Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ακαταδίωκτα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 24 Απριλίου, 2021


Που βεβαιως παίρνουν τον τίτλο τους από τη λέξη που κέρδισε τα παροιμιώδη 15 λεπτά δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες -εννοώ βέβαια το ακαταδίωκτο των μελών των επιτροπών, που προβλέπεται από τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση σε άσχετο νομοσχέδιο.

Προσωπικά συμφωνώ ότι οι επιστήμονες που γνωμοδοτούν θα πρέπει, για να μπορούν να εκφράζουν ανεξάρτητα τη γνώμη τους, να έχουν εγγύηση ότι δεν θα κληθούν να λογοδοτήσουν. Άλλωστε και άλλοι με γνωμοδοτικό ρόλο, πχ ο Συνήγορος του Πολίτη, επίσης έχει το ακαταδίωκτο.

Ωστόσο, εδώ εγείρονται δύο θέματα: αφενός, η τροπολογία προβλέπει ότι δεν θα μπορούν ούτε να εξετάζονται, να καταθέτουν σε περίπτωση δικαστικής διερεύνησης· αφετέρου, η τροπολογία επεκτείνει την προστασία και στα κυβερνητικά στελέχη που συμμετέχουν στις επιτροπές του Υπ. Υγείας, π.χ. στον κ. Αρκουμανέα -αλλά αυτοί δεν είναι ανεξάρτητοι, εξ ορισμού -ούτε έχουν ρόλο γνωμοδοτικό. Προς τι η προστασία;

Το θέμα είναι βέβαια ότι η σπασμωδική αυτή ενέργεια υποσκάπτει την (όση έχει απομείνει) εμπιστοσύνη του κοινού στα επιστημονικά όργανα -σε μια στιγμή που η χώρα έχει ήδη κάκιστες επιδόσεις στα ποσοστά αποδοχής του εμβολιαστικού προγράμματος. Και βέβαια, ειδικά υπό τις σημερινές συνθήκες λειτουργίας της Βουλής, ο τρόπος που κατατέθηκε η επίμαχη τροπολογία αποτελεί περιφρόνηση του κοινοβουλευτισμού.

Αλλά στο σημείο αυτό θα έχετε αρχίσει να απορείτε αν είναι όντως Σάββατο και διαβάζετε μεζεδάκια ή αν για κάποιο λόγο δημοσιεύτηκε το άρθρο της Δευτέρας -πού είναι ο ανάλαφρος σχολιασμός για τα, γλωσσικά κυρίως, στραβά και ανάποδα της εβδομάδας που πέρασε;

Δίκιο έχετε, οπότε σπεύδω να συμμορφωθώ. Παρασύρθηκα από τη λέξη του τίτλου. Αλλά να προσθέσω μια ατάκα που διάβασα στο Τουίτερ: Κι ο Χριστοφοράκος ακαταδίωκτο είχε απλά δεν χρειάστηκε νομοθετική πρωτοβουλία, όλα έγιναν με διαδικασίες fast track.

* Αλλά με την ευκαιρία να ξεκινήσω με ένα μεζεδάκι σχετικό, αν όχι με τη λέξη πάντως με τη σχετική ειδησεογραφία. Λοιπόν, διαβάζω ότι ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου δήλωσε: «ως πρόεδρος του ΠΙΣ αποποιούμαι των προνομίων μέχρι να καλυφθεί και ο τελευταίος γιατρός και νοσηλευτής της χώρας».

Και η εφημερίδα (η Αυγή) επαναλαμβάνει την ίδια σύνταξη: Ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του ΠΙΣ, ξεκαθάρισε ότι αποποιείται της ασυλίας που του προσφέρει η τροπολογία ως μέλος της επιτροπής των λοιμωξιολόγων.

Ωστόσο, τόσο στα αρχαία ελληνικά όσο και στην καθαρεύουσα, το ρήμα «αποποιούμαι» συντάσσεται ανέκαθεν με αιτιατική – ο δε Επιμηθεύς αποποιούμενος το δώρον, γράφει ο Πλωτίνος στις Εννεάδες. Είναι από μόνο του αρκετά επίσημο, δεν το κάνουμε… επισημότερο συντάσσοντάς το με γενική.

* Kαι συνεχίζουμε με ένα παράδειγμα κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας: πώς να παραπληροφορείτε χωρίς να λέτε κατάφωρα ψέματα.

Προχτές, οι Ηνωμένες Πολιτείες εξέδωσαν νέες ταξιδιωτικές οδηγίες για τον κορονοϊό, πολύ αυστηρότερες από τις προηγούμενες. Με τις νέες οδηγίες, οι περισσότερες χώρες του κόσμου -και όλες οι χώρες της ΕΕ- κατατάσσονται στην 4η κατηγορία, τη χειρότερη, όπου η σύσταση προς τους Αμερικανούς πολίτες είναι απλή: Do not travel. Mην ταξιδεύετε.

Πώς παρουσιάστηκε η είδηση από τα πετσωμένα ελληνικά μέσα «ενημέρωσης»; Βλέπετε χαρακτηριστικό δείγμα αριστερά.

Μη σταθείτε στο λαθάκι του «ταξιιωτική», αυτό είναι πταίσμα. Το δημοσιογραφικό έγκλημα είναι παρακάτω. «Πληροφορείται» ο αναγνώστης ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ εξέδωσε οδηγία να αποφεύγεται από τους Αμερικανούς τουρίστες η Ιταλία, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην κατηγορία 4, που κανείς δεν ξέρει ποια είναι -και που το 90% δεν θα μάθει διότι δεν διαβάζει πιο κάτω από τον τίτλο.

Οπότε, ο αναγνώστης του τίτλου μένει με την εντύπωση ότι οι τουρίστες που δεν θα ταξιδέψουν στην Ιταλία είναι πιθανό να έρθουν στην Ελλάδα, που κατατάσσεται στην κατηγορία 4, χωρίς να υποψιάζεται ότι τόσο η Ιταλία όσο και η Ελλάδα όσο και όλες οι ευρωπαϊκές χώρες (αν δεν κάνω λάθος) κατατάσσονται στην ίδια κατηγορία, την 4, που σημαίνει «Αποφύγετε τα ταξίδια σε αυτές τις χώρες».

Όπως έγραψε στο Φέισμπουκ ο φίλος Γιώργος Γιαννόπουλος, αυτό θυμίζει το παλιό ανέκδοτο που έλεγαν για την Πράβδα, ότι τάχα όταν είχε γίνει ένας αγώνας δρόμου ανάμεσα σε έναν Αμερικανό και έναν Σοβιετικό, στον οποίο είχε νικήσει ο Αμερικανός, η Πράβδα έβαλε τίτλο: Ο Σοβιετικός πρωταθλητής κέρδισε τη δεύτερη θέση. Προτελευταίος ο Αμερικανός.

* Η απλολογία της εβδομάδας (για να είμαι ακριβής, της περασμένης βδομάδας) στην ανακοίνωση του ΚΚΕ για τα ελληνοτουρκικά:

Η τουρκική κυβέρνηση επιμένει στην αμφισβήτηση της κυριαρχίας ελληνικών νησιών, στην αποστρατικοποίηση τους…

Ο φιλος που το στέλνει σχολιάζει: Πάει. Την εξαφάνισαν τη συλλαβή. Εδώ και καιρό βέβαια. Σε λίγα χρόνια όποιος πει ή γράψει αποστρατιωτικοποίηση θα λογαριάζεται ψιλοπερίεργος. Όπως βέβαια έγινε σε άπειρες περιπτώσεις : Το λάθος υιοθετείται και μετατρέπεται σε ορθότητα, σε κανον-ικότητα.

Δεν αποκλείεται να αληθέψει η πρόβλεψη του φίλου. Του είπα ότι περί το 1985 ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε πει για «στρατικοποίηση» ή «αποστρατικοποίηση» (δεν θυμάμαι ποιο από τα δύο). Το θυμάμαι επειδή το είχα σχολιάσει, σε ένα περιοδικό όπου έγραφα τότε.

* Και μια μεγαλοπρεπής ακλισιά, σε πρωτοσέλιδο καθημερινής εφημερίδας, έστω και πολύ μικρής κυκλοφορίας και απήχησης.

Εμβολιασμοί πλήρες ωραρίου

Σα να λέμε, το πλήρες ωράριο, του πλήρες ωραρίου.

* Κι ένα μαργαριτάρι από το skai.gr, σε ένα άρθρο που αφηγείται μια ιστορία για την οποία δεν είχα ιδέα, το ναυαγισμένο πλοίο του Σταμάτη Κόκοτα και τη φιλία του με τον Ωνάση.

Διαβάζω λοιπόν ότι:

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας μάλιστα είχε εξεδώσει και απόφαση όπου τιμωρούσε με πρόστιμο τον γνωστό καλλιτέχνη ενώ είχε παρθεί και η απόφαση να διαγραφεί αυτο αν ο ίδιος προχωρούσε στην ανέλκυση του πλοίου, αλλά το υπουργείο στη συνέχεια ανακάλεσε την απόφαση του.

Όπως λέγαμε παλιά, αν θυμάστε, «η απέκρουση». Ή όπως λένε καμιά φορά, «να περισυνελέξουν».

* Μου έστειλαν ένα άρθρο για τα ελληνοτουρκικά που διεκδικεί βραβείο Τσαπατσούλιτζερ, με την απλή και άδολη σημασία του όρου, διότι είναι πολύ τσαπατσούλικα γραμμένο, και στοίχημα είναι πως δεν το έλεγξε ανθρώπου μάτι αφού γράφτηκε.

Θα προσέξατε ας πούμε ότι ακόμα και τον υπουργό κ. Δένδια σε ένα σημείο τον αναφέρει «ο Ντένδιας». Αλλά ολόκληρο αυτό το απόσπασμα είναι κάτι το ωραίον:

«Υπάρχει μια μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης, η μειονότητα εδώ στην Ελλάδα είναι μουσουλμανική », είπε ο Ντένδιας, αρνούμενος την τουρκική ταυτότητα της μειονότητας. Η Ένωση Αλληλεγγύης των Τούρκων της Δυτικής Θράκης με έδρα την Κωνσταντινούπολη (BTTDD) καταδίκασε επίσης τις παρατηρήσεις. Η δήλωση του συλλόγου που μελάνισε ο επικεφαλής της, Necmettin Huseyin, δήλωσε: «Η ασεβής ρητορική εμποδίζει τη δημιουργία φιλικών σχέσεων».

Μελάνισε; Τι είναι αυτό; Προφανώς είναι η συμβολή του συντάκτη στο να πιάσουμε τα 5 εκατομμύρια λέξεις! Και η δήλωση που δήλωσε;

* Και πάλι για τα ελληνοτουρκικά, διαβάζω στο Ποντίκι:

Οι τουρκικές προκλήσεις εναντίον της Ελλάδας προκαλούν ακόμη μεγαλύτερες ωδίνες στον Πρόεδρο Ερντογάν. Κάθε κίνηση την οποία η Άγκυρα θεωρεί διμερές θέμα στην Ε.Ε. αντιμετωπίζεται πλέον ενιαία και η απάντηση επιστρέφει στην Τουρκία ύστερα από ευρωπαϊκή επεξεργασία.

Ωδίνες; Ωδίνες μονο του τοκετού υπάρχουν.

Οδύνες τότε; Μάλλον αυτό θα ήθελε να γράψει ο συντάκτης, αλλά εδώ που τα λέμε προς τι ο πληθυντικός; Και γιατί να μη διαλέξει κάποια λιγότερο λόγια λέξη; Προβλήματα, σκοτούρες, μπελάδες;

* Κι ένα απίστευτο αν και μακάβριο μαργαριτάρι που πρέπει να ξεκίνησε από το thetoc.gr αλλά εγώ το βρήκα σε ιστότοπο που το αναδημοσίευσε.

Βαρύ πένθος λοιπόν για τον Θάνο Ανεστόπουλο, επειδή σκοτώθηκε σε τροχαίο ο 17χρονος ανιψιός του.

Μόνο που… μόνο που ο υποτιθέμενος τεθλιμμένος θείος, ο Θάνος Ανεστόπουλος, έχει εγκαταλείψει τον μάταιο τούτο κόσμο από το 2016, ύστερα από μάχη με τον καρκίνο, που την είχε ο ίδιος δημοσιοποιήσει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα περίμενε κανείς από τον συντάκτη να το ξέρει αυτό, από τη στιγμή που θεώρησε τόσο σημαντικό να τιτλοφορήσει την είδηση κάνοντας αναφορά ακριβώς στον Θάνο Ανεστόπουλο!

Όπως είπα, η είδηση αρχικά δημοσιεύτηκε στο thetoc.gr, όπου όμως έχει πλέον διορθωθεί, ή μάλλον μπαλωθεί.

* Τι σημασία έχει ένα κόμμα.

Διαβάζω την εξής ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι από την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021 έως και την Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, επανακυκλοφορούν ορισμένες αμαξοστοιχίες Intercity στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με σκοπό την αποφυγή συγχρωτισμού & συνωστισμού και την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, οι οποίοι έχουν δικαίωμα μετακίνησης από νομό σε νομό, λόγω της αναμενόμενης αύξησης της επιβατικής κίνησης την περίοδο του Πάσχα.

Ποιοι ταξιδιώτες έχουν δικαίωμα μετακίνησης από νομό σε νομό; Έτσι όπως είναι γραμμένο το άρθρο, με το κόμμα, όλοι. Χωρίς κόμμα, η πρόταση αναφέρεται σε κάποιους ταξιδιώτες, όσους έχουν δικαίωμα μετακίνησης.

(Το θέμα το αναπτύσσουμε σε ειδικό άρθρο, όπου σας παραπέμπω).

* Τίτλος στα Παραπολιτικά:

Αυτό στα ελληνικά σημαίνει ότι ο Μητσοτάκης έγινε η μασκότ του Μαξίμου.

Δεν νομίζω ότι είναι… υπόγεια κριτική, απλώς τσαπατσουλιά είναι.

* Διαβάζω, κακομεταφρασμένη, τη δήλωση με την οποία η Τότεναμ ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το, θνησιγενές όπως αποδείχτηκε ευτυχώς, εγχείρημα της European Super League. Ανάμεσα σε άλλα πολλά:

το άθλημα πρέπει να ελέγχει διαρκώς τους διαγωνισμούς και τη διακυβέρνηση…

Τους διαγωνισμούς; Σχολείο είναι; Φυσικά, η ανακοίνωση του αγγλικού συλλόγου λέει: the sport should constantly review competitions and governance…

Τις διοργανώσεις δηλαδή.

* Αλλά σήμερα έχουμε κατακλυσμό από κακές μεταφράσεις. Φίλος στέλνει την οθονιά που βλέπετε. Πρόκειται για άρθρο από την iefimerida, που όμως το βλέπω και σε άλλους ιστότοπους κι έτσι δεν ξέρω ποιος αντέγραψε ποιον.

Σχολιάζουν στα αστεία έναν σκύλο που βρέθηκε σε μαθητικούς αγώνες στίβου και ξεπέρασε αρκετές από τις αθλήτριες:

Η ιστοσελίδα MileSplit περιέγραψε το τρέξιμο του σκύλου ως το καλύτερο άγκυρα που έγινε ποτέ (Το Άγκυρα είναι η τελική θέση σε έναν αγώνα ρελέ. Συνήθως, το άγκυρα ενός ρελέ δίνεται στον γρηγορότερο ή πιο έμπειρο αθλητή μιας ομάδας).

Το Άγκυρα; Σοβαρά τώρα; Ελληνικά είναι αυτά; Και αγώνας ρελέ; Anchor βέβαια στα αγγλικά και relay, που βέβαια δεν είναι ρελέ, αρμοδιότητας ηλεκτρολόγου, αλλά απλώς η σκυταλοδρομία. Πώς λέγεται ο anchor στα ελληνικά; Πάντως δεν λέγεται «το άγκυρα» ούτε καν «η άγκυρα». Νομίζω ότι εμείς λέμε απλώς «ο τελευταίος δρομέας».

(Kαι κάτι για την ιστορία της λέξης anchorman στα αγγλικά: αρχικά, anchorman ήταν ο τελευταίος σε μια ομάδα διελκυστίνδας και από εκεί πέρασε στον τελευταίο δρομέα της σκυταλοδρομίας. Η σημασία του παρουσιαστή τηλεοπτικού προγράμματος ήρθε μετά).

* Παρατήρηση φίλου, που τη συμμερίζομαι:

Ό,τι πιο γελοίο είδα σήμερα: Ρομποτική, σε πολυτονικό, με δασεία στο ρο.

* Κι ένα τουίτ της Πυροσβεστικής:

Με τις αισθήσεις του απεγκλωβίστηκε άνδρας από το σταθμό ΜΕΤΡΟ Χολαργού

Σας αρέσει η διατύπωση; Γιατί όχι «Έχοντας τις αισθήσεις του»;

* Και θα κλείσω με την απορία μιας φίλης, που την παραπέμπω στη συλλογική σοφία του ιστολογίου. Μου γράφει η φίλη:

Ήθελα από καιρό να σε ρωτήσω για μια λέξη που με βασανίζει (…) Πρόκειται για το «Αραταντούρ». Υπάρχει μια τοποθεσία με αυτό το όνομα στο Κοπανάκι Τριφυλίας απ’ όπου κατάγεται η μητέρα μου. Ρώτησα και κανείς δεν ξέρει να μου πει την ιστορία του τοπωνυμίου. Όσο κι αν έψαξα, δεν μπόρεσα να βρω την ετυμολογία...

Εγώ ομολογώ την άγνοιά μου. Ξέρει κανείς τι είναι αυτό το εξωτικό Αραταντούρ;

277 Σχόλια προς “Ακαταδίωκτα μεζεδάκια”

  1. LandS said

    Καλημέρα

    Χωρίς άλλο σχόλιο (προς το παρόν)

  2. Pedis said

  3. theopeppas said

    Καλημέρα και καλά να ειμαστε…αυτό με την Πράβδα το ανέφερε πρώτος ο …Γεωργαλάς σε βιβλίο του περί προπαγάνδας (είχε κυκολοφορήσει σε Βίπερ από τον Πάπυρο-τι θυμάμαι ο …δεινόσαυρος-το 1970κάτι) ως ιστορία ότι παραβγήκαν Πρόεδρος Κεννεντυ και Κρουτσώφ στον κήπο του Λευκού Οίκου και ο JFK βγηκε ..προτελευταίος σε «αγωνες μεταξυ αρχηγων κρατών» …Πάντως, ο Κεννεντυ ήταν τυλιγμένος σε κορσέδες για την μέση του ..οπότε μύθος είναι η ιστορία…τελευταίος θα ερχόταν και η Πράβδα θα ηταν …όνομα και πράμα (νομιζω σημαίνει «Αλήθεια»)

  4. Jago said

    Καλημέρες!

  5. theopeppas said

    1. Αγαπητέ μου Πάνο-και Χιλιόχρονος με την ευκαιρία-περισσότερο χρειάζονται-έναντι ενδεχομένων μηνύσεων για εμφυτεύσεις- οι ….γαστρεντερολόγοι!!!!!

  6. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εγώ το γνωστό ανέκδοτο σκέφτηκα διαβάζοντας την είδηση για την ταξιδιωτικη οδηγία των ΗΠΑ. Αλλά αυτά τα κόλπα τα έκαναν οι κομμουνισταί. Επιτρέπεται άριστοι φιλελευθέροι αθρώποι να αλλάζουν τα φώτα της αλήθειας και της ενημέρωσης για τα ψηφαλάκια; Ντροπής πράματα…

  7. Pedis said

    Έβλεπα φωτογραφίες του μελλοντικού πρωθυπουργού να παίζει με το νέο μέλος κοπρίτη της οικογένειας στο Μαξίμου και νόμισα ότι είχε απολυθεί.

    Όχι, λάθος! Απλά βρισκόταν στην πεντηκοστή πενθήμερη άδεια της θητείας του στα σύνορα.

  8. LandS said

    …προκαλεί ωδίνες στον Ερντογάν.

    Εμ, τον έχουνε γκαστρώσει στον άνθρωπο.

  9. Κιγκέρι said

    Ούτε εγώ το ξέρω το εξωτικό Αραταντούρ αλλά κάνει σουρεαλιστικές ρίμες με το αμπαζούρ, την Πομπαντούρ, το τοπιναμπούρ…

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    3 Καλώς τον! Πράγματι, αρχικά πρέπει να είχε ειπωθεί για τους δύο ηγέτες.

  11. Costas X said

    Καλημέρα !

    «Όπως λέγαμε παλιά, αν θυμάστε, «η απέκρουση» :
    Άνέκαθεν άσχετος με τα ποδοσφαιρικά, αλλά είχα γελάσει μικρός όταν άκουσα σε γηπεδάκι να φωνάζουν στον διαιτητή » επαναλαβή ! «, και στο τέλος του αγώνα » λήχ’ το ! «.

    «Η δήλωση του συλλόγου που μελάνισε ο επικεφαλής της» :
    Μήπως σε κάποια γλώσσα το «μελάνισε» σημαίνει «τύπωσε», «εξέδωσε» ;

  12. Michael Tziotis said

    @6
    Μα, δεν είναι ψηφαλάκια… Πρόκειται για εμβασματάρες! Ντροπής πράματα; Η Ντροπή τιμή έχει, και χαρά στον που (δεν) την έχει! 🙂

  13. LandS said

    Για το μακάβριο του TheToc
    γράφει «Ο ανήλικος βρέθηκε νεκρός τα ξημερώματα της Κυριακής και σκοτώθηκε ακαριαία»
    Ελπίζω όχι από αυτόν που τον βρήκε.

  14. Κιγκέρι said

    Τώρα που το ξανασκέφτομαι, ντουρ στα τούρκικα θα πει σταμάτα. Να έχει άραγε κάποα σχέση;

  15. nikiplos said

    Καλημέρα! Πολύ ωραία μεζεδάκια. Πρώτη φορά ακούω το αραταντούρ. Το ανέκδοτο με την πράβδα ήταν πιασάρικο στα 80ς, που στη Σοβιετία είχαν δημοσιογραφία τύπου ΣΚΑΕΙ. Καλώς ή κακώς μπράβο στον κο Εξαδάκτυλο, για την αποποίηση.

  16. theopeppas said

    11. μαλλον εννοεί inked «υπέγραψε»…το χρησιμοποιουν αγγλικα αθλητικα εντυπα και σάϊτ

  17. Eli Ven said

    Στη Καλαμάτα κάποτε με είχαν στείλει στο «Φανάρι του Παπαδάκου». Δεν το βρήκα πότε, εγκαίρως τουλάχιστον, κι έχασα το λεωφορείο, διότι το φανάρι είχε βγει πάρα πολλά χρόνια και ο Παπαδάκος είχε κλείσει το μαγαζί του άλλα τόσα., όπως έμαθα μετά Κάτι τέτοιο φαντάζομαι ότι θα συνέβη με το «Αραντατούρ». Τι ακριβώς δεν ξέρω βέβαια. Αλλά αν έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα μάλλον θα προέρχεται από κάνα ξεχασμένο σκυλάδικο, κι ίσως και να είναι και παραφθαρμένο. Ή ξέρω παλιότερα κάτι όπως με την Ούλεν. Ιδέες ρίχνω….

  18. sarant said

    13 Mπράβο, ήθελα να το επισημάνω κι αυτό αλλά το αμέλησα.

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άγιος Δημήτριος Τριφυλλίας λέγεται πια το Αραταντούρ.

  20. Καλημέρα
    Ο γλούγκλης για το Αραταντούρ, λέει πως αλλιώς λέγεται Ραχηντούρ. Ξέρω, δεν σας φώτισα, αλλά αν μπορεί να βγει κάτι απ’ αυτό.

    7 🙂 Έγραψες.

    Και μιας και αναφέρθηκε κάτι περί ακλισιάς και προχτές κάπου μούρθε η απορία. Το πλάνο κλείνεται; (Εγώ είμαι σίγουρος πως ναι, αλλά είναι κι αυτοί που γελούν με το στιλό του στιλού ή το παλτό του παλτού και επιμένουν πως οι εισαγόμενες λέξεις δεν κλίνονται με τίποτα).

  21. phrasaortes said

    Το αγαπημένο ΣΚΑΙ κέντησε πάλι:

    https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WTlMrcYQ8osJ:https://www.skai.gr/next/article/428910+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=gr

  22. 17 Κι εγώ πάντα γκρινιάζω για την κίνηση που βρίσκω στα φανάρια της Ρενώ. Τα φανάρια φύγανε, η Ρενώ έφυγε, αλλά η κίνηση εκεί πάντα!

  23. nikiplos said

    Το αραταντούρ ο γούγκλης σε κάτι βενετσιάνικα και λατινικά κείμενα με παραπέμπει. Μπορεί όμως να είναι γύφτικο, πέραν όλων.

  24. Eli Ven said

    Να συμπληρώσω στο 17 ότι εγώ το ανέκδοτο το είχα ακούσει παιδάκι αρχές ’80ς με δυο ξαδέρφια. Ρωτάει η μάνα αυτού που βγήκε δεύτερος τι έκανε στον αγώνα και λέει ο τύπος με καμάρι ότι βγήκε δεύτερος, Και στην ερώτηση για τον ξαδερφό του της απαντάει «Προτελευταίος βγήκε ο άχρηστος»

  25. LandS said

    22
    Το σουρεαλιστικό είναι ότι έφυγε και η διασταύρωση.

  26. nikiplos said

    22@ τα τοπωνύμια είναι άπειρα. Γέφυρα στου Ζωγράφου, η συμβολή Ιλισίων, Παπαδιαμαντοπούλου, Ούλωφ Πάλμε, και Παπάγου. Στάση Ζέρβα στους Αμπελοκήπους (Απέναντι από την εκβολή της Πανόρμου στην Κιφησίας), Στάση Βλάχου και Ζάχου στη Βουλιαγμένης, Γέφυρα της Ρονσινιόλ, φαντάζομαι σε κάθε πόλη υπάρχουν τέτοια, με μεγάλες περιοχές Λιόσια από τον Λιόση, Μπογιάτι από τους Μπούα κα

  27. Λεύκιππος said

    ……..Κι ο Χριστοφοράκος ακαταδίωκτο είχε απλά δεν χρειάστηκε νομοθετική πρωτοβουλία, όλα έγιναν με διαδικασίες fast track…..

    Πόσα γίνονται, τα ξεχνάμε, κι η ζωή συνεχίζεται. Τι να κάνει άραγε αυτή η ψυχή, ο Χριστοφοράκος ντε…..

  28. Μήπως είχε εκεί καnένας Αραταν γραφείο ταξιδίων ; 🙂 🙂

  29. Λάζαρος Μ. said

    «Οπότε, ο αναγνώστης του τίτλου μένει με την εντύπωση ότι οι τουρίστες που δεν θα ταξιδέψουν στην Ιταλία είναι πιθανό να έρθουν στην Ελλάδα».

    Και όμως, δεν θα ήταν δύσκολο να υποψιάσει ο συντάκτης τον αναγνώστη, ακόμη και χωρίς ριζική αναδιατύπωση – με την προϋπόθεση βέβαια ότι είχε τέτοια πρόθεση. Θα αρκούσε ένα «και»: «Στην κατηγορία 4 και η Ελλάδα».

  30. @ 9 Κιγκέρι

    Κι του αγγούρ καλέ. 🙂

  31. sarant said

    22-28 🙂

  32. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    Δεν ξέρουμε εμείς. Η Πυροσβεστική όμως το ξέρει. Οι αισθήσεις είναι νέα μέθοδος απεγκλωβισμού!😊
    #2 Pedis, μα η Α.Βούλγαρη είναι της συνομοταξίας του παπά! Ένας ωραίος άντρας την έσωσε!😛
    https://www.megatv.com/2021/03/06/anthi-voulgari-to-thayma-pou-ezise-prin-to-megalo-xeirourgeio-sto-kefali/

  33. Eli Ven said

    Δευτερολογία περί Αραταντούρ. Στο λήμμα της wiki αναφέρεται ως «Αραντούρον» (https://el.wikipedia.org/wiki/Άγιος_Δημήτριος_Αετού_Μεσσηνίας), η αναζήτηση της λέξης αυτής δίνει πολύ περισσότερα αποτελέσματα.. Οπότε είτε το Αραταντούρ είναι χιουμοριστική παραφθορά είτε το Αραντούρο είναι απόπειρα εξελληνισμού/ευπρεπισμού

  34. Michael Tziotis said

    Ένα διπλό μεζεδάκι κι από μένα:
    Αφορά την νομοθετική πρόνοια επιβολής προστίμου στον ιδιοκτήτη ζώου που προκάλεσε αγροτικές φθορές, Από τη μία ανακοινώνεται ότι το πρόστιμο επιβάλλεται «πέραν της τιμώρησης των ποινικών αδικημάτων. Έτσι προβλέπει διάταξη του άρθρου 38 του ν. 4760/2020»
    Αυτή η τιμωρία θα επιβάλλεται σε αυτόν που έκανε ποινικό αδίκημα ή στο ίδιο το ποινικό αδίκημα;
    Τα ωραία, όμως, ακολουθούν, στο ίδιο το ΦΕΚ:

    Άρθρο 4
    Δικαίωμα υποβολής ένστασης
    1. Εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την επομένη της παραλαβής της συστημένης επιστολής της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο ελεγχόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον προϊστάμενο της υπηρεσίας όπου υπηρετεί το όργανο που επέβαλε το πρόστιμο. Η ημερομηνία παραλαβής της συστημένης επιστολής διαπιστώνεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολούθησης της ταχυδρομικής υπηρεσίας.
    2. Η απόφαση επί της ένστασης εκδίδεται, εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή της. Οι ημέρες από την εμπρόθεσμη υποβολή της ένστασης μέχρι και την παραλαβή, με συστημένη επιστολή, της απόφασης επί αυτής, δεν υπολογίζονται στην προθεσμία εντός της οποίας υποχρεούται ο παραβάτης να εξοφλήσει το πρόστιμο.
    Άρθρο 5.
    Είσπραξη και βεβαίωση προστίμων
    1. Τα επιβαλλόμενα κατά τις διατάξεις της παρούσας πρόστιμα εξοφλούνται εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής με συστημένη επιστολή της Πράξης Επιβολής Προστίμου…

    Τι κάνει ο φουκαράς ιδιοκτήτης του ζώου; Νομίζω πως δεν χρειάζεται καν υποβάλει ένσταση! Εκτός αν νομίζει πως θα του επιστραφούν τα καταβληθέντα χρήματα μετά την ανάκαμψη από την κρίση.

  35. Πάντως θυμάμαι πως όταν πρωτάκουσα από αξιωματικούς στην Κόρινθο τη λέξη «στρατικοποίηση» είπα μέσα μου «μπράβο, ήταν καιρός να διορθώσουν τη λέξη στρατιωτικοποίηση».
    Πραγματικά, πιστεύω πάντα πως η αναφορά πρέπει να γίνεται στο στρατό και όχι στους στρατιώτες. Είναι αστείο.

    (Μακάρι, βέβαια, να υπήρχαν συμβούλια στρατιωτών και να παίρνονταν οι αποφάσεις από τη βάση. Θα σταμάταγαν και οι πόλεμοι. 🙂 )

  36. Costas-X said

    16. Σίγουρα από κει προέρχεται το «μελάνωσε» !
    Δεν είχα ακούσει ποτέ το «inked», ως άσχετος με τα ποδοσφαιρικά.

  37. dryhammer said

    Τοπωνύμια του ΕΟΤ:

    Αυτός που απέδειξε (κατόπιν δοκιμής) πως «Άρα, ντούρο» άνευ αμφισβήτησης, συνεργαζόταν με το «Αρατάν τουρ» [παρτ τάιμ ]

  38. Costas-X said

    Ακούγονται συχνά και οι τρεις παραλλαγές…

  39. Αραταντούρι καλέ. Τι είναι αυτά;

    Τολμούσαμε εμείς να πούμε στο σχολείο τέτοιες λέξεις; Αγγούρ, μανούρ κ.λπ. Μας διόρθωναν άγρια. Πάντως, μπράβο που επέζησε έτσι, σε πελοποννησιακό (διάβαζε: χαμουτζίδικο περιβάλλον), τέτοια λέξη με τέτοια κατάληξη.

  40. Georgios Bartzoudis said

    (α) «παράδειγμα κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας: πώς να παραπληροφορείτε χωρίς να λέτε κατάφωρα ψέματα»
    # Υπάρχει άραγε και άλλη δημοσιογραφία;;;

    (β) «Σα να λέμε, το πλήρες ωράριο, του πλήρες ωραρίου».
    # Όπως ο πάτερ, του πάτερ, ώ πάτερ!

    (γ) «Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης, η μειονότητα εδώ στην Ελλάδα είναι μουσουλμανική»
    # Μουσουλμανική είναι 100%, με ή χωρίς τη Λωζάνη. Και αποτελείται από Πομάκους, Τουρκογενείς (άγνωστο πόσοι από αυτούς αισθάνονται Τούρκοι) και Γύφτους. Η τελευταία ομάδα είναι μικρή και μάλλον «ρευστής» θρησκευτικής συνείδησης. Ποια από τις άλλες δύο ομάδες είναι μεγαλύτερη, δεν βάζω το χέρι μου.

    2 Pedis (re)said: «άκουγαν έκθαμβοι τον ιερέα του ναού, πατέρα Χριστόδουλο, να λέει πως…»
    # Τί …βαρβαρισμός/σολοικισμός είναι αυτός;; Είπαμε «τον πάτερ». Πάει και τελείωσε!

  41. LandS said

    Και έτσι μάθαμε ότι υπάρχουν δύο δήμοι, δεκαπέντε δημοτικά διαμερίσματα και 41 οικισμοί στην Ελλάδα.
    Δύο μοναστήρια και ένας σταθμός του μετρό

  42. sarant said

    33 Χμμ… Πολύ πιθανό

    38 🙂

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  43. Γιάννης Κουβάτσος said

    # Υπάρχει άραγε και άλλη δημοσιογραφία;;;
    Υπάρχει, πρόεδρε. Υπάρχουν και δημοσιογράφοι και έντυπα που δεν είναι φερέφωνα οικονομικών και πολιτικών εξουσιών. Όπως υπάρχουν και αδέκαστοι δικαστές και γιατροί χωρίς φακελάκια και αστυνομικοί του καθήκοντος και εκπαιδευτικοί που δεν κοιμούνται στην έδρα και…Οι άκριτες αλλά πάντα επικριτικές και ξινές γενικεύσεις βολεύουν πάρα πολύ τους ανέντιμους και τους επθορκους.

  44. Γιάννης Κουβάτσος said

    43: επίορκους

  45. Άγγελος Σέρτης said

    «Ωδίνες μονο του τοκετού υπάρχουν»

    Ε, δεν είμαστε και αγράμματοι κάφροι -που έλεγε και μια ψυχή:

    ωδίς-ωδίνος: (γενικά) πάσα οδύνη, οξύ άλγος, αγωνία, στενοχωρία
    (Σταματάκου, Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης)

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    45: Στην αρχαία ελληνική γλώσσα. Στη νέα ελληνική όταν λέμε ωδίνες, εννοούμε τους πόνους στην αρχή και κατά τη διάρκεια του τοκετού. Αν θέλουμε να συνεννοούμαστε, δηλαδή, και όχι να ζουραρίζουμε.

  47. ΣΠ said

    45
    Στα νέα ελληνικά ωδίνες είναι μόνο του τοκετού.
    https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BD&dq=

  48. Κιγκέρι said

    >>…Με τις αισθήσεις του απεγκλωβίστηκε άνδρας από το σταθμό ΜΕΤΡΟ Χολαργού…
    Σας αρέσει η διατύπωση; Γιατί όχι «Έχοντας τις αισθήσεις του»;

    Έχω προσέξει ότι τα τελευταία δυο-τρία χρόνια τα ΜΜΕ χρησιμοποιούν την περίφραση «άτομο χωρίς τις αισθήσεις του» σαν ευφημισμό αντί για το «νεκρό».
    Με ανάλογο τρόπο, έγραψαν σε αυτήν την περίπτωση «με τις αισθήσεις του» αντί για ζωντανός (νομίζω ότι ο συγκεκριμένος πέθανε λίγο αργότερα).

    Προσωπικά προτιμώ τη διατύπωση «ζωντανός» ή «νεκρός», ανάλογα, γιατί αλλιώς μπερδεύομαι, όπως έχω ξαναπεί:

    https://sarantakos.wordpress.com/2019/09/21/meze-393/#comment-605974

  49. Ποδόσφαιρο και πολιτική, βίοι παράλληλοι…

    Με τον ίδιο τρόπο που ο ΠΑΟ για μια χρονιά χρησιμοποίησε επί Πατέρα την παράγκα που εξυπηρετούσε τον ΟΣΦΠ, έτσι και η Νουδούλα χρησιμοποιεί για μια σεζόν (σικ) τον Χρυσοχοΐδη σαν υπουργό Προπό που ήταν υπουργός ΔουΤου επί ΠαΣόΚ (επί ΣυΡιζΑ έκανε κούρα… )

  50. ΣΠ said

    Κουίζ: Ποιος αθλητής, σε ποια Ολυμπιάδα και σε ποιο αγώνισμα βγήκε τελευταίος και κέρδισε το χρυσό μετάλλιο;

  51. Γιάννης Κουβάτσος said

    50: Αθλητής του Ολυμπιακού ήταν;

  52. Χρίστος said

    Πέθανε η Milva

  53. Χαρούλα said

    #50 βρέθηκαν ντοπαρισμένοι οι «πρώτοι»;
    Δεν ξέρω και προτείνω σύντομα, …να το πάρει το ποτάμι!

  54. ΣΠ said

    Ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του ΠΙΣ, ξεκαθάρισε ότι αποποιείται της ασυλίας που του προσφέρει η τροπολογία ως μέλος της επιτροπής των λοιμωξιολόγων.

    Η διατύπωση της Αυγής έχει ένα ακόμα λάθος. Πρέπει να είναι «ως μέλους» αφού μέλος της επιτροπής είναι ο κ. Εξαδάκτυλος και όχι η… τροπολογία.

  55. phrasaortes said

    40. Γιατί Τουρκογενείς και όχι Τούρκοι; Εκτός και αν προσθέσουμε και στις υπόλοιπες εθνοτικές ομάδες το δεύτερο συνθετικό: Πομακογενείς, Ελληνογενείς κ.ο.κ.
    Στην ουσία πάντως, εννοείται ότι μια διπλωματική συνθήκη δεν δίνει το δικαίωμα στις κρατικές αρχές να παραβιάζουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Η ειρωνεία είναι ότι μέχρι και την Χούντα, ακολουθούσαν την ακριβώς αντίθετη πολιτική, καθώς το εθνικό καθήκον επέβαλλε να αποκαλούμε όλους ανεξαιρέτως τους Μουσουλμάνους της Θράκης Τούρκους. Μάλλον δεν είχαν διαβάσει προσεκτικά την συνθήκη της Λωζάννης…

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εδώ ένα σύνηθες λάθος: του καταυλισμού-πρότυπο.
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/291422_xekina-i-ekkenosi-toy-kataylismoy-protypo-sto-kara-tepe

  57. ΣΠ said

    53
    Θα το αφήσω για λίγο μήπως το βρει κάποιος. Να δώσω μια βοήθεια. Ήταν παλιά όταν δεν υπήρχε έλεγχος ντόπιγκ.

  58. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/node/291436

    Για τρίτη συνεχόμενη ημέρα η Ινδία κατέγραψε τον υψηλότερο αριθμό κρουσμάτων του νέου κορονοϊού, που έχουν αναφερθεί από την αρχή της πανδημίας σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου μέσα σε ένα 24ωρο, με 346.786 νέες μολύνσεις.

    Ή 253 μολύνσεις ανά εκ. πληθυσμού.

    Στην Ελλάδα των 3000 ημερήσιων μολύνσεων χοντρικά, πόσες είναι οι μολύνσεις ανά εκ. πληθυσμού;
    😀

  59. ΣΠ said

    35
    Τότε θα έπρεπε να είναι στρατοποίηση αφού λέξη «στρατικός» δεν υπάρχει.

    Μου είχε κάνει εντύπωση και το θυμάμαι που σε άρθρο το Μάριου Πλωρίτη είχα δει το «αποστρατικοποίση».

  60. theopeppas said

    50. Ισως ειναι ενας αυστραλιανός -δεν θυμαμαι ονομα- στους χειμερινους του Σωλτ Λέηκ…το 2002..οταν έπεσαν όλοι οι άλλοι σε μπέρδεμα και εμεινε μόνος…αλλά, σκιέρ από Αυστραλία δεν θυμαμαι στον Ολυμπιακό…..επειδή ετέθη υποψία από φίλους….

  61. Γιάννης Κουβάτσος said

    50: Βρε μπας κι εννοείς τον Νέρωνα;☺

  62. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @46. Οὔτε στήν Α.Ε. Γιάννη! 🙂 [..ἔτυχε καί τό ξεψάχνισα κάποτε..]
    Ὠδῑνες=πόνοι τοκετοῦ. Τίποτε ἄλλο!

  63. Πουλ-πουλ said

    «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι από την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021 έως και την Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, επανακυκλοφορούν ορισμένες αμαξοστοιχίες Intercity στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με σκοπό την αποφυγή συγχρωτισμού & συνωστισμού και την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, οι οποίοι έχουν δικαίωμα μετακίνησης από νομό σε νομό, λόγω της αναμενόμενης αύξησης της επιβατικής κίνησης την περίοδο του Πάσχα.»

    Και γιατί να πονοκεφαλιάζουμε με τα μακρυνάρια- εξαμβλώματα και τα κόμματά τους, όταν μπορούμε να ζητήσουμε τη βοήθεια της αγίας και θαυματουργού Τελείας.

  64. ΣΠ said

    60
    Λες για τον Steven Bradbury αλλά δεν ήταν τελευταίος.

    61
    Καλή προσπάθεια 🙂 αλλά εννοώ τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες.

  65. rogerios said

    @50: Γουίλλιαμ Ντίκυ, Σεν Λούι 1904, στο ας πούμε μακροβούτι;

  66. rogerios said

    @65: Άκυρο. 😦 Βλέπω ότι στο συγκλονιστικό αυτό αγώνισμα οι διαγωνιζόμενοι έμεναν ένα λεπτό στο νερό και νικητής ήταν αυτός που είχε διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση. 🙂

  67. @ 59 ΣΠ
    >>Τότε θα έπρεπε να είναι στρατοποίηση αφού λέξη «στρατικός» δεν υπάρχει.
    ===========================

    Καλή παρατήρηση.
    Όμως αισθανόμαστε πως «στρατοποίηση» θα σήμαινε «μετατροπή σε στράτευμα»
    ενώ
    «στρατικοποίηση» είναι κάτι σαν «ένταξη στο στρατό» ή «υπαγωγή στο του στρατού» κ.λπ.

    Άλλωστε συχνά παράγονται λέξεις με μεταπήδηση σε κάποιο επόμενο στάδιο σύνθεσης / παραγωγής. Παράδειγμα: φαστφουντ [> φαστφουντάς] > φαστφουντάδικο. Ο «φαστφουντάς» που δεν υπάρχει έδωσε «φαστφουντάδικο».

  68. Triant said

    43:Οι άκριτες αλλά πάντα επικριτικές και ξινές γενικεύσεις βολεύουν πάρα πολύ τους ανέντιμους και τους επθορκους.
    Πολύ σωστή παρατήρηση. Προσωπικά στα δύο αθλήματα με τα ποία ασχολήθηκα και στα οποία υπήρχε η δυνατότητα χρήσης αθέμιτων μέσων (μπριτζ και ισιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης) όταν άκουγα να λέει κάποιος «όλοι κλεβουνε» ήξερα οτι κλέβει.

  69. artsibourtzi said

    @2
    Το ειρωνικό είναι πως μετά τον αιματολόγο της Σορβόνης έρχεται η δακρυρροούσα Παναγιά, σα να κουβεντιάζουμε για ισοδύναμες συνιστώσες της ζωής μας.

    @23
    Τα λατινικά ευρήματα του γούγγλη είναι μάλλον ατοπήματα της οπτικής αναγνώρισης -τουλάχιστον σε 2 περιπτώσεις.

  70. Pedis said

  71. ΣΠ said

    Άντε να δώσω την απάντηση στο κουίζ. Ο Βρετανός Wyndham Halswelle στα 400 m στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1908 στο Λονδίνο, όπου έτρεξε μόνος του στον τελικό.

  72. Μαρία said

    19
    Απο Συμεωνίδη:
    Άγιος Δημήτριος Κοπανακίου Τριφυλίας Μεσσηνίας 1956 κε. Αραντούρον, το 1951κε λόγια μετονομασία του αλβαν. αρχής Αραντούρον.
    Αραντούρον αρβαν. area de Duru = χωράφι του Ντούρου

  73. ΣΠ said

    Σήμερα είναι του Λαζάρου.

  74. ΣΠ said


  75. Μαρία said

    Λάρνακα

  76. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    27. Berichte der Bunsengesellschaft für physikalische Chemie
    Article
    An Equation of State for Binary Fluid Mixtures to High Temperatures and High Pressures
    M. Christoforakos E. U. Franck
    First published: September 1986 https://doi.org/10.1002/bbpc.19860900905Citations: 74

  77. ΣΠ said

  78. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα!

    45-46-47 Αγράμματος κάφρος δεν είναι κανείς. Εξυπνάκιας ανόητος είναι εκείνος που ξεθάβει σημασίες της αρχαίας όταν η συζήτηση γίνεται για τη νέα ελληνική.

    50-57-71 Κι εγώ νόμιζα ότι εννοούσες τον Αστερίξ στο «Ο Αστερίξ Ολυμπιονίκης» 🙂

    72 Μπράβο βρε Μαρία! Βρέθηκε το Αρατέτοιο!

  79. Georgios Bartzoudis said

    43 Γιάννης Κουβάτσος said: «Υπάρχει άραγε και άλλη δημοσιογραφία;;;
    Υπάρχει,…Υπάρχουν και δημοσιογράφοι και έντυπα που δεν είναι φερέφωνα οικονομικών και πολιτικών εξουσιών. Όπως υπάρχουν και αδέκαστοι δικαστές και γιατροί χωρίς φακελάκια και αστυνομικοί του καθήκοντος και εκπαιδευτικοί που δεν κοιμούνται στην έδρα και…Οι άκριτες αλλά πάντα επικριτικές και ξινές γενικεύσεις βολεύουν πάρα πολύ τους ανέντιμους και τους επίορκους».
    # Να που συμφωνούμε σε όλα όσα γράφεις …Εξοχότατε. Δεν ξέρω όμως αν συμφωνούμε και σε κείνα που …δεν γράφεις: Ότι οι πλείστοι εξ ημών θεωρούμε έντιμους δημοσιογράφους κλπ, κλπ, ΜΟΝΟ αυτούς που μας αρέσουν τα λεγόμενα, γραφόμενα ή πραττόμενά τους. [Δεν μπορώ να ξέρω αν ο Triant (σχόλιο 68) είναι μεταξύ ημών ή ετέρων]

    55 phrasaortes said: «40. Γιατί Τουρκογενείς και όχι Τούρκοι; Εκτός και αν προσθέσουμε και στις υπόλοιπες εθνοτικές ομάδες το δεύτερο συνθετικό: Πομακογενείς, Ελληνογενείς κ.ο.κ. Στην ουσία πάντως, εννοείται ότι μια διπλωματική συνθήκη δεν δίνει το δικαίωμα στις κρατικές αρχές να παραβιάζουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Η ειρωνεία είναι ότι μέχρι και την Χούντα, ακολουθούσαν την ακριβώς αντίθετη πολιτική, καθώς το εθνικό καθήκον επέβαλλε να αποκαλούμε όλους ανεξαιρέτως τους Μουσουλμάνους της Θράκης Τούρκους. Μάλλον δεν είχαν διαβάσει προσεκτικά την συνθήκη της Λωζάννης…».
    # Αν θέλεις τη γνώμη μου, τα ΑΤΟΜΑ μπορούν να αυτοπροσδιορίζονται όπως θέλουν. Τα ΚΡΑΤΗ όμως είναι υποχρεωμένα από τη συνθήκη να τους θεωρούν και να τους ονομάζουν Μουσουλμάνους.
    # Εγώ ξεχωρίζω Τουρκογενείς και Τούρκους, διότι έτσι τους κατάλαβα στα αρκετά χρόνια που έζησα εκεί (1968-1978). Και μπορώ να πω ότι, κατά τη δεκαετία εκείνη τουλάχιστον, οι περισσότεροι της «ομάδας» αυτής εκφράζονταν ως τουρκικής καταγωγής (τουρκογενείς) όχι όμως ως «Τούρκοι» με τη σύγχρονη εθνοτική σημασία του όρου αυτού.
    # Δεν ξέρω από πού αντλείς την ΨΕΥΔΗ πληροφορία ότι «μέχρι και την Χούντα …το εθνικό καθήκον επέβαλλε να αποκαλούμε όλους ανεξαιρέτως τους Μουσουλμάνους της Θράκης Τούρκους». Το ΑΛΗΘΕΣ είναι ότι η Χούντα είχε υπό «διωγμόν» ΟΛΟΥΣ τους Μουσουλμάνους της Δ. Θράκης.

  80. Μαρία said

    77
    Θέλουμε και τη συνταγή για το αδυνάτισμα.

  81. Pedis said

    # 77 – Από λιπόμπαλα που ήταν έγινε σα λείψανο. Αλλά φαίνεται ότι έμεινε ίδιος.

    «… εκατοντάδες χιλιάδες αλλοδαπούς …»

    https://www.dw.com/en/serbia-cancels-drive-for-covid-vaccine-tourism/av-57252425

    Τριάντα χιλ. ξένοι λέει το ρεπορτάζ της DW ότι έχουν εμβολιαστεί μέχρι τώρα (19/4), ότι η κυβέρνηση σταματάει τον εμβολιασμό των ξένων και ότι το 1/3 των Σέρβων θεωρεί πως με το εμβόλιο θα τους βάλουν διαφορετικά τσιπάκια από εκείνα των «αδερφών» τους Ελλήνων και δεν γουστάρουν

  82. Κιγκέρι said

    80: Έκανε πρώτα επέμβαση στο στομάχι.

  83. Αραταντούρ

    Αραντούρο, area de Duru = χωράφι του Ντούρου.

    Μπράβο στη φίλη Μαρία.

    Και αναρωτιόμαστε πώς (ή συγκινούμαστε που) διατηρήθηκε αυτή η βορειοϊδιωματική εκδοχή της λέξης.

  84. Alexis said

    #40: Το «πάτερ» είναι επισήμως άκλιτη προσφώνηση και με τη … βούλα των λεξικών. Δεν είμεθα αγράμματοι κάφροι λέμε…

    #77: Απίστευτο ότι έγινε έτσι ο Καμμένος!

    Χρόνια πολλά στους Λάζαρους!

  85. sarant said

    80-82 Ναι, έκανε επέμβαση. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό. Αναρωτιέμαι αν είναι χωρίς συνέπειες (μακροπρόθεσμα) αυτές οι επεμβάσεις βέβαια.

  86. Κατά δύο συλλαβές συντομεύει η (απο)στρατικοποίηση, όχι μία που κλαίει ο φίλος σου.
    56: Δεν είναι τόσο απλό να αποφανθείς ότι είναι λάθος. Είναι πολλές κατηγορίες.

  87. Μαρία said

    82, 85
    Αχα. Θα έκανε και τη γυμναστική του, γιατί βλέπω μπράτσο σφιχτό.
    Είχα δει ένα εκτενές ρεπορτάζ στο RTS. Χρειάζεται δίαιτα, για να μην ξαναπαχύνεις.

    Ας βάλω και το ντούρου ντούρου με τον Καρδιτσιώτη Λάμπρο Φιλίππου.

  88. Γιάννης Ιατρού said

    80 (82) και βελονισμό (δευτερευόντως)

  89. Πέπε said

    Η αποστρατικοποίηση είναι καθεστώς εδώ και τόσες δεκαετίες που μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον έχει να το συζητάμε.

    Έστω όμως σ’ αυτή τη θεωρητική σφαίρα, η λέξη προϋποθέτει το επίθετο «στρατικός», το οποίο θα μπορούσε πράγματι να υπάρχει και να σημαίνει «του στρατού». Όμως δεν υπάρχει, και ο «του στρατού» λέγεται στρατιωτικός, έστω κι αν τέτοια λέξη θα έπρεπε να σημαίνει «του στρατιώτη».

    Το να αλλάξουμε το στρατιωτικός σε στρατικός προφανώς δεν παίζει. Δεν έχει σημασία τι θα καταλάβεινε κάποιος παίρνοντας ένα ένα τα μέρη της λέξεως, σημασία έχει τι καταλαβαίνουμε όλοι στην πράξη. Η δε απώλεια των ενδιάμεσων συλλαβών από την αποστρατ(ιωτ)ικοποίηση δεν έχει σχέση με τέτοιες αναζητήσεις ετυμολογικής ακρίβειας, παρά μόνο με το δυσπρόφερτο της τεράστιας λέξης (ενώ το σκέτο στρατιωτικός δεν είναι ούτε τεράστιο ούτε δυσπρόφερτο).

    Η σκέτη στρατ[?ιωτ]ικοποίηση νομίζω ότι έτσι κι αλλιώς δε λέγεται ποτέ, ή σχεδόν ποτέ.

    Όσο για το σχόλιο του Δ. Χώρου, ότι συχνά η παραγωγή λέξεων πηδάει στάδια περνώντας από υποθετικούς ενδιάμεσους τύπους, είναι πολύ εύστοχο. Να, κι η ίδια η αποστρατιωτικοποίηση προϋποθέτει ρήμα στρατιωτικοποιώ (ανάθεμα αν είπε κανείς ποτέ τέτοια λέξη) και μετά είτε το σύνθετο αποστρατιωτικοποιώ είτε το παράγωγο στρατιωτικοποίηση, ώστε να καταλήξουμε στο παρασύνθετο αποστρκλπ. Αλλά και γι’ αυτά αμφιβάλλω αν λέγονται στην πράξη ποτέ.

  90. 35, στρατιωτικοποίηση».

    Not missing one iot(a)

  91. Κιγκέρι said

    Η μητέρα μου είχε μια μαθήτρια που, ενώ στον κατάλογο την είχε Παπαπαναγιώτου, στα γραπτά της έγραφε το επίθετό της Παπαναγιώτου, ε, και τη ρώτησε «βρε παιδί μου, πώς λέγεσαι τελικά;» για να πάρει την απάντηση: – Παπαπαναγιώτου, κυρία, αλλά βαριέμαι να γράφω τόσα πα!

  92. Pedis said

    «Όχι» της Ένωσης Θεολόγων στο «Χριστός Ανέστη» στις 9: «Θα προξενήσει μέγιστη πνευματική ζημιά»

    https://www.topontiki.gr/2021/04/24/enosi-theologon-gia-to-christos-anesti-stis-9-tha-proxenisi-megisti-pnevmatiki-zimia/

  93. dryhammer said

    91. Άπαπα με το -α- στερητικό

  94. Pedis said

    # 87 – Χρειάζεται δίαιτα, για να μην ξαναπαχύνεις.

    και να μη θέλεις κάνεις δίαιτα, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια μετά την εγχείριση. Ξέρω περίπτωση από τα 160 στα 75-80 κιλά σε ένα χρόνο. Το συμμάζεμα, περισσότερο στις γυναίκες, θέλει κι άλλες, άλλου είδους, επεμβάσεις. Προφανώς, η ενδυνάμωση με μέτρο βοηθάει. (Δεν υπάρχουν πολλές δυνάμεις, τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο.)

    # 88 – Ο βελονισμός που πιστεύει ότι τον βοηθά είναι αντίστοιχος του ότι έμεινε ξύπνιος και ορθολογιστής επειδή φρόντισε να αποφύγει το ψεκασμα.

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μέγιστη πνευματική ζημία!😂
    Δηλαδή, σε τόσες περιοχές που ένας παπάς τρέχει από χωριό σε χωριό και ξεκινάει τις Αναστάσεις από το μεσημέρι για να τους προλάβει όλους, οι κάτοικοι είναι πια τελείως κατεστραμμένοι πνευματικά.

  96. Γιάννης Ιατρού said

    Ρε λέτε το διάγγελμα γυρίστηκε σε green box;

  97. Μαρία said

    91
    Ίδια περίπτωση καθηγητή τον λέγαμε 3πα 🙂

    95
    Πες τα, χρυσόστομε. Μάλιστα κάποια χωριά, όπου η ανάσταση βγαίνει κατα τις 10, τραβάνε πλήθος κοιλιόδουλων.

  98. Μαρία said

    96
    Ναι. Ίδιο φόντο.

  99. Παναγιώτης Κ. said

    » τόσο στα αρχαία ελληνικά όσο και στην καθαρεύουσα, το ρήμα «αποποιούμαι» συντάσσεται ανέκαθεν με αιτιατική «.

    Εάν θελήσω να γνωρίζω την πτώση με την οποία συντάσσεται το κάθε ρήμα που θα πρέπει να καταφύγω;

    Στο ΛΚΝ βλέπω:
    αποποιούμαι [apopiúme] Ρ10.9β : (λόγ.) δεν αποδέχομαι, δε δέχομαι, αρνούμαι: α. κτ. που μου προσφέρεται, που μου προτείνεται: ~ την πρόσκληση / τη βοήθεια / τη φιλία κάποιου. Ο συγγραφέας αποποιήθηκε το βραβείο. Tο ίδρυμα αποποιήθηκε τη δωρεά. β. κτ. που μου αποδίδεται, που μου επιρρίπτεται: ~ κάθε ευθύνη / κατηγορία.
    Οπότε, από τα παραδείγματα μπορώ να καταλάβω.

    Πηγαίνω όμως και στο παρακάτω ρήμα:

    αιτούμαι [etúme] Ρ10.9β : (λόγ.) ζητώ κτ. για τον εαυτό μου.
    Εδώ δεν βλέπω παράδειγμα για να γνωρίζω πως συντάσσεται το αιτούμαι.

  100. Αγγελος said

    Το «area de Duru = χωράφι του Ντούρου» μάλλον βλάχικο παρά αλβανικό μου ακούγεται. Αλλά Βλάχοι στη Μεσσηνία; Τι λένε οι ειδήμονες;

  101. Παναγιώτης K. said

    @96. Ξέρουμε τη μετάφραση του green box.
    Όλα αυτά που ακολουθούν γιατί λέγονται green box;

  102. 100 Κι εγώ για βλάχικο το έκοψα – και έχω την ίδια απορία.

  103. Γιάννης Κουβάτσος said

    100: Μετανάστες από παλιά:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.arkadiapress.gr/%25CE%25B9%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2581%25CE%25AF%25CE%25B1/15268-%25CF%2584%25CF%2583%25CE%25BF%25CF%2580%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25B7%25CE%25B4%25CE%25B5%25CF%2582-%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25B1%25CF%2581%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B4%25CE%25AF%25CE%25B1%25CF%2582-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B1-%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25B9%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25AC-%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582-%25CE%25BC%25CE%25B5%25CF%2583%25CF%2583%25CE%25B7%25CE%25BD%25CE%25AF%25CE%25B1%25CF%2582.html&ved=2ahUKEwjmh8L1sZfwAhXth_0HHcgoBV0QFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw1GYdgfmmfjSYleDS2jrB90&cshid=1619284944337

  104. Παναγιώτης Κ. said

    @95. «οι κάτοικοι είναι πια τελείως κατεστραμμένοι πνευματικά»

    Θυμήθηκα την κυρία που κρατούσε την κόρη μου πριν από τριανταπέντε χρόνια. Καλή κυρία! Είχε την ιδέα να πάρει το μωρό για να το πάει να κοινωνήσει. Στην ένσταση της γυναίκας μου… ότι από το κοινό κουταλάκι κ.λπ η αντίδρασή της ήπια, σχεδόν μη λεκτική, ήταν του τύπου «ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων»;
    Πολλοί λοιπόν κληρικοί αλλά και πιστοί «την είδαν» αγωνιστές και…αντιστασιακοί κατά το πολιτικό πρότυπο!
    Προσωπικώς τις διάφορες μαζώξεις και τα υπαίθρια πάρτι τα εντάσσω στην ίδια λογική. Κοινός τόπος: Εμείς θα κάνουμε αυτό που γουστάρουμε και να πάνε να… οι διάφοροι λοιμωξιολόγοι και ειδικοί.
    Ώρες-ώρες και με το δεδομένο της ηλικίας (μου) αισθάνομαι ότι από την υποτίθεται άτρωτη νεολαία ένα αδιόρατο «αδειάστε μας τη γωνιά». 😦

  105. sarant said

    95 Εμ!

    100-102 Δεν έχετε αδικο

  106. Spiridione said

    72. Μάλλον δεν είναι απ’ το area αλλά απ’ το arë αλβανικό/αρβανίτικο που σημαίνει χωράφι.
    https://en.wiktionary.org/wiki/ar%C3%AB#Albanian
    Και στην Ηλεία βλέπω υπάρχουν τέτοια τοπωνύμια
    https://miliesilias.gr/village/toponymia-miliesilias/

  107. @ 90 Μιχάλης Νικολάου

    🙂

  108. @ 97 Μαρία

    >>Ίδια περίπτωση καθηγητή τον λέγαμε 3πα 🙂

    Ο Γιάννης ο φυσικός; 🙂

  109. Πέπε said

    @106 και όλα τα σχετικά (Αραταντούρ)

    Το να προέρχεται από μια αλβανική, αρβανίτικη ή βλάχικη φράση δε λύνει το πρόβλημα. Είναι πολύ περισσότερα τα τοπωνύμια χωρίς, παρά με προφανή ετυμολογία, αλλά αυτό δε δημιουργεί όλη την ώρα απορίες στον καθένα. Κανείς δε λέει «έχει στην περιοχή μου μια πόλη που τη λένε Αθήνα / Βόλο / Λάρισα / Ρόδο και η ετυμολογία της [ειδικά αυτής!] με βασανίζει εδώ και καιρό», παρόλο που φυσικά *και* μ’ αυτά έχουν ασχοληθεί κάποιοι.

    Προφανώς ο άνθρωπος απορεί γιατί να είναι άκλιτη λέξη με εμφανώς (ή φαινιομενικά;) ξένη μορφή.

    Θεωρώ εξαιρετικά απίθανο να είναι είτε «το Αραταντούρι, του Αραταντουριού» είτε «[το χτήμα] του Αραταντούρου», και απλώς να κόπηκε το ληκτικό -ι ή -ου λόγω ΒΙ προφοράς. Κανείς ποτέ δε διανοήθηκε να γράψει έτσι ένα τοπωνύμιο (ούτε οποιαδήποτε λέξη, εκτός αν έχει ειδικό λόγο να θέλει να αποτυπώσει τη ΒΙ προφορά, παναπεί: είτε διαλεκτολογικό είτε σατιρικό). Άλλωστε ο άνθρωπος που έριξε το ερώτημα έχει καταγωγή από κείνα τα μέρη. Δε θα τον μπέρδευε η προφορά.

    Το τοπωνύμιο εκ πρώτης όψεως μοιάζει να είναι ξένο, άκλιτο, και όλες οι μέχρι τώρα ενδείξεις συγκλίνουν ότι όντως αυτό είναι. Και εκεί έγκειται και η απορία του ανθρώπου.

    Δεν αμφιβάλλω βέβαια ότι και αν λεγόταν Αραταντούρ(ι), πάλι θα εξήπτε την περιέργεια. Σίγουρα είναι πιο αξιοπερίεργο από άλλα τπν με μη προφανή ετυμολογία όπως Αθήνα ή Ρόδος. Αλλά μάλλον δε λέγεται Αραταντούρ(ι), αλλιώς ο τρυφιλομήτωρ φίλος του Νίκου θα το ανέφερε.

  110. @ 104 Παναγιώτης Κ. said

    >>Ώρες-ώρες και με το δεδομένο της ηλικίας (μου) αισθάνομαι από την υποτίθεται άτρωτη νεολαία ένα αδιόρατο «αδειάστε μας τη γωνιά». 😦
    ============

    Μακάρι να είναι έτσι. Μερικές φορές σκέπτομαι πως καλύτερη είναι μια εκφραζόμενη εχθρότητα από την αδήλωτη περιφρόνηση.

  111. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  112. 95 Μέρες Πάσχα 2012. Μια βδομάδα διαφορά με των δυτικών. Φεύγουμε από Μόναχο, συναντάμε τα παιδιά στη Ρώμη και κανονίζουμε να έχουμε επιστρέψει το βράδυ του Σαββάτου για την ανάσταση. Γύρω στις 10:30 είμαστε στο ύψος του Ρέγκενσμπουργκ, καμιά 60αριά χιλιόμετρα πριν και παίρνω τηλέφωνο να ειδοποιήσω μια φίλη πως δεν θα πάμε απ’ το σπίτι αλλά κατευθείαν στην εκκλησία. Τι να κάνετε, μου λέει. Αναστήσαμε. Εδώ η ανάσταση γίνεται στις 10! (Και σε κάποιες εκκλησίες πιο έξω που δεν είχαν παπά, ο παπάς ξεκίναγε κατά τις 6 ν’ ανασταίνει).

  113. Georgios Bartzoudis said

    84 Alexis said: «Το «πάτερ» είναι επισήμως άκλιτη προσφώνηση και με τη … βούλα των λεξικών. Δεν είμεθα αγράμματοι κάφροι λέμε…»

    # Ναι. Κάθε φορά που θα φωνάζουμε «τον πάτερ» θα τραγουδάμε και τον Εθνικό Ύμνο!![τότε όμως θα παραξηγηθεί ο παπα_Κώστας της γειτονιάς μου που δεν τον φωνάζουν «πάτερ». Τι να πώ; Θαμαίνουμι τί να κάνου!)

  114. Μαρία said

    106
    Κι ο Συμ. με τέτοιο ε το έχει, εγώ έφαγα τα διακριτικά.

    108
    Απ’ το 1980 ούτε που θυμάμαι, ήταν σε γειτονικό γυμνάσιο και τον λέγαμε έτσι μεταξύ μας.

  115. @ 89 Πέπε

    >>Η αποστρατικοποίηση είναι καθεστώς εδώ και τόσες δεκαετίες που μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον έχει να το συζητάμε.
    ================

    Η ορολογική ακρίβεια και ορθότητα μιας λέξης δεν είναι ζήτημα που έχει μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον. Τέτοια ζητήματα εγείρονται συχνά και στη διδασκαλία όπου, μάλιστα, νεαρά άτομα εκφράζουν με ειλικρίνεια απορία για το πραγματικό νόημα μερικών λέξεων και την ανεπάρκεια της ορολογίας.

    Παρόμοιο είναι και το θέμα με τη «νησολογική» και «νησιωτολογική» (π.χ. νησιωτισμός)
    προσέγγιση της μελέτης των νησιών. Ένα ακατοίκητο ιαπωνικό νησί με καθόλου ευκαταφρόνητη συμβολή στην ιαπωνική ΑΟΖ «υφαλώθηκε». Είναι ζήτημα «νησ-ολογικό» ή «νησιΩΤ-oλογικό»;

  116. Μαρία said

    Σε δηλώσεις κατά της κυβερνητικής τροπολογίας για το ακαταδίωκτο επιστημόνων και πολιτικών στελεχών των επιτροπών διαχείρισης της πανδημίας, που προκαλούν αίσθηση, προχώρησε σήμερα (24/04), ο καθηγητής δημόσιας υγείας και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Τάκης Παναγιωτόπουλος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ 104,6.
    https://www.2020mag.gr/politics/1226-melos-epitropis-eimai-antithetos-me-to-akatadiokto-i-kyvernisi-efthynetai-gia-tis-apofaseis-video-ixitiko

  117. sarant said

    112 Στο Λουξεμβούργο, απ’ όσο ξέρω, ανασταίνουν στις 11 -συμπίπτοντας με την Ελλάδα.

  118. Μαρία said

    Μας άκουγαν τα τουρκάκια να σιχριτίζουμε και κοκκίνιζαν.

  119. ΚΩΣΤΑΣ said

    0 –> αποποιούμαι των προνομίων
    Σωστό – λάθος δεν ξέρω, για μένα αποδεκτή έκφραση.
    ……………………………………………………………….

    0 –> το Στέιτ Ντιπάρτμεντ εξέδωσε οδηγία να αποφεύγεται από τους Αμερικανούς τουρίστες η Ιταλία, ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην κατηγορία 4…

    Απορία, μήπως το αυτό το 4 της Ιταλίας έχει και κάποια ουρά; Στο 4 κατατάχθηκε και η Τουρκία, αλλά εκεί έχει και άλλα πρόσθετα, κίνδυνος σύλληψης-φυλάκισης…

  120. Μαρία said

    117
    Στις 11 και στα Παρίσια. Φέτος στις 5. https://mgro.fr/el/2021/04/17/programme-liturgique-semaine-sainte-et-paques-2021-cathedrale-saint-stephane/

  121. 97, … καθηγητή τον λέγαμε 3πα …

    Καθηγήτρια θα λεγότανε και
    Πα-τρίς (φιλτάτη)
    ή και
    Πατρίσια

  122. ΚΩΣΤΑΣ said

    119 συνέχεια

    Τώρα το είδα, άρα τα πετσωμένα…;; άκυρα 😉

    «Στην Ιταλία υπάρχει από παλιά τρομοκρατικός κίνδυνος, με ομάδες οι οποίες συνεχίζουν να σχεδιάζουν ενδεχόμενες επιθέσεις. Οι τρομοκράτες θα μπορούσαν να επιτεθούν, με μικρή ή και καμία προειδοποίηση, κατά τουριστικών προορισμών, νευραλγικών κέντρων του τομέα μεταφορών, αγορών, εμπορικών κέντρων, εστιατορίων, ξενοδοχείων, κλάμπ και εδρών της τοπικής αυτοδιοίκησης».

    https://www.protothema.gr/world/article/1117206/steit-dipartmedsustinei-stous-amerikanous-touristes-na-apofugoun-tin-italia-logo-koronoiou/

  123. Αγγελος said

    Aπορία: Γιατί να πρέπει να «απεγκλωβιστεί» κάποιος από σταθμό του Μετρό; Οι σταθμοί είναι μάλλον ευρύχωροι 🙂 Αν βέβαια πέσει από την αποβάθρα στις γραμμές, και δεν πάθει ηλεκτροπληξία ούτε τον πατήσει το τρένο, θα πρέπει να τον ανεβάσουν — αλλά δεν θα το έλεγα «απεγκλωβισμό»! Αν πάλι πάθει ηλεκτροπληξία ή τον πατήσει το τρένο, τότε πρόκειται μάλλον για «ανακομιδή» 😦

  124. @ 121 Μιχάλης Νικολάου

    Και Πατρίκιος κάτι λέει… 🙂

  125. Αγγελος said

    Θα θυμάστε τον Μίμη Παπαναγιώτου, αρχισυντάκτη της μεταπολιτευτικής Καθημερινής πριν πουληθεί στον Κοσκωτά. Φυσικά, είχε γεννηθεί Παπαπαναγιώτου, με τρία πα, και έκοψε το ένα για λόγους ευφωνίας. Η αδερφή του (είχε παντρευτεί θείο μου και την ήξερα πολύ καλά) ήταν Πελαγία Παπαπαναγιώτου, αλλά δεν την απασχολούσε, διότι κυκλοφορούσε με επώνυμο του αντρός της 🙂

  126. Μαρία said

    122
    Μόνο με κόβιντ ή και με τρομοκρατία επίπεδο 4. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες. Οι ουρές οφείλονται σε πέτσωμα ή σε τύφλα.
    https://travel.state.gov/content/travel/en/traveladvisories/traveladvisories.html/

  127. Pedis said

    Πολύ επικίνδυνη χώρα η Ιταλία. 🤪

    https://www.imerodromos.gr/amerikanos-astynomikos-pyrovolei-sto-prosopo-kai-skotonei-afroamerikano-astego-vinteo/

  128. ΚΩΣΤΑΣ said

    126

    στο λινκ που έβαλες πήγαινε 2η σελίδα και δες Ιταλία

    https://travel.state.gov/content/travel/en/traveladvisories/traveladvisories/italy-travel-advisory.html

    Τα «πετσωμένα» μέσα δεν έβαλαν την επιπλέον πληροφορία, ίνα πληρωθεί το ρηθέν του Νικοκύρη «και που το 90% δεν θα μάθει διότι δεν διαβάζει πιο κάτω από τον τίτλο.» για να πέσει τελικά και ο ίδιος μέσα! 😉

  129. @ 125 Αγγελος

    Ο Μίμης είναι γιος του Παπαπαναγιώτου του χημικού;

  130. Μαρία said

    128
    Την έχω δει την Ιταλία. Τρομοκρατία έχει και η Γαλλία και η Γερμανία και δεν ξέρω ποιες άλλες. Σημασία έχει οτι όλες κατατάσσονται για την ώρα στο 4.

  131. ΚΩΣΤΑΣ said

    130
    Στο 4 κατατάχτηκε όλη η ΕΕ. Απλά επειδή η Ιταλία είναι γειτονική ανταγωνίστριά μας στον τουρισμό, όπως και η Τουρκία, τα μμε δεν φρόντισαν να αναφέρουν στον τίτλο και αυτή την παράμετρο, με αποτέλεσμα να φαίνονται ότι κάνουν μαύρη προπαγάνδα. Τους το καταλογίζω κι αυτουνών το λάθος. Αλλά και οι αντιπολιτευόμενοι να προσέχουν, πριν γράψουν κάτι…

  132. Γιάννης Κουβάτσος said

    131: Οι αντιπολιτευόμενοι; Ποιοι αντιπολιτευόμενοι; Μαχητική αντιπολίτευση έχουμε να δούμε από την υπόθεση Κουφοντίνα. Από τότε που ανέκρουσε πρύμναν ο λεβέντης, επικρατεί απόλυτη ησυχία στα αντιπολιτευτικά υπνωτήρια.

  133. ΚΩΣΤΑΣ said

    132 Συμφωνώ!!! 😂

    Υπάρχουν όμως και απλοί – μεμονωμένοι, που λέγαμε παλιά, σε αυτούς αναφέρομαι.

  134. Αγγελος said

    (129) Δεν φαντάζομαι. Τη θεία Πελαγία την ξέρω από το 1958 και ποτέ δεν άκουσα να είχε πατέρα εν ζωή. Σαφώς το 1962 η μητέρα της (Μαρία) ήταν ήδη χήρα.

  135. @ 134 Αγγελος

    Εντάξει.

  136. Ακρ. said

    @131-133
    Αντιπολίτευση ασκείται στην κυβέρνηση.
    Όταν θεωρείτε ότι αντιπολίτευση ασκούν όσοι επικρίνουν ΜΜΕ, τότε κάτι δεν πάει καλά. Καθόλου καλά

  137. ΚΩΣΤΑΣ said

    136 –> …τότε κάτι δεν πάει καλά. Καθόλου καλά

    Σέβομαι την άποψή σας, αλλά θα ήθελα ένα παράδειγμα να το κατανοήσω πλήρως, μην παρανοήσω, αυτό το «Καθόλου καλά»

  138. Μαρία said

    Τσουρέκια https://www.youtube.com/watch?v=K5hTy_mGwn8&t=49s

  139. -Και τελικά τι έγινε ρε συ?
    -Άστα, οι φουκαράδες οι Ιταλοί πάνε να τρελαθούνε. Είπαν οι Αμερικάνοι να μην πηγαίνει κόσμος εκεί.
    -Και με μας τι έγινε?
    -Α, εμείς είμαστε ντάξει. Είμαστε κατηγορία τέσσερα.
    -Δηλαδή?
    -Ε, την πατήσαμε κι εμείς.

  140. Dimitris said

    Καλησπέρα. Ελαφρώς σχετιζόμενο με το σημερινό θέμα και το παρακάτω…
    Λινκ με λινκ οδηγήθηκα χωρίς να το πολυσκεφτώ στο site” https://xiromeropress.gr/αλυκές-μεσολογγίου-η-πιο-νόστιμη-και/”.
    Ο τίτλος με άφησε άφωνο
    «Αλυκές Μεσολογγίου. “Η πιο νόστιμη” και μια απο τις ομορφότερες γωνιές της Ελλάδας Up’ο ψηλά.»

  141. Μαρία said

    Απροπό η ελλην. έκδοση της μοντ ντιπλοματίκ της περασμένης Κυριακής είχε δυο άρθρα για την καλαβρέζικη Ντράνγκετα.
    https://monde-diplomatique.gr/kalavria-i-diki-tis-ntrangketa-kai-oi-rizes-tis-mafias/
    Η λέξη «’Ndrangheta» (ή «’Ndranghita») παραπέμπει στο ελληνικό ανήρ αγαθός και στην ανδραγαθία*: η οργάνωση θεωρεί τον εαυτό της συνένωση «τέλειων ανδρών» και δημιουργεί στην επικράτεια ένα δίχτυ από ’ndrine («φατρίες» ή «οικογένειες»). Ωστόσο, το μεγάλο παράδοξο της καλαβρέζικης οργάνωσης, φορτωμένης με επιθετική ανδροκρατική νοοτροπία έως και στο όνομά της, είναι πως η συμβολική μορφή της μητέρας, συνεκτικός παράγοντας της οικογένειας, της φατρίας, της ’ndrina, διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο εσωτερικό της. Ο αρχηγός της φατρίας ονομάζεται «il mamma santissima», «ο αγιοτάτη μητέρα», εκείνος που κρατά την ομάδα δεμένη.

    https://monde-diplomatique.gr/afrikanoi-sta-dichtya-tis-mafias/

    *τα αρχίδια γι’ αυτό τα λέμε καλαβρέζικα;

  142. ΣΠ said

    Ο Γ. Μπαμπινιώτης για την «αποστρατικοποίηση».

  143. 142# Γλυκύτατος ο σοφός Γέρων. Μ’ έπιασε μια νοσταλγία. Πάω να διαβάσω το Γεροστάθη.

  144. ΣΠ said

    96
    Δεν υπάρχει green box. Εννοούν green screen.

  145. Pedis said

    # 141 – Και η μαφία κάτι ανάλογο με κωλοπαιδαρίστικο θράσος και αλαζονεία σημαίνει. Άλλωστε, ως μπραβοι και τσιράκια των φεουδαρχών γεννήθηκαν οι μαφιόζοι.

    # 142 – Η λέξη βρωμάει μετάφραση demilitarisation, démilitarisation, demilitarizacion, demilitarizzazione, οπότε αν βγαίνει από τον στρατό, τη φρουρά, τον στρατιωτικό ή τον στρατιώτη είναι θέμα γούστου όπως και ο τρόπος με τον οποίον θα μεταφραστεί στην συγκεκριμένη περίπτωση στα ελληνικά ο miles, μαχητής, στρατιώτης …

    Προσωπικά, αποστρατιωτικοποίηση λέω αλλά δεν θα με χάλαγε και το πιο μετρημενο αποστρατικοποίηση.

  146. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μιά γρήγορη ματιά στίς εἰδήσεις, λίγο πρίν νά φύγω γιά τό χωράφι.
    Διάβασα «Ντόρα Μπακογιάννη» καί μοῦ ἔπεσε ὁ καφές στο πληκτρολόγιο. Ζημιά μεγάλη Γιάννη:)

    https://www.in.gr/2021/04/24/life/fizz/ntora-makrygianni-pozarei-toples-kai-rixneito-instagram/

  147. @ 145 Pedis

    >>Προσωπικά, αποστρατιωτικοποίηση λέω αλλά δεν θα με χάλαγε και το πιο μετρημένο αποστρατικοποίηση.
    ============================

    Σωστός. Κι εγώ έτσι θα το έλεγα.
    Δεν πρέπει να θεωρείται πως όταν κάνουμε κριτική μιας λέξης έχουμε εμμονή και …ψυχολογικό πρόβλημα.

    Θα πρόσθετα:
    Θα μου άρεσε πολύ αν το πρότυπο «κράτος > κρατικός υπάλληλος» είχε δώσει την αντιστοιχία «στρατός > στρατικός υπάλληλος». Να τους κουφάνουμε…

  148. Γιάννης Ιατρού said

    146: Γιώργο, που να δεις τι τάραχο έπαθε μια γνωστή μας, όταν σταβοδιάβασε αυτό Η πίτσα πριν τον ύπνο είναι ό,τι χειρότερο μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας

  149. Πέπε said

    145, 147

    Για πάρτη μου κι εγώ αποστρατιωτικοποίηση επιλέγω. Πέρα από την …προσωπική χρήση όμως, η γνώμη μου για την αποστρατικοποίηση είναι αυτή που έγραψα στο #89.

    139

    Υπάρχει και το ανέκδοτο με την άσπρη και τη μαύρη γελάδα και τον έμπορο…

  150. Πέπε said

    147

    Μα ήδη η αποστρατικοποίηση δεν αποκλείεται, πέρα από την απλολογία, να έχει δεχτεί και την επίδρταση της αποκρατικοποίησης.

  151. @ 150 Πέπε

    Βέβαια. Πάντως η όποια απλοποίηση (δεν εννοώ το φαινόμενο της απλολογίας) οδήγησε σε μια λογικότερη λέξη.

  152. Eli Ven said

    # 100 τώρα που το λέτε πάντως. παλιά οι Απόσκιοι Μανιάτες (Απόσκια ή Αποσκιαδερή Μάνη= η σημερινή Μεσσηνιακή Μάνη) συνηθίζαμε να λέμε την Εκείθεν των Καλαμών Μεσσηνία «Βλαχιά» και τους κατοίκους της «Βλάχους».

  153. Babis said

    Το Αραταντούρ είναι το χωρίο του πατέρα μου.
    Εκεί που ετοιμαζόμουν να ευχαριστήσω την μαρια στο 72, και ταυτόχρονα να συνηθίσω στην ιδέα ότι είμαι Αρβανίτης, έρχεται ο Άγγελος στο 100 και λέει ότι ποιό πιθανό να είμαι Βλάχος.
    Πολύ πληροφορία για μια μέρα, και ήμουν τόσο σίγουρος ότι κατάγομαι από τον Περικλή.

  154. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Να, εξορίστηκε κι ο γνωστός ελληνόψυχος «πατριώτης» και δεν είδα κανένα σχόλιο για το χθεσινό «φιρμάνι» του γέρο Τζο…
    Και μην νομίζετε πως μας έκανε καμιά χάρη, όσο και να βαυκαλίζονται μερικοί. Μόνο τυπικά ιστορικά (😉ψιλό γαζί το λένε…) έκανε την αναφορά του έτσι, αφού το 1915 έτσι την λέγανε (Κοnstantiniyye επί οθωμανικής περιόδου). Αυτό άλλαξε αργότερα, το 1930, και μετονομάστηκε επίσημα σε Ίνσταμπουλ. μετά την μεταφορά της τουρκικής πρωτεύουσας στην Άγκυρα (1923),

  155. Babis said

    152
    Χτύπα κι άλλο θα τ’αντέξω…

  156. Γιάννης Κουβάτσος said

    143: Και τη «Χάιντι στα βουνά της γλώσσας».

  157. Πέπε said

    151

    Από μόνη της είναι όντως πιο λογική. Δεδομένου όμως του πλαισίου, δηλ. της λέξης στρατιωτικός, δεν είναι.

    Επ’ ευκαιρία, θυμίζω ότι το στρατιωτικόςμ ουσιαστικοποιημένο, αναφέρεται και σε άνθρωπο. Μάλιστα στη γλώσσα του στρατού στρατιωτικοί είναι όλοι οι φαντάροι και στελέχη, επαγγλματίες και σε θητεία, από τον χαμηλότερο μέχρι τον ψηλότερο βαθμό, ΕΠΥ, ΕΠΟΠ, μόνιμοι, παροδικοί κλπ. Και ο «ανήκων ή αναφερόμενος στον στρατιωτικό» δεν μπορεί παρά να είναι πάλι «στρατιωτικός»…

  158. Spiridione said

    153. Αρβανιτόβλαχος, πατριώτη 🙂

  159. Γεμάτη μαργαριτάρια η επικαιρότητα!

  160. ΣΠ said

    154

  161. sarant said

    141 Τη θεωρία αυτή την έχω διαβάσει. Δεν την έχω ελέγξει.

    142 κε: Πολύ με ενοχλεί που δεν αναφέρει, στη μαθήτρια, το φαινόμενο της απλολογίας. Τράπεζα, δάσκαλος, αστροπελέκι;

    144 Έτσι

  162. Spiridione said

    161. Και το Treccani συμφωνεί
    https://www.treccani.it/vocabolario/ndrangheta/

  163. sarant said

    162 Άρα έχει βάση. Ευχαριστώ. Περιέργως το ετυμολογικό του Zanichelli, που το έχω έντυπο, δεν έχει το λήμμα καν.

  164. Pedis said

    # 163 – Και νόμισα (161α) ότι δεν σε είχε πείσει ο Τρίκυνας.

  165. voulagx said

    Οι δύσπιστοι κάτοικοι ορισμένων δρόμων του ιστορικού κέντρου όπου θα ξηλωθούν τα πεζοδρόμια για να φτιαχτούν νέα με ψυχρά υλικά, μειδιάζουν.

    Και για επιδόρπιο μείδια.

  166. Πέπε said

    165

    Καφρίλα του δημοσιογράφου. Ωστόσο, παρατηρώ και την απάντηση του δημάρχου:
    -Μην μπαίνουμε στο τριπάκι «όλα είναι μάταια».
    Μα ειλικρινά, είσαι ο δήμαρχος της πρωτεύπυσας, δίνεις μεγάλη συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, και δε βρίσκεις άλλο τρόπο να το πεις αυτό;

    Παρεμπ, έτυχε και είδα ένα βίντεο από τη Βουλή του 1993. Μητσοτάκης (πρωθυπουργός) και Αντρέας κάνουν κόντρα αποστομωτικών ευφυολογημάτων για το Μακεδονικό. Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι σε εποχές που τις έζησα φουλ οι πολιτικοί ηγέτες μιλούσαν σχεδόν ανειμένη καθαρεύουσα! Βέβαια είχαν μια ευγλωττία: η κόντρα στις ατάκες είχε τόσο ενδιαφέρον ώστε ξέχναγες να παρατηρήσεις τι όντως έλεγαν πέρα από ατάκες. Αλλά διερωτώμαι: δεν υπήρξε ποτέ καμιά φουρνιά πολιτικών που να είναι και εύγλωττοι και να μιλούν μια φυσιολογική, ζωντανή γλώσσα, ανελίτιστη, αλαΐκιστη, ορθώς προσαρμοσμένη στο πλαίσιο της περίστασης;

    …Α, ένα ένα μου ‘ρχονται:

    Ο Μπαμπινιώτης στο 142 λέει ότι ο περιβαλλοντολόγος μιλεί για το περιβάλλον… Μιλεί;;!! Το λένε εδώ στην Κρήτη, και μ’ αρέσει και το χρησιμοποιώ καμιά φορά κι εγώ, αλλά εδώ είναι ένας ιδιωματισμός που καλό είναι να απαλλαγεί από τη ρετσινιά της χωριατιάς (ιδίως που έχει και αρχαίες περγαμηνές). Στον Μπ. δεν είναι η ίδια περίπτωση, δεν έχει κατά νου κανένα ιδίωμα, μόνο -πολύ φοβούμαι- τις αρχαίες περγαμηνές.

  167. Πέπε said

    Συμπλ. #166, για το τριπάκι του δημάρχου:

    Για όποιον δεν το έχει συνειδητοποιήσει, η λέξη τριπάκι προέρχεται από τη ναρκοσλάνγκ. Όπως και το «ξεκόλλα», και το «καπάκι», και διάφορες άλλες εκφράσεις που είναι καλές και χρήσιμες και τις χρησιμοποιούμε ενίοτε ακόμη και την ώρα που δεν παίρνουμε ναρκωτικά, αλλά που ωστόσο δε φτιάχτηκαν για τις συνεντεύξεις εφ’ όλης της ύλης των δημάρχων της πρωτεύουσας.

  168. Καλημέρα
    117 Γαλλία (Παρίσι – Νίκαια) και Βέλγιο (Βρυξέλλες – τόσο οι ελληνορθόδοξοι όσο και οι ρωσορθόδοξοι) μεσάνυχτα τοπική. Το ίδιο και στην Φλωρεντία που είχαμε δει το πρόγραμμά του κι ήμασταν σίγουροι για το Μόναχο, αλλά πέσαμ’ έξω. Παρεμπιπτόντως, η περιφορά του επιταφίου στην Πόντε Βέκιο ήταν καταπληκτική.

  169. dryhammer said

    167. Όταν «έγινε» με θείο ΠΘ και «στο καπάκι» εκείνος δήμαρχος, «την άκουσε» τόσο που δεν «ξεκολλά» από το «τριπάκι» του κι ας είναι «μπουρούχα», εκτός κι αν τού ‘ρθει καμιά «φλασιά».

  170. Μαρία said

    165
    Μειδιάζω θαμιστικό του μειδιώ 🙂

  171. 120 Το 2008 ήταν μεσάνυχτα.

    121 Πα-τρίς ή Τρι-πα 🙂

  172. Μαρία said

    171
    Μπορεί να άλλαξε τα τελευταία χρόνια. Έτσι κι αλλιώς μόνο μια φορά είχα πάει για ανάσταση στη μικρή, στον Άγιο Κων/τίνο. Πάντα πήγαινα κατευθείαν στην ταβέρνα για μαγειρίτσα.

  173. spyridos said

    Παραείναι καμπίσιο το Αραταντούρ για να άφησαν να εγκατασταθούν εκεί νομάδες από την Αρκαδία.
    Ισχύει αυτό που λέει το άρθρο του 103. Αρκάδες (και) με Βλάχικη καταγωγή έχουν εγκατασταθεί σε παράλιους νομούς της Πελοποννήσου. Πάντα σε περιοχές με πολλά χέρσα δίπλα από τους κάμπους ή και τη θάλασσα. Καταπατημένα βοσκοτόπια δηλαδή. Καταμεσής στον κάμπο σχεδόν ποτέ. Δεν τους άφηναν οι ντόπιοι.
    Χωριά της περιοχής είχαν ονόματα μάλλον Αρβανίτικα. Μπρέχθη, Λάπι, Σπαρτέζα, Σουλιμά. (ή δεν είναι Αρβανίτικα; Ο Σ. Καργάκος επιμένει ότι τα ονόματα αυτά είναι αρχαιοελληνικά και αυτό επιβεβαιώνει για μένα την Αρβανίτικη καταγωγή).
    Αυτό συνηγορεί υπέρ της Αρβανίτικης καταγωγής του ονόματος.

  174. gbaloglou said

    Θ’ αρχίσουμε δηλαδή να λέμε «έχει το ακαταδίωκτο» όπως λέμε «έχει το ακαταλόγιστο»;! 🙂 [Και τι παρελθόν έχει ο όρος, είναι μήπως τόσο νεαρός όσο και ο αλήστου μνήμης «ακατάσχετος λογαριασμός» (που είχε συζητηθεί εδώ εμβριθώς);]

  175. Μαρία said

    174
    Άρθρο 62 του συντάγματος: Ακαταδίωκτο των βουλευτών. (δηλ. η βουλευτική ασυλία)

  176. Μαρία said

  177. @ 157 Πέπε

    Εξάλλου έχουμε και μια σειρά λέξεων που προέρχονται φυσιολογικά από το στρατ-: στράτευση, στρατώνας, στρατόπεδο, στρατοδικείο κ.λπ.
    Η σειρά στρατιωτ- είναι βέβαια αποδεκτή αλλά στο μυαλό μας δείχνει μια διαφανή προέλευση από τη λέξη «στρατιώτης», σαν ατυχής εξαίρεση.

  178. Γιάννης Ιατρού said

    Support Art Workers: «El Pueblo unido» τραγούδησαν καλλιτέχνες στα Προπύλαια

  179. f kar said

    172 ε άμα το λέει ο ΣΚαργάκος ..

  180. Πέπε said

    @177

    Συμφωνώ με όλα αυτά, γιατί είναι προφανή! Έλα όμως που το επίθετο σε -ικός έτυχε (;) να είναι στρατιωτικός και όχι στρατικός!

    Απ’ όσο μπορώ προχείρως να θυμηθώ, απ’ όλη την οικογένεια μόνο σ’ αυτό το επίθετο εντοπίζεται η ανωμαλία. Και επεκτείνεται βέβαια στα σύνθετα και τα παρασύνθετά του.

    Δεν είναι κακό πράγμα οι ανωμαλίες στη γλώσσα. Σε γενικές γραμμές δεν έχει παρατηρηθεί να ενοχλούν όσους τις κατέχουν, και μερικές τις κατέχουν όλοι (ήθελα αντί έθελα, ήξερα αντί έξερα, η κλίση του είμαι, …ε, και τα παράγωγα του στρατιωτικού!) Απλώς εδώ πέσαμε σ’ ένα καραπαρασύνθετο που στραμπουλάει μερικές γλώσσες.

  181. sarant said

    171-2 Μια φορά που βρέθηκα Παρίσι, αλλά πριν το 2008, νομίζω πως ηταν ώρα 11 η Ανασταση.

  182. Pedis said

    # 97 κ συναφή – Μετά την πρώτη Ανάσταση ο πιστός είναι νομιμοποιημένος να τη πέσει στην μάσα.

    Αν, τουλάχιστον, έχει χωνέψει από την προηγούμενη το βράδυ μετά τον επιτάφιο από τα τηγανητο-θαλασσινά κι άλλα νηστίσιμα.

    Εμένα ποτέ μου δεν με ενδιέφερε το μενού και τα ωράρια σερβιρίσματος της εκκλησίας αλλά έτσι έχω δει να κάνουν άνθρωποι που εμπιστευόμουν τόσο για την πίστη τους όσο και την τηρηση των θρησκευτικών κανόνων του τόπου, της μαμάς και της γιαγιάς. 😄 🥳

    # 181 – Στην Καλιφόρνια, δηλαδή, πρέπει να τρώνε μαγειρίτσα για λάντς. 😆

  183. Γιάννης Ιατρού said

    182 (και σχετικά): πως κάνετε έτσι ρε σεις για το φαγητό;
    Κι εγώ νηστεύω, π.χ. με καλαμαράκια

    Φρανκφούρτης, αλλά δεν κάνω έτσι…😋

  184. Μαρία said

    182α
    Όχι βέβαια. Η λεγόμενη πρώτη ανάσταση είναι το πρωί του Μ. Σαββάτου. Μάσα μόνο μετά το Χριστός ανέστη.

  185. Pedis said

    Με αραβοσιτέλαιο στο τηγάνισμα είσαι προβλεπόμενος, μου φαίνεται.

    Α, κι από φέτα την Εβλογημένη, έτσι; 😁

  186. sarant said

    183 Ωραία τα καλαμαράκια!

  187. 186# Νικοκύρη, είναι το κόλπο των χοίρων.

  188. Μαρία said

    Ο διερμηνέας της νοηματικής στη μητρόπολη της Αθήνας μόλις μετέφρασε και το «ήχος α’»!

  189. sarant said

    187 🙂 🙂 🙂

  190. dryhammer said

    182. Πιο πολύ με αληδόνες (ή και μοσχάκια) δε μοιάζουν έτσι που κοκκινίζουν;

  191. dryhammer said

    190 –> 183.

  192. @ 180 Πέπε

    Υπάρχει όμως στην παρούσα γλωσσική φάση ανασύνταξης της γλώσσας μια υποχρέωση για παρατήρηση των πραγματικών γλωσσικών φαινομένων λόγου και όχι απλής τιπουκειτικής προσέγγισης που μακάρι να την αντιλαμβάνονται έτσι οι ειδικοί και να συμβάλλουν / συμβάλουν στην ανασυγκρότηση της όποιας αναπόφευκτης νόρμας αλλά σε ρεαλιστικούς όρους.

  193. […] Που βεβαιως παίρνουν τον τίτλο τους από τη λέξη που κέρδισε τα παροιμιώδη 15 λεπτά δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες -εννοώ βέβαια το ακαταδίωκτο των μελών των επιτροπών, που προβλέπεται από τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση σε άσχετο νομοσχέδιο. Προσωπικά συμφωνώ ότι οι επιστήμονες που γνωμοδοτούν θα πρέπει, για να μπορούν να εκφράζουν ανεξάρτητα τη… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/04/24/meze-476/ […]

  194. Γιάννης Ιατρού said

    190: Ναι !!!

  195. Μαρία said

    190
    Τι είναι αυτά τα χιώτικα; Τρώγονται;

  196. Γιάννης Ιατρού said

    195: Είναι αυτά που έχουν μιά σειρά βεντούζες. Δεν έχουν την ίδια γεύση όπως τα χταπόδια.

  197. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Αραταντούρ
    Φίλη από την περιοχή Κοπανακίου (από τη Σουλιμά συγκεκριμένα) λέει ότι εκεί έχουν τοπωνύμιο Άρα Γκέρα. Και μου εξηγεί » το χωράφι του Γκέρα» δηλαδή.
    Άρα, ξέρουν το «Αρα» οι ντόπιοι ότι παναπεί χωράφι 🙂

    117. Ναι στις 11 (1988)
    120. Ναι,στις 11 (1981)

  198. Μαρία said

    196
    Ιδέα δεν είχα. Τα είδα τώρα σε φωτογραφία.

  199. Μαρία said

  200. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    198α. Στο γιο μου αρέσει το χταπόδι και του έστελνα μοσχιούς σε κονσέρβα(αυτούς έβρισκα), όταν σπούδαζε. Μου φαίνεται τους λένε και μοσχοχτάποδα

    198β
    Προχθές διάβαζα-και ξαναθυμήθηκα- από τον τουιτερά «θείο Θανάση» που κάποιος παρέπεμψε από δω, το ιστορικό της Εταιρείας Δολοφόνων(15 Μάρτη 1987 η αποκάλυψή τους) και το πρωί ακούω στο ράδιο για τους περίεργους θανάτους στο ιδιωτικό γηροκομείο. Σαν φάρσα του μυαλού μου.

  201. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Να μουν λοιμωξιολόγος
    κορμί μου ατελείωτο
    μες στην αγκαλιά σου να ΄χα
    το ακαταδίωκτο

  202. Μαρία said

    200
    Κι όλοι οι θάνατοι κατα σύμπτωση απο ανακοπή.

    Γι’ αυτό ο άλλος σάλταρε.
    https://www.avgi.gr/koinonia/385375_diasolinosi-se-koino-thalamo-sto-ippokrateio
    Πώς είναι να είσαι δίπλα σε έναν ασθενή που διασωληνώνεται σε κοινό θάλαμο; «Πολύ άσχημο. Ο άνθρωπος ήταν σε κρίσιμη κατάσταση, ο θόρυβος ανυπόφορος, με τα μόνιτορ να χτυπάνε όλη την ώρα, 24 ώρες το 24ωρο, το μηχάνημα σφύριζε τρελά όταν προειδοποιούσε ότι πέφτουν οι σφυγμοί» απαντάει ο Β.Ν.
    Ζήτησε να του αλλάξουν θάλαμο για να μπορέσει να κοιμηθεί, αλλά «δεν υπήρχε κρεβάτι ούτε για δείγμα».

  203. Γιάννης Ιατρού said

    200β: Αυτό εδώ εννοείς, ε;

  204. sarant said

    197 Μπράβο, επιβεβαίωση.

  205. Γιάννης Ιατρού said

    Για να μπούμε στο πνεύμα της Μεγ. Εβδομάδας με την πανδημία και τις απαγορεύσεις..

  206. Pedis said

    # 199 – Δεν θα ‘χε πολύ πλάκα να μαζευτούν κάπου όλες οι παπαριές που έχουν ειπωθεί και γραφτεί από ειδικούς και ιδιαίτερα τους μαϊντανούς ειδικούς, όχι, φυσικά, μόνον στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, από πέρσι τέτοια εποχή μέχρι φέτος;

    Παπαριές είτε βγαλμένες από το μυαλό του καθενός για να έχει κάτι να πει ή να γράψει, είτε βασισμένες σε πριπρίντ, κάποιες φορές δημοσιευμένα από τον Φούφουτο της Μήτσαινας και τον Πίπη του Κώτσου, άλλες ακόμη κι από αξιόπιστες ομάδες αλλά στο άρπα-κόλλα με δουλειές του ποδαριού για τα σαϊτέσιονς ή δημοσιεύσεις των οποίων τα αποτελέσματα υποστήριζαν και επιβεβαίωναν κάποια επιστημονική ή πολιτική ατζεντα. Δημοσιεύσεις, το βασικότερο, χωρίς έλεγχο και διασταύρωση.

    Παπαριές ουσιαστικά στη βάση βιαστικών και αδιασταύρωτων συμπερασμάτων ή υποψιών και εικασιών για το καθετί ακόμη και για φαινόμενα που πρωτοεμφανίζονταν την προηγουμένη, την επομένη οι ειδικοί είχαν τις απαντήσεις και τις διέδιδαν με απόλυτη βεβαιότητα και αυθεντία.

    Αναρίθμητες παπεριές σχετικά με το πώς και πού κολλάει ή δεν κολλάει,

    για το ότι πεθαίνουν μόνον όσοι έτσι κι αλλιώς θα πέθαιναν από κάτι άλλο,

    για την περιβόητη ανοσία της αγέλης (λες και επρόκειτο για παιδική ασθένεια),

    για το ότι οι γυναίκες κολλάνε λιγότερο από τους άνδρες,

    ότι οι ασυμπτωματικοί και γιατρεμένοι είναι πέντε, δέκα, εκατό φορές περισσότεροι από τα επιβεβαιωμένα κρούσματα (ήδη από τις πρώτες εβδομάδες του Μάρτη 2020),

    ότι τα ποσοστά θνητότητας είναι στην πραγματικότητα απειροελάχιστα,

    ότι οι χώρες που δεν παίρνουν ιδιαίτερα μέτρα πάνε καλύτερα στην αντιμετώπιση της επιδημίας,

    για πολλές από τις θεραπείες που προτάθηκαν κάποια στιγμή (και βρισκονταν ακόμη σε δοκιμή στις κλινικές χωρίς πρωτόκολλα αλλά από ανάγκη μήπως και σωθεί ο ένας ή ο άλλος ασθενής) και θα είναι πολύ πιθανά η ριζική λύση του προβλήματος,

    για τα πολλά αντιβιοτικά που παίρνουν οι Ιταλοί που έχουν γηρασμένο πληθυσμό και γι αυτό έγιναν Μπέργκαμο,

    αντιβιοτικά που δεν παίρνουν οι Ισπανοί ή οι Βέλγοι και που είναι λιγότερο γηρασμένοι από τους Ιταλούς (αλλά γίνανε κι αυτοί Μαδρίτη),

    για το πώς και γιατί οι Γερμανοί δεν κολλάνε πολύ και δεν πεθαίνουν σχεδόν καθόλου,

    για τη Γερμανία που κάνει τα άπειρα τεστ και έχει πετύχει την απόλυτη ιχνηλάτηση γι αυτό και έχει δαμάσει την επιδημία,

    για τους καπνιστές που είναι πιο προφυλαγμένοι από τους μη καπνιστές,

    για τις μάσκες που προστατεύουν λίγο, πολύ ή δεν προστατεύουν καθόλου και μπορεί να κάνουν και κακό,

    ότι το καλοκαίρι του 2020 ο ιός θα εξαφανιστεί για πάντα,

    ότι σε λίγο θα μεταλλαχθεί και θα είναι ακίνδυνος,

    ότι δεν υπαρχει περίπτωση να παραχθεί εμβόλιο εντός του 2020, ότι το ρώσικό είναι πατάτα και δεν υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθεί στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο … … … ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

  207. sarant said

    205 Πολύ καλό, θα κλαπεί!

  208. Μαρία said

  209. Μαρία said

    Καταγγελία της ΟΕΝΓΕ για απειλές με διώξεις μετά την άρνηση επικουρικής παιδιάτρου να εφημερεύσει ως υπεύθυνη σε κλινική Covid.
    Καμπουρίδης ο παπιονάκιας: «το να λέμε είμαι παιδίατρος, είμαι οδοντίατρος είμαι… παπαρολόγος δεν έχει νόημα. Είσαι γιατρός και αφού είσαι γιατρός θα βοηθήσεις». (ηχητικό)
    https://left.gr/news/kavala-apisteytes-hydaiotites-kata-giatron-me-apeiles-kai-ekviasmoys-toys-exothoyn-se-paraitisi

  210. Pedis said

    # 209 – για να δηλώσει, μάλλον, ότι του βγαίνουν οι εφημερίες κι ας κινδυνεύει ο κόσμος σε χέρια μη ειδικών γιατρών …

  211. Μαρία said

    Α χα χα

    Ο Κύριος Μάξιμος: Ενόχληση στο Μαξίμου για τις δημοσκοπήσεις περί της ευφυΐας του πρωθυπουργού
    https://www.newsbreak.gr/kurios-maximos/200489/enochlisi-sto-maximoy-gia-tis-dimoskopiseis-peri-tis-eyfy-as-toy-prothypoyrgoy/?amp&__twitter_impression=true

  212. Γιάννης Ιατρού said

    211: Για να επιβεβαιωθεί η λαϊκή σοφία: «όποιος σκάβει τον λάκκο αλλουνού, πέφτει ο ίδιος μέσα» 🤩😂

  213. Γιάννης Ιατρού said

    Ωχ, για να προσέξει ο Αβονίδας μπας και του πλασάρουν κανένα ψεύτικο εμβόλιο εκεί που είναι…
    Fake COVID-19 vaccines emerge in Mexico and Poland

  214. sarant said

    211 Χαχαχά, δεν ειχα δει τον κύριο Μάξιμο!

  215. Γιάννης Ιατρού said

    Που το πάνε το παιδί…

    Εμ, μετά την άρση της ασυλίας του από το ευρωκοινοβούλιο, πήγε να την κάνει για Νορβηγία όπου την περίμενε η ομάδα υποστήριξης του μακελάρη Μπρέιβικ (αυτού του Ναζί που το 2012 είχε σκοτώσει τους 69 ανθρώπους) για να τον «ξεπροβοδίσει» γι΄αλλού…,
    Αλλά τον πρόλαβαν οι Βέλγοι, δεν την πατάνε παντού οι αστυνομίες, όπως η δική μας με τον Παππά…

  216. Γιάννης Ιατρού said

    Τα νέα από το μέτωπο των μεταλλάξεων 🙂

  217. Μαρία said

    215
    Τι σχέση έχει το εμβόλιο; Τον έπιασαν, για να τον εμβολιάσουν με το ζόρι;

  218. Γιάννης Ιατρού said

    Καλά ρε σεις, τι γίνεται σήμερα; Μεγ. Τρίτη είναι, όχι της συλλήψεως..

  219. Μαρία said

    218
    Προσαγωγή είναι. https://left.gr/news/prosihthi-sti-gada-o-menios-foyrthiotis-ereyna-sto-spiti-kai-grafeio-toy

  220. Γιάννης Ιατρού said

    215: χαχα, πιό εμβόλιο ρε Μαρία; Λές να έχουν βγάλει κανένα αντι-ακροδεξιό εμβόλιο; Και τι να του κάνει τέτοιο εμβόλιο, αυτός θέλει ριζική μεταμόσχευση….

  221. Γιάννης Ιατρού said

    219: Διαπίστωσαν πως οι σφαίρες σε ένα άλλο επεισόδιο τις προάλλες με αστυνομικούς στην Ν. Ερυθραία είναι από το ίδιο όπλο όπως αυτές που βρέθηκαν πρόσφατα έξω από το σπίτι του….

  222. Μαρία said

  223. Γιάννης Ιατρού said

    218/219: Σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για το ελληνικό συντακτικό και τη γραμματική.. 🤩

  224. Μαρία said

    223
    Και για την αριθμητική.

  225. 213,
    Το εμβόλιο από την Πολωνία
    προστατεύει από τον πολωνοϊό

  226. Μαρία said


    https://www.kavalanews.gr/18967-dim-symv-paggaioy-filohoyntiki-anartisi-katadiki-antipoliteysi-dikaioma-leei-dimarhos.html

  227. Μαρία said

  228. 112 Ποιο «Ρέγκενσμπουργκ» ρε άσχετε; Πώς γίνεται να είσαι το Ρέγκενσμπουργκ καθώς πας από Ιταλία. Στο Ρόζενχάιμ ήσουν και τα μπέρδεψες μιας κι αρχίζουν και τα δυο από Ρ:
    (Χτες ήμουν στο Καβούρι και δίπλα στο δικό μου το αυτοκίνητο ήταν παρκαρισμένο ένα με γερμανικές πινακίδες και κατευθείαν λέω Ρόζενχάιμ. Κι εκεί μούρχεται η φλασιά. Τι είχα γράψει…).

    182 – 183 Ν. Ζίχνη Σερρών πριν κοντά 20 χρόνια. Μας φιλοξενούνε. Και μας λένε πως αν χαθούμε, θα βρεθούμε μετά στην πλατεία για να πάμε σε ταβέρνα. Στις αντιρρήσεις μας σχετικά με το σιγά και τι θα έχει κλπ υπήρχαν μυστηριώδη χαμόγελα. Κι απορία μας λύθηκε μέσα σε συκωτάκια και παϊδάκια και άλλα τέτοια νηστίσιμα εδέσματα!

  229. Pedis said

    # 224 – Μα δεν σκαμπάζεις από μαθηματικά! Δεν είναι δύσκολο, κοίτα:

    1687 πορείες από 1 Ιαν. μέχρι 31 Μάρτη:

    1687/90 ~ 19 πορείες τη μέρα.

    Εντούτοις, πορείες έγιναν τις καθημερινές ώστε να λουφάρουν από τη δουλειά, όχι ΣΚ και γιορτές που ρεμπελεύουν.

    Επομένως, στο μήνα:

    19 x 60 / 3 = 380 πορείες ακριβώς!

    Ντάξει, το κορίτσι έπεσε έξω μόνον κατά 5 τοις χιλίοις αλλά εσείς πέσατε να το φάτε, παλιοτρολοζαίοι. 😂

  230. 229 Εγώ είμαι βαθύτατα πληγωμένος και δε γκζανασχολιάζω γιατί η Μαρία την άλλη φορά που είχα ανεβάσει Λατινοπούλου μου είπε γιατί μας το κάνεις αυτό η τύπισσα είναι ακροδεξιά και ηλίθια και τώρα την ανεβάζει η ίδια και κανείς δεν της λέει τίποτα και αυτό είναι άδικο και δγιαμαρτύρομαι φίλε Πέδη και πάω στο μπαλκόνι να κάνω ένα τσιγάρο και να πνίξω τον πόνο μου στο κρασί.

  231. Μαρία said

    230
    Να απολαύσεις και την πανσέληνο 🙂

    Με μυστική ψηφοφορία η άρση ασυλίας του Λαγού https://www.europarl.europa.eu/sed/doc/news/flash/23922/Result_26-04-2021_Voting%20session,%2018.30-19.45_en.pdf

  232. Πέπε said

    @223

    > Σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για το ελληνικό συντακτικό και τη γραμματική..

    Το σημαντικό είναι να μένεις πιστός για Χριστό. Και γενικά πιστός για ιδέες σου. Για αγώνα σου.

    (Και για γυναίκα σου βέβαια.)

  233. spyridos said

  234. Μαρία said

    233
    Σιγά τον κόσμο του θεάματος το παρατράγουδο. Τρολάρουν.

  235. Γιάννης Ιατρού said

    234: Εξαρτάται βέβαια τι εννοεί ο ποιητής με τη λέξη «θέαμα»…

  236. voulagx said

    αφού από τη βαλλιστική εξέταση των καλύκων προέκυψε ότι εξήλθαν από το ίδιο όπλο.
    Νικοκυρη στην επομενη εκδοση του «Λεξεις που χανονται» προσθεσε και τις: βγαίνω,μπαίνω, παίρνω.

  237. Μαρία said

  238. sarant said

    236 Χαχαχά!

  239. Γιάννης Ιατρού said

    Καλώς πληροφορημένοι κύκλοι αναφέρουν πως με το άνοιγμα της εστίασης *χωρίς μουσική* υπάρχουν και σκέψεις οι παραγγελίες να δίνονται μόνο γραπτές, καμία κουβέντα, καμία συζήτηση κλπ.

  240. ΣΠ said

    Επιτέλους ο Φουρθιώτης ξαναέχει αστυνομική προστασία όπως ζητούσε.

  241. Γιάννης Ιατρού said

    239: 🙂 🙂

  242. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Κι όμως, οι βάρβαροι θα ήταν μια κάποια λύσις. Θα έπεφτε χοντρό γέλιο και θα αναγκάζονταν να απαγορέψουν τα ηχητικά λόγω εκτοξευόμενων σταγονιδίων. Και τότε θα έπεφτε πιο πολύ γέλιο.

  243. Γιάννης Ιατρού said

    242: Μούγκα παντού σου λέω, εκτός βέβαια…. γνωστών τόπων🎶🏴‍☠️

    Σκάει ο άλλος στον παράδεισο…
    Ησυχία, νέκρα! Δεν κουνιέται φύλλο κλπ.
    Κοιτάει προς τα κάτω, στην κόλαση, τι να δει: μπουζούκια, χοροί, τσιφτετέλια, ποτά, τσιγαριλίκια, χαμός!
    – Ρε, λέει στον Άγιο Πέτρο, ρε τόσα χρόνια νηστεία και τώρα τίποτα;
    – Τι θέλεις ρε φίλε; Με 10 νοματαίους εδωμέσα να σου φέρουμε και μπουζούκια;

  244. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Πάντως, για να λέμε και τα σωστά, καλώς βάλανε κωδικό 6 (σωμ. άσκηση) για την εστίαση. Τι κάνουμε στην εστίαση? Τεκιλιακούς και ρακιαίους.

  245. ΣΠ said

    Τέτοια φάση μόνο σε Λούκι Λουκ έχω δει.
    https://www.gazzetta.gr/plus/koinwnia/article/1588559/ayta-mono-stin-ellada-ginontai-soyreal-katastasi-se-kep-gia-afthono-gelio

  246. ΣΠ said

  247. Μαρία said

    246
    Το διάβασα το πρωί και σκέφτηκα το πάθημα του Χτήνους σε αστυνομικό τμήμα με μπάτσο που επίσης τα έξυνε.

  248. Εγώ δεν κάνω δίαιτα αλλά δεν είχε μπουγατσάδικο κοντά στο καρακόλι κι έμεινα με την πίκρα.

  249. voulagx said

    Στο πλαίσιο αυτό προχωρά στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού τρόπου ενημέρωσης για τις κινήσεις των καταθετικών λογαριασμών σε αντικατάσταση των έως τώρα έγχαρτων μορφών.

    Το «έγχαρτων» ειναι νεολογισμος; Εγω θα ελεγα εντυπων μορφων.

  250. Γιάννης Ιατρού said

    249: Θα θέλουν να τονίσουν πως τα γράφουν μόνο σε χαρτί, τέρμα οι περγαμηνές, πάπυροι, όστρακα, πήλινες ή μαρμαρόπλακες, σανίδες κλπ. 🙂 🙂

  251. spyridos said

    245 – 247

    «Μόνο στην Ελλάδα» γράφει κάποιος στα σχόλια του τουίτ.
    Την προηγούμενη Πέμπτη πέρασα ακριβώς αυτό σε μια υπηρεσία στην Ολλανδία.
    Η απόλυτη ερημιά και έπρεπε να κλεισω τηλεφωνικά ραντεβού για την επόμενη.
    Εκεί επί τόπου με μια κυρία να με κοιτάει με τα θεότρελα ματάκια της πάνω από το φίμωτρο.

    Αυτού του είδους συμπεριφορά έχει μείνει εδώ με το όνομα «Μωβ Κροκόδειλος»
    από μια διαφήμιση του 2005

    https://en.wikipedia.org/wiki/Purple_crocodile

    Πέρασε πολύ γρήγορα στην καθημερινή γλώσσα και στα λεξικά.
    Το 2006 ο υπουργός Οικονομικών έφερε μια τροπολογία για την απλοποίηση διαδικασιών της Εφορίας.
    Ψηφίστηκε στο το κοινοβούλιο με την ονομασία «τροπολογία μωβ κροκόδειλος».

  252. Μαρία said

    249
    Το έντυπο εννοούν αλλά δεν είναι καινούριο. Κάποιος διοικητικός το σοφίστηκε.

  253. Μαρία said

    251
    Άρα εξευρωπαϊστήκαμε.

  254. Pedis said

    # 251 – Πέστα ρε Σπυρίδο!

    Οι «Έλληνες» νομίζουν ότι σε όλα είναι μοναδικοί.

    Να πούμε και το σωστό. Οι υπάλληλοι και προϊστάμενοι στην ελληνική γραφειοκρατία, τράπεζες, δεκο κλπ μέχρι πριν τη μνημονιακή λαίλαπα ήταν πολύ πιο φρέντλυ, εξυπηρετικοί και ευλύγιστοι με τους κανονισμούς (το ‘παιρναν απάνω τους) σε σχέση με κάτι Ιταλίες, Ισπανίες, Γαλλίες … με βασικό χαρακτηριστικό την πληθώρα των ευθυνόφοβων στόκων στα πόστα.

    Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ γοργά βήματα, άλματα!, εξευρωπαϊσμού.

  255. Γιάννης Ιατρού said

    253/254: Ξεδιαντροπιά, κι όχι μόνο στα κατώτερα ή έστω μεσαία κλιμάκια. Το ψάρι βρομάει απ΄το κεφάλι.

    Σαν να μην έφταναν οι χουντικές τύπου «γύψου» και «διαπαιδαγώγησης» δηλώσεις του υπουργού επικρατείας, του Γεροπετρίτη, έχουμε παράλληλα και τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ, τον Αρκουμενέα σε ρόλο «μηχανής παραποίησης και μετάθεσης ευθυνών» για την πλήρη αποτυχία στην αντιμετώπιση της επιδημίας, του 2ου και ειδικά του 3ου κύματος που έχει εκδηλωθεί από τις αρχές του 2021. Δηλώσεις που έχουν πιάσει πλέον ταβάνι και που αγγίζουν την προσβολή νεκρών: Αρκουμανέας: Ανεμβολίαστο το 95% όσων νοσηλεύονται σε ΜΕΘ

    Καλά κάνει και τον ξεφτιλίζει ο Αντώναρος.

  256. Pedis said

    # 255 – Κι ο καθένας στη θέση τους ή θα αυτοκτονούσε σε μία σπανιότατη και μη αναφερόμενη στη βιβλιογραφία έκφραση στιγμιαίας εντιμότητας για επαγγελματίες εχθροί της κοινωνίας που είναι

    ή θα τα έριχνε στους άλλους, στους πολλούς, στους ανεύθυνους, στους καλοπερασάκηδες που καταναλώνουν περισσότερο ιό απ’ ό,τι παράγουν …

    τέλος πάντων κάτι τέτοιο. 🤨

  257. Μαρία said

    255
    Η διάμεση ηλικία των διασωληνωμένων είναι 68 χρονώ, δηλ. οι μισοί απ’ τους σημερινούς 805. Και μόνο αυτό δείχνει οτι ο Αρκ λέει ψέματα.

  258. sarant said

    251 Bρε τι μαθαίνει κανείς, paars είναι στα ολλανδικά το purple, το μοβ. Και από πού προέρχεται η λέξη; Από το γαλλ. perse, το οποίο από την Περσία.

  259. Γιάννης Ιατρού said

    258: Τι λες ρε Νίκο!! Δηλ, το καράβι από την Περσία μώβ ήταν; 🙂

  260. spyridos said

    258
    Μια από τις ετυμολογικές θεωρίες είναι ότι ονομάστηκε perse από το χρώμα του άνθους της ροδακινιάς.
    Το ροδάκινο μας θύμησες προ ημερών λεγόταν και στα Ελληνικά Περσικό μήλο και λέγεται στα Ολλανδικά perzik.
    Εφτασε στα Ολλανδικά μέσω των Λατινικών.
    Perzische appel – Persicum mālum – Persikòn mẽlon

    Στη Βέροια. Στη Περσικότερη πόλη της Ελλάδας

  261. Μαρία said

    258
    Στα γαλλικά έχω συναντήσει πολύ παλιά το επίθετο σε μετάφραση τη Οδύσσειας. Η γλαυκώπις Αθήνη έχει μάτια περ (pers). Πολύ αμφιβάλλω αν καταλαβαίνουν τη λέξη οι περισσότεροι Γάλλοι.
    260
    Π.κορ. τέτοια εποχή πηγαίναμε για φαγητό στη Βέροια για να χαζέψουμε στη διαδρομή τις ανθισμένες ροδακινιές.

  262. Μαρία said

    Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση για τη διατήρηση των sms από την κυβέρνηση για δύο εβδομάδες περίπου ακόμη ο υπουργός Επικρατείας επεσήμανε ότι το γραπτό μήνυμα και η απαγόρευση κυκλοφορίας έχουν «υψηλό συμβολισμό», καθώς δεν δίνουν το σήμα ότι «ξεκινάει το πάρτι». «Αυτά τα μέτρα έχουν και μια παιδαγωγική λειτουργία». Στο ηχητικό μετά το 13 https://www.avgi.gr/politiki/385712_se-rolo-kidemona-ta-sms-ehoyn-paidagogiki-leitoyrgia

  263. Μαρία said

  264. Αυτό το τσογλάνι είναι η πεμπτουσία του χρυσαυγιτισμού.

  265. Μαρία said

    264
    Κατα τα άλλα δεν τον φύλαγαν. Αν δεν τον ξεφώνιζε ο αντιδήμαρχος Ραφήνας, θα συνέχιζε να τους καψονάρει το τσόκαρο.

  266. Pedis said

    # 264 – Αλλά και οι μπάτσοι, εκπαιδευμένα να είναι θρασύδειλα τσογλάνια, έτσι;

    Κότες στον μαφιοζάκο, ορντινάτσες, μην δεν ικανοποιήσουν τα βίτσια του επειδή τους πάει νά, και νταηλίκι στον απλό πολίτη.

  267. Είχε παίξει ένα βίντεο μ’ έναν τους που βάραγε προσοχή στο Μαρινάκη νομίζω.

  268. Pedis said

    Το ‘χω δει. Μπορεί να είναι μοντάζ, αλλά είναι συμβολικό. Ο μπάτσος δεν λαθεύει σε ποιους πρέπει να στέκεται κλαρίνο επειδή τον έχουν μάθει ποιοι απαιτείται να στέκονται κλαρίνο σε αυτόν.

  269. Pedis said

    # 267 – Υπάρχει και το άλλο βίντεο με τον Βαρδινογιάννη (τον νευρόσπαστο) και τον μπατσάκο, ο οποίος δεν ξέρω τι του έχει πει ή κάνει, αλλά τον βλέπουμε να έχει κλάσει μαλλί δέκα φορές από τις απειλές του πατέρα του έθνους κι άλλη μία από τη συμπεριφορά του διοικητή του απεναντί του.

  270. Ναι, τόχω δει.

  271. Pedis said

    Και το μπατσότσουρμο με γαλόνια να κάθεται σούζα στον εθνικό ευεργέτη …

  272. dryhammer said

    Θυμήθηκα το αξεπέραστο «Άμα δεις μαύρη μερσεντές με σημαία της ΑΕΚ, θα κάνεις παρουσιάστε!»

  273. voulagx said

    «Δίνεται η ευκαιρία, μετά την δυνατότητα που έχουμε κάποιων αποθεμάτων στο εμβόλιο της AstraZeneca, να μπορέσουμε και σε πιο νεαρές ηλικίες, νωρίτερα από όταν υπήρξε και έχει υπάρξει προτεραιοποίηση, δηλαδή με πρώιμη πρόσβαση, να τους δώσουμε την δυνατότητα να εμβολιαστούν»

    Τωρα θα μου πεις, περιμενεις σωστη συνταξη απο τον στοκο;

  274. Γιάννης Ιατρού said

    247, 247: κάτι κάνουν και οι αναρτήσεις στα σόσιαλ μύδια, αρκεί να είναι καλογραμμένες και τεκμηριωμένες !
    ΚΕΠ Ζωγράφου: Της ζητούσαν ραντεβού σε άδειο κατάστημα – Έρευνα από τον Δήμο

  275. Μαρία said

    Μένιος Φουρθιώτης / Ποιοι επιχείρησαν να συγκαλύψουν την υπόθεση – Τα απόρρητα έγγραφα της ΕΛΑΣ
    https://www.avgi.gr/koinonia/385739_poioi-epiheirisan-na-sygkalypsoyn-tin-ypothesi-ta-aporrita-eggrafa-tis-elas

  276. Μαρία said

  277. Pedis said

    # 276 – Ναι, ακριβώς. Σούζα τα μπατσάκια.

    Κραξιανή που της χρειάζεται

    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/292241_kassiani-poy-sas-hreiazetai

    Πώς κατάφερε να αμολήσει τόσες πολλές ανακρίβειες, ασύλληπτες παπαριές! σε ένα τόσο μικρό άρθο!; Ταλέντο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: