Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μηνολόγιον Ιανουαρίου έτους 2021

Posted by sarant στο 2 Ιανουαρίου, 2021


Χτες είχαμε πρωτοχρονιά αλλά βέβαια και πρωτομηνιά -κι έτσι το πρωτοχρονιάτικο θέμα του χτεσινού άρθρου δεν άφησε χώρο για το καθιερωμένο Μηνολόγιο, οπότε το δημοσιεύω σήμερα. Βέβαια, σήμερα είναι Σάββατο, πράγμα που σημαίνει ότι ποδαρικό στα μεζεδάκια θα κάνουμε αύριο.

Θυμίζω ότι το Μηνολόγιο, που δημοσιεύεται συνήθως την πρώτη του μηνός, ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς για τα γεγονότα του μήνα, που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως αγγελτήρια θανάτων.

Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις από πέρυσι. Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.

Όπως είχα κάνει και προηγούμενες χρονιές, μετά το μηνολόγιο παραθέτω και κάποια περιαυτομπλογκικά, μια ανασκόπηση του ιστολογικού 2020.

Πα   1 Της πρασίνης τσόχας (της σχισθείσης εν Αβάνα)
Σα  2 Έναρξις αγώνος ανυπακοής και μη βίας υπό Μαχάτμα Γκάντι
Κυ  3 † Κοίμησις Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη, συγγραφέως των ταπεινών
Δε   4 † Νικολάου Γύζη τελευτή
Τρ   5 Γενέσιον Σωκράτους του φιλοσόφου
Τε   6 Εφεύρεσις τηλεγράφου υπό Μορς
Πε 7 Ανακάλυψις των δορυφόρων του Διός υπό Γαλιλαίου
Πα  8 † Γαλιλαίου τελευτή και Ναπολέοντος Λαπαθιώτη αυτοκτονία και Νικολάου Τεμπονέρα αναίρεσις
Σα  9 † Θεοφίλου Καΐρη του μεγάλου διδασκάλου τελευτή
Κυ 10 Νίκη Θρασυβούλου κατά των τριάκοντα τυράννων
Δε 11 Γενέσιον Νικολάου Καββαδία του μαρκονιστή και αυτοκτονία Ααρών Σβαρτς του διαδικτυομάρτυρος
Τρ 12 Γενέσιον Σπυρίδωνος Λούη του μαραθωνοδρόμου
Τε 13 Το «Κατηγορώ» του Αιμιλίου Ζολά
Πε 14 Της Αλκυόνης· και τελευτή Γρηγορίου Ξενοπούλου του Ζακυνθίου
Πα 15 Γενέσιον Ιωάννου Ποκελέν ή Μολιέρου, ηθοποιού και συγγραφέως
Σα 16 † Ευστρατίου Αναστασέλλη του σκωπτικού
Κυ 17 Γενέσιον Βενιαμίν Φραγκλίνου
Δε 18 Γενέσιον και τελευτή Βασιλείου Τσιτσάνη, λαϊκού μουσουργού
Τρ 19 Γενέσιον Εδγάρδου Άλλαν Πόε
Τε 20 † Κοίμησις Χρήστου Καπράλου
Πε 21 Των τριών Λάμδα
Πα 22 Γενέσιον Λόρδου Βύρωνος, του φιλέλληνος ποιητού
Σα 23 Γενέσιον Αντωνίου Γκράμσι
Κυ 24 † Αμεδαίου Μοντιλιάνι
Δε 25 Γενέσιον Γεωργίου Ζαμπέτα, του μεγάλου διασκεδαστού και θανή Θεοδώρου Αγγελόπουλου επί των επάλξεων
Τρ 26 Του Ολοκαυτώματος
Τε 27 † Κοίμησις Ιωσήφ Βέρντι
Πε 28 † Κοίμησις Θεοδώρου Δοστογέφσκι
Πα 29 † Θανή Αλεξάνδρου Πούσκιν, του ποιητού
Σα 30 † Μεθοδίου Ανθρακίτου, του διαφωτιστού
Κυ 31 † Αλεξάνδρου Υψηλάντου τελευτή

Για να προλάβω την ερώτηση για τα τρία Λ, στις  21 Ιανουαρίου: πρόκειται για τον Λένιν, τη Ρόζα Λούξεμπουργκ και τον Καρλ Λίμπκνεχτ. Για περισσότερα, δείτε κάποια παλιότερα σχόλια.

O Ιανουάριος, Γενάρης πιο λαϊκά, έχει, όπως και όλοι οι μήνες, ρωμαϊκή ετυμολογία. Είναι ο μήνας ο αφιερωμένος στον θεό Ιανό (Janus), που τον είχαν σε μεγάλη εκτίμηση οι Ρωμαίοι. Το παλιο ρωμαϊκό (σεληνιακό) ημερολόγιο άρχιζε τον μήνα Μάρτιο. Ο Ιούλιος Καίσαρας, όταν καθιέρωσε το ιουλιανό ημερολόγιο που φέρει το όνομά του, μετέφερε την αρχη του χρόνου στον Ιανουάριο και από τότε υπάρχει η ανακολουθία με τα ονόματα των μηνών από τον Σεπτέμβριο ως τον Δεκέμβριο, που αντιστοιχούσαν στον έβδομο έως δέκατο μήνα και ξαφνικά βρέθηκαν στην ένατη έως δωδέκατη θέση.

Από τον Ιανουάριο ονομάστηκε το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας -ο Αμέρικο Βεσπούκι που εξερεύνησε την περιοχή βρέθηκε εκεί την 1η Ιανουαρίου 1502 και θεώρησε ότι πρόκειται για τις εκβολές κάποιου ποταμού, του «ποταμού του Γενάρη» όπως τον ονόμασε.

Το επώνυμο Γενάρης επιχωριάζει στην Πάλαιρο και στην Κατούνα Αιτωλοακαρνανίας.

Παροιμίες για τον Γενάρη έχουμε πολλές. Κάποιες, κατά τη λαϊκή συνήθεια, παρασυσχετίζουν το Γενάρη με τη γέννα, π.χ. ο Γενάρης κι αν γεννά, του καλοκαιριού μηνά. Τον Γενάρη έχουν τους έρωτες οι γάτες, οπότε «Να’ μουν γάτος τον Γενάρη κι ας μην είχα άλλη χάρη» (και σε άλλες παραλλαγές π.χ. Νάμουν το Μάη γάιδαρος, τον Αύγουστο κριάρι, όλο τον χρόνο κόκορας και γάτος το Γενάρη). Υπάρχει και η «κότα πίτα τον Γενάρη και παπί τον Αλωνάρη», και πάλι με παραλλαγές.

Επειδή είναι ο μηνας που ζευγαρώνουν οι γάτες, μια από τις λαϊκές ονομασίες του είναι Γατόμηνας. Λέγεται επίσης Μεγάλος μήνας ή Τρανός μήνας.

Αλλά μια και είμαστε σε φάση ανασκοπήσεων και απολογισμών, δεν είναι άτοπο να περιαυτομπλογκήσω κι εγώ, να κάνω δηλαδή τον απολογισμό του ιστολογικού 2020.

Όπως βλέπετε, το 2020 είχαμε αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστολογίου, μια αύξηση που, όπως θα αναλυθεί πιο κάτω, μπορεί να αποδοθεί στην πανδημία και στο λοκντάουν. Μένοντας σπίτι, όλοι μας ήμασταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι.

Λοιπόν, το 2020 είχαμε 2.796.624 επισκέψεις, κατά 5,6% περισσότερες από το 2019 (2.648.693). Έτσι κάναμε ρεκόρ ιστολογίου, αφού ως τώρα η καλύτερη χρονιά του ιστολογίου ήταν το 2018 με 2.753.667 επισκέψεις. Να θυμίσω ότι το 2017 είχαμε 2.489.199 επισκέψεις, ενώ το 2016 είχαμε 2.535.663, 2.353.569 το 2015, 2.356.258 το 2014, 2.288.153 το 2013 και 2.087.000 το 2012 και αισθητά λιγότερες τα προηγούμενα χρόνια (αναλυτικά στο επόμενο διάγραμμα).

Ο μήνας με τις περισσότερες επισκέψεις της χρονιάς που πέρασε ήταν ο Aπρίλιος με 271.105 ενώ o χειρότερος από άποψη επισκέψεων μήνας ήταν ο Αύγουστος με 198.817. Ο Απρίλιος του 2020 έχει και το απόλυτο ρεκόρ επισκέψεων από τότε που υπάρχει το ιστολόγιο, ξεπερνώντας τον περσινό Γενάρη, του 2019, που είχε το ρεκόρ με 262.110.

Βλέπουμε δηλαδή την επίδραση της πανδημίας στην αύξηση της επισκεψιμότητας. Κανονικά, όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, ο Απρίλιος είναι από τους πιο αδύνατους μήνες από πλευράς επισκέψεων -το 2018 και άλλες χρονιές ήταν ο χειρότερος. Ο λόγος είναι ότι το Πάσχα και οι σχετικές εκδρομές μειώνουν την προσέλευση, ενώ επίσης έχει και μια μέρα λιγότερη από άλλους μήνες. Όμως φέτος το Πάσχα έτυχε μέσα σε λοκντάουν κι έτσι τον Απρίλιο είχαμε κατακόρυφη αύξηση των επισκέψεων.

Τη συνολική επίδραση της πανδημίας τη βλέπουμε αν σκεφτούμε ότι το 2020 οι εξής μήνες έκαναν ρεκόρ επισκέψεων: Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος.

Και εδώ βλέπετε τα στοιχεία μήνα προς μήνα από καταβολής ιστολογίου.

Επειδή όμως η WordPress μετράει και τους επισκέπτες, να πούμε ότι μέσα στο 2020 είχαμε 1.039.081 επισκέπτες, επίσης ρεκόρ ιστολογίου και πρώτη φορά που ξεπερνάμε το εκατομμύριο. Πέρυσι είχαμε 933.148 επισκέπτες, ενώ το ως τώρα ρεκόρ ήταν το 2018 με 988.163, έναντι 898.475 το 2017, 871633 το 2016, ενώ το 2015 είχαμε 808.957 και το 2014 729.466. Αυτοί βέβαια είναι μοναδικοί επισκέπτες σε επίπεδο ημέρας, αν ξαναεπισκεφτούν το ιστολόγιο άλλη μέρα ξαναμετριούνται.

Θυμίζω όμως ότι όλα αυτά τα νούμερα πρέπει να τα βλέπουμε με κάποια επιφύλαξη, αφού, όπως είχε γράψει παλιότερα ο Στάζιμπος: «Γενικότερα για προβολές σελίδων, επισκέπτες κι επισκέψεις τα νούμερα είναι πολύ θολά. Οι τάξεις των μεγεθών είναι αρκετά ενδεικτικές σε σχέση με την πραγματικότητα, όχι όμως απόλυτα αξιόπιστες.»

Κατά μέσο όρο το 2020 είχαμε 7.741 επισκέψεις την ημέρα, ενώ το 2019 είχαμε 7256 και το 7.544 του 2018. Όλες τις προηγούμενες χρονιές ο ημερήσιος μέσος όρος ήταν κάτω από 7.000.

Μέσα στο 2020 δημοσιεύτηκαν 366 άρθρα, ένα για κάθε μέρα του χρόνου. Όπως και το 2015, το 2016, το 2017, το 2018 και το 2019, έτσι και το 2020 δεν πέρασε ούτε μια μέρα χωρίς να δημοσιευτεί άρθρο. Ακριβέστερα, η τελευταία μέρα που δεν δημοσιεύτηκε άρθρο στο ιστολόγιο ήταν στις 28 Ιανουαρίου 2014.

Από τις 29.1.2014 ως σήμερα δημοσιεύεται ανελλιπώς ένα (τουλάχιστον) άρθρο τη μέρα, δηλαδή το σερί μετράει ήδη 2542 μέρες και σε λίγο ελπίζω να κλείσει εφταετία. Βέβαια, εσείς που είστε ταχτικοί αναγνώστες ξέρετε ότι αρκετά συχνά έχουμε επαναλήψεις (αν και συχνά βελτιωμένες-επαυξημένες) παλαιότερων άρθρων, αλλά μην το πείτε παραέξω.

Από την αρχή του ιστολογίου έχουμε 4378 ή 4379 άρθρα (μαζί με τούτο εδώ) σε 4339 μέρες (από τις 16.2.2009 ως σήμερα). [Η WordPress μού λέει ότι έχω 4378, εγώ τα βγάζω 4379. Περιέργως φαλτσάρει στην καταμέτρηση των άρθρων!]

Τα δέκα δημοφιλέστερα άρθρα μέσα στο 2020 ήταν:

Yπάρχουν θερμά συλλυπητήρια; (*)                              19.829 επισκέψεις

Σκόιλ ελικικού, μια ανακεφαλαίωση (*)                           17.947 επισκέψεις

Αφορά το ή αφορά στο;                                                  12.702 επισκέψεις

Κυκλοφορώντας με το εντυπο στην τσέπη (*)                12.455 επισκέψεις

Πενήντα ελληνικές λέξεις αλβανικής προέλευσης          12.079

Πόσο μάλλον ή πόσω μάλλον;                                        11.831

Μια τρύπα στο νερό και άλλες παροιμιακές εκφράσεις  11.520

Λογοκλοπή στις Πανελλήνιες εξετάσεις (*)                      11.173

220 τούρκικες λέξεις                                                        10.842

Την πρώτη μέρα στο στρατό μού κόψαν τα μαλλιά μου: Στιχάκια του στρατού 10.563

Όπως και τις προηγούμενες χρονιες, πολλά από τα δημοφιλέστερα άρθρα δεν είχαν δημοσιευτεί μέσα στην τελευταία χρονιά, αλλά, σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, το 2020 τα «φρέσκα» άρθρα βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις: πρώτο, δεύτερο, τέταρτο και όγδοο, που τα σημειώνω με αστερίκο. Τα άλλα άρθρα της δεκάδας γράφτηκαν σε προηγούμενα χρόνια αλλά έχουν καθημερινά έναν όχι ευκαταφρόνητο αριθμό αναγνωστών χάρη στις μηχανές αναζήτησης.

Και κλείνουμε με τα σχόλια. Το έχω πει και το πιστεύω ότι τα σχόλιά σας προσθέτουν μεγάλη αξία στα κείμενα του ιστολογίου. Μέσα στο 2020 είχαμε 73792 σχόλια, όπως μου λέει το σύστημα, σαφώς περισσότερα από τα περυσινά 62080. Ωστόσο, για πολύ λίγο, για λιγότερο από 100 σχόλια, το ρεκόρ του 2016, στα 73.883, μένει ακατάρριπτο.

Το πιο πολυσχολιασμένο άρθρο του 2020 πρέπει να ήταν τα Κορονομεζεδάκια, με 723 σχόλια.

Δεν έχω στοιχεία για τους κορυφαίους σχολιαστές της χρονιάς -εκτός αν κάποιος από εσάς έχει κάνει τη σχετική στατιστική. Αλλά δεν έχει σημασία, όλοι οι σχολιαστες είναι αγαπητοί και πολύτιμοι για το ιστολόγιο.

Όπως έγραφα και πέρσι τέτοια μέρα στο αντίστοιχο άρθρο, να είμαστε καλά και να εξακολουθήσουμε να σχολιάζουμε και να συζητάμε και την επόμενη χρονιά!

157 Σχόλια προς “Μηνολόγιον Ιανουαρίου έτους 2021”

  1. Πολύ δυνατό !

  2. Καλημέρα
    Εμ, δεν ειδοποίησες έγκαιρα, αλλιώς εύκολα θα είχαμε 100 σχόλια άκόμα! 100; Μόνο; Σιγά το νούμερο…

  3. Άγγελος Σέρτης said

    Μετά από τόσα χρόνια, ας διορθωθεί και το «Θεόδωρου» σε «Θεοδώρου» (Δε 25), αλλά και το «Αγγελόπουλου» σε «Αγγελοπούλου» μάλλον

  4. LandS said

    Καλημέρα, Καλή Χρονιά κλπ (το λέω και σήμερα και θα το πω πολλές φορές μπας και πιστέψω ότι θα πιάσει)

    Μένοντας σπίτι, όλοι μας ήμασταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι

    Όχι, περισσότερο συνδεόμαστε όσο περισσότερο συναντιόμαστε, συνεργαζόμαστε, συνδιασκεδάζουμε κλπ.

    Να αλλάξει λοιπόν σε αυτό που εννοεί: Μένοντας σπίτι, όλοι μας ήμασταν πολλή περισσότερη ώρα συνδεδεμένοι.

    Ρε παιδιά αν μας την έπεφτε ο κορονοϊός ελάχιστες δεκαετίες νωρίτερα, πώς θα τα καταφέρναμε; Και να σκεφτείς ότι υπάρχουν ακόμα κάποιοι που θεωρούν το 5G κακό πράμα. Εγώ πιστεύω ότι θα μας διευκόλυνε.

  5. Αντώνης said

    Καλημέρα
    12 Ιανουαρίου (1992): Γενέσιον HAL 9000

  6. Georgios Bartzoudis said

    (α) Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά σε όλους τους εν ιστολογίω συντρόφους!

    (β) «Δε 4, † Νικολάου Γύζη τελευτή»
    # Αχ βρε Νικόλα! Μαζί σου πέθανε και το Κρυφό Σχολειό …του Πολέμη!

    (γ) «Σα 16, †Ευστρατίου Αναστασέλλη του σκωπτικού»
    # Και Μνήμη Ηρακλέους Αναστασέλλη του …υπερσκωπτικού!

  7. sarant said

    Καλημέρα, καλή χρονιά να έχουμε, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    3 Δεκτή η τροπολογία κατά το ήμισυ

    4 Πολλή ώρα εννοούσα 🙂

    6 Ποιος είναι ο Ηρακλής, είπαμε;

  8. Μικρός μου φαινόταν φοβερά αστείο να πεις «Καλό μήνα» ή ακόμα περισσότερο, ξέρω γω, «καλή βδομάδα» την Πρωτοχρονιά (αντί για «Καλή χρονιά»). Επειδή όμως το τερμάτιζα έλεγα «καλημέρα» οπότε εξαφανίζονταν και οι απειροελάχιστες πιθανότητες να γελάσει κάποιος με το αστείο.

  9. Καλημέρα, καλή χρονιά ( Σταύρο, μαζί σου!)

    Ποιός μηνας έχει τις περισσότερες γιορτές ; Γενάρης ή Δεκέμβρης ; εννοείται γνωστές γιορτές, όχι του αγίου Σουλπικίου

  10. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    όπως λέει ο Σταύρος στο 4. Αλλά που θα πάει, θα βρεθεί τρόπος, έστω και με πιστοποιητικό τεστ/εμβολιασμού κλπ.
    Ετοιμαστείτε πάντως το Σαββατοκύριακο για μπανάκι… στη θάλασσα, Ό,τι προλάβουμε ρε σεις!🤗😉

  11. LandS said

    Το ξέρω για😊

  12. Alexis said

    Καλημέρα.
    Μπορεί και να το έχω ξαναγράψει. Θεωρώ ότι αδικείται ο Ζαμπέτας από τον χαρακτηρισμό «διασκεδαστής»
    Πραγματικά σπουδαίος λαϊκός συνθέτης έχει γράψει εξαιρετικά τραγούδια, εμπνευσμένα και με συναίσθημα.
    Η εικόνα του «μπουζουξή-σόουμαν» που τον ακολουθεί και μετά θάνατον, μεταφερμένη κυρίως μέσα από τις ελληνικές ταινίες, έχει θολώσει λίγο τη λάμψη της πραγματικής του αξίας.

  13. phrasaortes said

    Καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία!

    Σαν σήμερα πριν 104 χρόνια, στις 2 Ιανουαρίου του 1917, είχαμε και την σφαγή της Απειράνθου, η οποία είχε αρνηθεί να αναγνωρίσει την κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης. Μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων, οι Βενιζελικοί δολοφόνησαν δεκάδες αμάχους, ώσπου τελικά το χωριό υποτάχθηκε. Η Απείρανθος είναι επίσης η γενέτειρα του Υπουργού Οικονομικών Πρωτοπαπαδάκη που εκτελέστηκε από τους πραξικοπηματίες του 1922, αλλά και του αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης, Μανώλη Γλέζου.

  14. Χαρούλα said

    Κάποιες από τις πολλες παροιμίες

    Άσπρος Γενάρης, νηστικός ο μεροκαματιάρης.
    Γενάρη μήνα κλάδευε και το φεγγάρι χές το.
    Γενάρη μήνα κλάδευε, φεγγάρι μην κοιτάζεις.
    Γενάρη πίνουν το κρασί, το Θεριστή το ξύδι
    Γενάρης στεγνός, νοικοκύρης πλούσιος.
    Γεναριάτικο φεγγάρι με τ’ Άη Γιαννιού τη χάρη.
    Γεναριάτικο φεγγάρι, ήλιος ημέρας μοιάζει.
    Δέκα μέρες του Γεναράκη, ίσον μικρό καλοκαιράκι.
    Εγέλασεν ο Γενάρης.
    Κότα πίτα το Γενάρη, κόκορα τον Αλωνάρη.
    Κότα, χήνα το Γενάρη και παπί τον Αλωνάρη.
    Κόψε ξύλο τον Γενάρη και μην καρτερείς φεγγάρι.
    Μα ‘μουν γάτος τον Γενάρη κι ας μην είχα άλλη χάρη.
    Ο Γενάρης δε γεννά μήτε αβγά μήτε πουλιά, μόνο κρύο και νερά.
    Ο Γενάρης κι αν γεννά, του Καλοκαιριού μηνά.

  15. leonicos said

    Άλλαζε ο χρόνος, 67>68. Τριμηνίτης στο γυναικολογικό, (6-ετής φοιτητής δηλαδή, το μακρινό 1967- 1968) είχαμε πεντέξι επίτοκες.

    Δεν έφτανε το χάλι τους, κοιλοπονούσαν ώρες, τις απασχολούσε να γεννήσουν η καθεμιά πρώτη ‘με το νέο έτος’.

    Τελικά η δική μου γέννησε 23.57 ένα κοριτσάκι. Τηνπαρηγορήσαμε ότι είναι το τελευταίο του 1967. Στο διπλανό boom ακριβώς γεννάει άλλη μια στις 23,59 και άλλη μια πάλι 23.59 αλλά μετά την προηγούμενη. Μόλις βγήκε το τρίτο μωρό, ακούστηκαν τα πυροτεχνήματα και η αναγγελία από τον σταθμό, Ενόπλων Δυνάμεων τότε.

    Φυσικά το ρίξαμε το καλαμπούρι. Οι άλλες δυο γέννησαν η μία κατά το μεσημέρι τη ς 1ης 1ου, οπότε ούτε λόγος για πρωτιά… και η τελευταία την επομενη.

    Έκανα όλα τα νυχτερινά και τα πρωινά εθελοντικά.

    Υπήρχε και άλλο ενδιαφερον εννοείται. Όλοι ήμασταν στόχος της σχολής μαιών.

  16. Alexis said

    #6: Καλή χρονιά σύντροφε! Η ΚΟΒ Στρυμόνα σε καλωσορίζει! 😆

    Αυτό σίγουρα το έχω ξαναπροτείνει:

    Πα 8: Νικολάου Τεμπονέρα αναίρεσις

  17. leonicos said

    12 Αλέξη

    Μπορεί και να το έχω ξαναγράψει. Θεωρώ ότι αδικείται ο Ζαμπέτας από τον χαρακτηρισμό «διασκεδαστής»
    Πραγματικά σπουδαίος λαϊκός συνθέτης έχει γράψει εξαιρετικά τραγούδια, εμπνευσμένα και με συναίσθημα.
    Η εικόνα του «μπουζουξή-σόουμαν» που τον ακολουθεί και μετά θάνατον, μεταφερμένη κυρίως μέσα από τις ελληνικές ταινίες, έχει θολώσει λίγο τη λάμψη της πραγματικής του αξίας.

    Έχω καταλήξει κι εγώ σ’ αυτό το συμπέρασμα. Αλλά για πάρα πολλά χρόνια είχα την αρνητική θεση που περιγραφεις, και οχι από τον κινηματογράφο. Είχε προσκληθεί (πιθανώς προσφερθεί, δεν ξέρω) να παίξει σ’ ένα πάρτι των φοιτητών της Φιλοσοφικής. Είπε τόσες αηδίες και ‘σκατά’ ζωντανά που τον αηδίασα περισσότερο από τις ταινίες. Κάτι ανάλογο, σε μικρότερο βαθμό συνέβη και σε μια εκδηλωση κάποιας φαρμακευτικής εταιρείας.

    Ασφαλώς έγραψε ωραία τραγούδια. Σαν άνθρωπο δεν θα τον ήθελα για παρέα, Δεν διέκρινε το χυδαίο από το αστείο

  18. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Πάλι χωρίς τραγούδι ο Ιανουάριος. Πέρσι είχα βάλει αυτό που έβαλε η Χαρούλα, φέτος ας βάλω αυτό.

  19. leonicos said

    7

    3 Δεκτή η τροπολογία κατά το ήμισυ

    Θόδωρο Αγγελόπουλο τον ξέραμε, του Θόρωρου Αγγελόπουλου ταινίες βλέπαμε.
    Και δεν φορούσε φράκο

  20. ΓΤ said

    17@

    Όντως αηδιαστικός. Ήμουν συμφοιτητής με ανιψιό του, ο οποίος, λόγω χυδαιολογιών και διάφορων άλλων απρεπειών του, από μια στιγμή και μετά, δεν του ξαναμίλησε ποτέ. Γελοίο, δε, που κάποιοι γελούσαν με το βοθρόστομά του στην παρέα.

  21. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Στο χθεσινό πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, με αφορμή τα τραγούδια που ακούγονταν συνοδευτικά, το θέμα της συζήτησής μας ήταν ο Ζαμπέτας! Κοινή διαπίστωση: Έχει γράψει πολλά ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗΣ ομορφιάς τραγούδια. Και η γενική απορία: Πώς και κατάφερε κάτι τέτοιο μία τέτοια «φάτσα»; [Προφανώς και έχει δίκιο ο Λεώνικος, ως προς την γνώμη που σχημάτισε για την προσωπικότητά του.. 🙂 ]

  22. Πέπε said

    @20 κλπ.:

    Πρέπει να υπάρχουν σπουδαία τραγούδια ανάμεσα σ’ εκείνα που δεν προκύπτει ότι τα ‘χει γράψει αυτός, αν δεν τύχει να το διαβάσεις κάπου. Όπου η προσωπικότητά του είναι εμφανής. είναι όπως τα έτε.

  23. Πέπε said

    *λέτε*

  24. Άγγελος Σέρτης said

    7.
    Εάν παραμείνει όμως το υπόλοιπο ήμισυ, δεν είναι ασυνεπές προς τα άλλα ομόλογα επώνυμα, που στα Μηνολόγια διατηρούν τον τόνο στην παραλήγουσα (π.χ. Ξενοπούλου, Εγγονοπούλου);

  25. ΓΤ said

    Απολαύστε υπεύθυνα Γιώργο Ζαμπέτα στη Μαλβίνα Κάραλη

  26. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Και βέβαια, όλοι έχουμε συναντήσει τέτοιες αλλόκοτες περιπτώσεις σε άλλους τομείς. Γενικό συμπέρασμα: Οι υψηλές επιδόσεις των κορυφαίων της ζωής (σε τέχνες, επιστήμες, πολιτική, στρατιωτική ιστορία κλπ) δεν είναι απαραιτήτως ούτε ανάλογες, ούτε ομόρροπες με τα λοιπά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους..

  27. Triant said

    Ανέκαθεν, ως -όπουλος, είχα και έχω την εντύπωση/πεποίθηση ότι η γενική του αντρικού επωνύμου τονίζεται στην προπαραλήγουσα ενώ το γυναικείο επώνυμο (παρόλο που είναι αυτή η γενική) πάντα στην παραλήγουσα. Το θεωρώ μάλιστα κλασική περίπτωση άγραφου κανόνα που μπορεί να μπλέξει έναν ξένο που μαθαίνει Ελληνικά.

  28. Συντάσσομαι με το 19 του Λεόνικου. Θόδωρος κυκλοφορούσε. Ταινίες του Αγγελόπουλου βλέπουμε. Τώρα, ως προς το κατέβασμα του τόνου για τους άλλους, τι να πω. Έχω συνηθίσει την οδό Ξενοπούλου κι ο κορέκτορας του κινητού συνέχεια μου προτείνει Ξενόπουλου. Μπλέξιμο.

  29. ΓΤ said

    27@

    Αλλά τα μπισκότα πάντα «Παπαδοπούλου» 🙂

  30. ΓΤ said

    Νέο, αυστηρό, λοκντάουν από 03.01.2021@06:00 έως 11.01.2021@06:00

    απαγόρευση κυκλοφορίας 21:00-05:00
    τέλος στο κλικαγουέι
    κλειστά βιβλιοπωλεία
    κλειστά κομμωτήρια
    μάνι-πέντι τέρμα
    ΚΤΕΟ ούτε να το σκέφτεστε
    ψάρεμα τέλος
    κυνήγι τέλος

    https://www.iefimerida.gr/ellada/aystiro-lockdown-gia-mia-ebdomada-stis-11-ianoyarioy-anoigoyn-ta-sholeia

  31. LandS said

    Τί ήθελα και σύνδεσα τις συναντήσεις, τις συνεργασίες, τις (συν)διασκεδάσεις κλπ με τους πραγματικούς συνδέσμους μεταξύ των ανθρώπων (τέτοια ζώα κοινωνικά που είναι)

    Κάποιος κυβερνητικός παράγοντας το διάβασε και… https://www.avgi.gr/koinonia/375837_skliro-lockdown-gia-mia-ebdomada-se-oli-ti-hora

  32. Alexis said

    #17: Λεώνικε, συμφωνώ γενικά με όσα λες. Αλλά πάγια άποψή μου είναι να ξεχωρίζω την καλλιτεχνική αξία κάποιου από την υπόλοιπη προσωπικότητά του.
    Και ο Άκης Πάνου υπήρξε μέγιστος λαϊκός συνθέτης αλλά κατέληξε να πεθάνει στη φυλακή καταδικασμένος για φόνο.
    Και ο Καζαντζίδης ήταν δύσκολος σαν άνθρωπος. Αλλά δεν μπορώ να μην υποκλιθώ στην αξία του.
    Αν τους είχα γνωρίσει από κοντά, πιθανότατα κανέναν από τους τρεις δεν θα ήθελα για παρέα μου. Αλλά ακούω τραγούδια τους και ευφραίνεται το αυτί μου.

  33. Triant said

    29: Ναι, ενώ δεν έχω ακούσει και μάλλον δεν προβλέπεται να ακούσω κάποιον να λέει οτι είδε την εκπομπή του Σπύρου Παπαδοπούλου (του Σπυρίδωνος όμως;).
    Ο λόγος είναι προφανής βέβαια, όλοι τον ξέρουμε, απλώς το φαινόμενο είναι αστείο.

  34. ΓΤ said

    33@

    Άσε που πάντα θα τρώμε πιπεριές Φλωρίνης ακούγοντας τα χάλκινα της Φλώρινας 😉

  35. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Πα 8 † Γαλιλαίου τελευτή και Ναπολέοντος Λαπαθιώτη αυτοκτονία

    Και γενέσιον Στεφάνου Χώκινγκ, του ηλεκτρόμυθου.

  36. Πάντως οι Κυψελιώτες έχουμε οδό Ιωάννη Δροσοπούλου, στάση Αγγελοπούλου και τώμε μπισκότα Παπαδοπούλου ακούγοντας την Πίτσα και όχι τραγούδια του Πουλόπουλου !!

  37. Alexis said

    #24: Ναι, στην προπαραλήγουσα τονίζονται σήμερα τα αντρικά στη γενική, εννοώ με τη γλώσσα που μιλάμε σήμερα. Σε παλιότερες εποχές όμως ο επίσημος τύπος ήταν -οπούλου και για τα αντρικά.
    Γι’ αυτό και κάποια οδωνύμια έχουν ξεμείνει ως απολιθώματα και συνεχίζουμε να τα τονίζουμε στην παραλήγουσα, γιατί έτσι τα έχουμε συνηθίσει. Κανείς δεν λέει π.χ. οδός Δροσόπουλου, όλοι λένε Δροσοπούλου.
    Όσο για τον σκηνοθέτη, αν τονίσεις Αγγελοπούλου πρέπει υποχρεωτικά να πεις Θεοδώρου, το Θεόδωρου Αγγελοπούλου είναι κωμικό. Το αντίστροφο όμως μπορεί να ειπωθεί, δηλ. το Θεοδώρου Αγγελόπουλου. Αυτό φαντάζομαι ότι εννοεί ο Νικοκύρης λέγοντας «κατά το ήμισυ».

  38. # 34

    Ασε που οι ξέμοι λένε Πανατινάικος και οι μαυριδεροί Παθαναϊκός !! 🙂 🙂

  39. LandS said

    29
    Μα η κυρία Παπαδοπούλου τα έψηνε και ξεκίνησε την επιχείρηση.
    Ήδη χήρα Παπαδόπουλου είχε έρθει μαζί με τα παιδιά της από την Πόλη.

  40. LandS said

    32
    Έτσι και ο Τζόρτζι Μπέστ ήταν συναρπαστικός ποδοσφαιριστής και ας ήταν παλιόπαιδο.

  41. ΓΤ said

    39@

    Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Είχα μείνει με την παραπληροφόρηση από τον παππού μου, και, κακώς, δεν το είχα ψάξει μέχρι σήμερα 🙂

  42. # 33

    Αλέξη, ο Καζαντζίδης ήταν αυτό που λέμε του κλειστού κύκλου, δεν ενοχλούσε κανέναν, ο δε Πάνου έκανε φόνο ξέροντας πως θα πεθάνει από καρκίνο γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να σώσει την κόρη του. Αν ο δικαστής δεν εφάρμοζε τον νόμο- όπως πρέπει- αλλά απέδιδε δικαιοσύνη, θα τον αθώωνε.
    Αλλο είδος ανθρώπου ο Ζαμπέτας, σύμφωνα με τα θρυλούμενα για τις σχέσεις του με τις εκκολαπτόμενες τραγουδίστριες.

  43. το # 42 στο # 32 γμτ

  44. ΓΤ said

    39@

    Μόνο που στο https://papadopoulou.gr/history βλέπουμε, στη δεκαετία του 1920, ότι ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος, με την καταστροφή του ’22, ήρθε με ένα καράβι στον Πειραιά…

  45. Pedis said

    Hype-κομψά ο νέος χρόνος

  46. Pedis said

    και με κέρδη και μάσες

  47. Γιάννης Ιατρού said

    30, 31: (για το «σκληρό λοκντάουν» κλπ.
    Συνοψίζω: Άλλοι στο Ντουμπάι και άλλοι μες το χάλι

  48. LandS said

    42
    Και δεν μου λες Τζι, πώς να τη δούμε τη δολειά και τη φτιάξη; Κάθε φορά που θα ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι θα επικαλείται ο δικεόρος το Τζιπόιντοβιούειο Δίκαιο για να αποδοθεί δικιοσύνη στην αφεντιά μο;

    Δεν το λέω ειδικά για τον Πάνου, αλλά δεν θέλω το «αμάρτησα για το παιδί μου» να γενικευτεί. Άλλο η επιείκεια άλλο η απαλλαγή.
    Είναι που είναι αδύναμο το αποτρεπτικό στοιχείο της ποινής μη το εξαφανίσουμε και τελείως.

  49. Γ.Κ. said

    Πάμε τώρα σε ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα: Γιατί η πρώτη μέρα του μήνα (και της χρονιάς), πρώτος όρος της ακολουθίας και στις δύο περιπτώσεις, έχει δείκτη 1 και όχι 0;

    Η απάντηση είναι απλή: Γιατί μας έχει κολλήσει η αμερικανιά με τις δεκαετίες και όχι (ας πούμε) με τα δεκαήμερα. Π.χ. κάποιος θα πει για «τα προβλήματα που δημιούργησε ο κορονοϊός στα 2Κ20’s», αλλά δεν θα πει «γίνεται προσπάθεια να ανοίξουν τα σχολεία στα 0’s του Ιανουαρίου, αλλά το πιθανότερο είναι να αναβληθεί το άνοιγμα για το δεκαήμερο του 10».

  50. # 48

    Σταύρο μίλησα μόνο για τον συγκεκριμένο άνθρωπο έχοντας πληροφόρηση από φίλο μου υψηλόβαθμο δικαστή της περιοχής και γνώστη της υπόθεσης. Στο δίλημμα σωστός γονιός και φονιάς ή νομοταγής πολίτης και μένα η επιλογή μου θα ήταν το πρώτο.
    Δεν ξέρω άλλα πράγματα για τον χαρακτήρα του Πάνου, δεν ξέρω τι άνθρωπος ήτανε, με τον Καζαντζίδη βρέθηκα μερικές φορές στον ίδιο χώρο αλλά δεν τον πλησίασα, πάντως δεν φαινότανε βεντέτα.

  51. LandS said

    44
    Μα το λέει ότι ήρθε με τη μητέρα του. Για να λέει ότι ήρθε με την μητέρα του δεν ήρθε και μεγάλος.
    Επίσης λέει ότι στη προσφυγική πολυκατοικία, κοντά στο Λυκαβηττό, που τους παραχωρήθηκε αγόρασαν ένα μικρό φούρνο και η Μητέρα έψηνε τα πτι μπερ και τα παιδιά της τα πουλούσαν χύμα.
    Το 1938 πια, φτιάχνουν μπισκότα «σε ένα μικρό εργοστάσιο στην οδό Θεσσαλονίκης κοντά στη γέφυρα Πουλοπούλου». Αυτή που λέμε τώρα «Γέφυρα του Πουλόπουλου». Παίζει το «του» ρόλο του. Αλλά και η πιλοποιΐα παίζει το δικό της. Αν ήταν καπελάδικο αλλιώς λέγαμε τη γέφυρα.

    Αν προσέξουμε τη φωτογραφία που για λίγο εμφανίζεται πριν το σημείωμα της δεκαετίας του 1940 στο εργοστάσιο η ταμπέλα λέει «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΠΙΣΚΟΤΩΝ Ν&Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ»
    Δεν λέει Ε&. ΠΑΠ… λέει Ν&. ΠΑΠ…

    Της κυρίας Παπαδοπούλου ήταν τα μπισκότα.

  52. Άγγελος Σέρτης said

    37.
    «Το αντίστροφο όμως μπορεί να ειπωθεί, δηλ. το Θεοδώρου Αγγελόπουλου. Αυτό φαντάζομαι ότι εννοεί ο Νικοκύρης λέγοντας «κατά το ήμισυ».»

    Δεν ασχολήθηκα καθόλου με το πώς γράφεται και πού τονίζεται ένα όνομα και με το πού τονίζεται ένα επώνυμο εκτός ιστολογίου.
    Ασχολήθηκα μόνο με το πώς έχουν επιλεγεί να γράφονται και να τονίζονται αυτά, αποκλειστικά και μόνο στα Μηνολόγια του ιστολογίου.
    Έχει επιλεγεί λοιπόν στα Μηνολόγια τα επώνυμα να τονίζονται στην παραλήγουσα…

    Ούτε βέβαια θεωρώ πρέπον τον σκηνοθέτη που ήθελε να ονομάζεται «Θόδωρος» να έρχεται ένα ιστολόγιο και να τον λέει «Θεόδωρο»!

  53. Νέο Kid Al Afrikii said

    Μιλάμε ότι πρέπει να είσαι πολύ ψυχανώμαλος (ή πολύ χωρικός!) για να πας να «διασκεδάσεις» στο Ντουμπάι…

  54. LandS said

    50
    Το ίδιο θα απαντούσα και εγώ στο δίλημμα, αν είχα την πεποίθηση ότι έτσι θα έσωζα το παιδί μου και όχι απλώς θα το γλύτωνα. Αλλά θα ζήταγα επιείκεια, όχι απαλλαγή.

  55. faltsos said

    12 «Θεωρώ ότι αδικείται ο Ζαμπέτας από τον χαρακτηρισμό «διασκεδαστής»»
    Δεν πιστεύω ότι ο χαρακτηρισμός «διασκεδαστής» είναι υποτιμητικός. Αντίθετα, ένας συνθέτης, τραγουδιστής, ηθοποιός, μπορεί να διασκεδάζει το κοινό του χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς του να και να είναι περήφανος γι’ αυτό.
    Τώρα αν ο ίδιος ο Ζαμπέτας επέλεγε στις παρέες του ή ακόμη και στις ζωντανές εμφανίσεις του ένα χυδαίο στυλ διασκέδασης, όπως μας διαβεβαιώνουν κάποιοι που
    είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν από κοντά, αυτό δεν μειώνει την ποιότητα ενός μεγάλου μέρους από τα τραγούδια που μας άφησε.
    Άξιος λοιπόν ο διασκεδαστής Ζαμπέτας και συμφωνώ με τον τίτλο στο μηνολόγιο

    Για τον Αγγελόπουλο δεν καταλαβαίνω την συζήτηση. Ή μάλλον αυτοί που διαφωνούν με την πρόταση γραφής «Θεοδώρου Αγγελοπούλου», μάλλον δεν κατάλαβαν.
    Για ξαναδιαβάστε το Μηνολόγιο και προσέξτε τον τρόπο γραφής:
    Θεοφίλου Καΐρη, Νικολάου Καββαδία, Βασιλείου Τσιτσάνη, Γεωργίου Ζαμπέτα, μερικά παραδείγματα από το σημερινό μόνο.
    Δεν είναι προφανές ότι ο πατέρας Σαραντάκος ξεκίνησε αυτό τον τρόπο αναγραφής των ονομάτων για να θυμίζει τα Χριστιανικά εορτολόγια, και ο γιος Σαραντάκος ακολουθεί τον ίδιο τρόπο γραφής; Αν σας πείραξε το Θεοδώρου Αγγελοπούλου τι λέτε για το Θεοδώρου Δοστογέφσκι;

  56. LandS said

    55
    Τα έχουμε, πάνω κάτω ξαναπεί αυτά. Άλλο ο θείος Πλάτων, άλλο ο θείος [μου ο] Πλάτωνας.

  57. # 49

    Αντε για τελευταία φορά να στο πω , να μην αυτοκτονήσεις και έχω το κρίμα στο λαιμό μου.

    Το μηδέν εμφανίσθηκε σαν η αριθμητική εκδοχή του τίποτε, του κανένα. Είναι άλλο η αρίθμηση και άλλο τα τακτικά αριθμητικά, όταν λέμε ποιός προηγείται , δεν υπάρχει απάντηση «ο κανενιοστός (! ) αλλά ο πρώτος. Οταν λέμε πως ένα παιδί διανύει το πρώτο έτος της ηλικίας του είναι Ο ετών 6 μηνών και 18 ημερών π.χ.
    Τα έτη δεν ανακυκλώνονται οπότε θα μπορούσε το πρώτο έτος να ονομασθεί 0 αν ξεκίναγε η αρίθμηση όταν είψε ανακαλυφθεί το μηδέν μετά όμως θα δημιουργούσε συγχύσεις όπως για τον ίδιο λόγο δεν αλλάζουμε την λάθος ονομασία δισεκατομμύριο που δεν είναι ούτε δις- εκατομμύριον, ούτε διςεκατόν-μύριον.
    Οι μέρες όμως και οι μήνες που ανακυκλώνονται μπρεί να συμβολίζονται με αριθμούς αλλά εννούνται τακτικά αριθμητικά στις μέρες, οι μήνες έχουν ονόματα, η πρώτη του μηνός λέμε , όχι η ένα του μηνός ή πιο λαϊκά στις 3 του μηνός δλδ την τρίτη μέρα του μήνα

  58. Μαρία said

  59. # 54

    Αλλά εσύ είσαι ο Σταύρος και αυτός ήταν ο Ακης και ίσως να μην καταλάβαινε την διαφορά, ίσως πάλι έτσι να τον συμβούλεψε ο δικηγόρος του. Το μόνο σίγουρο είναι πως ήξερε πως θα πεθάνει σύντομα και γι αυτό το τόλμησε, η ιστορία με την κόρη του ήταν πολλών ετών υπόθεση.
    Εγραψα πως ήταν η επιλογή μου και συμφώνησες, δεν ξέρω όμως κατά πόσον θα την πραγματοποιούσα. Η μητέρα μου στα 50 της είχε δώσει μόσχευμα το ένα από τα δυο κόκκαλα της γάμπας της στην κόρη της. Ολες και όλοι λέγανε πως στη θέση της το ίδιο θα έκανε, αλλά εγώ όταν χρειάσθηκε να δώσω αίμα για τον πατέρα μου δεν τα κατάφερα να νικήσω τον μόνιμο μου φόβο της βελόνας κι αναγκάσθηκαν οι γιατρί να μη μου πάρουν, και η αδερφή του πατέρα μου σε μεγάλη ηλικία αρνήθηκε να δώσει το ένα της νεφρό στον γιό της που δεν έβρισκε μόσχευμα και πέθανε,
    Αλλο να το λέμε κι άλλο να το κάνουμε, γι αυτό σέβομαι τον Ακη Πάνου.

  60. Γ.Κ. said

    Αν χρησιμοποιούσαμε το (παραδοσιακό) ιαπωνικό ημερολόγιο και ανακυκλώναμε και τα χρόνια, πώς θα πήγαινε;

    Επίσης, όταν έχουμε α/α (αύξοντα αριθμό) ή αριθμό μητρώου, που δεν ανακυκλώνονται, γιατί ξεκινάμε από το 1 και όχι από το 0;

    ΥΓ. το δισεκατομμύριο δεν είναι 2 Χ 100 Χ 10.000;

  61. Pedis said

  62. ΣΠ said

    57
    Και οι αριθμοί των ετών ως τακτικά αριθμητικά νοούνται. Όταν λέμε 50 μ.Χ. εννοούμε το πεντηκοστό έτος μετά την χρονική στιγμή της γέννησης του Χριστού. Γι’ αυτό δεν νοείται έτος 0.

  63. Πέπε said

    Συμφωνώ εν πολλοίς και με τα δύο σκέλη του #55.

    Βέβαια στο πρώτο έχω κάτι να αντιτείνω: δε συζητήθηκε για το τι έκανε ή τι συνήθειες είχε ο Ζαμπέτας στον ιδιωτικό του βίο. Ο Ζαμπέτας δεν ήταν συνθέτης γραφείου, να του φέρνουν στίχους και να δίνει παρτιτούρες στους μουσικούς. Ήταν μάχιμος μουσικός κι ο ίδιος: και μπουζουξής, και τραγουδιστής, και φυσικά και σόουμαν. Όλα αυτά, και η σύνθεση μαζί, συναποτελούν αξεχώριστα την καλλιτεχνική του δραστηριότητα και παρουσία. Όλη λοιπόν τη χυδαιότητα που λέμε ότι έβγαζε, ως καλλιτέχνης την έβγαζε. Δεν έχει καμία σχέση με περιπτώσεις που λέμε «ο Χ έγραψε αγγελικές μελωδίες αλλά στο σπίτι ήταν πείξας και δείξας, βάναυσος, κλέφτης, φασίστας, δεν ξερωτί, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την κρίση μας γι’ αυτόν ως καλλιτέχνη». Εδώ μιλάμε για τον Ζ. αποκλειστικά ως καλλιτέχνη!

    Όσο για το δεύτερο σκέλος, το μόνο που θα είχα να προσθέσω είναι μια πρόταση που να συμβιβάζει τον σεβασμό στο ύφος του Μηνολογίου με τον σεβασμό στις επιλογές του καθενός για το πώς θα τον λέμε:

    Θοδώρου Αγγελοπούλου!

    (Μα πώς μπορεί κάποιος να λέγεται Θόδωρος; Δε λέω, να το σεβαστούμε, αλλά δεν έχω γνωρίσει κανέναν Θόδωρο. ¨Εχω ακουστά από πολιτικά ανέκδοτα της περασμένης δισχιλιετίας για κάποιον Θόδωρο υπηρέτη του Καραμανλή, ή κάτι τέτοιο. Τον κανονικό κόσμο τον λένε Θοδωρή.)

  64. 37 Κι εγώ χρησιμοποίησα το παράδειγμα των δρόμων, αλλά είναι λάθος. Γιατί υπάρχει οδός Κηφισίας ενώ Κηφησία δεν υπάρχει πουθενά (ούτε Κηφήσια να κατέβει ο τόνος). Χάος το μυαλό αυτών που τα τόνισαν…

    Πάλι το θέμα με την αρχή από το μηδέν; Κι εδώ έκανα το σφάλμα με μια σχετική νύξη χτες, αλλά από άλλη σκοπιά: αυτή του ας το αφήσουμε. Υπάρχουν κάποιοι που είναι πιστοί και δεν μπορούν να ασπαστούν άλλα δόγματα. Τα εκατέρωθεν επιχειρήματα δεν οδηγούν σε αλλαγή άποψης, οπότε;

  65. 63 Και Θόδωρο ξέρω, και Θόδωρα ξέρω, και Θοδωρή ξέρω. Καθένας με τις προτιμήσεις του 🙂

  66. Alexis said

    #60 τέλος: Όχι βέβαια, είναι 1000 Χ 100 Χ 1000000

  67. Alexis said

    66: Ουπς, λάθος: 1000 X 100 X 10000

  68. 61 Έλεος ρε συ Πέδη να πούμε. Η ισραηλινή κοινωνία έχει παλαιόθεν καταδικάσει τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται. Καλή χρονιά να έχεις και κοίτα να διορθωθείς, να βάλεις μυαλό και να μελετήσεις τας γραφάς, άντε μπράβο.

  69. # 66

    κόψε δυο μηδενικά στο τέλος, χίλια εκατον-μύρια είναι

  70. ΣΠ said

    66
    Όχι, είναι 1000 x 1000000 = 10^9.

  71. Άγγελος Σέρτης said

    55 «Για τον Αγγελόπουλο δεν καταλαβαίνω την συζήτηση»

    Είναι βέβαιο ότι δεν καταλαβαίνεις.

    Αυτός που διαφωνεί με τη γραφή «Θεοδώρου Αγγελοπούλου» είναι ο ιστολόγος… παρόλο που ο ίδιος γράφει «Εγγονοπούλου»/ «Ξενοπούλου» στο Μηνολόγιο…

  72. Άγγελος Σέρτης said

    63 (Μα πώς μπορεί κάποιος να λέγεται Θόδωρος;)

    Ο θανών σκηνοθέτης έτσι λεγόταν -και έτσι τον έχει και το επίσημο σάιτ του
    Και βέβαια είναι απαράγραπτο δικαίωμά του που πρέπει να το σεβόμαστε!

  73. Alexis said

    63:
    1) Δεν συμφωνώ ότι έβγαζε χυδαιότητα στην πίστα. Έκανε το σόου του, την πλάκα του αν θέλεις, κάποιος μπορεί να πει ότι αυτά ήταν γελοιότητες ή (το πιο βαρύ) καραγκιοζιλίκια, αλλά χυδαιότητες γιατί;
    2) Σε κάθε περίπτωση εδώ δεν ειπώθηκε αυτό. Ο Λεώνικος πρώτα και μετά ο ΓΤ είπαν ότι ήταν χυδαίος στις παρέες και στον τρόπο συμπεριφοράς και ομιλίας και πάνω σ’αυτό απάντησα. Ότι ναι, μπορεί να ήταν, αλλά αυτό δεν μειώνει την καλλιτεχνική του αξία.

  74. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα, έλειπα διότι είχα πάει στον Υμηττό (Κορακοβούνι)

    13 Βασικά, αρνήθηκαν να πάνε φαντάροι οι Απεραθίτες

    16 Να δούμε αν θα το θυμηθώ του χρόνου. Τελικα το έβαλα.

    18 Εχει την ανασκόπηση, γι αυτό δεν βάζω τραγούδι

    30 Ρε με κάτι ανίκανους που μπλέξαμε!

    37 Ακριβώς αυτό!

    65 Έτσι κι εγώ.

  75. ΓΤ said

    51@

    Ναι, ευχαριστώ και πάλι. Οπότε, σε μια ενδεχομένως ανώφελη λεπτολογία, πίσω από το «Παπαδοπούλου» «διαβάζω» πια «(οικογενείας) Παπαδοπούλου».

  76. Για τους ενδιαφερόμενους, σήμερα η Μετόπερα έχει Παβαρότι στον Τροβατόρε…

  77. Pedis said

    # 68 – Ευχαριστώ κι ανταποδίδω, Χτήνε. Δώσε το παράδειγμα κι ακολουθώ.

    Στο μεταξύ

    Κοροναίός : Το click away έφερε 9% αύξηση των κρουσμάτων – Σταθερή παραμένει η μείωση των θανάτων

    9% ακριβώς. Σαιεντίφικαλλυ προυβντ!

    Και στο καπάκι κλικ-οφ.

    Πόσα αναλογούν, είπαμε, στο in.gr από τη νεά μοιρασιά των δημόσιων κλοπιμαίων;

  78. Γ.Κ. said

    Καλά, ρε παιδιά, τον ΠΑΟΚ-τζι τρολάρω με το εκατομύριο, οι υπόλοιποι γιατί τσιμπάτε;

  79. 15 Ιανουαρίου
    Το έχω βρει και «Iωάννης Bαπτιστής Ποκελίνος ή Mολιέρος».
    21 Ιανουαρίου
    Τα λάμδα έτσι πρέπει να τα κρατάμε; Όχι λάμβδα;

  80. ΓΤ said

    Μόρφου: «[…] Κάθε φορά που κοινωνάτε κατά τον πατροπαράδοτο τρόπο που θέλει η Μητέρα Εκκλησία αιώνες τώρα να κοινωνούμε είναι μία ομολογία πίστεως. Παρακαλώ να συνεχίσετε στην ταπεινή μας Μητρόπολη αυτή την ομολογιακή στάση. Ο νόμος να κάνει τα του νόμου και οι άνθρωποι της πίστεως τα της πίστεώς τους. […] Όταν ακούς τι μας περιμένει πρέπει να είσαι χαζός να μην προτιμήσεις και λίγο πρόστιμο και κανέναν ονειδισμό και περίγελος κανενός δημοσιογράφου να γίνεις. Χίλιες φορές να γίνω και φυλακή να πάω αλλά να είμαι με τον Μέγα Βασίλειο να λειτουργώ. […]».

    Σταυροκοπηθείτε και απολαύστε στοχασμό στο https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/41371-morfou-neofutos-kathe-fora-pou-koinonate-en-meso-pandimias-einai-omologia-pisteos

  81. ΓΤ said

    «Μένουμε Ντουμπάι, μένουμε ασφαλείς»

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/menoeme-ntoempai-menoeme-asfaleis-chamos-sto-twitter-me-ta-reveyion-tes-kosmikes-athenas-sta-emirata_gr_5ff03d10c5b6e7974fd360d3?ncid=other_trending_qeesnbnu0l8&utm_campaign=trending

  82. Γιάννης Ιατρού said

  83. Λεύκιππος said

    Ξέρω και κάποιον Θεόδωρο που το είχε συντμήσει σε Θεός. Και να δεις που το πίστευε κιόλας.

  84. # 78

    Τουλάχιστον παίρνεις κάνα κοσάρι για τον κόπο σου ή τσάμπα σ΄έχουνε εδώ ;

    αν σου λείπουν λεφτά για ψυχοφάρμακα, θα βοηθήσει το σάιτ, έχουμε κι άλλες περιπτώσεις !

  85. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    18.
    Τραγούδια για τον Γενάρη βρίσκουμε, εδώ
    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&op=viewPost&pid=2383
    και εδώ
    https://acappellawebradio.com/index.php/acappella/nea/item/624-eksi-kai-ena-tragoydia-gia-ton-ianouario

    Προτείνω εναλλακτικά Ψαραντώνη. (Ο οποίος, γενικά, δεν είναι πολύ του γούστου μου, αλλά αυτό είναι από τα καλά του).
    «Ω, πουλάκι μου!
    Να κάμω θέλω ταραχή σαν τον κακό Γενάρη,
    να ρίξω χιόνια και νερά άλλος να μη σε πάρει».https://youtu.be/MofEAPzUVAM

    Και μια ωραία σχετική ξυλογραφία του Σπυρ. Βασιλείου.

  86. 74, … στον Υμηττό (Κορακοβούνι) …

    Και Τρελό
    (Ισχύει η ετυμολογία😉

  87. Αιμ said

    42. Γειά σου Τζι. Επειδή με έχει απασχολήσει είσαι σίγουρος πως το ήξερε όταν έκανε τον φόνο ότι είχε καρκίνο ; Όχι πως τον αθωώνει αλλά το εξηγεί κάπως

  88. Πέπε said

    @72, Άγγελος Σέρτης

    > > Και βέβαια είναι απαράγραπτο δικαίωμά του που πρέπει να το σεβόμαστε!

    Τι μου λέτε, σοβαρά; Απαντάτε σ’ ένα σχόλιο (το #63) που δύο διαφορετικές φορές μέσα σε τρεις γραμμές λέει αυτό ακριβώς το πράγμα, και η απάντησή σας είναι αυτή;

    Ευχαριστούμε.

  89. Γιάννης Ιατρού said

    Θόδωρος (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Τεό, σε άλλα, πατριωτικά κλπ. μπλογκ…) λέγεται (επισήμως) κι ο Bάταλoς, που ήδη εμφανίστηκε εδώ με το άλλο του ‘εγώ’… κι αγορεύει για τον τονισμό του ονόματός του 🤨😟.

  90. # 87

    Ναι, έγραψα πια ήταν η πηγή μου.

  91. Άγγελος Σέρτης said

    88 Δεν περιμένω πολλά από σας σε κατανοητικό επίπεδο, αλλά ας είναι υπογραμμισμένο ότι το «Θοδώρου» που γράψατε (ασχέτως των όσων περί σεβασμού είπατε μεν, δεν τηρήσατε δε..) ως «μεσοβέζικη» πρόταση, είναι προσβλητικό για έναν κορυφαίο καλλιτέχνη που λεγόταν «Θόδωρος» (γενική: του Θόδωρου) Αγγελόπουλος (γενική: του Αγγελόπουλου)

  92. # 89

    Μάλιστα σαν πλάγιον άουτ, λάθος-ο Μπάμπι θα τον έλεγε έτσι-, Αράουτ έγραψε για τον «μακαρίτη Βάταλο» και η συχνότητα του νέου κλώνου φοβάμαι μήπως καταργήσει το αράουτ από το ποδόσφαιρο. βάλουνε τίπουε λαστιχιένιες μπάρες γύρω-γύρω και το παίζουν όπως το χόκεϋ επί πάγου !

  93. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @42. Τζή. δεν ξέρω αν ο Πάνου έκανε αυτό που έκανε επειδή ήξερε, αλλά είμαι βέβαιος ότι θα το έκανε και αν ακόμη δεν ήταν έτσι τα πράγματα με την υγεία του. Έτσι αντιλαμβάνονταν ότι υπεράσπιζε την τιμή της κόρης του (καλώς- κακώς, αυτό είναι άλλη συζήτηση..) και επειδή ήταν πραγματικός ΜΑΓΚΑΣ, δεν δίστασε και πολύ..
    Για τον Καζαντζίδη, δεν κατάλαβα πως βρέθηκε σ’ αυτήν την συζήτηση. Απ’ ότι ξέρω -από φίλους του- δεν είχε κανένα απωθητικό στοιχείο στον χαρακτήρα του. Όπου και να πήγαινε τον περίμεναν φίλοι που τον ΛΑΤΡΕΥΑΝΕ.
    Γιά το φινάλε της ζωής τους

  94. Μαρία said

    89
    Οι κασιδιαραίοι συνομιλητές του στις διαδικτυακές εκπομπές τον προσφωνούν Θοδωρή.

  95. ΣΠ said

    Τραγούδια για τον Ιανουάριο

  96. Άγγελος Σέρτης said

    89. Α, για σας εξακολουθεί βλέπω να ισχύει ό,τι σας έγραψα το καλοκαίρι:
    «Μπέρδεψα τα τσουράπια μου και Γιάννο μου καρτέρει»

  97. sarant said

    79 Aυτό το έγραφε έτσι ο πατέρας μου.

    86 Δεν μου γεμίζει το μάτι η ετυμολογία αυτή

  98. Άγγελος Σέρτης said

    92 «η συχνότητα του νέου κλώνου φοβάμαι μήπως καταργήσει το αράουτ από το ποδόσφαιρο»

    Εγώ πάλι φοβάμαι ότι τον μετρ του βλακοσκουφιού θα πρέπει να τον απασχολεί μάλλον η δική του συχνότητα και οι επακόλουθες ανήκεστες βλάβες: σχεδόν δεν υπάρχει άρθρο στο ιστολόγιο που να μην έχει πέσει διάτρητο από τις κλοτσόσφαιρές του…

  99. # 93

    Η υπόθεση της κόρης του είχε μεγάλη χρονική διάρκεια στην δική μου θεώρηση θα μπορούσε να το είχε κάνει κάποια χρόνια πριν, η γνώση της ασθ΄λενειας ήταν η σπίθα, σύμφωνα μεόσ ξέρω, δεν τα έζησα για να είμαι κατηγορηματικός.
    Για τον Καζαντζίδηκι εγώ παραξενεύτηκα

  100. nikiplos said

    Καλησπέρα… Περί καλλιτεχνών, πιστεύω πως παίζει ο χώρος και ο χρόνος ρόλο, όπου επιτρέπεται να «ξεδιπλώνει» κάποιος το «ταλέντο» του, όποιο κι αν είναι αυτό: δυστροπία, μίρλα, γαλλικά, σεξιστική χυδαιότητα κλπ

    Ο χώρος και ο χρόνος πλαισιώνουν το ακροατήριο, που είτε είναι δεκτικό και δεν δυσφορεί, είτε θεωρεί ότι ο καλλιτέχνης υπερβαίνει τα εσκαμμένα και δυσανασχετεί.

    Ας πούμε, ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος, είναι διάσημος για τα «γαλλικά» του, αλλά ελάχιστοι τα έχουν ακούσει, αφού δεν τα κοινοποιεί στην αγορά, μένουν στον ιδιωτικό του βίο και κυρίως στην παρέα του.

    Για τον Καζαντζίδη μόνο για την καρμοιριά του έχω ακούσει, αλλά κυρίως από συναδέλφους, που δεν αποτελούν και την καλύτερη έξωθεν μαρτυρία. Κατά τα άλλα είχε φίλους, τους τιμούσε με τη φιλία του, και οι αγαθοεργίες του έχουν και σήμερα να βοούν, κι ας έμειναν μυστικές. Κατανοητά για έναν άνθρωπο που δεν έβγαλε το δημοτικό και έζησε τα παιδικά του χρόνια, κοιμώμενος στις σχάρες της Ομόνοιας.

    Για τον Ζαμπέτα αγνοώ, πάντως πρόκειται για έναν απόφοιτο του δημοτικού άνθρωπο, που δεν ειχε και τον άφθονο χρόνο να διαβάσει μορφωθεί, αφού βγήκε στη νύχτα κι έγινε πρώτο όνομα, εργαζόμενος κυρίως στα κέντρα. Προς υπεράσπισή του, μόνο ότι έβγαλε πολλά λεφτά, μπήκε στα σαλόνια, αλλά έμεινε στο σπιτάκι του στο ταπεινό Αιγάλεω, εκεί χαράσσονταν οι ορίζοντές του, τον λαό τραγουδούσε, δεν θα μπορούσε να τον αφουγκράζεται από την Κηφισιά, ας πούμε.

    Πολλοί καλλιτέχνες πάντως χυδαιολογούσαν σε κλειστό, ανδρικό συνήθως κύκλο. Είναι άμυνα? Είναι απόγνωση? Ποιός ξέρει. Συνήθως η χυδαιολογία τους περιοριζόταν σε αγοραίες λέξεις κι εκφράσεις μάλλον. Ή σε σαχλά σεξιστικά ανέκδοτα που άκουσα από διάφορους καλλιτέχνες του ρεμπέτικου κυρίως ανθολογίου, αυστηρά όμως σε κλειστό ανδρικό κύκλο και κατόπιν ουσιών.

  101. # 98

    Καλά την άλλη φορά θα γράψω πως περιμένω να γράψει ο Α.Σ. κάπου «ο μακαρίτης Αράουτ», γιατί περιφραστικά δεν τόπιασες το νόημα

  102. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Καλός ο Ζαμπέτας, καλοί και οι άλλοι, αλλά να μην λησμονήσουμε και την τελευτή του Γενικού Επιτρόπου της Αρχής, της Φιλικής Εταιρείας (31/12). Κι όσοι ακόμη συγκινούνται από τα επιμέρους της Παλιγγενεσίας, μπορούν να καταθέσουν -νοερά- ένα δάφνινο στεφάνι στον τάφο του Αλεξάνδρου Υψηλάντη. Αιωνία του η μνήμη.

  103. eran said

    Εμένα πάντως, μετά τα σημερινά, μου φαίνεται ότι έχει χαθεί εντελώς η μπάλα…

  104. ΚΩΣΤΑΣ said

    Στη δική μου γλωσσική αισθητική, και παρότι κάνω και χρήση καθαρευουσιάνικων τύπων, αυτό το «συνδεδεμένοι» δεν μου αρέσει, προτιμώ σκέτο συνδεμένοι. Περί ορέξεως, βέβαια, κολοκυθόπιτα! 😉

  105. Γιάννης Ιατρού said

    Πιθανότατα οι αναβολές και η όλη αναστάτωση που έχει προκληθεί αυτές τις μέρες εδώ στην Ελλάδα με τον εμβολιασμό (ιδίως των ιατρών/νοσηλευτών στα νοσοκομεία κορονοϊού κλπ.) να έχει να κάνει με αυτά που αναφέρονται από τον ιατρικό σύλλογο των Άγγλων ιατρών (εδώ το έγγραφο σε εικόνα, 3 σελίδες Α4) και περιγράφονται/σχολιάζονται επίσης στο άρθρο του CNBC με τον τίτλο <Doctors criticize UK health officials for changing Pfizer Covid vaccine plan.

    Πολύ περιληπτικά, υπάρχει αβεβαιότητα ως προς την αναγκαιότητα για τον εμβολιασμό με τη δεύτερη δόση, που να πρέπει να γίνει το πολύ σε 3-4 εβδομάδες μετά την πρώτη για να επιτευχθεί η 95% προστασία (αλλιώς μπορεί η προστασία να είναι περίπου «μόνο» 60%).

    Δεδομένης της προμήθειας των εμβολίων με το σταγονόμετρο από τις εταιρείες που τα κατασκευάζουν, οι κυβερνήσεις μελετούν (σχεδιασμοί) τον εμβολιασμό (με την πρώτη δόση) περισσοτέρων ανθρώπων απ΄ όσους αρχικά σχεδίαζαν, μεταθέτοντας όμως την δεύτερη δόση από 1 έως 3 μήνες προς τα πίσω. Σε αυτό αντιδρούν οι γιατροί (επιστήμονες) και επικαλούνται τις σχετικές μελέτες των εταιριών (Pfizer και λοιπών).

  106. BLOG_OTI_NANAI said

    86: Υπάρχουν και αυτά για τον Υμηττό

  107. Triant said

    Ή σε σαχλά σεξιστικά ανέκδοτα που άκουσα από διάφορους καλλιτέχνες του ρεμπέτικου κυρίως ανθολογίου, αυστηρά όμως σε κλειστό ανδρικό κύκλο και κατόπιν ουσιών.

    Τς τς… 🙂

  108. BLOG_OTI_NANAI said

  109. Πέπε said

    #91:

    Α, θίγεται η μνήμη του Θόδωρου Αγγελόπουλου επειδή η παρωδία κλασικού εορτολογίου, που κάνει ο Δ. Σαραντάκος, έδωσε αφορμή για μερικά σχόλια που ουσιαστικά υπογραμμίζουν το αστείο εφέ που προκαλεί η καθαρεύουσα σε ορισμένα πλαίσια;

    Δεν ξέρω αν ο μακαρίτης θα ήταν τόσο μυγιάγγιχτος.

  110. ΓΤ said

    40
    431

  111. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μειώνεται επικίνδυνα ο αριθμός των (συμπτωματικών) κρουσμάτων και των θανάτων, οι καμπύλες τους πήραν πλέον κρημνώδη κατιούσα κλίση και ένα ολόκληρο σύμπαν που τρέφεται από την κατατρομοκράτηση του κόσμου, αγωνιά και ψάχνει νέα φόβητρα..

  112. Γιάννης Ιατρού said

    108: κι εδώ μια δημοσίευση (1882) που υποστηρίζει την παραφθορά από το ιταλικό matto, και μάλιστα την χρονολογεί περίπου στον 14ο-15ο μ.Χ. αι. (από τους Φλωρεντίνους κατακτητές της Αθήνας)

  113. Μαρία said

    111
    Και πού να δεις αύριο πόσο ακόμα θα μειωθούν με ακόμα λιγότερα τεστ.

  114. ΚΩΣΤΑΣ said

    111
    Με γρίφους μιλάς, Γιώργο 😉

    Επειδή είσαι γιατρός και έγκυρος σχολιαστής, η γνώμη σου μετράει πολύ για μένα.

    Για κάν’ τα λίγο πιο λιανά. Οι 40 νεκροί σήμερα είναι κρημνώδης κατιούσα; ποιοι απαρτίζουν αυτό το «ολόκληρο σύμπαν που τρέφεται από την κατατρομοκράτηση του κόσμου;» και ποια είναι τα νέα φόβητρα που ψάχνει; Τελικά, με δυο λέξεις, αν μπορείς, ποια είναι η αλήθεια;

  115. Γιάννης Ιατρού said

    113: Για να δώσω λίγο έμφαση στο θέμα των τεστ:
    Ανακοινώνουν 262 κρούσματα με μόλις 3150 τεστ και την ίδια μέρα ανακοινώνουν και αυστηρότερο λοκντάουν.
    Αυτά συμβαίνουν όταν η ομάδα που αντιμετωπίζει την πανδημία έχει μόνο υπαλλήλους του υπουργείου ΠροΠο και κανένα επιστήμονα.

  116. ΓΤ said

    111@
    «[…] οι καμπύλες τους πήραν πλέον […] κατιούσα κλίση […]».

    Η κατάσταση είναι επίσης άσχημη όταν ένας Katyusha πάρει κλίση κατιούσα.

  117. ΓΤ said

    αθλητική κίνηση

    Ηρακλής-ΑΕΛ 73-69
    ΑΕΚ-Κολοσσός 89-72

  118. Γιάννης Ιατρού said

    114: Κώστα,
    όσο εμείς παρακολουθούμε παθητικά από τους καναπέδες μας, μαντρωμένοι στα σπίτια, φοβισμένοι κι αμήχανοι, χωρίς να προβαίνουμε σε συλλογικές πράξεις αμφισβήτησης της πολιτικής (και της ίδιας επομένως) της κυβέρνησης, τόσο εκείνη θ’ αποθρασύνεται και θ’ αντιμετωπίζει την κοινωνία, την οποία περιφρονεί βαθύτατα, σαν ακορντεόν.
    Από τη στιγμή που ‘χει κάνει τη στρατηγική επιλογή να μην ενισχύσει το ΕΣΥ με προσλήψεις, έτσι θ’ αντιμετωπίζει τις ζωές μας από ‘δω κι εμπρός: θα την ανοίγει και θα την κλείνει κατά βούληση την κάνουλα. Προφανώς ο κορονοϊός δεν είναι η αιτία αυτής της πολιτικής. Είναι η αφορμή για να επιβάλουν τον ολοκληρωτισμό τους.
    Κι εμείς μονάχοι, χωρίς αλληλεγγύη, με τηλεργασία, χωρίς επαγγελματικό, κοινωνικό και συνδικαλιστικό χώρο, χωρίς φίλους, χωρίς ανθρώπινο άγγιγμα, χωρίς μια αγκαλιά, χωρίς τίποτα, θα τους παρακολουθούμε να μετατρέπουν τη ζωή σε δυστοπία και το πολίτευμα σε χούντα χωρίς πραξικόπημα.

  119. Μαρία said

    115
    Άσε που τα κρούσματα βγαίνουν πια κι απ’ τη σούμα με τα γρήγορα 1.642. .

  120. ΚΩΣΤΑΣ said

    118
    Γιάννη, μπορεί να συμφωνώ εν μέρει ή συνολικά με αυτά που λες, αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα. Άλλο υπάρχει πρόβλημα και η κυβέρνηση δεν το χειρίζεται σωστά και άλλο ότι ενδεχομένως δεν συμβαίνει τίποτα και όλα αυτά είναι μια συνωμοσία κάποιων…

    Εγώ σε αυτό θέλω ξεκάθαρη απάντηση και αυτό ήταν το νόημα του 114 σχολίου μου.

  121. ΓΤ said

    Πώς ο Ερντογάν ενθυλάκωσε τα χρήματα από το Πρωτοχρονιάτικο Λαχείο…

    https://www.efsyn.gr/node/275327

  122. sarant said

    107-108-112

    Το άρθρο στο Μη χάνεσαι (σχ. 112) το έχει γράψει, αν δεν σφάλλω, ο Καμπούρογλου, οπότε είναι έγκυρο. Και η εκδοχη του πειστική.

  123. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @114 Κώστα, δεν ανήκω στους ψεκασμένους αμφισβητίες. Κάνε όμως τον κόπο να δεις τις καμπύλες του παρακάτω συνδέσμου και θα καταλάβεις τί εννοώ. Και βέβαια είναι απαραίτητοι οι εμβολιασμοί -ειδικότερα σε ομάδες υψηλού κινδύνου- αλλά ήδη φαίνεται ότι τα αναμενόμενα οφέλη δεν θα είναι τόσο εντυπωσιακά όσο αφήνεται να εννοηθεί (σύγκριση της προέκτασης της καμπύλης που θα προκύψει μετά από καμιά σαρανταριά ημέρες [=ο χρόνος όπου θεωρητικά αναμένεται η ευεργετική επίδραση των εμβολιασμών] με την αντίστοιχη ομόρροπη μεταεμβολιαστική καμπύλη). Θα πρέπει δε να είναι κανείς πολύ αθώος για να μην βλέπει τον ανταγωνισμό των εταιρειών που παράγουν τα διάφορα εμβόλια και την πρεμούρα τους να διαχύσουν κλίμα πανικού και εμβολιασμούς χωρίς όρους και κριτήρια, ενώ ήδη ξέρουμε ότι πολλά ερωτήματα για τις πλήρεις ιδιότητες των εμβολίων δεν έχουν απαντηθή ακόμη.. (ένα παράδειγμα ιδιοτελούς τεχνητής ασάφειας κριτηρίων την ανέφερα προχθές σε ένα σχόλιό μου..)

    https://covid19.gov.gr/covid19-live-analytics/

  124. Γιάννης Ιατρού said

    123: Γιώργο, για να σε καταλάβω καλύτερα:
    Λές, κοιτάξτε έχουμε μια εμφανή πτώση, οπότε θα συνεχιστεί, τα εμβόλια, τ=μετά περίπου 2 μήνες να δούμε αν θα έχουν συνεισφέρει αυτά που μας λένε οι εταιρείες κλπ., να δούμε αν καν θα φαίνεται η συνεισφορά τους.
    Επομένως ρωτώ: Είχαμε ένα 1ο κύμα, ένα 2ο τώρα και οι «σοφοί» λένε πως έρχεται ένα τρίτο, περί το τέλος του μηνός. Επομένως θα έχουμε πάλι άλμα στην καμπύλη.
    Εσύ δεν το πολυσυνερίζεσαι αυτό, δηλ. πως θα έχουμε 3ο κύμα (άσε που θα σφίξουν κι εδώ τα κρύα, μέχρι τώρα μας έκανε καλό καιρό, σχετικά με την εποχή);

  125. ΚΩΣΤΑΣ said

    123 Γιώργο, σε ευχαριστώ για την απάντηση. Μια μόνο απορία. Η καμπύλη είναι μεταβλητός παράγοντας και εξαρτάται από τη συμπεριφορά και τις στενές και πολυπληθείς επαφές μας. Άρα δεν μπορώ να υποθέσω ότι θα έχει και στο μέλλον συνεχή κατιούσα πορεία.

  126. ΚΩΣΤΑΣ said

    125 Συνέχεια-συμπλήρωμα

    Άρα δεν μπορώ να υποθέσω ότι θα έχει και στο μέλλον συνεχή κατιούσα πορεία, εκτός αν παραμείνουμε εσαεί εσώκλειστοι και επίσης κλειστή η αγορά, πράγμα αδύνατο και πιο επικίνδυνο από την πανδημία…

  127. Γ.Κ. said

    Κοσάρι! Για ψιλικατζή με πέρασες;
    (Την έπαθες κι εσύ σαν την «τελευταία Πόντια πόρνη», ε;)

  128. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Τα περί τρίτου κύματος, Γιάννη, είναι μια Υ-Π-Ο-Θ-Ε-Σ-Η που -φυσικά- δεν μπορεί κανείς να την αποκλείσει. Και είναι ένας από τους λόγους που δεν πρέπει να υποβαθμίσουμε την σημασία του εμβολιασμού (ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΟΜΆΔΕΣ). Αυτό όμως δεν είναι το ίδιο με τις πολιτικάντηκες θριαμβολογίες (ότι δηλ. ο έλεγχος της κατάστασης σηματοδοτείται και ταυτίζεται με τον εμβολιασμό) ούτε είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το τί αμοιβαίες ωφέλειες προκύπτουν από την εσπευσμένη αποκλειστική επιλογή ενός εμβολίου από ένα κράτος..

  129. Γιάννης Ιατρού said

    Έβαλα και τις καμπύλες την μία πάνω στην άλλη και προέκτεινα και τον άξονα κατά δύο+ μήνες.
    faites vos jeux 🙂

  130. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @126. Κώστα, αν με την έκφραση «συνεχής κατιούσα πορεία» εννοείς «πορεία μηδενισμού»- όχι! Αυτές οι καμπύλες νοσηρότητας δεν τέμνουν πρακτικά ποτέ τον οριζόντιο άξονα του χρόνου. (Υπενθυμίζω ότι σε αυτές τις επιδημίες δεν έχουμε μόνο προσβολές ανθρώπων αλλά έχουμε επίσης και μεταβολές της λοιμογόνου δυνάμεώς τους 🙂 ). Όμως, όλοι αυτοί οι παράγοντες (νοσήσεις και ανοσία αγέλης, προφυλακτικά μέτρα υγιεινής, εμβολιασμοί κλπ) θα φέρουν οσονούπω μία κατάσταση χαμηλής ισορροπίας και την επαναφορά των κοινωνικών λειτουργιών στα προηγούμενα επίπεδα.. Ελπίζω! 🙂

  131. Γιάννης Ιατρού said

    128: Γιώργο
    Δεν αμφισβητώ ποτέ την κινητήριο δύναμη των αγνών, ευαίσθητων κι αξιαγάπητων αγαθοεργών εταιρειών που προφέρουν το εμβόλιο. όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε… Άλλες τον είδαν ήδη, άλλες τρέχουν να προφτάσουν, αλλά τελικά όλες θα τον δούν, φτάνει για όλες.

  132. Γιάννης Ιατρού said

    120: Κώστα,
    σιγά μην πέτυχαν κάτι και οι κακοί ψάχνουν να βρουν κάτι για να τους μειώσουν την επιτυχία και να επηρεάσουν αρνητικά τον κόσμο με ψέματα. Που αυτοί είναι που έχουν την απόλυτη υπεροπλία στα ΜΜΑ (Α=>Αποβλάκωσης), τα οποία κρύβουν τις πομπές τους.

    Είναι υποχρεωμένοι να ανακοινώσουν πόσα εμβόλια ήρθαν, πόσα έχουν χρησιμοποιηθεί, πόσα υπάρχουν και που έχουν γίνει (κατανεμηθεί). Δεν είναι τρελοί οι υγειονομικοί να βαίνουν και να λένε ότι έχουν αναβληθεί οι εμβολιασμοί κι η κυβέρνηση να απαντά ότι είναι απλά fake news. Ούτε να έχουμε αμείωτα σχεδόν τα νούμερα στις ΜΕΘ, να σφίγγουν τα μέτρα και να κάνουν λίγα τεστ και να ανακοινώνουν λίγα κρούσματα κλπ. (βλ. 115/119) και να περιμένουν να τους έχουμε εμπιστοσύνη.

    Και δεν δίνουν λογαριασμό, με το έτσι θέλω. Αφού ακόμα και στην δικαιοσύνη «έχουν πιάσει τα γιοφύρια»…, ποιός άλλος θα μπορούσε να τους υποχρεώσει να δώσουν τα στοιχεία, όταν έχουν την πλειοψηφία τη Βουλή;

  133. Αιμ said

    118. Γιάννη, τα είπες όλα επί του θέματος κατ’ εμέ

  134. Γιάννης Ιατρού said

    119: Μαρία, από την εικόνα στο 129 φαίνεται (δια γυμνού οφθαλμού 🙂 🙂 ) το δούλεμα με τα κρούσματα. Οι ΜΕΘ/διασωληνώσεις και οι θάνατοι συμβαδίζουν στις αυξομειώσεις, δεν κρύβονται…

  135. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @129. Γιάννη είσαι καταπληκτικός! (Εγώ δεν έχω ιδέα από τέτοιες κατασκευές. Μόνο με το χέρι! 🙂 ) Η κατιούσα φορά κρουσμάτων και θανάτων πάντως, είναι εμφανής. (Η καμπύλη των διασωληνομένων έχει πολύ βραδύτερη πτώση, για προφανείς λόγους). Η προέκταση θα γίνει από το σημείο όπου υπολογίζουμε (με τα θεωρητικά δεδομένα της παρασκευάστριας εταιρείας) πως θα αρχίσει να φαίνεται η ευεργετική δράση του εμβολίου, δηλ. περίπου μετά από 1,5 μήνες. Από το ίδιο σημείο θα αρχίσει ο σχεδιασμός [με άλλο χρώμα παρακαλώ, ώστε να είναι εμφανής η διαφοροποίηση 🙂 ] της ομοειδούς καμπύλης (κρουσμάτων, θανάτων) που ΘΑ προκύψει ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΌ και τότε θα μπορέσουμε να δούμε σχηματικά τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ. Οψόμεθα!

  136. Γιάννης Ιατρού said

    133: Αιμίλιε, και κάτι για να ενθυμίσουμε λίγο 😎😂

  137. Γιάννης Ιατρού said

    135: Εντάξει, πολύ πρόχειρα το έκανα Γιώργο, αλλά σχηματικά κάνει την δουλειά του 😉

  138. ΚΩΣΤΑΣ said

    132 Λοιπόν, Γιάννη… κλπ, να κλείσω το θέμα με την κυβέρνηση. Αποδέχομαι απόλυτα ότι η κυβέρνηση έκανε πολλά λάθη στη διαχείριση της β΄φάσης της πανδημίας. Δεν δέχομαι όμως το ακραίο ότι έχει σκοτεινά σχέδια, με αφορμή την πανδημία, να εφαρμόσει κοινοβουλευτική δικτατορία. Αυτό πάει πολύ και παρόμοια μέτρα παίρνονται παγκοσμίως. Νομίζω όσοι τα λένε αυτά (περί δικτατορίας) κινούνται απλά από αντιπολιτευτικό μένος.

  139. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Αγαπητοί εν ιστολογίω φίλοι. Επειδή αύριο ξυπνάω νωρίς για το χωριό και για θερμοκηπευτικά μαρουλάκια, σας καληνυχτώ! Θα συνεχίσουμε την συζήτηση το απόγευμα. 🙂

  140. Γιάννης Ιατρού said

    Καληνύχτα Γιώργο.

    Κώστα, κι ο κος Ινδαρές έτσι πίστευε… Κι άλλοι πολλοί. Εύχομαι να διαψευστώ.

  141. ΓΤ said

    138@

    Δεν χρειάζονται σκοτεινά σχέδια, Κωστάουα, όταν πρόσφορα τα εδάφη. Το τελικό αποτέλεσμα, ανυπόφορη βιοτή, θα είναι ένα άθροισμα απείρων όρων μικροπεριορισμών. Η φάση είναι, όπως λένε στη Σαλονίκη, «να χέσω μες στο φίκο» 🙂 Ούτε κανείς βγάζει αντιπολιτευτικό μένος. Εκλεκτά μέλη του ιστολογίου, διδάκτορες αραδωρυχίας, βαζογυαλιάδες γεωπόνων κηπευταί, βουτηχτάδες για το σφουγγάρι της καλλιέπειας, νήφοντες νόες σε βαθμό να ακυρώνουν εγκωμιαστικά συναξάρια, πακτώνουν τη γνώμη τους, τηρώντας όλες τις προδιαγραφές, διαβάζοντας την πραγματικότητα μέσα από πρίσμα ανεξάρτητο της ψήφου τους — τουλάχιστον, εγώ αυτό βλέπω. Μπροστά στον Ιό, κάτι πρωτόγνωρο για την ανθρωπότητα, όλοι θα λαθέψουν. Αλλά, δυστυχώς, μερικοί θυμίζουν τον διαιτητή εκείνον που, για να αντιρροπήσει ένα σφάλμα, επιλέγει τον δρόμο άλλου ενός.

    Στάλα στάλα αφαιμάσσει
    όποιος γιοφύρια έχει πιάσει

  142. ΚΩΣΤΑΣ said

    141

    … διδάκτορες αραδωρυχίας, βαζογυαλιάδες γεωπόνων κηπευταί,… εντάξει, ωραίοι ως εδώ, αλλά… νήφοντες νόες, πως το συμπεραίνεις; κι εμπιστεύεσαι την κρίση τους χωρίς λίγο μεταλαβιά, κρασάκι; ΓΤ μου μήπως χάλασες κι εσύ 😉

  143. ΓΤ said

    142@

    εγώ, ρε μαν, είμαι μες στο βόρβορο από κούνια 🙂

  144. Triant said

    Θέλω πάντως να πιστεύω οτι ο αριθμός των κρουσμάτων δεν είναι ευθέως ανάλογος με τον αριθμό των τεστ. Κι αυτό γιατί πολλά τεστ δεν έγιναν από αυτούς που δεν είχαν συμπτώματα αλλά εάν ήταν μιά καθημερινή θα το έκαναν (ή για να είναι σίγουροι ή στα πλαίσια κάποιας προληπτικής εξέτασης μιας επιχείρησης ή οργανισμού). Δεν λέω ότι δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα αν γίνονταν εξαπλάσια τεστ (τόσα είναι συνήθως), λέω ότι δεν θα ήταν έξη φορές επάνω.
    Μια σκέψη έκανα, δεν έχω στοιχεία να την υποστηρίξω.

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  146. # 129

    Καντε παιχνίδι…

    Αλλά πρώτον ένα κρούσμα θέλει κάποιες μέρες να γίνει (αν) διασωληνωμένο και κάποιες ακόμα για να (αν) πεθάνει , άρα η ταυτόχρονη παρακολούθηση κρουσμάτων , διασωληνωμένων και θανάτων δεν βοηθά και ο αριθμός των κρουσμάτων εξαρτάται από τον αριθμό των τεστ και φυσικά το είδος των τεστ που καθορίζει και την αξιοπιστία τους.

    Ηθικόν δίδαγμα, το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, δηλαδή ο καθένας «επώνυμος» μπορεί να λέει την παπαριά του, η κυβέρνηση να κάνει ό,τι της κατέβει και το αποτέλεσμα να αφήνεται στην τύχη με αλληλοσυγκρουόμενα ημίμετρα, ό,τι γινότανε πάντοτε στον τόπο μας δηλαδή.

    Πρόβλεψη (από τότε που μπήκαμε στην τότε ΕΟΚ, νυν ΕΕ) δεν θα γίνει ο έλλην ευρωπαίος, πιο πιθανό να γίνουν όλοι οι ευρωπαίοι σιγά-σιγά έλληνες, είναι θέμα DNA.

    Παράδειγμα : πριν 40 περίπου χρόνια μια ολιγομελής ομάδα εύπορων ναυτικών συνταξιούχων αποφάσισε να ξοδεύει όλη την τότε μεγάλη σύνταξή τους αυστηρά στον τόπο τους για να τον ενισχύσουν. Με τα λεφτά που δεν μπορούσαν να ξοδευτούν σε γιορτές και τραπέζια άρχισαν ασφαλτοστρώσεις οδών και κατασκευές σε λιμάνι, πλατείες και παιδικές χαρές. Ολοι το ξέρανε και τους εκτιμούσανε για τις δωρεές. Ενας από αυτούς είχε την φαεινή ιδέα να κατέβει υποψήφιος για δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη που μόνιμα θριάμβευε στις εκλογές. Πήρε ακριβώς δύο σταυρούς και ποτέ δεν έμαθε ποιός ήταν ο δεύτερος, όλοι τον διαβεβαίωναν πως ήταν αυτοί, οι άλλοι που είχαν περισότερο μυαλό και δεν κατέβηκαν υποψήφιοι και δεν πήγανε να ψηφίσουνε, είχαν εσωτερική πληροφόρηση.

  147. Γιάννης Ιατρού said

    146: ΕΦΗ, να τα λές όλα όμως😉😉
    Με εντολή Μητσοτάκη επιστρέφει ο Τσιτσιπάς από το Ντουμπάϊ

  148. loukretia50 said

    Καλημέρα! Καλημέρα! Καλημέρα!
    (ε, η πρώτη της χρονιάς από μένα, ας είναι ενισχυμένη!)
    Και το μαυρίσατε το μηνολόγιο,

    ΕΦΗ-ΕΦΗ – έχεις πρόσκληση για …ιντερνετικό εμβόλιο!
    (στο οικείο νήμα)

  149. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Για μέτρο σύγκρισης, να ενημερώσω πως το Σίδνεϊ έχει τεθεί σε επιφυλακή μετά την ανίχνευση 30 (τριάντα) θετικών δειγμάτων, ενώ στη Βικτώρια (Μελβούρνη), με 10 (δέκα) θετικά δείγματα, υπάρχουν παράπονα για τις καθυστερήσεις και τις μεγάλες ουρές στα κέντρα που κάνουν το (δωρεάν, κατ’ επίκληση, χωρίς λοταρία) τεστ.

  150. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    146 Μόνο εγώ δεν θα έχω πάει στο Ντουμπάι

  151. Georgios Bartzoudis said

    7 sarant said: «6 Ποιος είναι ο Ηρακλής, είπαμε»;

    # Νομίζω ότι τον ξανανέφερα αλλά πέρασε στο ντούκου: Ηρακλής Αναστασέλλης εξ Αγιάσως Μυτιλήνης, με έναν αδερφό (παπα)Στράτο και 2-3 αδερφές. Ήταν και αυτός σκωπτικός στη ζωή του γενικώς. Τον γνώρισα στη Σχολή Πυροβολικού εν έτει 1965, γίναμε φίλοι, γνώρισα όλη την πατρική του οικογένεια. Μας άφησε χρόνους εδώ και πολλά χρόνια. Υποθέτω ότι έχει σχέση με τους Αναστασέλληδες που αναφέρεις. Πάντως, μου δίνεις ευκαιρία να τον θυμηθώ!

    16, Alexis said: «6: Καλή χρονιά σύντροφε! Η ΚΟΒ Στρυμόνα σε καλωσορίζει»!
    # Καλή Χρονιά. Δεν με …κόβει και τόσο πολύ. Προτιμώ να είμαι απλή …αχτίδα, και δη αυτόφωτος τοιαύτη!

  152. Γιάννης Ιατρού said

    149: Σιγά ρε Λου (καλημέρα 🤩) με την πρό(σ)κληση για εμβολιασμούς😉 στη γυναίκα, εδώ σταμάτησαν είπαμε
    (Σημερινό, στην εκπομπή του ΑΝΤ1 “Πρωϊνοί Τύποι»: Ματίνα Παγώνη, προεδρίνα ΕΙΝΑΠ: Έκκληση να ολοκληρωθεί ο εμβολιασμός υγειονομικών που ακυρώθηκε /ΒΙΝΤΕΟ) και απ΄ την άλλη η Καθημερινή κλπ. «αξιόπιστες πηγές» μας δουλεύουν χοντρά

  153. Γιάννης Ιατρού said

    138: μόνο και μόνο επειδή προκλήθηκα😉😜 (παρόμοια μέτρα παίρνονται παγκοσμίως (==>π.χ. Γαλλία, ε; 🙄⁉) …κινούνται απλά από αντιπολιτευτικό μένος…🏴☠️)

    Κωστή, καλά, πίστευε εσύ πως όλα είναι υπερβολικά. Αλλά μόλις προ εβδομάδων, τον Δεκέμβριο, πήραμε μετά από πολλά-πολλά χρόνια μιά πικρή γεύση από πολιτικές διώξεις βουλευτών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και την έμπρακτη αμφισβήτηση της ελευθερίας του λόγου.

    Θυμήσου, όταν (με μόνο την κυβερνητική πλειοψηφία των162 ψήφων) άρθηκε η βουλευτική ασυλία της βουλευτίνας του Μερα25, της κας Α. Αδαμοπούλου, (μετά από μήνυση συνδικαλιστών της αστυνομίας😡) γιατί *επικαλέστηκε* (από το βήμα της Βουλής !) δημοσιεύματα και μαρτυρίες «…ότι στην ΕΑ υπάρχουν αστυνομικά όργανα που φορούν κουκούλες και ρίχνουν βόμβες μολότοφ, προκειμένου να διαλύσουν τις διαδηλώσεις…».

    Μπα, αδιάντροπη ήταν η κα Αδαμοπούλου, ε;🤨 Υπερβολικοί είναι και οι (κρυφο-)μπολσεβίκοι εδωμέσα (κι αλλού) που πιθανολογούν πως σε λίγο ο περαστικός ούτε να τολμήσει ν’ αποφύγει να δεχτεί το κλομπ στο κεφάλι του δεν θα μπορεί, θα τον μπουζουριάζουν άμεσα με καμιά 10ρια κατηγορίες…

    Λες να σχεδιάζουν π.χ. την επαναφορά του ιδιώνυμου που κατάργησε ο Κων. Καραμανλής; (στο πλαίσιο του νέου Συντάγματος της χώρας τότε, το 1974); Που στη θέση του θεσπίστηκε ο νόμος που αντιμετώπιζε ποινικά (με επιβαρυντικές ποινές) όσους βιαιοπραγούν εναντίον των εκτελεστικών οργάνων της εξουσίας, γενικά, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

    Διάβασα στο περιοδικό της ΠΟΑΞΙΑ (τ. 63, Σεπ. 2020, είδες τι διαβάζω, ε; Όχι τίποτα κόκκινες φυλλάδες 😂), εδώ στη σελ. 4, τι λέει στην συνέντευξη του ο απόστρατος αντιστράτηγος👮‍♂️ της ΕΛ.ΑΣ. και υφυπουργός ΠροΠο, ο κος Λ. Οικονόμου: η επαναφορά του!!..

    Δεν μπορεί Κώστα, προφανώς δεν κατάλαβα σωστά ή/και δεν έχει μεταφερθεί σωστά η δήλωση του κου υφυπουργού ή θα διατύπωσε τίποτα μακρινές σκέψεις και συζητήσεις ορισμένων ευαίσθητων αλλά «υγιών» κύκλων που ανησυχούν για την διάβρωση που έχει επέλθει (ή την και ανυπακοή που διαβλέπουν να επέρχεται) στην κοινωνία μας…

  154. ΓΤ said

    154@

    Πω, ρε μαν… Δίνεις αξία στην ΠΟΑΞΙΑ…

  155. Μαρία said

    Σε αυτό το κλίμα της διάχυτης καχυποψίας αναδεικνύεται η οξύμωρη έννοια της «ανελεύθερης δημοκρατίας» (illiberal democracy), ειδικά σε χώρες με αδύναμη δικαιοκρατική παράδοση. Στη λαϊκιστική στρέβλωση της δημοκρατίας η λαϊκή βούληση συγχέεται με τη βούληση της πλειοψηφίας. Οι κυβερνώντες υπονομεύουν, άμεσα ή έμμεσα, τις μείζονες εγγυήσεις του κράτους δικαίου: την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, την ακαδημαϊκή ελευθερία, την ελευθεροτυπία και την ελεύθερη έκφραση. Ομως δημοκρατία χωρίς κράτος δικαίου δεν νοείται. Και η Ευρώπη είναι πάνω από όλα μια Ενωση δικαίου.

  156. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    ενδιαφέρουσα κίνηση και άρθρο της κας ΠτΔ. Μου άρεσε και η παράθεση του αγγλικού όρου για την «ανελεύθερη Δημοκρατία», για να καταλαβαινόμαστε λεξιλογικά 👍

    Αν θέλαμε να πούμε πολύ-πολύ σύντομα την παράγραφο από το άρθρο της που παρέθεσες, θα πρότεινα το «όταν πιάνουν τα γιοφύρια»…😉

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: