Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πένθιμα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 10 Απριλίου, 2021


Στο Λονδίνο οι σημαίες κυματίζουν μεσίστιες και οι Βρετανοί πενθούν τον πρίγκιπα Φίλιππο που έφυγε χτες από τον μάταιο τούτο κόσμο, δυο μήνες πριν συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής . Στην Ελλάδα, η δημοσιογραφική οικογένεια πενθεί τον δημοσιογράφο Γιώργο Καραϊβάζ, που δολοφονήθηκε εν ψυχρώ από επαγγελματίες δολοφόνους μέρα μεσημέρι -σε πολλούς θύμισε τη δολοφονία του δημοσιογράφου Σωκράτη Γκιόλια, που έμεινε ανεξιχνίαστη -κατά σύμπτωση υπουργός Προστασίας του Πολίτη ήταν ο σημερινός.

Αλλά πενθεί και το ιστολόγιό μας αφού χτες έφυγε από τη ζωή, στα 77 του χρόνια, ύστερα από πολύμηνη μάχη, ο φίλος μας ο Γς (κατά κόσμον Γιάννης Σούρδης, καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο), ένας από τους δραστηριότερους σχολιαστές επί σειρά ετών. Ο Κάκτος μας θα μας λείψει πολύ. Να με συμπαθάτε αν τα σημερινά μεζεδάκια βγουν άκεφα, παρόλο που ο ίδιος δεν θα το ήθελε.

* Ωστόσο, ρίντι παλιάτσο.

Και ξεκινάω με ένα μεταφραστικό -της αυτόματης μετάφρασης. Όταν αναζητήσετε καποιον στο Γκουγκλ, συχνά σας εμφανίζει δεξιά μια περίληψη απο το αντιστοιχο λήμμα της Βικιπαίδειας. Αν η ελληνική Βικιπαίδεια δεν έχει λήμμα για το συγκεκριμένο πρόσωπο, μπορεί να σας εμφανίσει περίληψη απο το λήμμα της αγγλικής Βικιπαίδειας.

Αυτό ακριβώς έγινε όταν φίλος αναζήτησε τη Γαλλίδα δημοσιογράφο και συγγραφέα Ariane Chemin.

Όπως βλέπετε, το μηχανάκι φόρεσε μουστάκια στην Αριάν Σεμέν, αφού τη θεώρησε άντρα -αλλά αυτό είναι το μικρότερο κακό:

O Ariane Chemin, γεννημένος το 1962, είναι Γάλλος δημοσιογράφος και συγγραφέας. Αποφοίτησε στις ανθρωπιστικές σπουδές και είναι αλουμίνα των Επιστημών Ρο.

Ο Αριάν είναι λοιπόν αλουμίνα! Όσο για τις Επιστήμες Ρο, ίσως ειναι η Ροοστατική, η Ροδοκαλλιέργεια και η Ρομανική φιλολογία.

Βλέπετε βεβαίως πιο κάτω το αγγλικό αντίστοιχο, που είναι Ariane Chemin, born in 1962, is a French journalist and writer. She graduated in humanities and is an alumna of Sciences Po.

Αlumna είναι η Αριάν, απόφοιτη δηλαδή του συγκεκριμένου πανεπιστημίου. Αν ήταν άντρας, θα έλεγε alumnus, αλλά το μηχανάκι τέτοιες λεπτομέρειες τις προσπερνάει αγέρωχο.

* Μια και έχουμε μεζεδάκια σήμερα, η πιατέλα περιέχει κι ένα σπάνιο έδεσμα -αλλά δεν ξέρω αν θα το βρείτε του γούστου σας.

Έχετε ποτέ δοκιμάσει παπαγάλο; Εγώ προσωπικά όχι, ούτε έχω ακούσει ποτέ να τρώνε παπαγάλο, παρά μόνο σε ανέκδοτα.

Κι ομως, στο καλό σάιτ parallaximag διαβάζω, σε άρθρο για τους πράσινους παπαγάλους της Θεσσαλονίκης:

Τα πράσινα παπαγαλάκια έκαναν την εμφάνιση τους στην Παραλία της Θεσσαλονίκης την Κυριακή δίνοντας χρώμα στο ανοιξιάτικο τοπίο της πόλης.

Άλλωστε τα τελευταία χρόνια τα άλλοτε αποικιακά πουλιά, έχουν γίνει εδώδιμα και έχουν βρει καταφύγιο και σε άλλα σημεία της πόλης όπως στο στρατόπεδο Κόδρα, στο ρέμα της Πυλαίας, στα Κωνσταντινουπολίτικα και στο Γαλλικό Ποταμό.

Ωστε έχουν γίνει εδώδιμα τα παπαγαλάκια -δηλαδή φαγώσιμα; Όχι βέβαια. Ο συντάκτης ανήκει στην… ευάριθμη (επίτηδες το βάζω) ομάδα όσων νομίζουν ότι εδώδιμος σημαίνει «εγχώριος, αυτός που βρίσκεται εδώ».

Το συγκεκριμένο λάθος το έχουν κάνει πάρα πολλοί και το έχουμε αναφέρει κι άλλες φορές στο ιστολόγιο. Ωστόσο το σημερινό παράδειγμα είναι εξόχως διαφωτιστικό διότι δείχνει τον μηχανισμό γένεσης της παρεξηγησης.

Η πινακίδα Εδώδιμα – Αποικιακά που ήταν πολύ συχνή στα παλιά μπακάλικα, είναι υπεύθυνη για την παρανόηση. Πολλοί θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα δίπολο αντίθετων εννοιών -τα αποικιακά είναι αυτά που έρχονται από μακρινούς τόπους, άρα τα εδώδιμα είναι αυτά που παράγονται εδώ, τα εγχώρια!

* Συνεχίζουμε με άλλη μια λέξη που τη σημασία της την παρεξηγούμε συχνά: το ρήμα «σεμνύνομαι».

Αν ακούσετε το βίντεο (δεν ξέρω πώς να το απομονώσω, οπότε σας παρουσιάζω ολόκληρο το τουίτ), ο υπουργός άνευ Ανάπτυξης, αναφερόμενος στους εμπορους της Θεσσαλονίκης που ετοιμάστηκαν να ανοίξουν τη Δευτέρα τα καταστήματά τους πριν αλλάξει η απόφαση της κυβέρνησης, ακούγεται να λέει: «σεμνύνομαι για τους ανθρώπους που μπήκαν σε έξοδα».

Καμαρώνει δηλαδή;

Όχι βέβαια -ο πολιτικός μπορεί να είναι ανάλγητος αλλά (συνήθως) δεν το λέει.

Προφανώς ο Άδωνης νομίζει ότι «σεμνύνομαι» σημαίνει «ντρέπομαι» ή ίσως «σέβομαι». Όπως έχουμε ξαναγράψει, εδώ έχουμε έναν άσπονδο φίλο της τρισχιλιετούς. Στα αρχαία σεμνός ήταν ο σεβάσμιος, ο μεγαλόπρεπος, και σεμνύνομαι σήμαινε καμαρώνω. Με την πάροδο των αιώνων, η λέξη σεμνος πήρε τη σημερινή σημασία, οπου σεμνός είναι αυτός που φέρεται με συστολή και διακριτικότητα, αλλά το ρήμα «σεμνύνομαι», καθώς ειναι ρημα λόγιο που το χρησιμοποιούμε μόνο σε έκτακτες περιστάσεις, σαν το καλο σερβίτσιο που μενει κλεισμένο στη βιτρίνα και ανοίγει μια φορά το χρόνο, δεν τρίφτηκε στη χρήση και δεν άλλαξε σημασία.

Συχνό λοιπόν το λάθος, αν και απο έναν απόφοιτο της Φιλοσοφικής θα είχαμε μεγαλύτερες απαιτήσεις, ιδίως όταν πλασάρεται για… αρχαιομαθής.

* Σουπεράκι στο Μέγκα:

Δεν πείραμε ατομικά self tests όπως είχαμε ενημερωθεί -διαμαρτύρεται ο αντιπρόεδρος του Πανελλ. Φαρμακευτικού Συλλόγου.

Άραγε η ορθογραφική καινοτομία οφείλεται σε συσχέτιση με το πείραμα;

* Ξέρετε για ποιο λόγο στην αμερικανική τηλεόραση δεν υπάρχει κανάλι 37;

Κατά πάσα πιθανότητα δεν ήταν αυτό η μεγαλύτερη αγωνία σας στη ζωή -αν όμως απορείτε, μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο που θα λύσει την απορία σας.

Αν όμως το διαβάσετε, προσέξτε εκεί που λέει:

Παρά τις προσπάθειες για εξεύρεση ισορροπίας, οι επιστήμονες επέστρεψαν στον συμβιβασμό και τελικά η FCC συμφώνησε να ισχύσει 10ετές μορατόριουμ στο κανάλι 37, το οποίο κατέληξε να γίνει μόνιμο.

Αυτό δεν βγάζει όμως πολύ νόημα διότι βλέπουμε ότι ο συμβιβασμός που ίσχυσε για λίγο τελικά εγκαταλείφθηκε. Το πρωτότυπο άρθρο έλεγε:

In spite of efforts to find a balance, scientists hit back at the compromise and eventually the FCC agreed to a 10-year moratorium on channel 37 being used, which ended up becoming permanent.

Αλλά στα αγγλικά το ‘to hit back at’ δεν σημαίνει ‘επιστρέφω’, παρά ‘αντιτίθεμαι’ ‘αποκρούω’ ‘αντιπαλεύω’ κτλ., που βγάζει μια χαρά νόημα στα παραπάνω συμφραζόμενα: οι επιστήμονες διαφώνησαν με τον συμβιβασμό για μερική χρήση του καναλιού κι έτσι σταμάτησε να χρησιμοποιείται.

* Ακόμα ένα βιογραφικό σημείωμα με γκουγκλομετάφραση. Όχι τόσο αστείο όσο η… αλουμίνα που είδαμε στην αρχή, αλλά πάντως γουστόζικο.

Aν λοιπόν αναζητήσετε (από την Ελλάδα) τον Αλόνσο Λόμπο στο Γκουγκλ θα πάρετε σε πλαίσιο τις εξής πληροφορίες:

Ο Alonso Lobo ήταν Ισπανός συνθέτης της ύστερης Αναγέννησης. Παρόλο που δεν ήταν τοσο διάσημος όσο ο Tomás Luis de Victoria, ήταν ιδιαίτερα σεβαστός εκείνη την εποχή και η ίδια η Βικτώρια τον θεωρούσε ισότιμο.

Ποια Βικτώρια; Όχι πάντως η βασίλισσα της Αγγλίας, αυτή ήταν πολύ μεταγενέστερη.

Το αγγλικό όμως λέει:

Alonso Lobo was a Spanish composer of the late Renaissance. Although not as famous as Tomás Luis de Victoria, he was highly regarded at the time, and Victoria himself considered him to be his equal.

Ο ίδιος ο ντε Βικτόρια δηλαδή τον θεωρούσε ισάξιό του -όχι η Βικτώρια!

Που μας θυμίζει βέβαια την ταινία Βίκτορ Βικτόρια!

* Φίλος από Θεσσαλονίκη, που συχνά στέλνει υλικό για τα σαββατιάτικα άρθρα μας, μου κοινοποίησε σύνδεσμο προς το ψήφισμα-νεκρολογία για τον καθηγητή Δημοσθένη Δώδο (το είπαμε, είναι πένθιμο το σημερινό άρθρο):

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών της Σχολής Ο.Π.Ε. του Α.Π.Θ.

με θλίψη και συντριβή πληροφορήθηκε σήμερα τον θάνατο του

Δημοσθένη Δώδου

αφυπηρετήσαντα Αν. Καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών.

Ο Δημοσθένης Δώδος γεννήθηκε στις 8 Αυγούστου 1948 στη Θεσσαλονίκη…

Σχολιάζει ο φίλος:

Είναι και αυτα τα αρχαιοπρεπή που ζαλίζουν ακόμη και πανεπιστημιακούς. Βέβαια είναι μια μικρη ιεροσυλία, την ώρα που γίνεται αναφορά στην απώλεια ενός σπουδαίου ανθρώπου, να ασχολούμαστε με τα ορθογραφικά. Αλλά αυτή είναι η παλιοζωή…

Ο φίλος ενοχλήθηκε από τον τύπο «του αφυπηρετήσαντα», που τον θεωρεί αδόκιμο αφού προϋποθέτει ονομαστική «ο αφυπηρετήσαντας» -σαν το ελυτικό «ο νικήσαντας τον Άδη και τον έρωτα σώσαντας».

Εγώ πάλι δεν παραξενεύτηκα διότι βρίσκω εύλογο να αποφεύγει κανείς την αρχαΐζουσα γενική «του αφυπηρετήσαντος» ανεξάρτητα από το πώς θέλει την ονομαστική.

Το βλέπω αυτό και σε άλλες τέτοιες μετοχές -π.χ. συχνά βλέπω «του προλαλήσαντα» (αν και έχω δει επίσης «ο προλαλήσαντας»).

Πιο πολύ με παραξένεψε η επιλογή του ρήματος «αφυπηρετώ» που δεν πολυσυνηθίζεται. Ισως δεν έγινε ομότιμος και δεν ήθελαν να γράψουν «συνταξιουχος».

Με πένθος αρχίσανε τα σημερινά μεζεδάκια και με πένθος τελειώνουν. Έτσι είναι η ζωή.

Τον Γς πάντως θα τον θυμόμαστε….

 

264 Σχόλια προς “Πένθιμα μεζεδάκια”

  1. Παρόντες !

  2. Κουνελόγατος said

    Το αφυπηρέτησε πρέπει να χρησιμοποιείται ευρέως στην Κύπρο. Το έλεγαν συχνά κάποιοι συνάδελφοί μου από το νησί…

  3. Παναγιώτης Κ. said

    εδώδιμος -η -ο [eδóδimos] Ε5 : (λόγ.) που τον χρησιμοποιούν για τροφή· (πρβ. βρώσιμος, φαγώσιμος): Ο ~ καρπός. H εδώδιμη ρίζα ενός φυτού. H εδώδιμη ποικιλία ενός φυτού. || (βοτ.) στην ονοματολογία φυτικών ειδών και ποικιλιών: Στρύχνος ο ~. || (ως ουσ.) τα εδώδιμα, φαγώσιμα είδη: Εδώδιμα και αποικιακά.

  4. Aghapi D said

    Αν και χαμογέλασα με το κείμενο, θλίβομαι φυσικά και για τον Κάκτο Ήταν άρρωστος καιρό;

  5. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Ζήκος Χατζηχρήστος πήγαινε τέσσερα χρόνια σε κάθε τάξη του δημοτικού, για να μάθει καλά τα γράμματα. Ο Γεωργιάδης φοίτησε 13 χρόνια στη Φιλοσοφική και δεν έμαθε να χρησιμοποιεί σωστά ούτε το βασικό λεξιλόγιο της Θείας Ελληνικής Γλώσσας μας. Τι ιερόσυλοι άριστοι είναι αυτοί…

  6. Costas X said

    Καλημέρα.

    Μου έχει ήδη λείψει ο Γς, με το καυστικό, και κάποιες φορές σουρεαλιστικό του χιούμορ.

    «Δεν πείραμε ατομικά self tests…» : Άραγε υπάρχουν και ομαδικά σελφ τεστ; Ήρεμα ρωτάω. 🙂

  7. Πουλ-πουλ said

    Αφυπηρέτησε από καθηγητής και από τη ζωή, ο φουκαράς.

  8. Μαρία said

    6
    Ναι. Ήταν σε συσκευασία των 25.

  9. Μια χαρακτηριστική δυσάρεστη (και νομίζω εκδικητική) περίπτωση «αφυπηρετήσαντα» είναι του Γιώργου Μαυρογορδάτου της Νομικής.

  10. Costas X said

    Κι ένας «Θρήνος» του Αλόνσο Λόμπο, εις μνήμην του Γς…

  11. mazianos said

    Απορίας άξιο.
    Κάποιους ο θάνατος μας λυπεί, προβληματίζει, μελαγχολεί κλπ
    Κάποιοι, που λόγω θέσης έχουν ευθύνη για την υγεία, άρα για τη ζωή και το θάνατο των πολιτών, διατελούν εσαεί νηπενθείς.
    Καλημέρα σας.

  12. Georgios Bartzoudis said

    Ας είναι αιώνια η μνήμη του Γς

  13. Ευτυχώς ο πληθυντικός alumni αποδίδεται με διφθογγισμένο i.

  14. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια

    4 Ναι, αρκετούς μήνες -που δεν έγραφε εδώ.

  15. […] Στο Λονδίνο οι σημαίες κυματίζουν μεσίστιες και οι Βρετανοί πενθούν τον πρίγκιπα Φίλιππο που έφυγε χτες από τον μάταιο τούτο κόσμο, δυο μήνες πριν συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής . Στην Ελλάδα, η δημοσιογραφική οικογένεια πενθεί τον δημοσιογράφο Γιώργο Καραϊβάζ, που δολοφονήθηκε εν ψυχρώ από επαγγελματίες δολοφόνους μέρα μεσημέρι -σε πολλούς θύμισε τη δολοφονία του δημοσιογράφου… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/04/10/meze-474/ […]

  16. Οι αδελφές του Φιλίππου δεν είχαν τη δική του μακροβιότητα: Πριγκίπισσα Μαργαρίτα (1905 – 1981, δηλαδή έφτασε 76), Πριγκίπισσα Θεοδώρα (1906 – 1969, δηλαδή 63), Πριγκίπισσα Καικιλία (1911 – 1937, δηλαδή 26), Πριγκίπισσα Σοφία (1914 – 2001, η πλέον μακροβιότερη, 87).
    Η Καικιλία ή Σεσίλ έχασε τη ζωή της σε αεροπορικό ατύχημα, μαζί με τα δυο αγόρια της, όταν το αεροπλάνο χτύπησε σε καμινάδα εργοστασίου κοντά στην Οστάνδη στο Βέλγιο. Ήταν όμως και οκτώ μηνών έγκυος και, από τα συντρίμμια που βρέθηκαν, φάνηκε πως, από την τρομάρα, είχε αρχίσει να φέρνει στον κόσμο το κυοφορούμενο. Τόσο θλιβερό…
    Είχαν έρθει στην Πρέβεζα, χωρίς όμως τον Φίλιππο.

  17. >> Πιο πολύ με παραξένεψε η επιλογή του ρήματος «αφυπηρετώ» που δεν πολυσυνηθίζεται. Ισως δεν έγινε ομότιμος και δεν ήθελαν να γράψουν «συνταξιουχος».

    Ο Γ. Μαυρογορδάτος υπογράφει ως «τ.» (τέως) αλλά φαίνεται πως έχει γενικευθεί η χρήση «αφυπηρετήσας» για τους μη ομοτιμοποιηθέντες. Παλιότερα την άκουγα για το στρατό και τη στρατιωτική θητεία.

  18. Χαρούλα said

    🖤καλημέρα
    Κυρίως το αφυπηρετήσας το έχω ακούσει μεταξύ δασκάλων και στρατιωτικών. Ίσως να το χρησιμοποιουν κι άλλοι(όπως εδώ)

    Σαν να έκανε παράρτημα το ιστολόγιο και στα ουράνια…. Φτάνουν τόσοι! Εμείς θα τους θυμόμαστε όλους!

  19. Ξέρατε ότι έχουμε και Κόμη που έβγαλε και ανακοίνωση για τον Φίλιππο;
    http://www.corfuheritagefoundation.org/farewell-to-hrh-prince-philip/

  20. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα κι απ΄εδώ,

    καλά, εκείνος ο Πρωθυπουργός μας, εκτός των γνώσεων στα Αγγλικά που υποτίθεται πως έχει, αφού σπούδασε στο Χάρβαρντ (τι έκανες στο Χάρβαρντ μπαμπά; 😂), έχει και ένα ασκέρι σφουγγοκωλάριους γύρο του, πολλούς επίσης σπουδαγμένους στην Αγγλία ή στις ΗΠΑ, αλλά παρ΄ όλα αυτά κανένας δεν είδε το λάθος στην επιστολή συλλυπητηρίων που έστειλε στην Ελισάβω για τον συζυγάτο της που πέθανε; Μα και στα Ελληνικά, Φίλιππος με ένα Λ(άμδα) το γραφούμε. Αλλά να μου πείτε, σάμπως ξέρει Ελληνική ορθογραφία; Μόνο να ειρωνεύεται τον Τσίπρα για τα αγγλικά ξέρει…. Σαν την γκαμήλα και το παιδί της..😎

  21. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα.
    Πολύ στενάχωρα τα νέα για τον Γς. Το φοβόμουν, όσο παρατεινόταν η σχολιαστική απουσία, αλλά πάντα άφηνα ένα περιθώριο στην ελπίδα. Ας είναι αναπαυμένος.
    Αν δείτε πάντως σχόλιο με φωτογραφίες κάτω από φούστες αγγέλων (ώστε να μην έχουμε απουσία για το φύλο τους), να ξέρετε θα είναι επειδή ο μακαρίτης χάκεψε το WiFi του επέκεινα…

  22. Christos said

    Αν ήμουν σκιτσογράφος, θα σχεδίαζα τον αμετανόητο Γς στον Παράδεισο να τρώει προειδοποιητικό ban από τον Άγιο Πέτρο για τους γνωστούς λόγους…
    Συχνά προσπερνούσα τα σχόλιά του, αλλά μακάρι να ήταν ακόμη εδώ

  23. Παναγιώτης Κ. said

    @5. Ε ναι! Το πτυχίο που έχει κάποιος δεν αντικατοπτρίζει οπωσδήποτε την αξία του στο τομέα του.

  24. ΓιώργοςΜ said

    20 Ντοcteur, είναι λόγω σπόνσορα. Αν τον έλεγαν Prince Siemen δεν θα έκανε λάθος.

  25. ΓιώργοςΜ said

    22 Έχει προνοήσει και του έχει στείλει παρέα ο Καρκαβίτσας:
    https://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/karkabitsas_katwkosmos.htm

  26. μανιατολεσβιος said

    Σε μας που παρακολουθούμε το ιστολόγιο ο Γς έδινε την εικόνα ανθρώπου που αγαπούσε πολύ τη ζωή, το χιούμορ και τις γυναίκες (όροι σχεδόν ταυτόσημοι). Τα συλλυπητήρια μου σε σας που τον γνωρίσατε κι από κοντά

  27. atheofobos said

    Με θλίψη διάβασα για τον θάνατο του Γς, τον οποίο δεν γνώριζα, αλλά πολλές φορές με όσα έγραφε αισθανόμουνα πως αν είχαμε γνωριστεί θα συμφωνούσαμε σε πολλά.
    Τέλος, για όσους δεν το ξέρουν, πως οι αφυπηρετήσαντες γίνονται ομότιμοι, από την wiki:
    Ο τίτλος του ομότιμου καθηγητή είναι τιμητικός τίτλος που απονέμεται σε καθηγητές πανεπιστημίου, οι οποίοι αποχωρούν από την ενεργό υπηρεσία. Τον τίτλο απονέμει η σύγκλητος του πανεπιστημίου στο οποίο δίδασκε ο αποχωρών, συνήθως όταν συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Κύρια προϋπόθεση είναι να έχει διακριθεί ο αποχωρών καθηγητής στην επιστήμη του έχοντας να επιδείξει σημαντικό έργο. Σκοπός του τίτλου, πέραν της αναγνώρισης, είναι και να δοθεί η δυνατότητα στον αποχωρούντα να συνεχίσει την ερευνητική ή διδακτική του δραστηριότητα στο πανεπιστήμιο και να προσφέρει τόσο στην κοινότητα της γνώσης, αλλά και στη στενή πανεπιστημιακή του κοινότητα με ανεύρεση επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεις της εργασίας του. Σε πολλές χώρες χρησιμοποιείται ο λατινικός όρος Emeritus

  28. Μου κάνει εντύπωση πως και το «phillip» έχει About 148,000,000 results στο Google. Ξέρει κανείς κάτι περισσότερο;

  29. Το «αφυπηρέτησα» ακούγεται… καλύτερα από το «συνταξιοδοτήθηκα». 🙂

  30. @ 27 Atheofobos

    >>Τον τίτλο απονέμει η σύγκλητος του πανεπιστημίου στο οποίο δίδασκε ο αποχωρών, συνήθως όταν συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Κύρια προϋπόθεση είναι να έχει διακριθεί ο αποχωρών καθηγητής στην επιστήμη του έχοντας να επιδείξει σημαντικό έργο.

    Μου φαίνεται πως δεν είναι έτσι ακριβώς.
    Θα προηγείται έκθεση και πρόταση του τμήματος.
    Επίσης βλέπουμε πως άτομα που επέδειξαν σημαντικό και αναγνωρισμένο έργο κόπηκαν.
    Άρα υπάρχουν και άλλα στη μέση.
    Ίσως και άλλοι φίλοι ξέρουν περισσότερα.

  31. Γιάννης Ιατρού said

    28: Κάτι γράφει η Βίκι… (δικαιολογίες…, προφανώς μπερδεύουν/ζηλεύουν🤔 τα δύο π(ι) στα Ελληνικά… και γράφουν με δύο λ(ου)😉 ):
    …Philip has many alternative spellings. One derivation often used as a surname is Phillips. It was also found during ancient Greek times with two Ps as Philippides and Philippos. It has many diminutive (or even hypocoristic) forms including Phil, Filip, Philly, Lip, Pip, Pep or Peps, and Pippo.

  32. @ 31 Γιάννης Ιατρού
    🙂

  33. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @20. Δέν κατάλαβα Γιάννη, τί λάθος βρίσκεις στον πρωθυπουργό μας και τον μέμφεσαι; Κι ἐμεῖς ἐδῶ στήν Θεσαλλονίκη, Φίλλιπο τον λέμε! 🙂

  34. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @31. Στα hypocoristic forms, Γιάννη, παραλείπει τό Pippa (μετά συγχωρήσεως..)

  35. raf said

    Λυπάμαι πολύ για την απώλεια του φίλου Γς. Θυμάμαι πως με πείραζε με αστεία (κι εμένα και πολλούς) και αντιδρούσα εκνευρισμένα. Έχω γελάσει πολύ με τα σχόλιά του όμως.

  36. Πάνος με πεζά said

    Όχι ρε γαμώτο..ο Γιάννης…

  37. O Φίλππος (μου) ήτανε ο μόνος συμπαθής από τους εστεμμένους και σία

    Για τον Καραϊβάζ το βρώμικο μυαλό μου σκέφτηκε μήπως τον έφαγε ο Μ.Φ. γι αυτά που έψαχνε και για να του ξαναδώσουνε αστυνομική προστασία -μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγώνια.

    Ο Γς ήταν το αλατοπίπερο του ιστολογίου, με περισσότερο-ίσως- πιπέρι. Ηταν ο πρώτος από το ιστολόγιο που συνάντησα και κάπως μάντεψε ποιός είμαι κι ας μη με είχε ξαναδεί. Εύχομαι να βρει ειρήνη (και Ειρήνη)

  38. Πάνος με πεζά said

    Όχι ρε γαμώτο..ο Γιάννης… Σε μία εντελώς παρανοϊκή εβδομάδα, που είχαμε ακόμα τον ηλικιωμένο εκτελεστή του υπαλλήλου της κινητής τηλεφωνίας, και τον άλλον νοσηλευόμενο που τράβηξε το σωλήνα του αναπνευστήρα από το διπλανό του κρεβάτι…

  39. Μαρία said

    19
    Λιμπροντοριανός https://www.imerazante.gr/2020/10/12/242470?fbclid=IwAR3i9jmoufWnbAbaiEpy5JA7oWIrWNjudqTSznutQ07FxUAvl5fEEaEIhDk

  40. LandS said

    Άνοιξα τις «λέξεις» για να διαβάσω μεζεδάκια στο 15άλεπτο περίμενε του εμβολίου.
    Εκεί διάβασα για τον Γς. Έβαλα το τηλεφωνάκι στη τσέπη και έκοβα βόλτες πάνω-κάτω.,
    Είμαι καμιά ώρα σπίτι και ακόμα δεν έχω διαβάσει το άρθρο.
    Μου έφυγε τελείως η όρεξη για πλακίτσα για τον Φίλιππο.
    Θα συνέλθω.

  41. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Πράγματι, τον τίτλο του Ομότιμου τον απονέμει η Σύγκλητος μετά από εισήγηση του Τμήματος. Ο μακαρίτης, όπως βλέπω, ήταν Αναπληρωτής Καθηγητής όταν αφυπηρέτησε, οπότε δεν μπορούσε να γίνει Ομότιμος, γι’ αυτό αναφέρεται ως αφυπηρετήσας. Το «αφυπηρετώ» πάντως χρησιμοποιείται στα πανεπιστήμια όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια.

  42. @ 41 ΣΠ

    Υποτίθεται πως λέμε για full καθηγητές (επάνω δικό μου παράδειγμα) που τους στέρησαν εκδικητικά (γνώμη μου) τίτλο και ιδιότητα.

  43. ΣΠ said

    42
    Ναι, υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις. Πάντως υπάρχουν και κάποιοι Καθηγητές που δεν αξίζουν να γίνουν Ομότιμοι. Ουσιαστικά δεν αξίζουν που είναι Καθηγητές..

  44. Πέπε said

    Για τον φίλο μας, βάζω στοίχημα ότι δεν τον πείραξε που πέθανε. Θα το αντιπαρήλθε με κάποια αφοπλιστική ατάκα.

    Επίσης, θα γούσταρε αν ήξερε ότι το άρθρο που αφιερώνεται στη μνήμη του είναι μεζεδάκια.

  45. sarant said

    19 Βρε τι μαθαίνει κανείς. Συγγενής του Φλαμπουράρη;

    40 Όπως εγώ χτες…

    41 Ώστε οι αναπληρωτες δεν γίνονται ομότιμοι. Δεν το ήξερα.

  46. Μαρία said

    41
    Επίσης θα πρέπει να είσαι στη βαθμίδα του καθηγητή για χρόνο που καθορίζεται απ’ το τμήμα. Οι προϋποθέσεις ποικίλλουν απο σχολή σε σχολή.
    42
    Μπορεί να μην τους έφταναν τα γραφεία 🙂

  47. Πέπε said

    Αφού χρησιμοποιείται το αφυπηρετώ, λογικό να χρησιμοποιείται και η μετοχή αφυπηρετήσας.

    Δεν είναι όμως λογικό απ’ τη μια να βάζεις τέτοιες λέξεις κι απ’ την άλλη να κοιτάς να αποφύγεις τις βαρυαρχαΐζουσες καταλήξεις.

    Θα μου πεις: μα αφυπηρετήσαντος Αν. Καθηγητή; Χτυπάει κάπως.

    Ναι, αλλά δε φταίει η κατάληξη. Φταίει η μετοχή που σέρνει μαζί της την κατάληξη.

  48. @ 43 ΣΠ

    >>Πάντως υπάρχουν και κάποιοι Καθηγητές που δεν αξίζουν να γίνουν Ομότιμοι. Ουσιαστικά δεν αξίζουν που είναι Καθηγητές…

    Για να είμαι ειλικρινής δεν το καλοκαταλαβαίνω. Δεν κρίθηκαν νομότυπα με ανοιχτή προκήρυξη;

  49. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @45γ. Νῖκο, ἐδῶ γιά τούς τακτικούς σφάζονται, ἐάν τεθῆ τέτοιο ζήτημα (εἰδικά στίς Ἰατρικές Σχολές, ὅπου τά συμπαρομαρτοῦντα ἐλέη εἶναι πλούσια- γραφεῖα, πελατεία κλπ), τούς ἀναπληρωτές θά κάνουνε ὁμότιμους; 🙂

  50. Μαρία said

    46
    π.χ. http://www.civil.ntua.gr/media/attachments/news/2017/05/26/critiria_omotim_.pdf

  51. 26. Ως προλαλήσας, με καλύψατε πλήρως!

  52. sarant said

    49 Αυτό να μου πεις!

    46-50 Μάλιστα..!

  53. Γιάννης Ιατρού said

    33: Γιώργο,
    αν τον λέτε έτσι (Φίλλιπο) στην Θεσσαλονίκη (κι αυτήν, την γράφετε μεν με δύο σ(ίγμα) αλλά την προφέρετε με δύο λ(άμδα)😉), τότε να πάτε να γραφτείτε στο εκεί παράρτημα της Ελλ. Αγωγής🤦‍♂️🙄, όπου εξηγείται εκτενώς η διαφορά στην ορθογραφία του υποκοριστικού της Philippa Charlotte Matthews (ex. Middleton) => Pippa😍 (σχ. #34), με δύο ή με ένα π(ι) (στην Κύπρο προφέρεται πάντα με διπλό 〈ππ〉 [pʰː]😂).

  54. angelos said

    Πολυ λυπηθηκα για τον Γς.
    Δεν τον ηξερα, παρα μονο απο εδω, μεσα απο τα σχολια του, αλλα και παλι… 😦

  55. spyridos said

    Στίχοι από μια παλιά λίστα

    https://sarantakos.wordpress.com/2016/05/29/llogos/

  56. ΣΠ said

    48
    Τυπικά ναι. Δεν σημαίνει όμως ότι άξιζαν να εκλεγούν. Ή ακόμα κι αν άξιζαν να εκλεγούν, δεν σημαίνει ότι τίμησαν την θέση τους μετά.

  57. Χρήστος Π. said

    Μόλις διάβασα τα άσχημα νέα για την απώλεια του αγαπητού Γιάννη Σούρδη και είμαι συγκλονισμένος. Υπήρξε συνάδελφος και πριν πάρει σύνταξη είχαμε κάνει παρέα και περάσαμε πολύ χρόνο μαζί. Ο Γιάννης ήταν ένας ιδιαίτερα ευφυής άνθρωπος. Ήταν και ιδιαίτερος χαρακτήρας και πολλοί είχαν δυσκολίες με αυτό ή το ερμήνευαν τελείως λάθος. Ήταν όμως καλός άνθρωπος, ανιδιοτελής, αγαπούσε την επιστήμη και τους φοιτητές του, δεν υπολόγιζε το χρήμα και δεν βάσιζε τις πράξεις του και την έρευνά του στο κυνήγι του. Ο Γιάννης ήταν εξαιρετικός μαθηματικός και βιολόγος και ασχολήθηκε με ποσοτικούς χαρακτήρες στη γενετική. Είχε γνώσεις ιστορίας, ηλεκτρονικής (είχε τελειώσει κάποτε και τη Σιβιτανίδειο από χόμπυ), είχε εισαχθεί στην ιατρική αλλά δεν ακολούθησε τελικώς σπουδές εκεί. Ήταν από τους ευφυέστερους ανθρώπους που γνώρισα. Η ιδιομορφία του φιλικού χαρακτήρα του με έκανε να ζήσω με τη παρέα του απίστευτα αστείες στιγμές και περιστατικά. Αντιμετώπισε και πολλές δυσκολίες στη ζωή του, δύσκολα γεγονότα και περιστατικά που τον στενοχώρησαν και τον έφθειραν. Είχε ταραχώδη ζωή αλλά ήταν παλληκάρι. Αντιμετώπιζε όμως και προβλήματα υγείας και δεν πρόσεχε πάντα όσο θα έπρεπε. Από τότε που συνταξιοδοτήθηκε βρεθήκαμε λίγες φορες και μιλήσαμε στο τηλέφωνο περισσότερες. Φταίω κι εγώ που με υποχρεώσεις και θέματα υγείας των δικών μου αραιώσαμε, μιας και δεν κατοικούσαμε και κοντά. Ελπίζω εκεί που πάει να συναντήσει πάλι τη καλή μητέρα των παιδιών του και την Ειρήνη του, τη σύντροφό του και αξιαγάπητη κοπέλλα από την Αφρική που χάσαμε δυστυχώς πρόωρα πριν το Γιάννη. Καλό ταξίδι να έχει ο Γιάννης μας, ο Γ’ς του ιστολογίου…

  58. LandS said

    Αυτό που με εκνεύρισε με τον σημερινό (δεξιό) τύπο και τα χτεσινά δελτία των σκουπιδοκαναλιών ήταν το «Έλληνας Πρίγκιπας». Από που και ως που;
    Το μοναδικό πράγμα που τον συνδέει με Ελλάδα είναι ότι γεννήθηκε στη Κέρκυρα και ήταν εγγονός του Δανού βασιλιά.
    Σχολείο πήγε στη Γαλλία, Γερμανία (έφυγε με την άνοδο των Ναζί – τα ξαδέρφια του οι Μπάτενμπεργκ έμειναν και… διέπρεψαν) και Βρετανία. Όχι ότι του δίνω και πολύ σημασία αλλά της ημετέρας παιδείας δεν μπορείς να πεις ότι μετείχε. Ένα μήνα πριν τον αραβώνα του εγκατέλειψε τους Ελληνικούς και Δανέζικους τίτλους και έτσι έπαψε να έχει την υπηκοότητα. Πως το λένε ρε παιδιά, δεν είναι ούτε καν Ντεγκρές όπως ο ξάδερφός του ο Μιχαήλ, ούτε καν Ντεγκρέτσια σαν τον Κοκό.
    Δεν είναι Έλληνας λέμε…

  59. leonicos said

    Συγγνώμη,

    αλλά μου μαυρίσατε την καρδιά

    Και τον ζητούσα τελευταία επείμονα

  60. sarant said

    57 Χρηστο, αν δεν είναι κόπος, πες λίγα για τα επιστημονικά ενδιαφεροντα του Γιάννη Τα Δροσόφιλα κτλ.

  61. leonicos said

    όχι κι επείμονα

    μόνο επίμονα

  62. leonicos said

    Κάτι δεν μου άρεσε σε όλη αυτή την απουσία

  63. leonicos said

    Πολύ λυπάμαι

  64. leonicos said

    Ωστε έχουν γίνει εδώδιμα τα παπαγαλάκια -δηλαδή φαγώσιμα; Όχι βέβαια. Ο συντάκτης ανήκει στην… ευάριθμη (επίτηδες το βάζω) ομάδα όσων νομίζουν ότι εδώδιμος σημαίνει «εγχώριος, αυτός που βρίσκεται εδώ».

    Εγώ πιστεύω οτι θα ήθελε να πει

    ενδημικά

    Δεν φαντάζομαι έναν συντάκτη, οποιασδήποτε υφής, να μην ξερει το έδεσμα. Δεν απαιτώ το εδωδα

    Μόνο από την Αργυρώ

  65. Πέπε said

    @48, 56:

    Πέρα από περιπτώσεις ρουσφετολογίας, συμμαχιών κλπ., μεταφέρω και την άποψη παλαιού και πικραμένου καθηγητή, ότι μερικοί στο πανεπιστήμιο είναι τόσο ανεπαρκείς ώστε φροντίζουν να υπάρχουν άλλοι ανεπαρκέστεροι για να μην είναι οι ίδιοι στον πάτο.

  66. leonicos said

    Όχι βέβαια -ο πολιτικός μπορεί να είναι ανάλγητος αλλά (συνήθως) δεν το λέει

    ΛΑΘΟΣ

    Το λέει όταν δεν ξέρει ελληνικά

  67. @ 57 Χρήστος Π.

    Ευχαριστούμε. Ήρθαμε πράγματι πιο κοντά του. Τι καταγωγή είχε (τόπος); Γιατί το επώνυμο μου είναι οικείο από την Πρέβεζα (με πολλά άτομα από / στην «ΑΓΣΑ»).

  68. Μυλοπέτρος said

    Το στέλνω για να μοιραστώ μαζί σας τον πόνο μου. Γιατί ως γνωστόν » πόνος που μοιράζεται …». Το ανίχνευσα στο διαδίκτυο. Είπαμε. Παντού Ελλάδα. Όχι και internet ή έστω και ίντερνετ.

    ΠΑΝΤΟΎ ΕΛΛΆΔΑ,
    ΠΑΝΤΟΎ Ελληνικά !!!

    Λέγεσαι Αμερική αλλά δεν λέγεσαι Αμερική, καθ ότι ο Αμέρικο Βεσπούτσι ήταν βαφτισμένος Όμηρος. Μικρόν τον φώναζαν Ομέρικο και παραποιήθηκε σε Αμέρικο.
    Η συμπαθέστατη Γερμανία. Αυτοί αυτοαποκαλούνται Deutschland. Το πρώτο συνθετικό είναι το Deus δηλαδή Δίας, και το δεύτερο είναι land από την λέξη λας= πέτρα από όπου και το λατομείο. Τουτέστιν η Γερμανία είναι η χώρα του Δία.
    Η φιλτάτη Αγγλία, εκείνο το British που προέρχεται από την λέξη Βρυτός δηλαδή παρθένος, ήταν η Αγγλία η χώρα με τις πολλές παρθένες. Από αυτού βγαίνει και το Αγγλικό virgin από όπου και η πολιτεία της Αμερικής Virginia προς τιμήν της Βασίλισσας που ήταν παρθένος.
    Ιταλία, είναι ‘’εις άλω’’, εις την θάλασσαν, πιστεύω πως έχετε δεί πως μπαίνει η Ιταλία ορμητικά μέσα στην Μεσόγειο.
    Ισπανία. Ο ι ίδιοι λένε την πατρίδα τους Espana , και σωστά την αποκαλούν έτσι αφού η χώρα λόγω των πολλών βροχών έχει πολλά δάση και ήταν αφιερωμένη στον κακόμορφο Έλληνα θεό των δασών Πάνα. Εις τον Πάνα λοιπόν.
    Αίγυπτος, είναι χαρακτηρισμένη έτσι επειδή βρίσκεται υπτίως του Αιγαίου. Εκεί θα βάλουμε έναν τοποτηρητή μιάς και θα ελέγχουμε και την διώρυγα του Διός. Οι Άραβες διαβάζουν από δεξιά προς αριστερά και το SUEZ διαβάζεται ως ΖΕΥΣ.
    Η Ινδία. Ο Δίας είχε έναν μονάκριβο αναγνωρισμένον γυιό που τον έλεγαν Ιν. Ο Ιν του Δία.
    Λίγο πιο κεί είναι μία μεγάλη Κινεζική περιοχή που λέγεται Yunnan, δηλαδή Ιωνία.
    Για πάμε και στην Ιαπωνία που εύκολα διαβάζεται ‘’η Άπω Ιωνία’’.
    Ολόκληρη η Ήπειρος Ασία πήρε το όνομά της από τον αδελφό της Εκάβης Άσιο που σκότωσε στην Τροία ο Αίας ο Τελαμώνιος .
    Και η Ευρώπη πήρε το όνομά της από την μεγαλομάτα Ευρώπη, κόρη του Αγήνορα και της Τηλεφάεσσας, εγγονής του Ποσειδώνα.
    Ευρώπη ηταν η κόρη του Αγηνόρα, βασιλιά της Φοινίκης, Το όνομα της ίσως σημαίνει «ανοιχτομάτα» (ευρύς +ωψ) ή προέρχεται από την ακκαδική λέξη erebu(δύω).
    Ήταν ένα όμορφο, νεαρό κορίτσι που μια μέρα βγήκε στην εξοχή να μαζέψει λουλούδια και εκεί συνάντησε τον Δία με την γνωστή αδυναμία στις όμορφες κοπέλες. Φυσικά, δε του πέρασε απαρατήρητη
    Φιλιππίνες, Πολυνησία, Ιρλανδία ( εκ τής Ίριδος), Δανία (εκ τών Δαναών, Ποσει- Δα-ών), Γαλλία εκ τού Γαλάτη γυιού τού Ηρακλέους καί πολλά άλλα… Ακόμη καί η κατάληξις στάν εις όλα τά κράτη τής Ανατολής είν’ εκ τού Ίστημι καί παραπέμπει εις αυτό πού στέκεται ως Κράτος. Ελληνικά Όλα ! κι ουχί ελληνοποιημένα εξ ελληνολάγνων. Όσον κι εάν τούς πονάει. Τό παρεδέχθησαν άπαντες εκ τής υφηλίου. Totum grecorum est – » Τ’ άπαντα είναι τών Ελλήνων» .
    -Κικέρων

    » Ο κόσμος είναι η διαστελλομένη Ελλάς . Η Ελλάς είναι ο συστελλόμενος κόσμος».
    – Βίκτωρ Ουγκώ

    Η Ελλάδα είναι μία παγκοσμιότητα γεωγραφική και ιστορική. Εμείς έχουμε την υποχρέωση να την γνωρίσουμε και να την αναγνωρίσουν..

  69. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @53. Γιάννη, αὐτό εἶναι ἕνα κλασσικό σαλονικιώτικο ἀστειάκι γιά τήν κωνσταντινουπολίτικη παχειά προφορά τοῦ λ. Καί βέβαια, οὔτε γράφουμε, οὔτε προφέρουμε διπλᾶ τά σύμφωνα 🙂
    [Αὐτό μοῦ ἔλειπε στά γεράματα: Νά ἀναζητήσω γνώσεις Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν στό παράρτημα της Ελληνικῆς Αγωγής! 🙂 ]

  70. @ 58 Lands

    Πάντως όμως είχε κάποιο αναγνωρισμένο τυπικό ελληνικό παρελθόν.

  71. sarant said

    64 Ναι μπράβο, μπορεί να εννοούσε αυτό. Δεν μου ερχόταν η λέξη.

  72. leonicos said

    σαν το καλο σερβίτσιο που μενει κλεισμένο στη βιτρίνα και ανοίγει μια φορά το χρόνο

    Οι εβραίοι έχουμε ένα ιδιαίτερο σερβίτσιο για το Πέσαχ. Συνήθως είναι το καλύτερο που διαθέτουμε, αλλά όχι κατ’ ανάγκη, διότι μερικές φορές οι κοινωνικές συμβάσεις απαιτούν ακόμα καλύτερο σερβίτσιο. Είναι όμως ιδιαίτερο και αποκλειστικό.

    Αυτό είναι κατάλοιπο παλαιότερου εθίμου κατά το οποίο το σερβίτσιο του Πέσαχ ήταν το ‘καινούργιο’ και χρησιμοποιούνταν μέχρι το επόμενο, διότι το παλαιοτερο απλώς το έσπαγαν.
    Το πρωί πριν από το Πέσαχ (διοτι αρχίζει βραδυ, εφόσον η ημέρα στο εβραικο ημερολόγιο υπολογίζεται από το βράδυ της προηγουμένης μέχρι το βράδυ της) έσπαγαν ό,τι πιάτο είχαν, και ξεκινούσε η χρονιά με καινούργια. όταν τα ‘κοινά’ είχαν κι αυτά κάποιαν αξία, δεν μπορούσαν ν’ αντικατασταθούν, γι’ αυτο διευθετήθηκε ένα σερβίτσιο να είναι αφιερωμένο στο Πέσαχ. Οι πολύ θρήσκοι έσπαγα ένα όνο από τα παλι΄πα πιάτα ενδεικτικά.

    Αυτό το λέω διότι στα επτάνησα, τουλάχιστον στη Ζάκυνθο, όπου λέγεται ‘ κομμάτι’ και στην Κέρκυρα, το πρωί του Μ. Σαββάτου, συνηθίζουν να σπάνε πήλινα

    Πιστεύω οτι το έθιμο ξεκίνησε από το εβραϊκό.

  73. @ 72 Leonicos

    Ναι, ναι, «έπεσε το κομμάτι» και στην Πρέβεζα με τα πήλινα, το πρωί του Μ. Σαββάτου.

  74. leonicos said

    Τον Γς πάντως θα τον θυμόμαστε….

    Γράψ’το πάλι

  75. Pedis said

    Άλλη μία κρύα γελοιο-γραφία του Π. για τη συλλογή.

    Άντε να κλείσει τα συντάξιμα στην Κ να γλυτώσουμε κι αυτός την ξεφτίλα κι εμείς το μπρρρρ.

  76. Χρήστος Π. said

    60 Ναι Νίκο, ευχαρίστως θα γράψω σε αυτή τη σελίδα που έγραψες την είδηση, του ιστολογίου. Θα πρέπει όμως να κοιτάξω πρώτα γιατί δεν θέλω να γράψω κάποια κοτσάνα ως μη ειδικός στα ερευνητικά θέματα του Γιάννη. Ξέρω όμως πως στη βιβλιογραφία, στους ποσοτικούς χαρακτήρες και στη μαθηματική βιολογία γενικότερα, υπάρχει πλέον το Sourdis number.

    67. Έχεις απόλυτο δίκιο. Ο Γιάννης γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Βύρωνα αλλά η καταγωγή του πατέρα του ήταν από την Ήπειρο. Κάποτε είχαμε πάει στην Εφορία του Αιγάλεω μαζί για μια δουλειά του, και στην ουρά, μετά από μια απίστευτα καλαμπουρτζίδικη σκηνή, ανακαλύψαμε ότι ένας συνομιλητής μας λεγόταν επίσης Σούρδης και είχε καταγωγή από τα ίδια μέρη της Ηπείρου.

  77. @ 76 Χρήστος Π.

    Ευχαριστώ.

  78. Μαρία said

  79. leonicos said

    25 Γιώργος

    υπάρχει ένα λιανοβρόχι

    που αναζητούσαμε προχτές

  80. leonicos said

    27

    Οι τακτικοί θεωρούνται αυτοδικαίως ομότιμοι

    Δεν ξέρω ν’ ασχολήθηκε ποτέ η σύγκλητος ν’ ανακηρύξει κάποιον ομότιμο από τις κατώτερες βαθμίδες

    Αν είχε δόντι για κάτι τέτοιο, θα είχε γίνει τακτικός

  81. leonicos said

    47
    Gpointofview

    Οι παλιοχαρακτήρες αλληλοαναγνωρίζονται

  82. leonicos said

    48
    Dimosioshoros

    Άσ’ το!

  83. LandS said

    Ποιος ενσκήπτει ρε παιδιά;

    https://www.syriza.gr/article/id/107667/Boyleytes-Hrakleioy-SYRIZA—Proodeytikh-Symmachia-pros-Ypoyrgeio-Ergasias:-Enskhpste-sta-problhmata-twn-pronoiakwn-domwn.html

    Απορία. Σκηφτοί θα είναι;

  84. leonicos said

    Συμμετείχα σ’ εκλεκτορικό για τον πρωτο διορισμό ενός λέκτορα

    Υποψήφιοι ένας σπίνος αλλά μιλημένος από τον προστάτη, κι ένας αιτός

    Ψήφισαν τον σπίνο με το δικαιολογητικό ότι ο αετός είχε πιο πολλά προσόντα και θα έπρεπε να περιμένει (αν και όταν) προκηρυχθεί θέση ανάλογη.

    Μετα από δυο χρόνια, ο προστάτης πήρε σύνταξη

    Ο σπίνος δεν μονιμοποιήθηκε (στην τριετία) και απολύθηκε

    Καλό, εξυπηρετικό παιδί, ευγενικό, αλλά από βιογραφικό σπίνος.

    Τι απέγινε ο αετός δεν έμαθα. Περίμενα ότι θα έκανε ένσταση, διότι το δικαιολογητικό της απόρριψής του ήταν εντελώς άστοχο, αλλά δεν έκανε.
    Όταν έχεις τα προσόντα, ή περισσότερα προσόντα από τον άλλον, τα έχεις και περνάς. Δεν νοείται »έχεις περισσότερα προσόντα απ’ όσα χρειάζονται.

    Θυμάμαι μια άλλη περίπτωση, όταν με τον νόμο σκούπα του ΠΑΣΟΚ (δεν είναι τυχαίο που μοιάζει με το ΠΑΟΚ), όταν ήταν όλοι από πανεπιστημιακοί επιμελητές (η βαθμίδα δεν υπάρχει σήμερα) να γίνουμε λέκτορες, ένας παλαίμαχος γιατρος, συμπαθή κατά τα άλλα, είχε συνυποβάλει υποψηφιότητα σε όλους εκτός ενός, προστατευόμενου από κάποιον καθηγητή (οι δύοτελευταίαοι από την κλινική μου.)

    Δεν ξερω τι έγινε, και τελικά αποσύρθηκε, μάλλον επειδή ήταν ήδη μεγάλος (τοτε το όριο ήταν 65, πριν γίνει 67), έτσι δε έκανε ζημια σε κανένα.

    Τον πήρα τηλέφωνο, και τον ρώτησα ‘γιατί το έκανε’
    Απάντησε: Για να πεθάνω με ακαδημαϊκό τίτλο (ο λέκτορας δεν θεωρείται καθηγητής)
    Τον ξαναρώτησα: Γιατί δεν έβαλε και απέναντι στον τάδε;
    Απάντησε: Δεν καταλαβαίνεις;
    Λυπήθηκα τηνηλικία του, την ιατρική του, ήταν πολύ καλός χειρουργός, και διάφορα άλλα, και δεν του έκλεισα το τηλέφωνο.

  85. leonicos said

    60 Τα Δροσόφιλα

    η μυία η δροσόφιλα είναι κυρία

  86. @ 82 Leonicos

    🙂

  87. @ 84 Leonicos

    Δηλαδή «άσ’ το» 🙂

  88. Γιάννης Ιατρού said

    68: ΩΧ, αρχίζουν και δημοσιοποιούνται τα επτασφράγιστα αρχεία του Alpine University της Ελβετίας, απ΄ όπου ως γνωστόν είχε λάβει τίτλο σπουδών και η αείμνηστη καθηγήτρια της Ελληνικής Αγωγής, Άννα Ευσταθίου Τζιροπούλου (για να μην πω και για τις εν ενεργεία καθηγήτριες του εν λόγω ιδρύματος…)

  89. # 68

    Σου ξέφυγε η Αλβανία από το αλς+βαίνω δλδ πάω στην θάλασσα και η Βραζιλία από το βράζει η λεία, χώρα του κυνηγού !!

    Η Τανγκανίκα έχει δωρική προέλευση (ή ταν ή επί τας) την γην νίκη, χώρα της νίκης

    Ολα από μας τα πήρανε !

  90. Χρήστος Π. said

    Εδώ παρουσιάστηκε (νομίζω) αυτό που έμεινε ως Sourdis number
    https://doi.org/10.1093/oxfordjournals.molbev.a040497

    Στα παρακάτω άρθρα, αυτό του Γιάννη είναι ενδεικτκό της έρευνάς του με τη Δροσόφιλα. Ο Γιάννης είχε
    κάνει μεταδιδακτορική έρευνα στο Τέξας γι αυτό και υπάρχει αναφορά στο πανεπιστήμιο εκεί.
    https://www.researchgate.net/scientific-contributions/J-Sourdis-2032164194

    Απ’ ό,τι μου λέει η γυναίκα μου που είναι πνευμονολόγος, θυμάται συζητήσεις για τη Δροσόφιλα και τα χαρακτηριστικά που τη
    κάνουν εκλκυστική στην έρευνα στη γενετική, όχι μόνο στη βιολογία της σχολής αλλά και από τη βιολογία της δέσμης πριν
    περάσει στο πανεπιστήμιο. Όποιος είναι από τέτοια δέσμη κάτι θα θυμάται. Από την εποχή εκείνη ο Γιάννης έγραφε προγράμματα
    σε υπολογιστές με τα οποία έγινε η έρευνα από την οποία γνωστοί καθηγητές ακόμα και ακαδημαϊκοί πήραν τα αποτελέσματα των
    δημοσιεύσεών τους. Αντί για τις τυπωμένες ευχαριστίες νομίζω θα άξιζε και εκεί μια θέση στα ονόματα των ερευνητών και συγγραφέων
    των εργασιών. Ο Γιάννης δεν έδινε σημασία σε κάτι τέτοια όμως.

  91. Μαρία said

    88
    Σημερινό:https://sarantakos.wordpress.com/2017/02/07/730turkish/#comment-730298
    Τουρκική θα πρέπει να είναι η συνείδηση σας κύριε Σαραντάκο, εφ’όσον παντού Τουρκικές λέξης βλέπετε σε μια γλώσσα που δεν υπάρχει…….Δείξτε μας την Τουρκική Αλφαβήτα παρακαλώ….
    Αγλαός = εμφανίσιμος Το Άλφα στην Δωρική προφορά γείνεται Όμικρον (Όλλα Ιωνικά, ΑΛΛ (ALL) Δωρικα και αντιθέτως)
    Αγλαός Ιωνικά……… Ογλαός Δωρικα….! ΌΓΛΑΟΝ Παιδίον = Εμφανίσημο όμορφο παιδί ΟΓΛΑΝI = Παιδί,
    Και Μοντέρνα Ιωνικά «υποτιμητικώς» Τσογλάνι, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΥΡΚΙΚΉ ΓΛΏΣΣΑ ΌΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΥΡΚΙΚΉ ΑΛΦΑΒΗΤΑ μόνο τουρκική συνειδηση υπάρχει

  92. Χαίρετε και χαρείτε όσο μπορείτε.
    Δύσκολο να σχολιάσω σήμερα. Το τέλος του Γιάννη μούκατσε βαρύ. Και τα λόγια τα θεωρώ πάντα λίγα και άδεια.

  93. π2 said

    Ως συνήθως, νιώθω τρομερή αμηχανία όταν πεθαίνει κάποιος που μόνο διαδικτυακώς έχω γνωρίσει. Συλλυπητήρια στους δικούς του.

    Δεν έχω να συνεισφέρω μεζεδάκι, αλλά περίεργο ειδησεογραφικό: https://www.iefimerida.gr/politiki/mitsotakis-me-kori-toy-dafni-farmakeio-self-test

    Το φαρμακείο είναι πολύ κοντά μου. Όταν πέρασα σήμερα γύρω στις 12:30 ήταν κλειστό. Στα εφημερεύοντα δεν το βλέπω. Πώς πήγε εκεί ο πρωθυπουργός; Για τις κάμερες το άνοιξαν; Κατανοητό αν έγινε για λόγους, ξέρω γω, ασφαλείας, αλλά τότε το ρεπορτάζ «ήμουν σε μια δουλειά και μπήκα να πάρω το τεστ για την κόρη μου» είναι κάπως παραπλανητικό.

  94. Αγγελος said

    Λεώνικε (64), κι εμένα μου φαίνεται απίστευτο ένας στοιχειωδώς μορφωμένος Έλληνας να μην ξέρει ότι εδώδιμα θα πει φαγώσιμα, αλλά φαίνεται πως έτσι είναι, και ότι λόγω του «Εδώδιμα και Αποικιακά» πολλοί νομίζουν πράγματι ότι θα πει «εγχώρια». Για τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο, το επιβεβαιώνει και η διατύπωσή του: «τα άλλοτε αποικιακά πουλιά, έχουν γίνει εδώδιμα».
    Η φράση του πάντως με έκανε να φανταστώ πιτσιρίκια να κυνηγούν παπαγαλάκια με σφεντόνες για να τα φάνε!

  95. Αγγελος said

    Μυλοπέτρε (68), νομίζω πως κάπου στο Διαδίκτυο το έχω ξαναδεί. Είναι τόσο απίστευτα παραληρηματικό που θα μπορούσε να είναι και σάτιρα κάποιων παρόμοιων δημοσιευμάτων, κάτι σαν τη διαφήμιση της Hellman’s — αλλά πολύ φοβούμαι πως δεν είναι…

  96. Alexis said

    Θλιβερά τα νέα για το θάνατο του Γς
    Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει… 😦

  97. Μαρία said

    93
    Όλες οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες απ’ τον επίσημο φωτογράφο του Δ. Παπαμήτσο. Το είδα φως και μπήκα προφανώς δεν ισχύει.

  98. Πέπε said

    @95

    Πιθανολογώ ότι οι περισσότεροι σχολιαστές εδωμέσα δεν έχουν προσωπικές επαφές με άτομα που να πιστεύουν και να διαδίδουν τέτοια πράγματα. Εννοώ συστηματικά, όχι κάποιον που κάπου τσίμπησε μια μεμονωμένη πληροφορία και την πίστεψε – αυτό είναι ανθρώπινο.Εγώ γνωρίζω έναν που παθιάζεται με δαύτα, και μπορώ να διαβεβαιώσω ότι αν του αντιτείνεις κάτι του τύπου «ξέρεις καθόλου από μεθόδους γλωσσολογίας;» ή «ξέρεις καθόλου αγγλικά, ιαπωνικά, τούρκικα;» ή «από πού τεκμηριώνεται ότι τον Βεσπούτσι τον έλεγαν Όμηρο μικρό;», θα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ σαν να μην το είπες.

    Χέζουμε τις μεθόδους, χέζουμε τις γνώσεις, χέζουμε την τεκμηρίωση. Δεν είμαστε θολοκουλτουριάρηδες, ούτε αδερφές.

    (Καλά, το πώς έλεγαν τον Βεσπούτσι μικρό και πώς άμα μεγάλωσε μου θυμίζει λίγο την κάρα του αγίου Ιωάννη σε ηλικία 12 ετών…)

  99. Avonidas said

    Καλησπέρα 😥

    Τον Γς τον είχα συναντήσει από κοντά μια μόνο φορά, και ανταλλάξαμε μόνο κάποιες τυπικές κουβέντες. Στο ιστολόγιο είχαμε κοντραριστεί αρκετά συχνά, ενώ είχα περιδιαβεί και στο δικό του blog.

    Τα συλλυπητήριά μου στους δικούς του, όση σημασία μπορεί να έχουν από κάποιον που ελάχιστα τον γνώρισε.

  100. rogerios said

    Ειλικρινή συλλυπητήρια στους συγγενείς και φίλους του Γς.
    Πιστεώ πως θα άξιζε (αυτό, όμως, θα το κρίνει ο Νικοκύρης) να υπάρξει μια ειδική υποκατηγορία όπου θα βρίσκονται συγκεντρωμένες οι αναρτήσεις που αφορούν φίλους και φίλες του ιστολογίου που έχουν εγκαταλείψει τον μάταιο κόσμο μας (λ.χ. εκείνη της αγγελίας της απώλειας και η αφιερωματική, εφόσον υπήρξε).

  101. rogerios said

    «Πιστεύω». Συγγνώμη για το τυπογραφικό.

  102. Χρήστος Π. said

    99 Κι όμως, αυτά τα συλλυπητήρια συχνά μετράνε ιδιαίτερα… Όσο για τις κόντρες, αυτές είναι το πιπέρι του ιστολογίου και η νοστιμιά.

  103. Avonidas said

    #102. Πολλές φορές όταν φεύγει κάποιος, είτε τον γνώριζα προσωπικά είτε στο διαδίκτυο, σκέφτομαι αυτά που είπα, αυτά που δεν είπα, και πιο πολύ εκείνα που έχω πει πάνω στον εκνευρισμό μου. Όλες οι διαφωνίες, όλες οι διαμάχες, μοιάζουν ασήμαντες σε τέτοιες στιγμές. Και σκέφτομαι: είναι πραγματικά αυτή η τελευταία εντύπωση που θα ήθελα να έχει από μένα;

  104. Γιάννης Ιατρού said

    Για Γς:
    Κανόνισα να υπάρχει ένα στεφάνι στην κηδεία του εκ μέρους όλων μας
    ΓΙΑΝΝΗ, ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ, / ΘΑ ΣΕ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ… /ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ,
    μιας κι είναι δύσκολο να παραβρεθεί (νομίμως 😉) κάποιος από εμάς που τον γνώριζε και προσωπικά.

  105. Nestanaios said

    88. Γιάννης Ιατρού.
    Καλό είναι να ασχολούνται οι πεθαμένοι με τους πεθαμένους και οι ζωντανοί με τους ζωντανούς.

  106. ΣΠ said

    Το «σεμνύνομαι» του Γεωργιάδη στο 8:21.

  107. Την παλιά φίλη δροσοφίλη
    γιατί την λέμε τώρα δροσόφιλα;

  108. @ 99 Avonidas

    Πώς λέγεται το δικό του blog;

  109. Γιάννης Ιατρού said

    105: Α, μάλιστα. Για πολλά άλλα δεν είδα να είσαι τόσο ευαίσθητος, αυτό σου γυάλισε!
    Γεγονότα αναφέρω, όχι κρίσεις. Τα έχουμε γράψει εδώ στο μπλογκ Καθηγήτρια του Λερναίου;
    Τέλος πάντων.

  110. @ 91 MAPIA

    Γιατί λέτε πως δεν υπάρχει τουρκικό αλφάβητο; Βλέποντα τη απλή λέξη «üç» (τρία) δεν καταλαβαίνουμε πως είναι γραμμένη στο τουρκικό αλφάβητο;

  111. Βλέποντας την…

  112. Avonidas said

    #108. Ο Κάκτος

  113. William T. Riker said

    Όπως πολλοί εδώ μέσα, δεν είχα την τύχη να γνωρίσω τον Γς από κοντά. Ας είναι αναπαυμένος.

  114. 100: Ενώ θα λείπει η υποκατηγορία όλων εκείνων που αποχώρησαν από το ιστολόγιο εξαιτίας κάποιων που παρέμεναν απαράλλαχτοι. Συλλυπητήρια στους δικούς του.

    Υπάρχει κάποιος άλλος που δεν του κάθεται ο συνδυασμός 400 πόδια μήκος και 610 MHz συχνότητα σωστός για ηλεκτρομαγνητικό κύμα; Ωχ, πλάτος λέει. Α, του τηλεσκοπίου, δηλαδή η διάμετρος του πιάτου είναι 122 μέτρα.

  115. sarant said

    72 Κάποιοι Κερκυραίοι έλεγαν οτι ο θόρυβος ήταν «για να ενοχλούνται οι Εβραίοι» ή καπως έτσι.

    83 Εξ οικείων

    100 Η ειδική υποκατηγορία έχει τον κίνδυνο να μην τη βλέπει κανένας. Αλλά ισως μια σελίδα με αναφορές σε όσους φίλους έφυγαν και σε επιμνημόσυνα δημοσιεύματα του ιστολογίου

    104 Μπράβο ρε Γιάννη

    106 Ευχαριστούμε

  116. sarant said

    90 Χρηστο ευχαριστώ. Κάποια απο αυτά μας τα είχε πει και στο ιστολόγιο αν και προτιμούσε να αφηγείται άλλου είδους δραστηριότητες.

  117. 104 Άξιος! Ευχαριστούμε.

  118. Alexis said

    #104: Μπράβο, ωραίο!

  119. Αράουτ said

    Καλησπέρα κι από εμένα. Συλλυπούμαι εκ βάθους καρδίας την αξιότιμη οικογένεια του καθηγητού Γιάννη Σούρδη, για τον αδόκητο θάνατο του θρυλικού σχολιαστού Γς, που επί χρόνια ανακηρυσσόταν (σύμφωνα με τα έγκυρα στατιστικά του κυρίου Ιατρού) στον πολυγραφότερο σχολιαστή του Σαραντακείου Ιστολογίου. Με συγκίνηση ενθυμούμαι την φιλικότατη υποδοχή με την οποία με περιέβαλε ο αλησμόνητος Γς, όταν προ 7μήνου πρωτοέσκασα μύτη εδώ πέρα (παραμονή του Τιμίου Σταυρού 2020), σε πολύ δύσκολες εποχές για το παρόν Ιστολόγιο, το οποίο βωλόδερνε κάτω από το 1.800 της Alexa. Κι όλα αυτά, ενώ οι περισσότεροι άλλοι σχολιασταί με λοιδορούσαν και με χλεύαζαν, πιστεύοντας – προφανώς – πως τα σχόλιά μου θα καταβαραθρώσουν έτι περαιτέρω το παρόν Ιστολόγιο.

    Στην μνήμη του ανεπανάληπτου Γς, ΚΑΛΩ τον αγαπητό κ. Σαραντάκο να επιτρέψει να τον πενθήσουμε όπως κι ο ίδιος θα ήθελε: Επί 8 ημέρες ας αφήσει ελεύθερα τα σόκιν σχόλια, χωρίς την μόνιμη απειλή της κόκκινης κάρτας, που είναι η διαχρονική πληγή του παρόντος Ιστολογίου, έχει γίνει αιτία αποχωρήσεως δεκάδων επιφανών σχολιαστών και δεν του επιτρέπει να διεκδικήσει την θέση που του αξίζει στην Βαθμολογία της Alexa.

    Στην μνήμη του αξέχαστου Γς, ΑΝΑΡΤΩ το τελευταίο του σχόλιο στο παρόν Ιστολόγιο, το οποίο αποκρύπτεται επί 24 ολόκληρες ώρες από τους κ.κ. Σαραντάκο + Ιατρού, για να μή θυμηθούμε ότι ο κορυφαίος αυτός σχολιαστής λάτρευε την ελευθεροστομία, ένα καθαρά ελληνικό χαρακτηριστικό που απεχθάνονται θανάσιμα οι χριστιανομπολσεβίκοι

  120. aerosol said

    Αντίο Γς. Ας είναι ελαφρύ το χώμα…

    #104 Έκανες πολύ καλά.

  121. Έχουμε μεζέ με Δώδιμη νεκρολογία σήμερα,
    και Ραμονική φιλολογία —
    Καλό κατευόδιο
    στον έκτακτο Κάκτο,
    θα μάς λείψει…

  122. όμοιος ομοίω…

  123. # 104

    Εύγε Ιωάννη, ευχαριστούμε

  124. Αγγελος said

    (104) Εξαιρετική ιδέα, Γιάννη. Σ’ευχαριστώ κι εγώ και σίγουρα όλοι όσοι συμπαθούσαν τον εκλιπόντα, μ’όλα του τα χούγια 🙂

  125. 104,
    Μπράβο!

  126. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  127. Νίκος Κ. said

    104: Πολύ καλή ιδέα, ευχαριστούμε.

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ας ακούσουμε τώρα την απορία του Χαραλάμπους», η Φλέσσα στο «Σε προσκυνώ, γλώσσα». Κύπριος μαθητής ο Χαράλαμπος, που σίγουρα τον φωνάζουν Χάμπο ή Πάμπο, χωρίς να έχουν πάρει την άδεια της καθαρολόγου κυρίας, που έχει ξεφύγει τελείως.

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    20.Ρελάνς στην Μπουλουμπίνα 🙂

    104. Εύγε

  130. Xρηστος Π. said

    # 104 Μπράβο! Πολύ ευγενικό και ανθρώπινο αυτό που έκανες, Ευχαριστούμε γι αυτό.

  131. ΚΩΣΤΑΣ said

    104 Εύγε, Γιάννη.

    …………………………………

    Για το Κιγκέρι:
    Πρόλαβες κανέναν από τους παρακάτω;
    https://www.onlarissa.gr/2021/04/10/morfes-tis-palias-larisas-filippakos-o-loustros-alekos-o-koulouras-machos-i-fon-telemak/

  132. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ποτά εδώδιμα και όχι αποικιακά
    Ελληνικά ποτά που αξίζει να δοκιμάσουμε
    https://www.moneyreview.gr/life-and-arts/8896/pota-edodima-kai-ochi-apoikiaka/

  133. Γιάννης Ιατρού said

    104: Είδατε που χθες συζητούσαμε το θέμα με τους έμφυλους τύπους με τις βουλευτριες και τις χορεύτριες; Ε, σήμερα προς στιγμή προβληματίστηκα: Μήπως νά ‘γραφε «φίλοι και φίλες»; Μπαα, στο προκείμενο τελικά το «φίλοι» νομίζω περιλαμβάνει και τα δύο.

  134. sarant said

    128 Λες και είναι το επώνυμό του!

  135. Γιάννης Ιατρού said

    129α Έφη μου, αυτός κάθε μέρα υπερβάλλει εαυτόν σε γκάφες. π.χ. σήμερα πήγε με την κόρη του «τυχαία» (αλλά μαζί με τον προσωπικό του φωτογράφο) σε (όπως αναφέρουν πολλοί που πέρασαν απ΄ εκεί) κλειστό !!! φαρμακείο στην Καλλιθέα να αγοράσει σελφ τεστ.
    Πωλητής σανού έχει γίνει.

  136. ΚΩΣΤΑΣ said

    133 Επί της ουσίας δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά στον αείμνηστο Γουσού μας, η ύπαρξη κοριτσιών θα τον χαροποιούσε ιδιαίτερα, λάτρης πάντα του ωραίου, του γυμνού και του θηλυκού… 😉

    Αν υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση για την αλλαγή, εδώ είμαστε…

  137. Pedis said

  138. Γιάννης Κουβάτσος said

    134: Εδώ είπε ότι διακόπηκε η συνέχεια της ελληνικής γλώσσας εξαιτίας της κατάργησης του πολυτονικού. Ο Μπαμπινιώτης ξεροκατάπιε, διαφώνησε ευγενικά και η Φλέσσα ξεπέρασε τον σκόπελο λέγοντας ότι θα το συζητήσουν άλλη φορά. Με τι εφόδια θα αντιπαρατεθεί η Φλέσσα στον Μπαμπινιώτη, σαν να λέμε πώς θα παίξει ο Χαραυγιακός εναντίον του Ολυμπιακού, θα έχει πλάκα να το δούμε.

  139. Pedis said

    (στο περίπου)

    Το Παλέρμο ήταν μία πανέμορφη πόλη … ήλιος, θάλασσα … αλλά υποφέρει από τρεις φοβερές πληγες που την έχουν κάνει διάσημη. Η πρώτη είναι η Αίτνα … η δεύτερη, η ξηρασία. Η τρίτη και χειρότερη για την οποία ευθύνεται ο άνθρωπος … το κυκλοφοριακό!

    (… λέει ο μαφιόζος).
    😄

    Πού χάθηκε ο Χτήνος;

  140. Χρήστος Π. said

    Πολύ σωστά ειπώθηκε πως ο εκλιπών φίλος Γιάννης δεν μπορούσε να γίνει ομότιμος, αφού συνταξιοδοτήθηκε στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή. Πιστεύω πως αυτό ήταν το τελευταίο τίμημα που πλήρωσε στο πανεπιστήμιο για την ιδιομορφία της προσωπικότητάς του, αλλά πιστεύω πως δεν τον απασχολούσε ούτε το τακτικό καθηγητιλίκι ούτε το ομοτιμιλίκι.Γράφτηκαν πολλά σωστά παραπάνω για τις κομπίνες που έγιναν και γίνονται σε εκλογές μελών ΔΕΠ. Η εκλογική διαδικασία έχει γίνει πολύ πιο αξιοκρατική τα τελευταία χρόνια αλλά σίγουρα δεν είναι τέλεια. Δύσκολα πλέον υποστηρίζεις υποψήφιο με λιγότερο ερευνητικό έργο σε σχέση με συνυποψηφίους, γίνεται αυτό με πολύ μικρότερη συχνότητα. Ένας τρόπος που μπορείς να εκλέξεις κάποιον εις βάρος άλλων με περισσότερο έργο, είναι να υπερ-προσδιορίσεις το αντικείμενο ώστε οι λιγότερες εργασίες κάποιου να θεωρηθούν σχετικότερες με το αντικείμενο. Δεν είναι αληθές ότι πάντα από φόβο ψηφίζεις ό,τι σου προτείνουν οι ισχυροί στο τμήμα σου. Πάντα ό,τι ήθελα έκανα και δεν με ενόχλησε κανείς. Αυτοί που «υποκύπτουν» ίσως είναι και ολίγον εθελόδουλοι γλύφτες εκτός βεβαίως αν όντως πιστεύουν οι άνθρωποι αυτό που ψηφίζουν.

    Γενικά απέχουν από το να είναι τέλειες οι εκλογές αλλά δεν είναι και το απόλυτο δικτατορικό μπάχαλο που ίσχυε παλιότερα. Η βελτίωση είναι αρκετά σημαντική ώστε να γεννά ελπίδες. Θα σας πω όμως πως πολλές φορές κάποιες «αδικίες» για μικρή διαφορά εργασιών και ερευνητικού έργου γίνονται, όχι από έλειψη αξιοκρατίας αλλά φόβο για τη προσωπικότητα κάποιων υποψηφίων. Εκλέγεις εύκολα άνθρωπο που υπερτερεί με ένα μονοψήφιο αριθμό εργασιών (σε καλύτερα ή χειρότερα περιοδικά, άλλο θέμα και αυτό), όταν έχει φύγει από 2-3 πανεπιστήμια, που δημιούργησε καυγάδες και τους έκανε όλους άχατα άχατα κουλουβάχατα; Υπάρχει πολύ τρέλλα στα πανεπιστήμια και πρέπει να προφυλαχτείς και από αυτό. Δεν μιλάω για την ακίνδυνη τρέλλα και ιδιαιτερότητα του καθενός μας, αλλά την εμπαθή, απειλητική, και προβληματική για κάθε συνεργασία.

    Καλό είναι να είμαστε όλοι φιλοσοφημένοι, προσγειωμένοι, γνώστες της προσωρινότητας στη δουλειά μας και ματαιότητας στη ζωή μας. Οι «αυθεντίες», οι υπερφίαλοι, και αυτοί που θέλουν να χτίζουν και διοικητικές «αυτοκρατορίες» των 3, 4, 5 γραφείων στη δουλειά τους είναι μίζεροι, κενοί, με θλιβερό πρόβλημα μόλις συνταξιοδοτηθούν. Πρέπει να ανακαλύψουν τότε το νόημα που έχασαν ή δεν είχαν στη ζωή τους. Η ευτυχία μας είναι στο μυαλό μας και αν το καρφώσεις σε ένα γραφείο στη δουλειά σου με τις «εξουσίες» σου, μόλις τα χάσεις αυτά το μυαλό άδειασε. (Ο Γιάννης είχε ενδιαφέροντα πολλά και παρά τις γνώσεις και ευφυία του ποτέ δεν υπήρξε υπερόπτης και «αυθεντία» με κανέναν. Σε μια πλατεία πίσω από το αμαξοστάσιο στο Κεραμεικό που τρώγαμε με κάτι Μπαγκλαντεσιανούς μετανάστες, είχε πει για πλάκα κάποτε πως είναι κλειδαράς και όλοι τον ήξεραν ως ο μπαρμπα Γιάννης ο κλειδαράς).

    Εξαιρείται το Επιτελείο στο σπίτι μου, και στο χωριό μου. Επίσης σε ένα τετράγωνο στη παραλία του χωριού μου που στήνω πάντα τα καρεκλάκια μου. Εκεί έχω ανακηρυχθεί ισόβιος Αυτοκράτωρ και η Αγγελικούλα Αυτοκράτειρα (εεεε, αυτοκρατόρισσα μήπως;)

  141. mitsos said

    Πολύ λυπάμαι για τον Γς
    Κάτι μου είχ κάνει κλικ . Τακτικότατος σχολιαστής με ιδιαίτερα ευφυή σχόλια και όχι μόνο στις σεξιστικές του αταξίες. Δεν έτυχε να συναντηθούμε ποτέ … Ας τον θυμόμαστε στα καλύτερά του.

    @!04 Ευχαριστούμε.

  142. 139 Εδώ είμαι, δλδ πριν κάνα μισάωρο μπήκα. Τα Σάββατά μου είναι γενικώς δύσκολες μέρες, με πολύ τρέξιμο.

  143. Γιάννης Ιατρού said

    136: Κώστα, σιγά μην αρκούνταν σ΄ αυτά ο Γς.
    Για ύστατο χαίρε του έχουμε οργανώσει τα δέοντα για να τον υποδεχθούν εκεί που πήγε…

  144. ΚΩΣΤΑΣ said

    143 Το καλύτερο μνημόσυνο στη μνήμη του, Γιάννη, έπραξες το σωστό για όλους μας! 😉

  145. mitsos said

    Και ένα μεζεδάκι
    από το tvxs

    «…σημαίνει προφανώς παράταση του φαινομένου μέχρι την θερινή ισημερία.»

    Προφανώς εννοεί θερινό Ηλιοστάσιο διότι η Ισημερία μπορεί να είναι ή Εαρινή ή Φθινοπωρινή .

    https://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/sotiris-o-mensebikos-kai-oi-mpolsebikoi-toy-koylenin

  146. Παναγιώτης Κ. said

    @104. Μπράβο για την πρωτοβουλία σου!

  147. Χαρούλα said

    #104 & 143 👍🏻Όλα τα φρόντισες! Ευχαριστούμε!

  148. Γιάννης Κουβάτσος said

    104: Είσαι η ψυχή του ιστολογίου, σ’ ευχαριστούμε για την ευγενική χειρονομία σου.👍

  149. Κιγκέρι said

    131: ΚΩΣΤΑ,

    τον Φιλιππάκο τον λούστρο, δεν τον θυμάμαι καθόλου, ίσως και να μην τον είχα προσέξει ποτέ. Στην Κεντρική Πλατεία θυμάμαι πολύ καθαρά μόνο τους υπαίθριους φωτογράφους – έναν ειδικά, με σκούρα γυαλιά και άσπρη ιατρική μπλούζα. Δεν μας πήγαιναν και πολύ συχνά οι γονείς μου στην Κεντρική, γιατί ήταν τεράστια και χανόμασταν, προτιμούσαμε την Ταχυδρομείου, που είχε και το συντριβάνι με τα νερά που άλλαζαν χρώμα!
    Τον Τέλεμαχ – έτσι τον έλεγε ο πατέρας μου, τον θυμάμαι μικρή να κυκλοφορεί στον δρόμο και νομίζω τον φοβόμασταν και λίγο, γιατί ήταν έτσι κακοσουλούπωτος, με μακριά αραιά μαλλια και κάπως γουρλωτά μάτια.
    Κουλουρά, θυμάμαι έναν που κυκλοφορούσε με ποδήλατο, πάνω στο οποίο είχε προσαρμόσει μια κατασκευή σαν σπιτάκι, με τζάμια γύρω γύρω, που είχε μέσα τα κουλούρια. Αυτός περνούσε σχεδόν κάθε πρωί κοντά από το πατρικό μου – ανέβαινε την 28ης Οκτωβρίου πηγαίνοντας από τον Σταθμό προς το κέντρο. Δεν ξέρω αν ήταν ο Αλέκος που λέει το άρθρο σου, νομίζω όμως ότι είδα σχετικά πρόσφατα κάποιον που του έμοιαζε, αρκετά ηλικιωμένο και ταλαιπωρημένο, καβάλα σε ένα ποδήλατο, που όμως δεν ποδηλατούσε με τα πετάλια, αλλά το έσπρωχνε με τα πόδια του για να μετακινηθεί.

    Από τους γραφικούς τύπους ακόμα παλιότερων εποχών, έχω ακούσει από τους γονείς μου και τους φίλους τους τον Βαγγελάκη τον Χαρίτο ή Ξύδη. Αυτός λέει, έκοβε με το ψαλίδι το κάτω μέρος από τα μπατζάκια του κι έτσι ακόμα και τώρα η μητέρα μου αντιπαθεί τα παντελόνια ως τη μέση της γάμπας, γιατί είναι σαν το παντελόνι του Βαγγελάκη του Ξύδη.

  150. Konstantinos said

    Νικοκυρη ήθελα να πιστευω οτι τον ειχες μπαναρει κι οτι ηταν καλα στην υγεια του…

    Ε ρε και να ναι αληθεια αυτη η ιστορια με το Χαροντα. Θα βρεθουν στην ιδια βαρκα ο Γς και ο prince Philip. Ο διαλογος θα χε περισσοτερο γελιο κι απο του Λουκιανου.

  151. Γιάννης Ιατρού said

    148: Γιάννη, μη με παινεύετε κι ευχαριστείτε τόσο, θα λυσσάξει ο γνωστός πολυώνυμος 🙂 🙂 🙂 και ποιός μας σώνει…
    Δεν έκανα τίποτα ιδιαίτερο, νομίζω πως πολλοί εδωμέσα το ίδιο θα έκαναν, αν είχαν την ίδια εσωτερική πληροφόρηση για τόπο, ημερομηνία κλπ. σχετικά με την κηδεία του φίλου μας κλπ.

  152. Μαρία said

    https://www.avgi.gr/sto-kokkino
    Αρχείο/Πέμπτη 8/4
    εκπομπή: Η πρηνής θέση … μετά το 11:00 ο πρόεδρος των εργαζόμενων.

  153. sarant said

    138 Ζβιν! Τι πατάτα ήταν αυτή; Θα το αιτιολογεί, υποθέτω, με τη δάσυνση των συνθέτων.

    140 Κι ο ίδιος έκανε τέτοιες ωραίες φάρσες.

    150 Δυστυχώς όχι…. (έτσι κι αλλιώς είχα χρόνια να το κάνω)

  154. Βαγγελάκη είχαμε και στην Φ.Νέγρη έναν μικρόσωμο τύπο, κακοντυμένο και με ύφος προβληματικού την δεκαετία του 70. Αν όμως τον καλόπιανες και του έδινες ένα ταληράκι μπορούσε να σου κάνει από μνήμης δύσκολους πολλαπλασιασμούς μέχρι τετραψήφιο με τετραψήφιο. Κοιτάζοντας σταθερά τον ουρανό και ψιθυρίζοντας νούμερα σαν τις παλιές αριθμομηχανές με γρανάζια, ήθελε τον χρόνο του δυο με τρία λεπτά αλλά σου έλεγε πάντοτε το σωστό αποτέλεσμα. Τον είχα πλησιάσει να μάθω τι κόλπο χρησιμοποιεί αλλά αυτός έκανε τις πράξεις με τον ίδιο αλγόριθμο που χρησιμοποιούμε στον γραπτό πολλαπλασιασμό, απλά δεν είχε ανάγκη να γράφει τις επι μέρους πράξεις μπορούσε να συγκρατήσει την εικόνα τους και στο τέλος έκανε πρόσθεση ανά στήλη και διάβαζε το αποτέλεσμα !!

  155. ΚΩΣΤΑΣ said

    149
    Υπήρχαν και άλλοι, η φίρμα όμως από όλους αυτούς ήταν ο Μάχος, σε σωματοδομή, φάτσα και πνεύμα, διανοούμενος. Αφού τον πρόλαβες, δικαιούσαι να λες ότι κάτι θυμάσαι από την παλιά Λάρισα! 😉

  156. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @104,143. Γιάννη, σ᾿ εὐχαριστοῦμε. Μᾶς ἐκπροσώπησες ἄξια.

    Ὅσο γιὰ τὸν φίλο μας τὸν Γουσοῦ, σίγουρα θὰ χαμογελᾶμε ὅποτε θυμόμαστε τὶς σκανταλιές του.

    Γι᾿ αὐτὸ τὸν ἀποχαιρετῶ μὲ γελαστές φατσοῦλες.

    🙂 🙂 🙂

  157. Pedis said

    # 142 – «Να δίνεις το παρών και πήγαινε να παίξεις όπου θέλεις» μούλεγε η γιαγιά μου όταν ήμανα μικρός. 😀

    Ακόμα δεν τα ‘χει πάρει αυτά που ζητάει;

    Έλα, αργήσαμε και βαριέμαι το ίδιο σήριαλ.

    Αφού θα του τα σκάσουνε στο τέλος.

  158. Corto said

    104:
    Γιάννη συγκινητική η κίνησή σου για τον Γς. Ευχαριστούμε πολύ!

  159. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  160. Μαρία said

  161. sarant said

    159 Μπράβο! Θα του άρεσε πολύ.

  162. Γιάννης Ιατρού said

    159: 👍😂

  163. ΣΠ said

  164. Πέπε said

    104

    Εύγε Γιάννη. Είσαι ευγενής. Από το στεφάνι, ας είναι κι ένα λουλούδι (ή μερικά πέταλα, όσο βγαίνει η μοιρασιά) από μένα. Σ’ ευχαριστούμε.

  165. Pedis said

    Τι σόι εγκέφαλοι σχεδίασαν τη χρονοβόρα, μη πρακτική διαδικασία για μία τρύπα στο νερό στο τέλος-τέλος, όπως θα διαπιστωθεί …

    Click to access selftest.pdf

    Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν τα ανωτέρω πρόσωπα.

    Ο μαθητής/τρια επιδεικνύει απλώς (δεν παραδίδει) τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και θα τη φέρει μαζί του/της μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση που ζητηθεί επίδειξή της από εκπαιδευτικό ή από τον Διευθυντή/τρια/Υποδιευθυντή/τρια.

    Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στην τάξη, τότε δεν γίνεται δεκτός/η, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από την σχολική μονάδα. Εάν ο μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί ανά τις σχολικές μονάδες για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊου – COVID 19, μέχρις ότου οι γονείς/νόμιμοι κηδεμόνες τον/την παραλάβουν τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων προστασίας.

    Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID 19 θετικού ή αρνητικού αποτελέσματος για τους/τις μαθητές/τριες, ή της δήλωσης του θετικού ή αρνητικού αποτελέσματος για τους εκπαιδευτικούς τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), του διοικη-τικού και του λοιπού προσωπικού των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), των Λυκειακών Τάξεων των Γυμνασίων με Λυκειακές Τάξεις, αντίστοιχα, αυτές, μπορούν να συμπληρωθούν και να υπογραφούν και χειρόγραφα από τους γονείς/κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/τριών, από τους ενήλικους μαθητές, από τους εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), του διοικητικού και του λοιπού προσωπικού, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο στην παρούσα (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι).

    Ας πούμε, να γίνεται αυτόματη γνωστοποίηση του αποτελέσματος του τεστ, μετά την καταχώρησή του από τον ενδιαφερόμενο, σε μία βάση δεδομένων στην οποία έχει πρόσβαση η γραμματεία του σχολείου του μαθητή δεν ήταν δυνατή;

  166. Pedis said

    Ένα θετικό, πάντως, υπάρχει στο ΦΕΚ και να το σημειώσουμε. 😀

    Ο μαθητής/τρια επιδεικνύει απλώς (δεν παραδίδει) τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και θα τη φέρει μαζί του/της μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση που ζητηθεί επίδειξή της από εκπαιδευτικό ή από τον Διευθυντή/τρια/Υποδιευθυντή/τρια.

  167. antonislaw said

    Βαρύ το νήμα σήμερα με την είδηση της απώλειας του Γς, το οποίο το ελάφρυνε με τις σκανταλιάρικες αναρτήσεις του. Συλλυπητήρια εγκάρδια! Μου έλειπαν και θα μου λείψει κι εμένα πολύ.

    Γιάννη Ιατρού σε ευχαριστώ κι εγώ για την πρωτοβουλία σου, ήταν εξαιρετική. Τώρα οι Γιάννηδες μας του ιστολογίου-όσους ξέρω δηλαδή- είσαι εσύ. (Θα ήταν υπερβολικό να ρωτήσω μήπως υπάρχει ή θα μπορούσε να υπάρξει κάποιο κοινό ταμείο των φίλων του ιστολογίου για τέτοιες-και όχι μόνο- περιστάσεις ώστε να μην επιβαρύνεται μόνο ο προβαίνων σε τέτοιες ευγενείς χειρονομίες;)

  168. antonislaw said

    20 Μπράβο Γιάννη για το θέμα της λανθασμένης αναγραφής του ονόματος του εκλιπόντα Δούκα του Εδιμβούργου που αλίευσες. Θα έπρεπε οι συνεργάτες τους πρωθυπουργού να ξεστραβωθούν (που θά’λεγε και ένας άλλος σχολιαστής, ορθώς εν προκειμένω) και να ανοίξουν δύο δευτερόλεπτα το σάιτ της βασιλικής οικογένειας του Ηνωμένου Βασιλείου να δουν πώς γράφεται, και φυσικά είναι με ένα «l» Philip, και όχι βέβαια Phillip.
    https://www.royal.uk/early-life-and-education
    Ή έστω το BBC…
    https://www.bbc.com/news/world-56687736

    68-95-98-105-109 Εύλογη και δικαιολογημένη η κριτική για το έργο και τις απόψεις της Τζιροπούλου-Ευσταθίου. Εφόσον κάποιος έχει δημοσιεύσει σε βιβλίο τις απόψεις του το γεγονός ότι δεν είναι πλέον εν ζωή δεν απαγορεύει ούτε προσκρούει σε κανένα κανόνα ηθικής ή δεοντολογίας να δέχεται κριτική. Ο τεθνεώς δεδικαίωται αλλά όχι απαραιτήτως και το έργο του και οι απόψεις του, και οφείλεται να τίθενται υπό τη βάσανο αμερόληπτης κριτικής. Όπως επίσης οφείλεται να υπάρχει κριτική σχετικά με την ύπαρξη ή μη των σπουδών του ή την ποιότητα τους, οι οποίες συναρτώνται άμεσα με τη δημόσια δράση του όσον αφορά το έργο του και τις απόψεις του. Επομένως προσωπικά θα διαφωνήσω με την κριτική του Nestanaios στο 105.

  169. antonislaw said

    165 «Ας πούμε, να γίνεται αυτόματη γνωστοποίηση του αποτελέσματος του τεστ, μετά την καταχώρησή του από τον ενδιαφερόμενο, σε μία βάση δεδομένων στην οποία έχει πρόσβαση η γραμματεία του σχολείου του μαθητή δεν ήταν δυνατή;»

    Εικάζω ότι το υπουργείο Παιδείας μετά και την μομφή με έντονη οσμή σκανδάλου Cisco για την εκχώρηση προσωπικών δεδομένων, δεν θέλησε να δημιουργήσει και άλλο έναν ηλεκτρονικό κατάλογο/αρχείο με -προσοχή εδώ- ειδικής κατηγορίας προσωπικά δεδομένα (αυτά που με βάση το εσωτερικό δίκαιο για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ορίζονται ως «ευαίσθητα») τα οποία αφορούν την υγεία προσώπων. Επομένως- και αυτό που αναφέρω είναι η καλοπροαίρετη και όπως λέμε η καλή εκδοχή το Υπουργείο Παιδείας είναι στο πνεύμα των διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (GDPR) από όπου προκύπτει ότι η επεξεργασία, η δημιουργία αρχείων εν προκειμένω, πρέπει να περιορίζεται στην όσο το δυνατόν απολύτως αναγκαία έκταση.

    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/346450_skandalo-cisco-pek-terasties-oi-eythynes-toy-ypoyrgeioy-paideias

  170. Λεύκιππος said

    Γς καλό παράδεισο

  171. Ρενέ said

    Μόνο εγώ δεν καταλαβαίνω πώς κολλάνε τα εδώδιμα με τα αποικιακά; Αν έγραφαν «εδώδιμα αποικιακά» (κατηγορηματικός προσδιορισμός), βγάζει νόημα. Αλλά «εδώδιμα – αποικιακά», δηλ. «εδώδιμα και αποικιακά»; Τι σχέση έχουν; Κάνουν οικονομία λόγου και εννοούν [εγχώρια] εδώδιμα και αποικιακά [εδώδιμα]; Ή απλώς αναφέρουν τα πιο δημοφιλή ή πιασάρικα προϊόντα τους, δηλ. τα τρόφιμα και τα αποικιακά προϊόντα παντός είδους;

  172. Ρενέ said

    153, 170. Α προπό, γιατί Λεύκιππος και όχι Λεύχιππος;

  173. Άγγελος Σέρτης said

    172
    «ο ίππος πριν εψιλούτο τοις παλαιοίς , και δια τούτο εν ταις συνθέσεσιν ου λέγομεν λεύχιππος , αλλά λεύκιππος»
    (G. Cramer, Anecdota Graeca, 1841)

  174. @ 171 Ρενέ

    Καλή παρατήρηση. Όμως τα «αποικιακά» δεν πρέπει να θεωρούνται κυριολεκτικά «εδώδιμα» (φαγώσιμα) αλλά συμπληρώματα – καρυκεύματα (όπως και είναι).

  175. Alexis said

    #171: Την ίδια απορία έχω κι εγώ. Πρόκειται για δύο άσχετες μεταξύ τους λέξεις που δεν κολλάνε πλάι-πλάι για την περιγραφή προϊόντων, εκτός αν η μία προσδιορίζει την άλλη.
    Το «εδώδιμα αποικιακά» έχει κάποιο νόημα, το «εδώδιμα-αποικιακά» ή το «εδώδιμα, αποικιακά» μόνο σύγχυση δημιουργεί.
    Πολύ πιο σαφής και ξεκάθαρη θα ήταν μία επιγραφή του τύπου: «ΕΔΩΔΙΜΑ (ΕΓΧΩΡΙΑ-ΑΠΟΙΚΙΑΚΑ)»

    Ο τρόπος που κάποιοι αποχαιρετούν τον Γς με τα σχόλιά τους (π.χ. 159) μου θυμίζει την ταινία «Εντιμότατοι φίλοι μου 2» του Μάριο Μονιτσέλι, όπου οι τέσσερις φίλοι αποχαιρετούν τον εκλιπόντα πέμπτο της παρέας αναπολώντας και ξαναζώντας τις περιπέτειες και τις «σκανταλιές» τους.
    Είναι συγκινητικό…

    #157: Το «κατοικοεδρεύω» χρησιμοποιείται λοιπόν σε επίσημα νομικά έγγραφα.
    Εγώ μέχρι τώρα το θεωρούσα αποκλειστικά αργκοτικό-ειρωνικό («πού κατοικοεδρεύεις εσύ;»)

  176. 172, 173

    Πολύ καλό. Ερώτηση και απάντηση. Μπράβο και στους δύο.

  177. Κιγκέρι said

    171: Εγώ καταλαβαίνω ότι «αποικιακά» ήταν κυρίως ο καφές, το τσάι και τα μπαχαρικά, που ναι μεν τρώγονται (ή πίνονται), αλλά δεν χαρακτηρίζονται ακριβώς τρόφιμα, οπότε το «εδώδιμα-αποικιακά» περιγράφει δύο διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τρόφιμα και μπαχαρικά.

  178. Alexis said

    #173: Τότε γιατί «έφιππος» και «τέθριππον» κ.ά΄;

  179. @ 177 Κιγκέρι

    Σωστό και πιο διευρυμένο από το δικό μου (με τον καφέ και τα …κουλουράκια). 🙂

  180. π2 said

    Η Αυστρία αγοράζει 1 εκ. δόσεις του εμβολίου Σπούτνικ. Κατά το ρεπορτάζ της ΕφΣυν, «με ένα εκατομμύριο επιπλέον δόσεις θα δημιουργηθεί «επιπλέον turbo» στην αυστριακή εκστρατεία εμβολιασμού».

    Η ελληνικούρα «θα δημιουργηθεί επιπλέον turbo» είναι προφανώς απόπειρα να μεταφραστεί μια φράση του τύπου this will turbo boost vaccination.

  181. Alexis said

    #174, 177: Έτσι όπως το εξηγείτε βγάζει νόημα…

  182. @ 178 Alexis

    Με καλημέρες μου, Αλέξη. Ε… θα είναι νεότερες συνθέσεις και όχι των «παλαιών».

  183. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    #149 Κιγκέρι τους φωτογράφους τους πρόλαβα και γω το 1981. Αλλά κάπου 1982-83 πρέπει να σταμάτησαν. Δεν τους θυμάμαι για μεγάλο διάστημα.
    Τι μου έμαθες στο προχθεσινό(#188) για την Μουλάν!!! Την θεωρούσα φανταστική ηρωΐδα για την ταινία! Φχαριστώ σε!🌼

  184. Άγγελος Σέρτης said

    175
    «το «εδώδιμα-αποικιακά» ή το «εδώδιμα, αποικιακά» μόνο σύγχυση δημιουργεί.»

    Κάθε άλλο. Οι παλιές ταμπέλες ήταν ξεκάθαρες: «Εδώδιμα-Αποικιακά», «Εδώδιμα και Αποικιακά», δηλ. τρόφιμα (εδώδιμα) και προϊόντα από τις αποικίες (αποικιακά), όπως τσάι, ρύζι, μπαχαρικά, κακάο κλπ.

  185. Κιγκέρι said

    Καλημέρα παιδιά! Όλοι παρέα τον πίνουμε τον καφέ μας; 🙂

  186. Κιγκέρι said

    180: Π2,

    μου θύμισες το μαθητικό αστείο:
    – Τι διαφορά έχουν ο λαγός και το κουνέλι;
    – Ο λαγός είναι ένα κουνέλι turbo! 🙃

  187. Στεναχωρήθηκα για το Γς. ΕίμαιΤελικά είμαστε πολοί οι φίλοι που αναφέρει ο Γιαννης Ιατρού του σχόλιο 103 και ας τον είχα συνατήσει μόνο εδώ.

  188. Χαρούλα said

    Καλημέρα και εδώ!
    Αυτό που λέει η Κιγκέρι(#177), το βρήκα και αλλού ως άποψη. Μάλλον (όπως συνήθως) έχει δίκιο.

    Η λέξη «Εδώδιμα» (από τον τύπο έδομαι του ρήματος τρώγω) σήμαινε τα φαγώσιμα, και η λέξη «Αποικιακά» τα είδη που τότε έρχονταν από τις αποικίες των ευρωπαϊκών χωρών στην Ασία, Αφρική κ.ά., όπως π.χ. τα μπαχαρικά, το τσάι και άλλα παρεμφερή είδη.
    https://aromalefkadas.gr/%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B5%CE%B4%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%AD/

    https://www.news247.gr/sthles/skoufakia/edodima-apoikiaka-ti-simainei.6642214.html

  189. Alexis

    Σε πρεβεζάνικο περιβάλλον, απέναντι από το Αγ. Αθανάσιο, στο παντοπωλείο Λογοθέτη (πατρός του προέδρου του πολιτιστικού συλλόγου), εκεί που έχω τον κόκκινο σταυρό, υπήρχε αυτή η επιγραφή. 🙂

  190. @ 188 Χαρούλα

    Το λέω κι εγώ, πιο πάνω. Έτσι δεν είναι; Με καλημέρες.

  191. Κιγκέρι said

    183: Χαρούλα,

    α: κι εγώ στην ίδια εποχή αναφέρομαι (το 1981 ήμουνα δώδεκα χρονών). Φαντάζομαι ότι αργότερα θα συνταξιοδοτήθηκαν οι παλιοί υπαίθριοι φωτογράφοι και οι νεότεροι προτίμησαν τα καταστήματα-φωτογραφεία.

    β: στη μεταγλωτισμένη εκδοχή της Μουλάν, η φωνή του γκαφατζή προστάτη δράκου ήταν του Πέτρου Φιλιππίδη. Άντε να την ξαναδεί κανείς τώρα χωρίς δυσάρεστους συνειρμούς…

  192. # 173, 178

    Οσο ήταν ελεύθερα τα άλογα έπαιρνε ψιλή ο ίππος, όταν τους βάλανε χαλινάρι, ε, του βάλανε και μια δασεία να το θυμάται ο ίππος…

  193. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    167 Αντώνη, οι Γιάννηδες του ιστολογίου δεν ξέρω αν φτανουν τους παροιμιώδεις 45 παντως περιλαμβάνουν τουλάχιστον τον Μαλλιαρό και τον Δημόσιο Χώρο.

  194. 193 Saran

    Ναι, ναι και οι Γιάννηδες της «μυστικής»… 🙂

  195. ΣΠ said

    193
    Και τον Κουβάτσο.

  196. sarant said

    195 Ωχ βέβαια. Συγγνωμη Γιάννη!

  197. Pedis said

    «Η Ελλάς είναι προωρισμένη να ζήση και θα ζήση.

    Οπως είναι όμως σήμερον η Ελλάς είναι αδύνατον να ζήση και να εκτελέση την εκπολιτιστικήν αποστολήν της.

    Παραστατική στατιστικών. Εισαγωγή-εξαγωγή. Ετήσιο έλλειμμα. Αναλογία φόρων κατ’ άτομον. Αναλογία Δημοσίου Χρέους κατ’ άτομο. Σύγκρισις Δημοσίου χρέους προς Εθνικό πλούτον.
    Αποτέλεσμα. Αεργία, Γενική δυσπραγία και αθλιότης!!

    Συμβολική εικών. Γωνιά λιμανιού Πειραιώς με τα δεμένα βαπόρια και μερικούς αέργους με τα χέρια στην τσέπη επάνω στην προκυμαία.

    Εσωτερικό εργατικού σπιτιού, μ’ ένα κομμάτι ξερό ψωμί επάνω στο τραπέζι, άθλιο περιβάλλον και πεινασμένες υπάρξεις.

    Επειτα όμως από ένα νικηφόρο πόλεμο; Ενα μεγάλο μέλλον περιμένει την Ελλάδα.

    Παραστατικοί στατιστικοί πίνακες. Εισαγωγή-εξαγωγή. Στους δευτέρους προστίθεται αυτομάτως ΘΡΑΚΗ-ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ.

    Ογκος εξαγωγής υπερβαίνει όγκον εισαγωγής, ο οποίος συγχρόνως ελαττούται αυτομάτως. Φορολογία κατ’ άτομον λιγοστεύει από όγκον, γίνεται ελάχιστο πραγματάκι, το οποίον η μορφή της στατιστικής σηκώνει στο μικρό δακτυλάκι του.

    Στον όγκο του εθνικού πλούτου ανεβαίνουν και προστίθενται οι όγκοι του πλούτου Θράκης και Μικράς Ασίας. Ο όγκος του Δημοσίου χρέους μικραίνει.

    Με την αναλογία του κατ’ άτομο γίνεται το ίδιο όπως και με την αναλογία της φορολογίας.

    Ακόμη είναι αναπόφευκτος ο πόλεμος αυτός.

    Αν δεν τον κάμουμε εμείς θα μας τον κάμουν οι Τούρκοι. Και τότε αλλοίμονο στην Ελλάδα.

    Προβολή χάρτου της Ελλάδος πάνω στον οποίον απλώνεται μια μαύρη μελανιά από την Ασία στην Σμύρνη, τα νησιά, την Θράκη, την Μακεδονία και την Θεσσαλία έως στας Αθήνας.

    Ο πόλεμος αυτός θα είναι ο τελευταίος. Μια μακρά περίοδος ειρήνης θα τον ακολουθήση.

    Ο δρόμος της προς τα υψηλά πεπρωμένα της θα είναι πια ανοιχτός. Κι ένα νέον Ελληνικόν θαύμα θα καταπλήξη και πάλιν την Ιστορία.

    Στατιστικοί πίνακες μελλούσης Ελλάδος. Εκτασις, Πληθυσμός. Κατ’ έτος αύξησίς του. Χάρτης της μελλούσης Ελλάδος».

  198. Spiridione said

    Συλλυπητήρια και από μένα για τον Γς.

  199. Nestanaios said

    168. Antonislaw.

    Όταν ο προθανάτιος χρόνος αρκεί, ο μεταθανάτιος περιττεύει.

  200. antonislaw said

    193-196

    Ωχ, ζητώ συγγνώμη από το Γιάννη Μαλλιαρό, το Γιάννη Κουβάτσο και το Δημόσιο Χώρο που είπα ότι μετά την απώλεια του Γς στο ιστολόγιο έμεινε μόνο ο Γιάννης Ιατρού. Μάλλον από τη συγκίνησή μου το έγραψα και ίσως επειδή ο Γς και ο Γιάννης Ιατρού είχαν περίπου την ίδια περίοδο νοσηλευτεί και έλπιζα ότι την ίδια περίοδο θα επιστρέψουν πάλι μαζί. Ναι είναι καλά λοιπόν όλοι οι Γιάννηδες το ιστολογίου μας και να θυμόμαστε το Γς! (άμποτες ταχιά να καταφέρουμε να κάνουμε μια μάζωξη, εγώ πάντως θα έρθω από Πάτρα ανυπερθέτως να σας γνωρίσω)

  201. antonislaw said

    «Η πινακίδα Εδώδιμα – Αποικιακά που ήταν πολύ συχνή στα παλιά μπακάλικα, είναι υπεύθυνη για την παρανόηση. Πολλοί θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα δίπολο αντίθετων εννοιών -τα αποικιακά είναι αυτά που έρχονται από μακρινούς τόπους, άρα τα εδώδιμα είναι αυτά που παράγονται εδώ, τα εγχώρια!»

    Αυτή η παύλα έκανε τη ζημιά στην κατανόηση. Με λίγο ψάξιμο είδα πάντως και ταμπέλα εποχής που εντόπιζε τη σύγχηση και έβαζε τα εδώδιμα αποικιακά (ως ρεκλάμα, που τη βάζεις για να μη χάσεις τη γνώση του κόσμου για το τι σημαίνει), και αποκάτω τα εγχώρια προϊόντα.

  202. antonislaw said

    199
    Nestanaios
    καταλαβαίνω πώς το θέτεις.
    Εμένα πάντως με εξακολουθεί να με ενδιαφέρει αν πολυδιαφημισμένοι και πολυγραφότατοι εθνικοί αποκοιμιστές και κομιστές εθνικών γλωσσολογικών μύθων και τσαρλατανισμών δεν είχαν εντέλει καν και κάποιο σοβαρό πτυχίο από πίσω. Ίσως βοηθήσει και στην αποδόμηση αυτών των παραμυθιών που έχουν κατακλύσει από καιρό το διαδίκτυο-και όχι μόνο. Σημειώνω ότι στο χώρο της εκπαίδευσης που βρίσκομαι πόσες φορές έχω ακούσει από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς (αυτοί έχουν πτυχίο από γνωστό πανεπιστήμιο θα μου πεις, ίσως και να έχεις κάπου δίκιο) να διαδίδουν και να αναπαράγουν μεταξύ τους τους γλωσσικούς τσαρλατανισμούς, και τους βλέπεις με τι νοσταλγία, με τι χαρά τους λένε που σκέφτεσαι τελικά αν θα πρέπει να τους χαλάσεις το όνειρο. Εννοείται ότι και με τα εφόδια από το ιστολόγιο που έχω τους το χαλάω, εθνικόν το αληθές!

  203. Γιάννης Ιατρού said

    200: Είμαστε δυό, είμαστε τρεις, είμαστε 1013… 🙂 🙂

    ΥΓ: Νίκο ξεπερνούν τους 45, από την αρχή μέτρησης του χρόνου (Φεβ. 2009). κάπου 97 μέτρησα πρόχειρα (με τις Ιωάννες μαζί, ε!)

  204. Πέπε said

    @201

    > Αυτή η παύλα έκανε τη ζημιά στην κατανόηση.

    Τις επιγραφές δεν τις έκαναν πάντοτε επαγγελματίες επιγραφοποιοί, ενώ και όταν τις έκαναν, δεν ήταν όλοι αυτονοήτως βαθιά γραμματιζούμενοι. Σε μια εποχή που εκτείνεται τουλάχιστον ως τη δεκ. ’80 (και μνημεία της μπορεί να σώζονται ακόμη) ήταν αρκετά διαδεδομένη στις επιγραφές η τελείως άκυρη χρήση τόσο της παύλας όσο και των εισαγωγικών.

    Μη μου πείτε ότι δεν έχετε δει ποτέ επιγραφές τύπου ΦΡΕΣΚΑ-ΨΑΡΙΑ ή «ΦΡΕΣΚΑ» ΨΑΡΙΑ ή ΦΡΕΣΚΑ «ΨΑΡΙΑ». Θα αναρωτηθούμε τι δηλοί η παύλα ή τα εισαγωγικά; Τίποτε δε δηλούν! Τους άρεσαν οι παύλες και τα εισαγωγικά κι έβαλαν μερικά, αυτό είναι όλο.

  205. Μαρία said

    O παλιός σχολιασμός των εδωδίμων πριν απο δέκα χρόνια, βλ. και σχόλια.
    https://sarantakos.wordpress.com/2011/03/30/edwdimotatoulis/#more-4154
    και ο λίγο μεταγενέστερος
    https://sarantakos.wordpress.com/2013/05/25/meze-67/

  206. π2 said

    Ογκώδες μεζεδάκι από την Εφημερίδα των Συντακτών (και μάλιστα σε κείμενο με δυο υπογραφές): https://www.efsyn.gr/tehnes/ekdoseis-biblia/289197_me-prooptiki-tin-eydaimonia

    Στη φράση «Οπως εύστοχα παρατηρούν στον πρόλογό τους οι επιμελητές της έκδοσης Alberto Camerotto και Filippomaria Pontani, «σε μια εποχή όλο και πιο σκυφτή στις δυστοπίες (…)»» το σκυφτή εμφανώς δεν βγάζει νόημα. Ο πρόλογος του βιβλίου είναι διαθέσιμος στα γκουγκλοβιβλία. Το πρωτότυπο λέει «in un’ epoca sempre più prona alle distopie», «σε μια εποχή όλο και πιο επιρρεπή στις δυστοπίες». Κάποιος (ή το μεταφραστήρι του…) πήγε να μεταφράσει το prona κυριολεκτικά, πρηνηδόν.

  207. π2 said

    Βρε τι τραβάμε με τους μεταγραμματισμούς: https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/289029_diamartyria-gia-tin-eleusis-poy-egine-elevsis

  208. sarant said

    206 Ωχωχ!

    207 Έχουμε γράψει σε σχετικα πρόσφατο μεζεδοάρθρο.

  209. Pedis said

    # 206 – prono – έχει και την έννοια του υποταγμένου, του υποχωρητικού, του συμμορφώσιμου, αλλά η δική σου είναι η πιο σωστή απόδοση στο συγκεκριμένο χωρίο. Πού βρήκες το πρωτότυπο;

  210. π2 said

    209: https://books.google.gr/books?id=mOnrDwAAQBAJ&pg=PT2&hl=el&source=gbs_toc_r&cad=2#v=onepage&q&f=false

  211. Μαρία said

    206
    Ο επιμελητής 🙂 https://biblionet.gr/%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%cf%89%cf%80%ce%bf/?personid=41882
    https://ipolizei.gr/outopia-europi-ekdoseis-gkoni-nees-ekdoseis-vivlia-i-poli-zei/

  212. ΓιώργοςΜ said

    165, 169
    Τα δεδομένα που έχουν δοθεί με την υπάρχουσα διαδικασία είναι αρκετά, δε χρειάζεται άλλη βάση δεδομένων. Οι γονείς δηλώνουν τα προστατευόμενα μέλη και το σχολείο που πηγαίνουν με τη φορολογική τους δήλωση. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί κωδικούς taxis για την ταυτοποίηση. Τα σχολεία έχουν μαθητολόγιο. Το ερώτημα είναι αν είναι σύννομη η επεξεργασία αυτών των δεδομένων. Κυρίως, αν είναι ασφαλής: Τα σχολεία λαμβάνουν τα δεδομένα έτσι και αλλιώς, σε χαρτί ή ψηφιακά, αν όμως στη διαδρομή υπάρχει πιθανότητα να φθάσουν σε χέρια τρίτων, είναι μια τελείως άλλη ιστορία.

  213. π2 said

    211: Δεν ξέρω αν το λάθος υπάρχει και στην έκδοση ή μόνο στο άρθρο πάντως.

  214. Μαρία said

    209
    Kαι του επιρρεπή.

    213
    Σε εισαγωγικά; Απίθανο να ξαναμετάφρασαν το κείμενο.

  215. nikiplos1 said

    Στενοχωρήθηκα για το Γσ. Δεν τον γνώριζα παρά μόνο από εδώ και λίγο από το ιστολόγιό του. Sui generis άνθρωπος αλλά εν τέλει ποιός δεν είναι? Είχα ψυλλιαστεί ότι κάτι τρέχει, καθώς απείχε από το ιστολόγιο εδώ και αρκετό καιρό. Ας είναι η μνήμη του σε εμάς ζωντανή, και στους οικείους και τους φίλους του διδακτική.
    Αφιερωμένο από καρδιάς:

  216. Pedis said

    # 210 – Ευχαριστώ.

    # 214 – Gentile signora, έγραψα appunto … και … 🙂

  217. Spiridione said

    213. 214. Ναι, υπάρχει και στην έκδοση.
    https://www.academia.edu/44056089/%CE%91%CE%98%CE%97%CE%9D%CE%91_%CE%89_%CE%97_%CE%9F%CE%A5%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%91_%CE%A4%CE%97%CE%A3_%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%9A%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%91%CE%A3

  218. sarant said

    217 Σκυφτή λοιπόν….

  219. Μαρία said

    218
    Και γονατισμένη για την επιμέλεια στο γόνατο εφάμιλλη με την επιμέλεια του Κολιόπουλου και την αριστοκρατία της ρόμπας 🙂

  220. Μαρία said

  221. Ρενέ said

    173. Σωστά, αφού και η ΠΙΕ ρίζα είναι *h1ekwo, που δε δικαιολογεί τη δασεία. Θα κοιτάξω πώς προέκυψε, αλλά μάλλον ξεφεύγει από τα ενδιαφέροντα αυτού του ιστολογίου. Ευχαριστώ!

    201, 174, 177 κ.ά. Ευχαριστώ και για τις επεξηγήσεις σχετικά με το «Εδώδιμα-Αποικιακά».

    Ειδικά για πουλιά η παρεξήγηση τονίζεται από το ωδ- των εδώδιμων που φέρνει στο νου τα ωδικά πτηνά.

  222. Κουνελόγατος said

    104. Να είσαι καλά Γιάννη.

  223. και πάλι καθυστερημένα έμαθαγια τον ΓΣ.
    θερμά συλλυπητήρια στους φίλους κ την οικογένειά του.
    καλημέρα κ καλή εβδομάδα

  224. ΣΠ said

    Θλιβερή σύμπτωση. Την περασμένη εβδομάδα πέθανε και ο σημαντικός εξελικτικός βιολόγος Κώστας Κριμπάς με τον οποίο ο Γς είχε συνεργαστεί σε αρκετές εργασίες. Μια λίστα:

    Loukas, M., Krimbas, C.B., Sourdis, J.
    The genetics of Drosophila subobscura populations XIII. A study of lethal allelism
    (1980) Genetica, 54 (2), pp. 197-207.

    Sourdis, J., Krimbas, C.
    Accuracy of phylogenetic trees estimated from DNA sequence data
    (1987) Molecular Biology and Evolution, 4 (2), pp. 159-166.

    Krimbas, C.B., Sourdis, J.
    Recent improvements in handling allelic isozyme data for tree construction.
    (1987) Isozymes, 15, pp. 49-62.

    Cariou, M.L., Lachaise, D., Tsacas, L., Sourdis, J., Krimbas, C., Ashburner, M.
    New African species in the drosophila obscura species group: Genetic variation, differentiation and evolution
    (1988) Heredity, 61 (1), pp. 73-84.

    Brehm, A., Krimbas, C.B., Sourdis, J., Cariou, M.-L.
    The phylogeny of nine species of the Drosophila obscura group inferred by the banding homologies of chromosomal regions. I. Element B
    (1991) Genome, 34 (3), pp. 464-471.

  225. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Γς RIP.

    Θα μας λειψεις.

    Τον περιμενουν οι γυναικες στο παραδεισο!

  226. Μαρία said

    224
    Και ένας απ’ τους συγγραφείς του σχολικού βιβλίου βιολογίας της Β λυκείου.

  227. Μαρία said

    152
    Δ. Πλουμπίδης
    «Μετά την κατάργηση του αυτοδιοίκητου του ΚΕΘΕΑ, η κυβέρνηση προωθεί την κατάργηση των θεραπευτικών κοινοτήτων γιατί δεν θέλει την πλήρη απεξάρτηση των εξαρτημένων μέσα από τα «στεγνά» προγράμματα τα οποία θεωρεί ότι στοιχίζουν πολύ ακριβά και προτιμά την πολιτική μείωσης της βλάβης, που όμως δεν αντιμετωπίζει την εξάρτηση», ανέφερε.
    Όπως εξήγησε, «όταν θέτουν ως κύριο σκοπό τη μείωση της βλάβης αυτό σημαίνει μεθαδόνη και πιο φθηνές μορφές απεξάρτησης από το να επενδύουμε στην πλήρη απεξάρτηση που έχει πάρα πολύ δουλειά και δεν πετυχαίνει και πάντα».
    https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/384268_i-kybernisi-allazei-kethea-den-stoheyei-pia-stin-apexartisi

  228. Μαρία said

    Το 14 κάνει το δρομολόγιο Σιδ. σταθμός- Άνω Τούμπα.

  229. ΣΠ said

  230. Μαρία said

    229
    Απίστευτο. Την πέρασαν για πόλη της Νομανσλάνδης. http://www.ville-bitche.fr/site/agenda_detail.php?id_agenda=818

  231. Μαρία said

  232. sarant said

    229-230 Αυριανό άρθρο.

  233. Μαρία said

  234. Γιάννης Ιατρού said

    232: κανένα σνικ πριβιού δεν έχει σήμερα; 🙂

  235. sarant said

    234 Δεν κάνω κάθε μέρα λάθος 🙂

  236. Γιάννης Ιατρού said

    235: Περισσότερο για να τσεκάρεις τα αντανακλαστικά ρε Νίκο 😂😎

  237. π2 said

    «Ο κόσμος έχει αρχίσει να απηυδεί πλέον», Βαρουφάκης προ ολίγου στο Mega.

    Ζόρικο ρήμα.

  238. spyridos said

    Οι δοσιλογική δεξιά έχει συνέχεια και πλήρη παρουσία στην κυβέρνηση.
    Ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός το αναγνωρίζει.

    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/289544_o-tafos-eyharistirio-kai-i-parembasi-k-mitsotaki

  239. Αγγελος said

    (238) Κάτι δεν καταλαβαίνω σ’αυτή την υπόθεση.
    Να έχεις ένα σπίτι και να μη θέλεις να σου το χαρακτηρίσουν διατηρητέο, είναι απόλυτα λογικό. Ένα (όντως ωραιότατο) άγαλμα στον οικογενειακό σου τάφο, τι σε πειράζει να χαρακτηριστεί διατηρητέο; Έχεις σκοπό να το βγάλεις; Να το πουλήσεις; Να του προσθέσεις και άλλα αγάλματα δίπλα; Να του κολλήσεις κορνίζα με φωτογραφία νεκρού στην αγκαλιά;
    Το κατά πόσον ο Δεμέστιχας, όποιος κι αν ήταν, δικαίως ή αδίκως πήρε τον τάφο του Παπαδάκη είναι άλλο θέμα. Υποθέτω πως δεν τον καταπάτησε για να μπει πεθαμένος μέσα — κάπως εκμαίευσε μια απόφαση του Δήμου Αθηναίων που του τον έδινε. 75 χρόνια μετά, δεν θα του τον πάρει κανείς. Ή μήπως θα κινδύνευαν οι απόγονοί του να τον χάσουν, αν χαρακτηριζόταν διατηρητέο το άγαλμα που τον στολίζει;

  240. spyridos said

    » Δεμέστιχας, όποιος κι αν ήταν »

    Ταγματαλήτης ορκισμένος δούλος του Χίτλερ

    «δικαίως ή αδίκως πήρε τον τάφο του Παπαδάκη είναι άλλο θέμα»

    Αλλο θέμα; Αν κάθε κλοπή είναι άλλο θέμα και το προσπερνάμε έτσι εύκολα ζήτω που καήκαμε.

    «Ή μήπως θα κινδύνευαν οι απόγονοί του να τον χάσουν, αν χαρακτηριζόταν διατηρητέο το άγαλμα που τον στολίζει;»
    Ναι.
    Είναι βεβήλωση που πρέπει να διορθωθεί.
    Υπάρχει και η κατεργασία λυμάτων στην Ψυτάλλεια για ότι έχει απομείνει από τον Δεμέστιχα.

  241. Γιάννης Ιατρού said

    239: Άγγελε, με τις προσθήκες προτομών κλπ. αλλοιώνεται το αρχικό έργο, και μάλιστα όταν οι προσθήκες κλπ. αυτές γίνονται βάσει ενός αμφισβητούμενου ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Επομένως ο χαρακτηρισμός διατηρητέο προστατεύει το (αρχικό) μνημείο από μετέπειτα παρεμβάσεις.
    Για το ποιόν των προγόνων των νυν ιδιοκτητών τα ξέρουμε, αλλά ακριβώς επειδή η ιδιοποίηση μέσω γνωριμιών και άλλων υπογείων διαδρομών είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα σφουγκοκωλάριων της εξουσίας και μαυραγοριτών, τίθενται κι άλλα ζητήματα.

  242. spyridos said

    239

    «Υποθέτω πως δεν τον καταπάτησε για να μπει πεθαμένος μέσα»

    Λάθος υποθέτεις. Τον καταπάτησε σαν υπουργός εσωτερικών δοσιλογικής κυβέρνησης το 1942.
    Καταλαβαίνουμε πόσο ελεύθερα ο Δήμος Αθηναίων παραχώρησε τον τάφο.
    Και μπήκε μέσα 18 χρόνια αργότερα.

    241

    «η ιδιοποίηση μέσω γνωριμιών και άλλων υπογείων διαδρομών»

    Γιατί να κάνει τόσο κόπο, υπουργός της γκεστάπο ήταν.

  243. Μαρία said

    Μπαμ κάνει η καταπάτηση. Τι δουλειά έχει η προτομή του Δεμέστιχα μέσα σε διατηρητέο.

  244. Μαρία said

    Νικοκύρη, απο το ρεπορτάζ εγώ καταλαβαίνω οτι η ένδειξη ΙΑΧ αναφέρεται στον παραλήπτη Λιγνάδη. Κάποιος (απ’ τη γραμματεία;) του έδωσε χέρι χέρι την επιστολή που απευθυνόταν στον Μπαμπί.
    Επιστολή εντός φακέλου από το γραφείο του «Προέδρου» της «Εν Αθήναις Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας», με παραλήπτη τον «Κύριον Δημήτρη Λιγνάδη» και την ένδειξη «Ι.Α.Χ.» («Ιδίαις Αυτού Χερσίν»), βρέθηκε στο υλικό που είχε κατασχέσει η αστυνομία, αρχές Μαρτίου, στο σπίτι του τέως καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

  245. ΣΠ said

    244
    Στην απάντησή του ο κ. Μπαμπινιώτης λέει «Τα συμπεράσματα αυτά είναι απολύτως αναληθή και έωλα». Έτσι το έχει γράψει, «έωλα»;

  246. Μαρία said

  247. Μαρία said

    Ο Δήμαρχος Οροπεδίου Λασιθίου για την αποκατάσταση του ταφικού μνημείου του Αντωνίου Φ. Παπαδάκη στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών
    https://www.anatolh.com/2021/04/13/%ce%bf-%ce%b4%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%bf%cf%82-%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%b5%ce%b4%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%b8%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd/
    Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου στα πλαίσια των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την επανάσταση, έχει αποφασίσει να αποδώσει τιμές, να τελέσει μνημόσυνο και να καταθέσει στέφανο νίκης και μνήμης στο ταφικό μνημείο του Μεγάλου Εθνικού Ευεργέτη και ουσιαστικό Πολιτικό Αρχηγό της Κρητικής Επανάστασης του 1866-1869 Αντώνιο Φ. Παπαδάκη, τιμώντας τη μνήμη και την προσφορά Του. Ωστόσο αυτό είναι αδύνατον καθώς το μνημείο είναι βεβηλωμένο και έχει προστεθεί η προτομή και επιγραφή του καταδικασμένου από την Ελληνική Δικαιοσύνη μεταπολεμικά, δωσίλογου και συνεργάτη των Ναζιστών, Δεμέστιχα.

  248. sarant said

    244 Έχεις δίκιο!

    245 Καλά λες, θα είχε γούστο να το έγραψε έτσι! Μεταστροφή!

  249. Μαρία said

  250. Μαρία said

    Τρεντάρει το χάσταγκ #Πελώνη σβήνε https://twitter.com/search?q=%23%CE%A0%CE%B5%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%B7_%CF%83%CE%B2%CE%B7%CE%BD%CE%B5&src=trend_click&vertical=trends

  251. spiridione said

    Γλώσσεψα τη μπέρδα μου σε γραπτό πρώτη φορά βλέπω
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:o4H3mgz50-cJ:www.in.gr/2021/04/15/politics/diplomatia/sti-dendia-o-agkyras-gia-epafes-se-polemiko-klima-giati-zitise-o-erntogan-na-ton-synantisei-ektaktos/+&cd=4&hl=el&ct=clnk&gl=gr

  252. Μαρία said

    251
    Στη Δένδια ο Άγκυρας για επαφές σε «πολεμικό» κλίμα 🙂
    Περίεργο. Μήπως φταίει πάλι το μεταφραστήρι;

  253. Γιάννης Κουβάτσος said

    «αν η κυριαρχία εδράζεται στο δίκαιο του αίματος κι όχι στη δυνατότητα του πολίτη να ορίζει τη ζωή του, τότε τα δισέγγονα όσων έριξαν μαύρη πέτρα πίσω τους το 1912 έχουν λογικά κάθε δικαίωμα να ρυθμίζουν εξ αποστάσεως (και αβρόχοις ποσί) τη μοίρα των εγχώριων ιθαγενών, με τους οποίους «μοιράζονται» απλώς την ίδια απόμακρη νοερή κληρονομιά…»
    https://www.efsyn.gr/stiles/ano-kato/290112_telos-tis-ellinikis-dimokratias

  254. sarant said

    251 Χαχαχά!

  255. Μαρία said

    253
    Τώρα ανακάλυψε ο Κ. τον κώδικα ελληνικής ιθαγένειας;
    Εφόσον ο καθένας που μπορεί να αποδείξει οτι είχε πρόγονο Έλληνα πολίτη (βλ. και κομπίνες στα Γιάννενα) , αποκτά ελλην. ιθαγένεια και άρα και δικαίωμα ψήφου, ο μόνος τρόπος για να μη ρυθμίζει εξ αποστάσεως κλπ είναι να μην επηρεάζει η ψήφος του το τελικό αποτέλεσμα.

  256. Μαρία said

    250

  257. ΣΠ said

  258. Μαρία said

    257
    Ναι, παίζει και στο τουΐτερ με ποικίλα σχόλια.

  259. Μαρία said

  260. Μαρία said

  261. sarant said

    257 Όταν ο Άδωνης λέει «στα Σκόπια» δεν αμφισβητεί τη Συμφωνία των Πρεσπών;

  262. Μαρία said

    261
    «Δωρίζει το όνομα Μακεδονία σκέτο σε …»
    Στην πΓΔΜ; Στη γειτονική χώρα; Συμπλήρωσε.

  263. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μπορεί ένα εθνικό περιουσιακό στοιχείο αξίας 1,2 δισ. ευρώ να πωλείται σχεδόν 260.000.000 και αυτά να δίνονται… δανεικά από τον ίδιο τον πωλητή; Και όταν ο «αξιόπιστος» αγοραστής έχει έδρα σε συνεργείο αυτοκινήτων στα σχεδόν άγνωστα νησιά της Μάγχης για να μην έχει ευρωπαϊκές υποχρεώσεις; Στην περίπτωση της Εθνικής Ασφαλιστικής, γίνεται. https://www.dimokratianews.gr/oikonomia/etairia-poy-echei-edra-ena-voylkanizater-agorase-me-daneika-tin-ethniki-asfalistiki/

  264. Μαρία said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: