Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κορονοβαλεντινομεζεδάκια

Posted by sarant στο 13 Φεβρουαρίου, 2021


Αύριο είναι του Αγίου Βαλεντίνου και κανονικά τούτο το Σαββατοκύριακο θα ήταν μια καλή ευκαιρία να γιορτάσουν τα ερωτευμένα ζευγάρια και να ερωτευτούν οι άλλοι, αλλά τα κανονικά δεν είναι για φέτος.

Φέτος αν μένει κανείς στην Αττική ή στη Θεσσαλονίκη δεν θα μπορεί να βγει έξω μετά τις 6 -αλλά και να βγει, πού να πάει; Ενώ, αν τύχει και ο αγαπημένος ή η αγαπημένη σας κατοικεί σε διαφορετικό δήμο θα πρέπει να παρανομήσετε για να τον συναντήσετε (ίσως να γράψω κάτι γι’ αυτόν τον παραλογισμό). Οπότε, ακολουθώντας τη συμβουλή του κ. Σταμπουλίδη, οι ερωτευμένοι ετεροδημότες πρέπει να γιορτάσουν τον Βαλεντίνο μέσω Skype.

Οπότε, κορονοβαλεντίνος φέτος. Και αναλόγως τα μεζεδάκια.

* Και ξεκινάμε με ένα περίεργο περιστατικό από τον Σκάι. Μεταδίδοντας πλάνα από την επίσκεψη του Μεγάλου Ταξιδιώτη στο Ισραήλ, ο υπεύθυνος για τα σουπεράκια έβαλε τη λεζάντα: Κυριάκος Μητσοτάκης – Κάτοικος Γουχάν.

Τυχαία γκάφα, θα πείτε -και πράγματι, δεν αποκλείεται να ήταν έτσι. Ωστόσο, πολλοί θυμήθηκαν ένα άλλο περίεργο σουπεράκι, στα τέλη του περασμένου χρόνου, όταν είχε γραφτεί «εμβολιάζονται ο πρωθυπουργός και η υπέρκομψη Μαρέβα», μια προφανής τρολιά από κάποιον τεχνικό, για την οποία ο Δημ. Καμπουράκης είχε δώσει μια σιβυλλική εξήγηση.

Οπότε, μπορεί και το δεύτερο αυτό συμβάν να μην οφείλεται σε γκάφα, αλλά σε κάποιον ή κάποιους αντιστασιακούς μέσα στον Σκάι.

Πάντως, o Σκάι εκ των υστέρων μοντάρισε το δελτίο ώστε να εξαφανιστεί η ενοχλητική λεζάντα. Αλλά τα ίχνη έμειναν, Όπως έγραψε ο Μαντζουριανός στο Τουίτερ: Σπάνιο φυσικό φαινόμενο κατέγραψε η κάμερα στον αέρα του μεσημεριανού δελτίου του Σκάι. Το λεπτό που διαρκεί 52 δευτερόλεπτα! Προσοχή στο ρολόι κάτω δεξιά. Στο 00:00,800 του βίντεο γυρίζει σε 14:30. Στο 00:52,120 γυρίζει σε 14:31. Μπορείτε να το δείτε, εδώ.

* Τη βδομάδα που μας πέρασε, είχαμε και την Παγκόσμια ημέρα της ελληνικής γλώσσας, στις 9 Φεβρουαρίου, μια ημερομηνία που επιλέχτηκε με τη συμβολή του ιστολογίου, όπως έχω ξαναπεί.

Βέβαια, με την ευκαιρία αυτή ακούστηκαν διάφορες λερναιότητες -βεβαια, όπως είδαμε σε πρόσφατο άρθρο, μύθοι για τη γλώσσα διακινούνται και ανεξάρτητα από ευκαιρίες.

Για παράδειγμα, σε μια διημερίδα (διαδικτυακή) που έγινε με την ευκαιρία της Παγκόσμιας ημέρας, ο Σάββας Αναστασιάδης, βουλευτής ΝΔ, έκανε έκκληση για διάσωση (!) της ελληνικής γλώσσας, διοτι «Είναι η γλώσσα της σύγχρονης πληροφορικής που οι τόνοι της είναι μουσικά σημεία, που δεν έχει όρια και οδηγεί το πνεύμα»

Μπράβο στον βορειοελλαδίτη βουλευτή, που κατάφερε μέσα σε μια πρόταση να συμπυκνώσει 3-4 από τους μύθους του Λερναίου!

* Μιλώντας πάντοτε για γλώσσα, βλέπουμε ότι η εκστρατεία του καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη για περιορισμό της διείσδυσης αγγλικών δανείων δεν είναι ελληνική πατέντα.

Bλεπουμε εδώ αναφορά Μπρεξιταρισμένων προς τη βρετανική κυβέρνηση, με την οποία ζητείται να αφαιρεθούν οι γαλλικές φράσεις Dieu et mon droit και Honi soit qui mal y pense από τα νέα βρετανικά διαβατήρια που θα εκδοθούν μετά το Μπρέξιτ.

Όπως σωστά επισημαίνουν κάποιοι, οι μισές περίπου λέξεις της αναφοράς έχουν γαλλική ετυμολογία -να τις αφαιρέσουν κι αυτές; (Είδαμε σε πρόσφατο άρθρο ότι κάπου το 28% ενός δείγματος 80.000 αγγλικών λέξεων έχει γαλλική προέλευση).

* Αλλά δόξα Μπαμπινιώτη ζήλεψε και ο σουλτάνος Ερντογάν.

Όπως διαβάσαμε μέσα στη βδομάδα, «Με την αίσθηση πως κάθε τι ελληνικό θα πρέπει να εξαλειφθεί από προσώπου γης, ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και οι συν αυτώ, επιχειρούν να αντικαταστήσουν τις λέξεις αστροναύτης (astronot στην τουρκική) και κοσμοναύτης (kozmonot στην τουρκική) με άλλες λέξεις, τουρκικής ρίζας».

Στην πραγματικότητα, δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο Ερντογάν δεν θέλει να εξαλείψει την ελληνική λέξη «αστροναύτης» αλλά την ελληνογενή τουρκική λέξη astronot, δάνειο από τα γαλλικά. Και όχι επειδή είναι ελληνικής προέλευσης, αλλά επειδή δεν είναι τουρκική.

* Μια και μιλήσαμε για τον κ. Μπαμπινιώτη, να δούμε κι ένα πρόσφατο απόσπασμα από την εκπομπή που κάνει κάθε Σάββατο με την Βίκη Φλέσσα, ένα απόσπασμα στο οποίο ο κύριος καθηγητής κάνει ένα χοντρό λάθος, φυσικά σαρδάμ, από αβλεψία και όχι από άγνοια.

Εξηγώντας την ετυμολογία της λέξης «πανάκεια» μας λέει:

«Η λέξη που σημαίνει «παν άκος», που θεραπευεις κάθε ασθένεια, άκος είναι η ασθένεια, επομένως αυτό που θεραπεύει κάθε ασθένεια είναι η πανάκεια, και καμιά φορά λέμε: Ε, δεν αποτελεί και πανάκεια, δηλ. δεν μπορεί να τα θεραπεύσει όλα!»

Η γκάφα (το σαρδάμ, είπαμε) του κ. Μπαμπινιώτη είναι ότι άκος δεν σημαίνει ασθένεια, αλλά περίπου το αντίθετό της, σημαίνει «θεραπεία». Πρόκειται για πολύ αρχαία λέξη, που έχει μια άλλη έμμεση επιβίωση στη σημερινή γλώσσα. Θα έχετε ίσως ακουσει για την ανήκεστο βλάβη, δηλαδή τη βλάβη που δεν επιδέχεται θεραπεία -εδώ εμφανίζεται το «άκος» αλλά λόγω σύνθεσης έχουμε έκταση του αρχικού φωνήεντος (όπως γράφουμε διώροφος).

Ολοι κάνουμε σαρδάμ. Και ο Όμηρος νυστάζει, πόσο μάλλον ο Μπαμπινιώτης. Κι εγώ μια φορά που μιλούσα για τον Μποστ, δυο-τρεις φορές κολλητά αντί να πω «Πειναλέων» είπα «Ναπολέων». Αλλά ως -άκος που είμαι έπρεπε να επισημάνω το μπαμπινιωτικό σαρδάμ για το άκος. Όχι ασθένεια, θεραπεία σημαίνει.

(Τη λέξη «σαρδάμ» τη χρησιμοποιώ με την ευρεία έννοια -για πολλούς σαρδάμ είναι το μπέρδεμα των φθόγγων σε μια λέξη, αλλά εφόσον στον ορισμό του ΛΚΝ αναφέρεται επίσης «μπέρδεμα λέξεων» νομίζω ότι και αυτό του Μπαμπινιώτη, που αντί να πει «θεραπεία» είπε το αντίθετο, «ασθένεια», μπορει να χαρακτηριστεί σαρδαμ).

* Κι άλλο ένα λαθάκι, που αυτή τη φορά δεν φαίνεται να είναι σαρδάμ. Θα μπορούσε να μπει και την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά παράπεσε. Όμως είναι επίκαιρο, με βάση και οσα μεσολάβησαν.

Σε τηλεοπτική της συνέντευξη, η υπουργος Πολιτισμού ερωταται για τις φήμες που υπήρχαν σε σχέση με το Εθνικό Θέατρο:

Και στο 1.06 περίπου λέει: Όταν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες, μπαίνουμε σε άλλες ατροπούς, μπαίνουμε σε άλλες ατροπούς, δημιουργούμε ένα κλίμα ανθρωποφαγίας.

Επειδή είπε δυο φορές «άλλες ατροπούς», νομίζω πως δεν είναι σαρδάμ. Είναι όμως περίεργο.

* Kι ένα μεταφραστικό, από μηχανάκι.

Στον κατάλογο διαδικτυακού καταστήματος, μπορείτε να αγοράσετε «Γυναικείες κάλτσες με μοσχάρι«. Δεν διευκρινίζεται αν το μοσχάρι είναι ζωντανό ή, ας πούμε, κοκκινιστό.

Ο φίλος που το στέλνει υποθέτει ότι το λάθος έγινε επειδή στα αγγλικά (φτωχή γλώσσα, λίγες λέξεις) η λέξη calf σημαίνει αφενός «μοσχάρι» και αφετέρου «γάμπα». Μάλλον σωστά υποθέτει, αν και δεν είναι απόλυτα σαφές τι έλεγε ο ξένος (και σε ποια γλώσσα;) όρος.

* Πλουραλισμός στο μετρό. Φίλος στέλνει δυο φωτογραφίες.

Η πρώτη από τον σταθμό της Νίκαιας:

H δεύτερη, από κάποιον άλλο σταθμό:

Nikaia στο ένα, Nikea στο άλλο. Βέβαια, και τα δυο έχουν κάποια βάση. Καλύτερα όμως να υπάρχει ομοιομορφία, μήπως βρεθεί κανένας ξένος και νομίσει ότι άλλο είναι η Nikaia και άλλο η Nikea.

* Μαργαριτάρι του Αλέξη Τσίπρα στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή για το (αντι)εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη Νεολαία Λαμπράκη και απαντώντας ο ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ είπε «Είναι λαθροχειρία να κάνετε αναφορές στους νέους που το τότε κατεστημένο χαρακτήριζε “αλήτες με πρησμένα πόδια”, όπως τώρα εσείς χαρακτηρίζετε αλήτες τους νέους που διαδηλώνουν».

Χμ, όχι. Αλήτες πράγματι χαρακτήριζε το τότε κατεστημένο τους Λαμπράκηδες, ιδίως δε τους εξεγερμένους νέους της περιόδου των Ιουλιανών. (Και άλλα πολλά, ας πούμε «αρουραίους της Ομονοίας»). Αλλά τα πρησμένα πόδια είναι προφανώς αναφορά στο Άξιον Εστί του Ελύτη («οι νέοι με τα πρησμένα πόδια που τους έλεγαν αλήτες»).

Τα μπέρδεψε ο πρώην πρωθυπουργός, λοιπόν.

Το έχουμε ξαναδεί, με άλλη ευκαιρία, αλλά δεν πειράζει. Τούτη η πινακίδα είναι, όπως μου λένε, από την Κω.

Ανάμεσα στις υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία (που όπως βλέπω έχει πολυσχιδείς δραστηριότητες) είναι και η διανομή κατοίκων.

Πού τους διανέμει τους κατοίκους;

(Εντάξει, «κατ’ οίκον» έπρεπε να γράψει, διότι άμα γράψουμε «στο σπίτι» θα μας πέσει η μύτη. Και πάλι βέβαια δεν ξέρουμε τι διανέμει η εταιρεία, πάντως όχι κατοίκους).

* Φίλος εκπαιδευτικός μου στέλνει μέιλ και μου λέει:

Σε ανακοίνωση στον ιστότοπο του Πανελλήνιου σχολικού δικτύου μαθαίνουμε ότι:

Σας ενημερώσουμε ότι με την τελευταία αναβάθμιση της Cisco ενεργοποιήθηκε ξανά η δυνατότητα στο Webex να μπορεί ο host να κάνει unmute οποιοδήποτε συμμετέχοντα (participant) χωρίς να εμφανίζεται προειδοποιητικό μήνυμα στον participant.

Ο φίλος σχολιάζει: η φράση «ενεργοποιήθηκε ξανά η δυνατότητα στο Webex να μπορεί ο host να κάνει unmute οποιοδήποτε συμμετέχοντα (participant) χωρίς να εμφανίζεται προειδοποιητικό μήνυμα στον participant» μήπως δίνει κάποιο δίκιο στον κ. Μπαμπινιώτη;

Να το συζητήσουμε. Πράγματι, υπάρχουν πολλοί αγγλικοί όροι. Όμως, το μεν Webex είναι εμπορική ονομασία, τα δε host, unmute και participant είναι οι όροι που χρησιμοποιούνται από το πρόγραμμα, το οποίο διατίθεται στα αγγλικά. Αν έλεγε «να μπορεί ο οικοδεσπότης … στον συμμετέχοντα» ίσως δεν θα ήταν φανερό ότι εννοείται ο εκάστοτε host και οι πολλοί participants όπως φαίνονται στην οθόνη του Webex. Αλλωστε αναφέρεται ο συμμετέχοντας αλλά επεξηγείται σε παρένθεση participant.

Το unmute είναι επίσης όρος του Webex, αλλά επιπλέον δεν νομίζω να έχει στανταρισμένη απόδοση στα ελληνικά. Να κάνει «αποσίγαση» ίσως; Το έγραψα και μετά είδα ότι έτσι το λέει η ελληνική Microsoft. Αλλά και πάλι θα έπρεπε να μπει σε παρένθεση το unmute.

Οπότε, λέω, εδώ η χρήση των ξένων όρων είναι ίσως επιβεβλημένη.

* Επειδή όμως είμαστε σε σχολικό κλίμα, να δούμε αν χρησιμοποιείται σωστά ένας ελληνικός όρος. Διαβάζω τι είπε στο ραδιόφωνο η κ. Κεραμέως:

«Και πέρυσι αναγκαστήκαμε να προσαρμόσουμε πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όπως είπε και ο Πρωθυπουργός τα εξετάζουμε όλα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς μας προκειμένου να δούμε τι μέτρα μπορεί να χρειαστούν για τη σωστή κάλυψη της ύλης. Θυμίζουμε ότι πέρυσι είχε επεκταθεί το σχολικό έτος. Όλα αυτά είναι στο τραπέζι και τα εξετάζουμε στο πλαίσιο αυτό»

Είχε επεκταθεί το σχολικό έτος ή μήπως είχε παραταθεί; Μέχρι τώρα παράταση λέγαμε.

Παρατηρώ πάντως κάτι γουστόζικο. Η ΕφΣυν, το Έθνος και το alfavita.gr παραθέτουν τις δηλώσεις της κ. υπουργού αυτολεξεί, αλλά βάζουν τίτλο «Στο τραπέζι η παράταση του σχολικού έτους» ή κάτι ανάλογο, με τον όρο «παράταση» πάντως. Αντίθετα, το Βήμα και το in.gr σπεύδουν να συμμορφωθούν με την υπουργική ορολογία και βάζουν τίτλο: Στο τραπέζι η επέκταση του σχολικού έτους κτλ.

* Και κλείνω με αναγγελίες.

Σήμερα το απόγευμα στις 4 (ώρα Ελλάδος) θα προβληθεί (καλώς εχόντων των πραγμάτων) σε επανάληψη από το Κανάλι της Βουλής το ντοκιμαντέρ του Μιχάλη Αναστασίου στο οποίο παρουσιάζομαι.

Αύριο πάλι, αν δεν έχετε να γιορτάσετε με το αντικείμενο του πόθου σας, και ακριβώς την ώρα που αρχίζει το λοκντάουν, δηλαδή στις 6 μμ, γίνεται μια διεθνής διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την ελληνική γλώσσα, στην οποία θα μιλήσω και εγώ. Η αφίσα της εκδήλωσης πιο κάτω, ενώ οι κωδικοί του Ζουμ είναι:

Theodora Tzakri is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας
Time: Feb 14, 2021 06:00 PM Athens

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/87288676477?pwd=LytFUGRlQjlMaXdPb1VNUjd0RVZYQT09

Meeting ID: 872 8867 6477
Passcode: 955675

Τέτοιες εκδηλώσεις ίσως είναι από τα λίγα θετικά της κορονοπεριόδου που περνάμε. Έχω βέβαια πάντα έναν φόβο μήπως παρουσιαστούν προβλήματα σύνδεσης.

Και η αφίσα που λέγαμε:

255 Σχόλια προς “Κορονοβαλεντινομεζεδάκια”

  1. gbaloglou said

    Νέο νόημα στην έκφραση «αρχίσανε … τα Γαλλικά»!

  2. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μωρέ, όχι μία, αλλά σαράντα φορές θα σε θεραπεύσει με τα θαυματουργά βότανά του >
    σαράντα + άκος>
    Σαραντάκος!
    (Με τέτοιο κρύο στην Θεσσαλονίκη, δεν νιώθεις την ανάγκη να επισκεφτείς καμία αγαπημένη. Καλημέρα σας!)

  3. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η Τζάκρη, η περιβόητη σαρδαματζού, θα είναι συντονίστρια εκδήλωσης για τη γλώσσα; Έχουν σατανικό χιούμορ οι συριζαίοι! 😂
    Προφανώς ο Τσίπρας κάτι είχε ακούσει για τις Λαμπράκισσες με τις μαύρες κάλτσες που υποτίθεται ότι παρέσυραν με τα θέλγητρά τους νεαρούς αξιωματικούς, ώστε να διαφθείρουν τα αγνά πολιτικά τους φρονήματα, και ξεφούρνισε τα πρησμένα πόδια του Ελύτη.

  4. atheofobos said

    Και για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το HONI SOIT QUI MAL Y PENSE
    http://atheofobos2.blogspot.com/2007/07/honi-soit-qui-mal-y-pense.html

  5. ΓΤ said

    Ωραία η αφίσα…

    Στο δικό σου θέμα, από το «πως» λείπει ο τόνος, και θα μπορούσε βέβαια να μην υπάρχει το ερωτηματικό.
    Μετά τα ονόματα, όταν παρατίθεται η ιδιότητα, αλλού υπάρχει κόμμα, αλλού μπολνταρισμένο κόμμα, αλλού τίποτε.
    Η Τζάκρη είναι «βουλευτής» και «τομεάρχης», αλλά, ασφαλώς, στον υπερτιτλάκο της είναι «συντονίστρια»…
    «Ελληνική γλώσσα» στον τίτλο της αφίσας («Η Ελληνική γλώσσα και […]»), «ελληνική» στο θέμα σου. (πεζό/κεφαλαίο)
    Για τον Γραικό δεν μας λέει πού διδάσκει, σε αντίθεση με τους άλλους (απλώς, αυθαίρετα, «στη Γαλλία», ενώ σε άλλους προσδιορίζεται)

  6. Αντώνης said

    Καλημέρα.
    Το Nikaia/Nikea μου θυμίζει ένα ταξίδι μου στη Λέσβο πριν κάμποσα χρόνια. Θέλοντας να πάμε στο Μόλυβο, παραξενευτήκαμε βλέποντας άλλες πινακίδες να μας κατευθύνουν στο Μόλυβο κι άλλες στη Μήθυμνα. Αναρωτιέμαι αν τις έχουν ενοποιήσει από τότε.

  7. Καλημέρα

    τους Αθηναίους αντιγράφουνε στην Κω (η φωτό από το 2011)

  8. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Να βγεις ξυρισμένος στην εκδήλωση, Νίκο. Όχι όπως στο ντοκυμανταίρ! Θα σε συντονίζει ωραία γυναίκα, η φίλη μου η Θοδώρα- κι ασ’τον τον Γιάννη να λέει στο (3) :).
    (Και βέβαια, θα σας παρακολουθήσω..)

  9. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους! Πολύ ωραία τα μεζεδάκια!

  10. ΓΤ said

    «Nikea»: Απ’ τα Ikea ψωνίζει ο τύπος…

  11. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάθε εβδομάδα και ένα μεζεδάκι η υπουργός Παιδείας ή, μάλλον, Απαιδευσίας. Έτσι, για το καλό παράδειγμα και για να βλέπουμε ποιοι θέλουν να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς.

  12. Ρενέ said

    Έχουν και κόπιραϊτ οι κάλτσες με μοσχάρι. Εγώ νομίζω ότι δεν έχει να κάνει με τη γάμπα (αφού άλλωστε φτάνει μέχρι τη μέση), αλλά ότι είναι αυτόματη μετάφραση από τα κινεζικά, απ’ευθείας ή μέσω κακών αγγλικών Κινέζων. Αν και βλέπω ότι η εταιρεία είναι ισπανική. Δεν αξίζει να το ψάξω, αλλά γέλασα. Υπάρχει και η Σέξι ενδυμασία για τα κουνάβια (https://www.funidelia.gr/sexy-poison-ivy-adult-costume-6020.html).

  13. ioannis moisiadis said

    Θα ανέβει στο youtube η εκδήλωση?

  14. Λ said

    Κάλημέρα, σχετικά με τους δανεισμούς να πω ότι οι ρώσσοι, μεταξύ των οποίων και ο ίδιος ο Πούτιν και οι υπουργοί του χρησιμοποιούν πολλές ξενόφερτες λέξεις χωρίς φοβο και πάθος ακόμα και όταν υπάρχουν ήδη οι αντίστοιχες ρωσικές. Π.χ τη λέξη περιεχόμενο, που στα ρωσ. είναι содержание (σοντερζιάνιγιε) τη λένε κοντέντ.

    Η αγαπημένοι μου δανεική λέξη όμως είναι η λ. тулуп (τουλούπ) από το toe loop, που είναι τύπος άλματος στο καλλιτεχνικό πατινάζ.

  15. Ψ. said

    «Πάντως, o Σκάι εκ των υστέρων μοντάρισε το δελτίο ώστε να εξαφανιστεί η ενοχλητική λεζάντα. […] Στο 00:00,800 του βίντεο γυρίζει σε 14:30. Στο 00:52,120 γυρίζει σε 14:31. Μπορείτε να το δείτε, εδώ.»
    Η αληθεια ειναι οτι η αλλαγη απο 14:31 σε 14:32 διαρκει ακομα λιγοτερο, καπου 10-15″. Πρεπει να εχουμε δειγμα απο πολλά βιντεα δελτιου για να πουμε οτι «πρωτη φορα» μονταρεται δελτιο με τροπο που να αφαιρει χρονο… Κακός μεν ΣΚΑΙ, κακίστη δε προκατάληψη(ις?).

  16. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Τα ύστερα του κόσμου! Να ψιλοθάβει ο Νικοκύρης τον Τσίπρα κι εγώ να κάνω τον συνήγορο! 🙂
    Δεν είμαι βέβαιος (όσο ακαλλιέργητο και να τον θεωρώ) ότι ο Τσίπρας εξώκειλε κατ’ αυτήν την έννοια στα ποιητικά του Ελύτη, ούτε είμαι βέβαιος -κυρίως αυτό!- ότι ο Μητσοτάκης τον διόρθωσε από μόνος σου.. 🙂

  17. Alexis said

    Καλημέρα.
    Είδα τελευταία, με αφορμή το metoo σε κάποια ειδησεογραφικά (οθντκ) σάιτ μια νέα «μόδα»:
    «Ηθοποιός κατήγγειλε τον βι@σμό του από γνωστό σκηνοθέτη» ή
    «Κατήγγειλε ότι έχει δεχτεί σ*ξουαλική παρενόχληση»
    και άλλα τέτοια φαιδρά.
    Έχω την εντύπωση ότι στο τέλος της κατηφόρας του καθωσπρεπεισμού παραμονεύει ο γκρεμός της γελοιότητας.

  18. Λ said

    Ο κορονοβαλεντίνος μου θύμησε τον φραγκοβαλεντίνο… ουπς, τον φραγκολεβαντίνο εννοώ

  19. Alexis said

    Απομακρύνετε τα παιδιά από τις οθόνες γιατί θα γράψω μια πολύ βαριά παλιοκουβέντα:
    Κ@ρ@π#π*ς.

  20. Γιάννης Κουβάτσος said

    17: Το επόμενο βήμα είναι να γράφουμε ο Μητσ*τ@κης, ο Γε*ργι@δης…☺

  21. atheofobos said

    Την παροιμιώδη πλέον κοτσάνα για τις Λαμπράκισσες την είχε πει ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, στη Βουλή. «Οι Λαμπράκισσες φορούν μαύρες κάλτσες και παρασέρνουν με τα ερωτικά τους τερτίπια τους αξιωματικούς του Ελληνικού Στρατού για να τους προσηλυτίσουν»
    Δεν θα μπορούσε αυτό να ξεφύγει από την σάτιρα του Μπόστ

    Η εικόνα είναι μέρος από γελοιογραφία του δημοσιευμένη εδώ
    https://sarantakos.wordpress.com/2010/03/20/mpost-dendro/

  22. Ντρ%&ής πρ@μ@τ@

  23. Άγγελος Σέρτης said

    «Βίκη Φλέσσα»=Βίκυ Φλέσσα

  24. 14 Μη μου πεις, toe loop είναι το περίφημο τριπλό τόλουπ; Μάθαμε και κάτι σήμερα!

  25. Χαρούλα said

    Νικοκύρη Σας ενημερώσουμε;;; Γιατί δεν μ´αρέσει;
    «Σας ενημερώσουμε ότι με την τελευταία αναβάθμιση της Cisco ενεργοποιήθηκε ξανά η δυνατότητα στο Webex να μπορεί ο host να κάνει unmute οποιοδήποτε συμμετέχοντα (participant) χωρίς να εμφανίζεται προειδοποιητικό μήνυμα στον participant.»

    #3 Μα την ίδια ακριβώς σκέψη έκανα δάσκαλε! Τώρα μπορώ να γίνω και γω μπαλαρίνα!😊 Για μένα το αρνητικό είναι όταν δεν ξέρει κάποιος αυτής της ηλικίας, τον εαυτό, τα προσόντα και τις δυνατότητες του.

    Καλημεεεέρα!

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    16: Ε, αυτό είναι το ευκταίο, φίλε Γιώργο: οι συριζαίοι να επικρίνουν, όποτε χρεάζεται, τον Τσίπρα και οι νεοδημοκράτες να τον υπερασπίζουν, επίσης όποτε χρειάζεται. Το ανάλογο να συμβαίνει και με τον Μητσοτάκη. Όλοι κάτι ψηφίζουμε, αλλά πάνω από όλα είμαστε πολίτες.

  27. theopeppas said

    Για την Νικαια το Nikea προϋπήρχε του …ΙΚΕΑ, καθώς με την αμερικανική ορθογραφία έτσι αποδιδόταν…πάντως, όποτε έστελνα σε διεθνή συνέδρια εργασία μας από εκεί προτιμούσα την αγγλική ορθογραφία το Hospital of Nikaea από σεβασμό στον …σεβασμό που τρέφουν οι Αγγλοι διατηρώντας τις διφθόγγους. Οι γιατροί θα ξέρουν οτι στην αγγλική βιβλιογραφία θα δείτε Paediatrician, orthopaedic, anaemia εκεί που οι πέραν του Ατλαντικου συνάδελφοί τους γράφουν Pediatrician, orthopedic, anemia.

  28. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    25 Ωχ ναι, αυτό μάλλον είναι αβλεψία εκτός αν έχει «να» μπροστα.

    23 Το επώνυμό μας ανήκει στο σόι μας, άρα το κάνουμε ό,τι θέλουμε, μπορούμε πχ να το γράφουμε Φλέσα ή Φλέσσα. Το όνομά μας ανήκει σε όλους, άρα στους κανόνες της γραμματικής.
    Ο Γιάνης είναι εξαίρεση. Αν εγώ ζητήσω να γράφομαι Νείκος, δεν μπορώ να απαιτήσω να συγκατατεθείτε.
    Μη υπαρχόντων (σικ) θηλυκών σε -υ στα ελληνικά, δικαιούμαι να γράψω Βίκη.

    21 Α μπράβο

    16 Όσο για το ότι δεν τον διόρθωσε μόνος του, αυτό είναι μάλλον βέβαιο!

    13 Δεν το ξέρω αυτό…

    5 Αμ δεν την έφτιαξα εγώ την αφίσα…

  29. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @21. Ανεβάζεις ένα πλαίσιο με απόσπασμα εφημερίδας που να αναφέρει (έτσι ακριβώς) αυτήν την δήλωση του Κανελλόπουλου και Δευτέρα πρωί στέλνω σε όποιον λογαριασμό μου πεις (προσώπου, ιδρύματος, κόμματος) 1000 ευρώ, για την ενίσχυσή τους. Αν όχι, μου στέλνεις 100 ευρώ [προσοχή! Το 1/10!] για να πιούμε ένα κρασί με τους σαλονικιούς φίλους του ιστολογίου, στην υγειά σου! 🙂 [Θα προσκληθείς και εσύ, για να γνωριστούμε..]

  30. LandS said

    Δεν ξέρω αν έχει επισημανθεί ήδη αλλά αν χοβεράρουμε τον κέρσορα πάνω από την καρτέλα της ιστοσελίδας θα διαβάσουμε Women’s Poison Ivy Stockings Exress Delivery.
    Για τη σχέση κισσοτσουκνίδας (λέω εγώ) και μοσχαριού είναι άλλοι αρμοδιότεροι.

  31. Καλημέρα,
    28β (23). Κι εγώ το ίδιο λέω (και γράφω) στις φίλες Βίκυ-ες και Μαίρυ-ες (εκεί να δεις ποικιλία). Και τις εκνευρίζω αλλά δεν αλλάζω!

    Για το mute – unmute καλό είναι που υπάρχουν οι όροι αφού αυτά βλέπουμε στην εφαρμογή που χρησιμοποιούμε, αλλά εδώ θα ήθελα σε παρένθεση την εξήγησή τους στα Ελληνικά για να καταλαβαίνουν όλοι για ποιο θέμα μιλάμε, δεν ξέρουν όλοι οι εκπαιδευτικοί αγγλικά, ειδικά οι παλιοί ακόμα κι αν είναι λοουερούχοι, έτσι κι αλλιώς όλ’ αυτά είναι ορολογία.

  32. geobartz said

    «γίνεται μια διεθνής διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την ελληνική γλώσσα»

    # Οδηγίες προς ναυτιλομένους: Μην τυχόν γίνει καμιά αναφορά στην ελληνοΜακεδονική γλώσσα διότι παραφυλάει ο Ζάεφ και θα σας καταγγείλει για …σφετεριστές! Μη βασιστείτε στο γεγονός ότι τον κυνηγούν οι Βούλγαροι. Αυτός ταμπουρώνεται στο πραγματικό γεγονός ότι κάθε …κλεπταποδόχος έχει το μαφιόζικο δικαίωμα να απαιτεί ομερτά από τους λαθρεμπόρους!

  33. 29 Θα μας πει η Μαρία τι και πώς μόλις ξυπνήσει, μιας και τα λινκ που είχε ανεβάσει δέκα χρόνια πριν δεν λειτουργούν: https://sarantakos.wordpress.com/2010/03/20/mpost-dendro/

  34. Κι ο κασμοναύτης ελληνική λέξη είναι απ’ τα Ρώσικα! 🙂

  35. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν ξέρω αν όντως η επίμαχη δήλωση ανήκει στον Κανελλόπουλο. Πολλά κωμικά και απαράδεκτα φέρεται να έχει πει, αλλά είναι δυσεύρετες ή και ανεύρετες οι αποδείξεις. Εν καιρώ διαδικτύου, γιατί άραγε; Πάντως η εγκύκλιος 1010 που ποινικοποιούσε το δικαίωμα των μαθητών να είναι μέλη της Νεολαίας Λαμπράκη, φέρει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του …»Γέρου της δημοκρατίας». Καημένη δημοκρατία…
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.efsyn.gr/nisides/271561_oi-lamprakides-ta-mayra-kalson-kai-i-egkyklios-1010%3Famp&ved=2ahUKEwjjweCIxubuAhUUmVwKHfDpD6YQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw0ksBPRyKg5EYXQazDA0_RY&ampcf=1

  36. ΓΤ said

    28β@

    «Μη υπαρχόντων (σικ) θηλυκών σε -υ στα ελληνικά, δικαιούμαι να γράψω Βίκη».

    Οπότε… Πόλη Πάνου…

  37. Παναγιώτης Κ. said

    Τυπικά το λάθος το χρεώνεται ο Τσίπρας.
    Μήπως όμως πρέπει να ψάξει για άλλο λογογράφο; 🙂

  38. Γιάννης Κουβάτσος said

    36: Ή και Πάνω Πόλη. ☺

  39. # 27

    orthopaedic ?????

    Τυχεροί θάναι έτσι και δεν τους έχει πιάσει ο Χριστοδούλου να τους εξηγήσει πως δεν υπάρχει δίφθογγος, είναι η πέδη, τα φρένα κ.λ.π ;; 🙂

  40. Κουνελόγατος said

    «Τα μπέρδεψε ο πρώην πρωθυπουργός, λοιπόν».
    Διαφωνώ. Ο πρόεδρος έχει δίκιο ακόμη κι όταν έχει άδικο. 🙂

  41. sarant said

    36 Δικαιούμαι, δεν υποχρεούμαι

    29-33-35 Α, ωραίο στοίχημα. Να το δούμε εν καιρώ.

  42. Άγγελος Σέρτης said

    36
    Οπότε…από την Πόλη έρχομαι στου Νείκους την Κανέλλω…

  43. Μεζεδάκια CNN

  44. ΓΤ said

    41@

    Ασφαλώς. Διάβασα «δικαιούμαι», κατάλαβα «δικαιούμαι».

  45. Κιγκέρι said

    Το «mute», εμείς το λέμε «μούτικο», πχ: Βάλε λίγο την τηλεόραση στο μούτικο, θέλω να πάρω ένα τηλέφωνο.
    Για το «unmute», λέμε «βγάλε το μούτικο»🙂

  46. Παναγιώτης Κ. said

    @36. Η κάθε Πολυξένη όσο μένει στο χωριό είναι Πόλη. Όταν όμως η Πολυξένη βρεθεί στην πόλη γίνεται Πόλυ. 🙂

  47. Κιγκέρι said

    «Μη υπαρχόντων (σικ) θηλυκών σε -υ…»

    Να ρωτήσω, γιατί το σικ; Σωστή δεν είναι η μετοχή; Τα θηλυκά είναι ουδέτερα! 🙂

  48. Γιάννης Κουβάτσος said

    47: Πολύ σωστά.

  49. sarant said

    47-48 Ωχ, ναι.

  50. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ακούω την αγαπημένη μου Μπέτυ Χαρλαύτη να τραγουδά σε πρόσφατη εορταστική εκδήλωση της πρεσβείας μας στα Τίρανα για την επέτειο της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας. Φρονίμως ποιούσα, λόγω του ιστιοπλοϊκού κλίματος των ημερών, εξοβελίζει το «δώδεκα» από το πασίγνωστο (και μαγικό):

    «Aπό ξένο τόπο κι απ’ αλαργινό/
    ήρθ’ ένα κορίτσι, φως μου, δεκαοχτώ χρονώ». 🙂

  51. # 46

    Κι άμα πάει διακοπές στην Εσπερία γίνεται…Ξένη !

  52. nikiplos said

    Καλημέρα κι από εδώ… Το NIKEA ξεχνούν πως διαβάζεται Νάϊκία από έναν ξένο. Πάντως αν δείξουν σε κάποιον NIKAIA θα ξέρει που θα τους κατευθύνει, εκτός κι αν είναι … σχολαστικός και τους ξαποστείλει είτε σε αεροδρόμιο, είτε σε λιμάνι…

    Κι εγώ γράφω Πένη, Μήτση, Νίκη, Αλισαβή, Λίλη (Παπαγιάννη), Μπίμπη, Σίση, Φώφη, Θώμη, αλλά γράφω Πόλυ (Πάνου), Πάτυ (Σμιθ) και Νάνσυ (Σινάτρα).

  53. Άγγελος Σέρτης said

    Ο τρόπος γραφής του ονόματος, όπως και του επωνύμου, συνιστά αυτεξούσια επιλογή του ενδιαφερομένου, δεσμευτική για οιονδήποτε τρίτο (π.χ. «Πάβλος», «Στάβρος» κοκ)

  54. ΚΩΣΤΑΣ said

    Πολύ ωραία τα μεζεδάκια σήμερα, πλουραλιστικά, αντικειμενικά, με μπόλικο βέβαια ΣΚΑεΙ και Μπάμπι…
    Θέλω να παρακολουθήσω και τη συζήτηση για τη γλώσσα, αλλά δεν κατάλαβα πώς και που. Πάσα επεξήγηση δεκτή.

    *Νικοκύρη, οσφραίνομαι 😉 ότι κάποιος από το πάνελ θα σε φέρει σε κάπως άβολη και αμήχανη θέση. Θα μιλήσει για το μεγαλείο της υπερτρισχιλιετούς μας κι εσύ για λόγους ευγένειας θα υποχρεωθείς να συμφωνήσεις και να υπερθεματίσεις. 😂

  55. Pedis said

    Χαράλαμπος Γώγος: Έως 15% μεγαλύτερη προστασία με διπλή μάσκα – Αναβαθμίζει τις οδηγίες η επιτροπή

    Μαϊντανoμπαζολόγοι.

  56. Η Ραλλού δεν είναι θηλυκό όνομα που τελειώνει σε -υ ;;

  57. tryfev said

    Νίκο μου, απόλαυσα το θέμα.

    Σχετικά με τη φράση που αναφέρει ο φίλος 4, θα ήθελα να συνεισφέρω κάποια στοιχεία από την αγγλική -σε συνδυασμό με τη γαλλική- Wikipedia, σε δική μου ελεύθερη απόδοση στη γλώσσα μας:

    Ο Βασιλιάς (της Αγγλίας) Εδουάρδος ο τρίτος, χόρευε με την Τζόαν του Κεντ, πρώτη του εξαδέλφη και γυναίκα του γιού του (αλλά και ευνοουμένη του, σύμφωνα με τη γαλλική Wikipedia), σε ένα Χορό που δόθηκε στο Καλαί για να γιορτασθεί η πτώση (κατάληψη) της πόλης μετά τη μάχη του Κρεσύ.

    Κάποια στιγμή, η καλτσοδέτα (ζαρτιέρα) της Τζόαν γλίστρησε ως τον αστράγαλό της και όλοι γύρω της άρχισαν να γελούν για την ταπείνωσή της. Τότε, ο Εδουάρδος φόρεσε την καλτσοδέτα στο δικό του πόδι, λέγοντας: : «Honi soit qui mal y pense. Tel qui s’en rit aujourd’hui, s’honorera de la porter». «Ντροπή σε όποιον κάνει κακές (πονηρές) σκέψεις. ΄Οποιος γελά γι’αυτό (το συμβάν) σήμερα, θα είναι υπερήφανος να την φορέσει».

    Υποσχέθηκε λοιπόν στην Τζόαν ότι θα τιμήσει και θα καταστήσει τόσο επιθυμητή αυτήν την γαλάζια ταινία, ώστε ακόμη κα οι πιο υπερήφανοι και φιλόδοξοι αυλικοί που θα την φέρουν (φορούν) να αισθάνονται περισσότερο και από ευτυχείς. ΄Ετσι ίδρυσε, στις 23 Απριλίου (ημέρα της εορτής του Αγίου Γεωργίου) του 1348, το «Ευγενέστατο Τάγμα της Περικνημίδος» που αποτελεί (ως σήμερα) το Ανώτατο Βρετανικό Τάγμα Ιπποσύνης

    Τέλος, κατά την αγγλική Wikipedia, σύμφωνα με πολλούς μελετητές [λογίους (scholars στο πρωτότυπο)], η εκδοχή αυτή είναι αμφίβολης αυθεντικότητας, καθώς δεν απαντά σε πηγές της εποχής εκείνης ούτε οι γυναίκες φορούσαν τότε καλτσοδέτες.

  58. Γιάννης Κουβάτσος said

    54β. Δεν νομίζω. Ακόμη και ο Μπάμπι φρενάρει ευγενικά τη Φλέσσα, όταν την πιάνει ο γλωσσικός της μεγαλοϊδεατισμός. Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ’ αλήθεια.

  59. Γιάννης Ιατρού said

    33 (29): Μπα. έχουμε καταγραφή στο υπόγειο

  60. Alexis

    Πάντως παλιότερα το «σ*ξου*λ*κό» ήταν κάτι σαν βρωμόλογα.
    Τότε υπήρχε η έκφραση / έννοια «γενετήσια ζωή / σφαίρα».
    Προσωπικά θα έβρισκα ισορροπημένο σε επίπεδο Υπ.Π. να δεχτεί τον όρο «γενετήσιος». 🙂

  61. theopeppas said

    39 Οι ίδιοι οι ειδικευμένοι σε παθησεις των οστων ιατροί (ξερω από φίλο Πνευμονολόγο πως όταν νοσηλευόταν, με οστικές μεταστασεις, ο Ζαμπέτας στη Σωτηρία του έλεγε «Γιωργάκη, κάλεσε εναν …κοκκαλολόγο, ποναω…») εχουν εμφύλια διαμάχη για την ορθή γραφή της ειδικότητάς των. Οι «ορθοπαιδικοί» επειμενουν οτι ειναι από»ορθον» και «παιδίον» οτι δηλαδη ξεκινησαν από παιδικη κυφωση και οστικές διαμαρτίες , οι δε «ορθοπεδικοί» από το «ορθός» και «πέδη». Προφανώς κάποιος Αγγλος συνάδελφος, αιώνες πριν, τοποθετηθηκε υπέρ της πρώτης εκδοχης
    Οι Παθολόγοι την …γλυτωσαμε-Pathologist αγγλικά ειναι ο παθολογοανατόμος. Τον Παθολόγο οι μεν Αγγλοι τον λένε Physician οι δε Αμερικάνοι Internist…και πάλι συνεταξάμην με την αγγλική εκδοχη!

  62. Pedis said

  63. Γιάννης Κουβάτσος

    Ακόμη και ο Μπάμπι φρενάρει ευγενικά τη Φλέσσα, όταν την πιάνει ο γλωσσικός της μεγαλοϊδεατισμός. Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ’ αλήθεια.

    Σχεδόν κυριολεκτικά. Ο συνομιλητής του υποστήριζε το γνωστό πλατωνικό «αλήθεια = άλη – θεία» (θεϊκιά φτερούγα) και ο Μπ. τον διόρθωσε («= α-λήθ-εια») αδειάζοντας τον Πλάτωνα.

  64. Pedis said

    Ειλικρινά, τώρα, δεν του φέρνει λίγο του Ρουφιάνου (με μαλλιά); Πείτε μου.

  65. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Αχ, μωρέ Γιάννη, που μου χαλάς την δουλειά και δεν μ’ αφήνεις να κερδίσω το στοίχημα!. Το «..εδώ μάλιστα χρησιμοποιείται.. και το σεξουαλικόν κίνητρον, με πρωτοβουλία των κοριτσιών έναντι των εφήβων» είναι το ίδιο με το «Οι Λαμπράκισσες φορούν μαύρες κάλτσες και παρασέρνουν με τα ερωτικά τους τερτίπια τους αξιωματικούς του Ελληνικού Στρατού για να τους προσηλυτίσουν»;; (Μάλιστα, το δεύτερο παράθεμα είναι μέσα σε εισαγωγικά, άρα έτσι ακριβώς το είπε ο Κανελλόπουλος..)
    Άχ, Γιάννη! Θα παίρναμε το στοίχημα και θα σ’ ανεβάζαμε κι εσένα Θεσσαλονίκη, να τα πιούμε! 🙂

  66. sarant said

    59 A μπραβο! Τεκμηριώθηκε, ας ενημερωθεί και ο φίλος μας ο Γιώργος να κανονίσει περιποιημένο τραπέζι… κάποτε.

    61 Μην ανοίξουμε τώρα το θέμα των ορθοπ*δικών, έχουμε ειδικό άρθρο!
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/01/27/orthop8dikos/

  67. Κιγκέρι

    >>Το «mute», εμείς το λέμε «μούτικο», πχ: Βάλε λίγο την τηλεόραση στο μούτικο, θέλω να πάρω ένα τηλέφωνο.

    Πώς και δεν ανασύρατε το παλιό «στα μούτα»;

  68. Pedis said

    Προσωπικά, αγνοούσα την περίπτωση Λιγνάδη ως ηθοποιού, σκηνοθέτη, γελοίου κουληγλείφτη, σεξομανή και (εκ)βιαστή.

    Μετά από αυτό υποψιάζομαι οι καταγγελίες έχουν βάση:

  69. Geobartz

    >>Οδηγίες προς ναυτιλομένους: Μην τυχόν γίνει καμιά αναφορά στην ελληνοΜακεδονική γλώσσα…

    Καλέ τι είναι αυτό το «ελληνοΜακεδονική γλώσσα»; Ακολουθείτε τις οδηγίες της Βουλής των Ελλήνων για τη σημασία της έκφρασης «μακεδονική γλώσσα»; Τα θκά σας δεν είνι;

  70. Γιάννης Ιατρού said

    65: χεχε, θυμάμαι το 67/68 κάτι πεινάλες (σεξουαλικά) συνομήλικους που χαλβαδιάζανε κάτι προοδευτικές συμμαθήτριες και έλεγαν με κάποιο κρυφό πόθο «τα κορίτσια της ΕΔΑ» (υπονοώντας πως είχαν -για την τότε εποχή- τολμηρές θέσεις για τον ρόλο της γυναίκας) «δεν μας κάνουν εμάς παρέα».
    Ψευδέστατο βέβαια, δεν τους έκαναν παρέα γιατί ήσαν μουτζούφληδες και φοβοτσάρηδες και βαρετοί, όχι για πολιτικούς λόγους.

  71. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @66. Ο Γιώργος ενημερώθηκε και το τραπέζι σας περιμένει, όποτε θέλετε. Εξακολουθεί όμως να πιστεύει ότι οι μαύρες κάλτσες των Λαμπρακισσών και οι αξιωματικοί του Ελληνικού Στρατού είναι κάτι σαν τα Γαργάλατα του Νόβα!
    (Όσοι μας διαβάζουν, θα κρίνουν 🙂 )

  72. Alexis said

    #67: Γιάννη, νομίζω ότι το μούτος-μούτα λέγεται και στην Πρέβεζα ή όχι;

  73. Νέο Kid Al Afrikii said

    Για τους Τούρκοι/Ερντοανιστές προτείνω το «Καραντίπ* ντουνιά γεμιτζή μπέη» για το Cosmonaut ! και το «Γκιουνέςτζιζτζίζ βάι-βάι μπουνταλά» για το Astronaut.

    * είναι γνωστό ότι ο Cosmos είναι βασικά κατάμαυρος…

  74. ΚΩΣΤΑΣ said

    @65
    Γιώργο, μετά το τσιμπούσι του Κυριάκου στην Ικαρία, που όλοι μας το καταδικάσαμε, παρατηρώ ότι όλοι εμείς οι εθνικώς σκεπτόμενοι και δρώντες, κάπως παραπαίουμε λίγο. Εσύ στηρίζεις τον Τσίπρα, ο Αθεόφοβος μπερδεύει τους ερωτύλους δεξιούς έφηβους με τους σοβαρούς αξιωματικούς, κι εγώ τώρα τελευταία δεν νιώθω καλά, ιδεολογικά.
    Έχουμε τη δυνατότητα να πληρώσουμε μόνοι μας τα τσιπουράκια (λεφτά υπάρχουν) και να κεράσουμε τους μουσαφίρηδες. 😅🤣😂

    *Μόνο που εμένα οι γιατροί μου έκοψαν το αλκοόλ.

  75. theopeppas said

    66. Ναι, το εχω δει το αρθρο (και ειναι εξαιρετικό), απλά επειδη ακριβώς υφίσταται, γι αυτό το εγραψα, οτι ειναι υπαρκτη δηλαδη η διχογνωμια θεωρηθηκε οτι δεν

  76. Alexis said

    >>#67: Γιάννη, νομίζω ότι το μούτος-μούτα λέγεται και στην Πρέβεζα ή όχι;

    Ναι, ναι. Σωστά Αλέξη.
    [Δυστυχώς και η κόρη μιας ταχτοπιημένης οικογένειας, κωφάλαλη η καημένη, αναφερόταν πάντα έτσι «η μούτα τ Κρ.»].

  77. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @74. Αγαπητέ μου Κώστα, δεν παραπαίουμε. Κοιτάμε να λέμε τα πράγματα όπως έχουν γιατί όταν τα παραποιείς, κάποτε γίνονται αναμμένα κάρβουνα στα χέρια σου, σαν τις Mαύρες Kάλτσες, τα Ιδού ο Στρατός σας, τους Παρθενώνες και τα Γαργάλατα..
    (Αν οι γιατροί που σου απαγορεύουν το τσίπουρο είναι σαν την Εθνική Τηλεμαϊντανού, μην τους ακούς. Σου το επιτρέπω εγώ! 🙂 🙂 )

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προφανώς δεν είναι το ίδιο πράγμα ο πολιτικοερωτικός εκμαυλισμός των εφήβων συμμαθητών με αυτόν των αξιωματικών του στρατού. Το πρώτο έρχεται με φυσικό τρόπο, το δεύτερο είναι σκευωρία. Το θέμα, όμως, είναι ότι έχει επικρατήσει το «λεχθέν» περί αξιωματικών και μάλιστα ότι το είπε ο Κανελλόπουλος σε ομιλία στη Βουλή. Υπάρχει καμιά απόδειξη γι’ αυτό; Ξέρουμε κάτι σχετικά;

  79. Κιγκέρι said

    67: Δημόσιε Χώρε,

    «Στα μούτ’χα» είναι στη Θεσσαλία, στα μούτ’χα και στα βουβά (ξέρω ότι δεν σ’ αρέσει η απόστροφος, αλλά μόνο αν το γράψω έτσι νομίζω πως το ακούω στ’ αυτιά μου!)
    Τώρα, ο λόγος που δεν το ανασύραμε, είναι ότι ποτέ δεν ανήκε στην οικογενειακή μας ιδιόλεκτο, διότι ναι μεν και εγώ και οι γονείς μου, μη σου πω και η μία μου γιαγιά, γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στη Λάρισα, όμως η καταγωγή μας είναι από τη Θράκη, Ανατολική και Βόρεια.

  80. Λεύκιππος said

    Εντάξει, ο Ερντοάν έχει λαλήσει. Λογικό μέχρι ενός σημείου να επιδιώκει τα συμφέροντα της χώρας του, αλλά από εκεί και πέρα βρίσκεσαι σε επίπεδο παραλογισμού. Το ύφος του όταν αναφέρεται σε αυτά τα θέματα, με το μίσος να ξεχειλίζει πανταχόθεν, δεν είναι πια ανθρώπινο.

  81. ΚΩΣΤΑΣ said

    78
    Γιάννη, αυτό με τα καπρίτσια της Καλαμαριάς, σε μας τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ήταν πασίγνωστο. Για αξιωματικούς, προσωπικά, δεν έχω τίποτα υπόψη μου. Απομένει να το αποδείξει όποιος το επικαλείται.

  82. Χριστοδούκας said

    Προτιμώ το «κατ’ οίκον» από το «στο σπίτι» επειδή το δεύτερο έχει άσχημη παρήχηση.

  83. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @78. Γιάννη, την είδες την απόδειξη στο 59 του ετέρου Γιάννη. Ας περιμένουμε, μπας και βρεθεί κανένα παραγωγικότερο Επιτελείο (Θού, Κύριε..) σε κανένα βαθύτερο Υπόγειο, που θα προσκομίσει κανένα πειστικότερο τεκμήριο.. 🙂

  84. ΚΩΣΤΑΣ said

    81
    Άτιμε κορέκτορα, κορίτσια γράφω, καπρίτσια το κάνεις.

  85. Κιγκέρι said

    Μαρμάγκα, Νικοκύρη!

  86. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Άχ μωρέ Γιάννηδες, και Νικοκύρη, και λοιποί εύπιστοι που πιστέψατε ότι στον μπετόν αρμέ αντικομμουνιστικό ελληνικό στρατό εκείνης της εποχής θα μπορούσε να υπάρξει αξιωματικός που θα παρασύρονταν από τις μαύρες κάλτσες μιάς Λαμπράκισσας! 🙂
    Αχ, εσείς που πιστέψατε ότι ένας Κανελλόπουλος της Ιστορίας του Ευρωπαϊκού Πνεύματος, (και δεκάδων άλλων πνευματικών έργων) θα μπορούσε να ασχολείται με διεγερτικές κάλτσες!

  87. @ 79 Κιγκέρι

    🙂

  88. Δημήτρης Καραγιώργης said

    Ι μούτους (ο κωφάλαλος και γενικά αυτός που δεν μπορεί να μιλήσει)

  89. Άγγελος Σέρτης said

    […] Είπεν ακολούθως ότι η ΕΔΑ υπονομεύει την νεολαίαν, ιδίως την σχολικήν, «με τραγούδια του Θεοδωράκη, καλλιτεχνικάς εκδηλώσεις, ασαφούς πολιτικής χροιάς, με σεξουαλικόν κίνητρον, τη πρωτοβουλία των κοριτσιών του κόμματος προς προσέλκυσιν εφήβων (θυμηδίαι, γέλωτες), εθνικοφρόνων οικογενειών, ακόμη και τέκνων αξιωματικών»

    (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 17/2/1965)

  90. Voyageur autour de la chambre said

    Για το μεζεδάκι με την αφαίρεση των γαλλικών φράσεων από τα διαβατήρια, νομίζω ότι η απάντηση με τις γαλλικής προέλευσης λέξεις της αγγλικής είναι λίγο άκυρη: Δεν ζήτησαν να εξοβελιστούν λέξεις από τη γλώσσα, αλλά γαλλικές φράσεις από ένα κρατικό έγγραφο.
    Δεν εννοώ μ’ αυτό ότι συμφωνώ (ούτε διαφωνώ, δεν έχω άποψη, από πίτα που δεν τρως τί σε μέλει κι αν καεί).

  91. Η επανενεργοποίηση της σχετικής ρύθμισης στο webex θα προκαλέσει, πιστεύω, την παρέμβαση της ΑΠΔΠΧ, η οποία, άλλωστε είχε υποδείξει την αφαίρεσή της πέρσι. Προσπερνώντας τα γλωσσικά, που θα χρεώσουμε στους γνωστούς άγνωστους κομπιουτεράδες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το σημαντικό είναι να καταλάβουμε τι επαναφέρει η ρύθμιση: Το δικαίωμα του δασκάλου να ανοίξει το μικρόφωνο στο σπίτι του μαθητή, χωρίς τη συγκατάθεση του δεύτερου, και χωρίς τη δυνατότητά του να το αποτρέψει. Πιθανόν, χρήσιμο για τηλεμάθημα νηπιαγωγείου, ή μικρής τάξης δημοτικού, με τον παππού, ή κανέναν τεχνολογικά εξοικειωμένο ενήλικο να βοηθά το παιδί, επικίνδυνο και ευθέως παραβιάζον στοιχειώδη δικαιώματα των συμμετεχόντων κάθε ηλικίας.

  92. Άγγελος Σέρτης said

    Έγινε της Μαύρης Κάλτσας…

    https://www.thegreekcloud.com/grcloud-v1/blogs/blog.php?pg=3&uid=14&id=2165

  93. Κιγκέρι said

    Ίσως να μην ξέρετε ότι ο όρος «κωφάλαλος» δεν είναι πλέον αποδεκτός.

    https://www.protothema.gr/greece/article/770380/omospondia-kofon-kata-zourari-epeidi-apokalese-kofalalo-ton-ivan-savvidi/

  94. Γιάννης Κουβάτσος said

    86: Διαφωνώ, Γιώργο. Μην παραβλέπεις τη δύναμη του έρωτα, που υπερνικά και ιδεολογίες και πατρίδες και οικογένειες και διαυτρυπά όλα τα μπετονένια φράγματα. Όσο για τον Κανελλόπουλο, εδώ κι αν διαφωνώ. Υπήρξε λίγος ως πολιτικός, όπως και ο Τσάτσος, και έχουμε δει πολλούς πνευματικούς ανθρώπους, εδώ και στο εξωτερικό, να αυτογκρεμίζονται από το βάθρο τους εξαιτίας της ανάμιξής τους στην πολιτική. Να θυμίσω εμετικούς έμμετρους ύμνους στον Στάλιν από μεγάλους ποιητές; Πολλά, πάρα πολλά τα παραδείγματα, δυστυχώς, και απόδειξη ότι ο φανατισμός και ο κομματισμός θολώνουν την κρίση και αμβλύνουν τη σοβαρότητα λαμπρών κατά τα άλλα διανοουμένων.

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    94: διατρυπά, διορθώνω.

  96. ΚΩΣΤΑΣ said

    Σχετικά με το μούτος. Όταν η ένδοξη ΑΕΛ χτυπούσε πρωταθλήματα και κύπελα. Αλκαζάρ, μετά τη νίκη της ΑΕΛ, τα κανάλια παίρνουν δηλώσεις από τους πρωταγωνιστές ποδοσφαιριστές. Ο Βαλαώρας, μάλλον μετά ο Γκαλίτσιος κι ένας ακόμη, δεν θυμάμαι καλά. Λέει τα δικά του ο Βαλαώρας, γυρίζει η κάμερα στον δεύτερο και ακολουθεί ερώτηση, για το ματς. Καμία απόκριση ο άλλος. Ο πότε γυρίζει ο Βαλαώρας και λέει στον συμπαίκτη του: «Κρίνε (μίλα) μούτε, εσένα ρωτάει, μας παίρνουν τα βίντεα»… 😉

  97. Κιγκέρι said

    96: Κώστα,

    Δεν ξέρω πώς το είπε ακριβώς ο Βαλαώρας, πάντως στις παρέες έχει περάσει : «Κρίνι, μούτι, σι παίρν’ν τα βίντια»!

  98. 50# Η εκδοχή με τα δεκαοχτώ είναι από κάμποσα χρόνια. Και υπάρχουν και χειρότερα. Πριν καναδυό χρόνια έβλεπα στο ΥΤ να το τραγουδάνε (δεν θυμάμαι όμως αν λέγανε 12 ή 18) με γαλλικούς υπότιτλους που γράφανε είκοσι.

    64# Αλίμονο στους πρόσφυγες που θα πέσουνε στα χέρια του στη νήσος Χίος.

  99. Νέο Kid Al Afrikii said

    Νομίζω ότι έχει κοινωνικοϊδεολογικό ενδιαφέρον να προσδιοριστεί χρονικά πότε έγινε η «στροφή». Και μιλώ φυσικά για την στροφή περί σεξουλιαρότητας των κομμουνιστριών! Επειδή εγώ είμαι λίγο πιο τζόβενος από εσάς τα ραμολιμέντα και δεν πρόκανα τις λαμπράκισσες…θυμάμαι ότι δεκαετία 80 είχε ήδη γίνει η «στροφή», και κνίτισσα= μαύρο ίσιο μαλλί αχυρέ = totally un-sexual ! 🙂
    Οι Ρήγισσες ήτο βέβαια κάπως -έως αρκετά- πιο σεξουλιάρες και γαμήσιμες… (Πω,πώω! Με βλέπω για κράξιμο !…)

  100. ΣΠ said

    77
    Το «ιδού ο στρατός σας» το είπε το 1955, το έγραψαν οι εφημερίδες.

  101. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @94. Υπερθεματίζω Γιάννη για την δύναμη του έρωτα αλλά ο αξιωματικός της δεκαετίας του ’60 που θα διανοούνταν να σχετιστεί με μιά Λαμπράκισσα, θα εύρισκε την επομένη μία ωραία μετάθεση για Γαυδοπούλα και ενδεχομένως, πολλά κιλά ζάχαρη στο ρεζερβουάρ των οχημάτων του 🙂
    (Για να σοβαρολογήσω, οι αξιωματικοί εκείνου του καιρού δεν θα μπορούσαν να είναι σχεδιασμένοι στόχοι της κομμουνιστικής Αριστεράς, άρα θα πήγαιναν άδικα τόσες χιλιάδες μαύρες κάλτσες!).
    Σίγουρα η πνευματικότητα δεν προαπαιτείται για την πολιτική μεγαλοσύνη (εκεί, μάλλον χρειάζεται να είσαι μούτρο για να γίνεις μεγάλος πολιτικός), αλλά παρ’ όλο που γνωρίζω αρκετά για τον Κανελλόπουλο εκείνης της περιόδου, μέσα μου λειτουργεί καθοριστικά η εικόνα του στην περίοδο της Επταετίας και αυτές οι μνήμες δεν μου επιτρέπουν να τον μειώσω ούτε κατ’ ελάχιστον. Τον θυμάμαι με πολλή συγκίνηση, υψηλή εκτίμηση και αγάπη..

  102. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Σταύρο, σήμερα θα έχεις μόνο την χαρά του ολοστρόγγυλου 100 των σχολίων. Την άλλη, του να έχεις δίκιο, δεν θα την έχεις! 🙂
    Ο Κανελλόπουλος ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ!

  103. Για μαύρες κάλτσες δεν ξέρω, μια ξεκάλτσωτη (καλοκαιριάτικα επί χούντας, λογικό) κόρη στρατιωτικού ήθελε να με ξεμυαλίσει και ν΄ασπασθώ τα «επαναστατικά» ιδεώδη και ναι μεν κάναμε μερικές φορές αναπαράσταση πως ξαναγενιέται ο… φοίνικας από τις στάχτες, αλλά δεν επείσθην και ώχετο απιούσα εις άγραν αφελεστέρου. Πάντως μάλλον απολάμβανε προσχηματικώς την προσπάθειά της, παρά ενδιαφερότανε για το αποτέλεσμα.
    Ούτε κατόπιν, κατά την θητεία μου ως επικ. αξ/κος, με πλησίασε μαυροκαλτσοφορούσα, αυτά έχω να καταθέσω.

  104. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @99. Τις Λαμπράκισσες τις θυμάμαι μόνο ως παιδί, αλλά νομίζω ότι είναι δεξιός μύθος η ελευθεριότητά τους- πολύ περισσότερο οι διεγερτικές κάλτσες τους. Για την Μεταπολίτευση, δεν το συζητάμε! Αερικά, ξωτικά και θανατηφόρα πλάσματα είχανε μόνο οι Ρήγισσες, ιδίως στις Φιλοσοφικές/ Νομικές σχολές!! 🙂

  105. Γιάννης Κουβάτσος said

    101: Ξέρω καλά τη νοοτροπία των αξιωματικών εκείνης της μαύρης περιόδου, μεγάλωσα με έναν από αυτούς. Αλλά το θέμα είναι πώς έχει εδραιωθεί αυτή η φήμη και πώς ξεκίνησε. Όσο για τον Κανελλόπουλο, δυστυχώς προδικτατορικά δεν ήταν ο ήπιος και συναινετικός πολιτικός που θυμόμαστε στη μεταπολίτευση. Ο πολιτικός του λόγος ήταν άκρως διχαστικός.

  106. ΣΠ said

    102
    Στα σχόλια αυτού του άρθρου: https://sarantakos.wordpress.com/2017/10/23/proverbs/ το συζητήσαμε μετά από ερώτηση του Κώστα (σχόλιο 94) και παρουσιάστηκαν ευρήματα ότι το είπε. Ελπίζω ο Νικοκύρης να βρει χρόνο να γράψει το ανακεφαλαιωτικό άρθρο που υποσχέθηκε.

  107. Δημήτρης Καραγιώργης said

    50, 98 <– Κι άντε είναι 12 χρονώ που μόλις αρχίζει κι "ανθίζει" ως γυναίκα και "προκαλεί" το βλέμμα του άντρα. Να είναι όμως ΗΔΗ χήρα; Τι λες;
    Παραδοσιακό τραγούδι από Λέσβο – Χίο : https://www.youtube.com/watch?v=LoIq7qTwUSk
    Κι εδώ η "ρεμπέτικη" παραλλαγή του με την Εσκενάζυ :https://www.youtube.com/watch?v=tYuJC5sLHuc
    Αστεία αστεία θα λογοκριθούν

  108. 33, κλπ.: Βασικά στη θέση του «https://www.nlg.gr/digitalnewspapers/ns/pdfwin_ftr.asp?» βάζεις το «http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?»

  109. 106 Αυτό θυμόμουν και δεν το έβρισκα. Οπωσδήποτε χρειάζεται η ανακεφαλαίωση!

  110. Spiridione said

    Είναι αλήθεια αυτό το πράμα; Δηλαδή θα πρέπει και οι Έλληνες να πηγαίνουμε στα νησιά με πιστοποιητικό εμβολιασμού για να μην χαλάσουμε την covid-free κατάσταση για τους ξένους, ή θα μας απαγορευτεί γενικά η είσοδος; Πού έχουμε μπλέξει
    https://www.in.gr/2021/02/12/economy/diethnis-oikonomia/corriere-della-sera-sxedio-gia-ellinika-nisia-covid-free/

  111. Alexis said

    #77: σαν τις Mαύρες Kάλτσες, τα Ιδού ο Στρατός σας, τους Παρθενώνες και τα Γαργάλατα..
    Από τα τέσσερα που αναφέρετε μόνο το τελευταίο είναι φέικ.

  112. Και τώρα που διαβάζουν περισσότεροι, ας βάλουμε κι αυτήν την αναγγελία:

  113. Ατροπατηνός said

    Νομίζω ότι και ο μεζές της Μενδώνη στην κατηγορία των σαρδάμ ταιριάζει. Αμφιβάλλω ότι δεν ξέρει πώς γράφεται η ατραπός, δεδομένου και του βιογραφικού της. Το πιο πιθανό είναι ότι με τα χρόνια έχει γίνει στο μυαλό της μια σύντηξη της ατραπού με την Άτροπο –κάτι η ηλικία, κάτι που σπάνια χρησιμοποιούνται και οι δύο, δεν είναι δύσκολο να τις μπλέξεις, ειδικά στον προφορικό λόγο. Στην πιάτσα κυκλοφορούν όλες οι παραλλαγές: άτροπος, ατροπός, άτραπος, ατραπός, και η εννοιολογική διάκριση ανάμεσα στη μούσα και το μονοπάτι γίνεται μόνο με τη χρήση κεφαλαίου. Η μόνη σταθερά είναι ότι κανείς δεν τονίζει την παραλήγουσα.

  114. Κιγκέρι said

    73: Κιντ,

    τα είπαμε κι από χτες με τον Χτήνο!

    https://sarantakos.wordpress.com/2021/02/10/lernaiompampi/#comment-718339
    https://sarantakos.wordpress.com/2021/02/10/lernaiompampi/#comment-718344

  115. […] Αύριο είναι του Αγίου Βαλεντίνου και κανονικά τούτο το Σαββατοκύριακο θα ήταν μια καλή ευκαιρία να γιορτάσουν τα ερωτευμένα ζευγάρια και να ερωτευτούν οι άλλοι, αλλά τα κανονικά δεν είναι για φέτος. Φέτος αν μένει κανείς στην Αττική ή στη Θεσσαλονίκη δεν θα μπορεί να βγει έξω μετά τις 6 -αλλά και να βγει, πού… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/02/13/meze-466/ […]

  116. ΓΤ said

    113@

    «[… ] η εννοιολογική διάκριση ανάμεσα στη μούσα και το μονοπάτι […]».

    Ανάμεσα στη Μοίρα και το μονοπάτι 🙂

  117. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    85 Ελευθέρωσα

    92 Μπράβο.
    Αυτή είναι η αρχή της ιστορίας με τις μαύρες κάλτσες. Ωστόσο, φαίνεται πολύ πιθανό ότι ο Κανελλ. στη Βουλή έκανε λόγο επίσης για μαύρες κάλτσες. Σημειώνω ότι σε καμιά εφημερίδα της εποχής δεν βρήκα αυτολεξεί το κείμενο της αγόρευσής του και τα πρακτικά της περιόδου δεν είναι προσπελάσιμα. Σε κάθε περίπτωση, δυο μέρες μετά, στο χρονογράφημα που του αφιερώνει ο Μποστ γίνεται λόγος για μαύρες κάλτσες.

    106 Κι εγώ ελπίζω 🙂

    110 Φοβάμαι πως έτσι θα το πάει -και θα φάει ξύλο.

  118. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @102, 106. Σταύρο, το συμπέρασμα από εκείνη την συζήτηση το συμπυκνώνει ο (υπεράνω πάσης δεξιάς υποψίας ) Μπουρνάζος με την φράση «Αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα (προσωπικά είμαι βέβαιος), ότι ο Κανελλόπουλος δεν το είπε».

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    110: Κάποτε ήταν οι μισοί Έλληνες πολίτες β’ κατηγορίας. Τώρα θα είναι όλοι. Σχεδόν όλοι, για την ακρίβεια. Εξαιρούνται οι πάσης φύσεως υπέρκομψοι και ξεβλαχεμένοι. Θα μείνει στην ιστορία αυτή η κυβέρνηση, το μόνο βέβαιο.

  120. Χαρούλα said

    Ααααα! Θα σας μαλωλσω! Δεν βλέπατε Σαραντάκο;;; Ούτε καν ο …Σαραντάκος❓‼️🤣😂

    Ωραίος Νικοκύρη! Αν μου επιτρέπεις μόνο, μην διαβάζεις τόσο γρήγορα. Η ταχύτητα του λόγου σου, είναι προτιμότερη και νομίζω βοηθάει στην κατανόηση περισσότερο.

  121. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα (με αδιάβαστα τα μισά σχόλια)
    Για κάλτσες πολύς λόγος, με το καλό και για …κάλπες! 🙂
    Νικοκύρη, ψηφίζω αξυρισιά.

    «Για τους νέους με τα πρησμένα γόνατα που τους έλεγαν αλήτες»
    γιατί τόση επικέντρωση στο χρόνο και γεγονός που γράφτηκε;
    Η αξία του στίχου δεν είναι η διαχρονικότητα; Γιατί τάχα δεν αφορά και τη νεολαία Λαμπράκη; κι αλήτες τους έλεγαν και τα πόδια τους δέχτηκαν άγριο ξύλο και ειδικότερα βασανιστήρια (φάλαγγα,ορθοστασία κλπ).
    Κι αν πιάσουμε τόση ακριβομέτρηση, τότε και οι δυο αρχηγοί μίλησαν λανθασμένα για πρησμένα πόδια ενώ ο ποιητής λέει γόνατα.

    113 >>ο μεζές της Μενδώνη στην κατηγορία των σαρδάμ ταιριάζει
    αν είν έτσι όμως πρέπει να το κοιτάξει. Μπερδεύει εσχάτως και το βίο με τη βία…

  122. ΣΠ said

    118
    Γιώργο, ο Μπουρνάζος λέει για την φράση με τον Παρθενώνα. Για το «ιδού ο στρατός σας» δες από το 271 και μετά και ιδιαίτερα το 280. Το συμπέρασμα συνοψίζεται στο 432.

  123. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @117β) Νίκο, δεν χρειάζεται να ψάχνεις «καμιά εφημερίδα της εποχής» που να έχει «αυτολεξεί το κείμενο της αγόρευσής» αφού αυτή διαβάζεται εύκολα στο (59α) που ανέβασε ο Γιάννης. 🙂
    Και προφανώς το «Οι Λαμπράκισσες φορούν μαύρες κάλτσες και παρασέρνουν με τα ερωτικά τους τερτίπια τους αξιωματικούς του Ελληνικού Στρατού για να τους προσηλυτίσουν» [=ο ισχυρισμός του Atheofobos από τον οποίο ξεκίνησε η συζήτηση ] δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το «..εδώ μάλιστα χρησιμοποιείται.. και το σεξουαλικόν κίνητρον, με πρωτοβουλία των κοριτσιών έναντι των εφήβων».
    Τώρα, από πού «φαίνεται πολύ πιθανό ότι ο Κανελλ. στη Βουλή έκανε λόγο επίσης για μαύρες κάλτσες» εγώ τουλάχιστον δεν μπόρεσα να το αντιληφθώ
    Αν, τέλος, επικαλείσαι τον (λατρεμένο μου!) Μπόστ για να επιβεβαιώσεις την «ακρίβεια» της περιβόητης φράσης, δεν έχω να αντιτάξω άλλο επιχείρημα 🙂

  124. @ 93 Κιγκέρι

    Τα καημένα τα «λυκόπουλα», όπως στην ταινία του Τριφό, είναι εντελώς κωφάλαλα (με κωφότητα και αλαλία ως προς την ανθρώπινη γλώσσα).

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    110. χαχα και ωχωχ
    οι νέοι με τα ατίθασα καμώματα που τους λέγανε αλήτες
    και
    οι νέοι με τα εμβολιασμένα σώματα που τους λέγανε τουρίστες 😦

  126. Γιάννης Κουβάτσος said

    Οι νέοι της κατοχής είχαν πρησμένα πόδια από την αβιταμίνωση. Ας τους σεβαστούμε και ας τους αφήσουμε στην ησυχία τους, μακριά από κομματικές αντιπαραθέσεις και ανιστόρητες συγκρίσεις.

  127. Spiridione said

    Νικοκύρη, τώρα που πήρες φόρα και βλέπεις ταινίες και σειρές, να σου πω ότι βγήκε στο Νέτφλιξ λουξεμβουργιανή αστυνομική σειρά.
    https://www.imdb.com/title/tt10483610/

  128. Κιγκέρι said

    Τα πρησμένα πόδια των νέων της Κατοχής που λέει ο Ελύτης, εγώ νομίζω ότι περιγράφουν οιδήματα από πείνα (λόγω της έλλειψης πρωτεϊνών στο αίμα, ελαττώνεται η ικανότητα του να συγκρατεί το νερό μέσα στα αγγεία, οπότε αυτό βγαίνει στον διάμεσο χώρο με αποτέλεσμα να δημιουργείται οίδημα. Στον ίδιο μηχανισμό οφείλονται οι πρησμένες κοιλιές στα παιδιά της Αφρικής, αν έχετε δει φωτογραφίες).

  129. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @123. Σωστά. Για τον Παρθενώνα το είπε ο Μπουρνάζος. (Κύλισα πολύ γρήγορα το νήμα και δεν πρόσεχα λεπτομέρειες).
    Πάντως, αυτό το 432 που αναφέρεις, είναι δικό σου και τα λέει πολύ καλά! 🙂
    Η προσφώνηση «General, here your collaborators officers» (και όχι βέβαια, «ιδού ο στρατός σας!») δεν ειπώθηκε την περίοδο του Εμφυλίου, αλλά κατά την υποδοχή του βαν Φλήτ, ως ιδιώτη, το 1953. και αναφέρονταν στον πόλεμο της Κορέας. (Αυτήν την χρονολόγηση την βεβαιώνει και ο Ριζοσπάστης!)

  130. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @129. Κύλησα

  131. ΚΩΣΤΑΣ said

    «Τεντωμένες μπαίνουν, ζαρωμένες βγαίνουν», τί είναι;

    Οι μαύρες κάλτσες!!! 😅🤣😂

  132. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ένα ποίημα για τις μαύρες κάλτσες του διάσημου π.Λιβύου:

    Κάλτσες

    Επαρχιακός δρόμος ξημερώματα. Ερημιά. Απόλυτη σιωπή.
    Μονάχα στάλες της βροχής δροσίζουν το τοπίο .
    Στη μέση της ασφάλτου δυο μαύρες κάλτσες δίχως πόδια.
    Ίσως κάποιο ατύχημα μοτοσικλετιστή.
    Μπορεί και κάποιο ζευγάρι που γύμνωσε τον πόθο του.
    Η του θανάτου ή του έρωτα λάφυρα.

  133. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα. Βλέπω ότι υπάρχει ψωμί για δύο άρθρα, ένα με το Στρατηγέ, ιδού… και ένα για τις μαύρες κάλτσες.

    120 Να το έχω στο νου μου. Ευχαριστώ!

  134. Κιγκέρι said

    124: Δεν το ’πιασα…
    131: Κώστα, σχετικά με τη συζήτηση που ρώτησες στο 54 πώς να τη δεις, βρήκες άκρη; Πρέπει να έχεις κατεβάσει στον υπολογιστή σου την εφαρμογή zoom. Εμένα το λινκ που δίνει ο Νικοκύρης με οδηγεί κατ’ ευθείαν στη σελίδα της συζήτησης, αλλά λόγω της τηλεκπαίδευσης των παιδιών μου εμείς το zoom το έχουμε παντού!

  135. aerosol said

    Έχω κάτι μαύρες κάλτσες, χοντρές, που είναι ταμάμ για τις μπότες. Λέτε αν τις δείχνω σε ένστολους να εντυπωσιαστούν;

    #93
    Δεν τον λένε και ακριβώς μη αποδεκτό αλλά πιο ήπια, πως «είναι λανθασμένος για τον προσδιορισμό της αναπηρίας μας και ότι έχει πλέον αντικατασταθεί από τους όρους «κωφός» και «βαρήκοος»». Η σοβαρή ένστασή τους έχει να κάνει με την υβριστική του χρήση, ως ανθρώπου που «ούτε καταλαβαίνει τι του λένε ούτε μπορεί να μιλήσει στα ελληνικά» όπως είπε ο Ζουράρις, δηλαδή βασικά άγλωσσου.

    #99
    Επιβεβαιώνω: στα 80ς – αρχές 90ς οι Κνίτισσες είχαν τη φήμη ταγαριού (ίσως άδικα), ενώ οι Ρήγισσες θεωρούνταν πολύ πιο γοητευτικές.

  136. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Ωραία σχολιασμένα μεζεδάκια!

    0, 25.
    Από τη σελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: https://www.sch.gr/
    «Σας ενημερώσουμε ότι με την τελευταία αναβάθμιση της Cisco ενεργοποιήθηκε ξανά… Αυτό είχε ζητηθεί ιδιαίτερα από εκπαιδευτικούς μικρών τάξεων οι οποίοι είχαν πρόβλημα όταν έδιναν το λόγο σε μικρούς μαθητές. Οι μικροί μαθητές θα έπρεπε να πατήσουν αποδοχή στο να ανοίξει το μικρόφωνό τους και έτσι πολλές φορές χρειαζόταν ο κηδεμόνας να είναι εκεί και να πατήσει την αποδοχή.»
    Κτγμ, είναι απαράδεκτο! Τι ακριβώς έχει γίνει; Υποπτεύομαι ότι υπήρχε εξαρχής η δυνατότητα unmute, την σταμάτησαν ύστερα από διαμαρτυρίες και την επαναφέρουν τώρα, με δικαιολογία ότι ζητήθηκε από εκπαιδευτικούς. Από πόσους και ποιους; Εγγράφως; Τι λένε οι εκπαιδευτικοί του ιστολογίου, ιδιαίτερα των μικρών τάξεων;

    16.
    😃 👌, ιδίως για το τέλος…

    52.
    – Ο πένης, η Πένη, το πενάκι…
    – Ο πάτος, η Πάτη, το πατάκι…

    121.
    Κι αν πιάσουμε τόση ακριβομέτρηση, τότε και οι δυο αρχηγοί μίλησαν λανθασμένα για πρησμένα πόδια ενώ ο ποιητής λέει γόνατα.
    Τι θέλει να πει η ΕΦΗ;;;;;; 🙂

  137. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @131. Κώστα, οι βαμβακερές είναι, αλλά μ’ αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι!

  138. Αγγελος said

    Κι εγώ το σεξουαλικό κίνητρο θυμόμουν (και τη μάλλον δεξιά γιαγιά μου να σχολιάζει «μα τι λέει ο Κ., σοβαρά πράματα είναι αυτά;») και όχι μαύρες κάλτσες — που από πού κι ως πού μας προέκυψαν … σέξι, εκτός αν έχεις ειδικό φετίχ 🙂 Και το αμίμητο χρονογράφημα του Ψαθά, που περιέγραφε πώς η λαμπράκισσα δείχνει στον εθνικόφρονα νέο τον … ερυθρό παράδεισο και προσέθετε «κι εσείς πού τα ξέρετε, κε Κανελλόπουλε; Κοιτάζατε απ’ την κλειδαρότρυπα;»

  139. Αυτό σχετικά με τον Τούρκο Πρόεδρο που θέλει να εξαλείψει την ελληνική / ελληνογενή τουρκική λέξη astronot, επειδή δεν είναι τουρκική, είναι ενδιαφέρον. Μπορούμε να το δούμε σαν προσπάθεια «εκδημοτικισμού» αφού όλοι οι ανατολικοί λαοί έχουν ζωντανές λέξεις σχετικές με το αστέρι και το φεγγάρι. Η τουρκική σημαία, το ayyıldız (άι-γιλντίς), η αστροφέγγαρη ή σεληνάστερη (με τη σειρά ay + yıldız), είναι γνωστή μας περίπτωση, η ημισέληνος, που λέμε.

    Να πούμε πως το σχέδιο της σεληνάστερης είναι σωστό στην τουρκική σημαία με το αστέρι να μην πέφτει (προβάλλεται) επάνω στο φεγγάρι αλλά λίγο πιο πέρα, αφού τα αστέρια είναι πιο μακριά από την σελήνη. Γενικά, τα τουρκογενή έθνη –και όχι μόνο– φαίνεται να έχουν προσεγμένο σχήμα φεγγάρι/αστέρι σε σχέση με άλλους λαούς, μεταξύ των οποίων και οι βυζαντινοί εδαφικοί προπάτορες.
    Στις γιορτές μνημοσύνης του 2010, σε ανάμνηση του ναυαγίου της τουρκικής φρεγάτας Ertuğrul (Ερτουγρούλ), που είχε γίνει το 1890 κοντά στις ιαπωνικές ακτές, το έτος 2010 είχε ανακηρυχθεί «έτος Ιαπωνίας» στην Τουρκία. Το ναυάγιο, κοντά στις ιαπωνικές ακτές, μερικά μέτρα μακριά λέμε, είχε 587 θύματα και επρόκειτο για αποστολή τιμής και φιλίας εκ μέρους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, επί Αβδούλ Χαμίτ, προς τον τότε Ιάπωνα αυτοκράτορα. Από τότε οι δύο χώρες έχουν ιδιαίτερα καλές σχέσεις φιλίας.

  140. ΚΩΣΤΑΣ said

    134 Κιγκέρι, σε ευχαριστώ που μου δίνεις την ευκαιρία να ξαναρωτήσω, ντρεπόμουν. Δεν τα κατάφερα. Μπήκα στη διεύθυνση που έδωσε ο Νικοκύρης, μου έβγαλε να κάνω αποθήκευση το αρχείο ζουμ, πάτησα, μάλλον το κατέβασα δυο φορές, αλλά από εκεί και πέρα τίποτα. Αν ήταν κάπου ανεβασμένο να το δω, θα ήταν καλύτερα για μένα.

  141. Εδώ κάποια σχετικά και εδώ.

  142. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    121β Τόσο μου είχε καρφωθεί η βεβαιότητα, για τα πρησμένα γόνατα που πήγα (εκ των υστέρων…) και κοίταξα στο βιβλίο το «Άξιον Εστί» και ασφαλώς είναι πρησμένα πόδια.
    Φάε ένα Μέφρι, Έφη 😦 . Δεν έκανα και το εμβόλιο να τα ρίξω πάνω του…

  143. sarant said

    134-140 Πρέπει βέβαια το λινκ να το πατήσετε όχι τώρα αλλά λίγα λεπτά πριν αρχίσει η συζήτηση, αύριο.

  144. ap8938 said

    129 κ.α. εδώ υπάρχει μια άλλη (τρίτη?) εκδοχή (σημ. 1) https://xyzcontagion.wordpress.com/2015/06/22/rawlings-generals-katostaria-idou-o-stratos-sas-vanfleet/#more-6210

  145. ΚΩΣΤΑΣ said

    Γνωστός μου, πάλαι ποτέ, οδηγήθηκε σε δίκη, τελικά αθωώθηκε, διότι «έκαυσεν τους οφθαλμούς του βασιλέως». Πήγε στο καφενείο, παρήγγειλε καφέ και πήρε και την εφημερίδα να ρίξει μια ματιά. Ωραία συνήθεια κάποτε τα καφενεία να έχουν εφημερίδα που περνούσε με τη σειρά από τον έναν στον άλλον. Κάπου είχε τη φωτογραφία του βασιλιά και με την καύτρα του τσιγάρου του έκανε δυο τρυπούλες στα μάτια του… Αυτό ήταν. 😉

  146. mazianos said

    Χαριτωμένο στιγμιότυπο από τη σημερινή πρωινή εκπομπή της κας Μιχελιδάκη στην ΕΡΤ1.
    Νεαρή δημοσιογράφος, άρτι μεταγραφείσα από ιδιωτικό κανάλι, περιγράφοντας βίντεο με ζωγραφιά σε τοίχο, ανέφερε «ο ζωγράφος το καλλιτέχνησε σε λίγες μέρες», παλεύοντας και μη πετυχαίνοντας το «φιλοτέχνησε».
    Αδιαφορώ για τα ιδιωτικά κανάλια, δίνουν στο κοινό τους αυτά τα σκουπίδια που τους αξίζουν, πονάω όμως για τη δημόσια τηλεόραση.

  147. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @133. Όταν Νίκο, αποφασίσεις να ξαναφέρεις το θέμα με τις μαύρες (αριστερές σεξαπηλικές) κάλτσες, να μην παραλείψουμε την ανασκόπηση του σκηνικού εκείνης της πολιτικής συγκυρίας. Θυμηθήκαμε και παιδέψαμε κάποιες κουβέντες του Κανελλόπουλου, αλλά δεν είπαμε ότι ο εν λόγω έκανε έντονη αυτοκριτική εκείνης της πολιτικής συμπεριφοράς του, από την Καθημερινή. Ομολόγησε (στις αρχές της Μεταπολίτευσης) ότι έπεσε θύμα στημένων ψευδοπληροφοριών -τέλη ’63 – αρχές ’64- από ανθρώπους της επερχόμενης εκτροπής (δήθεν κομμουνιστικός κίνδυνος, ασφάλεια, ένοπλες δυνάμεις κλπ) γι αυτό και προέβη σε σπασμωδικές αντιπολιτευτικές κινήσεις (συγκεντρώσεις, επερωτήσεις κλπ). Και τα περί σέξυ λαμπρακισσών, εντάσσονται σ’ αυτό το κλίμα..
    Κι ακόμη, να μην ξεχάσουμε ότι αυτές οι ενέργειες της ΕΡΕ δεν συνιστούσαν μιά αυτόνομη κινδυνολογική δεξιά στάση. Όλες αυτές οι κινδυνολογίες απευθύνονταν σε μιά (τουλάχιστον εξίσου) αντικομμουνιστική ΕΚ, η οποία προσπαθούσε να αποδείξει πως καθόλου δεν χαλάρωσε την αντικομμουνιστική της εγρήγορση..

  148. ΚΩΣΤΑΣ said

    145 Μου διέφυγε να πω ότι ο περί ού λόγος στο 145 είχε διατελέσει Λαμπράκης. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο κατόρθωμα αντίστασης…

  149. ap8938 said

    129 κ.α κοιτάξτε και εδώ , σελ 1. http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=-1&id=312721&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=&CropPDF=0
    η συζήτηση είχε ξαναγίνει και στις 23/10/2017, εδώ https://sarantakos.wordpress.com/2017/10/23/proverbs/

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    136τέλος Μικ, τώρα σ΄είδα-έψαχνα το βιβλίο πριν! 🙂
    Βραχυκύκλωμα έπαθε η Έφη κι «εκαταβούλιαζε ίσαμε το γόνατο» 😦 .
    Η (ο) φάλαγγα(ς) ήταν από τα πιο ύπουλα και φριχτά βασανιστήρια της χούντας,με μόνο εξωτερικό σύμπτωμα το πρήξιμο των ποδιών και στην ιστορία των Λαμπράκηδων καταγράφονται πόσοι γεύτηκαν αυτήν την «περιποίηση». Απ τη στιγμή που το άκουσα πήγε εκεί το μυαλό μου και γι΄αυτό μου φάνηκε υπερβολικό που θεωρήθηκε φάουλ η χρήση του στίχου επειδή αναφερόταν τους νέους της Κατοχής.

  151. Alexis said

    #131: «Τη βάζω τεντωμένη, τη βγάζω ζαρωμένη» είναι η δική μου εκδοχή. 😆

    Εν τω μεταξύ έγκυρες πληροφορίες από το μονομελές επιτελείο μου (εμού συμπεριλαμβανομένου) αναφέρουν ότι στα απαγορευμένα βρωμόλογα εντάσσεται πλέον και το «Σκάσε». Δεν είναι κομιλφό να λέμε «σκάσε, σκάστε» ούτε και να το γράφουμε βέβαια, και στο εξής θα γράφουμε «σκ@σε, σκ@στε»

  152. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Οι «Λαμπράκηδες», τα «μαύρα καλσόν» και η εγκύκλιος 1010
    https://www.efsyn.gr/nisides/271561_oi-lamprakides-ta-mayra-kalson-kai-i-egkyklios-1010

  153. … δεν θα μπορεί να βγει έξω μετά τις 6 …

    Αν από έξη
    βγει έξω
    μετά τις έξι,
    εξωμότης

  154. sarant said

    145 Χαχά!

  155. … ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ …

    Πάντως, αν ερμηνευθεί ως γενική υποκειμενική (διανέμουν οι κάτοικοι – λέμε τώρα…) φέρνει σε cash-and-carry ή take-away

  156. Κιγκέρι said

    Το ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ είναι σαν το ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ 🙂

  157. Διαβάζουμε έναν Αθηναίο ποιητή με δυνατό στίχο.

    ΣΤΗΝ ΑΣΒΕΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΛΛΗΝΑ!!!

    Ο ΑΪΤΟΣ

    Δοξαστικό στον Γρηγόρη Λαμπράκη

    Ήσουν αϊτός περήφανος, φτερούγιζες στα όρη
    και της ζωής καμαρωτός τραβούσες τ’ ανηφόρι
    σαν κυπαρίσσι το κορμί, ολόφωτη λαμπάδα
    και στην καρδιά σου έλαμπε σαν ήλιος η Ελλάδα.

    Από τον Τύμβο κίνησες να μπεις στην Ιστορία
    κι ας αλυχτούσαν τα σκυλιά και τ’ άνομα θηρία
    με περισσή την αφοβιά κι ανάστημα αντρίκιο
    νοιαζόσουν για την ανθρωπιά και των φτωχών το δίκιο.

    Αγωνιστής αδάμαστος στου κόσμου το καμίνι
    γιάτρευες τη φτωχολογιά, διψούσες για ειρήνη
    μονάχα αγάπη και στοργή στο διάβα σου σκορπούσες
    το θάνατο δε σκιάζοσουν και τον αντροκαλούσες.

    Κρατιόσουν από μια κλωστή στα μαρμαρένια αλώνια
    τι κι αν σου ζώναν το κορμί τα νεκρικά σεντόνια
    τέτοια αδούλωτη ψυχή δε χάνεται στον Άδη
    σα φλόγα καίει ακοίμητη που διώχνει το σκοτάδι.

    Να, ο Τίγρης, αίλουρος σωστός, χίμηξε σαν ξεφτέρι
    και τους φονιάδες άρπαξε το στιβαρό του χέρι
    τους έσυρε στο δικαστή, να πουν, να μαρτυρήσουν
    το στυγερό τους έγκλημα για να ομολογήσουν.

    Όσοι τα μάτια άνοιξαν και την καρδιά ν’ ακούσουν
    κι αρνήθηκαν σε διαταγές τυφλά να υπακούσουν
    το παρακράτος μάνιασε τα στόματα να κλείσει
    και την αλήθεια σε υγρό κελί να φυλακίσει.

    Μαύρη φοβέρα, σκοτεινιά, αισχρή δικαιοσύνη
    και στα μπατζάκια δε χωρά η παλληκαροσύνη
    ακόμα και το ξόδι σου στον ύπνο τους φοβούνται
    τη μνήμη σου τη φωτεινή σκληρά την εκδικούνται.

    Σκουλήκια σέρνονται στη γη όσοι το δίκιο κλέβουν
    καταραμένοι στη ζωή μόνο ν’ αργοσαλεύουν
    ν’ αναμετρούν το μπόι σου και την περπατησία σου
    στην κόλαση να καίγονται απ’ την αναθυμιά σου.

    Κι αν πέρασες, κι αν έφυγες, το όραμά σου μένει
    σαν ηλιαχτίδα φλογερή σ’ όλη την οικουμένη
    κι εσύ καράβι ορθόπλωρο στον ουρανό αρμενίζεις
    δάδα του πόθου ακοίμητη το λογισμό φλογίζεις.

    © Δημήτρης Φιλελές

  158. @ 155 Μιχάλης Νικολάου

    … ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ …

    >>Πάντως, αν ερμηνευθεί ως γενική υποκειμενική (διανέμουν οι κάτοικοι – λέμε τώρα…) φέρνει σε cash-and-carry ή take-away.

    Μακάρι να κανονικοποιηθεί σαν συντακτικό φαινόμενο της Νεοελληνικής, αλλά με τη σημασία «διανέμουν στους κατοίκους».

  159. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    131,151 Τσιτωμένη τηνε βάνω, σουφρωμένη τηνε βγάνω 🙂

  160. ΚΩΣΤΑΣ

    >>145 Μου διέφυγε να πω ότι ο περί ού λόγος στο 145 είχε διατελέσει Λαμπράκης. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο κατόρθωμα αντίστασης…

    Ποιο αυτό; Πάντως, αγαπητέ Κώστα, και τα δύο στοιχεία (η λαμπρακική ένταξη και η προσβολή του ανώτατου άρχοντα) απαιτούσαν αντιστασιακή ψυχή. 🙂

  161. BLOG_OTI_NANAI said

    Η ΑΥΓΗ (24/2/1965) έχει την σχετική και με τις μαύρες κάλτσες και διάφορα άλλα αγόρευση του Ηλιού στη Βουλή (μεγάλες εικόνες):

  162. Γιάννης Ιατρού said

    Γιά να μην απορούμε…

  163. sarant said

    161 Α μπράβο.

  164. BLOG_OTI_NANAI

    Θα ήταν ωραίο να έβγαινε κάθε μέρα Η ΑΥΓΗ με τα αντίστοιχα παλιά φύλλα π.χ. σήμερα 13 Φεβρουαρίου 1961. Μπορεί να είχε περισσότερο ενδιαφέρον.

  165. ΓΤ said

    αθλητική κίνηση

    Αστέρας Τρίπολης-Λαμία 0-0
    Απόλλων Σμύρνης-Ατρόμητος 2-1

    Χανιά-Ιεράπετρα 1-0
    Ξάνθη-Τρίκαλα 1-0

  166. Μαρία said

    68

  167. Nestanaios said

    Το «άκος» δεν είναι ούτε ασθένεια ούτε θεραπεία. Θεραπεία όμως μπορεί να είναι και αυτό εξαρτάται από το στοιχείο «Α». Ασθένεια σίγουρα δεν είναι επειδή το στοιχείο «Α» είναι ψιλό και είναι ψιλό επειδή συνυπάρχει σε συλλαβή με το στοιχείο «Κ». Και Κ είναι χώρος και ο χώρος είναι ψιλός και φίλα προσκείμενος στον άνθρωπο και ο άνθρωπος είναι το «Κ» και «Κ» είναι ο άνθρωπος. Και «Ακ» ή «ΚΑ» είναι τα φίλα προσκείμενα στον άνθρωπο υλικά επειδή το «Α» είναι το στοιχείο της ύλης. Και «Πανάκεια» είναι η θεά που δίδει παν καλόν υλικόν στον άνθρωπο.

    «Ὄμνυμι Ἀπόλλωνα ἰητρὸν, καὶ Ἀσκληπιὸν, καὶ Ὑγείαν, καὶ Πανάκειαν, καὶ θεοὺς πάντας τε καὶ πάσας».

    Η «ανήκεστος βλάβη» δεν έχει σχέση με το «ΑΚΟΣ». Καμμία σχέση δεν έχει. Και δεν αλλάζουμε τα στοιχεία όπως μας συμφέρει και όπου μας συμφέρει.

    Αν – ηκ – εστ – ος. Η συλλαβή «ηκ» έχει σχέση με το ρήμα «ΗΚΩ» και σημαίνει επιστρέφω. Και ανήκεστος είναι χωρίς επιστροφή. Βλάβη χωρίς επιστροφή. Εστί αν-ηκ-ος. Η «ος» είναι πτωτική κατάληξη. Και δεν θέλω να προχωρήσω για να μη δώσω τροφή σε μερικούς μερικούς.

  168. 136 Για το Webex και τις αλλαγές του. Στην πρώτη χρήση την άνοιξη, η δυνατότητα ν’ ανοίγουμε τα μικρόφωνα των μαθητών υπήρχε. Ήμουν απ’ αυτούς που έκαναν μαθήματα τότε, αλλά δεν έκανα χρήση αυτής της δυνατότητας (ίσως σε κάποιον που είχε θέμα, αλλά γενικά το απέφευγα). Την εποχή εκείνη το πρόγραμμα ήταν αυτό της εταιρίας, χωρίς ιδιαίτερες προσαρμογές.
    Το καλοκαίρι υπογράφτηκε η καινούρια σύμβαση που είχε συγκεκριμένες προδιαγραφές πια. Μια απ’ αυτές ήταν κι αυτό: οι μαθητές ελέγχουν πλήρως τα μικρόφωνά τους. Τους ζητάς να τ’ ανοίξουν και τ’ ανοίγουν όποτε θέλουν (κι αν θέλουν). Όμως υπήρχε θέμα στα παιδιά του νηπιαγωγείου σίγουρα (με επιβεβαίωση απ’ την κόρη μου), ίσως και στις πρώτες του δημοτικού (χωρίς κάπου να έχει επιβεβαιωθεί απ’ τη γυναίκα μου – σχεδόν όλη η οικογένεια στην εκπαίδευση, ο γιος ξέφυγε). Και λόγω λεπτής κινητικότητας που δεν ήταν αναπτυγμένη και γιατί δεν ξέρουν να διαβάζουν και για άλλους λόγους που νομίζω τους καταλαβαίνουμε όλοι. Έπρεπε να είναι κάποιος μεγάλος δίπλα τους πάντα για ν’ ανοιγοκλείνει το μικρόφωνο. Το να τ’ αφήνουν συνέχεια ανοιχτά πάλι πρόβλημα (φαντάζεστε να φωνάζουν όλα ή κάμποσα νήπια μαζί). Έτσι όντως υπήρχαν αιτήματα (τουλάχιστον προβληματισμός σε σεμινάρια). Έτσι, τώρα τελευταία δόθηκε πάλι η δυνατότητα ανοίγματος στους host (τους οικοδεσπότες) με προειδοποίηση στην οθόνη (κι όποιος την καταλάβει).
    Υπάρχει δυνατότητα να την απενεργοποιήσουμε. Προσωπικά, το έκανα,.

  169. BLOG_OTI_NANAI said

    164: Αν θα ήταν λέει. Ακόμα και ένα τετρασέλιδο να είχαν ένθετο με ανατυπωμένες τις κυριότερες ειδήσεις πριν 50-60 χρόνια μπορεί να πουλούσαν και περισσότερα φύλλα.

  170. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @169. Σίγουρα! Και ποιός φιλίστορας δεν θα αγόραζε ένα τέτοιο ένθετο;
    (Δεν υπάρχει εφημερίδα -ΒΗΜΑ, ΝΕΑ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Μακεδονία, Εστία, Ριζοσπάστης- που να έκανε τέτοια κίνηση και να μην την αγόρασα..)

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    169, 170: Συμφωνώ.
    Διαβάζοντας την ομιλία του Ηλιού και συγκρίνοντάς την με τις ομιλίες των πολιτικών αρχηγών των τελευταίων δεκαετιών, σε πιάνει θλίψη, πραγματικά. Μακριά από μένα η παρελθοντολαγνεία αλλά απ’ τη μια στιβαρός λόγος και θαυμάσια ελληνικά κι απ’ την άλλη ούτε καν νηπιακά ψελλίσματα.

  172. Alexis said

    #157: Πολύ δυνατό!

    #159: 😆

  173. Άγγελος Σέρτης said

    167 Nestanaios
    Καλά…ένα λεξικό…οποιοδήποτε… δεν έχεις ρε άνθρωπε;;;
    Δεν αντιλήβεσαι οτι εχτίθεσαι;

  174. ΚΩΣΤΑΣ said

    137 Γιώργος Κατσέας
    Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά. 😂

    151 Αλέξης
    Πρόσεχε Αλέξη, μη φανερώνεις τα προσωπικά σου δεδομένα! 😜

    159 ΕΦΗ
    Η μόνη ευπρεπής, Έφη, μιλάς αποκλειστικά για τις κάλτσες. 🙂

    160 Δημόσιος Χώρος.
    Όντως χρειάζεται απόθεμα ψυχής, συμφωνώ. Να πω όμως και το αλλά. Έτσι κι αλλιώς ήταν χαρακτηρισμένος, δεν του χάλασαν τίποτα παραπάνω. Υπάρχει και συνέχεια. Στα χρόνια του ΠΑΣΟΚ ανέλαβε κάποια κομβική θέση. Η πολιτεία του… Τα διαδραματιζόμενα σήμερα στο θέατρο και τον αθλητισμό ωχριούν μπροστά του. Όχι βέβαια βαρβαρότητες, πολιτισμένα πράγματα. Στον τομέα του κάθε πρόσληψη, διορισμός, απόσπαση, μετάθεση… γυναίκας περνούσε από το κρεβάτι του, όποια δεν δεχόταν ας περίμενε. Έγιναν καταγγελίες, γέμισαν οι χώροι εργασίας με ανώνυμες προκηρύξεις, με συνθήματα οι τοίχοι… Σιγά και μην έγινε τίποτα. Νομίζω άλλο τι είσαι και άλλο τι δηλώνεις ότι είσαι. Πολλές φορές αυτά τα δύο δεν συμβαδίζουν.

    161 Μπλογκ, ωραίο το ντοκουμέντο, ευχαριστούμε. Εγώ θα μείνω σε ένα σημείο, η γλώσσα του Ηλία Ηλιού, του υπέροχου αυτού πολιτικού, ρήτορα και ανθρώπου. Και μιλάμε για 1965. Και να μην με παρεξηγείτε εμένα όταν χρησιμοποιώ και κανένα καθαρευουσιάνικο.

  175. Γιάννης Κουβάτσος said

    157: Ο Δημήτρης ο Φιλελές είναι συνάδελφος και αριστερός. Να ‘σαι αριστερός και να σε λένε Φιλελέ…Σαν να ‘σαι δεξιός και να σε λένε Κουμμούνα…☺

  176. Μαρία said

    151
    Κι η δικιά μου. Εφάμιλλη της «κοιλιά με κοιλιά, το μακρύ καν’ δουλειά».

  177. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Στο κανάλι της ΒΟΥΛΗΣ, τώρα, “Απόψε αυτοσχεδιάζουμε”, διασκευασμένο από τον Μαυρίκιο στο πρό Λιγνάδη Εθνικό Θέατρο
    και η εξηκοντούτις θεϊκή μουσική Χατζηδάκι (Ίσως προλαβαίνετε μιά τζούρα μαγείας)

  178. sarant said

    169-170 Νομίζετε ότι διαβάζει πολύς κόσμος αυτές τις στήλες «Πριν από 50/100 χρόνια»; Εχω επιφυλάξεις.

  179. freierdenker said

    Η συγκέντρωση υπογραφών για την αφαίρεση των Γαλλικών λέξεων από τα Βρετανικά διαβατήρια, έγινε μεν στο επίσημο σάιτ της Βρετανικής Βουλής, αλλά ήταν πλάκα που έκανε ένας Remainer (οι Βρετανοί έχουν μεγάλη ανοχή σε αυτό, π.χ. με υποψήφιους που κατεβαίνουν για πλάκα στις εκλογές).

    Η φάρσα αυτή (μαζί με χιλιάδες άλλες παρόμοιες κάθε χρόνο) έγινε το 2016, και την ξεκίνησε ο Richard Bernden που ήταν Remainer (δείτε π.χ. το άρθρο από τον Independent που ήταν φόλα Remainer).

    Οι γαλλικές αυτές φράσεις αυτές δεν είναι στο διαβατήριο από μόνες τους, είναι στον βασιλικό θυρεό, ο οποίος βρίσκεται στο εξώφυλλο του διαβατηρίου. Προφανώς ο Barden δεν αναφέρει τίποτα για τον βασιλικό θυρεό για να δει πόσοι θα την πατήσουν.

    https://www.indy100.com/news/probrexit-petition-demands-no-french-words-on-passports-misses-the-obvious-7304041

  180. BLOG_OTI_NANAI said

    178: Ίσως πρέπει να έχεις και μια λόξα με την ιστορία, αλλά να πω την αλήθεια, εννοούσα 4σέλιδο με πιστή ανατύπωση/φωτοτυπία, όχι απλά παράθεση των κειμένων. Έχει άλλη μαγεία.

  181. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Όχι τέτοιες στήλες, Νίκο. Ανατύπωση παλιών φύλλων, τουλάχιστον κάποιων χαρακτηριστικών σελίδων του φύλλου.

  182. @ 169 BLOG_OTI_NANAI

    🙂

  183. Αντιπρόεδρος Εδεσσαϊκού said

    #167: Αυτό ακριβώς, τίποτ’ άλλο.

  184. @ 172 Alexis

    🙂

  185. sarant said

    180-181 Μια φορά, δυο φορές, ναι. Εχει γίνει άλλωστε, το έχει κάνει και η Αυγή και άλλες εφημερίδες. Κάθε τόσο; Αμφιβάλλω.

  186. @ 174 ΚΩΣΤΑΣ

    Ε… ακριβώς, αυτό είναι το κακό.

  187. @ 175 Γιάννης Κουβάτσος

    Καλύτερο όμως από νεοφιλελές. Ή όχι; 🙂

  188. Μαρία said

    Αυτά τα ταχυδακτυλουργικά του Μπαμπί πώς σου ξέφυγαν, Νικοκύρη;

  189. Μαρία said

    188
    Γιά να δούμε.

  190. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ας πούμε μιά φορά την εβδομάδα. Εν είδει ενθέτου. Για μέρες και περιόδους με κάποια ιδιαίτερη ιστορική βαρύτητα. λχ ποιός δεν θα ήθελε να διαβάσει ανατύπωση του φύλλου της Αυγής της επομένης της δολοφονίας Λαμπράκη; Ποιός δεν θα ήθελε να διαβάσει το φύλλο του Βήματος της επομένη της πτώσης της Χούντας;

  191. ΓΤ said

    170@

    Όταν υπάρχει τέτοια ανατύπωση, στα μάτια του Κατσέα βλέπω τη λαχτάρα του παιδιού που τρέχει για το Nesquik του.

    Με καλαμάκι πλησμονής στο γάλα παλαιών αράδων

  192. Μαρία said

    190
    Το κάνει κατα καιρούς. Βλέπω πρόχειρα στα χαρτιά μου τα πρωτοσέλιδα των Ιουλιανών.

  193. Μαρία said

    190
    >ποιός δεν θα ήθελε να διαβάσει ανατύπωση του φύλλου της Αυγής της επομένης της δολοφονίας Λαμπράκη;

    Σε άλλο σημείο του υπογείου βρήκα και πρωτοσέλιδα και δισέλιδα απο 23η μέχρι την 29η Μαΐου 1963.

  194. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Εγώ να δείτε τί έχω μαζέψει. Τόνους!! 🙂
    Καλή σας νύχτα!

  195. Nestanaios said

    173. Άγγελος Σέρτης .

    Άνθρωπος ναι!!! Παπαγάλος ΟΧΙ!!!
    Μη ξεχνάς ότι μιλάμε για τη γλώσσα την ελληνική.

  196. # 195

    Για τα δυο απέραντα πράγματα που αντικρύζει ο άνθρωπος, στα ελληνικά χρειάζονται από 7 γράμματα Ουρανός και Θάλασσα

    Στα σαρδηνέζικα από δύο, Çè και Μà

    Τα συμπεράσματα, δικά σου

  197. # 196

    Γενοβέζικα είναι, που να θυμάμαι από το τραγούδι είναι, εκεί το λέει

  198. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα! Ευχές σε όσους θεωρούν ότι κάτι γιορτάζουν σήμερα…

    168, Γ. Μαλλιαρός
    Ευχαριστώ! Διαφωτιστικό το σχόλιο. Επομένως, θα ήταν δυνατόν να δοθεί εντολή (ή να προσαρμοστεί ανάλογα το λογισμικό) ώστε αυτή η δυνατότητα της ξαφνικής «αποσίγασης» να επιτρέπεται μόνο αν πρόκειται για παιδιά έως Β. Δημοτικού. Αλλά, σιγά μην…

    196
    Και για τα άλλα δύο απέραντα ‘γη’ και …‘γυνή’ μόνο 2 και 4! 🙂

  199. Alexis said

    #189: Πολύ κακώς, κατά τη γνώμη μου, μπαίνει ο Μπαμπινιώτης σε μια τέτοια κουβέντα και αναλαμβάνει να εξηγήσει μία διάκριση που πρακτικά είναι ανύπαρκτη.
    Δεν λειτουργεί έτσι μονοσήμαντα η γλώσσα. Δεν είναι μαθηματικά να πούμε αν Α=Β τότε αποκλείεται να είναι και Α=Γ.
    Στη συγκεκριμένη περίπτωση το «δέχομαι το ρίσκο» μπορεί να σημαίνει κάλλιστα και τα δύο, δηλαδή «δέχομαι ότι είναι ρίσκο» και «αποδέχομαι το ρίσκο» (και άρα αναλαμβάνω τις συνέπειές του). Εξαρτάται από τα συμφραζόμενα, από το ύφος της ομιλίας και κυρίως από το τι θέλει πραγματικά να πει κανείς.
    Και επειδή δεν μπορούμε να είμαστε μέσα στο μυαλό του άλλου είναι αυθαίρετο να το ερμηνεύουμε έτσι ή αλλιώς, εκτός και αν ο ίδιος παρέχει αυτή τη διευκρίνηση.
    Στην πράξη και στην καθημερινή ομιλία η περίφραση «ότι είναι» συχνά παραλείπεται, π.χ.:
    Δέχομαι ότι είναι σωστή η άποψή σου = Δέχομαι την άποψή σου.
    Πού ακριβώς υπάρχει …ανάληψη ευθύνης στις παραπάνω φράσεις;
    Απλή παραδοχή έχουμε ότι κάτι ισχύει, ότι είναι αληθινό.

    Είναι περίπου ίδια περίπτωση με τον επιδειξία-επιδειξιομανή.
    Λέω «επιδειξίας» και μπορεί να εννοώ είτε τον καμπαρντινάκια είτε τον φιγουρατζή. Εσύ το ακούς και ερμηνεύεις μονοσήμαντα «καμπαρντινάκιας»

  200. Πάνος με πεζά said

    «Υπό του μηδενός η θερμοκρασία», ακούμε στα ραδιοφωνικά δελτία ειδήσεων του Real fm… Μόνο που «υπό + γενική = από» (υπό Πέτρου Πρωτοψάλτου π.χ.)

  201. BLOG_OTI_NANAI said

    Στο σχόλιο 161, στην πρώτη στήλη της τρίτης εικόνας ο Ηλιού μιλάει για την απελευθέρωση των νέων από τα αμερικανόφερτα φλίππερς, τους κουλοχέρηδες και τα νάιτ κλάμπς 🙂

  202. @ 173 Άγγελος Σέρτης

    Καλό το «αντιλήβομαι».

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όταν στέλνουμε τέτοιους και τέτοιες στη Βουλή, τέτοια θ’ ακούμε. Κι αν είναι να αγανακτούμε, ας αγανακτούμε με τον εαυτό μας που πετάμε την ψήφο μας στα σκουπίδια…
    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/281392_i-k-monogyioy-konta-sto-lao-zita-exairesi-ton-polytelon-giot-apo-lockdown

  204. sarant said

    188-189 Μου ξέφυγε. Στρατευμένος. Ο ίδιος που έλεγε ότι δεν υπάρχει λέξη «απεύθυνση» άλλωστε. Όποτε μιλάει για τον Τσίπρα εκτελεί συμβόλαιο.

  205. Gpointofview

    Και άλλες «ισοψήφιες» αγγλ. 3/3 sky sea, ρωσικά 4/4 небо море. Πιο εκλογοκυμένα τα γερμανικά 6/4 Himmel Meer 🙂

  206. ΓΤ said

    @188, 189, 204

    Τώρα που θα πέσει χιόνι στον Κοκκιναρά και δεν θα μπορεί ούτε να σούρει τα καροπάντοφλα να πάει μέχρι το μπαλκόνι του για να μοιράσει φετφάδες ο Φιλελεκπαιδευτικός, έρχονται κι άλλα γέλια.

    Παραλλάσσοντας «Φατμέ»,
    πόσο τη βρίσκω μ’ αυτό το «ρίσκο»…

  207. Γιάννης Κουβάτσος said

    188,189: Ακούγοντας τον Μπαμπινιώτη να ψειρίζει τη μαϊμού, σκέφτομαι πως οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, όσο βαρίδι ήταν για τον ΣΥΡΙΖΑ ο συγκυβερνητικός εταίρος ΑΝΕΛ, τόσο αποτελεσματικοί συγκυβερνώντες εταίροι είναι για τη ΝΔ τα ΜΜΕ και οι λεγόμενοι οργανικοί διανοούμενοι/μαϊντανοί. Όσο πιο άσχημα κάνει τη δουλειά της αυτή, τόσο φορτσάρουν και τραβάνε ορθοπεταλιά στον ανήφορο αυτοί. Πολύ σημαντικό πράγμα οι καλοί συνεργάτες…

  208. Pedis said

    Μια γυναίκα στα εξήντα και κάτι, ίσως και παραπάνω, με αμφίεση άκρως χριστιανορθόδοξη και τη μάσκα κατεβασμένη μονίμως στον λαιμό, πλησιάζει τη διμοιρία των ΜΑΤ. «Η Παναγιά να σας έχει καλά, προσεύχομαι για σας. Να τα δείρετε καλά τα παλιόπαιδα, να μην ξανάχουμε πορείες»… Λες και βλέπω απογοητευμένο χουντικό τα πρώτα χρόνια μετά τη Μεταπολίτευση, όταν οι νοικοκυραίοι φρύαζαν βλέποντας τον «Ριζοσπάστη» κρεμασμένο στα περίπτερα, τους οικοδόμους στον δρόμο και τους φοιτητές να ’χουν πάρει ψηλά τον αμανέ. Ακούει άραγε ΣΚΑΪ ή να τα ’μαθε κατευθείαν από τον παππού τον Χίτη; Η αναρώτηση μάλλον δεν έχει νόημα: οι νοσταλγοί της «κανονικότητας» του 1969 είναι εδώ – και, πλέον, μας το θυμίζουν.
    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/281286_neo-aima

  209. Pedis said

    «Η μόνη λύσις. Να κλείση η Βουλή και ν’ ανοίξουν τα φλίπ-περς. Να ξαναγλυστρίσουν οι αρουραίοι της Ομονοίας και των Χαυτείων εις τις φωληές τους, στις στοές και στα υπόγεια, να βρουν τα παλαιά τους παιχνί-δια, και ν’ αφήσουν τα καινούργια, τις «Δημοκρατίες» και τα «114». Τώρα, γιατί να τα βάζη κανείς με τα παιδιά; Μέσα στη φύσι τους είναι να φανατίζω-νται, να παίζουν άγρια και επικίνδυνα παιχνίδια, να μεθούν με επαναστατικά συνθήματα. […] Κλέφτες και αστυνόμους παίζουν, όπως έπαιζαν πάντοτε, και στην παληά Αθήνα. […] Κύριοι, κύριοι της Βουλής, κεντρώοι και μη, κλείστε για λίγο, συνταγματικά, τυπικά το μικρομάγαζο σας. Αφήστε μας λί-γο να αναπνεύσωμε. Τον Οκτώβριο, με το καλό, πάλι εδώ είμαστε, και πάλι εις τη Βουλή είσθε. […] Και εν τω μεταξύ, επιτρέψτε γρήγορα, όλα τα «φλίππερς». Είναι εθνική ανάγκη»

    Η παλιά σοβαρή αστική δημοσιογραφία, όχι όπως σήμερα … 😂 🤪 😱 🖕

    Αλλά τι να περιμένει κανείς από «Βλάχους», κατσαπλιάδες που έμειναν στο σβέρκο καβάλα χάρη στα αγγλικά τανκς και τις ναπάλμ των Αμερικάνων …

  210. Alexis said

    #207: Ναι βρε Γιάννη, αλλά ο Μπαμπινιώτης δεν είναι Πορτοσάλτε ούτε Μπογδάνος, είναι κορυφαίος γλωσσολόγος και πανεπιστημιακός δάσκαλος. Θέλω να πω θα έπρεπε να κρατάει μια άλλη στάση.
    Αλλά τι ψάχνω…

  211. 209 Ως επιστήμων γνωρίζεις κάλλιστα πως η Φύση απεχθάνεται το κενό. Όταν πέφτει η δημοσιογραφία ανεβαίνει η αφισοποιΐα. Και η ΔΑΠ μας χαρίζει αριστουργήματα πολιτικοκοινωνικού στοχασμού.

  212. 210 Prima Veneziani e poi Cristiani.

  213. Γιάννης Κουβάτσος said

    210: Ο καθείς εφ’ ω ετάχθη, Αλέξη. Άλλων το όπλο είναι το μικρόφωνο και άλλων το λεξικό. Η κυβέρνηση έχει ανάγκη από μαχητές σε όλους τους τομείς. Όσο για τον ρόλο των καθεστωτικών διανοουμένων σε όλες τις εποχές, ε, τα ξέρεις, τι να λέμε…

  214. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiomata/281400_ena-bima-prin-apo-tin-entatiki-o-koyfontinas

    Η φαμίλια περιμένει να γίνει φυτό και τότε να επιτρέψει να του δοθούν οι τακτικές άδειες εξόδου που δικαιούται από το νόμο.

  215. Pedis said

    Τελικά, πρέπει να υπάρχει μεγάλη ανάγκη για γαμήσι στη σεξομανή χώρα μας …

  216. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι ένα φρέσκο τραγούδι που θυμίζει Μπρεχτ:

  217. freierdenker said

    Αναρωτιέμαι πόσο πιθανό είναι κάποιος που διαβάζει την ιστορία με τα γαλλικά στα βρετανικά διαβατήρια να αντιληφθεί οτι είναι τρολιά Remainer.

    Θεωρητικά είναι εφικτό. Ξεκινάς από το παράξενο σε αυτήν την ιστορία, δηλαδή οτι υπάρχουν γαλλικές φράσεις σε ένα βρετανικό διαβατήριο. Το ψάχνεις λίγο και βρίσκεις οτι μιλάνε για το βασιλικό θυρεό. Ένα καμπανάκι ηχεί (θέλουν αλλάξει ο βασιλικός θυρεός, ή να βγει από τα διαβατήρια?) και χρησιμοποιείς το υπερόπλο Google. Στο κάτω κάτω για να μην χτυπήσει αυτό το καμπανάκι ο φαρσέρ έκρυψε την πληροφορία περί βασιλικού θυρεού.

    Το ζήτημα είναι οτι η πληροφορία γύρω μας είναι ένας ωκεανός, και ο χρόνος περιορισμένος. Αναγκαστικά (αλλά όχι και χωρίς συνέπειες) δεχόμαστε τις πληροφορίες που επιβεβαιώνουν τις αντιλήψεις μας, και ερευνούμε αυτές που μας τις αμφισβητούν.

    Π.χ., μπρεξιταρισμένοι με IQ χιμπαντζή ζητούν να βγουν γαλλικές φράσεις από τα βρετανικά διαβατήρια και γίνονται ρεζίλι (καμία έκπληξη). Υφυπουργός της κυβέρνησης αποκαλύπτει οτι η έμπνευση του νόμου για τα Πανεπιστήμια ήταν η χούντα (πες μας και κάτι που δεν ξέραμε Εφημερίδα των Συντακτών). Οι Λαμπράκισσες φορούσαν μαύρα ρούχα για να είναι πιο γοητευτικές (τι θα άλλο θα ακούσουμε ρε παιδιά).

  218. Και το ερωτηματικό «πώς» σου, άτονο στην άφίσα…

  219. ΓΤ said

    218

    Για την αφίσα, βλ. #5 🙂

  220. Pedis said

    !

  221. Άξιος κληρονόμος και συνεχιστής του Ιωάννου ο Δερμ.

  222. Μαρία said

  223. sarant said

    221 Λοιπόν, το έχω πει κι εγώ αυτό -με άλλη αφορμή.

    222 Και δεν είναι τρολιά;

  224. Pedis said

    👅

  225. Pedis said

    # 221 – Ναι. Μήπως είναι και πιο ευθύς στην ατάκα;

  226. 225 Μμμ, δεν ξέρω. Μήπως ο Ιωάννου ήταν (ενίοτε) πιό υποδόριος? 🙂
    Σε κάθε περίπτωση, είμαστε τυχεροί που είχαμε έναν Ιωάννου, έναν Καλαϊτζή, έναν Μποστ για να το δέσουμε με το σημερινό, και, γιατί όχι, και τον παλιό Πετρουλάκη.
    Να ρωτήσω, παρά τον κίνδυνο να γίνω ρόμπα: Νικοκύρη, έχεις κάνα άρθρο με συνολική αναφορά στους πολιτικούς μας γελοιογράφους?

  227. 224α
    Να πάρουνε βοηθό τον Λιγνάδη να τους βελτιώσει λίγο και τη σκηνική παρουσία. 80% θα πιάσουνε εις τας εκλογάς.

  228. Πέπε said

    @28 ( > 23)

    Δε συμφωνώ. Απεναντίας, θα έλεγα ότι το επώνυμό μας είναι καταχωρημένο κάπου επίσημα και γράφεται έτσι και μόνον έτσι, ακόμη κι αν περιλαμβάνει ανορθογραφίες. Αντίθετα, το μικρό μας (η χρηστική μορφή του) είναι προσωπική επιλογή του καθενός, με πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα τους Μανό/ώληδες, που το σωστό είναι πάντοτε να ψάχνουμε να βρούμε πώς το προτιμά ο καθένας.

  229. ΚΩΣΤΑΣ said

    Εξαιρετική η ομιλία του Νικοκύρη. Τρελάθηκε η Τζάκρη. Στους παροικούντες στο ιστολόγιο τα περισσότερα γνωστά. Όλα τα λεφτά η λήξη του επιλόγου. Στο περίπου: Η ελληνική γλώσσα δεν κινδυνεύει να χαθεί. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν σταματήσουν να υπάρχουν ομιλητές. Κάτι με το δημογραφικό… και μιλήστε γιατί χανόμαστε. Δεν ειπώθηκε ακριβώς έτσι, έτσι το έπιασε το δικό μου (άρρωστο) μυαλό, με τους ανάλογους συνειρμούς! 😉

  230. Γιάννης Ιατρού said

  231. Γιάννης Ιατρού said

    Που είναι ο Πέδης, ε; Που του έβαλαν τον Ντράγκι πρωθυπουργό… να τον βλέπει 24/7;

  232. sarant said

    226 Δεν έχω, αλλά δεν είναι κακή ιδέα

    229 🙂

  233. Μαρία said

  234. Pedis said

    # 231 – Όλοι (ρατσιστές-λεγκίστες-ακρο/δεξιοί-μπερλουσκονικοί-πεντάστεροι-κεντρο/αριστεροί μχσω) σε στάση προσοχής. Όλοι τους πρόθυμοι συνεργάτες στο νέο κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Στοιχήθηκαν και πήραν θέση στις πολυθρόνες. Μόνον οι νεοφασίστες της Μελόνι για την ώρα εκτός. Από 4-6% στο 20% και βάλε θα φτάσουν σε λίγο, αν κρατήσουν χαρακτήρα και μείνουν, τώρα, χωρίς κουτάλα και ενωμένοι (δύσκολο αυτό το τελευταίο, ειδικά για τους Ιταλούς … ).

  235. Κάτι μου θυμίζει αλλά δε θυμάμαι τι ακριβώς ρε γμτ. Τεσπα, άλλο μνημόνιο κι άλλο κορονιός. Assolutamente.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7_%CE%9B%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%AC_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%85_2011

  236. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    210 >> (Ο Μπάμπι) θα έπρεπε να κρατάει μια άλλη στάση.
    Αλλά τι ψάχνω…
    https://www.kathimerini.gr/society/561263116/chr-charalampakis-as-min-xynei-palies-pliges-o-k-mpampiniotis/

  237. Αγγελος said

    (230) Έχει βουνά στα Κάτω Πατήσια;

  238. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    @237,230. Τὰ βουνὰ ποὺ φαίνονται στὸ βάθος εἶναι τὰ Ἄνω Πατήσια. 🙂

  239. Γιάννης Ιατρού said

    238: Έτσι! 😂😂👍

    ΥΓ: άσε που ο Άγγελος δεν θα άκουσε που έλεγαν στις ειδήσεις: «… βουνά τα χιόνια…» 😜🏝

  240. Μαρία said

  241. Μαρία said

    Ε ο ε ο

  242. Pedis said

    # 241 – Νέα οδηγία ΕΡΤ: «Δημοσιεύουμε φωτογραφία του τέως καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού μόνο του, χωρίς τον Λιγνάδη»

  243. 242 😂

  244. sarant said

    242 Πολύ καλό!

  245. Άγγελος Σέρτης said

    228 «το σωστό είναι πάντοτε να ψάχνουμε να βρούμε πώς το προτιμά ο καθένας.»

    Καθόμαστε και επιχειρηματολογούμε για τα αυτονόητα, αντί να σεβόμαστε το πώς έχει επιλέξει να γράφει ο καθένας το μικρό του όνομα…

  246. Μαρία said

    Το βυζί του Κυριάκου έγινε διεθνές.

  247. Στο μάτι της «Μήδεια»
    https://www.frontpages.gr/d/20210216/22/%CE%9F-%CE%9B%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82

  248. Nestanaios said

    173. Άγγελος Σέρτης.

    Σου έκανα τη χάρη και κοίταξα ένα λεξικό. Βρήκα το συνώνυμο «ανεπανόρθωτος». Μήπως έχω δίκιο;

  249. Άγγελος Σέρτης said

    Μόνο δίκιο; Βουνό!

    Έλα να σε κεράσω έναν -ψυχής άκος- Δημητράκο:

  250. Nestanaios said

    249. Άγγελος Σέρτης.

    Συ πρέπει να είσαι ειδική περίπτωση. Μου λες να κοιτάξω ένα οποιοδήποτε λεξικό και τώρα μου προβάλλεις του Δημητράκου που έχω να το ανοίξω από το 1976, αν θυμάμαι καλά. Το κακό με τους λεξικογράφους είναι ότι αντιγράφει ο ένας τον άλλον. Λογική παπαγάλων. Η ετυμολογία είναι απούσα και ετυμολογία δεν είναι αυτό που εσύ νομίζεις.

    Ο Μπαμπινιώτης διαφέρει λίγο, τώρα τελευταία. Φαίνεται έχει άλλες μεθόδους.

  251. voulagx said

    «Ψευδής ο ισχυρισμός γιατρού ότι παρέλυσε, είχε εμβολιάσει άτομα εκτός σειράς»

  252. Μαρία said

  253. Μαρία said

    Αυτόνα τον είχα εντοπίσει παλιά στο τουίτερ. Και το όνομά του λάθος το γράφει.

    Το «τη ταχύτερη» δεν δικαιολογείται απ’ την καταγωγή αλλά απ’ την τσαπατσουλιά του, που εγώ τουλάχιστον δεν θα τη σχολίαζα, αν την έβλεπα σε απλό τουί κι όχι σε περιποιημένο διαφημιστικό.
    To βιογραφικό του Σωτήρη Ησαΐα https://amarysia.gr/agparaskevi/a%CE%BD%CE%AD%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BD%CE%B4-%CE%BF-%CF%83

  254. Μαρία said

  255. Pedis said

    Και η Αδελφή βγήκε και κάτι περίεργο ψέλλισε. Αν πεθάνει, να μην πούνε ότι τον έστειλαν στο θάνατο, ενώ, η αλήθεια είναι τον θέλουν φυτό, να του χορηγούνται, τότε, οι άδειες που δικαιούται, αλλά να μην μπορεί να τις πάρει με δική του ευθύνη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: