Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ψηφίστε τη Λέξη της χρονιάς για το 2020!

Posted by sarant στο 14 Δεκεμβρίου, 2020


Τις προάλλες, και ακριβέστερα την περασμένη Τετάρτη, 9 του μηνός, σας είχα καλέσει να επαναλάβουμε το πείραμα των δέκα τελευταίων ετών και να διαλέξουμε τη λέξη της χρονιάς, τη λέξη του 2020. Στο άρθρο εκείνο προτείνατε τις υποψήφιες λέξεις, τώρα λοιπόν θα ψηφίσουμε αυτήν ή αυτές που θεωρούμε «λέξη της χρονιάς».

Πέρυσι είχαν μπει στην ψηφοφορία 42 λέξεις. Φέτος επειδή λόγω ειδικών συνθηκών εμφανίστηκαν άφθονοι νεολογισμοί, η εφορευτική επιτροπή, πρόκρινε 64, συν μία για την οποία δεν υπήρξε ομοφωνία (δοκιμάζοντας το OCD του Στάζιμπου).

Και φέτος, η εφορευτική επιτροπή αποφάσισε να ακολουθήσει την πάγια τα τελευταία χρόνια τακτική και να μην επιτρέψει τη δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα, δηλαδή να μπορείτε να προτείνετε κι άλλες λέξεις εκτός του τελικού καταλόγου. Η δυνατότητα αυτή προκαλεί τεχνικές δυσκολίες, μακραίνει πολύ τον κατάλογο των λέξεων και δεν οδηγεί σε κανένα πρακτικό αποτέλεσμα αφού αυτές οι εκτός καταλόγου λέξεις σπάνια συγκεντρώνουν πολλές ψήφους.

Οι 65 λέξεις που μπαίνουν σε ψηφοφορία είναι:

άδεια ειδικού σκοπού κορονοϊός Ψήφισες για τη λέξη της χρονιάς;
ανοσία αγέλης κορονοπάρτι
ΑΟΖ κρούσματα
απαγόρευση συναθροίσεων κυρώσεις
αρνητής (μάσκας) λεφτόδεντρα
άσκοπη μετακίνηση λοιμωξιολόγος
ασυμπτωματικός λοκντάουν
ατομική ευθύνη μάσκα
γάντια Μεγάλος Περίπατος
Δεν είναι αθώοι ΜΕΘ
δεύτερο κύμα μένουμε σπίτι
διασωληνωμένοι Μωυσής
δυστοπία μοριακό τεστ
εγκληματική οργάνωση Navtex
εμβόλιο νοσοκομείο αναφοράς
εξ αποστάσεως ντελίβερι
ΕΟΔΥ ορφανό κρούσμα
επακούμβηση πανδημία
επιπεδοποίηση/επιπέδωση καμπύλης πέτσωμα
επιστρεπτέα προκαταβολή Πολιτική Προστασία
εργαλειοποίηση πολύ σχολαστικά
εστίαση προσωπίδα
ευπαθείς ομάδες ράπιντ τεστ
θετικότητα σκόιλ ελικικού
θνητότητα/θνησιμότητα συρροή
ιικό φορτίο τεστ
ιχνηλάτηση τηλεδιάσκεψη
καμπύλη τηλεργασία
καραντίνα τηλεκπαίδευση
click-away υπέρκομψη
κοβηλίθιος υγειονομικοί
COVID-19 υποκείμενο νόσημα
κοινωνική απομάκρυνση/αποστασιοποίηση

Μερικά τεχνικά ζητήματα:

  • Δεν ψηφίζουμε εδώ, αλλά χρησιμοποιούμε την ωραιότατη ειδική σελίδα που έχει φτιάξει ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής, ο αγαπητός Στάζιμπος (ή Stazybo Horn). Όπως και πέρυσι, οι λέξεις δεν παρουσιάζονται με την αλφαβητική σειρά (όπως εδώ παραπάνω) αλλά κάθε φορά με διαφορετική, τυχαία σειρά.
  • Σε αυτήν εδώ τη σελίδα μπορούμε να ανακοινώνουμε τι ψηφίσαμε, να κάνουμε προγνωστικά, κτλ.
  • Ψηφίζουμε το πολύ τρεις λέξεις –όχι υποχρεωτικά τρεις, μπορείτε και μία μόνο ή δύο.
  • Η ψηφοφορία θα διαρκέσει έως τις 18.00 της Τετάρτης 30 Δεκεμβρίου. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το πρωί της παραμονής της πρωτοχρονιάς.

Μπορείτε να ψηφίσετε νεολογισμό, μπορείτε να ψηφίσετε υπάρχουσα λέξη που πήρε νέα σημασία μέσα στη χρονιά, μπορείτε να ψηφίσετε λέξη που ακούστηκε πολύ στη χρονιά που πέρασε –εγώ έχω τις προτιμήσεις μου, αλλά δεν θα τις φανερώσω.

Πέρυσι είχαν ψηφίσει 2.111 φίλοι του ιστολογίου, στην τριάδα των άνω των 2.000 ψήψων μαζί με το ρεκόρ των 2.367 του 2018 και τις 2.190 ψήφους του 2013. Να δούμε φέτος…

Επαναλαμβάνω, για να ψηφίσετε κλικάρετε εδώ! Γράφω εδώ τον ευκολομνημόνευτο σύνδεσμο: http://j.mp/ltx2020

Υ.Γ. Αν έχετε δικό σας ιστολόγιο και θέλετε να βάλετε μπανεράκι της ψηφοφορίας, μπορείτε να ενσωματώσετε τον εξής κώδικα:

ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ

<a href="http://j.mp/ltx2020">
<img src="https://i.imgur.com/9M9Tavy.jpg" alt="Ψήφισες για τη λέξη της χρονιάς;" title="Ψήφισες για τη λέξη της χρονιάς;" width="50%"></a>

Προσοχή! Να μην γίνουν πλάγια τα «αυτάκια».

Το width=»50%» μπορεί να παραλειφθεί, ή να πάρει όποια τιμή απαιτείται.

Οι διαστάσεις της εικόνας είναι 480×480.
Άλλες διαστάσεις, εδώ: μισή https://i.imgur.com/Dqe37nV.jpg, διπλάσια https://i.imgur.com/KoVdy24.jpg

232 Σχόλια προς “Ψηφίστε τη Λέξη της χρονιάς για το 2020!”

  1. Τρέχουμε…

  2. Reblogged στις "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος".

  3. nwjsj said

    Καλημέρα και καλή ψήφο!

  4. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Ψήφισα. Πού σφραγίζουμε το εκλογικό βιβλιάριο;
    τηλεργασία, κοβηλίθιος, πέτσωμα (για να μην τα ξεχάσω)
    Όπως τα βλέπω, η κοροϊδία είναι ο κοινός παρονομαστής, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

  5. Kilkis said

    Καλημέρα! So many words, so little choices (για να παραφράσω τον Φρανκ, αν και νομίζω το little αδώ δεν παει). Πρώτη φορά θα ήθελα (αρκετά) περισσότερες επιλογές για να τσεκάρω (5 νομίζω θα ήταν καλές). Προσπάθησα να μην βάλω πολύ κοντινές (lockdown-καραντίνα π.χ. διάλεξα μία)… Φανταστείτε πάντως να κάνουμε όλοι την ίδια σκέψη: «Σίγουρα θα βγούνε λέξεις που έχουν σχέση με την πανδημία… Ας βάλω κάτι άλλο…» και να μας σκάσει καμιά υπέρκομψη λέξη της χρονιάς…

  6. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και για τις πρώτες ψήφους

    5 Λες να σκεφτούν όλοι έτσι;

  7. leonicos said

    Προτεινω

    Πέταλο

  8. Pendant que nous y sommes…
    Σήμερα με την έναρξη της ψηφοφορίας για τη λέξη της χρονιάς να θυμίσουμε πως το γαλλικό Courrier international δημοσιεύει αναλυτικά για την ιαπωνική λέξη της χρονιάς που προχθές λέγαμε πως είναι τα 3C’s για τις ..αποφυγές …κλειστότητας.
    ΕΔΩ …ΚΑΙ ΤΩΡΑ 🙂

  9. leonicos said

    Και ο Τζι αμέσως θα πει

    Άσχετο ο άσχετος

    Αλλά ο φίλος μέει φίος, ό,τι κι αν πει

  10. leonicos said

    Ψήφισα, αλλά υπέγραψαμε άλλο όνομα για να μη με γνωρίσετε

  11. ΕΔΩ

  12. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Δεν είναι αθώοι / Δυστοπία. Δέλτα δέλτα.

  13. Πάνος με πεζά said

    Πρωί πρωί ψήφισα σαν τους ηλικιωμένους 🙂 . Χάρηκα που υπήρξαν αρκετές άσχετες με τον covid λέξεις, ώστε τελικά να ψηφίσω «ενάμισι-ενάμισι», δηλαδή μια θεματική λέξη, μια σχετική αλλά και αυθύπαρκτη, και μια άσχετη.

  14. Κόβιντ και ξερό ψωμί δαγκωτό.

  15. Πραγματικά η επιλογή είναι πολύ δύσκολη. Πρώτη φορά μάλλον τόσες πολλές λέξεις χρησιμοποιήθηκαν τόσες φορές σε επανάληψη σε άρθρα και κουβέντες.

  16. Αγαπητέ ΓΤ

    Εγραψες χθες «το μόνο που θα πω είναι ότι απλώς για πλάκα ανακοινώνω αποτελέσματα ελληνικών ομάδων» και η απάντηση εχάθη ( πιθανό να μην πάτησα το δημοσίευση σχολίου ή να το έφγε η μαρμάγκα νυχτιάτικα0 Επειδή εδώ όλα τα θυμόμαστε, όπως οι αειπαρθένες τις χαμένες ευκαιρίες, και επειδή Verba volante, scripta manen σου ξανααπαντώ πως

    πριν από τα αποτελέσματα δημοσίευες σε αγώνες του ενδιαφέροντος σου τις στοιχηματικές αποδόσεις και για κάποιο διάστημα τα προγνωστικά σου στα οποία συναγωνιζόσουνα επιτυχώς το τρολλ του ιστολογίου και το σταμάτησες. Μην αρνείσαι το στοιχηματικό ενδιαφέρον σου, δεν σε ενδιαφέρει το άθλημα, ίσως το μπερδεύεις με το αγαπημένο σου τάβλι και έχεις κάτι απωθημένα με τον Σαββίδη από το αήττητο πρωτάθλημα, που ήταν εκτός των προβλέψεών σου, απλά.

    Εγώ με κατανόηση για την διαστροφή των εμμονικών, με πολλή αγάπη, έκανα κάποια λάθη στα ρήματα της λατινικής για να σου δώσω την ευκαιρία να τα διορθώσεις, τέτοιος φίλος είμαι !

  17. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Πανδημία
    Πέτσωμα
    Απαγόρευση συναθροίσεων (αναγκαστικά αυτό, θα προτιμούσα τη λέξη «αστυνομία»).

    Ψήφισα το γεγονός και τους τρόπους αντιμετώπισής του.

  18. Ψηφίζω με πρότυπο την αείμνηστον ΕΕΕ που ίδρυσε ή διαδέχθηκε τον Τομ Πάπας εκλεκτόν, ελληνοαμερικάνο, επενδυτη (νάτα πάλι τα 3Ε) της χούντας δηλαδή :

    εγκληματική οργάνωση, επακούμβηση, ευπαθεις ομάδες

    που θα μπορούσε να είναι και μια φράση χωρίς ρήμα

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα!
    Κλασικές επιλογές, safe στα σημερινά ελληνικά:

    κορονοϊός
    λοκντάουν
    μάσκα

    Άντε, και του χρόνου, όταν αυτές οι απαίσιες λέξεις και η καταραμένη χρονιά, θα είναι παρελθόν. Ελπίζω.

  20. dryhammer said

    4. >Πού σφραγίζουμε το εκλογικό βιβλιάριο;

    Εμένα μου κάναν τρυπίτσα στην ταυτότητα…

  21. Θεοδώρα said

    Καλημέρα σας. Δύσκολη η φετινή επιλογή…Ψήφισα Εγκληματική οργάνωση (για να μη ξεχνάμε !), Εξ αποστάσεως (γιατί θα σημαδέψει τις ζωές μας) και Πέτσωμα (γιατί είναι λέξη που περιγράφει πολύ χαρακτηριστικά τα ήθη και τις πρακτικές αυτής της κυβέρνησης).

  22. Παναγιώτης Κ. said

    Το δικό μου κριτήριο επιλογής των τριών λέξεων έχεις ως εξής:
    Η λέξη να έχει πρακτική βαρύτητα. Δηλαδή να μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί κολλάμε τον ιό. Γιαυτό λοιπόν επέλεξα το «ιικό φορτίο».
    Την «ατομική ευθύνη» διότι υπάρχει και η παράμετρος της ατομικής ευθύνης στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε.
    Το «υποκείμενο νόσημα» για να κάνουμε…κουράγιο όσοι προς το παρόν είμαστε εκτός και μια γενικότερη χρήση και ερμηνεία. Πως λέμε π.χ αυτός έκαψε φλάντζα, μπορούμε να λέμε: «Άφησέ τον. Έχει.. υποκείμενο νόσημα» 🙂
    Στο δημόσιο κατέβασαν τα μολύβια! Χρησιμοποιούν διαφόρους τρόπους για να μην σε εξυπηρετήσουν.
    Αυτό είναι αποτέλεσμα…υποκείμενων νοσημάτων!

  23. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    13 Πολύς κόσμος θα ψηφίσει έτσι, ενάμισι-ενάμισι ή 2 (πανδ) – 1 (μη πανδ.)

  24. Alexis said

    Καλημέρα.

    Θεωρώ ότι είναι λάθος θεώρηση να προσπαθούμε να «εξισορροπήσουμε» τη λαίλαπα της πανδημίας ψηφίζοντας «και κάποιες άλλες λέξεις», γιατί απλούστατα αυτό προκαλεί στρέβλωση της πραγματικής εικόνας.
    Είτε το θέλουμε είτε όχι η επικαιρότητα του 2020 κυριαρχείται απόλυτα από λέξεις και φράσεις που σχετίζονται με τον κορονοϊό και την πανδημία.
    Αν θέλουμε να αποτυπώσουμε σωστά αυτή την εικόνα θα πρέπει να σκεφτούμε πραγματικά ποιες λέξεις και φράσεις ακούστηκαν πολύ μέσα στη χρονιά που τελειώνει και όχι με τη λογική «α, έβαλα δύο ‘πανδημικές’ λέξεις ας βάλω και μία άσχετη»
    Ή ακόμα χειρότερα «ας ψηφίσω μία λέξη ‘πανδημική’, μία για ελληνοτουρκικά και μία για λοιπά θέματα»
    Είναι σα να έχουμε μία λίστα από 65 υποψήφιους βουλευτές και να λέμε «πρέπει να ψηφίσω υποχρεωτικά έναν Πελοποννήσιο, έναν Κρητικό και έναν Θεσσαλό, για λόγους τήρησης ισορροπιών»

  25. ΓΤ said

    16@

    Και είχα απαντήσει, ότι από τις 07.11, ημέρα που έκλεισε το επίγειο δίκτυο του ΟΠΑΠ, απέχω, και δεν παίζω. Όταν ανοίξουν πάλι τα πρακτορεία, δηλαδή στις 08.01.2021, θα επανέλθω. Επίσης, μετά από πολύ ωραίο πείραγμα του Νικοκύρη, είχαμε απαντήσει εκτενώς με το #158@04.10.2020 για τη διαφορά μεταξύ προγνωστικών και αγοράς αποδόσεων. Μάλλον πρέπει να ξαναδείς εκείνο το σχόλιο.
    Επίσης, μπορείς να φαντάζεσαι ό,τι θες.

  26. Alexis said

    Αυτά που έγραψα στο #24 δεν σημαίνουν ότι πρέπει σώνει και καλά και οι τρεις λέξεις να είναι πανδημικές. Αν πραγματικά πιστεύουμε ότι μία μη πανδημική λέξη πρέπει να είναι στην τριάδα, να την ψηφίσουμε, αλλά για πραγματικούς λόγους, όχι για λόγους ισορροπίας…

  27. @ 24 Alexis

    Όπως τα λες Αλέξη. Καλημέρες.

  28. Πάνος με πεζά said

    @ 24 : Πραγματικά, αν ψηφίζαμε μία και μόνη λέξη, θα ήταν σαν να εθελοτυφλούμε ψηφίζοντας κάτι άσχετο με τον κοονοϊό. Η τριάδα επιλογών όμως, νομίζω ότι επιτρέπει στον καθένα να αποτυπώσει αν πραγματικά μέσα του το θέμα αυτό μονοπώλησε τη δική του καθημερινότητα (αν θεωρήσουμε και πάλι, ότι ψηφίζουμε προσωπικά και όχι υπέρ της μάζας), οπότε πράγματι θα ψηφίσει τρεις τέτοιες λέξεις. Ανπάλι τώρα, στη δική του καθημερινότητα, και για δικούς του λόγους βεβαίως, μπήκαν και άλλες λέξεις που θα πίστευε ότι γι αυτό το λόγο, θα άξιζε να διακριθούν, γιατί να μην τους δώσει τύχη; Χωρίς να το λέω για να επηρεάσω, νομίζω ότι και άλλες, διαττουσες λέξεις που όμως «άστραψαν» μέσα στη χρονιά και πιθανώς δε θα τις ξαναδούμε, θα άξιζαν μια διάκριση, παρόλο που έπεσαν πάνω στο «τείχος» του κορονοϊού. Εφόσον φυσικά για κάποιον ιδιαίτερο προσωπικό λόγο, μας «έμειναν».

  29. Ψήφισα. κοβηλίθιος. Μόνο. Από μόνος του μια μεγάλη κατηγορία.

  30. Πάνος με πεζά said

    Με τα πολλά, για ν’ ανοίξω και ένα φύλλο μου, ψήφισα το «Μεγάλο Περίπατο», που υπήρξε μια διάττουσα τραγωδία, άξια όμως να μνημονευθεί · σκεφτείτε ότι δεκαετίες μετά, κάποιο παιδί μπορεί να ρωτάει :
    – Τελικά τί ήταν ρε μπαμπά, αυτός ο Μεγάλος Περίπατος;
    – Άστα, παιδί μου…Μεγάλη μπίζνα…

    Ε τώρα εγώ, γιατί να το «κουκουλώσω» όλο αυτό; Για να «φτιάξω» το Δήμαρχο;

  31. sarant said

    30 Διάττουσα λέξη, καλό.

  32. ΓΤ said

    To κατά Ραχήλ Μακρή κρυφό μήνυμα πίσω από την επωνυμία «Moderna»: https://www.in.gr/2020/12/14/itrash/raxil-makri-apokalypse-kryfo-minyma-sto-emvolio-tis-moderna/

  33. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Ψήφισα:
    κορονοϊός (δεν θα μπορούσε να λείπει, σφράγισε την χρονιά)
    τηλεργασία (ήρθε για να μείνει)
    click-away (νεολογισμός, πλάστηκε στην Ελλάδα με αγγλικές λέξεις)

  34. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα,

    πέτσωμα, ΑΟΖ, κορονοϊός

    Όχι εξ αιτίας κάποιας εξισορρόπησης (#24, #26 κλπ.), αλλά γιατί και τα τρία αυτά (η σειρά είναι όπως μου παρουσιάστηκαν)* κυριάρχησαν (κατ΄ εμέ) αυτή τη χρονιά.
    Εννοώ αντιπροσωπευτικά για:
    – [τις συναλλαγές με τα ΜΜΑ, την αδιάντροπη σπατάλη χρημάτων και την μοιρασιά/διαφθορά/σκανδαλώδεις αναθέσεις αγαθών κι υπηρεσιών, τα ήθη και την προκλητική συμπεριφορά, την άμετρη κρατική βία και τα ευτράπελα της κυβέρνησης και του ΠΘ],
    – [την εξωτερική απειλή για τη χώρα μας και την προτεραιότητα των οικονομικών συμφερόντων έναντι του δικαίου, από «φίλους» και «συμμάχους»], και βεβαίως
    – [την επιδημία (πανδημία) με τα πολλά θύματα κι την ανικανότητα αντιμετώπισής της μαζί με την εμμονή σε «φιλελεύθερες» πρακτικές, την αδιαφορία και την χλεύη της κυβέρνησης για το ΕΣΥ και τις παλινωδίες με τα «μέτρα» που (θα) έχουν για χρόνια σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία του τόπου μας].

    *Πιθανότατα κι άλλες λέξεις από την λίστα των 65 που είχαμε στη διάθεσή μας να εξέφραζαν τα ανωτέρω ή μέρος τους. Βασικά μία λέξη θα ανακηρύξουμε «λέξη της χρονιάς», όχι τρεις. Το κυριότερο και πρωτόγνωρο σε έκταση και επιπτώσεις για την εποχή μας γεγονός, παγκοσμίως, φέτος ήταν η πανδημία, τα άλλα έπονται. Περιμένω λοιπόν πως κάποια λέξη που σχετίζεται μ΄αυτό το γεγονός θα βγει πρώτη. Θα δούμε 🤔

  35. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νομίζω πως οι λέξεις της χρονιάς πρέπει να είναι σημείο αναφοράς για το 2020 μετά από πολλά χρόνια. Βάσει αυτού του κριτηρίου ψήφισα. Όπως θυμόμαστε εμείς οι παλαιότεροι το 1971 ως χρονιά του Γουέμπλεϊ, το 1973 ως χρονιά του Πολυτεχνείου και της Νομικής, το 1974 ως χρονιά της μεταπολίτευσης και της εισβολής στην Κύπρο, το 1981 ως χρονιά του μεγάλου σεισμού στις Αλκυονίδες και της Αλλαγής, το 1989 ως «βρόμικο», το 1987 ως χρονιά της μεγαλύτερης ελληνοτουρκικής κρίσης, του ευρομπάσκετ και του θανατηφόρου καύσωνα…Θεωρώ, λοιπόν, ότι τα σημερινά παιδιά ύστερα από πολλά χρόνια θα θυμούνται το 2020 ως τη χρονιά του κορονοϊού, του λοκντάουν και της μάσκας. Θα έλεγα και της τηλεκπαίδευσης, αλλά υπάρχει κόφτης στις 3 λέξεις. ☺

  36. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  37. Christos said

    Κορονοϊός- και για τις αφορμές που έδωσε για γλωσσικά σχόλια (Κορωνοϊός;, Κοροναϊός; Κορονιός;),
    Τηλεκπαίδευση για το σύγχρονο κι ασύγχρονο τηλεπαίδεμα δύο εκατομμυρίων ανθρώπων (Κεραμέως speaking) και
    Καραντίνα, κι ας είναι ήδη βετεράνος στο άθλημα «λέξη της χρονιάς».

  38. Alexis said

    #27: Καλημέρα Γιάννη!

    #34: Συμφωνώ με το σκεπτικό σου. Προσωπικά το πέτσωμα δεν θα το έβαζα στην τριάδα, αλλά σίγουρα και οι τρεις αυτές λέξεις και πολυακούστηκαν τη χρονιά που τελειώνει και έχουν η κάθε μία την ιδιαιτερότητά της!

  39. Alexis said

    #36: Μπράβο ανακλαστικά! Ωραίος!

  40. Christos said

    Δε μου πήγαινε «βετεράνα»…

  41. ΣΠ said

    Τι είναι το OCD; Μόνο το obsessive-compulsive disorder ξέρω.

  42. # 35

    Το 67 δεν το θυμόσαστε «εσείς οι παλιότεροι» σαν χρονιά της χούντας ή υπηρετούσαν ακόμα αγαπημένα σου πρόσωπα και την «ξέχασες» προτιμώντας να ξεκινήσεις από το αμφιλεγόμενο της χούντας κατόρθωμα, το Γουέμπλεϋ :

  43. ΚΩΣΤΑΣ said

    Το αν θα πάω να ψηφίσω, θα το αποφασίσω τελευταία στιγμή. Ως επιλογή, αν…, σχηματίζεται μέσα μου εδραία η πεποίθηση ότι το τρίπτυχο πρέπει να είναι: Υπέρκομψη, Μωυσής, πέτσωμα. 😋😛😜

  44. Γιάννης Ιατρού said

    36: πρώτος ! 😂😁👍

  45. Γιάννης Ιατρού said

    Ενημέρωση: Ο Γς στο νοσοκομείο, όχι από covid, από τα γνωστά του. Διέφυγε τον κίνδυνο, αλλά είναι ακόμα βαριά! Του έστειλα ευχές κλπ.

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    42: Δεν έχω τους αιώνες σου, μπάρμπα, ούτε δημοτικό δεν πήγαινα τότε. Ούτε την κατοχή που θυμάσαι εσύ θυμάμαι.

  47. Γιάννης Ιατρού said

    46: κρύβεις χρόνια, άσε που ο Τζι φαίνεται 15 χρόνια νεότερος… 🙂 🙂 🙂

  48. κορονοϊός (πώς αλλιώς)-λοκντάουν (λέξη που δεν ξέραμε και προστέθηκε)-τηλεργασία (ήρθε για να μείνει φοβάμαι). Τρία κριτήρια, τρεις λέξεις, όλες της πανδημίας. Τι να κάνουμε!

  49. Γιάννης Κουβάτσος said

    47:Όντως ο μπαγάσας, δεν τον κάνεις πάνω από 85. 😊

  50. Γιάννης Κουβάτσος said

    Περαστικά στον Γς, να το ξεπεράσει κι αυτό και να επιστρέψει ακμαίος για ακόμη περισσότερα ιδιόρρυθμα σχόλια. ☺

  51. Γιάννης Ιατρού said

    49: χαχα, έτσι!
    50: τι ιδιόρρυθμα…., άσε. Αλλά άλλο το «κουσούρι» κι άλλο η υγεία. Θα του τα πω Γιάννη, θα χαρεί.

  52. ΚΩΣΤΑΣ said

    51 Κι από εμένα, Γιάννη Ι, ευχές στον Γς, κι ακόμη να του πεις ότι θα φέρω προς ψήφιση τροπολογία στο ιστολόγιο, να έχει ασυλία ο Γς στη δημοσίευση φωτό οπισθίων και εμπροσθίων μελών ανθρωπίνου σώματος! 😉

  53. ΣΠ said

    51
    Δώσε και τις δικές μου ευχές για γρήγορη ανάρρωση και πες του ότι μας έχει λείψει.

  54. Αράουτ said

    Καλούμε τον αδέκαστο κύριο Σαραντάκο να αφήσει για λίγο την ενασχόλησή του με την Λέξη της Χρονιάς και να μάς πεί γιατί δεν βγάζει άχνα τις τελευταίες 55 ώρες για την συνταρακτική αποκάλυψη του συνταξιούχου καλλιτεχνικού συντάκτη Δημήτρη Γκιώνη στην «Εφ.Συν» του περασμένου Σαββάτου πως ο θρυλικός Μπόστ είχε υπογράψει χαρτί επί 21ης Απριλίου ότι τυγχάνει Εθνικόφρων.

    Μεταφέρω επί λέξει…

    Δ. ΓΚΙΩΝΗΣ: «Εθνικόφρων!
    Ο Μποστ δήλωνε αριστερός, αλλά ακομμάτιστος. Ωστόσο υπήρξε υποψήφιος βουλευτής τρεις φορές: με την ΕΔΑ το 1964, με το ΚΚΕ το 1981 και το 1985, ενώ υπήρξε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, όταν το 1978 ο Μίκης Θεοδωράκης είχε βάλει υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων. Και δεν βγήκε σε καμία. «Δεν ήθελα να βγω. Ηξερα όμως ότι η υποψηφιότητά μου έδινε μερικές ψήφους στο κόμμα». Εννοείται ότι το χιούμορ κυριαρχούσε στις προεκλογικές του συγκεντρώσεις. «Θα αναρωτηθούν πολλοί τι χρειάζεται ένας γελοιογράφος και μάλιστα ανορθόγραφος στη Βουλή. Πιστεύω ότι είναι προτιμότερο να είναι ανορθόγραφος και να γράφει καλά, παρά να γράφει με καλλιέπεια και να κάνει κακά!», είχε πει στην πρώτη προεκλογική συγκέντρωση.

    Η σχέση όμως με την Αριστερά είχε συνέπεια να συλληφθεί από όργανα της χούντας – και ιδού πώς το αντιμετώπισε: «Δεν έκανα ποτέ τον ήρωα. Μου έδωσαν ένα χαρτί και έγραψα πως είμαι εθνικόφρων. Υπάρχουν τόσοι ήρωες, δεν είναι απαραίτητο να γίνει ήρωας ο Μποστ! Επειτα βέβαια ήρθαν στο σπίτι μου και μου το ξεσήκωσαν – εθνικόφρονα ανθρώπου!».»

    ΡΩΤΑΜΕ: Γιατί, αγαπητέ μας κύριε Νίκο, στα 11 χρόνια λειτουργίας του παρόντος Ιστολογίου κρατούσατε ως επτασφράγιστο μυστικό από τους μακαρίως κοιμώμενους αναγνώστες σας πως ο αγαπημένος σας Μπόστ είχε υπογράψει χαρτί επί Χούντας ότι τυγχάνει εγνωσμένος Εθνικόφρων;

  55. Κιγκέρι said

    Κι εγώ ψήφισα! Πανδημία, Λοκντάουν, Κορονοϊός. Αν μπορούσα να ψηφίσω κι άλλες τρεις λέξεις, θα πρόσθετα Κρούσματα, Ασυμπτωματικοί, Διασωληνωμένοι.
    Άντε και του χρόνου, με πιο αισιόδοξες επιλογές!

  56. # 46

    Δηλαδή από νήπιο σε 4 χρόνια εξελίχθηκες σε εξπέρ ποδοσφαιροανάλυσης ώστε να ισχυρισθεις σε παλαιότερο σχόλιο πως η πορεία της Πούσκας Γιουνάιτεντ (όπως ονόμαζαν στας Ευρώπας την ομάδα) ήταν τόσο καθαρή όσες οι περιβόητες κούρσες που στοιχημάτιζε ο «συνταγματάρχης» στον ιππόδρομο τη προτροπή του ΓΓΑ Ασλανίδη…

    Είπα παιδί θαύμα και θυμήθηκα κάποιον Χριστοδούλου, που τον έφερε η χούντα μετά βαΐων και κλάδων από τας Αμερικάς, ως σούπερντούπερ παιδί-θαύμα φυσικό που δοξάζει τηνΕλλάδα και επί μεταπολίτευσης τον είχε μαντρωμένο σε μια αποθήκη της έδρας Φυσικής του Φωκίωνα Χ»ιωάννου ο «κλειδούχος» Χριστόφορος, και δεν τον βλέπαμε την εποχή που γράφαμε με τον Αντώνη τις σημειώσεις κβαντομηχανικής.
    Ξέρει κανείς τι απέγινε ;

  57. nikiplos said

    Η σελίδα δεν δουλεύει προς ώρας…

  58. @ 55 Κιγκέρι

    Μπράβο σας, Κιγκέρι. Κι εγώ ασυμπτωματικός.

  59. @ 56 Gpointofview

    Ωραίες ειδήσεις για τα επί Φώκου.

  60. Ελύθη το μυστήριο της αποχής του Γς, Γιάννη, μετάφερε τις ευχές μου όταν ξαναεπικοινωνήσεις

  61. ΓΤ said

    56@

    Ο Δημήτρης Χριστοδούλου δεν ήταν στην Ελλάδα επί μεταπολίτευσης. Έμεινε ένα έτος Καθηγητής (1972-1973), και το 1973 πήγε στο CERN.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%A7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85

    Όπως φαίνεται στο CV του, ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα τη ζωή του από εμάς. https://people.math.ethz.ch/~demetri/CV.pdf

  62. Αγγελος said

    Κι από μένα ευχές στον Γς για γρήγορη ανάρρωση.

  63. Avonidas said

    Καλημέρα. Δεν πρόλαβα να ψηφίσω 😦

    #57. Η σελίδα δεν δουλεύει προς ώρας…

    Εμ, αφού έχει ψοφήσει το gmail, το youtube και η μισή Google… αρχίζω να υποψιάζομαι πως είναι κοινοί θνητοί τελικά.

  64. # 59

    Με την πτώση της χούντας ήταν ο μόνος που είχε το θάρρος να πετάξει έξω τα χουντικά κατάλοιπα για να γίνουν οι εξετάσεις ενώ οι άλλοι δεν τολμούσαν και αποχωρούσαν οι φοιτητές. Πάντως οι παραδόσεις του είχαν σπαρταριστά στιγμιότυπα σε στιγμές που κόμπιαζε και ξέραμε πως θα αμολήσει ρουκέττα. Θα αναφέρω δυο

    Στους απείρου μήκους πίνακες είχε γράψει σε μιαν άκρη τις εξισώσεις του Μάγουελ και στην άλλη τον νόμο του Κουλόμπ. Βημάτιζε αφηρημένα από το ένα άκρο στο άλλο λέγοντας συνεχώς «έχουμε τις εξισώσεις του Μάξγουελ-περπάταγε στό άλλο άκρο- και τους νόμους του Κουλόμπ». Αφού το έκανε τρεις τουλάχιστον φορές, στάθηκε στο κέντρο και το πέταξε » Εχουμε τις εξισώσεις του Μάξγουελ και κάνουμε-ξέρω γω τι κάνουμε- και φτάνουμε στους νόμους του Κουλόμπ !»

    Την άλλη είχε ορίσει την ημερομηνία για τις εξετάσεις και με απόλυτη αφέλεια δήλωσε «όποιος θα εδίναι άρρωστος τότε, να μου το πει από τώρα !»

  65. Καταγγέλλω ότι κάποιοι σαμποτάρουν τη διαδικασία…

  66. Irina said

    Γεια σας! Το λινκ που δώσατε για να ψηφίσουμε, δεν ανοίγει (από κανένα browser) στο εξωτερικό 😦

  67. Avonidas said

    #65. Stop the count! 😛

  68. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    36 🙂

    41 Στρογγυλος αριθμός στο δυαδικό

    45 Περαστικά στον Γς!

    57-63 Δεν ορρωδούν προ ουδενός προκειμένου να παρεμβάλουν προσκόμματα στην ψηφοφορία μας!

  69. # 61

    Το φθινόπωρο του 74 και αργότερα εξακολουθούσε να έρχεται στην έδρα που έγραψα αλλο αν δεν θέλει να το αναφέρει και γράφει μόνο την χρονιά που δεν ήτανε και πουθενά αλλού. Ισως να ερχότανε περαστικός, το γραφείο ου υπήρχε. Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι τότε φοιτητές να στο βεβαιώσουν αφού δεν σου αρκεί η δική μου μαρτυρία. Πάντως οι βοηθοί στην έδρα δεν είχαν την καλύτερη γνώμη γι αυτόν

  70. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ μένα.

    Εὐχὲς στὸν Γουσοῦ γιὰ γρήγορη ἀνάρρωση. Προσυπογράφω τὴν πρόταση τοῦ Κώστα (#52).
    Ὡς γνωστόν, ἀσθενὴς καὶ ὁδοιπόρος ἁμαρτίαν οὐκ ἔχει. 🙂

  71. 45: Ήταν προφανές, αφού παρέλειψε δις να μας χώσει στα μούτρα την Παπαθωμά στις ελιές -όχι να τις μαζεύει… Περαστικά του και καλά μυαλά.

  72. aerosol said

    #32
    TRASH
    Τροφή στους συνωμοσιολόγους της πολιτικής συνεχίζουν να δίνουν Τα Νέα.
    Το καλύτερο -μέχρι το επόμενο- «χτύπημά» τους έγινε σήμερα, όταν και… αποκάλυψαν πόσο, τάχα, λάθος έκανε η Ραχήλ Μακρή για το όνομα της Moderna.
    Για την ακρίβεια, δεν είχαν ιδέα πως ορθώς «αποκωδικοποίησε» το όνομα της εταιρείας παραπέμποντας σε γενετική τροποποίηση λόγω της νέας μεθόδου RNA των εμβολίων.

    H Moderna δεν πήρε το όνομά της επειδή ασχολείται με μοντέρνα προϊόντα! Το διάλεξε ακριβώς επειδή ειδικεύεται στα modRNA (πλήρης όρος: synthetic nucleoside-modified mRNA) και την τοποθέτησή τους μέσα στα ανθρώπινα κύτταρα με θεραπευτικούς σκοπούς. Η «καμμένη» Ραχήλ έχει σχετικά δίκιο και η «έγκριτη» εφημερίδα είναι αδαής και κακόβουλη. Διότι με τέτοιου επιπέδου «έγκριτα» ΜΜΕ ο κόσμος κατάλαβε πολύ σωστά πως δεν έχει πού να στραφεί για να μάθει τα γεγονότα -και δυστυχώς κατάντησε έρμαιο της κάθε συνομωσίας. Απλά τα ελεγχόμενα, πιο αληθοφανή, fake news των παραδοσιακών δυνάμεων της ενημέρωσης χάνουν έδαφος από τα ανεξέλεγκτα fake news καινοφανών πηγών. Κι έχουν λυσσάξει που χάνουν μερίδιο αγοράς και τον έλεγχο του κοπαδιού, δεν τους μάρανε ο πόνος για σωστή δημοσιογραφική ενημέρωση.

  73. Νέο Kid Al Afrikii said

    Εμένα πάντως το gmail μια χαρά δουλεύει! Καθαρίζει ο Ερντοάνης στο προτεκτοράτο του εδώ! 🙂

  74. Γιάννης Ιατρού said

    52, 53, 60, 62, 68β: (Γς) Διαβιβάστηκαν👍 (και γενικότερα από τα λυκόπουλα της κλάσης του)

    57, 63, 66: Προβληματα με Google (GMail, blogger κλπ., γενικά): Πουλάκια μου, σας βγάζει αδυναμία σύνδεσης με το διακοΣΜΗτή 🙂 🙂 , ε;
    Όπως λέει ο Σταζι (#65), μας σαμποτάρουν. Εδώ ολόκληρες ΗΠΑ, όπως λένε για χθες, δέχτηκαν κυβερνοεπίθεση μεγάλης κλίμακας…

    Θα το ξεπεράσουμε κι αυτό. Σιγά, εδώ άρχισαν να ανησυχούν οι Ολλανδοί για τον ιό…

    Niederlande vor radikalem Shutdown. Premierminister Rutte wendet sich heute Abend an das Land. Erwartet wird Schließung von:
    – Schulen
    – Geschäften (außer Supermärkten und Apotheken) und Frisören
    – Museen, Theater, Kinos

    Die Maßnahmen sollen ab Mitternacht bis zum 19.1. gelten.

  75. Avonidas said

    #73. Τώρα επανήλθε.

    Νικοκύρη, έχεις ηλεμήνυμα 🙂

  76. GeoKar said

    Καλό βόλι κι ας ευχηθούμε στην ψηφοφορία του χρονου να λείπουν οι μισές -κ βαλε- από τις φετινές επιλογές.

  77. sarant said

    74 Αφού έκλεισαν οι Γερμανοί τα μαγαζιά, πρέπει να τα κλείσουν και οι Ολλανδοί για να μη δεχτούν εισβολή καταναλωτών,

  78. William T. Riker said

    Κλασικές κι αναμενόμενες και οι δικές μου επιλογές (παρεμπιπτόντως αυτό το κοβηλίθιος για κάποιο λόγο δεν μου κάθεται καλά). Εν πάση περιπτώσει, ας ελπίσουμε ότι οι λέξεις δεν ήρθαν για να μείνουν (όπως γράφει κι ο/η GeoKar παραπάνω)

  79. dryhammer said

    Περαστικά στο Γς και γρήγορα να γυρίσει στις ασχολίες του

  80. ΚΑΒ said

    Δεν ψήφισα ακόμη, αλλά και οι 3 λέξεις της επιλογής μου θα αναφέρονται στον ιό.

    Τώρα σκέφτηκα ένα σύμπλοκο που θα συμπλήρωνε τον κατάλογο:ενδιάμεση ηλικία.

  81. nikiplos said

    Να ευχηθώ κι από εδώ περαστικά στον Γσ, να αναρρώσει πλήρως και να επιστρέψει … Δημήτριος!

  82. ΚΑΒ said

    81. περαστικά στον Γς. Γρήγορα να βγει από το νοσοκομείο και να ξαναγυρίσει στο ιστολόγιο.

  83. @ 64 Gpointofview

    🙂

  84. aerosol said

    Οι λέξεις: πανδημία, κορωνοϊός, λοκντάουν
    Περαστικά στον Γς.

  85. Νέο Kid Al Afrikii said

    84. 2/3 ταύτιση. 🙂 Εγώ ψήφισα κορωνοϊό, COVID-19 και λοκντάουν.

  86. ΚΑΒ said

    80. διάμεση ηλικία

  87. Πάνος με πεζά said

    Περαστικά στο Γιάννη !

  88. Avonidas said

    Περαστικά στον Γς. Σιδερένιος!

  89. spiridione said

    Περαστικά στον Γς.

    68 τελ. Όχι, εντάξει, άλλοι λόγοι είναι 🙂

  90. Μετά τον Ευκλείδη

  91. Avonidas said

    #89. Κάποιες φορές, ο όρος «παραλήρημα» χρησιμοποιείται καταχρηστικά. Αυτή ΔΕΝ είναι μία από αυτές.

  92. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Αν θέλουμε να «παίξουμε τίμια», και οι τρεις λέξεις της χρονιάς θα είναι σχετικές με την πανδημία.
    Όχι μόνο επειδή ήταν οι συχνότερα και από όλους χρησιμοποιημένες, αλλά και επειδή ο κορονοϊός καθόρισε τη ζωή μας (σε αρκετούς, μάλιστα, κυριολεκτικά…)
    Γι’ αυτό ψήφισα: κορονοϊός, καραντίνα, τηλεργασία.

    Αν έπαιζε χωριστά …η β. εθνική θα ψήφιζα (από τη λίστα των 65): ΑΟΖ, Μεγάλος Περίπατος, εγκληματική οργάνωση.

    – Ευχές για ό,τι καλύτερο στην υγεία του Γς!

  93. venios said

    ψήφισα κορονοϊό, σκόιλ ελικικού και δεν είναι αθώοι.
    περαστικά στον Γς κι από μένα.

  94. Prince said

    Πολλά περαστικά στο Γς! Ήδη πολύ καιρό λείπει σημαντικό χρώμα απ’το (πε)ουράνιο τόξο τού ιστολογίου! 🙂

  95. 71 Έτσι. Περαστικά του και καλά μυαλά.

  96. 90 και όμως στο πραγματολογικό έχει δίκιο: από το modified RNA βγαίνει το όνομα της εταιρείας!

  97. Πέπε said

    @93:

    Για Δεν είναι αθώοι και Σκόιλλ ελικικού πήγαινα κι εγώ, αλλά το Δυστοπία δεν το είχα προσέξει και τελικά εκτόπισε το Σκόιλ.

    @78:
    > > παρεμπιπτόντως αυτό το κοβηλίθιος για κάποιο λόγο δεν μου κάθεται καλά

    Αλήθεια ρε παιδιά, γιατί όχι κορονοηλίθιος;

    Γενικά χρησιμοποιώ αρκετά σύνθετα και παράγωγα του κορονοϊού, π.χ. κορονοϊκός. Μ’ αρέσει που πετώντας μερικά από τα συσσωρευμένα φωνήεντα (κανονικά θα ήταν κορονοϊικός, κορονοϊοηλίθιος) μπορείς να δώσεις μια αίσθηση ασάφειας κι όμως να γίνεις μια χαρά κατανοητός.

    Αντίθετα, μ’ ενοχλεί που στον τρέχοντα λόγο το κόβιντ έχει κερδίσει τόσο έδαφος έναντι του κορονοϊού. Εντάξει, τεχνικά μιλώντας άλλο είναι η ασθένεια κι άλλο ο ιός που την προκαλεί, αλλά όταν τα χρησιμοποιούμε ως ταυτόσημα (έπαθε κορονοϊό) ή χωρίς να επιλέξουμε μία από τις δύο ειδικές σημασίες (κόλλησε κ___: τι κόλλησε, τον ιό ή την ασθένεια; -αδιάφορο), γιατί να διαλέξουμε το άκλιτο και όχι το ωραιότατο «κορονοϊός»; Ιδίως τώρα που καταλήξαμε στο δίλημμα κορονοϊός/κοροναϊός (ευτυχώς υπέρ του ο).

    @Γς:

    Περαστικά κι από μένα. Και ευχές για ομαλή και χωρίς απρόοπτα διαμονή και έξοδο από το νοσοκομείο (λάθος εποχή για ν’ αρωσταίνεις, γενικά).

  98. ΓΤ said

    Πέθανε ο Ζεράρ Ουγιέ.

  99. 98: Internet Explorer; (πείραγμα είναι, ε;)

  100. Ευήλιος said

    ΛοκΝτάουν (LockDown), ΚλικΕγουέι (click away), αρχής χωρίς τέλος…
    Ο Α. Βλάχος, λογοτέχνης πολιτικός του 19-20ου αιώνα, με Στοίχους «Ξεύρεις τήν χώραν πού ανθεί φαιδρά πορτοκαλέα, πού κοκκινίζ’ η σταφυλή, και θάλλει η ελαία; Ω! δὲν τὴν αγνοεί κανείς, είναι η γη η Ελληνίς» αν ταξίδευε στον εικοστό πρώτο αιώνα θα εμπλούτιζε το ποίημά με στοίχους «ραπίσματα» των πολιτικών νονών φράσεων Βαρβάρων.

  101. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα και για την αθρόα συμμετοχή στην ψηφοφορία.

    75 Απάντησα!

  102. ΓΤ said

    O Μπουρλά εξηγεί γιατί δεν έχει κάνει ακόμη το εμβόλιο
    https://www.in.gr/2020/12/14/world/almpert-mporyla-aytos-einai-o-logos-pou-den-exei-kanei-akomi-emvolio/

  103. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    – Κορονοϊός: Η αντικειμενική πραγματικότητα.

    – Εργαλειοποίηση: Ο τρόπος που βλέπουν την πανδημία κορονοϊού οι φιλελέρες, σαν μια μοναδική ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την κρίση για να επιβάλλουν τη μισάνθρωπη ατζέντα τους.

    – Κοβηλίθιος: Ο αντιπρόσωπος του παραλογισμού σε εντεταλμένη υπηρεσία, ο χρήσιμος ηλίθιος στο τραπέζι της δημόσιας συζήτησης για να φαίνονται λογικές οι συστηματικά εμετικές θέσεις του Άρη Πορτοσάλτε και του Τάκη Θεοδωρόπουλου.

  104. nwjsj said

    Περαστικά & γρήγορα στον Γς & καλή επάνοδο στις επάλξεις του ιστολογίου!

    Αφού βλέπω ότι είστε όλοι μαρτυριάρηδες, ας φανερώσω και ‘γω τις επιλογές μου:

    Δεν Είναι Αθώοι
    Δυστοπία
    Πέτσωμα

  105. sarant said

    105 Εγώ βέβαια έχω δυνατότητα να βλέπω όλες τις ψήφους, όποιος ξέχασε τι ψήφισε μπορεί να ρωτήσει 🙂

  106. Στην ψηφοφορία, μετά το «Και του χρόνου, με το καλό!» στο τέλος, γίνεται να μπει η δυνατότητα για τον ψηφοφόρο να αντευχηθεί;
    Έτσι, από περιέργεια να δούμε τι ποικιλία ευχών μπορεί να μαζευτεί.

  107. ΓΤ said

    Λύσσα της Εκκληshίας για ελεύθερη προσέλευση πιστών στους ναούς
    https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/41031-iera-sunodos-se-prothupourgo-zitoume-tin-eleutheri-proseleusi-ton-piston-stous-naous

    Ακολουθεί το λινκ με όλες τις επιστολές της ΔΙΣ προς τον Πρωθυπουργό.
    Παρατηρήστε ότι οι κλαψοπαγκαράκηδες, στην επιστολή της 04.11.2020 μιλούν για 8.500 κληρικούς.
    Στην επιστολή της 07.12.2020 μιλούν για 9.000 κληρικούς.
    Μέσα σε ένα μήνα τρούπωσαν στο Δημόσιο 500 παπάδες;

    Click to access epistoli-dis.pdf

    «Λυσσάξτε, τσαούσες!» που έλεγε κι ο Γιώργος Μαρίνος.

  108. sarant said

    107 Στάζιμπε, γίνεται;

  109. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    51. Και τις δικές μου (αναρρωτικές) ευχές στον Γς, Γιάννη. (Αφήστε ήσυχο τον άνθρωπο, να ανεβάζει ό,τι φωτογραφίες θέλει. Γενικά μιλάω.. 🙂 )

  110. Avonidas said

    #103. Εργαλειοποίηση: Ο τρόπος που βλέπουν την πανδημία κορονοϊού οι φιλελέρες, σαν μια μοναδική ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την κρίση για να επιβάλλουν τη μισάνθρωπη ατζέντα τους.

    Μα, αυτός είναι απλούστατα ο τρόπος που βλέπουν τα πάντα.

  111. MA said

    Καλησπέρα, ψήφισα πανδημία, ατομική ευθύνη (γιατί μας έχουν ζαλίσει), και δεν είναι αθώοι

    Νικοκύρη, νομίζω ότι σήμερα ο πολυώνυμος ξεπέρασε τα όρια

    Περαστικά στον Γς

  112. @ 92 ΜΙΚ_ΙΟΣ

    Σωστός.

  113. Αιμ said

    Θα ψηφίσω από τη δουλειά, εδώ από πέρσι δεν μου την ανοίγει την σελίδα (ακούς Σταζίμπο 😉 🙂
    Επί της ουσίας λέω να ρίξω κόβιντ όχι κορονοϊό, υπήρχε και πριν. Λοκντάουν και όχι καραντίνα, παρομοίως. Σημειωτέον δεν συμπαθώ τα (φρέσκα) δάνεια.
    Η αποστασιοποίηση είναι πάλι μια ιδιαίτερη περίπτωση όπου μια λέξη με αποκλειστικά μεταφορική σημασία έγινε κυριολεκτική. Δεν θυμάμαι κάτι παρόμοιο.
    Επίσης τα τρία τηλε-κάτι θα μπορούσαν να ναι μαζί. λετ

    Περαστικά κι από μένα στον Γιάννη τον Σ.

  114. Λάμπας said

    Κορονοϊός, κρούσματα, δυστοπία. Στην τελευταία εμπεριέχεται και μια σειρά άλλων λέξεων του καταλόγου: λοκντάουν, τηλεκπαίδευση, Μωυσής, πέτσωμα, απαγόρευση συναθροίσεων. Τι άλλο συνιστούν όλα αυτά μαζί, εκτός από δυστοπία;

  115. sarant said

    108 Δοτικές να φχαριστηθεί η ψυχούλα μας!

  116. Avonidas said

    #116. Και παρ’ όλα αυτά, μόνο να παίρνουν ξέρουν.

  117. Χαρούλα said

    Δεν ψήφισα ακόμη. Πρώτη χρονια φέτος …δεν θέλω🥲. Όλη μου η τριάδα θα πάει στο γεγονός της 100ετίας….

    Γς κουράγιο. Οι συν και πλην συσχολιαστές σου, σε θέλουν πίσω. Ανάβεις τα αίματα αφού!

    Περιμένω νέα κι από τον άλλο με πρόβλημα της παρέας, που χάθηκε. Theo;;;;

  118. 107, 109: Στο σημείο που λες, Μιχάλη, όχι, αλλά μπορεί να μπει ως 3η ερώτηση, προαιρετικής απάντησης κειμένου.

    114: Ψήφισε απευθείας εδώ: https://forms.gle/jnZXtpnfz6zdmSn36

  119. Καλησπέρα,
    Πρωί ψήφισα, βράδυ γράφω. Ε, δεν γίνεται να τα προλαβαίνεις όλα μονομιάς.
    Κορονοϊός (το γεγονός της χρονιάς), εξ αποστάσεως (που περιλαμβάνει και την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση, μιας και εγώ ασχολούμαι με την δεύτερη εφαρμόζοντας την πρώτη – παρόλο που δεν βλέπω να έχει ανταπόκριση στα πλήθη) και πέτσωμα (που περιλαμβάνει και κάτι σκόιλ ελικιού και τέτοια αφού – κατ’ εμένα – το πέτσωμα δεν αφορά μόνο το χρήμα στα ΜΜΕ αλλά γενικότερα το μοίρασμα χρήματος σε ημέτερους και σ’ αυτούς που θέλουμε να συμπεριφέρονται σαν ημέτεροι και που στην τελική δεν φαίνεται αν ήταν από πριν ή λόγω που έπεσε το χρήμα. Όπως έλεγε κι ο Κιμούλης στο BIOS και πολιτεία, λεφτά μοιράσανε από δω κι από κει).

    Ευχές στον Γιάννη. Σιδερένιος. Τον αναμένουμε.

  120. sarant said

    117 🙂

  121. ΓΤ said

    αθλητική κίνηση

    Αστέρας Τρίπολης-Ατρόμητος 2-0

  122. ΓΤ said

    @116, 117, 121

    Η πλησιφαής καρδία εξαντλείται στη βραχύτητα της δοτικής χαριστικής, χαριστικής βολής στην αλήθεια.

  123. Πέπε said

    @116
    Μόνο δοτικές; Επί φουλ καθαρεύουσας ένα κείμενο σαν αυτό της πρώτης σελίδας θα ξεχώριζε ως αρχαΐζον. Αλλά και το υπόλοιπο, την κυρίως επιστολή, δεν ξέρω πόσο άνετα μπορεί να το καταλάβει ο Μητσοτάκης (και ευτυχώς που δεν έχουμε Σύριζα!). Ακόμη όμως κι αν μπορεί, έχω μια αφελή απορία:

    Γιατί γράφουν έτσι;

  124. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτό το «κατασπαζόμενοι» θα ήθελα να δω πώς το κάνουν στην πράξη.

  125. Avonidas said

    #125. Μήπως εννοούν ότι έχουνε σπαστεί τελείως μ’ αυτά που συμβαίνουν; 😛

  126. 404 p̶a̶g̶e̶ ̶n̶o̶t̶ ψήφοι found

  127. Pedis said

    # 108 – Παρατηρήστε ότι οι κλαψοπαγκαράκηδες, στην επιστολή της 04.11.2020 μιλούν για 8.500 κληρικούς.
    Στην επιστολή της 07.12.2020 μιλούν για 9.000 κληρικούς.
    Μέσα σε ένα μήνα τρούπωσαν στο Δημόσιο 500 παπάδες;

    Λόγω των συνεπειών του κορονοϊού και του turnover, μήπως … ;

    Ετούτοι είναι γνωστοί, οι άλλοι της κυβέρνησης είναι τρισχειρότεροι καραγκιόζηδες, γμτστνμμέσα.

  128. Ψήφισε και η Νότια Γιουτλάνδη

  129. Το «πρόστιμο» πώς ξέφυγε από όλους τους μπολσεβίκους χριστιανούληδες συνταξιούχους?

  130. Μαρία said

    124
    Μόνο η πρώτη επιστολή είναι γραμμένη σε εκκλησιαστική καθαρεύουσα, όχι όμως και η 2η, ίσως κατόπιν ωρίμου σκέψεως 🙂

    128
    Περίπου 8.500 όσες και οι εκκλησίες που αναφέρονται στη 2η επιστολή. Υπάρχουν εκκλησίες με δυο οργανικές θέσεις.
    Για τον περιορισμό των πιστών στους 9 έχουν δίκαιο.

  131. ΓΤ said

    @116, 117, 121, 124, 125

    Να παρατηρήσουμε στις υπογραφές τα χοντροκάμπυλα γράμματα, τα οποία, εάν δεν είναι υποσυνείδητη αναλογική καταδήλωση τυλόεσσας γαστρός, ασφαλώς θυμίζουν ερωτευμένη παιδίσκη που, πετώντας στο πλάι τη «Μανίνα», σπεύδει στο λεύκωμά της να ζωγραφίσει μαργαρίτα με υπερμεγέθη πέταλα, μια βραχεία παρακαταθήκη ώστε αυτά να μαδηθούν από δυνάμει περί αγάπης διαπορούντα ράσα της αμφιρρέπειας.

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    30 >> ψήφισα το «Μεγάλο Περίπατο», που υπήρξε μια διάττουσα τραγωδία
    Διάττοντα και τα φωτάκια του!
    https://tvxs.gr/news/ellada/mpakogiannis-ta-persina-fotakia-kaikan-i-apantisi-gia-ta-800000-eyro-stolismoy

  133. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    131 Να οργανώνονται κυλιόμενες οι εννιάδες, να πάρουν όλες/οι ! 🙂

  134. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    45. Περαστικά του. Καιρό που (τον) βρήκε, ο κακομοίρης!

    Μου τη σπάει που ο κορονιός/covid και η πανδημία και η καραντίνα είναι αδιαφιλονίκητα. Μου ΄ρχεται να μην ψηφίσω κανένα τους και να ρίξω
    Εγκληματική Οργάνωση, μόνο και μοναχό του!

  135. Μαρία said

    132
    Αν εννοείς το Φιλόθεο, είναι λεβεντόπαιδο και κατα κόσμον λέγεται Θεοχάρης Θεοχάρης σαν τον Χάρη τον τουρίστα.

  136. Pedis said

    # 131 – Εννιά, ο αριθμός της λύτρωσης! Να τα λέμε κι αυτά.

    Κι άλλα πεταμένα λεφτά. Σωρός μαζεύονται κάτω από τα λεφτόδεντρα.

  137. Pedis said

    Οκτώ τα λεπτά για τη διασπορά του ιού, εννιά κατά μέσο όρο τα μέλη δύο οικογενειών στο γιορτινό τραπέζι, ό,τι νάναι …

    Να συναντήσουμε τα ίδια άτομα και τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά συνέστησε και ο καθηγητής Γκίκας Μαγιορκίνης. Όσο για τον λόγο που η σύσταση είναι μέχρι 9 άτομα στο γιορτινό τραπέζι, διευκρίνισε ότι απλώς αποτελεί τον μέσο όρο για δύο οικογένειες.

    Από ενάμισι παιδί η κάθε νεοελληνίδα κάνει τρία εγγόνια, συν τέσσερις τα παιδιά/νυφες+γαμπροί, συν δύο οι παππογιαγιάδες από το ένα πεθερόσογο, ίσον εννιά. Μπρίλιαντ.

  138. Μαρία said

    Μετά απ’ αυτό λέω να ψηφίσω το click-away.

  139. ΓΤ said

    Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός
    https://www.mountathos.org/el-GR/Home.aspx

  140. Πολλά περίεργα των τελευταίων ημερών «εξηγούνται» με την αποκάλυψη της ταφόπλακας στην υπόθεση Τζήλου όπου 4 τον βάραγαν και κάποιοι άλλοι τους νοίκιασαν το αυτοκίνητο να πάνε στην Λάρισσα. Μετά 2 χρόνια «ανακρίσεων» το πόρισμα -προφανώς υποχρεωτικά λόγω ανάκρισης-ήταν :
    (αντιγράφω)
    Με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας, παραπέμπονται σε δίκη ένας 47χρονος, με βαρύ ποινικό παρελθόν, ο οποίος καταζητείται με διεθνές ένταλμα σύλληψης και ένας 30χρονος πρώην ποδοσφαιριστής, που εκτελούσε χρέη σωματοφύλακα.
    Στο εδώλιο θα καθίσει μόνο ο 30χρονος, καθώς ο 47χρονος φυγοδικεί και η έρευνα δεν πρόκειται να επεκταθεί.

    Ηθικοί αυτουργοί δεν υπάρχουν, μόνοι τους, αυτοβούλως, ο Γεωργιανός που διέφυγε και ο σωματοφύλακας αγανακτισμένοι, πήγαν να σκοτώσουν τον διαιτητή του αγώνα Ξάνθης-ΟΣΦΠ που δεν κέρδισε ο ΟΣΦΠ πιστοί στην παράδοση όταν έβαλαν βόμβα στον φούρνο του Κωσταντινέα που είχε διαιτητεύσει επίσης παιχνίδι Ξάνθης-ΟΣΦΠ που δεν κέρδισε ο ΟΣΦΠ

    Ετσι ψυλιάζομαι γιατί ο, παρεπιδημών στην Λάρισσα, Κούγιας άλλαξε πριν λίγες μέρες γραμμή (είτε δεν τον έχουν ανάγκη πια,είτε γιατί θα δικαστεί έστω και ένας και τον φτύσανε) και γιατί ο Καραπαπάς του ΟΣΦΠ (!) κατάγγειλε απόπειρα δωροδοκίας παίκτη του Αρη από τον ΠΑΟΚ σαν αντιπερισπασμό

    Από μια άποψη ίσως είναι καλό , γιατί αν καθάρισε όλες τις δικαστικές υποθέσεις του Βαγγέλα ο Κούλης, μπορεί να θεωρηθεί από αυτόν ως περατώσας ευδοκίμως τας υποχρεώσεις του και να μας απαλλάξει από την παρουσία του, την οποία προκάλεσε η ανυπαρξία του Σύριζα σαν κυβέρνηση.

  141. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    74 >>εδώ άρχισαν να ανησυχούν οι Ολλανδοί για τον ιό…

    @monahus :

    Στην Μ. Βρετανία εντοπίστηκε μετάλλαξη του ιού με ραγδαία διασπορά

    Ανακοινωθηκε lockdown στο Λονδίνο από Τρίτη βράδυ

    Αυστηρό λοκνταουν στην Γερμανία ως τις 10/1

    Απόψε ανακοινώθηκε λοκνταουν και στην Ολλανδια όλα κλειστα

  142. Ψηφίσαμε και φέτος!

    Σκόιλ ελικικού
    Μάσκα
    Κορονοϊός

  143. nikiplos said

    137@, Αλήθεια υπάρχει κανένας Παναθηναϊκός οπαδός που να θέλει το γήπεδο στο Βοτανικό? Μόλις 1.50Km από τον Ρέντη? Δηλαδή για πόσο ηλίθιο περνάνε τον κόσμο?
    Ο φυσικός χώρος του γηπέδου είναι είτε η Λεωφόρος καθεαυτή, κάτι που θα μπορούσε να διευθετηθεί με ανακαίνιση του γηπέδου και στροφή του (δλδ το ένα πέταλο να είναι σην Αλεξάνδρας και το άλλο στα σχολεία), ή στο Γουδί.
    Δεδομένου ότι κανείς δεν θέλει το γήπεδο στο Βοτανικό, σαν μούφα μου φαίνεται το όλον, ώστε να αποχαρακτηριστεί ο χώρος και στη συνέχεια να μπουν οι μπουλντόζες και όσο για το γήπεδο βλέπουμε βρε αδερφέ.

  144. Ρενέ said

    Εγώ θα πρότεινα να ψηφίσουμε για δύο βραβεία, αντίστοιχα με το Χρυσό Φοίνικα και το Un Certain Regard του φεστιβάλ των Καννών. Λίγο αργά βέβαια τώρα.

  145. Alexis said

    Καλημέρα.

    Έριξα κι εγώ το κουκί μου: Λοκντάουν, κορονοϊός, πανδημία.

    Περαστικά στον Γς.

    #108: Απορία: Ποιος τους γράφει τα κείμενα; Υπάρχει κάποιος μητροπολίτης που ξέρει να γράφει σ’ αυτή τη στριφνή αρχαϊζουσα ή μήπως κάποιος γραμματέας-παρατρεχάμενος ειδικά εκπαιδευμένος γι’ αυτή τη δουλειά;

  146. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εγώ, ως βάζελος, είμαι υπέρ του γηπέδου στον Βοτανικό. Η Λεωφόρος είναι πια πρόβλημα για την περιοχή των Αμπελοκήπων, ενώ μπορεί να γίνει χώρος χαράς και αναψυχής για τους κατοίκους με την κατάλληλη διαμόρφωσή του σε πάρκο και να ομορφύνει σ’ αυτήν την τοποθεσία της η Αθήνα. Τα γήπεδα πρέπει να είναι εκτός κατοικημένων περιοχών, ώστε να μη γίνεται κόλαση η ζωή των κατοίκων. Είδαμε στη Φιλαδέλφεια ότι το γήπεδο της ΑΕΚ δεν το ήθελαν εκεί ούτε αεκτζήδες κάτοικοι και έκαναν αγώνα για να εμποδίσουν την ανέγερσή του. Ο Βοτανικός, λοιπόν, ενδείκνυται από κάθε άποψη για να χτιστεί εκεί το γήπεδο του Παναθηναϊκού.

  147. sarant said

    Καλημέρα από εδώ και ευχαριστώ για τα σχόλια και για τις συμμετοχές στην ψηφοφορία, που προς το παρόν ξεπερνούν τους περσινούς ρυθμούς.

    145 Εδώ όμως δίνουμε «Βραβείο κοινού», δεν έχουμε κριτική επιτροπή 🙂

  148. Πέπε said

    146

    Είναι περίπου αδύνατον να γράψει κανείς καθαρεύουσα σήμερα. Υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν αρχαία, γιατί διδάσκονται και δεν έπαψαν ποτέ να διδάσκονται. Η καθαρεύουσα όμως μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο αρχαΐζουσα, περισσότερο ή λιγότερο ανειμένη, και στον καιρό της κάθε συγγραφέας ή συντάκτης έβρισκε το προσωπικό του σημείο ισορροπίας ανάμεσα στα δύο άκρα και, όσο ασταθής κι αν ήταν αυτή η ισορροπία, τουλάχιστον οι πιο καλοί την κρατούσαν με συνέπεια. Σήμερα δεν υπάρχει γλωσσική εμπειρία που να επιτρέπει τέτοιες ακροβατικές ισορροπίες.

    Πριν λίγο καιρό κάποιος είχε ποστάρει αυτό το βίντεο, όπου ο Πουλικάκος σε κάποια σειρά παίζει τον σοφολογιώτατο που μιλάει καθαρεύουσα:

    Όποιος κι αν έγραψε τα κείμενα (σίγουρα ο ηθοποιός μοιάζει να συνέβαλε αυτοσχεδιαστικά στην τελική εκφορά τους) δείχνει να έχει κάποια εμπειρία καθαρεύουσας και αρχαίων. Ο ίδιος ο Πουλικάκος, σε όποιο μέτρο κι αν είναι (συν)υπεύθυνος για το κείμενο, ανήκει στις γενιές που πρόλαβαν να ενηλικιωθούν με την καθαρεύουσα, και είναι άνθρωπος εγγράμματος. Και όμως, το κείμενο παραπαίει ανάμεσα στα δύο άκρα (θα, να αφενός / εστίν αφετέρου) χωρίς να ισορροπεί πουθενά. Και μη μου πει κανείς ότι αυτή η ασυνέπεια είναι σκόπιμη επειδή η σειρά είναι κωμική: το κωμικό είναι αυτό καθαυτό το γεγονός ότι ο τύπος μιλάει βαριά και ακατανόητη καθαρεύουσα, έγινε επιπλέον κι η προσπάθεια να μην υπάρχουν σολοικοβαρβαρισμοί και βγει γκροτεσκοπροχειράντζα, αλλά το ότι η καθαρεύουσά του δεν είναι ισορροπημένη δε θα έκανε κανέναν σημερινό ακροατή να γελάσει, και δεν έγινε γι’ αυτό. Έγινε ολοφάνερα επειδή τόσο ήταν το καλύτερο που μπορούσαν.

    Έτσι και στο παπαδίστικο κείμενο. Είναι γραμμένο από άνθρωποο που ξέρει γραμματική και σύνταξη, έχει διαβάσει καθαρεύουσα, αλλά τη ζωντανή εμπειρία του μέσου ξερωγώ νομομαθούς ή δημοσιογράφου πριν μερικές γενιές δεν την έχει, κι έτσι πέφτει σε ασυνέπειες. Ίσως κάποιες υπερβολές της κωμικής σειράς (εστί) δεν τις έχει, αλλά για παράδειγμα ένα «κλεισίματος» που έπιασε το μάτι μου, μπορεί μεν να είναι γραμματικώς ανεπιληπτο αλλά σε αυθεντικά καθαρευουσιάνικα κείμενα δε θα το βρεις δίπλα-δίπλα με όλες αυτές τις δοτικές.

  149. Χαρούλα said

    #146 Οι περισσότεροι τους Alexis, μιμούνται αυτήν την στριφνή εκδοχή της γλώσσας για εντυπωσιασμό του …ποιμνίου. Σωστά και σχεδόν παντού την χρησιμοποιεί ο Πειραιώς. Αλλά υπάρχουν και κάποιοι που εκσυγχρονίζονται από άποψη. Ο Αλεξανδρουπόλεως πχ, αν και γνωρίζει να χειριστεί αυτήν την ιερατική γλώσσα, το κάνει μόνο σε γραφειοκρατικές επικοινωνίες, αντίθετα δε,στον Αγιασμό των σχολείων χρησιμοποιεί κείμενο της απλής νεοελληνικής.

  150. # 144, 147

    Η Λεωφόρος δεν μπορεί να λειτουργήσει (μπορεί όμως να κατασκευασθεί όπως έγινε με το γήπεδο της ΑΕΚ που θα δείξει η άδεια λειτουργίας για πόσες χιλιάδες θα είναι ) σαν γήπεδο για περισσότερο κόσμο απ’ ό,τι τώρα (15 000 χοντρικά) γι αυτό και έχει εγκαταλειφθει η ιδέα περιστροφής του (πιο εφικτό ήταν με υπογειοποίηση της Λεωφόρου και χρησιμοποίηση των προσφυγικών πολυκατοικιών απέναντι
    Από την άλλη θα είναι έγκλημα να γκρεμισθεί αν δεν γίνει πάλι γήπεδο στη θέση του να το θυμίζει όπως έγινε στο Γουέμπλεϋ, αποτελεί ιστορικό κομμάτι της Αθήνας και του ελληνικού ποδοσφαίρου ( πρώτο γήπεδο με χορτάρι, πρώτο με προβολείς κ.λ.π.). Γκρεμίσανε οι ανιστόρητοι τις φυλακές του Αβέρωφ, ένα υπέροχο κτιριο για όσους το πρόλαβαν ενώ θα μπορούσε να γίνει πολιτιστικός χώρος όπως έγινε το Γκάζι. Η Λεωφόρος θα μπορούσε να γίνει συναυλιακός χώρος με πάμπολλες χρήσεις.
    Η οικογένεια Μπακογιάννη επί δημαρχίας Θεοδώρας της Α’ ήθελε ναγκρεμίσει την δημοτική αγορά στην Φ.Ν. για να γίνει πολυκατοικίες και ευτυχώς ο Καμίνης την μετάτρεψε σ όμορφο και χρήσιμο χώρο και το θρασίμι Νικήτας Κακλαμάνης ελιχε κόψει τα δέντρα στο παρκάκι Κύπρου και Πατησίων για να κάνει «υπόγειο γκαράζ (με πράσινο από πάνω και οι όρχεις μου εκτελούν αρμονική ταλάντωση) και τον σταματήσαμε οι κάτοικοι τότε, τώρα έχουμε δεύτερο γύρω με επικεφαλής τον γιο Κώστα τον (ν-1)’

    Περισσότερα έχω γράψει από το 2011 εδώ : https://gpointsbreeze.blogspot.com/2011/02/pelouse-pesage.html

  151. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @149. Είναι και δεν είναι έτσι.. Γιά τους πολλούς ίσως είναι έτσι αλλά στον εκκλησιαστικό/ θεολογικό χώρο μπαίνουν και ωριμάζουν και αρκετοί μορφωμένοι νέοι που ζυμώνονται με αυτές τις γλωσσικές εκδοχές της Νέας Ελληνικής και τα καταφέρνουν θαυμάσια. Η καθαρευουσιάνικη παράδοση του χώρου είναι ογκωδέστατη, δεν διακόπηκε (ευτυχώς) ποτέ και είναι αδύνατο να την παρακάμψει ένας φιλό- λογος θεολόγος.. (Έχω γνωρίσει κάποιους, προσωπικά)

  152. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @150. Για αγιασμούς και άλλες παρεμφερείς εκδηλώσεις, δεν το συζητάμε! Πρακτικά ΟΛΟΙ οι ιερωμένοι χρησιμοποιούν σήμερα την απλή, κατανοητή απ’ όλους Δημοτική 🙂

  153. Pedis said

    Η επιλογή γραμματικής, σύνταξης και ορθογραφίας λειτουργούν συμβολικά. Δηλώνουν προσήλωση στη παράδοση και λειτουργούν συνθηματικά, από καραγκιόζηδες προς καραγκιόζηδες.

  154. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    154 Το lick away της μεταλαβιάς πώς το μεταφράζουν στην αρχαΐζουσα?

  155. Πέπε said

    @152
    Αφού ξέρεις παραδείγματα που τα καταφέρνουν θαυμάσια, πάω πάσο. Αλλά αυτός δεν τα κατάφερε θαυμάσια. Τα κατάφερε πολύ καλά, παραδέχομαι, και φυσικά με πολύ ψηλό δείκτη δυσκολίας, αλλά την αυθόρμητη και φυσική συνέπεια ενός παλιού κειμένου σε καλή καθαρεύουσα (οποιασδήποτε διαβαθμίσεως από την πολύ βαριά έως την πολύ λάιτ) δεν την έχει.

  156. P said

    Τελικά, δεν είναι το 9 ο αριθμός της θείας πρόνοιας, αλλά το 25 και τα πολλαπλάσιά σου.

    Τι χώρα!; Ο αρχηγός της κυβέρνησης με τον αρχηγό της κρατικής εκκλησίας συναποφασίζουν τα υγειονομικά μέτρα.

  157. Pedis said

    # 155 – 👍 !!

  158. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @156. «Αυτόν» ούτε που τον έχω διαβάσει! 🙂

  159. Triant said

    Καλημέρα.

    Υπέρκομψη – γιατί μπορεί να μείνει και μετά
    Σκόιλ ελικίκου – το ίδιο
    Εμβόλιο – οι άλλες σχετικές λέξεις κάνουν μια καριέρα λίγων μηνών, αυτή αναφέρεται συνέχεια

  160. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    158 Έτσι να πούμε το αππ που πρότεινες προ ημερών, με τις ενορίες κλπ.

  161. Pedis said

    Να ονομάσουμε τη αππ, lick-up; 😄

  162. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    lick-it-up app 🤣

  163. Pedis said

    # 163 – κατοχυρώθηκε!

  164. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η εκκλησία είναι ένας υπερσυντηρητικός οργανισμός και αντιμετωπίζει οποιαδήποτε αλλαγή, τόσο στο εσωτερικό της όσο και στην κοινωνία, καχύποπτα και αρνητικά. Συνεπώς, βάσει αυτού, είναι λογικό να γράφουν «έτσι». Θα μιλούσαν και έτσι, αλλά η γλωσσική παιδεία των ιερέων δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε τέτοιες απαιτήσεις, θα είχαμε τον γραφικό τύπο του παπα-Φατσέα.

  165. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    165 Μα ναι, το ξέρουμε. Γι αυτό και μεις οι μπυθουλαίοι και τσοκαραίοι κάνουμε την πλάκα μας.

  166. nikiplos said

    151@ Τζη δεν κατέω τόσο πολύ τα πολεοδομικά κλπ. Με ανθρώπους που είχα μιλήσει, ΕΙΝΑΙ εφικτή η στροφή του γηπέδου και συνεκδοχικά αύξηση της τωρινής χωρητικότητας. Υπήρξαν και οικολογικές προτάσεις στη μέση, πχ γήπεδο-στάδιο με προσφορά στην πυκνοδομημένη περιοχή χώρου μαζικού αθλητισμού κλπ. Η υπογειοποίηση της Αλεξάνδρας σε αυτό το σημείο είχε προταθεί μόνο από την ΠΑΕ και τον όμιλο Βωβού, μόνο και μόνο για την υλοποίηση και Μαλ με εμπορικά καταστήματα κλπ, γι’ αυτό και ως λύση προτάθηκε ΜΟΝΟ υπό την προϋπόθεση ότι θα γκρέμιζαν τις ιστορικές προσφυγικές πολυκατοικίες. Για γήπεδο όμως ΔΕΝ ήταν απαραίτητο να φάει ούτε καν κάτι από τη Λ. Αλεξάνδρας, υπό την προϋπόθεση ότι θα φύγουν τα σχολεία στο ν.α. άκρο.

    Το σχέδιο αυτό δεν είναι τωρινό. Προς τούτο έγιναν τα σχολεία στην Μιχαλακοπούλου και Ξενίας και Νέστου, σε μια περιοχή που δεν υπάρχουν και πολλά παιδιά.

    147@, Δάσκαλε οι γνώσεις μου προέρχονται από εκείνους που θέλουν να πηγαίνουν στο γήπεδο, να πληρώνουν εισιτήρια και να βλέπουν αγώνες. Συμφωνώ κατ’ αρχήν με αυτό που λες, ότι τα γήπεδα πρέπει να πάνε εκτός κλπ. Εφόσον όμως μιλάμε ρεαλιστικά κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό από τούτη την κοινωνία που ζούμε. Ας δει κανείς τα χαΐρια του ΟΔΙΕ που τον πήγαν στο Μαρκόπουλο, για να … πεθάνει προϊόντος του χρόνου, αφού παράτησαν τα αλόγατα, κι αυτοί ακόμη που ήταν άρρωστοι με το σπορ.

    Ακόμη κι έτσι όμως ο ΠΑΟ εκφράζει τα ΒΑΠ και καθόλου τον Νοτιά της πρωτεύουσας. Πάντως γήπεδο τσίμα τσίμα με του Ολυμπιακού και προς τον Περαία, μόνο μακροημέρευση του ιστορικού συλλόγου του Παναθηναϊκού δεν συνεπάγεται. Πέρα από το γεγονός, ότι θα πάνε να παίξουν ποδόσφαιρο σε μια αμιγώς ερυθρόλευκη περιοχή, χουλιγκανοκρατούμενη κιόλας. Ποιός οικογενειάρχης θα σηκωθεί να πάει εκεί να δει μπάλα με τα παιδιά του? Τρελός είναι? Τι σχέση θα έχει εκείνο το μέρος με τη Λεωφόρο? Που είναι η ιστορική έδρα της ομάδας?

  167. Pedis said

    # 166 – A, κι εγώ που νόμιζα ότι σου είχε διαφύγει … ηθελα κι εγώ να στο γράψω εξπλίσιτλυ για να είμαι βεβαιος ότι θα το μαθεις και θα το καταλάβεις, να σε βοηθήσω, να μην έχεις απορίες και σου δημιουργείται πρόβλημα κατωτερότητας χωρίς λόγο. Αλλά, τελικά, φίλε όχι μόνον δεν έχεις ανάγκη να διαβάζεις τα εξαιρετικά διαφωτιστικά και άκρως παιδαγωγικά σχόλια που ποπάρουν καθημερινά στο ιστολόγιο, αλλά ούτε και να τα γράφεις. 😁

  168. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν συμφωνώ, Νίκιπλε. Κι εγώ πηγαίνω στο γήπεδο και μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχα εισιτήριο διαρκείας. Υπάρχει συναισθηματικό δέσιμο με τη Λεωφόρο, αλλά αυτή η «λύση» δεν συνάδει ούτε με το καλό της ομάδας αλλά ούτε και της πόλης. Ο Βοτανικός δεν είναι στου διαόλου τη μάνα όπως το Μαρκόπουλο, είναι εντός των ορίων του δήμου Αθηναίων και εξυπηρετούν άριστα οι συγκοινωνίες αλλά είναι άκρως εξυπηρετική και η πρόσβαση με ιδιωτικό μέσο. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Παναθηναϊκός επί πολλά χρόνια γέμιζε το απομακρυσμένο ΟΑΚΑ. Το επιχείρημα περί ΒΑ περιοχής της Αθήνας ως χώρου επιρροής του Παναθηναϊκού δεν στέκει, ο Παναθηναϊκός είναι ομάδα πανελλήνιας εμβέλειας, δεν είναι Πανιώνιος που έχει τον μεγάλο όγκο των οπαδών του σε μια περιοχή. Και τέλος η σχετική γειτνίαση του γηπέδου με το προπονητικό κέντρο του Ολυμπιακού δεν είναι κάτι αρνητικό, Πειραιάς και Αθήνα είναι δίπλα-δίπλα και στην Αγγλία το Γκούντισον Παρκ απέχει από το Άνφιλντ λιγότερο από χιλιόμετρο.

  169. Νέο Kid Al Afrikii said

    169. Eγώ συμφωνώ με Νίκιπλο. Nα γκρεμιστεί η παλιοβουλή και μαζί με τον εθνικό κήπο (που ούτε οι πάπιες δεν πατάνε πια…) να γίνει γηπεδάρα για την Πανάθα!

  170. nwjsj said

    Στιγμιότυπα από ατελείωτη ουρά συσιτίου στο… Μιλάνο:

    Εύχομαι του χρόνου να μην χρειαστεί να βάλουμε στο ψηφοδέλτιο τη λέξη «πείνα».

  171. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    168 Καλά, άστα αυτά τώρα και πες μου τι θα κάνουμε με την αππ. Είμαι μεταξύ «λείχων άπελθε» και «γλείψε ευλογημένη» 😁

  172. voulagx said

    #170 @ΝεοΚιδίων ο Αφρικανός: Εγώ προτεινω το Παναθηναϊκό Στάδιο, όνομα και πράμα.

  173. Pedis said

    # 172 – έτσι σε θέλω, να μιλήσουμε επιτέλους για μπίζνες.

    Λοιπόν, η αππ θα είναι ντούμπλφας με ερωτικό ή θρησκευτικό περιεχόμενο, για να έχουν την απαραίτητη κάλυψη οι θεούσοι και για τα ιερόσυλα γούστα των σεξομανών.

    Με την αππ θα κλείνεις θέση υψηλής προτεραιότητας (πρώτο-δεύτερο λαβιδογλείψιμο) σε θεία κοινωνία στην περιοχή π.χ. από Βοτανικό μέχρι Αμπελοκήπους (Κυριακή, προηγούνται οι κάτοχοι διαρκείας που έχουν να ετοιμαστούν να πανε στο γήπεδο) και κλικεουέι στο σεξ-σόπ της αρεσκείας σου .

  174. Γιάννης Κουβάτσος said

    170:Δεν γίνεται, συμβάζελε. Ενδημούν είδη της άλογης πανίδας (βουλευτές, τράγοι, παγώνια, συγγενή είδη δηλαδή). Θυμάσαι τι έγινε με τους κορμοράνους του Τσίπρεως.

  175. Γιάννης Κουβάτσος said

    «προηγούνται οι κάτοχοι διαρκείας που έχουν να ετοιμαστούν να πανε στο γήπεδο»
    Δεν πάνε εκκλησία οι κάτοχοι διαρκείας. Πάνε για αφισοκόλληση και πώληση του Ριζοσπάστη και του Οδηγητή (εκδίδεται ακόμα αυτό;). Κάθε θρησκεία έχει άλλη εθιμοταξία.

  176. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    174 Πάντως στα ιταλικά είναι πιό εύκολα γμτ. Leccare > leccomunione και καθάρισες.

  177. gmich said

    Από τότε που ψηφίζω την λέξη της χρονιάς μόνο μια φορά ψήφισα την λέξη που βγήκε πρώτη. Στις βουλευτικές είχα διπλάσια επιτυχία. Το κόμμα που ψηφίζω βγήκε πρώτο το δύο φορές ( από το ’74 που ψηφίζω ). Δεν αποκαλύπτω ποιο.

  178. sarant said

    178 🙂

  179. Αράουτ said

    Καλούμε τον αδέκαστο κύριο Σαραντάκο να βγεί και να μάς πεί αν θα περιλάβει στα Μεζεδάκια του προσεχούς Σαββάτου την ουρανομήκη αγραμματοσύνη τής προχθεσινής «Κυριακάτικης Καθημερινής» που αγνοεί το έτος γεννήσεως του Γεωργίου Κάνιγγος (1770 – 1827). Ο 78χρονος νεοφιλελές καθηγητής Θάνος Βερέμης έγραψε άρθρο για να μάς ξεστραβώσει για το 1821 και απεδείχθη ότι αγνοεί τα στοιχειώδη…

    …Στοιχηματίζω την μισή μου περιουσία ότι για μία ακόμη φορά ο κ. Σαραντάκος θα κάνει ότι δεν είδε την τραγική γκάφα της «Καθημερινής» για να μή στεναχωρεθεί ο Μεσολογγίτης φιλαράκος του, Παντελής Μπουκάλας, που – ως γνωστόν – είναι επικεφαλής των διορθωτών της αλαφουζέϊκης φυλλάδας

  180. # 176

    Νίκιπλε, στα ιπποδρομιακά κάτι κατέχω. Λοιπόν μια χαρά πήγε στο Μαρκόπουλο ο ιππόδρομος,αλλά το μετρό σταμάτησε στο αεροδρόμιο δηλαδή 700 περίπου μέτρα με κάτι χωράφια ανάμεσα και…ίσωμα ! Το γιατί να το ψάξεις στον Καπετάνιο και την οικογένειά του που άφησε τον ΠΑΟ και πήγε φυτευτός πρόεδρος στην Φίλιππο Ενωση που μέχρι τότε έβγαζε ίσαμε 300 000 ευρώ ετησίως και την χρεοκόπησε στα γρήγορα κάνοντας πάρτυ με την Μιρέλα και υποβαθμίζοντας όσο μπορούσε το προϊόν εφαρμόζοντας πολιτική Μαρινάκη επί παράγκας και διώχνοντας κάθε λογικό φίλιππο και από τα πρακτορεία αφού δεν είχε συγκοινωνίες να πάει στο Μαρκόπουλο.
    Λεπτομέρεια, όταν ο ιππόδρομος κατασκευάσθηκε υπήρξε πρόβλημα παραλαβής λόγω ελλείψεων πλην όμως ήταν λειτουργικός και με δυο πινελιές θα γινότανε αξιοθέατο. Στην τρίτη (!) μόλις συγκέντρωση λείπανε από τηλεοράσεις μέχρι τραπεζομάντηλα θυμίζοντας αχούρι από τους χώρους των φιλίππων, πήγαινα τακτικά τότε γιατί ο κολητός μου είχε άλογα (θυμάμαι που ψάχναμε μέσα στα χωράφια να βρούμε τον δρόμο για να πάμε με το αυτοκίνητο). Τίποτε από αυτά δεν ήταν τυχαίο. Ο Β. έκανε πρόταση αγοράς 5 εκ (72 είχε στοιχίσει επισήμωςς) που φυσικά απορρίφθηκε και έκτοτε τον υποτιμούσε συνεχώς διότι είναι θέμα γοήτρου, δεν τον αγοράζει ούτε με 5,5 !!
    Τον αγόρασε όμως ο ΟΠΑΠ (και ο Μελισσανίδης αγόρασε άλογα) αντί 35 εκ και κάθε χρόνο μπαίνει μέσα, όχι για να τον φτιάξει, αλλά να έχει μικρές ζημιές και να μην πληρώνει μεγάλους φόρους από τα υπερκέρδη του στοιχήματος. Οταν «κουραστεί» θα τον παρατήσει (πλησιάζει ο καιρός αφού παραιτήθηκε από την την Φίλιππο Ενωση ο Β, για να μπορεί να τον αγοράσει φυσικά με 5εκ και να δεις τότε για πότε θα πάει το μετρό εκεί και πότε θα γίνουνε οι δρόμοι σύνδεσης με την Αττική οδό κι όλα τα σχετικα.
    Υπ’όψιν πως κτίστηκε με προδιαγραφές ιπποδρόμου ικανού να συναγωνισθεί τους κορυφαίους της Ευρώπης, με προτροπή των Αράβων επί ΠαΣοΚ που ψάχνουν την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στα άλογα, όπως και στην φόρμουλα
    Το καινούργιο του πρόβλημα είναι ο σύζυγος της Θεοδώρας, πρόεδρος του συστεγασμένου ΟμίλουΙππασίας που θέλει να φύγει ο ιππόδρομος για να πάρει το φιλέτο η οικογένεια της συζύγου, δεν της φτάνουν πρωθπουργία και δυο δήμαρχοι…

  181. # 167, 169,170

    Ξαναγράφω πως η ΑΕΚ θα αντιμετωπίσει πρόβλημα μόλις θελήσει να λειτουργήσει το γήπεδο με 30 000 κόσμο , μόνο τρελλός ή σύμβουλος της παράγκας μπορεί να το επιτρέψει με τα συγκοινωνιακά και χωροταξικά δεδομένα, το ίδιο ισχύει και για τον ΠΑΟ στην λεωφόρο, που επιπλέον δεν μπορεί να δώσει το γήπεδο αντιπαροχή σε επενδυτή γι αυτό και προσπαθούν να το κάνει το κράτος με την ΠΑΕ να συνεργάζεται ενω το γήπεδο ανήκει στον ερασιτέχνη.

  182. nikiplos said

    Εγώ πάντως παίδες τα τελευταία εν Αττική χρόνια μου τα πέρασα στην Βατοπεδίου, λίγα μόλις βήματα από το γήπεδο. Καίτοι κάθε δεύτερη Κυριακή, προσωπικά μου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα σε λειτουργικό επίπεδο (πχ έκλειναν το μετρό, απέκλειαν το δρόμο για το σπίτι μου κι έπρεπε να κάνω κύκλο κλπ), με τίποτε δεν θα άλλαζα εκείνες τις ημέρες. Ήταν μια γιορτή, που εν πολλοίς οφειλόταν στους φιλάθλους της συγκεκριμένης ομάδας, αλλά έπαιζε και ρόλο ότι επειδή δεν πρωταγωνιστούσε, δεν υπήρχε εμπρηστικό κλίμα. Ήταν υπέροχα, μια φωνή μέσα στη γενική θλίψη, ένας κόσμος πλήθος που αντηχούσε, χωρίς τυμπανοκρουσίες, χωρίς απαιτήσεις. Αυτά.

    Τα υπόλοιπα στα ρέστα, γιατί πιστεύω πως η όλη υπόθεση του Βοτανικού είναι μούφα.

    181@ Τζη, αγνοώ τα περισσότερα για το ποιόν και το σπόρ. Εντούτοις έχω την εντύπωση πως εκεί είναι κάθε πέρσυ και καλύτερα, μια συνεχής και μονότονη απαξία. Για να κάνω και λίγο χιούμορ, ίσως να φταίνε και οι παράνομες κυνοδρομίες στο γειτονικό Κορωπί… αλλά τώρα όλα αυτά πάπαλα.

  183. Pedis said

    # 177 – Αυτοί δεν έχουν ανάγκη, λαμβάνουν θείο γκοφρετάκι με υγιεινό τρόπο (αρκεί να είναι καθαρά τα χεια του παπά).

    Η διαφορά με τους εδώ γιδοβοσκούς είναι ότι πρώτοι οι άλτι-παπάβεροι μετέθεσαν τη λειτουργία της παραμονής των Χριστουγέννων ώστε να γίνει σεβαστό το ωράριο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας και παρότρυναν την πελατεία τους να μείνει στο σπίτι για φέτος. Διότι, τo τζεζού-μπαμπίνο, επειδή είναι θαυματουργό, μπορεί να γεννηθεί και μόνο του χωρίς γκράντε-φέστα και μπάνιο-ντι-φόλλα.

    https://www.ilfattoquotidiano.it/2020/12/10/papa-francesco-anticipa-la-messa-di-natale-sara-alle-19-30-con-pochi-fedeli-restrizioni-anche-per-tutti-gli-altri-riti-della-tradizione/6032720/

  184. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    184 Αυτοί είναι αιρετικοί ρε συ, ποιος τους χέζει…Εδώ το χριστεπώνυμο πλήρωμα ξηγιέται αντρίκια, μίκα φινόκι.

  185. Γιάννης Κουβάτσος said

    183:Νίκιπλε, αν σου περιγράψω επεισόδια πριν ή ύστερα από ντέρμπι μεταξύ αντίπαλων οπαδών ή μεταξύ οπαδών και της αστυνομίας, συνοδευόμενα από ζημιές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα, σπασίματα βιτρινών και τζαμαριών, πετροπόλεμο και δακρυγόνα, μπορεί να αλλάξεις γνώμη.

  186. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    184

    è possibile vivere la celebrazione della messa della notte di Natale senza aprire una guerra fredda con il governo

    Εδώ σε μας δεν μπήκε τέτοιο θέμα με γκουέρες φρέντες και καπουτσίνες. Ομοψυχία εξ αρχής με λίγα ψιλοκορδελάκια για το σκερτσόζικον του πράγματος.

    Μου κάνει εντύπωση πάντως που τον αναφέρει με το επώνυμο κι όχι με τον τίτλο του. Τον κοίταξα κιόλας στη βίκη και λέει πως στα νιάτα του είχε δουλέψει μπράβος, πόρτα σε μαγαζιά. Είχε ποντίκια ο ποντίφηξ.

  187. Pedis said

    # 187 – Το fatto-quotidiano το παίζει πιο laico, γενικά. Πάντως, οι νεώτεροι πάπες αναφέρονται και με τα επίθετά τους, ακόμη κι από τους πιστούς.

  188. Pedis said

    Οι καρδινάλιοι δεν έχουν καλλιτεχνικά ονόματα για το κοινό.

  189. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    188 Μάστα, Νον λο σαπέβο μίκα, γκράτσιε.

  190. Μαρία said

    184
    Με πήγες κοντά 70 χρόνια πίσω 🙂

  191. # 183

    Αγνοώ τα περί σκυλοδρομιών, εμ τους έμαθε ο ΟΠΑΠ με ζωντανές και βίρτουαλ, παιχνίδι για τα τζόνκια του στοιχήματος , καμιά απολύτως σχέση με τις ιπποδρομίες, το αριστοκρατικότερον των αθλημάτων παγκοσμίως. Στο Μεϊντάν με τις κούρσες των μέχρι και 20 εκ. $, (δες βίδδεο) δεν υπάρχει καν στοιχηματισμός. Στα δικά; μας ο χώρος στο Μαρκόπουλο είναι το φιλέτο της εποχής. παρότι πρωθυπυργεύει ο Κούλης θεωρώ την άλλη οικογένεια πιο ισχυρή (γι αυτό και δεν πολιτεύεται), έχει βάλει και τον τοποτηρητή της… αντιπρόεδρο και πιστεύω πως αυτή θα πάρει τον ιππόδρομο αλλά μόλις με 5εκ, εκτός αν διαταράξει τις ισορροπίες ο Ιβάν εν καιρώ.

  192. Pedis said

    # 191 –
    😀

    Nel 1952, poi, ebbe successo in Italia la canzone Papaveri e papere, composta da Mario Panzeri, Nino Rastelli e Vittorio Mascheroni, cantata da Nilla Pizzi e classificatasi al secondo posto del Festival di Sanremo di quell’anno. Dietro al testo scanzonato e apparentemente demenziale, fu letta una forte satira politica contro la Democrazia Cristiana e Amintore Fanfani, suo esponente di spicco in quel periodo, caratterizzato da una bassa statura.[9]

    Il successo della canzone contribuì a diffondere il modo di dire «alti papaveri» entrato oggi nel comune parlato.[10]

    https://it.wikipedia.org/wiki/Alto_papavero

  193. Pedis said

    + 193 : b. Per lo più al plur., le persone di maggiore autorità, di maggior prestigio nella vita pubblica (con allusione alla leggenda romana secondo cui Tarquinio il Superbo, per mostrare al figlio il metodo più sicuro per impossessarsi di Gabî, fece abbattere con un bastone nel suo giardino i papaveri più alti, volendo con ciò significare che andavano tolti di mezzo i cittadini più eminenti): gli alti p., i più alti p. (e, meno spesso, semplicem. i papaveri) della politica, dell’alta finanza, della burocrazia; anche al sing., e talvolta con l’agg. grosso: è stato qualche grosso p. a procurargli questo posto.

    https://www.treccani.it/vocabolario/papavero/

  194. Μαρία said

    193
    Για τη δεκαετία του ’50 τα ήξερα όπως και κάθε λυκόπουλο που σέβεται τον εαυτό του. Νόμιζα όμως λανθασμένα οτι σήμερα ο περισσότερος κόσμος θεωρεί το άσμα παιδικό.

  195. DominoTheory said

    * Ανοσία αγέλης
    * Δεν είναι αθώοι
    * σκόιλ ελικικού

    Το πρώτο και το τρίτο δεν με απασχολούν ιδιαίτερα, αλλ’ αν το δεύτερο δεν τα πάει καλά, δεν θα το θεωρήσω και καλό σημάδι.

  196. Μανώλης said

    Καλό μεσημέρι. Καθημερινά διαβάζω και απολαμβάνω, σπανίως σχολιάζω. Ειμαι .ανάμεσα σε πανδημία και κορονοιο ( καθώς μετά από χρόνια με μια από αυτές τις δύο λέξεις θα περιγραφουμε εν συντομία το 2020), μένουμε σπίτι (γιατί περιλαμβάνει καραντίνα, τηλεκπαιδευση, τηλεργασία, απόσταση) και κρούσματα ( μια λέξη επίσης που μπήκε ξαφνικά στην καθημερινότητα με πολύ συγκεκριμένη έννοια -«ειπανε κρούσματα σήμερα ή ακόμα ; ) .

  197. sarant said

    197 Να είστε καλά. Το σχόλιό σας κρατήθηκε επειδή ήταν το πρώτο σας.

  198. Pedis said

    # 195 – Παιδικό είναι … για τα παιδιά. Αλλά είναι σχεδόν προφανής και η σατιρική διάσταση (όχι για τον Φανφασίστα, αλλά γενικά) για κάποιους μεγαλύτερους.

  199. Αλέξης Χ. said

    Θεωρώ άδικο να υπάρχει μόνο το σκοιλ ελικικού και όχι ο πολυθρύλητος Μέτζης του Νεούκτη ή ακόμα και το «όλα τα παιδιά», αλλά τι να κάνουμε

  200. Τζι-Κέι said

    Υπέρκομψη, επακούμβηση, ασυμπτωματικός! Άντε και του χρόνου!

  201. Avonidas said

    Καλημέρα. Ψήφισα τελικά.

    Κορονοϊός – κοβηλίθιος – επιπεδοποίηση καμπύλης (στο τέλος, μπας και ξορκίσω το κακό).

    Επιλογές που απέρριψα:

    κοινωνική απομόνωση/τηλεργασία/τηλεδιάσκεψη/λοκντάουν, γιατί μου στοίχησαν πολύ ψυχολογικά.

    τεστ/μοριακό τεστ/ράπιντ τεστ, γιατί στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί 😐

  202. pkonid said

    Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, μας στοίχειωσαν οι λέξεις: κορονοϊός, πανδημία, εμβόλιο.

  203. katerina vasileiou said

    Ατομική ευθύνη, εξ αποστάσεως, σκόιλ, ελικικού ανεξίτηλες λέξεις… Χαίρεσθε κ. Σαραντάκο!

  204. sarant said

    Ευχαριστώ από εδώ για τις συμμετοχές σας!

  205. Να κι εδώ… To 2020 σε λέξεις, μια τύπου «ανασκόπηση» – viewtag.gr

  206. Steloni said

    Τζαμπα τοση αναλυση.. τελικά οτι να ναι ψηφισα. Μπορω να αλλαξω την ψηφο μου καπως;;;
    Λοιπον κορονοιος, καραντινα και κρουσματα. Αν μπορουσα να το αλλαξω θα εβγαζα τα κρουσματα για τη πανδημια. Δε ξερω πως μου ξεφυγε.. δε τη πηρε το ματι μου 😦

    Αντε υπομονη μεχρι του χρονου πάλι. Αραγες πως να ναι τα πραματα σ’ ενα χρονο απο τωρα? Λετε ακομα να μας απασχολει η πανδημία…;; Καλές γιορτές!!

  207. Εκείνη η στιγμή…

  208. Το σερί από aerosol*, Alexis, Silent Bob και voulagx συνεχίζεται για 11η χρονιά. Παρακαλούνται να προσέλθουν στην κάλπη Κασσάνδρα, και Το Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη για το δικό τους σερί (10 χρονιές – ο spikon το έπραξε ήδη) κι ο δύτης για 10 χρόνια ψήφο, όχι συνεχόμενα (το ξέχασε το 18), όπως ήδη έκανε ο LandS.

    *κατά δήλωσή του, δίχως παρανόμι το 2011.

  209. 209 Ο Δύτης ψήφισε την πρώτη μέρα κιόλας, και υπέγραψε κιόλας. Όχι;

  210. ΣΠ said

    Είμαστε πολύ κοντά στο ρεκόρ συμμετοχής.

  211. 210: Ναι, λάθος της εφορευτικής.

  212. 211: Και χωρίς εξωτερική βοήθεια.

  213. Γεια σου, Λου!

  214. loukretia50 said

    214. Νόμιζα πως είχα ψηφίσει… Αειντέέ!

  215. 215: Στις 4:47:43 μ.μ., ακριβώς!

  216. loukretia50 said

    219. Μερσί!
    Με έχω ικανή να μην πατήσω ¨»Υποβολή».
    Έχει συμβεί και σε παραγγελία πίτσας και περίμεναν άδικα 3 νοματαίοι!

  217. Μα γιατί να σε χαιρετούσα στα καλά καθούμενα, αλλιώς;

  218. Μαρία said

    20 λέξεις και εκφράσεις που ακούστηκαν περισσότερο στη Γαλλία
    https://www.francetvinfo.fr/sante/maladie/coronavirus/deconfinement/deconfinement-separatisme-glottophobie-ces-20mots-et-expressions-decouverts-en-2020_4212813.html

  219. sarant said

    211-213 Φέτος δεν είχαμε ούτε αναδημοσίευση σε δημοφιλείς ιστότοπους ούτε παρουσία στην ΕΡΤ. Μόνο υπενθυμίσεις σε ΦΒ και Τουίτερ.

  220. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    209: Έχω ήδη ψηφίσει από τις 14 του μηνός! Για ξανακοίτα τους εκλογικούς καταλόγους…

  221. 221: Ναι, μέσα είσαι.

  222. sarant said

    222 Παντως ρεκόρ 11ετίας έγινε

  223. Αράουτ said

    Αναγκαζόμαστε και πάλι να παρέμβουμε, διότι δεν ανεχόμαστε να μάς εκλαμβάνουν για κάφρους: Προ 80 λεπτών, στο σχόλιο 223, ο κύριος Σαραντάκος ανεκοίνωσε Ρεκόρ 11ετίας όσον αφορά των αριθμό των ψηφισάντων για την Λέξη της Χρονιάς 2020. Αλλά ο υπεύθυνος της Ψηφοφορίας κ. Στάζυμπος αποκρύπτει από τους μακαρίως κοιμώμενους αναγνώστες το γιατί είχαμε φέτος Ρεκόρ Ψηφισάντων:

    Τις προηγούμενες χρονιές οι διπλοψηφίες ηλέγχοντο από την Εκλογική Επιτροπή, ενώ εφέτος δεν ελέγχθηκαν καθόλου, η ψηφοφορία ήταν στην κυριολεξία «μπάτε σκύλοι αλέστε». Ήδη άνθρωποι του Επιτελείου μας μπήκαν και ψήφισαν χωρίς πρόβλημα δυό και τρείς φορές. Ασφαλώς αυτό θα το κάνανε και κάποιοι πονηροί αναγνώσται που επιθυμούσαν να προμοτάρουν κάποιες λέξεις

    ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ: Το Σύστημα Ασφαλείας του κ. Στάζυμπου ήταν διάτρητο εφέτος. Κατά την γνώμη του Επιτελείου μας, ό,τι αριθμό ψηφισάντων ανακοινώσει ο κ. Στάζυμπος, διαιρέστε διά 3 για να έχετε μία πραγματική εικόνα του πόσοι ψήφισαν

    Είπαμε και ελαλήσαμε και αμαρτίαν ούκ έχομεν

  224. Χαρούλα said

    Θα τον απολύσουμε!!!
    Ουφ πιά, όλο λάθη κάνει! Άσε που βαριέται να ελέγχει ο τεμπέλης!🤣😂🤣😂😂😂😂😂😛

  225. mitsos said

    Νόμιζα ότι τα επιτελεία δικαιούνται πολλαπλές άδειες 😉

  226. sarant said

    225 Άλλοι έχουν πάρει κόκκινη κάρτα για λιγότερα.

  227. ΣΠ said

    225
    Ούτε ο Τραμπ να ήσουν.

  228. Και του χρόνου!

  229. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Και του χρόνου!
    με λέξη της χρονιάς 2021, απομητσοτακοποίηση!

  230. […] Η ψηφοφορία για τη λέξη της χρονιάς είχε αρχίσει από τις 14 Δεκεμβρίου πάνω σε λέξεις που είχαν προτείνει οι φίλοι του ιστολογίου με τα σχόλιά τους σε προηγούμενο άρθρο. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: