Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Κορονοανοιξιάτικα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 20 Μαρτίου, 2021


Υπό άλλες συνθήκες, το άρθρο που θα δημοσιευόταν 20 Μαρτίου θα έπαιρνε τίτλο «Ανοιξιάτικα μεζεδάκια», αφού η συμβατική ημερομηνία έναρξης της Άνοιξης είναι η 21η Μαρτίου. Τώρα όμως έχουμε τον κορονοϊό, που όλα τα επηρεάζει -δεν είναι λοιπόν μια άνοιξη σαν όλες τις άλλες. Είναι κορονοάνοιξη.

Φαίνεται όμως πως η άνοιξη τιμά την ετυμολογία της και πάλι, αφού χτες αναγγέλθηκε άνοιγμα κάποιων δραστηριοτήτων, χαλάρωση περιορισμών, τούτο δε παρά το γεγονός ότι τα κρούσματα πήραν και πάλι την ανηφόρα και οι διαθέσιμες ΜΕΘ μειώνονται δραματικά. Αλλά αυτά θα τα συζητήσουμε άλλη φορά στα σοβαρά. Σήμερα σερβίρουμε μεζεδάκια.

* Και ξεκινάμε με ορντέβρ ένα χιώτικο μεζεδάκι, δηλαδή ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε σε ιστότοπο της Χίου. Σε άρθρο για τον τάφο του Αδαμαντίου Κοραή που βρίσκεται στο Παρίσι, διαβάζουμε:

Η επιγραφή, την οποία έγραψε ο ίδιος, παραμένει εκεί ακόμη και σήμερα και στις δύο γλώσσες.

Εντάξει, το κείμενο της επιτύμβιας επιγραφής το συνέταξε ο ίδιος ο Κοραής -αλλά η διατύπωση μου φάνηκε αστεία. Έχω άδικο;

Αλλά το άρθρο παραθέτει και το κείμενο της επιγραφής στις δυο γλώσσες. Και στα μεν γαλλικά το κείμενο παρατίθεται παραμορφωμένο και με τις λέξεις κολλημένες:

Ce noble enfant des Grecsévoquantleureopl, Fit lever à savoix un eople de héros. La France, ô Coraïs, ta secondepatrie, Tegarde avec orgueil dans la paix de tombeaux

ενώ το ελληνικό κείμενο είναι μεν άψογο αλλά… αποκλείεται να είναι αυτό που έγραψε ο Κοραής:

Αυτό το ευγενικό τέκνο των Ελλήνων, που ανακαλεί τη γενιά τους, έκαμε να εγερθεί με τη φωνή του ένας ηρωικός λαός. Η Γαλλία, Κοραή, η δεύτερη πατρίδα σου, σε φυλάσσει με υπερηφάνεια στην ειρήνη των τάφων.

Αλλά βέβαια δεν έγραφε έτσι ο Κοραής! Αυτό είναι ολοφάνερα μετάφραση από τα γαλλικά.

* Και συνεχίζουμε με ένα θρακιώτικο μεζεδάκι -από τη Ροδόπη.

Aνακοίνωση του βουλευτή Ροδόπης (και πρώην υπουργού Παιδείας) Ευριπίδη Στυλιανίδη στο Φέισμπουκ για τη συνάντησή του με τους αστυνομικούς του νομού Ροδόπης.

Στόχοι του βουλευτή λοιπόν είναι τα «αλεξίσφερα γιλέκα» όπως και να προσληφθούν 100 συνοριοφύλακες με «ενδοποιότητα» από τη Ροδόπη.

Βλέπουμε ότι ο κ. βουλευτής φροντίζει να τα διαφημίζει τα ρουσφέτια του -αλλά τουλάχιστον ας διάλεγε κάποιον λιγότερο ανορθόγραφο μετακλητό (αν τα έγραψε μετακλητός) διότι εκτίθεται. Ας είναι καλά όμως που μας χάρισε την φοβερή «ενδοποιότητα» -τι θα σήμαινε άραγε μια τέτοια λέξη, αν υπήρχε; Μήπως ένδον ποιότητα; Ή ίσως εΝΔοποιότητα όπως πρότεινε φίλος στο Τουίτερ; Διότι, κακά τα ψέματα, οι συνοριοφύλακες που θα προσληφθούν δεν θα έχουν μόνο «εντοπιότητα απο τη Ροδόπη» αλλά και «εΝΔο-ποιότητα».

Το περίεργο είναι πως το άρθρο στο οποίο παραπέμπει η ανάρτηση του κ. Στυλιανίδη γράφει σωστά τα αλεξίσφαιρα αλλά και την εντοπιότητα.

* Κι ένα γλυκόξινο μεζεδάκι από την iefimerida. Σε άρθρο για τη στελέχωση της κυβέρνησης Μπάιντεν διαβάζουμε:

Η Γερουσία των ΗΠΑ ενέκρινε τον διορισμό της Ντεμπ Χάαλαντ στον θώκο της υπουργού Εσωτερικών, με την 60άρα βουλεύτρια να αναδεικνύεται στην πρώτη αυτόχθων που θα καταλάβει υπουργικό θώκο σε ομοσπονδιακό επίπεδο στην ιστορία.

Γλυκό μεζεδάκι και για την ουσία της είδησης αλλά και επειδή μου αρέσει να βλέπω τον έμφυλο τύπο «βουλεύτρια» να χρησιμοποιείται και από ιστοτόπους που κάθε άλλο παρά πρόσκεινται στην αριστερά. Ξινό, από την ακλισιά «την πρώτη αυτόχθων».

* Και συνεχίζω με ένα μεταφραστικό -ή ίσως να είναι απλώς θέμα διατύπωσης.

Τι καταλαβαίνετε από τον τίτλο «Η Ρωσία ζητά συγνώμη απο τις ΗΠΑ»; Ότι βέβαια η Ρωσία έκανε κάτι που έθιξε τις ΗΠΑ και τελικά ζήτησε συγγνώμη γι’ αυτό. Όμως, η συνέχεια της πρότασης μας μπερδεύει: … για τη δήλωση Μπάιντεν. Γιατί να ζητούν συγγνώμη οι Ρώσοι για μια δήλωση του Αμερικανού προέδρου;

Αλλά και ο δεύτερος τίτλος «Συγγνώμη από Μπάιντεν ζητούν Ρώσοι πολιτικοί» το ίδιο δείχνει να σημαίνει.

Όμως, στην πραγματικότητα συνέβη το αντίθετο. Ο πρόεδρος Μπάιντεν σε δήλωσή του εκφράστηκε προσβλητικά για τον πρόεδρο Πούτιν και Ρώσοι πολιτικοί απαίτησαν από τις ΗΠΑ να ζητήσουν συγγνώμη.

Το αγγλικό κείμενο υποθέτω πως θα έλεγε Russia asks for an apology ή κάτι τέτοιο. Και ενώ σωστά ο συντάκτης απέφυγε να μεταφράσει «απολογία» το apology, έπεσε μετά στην παγίδα. Είδατε τι ύπουλο πράγμα που είναι η μετάφραση; Αν το απέδιδε «Η Ρωσία ζητά μια απολογία από τις ΗΠΑ» θα ήταν λάθος αλλά θα γινόταν κατανοητό το νόημα αμέσως.

* Και συνεχίζουμε με ένα μεζεδάκι στο τζακούζι. Διαβάζω άρθρο που μου στέλνει φίλος, με τίτλο Τριπλασιάστηκαν τα ατυχήματα που αφορούν τζακούζι στη Βρετανία.

Αν όμως διαβάσετε το άρθρο, θα δείτε ότι μιλάει κυρίως αντικείμενα που βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο και που φουσκώνουν, π.χ. Ένα χορτοκοπτικό μηχάνημα που ξεφούσκωσε ένα τζακούζι ή ζημιά εξαιτίας πουλιών που έσκισαν το κάλυμμά του. Mάλιστα λέει ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν πέρυσι το καλοκαίρι διότι πολλοί Βρετανοί δεν πήγαν διακοπές στο εξωτερικό.

Θα μου πείτε, και σε εξωτερικό χώρο μπορεί να υπάρχει μπανιέρα με υδρομασάζ. Οπότε, μπορεί να μην είναι λάθος η απόδοση (δηλ να εννοούνται πράγματι τζακούζι και όχι φουσκωτές πισίνες) -αλλά εγώ τουλάχιστον έμαθα κάτι.

* Και τώρα ένα μεζεδάκι από τη Νάξο.

Προσέξτε διότι η 20ή Μαρτίου, σήμερα δηλαδή, είναι καταλυτική ημερομηνία! Ποιος ξέρει πόσα κοσμοϊστορικά γεγονότα θα συμβούν σήμερα.

(Καταληκτική ειναι βεβαίως η ημερομηνία της λήξης της προθεσμίας για τις εγγραφἐς. Αν όμως κάποιος το αμελήσει, μπορεί να αποδειχτεί και καταλυτική).

* Το έχω γράψει πολλές φορές πως μ’ εκνευρίζει να βλέπω λέξεις λατινογραμμένες ενώ θα μπορούσαν να γραφτούν με το ελληνικό αλφάβητο -και πολύ περισσότερο όταν οι λέξεις είναι στραβογραμμένες. Ίσως μαζέψω κάποτε σε ένα ξεχωριστό άρθρο όλα τα παραδείγματα που έχω συγκεντρώσει.

Νέο κρούσμα στραβολατινογραφής, σε άρθρο που μου στέλνει φίλος:

…με την πανδημία στο pic…

Εγώ θα έγραφα «στο πικ». Αν όμως ερχόταν κάποιος και μου έβαζε ένα πιστόλι στον αυχένα και μου έλεγε: γράψε το με λατινικά, θα έγραφα «με την πανδημία στο peak», διότι έτσι γράφεται το πικ στα αγγλικά.

* Και κάτι ακόμα που επαναλαμβάνεται αλλά που δεν παύει να με διασκεδάζει.

Κάθε φορά που η αστυνομία δίνει στη δημοσιότητα φωτογραφίες ατόμων που φέρονται ότι διέπραξαν αξιόποινες πράξεις, συνήθως σε σχέση με ανηλίκους, και χρησιμοποιεί την τυποποιημένη έκφραση «στοιχεία και φωτογραφίες ημεδαπού, ο οποίος συνελήφθη…» θα βρεθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάποιοι που θα αναφωνήσουν «να γυρίσει στη χώρα του» ή κάτι ανάλογο.

Το ίδιο έγινε και πρόσφατα, όπου ο ευφυής σχολιαστής ζητάει απέλαση του εικονιζόμενου, να επιστραφεί «πίσω στη χώρα του» οπου να τιμωρηθεί όπως του αξίζει.

Ποια είναι όμως η χώρα του συγκεκριμένου ημεδαπού;

Η Ημεδαπία ή μήπως το Ημεδαπιστάν;

* Κι ένα μεζεδάκι από τη Νέα Υόρκη, που μου το έστειλε φίλος που είναι φανατικός θεατρόφιλος και φιλόμουσος.

Πέθανε ο διάσημος μαέστρος James Levine. Τα περισσότερα ελληνικά μέσα τον έγραψαν «Λεβίν». Λεει ο φίλος μου: Πράγματι, με το επώνυμο Levine υπάρχει θέμα, καθότι προφέρεται και «Λεβίν» και «Λέβιν» και Λιβάιν», ενω στα αγγλο-αμερικανικά γράφεται αμετάβλητα Levine. Πράγματι, σχεδόν κάθε οικογένεια το προφέρει κατά τη δική της παράδοση ή προτίμηση. Ωστόσο, ο πασίγνωστος Τζέιμς προφερόταν πάντοτε, ΠΑΝΤΟΤΕ, Λιβάιν. Θα όφειλαν να το ξέρουν.

Θα όφειλαν βέβαια. Αλλά αν ανατρέξουμε στην αρχικη πηγή των διάφορων άρθρων, που ως συνήθως είναι το ΑΠΕ, θα δούμε κι άλλες τσαπατσουλιές πέρα από τη μεταγραφή του επωνύμου:

Γεννημένος στο Σινσινάτι, ο Λεβίν διορίστηκε μουσικός διευθυντής της Μετροπόλιταν ‘Οπερα της Νέας Υόρκης το 1976 και τη μεταμόρφωσε σε σημείο που αυτή συμπεριελήφθη στις μεγάλες όπερες του κόσμου, η οποία μέχρι τότε ήταν απαξιωμένη.

Τιμώντας τα κλασικά του ρεπερτορίου, ο Λεβίν εισήγαγε στο πρόγραμμα σύγχρονα έργα και παραμελημένους συνθέτες.

Το «η οποία μέχρι τότε ήγταν απαξιωμένη» ασφαλώς δεν βρίσκεται στη σωστη θέση. Και η δεύτερη παράγραφος με τα «κλασικά του ρεπερτορίου» δεν στεκει καλά.

* Πολύς θόρυβος έγινε στα σόσιαλ με την βάφτιση που καμαρωτός-καμαρωτός ανάγγειλε ότι έκανε ο Άδωνης Γεωργιάδης με ανακοίνωσή του στα σόσιαλ.

Όταν, πολύ λογικά, διάφοροι σχολιαστές τον ρώτησαν πώς έγινε βάφτιση αφού η Αττική είναι σε βαθύ κόκκινο και απαγορεύονται από την ΚΥΑ οι τελετές, ο κ.υπουργός παρουσίασε το κουρελόχ… το πιστοποιητικό που βλέπετε αριστερά, χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου και άλλες τέτοιες τυπικότητες και με κραυγαλέα λάθη τόσο στον τίτλο (βεβαίωση κατ’ εξαίρεσης τέλεσης -όπως λέμε «της Βανδής») όσο και στο όνομα του Διονυσίου Αρεοπαγίτου που πήρε πολύ αερα κι έγινε Αεροπαγίτης.

* Φίλος αναζήτησε στη Βικιπαίδεια πληροφορίες για την Ειρήνη Σκλήβα και μεταξυ άλλων διάβασε ότι «Από το 2019 είναι σε σχέση με τον Λιβανό επιχειρηματία Τζορτζ Σαμάχα». Από το γκουγκλ βλέπω πως η φράση αυτή υπάρχει και σε άλλους ιστότοπους.

Επειδή υπάρχουν επιχειρηματίες με το επώνυμο Λιβανός, ας διορθωθεί σε «Λιβανέζος», παρακαλώ.

(Στην Κύπρο βέβαια τους πολίτες του Λιβάνου τούς λένε Λιβάνιους. Όχι όμως Λιβανούς).

* Επί του πιεστηρίου, που λέμε, ο φίλος μας ο Jago στέλνει μια περιπτωσιολογική μελέτη για το πώς παρουσιάζεται και μεταλλάσσεται μια είδηση:

Την αρχή έκανε προχτές η άι-εφημερίδα με την είδηση πως η Γαλλική Εθνοσυνέλευση μας «κάνει δώρο» την περίφημη ταπισερί «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ για εκτεθεί έξω από την κεντρική είσοδο της Ολομέλειας.

Δώρο; Ψύλλοι στα αυτιά γιατί είναι εθνικός θησαυρός της Γαλλίας -απίθανο να τον χαρίσουν.

Μετά ακολουθεί ο SKAI και είναι πιο μετρημένος. Λέει ότι πρόκειται για δανεισμό ενός έτους, με τη διευκρίνιση πως είναι διαστάσεων 9Χ24 και πως πρόκειται για αντίγραφο.

Μα εδώ πάλι ζορίζει το πράμα γιατί είναι τεράστιο έργο και δεν χωράει εκεί που θα το βάλουν.

Τη λύση δίνει η Λάιφο, διευκρινίζοντας πως εκτός από αντίγραφο θα είναι μόλις σε διαστάσεις 9Χ4!

* Και κλείνουμε με ένα κρεσέντο του Άδωνη Γεωργιάδη από τη Βουλή όπου, απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση είπε:

«Τα λέτε αυτά στα σοβαρά και δεν ντρέπεστε; Σας έχει παρασύρει το Τουίτερ και το Φέισμπουκ; Πληρώνετε αυτά τα μπουτς τα λεγόμενα, τους ψεύτικους λογαριασμούς….»

Μπορείτε να τον ακούσετε εδώ, αν και θα προτιμούσα σκέτο το βίντεο χωρίς τα διάφορα εφέ.

«Τα μπουτς τα λεγόμενα» είναι βέβαια τα bots. Aλλά εδώ ο Άδωνης κάνει πολλαπλό φάουλ και όχι μόνο επειδή φαίνεται να μην ξέρει τα bots -μποτς και όχι μπουτς.

Βέβαια, το μπουτς έγινε βάιραλ (που θα έλεγε και ο κ. Μπαμπινιώτης) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -βόηθησαν σ’ αυτό και οι αστείοι συνειρμοί (τι στον μπουτς λέει αυτός;). Ωστόσο, όπως είχε παλιότερα αποκαλυφθεί, ο εχθρος των… μπουτς είχε παλαιότερα χιλιάδες πλαστούς ακόλουθους στο Τουίτερ.

Και επειδή η συζήτηση έγινε με αφορμή την βροχή από «dislike» στα τελευταία βίντεο του πρωθυπουργού και στις αναρτήσεις του στο Φέισμπουκ, αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως γράφτηκε, το τελευταίο διάγγελμα του Κυριάκου Μητσοτάκη το επιδοκίμασαν στο Φέισμπουκ δεκάδες χρήστες από εξωτικά μέρη χωρίς κανέναν προφανή δεσμό με την Ελλάδα, όπως: ο Hawrw από το Ιράκ, ο Chi από το Λάγος, ο Klodian από το Ελμπασάν, ο Mirshad από το Αζερμπαϊτζάν, ο Genci από την Αλβανία, ο Muhammad από το Καράτσι του Πακιστάν, η Riste από τη Βόρεια Μακεδονία, ο Baba από τη Φρανκφούρτη, ο Esoteric Nous από την Ισπανία, ο Yassine από την Κασαμπλάνκα, ο Kazi από το Λακσμιπούρ του Σιταγκόνγκ του Μπαγκλαντές και ο Martine από το Ουαγκαντουγκού;

Είναι βέβαια αχαριστία να αποδοκιμάζουν το διάγγελμα του πρωθυπουργού ο Μήτσος απ’ τα Φάρσαλα και η Μαρία απ’ τη Σπάρτη, όταν ο πολυχρονεμένος μας ηγέτης χαίρει τέτοιας εκτίμησης στην Ουαγκαντουγκού και στο Σιταγκόνγκ. Αλλά στο σπίτι του κρεμασμένου να μιλάει ο Άδωνης για μπουτς, πάει πολύ.

Καλώς να υποδεχτούμε όμως την άνοιξη και το άνοιγμα -και λίγη προσοχή δεν βλάφτει.

 

273 Σχόλια προς “Κορονοανοιξιάτικα μεζεδάκια”

  1. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα
    Πολλά θα δουν τα μάτια μας σήμερα (μεζεδάκια) …

  2. LandS said

    Τελικά καλεί η Ρωσία τον Μπάιντεν να ζητήσει συγνώμη, ή ζητάει τη συγνώμη του Μπάιντεν;

  3. LandS said

    Χε, Χε
    Πανδημία στο φωτό.

  4. atheofobos said

    Ο τάφος του Κοραή στο Μονπαρνάς.

    Στην βάση είναι χαραγμένη η επιγραφή που είχε συντάξει ο ίδιος;
    « Ἀδαμάντιος Κοραῆς Χίος Ὑπὸ ξένην μὲν ἴσα δὲ τῇ φυσάσῃ μ’ Ἑλλάδι
    πεφιλημένην γῆν τῶν Παρισίων κεῖμαι »
    « Ci-gît Adamantios Koraïs De Chios Une terre étrangère me couvre
    Mais cette terre de Paris, Je la chérissais à l’égal de mon pays natal, la Grèce.
    Σήμερα, ο επισκέπτης, εκτός από τους δικούς του στίχους μπορεί να διαβάσει ένα επίγραμμα στα γαλλικά που σκαλίστηκε μετά την ανέγερση του μνημείου όπως φαίνεται στη φωτογραφία.
    «Ce noble enfant des Grecs évoquant leur génie, Fit lever à sa voix un peuple de héros. La France, ô Coraïs, ta seconde patrie, Te garde avec orgueil dans la paix de tombeaux»
    ‘Αυτό το ευγενικό τέκνο των Ελλήνων, που ανακαλεί τη γενιά τους, έκαμε να εγερθεί με τη φωνή του ένας ηρωικός λαός. Η Γαλλία, Κοραή, η δεύτερη πατρίδα σου, σε φυλάσσει με υπερηφάνεια στην ειρήνη των τάφων.

  5. dryhammer said

    #4. Α, γειά σου!

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4 Γεια σου Αθεόφοβε!

  7. LandS said

    Κοιτάχτε τώρα. Ο Άδωνις, ως Έλλην, διαθέτει το (ανύπαρκτον στις άλλες γλώσσες) φιλότιμον.
    Δεν του πήγαινε λοιπόν να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ για κάτι που κάνει ο ίδιος κατά κόρον. Επίσης που να κάτσει να εξηγήσει ότι όταν ο ίδιος χρησιμοποιεί μποτ είναι καλά και όταν τα χρησιμοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κακά. Κατηγορεί λοιπόν τον ΣΥΡΙΖΑ ότι χρησιμοποιεί μπουτς και… με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Αφενός διατηρεί άτρωτον φιλότιμον, αφετέρου δεν μπορούμε να του προσάψουμε ανειλικρίνεια μιας και κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι κάνει κάτι ανύπαρκτο.

  8. Γιάννης Ιατρού said

    …η συμβατική ημερομηνία έναρξης της Άνοιξης είναι η 21η Μαρτίου…
    Μπορεί Νίκο, αλλά ο γούγλης έβαλε σήμερα τα καλά του για το θέμα, οπότε έχουμε αυτοδικαίως («ipso facto») αλλαγή 🙂

    Γιά το ράπιντ τεστ στο φαρμακείο μετά το τρίτο κύμα της πανδημίας που είναι σαν τα τάμπλετ στους μαθητές λίγο πριν το καλοκαίρι που θα κλείσουν τα σχολεία (είναι να τους ζηλεύεις με τέτοιο συγχρονισμό!) δεν έγραψες. Τους ζητούσε η αντιπολίτευση να δίνουν δωρεάν τεστ εδώ και έναν χρόνο και απαντούσαν ότι δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα και τώρα που έχουν χάσει τη μπάλα βγαίνουν και ανακοινώνουν δωρεάν τεστ και επαινούν τον εαυτό τους για την καταπληκτική ιδέα.

    Ούτε για «Τα χρέη είναι για να πληρώνονται…» του Μπουμπούκου που έχει 675 χιλιάδες Ευρώ χρέος και δεν πληρώνει δεκάρα (ως τώρα).

    Κι αυτό 🙂 🙂 :

  9. Καλημέρα

    Πράγματι Λιβάιν προφέρεται το όνομα του μαέστρου που παρουσίασε έργο και κρίμα που στο τέλος του αποπέμφθηκε από την Μετροπόλιταν όπερα κατηγορούμενος για σεξουαλικές παρενοχλήσεις. Εδωσε περισσότερες από 2.500 παραστάσεις από 85 διαφορετικές όπερες με πρώτη το 1971 με την Τόσκα του Πουτσίνι και τελευταία του εμφάνιση στην Μετροπόλιταν, το 2017 με το Ρέκβιεμ του Βέρντι. Παρουσίασε αρκετές ‘»άγνωστες» όπερες ‘οπως και παραστάσεις γνωστών που χαρακτηρίστηκαν «κλασσικές» και φυσικά συνεργάστηκε με όλα τα μεγάλα ονόματα της σκηνής

  10. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα κάνει άραγε πρόταση το Τζάμπο στον Γεωργιάδη να πρωταγωνιστήσει στην πασχαλινή διαφήμιση για τη λαμπάδα του νονού στο βαφτιστήρι του; Σφήνος, Στανίση, Άντζελα, Τρύφων Σαμαράς, Άδωνης, η παράδοση συνεχίζεται.

  11. Ο τύπος με τον ημεδαπό κάπου απαντάει μετά, ότι αν ήταν Έλληνας-Έλληνας η αστυνομία θα το έγραφε, ενώ με το ημεδαπός «κάτι κρύβεται… ψάξτε το…»

  12. Η αρχική θέση της ταφής του Αδ. Κοραή στο Κοιμητήριο Μονπαρνάς στο Παρίσι. Δεξιά ο κοινός τάφος Σαρτρ – Μποβουάρ και στη μέση μια κοπέλα 26 ετών. Η Σύλβια.

  13. Atheofobos

    Πωπω… τώρα το είδα. Άργησα.

  14. Μονπαρνάς την επόμενη φορά, να δω και τον Κορτάσαρ. Έδωσα προτεραιότητα στο Περ-Λασαίζ με τον τοίχο των κομμουνάρων.

  15. Γιάννης Ιατρού said

    8α: Αμ, τά ‘λεγα εγω 🙂

  16. ΣΠ said

    8
    Φέτος η εαρινή ισημερία είναι στις 20 Μαρτίου, 11:37 π.μ., δηλαδή σε λιγότερο από μία ώρα μπαίνουμε στην Άνοιξη.

  17. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Και μιά που αναφέρθηκε ο Κοραής, φρεσκοτυπωμένο το βιβλίο του (θαλερού ακόμη) φιλολόγου μου, Νίκου Βαρμάζη..

  18. ΣΠ said

    15
    Γράφει: «Η εαρινή ισημερία πραγματοποιείται περίπου στις 20 Μαρτίου κάθε χρόνο και επηρεάζει το γεγονός ότι «μεγαλώνει» η μέρα.»

    Όμως η μέρα άρχισε να μεγαλώνει από το χειμερινό ηλιοστάσιο τον Δεκέμβριο.

  19. Δύτης Των Νιπτήρων

    Ναι… ναι. Και του Τζιμ Μόρισσον και του Φερνάν Μπροντέλ στο Περ Λασέζ….

    Του Μποντλέρ βρίσκεται στο Μονπαρνάς, στου πεθερού του όμως τη θέση, ο καημένος.

  20. Epaminondas Papayannis said

    Δεν νομίζω να μπορεί να αμφισβητηθεί ότι όταν ο Στυλιανίδης ανοίγει το στόμα του, «πετάει βατράχια» – ok δεν είναι ο μόνος (στην Ελλάδα ζούμε), και σαν αυτόν χιλιάδες (ζουν ανάμεσα μας).
    Κατά τη γνώμη μου, η μεγαλύτερη γελοιοποίηση του έλαβε χώρα τέλος Ιανουαρίου 2008 όταν, υπουργός Παιδείας ων, σε ομιλία στους Δελφούς είχε δηλώσει: «Ακόμα και σήμερα στην ηλεκτρονική εποχή η ελληνική γλώσσα αποτελεί το βασικό εργαλείο. Ο πρόεδρος της εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών Apple Τζον Σκάλι έφτιαξε το Hellenic Quest, ένα πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής που άρχισε να διανέμει το CNN … Το ενδιαφέρον αυτό προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων της πληροφορικής και των υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως “νοηματική” γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις χαρακτηρίζουν “σημειολογικές”».
    Το πρόσφατο λάθος του είναι υποδεέστερο. Βελτιώνεται το επίπεδο του;

  21. sarant said

    20 Τότε είχε πει και για το έντερο που ρέει εντός.

    https://www.sarantakos.com/language/etymologos.html

    11 Αυτη τη δικαιολογία την έχω ξαναδεί. Ότι τάχα ημεδαπός είναι ο πολιτογραφημένος.

  22. rogerios said

    Και κάπου εδώ να πούμε ότι το όνομα «Ρίστε» είναι βεβαίως αντρικό. 🙂 Τις καλημέρες μου.

  23. Η επιγραφή

    « Ἀδαμάντιος Κοραῆς Χίος Ὑπὸ ξένην μὲν ἴσα δὲ τῇ φυσάσῃ μ’ Ἑλλάδι πεφιλημένην γῆν τῶν Παρισίων κεῖμαι »

    « Ci-gît Adamantios Koraïs De Chios Une terre étrangère me couvre Mais cette terre de Paris, Je la chérissais à l’égal de mon pays natal, la Grèce. »

    από https://cityportal.gr/o-tafos-toy-adamantioy-korai-sto-montparnasse/

  24. «…με την 60άρα βουλεύτρια…»
    Το 60άρα μου θυμίζει τίτλο παλιάς ελληνικής ταινίας με Κωνσταντάρα και Βλαχοπούλου αλλά και ηλεκτρικές λάμπες (π.χ. κατοστάρα, δηλ. «100 κηρίων» όπως τις λέγαμε).

  25. ΣΠ said

    Το άρθρο για τα ατυχήματα που αφορούν τζακούζι είναι μετάφραση αυτού: Hot tub accidents triple in lockdown, says insurer.

    Hot tub και jacuzzi έχουν ομοιότητες και διαφορές. Σύμφωνα με το Oxford Dictionary of English:
    hot tub: a large tub filled with hot aerated water used by one or more people for recreation or physical therapy.
    jacuzzi: a large bath with a system of underwater jets of water to massage the body.

  26. Η «60άρα βουλεύτρια». Θα μείνω στο «60άρα» ρωτώντας αν έχουμε λέξη για όσους /όσες γεννήθηκαν το 1966. Πώς τους / τις λέμε; Πώς μπορούμε να τους / τις πούμε;

    Έχουν ειδική αναφορά στην ιαπωνική (από την κινέζικη) αστρονομία, λόγω χρονιάς που παραπέμπει στο άλογο της φωτιάς (hinoe uma) 丙午 και ίσως χρειάζεται σε κάποια μετάφραση.

    Ερώτημα και για όσους / όσες συνδέονται με το γαλλικό ’68 (Μάης 68), στα γαλλικά «soixante-huitard». Έχουμε λέξη;

  27. Γιάννης Ιατρού said

    16/18: Σωστό θα ήταν πως η ημέρα (μεγαλώνει κι άλλο και) γίνεται μεγαλύτερη από την νύχτα (την άνοιξη, στο βόρειο ημισφαίριο), αλλιώς τι ισημερία (οι λατινοτέτοιοι το λέν’ «ισονυκτία»=equi-nox απ΄το aequinoctium, είναι της νύχτας αυτοί😟) και γκρην χορσες

  28. Γιάννης Ιατρού said

    26α: …Πώς τους / τις λέμε; Πώς μπορούμε να τους / τις πούμε;..
    Milf, Kugar ⁉ (μιας και λείπει ο Γς…😂)

  29. ΣΠ said

    28
    Μάλλον GILF.

  30. @ 28 Γιάννης Ιατρού

    🙂

  31. derwanderer said

    # Dimosioshoros: Κι εμένα μου είχαν κάνει εντύπωση οι αιώνιοι γείτονες της Σύλβιας Λόπεζ, όταν είχα πρωτοεπισκεφτεί το Νεκροταφείο του Μονπαρνάς πριν από πάνω από 30 χρόνια. Τελικά με ενημέρωσαν ότι ήταν κι αυτή μια μίνι διασημότητα, μια κοσμική και στάρλετ του σινεμά, που πρωταγωνίστησε σε 2-3 ιταλο-γαλλικές ταινίες εποχής, από τις λεγόμενες ταινίες «χλαμύδας» (péplums στα γαλλικά, sword and sandal στα αγγλικά). Ο πολύ πρόωρος θάνατός της, στα 26, μάλλον συγκίνησε τη Γαλλία – κι αυτό ίσως δικαολογεί το πώς βρέθηκε εκεί, σε «τιμής ένεκεν» τμήμα του νεκροταφείου.

    #14 Δύτης Των Νιπτήρων: Αν σας αρέσουν τα νεκροταφεία κι οι ιστορικοί τάφοι, το Μονπαρνάς έχει πολλούς άλλους τάφους διασήμων: Εκτός από τον πολύ αγαπημένο και σε μένα Κορτάσαρ έχουμε αυτούς του Μποντλέρ και του Μοπασσάν ή της Μαργκερίτ Ντυράς από συγγραφείς, του Γκαινσμπουργκ και της Γκρεκό (που πέθανε πρόσφατα) από σύγχρονους μουσικούς. Οι σινεφιλ επισκέπτονται τον φαντεζί τάφο του Ανρί Λανγκλουά (Henri Langlois), του ιδρυτή της Γαλλικής Ταινιοθήκης και τάφους διασήμων ηθοποιών του σινεμά (δεν βάζω ονόματα, μπορεί και να τα μπερδέψω με το Περ-Λασαίζ).
    Εγώ συγκινούμαι με τον απλό τάφο του Αλφρέντ Ντρέυφους, του λοχαγού-θύματος όχι «δικαστικής πλάνης» αλλά κανονικότατης δικαστικο-στρατιωτικο-πολιτικής σκευωρίας. Γι αυτόν και πρωτοπήγα να το επισκεφτώ.
    Έχει επίσης κι ένα ενδιαφέρον μνημείο-κενοτάφιο για τους πεσόντες Κομμουνάρους, αλλά, φυσικά, o mur des Fédérés στο Π.Λ. έχει άλλη συμβολική κι ιστορική βαρύτητα.

  32. faltsos said

    28
    Παρακαλώ: Κούγκαρ ή Cougar. Μέρα παρά μέρα τα λέει ο Νικοκύρης. Αν ούτε εδώ μέσα δεν το εμπεδώσαμε, τι ζητάμε από τους «άλλους»

  33. @ 31 Derwanderer

    Καλό.
    Ε… βέβαια, το τόσο γεμάτο επιτάφιο βιογραφικό με το 26 μόνο, συναρπάζει.

  34. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    #31 η τότε Λοπεζ https://en.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Lopez

    Νέα μορφή τουρισμού: νεκροταφειακός τουρισμός😊!
    ….Πόσο ψώνιο έπρεπε να είναι ο Κοραής για να αυτοπαινευτεί, με την μεζεδοεπιγραφή!!! Δεν αναρωτήθηκαν;

  35. papathm said

    Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η ταπισερί «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ δεν είναι του Ραφαήλ.
    Είναι έργο του 1685 (περίπου) των εργαστηρίων Gobelins που αντιγράφει την πρωτότυπη «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ, που είναι fresco (νωπογραφία) στο μουσείο Βατικανού, έργο του 1512.
    H ταπισερί εκτίθεται σε περίοπτη θέση πάνω από το προεδρείο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, από το 1879. Οι διαστάσεις της ταπισερί είναι 9×5μ ενώ της ορίτζιναλ νωπογραφίας 7,70×4,40.

    Το πρωτότυπο έργο «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ είναι τοιχογραφία και δεν πάει πουθενά. Η ταπισερί παρόλο που είναι αντίγραφο θεωρείται εθνικός θησαυρός της Γαλλίας και δεν δωρίζεται (δεν θα ήταν όμως και τόσο παράλογο όσο αν μιλάγαμε για το έργο του Ραφαήλ).

    Το σίγουρο μεζεδάκι είναι οι διαστάσεις που δίνει ο Σκάι (9×24). Από εκεί και πέρα δεν (μου) είναι σαφές αν θα μας δωρίσουν ή θα μας δανείσουν την αρχική ταπισερί ή αντίγραφό της. Αλλά αν είναι αντίγραφο, το λογικό είναι να το δωρίσουν.

  36. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα!
    Τελικά το “με ενδοποιότητα από τη Ροδόπη”, ίσως να μην είναι επικριτέο μεζεδάκι, αλλά -όντως!- ένα περίτεχνο, γλωσσοπλαστικό εύρημα που προετοιμάζει το έδαφος και για ένα πολυδύναμο πιστοποιητικό ΟΠΑΠ (Ονομασίας Προέλευσης Ανωτέρας Ποιότητας, που λέμε και για τα εκλεκτά κρασιά) , χορηγούμενο κατ’ εξαίρεση, για όλες τις χρήσεις, μόνο στους άρΙστους/αρεστούς ημεδαπούς και έχον σαφώς μεγαλύτερη ισχύ από το λεγόμενο “ψηφιακό πράσινο πιστοποιητικό” που θα επιτρέπει απλώς την κοροναφέτηση των νυν πανδημιόφρακτων κοινών συνανθρώπων.

  37. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    31 Αχ να τελειώσει αυτό το βάσανο να ξαναπάμε στο Παρίσι…

    23-25 Ωραία

    22 Ο Χρήστος δηλαδή

  38. sarant said

    Μόλις πληροφορήθηκα ότι σήμερα είναι των αγίων Θεοδώρων. Είναι κινητή εορτή.

    Οπότε, χρόνια πολλά σε όσες και όσους γιορταζουν -και ιδίως στον Triant!

  39. @ 34 Χαρούλα

    Μπα… παλιά και διαδεδομένη μορφή τουρισμού. Ο «άγνωστος στρατιώτης» μας έχει πάρα πολλούς επισκέπτες κάθε μέρα. Εξάλλου η Emotional Geography είναι κλάδος της πολιτισμικής ανθρωπογεωγραφίας από χρόνια. 🙂

  40. sarant said

    35 Μάλλον είναι αντιγραφο της ταπισερί αλλά δεν βρίσκω ούτε μία γαλλόφωνη πηγή.

  41. Pedis said

    Αξίζει κάποιος να πάει στο νεκροταφείο το Μονπαρνάς, για λίγο, για βόλτα εννοώ, όχι για παραπάνω. 😃

    Υπάρχουν οι τάφοι του Πουανκαρέ, των Σαρτρ-Μπωβουάρ και και και …

  42. Χρόνια πολλά στον Triant και σ’ όλους/ες τους εορτάζοντες του ιστολογίου (ας πάει και το παλιάμπελο)

  43. Pedis said

    Δεν είναι κάπως αυτό το Επιστήμονες που «εύρηκαν» για την Ανθρωπότητα;

    https://www.eef.edu.gr/el/to-idryma/online-draseis/podcast-series/epistimones-pou-eyrikan-gia-tin-anthropotita/

  44. SteliosZ said

    ->16, 18 και γενικότερα για την «ισημερία».

    Τελικά τα πράγματα είναι πιο μπερδεμένα. Αν δούμε τη διάρκεια της ημέρας σήμερα (για παράδειγμα, στο meteo.gr) θα διαπιστώσουμε ότι ήδη η ημέρα είναι μεγαλύτερη κατά 6 λεπτά από τη νύχτα. Όπως μπορούμε να δούμε εδώ (https://www.timeanddate.com/astronomy/equinox-not-equal.html) η διάρκεια της ημέρα καθορίζεται από τη στιγμή που εμφανίζεται ο ήλιος πάνω από τον ορίζοντα. Αν ορίζαμε την αρχή της ημέρας από τη στιγμή που εμφανίζεται πάνω από τον ορίζοντα το κέντρο του ηλιακού δίσκου, τότε η ισημερία (ίση διάρκεια ημέρας και νύχτας) θα συνέπιπτε με την αστρονομική ισημερία.

  45. Χαρούλα said

    Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα σε όσους γιορτάζουν σήμερα και σ´όσους τους αγαπούν!🌺

    #38Νικοκύρη σήμερα Ένας Θεόδωρος τιμάται. Ο Τήρων
    http://www.saint.gr/2379/saint.aspx
    Theo που είσαι; Κι ας μην γιορτάζεις σήμερα! Να είσαι καλάεύχομαι!

  46. leonicos said

    Kalhm;era ki ap;o dv

    üşütüm

  47. leonicos said

    44 SteliosZ

    Να κάτι που έμαθα. δεν το είχα σκεφτεί ποτέ

  48. Pedis said

    Διδακτικό

  49. faltsos said

    40
    https://www.fr24news.com/fr/a/2021/03/la-france-fait-don-du-chef-doeuvre-de-lecole-dathenes-de-raphael-a-la-grece.html

  50. LandS said

    Ρε παιδιά πώς είναι δυνατόν να έχουμε σήμερα ισημερία (ή ισονυκτία που λεν οι ξένοι) που ο Ήλιος βγήκε στις 06:30 και θα πέσει στις 18:37. 24 ώρες και 14 λεπτά διαρκεί το 24ωρο;
    Δεν λέω, ο Ήλιος πέρασε πάνω από τον Ισημερινό σήμερα στις 11:30. Αλλά ίση μέρα με νύχτα δεν έχουμε.
    Και επειδή ο Γκούγκλης λέει Εαρινή Ισημερία 20 έως 21 Μαρτίου, εγώ μπερδεύτηκα.

  51. Καλημέρα,
    Έχω τόσα α γράψω, αλλά από το τάμπλετ δεν βολεύομαι. Να στήσω τον υπολογιστή μόνο γι’ αυτό; Ζόρικο. Τέλος πάντων.

    44 Μ’ αποτέλεσμα η ίση μέρα να συμβαίνει διαφορετική μέρα σε κάθε τόπο. Ανάλογα με το γεωγραφικό πλάτος. ttps://gmallos.blogspot.com/2011/03/blog-post_18.html Και να γίνουμε μπίλιες κάποια στιγμή μ’ έναν φίλο γιατί εγώ μίλαγα για το πρακτικό μέρος κι αυτός για την αχτρονομική (διέλευση της Γης από το σημείο γάμα την άνοιξη και γάμα τόνος το φθινόπωρο).

    Για τον ημεδαπό: Και να σκεφτεί κανείς πως πρόκειται για προσεκτικό ομιλητή. Που δεν χρησιμοποιεί πρόστυχα ρήματα. Να ΛΑΒΕΙ την τιμωρία που του αξίζει. Να σημειώσω επίσης πως προφανώς στο μυαλό του ο ημεδαπός όχι μόνο είναι απ’ αλλού αλλά είναι και μουσουλμάνος από συγκεκριμένες χώρες που – λέγεται ότι – τιμωρούν αυστηρά τις σεξουαλικές επιλογές (ποιες ακριβώς είναι άλλο θέμα).

    34 Έχω κάνει τουρισμό σε αρκετά νεκροταφεία. Στο Μόναχο που έμενα είχα πάει σε όλα. https://gmallos.blogspot.com/2010/07/blog-post_25.html Αλλά πρέπει να έχεις χρόνο.

    Τα κατάφερα!

  52. sarant said

    49 Όμως δεν βρήκα τίποτα σε γνωστές γαλλόφωνες πηγες όπως https://www.francetvinfo.fr

  53. spyridos said

  54. Ναι, σιγά που τα έγραψα όλα όσα ήθελα. Πάμε λοιπόν.
    Χρόνια πολλά στο δικό μας Θόδωρο και τους υπόλοιπους Θόδωρους και Θοδώρες (και Θεοδώρες και Δώρες κλπ). Σήμερα γιορτάζουν οι περισσότεροι της κατηγορίας αλλά υπάρχουν κι άλλες ημερομηνίες. Π.χ. ο πολιούχος της Μυτιλήνης γιορτάζει αμετακίνητα στις 17 Φλεβάρη.

    Και διαβάζω για τη Σχολή των Αθηνών πως θάρθει από τα Παρίσια και κολλάω. Αφού χτες την είδα που έβλεπα τις φωτογραφίες πούχα τραβήξει στο Βατικανό!

  55. Χαρούλα said

    #51 χιούμορ προσπάθησα λόγω των σημερινών αναφορών. Πολλοί επισκεπτόμαστε είτε για τα έργα τέχνης-μνημεία(πχ 1ο Αθηνών), είτε για τιμή σε άτομα(πχ Βερολίνο Μαρξ).
    Αλλά κι αυτό είναι εντυπωσιακό. Στα υπόψη μετά πανδημία. http://erxete.blogspot.com/2016/02/blog-post_32.html

  56. atheofobos said

    Πάντως για όσους τους αρέσει να επισκέπτονται ιστορικά νεκροταφεία ένα ακόμα νεκροταφείο στο Παρίσι, το Pere Lachaise, υπάρχει και αυτός ο δημοφιλής τάφος!
    ΤΟ ΤΡΙΨΙΜΟ ΤΟΥ ΠΕΟΥΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΠΩΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ!
    http://atheofobos2.blogspot.com/2015/05/blog-post_30.html

  57. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα καὶ χρόνια πολλά στὶς ἑορτάζουσες καὶ στοὺς ἑορτάζοντες.

    Ἰδιαίτερες εὐχές στὸν Triant.

    Ἐπίσης στὴν Ἀργυρὼ καὶ στὴ Στεφανία.
    Ξέρουν αὐτές. 🙂

    » Φίλος αναζήτησε στη Βικιπαίδεια πληροφορίες για την Ειρήνη Σκλήβα και μεταξυ άλλων διάβασε ότι «Από το 2019 είναι σε σχέση με τον Λιβανό επιχειρηματία Τζορτζ Σαμάχα». Από το γκουγκλ βλέπω πως η φράση αυτή υπάρχει και σε άλλους ιστότοπους.

    Επειδή υπάρχουν επιχειρηματίες με το επώνυμο Λιβανός, ας διορθωθεί σε «Λιβανέζος», παρακαλώ.
    (Στην Κύπρο βέβαια τους πολίτες του Λιβάνου τούς λένε Λιβάνιους. Όχι όμως Λιβανούς).
    »

    Δὲν συμφωνῶ. Δηλαδὴ τοὺς Γερμανοὺς νὰ τοὺς λέμε Γερμανέζους γιὰ νὰ μήν τοὺς μπερδεύουμε μὲ τὸν Γερμανό;

    Τέλος, τὸ Λιβάνιος (ὅπως λένε στὴν Κύπρο τὸν πολίτη τοῦ Λιβάνου) ὑπάρχει ὡς ἐπώνυμο στὴ Σέριφο, μπορεῖ καὶ ἀλλοῦ.

  58. Μυλοπέτρος said

    Μια ακομα προσφορα του ART του Καρατζαφέρη στην τρισχιλιετή. Σε διαφήμιση σειράς εκπομπών με παραστάσεις Καραγκιόζη με θέμα το 1921 ακούστηκε: την παρασταση προλογεί ο τάδε. Αυτο ακουστηκε πολλές φορές ώστε από την επανάληψη απέκλεισα το λάθος.

  59. Κιγκέρι said

    Αυτή η ενδοποιότητα υποψιάζομαι ότι προέκυψε από την προσπάθεια κάποιου να ευπρεπίσει την εντοπιότητα αντικαθιστώντας το βάρβαρο -ντ με το ευγενέστερο -νδ, η ενδοπιότητα του φάνηκε ανορθόγραφη και τη διόρθωσε σε ενδοποιότητα, κοινώς πήγε να του βάλει κέρατα και του ’κοψε και τ’ αυτιά!

  60. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @Costas Papathanasiou (#36). 🙂

  61. Μαρία said

    41
    Και του Καστοριάδη.

  62. Παναγιώτης Κ. said

    @17. Ο Βαρμάζης ήταν καλός ως δάσκαλος όσο καλό ήταν το λεξικό του;

  63. Pedis said

    # 61 – Ναι, μπράβο, τώρα που το λες μού φαίνεται ότι τον θυμάμαι …

  64. Παναγιώτης K. said

    Για παιδιά του Γυμνασίου το βρήκα καλό!

  65. Παναγιώτης Κ. said

    Των Αγίων Θεοδώρων σήμερα και, ευχές προς τους εορτάζοντας.
    κινητή γιορτή όπως αντιλαμβάνεστε, αφού είναι το πρώτο Σάββατο μετά τις Απόκριες-Κ.Δευτέρα.

  66. Μαρία said

    Κατάλληλο και για τα εγγονάκια των λυκόπουλων.

  67. https://gmallos.blogspot.com/2011/03/blog-post_18.html να μπει σωστά τώρα…

  68. Γιάννης Ιατρού said

    Χρόνια Πολλά στον φίλο μας τον Θόδωρο (άντε να μας αφήσουν να κάνουμε καμιά σύναξη πάλι, καιρό έχουμε να ιδωθούμε…😕) και σε όσους κι όσες γιορτάζουν σήμερα (και στον αυτοεξόριστο -λέμε τώρα- γνωστό σχολιαστή, ακα Στεφαναργυρώ). Η σκέψη μου πιό πολύ στον Theo, που δεν έχει φανεί εδώ και καιρό, εύχομαι να είναι καλά!

    ΥΓ: γιορτάζει κι η Ντόρα, ναι, ναι, αυτή που κάνει βόλτες στο Ζάππειο (τον Φλεβάρη😎). Μην παραλείψετε να ευχηθείτε!;

    32: χαχαχα, ρε συ, εγώ ναούμε το γράφω γερμανικά 😉

    51a: Γιάννη, δίκιο έχεις, αλλά αν το πιάσουμε επιστημονικά θα γίνει της Κορέας εδωμέσα, ειδοποία να πάρω ποπκορν και κοακόλες πρώτα 🙂

    53: ουδέν κρυπτόν.. 👍😎

  69. Πουλ-πουλ said

    41, 61, 63

    Σωστά. Είχα μάλιστα παρευρεθεί στη σεμνή επικήδεια τελετή, αφού εκείνες τις μέρες βρισκόμουν στο Παρίσι,

  70. 55 Δεν σε μάλωσα καλέ για το 44. Απλά είπα την εμπειρία μου. Όμως μ’ αυτό θα διαφωνήσω: Βερολίνο, Ρόζα κλπ κομμουνιστές ηγέτες (ναι, ακόμα και σήμερα υπάρχει το τμήμα αυτό και μέσα στους ηγέτες είναι κι αυτοί της ΛΔΓ). Αλλά Μαρξ όχι. Αυτός είναι στο Λονδίνο (και δεν έχω πάει).

  71. Μαρία said

    Η πρεσβεία μας έχει χιούμορ.

    https://fr.wikipedia.org/wiki/Manneken-Pis#Garde-robe

  72. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @62.Ο Βαρμάζης ήτανε δάσκαλος που σ’ αναγκάζει και κουβαλάς την εικόνα του γιά όλη την υπόλοιπη ζωή σου. Άριστος φιλόλογος, ευλογημένος δάσκαλος…

  73. 71 Οι αναγνώστες του Τεν-Τεν ξέρουν πού θα πάει το μυαλό των Βέλγων
    https://images.app.goo.gl/kfLeL9RpPp5yjo3LA

  74. ΣΠ said

    44
    Στο λινκ τα έχουν γράφουν ανάποδα:
    At 19:21 UTC on 22 September 2021, the Sun will appear to cross the Earth’s imaginary celestial equator from the south to the north. This exact moment marks the beginning of the Northern Hemisphere’s astronomical spring and the Southern Hemisphere’s astronomical fall/autumn.

    Όμως, όλα αυτά συμβαίνουν τον Μάρτιο. Τον Σεπτέμβριο η φαινόμενη κίνηση του ήλιου είναι από βορρά προς νότο και αρχίζει το Φθινόπωρο στο βόρειο ημισφαίριο και η Άνοιξη στο νότιο.

  75. dryhammer said

    36. Δηλαδή,ς [a tribute to Silver Wraith R-out] με πιστοποίηση ΟΠΑΠ σε παίρνουν στο υπ. ΠΡΟΠΟ; Λογικό!…

  76. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Χρόνια πολλά στους Θεόδωρους (Triant, Theo, Πολυώνυμος κλπ) και τις Θεοδώρες.

  77. ΣΠ said

    75
    Wreath.

  78. 71
    Να μεγαλώσουνε λίγο την τρύπα στη φουστανέλα, να φαίνονται και τα καλαμβρέζικα.

    _________

    Τελικά ρε παιδιά πού να κλείσω θέση? Στο Μονπαρνάς ή στο Περ Λασέζ?
    Άσε, θα κανονίσω για Ριτσώνα που είναι πιό κοντά.

  79. 71 Δεν είν’ η πρώτη φορά που ντύνεται τσολιαδάκι. Κι είναι απ’ τις φωτογραφίες που πουλάνε.

  80. Μαρία said

    73
    Όταν έπεσαν σε άσχετο ράφτη 🙂

  81. Χαρούλα said

    #70 Πω! Ναι! Η βιασύνη! Δίκιο έχεις δάσκαλε! Στου Μπρεχτ πήγα!
    Δεν είναι πως σε παρεξήγησα. Απλά συνήθως είμαι ανασφαλής με το χιούμορ μου. Νομίζω πως συχνά χρεια.ζεται επεξήγηση.

    #65,68,76 Αγαπημένοι ιατρέ, Ιατρού και Παναγιώτη μάλλον προσπεράσατε το δικό μου #34. Ένας ο σημερινός Θεόδωρος, και ο Theo μας, νομίζω οτί δεν είναι …δωρος αλλά κάτι άλλο Θεο…. !

    Το καμάρι ο Θοδωρής
    Κ.Βάρναλης

    Τούτ’ η κόλα που θωρείς
    γράφει μέσα: «ο Θοδωρής
    φρονημάτων υγιών
    με γυναίκα και υιόν».

    Έχει θέση και μιστό
    και στομάχι αγέμιστο.
    Λεύτερος εδώ κι εκεί
    με ξεκούμπωτο βρακί.

    Σε κουμούλα σκουπιδιώ
    ψάχνει νά βρει με τα δυο
    βρομισιά θανατερή
    για τα σας, αριστεροί,

    και να στείλει κάθε ορνίθι
    «εις τον τόπον τον συνήθη»…
    Παραπάτησε και μπλουμ!
    πέφτει σ’ ανοιχτό λαγούμι.

    Χαχανίζει ν’ απορείς
    και φωνάζει απανωτά:
    —Δε λερώθ’κε ο Θοδωρής,
    λερωθήκαν τα σκατά!

  82. Γιάννης Ιατρού said

    71: Βασιλόφρων θά ΄ναι ο Calambrese😋 με το στέμμα πού ΄βαλε στο φέσι⁉

  83. Γιάννης Ιατρού said

    81β: Εγώ Χαρούλα γι αυτό δεν του ευχήθηκα, είπα μόνο πως πήγε σ΄αυτόν ο νούς μου λόγω συσχέτισης του χρηστώνυμου 🙂

  84. Μαρία said

    78
    Στο Μονπαρνάς ή στο Περ Λασέζ;
    Τρίλημμα: ή στο Πασί, για να δω το μνήμα του Ζαν Λουί Μπαρό;

  85. Pedis said

    # 44 +

    https://www.timeanddate.com/sun/greece/athens

    https://www.timeanddate.com/astronomy/civil-twilight.html

  86. Χαρούλα said

    Και Διεθνής ημέρα Ευτυχίας σήμερα…

  87. notwiseman said

    Καλησπέρα,

    Νομίζω πως βρήκα ένα χτύπημα του νόμου του μεφρι, στην αναφορά στον Λιβαιν:
    «η οποία μέχρι τότε ήγταν απαξιωμένη» .

    Επίσης, μπορείτε να γίνετε λίγο ποιο σαφής στο γιατί είναι λάθος το “Η Ρωσία ζητά μια απολογία από τις ΗΠΑ»;

  88. Ένα πολύ πετυχημένο lapsus clavarii απο το tvxs.

    Μεγάλη ομάδα μορτοσικλετιστών της αστυνομίας περνάει από πεζόδρομο ο οποίος έχει τα γνωστά εμπόδια για τα οχήματα.

    https://tvxs.gr/news/ellada/nea-smyrni-poyt-de-kot-ntaoyn-binteo

  89. Michelle said

    Καλησπέρα σας. Πολύ μού άρεσαν τα μεζεδάκια σήμερα, πολλές ευχαριστίες στον ακαταπόνητο κύριο Σαραντάκο. Επιτρέψτε μου ν’ αφιερώσω στον άντρα μου το Θοδωρή το μοναδικό καλό τραγούδι που έχει γραφεί για τους Θοδωρήδες και βέβαια ισχύει για όλους τους άντρες που το παίζουν ακόμα γκόμενοι ενώ έχει περάσει η μπογιά τους

    ΜΟΥΣΙΚΗ: Θόδωρος Δερβενιώτης, ΣΤΙΧΟΙ: Γιώργος Ματαράγκας, 1η εκτέλεση: Δούκισσα (1970)

    Μή μού κορδώνεσαι, μη καμαρώνεις,
    πάτησες πλέον τα εξήντα, Θοδωρή,
    και μή καμώνεσαι πως ξανανιώνεις
    πρόθυμη η σκέψη μα η σάρκα δεν μπορεί

    Ρεφραίν

    Κάτσε Θόδωρε στ’ αυγά σου, γαβρηλίκια μη πουλάς
    έχουν σπάσει τα φτερά σου και ξανά δεν τα κολλάς
    Θοδωρή μου λογικέψου, πάλιωσε η μηχανή
    άσ’ τις τρέλες, συμμαζέψου, τώρα πια… τώρα πιά καλή ψυχή!..

    Για εσέ τα αισθήματα έχουνε σβήσει
    στην ηλικία σου μή κάνεις τον ζωηρό
    ποιός έχει βήματα όταν ξοφλήσει
    κι έπαψε μάχιμος να είν’ από καιρό;.

    Ρεφραίν

    Κάτσε Θόδωρε στ’ αυγά σου, γαβρηλίκια μη πουλάς
    έχουν σπάσει τα φτερά σου και ξανά δεν τα κολλάς
    Θοδωρή μου λογικέψου, πάλιωσε η μηχανή
    άσ’ τις τρέλες, συμμαζέψου, τώρα πια… τώρα πιά καλή ψυχή!..

    Παρεμπιπτόντως, θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Σαραντάκο και όποιον άλλον ξέρει, τί σημαίνει η λέξη «γαβρηλίκια» στον στίχο του ρεφραίν «γαβρηλίκια μή πουλάς». Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

  90. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    57 Καλά λες, υπαρχουν και Ψευτοθόδωροι!

    59 Έτσι 🙂

    76 και πριν: Ο Theο είναι Θεολόγος όμως. Ή γιορτάζουν επίσης;

    87 Ίδιο είναι «απολογία» και «συγγνώμη»;

  91. sarant said

    89 Γαμπριλίκια δεν λέει;

  92. Γιάννης Ιατρού said

    89: Να τον χαίρεστε τον σύζυγο

    γαβρηλίκια => γαμπριλίκια ;; (=βασικά τα έξοδα που κάνει ο γαμπρός για το γάμο, μεταφορικά: συμπεριφορές κάποιου που θέλει να εντυπωσιάσει/συγκινήσει ερωτικά μια γυναίκα)

    ΥΓ: Δεν πιστεύω να έχουμε καμιά νάα περσόνα του γνωστού ταραξία😎

  93. Κιγκέρι said

    >>…Πράγματι, με το επώνυμο Levine υπάρχει θέμα, καθότι προφέρεται και «Λεβίν» και «Λέβιν» και Λιβάιν

    Και Λεβάιν – έτσι λέγεται ο ρινογαστρικός σωλήνας, από το όνομα του Abraham Louis Levin που τον εφηύρε.

  94. Michelle said

    (91+92): Σάς ευχαριστώ πολύ, αλλά δεν λέει «γαμπριλίκια» αλλά «γαβρηλίκια». Κάποιος φίλος μπουζουκσής μού είχε πεί πως μακαρίτισσα η Δούκισσα τους έλεγε πως η λέξη έχει να κάνει με τη συμπεριφορα των οπαδών του Ολυμπιακού που ήταν πολύ βίαιη εκείνα τα χρόνια. Αν θυμάστε έναν Συνετόπουλο που κυνηγούσε τον τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού, Κωνσταντίνου, μέσα στο Καραϊσκάκη και τέτοια

  95. Κιγκέρι said

    89, 94:

    Τα γαβρηλίκια θα έλεγα ότι μάλλον σχετίζονται με τη λέξη γαῦρος.

  96. # 94

    Ο μπουζουκσής ήταν και φίλος του συζύγου ή μόνο δικός σας ; Εχει σημασία !

  97. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Φοβερή (κυριολεκτικά…) η ενδοποιότητα! Όταν η πραγματικότητα ξεπερνά τη φαντασία! Επιρροή από …Μποστ; 🙂

    Πάντως, και στο επόμενο μεζεδάκι … Ντεμπ Χάαλαντ στον θώκο της υπουργού Εσωτερικών, με την 60άρα βουλεύτρια να αναδεικνύεται στην πρώτη αυτόχθων που θα καταλάβει υπουργικό θώκο… , σε μένα μόνο δεν «κάθονται» καλά οι δύο θώκοι;

    #36
    Ωραίο! 🙂 👌

    ======+
    Ευχές στους εορτάζοντες/-ουσες!
    [Θυμήθηκα μιαν «άσεμνη» 🙂 κρητικιά θειά-Θοδώρα (αν και πέρασαν οι Απόκριες…): https://youtu.be/yIQ5lhujB14?t=18%5D

  98. Κιγκέρι said

    Ορίστε, 8+1 τραγούδια για τον Θοδωρή και τη Θοδώρα:

    https://www.ogdoo.gr/diskografia/stigmes/8-1-tragoydia-gia-ton-thodori-kai-tin-thodora

  99. Michelle said

    (96): Ήταν κοινός μας φίλος ο μπουζουκσής, κύριε Gpointofview, αλλά εγώ τον είχα ρωτήσει. Και να σκεφτείτε ότι ο αντρας μου ο Θοδωρής είναι παοκτσής όπως εσείς, αλλά κι αυτός δεν έχει ακούσει ποτέ τη λέξη «γαβρηλίκια». Ίσως εσείς κάτι παραπάνω ξέρετε γιατί νομίζω πως έχετε πει ότι είσαστε κυψελιώτης και ίσως θυμάστε τα ντέρμπυ Παναθηναϊκού – Ολυμπιακού επι Χούντας, όταν είχανε κάψει τη Λεωφόρο γιατί νομιζανε πως το παιχνίδι ήταν στημένο. Κι όταν ο Παττακός διέκοψε ενα μάτς στη Λεωφόρο, κάλεσε τον Σιδέρη και του είπε να παίζει λιγότερο σκληρά, αλλιώς θα τον στείλει εξορία να σπάει πέτρες

  100. 48# Τα ντρόνια όμως δεν πιάνουν τσιμπούρια.

  101. Κιγκέρι said

    92 ΥΓ: Σκρίβι Τζιοβάνι! 🙂

  102. Γιάννης Ιατρού said

    Ρε τον κερατά τον γιό του Τράμπα

  103. Γιάννης Ιατρού said

    101: Εμμμ 🙂

  104. Μαρία said

    90
    Μεγάλωσα στην ενορία του Γιουβάν’ του Θεολόγου. Γιορτάζει στις 8 Μαΐου.

  105. Βέβαια, Χάιγκεϊτ ο Κάρολος, Λονδίνο…
    Κοντά του και ο Έρικ Χόμπσμποουμ και πολλοί άλλοι γνωστοί ολόγυρα. Μέχρι και ο αδερφός της Βανέσας.

  106. sarant said

    98 Μπράβο!

    Το σχόλιο 90 που έκανα πιο πάνω ήταν το υπ’αρ. 60000 σχόλιό μου στο ιστολόγιο 🙂

  107. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Κωνσταντίνου κυνήγησε τον Συνετόπουλο κσι τα επεισόδια στη Λεωφόρο έγιναν προδικτατορικά, Βάτμαν.

  108. dryhammer said

    77. Έχεις δίκιο, αλλά με τέτοια προσωπικότητα, πιο σωστό ήτανε το λάθος…

  109. Μαρία said



  110. Είναι γνωστόν πως πολλές γυναίκες κρύβουν τα χρόνια τους αλλά να μεταθέτουν χρονικά γεγονότα πρώτη φορά μου βλέπω, ίσως επειδή τον σύζυγο τον λένε Θοδωρή σαν τον Κολολοτρώνη και σας επηρεάζει… Το ματς που κάψανε το γήπεδο έγινε πριν την χούντα, το 64

  111. Κιγκέρι said

    Ο Μπαμπινιώτης με τη Φλέσσα μιλούν για τον Κοραή και φαίνεται ενδιαφέρον.

  112. Michelle said

    110: Άχ σάς ευχαριστώ, έχετε απόλυτο δίκιο, έγραφα από μνήμης. Αλλά του Σιδέρη και του Συνετόπουλου γίνανε επί Χούντας. Παρεμπιπτόντως, κ. Gpointofview, πέθανε ο Μιχάλης o Κίτσιος ο κολλητός του Ασλανίδη και πρόεδρος του ΠΑΟ επί εποποιΐας Γουέμπλεϋ. Δεν σας είδα να λέτε τίποτα. Ίσως γιατί ήταν και στενός φίλος του δικού σας του Παντελάκη ο μακαρίτης

  113. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Τελευταία ανασύρθηκε ένα παλιό του σχόλιο υμνητικό για την ερμηνεία του Λιγνάδη σε τραγωδία μεταφρασμένη από τον αδερφό Λιγνάδη, όπου είδε ο καθηγητής τη γενιά του κι αναγάλλιασε η καρδιά του, και μίλησε για «γλώσσα ορθά εξενεγμένη»: τον περιέλαβε, άλλη μια φορά, ο Ν. Σαραντάκος (20/2), επισημαίνοντας συν τοις άλλοις πως το εξίσου απροσδιόνυσο σωστό είναι «εξενηνεγμένη»!

    Ωστε «γλώσσα εξενεγμένη»! Η γελοιοποίηση δηλαδή της γλώσσας στην οποία επιδίδεται καμαρωτός καμαρωτός ο καθηγητής, μαζί με τη διόλου ολιγομελή χορεία των αρχαιοπαρμένων, που ανασύρουν αδρανείς από αιώνες λέξεις για να κοσμήσουν τον λόγο τους, κι ας είναι, οι άλλοτε πολύτιμες, σκέτη γραφικότητα πλέον.

    Αυτήν όμως τη δόξα, προπάντων τη διαφορά από την πλέμπα, επιζητούν μανιωδώς οι αρχαιοπαρμένοι, οι κακοποιητές ουσιαστικά της γλώσσας, οι μισόγλωσσοι.»
    https://www.efsyn.gr/stiles/askiseis-mnimis/286366_ki-o-peiraias-htenizetai-ki-o-kathigitis-omoios

  114. Μαρία said

  115. Γιάννης Κουβάτσος said

    111: Εξύμνηση του Κοραή, «του άγιου της γλώσσας μας» κατά τη Φλέσσα. Για τα «Είδωλα» του Ροΐδη κουβέντα, ποτέ.

  116. Πέπε said

    113:

    Των αρχαιολημμένων παρακαλώ.

  117. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  118. Pedis said

    # 114 – Πολύ μου άρεσε πώς την πάτησε έτσι ο παπαγαλόβλακας ο Χασαπ. 🤣

  119. sarant said

    113 Nάναι καλά ο Γιάννης

    117 Πολύ καλό!

  120. Μαρία said

    118
    Και η άλλη είναι φοβερή μεταγραφή απ’ την Εσπρέσο.

  121. Γιάννης Ιατρού said

    117: Χαραμίζεσαι 😉👍

  122. Μαρία said

    Για τα τεστ μετά το 19:10

  123. Μαρία said

  124. Triant said

    Νίκο, Τζί, δάσκαλε. Δον, Ιατρέ με τ’ όνομα και ιατρέ με την χάρη σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας (καθώς και όσους ευχήθηκαν γενικώς).
    Έχω την εντύπωση οτι οι Θεοδώρες γιορτάζουν με δικό τους Άγιο.

    Σε άλλα νεα, στη Νέα Σμύρνη στις 17 του μηνός η διάρκεια της ημέρας ήταν 12 ώρες και 59 δευτερόλεπτα.

  125. Γιάννης Ιατρού said

    123: μα δεν βλεπόταν, με τίποτα!

  126. Triant said

    124: δάσκαλε -> δάσκαλοι

  127. Μαρία said

    124
    Χρόνια πολλά κι απο μένα. Είδα στην αρχή ένα «στο δικό μας Θόδωρο» και νόμισα οτι εννοούσαν τον Βάτμαν.

  128. Pedis said

  129. Pedis said

    Εκ πρώτης όψεως, το τραγικό τροχαίο δυστύχημα στην είσοδο της Βουλής, με θύμα ένα νεαρό παιδί, τον Ιάσονα, δεν είχε τίποτα το διαφορετικό από δεκάδες παρόμοια δυστυχήματα που δυστυχώς συμβαίνουν συνέχεια στην Αθήνα και αλλού. Ένας απρόσεχτος οδηγός που παραβιάζει την προτεραιότητα, ένα φανάρι που οι δημόσιες υπηρεσίες όφειλαν να έχουν τοποθετήσει στο σημείο εδώ και χρόνια -αλλά δεν έχουν τοποθετήσει, παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα- και ένας οδηγός μοτοσικλέτας που τρέχει με μεγάλη ταχύτητα. Δεν θέλει και πολύ…

    Πώς φθάσαμε, με αφορμή αυτό το τραγικό περιστατικό, σε έναν νέο εμφύλιο στο διαδίκτυο και όχι μόνο;

    Υποθέτω, έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο απρόσεχτος οδηγός που έστριψε αριστερά στη Βασιλίσσης Σοφίας, ήταν στην υπηρεσία της ασφάλειας της Ντόρας Μπακογιάννη. Από την πρώτη στιγμή που έγινε το δυστύχημα, άρχισε στο διαδίκτυο να εξελίσσεται μια θεωρία συνωμοσίας, για το ποια είναι η πολιτικός πίσω από τον αστυνόμο-οδηγό.

    Και μετά καπάκι ήρθε και το βίντεο που δημοσιοποίησε μια χρήστης του twitter, όπου ο τροχονόμος της Βουλής -που δεν ήταν στη θέση του στην είσοδο της Βουλής ως όφειλε- φαίνεται να φωνάζει σε αυτόπτη μάρτυρα και να του ζητά να εξαφανιστεί. Μια δεύτερη θεωρία συνωμοσίας εξελίσσεται, με τους χειριστές των πληκτρολογίων να διατυπώνουν υποψίες για συγκάλυψη της υπόθεσης.

    Υπερβολές, φυσικά, αφού προφανώς δεν έχει καμία σημασία πού υπηρετεί ο αστυνόμος-οδηγός, ενώ κανείς δεν μπορεί να φανταστεί απόπειρα συγκάλυψης – για ποιο λόγο άλλωστε;- σε μια περιοχή όπου υπάρχουν δεκάδες κάμερες.

    Όλα αυτά δεν εμπόδισαν φυσικά τον ΣΥΡΙΖΑ να ζητήσει επισήμως «να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση» -αφήνοντας να εννοηθεί ότι επιχειρείται συγκάλυψη- ενώ η «Αυγή» δημοσιοποίησε λίγο μετά την ανακοίνωση του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, με τον εύγλωττο τίτλο: «Ο φόνος του 23χρονου Ιάσονα δεν αποτελεί ατύχημα».

    Υπογραφή: Καψής, ο μικρός (o άλλος, όχι ο έξυπνος, όπως τον ξέρουν κάποιοι από μικρόν)

    https://www.capital.gr/arthra/3533320/ena-troxaio-sti-basilissis-sofias?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1616223087

    Ε, και τι έγινε που βρισκόταν, πριν στρίψει, στο αντίθετο ρεύμα και μετά εγκατέλειψε το σημείο του ατυχήματος. Όλοι μας δεν το έχουμε κάνει τόσες φορές; Σιγά.

  130. Πέπε said

    @123

    > … και να καταργήσουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις 7μμ τα Σαββατοκύριακα, άλλο ένα «έξυπνο» μέτρο που κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί ελήφθη

    Ποια Σαββατοκύριακα! Εμάς που τόσον καιρό είμαστε έξυπνα από τις 7 στο σπίτι μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει, δε μας έχει ο χάρτης;

    Και πάλι καλά: πριν την κρίση εξυπνάδας, για κάποιο διάστημα ήμασταν από τις 6. Που σημαίνει για παράδειγμα ότι το σουπερμάρκετ κλείνει στις 5:30, οπότε όλοι όσοι είναι να πάνε για ψώνια μέσα σε μια μέρα θα τρέξουν να τα προλάβουν μέσα στο ίδιο, περιορισμένο, διάστημα.

    (Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί με τα έξυπνα μέτρα, που ήταν απλώς αυστηρότερα από τα χαζά, ειδικά σ’ αυτό το ζήτημα μάς χαλάρωσαν. Απλώς το καλοδέχτηκα. Αν κάποια στιγμή επιβληθεί απόλυτη απαγόρευση κυκλοφορίας, ούτε για ψώνια ούτε για σκουπίδια ούτε τίποτα, και μετά από λίγο καιρό μάς πουν «οκέι, τώρα μπορείτε να βγαίνετε για μία ώρα», θα νιώσω ότι έχω τόση ελευθερία που δεν ξέρω τι να την κάνω.)

  131. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χρόνια πολλά κι από μένα και χρόνια πολλά και στον Θόδωρο Βάτμαν. Ανεξάρτητα από πολιτικές διαφορές, οι ευχές είναι ευχές, μην τις κομματικοποιήσουμε κι αυτές.

  132. Αγγελος said

    pic είναι και γαλλλική λέξη, και σημαίνει μεταξύ άλλων «μυτερή βουνοκορφή», και κατ’επέκταση «αιχμή, απότομο μέγιστο». Aλλά βέβια όσοι χρησιμοποιούν το «πικ» στα ελληνικά μάλλον την αγγλική λέξη peak έχουν στο νου.
    Οι στραβογραμμένες ξένες λέξεις με κάνουν κι εμέναν έξαλλο, και μου θυμίζουν τη γνωστή παροιμία με τα μεταξωτά βρακιά. Κατά σύμπτωση σήμερα διόρθωσα πολύ διακριτικά (έγραψα επί λέξει «Μια σχολαστική παρατήρηση: γράφονται repère (γαλλική λέξη) και drone (αγγλική)») στο Facebook κάποιον που έγραψε reper (και λίγο μετά drown, εννοώντας drone) και πήρα την εξής απάντηση:
    «Angelos Tsirimokos δε θα μας αλλαξεις τις συνηθειες με τα φραντσεζικα, οριστε μας… 😒
    https://www.totalstation.gr/…/reper-mikra-oreixalkina…»
    Και όντως, ο λίκνος παρέπεμπε σε μια ελληνική ιστοσελίδα επιχείρησης που πουλάει μεταξύ άλλων τέτοια «Ορειχάλκινα μπουλόνια για υλοποίηση χωροσταθμικής αφετηρίας» και τα γράφει πράγματι REPER!
    Μου ήρθε να του απαντήσω ότι πολλοί αγράμματοι φτιάχνουν ταμπέλες, και υλικές και διδικτυακές, αλλά προτίμησα να μην το συνεχίσω 🙂
    Η όλη στιχομυθία εδώ, αλλά δεν ξέρω αν φαίνεται σε όλους ή μόνο σ’εμένα.

  133. sarant said

    132 Μαθαμε και τα ρεπέρ! Όσο για το πικ, με έναν καλό δικηγόρο μάλλον αθωώνεται.

  134. Πέπε said

    @132

    Ναι, φαίνεται.

    Απίστευτο ότι στην ίδια συζήτηση αφενός μεν κάποιος λέει «Ο αριθμός που διαβάζεις στον μπρούντζο αντιστοιχεί στο μητρώο του ΟΚΧΕ στις συντεταγμένες στην Πλάγια Ισαπέχουσα Αζιμουθιακή προβολή που έχει το κέντρο του μπρούντζου (η οπή)» και ο άλλος, αφού έχει προηγουμένως αυτοχαρακτηριστεί άσχετος, απαντάει «ευχαριστώ πολύ» γιατί προφανώς καλύφθηκε η απορία του, δηλαδή μιλάμε για ιλιγγιώδες (για μένα) επίπεδο ειδικών γνώσεων, αφετέρου όμως υπάρχει και ρητή άρνηση να μάθουμε μια σωστή ορθογραφία!

  135. 124 Κι από μένα πολύχρονος και καλόχρονος (δεν άλλαξε η μέρα, το ΄σωσα, ε?)

  136. Alexis said

    Χθες το πρωί άκουγα δεύτερο πρόγραμμα και είχε ένα ας το πούμε αφιέρωμα στον Αττίκ, που γεννήθηκε σαν χθες, 19 Μαρτίου 1885.
    Η δημοσιογράφος κάποια στιγμή είπε ότι κατά μία άλλη εκδοχή ο Αττίκ γεννήθηκε την 1 Απριλίου 1885.
    Ανατρέχοντας στην Βίκι είδα ότι όντως υπάρχουν δύο ημερομηνίες για τη γέννηση του.
    Επειδή η διαφορά των ημερομηνιών είναι 13 μέρες, όσες δηλαδή και η διαφορά παλιού και νέου ημερολογίου, αναρωτιέμαι μήπως πρόκειται για μεζεδάκι της βικιπαίδειας. Μήπως δηλαδή δεν πρόκειται για δεύτερη εκδοχή αλλά για την ίδια ημερομηνία σε παλιό και νέο ημερολόγιο.

  137. Triant said

    Τρεις φορές έχω πάει στην Valence (ένα από τα 7 πιο βαρετά μέρη του κόσμου) για δουλειά με την Sagem, την μια φορά έκατσα 15 μέρες. Μια φορά δεν φιλοτιμήθηκαν οι Γαλαίοι να μας πάνε στo PIC. Το ότι έχει 3 αστέρια Michelin με τις αντίστοιχες τιμές δεν αποτελεί δικαιολογία 🙂

  138. Αιμ said

    Χρόνια Πολλά συμμαθητά !

  139. Μαρία said

    3. Τι κάνω αν βρεθώ θετικός;
    Ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, που προβλέπει δήλωση του θετικού κρούσματος (σε ειδική πλατφόρμα που θα ανακοινωθεί) και επανέλεγχο σε δομή Υγείας. Η θετική διάγνωση του οικιακού τεστ δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βεβαίωση για άδεια από την εργασία χωρίς επανέλεγχο.
    11. Τι ωφελεί να κάνω το τεστ αν δεν το δηλώσω κάπου;
    Είναι πρακτικά αδύνατο να ελεγχθεί κεντρικά η τακτική διενέργεια τεστ σε τόσο μεγάλη κλίμακα. Ωστόσο τα θετικά τεστ θα δηλώνονται με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για να υπάρχει καλύτερη επιδημιολογική επιτήρηση και ιχνηλάτηση.

  140. Triant said

    Γιάννη, Μαρία, Χτήνος ευχαριστώ πολύ.

    Χάζεψα στο TripAdvisor για το Pic: γεύμα για 4 με το κρασί 2.500 €. Βέβαια, τόσο ή και περισσότερο μπορεί να κάνει μόνο το κρασί αλλά από ότι κατάλαβα δεν ήταν η περίπτωση.

  141. Pedis said

    # 139 τέλος – E, αυτά και τα σχετικά σχολιάζαμε και στο νήμα του εργένη για την βέλτιστη οργάνωση από την ικανότερη κυβέρνηση του μούλτιβερσς. 🥴🤮

  142. Γιάννης Ιατρού said

    Ο Τζι κι ο ΓΤ που είναι; Θέλουμε ανταπόκριση 🙂

  143. Μαρία said

    141
    Δες και τον έξυπνο.

    Σχίζουμε!
    459.441 εμβολιασμοί 2ης δόσης έχουν πραγματοποιηθεί
    https://emvolio.gov.gr/

  144. Pedis said

    # 143α – Ε, ακόμη χειρότερα για τον μικρό.

  145. Pedis said

    Αυτά είναι καλά νέα. Είναι η αρχή για να να δοθεί το δικαίωμα στην ελεύθερη επικοινωνία, στο διάβασμα και την ενημέρωση σε όλους τους κρατούμενους. 🥳

    https://left.gr/news/influencer-apo-ti-fylaki-o-ilias-kasidiaris

  146. Μαρία said

    Όσο πάει γίνεται και καλύτερο. Μετά την ατομική ευθύνη η αυτορρύθμιση.

  147. sarant said

    136 Προφανώς

    137 Ώστε είναι βαρετό μέρος η Βαλάνς; Απο το όνομα μου είχε αρέσει (δεν έχω πάει αλλά έχω περάσει πολλές φορές από δίπλα)

  148. Pedis said

    Μάσκα αν το λέμε εμείς. Τεστ όταν το λέμε εμείς. Κολλάει όπου λέμε εμείς.

  149. Μαρία said

  150. Μαρία said

    147β
    Κι εγώ ξέρω μόνο το σιδηροδρομικό της σταθμό πηγαίνοντας για Μονπελιέ.

  151. Pedis said

  152. Triant said

    Ευχαριστώ πολύ Αιμ.

    147, 150: Η πόλη δεν είναι άσχημη, έχει και πολύ ωραίες σοκολατερίες (μπορεί και η Valrona να είναι από κει). Έχει και ωραία κρασιά (cotes du Rhone άλλωστε, Saint-Joseph και Crozes-Hermitage με 30 ευρώ στο εστιατόριο). Εάν μάλιστα τα έξοδα πάνε στον πελάτη, παίρνεις και 6 κιλά σε 15 ημέρες 🙂
    Αλλά μετά τις 7 το βράδυ μπαίνει διπλή ταρίφα στα ταξί, και δικαίως.

  153. Μαρία said

    152
    Σερβίρουν μετά τις 10 το βράδυ;

  154. Μαρία said

  155. Triant said

    Βαλάνς – συνέχεια. Κωμόπολη μικρή, αλλά κόμβος. Όχι, πλάκα κάνω, αλλά ξενοδοχειακή παιδεία που δεν την περιμένεις.
    Όσες φορές έχω πάει έχω μείναι σε ένα μικρό, συμπαθητικό ξενοδοχείο στο κέντρο, με φιλικό και ευέλικτο προσωπικό, το France. Την τελευταία φορά, φτάνουμε μεσημέρι, πάω στο δωμάτιο, κάθομαι στο κρεβάτι, σοκ. Κατεβαίνω στην ρεσεψιόν, λέω το στρώμα μου είναι πολύ σκληρό. Ά, ξέρετε, μέσα στην ανακαίνιση αλλάξαμε και τα στρώματα και βάλαμε ορθοπeδικά. Της εξηγώ ότι δεν με πειράζει να στραβώσω προκειμένου να ευχαριστηθώ τον ύπνο μου και μου λέει καλά, θα δω τι μπορώ να κάνω. Φυσικά το εξέλαβα ως ‘πες του ναι και χέστονε’ και πήγα στον πελάτη να δηλώσω πως ήρθα. Όταν γύρισα μετά από λίγες ώρες, το στρώμα μου ήταν μια μαλακή, ανθυγειινή απόλαυση. Και όχι, δεν είναι κανένα πανάκριβο μπουτικ ξενοδοχείο.

  156. Pedis said

    Σιγά, τώρα, τι έκανε, και ποιος δεν έχει παραβιάσει τα μέτρα.
    😁

  157. Triant said

    153: Αν θυμάμαι καλά, όχι. Μήπως ήτανε και 9.

  158. Pedis said

    # 153 – Πήγαινε Σεβίλλη να βρίσκεις να τρως αργά, σε λίγο που θα έχει και τη φιέστα (la feria de abril) και να δεις κιτσάτο φολκλόρ σε διασκέδαση και μόδα, που να το βλέπει η Γιάννα και να σκάει από το κακό της.

  159. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες
    μ΄ένα τραγουδάκι

  160. Αν υπάρχει χρόνος, προτείνω για το σημερινό κυριακάτικο λογοτέχνημα το ποιηματάκι της Αρβελέρ:
    https://www.frontpages.gr/d/20210321/1/%CE%97-%CE%9A%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%AE

  161. Γιάννης Ιατρού said

    160: Ποια Αρβελέρ; την ΛΟΥ θέλουμε!

  162. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    146.
    Τόση εξυπνάδα χτυπάει «κόκκινο»! Πού ζούνε;
    Δηλαδή, αν ο κρεοπώλης (λτ) της γειτονιάς κάνει το τεστ στο σπίτι του και βγει θετικός, θα το γνωστοποιήσει; Αν είναι ασυμπτωματικός (+κάτι…) θα το ανοίξει το μαγαζί του. Το πολύ, θα προσέξει να προφυλάσσει τους πελάτες του περισσότερο, αν έχει συνείδηση…
    (Πάνω που ξύπνησα κάπως ευδιάθετος και ήρεμος 🙂 , με προκάλεσαν οι κύριοι Σερ-α-Σκερ…)
    ======+
    Κατά τις 11, λέμε να πάμε σε ωραίο μέρος 7-8 χλμ. από το Ηράκλειο, εντός Δήμου όμως, για περπάτημα -και ίσως και για κανένα χόρτο…. (Κωδ. 6). Θα πάμε ως εκεί με αυτοκίνητο βέβαια. Αν με σταματήσει κανείς, θα του δείξω αυτή τη φωτογραφία https://imgur.com/iccpbif και θα τον ρωτήσω αν προτιμά να αυξήσουμε τον συνωστισμό –μαζί με πολλούς άλλους, λόγω Κυριακής- σ’ αυτό το εντός πόλεως πάρκο… Που θα είμαστε όλοι εκεί «νόμιμοι»! Έ, κι ας μου κόψει τότε πρόστιμο! Αμάν πια, ηλίθιοι! 😬

    Καλημέρα!

  163. Alexis said

    Χρόνια πολλά και από μένα στον Triant και σε όλους τους εορτάζοντες.

  164. Nestanaios said

    162.
    Ένας γείτονας έκανε το τεστ και τον ενημέρωσαν τηλεφωνικώς ότι είναι θετικός.
    Αμέσως έτρεξε έξω στο μπαλκόνι και έπεσε στο κενό.
    Και όλοι είπαν «πέθανε με κορονοιό».
    Κανένας δεν τολμά να πει «πέθανε από κορονοιό».

  165. sarant said

    Καλημέρα από εδώ.

    155 Μερσί για τις βαλανσοπληροφορίες.

    160 Ωχ Θε μου!

  166. Pedis said

    # 160 – Πωπώ. Μα όλοι το κακό της θέλουν. Ούτε ένας φίλος δεν βρίσκεται να την προστατέψει. Να μην εκτίθεται. 😩

  167. 160 Ωχ Παναγία μου, στου Τρισαλί Πασά τις μέρες…

  168. π2 said

    Ας βάλω και εδώ την έκθεση του ECDC για το self-testing γιατί έχει πράγματα εκτός της επίσημης κυβερνητικής μας γραμμής: https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/considerations-use-self-tests-covid-19-eueea

    Συνοπτικά:
    – Ναι, έχουν καλή ευαισθησία και εγκυρότητα τα τεστ αυτά, αλλά αυτές εξαρτώνται από αυτόν που θα τα κάνει, το ιικό φορτίο του ασθενούς, τις μεταλλάξεις και άλλα. Σε σχέση με τα PCR, η εγκυρότητα είναι αρκετά χαμηλή. Οπότε το κυβερνητικό 95-99 % είναι παραπλανητικό.
    – Υπάρχουν ελάχιστα τέτοια τεστ, και ΚΑΝΕΝΑ δεν έχει ευρωπαϊκή έγκριση.
    – Το self-testing έχει προφανή πλεονεκτήματα, αλλά μόνο όταν συνδυάζεται με την κανονική διαδικασία ελέγχου και την ιχνηλάτηση. Αλλιώς, η μετατόπιση του βάρους στην ατομική ευθύνη μπορεί να αποβεί σημαντικά επιζήμια για την επιδημιολογική παρατήρηση.

  169. Alexis said

    #160: Ε, τώρα φταίω εγώ να σκαρώσω μια παραλλαγή των «αληθινών ομηρικών επών» και να την πλασάρω για επετειακή;
    Που θα ξεκίναγε κάπως έτσι:
    «Πάνω στης Γκιώνας τα βουνά που ‘ναι σαν κωλομέρια
    καθότανε ο Μπότσαρης με το …δαυλί στα χέρια»

  170. 169
    Πλάι του σύντροφοι πιστοί σπαθί και καριοφίλι
    και τ’ αχαμνά του έξυνε, τον έτρωγαν οι ψύλλοι.

  171. Pedis said

    Έμβλημα για σφαγείς

    Αυτές οι νίκες, όπως και οι αποτρόπαιες σφαγές και τα πογκρόμ των Τούρκων -με εμβληματική αυτήν της Χίου …

    https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/286371_ti-mas-didaskei-i-epanastasi-toy-21

  172. Pedis said

    Γιατί, δυστυχώς, και στις μέρες μας η χώρα μας συνεχίζει να προκαλείται από τον ίδιο αντίπαλο

  173. Pedis said

    «… μέσα από ένα σύστημα, το οποίο μέσα από την αφή, χωρίς να το ακουμπάει …»

  174. Alexis said

    #170: 😆 😆 😆

  175. π2 said

    Στην κωμική ιστορία με το εξώδικο των αστυνομικών και τον Βαξεβάνη, να σημειώσω και κάτι γλωσσικού ενδιαφέροντος, το επίθετο Τλας. Πρώτη φορά το ακούω.

  176. 175 Στην τούρκικη μειονότητα της Κω υπάρχει το επίθετο Τλε.

  177. π2 said

    176: Πιο λογική προέλευση από τον αρχαίο Αιγύπτιο βασιλιά που βρήκα εγώ. 😛

  178. ΣΠ said

    136, 147α
    Όμως πριν από το 1900 η διαφορά ήταν 12 μέρες.

  179. Μαρία said

    160
    Σ’ αυτά που σκαρώναμε στο δημοτικό φροντίζαμε τουλάχιστον να μη χωλαίνουν οι στίχοι.

    175
    Μπατσίνα: Τλα Μαρία https://twitter.com/makisnodaros/status/1373397478297509896

  180. MA said

    Καλημέρα,
    168 Π2 για τα τεστ, 183 Pedis για τα φανάρια: μήπως, λέω εγώ τώρα, είναι κανένας δικός τους άριστος εισαγωγέας; 😎

  181. Μαρία said

    175
    Ερώτηση στα σχόλια στο τουί του Νοδάρου: Το 10 τι επίθετο είναι; Κι απαντάει ένας άλλος: Ημεδαπός σίγουρα 🙂

  182. Μαρία said

    Η κόρη του μακαρίτη Γκελεστάθη επικεφαλής προπο της ΝΔ.

  183. Μαρία said

  184. 175: https://www.11888.gr/white-pages/?query=%CE%A4%CE%BB%CE%B1
    Οπότε αν ένα πιτσιρίκι χωρίσει τον Άτλαντα Ά-τλας, διορθώνει ο δάσκαλος; Είχαμε τους Ντζ*, βρήκαμε τώρα και τον Τλα…

  185. π2 said

    184: Εγώ Ά-τλας θα χώριζα, επειδή πάντοτε μου άρεσε το ομηρικό επίθετο τλήμων. Ως και ποίημα έχω γράψει γι’ αυτό (https://sarantakos.wordpress.com/2013/03/04/dispilio/#comment-185937). Τι, μόνο η Αρβελέρ θα γράφει;

  186. Αγγελος said

    Τυπικά, ο χωρισμός Ά-τλας είναι σωστός, λόγω της λέξης «τλήμων».
    Θυμάμαι ότι στο Δημοτικό μας είχαν μάθει πως τα συμφωνικά συμπλέγματα δεν χωρίζονται, εκτός αν το πρώτο είναι λ/μ/ν/ρ (με εξαίρεση το μν). Αυτός ο κανόνας μου φαίνεται πολύ πιο ευκολομάθητος από τον ισχύοντα («αν αρχίζει ελληνική λέξη…»), και συμπίπτει και με αυτόν που ίσχυε στα αρχαία ελληνικά, ή που δίδασκε τουλάχιστον ο Τζάρτζανος («Καὶ τὰ συμπλέγματα γμ ἢ χμ, θμ, τν, φν, ἐπειδὴ ἀντιστοιχοῦν πρὸς τὰ συμπλέγματα κμ, τμ, θν, πν, ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἀρχίζουν λέξεις τῆς ἀρχαίας ῾Ελληνικῆς γλώσσης, συλλαβίζονται καὶ αὐτὰ μὲ τὸ ἑπόμενον φωνῆεν : πρᾶγμα, δρα-χμὴ (κμητός), ἀρι-θμὸς (τμῆμα), φά-τνη (θνητός), δά-φνη (πνέω).»)

  187. 181 Μη σου πω και λαθροημεδαπός, σίγουρα.

  188. ΚΑΒ said

    Στη ΝΕ δεν ισχύει ο κανόνας της ΑΕ του Τζάρτζανου. Έτσι δάφ-νη, αριθ-μός, φάτ-νη τάγ-μα, δραχ-μή

  189. ΣΠ said

    186 τα συμφωνικά συμπλέγματα δεν χωρίζονται, εκτός αν το πρώτο είναι λ/μ/ν/ρ (με εξαίρεση το μν)

    Τα μπ και ντ στο μπαμπάς και στο νταντά;

  190. Μαρία said

    189
    Ο κανόνας στη μεγάλη του Τριανταφυλλίδη, που είναι αδύνατο να εφαρμοστεί απο χαμουτζήδες, όταν τα προφέρουν όλα απρορρίνιστα,
    λέει : Τα συμπλέγματα μπ, ντ, γκ, γγ χωρίζονται στο συλλαβισμό, εκτός όταν προηγείται άλλο σύμφωνο: αμ-πέλι, πέν-τε, άγ-γελος αλλά μπαρ-μπούνι, καβουρ-ντίζω.
    Τα δίψηφα μπ, ντ, γκ δεν πρέπει να χωρίζονται στο συλλαβισμό: μπου-μπούκι, ντα-ντά.

    Δηλαδή πιάσ’ τ’ αυγό …

  191. sarant said

    Λέτε να αξίζει άρθρο για τον συλλαβισμό;

  192. Μαρία said

    191
    «…το πρόβλημα του πώς χωριζότανε παλιότερα ή πώς χωρίζεται σήμερα μιά λέξη όπως Άγγλος (Ά-γγλος, Άγ-γλος, Άγγ-λος) ή αγγείο (α-γγείο, αγ-γείο) ή εγκρατής (ε-γκρατής, εγ-κρατής) είναι κάτι που θάπρεπε να αφήνει αδιάφορο κάθε λογικό άνθρωπο. »
    Πετρούνιας, σ.34

  193. … «ενδοποιότητα» … μόνο «εντοπιότητα απο τη Ροδόπη» …

    Το συντομεύεις και σε
    Ροδοποιότητα

  194. Μαρία said

    168
    Ευχαριστούμε, Πιδύε.

    1 . Η αξιοπιστία των self-test , ειδικά σε ασυμπτωματικούς ασθενείς . Είναι άγνωστη η ευαισθησία τους, σίγουρα είναι πολύ μικρότερη από την ευαισθησία των rapid-test που κυμαίνεται στο 70% , και άρα ο κίνδυνος των ψευδώς αρνητικών αποτελεσμάτων και του αντίστοιχου εφησυχασμού είναι πολύ μεγάλος. Είναι εγκεκριμένα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ή άλλο διεθνή φορέα αξιολόγησης τεχνολογιών υγείας; https://left.gr/news/xanthos-i-atomiki-eythyni-me-self-testing-den-einai-lysi

  195. ΚΑΒ said

    191. Μάλλον όχι.

  196. Nestanaios said

    186. Αγγελος.

    Ούτε ο Τζάρτζανος ήξερε να χωρίζει.
    Το θέμα είναι «ΑΤΛΑΝΤ» και οι συλλαβές είναι «ΑΤΛ – ΑΝΤ».
    Μια συλλαβή δεν δύναται να φέρει το ίδιο στοιχείο δύο φορές.

  197. Κιγκέρι said

    Οι κανόνες συλλαβισμού από τη Γραμματική του Γυμνασίου, των Σωφρόνη και Αθανασίας Χατζησαββίδου:

    α) Όταν ένα σύμφωνο βρίσκεται ανάμεσα σε δύο φωνήεντα, συλλαβίζεται με το δεύτερο φωνήεν, π.χ. επό-με-νος, α-νά-με-σα.
    β) Όταν δύο σύμφωνα βρίσκονται ανάμεσα σε δύο φωνήεντα, συλλαβίζονται με το δεύτερο φωνήεν, αν από αυτά τα σύμφωνα αρχίζει ελληνική λέξη. Αν δεν αρχίζει ελληνική λέξη, το πρώτο από τα δύο σύμφωνα πάει με την προηγούμενη συλλαβή και το δεύτερο με την επόμενη, π.χ. έ-κτι-ζε (κτίριο), βι-βλί-ο (βλάβη), αλλά σύμ-φω-να, αρ-χί-ζει.
    γ) Όταν τρία ή περισσότερα σύμφωνα βρίσκονται ανάμεσα σε δύο φωνήεντα, συλλαβίζονται με το δεύτερο φωνήεν, αν από τα δύο πρώτα από αυτά αρχίζει ελληνική λέξη. Αν δεν αρχίζει ελληνική λέξη, το πρώτο από τα σύμφωνα πάει με το πρώτο φωνήεν και τα υπόλοιπα με το δεύτερο, π.χ. κά-στρο (στρώμα), ε-χθρι-κός (χθες), αλλά αν-θρω-πιά.
    δ) Τα δίψηφα γράμματα, οι δίφθογγοι και οι συνδυασμοί αυ και ευ θεωρούνται κατά τον συλλαβισμό ως ένας φθόγγος και γι’ αυτό δε χωρίζονται, π.χ. έ-μπο-ρος, έ-ντο-μο, πεί-ρα, κο-ρόι-δο, παι-διά.
    ε) Τα όμοια σύμφωνα χωρίζονται, π.χ. συλ-λα-βή, εν-νιά.
    στ) Οι σύνθετες λέξεις ακολουθούν όλους τους παραπάνω κανόνες, π.χ. κα-τα-γρά-φω, πα-ρα-μι-λά-ει.

  198. Χαρούλα said

    #197 ευχαριστώ Κίγκερι. Όπως τα είχα μάθει τότε. Γιατί για λίγο χάθηκα με τις παραπάνω απόψεις. Ίσως είναι πιο σύγχρονες, ή πιο επιστημονικές, βέβαια. Να είμαι εγώ η απλοϊκή.

  199. Γιάννης Κουβάτσος said

    198: Καθόλου απλοϊκή δεν είσαι. Μη δίνεις σημασία στα μικροφιλολογικά και στα ψιλολογήματα τους, προσπαθούν να μας τρελάνουν. ☺ Οι κανόνες συλλαβισμού είναι ξελαθαροι εδώ και πολλά χρόνια.

  200. Γιάννης Κουβάτσος said

    199: Ξεκάθαροι, διορθώνω

  201. Μαρία said

    198
    Δηλαδή πήγες σχολείο μετά την καθιέρωση του μονοτονικού;
    Αν όχι, βλ. σχ. 190, διάκριση που, όπως βλέπω, υπήρχε και στη μικρή σχολική γραμματική: τα ρινικά δίψηφα χωρίζονταν, τα άρρινα όχι: έμ-πορος αλλά μπα-μπάς.

  202. Μαρία said

    199
    Οι τελευταίοι κανόνες καθιερώθηκαν με το μονοτονικό. Είναι η 3η φορά που άλλαξαν για μας τα λυκόπουλα. Κι επειδή εσύ είσαι σιτεμένος, άλλους έμαθες μικρός. Ζήτω η τρέλα.

  203. Χαρούλα said

    #201 δυστυχώς όχι Μαρία!😊 Η χούντα με πήγε ως το Γυμνάσιο.
    Αλλά έτσι τα μαθαίναμε νομίζω. Δεν θυμάμαι, Τριανταφυλλίδη διδασκόμασταν; Δεν νομίζω.

  204. Γιάννης Κουβάτσος said

    202: Ό,τι έμαθα ως δάσκαλος θυμάμαι. Τα παλιά τα διέγραψα. Αν με βάλεις να γράψω τώρα πολυτονικό, θα γελάσει κάθε πικραμένος.☺

  205. Μαρία said

    203
    Αν πήγες σχολείο πριν απ’ τη μεταρρύθμιση του ’76, έμαθες τα πιο περίπλοκα που ανάφερε ο Άγγελος «Καὶ τὰ συμπλέγματα γμ ἢ χμ, θμ, τν, φν, ἐπειδὴ ἀντιστοιχοῦν πρὸς τὰ συμπλέγματα κμ, τμ, θν, πν, ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἀρχίζουν λέξεις τῆς ἀρχαίας ῾Ελληνικῆς γλώσσης, συλλαβίζονται καὶ αὐτὰ μὲ τὸ ἑπόμενον φωνῆεν : πρᾶγμα, δρα-χμὴ (κμητός), ἀρι-θμὸς (τμῆμα), φά-τνη (θνητός), δά-φνη (πνέω).»
    Μετά καθιερώθηκε με τον πολυτονικό Τριανταφυλλίδη ο συλλαβισμός του σχ. 190, και τέλος με το μονοτονικό και για να διευκολυνθούν οι χαμουτζήδες 🙂 ότι ισχύει μέχρι σήμερα και που νομίζεις οτι έμαθες στο σχολείο.
    Η μόνη μου παρηγοριά είναι οτι στα γαλλικά τα πράγματα είναι πιο τρελά για μικρούς και μεγάλους.

  206. Μαρία said

    Φωτογραφική διάταξη για το κώλυμα Ζαγοράκη (έγγραφο) https://www.documentonews.gr/article/%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b4%ce%b9%ce%ac%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%ba%cf%8e%ce%bb%cf%85%ce%bc%ce%b1-%ce%b6%ce%b1%ce%b3/

    Πρόκειται για το προποτζήδικό του.

  207. Κιγκέρι said

    Εγώ που πήγα Δημοτικό το 1974, μάλλον διδάχτηκα την Αναπροσαρμογή της Μικρής Νεοελληνικής Γραμματικής του Μανόλη Τριανταφυλλίδη (Αλ. Καρανικόλας, Αντ. Κατσουρός, Καλλ. Μουστάκα, Κ. Ν. Παπανικολάου, Ιγν. Σακαλής, Ανθ. Σεφεριάδου, Ηλ. Σπυρόπουλος, Δ. Τομπαίδης, Χρ. Τσολάκης), του 1976,

    αλλά αυτό με τα ρινικά και τα άρρινα δεν το θυμόμουν καθόλου! Έχει μια κάποια λογική έτσι όπως είναι διατυπωμένο, αλλά οπωσδήποτε είναι μπερδευτικό.

    http://e-library.iep.edu.gr/iep/collection/browse/item.html?code=01-18136&tab=01

  208. Μαρία said

    207
    Μία μία μολογάτε 🙂 Εδώ δεν το θυμόμουν εγώ που στην αρχή παρέπεμψα στη μεγάλη του Τρ.. Απώθησα το πόσο τυράννησα κάποια παιδάκια.

  209. Pedis said

    # 208 – Ποτέ μου δεν κατάλαβα τη χρησιμότητα.

  210. Pedis said

    Η κατάργηση της διοικητικής εκτόπισης υπήρξε, κι αυτή, μια από τις μεγάλες «παρενέργειες» της Μεταπολίτευσης. Οταν στις 8/11/1976 ο Καραμανλής προσπάθησε να την επαναθεσπίσει, ξεσηκώθηκαν ακόμη και οι πέτρες, αναγκάζοντάς τον ν’ αναδιπλωθεί μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα. Ιστορία που ελπίζουμε να μην επαναληφθεί, ούτε καν ως φάρσα.

  211. ΣΠ said

    205
    Α μπράβο, Μαρία. Αυτά είχα μάθει και νόμιζα ότι ισχύουν ακόμα.

  212. Μαρία said

  213. Triant said

    212: Ο Γκαίμπελς μπορεί επιτέλους να σταματήσει να στριφογυρνά στον τάφο του. Βρέθηκαν άξιοι συνεχιστές του έργου του. Και δυστυχώς δικαιώνεται. Πιάνει.

  214. Χρήστος Π. said

    210 Πολύ σωστά τα λες. Τι κρίμα όμως που δεν υπάρχει καμιά ευγενική και ευαίσθητη αριστεράντζα να θρηνήσει τους αριθμητικά υπέρτερους εξόριστους και βασανισμένους Έλληνες κομμουνιστές, από τους συντρόφους τους και τις εναλλασσόμενες ηγεσίες του ΚΚΕ μετά τον εμφύλιο. Τι κρίμα που καμιά Αυγή και κανένας Ριζοσπάστης δεν έκλαψαν για τους εξόριστους στο όμορφο αλμυρό περιβάλλον της αποξηραμένης Αράλης ή στα βάθη του Καζακστάν. Η Ανάφη και ο Αη Στράτης μας μάραναν… Έζησαν ένα δράμα οι καημένοι κομμουνιστές στη κοινοβουλευτική Ελλάδα, ενώ στη πατρίδα όλων των εργαζομένων του κόσμου, απόλαυσαν την αναγνώριση των θυσιών τους. Ζωή χαρισάμενη έκαναν και χόρτασαν κοκκινοφασιστικό ανθρωπισμό όλοι οι διαφωνούντες, σε βαθμό μάλιστα που παρακάλαγαν το Ελληνικό κράτος «πάρτε μας πίσω και ας μας βάλετε φυλακή»! Να μη τα ξεχνάμε και αυτά σύντροφε… Το πεταμένο γράμμα του Ζαχαριάδη στην αυλή της πρεσβείας μας στη Μόσχα, τα γραπτά του Βλαντά, τη προσπάθεια διαφυγής του Καραγιώργη πριν τον φάνε στα μπουντρούμια οι σύντροφοί του, κλπ. κλπ. κλπ.

    Μια δεκαετία μόνο μετά τη λήξη του εμφυλίου, επί ΕΡΕ, η αλήθεια είναι ότι μόνο τριψήφιος αριθμός κρατουμένων κομμουνιστών υπήρχε. Η θέση των ηττημένων του εμφυλίου έστω και αργά συνεχώς βελτιωνόταν, μέχρι τη χούντα φυσικά. Οι διακρίσεις εις βάρος τους, οι καχυποψίες, οι παρακολουθήσεις, το φακέλωμα, κλπ. δικαιολογούνται απόλυτα, και καμιά ενοχή δεν πρέπει να ενσταλάζεται στους αντιπάλους των κομμουνιστών. Οι τελευταίοι επέλεξαν να μην συνθηκολογήσουν και να διακηρύξουν πως θα μας ξανάρθουν για τη ρεβάνς. Δικαιούμαι να προσέχω και να παρακολουθώ όποιον υποψιάζομαι για συνεργάτη τους. Έτσι απλά. Μερικές ομάδες σαμποτέρ έρχονταν μέχρι και το 1952 και εξοντώθηκαν όλες φυσικά. Καυχιόντουσαν με υπερβολές βεβαίως, για σαμποτάζ, κατασκόπους, παράνομη οργανωτική δουλειά στο κρατικό μηχανισμό, και στρατιωτική συνεργασία με αντίπαλο συμμαχικό μπλοκ. Ήθελαν μετά από όλα αυτά και παραπάνω δικαιώματα!

    Είχαν κόμμα, οργανώσεις, εφημερίδες, και ό,τι γούσταραν. Μια χαρά τους φερθήκαμε μέσα στο μετεμφυλιακό κλίμα της εποχής και την αιματοχυσία που προηγήθηκε. ‘Εζησαν καλύτερα από τους συντρόφους τους στο παραπέτασμα και έφτιαξαν τις ζωές τους πολύ καλύτερα, γιατί μέσα στις λογικότατες διακρίσεις που υπέστησαν, το σύστημά μας τους έδινε περισσότερες ευκαιρίες και απολαμβάνουν σήμερα ελευθερίες που επεδίωξαν να μας στερήσουν. Ακόμα και η μειοψηφία των εξορίστων που έφαγε ξύλο, ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τους επαναπατρισθέντες συντρόφους τους.

    Θα μου πεις βέβαια, άμα δεν κλαψουρίσεις μόλις σε μπαγλαρώσουν γιατί η ηρωική σου εξέγερση απέτυχε, τι σόι επαναστάτης είσαι;

  215. Γιάννης Κουβάτσος said

    214: Κι εσείς γιατί βασανίζετε τους μαύρους, έτσι, Χρήστο; Το θυμάσαι το ψυχροπολεμικό ανέκδοτο; Κι εγώ τα δέχομαι αυτά που γράφεις και μπορώ να υπερθεματίσω κιόλας αναφέροντας περισσότερα και χειρότερα, αλλά τώρα, εδώ, είναι ανεπίκαιρα. Τώρα, εδώ, το πρόβλημα είναι η αναβίωση του αυταρχισμού της παλιάς σκληρής δεξιάς κάτι που, αν είσαι σε όλα φιλελεύθερος και όχι μόνο στην οικονομία, θα πρέπει να απασχολεί κι εσένα.

  216. Γιάννης Ιατρού said

    Η απόλυτη ξεφτίλα των πετσωμένων καναλιών. Παραποιούν τις οθονιές για να μην δείξουν τα αρνητικά σχόλια.

  217. Γιάννης Ιατρού said

  218. Alexis said

    #215: Έτσι ακριβώς είναι Γιάννη.
    Όπως δείχνει εύγλωττα και το #217 του Γιάννη Ιατρού, η πολιτική αντιπαράθεση σήμερα με επιχειρήματα τον Ζαχαριάδη και τα ξερονήσια μοιάζει σα να είναι βγαλμένη από την …παλαιολιθική εποχή.

  219. Alexis said

    #217: Μόλις τώρα είδα αυτή την ανάρτηση του ΠΘ στο Facebook

    Έχει πάρει 4,5 χιλιάδες «λάικ» και 11 χιλιάδες «θυμωμένες φατσούλες» (α, και 1,2 χιλιάδες «γέλια») 😆

  220. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    219 και πριν

    Κανονικά θα έπρεπε όλοι αυτοί που πρόσφατα τον γέμισαν με αρνητικά σχόλια και τον κάνανε να τα κλείσει και να παραμιλάει περί κακής χρήσης των ΜΚΔ να εμφανιστούν σε οποιαδήποτε ανάρτησή του με μαζικά λάικ και χαμόγελα, για να δούμε αν θα ξανακλείσει τα σχόλια.
    Μαλακίες λέω, ε?

  221. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    213 Δυστυχώς πιανει

  222. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το θέμα είναι πώς, παρόλο το κράξιμο εντός και εκτός ΜΚΔ, συνεχίζει να προηγείται και ως καταλληλότερος πρωθυπουργός και ως προς την πρόθεση ψήφου και μάλιστα με διαφορά; Τι γίνεται; Είναι όντως τόσο «πειραγμένες» οι δημοσκοπήσεις και στις εκλογές θα διαψευστούν; Αν όμως είναι πράγματι ενδεικτικές των τάσεων της κοινωνίας, τότε γιατί συμβαίνει αυτό;Ενώ όλοι ξέρουμε πια ότι η κυβέρνηση είναι για τα μπάζα, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας πείθουν ακόμα λιγότερο; Κι αν συμβαίνει αυτό, οφείλεται μόνο στην προπαγάνδα των συγκυβερνώντων ΜΜΕ ή μήπως δεν γεμίζει το μάτι των πολιτών η αξιωματική αντιπολίτευση ως εναλλακτική κυβερνητική λύση; Αν ισχύει το δεύτερο, πώς μπορεί να αλλάξει αυτό;

  223. Χαρούλα said

    #214 Χρήστο στο σχόλιο προδίδεις την ψήφο των γονιών σου. Μόνο έτσι ερμηνεύω το
    ………Μια δεκαετία μόνο μετά τη λήξη του εμφυλίου, επί ΕΡΕ, η αλήθεια είναι ότι μόνο τριψήφιος αριθμός κρατουμένων κομμουνιστών υπήρχε. Η θέση των ηττημένων του εμφυλίου έστω και αργά συνεχώς βελτιωνόταν, μέχρι τη χούντα φυσικά. Οι διακρίσεις εις βάρος τους, οι καχυποψίες, οι παρακολουθήσεις, το φακέλωμα, κλπ. δικαιολογούνται απόλυτα, και καμιά ενοχή δεν πρέπει να ενσταλάζεται στους αντιπάλους των κομμουνιστών. …….
    Δεν τα έζησες. Πως να τα μολογήσεις λοιπόν; Κατανοητό.
    Γιαυτό δεν σε ενοχλεί ο «μόνο» τριψήφιος, και το «δικαιολογούνται απόλυτα». Πολλές όμως άλλες οικογένειες τα βίωσαν διαφορετικά. Και πληγώνονται, με αυτή την άποψη. Ξέρω δεν θα αλλάξεις άποψη, αλλά έστω από ανθρωπιά, μην στρίβεις το μαχαίρι σε πληγές που προσπαθούν να επουλωθούν.
    Την καλημέρα μου

  224. nikiplos said

    το pic στα κοινωνικά δίκτυα συναντάται κυρίως ως β’ συνθετικό μετά το dick. Μήπως είχε κάτι τέτοιο στο μυαλό του; 🙂
    Πάντως στο νεκροταφείο του Μονπαρνάς την Εντίθ Πιάφ πάνε να δουν οι περισσότεροι επισκέπτες και αποτίουν φόρο τιμής. Και δεν είναι μόνο γραίες.
    (Αλλά όπως λέει και η φράση που αποδίδεται στον Κλέμαν Σό, «τα νεκροταφεία είναι γεμάτα από αναντικατάστατους» )

  225. Γιάννης Κουβάτσος said

    214, 223: Το «δικαιολογούνται απόλυτα» να κάνουν τον βίο αβίωτο όχι μόνον των ηττημένων αντιφρονούντων αλλά ακόμα και των συγγενών τους, που δεν φρόντισαν να τους αποκηρύξουν, λειτουργεί μια χαρά και ως επιχείρημα υπέρ των διώξεων των αντιφρονούντων στις χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού». Το σκέφτηκες αυτό, Χρήστο ή είσαι υπέρ και αυτών των «δικαιολογημένων διώξεων; Προσωπικά είμαι υπέρ όλων των διωκομένων και κατά των εξουσιαστών διωκτών τους, ανεξαρτήτως φρονημάτων. Και με τους εξόριστους αριστερούς στην Ελλάδα και με τους εγκάθειρκτους στα γκουλάγκ στην ΕΣΣΔ. Εσύ;

  226. nikiplos said

    222@ Οι εκλογές που θα έρθουν θα διαφέρουν από όλες τις προηγούμενες καθώς θα έχουν και την ψήφο των ομογενών, κυρίως εκείνων των ΗΠΑ και άλλων εξ Αυστραλίας. Οι άνθρωποι αυτοί θα κληθούν να ψηφίσουν για την κυβέρνηση της χώρας καταγωγής τους, ξέχωρη από τα συμφέροντά τους. Κυρίως το μετεμφυλιακό κλίμα θα κατευθύνει την ψήφο τους, για αταβιστικούς λόγους. Επομένως προϊόντος του χρόνου και καθώς ο καιρός θα πλησιάζει προς τις εκλογές, η τωρινή κυβέρνηση αυτά τα χαρακτηριστικά θα προσπαθήσει να αναπτύξει, μαζί με ολίγο αντιμεταναστευτικό που αγκιστρώνει ακραίους ψήφους.

    Το θέμα είναι τι θα κάνει η «άλλη» πλευρά και πως θα το διαχειριστεί. Πάντως χωρίς μια πανελλήνια φωνή σε κανάλι (γιατί το Κόντρα του Κουρή μόνο Αττική πιάνει) δύσκολα θα καταφέρει την ανατροπή, όση δυσαρέσκεια κι αν φέρνει κάθε φορά η κυβέρνηση. Αστάθμιτος παράγοντας η πανδημία, αλλά θα έχει παρέλθει μέχρι τις εκλογές, εκτός κι αν πέσει η ίδια η κυβέρνηση από μόνη της, κάτι που δεν υποβόσκει στον ορίζοντα, ούτε κατά διάννοια.

  227. Γιάννης Κουβάτσος said

    226: Η πανδημία θα έχει παρέλθει, αλλά τα οικονομικά της απόνερα θα μας έχουν ήδη πνίξει.

  228. Pedis said

    Τρία πουλάκια κάθονταν …

  229. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    223, Το 1979, είδα με τα μάτια μου, το 1979 ξαναλέω, φάκελο φαντάρου-του 1979- (τί και πώς μεγάλη ιστορία) ότι ο θείος του πατέρα του-κάπου από Ήπειρο, ήταν στο «σιδηρούν παραπέτασμα» και φάκελο μιας υπαλλήλου (με σύμβαση σε μικτή μονάδα πολιτών-στρατιωτικών) ότι πήγε σε συγκέντρωση του Πασοκ στην Καλαμάτα!

  230. Γιάννης Κουβάτσος said

    229: Εγώ, με πατέρα στρατιωτικό, να δεις τι ιστορίες έχω ακούσει για το φακέλωμα φαντάρων αγέννητων στον εμφύλιο.

  231. Μαρία said

  232. Γιάννης Ιατρού said

    223, 229: Είχα ένα φίλο (δεξιών, αλλά υγιών ακόμα φρονημάτων) που σπουδάσαμε μαζί στη Γερμανία ο όποιος ηράσθη και ενυμφεύθη 🙂 🙂 αξιόλογον εμφανισιακά και ως χαρακτήρα κόρη (γερμανού) στρατιωτικού. Τελείωσαν οι σπουδές και κατέβηκε για να κάνει την θητεία του. Ε, μετά την κατάταξη χάθηκαν τα ίχνη του… Η γυναίκα του μετά από πολλές προσπάθειες μηνών να τον εντοπίσει (οι αστ. αρχές την παρέπεμπαν στο στρατό, κι αυτός την κορόϊδευε… (χούντα είχαμε τότε) «καλά είναι…, δεν μπορούμε να σας πούμε που… κλπ.). Ενημέρωσε λοιπόν τον πατέρα της, μπας και μπορούσε να κάνει κάτι. Κανένας δεν ήξερε πόσο εμπιστευτική και πολύ υψηλή θέση σε «υπηρεσία» είχε ο άνθρωπος…, αλλά μετά από 4 μέρες φίλος (ο σύζυγος) εμφανίστηκε με δίμηνη τιμητική άδεια κλπ. στην γυναίκα του (απολύθηκε και του πήγαν το χαρτί στο σπίτι). Στο ενδιάμεσο διάστημα είχε φάει το ξύλο της χρονιάς του και καθάριζε τουαλέτες 24/7 σε απόμακρο τάγμα ανεπιθύμητων στην Β. Ελλάδα. Τον είχε «καρφώσει» (πως ήταν μπολσεβίκος βαμμένος) ένα τσουτσέκι (υποπρόξενος) στη Στουττγάρδη τότε, επειδή δεν του έκανε κάτι χατήρια… (είχε κάτι ιδιαίτερα γούστα ο υποπρόξενος…). Αυτά για τα φακελώματα.

    ΥΓ: Ο φίλος δυστυχώς πέθανε προ ετών από την παλιαρρώστια, αλλά με την γυναίκα του (έμεινε Ελλάδα και εργαζόταν εδώ) έχουμε πάντα επαφή!

  233. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    175 Κι εγώ εντόπισα την Τλα ως αξιοπερίεργο επώνυμο.
    Το άλλο που πρόσεξα (καθένας με τον καημό του) ότι στη λίστα δεν υπάρχει εμφανώς κρητικό επώνυμο (τουλάχιστον στην πρώτη σελίδα που φαίνεται) 🙂

  234. Πάνος με πεζά said

    Αλλά δίπλα σε ποιανής τον άντρα; Δε νομίζει κανείς εν πρώτοις, στον αντρα της Μέρκελ;
    https://www.newsit.gr/kosmos/vouleytis-tis-merkel-pethane-en-ora-ptisis-katerreyse-dipla-ston-antra-tis-pic/3245694/

  235. Γιάννης Ιατρού said

    233: Μπα. μην ανησυχείς, έχουμε κι εκείνη την ένωση που είχε στείλει πρόσφατα ένα πολύ φιλοσοφημένο κείμενο από την Κρήτη… Αλλά μάλλον τίποτα ημεδαποί 😂 εισβολείς θα ήσαν…

  236. Μαρία said

    233 🙂

  237. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    235, 236. βρε Φρύνιχοι! 🙂
    Την περίμενα την ατάκα Γιάννη, αλλά το πρόσεξα κι εκείνο το κείμενο και τα ονόματα. Ήταν η ένωση εθνοφυλάκων Κρήτης. Μπορεί και κανένας να μην ήταν κρητικός (λμτ) 🙂 .

  238. Γιάννης Ιατρού said

    237: αυτό έλειψε, να μην ήσουν ετοιμοπόλεμη 🙂 🙂
    …Μπορεί και κανένας να μην ήταν κρητικός.. τζάμπα το έγραψα το «ημεδαποί»… 🙂

  239. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αυτό το βάλατε ήδη; Σε λίγο
    https://www.efsyn.gr/node/286590

  240. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  241. Μαρία said

    237, 238
    Αυτοί με τα τούρκικα επώνυμα, ειδικά ο αιμοδιψής, μπορεί να ήταν κοντοχωριανοί του Κεγκέρογλου.

  242. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    238 διφορούμενος ο ημεδαπός 🙂

  243. (για το 237 κλπ μάλλον δεν είναι κατάλληλη η στιγμή να ξεθάψω τους γυπαραίους 😜)

  244. Μαρία said

    243
    Όχι, γιατί μετά εγώ θα ξεθάψω τον Σφακιανό Τσόντο-Βάρδα.

    Μπορεί να ήταν και συριζαίος, απ’ αυτούς που διαδίδουν επίτηδες τον ιό.

  245. Και μετά θα κάνω εγώ ρελάνς με σουμπεραίους και μετά θα βγάλουμε τα μαλιχέρια και τα κυτεί αίμα.

  246. Χρήστος Π. said

    Χαρούλα, πριν πάω στα άλλα που θίγεις, επίτρεψέ μου να σου πω κι εγώ πως βίωσαν κάποιες δικές μου συγγένειες ευρύτερες και στενότερες, και δικές μου οικογένειες κομμουνιστικές, τη κατοχή και τον Εμφύλιο. Στις Αρχαίες Κλεωνές και στα Αθήκια Κορινθίας υπάρχουν τα κόκκαλα εννέα (9) αθώων ανθρώπων που φέρουν το επώνυμό μου (Παπαδάς), οι οποίοι δολοφονήθηκαν από την ΟΠΛΑ και την Πολιτοφυλακή του ΕΑΜ. Ανάμεσά τους μια ανήλικη μαθήτρια 14-15 ετών και ένα παιδάκι, που δεν έχει όνομα στο τάφο του γιατί ήταν αβάφτιστο.

    Λογικά σκεπτόμενοι, οι αδικημένοι (από τη κακή κοινωνία των εκμεταλλευτών, τη σκληρή χωροφυλακή, τα «θανατοδικεία», τους δεσμοφύλακές τους κλπ.), ηρωικοί κλαψιάρηδες κομμουνιστές, σκέφτηκαν ότι δεν υπάρχει λόγος να αφήσουν τα ανήλικα και τα αβάπτιστα ζωντανά όταν στέλνουν τους γονείς στον άλλο κόσμο, ακόμα και τους μαχητές της Αλβανίας. Δεν είναι και σωστό να δημιουργούμε ορφανά, έστω και όταν πρόκειται για αντιφρονούντες! Είμαι το λάθος άτομο να σκεφτώ τα δράματα των σταλινοφασιστών της κατοχής και του εμφυλίου, αλλά εν τούτοις έχω ενσυναίσθηση μην ανησυχείς 😊

    Ο Φαρμακοποιός Τζαναβάρας μάλιστα, υπεύθυνος του ΕΑΜ Αθηκίων (γράφω παρακάτω γι’ αυτόν) διέταξε δημοσίως δηλ. μπροστά σε μάρτυρες, ντάλα μεσημέρι στη πλατεία του χωριού, να συλλάβουν τον μαθητή δημοτικού πατέρα μου και «να τον στείλουν στο Ψάρι», ένα ακόμα τόπο ΕΑΜικών φυλακών και εκτελέσεων. Το πώς σώθηκε ο πατέρας μου, η δεύτερη γυναίκα του πατέρα του αργότερα, αλλά και ο ίδιος ο παππούς Χρήστος που ζούσε πλέον στη Κόρινθο και απέφευγε το σταλινοκρατούμενο χωριό, είναι άλλη συζήτηση που δείχνει τις πολυπλοκότητες της κατοχής (κοντολογής πάντως τον παππού ακόμα και μετά την απελευθέρωση έσωζαν από τη πολιτοφυλακή πάντα κάποιοι στρατιωτικοί του ΕΛΑΣ ακόμα και κομμουνιστές!)

    Μετά την απελευθέρωση, τα Δεκεμβριανά, και τη κατακραυγή στη πλειοψηφία του λαού για τα μαζικά εγκλήματα του ΚΚΕ, ο γραμματέας της ΠΕ του ΕΑΜ θα γράψει στον ομόλογό του στη Πάτρα, ότι το ΕΑΜ διέπραξε μέσα στη κατοχή στην Αργολίδα και Κορινθία, «1200 εκτελέσεις που δεν μπορεί να δικαιολογήσει»!! Το έγγραφο όπως και άλλα παρόμοια, υπάρχει στα αρχεία του ΑΣΚΙ. Υπάρχουν δυστυχώς ακόμα άνθρωποι, ακόμα και καλοπροαίρετοι της εποχής εκείνης, που νομίζουν ότι οι δολοφονίες των αντιφρονούντων ήταν λίγες και σκοτεινές εξαιρέσεις, ή αφορούσαν μόνο συνεργάτες του εχθρού.

    Βέβαια δεν ήταν και όλοι οι συνονόματοι συγγενείς, αντιφρονούντες. Ένας μικρός και αγαπητός ετεροθαλής αδελφός τού αντικομμουνιστή παππού μου, μέλος του ΕΑΜ στα Αθήκια, συνελήφθη από το κόμμα γιατί… μπλέχτηκε σε ερωτική αντιζηλία με ηγετικό στέλεχος του κόμματος. Κατασκευάστηκε μια κατηγορία του στυλ «προσέβαλε τη τιμή της κόρης», από το προστάτη κομματικό γκόμενο, και η γκομενοδουλειά πληρώθηκε ακριβά. Χώθηκε στα μπουντρούμια των φυλακών του ΕΑΜ στο Χιλιομόδι. Το έμαθαν οι φίλοι του στον ΕΛΑΣ και αποφασίστηκε γρήγορα η προσχώρησή του στο αντάρτικο όπου αυτόματα έπαυε κάθε δικαιοδοσία του ΕΑΜ πάνω του. Λίγο πριν βγει στο βουνό και σε αντίποινα για τον απαγχονισμό του κομμουνιστή «Σωκράτη», ο ηγέτης όλου του ΕΑΜ Κορινθίας «Τριαντάφυλλος», γνωστός παρανοϊκός δολοφόνος σύμφωνα με τα ίδια τα γραφόμενα κομμουνιστών σε πολλά βιβλία τους (ακόμα και ο φανατικός «Μπελάς» του ΔΣΕ, τον αναφέρει), διέταξε να εκτελεστούν όλοι οι κρατούμενοι στις Εαμικές φυλακές, ανεξαρτήτως λόγου εγκλεισμού!

    Έτσι, ο γνωστός εκτελεστής «Βόλγας» παρέλαβε και το νεαρό Παναγιώτη Παπαδά και τον εκτέλεσε πριν προλάβει να βγει στο βουνό με το 6ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ, όπου ο «τρομερός» κομμουνιστής καπετάν-Νικήτας (μια περίεργη πολύχρονη φιλία του παππού μου Χρήστου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία) είχε ετοιμάσει ακόμα και τα χαρτιά του! (Το ίδιο το Σύνταγμα είχε μη κομμουνιστή διοικητή, με μια άλλη επίσης περίεργη ιστορία).

    Υπήρχαν όμως και άλλοι, με άλλο επώνυμο, κομμουνιστές συγγενείς μου, που δεν βίωσαν τη κατοχή, καθόλου όπως θα φανταζόσουν εσύ . Ο προπάππους μου και πατέρας της μάνας του πατέρα μου, λεγόταν Πρινιόλας. Καταγόμενος από το Αίγιο με ιταλικές ρίζες και Ενωμοτάρχης της Χωροφυλακής. Από τους πρώτους φανατικούς κομμουνιστές, προσχώρησε στο ΚΚΕ και αποτάχθηκε αργότερα από τη Χωροφυλακή όταν αποκαλύφθηκε η κομματική του ταυτότητα. Τον χώσανε μέσα με το ιδιώνυμο του Βενιζέλου και όταν βγήκε ήλθε στα Αθήκια Κορινθίας, κλασικό αρβανιτοχώρι και γενέτειρα του πατρός μου, όπου παντρεύτηκε τη προγιαγιά Κατέρω. Πρόλαβα να γνωρίσω τη προγιαγιά αυτή.

    Μετά τις συγκρούσεις, διαφωνίες και διαγραφές, τους τροτσκιστές κλπ. της δεκαετίας του 30, βρέθηκε με τους επικρατήσαντες Ζαχαριαδικούς και κουτβιστές που επέβαλε η Μόσχα. Πρέπει να ήταν μεγάλο σταλινόμουτρο ο προπάππους μου, και έχω κάποιες ενδείξεις -που είναι και το αναμενόμενο άλλωστε- ότι δεν χώνευε καθόλου τους αρχειομαρξιστές. Στο σπίτι, υπήρχε σημαία με το σφυροδρέπανο, κομμουνιστική βιβλιογραφία και φυσικά Ριζοσπάστης. Τα 4 παιδιά του, η γιαγιά μου Χριστίνα, η Γεωργία, ο Χρήστος, και η Καλλιόπη, τα ίδια. ΟΚΝΕ, Ριζοσπάστης, κλπ.

    Ο παππούς μου Χρήστος Παπαδάς από τα Αθήκια, αρβανίτης και πολεμιστής στη Μικρασία, θα διαφοροποιηθεί από την οικογένειά του που ήταν βενιζελική, θα γίνει βασιλικός και ψηφοφόρος του Λαϊκού Κόμματος. Το πώς ερωτεύτηκε τη γιαγιά μου Χριστίνα από τη σταλινική «σφηκοφωλιά» και παντρεύτηκαν δεν το γνωρίζω. Ξέρω πως είχαν καλό γάμο, καλή σχέση και με το κομμουνιστή προπάππου Πρινιόλα, αλλά καλού-κακού ο τελευταίος έκρυβε τη σημαία με το σφυροδρέπανο όταν ο γαμπρός του ερχόταν στο σπίτι του, γιατί ο παππούς μου έπαιρνε ανάποδες και φώναζε. Η μεγαλύτερη κόρη, η γιαγιά μου Χριστίνα έφυγε νωρίς από τύφο πριν το πόλεμο και ο πατέρας μου ανέπτυξε ένα ιδιαίτερο δέσιμο με την οικογένειά της μητέρας του. Μέχρι τα γεράματά του, όταν πηγαίναμε στα Αθήκια, περνούσαμε και κοιτούσαμε πάντα ένα άδειο οικόπεδο που ο προπάππους μου είχε το μικρό χωματένιο σπίτι του με τα κεραμίδια, στα οποία έκρυβε τα κομμουνιστικά του λάβαρα! Ο πατέρας μου επαναλάμβανε το πώς σαν μικρό παιδί καθόταν με το παππού του και ήταν μπροστά στο ψυχορράγημά του. Μακάβριο ίσως, αλλά μου το περιέγραφε κιόλας…

    Οι μικρές αδελφές της γιαγιάς μου η Γεωργία και η Καλλιόπη βρέθηκαν στην ΕΠΟΝ και ο μεγαλύτερος αδελφός Χρήστος στο ΕΑΜ. Οι Γερμανοί θα πιάσουν τη Καλλιόπη όπως και άλλους Έλληνες και θα τη στείλουν να δουλέψει σε εργοστάσια, χωράφια, κλπ. που είδε κρατούμενες και από άλλες χώρες. Η πολιτική επιστράτευση μπορεί τυπικά να μη προχώρησε αλλά πολλούς Έλληνες κατάφεραν να τους μαντρώσουν μέσα στην αναμπουμπούλα. Υπήρχαν άλλωστε και πολλοί συνεργάτες που πήγαν εθελοντικά. Η άλλη αδελφή Γεωργία είχε τραγικότερη κατάληξη όπως και ο αδελφός της Χρήστος. Είχαν κάνει το λάθος να ασκήσουν κριτική, δυσφορία, ίσως και να χλευάσουν κομματικά στελέχη. Ο Χρήστος είχε εκφράσει δυσφορία για αδιάκριτες εκτελέσεις. Σε αντίθεση με το χωριό της μητέρας μου το Λέχαιο, τα Αθήκια είχαν αιμοβόρα σταλινική ηγεσία στο ΕΑΜ, και η τύχη των αδελφών σφραγίστηκε.

    Υπεύθυνο για την τρομοκρατία και αιματοχυσία στα Αθήκια θεωρώ ένα καθώς πρέπει κάθαρμα, τον Φαρμακοποιό και αρχιδολοφόνο Παρασκευά Τζαναβάρα. Για πολλά χρόνια είχε Φαρμακείο στη Κόρινθο στην οδό Κολιάτσου, γωνία απέναντι από πρακτορείο ΚΤΕΛ, κοντά στο δικαστήριο και στα περιβολάκια. Ο παλιάνθρωπος έδωσε εντολές για δολοφονίες αθώων ανθρώπων ακόμα και συγγενούς του που δεν χώνευε. Μετά τα Δεκεμβριανά συνελήφθη και εξορίστηκε. Αυτός και η οικογένειά του κλαψούριζαν κατά τα γνωστά για μια ζωή, και θεωρούσαν εαυτούς οσιομάρτυρες επειδή διώχθηκαν πολιτικά από τον αντίπαλο. Το ελληνικό κράτος όμως οφείλει πολλές εξηγήσεις και συγγνώμες για το ότι καθάρματα σαν το Παρασκευά Τζαναβάρα έζησαν ατιμώρητα, και γύρισαν υγιείς και αρτιμελείς από τις εξορίες τους. Με διακρίσεις ή χωρίς διακρίσεις, μια χαρά έφτιαξαν τη ζωή τους. Κάποιος οφείλει να ζητήσει συγγνώμη γιατί εξόριζε εγκληματίες που έπρεπε να εκτελεί επί τόπου.

    Για την Γεωργία Πρινιόλα αλλά και δύο άλλες ΕΠΟΝίτισες από το χωριό του, που δεν γούσταρε τις αντιδράσεις τους και τη γνώμη τους για την αφεντιά του, ο Τζαναβάρας κατασκεύασε τη κατηγορία ότι κοιμόντουσαν με Ιταλούς (τα «θυμήθηκε» δε αυτά, αφού είχαν φύγει οι Ιταλοί…). Τη δικαιολογία αυτή είπε στους Αθηκιώτες αντάρτες του 6ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ όταν η εκτέλεση των τριών κοριτσιών έγινε γνωστή στο βουνό και προκάλεσε αίσθηση. Έτσι, οι τρεις ΕΠΟΝίτισες συνελήφθησαν και μεταφέρθηκαν στις ΕΑΜικές φυλακές του Ρητού. Στο Ρητό βασανίστηκαν άγρια και βιάστηκαν. Αφού η κατηγορία που επέφερε τη θανατική καταδίκη ήταν τα ερωτιλίκια με τον εχθρό, μπορούσαν και οι πατριώτες της εθνικής μας αντίστασης να έχουν το μερτικό τους σε λίγη φρέσκια γυναικεία σάρκα.

    Μετά τη Βάρκιζα, οι κάτοικοι του Ρητού κατέθεσαν τρομερά πράγματα για τις βρισιές, περιγραφές, και κραυγές πόνου που βγήκαν από τα κελιά των κοριτσιών. Ο συγγενής μας γιατρός Σακελλαρίου από τη Κόρινθο εξέτασε τα πτώματα και είπε στο παππού Χρήστο, πως για κάποιο λόγο, ίσως επειδή τα κορίτσια αντιστάθηκαν στο βιασμό τους, οι δήμιοι του ΕΑΜ είχαν κόψει τα χέρια των κοριτσιών πριν τις εκτελέσουν.

    Ο Χρήστος Πρινιόλας είχε τραγικό τέλος και νομίζω δεν βρέθηκε ποτέ. Όποιος σταλινικός βοηθούσε την εύρεσή του ίσως ομολογούσε κάποια συμμετοχή στη δολοφονία του. Ο Χρήστος έφυγε από τα Αθήκια φοβούμενος το τι ετοίμαζε ο Παρασκευάς Τζαναβάρας και γι’ αυτόν. Κατέβηκε στη Κόρινθο και φιλοξενήθηκε στο σπίτι του παππού Χρήστου. Αυτό ήταν το λάθος. Ο Τζαναβάρας και το ΕΑΜ έπιασαν ομήρους την όμορφη Φιλίτσα τη νεαρή γυναίκα του και το μωράκι τους. Η πολιτοφυλακή του ΕΑΜ στη Κόρινθο, τού μετέφερε το μήνυμα πως αν δεν εγκαταλείψει την ασφάλεια της Κορίνθου και δεν πάει πίσω στο χωριό να «δικασθεί», θα εκτελεστεί η γυναίκα του και ο γιός του. Ο φουκαράς τρελάθηκε. Μάταια προσπαθούσε να τον συγκρατήσει ο παππούς μου, λέγοντάς του να σκεφθεί ήρεμα πρώτα και άλλες λύσεις ή ότι δεν θα τολμήσουν κλπ. Ο Χρήστος γύρισε πίσω, στη βέβαιη σφαγή που ήξερε πως τον περίμενε, σώζοντας τη Φιλίτσα και το παιδί τους.

    Αυτά τα ολίγα για όσους αντέχουν τα σεντόνια. Μέσα στο μετεμφυλιακό κλίμα, επαναλαμβάνω την άποψή μου ότι οι απλοί αριστεροί υπέστησαν αναμενόμενες διακρίσεις, λιγότερες από αυτές που ετοίμαζαν εκείνοι για τους αντιπάλους τους. Άλλοι έκαναν ενέργειες που θα δικαιολογούσαν πολλοί περισσότερα από τις φυλακίσεις και εξορίες τους. Ζούμε στο ίδιο κόσμο Χαρούλα και ξέρω τι έχουν περάσει και άλλοι. Οι καλύτεροι φίλοι από τα παιδικά μου χρόνια στο χωριό μου αλλά όχι μόνο, ανήκουν στους «άλλους» με σκληρές εμπειρίες. Μια χαρά μιλάμε και λέμε τις απόψεις μας χωρίς να σφαζόμαστε. Στο διαδίκτυο είναι που συναντάς τις περισσότερες δυσπεπτικές αριστεράντζες….

    Δεν κάνω το σεντόνι σεντονότερο, ίσως κάποια άλλη φορά τα υπόλοιπα.

  247. Χαρούλα said

    #246 Χρήστο εμφύλιο το λέμε. Και μάλιστα ΠΟΛΕΜΟ.
    Πολύ σωστά τώρα, γράφεις «αναμενόμενα». Η διαφωνία μου ήταν στο «δικαιολογούνται απόλυτα» για ΜΕΤΑ τον εμφύλιο, περίπου ως και το 80κάτι.
    Ας θάψουμε λοιπόν τους νεκρούς, ας μαλακώσουμε τα πάθη και ΟΛΟΙ ΜΑΣ να σεβόμαστε την άλλη άποψη. Φυσικά η ιστορία και οι μνήμες δεν αλλάζουν. Και νομίζω δεν πρέπει.
    Την καλημέρα μου

  248. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χρήστο, ο Τσακαλώτος με τον Μάρκο δώσανε τα χέρια πριν από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες. Κι εμείς θα μιλάμε για γεγονότα που (νομίζουμε πως) τα ξέρουμε απ’ τα βιβλία με τέτοιο φανατισμό; Δεν πρέπει. Όπως τα λέει η Χαρούλα έχουν τα πράγματα. Το πρόβλημα σήμερα δεν είναι ο Ζαχαριάδης κσι ο Βελουχιώτης, το πρόβλημα είναι η αυταρχική πολιτική που ασκείται και μαε γυρίζει δεκαετίες πίσω.

  249. […] Υπό άλλες συνθήκες, το άρθρο που θα δημοσιευόταν 20 Μαρτίου θα έπαιρνε τίτλο “Ανοιξιάτικα μεζεδάκια”, αφού η συμβατική ημερομηνία έναρξης της Άνοιξης είναι η 21η Μαρτίου. Τώρα όμως έχουμε τον κορονοϊό, που όλα τα επηρεάζει -δεν είναι λοιπόν μια άνοιξη σαν όλες τις άλλες. Είναι κορονοάνοιξη. Φαίνεται όμως πως η άνοιξη τιμά την ετυμολογία της… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/03/20/meze-471/ […]

  250. Μαρία said

  251. 250
    Μαρία, επειδή κάτι λέγαμε προ ημερών με τη βάφτιση, όπως μπορείς να δεις υπάρχει αρκετός κόσμος που φόρα παρτίδα αποκαλεί μαλάκα το Μπουμπούκο.
    Εγώ δεν είμαι σ’ αυτή την πληθυσμιακή ομάδα καθότι είμαι ευγενής παιδί 🙂

  252. sarant said

    250 !!!

  253. Μαρία said

    252
    Την κατέθεσε και στα πρακτικά της βουλής ο καραγκιόζης.

  254. Μαρία said

  255. Γιάννης Ιατρού said

    New Pandemic είπε η Μέρκελ «We are in a new pandemic» due to the spread of coronavirus variants, Chancellor Angela Merkel has said., παναπεί πως δεν θα μείνει ρουθούνι με την παραμικρή στραβή… κι εδώ ο Μωυσής ήθελε ταξιδάκι στην Κρήτη, τάχα μου να δει το αεροπλανοφόρο στην Σούδα….

    254: και τον είχαν προειδοποιήσει πως είναι τέτοια στο Τουίτερ, προτού τα πάει στην Βουλή !!!

  256. Μαρία said

    Η αντιμεταθετική ιδiότητα στη σύνθεση σπάνια ισχύει 🙂

    Αναβαθμισμένες είναι και οι μετοχές του Γιάννη Βλαστάρη που εκτός από γραφολόγος του πρωθυπουργού είναι ένα εκ των στενών συνομιλητών του Κυριάκου Μητσοτάκη που δείχνει να τον εμπιστεύεται απόλυτα.
    https://www.libre.gr/paraskinio-o-livanios-epikefalis-toy/

  257. Γιάννης Ιατρού said

    255a Ρε σεις, το είπε όντως ο Κυριάκος αυτό;

  258. Μαρία said

    257
    Ναι.

  259. Μαρία said

    255

  260. Γιάννης Ιατρού said

    258/259: Ευχαριστώ, έχω προβλήματα με το δίκτυο (στο KV του ΟΤΕ) και η ταχύτητα είναι σαν παλιά με το modem…

  261. Μαρία said

  262. Γιάννης Κουβάτσος said

    θυμίσει ότι η πολυφωνία και η κριτική σκέψη τιμωρούνται, ακόμα και ανάμεσα σε νέες φοιτήτριες, μέλλουσες εκπαιδευτικούς».

    Αναλυτικά η καταγγελία φοιτητριών Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου:

    «Στις 22.03 κυκλοφόρησε η είδηση-σκάνδαλο για τα προσωπικά δεδομένα 1.500.000 φυσικών προσώπων, χρηστ(ρι)ών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης Cisco, που διενεργεί την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα, με την κυβέρνηση ως συμβαλλόμενο μέρος να έχει παραχωρήσει τα προσωπικά μαςδεδομένα στην εν λόγω εταιρία. Μία συμφοιτήριά μας από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, σκέφτηκε να δημοσιεύσει στην ομάδα της σχολής της στο facebook ένα άρθρο, που αναφερόταν σε αυτό το γεγονός, προς ενημέρωση των συμφοιτητ(ρι)ών της, μιας και σε κάποια μαθήματα αρκετ@ φοιτητ@ έχουν χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Η δημοσίευσή της διαγράφτηκε.

    Έπειτα, έγραψε ένα μικρό κείμενο στο οποίο έκανε ορατή την λογοκρισία που υπέστη, καθώς και τον προβληματισμό της σχετικά με την ενέργεια των διαχειριστριών της ομάδας. Σχολίασε επίσης την ουδέτερη στάση αρκετών συμφοιτητ(ρι)ών του τμήματος ΠΤΠΕ Κρήτης, αναφορικά με τα εκάστοτε κοινωνικό- πολιτικά ζητήματα που έχουν απασχολήσει τη χώρα στο πέρασμα των χρόνων, καθώς και τη διατήρηση της ουδετερότητάς τους ακόμα και σε όσα πλήττουν τη χώρα τον τελευταίο χρόνο. Η ανάρτησή της αυτή διαγράφτηκε επίσης, με αποκορύφωμα τη διαγραφή της ίδιας από την ομάδα.

    Σε μία περίοδο ακραίου παραλογισμού, όπου οι προσωπικές μας ελευθερίες αναστέλλονται η μία μετά την άλλη, το κράτος χρησιμοποιεί την πανδημία για να καλύψει εγκλήματα και να ασκήσει ολοκληρωτικό έλεγχο στα σώματά μας, σε μία χώρα όπου η ελευθερία λόγου μάλλον είναι μια κοπέλα με παράξενο όνομα, όπου η εκπαίδευση όλων των βαθμίδων έχει πληγεί βαθύτατα και αντί για οικονομική ενίσχυση στις σχολές έχουμε αστυνομική ενίσχυση, ήρθε η διαγραφή της φοιτήτριας να μας θυμίσει ότι η πολυφωνία και η κριτική σκέψη τιμωρούνται,
    ακόμα και ανάμεσα σε νέες φοιτήτριες, μέλλουσες εκπαιδευτικούς.

    Τέτοιες φασιστικές τακτικές δεν χωράνε στην πανεπιστημιακή κοινότητα, στα διαδικτυακά εργαλεία μέσω των οποίων εκφραζόμαστε, στις εκπαιδευτικές πρακτικές που οραματιζόμαστε για τα παιδιά μας και στο μέλλον μας! Γι αυτά θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε!
    https://www.efsyn.gr/efkriti/koinonia/286870_hania-kataggelloyn-logokrisia-se-foititria-gia-anartisi-tis

  263. Μαρία said

  264. Μαρία said

  265. Μαρία said

    265

  266. Χαρούλα said

    #264 Μαρία(ή όποιος άλλος μπορεί), επειδή με ΜΚΔ δεν ασχολούμαι,δεν έχω καταλάβει ούτε την δεξιά πλευρά της ανάρτησης, ούτε καταλαβαίνω το
    ΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑ ΚΑΝΕΙ ΑΡΤΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΔΡΑΡΑ ΤΗΣ ΝΔ ΝΑΠΟΥΜΕ.
    Αν δεν κάνει κόπο, θα εκτιμούσα μια εξήγηση.

  267. Μαρία said

    Ο τουιτεράς που απευθύνεται στον Βαξ. του ζητάει να συμμορφωθεί μ’ αυτό https://www.gdprgreece.com/article/5/gdpr
    Ο Destro… βάζει δίπλα φωτό που γράφει οτι το σάιτ της ΝΔ δεν συμμορφώνεται με τον κανονισμό, γι’ αυτό και το ΧΑ ΧΑ για τον Άδωνη που κάνει rt αρτι (=retweet), δηλαδή αναπαράγει το τουίτ.

  268. Χαρούλα said

    Ευχαριστώ πολύ! Τώρα μάλιστα, καταλαβαίνω.
    Πρέπει να μάθω ορολογία!🥺

  269. Μαρία said

    269
    Η ορολογία έχει πλάκα. Υπάρχει και ρήμα αρτάρω αλλά αυτός ο τουϊτεράς προτίμησε την περίφραση 🙂

  270. Γιάννης Ιατρού said

    Όλο και καλύτεροι γίνονται οι σκιτσογράφοι

  271. Μαρία said

    271
    Το έβλεπα απο νωρίς αλλά απ’ τη μέση κι απάνω και το προσπερνούσα. Πού να φανταστώ οτι έχανα τον δικό μας.

  272. Γιάννης Ιατρού said

    272: Εντυπωσιακό που τον πήραν είδηση με τα στήθια έξω… τόσα κράτη, αυτόν πρόσεξαν εκτός των 3-4 σταθερών μελών του θίασου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: