Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια για να μη σπάσει το σερί

Posted by sarant στο 27 Μαρτίου, 2021


Ή αλλιώς μεζεδάκια από το κρεβάτι του πόνου.

Ελαφρά βεβαίως, ελαφρότατα. Για τους αρρώστους, μια σουπίτσα αρκεί.

Γιορτάσαμε λοιπόν τη Μεγάλη Επέτειο -και στο ιστολόγιο.

Σχολιάστηκε αρκετά η αναφορά του πρωθυπουργού στη «200ή επέτειο της ανεξαρτησίας της Ελλάδας» -και παραξένεψε πολλούς.

Η έναρξη της Επανάστασης λογαριάζεται από την 25η Μαρτίου 1821. Από πότε λογαριάζεται η ανεξαρτησία της Ελλάδας; Περιμένω τις γνώμες σας.

Εγώ σκέφτηκα την εξής πιθανή εξήγηση:

Στα αγγλικά η 25η Μαρτίου λέγεται Greek Independence day. Οπότε κάποιος θα μπορούσε ίσως να σκεφτεί ότι οι Έλληνες γιορτάζουν τα 200 χρόνια από την επανάσταση, αλλά ο πρωθυπουργός μας, ίσως αλλεργικός στη λέξη ίσως αμερικανοτραφής, προτίμησε τα αμφίβολα 200 χρόνια από την ανεξαρτησία.

Αλλά περιμένω να ακούσω τη γνώμη σας.

* Σχόλιο φίλου που διαβάζει βιβλία:

Διαβάζοντας το μυθιστόρημα «ο Μάγος» του Τζων Φώουλς (Φόουλς;), σε πολλά σημεία κολλούσα σε περίεργες ή ακατανόητες εκφράσεις στο ελληνικό κείμενο, και έμενα με την απορία αν ήταν τερτίπια του συγγραφέα ή του μεταφραστή. Τυχαία έπεσε στα χέρια μου και μια αγγλική έκδοση οπότε έκανα κάποιες συγκρίσεις με βάση κάποια σημεία που είχα μαρκάρει στη μετάφραση. Λοιπόν το αγγλικο κείμενο κυλάει αβίαστα, το πρόβλημα είναι σίγουρα στην μετάφραση. Σε ένα ειδικά σημείο έχουμε μία περίπτωση διπλής άρνησης που μπορεί να σε ενδιαφέρει, οπότε είπα να το μοιραστώ μαζί σου.

Στη μετάφραση υπάρχει η εξής πρόταση (στη γνωστή έκδοση της «Εστίας», σελίδα 269):
«Δεν μπορούσα να μην πιστέψω απόλυτα τον Κόγχι, ό,τι έλεγε μπορούσε να ήταν αλήθεια.»

Εδώ σκόνταψα γιατί νοηματικά κάτι δεν πάει καλά. Το πρώτο μισό μας λέει ότι δεν μπορούσε να μην τον πιστέψει απόλυτα, επομένως πρέπει να ήταν πεπεισμένος ότι έλεγε την αλήθεια. Και μάλιστα απόλυτα πεπεισμένος. Το δεύτερο μισό όμως λέει ότι θα μπορούσε και να λέει την αλήθεια, δηλαδή έχει αμφιβολίες.

Το πρωτότυπο γράφει: «I could not absolutely disbelieve Conchis; all he said could -just- be true».

Οπότε ο συγγραφέας εννοεί ότι δεν μπορούσε να διαψεύσει τον Κόγχι με απόλυτο τρόπο. Ο μεταφραστής αποδίδει το «disbelieve» ως «μην πιστέψω» και δημιουργεί το σχήμα «δεν μπορουσα να μην…» που μεταφέρει ένα εντελώς διαφορετικό νόημα (θα ταίριαζε στο αγγλικό I could not but believe).

Απόλυτο δίκιο έχει ο φίλος μας. Προσυπογράφω.

* Φίλος του ιστολογίου στέλνει σύνδεσμο προς ένα άρθρο με μεταφραστικό ενδιαφέρον:

Διαβάζω σε προχθεσινό άρθρο του Θ. Καρυώτη:

Πως η σύγκρουση Μπάιντεν-Πούτιν μπορεί να επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις

 Ήταν μια πράξη που δεν περίμενε κανείς από ένα τόσο έμπειρο πολιτικό,  όπως ο Τζο Μπάιντεν. Σε μία τηλεοπτική συνέντευξή του στον Ελληνοαμερικανό δημοσιογράφο Τζορτζ Στεφανόπουλο, ο Αμερικανός πρόεδρος υιοθέτησε μία ασυνήθιστα σκληρή γλώσσα κατά του Βλαντιμίρ Πούτιν.

 Όταν ο Στεφανόπουλος τον ρώτησε αν πιστεύει ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν είναι «φονιάς», εκείνος απάντησε: «Ναι, το πιστεύω». Και συνέχισε : «Τον γνωρίζω αρκετά καλά. Το πιο σημαντικό στη διαπραγμάτευση με ξένους ηγέτες, με βάση την εμπειρία μου, είναι να γνωρίζεις καλά τι είναι ο άλλος απέναντί σου».

 Και σχολιάζει ο Θ. Καρυώτης:

Βέβαια η μετάφραση δολοφόνησε την λέξη «killer». Η ερώτηση ήταν: «Do you think that president Putin is a killer?». Η σωστή μετάφραση αυτής της ερώτησης θα ήταν «Πιστεύετε ότι ο πρόεδρος Πούτιν είναι αδίστακτος;»  Σε αυτή την ερώτηση ο Μπάιντεν απάντησε καταφατικά.

Πιστεύω ότι δίκιο έχει ο κ. Καρυώτης. Δεν νομίζω να κυριολεκτούσε ο Τζο Μπάιντεν.

Αλλά εδώ ο γιατρός έρχεται και διατάζει κατάκλιση. Είπαμε: μόνο και μόνο για να μη σπάσει το σερί.

 

208 Σχόλια προς “Μεζεδάκια για να μη σπάσει το σερί”

  1. kpitsonis said

    Καλημέρα .

  2. Καλημέρες !

  3. mazianos said

    Η παραγωγή μεζεδακίων είναι τελικά η βαριά βιομηχανία αυτού του τοπου.
    Περαστικά και γρήγορα!

  4. theopeppas said

    Καλημερα και περαστικά.

  5. LandS said

    Δεν μπορούσα να δυσπιστώ σε ότι έλεγε, κάποια από αυτά θα μπορούσαν να είναι και αλήθεια.

  6. LandS said

    Καλημέρα και περαστικά.

  7. Περαστικά και από δω!
    Ο Λιγνάδης λέει είχε πάρει τον Μάγο μαζί του στη ΓΑΔΑ (φρόντισαν να μας ενημερώσουν), δεν φαντάζομαι να είναι αυτός ο φίλος όμως. Ωραίο βιβλίο, παρεμπιπτόντως!

    Αν το έχω παρακολουθήσει σωστά, το μεταφραστικό λάθος το κάναν και οι Ρώσοι και έγινε κοτζάμ διπλωματικό επεισόδιο, όχι;

  8. Κουνελόγατος said

    ΗΠΙ ΗΠΙ ΟΥΜΕ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ…

  9. Jago said

    Ωχ περαστικά Νίκο!

    Η αλήθεια είναι ότι με το Μάγο δυσκολευόμουν σε κάποια σημεία να κατανοήσω τι θέλει να πει ο ποιητής, το παράδειγμα που έφερες είναι ενδεικτικό για το γεγονός ότι καλό είναι ο μεταφραστής να παραμένει μεταφραστής και όχι να υπερβαίνει τον οίστρο του συγγραφέα.

    Και να συμπληρώσω με το killer του Μπάιντεν υποψιαζόμουν εξαρχής το χαμένοι στη μετάφραση. Το killer έχει πολλές έννοιες για να αποδοθεί μονολεκτικά στα καθ ημάς με τόση φόρα είδηση που πήρε. Ακόμα και οι ερασιτέχνες μεταφραστές δεν το αποδίδουν έτσι.

  10. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα και γρήγορα περαστικά.

  11. Jago said

    Ξέχασα να συμπληρώσω με την Ανεξαρτησία. Δεν μου φαίνεται και πολύ λάθος, κάθε επανάσταση εμπεριέχει το αίτημα της ανεξαρτησίας, δεν είναι παράλογη η διατύπωση.

  12. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα καὶ περαστικὰ κι ἀπὸ ᾿δῶ.

    Τελικὰ δὲν τὸ βάζεις κάτω.

    Κράτα γερά!

  13. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα!Καλό Σαββατοκύριακο και περαστικά!

  14. Ανδρέας Τ said

    Περαστικά. Καλημέρα.

  15. Παναγιώτης Κ. said

    Είμαι πολύ ευχαριστημένος που δεν έσπασε το σερί.
    Για αύριο… κανονικά. Εντάξει;
    48 ώρες ανάρρωση είναι αρκετές θαρρώ! 🙂

  16. Πάνος με πεζά said

    Όσο για την επέτειο, πραγματικά είναι επέτειος ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ της ανεξαρτησίας, έστω και μονομερώς. Αυτό που παλιά λέγαμε «ξεσηκωμό» (από πολυθρόνες, καναπέδες κλπ.) Δεν ξέρω αν υπάρχουν κράτη που ως ημερομηνία ανεξαρτησίας έχουν ορίσει αυτή της υπογραφής κάποιας σχετικής συνθήκης, πείτε κι εσείς.

  17. Νίκος Κ. said

    Περαστικά
    Το συντομότερο.

  18. Παναγιώτης K. said

    killer=αδίστακτος
    Ειλικρινώς όταν μου είπαν ότι αποκάλεσε τον Πούτιν φονιά ενοχλήθηκα όχι γιατί είναι…συγγενής μου ή φίλος αλλά με την ιδέα ότι αν καταργηθεί η διπλωματική ευπρέπεια τότε πάμε κατά διαόλου!
    Θα μπορούσε να είναι κάτι σαν σύνθημα να αρχίσουν οι διάφοροι ηγέτες να…ξεκατινιάζονται…
    Να μη ξεχνάμε και αυτό που έχει λεχθεί: Το 90% των παρεξηγήσεων και εντάσεων είναι θέμα τόνου και μόνο το υπόλοιπο 10% είναι θέμα ουσίας.
    Και σε γλώσσα ιστολογίου, «πες ό,τι θέλεις αλλά πες το με καλό τρόπο». 🙂

  19. Epaminondas Papayannis said

    Η 25 Μαρτίου είναι η συμβατική επέτειος τής Επαναστάσεως. Και αυτή συμβατική. Η Επανάσταση κηρύχθηκε τον Φεβρουάριο στη Ρουμανία. Όσον αφορά το πρώτο επαναστατικό επεισόδιο στην Ελλάδα, έλαβε χώρα την 5 Μαρτίου όταν ο Δημήτριος Μακρής κτύπησε τουρκική χρηματαποστολή στη Σκάλα Μαυρομμάτη (τής μετέπειτα κοινότητος Περιθωρίου Αιτωλίας). Να σημειωθεί ότι, για 10ετίες (κατά τον δέκατο ένατο αιώνα), η επέτειος τής Επαναστάσεως εορτάζετο την … 1 Ιανουαρίου!
    Επέτειος τής Ανεξαρτησίας είναι η ημέρα που υπογράφησαν τα τρία πρωτόκολλα στο Λονδίνο (22 Ιανουαρίου / 3 Φεβρουαρίου 1830) και με το πρώτο αποφασίσθηκε ανεξάρτητο Ελληνικό κράτος (μέχρι τότε ομιλούσαν για αυτόνομο).

  20. Eli Ven said

    Η επέτειος των 200 χρόνων από την ανεξαρτησία της χώρας είναι σε 9 χρόνια. Είναι από αυτά τα μικρολάθη που άμα τα κάνει ο Τσίπρας είναι ηλίθιος κατά τα ΜουΜουΕ, αλλά άμα τα κάνει ο Μητσοτάκης είναι Τετάρτη.

    Περαστικά σας.

  21. Πουλ-πουλ said

    Νικοκύρη άραξε, μην ψυχαναγκάζεσαι με τα ρεκόρ. Η μοίρα τους είναι αργά ή γρήγορα να καταρρίπτονται. Όσο για τον killer στο ποδόσφαιρο εννοούμε τον αμείλικτο σκόρερ, π.χ. Βαζέχα.

  22. jesus said

    για την διπλή άρνηση, εγώ στην πρώτη ανάγνωση κατάλαβα αυτό που λέει κ το πρωτότυπο.

    η αλήθεια είναι ότι στα ελληνικά η διπλή άρνηση σημαίνει άρνηση και όχι κατάφαση σε παραδείγματα όπως «κανένας δεν πήγε = nobody went»
    όμως, το σχήμα «δεν … μην» δεν νομίζω να εμπίπτει αυστηρά σε αυτόν τον κανόνα. «δεν μπορούσα να μην πάω» μπορεί κάλλιστα να σημαίνει «i couldn’t not go => i had to go», κ εγώ έτσι το εκλαμβάνω. είναι κάτι αντίστοιχο με την αμφισημία των μονολεκτικών απαντήσεων σε αρνητικές ερωτήσεις, ίσως;

    – δεν πήγες τελικά;
    α. – όχι(, δεν πήγα)
    β. – όχι(, πήγα)
    γ. – ναι(, δεν πήγα)
    δ. – ναι(, πήγα)

    προσωπικά όλα τα ενδεχόμενα μου φαίνονται γραμματικά σωστά ενώ εντελώς λάθος απ’ την οπτική της τυπικής λογικής

  23. LandS said

    16
    Πόσα μέρη είναι απαραίτητα για να διακηρυχτεί η ανεξαρτησία του ενός από αυτά;
    Συνήθως πόσα είναι;

  24. Nestanaios said

    22.
    Κανένας δεν πήγε = Not even one went. Και δεν υπάρχει διπλή άρνηση.

  25. LandS said

    Για εμάς τους Μωραΐτες δεν μπαίνει κανένα ζήτημα. 2* Μαρτίου 1821.

    Για αυτόν τον αστερίσκο μας έχει πιάσει το Μωραΐτικο και πέραν τούτου ουδέν.

  26. leonicos said

    Εγώ κολλάω στο

    ό,τι έλεγε μπορούσε να ήταν αλήθεια

    εδώ το ‘μπορούσε’ δεν είναι παρατατικός του μπορώ, αλλά θα + παρατατικός που σχηματίζει σιωηρώς μια υποθετική έγκλιση, που τύποις στα ελληνικά δεν υπάρχει. επομένως ισοδυναμεί με το ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ

    το ίδιο συμβαίνει και με το ‘ να ήταν’

    ιη σιωπηρή αυτή έγκλιση αποδίδεται με υποτακτική (την καταργησαμε ορθογραφικά όχι συντακτικά)

    οπότε θα έγραφα

    (θα) μπορούσε να είναι αλήθεια.

  27. π2 said

    Περαστικά Νίκο.

    Περί ανεξαρτησίας: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_independence_days

    Εδώ μπορεί να βρει κανείς διάφορες ιστορίες χωρών που εορτάζουν ως ημέρα ανεξαρτησίας μια μέρα που στην πραγματικότητα κάτι άλλο συνέβη. Ελλείψει χρόνου είδα μόνο το Α. Η Αλγερία, για παράδειγμα, δεν γιορτάζει 1 Ιουλίου που έγινε το δημοψήφισμα περί ανεξαρτησίας το 1962, ούτε 5 Ιουλίου που αποδέχτηκε επίσημα το δημοψήφισμα η Γαλλία, αλλά ανάμεσα, στις 3 Ιουλίου, επειδή την ημερομηνία αυτή το 1862 οι Γάλλοι κατέλαβαν το Αλγέρι, καταλύοντας ουσιαστικά την οθωμανική Αλγερία. Περίεργη επιλογή.

    Η πιο περίεργη είναι αυτή της Αυστρίας, που επέλεξε την 26η Οκτωβρίου 1955, ημέρα διακήρυξης της ουδετερότητας της Αυστρίας. Ξενέρωτη επιλογή.

  28. Αγγελος said

    Δεν έγινε βέβαια ανεξάρτητη «η Ελλάδα» (ποια Ελλάδα; η Πελοπόννησος;) στις 25 Μαρτίου. Αν θέλαμε πραγματικά να ορίσουμε μια συγκεκριμένη ημερομηνία, θα ήταν μάλλον η σύγκληση της πρώτης Εθνοσυνέλευσης. Η 25η Μαρτίου είναι η (συμβατική, όπως μας θυμίζουν κάθε χρόνο μεταξύ άλλων οι Καλαματιανοί, αλλά βασικά σωστή) ημερομηνία του ξεσηκωμού, της εξέγερσης, της Επανάστασης που οδήγησε τελικά στην Ανεξαρτησία.
    Από την άλλη, το 1830 είναι η χρονολογία της διεθνούς αναγνώρισης της ανεξαρτησίας της Ελλάδας. Ορόσημο σημαντικότατο — ως τότε θα ήταν δυνατόν η Οθωμανική Αυτοκρατορία να καταστείλει πλήρως την Επανάσταση, όπως σχεδόν το κατάφερε με τον Ιμπραήμ, ενώ από τότε εγγυώνταν την ανεξαρτησία της Ελλάδας οι μεγάλες Δυνάμεις — αλλά η Ελλάδα του Καποδίστρια, για να μην πω του Κολοκοτρώνη και του Μαυροκορδάτου, ήταν ήδη ανεξάρτητη!

  29. leonicos said

    Αλλά εδώ ο γιατρός έρχεται και διατάζει κατάκλιση

    Πρόσεχε

    να πεις στον Ιατρό σου ότι η πολύ παρατεταμένη κατάκλιση δημιουργεί δυσΊατες κατακλίσεις

    Τι σου είναι αυτή η π@@@@ η γλώσσα

    Μη μεταφράσει κανείς το π@@@@ ως prostitute

  30. leonicos said

    5 Μπράβο Λαντς

    κάποια από αυτά θα μπορούσαν να είναι και αλήθεια

    ΚΑΙ

    κάποια από αυτά θα μπορούσΕ να είναι και αλήθεια

  31. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα, Νικοκύρη, περαστικά πάλι, αλλά μια χαρά είσαι και το κέφι σου τό ‘χεις. Υπόμεινε λίγο τους ιατρικούς καταναγκασμούς και σύντομα θα είσαι καλύτερα από πρώτα.

    Η 25η Μαρτίου 1821 είναι συμβατική μέρα και ως έναρξη επανάστασης και ως πρώτη ελευθερία και ανεξαρτησία, οπότε υπάρχουν περιθώρια ο καθένας να το εννοεί όπως νομίζει.

  32. leonicos said

    22 Κι ο Ιησούς

    δεν μπορούσα να μην πάω»

    ΟΧΙ … να μην πήγαινα

  33. LandS said

    28
    Ναι ορέ ο Μωριάς! Λίγος σου πέφτει;

  34. Πέπε said

    Καλημέρα. Περαστικά Νίκο, και να προσέχεις: κάτι τέτοιοι ασθενείς που αρνούνται να κόψουν τα χούγια τους είναι ο πονοκέφαλος των γιατρών! 🙂

    Αυτό που στα ελληνικά λέμε «Ελληνική Επανάσταση» στα αγγλικά λέγεται «Π¨ολεμος της Ανεξαρτησίας». Θα υπάρχει υποθέτω κάποιος λόγος που ξενόγλωσσοι ιστορικοί αρνούνται να την πουν επανάσταση. Ωστόσο, εφόσον δεν έχει τεθεί θέμα αλλαγής του ελληνικού όρου, η επέτειος είναι επέτειος της επανάστασης.

    Επιπλέον, επέτειος ανεξαρτησίας δε σημαίνει τίποτε. Η ανεξαρτησία δεν είναι γεγονός που να τοποθετείται σε κάποια χρονική στιγμή, είναι κατάσταση. Επεέτειος απόκτησης ή διακήρυξης ή διεκδίκησης της ανεξαρτησίας, μάλιστα.

    __________________

    @22, 24:

    Όπως τα λέει ο Νεσταναίος. Δε συμβαίνει συχνά να συμφωνούμε, αλλά τώρα συμβαίνει.

    «Κανένας δεν» είναι μονή άρνηση. «Κανένας» σκέτο δεν είναι άρνηση: Πήγε κανένας; Αν πάει κανένας…

  35. leonicos said

    22 Jesus

    «Δεν μπορούσα να μην πιστέψω απόλυτα τον Κόγχι, ό,τι έλεγε μπορούσε να ήταν αλήθεια.

    Νομίζω ότι το ‘απόλυτα’ δεν ταιριαζει με το θα μπορούσε. Εφόσον τον πίστευε απόλυτα, ό,τι έλεγε ασφαλώς ήταν αλήθεια

    Δεν μπορούσα παρά να πιστεψω απόλυτα τον Κόγχι, ό,τι έλεγε ήταν σίγουρα αλήθεια

    Ίσως το ίδιο δεσμευτικό είναι και χωρίς το ‘απόλυτα’

  36. leonicos said

    34 Πέπε

    Με όλο τον σεβασμό που σου έχω, εδώ μπαίνει το τι σημαίνει το ΄κανένας΄

    Το κανένας δεν σημαίνει κάποιος. Άρα, το κανένας δεν (κατά τη γνώμη μου) ειναι διπλή άρνηση

  37. leonicos said

    κάποιος κανένας
    κάπου πουθενά
    κάποτα ποτέ

  38. leonicos said

    κάποιος κανένας
    κάπου πουθενά
    κάποτε ποτέ

  39. π2 said

    Άλλες εναλλακτικές εκτός από την παραδοσιακή 25η Μαρτίου και την 22η Ιανουαρίου (πρωτόκολλα Λονδίνου):

    – 17 Νοεμβρίου. Όχι, μην πάει ο νους σας στο Πολυτεχνείο ή στην «Επαναστατική Οργάνωση». Για το 1864 μιλάω, όταν ο Γεώργιος Α΄ υπέγραψε το νέο Σύνταγμα που είχε επεξεργαστεί η Επαναστατική Εθνοσυνέλευση του 1862-1864. Ωραία τα συντάγματα του αγώνα, αλλά καταργήθηκαν ήδη από τον Καποδίστρια, και ακόμη και το σύνταγμα που αποδέχτηκε ο Όθωνας το 1844 μετά την εξέγερση του 1843 ήταν μια μεσοβέζικη λύση. Το σύνταγμα του 1864 ουσιαστικά κατήργησε τη συνταγματική μοναρχία και εγκαθίδρυσε δημοκρατία (έστω βασιλευομένη, έστω υπό έναν καταστροφικό μετά τον Γεώργιο βασιλικό οίκο).

    -10 Δεκεμβρίου. Επιλογή για τους απαισιόδοξους: όταν ο Τρικούπης είπε στη Βουλή το 1893 το «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν».

    Μπορεί να παίξει κανείς και με πολλές άλλες ημερομηνίες.

  40. leonicos said

    18 Παναγιώτης

    Κι εγώ, όταν το πρωτάκουσα, σκέφτηκα: Καλά, αυτός είναι χειρότερος από τον προηγούμενο. Εντελώς τρελός και πάει για π΄λεμο

  41. leonicos said

    33 Ναι ορέ ο Μωριάς! Λίγος σου πέφτει;

    Για οικόπεδο, καλό είναι. για χώρα…

    Μη μου φέρεις παρδείγματα από Λουμβούργο και Λινχεστάιν, με τα πέντε χωριά κι έναν πύργο

  42. LandS said

    39 Ωραία τα συντάγματα του αγώνα, αλλά καταργήθηκαν ήδη από τον Καποδίστρια,

    Όχι θα φτούραγαν, τέτοια που ήταν. Σιγά μη και βάζανε κειο του Ρήγα.

  43. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ταχεία ανάρρωση, Νικοκύρη. Χαίρομαι που το παναθηναϊκό σου φιλότιμο σε «αναγκάζει» να παίζεις και με ένεση.☺
    Δεν ισχύει ότι ο Μητσοτάκης απεχθάνεται τη λέξη επανάσταση. Η νεοφιλελεύθερη «επανάσταση» των δεκαετιών του ’80 και του ’90 έχει την πλήρη αποδοχή του.
    Φονιάς ο Πούτιν; Έ όχι δα! Η Πολιτόφσκαγια, ο Λιτβινένκο, ο Μαρκέλοφ, ο Νεμτσόφ και αρκετοί άλλοι θα διαφωνούσαν, αν δεν ήταν μακαρίτες.
    Και τέλος, κάποιοι εξακολουθούν να γράφουν την πιλοτή πυλωτή:
    https://www.efsyn.gr/ellada/astynomiko/287270_empristiki-epithesi-se-pyloti-stin-kalamaria

  44. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ό,τι και νά’ναι, φαίνεται πως είναι υπό έλεγχον. Σιδερένιος!

  45. π2 said

    Συνδυασμό πολιτικών γεγονότων (δύο μάλιστα) και θρησκευτικής εορτής έχει εκτός από τη δική μας και η σερβική ημέρα της ανεξαρτησίας (15 Φεβρουαρίου). Είναι η παραδοσιακή ημέρα έναρξης της πρώτης εξέγερσης κατά των Οθωμανών το 1804, η μέρα έγκρισης του πρώτου σερβικού συντάγματος που ψήφισαν οι ίδιοι οι Σέρβοι (το προηγούμενο ήταν οθωμανικό φιρμάνι) και η Υπαπαντή του Ιησού (στο νέο ημερολόγιο), εξού και λέγεται Σύνταγμα της Υπαπαντής.

  46. leonicos said

    7 Δύτης Των Νιπτήρων

    Νομίζω ότι ανοησία, μάλλον η ηλιθιότητα, αρχίζει από την ερώτηση.
    Χρησιμοποιείς μια τόσο αμφιλεγόμενη λέξη, σε μια τέτοια περίσταση;

    Εκτός εάν ήθελαν όντως να γίνει η φασαρία, και το έκαναν εσκεμμένα.

    Είναι δυνατόν να βγει στη δημοσιότητα μια λέξη του Μπάιντεν που να την έχει κοιταχτεί απ’ όλες τις μεριές;

    Και μετά σου λέει

    Μη γίνεσαι συνωμοσιολόγος.

    Πώ να μη γίνεις;

    Νομίζω ότι το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν είναι

    Πρόσεχε, γιατί μπορεί να σε αποκαλέσω και φονιά, κυριολεκτικά

  47. Teo McSpan said

    Καλημέρα σας. Για την μετάφραση του killer που είπε ο Μπάιντεν, είδα την συζήτηση και σε Αγγλικά και αμερικάνικα, αλλά και ρωσικά μέσα, και όλοι φαίνεται να το έχουν εκλάβει κυριολεκτικά, ως φονιάς, όχι μεταφορικά. Εξάλλου, αν εννοούσε αδίστακτος, δεν θα γινόταν ολόκληρο διπλωματικό επεισόδιο, και δεν θα έκανε τόση διαμαρτυρία σύσσωμη η Ρωσική κυβέρνηση.
    Εξάλλου το ότι ο Πούτιν είναι φονιάς που έχει σκοτώσει πολλούς αμάχους (σε αντίθεση,ας πούμε, με τους αγίους και φιλειρηνικους Αμερικανούς προεδρους) είναι κοινό αφήγημα στο Αμέρικα, στα νεο-φιλελευθερα μέσα.

  48. Κιγκέρι said

    Την τριπλή άρνηση που κάνει μία κατάφαση και μάλιστα με έμφαση την έχετε ακούσει ή είναι μόνο λαρισινό φαινόμενο; Π.χ:

    – Πήγες τελικά στην εκδήλωση;
    – Δεν μπορούσα να μη δεν πάω. = Ήμουν υποχρεωμένος να πάω, έπρεπε οπωσδήποτε να πάω.

    Και ένα ανεκδοτάκι για τη διπλή άρνηση:

    Ο δάσκαλος στους μαθητές:
    – Δύο αρνήσεις κάνουν μία κατάφαση, αλλά δύο καταφάσεις δεν κάνουν μία άρνηση.
    Και από το πίσω θρανίο:
    – Ναι, καλά!

  49. sarant said

    Καλημέρα! Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σας και να με συμπαθάτε που τα δικά μου θα είναι σπανιότατα.

    7-47: Ίσως έχετε δίκιο ότι κυριολεκτούσε. Ίσως και να ήταν «διπλής χρήσης» ο όρος.

  50. LandS said

    41
    Ε όχι και σύγκριση με Λιχτενστάιν (160 τετ χλμ) και Λουξ.(2.600 τετ χλμ) τα 21.500 τετ χλμ.
    Πες Βέλγιο (30.00 τετ χλμ)

    Για να μη σου πω ότι μαζί με τη Ρούμελη (γεια σας αδέρφια) αφήνουμε 4.000 τετ χλμ πίσω ολόκληρη Ολλανδία.

  51. Christos said

    Ας την αφήσουμε στη συμβολική 25η Μαρτίου, γιατί ανεξάρτητη η Ελλαδίτσα μας δεν έγινε ποτέ…
    Περαστικά Νίκο.

  52. Καλημέρα κι ευχές για ταχεία ανάρρωση στον Νικοκύρη

    # 50

    Σταύρο τ’ αυλάκι δεν έγινε τυχαία… 🙂 🙂

  53. LandS said

    52
    Σιγά μωρέ, εδώ δεν μας εμπόδισε ποτέ ολόκληρος Κορινθιακός, τι να σου κάνει ένα αυλάκι με γιοφύρια.

  54. Pedis said

  55. Λεύκιππος said

    Περαστικά να είναι.

  56. Τώρα με το Killer να θυμηθούμε και τα παιγνίδια των κεφαλαίων, ΕΡΟΝΥΜΟ. ΡΙΝΚΟ, ΡΕΝΑ ΝΤΟΡ και φυσικά ΚΙΛ…

  57. ΑΥΤΟκίνητο
    τώρα καταλαβαίνω
    ΑΥΤΟκτονία.

  58. Pedis said

    Οι «μεταρρυθμίσεις» που λέει ο παπΑρις.

  59. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Από τις δύο μεταφραστικές εκδοχές του killer επιλέγεις την λιγώτερο καυστική, την αθωωτική για τον Αμερικανό πρόεδρο (όλος ο υπόλοιπος κόσμος κατάλαβε την άλλη..). Αυτό δείχνει ότι περνάς δύσκολα την αρρώστια σου… Υπομονή! 🙂

  60. venios said

    Περαστικά κι απο μένα

  61. Αύριο μέσα στη νυχτιά
    μια ώρα ύπνου κόβουν από την εργατιά
    και να εμείς καθόμαστε με χέρια σταυρωτά…

    Τι είναι η κυβέρνηση;
    Τι η αντιπολίτευση;
    Και τι το αναμεσό τους;

  62. Triant said

    Καλημέρα και περαστικά στους ασθενείς.

    Οικόπεδο θες; Οικόπεδο. Από την Ουαλία πάντως είναι μεγαλύτερος (κι έχει και πιό ψηλά βουνά).

  63. Καλημέρα! Νίκο περαστικά και γρήγορα!

  64. Μαρία said

  65. Ελλάδα, μικρή και τίμια κι από τον Λυκαβηττό να βλέπω τα σύνορά της (λόγια κάποιου πολιτικού εποχής βαλκανικών πολέμων υποθέτω)

  66. Γιάννης Ιατρού said

    64: Μα ήταν ποτέ δυνατόν να έχουμε παραλείψει τον ντυλαμά/πιρπιρί εδωμέσα; 🙂

  67. Αγγελος said

    Η Αυστρία ήταν ανέκαθεν (από τον πρώιμο Μεσαίωνα) ανεξάρτητη. Μόνο το 1938 έχασε την ανεξαρτησία της. Τυπικά το Αυστριακό Κράτος επανασυστήθηκε ήδη το 1945, παρέμεινε όμως υπό τετραπλή στρατιωτική κατοχή ως το 1955. Τότε τα ξένα στρατεύματα έφυγαν και όντως η χώρα ανέκτησε πλήρως την ανεξαρτησία της. Οπότε είναι λογικό να έχουν αυτή την ημέρα ως εθνική εορτή. Ποιαν άλλη να διάλεγαν;

  68. ΣΠ said

    Καλημέρα.
    Περαστικά σου, Νικοκύρη. Εύχομαι να ξεπεράσεις την ταλαιπωρία σύντομα. Τρώγε τις σουπίτσες σου, πίνε πολλά υγρά, παίρνε τα φάρμακά σου και όλα θα πάνε καλά. Μη νοιάζεσαι για το σερί. Η υγεία είναι πάνω απ’ όλα.

  69. ΣΠ said

    27
    Από την λίστα βλέπω ότι οι περισσότερες χώρες γιορτάζουν την ανεξαρτησία τους από τους Άγγλους.

  70. ΣΠ said

    Εγώ θα έλεγα: «Δεν μπορούσα να απορρίψω απόλυτα τα λεγόμενα του Κόγχι, ό,τι έλεγε θα μπορούσε να είναι αλήθεια.»

  71. artsibourtzi said

    Νικοκύρη καλημέρα και περαστικά!

    Προσωπικά, δε μου δημιουργήθηκε κανένα πρόβλημα με το κείμενο. Στην πρώτη ανάγνωση, διάβασα το νόημα ακριβώς εκείνο που (μάλλον) επιθυμούσε ο μεταφραστής. Ήταν στη συνέχεια που με μπέρδεψε εκείνος ο φίλος σου («που διαβάζει βιβλία», ενώ οι άλλοι εδώ μέσα βλέπουμε μόνο τηλεόραση ας πούμε :P). Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ υπάρχουν δύο τρόποι να γίνει η ανάγνωση:

    > Δεν μπορούσα να (μην πιστέψω απόλυτα) τον Κόγχι …
    > Δεν μπορούσα να μην (πιστέψω απόλυτα) τον Κόγχι …

    Στην πρώτη περίπτωση, ο ομιλητής αδυνατεί να απορρίψει με απόλυτο τρόπο τον Κόγχι άρα αφήνει περιθώριο αμφιβολίας, ενώ στη δεύτερη δεν έχει άλλη επιλογή παρά να τον πιστέψει απόλυτα.

    Δεν είμαι πολύ της γραμματικής ορολογίας οπότε δεν ξέρω πώς αναφέρεται κανείς στις προτάσεις που ακολουθούν ένα «να», αλλά όλο το παιχνίδι νομίζω παίζεται σ’ αυτό ακριβώς το σημείο. Αν δηλαδή θεωρήσουμε ως προθάλαμο της πρότασης που ακολουθεί το «να» ή το «να μην».

  72. Γιάννης Ιατρού said

    Μια από τις πηγές των δημοτικών μας τραγουδιών είναι ο «ληστρικός κύκλος». Διάσιμο πλέον και το δημοτικό πασίγνωστο τραγούδι «Μην τον είδατε, μην τον απαντήσατε , το Λύγκο (λέμε τώρα 🙂 🙂 ) το λεβέντη, τον αρχιληστή;»

  73. Ρούφα Λευτεράκη :

    Εκτός Εκτελεστικής Επιτροπής έμειναν οι διεθνείς:

    Άγγελος Χαριστέας (τον υπέδειξε η ΕΠΣ Κέρκυρας),
    Δημήτρης Παπαδόπουλος (τον υπέδειξε η ΕΠΣ Ρεθύμνου),
    Γιώργος Ανατολάκης (πρόεδρος ΕΠΣ Πειραιά),
    Παντελής Καφές (τον υπέδειξε η ΕΠΣ Λασιθίου).

    Ο Γιούρκας Σεϊταρίδης πιο ψυλλιασμένος, απέσυρε την τελευταία μέρα την υποψηφιότητά του και γλύτωσε την ρετσινιά σαν άνθρωπος του Αυγενάκη και του Μαρινάκη

    Εξελέγησαν οι 11 που είχαν στήριξη ΑΕΚ και ΠΑΟΚ με πρόεδρο τον μόνο υποψήφιο Ζαγοράκη που πρέπει να πήρε το μήνυμα

  74. Πέπε said

    @58 (Πορτοσάλτε):

    Δεν υπάρχει κανένας κώδικας δημοσιογραφικής δεοντολογίας / ηθικής που να απαγορεύει τέτοιου είδους μηνύματα ως ασυμβίβαστα με τη δημποσιογραφική δραστηριότητα; Δεν υπάρχει κανένα συλλογικό όργανο των δημοσιογράφων να βάζει χέρι όπου πρέπει;

  75. @ 72 Γιάννης Ιατρού

    Το ξέρω είναι διάσημος πεδ-ίατρος αλλά δεν ξέρω το όνομά του.

  76. Αργυρώ said

    Καλησπέρα κι από εμάς, περαστικά στον κ. Σαραντάκο. Ας μήν ανησυχεί ο κλινήρης κύριος Νίκος για την απουσία του, το Ιστολόγιο βρίσκεται σε πολύ καλά χέρια και σαρώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Προ ολίγου, η έγκυρη Alexa ανεκοίνωσε (για 4η συνεχή ημέρα!) Νέο Ρεκόρ 12ετίας για το Σαραντάκειο Ιστολόγιο: Βρίσκεται πλέον στην 714 θέση της Βαθμολογίας όλων των εν Ελλάδι Ιστοσελίδων (το προηγούμενο ρεκόρ είχε επιτευχθεί χθές με 731). Το αξιοσημείωτο είναι ότι για 1η φορά πέρασε μπροστά (κατά 10 θέσεις) από το πανάκριβο Ιστολόγιο 2020mag του κ. Κ. Ταχτσίδη, που ούτε στα πιό τρελά του όνειρα δεν φανταζόταν ο ο αγαπητός μας κύριος Νίκος…

    Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μου, ο εγωΐσταρος κ. Σαραντάκος δεν φιλοτιμείται να βγεί και να μάς πεί πού οφείλεται η μετεωρική άνοδος του παρόντος Ιστολογίου τις τελευταίες 26 ημέρες. Δεν πειράζει: Ο κόσμος τόχει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι. Το πιό σημαντικό είναι άλλο: Η ανήκουστη αυτή άνοδος του Σαραντακείου Ιστολογίου γίνεται σε μιά εποχή που απουσιάζουν όλοι σχεδόν οι κορυφαίοι σχολιασταί του (Αράουτ, Blogotinanai, Theo, Σμερδαλέος, Ριβαλντίνιο, Νεογίδιος κλπ), ενώ κι ο λαλίστατος χωροφύλακας Ιατρού παρεμβαίνει αραιά και πού, περιοριζόμενος σε κάποιες ανούσιες αερολογίες.

    Πάρτε το χαμπάρι, φίλτατε κύριε Νίκο: Ουδείς μπορεί να ξεγελάσει την Alexa. Χθές, για παράδειγμα, τί ήταν αυτό που ανέβασε το Ιστολόγιο για ακόμη 14 θέσεις, ενώ είχαν προηγηθεί 3 συναπτές ημέρες ανόδου; Προφανώς το μνημειώδες χθεσινό σχόλιο της Αργυρώς για την ιστορική γκάφα της Προεδρίνας Κατερίνας που πίστεψε τον ανυπόληπτο φιλαράκο σας, Παντελή Μπουκάλα, (βλέπε το παντελώς ανιστόρητο άρθρο του στην «Κ» της Κυριακής 21 Φλεβάρη 2021) ότι η Αϊτή ήταν η πρώτη χώρα που ανεγνώρισε την Ελληνική Ανεξαρτησία!.. Και παρ’ όλα αυτά, φίλτατε κύριε Νίκο, ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΑΤΕ να κράξετε σήμερα Σαββάτο την Προεδρίνα, προκειμένου να μη θιγεί ο αστοιχείωτος φιλαράκος σας ο Παντελής…

    ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ: Ο φονεύς των Εθνικών Μύθων κ. Σαραντάκος ουδέποτε στην 12ετή ιστορία του Ιστολογίου του τόλμησε να κατεδαφίσει το πελώριο ψεύδος του Ιωάννου Φιλήμονος περί ανύπαρκτης Επιστολής του μιγά Προέδρου της Αϊτής προς τον Κοραή. Γιατί, άραγε;

    Εδώ σε θέλω κάβουρα που περπατάς στα κάρβουνα…

  77. ΣΠ said

    Ως ημέρα έναρξης της ανεξαρτησίας της Ελλάδας μπορεί να θεωρηθεί η 15η Ιανουαρίου 1822 με την Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας από την Α’ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου. Στην ημερομηνία γράφει: Ἐν Ἐπιδαύρῳ τὴν ιεʹ Ἰανουαρίου, αʹ τῆς Ἀνεξαρτησίας, ͵αωκβʹ.

  78. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Η ανήκουστη αυτή άνοδος του Σαραντακείου Ιστολογίου γίνεται σε μιά εποχή που απουσιάζουν όλοι σχεδόν οι κορυφαίοι σχολιασταί του (Αράουτ, Blogotinanai, Theo, Σμερδαλέος, Ριβαλντίνιο, Νεογίδιος κλπ), ενώ κι ο λαλίστατος χωροφύλακας Ιατρού παρεμβαίνει αραιά και πού, περιοριζόμενος σε κάποιες ανούσιες αερολογίες.»
    Άρα να ποιοι είναι τα βαρίδια του ιστολογίου. 😜

  79. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Νικοκύρη, εύχομαι να έχεις περάσει ήδη σε φάση ανάρρωσης! Και να επανέλθεις …υγιέστερος!
    [Για το ιστολόγιο, ουδείς λόγος ανησυχίας και άγχους. Η τριπλέτα της Αργυρώς γαζώνει… 🙂 ]

    19.
    >>”Να σημειωθεί ότι, για 10ετίες (κατά τον δέκατο ένατο αιώνα), η επέτειος τής Επαναστάσεως εορτάζετο την … 1 Ιανουαρίου!”

    Πάντως, ο εορτασμός την ΚΕ’ Μαρτίου καθιερώθηκε το 1838 με το Βασιλικό Διάταγμα 980/15(27)-3-1838 από την Κυβέρνηση του Όθωνα. (Πηγή: Wikipedia+Ακρόπολις)

  80. Χαρούλα said

    Προσεκτικά Νικοκύρη μας. 🌺 Το νου σου! Χρειάζεσαι εδώ! (Πως θα μετράει η Αργυρώ την Αλέξ-αινα;😩

  81. Χαίρετε, καλή υγεία νάχετε.
    Κλασικό: Να μαζευτούμε καμία μέρα, να πάμε πουθενά να φάμε τίποτα ρε παιδιά.
    Περί του Μάγου. Εγώ Αγγλικά λίγα ξέρω, αλλά το εγγλέζικο κείμενο το καταλαβαίνω «ό,τι έλεγε μπορούσε να ήταν αλήθεια και μόνο»

    41 Λεό είναι κι η Μάλτα κράτος. Και δεν έχει μόνο πέντε χωριά κι έναν πύργος! Κι είναι όχι όση ο Μοριάς, αλλά συνολικά λίγο πιο μικρή απ’ την Άνδρο 🙂

    45 Εμείς και στην άλλη εθνική γιορτή έχουμε γιορτή. Κι αν δεν ήταν πριν, την βάλαμε. Της Αγίας Σκέπης.

  82. Εντάξει, όχι καμία, καμιά ήθελα. Ε, Μέφρυ είν’ αυτός…

  83. 81 Να φέρουμε και κανένα φίλο?

  84. Μαρία said

    72
    Για κοντό ψάχνουμε;

  85. Γιάννης Ιατρού said

    72: στα καμένα Βούρλα 🙂

  86. Μαρία said

  87. Pedis said

  88. Περαστικά
    και ταχεία εκπυρέτηση
    για την απύρετη και απαραίτητη
    εξυπηρέτηση
    του Ιστολογίου

  89. Γιάννης Ιατρού said

    Καλά, τα γεγονότα τρέχουν κι εδώ δεν λέει κανείς τίποτα…. Και τι θα κάνουμε εμείς που βλέπουμε ανελλιπώς της εκπομπές με τον κο καθηγητή;
    Η αγαπητή μας Βίκυ Φλέσσα προβλέπω οσονούπω να χαιρετάει την ΕΡΤ και να βάζει πλώρη για έδρανο στις Βρυξέλλες (αφού ο Ζαγοράκης είναι ο νέος πρόεδρος στην ΕΠΟ και ο Αμυράς είναι υφυπουργός ΥΠΕΝ, what else?). Α ρε τι μας κάνουν οι ψήφοι ομάδων με δικέφαλο (εκτός του καταποντισμού του πειραιώτη).

  90. 72,
    Αν έφυγε με άλλη, τον λες και
    Απατούλη

  91. Στεφανία said

    Περαστικά κι από μένα στον κύριο Σαραντάκο και χίλια μπράβο στην Αργυρώ που κρατάει κυριολεκτικά μόνη της το Ιστολόγιο σε τέτοια δυσθεώρητα ύψη, ενώ απουσιάζουν οι καλύτεροι σχολιαστές του κι ο ίδιος ο κύριος Νίκος οικουρεί κλινήρης.

    Με την ευκαιρία, έχω να κάνω μία πρόταση στον φίλτατο κ. Σαραντάκο: Αφού δεν θέλει να κράξει την Προεδρίνα για να μή θιγεί ο φιλαράκος του, Παντελής Μπουκάλας, που την παρέσυρε με το fakenews της Αϊτής, ας κάνει κάτι άλλο ευκολώτερο: Ας αναθέσει στην Αργυρώ (ή σε κάποιον άλλον αναλόγου κύρους σχολιαστή) να γράψει ένα άρθρο για το fakenews που ονομάζεται «Χορός του Ζαλόγγου». Διότι, ενώ ο κ. Νίκος οικουρεί κλινήρης, η Λερναία Ύδρα των Ρωμιών Συνωμοσιολόγων έπεισε ακόμη και τον Αμερικανικό Στρατό ότι ο Χορός του Ζαλόγγου ήταν υπαρκτό γεγονός!..

    Ασχέτως αν η επίσημη μπάντα του Αμερικανικού Στρατού αποδίδει τόσο ωραία το ομώνυμο τραγούδι με ερμηνεύτρια μία συμπαθέστατη μαυρούλα φανταρίνα

  92. Γιάννης Ιατρού said

    Να ξεστραβωθούν μερικοί (ές) άσχετες σχολιάστριες
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/06/06/zaloggo/

  93. aerosol said

    Το επιτελείο μου νυχθημερόν εύχεται την πλήρη αποκατάσταση του Νίκου Σαραντάκου. Μέχρι και στην τουαλέτα τους αφήνω να πάνε μόνο κατόπιν ραντεβού!

  94. Καί εἶμαι βέβαιος ὅτι καί ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ἔνοιωσε πώς κάθε λέξη πού βγῆκε ἀπό τά χείλη τῆς Ἀναστασίας, ἡ ὁποία φοροῦσε Zeus&Dion, ἦταν μία λέξη πού μᾶς ἔστελναν οἱ πρόγονοί μας ἀπό ἐκεῖ πού βρίσκονται.
    https://www.estianews.gr/apopseis/stentorei%e1%be%b3-t%e1%bf%87-fon%e1%bf%87/

  95. ΣΠ said

    92
    Θα το χαντακώσουν το ιστολόγιο στην Αλέξα με την ασχετοσύνη τους.

  96. @ 82 Γιάννης Μαλλιαρός said
    27 Μαρτίου, 2021 στις 15:16
    Εντάξει, όχι καμία [μέρα], καμιά ήθελα. Ε, Μέφρυ είν’ αυτός…
    ===================================================

    Στην πραγματικότητα είναι άτονο …καμια-μέρα… αλλά το σταβοκομμένο βερυβακοτονικό δεν επιτρέπει αυτή την τονική επιλογή στη γραφή. 🙂

  97. Μαρία said

    94
    Την πρόσεξα και χτες τη γκρίζα διαφήμιση. Η απόλυτη ξεφτίλα.

  98. ΣΠ said

    Εδώ η συνέντευξη του Μπάιντεν.
    https://abcnews.go.com/Politics/transcript-abc-news-george-stephanopoulos-interviews-president-joe/story?id=76509669
    Μάλλον κυριολεκτικά χρησιμοποιείται το killer, αφού αμέσως μετά συζητούν για την δολοφονία του Κασόγκι.

  99. Γιάννης Ιατρού said

    Νέο ρεκόρ διασωληνωμένων με 728. 3.133 κρούσματα και 72 θάνατοι
    Φέρτε πίσω τον Σωτήρη τον υδραυλικό, χάνει η Βάνα…

    ΥΓ: Τι γίνεται ο ΓΤ ρε παιδιά, καιρό έχει να σχολιάσει ή έχω χάσει καμιά δήλωση κλπ. απουσίας;

  100. Μια φορά 100 !

  101. Faltsos said

    91 «fakenews της Αϊτής» και «fakenews που ονομάζεται «Χορός του Ζαλόγγου»»

    Δεν ξέρω αν είναι fake, αλλά news σίγουρα δεν είναι.

    Και να μη ξεχάσω να ευχηθώ κι εγώ περαστικά στον Νικοκύρη.

  102. 97: Αγοράζεις Εστία; Σήμερα ανέβηκε όλο το άρθρο 🙂

  103. 88
    Ο Νικοκύρης είναι βασταγερό, αντέχει. Τραβάει το κάρο και με πυρετό για να εξυπηρετεί το ιστολόγιο. Ιππυρέτης.

  104. Μαρία said

    102
    Έχεις δίκιο. Μου το έστειλαν με μέιλ και, όπως έχω χάσει την αίσθηση του χρόνου, είχα την εντύπωση οτι το διάβασα χτες.

  105. # 89

    Ρε συ Γιάννη , τέτοια σχόλια κάνεις και καταβαραθρώνεις το ιστολόγιο, στο είπε και κείνο το παλιοτόμαρω (σικ), η Αρτζι Στεφανουά, γνωστή στην πιάτσα σαν Αργυρώ, πρώην Αρ(ν)άουτ, πρώην Βατ(σι)μαν. κ.λ.π., κ.λ.π.

    Ο Ζαγόρ εξελέγη παμψηφεί χωρίς άλλον υποψήφιο μιας και η Φίφα και η Ουέφα ήθελαν ποδοσφαιράνθρωπο αλλά στο συμβούλιο και οι 11 που εξελέγησαν είναι δικέφαλοι και κατόπιν αυτού ο ρόλος του θα είναι ανάλογος της ΠτΔ, κοινώς ο Αυγενάκης έμεινε με τον Ζαγόρ στο χέρι αφού δεν κατάφερε να εκλέξει ούτε έναν από όσους πρότεινε φανερούς και κρυφούς πρώην διεθνείς, δες και # 73

  106. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτή η εταιρία που γκριζοδιαφημίζει ο Κωττάκης δεν είναι της υπέρκομψης; Η τανέρνα που διαφημίζει ποιανού είναι;

  107. Nestanaios said

    51. Christos.

    Θα μπορούσε να είχε γίνει ανεξάρτητη αν δεν είχε διώξει τον σωματοφύλακά της Τούρκο.

  108. Χαρούλα said

    Αυτός την πρότεινε στον Εστιάκη;
    https://nicospapapostolou.com/2021/03/25/%ce%b5%ce%bc%ce%b5%ce%b9%cf%83-%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%cf%87%cf%84%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%b7-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83-%ce%bc%ce%b1%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%89%cf%84/

    Κάτω τα χέρια από το ρούχο! Η υπέρκομψη το έφτιαξε από μετάξι του αγαπημένου της Σουφλίου. 😛
    Άντε μην τα πάρω η Εβρίτισσα!😂🤣

  109. ΚΩΣΤΑΣ said

    Κι εγώ θέλω να ρωτήσω για τον ΓΤ. Ρε μαν, άσε κάνα σχολιάκι, σε αγαπάμε κι έχουμε εξάρτηση μαζί σου. 😉

    Αυτές τις μέρες δεν έχω κέφια. Ο Νικοκύρης οικουρεί, ο μαν λείπει, ένα ποίημα που θέλω να σκαρώσω δεν μου βγαίνει και… οϊμέ, στο σχόλιο @76 δεν συμπεριλαμβάνομαι μεταξύ των κορυφαίων σχολιαστών!!!

    Περίλυπος εγένετο η ψυχή μου άχρι θανάτου.

  110. 108 Δε μου λες Χαρούλα, τις κλωστές τις ευλόγησε ο Ιερώνημος που λέει το λυγξ?

  111. Χαρούλα said

    #110 φυσικά! …έτσι έγινε ιερό νήμα! 😇

  112. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/politiki/prosopiki-ypothesi/287248_apo-ta-tagmata-asfaleias-stin-prothypoyrgiki-eytyhia

    Η συζητήσιμη επιστημονικότητα της δουλειάς του Καλύβα ουδόλως αναιρεί, ωστόσο, την πολιτική λειτουργικότητα και την επικοινωνιακή ευστοχία της, που τον καθιστούν έναν πρώτης τάξης προπαγανδιστή· λειτούργημα που, μεταξύ άλλων, ασκεί κάθε δεκαπενθήμερο από τις στήλες της «Καθημερινής».

    Είτε ξεπλένει τη χούντα (18/6/2017) είτε το προδικτατορικό «λεγόμενο παρακράτος» (7/3/2021), οι παρεμβάσεις του στοχεύουν συνήθως στον επαναπροσδιορισμό της συλλογικής ταυτότητας της σημερινής Δεξιάς.

    Αυτής που χωνεύει δημιουργικά την πάλαι ποτέ παπαδοπουλική ΕΠΕΝ και τη «σώφρονα Χρυσή Αυγή», αποφασισμένη να ξεμπερδέψει οριστικά με τις «παρενέργειες» (διάβαζε: τις δημοκρατικές κατακτήσεις) της επάρατης Μεταπολίτευσης.

  113. Pedis said

    Ο Στάθης Καλύβας είναι ο άνθρωπος στον οποίο κατέφυγε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να του αποκαλύψει «ποιο είναι το διακύβευμα για τα επόμενα 100 χρόνια» του ελληνικού κράτους.

    Οπως ο ίδιος εξήγησε, πήρε τη βαθυστόχαστη απάντηση: «Η ευτυχία» («Το Βήμα», 21/3).

  114. Χαρούλα said

    Σαν να μην πέρασε μια μέρα!
    https://www.imerodromos.gr/siemens-na-nai-kai-opos-na-nai/

  115. 96 Μπαααα. Εγώ το κάνω. Θάχεις δει τέτοια γραφτά από μένα (και μόλις το ξανάκανα). Αλλά εκεί το καμιά χρειάζεται χωριστά για να τονιστεί η χρήση (που επιτάθηκε στο 83).

    99 (109) Κάποιος μούπε πως δήλωσε μακροχρόνια (να μην πω οριστική) αποχή λόγω αντιδικίας με άλλον ποδοσφαιρόφιλο.

  116. Γιάννης Ιατρού said

    109: Κώστα, παρηγορήσου, ούτε τον Λάμπρο ανέφερε, στην απουσία του οποίου εδώ και μερικές εβδομάδες οφείλεται αποκλειστικά η άνοδος στην Αλέξαινα 🙂

  117. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @109. Κώστα, κι εγώ ήθελα να σκαρώσω ένα ποίημα, το σκάρωσα αλλά, σα να μου θυμίζει κάτι και διστάζω. Εν πάση περιπτώσει, ανεβάζω ό,τι κατάφερα κι ας πάη και το παλιάμπελο (η μισή ντροπή δική μου, η άλλη μισή της κρυπτομνησίας μου 🙂 )

    Αυτές τις μέρες διάβαζα δημοτικά τραγούδια/
    γιά τ’ άθλα των κλεφτών και τους πολέμους/
    πράγματα συμπαθητικά. δικά μας, γραικικά.
    και με συγκίνησε πολύ το Ζάλογγο της αμερικάνικης μπάντας.
    Δεν χρειαζόμουν κανέναν φωταδιστή για να μου πει την «αλήθεια»
    -την «αλήθεια» την ήξερα πολύ πριν απο τις δικές τους έρευνες-
    και όπως έλεγε εκείνη η Κυρία του Ντοστογιέφσκι στον Ηλίθιο
    «Βλέπετε μόνο την αλήθεια. Είστε άδικος!»

  118. 113# Ετοιμαζόμουν να κοπυπαστώσω αυτή την τελευταία φράση.

    Με απογοήτευσε ο Κυριάκος. Σαν λαϊκός ζωγράφος ή οργανοπαίκτης που ενώ κατέχει στην εντέλεια την τέχνη του, έχει φαγωθεί ντε και καλά να πάει στην ΑΣΚΤ ή στο Ωδείο για να μάθει τη θεωρία και ν’ αποκτήσει κύρος στα μεγάλα σαλόνια. Θα πληγωθεί η ομάδα Δράση και ο γνήσιος ακτιβιστής Βορβορίδης με αυτούς τους Κούλειους σουσουδισμούς. Άσε πιά τον καημό του μποκτάνου.

  119. Μαρία said

    Πάει κι ο Μουζενίδης https://www.voria.gr/article/pethane-apo-koronoio-o-mporis-mouzenidis-megali-apolia-gia-ton-elliniko-tourismo

  120. Γιάννης Ιατρού said

    Έτοιμη η Ελλάδα για παροχή βοήθειας στις αρχές διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ

  121. ΚΩΣΤΑΣ said

    116 Γιάννη, ας μ΄ έβαζε τουλάχιστον αμέσως μετά από εσένα 😉

    117 Γιώργο, εσύ είσαι ωραίος, κάτι παλιά δικά σου υπέπεσαν στην αντίληψή μου και το σημερινό ωραίο! 😉

    Εγώ δεν γράφω από χόμπι, δεν έχω ποιητικές ανησυχίες. Το απαιτεί η περίσταση για κάποιο συγκεκριμένο λόγο, εκεί είναι το πρόβλημά μου.

  122. mitsos said

    Καλησπέρα
    το σερί λοιπόν δεν έσπασε.

    Πάμε
    Αρχικά η κ. Παπαευαγγέλου είπε «Προφανώς υπάρχουν και θάνατοι εκτός ΜΕΘ. Πάντα υπήρχαν θάνατοι εκτός ΜΕΘ, είναι πολύ μικρό το ποσοστό των ασθενών που χάνουν τη ζωή τους εκτός ΜΕΘ, πολύ μικρό, 20% νομίζω»

    Μετά βγήκε να διορθώσει :«Κάποιοι προσπαθούν να διαστρεβλώσουν τη δήλωση μου. Η αφοσίωση μου στον άρρωστο και η αξία που δίνω στην ανθρώπινη ζωή είναι δεδομένη. Ως γιατρός, έχοντας πολύχρονη θητεία στα νοσοκομεία, αυτό που είπα και προκύπτει από την εμπειρία μου και τα βιβλιογραφικά δεδομένα είναι ότι όσοι χάνουν τη ζωή τους στα νοσοκομεία, δεν βρίσκονται όλοι σε ΜΕΘ. Αυτό γινόταν πάντα κι αυτό γίνεται και θα γίνεται διεθνώς. Κάθε γιατρός το ξέρει. Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρθηκα σε ασθενείς που δεν διασωληνώθηκαν ενώ είχαν ανάγκη υποστήριξης της αναπνευστικής τους ανεπάρκειας αφού είναι γνωστό ότι όταν υπάρχει ένδειξη, ο ασθενής διασωληνώνεται»

    Δεν βλέπω κάποια διόρθωση
    Αν εννοούσε ότι πριν την πανδημία διεθνώς το 20% των συνολικών θανάτων σε νοσοκομεία ήταν θάνατοι εκτός ΜΕΘ (!) τότε αυτό σημαίνει πως πριν διεθνώς (και στην Ελλάδα ; ) το 80% πέθαιναν εντός ΜΕΘ !;
    Απίστευτο . Αλλά Πάμε παρακάτω .
    Τι σημαίνει η κατακλείδα της απάντησης της στην υποτιθέμενη διαστρέβλωση από κάποιους ;
    Είπε η γιατρός :
    Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρθηκα σε ασθενείς που δεν διασωληνώθηκαν ενώ είχαν ανάγκη υποστήριξης της αναπνευστικής τους ανεπάρκειας αφού είναι γνωστό ότι »
    Τώρα γιατί μπερδεύει μια γιατρός την ΜΕΘ με την διασωλήνωση ;
    Τι σημαίνει δεν αναφέρθηκα σε ασθενείς που δεν διασωληνώθηκαν ενώ είχαν ανάγκη
    Το 20% δεν συμπεριλαμβάνει αυτούς που δεν διασωληνώθηκαν ενώ έπρεπε ; Αυτοί εξαιρούνται από την βάση υπολογισμού του 20% ή δεν συμπεριλαμβάνονται στους θανάτους διότι όταν υπάρχει ένδειξη, ο ασθενής διασωληνώνεται».
    Πού διασωληνώνεται ; εντός ή εκτός ΜΕΘ ;
    Αλαμπουρνέζικα από όσους έχασαν εδώ και χρόνια κάθε έννοια τσίπας για όσα λένε και κάνουν

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Κάποιοι προσπαθούν να διαστρεβλώσουν τη δήλωση μου.»
    Αυτή η ατάκα μια ζωή…Λέμε τη λαλακία μας ή μας ξεφεύγει αυτό που ενδόμυχα πιστεύουμε κι όταν μας ξεκουφάνει το κράξιμο «κάποιοι καταχθόνιοι ή ηλίθιοι διαστρεβλώνουν τις (καταγεγραμμένες) δηλώσεις μου»…
    (Μόλις έμαθα μια λέξη που δεν την ήξερα και μου αρέσει πολύ για την εκφραστική της δύναμη: χαώνομαι. Την υιοθετώ)

  124. mitsos said

    Και επειδή δεν ειμαστε εντελώς κολλημένοι ( λέμε τώρα ) …να και ένα μεζεδάκι από τίτλο της εφημερίδας Αυγή Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2021

    Αίγυπτος / Κλειστή παραμένει η Διώρυγα του Σουέζ λόγω αποκόλλησης πλοίου

    όπως βέβαια διαβάζουμε παρακάτω η διώρυγα παραμένει κλειστή λόγω μή αποκόλλησης πλοίου που έχει προσαράξει μέσα στην Διώρυγα

  125. voulagx said

    Πάνω απ’ όλα δίκαιος. Αστυνομικός σκύλος επαναστάτησε εναντίον των συναδέλφων του για παράνομη προσαγωγή…

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κλινήρη τα μεζεδάκια.
    Έγινε κι αυτό. Το αφεντικό κρεβατώθηκε.
    Δεν πιστεύω κανένα νέο στέλεχος-χτύπα ξύλο- αφού μας είχε πει (νομίζω) ότι έκανε το εμβόλιο! 😦

  127. Pedis said

  128. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127 Αχτύπητο τάιμινγκ απ΄όλες τις μπάντες! Εκεί, δυο βήματα παραπάνω σκοτώθηκε, πριν δυο Παρασκευές, ο Ιάσονας!
    …………………..

    Άλλα μάτια ο Κοττάκης
    κι άλλα αυτάκια ο κυρ Τάκης:
    «Προσπερνώ τη μάλλον ατυχήσασα σοπράνο»
    https://www.kathimerini.gr/opinion/561309169/ochi-den-eimaste-monoi/

  129. Μαρία said

    122
    Και σε άπταιστη πολακική 🙂

  130. Μαρία said

    127
    Άλλοι στα λουλουδάδικα κι άλλοι στα γουναράδικα.

  131. mitsos said

    Και ένα αινιγματάκι μου :
    Ποια είναι αυτή που συχνά είναι δύο ;
    (απάντηση εντός 5 λεπτών )

  132. Alexis said

    Ταχεία ανάρρωση Νίκο!

    Δεν θεωρώ λάθος τη διατύπωση του Μητσοτάκη περί «επετείου ανεξαρτησίας». Είθισται η ημερομηνία έναρξης ενός εθνικοαπευθερωτικού αγώνα να θεωρείται και επέτειος ανεξαρτησίας.

    Ένα «μεζεδάκι» που ακούστηκε χτες σε αρκετά δελτία ειδήσεων (όχι όλα) και πέρασε απαρατήρητο από τους μη γνωρίζοντες. Η «είδηση» ήταν ο συνωστισμός που επικράτησε σε υπαίθριους χώρους σε διάφορες ελληνικές πόλεις. Εκεί ακούσαμε ότι στην Πάτρα πλήθος κόσμου μαζεύτηκε «στα σκαλιά του Αγίου Νικολάου».
    Όμως δεν υπάρχει κανένας Άγιος Νικόλαος, καμιά εκκλησία δηλαδή στα σκαλιά της οποίας μαζεύτηκε κόσμος.
    Το σωστό είναι βέβαια «στα σκαλιά της (οδού) Αγίου Νικολάου».

  133. Pedis said

    # 128 α – Τι περιμένες … ;

  134. Μαρία said

    128
    Κι απέναντι απ’ την πινακοθήκη ο Ευαγγελισμός.

  135. Pedis said

    # 118 – First-rate people hire first-rate people; second-rate people hire third-rate people

    (ή κάπως έτσι πάει)

    Ο Κουλης προσέλαβε τον Καλύβα σύμβουλο …

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127, 130

  137. Pedis said

    # 134 – A, να του το αναγνωρίσουμε, είναι ειλικρινής.

    Ούτε για τα μάτια του κόσμου … αφού τον έχει χεσμένο.

  138. mitsos said

    Ποια είναι αυτή που συχνά είναι δύο ;

    Τι ώρα είναι ;
    Όχι δεν είναι δυο τώρα. Σε λίγο.
    Σε λίγο η ώρα θα είναι δυο
    Μετά από άλλη μια ώρα θα είναι τρεις
    και μετά από άλλη μια ώρα θα είναι πάλι τρεις
    Την άτιμη…

  139. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  140. Pedis said

  141. Triant said

    138: Πας 6 μήνες μπροστά (ή πίσω).

  142. Pedis said

    Κουϊζ: έχετε ακούσει για ασθενείς κόβιντ τους οποίους επισκέπτεται τακτικά κλιμάκιο του ΙΚΑ (ή άλλου δημόσιου φορέα) στο σπίτι; Αν έχουν ανάγκη από τη φαρακευτική αγωγή (αντιβίωση και αντιφλεγμονώδη); Αν κρίνεται ότι ο ασθενής πρέπει επειγόντως να μεταβεί στο νοσοκομείο για ακτινογραφία και εξετάσεις αίματος, έγκαιρα κι όχι από μόνος του όταν φτάσει στο αμήν; Αν τον πήραν δεύτερο τηλέφωνο από τον ΕΟΔΥ ή την ΠΠ για να μάθουν πώς πάει; Αν διαθέτει οξύμετρο στο σπίτι; Έστω, παρακεταμόλη;

    Αν ασθενείς και καραντινιασμένοι έχουν πρόβλημα τροφοδοσίας;

    Μήπως, ο ασθνενής αναγκάζεται να βγει για να πεταχτεί στο σουπερμάκετ ή το κάνει κάποιος άλλος από αυτούς που βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη ο οποίος δεν νοσεί αλλά βρίσκεται, υποχρεωτικά, σε καραντίνα; Για δέκα ή και περισσότερες μέρες;

  143. mitsos said

    141 Έχεις δίκιο.
    απλά σε λίγο θα είναι ταυτόχρονα 3 και 4

    Μάλλον έξι μήνες πίσω είμαι ή και πολύ περισσότερο (αν δεν ξαναγυρίσουμε ποτέ ξανά στην χειμερινή ώρα )

  144. ΓΤ said

    @99, 109

    Ενοχληθείς από κάποια σχόλια που έγιναν στις 14.03, σταμάτησα τα σχόλια.

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    142
    Χθες το βράδυ, αργά, τηλεφώνησε μια γυναίκα σε νυχτερινή εκπομπή ως προσωπική μαρτυρία για την κατάσταση αντιμετώπισης των κρουσμάτων. Για κάποιο ασήμαντο λόγο είπε, την συνέλαβαν αστυνομικοί στο Λαύριο. Τους είπε ότι είναι εμπύρετη και μάλλον έχει κόβιντ, κάπως έτσι, κι αφού την πήγαν κι έκανε τεστ (θετικό) ,επειδή δεν είχαν μέρος στο Α.Τ Λαυρίου να την κρατήσουν την πήγαν στην Κερατέα (δεν θυμάμαι αν ήταν ανάποδα-από Κερατέα στο Λαύριο). Της έδειξαν να προχωρήσει σ΄ένα διάδρομο προς το υπόγειο όπου υπήρχε ένα σκέτο κρεβάτι με στρώμα και μαξιλάρι.Τίποτ άλλο. Έμεινε όρθια ώσπου της φώναξαν ότι μπορεί να φύγει. Τους λέει πώς θα πάω στο Λαύριο απ΄όπου με πήρατε κι όπου έχω αφήσει το αυτοκίνητό μου; Λένε δικό σου πρόβλημα.
    Και βγήκε λέει και κάλεσε ταξί,αλλά φυσικά δεν είπε τίποτα στον οδηγό γιατί δεν θα την έπαιρνε. Επίσης ότι ζει μόνη της κι έτσι στη συνέχεια πήγε σε σούπερ μάρκετ κλπ για τα σχετικά εφόδια, αφού θα είναι σε καραντίνα τις επόμενες μέρες.
    Έσπειρα δηλαδή, όσο κι αν πρόσεχα (φορούσα τριπλή μάσκα), άθελα μου τον ιό, αλλά αυτή είναι η αντιμετώπιση, έκλεισε.

  146. Μαρία said

    145
    Στον αντίποδα.

  147. ΚΩΣΤΑΣ said

    144 ΓΤ μου, χαίρομαι που είσαι καλά, είναι περίεργοι καιροί τώρα και με κάθε απουσία ανησυχούμε μήπως…

    Σεβαστή η απόφασή σου, κι εγώ νιώθω μερικές φορές αυτό το συναίσθημα, όταν πικραίνομαι. Απ΄την άλλη υπάρχουν σοβαρότερα θέματα, ας παραβλέπουμε τα μικρά.

    Έστω και αραιά, μια καλημέρα, να ξέρουμε ότι είσαι καλά, ρε μαν! 😉

  148. Pedis said

    # 145 – Τραγική μαρτυρία αλλά δεν με εκπλήσσει.

    Κι όπως λέγαμε τις προάλλες, σύμφωνα με τις επίσημες τηλ. οδηγίες της ΠΠ, μετα από δέκα μέρες από την ημέρα του θετικού τεστ, ο ασθενής κρίνει και αποφασίζει για την κατάστασή του, και σε καθε περίπτωση είναι ελεύθερος να βγει από το σπίτι και να γυρίσει στην εργασία του. Χωρίς τεστ.

  149. Αφού δεν βάζουμε καινούργια μεζεδάκια για τον νικοκύρη, ας βάλουμε φόλοου απ, τουλάχιστον:

  150. 132: Ε, ναι, το έλεγα απ’ το πρωί… Εμείς πάντως στα έιτιζ, της Γεροκωστοπούλου τα σκαλάκια προτιμούσαμε -βλέπω στο γκουγκλ στριτ πόσο έχει αλλάξει η Πάτρα, μόνο τα σκαλιά της Αγ. Νικολάου μείνανε ίδια.

  151. Πέπε said

    @146
    Σαλταρισμένη μεν, αλλά σ’ένα σημείο λέει κάτι αποστομωτικό:
    -Καλά, και τώρα θα κυκλοφορείτε με τον κορωνοϊό; Κι ο ταξιτζής που θα πάρετε; τν ρωτάτε αν έχει όρεξη;
    -Δε λένε ότι η μάσκα προστατεύει;

    Έλα ντε; Η μάσκα υποτίθεται πως είναι για να μην κολλάνε όσοι έχουν όσους δεν έχουν, όχι για ασφαλή συναναστροφή μεταξύ όσων δεν έχουν!

  152. Πέπε said

    Στο βίντεο του #146, στα σχόλια του ΥΤ:

    ευτυχως εδω και καιρο σας εχουμε γραμμενους, παραβιαζουμε τα μετρα , εχουμε πεταξει μασκες και αντε γεια ……
    Εσεις κλειστειτε σπιτια σας
    Ευτυχως εγω προσωπικα και σε καφετερειες πηγαινω και με φιλους βρισκομαι και δουλευω. Και ενα φυσιολογικο χειμωνιατικο πυρετο που ανεβασα τον αγνοησα ( σιγα μην εκαναν τεστ ) και συνεχισα τη ζωη μου
    Εσυ κατσε μεσα και αν φοβασαι ανοιξε τρυπα και μπες …….
    Δεν εχεις κανενα δικαιωμα να μου πεις τι θα κανω

    Δεν παρατήρησα αν είναι ο ίδιος ή άλλοι που έγραψε(αν) επίσης «και κλάμα οι καραντινάκηδες» και «ξύλο στους μενουμεσπίτηδες».

    Είναι φυσικό. Ο κόσμος έχει μπαϊλντίσει από τόσα αντιφατικά και προδήλως αναποτελεσματικά μέτρα. Τα καίει όλα, και μπορεί μες στα όλα να καίει και κανένα που ήταν σωστό.

    Ένας σοφός γιατρός μού είχε πει σε ανύποπτο χρόνο: «Η θεραπεία πρέπει να είναι εφικτή. Δε θα πω στον ασθενή να κόψει το τσιγάρο ή το φαί αν ξέρω ότι ο συγκεκριμένος δε θα το κόψει, θα του πω να το μειώσει, που μπορεί και να γίνει. Αλλιώς θα με αγνοήσει από αντίδραση.»

    Όταν απαιτείς το ανέφικτο, μια ολόκληρη χώρα να τηρεί κατά γράμμα ό,τι σου φανεί κάθε πρωί να διατάξεις, ξέρεις ότι δε θα γίνει. Και είσαι υπεύθυνος γι’ αυτό.

  153. Μαρία said

    149
    Το πρώτο το έγραψαν μόνοι τους, το δεύτερο δικηγορικής χειρός όζει.

    152
    Σήμερα το μεσημέρι συνάντησα για πρώτη φορά ανθρώπους χωρίς καθόλου μάσκα και δεν εννοώ όσους την είχαν κρεμασμένη στο λαιμό καπνίζοντας και πίνοντας καφέ.

  154. Πέπε said

    153
    Εγώ αυτές τις μέρες άκουσα για πρώτη φορά από γνωστούς μου ότι βγαίνουν για ποτό. Για Αθήνα μιλάω. Μου περιέγραψαν αυτό περίπου που γινόταν πριν κάτι μήνες (με άλλου είδους λοκντάουν τότε) στην Αγία Παρασκευή: ποτάδικα τέικ αγουέι σε κατάμεστες πλατείες.

    Μου μετέφεραν επίσης την εικόνα ότι μετά το πάνδημο κράξιμο για τη Νέα Σμύρνη η αστυνόμευση έχει κοπεί.

    Ειλικρινά δεν μπορώ να πάρω θέση. Αν κάποιο μαγικό χέρι αύριο έπαιρνε από πάνω μου όλο αυτό το ενοχικό σύνδρομο που μας έχουν ταΐσει ένα χρόνο τώρα, και μου έλεγε «κάνε ό,τι γουστάρεις, πήγαινε όπου γουστάρεις, δε θα σε πειράξει κανείς, ούτε καν η συνείδησή σου, αλλά το αν θα κολλήσεις δεν το εγγυώμαι», δεν ξέρω τι θα έκανα…

  155. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    154. Το έχω κι εγώ σκεφτεί αυτό το σύνδρομο του τρομαγμένου ελέφαντα 😦

  156. Nestanaios said

    154.
    Κορυφαίοι συνταγματολόγοι έχουν αρχίσει να μιλάνε για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

  157. Παναγιώτης Κ. said

    Εκεί στο…μακρινό 2013 (6 Ιουνίου) άρθρο με τίτλο «Το Ζάλογγο και οι μύθοι του» και 436 σχόλια!
    Το διαβάζεις λοιπόν και κατά το βαθμό της ελευθερίας που σε χαρακτηρίζει είτε μένεις στις προκαταλήψεις σου είτε αναθεωρείς…

  158. Παναγιώτης Κ. said

    Διορθώνω: «Το Ζάλογγο και οι μύθοι» (χωρίς του..)

  159. Παναγιώτης K. said

    Έχουμε αλλαγή ώρας οπότε θα πρέπει να περιμένουμε μια ώρα ακόμα…

  160. Alexis said

    #109: Αυτές τις μέρες δεν έχω κέφια. Ο Νικοκύρης οικουρεί, ο μαν λείπει, ένα ποίημα που θέλω να σκαρώσω δεν μου βγαίνει και… οϊμέ, στο σχόλιο @76 δεν συμπεριλαμβάνομαι μεταξύ των κορυφαίων σχολιαστών!!!

    Μεγάλος καημός ρε φίλε! Και βλέπω ότι απουσιάζει και ο εκλεκτός φιλόλογος κ. Πέπε! 😆

  161. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    144: ΓΤ
    Μάλιστα, τουλάχιστον είσαι καλά👍. Δίνε πότε-πότε σημεία ζωής, να ξέρουμε,😉

    ΥΓ: Πάντως δεν σχολιάζεις για έναν, δύο, τρείς κλπ. εδωμέσα, εκτός κι αν θύμωσες με σχεδόν όλους. Εγώ χαίρομαι ιδιαίτερα όταν κάποιος αντιμετωπίζει/αξιολογεί διαφορετικά κάποιο πιό «προσωπικό» σχόλιο.

  162. # 116

    Τελικά ίσως οι απουσίες να είναι πιο καταλυτικές από τις παρουσίες στην κλίμακα της Αλέξιας, όπως δείχνουν οι τελευταίες δυο εβδομάδες… όχι μόνο του Λάμπρου που είχε και άλλων εποχών νάρκες-πλην της χειμέριας…

  163. Alexis said

    Θα ήθελα ειλικρινά τη γνώμη των σχολιαστών εδώ, και ειδικά κάποιων που ασχολούνται λίγο περισσότερο με τη μουσική, για τον εθνικό ύμνο της Αναστασίας Ζαννή στην Ακρόπολη.
    Εγώ ως μη ειδικός (ως «μέσος ακροατής» ας πούμε) λέω ότι τον απέδωσε καλά. Αλλά ίσως υπάρχουν πράγματα που μου διαφεύγουν από τεχνικής άποψης.
    Από την άλλη, σίγουρα υπάρχουν πολλές γυναικείες φωνές στην Ελλάδα (και αντρικές) απείρως καλύτερες από της κ. Ζαννή.

    Εσείς τι λέτε;

  164. π2 said

    Περί τήρησης των μέτρων: https://theconversation.com/amp/people-gave-up-on-flu-pandemic-measures-a-century-ago-when-they-tired-of-them-and-paid-a-price-156551?__twitter_impression=true

  165. dryhammer said

    162 … είχε και άλλων εποχών νάρκες

    Γιατί ο διεστραμμένος εγώ θυμήθηκα το «νάρκη να γίνω να με πατήσεις»;

  166. Παναγιώτης Κ. said

    Συγκλονιστική (για μένα)
    η συνέντευξη του συνταγματολόγου Κασιμάτη στον Σαχίνη (#156) !
    Την διαβάζω όμως δηλαδή τον ακούω και αλλιώς…

  167. Παναγιώτης Κ. said

    Το έγραψα και παλιότερα και ας το επαναλάβω.
    Καλό είναι να κάνουμε ένα… τζα και ας μη γράφουμε (για οποιουσδήποτε λόγους). Εγώ πάντως το τηρώ…

  168. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλημέρα! Ο Νικοκύρης καλά θα είναι, απλά άλλαξε η ώρα και αναμένουμε

    Αλέξης 160 😉
    163 Κι εμένα γενικά μου άρεσε η Ζαννή, κυρίως η απλότητα και η καθαρή απόδοση των στίχων, συμφωνώ μαζί σου.
    Και το 2013 στη Λάρισα, στο αρχαίο θέατρο κάτι έγινε.

    https://www.larissanet.gr/2021/03/27/afou-osoi-krazoun-ti-zanni-kanoun-antipolitefsi-as-tous-ta-pei-kai-i-eleni-karaindrou/

  169. π2 said

    127: Τον παρεξηγήσατε τον άνθρωπο. Το ραντεβού στα λουδουδάδικα ήταν προς τιμήν του 34χρονου ανθοπώλη που ανέλαβε στις 18/2/2021 Προέδρος Διοικούσας Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στο Κέντρο Υγείας Αιγάλεω και στις 12/3/2021 εμβολιάστηκε (ως «υγειονομικός» προφανώς) και ανάρτησε περιχαρής φωτογραφίες στα ΜΚΔ.

    Το όργιο εμβολιασμών ημετέρων φοβάμαι ότι δεν είναι άσχετο με τη φάση laissez faire στην οποία μπαίνουμε ως προς τα μέτρα.

  170. Θεοδόσης Βολκώφ said

    Ολόθερμες ευχές για ταχεία ανάρρωση!

  171. Ανεξάρτητος said

    Καλημέρα,

    Η ανεξαρτησία της Ελλάδας διακηρύχθηκε 15 Ιανουαρίου 1822 από την Α’ Εθνοσυνέλευση Επιδαύρου όποτε και δημιουργήθηκε η πρώτη εθνική κυβέρνηση. Αν είχαμε Ημέρα Ανεξαρτησίας θα ήταν τότε. Στην Αμερική για παράδειγμα γιορτάζουν ως Independence Day την 4η Ιουλίου 1776 όταν έγινε η αντίστοιχή τους διακύρηξη ανεξαρτησίας ενώ η Αμερικανική Επάσταση είχε ήδη ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 1775.

    Η 25 Μαρτίου είναι Εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης (αγγ. Celebration of the Greek Revolution) και αντιστοιχεί (συν πλην λίγες μέρες) στην έναρξη του ενόπλου αγώνα στην Πελοπόννησο. Γιορτάζει δηλαδή την επιλογή των Ελλήνων να πάρουν τα όπλα στα χέρια και όχι το αποτέλεσμα της ανεξαρτησίας της χώρας, γιαυτό και γίνονται στρατιωτικές παρελάσεις κτλ. Το Greek Independence Day που πράγματι απαντάται αρκετά είναι καταχραστικό. Τον Μάρτιο του 1821 όχι μόνο δεν έγινε ανεξάρτητη η Ελλάδα άλλα ούτε καν διακήρυξε ανεξαρτησία. Οι διακηρύξεις της εποχής (όπως η Προειδοποίησις του Μαυρομηχάλη) προκήρυσσαν μόνο την έναρξη ενόπλου αγώνα και οι θεσμοί που δημιουργήθηκαν (όπως η Πελοποννησιακή Γερουσία) δεν έιχαν ακόμα τον χαρακτήρα εθνικής κυβέρνησης.

    Η ερώτηση του πότε πραγμάτικα έγινε ανεξάρτητη η Ελλάδα είναι βέβαια πιο σύνθετη. Για σκοπούς διεθνούς δικαίου συνέβη την 21η Ιουλίου 1832 με την Συνθήκη της Κωνσταντινούπολης, όταν η ανεξαρτησία μας αναγνωρίστηκε επισήμως από την Οθωμανική Αυτοκρατορία και τις μεγάλες δυνάμεις. Η σύσταση του ελληνικού κράτους όπως το ξέρουμε σήμερα ουσιαστικά έγινε με την άφιξη του Όθωνα αρχές του 1833 όποτε και εκδίδεται το πρώτο ΦΕΚ. Βέβαια η Ελλάδα τότε είχε την μισή επικράτεια απότι σήμερα και λειτουργούσε ουσιαστικά ως προτεκτοράτο των Μεγάλων Δυνάμεων με τον Όθωνα να ασκεί απόλυτη εξουσία εκ μέρους τους. Εναλλακτικές ημερομηνίες για την ουσιαστική μας ανεξαρτησία ανάλογα με τις πεποιθήσεις του καθενός θα μπορούσαν να είναι η παραχώρηση Συντάγματος μετά την επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843, η έξωση του Όθωνα στις 12 Οκτωβρίου 1862, η ένταξη της Βόρειας Ελλάδας και της Κρήτης στην Ελληνική επικράτεια με την Συνθήκη του Λονδίνου στις 30 Μαΐου 1913, η ενσωμάτωση των Δωδεκαννήσων στις 7 Μαρτίου του 1948, η ισχύς του υπαρχόντος Συντάγματος στις 11 Ιουνίου 1975 και βέβαια, για κάποιους, κάποια άγνωστη άκομη ημερομηνία του μέλλοντος.

  172. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η ερμηνεία της Ζαννή δεν μου άρεσε, όχι γιατί ήταν κακή, αλλά γιατί περίμενα κάτι σαφώς καλύτερο σε μια τέτοια περίσταση. Αν και, κατά τη γνώμη μου, μια καλή παιδική χορωδία θα ήταν σαφώς προτιμότερη και συμβολικότερη απ’ αυτή την κακόζηλη αμερικανιά που είδαμε και ακούσαμε.

  173. jesus said

    μάκρυνε το νήμα στο ενδιάμεσο κ δεν μπόρεσα να το παρακολουθήσω, οπότε @ όλες τις απαντήσεις στο προηγούμενό μου σχόλιο (αν κ αναφέρθηκε στο ενδιάμεσο νομίζω)

    το κανένας είναι η άρνηση του κάποιος (ρωτήστε τον οδυσσέα). το ποτέ είναι η άρνηση του κάποτε. δεν πήγα ποτέ είναι επίσης διπλή άρνηση. πουθενά είναι επίσης η άρνηση του κάπου. δεν πήγε είναι η άρνηση του πήγε

    με όρους τυπικής λογικής οι φράσεις «κανένας δεν πήγε», «ποτέ δεν πήγε», «πουθενά δεν πήγε» έχουν διπλή άρνηση. απλά στα ελληνικά λογίζεται ως απλή άρνηση.

    την τριπλή άρνηση την έχω ακούσει κ μάλλον χρησιμοποιήσει, αν κ μου φαίνεται άκομψη.

    σε αντιστοιχία με την διπλή κατάφαση (μεγάλο ανέκδοτο, το είχα ξεχάσει) είναι κ η μονή άρνηση που σημαίνει κατάφαση «θα σου στείλω κανένα μήνυμα, να βρεθούμε καμιά στιγμή, να πιούμε κανέναν καφέ» (ποτέ κανένας δεν έχει πιει καφέ μετά απ’ αυτόν τον διάλογο, αλλά δεν είναι αυτό το νόημα της φράσης). «πάρε και κανένα τηλέφωνο» σημαίνει πάρε τηλέφωνο, ενώ η φράση τυπικά είναι αρνητική.

  174. Πέπε said

    173

    Διαφωνώ.

    Πρώτον, ο Οδυσσέας μίλαγε αρχαία. Έλεγε Ούτις (ου + τις = το ακριβές αντίστοιχο του no-one). Η άρνηση υπάρχει ήδη μέσα στην αντωνυμία. Για να πει ο Πολύφημος «δε με τύφλωσε κανένας» θα έλεγε κάτι του τύπου «ούτις μ’ ετύφλωσε», όχι «ούτις ου μ’ ετύφλωσε». Και καθώς ο ίδιος ο Πολύφημος αντιλαμβανόταν το Ούτις ως όνομα, και άρθρα δεν έβαζαν εκείνο τον καιρό, βγήκε ένα αμετάφραστο λογοπαίγνιο:

    Άλλο «ποιος σε τύφλωσε; – Κανένας» και άλλο «ποιος σε τύφλωσε; – Ο Κανένας».

    Τα νεοελληνικά κανείς, ποτέ, πουθενά κλπ. έχουν αρνητική έννοια μόνο μαζί με ρήμα με άρνηση, είτε το ρήμα λέγεται κανονιά είτε εννοείται. Στις περιπτώσεις όπου το ρήμα λέγεται μεν κανονικά αλλά δεν έχει άρνηση, τότε ούτε η πρόταση έχει αρνητική σημασία (αν έρθει κανείς κλπ.).

    Επομένως τα κανείς κλπ. δεν εμπεριέχουν εγγενώς άρνηση, και δεν αντιστοιχούν στα no-one, never κλπ. αλλά στα anyone και ever.

    Και γενικότερα:

    Το γεγονός ότι δύο αρνήσεις κάνουν μία κατάφαση δεν αποτελεί ιδιαιτερότητα ορισμένων γλωσσών. Είναι μια αντικειμενική πραγματικότητα ανεξάρτητη από τη διατύπωση. Επομένως, δύο γλωσσικές αρνήσεις κάνουν αναπόφευκτα μία κατάφαση, και όπου φαίνεται να έχουμε εξαίρεση υπάρχει πάντα κάποιος λόγος που την ερμηνεύει.

  175. Γιάννης Κουβάτσος said

    «…Λυπάμαι τόσο πολύ που δεν επελέγει μια ελληνική φωνή από αυτές που σήμερα δοξάζονται στις όπερες του κόσμου ή μια μικρή μεικτή χορωδία από την ΕΡΤ ή ακόμη η αγγελική φωνή ενός παιδιού για να αποδοθεί ο εθνικός μας ύμνος»
    https://www.efsyn.gr/efsyn-city/moysika-nea/287319_agnoia-kai-elleipsi-sebasmoy-stin-tehni-i-epilogi-tis-metriotitas-gia

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    175: Διέπραξε και το μεζεδάκι της στο «επελέγει» η Καραΐνδρου.☺

  177. Pedis said

    Τη μουσική επένδυση του ύμνου ποτέ δεν τη χώνεψα.

    Δεν θα με χαλαγε, αντίθετα, κάτι σε εισαγωγή ά λα Ροσσίνι και στυλ Βερντιάνο στα χορωδιακά …

    Έχουν κι αυτοί σύνθημα Πατρίδα ή (κωλο)Tumba 😝 Τάφος, Ελευθερία ή δοξασμένος θάνατος (παρεμπιπ. πολύ συχνό και κοινό σύνθημα πολλών επαναστάσεων ανεξαρτησίας).

    Έχουμε και παρόμοια σημαία με την Ουρουγουάη: εννέα! ρίγες, εναλλάξ λευκες-κυανές …

    Όλα από μας τα πήρανε!

  178. Μαρία said

    163
    Μέσος ακροατής που δεν ακούει καλά 🙂 Η γυναίκα φάλτσαρε είπαμε. Ξανάκουσέ την και στήσε αυτί μόνο στην τελευταία λέξη «λευτεριά».

    169
    Ρε τον Ηλία! https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1375955384536608770

  179. Γιάννης Ιατρού said

    Χμ, αυστηρός είσαι δάσκαλε, γιά ένα ..ει 🤨

  180. Μαρία said

    Πού τ’ ανάβουν τα κεριά, στ’ αρχιδιάκου την αυλή.

  181. Γιάννης Ιατρού said

  182. Μαρία said

    Βουλή: Αξιωματικοί της αστυνομίας πουλάνε λάδι στα υπόγεια και μεταθέτουν τις γυναίκες τους!
    https://left.gr/news/voyli-axiomatikoi-tis-astynomias-poylane-ladi-sta-ypogeia-kai-metathetoyn-tis-gynaikes-toys

    Υπενθυμίζεται ότι οι αστυνομικοί που υπηρετούν στη Βουλή λαμβάνουν από την υπηρεσία τους ένα επιπλέον επίδομα (της τάξης των 300 – 550 ευρώ, ανάλογα με τον βαθμό και με τα χρόνια υπηρεσίας), γεγονός που κάνει επίζηλη τη μετάθεση στο Κοινοβούλιο, ειδικά για τους μόνιμα κακοπληρωμένους χαμηλόβαθμους υπαλλήλους.
    Όμως φαίνεται ότι οι υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ΥΑΒΕ μεριμνούν ώστε στο δικό τους σπίτι να μπαίνει ένας ακόμη μισθός μέσω των δύο επιδομάτων που λαμβάνουν.

  183. Γιάννης Κουβάτσος said

    179: Ε, τι να κάνουμε, αφού επιλέγει(☺) τον λόγιο τύπο, ας τον γράψει σωστά, με ήτα. Αλλιώς, μια χαρά είναι και το επιλέχθηκε.

  184. # 163, 168

    Υποθέτω πως σας άρεσε γιατί δεν έχετε ακούσει κάτι καλύτερο και δεν μπορείτε-ίσως- να το φαντασθείτε και κρίνετε μόνο από το συναίσθημα που προκαλεί το άκουσμα του εθνικού ύμνου και όχι από το ηχητικό αποτέλεσμα. Δυστυχώς όπως η κυβέρνηση παρουσιάζει καραμπινάτες μετριότητες σαν «άριστους» έτσι κι εδώ μας παρουσίασαν μια μετριότατη φωνή σαν σοπράνο διεθνούς φήμηςθυμίζοντας τακτικές διαφημιστή βιβλίων που κατέληξε αντιπρόεδρος σ’ αυτήν την κυβέρνηση. Η λογική του Γεοργιάδη (σικ) ήταν πως λίγοι έχουν τα φόντα να καταλάβουν τι φύκια τους πουλάει για μεταξωτές κορδέλες, επικερδής εμπορικά, αλλά αηδιαστική σαν κυβερνητική επιλογή . Γιατί πραγματικά είναι θέμα αν ένα 5% των Ελλήνων ξέρει τι σημαίνει σοπράνο, είναι βέβαια «πατριωτάκι» με την Κάλας κι αυτό του φτάνει σαν καλλιτεχνική ενημέρωση. Σαφώς ο εθνικός ύμνος είναι έργο που αποδίδεται από χορωδία ή ορχήστρα, έχω την αίσθηση πως αν στην Ιταλία έβγαινε κάποια τραγουδίστρια να πει α καπέλα το va pensiero – που ακούγεται με την ίδια ευλάβεια που ακούγεται ο ιταλικός εθνικός ύμνος- θα την είχαν πάρει με τις λεμονόκουπες.

    Να δεχθώ πως υπάρχουν καλύτερες εκτελέσεις από αυτήν πο παραθέτω αλλά η έκπτωση εδώ έχει αξία λόγω του πλήθους που συμμετέχει, ποτέ για μία μέτρια φωνή

  185. Pedis said

    Με βγάλανε από το τούρμπο μηχάνημα και είμαι με μάσκα οξυγόνου. ‘Ερχεται ένας γιατρός να πάρει το μηχάνημα . Τον ρωτάω αν το χρειαστώ θα το βρούμε πάλι και κουνάει τους ώμους με απόγνωση. Μετά από κάποιες μέρες μου λένε είσαι καλά θα πας Παμμακάριστο γιατί εδώ χρειαζόμαστε τα κρεβάτια. Βγαίνοντας στο διάδρομο για να φύγω οι νοσοκόμες χειροκροτούσαν. Τι κρίμα να μην μπορείς να κάνεις αγκαλιές. Ευχαριστώ από καρδίας τον Αλέξανδρο, την Ήβη, τον Δημήτρη, όλο το νοσηλευτικό προσωπικό τις νοσοκόμες, τις καθαρίστριες, τις τραπεζοκόμες, όλους! Ευχαριστώ και τους νοσηλευτές στην Παμμακάριστο που με κοίταξαν με ανθρωπιά.

    https://www.topontiki.gr/2021/03/28/nomiza-pos-epeza-se-tenia-sigklonizi-i-anartisi-tou-fotoreporter-mariou-lolou-gia-tin-peripetia-me-ton-koronoio/

  186. Pedis said

  187. Pedis said

    Ούτε στρατό nα φτιάξουμε όταν υπάρχει πόλεμος, τι θα τον κάνουμε όταν τελειώσει;

  188. π2 said

    Τι ωραία που μετέφρασε ο Άδωνις το «αν είναι δυνατόν, βάζουν τους υπαλλήλους του Μασούτη να βαράνε προσοχή στον εθνικό ύμνο» σε «οι αριστεροί επιτίθενται στον Μασούτη για τον ύμνο», ε;

  189. Μαρία said

  190. Μαρία said

    Κορωνοϊός / Συγκλονιστικές μαρτυρίες
    https://www.avgi.gr/koinonia/382990_sygklonistikes-martyries-eftasa-sto-miden-kai-gyrisa

  191. Pedis said

    Τρίτη-Πέμπτη ώνια στον Μασούτη!

  192. Μαρία said

    190
    Αυτό που λέει ο γιατρός: «Θεωρώ ότι τώρα τα πηγαίνουμε καλύτερα, βγάζουμε περισσότερους αρρώστους από τις ΜΕΘ – είναι η λεγόμενη καμπύλη εκμάθησης, πλέον έχουμε κάποια δεδομένα και μπορούμε να το αντιμετωπίζουμε καλύτερα» το βλέπουμε κι εμπειρικά. Στις εκατόμβες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου είχαμε το πολύ 622 διασωληνωμένους.

  193. Μαρία said

  194. Γιάννης Ιατρού said

    Κατάντια!

  195. Γιάννης Ιατρού said

    Αντί για Σούφλα, Σούφρα έπρεπε να λέγεται…😡🤢

  196. Μαρία said

    Ουρανοκατέβατες ΜΚΟ και οργανώσεις-«φαντάσματα» στο μητρώο Μηταράκη https://insidestory.gr/article/oyranokatevates-mko-kai-organoseis-fantasma-sto-mitrooy-mitaraki?token=3X28CW201M

  197. Pedis said

    Και πάλι καλά που συνέλαβαν το νήπιο χωρίς να αναγκαστούν να το πατήσουν στο λαιμό …

  198. Γιάννης Ιατρού said

    Εξαιρετικό 🙂

  199. spyridos said

  200. Μαρία said

  201. spiridione said

    77. Η διακήρυξη της ανεξαρτησίας περιέχεται στο προοίμιο του πρώτου Συντάγματος που ψηφίστηκε την 1-1-1822:
    Τὸ Ἑλληνικὸν Ἔθνος, τὸ ὑπὸ τὴν φρικώδη ὀθωμανικὴν δυναστείαν, μὴ δυνάμενον νὰ φέρῃ τὸν βαρύτατον καὶ απαραδειγμάτιστον ζυγὸν τῆς τυραννίας, καὶ ἀποσεῖσαν αὐτὸν μὲ μεγάλας θυσίας, κηρύττει σήμερον διὰ τῶν νομίμων παραστατῶν του, εἰς Ἐθνικὴν συνηγμένων Συνέλευσιν, ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, τὴν Πολιτικὴν αὑτοῦ Ὕπαρξιν καὶ Ἀνεξαρτησίαν.
    Ἐν Ἐπιδαύρῳ τὴν α´ Ἰανουαρίου ἔτει ,αωκβ´ καὶ Α´ τῆς Ἀνεξαρτησίας.

    Η διακήρυξη της Συνελεύσεως της 15 Γενάρη 1822 δεν περιέχει κήρυξη ανεξαρτησίας, αλλά δικαιολόγηση των λόγων του πολέμου κατά των Τούρκων και έκκληση σε όλους τους κατοίκους της Ελλάδας να αναγνωρίσουν τα Σώματα της Διοίκησης, το Εκτελεστικό και το Βουλευτικό.

    Όσο για το αν γίνονταν εορτασμοί την 1η Γενάρη, η μόνη αναφορά που έχω βρει είναι στα Ελληνικά Χρονικά (Μεσολόγγι) της (3 Ίαν. 1825) ότι την 1η Γενάρη «Ο συνεχής των κανονίων κρότος, και του λαού όλου αι χαρμόσυναι φωναί ανήγγειλαν σήμερον την ενιαύσιον πανήγυριν της καθιερώσεως του ημετέρου πολιτεύματος επί της πρώτη εν Επιδαύρω Συνελεύσεως».
    Εδώ ένα ενδιαφέρον άρθρο του Σπ. Λάμπρου, Η Α’ Ιανουαρίου και η ελληνική ελευθερία, Εστία, 1889.
    https://books.google.gr/books?id=52xDAQAAMAAJ&pg=PA103&dq=%22%CE%9F+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%87%CE%AE%CF%82+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CF%89%CE%BD+%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%82%22&hl=el&sa=X&ved=2ahUKEwir872E8tXvAhXSCuwKHSvpCC0Q6AEwAHoECAEQAg#v=onepage&q=%22%CE%9F%20%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%87%CE%AE%CF%82%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CF%89%CE%BD%20%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%82%22&f=false

  202. Μαρία said

    Το λίνκαρε αλλού ο Δύτης ή μας το απέκρυψε;

  203. Stalker said

    194
    Αν βρεθούν και δυο καρό κουβέρτες κοκκινόμαυρες, είναι δικές μου, τις θέλω πίσω. Μη μου τις φάνε οι άριστοι , όντας μαθημένοι από το σούφρωμα της «βοήθειας» της ούντρας.

  204. Μαρία said

    «Τα Παραπολιτικά σήμερα γράφουν ότι σνόμπαρα τον Ν. Παππά και άργησα να πάω στην συνεδρίαση. Δεν ξέρω τι να πρώτο-πω. Ότι ήμουν από την αρχή και άκουσα και την εισηγήτρια της ΝΔ και τον Δ. Τζανακόπουλο; Ή ότι είμαι στην φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο, (πάνω δεξιά) και απλώς για να στηριχθεί το αφήγημα μου «έκοψαν το κεφάλι»; Δηλαδή αλήθεια, με τέτοιο χρώμα πουλόβερ θεώρησαν ότι είναι κάποιος άλλος;» 🙂
    https://www.efsyn.gr/node/287730

  205. Mindkaiser said

    Περαστικά Νικοκύρη!

    Σαφώς και είναι κυριολεκτική η χρήση του όρου killer από τον Μπάιντεν. Για όσους έχουν παρακολουθήσει την εξέλιξη της ιστορίας, ο Τράμπ είχε επικριθεί σφόδρα για σχετική δήλωση που είχε πραγματοποιήσει σε συνέντευξη που είχε δώσει στον «papa bear» Μπιλ Ο’Ράιλι, έναν από τους πιο απεχθείς δημοσιογράφους της συντηρητικής Αμερικής. Ερωτηθείς για το πώς μπορεί να υπολήπτεται τον Πούτιν ο οποίος είναι φονιάς, ο Τράμπ (σε μία κρίση ειλικρίνειας) είχε πει το αμίμητο «Υπάρχουν πολλοί φονιάδες. Πιστεύεις ότι η χώρα μας είναι τόσο αθώα;».

    Συνεπώς, ερώτηση πάρε-βάλε για τον Τζο ώστε να πάρει μερικούς εύκολους πόντους στην αρχή της προεδρίας του.

  206. sarant said

    204 Φοβερός!

  207. Μαρία said

    Ο Μήτσος απαγγέλλει Χάρυ Κλυν.

  208. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Νότης Μηταράκης – Notis Mitarachi
    @nmitarakis
    Είναι αξιοπρόσεκτη η επιπολαιότητα με την οποία κάποιοι αναλύουν την εφαρμογή του διεθνούς δικαίου και αντιπροτείνουν την χάραξη της εθνικής μεταναστευτικής πολιτικής. Ένας φίλος μου, τέτοιους αναλυτές τους αποκαλεί «Οπλαρχηγούς του Κολωνακίου».

    7:22 π.μ. · 1 Απρ 2021 από Ψυχικό, Ελλάς
    https://tvxs.gr/news/ellada/sygkroysi-mitaraki-%E2%80%93-doksiadi-gia-asylo?utm_source=engageya

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: