Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Υπάρχει βιβλίο χωρίς τυπογραφικά λάθη;

Posted by sarant στο 21 Δεκεμβρίου, 2020


Θα υπάρχει, ασφαλώς, αλλά δεν ξέρω ποιο είναι -και πώς τάχα μπορείς να είσαι σίγουρος; Μόνο μέχρι αποδείξεως του εναντίου μπορούμε να πούμε πως ένα βιβλίο δεν έχει λάθος.

Με πολλή χαρά ανάγγειλα τις προάλλες την κυκλοφορία του καινούργιου μου βιβλίου, που λέγεται Το ζορμπαλίκι των ραγιάδων κι είναι ένα ιδιότυπο λεξικό του 1821 με σκοπό να ανιχνεύσει «το Εικοσιένα μέσα από τις λέξεις του».

Όπως και με τα περισσότερα βιβλία μου, είχα στείλει τα δακτυλόγραφα σε φίλους, που έκαναν χρήσιμες παρατηρήσεις και υποδείξεις, ενώ το τελικό κείμενο το κοιτάξαμε εξονυχιστικά μαζί με τον Γιάννη Νικολόπουλο, τον εκδότη, και κάναμε πολλές συζητήσεις για το τυπογραφικό του στήσιμο. Κι όμως, προχτές που παρουσίασα εδώ το βιβλίο, κι έβαλα ένα απόσπασμα από τον πρόλογο, αμέσως κάποιος σχολιαστής βρήκε ότι υπάρχει τυπογραφικό λάθος!

Συγκεκριμένα, αναφέρω στον πρόλογο (στην αρχή της σελ. 10): Όμως, αντίβαρο στον ευπρεπισμό έρχεται η ανάγκη κατανόησης από τον αναγνώστη κι έτσι πολλές φορές στα κείμενα της εποχής ο απομνηνευματογράφος αναγκάζεται να επεξηγήσει τη λόγια λέξη που χρησιμοποιεί δίνοντας σε παρένθεση τη λαϊκή που είναι γνωστή σε όλους ή ακριβέστερη.

Το είδατε το λάθος; Ο απομνηνευματογράφος έχει χάσει μια συλλαβή -κανονικά είναι, βέβαια, απομνημονευματογράφος. Απλολογία, θα πείτε, όπως ο αμφιφορεύς έγινε αμφορεύς και το αστραποπελέκι αστροπελέκι, έτσι και ο εννιασύλλαβος (!) απομνημονευματογράφος συντομεύτηκε στον κάπως πιο μαντζόβολο απομνηνευματογράφο. Αλλά ενώ οι δυο πρώτες περιπτώσεις είναι αποδεκτές και καθιερωμένες, η τρίτη δεν είναι. Και δεν θα κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου, να σας πω ότι τάχα σκόπιμα επέλεξα την απλολογία -όχι, ήταν λάθος τυπογραφικό.

Μπορώ να σκεφτώ για ποιον λόγο δεν το είδα. Ο πρόλογος γράφεται πάντα τελευταίος, κι έτσι τον ελέγχουν λιγότερα μάτια και λιγότερες φορές. Θα ρωτήσετε: δεν έκανες έστω κι έναν έλεγχο με τον Σπελ Τσέκερ; Έκανα, αλλά σε ένα κείμενο σαν κι αυτό, με πάρα πολλές «εξωτικές» λέξεις, ο Σπελ Τσέκερ δεν βοηθάει πολύ. Προφανώς μού κοκκίνισε τον «απομνηνευματογράφο» αλλά επειδή έτσι κι αλλιώς περίμενα ότι θα κοκκινίσει και τη σωστή λέξη (και όντως, και ο απομνημονευματογράφος κοκκινίζει) «διάβασα» τη σωστή λέξη και πάτησα Ignore all.

Κι έτσι θυμήθηκα μια ιστορία που μου διηγήθηκαν πριν από κάμποσο καιρό. Ήταν, λέει, ένας εκδοτικός οίκος, δεν θυμάμαι ποιος, που είχε αναλάβει την ελληνική μετάφραση και έκδοση ενός (αγγλικού) βιβλίου για τον Βέντρις, τον Τσάντγουικ και την αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Β’. Αυτά γίνονταν στη δεκαετία του 1990, όταν ο Τζον Τσάντγουικ ζούσε ακόμα.

Το πρόσεξαν πολύ το βιβλίο, ο δε εκδότης τούς επέστησε την προσοχή μην τυχόν και γίνει κανένα τυπογραφικό λάθος, «και το δει ο Τσάντγουικ και γίνουμε ρεζίλι». Και πράγματι, το πέρασαν από σαράντα διορθωτικά κύματα. Βγήκε το βιβλίο, το καμάρωσαν, το έστειλαν στον Τσάντγουικ. Και δέκα μέρες αργότερα, ήρθε η ψυχρολουσία. Γράμμα του Τσάντγουικ: Σας ευχαριστω πολύ για την καλαίσθητη έκδοση. Σημειώνω, ωστόσο, ότι ζω ακόμα.

Τους έζωσαν τα φίδια. Ανοίγουν το βιβλίο και στην αρχή του πρώτου κεφαλαίου διαβάζουν: Ποτέ δεν θα φανταζόταν ο νεκρός φοιτητής Τζον Τσάντγουικ ότι…Φυσικά, το κείμενο θα έπρεπε να λέει: ο νεαρός φοιτητής. Πώς είχε γίνει «νεκρός», που δεν είναι καν κοντά στο πληκτρολόγιο; Άγνωστο. Πώς δεν το είδαν τόσα μάτια; Μυστήριο!

Δεν ξέρω αν την εποχή εκείνη είχαν πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου -μάλλον υπήρχε- αλλά, και να είχαν, δεν θα βοηθούσε. Ο «νεκρός» είναι εξίσου αποδεκτη λέξη με τον «νεαρό».

Τα λάθη αυτά, που περνάνε κάτω από το ραντάρ του Σπελ Τσέκερ, οι Άγγλοι τα λένε atomic typos, όπως η ατομική βόμβα, και αν πιστέψω το Urban dictionary τα είπαν έτσι επειδή η αλλαγή ενός και μόνο γράμματος φτιάχνει μια εντελως καινούργια λέξη. Δεν το καταλαβαίνω πολύ καλά, αλλά δεν βρήκα άλλη εξήγηση.

Τέτοιο ύπουλο τυπογραφικό λάθος βρήκα και στο βιβλίο που διαβάζω τώρα, το μυθιστόρημα του Κόου «Ο κ. Γουάιλντερ κι εγώ», που μου αρέσει πολύ προς το παρόν. Λοιπόν, στη σελ. 137 του βιβλίου διαβάζουμε: «…αποκλείεται να βγάλουν κέδρος από αυτό το υλικό».

Κέρδος, βέβαια. Αλλά και πάλι λέξη αποδεκτή, που δεν την πιάνει ο αυτόματος ελεγκτής ορθογραφίας. Δεν ξέρω αν υπάρχει εξελιγμένος ελεγκτής ορθογραφίας, που να κάνει και συντακτική ανάλυση και όχι απλώς σύγκριση λέξεων με ένα αποθηκευμένο λεξικό. Αν υπήρχε, μπορεί να έπιανε το «να βγάλουν κέδρος», που θα έπρεπε να είναι στην αιτιατική. Τον «νεκρό φοιτητή» του προηγούμενου παραδείγματος μόνο άνθρωπος θα μπορούσε να τον πιάσει.

Φυσικά, η νέα τεχνολογία βοηθάει πολύ στην αντιμετώπιση και εξάλειψη των τυπογραφικών λαθών -όμως υπάρχουν και λάθη που τα εισάγει ακριβώς η νέα τεχνολογία. Δανείζομαι μερικά παραδείγματα από ένα παλιότερο άρθρο του ιστολογίου, το οποίο, συμπληρωμένο σε πολλά, έχει συμπεριληφθεί και στο βιβλίο μου «Η γλώσσα έχει κέφια«.

Πρώτα πρώτα ο ίδιος ο κορέκτορας, σε κινητά και ταμπλέτες, προσφέρει σωρεία κωμικών παρεξηγήσεων συμπληρώνοντας ή διορθώνοντας λάθος. Θα γράψω κάποτε άρθρο με ανθολογια των κατορθωμάτων του κορέκτορα.

Αλλά και σε προγράμματα επεξεργασίας κειμένου, αν βάλουμε τον σπελ τσέκερ να διορθώσει ξένα κύρια ονόματα το αποτέλεσμα θα είναι άκρως διασκεδαστικό. Πιο διασκεδαστικό γίνεται αν το δημοσιεύσουμε
έτσι, χωρίς να το κοιτάξουμε πρώτα –την έπαθε μέχρι και το CNN, που σε μια είδηση από Ελλάδα το μακρινό 2003 έγραψε για τον Costa Summit και τον Christ Protoplast (μαντεύετε ποιοι είναι, υποθέτω). Αλλά και πιο πρόσφατα, ελληνικός ιστότοπος έγραψε ότι στην κηδεία του Κ. Μητσοτάκη παρευρέθηκε και
ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμέλας!

Μια πληγή στα σύγχρονα πληκτρολόγια που δεν υπήρχε τον καιρό πριν από τους υπολογιστές είναι και το «σύνδρομο του λάμδα». Για να βάλουμε τόνο πρέπει να πατήσουμε το πλήκτρο που βρίσκεται δίπλα στο Λ και μετά το φωνήεν που τονίζεται· μπορεί όμως από λάθος να πατήσουμε το Λ –αυτό συνήθως είναι ανώδυνο, όχι όμως όταν έχουμε να πληκτρολογήσουμε το ρήμα «κάνω». (Και όχι μόνο: προ καιρού είχα δει σε καποιον ιστότοπο ότι το τάδε μέτρο «θα μας πάει πολλά βληματα μπροστά»). Πάντως, αυτά τα λαμδογενή λάθη ο Σπελ Τσέκερ τα πιάνει διότι δεν έχουν τόνο (κλανει, βληματα).

Ένας άλλος δαίμονας της νέας τεχνολογίας είναι ο δαίμονας της αυτόματης αντικατάστασης. Θα την έχετε πάθει κι εσείς στα κείμενά σας, όταν ζητάτε να αντικατασταθεί κάτι σε ολόκληρο το κείμενο και με φρίκη διαπιστώνετε ότι η ίδια ακολουθία γραμμάτων εμφανίζεται και αλλού και όχι μόνο εκει που θέλατε να γίνει η αλλαγή.

Ένας εκδοτικός οίκος είχε την πολιτική να γράφει πάντοτε «δεν» για το αρνητικό μόριο, αποφεύγοντας εντελώς το «δε». Σε ένα βιβλίο, ο μεταφραστής δεν ήταν ενημερωμένος γι’ αυτό, κι έτσι είχε κάμποσα «δε». Ο επιμελητής έδωσε αστόχαστα την εντολή «search and replace all» και αντικατέστησε παντού όλες τις λέξεις «δε» με «δεν». Κατά δυστυχία, το βιβλίο είχε άφθονα αρχαία παραθέματα, σε μονοτονικό, κι έτσι σε όλα τα αρχαία χωρία το μόριο «δε»  αντικαταστάθηκε και έγινε, παντού, δεν –και επειδή το κείμενο δεν το ξανάδε ανθρώπου μάτι, τυπώθηκε έτσι. Πώς έτσι; Αντιγράφω κανα-δυο σημεία για να πάρετε μια ιδέα: Παμφίλω δεν τινί προσφωνεί το βιβλίον. (…) Λέγει δεν ότι το μέγεθος έχει ο ήλιος δύο κλιμάτων». Και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό κρούσμα. Σε άλλο βιβλίο, άλλου εκδοτικού οίκου, ο σκοτσέζος πολέμαρχος Ρόμπερτ Δε Μπρους φιγουράρει, εντελώς σουρεαλιστικά, ως Ρόμπερτ δεν Μπρους.

Πλησιάζουμε προς το τέλος επιστρέφοντας στο ερώτημα του τίτλου. Υπάρχουν βιβλία χωρίς τυπογραφικά λάθη; Θα υπάρχουν, αλλά τα περισσότερα βιβλία έχουν λάθη -ένα-δυο λάθη σε ένα βιβλίο 200 σελίδων νομίζω ότι είναι συγχωρητέα. Για να μιλήσουμε για λειψή επιμέλεια πρέπει τα λάθη να είναι περισσότερα.

Λέγεται ότι ο Δημήτριος Δημητράκος, ο γνωστός εκδότης, καμάρωνε επειδή στο Λεξικό του δεν είχε ούτε ένα τυπογραφικό λάθος, διότι έκανε όχι μία και δύο αλλά δέκα διορθώσεις.

Μάλιστα, λέγεται πως είχε αθλοθετήσει μια όχι ευκαταφρόνητη αμοιβή σε όποιον του έφερνε σελίδα του λεξικού του με λάθος.

Δεν ξερω αν βρέθηκε κάποιος να διαψεύσει τον ισχυρισμό και να εισπράξει το έπαθλο. Ωστόσο, πριν από καιρό, καθώς έψαχνα κάτι στο λεξικό του Δημητράκου, στον 7ο τόμο και στη σελ. 3415, βρήκα το λάθος που βλέπετε στην εικόνα: ίδρθμα. Σκέφτηκα στην αρχή μήπως είναι το σημαδάκι του μακρού πάνω από το υ, που δίνει την εντύπωση του θ, αλλά μεγεθύνοντας την εικόνα είδα καθαρά ότι είναι θήτα. Δεν είναι σοβαρό, βέβαια, αλλά καταρρίπτει τον ισχυρισμό του αλάνθαστου.

Μόνο που είναι αργά για να εισπράξουμε την αμοιβή -σε προπολεμικές δραχμές…

273 Σχόλια προς “Υπάρχει βιβλίο χωρίς τυπογραφικά λάθη;”

  1. Dimitri Leeberakees said

    Υποθετω οπως το μανιττζεβελο εγινε ματζοβολο.

  2. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Τον παλιό καιρό, τότε που τα (μεγάλα και σημαντικά) βιβλία τυπώνονταν για εβδομάδες ή μήνες, συχνά υπήρχε, στην αρχή ή στο τέλος, σελίδα με παροράματα, ενίοτε και ένθετο δισέλιδο αν δεν προλάβαιναν τη βιβλιοδέτηση.
    Τότε το διάβαζαν, εκτός από τους διορθωτές, και ο στοιχειοθέτης, ενδεχομένως και ο πιεστής (κάπως διαγώνια ο τελευταίος), οπότε ένα-δυο ζευγάρια μάτια παραπάνω.

  3. Ζήτω η απλογία… 🙂

  4. Avonidas said

    Καλημέρα από τα πάτρια.

    Και βέβαια υπάρχει βιβλίο χωρίς τυπογραφικά λάθη – το χειρόγραφο 😉

  5. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ώχ! Μη μου λές για λάθη στον Δημητράκο (σπεύδω να το διορθώσω..). Είναι ένα από τα ευαγγέλια της ζωής μου και είχα βρεί κι εγώ κάποτε ένα λάθος αλλά το αποσιώπησα για να μην μας πάρουν χαμπάρι οι αντίπαλοί μας.. 🙂 Καλημέρα σας!

  6. «…Δεν ξέρω αν την εποχή εκείνη είχαν πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου…»

    Αμέ: Volkswriter se DOS3.30
    Άλλες εποχές,
    καλημέρα κ καλή εβδομάδα

  7. leonicos said

    οχι

  8. leonicos said

    Όχι

  9. leonicos said

    ΟΧΙ

  10. leonicos said

    Γιατί είμαι τόσο απόλυτος;

    πρώτον και το σημαντικότερο: Μου το εχει διαβεβαιώσει η καταπληκτκότερη επιμελήτρια κειμένων ever,

  11. Καθ’ απλολογίαν… 🙂

  12. leonicos said

    Γιατί είμαι τόσο απόλυτος;

    πρώτον και το σημαντικότερο: Μου το εχει διαβεβαιώσει η καταπληκτκότερη επιμελήτρια κειμένων ever, της οποίας η κόρη είχε σχολιάσει κι εδώ, που δούλεψε στο εκδοτικό της Εθνικής τράπεζας

  13. leonicos said

    Δεύτερον: μερικές φορές υπάρχει και υποκειμενισμός. Κάποιος θεωρεί κάτι λάθος και ο άλλος το λέει σωστό

  14. Νέο Kid Al Afrikii said

    4. Με το που σε είδα, θυμήθηκα ένα αστείο τυπογραφικό που έλεγε ότι είχε «πάθει» ο Ντώκινς. Είχε γράψει the Large hadron collider και τυπώθηκε the Large hardon collider…. Spicy! Isn’t it? 🙂

  15. leonicos said

    Τώρα θα διαβάσω και το άρθρο

  16. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ξαναείδα το ίδρυμα στον Δημητράκο. Στον δικό μου είναι διορθωμένο, ΄Στο σημείο που μοιάζει με το άνω ήμισυ του θ υπάρχει το σημαδάκι της βραχύτητας και -ευτυχώς- φαίνεται καλά η δασεία 🙂

  17. atheofobos said

    Άραγε σαν το «σύνδρομο του λάμδα» έχουν παρατηρήσει κι΄ άλλοι το «σύνδρομο του α»,που παθαίνω συνέχεια, δηλαδή να πατάς caps Lock αντί για α;

  18. ΓιώργοςΜ said

    Να υπερασπιστώ την τυπογραφία βέβαια και να πω πως θεωρώ αυτά τα λάθη που συζητάμε, λάθη δακτυλογράφησης, διόρθωσης ή επιμέλειας· τυπογράφος δεν ανακατεύεται πλέον στη σύνταξη του κειμένου προς εκτύπωση, το πολύ-πολύ στη σελιδοποίηση.

  19. Η γειτνίαση κ+λ στο πληκτρολόγιο, μας βάζει και ένα πολύ κακό τυπογραφικό: κακό αντί καλό.

  20. Αρτεμις said

    Τα μαργαριταρια, στα μηνυματα των κινητων θα μπορουσαν επισης να αποτελεσουν υλικο για πολλα βιβλια. Εγραφα μηνυμα σε εναν φιλο μου να βρεθουμε στο γνωστο black duck της πλατειας Κλαυθμωνος, αλλα ο κορεκτορας ειχε φαινεται αλλες ορεξεις κι αποφασισε να αλλαξει τον τοπο του ραντεβου σε black fuck. Ευτυχως επεσε το ματι μου πριν φυγει το μηνυμα κι εχουμε τιποτε παραξηγησεις…Οποτε, για καλο και για κακο, ευνουχισα τον κορεκτορα μια και καλη.

  21. «όχι όμως όταν έχουμε να πληκτρολογήσουμε το ρήμα «κάνω»».

    Την έχω ήδη πατήσει δύο φορές σε κείμενα που έστειλα…

  22. π2 said

    Οι παλιοί τυπογράφοι (υποθέτω για να παρηγορήσουν τους συγγραφείς που έβλεπαν τυπογραφικά λάθη μετά την εκτύπωση παρά τις ατέρμονες διορθώσεις) έλεγαν ότι το τέλειο είναι του Θεού και υπάρχουν ανέκδοτα με ευσυνείδητους στοιχειοθέτες που αφήνουν εν γνώσει τους ένα μικρό τυπογραφικό λάθος για να αποφύγουν την ύβρη. Ως γνωστόν, αυτό συνέβαινε πάντοτε στους χάρτες για ευνόητους λόγους (αποφυγή αντιγραφής).

    Για τις διορθώσεις στην εποχή του Όττο Κορρέκτ θα μπορούσαν να γραφτούν τόμοι. Προσωπικά αποφεύγω τους αυτοματισμούς όπως ο διάολος το λιβάνι. Η πρώτη δουλειά που κάνω όταν παραμετροποιώ καινούριο υπολογιστή είναι να απενεργοποιήσω σχεδόν όλες τις αυτόματες διορθώσεις (αφήνω λίγες που πράγματι γλιτώνουν κόπο σε διόρθωση χωρίς να κινδυνεύεις να οδηγήσουν σε σφάλματα) και τον ορθογραφικό έλεγχο στα ελληνικά (τον αφήνω στα αγγλικά και στα γαλλικά). Πιο ασφαλής είναι η διόρθωση χωρίς αυτά, για μένα τουλάχιστον.

    Τρεις πρακτικοί κανόνες για τους νεότερους:

    1. Όσο εξοικειωμένοι κι αν είστε με τη δουλειά στην οθόνη, η τελευταία τουλάχιστον διόρθωση πάντοτε στο χαρτί.
    2. Ο συγγραφέας είναι πάντοτε ο χειρότερος (τελευταίος) διορθωτής του κειμένου του.
    3. Προσωπικό κόλλημα: κάντε τον κόπο προτού στείλετε οποιοδήποτε επιμελημένο κείμενο οπουδήποτε να ελέγξετε για την ύπαρξη διπλών κενών. Δείχνει μεγάλη τσαπατσουλιά η (ορατή στο εκπαιδευμένο μάτι) παρουσία τους, η οποία είναι αναπόφευκτη στην πληκτρολόγηση.

  23. Αντώνης said

    Καλημέρα.
    Χθες το βράδυ, η Arte έδειχνε το «Μπεν Χουρ» (ναι, το παλιό, του Ουίλιαμ Ουάιλερ, του ’59). Ανταλλάσσοντας e-mail με φίλους για το πόσο άντεξε ο καθένας μας (εγώ άντεξα 10-15 λεπτά), διαπίστωσα πως ο κορέκτορας μού άλλαζε το «Χουρ» σε «Χουρμουζιάδη»!

  24. LandS said

    Καλημέρα

    «Πάντως, αυτά τα λαμδογενή λάθη ο Σπελ Τσέκερ τα πιάνει διότι δεν έχουν τόνο (κλανει, βληματα) »

    Καλά, τι σε έπιασε και έβαλες κόμμα; 😊

  25. leonicos said

    -όχι, ήταν λάθος τυπογραφικό.

    Δεν το είδα το λάθος, γιατί το μάτι, όταν δεν είναι υποψιασμένο βλέπει σωστά.

    Χαίρομαι που δεν διακιολόγησες κάτι μη δικαιολογήσιμο. Ομολογώ ότι αν έλεγες το αντίθετο, δεν θα σε πίστευα.

    Αλλά χαίρομαι διπλά που είσαι τίμιος μαζί μας, ειλικρινής και ζορμπαλής

  26. π2 said

    Το μείζον γλωσσικό ζήτημα με τη διόρθωση βέβαια είναι η απαξίωση της ίδιας της διαδικασίας της διόρθωσης σε μεγάλους εκδότες. Και δεν μιλάω μόνο για τα ΜΜΕ, τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τους ιστοτόπους, όπου ο λόγος είναι η ταχύτητα. Μιλάω ακόμη και για σοβαρούς υποτίθεται εκδοτικούς οίκους που εκδίδουν σοβαρά επιστημονικά βιβλία.

  27. Avonidas said

    Τα λάθη αυτά, που περνάνε κάτω από το ραντάρ του Σπελ Τσέκερ, οι Άγγλοι τα λένε atomic typos, όπως η ατομική βόμβα, και αν πιστέψω το Urban dictionary τα είπαν έτσι επειδή η αλλαγή ενός και μόνο γράμματος φτιάχνει μια εντελως καινούργια λέξη.

    Στον προγραμματισμό και στη θεωρία των τύπων, «άτομο» (atom) λένε το έσχατο στοιχείο της ανάλυσης μιας συντακτικής δομής – τα γράμματα μιας λέξης, τα μεμονωμένα σύμβολα, τα πιξελ μιας εικόνας κλπ. Επομένως, τα atomic typos είναι εύστοχα ονομασμένα. Ουσιαστικά, αν ορίσεις μια «λεξικογραφικη απόσταση» στο χωρο των λέξεων – οπου λεξη ειναι οποιαδήποτε ακολουθία γραμμάτων και ενα βημα συνιστά η αλλαγή ενός και μόνο γράμματος – τότε ενα atomic typo μπορει να εμφανιστεί όταν δυο νόμιμες λέξεις βρίσκονται διπλα δίπλα στο χώρο, σε απόσταση ενός βήματος.

    Φυσικά, μπορουν να οριστούν κι άλλες εύλογες αποστάσεις (μετρικές τις λεμε στο κουρμπέτι). Για παράδειγμα, το να μεταθέσεις δυο γειτονικά γράμματα μπορεί να γίνει σ’ ένα βήμα, αντι για δύο που θα απαιτούσε η λεξικογραφικη απόσταση. Ή πάλι μπορει διαφορετικές αντικαταστάσεις ενός γράμματος να αντιστοιχούν σε διαφορετικές αποστάσεις, ανάλογα με τη σχετική θέση τους στο πληκτρολόγιο. Το τι είναι λογική μετρική εξαρτάται από τη διαδικασία στοιχειοθεσίας του κειμένου.

  28. Λένε πως όσα γυαλάκια μαζέψεις από ένα γυάλινο βάζο που έπεσε και έσπασε, πάντοτε θα υπάρχει έστω και ένα που δεν το είδες.

    Το ίδιο ισχύει και με τα λάθη σε βιβλίο: όσα και να διορθώσεις πάντοτε υπάρχει τουλάχιστον ένα που διέλαθε.

    Μέχρι τώρα, δεν έχω διαβάσει βιβλίο που να μην έχει έστω και ένα λαθάκι. Ας το δούμε και αλλιώς: το λάθος είναι αυτό που δίνει πρόσθετη αξία σε ένα βιβλίο όπως ένα κατασκευαστικό ψεγάδι στο γραμματόσημο.

    Φαντάζεσθε πόσο κρύο πράγμα είναι ένα αψεγάδιαστο βιβλίο;

  29. Ένας συγγραφέας μου έλεγε πώς του διόρθωσαν το αγώρι του. Υποστήριζε στο κείμενό του πως η λέξη «αγόρι» έχει μια υποτιμητική μεταχείριση στις γλώσσες: γκαρσόν, beach boy, αγώρι [δηλαδή ανώριμο, που λέμε]. Ο διορθωτής το έκανε «αγόρι».

  30. leonicos said

    προσφέρει σωρεία κωμικών παρεξηγήσεων

    στο κινητό, μόλις γράψεις ‘μου’ τι σου προτείνει

    Εγώ δεν το γράφω γιανα μη με σβήσεις

  31. Avonidas said

    Είχε γράψει the Large hadron collider και τυπώθηκε the Large hardon collider….

    Ε καλα, άλλοι το κάνουν σκόπιμα αυτό το λάθος 😎

    Ενας συνάδελφος ειχε κανει το λογοπαίγνιο Last Hadron Collider, που παιζει ν’ αποδειχτεί κι ακριβές – είτε λόγω οικονομίας είτε λογω πανδημίας 🙄

  32. ΚΩΣΤΑΣ said

    Το πρόβλημα στο πληκτρολόγιο είναι η γειτνίαση ΄των πλήκτρων λάμδα (λ) και τόνου (‘). Και να συμβεί αυτό το παραπληκτρολόγημα όταν έχεις να γράψεις την απλή πρόταση: κάνω λάθη! 🤣

  33. leonicos said

    ;διερωτώμαι μόνο αυ΄τη η λέξη αρχίζειαπό μου; ούτρο, μουσική, μουργέλα, μουρούνα, μουτσούνα, μουτζούρα

    γιατί προτείνει αυτό ακριβώς;

    είναι βραχύτερο ή συμπαθέστερο;

    περιμένω απάντηση στο ερώτημά μου

  34. leonicos said

    δαίμονας της αυτόματης αντικατάστασης

    φοβερά εκνευριστικό. κινδυνεύεις να στείλεια άλλα αντ’ άλλων

    αν πας να γράψεις κάτι μη αναμενόμενο από το πρώτο γουρούνι, π.χ χιττιτες. δεν σου λέω τ γένεται’τους Λουβούς τους έκανε Λίβυους δε

  35. SteliosZ said

    Καλημέρα.

    Ίσως, σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι το κιεεμνο που αοκολυεθι εανιι εκυλοα κτααοντηο. Ή όπως αναφέρει ένα σχετικό άρθρο (https://www.treehugger.com/why-your-brain-can-read-jumbled-letters-4864305):

    «It deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.»

    Τελικά, μάλλον είναι αδύνατον να υπάρξει βιβλίο χωρίς λάθη γιατί, πιθανότατα, το μυαλό μας «σβήνει» το λάθος και κατανοεί το σωστό (αυτό που «θα έπρεπε» να γραφεί).

  36. leonicos said

    εικόνα: ίδρθμα.

    είνει το κ@λο-θ δίπλα στο κ@λο-υ

  37. Εκτιμώ πως τα βιετναμέζικα θα είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε σφάλματα πληκτρολόγησης:

    Dù tiếng Việt có lượng lớn từ vựng chuyển hoá từ tiếng Hán thành âm Hán Việt và từ Hán Việt nhưng dựa trên ngữ pháp và vốn từ căn bản, ngôn ngữ này thuộc ngữ hệ Nam Á và có số người nói nhiều nhất (nhiều hơn số lần so với các ngôn ngữ khác cùng hệ cộng lại). Hiện tại ở Việt Nam, tiếng Việt chủ yếu sử dụng chữ Quốc ngữ (chữ Latinh) để viết, còn chữ Hán và chữ Nôm biểu ý được dùng chủ yếu bởi cộng đồng người Kinh ở Trung Quốc…

  38. Pedis said

    Και πού να ‘χει λάθος η φόρμουλα …

    Έλα, ντάξει, δεν έγινε και τίποτα με ένα τάιπο.

    Μόλις διορθωθεί ετούτο και βγει η δεύτερη έκδοση θα βρεις το επόμενο. 😀

  39. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    36

    Λεώνικε, δεν κατάλαβα. Πεοτείνεις αλλαγή του πληκτρολογίου για να μην είναι το -ε- δίπλα στο -ρ-?

  40. Avonidas said

    Να πω κι εγω την κακία μου, συγγνώμη: Λεώνικε, με τι πληκτρολογείς, με βούρτσα για τα μαλλιά;

  41. Πέπε said

    Καλημέρα.

    @απομνηνευματογράφος:

    Πάντως πολύ πρόσφατα έμαθα ότι υπάρχει και είναι επισήμως αποδεκτή η λέξη «Αλκοολογικός» (υπάρχουν τέτοια τμήματα στα νσοκομεία). Είναι αυτό που μετά βεβαιότητος θα έλεγα κατά λάθος αν πήγαινα να πω «αλκοολολογικός».

    @αυτόματος ορθογράφος, αυτόματη αντικατάσταση:

    Σύμφωνα με μαρτυρίες μαθητών, αυτός είναι υπεύθυνος για κάποια σχιζολεκτικά φαινόμενα που ολοένα και κερδίζουν έδαφος: καθώς δεν έχει πρόβλεψη για κάθε πιθανό ευκαιριακό σύνθετο με το ξανα-, το πρωτο- κλπ., τα ξεχωρίζει (το ξανά μέτρησα, το πρώτο κατάλαβα…), με αποτέλεσμα πολλοί να νομίζουν πια, λόγω συνήθειας, ότι έτσι είναι το σωστό.

  42. Pedis said

    Κάτι άλλο πάει στραβά με το πληκτρολόγιό του. Μετο που αλλάζει γραμμή φαίνεται να ενεργοποιείται η «δημοσίευση σχολίου» …

  43. Διάσημα και πολύ σπάνια τα τσεκ του Ντόναλντ Κνουθ, ενός δεκαεξαδικού δολαρίου (2,56$), κλπ.

  44. Πέπε said

    @42 Ενώ η «ανάγνωση άρθρου» αργεί να ενεργοποιηθεί

  45. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστω πολύ για τα πρώτα και τα δεύτερα σχόλια!

    1 Δεν είναι το ίδιο, στην περίπτωση του ματζόβολου υπάρχουν όλοι αυτοί οι τύποι: ματζόβολος, μανιτζέβελος, μαϊτζέβελος.

    5 Λογικό είναι σε τόσο μεγάλο έργο να υπάρχουν περισσότερα από ένα λάθη

    6 Υπηρχε, δεν ξέρω αν το είχε χρησιμοποιήσει ο μεταφραστής ή ο εκδοτης.

    22 Ωραίος ο Όττο. Και ισχύει το 2) απολυτα

    24 Α, πολύ καλό!

    29 Κι άλλα τέτοια έχω ακούσει, κάποιοι βάζουν ειδοποίηση προς τον διορθωτή.

    41α Ωραίο παράδειγμα!

  46. Κουνελόγατος said

    Κέδρος-Κέρδος το είδα κι εγώ. Τι να κάνουμε, λάθη είμαστε, ανθρώπους κάνουμε…

  47. Νέο Kid Al Afrikii said

    31. Το last hadron καταπίνεται… (κάτι ;άλλο θα βρείτε για να παίζετε εσείς! 🙂 )
    To last hard-on όμως …γάμησέ τα! (λέμε τώρα, γιατί χωρίς hard-on τι να μαμήσεις;…)

  48. Τα λάθη στο βιβλίο είναι σαν τις τρύπες από τσιγάρο στην τσόχα της χαρτοπαιξίας, δημιουργούν ατμόσφαιρα

    Το να πεις έβγαλα τις κάλτσες και τα παπούτσια μοτυ είναι λάθος αλλά κτυπάει καλύτερα λόγω ρυθμού από το σωστό έβγαλα τα π;απούτσια μου και τις κάλτσες.

    Για να αφήσω τα λάθη της καρδιάς που πολλές φορές είναι ό,τι καλύτερο σναντήσαμε στη ζωή. Ο μεγάλος Φαμπρίτσιο τραγούδησε μόνο το φινάλε του άσματος μαζί με την Τερέζα…

    E benvenuto sia
    Ogni abbaglio del cuore,
    E benvenuto sia
    Anche l’errore.

  49. Θα μας κάνουν πάλι παρατήρηση για το λάμδα που πρέπει να γράφουμε, λέει, λάμβδα.

  50. Υπάρχει και κάποιο ανάλογο με το «αλκοολογικός» / «αλκοολολογικός».
    Προτείνουν Japanesia, αφού είναι πολλά τα νησιά της, όπως Ινδονησία, Μελανησία, Μικρονησία κ.λπ. Οπότε ποιο είναι το αντίστοιχο ελληνικό; Ιαπωνησία ή Ιαπωνονησία; (Για να μην πούμε και Ιαπωνοννησία).

  51. Πέπε said

    @50

    Αν με το διπλό ν έχεις στον νου σου την Πελοπόννησο, τότε το ακριβές θα ήταν Ιαπωνωννησία. Πέλοπος νήσος, Ιαπώνων νησία, καταχρηστικό σύνθετο κι έτσι.

    Τρίχες φυσικά. Το αντίστοιχο ελληνικά είναι Ιαπωνία γιατί έτσι τη λέμε τη χώρα στην Ελληνικεσστεριεσκαιδιαφορανησιασεδυοδιαφορετικαπελαγία.

  52. ΓιώργοςΜ said

    36 Δεν είχε πληκτρολόγιο ο Δημητράκος 🙂

  53. sarant said

    51 Άπω Ιωνία, είπαμε.

  54. sarant said

    Σχόλιο φίλης από το ΦΒ:

    Προσοχή στο Replace all, εχει κλεισει σπίτια!

  55. ΓιώργοςΜ said

    47 τέκνικλι σπίκινγκ, καταπίνεται [Γς mode off]

  56. Δίχως λάθος στο ίδρυμα η 2η έκδοση (ανατύπωση 1972) του Δημητράκου

  57. BLOG_OTI_NANAI said

    Είπαμε, ουδείς άσφαλτος…

  58. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σε κάποια παλιά συνέντευξη θυμάμαι τον Καστοριάδη να αφηγείται ένα σχετικό περιστατικό. Ο Άγις Στίνας είδε σε κάποιο κείμενό του ότι η φράση «τα προνόμια της νομενκλατούρας» είχε τυπωθεί ως «τα πορνόμια της νομενκλατούρας» και ενθουσιάστηκε με αυτό το τυπογραφικό λάθος.

  59. ΣΠ said

    Βιβλίο χωρίς τυπογραφικά λάθη; Υπάρχει, πώς δεν υπάρχει.

  60. BLOG_OTI_NANAI said

  61. 59: Αυτό, λες, ε;

  62. sarant said

    56 Αυτή δεν ειναι απλή 2η έκδοση, αλλά ουσιαστικά είναι νέο λεξικό, αφού είναι επίτομο (σε ένα χοντρό τόμο) αντί για 15τομο, σε επιμελεια του Θ. Τζανετάτου. Ξαναδουλευτηκε δηλαδή από την αρχή.

    57-60 Ωραία ευρήματα.

  63. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νικοκύρη, μαρμάγκα. ☺

  64. Γιάννης Κουβάτσος said

    Παλιά έβαζαν τα παροράματα στο τέλος του βιβλίου:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://dimartblog.com/2013/06/14/paroramata-ert/amp/&ved=2ahUKEwi8wvqL9t7tAhXpIMUKHeThALEQFjAFegQICRAB&usg=AOvVaw1VkQSJNkTXBooUMCjmgkGm&ampcf=1

  65. @ 51 Πέπε
    21 Δεκεμβρίου, 2020 στις 11:49
    @50

    >> Αν με το διπλό ν έχεις στον νου σου την Πελοπόννησο, τότε το ακριβές θα ήταν Ιαπωνωννησία. Πέλοπος νήσος, Ιαπώνων νησία, καταχρηστικό σύνθετο κι έτσι. Τρίχες φυσικά. […]

    Άρα ως «Ιάπωνος νήσοι» πάει καλά ως «Ιαπωνοννησία».
    Δυστυχώς δεν είναι …τρίχες επειδή είναι διεθνής γεωγραφικός επιστημονικός όρος με μεγάλη παιδαγωγική αξία (6.852 νησιά!) που πρέπει να αποδοθεί (συμπληρωθεί) και στα ελληνικά. Στο Google δεν είδα καμιά αναφορά του. 🙂

  66. Νέο Kid Al Afrikii said

    Κουίζ (μαθηματικό…) σχετικό με το Θέμα:

    Σε μια βιβλιοθήκη κανένα βιβλίο δεν έχει τον ίδιο αριθμό λέξεων με κανένα άλλο, και ο αριθμός των βιβλίων είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των λέξεων του βιβλίου με τις περισσότερες λέξεις. Πόσες λέξεις έχει το βιβλίο που είναι σχετικό με το θέμα μας; 🙂

  67. BLOG_OTI_NANAI said

  68. Avonidas said

    Σε μια βιβλιοθήκη κανένα βιβλίο δεν έχει τον ίδιο αριθμό λέξεων με κανένα άλλο, και ο αριθμός των βιβλίων είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των λέξεων του βιβλίου με τις περισσότερες λέξεις. Πόσες λέξεις έχει το βιβλίο που είναι σχετικό με το θέμα μας; 🙂

    Καμία λεξη.

    Υπαρχουν Ν βιβλία στη βιβλιοθήκη, με 0,1,2,…,Ν-1 λεξεις αντίστοιχα. Υπάρχει τουλάχιστον ένα βιβλίο στη βιβλιοθήκη.

  69. Νέο Kid Al Afrikii said

    68. Σωστός! Και φυσικά το βιβλίο που δεν έχει καμία λέξη ,δεν έχει και κανένα τυπογραφικό λάθος! 🙂

  70. Πάνος με πεζά said

    Χάρτες βεβαίως, με -σκόπιμα- τυπογραφικά λάθη, υπάρχουν οπωσδήποτε «για να καθίσταται εμφανής η αντιγραφή τους». Κουκίδες με χωριά που δεν υπάρχουν, δρόμοι που δεν υπάρχουν κλπ. Καλό το κολπάκι, πάντως !

  71. Νέο Kid Al Afrikii said

    Α! Tώρα πρόσεξα ότι έθιξαν ήδη το θέμα ο Σταύρος και ο Στάζυ… 🙂

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ένα λάθος κόμμα το 1872 κόστισε στην αμερικανική κυβέρνηση 2 εκατ. δολάρια, όταν στην US Tariff Act, αντί για «tropical fruit-plants», κάποιος έγραψε «tropical fruit, plants» με αποτέλεσμα την…απαλλαγή από δασμούς όλων των τροπικών φρούτων και φυτών, και όχι μόνο των τροπικών φυτών που παράγουν φρούτα. Υπήρξε διόρθωση, αλλά μετά από δύο χρόνια χαμένων εσόδων.»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.huffingtonpost.gr/2015/12/24/typografika-la8h_n_8873720.html&ved=2ahUKEwjXwJGL897tAhWSnxQKHTl5ByQQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3sL8ELpnFwQlivgxwWf88U&cshid=1608548220798

  73. Πάνος με πεζά said

    Επίσης κάποτε καταγράφονταν (δεκαετίες πριν, φυσικά) και τα «bag of the month» των Windows. Τί δήλαδή συνδυασμό εντολών αν έδινες, τρέλαινες το λειτουργικό κι έβγαζε μήνυμα…

  74. sarant said

    63 Ok!

  75. Πάνος με πεζά said

    Δεν είχε βγει κι ένα ιστορικό γραμματόσημο, που είχε μείνει συλλεκτικό ακριβώς γιατί είχε τυπογραφικό λάθος; (Καλά, όχι ελληνικό φυσικά, στα ελληνικά γίνεται κάθε μέρα !)

  76. Πέπε said

    @65
    Κι επειδή έχει 6.852 νησιά αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει σε κάθε γλώσσα η ονομασία να αλλάξει σε κάτι που να αναφέρει και τα νησιά; Ο τρόπος που κάθε γλώσσα ονομάζει τις διάφορες χώρες είναι αποτέλεσμα ολόκληρης σειράς εξελίξεων, περιλαμβανομένης ακόμη και της παρανόησης κάποιες φορές – είναι η επιτομή της ιστορίας της πρόσληψης κάθε χώρας ξεχωριστά από τους ομιλητές της κάθε γλώσσας ξεχωριστά.

    Δε βλέπω καμία λογική στο να διαγραφούν όλα αυτά με μια μονοκοντυλιά, δεν πα’ να ‘ταν και 6.853 τα νησιά. Και δεν καταλαβαίνω τι το παιδαγωγικό θα υπήρχε στο να αποφασίζαμε «δε θα το λέμε πια έτσι αλλά αλλιώς».

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    68,69: Δεν καταπιάνεστε με την εικασία του Γκόλντμπαχ εσείς οι δύο; ☺

  78. Christos said

    Μου έχει κάνει εντύπωση ωστόσο, ότι ενώ σε ελληνικές εκδόσεις τα λάθη είναι συχνότατα, σε αγγλικά και γερμανικά βιβλία είναι από σπανιότατα έως ανύπαρκτα, σε σημείο που όταν βρίσκω κάποιο, να ψάχνω το λεξικό μπας και πρόκειται για λέξη που δεν ξέρω. Δε γνωρίζω αν αυτό εξηγείται με κάποιο τρόπο…

  79. ΓΤ said

    Είναι φορές που, κάτω από συνθήκες πίεσης, δηλαδή μονίμως όταν το βιβλίο βρίσκεται στη φάση του «τελικού στημένου», όπως θα φτάσει δηλαδή στα μάτια του αναγνώστη, ή «τελικού τελικού», που ο εγκέφαλος θα τα κάνει τα νερά του, και δεν θα δει την «παρτίδα», που έπρεπε να είναι «πατρίδα», και ήδη δεν την έχει δει μέχρι εκείνο το στάδιο του βιβλίου.

    Υπάρχουν φορές, ευτυχώς είναι δυο-τρεις αυτοί οι οίκοι, που, ενώ ο επιμελητής/διορθωτής έχει παραδώσει και έχει το ΟΚ δώσει, όταν ο οίκος πάρει από τον τυπογράφο το δείγμα των φωτοτυπιών, «ηλιοτυπίες» που λέγαμε παλιά, «μέσα» στον εκδότη, ερήμην του επιμελητή/διορθωτή πια, το τονίζουμε, αλλάζουν κάτι που «δεν τους άρεσε», «πάνω στη φωτοτυπία», με αποτέλεσμα να γεννιούνται λάθη, είτε απλά, είτε βαθύτερα, που άπτονται είτε της «λογικής» του βιβλίου είτε ζητημάτων ομοιομόρφησης κ.λπ., θέματα τα οποία δεν αντιλαμβάνεται ο μέσος αναγνώστης.

    Υπάρχει εκδότης ο οποίος, παραδοσιακά, δεν δίνει το ανάπτυγμα εξωφύλλου σε αυτόν που έχει φροντίσει την έκδοση, και όλα τα εξώφυλλα τα βλέπει συγκεκριμένο άτομο «εσωτερικά», με αποτέλεσμα να γεννιούνται λάθη στο οπισθόφυλλο. Κυκλοφορεί βιβλίο στο οπισθόφυλλο του οποίου το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα είναι ελαφρώς παραλλαγμένο. Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής; O ίδιος εκδότης έβγαλε κάποτε βιβλίο στο οποίο έβλεπες δύο διαφορετικούς ISBN, άλλον στο οπισθόφυλλο και άλλον στην ταυτότητα.

    Υπάρχουν βαθιά λάθη, μέσα στους δαιδάλους μιας απαιτητικής έκδοσης, τα τυπογραφικά είναι το πρώτο επίπεδο, τα άλλα δεν θα τα δει το μέσο μάτι, ζητήματα ομοιομόρφησης σε σημειώσεις, χτίσιμο λογικής σε Ευρετήρια… Κατ’ εμέ, πάντως, όλες οι εκδόσεις είναι απαιτητικές.

    Σε έργο πολύτομο, που ευτυχώς αποσύρθηκε κάποτε, είμαστε στον γαλλικό Μεσαίωνα, η ηρωίδα μας έχει καστανά μάτια, και, μετά από δύο τόμους, εμφανίζεται με πράσινα. Υπάρχει βιδωμένος συγγραφέας, και υποταγμένος σε αυτόν εκδότης, ο οποίος, αναφερόμενος στα λεπτά της ώρας, τα θέλει, «από άποψη», «λεφτά». Και έτσι κυκλοφορεί το βιβλίο του.

    Υπάρχει ωραίος βιδωμένος εκδότης ο οποίος λέει «τον κολοφώνα τον βλέπω μόνο εγώ!», θαρρείς κι είν’ το αιδοίο της γυναίκας του. Με αποτέλεσμα να μνημονεύει τον τυπογράφο Α («το βιβλίο τυπώθηκε […]» συνοδευόμενο από την επαγγελματική διεύθυνση του τυπογράφου Β. Τα βιβλία ζουν με τα λάθη τους, ακριβώς όπως ο οργανισμός μας με τα μικρόβια.

    Έχω δεκάδες παραδείγματα στο ρημάδι το κεφάλι μου, και θα ήθελα σήμερα να γράφω επί ώρες, και μάλιστα σε ένα ιστολόγιο το οποίο αγαπώ πολύ, και για το οποίο έχω μετανιώσει που όλο ανέβαλλα να επισκεφτώ, ήρθα αργά, και τώρα δεν αποχωρίζομαι το σιρόπι Sarantakol. Και θα ήθελα, με την ευκαιρία, να ζητήσω συγγνώμη που έχω πληγώσει μερικούς φίλους του ιστολογίου, γιατί, λόγω πίεσης, δεν μπορώ να βγάλω τον πραγματικό μου εαυτό στον αέρα, αυτόν που θα ήθελε να σας μιλάει επί ώρες για παλιές ιστορίες από βιβλία από τότε που ήταν στο εμβρυακό στάδιο (πάντα δίχως να εκθέτω), να σας μιλήσει ως σκέτος σκυλίσιος αναγνώστης, και ασφαλώς καταλαβαίνετε ότι η ταριφόγλωσσα, τα γήπεδα κ.λπ. είναι υιοθετημένες περσόνες, βαλβιδούλες αποσυμπίεσης, αφού από το 2000 ανάβω αμετάκλητα κερί στην Εκκλησία του Βιβλίου και ζω με έναν πόνο αγάπης για την καλή αράδα. Και τη συγγνώμη αυτή την οφείλω γιατί μπορεί να μην αξίζει δυάρα ό,τι αραδιάζω εδώ κατά καιρούς, αλλά αξίζουν αυτά που εσείς αναρτάτε, τα δικά σας παιδιά.

    Και επειδή βρίσκομαι και εγώ σε φάση «τελικού στημένου», θα κλείσω σήμερα με ένα από τα «ιστορικότερα» λάθη που έχουν συμβεί σε βιβλίο, και αυτό έτυχε να γίνει σε επίπεδο μονταζιέρας. Ωραίος εκδότης, εξώφυλλο που θες να το ακουμπάς με γάντι. Φρέσκο το μυθιστόρημα, έχει υμνηθεί η πλοκή στα ξένα δημοσιεύματα, και πάνω στις πρώτες σελίδες, εκεί που αρχίζεις να μπαίνεις, γυρίζεις σελίδα, και διαβάζεις αράδες από συνέντευξη της Άντζελας Δημητρίου! Δεν έβρισκαν λέξεις να μου περιγράψουν την εκδοτική οργή, τύφλα να ‘χει ο Βεζούβιος…

  80. π2 said

    Υπάρχει και μια άλλη κατηγορία τυπογραφικών λαθών με πολύ κρισιμότερα αποτελέσματα, όπως η περίφημη «ακριβότερη παύλα στην ιστορία»: https://en.wikipedia.org/wiki/Mariner_1#Launch_failure

  81. @ 76 Πέπε

    Είμαστε σοβαροί;
    Είναι εισαγόμενο επιστημονικό προϊόν όπως π.χ. το «Ινδοκίνα» και το «Ιαπωνία».
    Έχει και μεγάλη παιδαγωγική αξία επειδή με μία λέξη (που δεν θα αλλάξει τη ΘΕΓ μας) διορθώνεται το λάθος «η Ιαπωνία είναι νησί» ή επιχειρείται συμβολή στη διόρθωσή του.
    🙂

  82. ΣΠ said

    66
    Κιντ, το έχεις ξαναβάλει. Έπρεπε όμως να πεις: «ο αριθμός των βιβλίων είναι κατά ένα μεγαλύτερος από τον αριθμό των λέξεων του βιβλίου με τις περισσότερες λέξεις». Αν είναι παραπάνω δεν μπορεί να ισχύσει το «κανένα βιβλίο δεν έχει τον ίδιο αριθμό λέξεων με κανένα άλλο».

  83. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    79 Μη χολοσκάς για τις πα**ίδες, το νόημα βγαίνει έτσι κι αλλιώς. Οι χαμένες πατρίδες από χαμένες παρτίδες προέκυψαν.

  84. spiridione said

    Για να τα λέμε εδώ όλα Νικοκύρη, έχεις γράψει παλιότερα και άλλο άρθρο, πιο πλούσιο, για το θέμα
    Ο δαίμονας και τα πολλά ποδάρια του
    https://sarantakos.wordpress.com/2016/06/06/typodaemon/

  85. Νέο Kid Al Afrikii said

    77. Πάς καλά ρε!? Έχεις δει πού έχουν φτάσει οι τιμές απ’τα φασόλια, τελευταία; Καλύτερα να φουλάρεις Αστομάρτη παρά να αγοράσεις γίγαντες!…
    82. Ναι, σωστά Σταύρο.

  86. Παναγιώτης Κ. said

    @2. Πράγματι αυτή η παραδοσιακή συνήθεια με τον πίνακα παροραμάτων γιατί εγκαταλείφθηκε;
    Φαίνεται,ένα βιβλίο με αυτό τον πίνακα είναι σε βάρος της γενικής εικόνας του βιβλίου.

  87. @ 86 Παναγιώτης Κ.

    Σωστό. Πονηρό.

  88. Τα επικηρυγμένα ενός αθηναϊκού φροντιστηρίου.

    Η επικήρυξη για κάθε (ενδεχόμενο) τυπογραφικό λάθος στη νέα έκδοση ήταν –τότε– ένα τάλ(λ)ηρο = πέντε δραχμές.

    Στην περίφημη ενεργό τιμή του εναλλασσομένου ρεύματος το φροντιστηριακό βιβλίο είχε εκτός διδακτέας σχολικής ύλης, για το «ανορθωμένο» το μισό (το ένα δέυτερο, 1/2). Αλλά ήταν λάθος. Στο σχολείο ο καθηγητής το διόρθωσε αλλά υπήρχαν αντιρρήσεις. Τελικά έγινε δεκτή η διόρθωση και ο μαθητής που είχε μεσολαβήσει κέρασε τον καθηγητή μια τυρόπιτα από την αμοιβή που είχε εισπράξει από το φροντιστή.

  89. Θεοδώρα said

    Καλησπέρα σας,
    δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτηση του τίτλου αλλά συχνά-πυκνά με απασχολεί το πόσες πολλές φορές μπορεί να διαβάσουμε την ίδια λέξη και να μην καταλάβουμε το λάθος. Το πρόβλημα είναι πως δεν διαβάζουμε κυριολεκτικά αλλά βλέπουμε τις εικόνες των λέξεων που τις ξέρουμε και ο εγκέφαλός μας «διαβάζει» τη σωστή λέξη. Με τα χρόνια και την συνεχή αύξηση του διαγώνιου διαβάσματος ηλεκτρονικών κειμένων αυτό μου συμβαίνει όλο και περισσότερο…Συμφωνώ πως το διάβασμα από το έντυπο βοηθά περισσότερο στον εντοπισμό λαθών.

  90. avno13 said

    Πόσος χρόνος χρειάζεται να βρεθούν ΟΛΑ τα λάθη σε ένα αξιόλογο βιβλίο? Αξίζει τον κόπο να αναβληθεί η δημοσίευσή του για τόσο χρόνο;
    Όποιος θέλει σώνει και καλά να βρει ΟΛΑ τα λάθη, μήπως είναι ψυχαναγκαστικός; Μήπως πιστεύει επίσης ότι μπορεί να γίνει τέλειος ακόμα και αν η τελειότητα έγκειται στην εύρεση ΟΛΩΝ των λαθών (και όχι κατ’ ανάγκη και στην διόρθωσή τους);

  91. ΣΠ said

    Μέχρι και το Fields Medal έχει τυπογραφικό λάθος. Η ημερομηνία είναι γραμμένη MCNXXXIII αντί MCMXXXIII.

  92. Γιάννης Κουβάτσος said

    85α. 😂

  93. sarant said

    Kατά σατανική σύμπτωση, σήμερα είδα αυτό, που υποτίθεται ότι προέρχεται από την Τράπεζα Θεμάτων. Η Στέλλα Βιολάντη του Ξενόπουλου, θύμα της μαζικής αντικατάστασης.

    Όποιος έχει πρόσβαση ας το επαληθεύσει:

  94. 78 Μην το λες, έχω βρει σοβαρότατα λάθη σε πρόσφατο επιστημονικότατο βιβλίο του Stanford University Press.

  95. sarant said

    79 Κάποτε θα άξιζε να γραψεις κάτι εκτενές.

    84 Μα, δεν το λέω και στο άρθρο ότι έχω πάρει μερικά παραδείγματα από αυτό το παλαιότερο άρθρο;

  96. Georgios Bartzoudis said

    Λάθια είμιστι, ανθρώπ(οι) κάνουμι:
    Μη ών συγγραφεύς …εξ επαγγέλματος, εξέδωσα 2-3 βιβλία. Ίσως, αν μου το επιτρέψει ο κορονιός, να τυπώσω άλλα 1-2. Στο πρώτο εξ αυτών, που είχε και δεύτερη έκδοση, ΕΚΑΝΑ ένα λάθος που …το κουβαλώ μέχρι σήμερα! Δεν το πρόσεξε κανένας επιμελητής κλπ. Και όταν πήγα να κάνω μια τρίτη έκδοση, τότε μόνο είδα το λάθος, και να πως: Έγραφα ότι το βιβλίο «αφιερώνεται σε όσους έχουν πολεμήσει ανιδΕοτελώς για την πατρίδα». Την τρίτη φορά είπα να το αλλάξω για να …μην με κατηγορούν οι πάσης φύσεως «σαραντιστές» ότι υπηρετώ τα συμφέροντα της επάρατης καθαρεύουσας των κεφαλαιοκρατών κλπ: Το έκανα «χωρίς ιδιοτέλεια», και τότε (μόνο) έπιασα το λάθος. Λίγους μήνες αργότερα, έπιασε το «ανιδΕοτελώς» και ένα ΓαΤάκι του παρόντος ιστολογίου, που φαίνεται ότι …ξεσκόνιζε «πεπραγμένα». (κάλλιο αργά παρά ποτέ, του είπα τότε).

  97. Πάνος με πεζά said

    Αν σε κάτι συνεισφέρει αυτός ο παραλληλισμός, ο Βλαντιμίρ Χόροβιτς, στις «στουντιακές» ηχογραφήσεις, άφηνε επίτηδες τα λάθη που είχε κάνει παίζοντας, ενώ κάλλιστα θα μποούσε να τα διορθώνει, με τη βοήθεια της τεχνολογίας… Άπ’ την άλλη, και η δικιά μου καθηγήτρια πιάνου, που έλεγε «Μην ακούς ποτέ κομμάτια πιάνου από ηχογραφήσεις σε στούντιο, αν θες να συλλαμβάνεις σωστά τη μουσική, να ακούς τις ζωντανές. Γιατί στο στούντιο διορθώνουν τα πάντα, και το κάνουν να ακούγεται άψογο σε βαθμό πέραν του ανθρώπινου…»

    Εν πολλοίς, Κοινούσης !

  98. Avonidas said

    #85. Έχεις δει πού έχουν φτάσει οι τιμές απ’τα φασόλια, τελευταία;

    Όταν είχα πρωτοδιαβάσει το βιβλίο, τρολάρισα έναν φίλο μου – μαθηματικό ταλέντο – την Πρωταπριλιά, κάνοντάς του δώρο ένα μεγάλο κουτί φασόλια γίγαντες, μ’ ένα χαρτάκι μέσα με την προτροπή να στρωθεί στη δουλειά 😆

  99. Νέο Kid Al Afrikii said

  100. Νέο Kid Al Afrikii said

    Κι ένα για φυσικούς που μπερδεύονται μεταξύ πυκνότητας και ειδικού βάρους, υπάρχει λύση! Το dord! (πάλι dordια ήφερα, που λένε…)
    https://bookbub-res.cloudinary.com/image/upload/c_scale,w_650/q_auto/f_auto/v1582647539/dord_1_w58xe8.webp

  101. spiridione said

    95. Α, σόρι, δεν το πρόσεξα.

  102. sarant said

    99 Χαχαχά!

    100 Πρέπει να έχουμε γράψει στο ιστολόγιο για τo dord.

  103. ΣΠ said

    102β
    Μόνο απλή αναφορά https://sarantakos.wordpress.com/2020/09/04/itaat/

  104. ΓιώργοςΜ said

    86 Όχι. Παλιά, από το πρώτο τυπογραφικό μέχρι τη βιβλιοδεσία μπορεί να περνούσαν 6+ μήνες. Τα πρώτα τυπογραφικά μπορούσαν να τα διαβάσουν πολλές φορές, πολλοί άνθρωποι και να βρουν λάθη.
    Επίσης, μεγάλα βιβλία όπως λεξικά και εγκυκλοπαίδειες κυκλοφορούσαν σε εβδομαδιαία βάση, σε δεκαεξασέλιδα, στα περίπτερα. Οι αγοραστές τα πήγαιναν για βιβλιοδεσία στο τέλος. Άλλος ένας τρόπος να φανούν και να διορθωθούν λάθη.
    Σήμερα τα βιβλία τυπώνονται ολόκληρα σε dt, ανεξαρτήτως τιράζ, οπότε δεν υπάρχει χρόνος για αυτή τη διαδικασία.

  105. ΓΤ said

    Σπίτι κι εκδοτικός οίκος μαζί. Βιβλίο με απίστευτα προβλήματα, να το ξηλώνεις και να το ξαναγράφεις, οργιώδης η βλάστηση μεταφραστικών ατοπημάτων, συν το πολυτονικό με τις βαρείες, συν τις υποσέλιδες σημειώσεις με εσφαλμένες παραπομπές. Μπορεί τώρα, στα 52 μου, να νιώθω νέος, αλλά τότε, το 2002, ήμουν κιόλας. Πήγαινα πρωί κι έφευγα νύχτα, αφού στα ράφια της εκδότριας ήταν και οι συγκεκριμένες πηγές.

    Σαν να μην έφτανε η κούραση, με δεδομένες τις σχέσεις εμπιστοσύνης που είχαν αναπτυχθεί, η εκδότρια ένα βράδυ έπρεπε να παραστεί σε κάποια εκδήλωση.
    «Σε παρακαλώ, επειδή δεν έχω κάποιον να μου τον κρατήσει, μπορείς να κάτσεις εδώ και να μου τον προσέχεις μέχρι να γυρίσω;» μου είπε για τον οκτάχρονο γιο της.
    Κι έτσι, πέρασα από το ντάντεμα αράδων και στο μπέμπι σίτιν. Παράφρον το δεξί μου μάτι να μαστιγώνει νοήματα και παραπομπές με την πουτάνα τη βαρεία, γλυκό το αριστερό μου μάτι να προσέχει τον μικρούλη. Οι άνθρωποι είμαστε βιβλία, και κανένα βιβλίο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με παρωπίδες.

    -Κύριε Γιώργο, μήπως πεινάτε να σας ετοιμάσω κάτι; ρώτησε το σεφουλάκι.
    -Όχι, αγάπη μου, σε ευχαριστώ πολύ, δεν θέλω. (Δεν μπορούσα να κρύψω τη χαρά μου για τον πανέξυπνο πιτσιρικά.)
    -Μην ανησυχείτε, διαβάστε εσείς, εγώ πάω στην κουζίνα, γιατί πεινάω, με έχει μάθει η μαμά να κάνω κάποια πράγματα!
    (Τον παρακολούθησα. Ετοίμασε «κύριος» το γάλα του.)

    Γύρισε, και φώλιασε στον καναπέ.
    Λίγο μετά, εκτοξεύεται, σωστός ελατηριάκος, και λέει:

    -Παρότι δεν πεινάτε, εγώ θα σας ετοιμάσω κάτι! Να μην κάθεστε μόνο με το βιβλίο!

    Μου έφερε ένα βαθύ πιάτο, μέσα στο οποίο είχε σπάσει δύο φρυγανιές, και στο πλάι είχε βάλει ένα κομμάτι «la vache qui rit» 🙂
    […]

    Από το σπίτι-οίκο έφυγα ξημερώματα. Ανάλαφρος, ξεκούραστος, χάρη σε αυτό τον μικρούλη.

  106. sarant said

    105 Ωραία η ιστορία, ωραίος και ο μικρός (θα είναι τώρα κοτζάμ άντρας)

  107. ap8938 said

    πριν από μερικά χρόνια τυπώθηκε βιβλίο οπού, στο οπισθόφυλλο, στη θέση της φωτογραφίας του κωνσταντίνου γεωργούλη (1894 – 1968) βρέθηκε αυτή του κώστα γεωργουσόπουλου. το λαθος προέκυψε γιατί https://www.greekencyclopedia.com/gewrgoylis-kwnstantinos-kalamata-1894-athina-1968-p1696.html. το βιβλίο αποσύρθηκε και το οπισθόφυλλο ξανατυπώθηκε.

  108. … «search and replace all» και αντικατέστησε παντού όλες τις λέξεις «δε» με «δεν». …

    Όπου η ζωή μιμείται την τέχνη και αντιστρόφως:

    Ήταν στα 80ζ η ενδιαφέρουσα ταινία «Οι μεν και οι δε» (Les Uns et les Autres) όπου το «δε» αμέσως έγινε (ξανά?) «δεν» σε κοινωνικοπολιτικές συζητήσεις για τους έχοντες και μη.
    Βλέπω ότι είχε γίνει και τηλεοπτική σειρά στα 90ζ, αλλά δεν είχα πάρει χαμπάρι.

  109. ΣΠ said

    61
    Υπάρχουν κι άλλα https://en.wikipedia.org/wiki/Empty_book
    και

  110. 3,
    Και κάτω οι λαθήρες!

  111. Νέο Kid said

    109. Απίστευτο ! 7,99 λέει , και 49 κάτι shipping…🤪

    Το πιο ωραίο είναι στα reviews. Γράφει ένας: “I don’t know why I bought it. Nothing inside.” 😍

  112. # 105

    …είχε σπάσει δύο φρυγανιές, και στο πλάι είχε βάλει ένα κομμάτι «la vache qui rit»

    «le boeuf qui pleure» demande :

    Πες μου τι τυρί τρως, να σου πω ποιός είσαι 🙂 🙂

  113. Μαρία said

    Το πιο αστείο τυπογραφικό που συνάντησα ήταν μια παρεμβολή ή προσθήκη (interpolatio) που θύμιζε το «ΛΕΟ δες το λίγο» της Καθημερινής.
    Παραθέτω: Υπόκειται και εδώ μια πραγματική ιστορία: το «κάστρο του Υμηττού», όπου ΓΙΑΤΙ απαγορεύεται το όπου; τρεις νεαροί …

    Στο βιβλίο αναφέρεται και το όνομα της διορθώτριας.

  114. Πέπε said

    @81
    Κι αν θέλω να πω «η Ελβετία είναι νησί», πώς θα προφυλαχτούμε από αυτό το ενδεχόμενο;

  115. sarant said

    111 Πολύ καλό!

    113 Χαχαχά!

  116. 111,
    Πάτησα FREE PREVIEW για να πάρω μια ιδέα από το κείμενο και μού έβγαλε

    KINDLE
    We’re sorry. This preview is unavailable.

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ιστορίες για τυπογραφικά λάθη:

    «Ο ίδιος περιγράφει και ένα «διασκεδαστικό στιγμιότυπο από τη διαδικασία έκδοσης του «Μεγάλου Ανατολικού»:

    `

    «Η γυναίκα που «χτυπούσε» τα κείμενα στη μονοτυπία σκανδαλίστηκε πολύ μετά τις πρώτες σελίδες και κάποια μέρα αποχώρησε από το τυπογραφείο έξαλλη. Χρειάστηκε πολύς κόπος και διπλωματία για να πειστεί να συνεχίσει. Όμως, κατά την πρώτη τυπογραφική διόρθωση διαπιστώσαμε κάποια περίεργα τυπογραφικά «λάθη»: κάποιοι αναστεναγμοί και «ωχ» πολλαπλασιάζονταν ή αύξανε ο ήδη μεγάλος αριθμός κάποιων εκσπερματώσεων ή τα εκατοστά κάποιων γεννητικών οργάνων. Η αʼ διόρθωση έχει φυλαχθεί για ευνόητους λόγους στα αρχεία μας».
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.poiein.gr/2014/01/24/dhaninuiaoa-eae-ueea-aaeiu-anuoae-i-cnaeetho-eaeaauico/&ved=2ahUKEwia2Nihw9_tAhWQDOwKHWN5CGUQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw2C21zflKbnMlwd-uRHzSq9&cshid=1608569549149

  118. ΓΤ said

    85
    505

    Κατά τα άλλα:

    @Γεράνι Ρεθύμνου: τραπέζι αρραβώνα, 40 άτομα. Λεπτομέρεια: αστυνομικός η μέλλουσα νύφη…
    https://www.politikakritis.gr/kriti-trapezi-arravona-se-katastima-para-to-lockdown/

  119. ΓΤ said

    Ιγνάτιος Δημητριάδος: «Το εμβόλιο είναι δώρο του Θεού».

    Και επειδή ασφαλώς τα «σκουλήκια» διαβάζουν τη «Ρομφαία», στις γειτονιές του Χαριλάου θα ακουστεί: «Αλμπέρτο, Θεέ, πάρε την ΠΑΕ!»

    https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/41147-dimitriados-ignatios-doro-theou-to-embolio

  120. Γιάννης Ιατρού said

    Τι έγινε, γύρισε ο Λού; 😂 👍👍
    Έμαθα έγραφε τα στιχάκια όλο το Σαββατοκύριακο !

  121. Νέο Kid said

  122. leonicos said

    49

    Θα μας κάνουν πάλι παρατήρηση για το λάμδα που πρέπει να γράφουμε, λέει, λάμβδα

    εβραϊκά lamed. πού βρέθηκε το β;

  123. Καλησπέρα
    «Δεν ξέρω αν την εποχή εκείνη είχαν πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου -μάλλον υπήρχε- αλλά, και να είχαν, δεν θα βοηθούσε. Ο «νεκρός» είναι εξίσου αποδεκτη λέξη με τον «νεαρό».» Μάλλον ελέγχου ορθογραφίας εννοείς. Γιατί ο επεξεργαστής κειμένου από μόνος του, δεν κάνει κάτι. Κι όπως λέει κι ο Αλέξης στο 6, υπήρχε ένα Volkswriter, δεν ξέρω αν τον έχεις ακουστά 🙂 Και τότε υπήρχε η Computer Logic που είχε βγάλει τον πρώτο ελεγκτή ορθογραφίας για ελληνικά που συνεργαζόταν μαζί του όπως και με το word (το 3; το 4; κάπου κει). Κι η εταιρία του Μπίλι τον αγόρασε και τον έβαλε στο πρόγραμμα μέσα (θαρρώ στο 6 πρώτη φορά). Κι απόγονοί του είναι τα σημερινά εργαλεία, που περιορίζονται σε ορθογραφική ανάλυση, αλλά όχι συντακτική (όπως σε άλλες πιο διαδεδομένες γλώσσες, π.χ. Αγγλικά).

    «Μια πληγή στα σύγχρονα πληκτρολόγια που δεν υπήρχε τον καιρό πριν από τους υπολογιστές είναι και το «σύνδρομο του λάμδα».» Πάλι δεν κατάλαβα. Στις γραφομηχανές στην ίδια θέση ήτανε. Για τα χειρόγραφα; Εκεί τα προβλήματα (θα πρέπει να) ήταν άλλα: η καλλιγραφία του συγγραφέα.

    93 Όλοι έχουν πρόσβαση. Ιδού το: https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/trapeza/public/download.php?id=11713&filetype=subject

    120 Ποιος είν’ Ο Λου; Εγώ για ΤΗΝ ήξερα. Άλλαξε κάτι ή πλήθυναν;

  124. William T. Riker said

    Πολύ ωραίο (και) το σημερινό άρθρο!
    Διόρθωνα κάποτε τα δοκίμια ενός συλλογικού τόμου και έπεσα πάνω σε άρθρο με τυπογραφικό λάθος που έβγαζε μάτι και υπήρχε μάλιστα δεκάδες φορές. Στη θέση του ορθού «Αχριδηνός» (επώνυμο βυζ. λογίου του 12ου αι.) υπήρχε παντού ένας τραγελαφικός τύπος με αντιμετάθεση του χι και του ρο! Ο συγγραφέας είχε παραδώσει το άρθρο γραμμένο στο χέρι (άλλες εποχές…). Τι έγινε δεν ξέρω, η δύσμοιρη υπάλληλος που ανέλαβε να το δακτυλογραφήσει δεν έβγαζε το γραφικό του χαρακτήρα (και δεν την ένοιαζε κιόλας); Το δακτυλογράφησε μηχανικά χωρίς να ρίξει δεύτερη ματιά στην οθόνη της; Όπως και να ‘χει, όταν το έδειξα στον καθηγητή που είχε την επιμέλεια του τόμου, ο οποίος είναι ψείρας στον υπερθετικό βαθμό, τον είδα να αλλάζει πενήντα αποχρώσεις του κόκκινου!

    Άσχετο, πέρα από τα τυπογραφικά, μου τη δίνουν και τα λάθη συνέχειας στο έργο ενός συγγραφέα, ειδικά όταν οφείλονται στις παρεμβάσεις παρεμβατικών εκδοτών ή ακατάλληλων μεταφραστών (όπως είχε πάθει αρκετές φορές ο καημένος ο Βερν), αλλά αυτό ίσως είναι άρθρο για άλλη μέρα.

  125. Γιάννης Ιατρού said

    123: Τέλος 🙂 H

  126. Γιάννης Ιατρού said

    121: Σωστός, να τά ΄χουμε όλα μαζί😉

  127. Αγγελος said

    Για το Cupertino έχουμε ξαναπεί, στις αρχές του ιστολογίου…

  128. @ 114 Πέπε

    >>Κι αν θέλω να πω «η Ελβετία είναι νησί», πώς θα προφυλαχτούμε από αυτό το ενδεχόμενο;

    Μικρό το κακό. Είναι ένα απλό σχολικό λάθος. Τι Ελβετία, τι Σικελία.
    Αλλά να πεις τα 7.000 ΑΟΖονήσια σκέτο νησί, ε… αυτό είναι ύποπτη ελληνική γεωγραφική άγνοια.
    🙂

  129. @ 122 Leonicos

    Καλό ερώτημα.
    Για το μρτ (ρίζα: «θάνατος») που έγινε «βροτός» (= θνητός)
    ή την camera (λατινικά) > cham-b-re (γαλλικά)
    ξέρουμε τη φωνητική διαδοχή.

    Ίσως και από το (γενικότερα) σημιτικό lamed να ακολουθήθηκε ανάλογη εξέλιξη προφοράς με δημιουργία χειλικού b (β).

  130. @ 123 Γιάννης Μαλλιαρός

    Για το λ + τόνος που λέει ο Νίκος, μάλλον πληθύνανε…

    (Οι χρήστες των πληκτρολογίων). 🙂

  131. BLOG_OTI_NANAI said

    124: Είναι και «ιεροσυλία», όπως λέει και ο τίτλος του Κουκουλέ, να του αλλάξεις έτσι το όνομα διότι ο Αχριδηνός ήταν και αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης:

    Παρά ταύτα, το λάθος έγινε:

    Και στην εξαιρετική αυτή διατριβή 1.130 σελίδων(!) από τα πολλά, ξέφυγε ένα του διορθωτή:

  132. Οχου…

  133. BLOG_OTI_NANAI said

    131: Συγγνώμη, λάθος, δεν είδα το (sic).

  134. # 105

    …είχε σπάσει δύο φρυγανιές, και στο πλάι είχε βάλει ένα κομμάτι «la vache qui rit…

    Πες μου τι τυρί τρως, να σου πω ποιός είσαι 🙂 🙂

  135. Αράουτ said

    Ενημερώνουμε τον αγαπητό κύριο Σαραντάκο ότι σήμερα Δευτέρα 21/12 το Επιτελείο μας προμηθεύτηκε το νέο του βιβλίο για τα ζορμπαλίκια των ραγιάδων από την «Πολιτεία» » της οδού Ασκληπιού, που το πουλούσε για πρώτη ημέρα. Μέχρι τις 4 μ.μ. το απόγευμα που το αγοράσαμε εμείς, είχε πουλήσει 3 αντίτυπα του βιβλίου κατά δήλωσιν του γνώστη υπαλλήλου


    Εξυπακούεται ότι από αύριο Τρίτη πέφτουμε με τα μούτρα στο διάβασμα, προκειμένου να εντοπίσουμε τα τυχόν τυπογραφικά λάθη και τις γκάφες του συγγραφέα. Είμαστε βέβαιοι ότι ο φανατικός οπαδός της Ελευθερίας του Λόγου, κ. Σαραντάκος, θα μάς επιτρέψει να αναρτήσουμε από τις 10 Γενάρη 2021 (ούτως ώστε να μη κατηγορηθούμε ότι επηρεάσαμε αρνητικά τις εορταστικές πωλήσεις του βιβλίου) τα λάθη, τις αγραμματοσύνες και τις τυχόν γκάφες που εντοπίσαμε.

    Αν επιθυμεί ο φίλτατος κύριος Νίκος, μπορούμε να γράψουμε και μία σύντομη κριτική για το νέο του βιβλίο, προκειμένου να την αναρτήσει δίκην άρθρου στο παρόν Ιστολόγιο, ώστε να μπορέσει να ξεκουραστεί για 24 ώρες. Είπαμε και ελαλήσαμε και αμαρτίαν ούκ έχομεν

  136. Sakis said

    Τα λέμε πια τυπογραφικά αυτά τα λάθη; εγώ τα λέω πληκτρολογικά

  137. ΓΤ said

    αθλητική κίνηση:

    ΠΑΣ-Αστέρας Τρίπολης 2-2
    ΑΕΚ-Βόλος 2-2

  138. BLOG_OTI_NANAI said

    131: Να πούμε ότι στο πρωτότυπο στα «Βυζαντινά Χρονικά» ο Βασιλιέφσκι το έχει σωστά, άρα το λάθος είναι της Επετηρίδας:

  139. sarant said

    124-131 Γελάω πολύ

    123 Εννοώ, αν χρησιμοποιούσαν επεξεργαστή κτλ. στην έκδοση του βιβλίου αυτού ή αν πήραν χειρόγραφα. Γιατι στο χειρόγραφο μοιάζει το α με το κ.

    135 Ωραία, έγινε σεφτές.

  140. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @139, 124. Κι εγώ γέλασα, μιάς και δεν μου διαφεύγουν οι φροϋδικές παρατηρήσεις για την παθογένεση αυτών των λαθών. Ένας θεός ξέρει το τί είχε κολλήσει εμμονικά στο μυαλό εκείνης η «δύσμοιρη υπαλλήλου που ανέλαβε να το δακτυλογραφήσει».. 🙂

    @138.BLOG είσαι απίστευτος! 🙂

  141. Μαρία said

    140
    Αν ήταν κάποιας ηλικίας, μπορεί να της έμεινε ο Αρχίδαμος απ’ τα Ελληνικά του Ξενοφώντα στη Β Γυμνασίου 🙂

  142. ΓΤ said

    Ο Κουφοντίνας μεταφέρθηκε στον Δομοκό…

  143. BLOG_OTI_NANAI said

    139,140: 🙂

  144. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ούτε βιβλία χωρίς τυπογραφικά λάθη υπάρχουν, ούτε σχόλια σε ένα ιστολόγιο χωρίς μακακίες υπάρχουν. Ως απόδειξη για τη δεύτερη περίπτωση (σχολιαστή) θα σας φέρω ένα σημερινό παράδειγμα.

    Επιφανής και παγκοσμίως άγνωστος σχολιαστής, ο υποφαινόμενος, 🤗 ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στο κείμενο και μια φευγαλέα στα σχόλια το πρωί, έγραψε το @32 σχόλιο περί » λάμδα (λ) και τόνου (‘)» το οποίο πέρασε στο ντούκου, κανείς δεν ασχολήθηκε.
    -Τόσο μυαλό που έχουν, πού να το πιάσουν το υπονοούμενο; σκέφτηκε ο υποφαινόμενος. Τώρα που ξαναείδε το κείμενο, ο υποφαινόμενος 😜 πάλι, είδε τη γκάφα του, το λέει ο Νιικοκύρης, και… θυμήθηκε το ανέκδοτο με τον ψηλό και το σκαμπό!!!

    Το σχόλιο αυτό προς επανόρθωση της μακακίας!

  145. BLOG_OTI_NANAI said

    144: Έχει δίκιο σε αυτό, επειδή ο τόνος με το λάμδα είναι δίπλα, πολλές φορές το «κάνω» βγαίνει… χάλια!

  146. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Ένα βιβλίο χωρίς λάθη θα ήταν …συλλεκτικό!

    6, 123.
    Τω καιρώ εκείνω-τέλη δεκαετίας ’80- δούλευα με ένα κειμενογράφο Tasword, σε έναν Αmstrad 1512 (MS-DOS, βεβαίως-βεβαίως 🙂 ). Δεν θυμάμαι να είχε διορθωτή.

    78, 94.
    Συμφωνώ ως προς το ότι και σε σοβαρά ξένα συγγράμματα, βιβλία ή περιοδικά, παρεισφρέουν τυπογραφικά λάθη, άλλοτε προφανή και ανώδυνα, μερικές φορές όμως και σοβαρά.
    Παράδειγμα: η ASHRAE (Αμερικανική Ένωση Μηχανικών Θέρμανσης, Ψύξης, Κλιματισμού), η οποία ενημερώνει τακτικά το site της με τα διορθωτέα στις εκδόσεις της. Έχει μάλιστα και ειδική σελίδα στην οποία οι αναγνώστες μπορούν να στέλνουν τις προτάσεις τους για λάθη που έχουν εντοπίσει. Και είναι πάρα πολλά…

    – Να βάλουμε και ένα σχετικό τραγούδι.

    144.
    >> …ούτε σχόλια σε ένα ιστολόγιο χωρίς μακακίες υπάρχουν
    Τοιούτον δείγμα ανηρτήθη προ μίας περίπου ώρας! 🙂

  147. MA said

    Καλησπέρα, ας πω κι εγώ την αποψάρα μου,
    Δεν νομίζω να υπάρχει βιβλίο χωρίς τυπογραφικά λάθη. Πάντα κάτι ξεφεύγει. Βέβαια άλλο είναι ένα απλό τυπογραφικό, ας πούμε αντιμετάθεση γραμμάτων, που δεν είναι τραγικό, και άλλο είναι λάθος σε χρονολογία. Π.χ. στο βιβλίο της Καστελίνα «Έρωτες κομμουνιστών», που μ´αρέσει πολύ, διαβάζω ότι ο εμφύλιος έληξε τον Αύγουστο του 1948. Ένα τέτοιο λάθος για μένα δείχνει τουλάχιστον τσαπατσουλιά. Κρίμα!

  148. sarant said

    147 Aυτό που λες είναι λάθος ουσίας -και κρίμα. Το έχω στα αδιάβαστα αυτό.

  149. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Θα μπορούσε να μην είναι λάθος ουσίας, Νίκο. 🙂

    https://greekcivilwar.wordpress.com/2016/07/19/gcw-334/

  150. MA said

    148: και κρίμα γιατί το βιβλίο είναι καλό

  151. Triant said

    Το τραγικότερο πάντως τυπογραφικό διαπράχθηκε αναμφίβολα στον οδηγό ‘The Hitchhiker’s guide to the Galaxy’. Το σχόλιο για έναν πλανήτη ήταν: ‘Οι ντόπιοι κάνουν πολύ ωραία γεύματα για τους τουρίστες’ αντί του σωστού με.

  152. mitsos said

    Δεν ξέω αν έληξε ο εμφύλος. ( ο Πελλοπονησιακός αλήθεια έληξε ; Ποιοι νίκησαν οι δημοκρατικοί ή οι ολιγαρχικοί ; )

    Επίσης δεν ξέρω αν έχει κάποιο λάθος το βιβλίο με όλες τις σελίδες του κενές ( δεν το έχω διαβάσει ) . Αλλά μπορεί κάπου να έχει κάποια κάποια ακούσια κηλίδα ή μη ηθελιμένο λεκέ .

    Ξέρω όμως πως υπάρχει σχολικό βιβλίο που όσο περνούν τα χρόνια τα λάθη πολλάπλασιάζονται στις νεώτερες εκδόσεις ( είκοσι μέχρι σήμερα ). Και δεν μιλώ μόνο για τυπογραφικά αλλά και για λάθη στο περιεχόμενο του διδακυικού αντικειμένου . Φαντάζομαι φροντίζει γι αυτό το ΙΕΠ . Αν προκληθώ το επιτελείο μας θα αποκαλύψει λεπτομέρειες 🙂

  153. Γιάννης Ιατρού said

    142: Νύχτα νομοθετούν, νύχτα μεταφέρουν.
    St. Nikolaus, grosses N und kleine Laus.

  154. Μαρία said

    153
    Η ίδια τόνισε πως ούτε η ίδια η διευθύντρια των φυλακών δεν γλίτωσε από τις αλλαγές που έφερε η αλλαγή της κυβέρνησης.
    «Και η ίδια η φυλακή μπήκε σε ένα ιδιαίτερο καθεστώς, με την ίδια τη Διευθύντρια η οποία είχε κάνει θετικές εκθέσεις και είχε ψηφίσει υπέρ της χορήγησης άδειας -όπως και όλοι άλλωστε- υποβιβάστηκε σε υπάλληλο της γραμματείας και ανέλαβε τη θέση ένας άλλος από το προσωπικό της φυλακής, κάτι που είναι πρωτοφανές. Ήταν μια εκδικητική συμπεριφορά που γεύτηκε και η ίδια η διευθύντρια της φυλακής, την οποία να σημειωθεί πως όλοι οι κρατούμενοι αγαπούσαν». https://www.documentonews.gr/article/ston-domoko-anti-gia-ton-korydallo-o-koyfontinas-me-banayso-tropo-h-metagwgh-toy-leei-h-koyrtobik

  155. Pedis said

    Πάντως, ακόμη κι ο Μορέττι μετά από δεκάξι χρόνια φυλακή, το 1997, υπάχθηκε σε καθεστώς ημι-ελευθερίας. Βγαίνει το πρωί και επιστρέφει το βράδι στη φυλακή.

    Τον άλλον, γέρο, τον υποτιθέμενο αρχηγό, έχουν βάλει σκοπό να τον βγάλουν από τη φυλακή με τα πόδια μπροστά.

  156. Pedis said

    Ιδού ο αρχαιοελληνικός χαιρετισμός με νάζι.

  157. Αράουτ said

    1) Κύρ Μήτσο (152), άσε τις αποκαλύψεις στους ειδήμονες και πές μας αν είσαι εσύ που προτείνεις τον συγγραφέα του «ζορμπαλικιού των ραγιάδων» στο site της «Πολιτείας» (βλέπε σχόλιο 135)

    2) Καλούμε τον κύριο Σαραντάκο να βγεί και να μάς πεί αν προτίθεται να κράξει στα Χριστουγεννιάτικα μεζεδάκια του τον 81χρονο Κύπριο αρθρογράφο της «Καθημερινής», Ανδρέα Δρυμιώτη», που στο προχθεσινό κυριακάτικο φύλλο της αλαφουζέικης φυλλάδας διέπραξε τα εξής αισχρά ατοπήματα :

    α) Ισχυρίστηκε ότι η κοσμαγάπητη φράσις του ραββίνου Χριστού «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» υπάρχει μόνο στο Ευαγγέλιο του Μάρκου, ενώ υπάρχει και στον Ματθαίο, και στον Λουκά. Και, φυσικά, υπάρχει χωρίς τα άρθρα «του» + «τω», αλλά ο γερο-Δρυμιώτης (επί χρόνια επικεφαλής της «Δέλτα Πληροφορικής») βάζει την φράση από το μυαλό του σε εισαγωγικά, νομίζοντας πως είμαστε όλοι κάφροι και δεν έχουμε Καινές Διαθήκες στα σπίτια μας


    β) Ισχυρίστηκε ψευδώς ότι ο φανατικός οπαδός της Πατρώας Ελληνικής Θρησκείας, Μέγας Ναπολέων, στο τέλος της ζωής του έγινε χριστιανούλης και θαυμαστής του ραββίνου Χριστού

    γ) Μάς μόστραρε ως αληθινή την γνωστή ιστορία του Μ. Ναπολέοντος με τον ρωμαιοκαθολικό Καρδινάλιο που έχει οριστικά αποδειχτεί ότι είναι ψευδέστατη και ουδέποτε συνέβη

    3) Καλούμε τους διαπρεπείς χριστιανούς λογίους του παρόντος Ιστολογίου κ.κ. Theo + Blogotinanai να βγούν και να επιβεβαιώσουν τα λεγόμενά μας, ώστε να φιλοτιμηθεί ο κ. Σαραντάκος να κράξει αγρίως στα Χριστουγεννιάτικα μεζεδάκια του τον αρχιψεύταρο Κύπριο αρθρογράφο της «Καθημερινής» , κι ας δυσαρεστηθεί ο φιλαράκος του, Παντελής Μπουκάλας, που προΐσταται των διορθωτών της αλαφουζέϊκης φυλλάδας

  158. ΓΤ said

    152@

    «Αλλά μπορεί κάπου να έχει κάποια κάποια ακούσια κηλίδα ή μη ηθελημένο λεκέ».

    Τι μου θύμισες… Κάτι που μου έτυχε μόλις μία φορά σε είκοσι χρόνια.
    2004, εκδότης άρρωστος τσιγκούναρος. Την ακόλουθη πρακτική την εφαρμόζει μόνος αυτός: έχει τελειώσει η επιμέλεια/διόρθωση, εξώφυλλα, τα πάντα, και, με καθυστέρηση ενός μήνα, είναι να μου καταβληθεί η αμοιβή για α το πλήθος σελίδες. Ο ευγενέστατος αυτός άνθρωπος (για την ευγένειά του δείτε στην επόμενη παράγραφο) είχε δει ότι το βιβλίο είχε 4 λευκές σελίδες, τις οποίες, εφόσον λευκές, αρνιόταν να μου τις πληρώσει. Για να μην του έλεγα ότι ήταν γύφτος, του είπα: «Αυτονοήτως από την πλευρά μου καταβάλλεται λιγότερος κόπος για μια λευκή σελίδα, ωστόσο καταβάλλεται, αφού ελέγχω εάν είναι απολύτως λευκή. Υποθέστε ότι βλέπω μία τελεία, δεν πρέπει να την διώξω;» «Με κοροϊδεύετε;» «Ασφαλώς δεν σας κοροϊδεύω, αλλά το σίγουρο είναι ότι εσείς με αδικείτε». […]

    Ευγένεια: ο λεφταδομιζεριάρης αυτός άνθρωπος, που έχει πάθος με τα γαλλικά γράμματα, αναμένει κάποια Παρασκευή εκλεκτή κυρία επιμελειών και διορθώσεων να του παραδώσει βιβλίο. Η κυρία έχει αρρωστήσει, δουλεύει με πυρετό (άκρως σύνηθες), αλλά δεν καταφέρνει να πάει το βιβλίο την Παρασκευή. Ο τύπος αυτός, που δεν εμφανιζόταν στα τηλέφωνα της επιμελήτριας ενώ ήταν στο γραφείο του, της τηλεφώνησε Κυριακή πρωί, ώρα οκτώμισι! για να τη λούσει με κομψά «γαλλικά». Το βιβλίο παραδόθηκε τη Δευτέρα στις 09:30. «Όπως καταλαβαίνετε, κυρία …, μετά την ασυνεπή στάση σας, η συνεργασία μας τελειώνει εδώ»…

  159. Triant said

    155: Αφού η οικογένεια λειτουργεί με σκεπτικό και διαδικασίες σιτσιλιάνικης οικογένειας: «Μ’ εμάς δεν τα βάζει κανείς».

  160. 155, 159

    Ο γερο Μητσοτάκης διαβεβαίωνε πως οι ακραίοι της παράταξης είναι δικοί του.
    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/245691_i-baria-skia-toy-kon-mitsotaki

  161. sarant said

    151 Nαι μπραβο!

    158 Εχει ξιγκι η μύγα.

  162. Γιάννης Κουβάτσος said

    Βρε καημός με την καλοπέραση του Κουφοντίνα…

  163. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>το «σύνδρομο του λάμδα»
    και τα ολέθρια γειτονάκια ε και ο. Πολλά στραβοπατήματα στο προς και ενίοτε στον Προκρούστη 🙂

    41 Διαβάζοντας προ ώρας το σχόλιο σου, πέφτει το μάτι μου σε …τυπογραφικό (τί δαίμονας θα ήταν) 🙂
    Πριν το πω, λέω ας το ξανακοιτάξω τώρα μην και φασούλισαν τα μάτια μου, καλού κακού. Και το διάβασα τρεις φορές να το εντοπίσω 🙂

    136 >>τα λάθη εγώ τα λέω πληκτρολογικά
    εκπληκτρολογικά 🙂 )

    152α >>( ο Πελλοπονησιακός αλήθεια έληξε ; Ποιοι νίκησαν
    Ισοπαλία! 🙂
    «συνθήκη ειρήνης» υπέγραψαν το 1996 οι τότε δήμαρχοι Αθήνας Δ. Αβραμόπουλος και Σπάρτης Δ. Ματάλας με την οποία «έληξε» ο Πελοποννησιακός Πόλεμος!

  164. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μερικές παραπληκτρολογήσεις από τη Lexilogia
    AoratiMelani/Feb 3, 2015
    -Σήμερα το ριψοκινδυνεύω έγινε διψοκινδυνεύω
    -σε ένα κείμενο περί παχυσαρκίας, εκεί πού εγραφα δείκτης μάζας σώματος ξαφνικά έγινε δείκτης μάσας

    nickel/Feb 12, 2015
    άλλοι γράφουν ναυραχίδα.

    daeman/Mar 14, 2015

    https://www.lexilogia.gr/threads/lapsus-clavis.3955/page-3

  165. BLOG_OTI_NANAI said

    162: Αν δει κάποιος τα ίδια ακριβώς πρόσωπα που δημοσίως υποστήριξαν τον δολοφόνο Κουφοντίνα να κάνουν ενέργειες ή να εκδηλώνουν την ευχαρίστηση τους για την βελτίωση των συνθηκών των δολοφόνων του Γρηγορόπουλου ή του Φύσσα, τότε οφείλει να παραδεχτεί ότι πρόκειται για αλτρουισμό.

    Έως τότε, παραμένει κλασικό ιδεολογικό παιχνίδι, ιδιαίτερα απωθητικό μάλιστα λόγω της απέραντης υποκρισίας που περιέχει και αδιαφορίας για την ισονομία στην απόδοση δικαιοσύνης. Ο φόνος είναι πράξη εμετική. Το να υποστηρίζεις ανοιχτά την καλοπέραση ενός απεχθή δολοφόνου με ιδεολογικά κριτήτια είναι εξίσου απεχθές διότι το ίδιο κάνει και η μαφία για τους φονιάδες της. Εκτός αν το κάνεις για όλους, ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης οπότε είναι κοινωνικά ηρωικό.

  166. Alexis said

    #156: Γιατί κοροϊδεύετε γατάκια; Φυσικά και γιόρταζαν Χριστούγεννα οι ΑΗΠ. Και Πάσχα! Εξ’ ου και ο οβελίας, με πιάνεις; 😆

    #157: Γιατί αν είναι ο δικός μας Mitsos αυτός του σχολίου 135 τι θα γίνει δηλαδή; Θα τον κάνεις ντα;

  167. Alexis said

    #165: Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να δουν το ίδιο τον Κορκονέα και τον Κουφοντίνα γιατί διακατέχονται από τις ιδεοληψίες τους και τις πολιτικές τους συμπάθειες.
    Η ελληνική πολιτεία, ως εξ’ ορισμού φορέας και εγγυητής της ισονομίας και της δικαιοσύνης, δεν θα έπρεπε να τους αντιμετωπίζει το ίδιο; Πιστεύεις ότι το κάνει;

  168. Alexis said

    Όπου Κορκονέας στο #167 διάβαζε Ρουπακιάς, γιατί ο Κορκονέας είναι ήδη αποφυλακισμένος.

  169. 165 Εσύ δεν ωρυόσουν ότι κακώς υποστηρίζαμε τον Δημάκη γιατί είχε κάνει φόνο με ρατσιστικά κίνητρα; Άσε.

  170. Alexis said

    #93: Δεν έχω καταλάβει ακόμα τον λόγο που έγινε μαζική αντικατάσταση του «της» με το «έχεις»
    Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει;

  171. BLOG_OTI_NANAI said

    169: Μόνο που καλό είναι να επιλέγεις κάποιον άλλον για να κάνεις χαβαλέ! Όωπς σωστά είπες ΕΓΩ ήμουν αυτός που παρουσίασε την πραγματικότητα που κάποιοπι έκαναν γαργάρα…

    Διότι όσο κι αν έψαξα ιστοσελίδες ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΩΝ του Δημάκη, πουθενά δεν βρήκα αναφορά ότι ήταν ρατσιστής και γι’ αυτό δολοφόνησε, αλλά είχαν ήδη προσαρμοστεί οι αναφορές σε «ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΙΜΗΣ»!

    Άσε που θα βγείτε να υποστηρίξετε ρατσιστικό έγκλημα, που θα παραστήσουν όλοι αυτοί τους… αλτουριστές! Πρώτα ΞΕΠΛΥΘΗΚΕ το έγκλημα όπως του άρμοζε και μετά προωθήθηκε στα ιδεολογικά κανάλια!

  172. BLOG_OTI_NANAI said

    171: Βρήκα κατά τύχη και ένα λογοπαίγνιο που αρμόζει στην περίσταση: «αλτρουιστής» και αλ-τουριστής…
    Αν υποστήριζαν όλοι αυτοί ευθέως έναν νεαρό -τότε- ρατσιστή επειδή πάνε χαμένα τα χρόνια του στη φυλακή, θα τους έβγαζα το καπέλο και θα ήταν όντως αλτρουιστές. Μετά όμως τη βάφτιση σε «έγκλημα τιμής» δεν έχουμε τίποτα άλλο παρά μια αναγκαία ιδεολογικοποιημένη προσαρμογή για να μπορέσει να βασιστεί η κλασική αντίδραση προς την εξουσία…

  173. Ναι, με τα εγκλήματα τιμής δεν έχουμε πρόβλημα… άσε, δεν το σώζεις.

  174. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα (τρόπος του λέγειν)

    μόλις μίλησα από το τηλέφωνο (αλλουνού) με τον Γς, στο νοσοκομείο που νοσηλεύεται.
    Με πολλή προσπάθεια 😥στην ομιλία του (αλλά καταλάβαινε κι απαντούσε κανονικά), με παρακάλεσε να σας διαβιβάσω τις ευχές του, και τα χαιρετίσματά του. Του είπα για τις ευχές όλων σας τις προάλλες και ευχαριστήθηκε.

  175. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    164 >> Σήμερα το ριψοκινδυνεύω έγινε διψοκινδυνεύω

    Εξ ου και ο δίψασπις, ο στρατιώτης που έχει πετάξει τον εξοπλισμό του στο πανικόβλητο φευγιό και του έχει βγει η γλώσσα δυο πιθαμές από την τρεχάλα.

  176. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Δεν μιλάμε για καλοπέραση συγκεκριμένου κρατούμενου. Μιλάμε για το κράτος στο οποίο οι Ρουπακιάδες μπορούν να λένε στους αστυνομικούς που τους συλλαμβάνουν «δικός σας είμαι». Για το κράτος που απαντά στον Βαρουφάκη «στ’ αρχίδια μου» όταν αυτός δηλώνει τη βουλευτική του ιδιότητα. Για το κράτος που επιτρέπει στον συλληφθέντα Κασιδιάρη να στέλνει εσεμές από το κρατητήριο. Για το κράτος που ψεκάζει τον Γλέζο και ακούει απαθές από τον ως άνω Κασ. οτι θα υπάρξουν νεκροί σε ενδεχόμενα επεισόδια. Για το κράτος που πρώτη του δουλειά είναι να αποφυλακίσει τον Κορκονέα μόλις έρθουν οι δικοί του και πάλι στα πράματα (όχι πως είχαν φύγει και ποτέ δλδ). Για το κράτος που δεν έχει πρόβλημα όταν αξιωματικός της αστυνομίας προτρέπει συναδέλφους του σε σεξουαλικά βασανιστήρια κρατουμένων και αποκαλεί πουτάνας γιο τον αρχηγό της αξ. αντιπολ.

    Δεν συνεχίζω, στην τελική προ μηνών ανέβηκε εδώ κοτζάμ κατεβατό στο οποίο ξεκαθάριζα πως δεν είμαι αντικειμενικός.

  177. Alexis said

    Η αστυνομική βία και αυθαιρεσία έχει πάρει τον τελευταίο καιρό μορφή χιονοστιβάδας.
    Θα άξιζε ένα άρθρο από το Νικοκύρη, έστω και κόντρα στο εορταστικό κλίμα των ημερών.

  178. Γιάννης Ιατρού said

    176: Εκδικητικά, δηλ. δεύτερη δίκη στους αιρετικούς, φιλευσπλαχνία και κατανόηση στους άλλους.
    177: Απροκάλυπτη, διαφημιζόμενη και προαναγγελθείσα!

  179. Alexis said

    Εύχομαι και πάλι περαστικά στον Γς!

  180. Pedis said

    Φαίνεται ότι, τιμητικά και κατ’ εξαίρεση, οι καταδικασμένοι της 17Ν υπόκεινται στο Αμερικάνικο σύστημα φυλάκισης για βαριές καταδίκες όπως εφαρμόζεται στις μειονότητες και τους φτωχούς λευκούς.

    Μπαίνεις και δεν βγαίνεις.

  181. sarant said

    Kαλημερα από εδω και περαστικά στον Γς!

    165 Μπλογκ, για τις συνθήκες κράτησης των χρυσαυγιτων δεν μπορεί να ανησυχήσει κανείς, διότι έχουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Θα διάβασες ίσως ότι όλοι κατάφεραν αμέσως και χωρίς να περιμένουν να μεταταχθούν σε αγροτικές φυλακές όπου κάθε μέρα μετράει διπλη.

  182. Παναγιώτης Κ. said

    Περαστικά στον Γς.
    Αισθητή η απουσία του στο ιστολόγιο!

  183. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τόσοι άνθρωποι στις φυλακές, στοιβαγμένοι σε άθλιες συνθήκες, και δεν μιλάει κανένας. Ο μόνος καημός είναι αν τρώνε τα φιλέτα τους και αν θα μπορούν να κάνουν τις τσάρκες τους ο Κουφοντίνας και ο Μιχαλολιάκος, αναλόγως σε ποια πολιτική μεριά βρίσκονται οι ανησυχούντες. Τι να πει κανείς…

  184. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    183 Υπάρχει κόσμος που μιλάει για τους υπόλοιπους φυλακισμένους. Και κατά σύμπτωση βρίσκεται στον πολιτικό αντίποδα της κυρίας που κάνει απ’ ευθείας αναθέσεις σε φιλαράκια για υπερτιμολογημένες μπίζνες στις φυλακές ελέω κορονιού.

  185. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    184 >> ελέω

    Διόρθωση: ελαίω.

  186. ΓΤ said

    185@

    Το φαΐ δεν έχει λάδι
    κι όμως κάοιοι βγαίνουν λάδι

  187. ΓΤ said

    186@

    κάποιοι

  188. nikiplos said

    Να πούμε για τις φυλακές, (όσο άκυρη κι αν είναι η ύπαρξή τους):
    – Κανείς δεν εισέρχεται σε αυτές με τη θέλησή του.
    – Είναι σωφρονιστικός ο ρόλος τους κι όχι τιμωρητικός-εκδικητικός
    – Δεν φταίνε οι φυλακισμένοι για το γεγονός ότι η πολιτεία τους κλείνει μέσα 14 χρόνια για φόνο. Θα τον διέπρατταν ακόμη κι αν ήταν να τους κρεμάσει.

    Οι φυλακές πάντως φθίνουν. Σύντομα θα οδηγηθούμε όπως το βλέπω:
    -Σε ιδιωτικά σωφρονιστικά καταστήματα όπως στις ΗΠΑ
    -Σε ιδιωτικά δικαστήρια. Πχ η Μαφία που πουλάει προστασία στα Μωλς και σε πλούσιους στη Βραζιλία δεν ασχολείται με μικροκλέφτες. τους πάει λίγο παραέξω και τους εκτελούν. Μετά πηγαίνει η state police να μαζέψει το πτώμα και να ανοίξει έναν ακόμη φάκελο που ούτε θα κλείσει ποτέ, ούτε θα ασχοληθεί κανείς (αν τολμάει ας το επιχειρήσει).
    -Σε εξορίες σε «εξωτικούς» τόπους, που θα είναι β κατηγορίας πολίτες, χωρις νόμιμα χαρτιά, λογαριασμό στην Google, τράπεζα κλπ. Πχ Λιβερία, Δημοκρατία των μαύρων της Αϊτής κλπ
    -ήδη και στη χώρα μας το δίκαιο γίνεται σιγά σιγά ιδιωτικό. Noor1, Κούγιας κλπ.

  189. tryfev said

    1, Νίκο μου, όπως είπαμε ήδη, προφανώς, η έκδοση του Μεγάλου Λεξικού της Ελληνικής Γλώσσης του Δ. Δημητράκου στην οποία αναφέρεσαι είναι παλιότερη γιατί μιλάς για έβδομο τόμο. Στη δική μου, που είναι η εννεάτομη του Τεγόπουλου (1966), η σελίδα 3415 βρίσκεται στον τέταρτο τόμο και το λάθος έχει διορθωθεί.

    Κάτι άλλο τώρα: Πριν από αρκετά χρόνια είχα στείλει μακροσκελή χειρόγραφη (δεν είχα ακόμη υπολογιστή) επιστολή στον Πάπυρο για τα αρκετά λάθη που βρήκα στον 48ο τόμο της «Πάπυρος-Larousse-Britannica». Δυστυχώς έψαξα χτες αλλά δεν την βρήκα. Κάπου θα την «καταχώνιασα», όπως έλεγε ο (φιλόλογος) πατέρας μου. Όμως, αν όχι όλα, τα κυριότερα από αυτά τα έχω σημειώσει με μολύβι μέσα στον τόμο και, με την ευκαιρία, τα παραθέτω:

    α. σελ. 39, λήμμα Πάλμερστον. 3d Viscound (αντί Viscount) of Palmerston.

    β. σελ. 96, λήμμα Παπάγος Αλέξανδρος. 1. Τις εκλογές στις οποίες θριάμβευσε ο Στρατάρχης τις τοποθετεί στις 16 Νοεμβρίου 1951 αντί του ορθού 1952. 2. Τον περιβόητο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ της εποχής εκείνης Τζον Φόστερ Ντάλες (John Foster Dulles) τον γράφει Τζών ΝτάλλΑς.

    γ. σελ. 113, λήμα Γεώργιος Παπανδρέου. Τον πατέρα του «Γέρου της Δημοκρατίας» τον αναφέρει ως «ιερέα Ανδρέα Παπανδρέου» ενώ το επώνυμό του ήταν Σταυρόπουλος και ο γιος του το «Γεώργιος Παπά Ανδρέου Σταυρόπουλος» το απλούστευσε σε «Γεώργιος Παπανδρέου» (βλ. και Wikipedia λήμμα Γεώργιος Παπανδρέου)

    δ. σελ. 121, 2η στήλη 11 σειρά, λήμμα πάπας. Σύμφωνα με το άρθρο, ο Πάπας Νικόλαος Β΄ κατείχε τoν παπικό θρόνο (Cathedra Sancti Petri) επί 1002 ! χρόνια (1059-1961) αντί του ορθού 1059-1061.

    ε. σελ. 121, λήμμα Γεώργιος Παπαχατζής. Σύμφωνα με το άρθρο, Ο Γ.Παπαχατζής, που διετέλεσε Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας και Καθηγητής της ΠΑΣΠΕ (και ήδη Παντείου Πανεπιστημίου) είχε γεννηθεί το 1909 αντί του ορθού 1905 (βλ. και οικείο λήμμα της Wikipedia).

    στ. σελ. 126, λήμμα Πάπεν (φον). Μεταθέτει την μυστική συνάντηση του Φον Πάπεν με τον Χίτλερ από τις 4 Ιανουαρίου στις 4 Ιουνίου 1933 (βλ. και οικείο λήμμα της αγγλικής Wikipedia).

    ζ. σελ. 252, λήμμα Λουκάς Πάτρας. Παραλείπει (σκοπίμως κατά τη γνώμη μου) το γεγονός ότι ο Λουκάς Πάτρας κατά το διάστημα από 20/6/68 έως 25/8/71 διετέλεσε Υπουργός Κοινωνικής Προνοίας, άνευ Χαρτοφυλακίου και Βορείου Ελλάδος στις Χουντικές κυβερνήσεις του Παπαδόπουλου.

    η. σελ. 270, λήμμα Παύλος Πολυμερόπουλος. Αναφέρει ότι ο ανωτέρω διετέλεσε Μητροπολίτης Χίου από τις 12/11/1955 (αντί του ορθού 1965) ως τις 18/10/1966.

    θ. σελ. 272, λήμμα Παύλος Α΄, στήλη 4η, προτελευταία παράγραφος: Αναφέρει ότι στις εκλογές της 16 Φεβρουαρίου 1956, ο Συνασπισμός Κομμάτων του Κέντρου και ΕΔΑ Δημοκρατική ΄Ενωσις «ηττήθηκε με μικρή διαφορά ψήφων», ενώ η αλήθεια είναι ότι η Δ.Ε. έλαβε 26.000 ψήφους περισσότερες από την ΕΡΕ αλλά, χάρη στο καλπονοθευτικό τριαφασικό σύστημα των Γεωργίου Ράλλη και Ιωάννη Τριανταφύλλη, η ΕΡΕ έλαβε 165 έδρες και η ΔΕ 132.

    ι. σελ. 347, λήμμα πένθος, στήλη 2η του λήμματος, στο μέσον, αναφέρει ότι στην Ιλιάδα (Ω 93-94) η Θέτις, μετά τον θάνατο του Αχιλλέως, ντύνεται στα κατάμαυρα ενώ είναι γνωστό ότι η Θέτις, όταν την καλεί ο Δίας για μεταφέρει στον γιο της την εντολή του, να παραδώσει στον Πρίαμο το σώμα του ΄Εκτορα θρηνεί μαζί με τις άλλες θαλάσσιες κόρες προοικονομώντας τον μελλοντικό θάνατο του Αχιλλέα, ο οποίος, άλλωστε, επέρχεται σε χρόνο μεταγενέστερο του τέλους της Ιλιάδας.

  190. 184 Όπως τα λέει το Χτήνος, έλεος δηλαδή.

  191. Avonidas said

    #165. Ο λόγος που δεν ανησυχούμε για τις συνθήκες κράτησης του Κορκονέα ή του Ρουπακιά είναι ο ίδιος που δεν ανησυχούμε αν οι Πατούληδες θα ‘χουν πρόσβαση στο συσσίτιο του δήμου. Τα δικαιώματά τους δεν κινδύνεψαν ποτέ, μ’ αυτή την κυβέρνηση ή οποιαδήποτε άλλη έχει περάσει απ’ τη χώρα.

    Κι αν κινδυνεύουν από κάποιους, αυτοί μπορεί να είναι μόνο οι συγκρατούμενοί τους.

  192. sarant said

    189 Τρύφωνα, αυτά είναι σοβαρα λάθη, λάθη ουσίας! Θα άξιζαν και ξεχωριστό άρθρο. Και δείχνουν και την αξιοπιστία της Βικιπαιδειας.

  193. ΓΤ said

    @189

    β. σελ. 96, στλ. 3, αράδες 15-14 από τέλος: Ντάλες
    ε. Παπαχατζής @ σελ. 125
    θ. Οι εκλογές έγιναν στις 19.02.1956.

  194. Γιάννης Κουβάτσος said

    Απ’ ό,τι ξέρω, ούτε τα δικαιώματα των τρομοκρατών της 17Ν κινδύνεψαν ποτέ. Μια χαρά βόλτες κόβουν στο κέντρο της Αθήνας, θυμόμαστε και τον Χριστόδουλο Ξηρό με την ξανθιά περούκα, ουδείς λόγος ανησυχίας. Για όσους έχουν πολιτικές και άλλες κλίκες να φωνάζουν και να φροντίζουν, δεν υπάρχει ούτως ή άλλως λόγος ανησυχίας. Για τους φτωχοδιάβολους, όμως, όσο κι αν ενδιαφέρονται ή «ενδιαφέρονται» ΜΚΟ και λοιποί αλληλέγγυοι, η ζωή στις φυλακές είναι μια διαρκής κόλαση, κακά τα ψέματα.

  195. ΓΤ said

    @189β, 192, 193α

    των αράδων είμαι τάλας
    πουθενά δεν είδα «Ντάλλας»

  196. Pedis said

    # 184, 190 – Έλαιως, Έλεος και …

    Γέλαιος με τον τρολομαέστρο.

  197. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    194
    Πχ ο Περίανδρος φυγοδικούσε κάτι χρόνια στη Ν. Αμερική (δεν μπορούσαν να τον βρούνε οι Κλουζό) και πλήθος χουνταίοι αποφυλακίστηκαν με ανήκεστο. Ο Παττακός έζησε καμιά 25αριά χρόνια ελεύθερος, κοντά τα διπλά απ’ όσα έκατσε μέσα. Σαν τον εντελώς ανάπηρο Σάββα Ξηρό ας πούμε.
    Η παντελώς αναιτιολόγητη βιαιότητα της μεταγωγής Κουφοντίνα, όπως περιγράφεται από την έντιμη Κούρτοβικ, έχει καμιά σχέση με τη μεταχείριση των χάβγουλων?

    Δεν κάνουν κουμάντο οι όποιοι αλληλέγγυοι στις φυλακές. Το κράτος κάνει, με τις διάφορες Νικολάου, και αυτό είναι υπεύθυνο για τις συνθήκες διαβίωσης εκεί.

  198. Γιάννης Ιατρού said

    181α, 182: μακάρι να προλάβω να του τα μεταφέρω…

  199. ΓιώργοςΜ said

    146α Ένα δάκρυ κυλάει αργά… Στο Tasword (το όνομα το είχα ξεχάσει…) έγραψα την πτυχιακή μου κι ένα σωρό εργασίες ως φοιτητής τω καιρώ εκείνω.

    Περαστικά στο Γς κι από εμένα!

  200. BLOG_OTI_NANAI said

    Κάνουν ολοσέλιδα αφιερώματα σε βομβιστές και δολοφόνους, με αναλύσεις για τις… «κοινωνικές» τους θέσεις και τις ληστείες τραπεζών ως δήθεν… «αναγκαίο κομάτι της ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ»(!) και τις τοποθετήσεις βομβών ως κομμάτι του… «πολιτικού τους αγώνα» και πάνε να παρουσιάσουν αυτό το φρενοκομείο ιδεοληψίας ως αλτρουισμό! Έχουν ήρωες Παλαιοκώστες και άλλους εγκληματίες για τους οποίους αφιερώνουν υμνητικά κείμενα, και κατόπιν πουλάνε τρέλα για καθολικό ενδιαφέρον για όλων των ιδεολογικών τοποθετήσεων τους φυλακισμένους.

    Πράγματι έλεος, η ιδεολογική κατήχηση όλων όσων ασχολούνται μες την καλύτερη διαβίωση αποκλειστικά των «δικών τους» ή αυτών που «δεν είναι των άλλων» (π.χ. μετανάστες που έχουν κάνει κάποιο έγκλημα) να θέλει να παρουσιάζεται ως… «ανόθευτος αλτρουισμός».

    Απλώς, το να έχει κάποιος το θάρρος να πει ότι «δεν με νοιάζει» για την τύχη όσων έχουν διαφορετική ιδεολογική τοποθέτηση από τη δική μου, θα ήταν πιο γενναίο και ειλικρινές και θα συμβάδιζε απόλυτα με όσα βλέπουμε. Ποιος ο λόγος να μην αποδέχεται κάποιος με ειλικρίνεια αυτό που όντως κάνει, δεν το καταλαβαίνω.

  201. ΓΤ said

    199@

    Εγώ στο ChiWriter 🙂

  202. Χρηστάρας said

    Κάποιοι λογοτέχνες εισάγουν επίτηδες ένα λαθάκι για γούρι. Έτσι δεν νοιάζονται να περηφανευτούν πως το βιβλίο τους είναι αλάνθαστο. Και κάτι που συνέβη σε μένα: αφού αποδελτίωσα 33 τεύχη του αθηναϊκού περιοδικού «Μανδραγόρας» για να τυπωθεί το σχετικό ευρετήριο, διατεινόμουν πως δεν υπήρχε ούτε ένα λάθος. Αμ δε! Από την παραδομένη εργασία ορισμένες επικεφαλίδες στηλών μεταφέρθηκαν στα κεφαλαία κι έγινε ένα λάθος κατά την πληκτρολόγηση, το οποίο πέρασε απαρατήρητο -μέχρι που το είδα τυπωμένο. Οποία ματαιότητα η τελειομανία!

  203. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    200 Ποιοί τα κάνουν όλα αυτά? Υπάρχουν εδώ στο ιστολόγιο εκπρόσωποί τους, που θαυμάζουν τον Παλαιοκώστα και προσυπογράφουν τις πρακτικές της 17Ν?

  204. Νέο Kid Al Afrikii said

    Εγώ πάντως γουστάρω και Παλιοκώστα και 17Ν ! Κι ας ρίξει ο Θεός φωτιά να με κάψει…
    https://media1.tenor.com/images/266c6e11083971c2479e877d65705a4b/tenor.gif?itemid=12080691

  205. Νέο Kid Al Afrikii said

    Και για να μη ξεχνιόμαστε…
    https://media.gettyimages.com/photos/graffiti-am-landtag-des-saarlandes-in-saarbrcken-fuck-the-police-picture-id551005479?k=6&m=551005479&s=612×612&w=0&h=Ras3II8mw6NSw9uPTuDYPHSQ1ty3BJXufkxUChHmrSM=

  206. Γιάννης Ιατρού said

    205: Είναι γνωστά από παλιά από παλιά αυτά τα παλιόσκυλα που πάνε και ποιοί γράφουν τέτοια συνθήματα στους τοίχους!

  207. Γιάννης Ιατρού said

    206: άμα γράφεις και ξεγράφεις και πατάς κι enter πριν ξαναδιαβάσεις ….

  208. # 202

    καλό περιοδικό !

  209. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    204 Ο Μπάιντεν δλδ? Πας καλά μωρέ εκεί που είσαι ή να πατήσω την αγριοφωνάρα? Σε παλάβωσε η ξενητιά μαύρε μου…

  210. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    206 Ιδού και ο δάσκαλός τους:
    https://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/52021

  211. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    206 Αλλά έχουσι γνώσιν οι φύλακες.
    https://thepressproject.gr/ekopsan-ekpobi-apo-to-dimotiko-radiofono-larisas-epeidi-o-paragogos-tolmise-na-askisei-kritiki-kata-tis-el-as/

  212. tryfev said

    193. Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις.

    β2. Το είδα καλύτερα. Γράφει Ντάλας, όχι Ντάλλας ούτε Ντάλες.

    ε. Λάθος μου.

    θ. Mea culpa για την ημερομηνία των εκλογών αλλά και για το τριαΑφασικό (αντί τριφασικό) που διέλαθε και της δικής σας προσοχής. Προφανώς βρισκόμουν σε …αφασία.

  213. spiridione said

    165. Βρε Μπλογκ, η Αριστερά πάντα έκανε ενέργειες και μαχόταν για τα δικαιώματα των φυλακισμένων, όλων των φυλακισμένων. Τώρα με την πανδημία που η κατάσταση στις φυλακές είναι τραγική, ποιος έχει βγάλει ανακοινώσεις και διαμαρτύρεται; Αναφέρω μόνο ότι στον Δ.Σ.Α. κυρίως αν όχι αποκλειστικά η Εναλλακτική Παρέμβαση – Δικηγορική Ανατροπή, δηλαδή η αριστερή παράταξη, ασχολείται ενεργά με το θέμα και έχει βγάλει πολλές ανακοινώσεις
    https://epda.gr/index.php?result_id=696&number=7&type=archive&month=11&year=2020&liveqall=%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%AE&s=0

  214. tryfev said

    192. Νίκο μου, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ασχολήθηκα μόνο με τον τόμο 48 γιατί μου φάνηκαν πολλά τα λάθη. Βλέπεις το μάτι μου, λόγω της διαστροφής του επιμελητή/διορθωτή κειμένων, έλκεται από τα παροράματα. Δεν είχα κουράγιο να καταπιαστώ με άλλους τόμους.

    212. Φαίνεται πως πρέπει να πάω για ύπνο. ΄Ακου τριαΑφασικό.

  215. ΓΤ said

    212@

    Ο δικός μου τόμος γράφει «Ντάλες». Εάν θέλετε, σας στέλνω φωτό. Προφανέστατα, εάν δεν έγραφε «Ντάλες», δεν θα υπήρχε το #193β.
    Όχι, το «τριαφασικό» δεν διέλαθε την προσοχή μου. Απλώς ήθελα να επισημάνω στοιχεία από την εγκυκλοπαίδεια. Ακριβώς όπως δεν διέλαθε την προσοχή μου το δικό σας «για μεταφέρει» στο #189ι.

  216. Γιάννης Ιατρού said

    Επί ΠαπαδοπουλοΧούντας πιό ήπιες ήταν οι αντιδράσεις σε δηλώσεις αντιφρονούντων απ΄ ότι αυτή της δημοτικής αρχής του ΚαλοΚακογιάννη. Έχουν ξεφύγει!

  217. Γιάννης Ιατρού said

    216 => 211

  218. Μαρία said

    216
    Επισημαίνεται ότι για δεύτερη φορά το τελευταίο διάστημα, οι πολίτες της Λάρισας γίνονται μάρτυρες μιας πρωτόγνωρης διαδικασίας που δεν συνάδει με τα δημοκρατικά κεκτημένα του τόπου μας, εκπρόσωποι της αστυνομίας να παρακολουθούν αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα ή τώρα και ραδιοφωνικές εκπομπές και επειδή δεν τους αρέσουν ή δεν συμφωνούν με αυτά που γράφονται ή λέγονται επεμβαίνουν ζητώντας την … παραδειγματική τιμωρία των «δραστών», καθώς και την απόλυσή τους. https://left.gr/news/sti-larisa-astynomia-kleinei-ta-mikrofona

  219. ΓΤ said

    218@

    Ερντογανίζει η κατάσταση…

  220. spiridione said

    219. Ορμπανίζει (για να είμαστε εντός ΕΕ).

  221. ΓΤ said

    220@

    Ω ρε μαν, η χώρα που γέννησε την Έρσεμπετ Μπάθορι…

  222. Pedis said

    # 218-220 – Όχι ρε παιδιά, υπερβάλλετε. Έχουμε δημοκρατικές ευρωπαϊκές παραδόσεις εμείς.

    Σχετικό: όταν άκουγες κάποιον πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια να λέει «κοιτάξτε τους μισθούς Βουλγαρίας», «πώς επεμβαίνει το ΔΝΤ στις χώρες της Λατ. Αμερικής και διαλύει κοινωνία και οικονομία» και δείτε ποιος είναι ο προορισμός μας .. βρίσκονταν πάντα αισιόδοξοι παπαγάλοι να του το βουλώσουν «Εδώ είναι Ευρώπη … δεν γίνονται αυτά … έχουν ανάγκη από την Ελλάδα να κρατιέται σε ένα επίπεδο» μπλα-λα-λα-λα-λά …

  223. Γιάννης Ιατρού said

    218: Μετά από την προσβολή που έκανε αυτός ο αναρχοαριστερός ραδιοφ. παραγωγός σε ένα εξωκλήσι έξω από την Λάρισα, από χθες η εικόνα του Χριστού Δακρύζει !!!

    ΥΓ: απ’ το ’40 είχε κακό όνομα ο τόπος αυτός
    ..
    Στ’ Λάρ’σα, δεν μ’ρε, δεν παντρεύομαι
    γιατί μι περγιαλούνε, Μαριώ μου σαν μι ειδούνε

  224. Κυκλοφορεί στο FB…

  225. Μαρία said

    223
    Φανερώθηκε στο Φανούρη.

    Να σημειωθεί οτι ο Καλογιάννης είχε και τη στήριξη του συριζα.

  226. sarant said

    225 Πράγματι….

  227. ΚΩΣΤΑΣ said

    218 – 225
    Νομίζω ότι ο Απ. Καλογιάννης είναι ο μόνος δήμαρχος που εκλέχτηκε με χρίσμα του ΣΥΡΙΖΑ σε μεγάλη πόλη. Μάλλον ο Κώστας Σταυριανός πλήρωσε τα σπασμένα του Ηλ. Σκυλάκου, επίσης εργαζόμενου στο δημοτικό ραδιόφωνο. Ο Η.Σ. είχε αναρτήσει στο φ/β το: «ΑΚΟΥΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΩΡΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΜΟΥ ΝΑ ΧΑΧΑΝΙΖΟΥΝ ΚΑΜΙΑ 30ΑΡΙΑ ΜΑΤΑΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΥΡΙΣΕΙ ΤΑ ΑΝΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ.
    ΣΤΟ ΤΣΑΚ ΕΙΜΑΙ ΝΑ ΣΠΡΩΞΩ ΜΙΑ ΓΛΑΣΤΡΑ ΝΑ ΠΕΣΕΙ
    Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ ΕΙΝΑΙ, ΟΤΙ ΑΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΦΑΛΙ ΘΑ ΓΕΜΙΣΟΥΝ ΣΚΑΤΑ ΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΒΡΩΜΑΕΙ»

    Ο Η.Σ. είναι γιος του πρώην βουλευτή του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκου, εξαιρετικό παιδί, τον γνωρίζω προσωπικά, τον Αντώνη.

    Πιθανολογώ ότι ο Κώστας Σταυριανός είναι κι αυτός του ΚΚΕ και υπάρχει ενδοοικογενειακό ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Απορώ για την ενέργεια του Απ. Καλογιάννη που γενικά είναι σοβαρός άνθρωπος και δεδηλωμένα αριστερός.

  228. Μαρία said

    227
    Ο Αντώνης Σκ. είναι ακόμα στο ΚΚΕ;

  229. Γιάννης Ιατρού said

    225: Περίεργη εξέλιξη ρε γμτ&^#$, έχει κάνει και μια πορεία ενάντια σε αντιδημοκρατικές πρακτικές, απ΄ τον καιρό του Πολυτεχνείου

  230. ΚΩΣΤΑΣ said

    228 Νομίζω, ναι, δεν ξέρω όμως σίγουρα. Και τον Αντώνη έχω χρόνια και ζαμάνια να τον δω, στα νιάτα του ήταν εξαιρετικό παιδί.

  231. Μαρία said

    230
    Το ’13 στο 19ο συνέδριο ούτε σύνεδρο τον έβγαλαν. Παροπλισμένος.

  232. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δηλαδή, για να καταλάβω, ο συριζαίος δήμαρχος βρήκε την ευκαιρία να σουτάρει δύο κουκουέδες με πρόσχημα το όντως βαρύ βρισίδι στους ματατζήδες; Ωραία ιστορία! 😂

  233. Οι Έλληνες Αστυνομικοί είναι αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου και χαίρουν της συντριπτικής αποδοχής από τους συμπολίτες.

    Αυτό είναι από την ανακοίνωση της λαρισαϊκής τους ένωσης αλλά δεν καταλαβαίνω ποιος συντρίβει ποιον.

  234. sarant said

    232 Κακώς τους απέπεμψε, δεν έπρεπε να κάνει τίποτα.

  235. dryhammer said

    Συντριπτική αποδοχή είναι άμα πάθεις συντριπτικό κάταγμα από γκλομπιά; [και το χαρούν κι οι συμπολίτες σου, που δε σε χωνεύανε;]

  236. ΚΩΣΤΑΣ said

    232
    Τον Ηλ. Σκυλλάκο, που προηγήθηκε στην επίθεση εναντίον των αστυνομικών, δεν τον σουτάρησε, παρ΄όλο που και τότε διαμαρτυρήθηκαν οι αστυνομικοί.

    Τώρα κάνω και μια άλλη σκέψη, ίσως αυθαίρετη, από το μυαλό μου τη βγάζω. Ο Απ. Καλογιάννης βρέθηκε τώρα τελευταία αντιμέτωπος δυο φορές με απειλές εναντίον του. Μία φορά με τους ρομά στη Ν. Σμύρνη και ακόμη με μια ομάδα αναχοτραμπούκων, δήθεν οπαδών της ΑΕΛ, που γράφουν συνθήματα και καταστρέφουν δημοτικές υποδομές. Τον στήριξαν πολύ ο περιφερειάρχης Αγοραστός, η αστυνομία και σοβαροί νοικοκυραίοι άνθρωποι. Ίσως τώρα κατάλαβε ότι η ζωή δεν είναι όπως τα νόμιζε ως αριστερός… και η αστυνομία είναι χρήσιμη, λ.ε.τ. 😜

  237. Μαρία said

    236
    Ο Σκυλλάκος στο φουμπού έκανε την επίθεση κι όχι απ’ το σταθμό.

    Τώρα άκουσα το Σταυριανό. Μετά το 2:10 υποστηρίζει οτι είναι ανεδαφικό το αίτημα να εξετάζονται ψυχιατρικά όσοι είναι να καταταγούν στα σώματα, γιατί ίσα ίσα επιλέγονται συνειδητά άτομα με σαδιστικά ένστικτα, έτοιμα να βασανίσουν και να εξευτελίσουν ανθρώπους. Αυτό δεν νομίζω οτι αποτελεί εκπεφρασμένη θέση του ΚΚΕ.

  238. Μαρία said

    Βλέπω οτι ο Σταυρ. αναφέρεται ως εθελοντής κι όχι υπάλληλος του σταθμού, οπότε ήταν εύκολο θύμα.

  239. Spiridione said

    238.
    https://tvxs.gr/news/ellada/larisa-o-radiofonikos-paragogos-poy-kopike-apo-ton-dimo-me-entoli-astynomias-milaei-sto-
    236. Βρε Κώστα, προφανώς και θα του άσκησαν πιέσεις, θα σου κάνουμε πόλεμο και τέτοια. Είναι και το κλίμα, που έχουν καταφέρει να αίρουν ασυλίες και επιβάλλουν στο ΕΣΡ να κόβει πρόστιμα για κριτικές στους μπάτσους.

  240. sarant said

    239 Εδώ που τα λέμε, η άρση ασυλίας της βουλεύτριας του Μέρα είναι τεράστιο σκάνδαλο

  241. 240 Πρόσφατα λέγαμε με τον Πέδη πως αυτά που κατήγγειλε η βουλεύτρια, εκτός από κοινή γνώση (για όποιον ενδιαφέρεται να ξέρει δλδ) είναι και εύκολα αποδείξιμα. Θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον η ακροαματική διαδικασία.

  242. ΚΩΣΤΑΣ said

    239 Σπύρο και λοιποί, επειδή η Λάρισα είναι η ιδιαίτερη πατρίδα μου, δεν έχω αποκόψει τις σχέσεις μου και παρακολουθώ εκ του μακρόθεν τα τεκταινόμενα σε αυτή την πόλη. Σίγουρα χάνω και επεισόδια. Καταθέτω όσα ξέρω ή όσα νομίζω ότι έτσι είναι. Αδυνατώ για περισσότερα.

  243. Μαρία said

    240
    Που ξεκινάει απ’ τον εισαγγελέα.

  244. Καλησπέρα,
    Μόλις τέλειωσα τις σχολικές μου υποχρεώσεις για σήμερα, έριξα μια τελευταία ματιά στα χτεσινά και πάω για τα σημερινά.

    139 β Α, έτσι ναι, κολλάει

    130 Βασικά, τα λάθη του τόνου και του λ δεν υπήρχαν όταν τα βιβλία (και όχι μόνο) φτιάχνονταν με την κάσα του τυπογράφου. Όταν μπήκε το πληκτρολόγιο, είτε ηλεκτρονικό είτε το χειροκίνητο…

  245. voulagx said

    Ο Σταυριανος ειναι δικηγορος και ιδιοκτητης του bar Stage, δεν νομιζω οτι ειναι κουκουε. Και στο δημοτικο ραδιοφωνο ηταν εθελοντης.

  246. voulagx said

    #232: Βιαστηκες και την ειπες τη μαλακια σου

  247. Γιάννης Κουβάτσος said

    236: Προφανώς, Κώστα, η αστυνομία, όταν δεν αυθαιρετεί και δεν τραμπουκίζει, είναι χρήσιμη και δεν νομίζω ότι ο Καλογιάννης περίμενε να ασπρίσει το μουστάκι του για να το ανακαλύψει. Αλλά, επίσης προφανώς, η αστυνομία δεν είναι ιερός θεσμός υπεράνω κριτικής και όποιος τολμάει κάτι τέτοιο πρέπει να φιμώνεται. Άρα, κάτι άλλο παίζεται στη Λάρισα.

  248. ΚΩΣΤΑΣ said

    247 Είπα για περισσότερα αδυνατώ, Γιάννη. Ίσως παίζονται και άλλα…

  249. Μαρία said

    245
    https://www.larissanet.gr/2019/04/08/kostas-stavrianos-to-stage-efere-to-live-sto-proskinio/

  250. ΓιώργοςΜ said

    244 τέλος: Μόνο το ηλεκτρονικό. Το πληκτρολόγιο της λινοτυπίας και της μονοτυπίας δε μοιάζει με της γραφομηχανής στη διάταξη των πλήκτρων.

  251. Μαρία said

  252. Pedis said

    # 241 – Σόρρυ, Χτήνε, αλλά αυτά είναι πιο σημαντικά.

    Είμαι όλος αυτιά

    για τις αποκαλύψεις και σχόλια από τα άδυτα του Λαρισού και τον ρόλο της αστυνομίας στην αντιμετώπιση του ανοικτού πολέμου που έχουν κηρύξει μεταξύ τους οι οικογένειες της κουκουέδικης μαφίας στη δύστυχη πόλη.

  253. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάποτε έσπαγαν τα κοντέρ οι αθληταράδες. Τώρα τα «θρυματίζουν»…Μαζί και την ορθογραφία:
    https://m.sport24.gr/basket/thrymatise-ta-konter-o-nentovits-sto-makampi-panathinaikos.9089631.html

  254. Spiridione said

  255. Μαρία said

    Μόνο, ρωτάει ο Υποφά.

    254
    Α βολοντέ και τυχαίος είναι αντίφαση εν τοις όροις.

  256. Pedis said

    # 255 – Επειδή παρακολουθείς λεπτομερώς τις εξελίξεις και τις ανακοινώσεις: σε όσους προτίθενται να κάνουν το εμβόλιο προβλέπεται γίνει έλεγχος αντισωμάτων + τεστ (στο καπάκι αν χρειαστεί);

    Τις προάλλες έστειλαν φιρμάνι στο νοσοκομειακό προσωπικό να δηλώσουν, ο καθένας ατομικά και εγγράφως, μέσα σε ελάχιστες ώρες την ίδια ημέρα (!) την πρόθεσή τους σχετικά με τον εμβολιασμό. Ήταν εντολή. Ψάχναν να βρουν όσους είχαν ρεπό να τους φέρουν να υπογράψουν, ψαχνόντουσαν μεταξύ τους τι να απαντήσουν, φόβος για ενδεχόμενες κυρώσεις αν απαντήσουν αρνητικά κλπ. Μιλάμε για μεγάλα μπάζα στην οργάνωση. Και μπάζα αυταρχικά.

  257. Pedis said

  258. Μαρία said

    256
    Δες την απάντηση της Θεοδωρίδου στην ερώτηση της Ντάνης Βέργου στη χτεσινή ενημέρωση:
    https://eody.gov.gr/enimerosi-20201221/

    Άκου σχετικό σχόλιο Γεροτζιάφα μετά το 17:30 https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/375090_i-entaxi-ton-embolion-den-tha-stamatisei-tin-epidimia-na-dothei-baros-stin

  259. Pedis said

    # 258 α – Μερσί για την πληροφορία.

    Μα αυτό που λέει έχει τον αέρα της εικασίας ή της εύλογης υπόθεσης. Διότι σχετικά δεδομένα δεν υπάρχουν. (Δεν έκαναν δηλαδή εμβολιασμό εθελοντών ασθενών και έβγαλαν συμπεράσματα ή κάνω λάθος;)

    Τέλος πάντων, όπως λέει και ο δημοσιογράφος στο β με τον Γ/τζιάφα ούτε οι γιατροί του ΕΣΥ γνωρίζουν τι να κάνουν σχετικά με τον εαυτό τους
    και όπως έγραφα παραπάνω τους ήρθε εντολή να δηλώσουν ενυπογράφως την πρόθεσή τους,

    ούτε έχουν στη διάθεσή τους ώστε να κρίνουν, προσθέτω εγώ, τα δεδομένα και τα συμπεράσματα σχετικά με τα κλινικά αποτελέσματα των εμβολίων, πέρα από αυτά που γνωρίζουμε εσύ κι εγώ.

  260. Pedis said

    Και πολλοί γαιτροί στις κλινικές, λόγω φόρτου εργασίας, γνωρίζουν ακόμη λιγότερα από μένα και σένα. 😀

  261. Pedis said

    # 258, 259 – Οι γνώμες διίστανται:

    Il problema però è stato sollevato dal direttore scientifico dello Spallanzani di Roma, Giuseppe Ippolito, intervistato da Radio Anch’io: «Chi ha già avuto il Covid non si deve vaccinare, perché ha degli anticorpi naturali. Semmai dovrà controllare il loro livello. Quando dovessero scendere, si può prendere in considerazione la vaccinazione».

    https://www.repubblica.it/cronaca/2020/12/03/news/chi_e_guarito_deve_essere_vaccinato_non_se_ha_ancora_gli_anticorpi-276891838/

    (Δ/ντής του Εθνικού Ινστιτούτου Λοιμωδών Spallanzani της Ρώμης: για όποιον έχει προσβληθεί δεν πρέπει να εμβολιαστεί και πρέπει να γίνει έλεγχος των αντισωματων. Αν αυτά πέσουν κάτω από ένα όριο, τότε ας ληφθεί υπόψην ο εμβολιασμός, 3 Δεκ. 2020)

  262. Pedis said

    Εδώ,

    https://www.fondazioneveronesi.it/magazine/articoli/lesperto-risponde/chi-ha-avuto-il-covid-19-dovra-fare-il-vaccino

    μια άλλη ειδική ισχυρίζεται τα αντίθετα. Να το κάνουν το εμβόλιο κι όσοι έχουν νοσήσει αφού η ανοσία κρατάει μόνο για λίγο.

    —-

    Και τι γίνεται με κείνους, τους λίγους, βέβαια, σε σχέση με το σύμολο των εμβολιασμένων, που έχουν κολλήσει τις μέρες πριν τον εμβολιασμό και δεν το γνωρίζουν (αφού δεν προβλέπεται να τους γίνει τεστ;)

  263. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Άσχετο: Πέδη και Νίκιπλε, θυμάστε σε ποιο πρόσφατο νήμα λέγαμε σχετικά?
    http://www.topontiki.gr/article/421632/ellines-germanoi-kai-istoria

  264. tryfev said

    215. α. ΄Εχω την έκδοση του 1992. Επιβεβαίωσα ξανά και με φακό το Ντάλας.

    β. ΄Οντως μου ξέφυγε το «το».

    γ. Ευχαριστώ πολύ, γιατί με το δικό σας «διέλαθε την προσοχήν μου» με παρακινήσατε να ψάξω το θέμα και να διαπιστώσω ότι η εκδοχή αυτή είναι ορθότερη από το «διέλαθε της προσοχής μου» που χρησιμοποιούσα εγώ, παρ’ όλο που η άλλη συναντάται συχνότερα. Την ορθότητα της αιτιατικής την επιβεβαίωσα ανατρέχοντας και στον Σταματάκο, δεδομένου ότι ούτε ο Δημητράκος ούτε η «Πάπυρος-Larousse-Britannica» αναφέρουν παραδείγματα. Βρήκα λοιπόν, στη σελίδα 262 του λεξικού, στο λήμμα διαλανθάνω, τη φράση «μετά αιτ. προσ. διαφεύγω την προσοχήν τινός».

    Σας χαιρετώ και σας εύχομαι καλές γιορτές.

  265. ΓΤ said

    264@

    Λύθηκε το μυστήριο!

    Έχω την έκδοση του 2001 🙂
    Και είναι λυπηρό ότι στη συγκεκριμένη έκδοση έχει διορθωθεί μόνον ο Ντάλες…

    Χαίρομαι που σας συναντώ εδώ, και αντεύχομαι ό,τι καλύτερο.

  266. Pedis said

    # 263 – Ναι-ναί.

  267. spiridione said

    Παιδιά, όντως δεν είναι μοντάζ, δεν το πίστευα και το τσέκαρα. Τι είν’ τούτοι ρε; 🙂

  268. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    266 Ε πες μου και μένα ποιο νήμα ήτανε ρε μάστορα 🙂

  269. spiridione said

    267.
    https://www.iefimerida.gr/ellada/iefimerida-se-kentro-emboliasmoy-gia-ton-koronoio

  270. Pedis said

    # 268 – πάρε το λινκ

    https://tvxs.gr/news/ellada/antidraseis-gia-elliniko-programma-mnimes-katoxis-sta-sxoleia-oxi-stin-anatheorisi-kai-t

    ή του ημεροδρόμου που τσίταρες

    https://www.imerodromos.gr/esdoge-germanoelliniko-ekpaideytiko-programma-didaskei-katanoisi-gia-toys-nazistes-dimioys/

    Η παραπάνω κριτική πρέπει να είναι στις λεπτομέρειες του προγράμματος

    http://www.occupation-memories.org/bildung/Material/Manual/index.html

    π.χ.

    Click to access MOG-odigos-gia-tous-ekpaidevtikous-gr.pdf

    οι οποίες δεν διακρίνονται εύκολα από κάποιον που δεν γνωρίζει το επιστημονικό πεδίο και τους ανθρώπους του.

    Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν έχω διαμορφώσει προσωπική άποψη. Είχα παρατηρήσει τότε, όταν το τσίταρες, ένα σχετικό ύποπτο σημείο στη διατύπωση που τώρα, όμως, δεν βρίσκω.

    Ας μας πουν τη γνώμη τους και οι γνώστες του συναφιού.

    Όμως, η τακτική που καταγγέλεται είναι γνωστή στην ιστοριογραφική και δημοσιογραφική προσέγγιση («όλοι θύματα του πολέμου ήταν/είμασταν, Γερμανοί και αντίπαλοί», «και οι Γερμανοί πλήρωσαν σκληρά τον πόλεμο και τις συνέπειές του, τι άλλο θέλετε επιτέλους … ας ξεπεράσουμε το παρελθόν») από το πρώτο έτος μετά τη λήξη του πολέμου κι έπειτα.

  271. Pedis said

    # 269 – έχω μείνει έπληκτος από την υψηλά επαγγελματική οργάνωση του χώρου, του εξοπλισμού και των συνθηκών υγιεινής για χωρα της B. Αφρικής. Άριστα 10 με τόνο στην κυβέρνηση!

  272. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    270 Επαγγελματισμός, όχι μαλακίες 🙂 Ευχαριστώ, θα τα δω.

  273. Triant said

    267: Κι όμως, δεν είναι πατάτα. -70 δεν μπορεί να έχει το κέντρο, ούτε χρειάζεται. -20 έχουν όλα τα ψυγεία και είναι όσο χρειάζονται σχεδόν όλα τα εμβόλια της Pfizer συμπεριλαμβανομένης (για 5 ημέρες). Επί πλέον όλα πρέπει να ξεπαγώσουν, το δε της Moderna θέλει +2 – +8 που έχει η ψύξη ενός ψυγείου. Πολύ θα ήθελα να έχουν κάνει μαλακία για να κράξω, αλλά φαίνεται πως όχι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: