρτιά και ντοκουμέντα. Εσύ δεν χρειάζεται να κουνηθείς απ’ την καρέκλα.
    Αν λοιπόν δεν μπορούμε γραπτώς να αποδείξουμε ότι το νοίκιασε για τα διπλάσια και τα τριπλάσια – τότε το μίσθωμα είναι 500 ευρώ. Όσο γράφει το συμβόλαιο. Ούτε 449 ούτε 501. Πεντακόσια. Τέλος.

    Δεν ξέρω ποιοι γείτονες ρωτήθηκαν και μίλησαν για διχίλιαρα ενοίκια. Γιατί κι εγώ γείτονας είμαι. Παραδίπλα εχω σπίτι – από τη γιαγιά μου για τους κακόβολους. Την περιοχή την ξέρω σαν την παλάμη του χεριού μου και τις τιμές και τις αξίες και τα πάντα. Κι εγώ όταν ζορίστηκα οικονομικά, προσπάθησα και να πουλήσω και να νοικιάσω. Ειλικρινά πιστεύει άνθρωπος ότι θα μπορούσαμε να εισπράττουμε νοίκι 1.500; Σοβαρά; Μέσα στην κρίση; Σε μια περιοχή όπου πωλούνται εκατοντάδες ακίνητα, και νοικιάζονται ελάχιστα;
    Δηλαδή τι λέμε ακριβώς; Ότι θα μπορούσα εγώ και η κάθε εγώ, να βγάλω έξι χιλιάρικα τη σεζόν και θα μού ξίνιζαν; Τεμενάδες θα κάναμε. Αυτά τα τρελλά ποσά ίσχυαν μόνο το 1999 με τη φούσκα του χρηματιστηρίου. Τότε που οι νεόπλουτοι εκδοροσφαγείς μάς παρακάλαγαν να αγοράσουν τα σπίτια μας όσο όσο.
    Γι’ αυτό σού λέω. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάν για το σπίτι το νοικιασμένο.

    Και όπως είπε ο ποινικολόγος Θανάσης Καμπαγιάννης Thanasis Kampagiannis:
    «Όταν πεθαίνουν 100 άτομα τη μέρα και το μόνο πράγμα που απασχολεί ολόκληρη κυβέρνηση είναι αν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, πρόεδρος αστικού κόμματος και πρώην πρωθυπουργός μπορεί να νοικιάζει εξοχικό με 500 ευρώ το μήνα, καταλαβαίνεις ότι τη πρωτοχρονιά, εν μέσω πανδημίας και της ελλείψεις του συστήματος υγείας, πιθανότερο είναι να συναντήσεις τον άγιο Πέτρο παρά τον άγιο Βασίλη».

    Έλενα Ακρίτα

  61. Γιάννης Ιατρού said

    40: …Μπρος στον Άγιο Σπυρίδωνα.. όχι μόνο τραγούδια, να βάζουμε και καμία φωτό από τα μέρη…

  62. dryhammer said

    42. Υπάρχει και η γαλλόφωνη εκδοχή

  63. @ 53 Leonicos

    >> …και το γκράφιτι στα πόδια του πολίτη…

    Δεν είναι πάνω στο χαρτί της φωτογραφίας;

  64. Γιάννης Ιατρού said

    το Click away ρε Αγάπη, «Do it anyway» (Ο Λάμπρος 🙂 🙂 ) ή έστω «Click Anyway» (οι κομπιουτεράδες) το λένε 😂

  65. Steloni said

    Και αναρωτιομουν αυτές τις μέρες που διάβαζα για την Αλβανία. Σε μας εδω τότε το 2008 δεν είχε παραιτηθεί κανείς;; Δεν είχε παραιτηθεί ένας υπουργός παιδείας που ηταν στα μπουζούκια και είχε γίνει σάλος; Λάθος θυμάμαι ή έγινε άλλη φορά αυτό;;

  66. H. Mandragoras said

    – «Ατσάλινος και μονόλιθος, μήπως είναι οξύμωρο;»
    Ναι, αλλά όπως λέτε δεν είναι προφανής η προέλευση από την πέτρα. Εκτιμώ ότι καθώς έφυγε από τα σύνορα της τρισχιλιετούς μας πήρε και άλλες έννοιες σχετιζόμενες με το «ενοιαίο». Στα Πολωνικά υπάρχει το συχνό, «jednolity» (jedno = ένα, μονό) που θα πει «ενιαίος, ομοιόμορφος, ομοιογενής» και χρησιμοποιείται σε κάθε περίπτωση. Πχ εγώ χρησιμοποιώ το Jednolity System Antyplagiatowy για να ελέγχω κείμενα για λογοκλοπή.
    Υπάρχει και το monolityczny που είναι πάνω κάτω συνώνυμο αλλά έχει πιο «κυριολεκτική» χροιά. Ο μονόλιθος όπως τον ξέρουμε εμείς πχ είναι monolit. Αλλά επίσης monolityczny είναι και ο ακέραιος χαρακτήρας, που δεν παίζει να αλλάξει τις αρχές του.

    – «Ή μήπως στο εξής θα έχουν όλα τα χρόνια 366 μέρες, εσαεί δίσεκτα δηλαδή; »
    Ακούγεται πρέπον, όσο τουλάχιστον κυβερνάει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Αλλά παίζει να έχουν κι άλλα ποταπά σχέδια στο μυαλό τους. Να στριμώχνουν έξτρα μέρες σε κάθε χρόνο, για να καθυστερούν τις επόμενες εκλογές.

  67. ΓΤ said

    Τάκης Γεωργακόπουλος (άκα Ιγνάτιος Δημητριάδος): «Οι ανακοινώσεις της Κυβέρνησης δεν είναι αποδεκτές. Θα περιμένουμε, πλέον, την απόφαση της ΔΙΣ, γιατί μόνο αυτή μας δεσμεύει, ουσιαστικώς και εκκλησιαστικώς».

    Πλήρες στο https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/40970-dimitriados-ignatios-oi-anakoinoseis-tis-kubernisis-den-einai-apodektes

  68. Γιάννης Ιατρού said

    60: Γιώργο, το μόνο που χρειάστηκε ήταν ένα click away, από τη διεύθυνση

  69. Μηπως η Κυβέρνηση σκέφτεται να εκσυγχρονίσει το ημερολόγιο; Θα είναι σαν όλες τις μετερυθμισεις της. Ειναι καιρός να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο σεληνιακό ημερολογιο που να ενσωματώνει θεσμούς επιτυχημένους στο εξωτερικό όπως οι καλένδες ΄)
    Πρέπι αν ενημερωθεις Νικοκύρη για να προσαρμώσεις ανάλογα τα μηνολόγια!

    Δικαιώνεται έτσι η επιβλέπουσα σε ενα εργο που μου διορθωσε το χρονοδιαγραμμα και έπρεπε να περάσω τις διορθώσει στο πρόγραμμα για να φτιαξουμε διαγραμματα GANT κ.λπ . Αφού δεν έιχαν καμία λογική οι διορθώσεις (ειχε αλλάξει τη σειρά εκτελεσης των εργασιών σε διαφορα μέτωπα του εργου χωρίς καμάι πρόβλεψη για οικονομία μετακινήσεων εξοπλισμού κ.λπ.) απλά άλλαζα τις ημερομηνίες εναρξης και λήξης των εργασιών ώστε να συμπίπτουν με τις διορθώσεις. Δεν πρόσεξα ότι είχε βάλει μια εργασία να ξεκινά στις 31 Νοεμβρίου* και το πρόγραμμα μου εβγαλε ένα μηνυμα σαν «αγνωστη ημερομηνία» και όχι «τι γραφεις ρε φίλε; οποια σαχλαμάρα σου βάλουν εσυ την πληκτρολογέις» που θα ήταν το σωστό.

    Περα από την πλάκα εχω απρατηρήσει πολλά γονταοτγραφήματα στα ερθρα που προβάλει η ΕΡΤ στ κοινωνικά δίκτυα.

  70. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    37 Και στο πρώτο λοκντάουν είχα καθίσει ουρά στην Πολιτεία. Αλλά το άλλο που λες (ότι πρέπει να έχεις κάνει ηλεκτρονική παραγγελία) δεν νομίζω να ισχύει. Πού το βλέπεις;

    50 Α, μάλιστα. Κι ένας άλλος ισχυρίστηκε ότι είναι αυθεντική η φωτο και ότι μετά ο Πουτσαράκος εξευγένισε το όνομά του σε Μποτσαράκος.

    65 Ο Στυλιανίδης δεν θυμάμαι αν είχε θέσει την παραίτησή του στη διάθεση του ΠΘ, πάντως τελικά΄δεν έφυγε από τη θέση του.

  71. ΓΤ said

    Όσα καταστήματα δεν έχουν e-shop θα στέλνουν στον πελάτη sms για το click away δωρεάν μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis…
    Θα ζήσουμε ένδοξες στιγμές από Δευτέρα, της πλατφόρμας το κάγκελο…

    https://www.iefimerida.gr/ellada/dorean-minymata-click-away-katastimata-e-shop

  72. Θρασύμαχος said

    Συναγερμός, μας κλέβουν! https://www.kathimerini.gr/opinion/561185938/oi-ellinopoiiseis-toy-k-mpampinioti/ «η αξία τους κρίνεται από τη δυνατότητά τους να συνδυάζουν δύο λειτουργίες. Από τη μια την απογραφική, από την άλλη τη ρυθμιστική. ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑ, είναι αποθηκευμένη στα κείμενα και τη χρήση τους»

  73. ΓΤ said

    @70α

    Δεν ισχύει. Τα βιβλία θα πωλούνται «από κοντά». Όλα τα άλλα είδη με κλικαδιά.

  74. ΓΤ said

    72@

    Αυτό το αγαπητικό κλείσιμο ματιού του Μεσιέ Τακίς προς Σαραντάκο είχε επισημανθεί στην ώρα του από τον αραδωρύχο Ιατρού.

  75. # 59

    Αγοράκι μου εγώ το σκουλήκι το έβγαλα από μέσα μου στα 20 μου, εσύ το έχεις ακόμα και προτιμάς να πιστεύεις στα θαύματα (όχι στα UFO, αυτά υπάρχουν) και στην δύναμη της φανέλας, παρά στα γεγονότα. Στο χώρο των (χοντρών) στοιχημάτων κυκλοφορούν διάφορα για το ποδόσφαιρο και κατά σύμπτωση (;) κυρίως με τον ΠΑΟ, θάχεις ακούσει για κείνα τα 250 000 $ στο Ξάνθη-ΠΑΟ 3-2 (από 3-0), νομίζω πως λέγανε οτι είναι του Τράκη κόντρα στην ομάδα της καρδιάς του, κι ο μακαρίτης ο Κακαουνάκης στο Καρφί είχε γράψει πως ο ΠΑΟΚ θα κάνει τρεις ήττες Αρη, ΑΕΚ(εντός) και Λάρισσα εκτός, στο πρώτο ματς Σπανάθας, στο δεύτερο κέρδισε η ΑΕΚ 1-0, στο στο τρίτο κέρδιζε η Λάρισσα 1-0 και ισοφαρίζει ο Κοντρέρας στο 92 ! Ε ρε γέλια σκέφτηκα, έπεσε έξω ο Κακαουνάκης και αμέσως βάζει γκολ η Λάρισσα στην επόμενη φάση.!! Ε, άμα το έχουνε ΓΡΑΨΕΙ 3 βδομάδες μπροστά, κάτι παθαίνεις…
    Οι πληροφορίες για τα κατορθώματα του Καραγκούνη βγήκανε από πρακτορείο στην Πεύκη, διάσημο για τις (τότε) επιτυχίες του στα ιπποδρομιακά τζακποτ στο σκορ 6

    (γκολάρα του Καραγκούνη, σαν αυτό που έφαγε πρόσφατα ο Σιαπάνης στο Αρης-ΟΣΦΠ )

  76. Γιάννης Κουβάτσος said

    65,70: Σιγά να μην υπέβαλε παραίτηση ο Στυλιανίδης. Άλλωστε δεν ευκαιρούσε: την επόμενη μέρα, κι ενώ καιγόταν η Αθήνα, αυτός πήγε στο γήπεδο. Ένας αλησμόνητος υπουργός παιδείας.😂

  77. ΓΤ said

    75@

    Για την ακρίβεια, ο τοτινός άσος της Ξάνθης πλήρωνε 8,50. Αλλά έγινε χτύπημα στο άσο όχι με τα στραγάλια 250.000$ που λες, αλλά 1.600.000 ευρώ. Ταις ημέραις εκείνες, οι κεραίες μου είχαν πιάσει ότι, στο πλαίσιο περαιτέρω θολώματος, για να μη φαίνεται η μουτράκλα του Λεκανοπεδίου, η IP του προς Μαλαισία πονταρίσματος έβγαινε σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο της Καβάλας. Φυσικά, κανείς δεν έπαθε τίποτα… (Από τον όγκο τοποθέτησης των υπέρ Ξάνθης 1,6 εκατ. ευρώ, το ποσοστό του γραφείου Καβάλας ήταν συντριπτικό.)

    Μια ολίγη από τότε, στο https://www.gazzetta.gr/article/item/198130-sta-upopta-xanthe-pao

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    Α, ρε Τζι…Να ‘τανε η ζήλεια ψώρα…Πού είναι εκείνο το γιουρόπα λιγκ που μάς είχες τάξει ότι θα πάρει ο Μπάοκ; Ποια συνωμοσία του το στέρησε; 😂

  79. ap8938 said

    70, 73. μάλλον έχετε δίκιο. παρασύρθηκα από το click away που ισχύει για τα άλλα είδη. θα δοκιμάσω και θα σας ενημερώσω.

  80. ΓΤ said

    76@
    Να συμπληρώσουμε, φίλε Γιάννη, ότι, βεβαίως την επομένη της δολοφονίας Γρηγορόπουλου χαριεντιζόταν στο ΟΑΚΑ με τον Πρόεδρο της ΑΕΚ, αλλά το βράδυ της δολοφονίας πήγε στην Ιερά Οδό και τα έσπαγε ακούγοντας Πασχάλη Τερζή και χαλβαδιάζοντας μπούτια Έλενας Παπαρίζου, μαζί με τον υφυπουργό Εσωτερικών Χρήστο Ζώη. Στο δε διπλανό τραπέζι ήταν μερακλαντάν η βουλεύτρια Ξεσαλωνίκης Έλενα Ράπτη.

  81. ΓΤ said

    79@

    Να ενημερώσετε το #73, που σας ενημέρωσε; 🙂

  82. sarant said

    73 Α μπράβο

    72-74 Μας διαβάζει ο κυρ Τάκης

  83. Μαρία said

    Pacta κουν servanda, λέει ο Κολάμπιας.

  84. Γιάννης Κουβάτσος said

    Λογόκριναν την Έλενα Ακρίτα στα Νέα. Έχουν ξεφύγει τελείως οι …φιλελεύθεροι…
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ethnos.gr/ellada/137102_elena-akrita-kataggellei-logokrisia-se-keimeno-tis-gia-ta-nea%3Famp&ved=2ahUKEwiItpvNwsjtAhUyMewKHdqtDQQQiJQBMAB6BAgBEAc&usg=AOvVaw2t3I2o01S8KTbQAr0iZLQn&ampcf=1

  85. Μαρία said

    83
    Εδώ η διακωμώδηση της προθέρμανσης.

  86. BLOG_OTI_NANAI said

    Στην Ελληνική Βουλή, ο Ιούνιος έχει 31 ημέρες τουλάχιστον από το 1934:

    Για όσους ειρωνεύονται την ημερομηνία αυτή, να πούμε ότι απόδειξη για την ύπαρξη της είναι ότι ο αδελφός του Τολστόι γεννήθηκε 31 Ιουνίου:

    Την ίδια ημέρα εκδόθηκε και το 2ο τεύχος του 12ου τόμου του Νέου Ελληνομνήμονα:

  87. # 78

    Λίγη υπομονή αγαπητέ, τώρα έχουμε FFP, δυσχεραινόμαστε ! Εξ άλλου το καλό πράμα αργεί, το είδες και με το αήττητο νταμπλ που δεν πίστευες ούτε για πρωτάθλημα (τα γραπτά μένουν)

    Να παρακολουθείς προσεκτικά τα ματς του ΠΑΟ τώρα να μαθαίνεις και λίγο μπάλα, τώρα έχει κανονικό προπονητή ο ΠΑΟ, όχι Δώνηδες, Ουζουνίδηδες κι Αναναστασίουδες (σικ) που αποθέωνες εν τη αφελοβλεψία σου.

  88. GeoKar said

    #49: καλό 👏👏👏👏

    Κι όσο για τους μονολιθους, το μυστήριο μάλλον λυθηκε: https://www.iefimerida.gr/kosmos/gioyta-metallikoi-styloi-kallitehnes-anelaban-eythyni

  89. # 84

    Καλά ρε φίλε εγώ στο # 60 ανέβασα το άρθρο της Ακρίτα χωρίς να αναφέρω πηγή κι εσύ στο # 84 παραπέμπεις στην «φυλλάδα του Σαββίδη» (όπως έγραφες κάποτε) ; Για κρυφοπαόκι σε κόβω, θα το πω στον Κίντο !!

  90. Αρειανός said

    37, 70: Ε, σιγά μην στηνόμουν και ουρά στην Πολιτεία – αν ζούσα στην Αθήνα – ή μην στηθώ σε καποιο άλλο αντίστοιχο μεγαθήριο. Στα μικρά, συνοικιακά βιβλιοπωλεία υπάρχει προσωπική επαφή και αποφεύγεται και ο συνωστισμός. Και το κυριότερο, έχουν ανάγκη την υποστήριξή μας. Οι καταναλωτικές μας συνήθειες έχουν πολιτικές και κοινωνικές προεκτάσεις.

  91. aerosol said

    Ο βασικός λόγος που αντικείμενα σαν αυτό στη Γιούτα λέγονται μονόλιθοι, ασχέτως υλικού κατασκευής, είναι πως η λέξη έχει ταυτιστεί με τέτοιες κατασκευές υπό την πολιτισμική επίδραση της ταινίας του Κιούμπρικ «2001: Οδύσσεια του διαστήματος». Βασισμένης σε βιβλίο του Άρθουρ Κλαρκ, βεβαίως βεβαίως.

  92. sarant said

    86 Χαχαχά!

    88 Α, δεν το είχα δει!

  93. Avonidas said

    #66. Αλλά παίζει να έχουν κι άλλα ποταπά σχέδια στο μυαλό τους. Να στριμώχνουν έξτρα μέρες σε κάθε χρόνο, για να καθυστερούν τις επόμενες εκλογές.

    Αυτό ακριβώς το κόλπο έφάρμοζαν κατά συρροήν πολλοί αξιωματούχοι στην αρχαία Ρώμη, τσοντάροντας εμβόλιμες μέρες στη θητεία τους και κόβοντας μέρες από τη θητεία των αντιπάλων τους. Μέχρι που ο Ιούλιος Καίσαρας είπε «α στο διάλο, πια»*, και ανέθεσε στον Σωσιγένη τον Αλεξανδρέα να φτιάξει ένα ημερολόγιο της προκοπής. Το 46 π.Χ. κατέληξε να ‘χει 445 μέρες, για να ‘ρθουν οι εποχές στα ίσια τους, κι από τότε δεν χρειάστηκαν άλλες μεταρρυθμίσεις για 16 αιώνες ακόμη.

    * «Μου το έχουν πει, τα ρητά του δεν είναι πια αυτό που ήτανε» 😉

  94. Avonidas said

    Παίδες, εμείς οι λινουξάδες ξέρουμε πολύ καλά το νόημα του μονόλιθου. Είναι ένας ξεκάθαρος οιωνός: οι μονολιθικοί πυρήνες τα σπάνε! Ήγγικεν η ώρα! Ο καιρός γαρ εγγύς! Βάλτε λίνουξ! 😀

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ναι, ξέρω, Τζι: μαζί με τη Δευτέρα Παρουσία και την Τρίτη Έφοδο Στον Ουρανό θα έλθει και η Κατάκτηση Ευρωπαϊκού Τίτλου από τον Μπάοκ. Με αυτή τη σειρά. 😜

  96. skom said

    Γιατί; Τα νορμάλ/συμβατικά λειτουργικά είναι μονολιθικά. Ποια είναι microkernel;

  97. 94 Όταν βγουν τα λίθουξ ενημερώστε με 😜

  98. Κι από μένα, χρόνια πολλά στους εορτάζοντες.

  99. Avonidas said

    #96. Τα σημερινά Windows, τουλάχιστον, έχουν υβριδικό – όχι μονολιθικό – πυρήνα. Τα Windows της δεκαετίας του ’90 είχαν μονολιθικό. Microkernel έχει π.χ. το MINIX του Andrew Tannenbaum. Αναφερόμουν κυρίως στην κόντρα Linus-Tannenbaum για την αρχιτεκτονική των πυρήνων,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tanenbaum%E2%80%93Torvalds_debate

  100. Avonidas said

    #99. *Tanenbaum

  101. ΓΤ said

    77@

    Ταις ημέραις εκείνες —> Ταις ημέραις εκείναις

  102. # 77

    Εγώ αναφέρθηκα στο ποσό που (λένε πως)στοιχημάτισε ο Τράκης γιατί έχει άλλο ειδικό βάρος είναι «μέσα από το στάβλο».

    Πάντως τότε στον όμιλο του ΠΑΟ πρέπει να ήτανε ΟΛΟΙ συνενοημένοι, η Βρέντερ είχε τα χάλια της και η Ανόρθωση δεν πήγαινε για τίποτε θεωρητικά οπότε φιάξανε ένα ωραίο σκηνικό στον πρώτο γύρο, το φάγανε τα μπούκια και έχυσαν δάκρυ πικρό την τελευταία αγωνιστική όπου η Ανόρθωση που προκρινότανε με νίκη έπαιζε αμυντικά (!) και η χωρίς νίκη Βέρντερ καθάριζε την Ιντερ !!

    Σε εθνικό επίπεδο οι μπουκ πήραν το αίμα τους πίσω από τον Βαγγέλα στο ματςκυπέλου ΠΑΟΚ-ΟΣΦΠ 2-1 μέχρι την διακοπή όταν δεν δόθηκε το πέναλτυ στο Μακ. Ελάχιστοι παρατηρητικοί είχαν σημειώσει την απειλή της Θ4 «θα μπούμε μέσα» χωρίς μέχρι τότε μεγάλα διαιτητικά παρατράγουδα (δηλαδή το ματς δεν υπήρχε περίπτωση να τελειώσει με νίκη του ΟΣΦΠ), ακόμα πιο ελάχιστοι πως ο διαιτητής όταν τον πληροφόρησαν πως οι μπουκ δεν επιστρέφουν λεφτά σε παιχνίδι που διεκόπη, παρακαλούσε τους παίκτες του ΠΑΟΚ να επιστρέψουν (τότε κατάλαβε πως και να ισοφάριζε ο ΠΑΟΚ είχε ακόμα 5 λεπτά + καθυστερήσεις για να φέρει το αποτέλεσμα που τούχανε πει) αλλά ήταν αργά. ο Σαββίδης το πλήρωσε με πρόστιμα, αφαιρέσεις βαθμών αλλά έσπασε το απόστημα της παράγκας ενώ η ζημιά του Πειραιά ήταν (λένε) πάνω από 10 μύρια ευρώ που πονταριστήκανε με απόδοση 2,2 στην ΝΑ Ασία ενώ στον ΟΠΑΠ ήτανε 1,3 αλλά με επιστροφή σε περίπτωση μη τέλεσης ή διακοπής.
    Εννοείται πως μετρημένοι στα δάκτυλα ενός χεριού βάζελοι κατάλαβαν ποιά εκδίκηση παίχτηκε μετά στους μηδενισμούς του ΠΑΟΚ και στέρηση πρωταθλήματος την άλλη χρονιά και ακόμα πιο λίγοι ξέρουν πως στις θύρες των χούλιγκαν (όλων των ομάδων) υπάρχει τρόπος να τους παρακινήσουν οι έχοντες «έννομο» συμφέρον.

    Εχω ξαναγράψει πως επί Ζαγοράκη έβλεπα το ΠΑΟΚ-Καβάλα 0-2, παρέα με παιδιά της Θ4 Αθηνών που όλα είχαν στοιχηματίσει στο διπλό…ο Ζαγοράκης το έβλεπε στο μπουθ με τον Αγαπούλα κι ο ΠΑΟκ είχε τότε αφραγκιές…

  103. Μαρία said

    Επάρθεν είναι το σωστό 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=JETlnEPVaFM

  104. BLOG_OTI_NANAI said

    Πολύ δημοφιλής στα παλιά έντυπα ο Μποτσαράκος που αναφέρεις στο άρθρο.

    Σε διαφήμιση διατείνεται ότι είναι εφευρέτης της βαφής που πουλάει και αναφέρει το πλεονέκτημα ότι η βαφή του δεν κάνει τις τρίχες πράσινες. Οπότε φανταζόμαστε τι είχαν δει τα μάτια των καταναλωτών:

    Δημόσιες φάρσες παλιάς εποχής, συμμετοχή και ο Μποτσαράκος:

    Διάφορες σύντομες απαντήσεις σε αλληλογραφία, και εδώ Μποτσαράκος:

    Κλοπή στον Μποτσαράκο. Ο υπεύθυνος της στήλης προφανώς είχε καημό να γίνει συγγραφέας και μετέτρεψε μια μιρή είδηση σε ολόκληρο κατεβατό:

  105. … εμφανίστηκε στην Καλιφόρνια ένας μονόλιθος …

    Δεν είναι η πρώτη φορά
    (Έχει προταθεί και σχετική μελέτη)

  106. 16, … Να δω κουρείο / κομμωτήριο να κάνει
    click away …

    Κουρεία / κομμωτήρια κάνουν
    Clip away

  107. Spiridione said

    Χρόνια πολλά σε Σπύρους και Σπυριδούλες, ευχαριστώ πολύ για τις ευχές

  108. Yiannis KYRiakides said

    #3, #27
    Ξερετε οτι για την ‘Ανορθωση’, ομαδα της Αμμοχωστου, λεγεται οτι ειναι κατι κοινο που εχει με το …βιάγκρα

  109. 97, … 94 Όταν βγουν τα λίθουξ ενημερώστε με 😜 …

    Χρειάζονται επιδέξιους
    λιθουξόους

  110. 49, 64,
    Έχει και μιμίδιο στην Λεξιλογία — μπορεί και να μάς διαβάζουν πανταχόθεν!

  111. ΓΤ said

    68
    577

  112. Παναγιώτης Κ. said

    » Πολ* συζήτηση »
    Το έχουμε θίξει και παλαιότερα το θέμα.
    Η δική μου … μέθοδος αντιμετώπισης έχει ως εξής.
    Αντί για το πολ* δοκιμάζω με το αρκετ* .
    Αρκετά συζήτηση; Όχι !
    Αρκετή συζήτηση; Ναι.
    Οπότε γράφουμε: » πολλή συζήτηση «.
    Δηλαδή, θηλυκό το αρκετ* θηλυκό και το πολ*

  113. Λάζαρος Μ. said

    Φοβάμαι ότι το σχόλιό μου έχασε τον προορισμό του και πιάστηκε σε κάποια παγίδα. Ευτυχώς που δεν σχολιάζω στα Νέα, γιατί εκεί θα είχα αρχίσει να ανησυχώ.

  114. 112 Παναγιώτης Κ.

    Καλο.

    Αρκετή γυναίκα ΟΧΙ
    αρκετά γυναίκα ΝΑΙ
    > πολύ γυναίκα.

  115. 55, … Δεν ξέρω πότε ακριβώς, αλλα ο Όλυπος θα φτάσε κάτποτε τα 3000 μετρα, διότι του λείπει κάτι ως γνωστον …

    Κι αυτό γίνεται!

  116. ΚΩΣΤΑΣ said

    Χρόνια πολλά! στους Σπύρους και τις Σπυριδούλες. Ιδιαίτερες ευχές στον φίλο Spiridione. 🙂

  117. Λάζαρος Μ. said

    1. Διαβάζω στην Εφημερίδα των Συντακτών, στην κριτική της Λήδας Γαλανού για το «Μανκ», την νέα ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, ότι «ο Γουέλς ανέθεσε την πρώτη γραφή του σεναρίου στον Χέρμαν Μάνκιεουιτς». Εγώ Μάνκιεβιτς τον ήξερα. Και λίγο παρακάτω: «…ο Ολντμαν, που κέρδισε ως Τσέρτσιλ το Οσκαρ του πριν δυο χρόνια…».

    https://www.efsyn.gr/tehnes/sinema/272297_o-politis-kein-kai-i-arhi-toy-sinema

    2. Κατά τα άλλα, καλά τα λέει ο Τάσος Παππάς ότι το κυβερνών κόμμα έχει δυσθεώρητο χρέος, μόνο που δεν νομίζω ότι ενισχύει τη διαπίστωσή του καταφεύγοντας στην έκφραση «χρωστάει και της Μιχαλούς».

    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/272609_me-psihoyla-taizei-o-eghorios-ormpanismos-tin-antipoliteysi

    3. Τέλος, στην κατακλείδα της σημερινής στήλης του Άρη Χατζηστεφάνου, που ασχολείται με το Spotify, διαβάζω «η εταιρεία […] απλώς αναπαράγει τις ανισότητες ma non tropo». Πρόκειται για γνωστό μουσικό όρο, που σημαίνει «αλλά όχι πολύ». Αλλά γράφεται με δύο «p», π.χ. «Allegro ma non troppo».

    Το άρθρο δεν έχει αναρτηθεί ακόμη στην ιστοσελίδα, οπότε θα πρέπει να ανοίξετε την εφημερίδα στη σελίδα 93 ή απλώς να με πιστέψετε.

  118. sarant said

    104 A μπράβο!

    113 Χαχά! –> 117

    117 Συμφωνώ γενικά, αλλα΄όπως έχουμε γράψει κι εδώ η έκφρ. «χρωστάει της Μιχαλούς» γίνεται πλέον κατανοητη απο τους νεότερους (ίσως και από τους περισσότερους) έτσι πυο τη χρησιμοποίησε ο Παππάς.

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    117:Χρωστάει της Μιχαλούς με όλες τις έννοιες.

  120. Πέπε said

    @43 και άλλα σχετικά (πολύ – πολλή):

    Ρε παιδιά δεν έχετε κάταλάβει την αιτία αυτού του λάθους.

    Ο μέσος ομιλητής (γραφέας αφού μιλάμε για ορθογραφία) μια χαρά αντιλαμβάνεται τη διαφορά επιθέτου-επιρρήματος και τη διαφορά ανάμεσα στα τρία γένη του επιθέτου. Ίσως όχι σε πολύ συνειδητό επίπεδο, δηλαδή δε θα ξέρει να σου πει «εδώ είναι επίρρημα εκεί επίθετο», αλλά πάντως τη νιώθει εξίσου καλά όσο σε άλλα επίθετα και επιρρήματα που δεν παρουσιάζουν δυσκολίες.

    Ο λόγος που γράφει «πολύ» αντί για «πολλή» είναι απλούστατα επειδή δεν ξέρει ολωσδιόλου ότι υπάρχει τέτοια γραφή. Ξέρει ότι η συγκεκριμένη λέξη δεν έχει συνέπεια στο πώς γράφεται ούτε προς τον εαυτό της (αλλού δύο λ, αλλού ένα) ούτε προς τις άλλες παρόμιες, ξέρει ότι έχει διάφορους τύπους με περιεργες ορθογραφίες, ένας από αυτούς («πολλή») τού έχει διαφύγει μες στο πλήθος, και, από τη στιγμή που έχει συνηθίσει το περίεργο ύψιλον στους τύπους «ο πολύς», «το πολύ», «τον πολύ» κλπ. και δεν το θεωρεί πια περίεργο, δε θεωρεί περίεργο ούτε το «η πολύ ζέστη». Σάμπως σπάνια διαβάζουμε και «πολύ άνθρωποι»; Άμα δεν έχω μελετήσει και εμπεδώσει την ορθογραφία ολόκληρης της κλίσης, παρά μόνο τό ότι συχνά βάζω ύψιλον εκεί που άλλες λέξεις έχουν άλλα [i], πολύ απλά βάζω ύψιλον παντού.

    Τα παραπάνω απολύτως σοβαρά, χωρίς χιούμορ ή ειρωνεία. Είναι πορίσματα σχολικής εμπειρίας.

  121. Παναγιώτης Κ. said

    Χρόνια πολλά και καλά στους σημερινούς εορτάζοντες και ειδικότερα στο Spiridione που τιμά με την παρουσία του το παρόν ιστολόγιο.

  122. Πέπε said

    @104:

    > > η βαφή του δεν κάνει τις τρίχες πράσινες. Οπότε φανταζόμαστε τι είχαν δει τα μάτια των καταναλωτών:

    Δε χρειάζεται μεγάλη φαντασία. Ηλικιωμένες κυρίες σε σύγχρονες μεγάλες πόλεις που βάφουν το άσπρο τους μαλλί άσπρο σε σύγχρονα κομμωτήρια και τελικά βγαίνει μωβ, μόνο εγώ έχω δει;

    Μιλάμε για ένα συγκεκριμένο στυλ (θα το λένε και κάπως αλλά δεν ξέρω πώς) που δεν έπαψε να υπάρχει τουλάχιστον από τότε που θυμάμαι τον κόσμο: μαλλί σχετικά κοντό, φουσκωτό, που στέκει προς τα πίσω, και που εκτός από καστανό ή ξανθό ή μαύρο βγαίνει και σε ασημί. Και αυτό το ασημί τελικά γίνεται μωβ. Ο πιο στάνταρ τύπος, θα έλεγα, αστογιαγιάς.

  123. Μαρία said

    118
    Απ’ τους νεότερους. Δηλαδή ο Παππάς, που σε δυο χρόνια θα πρέπει να ανανεώσει το δίπλωμα οδήγησης και θα τον γράψουμε στα λυκόπουλα, θέλει να νεάσει;

  124. nikiplos said

    80@ Πολλοί ήταν εκείνοι που υποτίμησαν τη δυναμική του γεγονότος εκείνη την ημέρα. Ακόμη περισσότεροι άλλοι που θεώρησαν ότι αφορούσε απλά τον «χώρο» και τους αναρχικούς των εξαθλίων. Γνωρίζω και αναρχικούς που για δυό μέρες ακόμη θρηνούσαν τον Παύλο Σιδηρόπουλο.

    Ήμουν στο εξωτερικό τότε, αλλά νομίζω τη Δευτέρα φούντωσε η Αθήνα.

    Επομένως συγχωρητέος Εύριππος, εάν κι εφόσον συνυποτίμησε κι αυτός το γεγονός. Άλλωστε δεν πυροβόλησαν τον μαθητή εντός σχολείου, ώστε να άπτεται των αρμοδιοτήτων του, (ούτε ένας νεκρός μέσα στο Πολυχνείο φωνάζει όπου βρεθει κι όπου σταθεί ο Λάδωνις).

  125. nikiplos said

    71@ Με την πλατφόρμα wix μπορεί κανείς να ανοίξει δωρεάν ηλεκατάστημα και να ασκεί ηλεκτρονικό εμπόριο. Μόνο μια διατύπωση στην εφορεία χρειάζεται (η οποία δεν έχει ούτε σήμερα που μιλάμε απλοποιηθεί και είναι γελοιωδέστατη η γραφειοκρατία)

  126. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    –…Ίσως υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ της γραφής «κάνει πολύ ζέστη»..
    –..η λέξη «μέθοδος» όπως και άλλα δευτερόκλιτα θηλυκά έχουν αρχίσει να βγάζουν μουστάκι
    και τα σχετικά σχόλια.

    Δεν ξέρω αν ακούγεται υπερβολικό ή ελιτίστικο αλλά νομίζω ότι αυτά τα ψευδοπροβλήματα έχουν λυθεί δια παντός στα μυαλά και την γλώσσα ενός μετρίου απόφοιτου λυκείου.

    Η «πολύ ζέστη» και «στους μεθόδους» δείχνουν απλούστατα ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ και περισσεύει οποιαδήποτε παραπέρα συζήτηση!

  127. ΚΩΣΤΑΣ said

    126
    Για τις «μεθόδους» συμφωνώ, Γιώργο, για το «πολύ ζέστη» το θεωρώ συγγνωστό λάθος.
    Άμα βλέπεις πολύ όμορφη (ουσιαστικοποιημένο), πολύ γυναίκα, ε! δεν θέλει και πολύ (ή πολλή… μπρρρ 😉) να στραβοπατήσεις.

  128. @ 120 Πέπε

    Υπάρχει όμως και το ζήτημα της σύγχρονης και, οπωσδήποτε, εξωσχολικής γλώσσας όπου τα ουσιαστικά (μάγκας, γυναίκα, γκόμενα κ.λπ.) αποκτούν ιδιότητα επιθέτου (= καταφερτζής, όμορφη, σέξι) οπότε δέχονται φυσιολογικά επίρρημα «πολύ +».
    Δεν ξέρω πώς το περιγράφει η γραμματική. Προφανώς δυσκολεύει και «γραφείς» πάνω του μέσου/μετρίου.

  129. ΣΠ said

    Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.
    Αυτή είναι πολύ γυναίκα

    και αυτή πολλή γυναίκα

  130. 127 Για δοκίμασε έτσι:

    Απ’ την πολ* τη ζέστη δεν μπορώ να πάρω τα πόδια μου.
    Τι βάζουμε?

  131. # 95

    Μεγάλε προφήτα, λες να προλάβει να πάρει ο ΠΑΟ πρωτάθλημα πριν σηκώσει ο ΠΑΟΚ το ευρωπαϊκό ;

    Εδώ σε θέλω κάβουρα …

  132. ΚΩΣΤΑΣ said

    129 😅🤣😂

    Μπράβο! Σταύρο. Ήθελα να το επεξηγήσω με λίγες λέξεις, αλλά εσύ με πρόλαβες με εικόνες, δηλ 2.000 λέξεις!!!

  133. Νομίζω πως η Ζάκυθο και ο ψήφος αποτελούν ακόμα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει με ειλικρίνεια η δημοτική στο δρόμο προς μια ΚοιΝΕ.

  134. Χρόνια πολλά στους Σπύρους και λοιπούς/ες εορτάζοντες/ουσες

    Προς τιμήν τους το άσμα :

  135. Γιάννης Κουβάτσος said

    129:Ξεκάθαρο, Σταύρο. Κρίμα που δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτό το παράδειγμα στην τάξη. 😊

  136. sarant said

    123 Eίχα κάνει γκάλοπ στο Τουίτερ, και με 64-36 επικράτησε η σημασία «χρωστάει πολλά», αλλά η υπεροχή ήταν ελαφριά στους άνω των 45 και καθαρη στους κάτω των 45.

  137. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @127. Το «και πολύ γυναίκα» Κώστα, είναι άλλη ιστορία. Σημαίνει ότι η περιγραφόμενη βρίσκεται πολύ ψηλά στην κλίμακα «γυναικεία χάρη» και βέβαια είναι στραβοπάτημα η «πολύ ζέστη», όπως ορθά το χαρακτηρίζεις. (Εν πάση περιπτώσει, σοφούς μπορεί να μην μας έκανε εκείνο το έρμο το εξατάξιο γυμνάσιο, αλλά δεν θυμάμαι κανέναν να έγραφε τότε «έχει πολύ ζέστη». Και βέβαια, σε λίγο παλιότερες εποχές, ο ερίφης που θα το έγραφε δεν θα τολμούσε να επαγγελθεί τον δημοσιογράφο)

  138. spyridos said

    65

    Ο προκομμένος ο Προκόπης (γνωστός και ως κουραμπιές) έκανε ότι παραιτείται και ο Τσίπρας του είπε μπράβο αργότερα.

    «Αποφάσισα να παραιτηθώ αμετάκλητα από το πόστο του υπουργού Εσωτερικών της Αλβανίας», υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Εσωτερικών, Σαντέρ Λεσάι.

    στο 1’20»

  139. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @129 ((α)φυσικά! 🙂 ). Εδώ, Σταύρο, δεν χρειάζεται Γραμματική. Τα αναλαμβάνει όλα ο Θεός..

  140. ΓΤ said

    Στη μέχρι τώρα αθλητική κίνηση:

    ΑΕΛ-ΟΦΗ 0-1
    ΠΑΟ-ΠΑΣ 2-0

    Ηρακλής-ΑΕΚ 72-79
    ΑΕΛ-Ιωνικός 76-97

  141. Γιάννης Κουβάτσος said

    Έχω δει πολλές φορές το πολλή γραμμένο πολύ. Και παλαιότερα ακόμη περισσότερο. Φυσικά το θεωρώ λάθος και διδάσκουμε τη διαφορά στο δημοτικό. Από όπου φαίνεται πως δεν πέρασαν οι άριστοι του Σκάει:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.skaikairos.gr/main/1305/article&ved=2ahUKEwiO9b7qlsntAhWLxIUKHX-IBdcQFjARegQIBxAB&usg=AOvVaw3tfJ2ZHTf11yZEOqVjAeKc&cshid=1607801405599

  142. dryhammer said

    Ολίγα εμπειρικά (= μπακαλίστικα) περί χρωστικών.
    Μαύρη, κατράμαυρη μπογιά δεν υπάρχει. [Ή έστω δεν υπήρχε -και μη μου πείτε για το απόλυτο μαύρο κλπ, μιλάμε για κάτι που να είναι εύκολο και προσιτό]. Συνήθως οι μπογιές που έβαφαν κάτι μαύρο ήταν πολύ σκούρο καφέ, πολύ σκούρο μπλε, πολύ σκούρο πράσινο, μοβ κλπ κλπ. [Δείτε τι αποχρώσεις παίρνουν τα μαύρα ρούχα άμα πιάνουν με το χρόνο και το πλύσιμο να ξεβάφουν]. Πιθανόν οι καραμπογιές για τις τρίχες να ήταν κάτι με πολύ σκούρο του πράσινου που κάποιος σταθεροποιητής δεν δούλεψε καλά. [Συνυπολογίστε την εποχή, τα «εργαστήρια» και τα μέσα τους, και το μάστορα που τα έφτιαχνε, χώρια τις -εκούσιες και ακούσιες- νοθείες].

    Προ αμνημονεύτων ετών, κάποιος ζωγράφος (που έφτιαχνε τα πορτρέτα των εκλιπόντων από φωτογραφίες τους) μού έλεγε πως το πιο δύσκολο χρώμα ήταν το μαύρο των μαλλιών. Έπρεπε (έλεγε) να ανακατέψει 14 χρώματα για να βγάλει το χρώμα που θα φαινόταν στον πίνακα το μαύρο-κορακί μαλλί του μακαρίτη.

  143. Αντώνης said

    #91
    Μια μικρή διευκρίνιση, δεδομένου ότι η ιδέα είναι ευρύτατα διαδεδομένη: Η ταινία «2001: Οδύσσεια του διαστήματος» ΔΕΝ βασίζεται σε διήγημα του Άρθουρ Κλαρκ αλλά το αντίθετο· έχω ένα βιβλίο » ‘2001: a space odyssey’ – A novel by Arthur C. Clarke, based on the screenplay of the MGM film by Stanley Kubrick and Arthur C. Clarke» (New American Library, 1968).

  144. William T. Riker said

    Χρόνια πολλά σε όσους/όσες εορτάζουν!

    Σύμπτωση ή βλέπω παντού … πολυώνυμους; (για τον πρώτο σχολιαστή ο λόγος)

    https://www.gazzetta.gr/football/superleague/article/1542989/panathinaikos-pas-giannina-2-0

  145. Alexis said

    Χρόνια πολλά σε όλους τους Σπύρους και Σπυριδούλες!

    Ουδείς εκ των συνταξιούχων μπολσεβίκων σχολιαστών παρετήρησεν ότι ο κ. Σαραντάκος απεκάλεσε την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ «μπέμπηδες», θύμα και αυτός του αφελέστατου Διακοϊωάννου της νιότης του! 😆

  146. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Το κακοήθες μελάνωμα» βλέπουμε να τιτλοφορείται το γνωστό τραγούδι του Μικρούτσικου στο αφιέρωμα της εκπομπής του Σπύρου Παπαδόπουλο. Και πάλι στον Σκάει της αριστείας. Καημένε Αλκαίε…

  147. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @146. Τα «ωραία» του εν λόγω θέματος, Γιάννη είναι αλλού:
    α) Το «κακοήθες μελάνωμα» θα το ακούσεις ακόμη κι από ιατρικές πηγές/ κείμενα! 🙂 (ελπίζω, όχι από γιατρούς..)
    β) Ο όρος «μελάνωμα» θα αρκούσε. Δεν υπάρχει καλόηθες μελάνωμα..

  148. ΓΤ said

    146@

    Δεν χρειάζεται να φτάσεις στον ΣΚΑΪ. Κατά καιρούς πρηζόμαστε εδώ με ένα «φιλοθεάμον» που πάει κι έρχεται.

  149. ΓΤ said

    @148α

    Ακριβώς. Σαν εκείνους τους πρήχτες που μιλούσαν παλαιότερα για «καλό αγωγό» του ηλεκτρισμού…

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    149: Ναι, αλλά θα σου ‘ρθει ο Νικοκύρης και θα σου πει ότι η χρήση στη νέα ελληνική έχει καθιερώσει το φιλοθεάμον. ☺

  151. ΓΤ said

    @151

    Ας έρθει…

  152. ΓΤ said

    Ξεσπαθώνει η βρομοπαπαδίλα: «Θα ανοίξουμε τους ναούς κι ας μας συλλάβουν».
    https://www.iefimerida.gr/ellada/hristoygenna-ekklisies-antartiko-mitropoliton-metra

  153. Γιάννης Ιατρού said

    151: Όπου θέλουμε κι άν θέλουμε τονίζουμε😉😁
    ΥΓ: έχουμε και ημιαγωγούς, άμα λάχει. Όπως λέμε λίγο από γιουβέτσι 😜

  154. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @149, 151. Νομίζω πως όλο και περισσότερο επικρατεί στα νεώτερα λεξικά η εκμοντερνιστική ομογενοποίηση: ο φιλοθεάμων, η φιλοθεάμων, το φιλοθεάμον (αλλά πάμπολλες φορές θα δεις στα ΜΜ»Ε» και το αφόρητο «φιλοθεάμων κοινό»..).
    Όσοι όμως, επιμένουμε να γράφουμε ο,η ευσχήμων, το εύσχημον
    θα γράψουμε και ο,η φιλοθεάμων, το φιλοθέαμον 🙂

  155. Γιάννης Ιατρού said

    153: Ό,τι μαζέψουν στο παγκάρι θα το πληρώσουν στο πρόστιμο….

  156. Γιάννης Ιατρού said

    142: κι αυτή η αιθάλη, με κάποιο διαλυτικό για να την πασαλείψεις, δεν βγάζει μαύρο;

  157. Μαρία said

    151
    Απ’ το 1882 διαμαρτύρεται ο Κόντος.
    https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?rec=/metadata/7/f/1/metadata-312-0000205.tkl&do=141196.pdf&pageno=190&width=406&height=588&maxpage=629&lang=el

  158. Μαρία said

    155
    Ελπίζω να μη γράφετε και το άμνημον.

  159. nikiplos said

    148@ Μέχρι και σήμερα νόμιζα πως η ελληνική γραφή του είναι κακο-ή-θες και όχι κακ-ό-ηθες που είναι το σωστό. Έπαιζε ρόλο και η φωνητική εκφορά του από τους συμφοιτητές και φίλους που δεν διάβαζαν προσεκτικά τον τίτλο στο δίσκο και τις εφημερίδες.

    Εγώ πάντως έπεσα από τα σύννεφα που ανακάλυψα ότι το κακο-ή-θες είναι λάθος.

  160. Γιάννης Κουβάτσος said

    158: Ανοίξαμε δουλειές. 😊
    Πολύ ενδιαφέρον λινκ αυτό.

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    150: Μόνο τα εις -ήρες και -ώδες κατεβάζουν τον τόνο στην παραλήγουσα. Το ευώδες, το κλινήρες. Έτσι δεν είναι, φιλόλογοι;

  162. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 162 στο 160 του φίλου Νίκιπλου.

  163. dryhammer said

    157. Θα «πιάσει» όμως; [Καίγανε δαφνόξυλο (που έχει και λάδια) και ζωγράφιζαν τα μάτια και τα φρύδια, αλλά εκεί η αιθάλη γέμιζε τους πόρους -για πόσο; Μετά κλαίγανε με μαύρο δάκρυ]

  164. Γιάννης Ιατρού said

    Όλοι τακτοποιουνται, κανένας Πικραμένος… Που μόλις πριν μία βδομάδα απορούσε γιατί δεν τιμούμε την μνήμη των δολοφονημένων της ΧΑ…

  165. Γιάννης Ιατρού said

    159: Μπα, σιγά… μόνο άμα έχουμε περισπωμένη την χρησιμοποιούμε καταλλήλως 🙂 🙂

  166. Alexis said

    #146: Και «Λύχνος του Αλαδινού» πριν από λίγο. Κάτι έχουν πάθει με τους τόνους…

  167. Steloni said

    138. Α κάτι θυμόμουν για τον Πάκη κι εγώ, απλά δεν ημουν σίγουρη αν ηταν αυτός ο υπουργός παιδείας! θενκς 😉

    Ο Μητσικώστας τέλειος 🙂

  168. Μαρία said

    162
    Τον διατηρούν στην παραλήγουσα και δεν τον ανεβάζουν θες να πεις. Και τα εις ώλης όπως εξώλης 🙂

    165
    Άξιος ο μισθός του.
    Απάνω που ετοιμαζόμουν να το λινκάρω. Ευτυχώς ανανέωσα τη σελίδα.

  169. Γιάννης Ιατρού said

    164: Η σινική από αιθάλη δεν είναι; (και κάποια ζωική ζελατίνη για κολλητική ουσία)

  170. voulagx said

    #162: Δηλαδη είναι:
    ο,η εύωδης, το ευώδες
    ο,η κλίνηρης, το κλινήρες ;

  171. sarant said

    165-169 Πράγματι κανείς άξιος δεν πάει χαμένος!

    158 Και «το πολύπραγμον» 🙂

    171 Δεν είναι;

  172. Γιάννης Κουβάτσος said

    169: Ναι, έχεις δίκιο.

  173. voulagx said

    #172γ: Οχι, δεν ειναι. 🙂

  174. Γιάννης Κουβάτσος said

    171: Διατηρούν τον τόνο στην παραλήγουσα, το διόρθωσε η Μαρία.

  175. Μαρία said

    Ας το βάλω κι εδώ.

  176. Πέπε said

    @162, 169 κλπ.:

    Ναι, αλλά να είναι και κάπως υπαρκτό το επίθετο. Ο φιλοθεάμων λέγεται συχνά, κι εκεί χωράει συζήτηση για το πώς τονίζεται (προσωπικά το «φιλοθεάμον κοινό» με πονάει στ’ αφτιά). Το ουδέτερο του αμνήμονος δε θυμάμαι να το έχω συναντήσει ποτέ, ούτε τον ευχσήμονα σε οποιοδήποτε γένος. Ούτε μπορώ να σκεφτώ εύκολα κάποιο ουδέτερο ουσιαστικό που να είναι πολυπραγμον και να πρέπει να διαλέξουμε πού θα το τονίσουμε.

  177. 177 τέλος
    Το τσογλάνι πχ

  178. Γιάννης Κουβάτσος said

    177: Πριν πολλά χρόνια είπα στην παρέα ότι «το παλικάρι δεν είναι αχάριστο, αλλά είναι εύγνωμον για τη χάρη που του έγινε», οπότε οι φίλοι με κοιτάξανε στραβά και μού είπαν, με το δίκιο τους, να μιλάω ανθρώπινα και ν’ αφήσω τα δασκαλίστικα. 😊 Τώρα και η σχολική γραμματική γράφει το ευγνώμον.

  179. Μαρία said

    177
    Και όμως το αμνήμον κοινό δεν είναι καθόλου σπάνιο.

  180. Γιάννης Ιατρού said

    176: Βάλε στον γουγλη «Ράϊκου» και κέρδισε πλούσια δώρα😜

  181. eran said

    Σε χάρτη του αποψινού δελτίου καιρού της ΕΤ1:
    Πελλοπόνησσος.

  182. Μαρία said

  183. Πέπε said

    @178 (τσογλάνι), 180 (κοινό)

    Οκέι, δίκιο έχετε.

  184. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @179. Γιάννη, οι φίλοι σου θα σε στραβοκοιτούσαν είτε έλεγες εύγνωμον, είτε ευγνώμον παλληκάρι. Αν ο δέκτης δεν είναι πρόσφορος να ακούσει αυτό το επίθετο, πές του ότι «ήταν γεμάτο ευγνωμοσύνη». Αν είναι, είτε θα δεχθεί το εύγνωμο, είτε θα του το διδάξεις. (Γι αυτό την μάθαμε -όση μάθαμε- την Γραμματική 🙂 )

  185. Μαρία said

    Grigoris Psarianos
    @grpsarianos
    Φιλελεύθερος, Αντικρατιστής/
    🤗
    Για μια Ελλάδα, κανονική Ευρωπαϊκή Χώρα. https://twitter.com/grpsarianos?lang=fr

  186. ΚΑΒ said

    Το ουσιαστικό Ευδαίμων στην κλητική δεν ανεβάζει τον τόνο για αντιδιαστολή στο επίθετο.

    Έτσι, για να σας καληνυχτίσω!.

  187. Pedis said

    # 186 – απατέωνας, όχι;

    😝

  188. ΓΤ said

    @183 κ.λπ.

    Αφήνοντας κατά μέρος τον διορισμό Ψαριανού ( κανένα… τέρας μορφώσεως δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένο), δεν ξέρω πόσοι παρατήρησαν την υπογραφή:

    O Αντιπρο_έ_δρος της Κυβέρνησης…

    Τώρα, να με μουτζώσω ή να μη με μουτζώσω που σέντραρα με «φιλοθέαμον» για να παιχτεί λίγη μπαλίτσα με εύγνωμον, άηθες, αύταρκες…
    Φορές που εκπλήσσει η γλώσσα της Κυβέρνησης

  189. Pedis said

    -> 188 -O τόνος στην προπαραλήγουσα, αποδίδει κύρος σε όποιον τον χρησιμοποιεί και αποδίδει τη σημασία σωστότερα και με έμφαση. Δοκιμάστε και την προπαραλήγουσα, γενικά, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

  190. Pedis said

    -> 190 – προ^2-παραλήγουσα, εννοείται.

  191. Ρενέ said

    Καταρρίπτω το μονόλιθο. Καλύτερα στήλη, συμφωνώ με όποιον το πρότεινε. Το καταρρίπτω υπάρχει με αυτή την έννοια π.χ. στο λεξικό Κριαρά, αλλά μήπως ακούγεται λίγο περίεργο;

  192. aerosol said

    #143
    Αντώνη, και οι δυο κάναμε λάθος!
    Το βιβλίο το έγραψαν μαζί ο Κλαρκ με τον Κιούμπρικ, ταυτόχρονα με την προετοιμασία της ταινίας. Κυκλοφόρησε λίγο μετά την ταινία και, τελικά, έφερε μόνο το όνομα του Κλαρκ (πιθανότατα ως συγγραφέας να είχε μεγαλύτερο ρόλο στην συγγραφή του) αλλά ήταν μια συνεργατική δουλειά. Η βασική ιστορία πηγάζει από διάφορα παλιότερα διηγήματα του Κλαρκ (αναφέρονται τα The Sentinel και Encounter in the Dawn).

  193. Όπως ο ανθρακώρυχος δηλαδή, για νάχει βάθος.

  194. Πέπε said

    στρόγγυλος στρογγύλος στρογγυλός
    πολύ κύρος λίγο κύρος καθόλου κύρος

  195. Μαρία said

    189
    Και παραπάνω τη γενική Αντιπρόεδρου/Αντιπροέδρου την άφησαν χωρίς τόνο!

    191
    Τέτοιο τονισμό έχουμε κι εμείς στα καθιαυτού.

  196. Pedis said

    # 194 – Επίσης, λ.χ. ζαχαρόπλαστης.

    Και αποδίδεις τον όρο με σωστά μετρημένη έμφαση και όχι χοντροκομμένα λαϊκά και στα κουτουρού. Και εντυπωσιάζεις με μπλαζέ φροντίδα για τη λεπτομέρεια. 😜

  197. ΓΤ said

    @197

    Ολοζώντανα τα ακούσματά μου ακόμη από παλιούς Σαλονικιούς συμφοιτητές: είχα πρωτοζήσει αυτό τον αναβιβασμό του τόνου στη λέξη «τυράννια». Εάν ένιωθα καλά τον διπλανό μου, η τυράννια ήταν έμφορτη πόνου, σε βαθμό τυραννίας στον κύβο, παλιοζωή που δεν την πιάνει με τη μία ο Αθηναίος. «Ξέ’ς τι θα πει ‘τυράννια’; Δεν ξέ’ς. ‘Τυραννία’ και μαλακίες. ‘Τυράννια’, φιλαράκι!» Το ενδιαφέρον ήταν επίσης η έκφραση του προσώπου. Ανάμεσα στη φούμα του άφιλτρου έβγαινε ένας πόνος στη ματιά με χαρμάνι από γλυκασμό σεβντά. Έτσι θυμάμαι να βιώνω το άκουσμα της «τυράννιας».

  198. Pedis said

    Τη μέρα της κηδείας του διέρρηξαν το σπίτι του Πάολο Ρόσσι, διαβάζω.

    (Κι όμως, αυτό δεν είναι πολύ σπάνιο κτύπημα διαρρηκτών στη γείτονα.)

  199. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πολλές ευχές στον εξαιρετικό Spiridione και στους άλλους Σπύρους και Σπυρουλίνες 🙂 της παρέας.

    176,181

    Click to access YA_%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%AE-%CE%95%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8E%CE%BD_40270.pdf


    Έχει και νεότερη, τροποποιητική, στις 29.10,που από 17 τα μέλη τα κάνει 21 (Παραμένει ο Λ.Κ)
    file:///C:/Users/User/Downloads/68%CE%A6%CE%A4465%CE%A6%CE%A5%CE%9F-%CE%A6%CE%94%CE%A8.pdf

    198 Οι παλιοί μου έλεγαν τυράννια και τυράννιο (5σύλλαβα) για τα δικά τους βάσανα.Τυραννία ήταν η του Χριστού.

  200. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Απόσπασμα είδησης από το Βήμα
    «Το 2017, ο Κιμ Κι Ντουκ κατηγορήθηκε για σεξουαλική επίθεση ηθοποιών και προσπάθησε χωρίς επιτυχία να μηνύσει τους κατηγορούμενους. »
    https://www.tovima.gr/2020/12/11/culture/teleytaio-antio-ston-kim-ki-ntouk/

  201. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    202 Η είδηση από την Εφσυν
    «…κατηγορήθηκε από τρεις γυναίκες για βιασμό και σεξουαλικές επιθέσεις, μαζί με τον ηθοποιό Τσο Τζέι-χιουν, που ήταν πρωταγωνιστής σε πολλές ταινίες του. Οι κατηγορίες απορρίφθηκαν ελλείψει επαρκών αποδείξεων, και όταν μήνυσε μία από τις γυναίκες που τον κατήγγειλαν έχασε το δικαστήριο.»
    https://www.efsyn.gr/node/272555

  202. Άγγελος Παπαδημητρίου said

    Ξέρετε τι θα συμβεί αν δεν γίνουν δεκτές οι …αιτιάσεις του μητροπολίτη Πατρών Χρυσόστομου για άνοιγμα των εκκλησιών;

    Οι Εκκλησίες θα κυματίζουν μεσίστιες!

    Η απόδειξη στο παρακάτω απόσπασμα, που είναι από το κείμενο στο οποίο μας παρέπεμψε ο Νικοκύρης και από όπου ψαρεύτηκε επίσης το μεζεδάκι με το «αιτιάται».

    «Επίσης ο μητροπολίτης Κέρκυρας κήρυξε την εκκλησία «υπό διωγμό» και ανακοίνωσε ότι 11-13 Δεκεμβρίου οι Εκκλησίες θα κυματίζουν μεσίστιες…»

    https://www.in.gr/2020/12/08/politics/antartiko-apo-mitropolites-gia-anoigma-ton-ekklision-ti-eipan-mitsotakis-kai-ieronymos/

  203. dryhammer said

    203. >οι Εκκλησίες θα κυματίζουν μεσίστιες!

    Φουρτούνα στα σκέλια τους! (που λέμε και στη Χίο)

  204. nikiplos said

    199@ Μπα! Κι εδώ γίνονται, αλλά από τους συγγενείς του νεκρού. Ιδίως αν «για λόγους ασφαλείας κλπ» έχουν και άλλοι τα κλειδιά.

  205. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα,

    Θα γελάσει το παρδαλό κατσίκι σήμερα… Πάρτι γίνεται, τουλάχιστον να γελάσει το χείλι μας, κι όχι μόνο με τον ρακοσυλλέκτη των Λεγρενών… 🙂 🙂

  206. Μιχάλης Αναστασιάδης said

    Τον όρο «monolith» τον χρησιμοποιούν εκτεταμένα στο χώρο των Δενδροκόμων, στο εξωτερικό, για Δέντρα τα οποία έχουν πια πεθάνει αλλά αντί να κόβουν και απομακρύνουν εντελώς, αφήνουν έναν μοναδικό ιστάμενο κορμό (μικρού ύψους 2-3 μέτρων) για λόγους υποστήριξης της βιοποικιλότητας. Δηλαδή η σημασία του όρου έχει ξεπεράσει το υλικό και έχει συμβολικό περιεχόμενο.

  207. Γιάννης Ιατρού said

    192: ..Καταρρίπτω το μονόλιθο. Καλύτερα στήλη…
    Δεν έχεις ενημερωθεί σ΄ όλη την έκταση, νομίζω 🙂

  208. dryhammer said

    206. Ο λυγξ καταλήγει: …να μην έχει πεθάνει από κύρωση του ήπατος.

    Έγκυρος μέχρι τέλους.

  209. voulagx said

    #209: Ας του ακυρώσουν το ήπαρ για να τη γλυτώσει.

  210. Konstantinos said

    Λεξικολογικά μιλώντας (απόφοιτος λυκείου και επί 15 χρόνων κάτοικος εξωτερικού), είστε από τα καλύτερα μπλογκ στον ελληνικό χώρο. Αλλά όταν καταπιάνεσθε με την πολιτική… άκρως ρατσιστικοί και άδικοι.

  211. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ!

    203 Αυτό θα ήθελα να το δω, να κυματίζουν μεσίστιες

    211 Ευχαριστώ για το σχόλιο, αλλά μάλλον καταλαβαίνουμε διαφορετικά τον όρο «ρατσιστικός». Δώστε αν θέλετε ένα παράδειγμα

  212. Πέπε said

    Μεσίστιες 11 με 13 Δεκεμβρίου άντε, να το δεχτούμε. Εγωκεντρικότατο, αλλά δε θα πεθάνει και κανείς. Αλλά αν τολμήσει παπάς να σηκώσει μεσίστια σημαία (δε λέω δα όλη την εκκλησία) Χριστούγεννα καιρό, θα πρέπει να πέσουν αφορισμοί.

    Μπορεί να γελάμε ή να κλαίμε για τον κοινό νου ή την εγκληματική έλλειψή του, αλλά η πίστη του καθενός πρέπει να γίνεται σεβαστή. Δεν μπορεί ο κάθε παπάς ή μητροπολίτης να την εκμεταλλεύεται έτσι απροκάλυπτα για να δώσει δυνατότερη φωνή στην προσωπική του διαμαρτυρία.

  213. Γιάννης Κουβάτσος said

    198: Και παρηγόρια και ταλαιπώρια.

  214. Πέπε said

    #214
    Όταν πρωτοάκουσα το «ταλαιπώρια» μου είχε φανεί σαν μια σκόπιμη, ας πούμε ψιλοαργκοτική, παραφθορά της κανονικής λέξης «ταλαιπωρία». Το βρήκα ιδιαίτερα εκφραστικό και μάλλον ασυνείδητα το καθιέρωσα. Δεν είχα φανταστεί ότι είναι ιδιωματισμός της Θεσσαλονίκης, αν και, τώρα που το σκέφτομαι, από Σαλονικιούς πρέπει να το άκουσα.

    Δηλαδή στη Θεσσαλονίκη είναι το τοπικό στάνταρ; Θα το ακούσουμε φερειπείν στις ειδήσεις τοπικού σταθμού; Ή έχει τη χροιά του άτυπου, οικείου και λίγο πιο υπερβολικού;

    Όσο για την παρηγόρια, σαν τον στρογγυλο κι αυτή: παρογόρια, παρηγορία, παρηγοριά.

  215. Μαρία said

    198
    Ρε τι μαθαίνω στα γεράματα! Πίστευα οτι η τυράννια είναι πανελλήνια.

    215
    Βορειοελλαδίτικα είναι, παρόλο που τώρα το συνειδητοποιώ. Κατα το ανημπόρια.

  216. ΓΤ said

    @216α

    Πανελλήνιο επίπεδο αναβιβασμού τόνου με συνοδό ανεξίτηλο βίωμα: χυλόπιτα

  217. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    216β Ανημπορ(γ)ιά το λέμε κάτω.
    Και όπως το συζητάμε είναι κι άλλα:
    Καταντιά εμείς (3σύλλαβο) την κατάντια

    Κατηφοριά/κατηφόρια

  218. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    217 άλλο οι χυλόπιτες κι άλλο οι χυλοπίτες.
    Το πρώτο αμάν, το δεύτερο γιαμ! 🙂
    σ.σ δεν υπάρχει ενικός χυλοπίτα (τρως πχιάτα λέμε-πχ κόκκορα με χυλοπίτες)

  219. ΓΤ said

    @219

    Αν δεν υπήρχε καταγεγραμμένο το λήμμα στον ενικό σε λεξικά, δεν θα γινόταν το σχόλιο περί αναβιβασμού τόνου.

    «[…] λέμε-πχ κόκκορα με χυλοπίτες».

    Μάshτα. Ώστε έχει τέτοιο πιάτο η Ελλάδα. Γιατί μόλις ήρθα από Σεντ Κιτς και Νέβις…

    Τρέλανέ με κι άλλο 🙂

  220. Μαρία said

  221. 216 κλπ
    Και τυράγνια βεβαίως βεβαίως.

    Εδώ, τυράννια της πανούκλας από τους Μαυρόλυκους:

    Μαύριζαν οι άνθρωποι, μελάνιαζε το πετσί τους, το μούτρο τους, τα χέρια τους, τα λαιμά τους, κι ήτανε μια φρίκη να τους δεις. Όσο που να ξεψυχήσουνε με την τυράννια. Όχι δέκα, όχι είκοσι, όχι πενήντα ανομάτες. Το μισό χωριό πάλεψε και νικήθηκε.

  222. Μαρία said

    Δ. Ινδαρές στο NEWS 24/7: «Η ΕΛΑΣ κατασκεύασε μια ιστορία για να συγκαλυφθεί το φιάσκο»
    https://www.news247.gr/synentefxeis/indares-elas-kataskeyase-mia-istoria-mono-kai-mono-sygkalyfthei-fiasko.9078489.html

  223. Μαρία said

    Παραιτήθηκε η Έλενα Ακρίτα από τα «Νέα» https://left.gr/news/paraitithike-i-elena-akrita-apo-ta-nea

  224. …αφού δεν με λυπάσαι φως μου και με τυραγνάς…

  225. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εγώ από αυτό το πολύτιμο ιστολόγιο μαθαίνω ότι είναι βορειοελλαδίτικα κι όμως τα χρησιμοποιώ ανέκαθεν, ο ακραιφνής νότιος. ☺ Το ταλαιπώρια το χρησιμοποιώ σαν επιτατικό της ταλαιπωρίας και το ανημπόρια σαν ένα πιο λαϊκό συνώνυμο της αδυναμίας.

  226. sarant said

    222 Κι εγώ τυράγνια εχω πιο οικείο

  227. Μαρία said

    226
    Ακραιφνής νότιος! Τα παιδιά των στρατιωτικών σας έχω για απάτριδες. Φίλη μου, κόρη στρατιωτικού, αφού γύρισε Θεσσαλία και Μακεδονία κατέληξε στην Αθήνα στην 6η πια γυμνασίου, φυσικά στα Χουντέικα. Μεγάλη τυράννια 🙂

  228. Μαρία said

  229. Μαρία said

    Είναι βέβαιο οτι οι κυρώσεις θα δαγκώνουν.

  230. Αιμ said

    Πως ο προπαροξυτονισμός είναι των ΒΙ με εξέπληξε τα μάλα.
    Τι μαθαίνει κανείς !

  231. Μαρία said

    231
    Τι εννοείς, Εμίλ; Η τυράννια, ταλαιπώρια κλπ τονίζονται στην παραλήγουσα. Νια, ρια είναι μία συλλαβή.

  232. ΣΠ said

    226
    Εγώ πάλι είμαι βόρειος αλλά δεν τα λέω.

  233. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    220 Στον ασήμαντο κόσμο μου, δεν συνάντησα τη χυλοπίτα (τη μια χυλοπίτα) μόνο χυλόπιτα και που μεταφορικά μεταφορικά, αφού υπάρχει λεξικογραφημένη η χυλοπίτα, μόλις έφαγα μία …χυλόπιτα. 🙂

    222 Έλα, έλα που σου λέγω,
    μη με τυραγνείς και κλαίγω,

    Τη στεναχώρια την έλεγαν στενοχωρία στο χωριό.

  234. ΓΤ said

    234@

    Δες όμως ότι υπάρχει και ετικέτα «χυλόπιτα». Πατάς πάνω στην εικόνα, κι είσαι έτοιμη να μαγειρέψεις 😉
    https://www.mistili.gr/index.php/shop-store/mistili-xylopita-detail.html

  235. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μα νόμιζα ότι γυρεύουμε «χυλοπίτα», τη χυλόπιτα την έχουμε έτσι κι αλλιώς ! 🙂

  236. ΓΤ said

    236@

    Ναι, στα λεξικά, αλλά, τελικά, απόρριψη ή μη, η χυλόπιτα τρώγεται 🙂

  237. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Η χυλόπιτα πάντα τρώγεται, αμέ! 🙂

  238. 219, … λέμε-πχ κόκκορα με χυλοπίτες …

    Ή κόκκορα με τουτουμάκια (στην Αχαΐα τουλάχιστον).

  239. Γιάννης Ιατρού said

    239: Έτσι! Απ΄τα παλιά χρόνια, λέμε 🙂 🙂

  240. Γιάννης Ιατρού said

    απ΄ό,τι είδα, ίσως να έχει σχέση με τα ποντιακά και τα μανιτάρια, μύκητες η λέξη «τουτούμ(ι)»
    … Τουτούμιν, το, (αμάρτυρον) τουτούμ’ (περιοχές Κοτυώρων και Σεμενίου). Λέξις ξένη. Μούχλα, εύρως….

  241. dryhammer said

    Σε ποια γλώσσα το mini quadretti (= τετραγωνάκια λέει ο γουγλο-σαραντάκος), μεταφράζεται σε τουτουμάκι;

  242. aerosol said

    #224
    Κι εγώ αν ήμουν η σύντροφος του Αρίστου το πολύ στην χειραψία να τον είχα.

  243. Αιμ said

    «Αυτός που έσπασε τις βιτρίνες» – ΓΙΩΡΓΗΣ ΖΑΡΚΟΣ : 54
    ΗΜΕΡΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ του Δημήτρη
    Υφαντή

    δεν τόχω διαβάσει, σπαρταράει εξάλλου, αλλά γνωρίζω και εκτιμώ τον συγγραφέα

    «ΕΞΕΧΟΥΣΑ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ μεταξύ των λογοτεχνών του Μεσοπολέμου ο «ντανταϊστής» Γιώργης Ζάρκος. Ο άνθρωπος που τη δεκαετία του 1930 προέβη σε πρωτοφανείς για την εποχή ενέργειες, καθώς έσπασε κατ’ επανάληψη τις βιτρίνες του εκδοτικού οίκου «Πυρσός», οι ιδιοκτήτες του οποίου δημοσίευσαν έργο του, που τους είχε παραδώσει προς δημοσίευση, με το όνομα άλλου και όχι το δικό του. »

    και το δελτίο τύπου της ΑΓΡΑ :
    http://agrapublications.blogspot.com/search?q=%CE%A5%CF%86%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%82

  244. Αιμ said

    232. και βέβαια έχεις δίκιο 🙂 αλλά ας εστιάσουμε στην έκπληξη για την σύνδεση με τα ΒΙ.

  245. Γιάννης Ιατρού said

  246. spiridione said

    Φοβερό βίντεο 🙂

  247. Μαρία said

    Είπα να το παίξω Δύτης.
    Κύριο άρθρο, 1η στήλη: Από πλευράς ιστορίας η εξέλιξις είναι ειρωνική …

  248. 248 Πού θα πάει, θα τον ανοίξεις κι εσύ το λογαριασμό στο τουίτερ 😉

  249. Μαρία said

    249
    Μπα, αφού σας χαζεύω χωρίς να έχω λογαριασμό.
    Σε διαβεβαιώ οτι είδα το τουί σου, αφού το λίνκαρα. Αλλού είδα τα πρωτοσέλιδα.

    Οι εκδόσεις ΘΕΜΕΛΙΟ σας προσκαλούν
    τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020, στις 7 μ.μ.,
    στη διαδικτυακή παρουσίαση του συλλογικού τόμου:

    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

    που κυκλοφόρησε πρόσφατα σε επιμέλεια Δήμητρας Βασιλειάδου και Γλαύκης Γκότση.

    Θα συνομιλήσουν οι:

    Δανάη Καρυδάκη, ιστορικός, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας·

    Υβόν Κοσμά, επίκουρη καθηγήτρια Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης (ΑCT)·

    Δημήτρης Παπανικολάου, αναπληρωτής καθηγητής Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης·

    και οι επιμελήτριες του τόμου.

    Για να παρακολουθήσετε την εκδήλωση στο Zoom χρησιμοποιήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://zoom.us/j/92284945934.

    Παράλληλα η εκδήλωση θα μεταδοθεί και από τη σελίδα του ΘΕΜΕΛΙΟΥ στο Facebook (https://el-gr.facebook.com/EkdoseisThemelio).

  250. […] Και βέβαια αποκαλώ έτσι το εβδομαδιαίο πολυσυλλεκτικό μας άρθρο επειδή χτες το μεσημέρι αναγγέλθηκε ότι επιτέλους θα ανοίξουν τα βιβλιοπωλεία, κάτι που, γιατί να το κρύψουμε άλλωστε, με χαροποίησε πολύ. Μετριάζεται βεβαια η χαρά αν σκεφτούμε ότι το υπόλοιπο λιανεμπόριο μάλλον δεν θα ανοίξει -η μόνη εξαίρεση έγινε για βιβλιοπωλεία, κουρεία και κομμωτήρια, καθώς και… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2020/12/12/meze-457/ […]

  251. Πέπε said

    @255
    Τυραγνάς.

    Το τυραγνώ / τυράγνια, μαζί με την έγνοια / γνοιάζομαι, το σύγνεφο και ίσως κάποια ακόμη με γν<νν πρέπει να προέρχονται από κάποια εποχή που τα διπλά σύμφωνα, τουλάχιστον το διπλό -ν-, προφέρονταν ακόμη, όχι μόνο στον κυπροδωδεκανησιακό διαλεκτικό χώρο (όπου προφέρονται και σήμερα) αλλά γενικότερα.

  252. Spiridione said

    Κι άλλο μεζεδάκι στην Εφσυν – και δεν είναι μόνο στον τίτλο. Πολλά μαζεύονται τελευταία
    https://www.efsyn.gr/kosmos/boreia-ameriki/272912_xekinise-o-kat-epeigon-emboliasmos-stis-ipa

  253. Μαρία said

    253
    εμβολιασμός εναντίον των επείγων 🙂
    Σε παραλλαγή με ο https://ergasianews.gr/2020/12/14/xekinise-o-kat-epeigon-emvoliasmos-stis-ipa/

  254. Γιάννης Ιατρού said

    Τι να πεις μ’ αυτούς που διαδίδουν ανερυθρίαστα ψέματα για τάχα μου παρενέργειες στου εμβολίου….
    Εδώ η Ανγκελα Μέρκελ εμβολιάστηκε πρώτη στη Γερμανία και δεν διαπιστώθηκε απολύτως τίποτα

  255. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://pbs.twimg.com/media/EpMkkRnW8AUG_9N?format=jpg

  256. Γιάννης Ιατρού said

    Νάτα και τα «κάτι ξερά κλαδιά κάηκαν» της Μενδώνης… (κι ο γνωστός για τα «άκρως ελληνόψυχα» πιστεύω του δήμαρχος της περιοχής, κι αυτός, Κάμποσο😜 ανακατεμένος είναι!)
    Έκθεση ΠΥ: …αίτιο της πυρκαγιάς,😡 στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών στο τέλος Αυγούστου ήταν ένα «κατά τόπους γυμνό επιφανειακό καλώδιο από ρευματοκλοπή» του φυλακίου στον τάφο του Ατρέα (θα τρίζουν τα κόκκαλά του👎) και του περιπτέρου των ΕΛΤΑ (α, και κάτι καΤίνες😎 βολεύονταν κι αυτές).

  257. Γιάννης Ιατρού said

    Όπως με ειδοποιεί το επιτελείο, σε λίγο (09:30) μιά Έφη🤗 στο ραδιόφωνο «στο κόκκινο»😉😁

  258. Μαρία said

  259. Γιάννης Ιατρού said

    Ο Πολάκης στη Βουλή προχθές προτρέπει (με το γνωστό του στυλ 😁😉) την κυβέρνηση να κάνει πρακτικά βήματα, εκτός των μέχρι σήμερα «πασαλειμμάτων» της και το «εμπόριο ελπίδων» στο οποίο επιδίδεται, έτσι ώστε να μειωθούν πιθανώς σημαντικά οι θάνατοι από την επιδημία, μέχρι να φανεί η θετική επίπτωση του εμβολίου στην μείωση των θυμάτων (που αναμένεται να την δούμε σε 4-6 μήνες μετά την έναρξη των εμβολιασμών). Συνιστώ να τον ακούσετε (από το 04:01′), άσχετα με την κρίση σας για το στυλ του, κομματικές προτιμήσεις κλπ.

  260. sarant said

    260 Το άκουσα κι εγώ και με ενδιαφέρει αν υπάρχει επιστημονικός αντίλογος σε αυτά που λέει.

  261. Γιάννης Ιατρού said

    261: Από αυτά που διαβάζω (δεν εννοώ τις εφημερίδες/ΜΜΑ) έχουν κάποια φάρμακα που μπορούν να βελτιώσουν πολύ την εικόνα της ασθένειας, ίσως και να βοηθήσουν τον οργανισμό να την ξεπεράσει. Ίσως ακόμα και σε προχωρημένη πειραματική χρήση.

    Το θέμα (εκτός του οικονομικού) είναι η διαθεσιμότητα στο απαιτούμενο ποσοτικό επίπεδο και οι υποδομές. Οι υποδομές αφενός έτσι ώστε να φτάσει έγκαιρα (π.χ. στην αρχή της εκδήλωσης, όταν *δεν έχει εκδηλωθεί ακόμη πλήρως* η ασθένεια – κάτι που έχει να κάνει και με την στρατηγική και τον αριθμό των τεστ που γίνονται) σε όσους νοσούν και αφετέρου να μην υστερεί το επαρχιακό νοσοκομείο (π.χ. κάπου στη Θράκη, στην Νότια Πελοπόννησο ή σε ένα νησί) από ένα μεγάλο στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη στην χορήγησή τους και στην επιστημονική ενημέρωση του προσωπικού για την ενδεδειγμένη χρήση τους.

    Με την πίεση που έχουν αυτόν τον καιρό στο ΕΣΥ (π.χ. μεγάλο αριθμό σοβαρά νοσούντων, υποστελέχωση σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ελλείψεις σε μέσα/εξοπλισμό και οριακή -άν όχι ανεπαρκή- ενημέρωση/καθοδήγηση σε πιθανώς νοσούντες, λέγε με τηλ. κέντρο ΕΟΠΥ…,🙄), μαζί με τα λίγα τεστ που γίνονται πλέον, και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη στρατηγική, τι να περιμένουμε;

    Ο Πολάκης έχει -λόγω επαγγέλματος- προφανώς καλύτερη εικόνα για τα φάρμακα αυτά απ΄ ότι εμείς κι από τον καιρό που ήταν στο υπουργείο έχει κι εμπειρία από τη λειτουργεία κλπ. των νοσοκομείων. Οπότε τα λόγια του πρέπει να τα συζητήσουν σοβαρά και να πάρουν θέση οι επιστήμονες.

  262. Μαρία said

    260
    Γραμμή Κούβελα

  263. Μαρία said

    Για Πολάκη ρευματοπαθείς τον ρωτάει στην αρχή κι η Σάπικα και επιβεβαιώνει.

  264. Μαρία said

    Πες, κυρία μου, φιγουρατζής, για να μην τον μπερδεύουν με τον περιστερά 🙂

  265. ΚΩΣΤΑΣ said

    266 >> … εν έτη 2020.

    Σουλτάνα, εν έτη… καλό μεζεδάκι!

  266. Γιάννης Ιατρού said

    Πάντως το μεγάλο μπάχαλο θα γίνει με το εμβόλιο της Pfizer γιατί θα χρειαστεί συντήρηση/διανομή σε θερμοκρασίες -70°C…-80°C. Επομένως θα χρειαστούν ειδικοί καταψύκτες (χωρίς διακοπές ρεύματος…) ή ξηρός πάγος (με τη σχετική διαρκή ανανέωση…). Οι καταψύκτες κυκλοφορούν από καιρό, ακόμα και μικροί π.χ. για φαρμακεία (θυμάμαι προ 2-3 εβδομάδων που διάβασα ενδεικτικό κόστος 120€/μήνα ενοίκιο με 4ετές συμβόλαιο στη Γερμανία).
    Για τα εμβόλια της ModeRNA τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, γιατί μπορούν να συντηρηθούν σε -20°C…-30°C για 6 μήνες

    Αλλά εδώ εκτός από κάποιους κεντρικούς (7) θαλάμους που παρελήφθησαν στα τέλη Νοεμβρίου και κάποιες ημι-εγχώριες λύσεις, επίσης μεγάλης χωρητικότητας (εμπορευματοκιβώτια – ψυκτικοί θάλαμοι) που δοκιμάζονται. Πάντως δεν έχω ακούσει να έχει γίνει καμιά άλλη κίνηση ή να έχει ανακοινωθεί κάποιο σχέδιο για την τοπική διανομή. Το απεύχομαι, αλλά θα γελάσει το παρδαλό κατσίκι, δηλ. μάλλον κλάμα θα πέσει, αν αρχίσουν να «χαλάνε» παρτίδες λόγω «ανεμελιάς…», απόψυξης κλπ.

  267. Μαρία said

    267
    Καλυτερότερο του δικού σου. Είστε και σε ομάδα ευπαθούς…, είστε ευπαθής.

  268. Μαρία said

    Απίστευτα πράματα. Ο Κυριάκος με πρόωρο άλτσι;

  269. ΚΩΣΤΑΣ said

    269
    Δεν το ήξερα, εδώ το μαθαίνω. Κάτι λέει πάντως το ότι αναγνώρισε το λάθος του και ζήτησε συγνώμη από τον Φίλη, τον οποίο εκτιμώ πολύ.

  270. sarant said

    271 Αλλά τον προσέβαλε δημόσια και το αναγνώρισε ιδιωτικά. Δεν είναι σωστό αυτό.

  271. ΚΩΣΤΑΣ said

    272 Τι να πω… καλύτερα θα ήταν να το κάνει και δημόσια, αλλά…

  272. Μαρία said

    Είχε προηγηθεί η παρατήρηση και στον Τσακαλώτο. https://www.youtube.com/watch?v=5Km1EQV9BUI&feature=emb_logo

    Την υποτιθέμενη αμνησία για το Βερολίνο πώς την εξηγείτε;

  273. voulagx said

    #274: Τι εννοεί με το « υγειονομικα επικίνδυνος»;

  274. voulagx said

    … οσο για το αλτσι του, φταιει το σχολικο ετος που αριζει Σεπτεμβριο κια τελειωνει Ιουνιο, ο ανθρωπος νομιζει οτι ακομα ειναι φοιτητης.

  275. Pedis said

    Επιδειξία τον είπε, όχι ψωνάρα, σαν την κυρία του ή το ζεύγος πατσούλη.

    Δεν πειράζει που ζήτησε συγνώμη από τον Φίλη ιδιωτικώς, αν ο Φίλης του απάντησε κι αυτός στον ενικό, «ντάξει αγορίνα μου, ξέχνα το» και τούριξε δύο φιλικά σκαμπιλάκια στο μάγουλο ενώ έκανε να φύγει χαλαρός χωρίς να κρατάει κακία.

  276. Spiridione said

    274

  277. Spiridione said

    Όταν λέει ο Τσίπρας πήγατε στις 29 Αυγούστου στο Βερολίνο εννοούσε την κυβερνηση συνολικά, τον Υπουργο Εξωτερικών που πήγε. Και πήγε να κάνει εφέ ο άλλος.
    Αλλά φάουλ του Τζερόνυμο

  278. Μαρία said

    279
    Ο Τσ. μπορεί να εννοούσε την κυβέρνηση αλλά ο Κυριάκος θεώρησε ή προσποιήθηκε οτι αναφέρθηκε στον ίδιο και ισχυρίστηκε οτι δεν πήγε φέτος στο Βερολίνο αλλά πέρσι. Κάτι που είναι ψέμα.

  279. Spiridione said

    Το έχω απορία: τα πιο πολλά ΜΜΕ αναφέρουν θετικότητα κρουσμάτων συνολικά βάσει pcr + rapid. Αλλά οι εκθέσεις του ΕΟΔΥ εξακολουθούν και λένε «εργαστηριακά επιβεβεβαιωμένα κρούσματα», πράγμα που δεν σημαίνει μόνο pcr; Άντε να δουμε, από την άλλη βδομάδα είπαν θα μας ανακοινώνουν θετικότητα εβδομαδιαία.
    Εδώ ένα θρεντάκι

  280. Spiridione said

    280 Ναι, αλλά μιλούσε για τον Αύγουστο του 2020, όχι γενικά για το 2020

  281. Μαρία said

    281
    Situation bordélique.

  282. Μαρία said

    282
    Η διάψευση οτι δεν πήγε ο ίδιος τον Αύγουστο είναι οτι δεν πήγε καθόλου μέσα στο 2020, ενώ πήγε το Μάρτιο;
    Όπως και να το δεις το ότι να ΄ναι ταιριάζει σ’ αυτόν.

  283. Μαρία said

    283

  284. Spiridione said

    285. Ναι, περιμένουμε ακόμη απάντηση.

  285. Pedis said

    Ναι, περιμένετε να πάρετε απάντηση … και να πιστέψετε ότι είναι σωστή και ακριβής … 😠

  286. spiridione said

  287. odinmac said

    Στον «Οδηγό του Πολίτη» τα καθημερινά δείγματα αναφέρονται ως «κλινικά», άρα είναι PCR.

    http://www.odigostoupoliti.eu/koronoios-krousmata-simera-15-12-2020-stin-ellada/

    Εξάλλου τα «rapid» που γίνονται καθημερινά έχουν μέσο όρο 60000 τεστ

  288. Μαρία said

    Έντονη ήταν η αντίδραση του Π. Πολάκη μετά την παραπάνω δήλωση του κ. Μπούγα, ζητώντας από τον βουλευτή της Ν.Δ. να ανακαλέσει, λέγοντας μάλιστα πως ο νυν υπουργός Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της Ν.Δ., Άδωνις Γεωργιάδης ήταν αυτός που τραγουδούσε το ναζιστικό σύνθημα. Συγκεκριμένα, κάλεσε τον κ. Μπούγα να αποσύρει τελείως αυτό που είπε από τα πρακτικά «αλλιώς θα με αναγκάσει να βάλω σε ανοιχτή ακρόαση αυτόν που έχετε αντιπρόεδρο στο κόμμα σας και τραγουδάει σε γλέντι του κόμματος που ήταν παλαιότερα θα ξαναγυρίσουμε και θα τρέμει η γη. Τον Άδωνι Γεωργιάδη».

  289. Μαρία said

    Στη δημοσιοποίηση του ποσοστού θετικότητας προχώρησε ο ΕΟΔΥ μετά από 9 μήνες πανδημίας στη χώρα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρμόδιες αρχές υπολογίζουν τον εν λόγω δείκτη προσθέτοντας rapid και μοριακά τεστ.
    https://www.avgi.gr/koinonia/374615_gia-proti-fora-o-eody-dinei-stoiheia-gia-ton-deikti-thetikotitas

  290. Μαρία said

  291. Μαρία said

    Πώς γίνονται τα ρουσφέτια την εποχή της κυβέρνησης των αρίστων και μάλιστα στην κρίσιμη Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ); Ένα σχέδιο επιστολής που έπεσε από την τσέπη του ενδιαφερομένου και το οποίο απευθύνεται στην βουλευτή και αδελφή του Πρωθυπουργού Ντόρα Μπακογιάννη με την οποία ζητείται πεντάλεπτο ραντεβού προκειμένου να εξασφαλιστεί μετάθεση στην Κύπρο, αποκαλύπτει ότι η μέθοδος είναι η γνωστή παλιά και αποδειχθείσα στο παρελθόν, πολύ αποτελεσματική!
    https://www.stonisi.gr/post/13671/praktoras-sthn-eyp-me-roysfeti-epi-kyvernhshs-neas-dhmokratias

  292. Μαρία said

  293. 269

  294. Μαρία said

  295. odinmac said

    Τα έχει μπερδέψει λίγο η «Αυγή», το ποσοστό θετικότητας υπολογίζεται καθημερινά μόνο από τα κλινικά τεστ, οπότε όποιος θέλει να βγάλει μέσο όρο κοιτάει τις τελευταίες 5,10,20… 100 μέρες και τον βγάζει.
    Στο διάγραμμα που δίνει ο ΕΟΔΥ, και δημοσιοποιεί η «Αυγή» δίνεται η σούμα κλινικών και rapid.

  296. Μαρία said

    297

  297. odinmac said

    298
    Το «από σήμερα» είναι άλλη κουβέντα
    Η Αυγή όμως γράφει κουταμάρες (αν μπορεί κανείς να καταλάβει τι γράφει):

    «Για παράδειγμα, την Κυριακή 6/12 έγιναν συνολικά 10.526 τεστ εκ των οποίων τα 6.105 μοριακά και τα 4.421 rapid. Στο σύνολό τους, ο δείκτης θετικότητας του κορωνοϊού καθώς από τα μοριακά τεστ και rapid test που διενεργήθηκαν το τελευταίο 24ωρο θετικά έφτασε το 11,88%. Όμως στα 6.105 μοριακά, γνωστά ως PCR τεστ, ο δείκτης θετικότητας είναι 20,5%.»

    μπερδεύει δηλαδή το τελευταίο 24ωρο με τα 6105 που έγιναν στις 6/12
    Εάν από την άλλη με το «το τελευταίο 24ωρο» εννοεί την 6/12
    τότε και πάλι ο ΕΟΔΥ είχε δώσει μόνο τα κλινικά (6105) τεστ

  298. odinmac said

    298
    Και ο nyrros κουταμάρες λέει:
    «Ο ΕΟΔΥ απο σήμερα, για πρώτη φορά, ανακοινώνει την θετικότητα υπολογισμένη ως προς το σύνολο των τεστ.»
    Αλλά:
    Σήμερα είχαμε 17290 κλινικά τεστ και 1190 νέα κρούσματα
    Τα σημερινά Rapid Ag τεστ ήταν 16437 (χωρίς να μας λέει για ποσοστό θετικότητας)

    http://www.odigostoupoliti.eu/koronoios-krousmata-simera-16-12-2020-stin-ellada/

  299. Μαρία said

  300. Μαρία said

    Απάνω που ετοιμαζόμουν να λινκάρω τη φωτογραφία χωρίς λόγια.

  301. Δεν είμαι φιλοβασιλικός αλλά όταν ο ( περήφανος και δημοκρατικός ) λαός το 74 ψήφισε εναντίον της βασιλευομένης δημοκρατίας αντί μιας βασιλικής οικογένειας, ξεπετάχθηκαν καμιά εικοσαριά παρασιτικές τουλάχιστον, αν ανατρέξει κάποιος στα επίθετα πρωθυπουργών, υπουργών και και προέδρων των ΠΑΕ ΟΣΦΠ και ΠΑΟ.
    Η φωτό είναι τεκμήριο της αυλικής καμαρίλας.
    Δεν νομίζω πως σε χώρες με βασιλιά θα βλέπαμε τέτοια σκηνικά

  302. Μαρία said

  303. Γιάννης Ιατρού said

    304: κι αυτοί εδώ έγραψαν χθες “Pallantir”- Ευχαρίστησε την κυβέρνηση Μητσοτάκη για την συνεργασία

  304. avno13 said

    Ώπα! Τσουπ ο σύγχρονος γλωσσικός διχαζμός. Μπαμπουινιώτης βαίρσους Σαραντάπορου. Γλωσσικός εθνικισμός αφενός, επαναστατική πανγλωσσία αφετέρου. Ευτυχώς η δημόσια αντιπαράθεση από μόνη της εμπλουτίζει την ελληνική γλώσσα, αλλά όπως γράφει και ο οικοδεσπότης το «θέμα» είναι ποσοτικό. Ζωντανή είναι μια γλώσσα που μιλιέται (από ζωντανούς).
    Πριν 1-2 χρόνια εμφανίστηκε στο youtube βέλγος ομιλών άπταιστα ελληνικά, που έλεγε ότι τα είχε μάθει για την πλάκα του. Βέβαια ένας βέλγος δεν φέρνει την Άνοιξη. Προ 25ετίας στο Κιότο (μη-ελληνόφωνος) γιαπωνέζος είχε στην βιβλιοθήκη του εγχειρίδιο νεο-ελληνικής (νομίζω του στυλ διδασκαλία άνευ διδασκάλου) γιατί θεωρουσε κομψοτεχνήματα τα ελληνικά γράμματα (ακόμα απορώ).
    Η επικράτηση της αγγλικής (και ιδιαίτερα της ΗΠΑϊκής βερσόνας της και σλανγκ) οφείλεται κυρίως στον πολιτισμό των ΗΠΑ (τεχνολογία, επιστήμη, τέχνη) (και ας επιμένουν οι ελληναράδες ότι αυτό δεν είναι πολιτισμός) του οποίου το διαδίκτυο είναι μια από τις πολλές παρανυχίδες. Κάποτε στη Μεσόγειο ήταν η Ελληνική και η Λατινική. Στην Ασία τα κινέζικα ιδεογράμματα (γραπτή γλώσσα) εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται γλωσσικά (και όχι μόνο από τους Κινέζους, που από «μόνοι» τους είναι πανσπερμία) και άρχισαν να εμφανίζονται ως τατουάζ (δερματοστιξία;) σε δυτικές κορμάρες, και όχι μόνο της Ξάνθης.

  305. avno13 said

    .

  306. Μαρία said

  307. Γιάννης Ιατρού said

    Στο μεταξύ η απελπισία του Άδωνι πρέπει να έχει κτυπήσει ταβάνι, αφού κανείς ξένος δεν κάνει επενδύσεις, όπως φανταζόταν (και δεν εννοώ το φαιδρό πλέον θέμα με το Ελληνικό, εκτός αυτού!). Τώρα βρήκε μια πρόσφατα χρεωκοπημένη (στην Γερμανία) εταιρεία, την e.Go Mobil, και μας την μοστράρει…

  308. Γιάννης Ιατρού said

  309. […] Βιβλιοπωλικά μεζεδάκια […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: