Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ποιο είναι το ωραιότερο της Μεγάλης Επετείου;

Posted by sarant στο 24 Μαρτίου, 2021


Αύριο είναι η μέρα της Μεγάλης Επετείου. Διακόσια χρόνια είναι αυτά, οπότε το γεγονός θα χρωματίσει όλη την υπόλοιπη ιστολογική εβδομάδα -κάναμε αρχή ήδη από χτες. Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στα σοβαρά στο Εικοσιένα, σήμερα θα το εξετάσουμε ελαφρότερα -όχι το ίδιο το Εικοσιένα αλλά τον γιορτασμό του.

Όπως έχουμε ξαναπεί, ένα από τα λίγα καλά του κορονοϊού είναι ότι γλιτώσαμε από τις πολλές φιέστες και τα ταρατατζούμ των 200χρονων. Ωστόσο, τις τελευταίες μέρες, όπως ήταν μάλλον αναπόφευκτο, είδαμε όχι λίγες υπερβολές με εορταστικό κιτς.

Στο Τουίτερ ο φίλος μας ο Δύτης είχε την έξυπνη ιδέα να κάνει μια σφυγμομέτρηση για το «ωραιότερο» από τα πρόσφατα χαϊλάιτ της Μεγάλης Επετείου. Βάζω σε εισαγωγικά τη λέξη «ωραιότερο» σαν υπαινιγμό στο «κάτι το ωραίον«, που ήταν ο τίτλος ενός παλιού άλμπουμ του περιοδικού Αντί που ήταν αφιερωμένο στο κιτς -με υπότιτλο «Μια περιήγηση στη νεοελληνική κακογουστιά». Σήμερα λοιπόν θα δούμε μερικά δείγματα επετειακής κακογουστιάς.

Τέσσερα «ωραία» εκθέματα, ας το πούμε έτσι, ξεχώρισε ο Δύτης στη δική του δημοσκόπηση. Τα ίδια θα χρησιμοποιήσουμε κι εμείς στη δική μας αλλά έχετε τη δυνατότητα στα σχόλια να αναφέρετε και άλλα που μας έχουν ξεφύγει.

Πρώτο έκθεμα: Το ποίημα της Ελένης Αρβελέρ στην Καθημερινή.

Γόνος του Ρήγα ο κύρης μου, γεννήθηκε στις Φέρες
στο Σούλι η μάνα μου είδε το φως, στου Αλί Πασά τις μέρες.

Κι’ εγώ Υδραίος και Σπετσιώτης, θαλασσινός και στεριανός,
το βράδυ είμαι αποσπερίτης και το πρωί αυγερινός
κι’ είναι ο Θούριος για μένα ύμνος εωθινός.

Κλέφτης κι’ αρματολός στον Μπότσαρη και στη Γραβιά Ανδρούτσος
ναύτης ήμουνα στον Κανάρη και στον Μιαούλη μούτσος.

Με τον Καραϊσκάκη, φρουρός της θείας ήμουν πίστης
και με τον Υψηλάντη της Φιλικής έγινα μύστης.

Είπα τη Μάντω αρχόντισσα, την Μπουμπουλίνα λεβεντιά,
δώρα τους έφερα στολίδια από τη Βενετιά.

Τιμώ τον Γέρο του Μωριά και αγαπώ τον Μακρυγιάννη
ο λόγος του αστραφτερός, φτερά μου δίνει και με κάνει
στη Λαύρα το λάβαρο να υψώνω, που εχθρός κανείς δεν φτάνει
αυτό που ευλόγησε ο Πατρών κι’ είχε την άνοιξη σημάνει.

Το είπαν με τον τρόπο τους, Σέλλεϋ, Ουγκώ, Ντελακρουά
κι’ ο Σολωμός το τραγουδά: Χαίρε ω! χαίρε ελευθεριά.

Ας μην ξεχνάμε όμως τα χαλεπά και θλιβερά
Του Διάκου το μαρτύριο, του Ζάλογγου τα οδυνηρά.
Θρήνησε η λευτεριά τον Μπάιρον, η δόξα τα Ψαρά,
τα γυναικόπαιδα της Χίου έκλαψε ο κόσμος όλος.
Του Φαναριού η πύλη χτίστηκε και σείστηκε ο θόλος.

Πέσαν στην ΄Εξοδο οι ντάπιες, το Μεσολόγγι όμως ζει
Έζησε τον Απρίλη εκείνο, πάθη κι’ Ανάσταση μαζί.

Χρόνια και χρόνια κράτησε η άνιση πάλη αυτή˙
παρά τις έριδες, τους διχασμούς και τα εμφύλια μίση,
που παραλίγο τον αγώνα θα είχαν αφανίσει,
νίκησε τέλος ο σταυρός (του Κάλβου η τόλμη κι’ αρετή)˙

Νίκη που Γάλλοι, Ρώσοι κι Άγγλοι δική τους έκαναν γιορτή,
όταν κατατροπώσαν τον Ιμπραήμ στο Ναυαρίνο
και οι Έλληνες Ανάσταση ζήσαν τον χρόνο εκείνο.
Έτσι από τότε στο σχολειό μαθαίνουν τα παιδιά
τη Λευτεριά να τραγουδάνε σαν άλλη Παναγιά.
Κι’ εμείς για του εικοσιένα τον απολογισμό,
μετράμε Πάσχα, Άνοιξη και Ευαγγελισμό.

Δεύτερο έκθεμα: Ο Κουνελοκοτρώνης

Πασχαλινός σοκολατένιος λαγός με τη μορφή του Κολοκοτρώνη:

Έκθεμα 3ο: Το εξώφυλλο του ΒΗΜΑgazino (που αποσύρθηκε)

Το περιοδικό ΒΗΜΑgazino (ένθετο στο Βήμα της Κυριακής) αναγγέλθηκε στο Διαδίκτυο με το εξής εξώφυλλο:

Πρόκειται για φωτομοντάζ πάνω σε γνωστό πίνακα, όπου στη θέση των ηρώων του Εικοσιένα έχουν τοποθετηθεί τα πρόσωπα σημερινών πολιτικών ηγετών από διάφορες χώρες. (Δεν μπορώ να θυμηθώ ποιος είναι ο ζωγράφος του αυθεντικού πίνακα. Όποιος ξέρει, μας λέει στα σχόλια).

Στο κέντρο, φυσικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη θέση του στρατηγού Μακρυγιάννη. Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εμφανίζεται ως Μαντώ Μαυρογένους, ο Βλαντίμιρ Πούτιν ως Νικηταράς, ο Εμμανουέλ Μακρόν ως Ιωάννης Καποδίστριας, ο Μπόρις Τζόνσον ως Λόρδος Μπάιρον, ο Μάριο Ντράγκι αντί για τον Ανδρέα Μιαούλη και ο Τζο Μπάιντεν ως Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Πάνω πάνω η Γιάννα Αγγελοπούλου αντί για τη Μπουμπουλίνα.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το εξώφυλλο αυτό προκάλεσε αμέτρητα ειρωνικά σχόλια όπως και παρωδίες -κι έτσι οι υπεύθυνοι της εφημερίδας το αντικατέστησαν με ένα άλλο, ανώδυνο -αυτά είναι τα πλεονεκτήματα της διαδικτυακής διαφήμισης, αφού το επίμαχο εξώφυλλο δεν είχε ακόμα τυπωθεί.

Έκθεμα τέταρτο: Ο τσολιάς Μανεκεν Πις

Ο Manneken Pis, το άγαλμα του αγοριού που κατουράει, είναι το έμβλημα των Βρυξελλών. Αύριο στις 11 πμ θα ντυθεί τσολιάς σε τελετή που θα γίνει με παρουσία του πρέσβη της Ελλάδας.

Οπότε εβαλα τις τέσσερις αυτές επιλογές σε μια σφυγμομετρηση και σας καλώ να συμμετάσχετε. Μπορείτε επίσης να «ψηφίσετε» κάποιο άλλο έκθεμα αναφέροντάς το στα σχόλια.

Σκέφτηκα να προσθέσω ως πεμπτη επιλογή το γούρι με τη Μαντώ Μαυρογενους για το οποίο έγινε συζήτηση χτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά τελικά δεν το έκανα επειδη το συγκεκριμένο έκθεμα είχε κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020 -δεν είναι δηλαδή επίκαιρο (έχει άλλωστε εξαντληθεί). Αλλά μπορείτε να το ψηφίσετε εσείς.

Επίσης πρόσθεσα μια έκτη επιλογή όπου μπορείτε να δηλώσετε οτι σας άρεσαν τα εκθέματα και δεν τα βρήκατε κακόγουστα ή αστεία. Η δημοσκόπηση γίνεται μέσω PollDaddy.

Λοιπόν, ποιο είναι το ωραιότερο από τα τέσσερα εκθέματα; Ή μήπως κάποιο πέμπτο τα ξεπερνάει; Ψηφίστε!

(Επειδή αύριο έχω κάτι τρεχάματα η παρουσία μου στο ιστολόγιο μπορεί να είναι διακριτική έως ανυπαρκτη).

 

 

Advertisement

238 Σχόλια προς “Ποιο είναι το ωραιότερο της Μεγάλης Επετείου;”

  1. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Χαρβαλέρ δαγκωτό.

  2. Σωτήρς said

    Καλημέρα,

    Λεπτομέρεια στο ανεπανάληπτο εξώφυλλο του ΒΗΜΑγκαζίνου είναι πως ο Μητσοτάκης δεν είναι στη θέση του στρατηγού Μακρυγιάννη αλλά στη θέση του Γιαννάκη Νοταρά. Το είδα πρώτη φορά στο ωραίο μπλογκ The Legendary Koulis. Μα καλά όλοι πρώτης κλάσης ήρωες και ο Μητσοτάκης με έναν δευτεράντζα Νοταρά; Ντροπής πράγματα.

  3. Φτιάξαμε νέο άντερο πάλι από το γέλιο. Πάντως το τσαντάκι της Γιάννας στην γνωστή φωτογράφιση με τον συνομήλικό της Κολοκοτρώνη, κακώς πέρασε στα ψιλά. Δικαιούται μια υψηλή θέση στην ιεραρχία του κιτς. Και τέλος πάντων ρούχα με σιρίτια, φούντες και πούλιες έχουμε ξαναδεί, αλλά τσαντάκι-καρδάρα δεν συναντάς κάθε μέρα.

    https://parallaximag.gr/epikairotita/ellada/etsi-ntynomoun-otan-elega-poiima-parti-sto-twitter-gia-tin-emfanisi-tis-giannas

  4. Αρβελέρ κι εγώ. Αν και θα έπρεπε να το περιμένουμε:

    Αυτό που δεν θα έπρεπε να περιμέναμε είναι να μπει πρωτοσέλιδη. Τι αρχισυνταξία είναι αυτή! Περίεργοι δάκτυλοι δουλεύουν στο συγκρότημα Αλαφούζου, αν θυμηθώ και τα σουπεράκια με την υπέρκομψη Μαρέβα.

    Το γούρι με τη Μαντώ πάντως, εμένα μ’ άρεσε.

  5. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα ! Ψήφισα Κουνελοκοτρώνη, Γιατί έχει μια αθωότητα, τα υπόλοιπα κρύβουν κακογουστιά και βλαχογκλαμουριά…

  6. Δεν είδα την φωτό της Γιάννας (Δασκαλάκη-Αγγελοπούλου, ντε ! ) με την αραχωβίτικη ζακέτα (;) και κυρίως την τσάντα-τσαρούχι στην προ ημερών παρουσία της σε μια τελετή κάπου… (δεν συγκρατώ λεπτομέρειες)

    Προφανώς εθεωρήθη εκτός συναγωνισμού ή είναι στο απυρόβλητο σαν ελληνίς Ζαν Ντ’ Αρκ ;

    Η μήπως πρόκειται να κυκλοφορήσει σαν γραμματόσημο και δεν επιτρέπεται η συμμετοχή σε διαγωνισμούς ;

    Υπενθυμίζω

    και ψηφίζω !

  7. loukretia50 said

    Kαλημέρα! Ένα κι ένα, αλλά ποί-μα (οθντκ!) να συγκεντρώνει σεμνά τις ρίμες Ανδρούτσος, μίση και όλος, δε βρίσκεις εύκολα!

  8. Γιάννης Κουβάτσος said

    Χαβαλέρ μακράν και ασυζητητί. Δεν ξέρω πώς μου έχει καρφωθεί η ιδέα ότι μια διαπρεπής βυζαντινολόγος και πρυτάνισσα της Σορβόνης πρέπει να είναι και σοβαρός άνθρωπος.

  9. Κύριλλος Μεθόδιος said

    Ψήφισα ότι μου άρεσαν πράγματι, διότι το κουνέλι Κολοκοτρώνης και το τσολιαδάκι των Βρυξελλών είναι ευθύτατοι τρόποι να ερμηνεύουμε την ιστορία μας και την παρούσα μας κατάστασι. Για κάποιο λόγο δεν μπόρεσα να γράψω «κατάσταση».

  10. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    7 Νταξ αλλά τον Ντελακρουασάν τον έθαψε, ρίμα ήταν αυτή?

  11. Epaminondas Papayannis said

    Και ένα θέμα ιστορικό και στατιστικό: Παρατηρούμε ότι άλλα κράτη έχουν εθνική επέτειο την ημερομηνία ενάρξεως τού Αγώνα [μεταξύ τών οποίων και η Ελλάς (με τη συμβατική ημερομηνία)] και άλλα κράτη έχουν εθνική επέτειο την ημερομηνία τής Ανεξαρτησίας τους [σ’ αυτή την περίπτωση, για την Ελλάδα θα ήταν η ημέρα που υπογράφησαν τα τρία πρωτόκολλα στο Λονδίνο (22 Ιανουαρίου / 3 Φεβρουαρίου 1830) και με το πρώτο αποφασίσθηκε ανεξάρτητο Ελληνικό κράτος – μέχρι τότε ομιλούσαν για αυτόνομο]. Μάλλον, θα άξιζε να δούμε τι ποσοστό έχουν εθνική επέτειο την ημερομηνία ενάρξεως τού Αγώνα τους και τι ποσοστό έχουν εθνική επέτειο την ημερομηνία που έγιναν ανεξάρτητα.

  12. Κουτρούφι said

    Αρβελέρ. Ας μου επιτραπεί μια κακόγουστη και βλάσφημη ίσως, αλλαγούλα στο τέλος του στιχουργήματος:
    Κι’ εμείς για του εικοσιένα τον απολογισμό,
    μετράμε Πάσχα, Άνοιξη ΣΤΟΝ Ευαγγελισμό.

    Δεν είναι ακριβώς επετειακό αλλά σχετίζεται με τις εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο. Οδηγίες για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμ εξαίφνης φάτσα κάρτα με υψηλά προσώπατα αυτές τις μέρες:
    https://www.iefimerida.gr/ellada/protokollo-episkepsi-prigkipas-karolos-kamila-athina

  13. Κουνελόγατος said

    Να σας πω τι ψήφισα; Δεν χρειάζεται νομίζω, ευκολάκι…

  14. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα δεν είπα.

  15. Pedis said

    Για την ώρα ψηφίζω Γλυφτατζή-Κουρελέρ, με τη επιφύλαξη ν’ αλλάξω γνώμη αύριο, αφού δω την εμφάνιση της Κούλενας, της υπέρκομψης αντρειωμένης, η οποια, υποπτεύομαι θα πάρει την εκδικήσή της από τη ψυχωμένη Αγγελοπουλίνα …

  16. Παναγιώτης Κ. said

    Προτείνω οι διάφοροι εν ενεργεία ποιητές να κάνουν…κράτει αυτή την περίοδο. Εννοώ να μη μπουν στον κόπο να εκφραστούν για την επέτειο. Να κάνουν επιλογές από ποιήματα που υπάρχουν και αφορούν το ΄21. Μπορούμε και με αυτό τον τρόπο να καταλάβουμε τις ευαισθησίες τους.

  17. Μαρία said

    >Πρόκειται για φωτομοντάζ πάνω σε γνωστό πίνακα,

    Όχι. Πρόκειται για φωτομοντάζ μετά απο κολάζ γνωστών πινάκων. π.χ. Η Μαντώ είναι απο τη λιθογραφία https://historyofgreece.wordpress.com/2008/12/16/fridel-de-adam/friedel_-_manto_mavrogenous/

    Ο Μπάιρον απο τον πίνακα του Βρυζάκη:
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9B%CF%8C%CF%81%CE%B4%CE%BF%CF%85_%CE%92%CF%8D%CF%81%CF%89%CE%BD%CE%B1_%CF%83%CF%84%CE%BF_%CE%9C%CE%B5%CF%83%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B3%CE%B9

  18. atheofobos said

    Όταν είδα αυτή στην Γλυφάδα

    μου ήρθε αυτόματα στο μυαλό ότι αποτελεί μίμηση αυτής

  19. Ne mutlu insanim diyene…

  20. Pedis said

    Το μοναρχοτσολιαδάκι Βρυξελλών ποιος πατριώτης το φιλοτέχνησε;

  21. Faltsos said

    . Την Αρβυλερ.
    Τα υπόλοιπα είναι λίγο ή πολύ ειλικρινή. Λένε είμαι κιτς και το καυχώμαι. Το ποίημα (οΘντκ) περνιέται για σοβαρό δημιούργημα.

  22. Γιάννης Κουβάτσος said

    Με προεξάρχοντες τον Μπογδάνο, την Αρβελέρ, τον Κουράκη, είναι εντυπωσιακή η άνεση κάποιων ανθρώπων να δημοσιοποιούν τα στιχουργικά τερατουργήματά τους, κάτι που δεν συμβαίνει με τις υπόλοιπες καλές τέχνες. Επειδή το χαρτί και το μολύβι είναι φτηνά και εύχρηστα υλικά,αυτό σημαίνει ότι όλοι είμαστε δυνάμει ποιητές;

  23. aristea k said

    Θα ήθελα να υπάρχει και το τσαντάκι ανάποδο φέσι. Θα το είχα ψηφίσει.
    Τώρα διάλεξα τον κούνελο. Γελοίο το βρήκα!

  24. Μαρία said

    Από την Μπουμπουλίνα στη Γιάννα https://www.documentonews.gr/article/%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b1/

  25. # 11

    Με ποδοσφαιρικούς όρους 25/3 και 28/10 πανηγυρίζουμε δυο αγώνες όπου προηγηθήκαμε στο σκορ και καταλήξαμε στην θρυλική εφτάρα των δεκαετιών 50-60… άλλο αν το 1828 μας δώσανε το ματς στα χαρτιά όπως στην ΑΕΚ το 2018
    Απορία μου- αφού δεν γιορτάζουμετην επέτειο της ανεξαρτησίας(;) μας- γιατί δεν γιορτάζουμε τουλάχιστον τους νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους ;

  26. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    22# Οι βλαβερές συνέπειες του αλφαβητισμού και της καθολικής εκπαίδευσης. Από την άλλη, αν η εκπαίδευση ήταν αποκλειστικό προνόμιο των αρίστων, θα διάβαζες μόνο μποκτάνο και χαρβαλέρ. Να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό.

    Σοβαρά τώρα, ξέρουν πού απευθύνονται. Και ξέρουν ότι και το ηχηρότερο κράξιμο δεν θα κλονίσει τον θαυμασμό του ακροατηρίου τους. Άραγε να ανατριχιάζουν και οι ίδιοι από συγκίνηση την ώρα που τα γράφουν?

  27. Κιγκέρι said

    >>..ένα από τα λίγα καλά του κορονοϊού είναι ότι γλιτώσαμε από τις πολλές φιέστες και τα ταρατατζούμ των 200χρονων.

    Να μιλάτε για τον εαυτό σας! Εγώ είμαι σεσημασμένη πανηγυρτζού, δώστε μου
    παρελάσεις, τσολιάδες, φιλαρμονικές, πυροτεχνήματα, επιτάφιους και πάρτε μου την ψυχή!

    Κι εγώ το εξώφυλλο ψήφισα – γελοίο σαν σύλληψη και άθλιο σαν σύνθεση, το δε φώτοσοπ ελεεινό.

    Για την Αρβελέρ, τι να πω, κρίμα, αλλά λόγω ηλικίας τής δίνω το ακαταλόγιστο.
    Ο Κουνελοκοτρώνης και το ταίρι του, η Κουνελλάδα, αφού έχουν σοκολάτα, για μένα είναι ο.κ. 😋
    Το Μανεκέν Πις έχει πάνω-κάτω 1000 φορεσιές, τη δικιά μας θα ψηφίσω;

    Να προσθέσω κι αυτό; Πώς σας φαίνεται;

    https://www.athensvoice.gr/culture/arts/707050_oi-protagonistes-tis-epanastasis-toy-1821-se-lego?amp

  28. Ανδρέας Τ said

    @6. 17 Μαρτίου στην Αρεόπολη η φωτό. Ήταν κατά το σχόλιο ντυμένη με την μανιάτικη ενδυμασία. Όσο για τη τσάντα την είχε για να μαζεύει λαλάγκια και σύγκλινα.

  29. Pedis said

    Σοβαρά τώρα, ξέρουν πού απευθύνονται. Και ξέρουν ότι και το ηχηρότερο κράξιμο δεν θα κλονίσει τον θαυμασμό του ακροατηρίου τους. Άραγε να ανατριχιάζουν και οι ίδιοι από συγκίνηση την ώρα που τα γράφουν?

    100%, βασικά από αυτοθαυμασμό.

  30. Pedis said

    το 29, προφανώς, στο χτηνώδες 26.

  31. Ανδρέας Τ said

    Η φωτογραφία του Μανεκεν Πις έχει το στέμμα στο φέσι. Ελπίζω σήμερα το φέσι να είναι χωρίς κορώνα.

  32. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    29# Ρε μάστορα, δεν είπαμε πως δεν απαντάμε σε ρητορικές ερωτήσεις? 😁

  33. Γιάννης Κουβάτσος said

    26: Σκέφτομαι τον Σολωμό (τον Σολωμό!) πιο πολύ να σβήνει παρά να γράφει, τον σκέφτομαι να γράφει «σκατά!σκατά!» δίπλα στα διαμάντια του και να τα καταχωνιάζει στο σεντούκι μην τα δει ανθρώπου μάτι…Κι απ’ την άλλη, όλα αυτά τα νούμερα να καμαρώνουν σαν γύφτικα σκεπάρνια στις δημόσιες αναγνώσεις των «ποιημάτων» τους, όλο πόζα και έπαρση, κι απο δίπλα τους κάποιοι ειδήμονες ή «ειδήμονες» να μιλούν για «δύσκολη ποίηση»…Και καλά δεν φταίει ο Ποιητής που δεν τον καταλαβαίνεις και καγχάζεις, εσύ είσαι ζώον και χάχας.

  34. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  35. Δεν ξέρω αν είπαμε τίποτα αυτές τις πρώτες 80 ημέρες του 2021 για το γεγονός ότι το έτος αυτό είναι «ομήμερον» (sic, κουφό) με το 2010, δηλαδή όλες οι ημέρες τους ονομάζονται με τον ίδιο τρόπο, πχ. «Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010/2021».
    Όμως το 2010 ήταν και το έτος που η ΑΥΓΗ έβγαλε το ημερολόγιο με σχέδια του Μποστ σε επιμέλεια και σχόλια του Νίκου (Σαραντάκου μας).
    Σε ανάμνηση ανεβάζω, εθνοπρεπώς, έναν Μποστ.

  36. ΣΠ said

    Αφού λείπει η επιλογή «και τα τέσσερα είναι υπέροχα» (με την σημασία του τίτλου), ψηφίζω το Manneken Pis επειδή πρόκειται για διεθνές κιτς.

  37. μήτσκος said

    Το ποίημα δεν το ψηφίζω, από σεβασμό προς έναν ηλικιωμένο άνθρωπο. Τον Κούνελο δεν τον ψηφίζω απλά επειδή είναι κούκλος. Η τσάντα φουστανέλα κερδίζει.

  38. Κουνελόγατος said

    Τώρα που το ξανασκέφτομαι, δεν βρίσκω τον λόγο να απουσιάζει η επιλογή «όλα τα παιδιά».

  39. leonicos said

    Αν η κ. Αβελέρ έγραψε αυτό το κακούργημα

    δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω με την ποιητική της ή να λυπηθω για την κατάστασή της

  40. Λεύκιππος said

    7 Λουκρητία, διαφωνώ μαζί σου. Εγώ βρήκα πολύ εύκολα ρίμες για το Ανδρούτσος, μίση και όλος. 😢😂🤣😜

  41. leonicos said

    Δεν είδα καλά
    στο ΒΗΜΑagazino στο κέντρο την Αμαλία έχουν;
    Κάτι μου θυμίζει αυτό το όλο αυτοπεποίθηση αλλά κατά βάθος ηλίθο χαμόγελο

    ΝΒ το ‘ηλίθιο’ αναφέρεται μονο στο χαμόγελο, και όχι στον χαμογελώντα

  42. Πιπίτσα said

    Καλημέρα σας.
    zeusndione.com/shop για να διαλέξετε ρούχα, παπούτσια, τσάντες & φουλάρι για την αυριανή παρέλαση.

  43. leonicos said

    Λάθος μου

    Η Αμαλία στο κέντρο, δεν χαμογελάει. Κοιτάζει το μέλλον αλα Παπανδρέου

  44. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Μ’ αρέσει ειδικά αυτό που λέει για φρουρό της θείας πίστης με τον Καραϊσκάκη, ο οποίος μαζί με τα γνωστά καργιολίκια πρέπει να κατέβαζε και χριστοπαναγίες κομπολογάτες.

  45. ΣΠ said

    40
    Λέει όμως «σεμνά».

  46. Triant said

    25: γιατί δεν γιορτάζουμε τουλάχιστον τους νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους ;
    Έλα ντέ. Θα πρωτοτυπούσαμε κι όλας γιορτάζοντας επεκτατικούς πολέμους.

  47. leonicos said

    Επομνως αναιρώ το ηλίθιο χαμόγελο

    Πρόκειται για βαθιά, συλλογισμένη, στοχαστική, γεμάτη όνειρα και εκπλήξεις έκφραση ανθρώπου που ε΄ναι έτοιμος όχι απλά να κατακτήσει αλλά ακι να οργανώσει το μέλλον
    π.χ. να ξεπουλήσει όλες τις αρχαιότητες
    να κανει τα βασικά μουσεία νομικά πρόσωπα, για να μην υπάγονται στους αρχαιολόγους
    να ανοιγει τους αρχαιολογικούς χώρους μόνο για τους περιοικους
    να μετακινεί τις αρχαιότητες της Θεσσαλονίκης επειδή έτσι βολεύει την εταιρεία, παρά τις αντίθετες γνωμοδοτήσεις όλων των ελληνικών και διεθνων φορεων, με κίνδυνο με την επανατοποθέτησή τους να διακυβεύεται η γνησιότητά τους, όταν ακποα και οι τουρκοι αναδεικνύουν τις αρχαιοτητες με σεβασμό
    να αστυνομεύσει τα πανεπιστήμια κάνοντας το καθε κοινπο μπάτσο κριτή της επιστημονικής ευθυκρισίας

  48. Αγγελος said

    (40) μα ακριβώς γι’ αυτό το λέει — ότι απέφυγε τις προφανείς ομοιοκαταληξίες!

  49. leonicos said

    27 Κιγκέρι

    Συμφωνώ ως προς τη σοκολάτα.
    Μόλις έφαγα μία (από τις πολλές) που έχω παρει για τη Φωτεινή, με Στέβια

    Η Φωτεινή, αν και δεν το χρειαζεται πια, όταν τρώμε μαζί είναι σε σαδιάκοπη δίαιτα, για να διορθώνει τις παρεκτροπές της κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρς, στο γραφείο

  50. Triant said

    Τζι, δεν το πήραμε στα χαρτιά, κανονικά το πήραμε, Απλώς το γκολ το έβαλε ο διαιτητής.

  51. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πολύ ειλικρινέστεροι αυτοί οι στίχοι της Αρβελέρ:

    ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ

    «Παλιά και γνήσια ελληνική
    αυτή η διχοστασία
    παιδιά οι μεν Αγίων
    κι Αγγέλων ασωμάτων,
    απόγονοι οι άλλοι
    αρχαίων αγαλμάτων,
    προσμένουν όλοι θαύμα
    από την παλιγγενεσία,
    χωρίς διόλου να νοιάζονται
    που, τώρα εδώ και χρόνια,
    άγρια αλληλοσφάζονται
    στα μαρμαρένια αλώνια.»

  52. leonicos said

    Τσακωθηκαμε με τη Φωτεινή
    γιατί έκαψα την πυτζάμα μου στο θερμαντικό του μπάνιου.
    Της είχα κάνει μια λαδιά, την έπλυνα τοπικά και την έβαλα στο θερμαντικό, αλλά σχεδόν σ’ επαφή, για να στεγνώσει. Μέχρι να τελειώσω το μπάνιο μου, είχε στεγνώσει, παραστεγνώσει, αποτεγνώσει, κι επειδή δεν μπορούσε να στεγνώσει αλλο, κάηκε η ηλίθια πυτζάμα. Έκανε μια γραμμή καφτρα, που μιλις τη τράβηξα, άνοιξε στα δυο. Έτσι έχω δυο πυτζάμες με ένα μανίκι η καθεμιά, αλλά η Φωτινή τις πέταξε.

    Σπάταλες γυναίκες!

  53. leonicos said

    50
    Γιάννης Κουβάτσος

    ρεσπέκτ, που λέει και ο Μπαμπ. Αυτό είναι ποίημα. Δεν είναι απαραίτητο για τον ελληνισμό, αλλά ποιηματάκι είναι.

  54. leonicos said

    49 Triant

    Βρε, παιδιά, αφήστε ήσυχο τον καημένο τον Τζι. Για παρηγοριά τα λέει.

    Αν η Αβελέρ έχει το ακαταλόγιστο λόγω ηλικίας, ο Τζι το έχει λόγω ΠΑΟΚ

    Σαφές

  55. nikiplos said

    Για τις φιέστες και τα ταρατατζούμ, συμφωνώ με τον Νικοκύρη. Πρέπει να τους έκοψε τα πόδια ο κορόνας στους επιτήδειους που είχαν προσυναποφασίσει να πουλήσουν πλαστικά κινέζικα νανοβιονικά τσολιαδάκια στο κράτος για χρυσά. Είχαν στήσει φιέστες, προπαραγγείλει τις πλαστικές σημαίες (με απευθείας ανάθεση από τη Γουχάν), μουσικούς, ορχήστρες, κέτερινγ, οι μπετολάβοι που θα έστηναν τις εξέδρες, οι εταιρείες «ήχος και φως» που συνήθως είναι οι ίδιες των μπουζουκτζίδικων, η Φιλαρμονική Καματερού, το εκκλησιαστικό λύκειο Καματερού, με νερό από τον ίδιο τον Καματερό αυτοπροσώπως, ενώ παντού ανά την επικράτεια θα εστήνοντο μαρμάριναι στήλαι εράνου για το φιλόπτωχο ταμείο του Καραμουτζούνη!
    Ενώ τα είχαν ετοιμάσει όλα τούτα, ήρθε ο παλιοκορόνας και τα χάλασε κακόχρονο νά ‘χει!

  56. nikiplos said

    ΚαραμουΡτζούνης να διορθώσω ο φιλόπτωχος μπαταχτσής.

  57. ndmushroom said

    Ο Κουνελοκοτρώνης (και η Κουνελλάδα, ας μην είμαστε σεξιστές) ομολογώ ότι μου άρεσε, ίσως λόγω της απουσίας Εθνικού Μεγαλείου, ίσως απλά επειδή μου αρέσει η σοκολάτα. 🙂
    Αλλά, όσο κι αν το πολιτικό κλίμα επιβάλλει βραβείο στο εξώφυλλο του Βημαγκαζίνου, εγώ ψήφισα Αρβελέρ, για την τεχνική του αρτιότητα. Από το τερατούργημα που αποδίδεται στο Σουρή είχα να δω τόσο άλλα αντ’άλλων ποίημα, που η κάθε στροφή του μοιάζει να έχει γραφτεί από άλλο «ποιητή», με τη δική του τεχνοτροπία. Εθνικό μεγαλείο και καλλιτεχνική αριστεία μαζί, ό,τι πρέπει για τη φετινή συγκυρία! (Και ξαναλέω: αυτή η Αρβελέρ δεν έχει έναν άνθρωπο δικό της που την αγαπάει αρκετά για να την προστατέψει, αυτήν και την υστεροφημία της, από την ανηλεή επίθεση του γήρατος;)

  58. leonicos said

    15 Pedis

    Η φωτογραφία σου είναι όλα τα λεφτά

  59. Avonidas said

    Καλημέρα (με γέλιο).

    τα γυναικόπαιδα της Χίου έκλαψε ο κόσμος όλος.
    Του Φαναριού η πύλη χτίστηκε και σείστηκε ο θόλος.

    Στο Γενί Τζαμί, αέρα πήρε της Φατμέ ο κώλος.

    κι απο δίπλα τους κάποιοι ειδήμονες ή «ειδήμονες» να μιλούν για «δύσκολη ποίηση»

    Ειδήμονες διόλου αιδήμονες, μας κατάντησαν οιδήμονες.

  60. faltsos said

    Διαπιστώνω μεγάλη ζήλια για το τσαντάκι. Λυπάμαι που θα στεναχωρήσω τις κυρίες του Ιστολογίου, αλλά δυστυχώς έχει εξαντληθεί. Μπορείτε ωστόσο να κάνετε κράτηση. Μόνο 380 €
    https://www.callistacrafts.com/product/1821-anniversary-pouch-multicolored/

  61. Αργυρώ said

    Ο αγαπητός μας κύριος Σαραντάκος, προκειμένου να εκθέσει την ελληνόψυχη κομμουνίστρια Αρβελέρ στα μάτια των αναγνωστών του, ανήρτησε το χειρότερό της ποίημα που έγραψε πρόπερσι, σε ηλικία 93 ετών. Χωρίς μάλιστα να επισημάνει ότι η Αρβελέρ (ορθογραφία που διατήρησε η «Καθημερινή» και ο κύριος Νίκος) βάζει δύο φορές απόστροφο στο κι’, όπως άλλωστε κάνει και ο αγαπημένος του Ναπολέων Λαπαθιώτης

    Ο δε κύρ-Γιάννης Κουβάτσος, τάχα για να σώσει το γόητρο της Αρβελέρ, έβαλε στο σχόλιο 50 ένα λίγο καλύτερο (αλλά εξίσου αδιάφορο) ποίημά της, προκειμένου να μάς πείσει να μήν είμαστε και τόσο αρχαιολάτρες.

    Με την σειρά μου κι εγώ, ΑΝΑΡΤΩ το καλύτερο ποίημα που έγραψε η Ελενίτσα Αρβελέρ για την Θεία Ελληνική Γλώσσα. Πρόκειται για το περίφημο «Γλώσσα Ελληνική» (από την Συλλογή «Μέμφομαι τον Αιώνα», 1η έκδοσις 2001) που ουδέποτε φιλοτιμήθηκε να αναρτήσει στο παρόν Ιστολόγιο ο κ. Σαραντάκος, για να μή δυσαρεστηθούν οι χριστιανούληδες αναγνώσται του, μιάς και η ελληνόψυχη Αρβελέρ επισημαίνει πως η Μαριάμ (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο… Παναγία) μιλάει μόνο εβραϊκά και δεν έχει την ευχέρεια να κάνει ρουσφέτι στους ελληνόφωνους.

    ΥΓ: Η Alexa προ ολίγου ανεκοίνωσε Νέο Ρεκόρ 12ετίας για το Σαραντάκειο Ιστολόγιο: Ανέβηκε στο 742 της βαθμολογίας της (προηγούμενο το 745 που επετεύχθη χθές) . Παρακαλείται ο φίλτατος κύριος Νίκος να βγεί και να μάς πεί πού οφείλεται η εκρηκτική αυτή άνοδος του Ιστολογίου τις τελευταίες 20 ημέρες

  62. nikiplos said

    Η Ελενίτσα ξαναχτυπά και γλωσσικά: https://www.dinfo.gr/%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CE%B2%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%81-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%BD%CE%B1/?fbclid=IwAR3YjhIM9xVgXGZpY4zPkZjKmft9CnYuzH9njgBhA-tz_RfqV4cccx_3PFE

  63. loukretia50 said

    59. Ω! ω! Πρέπει να προσπάθησαν πολύ για να το πετύχουν!
    Δε βάζετε και το γούρι – γιατί όχι παγούρι? – της Μαντούς?
    Κι ο φοβερός Χ*Μπολσεβίκος να τα συνδυάσει!
    (το συντομεύω πατριώτ’, παραείναι απλωμένο!)
    ———————————

    12. Η Κουτρούφειος παραλλαγή δυστύχου διστίχου ,απείρως καλύτερη. Εύστοχη και επίκαιρη.
    ———————————–

    Κλασικό σοκολατόπαιδο η αφεντιά μου (στο πιο λευκό), δε φανταζόμουν ότι κυκλοφορεί κάτι σοκολατένιο τόσο απωθητικό.
    Έχει και Κουνελίνα Μπουμπουλίνα?

    ———————————————————–

    Και more κουλτούρα! – για σας του ποιοτικού!

    Του αγοριού απέναντι – ώπα!
    φορέστε του βρακάκι
    Ή δώστε του ένα γιογιό – ω – ω – ω!
    πριν πάρει το φεσάκι!

    Ανήσυχο ξαγρύπνησε – κατουρημένο ξύπνησε ω! – ω!
    Ντυμένο τσολιαδάκι!

    ΥΓ (αν μείνει η κορόνα στο φέσι θάναι και συμβολικό!
    Άσε που έχουμε κορονιό).

    ===========================

    Λεύκιππε και φίλοι που εκτιμάτε τα βαθυστόχαστα, αν θέλετε περάστε μια βόλτα απ΄το κομμωτήριο (με τα δίδυμα «μ»), τζάμπα είναι!

  64. nikiplos said

    18@ Το είχα πρωτοδεί πριν 5ετία και σε ένα βουνό πάνω από την Καλαμάτα. Ο ίδιος ακριβώς συνειρμός μου είχε έρθει κι εμένα στο νου. Τι διάβολο αμφισβητούν τον τόπο κάποιοι κι εμείς πρέπει να δείξουμε ότι είναι δικός μας;

  65. Aghapi D said

    Το άλλο με τη Μαυρογένους το είδατε; Το γούρι; https://sputniknews.gr/20210323/salos-me-goyri-toy-moyseioy-mpenaki-manto-mayrogenoys-kai-ygeia-kla-epanastasi-10769469.html

  66. leonicos said

    Άντε χαθήτε χαϊβάνια
    Το ωραιότερο είναι το δικό μου

    Ύμνος εθνοπρεπής και δη επετειακός
    μη δημοσιεύσιμος, βεβαίως, ως εικός

    Εύγε, λοιπόν, στο ένδοξο, λαμπρό εικοσιένα
    που στέκεται με δέκα πλην απ’ το τριανταένα
    όλο καμάρι κι αρχοντιά αλλά και νικηφόρο
    της Ιστορίας γέμισες τον κρύο κι άδειο χώρο

    με μια σπαθιά σου έκοψες της Λευτεριά τον λώρο
    κι απ’ την Ελλάδα έδιωξες δυνάστη αιμοβόρο
    κι άπλωσες τη σημαία μας σ’ όλη της γης τα πλάτη
    όπως από τη θάλασσα βγαίει μ’ ορμή τ’ αλάτι

    με τόλμη πέφτεις στη φωτιά μα δεν γυρνάς την πλάτη
    και πάνω σου στηρίχτηκε γκουβέρνο και παλάτι
    και με λαχτάρα καρτεράς να σκάσει μύτ’ η Αργυρώ
    όπως κι ο Δημοσθένης ρητόρευε το μαύρο ρω

    κι έχεις πάντα το μάτι σου αγνό και καθαρό
    και πτύων αποτάσσεσαι πάν τι το πονηρό
    κι αν έρθει καν ο πειρασμός με όψη Παοκτζή
    τον στέλνεις στον αγύριστο, τουτέστιν εις τον Τζι

    κι εκείνος δίνει πάσα σε κάποιον Αεκτζή
    κι όπου τα βάφει μαύρα, μισθώνει ασπριτζή
    κι όταν βαριεσαι σταματάς να γράφεις αηδίες
    οτ’ είναι ανξάντλητες στο κόσμ’ οι μαλακίες

  67. nikiplos said

    κι άλλο εδώ:

  68. Μαρία said

    «Το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, πρώτο στην Ελλάδα και με συνεχή παρουσία για πάνω από 40 χρόνια, άνοιξε από νωρίς τον δρόμο σε νέους σχεδιαστές και σε σύγχρονους καλλιτέχνες, με πολλούς από τους οποίους διατηρεί σταθερή συνεργασία. Χωρίς να παρεμβαίνει στα έργα τους, πόσω μάλλον να τα λογοκρίνει, το Πωλητήριο παραμένει δεκτικό στις δημιουργικές θεωρήσεις των καλλιτεχνών που φιλοξενεί, πράγμα που συνέβη και στην περίπτωση του αντικειμένου που κυκλοφόρησε ως πρωτοχρονιάτικο γούρι τον Δεκέμβριο του 2020 και που το τελευταίο εικοσιτετράωρο πυροδότησε συζητήσεις σε μερίδα του κοινού. Το αντικείμενο αυτό, που σχεδιάστηκε από τη δημιουργική ομάδα Β612 και κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό (40 κομμάτια), περιλαμβάνει μια φράση που αποτελεί εδώ και χρόνια το γνωμικό των Β612. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω γούρι έχει αυτή την στιγμή εξαντληθεί».https://www.avgi.gr/vivere/382710_i-apantisi-gia-goyri-me-tin-proothimeni-manto-mayrogenoys

  69. Αργυρώ said

    Εκλεκτέ σχολιαστά κύριε Λεώνικε (65),

    ευχαριστώ θερμώς που με μνημονεύσατε στο θαυμάσιο επετειακό σας ποίημα. Αν πράξει κάτι ανάλογο τις επόμενες ώρες και η Λουκρητία, θα θεωρήσω επαρκή την ευγνωμοσύνη του Ιστολογίου προς όσα καθημερινώς πράττω για την πανθομολογούμενη εκρηκτική άνοδο της θεαματικότητός του. Κι ας τηρεί σιωπήν παλαιάς Αρσακειάδος ο φίλτατος κύριος Σαραντάκος, για να μή δυσαρεστηθούν οι χριστιανομπολσεβίκοι εχθροί μου

  70. leonicos said

    60 Αργυρώ

    Αν είναι αυτό το καλύτερο ποίημα της Αβελέρ, θρηνώ

    Πιο πάν έκανα μια πλάκα, και φοβήθηκα μη μου ξεφύγει και την πάρετε στα σοβαρά.

    Σε τίμησα όμως. Δεν μπορείς να πεις!

    Κάτι, μάλλον πολλά, εκτιμώ πάνω σου, κι ας μη σε καταλαβαίνω

    Κι η Φωτεινή έτσι ακαμπρόζα είναι

    Ρε, Αργυρώ… μήπως είσαι και αξιέραστη; ή εγώ έχω βίτσιο τι δύσκολες;

  71. leonicos said

    60 Αργυρώ

    Μη με μαλώσεις σήμερα. Το έκανε ήδη η Φωτεινή, όπως έγραψα. Δεν αντέχω δύο να με μαλώνουν.

    Φοβάμαι να σου κάνω πρόταση πρώτον διότι θα το δει αμέσωςη Φωτεινή, και ποιος με γλιτώνει μετά
    και δεύτερον, είναι της μόδας οι καταγγελίε για παρενόχληση και δεν θέλω να μπλέξω

  72. leonicos said

    68 Αργυρώ

    Να διευκρινίσω ότι έγραψα τα 69 και 70 χωρίς να έχβ διαβάσει το 68 σου.
    Μετά τι είδα.

    Έτσι, για να μη λένε οι ζηλιάρηδες,
    Όταν βγούμε για καφέ,θα σου πω κι άλλα

  73. Να ανακατέψουμε και λίγο βυζάντιο, τη υπερμάχω κ.λ.π. αλλά και σύγχρονη επικαιρότητα ;;

    Σήκω παρθένα Παναγιά
    και πάρε το σπαθί σου
    δοσ’ στην Ελλάδα λευτεριά
    τα τέκνα σου λυπήσου

    Εσύ. μπροστά με το σπαθί
    και από πίσω ούλοι
    να πολεμούν με στρατηγό
    τον Μητσοτάκη Κούλη

    Οπλα, τροφές και φάρμακα
    δουλειά για επιτελείο
    φροντίζει του Αδώνιδος
    το υπερυπουργείο

    Ακολουθούν οι υπουργοί
    κι ο περιφεριάρχης
    κι η σύζυγος του αναφωνεί
    «υπάρχεις, δεν υπάρχεις»

    καθότι τα ποιήματα
    τα έμαθε par coeur
    του Καρυωτάκη, του Μπογκντάν
    μα και της Αρβελέρ

    τέλος, οπισθοφυλακή
    προβλέπουνε τα πλάνα
    κρατώντας μόδας το τσαντί
    ν’ ακολουθεί η Γιάννα

  74. leonicos said

    68 Αργυρώ

    Εδώ και πολύ καιρό θα ήθελα να σου πω ότι η αύξηση της επισκεψιμότητας μπορεί να σημαίνει ότι το ιστολόγιο είναι δημοφιλέστερο αλλά όχι και καλύτερο

    Δεν ξέρω πού βρίσκεις αυτήν την κατάταξη, αλλά θα ήθελα να δω τα 1, 2, 3, 80… στοιχηματίζω ότι θα είναι τα πιο βρόμικά ενώ το 4500 θα έχει κλασική μουσική

    Κοντολογής, το να γράφουε μπινελίκια για ν’ αυξήσουε την επισκεψιμότητα δεν είναι ο ωστός τρόπος βελ΄τιωσης

  75. ndmushroom said

    Το τσαντάκι της GA πάντως μου θύμισε το γνωστό γηπεδικό σύνθημα για το πόσο βαριά είναι κλπ. κλπ., θεμουσχώραμε!

  76. leonicos said

    72

    Α, ρε Αθάντε Τζι, νά ‘ταν μαύρη η ώρα που γεννήθηκες

    αλλά μαι κι έγινε το σφάλμα

    μακάρι να μη δευτερώσει και πεθάνεις

  77. @ 51 Leonicos

    Στο Χαρτούμ ήταν καλά. Τα έβγαζες στον ήλιο πριν πας στο ντους και όταν τελείωνες το μπάνιο είχαν στεγνώσει. 🙂

  78. Avonidas said

    #74. Σε πρόλαβε η Χατζησοφία.

  79. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας! Η ψηφοφορία πηγαίνει όπως την περίμενα.

    Τρέχω σήμερα.

  80. Μαρία said

    74
    https://sarantakos.wordpress.com/2021/03/17/stegana-2/#comment-725934

  81. sarant said

    Η pouch του τσολιά και τα μπουτς του Άδωνη.

  82. GeoKar said

    Απούσης Γιαννας (γιατί αγαπητέ Ν(ο)ικοκυρη μας?), Αρβελερ δαγκωτό!

  83. dryhammer said

    Οι pouches δεν θα έπρεπε να είναι μπλε λόγω επετείου;

  84. Μαρία said

    18
    Πάντα στην πρωτοπορία η Γλυφάδα.

  85. Alexis said

    #72:Εύγε!

  86. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    80
    Δεν ξέρω αν έχει επισημανθεί ήδη, αλλά όποιος έβγαλε αυτό το ηλίθιο σύνθημα με τη βαριά πούτσα του τσολιά δεν σκέφτηκε πως ό,τι είναι βαρύ είναι και ασήκωτο.

  87. faltsos said

    Σκέφτηκα να προσθέσω ως πεμπτη επιλογή το γούρι με τη Μαντώ Μαυρογενους για το οποίο έγινε συζήτηση χτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά τελικά δεν το έκανα επειδη το συγκεκριμένο έκθεμα είχε κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020 -δεν είναι δηλαδή επίκαιρο (έχει άλλωστε εξαντληθεί).

    Το ότι έχει εξαντληθεί δεν σημαίνει τίποτε, τότε το εξώφυλλο κατά μείζονα λόγο δεν έπρεπε να τεθεί σε ψηφοφορία, αφού ποτέ δεν κυκλοφόρησε.
    Για το ότι δεν είναι επίκαιρο, έχω τις επιφυλάξεις μου. Μπορεί το γούρι να μην έχει πια νόημα, αλλά το ίδιο θέμα κυκλοφόρησε σαν «Μάρτης». (Όχι από το μουσείο Μπενάκη, αλλά από τους σχεδιαστές του) Τι λέτε δεν θα κυκλοφορήσει και σαν λαμπάδα; Δεν θα έβαζα στοίχημα…

    https://scontent.fskg1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/154220986_4397967430220609_3324601220074292440_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=y__9Z0FQ1F8AX-lueIa&_nc_ht=scontent.fskg1-2.fna&oh=8c9f358ed9a51bab1a2dd999cae16c07&oe=6080E896

  88. # 85

    Πάντως αν το σύνθημα ξεκίνησε από τον Πανελλήνιο και τα πέριξ, βαριά- εννοώντας το τεράστιο σφυρί- ήταν το παρατσούκλι για το όργανο του σφυροβόλου Μπαμπανιώτη που θα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής αν δεν έπιανε υπερωρίες στην περιβόητη βίλλα των οργίων-κακές γλώσσες λέγανε πως το εισιτήριο του το έδωσε η Λαμπέττη- βάλσαμο γι αυτόν μιας και όλες οι επαγγελματίες της περιοχής αρνούνταν να του προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για προφανείς λόγους. Για όσους δεν ξέρουν είχε εγκαταλείψει τον αθλητισμό 2-3 χρόνια και για να πάρει μια άδεια προ-πο από τον Ασλανίδη γυμνάστηκε 1-2 μήνες και πήρε για πλάκα το χρυσό στους βαλκανικούς.

  89. dryhammer said

    85. Γι αυτό υπάρχουν οι γρύλοι

  90. Pedis said

    # 85 – E, σε τι χρησιμεύουν οι ζαρτιέρες που μας πόσταρε η Μαρία χτες; 😃

  91. dryhammer said

    85. Ας αναλογιστούμε και το Σολωμικό:

    …στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει:
    «Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ’ έχω γω στο χέρι;
    οπού συ μού ΄γινες βαρύ κι ο Αγαρηνός το ξέρει»

  92. Μαρία said

    Νικοκύρη, γιά βοήθα τη φιλελεύθερη φίλη σου.

  93. Μαρία said

    Ρε παιδιά, ξέρει κανείς τι συμβαίνει με τις σημαίες; Σε ένα απ’ τα ελάχιστα σημαιοστολισμένα μπαλκόνια που βλέπω απ’ το σπίτι μου κυματίζει η σημαία της ξηράς. Τέτοια σημαία έχω να δω πάνω απο 50 χρόνια, απο τότε που ήρθαμε στη Θεσσαλονίκη και λόγω χούντας αντικαταστήσαμε τη δικιά μας μ’ αυτή της θαλάσσης, που είναι και η εθνική μας σημαία.
    Μήπως τη βρήκαν πιο φθηνή; Γιατί τη βλέπω και τσίλικη.

  94. dryhammer said

    92. Όλοι οι Κολοκοτρωναίοι του πληκτρολογίου, εθνίκια, περικεφαλαιούχοι κλπ pouch-o-μάχοι υψώνουν τέτοια σημαία (ντεμέκ πολεμική κλπκλπ) [Κάποιοι που μένουν κοντά σε γειτονιές μεταναστών και αλλοεθνών την έχουν μόνιμα – όταν δω να μετακομίζουν προς Ιόνιο μεριά θα αρχίσω να ανησυχώ για τους Τούρκους]

  95. Παναγιώτης Κ. said

    Λείπει και ο Γς για να υπερασπιστεί την Αρβελέρ καθότι Βυρωνιώτες και οι δύο. 🙂

  96. Alexis said

    Γιάννα δαγκωτό!
    Γιάννα και ξερό ψωμί!
    Γιατί όπως λέει και η γνωστή παροιμία: «Ούτε εκκλησιά χωρίς καμπάνα ούτε φιέστα δίχως Γιάννα»

  97. Την εποχή που υπηρέτησα επίσημη σημαία της Ελλάδας ήταν αυτή με τις ρίγες και τον σταυρό άνω δεξιά. Η σημαία με σκέτο σταυρό λεγότανε πολεμική σημαία και κάθε ένα απ΄τα τρία σώματα (ξηρά, αέρας ,θάλασσα) είχε την δική του, δηλαδή με διαφορετικό θυρεό

    Προφανώς η πολεμική είναι πιο φτηνήέχει λιγότερη δουλειά από την επίσημη

  98. ndmushroom said

    77 Εξαιρετικό! Έκανε και το λογοπαίγνιο με το pouch (εγώ μόνο στην εικόνα είχα μείνει, την ορολογία της γυναικείας τσάντας δεν την κατέχω) 🙂

  99. Pedis said

    # 92 – Του βουνού και του κάμπου δεν έχουμε;

  100. Pedis said

    Η προβλεπόμενη (τι μαθαίνει κανείς;)

    https://www.presidency.gr/proedria/shmaia/

    Η Εθνική Σημαία της Ελλάδος αποτελείται από εννέα ίσου πλάτους οριζόντιες, παράλληλες γραμμές, πέντε κυανές και τέσσερις λευκές, σε διαδοχή, έτσι ώστε η πρώτη και η τελευταία να είναι κυανές. Στο πάνω αριστερό τμήμα σχηματίζεται ένα κυανό τετράγωνο που καταλαμβάνει τις πέντε πρώτες γραμμές, μέσα στο οποίο υπάρχει λευκός σταυρός. Η σημαία αναρτάται πάνω σε λευκό ιστό στη κορυφή του οποίου υπάρχει λευκός σταυρός.

  101. Avonidas said

    #97. Εμ, με τέτοια αντερείσματα 😉 που έχει η pouch, μόνο του πάει το μυαλό!

  102. Γιάννης Ιατρού said

    72: Μακράν το καλύτερο μέχρι στιγμής, ιδίως εκείνο το δεύτερο στιχάκι, αν δεν είχε μέσα το «Κούλης» θα στο αγόραζε όσο-όσο η ΝΔ για «το σύνθημα» των φετινών εορτασμών για το 1821 🙂 🙂

  103. Μαρία said

    93
    Σοβαρά; Εδώ σε σπίτι δεν έχω ματαδεί.
    Η σημαία του στρατού έχει στη μέση τον Αϊ-Γιώργη και το κοντάρι της καταλήγει σε ξιφολόγχη, όχι σε σταυρό, πράγμα για το οποίο κάποτε βρήκαμε το μπελά μας 🙂

  104. Alexis said

    Λεώνικε μαζέψου γιατί την Αργυρώ την έχει καπαρώσει ο Nestanaios. Θα ‘χουμε δράματα χρονιάρα μέρα…

  105. ΣΠ said

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/etsi-stolizetai-e-athena-yia-ta-200-chronia-apo-ten-ellenike-epanastase_gr_605b2bdcc5b67593e0545646

  106. aerosol said

    Στο κλίμα του «κάτι το ωραίον» ψήφισα Κουνελοκοτρώνη δαγκωτό. Είναι τόσο κακός που είναι υπέροχος!
    Αν μπει στο παιχνίδι και η πίκρα μου για τα κοινωνικά δρώμενα τότε το πράγμα δυσκολεύει. Μάλλον Αρβελέρ. Αυτό δεν είναι για γέλια, είναι κατάντια. Η κατάρευση ενός δυνατού εγκεφάλου προς παιδικές, αταβιστικές εθνοπαρλαπίπες. Η «Γιάννα Ντενίση» και ο «Κούλης ’21» είναι από κάποιες πλευρές χειρότερα. Αλλά θα μπορούσαν να βγουν σε κουκλάκια τύπου υπερήρωα και να μας φέρουν την Ανάπτυκση.

    Αντιθέτως:
    Μ’ αρέσουν τα παιχνίδια με τα Lego, είναι τρυφερά και ξέρουν πως αποτελούν αστείο. Στο ίδιο κλίμα βλέπω και το αγαλματάκι εκ Βελγίου: ηθελημένο, παιχνιδιάρικο κιτς. Το γούρι με τη Μαντώ το βρίσκω εξαιρετικό γι αυτό που είναι -και οι αντιδράσεις μου επιβεβαιώνουν πως όταν ο κόσμος δεν παίρνει χαμπάρι τα μη προφανή και τα μη κυριολεκτικά αντοδρά επιθετικά.

    #85
    Σε κάποιες περιπτώσεις δύναται να σηκωθεί εάν μεταφερθεί εκεί όλο το αίμα που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται στον εγκέφαλο. Αυτό εξηγεί πολλά φαινόμενα!

  107. Alexis said

    #96: Εγώ έτσι όπως τα λέει η Μαρία στο #92 τα είχα μάθει παλιά στο σχολείο: «της ξηράς» αυτή με τον σκέτο σταυρό και»της θάλασσας» η άλλη με τις ρίγες.

  108. Alexis said

    #98: Πάψε ασεβέστατε!
    Να αποστηθίσεις πάραυτα ολόκληρο το ποίημα της Αρβελέρ και να μας το απαγγείλεις αύριο πρωί-πρωί!

  109. Μαρία said

    106
    Κάποια στιγμή που δεν ξέρω πότε, ίσως στη μεταπολίτευση, επικράτησε ως εθνική η ριγέ που είναι και σημαία του ναυτικού. Γι’ αυτό μου έκανε κι εντύπωση η παλιά της ξηράς στη Σαλονίκη, όπου αυτή η σημαία ήταν άγνωστη, επι χούντας μάλιστα θα έβρισκαν το μπελά τους.

  110. Μαρία, Alexis

    Πράγματι, σε κάποια φάση στην εφταετία, η επίσημη σημαία με το σταυρό (μόνο) αντικαταστάθηκε με την άλλη (σταυρό και γραμμές).

  111. ΣΠ said

    108
    Εθνική σημαία
    Μέχρι το 1969 της ξηράς (χωρίς ρίγες)
    1969-75 της θάλασσας (με ρίγες)
    1975-78 της ξηράς (χωρίς ρίγες)
    1978 μέχρι σήμερα της θάλασσας (με ρίγες)

  112. Γιάννης Ιατρού said

    102, 109 στις παρελάσεις έχουν ιδιαίτερη παρουσία

  113. ΣΠ said

    110
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82

  114. Καλησπέρα,
    83 Αυτό θα ψήφιζα αν είχε μπει στη λίστα.
    18 Κι εγώ τον ίδιο συνειρμό έκανα (κι ας μην την είδα την της Γλυφάδος μεγίστη).

    Τη Μαντώ την έβαλα χτες και με οθονιά https://sarantakos.wordpress.com/2021/03/23/k1821-6/#comment-727023

    Το τσολιαδάκι των Βρυξελλών δεν είναι κάτι καινούριο Ντύνεται έτσι τακτικά (καλά, το τακτικά μην το πάρετε και μετρητοίς, όπως γράφτηκε και πιο πάνω υπάρχουν εκατοντάδες στολές).

  115. Pedis said

    Κουίζ: Γιατι η σημαία μας έχει ακριβώς εννέα ρίγες, πέντε κυανές και τέσσερις λευκές;

  116. Χαρούλα said

    Αδύνατον να διαλέξω….
    Περίμενα βέβαια σε τέτοιες εκδηλώσεις(και με την Γιάννα) το κιτς. Έχω προλάβει και εορτασμούς στην χούντα… .
    Αυτό που ζω όμως με ξεπερνάει. Δεν χωράει στο μυαλό μου ως πραγματικότητα. Και το χειρότερο;;; Υπάρχει κόσμος που τα καμαρώνει και τρέχει να τα φωτογραφήσει!
    Απορία. Τώρα αρχίζουν οι εορτασμοί ή κορυφώνονται; Να ξέρω πότε να βγω από χειμερία νάρκη.🥲😬😩😤

  117. Triant said

    87: Ο Μπαμπανιώτης έμενε απέναντί μου σε μια μονοκατοικία στα Πατήσια. Είχε ένα ωραίο Triumph Spitfire σε BRG που έλεγαν οτι του το είχε πάρει η Λάσκαρη (δύο λόγοι να καταζηλεύεις).
    Δίπλα στο σπίτι του είχε ένα άχτιστο οικόπεδο που πηγαίναμε και παίζαμε μπάλα (αν είχαμε) ή ξυλίκι. Με τις φωνές μας τον ξυπνάγαμε (όχι σε ώρες κοινής ησυχίας) και μας την έλεγε. Μια φορά βγήκε φουριόζος και μας ξερίζωσε ένα δοκάρι που είχαμε φυτέψει με τα τσιμέντα του και τα όλα του σαν να ήταν χορταράκι. Δεν ακούμπησε ποτέ παιδί παρόλο που εκείνη την εποχή (’71 – ’73) δεν θα το γράφανε κι οι εφημερίδες.

  118. Triant said

    114: Των πέντε θαλασσών και των τεσσάρων ηπείρων μας λέγανε στο δημοτικό

  119. Μαρία said

    110
    Δεν είναι ακριβή αυτά. Μέχρι κάποια χρονική στιγμή έπαιζαν και οι δύο εκδοχές.

    111
    Με τέτοια δανεικιά απ’ το προξενείο έχω συνοδέψει σαν αύριο τσολιάδες μέχρι την αψίδα του θριάμβου για την κατάθεση στεφάνου απ’ τις αρχές:-)
    Είχαμε γίνει θέαμα στα Ηλύσια πεδία.
    Κάτι πανηλίθιοι δεξιοί το έκαναν θέμα, επειδή αφαιρέσαμε λέει το σταυρό.

  120. Θέμης said

    Με την πρώτη ματιά είχα πει ότι το εξώφυλλο του ΒΗΜΑγκαζίνο είναι το απόλυτο φαβορί. Το πίστευα μέχρι που διάβασα το αριστούργημα της Αβελέρ. Καιρό είχα να διαβάσω τόσο άτεχνο ποίημα, και μάλιστα τόσο ανιστόρητο από μία υποτιθέμενη ιστορικό (που την είχαμε πάρει χαμπάρι εδώ και καιρό, αλλά τότε υπήρχαν ακόμα κάποια υποτυπώδη όρια στο καρακιτσάτο και στο γλείψιμο). Το διασκέδασα πολύ, οφείλω να το ψηφίσω.

  121. Pedis said

    # 117 – Χάρην Μεγαλέκου; Από ηπείρους μετράω τρεις συν την Ήπειρο (?). Από θάλασσες πόσες, και πως να ορίζουμε; Μετράνε τα πελάγη;

    Ο Βενιζέλος μέτρησε προς στιγμήν δύο ηπείρους και πέντε θάλασσες (ποιες;).

    Αν βαλουμε και τις κατακτήσεις των οικονομικών μεταναστών άνετα τις κάνουμε τέσσερις …

    Α προπό, ο λημματοβίκης του 112 πετάει τη μαλακία του.

  122. Μαρία said

    119
    Σαν τα χιόνια. Εγώ δεν το ψήφισα, γιατί νομίζω οτι ο χαρακτηρισμός κιτς για στιχουργήματα είναι καταχρηστικός.

  123. Χαρούλα said

    #114,117
    Εμάς μας έλεγαν πως είναι οι συλλαβές του
    ε-λευ-θε-ρί-α(5 γαλανές)
    ή θά-να-τος(4 λευκές)

  124. 114 Από τη μηχανή του χρόνου αντιγράφω (https://www.mixanitouxronou.gr/giati-i-elliniki-simea-ine-kianolefki-giati-echi-ennia-lorides-pote-kathierothike-os-episimi-simea-tou-ellinikou-kratous/) – (λέει και άλλα πολλά, που δεν προλαβαίνω να δω αν αντέχουν σε έρευνα)

    Στο βιβλίο με τίτλο «Ιστορία του Ελληνικού Στρατού 1821-1997», εκδόσεις ΓΕΣ/ΔΙΣ, αναφέρεται: «Με την επιλογή του κυανού, του χρώματος του ουρανού, υποδηλώνεται η θεότητα του Αγώνα, αφού ο Θεός ενέπνευσε στο έθνος τη μεγαλουργή ιδέα, παρότι αδύνατο και άοπλο, να αναλάβει και να φέρει σε αίσιο πέρας τον άνισο εκείνο αγώνα. Με το λευκό υποδηλώνεται ο καθαρός, άμωμος και αγνός σκοπός των Ελλήνων που μοναδική τους επιδίωξη ήταν η απελευθέρωση και η ανεξαρτησία του έθνους και η απαλλαγή του από την πολύχρονη σκληρή τυραννία. Εξάλλου, σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, οι εννέα κυανόλευκες ταινίες αντιπροσωπεύουν τις εννέα συλλαβές της φράσης «Ελευθερία ή Θάνατος», που ήταν και ο όρκος των παλικαριών της Επαναστάσεως»….

  125. 122 ίδιο λέει και αυτό που έβαλα Χαρούλα (δεν είχα ανανεώσει τη σελίδα).

  126. ΣΠ said

    118
    Μέχρι το 1969 χρησιμοποιούνταν και οι δύο, αλλά η αντιπροσωπευτική της χώρας (π.χ. στους Ολυμπιακούς Αγώνες) ήταν της ξηράς.

  127. Κιγκέρι said

    Για την ξενάγηση στην Πινακοθήκη σήμερα, η Γιάννα φόρεσε πιρπιρί γιαννιώτικο.

  128. ΚΩΣΤΑΣ said

    Να αφήσω κι εγώ ένα μνημειώδες σχόλιο, μπας και πατώσουμε στην Αλέξα.

    Παρακολούθησα πριν από λίγο την τελετή εγκαινίων της Εθνικής Πινακοθήκης. Μια σεμνή τελετή, υψηλού συμβολικού πολιτισμικού κύρους. Ένας σύντομος και μεστός λόγος του πρωθυπουργού. Μια παρουσία υψηλών αντιπροσώπων των τότε συμμαχικών χωρών, χωρίς την βοήθεια των οποίων ίσως ακόμη δεν θα είχαμε ελευθερωθεί. 200 χρόνια μετά…

    Στη σημερινή ψηφοφορία ψηφίζω άκυρο, λευκό.

  129. Μαρία said

    125
    Μέχρι το 1978;

  130. loukretia50 said

    121. Μαρία,
    Συμφωνώ ότι είναι καταχρηστικός ο χαρακτηρισμός για στιχούργημα, συνήθως αρκεί να πούμε ότι είναι απαράδεκτο, σαχλό, αφελές, φλύαρο κλπ, όμως το συγκεκριμένο συγκεντρώνει αξιοσημείωτα κουσούρια – όπως αναφέρθηκε – με βάση τα οποία δικαιολογείται.

    Από πού ν’ αρχίσεις…
    «Είπα τη Μάντω αρχόντισσα, την Μπουμπουλίνα λεβεντιά,
    δώρα τους έφερα στολίδια από τη Βενετιά…»

    Σκέτος πειρασμός να το πειράξεις – ου αναπαράξεις!

    Στη Μπουμπουλίνα τσαντικό, στη Μάντω ένα γούρι
    – (πώς με βρίσκετε? Αρβελερίζω!)
    Θα είν’ αυτές το σκηνικό κι εγώ η πρώτη μούρη!

    ——————————–

    Λυπηρό και απορίας άξιο το γεγονός ότι δε βρέθηκε κάποιος να προστατεύσει την Αρβελέρ (και) από τους γλείφτες.

  131. Γιάννης Κουβάτσος said

    127: Λίγο δύσκολο να ήμασταν ακόμα μέρος της οθωμανικής αυτοκρατορίας. ☺

  132. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Όπως έχουμε ξαναπεί, ένα από τα λίγα καλά του κορονοϊού είναι ότι γλιτώσαμε από τις πολλές φιέστες και τα ταρατατζούμ των 200χρονων.»
    Βλέποντας στα δελτία ειδήσεων το πανηγυριώτικο καρακιτσαριό σ’ όλη τη χώρα, συμφωνώ απολύτως, Νικοκύρη.

  133. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Απ’ την Ελέν και την Τζοάν ποια να διαλέξω… 🙂
    Από τα τέσσερα «ωραία» εκΖέματα, θα διάλεγα το …πέμπτο, δηλ. το τσαντάκι μετά των εκ Καλαβρίας συμπράκαλων της κ. Γιάννας 😄. Θα ακολουθούσε με διαφορά στήθους (λέμε τώρα…) η κ. Ελένη.
    ======+
    Και για να ελαφρύνουμε λίγο: (Γιατί στην πραγματικότητα, για κλάματα είμαστε με τέτοιους εορτασμούς…)
    Στη σημερινή σύνδεση για τηλεκπαίδευση-τηλεορτασμό, η δασκάλα εξηγεί στα παιδιά της Β. Δημοτικού γιατί αύριο έχουμε διπλή γιορτή.
    «Εκτός από την έναρξη της επανάστασης, αύριο γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, δηλαδή την εμφάνιση του αγγέλου που είπε στην Παναγία ότι θα φέρει στον κόσμο τον υιό του θεού»
    Και αμέσως σχολιάζει -με κλειστό μικρόφωνο εννοείται- ο μικρός Μ. «Τι λέει, μωρέ, αυτή ότι έφερε τον ιό στη γη η Παναγία!»
    (Γεγονός, έσκασα στα γέλια!)

  134. sarant said

    91 Όποιος δεν θέλει να δει, δεν βλέπει.

  135. LandS said

    Ο κατουρλάκος καθότι βάζοντας τη φουστανέλα πόνεσε το χέρι του από το βάρος.

  136. Pedis said

    # 114, 117, 123 – Μάλλον, το ζήτημα είναι ακόμη ανοικτό.

    «Με την επιλογή του κυανού, του χρώματος του ουρανού, υποδηλώνεται η θεότητα του Αγώνα, αφού ο Θεός ενέπνευσε στο έθνος τη μεγαλουργή ιδέα, παρότι αδύνατο και άοπλο, να αναλάβει και να φέρει σε αίσιο πέρας τον άνισο εκείνο αγώνα. Με το λευκό υποδηλώνεται ο καθαρός, άμωμος και αγνός σκοπός των Ελλήνων …

    Λάθος. Ο θεός είναι λευκός και η θέλησή μας κυανή, καθότι λαός γαλαζοαίματος.

    Άλλο:

    Ελ λη νι κη Δη μο κρα τι α

    Εννιά δεν κάνουν οι συλλαβές;

    Τέσσερες συλλαβές για τις λευκές ρίγες, για την αγνότητα του Ελληνισμού, και πέντε για τις κυανές, για τη χώρα της θάλασσας, των ναυτών και των θαλασσοπόρων που γέννησε τη δημοκρατία.

    Αλλες προτάσεις, παρακαλώ;

  137. Σήμερα έχουμε μαύρη επέτειο στην Πρέβεζα που εκτόπισαν (24 Μαρτίου1944) τους ντόπιους Εβραίους.

  138. Y. G. said

    https://www.kathimerini.gr/opinion/sketches/561302398/skitso-toy-dimitri-chantzopoyloy-21-03-21/

  139. 135 Κάπου στο σχολείο είχα μάθει ότι είναι ε-λευ-θε-ρί-α ή θά-να-τος

  140. Avonidas said

    #127. Ακόμα δεν έχουμε ελευθερωθεί.

  141. Πουλ-πουλ said

    135
    Α-πό τα κό-κκα-λα βγα-λμέ-νη: 9 συλλαβές.
    Πώς σου φαίνεται;

  142. π2 said

    Στα ωραία της επετείου μπορεί να σημειωθεί και η πρόταση της Εστίας (που είδα στην τακτική αποδελτίωση του Δύτη) να δημιουργηθεί Υπουργείο Ιστορίας. Να γλιτώσουμε βρε παιδί μου από τον θόρυβο των απόψεων. Να μαθαίνουμε όλοι ένα εγκεκριμένο αφήγημα να τελειώνουμε.

  143. ΚΩΣΤΑΣ said

    139 Και τι περιμένετε, λευτεριά από εμάς τους ραγιάδες; ζωθείτε τ’ άρματα και μπείτε καπεταναίοι μπροστάρηδες, σε κάθε μορφής αγώνα, για να λευτερωθεί από όλα τα δεινά αυτός ο τόπος. 😉

  144. Pedis said

    # 138 –

    Α γ ι α Λ α υ ρ α

    Μ ο λ ω ν Λα β ε

    Ο ρ θ ο δ ο ξ ι α

    Ε λ λ α ς Ζ η τ ω

    Εννιά γράμματα! Τυχαίο; 😆

  145. Pedis said

    # 140 – Αμέ!

  146. Πουλ-πουλ said

    116. Μπαμπανιώτης
    Σε μια γωνιά του στίβου του Πανελλήνιου υπήρχε ένα στέγαστρο άρσης βαρών, όπου συχνά γυμναζόταν ο Μπαμπανιώτης. Ένας συναθλητής μου (δρόμος 300μ. παίδων) πήγε να δοκιμάσει την τύχη του, έβαλε τα βάρη στην πλάτη του, έκανε βαθύ κάθισμα, και έμεινε… Ο Μπαμπανιώτης τον είδε, πήρε αμέσως τα βάρη, και τον έδιωξε κακήν κακώς: «Ξαφανίσου ρε σπόρε, θα σε πληρώνουμε και για άνθρωπο».
    Από τις αναμνήσεις ενός δρομέα.

  147. Κάπου είχα διαβάσει πως το σχήμα της ελληνικής σημαίας ήταν αντιγραφή του σήματος μιας εταιρίας (μεταφορών 😉 με αλλαγμένα χρώματα. Πάντως το ίδιο στυλ σημαίας με μκροδιαφορές έχουν οι ΗΠΑ, η Ουρουγουάη (γειά σου Πάμπλο), ίσως κι άλλες χώρες.

    Τα χρώματα βέβαιι ταιριάζουν με τα χρώματα της Βαυαρίας αλλά νομίζω πως καθιερώθηκαν πριν μας έρθει ο Οθων

  148. Γιάννης Κουβάτσος said

    116,145: Διάβασα και τα δύο σχόλια και κατάλαβα Μπαμπινιώτης αντί για Μπαμπανιώτης και τρελάθηκα!😂 Τώρα εξηγείται, σκέφτηκα, γιατί είναι τόσο ογκώδες το λεξικό του.

  149. Μαρία said

    147
    Κι εγώ αρχικά την πάτησα και προσπαθούσα να εξηγήσω τη σχέση με Λαμπέτη 🙂

    Πέθανε το πρωί κι ένας συνταξιούχος του ΠΑΟΚ, ο Νίκος Τεβεκέλης, πρώτος ξάδερφος φίλης μου, απο μια μαλακία. https://www.metrosport.gr/thlipsi-ston-paok-efyge-o-nikos-tevekelis-363568

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι μαγική χώρα είναι αυτή που έχει το θράσος να γιορτάζει κιόλας…

    https://www.avgi.gr/koinonia/382750_stin-24ori-fylaxi-toy-9-peripolika-kai-14-astynomikoi

  151. Δομνικη said

    Πρώτο και τελευταίο σχόλιο αγαπητέ κε Σαραντακο, γιατί τόση κακεντρέχεια; Ειλικρινά κρίμα.

  152. 147 Μαρτυριάρη…
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%92%CE%B1%CF%85%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82#/media/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Flag_of_Bavaria_(lozengy).svg

  153. phrasaortes said

    Ψήφισα την εθνική μας βυζαντινολόγο (και αλεξανδροταφολόγο), αλλά το μετάνοιωσα. Στα σουπερμάρκετ του Μασούτη παίζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον εθνικό ύμνο. Σύμφωνα με τις εντολές τις διεύθυνσης, όσο διαρκεί το ταρατατζούμ, οι υπάλληλοι θα στέκονται προσοχή, χωρίς να εξυπηρετούν τους πελάτες. Ιδανική ευκαιρία υποθέτω για κλεπτομανείς.

  154. Nestanaios said

    Όταν οι μεγάλες δυνάμεις κατάλαβαν τι θα γίνει σκέφτηκαν να αποδυναμώσουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία τότε και 100 χρόνια αργότερα. Κερδισμένοι ήταν οι Άγγλοι, Γάλλοι, Ρώσοι, Γερμανοί και χαμένοι ήταν οι Έλληνες.

  155. Alexis said

    #150: Η απόλυτη ξεφτίλα…
    Και Δημοσιογράφος με Δ κεφαλαίο.
    Ρε ουστ!!! 😡

  156. Μαρία said

  157. Για το δείπνο έλαβαν επίσης πρόσκληση οι πολιτικοί αρχηγοί των κοινοβουλευτικών κομμάτων, η πρόεδρος της Επιτροπής Ελλάδα 2021 Γιάννα Αγγελοπούλου με τον σύζυγό της Θόδωρο, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας, η Μαριάννα Βαρδινογιάννη καθώς και υπουργοί που θα συνοδεύουν τους ομολόγους τους που βρίσκονται στη χώρα ως προσκεκλημένοι. https://www.news247.gr/koinonia/to-episimo-deipno-sto-proedriko-megaro-i-klironomia-toy-1821-den-einai-mono-elliniki.9181075.html
    Η Βαρδινογιάννη ως τι;

  158. Μαρία said

    157
    Ως πρέσβειρα καλής θελήσεως της ουνεσκο. Πρέπει να την προβλέπει το πρωτόκολλο, γιατί πάντα την καλούν σε δείπνα με υψηλούς καλεσμένους.

  159. Μαρία said

  160. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://pbs.twimg.com/media/ExPNjtLWUAAdMNw?format=jpg

  161. Μαρία said

    157
    Ο κομψός κύριος στ΄αριστερά της προεδρίνας μας ποιος είναι;

    Με Λύτρα, φόντο ασορτί.

  162. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  163. nwjsj said

    Διαμαρτύρομαι!
    Μα είναι δυνατόν να μην έχει συμπεριληφθεί το τσαντάκι της Γιάννας Αγγελοπούλου στην ψηφοφορία;
    Για όνομα!

    Δηλαδή όταν πρωτοείδα την περιβόητη φωτογραφία, που έβαλε ο κ. Τζιπόιντ, καθόμουν κανένα πεντάλεπτο και κοιτούσα το τσαντί χωρίς να πιστεύω στα μάτια μου. Διότι εντάξει η φορεσιά, είχανε το ‘δρώμενο’ στην Αρεόπολη εκείνη τη μέρα, οπότε ντύθηκε παραδοσιακά. Αλλά το τσαντικό πού το πέτυχε να συνδυάζει φουστανέλα, φέσι και τσαρούχι μαζί;;; Πίστευα ότι θα το είχε κάνει ειδική παραγγελία σε κάποιον σχεδιαστή, αλλά τελικά τα τουϊτερόνια αποκάλυψαν ότι είναι μέρος κολεξιόν, όπως μας έδειξε κι ο κ. Φάλτσος.

    Πολύ ντανταϊστικό αυτό το τσαντικό! Αφού αν δεν ήτανε τόσο ακριβό, θα σκεφτόμουν σοβαρά να το αγοράσω για να το κρατάω κατά τις κορονοεξορμήσεις μου στο μανάβικο της γειτονιάς, έτσι για να τρολάρω και λίγο τα τραγικά μας χάλια…

  164. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  165. Αργυρώ said

    Να μάς πεί ο γαλλομαθέστατος κύριος Σαραντάκος αν θα τολμήσει να κράξει το Σαββάτο στα μεζεδάκια τον γεροντολάγνο Πρόεδρο της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, που βγήκε απόψε στην ΕΡΤ-1 και είπε στον Νίκο Αλιάγα ότι απ’ όλη την Ελληνική Φιλοσοφία λατρεύει την Παρμενίδεια Ισορροπία, στην οποία και καταφεύγει συχνά για να ηρεμεί.

    Τυγχάνω αριστούχος της Γαλλικής Φιλολογίας, πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Αθηνών και έχω μεταφράσει στα ελληνικά αρκετά γαλλικά φιλοσοφικά βιβλία. Ουδέποτε συνάντησα τον όρο «Παρμενίδεια Ισορροπία». Ο όρος είναι παντελώς ανύπαρκτος και μάλλον ο Γάλλος Πρόεδρος κάτι άλλο ήθελε να πεί και του βγήκε αυτή η μπαρούφα, την οποία κανείς από τους ακροατάς της συνεντεύξεώς του δεν επεσήμανε. Τόσο μεγάλη είναι η αγραμματοσύνη που κυκλοφορεί στο Ρωμέηκο.

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Θα τολμήσει ο κ. Σαραντάκος να κράξει το Σαββάτο τον Πρόεδρο της Γαλλίας γι’ αυτήν την πελώρια αγραμματοσύνη του; Ή τον έχει περιλάβει κι αυτόν στους φιλαράκους του και τον έχει στο απυρόβλητο, μαζί με τον Παντελή Μπουκάλα και τον Χριστόφορο Χαραλαμπάκη;

    Εδώ σε θέλω κάβουρα που περπατάς στα κάρβουνα…

    ΥΓ: Παρακαλούνται και οι γαλλομαθείς σχολιάστριαι, Μαρία και Λουκρητία, να βγούν κι αυτές να μάς πούν αν γνωρίζουν τί εστί «Παρμενίδεια Ισορροπία»

  166. Μαρία said

  167. plagal said

    Εμένα ο Κουνελοκοτρώνης μου αρέσει unironically.

  168. 167 Σαν τα χιόνια, καλώστον! Και μένα μ’ αρέσει ο Κουνελοκοτρώνης. 🙂

  169. # 165

    Παρακαλείται ο εκλεκτός σχολιαστής Παλιοτόμαρο, εξπερ της γαλλικής φιλολογίας να εκθειάσει το μνημειώδες σχόλιον της Αργυρούς συμβάλλοντας εις την περαιτέρω άνοδον του ιστολογίου εις την κλίμακα της Αλέξας, η δε εκλεκτή σχολιάστρια Στεφανία να μεταβει αυθωρεί παρά θιν΄αλός πρός άγραν καρκινοειδών εκπαιδευμένων εις την πυροβασίαν, οι υφιστάμενοι όλοι κατηναλώθησαν εψημμένοι.

  170. Μαρία said

    168
    Πολύ τραβηχτικό το κιτς. Πρώτα ο Θέμης, μετά η YG και τώρα ο Plagal.
    Τα κουνέλια είναι τα μόνα αυθεντικά κιτς.

  171. Γιάννης Ιατρού said

    160: πόσα ήρε η Aegean;; 120 μύρια;

  172. Κουτρούφι said

    Δεν ξέρω για τα σας αλλά εμού του ιδίου μού βγαίνει μια ποιητικότητα διαβάζοντας το menu της αποψινής δεξίωσης:
    https://protagon.gr/apopseis/o-lazarou-oi-gkriniarides-kai-to-istoriko-deipno-tis-24is-martiou-2021-44342252027

    π.χ.
    Κακαβιά πεσκανδρίτσας
    από την Εύβοια
    με σέλινο, μυρωνια, καυκαλήθρες
    και εξτρα παρθένο
    ελαιόλαδο Καλαμάτας

    Σαν στίχος που περιμένει μουσικοσυνθέτη για μελοποίηση.

    (για να είμαι ειλικρινής, αυτό το «εξτρά παρθένο ελαιόλαδο» στην αρχή το εξέλαβα με την έννοια του «μπόλικου-μπόλικου», να κάνουμε καλή παπάρα δηλαδή, αλλά διαβάζοντας το κείμενο ξεστραβώθηκα και είδα ότι εννοεί το «εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο».

  173. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  174. Μαρία said

    172
    Ωραίο μενού με εξαίρεση το γλυκό, αν κι εγώ δεν θα έφτανα ούτε μέχρι το κύριο πιάτο.

    173
    Οι τύποι μέσα στις γυάλες έπαιξαν χτες σε πολλές παραλλαγές.

  175. Γιάννης Ιατρού said

  176. Πέπε said

    172

    Εξτρα παρθένο ελαιόλαδο Καλαμάτας;

    Ε όχι ρε φίλε! Λες και υπάρχει κανείς που θα καταδεχόταν να χρησιμοποιήσει λάδι που να μην είναι έξτρα παρθένο. Απορώ πώς δε σχολίασαν και το νερό που όλο και θα χρησιμοποίησαν σε κάποιο από τα πιάτα (π.χ. «βρασμένα σε νερό Η2Ο»).

    Και τι θα πει στο τέλος «και καφές»; Έτσι σκέτα; Τι καφές, φραπές γλυκός με γάλα; Ο κόσμος λέει ποικιλία, λέει «παρασκευασμένος σε πίεση ατμού τάδε», δίνει τέλος πάντων ένα στίγμα. Βυζαντινός στη χόβολη, έστω.

  177. Pedis said

    Τελικά, στο ερώτημα γιατί οι ρίγες στην ελληνική σημαία είναι εννιά, αξιόπιστη απάντηση δεν υπάρχει. Το γιατί υπάρχουν ρίγες μπλε εμένα με πείθει η εξήγηση του ΓΕΣ (# 124) για το χρώμα του ουρανού όπου βρίσκεται ο θεός των Ελλήνων.

  178. 177 Δε μου λες, το «χέσε ψηλά κι αγνάντευε» έχει 9 συλλαβές ή μετράνε για 8 λόγω συνίζησης στο κι-α?

  179. 175 Είναι σίγουρο πως η Καμίλα είναι δρομάς? Μήπως είναι βακτριανή με δύο ύβους?

  180. Pedis said

    # 178 – Παρόμοιο πρόβλημα έχει και το «παρ’ το αυγό και κούρευτο», είναι εννιά ή οκτώ οι ρίγες που του αντιστοιχούν;

    Υπάρχeι πρόβλημα και με τον σταυρό: αποτελείται από έξι γράμματα, δύο συλλαβές, τρία φωνήεντα, τρία σύμφωνα, ενώ το σχήμα του έχει τέσσερις άκρες κι είναι όλος βαμμένος γαλάζιος. Τι παίζει;

  181. Pedis said

    Ακομη χειρότερα ο σταυρός είναι λευκός κι όχι γαλάζιος.

  182. 180 Καλά, αυτό είναι εύκολο:
    6+2+3+3+4=18.
    Κούλης + Γιάννα=1+1=2.
    18:2=9

  183. Pedis said

    Χμ, μυστήριο. Πάλι εννιά … Θεϊκό σημάδι, δηλαδή;

  184. Ευτυχώς τα ένδοξα ελληνικά στρατά αντιστέκονται ακόμα. Δε χάθηκαν όλα.

  185. Pedis said

    … θησαυροφυλάκιο 20.000 έργων

  186. loukretia50 said

    Aνέμελα κυκλοφορώ στους δρόμους της Γλυφάδας
    Νόμιμο εξιτήριο κατέχω περατζάδας
    Παντού αδιαχώρητο, κλαρίνο αντηχεί.
    Από ντουντούκα αγροτικού ακούω «προσοχή!»

    Τσολιάδες εποχούμενοι, σε τέμπο εμβατηρίου
    Κυκλώνουν απειλητικά ουρά λεωφορείου.

    Ο ευτραφής φουστανελάς σε πρόβα μονολόγου.
    Μήπως γυρίζουν μια σκηνή θεάτρου παραλόγου?

    Κουμπούρια, φέσια, λάβαρα, οι μάσκες όλες πίπτουν
    Απόβλητα περιωπής τα ζωντανά μας ρίπτουν.

    Το μήνυμα το προφανές :
    – Με ίππο δεν κολλάτε!
    Στον εθνικό περίπατο αμάσκωτοι να πάτε.

    – Κατέφθασε το ιππικό και λήγει η καραντίνα?
    – Σημαία γαλανόλευκη σκεπάζει την Αθήνα,
    γιατί γιορτάζει η χώρα μας κι εμείς τη λευτεριά.
    – Μα ποιοί εσείς? Πρασίνισαν του Βάλτου τα χωριά?

    – Οι εκλεκτοί, βρε άσχετη, που βλέπουν μακριά
    – Ως πού? Τα τσελιγκάτα σας θαμπώνει η γκλαμουριά

    – Για χάρη σας το στήνουμε αυτό το πανηγύρι.
    Γιαυτό και συ μας ψήφισες, ραγιά μου κακομοίρη.

    – Δεν ήξερα, δε ρώταγα, απείχα, ήμουν κάπως.
    – Περήφανος θα ένοιωθε ο ένδοξος προπάππος!
    Anyway!
    Στον ουρανό θα γράψουμε τον αριθμό 200 !

    – Ταρίφα για απλό ή ΜΕΘ ? και είναι ευρώ ή γρόσια?
    ΛΟΥ
    Νισάφι πια τ’ αθάνατο κρασί του ’21.
    Το πιάσαμε το νόημα, δεν είν’ για τον καθένα

  187. Κιγκέρι said

  188. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα και Χρόνια Πολλά

    πολύ μας γλύφει ο γούγλης σήμερα…

  189. Γιάννης Ιατρού said

    187: με πρόλαβες 🙂 👍

  190. Κιγκέρι said

    189: Ξύπνησα νωρίς για να προλάβω την έπαρση της σημαίας στην Ακρόπολη! 🙂

  191. Γιάννης Ιατρού said

    190: Τώρα έχει επιτέλους και καλό δρόμο να πας ως το σημείο, όχι τα κατσάβραχα που είχαν αφήσει οι ανθέλληνες προηγούμενοι….

  192. Γιάννης Ιατρού said

    Η ομογένεια έκανε καλή δουλειά, μπράβο!

  193. Κιγκέρι said

    191: Να σου πω, μέχρι να πάω να το δω με τα ματάκια μου, αρνούμαι να βγάλω συμπέρασμα από τις οιμωγές και τους κοπετούς που δημοσιεύονται. Στα πλάνα που έδειξε η τηλεόραση πάντως, δεν πρόσεξα κάτι που να χτυπάει άσχημα στο μάτι – όταν τα ξαναδείξει, θα έχω το νου μου να κοιτάξω πιο προσεκτικά.

  194. Κιγκέρι said

    Μέχρι τότε, προτιμώ να διαβάσω την άποψη του Μανόλη Κορρέ που έχει φάει τη ζωή του στα έργα της Ακρόπολης και σίγουρα την πονάει πιο πολύ από τον Πάνο Σκουρολιάκο…

    https://www.protagon.gr/epikairotita/ti-leei-o-manolis-korres-gia-to-tsimento-stin-akropoli-44342155479

  195. # 192

    Καλημέρα, εύγε Ιωάννη (στο ψιλοκλέβω…)

  196. Γιάννης Ιατρού said

    194: πάντως αυτή η δήλωση του Κορρέ στην οποία παραπέμπεις είναι λίγο ξεπερασμένη, από την 1/11/22020 είναι, πριν φανούν με τις βροχές τα πρώτα αποτελέσματα των επεμβάσεων που έγιναν και γίνονται με το πρόσχημα των διαδρομών ΑμεΑ.
    Και το θέμα δεν είναι η αισθητική, αλλά και το ότι αρχαιότητες διαφόρων εποχών θα καταχωθούν και θα είναι πλέον απρόσιτες, η έλλειψη υδραυλικής μελέτης και άλλες ενστάσεις και προβλήματα που έχουν εντοπίσει από το φθινόπωρο του 2020 αξιόλογοι ειδικοί, όπως ο αρχιτέκτονας Δρ. Τάσος Τανούλας (που εργάζεται καθημερινά εδώ και σαράντα χρόνια από το 1976 στην Ακρόπολη, προϊστάμενος του έργου αποκατάστασης των Προπυλαίων, επιβλέπων της αναστήλωσης στην νότια πτέρυγα των Προπυλαίων) και άλλοι.
    Όπως και νά΄ χει, όταν επισκεφθείς τον χώρο να μας πεις τις εντυπώσεις σου.

  197. 157 Οι εκλεκτοί καλεσμένοι υπάρχουν πάντα: https://www.topontiki.gr/2021/03/25/sto-dipno-tis-ptd-o-nikos-aliagas-me-pia-idiotita/

  198. Μαρία said

    196
    Τανούλας
    «Η κατάσταση στην Ακρόπολη με την έκταση και το υλικό των παρεμβάσεων, είναι χειρότερη απ’ αυτή που βλέπουμε στις φωτογραφίες. Έχει τοποθετηθεί τσιμέντο στην μεγαλύτερη έκταση του βράχου, που στην ουσία για να φύγει θα χρειαστεί να γίνει με το χέρι κι όχι με κρουστικά μηχανήματα όπως κάνανε στην πλευρά του Παρθενώνα με την τεράστια βάση για το γερανό που τραυμάτισε το τοπίο».
    https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/382746_i-mpetostrosi-tis-akropolis-den-mporei-na-ekprosopei-tin-ellada-toy-21oy

  199. Δημήτρης Καραγιώργης said

    Εγώ πάντως ψήφισα magazino, δαγκωτό.
    Απ’ την άλλη, είναι κι εκείνο το καρακιτσαριό, την ΠΘ της Νορβηγίας ντε, την κρυόκωλη που θα πληρώσει και πρόστιμο για τη γιορτή της με τους 3 παραπανίσιους προσκεκλημένους. Εμ δεν ήξερε, εμ δε ρώτηξε τον δικό μας ΠΘ που ξέρει κι αλλάζει νόμους άμα λάχει

  200. sarant said

    Καλημέρα και από εδώ!

    Βλέπω ότι στην ψηφοφορία που έγινε εδώ πάλι πρώτευσε το ΒΗΜΑgazino αλλά με πολύ χαμηλότερο ποσοστό απ’ ό,τι στην ψηφοφορία του Δύτη στο Τουίτερ

    183 Αξιος διάδοχος του Ιωάννου.

  201. Μαρία said

    192
    Η όπερα θα φωταγωγηθεί σήμερα. Οψόμεθα.

  202. 200

    α) Ποσοστά?

    β) Αυτό το έχω πει εγώ και μου χρωστάς ρόγιαλτιζ 🙂

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ας αφήσουμε να ολοκληρωθεί το έργο στην Ακρόπολη, ας την επισκεφθούμε, όταν με το καλό μπορέσουμε, και ας κρίνουμε με βάση την αισθητική και τη λειτουργικότητα και όχι, ως συνήθως, με γνώμονα την κομματική προκατάληψη.

  204. 203 Όμως πλημύρισε ήδη.

  205. sarant said

    202 Καλά λες:

    Βημαγκαζινο 39%
    Αρβελέρ 26%
    Κουνελοκοτρώνης 18%
    Βρυξέλλες 10%
    Άλλο 3%
    Μου άρεσαν 4%

  206. 205 Φτου ρε πστ, πάλι στην αντιπολίτευση 🙂

  207. Pedis said

    # 204 – Όχι ρε, είχαν μολις ποτίσει τα μπετά για να δέσουν και βρήκαν ευκαιρία τα μπουτς της αντιπολίτευσης να κάνουν φέικ νιουζ.

  208. 207 Μάστα. Όταν θα έρθει η επανάστασις εσείς οι κουμουνισταί είσαστε τα πρώτα κεφάλια που θα ρολάρουνε, ξηγημένα πράματα.

  209. Γιάννης Ιατρού said

    203: ..με βάση την αισθητική και τη λειτουργικότητα..
    Ναι, βέβαια. Νά ΄χει και κανένα παγκάκι, κανένα δενδράκι (σε ζαρντινιέρα από τον μεγάλο περίπατο, αν περισσέψει), καμιά (πέτρινη) βρυσούλα με τρεχούμενο νερό κλπ. Πως αλλιώς να κρίνουμε;

  210. Μαρία said

  211. Γιάννης Κουβάτσος said

    209: Μπορούμε να κρίνουμε με βάση το ποιος κάνει αυτές τις παρεμβάσεις: το δικό μας κόμμα ή το αντίπαλο. Κριτήριο αλάνθαστο.

  212. 209 Σου πω, άμα η ζαρντινιέρα εχει και καμιά χασισιά από κείνες που είχανε φυτέψει κάτι τσόγλανοι σε όλο το μήκος του μεγάλου περίδρομου, ωραία θα είναι από κει πάνω με θέα όλη τη νυχτερινή Αθήνα πιάτο.

  213. Μαρία said

  214. Μαρία said

  215. 214
    Είπε κανείς ποτέ ότι οι ιμάντες του φασισμού στερούνται γελοιότητας?

  216. ΣΠ said

  217. Μαρία said

    216
    Εγγονός του Γεώργιου Α’ και θείος του Κοκού αφού.

  218. ΣΠ said

    201
    https://www.gazzetta.gr/plus/diethni/article/1577581/i-stigmi-poy-i-opera-toy-sidnei-ntythike-sta-galanoleyka-vids
    Στο 12:30 του βίντεο.

  219. 164: Αφού η άδεια ήταν απ’ τη σημαία, χρειαζόταν κι ο ύμνος της

  220. Ανήμερα ήρθε το ωραιότερον… Τάλεγα ‘γω γι’ αυτήν…

  221. Γιάννης Ιατρού said

    211: Αυτό κατάλαβες;

  222. Μαρία said

    220
    Δεν την ήξερα. Είδα βιντεάκια με τραγούδια της που θυμίζουν ελαφρά του ’60. Συναυλίες σε όλα τα μέγαρα, άρα έχει τις άκρες της.

  223. loukretia50 said

    220. Hélas !!
    Στενάζει – με παρεξηγήσιμο τρόπο! – από τη μεγάλη συγκίνηση, ενώ ο βαθύτατος σεβασμός δεν την εμποδίζει να γράφει το όνομά της με ισομεγέθεις χαρακτήρες. Άξια !

    ε,ρε ΄Ιγκυ που μας χρειάζεται!

  224. loukretia50 said

    …στο 1.52′

  225. 220
    Ούτε εγώ την ήξερα. Είδα κάνα δεκάλεπτο. Αρκούντως ευκοίλια. Σας το βεβαιώνω.

  226. Γιάννης Ιατρού said

    Τι ξέρετε εσείς από αριστεία…. Ένα Κωστόπουλος σας χρειάζεται 😋

  227. nikiplos said

    196@, 194@, 198@.
    Επειδή ο αδερφός μου ήταν μέλος της νόμιμης κοινοπραξίας που πήρε το έργο στον δημόσιο διαγωνισμό που έγινε το 2018 (και παραδόξως δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ κανείς τους) κάποιες λεπτομέρειες:
    α. Η κοινοπραξία που πήρε το έργο έκανε το μισό: Στέγαστρα Ολυμπείου, διαμόρφωση χώρου Ολυμπείου και περιαστικού χώρου της Ακρόπολης
    β. Μόλις βρήκε η νέα κυβέρνηση, η κυρία Μενδώνη, ακύρωσε το διαγωνισμό, χωρίς καμία ουσιαστική αιτιολόγηση (αισθητική, προστασία των μνημείων, προστασία του προσωπικού, των επισκεπτών, ΑΜΕΑ κλπ). Αυτό εκτός του χουντικού της υπόθεσης, ενείχε και μεγάλη χασούρα για την προηγούμενη κοινοπραξία, αφενός γιατί τους φέσωσαν, αφετέρου, γιατί οι ίδιοι είχαν κάνει τα χρονοδιαγράμματά τους και σε συμφωνία με το Υπουργείο είχαν συναποφασίσει που να αλλάξουν, που να δώσουν κλπ, κάτι που γίνεται συνήθως αφού είναι ένα πεδίο εν πολλοίς adhawk.
    γ. Ο κος Κορρές επέβλεψε, καθόλη τη διάρκεια και τα πρώτα έργα και οι επιτροπές του ΥΠΠΟ. Δεν έγινε κάποια παρατυπία ώστε να ακυρωθεί ο ανάδοχος δικτατορικά.

    Η νέα κυβέρνηση.
    α. Άλλαξε το νόμο και τον έβαλε να ισχύσει αναδρομικά
    β. Ακύρωσε τον ανάδοχο, όχι πρωτοφανές στην ιστορία, αλλά συνήθως έργο δικτατόρων
    γ. Έβαλε προδιαγραφές για την επαναδημοπράτηση του εναπομείναντος έργου που πετούσαν έξω όλους τους σοβαρούς (το τονίζω γιατί έχει σημασία αυτό) εργολάβους. Ως αποτέλεσμα τους πληρούσαν μόνο ο ΙΣΝ και το Ίδρυμα Ωνάση, τα οποία πήραν και το έργο τεμαχισμένο.
    δ. Μετά την εμπειρία 50 χρόνων από δημόσια έργα, οι νόμοι άλλαξαν, για να δυσκολεύουν τους παλαιούς αεριτζήδες. Εντούτοις καίτοι η κυρία Μενδώνη και οι επιτροπές της έκαναν τόσα για προδιαγραφές, ISO (που κοστίζει 5.000€ να το αγοράσεις, χωρίς να κάνεις καμία άλλη ενέργεια, απλά να πληρώσεις, Ευρωπαϊκά γραφειοκρατικά κολπάκια δλδ), δεν έβαλε καμία προστασία του δημοσίου για τον αέρα των έργων.
    ε. Αλήθεια πόσοι ξέρουν πως οι ΙΣΝ και ΙΩ ούτε πάτησαν στο χώρο? Πήραν τον «αέρα» και ανέθεσαν στους χειρότερους υπεργολάβους, οι οποίοι έριξαν απλά τσιμέντο να γίνει. Οι φωνές του Κορρέ και άλλων, ακούστηκαν στο δρόμο, για όσους γνωρίζουν, αλλά δημόσια, ποιός θέλει να σέρνεται σε ποινικές δίκες 30 χρόνια και να φάει τη σύνταξή του σε δικηγόρους? Μήπως είμαστε τίποτε κράτος δικαίου?

    Σας μεταφέρω την άποψη του αδερφού μου για την κα Μενδώνη: Εργατική, σκυλί στη δουλειά, αλλά όταν μπλέκει με την άλλη με το τσουλούφι και κυβερνάν κάποιοι συγκεκριμένοι, δίνουν γη και ύδωρ στους απατεώνες και στους αεριτζήδες, εις βάρος των έργων και του κόστους των. Κοστίζουν τελικά διπλάσια, γιατί σε λίγα χρόνια μας ξαναφωνάζουν να τα διορθώσουμε. Έβαλαν ένα ασανσέρ της πλάκας, έρμαιο των ανέμων που χτυπούν στο βράχο και θα το κλυδωνίζουν, με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί αρκετές ημέρες του έτους. Κι όλα αυτά για να εξυπηρετήσουν τη ροή του κομματικού χρήματος.

  228. # 220

    Μου θύμισε -σε σύλληψη- τα τραγούδια της γαλάζιας γενιάς του Ρόμπερτ Γουίλλιαμς

  229. Γιάννης Ιατρού said

    227: adhawk 😂😂😂 (απαλλοτριώνεται δια μελλοντικήν χρήσιν με παραπομπην κι αναφορά πηγών)

  230. 223: Για σένα, Λου, φρέσκος κουλ Ίγκυ:

  231. 230: Και Why can’t we live together, από την πρεμιέρα του άλμπουμ πριν λίγες ώρες

  232. Γιάννης Ιατρού said

    227: Τι μου θύμησες με το άμα μπλέξεις με την με την άλλη «με το τσουλούφι»… 🙂 🙂
    Και μετά σου λέει ο Γιάννης στο #211 πως κρίνουμε με βάση το ποιό κόμμα κάνει αυτές τις παρεμβάσεις⁉

  233. nikiplos said

    229@ ελεύθερα!

    232@ Δικαιότερος όλων ο (αμερικανικής έμπνευσης) περιβόητος μαθηματικός τύπος. «Αμαρτωλό μαθηματικό τύπο» τον έλεγαν τα κανάλια νυχθημερόν το 2004, προκειμένουν να πιέσουν τις κυβερνήσεις (έτοιμη την είχαν) να τον καταργήσουν. Φυσικά εκείνοι που τον είχαν φέρει, δεν το είχαν κάνει για τα μάτια του κόσμου τα όμορφα, αλλά γιατί είχαν γνώσιν πως πολλά έργα θα μείνουν στο δρόμο αν δεν έχεις μαθηματικό τύπο και πιέζονταν για τους ΟΑ2004. Τα περισσότερα έργα που έγιναν με αυτόν τον τρόπο στέκουν ακόμη προκλητικά άρτια (και έχω άπειρα παραδείγματα).

  234. loukretia50 said

    230 -231 σούπερ! Ευχαριστώ πολύ!

  235. spiridione said

    Για τους λάτρεις των μεταφράσεων δημοτικών τραγουδιών στα αρχαία ή στην καθαρεύουσα (π.χ. θυμόμαστε τη μετάφραση Του Κίτσου η μάνα από τον Καμπούρογλου), εδώ μια μετάφραση από κάποιον λόγιο, τον Φίλιππο Ιωάννου, του άσματος ‘Μάνα σου λέω δεν μπορώ τους Τούρκους να δουλεύω’ (το οποίο δεν είναι και δημοτικό άσμα όπως έχει πει ο Ν. Πολίτης). Πιο πριν έχει μετάφραση και του Νεκρού Αδελφού.
    https://archive.org/details/philologikapazez00ioan/page/508/mode/2up

  236. spiridione said

    235. Λάθος νήμα.

  237. loukretia50 said

    236. Μα τι λέτε, μια χαρά κολλάει κι εδώ!

    » Μαμμίδιον, μη κλαίε ! …»

  238. Γιάννης Ιατρού said

    233: ο «μαθηματικός τύπος» 🙂 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: